פלונטר (סרט) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
קטגוריה:סרטים מוזיקליים מצוירים
ArthurBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.2) (בוט מוסיף: simple:Tangled
שורה 115: שורה 115:
[[qu:Tangled]]
[[qu:Tangled]]
[[ru:Рапунцель: Запутанная история]]
[[ru:Рапунцель: Запутанная история]]
[[simple:Tangled]]
[[sq:Rapunzel (film)]]
[[sq:Rapunzel (film)]]
[[sv:Trassel (film)]]
[[sv:Trassel (film)]]

גרסה מ־13:00, 15 באוקטובר 2012


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ תסריטאי, אולפן, קישור, במאי, מפיק, מפיץ, שם מקורי, שם הסרט, עורך, כתובית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1, 2 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פלונטר
Tangled
מבוסס על "פעמונית" מאת האחים גרים
בימוי ביירון הווארד, נייתן גרנו עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ון לאסיטר, גלן קין עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דן פוגלמן עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה טים מרטנס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מנדי מור
זאקרי לוי
דונה מרפי
מדבבים מנדי מור (רפונזל)
Eddie Frierson (קולות נוספים)
ניקולאס גסט (קולות נוספים)
ברידג'ט הופמן (קולות נוספים)
פט פראלי (קולות נוספים)
דיוויד קאוגיל (קולות נוספים)
רי דאגלס (קולות נוספים)
רוי קונלי (קולות נוספים)
אנה לוקהארט (קולות נוספים)
סקוט מנוויל (קולות נוספים)
הינדן וולק (קולות נוספים)
Mona Marshall (קולות נוספים)
פרד טטצ'יורה (קולות נוספים)
לריין ניומן (קולות נוספים)
פול פפ (קולות נוספים)
קארי ולגרן (קולות נוספים)
סוזן בלאקסלי (קולות נוספים)
מייקל בל (קולות נוספים)
M.C. Gainey (Captain of the Guards)
בראד גארט (Hook Hand)
רון פרלמן (Stabbington Brother)
זאקרי לוי (יוג'ין פיצהרברט (פלין ריידר))
דונה מרפי (אמא גות'ל (דיסני))
בוב ברגן (קולות נוספים)
ג'פרי טמבור (Big Nose)
ביירון הווארד (Attila)
טים מרטנס (guard)
ריצ'רד קיל (Vladimir)
נייתן גרנו (guard, thug)
Paul F. Tompkins (Shorty)
Delaney Rose Stein (רפונזל)
פרנק ולקר (Pascal, Maximus) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה אלן מנקן
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אולפני ההנפשה של וולט דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 24 בנובמבר 2010
ישראלישראל 25 בנובמבר 2010
משך הקרנה 100 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מוזיקלי, סיפור התבגרות, סרט קומדיה, אגדה קולנועית, סרט הנפשה ממוחשבת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $260,000,000
הכנסות $590,721,936
הכנסות באתר מוג'ו rapunzel
סרט הבא פלונטר עד עצם היום הזה עריכת הנתון בוויקינתונים
movies.disney.com/tangled
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פלונטראנגלית: Tangled) הוא סרט הנפשה ממוחשבת אמריקאית המופק על ידי חברת וולט דיסני וה-50 במספרו המופק על ידי החברה. הסרט מבוסס באופן רופף על המעשייה הגרמנית "פעמונית" באוסף של סיפורי העם שפורסמו על ידי האחים גרים.[1] הסרט מספר את סיפורה של נסיכה אבודה עם שיער ארוך קסום אשר משתוקקת לעזוב את מגדלה המבודד. בניגוד לרצונה של אמה, היא מגייסת את עזרתו של גנב שודד לקחת אותה החוצה אל העולם שאותו היא מעולם לא ראתה.

עלילה

טיפה של אור שמש נופלת על הקרקע וגדלה לפרח. אישה זקנה בשם גות'ל מוצאת אותו ומשתמשת בו כדי לשמור על עצמה צעיר על ידי שירה לפרח. מאות שנים מאוחר יותר, ממלכת הוקמה, הנשלטת על ידי מלך ומלכה. המלכה הופכת להיות חולה במהלך ההריון, והנתינים חיפשו אחר הפרח האגדי. המלכה ניזונה בסופו של דבר מהפרח, נרפאת, ויולדת בשם רפונזל, אשר שיער הזהב שלה ספג את היכולות של הפרח. גות'ל מגלה זאת ומנסה לגנוב קווצת שיער של רפונזל. עם זאת, היא מוצאת שברגע שהשיער נחתך, הוא הופך לחום רגיל ומאבד את כוחו. היא חוטפת את רפונזל ומסתירה אותה במגדל, שומרת את הכוחות של הפרח לעצמה, ומגדלת אותה כילדה שלה. בכל שנה, ביום ההולדת של רפונזל, הוריה ונתיניהם משחררים אלפי פנסים לשמים, בתקווה שהנסיכה האבודה תחזור. רפונזל ראתה את הפנסים במהלך השנים מהמגדל הגבוה שלה. ביום הולדתה ה-18 הקרב ובא, היא מבקשת מגות'ל לקחת אותה החוצה כדי לראות את מקור האורות הצפים כמתנתה, אבל גות'ל מסרבת.

בינתיים, פלין ריידר הכריזמטי ושותפיו גונבים את הנזר של הנסיכה האבודה. במהלך המרדף מקסימוס, הסוס של קפטן השומרים, מופרד מהרוכב שלו וממשיך לחפש את פלין לבד. פלין מערים על שותפיו, לוקח את הנזר, ונתקל במגדל של רפונזל. הוא מטפס עליו אבל מעולף על ידי רפונזל המפוחדת, שמסתירה אותו בארון. כאשר גות'ל חוזרת, רפונזל מנסה להראות לה את השבוי שלה, אבל גות'ל מתעלמת ממנה, ואומרת לה שהיא לעולם לא תעזוב את המגדל. אבל רפונזל הנואשת אבל החדה מבקשת מגות'ל צבע מיוחד ליום הולדתה הנמצא במרחק של 3 ימים. גות'ל עוזבת ורפונזל מוציאה את פלין מהארון שלה וקושרת אותו לכיסא. כאשר הוא מתעורר, היא מספרת לו שהיא תיתן לו את נזר אם הוא יקח אותה לראות את האורות. פלין לוקח אותה לפונדק "הברווזון המכורבל" המלא בבריונים, בתקווה להפחיד אותה ולוותר על בקשתה, אבל הבריונים מוקסמים מרפונזל, אשר מעודדת אותם ללכת בעקבות החלומות שלהם.

אמא גות'ל רואה את מקסימוס ללא רוכב ודואגת שמישהו ימצא את רפונזל. היא חוזרת למגדל ומגלה שרפונזל נעלמה. בינתיים, השומרים פולשים לפונדק, אבל רפונזל ופלין בורחים. המרדף מסתיים בסכר, ומקסימוס גורם לקריסתו; פלין ורפונזל נלכדים במערה הצפה. פלין מאמין שהוא עומד למות ומודה ששמו האמיתי הוא יוג'ין פליצהרברט. רפונזל מודה שיש לה שיער דזוהר כשהיא שרה. היא משתמשת באור השיער שלה והם מוצאים את הדרך החוצה. מאוחר יותר, כאשר פלין הולך לאסוף עצי הסקה, גות'ל פוגשת את רפונזל ועומדת על כך שלפלין לא אכפת ממנה ורק רוצה את הנזר. גות'ל נותנת לרפונזל את הנזר, ומציעה שהיא תבחן את פלין על ידי כך שהיא תיתן לו את זה.

למחרת בבוקר, מקסימוס מתעמת עם פלין אבל רפונזל מתיידדת עם הסוס ומשכנעת אותו לעזור להם במקום. הם מגיעים אל הממלכה ופלין לוקח את רפונזל לראות את הפנסים. שם, רפונזל נותנת לפלין את הנזר בחזרה. פלין מבחין בשותפיו הישנים ועוזב את רפונזל המחכה כדי לתת להם את הנזר בחזרה, מאחר שהבין כי לא אכפת לו כבר מהערך הכספי שלה. עם זאת, האחים קושרים אותו על ספינה ומפליגים אותו על פני האגם. הם מגלים את בגידתו של פלין לרפונזל כפי שהם מנסים לחטוף אותה בשביל כוח השיער שלה, אבל גות'ל מציל אותה והן חוזרות למגדל. מאוחר יותר, פלין נעצר ונידון למוות. מקסימוס מביא בריונים מהפונדק להציל את פלין, ומקסימוס פלין רצים בחזרה אל המגדל. מתוך רמזים שונים שמצאה במהלך ההרפתקה שלה, רפונזל מבינה שהיא הנסיכה האבודה ומנסה לברוח מהמגדל. פלין בורח וחוזר למגדל, עולה בשערה של רפונזל רק כדי לגלות שהיא קשורה לקיר. גות'ל דוקרת אותו מאחור ומתכוננת לקחת את רפונזל למקום מסתור חדש. רפונזל אומרת לגות'ל שהיא לא תפסיק להתנגד אלא אם כן היא תוכל לרפא את פלין. בידיעה דרפונזל שומרת על המילה שלה, גות'ל מסכימה, אבל לפני שרפונזל מרפאה אותו, פלין משתמש בשבר של ראי שבור וקוצץ את שערה אשר לאחר מכן הופך לחום ומאבד את כוחו. בגלל זה, גות'ל במהירות מתחיל להזדקן. זיקית המחמד של רפונזל, פסקל, משתמש בשיער לגרום לגות'ל ליפול מהמגדל והיא הופכת לאבק לפני שהיא נוחתת על הקרקע.

רפונזל מנסה לרפא את פלין הגוסס, שבנשימתו האחרונה מצהיר על אהבתו אליה. רפונזל בוכה. דמעה אחת, המלאה בכוחותיה, נוחתת על לחיו ומחייה אותו. בחזרה בממלכה, משפחת המלוכה מתאחדת והמלך והמלכה מברכים את פלין למשפחה.

מדבבים

דמות מדבבים בגרסה האנגלית מדבבים בגרסה העברית
רפונזל מנדי מור משי קליינשטיין
פלין ריידר זאקרי לוי מיכאל עינב
אמא גות'ל דונה מרפי לימור שפירא

הפקה

"פלונטר" היה בפיתוח במשך שש שנים ועלה יותר מ-260 מיליון דולר להפיק.[2] במקור הודיעו באפריל 2007 כי האנימטור דין ולינס יביים את הסרט לצד גלן קין.[3] ב-9 באוקטובר 2008, דווח כי קין וולינס התפטרו מתפקידם כבמאים, והוחלפו על ידי הצוות של ביירון הווארד ונייתן גרנו, המנהלים של סרט האנימציה "בולט". קין נשאר כמפיק בפועל, בעוד ולקינס עבר לפתח סרטים קצרים אחרים.[4]

שינוי שם הסרט

"הנסיכה והצפרדע", סרט האנימציה הקודם של דיסני, התקבל היטב על ידי מבקרים שונים[5] וגרף כמעט 270 מיליון דולר ברחבי העולם, אך לא היה מוצלח כמו שדיסני קיוו.[6] דיסני האמינו כי הדגש על נסיכות גרם לבנים להימנע מלראות את הסרט.[6] על מנת לשווק את הסרט לשני המינים, דיסני שינו שמו של הסרט מ"רפונזל" ל"פלונטר" תוך השמת דגש על פלין ריידר, הדמות הגברית של הסרט.[6] דיסני ספגו ביקורת על שינוי הכותרת הקלאסית כאסטרטגיה שיווקית. פלויד נורמן, אנימטור לשעבר של חברת וולט דיסני ופיקסאר אמר, "הרעיון לשנות את הכותרת של קלאסיקה כמו 'רפונזל' ל'פלונטר' הוא מעבר לטיפשי. אני משוכנע שהם לא ירוויחו מכך דבר פרט לכך שהציבור יראה את דיסני כמנסה נואשות למצוא קהל."[7]

פסקול

מס' שם משך
1. When Will My Life Begin? (מתי חיי יתחילו?) 2:32
2. Mother Knows Best (אמא יודעת הכי טוב) 3:10
3. I've Got a Dream (יש לי חלום) 3:11
4. I See the Light (אני רואה את האור) 2:47

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ "Walt Disney Studios Rolls Out Slate of 10 New Animated Motion Pictures Through 2012". PR Newswire. נבדק ב-2010-11-23.
  2. ^ Chmielewski, Dawn C.; Eller, Claudia (21 בנובמבר 2010). "Disney Animation is closing the book on fairy tales". Los Angeles Times. נבדק ב-2010-11-23. {{cite news}}: (עזרה); כתב נטוי או מודגש אסור ב: |publisher= (עזרה)
  3. ^ "LaughingPlace.com: Rhett Wickham: Rapunzel Gets Second Director – Apr 12, 2007 (The #1 Site for Disney)". LaughingPlace.com. Retrieved 2010-11-23.
  4. ^ "Ain't It Cool News: Glen Keane leaving Disney's RAPUNZEL. Who's stepping up?". AintItCool.com (2008-10-10). Retrieved 2011-03-23.
  5. ^ "The Princess and the Frog @ Metacritic". Metacritic listing of mainstream reviews. נבדק ב-5 בפברואר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ 1 2 3 Dawn C. Chmielewski & Claudia Eller (2010-03-09). "Disney restyles 'Rapunzel' to appeal to boys". Los Angeles Times. נבדק ב-2010-03-12.
  7. ^ Claudia Eller (2010-03-09). "Disney wrings the pink out of 'Rapunzel'". Los Angeles Times.