הוד התפתחותו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הוד התפתחותו
High Evolutionary
הוד התפתחותו, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Avengers #673 מנובמבר 2017, אמנות מאת אלכס רוס.
הוד התפתחותו, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Avengers #673 מנובמבר 2017, אמנות מאת אלכס רוס.
סוג נבל-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Thor #134
נובמבר 1966
יוצרים סטן לי
ג'ק קירבי
גילום הדמות צ'יקוודי יוג'י, "שומרי הגלקסיה: חלק 3"
מידע
שם אמיתי הרברט אדגר וינדהאם
כינויים דוקטור וינדהאם, לורד הוד התפתחותו, הוא
סטטוס פעיל
תאריך לידה המאה ה־20 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לידה מנצ'סטר עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע גנטיקאי, ממציא
כוחות אינטליגנציה על-אנושית, טלפתיה, טלקינזיס, יכולת חיזוי ומודעות קוסמית, יכולות מניפולציה על חומר ואנרגיה, עוטה שריון בעל בינה שמאפשר החייאה מחודשת.
חבר בקבוצה האנשים החדשים (יוצר)
אבירי ונדגור
בני האלמוות חדשים
חבילת האלים
בעל ברית של אנשי החיה
אזרחות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
אויבים הלוחמים החדשים עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הוד התפתחותואנגלית: High Evolutionary) הוא דמות בדיונית של נבל-על המופיעה בחוברות הקומיקס ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Thor #134 מנובמבר 1966 ונוצרה על ידי הכותב סטן לי והמאייר ג'ק קירבי.

הוד התפתחותו הוא האלטר אגו של הרברט אדגר וינדהאם, סטודנט ממנצ'סטר, אנגליה אשר למד באוניברסיטת אוקספורד בשנות ה-30 של המאה ה-20 והתעניין בממצאיו של הביולוג הגנטי נתניאל אסקס. הוא החל להתנסות במניפולציה גנטית ובנה מכונה לה קרא "מאיץ גנטי". בעזרת מכונה זו הוא ניסה לגרום להתפתחותן האבולוציונית של חולדות. בהמשך, הוא השתמש בכוחותיו כדי ליצור מוטציות או צורות חיים לא מוגדרות בעלי אופי והתנהגות אנושית המצייתים לפקודותיו. בדרך כלל הוא משתמש בסוגי בעלי חיים מסוכנים כדי שמשרתיו יהיו חזקים ומסוכנים ויוכלו לבצע את מזימותיו הזדוניות, שמטרתן בדרך כלל היא השתלטות על העולם או על אזור מסוים ביקום מארוול.

בעלילת קומיקס שנקראה "מלחמת ההתפתחות", הוד התפתחותו חזר לכדור הארץ לאחר הרפתקאות בעולם חלופי, ונכנס לעימות עם מספר גיבורי-על, ביניהם האוונג'רס ואדם וורלוק, משום שניסה לכפות התפתחות מוטנטית על אוכלוסיית כדור הארץ בעזרת "פצצת ההתפתחות" שלו.

אזכור במדיות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב"אקס-מן: סדרת האנימציה" משנות ה-90, הוד התפתחותו הופיע בתור אדון ארמון ונדגור שבו ערך ניסויים ב-DNA של יצורים חיים כדי ליצור גזע חדש ועליון שישלוט בבני האדם, הוא כינה את הגזע הזה בתור "האנשים החדשים". הוא הופיע בפרק שבו ניסה להציב מלכודת למגנטו בכך שחטף את ילדיו קוויקסילבר ומכשפת השני, מבלי לדעת שהם ילדיו. כמו כן, הוא גרם לוולברין להפוך למוטציית זאב מפלצתי ענק שכמעט חיסל את פרופסור צ'ארלס אקסבייר, לאחר מספר ניסויים שערך עליו, וכן הופיע בפרק שבו הוא נלחם במוטנט גארוק בארץ הפראית הידועה לשמצה.

בסדרת הטלוויזיה "ספיידרמן ללא גבולות" מתחילת שנות ה-2000, הוד התפתחותו הופיע בתור שליט הארץ הנגדית שאליה הגיע מכדור הארץ בתור אסטרונאוט שמאס באנושות וברשע שלה והחליט ליצור גזע של בעלי חיים עם תכונות אנושיות שנקראים "אנשי חיה" כדי שישלטו בבני האדם שלדעתו הם מקור הרשע בעולם. בהמשך הסדרה הוא מתגלה גם בתור הסבא של אחת מבכירות המורדים בכוכב שנקראת קרן א'ומיילי שמנסה להרוס את שלטונו העריץ מבלי לדעת את הקשר המשפחתי ביניהם. הדמות דובבה בישראל על ידי יורם יוספסברג.

דמותו של הוד התפתחותו ערכה את הופעת הבכורה שלה ביקום הקולנועי של מארוול "שומרי הגלקסיה: חלק 3", בגילומו של צ'יקוודי יוג'י.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]