שיחת משתמש:Nettadi/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום, Nettadi, וברוך בואך לוויקיפדיה! להלן כמה הנחיות וכללים שיסייעו לך להשתלב בוויקיפדיה:
עריכה: ראשית כל, מומלץ לעיין במדריך הכתיבה למתחילים. לפני שמירת שינויים בערכים כדאי ללחוץ על "תצוגה מקדימה" ולוודא שהשינוי תקין. את מהות השינוי יש להסביר בחלונית התקציר. למידע נוסף: תמיכה טכנית.
דפי שיחה: בראש כל דף מופיעה לשונית "שיחה", המובילה לדף השיחה של הדף, שבו ניתן לדון בערך. בדפי השיחה יש להקפיד על כללי נימוס. בסוף כל הודעה יש לחתום על ידי הקלדת ארבע טילדות, כך: ~~~~.
זכויות יוצרים: אין להכניס לוויקיפדיה חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. אין להעלות תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר האם ניתן להשתמש בהן בהתאם לחוקי זכויות היוצרים.
עזרה: אם ברצונך לקבל סיוע מוויקיפדים בעלי ניסיון, באפשרותך לפנות לחממה ולאתר ויקיפדים שיוכלו לעזור לך. לשאלות נקודתיות ניתן גם לפנות לדלפק הייעוץ.

If you can't read Hebrew, click here.בברכה,
דרור - שיחה 10:37, 21 ביולי 2008 (IDT)

שלום Nettadi/ארכיון 1,

כפי ששמת לב, עריכה שביצעת בוטלה על ידי אחד המשתמשים באתר. למרות זאת, חזרת וביצעת אותה עריכה פעם נוספת.
חזרה על עריכות שבוטלו בהנמקה, ללא דיון בדף שיחה, אינה מקובלת ואסורה בוויקיפדיה.

לחצו כדי להקטין חזרה

אז, מה מותר ורצוי לעשות? הנה הסבר קצר: (בתמונה‏: ההתנהלות האידיאלית)

לתשומת ליבך: עריכות חוזרות ונשנות של עריכות ששוחזרו, ללא דיון, עשויות להוביל לחסימה.

תודה, ובתקווה שיושגו הסכמות רחבות, ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 12:18, 25 ביולי 2008 (IDT)


כפי ששמת לב, יש באפשרותך לערוך כמעט כל דף באתר. עם זאת, ישנן עריכות שאינן מקובלות בוויקיפדיה ונחשבות להשחתה, וכך גם העריכה שביצעת בדף "דורמיציון". הדף שערכת שוחזר למצבו הקודם ושום נזק לא נגרם, אך השחתה חוזרת ונשנית של דפים תוביל לחסימתך.

כל הצועקים פה למעלה רצו להגיד לך: "יקירנו! איזה כיף לראות שהצטרף אלינו כותב טוב בעל ידע רב. רצינו רק לעדכן אותך בכמה כללים קטנים של נהלי כתיבה כאן, אתה יודע, כמו להשתדל להימנע ממלחמות עריכה וכו' וכו'"...
ברוך הבא לויקיפדיה. נראה שאנחנו באותו תחום עניין, ואני שמחה שהצטרפת לשורותינו. הצלחת לעורר פה כמה דאגות בדבר מקורותיך (אתה יודע, חשבנו שהעתקת מידע כלשונו מאתר אחר באינטרנט). רציתי אם כן לבקש שבכל מקרה שבו אתה מסתמך על מידע אינטרנטי חיצוני (לגיטימי בהחלט), אנא הקפד לשכתב באופן מובהק את הטקסט, כך שלא ייווצר חשש להפרת זכויות יוצרים. תרגיש חופשי להיעזר בכל החבר'ה שבתחום המשותף לנו, כמו ranbar, דניאל צבי, מגיסטר, וגם דרור הזכור לטוב... תמרה שיחה 23:43, 4 באוגוסט 2008 (IDT)

חוץ מזה, מה עם דף משתמש, כדי שנדע מי החתן?... תמרה שיחה 23:47, 4 באוגוסט 2008 (IDT)
ועוד משהו, תוכל לעיין כאן, ואולי לספק תשובה מעניינת? תמרה שיחה 00:02, 5 באוגוסט 2008 (IDT)
ברוך הבא! שכתבתי את דבריה של תמרה, כך שיתאימו למגדרך. אשמח לקרוא את כל תרומותיך. המשך הצלחה, ‏עמיחי 18:36, 5 באוגוסט 2008 (IDT)
אופס! חשבתי שרק בנות יכולות לכתוב יפה כל כך. התנצלותי (: תמרה שיחה 20:05, 5 באוגוסט 2008 (IDT)

רק הערה קטנה, לא נהוג להשתמש בהדגשות בטקסט למעט בפתיחה. בברכה, נת- ה- - שיחה 22:40, 7 באוגוסט 2008 (IDT)

גם על בית הקברות סנהדריה וגם על מעלות דפנה. אגב, אתה גר באיזור? בברכה, נת- ה- - שיחה 12:11, 8 באוגוסט 2008 (IDT)

שלום. אתה מתכוון להרחיב? להעביר למרחב הערכים? למחוק? סקרלטשיחה 14:23, 9 באוגוסט 2008 (IDT)

לא ידעתי מה לעשות, עכשיו העברתי לערך. אם יש משהו אחר לעשות אני צריך הדרכה.Nettadi - שיחה 18:44, 9 באוגוסט 2008 (IDT)

הי Nettadi. עברתי על הערך ושיפצרתי אותו רבות. כדאי לך לעבור עליו על פי התאמת גרסאות (אתה נכנס ל'גרסאות קודמות' ולוחץ על 'אחרון', כדי לראות את השינויים וללמוד מהם). רק כמה הערות קטנות (ביקשת הדרכה, לא?...):

  • אין צורך ליצור הפנייה לערך המוזכר במאמר בתוך ויקיפדיה יותר מפעם אחת באותו ערך, כלומר אם כבר סימנת [[]] סביב ערך, לא צריך לעשות זאת יותר לכל אורך המאמר.
  • אפשר ליצור רשימה על ידי כוכביות - * - או ליצור רשימה ממוספרת על ידי סולמיות - #.
  • חשוב מאד לדייק בפרטים. זאת אמנם אנציקלופדיה מקוונת, ובכל זאת אנציקלופדיה. לכן אינך יכול לכתוב שירושלים נכנעה בפני אלנבי ב-9 בדצמבר, כי הוא עדיין לא היה כאן. הכניעה היתה בפני שני חיילי מטבח עלובים. תוכל לקרוא על כך בערך כיכר אלנבי.
  • כדאי להימנע כמה שאפשר מסופרלטיבים דוגמת: "נאום מרגש", הפוגמים משהו ברוח האנציקלופדית.
  • כדאי להימנע ממידע שאינו רלוונטי. אלנבי אכן ירד מסוסו וכו' וכו', אבל זה לגמרי לא חשוב לתכנית מקלין.
  • מאד מומלץ שלא להשתמש בלשון הווה על אירועים שאירעו בעבר (כן, זאת מחלה ידועה של מורי דרך...), ולכן הגנרל אלנבי אללה ירחמו לא "מכריז על נקיטת צעדים", אלא "הכריז", והוא לא "יורד מסוסו ונכנס ברגל", אלא "ירד" וכיוצ"ב.
  • הפנייה ביבליוגרפית מסודרת חייבת לכלול קודם כל את שם המחבר, אחר כך את שם הספר או המאמר, אחר כך את שם ההוצאה, ולבסוף את שנת ההוצאה. במקרה שזה רלוונטי - כדאי להוסיף גם את מספרי העמודים.
    כאן אני נדחף - היא לא חייבת, כי יש כמה וכמה שיטות לכתיבת ביבליוגרפיה, ואין אחת "כשרה". אבל כדי שלא יהיה בלאגן, עדיף שכל הפניות יהיו באותה שיטה , ולכן יש את דף ההנחיות ויקיפדיה:ביבליוגרפיה. דניאל צבישיחה 10:40, כ"א באב ה'תשס"ח (22.08.08)
  • הערה ספציפית לערך - הוספתי פסקה נכבדת על התכנית עצמה, שהיתה אנמית למדי, מתוך אותו מקור באינטרנט שאתה עבדת לפיו. חבל ששארת את כל המידע הפיקנטי הזה בחוץ, כי הוא הרי לב לבו של העניין! אם חששת מהפרת זכויות יוצרים, הרי שכדאי לך לעקוב אחרי השינויים הרבים שערכתי בטקסט, כדי להבטיח שלא יהיה העתקה.

זהו, מקווה שכל זה עזר. תמשיך לכתוב עוד דברים יפים! תמרה שיחה 23:44, 21 באוגוסט 2008 (IDT)

גבעת התחמושת[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה. האם אתה עדיין עובד על הערך? אם כן, אנא הוסף תבנית "בעבודה" כדי שלא יפריעו לך (כמו ההפרעה שלי). תודה, קלונימוס - שיחה 22:00, 26 באוגוסט 2008 (IDT)

שלום וברכה לכבודו. אני כרגע לא עובד על הערך, אם יש נקודה נוספת בה דרושה הרחבה אודה לך אם תפנה את תשומת ליבי לנקודה זו. כל תרומה שלך איננה הפרעה.----Nettadi - שיחה 16:59, 27 באוגוסט 2008 (IDT)
כבודו במקומו מונח... הערך ברור מאד, צריך רק להגיה אותו. האם יש לך מפה סבירה של המקום, שאפשר להעלות לויקיפדיה? קלונימוס - שיחה 17:40, 27 באוגוסט 2008 (IDT)
סליחה על ההתערבות, אבל לי יש, אבל היא מוגנת בזכויות יוצרים. אם אתה רוצה להשתמש בה כבסיס ליצירת מפה חופשית, שלח לי מייל. דניאל צבישיחה 17:42, כ"ו באב ה'תשס"ח (27.08.08)
שלחתי. קלונימוס - שיחה 18:23, 27 באוגוסט 2008 (IDT)

גבעת התחמושת - מקורות[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה. האם תוכל לציין כמה מהמקורות לדברים שכתבת בערך גבעת התחמושת? למשל, על מספר החיילים הירדניים בסוף הקרב, המקור בו מעלה מילשטיין את ביקורתו, ועוד? תודה, קלונימוס - שיחה 23:19, 30 באוגוסט 2008 (IDT)

את פרטי הקרב לקחתי מאתר בשם "צנחנים" ובו תיאור מפורט של הקרב, לפי דעתי מועתק ברשות ומילה במילה מהספר של יצחקי. מספר פרטים בעיקר בנוגע לתכנון ולהתארגנות לקחתי מאתר ההנצחה של מוטה גור.
את הביקורת של מילשטיין לקחתי מפורום ארץ הצבי שם הוא נכנס לפולמוס עם אנשי צבא וכן מהאתר של אורי מילשטיין בעצמו שם הוא מצטט כתבה שפורסמה עליו ועל הביקורת שלו בנוגע לקרב על ירושלים. על נקודות אלו הוספתי קישורים חיצוניים "הקרב על הקרב" ו"איך שוחררה ירושלים"
בנוגע למהלך הקרב, הוספתי מקורות ב"קריאה נוספת"
אני לא מבין מה זה "ועוד?"----Nettadi - שיחה 10:37, 31 באוגוסט 2008 (IDT)
תודה. האמת שגם אני לא זוכר מה זה "ועוד". אתה יכול בבקשה לתת את הכתובת של אתר "צנחנים"? לא הצלחתי למצוא אותו באינטרנט. תודה, קלונימוס - שיחה 20:09, 4 בספטמבר 2008 (IDT)
אני מתקשה למצוא את הדף הרלוונטי. מצאתי את זה http://www.zanhanim.org.il/info/hi_show.aspx?id=31452
זה האתר אבל הדיפדוף בו הוא קשה עד בלתי אפשרי. אין לי את הקישור לדף תיאור הלחימה

שלום. לא ניתן להעלות לוויקיפדיה תמונות בשימוש הוגן שלך, או להגביל השימוש לצרכים חינוכיים או לימודיים. יש לשנות את רשיון התמונה לאחד מהרשיונות החופשיים אשר בשימוש בוויקיפדיה או, לצערי כי רב, לוותר עליה. לעיונך גם מדריך זה בנושא מגבלות "שימוש הוגן" בוויקיפדיה. זהר דרוקמן - I♥Wiki21:50, 2 בספטמבר 2008 (IDT)

לא ברור לי מה אתה אומר, התמונה שהעלתי היא לא שלי אלא של צלם ששמו מופיע בקרדיט, הגבלת השימוש היא :כללית של אתר מט"ח ולפי הכללים של שימוש הוגן נראה לי שאפשר להשתמש בתמונה, אם אתה חושב שצריך לוותר עליה ולהשאיר את הערך ללא תמונה, אז שיהיה 18:03, 3 בספטמבר 2008 (IDT)

שלום וברוך הבא[עריכת קוד מקור]

הגעתי בעקבות הערך החביב מבנה שערי צדק הישן. אנחנו עוסקים בנושאים משיקים, מסתבר... עלה והצלח. Ranbar - שיחה 12:54, 15 בספטמבר 2008 (IDT)

תודה.Nettadi - שיחה 16:57, 15 בספטמבר 2008 (IDT)
אהבתי את הערך! ישר כוח. הייתי שם לפני שנתיים וצילמתי מלא תמונות מבפנים. העליתי חלק לערך היפה שכתבת, ואתה מוזמן ליהנות... תמרה שיחה 00:02, 25 בספטמבר 2008 (IDT)
תודה, אכן אחלה תמונות שדרגו את הערך ללא שיעור.Nettadi - שיחה 22:17, 25 בספטמבר 2008 (IDT)

you did forget one -shin- in the name yerushalim.

לאור תרומותך המשובחות בערכי ירושלים, רציתי לעניין אותך באופן אישי בטיול ביום שישי הקרוב לכנסיית הקבר, תמרה ורןבר כבר מחדדים גרונות...--‏sir kiss שיחה 22:32, 23 בספטמבר 2008 (IDT)

תודה על ההזמנה, מאחר ואני עובד ביום שישי עד כניסת שבת, לצערי לא אוכל להצטרף לטיול. Nettadi - שיחה 19:32, 24 בספטמבר 2008 (IDT)

התרגשתי מהמחווה ביום שישי. תודה, ואני שמחה שזכיתי לשקף את הצד היותר נעים של הויקיפדים העצבניים שלנו (: תמרה שיחה 14:50, 28 בספטמבר 2008 (IDT)

שוב, תודה. ושנה טובה. Nettadi - שיחה 12:19, 29 בספטמבר 2008 (IDT)

עמק הארזים[עריכת קוד מקור]

הי, סחתיין על הערך! רק הצץ בשפצורים הקטנים שעשיתי בערך - זה עוזר להפוך את חוויית הקריאה לאף יותר נעימה :) והדרך הכי טובה ללמוד (כך אני למדתי..) היא באמצעות הסתכלות. אביעדוס - שיחה 18:23, 11 באוקטובר 2008 (IST)

תודה, הסתכלתי על התיקונים. מקווה שהחכמתי Nettadi - שיחה 19:47, 11 באוקטובר 2008 (IST)
בכיף אביעדוס - שיחה 19:48, 11 באוקטובר 2008 (IST)

גם אני הייתי רוצה "ליישר את כוחך" בנוגע לערך של עינות תלם. בערך לפני שבועיים גיליתי שהיה ערך כזה והוא נמחק והתחלתי למצוא חומר כדי ליצור את הערך מחדש. בכל אופן, עשית עבודה מצויינת. Lahavcalev - שיחה 14:08, 20 באוקטובר 2008 (IST)

תודה רבה, מצטער שתיסכלתי את המאמצים שלך בנוגע לערך, בכל מקרה - שנה טובה Nettadi - שיחה 14:10, 20 באוקטובר 2008 (IST)
אין על מה להצטער... חג שמח. Lahavcalev - שיחה 14:26, 20 באוקטובר 2008 (IST)

הערכים הירושלמיים שלך - אחד אחד! שים לב למסמכים שהוספתי לבית מושב הזקנים והזקנות הספרדי ולמושב הזקנים הכללי המאוחד.
אגב, שמת לב שנפתח פורטל:ירושלים/לוח מודעות? אתה מככב שם (: תמרה שיחה 12:02, 9 בנובמבר 2008 (IST)

שלום תמרה. תודה על המחמאות. תודה רבה על העידוד, תודה רבה מאד על העזרה.Nettadi - שיחה 06:24, 10 בנובמבר 2008 (IST)

תמונה לגבעת המבתר[עריכת קוד מקור]

ראיתי שהשגת תמונות יפות לערך גבעת התחמושת. האם תוכל לעזור לי להשיג תמונה דומה עבור הערך גבעת המבתר. תודה.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 02:22, 27 בנובמבר 2008 (IST)

שלום עדו. היה לי מזל ועל גבעת התחמושת קיים חומר רב יחסית. אני לא בטוח שיהיה לך קל למצא חומר על גבעת המבתר. מקום טוב להתחיל הוא אתר משרד הבטחון שם יש ארכיון תמונות הסטורי גדול וייתכן וגם בפורומים של "פרש" שם אנשים פרטיים עורכים דיונים גם בנושאי צבא ומפרסמים תמונות. Nettadi - שיחה 09:25, 27 בנובמבר 2008 (IST)
תודה!. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 14:40, 27 בנובמבר 2008 (IST)

תזכורת טיול[עריכת קוד מקור]

יש היום טיול להר הרצל, נפגשים ב9:30 בכניסה.--‏sir kiss שיחה 07:36, 2 בינואר 2009 (IST)

וואו!
למה אתה לא מקים ארכיון מסודר של תרומותיך? אני מבינה שהערך המדהים הזה יושב פה כבר זמן מה, ולא ראיתי! אני נפעמת ממך כל פעם מחדש. אגב, עיין בערך החדש שחנכתי על בית החולים לילדים מריאנשטיפט בירושלים. מה דעתך? תמרה שיחה 22:51, 5 בינואר 2009 (IST)

שלום תמר, ובוקר טוב.
תודה על המחמאה. אני לא בטוח לחלוטין שהערך ששכתבתי שווה וואו, ומעבר לכך הוא כבר עבר שיפור, שיפצור הגהה וכיוצא בזה על ידי :ויקיפדים שהפכו אותו לטוב יותר משהיה. קראתי -בקנאה (קנאת סופרים) את הערך על בית החולים לילדים מריאנשטיפט, מזמן שמתי את עיני על הערך ואני שמח לראות אותו כתוב -כבוד למגזר. סתחיין!Nettadi - שיחה 06:39, 6 בינואר 2009 (IST)
אין להצטנע, ותודה על הפירגון על מריאנשטיפט. לדעתי, צריך לכתוב ערך נפרד על מקס סנדרצקי (שמישהו יצר לו הפנייה לא חכמה ישירות לערך על בית החולים). בא לך להתחיל (אפשר גם להסתמך על הערך שכתבתי) ואני אוסיף אם צריך? תמרה שיחה 15:12, 6 בינואר 2009 (IST)
שלום תמר. וערב טוב
שוב, תודה על העידוד והעזרה. אני מאמין שויקיפדיה היא גם תרגיל בענווה נמיכות קומה ויכולת גלישה מתחת לרדאר. בנוגע לערך על הרופא, הערך שכתבת מקיף ומעמיק ומשאיר (לעניות דעתי) מעט מקום להרחבה בכלל ומעט מקום לערך נפרד על הרופא סנדרצקי. במילים אחרות, ערך נפרד עלול להיות - למצער- העתקה או במקרה הטוב לא יותר מתמונת מראה של קטעים רלוונטיים בערך שכתבת.לקחתי חופש קטן מירושלים וכתבתי 3 ערכים סבירים בנוגע לצלבנים, אחזור בכוחות מחדשים בקרוב, אאסוף חומר ואנסה לכתוב את הערך הנפרד על סנדרצקי.Nettadi - שיחה 20:17, 6 בינואר 2009 (IST)
לא מדובר כאן בענווה, אלא במניעת גישה לאינפורמציה מצוינת! תהיה נחמד, ותעשה לנו רשימה מסודרת של הערכים שכתבת (ובהם למשל שלושת הערכים הצלבניים המסתוריים שלך), טוב? פליייז? לגבי מקס סנדרצקי - אני כותבת את הערך בעצמי, תוך איזון נכון בין הערכים, עם כמה שפחות חזרות. אשמח לשמוע את דעתך כשזה יהיה מוכן. תמרה שיחה 23:01, 6 בינואר 2009 (IST)
חן חן לך עבור ערך חיים ולירו תשומת לבך לאיות הנכון בלועזית valero ןלא כפי שמופיע בjpg כמו כן נא עיין בערך valero בוויקיפדיה באנגלית. ~10 בינואר 2009 11:39 רון

יופי של ערך. תיקנתי לך רק את הנאמר מלשון הווה ללשון עבר. לא נהוג לכתוב בויקיפדיה אודות מאורעות עבר בלשון הווה (גם לי העירו על זה בהתחלה...) Ranbar - שיחה 17:20, 21 בינואר 2009 (IST)

גם אני אהבתי (: שים לב לעריכה הלשונית המקיפה שהעברתי על כנסיית מריה מגדלנה. אשמח אם תקפיד להימנע משימוש בלשון הווה לתיאור אירועי עבר, כפי שציין כאן רנבר, וכדאי גם להפקיד על סדר כרונולוגי והגיוני בתיאור אירועים. חוץ מזה, אתה כותב יופי של ערכים! תמרה שיחה 17:20, 16 באפריל 2009 (IDT)
שלום תמרה. חג שמח. תודה על העזרה וההארות. Nettadi - שיחה 19:33, 16 באפריל 2009 (IDT)

חן חן לך עבור ערך חיים ולירו תשומת לבך לאיות הנכון בלועזית valero ןלא כפי שמופיע בjpg כמו כן נא עיין בערך valero בוויקיפדיה באנגלית. ~22 בינואר 2009 11:39

קרב אשקלון[עריכת קוד מקור]

שלום Nettadi,

נהנתי לקרוא את ערכיך אודות מסעי הצלב ואף ערכתי אחדים מהם. אני רוצה לשאול אותך לגבי מקורותיך למספר הלוחמים משני הצדדים בקרב אשקלון. המספרים נראים לי קצת מוגזמים. גילגמש שיחה 15:29, 22 בינואר 2009 (IST)

שלום גילגמש, ראתי את התיקונים שעשית בערכים שכתבתי, תודה על העזרה. המספרים נלקחו בעיקר מהויקיפדיה באנגלית אך גם מהספר Asbridge, Thomas. The First Crusade: A New History. Oxford: 2004. הנמצא ברשותי ונחשב למחקר העדכני ביותר בנוגע למסע הצלב הראשון. Nettadi - שיחה 17:34, 22 בינואר 2009 (IST)
וכתוב בו שהיו לצלבנים 1200 אבירים ואילו לפטימים כמה עשרות אלפי חיילים? מוזר. האם תוכל לתת לי בבקשה מראה מקום מדויק בספר למספרים אלה? גילגמש שיחה 22:16, 22 בינואר 2009 (IST)
הסתכלתי כרגע אצל פראוור והוא מאשר את המספר 1,200 אבירים ועוד 12,000 חי"ר למצור ירושלים (הוא קצת מיושן, אבל לדעתי דיוקו סביר) אבל המספר של 50,000 חיילים לפטימים נראה לי מוגזם מאוד. בשיאה של הממלכה הממלוכית לא היו במצרים הרבה יותר מ-15,000 פרשים, אפילו אם נניח שהחי"ר היה חצי מהצבא, אז עדיין זה רק 30,000 ואילו הממלכה הפטימית בשלהי המאה ה-11 היתה חלשה יותר מהממלכה הממלוכית בשיא תפארתה. לכן, אני חושב שצריך להוריד את המספר הגבוה (של 50 אלף) ואולי לכתוב "כ-20,000", אבל כדאי להביא מראה מקום ובדוק בבקשה פעם נוספת את המספרים בספר שלך (שלצערי איננו נמצא בבעלותי). גילגמש שיחה 22:31, 22 בינואר 2009 (IST)
הספר כותב שמספר החיילים המצריים היה "אולי 20,000 " מאחר ובויקיפדיה האנגלית מצויינים כמה מספרים ובמסגרת כתוב כ 50,000 כתבתי מה שכתבתי, בכל מקרה - תיקנתי.Nettadi - שיחה 22:41, 22 בינואר 2009 (IST)

קרב הירביה[עריכת קוד מקור]

שלום,

ברכותיי לרגל כתיבת הערך היפה. שים לב בבקשה לחוסר ההתאמה במספרים: אתה כותב שמתוך 11,000 לוחמים נהרגו כ-12,000 איש ועוד כ-800 נפלו בשבי ועוד היו ניצולים, כלומר מתוך 11,000 שהיו במקור יש לך פתאום 13,000. צריך לתקן את המספרים. כמו כן, שים לב בבקשה: טורקופולים אינם אבירים ואפילו אינם פרשים כבדים. אני לא יודע אם כללת את מספרם, כי כתבת שהיו לנוצרים כ-2000 אבירים ועוד 9,000 רגלים ומקומם של הטורקופולים נפקד. יש לציינם בתוך הפרשים בטבלה. גילגמש שיחה 12:24, 31 בינואר 2009 (IST)

לא ברור לי איך הגעת למספר 13,000. רשמתי שהכוח מנה סה"כ 11,000 ( לא מצאתי את המספר 12,000 בשום מקום - לא כמספר ולא כחיבור של :מספרים) לוחמים בעמודת האבידות רשמתי שהכוח "הושמד לחלוטין מלבד ככה וככה ניצולים." מאחר ואין למספרים משמעות של משתנים במשוואות חשבוניות ולו רק לאור העובדה כי הם מלכתחילה הערכות גסות והכללתם נועדה לצרכי מתן סדרי גודל בלבד. ולכן צריך לקרוא "מספר כולל של :לוחמים צלבניים מוערך ב 11,000 (ומתחלק בצורה מסויימת). מתוכו שרדו בחיים ככה וככה.
מאחר ועשרה אחוז מכוח זה שרד בחיים ההגדרה שכוח זה "הושמד לחלוטין" היא (לעניות דעתי) נכונה - שוב בהתחשב בעובדה כי מדובר בטענה על :בסיס היסטורי ולא חשבונאי.
אם אתה לא מסכים עם גישתי אתה מוזמן לשפר, לתקן או לעשות כל פעולה אחרת בערך. אני יודע היטב מהם טורקופולים. אני החלטתי לצטט מתוך פראוור את נושא המספרים הכוללים של האבירים ואני מניח שגם הוא נקט בגישה יותר היסטוריוגרפית ופחות חשבונית ואני מניח כי הוא כלל את מספר האבירים והטורקופלים. אפעל לתקן את הטבלה - לפי הצעתך.
שלום שוב,
כתוב ואני מצטט: "מ-11,000 לוחמים שהעמידו הצלבנים לקרב, נהרגו כ-2000 אבירים כ 10,000 חיילים רגלים [4] ו 800 נשבו על ידי המצרים." (פרק מהלך הקרב). את הטורקופולים אני מציע להוסיף לטבלה כמו שהוספת. שים לב שהערך טורקופולים קיים וכדאי להמיר את המילים "פרשים קלים" לטורקופולים עם קישור. כמו כן, הערכים פרש כבד ופרש קל יחד עם חיל רגלים כבד וחיל רגלים קל קיימים בעברית אם תצטרך אי פעם לקשר אליהם. גילגמש שיחה 15:01, 31 בינואר 2009 (IST)
שוב שלום,
תיקנת, אמנם, את מספר הרגלים והורדת 1000 כך שיש עכשיו 9,000 רגלים הרוגים ועוד 2000 אבירים, אך עדיין יש לך שם עוד 800 שבויים. אני לא בקיא במספרים המדויקים לקרב זה, אך יש לתקן גם את המספר הזה. כמו כן, עדיף לכתוב: "2000 פרשים הרוגים" ולא 2000 אבירים היות שלפי הטבלה היו בצבא הצלבני רק 1600 אבירים, היות שכמה ברחו וכמה נפלו בשבי, לא סביר להניח שכל ה-1600 נהרגו. גילגמש שיחה 11:38, 1 בפברואר 2009 (IST)


אני מצטער להציק לך, אבל עדיין יש חוסר התאמה במספרים. עדיין יש 11,000 צלבנים שמתוכם נהרגו 2000 אבירים ועוד 9,000 רגלים ועוד 800 שבויים. מצב זה אינו סביר ויש לתקנו. גילגמש שיחה 19:55, 4 בפברואר 2009 (IST)

הערתך איננה בגדר מטרד. אני אפעל לתקן את המעוות Nettadi - שיחה 20:21, 4 בפברואר 2009 (IST)

הינה ראה מה כותב פראוור (אני משתמש במהדורה של שנת 2005 שהיא הדפסה של המהדורה השלישית. אצלי בע"מ 300 בכרך השני כתוב ככה: " 312 אבירים טמפלרים ועוד 324 טורקופולים, 328 אבירים הוספיטלרים ו200 טורקופולים ו-400 אבירים טבטונים ומספר לא ידוע של אבירים מצורעים. סך הכל 1000 אבירים ומעלה כבדי נשק וכ-700 פרשים קלי נשק מכל אלה לא ניצלו אלא כ-50 איש. כ-300 אבירי קפריסין וכ-300 אבירי אנטיוכיה וכל אבירי יפו (לא כתוב כמה אבירים באו מיפו) מצאו את מותם בקרב." כלומר, אם מחברים את המספרים יוצא שהיו שם לםחות 1640 אבירים (לא כולל מצורעים ואבירי יפו) נראה שהמספר "2000 אבירים" כולל אך ורק את האבירים ולא כולל את הפרשים הקלים שמספרם לא ידוע כלל. נדמה לי שהיו גם סרג'נטים רכובים מצבא הממלכה (אם כי אני לא סגור על זה, אני לא כל כך בקיא בתולדות ממלכת ירושלים אחרי חיטין). גילגמש שיחה 22:12, 5 בפברואר 2009 (IST)

בספר שבידיי, ההוצאה הראשונה כתוב משפט נוסף מיד לאחר הציטוט שלך -"את אבידות הנוצרים יש לאמוד בקרוב ל 2000 אבירים וכ -10,000 רגלים" בהערת שולים מספר 48 רשום "על המספרים השונים ראה R. rohricht GKJ 865" אני לא הפסקתי לעבוד על הנושא והבטחתי לתקן את הדרוש תיקון - עד כמה שניתן בהתחשב בעובדה כי מדובר במספרים שונים ממקורות שוניםNettadi - שיחה 09:52, 6 בפברואר 2009 (IST)

מסדר לזרוס[עריכת קוד מקור]

ראה הערתי בדף השיחה של הערך. דרור - שיחה 16:58, 3 בפברואר 2009 (IST)

ראיתי את הערתך, לא ברור לי למה לשנות את שם הערך ל"לזרוס הקדוש" מאחר ושם המסדר הוא "סנט לזרוס" ואם כבר הולכים על תרגום לעברית מדוע לא לתרגם ל"אלעזר הקדוש". עם זאת, אם השם כרגע מפר כלל של ויקיפדיה עברית אשמח לשנות את השם - אם תסביר לי איך.Nettadi - שיחה 17:39, 3 בפברואר 2009 (IST)
השם לא מפר שום כלל, אך בעתיד אם תרצה לשנות שמו של ערך מסוים, יש ללחוץ על "העברה" (משמאל ל"גרסאות קודמות" בשורת הפקודות למעלה). גילגמש שיחה 20:30, 3 בפברואר 2009 (IST)
שוב, תודה רבה.Nettadi - שיחה 21:14, 3 בפברואר 2009 (IST)
בהמשך לתשובתך, התפתח דיון נוסף בדף שיחת הערך. אנא כתוב שם את דעתך. נהוג להמשיך את הדיון בדף שיחה שבו הוא החל, במקרה זה בדף שיחת הערך "מסדר לזרוס". לכן, ראוי להעתיק גם את תשובתך לדרור לדף שיחה ההוא. דרור רק הפנה את תשומת לבך לקיומו של הדיון. גילגמש שיחה 11:50, 6 בפברואר 2009 (IST)

שוב שלום,

אני ממש מתנצל על מבול ההערות, פשוט חשוב שכולם יכתבו במתכונת זהה. נהוג בוויקיפדיה העברית לכתוב בזמן שמתאים לאירועים. כלומר, אירוע שהיה בעבר, כל הערך יכתב בלשון עבר. גילגמש שיחה 07:20, 6 בפברואר 2009 (IST)

שלום. אני מודע לבעיה שיש לי בכתיבה בזמן עבר הנובעת בעיקר מ"שקיעה" שלי אל תוך הערך. תודה רבה על ההערה, התיקון והעזרה. Nettadi - שיחה 09:44, 6 בפברואר 2009 (IST)

הערה והצעה[עריכת קוד מקור]

שלום רב,

ראשית להצעה: אני רואה שאתה מכסה תחומים מוגדרים, אולי תרצה להוסיף תבנית מתאימה. למשל: תבנית למסע הצלב השביעי שתכלול את האישים המרכזיים, הקרבות העיקריים ואת הערך עצמו. בקשר להערה: כשאתה כותב בהערות שוליים "שם" יש עם זה בעיה מסוימת כי אם בעתיד מישהו יוסיף טקסט חדש בין שתי הערות שוליים שלך ויתן לו גיבוי בהערת שוליים חדשה, הערת השוליים המקורית שלך שכותרתה "שם" תאבד את הקשרה. אני מציע לכתוב במפורש את שם המקור ולא להסתפק רק ב"שם" הכללי. גילגמש שיחה 11:06, 22 בפברואר 2009 (IST)

שלום גילגמש.
בנוגע להערה - קיבלתי ואפעל בהתאם.
בנוגע להצעה, אני לא מבין (מתוך בורות גרידא) למה אתה מתכוון. מאחר ואני מקדיש את כל הזמן הפנוי שיש לי לכתיבה, אין לי זמן ללימוד נושאים מעבר לכתיבה "פשוטה" (לדוגמה: רק לאחרונה, הצלחתי להפנים את ענין הקטגוריות)- אבל תמיד יש לי נכונות. לגופו של ענין: אני מודה שאני לא יודע מהי "תבנית" ומה צריך לעשות בנושא.
בנוגע לתחומים מוגדרים - אני פשוט מנסה להכחיל ערכים שכבר כתבתי. וכך, למרות ההסתעפויות אני נע במעגלים אך אין לי באמת שיטה או "מפת דרכים".
בכל מקרה, אנצל את ההזדמנות להודות לך על העזרה - בעבר וכעת - תודה. Nettadi - שיחה 17:30, 22 בפברואר 2009 (IST)
"תבנית" היא דרך טכנית לאגד מספר ערכים בצורה גרפית בתחתית הדף. למשל ראה תבנית בתחתית הערך קרב גאוגמלה אם תרצה, אפשר לעשות תבנית דומה לערכיך. אל תדאג, יש לנו צוות טכני שיכו לעשות את זה במקומך, כך שאתה לא ממש צריך להכנס לעובי הקורה הטכנית הזאת. גילגמש שיחה 17:38, 22 בפברואר 2009 (IST)
אכן "טריק" נחמד ומועיל, אשמח לעזור או לתרום לעניין בכל דרך אפשרית. ניצלתי את ההזדמנות לקרוא את הערך קרב גאוגמלה עצמו. תענוג, ובנימה אישית יותר -סחתיין. Nettadi - שיחה 18:04, 22 בפברואר 2009 (IST)
הסתכלתי קצת בדף ויקיפדיה:תבנית וככל שנראה לי כרגע, התחום הזה של עיצוב מתקדם גדול עלי בכמה מספרים Nettadi - שיחה 18:20, 22 בפברואר 2009 (IST)

קרבות צלבניים[עריכת קוד מקור]

שלום,

שים לב שקיים הערך צבא ממלכת ירושלים אז תקשר בבקשה אל הערך הזה מערכי הקרבות שאתה כותב. קיים גם הערך צבאות מוסלמיים במזרח התיכון בימי הביניים אבל הוא במצב עלוב כי לא המשכתי אותו (אולי תרצה להרחיב). כמו כן, אם אתה יכול, כתוב בבקשה גם פרק אודות שדה הקרב ופרק על הפיקוד ועל הצבאות. גילגמש שיחה 20:30, 10 באפריל 2009 (IDT)

שלום וחג שמח.

אבצע את הקישור, כמומלץ. אני אעיף מבט על הערך "צבאות מוסלמיים", אני לא בטוח שביכולתי לתרום לנושא. Nettadi - שיחה 21:42, 10 באפריל 2009 (IDT)

התכוונתי לא רק לקישור ב"ראו גם" אלא לפרק על הצבא. ראה דוגמה בקרב קרני חיטין#הצדדים הלוחמים. גילגמש שיחה 21:57, 10 באפריל 2009 (IDT)
בסדר, אם לא היום אז אולי מחר. Nettadi - שיחה 22:32, 10 באפריל 2009 (IDT)
שלום וחג שמח גילגמש
הרחבתי באופן משמעותי את הערך קרב רמלה המשמש כמבוא ושער לערכים המפורטים על הקרבות הספציפיים. הכנסתי תיאור מפורט של אזור הקרבות ועל הצבאות וקישרתי לערכים המורחבים צבא ממלכת ירושלים, צבאות מוסלמיים במזרח התיכון בימי הביניים במקומות המתאימים. Nettadi - שיחה 22:44, 11 באפריל 2009 (IDT)
מצוין. תודה רבה. מועדים לשמחה. גילגמש שיחה 22:57, 11 באפריל 2009 (IDT)

אתה מלך!!! האם בכוונתך לכתוב על שליטים ממלוכיים נוספים? באיזה מקור/ות אתה משתמש? חגשמח Ranbar - שיחה 00:23, 11 באפריל 2009 (IDT)

שלום רנבר וחג שמח.

אני שמח שהערך על שג'ר א דור נשא חן מלפניך. כרגע אין לי כוונה לכתוב על ממלוכים נוספים, אולי כמה איובים - בהמשך הדרך. אבל כמו שאמר ג'יימס בונד - לעולם אל תאמר לעולם. בנוגע למקורות - ספרים באנגלית על מסעי הצלב כיסו את הנושא שלה די טוב ובהיותה דמות ייחודית יש לא מעט מקורות מקוונים. Nettadi - שיחה 12:37, 11 באפריל 2009 (IDT)

מסע הצלב השני[עריכת קוד מקור]

היי,

שוב ברכותיי על הערך המעולה. עוד לא קראתי את הכל, אך יש לי שאלה בקשר לכתוב. אני מצטט מהערך (בפרק קרב דורילאום): " חיל הפרשים הגרמני נמשך למלכודת טורקית קלסית של נסיגה מדומה וחשף את חיל הרגלים להתקפה של פרשים טורקים שגבו ממנו קורבנות כבדים" - כיצד יתכן שפרשים טורקים קלים שחימושם הוא חץ וקשת הצליחו להסב אבדות כבדות לחיל רגלים אירופאי שחימושו הוא בעיקר קשתות אופקיות? הרי עצם קיום חיל הרגלים הזה הוא כדי לספק הגנה לפרשים בעזרת קשתותיהם. כיצד יתכן, אם כך, המצב שתיארת? גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 22:44, 18 באפריל 2009 (IDT)

בוקר טוב גיגלמש.
בכתיבה על קרב דורילום לא הסתמכתי על מחקר המצאר באופן מקוקדק את מהלכיו וחוקר את התנגשות הדוקטרינות הצבאיות אלא על שני ספרים כלליים אחד ספרו של פראוור המתאר את הקרב באופן סכימאתי ביותר "הצבא של קונרק מצא עצמו מול דורילאום מוקף גדודי קשתים סלג'וקים ותורכמנים שהפילו בו חללים חללים בלי שהאבירים כבדי המגן יכלו לבוא במגע של ממש אתם" ספרו של Tyerman, Christopher (2006). God's War: A New History of the Crusades. Cambridge: Belknap Press of Harvard University Press
"the german heavy cavalry fell into the classic Turkish trap, drawn away from the main body of the army by traditional Turkish feint, leaving the infantry unprotected and open to heavy casualties while being mauled themselves
אין תשובה כלל שלאלות ששאלת, מהסיבות שמניתי למעלה, אם אמצא או אם תפנה אותי למקור המחיל מחקר על קרב זה אכתוב ערך מורחב - בהמשך. כך או כך יש בכוונתי לעבוד עוד על ערך זה ולהרחיב בנוגע למסעים משניים בפורטוגל ומזרח גרמניה. Nettadi - שיחה 08:01, 19 באפריל 2009 (IDT)
המ... יש קצת בעיה עם זה. פרשים קלים לא יכולים לעשות את מה שתיארת לחי"ר קשתי. או שהטורקים הפעילו פרשים כבדים (היו להם גם כאלה) או שהתיאור במקורות שלך איננו מדויק או אופציה שלישית והיא פחות הגיונית שהחי"ר לא היה קשתי, אלא זה היה סוג של פנקלס עם חי"ר החמוש בעיקר בחניתות ולא בקשתות (אבל לחי"ר כזה צפוי שיהיו מגנים ולכן ירי חצים לא באמת היה מסכן אותם בצורה כזאת. אני מציע להסתפק בשלב זה בתיאורו הסכמטי של פראוור עד שיתבררו הפרטים המדויקים אודות הקרב. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל?

ראיתי את ארגז החול שלך ורציתי להפנות אותך למיני מתקפת איכות שלנו על עכו. רק שתדע שהיא קיימת, ואתה יכול, אם אתה רוצה, להעביר את הערך למרחב הראשי. הרבה תודה, ‏Ori‏ • PTTע, עכ, עכו 19:14, 27 באפריל 2009 (IDT)

תודה!
משתמש זה כתב ערך במסגרת
מיני מתקפת איכות על העיר עכו

Ori‏ • PTTע, עכ, עכו 20:04, 28 באפריל 2009 (IDT)

בכיף, תודה לך וחג שמח. Nettadi - שיחה 20:56, 28 באפריל 2009 (IDT)

כתיבה בארגזי חול והעברה למרחב הערכים[עריכת קוד מקור]

שלום רב. שמתי לב שאתה נוהג לכתוב את ערכיך (המעניינים למדי, יש לציין) בארגז חול ואז מעביר אותם ב"העתק-הדבק" למרחב הערכים. בעוד שברור שישנם יתרונות רבים לכתיבה בארגז חול, אני מאמין שיש גם חשיבות לשימור הגרסאות הקודמות של הערך, כדי שהקורא המתעניין ידע כיצד נבנה. אם, למשל, מתגלית בעיה כלשהי ניתן בעזרת היסטוריית העריכות לנסות ולגלות מנין נבעה וכיצד לטפל בה. הדבר היה לעזר רב במקרים בהם מישהו טען לזכויות יוצרים על חומר שמקורו היה בוויקיפדיה, ודף הגרסאות הקודמות עזר לנו להוכיח זאת.

ניתן לבצע את אשר אני מתאר אמצעות לחיצה על כפתור ה"העברה", שלצד כפתור ה"גרסאות קודמות" בראש כל דף. שים לב שניתן לעשות זאת רק עבור ערכים חדשים ואם ברצונך להוסיף מידע לערך קיים לאחר כתיבה בארגז חול - יש לפנות למפעילי מערכת (כאן) כדי שיסייעו. עוד יש להעיר שהדבר מחייב פתיחת ארגז חול מחדש בעבור כל ערך. זהר דרוקמן - I♥Wiki23:53, 1 ביוני 2009 (IDT)

שלום מר דרוקמן. אני שמח שאתה מרגיש ערכים שכתבתי הם מעניינים למדי. ותודה על הזמן שאתה מקדיש להנחות אותי בעולם הוויקי. בהיותי משתמש חדש יחסית ובעל כישורי מחשב מוגבלים לא הצלחתי להבין את הנחיותיך התמציתיות. אודה לך אם תפנה אותי לדף עזרה מפורט ככל היותר שידריך אותי בנוגע לפרוצדורה שאתה מתאר מאחר ובקריאה של דפי העזרה בנוגע לכתיבת ערכים חדשים, או דף משתמש, לא מתואר כלל תהליך כפי שציינת. Nettadi - שיחה 11:21, 2 ביוני 2009 (IDT)
כמה טוב ששאלת, אחרת לא הייתי מגלה שאין לנו מדריך בנושא, או לפחות לא הצלחתי למצוא אחד שכזה. במקום זאת, ננסה להרחיב ולפרט:
כיום אתה כותב ערכים רבים במשתמש:Nettadi/ארגז חול וכשאתה מסיים את עבודתך - מעביר את התוכן של הגרסה המוגמרת למרחב הערכים. כתוצאה, קוראי הערך ועורכיו בעתיד מאבדים מידע חשוב על האופן בו נבנה הערך וכיצד נתגבשה צורתו הנוכחית. מידע זה יכול לסייע בפתירת בעיות שעלולות לצוץ בכתוב או בהכרעה כאשר אדם אחר טוען לזכויות יוצרים על הערך.
כדי לשמר את המידע ולמנוע את אובדנו, מומלץ להשתמש במנגנון של ויקיפדיה כדי להעביר את התוכן מארגז החול למרחב הערכים. דבר זה מתבצע באמצעות הלשונית "העברה", אותה ניתן למצוא בראש הדף, משמאל ללשונית "גרסאות קודמות". העברה זו מאפשרת להעביר את הדף במלואו, לרבות כל העריכות הקודמות בו, לשם אחר, אותו אתה יכול לבחור. לאחר שתבחר את השם החדש (שם הערך) ותלחץ על "העברה" כל היסטוריית העריכות בדף המקורי תעבור לזה בשם החדש ותוכל לשמש אותנו בעתיד.
במידה והערך עליו אתה עובד כבר קיים דרך פעולה זו לא תעבוד, ויש צורך להעזר במפעילי מערכת כדי לאחד גרסאות. ניתן לפנות אלינו בדפי השיחה באופן אינדבודאלי, אך גם בדף ריכוז הבקשות - ויקיפדיה:בקשות ממפעילים. הסעיף הרלוונטי בדף זה לנושא הוא בקשות העברת דף תוך כדי מחיקת דף אחר, כאשר יש לציין שאתה מבקש לבצע "איחוד גרסאות".
יש לציין שהדבר יחייב פתיחה מחדש של ארגז חול עבור כל ערך, אחרת תיווצר ערבוביה בין העריכות השונות של ערכים שונים. את יצירת ארגז החול ניתן לבצע בדומה ליצירת ערכים - צור קישור בדף המשתמש בסגנון [[משתמש:Nettadi/שם הערך]] כאשר את המילים "שם הערך" יש להחליף בשם הערך עליו אתה עובד כעת. אני מקווה שעתה זה ברור יותר. אם יש עוד שאלות, אשמח לענות. זהר דרוקמן - I♥Wiki11:51, 2 ביוני 2009 (IDT)
ורציתי להוסיף - אם זה בכל זאת נשמע מסובך מדי, הרי שאין זאת חובה. העיקר הוא הערכים עצמם, ודברי לעיל נועדו רק כדי לשפר ההליך. זהר דרוקמן - I♥Wiki11:53, 2 ביוני 2009 (IDT)
תודה על העזרה וההצעה, שכעת היא יותר ברורה. ננסה.Nettadi - שיחה 13:11, 2 ביוני 2009 (IDT)

ראה נא את ההערה בדף השיחה על המשפט שמתחיל ב"פלגנות". אלה אמירות שיפוטיות נטולות מקור, ואין זה סגנון ראוי לערך אנציקלופדי. ‏odedee שיחה 11:44, 3 ביוני 2009 (IDT)

שלום שלום! אילי - שיחה 15:02, 7 ביוני 2009 (IDT)

שלום, שלום Nettadi - שיחה 18:23, 7 ביוני 2009 (IDT)
שלום וברכה, אשמח להתיחסות בדף השיחה הנ"ל! אילי - שיחה 19:25, 7 ביוני 2009 (IDT)
שלום אילי, תודה על האמון אבל בכל הכנות אין לי דבר מה לתרום. Nettadi - שיחה 19:41, 7 ביוני 2009 (IDT)

היי,

תראה בבקשה בשיחה:קרב הירביה לגבי חטין השנייה. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 20:59, 10 ביוני 2009 (IDT)

שלום גילגמש, תודה על עזרתך, עניתי בהרחבת מה בדף השיחה. Nettadi - שיחה 18:24, 11 ביוני 2009 (IDT)

רשימה ראויה![עריכת קוד מקור]

סידרת לך בדף המשתמש, מה שמראה את מה שכבר ידענו - שאתה מלך הערכים השווים!
אם תרצה, אשמח לעזור לך לארגן את הרשימה בצורה מסודרת (הצץ בדף שלי ותראה אם זה נראה לך). תמרה שיחה 20:24, 28 ביוני 2009 (IDT)

שלום רב תמרה. הרשימה - הרי היא על פי בקשתך, ואני שמח שהיא מוצאת חן בעינייך, אנסה לשפר ברגע שאוכל. בכל מקרה תודה על המחמאה, על המעקב ועל המילים החמות. Nettadi - שיחה 20:45, 28 ביוני 2009 (IDT)

היי טאדי, אני אשמח אם תסתכל בפורטל:נצרות המתחדש, במיוחד פרק ההיסטוריה, ותראה אם יש משהו שבא לך עליו (מסעות צלב חסרים וכאלה). הרבה תודה, ‏Ori‏ • PTT19:13, 1 ביולי 2009 (IDT)

שלום אורי. אכן פורטל יפה, אני אכן עושה דרכי בערכים הקשורים למסעי הצלב והצלחת מלאה הפנקס פתוח והיד מקלידה. תודה על ההפניה ועל הליווי. נטעדי Nettadi - שיחה 19:22, 1 ביולי 2009 (IDT)
סבבה לגמרי. בנוסף, אם יש לך ערכים טובים (ואני יודע יש) שאתה חושב שהם ראויים שנציג אותם בתיבה פורטל:נצרות/מומלצי הפורטל, בבקשה ציין אותם כאן, ולא להיות צנוע! לכל עזרה שתצטרך בצד היותר דתי, אני כאן. ‏Ori‏ • PTT19:36, 1 ביולי 2009 (IDT)
סבבה אגוזים. אני עדיין חדש בתחום הוויקיפדיה, לומד ואולי משתפר. ראיתי שהערך ששכתבתי דורמיציון הומלץ.Nettadi - שיחה 19:40, 1 ביולי 2009 (IDT)
כן. דורש הגהה אבל הוא סבבה. ‏Ori‏ • PTT20:01, 1 ביולי 2009 (IDT)

פרידריך השני[עריכת קוד מקור]

היי,

נהנתי מאוד לקרוא את הערך החדש. שים לב בבקשה להערות אחדות שכתבתי בדף השיחה שם. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 21:28, 2 ביולי 2009 (IDT)

שלום גילגמש. אניש שמח שהערך המחודש מצא חן בעיניך, עברתי בריפרוף על רשימת ההערות שלך. תחילה אני רוצה להודות לך - שוב - על ההגהה, העזרה והזמן. אני אענה/אתקן את הדרוש תיקון וארחיב את הדרוש הרחבה - אבל לא היום מחמת עייפות קשה. ושוב תודה רבה Nettadi - שיחה 21:40, 2 ביולי 2009 (IDT)

כרגיל, הערך שכתבת מקסים ומעשיר. כל הכבוד! היתה לי שאלה בדף השיחה. אשמח אם תוכל לענות שם. יום טוב! תמרה שיחה 09:37, 19 ביולי 2009 (IDT)

היי,

ראה בבקשה את ההערה בשיחה:הסכם יפו (1229) בדקתי את טענתו אצל פראוור והבחור צודק. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 06:44, 20 ביולי 2009 (IDT)

שלום לך, לפי דעתי יש בעיה בשמו של הערך "הסכם יפו".השם לא נכון. זהו הסכם תל אל-עג'ול יפו. הסכם יפו זהו הסכם אחר בין הצבנים למוסלמים, הוא נערך בשנת 1192. במחקר ע"מ להבדיל בין שני החוזים, את הראשון מכנים בשם הסכם יפו, ואת השני בשם הסכם תל אל-עג'ול יפו. בדקתי זאת גם בספר ירושלים לדורותיה של האוניברסיטה הפתוחה. אני מעוניין לקבל את חוות דעתך שאני צודק, וגם לדעת איך משנים שם לערך, כיוון שאני רוצה להרחיב על ההסכם של 1229, וגם לפתוח ערך חדש בשם הסכם יפו שידבר על ההסכם הראשון, בין ריצרד לב הארי לבין צלאח א-דין. אני לא יכול לפתוח ערך חדש על הסכם יפו משנת 1191 , עד שהשם של ההסכם הזה לא ישתנה להסכם יפו תל אל עגול. איציק1 - שיחה 12:35, 20 ביולי 2009 (IDT)
שלום איציק1, אני אבדוק. ללא קשר אתה כן יכול לכתוב ערך חדש על הסכם יפו משנת 1191 ולקרוא לו הסכם יפו (1191) ולא צריך להמתין לשינוי שם הערך הסכם יפו (1229) Nettadi - שיחה 16:46, 20 ביולי 2009 (IDT)
לגופו של עניין. בספר של פראוור "תולדות ממלרכת הצלבנים" כרך ב' מופיע ההסכם במספר שמות "הסכם תל אל-עג'ול יפו", "השלום של פרידריך השני" וגם "חוזה יפו" (עמוד 190) - "...ואלה מסתירים את החולשה היסודית שבחוזה יפו." אבל יתר על כן, בכל המקורות בשפה האנגלית שבדקתי ההסכם של שנת 1229 מכונה "the treaty of Jaffa" בלבד ומחוסר מקום אצביע על חלקם (אם יש צורך אביא מראי מקומות נוספים ):
  • A History of the Crusades, Volume II: The Later Crusades, 1189-1311 Univ of Wisconsin Press, 2006 page 544
  • The Crusades, c. 1071-c. 1291 Cambridge University Press, 1999 page 486
  • God's war: a new history of the Crusades Harvard University Press, 2006 page 752

יש בעייה נוספת, המונח "חוזה תל אל עג'ול" מתייחס גם לחוזה נפרד שנחתם בסוף שנת 1228 בין הנסיכים האיוביים, כפי שמצויין באופן מפורט בערך הסכם יפו (1229) ובהסתמך על פראוור "תולדות ממלרכת הצלבנים" כרך ב' עמוד 175 ואפשר לסולטן המצרי לחתום על "החוזה של פרידריך השני" כך שמתוך נסיון להבדיל בין חוזים הנושאים את השם יפו עלול להווצר בלבול בין חוזי אל עג'ול.

לסיכומו של דבר: השם חוזה יפו נכון גם נכון - על פי מקורות ספציפיים המצויינים לעייל. לא ברור לי על איזה מחקר אתה מתבסס, אך שינוי שם הערך לא יתרום דבר ובטח שלא יתקן "טעות" שלעניות דעתי איננה קיימת כלל, עלול ליצור בלבול בערך עצמו וכך או כך אין מניעה לכתוב ערך על ההסכם של שנת 1192 או להרחיב על ההסכם של שנת 1229. Nettadi - שיחה 17:48, 20 ביולי 2009 (IDT)

אני בדקתי בספרו של פרוואר תולדות ממלכת הצלבנים. בעמוד 92 בכרך ב' הוא קורא להסכם משנת 1192 הסכם יפו, וכך גם ביחידה 6 של הקורס ירושלים לדורותיה של האוניברסיטה הפתוחה, של יעל קציר,צבי ברס ובייעוצם של פרוואר וקדר. בעמוד 102 החוזה הזה נקרא הסכם יפו. לגבי ההסכם של שנת 1229 באותו ספר של האוניברסיטה הפתוחה בעמוד 105 הוא נקרא הסכם תל אל עג'ול יפו ומתוארך שם לפברואר 1229. נכתב ששינוי שם הערך לא יתרום דבר. לדעתי הוא יתרום הרבה. מעבר לדיוק ומציאת האמת, ושאנשים לא ילמדו טעויות, לא ניתן לכתוב את הערך הסכם יפו משנת 1192, שהיה לא פחות חשוב מההסכם של 1229, עד ששמו של ההסכם משנת 1229 לא ישתנה. תודה. איציק1 - שיחה 21:34, 20 ביולי 2009 (IDT)
אין וויכוח לגבי ההסכם של 1192, ולא היה - ראה איזה פלא שני ההסכמים נקראים "הסכם יפו" בהבדל אחד - שנת ההסכם (כמו מספר אירועים בהיסטוריה). על מנת לשפר את ההרגשה שלך בנוגע להסכם של שנת 1229 אני אוסיף את שמו הנוסף "תל אל עג'ול יפו" בפסקה הראשונה של הערך. אפשר גם אפשר לכתוב ערך נוסף ככל שתחפוץ, ניתן להפוך את דף הסכם יפו לדף פירושונים המפנה לשני הערכים מבלי הדבר יעלה או יוריד מהאמת או מחשיבות הערכים, בכל הכנות, לא ברורה לי ההתעקשות שלך בעניין המחסום הלא קיים בנוגע לכתיבת הערך על הסכם 1192. Nettadi - שיחה 22:28, 20 ביולי 2009 (IDT)
אין בעיה אעשה כעצתך. איך אני פותח דף פירושונים כדי להתחיל לכתוב על הערך? תודה איציק1 - שיחה 23:06, 20 ביולי 2009 (IDT)
בוצע. ראה הסכם יפו. Nettadi - שיחה 06:30, 21 ביולי 2009 (IDT)

אפשר להכניס לך לאג'נדה את ח'ליל בן קלאון, בין היתר כובש עכו ב-1291 (אנ')? הוא מפוזר כאן בהרבה ערכים בכמה שמות. יש מצב? ‏Ori‏ • PTT17:38, 28 ביולי 2009 (IDT)

שלום אורי. אני מופתע לקרוא את המונח "אג'נדה" בצמוד לשמי. כך או כך, אני אשב על ח'ליל בהקדם. Nettadi - שיחה 22:08, 28 ביולי 2009 (IDT)
אתה איש טוב. תודה. וכמובן תן לו שם נכון. אח"כ נאסוף אותו מכל המקומות שהוא מופיע בהם (עכו, מצודת כרכ ובטח עוד כמה...) ‏Ori‏ • PTT22:12, 28 ביולי 2009 (IDT)
איי ביקיים אימפרסט. יופי של ערך. עשיתי הגהה. אני אשמח אם תשתכל שהדברים לרוחך. הרבה תודה. ‏Ori‏ • PTTהסדנה לגרפיקה. איתי בכל מקום 02:58, 1 באוגוסט 2009 (IDT)
תודה, תודה. והתיקונים אחול שקשוקי. Nettadi - שיחה 19:08, 3 באוגוסט 2009 (IDT)

איך אתה בתקופה הערבית?[עריכת קוד מקור]

היי,

אתה מבין גם בתקופה הערבית של ארץ ישראל (מהכיבוש המוסלמי עד כניסת הסלג'וקים)? כי האמת גם שם יש חורים רבים. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 14:49, 31 ביולי 2009 (IDT)

שלום גילגמש, ושבת שלום. האמת שהתקופה שציינת נמצאת קצת מחוץ לתחומי הידע שלי - מה שהופך אותה מיידית למעניינת יותר מבחינתי. עם זאת תופעת החורים ניכרת היטב גם בתקופה שאני מתעסק בה כעת - התקופה הצלבנית ואני מנסה נואשות להכחיל ערכים בדפים שכבר כתבתי. האם היה לך נושא מסויים שרצית לכסות? Nettadi - שיחה 14:56, 31 ביולי 2009 (IDT)
לא, רק שאלתי. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 07:28, 1 באוגוסט 2009 (IDT)

שלום,

בתור יוצר הערך, תוכל בבקשה להתייחס לדיון שפתחתי בדף השיחה? אם אתה מסכים עם הדוברים, אשמח אם תעביר את הערך ותתקן את מופעי התעתיק כפי שציין אלדד.

תודה ושבוע טוב, Kulystabשיחההמטמון מחכה למוצא • י"א באב ה'תשס"ט • 19:51, 1 באוגוסט 2009 (IDT)

התיחסתי לדיון בדף השיחה Nettadi - שיחה 21:49, 1 באוגוסט 2009 (IDT)

ברכות לרגל כתיבת הערך! אתה ממשיך למוחמד? Ranbar - שיחה 01:00, 2 באוגוסט 2009 (IDT)

שלום רנבר, תודה על הברכות - התענוג היה כולו שלי. האמת שלא היו לי תוכניות מיוחדות לגבי מוחמד, ומצד שני אם אני טובל את גלי במי האימפריה הממלוכית מדוע לא לכתוב על האבא קלאון בעצמו?, אני אבדוק את היקף העבודה וכמות החומר שבידי. Nettadi - שיחה 19:04, 3 באוגוסט 2009 (IDT)

אני לא רוצה להתעלק, אבל לאור האג'נדה הגמישה שלך, ההצלחה והגישה שלך לחומר הכתוב, אולי רוצה כותב על אולמות האבירים. אם כן, הבסיס הלא מספק נמצא בערך עכו. באמת, רק אם כאילו. ‏Ori‏ • PTTהסדנה לגרפיקה. איתי בכל מקום 19:32, 3 באוגוסט 2009 (IDT)

שלום אורי וערב טוב, אין התעלקות כלל אבל אני מודה שתחום הארכיאולוגיה איננו הקרוב ביותר לליבי והחומר העדכני בנוגע לאולמות האבירים איננו בהישג ידי. Nettadi - שיחה 21:13, 3 באוגוסט 2009 (IDT)
טוב. קורה. תודה כל אופן. ‏Ori‏ • PTTהסדנה לגרפיקה. איתי בכל מקום 01:30, 4 באוגוסט 2009 (IDT)

ראה הערתי בדף השיחה. תודה. שנילישיחה 18:13, 15 באוגוסט 2009 (IDT)

ראיתי ותיקנתי, אני לא מבין אותך, אתה כותב הערה בדף השיחה של הערך ודף השיחה שלי אבל לא ממתין אפילו דקה שאתקן או שאגיב ( ממש דקה - לא כביטוי), אם זו דרכך, אל תטריד אותי יותר בפניות ותעשה כרצונך בדף Nettadi - שיחה 18:25, 15 באוגוסט 2009 (IDT)
כמה שהפתיל שלך קצר. לא אטריד אותך יותר. שנילישיחה 18:29, 15 באוגוסט 2009 (IDT)

היי,

נפתחה תחרות כתיבה. אשמח אם תתשתף בה. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 14:58, 19 באוגוסט 2009 (IDT)

שלום גילגמש. תודה על ההזמנה ועל המחמאה הגלומה בה. עם זאת אני עדיין לא בשלב בו אוכל לתרום ערך ברמה מספיקה לתחרות. אנסה לשמח אותך בעתיד Nettadi - שיחה 16:19, 19 באוגוסט 2009 (IDT)

שלום עדי. האם אתה אולי זכור פרטים נוספים לגבי התצלום הזה? ניסיתי לחפש אותו באוסף מטסון, אך אינני מוצא דבר. דניאל צבישיחה 21:15, כ"ט באב ה'תשס"ט (19.08.09)

Digital ID: matpc 04804 Source: digital file from original photo

Reproduction Number: LC-DIG-matpc-04804 (digital file from original photo) Repository: Library of Congress Prints and Photographs Division Washington, D.C. 20540 USA

http://memory.loc.gov/pnp/matpc/04800/04804v.jpg

http://international.loc.gov/cgi-bin/query/I?matpc:1:./temp/~pp_BKsC::displayType=1:m856sd=matpc:m856sf=04804:@@@matp

אני לא יודע פרטים נוספים Nettadi - שיחה

תודה, זה אפשר לי למצוא את זה, וזה בדיוק מה שרציתי. דניאל צבישיחה 21:59, כ"ט באב ה'תשס"ט (19.08.09)

עדי, יכול להיכנס לערך תל גזר למטה, ולראות אם העובדות המעטות בעניין הקרב והתקופה הצלבנית מדוייקות? ‏Ori‏ • PTT17:53, 23 באוגוסט 2009 (IDT)

שלום אורי. האמת לא כל כך ברור לי מה כתוב שם, אבל נראה לי שניסוח בעייתי, אני אחזור ואתקן מאוחר יותר. Nettadi - שיחה 17:56, 23 באוגוסט 2009 (IDT)
סבבה. כי גם לי לא ממש ברור. מישהו שם בלבל בין הזמנים. ‏Ori‏ • PTT18:17, 23 באוגוסט 2009 (IDT)
עשיתי קצת סדר. Nettadi - שיחה 19:58, 23 באוגוסט 2009 (IDT)

נזכרתי שלא עדכנתי אותך בגילויים בקשר לתמונה - ראה בשיחת משתמש:תמרה#זיהוי תמונה. דניאל צבישיחה 20:22, ו' באלול ה'תשס"ט (26.08.09)

תודה. Nettadi - שיחה 20:26, 26 באוגוסט 2009 (IDT)

ירושלים בתקופה הצלבנית-איובית[עריכת קוד מקור]

היי,

לדעתי, השם הזה לא כל כך מוצלח. בסך הכל התקופה האיובית הייתה קצרה למדי. אולי עדיף לקרוא לערך בשם "ירושלים בתקופה הלבנית" ולכתוב בה פרק על התקופה האיובית כספיח? גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 17:40, 31 באוגוסט 2009 (IDT)

שלום גילגמש, כמו שאתה רואה הערך עדיין בכתיבה אבל ההצעה שלך (שגם עלתה בראשי) נראית לי טובה יותר ללא ספק. כך או כך יקח לי קצת זמן להביא את הערך למצב מגובש. ברשותך אנצל את ההזדמנות לשאול אותך לדעתך על הרושם שקיבלתי שהסעיףהסטוריה בערך ירושלים והיסטוריה של ירושלים חופפים ואולי אף יוצרים כפילות. תודה על העזרה. Nettadi - שיחה 17:48, 31 באוגוסט 2009 (IDT)
כן, בהחלט. פרק ההיסטוריה בערך "ירושלים" צריך לעבור קיצוץ. מי שירצה את הגרסה המורחבת יוכל לגשת לערך המורחב, בשביל זה הוא נוצר. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 17:58, 31 באוגוסט 2009 (IDT)
וגם כדאי להחליף מילה עם תמרה - התקופה הצלבנית בירושלים זה בדיוק תחום ההתמחות שלה. דניאל צבישיחה 18:32, י"א באלול ה'תשס"ט (31.08.09)

הערך שאתה כותב הוא יפה מאוד. אני מציע לך להרשם איתו לתחרות. אחרי שיפורים אחדים יהיה לו סיכוי טוב לזכות באחד המקומות הגבוהים בתחרות. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 06:13, 2 בספטמבר 2009 (IDT)

שלום גילגמש. שוב, תודה על המחמאה והעידוד הצפון בה. אני מרגיש שהערך גם אם מתפתח יפה עדיין רחוק מסיום ואין ספק שזקוק לליטוש. אני מבין שאתה רוצה לראות את הערך בתחרות, ולמרות הדחף הראשוני שלי שלא להכנס לעניין אודה לך אם תפנה אותי באמצעות לינק לדף התחרות על מנת שאוכל לעשות החלטה מושכלת. שוב - מכל הלב - תודה Nettadi - שיחה 17:49, 2 בספטמבר 2009 (IDT)
ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/תחרות הכתיבה/התחרות השישית אמנם הגשת הערכים לתחרות הסתיימה אתמול, אך בהתחשב בכך שהתחלת במועד סביר אני לא חושב שתיהיה בעיה לאשר לך השתתפות בתחרות עם הערך הזה. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 19:41, 2 בספטמבר 2009 (IDT)

ירושלים בתקופה הצלבנית ערך יפייפה [עריכת קוד מקור]

קראתי והתרשמתי עמוקות, ערך שכתוב קולח ומעניין, וויזואלית הוא ממש יפה ומקצועי.

כל הכבוד!

ועכשיו חזרה לצרות שלי עם הערך שלי בתחרות, לילה טוב ג'וגיגון - שיחה 00:01, 8 בספטמבר 2009 (IDT)

תודה, בהצלחה. Nettadi - שיחה 06:33, 8 בספטמבר 2009 (IDT)
מזל שאתה לא מתחרה בבית השני (-: חביבי, ערך מושלם. Ranbar - שיחה 21:03, 8 בספטמבר 2009 (IDT)
תודה רבה. מזל שהערך לא נמצא בבית השני, הערך שלך על גרשווין - חבל על הזמן. Nettadi - שיחה 06:29, 9 בספטמבר 2009 (IDT)

שני דברים[עריכת קוד מקור]

שלום,

ראשית, ברצוני להתייחס לישוע. הוחלט שיש לכתוב ישו בכל המופעים בוויקיפדיה, למעט ציטוטים מפורשים. שנית, ראה בבקשה את בקשתי בדף שיחת הערך ירושלים בתקופה הצלבנית. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 01:13, 11 בספטמבר 2009 (IDT)

שני דברים[עריכת קוד מקור]

היי עדי, 1. הערך מנזר המצלבה יפה מאוד ומופיע בפורטל נצרות בחדש על המסך. 2. אתה חייב לעשות הגהה על הערכים כשאתה מעביר אותם מארגז חול למרחב הערכים: פיסוק, טיפו, תחביר ובדיקת לינקים. לדוגמה, סנטה ברברה היא עיר בקליפורניה. אני מניח שהתכוונת לברברה הקדושה. ‏Ori‏ • PTT22:27, 14 בספטמבר 2009 (IDT)

תודה. אכן אני צריך לעשות בדיקות חוזרות לגבי ערכים ואני מקווה להשתפר. אני פשוט עדיין מתרגש עם העברת הערך למרחב הערכים - ודברים חשובים כמו אלו שהזכרת נשכחים מאחור. Nettadi - שיחה 06:44, 15 בספטמבר 2009 (IDT)
ושוב, תודה אורי על העזרה ב"הרמת" הערך למצבו הנוכחי. אכן מיהרתי ואכן יכולתי להקפיד יותר. תודה על העזרה והזמן - כל אלו אינם מובנים מאליהם. Nettadi - שיחה 17:18, 15 בספטמבר 2009 (IDT)
השבתי אצלי ‏Ori‏ • PTT22:24, 18 בספטמבר 2009 (IDT)

היי,

אתה בא למפגש? היתי שמח מאוד לפגוש אותך. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 21:00, 23 בספטמבר 2009 (IDT)

שלום גילגמש, הייתי שמח לבוא ולהיפגש אך אני עובד בימי שישי עד לשעות אחה"צ ואין ביכולתי להשתחרר. אני מניח שיהיו עוד הזדמנויות. שנה טובה. Nettadi - שיחה 21:06, 23 בספטמבר 2009 (IDT)

גיליתי אתמול במקרה את הערך הזה ונפלתי מהכסא. אתה מלך! איזה יופי! מרוב התלהבות הצעתי אותו מיד כמומלץ, ולכן אשמח אם תוכל לעבור עליו ולערוך קצת הגהות תקלדה וכאלה. אני חושבת שגם אפשר לצמצם את פרק מורשת הקרב, ולהתמקד רק בחלקים הקשורים במוזיאון עצמו. חוץ מזה, חבל שלא תגיע למפגש. רציתי לנצל את ההזדמנות כדי ללחוץ לך חזק את היד ולברך אותך בקול על שהצטרפת לויקיפדיה (: תמרה שיחה 10:07, 24 בספטמבר 2009 (IDT)

שלום תמרה. תודה תודה תודה. אני אעבור על הערך על פי המלצתך ואנסה לשפר אותו. תודה על המילים החמות ושוב, שנה טובה. Nettadi - שיחה 16:45, 24 בספטמבר 2009 (IDT)
שוב, שלום תמרה. על פי עצתך עברתי על הערך וניסיתי כמיטב יכולתי לתקן טעויות ולשפר קלות. בניגוד לדעתך לא נגעתי בפרק של "מורשת הקרב" מאחר ולעניות דעתי הוא חלק בלתי נפרד מתולדות המוזיאון וירושלים מחד ואיננו תופס מקום מרכזי בערך. גמר חתימה טובה. Nettadi - שיחה 20:40, 26 בספטמבר 2009 (IDT)
ברור שהוא חלק חשוב והכרחי, אבל השאלה היא האם כל סיפור הקרב לפני ואחרי צריך להופיע. אני סוברת שלא. אנסה לעבור על זה בקרוב (מן הסתם אחרי יום כיפור). תמרה שיחה 09:00, 27 בספטמבר 2009 (IST)

נותרו עוד ארבעה ימים למועד הגשת הגרסאות האחרונות[עריכת קוד מקור]

שלום לך,
שים לב כי נותרו עוד ארבעה ימים להצגת הגרסאות האחרונות לשיפוט במסגרת התחרות. • עודד (Damzow)שיחהמשתמש זה הוא מובחר! 12:02, 27 בספטמבר 2009 (IST)

שלום עודד. הערך ערוך ומוכן למסדר. האם יש דבר מה שאני צריך לעשות? Nettadi - שיחה 13:25, 27 בספטמבר 2009 (IST)
איזה כיף לך... הערך שלי רקוב ומוחרב למסדר, אבל הכל ברוח טובה, יש לך באמת ערך מצויין ג'וגיגון - שיחה 14:33, 27 בספטמבר 2009 (IST)
שלום ידידי, ושנה טובה. תחילה, תודה על המילה הטובה. האמת שלקחת על עצמך משימה מונומנטלית, ממה שהצלחתי לראות דווקא נראה שעמדת במשימה בכבוד. חזק ואמץ. Nettadi - שיחה 14:39, 27 בספטמבר 2009 (IST)
שנה טובה אם מסתכלים עד לאן שכתבתי... (תחילת ימי הביניים) זה בהחלט נראה טוב, לגבי השאר... יהיה בסדר...ג'וגיגון - שיחה 16:22, 27 בספטמבר 2009 (IST)
היתי מציע להשקיע חלק ניכר מהזמן בשיפור הערך היסטוריה של ירושלים. מדובר בערך רקע חשוב מאוד לערך שכתבת וטיפול בו יכול להשפיע באופן מהותי על הזכיה. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 17:06, 27 בספטמבר 2009 (IST)
שלום גילגמש. אנחנו כבר דנו בנושא ובהתאם למתווה שעלה שיכתבתי את פרק היסטוריה בערך ירושלים. לגבי הערך "היסטוריה של ירושלים" בשלב זה אני מותיר אותו ללא שינוי (מלבד שינויים קלים בחלוקה לתקופות) ועובד על ערך "פרהיסטוריה של ירושלים". צום קל, גמר חתימה טובה וסליחה ומחילה על כל מחדלי ומעשי Nettadi - שיחה 17:16, 27 בספטמבר 2009 (IST)
ראיתי את השינוי שעשית בערך ירושלים והוא מצוין. אולי תוכל להפעיל כוחות נוספים שיעזרו לך (אולי תמרה או דניאל צבי) בכתיבת הערך "היסטוריה של ירושלים". כמו כן, מומלץ מאוד להתת את הערך שכתבת לכמה משתמשים שיערכו לך אותו. הערך שלך הוא אחד המועמדים המובילים לזכיה בתחרות בבית השלישי אז אני רוצה שהקרב יהיה הוגן :) וחתימה טובה גם לך גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל?

שוב, שלום גילגמש. תודה על המילים החמות. אני מתכוון לנשום עמוק להשלים את הערך על הפרהיסטוריה של ירושלים, לכתוב ערך חדש על ההיסטוריה של ירושלים בתקופה המוסלמית ואז יונח הבסיס לעבודה על הערך היסטוריה של ירושלים. בפעמים שפניתי לתמרה בנושא "ההיסטוריה של ירושלים" היא היתה טרודה מעל לראש ולא יכלה להתפנות ועם דניאל צבי אני מנהל שיחות בנוגע לנושא הפרהיסטוריה. אנצל את ההזדמנות לציין כי שוחחתי עם אורי בנושא והוא הציע לבטל לחלוטין את הערך "היסטוריה של ירושלים" ולהסתפק בערכים המורחבים - הצעה קוסמת למדי ולו בגלל האלגנטיות שבה - פרק בערך ה"עליון" בפירמידה ועץ ערכים מורחבים המכסים - בעזרת השם - את כל ההיסטוריה (זו הסיבה שאני כותב ערך מורחב). מה דעתך? Nettadi - שיחה 17:31, 27 בספטמבר 2009 (IST)

אני לא רוצה לבטל את ערך ההיסטוריה המורחב. יש קוראים שרוצים רק רקע כללי על ההיסטוריה של העיר ולא רוצים להתמקד בתקופה מסוימת. לכן, צריך להתחשב גם בהם. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 17:35, 27 בספטמבר 2009 (IST)
או קי Nettadi - שיחה 17:56, 27 בספטמבר 2009 (IST)

טוב, תראה, חנה מרחיבה במרץ ערכים קשורים ומעבה את הנושא. אתה מפגר קצת מאחור :) אני מציע שוב לשקול את שכתוב הערך היסטוריה של ירושלים, אפילו שלא כל ערכי המשנה מוכנים. כמו כן, כפי שהצעתי לחנה, אני מפנה את תשומת לבך לסעיף "שיתופיות" של התחרות. פירושו של דבר - עליך להעביר את הערך לביקורת עמיתים של ויקיפדים נוספים. מלבדך רק אני עוסק באופן פעיל בצלבנים. אני לא יכול, כמובן, לעשות את זה בעצמי כי אני שופט בבית הזה, אך אני זוכר שמשתמש:יוסי עזר לי מאוד עם קרב קרני חיטין, שאיתו זכיתי בתחרות השלישית ואולי הוא יוכל לעזור גם לך. כמו כן, כדאי לתת את הערך לעריכה לכמה ויקיפדים כי לכותב קשה, לעתים, לשים לב לטעויות דפוס קטנות. אולי אלדד או דוד שי ירצו לערוך את הערך. כמובן שאתה יכול להשתמש גם בתמרה, רן בר ודניאל צבי. אני יודע שהם בדרך כלל עסוקים, אך היות שמדובר בתחרות, אולי בכל זאת תוכל לגייסם למאמץ קטן של עריכה וביקורת עמיתים. הערך שלך הוא בין המובילים לזכיה בתחרות ואני שמח שאתה נותן פייט רציני. מאמץ קטן נוסף יכול להיות ההבדל בין המקום הראשון לשני. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 09:30, 28 בספטמבר 2009 (IST)

שלום גילגמש. טוב, תשמע, הפרס - מבחינתי - הוא לא גזר ואחת לי אם אזכה בו או לא. על פי מיטב הבנתי- אני זוכה בגדול - גם זכיתי לכתוב ערך טוב יותר מערכים אחרים שכתבתי, גם שיפרתי את כישורי, וגם רכשתי מיומניות וויקי חדשות (כתבתי תבנית ניווט - תודה!). אני מודע לחלוטין לצורך בשיפור הערך היסטוריה של ירושלים וחלק מהערכים המורחבים המסתעפים ממנו ומתכנן בהמשך לטפל בכל החבילה על פי יכולתי והזמן העומד לרשותי - ללא זיקה לתחרות, פרסים או בדומה לכך ובשאיפה לכך שכל ערך יקבל את תשומת הלב שלה זכה הערך ירושלים בתקופה הצלבנית. ערך זה נמצא במרחב הערכים וברשות הציבור - מי שיכול עבר עליו, מי שרצה העיר הערות ולכולם התייחסתי ואמשיך לעשות כך בעתיד. בנימה אישית: אני מקווה שיום כיפור עבר עליך בקלות, ואני מנצל את ההזדמנות להודות לך על העזרה, הדירבון והזמן שנדמה שאצלך הוא רק זמן וויקי - תודה. Nettadi - שיחה 16:26, 28 בספטמבר 2009 (IST)

חבל על הזמן... הערכים פה על ירושלים מבהילים בהיקפם וביופיים (וזו מחמאה!) --Galoren.com - שיחה 00:23, 4 באוקטובר 2009 (IST)

שלום galoren אני לא יודע לאיזה ערך אתה מתכוון בדיוק, אבל המחמאה מחממת את הלב. אין ספק שקהילת הכותבים על ירושלים עושה עבודת קודש. שנה טובה וחג שמח Nettadi - שיחה 09:50, 4 באוקטובר 2009 (IST)
על ירושלים בתקופה הצלבנית. ממש מרשים. שמי אגב, גל.--Galoren.com - שיחה 10:25, 4 באוקטובר 2009 (IST)
שוב, תודה. גל Nettadi - שיחה 15:57, 4 באוקטובר 2009 (IST)
מזל טוב ענקי!!! --Galoren.com - שיחה 19:39, 10 באוקטובר 2009 (IST)

תודה רבה גל. חג שמח ושנה פוריה. Nettadi - שיחה 20:31, 10 באוקטובר 2009 (IST)

הממלוכים מצדיעים! ברכות על הזכייה ובהצלחה בהמשך. נראה לי שהצעד הבא של הכנופייה הירושלמית הוא לכתוב את ההיסטוריה של ירושלים כערך קוהרנטי רציף ומרכז. Ranbar - שיחה 20:23, 10 באוקטובר 2009 (IST)

שלום רנבר. ותודה על הברכות המאליפות. אני חשבתי שכתבתי מחדש את הערך היסטוריה של ירושלים. אם יש לך הערות אשמח לפעול לפיהן, כמו כן כתבתי מאז עוד שני ערכים גדולים על ההיסטוריה של ירושלים אחד בנושא פרהיסטוריה של ירושלים וסביבותיה ואחד נוסף כבד משקל שהעלתי היום על ירושלים בתקופת המנדט הבריטי - על מנת להשלים - ככל האפשר את "עץ הערכים" של "ההיסטוריה של ירושלים", אני מתכוון לנסות לכתוב ערך על התקופה המוסלמית בהמשך. Nettadi - שיחה 20:31, 10 באוקטובר 2009 (IST)

הי! אתה כל כך זריז שאני מתקשה לעקוב אחריך. רק עכשיו נתקלתי בירושלים בתקופת המנדט הבריטי. אין מילים. Ranbar - שיחה 20:40, 10 באוקטובר 2009 (IST)
ואני רואה שאנחנו צריכים להשלים את הביזנטים והמוסלמים + הכיבוש הפרסי הקצר של 614. Ranbar - שיחה 20:43, 10 באוקטובר 2009 (IST)
אכן, נשלים נעשה ונשמע. Nettadi - שיחה 20:46, 10 באוקטובר 2009 (IST)
כיבוש ירושלים בידי הפרסים כבר יש, אבל אני בטוח שהוא יראה הרבה יותר טוב אחרי קצת תשומת לב ממך. דניאל צבישיחה 20:54, כ"ב בתשרי ה'תש"ע (10.10.09)

מאוד נהניתי לקרוא את הערך שכתבת! תשובמת לב שדאנקן הוא שמו הפרטי של דנקן מקנזי. אנא בדוק את תיקוני התקלדות שבצעתי. Yoavd - שיחה 08:54, 5 באוקטובר 2009 (IST)

תודה על העזרה וחג שמח. Nettadi - שיחה 14:25, 5 באוקטובר 2009 (IST)
משתמש זה זכה בתחרות הכתיבה לאחר שכתב או הרחיב את הערך ירושלים בתקופה הצלבנית.

ברכות על הזכייה במקום הראשון בבית השלישי בתחרות. ערך מעולה, מקצועי וכתוב באופן אינטליגנטי. תענוג לקרוא אותו! Noon - שיחה 20:32, 10 באוקטובר 2009 (IST)

תודה רבה Noon. שנה טובה ופוריה. Nettadi - שיחה 20:33, 10 באוקטובר 2009 (IST)
מזל טוב על הזכייה המאוד ראויה. לא דיברנו עדיין, אבל אני רוצה להרים גבה על התופעה הייחודית של כותב שעיקר תרומתו בתחום הערכים, ללא תרומה כלשהי בדפי השיחה ובמזנונים למיניהם! זו שמורת טבע ויקיפדית מעוררת פליאה, ויש לשמור עליה מכל משמר. אלמוג 20:45, 10 באוקטובר 2009 (IST)
שלום אלמוג, ותודה על הברכות. אני לא בטוח שכתיבת ערכים בלבד היא רק ברכה, ממה שראיתי בדפי שיחה ומזנונים נקבעים כללים וחוקים ההופכים את ווקיפדיה לטובה יותר. לי פשוט אין את מה שצריך לפעילות זו. ואני מודה בליבי לכל אלו שעוסקים בכך - תודה. Nettadi - שיחה 21:11, 10 באוקטובר 2009 (IST)
הספקתי רק להעיף מבט. נראה ערך מצוין, ברכות איתן - שיחה 23:48, 10 באוקטובר 2009 (IST)

תודה רבה. שנה טובה Nettadi - שיחה 10:06, 11 באוקטובר 2009 (IST)

ברכות על הזכיה. ישר כוח! ‏Danny-w00:38, 11 באוקטובר 2009 (IST)

תודה רבה, שנה טובה ופוריה Nettadi - שיחה 10:06, 11 באוקטובר 2009 (IST)

היה פשוט תענוג לקרוא את הערך שוב, מאיר עיניים על תקופה שאני כל כך אוהב, תודה לך. ברכות לבביות על הזכיה המאוד ראויה ג'וגיגון - שיחה 00:42, 11 באוקטובר 2009 (IST)

שלום, האמת הערך שלך על ההיסטוריה של אירופה הוא אכן מגה-ערך וככזה מרשים ביותר.תודה על הברכות Nettadi - שיחה 10:06, 11 באוקטובר 2009 (IST)

ברכות על הזכייה בתחרות! ערך מצוין. Yoavd - שיחה 07:03, 11 באוקטובר 2009 (IST)

תודה על הברכות, שנה טובה. Nettadi - שיחה 10:06, 11 באוקטובר 2009 (IST)

מזל טוב, כל הכבוד על מכלול תרומתך לוויקיפדיה. דוד שי - שיחה 07:23, 11 באוקטובר 2009 (IST)

תודה רבה, יש לי עוד דרך רבה עד יצירת מכלול, אבל לשמחתי התחילה שנה חדשה, תרשה לי לנצל את ההזדמנות ולומר ש"הקהילה הירושלמית" יוצרת בסיס המאפשר כתיבת ערכים מצויינים ויש משתמשים שעושים ימים ולילות ומאפשרים לכל ערך ולכל כותב להוציא את המקסימום - גם הם שותפים בערך על ירושלים הצלבנית. Nettadi - שיחה 10:06, 11 באוקטובר 2009 (IST)

מתי נולד בייברס?[עריכת קוד מקור]

היי,

ראה בבקשה בשיחה:בייברס#כמה הערות. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 23:45, 11 באוקטובר 2009 (IST)

שלום גילגמש. האמת, נראה לי שדבריו של רנבר מדוייקים מאד ואין באמת תאריך לידה של בייברס- כו להרבה אנשים שנולדו במעמד נמוך. כל המקורות שבדקתי מציינים את התאריכים המופיעים בערך (כולל הערכים בוויקיפדיות הזרות). Nettadi - שיחה 09:44, 12 באוקטובר 2009 (IST)

שלום, ראשית, תודה על הערכים הנפלאים. במיוחד שג'ר אל דור, תוראן שאה. האם תוכל לכתוב ערך על הסולטן קלאון, בתודה מראש. אליהו.

שלום אליהו, אני שמח שערכים שכתבתי מצאו חן בעינייך. ויש מצב לערך על קלאון - ככל שהדבר תלוי בי, אבל לא בעתיד הנראה לעין (כלומר עד הערך שבתכנון). אנצל את ההזדמנות להודות לך על הטעות שמצאת בערך על בנו ח'ליל. Nettadi - שיחה 21:56, 12 באוקטובר 2009 (IST)
רשמתי הערה בערך של תוראן שאה, אודה לך אם תתייחס.הנ"ל.

שוב שלום, זה אליהו, המשכתי לעבור על עוד כמה מערכיך, מאוד נהניתי. על בתי הקברות אשר בירושלים (ועוד כמה בארץ) יצא לאחרונה ספר בהוצאה חרדית בשם 'לקדושים אשר בארץ', יש שם כמה פרטים מעניינים על בתי הקברות בסנהדריה ובשיך באדר. הספר אינו תחת ידי כעת, דבר אחד מענין אני זוכר משם, שבשיך באדר את המתים הראשונים לא קברו כנהוג בתוך חפירה בקרקע אלא הניחו את הארונות על האדמה וכיסו אותם בערימת עפר. הדבר נעשה כיון שהקוברים ידעו שהקבורה במקום היא זמנית. רק לאחר מכן כשראו שלא יוכלו לחזור לקבור בהר הזיתים עברו לקבורה רגילה. ואכן, את הקברים הראשונים העבירו למקומות אחרים. (בכמה מן הערכים שעברתי תקנתי טעויות כתיב ושגיאות תחביר).

אכן מעניין, גם לי אין את הספר. אם תשיג אותו תוכל להוסיף עובדה מעניינת זו -עם הערת שוליים. Nettadi - שיחה 06:33, 15 באוקטובר 2009 (IST)

שלום,

שלחתי לך מייל. בדוק בבקשה את התיבה שלך. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 07:35, 15 באוקטובר 2009 (IST)

קיבלתי, עניתי. Nettadi - שיחה 17:29, 15 באוקטובר 2009 (IST)

שלום לך, ראיתי שאתה עוסק בעניין. יש בידי מאמר של ד"ר י. צבי זהבי בעניין המצב הכלכלי של היהודים בארץ ישראל מן הכיבוש הערבי ועד מסעי הצלב. הוא נכתב בערך בשנת 1954. אשמח להעבירו לעיונך אם תרצה. אתה רוצה? בברכת הצלחה, ‏עמיחישיחה 22:13, 25 באוקטובר 2009 (IST)

שלום ובוקר טוב. אני תמיד שמח לעוד חומר, אם אתה יכול להעביר לי בדוא"ל או קישור למאמר - אשמח שבעתיים. תודה Nettadi - שיחה 06:27, 26 באוקטובר 2009 (IST)
יש לי את המאמר כפרק בספר לזכרו של דוד צבי פנקס. אשמח להעבירו לרשותך. האם אתה בירושלים? אני כאן מספר פעמים בשבוע. ‏עמיחישיחה 14:03, 26 באוקטובר 2009 (IST)
שלום עמיחי. אני אכן גר בירושלים אבל אני לא אקח ממך ספר אפילו שמדובר בהשאלה. נראה לי שאסתדר גם בלי החומר הנ"ל. שוב תודה רבה. Nettadi - שיחה 17:21, 26 באוקטובר 2009 (IST)
אתה יכול לקחת אותו במתנה. אני באמת לא צריך אותו, ‏עמיחישיחה 09:59, 27 באוקטובר 2009 (IST)
קבל ח"ח על הערך! MT0 - שיחה 21:09, 3 בנובמבר 2009 (IST)
תודה. Nettadi - שיחה 21:32, 3 בנובמבר 2009 (IST)
אין עליך! מרשים ומחכים. Ranbar - שיחה 21:35, 3 בנובמבר 2009 (IST)
תודה רבה. יש לי ממי ללמוד. Nettadi - שיחה 21:37, 3 בנובמבר 2009 (IST)

שלום נטעדי, תמרה הציע את הערך למומלץ. קראתי את הערך והוא נהדר. הבעיה היא שיש התנגדות בגלל שהערך לא כולל את התצוגה במוזיאון. אשמח אם תוכל להרחיב את הערך ולהוסיף את המידע זה. בהזדמנות זאת, אולי יש לך תמונה של הכיתוב מחדר הישיבות - השיחה ביו סוקרטס להיפיאס, אשמח לראות תמונה של הכיתוב. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 11:27, 1 בנובמבר 2009 (IST)

פניתי לרשות העתיקות בבקשת מידע - על מנת להשלים את הערך כנדרש. אם וכאשר יגיע המידע אוסיף אותו. Nettadi - שיחה 14:50, 1 בנובמבר 2009 (IST)
אני מציעה לך לפנות ישירות גם למוזיאון רוקפלר. בודאי יש גם מידע מעניין באתר האינטרנט שלהם. האם במקרה יש לך את התמונה ששאלתי עליה? Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 14:59, 1 בנובמבר 2009 (IST)
באתר של מוזיאון רוקפלר - שהוא למעשה חלק מהאתר של מוזיאון ישראל אין מידע בעל ערך מלבד מספר משפטים כלליים שתמציתם מופיעה בערך. אין לי תמונה של הכתובת במוזיאון. Nettadi - שיחה 20:10, 1 בנובמבר 2009 (IST)

שלום, ערכתי את הפסקה של מלחמת ששת הימים במוזיאון רוקפלר. מה הקטע עם הרב גורן? האם הכוונה שהוא הגיע מחצי האי סיני (כתוב בערך שלו שביקר בהר סיני, אבל למיטב זכרוני שארם א-שייח' והעיר העתיקה נכבשו באותו יום (היום הרביעי למלחמה) וקשה לי להאמין שהוא עלה על ג'בל מוסה לפני ששארם נכבשה. בכל מקרה, הביטוי שקיים כרגע בערך "יצא מסיני" מאוד לא ברור לדעתי.אודי - שיחה 22:29, 5 בנובמבר 2009 (IST)

תוקן. Nettadi - שיחה 06:26, 6 בנובמבר 2009 (IST)

כל ערך פגז! כל הכבוד! yanshoofשיחהבואו לאמץ ערכים יתומיםדרוש אחראי חדש למיזם הערכים היתומים. 23:28, 3 בנובמבר 2009 (IST)

בוקר טוב ותודה רבה. Nettadi - שיחה 06:25, 4 בנובמבר 2009 (IST)

שלום Nettadi,
ברכותי - הערך מומלץ כעת! התוכל לכתוב עבורו תקציר לעת יופיע בעמוד הראשי (כאן)? כמו כן, אשמח אם תוכל לסנן קטע הידעת? בעבור המיזם אשר נמצא לקראת סיומו • עודד (Damzow)שיחהמשתמש זה מרענן מומלצים 23:40, 4 בנובמבר 2009 (IST)

בוקר טוב ותודה. באשר לבקשתך - אעשה זאת בהקדם. Nettadi - שיחה 06:37, 5 בנובמבר 2009 (IST)
מזל טוב על הערך המומלץ Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 06:58, 5 בנובמבר 2009 (IST)
מזל טוב על הערך המומלץ - מאוד נהניתי לקרוא אותו! Yoavd - שיחה 07:05, 5 בנובמבר 2009 (IST)
ברכות על הערך המומלץ! ‏Danny-w07:50, 5 בנובמבר 2009 (IST)
יישר כוח - באיחור קל - הן על הזכייה בתחרות, והן על הפיכתו של הערך למומלץ! אלדדשיחה 09:16, 5 בנובמבר 2009 (IST)

תודה, תודה, תודה. Nettadi - שיחה 17:39, 5 בנובמבר 2009 (IST)

בבקשה את תיבת הדואר הנכנס שלך. תודה, Noon - שיחה 22:31, 9 בנובמבר 2009 (IST)

שלום nettadi,
עלו מספר בעיות בדיון ההמלצה של הערך, יש מצב לתגובה מצידך? • עודד (Damzow)שיחהמשתמש זה מרענן מומלצים 12:28, 11 בנובמבר 2009 (IST)

שלום עודד ובוקר טוב. אני לא הייתי מודע לכך שהערך נמצא בדיון (לא אמור להיות איזכור לכך בדף השיחה?). עתה ראיתי את ההערות ועברתי עליהן בריפרוף. לגופו של עניין, הערך לא נכתב על מנת להיות ערך מומלץ, אלא מאחר והיה ערך "אדום" וככזה חור פעור במרקם הערכים על ההיסטוריה של ירושלים. אני חושב שהוא לא מתאים לקבל מעמד זה ללא שכתוב מאסיבי. כרגע אין ביכולתי להרים את הכפפה ואני בספק אם אמשיך לכתוב בכלל. Nettadi - שיחה 13:08, 11 בנובמבר 2009 (IST)
אמור להיות אזכור, נ' שלי שלא היה. הדיון יעבור אם כן לדף השיחה לשם המשך עבודה (אם וכאשר). תודה • עודד (Damzow)שיחהמשתמש זה מרענן מומלצים 13:10, 11 בנובמבר 2009 (IST)

קרב הירמוך[עריכת קוד מקור]

היי,

התיאור האנגלי של הקרב נראה לי לקוי. יש לך מקורות נוספים? גילגמש שיחה ראו את מיזם ההמשך! 19:40, 20 בינואר 2010 (IST)

התיאור האנגלי הוא הערך מהויקיפדיה האנגלית. אני משתמש בו כבסיס אבל מסתמך על מקורות אחרים, בעיקר הספר של דויד ניקול על הקרב. מה נראה לך כלקוי? Nettadi - שיחה 19:47, 20 בינואר 2010 (IST)
האמת היא שהכל. זה נראה לא אמיתי. קרב בעת העתיקה שנמשך שישה ימים, תיאור היום האחרון שנראה תמוה. אחרי הכל... הביזנטים היו אמורים להיערך לדבר כזה. לא יודע, נראה לי שיש פה כמה אגדות שהשתרבבו. דוויד ניקול הוא חוקר מצוין. הוא לא אומר שיש פה קצת אגדות? התיאור הרגיל של השישה ימים מוכר לי. אני פשוט קצת לא קונה אותו. לא יודע. גילגמש שיחה ראו את מיזם ההמשך! 19:50, 20 בינואר 2010 (IST)
אני מודע היטב לבעתיות בתיאור הקרב - בעיתיות העולה גם במחקרים שונים אני אנסה לגעת בכך במהלך הכתיבה. אורך הקרב - סדרת התכשויות של כשבוע, מקובל בהיסטוריוגרפיה - וכמו שאתה מתאר מבוסס על מיתוסים יותר מתיאור הסטורי. כך או כך המצב של הערך העברי כל כך עגום שניתן רק לשפר. אני מתקדם לאט ומקווה לגמור עם ערך טוב Nettadi - שיחה 19:57, 20 בינואר 2010 (IST)

ירושלים בתקופת בית ראשון[עריכת קוד מקור]

מלאכה נאה! יהיו לי כמה הערות בהמשך (בסגנון התבנית שהצבתי על הטיוטה הקודמת), אכתוב לך בהמשך לפי הצורך. Rex - שיחה 17:01, 29 במרץ 2010 (IDT)

שיניתי את פסקת הפתיחה, (אם כי לא הכי מנומס, בפרט לאור ההשקעה שלך בערך). הער והאר לי בהתאם. Rex - שיחה 14:33, 31 במרץ 2010 (IDT)
ממש אין לי בעייה עם השינוי, או כל שיפור שיבוא בעקבותיו. תודה על העזרה. Nettadi - שיחה 17:40, 31 במרץ 2010 (IDT)
מה שעשית לערך הזה זה ממש תחיית המתים... אני מקווה לראות אותו מומלץ בקרוב! Rex - שיחה 18:20, 31 במרץ 2010 (IDT)

למה ומדוע?[עריכת קוד מקור]

? דרור - שיחה 11:41, 31 במרץ 2010 (IDT)

אני משער מפני שהם אירועי-מעבר, המוכלים בערכים המרכזיים של אותה התקופה. עכשיו התבנית תמציתית יותר, ומבחינתי - טובה יותר. Rex - שיחה 14:31, 31 במרץ 2010 (IDT)
כפי שצויין למעלה, אלו אירועים נקודתיים הכלולים בערכים המכסים תקופות מוגדרות, כיבוש ירושלים בידי דוד הוא רק חלק מההיסטוריה של ירושלים בתקופת בית ראשון, כיבוש ירושלים בידי הפרסים הוא אירוע בתוך ההיסטוריה של איליה קפיטולינה (שלכשעצמו דורש כתיבה מחדש) וכיבוש ירושלים בידי הבריטים הוא ללא ספק חלק מירושלים בתקופת המנדט הבריטי. באותה מידה שהמצור על ירושלים (1099) והמצור על ירושלים (1187) (שלא נכללים בתבנית) הם חלק מירושלים בתקופה הצלבנית. המצור על ירושלים (70) הוא חלק מירושלים בתקופת בית שני - וזה רק על קצה המזלג, המטרה היא ליצור "פירמידה" הגיונית של ערכים המפנים לערכים מפורטים יותר ולהפוך את התבנית מדוייקת ופשוטה יותר. כאשר כתבתי את התבנית לא היתה לי ראיה "מערכתית" ועתה עשיתי תיקון.Nettadi - שיחה 18:05, 31 במרץ 2010 (IDT)

שם הערך היה שגוי מלכתחילה, ולכן נמחק. שמו הוא אבן אסחאק, וכך הוא מופיע באתרים ובמקורות השונים. תיקנתי. אלדדשיחה 17:32, 3 באפריל 2010 (IDT)

תודה Nettadi - שיחה 20:00, 3 באפריל 2010 (IDT)


שלום וברכה, הערך הנ"ל שנכתב על ידך הוצע כערך המתאים להמלצה. בהיותו ברשימת המתנה הועלו מספר הערות הדורשות תיקון. ברצוני לברר האם בדעתך לתקן הנדרש. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 17:11, 21 במאי 2010 (IDT)

קישורים לפסקאות[עריכת קוד מקור]

שלום, שמתי לב כי בפרהיסטוריה של ירושלים וסביבותיה ניסית לקשר לפסקה בערך אחר בצורה "[[ארכאולוגיה#שיטות שדה#סקר|סקרים]]". זו שגיאה, והיא גורמת לכך שלחיצה על הקישור תגיע לראש הדף. צריך לקשר רק לפי שם הפסקה, לא לפי ההיררכיה המלאה שלה, כלומר "[[ארכאולוגיה#סקר|סקרים]]". ‏odedee שיחה 02:40, 30 במאי 2010 (IDT)

תודה. Nettadi - שיחה 07:16, 30 במאי 2010 (IDT)

בשעה טובה![עריכת קוד מקור]


הערך קרב הירמוך הומלץ. ועכשיו לא נותר, אלא לכתוב תקציר, אותו תעלה בבקשה ל(כאן), ומכאן הוא יעבור לדף הראשי בהגיע תור הערך להיות שם. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 20:01, 31 במאי 2010 (IDT)

תודה. נטעדי - שיחה 20:23, 31 במאי 2010 (IDT)
תכניס לשם גם את התמונה (בגודל 130px).ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 20:33, 31 במאי 2010 (IDT)
הוכנסה תמונה נטעדי - שיחה 20:36, 31 במאי 2010 (IDT)

יש טיול "אלף מילים" לרמת רחל מחר[עריכת קוד מקור]

תזכורת ...‏sir kiss שיחה 21:46, 10 ביוני 2010 (IDT)


שלום, התוכל לבחון את הטענה שהעלת/ה אלמוני/ת והועברה לשיחה:הינטרלנד? למיטב הבנתי זה ערך שבמקור אתה כתבת. תודה רבה, דורית 01:35, 21 ביוני 2010 (IDT)

נבדק, תוקן. תודה. נטעדי - שיחה 06:22, 22 ביוני 2010 (IDT)

עדי, התמונה הזו היא הכל חוץ מחופשית. ספק אם זה שימוש הוגן, אבל לפחות זה ‏Ori‏ • PTT00:49, 29 ביוני 2010 (IDT)

אז תמחק אותה בבקשה.נטעדי - שיחה 06:28, 29 ביוני 2010 (IDT)
קרה. תודה ‏Ori‏ • PTT22:50, 29 ביוני 2010 (IDT)


היי,

ראה את שיחה:בייברס#לא ברדלסים ולא נמרים גילגמש שיחה 11:09, 24 ביולי 2010 (IDT)

בוקר טוב גילגמש. תרשה לי, לפתוח בנימה אישית, ולומר שטוב לראות אותך. הערך הספציפי איננו מוכר לי ומעולם לא נגעתי בו. קראתי את דברי האדם והם מנוסחים יפה וככל הנראה הכותב בעל ידע בתחום. אבל הנקודה הספציפית - ברדלס או אריה, נראית לי שולית ובאופן אישי אני לא בטוח שיש "אמת" ייתכן ומדובר בברדלס או אריה או חתול אחר או חיה המורכבת ממספר חיות כפי שהיה נהוג לעיתים. אם תסכים אני אוכל לכתוב משפט לא מחייב או להוריד את ההתיחסות דוקא לברדלס, אך לא הרבה יותר מזה. מה שבטוח הוא שהערך איננו עומד בסטנדרטים הכי גבוהים ושבייברס המנוח ראוי ליותר. אני כרגע כותב לאט ערך בהיקף שהולך ותופח בנוגע למבצר הצלבני, ולא יודע מתי אגמור אבל כמו שאמר ג'ימס בונד - לעולם אל תאמר "לעולם". נטעדי - שיחה 11:21, 24 ביולי 2010 (IDT)
אחלה :) גילגמש שיחה 11:47, 24 ביולי 2010 (IDT)

שלום נטעדי, נרשמת לתחרות מקצרמר למובחר בבית השלישי עם הערך מבצר צלבני. אתה מתבקש בדף השיחה של הערך לכתוב את רשימת הערכים הנוספים שנכתבו כדי להכחיל קישורים לערך, או הרחבות ותרומות משמעותיות בערכים קיימים הקשורים לערך. תודה Hanay שיחה 11:58, 4 באוגוסט 2010 (IDT)

שלום יקירי,

מכיוון שכמוך, ירושלמי אנוכי, אך בניגוד אלייך, אני טרי פה בוויקי, אני אשמח אם תקח אותי תחת חסותך, ותסייע לי בהכוונות ותיקונים. אבישי בר ישי, המכונה דוקטור צחוק - שיחה 15:43, 12 באוגוסט 2010 (IDT)

שלום דוקטור. ברוך בואך לויקיפדיה. לצערי מחמת נסיבות אישיות אין לי את הזמן הנדרש לסייע לך בצורה יעילה ומתמשכת ובטח שלא לתת ליווי. עם זאת, אנסה לענות לשאלות ספציפיות. איתך הסליחה. נטעדי - שיחה 16:01, 14 באוגוסט 2010 (IDT)

זהירות בתעתיקים[עריכת קוד מקור]

שלום נטעדי. האופן שבו תעתקת את שמו של Eugène-Melchior de Vogüé היה שגוי לחלוטין. אנא, אם אינך בטוח במידה סבירה בתעתיק שם כלשהו, היוועץ באחרים (למשל בויקיפדיה:ייעוץ לשוני) ואל תתעתק בשיטת הטוטו; זה פשוט להכניס שגיאות לאנציקלופדיה. תודה, אביעדוס • ד' באלול ה'תש"ע, 17:02, 14 באוגוסט 2010 (IDT)

תודה רבה על העזרה והסבלנות. נטעדי - שיחה 20:28, 14 באוגוסט 2010 (IDT)
בבקשה. אביעדוס • ה' באלול ה'תש"ע, 10:34, 15 באוגוסט 2010 (IDT)

שלום,

ראיתי שאתה מתחרה בבית שבו אני, Hanay וברי"א שופטים. רציתי רק לתזכר אותך שהמועד האחרון להגשת גרסאות הערכים לשיפוט שלנו הוא ה-31 באוגוסט (עוד 11 ימים) בשעה 12:00. מומלץ לסיים עם הערך כבר בימים הקרובים על מנת שיישאר מספיק זמן לצורך עמיתים (אפשר גם לפנות דרך לוח המודעות הכללי) ולשיפורים נוספים, על מנת להביא את הערך לרמה הגבוהה ביותר האפשרית. שים לב כי כשופטים בבית אנו מנועים מהגשת עזרה בתחום התוכני של הערך, ובמקרים כאלה יש לפנות אל מזכירי התחרות (Danny-w, גילגמש ואביר המתמטיקה).

בהצלחה ממני ומשני השופטים האחרים בבית, קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 11:18, 20 באוגוסט 2010 (IDT)

האם תהיה מוכן לטפל בפסקה? יש שם מידע קטוע. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 07:43, 26 באוגוסט 2010 (IDT)

טופל. נטעדי - שיחה 21:43, 26 באוגוסט 2010 (IDT)
תודה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 00:06, 27 באוגוסט 2010 (IDT)
שלחתי לך מייל. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 20:48, 2 בספטמבר 2010 (IDT)

היי. קודם כל, כל הכבוד על ההשקעה שכבתיבת הערך. אני מקווה שראית את הערות השופטים בתחרות ואת העריכות שלי בערך. האם יש סיכוי שתוכל להמשיך את מה שעשיתי ולהוריד מהערך את הפירוט של מבצרים ספציפיים ולהעביר את המידע לערכים הרלוונטים? אני מאמין שזה יעזור להפוך את הערך להרבה יותר נגיש וקריא ויהווה צעד ראשון בדרך להפוך אותו למומלץ. יורי - שיחה 18:42, 12 בספטמבר 2010 (IST)

שלום מר יורי, תודה על הברכות. ראיתי את ההערות ועוד לפני הודעתך פעלתי לתקן את נושא הערות השוליים הנדרשות והקטעים הדרושים הבהרה. צר לי באופן אישי שלא פנית אלי בטרם שהתחלת בעריכה האגרסיבית על הערך שכללה מחיקת קטעים ניכרים ממנו, הרף עין לאחר שהוסרה ממנו תבנית התחרות. לא שיש לדברי משקל כלשהו ומאחר והאנציקלופדיה חופשית אתה יכול לעשות בערך כרצונך, אבל למען יציקת תוכן לכבוד שאתה נותן להשקעתי יכולת לכתוב אלי לפני כן ולא כאשר העובדות מוגמרות - סתם מתוך נימוס - הרי גם אתה כתבת ערכים ומעריך דרך ארץ בין משתמשים. עתה כאשר יש לך חזון ותמונה של איך שהערך צריך להיות אתה מוזמן לסיים את מה שהתחלת. אני, ממקומי מרגיש דווקא שהערך נגיש וקריא ויעידו 5 הקולות של משתמשים מכובדים שהצביעו עליו כחביב הקהל. אני מאמין שקטיעת הפסקאות שנוגעות למבצרים נבחרים תוציא את שאר הפרקים מקונטקסט ותהפוך אותו ללא קריא ובוודאי שלא נגיש. לתשומת לבך כל (אבל כל) הספרים העוסקים בנושא ובוודאי כל אלו הרשומים ברשימת המקורות בנויים באופן סכימתי באותה תבנית - דיון, פירוט ותיאור מבצרים נבחרים, מאחר וספרים אלו בידי אשמח לצלם לך את התוכן או כל חלק אחר על מנת שתוכל להתרשם בעצמך. אותה תבנית חוזרת בספרים אחרים העוסקים באדריכלות צבאית. באשר להפיכת הערך למומלץ, בצורתו המוצעת על ידך - המוחקת את השקעתי וטביעות אצבעותי מהערך אחת היא לי אם הוא יהיה מומלץ או לא ואני מאחל לך הצלחה בכל מעשה ידיך. מאחר ושלא בצדק סימנתם אותי כסרבן ומשתמש הדוחה שיתוף פעולה, אין לי אלא לקבל את הדין ללמוד את הלקח. שנה טובה. נטעדי - שיחה 20:36, 12 בספטמבר 2010 (IST)
אני לא נוהג לפנות למשתמשים בדף השיחה ולשאול אותם אם אני יכול "לגעת" בערך שלהם. זה נוגד את כל הרעיון של ויקיפדיה. אני גם לא מצפה שאחרים יפעלו באופן הזה בערכים שאני כותב. אם יש עריכה שאני לא מסכים איתה אני פשוט משחזר ופותח דיון בדף השיחה. אין לי כוונה להמשיך לערוך את הערך אחרי דבריך אלו. אם אתה חושב שאני גורם נזק אתה מוזמן לבטל את כל עריכותי בערך. שים לב שלא מחקתי שום מידע אלא העברתי אותו לערכים אחרים. אני יכול להגיד לך שקראתי כמחצית מהערך והוא היה עמוס בפרטים יתר על המידה מה שהקשה מאוד על הקריאה שלו ועל ההבנה. יורי - שיחה 14:16, 13 בספטמבר 2010 (IST)
אל תתרגש נטעדי. הערך שלך באמת טוב, אם כי אני מסכים עם ההערה העקרונית של השופטים: יש בערך קצת פירוט יתר ועומס ויזואלי. בספרים שאתה אוחז בהם אין אפשרות להפנות לערכים מורחבים, בעוד שלנו יש אפשרות כזאת וכדאי להשתמש בה. כמו כן, חשוב שהערכים יהיו קריאים גם לקורא הלא מיומן. אחרי הכל, היסטוריה זה נושא נגיש שלא דורש בדרך כלל הרבה ידע מוקדם. כמו כן, אני בהחלט יכול להעיד שאינך סרבן שיתוף פעולה. גילגמש שיחה 20:39, 12 בספטמבר 2010 (IST)
שלום גילגמש. תודה על העזרה והעידוד. עכשיו מההתחלה ובכלל. שנה טובה. נטעדי - שיחה 20:50, 12 בספטמבר 2010 (IST)
ברכות על הזכיה במקום השלישי והמכובד בתחרות הכתיבה, ותודה על ההעשרה של הויקיפדיה בערך מושקע זה. ישר כח! דני. ‏Danny-w19:17, 12 בספטמבר 2010 (IST)
מצטרף לברכותיו של דני. Ranbar - שיחה 19:21, 12 בספטמבר 2010 (IST)
תודה רבה, ושנה טובה.נטעדי - שיחה 20:36, 12 בספטמבר 2010 (IST)
אני ממש מופתעת שהעפלתי מעל הערך הבונבון שלך. קראתי מה כתבו השופטים, ואני מבינה את ההיגיון שהנחה אותם. בכל מקרה, אני בטוחה שיכולת לתקן בעצמך את הדברים הקריטיים, כפי שכתבת כאן. בכל מקרה, אהבתי מאד מאד את הערך המקסים, ואפילו הצבעתי לו בתחרות חביב הקהל. אל תישבר רוחך (כפי שקרה לי לפני שלוש שנים עם איזה ערך שהייתי בטוחה שיזכה, אך אבוי...). השקעתך לא היתה לשווא, שהרי כולנו זכינו באוצר של ממש! תמרה שיחה 20:42, 12 בספטמבר 2010 (IST)
שלום תמרה. אני דווקא לא מופתע, אהבתי את הערך שלך ותמיד טוב להיות זנב לאריות ולא ראש לשועלים. שנה טובה.נטעדי - שיחה 20:50, 12 בספטמבר 2010 (IST)
אהלן! כפי שכתבתי בדף השיחה שלי, לדעתי הערך שלי לא מגיע לקרסוליים של הערך הנפלא שכתבת! אני גם לא מסכים אם כל ההערות שהיו לשופטים אלייך, אבל קטונתי. בכל מקרה אני חושב שהמרויח הגדול מהתחרות היתה הוויקיפדיה העברית שזכתה לכמה ערכים נפלאים. טוקיוני 21:32, 12 בספטמבר 2010 (IST)

שלום טוקיוני. תודה על המילים הטובות וכמו שכתבתי לך בדף השיחה, אכן אהבתי את הערך שלך. עדיף להיות זנב לאריות וכולי... שנה טובה. נטעדי - שיחה 21:35, 12 בספטמבר 2010 (IST)

אכן, בהחלט אריות. וכאחד שדי מנוע מספרות מקצועית - אין צורך לומר שהערך שלך הוא (בעבורי ובעבור שכמותי) המקור הטוב ביותר ברשת לנושא זה בספרות העברית. אקווה שבהמשך תמצא את הזמן לטפל גם בערכים הראשיים בנושא זה, שמעניינים אותי לא פחות. Rex - שיחה 22:29, 12 בספטמבר 2010 (IST)

ברכות על הזכיה עם הערך מבצר צלבני בפרס חביב הקהל של תחרות הכתיבה השביעית. הציבור שהצביע אמר את דברו ובחר בערך זה כאהוב ביותר. ישר כוח! דני. ‏Danny-w08:58, 16 בספטמבר 2010 (IST)

זה אפילו לא קצרמר. אוניברסיטת נאפולי פדריקו השני. קצת להוסיף או לסמן למחיקה. פשוט חבל ‏Ori‏ • PTT15:14, 21 בספטמבר 2010 (IST)

שלום אורי, אני מודע למצב העגום של האולטרה קצרמר אבל גם הערך באנגלית הוא קצרמר שנופח על ידי חזרה (3 פעמים) על אותם משפטים. ברשותך אני אחפש חומר ואוסיף. תודה. נטעדי - שיחה 16:56, 21 בספטמבר 2010 (IST)
שופר ושופץ.נטעדי - שיחה 18:24, 21 בספטמבר 2010 (IST)
סבבה. תודה ‏Ori‏ • PTT00:58, 22 בספטמבר 2010 (IST)


פורטל ההיסטוריה[עריכת קוד מקור]

שאפו על העבודה בשיפור הפורטל!
האם תחת "מאמר נבחר" החלטת לשים רק ערכים מומלצים? כי הערך רעב תפוחי האדמה הגדול באירלנד שבפורטל:היסטוריה/מאמר נבחר/47 כבר לא מומלץ. תומר - שיחה 18:11, 1 באוקטובר 2010 (IST)

אני לא החלטתי, כתוב בהנחיות כי "מומלץ עד חובה" להשתמש במומלצים. הערך היה בפורטל מומלצים ולכן השתמשתי בו.נטעדי - שיחה 18:18, 1 באוקטובר 2010 (IST)
אתה מתכוון שהיה קיים התקציר המוכן פורטל:ערכים מומלצים/ערכים/רעב תפוחי האדמה הגדול באירלנד? ייתכן שבאמת יש לשקול למחוק תקצירים של ערכים מומלצים שמומלצותם הוסרה. בכל אופן, החלפתי את המאמר הנבחר ה-47 לניסוי העגבת בטסקיגי. תומר - שיחה 18:23, 1 באוקטובר 2010 (IST)

רק רציתי לאמר כל הכבוד. הגיע הזמן לטיפול שורש בפרטל. יישר כוח. • אמיר (שיחה) 22:29, 3 באוקטובר 2010 (IST)

תודה רבה. נטעדי - שיחה 06:23, 4 באוקטובר 2010 (IST)

הי,

בהמשך למה שכתב תומר, אני חושב שנתת מקום רב מדי לתולדות ישראל והעם היהודי בפורטל. אני חושב שמקומו של המידע בפורטל ישראל. גילגמש שיחה 06:36, 4 באוקטובר 2010 (IST)

שלום גילגמש. אין בעייה אני אצמצם האם יש לך הצעה קונקרטית? כל העיצוב והתוכן עדיין בעבודה ואני חושב שהפורטל יתגבש רק בעוד זמן מה, כך שיש לצפות לשינויים כאלה ואחרים. נטעדי - שיחה 18:01, 4 באוקטובר 2010 (IST)
או-קי, בשמחה ולב קל צימצמתי את הערכים המומלצים (אותם "ירשתי" וכבר צימצמתי מהפורטל הקודם) והפורטל כבר נראה טוב יותר, אני מתכוון להקדיש זמן לעריכה ועיצוב של הפסקה שכרגע ערוכה (לדעתי) לא טוב - מבולבל וחסר סדר הגיוני. נטעדי - שיחה 18:28, 4 באוקטובר 2010 (IST)
כן: החלוקה לתקופות לוקה במערביזציה חריפה. כדאי לתת את הדעת גם להתפחויות במזרח הרחוק, אפריקה ואמריקה שלא עוקבים אחרי החלוקה האירופאית לעת העתיקה/ימי הביניים/רנסנס וכו'. גילגמש שיחה 19:24, 4 באוקטובר 2010 (IST)

אתה יודע גילגמש, בנוגע לערכים מומלצים - זה מה שיש. הבעייה שגם שאר הערכים היותר טובים לוקים במיקוד על המערב... כמו שאמרתי ממשיכים קדימה. נטעדי - שיחה 19:26, 4 באוקטובר 2010 (IST)

האם לדעתך הערך מוכן להעלאה להצבעה? ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 22:26, 9 באוקטובר 2010 (IST)

אני לא יודע, עד כה אין יותר מידי הערות אלא תיקונים שעשיתי - ללא היזון חוזר. אולי כדאי להמתין לתגובות? נטעדי - שיחה 22:28, 9 באוקטובר 2010 (IST)


מפת המבצרים הצלבניים[עריכת קוד מקור]

במפה Crusader castels heb.jpg, לא חסר המונפור? טוקיוני 16:02, 19 באוקטובר 2010 (IST)

שלום טוקיוני. אכן הצדק בידך, כאשר ציירתי את המפה השמטתי מתוך טעות סופר את המבצר. עם זאת הערך עבר עריכה מקיפה כולל הוצאת מפות נוספות ותמונות וכן נחתכו קטעים גדולים מאד מבלי שמאן דהוא יראה צורך לשתף אותי והלכה למעשה יצא מידי. אם יש בעיה אני מציע לפנות בדף השיחה אולי מישהו ירים את הכפפה. לחילופין ברוח הדברים אפשר ככל שהענין נוגע לי למחוק את המפה, או כל חלק אחר מהערך. נטעדי - שיחה 17:40, 19 באוקטובר 2010 (IST)

שלום,

שים לב בבקשה להערתו של האנונימי בשיחה:קוסטנצה מסיציליה גילגמש שיחה 10:31, 21 באוקטובר 2010 (IST)

שלום גילגמש. שמתי לב להערה כבר סמוך לכתיבתה, אבל אני לא יודע מה צריך לעשות. אני לא יודע מה המדיניות בנוגע למתן שמות לועזיים ועל פי איזה פורמט לקבוע את השם בכלל ובמקרה הזה בפרט. באופן אישי אין לי בעייה עם הכיתוב האנגלי ומאחר ולא מדובר בטעות (על פי הבנתי) אלא בעניין פורמאלי לא ראיתי צורך לשנות אם יש לך עצה אשמל לפעול לפיה. נטעדי - שיחה 17:41, 21 באוקטובר 2010 (IST)
מקובל לכתוב את השם לפי האופן שבו הגו אותו בני הזמן. גילגמש שיחה 17:43, 21 באוקטובר 2010 (IST)
אני מבין. אבל אז נשאלת השאלה, באיזה שפה. הגברת היתה נסיכה נורמנית מסיציליה שהפכה לקיסרית האימפריה הרומית אז באיזה שפה להשתמש? צרפתית או איטלקית או לטינית או גרמנית או אולי שפה אחרת? אני באמת לא יודע. נטעדי - שיחה 18:16, 21 באוקטובר 2010 (IST)

היי,

הערך עלה להסרת המלצה. תראה אם תוכל לגאול אותו. גם מר ונטורה שיחק בו אז כדאי לבדוק בכל מקרה שהמידע הנוכחי אמין ונכון. גילגמש שיחה 14:45, 30 באוקטובר 2010 (IST)

שלום גילגמש ושבת שלום. בשלב זה לא אוכל - לצערי - לשפר את הערך מאחר ואני מקדיש את כל הזמן שיש לי לפורטל ההיסטוריה והעבודה עדיין רבה. נטעדי - שיחה 16:50, 30 באוקטובר 2010 (IST)
לדעתך הערך ראוי במצבו הנוכחי או שכדאי להסיר את ההמלצה? גילגמש שיחה 18:58, 30 באוקטובר 2010 (IST)
לעניות דעתי הערך חסר ביותר ואין מקום להותירו כמומלץ. ואצביע ברוח זאת. נטעדי - שיחה 20:25, 30 באוקטובר 2010 (IST)

שלום נטעדי,

ברכותי - הערך מומלץ כעת! התוכל לכתוב עבורו תקציר לעת יופיע בעמוד הראשי (כאן)? כמו כן, אם יש לך העדפה מסוימת לתאריך ההופעה בעמוד הראשי ציין אותה ואריאל ישתדל לטפל בה בהקדם. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 16:27, 9 בנובמבר 2010 (IST)


למה אתה ממהר לארכב את השיחות?[עריכת קוד מקור]

לדעתי כדאי ורצוי להשאיר לפחות 2-3 שיחות אחרונות ולא לארכבן. לעצם העניין 2 ערכים שלך הומלצו ועתידים לעלות לדף הראשי בחודש הבא. האם יש לך יום מועדף בחודש? פרידריך גם נולד וגם מת בדצמבר. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 16:27, 28 בנובמבר 2010 (IST)

שלום אריאל, תודה על עצתך. עם זאת, ברשותך אני מעדיף להשאיר את דף השיחה שלי ריק. בנוגע לשאלתך, אין לי כל העדפה או משאלה בנוגע לערכים כלשהם. נטעדי - שיחה 17:22, 28 בנובמבר 2010 (IST)

האם לדעתך הערך עומד היום בקריטריונים? ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 20:19, 8 בדצמבר 2010 (IST)

שלום אריאל ובוקר טוב. אני חושש כי כל דבר שאגיד וכל הבעת דעה עלולים לשמש כנגדי. אני מבקש את סליחתך אבל אני מעדיף שלא להשתתף בדיון. תודה. נטעדי - שיחה 06:36, 9 בדצמבר 2010 (IST)

נטעדי שלום! ראיתי את עריכתך לערך בייברס, יש שם תקונים חשובים, עדיין לדעתי ערך זה חסר וכפי שכתבתי בדף השיחה, חסר רגש. המדובר באדם שלמעשה יצר אימפריה שהחזיקה 250 שנה, ונשלטה ע"י הממלוכים שהיו מיעוט זניח מכלל האוכלסיה. (כחמש עשרה אחוז!!). לא הפסיד קרב, יצר מערכת שלטונית מסודרת ועוד ועוד.

לגופו של ענין מדוע השמטת את השתפפותו (או שלא) כמפקד בקרב הרביה, היש לך מידע נוסף על כך, מלבד הויכוח שנוהל עמי שם בדף השיחה?

עדיין חסר פירוט מלא של קרבותיו, הטקטיקה שנקט במסעותיו. תרמית מצור צפת, אותו מכתב ארסי (כהגדרתו של פראוור) שכתב לאדוני אנטוכיה אחר כיבושה, ועוד.

(אחד מכללי השלטון שקבע בייברס הוא, שאין מינוי עובר בירושה, למעט משרת הסולטן. כלל זה היה אחד מן הגורמים ליציבותה של האימפריה הממלוכית. אירוני הדבר שבסופו של דבר משרת הסולטן לא עברה לבניו).

הייתי מאוד רוצה לכתוב בעצמי את הערך, רק זה ידרוש ממני זמן רב שאינו בידי.

תודה על היענותך, ושוב תודה על הערכים הנפלאים. אליהו

שלום אליהו. אני מודע לדלות הערך על בייברס, דלות הבולטת שבעתיים לאור העובדה כי מדובר בדמות היסטורית מרתקת. התיקונים שלי בערך נועדו לענות לפניות גולשים וככאלה היו נקודתיות וללא יומרה לשנות את התמונה הכללית. על רקע זה יש לראות גם את הדיון בדף השיחה בנוגע לקרב הירביה-גילו של בייברס. גם אני נאבק למצוא זמן לכתוב ערכים, וכתיבת כל ערך נמשכת על גבי שבועות אם לא חודשים. אם כפפת בייברס לא תיאסף על ידי וויקיפד אחר אני מתאר לעצמי שלבסוף אגיע גם אליו - בלי נדר. בכל מקרה שבת שלום. נטעדי - שיחה 16:31, 17 בדצמבר 2010 (IST)


לא ברור לי על מה ולמה מחקת את תוכן הדף איליה קפיטולינה

הערך שפתחת ירושלים בתקופה הרומית לוקה בחסר, לא מדויק ומטעה. לדוגמא: ירושלים בתקופה הרומית התחילה בזמן מינוי הנציבים ולא לאחר חורבן בית שני. בנוסף, אין שום הצדה למחיקת הערך איליה קפיטולינה. במקרה הטוב, יש להגדיל את הערך איליה קפיטולינה ולהכין ערך חדש וקטן בשם ירושלים בתקופה הרומית שמכיל הפנייה לאיליה קפיטולינה.

להבא, דברים כאלה דורשים דיון בדף השיחה

בברכה אור פ - שיחה 10:26, 25 בדצמבר 2010 (IST)

בוקר טוב מר אור פ.
אני מוחה על הטון בו בחרת לפנות אלי והדרך האגרסיבית וקצרת הרוח בה אתה מנהל את השיחה. ההרגשה שלי היא שאין שמץ של רצון טוב או דבר מה בונה במילה אחת שכתבת. אם אתה חושב שנגרם עוול כלשהו ומתיימר לדעת מה נכון ומה לא עשה זאת. לגופו של עניין: מצבו העגום והמתמשך של הערך "איליה קפיטולינה" ששכב כאבן שאין לה הופכין מול הערך במצבו כיום מדברים בעד עצמם. בנוגע לדוגמא, אני ביססתי את שם הערך והחלוקה הכרונולוגית על הספר "ספר ירושלים — התקופה הרומית והביזאנטית 638—70" העורכים: יורם צפריר ושמואל ספראי. הוצאת יד בן צבי, ירושלים תשנ"ט, ייתכן ותרצה להפנות את הערותיך בעיקר כלפי העורכים וייתכן שגם כלפי האכסניה המכובדת שבחרה לפרסם את הספר. נטעדי - שיחה 12:07, 25 בדצמבר 2010 (IST)
ראשית, לגבי הטון - החלטת על דעת עצמך למחוק ערך ולהפוך אותו לערך אחר, בלי דיון ובלי התייעצות.
שנית, לגבי הערך "איליה קפיטולינה" - אתה מוזמן לערוך אותו ולשפר אותו. לא היה צורך בערך חדש. הביסוס של על הספר "ספר ירושלים" - טעות ביסודו. זוהי סדרת ספרים שעושה חלוקה שרירותית לתקופות, לנוחות המחברים. הספר מוכר לי והוא מהווה מקור חשוב לתולדות ירושלים בכל התקופות. אולם אין הוא רלוונטי לדיוננו. עורכי הספר החליטו להכין ספר על תקופת בית שני, ולאחריו לירושלים בתקופה הרומית.
שלישית, אני יותר מאשמח לעזור לך לערוך את הערך איליה קפיטולינה עם ההרחבות שהבאת. וכן לערוך את הערך בחדש שהעלאת. אור פ - שיחה 13:34, 25 בדצמבר 2010 (IST)
ערב טוב אור. תחילה, ועל מנת להעמיד דברים על דיוקם. בניגוד לטענתך על "מחיקה" אני ערכתי את הערך איליה קפיטולינה הרחבתי אותו ועדכנתי אותו במקביל שיניתי את שמו לירושלים בתקופה הרומית ואת הדף "איליה קפיטולינה" הפכתי לדף הפנייה. פעולות אלו גם אם הן בניגוד לדעתך הן "חוקיות" ואני כמו כל משתמש אחר יכול לבצע אותן מבלי צורך לבקש רשות מבלי לערוך דיון ומבלי להתיעץ - חד חלק ופשוט. מה שלא רצוי הוא להתגונן בתוקפנות, גסות רוח ושחצנות. מר אור הנכבד תהנה דעותיך אשר תהיינה, אני בספק אם הביקורת היהירה שלך על ספר שנכתב על ידי אנשי אקדמיה *מהשורה הראשונה* ופורסם על ידי מכון מחקר *מוביל* בתחום מחקר ארץ ישראל היא בעלת משקל כלשהו ו"מחזיקה מים". לעומת זאת על פי כללי הויקיפדיה והעולם האקדמי, התבססות על ספר מסוג זה במקרים דנן נחשבת לברת סמכה, ויש צורך ביותר מהבל פה שלי או שלך על מנת לבטל מקור זה, או לחילופין להחליט לצורך ויכוח כי מה שעמד לרגלי החוקרים המכובדים הוא שיקול זר הנהיר רק לך.
לבסוף, לכל בר בי רב ברור כי אין מקום לערוך מחדש את הערך איליה קפיטולינה במקביל לעריכה של הערך ירושלים בתקופה הרומית מאחר ומדובר בערכים חופפים לחלוטין, השחזור שביצעת לערך איליה קפיטולינה איננו משפר כלל את המצב ואני חושש שגם צעד זה כמו כל מה שעשית עד כה נובע משיקולים שבינם לבין טובת המיזם אין דבר וחצי דבר. אני יוצא לחופש קצר במהלך השבוע הבא עלינו לטובה ועם חזרתי אפעל להעמיד את הנושא לבירור,
לחילופין ועל מנת למנוע עוגמת נפש נוספת, אני מציע שתעביר את התוכן של הערך ירושלים בתקופה הרומית לערך איליה קפיטולינה עם הבהרות כאלו ואחרות לפי ראות עינייך, ובמקביל להפוך את הדף ירושלים בתקופה הרומית לדף הפנייה ל איליה קפיטולינה.
לתשומת לבך, ולמען הסדר הטוב, יש בדעתי לכתוב ערך חדש בשם ירושלים בתקופה הביזנטית. נטעדי - שיחה 17:30, 25 בדצמבר 2010 (IST)
למען הסדר הטוב, בוא ננסה להתנהל בדו שיח הזה בצורה קצת יותר רגוע - בסופו של דבר הכוונות של שנינו טובות.
אני מקבל את הצעתך ואערוך מחדש את הערך איליה קפיטולינה עם כל ההערות שהערת בערך החדש. לאחר מכן אערוך את ירושלים בתקופה הרומית (שכפי שאני מנסה להסביר, הספר שממנו קראת הוא ספר מעולה, אבל גם הוא מתייחס לירושלים החל מחורבן בית שני (שנת 70) ולא רק מתקופת איליה קפיטולינה, ולכן יש הבדל בין הערכים) ולאחר מכן תראה אם שינויים אלו מקובלים על ידך. במידה וכן - מעולה, במידה ולא, אני בטוח שחן ישמח להיות בורר במקרה הזה (למרות שלדעתי אין בו צורך). בברכה וחופשה נעימה אור פ - שיחה 09:21, 27 בדצמבר 2010 (IST)
סליחה על ההתערבות, אבל לא יכולתי להתאפק מלהזמין את שניכם לשמוע על חידושים בנושא. הנאה מובטחת! דניאל צבישיחה 14:04, כ' בטבת ה'תשע"א (27.12.10)

הסתדרתם עם איליה קפיטולינה או שאתם עדיין זקוקים לעזרתי? גילגמש שיחה 03:09, 31 בדצמבר 2010 (IST)

בוקר טוב גילגמש. למרות ים המילים וההבטחה של משתמש:אור פ לעשות מעשה, לא נעשה דבר בנושא. אני אודה לך אם תבדוק את הנושא ותכריע. אני מעדיף שהערך איליה קפיטולינה יפנה לירושלים בתקופה הרומית שלעניות דעתי הוא ערך מקיף וטוב יותר. אני לא רואה בעיה בשאלת הזמנים לאור העובדה שיד בן צבי ומלומדים שערכו את הספר העיקרי העורך בתקופה ("ספר ירושלים" המוזכר בשיחה) בחרו באותה חלוקת תקופות וזו החלוקה המקובלת כיום ומקדמת דנא באקדמיה הישראלית, בהעדר סימוכין כנגד עמדה זו לא נראה לי שיש מקום לויכוח. בונוס נוסף הוא ששם הערך ירושלים בתקופה הרומית יוצר אחידות עם הערכים בתבנית הסטוריה של ירושלים .
כמו שאמרתי למעלה, אין לי שום בעיה שתתבצע פעולה הפוכה כלומר העברת התוכן של הערך ירושלים בתקופה הרומית לאיליה קפיטולינה וזאת למען שלום בית.
מאחר ואתה נוטל עליך את המשימה כפוית הטובה של פתרון הבעיה, כל פתרון שתקבע יתקבל על ידי ללא ערעור, ואם יש צורך בתרומה או השקעה נוספת אפעל על פי הנחיותך. נטעדי - שיחה 10:43, 31 בדצמבר 2010 (IST)
בסדר גמור, אשתדל לנסות לקרב ביניכם ואתן תשובה ראשונית תוך מספר ימים. גילגמש שיחה 14:49, 31 בדצמבר 2010 (IST)
הבטחתי טיפול, עומס בעבודה לאחרונה. אני מקווה לטפל בזה מחר.
נטעדי, אתה צודק בחלק מטענותיך, אני אגיב רק על החלוקה לתקופות (מכיוון שכבר היה דיון כזה פה לא מזמן). חלוקה לתקופות מבוצעת ארכאולוגית: פרסית, הלניסטית, התקופה הרומית המוקדמת (עד שנת 70), המאוחרת (70-324), הביזנטית (324-638) וכו' וכו'. חלוקה אחרת היא חלוקה יהודית: בית ראשון, בית שני (חלוקת ביניים: שלטון פרסי, שלטון יווני, חשמונאים, הורדוס, נציבים וכו'), תקופת המשנה והתלמוד וכו' וכו'. עירוב בין התקופות נעשה מתפיסת השלטון בפועל. הספר רק מחלק את התקופות לחלקים, הוא לא שולל את קיום הערך הנפרד איליה קפיטולינה.
אני באמת מבקש שתחכה קצת ואני אסדר זאת אור פ - שיחה 17:21, 31 בדצמבר 2010 (IST)

בזמנו, הסרת את קו הזמן מפורטל:היסטוריה. האם הייתה לכך סיבה ספציפית? בברכה, ‏Kiru00:00, 27 בדצמבר 2010 (IST)

שלום. סליחה על האיחור בתשובה שנבע מהיותי בחופש ובמצב לא מקוון. בתשובה לשאלתך, הסיבה להורדת "קו הזמן" בצורתו הישנה היתה העובדה כי הקו קישר לקטגוריות ובכך עבר על הכלל במדריך העיצוב שאומר "אל תעתיקו את תוכן הקטגוריות לפורטל כפי שהוא. מדובר בכפילות, והקוראים לא ירוויחו ממעשה זה מעבר למה שהקטגוריה כבר יכולה לספק לבדה." עם זאת הפורטל בצורתו הנוכחית כן מספק קן זמן תחת הכותרת "ההיסטוריה האנושית" בה יש חלוקה לתקופות, הפניות לערכים מרכזיים הנוגעים לתקופות דנן ובתחתית קו זמן לפי מאות. בתחתית המסגרת מופיע קו זמן גרפי, כך שקונספט קו הזמן לא הוסר אלא שונה. נטעדי - שיחה 15:54, 30 בדצמבר 2010 (IST)

היי,

רק עכשיו ראיתי את חוות הדעת שלך בלוח המודעות. מצאתי לנכון להשיב לך כאן כי אין לקיים דיונים בלוח המודעות. בכל אופן - עדיין לא ערכתי את החלק והצבא. בקשר לערכים נבחרים, תמונות ותחלופת מידע - כרגע יש 43 ערכים מומלצים (שהם הערכים הנבחרים במעלה הפורטל) שהתחלופה שלהם (ובעצם של כל מה שדינמי במסגרת בחירת מידע) מתרחשת כל חצי שעה-שעה. לא מדדתי זמן מדויק. כך שהוא משתנה לעיתים קרובות. עדיין לא עשיתי מעבר מקיף לתמונות נבחרות - אני מעדיף קודם לסיים עם הנושאים העיקריים (יעד = 18 בינואר, בו יוצג הפורטל בעמוד הראשי לכבוד האיחוד). ובעיקר, תודה על המשוב. לילה והמשך שבוע טוב, Rhone •‏ בקרו את פורטל גרמניה00:05, 5 בינואר 2011 (IST)