שיחת משתמשת:Hanay/ארכיון26

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

ערך כמטלה אקדמית[עריכת קוד מקור]

שלום חנה אני דלית פישר כותבת ערך על ננסי פולברה בקורס תאוריות פמיניסטיות של ד"ר שרון הלוי מעלה כרגע חומרים מחכה להערותייך בכדי לדעת האם אני עושה נכון. תודה שחזרת אלי בשבת אני מאוד מעריכה דלית Df2014 - שיחה 13:44, 1 במרץ 2014 (IST)


חנה שלום אשמח לקבל את גירסת הפנייה באנגלית לגבי אישור ננסי פולברה להעלות תמונה לערך בעברית. תודה Df2014 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתמה 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

ראי בקישור כאן בוויקיפדיה האנגלית בתוך המסגרת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:55, 15 במרץ 2014 (IST)

איפה אתה? לא רואים אותך? לא שומעים אותך? בטח שמת לב שהתחיל מיזם גלאם בשיתוף עם המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס. אז ביום שישי, ה-21 במרץ, יערך סיור מאחורי הקלעים במוזיאון. תוכלי למצוא פרטים מלאים על הסיור בדף הפרויקט. מצפה לראותך בסיור ובערכי הקומיקס והקריקטורה :)‏ Talmor Yair - שיחה 10:42, 2 במרץ 2014 (IST)

תודה רבה על ההזמנה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:21, 2 במרץ 2014 (IST)

שלום חנה,
כמצטרפת חדשה אני נתקלת בקשיים מצד המשתמש Ldorfman. מזה כחודש אני עמלה על הערך קמילו ניסי.
זהו הערך הראשון שלי בויקיפדיה.
במשך התנסותי זו אני מלווה על ידי המשתמש Ldorfman.
הוא אכן לימד אותי מספר דברים שעזרו לי בהעלאת הערך, אך גם הסיר קישורים חיצוניים שהעליתי והתערב בנושאי עיצוב כמו מספר התמונות שיועלו לדף הערך ומיקומן (יישור התמונות). מכיוון שאני טירונית בויקיפדיה קבלתי את הגרסה שלו לגבי הקישורים החיצוניים ומספר התמונות שמקובל להעלות לערך בויקיפדיה, אך הצד העיצובי חשוב לי ולכן סידרתי את התמונות בצורה אפקית ולא אנכית, כפי שהוא התעקש לסדר. הוא שב והעלה את גרסתו.

הבוקר הועלו לערך תכנים שגויים: הוסרו הקואורדינטות והועלו במקומן, בלשונית, קואורדינטות שגויות המקושרות עם אי אחר, הנמצא במיקום שונה ורחוק מאד מקמילו ניסי. תמונה שלי הוסרה ובמקומה הוכנסה תמונה של אי אחר הנשקף כנראה מכרתים. קמילו ניסי נמצא הרחק צפונה לכרתים, הרחק מכל גוף יבשתי.
הוספו שמות של אי אחר (קימו), הוסף קישור חיצוני אל האי האחר (קימו).
אני בטוחה שכוונותיו טובות, אך אני מרגישה די נבוכה מההתנהלות ולא יודעת למי עלי לפנות בענין זה. האם כך זה עם כל ערך חדש שעולה לויקיפידיה?
השיחות ביני לבין Ldorfman מתועדות כמובן.
איני יודעת כיצד להמשיך מכאן. אשמח להעזר בהנחיותיכם. בתודה, מאשה Mashalif - שיחה 14:37, 2 במרץ 2014 (IST)

כפי שציינתי בדברי בדף השיחה שלך, המידע מבוסס על מה שמופיע בערכים המקבילים. מדובר באותו מקום גיאוגרפי. "קימו" הוא אותו האי ולמעשה, ראוי לשקול שינוי של שם הערך לשם המקובל יותר כיום. אנו מאמינים מאוד בחוכמת ההמונים, אולם אם את סבורה שמשהו אינו נכון, את מוזמנת להסביר ולתקן. לשם כך קיים דף השיחה של הערך. Ldorfmanשיחה 16:51, 2 במרץ 2014 (IST)

שלום חנה, מי שהתנדב לחנוך אותי וליווה אותי לאורך הכנסת הערך הכניס לאחרונה ערכים שגויים: קואורדינתות, תמונה, שמות של האי, כולם מתייחסים בכלל לאי אחר. בעבר, כשניסיתי לחלוק עליו ולהחזיר גירסה קודמת הוא התערב והחזיר את גרסתו. למדתי שאלה כללי המשחק. לכן אני מוצאת לנכון לפנות לגורם נוסף בויקיפדיה כדי שיתערב ויחזיר את הערך הראוי. אנא ממך, הפני אותי לגורם מתאים. את ההתנהלות תוכלי לראות כמובן בגירסאות, ובדף השיחה שלי. כמו כן נפתחה שיחה בדף הערך עצמו.
בתודה, Mashalif - שיחה 19:19, 2 במרץ 2014 (IST)

שלום מאשה, צר לי על הקשיים שנתקלת בהם. אבל אני רואה עכשיו שעורך בשם גיל נכנס לדף השיחה של הערך, ומנהל דיון מהם הקואורדינטות של האי. אני בטוחה שבסופו של דבר הנושא יוברר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:23, 2 במרץ 2014 (IST)

דף ארכיון - שינוי שם לבקשת משתמש[עריכת קוד מקור]

השינוי הוא לבקשתו, מטעמי פרטיות. למה לשחזר את עריכתו? --Yoavd - שיחה 09:52, 3 במרץ 2014 (IST)

אין לי מושג על מה אתה מדבר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:48, 3 במרץ 2014 (IST)

תמונות מהפגנת החרדים[עריכת קוד מקור]

תודה על הוספת התמונות לערך שהעליתי, הקדמת אותי. טיפוסי - דברו איתי 18:02, 3 במרץ 2014 (IST)

בבקשה. אני מבקשת שאם תעלה תמונות, תעלה אותן לוויקישיתוף, תשייך לקטגוריה שיצרתי שם, כך שהן יהיו מקושרות לערך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:42, 3 במרץ 2014 (IST)

התייעצות פרטית[עריכת קוד מקור]

שלום, יש לי פרט מאד אישי להעביר אליך, אך הייתי רוצה להתייעץ עמך שלא במסגרת השיחות. האם זה אפשרי? Mashalif - שיחה 11:29, 4 במרץ 2014 (IST)

תשלחי אלי דוא"ל דרך הוויקיפדיה. יש קישור מצד ימין של המסך שליחת דואר אלקטרוני למשתמש זה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:16, 4 במרץ 2014 (IST)

אישור OTRS בקומונז[עריכת קוד מקור]

אנא ראי שיחה כאן, בברכה, Nurick - שיחה 17:28, 5 במרץ 2014 (IST)

יש שם כנראה בעיה. כי יש שם סריקה של דף מאנציקלופדיה. האמת היא שגם אני השתמשתי בקובץ הזה בקובץ:Wikipedia – Everything that you want to know and did not dare to ask.pdf, אבל זה לא הופיע בדף הראשי, לכן לא שמו לב. אולי אנחנו צריכים ליצור דף כזה עצמאית בסדנה לגרפיקה ולא לצלם דף. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:38, 5 במרץ 2014 (IST)
לא זו הסיבה שבגינה הוא פנה אליי, פשוט הוא לא יודע לקרוא עברית והמצגת משוחררת תחת הרישיון שהכנסתי (כפי שכתוב בשקף 36). אם יש בעיה גורפת (הרי זו מצגת של קרן ויקימדיה) יש לטפל בה באופן גורף, בברכה, Nurick - שיחה 17:52, 5 במרץ 2014 (IST)
יש חדש? Nurick - שיחה 19:31, 5 במרץ 2014 (IST)
בכנות, אני לא מבינה מה הוא רוצה. אולי הטוב ביותר יהיה לשלוח אישור OTRS מוויקימדיה ישראל, אני אשים תבנית אישור OTRS והוויכוח יסתיים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:33, 5 במרץ 2014 (IST)
אחלה, נראה לי שכל מה שצריך זה פשוט שתשימי אישור כי הוא לא יודע לקרוא את השפה ותכתבי לו שנתת אישור תוך הסרת התבנית (נראה לי שהוא די השלים עם זה כי הוא הסיר את ההזהרה מהקובץ עצמו), בברכה, Nurick - שיחה 19:39, 5 במרץ 2014 (IST)
זה בלתי אפשרי, כי תבנית האישור מקושרת לדף אישור במערכת OTRS. אני לא יכולה לשים תבנית כך סתם. כל מתנדב OTRS יכול להיכנס לאישור. אתה רוצה שיעיפו אותי מהתפקיד? מי יעשה זאת עבור הוויקיפדיה העברית? היום אני היחידה המטפלת בכך. אם הסיר את התבנית. אז נניח לזה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:47, 5 במרץ 2014 (IST)
חלילה וחס! את עושה עבודה מצויינת. אני מקווה שהתבנית בדף המשתמש שלי לא תגרום למישהו לזרוק את הקובץ לפח בטעות. אפשר לבקש מהראל לשלוח מייל או מליאור או מהעמותה או פשוט להניח לזה, לשיקולך, Nurick - שיחה 01:10, 6 במרץ 2014 (IST)
בוא נניח לזה. הקובץ שאני העליתי נמצא כבר זמן רב בוויקישיתוף. לדעתי הד הראשון במצגת הסב את תשומת לבו. אם מישהו אחר יתעקש, אז נטפל בזה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:21, 6 במרץ 2014 (IST)

הסרת תבנית עריכה[עריכת קוד מקור]

שלום חנה, אם הבנתי נכון את שמת את תבנית העריכה בערך שנוצר לאחרונה עבור פרופ' מיכל קרומר-נבו. עשיתי שם בימים האחרונים קצת עבודת הגהה, הוספת מידע עדכני וקישורים. אשמח לדעת האם ניתן כבר לדעתך להסיר את התבנית, ואם לא, אם תוכלי לומר באופן קצת יותר ספציפי מה חסר/טעון תיקון עדיין לצורך הסרתה (אינני ויקיפדית מיומנת, אלא רק מתקנת לעת מצוא... מכאן השאלות). תודה. מיכל.--109.186.27.189 16:14, 6 במרץ 2014 (IST)

שלום מיכל, הכנסתי עוד מספר תיקונים, אני ממליצה שתראי מה עשיתי באמצעות לשונית גרסאות קודמות. כרגע נשארה רק בעיה אחת: את מקשרת מתוך הטקסט לאתרי אינטנרט. כל קישור חיצוני בערך לאתר אינטרנט מחוץ לוויקיפדיה חייב להיעשות או בפרק "קישורים חיצוניים" או בהערות שוליים. קישור בתוך הערך מטעה וגורם לקישור להיות כחול, במקום שאולי ראוי שיהיה אדום אם ייכתב ערך בעתיד. אנא טפלי בכך. בנוסף יהיה נחמד אם גם תעלי תמונה של עצמך, אבל לשם כך עליך להירשם לוויקיפדיה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:17, 6 במרץ 2014 (IST)
תודה על התגובה הזריזה, ואפרופו הערתך בעניין התמונה ורק כדי להסיר ספק - לא אני כתבתי והעלתי את את הערך המקורי, ואני אינני הפרופסורית אלא מיכל בפני עצמי :-) (אשר במקרה גם מכירה את הפרופסורית, אבל התיקונים שערכתי הם על דעתי בלבד). בכל מקרה, ההערה בעניין חסרון התמונה היא בהחלט במקום, ואנסה למצוא תמונה שניתן להעלותה לערך. אשר לבעיות שנותרו - אשתדל להוציא בקרוב את הקישורים החיצוניים מהטקסט עצמו (אגב, את אלה שאני הוספתי, הוספתי רק אחרי בדיקה שאין להם ערך ויקפדי מתאים, אבל לא הייתי ערה לשיקול לגבי ערך בעתיד), ואשמח אם תעברי מתישהו בערך ותסירי את התבנית. שוב תודה. מיכל. --109.186.27.189 18:12, 6 במרץ 2014 (IST)
זה לא משנה, לא עושים קישורים כאלה. שימי לב שאסור לך להעלות תמונה שלא את צלמת או תמונה שבעל זכויות היוצרים אישר לך להעלות לויקיפדיה ברישיון חופשי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:25, 6 במרץ 2014 (IST)

דובר צה"ל[עריכת קוד מקור]

שלום חנה ותודה על צירוף ההפניה לאישור OTRS לתמונות של דובר צה"ל שהועלו קודם לכן ללא אישור. לאור העובדה שאין לי גישה למערכת האישורים של הוויקיפדיה העברית, תהיתי האם האישור שניתן על ידי דובר צה"ל מוגבל לתחומי הוויקיפדיה העברית והאם קיימת מניעה להעלות את התמונות תחת אותו אישור או אישור דומה לוויקישיתוף. לפי מהירות התגובה שלך, אני מבין שיש לך קשר ישיר עם הגורמים הנוגעים בדבר, ונראה שהאינטרס שלהם הוא לשדר את המסר הישראלי לא רק בשיטה של "לשכנע את המשוכנע" בפנייה לקהל היעד דובר העברית אלא להביא לכך שהמסר החזותי שלהם יהיה נגיש גם בערכים בשפות האחרות באמצעות ההעלאה לוויקישיתוף. בוויקישיתוף קיימת אפשרות לאמת אישורי OTRS גם בעברית. -- Prokurator11 - שיחה 10:49, 7 במרץ 2014 (IST)

הנוסח של "אישור OTRS" מהווה הסכמה לשחרור התכנים לכל שימוש שהוא, כולל שימוש מסחרי. לפיכך, קבצים שזכו לאישור כזה יש להעלות לוויקישיתוף ולא לשרתי ויקיפדיה העברית - זה לא רק רצוי, אלא זה הנוהל. ויקישיתוף מכיל גם כיום קבצים רבים ששוחררו על-ידי דובר צה"ל ותמיד יהיה טוב להוסיף לקטגוריה זו תמונות נוספות. Ldorfmanשיחה 10:56, 7 במרץ 2014 (IST)
דובר צה"ל נתן בזמנו אישור שאינו מוגבל בזמן להעלות תמונות שלו מהפליקר ברישיון CC-BY-SA-3.0. בדקתי אתמול שוב את האישור שלהם. ראה דיון על כך בויקיפדיה:כיכר העיר, ושאלותיי בדף השיחה של מתניה שהשיג את האישור. אני גם חושבת שעדיף להעלות את הקבצים לויקישיתוף. רק חשוב להודיע לי על כך כדי שאוסיף את האישור. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:02, 7 במרץ 2014 (IST)
חנה, מהתגובה הזו בדיוק חששתי. אני מודה שאני לא מצליח להבין כיצד יוצר התמונה יכול לפרסם את התמונה תחת רישיון מוגבל, אך במקביל לאפשר לגורם אחר, בסתר, לרמוס את מגבלת הרישיון (שהרי הוויקיפדיה מתיימרת כאן לאפשר שימוש מסחרי שנאסר על ידי בעל הרישיון מלכתחילה). די ברור לי מהכרת המערכת, שלכל היותר מש"ק דוברות כלשהו נתפס בקלקלתו עת התיימר להעניק לוויקיפדיה את הזכות החריגה להיות "הממסחרת" הבלעדית של יצירות צה"ליות. :) אבל נניח למצפונו של מי שהסכים (כנראה, בחוסר סמכות) להסדר המוזר הזה: כך או אחרת, אם את מאמינה שמאשרי OTRS בוויקישיתוף יהיו מוכנים לקבל את הטיעון הזה, אני מציע לנסות. זה, כאמור, הנוהל, וצה"ל ודאי רק ירוויח מהנגשת המסר החזותי שלו (גם במחיר של אי-אמירת "האמת כולה", אבל בכך אין חידוש). אני ודאי לא אבוא לוויקישיתוף כדי להעלות תמונה עם רישיון מוגבל מתוך אמירה שבישראל נוצרה השיטה הייחודית של "ללכת בלי ולהרגיש עם" :) -- Prokurator11 - שיחה 11:28, 7 במרץ 2014 (IST)
רק לחדד נקודה בתגובה לאמירה של Ldorfman: מרבית התמונות מפליקר הצה"לי (והייתי בין אלה שהעלו אותן) נמצאות בוויקישיתוף בזכות חוסר השליטה של דובר צה"ל על אנשיו הזוטרים, אחרי שמש"ק כלשהו המיר במכה אחת את רישיון התמונות בפליקר לרישיון חופשי. עם גילוי מעשה הנבלה מיהר דובר צה"ל, משהבין שתמונות חיילי צה"ל - שומו שמיים - יהיו ניתנות להפצה ולשימוש לצרכים מסחריים, להחזיר את הרישיון המוגבל על התמונות, מה שמביא אותנו לשיח הזה. למרבה האירוניה, הוא כבר איחר את הרכבת לגבי התמונות שהועלו, כי הרישיון שבו שוחררו התמונות הוא בלתי-הדיר. -- Prokurator11 - שיחה 11:35, 7 במרץ 2014 (IST)
האישור ניתן באנגלית כך שגם אחרים יכולים לקרוא את האישור ולא להסתמך על התרגום שאנחנו נותנים. גם אני הייתי מוטרדת ולכן התייעצתי עם מתניה. ללא ספק מדינת ישראל תרוויח מכך. אני חושבת שכל עוד לא מגיע מישהו מדובר צה"ל ואומר הי תפסיקו עם העלאה הזאת אפשר להמשיך, אבל כדאי לא להשתולל. הרי התמונות האלה מפורסמות בכל אמצעי התקשורת. אז למה לא גם בוויקיפדיה. אני קיבלתי מדובר צה"ל אישור ספציפי לתמונה של מטס חיל האוויר מעל אושוויץ שפורסמה לפני כן בתקשורת, כך שהיו דברים מעולם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:38, 7 במרץ 2014 (IST)
אני מסכים שהמטרה היא טובה, ושדובר צה"ל יודע, כשהוא רוצה, לתת את האישור. אבל ההבדל בינינו לבין אמצעי התקשורת האחרים הוא שהוויקיפדיה אינה בנויה על עקרון השימוש ההוגן אלא על עקרון החופשיות של התכנים המועלים לכאן. בהעלאת התמונה לוויקיפדיה תחת רישיון חופשי, אנחנו מתירים לכל העולם לעשות שימוש בתמונה תחת אחד הרישיונות החופשיים הנהוגים כאן, שאחד הרכיבים הבעייתיים שלהם (מבחינת יוצרי התמונות, ובוודאי מבחינת צה"ל) הוא ההיתר לעשות שימוש בתמונה למטרה המסחרית.
זו הסיבה שדובר צה"ל נמנע באורח עקבי (חוץ מאותו מקרה של משגה משעשע) מלתת אישור להעלאת התמונות של דו"ץ לוויקיפדיה, שכן החשש (המופרך) שלהם הוא מנחשול התביעות שיבואו נגד צה"ל בטענה שהם הרשו שימוש מסחרי בתמונות, ואילו החייל המצולם מצא את עצמו שלא בטובתו מככב בפרסומת למשקה "ערסי-קולה". ועם רישיון, כמו עם הריון, אי אפשר להיות בחצי רישיון. אם יש רישיון לשימוש מסחרי בתמונות, דובר צה"ל לא היה מתעקש להגביל את הרישיון באתר שלו. אני כמשתמש לא יכול לנהוג לפי השיטה, שלפיה "העלאת התמונות בזהירות" לא תעצבן את בעל הרישיון, שמוכן להבליג על הפגיעה בזכויותיו "עד גבולות הסביר". בלי שזה ישתמע כהטלת ספק בתום לבך, אני מתקשה להאמין שגורם מוסמך בדובר צה"ל נתן את האישור להעלאת התמונות ברישיון החופשי, ואם אני לא מאמין בכך שיש רישיון, אני לא אקח על עצמי להטעות את גורמי הוויקישיתוף באמירה שיש לנו ביד רישיון של דו"ץ. כאמור, אין לי גישה למערכת ה-OTRS של הוויקיפדיה העברית, ואם הרישיון החריג אכן קיים, אציע להעלות את כל התמונות מפליקר של דו"ץ לוויקישיתוף (אני לא מתעקש שתעשי זאת בעצמך, כמובן, אבל הצגת האישור בפומבי תאפשר לי ולאחרים לעשות זאת). אם זה לא נעשה בשל החשש שהאישור שניתן הוא אישור פגום או בלתי-מספיק, יש להתייחס לכל התמונות שהועלו לפי אותו "אישור" כמפרות זכויות יוצרים. לא ניתן לשלוף את אישור ה-OTRS הזה באופן סלקטיבי רק כמעשה של הכשרה בדיעבד לתמונות שהועלו ללא אישור. -- Prokurator11 - שיחה 12:14, 7 במרץ 2014 (IST)
אני מבינה למה אתה מוטרד, לכן התייעצתי גם עם מתניה. אני חושבת שדובר צה"ל מעלה את התמונות ברישיון הזה כי זאת הייתה ההחלטה של הממשלה בזמנו לרישיון כזה אבל יחד עם זאת התירה לכל גוף לתת אישור לרישיון המתאים לוויקיפדיה ועובדה שהם עושים זאת בתמונות שונות. מגיעים גם אישורים מדובר צה"ל לתמונות של קציני צה"ל. יחד עם זאת, דובר צה"ל מעורה בתקשורת והוא מודע לכך שהועלו תמונות מהפליקר שלו והם מכירים את וויקיפדיה. אז מדוע הם לא פנו וביקשו לבטל את האישור שניתן בזמנו. כשפניתי לקבל את התמונה של מטס חיל אוויר אפילו שוחחתי בטלפון עם ר' מדור זכויות אדם ופניות הציבור ביחי דובר צה"ל, קצין בעל תפקיד ולא חייל זוטר. בשיחתנו הזכרתי שבזמנו נתנו אישור וכי יש בויקישיתוף תמונות רבות של צה"ל, למרות זאת הוא לא אמר מילה בנושא ולא התלונן. אולי לדובר צה"ל נוח המצב. אני באמת לא יודעת. אני מתייגת כאן את משתמש:Matanya, נשמע מה יש לו להגיד. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:37, 7 במרץ 2014 (IST)
למיטב ידיעתי, אין מדיניות ממשלתית אחידה בנושא, ואני חושש שהפער נובע מכך שברמת הדרגים הזוטרים (רמ"ד אינו גורם בכיר במונחים הצבאיים) יש להם הבנה שהגבלת הרישיון של דו"ץ לא רק שלא מועילה לשום דבר אלא אף מחבלת במאמצי ההסברה שלהם. מצד שני, אם תשאלי את אנשי דו"ץ שאלה ישירה - האם הגורם המוסמך בדו"ץ מאשר את הפצת התמונות של דו"ץ תחת תנאי הרישיון של הוויקיפדיה (לרבות הזכות להמשך שימוש מסחרי בתמונות)? - התשובה שלהם תימצא בטווח שבין שלילה רועמת לבין גמגום נבוך. את הרישיון נותנים, ולא לוקחים: כישלונו של בעל הרישיון באכיפת זכויותיו אינו יכול להצדיק את הפרת הזכות. על דו"ץ לתת אותו במפורש, כדרך של מתן הרישיונות על פי כללי ה-OTRS, ולא בקריצות, ברמיזות או בהבנות ג'נטלמניות. כך או אחרת, אם במעמקי ה-OTRS אכן מתחבא לו אישור כלשהו שכבר ניתן, אשמח אם ניתן יהיה לפעול לפיו מול ויקישיתוף או להציג אותו בפומבי, כדי שאוכל להעלות את התמונות הרלוונטיות לוויקישיתוף (אם מדובר במכתב, אפשר להעלות אותו כתמונה). -- Prokurator11 - שיחה 19:06, 8 במרץ 2014 (IST)
ר' מדור זכויות אדם ופניות הציבור ביחידת דובר צה"ל הוא לא קצין זוטר. זה תפקידו. לאישור תמונת מטס חיל אוויר הוא פנה אליהם. אני לא מסכימה עם טענתך זאת שהוא בדרג נמוך. לא כל דבר צריך להגיע לרמטכ"ל. הנושא הזה הוא בתחום אחריותו. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:12, 8 במרץ 2014 (IST)
ההתייחסות למעמדו לא נועדה לגרוע מכבודו, אין יותר כבוד מלהיות הבורג הקטן במערכת ההגנה על המולדת. ביקשתי לראות את האישור שעליו את מסתמכת באמירה שיש אישור OTRS להעלאת התמונות (אם, כמובן, לא מתאים לך להעלות את התמונות לוויקישיתוף בעצמך). אוכל לקבלו כדי שאפעל מול ויקישיתוף בעצמי? אם לא, אודה אם תעדכני אותי האם החתום עליו הוא אותו רמ"ד, כדי שאפנה אליו ולממונים עליו לצורך שחזור ההצלחה ביחס לוויקישיתוף. אני בטוח שאם הכל תקין, לא תהיה להם כל בעיה, ולעומת זאת, אם הבחור אינו מוסמך כפי שהוא מציג את עצמו, ממילא מגיע לו לשלם על כך במעמדו הבכיר. :) -- 19:45, 8 במרץ 2014 (IST)
זו הבעיה. מתניה שיחה 21:35, 8 במרץ 2014 (IST)

לעיונך צורף שם אישור סרוק לשימוש בתמונה. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:52, 7 במרץ 2014 (IST)

תודה, למה אנשים לא יכולים לעשות כמו שהדף מסביר? פניתי אליו. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:00, 7 במרץ 2014 (IST)

היי חנה, תוכלי להפעיל הגנה? ראיתי אותך פשוט בשינויים האחרונים. אליסף · שיחה 13:56, 7 במרץ 2014 (IST)

קצרמר אנרגיה[עריכת קוד מקור]

שלום חנה. מבקש ליצור את הקצרמר הנ"ל: "קטגוריית קצרמר|אנרגיה". תוכלי בבקשה לעזור לי או לכוון אותי? תודה רבה David.r.1929 - שיחה 21:21, 8 במרץ 2014 (IST)

שינוי שם משתמש[עריכת קוד מקור]

שלום, איך אוכל לשנות את שם הדף ושם המשתמש? תודה משה לאופר (לאור מצברים) - שיחה 15:44, 9 במרץ 2014 (IST)

ראה ויקיפדיה:שינוי שם משתמש. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 15:53, 9 במרץ 2014 (IST)

שחזור קבצים[עריכת קוד מקור]

חנה שלום, בהתאם לנאמר בדף שיחתו של מתניה באשר לתמונות מהפייסבוק של המשטרה, אבקש לשחזר את הקבצים שמחקת: קובץ:Edri police.jpg, קובץ:Afraim b.jpg, קובץ:Arviv police.jpg תודה ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 20:32, 9 במרץ 2014 (IST)

כתוב לי בבקשה את שמות הערכים, כדי שיהיה לי קל יותר להגיע לקבצים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:39, 9 במרץ 2014 (IST)
מנשה ארביב, אפרים ברכה, משה אדרי (שוטר) תודה רבה ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 20:52, 9 במרץ 2014 (IST)
שחזרתי את הקבצים. שים לב לתיקונים שהכנסתי. ראשית חייבים להכניס רישיון חופשי. בנוסף אי אפשר להעתיק תבנית אישור OTRS מויקישיתוף. זאת תבנית המתאימה לשם. כאם יש לנו תבנית:אישור תמונה. להבא אני מציעה שתעלה לויקישיתוף, תעדכן אותי ואי הוסיף את האישור. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:07, 9 במרץ 2014 (IST)
שוב תודה. כפי שרשמתי בעבר אין לי משתמש בויקישיתוף ואני לא יכול לעלות לשם קבצים, כמו כן כפי שהוויכוחים האחרונים על תמונות שצולמו בישראל, אני רואה חיסרון בהעלאת קבצים לויקישיתוף, הם לא בשליטה או במעקב של המשתמש ואין יכולת לתקשר בעברית. מי שיכול ומבין וזה כאמור לא אני, מוזמן כמובן להעביר את הקבצים לויקישיתוף, כל אחד ותרומתו כמיטב יכולתו ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 21:13, 9 במרץ 2014 (IST)
ניסית להיכנס עם שם המשתמש שלך הנוכחי? הוא לא גלובלי? הויכוחים בוויקישתוף הם לא במקרים שיש אישור מסוג זה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:15, 9 במרץ 2014 (IST)
לא, המשתמש שלי לא גלובלי אלא משתמש ישן לפני השינוי ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 21:17, 9 במרץ 2014 (IST)

היי חנה. יש לי כבר שאלה ראשונה, או התלבטות יותר נכון. האם היה במקרה הזה (כל מיני תיאורים מיניים יצירתיים בדף שנושא שם של אדם) מקום לחסימה לצמיתות לדעתך? בעיקרון כמנטר אני לא חושב שיש מקום לחסימה זמנית, כי ברור שהמשתמש לא תורם וקשה להאמין שהוא יחליט להפוך לתורם (ואם כן זה יקרה אחרי הרבה זמן ואז הוא ירשם בשם חדש), וחסימה זמנית היא פתח להשחתות עתידיות. יחד עם זאת, עכשיו כשאני זה שחוסם אני קצת מתלבט. חסמתי כבר, אבל כמובן שאפשר לקצר את החסימה. אליסף · שיחה 21:06, 9 במרץ 2014 (IST)

יש לו פה מלוכלך מאד. לא נורא שחסמת מיד בהתחלה. ברור שלא בא לתרום. ייתכן ואני הייתי מסתפקת בהתחלה בחסימה קלה יותר, גם כדי שהאיש יבין מה מקובל ומה לא מקובל בויקיפדיה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:09, 9 במרץ 2014 (IST)
תודה רבה חנה, אני מבין אם כן שזה לא מאד משנה במקרה הזה, כי ברור שלא צריך לרחם עליו. אליסף · שיחה 21:16, 9 במרץ 2014 (IST)
לא ראיתי מה היה שם, אבל אם זה מישהו שפתח פה מטונף אין מקום לרחמים. למי שפיו מפיק דברים מטונפים וגסים נגיד בקול צלול וברור - זיצה רויס! קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 22:29, 9 במרץ 2014 (IST)

אברהם קרוון[עריכת קוד מקור]

{{בעבודה מתיישנת|אברהם קרוון}} Uziel302 - שיחה 04:35, 11 במרץ 2014 (IST)

Uziel302, אני מבקשת לא לפנות אלי בתבניות. אם היית בודק את המקרה הזה היית רואה שזה לא ערך שאני כתבתי, אלא שניסיתי לסייע לכותב חדש. גם אתה יכול לסייע לו. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:18, 11 במרץ 2014 (IST)
ראיתי שלא את כתבת, אבל את הנחת את תבנית העבודה וחשבתי שתכננת לעבוד על הערך. Uziel302 - שיחה 12:21, 11 במרץ 2014 (IST)
בדיקה נוספת בדף השיחה של הכותב ובהיסטורית הערך היה מבהיר לך את המקרה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:24, 11 במרץ 2014 (IST)

דף השיחה שלי[עריכת קוד מקור]

שאלה אולי מינורית:. אם משתמש מסויים פנה אלי לדף הבית שלי כדי להתדיין על ערך, מה נכון לעשות? למחוק? להעביר לדף השיחה של הערך? להשיב? הכצעקתה - שיחה 12:50, 11 במרץ 2014 (IST)

אני מניחה שאתה מתכוון לפניה בקשר לערך עמרי ידלין. לעתים קורה שכותבים פונים בדף השיחה של הכותב, ראיתי שבמקרה זה ניהלתם מלחמת עריכה. רצוי מאד לא לעשות זאת. כשיש ויכוח אז בפעם השנייה פותחים דיון בדף השיחה של הערך. אם אתה חושב שהוא ממש לא צודק. אני ממליצה לך לפתוח דיון בדף השיחה של הערך ובדף שיחתך כתוב לו שהדיון מתקיים שם. אל תמחוק את פנייתו מדף שיחתך אלא אם העברת לדף השיחה של הערך והמשכת שם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:01, 11 במרץ 2014 (IST)
מבחינתי, לא הייתה ולא תהיה מלחמת עריכה... הכצעקתה - שיחה 14:26, 11 במרץ 2014 (IST)
לא בדקתי את הדף המדובר, אך לצורך העניין אפילו מספר קטן של שחזורים הדדיים עשוי להחשב ל"מלחמת עריכה". אם מישהו מבטל את השחזורים שלך וזכות הגרסה היציבה עומדת לימינך, פנה בבקשה לבקשות ממפעילים ובקש את חסימת המבטל (אחרי שהבהרת לו שתעשה כן אם לא יפסיק). גילגמש שיחה 14:28, 11 במרץ 2014 (IST)
איני בטוח שהשחזורים היו הדדיים. תודה רבה על העצה, ואני מקווה שלא יהיה צורך להשתמש בה. הכצעקתה - שיחה 14:51, 11 במרץ 2014 (IST)

עריכת דפי שיחה של משתמשים[עריכת קוד מקור]

חנה, באמת שלא הייתי יכולה לחכות חצי יום כך שתוכלי לבקש מטיפוסי בדף השיחה שלו להסיר לבד את התמונה? אני מתכוונת לעריכה הזו. • צִבְיָהשיחה • ט' באדר ב' ה'תשע"ד 21:57, 11 במרץ 2014 (IST)

צביה, אני מטפלת בכל נושא הפרת זכויות יוצרים של תמונות, ולא רק בוויקיפדיה העברית. אני גם מתנדבת OTRS וכך אני עושה תמיד כשאני מגלה בעיה של הפרת זכויות יוצרים. להערכתי הפנייה שלך כאן נעשתה מתוך מחשבה שאני חיפשתי את טיפוסי, אבל זאת מחשבה הזרה לי. אני פועלת תמיד בתפקידי באופן ענייני. מלכתחילה התמונה הזאת לא הייתה צריכה להעלות ללא אישור בעל זכויות היוצרים. הזכרתי זאת לטיפוסי בדף שיחתו, ולמרות זאת האישור לא הגיע. אני ממליצה שתפני אליו ותשאלי אותו למה הוא מעלה קבצים ללא קבלת אישור בעל זכויות היוצרים. זה מה שצריך להפריע לך, ולא העובדה שאני עושה את תפקידי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:05, 11 במרץ 2014 (IST)
חנה, לי ולכולנו יש הערכה גדולה על העבודה הרבה שאת משקיעה בעניין זכויות היוצרים. אך בעניין הספציפי הזה - איני יודעת איך את פועלת במקרים אחרים, אבל לדעתי לפני שנוגעים בדף המשתמש של מישהו, עדיף לבקש ממנו שיעשה את זה באופן עצמאי אם ידוע שהוא זמין ברמה של 24 שעות בדרך כלל. זה לא קשור כלל לטיפוסי, למרות שבמקרה הוא הנידון. איך שלא יהיה, אני לא עוסקת בענייני זכויות יוצרים בויקיפדיה, וזה למה אין לי שמץ של מושג מה קורה עם הקבצים שטיפוסי העלה. • צִבְיָהשיחה • ט' באדר ב' ה'תשע"ד 22:56, 11 במרץ 2014 (IST)
אין שום דף בויקיפדיה הנותן הגנה מפני הפרת זכויות יוצרים גם לא דף משתמש. חבל שאת עדיין חושבת שיש מקום לבקר אותי אבל אינך מוכנה לפנות אל טיפוסי בטענת "אני לא מבינה". אז צר לי, את לא מבינה איך צריך לפעול כשיש הפרת זכויות יוצרים ובכל זאת את מגיעה לדף שיחתי ונוזפת בי פעמיים. אני תוהה מה כל כך מסובך לגשת לדף השיחה של טיפוסי ולשאול אותו "למה אתה מעלה תמונות ללא קבלת אישור של בעל זכויות היוצרים? ". חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:40, 11 במרץ 2014 (IST).
חנה, כנראה שהבנתי אותך לא נכון. אני מתנצלת אם כך, ומבחינתי את יכולה למחוק את הפסקה הזו.
לא הייתה לי שום כוונה למתוח עליך ביקורת. פועלך בעניין זכויות היוצרים מבורך.
לגבי טיפוסי, למרבה המזל אני לא האופטרופוס שלו. ככל שזה נוגע לעניין זכויות היוצרים, בדרך כלל אני מעלה תמונות שאני צילמתי. • צִבְיָהשיחה • י' באדר ב' ה'תשע"ד 15:04, 12 במרץ 2014 (IST)
תודה לך על מה שכתבת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:34, 12 במרץ 2014 (IST)

מיזם תרגום השבעים[עריכת קוד מקור]

הצטרפתי למיזם. אשמח לדעת מה לעשות, והאם מותר לי לבחור ערך מהרשימה... Orieli - שיחה 23:53, 11 במרץ 2014 (IST)

אני לא אחראית על המיזם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:55, 11 במרץ 2014 (IST)
מי אחראי? Orieli - שיחה 23:58, 11 במרץ 2014 (IST)
אני חושבת שמשתמש:ארז נמרוד כהן. בכל אופו הוא פעיל שם, אני לא פעילה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 00:05, 12 במרץ 2014 (IST)
תודה Orieli - שיחה 00:09, 12 במרץ 2014 (IST)

כדי למנוע את סגירתה לאחר עזיבתה של חבורת העולים מארצות הברית שהקימו את נהלל.[עריכת קוד מקור]

שלום. המשפט הזה לא נכון וכדאי להורידו. אני מבין שהערך עדיין בעבודה. תודה. Nachum - שיחה 17:26, 12 במרץ 2014 (IST)

תודה נחום. עוד לא גמרתי את העבודה על הערך, ראוי שלא תיתן רוח גבית ללטרולית. לעתים צריך קצת סבלנות. אני בודקת נתונים בערך, ולא סיימתי עדיין. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:33, 12 במרץ 2014 (IST)
תודה. Nachum - שיחה 13:51, 13 במרץ 2014 (IST)
לידיעתך, לאחר שקראתי את ספרו של מרדכי נאור (יש קישור בערך חוות כנרת). ראיתי שחלק מאותה חבורה הייתה בין מקימי נהלל. המשפט שהכנסתי לערך יוסף זלצמן הועתק מהערך על חוות כנרת ושהה שם זמן רב. המשפט לא שגוי אלא רק ההקשר בגלל השנים שעברו לא היה מספיק ברור, לכן ניסחתי אותו מחדש בשני הערכים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:30, 13 במרץ 2014 (IST)

בקשה למחיקת תמונה[עריכת קוד מקור]

תמונה זו היא של צייר ידוע ולא כפי שצוין. ציון הלוישיחה • י"א באדר ב' ה'תשע"ד 17:03, 13 במרץ 2014 (IST)

תודה על ההפניה. תיקנתי את הפרטים וביקשתי אישור OTRS. אם לא יישלח התמונה תימחק. אני יכולה למחוק רק בוויקיפדיה העברית, בוויקישיתוף יש מפעילים משלהם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:23, 13 במרץ 2014 (IST)

היי חנה, ראיתי את תבנית ההשלמה בערך ואשמח אם תפרטי לי אילו פרטים ונושאים יש להשלים בערך, תודה. Amimqj - שיחה 21:17, 13 במרץ 2014 (IST)

כתבתי בדף השיחה של הערך בדיון החשיבות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:32, 13 במרץ 2014 (IST)

שלום חנה, הרישיון של התמונה נראה לי לא תקין. אני צודק? מה עושים? יאירשיחה 02:20, 14 במרץ 2014 (IST)

אתה צודק. הקובץ מפר זכויות יוצרים, מחקתי אותו. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 08:12, 14 במרץ 2014 (IST)
תודה, שבת שלום. יאירשיחה 15:32, 14 במרץ 2014 (IST)

שלחתי שוב את האישור[עריכת קוד מקור]

שלחתי שוב את האישור של התומנה במייל מכתובת ono6132@gmail.com, תאשר שזה הגיע. אונו - שיחה 10:45, 14 במרץ 2014 (IST)

האישור הגיע, מצאתי אותו לפי הפרטים. הוספתי רישיון והחזרתי את הקובץ לערך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:59, 14 במרץ 2014 (IST)

על שתיקנת את טעותי בערך יהיה בסדר. שי אבידן - שיחה 14:22, 14 במרץ 2014 (IST)

בבקשה, אתה לא הראשון ששם תבנית קצרמר על ערך שאין מה להוסיף עליו. תבנית הקצרמר קוראת להרחיב, אבל אם זה כל מה שיש, אז הקריאה לא נדרשת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:24, 14 במרץ 2014 (IST)

בינוויקי בגוף הערך[עריכת קוד מקור]

לגבי העריכה הזו בדף הטיוטה של הסטודנטית, מה הטעם בכך שיהיה קישור בהערת שוליים לבינוויקי של אותו ערך עצמו? בכל מקרה, משהערך יועבר למרחב הערכים, את או מישהו אחר ידאגו לקשר אותו לערך בערבית באמצעות אותו בינוויקי ממש. לפיכך, גם אם לעיתים מפנים לערך בוויקיפדיה אחרת באמצעות הערת שוליים (וגם זה, די נדיר), לא מפנים לערך המקביל לאותו ערך ממש מתוך הערת שוליים. Ldorfmanשיחה 01:41, 15 במרץ 2014 (IST)

ראשית אין איסור להביא מקור מערך בוויקיפדיה אחרת באמצעות הערת שוליים. וזה פחות נדיר ממה שאתה חושב. במקרה זה הכותבת מצביעה באמצעות הערת שוליים מה היה המקור למידע הספציפי, ואני לא רואה כל בעיה בכך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 08:34, 15 במרץ 2014 (IST)

תמונות של חאן רמת ישי[עריכת קוד מקור]

הי חנה. ממש הצלת אותי. העלתי 12 תמונות של החאן לוויקישיתוף וניסיתי (ללא הצלחה) ליצור להן קטוגוריה ובדרך איבדתי 10 מהן. אני רואה שסידרת אותן. איך יוצרים קטגוריה של תמונות. תודה Danny Gershoni - שיחה 10:13, 15 במרץ 2014 (IST)

בדיוק הסברתי לך בדף שיחתך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:16, 15 במרץ 2014 (IST)

הי חנה. העלתי את הערך הנ"ל עם שתי תמונות מ-1924 ו 1945 ולפי שימוש הוגן. האם ניתן להעלות אותן כבר בשימוש חופשי ? Danny Gershoni - שיחה 10:51, 15 במרץ 2014 (IST)

המקור של התמונות הן מהאוסף של ביתמונה. אני אפנה לנדב מן ואבקש ממנו אישור להעלאת התמונות ברישיון חופשי. יש כאן בעיה של אוסף, עדיף לפעול בדרך שלי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:59, 15 במרץ 2014 (IST)

תקציר העריכה שלך מתאים לפורים[עריכת קוד מקור]

היי חנה, פורים שמח(:

העברת את בית השלום לשם הישן "הבית החום", ובתקציר עריכה כתבת ש"לא נרשמה הסכמה".
התכוונת ברצינות או שזה לכבוד פורים?!
יש שם 4 שתמכו בפירוש בהעברה, (בנוסף המשתמש גיא כותב שם "העברתי" וניתן להניח שהוא תומך בהעברה) ורק אחד (משתמש:יוסי) מתנגד. בכזה מקרה אין מניעה לבצע העברה. --בן נחום - שיחה 00:32, 16 במרץ 2014 (IST)
יוסי פנה בבקשות מפעילים. בדקתי וראיתי דיון משנת 2012. אם מעבירים במרץ 2014, לא נראה לי הגיוני להתבסס על דיון משנת 2012. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 00:46, 16 במרץ 2014 (IST)

שבוע טוב, פורים שמח. התמונה הזו שהכנסתי עכשיו לערך יוסף דוד זינצהיים, מקורה בפרוייקט גאליקה, כמצויין בפרטי התמונה. בפרוייקט זה ישנה תמונה נוספת שלא הצלחתי למצוא בוויקישיתוף וכנראה לא הועלתה עדיין משום מה, תמונה זו, זו תמונת הסנהדרין של נפוליאון בישיבתו הראשונה, תמונה זו יכלה לפאר את הערך הסנהדרין של פריז. האם תוכלי לטפל בזה? אינני יודע כיצד להעלותה לוויקישיתוף (כלומר: מה הרשיונות הרלוונטיים וכו'). תודה מראש ביקורת - שיחה 03:41, 16 במרץ 2014 (IST)

יש ערך על גליקה בוויקיפדיה העברית, שיש בו קישור לתמונות של הפרויקט בויקישיתוף ראה כאן. הרישיון המתאים לדעתי הוא {{PD-old-70-1923}}. אל תשכח לשייך גם לקטגוריה Category:Files from Gallica. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 07:33, 16 במרץ 2014 (IST)
כלומר, אני יכול להוריד את התמונה מהאתר ולהעלותה לוויקישיתוף ברשיון הנ"ל? ביקורת - שיחה 07:46, 16 במרץ 2014 (IST)
אגב, הסתכלתי שם עכשיו, ישנה אזהרה לא לקשר ידנית לקטגוריה שציינת, רק באמצעות תבנית. סתם בשביל הידיעה. ביקורת - שיחה 07:50, 16 במרץ 2014 (IST)
התשובה לשאלה הראשונה היא כן. אל תשכח לקשר לכתובת האינטרנט של התמונה. ולגבי השני, תקשר באמצעות התבנית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 07:53, 16 במרץ 2014 (IST)
תודה. עכשיו בעיה חדשה, האתר לא מאפשר להוריד תמונה באופנים הרגילים אלא למשתמשים רשומים. הפתרון של גזירת מסך מן הסתם אינו רצוי. לא כן? ביקורת - שיחה 07:58, 16 במרץ 2014 (IST)
אם אינך רוצה להירשם, אתה יכול גם להשתמש בפתרון של העתק תמונה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 08:02, 16 במרץ 2014 (IST)
אני לא מצליח להירשם, ולא מוצא אפשרות של "העתק תמונה", ישנה רק אפשרות של הורדה, אבל היא מתאפשרת רק לחברים רשומים. מי שלא רשום מקבל תמונה בפורמט שאינו נתמך מחוץ לאתר. בעיה. ביקורת - שיחה 08:13, 16 במרץ 2014 (IST)
כשאני לוחצת על העכבר הימני כשהסמן נמצא על התמונה יש לי אפשרות "העתק תמונה" ואז אפשר להדביק לתוכנת צייר. אתה יכול להשתמש גם באפשרות לגזור ולהדביק. בתוכנת paint אתה קובע את הפורמט. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 08:20, 16 במרץ 2014 (IST)
הצלחתי בשיטתך. כמובן שהאיכות גרועה בהרבה מקובץ המקור הניתן להגדלה כמעט אינסופית... תודה. פורים שמח ביקורת - שיחה 08:56, 16 במרץ 2014 (IST)
הכנסת: רישיון לא נכון, תאריך לא נכון של מועד התמונה, וקטגוריה לא נכונה של הספרייה. חשוב שתתקן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:01, 16 במרץ 2014 (IST)
אופס. מקווה שעכשיו זה בסדר. אשמח אם תציצי. ביקורת - שיחה 09:10, 16 במרץ 2014 (IST)
את התבנית של גליקה לא הכנסת כמו שצריך. תיקנתי ל {{gallica|ark:/12148/btv1b6946924b}}. הפטנט שלי במקרים כאלה הוא ללכת לקובץ אחר לפתוח למצב עריכה להבין את התבנית ולהעתיק לקובץ החדש תוך הכנסת השינויים הנדרשים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:23, 16 במרץ 2014 (IST)
תודה רבה. יום נפלא. ביקורת - שיחה 09:55, 16 במרץ 2014 (IST)

שלום חנה, בנובמבר הנחת תבנית איחוד בערך הנ"ל עבר זמן רב מהבקשה. בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 10:51, 16 במרץ 2014 (IST)

תודה על התזכורת, אשתדל לטפל בכך בהקדם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:04, 17 במרץ 2014 (IST)

העלאת תמונות - ויקי[עריכת קוד מקור]

היי חנה, כחלק מתפקידי במכללה (המרכז האקדמי למשפט ועסקים) נתבקשתי מכל הפרופסורים במכללה להעלות את התמונות לויקישיתוף כך שבהמשך נוכל להעלות את הערכים שלהם לויקיפדיה. רציתי לשאול, איך אוכל לרכז לך את כל הפניות של הפרופסורים שכבר העלתי לויקישיתוף ואיך אוכל להמנע בעתיד כשאעלה תמונות של פרופסורים נוספים של המכללה.


המשך יום טוב,

אורן OrenNagi (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום אורן, ראשית בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה.
לא ברור לי מה אתה עושה. של מי זכויות היוצרים על התמונות האלה. האם של המכללה או של הפרופסורים עצמם. בכל מקום שאתה מעלה קובץ שזכויות היוצרים עליו לא שייכים לך, יש לשלוח אישור OTRS מבעל זכויות היוצרים. ראה הסבר בדף ויקיפדיה:OTRS.
בויקישיתוף ניתן לרכז את כל התמונות של המרצים במכללה בקטגוריה אחת שתקושר לערך על המרכז האקדמי למשפט ועסקים. אבל הבעיה שלך היא קודם כל האישורים לתמונות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:03, 17 במרץ 2014 (IST)
יצרתי קטגוריה בוויקישיתוף Category:College of Law & Business Ramat-Gan faculty. עליך לשייך את כל התמונות לקטגוריה. ותמונות שלא אתה צלמת, אל תעלה כאילו את הצלמת. ושלח את האישור אחרת התמונות תימחקנה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:17, 17 במרץ 2014 (IST)
חנה תודה! האם אוכל לרכז לך את כל האישורים למייל אחד שישלח ל-permissions-he? ‏OrenNagi - שיחה 14:54, 17 במרץ 2014 (IST)
האישורים צריכים להיות לפי בעל זכויות היוצרים, אם כל זכויות היוצרים שייכות למכללה, אז אתה יכול לרכז. אבל אם לאנשים שונים, אז כל אחד צריך להיות אישור נפרד. בנוסף חשוב שהאישור יישלח מיד לאחר העלאת הקבצים עם קישור לכתובת האינטרנט של התמונות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:56, 17 במרץ 2014 (IST)
תודה. אני רואה שהתמונות נמחקו ע"י המשתמש Yann. האם להעלות אותן בשנית? או האם לצלם תמונות חדשות ולהעלות אותן תחת הקטגוריה שהכנת לי? בנוסף, יש את התמונה של כריכת הספר שפרופסור סנג'רו ביקש שאעלה, איך אוכל לאשר אותה בויקישיתוף? המון תודהOrenNagi - שיחה 15:49, 17 במרץ 2014 (IST)
אי אפשר להעלות תמונות ספציפיות שנמחקו ללא משלוח האישור כי המערכת מזהה שהם נמחקו. עדיין לא ענית לי מה מקור התמונות. איני יכולה לתת לך עצה טובה בלי שתיתן לי את כל המידע הנדרש. חשוב שבכל תגובה שלך תענה לכל השאלות שלי.
אם אתה אישית מצלם את הפרופסורים, אז זכויות היוצרים שייכות לך אישית, ואין צורך לשלוח אישור. לגבי כריכת ספר, השאלה היא מי בעל זכויות היוצרים על הספר. אם יצא בהוצאת ספרים אז זכויות היוצרים שייכות כנראה להוצאה ואי אפשר להעלות ללא משלוח אישור של בעל זכויות היוצרים. גם אם זכויות היוצרים שייכות לפורפסור צריך אישור מסודר.
הכלל הוא פשוט: אם אתה צלמת - לא צריך אישור OTRS
אם לא אתה צלמת, וזכויות היוצרים שייכות לאחר - צריך אישור מבעל זכויות היוצרים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 15:56, 17 במרץ 2014 (IST)
חנה, שוב תודה. התמונות שייכות לפרופסורים, והם העלו אותן לאתר המכללה (התמונה של משה כהן אליה), ושלחו אותן לאתר עיתון הארץ (התמונה של בועז סנג'רו) ואתר דה מרקר (התמונה של איריס אליה כהן). שלחתי למייל:permissions-he כל אישור בנפרד של בעל תמונה, מלבד אישור תמונת הספר שטרם הגיעה אלי האישור במייל.
האם משום שהתמונות מופיעות גם באינטרנט הן נמחקו? מה אני עושה שהתמונות שייכות לפרופסורים והן הועלו לאתרים אחרים לפני שהעלתי אותן לויקישיתוף? במידה ובעתיד אצלם תמונות שלא נמצאות באינטרנט עלי לבקש את אישורכם? OrenNagi - שיחה 17:12, 17 במרץ 2014 (IST)
מצאתי את האישור של איריס. אני מבקשת שלא תוסיף נוסח אישור מעבר למה שהיא כתבה. אם האישור שלה תקין אני אשתמש בו. אם לא אז צריך לתקן. אתה צריך לפנות אליה מראש עם האישור של OTRS ולא להוסיף בפניה כי זה נוסח שלך לא נוסח שלה. התמונות נמחקו כי הם זוהו כקיימות ברשת מחשש הפרת זכויות יוצרים. אני ממליצה שלהבא תעלה כל קובץ עם תבנית {{OTRS pending}}, התבנית אומרת לממטרים שאישור בדרך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:55, 17 במרץ 2014 (IST)

שלום חנה. בויקישיתוף מצאתי תמונת מפה טובה יותר מזו שנמצאת כרגע בערך. אני רוצה להכניס בה שינויים ולהעלות אותה לערך במקום המפה שנמצאת כרגע שם. כיצד אני מעלה אותה? האם להעלות אותה שוב, לאחר עריכה לויקישיתוף ואז להעלות אותה? מה קורה עם ההרשאה. בתודהMashalif - שיחה 19:04, 17 במרץ 2014 (IST)

כשאת לוקחת מפה שמישהו אחר יצר, את יוצרת בעצם נגזרת של אותה מפה. את צריכה להעלות את הקובץ בשם חדש ובפרטי המקור לקשר לקובץ הקודם, ולתת גם קרדיט ליוצר המקורי. הרישיון כמו הרישיון המקורי.
אני מבקשת כשאת פונה בקשר לערך בדף שחתי תצרי קישור פנימי כך שבלחיצת כפתור אגיע לערך ולא אצטרך לחפש אותו. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:09, 17 במרץ 2014 (IST)
בסדר. תודה.Mashalif - שיחה 20:26, 17 במרץ 2014 (IST)
שלום חנה, העליתי לויקישיתוף את הגירסה שלי לתמונת המפה של סירנה (אי). הקישור: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sirna.jpg. איך מתקדמים? Mashalif - שיחה 22:51, 20 במרץ 2014 (IST)
לא קישרת טוב לקובץ הקודם. צריך לקשר כשרואים את כל פרטי הרישיון של הקובץ המקורי. אני לא מבינה למה את מתכוונת בשאלה איך מתקדמים. הוספת זאת לערך. מה את עוד מבקשת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:01, 20 במרץ 2014 (IST)
איך עושים את הקישור? חשבתי שאת צריכה לאשר או משהו כזה. Mashalif (שיחה | תרומות | מונה) לא חתמה 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
אני לא צריכה לאשר דבר. אם את עושה זאת כמו שצריך אז את יוצרת נגזרת של קובץ ברישיון חופשי וזה מותר. אני מנסה כאם רק ללמד אותך איך עושים זרת. את צריכה לקשר לא לכתובת האניטרנט של הקובץ אלא לשם של הקובץ למשל כך File:Sirna.jpg שזה נעשה כך [[:File:Sirna.jpg]]. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:44, 20 במרץ 2014 (IST)
שלום חנה, אל תכעסי אבל אני עדיין לא כל כך מבינה. בערך סירנה (אי) ניסיתי ושגיתי. eli1 תיקן ואני מודה לו על כך. בערך כמילי Ldorfman ערך מחדש ודרס את התמונה שהעליתי, נאלצתי להעלות מחדש את התמונה המקורית שהעליתי בשם אחר: File:Chamili1.jpg, להתרשמותך, לא שיניתי את הגרסה האחרונה. בכל מקרה האם כך צריך לקשר? שבת שלום Mashalif - שיחה 15:17, 21 במרץ 2014 (IST)
אני לא כועסת, אבל לא ראיתי כל בעיה בעריכה של לירון. כמו שקישרת כאן, כך את צריכה לקשר מהקובץ שהעלית לקובץ המקור. אם תלחתי על הקישור שנתת לקובץ המקור מגיעים למפה שאין עליה כל מידע, ואין את פרטי הרישיון. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 15:34, 21 במרץ 2014 (IST)
מה צריך לעשות אם רוצים להגיע לקובץ המקורי שלפני הכנת הנגזרת?
ובקשר לדריסת הקובץ שהעליתי, האם כך נהוג בויקיפדיה? האם לא היה ראוי לתת לקובץ שלירון העלה שם אחר? הדריסה שלו פגעה בגירסה שלי וזה נראה כאילו אני העליתי את התמונה עם החץ. שבת שלוםMashalif - שיחה 22:12, 21 במרץ 2014 (IST)
מאשה, קראי את תקצירי העריכה. כאשר התמונה מוצגת בוויקיפדיה, היא קטנה למדי וקשה מאוד להבחין בעיגול. הוספתי חץ, אבל אם ציור החץ שלי אינו מוצא חן בעינייך, את מוזמנת להחליפו בחץ אחר. העיקר הוא שניתן יהיה להבחין בקלות במיקומו של האי. מדובר בגרסה של הקובץ, כך שאין צורך ליצור קובץ חדש לפעולה מעין זו - פשוט העלי גרסה נוספת (עם חץ אחר) כרצונך, כל עוד הוא בולט בפרופורציות בהן מוצג הקובץ בוויקיפדיה. אין צורך ליצור קובץ נוסף למטרה זו שכן אין מדובר בשינוי משמעותי בתמונה. אגב, המפה די מיותרת לאור זה שכבר יש מפה אותה ניתן להציג באמצעות פתיחת תבנית הקואורדינטות בראש הערך, אבל אם כבר בחרת לשלב מפה בגוף הערך, אין בעייה עם זה כל עוד יהיה בה טעם. מכיוון שהאי קטן והעיגול מסביבו קטן, יש צורך בהבהרת המקום וזה לא משנה שהחץ גדול מהאי לאור זה שבמדובר באי פצפון.
דבר נוסף, אנא הפסיקי להרגיש נרדפת (לפחות זה מה שמשתמע מדברייך). אין צורך להתלונן על כל צעד שנעשה בערך בו את מעורבת כאילו מישהו בא לפגוע בך. ככל שתצברי ניסיון, תלמדי לעשות עוד ועוד דברים בדרך הרצויה והמקובלת. עד אז, חנה, אני ואחרים, שמשפרים ערכים בוויקיפדיה באופן שוטף, משאירים לך הערות. קראי אותן, למדי מהן ואם יש לך שאלות, את מוזמנת לשאול. Ldorfmanשיחה 01:44, 22 במרץ 2014 (IST)
* נרדפת היא ביטוי מעט מוקצן, אבל אני בהחלט מרגישה מאד לא בנוח עם הדרך שבה אתה נוקט. אני חושבת שיש בכך מן הכוחניות ואני אסביר: אתה מתנהל בצורה חד צדדית, דורס, מוחק, משנה. מעמיד בְּפָנַי עובדות בלתי ניתנות לערעור, אלא אם כן צד נוסף נכנס לתמונה. אינני מוגבלת. אפשר להציע לי חכה במקום דגים. אם יש משהו לתקן, לשנות, האר את תשומת לבי. פנה אלי בדף השיחה, שתף אותי בהשגותיך, אבל לא בדיעבד. השארת הערה בתקצירי השיחה תורמת חלקית, אבל לעתים גם מקוממת. שיתוף ודמוקרטיה הם ערכים די משמעותיים בויקיפדיה ובויקישיתוף.
* מכיוון שתמונת המפה שהעליתי נדרסה, נוצר הרושם כאילו אני זו שהעליתי את תמונת החץ. ראה גרסה 15255502 מתאריך 22:31, 20 במרץ 2014. ואיני רוצה שזה יראה כך.
* ובאשר להצעתך: איך יוצרים גרסאות של תמונות?
שבת שלום Mashalif - שיחה 09:52, 22 במרץ 2014 (IST)
בכדי להעלות גרסאות חדשות של תמונה יש להיכנס לדף הקובץ ומתחת לגרסאות שלו יש קישור "Upload a new version of this file". באשר לקובץ הספציפי שיצרת, העיגול שיצרת מקיף אי אחר ולא את כמילי, לשמחתנו יש את תבנית {{מפת מיקום}} (גילוי נאות אני יצרתי אותה במתכונתה הנוכחית) שנותנת מיקום מדוייק של האי וככה לא צריך ליצור מפות עם סימונים. אני ממליץ לבקשת את מחיקתה של התמונה כיוון שהיא שגוייה ומיותרת. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 15:28, 22 במרץ 2014 (IST)
גיל, האם תוכל להכניס תבנית מפת מיקום בערך, כדי שמאשה תוכל לראות במה מדובר? תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:00, 22 במרץ 2014 (IST)
בכמילי הכנסתי כבר קודם והיא ראתה. הוספתי כעת גם בסירנה, שם אמנם העיגול היה במקום, אבל עדיין עדיף להשתמש במפת מיקום. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 18:05, 22 במרץ 2014 (IST)
נראה מצוין. Mashalif, אני מציעה שאם תכתבי ערך על אי נוסף, בקשי מגיל שיכניס לך את התבנית, זה עדיף על יצירת מפות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:09, 22 במרץ 2014 (IST)
תודות לחנה ולגיל כ.. Mashalif (שיחה | תרומות | מונה) לא חתמה 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

לא צריך מפעיל?[עריכת קוד מקור]

סליחה על הנדנוד. חשוב לי לדעת. לא צריך מפעיל כדי למחוק את הדף המקורי? ביקורת - שיחה 13:16, 18 במרץ 2014 (IST)

לא צריך מפעיל כדי לשנות את שם הערך. צריך מפעיל כדי למחוק את ההפניה הנוצרת אם היא שגויה. לכן הדרך הנכונה לפעול היא: לשנות את שם הערך על ידי העברה, ואם ההפניה שגויה לשים תבנית {{למחיקה}} על ההפניה השגויה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:19, 18 במרץ 2014 (IST)
אוקיי. זה ידעתי, לא חשבתי שזה חוסך משהו למפעיל. לשם מה בעצם נוצרה ההגדרה העברה תוך כדי מחיקה, הרי תמיד ניתן לפעול כך?? ביקורת - שיחה 13:25, 18 במרץ 2014 (IST)
זה חוסך. ההגדרה משמשת להעברה לשם של ערך המשמש כהפניה שגם הוא כבר נערך בעבר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:28, 18 במרץ 2014 (IST)
תודה על ההבהרה. החכמתי. משק כנפי האבולוציה. אני מרגיש כבר את השלב שאחרי האדם הנבון המודרני, האדם הלומד... כנראה זה לא היה כלול. . ביקורת - שיחה 13:44, 18 במרץ 2014 (IST)

היי חנה, למה הכתובת 5.28.148.138 (שיחה | תרומות | מונה) נחסמה ללא הגבלת זמן? לא ראיתי אף עריכות וככל הידוע לי זו כתובת מתחלפת. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 18:50, 18 במרץ 2014 (IST)

אשלח @ חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:52, 18 במרץ 2014 (IST)

קלאופטרה[עריכת קוד מקור]

חנה שלום, ראיתי היום דיון תלמודי (שראשיתו בתוספתא), הכרוך בניתוח מסקנות מחקר שערכה קלאופטרה. לפי המסופר ביקשה קלאופטרה לקבוע האם הזמן הדרוש ליצירת גוף שלם של עובר (אין לי מושג על איזה שלב מדובר), משתנה בין המינים. מאחר שלא היה ניתן להשתמש במקרים של הפלות לשם כך (סיבות אפשריות? לא חסר), לקחו כמה שפחות שנידונו למוות, ועיברו אותן על מנת לנתחן בבוא העת, תוך גרימת מיתתן. ישנן שתי גירסאות לסיפור, באחת זמנם של שני המינים שווה, לאחר 41 יום צורת העובר שלמה. באחרת, הזמן שונה, צורת הזכר שלמה ב-41 יום ואילו צורת הנקבה ב-81 יום. בהמשך מתנהל דיון פרשני בניתוח המתודולוגיה:

אמרו לו לר' ישמעאל: מעשה בקליאופטרא מלכת אלכסנדרוס שנתחייבו שפחותיה הריגה למלכות, ובדקן ומצאן זה וזה למ"א! אמר להן: אני מביא לכם ראייה מן התורה, ואתם מביאין לי ראייה מן השוטים? ... ומאי ראיה מן השוטים? אימר: נקבה קדים ואיעבור ארבעין יומין קמי זכר. ורבנן? - סמא דנפצא אשקינהו; ור' ישמעאל? - איכא גופא דלא מקבל סמא. אמר להם ר' ישמעאל: מעשה בקלפטרא מלכת יוונית שנתחייבו שפחותיה הריגה למלכות, ובדקן ומצאן זכר לארבעים ואחד, ונקבה לשמונים ואחד. אמרו לו: אין מביאין ראיה מן השוטים. מאי טעמא? - הך דנקבה אייתרה ארבעין יומין, והדר איעבר. ורבי ישמעאל? - לשומר מסרינהו, ורבנן? - "אין אפוטרופוס לעריות", אימא שומר גופיה בא עליה

תלמוד בבלי, נדה דף ל עמוד ב
אולי זה מעניין אותך. נהניתי לקרוא ואני משתפך, סוף-סוף היא היתה הבייבי שלך בתקופה הלא-רחוקה ביקורת - שיחה 10:43, 19 במרץ 2014 (IST)
מאוד מעניין, תודה על המידע. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:18, 19 במרץ 2014 (IST)
בהמשך לציטוט שהביא ביקורת, אוסיף שהמשך הקטע התלמודי גורס: "ודילמא אי קרעוהו להך דנקבה בארבעין וחד הוה משתכחא כזכר אמר אביי בסימניהון שוין".[1] מסיומת זו עולה שמטרת הניסוי הייתה לבדוק אמפירית מי צודק במחלוקת הפרשנית בה נחלקו לימים רבי ישמעאל וחכמים, או בשביל לבחון את אמיתות מה ששמעה מחכם בן זמנה שסבר כאחת משתי השיטות.
מקור תלמודי מפורסם יותר העוסק בקלאופטרה גורס: "שאלה קליאופטרא מלכתא את ר"מ ידענא דחיי שכיבי דכתיב "ויציצו מעיר כעשב הארץ" אלא כשהן עומדין-עמודין ערומין או בלבושיהן עומדים?"[2] מקור זה מציג אותה כמאמינה בתנ"ך, עד כדי אמונה בתחיית המתים, עליה היא לומדת מספר תהילים. מייד לאחריו מופיע סיפור על דו שיח בין חכם יהודי ובין קיסר. מסיפורים אלו ניתן להסיק שהאתוס של קלאופטרה היה מוכר ליהודים בתקופת המשנה והתלמוד, ושהם החשיבוה לאישה חקרנית ובעלת עניין רב ביהדות. בברכה, גנדלף - 17:03, 20/03/14
תודה, זה רק מחזק את מה שכתבתי בערך שהיא הייתה אישה משכילה וחכמה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:07, 20 במרץ 2014 (IST)
אולי אפשר לכתוב פרק על קלאופטרה במקורות היהודיים. גילגמש שיחה 17:11, 20 במרץ 2014 (IST)
חשבתי איך לשלב את המידע בערך, אבל אולי עדיף באמת פרק נפרד. ביקורת, מה דעתך לכתוב פרק בנושא שיתווסף לערך? מכיוון שמדובר בערך מומלץ, האם תוכל לכתוב פרק בדף טיוטה כך שנוכל כולנו לעבור עליו לפני הוספה לערך? תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:17, 20 במרץ 2014 (IST)
רעיון מצויין. כרגע אני עסוק בגמר פרוייקט בעבודה. מיד כשאסיים אתפנה לכך. אם אראה שאני לא מוצא מספיק חומר כתוב, אעדכנכם. ביקורת - שיחה 20:52, 20 במרץ 2014 (IST)
יופי חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:36, 20 במרץ 2014 (IST)

[3] why --محمد الفلسطيني - שיחה 14:03, 20 במרץ 2014 (IST)

Because you did not include all the information that was part of the lisence, and the editor had bad experience with commons, and he prefer to upload his picture only to He:Wiki חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:12, 20 במרץ 2014 (IST)
ok,thanks, I usually don't move files from here but sometime i move files to be used in arabic wiki --محمد الفلسطيني - שיחה 16:26, 20 במרץ 2014 (IST)

אין גרם של ספק בכלל שהיא יחצ"נית שבאה לכאן לקדם כל מיני דברים. כל דפוס הפעילות שלה (או לפחות 95% ממנו) זועק פרסומיות. אם היא לא יחצ"נית אינני יודע מי כן. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 23:55, 20 במרץ 2014 (IST)

יכול להיות שאתה צודק, אבל צריך לפנות אליה בדף שיחתה להסב את שתומת ליבה לנוהל החדש ולבקש ממנה לפעול בהתאם, חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:59, 20 במרץ 2014 (IST)
ואכן עשיתי זאת ולבינתיים הוספתי את התבנית, אם כי בינתיים יש להוסיף את שמה ברשימה למען הגילוי הנאות (מה שהיא לא טרחה לעשות באופן מפורש עד כה). קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:04, 21 במרץ 2014 (IST)

שבוע טוב. ראי בבקשה: שיחת משתמש:Ramisemo40 תודה Assayas שיחה 19:18, 22 במרץ 2014 (IST)

תודה מוטי, דורון עוזרי שלח אישור, אבל אני לא מקבלת את הצהרה שלו. במוצרים תעשייתיים, אני מאד מסופקת אם החברות השאירו את זכויות היוצרים בידי המעצב. אתה רואה את תנובה משאירה את זכויות היוצרים על קרטון החלב למעצב? דיווחתי על כל התמונות שם כהפרת זכויות יוצרים וזה נעשה במחיקה מהירה. לדעתי גם את התמונה של דליה פרידלנד אפשר למחוק במחיקה מהירה שם. אבל שיתקיים דיון. הסברתי את הנושא לעוזרי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:40, 22 במרץ 2014 (IST)
תודה לך ושבוע טוב Assayas שיחה 20:51, 22 במרץ 2014 (IST)

היי חנה, אם כבר מדברים על OTRS זה מזכיר לי, ידוע לך אם התקבלה פנייה לגבי הערך חנן יניב? כי המשתמשת אמרה בדף שיחתה שהיא שלחה מייל ולא ראיתי הודעה על כך בדף השיחה של הערך. אליסף · שיחה 20:56, 22 במרץ 2014 (IST)

הקובץ הועלה על ידי חנן יניב עצמו, כך שאין סיבה שיישלח אישור OTRS. ראה דף שיחת משתמש:Hanan.yaniv. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:20, 22 במרץ 2014 (IST)
התכוונתי לתוכן הערך, לא לתמונה. אבל אם הנשוא של הערך עצמו מעורב בכתיבתו אז אולי זה בסדר גם בנוגע לתוכן. אליסף · שיחה 21:27, 22 במרץ 2014 (IST)
האם התוכן בערך הועתק מאתר כל שהוא? למה צריך אישור? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:16, 22 במרץ 2014 (IST)
כן, הערך מועתק באופן חלקי מפה (הפסקה שמתחילה במילים המנודגשות "פרופ' חנן יניב"). אליסף · שיחה 22:20, 22 במרץ 2014 (IST)
במקרה כזה צריך אישור מסודר. אני מניחה שהיא העתיקה ברשות, אבל צריך לתעד זאת. שים בבקשה על הערך תבנית {{הפרת זכויות יוצרים}} עם קישור לדף ממנו נעשתה העתקה. פנה אליה שתדאג שיישלח אישור. בכל מקרה שיש תוכן מועתק, הטוב ביותר הוא לשים תבניות, ולא לסמוך שאנשים ימלאו את הבטחתם. אנשים שוכחים, וזאת הדרך היחידה שמבטיחה מעקב. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:26, 22 במרץ 2014 (IST)
היי חנה, במידה והיא לא תעשה זאת בהקדם אני אציב את התבנית (או אערוך את הקטע), אבל כרגע אני מעדיף לפנות אליה. תודה רבה על העזרה, אליסף · שיחה 23:12, 22 במרץ 2014 (IST)
לשיקולך, אבל עליך לוודא שלא תשכח. מניסיוני הדרך שאני הצעתי עובדת בצורה יעילה יותר. פניות נשכחות. גיליתי תמונות במערכת שהועלו בשנת 2012 שחסרות אישור OTRS למרות שנעשו פניות למעלי הקובץ לשוח אישור, כי לא שמו על התמונות תבנית שמבטיחה לא לשכוח את הטיפול. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:17, 22 במרץ 2014 (IST)
את צודקת וזו דרך באמת יותר יעילה , אבל מכיוון שהתחלתי בפנייה אליה אז אני חושב שכדאי שאמשיך בה. אליסף · שיחה 00:41, 23 במרץ 2014 (IST)

תמונות בOTRS[עריכת קוד מקור]

מה נשמע חנה?
הגישה שלי למערכת הOTRS נחסמה כשעבר חודש ללא שהשתמשתי בה. העליתי שתי תמונות לוויקישיתוף זו וזו, והעברתי לכתובת המייל של OTRS-He תכתובת עם הצלם בה הוא מאשר. מקווה שזה בסדר. אם כן אשמח אם תאשרי.
אני חייב לומר שאני נפעם מחריצותך והיקף העבודה שלך כאן ושם בתקופה כל ארוכה (וזוקף קרדיט לעצמי על כך (למיטב זכרוני, מקווה שאני לא טועה) שהייתי זה ש"הדיח" אותך לעסוק בOTRS). שיהיה לך המון הצלחה ותודה רבה בשם דוברי העברית בעלי החיבור לאיטרנט, ‏ישרוןשיחה 23:00, 22 במרץ 2014 (IST)

הי ישרון, לא הגיעה ממך כל פניה. יש בעיות במערכת וחלק מהפניות מגיעות לספאם. עשיתי חיפוש לפי מילים שונות, והחיפוש לא אעלה דבר. כתוב לי מה כתבת בפניה כדי שאוכל לחפש לפי המילים בטקסט. בנוסף: מתנדב OTRS לשעבר שמעלה קובץ בלי OTRSPending ובלי קטגוריה? נו נו נו !!! . אתה באמת זה שגם לי ללכת לנושא הקרדיט כולו שלך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:10, 22 במרץ 2014 (IST)
עכשיו ראיתי שאפילו את המייל לא באמת שלחתי. שלחתי הרגע. החושים שלי באמת התנוונו... לא זכרתי את הקוד של התבנית אז רק כתבתי OTRS Pending בשורה של ה Author. אני אסדר קטגוריה, למרות שנראה לי שהייתי מזניח את זה גם כמתנדב OTRS. ‏ישרוןשיחה 23:29, 22 במרץ 2014 (IST)

תמונה של יונה מלניק[עריכת קוד מקור]

חנה שלום, התמונה שהעליתי היום צולמה על ידי. מחקת אותה בטענה שאני מפר זכויות יוצרים. למה ? שמתי קישור של מקור התמונה שהוא אתר פיקאסה שלי בו אני מאחסן את התמונות שאני צילמתי. מבקש לקבל הסבר על סמך מה החלטת שהפרתי זכויות יוצרים. הזכויות של התמונה ששמתי הן שלי. Eliforme - שיחה 23:00, 23 במרץ 2014 (IST)

שלום אלי, ראשית לא צריך להשתמש במנגנון שליחת הודעת הערכה כדי לפנות לויקיפד אחר. אפשר להיכנס לדף השיחה של העורך ולפתוח פסקה חדשה באמצעות לשונית "פסקה חדשה" בראש הדף. בסוף עדיף להמשיך שיחה במקום בו היא החלה.
לעצם העניין, הדרך הטובה ביותר לתקשר בוויקיפדיה הוא לענות לשאלות. פנייתי הראשונה אליך בנושא התמונה שהעלית לא זכתה לכל תגובה. בתמונה השנייה שהעלית לפי מיטב זכרוני היה קישור לדף כללי בגוגל שמציג תמונות של מלניק, לא ראיתי קישור לפיקאסה שלך. אני אשחזר את התמונה ואבדוק שוב את הנושא. ולהבא חשוב שתענה לפניות אליך וכך יימנעו אי הבנות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:09, 24 במרץ 2014 (IST)
שחזרתי את התמונה והסרתי את הקישור לדף הפיקאסה שלך. אין בו כל צורך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:14, 24 במרץ 2014 (IST)

הצבעת מחלוקת[עריכת קוד מקור]

האם אוכל לצטט את דבריך "יש רבים המתעניינים בכמות הנשים במדע וזהותן, ותפקידנו לספק מידע. למרות שאיני מרגישה בנוח עם המיון הזה, צריך לחשוב האם הוא תורם, וזאת כמובן בתנאי שזאת תהיה קטגוריה במקביל לקטגוריה הכללית הכוללת את הגברים והנשים, לא תת קטגוריה. בכל מקרה אין מה להשוות לדוגמנים ודוגמניות. הסיכוי שמישהו יתעניין בכמות הדוגמנים לעומת כמות וזהות הדוגמנות, הוא קטן מאד מאוד, בעוד שנשים במדע זה נושא המעניין רבים. והלוואי ונגיע ליום שבו השאלה הזאת לא תעלה יותר."? אני חושב שהם מסכמים טוב את הנושא. אבנר - שיחה 11:36, 25 במרץ 2014 (IST)

אתה מוזמן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:42, 25 במרץ 2014 (IST)
תודה. אבנר - שיחה 11:48, 25 במרץ 2014 (IST)

מחיקת ההפניה: "ממחלת הפרקינסון"[עריכת קוד מקור]

את אמרת שההפניה היתה הפניה שגויה, אבל האות מ, שמשה כמילת כישור במיקרה זה. חוץ מזה ההפניה הזאת דרושה לדעתי בערך שיחה:אורה איל, כדי להסביר את התגובה שלי לשאלתו של 46.121.41.138. הדג - שיחה 15:14, 25 במרץ 2014 (IST)

לא צריך הפניה כזאת כדי לקשר לערך ההנה אני עושה לך קישור בלי הפניה ממחלת הפרקינסון. עושים זאת כך: מ[[מחלת פרקינסון|מחלת הפרקינסון]]. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 15:18, 25 במרץ 2014 (IST)

חשד להז"י[עריכת קוד מקור]

יש לי חשד מוצק להז"י, בחלקים מהערך עלילת דם. ד"ר דוד אלטמן, נייר עמדה בנושא עלילות הדם, המקור, מופיע בהערות השוליים, אבל יש קטעים שלמים מצוטטים קומפלט. - לא ידעתי כיצד לפעול במקרה של הז"י חלקי. האם תוכלי להציץ? ביקורת - שיחה 20:31, 25 במרץ 2014 (IST)

במקרה של ערך גדול שקטע קטן ממנו מפר זכויות יוצרים אז מורידים את הקטע הזה, או לחילופין מנסחים אותומחדש. זה ערך ותיק ולא ברור מתי נכתבה התוספת הזאת. צריך גם להיזהר, יכול גם להיות שאתרים מעתיקים מויקיפדיה בלי לתת קרדיט ואז לא בטוח שיש הפרת זכויות יוצרים בוויקיפדיה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:37, 25 במרץ 2014 (IST)
אבדוק את הענין בהמשך הערב. ככלל, זהו ערך חשוב, במצב רע. תודה. ביקורת - שיחה 20:49, 25 במרץ 2014 (IST)

בוקר טוב חנה, משתמש זה שוב השחית ערך, הפעם באיירן מינכן, לתשומת לבך. BAswim - שיחה 08:24, 26 במרץ 2014 (IST)

הי ברק, ראיתי שיונה טיפל בנושא. הטוב ביותר לפעול במקרה כזה הוא לפנות לבקשות מפעילים בדף וק:במ ולא לסמוך על זמינות מפעיל ספציפי ברגע נתון. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:08, 26 במרץ 2014 (IST)

רוביזביץ'[עריכת קוד מקור]

חנה שלום חבר פנה אלי כדי שעאלה ערך בשם זה-התוכן נמצא בדף המשתמש שלי -אשמח אם תעלי אותו,. תודה רחלRkomlosh - שיחה 11:00, 26 במרץ 2014 (IST)

שלום חנה, שמי רונן ואני מעוניין לתרום לויקפדיה. יש לי ידע כללי רחב וקיבלתי המלצה עלייך. ערך אחד שאני רוצה לשים הוא תרגום של הערך הבא לעברית: https://de.wikipedia.org/wiki/Alte_Synagoge_(Ulm) ובנוסף ניסיתי להוסיף ערך על אדם מסויים. הערך נמחק וערכים אחרים על קולגות שלו לא נמחקו. הייתי שמח להבין למה. רונן Rweinst (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום רונן, איני יודעת איזה ערך נמחק ומדוע, לא כתבת שם. אני ממליצה שתסתכל בדף ויקיפדיה:חשיבות אנציקלופדית. לגבי הערך המסוים. אני ממליצה שתכתוב אותו קודם כל בדף טיוטה שלך. חשוב גם לדעת לערוך לפי כללי העריכה בויקיפדיה. אתה מוזמן גם להיעזר בעורכים שונים ראה ויקיפדיה:חממה
בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה.. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:55, 26 במרץ 2014 (IST)

סטטיסטקה[עריכת קוד מקור]

היי,

אפשר לשחק קצת עם הסטטיסטיקה - משנים את המספר בURL וזה נותן חיתוך שונה. ראי למשל [4] (השווי ללינק ישיר מהמפעיל נולד ([5]). גילגמש שיחה 20:32, 26 במרץ 2014 (IST)

ראיתי אבל זה ניסוי וטעייה. נראה לי עבודה קשה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:37, 26 במרץ 2014 (IST)
אין צורך להתאמץ כל כך נכנסים לכתובת "החשופה" http://toolserver.org/~vvv/adminstats.php? בוחרים אחת מארבע אפשרויות (3/6/12 חודשים או ללא הגבלה), בוחרים מיזם ומשגרים. נויקלן 20:49, 26 במרץ 2014 (IST)
טכנולוגיה ארורה, אין לי מה לומר... גילגמש שיחה 20:51, 26 במרץ 2014 (IST)
תודה רבה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:02, 26 במרץ 2014 (IST)

ויקיפדיה במדעי המחשב[עריכת קוד מקור]

הוספתי פסקה בנושא תמונות לדף הקורס, ואז ראיתי שהכנסת אחת לפני שעתיים. ברשותך איחדתי ביניהן, בתקווה שיתקבל אישור מסודר לערך של עירד ושבעיה זו לא תחזור על עצמה, בברכה, Nurick - שיחה 00:01, 27 במרץ 2014 (IST)

הסתכלתי. אני לא אוהבת את מודול ההוראה, אי אפשר לעשות השוואת גירסאות, אי אפשר לערוך פסקה. העיצוב מכוער. לא מבינה למה בחרתם בו. ראה את ההבדל בארגון של ויק:אחמר חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:44, 27 במרץ 2014 (IST)

לגבי המייל[עריכת קוד מקור]

היי חנה, אני לא יודע איך המייל שלי הגיע לכתובת השנייה, אבל אני בטוח ששלחתי לכתובת הנכונה, עכשיו בדקתי וזה אכן כך, שלחתי ל- permissions-he‬. מוזר. אבל בכל אופן תודה :-) אליסף · שיחה 20:19, 27 במרץ 2014 (IST)

מנפלאות ה-OTRS. לפחות הגיע, יש פניות שלא מגיעות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:21, 27 במרץ 2014 (IST)
סבבה, ותודה שוב פעם. אליסף · שיחה 20:24, 27 במרץ 2014 (IST)

זכויות יוצרים - הנחיות לסטודנטים[עריכת קוד מקור]

הי חנה, אני רואה שאת עמלה לא מעט על הנחיות בדבר זכויות יוצרים לסטודנטים. אולי תרצי להכין כמה משפטים בעבור דף הקורס? כל דבר שאנסח בעצמי יהיה נחות יותר. כמובן, אין כל בעיה, ואף רצוי כי תשתמשי בכוחך כמפעילה כדי לערוך ישירות את דף הקורס. בתודה. יוסי פרופ' יוסי גיל - שיחה 10:50, 28 במרץ 2014 (IDT)

שלום יוסי, כבר הוספתי בדף הקורס הסבר בנושא. לא צריך להיות מפעיל כדי לערוך בדף הקורס. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:18, 28 במרץ 2014 (IDT)
על הלשונית שמופיעה אצלי נרשם "יצירת קוד מקור", מה שגרם לי לחשוב שצריך הרשאות לעריכת הדף. הופתעתי במקצת מהממשק הפרמיטיבי משהו במרחב "הוראה". נויקלן 14:34, 28 במרץ 2014 (IDT)
אני כל הזמן טוענת שזה ממשק פרימיטיבי. אין השוואת גרסאות, אי אפשר לערוך לפי פרקים רק כל הדף, אי אפשר לשייך לקטגוריה של המיזמים. בנוסף אם סטודנט לא רושם את עצמו כמו שצריך, אז אי אפשר להוסיפו. ראה במיזם של קינה במקרא איך פתרתי שם את הבעיה של רישום הערכים. זאת הסיבה שאני לא משתמשת במודול ההוראה וגם דני לא אוהב אותו. הוא לא מתאים בכלל למיזם נמשך של כתיבה כמטלה אקדמאית. אולי לסדנאות קטנות שרוצים רישום מהיר של המשתתפים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:40, 28 במרץ 2014 (IDT)
מה שנוח בהרחבה זה בעיקר המעקב אחרי משתתפי הקורס. המחסור של תצוגה מקדימה והשוואת גרסאות מגוחך. אני מקווה שבגרסה הבאה יתקנו את זה. נויקלן 14:50, 28 במרץ 2014 (IDT)
אני עוקבת יפה מאד אחר הסטודנטים בממשק הרגיל. לא הצלחתי להבין איזה מעקב מיוחד הממשק הזה נותן. גם העובדה שאי אפשר לשייך לקטגוריות הוא בעייתי ושצריך לערוך את כל הדף. וגם אי אפשר להוסיפו למעקב. בנוסף הוא פשוט מכוער. אני לא מבינה למה יצרו ממשק שלא כולל את כל היתרונות של העריכה בוויקיפדיה, ניתקו אותו מהמרחב הרגיל. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:55, 28 במרץ 2014 (IDT)
כשאני נכנס ל"קורסים שלי" מופיעות לי כל העריכות של משתתפי הקורס. מעין רשימת מעקב שמתמקדת רק בקורס. זה נוח עבורי כשאני מעוניין לבדוק מה נשתנה בו, ואני מניח שזה מאוד נוח למנחים/מורי הקורס. גם רשימת המשתתפים והבודקים בדף הקורס היא נוחה למדי. נויקלן 15:04, 28 במרץ 2014 (IDT)
כל עריכה ועריכה בערך שסימנת את עצמך כבודק שלו? מה היתרון שתראה במעקב כל עריכה. אני רואה עריכה אחרונה ונכנסת לבדוק מה השתנה. הרי כשהסטודנט כותב את הערך אין טעם לבדוק כל עריכה בזמן עבודה אלא רק כמכלול. הדבר היחיד שאני רואה יתרון כאן היא ההפרדה לרשימה נפרדת. לגבי רשימת הבודקים והמשתתפים הם יכולים להירשם גם בדף הרגיל. תיכנס להוראה:אוניברסיטת בר-אילן/קינה במקרא - ד"ר נילי סמט (ב', 2013) ותראה מה עשיתי כדי לפתור את הבעיה שסטודנטים לא רשמו את עצמם בדף. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 15:11, 28 במרץ 2014 (IDT)
מופיעה שם כל עריכה/פעולת יומן של מי שרשום כתלמיד לקורס, בלי קשר לסטטוס שלי כבודק ערך מסויים. ככה זה לפחות עבור הרשאת מתנדב מקוון. אני לא יודע איך זה מתנהג עבור סטטוסים אחרים (מי שרק רשום/הרשאות אחרות). בלי שימוש בהרחבה, יכולתי להוסיף לרשימת המעקב שלי את כל הדפים הרלוונטים, אבל זאת עבודה ידנית רבה. לעומת זאת, כשמשתמשים בהרחבה מספיק שהסטודנט נרשם וכל השאר מתבצע אוטומטית. מעקב אחרי עריכות בודדות מאפשר לי לסייע ולהעיר תוך כדי עבודה. גם רשימת המשתתפים/בודקים נוצרת אוטומטית עם הרישום וחוסכת עבודה נוספת (לחיצת כפתור בודדת, לעומת עריכה, כתיבה, חתימה ושמירה). נויקלן 12:58, 31 במרץ 2014 (IDT)

קשה להאמין שהקובץ הזה הועלה ברשיון (בוודאי שלא ברשיון מתאים) • חיים 7שיחה • כ"ח באדר ב' ה'תשע"ד • 01:06, 30 במרץ 2014 (IDT)

הוספתי לקובץ בוויקישיתוף תבנית No permission. אם לא יגיע אישור תוך שבוע הקובץ יימחק. ייתכן וגרינשטיין נתן אישור, אבל עליו להעבירו בדרך הנכונה. זה לא הקובץ הראשון שהועלה בטענה שגרינשטיין אישר. בקודם לא הגיע אישור והוא נמחק. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 05:58, 30 במרץ 2014 (IDT)

דיווח על טעות על כפר ערבי[עריכת קוד מקור]

היי,

ראי בבקשה: ויקיפדיה:דיווח על טעויות#שדמות דבורה. גילגמש שיחה 22:54, 30 במרץ 2014 (IDT)

תזכורת. גילגמש שיחה 15:14, 3 באפריל 2014 (IDT)

התחלתי לבדוק באנציקלופדיה אריאל. ב"שדמות דבורה" יש אזכור על הכפר ששכן בסביבה אבל לא מצויין ממי ניקנו האדמות. בינתיים עדיין לא מצאתי מידע על הכפר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 15:18, 3 באפריל 2014 (IDT)
אז מה לעשות עם הדיווח הזה? אולי באמת לא היה שום כפר? גילגמש שיחה 08:14, 6 באפריל 2014 (IDT)
עדיין לא סיימתי לבדוק בכל המקומות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 08:16, 6 באפריל 2014 (IDT)
מתוך בדיקה ב"אנציקלופדיה ארץ ישראל" של ישעיהו פרס: בערך "שדמות דבורה" לא כתוב ממי נקנו האדמות ואין אזכור לכפר קודם או שכן. בערך "א-שג'רה" כתוב שהכפר סמוך לסג'רה, יש בו מעיין שופע והוא נכבש ע"י צה"ל בכ"ז בניסן תש"ח. בערך "מעד'ר" כתוב שבזמן "מלחמת החרות של ישראל" תושביו המוגרבים הגרו אל מעבר לגבול. Liad Malone - שיחה 19:27, 6 באפריל 2014 (IDT)
טוב, תחליטו מה לעשות עם הערך. גילגמש שיחה 19:29, 6 באפריל 2014 (IDT)
נו, יש תשובה סופית? חנה? Liad Malone? אני רוצה לסגור את חודש מרץ ולהוציא דוח לקהילה. גילגמש שיחה 18:00, 7 באפריל 2014 (IDT)
לפי המקורות. אם אין מקור למידע יש להסירו. מה שמצאתי אצל ישעיהו פרס מקביל לטענותיו של בהט בדף השיחה של הערך. Liad Malone - שיחה 18:05, 7 באפריל 2014 (IDT)
Liad Malone, אשמח אם תציין את זה בדף שיחת הערך ותערוך בהתאם. אני לא רוצה לעשות בעצמי כי לא ראיתי את המקור ולכן אני לא מורשה לעשות זאת. כדאי להוסיף גם את המקור לגוף הערך. גילגמש שיחה 18:09, 7 באפריל 2014 (IDT)
מצאתי מקור בספר "תמורות יישוביות בגליל התחתון המזרחי 1800 - 1978" שאומר ששדמות דבורה יושבים על אדמות הכפר הערבי שערה שקנתה פיק"א מידי הפלחים הערבים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:14, 7 באפריל 2014 (IDT)
טוב, אז תסגרי את הפניה (טופל או שגוי בהתאם להתפתחות) וערכי בבקשה את הערך ותוסיפי את המקור הרלוונטי. אארכב את זה ואצרף לסטטיסטיקה. גילגמש שיחה 18:40, 7 באפריל 2014 (IDT)
אבל עדיין אין התאמה למשפט בערך שהוצבה לו תבנית מקור. אדמות שערה אולי נקנו ע"י פיק"א, אבל לא מצאנו בשום מקום שכתוב שהיה שם כפר ותושביו עזבו במלחמת השחרור. Liad Malone - שיחה 18:45, 7 באפריל 2014 (IDT)
המשפט הזה שגוי, לא שמתי לב אליו. הסרתי אותו והוספתי מידע מה קרה ליישוב עם מקור מאותו ספר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:52, 7 באפריל 2014 (IDT)

מעשה לא יפה[עריכת קוד מקור]

שלום חנה, ברצוני להתלונך בפנייך על מעשה לא יפה שעשית ליעל. אני מדבר על העריכה הזו יעל מזוהה כאן עם פרטיה המלאים ולא מסתתרת מאחורי מסך ומקלדת או שמות בדויים. עכשיו בזכות העריכה הזו ניתן להשיג פרטים רגישים על יעל, מה שיכול לפגוע בה בחיים האמיתיים, בין אם זה קבלה לעבודה, פיטורים וכו'. אני מציע שתמחקי את התוספות הללו ותצנזרי את גרסאותיאם. וגם אם תשימי לב, שום מפעיל מערכת מלבדך לא טרח לעשות את העריכה הזאת. והסיבות מאוד ברורות. זה נראה כמו צייד מכשפות. שבסופו של דבר יזיק יותר לויקיפדיה מאשר ליעל. קראתי גם את המדיניות פרטיות של ויקיפדיה. אני לא בקיא בנושא המשפטי אבל לפי מה שהבנתי מהמדיניות הזאת, הפעולה שלך נוגדת אותה, מה שחושף אותך לתביעות. יש כאן הפרה בוטה של פרטיותה של יעל. 109.66.16.155 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

מי שהוציאה את עצמה מן הכלל ופועלת בעקביות ובשיטתיות לפגוע במיזם ובחבריו, אינה יכולה לצפות בכלל לזכות להגנות הקבועות בתקנות המיזם. מי שפעלה לאאוטינג בוטה בעבר אינה יכולה לבוא בתלונות על דברים כאלה, שאפילו אין בהם אאוטינג. איש לא הכריח אותה לחשוף את פרטיה המלאים. כך נוהגים רבים וטובים כאן. זו אשמתה בלבד שהיא משתוללת כאן. אתה מוזמן לומר את זה גם לה. אני התייאשתי כבר מזמן. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 07:33, 31 במרץ 2014 (IDT)
מאד מעניין שאתה מסתתר תחת כתובת אי פי. אם אתה עורך רשום, כנס בבקשה לחשבון שלך, אלא אם אתה משתמש חסום כמו האנציקלופדיסט שלא יכול לערוך מחשבונו. או שאת יעל עצמה שכותבת כאן ומאיימת בתביעה משפטית. אני קישרתי בין שני דפים גלויים בויקיפדיה, לא עשיתי שום פגיעה בפרטיות. יעל פנתה בשפע פניות בשמה המלא למוסדות אקדמאיים, גופים מוסדיים ובתי ספר תוך שהיא תוקפת את הויקיפדיה וטוענת שהדברים מתנהלים כאן בהונאת דברים. היא גם פנתה לסטודנטים ותבעה מהם להפסיק לכתוב בוויקיפדיה. היחידה שמזיקה ליעל זאת יעל עצמה. אם אתה חבר של יעל, אני מציעה שתפנה אליה ותסביר לה כמה היא מזיקה לעצמה. אני ניסיתי לעזור לה והשקעתי שעות וימים ארוכים מחיי בניסיון להסביר לה כיצד יש להתנהל בוויקיפדיה. חבל שהיא לא הקשיבה לעצות שלי. אתה יכול גם להסביר לה שאם היא רוצה שהדף שיחת משתמש:יעל י לא יהיה פעיל, השליטה היא בידיה. שתניח לוויקיפדיה ותמצא נושאים אחרים לעסוק בהם. אם אתה מתכוון להגיב, אתה מוזמן לעשות זאת מתוך שם המשתמש שלך. תגובות אנונימיות נוספות לא תקבלנה כל התייחסות מצידי. ועוד הערה קטנה: לא ראיתי אותך כאן כשיעל קראה לי שקרנית מעל דפי ויקיפדיה. והשמיצה ופגעה בוויקיפדים רבים מעל דפי וויקיפדיה. אז כנראה שמעשים כאלה יפים בעיניך, אבל לקשר בין שני דפים גלויים, זה לא יפה. איזה עולם מושגים עקום יש לך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:48, 31 במרץ 2014 (IDT)

היי חנה, קודם כל בלי עצבים. דבר שני, יעל לא שלחה אותי לכאן, אני לא יעל בעצמי ולא האנצקלופדיסט. ולא איימתי בתביעה משפטית רק אמרתי שלמיטב הבנתי את חשופה לכך. הדפים גלויים אך ורק אם מחפשים אותם במעמקי הארכיונים. למרבה הצער כעת הם זמינים דרך דף שיחתה של יעל בקליק אחד.

פניתי אלייך סך הכל בבקשה נחמדה, להתחשבות בפרטיותה של יעל. הרשימת IP ובובת הקש לא אכפת לי שיישארו שם, זה לא אמור לפגוע בה כל כך (זאת אומרת כן, אבל בהרבה הרבה פחות) נכון יעל פנתה ואמרה את מה שאמרה למוסדות כאלה ואחרים. וזה כי כואב לה והיא חשה נפגעת מכאן. לא באתי לדון איתך גם על שחרור חסימתה, סך הכל מה שחשוב עכשיו זה פרטיותה שנפגעה. לכל אחד במדינת ישראל יש זכויות לפרטיות ועל האחר לכבדו. אני לא מצדיק שום מעשים של יעל כלפי אחרים, ושום מעשים של אחרים כלפי יעל.

אני לא מעוניין להתייחס מה יעל כן עשתה או לא עשתה לך ולאחרים. זה לדיון אחר שלא בהקשרו פניתי אלייך. (גם לא הגבתי ליונה וברוקולי בהקשר הזה) אם הייתי רוצה לדבר על זה, הייתי פונה מלכתחילה לבירוקרטים.

הנני מבקש שתבחני את בקשתי בשנית. מצדי שייקח לך גם שבוע - שבועיים, העיקר שיבוא הפתרון. התיעוד עם 2 הלינקים שצירפת בדף שיחתה לא מכבדים את יעל בכלל, לא מכבדים את ויקיפדיה, ולא מכבדים אותך. ושוב חנה, אף מפעיל מערכת אחרת לא הוסיף שם את 2 הלינקים, באמת שיש סיבה לכך. לא סתם לא הוסיפו את זה מלפנייך. ובתור מפעילת מערכת את אמורה להיות סוג של שומרת על הויקיפדים כדי שלא ייפגעו אחד בשני.

ההשחתה האחרונה של יעל הייתה ב14 במרץ. ואת הוספת את זה ב25 במרץ, וזה עלול להתסיס את היצרים של יעל עוד יותר עד כדי מתקפה נוספת. תנצלי את הרגיעה של יעל לטובתך ולטובת הויקיפדיה. לפחות יש כאן הישג שרק יועיל לכולם.

חנה, את כמו שיעל מזוהה כאן עם פרטיה האמייתים, יודעת מה הסכנות הכרוכות בכך. והנה, יעל הסתכנה ונפלה. ועכשיו לא רק שפרטיה גלויים כפי שהיו מלכתחילה אלא גם מולבש עליה תיק שחור ואפל. למעט הפרטים שאת מזוהה איתם כאן, לא זכור לי שיש עלייך תיק שחור ואפל כמו שיש על יעל. מה שאני לא מאחל לאף אחד כמובן. עכשיו, שאת יכולה סוג של להבין איך יעל מרגישה. את יודעת שזאת הרגשה לא טובה, נכון ? גם פרטים גלויים + וגם תיק שחור = מצב גרוע מאוד.

אני לא קורא לך וליעל בואו ותשלימו ותעשו שמח. (אומנם גם זה יבוא בבוא הזמן) זה לא חשוב לי. אתן לא רוצות להיות בשולם אחת עם השנייה זה גם בסדר מבחינתי. העיקר אל תפגעו אחת בשנייה.

אני לא קורא למחיקת דף שיחתה של יעל, אמור להשאר תיעוד כלשהו של הIP ובובות הקש. כל בקשתי היא רק מחיקת 2 לינקים, מיותרים, שהוספו בזמן הלא נכון ובמקום הלא נכון. אולי אפילו תתעייצי לגבי זה עם אנשים נוספים? או מפעילים נוספים? או בירוקרטים? או דוד שי? (אני סומך על דעתו בעיניים עצומות בעניין זה, אם הוא גם מקובל בעינייך, אז כל החלטה שדוד יחליט {בין אם הסרת לינקים ובין אם השארתם}, מקובלת בעיניי.)


אני לא יכול להיות ערב לכך אם יעל תפסיק את השחתותיה או לא. אבל שהפרטיות מופרת יש כאן חציית גבולות. :(


שורה תחתונה: היי חנה, אני מניח שזה ברור לך שהיום הרבה מעסיקים לפני שמקבלים אנשים לעבודה הם עושים גוגל על השם של המועמד לתפקיד + מעקב אחריו בפייסבוק. אז לפחות את טיפת הפרטיות שנשארה ליעל, נא לכבד.

שורה תחתונה: ראה את ההתקפה האחרונה שלה לפני 15 דקות במזנון מעכשיו שהוסתרה. אז יעל חזרה שוב להתקפותיה. אני מציעה שתפנה אליה ולא לכאן. הכל תלוי אך ורק בה ובהתנהלותה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:59, 31 במרץ 2014 (IDT)
אני מצדד בהחלטתה של חנה וחושב שהיא ראויה. אני לא חושב שיש כאן הפרת פרטיות. אבנר - שיחה 14:07, 31 במרץ 2014 (IDT)
שוב, אינני יכול להיות ערב לפעולותיה של יעל. אבל חנה, אנא ממך, בחני את בקשתי בשנית. מצדי התייעצות אחרונה עם דוד שי. אקבל כל דעה שלו אם הוא בעד הסרת הלינקים או נגד. זה 2 לינקים. לא אמור להפריע לך בהכרח. את התיעוד בובות קש והIP אין לי שום התנגדות שתמשיכי כצעד הגנתי מול יעל ופניה לספקיות אינטרנט.. נא לבחון את בקשתי, להפסיד אין לך מה להפסיד, ואם את לא רוצה את דוד שי, מבחינתי תתיעצי עם אנשים אחרים (שאת סומכת עליהם בתור אנשים קרובים כמובן). לא אטרידך יותר בנושא זה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
איני רואה שום סיבה להסרת הקישור. במידה ויעל לא מעוניינת בתיעוד זה, היה עליה לחשוב על כך טרם התחלתו של קמפיין מבחיל במיוחד לצורך פגיעה בוויקיפדים אחרים, מה שאף הוביל לעזיבה של אחת מהתורמות החשובות והמוערכות שלנו. בכוונתי להתנגד בתוקף לכל ניסיון להסתיר את האמת, אף שטוב לדעת כי יש לכך השפעה בפועל. אם יעל רוצה בכך, עליה בשלב הראשון לפעול לצורך מזעור הנזקים שהיא גרמה, ולרבות בזבוז הזמן של כולנו, שמהווים עבירה על החוק. רק לאחר מכן ייתכן שיהיה על מה לדבר. במידה ואתה לא יעל, אתה מוזמן למסור לה את הדברים האלו. ‏Lionster‏ • שיחה 00:28, 1 באפריל 2014 (IDT)

היי חנה,
הבחנתי בזה שהוספת קישור לקטגוריה בוויקישיתוף שנוצרה לקיבוץ התמונות של חילו. למעשה יש שם רק תמונה אחת (לא זו שבערך). לעומת זאת, התמונה הנ"ל, זו שכן מופיעה בו, כוללת פרטי רשיון מוזרים - זו הפעם הראשונה בה אני נתקל בסוג כזה של מידע על קובץ. מה דעתך על כך? אם זה משוחרר, ראוי להעביר את הקובץ לוויקישיתוף. אם זה לא משוחרר, ראוי למחוק את התמונה ולהשתמש בחופשית שקיימת (שאינה גרועה כלל וכלל). Ldorfmanשיחה 23:32, 31 במרץ 2014 (IDT)

ראיתי זאת. זאת לא הפעם הראשונה שאני נתקלת במקרים של רישיונות מוזרים מהעבר, או שחסר אישור OTRS מסודר. אני נוהגת במקרים כאלה להניח לנושא. לא הכול ניתן לתיקון. אני מניחה שהכוונה היא לרישיון חופשי. יש שם כתובת דוא"ל שאפשר לפנות אליה. אני מעריכה שהתמונה התקבלה מחילו עצמה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:36, 31 במרץ 2014 (IDT)
אם כך, אבקש ממתניה להעבירה לוויקישיתוף, כך שתהיה בקטגוריה המתאימה. תודה. Ldorfmanשיחה 00:31, 1 באפריל 2014 (IDT)
אי אפשר להעבירה לויקישיתוף. אפשר רק להשאירה כאן במצב הזה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 00:38, 1 באפריל 2014 (IDT)
אז מה הטעם בקטגוריה שיצרת? Ldorfmanשיחה 00:46, 1 באפריל 2014 (IDT)
כדי לקשר את התמונה השנייה שנמצאת בוויקישיתוף לערך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 00:47, 1 באפריל 2014 (IDT)
פעולה מקורית. Ldorfmanשיחה 00:48, 1 באפריל 2014 (IDT)

Danny-w - בדוק עריכות אוטומטית[עריכת קוד מקור]

חנה,
אנא הגדירי את חברנו דני כבדוק עריכות אוטומטית. זו לא מתיחת 1 באפריל (היום הזה הסתיים לפני קצת יותר משלוש שעות). מסתבר שדני, משקיבל את מבוקשו והוסרה הגדרת מפעיל המערכת שלו, הפך אוטמטית להיות לא-בדוק-עריכות-אוטומטית. ממש לפני דקה סימנתי ארבע עריכות שלו כבדוקות. כפי שאתם המפעילים נוהגים לכתוב, מדובר במשתמש ותיק ותורם מאוד... בתודה ובברכת יום נעים, Ldorfmanשיחה 03:10, 2 באפריל 2014 (IDT)

ככה זה כשמוותרים על ההרשאות בסתר :) ניתנו הרשאות מנטר. ‏Lionster‏ • שיחה 03:30, 2 באפריל 2014 (IDT)
תודה על הטיפול המהיר, Lionster.‏ Ldorfmanשיחה 03:49, 2 באפריל 2014 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── שבוע טוב חנה. בבקשה למנות אותי כ"בדוק עריכות אוטומטי". (אני ממונה המנטר אך לא כבדוק עריכות). תודה, דני. Danny-wשיחה 20:40, 12 באפריל 2014 (IDT)

Danny-w, הוספתי לך, אבל לפי מיטב ידיעתי מי שמוגדר כמנטר באופו אוטומטי הוא בדוק עריכות אוטומטי. אבל טוב שנכנסתי כי גיליתי שלא הייתה לך הרשאה של יוצר חשבונות שאתה צריך להדרכות והוספתי גם אותן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:45, 12 באפריל 2014 (IDT)
תודה. במפתיע, כלל לא הכרתי את האופציה. בהדרכות שברנו את הראש עם אלה שלא נרשמו מראש, ובסופו של דבר הנחינו את התלמידים לפתוח חשבון מתוך הסמארטפון האישי שלהם, על מנת להתמודד עם החסימה. רק עכשיו אני מגלה שקיימת האופציה. :-) תודה ושבוע טוב. דני Danny-wשיחה 20:55, 12 באפריל 2014 (IDT)
זו הרשאה לא חדשה ראה ויקיפדיה:הדרכות. היא נוצרה לבקשתי. היא קיימת אוטומטית אצל מפעילי מערכת אבל קל מאד לתת אותה לכל מי שמדריך. בכל מקרה עדיף בהדרכות שירשמו מראש כי זה בזבוז זמו נקי של ההדרכה. גם לגארפילד נתתי את ההרשאה הזאת לפני מספר שבועות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:09, 12 באפריל 2014 (IDT)
דני, חנה צודקת. גם אתמול, טרם הפנייה הזו לחנה, העריכות שביצעת היו מוגדרות כבדוקות. לא היינו צריכים לסמן אותן ככאלה. לא נורא - הגדרה של "בדוק עריכות" ו"מנטר" במקביל בסה"כ אינן גוזלות משאבי מערכת. בברכת שבוע טוב, Ldorfmanשיחה 23:13, 12 באפריל 2014 (IDT)

אישור בOTRS[עריכת קוד מקור]

מה קורה חנה?
שלחתי בקשה לOTRS בקשר לקובץ הזה: File:OriCooper.jpg. מקווה שהגיע וזה בסדר. ‏ישרוןשיחה 17:19, 2 באפריל 2014 (IDT)

שלחת לפני כשעה . טיפלתי בכך. אני רואה שאתה לא מאמין למערכת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:12, 2 באפריל 2014 (IDT)
פעם שעברה התברר שאני לא שלחתי...
מה שזכור לי מהמערכת זה 40 בקשות ממתינות וזמן המתנה של שלושה ימים, ורציתי לשחרר את הבנאדם. אני רואה שהזמן התקצר משמעותית מאז. אז פעם הבאה אני אבדוק איך זה שירות לא VIP... תודה רבה בכל מקרה, ‏ישרוןשיחה 19:05, 2 באפריל 2014 (IDT)
אם מטפלים כל יום בפניות, אז אין הצטברות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:07, 2 באפריל 2014 (IDT)

היי חנה,
ראיתי שהעברת עכשיו את הערך למרחב הערכים. נראה לי ששמה אמור להיות בעברית אומימה אבו בכר - Umaima Abu Bakr. (מציע לבדוק לפני העלאת שם ערך בערבית למרחב הערכים בפעם הבאה; במקרה הנוכחי, גם הכתיב הנוכחי יכול לשמש כהפניה, כי זהו תעתיק מדויק מערבית). אלדדשיחה 21:44, 2 באפריל 2014 (IDT)

אין בעיה, אני אעביר. בזמנו פניתי אליך עם רשימת הערכים של הסטודנטים בלימודי נשים ומגדר וביקשתי את עזרתך. יש עוד ערכים בדף וק:אחמר על דמויות בעולם הערבי. אשמח אם תעבור על כל השמות ואם יש בעיה כתוב בדף השיחה של הטיוטה מהו השם הנכון. חיפשתי אם יש עליה ערך בוויקפדיות אחרות ולא גיליתי, כנראה גם לא בוויקיפדיה הערבית. האם תוכל לבדוק שם ליתר ביטחון. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:51, 2 באפריל 2014 (IDT)
אשתדל לעבור ביומיים הקרובים. אלדדשיחה 21:55, 2 באפריל 2014 (IDT)
עברתי, ותיקנתי שני שמות. נראה לי שכל השאר בסדר. אם במקרה תהיי בספק באשר לשם כלשהו, אשמח לענות בדף השיחה שלי (דרך אגב, עניתי לך שם, אבל היות שארכבתי לפני כמה דקות, חזרתי לכתוב גם כאן). אלדדשיחה 12:16, 4 באפריל 2014 (IDT)
תודה רבה לך על העזרה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 15:11, 4 באפריל 2014 (IDT)

קישור לשיר[עריכת קוד מקור]

פה --‏sir kiss שיחה 20:48, 3 באפריל 2014 (IDT)

👍 חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:03, 3 באפריל 2014 (IDT)

ריככתי את הכתם, בהסתכלות מקרוב האזור הזה בתמונה נחשף כל כך עד שאין בו מידע לכן רק ריכוך יכול לסייע, הורדתי מעט כתמים ופיגמנטציה. :) Itzuvit - שיחה סדנה 08:57, 4 באפריל 2014 (IDT)

תודה לך על מה שעשית, אני שמחה לראותך כאן חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:40, 4 באפריל 2014 (IDT)

בקשת עזרה[עריכת קוד מקור]

זה לא דחוף להרגע, אבל משהו הסתבך לי. מדובר בבקשת החברים מהספריה הלאומית, למתן קרדיט בדף התמונות. (ונראה לי שגם הרשיונות שהכנסתי לא משהו. הנושא הוא כזה: התמונות פורסמו לפני הרבה יותר מ-100 שנה, היוצרים העלומים ודאי מתו לפני 70 שנה. לספריה הלאומית לפי דעתי יש זכויות רק על הסריקה), אני מצרף כאן את התמונות, ואשמח אם תוכלי להציץ ולהדריך אותי מה לא בסדר, או לסדר בעצמך אם זה משהו קל:

תודה מראש, סופ"ש נפלא ושבת שלום. ביקורת - שיחה 11:30, 4 באפריל 2014 (IDT)

נ.ב. את יכולה לרשום לי תחת איזה רשיון אני צריך להעלות תמונה שהורדתי מויקישיתוף וחתכתי קטע מתוכה? ביקורת - שיחה 13:14, 4 באפריל 2014 (IDT)
סריקה לא יוצרת זכויות יוצרים. לדעתי הרישיונות הם בסדר וציינת את המקור ממנו קבלת את התמונות כך שנתת להם קרדיט. הבעיה היא התאריך של היצירה. התמונות האלה אינן מ-4 באפריל 2014. עליך לתקן את התאריך ולהכניס את המידע הטוב ביותר שידוע לך. אם אינך יודע במדויק אז הטוב ביותר לכתוב הוא Before תאריך מסוים. כשאני לא יודעת תאריך של צילום מסוים, אבל אני יודעת שהאדם נפטר, אז אני מציינת שהתמונה צולמה לפני תאריך פטירתו, כי זה נכון.
לשאלתך השנייה, מה שאתה יצרת היא נגזרת של תמונה מוויקישיתוף, הרישיון צריך להיות בדיוק כמו בתמונה המקורית ועליך לקשור למקור של התמונה. עדיף במקרה זה גם להעלות את הנגזרת לוויקישתוף, ולשייך לאותה קטגוריה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 15:18, 4 באפריל 2014 (IDT)
תודה על המענה הבהיר והנהיר, מקווה שהבנתי ואשתדל ליישם. שבת שלום. ביקורת - שיחה 15:39, 4 באפריל 2014 (IDT)

שימי לב שניתן להשיג תמונות באיכות טובה יותר בעזרת [[ויקיפדיה:איך_להקים_אסם/אסם_לע"מ. הידרו - שיחה 14:25, 6 באפריל 2014 (IDT)

תודה, שכחתי מכך לחלוטין. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:39, 6 באפריל 2014 (IDT)

ערך בעל 2 שמות: כפר הילדים (עפולה) / כפר ילדים[עריכת קוד מקור]

הי חנה. בפורטל:אתרי מורשת בישראל/ערכים מבוקשים מופיע השם "כפר הילדים (עפולה)" (בלי תוכן) אבל יש כבר ערך מקביל שנקרא כפר ילדים. איך את מציעה למזג בין 2 הערכים ? תודה Danny Gershoni - שיחה 22:28, 6 באפריל 2014 (IDT)

זה אותו ערך, אין שני ערכים. רק בקישור לערך הוסיפו את העפולה בסוגריים. הוצאתי את השם עפולה מחוץ לקישור. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:34, 6 באפריל 2014 (IDT)

הצעת אתמול לשנות את שם הערך. יש לי הצעה אחרת בדף השיחה שם, אשמח לתגובתך. 109.186.2.78 23:04, 6 באפריל 2014 (IDT)

פיזיוויקי - אישור OTRS[עריכת קוד מקור]

היי,

קיבלתי היום תמונות מיוני לגבי טקס סיום תחרות פיזיוויקי - הוא אמור לשלוח אישור OTRS (או הצלם) תודיעי לי בבקשה מתי זה מתקבל ונעלה לוויקישיתוף (או לשרת מקומי - כמו המפגשים שלנו - מה עדיף?). אני זקוק לתמונות להצגה בדף הפייסבוק שלנו. גילגמש שיחה 22:06, 7 באפריל 2014 (IDT)

האישור צריך להגיע עם קישור לכתובות האינטרנט של התמונות. אין לי מה לעשות עם אישור ללא תמונות. בנוסף קורה שהתמונות לא מגיעות למערכת בעברית, וכדי שאחפש אותן ואעבירן למערכת בעברית, אני צריכה מילות חיפוש המופיעות באישור. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:37, 7 באפריל 2014 (IDT)
אז מה אני צריך לעשות עם התמונות? גילגמש שיחה 05:52, 8 באפריל 2014 (IDT)
גילגמש, אני מתנצלת שלא עניתי קודם. הדרך לעשות זאת היא לקבל את האשיור בדוא"ל, להלעות את התמונות לוויקישיתוף ולאחר מכן להעביר את האישור עם קישור לכתובות האינטרנט של התמונות. כך אני יכולה להוסיף את האישור. כרגע בכל מקרה לא הגיע כל אישור למערכת בעברית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:04, 9 באפריל 2014 (IDT)

רינג רינג[עריכת קוד מקור]

רינג רינג...--אילילה - שיחה 22:40, 7 באפריל 2014 (IDT)

צלצלי, עכשיו חזרתי הביתה מההצגה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:42, 7 באפריל 2014 (IDT)

ריו אביירטו[עריכת קוד מקור]

שלום חנה, פניתי אל המערכת בנוגע לערך ריו אביירטו. הערך הורד בחשש להפרת זכויות יוצרים, אך אין זה נכון. הטקסט המצוטט המופיע גם באתר של העמותה לקידום ריו אביירטו הוא מאמר של מייסדת השיטה מריה אדלה פלאקוס. המאמר תורגם מספרדית באישורה. יתרה מכך, על פי כללי ההפניות האקדמי, מופיע הפניה ואיזכור לטקסט המקור. אנא, החזירו את הערך בהקדם, כיוון שאין סיבה ממשית להורדתו. בברכה, אנה בלומנטל

נא קיראי את ויקיפדיה:OTRS ופעלי בהתאם לכתוב שם על מנת שניתן יהיה להשתמש במידע בוויקיפדיה. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:55, 8 באפריל 2014 (IDT)

כתיבת ערך על מיזם המסלולרי[עריכת קוד מקור]

חנה שלום רב,

אשמח לעזרתך בכתיבת ערך על מיזם המסלולרי להנגשת מידע אודות אתרי טיול בישראל מבוסס מיקום. ניתן לראות את המיזם בקישור הבא http://www.tourisrael.org.il/about יוני

שלום יוני, אני לא יודעת עד כמה האפליקציה הזאת נפוצה, ועד כמה יש לה חשיבות אנציקלופדית. בכל מקרה, איני עוסקת בערכים על אפליקציות ואיני מבינה בנושא. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:56, 8 באפריל 2014 (IDT)

המילה דונם[עריכת קוד מקור]

מובנית כחלק מהתבנית. צריך להסיר אותה משם, לא ניתן להסירה על ידי עריכת ערכים יאסר חמזה - שיחה - מיזם ערביי א"י 22:23, 8 באפריל 2014 (IDT)

אני מודעת לבעיה הזאת, אבל התבנית הזאת לא מיועדת רק לערכים אלה. בדרך כלל זה דונם. אבל סקר הכפרים 1945 בארץ ישראל נעשה לפי דונם טורקי שהוא קטן יותר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:27, 8 באפריל 2014 (IDT)
פניתי בבקשה להפוך את הדונם לפרמטרי. נראה אם ניתן לעשות זאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:36, 8 באפריל 2014 (IDT)

מדיה ויקי[עריכת קוד מקור]

שלום,

ראי את דברי בשיחת משתמש:Lionster#מרחב מדיה ויקי. נויקלן 18:56, 10 באפריל 2014 (IDT)

באמת לא הבנתי למה הוא הסיר את ההגנה. אתה רואה שאתה חסר כמפעיל . חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:00, 10 באפריל 2014 (IDT)
בדיוק לפני דקה קיבלתי תזכורת ליתרונות שבלא להיות מפעיל. בחיי שאני לא מבין נודניקים כאלה. נויקלן 19:07, 10 באפריל 2014 (IDT)
+1 ‏Lionster‏ • שיחה 19:13, 10 באפריל 2014 (IDT)

התקדמות במיזם[עריכת קוד מקור]

שלום,

ראית את ההתפחויות בויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/ערביי א"י עד 48'? גילגמש שיחה 08:17, 11 באפריל 2014 (IDT)

היי גילגש, תודה על הדאגה, כתבתי הבהרה בראש הערך בעקבות כך יאסר חמזה - שיחה - מיזם ערביי א"י 08:57, 11 באפריל 2014 (IDT)

עבודת כפיים[עריכת קוד מקור]

היי חנה את עושה עבודת כפיים, פשוט תבקשי את זה מערן יאסר חמזה - שיחה - מיזם ערביי א"י 08:57, 11 באפריל 2014 (IDT)

אני ביקשתי מערן, הוא רק לא עשה זאת בקטגוריה של היישובים מהרי ירושלים, ובמקרה זה טוב שעברתי כי מצאתי ניסוחים לא מדויקים ונתוני 1948 שהם המצאה של המהנדס אבו סיתה שלקח כנראה את נתוני 1945 ועשה ערך משולש או כל המצאה אחרת, כי לא ייתכן ישי נתונים ל-1948. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:52, 11 באפריל 2014 (IDT)

יקירתי הנכבדה, בשנת 1922 היה מפקד אוכלוסין בפלסטין. הנתון אינו מוערך, אלא מדוייק. יאסר חמזה - שיחה - מיזם ערביי א"י 09:20, 11 באפריל 2014 (IDT)

יקירי הנכבד, אני יודעת שהיה מפקד בשנת 1922, אני מבקשת שתביא מקור אמין לנתון הזה ולא אתר שאיני יודעת מי כותב בו. בדיוק כמו שאני הכנסתי בערכים רבים את נתוני 1931 והבאתי זאת מתוך זאב וילנאי אנציקלופדיה אריאל בציון העמוד. כי אני יודעת מי כתב את האנציקלופדיה. אני בטוחה שיש מקורות כאלה, רק צריך להתאמץ יותר. יש חיים גם מחוץ לנתונים שקל למצוא באינטרנט, למשל ספרים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:49, 11 באפריל 2014 (IDT)
מעולה!! לי אין את אנציקלופדיית אריאל בבית. אשמח מאוד אם תוכלי לבדוק שם בהזדמנות, ולעדכן בערך. אם לא את 1922 אז לפחות את 1931 . תודה. יאסר חמזה - שיחה - מיזם ערביי א"י 10:07, 11 באפריל 2014 (IDT)
התכוונתי לעשות זאת בכל מקרה. היה מקל עלי אם היית כותב בדף המשתמש שלך את שמות הערכים שהעלית כמו שעושים רבים מאיתנו, וכך היה קל לי יותר למצוא אותם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:26, 11 באפריל 2014 (IDT)
כבר איתרת את כל הערכים שכתבתי, וגם ערכת אותם. נורא מוזר שאחרי שכבר יש לך את השמות שלהם, את מבקשת ממני לציין את השמות שלהם, פשוט היית מבקשת ממני מהתחלה והייתי כותב לך אותם. כי אין לי מה להסתיר יאסר חמזה - שיחה - מיזם ערביי א"י 10:34, 11 באפריל 2014 (IDT)
לא חשבתי לרגע שיש לך מה להסתיר, אני ממליצה שלא תהיה כל כך חשדן, אני מנסה לסייע לך מתוך ניסיוני. איתרתי אותם פעם אחת אחרי שסרקתי ועברתי על כל התרומות שלך, אבל אני לא מנהלת רישום אצלי של ערכיך, וכדי להוסיף את נתוני 1931 אני צריכה לעשות זאת שוב באותה דרך ארוכה. יקל עלי אם תרשום את הערכים שכתבת בדף המשתמש שלך, רבים עושים זאת ואין בכך כל דבר חריג, גם אני עושה זאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:39, 11 באפריל 2014 (IDT)
די כבר חנה, אני מרגיש שאת עושה לי דברים בכוונה מאז שהתחלתי לכתוב כאן ערכים. הקדשתי מזמני המון שעות וימים למען המיזם החשוב הזה. המיזם שייך לי וליוסאריאן. זה לא נעים לי כבר. אם זה כל כך מעניין אותך פשוט תערכי ערכים בנושאים פחות רגישים, אני לא עורך שום ערכים קיימים למעט הוספת קישורים לערכים שאני כותב בעצמי. יאסר חמזה - שיחה - מיזם ערביי א"י 10:11, 11 באפריל 2014 (IDT)
איני יודעת למה אתה מתכוון. אני מתקנת מידע המופיע כשגוי או שהניסו לא מדויק. המיזם אינו פרטי שלך ושל יוסאריאן ומי שאמר לך זאת הטעה אותך. אני ממליצה שתקרא את הדף ויקיפדיה:אין בעלות על ערכים. כתבתי ערכים על יישובים ערבים לפני שנכנסת לוויקיפדיה העברית. ואני יכולה לערוך במה שאני רוצה. הדרישה שלך ממני לכתוב רק ערכים בנושאי ישראל אין לה מקום. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:26, 11 באפריל 2014 (IDT)
תיקנתי יאסר חמזה - שיחה - מיזם ערביי א"י 10:27, 11 באפריל 2014 (IDT)
המיזם בוודאי לא שייך לא לך וגם לא ליוסריאן. יש כללים לכתיבה בוויקיפדיה ויש לעמוד בהם. הקשב בבקשה להדרכה שמעניקים לך הוויקיפדים הוותיקים. גילגמש שיחה 10:30, 11 באפריל 2014 (IDT)
ודווקא משום שהם רגישים חשוב שעיניים רבות ככל האפשר יעברו עליהם ויבדקו אותם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:33, 11 באפריל 2014 (IDT)

הזדמנות נדירה[עריכת קוד מקור]

בשבוע הבא, סומך עלייך שתדעי איך להפיץ את הבשורה: https://networks.h-net.org/node/10673/discussions/21646/announcement-free-online-access-oxford-university-press דניאל צבי (מחוץ לחשבון)09:18, 11 באפריל 2014 (IDT)

חלקיהו בן שלום[עריכת קוד מקור]

שלום חנה בערך חלקיהו בן שלום שכתבתי מצאתי כי נמצאו חותם ובולה עם שמו. האם יש תמונות או מידע נוסף שאת מכירה או שתוכלי להפנות אותי למקורות מוסמכים. תודה רבה --Drorallon - שיחה 10:44, 11 באפריל 2014 (IDT)

איני יודעת, יש לחפש ברשת מי היה החופר שמצא את החותם והבולה, ואולי לפנות אליו בבקשה לקבל צילום, או לשאול האם הם מוצגים במקום כל שהוא כך שניתן לצלם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:04, 11 באפריל 2014 (IDT)

יכול להיות שהגזמתי, ויכול להיות שגם פגעתי בך והלכתי רחוק מדי. בכל מקרה, מחקתי את הפרק טבחים מהמיזם. סליחה אם נפגעת ממני. יאסר חמזה - שיחה - מיזם ערביי א"י 10:52, 11 באפריל 2014 (IDT)

מחקתי דברים שכתבתי לך בצורה לא יפה. אם פספסתי משהו, בבקשה תודיעי לי שאמחוק בעצמי או שתמחקי בעצמך, זה לא כל כך משנה לי, רק את הדברים הפוגעניים שכתבתי תמחקי. יאסר חמזה - שיחה - מיזם ערביי א"י 10:56, 11 באפריל 2014 (IDT)
איך אני מוחק את התקציר כאן? יאסר חמזה - שיחה - מיזם ערביי א"י 10:59, 11 באפריל 2014 (IDT)
בס"ד יאסר, חנה יכולה להסתיר את התקציר כמפעילת מערכת. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 11:02, 11 באפריל 2014 (IDT)
יאסר, אני ממליצה שתניח כוונה טובה. יש לי ניסיון רב בנושא. את הערך על סקר הכפרים 1945 בארץ ישראל כתבתי לאחר שגיליתי שבכל הערכים הוצגו נתוני 1945 כאילו הם עובדה. אם תקרא את הערך תראה שגם כותבי הסקר אמרו שככל שיורדים ברמת הרזולוציה של גודל היישוב הנתון פחות אמין. לצערי, אף אחד לא סייע לי לתקן את הערכים השונים, גם לא יוסאריאן. והייתי צריכה לעשות זאת בעצמי. אני שמחה שנכנסת בהתלהבות רבה לווויקיפדיה ואתה כותב על היישובים, אבל חשוב שהערכים יהיו מאוזנים ויציגו את כל המידע המדויק עם מקורות אמינים. אני מציעה שתסתכל על הערך סעסע אים הוא הועלה בהתחלה כאן ואיך הוא נראה עכשיו. המקור היה תרגום מהוויקיפדיה האנגלית. אי אפשר להבין את מה שקרה בסעסע אם לא מציינים בערך שבמלחמת העצמאות שימשה סעסע כבסיס ללוחמים ערבים ושכנה מפקדת "חטיבת ירמוכ השנייה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:04, 11 באפריל 2014 (IDT)

הסתרתי לבקשתך את התקציר. אשמח מאוד אם תכתוב את הערכים על:

אלא ערכים חשובים שחסרים לנו מאוד. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:08, 11 באפריל 2014 (IDT)

אני חושב שיש לי פתרון. סקר 1945 תמיד אבל תמיד יהיה מריבה בין הימין לשמאל, ובין השמאל לימין. השמאלנים יגידו: " נכון, זה סקר ולא מדוייק, אבל סיכוי שזה קרוב למספר המדוייק" הימינים יגידו "נכון, זה סקר, ולא מדוייק, וסיכוי שזה רחוק מהמספר המדוייק". מה שאני מציע זה שויקיפדיה פשוט לא תסתמך על 1945. יש את 1931, שהוא מדוייק ומהימן, ולא ניתן לוויכוח. וגם ימינים וגם שמאלנים לא יוכלו להכחיש זאת. החיסרון היחיד הוא ש1931 הוא מאוד מאוד ישן ובין 1931 ל1948 יש מרחק של 17 שנה. בעוד שבין 1945 לבין 1948 יש מרחק רק של 3 שנים. מה הפתרון שלך לבעיתיות של 1945 ? חייבים למצוא פתרונות. יאסר חמזה - שיחה - מיזם ערביי א"י 11:46, 11 באפריל 2014 (IDT)
אין כל מריבות בין הימין והשמאל על סקר הכפרים. יש רק להקפיד לציין שמדובר בהערכה ולקשר לערך סקר הכפרים 1945 בארץ ישראל המסביר איך נעשה הסקר ומה רמת הדיוק בו. חשוב להוסיף גם את נתוני 1931 ואת נתוני 1922. נתוני 1931 מצוינים בערכים רבים באנציקלופדיה אריאל. צריך למצוא את המקור של נתוני 1922. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:01, 11 באפריל 2014 (IDT)
במקרה של המפקדים כדי לעשות שימוש בשם פלשתינה (מפקד האוכלוסין של פלשתינה 1931) מכיוון שהם נערכו על ידי רשויות המנדט וכו'. בברכה, Ben tetuan - שיחה 12:09, 11 באפריל 2014 (IDT)
בהחלט שם אפשרי, כי השם הזה מופיע בשם המפקד. אבל בכל מקרה לא פלסטין. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:18, 11 באפריל 2014 (IDT)

אוסף התצלומים הלאומי[עריכת קוד מקור]

שלום חנה, נתקלתי בדף ויקיפדיה:מקורות לתמונות, ומשם נכנסתי לאתר של אוסף התצלומים הלאומי של מדינת ישראל. רשום בדף וויקיפדיה כי תמונות אשר צולמו קודם ל-25.5.1958 אינן מוגנות עוד בזכויות יוצרים. האם התאריך הזה הוא קבוע ולא מתחשב בכך שהשנים מתקדמות? כי ראיתי תמונות רבות של העיר אשדוד שיהיו תוספת נהדרת לערך, וכמה חבל הן צולמו כחודשיים לאחר התאריך שמצויין, ב-1 ביולי 1958. הייתי רוצה לדעת אם תוכלי להסביר לי קצת על כך, ולמה דווקא התאריך הזה נבחר.

בתודה מראש, FireSky - שיחה 16:13, 11 באפריל 2014 (IDT)

התאריך הזה מתקדם על פני הזמן. הם רק לא מעדכנים אותו. התאריך הנכון להיום הוא 31.12.1963. והנוסחה היא 50 שנה מיום צילום התמונה, אבל ב-1 בינואר של השלמת השנה ה-50. כלומר בכל 1 בינואר שהוא יום נחלת הכלל מתווספות לנו תמונות שצולמו בארץ ישראל למאגר התמונות שפגו בהן זכויות היוצרים.
דרך אגב מה עם התמונה שביקשתי ממך לצלם? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:32, 11 באפריל 2014 (IDT)
ואו מעולה! אז יש המון תמונות להעלות משם. שכחתי מזה לגמרי! היא נמצאת בפלאפון שלי, אני צריך להעביר למחשב, טוב שהזכרת לי... FireSky - שיחה 17:45, 11 באפריל 2014 (IDT)

הי חנה. בערך הזה היתה הפניה לערך באנגלית של Austen Harrison (מכיוון שאין ערך בעברית) ואת ביטלת את הלינק. רציתי לדעת למה. תודה Danny Gershoni - שיחה 10:00, 12 באפריל 2014 (IDT)

כי אלה הכללים בוויקיפדיה העברית לא מקשרים בקישור כזה מתוך הטקסט לא לוויקיפדיות אחרות ולא לאתרי אינטרנט חיצוניים. לעתים יש כאלה שמקשרים בדרך הבאה (אנ') שהיא פחות בולטת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:03, 12 באפריל 2014 (IDT)
אוקי. למדתי. אני חושב שיש חשיבות לקשר לערכים באנגלית אם אין בעברית. אשתמש בפורמט שהיצעת Danny Gershoni - שיחה 12:32, 12 באפריל 2014 (IDT)

בערך יש עדיין קישור לקובץ. מה עושים עם זה? Liad Malone - שיחה 11:51, 12 באפריל 2014 (IDT)

אני לא מבינה את הבעיה. לא ראיתי בעיה בערך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:02, 12 באפריל 2014 (IDT)
נראה שמשתמש:חזרתי כבר טיפל בה. Liad Malone - שיחה 00:05, 13 באפריל 2014 (IDT)

תמונה עם אישור[עריכת קוד מקור]

לפני צהריים טוב,
אני יודע שאת אחראית על התחום של העלאת תמונות והאישור של זה, אני קיבלתי אישור להעלאת תמונה לכרטיס לסרט [[שלגייה ושבעת הגמדים (סרט) שלגייה]] מ-1938 ואני רוצה לדעת לאן שולחים את האישור וכיצד? האישור נשלח לי במייל האישי... The Turtle Ninjaהבר של מו סיזלאקבואו להצטרף למיזם האנימציה! 13:04, 13 באפריל 2014 (IDT)

שלום מו סיזלאק. אני לא חנה. אך שלח (העבר) את האישור ל- permissions-commons-he-at-wikimedia.org
בברכה, דני. Danny-wשיחה 13:26, 13 באפריל 2014 (IDT)

כתבתי לפני התנגשות עריכה: :ראה ויקיפדיה:OTRS יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:27, 13 באפריל 2014 (IDT)

אני בעצם צריך לצלם את מייל האישור? The Turtle Ninjaהבר של מו סיזלאקבואו להצטרף למיזם האנימציה! 13:35, 13 באפריל 2014 (IDT)
כתוב במפורש (ויקיפדיה:OTRS#אם ברצונך לתת אישור לשימוש בתמונה, סרט, קובץ קול או טקסט סעיף 4): "שלח בדואר אלקטרוני מכתב עם אישור מפורש מבעל הזכויות ביצירה שהוא בעל זכויות היוצרים והוא מאשר להעלותה ברישיון חופשי לוויקיפדיה/ויקישיתוף. את האישור יש לשלוח לכתובת permissions-he@wikimedia.org. מומלץ להשתמש באפשרות "העברה" (forward), הקיימת ברוב התוכנות לשליחת דואר אלקטרוני כדי שבהודעה תיכלל כל ההתכתבות בנוגע לבקשת הזכויות." יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:39, 13 באפריל 2014 (IDT)
פשוט להעביר את המייל, הבנתי. תודה... אגב יונה, אשמח אם תראה את זה. The Turtle Ninjaהבר של מו סיזלאקבואו להצטרף למיזם האנימציה! 13:42, 13 באפריל 2014 (IDT)
תודה לכל אלה שענו. אני מאוד מקווה שהאישור נעשה על פי הנוסח שמופיע בדף ויקיפדיה:OTRS. כי פעמים רבות האישורים המגיעים מוגבלים רק לוויקיפדיה ואישר כזה אינו תואם את תנאי הרישיון. לכן חשוב לא להמציא נוסחי אישורים, אלא להשתמש בנוסח שבדף. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:53, 13 באפריל 2014 (IDT)
שלחתי לכם אישור, כיצד להעלות עכשיו את התמונה? The Turtle Ninjaהבר של מו סיזלאקבואו להצטרף למיזם האנימציה! 09:53, 14 באפריל 2014 (IDT)
מו סיזלאק שלחת אישור לא תקין. כתבתי ברור למעלה: יש להשתמש בנוסח האישור המופיע בדף ויקיפדיה:OTRS. הנוסח שהגיע לא מאפשר העלאה, אין בו הצהרה על זכויות יוצרים ואין התייחסות לרישיון של ויקיפדיה.. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:23, 14 באפריל 2014 (IDT)
בעצם צריך שהוא ייכתב נגיד "אני מאפשר את העלאת התמונה הנ"ל לויקיפדיה העברית"? The Turtle Ninjaהבר של מו סיזלאקבואו להצטרף למיזם האנימציה! 13:34, 14 באפריל 2014 (IDT)
לא, צריך שהוא יכתוב בדיוק על פי הנוסח המופיע בדף ויקיפדיה:OTRS#הצהרת הסכמה לכל הבקשות. אתה שוב מנסה להמציא ניסוח חדש. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:40, 14 באפריל 2014 (IDT)
היי חנה, כעת נשלח האישור בצורה מסודרת בכתב. כעת אני יכול להעלות את התמונה? The Turtle Ninjaהבר של מו סיזלאקבואו להצטרף למיזם האנימציה! 20:33, 16 באפריל 2014 (IDT)
כן. הסברתי לך מה לעשות בתוך המערכת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:50, 16 באפריל 2014 (IDT)
העליתי ונתתי קישור... The Turtle Ninjaהבר של מו סיזלאקבואו להצטרף למיזם האנימציה! 22:36, 16 באפריל 2014 (IDT)
נו? The Turtle Ninjaהבר של מו סיזלאקבואו להצטרף למיזם האנימציה! 22:50, 16 באפריל 2014 (IDT)
האם יש סיבה שאני אתכתב אתך פעמיים, פעם אחת כאן ופעם שנייה מתוך OTRS? בנוסף אני מתנדבת ולא עורכת בשכר, כך שמותר לי לקחת את הזמן ולפעול בקצב שלי. יחד עם זאת טיפלתי בתמונה.
עכשיו משאתה יודע את התהליך, אם תפעל להשיג תמונה נוספת, אני מבקשת שכל ההתכתבות תעשה מתוך המערכת. לא בדף שיחתי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:54, 16 באפריל 2014 (IDT)
סליחה אבל כתבתי "נו?" מכיוון שראיתי תבנית ורציתי לדעת אם זה אומר שאני יכול להשתמש כבר בתמונה.... The Turtle Ninjaהבר של מו סיזלאקבואו להצטרף למיזם האנימציה! 23:01, 16 באפריל 2014 (IDT)

בדיקת זכות הצבעה בפרלמנט[עריכת קוד מקור]

שלום חנה, כיצד בודקים אם למשתמש יש זכות הצבעה? למשל משתמש יהודה קנטור הודיע שהפסיק את פעילותו בויקיפדיה כאן בתאריך 24 במרץ 2014, בברכה, Rafael Guri שיחה 08:13, 14 באפריל 2014 (IDT)

תיכנס ל"העדפות" שלך במסך למעלה משמאל -> לשונית גאדג'טים, בפסקה שונות תסמן אתהאפשרות "בדיקת זכות הצבעה" ושמור, לארח מכן לך לדף המשתמש של זה שאתה רוצה לבדוק, מצד ימין במסך יהיה לך קישור לבדיקת זכות הצבעה תכנית את האריך והשעה המדויקת של תחילת ההצבעה וחכה לתוצאות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:16, 14 באפריל 2014 (IDT)
תודה רבה, בברכה Rafael Guri שיחה 23:51, 14 באפריל 2014 (IDT)

רוצה לפתוח דיון בסעיפים המיועדים להצבעה[עריכת קוד מקור]

הי חנה, אני רוצה לפתוח דיון בסעיפים המיועדים להצבעה - שלב ב' - בעניין כתיבה בתשלום? היכן אני יכולה לעשות זאת? תודה, Dalila - שיחה 10:08, 14 באפריל 2014 (IDT)

הי דלילה. אני חושבת כי כדאי להמתין לתוצאות ההצבעה על המבוא. היצרים גם כך לוהטים כרגע. לא יקרה כלום אם נמתין מספר ימים, מה גם שהעת לא נוחה כרגע עבור הדתיים ושומרי המסורת לעסוק בעניינים אלה. בברכה, --אילילה - שיחה 10:12, 14 באפריל 2014 (IDT)
איני מסכימה. הדיון אינו צריך להיות מוגבל. אני מבקשת תשובה עניינית, לא עמדה. Dalila - שיחה 10:17, 14 באפריל 2014 (IDT)
שיחת ויקיפדיה:עריכה בתשלום, אם כי אני מסכים שיש להמתין עד לסיום הצבעה זו ולאחר הפסח. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:42, 14 באפריל 2014 (IDT)
כמו שיונה ענה לך. שם התנהלו הדיונים שהביאו לגיבוש הסעיפים של שלב ב' שכבר נמצאים בדף. יחד עם זאת גם אני בדעה של אילילה ויונה שעדיף להיות סבלניים ולחכות עד לסיום ההצבעה הנוכחית. כבר כך יש מספיק אמוציות, ורצוי לתת מנוחה בנושא. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:04, 14 באפריל 2014 (IDT)
תודה. אני חושבת שההשפעה תהיה הפוכה. כרגע ישנה התנהלות מבולבלת שעוסקת בערבוביה בדיון בשלב הנוכחי ובשלב ב'. (ההצבעה הנוכחית לא ברורה בעליל. ההתדיינות המשתלחת אינה ממוקדת בשלב א, עוסקת גם בסעיפים, ומבלבלת את ההצבעה הנוכחית. נידמה כי למעלה ממחצית המתנגדים להצעה הנוכחית מתנגדים לה בשל מילה יחידה - הסתייגות - כאשר בפועל הם תומכים בהגבלה ופיקוח ונשמעים לעיתים אף נחרצים יותר בעניין מהללו שהצביעו בעדה. אני כרגע רוצה שהסעיפים ידחו על הסף כתיבה בתשלום, אך הצבעתי בעד ההקדמה - שלב א'. לעומת זאת ישנם שדווקא רוצים לעגן את הכתיבה בתשלום אך התנגדו לשלב הנוכחי העומד להצבעה.) אני רוצה להביע את דעתי בעניין ולפתוח זאת לפני שהסעיפים עומדים להצבעה. מכיוון שאין זה דיון מוגבל בזמן העיתוי אינו מהווה בעיה. ואולי יפזר חלק הבלבול הקיים. שוב תודה, Dalila - שיחה 11:23, 14 באפריל 2014 (IDT)
ההצעה ברורה, את מייחסת חלק מהתגובות של האנשים לאי הבנה, אבל לדעתי אין כאן בעיה של אי הבנה אלא שלא אכפת להם שתהיה עריכה בתשלום אבל נוח להציג את הצבעת הנגד בדרך זאת. כשמישהו מצביע נגד ומעלה טענה שלא מופיעה בנוסח, זה אומר שהוא נגד ללא כל קשר לטענה. את טועה כשאת חושבת שהעלאה של שלב ב' עכשיו יבהיר את הנושא, רק יישפך ים מלל נוסף בנושא. הרי בהקדמה כתבתי ברור שלאחר הצבעה זאת יעלה להצבעה שלב ב שיכלול כללים אופרטיביים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:32, 14 באפריל 2014 (IDT)
חנה איני סותרת את דבריך האחרונים אלא את מסקנתך. לא טענתי שההצעה אינה ברורה אלא ההצבעה. רבים אינם נוהגים בה כמוני וכמוך. פתחתי את הדיון, ניתן לקהל הרחב להחליט בעניין. Dalila - שיחה 12:03, 14 באפריל 2014 (IDT)
ראיתי את מה שכתבת בדף, וגם את לא הבנת. השלב השני ייפתח לדיון מחודש וידון בנפרד ויעלו סעיפים נוספים וההצבעה תעשה לכל סעיף בנפרד ולא כמקשה אחת. מה שכתוב כרגע הוא מה שעלה בהצבעה הראשונה שנסגרה ולא ההצעה כפי שתועלה בשלב השני. כתבתי זאת ברור בדיון. ממש חבל שהעלית זאת לדיון עכשיו. ואני מבקשת ממך שוב להסיר זאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:11, 14 באפריל 2014 (IDT)
תיקנתי את הניסוח כמיטב יכולתי. חנה אני מבקשת ממך לא ללחוץ עלי בעניין זה. כמו שראית בעצמך אנשים דנים בסעיפי הטיוטה שלא במקום הנכון, לא מדייקים בדבריהם, והתוצאה היא שההצבעה הנוכחית נפגעת Dalila - שיחה 12:35, 14 באפריל 2014 (IDT)
אני את שלי אמרתי. אני מקווה שאת צודקת. בהצלחה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:37, 14 באפריל 2014 (IDT)
תודה. וחג שמח פרח בשבילך Dalila - שיחה 12:41, 14 באפריל 2014 (IDT)

זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

חנה, חג שמח. אני עוזר למשתמשת:Ginat bassok בעבודה על טיוטה ואני רוצה לברר איתך לגבי שני קישורים המופיעים שם כרגע בדף משתמשת:Ginat bassok/טיוטה, האם הם מותרים או בבחינת הז"י (אני נמנע מלקשר כאן ישירות, כדי לא לגרום להז"י אפשרית בעצמי):

  • בפרק "לקריאה נוספת": קישור לספרו של אלמוזנינו בגוגל.
  • בהערות השוליים: קישור לאלבום תמונות של צלמת בגוגל.

תודה. Liad Malone - שיחה 12:24, 15 באפריל 2014 (IDT)

הי ליעד, אין בעיה לקשר בקישורים חיצוניים לאתרים שאינם מפירים זכויות יוצרים. ניתן לקשר לכל הספרים בגוגל ספרים וגם אני קשרתי. בנושא הזה יש פסיקה של בית המשפט האמריקאי שאמר שאין הפרה במה שגוגל עושה. הקישור השני הוא לאתר בית של צלמת, והיא בוודאי לא מפרה זכויות יוצרים. ההפרה של זכויות יוצרים נעשית כשמעלים את הקבצים לוויקיפדיה ללא אישור בעל זכויות היוצרים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:10, 15 באפריל 2014 (IDT)
תודה. Liad Malone - שיחה 22:47, 15 באפריל 2014 (IDT)

שלום חנה, אתם עדיין עובדים איתו בחיפה? אני שואל כי אני רוצה להציע את הערך שכתב, ארכאוזואולוגיה להמלצה, ויותר טוב ויעיל אם הוא יהיה שותף בתהליך. יואב נכטיילרשיחה 12:11, 16 באפריל 2014 (IDT)

אם תסתכל בדף השיחה הוא היה מועמד פעם והועלו טענות שחסר בו פרק היסטוריה. בכל אופן איני חושבת שגיא יתפנה לכך, אבל אולי ראובן שעוסק באותו תחום יהיה מוכן לעשות זאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:53, 16 באפריל 2014 (IDT)
אוי מוזר שפספסתי, את לא חושבת שהפרק "התפתחות המחקר" מספק?, נראה שהערך הוסר מרשימת ההמתנה ושכחו להחזירו. אם ראובן יהיה מוכן לטפל בערך בהתאם לדיון מחודש אז אציע אותו שוב. יואב נכטיילרשיחה 16:59, 16 באפריל 2014 (IDT)
אני מוכן. בצעתי בערך לא מעט עריכות מאז דיון ההמלצה הקודם ונראה לי שרוב הבעיות טופלו. תנו לי שבוע-שבועיים לעבור שוב על הערך. Reuveny - שיחה 20:12, 16 באפריל 2014 (IDT)
יש לך התנגדות לעשות את זה בזמן שהערך ברשימת ההמתנה? יואב נכטיילרשיחה 20:15, 16 באפריל 2014 (IDT)
אני מעדיף קודם לעבור עליו, יותר הגיוני לעשות את זה לפני שמעלים אותו לדיון מחודש. Reuveny - שיחה 20:17, 16 באפריל 2014 (IDT)
לאו דווקא אבל אין בעיה. אתה יכול להעלות אותו כשתסיים. יואב נכטיילרשיחה 22:51, 16 באפריל 2014 (IDT)

צריך את עזרתך[עריכת קוד מקור]

לחנה, אני תירגמתי את הערך. לא העברתי אותו לערכים הרגילים של ויקיפדיה כי אני חושש שהתרגום שלי לא יצא קריא אז זה נמצא רק בערכים הפרטיים. תוכלי לבדוק לי אותו ? ולתקן (אם יש מה לתקן) ? דרך אגב קראתי לזה פלשתינה נראה לי שזה השם הנכון אז תבדקי גם את זה, המון תודה יאסר חמזה - שיחה - מיזם ערביי א"י 15:02, 16 באפריל 2014 (IDT)

משתמש:יאסר חמזה חיפשתי את הטיוטה שלך שרצית שאבדוק ולא מצאתי. תן לי בבקשה קישור לדף הטיוטה. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:33, 19 באפריל 2014 (IDT)

יוחנן בן זכאי[עריכת קוד מקור]

לגבי עריכה זו [6] הסיבה היא שמדובר בעריכה של טרול (למרות שלא רשמתי בתקציר העריכה שלי), מדובר בטרול משתמש:Eyal27y, משתמש:Eyal29y שממשיך לפקוד את ויקיפדיה ולשתול טעויות קטנות וגדולות בערכים לצד עריכות לגיטימיות לכאורה מדי פעם ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 17:00, 16 באפריל 2014 (IDT)

אבל במקרה זה הייתה טעות בערך. לא צריך להחזיר לערך טעויות רק כי ערך אותו מישהו החשוד כטרול. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:10, 16 באפריל 2014 (IDT)
עריכת טרול דינה להיות משוחזרת באופן מיידי ללא קשר לנכונותה. מעבר לכך גם כעת מדובר בעריכה ללא מקור. אני לא רואה בקישורים החיצוניים מקור שנולד 20 שנה לפנה"ס, אלא רק שחי במאה הראשונה לספירה. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 17:46, 16 באפריל 2014 (IDT)
ראשית זאת הערכה שלך שמדובר במשחית. בנוסף הסתכלתי בוויקיפדיה האנגלית ובקישור לאתר דעת וכתוב שם שחי 120 שנים. גם בדקתי ביסודיות מתי העריכה הזאת הוספה. במקור נכתב שחי במאה ה-1 לספירה, מי ששינה לדעתי שגה ושח לציים לפנה"ס. אני חושבת שיש להפעיל שיקול דעת ולא להחזיר מידע שגוי רק בגלל מלחמה בטרולים, האמינות של הוויקיפדיה חשובה יותר. לא מדובר כאן בניסוח של משפט או בתוספת מידע, אלא בשגיאה שאין להשאירה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:55, 16 באפריל 2014 (IDT)

ערך מיקי נבו[עריכת קוד מקור]

חני שלום מיקי נבו נחשב ליזם חברתי, ולמוביל תפישות ערכיות חינוכיות מהותיות לצעירים במדינת ישראל תיקנתי את הערך באופן שיבהיר טוב יותר לטעמי את העשייה והתרומה לחברה בישראל לדעתי יכול לשמש מודל לחיקוי ומקור להשראה להרבה מאוד צעירים ולאנשי חינוך

תודה רבה וחג שמח קרן 109.64.101.75 20:39, 16 באפריל 2014 (IDT)

כל מה שיש לך להגיד בנושא כתבי בדף השיחה של הערך. לא בדף שיחתי שלא מיועד למטרה זאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:57, 16 באפריל 2014 (IDT)

בקשה להעלאת ערך[עריכת קוד מקור]

שלום רב, אשמח באם תוכלי להעלות את הערך אסוואת למרחב הציבורי. קבלתי אישור מד"ר אומנה אהרוני בריק. תודה מראש וחג שמחSrz1974 - שיחה 23:12, 16 באפריל 2014 (IDT)

הספרייה הגדולה של אלכסנדריה והכתרת קלאופטרה[עריכת קוד מקור]

חג שמח: הספרייה הגדולה של אלכסנדריה#חורבן, זה לא מידע שאמור להיות מוזכר איכשהו בערך קלאופטרה? ביקורת - גם אני חזרתי לעתיד - שיחה 10:51, 17 באפריל 2014 (IDT)

השריפה של הספרייה נעשתה על ידי יוליוס קיסר בתקופת המצור על על העיר. לא בכוונה, אלא שהוא שרף את הצי התלמיי והאש אחזה גם בספריה. ביקשתי בזמנו מגילגמש שיכתוב את הערך מלחמת אלכסנדריה ושם ציפיתי שיספר גם על הספרייה. אבל אפשר להוסיף לאחר המשפט "באמצעות שריפת הצי התלמיי שנותר ללא הגנה בנמל" בפרק ב"מצרים" את התוספת. במהלך השריפה האש אחזה גם בספרייה הגדולה ונשרפו כ-40,000 ספרים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:05, 17 באפריל 2014 (IDT)
בגדתי ביוליוס עם אלכסנדר. אולי אחזור לזה באמת. אני רוצה להשלים את הערכים על שני אלה. גילגמש שיחה 12:06, 17 באפריל 2014 (IDT)
אני מבין שאלכסנדר משלם יותר... Liad Malone - שיחה 15:09, 17 באפריל 2014 (IDT)

אפרופו קלאופטרה. מיציתי את החיפוש אחר מקורות יהודיים בענינה. יוסף בן מתתיהו די מבולבל, ואת עיקרי דבריו כבר ריכז ליעד בפרק על מלכות יהודה. אני מציא את הפרק "בספרות חז"ל", עיקרי הדברים כבר הוזכרו בדף שיחתך בעבר, וכעת סידרתי קצת יותר טוב. איפה את מעוניינת שאכתוב זאת, כדי שתוכלי ויוכלו אחרים להתרשם, בטרם תחליטי אם למקם את הפרק בערך? (ישנן הערות שוליים). ביקורת - גם אני חזרתי לעתיד - שיחה 12:33, 17 באפריל 2014 (IDT)

תכתוב בטיוטה כדי שאפשר יהיה להתרשם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:37, 17 באפריל 2014 (IDT)
בבקשה, כתבתי. רצו"ב קישור. ביקורת - גם אני חזרתי לעתיד - שיחה 12:55, 17 באפריל 2014 (IDT)
למה אתה מתכון ב"די מבולבל"??? אתגר אותי! בפרק שכתבת חסרה לי מילה מאד משמעותית כבר בתחילתו: "אגדה". צריך להיות ברור לקורא ההדיוט שהתלמוד לא מתימר לספר סיפור היסטורי אלא אגדות המשמשות אמצעי להעברת תכנים אחרים. Liad Malone - שיחה 15:21, 17 באפריל 2014 (IDT)
ביקורת, אני אוהבת את הפרק שכתבת. אני מציעה שתוסיף אותו לאחר הפרק "קלאופטרה וממלכת יהודה". חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 15:26, 17 באפריל 2014 (IDT)
Liad Malone, באשר לאתגר, לא התכוונתי לומר שדבריו המובאים בפרק מבולבלים אלא כי דבריו המובאים עם שאינם מובאים, מבולבלים: יוסיפון, מסַפר מִספר עובדות שאינן עולות בקנה אחד (או חסרות) עם המובא בפרק, גם בהתחשב בעובדה שהוא פחות מדוייק מספרי המקור, עדיין יש כאן בלבול.
1. יוסיפון פרק ארבעים ותשעה: הורדוס ניצל ממלכודת מלוק מלך ערב, וקלאופטרה מבקשת למנותו כשר צבאה, הוא מסרב והיא מסייעת לו להגיע לאיטליה ומציידת אותו. שיתוף פעולה צבאי הדוק של הורדוס עם אנטוניוס.
2. פרק אחד וחמישים: סליחתו של הורדוס לאלכסנדרה על נסיון הבריחה, לא היתה מפני חששו מקלאופטרה אלא "בגלל אהבת מרימי אשתו".
3. פרק שנים וחמישים: קלאופטרה נלוית למסע המלחמה של אנטוניוס לפרס ומלווה אותו עד נהר הפרת. היא מבקרת ביהודה "על הדרך" למצרים. (ולא ככתוב בפרק שבערך, כי במקביל למהלכי המלחמה של בעלה, יצאה לאופטרה לביקור ביהודה).
4. בפרק מתואר שקלאופטרה הסיתה את אנטוניוס להפקיד את הורדוס על המלחמה בערב, ביוסיפון שם (52) מסופר כי היא שכנעה את אנטוניוס להילחם באוקטביינוס, והוא גייס את הורדוס למלחמתו זו, ורק משהגיע הורדוס למצרים, הפקידו על מלחמת ערב מחשש לאיבוד השלטון במזה"ת. ואמנם בהמשך (54) הורדוס מספר לאוגוסוטוס שקלאופטרה מנעה את צירופו למסע לרומא בטענה שאינו נאמן מספיק לאנטוניוס.
5. בערך כתוב שהקרב הוכרע לבסוף לטובת הערבים, ביוסיפון כתוב שלמרות המלחמה פנים ואחור שנכפתה עליו והקרבנות הרבים מצבאו, התאושש הורדוס "ויך את חיל אנטיאוס (אתיניון) מזה, וינס אנטיאוס מפניו" "וגם את חיל הערב הכה מכה גדולה, וסלה מהמונם פגרים רבים ארצה וירדפם וינוסו לערי מבצריהם".
אחרי שגמרתי לכתוב, קראתי את הפרק שכתבת שוב, ואני רואה שאין כאן סתירות נוראיות. אבל בכל זאת, אני משאיר, אולי תרצה לתקן משהו.
באשר לתלמוד, הוא אכן לא מתיימר לספר סיפור היסטורי, אבל לא בהכרח מתעלם מהמציאות ההיסטורית, בפרק שכתבתי ישנה התייחסות להתאמת הסיפור למציאות ההיסטורית, ממנה עולה שלפחות חלק מהעוסקים בעניין סבורים שהסיפור אמור להתאים למציאות. כמובן שברגע שבכותרת כתוב "בספרות חז"ל", הקורא ההדיוט, כפי שקראת לו, אמור לגבש את דעתו הכללית באשר לדיוק ההיסטורי של ספרות זו, אבל אינני סבור שיש צורך מיוחד להדגיש זאת כאן. ביקורת - גם אני חזרתי לעתיד - שיחה 17:41, 17 באפריל 2014 (IDT)
סליחה, מה פתאום יוסיפון מוזכר כאן? יוסיפון זה תרגום ושכתוב גרוע של ספרי יוספוס שנעשה בימי הביניים - אין לו מה לחפש לא בפרקים ההיסטוריים ולא בפרק על ספרות חז"ל. דניאל צבישיחה 08:10, י"ח בניסן ה'תשע"ד (18.04.14)
אני מודע לבעייתיות של יוסיפון, עם זאת, נהוג לעשות בו שימוש כדי להבהיר נקודות לא-ברורות בספרי פלביוס שבידינו. לא היתה כוונה לצטטו כמקור, ואכן, הוא לא מוזכר בערך כלל. ביקורת - גם אני חזרתי לעתיד - שיחה 12:29, 18 באפריל 2014 (IDT)
מסכים עם דניאל. זה אכן מענין מאד, כי אף פעם לא קראתי את ספר יוסיפון, אבל התרגום-שכתוב הזה לא הופך את יוסף בן מתתיהו עצמו ל"מבולבל", כי לא מדובר בספר נוסף שלו. ההנחה שהקורא ההדיוט יבין את ההבדל בין "ספרות חז"ל" לבין המקורות ההיסטוריים היא שגויה לדעתי. קלאופטרה היא דמות מוכרת מאד והערך עליה מושך בודאי קוראים רבים שאינם יודעים מה משמעות המושג הזה (ובכלל, אינם יודעים דבר על התלמוד) ועלולים להתיחס לציטוטים כאילו נכתבו למטרת כתיבה היסטורית, בדומה לשאר המקורות בערך. Liad Malone - שיחה 12:41, 18 באפריל 2014 (IDT)
מסכים עם שניכם. באשר לספרות חז"ל, השאלה היא כמה רחוק אנחנו צריכים ללכת כדי להגן על ההדיוטות. ישנו קישור פנימי למונח "ספרות חז"ל", משם יכול הקורא להרחיב את השכלתו באשר לספרות זו. הבהרה כזו בהקשר זה, היא נקיטת עמדה שלילית ביחס לאפשרות שמתוארת בדברי חז"ל אמת היסטורית. עמדה שונה בתכלית מהטענה המוסכמת שהם לא התיימרו לכתוב אמת היסטורית, ופעמים רבות שלא היו להם הכלים לשם כך. ביקורת - גם אני חזרתי לעתיד - שיחה 12:49, 18 באפריל 2014 (IDT)
כתבת בפרק "הם מצטטים את שאלותיה ותשובותיהם, ודנים במחקרים שערכה". משתמע מכך שמדובר בעובדות. שהיא אכן ערכה מחקרים כאלה. זה מטעה. Liad Malone - שיחה 12:59, 18 באפריל 2014 (IDT)
לגבי השאלה כמה צריך להגן על הדיוטות אני מציעה שתסתכלו כאן. על פי עריכה זאת כנראה שצריך ללכת רחוק. על תיקון הערך ופניה לערוך זכיתי למחמאות האלה. עם ליעד חושב שההפניה לספרות חז"ל לא מספיקה. אז אפשר לחשוב איך ניתן להבליט זאת יותר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:11, 18 באפריל 2014 (IDT)
לא אתנגד להבלטה. צריך לחשוב על רעיון. אני לא מבין מנין לך (ליעד) ההנחה הברורה שהיא לא ערכה מחקרים, ברור שהתנאים המדוברים היו משוכנעים לגמרי שהיא אכן ערכה מחקרים כאלו (אין שום סיבה הגיונית "להעליל" עליה דברים כאלו). מטווח זמן של פחות מ-200 שנה, צריך יותר מהרגשה כללית, כדי להחליט שהם שגו/הוטעו לגבי מנהגיה של אישיות כל כך מפורסמת. ביקורת - גם אני חזרתי לעתיד - שיחה 13:17, 18 באפריל 2014 (IDT)
נ.ב. עכשיו קראתי את העריכה בכורש. . אני לא מבין איך הפרק שם נשאר כפי שנשאר. אני רגיל בטקסטים כאלו, והתקשיתי לקרוא. אגב, הוא לא ציטט שם מדברי חז"ל, אלא השערה של בעלי התוספות. עוד אגב, "עודד פרידמן", ו"דודי פרידמן", זה לא אותו איש? ביקורת - גם אני חזרתי לעתיד - שיחה 13:22, 18 באפריל 2014 (IDT)
התשובה נמצאת בתוך דבריך. העובדה שמדובר ב"אישיות כל כך מפורסמת" מאפשרת להשוות בקלות למקורות ההיסטוריים שבידינו (שקדמו בהרבה לעורכי התלמוד הבבלי) ולראות שלא ידוע לנו על כך שהמלכה היתה גם מדענית בזמנה הפנוי. העובדה שמדובר ב"אישיות כל כך מפורסמת" היא בדיוק הסיבה לכך שהאגדה התלמודית נוצרה סביבה ולא סביב מדענית אמתית אך עלומת שם ממצרים. אני טוען שהסיפור נתלה בשמה דוקא מכיון שהרעיון בדבר היותה חוקרת ביולוגיה הוא מופרך ולכן אף אחד לא יטעה לחשוב שאכן מדובר בסיפור אמתי, אלא יתרכז במסר שלו. העריכה בכורש אכן מאד משעשעת, אבל התגובה שלו בדף השיחה די עצובה. מדהים איך המסורת הדתית דרסה את התורה שבכתב וההיסטוריה שנמצאת בתנ"ך, לטובת התורה שבע"פ. Liad Malone - שיחה 13:36, 18 באפריל 2014 (IDT)
גם אני צחקתי כשראיתי את העריכה. השארתי בפרק רק את המידע הבסיסי שהוא נישב לבנה של אסתר המלכה במקורות היהודים. כל היתר באמת לא ברור. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:55, 18 באפריל 2014 (IDT)

משמעות הרשאה[עריכת קוד מקור]

ראי כאן בפירוט מתוך ויקיאנגליש • חיים 7שיחה • י"ח בניסן ה'תשע"ד • 15:00, 18 באפריל 2014 (IDT)

בשבתך כראש מחלקת הארכאולוגיה של ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

בבקשה. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 15:52, 18 באפריל 2014 (IDT)

מעניין מאד. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:31, 18 באפריל 2014 (IDT)

ויקיפדיה:קטגוריה#קטגוריות מוסתרות. בברכה ליש - שיחה 16:06, 18 באפריל 2014 (IDT)

תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:31, 18 באפריל 2014 (IDT)

בקשת עזרה[עריכת קוד מקור]

חנה שלום, בעבר עזרת לי עם הערך על חיים ילין. אשמח לעזרתך גם עכשיו, ואינני בטוח שכאן המקום לכך. אני כותב ערך על ״פורום סטודנטים לכלכלה״, הוא נמצא כרגע במרחב עריכה, ואני רוצה להעלות אותו למרחב הערכים. אשמח להכוונה. תודה רבה וחג שמח! Yobeba - שיחה 18:14, 18 באפריל 2014 (IDT)

תבנית חשיבות[עריכת קוד מקור]

חנה, מאחר שאת מכירה אותי מספיק טוב, לטעון שאין לי זכות הצבעה זה טיעון קלוש. אם תהיה הצבעת מחיקה לא אשתתף בה. מותר לי להשתתף בעריכת ערכים, וודאי שעם הרקורד שלי בויקיפדיה. את מרבית העריכות שלי לאחרונה אני עורך כאנונימי. איתן - שיחה 09:02, 19 באפריל 2014 (IDT)

איתן, בדיוק הסברתי לך בדף שיחתך. אני כמכירה אותך, אבל הכללים קובעים שרק בעל זכות הצבעה יכול להניח תבנית חשיבות. חבל שאתה מייחס לי טיעון לא ענייני. אני רק פועלת בהתאם להחלטת הקהילה. והיא ברורה מאד בנושא זה. עריכה כאנונימי לא נספרת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:07, 19 באפריל 2014 (IDT)

הפרת זכויות יוצרים?[עריכת קוד מקור]

תוכלי במטותא להפנות אותי לדפי המדיניות בדבר הפרת זכויות יוצרים, עליהם את מסתמכת? הכצעקתה - שיחה

לא ברור לי למה אתה ממשיך שיחה שהחלה בשיחת משתמש:הכצעקתה#תבנית הפרת זכויות יוצרים. כך אין רציפות בשיחה.
לשאלתך, אתה השתמשת שימוש לא נכון בתבנית, אין כאן כל קשר למדיניות. התבנית נועדה לשימוש כמו שהסברתי לך. איני יודעת אם באיזה מקום נכתב הסבר ספציפי שאומר שלא מכניסים את התבנית הגדולה הזאת באמצע ערך, אבל כך הוויקיפדיה פועלת, ומבט על התבנית מבהיר זאת. לא לכל דבר בוויקיפדיה יש דף ספציפי האומר כיצד פועלים. אבל לנוהג יש משקל והוא נתקבע בדיוק כמו נוהג כתבו. ובמקרה זה הנושא כל כך ברור שלא צריך בכלל נוהג כתוב. אני מציעה שתסתכל בערך איך הוא נראה עם התבניות ששמת כאן, ותראה מה קרה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:05, 19 באפריל 2014 (IDT)
יש בעיה עם תוכן מפר זכויות יוצרים. אולי כדאי למחוק אותו ולציין את הגרסה המחוקה בדף שיחה עד קבלת אישור העתקה? גילגמש שיחה 11:14, 19 באפריל 2014 (IDT)
להבנתי מדובר במשפטים בודדים שהועתקו מהארץ. אז מי שמגלה אותם, פשוט שיסיר. לא הורסים בגלל כמה משפטים כאלה ערך שלם. ראוי להפעיל שיקול דעת ולחשוב איך כן, ולא איך לא. אבל בוודאי לא שמים תבנית כזאת באמצע הערך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:17, 19 באפריל 2014 (IDT)
אני לא בדקתי את היקף הפרת זכויות היוצרים, אבל זה חמור. צריך למחוק מגרסאות קודמות. גילגמש שיחה 11:35, 19 באפריל 2014 (IDT)
הפנייה אלייך חנה בדף השיחה שלך היה בשאלה פרוצדרוליות, כדי לברר מה הנוהל, כדי שאוכל להשיב לך, ולהכיר בטעותי אם צריך. טרחתי וכתבתי בדף השיחה של הערך על פי בקשתך, וכנראה אוסיף בקשת שכתוב, אבל אין לי רצון לעסוק בהעתקה הזו יותר או בשאלות פרוצדרליות הנוגעות לה. לא מכיר את נהגי ויקיפדיה בנושאי הפרת זכויות יוצרים, אבל בסוגריים אציין שהשמועה אומרת שבמוסדות אקדמיים מעמידים סטודנטים שנתפסו בכך לדין משמעתי, והעונש המקובל הוא הרחקה, אם לתקופה קצובה ואם לצמיתות. הכצעקתה - שיחה 17:22, 19 באפריל 2014 (IDT)
בוויקיפדיה לא מעמידים אנשים לדין. אם מישהו הפר פעם אחת מניחים כוונה טובה ואי ידיעה ומסבירים לו ומטפלים בהפרה. אם מישהו מפר שוב ושוב, אז הוא מקבל אזהרה וחסימה. אני מקווה שהאקדמיה מצליחה למצוא הפרות של העתקות לפחות כמו שאנחנו מוצאים אותן בוויקיפדיה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:36, 19 באפריל 2014 (IDT)
איני מכיר את הפרוצדורות כאן ועוד פחות מזה באקדמיה. בהצלחה! הכצעקתה - שיחה 18:28, 19 באפריל 2014 (IDT)

עזרה ביצירת ערך בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

יש לי בעיה רצינית - אני לא מצליח לעלות את הערך וליקיפדיה ואני לא יודע מה לעשות האם תוכל לעלות בשבילי? לעזור לי? יש לי תמונות (אשמח לשלוח לך את התמונות) זכויות יוצרים מהבעלים שלהם , כל מה שתבקש תקבל. כלך עזרה תתקבל בברכה אי גם אכתוב כל מה שצריך בנוסף.

שלום לך, הטיוטה שלך נמצאת במשתמש:Amosavidov/עמוס אבידוב. לא צריך לכתוב את כל התוכן כאן. אני אסתכל מחר על מה שכתבת ואתייחס לכך בדף שיחתך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:28, 19 באפריל 2014 (IDT)

אשמח תודה אני לא מבין מה עשיתי לא נכון אשמח לעזרה - לכתוב עוד? לא כתוב טוב? לא כתבתי נכון וכו' אשמח לעזרה - כי אני תקוע זה הטיוטה Amosavidov (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST).

כתבתי לך שאשתדל להסתכל מחר, אין צורך להזכיר לי שוב.
בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה.
חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:58, 19 באפריל 2014 (IDT)

שינוי בערך תוך כדי "בעבודה" של ויקיפד אחר[עריכת קוד מקור]

היי חנה,
ראיתי שנכנסת ותיקנת קישור מסוים ("פוקו") בערך, תוך כדי עבודה על הערך מצד הוויקיפד שהציב עליו תבנית "בעבודה". אני מניח שזה נעשה בהיסח הדעת. כמי שלומד ממך לא מעט במיזם, ציפיתי שתתייחסי לתבנית "בעבודה". אני בטוח שהתנגשת עם עורך הערך בתיקון שביצעת שם. אני הייתי ממתין לסיום העבודה, ולא מסתכן בהפרעה לכותב הערך תוך כדי עריכה. חג שמח :) אלדדשיחה 09:17, 20 באפריל 2014 (IDT)

הי אלדד, זאת לא הפעם הראשונה שצחי מקשר לערך על האנטילופה פוקו בקישור שאין לו כל קשר. מכיוון שזה ערך שאני כתבתי, קיבלתי על כך התרעה. בפעם הקודמת גיליתי זאת לאחר שהקישור היה קיים זמן רב במרחב הערכים. כמובן שלא הייתה לי כל כוונה ליצור התנגשות עריכה, אבל השאלה היא האם להשאיר את הקישור השגוי עם סכנה שיישכח, או לתקן. ייתכן והייתי צריכה לחכות. אבל אין לי כל כוונה ליצור אצלי דף תזכורות לתיקונים מסגו זה. אני מקווה שהאנטילופה פוקו תזכה למנוחה בעתיד. חג שמח. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:34, 20 באפריל 2014 (IDT)
אני מסכים עם מניעייך, אבל לא עם הפזיזות הנוכחית :) אני במקרה מנטר שינויים אחרונים במהלך החצי שעה האחרונה, ושמתי לב שצחי עובד באינטנסיביות רבה מאוד על ערך חדש שהוא מעלה. בהכירי אותך, אני בטוח שגם את שמת לב למספר הגרסאות המתחדשות כל דקה או שתיים, ולעבודה האינטנסיבית. דווקא מן הסיבה הזאת לא הייתי מתקן דווקא כעת, אלא ממתין, נגיד, לעוד שעה או שעתיים, ואז מכניס את התיקון (אילו הייתי במקומך). בכל אופן, לאנטילופה שלום קריצה. אלדדשיחה 09:41, 20 באפריל 2014 (IDT)
או קי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:47, 20 באפריל 2014 (IDT)

חסימת הטווח[עריכת קוד מקור]

היי חנה,
האם היו כתובות נוספות בעייתיות בטווח שחסמת? תודה, ‏אופקאלףשיחההצטרפו למיזם המקורי!20:44, 22 באפריל 2014 (IDT)

עכשיו ראיתי שתי כתובות מאתמול מאותו טווח. נראה לי שקצת מוגזם לחסום טווח כה גדול בגלל שלוש כתובות. ‏אופקאלףשיחההצטרפו למיזם המקורי!20:47, 22 באפריל 2014 (IDT)
יש לי ניסיון רב עם הטרולית הזאת. לא היית כאן זמן רב. היא מחליפה כתובות אי פי בזריזות. במקרה זה חסימת טווח עוזרת. הקדמתי תרופה למכה. אתה מוזמן להסתכל כאן חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:47, 22 באפריל 2014 (IDT)
חנה, חסמת 65,536 כתובות, אין סיבה לעשות זאת בגלל טרולית אחת • חיים 7שיחה • כ"ב בניסן ה'תשע"ד • 20:52, 22 באפריל 2014 (IDT)
לא כל דבר אפשר להסביר מעל הדפים הגלויים של ויקיפדיה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:57, 22 באפריל 2014 (IDT)
אכן נעדרתי זמן רב, אבל מן הסתם לא הייתה לי דרך לדעת שמדובר בה. תודה על ההפניה. ‏אופקאלףשיחההצטרפו למיזם המקורי!22:03, 22 באפריל 2014 (IDT)

בעקבות דיון האיחוד שקיבל תמיכה לפני קרוב לחצי שנה, יצרתי פיסקת "דיסקוגרפיה מפורטת" בערך ובה הכנסתי כל אלבום כפסקה. לטעמי ניתן למחוק כעת את הערכים על האלבומים של קובי פרץ. יש מקום לשיפוץ הפסקה אך התוכן הועבר כמעט בשלמותו. Uziel302 - שיחה 03:46, 23 באפריל 2014 (IDT)

לתשומת ליבך: משתמש:ויקיפד גאה שנמצא כעת בחופשת ויקי העלה את רוב תמונות האלבומים של קובי פרץ מאתר israel-music.com
מצאתי בשיחת משתמש:ישראל121#תמונות: "לגבי עטיפות אלבומים - אין להעלות עטיפות אלבומים מהאתר israel-music.com היות שאתר זה נוהג להוסיף לעטיפות האלבומים סימן שייחודי לאתר זה (כמו בקובץ:משוגע עלייך.jpg למשל). יש להעלות תמונות אלבומים בגרסתן המקורית בלבד... עבור בבקשה על רשימת הקבצים שהעלית, והחלף את הקבצים הבעייתיים (אלה עם הסמל של Israel Music) בקבצים חדשים באמצעות קישור "העלאת גרסה חדשה של קובץ זה", אשר נמצא בתחתית דפי התמונות. קבצים שלא יוחלפו עשויים להימחק. עמרי • שיחה 18:48, 7 ביולי 2012 (IDT)"
על כן אבקש את מחיקת הקבצים הבאים: קובץ:כתוב בשמיים.jpg, קובץ:כל מה שיש בי.jpg, קובץ:משוגע עלייך.jpg, קובץ:בלבלי אותו.jpg, קובץ:חי איך שבא לי.jpg, קובץ:את כמו אש.jpg, קובץ:טעות של החיים.jpg.
בברכה, Uziel302 - שיחה 11:31, 24 באפריל 2014 (IDT)
אני מצטערת שלא הגבתי קודם, אבל הייתי עסוקה מאוד ועדיין עסוקה עם ההצעה של ויקיפדיה:עריכה בתשלום. לכן עדיף שבקשות מחיקה יופנו לא לדף השיחה שלי אלא לבקשות מפעילים. בכל אופן לפני כל מחיקת קובץ יש להסיר אותו מהערכים. בדקתי את הראשון והוא מופיע בערך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:52, 24 באפריל 2014 (IDT)
הסרתי התמונות מהערך וביקשתי בוק:במ. Uziel302 - שיחה 12:42, 24 באפריל 2014 (IDT)

ראי שם וסייעי. תודה. בורה בורה - שיחה 11:14, 23 באפריל 2014 (IDT)

טופל, בשיטה הישנה. Uziel302 - שיחה 18:27, 23 באפריל 2014 (IDT)
אני שמחה לראות שעזרתי לא נדרשה. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:53, 24 באפריל 2014 (IDT)

רפרודוקציה[עריכת קוד מקור]

שלום חנה! אשמח אם תוכלי לענות לשאלה ששאלתי בויקיפדיה:זכויות יוצרים/שאלות ותשובות#זכויות יוצרים בתצלום רפרודוקציה. בתודה, סול במול - שיחה 13:59, 23 באפריל 2014 (IDT)

עניתי שם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:56, 24 באפריל 2014 (IDT)

ההצבעה בעניין עורכים בתשלום[עריכת קוד מקור]

שימי לב שהמשכתי לערוך את הנוסח אחרי שנעלת אותו בארכיון. היו שם מבנים בלתי אפשריים: אי אפשר להצביע "בעד (שיטת שולצה)" או "נגד", וכו'. עוזי ו. - שיחה 22:46, 23 באפריל 2014 (IDT)

(תיקנתי את הנוסח בדף המתאים). עוזי ו. - שיחה 22:51, 23 באפריל 2014 (IDT)
יופי. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:11, 23 באפריל 2014 (IDT)

תמונה מויקי האנגלית שלא ניתן לשבץ בערך בעברית[עריכת קוד מקור]

לחנה שלום, ניסיתי להעלות לערך צלליות ידיים שערכתי מעט את התמונה של אלמוזנינו המופיעה בדף של ויקי באנגלית (Shadowgraphy (performing art (אנ') - ולא הצלחתי. הייתי מעדיפה לשים תמונה של אומן ישראלי על התמונה שמצאתי בויקישיתוף. האם תוכלי לעזור? תודה Ginat bassok - שיחה 11:09, 24 באפריל 2014 (IDT)

ביקשתי ממשתמש:Matanya שאם ניתן להעביר לוויקישתוף, שיעשה זאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:03, 24 באפריל 2014 (IDT)
נראה שהתמונה הזאת מפרה זכויות יוצרים, ולכן לא ניתן להשתמש בה. היא נבדקת עכשיו גם בוויקיפדיה האנגלית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 15:15, 24 באפריל 2014 (IDT)

תמונות של מכבי חיפה[עריכת קוד מקור]

שלום חנה.

היום קיבלתי את התמונות הראשונות ממכבי חיפה והכנתי בסיס לתבנית בשיתוף (אותו יש לשפר מאוד): https://commons.wikimedia.org/wiki/Template:Maccabi-Haifa-FC . בהמשך אקבל עוד תמונות ואטפל ביחד עם הנציג שלהם בשליחת אישור/רישיון ל-OTRS. כשזה יטופל אתחיל בהעלאת התמונות. בברכה, MathKnight-at-TAU שיחה 16:00, 24 באפריל 2014 (IDT)

הי מתנייט, שיפרתי את התבנית. תדאג שהאישור יגיע לכתובת permissions-he@wikimedia.org ותעדכן אותי לגבי תמונות שהועלו כדי שאוסיף את האישור. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:25, 24 באפריל 2014 (IDT)

ערך חדש מוכן[עריכת קוד מקור]

חנה שלום -
אנא ראי ערך חדש, פלבס, שניתן להעביר למרחב הערכים. עבדתי עליו לא מעט היום, כדי להביאו למצב ראוי לפרסום, אבל אפשר לעשׂות עליו הרבה עבודה.
להשתמע, ד"ר אוֹרי אמיתי, היסטוריא כללית חיפה - שיחה 16:41, 24 באפריל 2014 (IDT)

אורי, יש בויקפדיה העברית את הערך פלבאים. להבנתי הצנועה מדובר באותו ערך. אם כן למה לשנות את השם לפלבס? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:16, 24 באפריל 2014 (IDT)
אכן, אותו ערך. פלבס, משום שהוא הנושׂא כאן, ולא האנשים המוכלים בו. גם הערך שהחבר'ה כתבו מלכתחילה היה "פלבאים", ולכן שיניתי וערכתי בהתאם. ד"ר אוֹרי אמיתי, היסטוריא כללית חיפה - שיחה 12:36, 25 באפריל 2014 (IDT)

שינוי הרשאות[עריכת קוד מקור]

קיבלתי הודעה שההרשאות שלי שונו וצורפתי לקבוצה מסויימת (תודה רבה), מה זה אומר? ר'ובןשיחה • כ"ה בניסן ה'תשע"ד 22:55, 24 באפריל 2014 (IDT)

שלום, זו לא משמעות אופרטיבית עבורך, זה משמש רק את המנטרים, ראה ויקיפדיה:בדוק עריכות אוטומטית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 08:44, 25 באפריל 2014 (IDT)
הבנתי, תודה. ר'ובןשיחה • כ"ה בניסן ה'תשע"ד 13:06, 25 באפריל 2014 (IDT)