אריק סלוויג (היקום הקולנועי של מארוול)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אריק סלוויג
Erik Selvig
הופעה ראשונה תור עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות סטלאן סקושגורד
מידע
מקצוע אסטרופיזיקה
יועץ של .S.H.I.E.L.D
תואר דוקטור
שיוך .S.H.I.E.L.D
הנוקמים
דמויות קשורות
חברים ג'יין פוסטר
דרסי לואיס
תור
תור
תור
ברוס באנר
אויבים לוקי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אריק סלוויגאנגלית: Erik Selvig) הוא דמות בדיונית המגולמת על ידי סטלאן סקושגורד בזיכיון הסרטים של היקום הקולנועי של מארוול (MCU).

אריק סלוויג הוא אסטרופיזיקאי אשר מסייע לתור האסגארדי ולארגון הממשלתי .S.H.I.E.L.D.

נכון לשנת 2023, סלוויג הופיע בחמישה סרטים: "תור", "הנוקמים", "תור: העולם האפל", "הנוקמים: עידן אולטרון" ו"תור: אהבה ורעם".

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אריק סלוויג, ממוצא סקנדיבי, שמע בילדותו אגדות על אסגארד, תור וגשר הביפרוסט. בבגרותו, הפך לפרופסור באסטרופיזיקה תאורטית באוניברסיטת קולוור, שם הכיר את ברוס באנר ואת אביה של ג'יין פוסטר. במהלך עבודתו כפרופסור באוניברסיטה, הוא פגש את ג'יין פוסטר ולקח אותה תחת חסותו.

סיוע לתור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – תור (סרט)

בשנת 2011, סלוויג, פוסטר ודרסי לואיס (המתמחה של פוסטר) מסיירים בניו מקסיקו במהלך מחקר על חריגה אסטרונומית. הם עדים לתופעה חריגה במזג האוויר במהלך בדיקה במדבר, ונתקלים בתור. השלושה לוקחים את תור לבית החולים המקומי, אך הוא בורח ונתפס מאוחר יותר על ידי סוכנות .S.H.I.E.L.D. סלוויג מגיע לסוכנות ואומר להם שתור הוא אדם בשם דונלד בלייק, והסוכנות משחררת את תור.

לוקי, אחיו של תור, שולח את המשמיד לכדור הארץ על מנת להרוג את תור. לאחר הקרב בו תור מנצח, נפרד מסלוויג ועוזב לאסגארד. לאחר התקרית, ניק פיורי מגייס את סלוויג לחקור את הטסרקט, בזמן שסלוויג נתון ללא ידיעתו תחת שליטתו של לוקי.

נשלט על ידי לוקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הנוקמים (סרט)

בשנת 2012, בזמן שסלוויג חוקר את הטסרקט, לוקי פותח פורטל לכדור הארץ ומגיע אליו. לוקי הורג מספר סוכני .S.H.I.E.L.D, ומשתלט על מוחם של סלוויג וקלינט ברטון. סלוויג עובד על ייצוב הטסרקט במיקום סודי. לאחר מכן, הוא לוקח את הטסרקט לנקודה הגבוהה ביותר במגדל סטארק, ופותח פורטל שדרכו מגיע צי הצ'יטאורי שמתחיל לפלוש לעיר ניו יורק.

טוני סטארק מתעמת עם סלוויג וגורם לו לאבד את ההכרה. סלוויג, כעת חופשי משליטתו של לוקי, אומר לנטשה רומנוף שהם יכולים לנטרל את הפורטל בעזרת השרביט של לוקי. רומנוף מנטרלת את הפורטל בזמן ששאר הנוקמים עוצרים את פלישת הצ'יטאורי.

לאחר מכן, תור מנחם את סלוויג אשר נותן לו את הטסרקט.

עצירת ההתכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – תור: העולם האפל

בשנת 2013, סלוויג חווה התמוטטות נפשית כתוצאה מהשליטה המוחית של לוקי. תור מבקש את עזרתו כשמלקית', מנהיג האלפים האפלים, מתכונן להפיץ חורבן באירוע הנקרא "ההתכנסות". סלוויג עובד עם פוסטר ולואיס והם מפתחים מכשירי התעתקות, על מנת לעזור בקרב נגד מלקית'. תור מביס את מלקית' ושב לאסגארד.

המשך חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – הנוקמים: עידן אולטרון, הנוקמים: סוף המשחק, תור: אהבה ורעם

בשנת 2015, סלוויג מאושש לחלוטין מהתמוטטות שחווה. לאחר שיצא משיעור שהעביר, תור מבקש את עזרתו בהבנת משמעות העתיד האפוקליפטי שראה בחזיון אשר ונדה מקסימוף הראתה לו. השניים הולכים לבאר מיסטית, בה לתור יש חיזיון על שש אבני האינסוף. כשתור מאבד שליטה על גופו, סלוויג מציל אותו והשניים עוזבים את המקום. לאחר שהנוקמים עוצרים את תוכניתו של אולטרון להשמדה עולמית, סלוויג מצטרף למתחם הנוקמים החדש ומתחיל בעבודתו לסייע לנוקמים בשמירה על בטיחון העולם.

בשנת 2018, סלוויג נופל קורבן להתפוררות שנגרמה על ידי תאנוס,[א] והושב לחיים כעבור 5 שנים.

בשנת 2024, פוסטר מתייעצת עם סלוויג בנוגע לטיפול הרפואי במחלת הסרטן שלה, אך הוא אומר לה שהטיפול אינו יעיל.

יצירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2009, סטלאן סקושגורד הצטרף לצוות השחקנים של הסרט תור.[1][2] על הצטרפותו לצוות השחקנים הסביר: "בחרתי בתור בגלל [הבמאי] קנת בראנה... אני מנסה לבחור סרטים שונים, אני הולך ועושה את הגדולים האלה ואחרי שעשיתי את זה אני בדרך כלל יכול להרשות לעצמי ללכת ולעשות כמה סרטים קטנים ומעורפלים ולהתנסות קצת".[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ כפי שמתואר בסרט "הנוקמים: סוף המשחק".

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Stellan Skarsgard Cast In 'Thor' Movie, MTV (באנגלית)
  2. ^ Stellan Skarsgard cast in 'Thor', EW.com (באנגלית)
  3. ^ Cheney, Alexandra. "Stellan Skarsgard on 'Thor,' 'The Girl with the Dragon Tattoo,' and Swedish Films". WSJ (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2024-03-13.