חיים ביטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
חיים ביטון
חיים ביטון, 2023
חיים ביטון, 2023
לידה 17 בינואר 1978 (בן 46)
ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה משפטן
מפלגה ש"ס
שר במשרד החינוך
בממשלה ה-37
29 בדצמבר 2022 – מכהן
(שנה ו־11 שבועות)
תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו
חבר כנסת
6 באפריל 20212 בפברואר 2023
(שנה ו־43 שבועות)
כנסות 2425

חיים ביטון (נולד בט' בשבט תשל"ח, 17 בינואר 1978) הוא שר במשרד החינוך ואחראי על החברה למתנ"סים והחינוך הממלכתי החרדי מטעם ש"ס המשמש גם כמנכ"ל התנועה. בתפקידיו הקודמים כיהן כמנכ"ל מוסדות מגדל אור, חבר מועצת העיר מגדל העמק ומנכ"ל רשת מעיין החינוך התורני בני יוסף.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בישראל לרב ישועה ורחל, למד בישיבת עטרת ישראל, בעל תואר ראשון במשפטים[1].

ביטון החל את דרכו בגיל 20 כעוזר סמנכ"ל אל המעיין, ב-2001 מונה לסמנכ"ל רשת מגדל אור של הרב יצחק דוד גרוסמן, ובשנים 2003–2014 שימש כמנכ"ל העמותה. היה חבר מועצת העיר במגדל העמק, ביטון התמנה למנהל לשכתו של אריה דרעי עם חזרתו לפוליטיקה, ולאחר מכן למנכ"ל תנועת ש"ס בבחירות לכנסת התשע עשרה. הוא שימש בתפקיד ראש מטה בבחירות לרשויות המקומיות. ולאחר מכן היה יו"ר מטה הבחירות לכנסת העשרים. הוא הוצב במקום התשיעי ברשימת ש"ס בבחירות אלו, אך לאחר הבחירות התפטר מן הרשימה ויגאל גואטה נכנס במקומו לכנסת עם התפטרותו של משולם נהרי. כיהן כמנכ"ל רשת "בני יוסף" במשך 6 שנים בין השנים 2015–2021 בתקופה זו ביצע ביטון בגיבויו המלא של אריה דרעי רביזיות ניהוליות רבות ובתקופתו צמחה והכפילה הרשת את כמות התלמידים והמוסדות שבה.

מאז מינויו כמנכ"ל ש"ס נחשב ביטון לאיש אמונו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, ביטון אחראי לארגון כנסי התנועה, בין היתר על כינוסי העלייה לרגל בחגים שמארגנת תנועת אל המעיין. קיים כינוסי ועידות נבחרי המפלגה, וראשי מועצות. כמו כן ארגן כינוס מורי הרשת, וכינוס תלמידי רשת בני יוסף באצטדיון ארנה בירושלים. ב-2016 כמנכ"ל הרשת ערך ביקור במוסדות רשת בני יוסף לשר חינוך נפתלי בנט על אף התנגדות חברי הכנסת מטעם יהדות התורה. כמו כך ערך ביקור[2] עם הנהלת ידידות טורונטו המשתפים פעולה עם רשת בני יוסף ומעודדים חרדים לאקדמיה, דבר שלא היה מקובל בשנים הקודמות ברשת. בתקופתו הוסרה מחד ההוראה לחייב את עובדי הרשת להיות מנויים לעיתון יום ליום לאחר שהוראה כזו הייתה במשך 20 שנה אך מאידך הועלתה הדרישה מפעילי התנועה לתמוך כלכלית בעיתון "הדרך" שופרה החדש של תנועת ש"ס.

בתפקידו כמנכ"ל ש"ס קידם את התחום המחשוב של המפלגה[3] בבחירות לכנסת העשרים. והיה אחראי על ארגון העצרת במלאת השבעה לרב עובדיה יוסף. ב-2017 ייסד ועידות למנהלי תלמודי תורה והמוסדות.

ביוני 2020 קבע המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי כי ביטון לא יוכל עוד לשאת בשני תפקידים במקביל, גם מנכ"ל תנועת ש"ס וגם מנכ"ל רשת בני יוסף[4]. לאור קביעתו של נזרי הודיע ביטון כי ימשיך לכהן כמנכ"ל רשת בני יוסף.

בפברואר 2021 הוצב ביטון כמועמד מספר 5 בתנועת ש"ס לקראת הבחירות לכנסת העשרים וארבע[5]. לאחר שש"ס קיבלה בבחירות 9 מנדטים נכנס ביטון לכנסת.

בבחירות לכנסת העשרים וחמש הוצב במקום ה-5 ברשימת ש"ס לכנסת. עם הקמת הממשלה ה-37, מונה לשר במשרד החינוך, לצד שר החינוך יואב קיש, והתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי. במסגרת זו, הוא ממונה על החינוך החרדי והחברה למתנ"סים.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביטון אב לחמישה וסב לארבעה נכדים.[1]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]