דבורה ביטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דבורה (דבי) ביטון
לידה 25 ביוני 1965 (בת 58)
שדרות, מְדִינַת יִשְׂרָאֵל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
עיסוק עורכת דין, פוליטיקאית
מפלגה יש עתיד
חבר הכנסת
15 בנובמבר 2022 – מכהנת
(שנה ו־17 שבועות)
כנסות 25
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דבורה (דבי) ביטון (נולדה ב-25 ביוני 1965, כ"ה בסיוון ה'תשכ"ה) היא חברת הכנסת מטעם מפלגת יש עתיד. לפני כניסתה לפוליטיקה הייתה עורכת דין שייצגה נוער וקטינים בסיכון ושימשה אפוטרופוס לכשרות משפטית מטעם הסיוע המשפטי במחוז דרום.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביטון היא בתם הבכורה של שרה ומסעוד אסולין, יוצאי מרוקו שעלו בשנת 1965 לישראל ובנו את ביתם בשדרות.

היא למדה בבית הספר היסודי שקמים ובתיכון הממלכתי ע"ש גוטוירט במגמת סיעוד מסמ"ת. עם תום לימודיה שירתה כאחות חיילת במחלקה פנימית ב׳ בבית חולים ברזילי באשקלון.

לאחר שחרורה מצה"ל, בתחילת שנות ה-90, עבדה כאשת מכירות ביורוקום נוקיה. בהמשך עבדה כאשת מכירות במי עדן. לאחר מכן הקימה חברת כוח אדם, העסיקה כ-500 עובדים, ושימשה בה מנכ"לית. לאחר מספר שנים מכרה את החברה.

הוסמכה כעורכת דין בשנת 2008. בעלת תואר שני במשפטים מהקריה האקדמית אונו.

משנת 2008 עד בחירתה לכנסת ה-25, פעלה ביטון כעורכת דין מטעם הסיוע המשפטי במחוז דרום. ייצגה נוער בסיכון, שימשה אפוטרופא לדין בכשרות משפטית, ייצגה הורים שילדיהם הוצאו מהבית לחלופין למשפחות אומנה. כמו כן ייצגה בגירושין ובעיקר הובילה כמגשרת מוסמכת.

ביטון הובילה מעל עשור את מטה יש עתיד בשדרות. היא התמודדה לראשות העיר שדרות בשנת 2013, אך לא נבחרה. הוצבה ברשימת מפלגת יש עתיד מאז הקמתה ב־2013 במקומות סמליים: 34–37, לפני חיבור מפלגות יש עתיד וחוסן לישראל הוצבה ביטון במקום ה-21 ברשימת יש עתיד בבחירות לכנסת העשרים ואחת. עם חיבור הרשימות, הוצבה ביטון במקום ה-47 ובהמשך במקום ה-49 כשרצה במסגרת רשימת כחול לבן. ברשימה לקראת הבחירות לכנסת העשרים וחמש הוצבה במקום ה-21 ברשימה, ונבחרה לכנסת.

הכנסת ה-25[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקראת הבחירות לכנסת העשרים וחמש שובצה במקום ה-21 ברשימת יש עתיד ונבחרה לכנסת.

ביטון היא חברה קבועה בוועדת העבודה והרווחה, הוועדה המיוחדת לזכויות הילד, והוועדה המיוחדת לצמצום פערים חברתיים בפריפריה.

בכנסת ה-25 קיבלה ביטון את הובלת קהילת המיוחדים, קהילה שהוקמה על ידי הורים פעילי המפלגה, במטרה לקדם זכויות לקהילה[דרושה הבהרה].

בנוסף, פועלת ביטון כיושבת ראש השדולות הבאות: שדולת קידום רווחת קטינים במצבי סיכון, שדולת זכויות אנשים עם מוגבלויות, שדולת זכויות נפגעי עבירה, שדולת פיתוח וחיזוק הנגב והגליל, שדולת עוטף עזה, והשדולה לחיזוק תושבי קווי העימות.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשואה ואם לשלושה. מתגוררת בשדרות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דבורה ביטון בוויקישיתוף