שיחת משתמש:ביקורת/ארכיון 5

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 5 שנים מאת 2A01:6500:A042:4F76:B0AF:7345:461D:3719 בנושא שלום ובוקר טוב!

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

האתרוג[עריכת קוד מקור]

שלום ביקורת, עכשיו כשאתה בירוקרט, זה הזמן להשלים את הערך על האתרוג המחורץ. גילגמש שיחה 13:50, 22 בפברואר 2017 (IST)

הביורוקרטיה במשרד החקלאות זה ליגה אחרת. . ביקורת - שיחה 13:51, 22 בפברואר 2017 (IST)
אין ברירה, ביקורת. הקהל לוחץ ואין מה להציג. יש לנו ערכים לחודש הקרוב בלבד! גילגמש שיחה 14:11, 22 בפברואר 2017 (IST)

היי[עריכת קוד מקור]

אם לא הבנת, גם מדובר באביה, גם מינוי זמני, וגם חוסר עניין לציבור. המשך יום נעים. בברכה: eli - שיחה 07:36, 24 בפברואר 2017 (IST)

הבנתי גם הבנתי. אביה רלוונטי לערכה, ודאי כל עוד אין לו ערך משלו, מינוי לנשיא קק"ל גם אם הוא זמני הוא חשוב. ולציבור יש בו עניין רב. ביקורת - שיחה 07:38, 24 בפברואר 2017 (IST)

התייעצות באשר לשם משתמש שנפתח לא מזמן[עריכת קוד מקור]

ערב טוב, ביק,
כפי שאתה יודע, אני נוהג לחסום שמות משתמש שנפתחים בניגוד לכללים המקובלים אצלנו, לפי עקרונות שונים (בין אם מדובר בשמה של אישיות מוכרת מאוד מחוץ לוויקיפדיה, בין אם מדובר בשם משתמש שמזכיר משתמש מוכר בוויקיפדיה, בין אם מדובר בשמות פוגעניים, וכו') – ומבקש בתקציר העריכה מן הנרשם להירשם בשם חדש. לפני מספר דקות נרשם אצלנו משתמש חדש תחת השם "ליובאוויטשער". לטעמי, זה שקול לכך שמישהו יירשם תחת שם המשתמש "הרבי מליובאוויטש", ולכן סברתי שיש לחסום אותו, ולבקש שיירשם בשם אחר. אבל ייתכן שאני טועה, ולכן אודה על עצתך בעניין. אלדדשיחה 20:11, 25 בפברואר 2017 (IST)

אם כבר, אז מה עם משתמש:השם? ואם זה באמת בעייתי, האם יש להתערב בעצמנו בשינוי שמו, אחר שהוא כמעט ולא מבקר כאן? קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 21:24, 25 בפברואר 2017 (IST)
אני נוטה לא להתערב בשני המקרים, אלא אם ייעשה שימוש חריג לרעה. ליובאוויטשער הוא מקביל לחב"דניק ולא לרבי שליט"א עצמו, ושיערב להם. "השם" זה סתם שם נייטרלי, לא רואה את הבעיה. יש משתמש פעיל ששמו מקביל ל"השם הגדול הגיבור והנורא", שזה כבר קצת יותר מופרע. ביקורת - שיחה 21:37, 25 בפברואר 2017 (IST)
תודה, קיבלתי. בעניין משתמש "השם" ראיתי בעבר, ולא סברתי שיש לעשות משהו בעניין. דא עקא שאת השם האחרון לא ראיתי, אבל אי אפשר לעשות בעניין דבר, כי אפשר לראות בכך רצון להעצמתו וכו', ולאו דווקא התחזות עצמית של הנרשם לשם שתחתיו הוא נרשם. לכן השם הזה אולי נראה מוגזם, אבל קשה למצוא עילה לחסימתו. אלדדשיחה 21:39, 25 בפברואר 2017 (IST)
כתבתי 'מקביל' לכן לא ראית. לא משנה. תכל'ס, כדאי למעט בחסימות יש מספיק אנשים שמעשיהם ירחקום. ביקורת - שיחה 21:42, 25 בפברואר 2017 (IST)
הצתה מאוחרת... ;-) כן, כבר דיסקסנו את הנושא בעבר. טוב, זה האחרון הוא בבחינת fait accompli. :) אלדדשיחה 22:01, 25 בפברואר 2017 (IST)
כן. עושה רושם כזה. . ביקורת - שיחה 22:03, 25 בפברואר 2017 (IST)
אני הייתי פוסל את שם משתמש: מלא כל הארץ כבודי. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
לאלמוני, לא הבנתי מה מפריע לך התחכום של המילים? איני רואה בכך משהו פוגעני. אגב ביקורת, שליט"א כפשוטו? קריצהחיים 7שיחה00:44, 28 בפברואר 2017 (IST)
לאלמוני, על השם הזה דיברנו. לחיים, שליט"א כפשוטו כרמזו כדרושו וכסודו כמובן. ביקורת - שיחה 01:23, 28 בפברואר 2017 (IST)

עוד נושאים לייעוץ...[עריכת קוד מקור]

שלום שוב ביקורת ואהוד, אני מקווה שאתם בטוב בימים אלה. בהמשך להתכתבותנו על נושאי ערכים שהוצעו למיזם חינוכי בתחום שואת יהודי איטליה: אולי תוכלו לחוות דעה על החשיבות האנציקלופדית של הנושאים הבאים, שהוצעו לכתיבה במסגרת אותו מיזם חינוכי?

  1. פנסיון פינס - פנסיון שהיה אבן שואבת ומקום מפגש של גדולי רוח יהודיים שהגיעו לרומא. ספר המבקרים של הפנסיון נמצא לפני זמן מה בזבל. יש בו הקדשות חשובות ביותר (אפילו מביאליק!). ראה סיקור כאן וכאן.
  2. הרב ד"ר אלברטו משה סומך - רב הקהילה היהודית בטורינו כיום. הסבר עליו באיטלקית נמצא כאן.
  3. הרב סרגיו יוסף סיארה - היה הרב הראשי של טורינו. כתב ספר זיכרון על היהודים אשר גורשו מאיטליה. מידע עליו מופיע כאן. וכאן ניתן למצוא רשימה של ספרים שנכתבו על ידיו.
  4. האחיות בוצ'י - שתי אחיות ניצולות שואה שסיפורן יוצא הדופן זכה לתהודה רבה. ראה לדוגמה סיקור כאן וכאן.
  5. מחנה העקורים שזיפולי (sciesopoli).

כרגיל, הרבה תודה והערכה. בברכה, Shai-WMIL - שיחה 18:32, 26 בפברואר 2017 (IST)

שלום שלום. על פנסיון פינס נראה שאפשר לכתוב. משה אלברטו סומך - גבולי, סביר להניח שלא יעבור. סרגיו סיירה חשוב. לגבי האחיות בוצ'י, אין לי מושג לרוחב הפרסום של סיפורן, אם הוא אכן רחב יש חשיבות. מחנה העקורים שזיפולי חשוב, אם יש מספיק חומר. ביקורת - שיחה 18:50, 26 בפברואר 2017 (IST)
אני מסכים עם משתמש ביקורת. לגבי תעתיקי השמות, רצוי להתייעץ עם דוברי איטלקית. למשל, לא ברור לי איך מתעתקים sciesopoli לעברית. בברכה, Ehud Amir - שיחה 11:55, 27 בפברואר 2017 (IST)
ביקורת ואהוד, המון תודה על הייעוץ המקצועי. העברתי את ההמלצות והדגשים שלכם למורה המוביל ואני בטוחה שהוא יעריך אותם. זו תרומה של ממש לפרויקט החינוכי הזה. אני מאמינה ומקווה שכלל קוראי ויקיפדיה העברית יוכלו ליהנות מתוצרים יפים כתוצאה מעבודת התלמידים על הנושאים שאושרו. המשך שבוע נעים, Shai-WMIL - שיחה 15:04, 27 בפברואר 2017 (IST)
שלום שוב ביקורת ואהוד, האם תוכלו לייעץ לגבי כמה רעיונות נוספים שעלו לצורך כתיבת ערכים חדשים במסגרת אותו מיזם? למקרה שכן - אלה הנושאים שהוצעו:
  1. מחנה העקורים Torre Tresca שבבארי - מידע עליו ניתן למצוא כאן וכאן.
  2. עמנואלה הרטום (איט') - היה יהודי ואחד מגיבורי תנועת ההתנגדות נגד הפשיזם והכובש הגרמני במלחמת העולם השנייה. בטורינו קרויים על שמו ספריה בבית כנסת, וכן בית ספר. בנוסף, פרימו לוי כתב עליו בספרו "הזהו אדם".
  3. "נאום הדגל" של משה שרת - באפריל 1945, ביקרו משה שרת וחנה רובינא במחנה העקורים בריזיגלה. שרת הגיע מלווה בדגל ישראל. את הביקור סיים משה שרת בהנפת הדגל ונשיאת נאום. דבריו של משה שרת בנאום זה חוזרים על עצמם בנאומו ברחבת האו"ם ב-1949, שהיה נאום השגריר הישראלי הראשון באו"ם. הנאום מופיע כאן, מידע עליו מופיע כאן, ומידע על הנאום בעצרת האומות המאוחדות מופיע כאן.
  4. אלדו ברינצ'י (איט') - היה אב מנזר סן דמיאנו (San Damiano) באסיזי בזמן מלחמת העולם הראשונה, ואחד משלושת מקימי המחתרת באסיזי, שהצילה יהודים רבים. מידע נוסף עליו מצוי כאן וכאן.
  5. אלדו לאטס - היה ראש הקהילה היהודית בלוב. מידע עליו ניתן למצוא כאן.
  6. האור בקצה המגף - סרט דוקומנטרי המתמקד בסיפוריהם של מחנות עקורים בכמה מקומות בדרום איטליה. מידע עליו ניתן למצוא כאן, כאן וכאן.
  7. יהודה טובין - כתב את הספר "בין הסניו והבונקר במילא 18"- עדות אישית מימי שרותו בבריגדה (החטיבה היהודית הלוחמת - חי"ל). מידע בסיסי עליו ניתן למצוא כאן, וכאן מופיעה עדות קצרה שלו.
הרבה הרבה הערכה ותודה, כרגיל. בברכה, Shai-WMIL - שיחה 16:14, 6 במרץ 2017 (IST)
שי היקרה שלום. את ספרו של טובין קראתי בעבר והוא השפיע עלי עמוקות. הספר עצמו ודאי חשוב כמקור לקורות החי"ל ופעילותם של חיילי החי"ל במחנות העקורים, אבל איני יודע אם יש לאיש ולספר חשיבות אנציקלופדית. לגבי יתר הנושאים, אני לא בקיא בהם. מצטער שאני לא יכול לעזור יותר. באופן כללי, אני מניח שאם יש ערך על נושא מסוים בשפה זרה, לערך הזה בעברית יש סיכוי גבוה יותר לשרוד דיון חשיבות. כל טוב, Ehud Amir - שיחה 11:09, 9 במרץ 2017 (IST)
אהוד, הרבה תודה על התשובה החמה והנכונות לסייע. מעריכה זאת מאוד. גם אני חשתי לגבי טובין שהנושא אינו מתאים כ"כ לערך עצמאי.
ביקורת, אולי תוכל להוסיף חוות דעת ולשפוך אור על שאלת החשיבות של נושאים אלה?
הרבה תודה והערכה, וכמובן - פורים שמח, Shai-WMIL - שיחה 17:55, 9 במרץ 2017 (IST)
Shai-WMIL, פורים שמח. אין לי חוות דעת נחרצת. שני הראשונים נראים לי חשובים, אבל לגבי השאר איני יודע. ביקורת - שיחה 18:43, 9 במרץ 2017 (IST)
ביקורת, תודה רבה על המענה. כרגיל, מעריכה מאוד את הנכונות לסייע. לגבי הנושאים שלא הוכרעו כאן - ברשותך, העברתי לדוד שי, אולי במקרה תהיה לו דעה... תייגתי אותך ואת אהוד בדף השיחה של דוד, כך שאם תרצו ניתן יהיה להמשיך את השיחה שם. בברכה, Shai-WMIL - שיחה 18:06, 12 במרץ 2017 (IST)

הרמב"ם[עריכת קוד מקור]

התגלגל לידיי הסיפור הזה על ילדותו של הרמב"ם. הסיפור רצוף בעיות כרונולוגיות וכל מיני. אבל אולי במקרה יש לך (או למישהו מבאי דף שיחתך) מושג מה מקורו? • צִבְיָהשיחה • ד' באדר ה'תשע"ז 22:33, 2 במרץ 2017 (IST)

הסגנון ודאי מפוברק. על שאר הבעיות עמדת בעצמך. יכול להיות שיש משהו באגרות שבדפוס ליפסיה שייחוס חלקן מפוקפק, אבדוק שם בהמשך. ביקורת - שיחה 22:44, 2 במרץ 2017 (IST)
האם אוכל לשאול מה הן אגרות דפוס ליפסיה? כי הסיפור הגיע תחת הציון שזה מופיע ב"אגרותיו של הרמב"ם". • צִבְיָהשיחה • ד' באדר ה'תשע"ז 23:18, 2 במרץ 2017 (IST)
יש מהדורה של אגרות הרמב"ם שיצאה לאור בליפסיה בשנת תרי"ט, יצאו עוררין על ייחוס חלק מהאגרות שם. ביקורת - שיחה 00:09, 3 במרץ 2017 (IST)
כאן מביאים את זה בשם סדר הדורות בשם שלשלת הקבלה. • צִבְיָהשיחה • ה' באדר ה'תשע"ז 00:20, 3 במרץ 2017 (IST)
טרחתי להוריד את שושלת הקבלה מ-hebrewbooks כדי לחפש שם, אבל הרש"ית שלי לא מספיק טובה בשביל לקרוא את הגופן והאיכות הנוראה וגם להבין מה אני קוראת. • צִבְיָהשיחה • ה' באדר ה'תשע"ז 00:22, 3 במרץ 2017 (IST)
הנה הסיפור המקורי כפי שהוא מופיע שם (שלשלת הקבלה מכיל הרבה באבע מעשה'ס מספר יוחסין השלם כידוע, שקיבלם כאמת מפי הגבורה, ואינו נחשב בר-סמכא, אבל בכל זאת הסיפור שכן מופיע שם לא כולל את כל מה שטפלו עליו בהמשך):
”כתב בשלשלת הקבלה דף מ"ה סוף ע"ב, ראיתי בקונטרס ישן כי ר' מיימון אביו לא היה רוצה לקחת אשה, ויהי כמו בחצי ימיו בא לו בחלום איש אחד וצוה לו שיקח לאשה בת קצב פלוני שהיה דר בעיר אחת קרובה לקורדובה, והיה מהתל מזה החלום וירא לו זה החלום פעמים רבות עד שלקחה, ותהר לו ותלד לו את הרמב"ם ותקש בלדתה ותמת, ואח"כ לקח אשה אחרת ויהי לו בנים ממנה, וזה הרמב"ם היה קשה ההבנה מאד שמעט רצון היה לו בלמוד ואביו היה מכהו עד כי נואש ממנו וקראו בן הקצב ויגרשהו מביתו, והרמב"ם הלך לו לבית הכנסת ויישן וייקץ ומצא עצמו נהפך לאיש אחר, וברח מפני אביו וילך אל עיר שהיה שם הרב ר' יוסף אבן מיגאש והתחיל ללמוד ממנו והפליג להתחכם, אחרי ימים רבים שב אל קורדובה ולא הלך לבית אביו וביום השבת התחיל לדרוש ברבים דברים נוראים, ואחר הדרשה קמו אביו ואחיו וישקוהו ויקבלוהו בסבר פנים.” ע"כ הציטוט בסדר הדורות. (בדקתי את המקור בשלשלת הקבלה ואין המשך לסיפור...).
בכל מקרה, זה אכן מתאים למחקר על גלגולי סיפורים וטלפון שבור, כותב המאמר לא ראה את הרמב"ם אלא שמע את הסיפור ולכן למשל המסופר בספר יוחסין שאמו של הרמב"ם מתה בעת לדתו, תורגם במאמר שהבאת למילים: ”הרמב"ם מספר שהוא גדל אצל אימא שלא העניקה לו חמימות וקירבה אימהית, ומובן מתוך דבריו שגם זה גרם לו באותה תקופה שיהיה לו רק מעט רצון ללמוד”... ביקורת - שיחה 08:40, 3 במרץ 2017 (IST)
תודה תודה על פענוח הפרשיה! • צִבְיָהשיחה • ה' באדר ה'תשע"ז 16:42, 3 במרץ 2017 (IST)
TZivyA, ברשותך תוספת מאוחרת למען הפרוטוקול: ל. ליינר, היה או להד"ם? מסע בעקבות סיפור "בן הקצב", מוסף שבת קודש - יתד נאמן תשס"ז, באתר אוצר החכמה. ביקורת - שיחה 23:27, 27 באפריל 2017 (IDT)

באתי להגיב[עריכת קוד מקור]

שם, ואז ראיתי שכבר הקדמת אותי. :) אלדדשיחה 21:17, 4 במרץ 2017 (IST)

אתה צדיק ומלאכתך נעשית בידי אחרים. :) שמח בשבילך. ביקורת - שיחה 21:18, 4 במרץ 2017 (IST)
אלדדשיחה 21:19, 4 במרץ 2017 (IST)
בזמן שכתבת את הודעתך הראשונה כאן, הייתי עסוק בשליחת דוא"ל. בדוק את התיבה שלך. ביקורת - שיחה 21:22, 4 במרץ 2017 (IST)
מאוד מאוד מעניין. מה שנקרא, Curiouser and curiouser... חששתי כך . זו הייתה תחושה מוקדמת. מיד אבדוק. אלדדשיחה 21:23, 4 במרץ 2017 (IST)

חתול בשק[עריכת קוד מקור]

ראה en:Pig in a poke. ראובן מ. - שיחה 12:05, 8 במרץ 2017 (IST)

הכל טוב. עדיין יש מקום לעברית. ביקורת - שיחה 12:49, 8 במרץ 2017 (IST)
האמת שאם תרצה לכתוב את הערך חתול בשק (ביטוי), יש לי כבר מקור או שניים מוכנים לתת לך (בשקית שקופה. עשר אגורות עליי). ראובן מ. - שיחה 20:35, 8 במרץ 2017 (IST)
אי אפשר לקחת את זה כל כך לריאליה, היום יעצרו אותך על חתול בשק בעוון התעללות בחסרי ישע, לא בגין הימורים או מרמה. ביקורת - שיחה 21:00, 8 במרץ 2017 (IST)

הבירוקרטיה עושה לך טוב[עריכת קוד מקור]

יצא לי להתקל היום במגוון תגובות שלך בדפי השיחה של מספר ערכים/עורכים ואני רוצה להחמיא על אופן הטיפול בכל אחד ואחד מהאירועים. התייחסות עניינית, מכובדת, אך עם זאת גם תקיפה. אני והפתיל הצר שלי מקנאים באנשים עם אורך רוח. תודה לך. Eladti - שיחה 00:04, 9 במרץ 2017 (IST)

תודה על הדברים. לילה טוב. ביקורת - שיחה 00:09, 9 במרץ 2017 (IST)

קובץ:Adib Boroumand.jpg[עריכת קוד מקור]

שלום,

העלית לוויקיפדיה תמונה ברישיון בשימוש הוגן אבל לא ציינת בתבנית הרישיון את המקור ממנו נלקחה התמונה, או שציינת ויקיפדיה אחרת כמקור. ציון המקור המדויק הוא חלק מתנאי הרישיון בשימוש הוגן. (ויקיפדיה אחרת אינה מהווה מקור). או שהעלית את הקובץ עם תבנית שימוש הוגן לא נכונה. יש לתקן את הרישיון ולהוסיף את המידע החסר, אחרת התמונה תימחק.

תודה, השתמשתי בתבנית החדשה, אנחנו מרוקנים את קטגוריה:ויקיפדיה - תמונות שימוש הוגן שהועלו שלא בהתאם להנחיות, וויקיפדים ממלאים אותה בחזרה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 18:42, 14 במרץ 2017 (IST)

לפי התכנית שלי, תוך ימים ספורים התמונה תהיה בוויקישיתוף ואוכל למחוק אותה מכאן. ביקורת - שיחה 18:45, 14 במרץ 2017 (IST)
תוכניות תוכניות, אבל את הקובץ יש להעלות מלכתחילה לכאן לפי הכללים. ועל זה נאמר אם בארזים נפלה שלהבת קריצה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 18:55, 14 במרץ 2017 (IST)
נו!!! כמו ששלמה ניצן היה אומר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 20:22, 19 במרץ 2017 (IST)
אני רואה שלא העלו. העתקתי את המקור מוויקיפדיה הפרסית. ביקורת - שיחה 20:35, 19 במרץ 2017 (IST)

שאלה[עריכת קוד מקור]

שלום ביקורת. מבקש לשאול אותך, (בבחינת "הם פורשים ובוכים..." כלומר על שהעליתי בדעתי לשאול אותך זאת מלכתחילה.) לאור דבריו של משתמש:H. sapiens בהצבעה: "...שהתעלמתי מפנייתך (אף שנכתבה לאחר שלא מעט כבר הצביעו)". שמא משמע ממנה לקוראים שהייתה פנייה אישית לבוא להצביע ? מי-נהר - שיחה 18:29, 15 במרץ 2017 (IST)

חלילה. הוא מתכוון כמובן לתגובה שלי בדיון בדף ההצבעה. ביקורת - שיחה 18:39, 15 במרץ 2017 (IST)
תודה על ההבהרה, הכי טוב לשמוע בפה מלא. וסליחה על כך. אני מייד אסיר את השאלה מהדיון שלא ייכנס ספק לליבם של אחרים. מי-נהר - שיחה 18:54, 15 במרץ 2017 (IST)
לא, אתה אמור עכשיו לפרוש ולבכות. קל וחומר מהמצב שלפני ההבהרה. ביקורת - שיחה 19:48, 15 במרץ 2017 (IST)
כשאמרתי "הכי טוב לשמוע", לא התכוונתי שהיית צריך להשמיע, אלא שזה עוזר לשואל. לכן זה לא היה חלק מהפנייה אלא חלק ממהודיה. מי-נהר - שיחה 19:55, 15 במרץ 2017 (IST)
לא רוצה להתאכזר, אבל אני לא שומע בכי ולא רואה פרישה. תבנית:חיוך מרושע. ביקורת - שיחה 20:01, 15 במרץ 2017 (IST)
אני מתנצל נכבדי אבל יש לי בעיות בהבנת הפער בין מרכיבים שונים של תקשורת. (לכן גם היה לי בעיה בפער בין ההיגיון לבין התוכן המילולי המטעה בביטוי "פנייתך"). ואני נוטה להתייחס ברצונית תהומית לרוב מה שנאמר לי, ויתר על כן אני מבין כמעט מכל דבר לפחות כמה אפשרויות. לכן למשל את המשפט האחרון אני לגמרי לא יודע איך להבין. אבל אני כן מבין שאני לא אמור לחפור בזה יותר כאן. מלבד לעשות את החשבון נפש. אודות ההווא אמינא שהיה לכך מקום לספק... ושבמשפט האחרון ניסית אולי בדרך של עין קורצת, להקל מעט מהתגובה הקודמת. שאותה בכל מקרה עלי לקחת ברצינות כזו או אחרת. ואני מקווה שכעת אני מפרש נכון. ובהזדמנות זו אני רוצה להודות לך על הצגת העמדה המכובדת והבהירה מאד שכתבת בדיון ההצבעה. ועל אף שיש לי מה להשיב עליה לגופה, אני מנסה להחזיק בהמלצותיה של חנה למעט בתגובות. ולאפשר לאחרים לעשות זאת. לפחות בינתיים. ושיהיה ערב טוב. מי-נהר - שיחה 20:13, 15 במרץ 2017 (IST)
הכל בסדר. אתה איש טוב וזה העיקר. כל השאר בונוס. ביקורת - שיחה 20:14, 15 במרץ 2017 (IST)

הועבר לדף שיחה:טישי

בנציון כהן[עריכת קוד מקור]

שלום רב. אנא ראה את מצבו של הערך החדש הנ"ל, שנכתב בידי משתמש:פרץ הכהן. לפרץ יש זכויות רבות, אבל אין לו יכולת לכתוב עברית ברמה סבירה. אני סבור שצריך להעביר את הערך למרחב המשתמש, וכן לאסור עליו להעלות ערכים חדשים, ללא אישור של בר-סמכא כלשהו שיאשר שהערך כתוב באופן סביר. נרו יאירשיחה • י"ט באדר ה'תשע"ז • 12:02, 17 במרץ 2017 (IST)

אין לו יכולת לכתוב בעברית תקנית, לכך אני מודע מזה זמן רב. אני מניח שהוא יחשוב שיש לי כעס אישי עליו, כי כבר הערתי לו בנושא זה די הרבה. צריך לאשר רטרואקטיבית את הערכים שלו. גם מבחינה לשונית וגם ברמת המקורות. ביקורת - שיחה 12:07, 17 במרץ 2017 (IST)
אוקיי, מה עושים? נרו יאירשיחה • י"ט באדר ה'תשע"ז • 12:12, 17 במרץ 2017 (IST)
אמשיך לעקוב, המשך גם אתה. אולי אקח את זה כפרויקט בהמשך. בינתיים כדאי לבקש ממפעיל מערכת כלשהו שיסכים לקרוא את הערכים האחרונים שהעלה ולחוות דעה. ביקורת - שיחה 13:39, 17 במרץ 2017 (IST)

התהליך האסטרטגי לשנת 2017 - הזמנה אישית[עריכת קוד מקור]

היי ביקורת,

אני פונה אליך בתור ביורוקרט מצד אחד, ובתור משתמש ותיק ומכובד במיזם מצד שני.

כפי שבטח שמעת, לאחרונה החל התהליך האסטרטגי לשנת 2017 של קרן ויקימדיה, אשר, במקביל לעשרות קהילות ויקי ברחבי העולם, במגוון שפות שונות, מתקיים גם בשפה העברית, בדף זה. נכון לעכשיו, אנחנו נמצאים בשלב הראשון של הדיון (החלק העקרוני יותר), שעוסק בכיוון הכללי של תנועת ויקימדיה כולה למשך 15 השנים הבאות. חלק זה של הדיון יתנהל עד ל-15 לאפריל.

אני מודע לכך שחלק לא קטן מהעורכים בוויקיפדיה העברית לא ממש "מתחברים" לשייכות שלנו לתנועת ויקימדיה העולמית, ולא תמיד רואים קשר ישיר בין פעילות התנועה הגלובלית ובין פעילות הקהילה המקומית שלנו. זאת חרף העובדה שלהחלטות השונות שמתקבלות במסגרת התנועה היו ויהיו השפעה מהותית על סביבת העבודה של כולנו במהלך השנים הבאות, כמעט בכל תחומי הפעילות. זאת כמובן גישה לגיטימית לחלוטין.

באופן אישי, אני בטוח (וזאת הסיבה שלקחתי על עצמי את התפקיד) שלקהילת דוברי העברית יש בהחלט מה לתרום לתהליך, וחשוב לי מאוד שהאופי הייחודי של קהילת דוברי העברית, שפעילה בצורה יוצאת דופן ביחס למספר דוברי השפה, יבוא לידי ביטוי במסגרת התהליך. עד כאן זה התפקיד שלי, אבל אני לא יכול לעשות זאת לבד, ואני זקוק לעזרה שלך, ושל עורכים נוספים.

אשמח מאוד אם תוכל, בזמנך החופשי, להעיף מבט בדף התהליך האסטרטגי, ולהביע את דעתך לגבי השאלה המרכזית, מה אנחנו רוצים לבנות או להשיג יחדיו כתנועה במהלך 15 השנים הבאות. אם גם תהיה מעוניין לקרוא מידע נוסף על התהליך, או להשתתף בדיון ולהתייחס לנקודות מסוימות שהועלו בו כבר, אתה יותר ממוזמן .

(הערה: מצאתי לנכון לפנות באופן אישי אליך, ולעוד מספר מצומצם של עורכים ותיקים ומוכרים במיזם, שלדעתי יוכלו לתרום ולקדם את הדיון בצורה משמעותית. במידה ומסיבות כלשהן אינך מעוניין/יכול להשתתף, אין שום בעיה, ואתה יכול כמובן גם להסיר את ההודעה הזו מדף השיחה).

תודה רבה! ‏Lionster ‏(WMF)12:14, 17 במרץ 2017 (IST)

תודה על פנייתך. רשמתי לעצמי לפני כמה ימים לפנות לכך זמן. זה יגיע מתישהו. מקווה מאד. שבת שלום בינתיים. ביקורת - שיחה 13:02, 17 במרץ 2017 (IST)
סליחה שאני דוחף פה את האף, אבל ראיתי כבר כמה פעמים את ההודעה שהושארה על ידי Lionster במקומות שונים, אך זה לא אמר לי כלום. למה? נכנסתי פעם ופעמיים לקישורים ולא הצלחתי להבין מה קורה. דבר ראשון, התרגום לעברית הוא מזערי וממילא מסנן את אלו שאינם קוראים אנגלית שוטף. שנית, מה שכן כתוב בעברית ומה שקראתי באנגלית, לא הבנתי מה רוצים מאתנו. איך אני רוצה שוויקיפדיה תיראה עוד 15 שנה? שאחרי צבא כל חייל יוסיף עוד שנת שירות בוויקיפדיה, וכן כל איש אקדמיה יתרום שנה לפני הפנסיה, ושיהיו בוויקיפדיה 500 מיליון ערכים. מה זה משנה מה הייתי רוצה? לא מצאתי שם איזה רעיונות כבר יש ואיפה מוסיפים רעיונות, עם מי ומה יש לדבר, וכו' וכו'. בקיצור: ההודעה לא אמרה לי כלום. אני חושב שכמותי יש עוד הרבה ויקיפדים, ואם העניין יוגש טוב יותר, תהיה היענות גבוהה יותר. בברכה, קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 14:11, 17 במרץ 2017 (IST)
אוסיף שהבאנר הגדול מפריע לי בעריכות. מכיוון שהוא גדול, הוא נטען יותר לאט, וכשהוא עולה – הוא מזיז לי את כל הדף, לרבות דפי עריכה ודפי תצוגה מקדימה. מדיניות ויקימדיה הייתה ללא פרסומות, ובפועל כל יום יש באנר כזה או אחר של ויקימדיה, שמזיז את הדף בזמן העריכה ובזמן התצוגה. עורך-בורוכוב - שיחה 14:16, 17 במרץ 2017 (IST)
גם לי הבאנר מפריע. הוא דוחף הכל למטה. Liad Malone - שיחה 15:50, 17 במרץ 2017 (IST)
Lionster ‏(WMF), לתשומת לב. ביקורת - שיחה 15:51, 17 במרץ 2017 (IST)
קודם כל, תודה רבה לביקורת על התיוג.
עורך-בורוכוב, Liad Malone, אני מקבל את ההערה שלכם. אני לא ממש בקיא בעניין הטכני, כך שאני מתייג את משתמש:חיים 7, שעיצב את הבאנר הנוכחי. האם ניתן להקטין אותו קצת?
קובץ על יד - הסוגיה שאתה מעלה מתייחסת לאחד מהעניינים הבעייתיים ביותר - כיצד להציג את תנועת ויקימדיה ואת פועלה לאלו שפחות היו מעורבים בפעילות הבינלאומית של התנועה, וזאת בצורה הפשוטה ביותר שניתן, ומבלי להעמיס עליהם יותר מדי מידע, מה שפשוט יגרום להם לא להשתתף. המטרה בדפים המקושרים לדף הראשי, היא לנסות ולהעניק מידע בסיסי ומתומצת על תנועת ויקימדיה לעורכים שפחות היו מעורבים בפעילות התנועה בעבר, וזאת מבלי להעמיס עליהם יותר מדי. עם זאת, ההנחה היא שלפחות חלק מהמשתתפים בדיונים השונים (בעיקר בקרב הקהילות הגדולות יותר) היו מעורבים בעבר בפעילויות של ויקימדיה. לגבי הקהילה העברית-זה ספציפית פחות רלוונטי, וזו אכן נקודה חשובה.
לעניין התרגום - לפני יומיים, בשעה שהתכנית יצאה לפועל, כל הדפים הרלוונטיים היו מתורגמים לעברית בצורה מלאה. לצערי, הצוות האסטרטגי מכניס בצורה שוטפת תיקונים ושיפורים שונים, וכתוצאה מכך, לא תמיד ניתן לתרגם את החלקים המעודכנים באופן מיידי (נכון לעכשיו, התרגום לעברית נעשה כמעט ורק על ידי), ומדי פעם צצות תוספות/פסקאות שונות בשפה האנגלית. בהקשר זה, וכפי שכתבתי בזמנו במזנון ובדף הייעוץ הלשוני, אשמח עם עוד משתמשים יסייעו במלאכת התרגום השוטף, וזאת גם הזדמנות מצוינת להכיר יותר את התנועה ואת התהליך האסטרטגי.
המטרה בשלב זה, כפי שמתוארת בדף, היא לנסות ולגבש כיוון כללי, במסגרתו התנועה תצעד לכיוון העתיד. אין ספק שמדובר בשאלה מאוד רחבה, וזאת הסיבה שניסינו לתת מספר דוגמאות לתשובות ודרכים לענות עליה במסגרת הודעת העריכה בדף השיחה, אבל בסופו של דבר, כל אחד מאיתנו רואה את התנועה בצורה שונה, ולכן, קיימות אינספור תשובות לשאלה. הנקודה היא שזה כן משנה מה היית רוצה, ותשובה לפיה לדעתך, יש מקום להעמיק את הקשר בין ויקיפדיה למוסדות ציבוריים אחרים (צבא, ממשלה, מוסדות חינוך), כפי שעולה ממה שכתבת כאן, היא בהחלט תשובה מצוינת לשאלה.
כידוע, לא תמיד הדברים שרואים מכאן רואים גם משם. גם אם הנוסח הנוכחי גובש על ידי הצוות האסטרטגי במחשבה שזה הנוסח הטוב ביותר לפנות לכלל קהילות הויקי - זה לא אומר שאין מקום לעשות בו שינויים במידה ויש דברים לא ברורים. השאלה היא, כיצד לדעתך ניתן להגיש את הנושא לקהילה בצורה טובה יותר, וכיצד ניתן להבהיר את הדברים בצורה פשוטה יותר? ‏Lionster ‏(WMF)16:51, 17 במרץ 2017 (IST)
ולבסוף, אשמח אם תהיה מעוניין להעביר את פסקת הדיון הזו לדף השיחה. אם הבנתי נכון, מדובר בשאלות שרלוונטיות לכלל העורכים, וחשוב שהעניין יוצג גם שם.
במידה וקיימות שאלות נוספות כלשהן, אשמח לענות עליהן.
תודה, ‏Lionster ‏(WMF)16:51, 17 במרץ 2017 (IST)
אם אתה רוצה התערבות של הקהילה, אתה צריך לגרות אותה. הייתי מציע להעלות את הדברים במזנון (מקום שיותר מוכר לציבור הוויקיפדי) ומשם להעביר זאת לדף רלוונטי עבורך. במזנון תציע מה בדיוק אתה מצפה מהקהילה, תעלה מספר רעיונות וכיוונים, ותנסה לקלוט את הדברים איך הם נראים אצל הקהילה. לדוגמה, אתה יכול לשאול מפורשות "למה אף אחד לא מגיב לי?". אם הדברים יהיו בגובה העיניים, יש סיכוי גבוה יותר שתקבל פידבק למיזם הזה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 17:11, 17 במרץ 2017 (IST)
אחד מהקשיים לפעול במיזם כמו ויקיפדיה, הוא שכל עורך נוטה להתמקד בנושאים ספציפיים שמעניינים אותו. מהניסיון שלי, דווקא הניסיון "לדחוף" נושא מסוים פעם אחר פעם בפני הקהילה יוצר תחושה לא נעימה בקרב אנשים (וגם מבחינתי), כאילו הם "נדרשים" לענות (ראה גם את ההתייחסות לעניין הבאנר המציק, דוגמה נוספת שיוצרת אנטגוניזם). זאת גם הסיבה שבחרתי (לאחר התייעצות מול מספר ויקיפדים ותיקים, במספר פלטפורמות) לקיים את הדיון בדף נפרד ולא ברצף של דפים במזנון, בו מתקיימים דיונים שרלוונטיים לוויקיפדיה בלבד (מה שעלול גם להדיר משתמשים חדשים יותר, או מפרויקטים אחרים). עם זאת, העליתי עד עכשיו 3 הודעות שונות במזנון, כמו גם בייעוץ הלשוני, בלוח המודעות, ובמקומות נוספים, ולא קיבלתי משוב כלשהו מהקהילה. זאת הסיבה שבחרתי לפנות למספר עורכים ותיקים בצורה ישירה (כרגע רק לביורוקרטים), על מנת להבין טוב יותר מה דעתם בנושא. זאת גם הסיבה שנמנעתי משימוש בכלים נוספים לשליחת הודעות המוניות, שיוצרים תחושה של "ספאם". ייתכן שיש מקום לכתוב הודעה נוספת במזנון בהמשך, לאחר שיעבור זמן נוסף, אבל בינתיים, אשמח לשמוע מהם התיקונים שכדאי לבצע לדעתך (ולדעת אחרים שאולי עוקבים אחרי הדף). ושוב, תודה על הנכונות לתת משוב. ‏Lionster ‏(WMF)17:35, 17 במרץ 2017 (IST)

בכל מקרה אחר[עריכת קוד מקור]

בכל מקרה אחר הקהילה היתה מכריזה עליה כטרול. ראה למשל עריכותיה בערך מגדר וזיהום סביבתי ובדף השיחה שלו. בנוסף, היא עדיין מנסה לגייס ויקיפדים להצבעה שכבר נסתיימה. וזאת עוד לפני שהתחלנו לדון בהכפשותיה על הצבעה שלי בויקיפדיה. שלשום הייתי אינטרסנט, היום אני כבר בריון עברייני. זה עובר כל גבול. אבקש התערובתך כבירוקרט. בנוסף, היא ממש משחיתה ערכים, מחד לא רוצה לתקן את המידע ולהיכנס למלחמת עריכה, מאידך זאת.חבלה באמינותה של ויקיפדיה. תום - בואו נדבר - החיוך שלך הופך אותי להרבה יותר שמח. 07:03, 18 במרץ 2017 (IST)

אני מציע שתפסיק "לרדוף" אחריה לכל מקום. היא מקבלת תחושה של רדיפה וזה מתחבר להרגשה הרעה שלה מול התאגידים וההון-הגדול. אל תדאג, גוף האנציקלופדיה בריא, ודברים מוטים יוסרו במוקדם או במוקדם יותר. ביקורת - שיחה 19:31, 18 במרץ 2017 (IST)
יש בעיה בערכים שנכתבו כחובה במסגרת קורס, ובעיה גדולה אף יותר כשמדובר בקורס במגדר, תחום שאינו מסתפק במידע תאורטי אלא שואף לשנות את המציאות בנושאים שנויים במחלוקת. כבר נכווינו עם זה בעבר, חבל שלא לומדים לקח. נרו יאירשיחה • כ"ג באדר ה'תשע"ז • 14:24, 21 במרץ 2017 (IST)

הועבר לדף שיחה:ספרי חסידות
(ומשם לשיחת משתמש:Pilpelet/ספרי חסידות)

להקדים תרופה למכה - מלחמות עריכה ...[עריכת קוד מקור]

ביקורת שלום רב. אני פונה אליך בעקבות עריכת מחיקה נוספת בערך דפנה מאיר. עריכה שמדלגת על דפי השיחה במקום שמכל ויקפד מנוסה מתבקש להתנהג בצורה מסודרת בבואו לערוך ערך כה שנוי במחלוקת. לעשות כמו כל אחד אחר ובואו לשנות את הקיים. להסביר זאת בדף השיחה בטרם הוא מבצע זאת. הנה כעת תקציר זה של משתמש:Eladti תוך שימוש בתקצירי עריכה כאילו שיחתיים דיוניים. סגנון והתנהלות לא מסודרת כזו תביא ליותר מלל והתרחקות מכל תוצאה של כל אחד שמבקש לעמוד על עמדתו בכל מחלוקת שם. היה ולא תיהיה התסייגות ממילא לא יימנע מלבצע העריכה. היה ותיהיה הסתייגות, ממילא היא תתקיים רק בצורה לא יעילה כידוע במצבים כאלה בשל פתיחתם בצורה כה לא שיתופית. מאחר והינך מצוי שם אני פונה אליך למען תוקדם תרופה למכה על כולנו עקב של שיח לא יעיל. זה אפילו לא שמדובר בהסרת מידע פסול המחייב בהילות בעריכה, אלא במידע שיחלקו האם הוא מיותר. בברכה, מי-נהר - שיחה 00:12, 24 במרץ 2017 (IST)

כלומר מבקש מעורבותך מול אחרים ולא שאני מייחס זאת לך. מי-נהר - שיחה 00:12, 24 במרץ 2017 (IST)
מי-נהר, אתה ביצעת בערך מספר רב של עריכות בימים האחרונים. האם לפני כל עריכה שביצעת פנית לדף השיחה לוודא שיש הסכמה של מרבית העורכים??? האם הערך שאתה ערכת לא היה שנוי במחלוקת??? אל תדרוש מאחרים, מה שלא דרשת מעצמך. Eladti - שיחה 00:12, 24 במרץ 2017 (IST)
יש הבדל בין הסרת מידע קיים שהיה בשבועות האחרונים שעמד לפני המתדיינים ועמד גם בהצבעה הקודמת. לבן עריכות שאינן הסרת מידע קיים. אתה אמור להבין את זה ולא לייצר מריבות במקום שרק יסתום את הקשב המכבד ההדדי ויביא למלל מיותר. אם היית כותב במשפט בדף שיחה על זה ועל דברים אחרים בהמשך ייחסך לכולם הרבה מאד. ולגופו של ענין הייתי מגיב שאני יכול להבין את הטענה העניינית על כך ואני לא מתסייג לעריכה זו. והיית מחכה מעט ומבצע זאת. מחר זה יהיה משהו אחר וייקבר דיון רק על המריבות מי עשה מה כמה ולמה לא בסדר. מה אנו חדשים פה ? מה זה לא ערך מרובה מחלוקות? אנחנו היחידים כאן ? מי-נהר - שיחה 00:18, 24 במרץ 2017 (IST)
ואגב לא עשיתי שום שינוי מהותי בערך. הוספתי קישור חיצוני ותיקנתי קט'. כעת זה מינורי אבל הכיוון הזה המידרדר כך הוא ברור. מה רוצים? לדבר בשפה של גרסה יציבה על הכל ללא הקשר ? מה זו ההתנהגות הזו ? לא למדנו שלדבר מעט קצר ובמקום שמתבקש חוסך הרבה מכולם אחר כך? (לשון רבים לא מתייחס לבעל האכסניה.) מי-נהר - שיחה 00:29, 24 במרץ 2017 (IST)
גם אני לא עשיתי שום שינוי מהותי. הסרת ציטוט ארוך של פוליטיקאי מערך שכלל לא עוסק בו אינה מהותית. אפילו אתה כותב שהיית מסכים לעריכה, אז על מה המהומה שאתה מעורר כאן??? Eladti - שיחה 00:40, 24 במרץ 2017 (IST)
אני לא שמתי המידע ולא אני ולא אתה יחידים כאן. מידע קיים שמשנים אותו יש להתייחס אליו ככזה שמוטב לפנות לדף שיחה, מידע חדש רק אם פוגשים הסתייגות כגון בביטול עריכה. זה לא שתיקנת שגיאה זה שהסרת מידע. אחר לא יראה הבדל בין זה לבין ציטוט אחר. אנא פנו לדף השיחה והיו סבלניים. מי-נהר - שיחה 00:49, 24 במרץ 2017 (IST)
וד"א היה וישנו מידע נוסף ששקלתי להעלות לערך אבל לא עשיתי זאת כלל כי היה לי ברור שיהיה לגביו מחלוקת ושלא אעשה נכון אם לא אפנה קודם לדף השיחה. למרות שראיתי כמה שהציעו לכתוב אותו. בחרתי לא להעלות אותו ולא לדון עליו בעצמי. מי-נהר - שיחה 00:52, 24 במרץ 2017 (IST)

מאחר ואנו נמצאים באכסניא של ביקורת, איני בטוח שזה בסדר מצידי להמשיך להתדיין כאן, במיוחד כאשר הוא לא בחר להתייחס. ומאחר וEladti הביע כאן שקרא את הדברים, על אף שאיני יודע אם הדברים התקבלו אצלו, לכן אני אנסה להימנע מלהמשיך הדיון ללא הבעת רשות מבעל האכסניא. ואף מבקש סליחתו על ההטרדה בכך. אם יאות להגיב כהבנתו אשמח ואם לא, אכבד זאת. ליל מנוחה לכולכם. מי-נהר - שיחה 00:57, 24 במרץ 2017 (IST)

גילוי נאות: לא קראתי, רק העברתי עין. אם הדיון יימשך אקרא מחר. לא הייתי כאן בשעות האחרונות ולכן לא התייחסתי. הרשות נתונה להשתמש בדף לכל דיון שהוא לשם שמים. מי-נהר, אם אני זוכר נכון דובר מפורש שיש בערך פגמי עריכה ואולי גם אמרת שאתה רק עוזר לאלו שרצו לשחזר אותו וכמובן שלא תהיה לך בעיה עם עריכת תוכן אחרי שיוסכם על השבת הערך. לערך הזה אין גרסה יציבה בשלב זה והניסוח הנוכחי הוא רק הצעה. אני הייתי מציע לתת לכל אשר נדבו לבו לעשות בחכמה, לערוך ככל שיראה לנכון, וכשתתייצב גרסה חדשה בטוב טעמם של ויקיפדים מנוסים, ננסה להשוות בין הגרסה המקורית לזו החדשה ולהעמיד את הנקודות העיקריות שתישארנה במחלוקת לדיון מסודר וברור. ביקורת - שיחה 01:14, 24 במרץ 2017 (IST)


סאה (מידת נפח)[עריכת קוד מקור]

שלום ביקורת. בזמן האחרון אני מנסה קצת לסדר ולהוסיף מה שנצרך בענייני מידות ומשקולות, כעת לאחר שכבר ביצעתי כמה קיטלוגים, שמתי את ליבי, כי הערך סאה (מידת נפח), הוא בכלל על בית סאה כנראה משהו שאין לו יד ורגל בעניין זה קישר את הערך עם השם הנ"ל, אשמח אם תטפל בזה, אין לי פשוט מושג מה לעשות כדי לסדר את הטעות, תודה מראש. בן-ימין - שיחה 02:20, 27 במרץ 2017 (IDT)

העפתי את הערך למרחב המשתמש. זה אחד שיש לו יד ורגל אבל לא רוצה להשקיע. זה לא ערך אנציקלופדי. אגב, כמובן שסאה של בית סאה כן קשור. אתה יכול כעת לכתוב ערך על מידת סאה, כמובן עם מקורות ראויים. נסה את ספריהם של וייס ובניש. ביקורת - שיחה 02:41, 27 במרץ 2017 (IDT)
תודה, אכן שמתי לב גם עריכותיו, כדאי להסביר לו שעדיף איכות על כמות... בן-ימין - שיחה 14:39, 27 במרץ 2017 (IDT)
שים עינך על הערך לתך גרוע לא פחות, נראה שאפשר להתייאש מלתקן הכל, חבל... בן-ימין - שיחה 14:59, 27 במרץ 2017 (IDT)
החזרתי את ההפניה שיצר בשעתו ינבושד. ביקורת - שיחה 15:59, 27 במרץ 2017 (IDT)

מה יהיה איתנו?[עריכת קוד מקור]

שמת לב? eli - שיחה 00:47, 28 במרץ 2017 (IDT)

לא שמתי. תוכל לרמוז למה כוונתך ברמז יותר עבה? ביקורת - שיחה 00:50, 28 במרץ 2017 (IDT)
למעשה התכוונתי לשיחזור. אבל אם כבר מדברים. ראיתי שדחית את בקשתי לחסימת שני אנונימים. שתי הבקשות שלי היו חסימה בין גסויות. בברכה: eli - שיחה 01:09, 28 במרץ 2017 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: :::דחיתי בנימוק ("עברו שעות ולא שבו"), אנחנו לא חוסמים אנונימיים בגין גסות חד-פעמית כשאינם פעילים כי הכתובת משתנה ותשמש מחר מישהו אחר.
הערת אגב: דחיתי את הבקשות ב-00:52, ואתה פנית אלי ב-00:47. האם תוכל לפרש? ביקורת - שיחה 01:14, 28 במרץ 2017 (IDT)
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: תודה על תיקון דבריך. גם על השחזור אינני מבין את השאלה "שמת לב?" - ודאי ששמתי לב! היעלה על הדעת ששחזרתי מישהו בלי לשים לב??? מקווה שבכל זאת הדברים הובהרו. לילה טוב בינתיים. ואנא ממך, זהירות רבה ביחס לעורכים מזדמנים גם אם הם אנונימיים. ביקורת - שיחה 01:14, 28 במרץ 2017 (IDT)
לילה טוב גם לך. בברכה: eli - שיחה 01:32, 28 במרץ 2017 (IDT)

נתי 770[עריכת קוד מקור]

מה הסיפור של האיש שהמפעילים לא מאשרים לו את הרשאת בדוק עריכות? האיש מנפיק מאות עריכות והרשאה זו תקל עלינו מאוד. בברכה: eli - שיחה 03:33, 28 במרץ 2017 (IDT)

אנחנו יכולים לסמן את כל העריכות של כולם אוטומטית וזה יקל מאד. אי אפשר לסמן אוטומטית כבדוקות, עריכות של מי שאינו מתבטא היטב בעברית. ראה דף שיחתו. ביקורת - שיחה 09:36, 28 במרץ 2017 (IDT)

מחכים לעזרתך[עריכת קוד מקור]

למעלה מאלף תמונות עלו בשעה טובה. מחכות לטיפולך. עוד יש לי לקט ושכחה להוסיף לעגלה. איך נדע מה כבר טופל (שלא תהיה עבודה כפולה)? קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 20:36, 28 במרץ 2017 (IDT)

אפשר להסיר מהקטגוריה המוסתרת כל מה שטופל, זה נשאר ברשימת ההעלאות שלך. ביקורת - שיחה 20:43, 28 במרץ 2017 (IDT)
אם כך אז הייתי מעדיף להמתין מעט עם הטיפול בתמונות, משום שכך יקל עליי לראות מה כבר העליתי. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 21:10, 28 במרץ 2017 (IDT)
אני חושב שאפשר גם ליצור קטגוריה נסתרת זמנית שתציין "תמונות שהועלו בידי פלוני ולא טופלו" וממנה למחוק, אבל צריך לדבר על זה עם Geagea. ביקורת - שיחה 21:17, 28 במרץ 2017 (IDT)
עזוב, אני מקווה לסיים עם זה מחר/תיים. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 23:11, 28 במרץ 2017 (IDT)
באמת סיימתי היום עם העלאות. יש עוד כמה תמונות שהושמטו, אך אני לא מצליח למצוא אותן. אשמח לעזרתך ב"קטרוג". קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 19:40, 30 במרץ 2017 (IDT)
File:2 יער נחציולי, רודנה, או גלוגוב.jpg, היער נמצא לפי ויקיפדיה העברית ליד לנצוט, וכנראה חלק מהאנשים קוראים לו יער פלקיניה. ביקורת - שיחה 20:21, 30 במרץ 2017 (IDT)
את האפשרות נחציולי הוא קיבל בגלל הערך בוויקיפדיה, ואת שאר השמות לפי גרסת המדריך ועוד גרסה שמצאתי איפשהו ברשת. את מיקומו ליד לנצוט נוכחתי בעצמי... קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 20:28, 30 במרץ 2017 (IDT)
אה. הפסיק בלבל אותי לחשוב שהסתפקת רק לגבי המיקום וכתבת שיער נחציולי ממוקם ברודנה או בגלוגוב. ביקורת - שיחה 20:43, 30 במרץ 2017 (IDT)
אני מקווה שאתה סולח לי על אי ההבהרה המספקת. כשעומדים לפניי כמה אלפי קבצים למיון וחלק גדול מהם להעלאה, מתן שם ועוד, הראש כבר שט...
האם אתה מתכוון גם לתת לקבצים תיאורים (בעברית ו/או באנגלית). אם כן, אני חושב שתהיה לכך תועלת גדולה. לדוגמה, בקובץ זה אם היה מתואר בתוך הקובץ כי היער ממוקם ליד לנצוט, ביום מן הימים, כשמישהו יכתוב (ערך/הרחבה ניכרת) על הזוועה שהתרחשה במקום בשנות השואה, הוא יוכל למצוא את התמונה. אחרת, ספק גדול אם יגיע אליו. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 20:50, 30 במרץ 2017 (IDT)
אם יהיה ברור לי התיאור אכתוב. למה אתה לא מסיר את המקוטרגים מהקטגוריה של מחוסרי קטגוריה? ביקורת - שיחה 20:58, 30 במרץ 2017 (IDT)
על איזה מקוטגרים כוונתך. אני לא קטגרתי בינתיים. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 21:05, 30 במרץ 2017 (IDT)
אוקיי. כנראה אחרים קטרגו. סדרתי את זה. ביקורת - שיחה 21:10, 30 במרץ 2017 (IDT)
קובץ על יד, העפתי כמה מאות בשביל הסיפתח. לאוורר את הקטגוריה. הולך לכתוב איזה ערך בשביל ליהנות. ביקורת - שיחה 21:39, 30 במרץ 2017 (IDT)
בדיוק עכשיו הצצתי ברשימת המעקב בוויקישיתוף וראיתי את הימבה עבודה שעשית. יש לך איזה כלי שדרכו אתה "מקטרג"/מקטגר כמה ביחד? על כל פנים - תודה רבה! קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 21:43, 30 במרץ 2017 (IDT)
ודאי, "‏Cat-a-lot" כמו שיש בוויקיפדיה העברית, צריך להגדיר את זה בהעדפות שלך שם. ביקורת - שיחה 21:57, 30 במרץ 2017 (IDT)
זהו. שיערתי לעצמי שכאן הקסם. גיאה המליץ לי להשתמש בזה. הגדרתי זאת בהעדפות, אך אני לא יודע איך עובדים עם זה :( קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 22:41, 30 במרץ 2017 (IDT)
עדיין לא. ביקורת - שיחה 22:45, 30 במרץ 2017 (IDT)
נו, מקווה. אולי אתה תוכל לשנות זאת לבעבר לא. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 22:49, 30 במרץ 2017 (IDT)
קובץ על יד, יש הדרכה מעולה לגאדג'ט הזה. ביקורת - שיחה 22:51, 30 במרץ 2017 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

מעניין לעניין, אשמח אם בהתאווררות הבאה תוכל להעלות ערך על הרב יעקב דוד וינטרוב מרדומסק. כשהיינו ברדומסק נאמר שם הפלגות על גדולתו. יש גם בספרים ובגוגל (אין להחליפו עם נכדו שנשא את אותו השם). על בנו כבר יש ערך. תודה מראש. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 22:49, 30 במרץ 2017 (IDT)

יום אחד נגיע לפולין. אבל נראה לי שהאוורור עם הערך הנוכחי הולך לתת לי אוויר לכל הקיץ... ביקורת - שיחה 22:51, 30 במרץ 2017 (IDT)
לא הבנתי. אתה סבור שהערך אמור להיות כל כך גדול? אגב, שכחתי לומר שכמובן יש לי תמונות של קברו (כמו זו). קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 23:01, 30 במרץ 2017 (IDT)
סליחה, מצאתי ועוד איך את הערך המדובר. סחתין! זה לרגל האלף? קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 23:10, 30 במרץ 2017 (IDT)
לרגל ה-1850... לא באמת, במקרה זה הגיע עכשיו. ביקורת - שיחה 23:30, 30 במרץ 2017 (IDT)

1,000 ערכים "אמתיים"!!![עריכת קוד מקור]

מ ז ל ט ו ב ! (תזכורת למקרה ששכחת על מה אני מדבר ) שמח שוויקיפדיה העברית זכתה בחציית הרף הזו, יישר כוח עצום! המשך כך! מקווה לחזות בהשלמת האלף השני בקרוב, לכל הפחות באחד ה"מרומה". Mbkv717שיחה • ג' בניסן ה'תשע"ז • 21:52, 30 במרץ 2017 (IDT)

תודה על הברכות, לא יודע איפה אתה בודק את זה. עדיין חושב שפירושונים חשובים לא פחות ולפעמים אף יותר מקצרמרים בנושאים פחות חשובים. יש קצרמרים שהם באמת סתם דף הפניה מפוצל, אבל יש כאלה שהם מלאכת מחשבת. ביקורת - שיחה 21:55, 30 במרץ 2017 (IDT)
1,000? וואו. אז אני כבר מעניק לך משהו (יצירה אישית שעשיתי בעבר לעורכים מוכשרים וחרוצים כאלה). קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 22:15, 30 במרץ 2017 (IDT)
פשוט מאוד, אני עוקב אחרי מניין הערכים שלך ומוריד את מספר הפירושונים. אני יכול להבין את הגישה שלך בעניין הכללתם ולא באתי לבקר אותה אם כך השתמע מדבריי. Mbkv717שיחה • ג' בניסן ה'תשע"ז • 22:17, 30 במרץ 2017 (IDT)
כל הכבוד, על האלף ואף על אלה שמעבר לכך! אלדדשיחה 22:23, 30 במרץ 2017 (IDT)
אכן, כל הכבוד. יואב ר. - שיחה 22:28, 30 במרץ 2017 (IDT)
מזל טוב. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:33, 31 במרץ 2017 (IDT)

עיטור שר האלף[עריכת קוד מקור]

שר האלף

תודה ענקית לך על תרומותיך המרובות והאיכותיות. הבעת הערכה מיוחדת לרגל העלאת 1,000 ערכים. התכבד נא לקבל את עיטור שר האלף. כי לך נאה, כי לך יאה. בהוקרה, קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 22:18, 30 במרץ 2017 (IDT)

תודה על הברכות. ברשותך, התאמתי את העיצוב למקובל בדף זה (ראה בארכיונים). ביקורת - שיחה 22:53, 30 במרץ 2017 (IDT)
בכיף. רק אשמח להבין מה הקטע. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 23:07, 30 במרץ 2017 (IDT)
אני יותר אוהב את העיצוב הזה. הוא יותר עדין בעיני. עדיין לא מצאתי את העיצוב המושלם עבור דף המשתמש, אבל זה סיפור אחר. ביקורת - שיחה 23:31, 30 במרץ 2017 (IDT)

מה הקטע[עריכת קוד מקור]

עם הארכיונים שלך? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:34, 31 במרץ 2017 (IDT)

כן. גם אני קיבלתי התקפת תיוגים, וכעת אני מבין שיש עוד רבים כמוני... קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 00:35, 31 במרץ 2017 (IDT)
אכן, גם אני קיבלתי כמה תיוגים מכיוונך, ונכנסתי לראות במה מדובר... גיליתי שמדובר בארכוב. אלדדשיחה 00:47, 31 במרץ 2017 (IDT)
אני ממש מתנצל. זה באג דבילי, לא מבין למה זה כך. תיוג אמור להיות רק עם חתימה, וכמובן לא חתמתי. יש עוד באג דומה, אם כבר מדברים, שכאשר מישהו משחית ערך שהיה בו קישור לערך שיצרתי ומישהו אחר משחזר אותו, אני מקבל הודעה שנוצר קישור לדף שיצרתי. בשביל מה זה טוב? ביקורת - שיחה 01:09, 31 במרץ 2017 (IDT)
ביקורת, יש אפשרות לבטל את ה"נוצר קישור לדף" דרך העדפות ← הודעות. בברכה, אורשיחה15:43, 31 במרץ 2017 (IDT)
אור, תודה. אבל אני כן רוצה לדעת כשנוצר קישור חדש לדף. ביקורת - שיחה 16:21, 31 במרץ 2017 (IDT)
במדינה מתוקנת היו מוציאים על מעשה כזה להורג 35 תיוגים! eli - שיחה 02:17, 31 במרץ 2017 (IDT)
גם אני קיבלתי תיוגים ממך. אני זוכרת שבעבר קיבלתי מתקפת תיוגים מחיים 7 שהוא סידר את ארכיוניו, מענין לשמוע האם נמצא לזה פתרון. יעלי - שיחה 02:20, 31 במרץ 2017 (IDT)
יעלי, אולי להמציא תג __ללא_תיוג__ או משהו כזה. אמיר? • חיים 7שיחה15:37, 31 במרץ 2017 (IDT)
התיקון האמתי הוא לבטל את הצורך בארכיונים. בפייסבוק זה לא קורה, כי אין שם ארכיונים, ומעולם לא היו. וגם לא בשום אתר אחר. וגם פה לא צריכים להיות. כמה טוב שיש זרימה, שמבטלת את הצורך בהם. (וכן, אני יודע שבזרימה עכשיו הגישה לשיחות ישנות לא מספיק נוחה, אבל בחודשים הקרובים זה ישתפר.) --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 18:31, 1 באפריל 2017 (IDT)

האלישוי, העלישוי והלישוי[עריכת קוד מקור]

היי, אתה בטוח שהכוונה להולשוביצה? אין על הכפר ערך בג'ואיש ג'ן, ולעומתו יש על הולשוב [1] עם שם גרמני תואם. באנגלית מופיע שם עברי דומה למדי, ואפילו גוגל הצליחו לעלות על זה, לא שגוגל הם אמינים במיוחד בכל הקשור לשיום מקומות בעברית אבל עדיין. Mbkv717שיחה • ד' בניסן ה'תשע"ז • 13:28, 31 במרץ 2017 (IDT)

אופס. אני לא בטוח בכלל. זה היה מונח לי בראש כידיעה ברורה ממתישהו. אנסה למצוא מידע, אבל מה שברור שהעלישויא הייתה עיר ואם בישראל. ביקורת - שיחה 13:35, 31 במרץ 2017 (IDT)
Mbkv717, אתה צודק! ראה Šach Synagoge (Holešov)... ביקורת - שיחה 15:08, 31 במרץ 2017 (IDT)
שמח לעזור. מקווה שתוציא ערך טוב מכל הסיפור. Mbkv717שיחה • ד' בניסן ה'תשע"ז • 15:44, 31 במרץ 2017 (IDT)

יהדות וילנה[עריכת קוד מקור]

מחמת ההודעה בראש הערך, אני פונה אליך לשאול אם מעניין אותך שארחיב בעוד מאמרים מחקריים על יהדות וילנה בפסקה לקריאה נוספת. אם תרצה, תוכל למחוק אותם אחר שתשתמש בהם ותראה שאינם נחוצים בפסקה זו. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 13:41, 31 במרץ 2017 (IDT)

תודה על ההצעה. אם המאמרים מופיעים ברמב"י אין צורך, אם לאו, זה מעניין. אם הם עוסקים רק בתקופת הגטו 1939 ואילך זה מתאים יותר לערך גטו וילנה ולכן לא הבאתי. ביקורת - שיחה 14:00, 31 במרץ 2017 (IDT)
אני כמעט לא משתמש ברמב"י, ויקשה עליי להשוות. אם תרצה, אפשר מקסימום לסנן אחר כך. אני משער שאתה בקלות תוכל לדוג את אלו שכבר מופיעים שם.
נקודה נוספת, "ייווא לא הייתה מוסד בשעתו". מה הכוונה? היא הרי נוסדה כבר ב-1925. ראה כעת שם בערך בקישור האחרון שהוספתי על פעילותה טרום השואה. בהחלט נראה שהייתה מוסד מכובד. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 14:14, 31 במרץ 2017 (IDT)
דבר שלישי, שאולי יוכל לגוון לך מאוד את הערך (מבחינתי) הוא להשיג את הוידאו "חמש ערים". יש קישור אליו בקישורים חיצוניים ביהדות קרקוב, אך רק של חיי העיר בקרקוב. צריך למצוא איפה יש את הסרט המלא. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 14:37, 31 במרץ 2017 (IDT)
אכן טעות שלי, לא ברמה של ייווא בארה"ב אבל בהחלט מוסד. הסרט עוסק בשנים האחרונות, כמובן שאם אשיג אכניס אותו. באופן כללי קישורים שעוסקים בנושא ספציפי כדאי להכניס כהערת שוליים בקטע שעוסק באותו נושא. תודה על הכל. ביקורת - שיחה 14:54, 31 במרץ 2017 (IDT)
תרצה אפוא להשיב את ייווא לערך?
אם תרצה, יש לי את הסרט אצלי במחשב מאיפשהו, הוא אמנם מעט פגום, אך בהחלט עדיף מכלום. הבעיה היא רק הז"י. אם באמת אין בכך בעיה, אעביר לך אותו שתעלנו לערך. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 15:25, 31 במרץ 2017 (IDT)
אם זה מספיק מעניין בשביל לראות, אשמח שתשלח לי. אחר כך נחפש איזה אתר משדר אותו ברישיון. ביקורת - שיחה 15:30, 31 במרץ 2017 (IDT)

אהרן בן יוסי הכהן[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב. בין הזמנים הגיע, אז אני הולך לחזור להטריד אותך בתדירויות של פעם . נתקלתי באהרן בן יוסף מבוז'נסי (אני מניח שזה השם העברי לבלגנצי) שהועתק מהאנציקלופדיה היהודית. לא הצלחתי למצוא יותר פרטים בעברית באינטרנט בקשר לאחד שמוזכר באנגלית - לדעתך יש חפיפה? לחלופין יש לך מושג מי יכול לדעת יותר בנושא הזה? Mbkv717שיחה • ה' בניסן ה'תשע"ז • 22:41, 1 באפריל 2017 (IDT)

פה (סביב עמ' 22) הסתכלת?, נראה שלפחות המהדיר הזה לא עשה את הקישור. גם פוזננסקי לא (קראתי במהירות את כל הקטע הרלוונטי). יש ר' אהרן בן יוסי שהוזכר במרדכי בשני מקומות (יבמות פרק יב רמז נז <שם נראה שהיה תלמיד רבנו תם> ועבודה זרה פרק ב רמז תתיז). ביקורת - שיחה 23:12, 1 באפריל 2017 (IDT)
כפי שכבר ציינתי בפניך בעבר למיטב זיכרוני, לרוב אין לי גישה למחשב, ולנסות לעבור על היברובוקס/אוצר החכמה באינטרנט שפותח כל שנייה PDF נפרד בלי לדעת מה בדיוק אתה מחפש יכול להיות מתיש ביותר. תודה בכל אופן. Mbkv717שיחה • ה' בניסן ה'תשע"ז • 23:22, 1 באפריל 2017 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: כאן הספר המקורי של צונץ שממנו לקחו את המידע לאנציקלופדיה היהודית, דפדף (בחלונית) לעמ' 80 של הספר (94 בחלונית), הוא מדבר מפורשות על בעל התוספות שהזכרתי שמופיע במרדכי, אולי יש זהות ביניהם? הרי הם מדברים על "Bible commentator", אני לא רואה שצונץ מדבר על זה, אז אולי זה שילוב שהם עשו על דעת עצמם משני המקורות, או שצריך להבין גרמנית כדי לקרוא את צונץ בלי לפספס דבר כזה... ביקורת - שיחה 23:35, 1 באפריל 2017 (IDT)
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: אוצר החכמה פותח דפדוף רציף, וכך גם היברובוקס בדפדפן הבטא שלהם (הוסף לפני מספר הספר את מילות הקסם: "http://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=". ביקורת - שיחה 23:35, 1 באפריל 2017 (IDT)
אז ככה, בהחלט דבר גדול, יש שם OCR ועוד דברים מגניבים, וכמובן ששינתי את התבנית שתוביל לדף שמאפשר להכנס לממשק הזה. אך תאמר לחברה שם למעלה, שלא מצאתי את מילת הקסם (אם קיימת) לקישור לדף םפציפי בתוך הספר • חיים 7שיחה02:42, 2 באפריל 2017 (IDT)
באוצר הגדולים, ב, אות תצג, הוא מביא שהיו שניים או שלושה כאלו מאותה תקופה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 23:55, 1 באפריל 2017 (IDT)
תודה על הטיפ. Mbkv717שיחה • ו' בניסן ה'תשע"ז • 00:02, 2 באפריל 2017 (IDT)

ניישטאט[עריכת קוד מקור]

האם ידוע לך סתם ניישטאט/נוישטאט מהי? קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 01:05, 2 באפריל 2017 (IDT)

אין סתם. ניישטאט=עיר חדשה. זה תמיד בהקשר מסויים. כשזה מוזכר בהקשר של ראשונים אשכנזים, הכוונה לזו הווינאית. ביקורת - שיחה 01:32, 2 באפריל 2017 (IDT)
וכשמדברים על מקום הולדתו של הרב קלונימוס קלמן אפשטיין? אולי גם ראוי ליצור דף פירושונים, כדי שלא נפגוש קישור אדום, אלא כחול מוצהב המעודד הגדרה מדויקת. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 01:34, 2 באפריל 2017 (IDT)
נובי קורצ'ין (לפי ויקיפדיה האנגלית), השם מתאים (ז"א, השם המקורי "Nowe Miasto Korczyn" =העיר החדשה קורצ'ין, אח"כ התקצר. כל נובי-מיאסטו, מתורגם בספרות העברית עיר-חדש או ניישטאט). ביקורת - שיחה 01:38, 2 באפריל 2017 (IDT)
בוצע בוצע, תודה. סתם מעניין איך זה קשור ל"ניישטאט". תרגום? (כבר ענית בעריכה הבאה. סליחה) קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 01:44, 2 באפריל 2017 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: ניי, נוי, ניו = חדש (יורק החדשה = ניו יורק), שטאט = עיר (שטעטל = עיירה, בהקטנה). ביקורת - שיחה 01:46, 2 באפריל 2017 (IDT)
מיאסטו = עיר. אם זו הייתה השאלה. ביקורת - שיחה 01:47, 2 באפריל 2017 (IDT)

טרול האיים הקנריים[עריכת קוד מקור]

ערב טוב. רמת הפעילות שלי בחודשים האחרונים לא אפשרה לי לשים לב לתופעות מוכרות כמו זו. אני מניח שהוא לא צץ כך פתאום לאחר מספר חודשים; מה המדיניות הנוכחית לגביו? Mbkv717שיחה • ז' בניסן ה'תשע"ז • 21:11, 3 באפריל 2017 (IDT)

קצרמרים שלו מועפים למרחבי משתמש לפני שיטריח את הקהל להתנדב במיזמי התיירות של עיריית טנריף. ביקורת - שיחה 21:21, 3 באפריל 2017 (IDT)
אוקיי. לדווח בוק:במ? Mbkv717שיחה • ז' בניסן ה'תשע"ז • 21:33, 3 באפריל 2017 (IDT)
העברתי. ביקורת - שיחה 22:12, 3 באפריל 2017 (IDT)
כתבתי לאביהו, ראה שם. ביקורת - שיחה 22:16, 3 באפריל 2017 (IDT)

שאלות קישורים בעקבות אהרן וולקין[עריכת קוד מקור]

אמציסלאב=מסטיסלב (ראה שמות בג'ואיש ג'ן)? לוקאטש (שמואל דוד וולקין)=לוקאצ'י? Mbkv717שיחה • ח' בניסן ה'תשע"ז • 14:42, 4 באפריל 2017 (IDT)

לפי תדהר (ב, 889): מסטיסלאבל בפי היהודים אמצ'יסלאב; לוקאטש אכו הייתה בווהלין. ביקורת - שיחה 16:45, 4 באפריל 2017 (IDT)
קושרו, תודה! Mbkv717שיחה • ח' בניסן ה'תשע"ז • 19:56, 4 באפריל 2017 (IDT)

קישורים לאתר ויקיסוגיה[עריכת קוד מקור]

ביקורת שלום. משתמש:Betmidrash מכניס קישורים חיצוניים לאתר "ויקיסוגיה". לבדיקתך אם זה לגיטימי. אגסי - שיחה 21:00, 4 באפריל 2017 (IDT)

תודה על פנייתך. כמו לכל אתר, אם יש בערך הספציפי יותר חומר מאשר אצלנו זה טוב. ראיתי בשעתו את האתר, בהרבה ערכים הוא מורחב ואינפורמטיבי יותר, גם אם לא בסגנון המקובל כאן. ביקורת - שיחה 21:03, 4 באפריל 2017 (IDT)

קוורסקס[עריכת קוד מקור]

סליחה מראש אם יש חוצפה בשאלה; כשאתה מעלה ערכים כאלו, לצאת נקודת הנחה שלא נתקלת בדברים כאלו, או שאתה מגיע אליהם בשלב מאוחר יותר? Mbkv717שיחה • ח' בניסן ה'תשע"ז • 22:48, 4 באפריל 2017 (IDT)

אין חוצפה, השאלה במקומה. לא נתקלתי כי לא חיפשתי, הערך נוצר ברמה המינימלית ביותר, הכנסתי רק מה שנתקלתי בו על הדרך. ביקורת - שיחה 01:06, 5 באפריל 2017 (IDT)
סבבה. אם אחרי הכל תמשיך בשוונג להרחבה על הקהילות היהודית, מצאתי שלא נאמרה אפילו חצי מילה על היהודים בפלאנגה ובפרינאי. Mbkv717שיחה • ט' בניסן ה'תשע"ז • 13:05, 5 באפריל 2017 (IDT)
איפה לא נאמרה? ביקורת - שיחה 13:07, 5 באפריל 2017 (IDT)
מה שאתה רואה שם זו תוספות שלי, לפני כן לא היה כלום. Mbkv717שיחה • ט' בניסן ה'תשע"ז • 13:08, 5 באפריל 2017 (IDT)
הוספתי קישורים למקורות בעברית. ביקורת - שיחה 13:56, 5 באפריל 2017 (IDT)
תודה. שים לב שהייתה לך תקלדה בדף המשתמש וכתבת שילטה ולא שיללה. Mbkv717שיחה • ט' בניסן ה'תשע"ז • 20:42, 5 באפריל 2017 (IDT)

התייעצות[עריכת קוד מקור]

הי, איך להתייחס למשתמש (חדש, עריכות לא בדוקות) שבכלל העריכות האחרונות שלו מוסיף קישורים פנימיים לערכי שנים (נניח ל2004, 1977 וכו') למגוון ערכים? בברכה אמא של גולן - שיחה 13:46, 5 באפריל 2017 (IDT)

אם זה בכלל העריכות, אין בעיה. אם עושה רק את זה, כדאי להעיר לו שזה די מיותר. ביקורת - שיחה 13:50, 5 באפריל 2017 (IDT)
תודה, זה נראה כלל עריכותיו בשעתיים האחרונות. בברכה אמא של גולן - שיחה 13:53, 5 באפריל 2017 (IDT)

מרד התפוצות[עריכת קוד מקור]

היי
בפרק על מצרים יש אזכור ל"ציוריות דרמטית של הדלתא של הנילוס הרוויה בדמם של יהודים", כשהוא מתיחס לציטוט מתוך תלמוד ירושלמי, מסכת סוכה, פרק ה', הלכה א' (דפוס וילנא: דף דף כ"ג, עמוד א'), ונטען שם ש"תמונת מצב זו" חוזרת על עצמה גם במקומות נוספים, כגון תלמוד בבלי, מסכת גיטין, דף נ"ז, עמוד א'. לצערי, אני לא מצליח לאתר את אזכור הדלתא בטקסט. תוכל לעזור? Liad Malone - שיחה 16:42, 7 באפריל 2017 (IDT)

לא רואה אזכור של הדלתא, אבל בהחלט של שפיכות דמים בסדרי גודל: בירושלמי הנ"ל נאמר "ועירב דמן בדמן (של הגברים והנשים הידועות) והלך הדם בים עד קיפריס", הציטוט בבבלי הוא בסוף העמוד, מתייחס להרוגי ביתר. לא ברור לי מי ועל סמך מה החליט להתייחס לתיאור שבירושלמי כאילו הלך הדם מאלכסנדריה ועד קיפריס, אבל זה כנראה בגלל שהטקסט בתחילתו מייחס לטריינוס את החרבת הבסילקי של אלכסנדריה ובכלל זה חורבנה של הקהילה המקומית. ביקורת - שיחה 17:00, 7 באפריל 2017 (IDT)
לקטע בבבלי גיטין שמתייחס לחורבנה של ביתר: "א"ר זירא א"ר אבהו א"ר יוחנן אלו שמונים [אלף] קרני מלחמה שנכנסו לכרך ביתר בשעה שלכדוה והרגו בה אנשים ונשים וטף עד שהלך דמן ונפל לים הגדול שמא תאמר קרובה היתה רחוקה היתה מיל תניא רבי אליעזר הגדול אומר שני נחלים יש בבקעת ידים אחד מושך אילך ואחד מושך אילך ושיערו חכמים שני חלקים מים ואחד דם במתניתא תנא שבע שנים בצרו עובדי כוכבים את כרמיהן מדמן של ישראל בלא זבל", אני מוצא ציטוט של גדליה אלון תולדות היהודים בארץ ישראל, א, עמ' 249, שסבר כי "בקעת ידים" הוא תיאור של עמק הדלתא, ושהביטוי ידים הוא "ידי ים" או תיאור של זרועות הנילוס. ועל כגון דא נאמר במגילת סתרים: "או שכן או שלא". ביקורת - שיחה 17:05, 7 באפריל 2017 (IDT)
Liadmalone, הנה הספר, דפדף לעמוד 90 של הקובץ. ביקורת - שיחה 17:10, 7 באפריל 2017 (IDT)
שמא הכוונה לעמוד 49? קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 17:28, 7 באפריל 2017 (IDT)
אכן. העתקתי בטעות את הפרמטר השמאלי. ביקורת - שיחה 17:34, 7 באפריל 2017 (IDT)
אז אם כן, זו היא גם דעתו של יהודה ליב מימון (בספרו חגים ומועדים, עמ' ריא, הע' 19). ואם בכל אופן למצוא סמך לדברי הכותב שמצא את קיפריס עם דלתא, מצאתי מישהו שכן מתעקש על כך - ראו בקולמוס, גיליון 99, עמ' 23, הע' 23. הוא מתעקש שם שלא מדובר על קפריסין. איך אמרת ביקורת, או שכן או שלא. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 17:45, 7 באפריל 2017 (IDT)
מימון לא מחדש בדרך כלל, במקרה הנוכחי המקור של שניהם הוא שי"ר (ערך מלין ע' אלכסנדריה). עליהם חלקו אחרים: שמואל ייבין ונויבאואר. השיטות מובאות באנציקלופדיה לגיאוגרפיה תלמודית (זמינה באוצר החכמה) בערך בקעת ידים. אולי יום אחד מישהו יכתוב אותו גם אצלנו. ביקורת - שיחה 17:57, 7 באפריל 2017 (IDT)

אהבה[עריכת קוד מקור]

היי. לא היה איזו נוהל שלא רושמים דברים חולפים כמו מי יוצא עם מי או איפה נעשות עבודות בכביש, כי אנחנו לא עיתון, אלא רק דברים קבועים? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:06, 11 באפריל 2017 (IDT)

נוהל מסודר לא, אבל היו דיונים בעבר, אני תמכתי בשעתו - ככל שזכרוני אינו מטעני - בעמדה שהצגת כאן. ביקורת - שיחה 01:04, 12 באפריל 2017 (IDT)
אז למה כתוב בדפי המדיניות שאתה מאוהב? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 01:08, 12 באפריל 2017 (IDT)
פרט בבקשה. אני עייף ולא כל כך חד. ביקורת - שיחה 01:10, 12 באפריל 2017 (IDT)
אה. מצאתי. :) ביקורת - שיחה 01:11, 12 באפריל 2017 (IDT)
כל כך מהר? יפה. אז למה? או שזה מצב קבוע? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 01:17, 12 באפריל 2017 (IDT)
א. זה כעת מצב קבוע. ב. כל מה שנאמר שם הוא שניתן לטעון זאת. ג. מדובר שם רק בהקשר של פציעה בדרגה כלשהי. ביקורת - שיחה 01:20, 12 באפריל 2017 (IDT)
הייתי עונה לך משהו על א', אבל אני אתאפק. במקום זאת על כולם: :-). יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 01:25, 12 באפריל 2017 (IDT)
אין מה לענות, הצבתי בכוונה סתירה פנימית. אני רק משחק עם ההגדרות כדי לצאת בסדר. הכל טוב. חג שמח, תודה על החידה ולילה טוב. ביקורת - שיחה 01:29, 12 באפריל 2017 (IDT)
לילה טוב. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 01:31, 12 באפריל 2017 (IDT)

רש"ר הירש[עריכת קוד מקור]

מועדים לשמחה. אני חושב שהקישור שנמחק לא פעיל.--יוני קרלי - שיחה 13:05, 16 באפריל 2017 (IDT)

א. יש תבנית {{קישור שבור}} לקישורים שבורים, אולי זה לא פעיל זמנית.
ב. צריך לזכור שחלק מהסינונים מורידים הקישורים לבד כששומרים את הדף. ציון הלוישיחה • כ' בניסן ה'תשע"ז 14:18, 16 באפריל 2017 (IDT)

ג'ק המרטש[עריכת קוד מקור]

היי ביקורת. בפעם הבאה, עבור עריכות כאלה עדיף להשתמש בתבנית "הבהרה" ולא בתבנית "הערה" (כמו שעשית במשפט הראשון). אחרת קל מאוד לפספס את זה וגם תבנית "הערה" לא נועדה לכך. חג שמח. יורי - שיחה 17:58, 16 באפריל 2017 (IDT)

תודה Yuri, פספוס שלי כמובן. כמו שעשיתי במשפט הראשון. ביקורת - שיחה 18:04, 16 באפריל 2017 (IDT)

שיחת משתמש:נתי 770[עריכת קוד מקור]

היי. קח בחשבון את העריכות האחרונות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:20, 23 באפריל 2017 (IDT)

מה יש לקחת? צריך להזהיר. הכל בסדר. ביקורת - שיחה 21:01, 23 באפריל 2017 (IDT)
שתדע שדבר כזה יכול לקרות. האזהרה בתקציר לא מספיקה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:04, 23 באפריל 2017 (IDT)
מצדי כן. ביקורת - שיחה 21:16, 23 באפריל 2017 (IDT)
כן, לא מספיקה, או כן מספיקה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:51, 23 באפריל 2017 (IDT)
כן מספיקה. ביקורת - שיחה 23:10, 23 באפריל 2017 (IDT)

ערך על רב שנספה בשואה[עריכת קוד מקור]

לביקורת, שלום. לרגל יום הזיכרון לשואה הייתי רוצה לכתוב ערך חסר על רב שנספה בה. נדמה לי שפעם ריכזת רשימה כזו. האם תוכל להפנות אותי? לחילופין, תוכל להציע כעת רב מתאים? תודה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

לא ריכזתי, אבל אנסה בדקות הקרובות למצוא. ביקורת - שיחה 22:22, 23 באפריל 2017 (IDT)
הנה (כולם מופיעים ב"אלה אזכרה"):
  1. יוסף אלימלך כהנא (ה'תרכ"ו, 1866 - י' בסיוון ה'תש"ד, 31 במאי 1944, אושוויץ) - רבה של אונגוואר וראש הישיבה הגדולה בה
  2. יוסף ווסטרייך (ה'תרמ"ה, 1885 - ?1942, זברז') - הרב מקנצ'וגה וראש הישיבה בה, עסקן חשוב באגודת ישראל
  3. יחזקאל דוקקעס (ה'תרכ"ח, 1868 - 1943?) - חוקר חשוב מאד, רב באלטונה, נעצר באמסטרדם ונשלח לאושוויץ
  4. יעקב שליטא (1919–1942) - אחד משני רבניה של טרנופול, רב גליציאני מאד בולט
זהו בינתיים. אם לא מוצאים חן בעיני כבודו, אחפש מישהם אחרים. ביקורת - שיחה 22:43, 23 באפריל 2017 (IDT)
הכחלתי את האחרון. תודה רבה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
תודה לך. ביקורת - שיחה 23:54, 23 באפריל 2017 (IDT)
כעת הכחלתי גם את הראשון, שעליו יש הרבה יותר חומר, ונא ראה הערותיי בדף השיחה. אנמ (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
תודה רבה לך! למה שלא תירשם? אתה יכול לבחור לך כל שם אנונימי שתחפץ בו. כמו כן, בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 10:55, 24 באפריל 2017 (IDT)
אנסה אני לכתוב על דוקקעס. אגב, כיצד אתה ממליץ לכתוב את שם משפחתו? "דוקקעס" נראה יידי מדי, ו"דוקס" מאולץ. שמזן#שיחהערכי בראבו17:13, 24 באפריל 2017 (IDT)
מה הבעיה בדוקס? יש הרבה שכותבים אותו ככה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 19:01, 24 באפריל 2017 (IDT)
בינתיים שם הערך שאני כותב הוא "דוקקעס". אם אתה חושב שכדאי, אולי אעבירו. שמזן#שיחהערכי בראבו19:14, 24 באפריל 2017 (IDT)
לטעמי עדיף דוקס, אבל שווה להמתין לחוות דעת נוספת. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 19:24, 24 באפריל 2017 (IDT)
הוא כתב את שמו דוקקעס ולכן אפשר וסביר להיצמד לשמו. ביקורת - שיחה 02:08, 25 באפריל 2017 (IDT)

אני בטוחה[עריכת קוד מקור]

שידך רעדה שכהוספת את הכתבה הזו כמקור :-/ • צִבְיָהשיחה • א' באייר ה'תשע"ז 18:26, 27 באפריל 2017 (IDT)

כל האתרים החרדיים אינם מקור לכלום. צר לי שאני אומר את זה. אבל ניסיתי לחסוך לו חיפוש בגוגל שכנראה מאד הרתיע אותו. ביקורת - שיחה 18:31, 27 באפריל 2017 (IDT)
קצת מצחיק שצריך להמציא מקור ברשת לכזה דבר (בואו ונדרוש גם מקור בכל הערכים של מפקדי פקמ"ז וכד'), אבל אם כבר, יש גם מקורות בכיכר השבת: [2] [3]. וביקורת, אם ערוץ 7 עדיף לך מאלו החרדיים - [4]. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 20:56, 27 באפריל 2017 (IDT)
באופן מוזר נכתב הערך הזה שמואל איינשטיין על ידי נתי, שם משום מה הוא לא ראה לנכון להוסיף {{דרוש מקור}} על העובדה שהוא ראש ישיבה. ממש כמו האל נסתרות דרכיו. • צִבְיָהשיחה • א' באייר ה'תשע"ז 18:43, 27 באפריל 2017 (IDT)
הוא מנסה להתחכם. ר' שמואל איינשטיין לא היה ממנהיגי הציבור הליטאי והוא יודע זאת, הוא רוצה לעשות מאתנו צחוק ולדעתי הוא ראוי לחסימה רק בגלל העלאת הערך הזה. יכול להיות שהערך חשוב בגלל ההדרת כתבי רבי עקיבא איגר, אבל הוא יודע עליו רק שהיה ראש ישיבה קטנה וזה בא לחפות על המבוכה עם הערך יצחק אייזיק קעניג, ערך על ראש ישיבה-קטנה חב"דית שהוא ערך והתעלם מהעובדה שכותב הערך הסתיר את עובדת היות הישיבה ישיבה-קטנה, עובדה ששניהם יודעים ורק אנחנו לא. ביקורת - שיחה 18:56, 27 באפריל 2017 (IDT)
למרות שנתי עשה לי הרבה עבודה (אני משער שיותר מאשר לשניכם, אבל אולי אני טועה), אני חושב שהוא עדיין זכאי לחזקת החפות. אני לא חושב שרצה לעשות צחוק, אלא להראות שגם ליטאים חשובים בעיניו. יש מקום להבהיר לו שלא יסתיר בעתיד דברים מעין הנ"ל. נרו יאירשיחה • א' באייר ה'תשע"ז • 21:02, 27 באפריל 2017 (IDT)
נרו יאיר, קרא נא את הגרסה האחרונה של נתי לשמואל איינשטיין, לפני שהאלמוני הסיר את השטות. ביקורת - שיחה 21:04, 27 באפריל 2017 (IDT)
לדעתי הוא פשוט כתב כמו שהוא רגיל, להשביח את המקח. גם את זה צריך להסביר לו, שכך אי אפשר להמשיך. אלה בעיות דומות לאלה הקיימות אצל ראובן. נרו יאירשיחה • א' באייר ה'תשע"ז • 21:06, 27 באפריל 2017 (IDT)
אכן. אצלי זה מתחבר עם הנימה הלא-נעימה של המשפט "מי אמר לך שהשפעתו בהנהגת התורה הליטאית היא בוודאי יותר חשובה מרשימת הרבנים החב"דים האלה …?". ביקורת - שיחה 21:22, 27 באפריל 2017 (IDT)

לי יש יותר מהרגשה שהרצליני הוא בובת קש של נתי או ראובן.יש מכנה משותף רב בסגנון הערכים והכתיבה והחבדפדיה שבםמרכז הרב1 - שיחה 21:45, 27 באפריל 2017 (IDT)

אם זה יותר מהרגשה, לך לבירורים, אבל מותר להחזיק בובות קש כל עוד שלא משתתפים בהצבעות כפולות וכדומה. אם זו רק הרגשה, אז ראוי שתתנצל בפניהם - ולמה לא אמרת שהם בובות קש אחד של השני וכדומה? ביקורת - שיחה 21:47, 27 באפריל 2017 (IDT)

יש לי הוכחות וכל עוד הרצליני לא הצביע טרם עשיתי זאת. אגב לגבי הסיפא אני לא בטוח לכן לא אמרתי.מרכז הרב1 - שיחה 22:12, 27 באפריל 2017 (IDT)

שאלה[עריכת קוד מקור]

כתבת לי בדף השיחה של הערך על ר' אפרים זלמן מרגליות שכשמחקתי את הכתוב שם שכיהן ברבנות בראדי, היתה זו השחתה, אם תוכל להבהיר לי מדוע ולמה, גם בכדי שלא אחזור חלילה שנית על עוול כזה, וגם משום שסבורני שאין להאשים מאן דהו מבלי להסביר את ההאשמה. יישר כח גדול למפרע Mikkelangelo buonarotti - שיחה 14:54, 1 במאי 2017 (IDT)

שלום. לא מחקת את הכתוב שם אלא כתבת בפתיח של הערך שלא היה רבה של בראדי. זה שקול למי שיכתוב בערך על ניר ברקת, "ניר ברקת לא היה רמטכ"ל צבא ישראל..." המשפט נכון ועדיין זו השחתה. ברור שלא תחזור על עוול כזה שנית, ואני לא באמת חושב שזה לא היה ברור בעת ביצוע הפעולה. לכן לא טרחתי להסביר את ההאשמה. אעיר כי אוריינות עברית בסיסית היא קריטית לעריכה בוויקיפדיה העברית. ביקורת - שיחה 20:28, 1 במאי 2017 (IDT)

מחיקת נושא בבקשות ממפעילים שעדיין לא נענתה[עריכת קוד מקור]

שלום. מחקת יותר מוקדם בקשה לחסימה\שחזור בעקבות מלחמת עריכה, שעדיין לא נענתה על ידי אף מפעיל (לא לחיוב ולא לשלילה). מה הסיבה לכך? Mod - שיחה 08:30, 5 במאי 2017 (IDT)

שלום לך, הנושא דישדש עם תגובות חד-יומיות, במקרה כזה שכנראה אינו מובהק לכאן ולכאן, לעתים מסתדרים הצדדים ביניהם 'כמו גדולים', ואז - אם כלו כל הקיצין - חוזרים שוב לדף הבקשות ממפעילים. עומס יתר של בקשות לא-מטופלות בדף מקשה על המפעילים לשים לב לבעיות אקוטיות כמו חסימות זמניות דרושות ולכן אחרי יומיים של תגובה אחת ליום ובהעדר אפשרות לבדוק בעצמי את הנושא, הסרתי אותו. אם לא הסתדרתם ועדיין מתנהלת מלחמת עריכה, כתוב לי ואטפל. ביקורת - שיחה 10:28, 5 במאי 2017 (IDT)
משתמש ביצע עריכה, ביטלתי אותה כי היא עריכה קנטרנית בלבד ללא משמעות אמיתית (ושבועיים לפני הוא כבר ביצע אותה והעריכה בוטלה על ידי משתמש אחר). הוא החזיר את העריכה ובכך נכנס למלחמת עריכה. אני לא ביטלתי את העריכה בחזרה כי זה יהיה בניגוד לחוקים, ובמקום זה פתחתי בקשה בבקשות ממפעילים כמו שצריך ואנשים פשוט התעלמו ממנה במשך 4 ימים עד שמחקת אותה. אני לא מבין איך יכול להיות שמשתמש שפועל בניגוד לחוקים של ויקיפדיה מקבל פרס (ביצע מלחמת עריכה על עריכה קנטרנית, שני דברים שאסורים, והעריכה שלו נשארת תוך כדי התעלמות מוחלטת מהמפעילים), ומשתמש שפועל לפי החוקים לא מקבל מענה. מה זה מלמד משתמשים אחרים? שצריך להפעיל כח ולעבור על החוקים בשביל שדברים יקרו כמו שאני רוצה, גם אם הם אסורים? שצריך להפסיק לפעול לפי החוקים? Mod - שיחה 11:28, 5 במאי 2017 (IDT)
זו בעיה כאובה שאנחנו מתמודדים איתה תמיד, מצבת המפעילים שלנו לא מספיק גדולה כנראה וישנם ימים של חוסר פעילות. לא נכנסתי לגופו של מקרה ואולי הוא לא היה כה מובהק. בכל מקרה אם ההפרעה נמשכת אפשר תמיד לחזור לבקשות ממפעילים, או לתייג מפעיל ספציפי שנראה לך שמכיר את החומר ויודע לזהות מה קנטרני וכדומה. ביקורת - שיחה 13:49, 5 במאי 2017 (IDT)
מה זאת אומרת ההפרעה נמשכת? כרגע הערך במצב מסויים רק בגלל שמישהו נכנס למלחמת עריכה. אני לא יכול להחזיר אותו למצבו הקודם כי אז אני אכנס למלחמת עריכה בעצמי. וזה בדיוק מה שאני מבקש - להחזיר את הערך לפני השינויים, להזהיר את המשתמש, ובמידה והוא חושב שיש לבצע את השינוי הזה שיפתח דיון על כך בדף השיחה של הערך. כל תוצאה אחת מלבד מה שביקשתי בבקשות ממפעילים, ופה, יהיה נצחון של משתמש שעובר על החוקים. Mod - שיחה 14:20, 5 במאי 2017 (IDT)
אין לי אפשרות לשקול את הדברים. האם בערכים אחרים מופיעים פריטי הטריוויה הללו בשני מקומות? ביקורת - שיחה 14:26, 5 במאי 2017 (IDT)
שוב - זה לא משנה. העובדה היא שהוא עשה עריכה קנטרנית, ובוטל. שבועיים אחרכך ביצע את אותה עריכה קנטרנית, ובוטל, ומייד אחרכך החזיר אותה והיא עדיין קיימת מאז. זאת מלחמת עריכה, והערך צריך לחזור לצורתו המקורית עם דיון לשינוי שלו, ולא מצב בו אדם שפתח במלחמת עריכה מצליח להכניס שינויים ללא תגובה. אבל אני מבין שהיום בניגוד לעבר ההתנהגות הזאת היא לגיטימית. חבל. תודה על הנסיון לעזור. Mod - שיחה 14:51, 5 במאי 2017 (IDT)
ההתנהגות אינה לגיטימית כלל, היא התבררה רק בדף הבקשות ממפעילים, ולא הייתה מובהקת בפנייה הראשונית, בגלל שלא היה מדובר במלחמה פעילה, מפעילים שלא זיהו השחתה מובהקת (וראה מה שכתב שם אחד המשתתפים) ואינם מתמצאים בתחום חששו כנראה להתערב (בשאר מרחב הערכים אין פסקאות טריוויה ודין פסקה כזו להימחק, כנראה שבספורט פופולארי התקבע מנהג שונה), והעדיפו להשקיע את מעט זמן ההתנדבות שלהם בנושאים אקוטיים יותר. הזהרתי את המשתמש בדף שיחתו וביקשתי ממי שמתמצא בתחום ואינו מעורב במלחמת העריכה לבדוק את השינוי. ביקורת - שיחה 14:55, 5 במאי 2017 (IDT)

ז'עטיל[עריכת קוד מקור]

איה היא העיר / עיירה / כפר / אחר - "ז'עטיל"? (עיר הולדתו של הרב ישראל מאיר הכהן) קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 15:23, 5 במאי 2017 (IDT)

Dzyatlava. ביקורת - שיחה 15:26, 5 במאי 2017 (IDT)
תודה רבה! ועכשיו איך יהיה שמה מתועתק אצלנו? (זה גם אצל המגיד מדובנא והרב ברוך סורוצקין) רק לתעתוק הייתי פונה לאלדד, אבל אני חושב שפה שם העיר מוכר בספרות אחרת. אולי זה מינורי בשביל התייחסות לשם בפני עצמו. לשיקולכם. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 15:10, 7 במאי 2017 (IDT)
קידרא דבי שותפי? קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 12:16, 12 במאי 2017 (IDT)
אתה שואל אותי או את Eldad? לא תייגת אותו טוב בשעתו כנראה. השאלה היא האם להתייחס לעיירה כמפורסמת בספרות העברית (די נכון) ואז ז'טל או לא, ואז בתעתיק בלרוסי, כנראה ז'טלבה או ז'ייטלבה. ביקורת - שיחה 12:19, 12 במאי 2017 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: לעניות דעתי עדיף דזיאטלבה. בכל אופן, לא ז'עטיל, אם כבר ז'טל כמו גטו ז'טל.
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: ביקורת, התעתיקים האלו לא קשורים לשם באף אחת מן השפות, התעתיק הבלארוסי הוא כמו שהצעתי. Mbkv717שיחה • ט"ז באייר ה'תשע"ז • 12:23, 12 במאי 2017 (IDT)
מקבל. יותר מדי דיבורים לפני שיש ערך. שמישהו יכתוב את הערך ואז נדון על משהו עם בשר. ביקורת - שיחה 12:27, 12 במאי 2017 (IDT)
מישהו, מתנדב? קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 12:39, 12 במאי 2017 (IDT)
קיבלתי את התיוג בזמנו, אבל לא התייחסתי. שם בעייתי, מבחינתי. אז אני סומך על מקבלי ההחלטה כאן. אלדדשיחה 12:29, 12 במאי 2017 (IDT)
קובץ על יד, רמת הפעילות שלי מזה זמן ולמשך החודשים הקרובים היא ברמה מינימלית למעט גיחות פה ושם שבהן יש לי סדר עדיפויות מסוים, כך שממש אין לי זמן לזה. חוץ מזה, בדרך כלל ערכי השטעטלים שאני יוצר דלים למדי בהקשרים של הקהילה היהודית. Mbkv717שיחה • ט"ז באייר ה'תשע"ז • 12:42, 12 במאי 2017 (IDT)
קח את הכלל של "תפסת מרובה". מספיק בתרגום של הבסיס מוויקי האנגלית, והעתקת הקהילה היהודית מגטו ז'טל. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 12:46, 12 במאי 2017 (IDT)
קובץ על יד בוא נעשה עסק, אני אצור את השלד ואנסה לכתוב טיפה על ההיסטוריה הכללית ואתה תטפל בקהילה היהודית, מה דעתך? Mbkv717שיחה • ט"ז באייר ה'תשע"ז • 13:05, 12 במאי 2017 (IDT)
לחיצת יד סגרנו. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 13:44, 12 במאי 2017 (IDT)
קובץ על יד, לצערי בסופו של דבר לא היה לי זמן לטפל בזה במהלך הגיחה הזו. אני אשתדל לטפל בזה בהקדם (אלא אם כן מישהו אחר ירים את הכפפה), אבל זה עלול לקחת אפילו 3 שבועות. סליחה ובהצלחה. Mbkv717שיחה • י"ח באייר ה'תשע"ז • 08:49, 14 במאי 2017 (IDT)

שיחה:יצחק ברויאר[עריכת קוד מקור]

אם תוכל להשיב או לעזור תודה מראש. בא לתקן - שיחה 11:49, 7 במאי 2017 (IDT)

אבדוק בהמשך. ביקורת - שיחה 13:45, 7 במאי 2017 (IDT)
בא לתקן, על מה אתה מדבר בעצם? ביקורת - שיחה 13:51, 7 במאי 2017 (IDT)

נראה לי שיש בערך קטעים ארוכים שמנתחים שינויים בהשקפת העולם של ברויאר, עד כדי אבחנה של מצוקה אצלו בשל סתירה פנימית וכדו', כל זה כמעט בלי שום מקורות. אני לא יודע איזה תבנית שמים בכזה מקרה. האמת שאני לא יודע בכלל איך שמים תבניות.... בקיצור אני חדש כאן. פניתי אליך בגלל שערכת לאחרונה בערך. בא לתקן - שיחה 14:36, 7 במאי 2017 (IDT)

דוגמה:

ברויאר האמין שדינה של הציונות להיעלם, ככל חזיון תעתועים, שכן לשקר אין רגליים. ואולם, נראה היה שהמאורעות טפחו על פניו של ברויאר: העם היהודי הזדהה, בהמוניו, עם הרעיון הציוני, ואומות העולם הכירו בציונות, בהצהרת בלפור ובהחלטות חבר הלאומים. ברויאר הבין היטב את המציאות שסביבו, מחד, ולא התכחש לה; אך הוא גם לא התכחש להשקפת העולם שלו, מה שגרם לו לסתירה פנימית חריפה.

התנגדותו של ברויאר לציונות עברה שלושה שלבים, שהושפעו מהצלחתה של התנועה: בשלב הראשון ראה בה תופעה חולפת, אם כי התרשם מאוד מהרצל ומאישיותו. בשלב השני קיבל את הרעיון שהיא חלק מסדר עולמי חדש, המחייב היערכות חדשה של היהדות האורתודוקסית. בשלב השלישי שינה ברויאר את תפיסתו עד כדי ראיית הציונות כחלק ממעשי ה' בעולם, ושאף למצוא חיבור בין היהדות החרדית לציונות של הרצל; ברויאר חשש שהיהדות החרדית אינה מתמודדת עם המצב החדש ומחמיצה הזדמנות היסטורית.

מחילה על האריכות.. בתודה בא לתקן - שיחה 14:41, 7 במאי 2017 (IDT)

א. לא היית צריך לקשר לדף שיחה:יצחק ברויאר אלא לדף יצחק ברויאר עצמו. ב. ישנה ביבליוגרפיה די עשירה בפרק "קישורים חיצוניים", כולל מאמר ארוך של בנו על יחסו לציונות. אם המאמר לא מספק מקורות לנקודות שהעלית, תוכל להניח את הסימן {{מקור}} בקוד המקור של הדף, ולחכות שמישהו ימצא מקור. ביקורת - שיחה 14:46, 7 במאי 2017 (IDT)

הבנתי. תודה רבה בא לתקן - שיחה 15:17, 7 במאי 2017 (IDT)

אם כי, אם אינני טועה בדרך כלל מקובל לציין יותר בפרטנות מקורות לקביעות שכאלה.
שלך בא לתקן - שיחה 15:32, 7 במאי 2017 (IDT)
הרב ברויאר פרס את השקפתו ואת השינויים בה בספריו באריכות, כגון ציוני דרך, מוריה, הכוזרי החדש. יזהר ברקשיחה • י"ב באייר ה'תשע"ז • 23:18, 7 במאי 2017 (IDT)
אבל אם כותבים ניתוח ארוך על השקפתו לבטיו ומצוקותיו של אדם, ולסיום מקשרים לביוגרפיה בלי ציון ממוקד, זה קצת מבטל את הדרישה למקורות.
לך תעבור על כל הביוגרפיה ותשוה.....
לא כך?
בברכה בא לתקן - שיחה 17:49, 9 במאי 2017 (IDT)
אתה לא צריך לעבור על כל הביוגרפיה, אם מהצצה בלינקים הקיימים בערך אתה לא רואה את זה, זכותך לדרוש ספציפיות. האנציקלופדיה אמורה להציג מידע בדוק ומוסמך. לחילופין, אתה מוזמן פשוט לערוך את הערך לפי מקורות טובים. ביקורת - שיחה 17:51, 9 במאי 2017 (IDT)
אגב, נראה שהפרק הזה מבוסס עד הז"י על המאמר של בנו (שהוא עצמו לא מקור אובייקטיבי, ובכלל - על אף שאינני מתמצא - ניתוחם של שניהם הוא אינטלקטואלי-אידיאליסטי מדי). AddMore-III - שיחה 21:39, 9 במאי 2017 (IDT)

בקשה[עריכת קוד מקור]

שלום ויום נעים לך, באם יש לך דקה או שתיים אשמח אם תעיף מבט כאן אם אני בכיוון. אשמח עוד יותר לקבל הארות והערות. תודה רבה --יוני קרלי - שיחה 12:39, 11 במאי 2017 (IDT)

אתה בהחלט בכיוון. אם תצטרך עזרה בפינישים, אשמח לעזור בשעות הערב. אני בעבודה עכשיו ודי מוגבל. ביקורת - שיחה 13:49, 11 במאי 2017 (IDT)
תודה על עזרתך ותודה רבה על העידוד--יוני קרלי - שיחה 14:10, 11 במאי 2017 (IDT)
יוני, רק המלצה: שם הערך (לעתיד) - שאול מקראקא. זה שם יותר אנציקלופדי, וכך הוא מכונה בהרבה ספרים. בעל הבית, מסכים? קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 14:38, 11 במאי 2017 (IDT)
כדאי להראות איך קראו לו במקורות קדומים. אפשרי גם שאול בן רבי השיל מקראקא. ואין צורך לתייג את בעל הבית בביתו. ביקורת - שיחה 15:03, 11 במאי 2017 (IDT)
אם כבר אז שאול בן השיל מקראקא, לא? זה אולי מצנן את האפשרות. בעל הבית תויג כדי ששמו יופיע עם מתן התואר, ויהיה ברור לכל מי פה בעל הבית... קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 15:46, 11 במאי 2017 (IDT)
וכצירוף, בהסכמתו על ש"ס וילנא הקלאסי, הוא מכונה "שאול אב"ד דק"ק קראקא" או "שאול חונה בק"ק קראקא (והגליל)". מה שמקובל לכנות בשמות ערכים כ"שאול מקראקא". אני חושב שהסכמה מפורסמת כזו, יש לשם הערך להתחשב בה. אפרופו, יוני, לא שמתי לב שציינת זאת בטיוטה שערכת. אני מקווה שלא פספסתי באיש. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 15:53, 11 במאי 2017 (IDT)
אם הוא מוזכר בלי אבא שלו, אז גם שם הערך לא צריך לכלול את שמו. ביקורת - שיחה 15:54, 11 במאי 2017 (IDT)
צריך לבדוק אם לא מדובר על נכדו רבי שאול מאמסטרדם--יוני קרלי - שיחה 16:04, 11 במאי 2017 (IDT)
שוב שלום וברכה לך. בגילי הכל עובד לאט - אך לבסוף העברתי למרחב הערכים שניים מתוך שלושת הערכים שעבדתי עליהם בתקופה האחרונה שאול מאמסטרדם ואריה לייב מאמסטרדם. היות ואני לא מנוסה בכתיבה כאן, ולכל דבר לוקח לי המון זמן להתרגל, אני מאמין שהערכים הנ"ל לא מושלמים - אך אני חושב שיש בהם את המידע הבסיסי. קבל את התנצלותי על שאני מטריח אותך - אך אשמח אם תוכל לעבור על הנ"ל, ואקבל בשמחה הארות ו/או הערות--יוני קרלי - שיחה 04:54, 8 ביוני 2017 (IDT)
הוספתי גם את שאול בן הרבי רבי העשיל. לא ידעתי מה לעשות בקשר לשם הערך - הוא באמת נראה משונה. (הרבי רבי העשיל נראה מוזר בכתיבה, אך כך הוא מכונה בכל מקום). לגבי שם אביו: בכל מקום (כמעט) הוא מוזכר עם שם אביו, ע"כ לדעתי הכי טוב כמו שהצעת לעיל שאול בן רבי השיל מקרקא, בפרט ששניהם כיהנו כרבני קרקא. אבל אולי יש לשאול מבינים ממני בזה. אגב, לא מצאתי את ההסכמה על ש"ס וילנא המובא לעיל, אשמח אם מישהו יוכל להפנות אותי למקום בו ניתן למצוא אותה. תודה רבה, ושבת שלום ומבורך.יוני קרלי - שיחה 17:12, 9 ביוני 2017 (IDT)

מחיקת הבל[עריכת קוד מקור]

שלום ביקורת.

נראה שמחקת את בקשתי מדף הבקשות מהמפעילים אך שכחת למחוק את ההבל הזה. תוכל בבקשה למחוקו?

תודה! ‏Guycn2 · ☎‏21:10, 11 במאי 2017 (IDT)

לא שכחתי, ראיתי אותו אדום בוק:במ, הוא נמחק וחזר והועלה אחרי שראיתי שם. ביקורת - שיחה 21:11, 11 במאי 2017 (IDT)
אוקיי, תודה על המחיקה. ‏Guycn2 · ☎‏21:12, 11 במאי 2017 (IDT)
תודה לך על תשומת הלב. הגנתי על הדף מפני יצירה חוזרת. ביקורת - שיחה 21:12, 11 במאי 2017 (IDT)
Guycn2 · ☎‏21:13, 11 במאי 2017 (IDT)

חזרה על עריכה?[עריכת קוד מקור]

אנא בדוק כאןאיקס איקס - שיחה 22:36, 11 במאי 2017 (IDT)

ראיתי את זה בזמן אמת. הוא מוסיף חומר, אתן לו לגמור ואז אשכתב. אל דאגה. ביקורת - שיחה 22:53, 11 במאי 2017 (IDT)

ערך ישיבת זכרון מיכאל[עריכת קוד מקור]

שלום! ראיתי את העריכה שעשית על הערך שיצרתי. תודה רבה! שים לב שעם השינויים שעשיתי בעריכה שלך, השתמשתי בחלק ניכר מהעריכה שלך. להלן אצטט שינויים שעשית, ואת תגובתי עליהם:

  1. הישיבה הוקמה הוקמה בסוף שנות ה-80 של המאה ה-20. ובהמשך: ובמהלך שנות ה-90 גדל מספר בחורי הישיבה. בעשורים הראשונים של המאה ה-21 עומד מניין הבחורים סביב מאה וחמישים. - לדעתי זהו נוסח מסורבל מאד, הרבה יותר פשוט לכתוב 'הישיבה הוקמה בשנת 1989'.
  2. ובמהלך שנות ה-90 גדל מספר בחורי הישיבה. - וכי רק בשנות ה-90 גדל מספר בחורי הישיבה? כמו כל מוסד מתפתח - מספר התלמידים גדל עם השנים.
  3. בעשורים הראשונים של המאה ה-21 עומד מניין הבחורים סביב מאה וחמישים. - למה לא לכתוב פשוט 'כיום עומד מספר הבחורים' וכו'.
  4. בשנותיה הראשונות תפס כולל האברכים של הישיבה את המקום המרכזי בה. - כאשר היה שם כולל אברכים לא היתה קיימת ישיבה בכלל...
  5. הרב שלום מאיר יונגרמן הקים בשנת 1968 קרייה חרדית בזכרון יעקב הכוללת ישיבות קטנות ומתיבתות. - נוסח מעט מסורבל, הקריה היתה של משפחות אברכים, שלמדו בכולל מקומי שהוקם שם. בנוסף - פתח הרב יונגרמן מתיבתא (אחת!) עבור נערים ממשפחות מצוקה, לתת להם חינוך יהודי איכותי.
  6. כולם תחת הארגון מ.ל.ת - מרכז לחינוך תורני - הוא לא ארגון אלא עמותה רשומה.
  7. לאחר פרישתו בתום תקופת כהונה קצרה, מינה הרב יונגרמן שהיה מקורבו של הרב חיים שאול גריינימן, את הרב יוסף חיים בן דב, והרב ישראל מנחם הירשפלד, חתניו של הרב גריינימן לעמוד בראש הישיבה. מהלשון משתמע כאילו רק כאן נכנס הרב גריינימן לתמונה, ובגלל שהיה מקורבו של הרב יונגרמן, מינה הרב יונגרמן את חתניו של הרב גריינימן לראשי הישיבה. הדבר הזה הוא טעות חמורה, ההפך הוא הנכון, הרב גריינימן הוא היוזם של הקמת הישיבה מלכתחילה, והרב יונגרמן נהג בכל דבר ע"פ הוראותיו!
  8. הלימוד בישיבה מתנהל כמקובל בחוג חזון איש לאור דרכו בלימוד התורה של החזון איש. הלימוד הוא לפי "סוגיות", נושאים נבחרים במסכת, ולא לפי סדר דפי התלמוד, כמקובל בישיבת סלובודקה בבני ברק. בנוסף מושם דגש בישיבה על ידיעת ההלכה ושמירתה בקפדנות שהיא עיקר עבודת ה' בתפיסתו של החזון איש. מה אכפת לך שאני כתבתי את אותם הדברים מעט יותר בפירוט (ראה את הנוסח המתוקן שכתבתי היום). בנוסף, בנוסח שלך לא מודגש שהלימוד לפי סוגיות הינו ייחודי לשתי הישיבות זכרון מיכאל וסלובודקה, ואילו בשאר הישיבות הלימוד הינו לפי סדר הדף.
  9. בעיקר על החלק בו שנשמע לפסיקותיו של הרב חיים גריינימן, שבנו הגדול הרב אברהם ישעיהו גר בקרבת הישיבה והשפעתו עליה רבה למרות שאינו נושא בה בתפקיד רשמי. - הכנסת את החלק של הרב אי"ש גריינימן במקום לא מוצלח לדעתי, א' מה הקשר לקטע הזה? ב' למה לכתוב את זה בדרך אגב? - אני, לעומת זאת, סידרתי את הקטע שהוספת, בהמשך, בסוף "צוות הישיבה".

זה פחות או יותר השינויים שראיתי ב'הבדלים בין גירסאות'. אשמח לשמוע תגובות. וסליחה על שערכתי בלי להודיע, פשוט לא היה לי כח להאריך.
10. הערה כללית - ברור לכל כי קיים ידע רב שאינו רשום בספר/עיתון/אתר, אלא ידוע לאנשים המצויים בענין. הרבה פעמים הידע של האנשים הללו גדול עשרת מונים יותר ממידע שגיבב איזה כתב עיתון/אתר וכדו'. מדוע בוויקיפדיה אין אפשרות לכתוב במקורות 'כך שמעתי מפי ...', למה צריך דווקא להביא מקורות מאתרים??? יעקב ישראל קליין - שיחה 00:01, 12 במאי 2017 (IDT)

שלום עליכם. יהיה אכפת לך שנערוך את הדיון הזה בדף השיחה של הערך על הישיבה? בגדול מה שאתה קורא 'יותר פירוט' הוא למעשה 'פירוט יתר' ולפעמים לשון ארוכה. רבותינו למדונו 'תפוס לשון קצרה' וודאי הדברים אמורים באנציקלופדיה.
אם תרצה להמשיך לדון כאן, אענה לך על ראשון ראשון. כאמור, עדיף לנהל את השיחה שם. תן לי את הסכמתך ואעביר את הדיון לשם עם מספרים לכל טענה כדי שאוכל להגיב. ביקורת - שיחה 00:23, 12 במאי 2017 (IDT)
אדהכי והכי כתבתי מה שכתבתי, נעביר את זה מאוחר יותר לשם אם תרצה -
  1. הישיבה צמחה מתוך הכולל, הכולל ריכז סביבו קהילת אברכים רק בשנות ה-80 (ולא מ-1968) למיטב ידיעתי. לכן העדפתי לא לנקוב ביום הלימודים הראשון של ה'תשמ"ט כיום ייסוד הישיבה.
  2. הישיבה הוקמה עם מתי-מעט תלמידים ושכנה בתחילת דרכה (עד אמצע שנות ה-90) בבית המדרש התחתון שבבניין, למעלה היה ה'כולל'. לכן ציינתי את הגידול בשנות ה-90, שהביא להעלאת הישיבה לבית המדרש העליון, והורדת הכולל למטה. לא הבנתי את הטענה על 'כמו כל מוסד מתפתח' - זה בדיוק מה שאנחנו עושים, מתארים מוסד מתפתח. האם הישיבה עדיין מתפתחת? או שכבר התייצבה על גודל מסוים?
  3. לא כותבים 'כיום' בדרך כלל בוויקיפדיה, כי אין לנו ערובה שמישהו יעקוב וישמור את זה עדכני. אפשר לכתוב ב-2017, אם תעדיף, אבל דומני שנתתי כיסוי טוב יותר.
  4. אני לא יודע מאיפה מקורות המידע שלך, אבל היה כולל ולתוכו הגיעה הישיבה. כפי שכתבתי למעלה, בשנים הראשונות הכולל היה עדיין העיקר, תפילות השבת של הקהילה התקיימו ב'כולל' (אז - למעלה), והוא המשיך להתקיים לצד הישיבה כל העת. לפי דעתי הערך על הישיבה אמור לתאר גם את הכולל, זה לא באמת מוסד נפרד.
  5. "הרב שלום מאיר יונגרמן הקים בשנת 1968 קרייה חרדית בזכרון יעקב הכוללת ישיבות קטנות ומתיבתות" - לא ניסוח שלי, אתה מוזמן לדייק אותו.
  6. כשאנחנו כותבים 'ארגון', מתכוונים למשמעות המילולית ולא למעמד החוקי של מלכ"ר או חל"צ, אני מקווה שזה ברור. אם לא, נחליף לעמותה.
  7. אפשר לכתוב כבר בהתחלה שהישיבה הוקמה בהכוונת הרב גריינימן. לגבי הסיפא של דבריך, אני לא בטוח בכך, יחסי האישים ידעו עליות ומורדות אם אינני טועה, אבל אולי זה רק היה נראה כך מהצד. הרב יונגרמן היה בעל-הבית האחד והיחיד בזכרון יעקב, והשתדל לרצות את בני-הגר"ח בדרך כלל.
  8. אם כתוב שהלימוד הוא כמקובל בישיבה מסויימת, ברור שבישיבות אחרות אין הדבר כן. לכן אין סיבה לכתוב את זה עוד פעם במשפט נוסף. הקורא מאבד קשב וריכוז כשמתחילים לטחון מים טחונים.
  9. הרב אי"ש לא קשור לצוות הישיבה, בשיטה. להכניס אותו שם זה לעשות לו ולמציאות עוול. אני חושב שבמקום שהכנסתי אותו זה מבטא את מה שהוא עושה (וגם החזון איש בראשית ימיו) - להיות מאחורי הקלעים ולמעשה לנהל את העניינים. זה לא תפקיד בישיבה, זה תפקיד-על בקהילה כולה.
  10. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, לכן אנחנו נאלצים להימנע מויקיפדיה:מחקר מקורי, למרות שרבים מהכותבים פה עוסקים בחיי המעשה במחקר מקורי. כשמגיעים לאנציקלופדיה, רק מסדרים ומנגישים דברים שכבר התפרסמו. לכן אנחנו נאלצים לוותר על "מישהו אמר לי" וגם על "ראיתי במו עיני".

שבת שלום בינתיים. ביקורת - שיחה 00:51, 12 במאי 2017 (IDT)

שלום שלום לרחוק ולקרוב. אתה נשמע לי מונח בענינים אולי אפילו יותר ממני. אם כך - אין לי התנגדות שתערוך כהבנתך את הערך. ניחוש: אתה שייך למשפחת *&*&? נכון? יעקב ישראל קליין - שיחה 01:04, 12 במאי 2017 (IDT)
אני לא שייך לאף אחד. מכל מקום, חשיפת שמות משתמשים בעייתית (במקרה זה גם שגויה), אל תעשה את זה. זה לא מקובל בתרבות הרשת (לא רק כאן), ובאמת לא יפה. לילה טוב ומבורך. ביקורת - שיחה 01:05, 12 במאי 2017 (IDT)

עוד מיכל רבינוביץ...[עריכת קוד מקור]

חשבתי שאולי יעניין אותך לכתוב על האיש שהוספתי לדף הפירושונים ;) אביעדוסשיחה 02:36, 16 במאי 2017 (IDT)

ביקשת, קיבלת. ביקורת - שיחה 10:25, 16 במאי 2017 (IDT)
יאה נאה.
ולגבי התוספת לפירושונים – האם לכולם חשיבות אנציקלופדית? אביעדוסשיחה 22:14, 16 במאי 2017 (IDT)
אני מניח שאחד מהרבנים (היחיאל מיכל'ים) לא, אבל לא סגור על מי מהם ;) ביקורת - שיחה 00:09, 17 במאי 2017 (IDT)

התנצלות והבהרה[עריכת קוד מקור]

אני מבין כי דבריי הובנו שלא כיאות. על כך אתנצל. בסך הכל התבדחתי קצת ולא התכוונתי לפגוע. מה ששאלתי בעצם היה למה התכוונת בכותבך מאמר, ולפי זה איך עלי לשפר את הערך. היינו לפרט את המשפט שכתבת בכותרת. ושוב סליחה ומחילה. תודה רבה מראש. הרצלייני - שיחה 23:23, 16 במאי 2017 (IDT)

הנושא כאן אינו פגיעה. לקח לי זמן להיזכר על מה אתה מדבר, ולא הצלחתי, עד שבאתי לדף שיחתך. אני מקווה שהעברית שלך טובה מספיק כדי להבין מה הוא "מאמר", אין הכוונה לאותו מאמר שבפסוק "אשר במאמרו ברא שחקים" המצוטט בברכת הלבנה, ולא למאמר יבמין או מאמר, אלא למאמר מגזין עיתונאי. ערך אנציקלופדי אמור לתמצת את הידע הקיים על הנושא ולא לצטט את הנושא כולו עם כל ההתייחסויות אליו. זו הבנה בסיסית שעומדת בבסיס העשייה האנציקלופדית, ובלעדיה לא ירים איש את ידו על קלידי המקלדת. ביקורת - שיחה 00:09, 17 במאי 2017 (IDT)
וודאי יודעני פירושו של מאמר, אך רק כעת פירשת שכוונתך לקטעים מיותרים, אך פרט זה אינו מיוחד למאמרים אלא גם לדברים אחרים. בכל מקרה אנסה לתקן, ואשמח לקבל הערות ותיקונים, הכוונה והדרכה. הרצלייני - שיחה 02:41, 17 במאי 2017 (IDT)
לא קטעים מיותרים בלבד, אלא לפעמים נושאים מיותרים או פרטים מיותרים בתוך קטע שאינו מיותר. אנציקלופדיה משתדלת להביא את עיקרי הדברים, ההתרחשויות והדעות, ולא פירוט מלא שלהם. ביקורת - שיחה 10:28, 17 במאי 2017 (IDT)

שאלה בזכויות יוצרים שדורשת בירור[עריכת קוד מקור]

הערך בית הספר לסיעוד ע"ש הנרייטה סאלד של הדסה והאוניברסיטה העברית הועלה על ידי סטודנטית שללא ספק הכינה את הערך על ידי ליקוט משפטים ופסקאות שלמות ממקורות שונים. הצבעתי על רשימה ארוכה של העתקות כאלו בשיחה:בית הספר לסיעוד ע"ש הנרייטה סאלד של הדסה והאוניברסיטה העברית. משתמשת:Hanay בקשה לפתור את הבעיה על ידי שינוי קל של מספר מילים במשפטים המועתקים. אני טוען ששכתוב זה אינו מספיק, ומשתמש:Deror avi טוען שהשכתוב מספק. הבאתי את טענותי בפירוט בדף השיחה, תוך השוואה לפסק דין של בית המשפט העליון ודרור ענה שם בקצרה. לדעתי, לא ניתן להשלים עם מצב שיש טענות מנומקות על הפרת זכויות יוצרים בויקיפדיה בלי שייעשה בירור לעומק העניין ויינתן הסבר מניח את הדעת מדוע אין בעייה. אני פונה אליכם הבירוקרטים בבקשה שתביאו באופן מסודר ייעוץ משפטי או כל פתרון אחר שיבהיר את המותר והאסור במקרים מעין אלו. עדירל - שיחה 12:09, 19 במאי 2017 (IDT)

עדירל, לגבי המקרה הנוכחי: האם דרור אינו עורך דין שמתמחה בזכויות יוצרים? באופן כללי, אני יכול לבקש/לדרוש מהקרן לספק לנו ייעוץ משפטי, אבל משהו "שיבהיר את המותר והאסור במקרים מעין אלו" אמורה להיות החקיקה בתחום הזה. כך שאיננו יכולים לצפות למסמך שינוסח בשבילנו ושיהיה ניתן להישען עליו. ביקורת - שיחה 12:22, 19 במאי 2017 (IDT)
תודה על תגובתך. איני יודע לגבי דרור. אני אישית מבין בתחום, ואם אתה רוצה אוכל בפרטי לציין בפניך מה משמעות אמירה זאת. ייתכן שאני טועה, אבל אני לא השתכנעתי. החשיבות של העניין הוא התקדים. עד עתה לי היה ברור שבכל מקרה של הפרת זכויות יוצרים שמתגלית בויקיפדיה, החומר נמחק לחלוטין או משוכתב באופן עמוק. אם נקבל במקרה של בית הספר לסיעוד ע"ש הנרייטה סאלד של הדסה והאוניברסיטה העברית את הסטנדרט החדש שמספיק לעשות כמה שינויי נוסח קלים, זה יהווה תקדים לעוד ערכים. כך שבקשתי למשהו "שיבהיר את המותר והאסור במקרים מעין אלו" נועד להדגיש את הצורך בהסבר מנומק לגבי המקרה הנוכחי, ולא למשהו יותר כולל. אם במקרה זה יובא הסבר מנומק, בין אם להתיר ובין אם לאסור, יהיה בכך מצפן למקרים האחרים ובינתיים נראה לי שדיינו בכך. אני חושב שבקשה מהקרן לייעוץ משפטי לגבי ערך זה בהתמקד בשכתובים של חנה (אציין שיש העתקות רבות שטרם טופלו על ידי חנה ולא על כך מדובר) הוא רעיון טוב וחשוב ואשמח אם יקודם. שוב תודה. עדירל - שיחה 12:53, 19 במאי 2017 (IDT)
יש להתייחס בחומרה להחלטתו של עדירל לפנות אל כל אחד מהביורוקרטים בנפרד, ובכך לפצל את הדיון בטענתו. אני מבקש לא להמשיך את הדיון כאן, משום שזה יהיה פרס לפעולתו השלילית של עדירל. דוד שי - שיחה 19:34, 19 במאי 2017 (IDT)
תודה דוד על מה שכתבת כאן. ביקורת, כדאי שתקרא בשיחת משתמשת:Hanay/ארכיון35#"ללא דיון" ותבין במה מדובר כאן. עדירל מבזבז את זמני וזמנם של אחרים שוב ושוב, כי הוא רוצה לערוך את הערך כרצונו ולהסיר תכנים שלמים ממנו, ועד שלא יעשה זאת, הוא לא מרפה. הגיע הזמן להרחיק אותו מכל הערכים שנכתבים במיזמים שאני מובילה, ובערכים שאני כתבתי. הוא לא מגיע מכוונה טובה של רצון לשפר. ראה למשל את העריכה הזניחה הזאת בטיוטה משתמשת:Yuvaltamar/ויסות רגשי בגיל הרך, שכל מטרתה הייתה להראות לי שהוא ייכנס לאן שהוא רוצה, ויערוך איך שהוא רוצה. עדירל מקשיב רק לעצמו. אין לי כוונה להתדיין גם כאן אתו. באתי רק כדי שכל מי שקורא את הדף הזה יבין טוב יותר מה קורה כאן. אני חוזרת לסייע לסטודנטים של מיזם ויקיפדיה:עבודות ויקידמיות/התכנית הרב תחומית לחינוך והתפתחות בגיל הרך - אוניברסיטת חיפה שהעלו בשבוע האחרון ערכים מצוינים בנושא חינוך בגיל הרך וזקוקים לעזרתי. מצער ששוב נדרשתי לבזבז את זמני בתגובה כאן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 03:17, 20 במאי 2017 (IDT)
אני מתנצל על שטעיתי ופתחתי את הדיון במקביל אצל כל הבירוקרטים. מבחינתי אפשר לארכב או למחוק את הדיון כאן. עדירל - שיחה 21:12, 20 במאי 2017 (IDT)

קישורים לאתר הארץ[עריכת קוד מקור]

בתקופה האחרונה אתר הארץ שונה, ומשום מה עניין הקישורים מויקיפדיה לא הוסדר כראוי, ובלחיצה על קישור לאתר הארץ, הכתבה חסומה, אם איני טועה על פי מדיניות ויקיפדיה זה מצריך מחיקה של כל הקישורים או תיקון העניין מול אתר הארץ.-מוישימישיחה • כ"ז באייר ה'תשע"ז • 09:06, 23 במאי 2017 (IDT)

אני לא מכיר את הדיווח, אבל אם זה אכן כך, המקום הוא דלפק הייעוץ ואולי כדאי לכתב לשם את דוד שי, שטיפל בתבנית. בינתיים, אמליץ לדווח על כך בשיחת תבנית:הארץ, בפסקה האחת לפני אחרונה עסקו בכך ערן ומתניה. תוכל לשאול שם מה קורה עם זה. ביקורת - שיחה 10:26, 23 במאי 2017 (IDT)

יאן מטייקו[עריכת קוד מקור]

תודה רבה :) החזרת אותי אחורה, אוהו, כברת דרך נכבדה. לתקופה הפולנית שלי בוויקיפדיה :) אלדדשיחה 12:23, 23 במאי 2017 (IDT)

תחי פולין! ביקורת - שיחה 13:23, 23 במאי 2017 (IDT)

קהילת שער השמים[עריכת קוד מקור]

שלום ביקורת. כייף תמיד לראות את העירנות שלך (קצת פחות כשזה נוגע אלי...) לדעתי הקטלוג שתיקנתי היה בצדק, ראשית הערך אינו דוקא על בית כנסת, שנית הוא היחיד שנמצא בקטגוריה 'בתי כנסת', תודה בן-ימין - שיחה 20:43, 23 במאי 2017 (IDT)

בן-ימין, שלום שלום. (למה לא כשזה נוגע אליך, הכי כיף זה כשמישהו ערני למה שעשית, ודאי אם זו שגיאה). למעשה כך - הערך מדבר על בית הכנסת ועל הקהילה שנקהלה סביבו, לכן הוא בקטגוריה על מבנים למשל. הסיבה שהוא היחיד בקטגוריה, היא שעדיין לא נוצרה קטגוריה:קנדה: בתי כנסת, אפשר למעשה ליצור אותה (ולכתוב ערכים על עוד כמה בתי כנסת). בינתיים הייתי עסוק היום בבתי כנסת במדינות אחרות. ביקורת - שיחה 20:49, 23 במאי 2017 (IDT)
שלום. (צודק, הכל בהומור). ממה שהבנתי אי אפשר ליצור קטגוריה לפחות מ5 דפים... אכן כך? בן-ימין - שיחה 20:56, 23 במאי 2017 (IDT)
אפשר כן (ראה בהקשר הזה קטגוריה:תוניסיה: בתי כנסת), אבל זה לא כל כך לעניין. הכלל הוא שאם לא אמורים להיות 5 דפים אז אין ליצור קטגוריה. ביקורת - שיחה 21:13, 23 במאי 2017 (IDT)

ההצבעה[עריכת קוד מקור]

שלום ביקורת. במידה ואתה תומך בהצעה שהעליתי בפרלמנט אשמח אם תצביע, שכן קולך נדרש וההצבעה ננעלת בבוקר. תודה. יואב ר. - שיחה 22:21, 23 במאי 2017 (IDT)

אני לא מי יודע מה תומך, אבל גם לא מתנגד נחרץ. חייבים ליצור כלי שיאפשר לחפש אצלנו ויריץ חיפוש בבינוויקי ויחזיר רק תוצאות שרלוונטיות כאן. כלי כזה ייתר את כל הקטגוריות או יאפשר להעביר אותן לשם. ביקורת - שיחה 22:34, 23 במאי 2017 (IDT)
ההצבעה תלויה על חודו של קול. יואב ר. - שיחה 22:39, 23 במאי 2017 (IDT)

הרב אריה ליב מרוטרדם[עריכת קוד מקור]

האם מצאת מישהו שמביא את הרב אריה ליב מרוטרדם עם שם משפחה "לוונשטם"? בנו ודאי כונה כך, השאלה היא האם גם אביו. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 00:26, 24 במאי 2017 (IDT)

כן. כמה וכמה, בדרך כלל בצירוף ברסלאו-לוונשטם. ביקורת - שיחה 00:28, 24 במאי 2017 (IDT)
מצאת - מצאת. אני העליתי חרס. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 01:14, 24 במאי 2017 (IDT)
איפה חיפשת? ביקורת - שיחה 01:26, 24 במאי 2017 (IDT)
גוגל, אוצר החכמה, JewishGen, HebrewBooks, ועוד. מה יש לך עוד להציע? קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 02:18, 24 במאי 2017 (IDT)
לשכלל את יכולת החיפוש:
עצי אלמוגים (לייקווד תשע"א), תולדות המחבר, עמ' פג
שרגא אברמסון, סיני, צג, עמ' כו הערה 2.
גם אחרים מביאים את שמות בניו כך: מרדכי בן אריה ליב לוונשטם, ולא: מרדכי לוונשטם בן אריה ליב מרוטרדם. אתה צודק בהנחתך שכנראה שם המשפחה "לוונשטם", דבק בהם בשל הפירוש "בני האריה", אבל אם כן - תוכל לצרף לרשימת המקורות את כל אלו שקראו לאריה ליב האמסטרדמי בשם הזה. אפשר להניח שהילדים אימצו את השם כדי להזכיר את אביהם הנכבד, אבל זה היה בחיי האב וכך דבק הכינוי גם בו. ביקורת - שיחה 09:04, 24 במאי 2017 (IDT)
עכשיו גיליתי כי בטעות השתרבבה לי יו"ד בחיפוש (לי[י]יב). ואחר הערתך מצאתי עוד רשימת מקורות כאלו, אך אף אחד מהם לא שכנע אותי, מחמת הסיבה שהעלית. ייתכן שהכינוי דבק גם בו, אך נראה יותר שהיה זה אחר מותו, וכתוצאה משיבוש. יש הרבה יותר שמביאים אותו ללא כינוי או עם כינוי ברסלאו/ברסלוי (על שם עיר הולדתו). בחתימותיו הוא מכנה את עצמו "אריה (ליב) בר(ע)סלא", אז כך נאה לו. אגב, יש בכלל בלבול בינו לבין רב בעל שם זהה, וצריך להיזהר מכך, ואולי הגיע הזמן ליצור את הערך עליו... קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 11:52, 24 במאי 2017 (IDT)
צריך ליצור ערכים לכל האנשים ברשימה. ביקורת - שיחה 13:29, 24 במאי 2017 (IDT)
אני לא רוצה לרדת עמך לחייך. קריצה קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 16:03, 24 במאי 2017 (IDT)
אוקיי, אתן לך לבחור שלושה מתוכם. מי שתבחר. ביקורת - שיחה 16:19, 24 במאי 2017 (IDT)

בעניין ביקורת חיובית נדרשת[עריכת קוד מקור]

תודה על עריכתך בדף בית הקברות שומרי שבת. בדף השיחה שלי נזפת בי על השחתה של מרחב הערכים, ובסופו של דבר התנצלת. גם זה ראוי להערכה. תודה וחג שמח -- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • ה' בסיוון ה'תשע"ז • 13:16, 30 במאי 2017 (IDT)

שבועות טובים גם לך! ביקורת - שיחה 15:05, 30 במאי 2017 (IDT)
ביקורת, תודה והוקרה גם ממני על ההבלגה וצורת התגובה (בלי לפרט...). נעימות הליכות הראויה לציון מיוחד. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 15:36, 30 במאי 2017 (IDT)

בקשה להרשאת משתמש מאומת[עריכת קוד מקור]

היי ביקורת,

אני בדיוק מתחיל לפנות במייל למשתמשים שהשתתפו במתקפת הקטגוריות, אבל המערכת מונעת ממני מלשלוח קבוצה גדולה של הודעות, אלא לאחר תקופת צינון שאינה ידועה. ידוע לי שהבעיה עלתה בעבר, ובזמנו משתמש:ערן נתן למשתמש:Tal-WMIL את האפשרות לבצע שליחות מרובות. ממה שראיתי, הוא מסומן כמשתמש מאומת, מה שרק הביורוקרטים יכולים לבצע. תוכל לבדוק ובמידת האפשר לתת לי את ההרשאה זמנית? (אני רואה שערן לא זמין, וחבל לי לדחות את זה). תודה! Ranl-WMIL - שיחה 15:24, 1 ביוני 2017 (IDT)

הרשאת משתמש מאומת לא מופיעה אצלי כמשהו שביכולתי לאשר. מעניין לשאול את ערן מה זה בדיוק. אבל אני לא בטוח שזה מה שאפשר בשעתו לטל לשלוח דוא"ל מרובה, אבדוק. ביקורת - שיחה 15:28, 1 ביוני 2017 (IDT)
מעניין. אפנה אליו. תודה! Ranl-WMIL - שיחה 15:28, 1 ביוני 2017 (IDT)
Ranl-WMIL, אני מניח שעשה שימוש בשליחת הודעה לאנשים מרובים. ביקורת - שיחה 15:36, 1 ביוני 2017 (IDT)
לדעתי ההרשאה "יוצר חשבונות" תעזור לך כאן. אורשיחה15:40, 1 ביוני 2017 (IDT)
אתה מתכוון לסוג של טריק? הוא רוצה לחתום בשמו על ההודעות. ביקורת - שיחה 15:42, 1 ביוני 2017 (IDT)
הוא רשם „המערכת מונעת ממני”, עם ההרשאה של "יוצר חשבונות" אין מגבלות על קצב פעולות. אורשיחה15:43, 1 ביוני 2017 (IDT)
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: ביקורת, ניסיתי אבל אפשרות השליחה של הודעות המוניות פתוחה רק למפעילים, כך שלא נראה לי שזו הייתה השיטה. אור, בדקתי בחשבון של טל ואני רואה שהוא לא סומן כיוצר חשבונות, אלא רק כבדוק+משתמש מאומת, כך שאני נוטה להאמין שלהרשאה הזו יש ספציפית קשר (אולי אני טועה). Ranl-WMIL - שיחה 15:44, 1 ביוני 2017 (IDT)
בדקתי במיוחד:רשימת הרשאות לקבוצה, ההרשאה שמצאתי אותה הכי רלוונטית היא „עקיפת ההגבלה על קצב הפעולות שניתן לבצע מכתובת IP מסוימת”, וההרשאה "יוצר חשבונות" נותנת „עקיפת ההגבלה על קצב הפעולות” כך שלדעתי גם ההרשאה יוצר חשבונות תעזור כאן. אורשיחה15:50, 1 ביוני 2017 (IDT)
Ranl-WMIL, קיבלת את ההרשאה, נסה אותה. ביקורת - שיחה 15:51, 1 ביוני 2017 (IDT)
נראה שהפתרון אכן עבד (מעניין, לא חשבתי על זה). תודה ביקורת ואור! במחשבה שנייה, אשמח אם ניתן יהיה להעניק לי את ההרשאה באופן קבוע (בדומה לשאר עובדי העמותה). זאת הרשאה בהחלט שימושית עבורי, גם למקרים בהם אני פונה לעורכים לצורך הזמנה להשתתף באירועי העמותה, וגם במקרים בהם אני משתתף בסדנאות עריכה שונות (בשבוע שעבר השתתפתי ב-2). תודה, Ranl-WMIL - שיחה 15:58, 1 ביוני 2017 (IDT)
בוצע בוצע. ביקורת - שיחה 16:06, 1 ביוני 2017 (IDT)
תודה רבה, וסליחה על הבלבול :) Ranl-WMIL - שיחה 16:07, 1 ביוני 2017 (IDT)

דברי יחזקאל[עריכת קוד מקור]

האם בערך דברי יחזקאל ׁ(שינובה) החולם לא נכנס בטעות? העורך היהודישיחה • י' בסיוון ה'תשע"ז • ה' הוא הא-להים

ודאי טעות. תודה. ביקורת - שיחה 02:43, 4 ביוני 2017 (IDT)

שעה[עריכת קוד מקור]

מה הקשר בין שעה לבין מדיניות ? הערך נמחק כמו הערכים 55 וכ' לאחר דיון חשיבות. אתה יכול לראות זאת ביומן המחיקות שלו. זה מחיקה מהירה. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 02:22, 5 ביוני 2017 (IDT)

שעה, זה אומר שאחרי כמעט 20 שעות ערות אני מעדיף לא להוגיע את מוחי בשאלה האם זה כמו 52 ודומיו או כמו 56 ודומיו, והאם השתנה משהו מ-2013. דיון חשיבות בשונה מהצבעה, אינו סופי, ויש להפעיל שיקול דעת שהיה חסר לי בשעה ההיא. לכן הרשיתי לעצמי להשאיר את ההכרעה למפעילים אחרים שמתחילים להתעורר בשעה הזו, בחוזה ההעסקה שלי עם ויקיפדיה נאמר במפורש שלא תיגרע משכרי פרוטה אם אשאיר החלטות לאחרים מדי פעם. יום טוב. ביקורת - שיחה 10:18, 5 ביוני 2017 (IDT)
תודה. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 13:34, 5 ביוני 2017 (IDT)

תמונת הגר"א[עריכת קוד מקור]

שלום ביקורת : הציורים של הגר"א שהובאו הם הציורים הפחות טובים, אפ' בחבדפדי"ה הביאו את היותר טובים. תוכל לשנות?--213.8.158.146 17:16, 5 ביוני 2017 (IDT)

הדיוקן הראשי יפהפה, מה תרצה להוסיף? C:Category:Gaon of Vilna בחר לך ונתקדם. הערך עצמו טעון הרחבה וטיפול. ביקורת - שיחה 17:19, 5 ביוני 2017 (IDT)

תודה ביקורת אבל כל התמונות שם [למעט אחת בטיב בינוני ] גרועות .בהקשר לתמונה הראשית קשה להאמין שהיה לגר"א מלבושים כאלו [גם היא שונה מהותית מכל ציורי הגר"א השונים] הייתי ממליץ לשים את התמונה שמובאת בחבדפדי"ה או את הפיסול שלו באבן

הערך עצמו אכן צריך שיפור רציני [צריך לעשות אותו לפחות כמו ערך רע"א ] אבל מחמת חסרונות שיש בויקיפדיה אינני מעונין לערוך [ מבדיקה קצרה שערכתי מהשואת ויקיפדיה לויקיפדיה הערבית והאנגלית בערכים דוגמת ציונות גיליתי הבדלים עצומים הסיבה לכך שויקיפדיה נקבעת לפי הרוב [ כך למשל אצלי{ואצל רוב החרדים} עדות של הגר"ח מואלזין על הגר"א נאמנת יותר ממחקר מדעי אבל בויקיפדיה זה לא כך }]--213.8.158.146 16:28, 7 ביוני 2017 (IDT)

עדיין יש הרבה מה לשפר בתוך המסגרת תלויית-המחקר, ניתן להביא דברי הגר"ח תוך ייחוס. בתחום הזה אין מילה אחרונה של חוקר זה או אחר ואתה יכול לתרום רבות, רק להתאים את סגנון הרצאת הדברים כך שיהיה אובייקטיבי (ולא הגיוגרפי) ויהיה קריא גם למי שלא "מתוך בית המדרש". ביקורת - שיחה 16:43, 7 ביוני 2017 (IDT)

בתה[עריכת קוד מקור]

"אין כמעט מה לכתוב"?? העפת מבט בערך המקביל באנגלית...? אביעדוסשיחה 00:10, 9 ביוני 2017 (IDT)

Aviados, דייקתי לכתוב "על המונח עצמו", מה שיש שם זה פירוט סוגים ורמות שונות של צפיפות הבתה. ביקורת - שיחה 00:34, 9 ביוני 2017 (IDT)
בכל אופן, זה חתיכת קטע ל"הידעת?" - לא כן? ביקורת - שיחה 00:35, 9 ביוני 2017 (IDT)
כן, מעניין ;) אביעדוסשיחה 00:42, 9 ביוני 2017 (IDT)
כתבת לי פעם "קצרמרים זה לחלשים", זכרתי לך את זה ולא יכולתי לראות בדף הערכים החדשים ערך שלך עם פחות מ-1k... ביקורת - שיחה 00:50, 9 ביוני 2017 (IDT)
קריצה אני עדיין אוחז בעמדה הזאת... אני מעלה קצרמרים רק כאמצעי לפתור בלגן טרמינולוגי, כמו כאן. אביעדוסשיחה 01:06, 9 ביוני 2017 (IDT)
אני מעלה קצרמרים, כשזה ממש חסר או כשאני ממש חלש, שני הדברים קורים לא אחת. ביקורת - שיחה 01:08, 9 ביוני 2017 (IDT)
חסר כמו סופרים הולנדים וספרדים מהרנסאנס..? אביעדוסשיחה 01:18, 9 ביוני 2017 (IDT)
כמו ערכים שקיימים באנציקלופדיה העברית ואינם קיימים אצלנו, אם אנחנו רוצים להחליף את האנציקלופדיות המסורתיות אנחנו חייבים לייתר אותן, או לפחות לתת את המינימום המתבקש שאנשים מחפשים בהן. ביקורת - שיחה 01:21, 9 ביוני 2017 (IDT)
כן, עקרונית זה אכן נכון. אביעדוסשיחה 01:23, 9 ביוני 2017 (IDT)
חייבת לציין שהופתעתי גם לראות ערך כזה מפי מקלדתך. כמעט הרחבתי את הערך, אבל אחרי שני משפטים זה היה משעמם מדי. • צִבְיָהשיחה • ט"ו בסיוון ה'תשע"ז 10:57, 9 ביוני 2017 (IDT)
צִבְיָה, את מדברת אלי או אליו? ראית את הפרק הנוסף? ביקורת - שיחה 11:37, 9 ביוני 2017 (IDT)
אל אביעד. עליך אני כבר לא מתפלאת... 😶צִבְיָהשיחה • ט"ו בסיוון ה'תשע"ז 11:38, 9 ביוני 2017 (IDT)
(זה אמור להביע צפירת רגיעה, לי אין בנק אמוג'ים כזה). ביקורת - שיחה 11:40, 9 ביוני 2017 (IDT)
צִבְיָה, רק במקרי חירום... ;) אביעדוסשיחה 17:54, 9 ביוני 2017 (IDT)

שלחתי אליך דוא"ל דחוף[עריכת קוד מקור]

שלום ביקורת, שלחתי אליך דרך המערכת דוא"ל דחוף מאד, אודה להתייחסותך המהירה. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 13:28, 12 ביוני 2017 (IDT)

עיטור שרי המאה האלף[עריכת קוד מקור]

מה עם אלה בעלי 100,000 עריכות? בורה בורה - שיחה 23:12, 12 ביוני 2017 (IDT)

יקבלו גם. גם אם זה מחולק ל-6 שמות. נו באמת, למה לא מאחדים אותך בסטטיסטיקה? ביקורת - שיחה 23:13, 12 ביוני 2017 (IDT)
הסטטיסטיקות של DMY חלות רק על העברי ומטבע עריכותי בוויקינתונים וכו' לא רואים את כלל פעילותי... יש לבורה בורה מעל ל-135,000 עריכות!. (לא עובד כרגע משום מה). בורה בורה - שיחה 23:19, 12 ביוני 2017 (IDT)
אני מדבר על שילוב ששת השמות, זה ייתן לך גם בעברי מספר דומה. ביקורת - שיחה 23:29, 12 ביוני 2017 (IDT)

הועבר לדף שיחה:יהדות קזחסטן

הועבר לדף שיחה:ישיבת כנסת יצחק (מודיעין עילית)

אחודה חידות מיני קדם[עריכת קוד מקור]

בתמונה: מצבה מתוך אזור שלא מופה עדיין (סמוך לקבר זכריה), עם הרבה דיו נעלם ששפוך עליה. בחלק שהצלחנו המילים שהצלחנו לקרוא הן:

מצבה הזאת תעומד עדה ציון... למשכן... תפאר' ישראל איש איש מבני ציון היקרים והמצוין בהלכה אבי אבי רכב ישראל איסרל בכמהר"ר(?) משה חיים מארץ מררין יום כב אב תל/תקל/תרל.

כנראה שלא מדובר בשנת תר"ל, כי מהשנים האלו כבר יש רשימות קבורה והוא לא מופיע בתאריך זה (איברא, אכן מתקופה זו ידועים כמה כמה השמטות מהרשימה, אבל יש נקברת אחרת שנזכרת באותו יום ממש.

אז יש פה שלוש זוגות שמות (כש"ישראל" נכלל במשחק מילים על הפסוק) - לכאורה שמו ושם אביו, אבל לא ברור משמעות הזוג השלישי. ניסיתי לחפש מעט במקורות ולא מצאתי מועמדים טובים לזיהוי. רעיונות? מרכז מידע הר הזיתים - שיחה 14:00, 20 ביוני 2017 (IDT)

אולי אפשר לקרוא: למשכן אבינו תפאר[ת] ישראל איש אש'[ר] מבני ציון היקרים...? זה הופך את המצבה למצבתו של איש חשוב יותר ופותר את שאלת הזיהוי המשולש. לנפטר קוראים רק: ישראל איסרל בן משה חיים. אי אפשר לתחום את סוג הכתב למאה מסוימת? אם תוכל להעלות תמונה של החלק התחתון שתמללת למרות שאינו בתמונה הנוכחית, אנסה לראות עוד משהו, לא נראה לי שמישהו כתב ארץ מרין והתכוון למעהרין, סביר להניח שמדובר בארץ מדין, והכוונה לארץ כלשהי שכונתה כך או לכך שהמנוח היה דיין (משחק לשון). ביקורת - שיחה 14:58, 20 ביוני 2017 (IDT)
קודם כל, אתה צודק לגמרי לגבי ה"תפארת ישראל" (תיקנתי למעלה). לגבי התלבטות שלך עם מעהרין - יעזור אם אגיד לך שכתוב שם "מררין" עם שני ר'? מרכז מידע הר הזיתים - שיחה 09:39, 21 ביוני 2017 (IDT)
שמח לשמוע (התחלתי להרגיש בלש ), אם כתוב עם שני ר' זה יכול להיות גם מהרין ואז מאמת את הפענוח שלך. אסתכל בצהריים על הסרטון. ביקורת - שיחה 10:57, 21 ביוני 2017 (IDT)
הנה רעיון אחד שעלה לי (למרות שהוא לא ממוראביה), אבל לא מצאתי את שם אביו. אולי אצל אלפסי? מרכז מידע הר הזיתים - שיחה 11:59, 21 ביוני 2017 (IDT)
יש עליו פרק בספר "מאורי ישראל" (חב"די) ירושלים תשנ"ד עמ' 30 ואילך. אבל אין שום מידע עליו. ביקורת - שיחה 14:04, 21 ביוני 2017 (IDT)
יש אחד בשם רבי ישראל איסר בר"מ הלוי, שמוזכר כאחד מחותמי החרם על בתי הספר בירושלים. אם זה הוא זה מתאים רק לתרל ומטה. ביקורת - שיחה 14:11, 21 ביוני 2017 (IDT)
קבל ביטול. לא קשור, לאביו קראו מרדכי. ביקורת - שיחה 14:17, 21 ביוני 2017 (IDT)
תכל'ס אני לא מוצא מישהו שקורא למעהרין מררין (אם כי כמובן מאילוצי מקום למצבות יש כללי משחק שונים), וגם מהרין לא הרבה. ביקורת - שיחה 15:00, 21 ביוני 2017 (IDT)
איני יודע מי האיש, אבל לדעתי הכיתוב על המצבה הוא כך: "...דמשק אליעזר, תפארת ישראל, איש איש (כנראה ע"פ ספר תהילים, פרק פ"ז, פסוק ה') מבני ציון היקרים, והמציון ? אבי אבי רכב..." בן-ימין - שיחה 14:54, 22 ביוני 2017 (IDT)
נשמע טוב. מרכז מידע הר הזיתים, לתשומת לב. ביקורת - שיחה 15:06, 22 ביוני 2017 (IDT)

היכל הוראה[עריכת קוד מקור]

הי, ערך חדש. לא בקיאה.. מה דעתך? נראה לי קצר מידי ולא יעמוד בקריטריונים... בברכה אמא של גולן - שיחה 06:13, 21 ביוני 2017 (IDT)

תודה. כנראה מסע יח"צ קטן, יחד עם ערך נוסף שהועבר לטיוטה. הערך על הספר לא חשוב ואמור להיכלל בשורה אחת בערך על המחבר. ביקורת - שיחה 10:56, 21 ביוני 2017 (IDT)

שרי מאה[עריכת קוד מקור]

היי. תגיד, למה אתה לא מריץ את השאילתות? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:07, 21 ביוני 2017 (IDT)

מכמה סיבות. אחת מהן היא אי-תאימות בין התוצאות שקיבלנו שם למה שקיבלתי באתר הסטטיסטיקות שהשתמשתי בו. השנייה שחיפשתי משתמשים ספציפיים. השלישית, הן מייתרות את הדף שלי . ביקורת - שיחה 18:35, 21 ביוני 2017 (IDT)
הרצתי עכשיו, וזה כנראה כן תואם. ביקורת - שיחה 19:08, 21 ביוני 2017 (IDT)
זה בהחלט יכול לפעמים לא להתאים, אבל מסיבה ההפוכה - אתרי סטטיסטיקה לפעמים מאחרים בעדכון. שאילתה, לעומת זאת מעודכנת אוטומטית לרגע הריצה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 11:20, 22 ביוני 2017 (IDT)

טעויות אגב אורחא[עריכת קוד מקור]

לגבי הערתך בתקציר עריכה בערך אלחנן ניר, אני חושב שזה עניין של מינון. אם מישהו עושה טעויות חדשות ברוב או אפילו במיעוט ניכר של העריכות שלו - זה דבר אחד. לעומת זאת אם רוב מוחלט של העריכות מועילות, ולצדן יש טעויות חדשות ברמה של אחוז או פרומיל - לא מוצדק לדרוש ממנו שיגיה כל מה שהוא עושה, כי בזמן הזה הוא יכול להועיל הרבה יותר. בפרט שיש מי שיעבור אחריו, ואני יוצא מלכתחילה בהנחה שאתה ואחרים רואים את העריכות שלי (ולהפך). נרו יאירשיחה • כ"ז בסיוון ה'תשע"ז • 20:45, 21 ביוני 2017 (IDT)

לא, זה לא טוב. יש 'תצוגה מקדימה'. בדרך כלל אני לא עובר אחרי עריכות שלך כי אני סומך עליך מנסיוני, ואם אני מגלה שוב ושוב כזה פספוס, סביר שאבקש שתקפיד יותר. (לא ביקשתי שתגיה הכל אלא רק נקודות שאתה משנה). ביקורת - שיחה 22:06, 21 ביוני 2017 (IDT)
ככל שעושים יותר טועים יותר, וכאמור - בהנחה שרוב העריכה מוצלחת האינטרס הכללי הוא שהזמן לא יבוזבז על עניינים זניחים. יש טעויות מסוג זה (כמעט?) אצל כל מי שכותב הרבה, אם תרצה אני יכול להפנות את תשומת לבך לטעויות דומות אצלך, אם אשים לב אליהן. נרו יאירשיחה • כ"ח בסיוון ה'תשע"ז • 09:41, 22 ביוני 2017 (IDT)
אני אשמח מאד אם תפנה את תשומת לבי או תתקן כל טעות שלי, זה קורה אצלי גם אם מעט ובדרך כלל אני מתקן בעצמי או מודה למי שתיקן. ביקורת - שיחה 10:17, 22 ביוני 2017 (IDT)
כמובן שאני מתקן, אני רק לא רואה צורך להסב את תשומת לבך, יהיה לי חבל אם תטרח להגיה שוב כל מה שאתה עורך, לא רק בגלל הזמן שלך אלא גם בגלל דברים מועילים יותר שהיית יכול לעשות בויקיפדיה בזמן הזה. נרו יאירשיחה • כ"ח בסיוון ה'תשע"ז • 10:46, 22 ביוני 2017 (IDT)

חיזיון[עריכת קוד מקור]

יש לך מה להוסיף? (ישנו המלך Hezion, אבל בטח יש עוד.) אביעדוסשיחה 21:26, 21 ביוני 2017 (IDT)

הוספתי אחד, אתה בטוח שכל מי שמופיע שם למטה אמור להופיע שם? כי אם כן יש משא גיא חזיון (ישעיה כב) שבוודאי היידן או ראובן יכתבו פעם. ואם תרצה עוד כאלה יש לי (יש עוד ספרים שנקראו גיא חזיון, ויש את הספר משא גיא חזיון של רבי בנימין מן הענווים). אגב, איך זה שלא תרגמו עדיין לעברית את חזיון (Hezion) מלך ארם, מאנגלית, בתור עציון... ביקורת - שיחה 22:43, 21 ביוני 2017 (IDT)
למה אתה מתכוון? אביעדוסשיחה 09:29, 22 ביוני 2017 (IDT)
באיזה קטע של מה שכתבתי? על עציון? הכתיב מאד דומה, והבורות היום גדולה. לכן קורה הרבה שמתרגמים מאנגלית לעברית דברים שמקורם בעברית, אבל כשהם חוזרים לעברית 'פנים חדשות באו לכאן'. ביקורת - שיחה 10:19, 22 ביוני 2017 (IDT)
אה, טוב, זה ברור. ושאלתך האם אני בטוח? אביעדוסשיחה 10:35, 22 ביוני 2017 (IDT)
האם מישהו שיחפש את הספר גיא חיזיון יגיע איכשהו לפירושון הזה? ביקורת - שיחה 10:36, 22 ביוני 2017 (IDT)
אגב, אם יש לך כח לסור לויקיפדיה:מסדר זיהוי יש שם חידה חידה של עדירל, כנראה תמונה של מחנה צבא בריטי גדול מצפון לירושלים. ביקורת - שיחה 10:38, 22 ביוני 2017 (IDT)

מחצית השקל[עריכת קוד מקור]

אודה לך אם תציץ בעריכה האחרונה שם, לדעתי יש לבטל הכל... תודה בן-ימין - שיחה 14:26, 22 ביוני 2017 (IDT)

יש שם בעיה של זכויות יוצרים לדעתי. ביקשתי בוויקשיתוף שהדבר ייבדק. ביקורת - שיחה 14:31, 22 ביוני 2017 (IDT)
כל הכיתוב מתחת לתמונה מיותר לגמרי... בן-ימין - שיחה 14:33, 22 ביוני 2017 (IDT)
זה נכון, מחיקת התמונה תייתר הכל. ביקורת - שיחה 14:41, 22 ביוני 2017 (IDT)
כעת ראיתי שכמעט כל העריכות של התורם הזה, שוחזרו, ואף נחסם בעבר. בן-ימין - שיחה 14:58, 22 ביוני 2017 (IDT)

מגוון עניינים[עריכת קוד מקור]

שלום ביקורת. בשבועות האחרונים נתקלתי בכמה וכמה עניינים שלא היה לי זמן להקדיש להם תשומת לב ראויה, ואשמח אם תוכל לסייע לי בהם.

  1. בהקשר של משפחת קוק, עולה עיר הולדתם של האחים ה"מייסדים" - גריבה Grīva (Daugavpils), שמאז שנות החמישים היא רובע בדאוגבפילס. לפי ג'ואיש ג'ן הייתה שם קהילה גדולה למדי בפני עצמה. האם כדי ליצור הפניה לדאוגבפילס ולא להותיר מקום לערך נפרד כפי שעשו באנגלית ובערך על הרב אברהם יצחק הכהן קוק, או להאדים את הקישורים הרלוונטיים ולחכות שמישהו ירים את הכפפה?
  2. עוד בענייני משפחה זו, על הרב דב הכהן קוק כתוב שכיהן בקרוק - האם זו קרוקי?
  3. דוברי במחוז קאליש המוזכרת אצל הרבנים יצחק איציק אוירבך ומאיר אוירבך - מעיון בג'ואיש ג'ן, התוצאה המתאימה ביותר היא דוברה (פולין גדול) שהייתה בפלך קאליש, אבל אין זכר לצורה דוברי, מה דעתך?
  4. בוויקי' האנגלית זיהו את חסלביץ' המוזכרת אצל הרב סולובייצ'יק ואצל אביו הרב משה סולובייצ'יק עם חיסלוויצ'י, מה דעתך?
  5. בערך על ישיבת סלוצק - קלצק נכתב שבתחילת מלחמת העולם השנייה היא התפצלה לשלושה מוקדים בליטא, ביניהם "דושאד"; מבדיקה בג'ואיש ג'ן אין יישוב רלוונטי בשם זה, ולך תדע מה השם הליטאי של היישוב הזה בהנחה שהוא קיים. היישוב הכי מתאים הוא דוסיאט, שנמצא גם הוא בצפון-מזרח ליטא של היום בדומה לשתיים האחרות - דוקשטי וסלקאס. מה דעתך?
  6. אם במקרה אחרי כל זה עוד נשאר לך זמן פנוי וחשק רב, גיליתי שבמליטופול הייתה קהילה יהודית גדולה למדי (ב-1900 היו שם באזור 6,000 איש שלפי הערך האוקראיני היו 40%) שלא נראה שיש לה יותר מדי זכר איפשהו, גם בערכים הזרים...
  7. ולסיום, סוגיה שגיליתי היום - בערך שיצרת על צבי הירש אורנשטיין מוזכר שלמד אצל "הרב שמריה שטיקלר ממוסט" - האם הכוונה למוסט (צ'כיה) (אנ'), מסטי בבלארוס (אנ') או שמה מוסטי ויילקיה באוקראינה? בכולן היו קהילות יהודיות משמעותיות. האחרונה אמנם קרובה מאוד ללבוב עיר הולדתו, אך נראה שמוסט היה שם יידי משני למדי שלה.

מקווה שלא חיסלתי לך את סדר היום . Mbkv717שיחה • כ"ט בסיוון ה'תשע"ז • 13:05, 23 ביוני 2017 (IDT)

לאט לאט. באשר לשאלה מס.1 אני בעד האדמה וקישור לערך הליטאי. על הדרך, בראש הערך על דאוגבפילס, לצד או במקום כל השמות בשלל שפות, חייבים שיהיה כתוב "בפי יהודיה: דננבורג ודווינסק". רבים מהמגיעים לערך מחפשים את זה. ביקורת - שיחה 15:07, 23 ביוני 2017 (IDT)
לשאלה מס. 2, נראה שכן. ביקורת - שיחה 15:08, 23 ביוני 2017 (IDT)
לשאלה מס.3 י כ-e שכיחה בעברית הישנה יותר, ומקורות שהעתיקו ממקורות שלפניהם את שמות הערים בלי שינוי יכולים להסביר את זה. ביקורת - שיחה 15:09, 23 ביוני 2017 (IDT)
לשאלה מס. 4 היא מוזכרת גם במשה נחמיה כהניו והזיהוי סביר. ביקורת - שיחה 15:11, 23 ביוני 2017 (IDT)
לשאלה מס. 5, כן, המכתב המקורי שעליו מתבססת הידיעה הוא מכתבו של ר' אהרן קוטלר לר"י רוזנברג: "אודותינו בטח ידוע שבנינו הי"ו נמצאים בג' עיירות סמוכות זו לזו, בסאלאק דושאט ודוקשט, ועוסקים בעבודה כמקדם בחיזוק רב. אני ומשפחתי נמצאים בסאלאק ובא גם לעיירות ההן, רי"ל נענדיק נמצא בדושאט ובא גם לפה. גם הרבנים שך וטשערבוכווסקי נמצאים אתנו"... ביקורת - שיחה 15:16, 23 ביוני 2017 (IDT)
קודם כל תודה רבה! 1, 2, 4 ו-5 בוצעו. ממתין למענה ב-7. בקשר ל-3 - זה היה רלוונטי אם השם הלועזי היה Dobre אלא שבמקרה הזה השם בכל השפות וגם ביידיש על פי ג'ואיש ג'ן הוא Dobra. שבת שלום! Mbkv717שיחה • כ"ט בסיוון ה'תשע"ז • 18:47, 23 ביוני 2017 (IDT)
3. מספיק שהכתיב העברי הארכאי היה דאברא, כדי שמישהו ישגה לתעתק את זה דוברי.
7. חיפוש באוצר החכמה המקוון (בלי רישום) של שמריה-שטיקלר, מעלה שמדובר במוסטי ויילקיה. ביקורת - שיחה 19:14, 23 ביוני 2017 (IDT)
לא הבנתי מה כוונתך ב"בלי רישום", כי אני אהיה מופתע מאוד אם יתברר שאין לך מנוי באוצר החכמה לאור פועלך בתחומי היהדות בוויקיפדיה, אבל תודה רבה בכל אופן. Mbkv717שיחה • ל' בסיוון ה'תשע"ז • 21:31, 24 ביוני 2017 (IDT)
כוונתי שגם אתה יכול להריץ את החיפוש הזה. אין לי מנוי (למרות שזו בהחלט יכולה הייתה להיות הוצאה מוכרת של הקרן) אבל יש לי את הדיסק הקשיח שיותר קל לעבוד אתו. ביקורת - שיחה 21:42, 24 ביוני 2017 (IDT)

שחזור ברש"ר הירש[עריכת קוד מקור]

שלום רב, אני מעריך את הביקורת שלך, בכנות, אך השחזור שלך ברש"ר הירש הוא לא נכון, זה לא קישקוש עיתונאי, אלא מאמר מעמיק וענייני במשנתו (תקרא אותו לאורכו) שלא שונה מלינקים אחרים שם, ויש לו גם משמעות ליחס החרדים בימנו למשנתו והגותו, לכן החזרתי אותו. מאורות נתן - שיחה 16:28, 23 ביוני 2017 (IDT)

אליעזר היון אינו חוקר, כל מה שהוא כותב יכול להיכנס לקטגוריה של הגיגים, הגיגים של חרדי מן השורה על רש"ר הירש והחרדים, אם באמת חריגים בעוצמתם הם, ראויים להיכנס כסימוכין למשהו בערך על החרדים. כל ניתוח של רש"ר הירש בעיני חרדי בזמננו מייצג את עצמו בלבד ולכן אם הוא מחדש משהו ניתן להכניס זאת לערך עצמו תוך ייחוס לכותב, אך לא כביבליוגרפיה כללית לערך. ביקורת - שיחה 16:31, 23 ביוני 2017 (IDT)
הטור הזה פשוט מגוחך, אני תוהה על אילו מקורות הסתמך הכותב. אפילו את הערך הבלתי-מספק בוויקיפדיה נראה שלא קרא. ודאי שהחרדי בן-ימינו לא מסוגל להבין טווטוני בן דת משה כמו הרש"ר; הוא איננו רלוונטי לא למתקראים חרד"קים ולא לשמרנים. AddMore-III - שיחה 18:37, 23 ביוני 2017 (IDT)
הטור אכן מגוחך. אני חולק עליך בנושא הטווטוני - כנראה לקחת אותו ברצינות יקית, כמה צעדים קדימה, אבל כבר לא הסכמנו על כך בעבר אז נניח לזה. יכול להיות שחלקים רחבים בהגותו רלוונטיים, אבל הסיכוי שאדם נטול הכשרה כלשהי ונעדר מחוייבות לתורתו של רש"ר הירש יצליח לעשות ממנה משהו יותר מלהטוט במקרה הטוב, אינו קיים. ביקורת - שיחה 18:40, 23 ביוני 2017 (IDT)

ישיבה ציונית[עריכת קוד מקור]

באתי לכתוב לך שהקטגוריה היא "ישיבות גבוהות בישראל", ולא "ישיבות ציוניות". אבל אז ראיתי שאני בעצמי קיטלגתי את קטגוריה:ישיבת תורת החיים בישיבות ציוניות. ובכן, זה מקרה גבולי ובעייתי. כי מצד אחר ברור שההשתייכות היא לציבור הדתי לאומי. ומצד שלי, זה לא "ציוני", איך שלא תהפוך את זה (והיה גם דיון בדף השיחה, אגב). מה אפשר לעשות לדעתך? יזהר ברקשיחה • ד' בתמוז ה'תשע"ז • 01:08, 28 ביוני 2017 (IDT)

לדבר עם הרב טל שיעשה תשובה, ויחזור לציונות. בור ששתית ממנו מה ששתית אל תזרוק בו מה שלא זרקו עליך. ביקורת - שיחה 01:48, 28 ביוני 2017 (IDT)
אתה אומר את זה גם למי ששתה מהבור החילוני וחזר בתשובה? יזהר ברקשיחה • ד' בתמוז ה'תשע"ז • 02:08, 28 ביוני 2017 (IDT)
אני מדבר על בור עם מים. עכשיו נחליף את משל העגלה הריקה עם משל הבור הריק? ואם זה לא היה ברור - זו הייתה תשובה לשעת לילה מאוחרת אחרי יום עבודה של 14+ שעות. אני עצמי אין דעתי נוחה מההגדרה ישיבות ציוניות, נראה לי שהערתי על זה באיזה מקום, זה סתם מיתוג ריק מתוכן. ביקורת - שיחה 02:18, 28 ביוני 2017 (IDT)
לא תאמין! למרות השעה מצאתי את דבריי, והם עוסקים גם בנושא שלך. ביקורת - שיחה 02:20, 28 ביוני 2017 (IDT)

קטגוריה: ברלין רבנים[עריכת קוד מקור]

שאלה: (סליחה על הבורות). במידה והוספתי את רבי צבי הירש לוין לקטגוריה: ברלין רבנים. אני צריך להוציא אותו מקטגוריה: רבנים גרמנים?--יוני קרלי - שיחה 15:05, 28 ביוני 2017 (IDT)

אותו ספציפית לא, כי היה רב גם במנהיים וערים גרמניות אחרות. ביקורת - שיחה 15:16, 28 ביוני 2017 (IDT)

רבי בן-ציון אייזנשטט[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה. תודה על הערך הנ"ל (כעל עוד רבות). כמדומני שבזה: רבני מינסק וחכמיה, וילנה: דפוס ראם, תרנ"ט כוונתך הייתה לזה. אני צודק? יום נעים. יוני קרלי - שיחה 09:54, 29 ביוני 2017 (IDT)

תקלדה, אפשר לתקן בנקל, אל תתבייש - פשוט עשה זאת! ביקורת - שיחה 13:04, 29 ביוני 2017 (IDT)
לא הייתי בטוח. חששתי שזה חוסר הבנה שלי ע"כ שאלתי ליתר ביטחון. לגבי התיקון אני מנסה כעת ולא מצליח. אצלי זה לא כל כך "בנקל" אני לא יודע לשנות תבנית. אני מקלקל יותר מאשר מתקן. יוני קרלי - שיחה 13:30, 29 ביוני 2017 (IDT)
לקח לי 20 דקות, אבל אני חושב שיצא משהו... רק תראה שלא גרמתי נזק... יוני קרלי - שיחה 13:59, 29 ביוני 2017 (IDT)
לא הבנתי כלום... תודה בכל אופן. יוני קרלי - שיחה 15:39, 29 ביוני 2017 (IDT)
תנסה להיכנס ב"עריכת קוד מקור" בגרסאות השונות ותראה את ההבדל. ביקורת - שיחה 16:22, 29 ביוני 2017 (IDT)
לקח לי זמן, אבל נראה לי שהבנתי את העקרון. תודה רבה! יוני קרלי - שיחה 22:21, 3 ביולי 2017 (IDT)
מאז הפעם האחרונה שדיברנו פה, וכנראה בעקבות הטשטוש שהחום הנורא גורם לי, הייתי בטוח ששמך הפך ליולי חם לי... ביקורת - שיחה 23:11, 3 ביולי 2017 (IDT)
😂 אביעדוסשיחה 08:10, 4 ביולי 2017 (IDT)
אתה מוכשר! (באמת שמי האמיתי הוא אוגוסט מזגן לי אבל העדפתי לשמור על אנונימיות...) רק רציתי שתדע שיש שכר לעמלך - המראה מקום עזר לי (אני מקוה) להבין איך זה עובד. יוני קרלי - שיחה 12:48, 4 ביולי 2017 (IDT)

רומי[עריכת קוד מקור]

היי ביקורת. תסתכל בראובן#מקום קבורתו. מה זה "רומי"? אני לא מבין. ראובן מ. - שיחה 20:03, 29 ביוני 2017 (IDT)

אה, עכשיו אני רואה שבתמונה ליד כתוב חורבת רומא. אוקיי, זה מסביר. חבל שלא שמים קישורים... ראובן מ. - שיחה 20:08, 29 ביוני 2017 (IDT)
אבל רגע מה זה "בעבר הירדן ברומיא"? בקעת נטופה זה לא עבר הירדן. אני חלש מאוד מאוד בגאוגרפיה, תעזור לי. ראובן מ. - שיחה 20:10, 29 ביוני 2017 (IDT)
מישהו שם ערבב שני דברים. המסורת של ספר הישר מדברת על מקום בשם רומיא בעבר הירדן (המזרחי כמובן). זו כנראה אינה חורבת רומא. לא יודע מי הצביע על הזיהוי הזה. ביקורת - שיחה 20:52, 29 ביוני 2017 (IDT)
מממ... נראה מה נעשה עם זה. תודה. ראובן מ. - שיחה 20:58, 29 ביוני 2017 (IDT)
אם לא תסתדר תאמר, אולי נעשה חפירונת. ביקורת - שיחה 20:59, 29 ביוני 2017 (IDT)
👍 דנקה. ראובן מ. - שיחה 21:03, 29 ביוני 2017 (IDT)

הונאה במיטבה[עריכת קוד מקור]

שלום ביקורת. די מוזר, אבל שמתי לב שישנם שני ערכים כפולים, האחד הוא אונאה (שנכתב ראשון), והשני הוא אונאת ממון, שנכתב כשלוש שנים אחר כך, על פניו הראשון (אונאה) עדיף. הגדילו לעשות אלו שערכו בשני הערכים במקביל!? לטיפולך.

על הדרך אשמח לשמוע את חוו"ד בדיון בשיחה:הלנת שכר (הלכה), תודה. בן-ימין - שיחה 15:23, 2 ביולי 2017 (IDT)

במקרה כזה אתה מניח {{איחוד}} לפי ההוראות בדף התבנית, אחרי שבוע ניתן לאחד את הערכים (נעשה מיזוג גרסאות) ולקבוע את הניסוח הסופי העדיף. ביקורת - שיחה 16:26, 2 ביולי 2017 (IDT)

נתן רוטמן[עריכת קוד מקור]

הערך מועמד למחיקה, סביר להניח שתבין את חשיבותו האנציקלופדית ותעזור להשאירו, תודה רבה.הרואהשיחה • ט' בתמוז ה'תשע"ז 01:03, 3 ביולי 2017 (IDT)

חוששני מאכילת תאנה בפגיה. כדי להעלות ערך על אישיות חיה, בלי סופרלטיבים ובלי דברים יפים שלא ברור לכל למה הם חשובים אנציקלופדית, חייבים לבסס את הערך על מקור כלשהו כבסיס ראשוני. לכן, למרות שברור לי שעתידו של רב רוטמן לפניו ושעוד לא הרבה זמן אנשים יתפלאו איך זה שב-2017 עדיין לא היה לו ערך בוויקיפדיה העברית, כל עוד הערך מבוסס רק על ידע אישי, יהיה בעייתי להגן על קיומו. ביקורת - שיחה 08:43, 3 ביולי 2017 (IDT)

עזרה[עריכת קוד מקור]

איך אני משחזר טיוטה פרטית שכנראה בטעות ביקשתי את מחיקתה?? תודה מראש בן-ימין - שיחה 20:43, 5 ביולי 2017 (IDT)

תודה, סודר בן-ימין - שיחה 21:17, 5 ביולי 2017 (IDT)

משה יהודה לייב רבינוביץ[עריכת קוד מקור]

שלום לך איש יקר.

בערך על הנ"ל כתוב "בשנות השואה גורש עם משפחתו, בעלת הנתינות הפולנית למחנה קמניץ-פודולסק, אבל המשפחה הצליחה לברוח[1] לבודפשט, שם הם התחבאו" במקור המצורף כתוב במפורש שרק האב ובנו הבכור (עליו הערך) גורשו לפולין.

האם תוכל להתייחס לנושא? • איקס איקס - שיחה 00:35, 10 ביולי 2017 (IDT)

שלום גם לך, נתתי שם מקור, בעמוד 3 של המאמר יש מקור מלא לכל המשפחה, אשה הרה וארבעה ילדים. ביקורת - שיחה 00:46, 10 ביולי 2017 (IDT)
עמוד 2 למטה מתייחס לשאלה שלי. "כאשר הרבי שהיה נתין פולני גורש עם בנו בכורו ועם עוד עשרות אלפי יהודים לאוקראינה"
עמוד 3 מתייחס לעליית המשפחה לארץ ישראל, לא לגירוש לפולין. • איקס איקס - שיחה 16:44, 10 ביולי 2017 (IDT)
אתקן, הוא גורש ואחרי שניצל הגיע לבודפשט והתאחד עם משפחתו. כך נראה מהתיאור. ביקורת - שיחה 17:20, 10 ביולי 2017 (IDT)

נוסחה לחישוב תלמידי ישיבות ליטאיות[עריכת קוד מקור]

שלום רב. אנא אם תוכל להתייחס לטענות בשיחה:ישיבת נתיבות חכמה. נרו יאירשיחה • ט"ז בתמוז ה'תשע"ז • 16:51, 10 ביולי 2017 (IDT)

ראיתי שקראת לי ולא יכלתי להגיב בשעת מעשה, אחר כך שכחתי מכל העניין. תודה על התזכורת רשמתי שם. ביקורת - שיחה 17:36, 10 ביולי 2017 (IDT)
אז אנחנו נשארים עם הנוסחה של כפול חמש? או שזה רק בישיבות של עד 300 איש? נרו יאירשיחה • ט"ז בתמוז ה'תשע"ז • 17:50, 10 ביולי 2017 (IDT)
הנוסחה נועדה כאמור לתרגם את המקור השכיח של הבחורים המתחילים את המסלול לכדי מקור לעוד כמה שנים. לכן היא עדיין תקפה בכל הישיבות שלא הובא בערכן מקור על ה'קיבוץ' ועל הרגלי הנישואין בהן. עדיין אפשר לסמוך לדעתי על ידע אישי במספרים סבירים כמו שהיינו עושים מאז ומעולם. ביקורת - שיחה 17:55, 10 ביולי 2017 (IDT)
אוקיי, אבל האם אפשר להבין מדבריך בדף השיחה שם שבישיבות מעל 300 איש הגיוני להוסיף מעט יותר, כי יש שם בדרך כלל קיבוץ גדול יותר? נרו יאירשיחה • ט"ז בתמוז ה'תשע"ז • 18:01, 10 ביולי 2017 (IDT)
כן, אבל כמה? גם בישיבות של 300 שלא מאפשרות להתחתן לפני השכבה השישית, מספר הבחורים משתנה מתחילת השנה ועד סופה בסדר גודל של שכבה שלמה. אנחנו אמורים להביא את המספר הגדול מבין השנים? חצי מזה? תבנית שתוריד 8.33% כל חודש אוטומטית? ביקורת - שיחה 18:09, 10 ביולי 2017 (IDT)
בטח לא לשחק לפי החודש בשנה, אלא ממוצע. בישיבות שלא מאפשרות להתחתן כנ"ל זה לוקח שנה, או שהרוב פשוט מתחתנים בתחילת השנה השישית? נרו יאירשיחה • ט"ז בתמוז ה'תשע"ז • 18:15, 10 ביולי 2017 (IDT)
מתפזר על כל השנה, רק שלקראת סוף הקיץ ישנה האצה כי חלק מאלה שלא נישאו/התארסו עוברים למיר וכדומה. ביקורת - שיחה 18:20, 10 ביולי 2017 (IDT)

מיזם ערכים חסרים[עריכת קוד מקור]

שלום ביקורת. לא מזמן עברתי על חלקים בקטגוריית הערכים לשכתוב ואספתי לעצמי רשימה חלקית של ערכים באמת חשובים שמונחת עליהם התבנית. "חשובים" זו הגדרה נזילה, הרמה לא אחידה וישנן ההטיות שלי אבל בגדול מדובר בערכים מאוד מרכזיים, רובם ישמיטו לך את הלסת מטה מטה. הרשימה חלקית מאוד ומפחידה מאוד ואין לי באמת הרבה מה לעשות איתה, לבד אוכל לטפל במעט מאוד ממנה. מכיוון ששכתוב ערכים מרכזיים גרועים תואם את הדיבורים שלך על יצירת גרעין קשה גדול של איכות בויקיפדיה שיבלע את הדגיגונים הקטנים המכוערים שנספחים אליה וכו, חשבתי שאולי יעניין אותך להרחיב את אופקי מיזם הערכים החסרים שלך ולפתוח קטגוריה נוספת, קצת יותר מאולתרת, של ערכים מרכזיים לשכתוב. יש בי טינה עזה כלפי תבניות שכתוב ואשמח לראות את זה קורה, וגם לעזור בהכנת הרשימות. כל טוב, נתנאל - שיחה - די לטכנוקרטיה 00:49, 12 ביולי 2017 (IDT)

שאפו על היוזמה. רעיון נהדר. ביקורת - שיחה 05:31, 12 ביולי 2017 (IDT)

רחובות חיפאיים[עריכת קוד מקור]

היי, כאחד העוקבים אחר הדף רציתי לעדכן אותך שלאט לאט אני מעביר את תוכנו לבלוג עם מעט יותר אסמכתאות. Shannen - שיחה 11:57, 12 ביולי 2017 (IDT)

בקשת עזרה[עריכת קוד מקור]

בערך תנ"ך כנראה מחקתי כמה דברים ללא כוונה (רימון) ואיני יכול לשחזר את עריכתי. בתודה אבי84 - שיחה 16:18, 13 ביולי 2017 (IDT)

שחזרתי. ביקורת - שיחה 16:32, 13 ביולי 2017 (IDT)

מה דעתך[עריכת קוד מקור]

על זה? שבת שלום, אביעדוסשיחה 19:11, 14 ביולי 2017 (IDT)

לא מוכר לי. בזמנו יצרתי את רשימת רבני טיקטין והוא לא אחד מהם. מוזכר אחד "ר' זאב טיקטין המכונה רבי ועלעול חריף, מגדולי חברון בשנות תק"ן", כנראה עליו דיברו. הוא הסבא של ר' יהושע צבי מיכל שפירא ומוזכר בתחילת הביוגרפיה בערכו. ראה עוד אריה מורגנשטרן, גאולה בדרך הטבע, פרק יט: מסורות משפחתיות במבחן המחקר ההיסטורי, עמ' 378–379. (זמין באוצר החכמה). ביקורת - שיחה 19:22, 14 ביולי 2017 (IDT)
אוקיי. תודה. אביעדוסשיחה 19:28, 14 ביולי 2017 (IDT)

היי שלום, כמומחה מספר אחת לכל מה שקשור ליהודים ויהדות, תוכל אולי לעבור על הערך הזה? בראנד - שיחה 11:48, 21 ביולי 2017 (IDT)

כמומחה מספר אחת לא, אבל אשתדל. ביקורת - שיחה 12:33, 21 ביולי 2017 (IDT)

יעקב כהנא מווילנא[עריכת קוד מקור]

אנא דעתך ועזרתך:
א. ראוי לעבור למרחב הערכים?
ב. הכיתוב על מצבתו לא ארוך מדי? (מאידך א. מעניין. ב. יש בו פרטים על חייו ועל ייחוסו לעזרא הכהן.)
ג. כמובן שאכניס מקורות בקישורים חיצוניים, אך אין לי כעת מנוי על ב"אוצר החכמה" - יכביד עליך בקשתי להכניס את חכמי ישראל של דוד הלחמי?
תודה וברכה יוני קרלי - שיחה 23:46, 22 ביולי 2017 (IDT)

בוצע. את הפרק משפחתו כדאי להסיר אם הוא נשאר ריק. נ.ב. גם לי אין מנוי באוצר החכמה (אבל יש לי גישה לדיסק). ביקורת - שיחה 23:52, 22 ביולי 2017 (IDT)
ואוו זה היה מהיר... תודה רבה. אני מבין שהתשובה לא. וב. היא כן? לגבי משפחתו לא הגעתי כעת לבניו וצאצאיו, יש טעם להכניס את ייחסו? (נכד של החכם צבי ועוד)? יוני קרלי - שיחה 00:00, 23 ביולי 2017 (IDT)
מידע מבוסס יש טעם להכניס. כשתגמור תעביר. ביקורת - שיחה 00:02, 23 ביולי 2017 (IDT)
תודה. אגב, איני בקיא במדיניות כאן, איך צריך להתייחס לדבר כזה? זה נראה כמו פרסומת. לא עדיף את זה? יוני קרלי - שיחה 15:54, 23 ביולי 2017 (IDT)
אפשר גם וגם, המקום הראשון לדף השער כמובן, הכריכה אינה אומרת כלום. ביקורת - שיחה 16:42, 23 ביולי 2017 (IDT)
אם זה מוסיף מידע לערך, ניחא. אך אם 'הכריכה אינה אומרת כלום' בשביל מה צריך את זה בכלל? אני לא מכיר את מכון "זכרון משה" אך נראה שמשתמש:מכון "זכרון משה" הוסיף למרחב הערכים את כל הספרים שהמכון הוציא לאור. זה נראה כמו פרסומת למכון. זה בסדר? יוני קרלי - שיחה 22:23, 23 ביולי 2017 (IDT)
צבע לערך זה גם משהו. ועל הדרך הוא שחרר חינם את הזכויות ליצירה שלו, לא שיש למישהו מה לעשות עם זה. ביקורת - שיחה 00:33, 24 ביולי 2017 (IDT)

אולד ניו המפשייר[עריכת קוד מקור]

הי ביקורת! ביקשתי כבר מאלדד, אבל בכל זאת חשבתי שאם גם לך יהיה זמן, כוח ורצון, יהיה נחמד אם תעבור על התרגום של השיר ותוודא שהכל שם בסדר דקדוקית :) נילס אנדרסן - שיחה 17:46, 26 ביולי 2017 (IDT)

נגעתי קצת. זה די מילולי למען האמת, אבל עדיין יפה. אני לא מספיק טוב בעברית וודאי לא באנגלית כדי לתת גושפנקה כל שהיא לדבר כזה. ביקורת - שיחה 23:09, 26 ביולי 2017 (IDT)
מה המשמעות של תרגום "חופשי" לעברית? נילס אנדרסן - שיחה 00:30, 27 ביולי 2017 (IDT)
מה עושה ויקיפד שלא יודע משהו? מחפש בוויקיפדיה... ראה תרגום חופשי, להבדיל מתרגום אמנותי. ביקורת - שיחה 00:47, 27 ביולי 2017 (IDT)

78,000[עריכת קוד מקור]

מזל טוב. כן ירבו אמא של גולן - שיחה 18:22, 30 ביולי 2017 (IDT)

תודה. זה הכל מחיקות אם הן תרבינה, לא תישאר לנו ויקיפדיה... ביקורת - שיחה 18:29, 30 ביולי 2017 (IDT)

והאמת והשלום אהבו[עריכת קוד מקור]

שלום עליכם,

מה על לבו?

תודה, ליאור पॣ • ט' באב ה'תשע"ז • 14:36, 1 באוגוסט 2017 (IDT)

עליכם השלום, אין על לבו ולא כלום. הוא פורק הכל מיד כדי לא לקבל התקף לב נוסף. שמתי לב למריבונת שלך, אני לא מודע מספיק להיסטוריית המריבות של ויקיפדיה הישנה, אבל דומה שקצת הגזמנו ביממה האחרונה, לא כן? ועוד ללכת לכתוב על שנאת חינם בלוח המודעות? אחינו, דומה שאין כמו תשעה באב ליום של פיוס, נהל את הוויכוחים כמו שאתה יודע ואל תביא את זה לפינות הללו. לא יצא מזה שום דבר טוב. ביקורת - שיחה 14:40, 1 באוגוסט 2017 (IDT)
ראשית, משעה שנתקלתי בהודעתך זו חדלתי את עריכותיי, לרבות זו שתוכננה לכאן. מי יודע, אולי חסכת מריבה או שתיים בדבריך.
גופא, בתוך מחלוקת עריכה שנמשכת למעלה מעשור וטיפסה לכל הטונים הבלתי רצויים האפשריים בעולם המקוון, נראה לי מוזר לנתב את המחלוקת לדף פירושונים. כולה דף פירושונים זניח, נידח, חסר חשיבות בכל גרסאותיו. לכן הפצרתי בקוראי לוח המודעות להושיט יד ולסיים את המחלוקת, לפחות בעניין הטפשי המסוים הזה, גם אם אין ביכולתם להכריע בשאלות מהותיות יותר כמו טיב הערך פרשת הדם ודומיו. ליאור पॣ • ט' באב ה'תשע"ז • 14:50, 1 באוגוסט 2017 (IDT)
ראשית, אני שמח על כנותך.
מחלוקת עריכה שנמשכת למעלה מעשור אינה עוד מחלוקת עריכה אלא מחלוקת בין אנשים, אי אפשר להרשות למחלוקת כזו להותיר רושם במרחב הערכים. לכן דף הפירושונים הזניח אינו המקום ל'פעולות תגמול', ומה שכן צריך לעשות הוא ליצור רשימת כל הנושאים הפתוחים שבמחלוקת ולהביא להכרעה בכולם. ב"עניין הטפשי המסוים הזה" הושטתי אני הקטן יד וסיימתי את המחלוקת במאמץ קל. אני מקווה שלעניינים הגדולים יתנדבו עוד, למרות שזה דורש מן הסתם העמקה וקריאת הרבה חומר. בכל אופן, כל עוד הדברים אינם מוכרעים, מרחב השיחה סובל כמעט הכל, אך מרחב הערכים אינו סובל כמעט כלום. ביקורת - שיחה 14:57, 1 באוגוסט 2017 (IDT)
אתה כמובן צודק. לעניות דעתי העריכה הזו השביחה את הערך שטח דירה ומשכך אינה השחתה. על אף זאת, מאחר ולכל הדעות סדרת העריכות הזו לא נועדה רק להשביח את דף הפירושונים יצחקי, מוטב שאניח לה. שאר המחלוקות בדפי השיחה והקרנותיהן לעבר מרחב הערכים יוכלו להמתין בסבלנות ככל שיידרש עד שיירגעו הרוחות. חיכינו עשור, נוכל לחכות עוד שנה-שנתיים בכיף. צום קל, ליאור पॣ • ט' באב ה'תשע"ז • 15:19, 1 באוגוסט 2017 (IDT)

פרויענבורג[עריכת קוד מקור]

שלום לך ביקורת. ראה את ההרחבה שלי בטיוטה:סאלדוס. לדעתך אפשר לשאוב עוד מידע מהמקור שהבאתי על יהדות קורלנד? לא יצא לי הרבה לכתוב על נושאים כאלו אז אני לא יודע מה הסטנדרטים של ויקיפדיה העברית בקטעים האלה. Mbkv717שיחה • י' באב ה'תשע"ז • 18:37, 2 באוגוסט 2017 (IDT)

אני מכיר את ספרו של אובצינסקי ומשתמש גם בספר אחר שלו. הוא עומד בכל סטנדרט שאני מכיר, רק צריך להיות בטוחים שמבינים מה הוא כותב בשל פערי השפה. ביקורת - שיחה 18:41, 2 באוגוסט 2017 (IDT)
לא התכוונתי לרלוונטיות המקור, התכוונתי האם יש מקום לכל התיאורים של על הקמת חברה קדישא ועל הרבנים שלא הצלחתי מרפרוף קל ברשת למצוא לגביהם משהו. Mbkv717שיחה • י' באב ה'תשע"ז • 18:43, 2 באוגוסט 2017 (IDT)
תיאורים על הקמת ח"ק לא נשמע כמו משהו אנציקלופדי, אבל שמות רבני העיירה אמורים להיות כן חשובים. לגבי דיוק הוא בדרך כלל דייקן ומהימן. ביקורת - שיחה 18:44, 2 באוגוסט 2017 (IDT)
שוב, אני לא מפקפק במקור, אני מפקפק בשאלה האם חשיבותם האנציקלופדית גדולה מספיק בשביל אזכור אצלנו. Mbkv717שיחה • י' באב ה'תשע"ז • 18:46, 2 באוגוסט 2017 (IDT)
בערך על עיירה, בפרק על יהודי העיירה יש חשיבות אנציקלופדית לאזכור רבני העיירה, זה הדרג העליון של המנהיגות המקומית. אתה יכול לשים אותם בלי קישור אדום ואז נעבור יום אחד ונבדוק למי יש פוטנציאל לערך. ספציפית לקורלנד, לפי מה שכותב אובצינסקי, אין הרבה סיכוי, הרבנים שם היו מקומיים ברובם ולא 'התקדמו' לערים גדולות יותר ויותר לאורך הקריירה כפי שהיה מקובל במקומות אחרים. ביקורת - שיחה 18:53, 2 באוגוסט 2017 (IDT)
אוקיי, אני אוסיף. תודה רבה! יש לך רעיונות איך למצוא עוד מקורות אינטרנטיים להרחבה? חבל שהמידע ייגמר ב-1900. Mbkv717שיחה • י' באב ה'תשע"ז • 19:01, 2 באוגוסט 2017 (IDT)
אין באתרים העוסקים בשואה? אנסה להוסיף אחרי 1900: ב-1902, התמנה שם הרב אברהם שמואל דוביצקי (גוטליב, אהלי שם, עמ' 31); הרב משה שלום סטול מחבר "שם עולם" כיהן מ-1907 לפחות עד 1920. אני רואה שהיה שם רב גם ב-1932, אבל לא הצלחתי לראות מיהו. ביקורת - שיחה 19:53, 2 באוגוסט 2017 (IDT)
שניהם מוזכרים כבר אצל אובצינסקי, אם כי הוא קורא לרב סטול דייקא "שׁטול". חיפשתי בהיברובוקס ולפי ספרים שלו שיצאו ב-1925 וב-1930 הוא עבר לכהן בבויסק בשלב מסוים (ראה קישורים בהרחבה שלי בטיוטה). מעיון ביד ושם נראה שאין להם הרבה מידע על קורלנד מעבר לטבח לייפאיה; מצאתי אזכור בודד של סאלדוס בקרב רשימת נרצחים בלטביה, מעבסר לזה אין שום אזכור של מה קרה ליהודים שם. כנראה לא היו שם מספיק בשביל גטו נפרד ולא שרדו מספיק בשביל ספר זיכרון; בנוסף לטביה נמצאת מחוץ לתחום של גופים כמו השטעטל הווירטואלי ומרכז מורשת יהדות פולין. זה משאיר אותנו עם דברים בספרים שאינם ברשת כמו פנקס הקהילות של לטביה ואסטוניה, שאין לי שום גישה אליהם. Mbkv717שיחה • י' באב ה'תשע"ז • 21:38, 2 באוגוסט 2017 (IDT)
כאן ראיתי קצת מידע סטטיסטי על גודל הקהילה היהודית. ביקורת - שיחה 23:11, 2 באוגוסט 2017 (IDT)
פה בעמ' 123 גטו מס.6085, תאריכי הקמת וחיסול הגטו בפרוינבורג. ביקורת - שיחה 23:13, 2 באוגוסט 2017 (IDT)
והנה הרב האחרון היה כנראה מנחם מנדל ארליך ולא כפי שכתבו בטעות ב'קדם' שהרב סטול החזיק בתפקיד עד השואה. המקור שלה טוב: רבני ברית המועצות, 1939-1991, עמ' 18. ביקורת - שיחה 23:18, 2 באוגוסט 2017 (IDT)
תמונת הרב סטול. ביקורת - שיחה 23:18, 2 באוגוסט 2017 (IDT)
תודה רבה! לדעתך אפשר פשוט לקשר לבלוג? בכל אופן באשר לגטו - בהתחשב בזה שהיו שם "רק" 300 יהודים לפני המלחמה על בסיס פרויקט בתי הקברות, לא סביר שהוקם שם גטו, לפחות לא אחד "קלאסי". לפי האנציקלופדיה של הגטאות הוקמו גטאות בקורלנד רק בוונטספילס ובלייפאיה, ונראה שכל היתר הועברו לשם או לריגה או שברחו על דעת עצמם. בכל אופן, אני לא חושב שיש עניין להכניס את התאריכים האלו לפני שיש לנו יותר מידע. Mbkv717שיחה • י"א באב ה'תשע"ז • 12:40, 3 באוגוסט 2017 (IDT)
לגבי הבלוג, מקשרים לבלוג מקצועי. לגבי השאר, מסכים. וסליחה על העיכוב. ביקורת - שיחה 18:47, 7 באוגוסט 2017 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

איתרתי את האוצר העצום והנגיש-חינמית ב-PDF הזה והרחבתי לגבי השואה, ואכן היה שם סוג של גטו - דחסו את כל מי ששרד את סבב ההריגות הראשון לבית הכנסת המקומי והחזיקו אותם שם חודש. Mbkv717שיחה • כ"ב באב ה'תשע"ז • 12:06, 14 באוגוסט 2017 (IDT)

👍 ביקורת - שיחה 12:51, 14 באוגוסט 2017 (IDT)

טיוטה:יצורים מיתיים בפולקלור הבורמזי - טיוטא ללא טיוטא?[עריכת קוד מקור]

הי, בעריכה הזו הוספת את התווים "טיוטה:" לשם הערך, אבל הוא נשאר במרחב הראשי. האם פספסתי משהו? Tshuva - שיחה 12:26, 3 באוגוסט 2017 (IDT)

לא הבנתי, הוא במרחב טיוטה. (אחרי מאה התנגשויות בערך, אנא ערוך את עצמך לפני שאתה שומר). ביקורת - שיחה 12:30, 3 באוגוסט 2017 (IDT)
אולי הבעיה הייתה רק הקטגוריות, הוספתי להן ":" . Tshuva - שיחה 12:31, 3 באוגוסט 2017 (IDT)
נהדר! כדי להיות בטח שמשהו במרחב טיוטה אתה יכול להסתכל על הלשונית מצד ימין למעלה: האם כתוב בה "ערך" או "טיוטה". ביקורת - שיחה 12:32, 3 באוגוסט 2017 (IDT)
...הזמן שלקח לי לגלות פרט בסיסי זה מזכה אותי בשיא גינס כנראה Tshuva - שיחה 13:05, 3 באוגוסט 2017 (IDT)

ליניץ[עריכת קוד מקור]

שוב שלום לך, מחכה לתשובה לעיל. ולעניינו: לכאורה אילינצי על פי ג'ואיש ג'ן היא ליניץ, מועמדת מוצלחת מאוד להיות המקור של חסידות ליניץ, אך בשמואל יהודה לייב רבינוביץ וגדליה רבינוביץ מליניץ זיהו אותה כלינץ שאין לה יותר מדי קשר לחסידות, בטח בדורות הראשונים. טעות בעקבות הקרבה בשמות או שיש משהו מאחורי זה? Mbkv717שיחה • י"א באב ה'תשע"ז • 22:37, 3 באוגוסט 2017 (IDT)

סביר להניח שטעו. אנסה לבדוק. ביקורת - שיחה 18:48, 7 באוגוסט 2017 (IDT)

גיוס[עריכת קוד מקור]

ביקורת היקר, לא ענית לשאלתי בדף שיחתי.
בתודה אגלי טל - שיחה 22:41, 3 באוגוסט 2017 (IDT)

לא עניתי אבל התייחסתי לכך שאינני עונה בשלב זה. ביקורת - שיחה 09:02, 4 באוגוסט 2017 (IDT)
התכוונתי לשאלתי הכללית ביחס לבעיית ה'גיוס', לא לנידון שהיה על הפרק.
בתודה אגלי טל - שיחה 09:36, 4 באוגוסט 2017 (IDT)
הכל אכניס בכלל. שבת שלום. יום אחד יהיה לך ולי כח ונדבר על זה. ביקורת - שיחה 16:10, 4 באוגוסט 2017 (IDT)

עזרה במחיקת תבנית משתמש[עריכת קוד מקור]

יצרתי באופן שגוי תבנית משתמש {{משתמש תומך מסויג בתאוריית לא אוכל לא שותה}}, ואינני מצליח למוחקה, רק רוקנתי אותה. אודה לך אם תוכל לעשות זאת לפני שבת כדי שלא תימחק בשבת ע"י מנטר או מפעיל או מה.
בתודה מראש אגלי טל - שיחה 17:44, 4 באוגוסט 2017 (IDT)

מחקתי, שבת שלום. ביקורת - שיחה 18:43, 4 באוגוסט 2017 (IDT)
תודה רבה לך. אגלי טל - שיחה 19:04, 4 באוגוסט 2017 (IDT)

בירורים[עריכת קוד מקור]

שלום.

החלטתי להתנזר מהדף הזה (כולל ארכובים - מישהו אחר יצטרך לנקות). נכון שמשפט כזה ודומים לו שמעתי ממכורים לכל מיני דברים, ובחלק מהמקרים המכור לא הצליח לעמוד בהחלטתו, אבל בחישוק שיניים אעשה כל מאמץ. לגבי דבריך שם: אם אתה חושב שחנה הבינה מהדברים שעליה לשנות את התנהגותה, דעתי היא אחרת: מה שהקהילה אמרה לחנה, זה שיש לה גיבוי מלא מהקהילה להמשיך להתנהג בדיוק כפי שהתנהגה בדיון הזה. אותי זה מצער ומאכזב, אבל כפי שכתבתי שם, הקהילה אמרה דברה. בברכה, וכדבריך, הבה ונכתוב אנציקלופדיה ולא נבחש יותר בג'יפה (ועוד "הסבר" קטן: כשכתבתי "האישיות הוויקיפדיה hanay", לא התכוונתי לפגוע, הכוונה הייתה להבהיר שאין לי כל דעה על האדם בשר ודם שעומד מאחרי הכינוי, ובהחלט יתכן שלאדם הזה אין כל בעיה להודות בטעות. לעומת זאת, לא ראיתי אפילו הזדמנות אחת בה האישיות הוויקיפדית בה מדובר הודתה בטעות. אולי העקיצה לא הייתה במקום, אבל דבריה של חנה העידו על חוסר מודעות עצמי כה מדהים, שלא הצלחתי להתאפק...) קיפודנחש 00:11, 11 באוגוסט 2017 (IDT)

שלום גם לך, לא התכוונתי שהיא הבינה שעליה לשנות את התנהגותה, אלא שהבינה/נודע לה, שרבים שאינם יורי אינם מרוצים מצורת התנהגותה. הקהילה אמרה את דברה, אבל לדעתי הדבר היה שהעולם מורכב ושלא כל הדעות והסגנונות שווים. אגב, גם אני לא תפסתי את דבריך על "האישיות הוויקיפדיה hanay" כפגיעה, נהפוך הוא - חשבתי שאתה מתכוון לבדל בין הפרסונה לניק, כדי למעט את הפגיעה האפשרית. מיד אארכב שם הכל, הגיע הזמן. בב"ח, ביקורת - שיחה 00:16, 11 באוגוסט 2017 (IDT)
בשולי הדברים (ואחרי התנגשות): פעם ראשונה שביקרתי בדף שלך. הציטוט בראש הדף הוא תרגום כה פגום של דברי מוינהאן, שה-OCD שלי לא נתן לי לא להעיר. הציטוט המפורסם הוא ""Everyone is entitled to his own opinion, but not to his own facts." - משהו כמו "לכל אחד יש זכות לדעה משלו, אבל לאף אחד אין זכות לעובדות משלו". ההבדל הוא עדין - not entitled ו"אסור" הם שני דברים שונים לגמרי. בברכה - קיפודנחש 00:19, 11 באוגוסט 2017 (IDT)
ברשותך החלפתי את התרגום, גם אני אוהב יותר את הניסוח שלך. ביקורת - שיחה 00:29, 11 באוגוסט 2017 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

ביקורת, לגבי דבריך האחרונים בדף הבירורים (לפני הארכוב), חנה לא אמרה לי את מה שאמרה לי בדף שיחתי אלא בדף "בקשות לבדיקה". לכן אין טעם לבקש ממנה להתרחק מדף שיחתי. ועוד משהו חשוב, הוויכוחים עם חנה זה לא סתם מריבות בין חברים בקהילה כמו שכתבת. חנה פעילה מאוד ומתוקף העניין שותפה להמון דיונים. כשאתה מגיע ואומר את דעתך באחד מהדיונים הללו, אם חס וחלילה היא לא תואמת לזו של חנה, עליך לצפות לתגובה בסגנון "כולם אומרים שאתה ככה וככה", "אני רוצה להזכיר לכולם מה עשית לפני כך וכך שנים", "אתה תמיד נגדי/מחפש אותי, לא קראתי את מה שאמרת" וכו'. כל ניסיון להחזיר את הדיון למסלולו לאחר מכן נכשל תמיד כי חנה נוטה להמשיך עם אותו הקו עד שלא פעם לצד השני נמאס והדיון שהתחיל כענייני לחלוטין, מגיע לפיצוץ מכוער. אז באים חברי קהילה נחמדים, שלא נכנסו לעובי הקורה ואומרים דברים בסגנון: "אלה תמיד רבים", אף על פי שברוב המקרים, אף אחד לא מנסה לריב עם חנה. דרך אגב, שוב ושוב מזכירים את ה"היסטוריה" שלי עם חנה אלא שההיסטוריה הזו התחילה כתוצאה מאופן ההתנהלות שאני מתאר. בתקופה האחרונה ניסיתי למצוא דרך להסתדר איתה (דווקא ביוזמתה יש לומר) וזה שוב נכשל כי היא לא מצליחה לשלוט בעצמה. מה שאני מנסה להגיד הוא שאני מכבד את הגישה הדיפלומטית שלך, אבל לפעמים יש באופן מובהק צד שהוא הרבה יותר לא בסדר מהצד השני ובמקרים האלה, לפעמים, אין ברירה אלא לנקוט עמדה ברורה כדי להעמיד במקום את החבר שפוגע בחברים האחרים בקהילה בדרך קבע על לא עוול בכפם. יורי - שיחה 09:12, 11 באוגוסט 2017 (IDT)

מצווה גדולה להזכיר לך מה שעשית לפני כך וכך שנים. אני תומך לחלוטין בחנה בעניין הזה. את הנזק שגרמת טרם הצלחת לתקן. גילגמש שיחה 09:14, 11 באוגוסט 2017 (IDT)
ביקורת, הנה לך דוגמה טובה - גילגמש. נכון שהוא נוהג להופיע משום מקום בעת ויכוחים בין חברי הקהילה עם תגובות מתגרות ולא תורמות. עם זאת, לזכותו יש לומר שאם אתה דן איתו על דברים באופן ענייני, הוא לרוב עונה באופן ענייני. את זה עוד איכשהו אפשר ללמוד לסבול. ואז יש לך את חנה... יורי - שיחה 09:19, 11 באוגוסט 2017 (IDT)
אני כשלעצמי משתדל לא לדבר יותר ממה שהכרחי עם מי שאני מרגיש שהשיחה לא זורמת אתו. זה פתרון טוב רק כל עוד אתה משתדל לנטר את החלק שלך בשיחות בלי משוא פנים, כי אחרת מהר מאת תגלה שאין לך קהל. לא הסרתי את הדיון מיד עם פתיחתו למרות שהיה ברור לכולנו שהוא יתפתח לאן שיתפתח, אבל תמיד צריך להיות עם יד על הדופק לבקרת נזקים, יש מסה מסוימת של אווירה רעילה שאנחנו יכולים להכיל ואי אפשר להגדיש את הסאה. גילגמש אוהב להרגיז אותך ואתה מתמסר לעתים בקלות, בשורה התחתונה מעמדו של חבר בקהילה נקבע לפי תרומתו למרחב הערכים ובדברים הללו אין אפשרות לשחק. סגנון דיבור בעת שיחה משתנה בין תרבויות ובין אנשים והקהילה אינה איש אחד או שנים, לכן אין מה להיפגע ואני מעדיף להתמקד בצד של הנפגעים ולעַקֵר את הפגיעה מאשר לנסות לשנות בנאדם. חנה היא אשה טובה ותורמת יעילה מאד, וברור לך ולי שהיא פשוט לא מצליחה להעביר לך את המסר שאותו היא רוצה להעביר, בצורה אחרת. לכן במקום להיכנס למגננה או להיפגע, הרבה יותר יעיל לנסות להבין מה באמת הציק לה ולנסות להימנע מכך. בכל מקרה, כל אדם וסגנונו הוא, כל עוד אתה מסוגל לתרום במרחב הערכים ודף השיחה שלך מלא בשבחים ומחמאות מחברים אחרים בקהילה, אתה בעמדה של חוזק ולכן כשאתה בא להתגמש מול תביעות "יריביך", אתה יכול לעשות זאת בלב שקט, זה לא מקטין אותך. ביקורת - שיחה 11:05, 11 באוגוסט 2017 (IDT)
מה שמציק לחנה הוא שלא מסכימים איתה והדרך היחידה להימנע מזה זה לא להיות שותף בדיונים שבהם היא שותפה. מכיוון שהיא פעילה מאוד ומתוקף העניין שותפה להרבה דיונים, מדובר בבקשה לא סבירה.
אמרת שאתה מעדיף להתמקד בצד של הנפגעים ולעקר את הפגיעה. אני לא חושב שהנפגעים בדיון האחרון עם חנה מרגישים שעיקרת את הפגיעה (אולי אף ההיפך). בפרט, אני ביקשתי ממך להסיר לשון הרע שהיא כתבה, ואפילו זה לא בוצע אף על פי שמדובר בכמה מילים בודדות. יורי - שיחה 09:09, 12 באוגוסט 2017 (IDT)
אני לא כופה עליך להסכים אתי, אבל חשוב לי שתדע שגם אני לא רואה עין בעין כל דבר עם חנה, ובדרך בה הלכתי הצלחתי לא להיפגע. הצעתי לך ללכת בדרך זו או בווריאציה שלה שתתאים לך ולסגנונך. כמובן שאם תתחדשנה המריבות נידרש לצעדים אקטיביים יותר, אבל בשלב זה נראה לי כמשקיף מהצד שההתנהלות העדינה טובה ויעילה יותר. פספסתי את הבקשה שלך ממני להסרת לשון הרע, אשמח אם תפנה אותי אליה, אבל אומר לך מראש שבאופן כללי אני מעדיף שלא להסיר טקסט שמשתמש אחר כתב אלא אם הוא בוטה ועובר על כללי ההתנהגות בקהילה גם אם הוא נכון. במקרה שזה תלוי בשאלת האמת, עדיף להגיע למצב שבו הכותב מבין שזה מיותר ומסיר בעצמו את שכתב. ביקורת - שיחה 21:48, 12 באוגוסט 2017 (IDT)
להלן בקשתי (ראה בסוף הפסקה השנייה). חנה חזרה על הדברים לפחות פעמיים, הן בדף שיחתה והן בדף הבירורים. מידע לאחר מכן היא הודיעה שהיא יוצאת לחופשה אז כרגע אין מי לדבר. אתה מוזמן לעשות מה שנראה לך לנכון. יורי - שיחה 23:36, 12 באוגוסט 2017 (IDT)

סליחה שאני מתערב. לי אין כל מריבה עם חנה, וכמובן איני נעלב ממנה. אבל המצב בפועל הוא שחנה מונעת תיקונם של ערכים רבים גם במקרים שבהם הבעיות זועקות לשמים. אז הפתרון שאתם מצאתם לבעיה היא שהערכים יישארו פגומים, העיקר שחנה תהיה מרוצה. זה פתרון די לקוי, לטעמי. הדרישה המקבילה לדיונים היא שאנשים לא יביעו עמדה בדיונים שבהם חנה משתתפת. גם זה לא נראה לי דרישה סבירה. עדירל - שיחה 00:30, 13 באוגוסט 2017 (IDT)

עכשיו אני רואה, קראתי את זה בשעתו אבל לא ידעתי איפה טעות הכתיב שלך (כתבת הייתה מוחק, חשבתי שהכוונה הייתה מוחקת ולא חשבתי על האפשרות היית מוחק). טוב, נצטרך לשמוע ממנה האם היא חושבת שמדובר במציאות או משערת, זה כנראה מסוג הדברים הנ"ל.
עדירל, לא זה הפתרון. אנשים ממשיכים להביע את דעתם כל העת ולא תמיד העניינים מוכרעים כדעתה של חנה. היא בהחלט חברה ותיקה ומוערכת במועדון ולכן יש להתייחס לטענותיה ודעותיה ברצינות. אבל אני בהחלט חושב שגם לדעתי ולדעתכם מתייחסים בקהילה באופן כללי ברצינות. תמיד יש כמה אנשים שלא אוהבים את דעתם של כמה אחרים, הקהילה כמו כל קהילה היא הטרוגנית, וככל שיותר משתמשים ידעו להסתדר עם יותר משתמשים אחרים כך נוכל להמשיך הלאה טוב יותר במיזם שיתופי. גיוון הדעות בקהילה טוב לאנציקלופדיה ואם כל הזמן היינו מסכימים על הכל היינו נראים כמו שבלונה עם הטיה מובנית כלשהי, חילוקי דעות מובילים לוויכוחים - לעתים קולניים - ולעתים לחילופי מהלומות מילוליות לא נעימות. רבים פרשו מהקהילה בעבר בשל תחושה לא נעימה, ובגלל שהמשחק אינו משחק סכום אפס, אני מתיר לעצמי לחשוב שכשאני מנסה למנוע הסלמה שתביא לידי פרישה של מי מהצדדים או הרגשת מועקה בדרגה קרובה לפרישה, אני פועל לטובת שני הצדדים. כשאני מבקש את עזרתכם ואת עזרת הקהילה כולה להתאזר באורך רוח, אין הכוונה להושטת הלחי השנייה, אלא לרענן את הזכרון בשאלה לשם מה התכנסנו?'. כשזה יהיה מול עינינו כל שאר הוויכוחים יהיו שוליים. ביקורת - שיחה 01:35, 13 באוגוסט 2017 (IDT)

וק:במ[עריכת קוד מקור]

שלום, אתה מתכוון להמשיך לתת לו לצפצף עליך או שמתישהו תעשה משהו? חצי חציל 10:19, 15 באוגוסט 2017 (IDT)

קצת נימוס יקירי. ככה זה כשגוררים רגלים, אחר כך באים הצפצופים ואחר כך שריקות הבוז. וברצינות: מאז שקרן ויקימדיה ביטלה באופן חד-צדדי את הסכם השכר בינינו (למקרה שמישהו יראה עצמו נפגע מאמירה זו, אני מצהיר ברורות: לא היה הסכם שכר והקרן אינה משלמת שכר למשתמשי ויקיפדיה) אני חייב לארגן את ההכנסה הזו ממקורות אחרים, מקווה שתבין אותי. ביקורת - שיחה 18:50, 16 באוגוסט 2017 (IDT)
שמח שכל הנושא משעשע אותך כל כך יקירי! מעניין אם תגיב באותה עליצות כשמישהו יכנה אותך "מוצץ דם קטן ועלוב", או ביטוי חמור מזה. ואתה יכול להיות בטוח שיכנו אותך. ואחרים. כי זה המסר שאתה ושלושת הבירוקרטים האחרים העברתם היום - שזה לא ביג דיל עבורכם. עוד דאחקה. שאלה הנורמות שאתם מעודדים כאן. שאתם לא יודעים או רוצים להציב גבול. אני במקומך היית קצת פחות שמח. חצי חציל 19:10, 16 באוגוסט 2017 (IDT)
אני מאד לא שמח שכך אתה מתרשם. אבל אם הייתי חושב לרגע שאתה באמת חושב שמישהו כינה אותך מוצץ דם ככינוי סביר (בעיניו) עם כוונה כלשהי, הייתי מגיב בחומרה. מדובר במעשה ילדות, מעשה שטות, או כל כינוי אחר שתדביק לו, אך לא ביותר מכך. התמונה הרחבה יותר מלמדת על משהו אחר, ובמשהו האחר הזה אני מתכוון לטפל בנחרצות, ואם המשתמש לא יישר קו ויהיה נחמד לשמים ונחמד לבריות הוא לא יהיה כאן. אבל בחייאת. ביקורת - שיחה 19:16, 16 באוגוסט 2017 (IDT)
אתה תדביק לו כל כינוי אחר, אני באמת חושב שמישהו כינה אותי מוצץ דם "עם כוונה כלשהי", הבהרתי זאת בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים וקשה לי לראות כיצד "לא חשבת לרגע" שאני חושב כך. חצי חציל 19:20, 16 באוגוסט 2017 (IDT)
לא חשבתי כך בגלל שייחסתי לך פחות תמימות. בכל אופן, אם זה הקטע, אז אני יכול להבטיח לך בהן צדקי שהוא לא התכוון לשום דבר יותר מאשר למצוא חן בעיני מישהו אחר בוויכוח, והוא בחר לשם כך בקלישאה אוטומטית כלשהי. אם זה לא יספיק, תמיד תוכל להתעקש ולעמוד על מידת הדין ועל 'זכותך' לדרוש את חסימתו. אני רק משתף אותך בלבטים שלי לגבי התועלת ממהלך כזה. הייתי נותן צ'אנס לבחור שרוצה לתרום לעשות זאת, אם נראה שאכן הוא בוחר לעשות זאת בנימוס ובנועם. ביקורת - שיחה 19:29, 16 באוגוסט 2017 (IDT)

מלחמת עריכה[עריכת קוד מקור]

היי ביקורת, אני רואה שאתה פעיל. תחסום בבקשה משחית שנכנס למלחמת עריכה עם נרו ואיתי בשני ערכים (ערביי ישראל ומסתננים). אני הולך לישון ואין לי כח לזה כרגע. תודה ולילה טוב. גילגמש שיחה 00:24, 18 באוגוסט 2017 (IDT)

לא רלוונטי כבר חסמו. תודה בכל אופן גילגמש שיחה 00:25, 18 באוגוסט 2017 (IDT)

בבקשה, הלכתי לוק:במ לראות במה מדובר וראיתי שדבליו הקדימני. לילה טוב. ביקורת - שיחה 00:26, 18 באוגוסט 2017 (IDT)

סליחה[עריכת קוד מקור]

טעות. הממשק בטלפון שלי עושה בעיות. נראה לי ששוב אנטוש אותו. אמא של גולן - שיחה 09:01, 18 באוגוסט 2017 (IDT)

לא. למה? אם את עם יד על הדופק, תמיד אפשר לשחזר (הודיתי לך על התיקון המהיר). זה עדיף על אבדן ההזדמנויות לכתוב בוויקיפדיה. אלא אם את מעדיפה לבזבז את שעות הבזבוז ב-Pinterest רק בגלל שהממשק שלהם לא עושה כלום (ולכן גם לא בעיות). ביקורת - שיחה 09:05, 18 באוגוסט 2017 (IDT)

סוגים של סוגות[עריכת קוד מקור]

בספרות ישנם גם סוגים, וגם סוגות.... ולא באתי אלא להעיר.--שיע(שיחה) • כ"ח באב ה'תשע"ז • 00:37, 20 באוגוסט 2017 (IDT)

ברור שיש, בהקשר שם מתאים יותר סוגות (ספרות חב"ד היא סוג אחד שמאחד כמה סוגות, ספרות חב"ד אינה סוגה. לכן כשמדברים על הוצאות שונות שמדפיסות מכל הצורות של ספרי חב"ד, מתאים להשתמש דווקא ב"סוגות". ביקורת - שיחה 00:42, 20 באוגוסט 2017 (IDT)
אופס, חשבתי שהאלמוני כתב סוגות ושיחזרת לסוגים. ובפועל זה היה להיפך. הצדק עמך. כל טוב. --שיע(שיחה) • כ"ח באב ה'תשע"ז • 22:54, 20 באוגוסט 2017 (IDT)

חזקי סופר[עריכת קוד מקור]

שלום ולילה טוב

רציתי להתיעץ לפני שאכתוב ערך על חזקי סופר מה דעתך לגבי חשיבות. ראיתי שנמחק בעבר תחת השם חיזקי סופר. בברכה ציון הלוי - שיחה 00:41, 21 באוגוסט 2017 (IDT)

שלום, נעים לראותך.
לא מכיר אותו. אני מניח שיהודה גרין יותר מפורסם היום. כנראה שאם יש לו שני אלבומים הוא חשוב. ה"ערך" שנמחק הייתה פרסומת בזו הלשון:
חזקי סופר- גדול זמרי הנשמה בסגנון שירתו של ר' שלמה קרליבך ז"ל, 
עם דימיון מדהים לקולו המיוחד של הרבי המרקד. 
ליצירת קשר ולהזמנות חייגו: 051-1111111 (המספר שונה)
אין משמעות למחיקה ההיא. ביקורת - שיחה 00:54, 21 באוגוסט 2017 (IDT)

בדוקי עריכות לא ראויים[עריכת קוד מקור]

בהמשך להצעתך בבקשות:

אין לי עניין בפירוט של רשימה עורכים אשר לדעתי אינם ראויים להרשאת בדוק עריכות. זה מיותר. בוודאי ידועות לך דעותיי, שאותן מעולם לא הסתרתי, בעניין השתתפותם של עורכים בעלי "פרופיל" מסויים במרחב הערכים של ויקיפדיה, ואשר אינן תואמות את רוח המיזם. הצעתך, (שבטוחני שלא הצעת אותה ברצינות) "נסיר אותם סיטונית", הרי ברור שאינה אופרטיבית. זה לא יקרה ורק ילהיט את הרוחות ויעורר מחלוקות ודיוני סרק. אין בכוונתי גם לשלוח רשימה בדיסקרטיות מכיוון שאני מאמין שנושאים הקשורים לויקיפדיה צריכים להיות נידונים בגלוי ודבר זה כמובן הוא בלתי אפשרי לאור האמור. אני אמשיך לערוך להנאתי, כתחביב בזמני הפנוי (המועט), ואשתדל ככל האפשר להימנע מלעורר מהומות ומריבות. תודה על מעורבותך.--כ.אלון - שיחה 17:50, 22 באוגוסט 2017 (IDT)

התכוונתי ברצינות גמורה, כמובן שלא נכריע את זה בינינו, אבל אם יש כמה אנשים שעוסקים בניטור ושמו לב לעורכים שאושרו אוטומטית ולא עומדים בסף הדרוש, בהחלט נסיר אותם. לא חושב שמישהו יגבה עורך כזה. בעבר נתקלתי באישורים שניתנו בשגגה ופעלתי לביטולם. בכל אופן כדאי לדעת מה לפנינו, ואולי יהיה צוות משימה שיסכים לנטר את עריכותיהם למרות שהם בדוקים אוטומטית (גם זה עשיתי לתקופות קצרות כדי לוודא שנותני האישור לא נחפזו מדי). ביקורת - שיחה 17:56, 22 באוגוסט 2017 (IDT)
בלי קשר לאם יש להם את ההרשאה או לא, לאחרונה אני נתקל שוב בגל שלילי של עריכות שגורמות נזק רב מצד עורכים בודדים בעלי אותו "פרופיל" מדובר. אולי מכיוון שמדובר במוסיקת פופ, אין בהם ניטור רציני שעוצר בעד העריכות הגרועות הללו, בזמן שהערכים עצמם הם דוקא בעלי מספר צפיות גבוה הרבה יותר מערכים שנחשבים "רציניים" יותר. Liad Malone - שיחה 18:02, 22 באוגוסט 2017 (IDT)
ויקיפדיה ב' היא תופעה ידועה. הפתרון שנוקטים בו רבים הוא התעלמות. הבעיה מתחילה כשכל אחד מגדיר לעצמו מה היא ויקיפדיה ב'. ביקורת - שיחה 18:15, 22 באוגוסט 2017 (IDT)
כוכבי פופ בעיני הם ממש לא ויקיפדיה ב'. פעמים רבות הם משמשים שער כניסה ראשי לקוראיה של ויקיפדיה. Liad Malone - שיחה 18:18, 22 באוגוסט 2017 (IDT)
על זה דיברתי. ביקורת - שיחה 18:58, 22 באוגוסט 2017 (IDT)
באופן כללי צריכים להיות זהירים במתן ההרשאה, לא מפאת חשיבותה אלא כדי לחסוך את אי-הנעימות הכרוכה בהסרתה (מובן שהפתרון של לא להסיר, כשראוי להסיר, מעקר את ההרשאה מתוכן ומנטרל את התועלת שבה). פרינציפ (.a.k.a ראובן מ.) - שיחה 18:04, 23 באוגוסט 2017 (IDT)
ראובן מ., אין לך מושג כמה אני מסכימה עם מה שכתבת, אבל לאחרונה אני רואה מפעילים שנחפזים לתת בדוק עריכות אוטומטית לעורכים שערכו תקופה קצרה, בטענה שזה מקל על המנטרים. אני אחזור על המנטרה שלי: אני קיבלתי בדוק עריכות אוטומטית לאחר 7 חודשים ולאחר שכתבתי ערך מומלץ ובניתי פורטל, ולא קרה דבר לי ולמנטרים. מי שלא רוצה לנטר שלא ינטר. ומי שבטוח שעורך מסוים בסדר והוא לא בדוק עריכות אוטומטית, שלא ינטר אותו. היכן כאן הבעיה? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 03:28, 26 באוגוסט 2017 (IDT)

חיים נתן דמביצר[עריכת קוד מקור]

לא שמשנה לי כל כך, אך לא הסרתי דבר שלא היה כפול. ומה שגיאת כתיב מצאת בי? יוני קרלי - שיחה 22:34, 23 באוגוסט 2017 (IDT)

החלק עם פטירת האב היה ראוי להדגשה שם למרות הכפילות, דייקתי לכתוב "הסרת דברים שאינם מיותרים". השגיאה אכן לא הייתה שלך, אלא כנראה תקלדה שלי במקור. תיקנתי אותה. ביקורת - שיחה 22:51, 23 באוגוסט 2017 (IDT)
הבנתי. תודה. יוני קרלי - שיחה 00:27, 24 באוגוסט 2017 (IDT)

נאג'-ס'ולו'ש[עריכת קוד מקור]

היי, מה שלומך? :)
ראיתי עכשיו במקרה את ההפניה שיצרת. אין לי מושג אילו אותיות מופיעות שם... :) מה זאת ס' גרושה, ומהי ו' גרושה (טרם נתקלתי בהן). האם מדובר בכתיב רבני כלשהו? אלדדשיחה 15:42, 24 באוגוסט 2017 (IDT)

ייתכן שהתכוונת לכתיב נאג'-סו'לו'ש? גם את הכתיב הזה אני לא מכיר, אבל לפחות במקרה הזה אני נוטה להניח שהתכוונת למעין O שנהגית באמצע, דומה לסגול. אלדדשיחה 15:44, 24 באוגוסט 2017 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: זה התעתיק שמופיע בספר המקצועי שעוסק בנושא הקהילות בהונגריה. אני לא מבין בזה אבל שניהם זו ו' גרושה (Nagyszőlős). ביקורת - שיחה 15:45, 24 באוגוסט 2017 (IDT)
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: הו, אני רואה שזו תקלדה שלי, אעביר מיד. ביקורת - שיחה 15:45, 24 באוגוסט 2017 (IDT)
מצטער על ההתנגשות (צפיתי אותה, אבל הייתי חייב להעיר שכנראה יש שם תקלדה...). אלדדשיחה 15:46, 24 באוגוסט 2017 (IDT)
אגב, הסבא-רב-רבה של יאיר לפיד, היה רב העיר הזו. גאון הונגרי נודע. ביקורת - שיחה 15:48, 24 באוגוסט 2017 (IDT)
כל הכבוד! (דרך אגב, בעניין הגרש, אני מניח שזה מקובל רק בהקשר זה, לא נתקלתי מעולם במוסכמת התעתיק הזאת בעברית). אלדדשיחה 15:50, 24 באוגוסט 2017 (IDT)
כנראה, בשפת הדיבור/הקראה אין לזה משמעות מובנת לקורא. אגב, באותו ספר יש הסבר יפה ומפורט על מבנה שמות היישובים בהונגריה, מחכים ומאלף. יכול להיות שזה מקוון. אם זה מעניין אותך אחפש קישור. ביקורת - שיחה 15:58, 24 באוגוסט 2017 (IDT)
תודה. אם תמצא קישור, אשמח אם תיידע אותי. אלדדשיחה 20:21, 24 באוגוסט 2017 (IDT)
הנה, שלמה שפיצר, קהילות הונגריה - רשימת תחיליות וסופיות, תשס"ט, באתר אוצר החכמה. ביקורת - שיחה 20:46, 24 באוגוסט 2017 (IDT)
מעולה. זה נראה אוצר של ממש. אבל תן לי טיפ קטן, איך אני אמור להיכנס? ללחוץ "כניסה כאורח"? (זה מוגבל, כמדומני, ל-40 צפיות). או להיכנס באופן אחר? האם בכלל יש לי דרך לשמור את העמוד למחשב, ואז לחסוך את הצורך ב"בזבוז" מספר צפיות? אלדדשיחה 20:54, 24 באוגוסט 2017 (IDT)
כניסה כאורח, אכן. אין הגבלה של מספר צפיות, אבל הספר זמין חינם רק עד עמ' 40. המבוא - מה שנוגע באופן כללי - זמין כולו. ביקורת - שיחה 21:26, 24 באוגוסט 2017 (IDT)
שוב, תודה רבה. אם כך, אכנס כאורח. בינתיים עברתי על הקידומות והסיומות בהונגרית בעמוד הראשון. את רובן הכרתי, אבל בכל זאת זה חידש לי בשניים או שלושה שמות, שלא הכרתי את משמעותם. אלדדשיחה 21:37, 24 באוגוסט 2017 (IDT)

הסברים[עריכת קוד מקור]

אני מעוניין להסביר לך משהו בקשר לעובדות בדף ישראל אלעזר אדלר ולהביא עובדות וסימוכין איך אני עושה זאתשש א - שיחה 11:36, 4 בספטמבר 2017 (IDT)

שלום, בדף השיחה של הערך שיחה:ישראל אליעזר אדלר. ביקורת - שיחה 11:46, 4 בספטמבר 2017 (IDT)
יש לי בעיה בגלל הסינון במחשב שלי הוא מסתיר לי את האותיות באנגלית שהאתר רוצה שאקליד לפני הפרסוםשש א - שיחה 12:45, 4 בספטמבר 2017 (IDT)
איזה אתר? הנה אתה כותב כאן יפה והכל טוב. ביקורת - שיחה 12:53, 4 בספטמבר 2017 (IDT)

אתה אדם אמיץ[עריכת קוד מקור]

Eladti - שיחה 13:49, 5 בספטמבר 2017 (IDT)

לא כל כך. אבל אתה אדם זריז. אפרש: אחרי שהוחלט להשאיר את הערך, לא יפה לבזות את האדם ולהשאיר ערך שנראה ממש "מטעם", גם חלק מהתומכים העירו על כך. וציטוט כל הספר היה ממש חריג. ביקורת - שיחה 13:51, 5 בספטמבר 2017 (IDT)
מסכים עם כל מילה. יש ערכים שעצם הנגיעה בהם היא מתכון למלחמות אינסופיות. אני משתדל להתרחק מהם בזמן האחרון (אני יודע שלא תמיד זה נראה ככה, אבל אני משתדל). Eladti - שיחה 14:13, 5 בספטמבר 2017 (IDT)

ליל שישי[עריכת קוד מקור]

למה לשחזר, למה? היה עוד שינוי קטן, זה מצחיק אמנם לדבר עליו, אבל הפרקטיקה הזו מעצבנת. מלבד זאת ביקשתי מקור ספיציפי מפני שהמשפט היה נראה לי לא נכון. מתוך כבוד הנחתי תבנית כדי לאפשר לכטת או לכל אחד אחר לנמק את הניסוח הקיים. בברכה אגלי טל - שיחה 20:29, 7 בספטמבר 2017 (IDT)

דרישת מקור היא לא הדרך לטעון טענות. יש דף שיחה ושם תוכל לכתוב טענות. לא ברור שהערך יישאר אם לא יהיו מקורות. אין אפשרות לדעת אם הנושא מתייחס לשעות המאוחרות או בכלל, כשאין מקורות. לכן לא חסתי על השינוי שלך. זה נח פרקטית במקום לתקן אותך בדף השיחה שלך בקילומטר מלל, חשבתי שאתה מספיק 'משופשף' כאן כדי להבין את זה, כך אני פועל מול ותיקים וטובים כשמדובר בטעות ברורה, אבל אם זה לא אהוב עליך, אשתדל בעתיד להסביר בפרוטרוט ולבקש ממך לשחזר בעצמך. להתעצבן זה לא טוב, אתה מוציא אנרגיה שיכלת להוציא על חיפוש מקורות לנושא הזה ולפתור את בעיית הערך. כה לחי, שא ברכה. ביקורת - שיחה 20:38, 7 בספטמבר 2017 (IDT)
יש אפשרות לדעת, כל בחור ישיבה יידע לומר. ובכלל, אם אתה לא יודע שטעיתי מה פתאום לבטל את השינוי? ובלי לנמק אפילו בתקציר.
באופן כללי הערך חסר מקורות מכיון שהוא מתאר תופעה חברתי בציבור פחות מתועד מהרגיל, ודאי באינטרנט. על כל פנים, יש להפריד בין תשעים אחוזים מתוכן הערך שהם עובדות ידועות ופשוטות, לבין טענה ספיציפית שאני מטיל בה ספק (אינני יודע שהיא לא נכונה, טעיתי קודם).
בברכה אגלי טל - שיחה 20:47, 7 בספטמבר 2017 (IDT)
דווקא עשו ממש לאחרונה כמה כתבות על ה"מנהג". אין לי כח לחפש, אבל אתה מוזמן. זה כתבות של שרקי, זילברשלג ודומיו (אחד עושה כתבה - תוך שבועיים כל השאר). • צִבְיָהשיחה • ט"ז באלול ה'תשע"ז 20:54, 7 בספטמבר 2017 (IDT)
אגלי טל, הציבור החרדי סופר-מתועד עד לרזולוציות מביכות. בשאלה הספציפית טעית כמובן, 'סדר שלישי' בליל שישי נגמר כמו בכל יום (כלומר לא יותר מוקדם), הבילויים והטשולנטיאדה המתוארים בשורה האחרונה של הערך מתחילים עמוק בתוך הלילה. בשונה מליל שבת, 'ליל שישי' אינו מתחיל לפי שום הגדרה בצאת הכוכבים ולכן דייק הכותב המקורי שלא לכתוב "ליל שישי הוא - בעגה הישיבתית - הלילה שבין חמישי לשישי" (להבדיל מהפירוש הרגיל של המונח). התיקון שלך למעשה השאיר משפט לא תקין "המגדיר את שעות הלילה שבין יום חמישי ליום שישי" המילה שעות מיותרת אחרי שהסרת את "המאוחרות". בקיצור, זו הייתה עריכה לקויה ולכן מצפוני לא נקף כשהשבתי את הערך למצב פחות גרוע. ביקורת - שיחה 21:00, 7 בספטמבר 2017 (IDT)
אני מברך על שלוות מצפונך. אתה צודק שבעקבות עריכתי יש להסיר גם את "שעות", זה צרם לי מעט אבל לא זיהיתי בדיוק את הבעיה. לגופו של עניין אין שום טעות, אני בוגר ישיבה ואני יודע בודאות שבביטוי "ליל שישי" משתמשים לתיאור שעות הלילה (אפילו הערב יכול להיכנס, אבל לילה ודאי) ולאו דוקא המאוחרות. שמא יש לשאול מה זה מאוחרות. 11 בלילה זו שעת לילה מאוחרת? אגלי טל - שיחה 21:06, 7 בספטמבר 2017 (IDT)
אם הלילה מתחיל ב-6 אז 11 זה מאוחר. לא לחינם הרחובות שקטים בשעה 20:00 (מחוץ לגבולות בני ברק והצנטר של מלכי ישראל מא"ש). כולנו בוגרי ישיבות, זה בסיידר לגמרי. ביקורת - שיחה 21:09, 7 בספטמבר 2017 (IDT)
אהמ 🙋צִבְיָהשיחה • ט"ז באלול ה'תשע"ז 21:10, 7 בספטמבר 2017 (IDT)
את לא? אז אענה לך במטבע החביב עלייך בשבוע האחרון: תגדירי ישיבות... ביקורת - שיחה 21:12, 7 בספטמבר 2017 (IDT)
הלילה לא מתחיל ב 6 כמובן. איש לא אומר "פגשתי אותו בשבע בלילה". זה נקרא ערב. שעת לילה מאוחרת זה מ 1 בערך. 'אירועי ליל שישי' (מכירת טשולנט בישיבות וכדו') מתחילים לכל המאוחר ב 11. מחוץ לישיבות הרבה לפני, מן הסתם. וכפי שאמרתי, אנשים אומרים "נדבר בליל שישי" גם על 8 בערב. כמובן ש"בוגר ישיבה" לענייננו צריך להיות בוגר ישיבה חרדית. מחילה על שלא כתבתי ברור. בברכה אגלי טל - שיחה 21:17, 7 בספטמבר 2017 (IDT)
גם אני דיברתי על ישיבות חרדיות, אתה היית ברור, אבל משום מה נדמה לך שאתה גם מזהה מי חרדי ומי לא. למה? ביקורת - שיחה 21:22, 7 בספטמבר 2017 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אוקיי, אז טעיתי. מחילה. כל יום לומדים משהו. אך לעיקר דברי לא ענית. אגלי טל - שיחה 21:45, 7 בספטמבר 2017 (IDT)

מה שבטוח עשיתם לי חשק לצ'ונט. • צִבְיָהשיחה • ט"ז באלול ה'תשע"ז 21:47, 7 בספטמבר 2017 (IDT)
כנראה ההשמטה העממית הזו של הל' המובלעת למחצה אינה חוקית. אבל אם עשו לך חשק לאכול דבר כזה, ועוד ב"ליל שישי" (בשעות המוקדמות...), את כנראה כן ישיבע בוחער, ברמה זו או אחרת.
אגלי, כל זה אכניס בכלל מה שכתבתי בהתחלה: כשיהיו מקורות מסודרים, נוכל לדעת בדיוק על איזו תופעה מדובר, כמה אחוז מזה זה מהלך שיווקי של "צ'ונט" וכמה אחוז זה תיקון כרת ויד הדמיון נטויה. כנראה שמאוחר זה משהו יחסי (אזהרת ציניות: איך עלית על זה?), נמצאנו למדים שצריך לכתוב טוב, וכשכותבים לא טוב נשארים ערכים כתובים לא טוב, וחבל. ביקורת - שיחה 21:53, 7 בספטמבר 2017 (IDT)
אכן תובנה מהפכנית. (אזהרת ציניות?)
עדיין אני חושב שהיה ראוי להחזיר את התיקון שלי לערך, אבל מילא. בכל מקרה אני מנוע מלהמשיך את הדיון הזה כעת; העריכה הבאה שלי תהיה ה 1000 במספר בעז"ה. וברצוני לייחד אותה לפעולה חשובה. עם כל הכבוד לדף שיחתך. (ויש!) ליל שישי מקסים (למרות שעדיין רק עשר וחצי..... אגלי טל - שיחה 22:38, 7 בספטמבר 2017 (IDT)
אז הלכנו.צִבְיָהשיחה • י"ז באלול ה'תשע"ז 11:57, 8 בספטמבר 2017 (IDT)
כמה פשוט. לא יכלת ללכת ב-20:15 כזה ולהכריע את הדיון? מה זו השעה הזאת? ביקורת - שיחה 12:07, 8 בספטמבר 2017 (IDT)
זה מה שמפריע? לא מטריד אותך שיושבים בנים ובנות בליל שישי בערבוביה גמורה? בבני ברק זה לא היה קורה. • צִבְיָהשיחה • י"ז באלול ה'תשע"ז 12:21, 8 בספטמבר 2017 (IDT)
אה. זה לא ממש גמורה. אני רואה שאווירת ההוללות-ממש בירושלים טורדת את מחשבתך, או: מי אמר ש"ירושלים לא תהיה פריז"? רחמנא לשיזבן. ביקורת - שיחה 12:42, 8 בספטמבר 2017 (IDT)

דפוס אמסטרדם[עריכת קוד מקור]

אנא ראה מה כתבתי כאן, אם יש בידך לעזור לי - אודה לך מאוד. ליל שישי נעים... יוני - שיחה 02:26, 8 בספטמבר 2017 (IDT)

מה כתוב במבוא של ררננ"ר על הדפסת התלמוד? ביקורת - שיחה 02:38, 8 בספטמבר 2017 (IDT)
וואוו, לא חשבתי לקבל תשובה כל כך מהר... כוונתך למבוא הזה? יוני - שיחה 02:44, 8 בספטמבר 2017 (IDT)
לא בדיוק, יש גרסאות רחבות יותר. תחפש מאמר על הדפסת התלמוד. ביקורת - שיחה 02:47, 8 בספטמבר 2017 (IDT)
טעיתי בקישור אני חושב שהכוונה לזה. ממש תודה! כבר קדמת אותי, אם יש לך עוד - אשמח מאוד יוני - שיחה 02:54, 8 בספטמבר 2017 (IDT)
גרסה קריאה יותר: רבינוביץ, רפאל נתן נטע בן שלמה זאלקינד, מאמר על הדפסת התלמוד, תשי"ב, באתר אוצר החכמה. ביקורת - שיחה 03:10, 8 בספטמבר 2017 (IDT)
יש ערך באנצ' דעת, בוודאי ראית. ראה גם פה יש קצת מידע טכני על בית הדפוס עצמו וכו'. yechiel - שיחה 03:25, 8 בספטמבר 2017 (IDT)
תודה רבה! עזרתם לי מאוד. יוני - שיחה 00:37, 10 בספטמבר 2017 (IDT)
יש גם את הרב יעקב לויפר משׂונצינו ועד וילנא - תולדות הדפסת התלמוד, הוצאת המודיע, ירושלים תשע"ב. קיים גם באוצר החכמה. יזהר ברקשיחה • כ"א באלול ה'תשע"ז • 23:48, 11 בספטמבר 2017 (IDT)

עזרה[עריכת קוד מקור]

הבאתי 2 ראיות בדף השיחה של ישראל אליעזר אדלר רציתי שתעבור על זה אם צריך אני יכול להביא, תודה שש א - שיחה 16:22, 10 בספטמבר 2017 (IDT)

טוב עשית ששמת את זה שם, אני לא יודע אם זה מקור טוב, לא צריכים ראיות שיש כאלה שמכנים את ההחסידות כך. אבל האם החסידות עצמה מכנה את עצמה כך? בכל אופן, דף השיחה שלי אינו המקום לכל זה, בדף השיחה של הערך יש סיכוי שמישהו שמבין בזה וידע להעריך את רמת המקורות יוכל לסייע. ביקורת - שיחה 19:23, 10 בספטמבר 2017 (IDT)
יש לי כמות ל הוכחות בלאנק, לוגו, הזמנה של נכדת הרבי. אך אני לא מצליח לעלותו האם תוכל לעזור לי? שש א - שיחה 12:12, 11 בספטמבר 2017 (IDT)
אני צריך עזרה בהעלאת תמונות זה פשוט לא מצליח לי שש א - שיחה 14:48, 11 בספטמבר 2017 (IDT)
בשל בעיה של זכויות אני לא יכול להעלות במקומך, פנה לספק האינטרנט שלך ובקש ממנו לפתור את הבעיה. ביקורת - שיחה 14:58, 11 בספטמבר 2017 (IDT)

תמונות סרוקות מאתר 'קדם'[עריכת קוד מקור]

האם מותר לי להעלות את הקמיע הזו. מקור התמונה ממכירות קדם תודה בן-ימין - שיחה 21:40, 10 בספטמבר 2017 (IDT)

משהו בקישור לא בסדר. בכל מקרה, העתק רגיל (סריקה/צילום) של יצירה שאין לה זכויות יוצרים אינו מקנה זכויות למעתיק ולכן מותר להעלות תמונות כאלה. אם מדובר בתמונה של הדבר, יש זכויות על התמונה כשם שיש זכות לצלם אוכל על תמונותיו גם אם לא על האוכל. ביקורת - שיחה 21:49, 10 בספטמבר 2017 (IDT)
תודה, תוכל לנסות את זה: [/https://www.kedem-auctions.com/he/content/לוח-שויתי-קמיע-לזכות-רבי-חנניה-הכהן] תודה בן-ימין - שיחה 22:05, 10 בספטמבר 2017 (IDT)
זה נראה כמו עותק נאמן למקור, אך אני לא בטוח לגבי מדיניות הזכויות במדינת המקור, ככלל - כשאיננו יודעים את זהות המחבר, וצריכים לחכות 70 שנה ממותו, מחשבים מקדם ביטחון של 150 שנה, ואלו עדיין לא עברו. אבל אולי אני טועה. נשאל את Geagea אם הוא זוכר משהו. ביקורת - שיחה 22:10, 10 בספטמבר 2017 (IDT)
אין דבר כזה יצירה שאין לה זכויות יוצרים. כל יצירה נוצרה על ידי מישהו שהוא בעל זכויות היוצרים.
איכשהו הקישור לא עובד אבל עותק שמור של גוגל כן נמצא. במקרה זה מדובר ביצירה דו מימדית כך שאין זכויות על הסריקה/צילום. אני מניח שהמלל עתיק מספיק. לגבי הציורים, בהנחה שהיוצר אנונימי והיצירה פורסמה לראשונה ב"מרוקו בעשורים הראשונים של המאה העשרים" (עד 1939 נניח) אז זה בנחלת הכלל 70 שנים מהפרסום לראשונה (PD-Morocco). כלומר זכויות היוצרים פגו. Geagea - שיחה 17:18, 12 בספטמבר 2017 (IDT)

כרודף ערכי רבנים ידוע[עריכת קוד מקור]

האם, לדעתך, יש חשיבות לערך הזה? Eladti - שיחה 23:01, 12 בספטמבר 2017 (IDT)

הוא נראה כמו רב מבוגר, אבל אם מה שכתוב בערך זה כל מה שהוא עשה, מתקשה לראותו עובר את הרף. רבני שכונות אינם מקבלים ערך אצלנו, ספריו בהוצאות פרטיות, אני לא חושב שכל חבר בבית דין רבני חב"ד זכאי לערך, אבל נראה לי שלאחרונה מישהו העלה רעיון כזה (אולי נרו יאיר) זוכר. מה שלא היה מתחילת 2017 זכינו להמוני שלוחי הרבי לוויקיפדיה, וכנראה כל חברי בית הדין הזה כבר עם ערכים. ממש מוזר למה המשיח לא מגיע. ביקורת - שיחה 23:11, 12 בספטמבר 2017 (IDT)
המשיח מחכה לקטגוריה מסודרת של כל שלוחי חב"ד. אולי גם בתתי קטגוריות לפי מדינות. ככה יהיה בית חב"ד גם בוויקיפדיה. כאלו שעברו את סמיכת חב"ד ומועמדים לשליחות, בין אם בפוטנציאל, ובין אם באידאה, גם זכאים לערך. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 14:18, 14 בספטמבר 2017 (IDT)
שליחי חב"ד לוויקיפדיה גם ראויים לערך בעולם הווירטואלי שלנו. ביקורת - שיחה 14:59, 14 בספטמבר 2017 (IDT)

קול התור[עריכת קוד מקור]

למיטב ידיעתי ישנם הטוענים שהספר נכתב על ידי הגרא עצמו כמו למשל הרב יצחק שלמה זילברמן הטעות בערך שייחסו אוטומטית את הספר לתלמידו הלל יערישיחה • כ"ג באלול ה'תשע"ז • 01:23, 14 בספטמבר 2017 (IDT)

למען הדיוק רוב (אם לא כל) ספרי הגר"א נכתבו ע"י תלמידיו לאחר מותו. יוני - שיחה 08:50, 14 בספטמבר 2017 (IDT)
מקובל שספרי הגר"א נכתבו "מפיו" על ידי תלמידיו בתקופה שלא כתב. מדפיסי קול התור אמרו שסבם ר' הלל ריבלין חיבר את הספר לפי מה שקיבל מרבו, המתנגדים טוענים שכל זה עורבא פרח או שנוספו שינויים בידי הריבלינים. לא זכור לי שר' יצחק שלמה אמר שהגר"א חיבר את זה, והמעמד הכי טוב של הספר כפי מה שאני זוכר הוא ככתבי תלמידי הגר"א, ומשתקפת בו תפיסת הגאולה של הגר"א, אבל לשים את זה ברשימה של כתבי הגר"א זה קצת מוגזם. ביקורת - שיחה 10:23, 14 בספטמבר 2017 (IDT)
לדעת התומכים הוא שמע מפיו. חלק גדול מספרי הגר"א (להוציא את היסודיים כביאור הגר"א על השו"ע ועוד) שייכים לאותה קטגוריה (כתבי יד + רשימות תלמידים + עריכה) כאן עיקר הפולמוס אם רבי הלל ריבלין היה בכלל תלמידו. ברור שצריך להוסיף הסתייגות או להפנות לפולמוס - אבל להשמיט לגמרי? ראה: בספרי הגר"א הוא מופיע - תוך כדי תמצית של הדיון.
ערך על הגר"א בלי "קול התור"? מה נגיד זה כמו פוניבז' בלי... טוב, לא חשוב, עוד מעט ר"ה... יוני - שיחה 13:17, 14 בספטמבר 2017 (IDT)
א. יש ספרים שהוא הכתיב ויש ספרים ע"פ משנתו. ב. ברור שיש להזכיר את נושא קול התור בערך, השאלה אם יש מקום לקשר אליו ברשימת ספרי הגר"א. בכלל - הערך הזה אמור להיות מומלץ ומצבו רחוק מלהיות כזה. ביקורת - שיחה 13:35, 14 בספטמבר 2017 (IDT)
בכאב אני מסכים לסיפא, מצבו לא טוב. לצערי זה גדול עלי כעת. אולי נשאיר כך עד לעריכה כללית? יוני - שיחה 14:03, 14 בספטמבר 2017 (IDT)
מה שתגיד, אבל זה נראה מאולץ ולא לעניין. ביקורת - שיחה 15:15, 14 בספטמבר 2017 (IDT)

יום הולדת ויקיפדי ("נדחה")[עריכת קוד מקור]

מ ז ל ט ו ב ! על עוד שנת פעילות פוריה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 21:08, 23 בספטמבר 2017 (IDT)

מ ז ל ט ו ב ! , בריאות, ופעילות פורה. אלדדשיחה 21:10, 23 בספטמבר 2017 (IDT)

המון מ ז ל ט ו ב ! ליום הולדתך, ושנה טובה! ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 21:48, 23 בספטמבר 2017 (IDT)

מזל טוב. עד 120 ערכים על רבנים מלפני המאה ה-20 בשנה. • צִבְיָהשיחה • ג' בתשרי ה'תשע"ח 22:36, 23 בספטמבר 2017 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! צביה, למה להגביל אותו? Mbkv717שיחה • ג' בתשרי ה'תשע"ח • 22:55, 23 בספטמבר 2017 (IDT)
כדי שיישאר נשוי עד סוף התקופה 😏צִבְיָהשיחה • ג' בתשרי ה'תשע"ח 23:00, 23 בספטמבר 2017 (IDT)
מזל טוב אפשר לברך בכל מועד. ו פרח בשבילך חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 00:01, 24 בספטמבר 2017 (IDT)
תודה לכולם. סליחה על ההתערבות באמצע, אבל אני חייב לבקש מצִבְיָה הבהרה - 120 לשנה, בכל שנה?
בכלל, כשרשמתי "יומולדת ויקיפדי" התכוונתי שיאחלו מזל טוב לוויקיפדיה, אבל כנראה שהחבר'ה סבורים שהמזל הזה טוב בעיקר לי... ביקורת - שיחה 00:10, 24 בספטמבר 2017 (IDT)
ועד בכלל. • צִבְיָהשיחה • ד' בתשרי ה'תשע"ח 00:15, 24 בספטמבר 2017 (IDT)
אם אני לא כותב איתה ביחד זה נהיה נישואין על הנייר, את יודעת כמה שעות לוקח איסוף החומר על כל רבן כזה? ביקורת - שיחה 00:19, 24 בספטמבר 2017 (IDT)
אני לומדת מכך שעד עכשיו אין תלונות. • צִבְיָהשיחה • ד' בתשרי ה'תשע"ח 00:32, 24 בספטמבר 2017 (IDT)
מזל טוב אילי - שיחה 00:26, 24 בספטמבר 2017 (IDT)
ג"א מצטרף להנ"ל הצב"י אבי84 - שיחה 01:36, 24 בספטמבר 2017 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! אלעדב. - שיחה 08:38, 24 בספטמבר 2017 (IDT)
יום הולדת שמח. Liad Malone - שיחה 10:42, 24 בספטמבר 2017 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! הָאֶלְקֹשִׁישיחה • ד' בתשרי ה'תשע"ח 13:34, 24 בספטמבר 2017 (IDT)


מ ז ל ט ו ב ! לכולם ותודה על תשומת הלב. בהמשך העשייה הוויקיפדית ננוחם. ביקורת - שיחה 12:13, 25 בספטמבר 2017 (IDT)

ארכוב מפעיל נולד[עריכת קוד מקור]

אתה לא חושב שהארכוב היה מהיר מידי? אומנם התפתח דיון לא קשור ישירות למועמד ואת זה אפשר היה להעביר למזנון או לדף השיחה, אבל לאלו שרוצים לקרוא את ההחלטה שלכם (ששנוסחה יפה עם שיקולים ולא אמירה סתמית של "כן", "לא") בלי הצורך ללכת להיסטוריה היה כדאי להשאיר את הדיונים לפחות 24 שעות. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:48, 25 בספטמבר 2017 (IDT)

אפשר לשחזר, הארכוב אינו קדוש. את השיקול שעמד בבסיסו הבהרתי כעת בדף השיחה שם, אבל אין לי שום התנגדות שהוא ישוחזר. נראה לי שבמצב הנוכחי המשך ה"דיון" יהיה חזרה על העמדות שהוצגו בנוסח: כן. לא. כן. לא. אבל אפשר תמיד לנסות. ותודה לך ולאחרים על האמון. ביקורת - שיחה 12:11, 25 בספטמבר 2017 (IDT)
הדיון שם נפתח אחרי שכתבתי לך. ראוי לנהל את הדיון על כך במקום אחד (שם). רק אציין שאני לא חושב שיש צורך להמשיף לדון על כך אלא ללאפשר צפייה בהחלטה למשך פרק זמן סביר לפני הארכוב. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:23, 25 בספטמבר 2017 (IDT)
שיהיה לכולנו יום נפלא. ביקורת - שיחה 12:29, 25 בספטמבר 2017 (IDT)

יידיש[עריכת קוד מקור]

אתה קורא (ומבין) יידיש? Liad Malone - שיחה 22:22, 25 בספטמבר 2017 (IDT)

בגדול לא. (מבין? בקושי מבין עברית). ביקורת - שיחה 22:28, 25 בספטמבר 2017 (IDT)

קטגוריות של פרשות[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה
אני כותב בקטגוריות של פרשות התורה 'כל' כדי להגדיר לאילו ערכים יש פוטנציאל להיכנס לקטגוריה זו, ולא אילו ערכים כלולים בה כעת. בכל אופן אין לי בעיה עם זה שהורדת את המילה 'כל', רק דע לך שכתבתי כך על כל הקטגוריות של הפרשות שעשיתי עד עתה (בראשית-משפטים), אם אתה רוצה לעבור על כולן ולמחוק את ה'כל', אתה מוזמן...
גם לא הבנתי למה הוספת שמדובר רק על ערכים המופיעים בויקיפדיה העברית, זה לא ברור? וכי על כל הגדרה של קטגוריה צריך לכתוב שהיא מאגדת ערכים מויקיפדיה העברית? יאיר דב - שיחה 10:42, 27 בספטמבר 2017 (IDT)

זה בא כתחליף ל'כל', כדי להסביר שבאידאל אמורים להיות כלולים 'כל'. ותודה לך על הרעיון הנהדר. ביקורת - שיחה 10:48, 27 בספטמבר 2017 (IDT)

שינוי סמנטי[עריכת קוד מקור]

היי. אפשר לבכות על הביטוי הזה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:22, 28 בספטמבר 2017 (IDT)

כי? ביקורת - שיחה 17:36, 28 בספטמבר 2017 (IDT)
כי אין שום קשר בין משמעות שלו לבין המשמעות בה משתמשים בו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:38, 28 בספטמבר 2017 (IDT)
אז למה נראה לך משתמשים בו גם למשמעות שבה משתמשים בו? זה לא שאין שום קשר, "סמנטיקה" כוללת את כל הקשת הרחבה של עיסוק במשמעויות לשוניות. ביקורת - שיחה 17:42, 28 בספטמבר 2017 (IDT)
משתמשים בו במשמעות הפוכה ממה שצריך. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:43, 28 בספטמבר 2017 (IDT)
אתה מתכוון למשמעות ממעיטה? אם כן, אז השימוש שלי היה אירוני ולכן זורם היטב. ביקורת - שיחה 17:46, 28 בספטמבר 2017 (IDT)
לא, אני מתכוון להפוכה כמו הבדל בין שחור ולבן. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:47, 28 בספטמבר 2017 (IDT)
אז תצטרך להסביר את כוונתך. ביקורת - שיחה 17:50, 28 בספטמבר 2017 (IDT)
בשמחה. ישנם שני מושגים הפוכים אחד לשני: תחביר (syntax), וסמנטיקה. הראשון מדבר על "איך זה נראה" מבלי להתייחס לתוכן, השני מדבר על התוכן, מבלי להתייחס לאיך זה נראה. לכן, שינוי תחבירי הוא שינוי במראה מבלי שהתוכן השתנה, ושינוי סמנטי זה שינוי במשמעות, למשל, הפיכת יום ללילה. לכן כשאומרים "זה שינוי סמנטי", המשמעות היא "אלו דברים הפוכים", למרות שמה שאנשים רצים להגיד זה "זה שינוי לא סמנטי", כלומר הבדל לא משמעותי או הבדל רק במראה. אין לי מושג של מי היה הרעיון האווילי להתחיל להשתמש בזה ככה, אבל לא אתפלא אם יתברר שזה אותו בן אדם שהכניס לעברית את המילים בבושקה, ז'לוב ופדלאה, שמשתמשים גם בהם במשמעות ההפוכה מהמקור. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:55, 28 בספטמבר 2017 (IDT)
למדתי. השינוי שהצעתי הוא כמובן שינוי משמעותי מאד מבחינת התוכן, למרות שהוא מתיימר להיות לא-כזה. ביקורת - שיחה 17:59, 28 בספטמבר 2017 (IDT)
לא דיברתי על מקרה ספציפי, אלא על מה אנשים רואים כשקוראים את זה. תגיד, מה דעתך על ערך בנושא דברים הפוכים שכאלו? יש לזה חשיבות? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:05, 28 בספטמבר 2017 (IDT)
אם יש מחקר פורה, יש חשיבות. מניח שזה משהו מוכר בבלשנות ומשתנה משפה לשפה. ביקורת - שיחה 18:09, 28 בספטמבר 2017 (IDT)
אין לי מושג אם יש. התכוונתי לקצרמר שמתאר את התופעה ולפחות את ארבעת המקרים שציינתי אחד אחד, כולל מקורות אמינים, ויקימילון למשל. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:11, 28 בספטמבר 2017 (IDT)
גם קצרמר צריך שיעמוד בבסיסו מחקר קודם כלשהו. המקורות של ויקימילון צריכים להיות אמינים. ביקורת - שיחה 18:17, 28 בספטמבר 2017 (IDT)
למה צריך מחקר. כשכותבים על סדרצת נוער, מישהו כבר כתב על זה תיזה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:21, 28 בספטמבר 2017 (IDT)
לא, כי מתארים אובייקט. כאן זו הבחנה שלך ומחקר שלך שמקשר בין השינויים ויוצר מהם תופעה. ביקורת - שיחה 19:28, 28 בספטמבר 2017 (IDT)
אני לא מתכוון לטעון "יש תופעה עולמית כזאת, וזה הולך ומחריף". אני רוצה להציג משהו שקיים בהרבה מקרים, שהקוראים יעשו את מסקנותיהם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:34, 28 בספטמבר 2017 (IDT)
איגוד המקרים לערך אחד הוא רעיון. רעיון חדש. ביקורת - שיחה 20:11, 28 בספטמבר 2017 (IDT)
טוב או לא טוב? ואני לא בטוח לגמרי שזה חדש. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:24, 28 בספטמבר 2017 (IDT)
רעיון מעולה, אבל רעיון חדש. אם בטוח שהוא לא חדש, כלומר כבר נכתב עליו, אז אפשר להעלות ערך ולהסתמך על זה.
אני רואה שאתה לא מסכים לנקודת המוצא שלי, אז אנסה למשול משל: אם למשל אני מגלה שיש יותר מ-30 ספרי מתח חשובים שמתחילים במשפט: "הזר ישב מאחורי הרכב וכרך את רגליו זו בזו בצורה משונה". האם אני יכול לכתוב על ה"עובדה" הזו ערך? נראה לי שהתשובה הברורה היא לא. אבל אם מישהו חשוב שעוסק בספרות יכתוב מאמרוןצ'יק קטנטן שבו ינתח את התופעה וכאלה ויקרא לזה אפילו שם ארוך ומסורבל כמו "פתיח הזר בעל הרגליים", יהיה דבר כזה. ביקורת - שיחה 20:45, 28 בספטמבר 2017 (IDT)
לדעתי אם אין אפשרות לקשר לשלושה מקורות של טקסט הספרים הללו, מומלץ לכתוב כזה ערך, ואם יש, אז חובה. ואני בטוח שאפשר למצוא מקור שהוא לא מילון לפחות על בבושקה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:48, 28 בספטמבר 2017 (IDT)
ביקורת? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:28, 3 באוקטובר 2017 (IDT)
כתבת את דעתך. מה הלאה? אתה רוצה התחייבות שלא אפתח בהליכי מחיקה? קיבלת. אם הערך לא יהיה מילוני, יש סיכוי שהקהילה תאהב אותו. ביקורת - שיחה 00:41, 4 באוקטובר 2017 (IDT)
אתם לא מדברים על התופעה en:Semantic change, כן? אלא על הביטוי העברי המודרני "זה (רק) שינוי סמנטי"?? אביעדוסשיחה 00:48, 4 באוקטובר 2017 (IDT)
אביעד, נכון.
ביקורת, לא ציפיתי לשום התחייבות, אלא ניסיתי לשכנע אותך שיש סיכוי שהערך לא יימחק. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 01:59, 4 באוקטובר 2017 (IDT)
אה. הממ כן, אני לא רואה סרט שערך על זה לא יימחק... אין לזה תוחלת :) אביעדוסשיחה 14:59, 4 באוקטובר 2017 (IDT)
אז אם כך, אין טעם לכתוב. חבל, מדובר במידע חשוב. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:26, 4 באוקטובר 2017 (IDT)

אם תוכל לבדוק את זה[עריכת קוד מקור]

אשמח אם תבדוק את השינוי הזה [5]. על סמך המקור מווינט, איני מאמין שזה אנציקלופדי, אבל אחר כך הביא עוד מקור באנגלית, ומכיוון שאיני קורא בה היטב, אודה לך אם תבחן את זה (הוא גם טען שיש את זה גם בויקי האנגלית, אבל מה שכתוב שם בעניין, זה פשוט כמה מילים ללא מקור). גמר חתימה טובה. ניתאי גלילי - שיחה 18:58, 29 בספטמבר 2017 (IDT)

תחפש במקור באנגלית http://www.schechter.edu/why-do-we-give-hanukkah-gelt-and-hanukkah-presents/ את הפסקה עם המילים 19th century - הרבה בהצלחה. 79.180.100.175 20:35, 29 בספטמבר 2017 (IDT)

א גיטע קוויטל[עריכת קוד מקור]

שלום רבי ביקורת. אני מדף השיחה של "נתיבות המשפט" והסליחות וכל זה. אתגרת אותי לתרום לויקפדיה. תוכל למקד אותי בערך/ערכים הדורשים לטעמך עריכה/כתיבה/שכתוב [בתחומים תלמודיים/ הלכתיים/ סופרים וספרים תורניים?].עובד השם - שיחה 00:16, 1 באוקטובר 2017 (IDT)

בעזרת ה' מחר. מה שחשוב מאד ואתה יכול לעשותו כבר כעת, לקרוא ערכים כאלה שכתובים בסגנון המקובל כאן, כדי שלפחות את הסגנון תכיר ותפנים, על התוכן נדבר כבר. ביקורת - שיחה 00:40, 1 באוקטובר 2017 (IDT)
רבי ביקורת, אתה כנראה טרוד בלבחור לולב. בינתיים שמתי לב שהערך על ה"אור שמח" עלוב ביותר ביחס ליוצר ויצירה מופלאים כל כך.עובד השם - שיחה 23:16, 3 באוקטובר 2017 (IDT)
תזכיר לי אחרי החג. הרעיון לשפר את הערך על ר' מאיר שמחה מבורך. אנא הקפד על סגנון כתיבה מותאם לכאן. ביקורת - שיחה 12:35, 6 באוקטובר 2017 (IDT)
חג סוכות שמח עובד השם - שיחה 00:40, 8 באוקטובר 2017 (IDT)

לה גראן רבן דה פראנס[עריכת קוד מקור]

שלום לך. עברתי על הערך ישראל שוורץ וראיתי שיש אליו קישור מפול קלודל, שם הוא מתואר כרב הראשי של צרפת בתקופת השואה. ככל הנראה ההתייחסות הזו לא באה מהקישורים החיצוניים אז אין לי דרך לוודא, אבל מעיון בוויקי' הצרפתית נראה שהכוונה ל-Isaïe Schwartz. תוכל לבדוק אם יש לקרוא לו ישעיהו שוורץ או איזאי שוורץ? כמו כן, בחיפושי אחר אותו אדם נתקלתי בתבנית {{הרבנים הראשיים לצרפת}} - השווה אותה למקבילה הצרפתית ולערך הצרפתי - האם היא חלקית בכוונה? במידה ולא, תוכל להוסיף את הרבנים שרלוונטיים גם לוויקי' העברית? Mbkv717שיחה • י"א בתשרי ה'תשע"ח • 22:46, 1 באוקטובר 2017 (IDT)

אקרא ואטפל, אולי מחר, אולי מאוחר. ביקורת - שיחה 00:12, 2 באוקטובר 2017 (IDT)
הוספתי ככל שיכלתי, התבססתי על אזכורים בספרות עברית, הוא מוזכר גם כישעיהו אבל זה לא משנה. דויץ מוזכר גם כדויטש וסירא מוזכר גם כסיראט. שלושת הראשונים מונו ביחד לתפקיד. ביקורת - שיחה 22:51, 2 באוקטובר 2017 (IDT)
תודה רבה! Mbkv717שיחה • י"ב בתשרי ה'תשע"ח • 23:35, 2 באוקטובר 2017 (IDT)
בבקשה. זה היה במקום ערך. הלו"ז שלי הצטופף פתאום. ביקורת - שיחה 23:37, 2 באוקטובר 2017 (IDT)

ניקוד סינית[עריכת קוד מקור]

היי, ברשותך אני אעלה מהאוב את העריכה הזו - צריך להיזהר מאוד כשמנקדים סינית, ראה את הניקוד המופיע עכשיו - זה מה שאמור להיות לפי וק:כללים לתעתיק מסינית. אם אתה זוכר עוד מקרים כאלו, כדאי שתבדוק אותם. Mbkv717שיחה • י"ב בתשרי ה'תשע"ח • 10:33, 2 באוקטובר 2017 (IDT)

איך זוכר? לא זוכר גם את זה. ביקורת - שיחה 11:06, 2 באוקטובר 2017 (IDT)
העיקר לזכור להבא . Mbkv717שיחה • י"ב בתשרי ה'תשע"ח • 11:10, 2 באוקטובר 2017 (IDT)

אברהם אבן מוסה[עריכת קוד מקור]

היי. מה עושים עם זה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:30, 4 באוקטובר 2017 (IDT)

מעיפים למרחב המשתמש. אי אפשר להשאיר דפים ריקים כך. ביקורת - שיחה 12:34, 6 באוקטובר 2017 (IDT)

תוכחה מגולה מאהבה מסותרת[עריכת קוד מקור]

אנא הקפד להגיב בצורה שאינה פוגעת בעבודתם של אחרים, אמירה כמו "נו באמת" על ערך שנכתב לאחר השקעה אינה מקובלת, אינני עובד אצלך ואינני מקבל משכורת על תרומותיי, אפשר לעשות דברים בצורה מנומסת יותר, ודי לי שהבלגתי על הזלזול בדף השיחה "ככל שהערכים ייכתבו טוב יותר כך פחות יטעו בחשיבותם, אנא הקפידו" - במקום להאשים מציבי תבניות חשיבות מיותרים. חג שמח ובתקווה להבנה. העורך היהודישיחה • י"ח בתשרי ה'תשע"ח • ה' הוא הא-להים 13:47, 8 באוקטובר 2017 (IDT)

ראשית אתנצל. כעת אבהיר: "נו באמת" לא נאמר על הערך כמובן, אלא ציפייה גבוהה יותר מעורך ותיק. אתה לא אמור להבליג על זלזול, אלא להשתדל לא לגרום שערכים שלך יימחקו בגלל שאחרים לא יבינו את חשיבותם. במצב הנוכחי, כמעט כל ערך על רב שעולה להצבעת מחיקה נמחק, ואתה האחרון שתרצה שעבודתך תרד לטמיון. ההערה כמובן לא כוונה אליך באופן אישי. על כגון דא נאמר במובן הכי פשוט: ...המכיר את מקומו. יהיה אשר יהיה - המקור שהכנסת אינו כולל עיול ביבליוגרפי מלא שיאפשר למי שירצה בכך למצוא את המקור, לכן הוא לא טוב. ביקורת - שיחה 15:25, 8 באוקטובר 2017 (IDT)
מקבל את ההתנצלות, מקווה שלא יחזור. שים לב שהערך שנכתב על הרב הבהיר בצורה מספקת את חשיבותו לכל מי שמכיר קצת את התחום, מוזכר בערך שהיה רב ראשי באיזמיר ובכיאו, שהיה תלמידו של הכנה"ג שהיה מחשובי האחרונים (שקטעים רבים מהמג"א הם העתקות ממנו, בפרט הקטעים שהמג"א מציין למקורות נדירים), וגם שחיבר ספר שו"ת, זה מספיק חשוב בשביל לחייב ערך - ולא רק להצדיק, אני מאוד התפלאתי שאין עליו ערך. העורך היהודישיחה • י"ח בתשרי ה'תשע"ח • ה' הוא הא-להים
אבל במצב הנוכחי בולטת העובדה שלא נכתב עליו מאמר ביוגרפי בשום מקום, אנציקלופדיות, לקסיקונים רבניים, משהו. כדאי להוסיף מקורות כאלו, ושוב עם עיול ביבליוגרפי מלא (מקום ושנת דפוס של הפרסום חשובים מאד). ביקורת - שיחה 15:53, 8 באוקטובר 2017 (IDT)
רציתי לכתוב לך (אלמלא ההתנגשות) שהוספתי מקורות לרבי ברוך ברזילי, אני אוסיף גם לרבי יצחק אלגאזי, מקורות אינן עילה לאי חשיבותו של רב. העורך היהודישיחה • י"ח בתשרי ה'תשע"ח • ה' הוא הא-להים
ראיתי את המקורות שהוספת, ההערות שלי הן על המקורות הללו. קרא אותן שוב אם זה לא היה ברור. לא עילה לאי-חשיבות אלא לחוסר נחת, כשזה מגיע עם חוסר כה בולט מצד כותב ותיק. ביקורת - שיחה 16:02, 8 באוקטובר 2017 (IDT)
מה אתה מתכון "על" שנת כתיבה של האנציקלופדיה? תדגים לי. אתה טוען שהעדר המקורות הצדיק את תבנית החשיבות ועל זה מחיתי, אגב תעיין בהצעה שהעלתי במזנון. העורך היהודישיחה • י"ח בתשרי ה'תשע"ח • ה' הוא הא-להים
לא כותבים "אנציקלופדית ארזי הלבנון", הקורא הסביר לא יודע בכלל שיש דבר כזה. גם לא "שם הגדולים בערכו". אלא: שמעון ואנונו, ארזי הלבנון, חלק X, מקום דפוס, שנת דפוס, עמ' Y. וכן: חיד"א, שם הגדולים, מערכת ה-Y פריט X: מה"ר ברוך ברזילי. (או איך שזה כתוב שם). ביקורת - שיחה 16:26, 8 באוקטובר 2017 (IDT)
למה זה טוב? הרי ברגע שאני כותב "בערכו" כל קורא סביר יוכל למצוא את הערך המבוקש, האנצ' מסודרת לפי אל"ף בי"ת, כנ"ל בשם הגדולים. העורך היהודישיחה • י"ח בתשרי ה'תשע"ח • ה' הוא הא-להים
זה טוב כי כך מקובל בעולם האקדמי, אנשים מצפים לקבל הפניה מדויקת ולא לעסוק בחיפושים. גם אף אחד לא בטוח איפה נמצא הערך ובאיזה כתיב השתמש העורך, הוא צריך לשלוף 4 כרכים לשם כך. לגבי שם הגדולים - לפעמים המידע נמצא במערכת הספרים. בכל מקרה, גם לו היית צודק, למשל באנציקלופדיה שיש לה כמה מהדורות ומספר עמודים משתנה, יש לציין את שם המחבר ומקום ההדפסה ושם הערך המדויק כפי שהוא מופיע בה. ביקורת - שיחה 16:36, 8 באוקטובר 2017 (IDT)
אבל אם יש ערך על האנציקלופדיה למה צריך, אני מדבר על שם הגדולים, על ארזי הלבנון אין ערך עדיין. העורך היהודישיחה • י"ח בתשרי ה'תשע"ח • ה' הוא הא-להים
אם מבקשים ממך, וזאת בקשה סבירה, אז מה הבעיה לציין מראה מקום מדויק?! פרינציפ - שיחה 16:43, 8 באוקטובר 2017 (IDT)
אסור לי להבין את התועלת במה שאני עושה? העורך היהודישיחה • י"ח בתשרי ה'תשע"ח • ה' הוא הא-להים
אסור לא להבין: ככל שההפניה מדויקת יותר, היא נעשית נגישה יותר. הקורא לא חייב להיות מקוון ולעבור דרך ערכים אחרים כדי להבין את אשר לפניו. ביקורת - שיחה 16:52, 8 באוקטובר 2017 (IDT)
לא נראה לי חשוב כ"כ, אבל אם אתה מתעקש אשתדל להקפיד לפחות על עמודים, בשם המחבר ושנת הוצאה לא מצאתי תועלת (כאשר יש ערך על האנצ'). העורך היהודישיחה • י"ח בתשרי ה'תשע"ח • ה' הוא הא-להים
בשם הגדולים זה לא כה רלוונטי, כי היו כמה וכמה מהדורות, בכל מקרה אחר אלו ההוראות לפי ויקיפדיה:ביבליוגרפיה#כללי כתיבת מקורות ביבליוגרפיים בוויקיפדיה ("ערך אנציקלופדי: שם המחבר, "שם הערך", שם האנציקלופדיה (מספר הכרך והעמודים הרלוונטיים), שם המו"ל, מקום ההוצאה") ואם תתעלם במפגיע בגלל ש"לא מצאת תועלת" אראה כך זלזול בכותבים האחרים שייאלצו לתקן אחריך מתי שהוא. ביקורת - שיחה 17:04, 8 באוקטובר 2017 (IDT)
סליחה ומחילה על ההתערבות, אבל מחזקת את דבריו של ביקורת. כללי הביבליוגרפיה הם לא רק מטעמי אחידות, אלא נותנים לקורא את כל המידע הזמין על המקור בשורה אחת, בלי שיטרח לחפש ולפשפש בערכים אחרים. אנא אקפד על כך. זה גם נראה יותר רציני.• צִבְיָהשיחה • י"ח בתשרי ה'תשע"ח 18:39, 8 באוקטובר 2017 (IDT)
אם אלו הכללים - בסדר נשתדל להקפיד מכאן ולהבא, רק לא כתוב שזה גם אם יש ערך פה ערך האנצ', לכאו' במקרה זה ציון שנת ההוצאה והמו"ל מיותרת. אני רק מציין שאין בזה שום זלזול בכותבים האחרים, אני לא מחוייב לכתוב באופן המרצה את כל העורכים כאן, אם למשל יבא אלי עורך וידרוש ממני לעשות שבוע מחקר על כל ערך - וכי אני מחוייב להקשיב לו (אני יודע שאני מקצין, זה בשביל שתבין). העורך היהודישיחה • כ"ב בתשרי ה'תשע"ח • ה' הוא הא-להים
אתה צריך לדעת שלא סביר שיקרה שעורך ותיק ידרוש ממך משהו שהכללים אינם דורשים. וסתם הערה עקרונית: שם הגדולים הוא ספר נפוץ מאד וזמין ברשת, בדרך כלל אין ענין לפתוח ערך מיוחד בוויקיפדיה אם אנחנו לא מרחיבים את הידע מעבר למה שכתוב בשם הגדולים. זה לא המקרה כאן, אבל סתם הרהור. ביקורת - שיחה 21:50, 12 באוקטובר 2017 (IDT)
אני מקווה שאתה צודק, אם כי נראה לי שזכור לי מקרה שדרשו ממני משהו לא מחייב, ונדמה לי שזה הייתי אתה, אבל יכול להיות שאני טועה. לגבי ה"הרהור", ראשית האם מידע שזמין ברשת אסור לו להיות זמין גם כאן? שנית בד"כ זה לא המצב בד"כ מוסיפים מידע ממקורות נוספים. שלישית גם אם כותבים רק את הכתוב בשם הגדולים זה יכול להועיל מפני שבמשך הזמן עורכים נוספים יוסיפו מידע על הערך. לא ענית לי האם צריך ךכתוב שנת הוצאה ומקום הוצאה גם כשיש ערך על האנצ'. העורך היהודישיחה • כ"ב בתשרי ה'תשע"ח • ה' הוא הא-להים
כן עניתי: "הקורא לא חייב להיות מקוון ולעבור דרך ערכים אחרים כדי להבין את אשר לפניו". בכלל - חייבים להתרגל לכתיבה אנציקלופדית (בנוסח ויקיפדיה) אם רוצים להמשיך ולכתוב במיזם הזה. ולא הכל ראוי בשם האפשרות העתידית שאחרים יוסיפו מידע על הערך, יש לנו מאות ערכים במצב עגום מאד רק בגלל ה"אופטימיות" הזו. גם אני יוצר קצרמרים, אבל צריך שלפחות יהיה בסיס טוב, כזה שלא היית מתבייש להדפיס בלקסיקון מקוצר, בוא נאמר. ביקורת - שיחה 22:34, 12 באוקטובר 2017 (IDT)
אם אנו מבינים ש"הקורא לא חייב להיות וכו' " אם כך הטענה הראשונה שלי להרהור מתעצמת. רק שים לב שהערכים שיצרתי אינם קצרמרים. העורך היהודישיחה • כ"ב בתשרי ה'תשע"ח • ה' הוא הא-להים
נכון. התעלמתי ממנה לא בגלל שאינה עצומה אלא בגלל שאינה טענה. שום דבר לא "אסור" כאן, אבל השאלה היא "מה המטרה?". האידאל של ויקיפדיה הוא הנחלת ידע ולא רק אחסון שלו, אם בשורה התחתונה ניצור ערמת ענק של קטעי ערכים אנשים יפסיקו להשתמש בוויקיפדיה. זה לא הולך לקרות. לא במשמרת שלי. ביקורת - שיחה 22:44, 12 באוקטובר 2017 (IDT)
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: "קטעי ערכים" יכולים להיות ארוכים. הדגשתי כבר לעיל - אני מעדיף קצרמר טוב על פני פיל מת (בהקשר הספרותי). ביקורת - שיחה 22:44, 12 באוקטובר 2017 (IDT)
ודאי שהיא טענה, בערך על מדינת ישראל נכתב שהיא הוקמה בה' באייר תש"ח אני יכו למצוא מאות מקומות ברשת בהם אפשר למצוא את המידע הזה, האם זו סיבה למחוק אותו ממש לא, לא במשמרת שלי, וכן אני יכול להביא לך אלפי ועשרות אלפי דוגמאות. איננני יודע למה אתה קורא "קטעי ערכים" למה שאני קורא קטעי ערכים אינני מבין את דבריך, לא זכורים לי קטעי ערכים שיצרתי. העורך היהודישיחה • כ"ב בתשרי ה'תשע"ח • ה' הוא הא-להים 22:50, 12 באוקטובר 2017 (IDT)
כל אחד בוחר את ההקפות שניות שלו. לא בחרתי ואני לא מתכונן "לרקוד" אתך, ודאי לא לצליליו ה"ענוגים" של חלילך. היה שלום. קרא את מה שנכתב שוב, ופעל לפי הכללים. ביקורת - שיחה 23:04, 12 באוקטובר 2017 (IDT)

זיהוי האדמו"ר מצאנז[עריכת קוד מקור]

שלום לך. יש לך במקרה גישה למנחת אשר על שמות או שתוכל להשתמש באוצר החכמה בשביל לבדוק משהו? Mbkv717שיחה • כ"א בתשרי ה'תשע"ח • 11:12, 11 באוקטובר 2017 (IDT)

משה, אני זמין כעת. קובץ על ידשיחה11:28, 11 באוקטובר 2017 (IDT)
ראה הערה 7 בערך ברכת השחיטה - אני מעריך שמדובר על ר' יקותיאל יהודה הלברשטאם, אבל אשמח אם תוכל לבדוק ולוודא. Mbkv717שיחה • כ"א בתשרי ה'תשע"ח • 11:45, 11 באוקטובר 2017 (IDT)
במראה מקום המצוין לא ראיתי זאת בכלל. מדובר שם על ארון הברית. ביצעתי חיפוש מקיף בספריו, אך לא מצאתי. גם חיפוש כללי בכל ספרי אוצה"ח לנקודה זו בשם האדמו"ר בקלויזנבורג העלה חרס. אתייג את בן-ימין על עריכתו. קובץ על ידשיחה12:02, 11 באוקטובר 2017 (IDT)
לעניות דעתי אין טעם להביא 'ווארט'ים כה מאוחרים ועוד ברמז. ערכתי את הקטע. ביקורת - שיחה 14:09, 11 באוקטובר 2017 (IDT)

"חות-דעת"[עריכת קוד מקור]

חג שמח. בפרק אוטוביוגרפי בכתביו של מקס נורדאו הוא כותב שאביו קיבל את ה"סמיכה" מידי "הרבנים הגדולים 'חות־דעת' ורבי עקיבא איגר". האם "חות-דעת" הוא יעקב לורברבוים? Liad Malone - שיחה 12:00, 11 באוקטובר 2017 (IDT)

כן. קובץ על ידשיחה12:02, 11 באוקטובר 2017 (IDT)
תודה. אם הוא ידוע בכינוי הזה, לא כדאי ליצור הפנייה? Liad Malone - שיחה 12:06, 11 באוקטובר 2017 (IDT)
הוא ידוע בכינוי זה, וכדאי ליצור הפניה. אפשר גם לקרוא לו בשמו המלא. קובץ על ידשיחה12:09, 11 באוקטובר 2017 (IDT)
אכן ותודה לקובץ-על-יד. ביקורת - שיחה 13:59, 11 באוקטובר 2017 (IDT)

ישיבת פוניבז'[עריכת קוד מקור]

במקור לידיעה שהוספת מופיע סך של 50.000 ואדוני כתב 90.000 . מה ההסבר? בברכה, בוצינא קדישא בע"משיחהתרומות • כ"ה בתשרי ה'תשע"ח • 20:34, 14 באוקטובר 2017 (IDT)

תודה על התיקון ותשומת הלב. ההסבר כנראה שראייתו של "אדוני" לא כמו שהייתה... ושיש לאתר עיתונות יהודית היסטורית מה להשתפר. היופי בוויקיפדיה זה שמיד אפשר לתקן, מיד. ביקורת - שיחה 20:36, 14 באוקטובר 2017 (IDT)

ביקורת[עריכת קוד מקור]

אודה ל'אדונִי' אם ישים עינו על עריכותיו של המשתמש 'נרשמתי כמה פעמים', ראה למשל בערך הזה, תודה מראש. בברכה בן-ימין - שיחה 01:56, 15 באוקטובר 2017 (IDT)

נראות בגבול הנסבל. אם תראה עוד בעיות אנא עדכן אותי. בכל אופן כדאי להדריך ישירות את המשתמש אם יש משהו 'זועק'. ביקורת - שיחה 02:09, 15 באוקטובר 2017 (IDT)
בן-ימין, ראה מה שכתבתי כעת בסוף דף שיחתו. ואם יש לך זמן בדוק גם אתה מול המקורות. יש לנו כאן בעיה חמורה. ביקורת - שיחה 16:06, 15 באוקטובר 2017 (IDT)
משום מה לא תויגתי. עכ"פ גם הערך קבר לוי כפי הנראה מעותק, ברובו לפחות, ככל הנראה מכאן לעיונך. בברכה בן-ימין - שיחה 22:01, 15 באוקטובר 2017 (IDT)
לא ברובו, אבל המבנה וחלק מהתוכן אכן משם. הערך יימחק. ביקורת - שיחה 22:09, 15 באוקטובר 2017 (IDT)
תודה לך ביקורת על הבדיקה (שלא היה באפשרותי לעשות) והתגובה ההגיונית. קשה לי לראות התעמרות, אבל כשאתה באזור אני יודע שהטיפול יהיה מתחשב ורגוע. תודה גם למשתמש:בן-ימין. yechiel - שיחה 01:31, 16 באוקטובר 2017 (IDT)

אלי פלאי[עריכת קוד מקור]

לא נראה לי שבערך אלי פלאי יש בעיה לפרסם את התוכן כי הוא מפורסם באופן ציבורי באתר מעוז, חבל שמוחקים את זה. משתמש:בניקו שיחה

לא נראה לך? מזל שיש חוקי זכויות יוצרים. כי כמעט כל הספרות העברית בת זמננו מפורסמת באופנים ציבוריים. אבל טוב שאמרת לי, לא נצטרך לחכות שבוע. כעת, לפני שאתה ממשיך לערוך, קרא את ויקיפדיה:זכויות יוצרים ואת הקישורים הרלוונטיים שם. אי אפשר לערוך בוויקיפדיה בלי לדעת כמה דברים בסיסיים נורא בנושא הזה. ביקורת - שיחה 15:40, 15 באוקטובר 2017 (IDT)

שם[עריכת קוד מקור]

שלום ביקורת!

רציתי לדעת האם אפשר לשנות שם משתמש וויקיפדי, ואם כן - כיצד.

בתודה מראש והמשך עבודה מועילה, ג'ון סילבר הארוך - שיחה 12:58, 18 באוקטובר 2017 (IDT)

בבקשה: בקשת שינוי שם חשבון משתמש גלובלי. אבל רק הערה: השם ג'ון סילבר הקצר, הוא עדיין ארוך מאד, אז אנא... ביקורת - שיחה 13:02, 18 באוקטובר 2017 (IDT)
; )
יש לך התנגדות לשמות ארוכים? אני דווקא חובב שלהם (...)
בכל מקרה, תודה על התגובה המהירה! המשך עריכה פורייה. ג'ון סילבר הארוך - שיחה 00:58, 19 באוקטובר 2017 (IDT)
אם אתה לוקח את זה לאקסטרים, פנילציקלוהקסילפיפרידין זה גם רעיון. ביקורת - שיחה 01:07, 19 באוקטובר 2017 (IDT)
פעם שקלתי ברצינות לשנות את שם המשתמש שלי לשם Supercalifragilisticexpialidocious. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 01:15, 19 באוקטובר 2017 (IDT)
אלא שהמשקל השתגע ואתה מחכה עד היום שיתייצב? ביקורת - שיחה 08:21, 19 באוקטובר 2017 (IDT)
חוצמיזה, אם זה לא היה ברור, יש משמעות נוספת לשם שהצעתי בהקשר של "לקחת דברים לאקסטרים", מעבר לאורך שלו. ביקורת - שיחה 08:26, 19 באוקטובר 2017 (IDT)
טוב, תמיד אפשר למצוא משהו כמו לופאדוטמאכוס...פטריגון או טאומטאווקאטאנגיהנגקואוואווטמטאפוקאיוונואקיטאנאטאהו וגם סופרקאליפרג'ליסטיקאקספיאלידושס ושאנוויירפושגוונגיש; אבל אני מדבר על שמות לעניין, כמו שמות ערביים - לדוגמה, שמו המלא של הרמב"ם, או זה של ביברס... ג'ון סילבר הארוך - שיחה 22:05, 19 באוקטובר 2017 (IDT)
השתמש באותו שם שאני הזכרתי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:31, 20 באוקטובר 2017 (IDT)

חונכות[עריכת קוד מקור]

חזרתי מנסיעה בת שבוע בה לא הייתי ליד מחשב, האם הנושא עדיין אטואקולי? ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 09:45, 19 באוקטובר 2017 (IDT)

כן. ביקורת - שיחה 13:16, 19 באוקטובר 2017 (IDT)

מא"ש[עריכת קוד מקור]

בשביל מה צריך את ההפנייה הזו? האם בדקת באילו ערכים משתמשים בה? יוניון ג'ק - שיחה 21:47, 21 באוקטובר 2017 (IDT)

הפניות לא נועדו רק לשימוש בערכים. אלא בשביל חיפוש וניווט דרך תבנית החיפוש. בן אדם קורא בעיתון או בספר ונתקל במונח מא"ש בהקשר כלשהו, אין לו מושג מה זה, הוא בא לוויקיפדיה ומקליד את המונח בתבנית החיפוש וכך מוצא את מבוקשו. ביקורת - שיחה 21:51, 21 באוקטובר 2017 (IDT)
הפכתי את זה לפירושונים. ראה. שבוע טוב. ביקורת - שיחה 21:57, 21 באוקטובר 2017 (IDT)

מחיקה[עריכת קוד מקור]

היי ביקורת, בהמשך לשיחתנו, תוכל להסביר מה ההבדל בין {{מחיקה}} לבין בקשת מחיקה בוק:במ? בר 👻 שיחה 19:51, 22 באוקטובר 2017 (IDT)

כן, בשמחה, וחשוב מאד לדעת: תבנית מחיקה משמשת במקרים מובהקים מאד, בדרך כלל במחיקת דפים במרחב המשתמש. בכל מקרה מפעיל שעושה את עבודתו היטב ילך לדף המבוקש לבדוק האם לשיקול דעתו יש למחוק את הדף (בשביל זה מינו אותו למפעיל), וכשיש תבנית והוסר התוכן הוא יצטרך ללכת להיסטוריה וחבל. בקשה רגילה בוק:במ נותנת למפעילים גישה קלה לערך והפעלת שיקול דעת. ביקורת - שיחה 20:08, 22 באוקטובר 2017 (IDT)
הבנתי, תודה רבה. בר 👻 שיחה 20:10, 22 באוקטובר 2017 (IDT)

רקורסיה[עריכת קוד מקור]

"לכל אחד יש זכות לדעה משלו, אבל לאף אחד אין זכות לעובדות משלו"
עובדה שיש חילוקי דעות. האם העובדה שיש חילוקי דעות, האם העובדה..., היא עובדה או דעה? אז דעתי שזו דעה ולא עובדה. מה דעתך? מ.נ. - שיחה 16:32, 23 באוקטובר 2017 (IDT)

חסר פיסוק ואני מתקשה להבין מה אתה שואל. אני מסכים לאמירה "עובדה שיש חילוקי דעות". אתה קובע גם שייתכנו חילוקי דעות האם עובדה מסוימת היא עובדה או דעה? פה כבר ישנה בעיה, גם כי אתה לוקח צד ומניח מראש שמדובר בעובדה, וגם כי לא ברור שניתן להתווכח על עובדה מעבר לשאלה: הייתה או לא. אי אפשר לטעון "עובדה זו היא דעה".
בקיצור, המשפט האמור, בהקשר האנציקלופדי אומר כך: בוא ננסה למצוא מקורות לעובדות, ואת העובדות נכניס לאנציקלופדיה. כל אחד יקבע לעצמו מה דעתו על העובדות, ואם ירצה לשכנע בדעתו את חבריו יעשה זאת בבלוג שלו או בכל במת שכנוע אחרת. ביקורת - שיחה 16:52, 23 באוקטובר 2017 (IDT)
התכוונתי בעיקר למשחק מילים, ראה רקורסיה לשונית. מוטמעת גם שאלה פילוסופית: איך אתה יכול לומר שלאף אחד אין זכות לעובדות משלו, בזמן שהוא טוען שזו לא עובדה. למשל: "מה שראיתי בעיני ודאי היה", זו עובדה או דעה? ראה גם בדף ויקיפדיה:מדריך לנקודת מבט ניטרלית: "באופן כללי, עובדות הן פריטי מידע שניתן לאמתם, באופן שאדם הגיוני יקבל את העדות מעבר לספק סביר". - האם זו עובדה או דעה? מ.נ. - שיחה 18:30, 23 באוקטובר 2017 (IDT)
שוב חסר פיסוק. לא הבנתי את הטענה - גם אם אתה צודק בכל ההנחות, לא כתבתי שאדם אינו יכול לומר דעות, כך שבהחלט ייתכן שזו דעה ובכל זאת אמרתי אותה. בקיצור: לעבודה ולמלאכה, יש לנו אנציקלופדיה לכתוב. ביקורת - שיחה 18:58, 23 באוקטובר 2017 (IDT)
אתה צודק, מספיק להשתעשע. בכל זאת נראה לי שיועיל אם תפסק את המשפט שטענת שחסר בו פיסוק, לא הבנתי איפה. זה יהיה לי דוגמא. דבר נוסף אם תוכל לתת התייחסות להערות שלי בדפי השיחה של ערכים שונים. זה גם יועיל. (לא התכוונתי לשאלות של בקשת ידע, אלא לדרישות עריכה מחודשת). תודה רבה. אני חושב לנסות לערוך קצת בערך שמיר (ספרות האגדה) שדרושה בו עריכה כבר זמן רב. מ.נ. - שיחה 17:08, 24 באוקטובר 2017 (IDT)
הוספתי פיסוק לשני הקטעים. ביקורת - שיחה 17:17, 24 באוקטובר 2017 (IDT)
תודה רבה, תקנתי אותך בקטע הראשון. מ.נ. - שיחה 18:30, 24 באוקטובר 2017 (IDT)
תיקנתי בחזרה משהו. אפשר להחליף את זה ב-; רך יותר, או במקף. אבל זה לא חלק רציף מהמשפט אלא הנחה שאחריה נבנה המשפט. כשאתה לא מפסק, אני אמור לנחש את כל זה. ביקורת - שיחה 18:41, 24 באוקטובר 2017 (IDT)
התכוונתי שהמילים הראשונות, הם חלק מהמשפט. המשפט הבסיסי הוא: יש חילוקי דיעות האם העובדה... (בחר עובדה מסויימת להכניס שם), ואז, "עובדה שיש חילוקי דיעות האם העובדה וכו'". טוב, חבל על הזמן להמשיך. (האם את המשפט הזה פיסקתי נכון)?--מ.נ. - שיחה 19:16, 24 באוקטובר 2017 (IDT)
אין לי כח. בכתיבת 12 ערכים חדשים ויפים תנוחמו. ביקורת - שיחה 20:58, 24 באוקטובר 2017 (IDT)

עדכון בעניין חסימת טווח x.‏81.218.117[עריכת קוד מקור]

היי ביקורת,
ראה בבקשה את מה שכתבתי למת' בדף השיחה, תחת הכותרת: שיחת משתמש:MathKnight#עדכון בעניין חסימת טווח. לידיעה בלבד. בכל פעם שתראה השחתה (מדובר בכתובות שהשחיתו מהן ללא הרף, ולכן החלטנו בעבר לחסום את כל הטווח, וללא הגבלה) עם שלוש קבוצות המספרים האלה, תרגיש חופשי לחסום ללא הגבלה (אבל רק אנונימים, כך שמשתמשים רשומים כן יוכלו לתרום משם).

אם יש לך הצעה איך כדאי לפרסם את העניין, תרגיש חופשי. אלדדשיחה 02:09, 25 באוקטובר 2017 (IDT)

לא כל כך הבנתי מה בדיוק קרה. אתה בונה על כך שכל מי שייחסם יתקשר לבזק בינלאומי כמו אותו אחד? ביקורת - שיחה 08:36, 25 באוקטובר 2017 (IDT)
לא, ממש לא. אין לזה שום קשר לבזק בינלאומי... :) פשוט, חשבתי שהגיע הזמן, לאחר כחצי שנה שהם חסומים, ומספר רב מאוד של תורמים פוטנציאליים (כולל אותו תורם שפנה לבזק בינלאומי וביקש מהם לעזור לו לתרום, בזמן שהוא חסום), שנסיר את החסימה על הטווח כולו, ונחסם פרטנית כל אחד מן הסדרה הזאת שישחית. באופן הזה נדע שחסמנו רק משחיתים. אבל... הבוקר אני קצת פסימי. חסמתי במשך כמה דקות לא מעט משחיתים מטווח הכתובות ששחררתי אתמול, ונראה לי שאיאלץ היום לחסום מחדש את הטווח כולו, ושוב - לזמן בלתי מוגבל... ניתן לזה צ'אנס עוד היום. אם נראה שגל ההשחתות בלתי ניתן לטיפול (בחמש הדקות האחרונות חסמתי כבר חמישה, כולם השחיתו מעכשיו, לאחר שאתמול במשך היום הוסרה החסימה), לא תהיה ברירה אלא לחסום מחדש. אלדדשיחה 09:08, 25 באוקטובר 2017 (IDT)
כרגע, במחשבה שנייה, נראה לי שזה לא היה רעיון כל כך טוב לשחרר את חסימת הטווח. הטווח החסום היה 81.218.117.0/24 (שיחה | תרומות | מחוקות | חסימה | יומן חסימות | WS). לתחושתי, יהיה היום צורך לחסום מחדש, ללא הגבלה. היום כנראה לא אוכל להיות כאן בהמשך היום עקב עבודה דחופה מהיום ליומיים הקרובים, כך שאולי מישהו מאתנו יצטרך לחסום מחדש ללא הגבלה. אלדדשיחה 09:14, 25 באוקטובר 2017 (IDT)
וואו... וואו... וואו... איזו טעות. יש צורך לחסום מחדש את כל הטווח הזה. כנראה, זה חסר תקנה. אלדדשיחה 09:16, 25 באוקטובר 2017 (IDT)
חסמתי מחדש. אלדדשיחה 09:34, 25 באוקטובר 2017 (IDT)


חסימה[עריכת קוד מקור]

שלחתי בקשת חסימה בשבילך. אם אתה עורך פה אתה צריך לדעת את כללי ההתנהלות. משתמשון - שיחה 12:18, 27 באוקטובר 2017 (IDT)

נעים להכיר. אשמח אם תפעל לפי הכללים, הארכתי בדף שיחתך. ביקורת - שיחה 12:28, 27 באוקטובר 2017 (IDT)

תודה[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב לך ! קראתי מה שענית לי, ואני רוצה לשבח אותך על ההסבר הברור ועל היחס הנאות. האמת, שהדברים שכתבתי שם לא כוונו אליך, אלא אל העורך נרו יאיר, שבדף השיחה ההוא האשים והביע חוסר מפעם אחת חוסר אמון במשתתפי הדיון או עורכי הערך. הקשר להערתך, אנסה לברר את הנושא (אכן יש לי היכרות אתו ודווקא אל ה"חלל" שעליו הצבעת יש לי מקום מיוחד) ולעדכן אותך. היה שלום!

תודה, לא הצלחתי להבין על מה מדובר ומה כתבת (זרקור כנראה), אז אקח רק את המחמאות. ביקורת - שיחה 14:06, 29 באוקטובר 2017 (IST)

תודה[עריכת קוד מקור]

על העזרה. בקרה וייעוץשיחה • ט' בחשוון ה'תשע"ח • 14:04, 29 באוקטובר 2017 (IST)

בקשה[עריכת קוד מקור]

שלום ביקורת, אשמח להתייחסותך בערך תורה מן השמים לאור העריכות האחרונות. אין רצוני למחוק שם מידי הרבה, אבל דרושה שם עריכה... בברכה בן-ימין - שיחה 00:34, 30 באוקטובר 2017 (IST)

אני רואה שהתייחסו שם. הערך שם דורש עבודה מקיפה, אולי בהזדמנות. ביקורת - שיחה 09:07, 30 באוקטובר 2017 (IST)

שים לב[עריכת קוד מקור]

היי. אתה נעול על זה? אור יהודה, במקרה הזה זה עיר. eli - שיחה 01:06, 31 באוקטובר 2017 (IST)

אלי גודין, ובאיזה מקרה אור יהודה אינה עיר? ביקורת - שיחה 08:36, 31 באוקטובר 2017 (IST)
לא הבנתי מה פירוש "אור יהודה: הוצאת כנרת". כנראה הנחת דעתי.:) eli - שיחה 08:51, 31 באוקטובר 2017 (IST)
ראה: ויקיפדיה:ביבליוגרפיה#כללי כתיבת מקורות ביבליוגרפיים בוויקיפדיה. ביקורת - שיחה 08:52, 31 באוקטובר 2017 (IST)

תחבורה ציבורית בישראל[עריכת קוד מקור]

? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:17, 31 באוקטובר 2017 (IST)

תודה. ההסבר המפורט בדף השיחה של הגאדג'ט. עברתי על כל העריכות שלי כדי למצוא כאלה, ומשום מה זה התפספס. ביקורת - שיחה 17:33, 31 באוקטובר 2017 (IST)
איזה גאדג'ט? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:37, 31 באוקטובר 2017 (IST)
יש קישור בתקציר העריכה "הוספת קישורים", הנה הקישור: שיחת מדיה ויקי:Gadget-quickLinker#באג?. ביקורת - שיחה 17:39, 31 באוקטובר 2017 (IST)

משתמש שהיו לך הערות על עריכותיו חזר לערוך[עריכת קוד מקור]

הי, מדף השיחה שלו אני מבינה שהיו הערות לך לגבי עריכותיו ב-2015 (עד כדי חסימה קצרה). חזר לערוך באותו ערך שהיה בעייתי.התוכל לעבור על עריכותיו ? בברכה אמא של גולן - שיחה 10:22, 1 בנובמבר 2017 (IST)

אשתדל למצוא זמן, כמה שזכור לי הבעיות אתו היו התנהגותיות ולא מהותיות, כלומר: הוא חדש כאן ונגרר למלחמות עריכה כנראה, בלי לדעת את המשמעות שלהן למיזם שיתופי. אבל בא עם כוונות טובות ואפשר לכוון אותו. ביקורת - שיחה 14:52, 1 בנובמבר 2017 (IST)

אליעזר ברגמן[עריכת קוד מקור]

היכן החלטת הקהילה המדוברת? בברכה, בקרה וייעוץשיחה • י"ב בחשוון ה'תשע"ח • 15:18, 1 בנובמבר 2017 (IST)

אם אני זוכר טוב יש החלטת פרלמנט ואולי גם הצבעה, אבל בינתיים: ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים (חפש "תלמיד חכם"). ביקורת - שיחה 15:20, 1 בנובמבר 2017 (IST)
תודה. להבא תתייג. כי במקרה שמתי לב. בקרה וייעוץשיחה • י"ב בחשוון ה'תשע"ח • 15:22, 1 בנובמבר 2017 (IST)
אם אתה פונה למישהו, מן הסתם אתה רוצה תשובה, ולכן סביר להניח ש"במקרה תשים לב". מצאתי במיוחד עבורך את המקור: שיחת ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים/ארכיון 3#הימנעות משימוש בתואר "תלמיד חכם" בוויקיפדיה - העברה מהמזנון. ביקורת - שיחה 15:23, 1 בנובמבר 2017 (IST)
אוףףףףף... תתייג!!! . תודה. בקרה וייעוץשיחה • י"ב בחשוון ה'תשע"ח • 15:24, 1 בנובמבר 2017 (IST)
בקרה וייעוץ ההנחה הבסיסית אומרת שאם פנית למישהו בדף שיחתו אז אתה עוקב אחר הדף כדי לראות את התשובה. אמא של גולן - שיחה 16:24, 1 בנובמבר 2017 (IST)
גברתי הנכבדה, אני לא תמיד משתמש ברשימת מעקב. עד שאני מגיע אליה לוקח זמן, ולעיתים גם מישהו אחר כותב משהו באותו דף השיחה, ואזי אני מוטרד לחינם. מה כל כך מסובך לתייג מישהו? זה כמו לבקש מבן אדם שכשהוא מדבר אלי שיקרא לי בשמי. על מה כל הדיון? בקרה וייעוץשיחה • י"ב בחשוון ה'תשע"ח • 16:28, 1 בנובמבר 2017 (IST)
אולי אני לא מכיר היטב את הכללים. אך זו החלטה שהתקבלה? או שנשאר כדיון לא מחייב? יוני - שיחה 21:28, 1 בנובמבר 2017 (IST)
התקבלה לגמרי ונוהגת בפועל. ביקורת - שיחה 21:30, 1 בנובמבר 2017 (IST)
בקרה וייעוץ, זה הזמן להתחיל. רשימת המעקב היא אחד הכלים הכי שימושיים לעורכים. הקישור שלי לוויקיפדיה בסרגל הסימניות הוא לרשימת המעקב. יזהר ברקשיחה • י"ג בחשוון ה'תשע"ח • 14:47, 2 בנובמבר 2017 (IST)

באג[עריכת קוד מקור]

חלק מהעריכות האחרונות שלך מוחקות קישורים, כנראה עקב איזה באג טכני בסקריפט או משהו. שים לב לכך, ואם אתה אכן עובד עם סקריפט אולי כדאי שתפסיק עד שתתברר ותתוקן התקלה, ותעבור לעבודה ידנית. ‏MathKnight (שיחה) 21:06, 1 בנובמבר 2017 (IST)

אני יודע ואני פשוט עובר אחרי הסקריפט ובודק את עצמי, משחזר כשצריך ומתקן כשאפשרי. תודה על תשומת הלב. זה יותר קל לביצוע בצורה הזו. ביקורת - שיחה 21:07, 1 בנובמבר 2017 (IST)

יש טעם לדבר שנשמטו מהתבנית ר"י - רבי משה פינקל (רב), רבי אייזיק שר, רבי ברוך הורוביץ, ועוד. והסבא בכלל לא מוזכר. אמנם חלקם היו בסלבודקה, אבל היינו הך, אפשר אולי לסדר את התבנית בצורה שונה, באופן שסלבודקה תוזכר בנפרד. מה דעתך? בברכה בן-ימין - שיחה 15:37, 2 בנובמבר 2017 (IST)

לגבי ר' משה פינקל אין לי תשובה (רגע... הוא מוזכר כן). ר' אייזיק שר ור' ברוך אלקסוטר לא היו ראשי ישיבת חברון ואין טעם להזכיר אותם בתבנית שבכותרתה רשום "רבני ישיבת חברון כנסת ישראל". אתה מציע לעשות תבנית לרבני ישיבת סלובודקה-ליטא? זה רעיון טוב. ביקורת - שיחה 15:42, 2 בנובמבר 2017 (IST)
ר' משה פנקיל מופיע, כי הוספתי... חושבני שכדאי לעשות תבנית שתאחד את סלבודקא/חברון/ירושלים. עם חולקה לפסיקאות. תן דעתך? בן-ימין - שיחה 21:40, 4 בנובמבר 2017 (IST)
לא יודע אם זה רעיון טוב. גם סלובודקא בני ברק רואה עצמה כהמשך. ביקורת - שיחה 21:43, 4 בנובמבר 2017 (IST)
לא בטוח בזה. ולהוסיף אף אותם בתבנית?? הגיוני? בברכה בן-ימין - שיחה 21:47, 4 בנובמבר 2017 (IST)
בטוח לגמרי. אם מוסיפים אותם התבנית עלולה להיות מסובכת מדי, ואם לא, אז היא שיפוטית. ביקורת - שיחה 21:51, 4 בנובמבר 2017 (IST)
נו שיהיה. מה נשאר? תבנית נפרדת לסלבודקה? נחוץ? אם כן, אשמח אם תעלה על הכתב את האישים הרלוונטים... בברכה בן-ימין - שיחה 22:06, 4 בנובמבר 2017 (IST)
אלה ודאי רלוונטיים, לדעתי אפשר לרשום גם ר"מים שאין להם ערך (ר' שרגא פייבל הורוביץ למשל). ביקורת - שיחה 22:16, 4 בנובמבר 2017 (IST)
סליחה על שאני מתפרץ. אך בשלב זה: א. לא ראוי לשנות את תבנית:רבני ישיבת חברון (ירושלים) לתבנית:רבני ישיבת חברון (כנסת ישראל) כשם הערך? ב. אם רבי משה פינקל בפנים, למה אביו לא? ג. אם כבר נכנס רבי משה לתבנית, לא צריך להוסיף את התבנית בערכו? יוני - שיחה 11:40, 5 בנובמבר 2017 (IST)
יוני קרלי אני מסכים איתך, אך לדעת ביקורת, ה'סבא' שייך כבר למחלקת 'סלבודקה', ואזי 'סלבודקה ב"ב' תטען גם לשיוך לתבנית!?
אצל ר' משה הוספתי את התבנית, שכחה... בברכה בן-ימין - שיחה 14:51, 5 בנובמבר 2017 (IST)
הסבא יכול וצריך להשתייך גם לסלבודקה שבקובנה וגם לסניף בחברון. הצעתו של יוני על שינוי שם התבנית ראויה לגמרי, אבל על הדרך, ראוי להכניס שורה על "חברון גאולה". ביקורת - שיחה 15:13, 5 בנובמבר 2017 (IST)
והשורה "רבנים שעזבו" היא לא לעניין במחילה. צריך לחשוב איך להכיל את המידע בתוך התבנית למשל תוספת בסוגריים (עד שנה פלונית). בפרט הדברים אמורים בר' הלל שלא עזב ובר' חיים סרנא שבשבילו צריך להגדיר מחדש את המושג 'עזב'. ביקורת - שיחה 15:15, 5 בנובמבר 2017 (IST)
בזה אני מסכים. צריך לחשוב על משהו. לכשאתפנה... בברכה בן-ימין - שיחה 15:52, 5 בנובמבר 2017 (IST)

תגובה[עריכת קוד מקור]

שלום. טיפה נעלבתי ממה שכתבת בדף השיחה שלי. אני משתמש די ותיק, ולא צריך שתטיף לי מוסר-כמובן שאין לי שום כוונה לפגוע בויקיפדיה!אני רק רוצה לשפר אותה. אני חושב שהייתה אי הבנה, ועל כן אני מצטער מראש. תודה. --Muhallebi 20:42, 7 בנובמבר 2017 (IST)

Muhallebi, לא הייתה כוונה להעליב, אבל ביטלת ביודעין עריכה שלי והיית אמור לבדוק מה אתה עושה. החזרת העריכה העילגת ההיא אינה שיפור של ויקיפדיה. והטפת מוסר אינה קלון. קבל את ההערה - לא זו ספציפית, כל הערה - ונצל אותה כדי למנף את עצמך. שיהיה לך ערב פורה. ביקורת - שיחה 20:48, 7 בנובמבר 2017 (IST)

עיר חדש[עריכת קוד מקור]

זה ניישטאט סוגינד? אני רואה את השם זה בכמה ערכים (כמו אצל יוסף ברוך אפשטיין ואצל אברהם יהושע השיל מאפטא), היכן קראו לה "עיר חדש" ומה משמעות השם? במידה וזה נכון, לא כדאי ליצור הפניה? תודה, יוני - שיחה 20:54, 12 בנובמבר 2017 (IST)

אין לי כח לבדוק עכשיו לאיזו ניישטאט הכוונה שם. ניי-שטאט = עיר-חדש/ה. יש כמה כאלה ברחבי אירופה. ביקורת - שיחה 20:56, 12 בנובמבר 2017 (IST)
או, סליחה שאני מנג'ס. פשוט נתקלתי בזה כאן ולבושתי לא ידעתי במה המדובר - אי לזאת ביקשתי שם הבהרה, ואז ראיתי שזה פרי עטכם (זו גם הזדמנות לומר תודה). אבל לא התכוונתי להפריע. תנוח תנוח, עם ישראל זקוק לך עם כח. יוני - שיחה 21:17, 12 בנובמבר 2017 (IST)
מה שפרי עטי בדקתי כמובן, אבל אלו שציינת מגיעים ממחוזות אחרים ולא בהכרח אותה עיר. כבר קדם אותך עם החידה הזו Mbkv717, נסה קצת לחטט בארכיוני דף שיחה זה. ביקורת - שיחה 21:20, 12 בנובמבר 2017 (IST)
מקווה שמצאתי בארכיון ישן. יצרתי הפניה חדש עיר חדש. יוני - שיחה 21:55, 12 בנובמבר 2017 (IST)
הפניה לאיפה??? זה נושא לדף פירושונים. ביקורת - שיחה 22:06, 12 בנובמבר 2017 (IST)
אתה רואה? אם לא מסבירים לי לאט אני לא מבין. נראה אם לפחות כעת אני מבין: לעיר קוראים ניישטאט = עיר חדש. אז למה לא הפניה? בגלל שיש כמה ערים בשם ניישטט. אז נפשי בשאלתי: למה במרחב הערכים כותבים 'עיר חדש'? איך הקורא הנבוך אמור לדעת לאיזה ניישטט הכוונה? כעת תיקנתי לשם העיר (ובסוגריים עיר חדש) נראה לי יותר הגיוני. לא? יוני - שיחה 22:16, 12 בנובמבר 2017 (IST)
עזוב לא חשוב. אני סתם עצבני כי נשפך עלי הקפה... יוני - שיחה 22:22, 12 בנובמבר 2017 (IST)
נדמה לי שזה קורה אצלכם יותר מדי לאחרונה. תבדקו מזוזות. • צִבְיָהשיחה • כ"ג בחשוון ה'תשע"ח 22:31, 12 בנובמבר 2017 (IST)
בדרך כלל כשכותבים בלי קישור זה בגלל שלא יודעים, המקור נותן את הנתון "עיר חדש" או נובי מייסטו וזה מה יש. אם יודעים ורוצים להישאר נאמנים למקור (עוזר לגילוי טעויות בעתיד) משאירים את המונח המקורי ומקשרים לעיר המסוימת. ביקורת - שיחה 22:47, 12 בנובמבר 2017 (IST)
לא רק שיש כמה ערים בשם ניישטט או נוישטט אלא יש ערים בשמות אחרים כמו נובי מיאסטו וכדומה שגם הן, הפכו במקורות העבריים ל"עיר חדש". ביקורת - שיחה 22:48, 12 בנובמבר 2017 (IST)
טוב, סו"ס תפסתי את הפרנציפ. שוב תודה, וסליחה על הכאב ראש. שורה תחתונה צריך דף פירושונים? לי אישית זה היה מאוד עוזר. יוני - שיחה 00:19, 13 בנובמבר 2017 (IST)
בטוח שצריך, אבל צריך מישהו שיגיד בוודאות אלו מן הערים נקראה אכן "עיר חדש" במקום כלשהו, כי פירוש שגוי רק יטעה ולא יועיל. ביקורת - שיחה 08:53, 13 בנובמבר 2017 (IST)

חסידות מונסטריץ'[עריכת קוד מקור]

שיניתי את מה שעשית שם. תסתכל בתקציר העריכה. מקווה שזה תקין. בקרה וייעוץשיחה • כ"ה בחשוון ה'תשע"ח • 19:10, 13 בנובמבר 2017 (IST)

יש חסידות או בית כנסת? ביקורת - שיחה 19:18, 13 בנובמבר 2017 (IST)
בית כנסת דחסידות מונוסטריץ' מכיר? עכשיו ברצינות. ברכס אין לו חסידות יש לו בית כנסת בגודל ד' אמות על ד' אמות (קצת יותר, אני מגזים...) ורוב המתפללים שם הם בכלל ליטאים או ספרדים. פעם הוא היה עורך "טיש" כל ליל שבת מברכים עד שהוא הזדקן ואשתו מתה. ובטישים שלו האנשים שהיו מגיעים הגיעו בשבילו נטו, אשכרה אין שום חסידות כלל. אולי במקום אחר. בקרה וייעוץשיחה • כ"ה בחשוון ה'תשע"ח • 19:21, 13 בנובמבר 2017 (IST)

הברכה בשבת[עריכת קוד מקור]

היי. קראתי את ההצעה שלך בדף שיחה אחר. אודה לך מקרב לב אם תזכיר את שם אמי, נורית בת חַ'תוּן. היא זקוקה לכך מאד בימים אלה. Liad Malone - שיחה 23:19, 16 בנובמבר 2017 (IST)

בעזרת השם, רשמתי לעצמי. שיהיה לכם הרבה כח! לא מתחרטים אף פעם על מה שאפשר לתת לאבא ולאמא. שבת שלום גם לך. ביקורת - שיחה 01:37, 17 בנובמבר 2017 (IST)
תודה רבה. Liad Malone - שיחה 00:55, 19 בנובמבר 2017 (IST)
באמת על לא דבר. ביקורת - שיחה 01:11, 19 בנובמבר 2017 (IST)

שלום ביקורת. אודה לך מאד אם תוכל להזכיר את שמה שוב. הפעם לעילוי נשמתה. Liad Malone - שיחה 01:50, 28 בפברואר 2018 (IST)

אוי, שלא תדעו צער. אלמד עכשיו פרק משניות לעילוי נשמתה. אתה יכול להצטרף, זה יהיה הפרק השמיני של מסכת שבת. ביקורת - שיחה 01:55, 28 בפברואר 2018 (IST)

CQD[עריכת קוד מקור]

ערב טוב. אתה יכול לשים ליבך לערך הזה? בתודה מראש. התו השמיני - שיחה 23:28, 18 בנובמבר 2017 (IST)

התו השמיני, איפה הבעיה? ביקורת - שיחה 23:40, 18 בנובמבר 2017 (IST)
נראה חסר חשיבות ולא קשור. זאת מלבד עצם הניסוח המזעזע. לא כדאי להעביר לטיוטה? התו השמיני - שיחה 23:44, 18 בנובמבר 2017 (IST)
הקוד עצמו ודאי חשוב (ראה ערכים מקבילים בוויקיפדיות זרות) הניסוח בעייתי בשל העדר מילות קישור, עיקר הבעייתיות זה המבנה הלא-ברור של הערך. אולי טיוטה תהיה פתרון זמני טוב באמת. ביקורת - שיחה 23:46, 18 בנובמבר 2017 (IST)

מסקרן אותי[עריכת קוד מקור]

מה דעתך על עריכה זו? בקרה וייעוץשיחה • א' בכסלו ה'תשע"ח • 00:13, 19 בנובמבר 2017 (IST)

עד שהגעתי לכאן, הגעתי לשם. אז אני מניח שכעת אתה כבר לא מסוקרן. ביקורת - שיחה 00:18, 19 בנובמבר 2017 (IST)
בקרה וייעוץשיחה • א' בכסלו ה'תשע"ח • 00:19, 19 בנובמבר 2017 (IST)

נעלבתי[עריכת קוד מקור]

קשה להגדיר אותי כמכלילן ואני מתנגד עקבי להצהבת ויקיפדיה. לפי דבריך אלה, אני כנראה סובל מבורות .

כמו שכתבתי בדף השיחה של הערך, יש בידי מספר מקורות אקדמיים שעוסקים בנושא. הערך צריך לעבור שינוי מקיף (עיסוק בתהליכים ולא באנקדוטות). הודעתי מראש שאני לא פנוי לעסוק בכך בתקופה הקרובה עקב עומס בעבודה ובחיי הפרטיים וביקשתי לעכב את פתיחת ההצבעה ולתת לי שהות לנסות ולבסס את הערך, כמו שערך אנציקלופדי צריך להיות. העובדה שההצבעת המחיקה נפתחה זמן קצר אחרי סיום הדיון מלמדת על כך שיש הרוצים במחיקת הערך, בלי קשר לאיכות התוכן שתהיה בו (בדיוק כמו שיש התומכים בהשארתו באופן אוטומטי). אין בליבי על אף אחד מהמצביעים לכאן או לכאן, אני עדיין חושב שמדובר בערך לגיטימי, תהיה ההחלטה הסופית אשר תהיה. Eladti - שיחה 16:06, 22 בנובמבר 2017 (IST)

אני חושב שההצבעה הזו נפתחה בחופזה, יש מקורות אקדמיים ואם היו בונים את הערך בצורה נכונה על בסיס המקורות ולא על ידי הכשרתו בדיעבד איתם, הוא היה מכיל 3-4 שורות על התהליכים במגזר החרדי לאורך כעשרים שנה, וזה יכל לפרנס יפה פרק אחד בערך על החרדים או בערך על אלימות מינית, למרות שלדעתי התהליכים המדוברים עוברים די במקביל על כל החברה בעולם המערבי בשינויים מותאמים. מה שמביא אנשים להצביע בעד השארת הערך היא הכותרת שחשובה להם, כל אחד מסיבותיו הוא, ולא התוכן. התוכן של הערך הזה הוא בושה בשבילנו. ביקורת - שיחה 16:25, 22 בנובמבר 2017 (IST)

מי הרגיז אותך?[עריכת קוד מקור]

שיצאת עליו? בקרה וייעוץשיחה • ו' בכסלו ה'תשע"ח • 10:16, 24 בנובמבר 2017 (IST)

הרגיז? חלילה. ילד או ילד מגודל שמשחית ערכים. ביקורת - שיחה 10:21, 24 בנובמבר 2017 (IST)

במות[עריכת קוד מקור]

היי. יש מצב שאתה מסדר את הערה 16? תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:28, 26 בנובמבר 2017 (IST)

טופל. פשוט באמת אין הלכה יד בירושלמי שם... זה בהלכה יב... בקרה וייעוץשיחה • ט' בכסלו ה'תשע"ח • 19:34, 26 בנובמבר 2017 (IST)
תודה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:36, 26 בנובמבר 2017 (IST)

מולד הלבנה[עריכת קוד מקור]

היי, ראה השחתה בעריכה האחרונה. אין לי כרגע זמן לטפל בזה ומן הסתם גם לא באלמוני. אשמח אם תוכל (או מי מהרואים) לטפל בזה. תודה מראש! Mbkv717שיחה • י"ב בכסלו ה'תשע"ח • 20:29, 30 בנובמבר 2017 (IST)

טיפלתי. ביקורת - שיחה 20:33, 30 בנובמבר 2017 (IST)

אסא קיסר[עריכת קוד מקור]

שלום לך ביקורת בכובע הבירוקרט, האם אתה ממשיך לעקוב אחרי אסא קיסר? נרו יאיר לא אוהב את המכתב הנלהב של ריבלין על צמחונות, הוא פנה לבלו הורייזן והיא שחזרה את הערך לגרסה ישנה. הנימוק שלה הוא שאסור להוסיף לשום ערך מידע עדכני אם מישהו מתנגד לכך. (אסור להוסיף לגירסה יציבה) מה דעתך? PelicanTwo - שיחה 23:30, 2 בדצמבר 2017 (IST)

אני עוקב, אתייחס מחר ברשותך. לא רואה משמעות מיוחדת לכובע הביורוקרט בהקשר הזה אלא אם כן יהיה צורך בבוררות כפויה, ואני מקווה שלא זה המצב. כדאי לדון בדף השיחה ולקבל דעות נוספות. מכתב נלהב של ריבלין על צמחונות עשוי להיות יותר רחב מ"אסא קיסר", אולי זה צריך להופיע בערך צמחונות, או בערך על רבלין עצמו. בכל מקרה לא נהוג לצטט מכתבים שלמים אלא לתת את המידע התמציתי ולקשר למכתב (למשל, בערך על ריבלין: "תומך בצמחונות" ובהערה את המקור. או בערך על אסא קיסר: "זכה למכתב תמיכה בפעילותו מראובן ריבלין" ובהערה הפניה למכתב. ביקורת - שיחה 00:07, 3 בדצמבר 2017 (IST)
יש בתיאור הדברים של פליקן כמה אי דיוקים בולטים. אני השארתי תיאור קצר של תגובת ריבלין, אלא שפליקן לא הסתפק בכך והחזיר לגירסה שלו, ואף האשים אותי בדף השיחה באלימות, ובתקציר האשים אותי במלחמת עריכה (כנראה מתוך הנחה שהגירסה שלו הופכת אוטומטית לגירסה יציבה כי הוא כתב אותה, או משהו מעין זה). בעקבות כך פניתי למפעילים, ואופק עשתה את המתבקש. נרו יאירשיחה • ט"ו בכסלו ה'תשע"ח • 00:38, 3 בדצמבר 2017 (IST)
מצוין. המכתב של ריבלין הוא ארוך, בחרתי ממנו שני משפטים, אחד על קיסר - "נושא דגל הטבעונות וזכויות בעלי החיים ביהדות הדתית והחרדית", והשני על הספר - "עשייה אמיצה ופורצת דרך, לא פחות ממהפכה של ממש". (באמת התבטאות לא ממלכתית). זה לא יותר ארוך מהפסקה הבאה בפרק על מאמר הביקורת במקור ראשון. PelicanTwo - שיחה 01:00, 3 בדצמבר 2017 (IST)
על תוכן הערך אפשר לדון בדף השיחה שלו. כאן רק הצבעתי על כמה אי דיוקים בולטים שהיו בתגובה שלך. אני ממליץ לך לדייק יותר בעתיד, כדי לשמור על אמינותך. נרו יאירשיחה • ט"ו בכסלו ה'תשע"ח • 09:42, 3 בדצמבר 2017 (IST)

ייעץ[עריכת קוד מקור]

יש דבר כזה וכזה? בקרה וייעוץשיחה • י"ז בכסלו ה'תשע"ח • 14:02, 5 בדצמבר 2017 (IST)

ודאי שיש, מה זאת אומרת? אבל אנחנו לא אמורים להיכנס לזה, הם מרבני הישיבה ודי בזה. אפשר לפרט בהינתן מקור את תחומי העיסוק העיקריים של הרב. ביקורת - שיחה 14:12, 5 בדצמבר 2017 (IST)
למרות דבריך בנוגע להשכלתי, ידוע ידעתי גם השכלתי שיש דבר כזה. שאלתי האם יש בויקיפדיה מושג כזה, והאם הוא צריך להיות מאוזכר, ואם כן האם בצורה זו. בקרה וייעוץשיחה • י"ז בכסלו ה'תשע"ח • 14:14, 5 בדצמבר 2017 (IST)
דבריי לא קשורים לנושא הזה. חשובי רבני פולין במאה ה-19 הם בכל זאת לא תחום ידע שרבים מכירים, לכן לא חשבתי שהערתי תתפוס אותך מופתע ואולי אפילו מבוייש. כאן הנחתי שאתה יודע שיש דבר כזה ולכן שאלתי "מה ז'תאמרת?". המשך יום נהדר. באופן כללי אם אתה רואה ערך שכתב משתמש:גרש, סביר להניח שיש לו חשיבות (הוא כתב יותר מ-700 ערכים ואולי 1 נמחק) אז כדאי לעשות מחקר קטנצ'יק לפני שמניחים תבנית חשיבות. ביקורת - שיחה 14:20, 5 בדצמבר 2017 (IST)

דחוף![עריכת קוד מקור]

הרוחות בדף השיחה של אלימות מינית בחברה החילונית מתלהטות וביקשו להסב לכך את תשומת הלב של הבירוקרטים. תוכל בבקשה להתייחס לנושא? בתודה מראש! התו השמיניבא ונדבר על זה... 23:20, 5 בדצמבר 2017 (IST)

אני מתנצל, לא הגעתי היום לוויקי רק נכנסתי פה ושם. אשתדל בהמשך הלילה לראות מה קורה. סביר יותר שבשעות הבוקר זה יקרה. ביקורת - שיחה 01:20, 6 בדצמבר 2017 (IST)

"השם אישה עצמו הוא בעייתי"[עריכת קוד מקור]

זוטא, ידידי: טענת בדיון במזנון כי "השם אישה עצמו הוא בעייתי ("כי מאיש לוקחה זאת")". אולם ההסבר הזה בבראשית ב' הוא אטימולוגיה עממית שגויה. השורש של "איש" הוא אי"ש, ואילו השורש של "אישה" הוא אנ"ש. FYI. אביעדוסשיחה 00:24, 7 בדצמבר 2017 (IST)

לא באמת טענתי שם משהו ואתה גם משער מן הסתם שאני לא מייחס לבראשית עממיות כלשהי. עם זאת, אין לי בעיה עם ההצעה שם, ואני באמת קורא לה בעלתי, בחיוך כמובן. לפני הסמנטיקה, צריך להסתכל על ההתנהגות האישית של הבנאדם, יש כאלה שמתנהגים כמו "בעלים", ולבנות-זוגם לא יעזור שנקרא להם "אישים" או "חדלי אישים" במקום בעלים. ויש כאלה שמתנהגים כמו בני אדם וכיף לחיות אתם גם אם יקראו להם אנטיפתוס החמש עשרה. ביקורת - שיחה 00:29, 7 בדצמבר 2017 (IST)
בסדר, זה ברור. אבל בלי קשר, למילים יש השפעה על כל מיני דברים.
ורק ביקשתי להעיר כאן על כך שהמילה "אישה" אין מקורה ב"איש" ככתוב בסיפור הפטריארכלי בבראשית ב' כי אם ב"אנש". אביעדוסשיחה 00:32, 7 בדצמבר 2017 (IST)
אני לא בעניין, אבל משער שגם אי"ש יכול להיגזר מאנ"ש. (מקבל את בראשית כחלק מתורה מן השמים, ולא שופט אותו מחור המנעול של פטרי/מטרי). עזוב אותך מזה עכשיו, הטענה האנושית מספיקה בהחלט. ביקורת - שיחה 00:37, 7 בדצמבר 2017 (IST)
הסיפור בעל האלמנט הפטריארכלי של יצירת האישה מהגבר, יותר טוב? "חור המנעול"... "שבעים פנים לתורה" לא ראוי לשמש צידוק לכיסוי עיניים. ו"פטריארכלי" כשלעצמו אינו שיפוט ערכי.
מה פירוש אי"ש יכול להיגזר מאנ"ש? אלה שני שורשים שונים. אביעדוסשיחה 00:45, 7 בדצמבר 2017 (IST)
לא מספיק מתמצא בזה, אבל אם נקבל ש"לזאת יקרא אשה כי מאיש לקחה זאת" הוא רעיון אטימולוגי, אני לא מוכן לייחס לבראשית טעות גסה כל כך. אני לא יודע מה מקובל במחקר היום, אני מניח ש"אשות הזמה" של יחזקאל (כג:44) לא תקין בעברית של היום, אבל רד"ק חושב שאשות זו צורת הריבוי של אשה (ומשורש אי"ש), וש"נשים" הן משורש אנ"ש. אני יכול לקבל סברה אחרת, אבל למיעוט הכרתי, כנראה זה לא מדע מדויק, אלא יותר ניסיון להחיל מערכת כללי דקדוק על קורפוס גדול של מילים, ויש מקום לדון בהנחה הכה-ברורה לך.
יהיה אשר יהיה, גם אם אשה משורש אנ"ש (ורד"ק בשורש אנ"ש מעלה את האפשרות), צורת הנקבה המקורית היא אנשה ומזה נגזרה אשה, כך שהמסר הפטריארכלי היה מועבר גם אם היו קוראים לה אשה כי מאנוש לוקחה זו. הצורה אנוש היא זכרית, ולא "אנוש זכר" ו"אנוש נקבה". ביקורת - שיחה 01:12, 7 בדצמבר 2017 (IST)
הסיפא – זה ברור, ולא אמרתי אחרת.
"אשות" זה אכן ריבוי של "אשה", רק שזה משורש אנ"ש...
בלשנות היא מדע. ויש מקום לדון בכל סוגיה בלשנית, אבל בכלים מדעיים; ולא, "לא מוכן לייחס" לטקסט טעות כלשהי מכיוון שמקורו אלוהי – זו לא טענה מדעית. אעיר שזה גם לא ממש משנה, מכיוון שיכולות להיות סיבות רבות ל"לזאת יקרא אשה כי מאיש לקחה זאת"; הרי התורה אינה ספר דקדוק. אביעדוסשיחה 01:29, 7 בדצמבר 2017 (IST)
התורה אכן אינה ספר דקדוק, אבל היא מתכוונת לכל מה שהיא אומרת, אני מוכן לקבל הסבר שיאמר שהפסוק לא התכוון להסביר את מקורה האטימולוגי של המילה אלא משהו אחר. יש מחלוקות יסודיות במתודולוגיה, וכשכתבתי "אני לא יודע מה מקובל במחקר היום" התכוונתי בדיוק לכך, אין לי מושג איזו גישה של חקר העברית שולטת היום באקדמיה, אבל ברור לי שאף אחד לא תקע מסמרות בנושאים אלו, ולכן אני לא ממהר להוציא משפט, תרתי משמע. ביקורת - שיחה 10:42, 7 בדצמבר 2017 (IST)
לא ידוע לי על אף בלשן שטוען שהשורש של "אישה" הוא "איש". אביעדוסשיחה 22:46, 7 בדצמבר 2017 (IST)
אביעדוס, רד"ק היה בלשן, בלשן גדול. אני לא חושב שבלשנים רציניים דוחים אותו בקש, גם אם דעתו בנושא זה אינה עומדת במרכז הבמה היום. ואם אי אפשר בנושא זה לתת טענות חזקות ממש נגד מה שהיה מקובל עליו, אז אני מרשה לעצמי להתעלם בהכירנו את ההטיות האחרות שעלולות להשפיע על השאלה הספציפית הזו. ביקורת - שיחה 01:20, 8 בדצמבר 2017 (IST)
זה לא עניין של "לדחות בקש" או "דעתו בנושא זה אינה עומדת במרכז הבמה היום"; פשוט אין עוררין על כך ש"אישה" היא משורש אנ"ש, זה הכול. לזכותו של רד"ק יש לומר שבתקופתו כמובן לא היו זמין ולו שבריר של שפע העדויות בנוגע לקרובות משפחתה של העברית העומדות לנגד עינינו כיום (חורבות אוגרית, לדוגמה, נחשפו לפני פחות ממאה שנה). אביעדוסשיחה 23:22, 9 בדצמבר 2017 (IST)
טוב, סקרנת אותי. יום אחד אלמד את זה. אינטואיטיבית אני משער שהוספת עכשיו לסיפור עוד סט של הנחות (למשל תיארוך של אותן קרובות משפחה) שלא מקובלות על התפיסה המסורתית של העברית כלשון הקודש, אז ברור שגם אם אחליט לקבל על עצמי להיות מגן המסורת, אין קטע שנתווכח עכשיו על מקרה ספציפי במקום על כל החבילה. בהמשך עבודתנו האנציקלופדית ננוחם. שבוע טוב קהל נכבד. ביקורת - שיחה 23:41, 9 בדצמבר 2017 (IST)
אכן. רק תיקון קטן: לא הנחות כי אם השערות, שיש תאוריות וממצאים שתומכים בהן. שבוע טוב, אביעדוסשיחה 23:56, 9 בדצמבר 2017 (IST)
אביעדוס, ראשית, טעות רווחת היא למצוא את השורש של איש ב-א.י.ש. אך למעשה השורש הוא א.ו.ש.
שנית, למרות זאת אני מסכים עם ביקורת במקרה זה על אופן ההתייחסות לפסוק. קל לזלזל, אך דווקא בגלל שאיני רואה בתורה ספר דקדוק, לכן אני מקבל את דברי הפסוק. אנסה להסביר (ייקח זמן, אך בנושאים עדינים כאלו - זה כבר אחר הקיצור):
  • דווקא בפסוק זה, שמוכר לבלשנים כטעות דקדוקית לכאורה, אנו מוצאים בו את המדרש מפליג בצורה קיצונית: במדרש (בראשית רבה, יח, ד; לא, ח; ועוד) נאמר כי העולם נברא בלשון הקודש, וההוכחה לכך היא פסוק זה. המדרש מוצא את ההוכחה בכך שהשפה היחידה (כך בדברי המדרש) שבה השם "איש" מקביל לשם "אישה" זה לשון הקודש (השפות האחרות בהן משתמש המדרש להקבלה הן יוונית וארמית). עד כאן דברי המדרש.
  • גם אחר שנקבל את דברי המדרש כי רק בלשון הקודש קיים הבדל זה, לכאורה ממש לא מובנת הוכחתו. שמא יוצרי שפת לשון הקודש החליטו להשתמש בלשון מקבילים בין האיש לאישה. טבעי והגיוני שכך עשויים יוצריה (המודעים או שלא) לבנותה.
  • רעיון לא-מחייב המזוהה עם רובד הדרש עשוי לפתור את כשל-לוגי-לכאורה זה, כשהוא משתמש לשם כך בפרכת הבלשנים על הפסוק הנ"ל, ועל ידה מתרץ זאת:
    • שפה בה נברא העולם, אין משמעותה דווקא כי הוראות היצרן איך ליצור את העולם היו בלשון הקודש, אלא קיימת בה משמעות כי היא השפה ה"טבעית" וה"אמיתית". קביעה זו של לשון אמיתית וטבעית היא כמובן בעיקר אמונה פרטית שקשה להוכיח אותה אמפירית. אם משמעותה אינה מדעית אלא רעיונית, כל אחד יכול להכריז כך על שפתו. כדי שבדבריו יהיה משהו, הוא יצטרך לתת איזה רמז, אידאה, תובנה או כל ביסוס רעיוני אחר.
    • כאן כדאי לגשת אכן למילים של איש ואישה ולמצוא את מקורן. מקור המילה "איש" מוכר לנו כיום מהשפה הארמית העתיקה, שהייתה נפוצה זמן ארוך במרחב המרכזי של הסהר הפורה, ומשם חלחלה לשפות רבות; המילה "אישה" באה מאוגריתית, מתקופת הברונזה המאוחרת. יוצא אפוא כי שתי מילים אלו מקורן משפות שונות ונבדלות (למרות שיש קשר והשפעה ביניהן, לא קיימת הנחה סבירה כי מילים אלו הושפעו זו מזו. תקופת השפות ומיקומן דוחקת זאת), ואם כן התמזגותן לתוך שפת "לשון הקודש" מצביע כאן על איזו סיטואציה מעניינת.
    • אם אנו מקבלים את כך שלכל אות יש את משמעותה והשלכותיה (ההרכב הסמנטי של מילים דומות (סליחה על הקישור למחקר ראשוני בתוך ויקיפדיה. כבר שמתי בו בעבר תבנית שכתוב) - מקובל מאוד במדרש, כך גם ניתן להסביר בתורה בחלופת מילים כמו כבש-כשב, שמלה-שלמה ועוד), יוצא כאן דבר מעניין, שבלא כל כוונה תחילה של איזו אקדמיה או מועצת כלשהי - התקבלו שתי מילים מקבילות עם ייצוג זהה. אלו אינן סתם שתי מילים, אלא שמות של שני גופים שבהם נרצה לראות כמה שיותר חיבור, הקבלה והתאמה (התורה רואה זאת בכך ש"עַל כֵּן יַעֲזָב אִישׁ אֶת אָבִיו וְאֶת אִמּוֹ וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ וְהָיוּ לְבָשָׂר אֶחָד". בדקדוק בפסוק נוכל למצוא כאן ביטויים לשוניים מפליגים. לדוגמה, שורש ד.ב.ק. בתורה מופיע לחיוב מספר פעמים, ובכולן רק ביחס האדם אל בוראו, כמובן חוץ ממופע זה של איש ואשתו). הרי שאם "הצליח" שבשני עצמים שבהם כה נחוץ החיבור והשוויון - יש להם אף קרבת הגייה, קל למאמין לראות בה איזו יד מכוונת, ו/או "הוכחה" לטבעיותה ואמיתותה של השפה, כשפת הבריאה.
כל זה כמובן פרשנות אפשרית ולא-מחייבת, אך שכמותה קיימים רבים באסכולת הפילוסופיה היהודית-דרשנית (ז'אנר שהמהר"ל מפראג היו מאבותיו). מה שאומר שביטול דברי הפסוק במחי יד, הוא יכול להיות קביל בגישה פשוטה ושטוחה, אך לא עבור היהודי המאמין בדברי הפסוק שיראה בו רבדים שונים ("שבעים פנים לתורה"). ואם כל דבריי נקראו - תודתי נתונה. אם התקבלו במידת מה, אכפול את תודתי. קובץ על ידשיחה14:36, 7 בדצמבר 2017 (IST)
נקראו, קובץ על יד, תודה על סיכום המדרש. מעניין ונחמד.
כמובן, אני לא מסכים לאמונה שהתורה היא טקסט ממקור "אלוהי", ולכן אין לי צורך להסביר היאך זה מופיע בה מה שנראה כאטימולוגיה עממית מוטעית... אביעדוסשיחה 22:46, 7 בדצמבר 2017 (IST)

שלמה פיינזילבר[עריכת קוד מקור]

שלום לך. הוספתי אותו לקטגוריה של רבנים שנספו בשואה, אך שם הוא מקוטלג לפי שמו הפרטי. תוכל לתקן? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

כעת אני רואה שאותה בעיה גם אצל שמואל דוד לוין (ערך קודם שלי...). ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
שלום לך, טופלו. ראה כיצד בשביל הפעמים הבאות. (אגב כדי לקשר לקטגוריה מוסיפים נקודתיים קטגוריה:רבנים שנספו בשואה). ביקורת - שיחה 22:14, 12 בדצמבר 2017 (IST)

עזרה לערך יתום[עריכת קוד מקור]

שלום לך. בערך חנוך דב פאדווא נכתב שנסמך לרבנות על ידי "רבי שמואל פירר מקראס" - הקישור מוביל לקראס, שאינו עוסק ביישוב כלשהו. ייתכן שמדובר ב"קאראס", השם היידי של נירקאראס? אני רואה שהיה ערך בשם "שמואל פירר" שנמחק מחוסר חשיבות לפני כעשר שנים, אולי תוכל למצוא שם רמז. Mbkv717שיחה • כ"ט בכסלו ה'תשע"ח • 19:59, 17 בדצמבר 2017 (IST)

לא, זו קרוסנו. כפי שנכתב בדף השיחה שם הוא היה מרבני גליציה ולא הונגריה. ביקורת - שיחה 20:06, 17 בדצמבר 2017 (IST)
נו טוב. מוזר שזה התעוות לקראס, זה לא קרוב לאף אופציה ממה שמופיע בג'ואיש ג'ן. תודה רבה בכל מקרה! Mbkv717שיחה • כ"ט בכסלו ה'תשע"ח • 20:11, 17 בדצמבר 2017 (IST)
בבקשה, לילה טוב. ביקורת - שיחה 20:20, 17 בדצמבר 2017 (IST)
Mbkv717, שחזרתי את הערך. ביקורת - שיחה 20:25, 17 בדצמבר 2017 (IST)
אני מניח שאתה בקיא ברף יותר ממני, אבל היו כמה וכמה דיונים על רבני קהילות בזמן האחרון. גם בהנחה שזה עובר את הרף - אפשר לשחזר ללא דיון? Mbkv717שיחה • כ"ט בכסלו ה'תשע"ח • 20:27, 17 בדצמבר 2017 (IST)
אני גם רואה שמקורה של הצורה קראס הוא מהספר אמרי שפר שמצוטט שם. Mbkv717שיחה • כ"ט בכסלו ה'תשע"ח • 20:48, 17 בדצמבר 2017 (IST)
לא הובהרה חשיבות מחוסר ענין לציבור, זה לא שהובהרה אי-חשיבות והתנהל ויכוח על כך. ביקורת - שיחה 21:24, 17 בדצמבר 2017 (IST)

עזרה וסיוע בחקר האמת[עריכת קוד מקור]

אני מודה לך על הסיוע המהיר בתיקון העיוות שנכתב בדף של "הרב דוד פטר". תמשיך להלך בנתיבי האמת ולהיות אובייקטיבי, ישר ומקצועי. אך טוב וחסד!! צדק ומשפט - שיחה 14:23, 19 בדצמבר 2017 (IST)

תודה לך, כבר לא זוכר את המקרה, אבל נחמד לקבל משוב. ביקורת - שיחה 15:54, 19 בדצמבר 2017 (IST)

תבנית משתמש[עריכת קוד מקור]

שלום ביקורת. רציתי לשאול, כיצד עושים תבנית משתמש באופן מיטבי? עשיתי תבנית משתמש "תומך האיחוד הלאומי" אבל התמונה גדולה, וזה לא נראה בגודל סביר ונורמלי של תבנית משתמש סבירה. כיצד אשנה זאת שזה ייראה בצורה טובה? תודה רבה! צדק ומשפט - שיחה 18:14, 20 בדצמבר 2017 (IST)

צדק ומשפט שלום. זה שוב אני... תבדוק עכשיו. • בקרה וייעוץשיחה • ג' בטבת ה'תשע"ח • 18:17, 20 בדצמבר 2017 (IST)
תודה! אשמח להסבר כיצד עשית זאת שלהבא אסתדר לבד. נ.ב. אתה וביקורת זה אותו אדם או שפשוט התנדבת לענות במקומו? צדק ומשפט - שיחה 19:03, 20 בדצמבר 2017 (IST)
צדק ומשפט, ביקורת זה ביקורת ובקרה וייעוץ זה בקרה וייעוץ. אגב, הדבר היחידי שאני יודע על ביקורת זה את שמו הפרטי, וכן להיפך. מה שכן, תסתכל בהשוואת הגרסאות הזו ולמד להבא. • בקרה וייעוץשיחה • ג' בטבת ה'תשע"ח • 19:07, 20 בדצמבר 2017 (IST)
אני שוב מודה לך על מתן התגובה בזריזות וביעילות. לעיתים האינטרנט 'אתרוג' שלי עושה בעיות ולא נותן להגיב, כך שלוקח לי זמן עד שאני מגיב. שוב תודה. צדק ומשפט - שיחה 19:10, 20 בדצמבר 2017 (IST)

עריכה אלמונית[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחה:ישיבת חורב#עריכה אלמונית

שים לב - הרנה[עריכת קוד מקור]

לזה. • בקרה וייעוץשיחה • ט' בטבת ה'תשע"ח • 15:54, 27 בדצמבר 2017 (IST)

בקרה וייעוץ, כשהוא יגמור צריך להסיר את הטפל ולהשאיר את העיקר. התחלתי לשים את הקישורים לגרמנית בצורה הראויה, יש להשלים את הפעולה, ואם יש לך כח - לבדוק אם אין ערכים באנגלית, זה יותר טוב לקישור. על הדרך, האם אתה לא מכיר את התבנית מיוחד:הבדלים? ביקורת - שיחה 16:20, 27 בדצמבר 2017 (IST)
אני לא יודע להשתמש בה כשזה הבדל בין שתי עריכות. אם זה אפשרי, אני אשמח שתלמד אותי. • בקרה וייעוץשיחה • ט' בטבת ה'תשע"ח • 16:21, 27 בדצמבר 2017 (IST)
מיוחד:הבדלים/20755569/22157485 - ככה. ביקורת - שיחה 16:28, 27 בדצמבר 2017 (IST)
איך אני מוצא את המספרים של הגרסאות? פרוביזורית לבדוק פעמיים? • בקרה וייעוץשיחה • ט' בטבת ה'תשע"ח • 16:31, 27 בדצמבר 2017 (IST)
איך שעשית את הקישור הנ"ל, מתוכו העתקתי את המספרים. ביקורת - שיחה 16:46, 27 בדצמבר 2017 (IST)
תודה רבה!בקרה וייעוץשיחה • ט' בטבת ה'תשע"ח • 16:47, 27 בדצמבר 2017 (IST)

שאול ברלין[עריכת קוד מקור]

אנא דעתך על העריכות האחרונות שם. לא יודע להחליט מה דינם. תודה וברכה. יוני - שיחה 13:08, 11 בינואר 2018 (IST)

אולי צריך קצת הגהה לשונית. אגב, יש חומר על החרם באלטונה ב"המאסף" שזמין היום באתר עיתונות יהודית היסטורית. אני לא יודע כמה אפשר להסתמך עליו כאמת מוחלטת, אבל בכל אופן יש שם חומר מעניין. ביקורת - שיחה 16:27, 11 בינואר 2018 (IST)
תודה על ההפניה - בהחלט חומר מרתק. לגבי העריכות שם, התכוונתי (גם) לעריכה זו, בה ב'קישורים חיצוניים' נכנס ספר ש98% ממנו הוא על אדם אחר (אביו). כמ"כ העובדה שבנו התנצר וחזר בתשובה זה סיום טראגי של אדם רב פעלים שהיה ראוי לערך לעצמו. עדיף לא לכתוב כלום מאשר לסכם חיים שלמים בכמה ציטוטים מההקדמה (הארוכה מאוד) שלו. מה גם שחלק מהעריכה היא פרשנות של הכותב (כאן) ולא עובדות ("ככל הנראה סבלו וגירושיו היו עקב...וכו'"). שוב תודה על המאסף - לא ידעתי שכל כך נגיש בקלות. יוני - שיחה 20:41, 11 בינואר 2018 (IST)
השערות וכאלה, למחוק מיד. ב'המאסף' תראה תשובה שנשלחה לר' שאול מהנודע ביהודה. אם היא נכונה, יש בה כדי ללמוד משהו בהלכות 'איך להגיב' להשמצות/חרמות/אחר. ביקורת - שיחה 20:44, 11 בינואר 2018 (IST)
ואוו תודה רבה! בזכותך אני חופר כבר שעות - ובטלו להם ההכנות לשבת... כוונתך למכתב הזה? אכן מאלף ביותר (אולי כדאי להראות את המכתב לר' נתן קמינצקי...). יש סיבה להניח שהמכתב מזויף? אגב, הנודע ביהודה היה בן דוד (שני) שלו, ויהיו שיגידו - בזהירות הנדרשת - שייתכן שזו הסיבה שהמכתב בכלל נכתב. יוני - שיחה 01:28, 12 בינואר 2018 (IST)
אכן. מסתמא ר' נתן מכיר את זה (ואני לא בטוח שיוחמא מההשוואה). אני מניח שהקרבה המשפחתית הביאה את ר' שאול לחשוב שהוא יכול 'לתבוע בפה' מהנוב"י שיעשה משהו, אבל רואים שהנוב"י לא התחמק בטענות של 'מה יאמרו', ועל כרחך שלא היתה זו התחמקות. אין סיבה להניח שמזויף, אבל לא ראיתי את המקור, ויש אופנה לטעון על מכתבים של הנוב"י שהם מזויפים... ביקורת - שיחה 01:54, 12 בינואר 2018 (IST)

'צובא' או 'צובה'[עריכת קוד מקור]

מהו האיות המדיוק. כעת יש לנו 'כתר ארם צובא', ומחזור ארם צובה'. כך גם בערכים עצמם איש כל הישר בעיניו, הדבר קצת צורם לי. מהו אם כן האיות הנכון? בברכה בן-ימין - שיחה 15:15, 15 בינואר 2018 (IST)

לא יודע, כנראה גם וגם. אפשר להעלות דיון בוק:יל או בשיחה:חלב (עיר). ביקורת - שיחה 15:31, 15 בינואר 2018 (IST)
שאלתי בוק:יל לפני זמן רב, לא נענתי... בברכה בן-ימין - שיחה 15:52, 15 בינואר 2018 (IST)

זיהוי תמונות[עריכת קוד מקור]

שלום, יש לי תמונות של רבנים וכדומה ששייכות לי (הזכויות), אני רוצה להעלות אבל אני לא יודע כולם מי הם. מה אתה מציע? להעלות ואם תזהה נשנה את השם? או שיש לך רעיון אחר?

בברכה ציון הלוי - שיחה 23:31, 18 בינואר 2018 (IST)

כן, אני לא רואה רעיון טוב יותר. הייתי אומר לך לשלוח לי את התמונות אבל עדיף שתעלה לפני כולם כי מן הסתם יש תמונות שאני לא אכיר ואחרים יזהו. ביקורת - שיחה 01:40, 19 בינואר 2018 (IST)
תודה. אני יעלה לכאן. בהמשך אעלה עוד ציון הלוי - שיחה 09:54, 19 בינואר 2018 (IST)
ציון הלוי, שלום. את הרב הראשון אני לא מכיר, כנראה זה הרב גיפטר-הבן מישיבת טלז בארצות הברית. אולי תשאל את רב רוזנבוים שנראה אף הוא בתמונה.
הראשון משמאל בתמונה האחרונה הוא רב חיים צבי מייזליש ראש ישיבת מהרי"ט של סטמר בבני ברק, וכמעט-מנהיג של הקהילה המקומית. הוא נשוי לרעכיל דבורה בת רב ישראל הגר האדמו"ר מוויזניץ, ובעצמו בן של רב דוד דוב מייזליש, רב קהילת סאטמר במונטריאול, ושל ברכה סימא בת רב משה טייטלבוים מסטמר. מה שנותן קצת תמונה על מעמדו. יהודי נחמד באמת. ביקורת - שיחה 12:41, 19 בינואר 2018 (IST)

שבתי מרשקוב[עריכת קוד מקור]

שלום ביקורת, אולי יש לך קצת מידע להוסיף לערך? חסר לי כבר הרבה זמן ערך עליו ועל סידורו, אך התקשתי למצוא מידע זמין. בברכה בן-ימין - שיחה 14:43, 30 בינואר 2018 (IST)

לא בשליפה יקירי. ביקורת - שיחה 14:58, 30 בינואר 2018 (IST)
קח תזמן, זה יחכה. בן-ימין - שיחה 15:04, 30 בינואר 2018 (IST)
הוספתי פרט בערך. מצאתי עוד פרטים, אך לא היה לי את הזמן להוסיף אותם בערך. אוכל לציין כמה מהם בינתיים:
  • מאיר שמעון גשורי, "יסוד הנגינה בסידורו של רבי שבתי הראשון מראשקוב", בתוך סיני מג, עמ' רצ"ב ואילך
  • י.י. קלפהולץ, ל"ו צדיקים נסתרים, עמ' קכ"ט ואילך
  • אליעזר שטיינמן, באר החסידות - צדיקים ראשונים ואחרונים, עמ' 26 ואילך
  • יצחק אלפסי, ספר האדמו"רים, עמ' 16 (שנת הולדתו)
  • הנ"ל, מחקרי חסידות, עמ' 86, הע' 69 (כתלמיד בעש"ט)
בקטלוג קדם 42 עמ' 47 יש צילום כתב יד מעניין שלו. צריך לברר זכויות יוצרים. קובץ על ידשיחה16:45, 30 בינואר 2018 (IST)
לעניות דעתי אין זכויות יוצרים על צילום כתב יד עתיק, אבל נשאל את Geagea שמבין בזה (בניגוד אלי). ביקורת - שיחה 16:55, 30 בינואר 2018 (IST)
ייצוג דו מימדי כמו סריקה או צילום כמו סריקה של יצירות שלו נמצאים בנחלת הכלל. זה הרבה מעלה ל-70 שנה מפטירת היוצר. Geagea - שיחה 17:00, 30 בינואר 2018 (IST)
הוספתי לערך את התמונה. גיאה, אשמח אם תוכל לכוון אותי מה עליי לכתוב בפרטי הקובץ. זו הפעם הראשונה בה אני מעלה יצירה ישנה, ואני רוצה ללמוד את המלאכה לפעמים הבאות. תודה. קובץ על ידשיחה10:49, 31 בינואר 2018 (IST)
סידרתי. קצת עסוק ביומיים הקרובים. כעקרון יש לציין מקור מאין לקחת את הקובץ ולציין שם היוצר כראוי. תבנית הרישיון הפשוטה {{PD-old}} יכול להספיק. הוספתי תבנית רישיון למתקדמים. :)‏Geagea - שיחה 12:03, 31 בינואר 2018 (IST)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── תודה קובץ, הנחתי שיש מידע בכתובים, אך אין לי גישה לספרות זו. כתבתי ממה שמצאתי ברשת. לכך בקשתי מביקורת... תודה בכל מקרה על ההוספות. אם לדעתך/ם הערך ראוי למרחב תוכל/ו להעבירו. (ביקורת, סליחה על העומס בדף!) בברכה בן-ימין - שיחה 14:45, 31 בינואר 2018 (IST)

בן-ימין, חלק מהספרים זמינים באוצר החכמה (עד 40 עמ' ראשונים) או בהיברובוקס. מה שלא, תוכל לחפש בטבלט של אוצה"ח (ביקורת, זה יכול לבוא לשימוש גם לך). בינתיים העברתי את הערך למרחב. קובץ על ידשיחה15:54, 31 בינואר 2018 (IST)
אני כבר תקופה משתמש בטאבלט של האוצר (דרוש הרשמה לפורום), (עד שיסגרו). אך הוא די איטי אצלי. אם הספרים שציינת מופיעים שם אני ימצא זמן להוסיף את המידע לערך, עכ"פ תודהץ בברכה בן-ימין - שיחה 16:06, 31 בינואר 2018 (IST)
קובץ על יד, תודה! אבל איך אפשר להירשם שם? אני נרשם ואז מחכה עד בוש שמישהו יאשר לי לכתוב, צריך לקבל המלצה מחברי פורום רשומים או משהו כזה. לא מזמין, אפשר לומר. ביקורת - שיחה 16:20, 31 בינואר 2018 (IST)
כי כנראה נרשמת בעבר מחשבון האימייל הזה. בזמנו אני אושרתי תוך יום בלי שום המלצה. אם תרצה, פנה אלי בדוא"ל ואמליץ עליך. • בקרה וייעוץשיחה • ט"ו בשבט ה'תשע"ח • 16:34, 31 בינואר 2018 (IST)
מה זה בזמנו? כשארצה אפנה, תזכור אותי. כרגע אני לא רואה איך אני מוצא זמן גם לוויקיפדיה וגם לחברות בפורום נוסף, למרות שיש שם כמה חבר'ה שאם הייתי נרשם בגלוי כ"ביקורת", יכלו לעזור לי הרבה פעמים בכל מחקרי הרבנים שלי, יש שם כמה ידענים באמת טובים. ביקורת - שיחה 16:37, 31 בינואר 2018 (IST)
ביקורת, בהחלט לא מזמין, אך גם לא מתיימר להיות כזה... אתה לא צריך להפעיל את החשבון שלך בפורום, די שיש לך ניק. גם אני מחזיק שם ניק די רדום. אם תרצה, פתח שם חשבון - באיזה שם שתרצה - ובלי כל פנייה פרטית אדאג לאישורך. יש לי חבר שיש לו שם השפעה. אל תעשה את החיים כאילו הם מסובכים, הם באמת כאלו. קובץ על ידשיחה16:52, 31 בינואר 2018 (IST)
נרשמתי לפני שנתיים שלוש, ואושרתי תוך יום בערך. לא זכורה לי דרישות שונות ומשונות. מתי נרשמת? תוכל לבקש ממנהל הפורום שם, (moshe.dvir - בג'מייל). (נ.ב. הרשמה מספיקה, אין צורך ביותר מזה) בברכה בן-ימין - שיחה 16:57, 31 בינואר 2018 (IST)
תודה לשניכם. אנסה בהזדמנות. ביקורת - שיחה 17:25, 31 בינואר 2018 (IST)

וידוי (יהדות)[עריכת קוד מקור]

היי. יש מצב לעזרה בפירושונים? תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:56, 31 בינואר 2018 (IST)

כלומר? להוסיף הסבר בדף וידוי? ביקורת - שיחה 15:57, 31 בינואר 2018 (IST)
נראה לי שהוא מתכוון לפרש לאיזה רב כהנא מדובר. • בקרה וייעוץשיחה • ט"ו בשבט ה'תשע"ח • 15:58, 31 בינואר 2018 (IST)
אכן. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:01, 31 בינואר 2018 (IST)
לתשומת לבכם, שיחה:ערב שבת#רב כהנא. קובץ על ידשיחה16:07, 31 בינואר 2018 (IST)
אה. ביצעתי כבר משהו אחר. אבדוק. ביקורת - שיחה 16:11, 31 בינואר 2018 (IST)
אינני יודע, מה שכן, סביר להניח שהייחוס לרב כהנא שגוי. ראו הערת רננ"ר בדק"ס לסוטה ז: שנו"ס לשורה 26 והערה 113 שם, שברוב כתבי היד גם למסכת ברכות הגרסה היא "והאמר רב ששת". ביקורת - שיחה 16:15, 31 בינואר 2018 (IST)
תודה, אז מה עושים? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:19, 31 בינואר 2018 (IST)
מעניין שעוז והדר בברכות לא מעירים כלום.... • בקרה וייעוץשיחה • ט"ו בשבט ה'תשע"ח • 16:20, 31 בינואר 2018 (IST)
מה עושים? משאירים כמו שזה עם תבנית {{פירושון}}. מה שלא הטריד את רב אשי לא אמור להטריד אותנו... קובץ על ידשיחה16:54, 31 בינואר 2018 (IST)

זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

אני עם הארץ בנושא, אך האם ספר שנמצא באתר HebrewBooks יש עליו זכויות יוצרים? יוני - שיחה 19:32, 1 בפברואר 2018 (IST)

בוודאי. אלא אם התקיימו תנאים אחרים שביטלו את זכויות היוצרים. למשל - עברו 70 שנה ממות המחבר לפני 1 בינואר 2018. מי שהכניס את ספרו ל-HebrewBooks דומה למי שהכניס את ספרו לספרייה, לא יותר מזה. ביקורת - שיחה 19:44, 1 בפברואר 2018 (IST)
ולנו מותר לקשר לספר כלשהו או אפי' לעמ' מסוים אך לא לצטט? יוני - שיחה 19:54, 1 בפברואר 2018 (IST)
גם לצטט, אך לא להעתיק. אנחנו מניחים שלבעלי האתר הייתה זכות להכניס את הספרים. אם היינו יודעים שהם מפרי זכויות לא היינו מקשרים אליהם לפי מדיניות ויקיפדיה. ביקורת - שיחה 20:25, 1 בפברואר 2018 (IST)
בעלי האתר או יותר נכון חיים רוזנברג היקר מקפיד מאוד שלא לפגוע בזכויות יוצרים. הוא טעה פעמים אחדות אך תיקן מידאיש הספר - שיחה 21:20, 22 בפברואר 2018 (IST)

היי ביקורת[עריכת קוד מקור]

או. קיי. מחקת את התמונה של זאת שהיא לא חוי טוקר והתבלבלתי בינה לבין תמונה שלידה, וגם אותה לא אעלה כי לא אני צילמתי, מה יש למה אתה חייב לתקוע את הערותיך בדף השיחה שלי כל פעם מחדש????????????? משתמש:איש הספר. 22:01, 22 בפברואר 2018 (IST)

על זה משלמים לי, יקירי. ביקורת - שיחה 22:20, 22 בפברואר 2018 (IST)
על מה משלמים לך? לעשות לי פדיחות? דוגריאיש הספר - שיחה 10:44, 23 בפברואר 2018 (IST)
לא. לדאוג שאנשים לא יעשו דברים כאלה. מי שיש לו הודעה כזו בדף השיחה נזהר בדרך כלל מלעשות שגיאות נוספות. אם אתה מוכן להתחייב שלא תעלה יותר לעולם תמונה שמצב זכויות היוצרים שלה מאפשר את זה, ושלא תכניס לערכים תמונה של אישה כל כך מפורסמת כמו איילת שקד תחת שמות אחרים, אסיר את ההודעה מדף השיחה שלך. באופן כללי לא נהוג לעשות זאת, כדי לאפשר למנטרים אחרים לשים לב - במקרה שתחזור על התנהלות כזו - שמדובר במשהו סדרתי ולחסום אותך. אם אסיר את ההודעה אצטרך לעקוב אחרי הפעילות שלך באופן פרטי במשך תקופה. ביקורת - שיחה 11:06, 23 בפברואר 2018 (IST)
ביקורת, במידה ולקחת אותו למעקב פרטי וזה הופך לסיפור מורכב, תוכל לבקש את התוספת החודשית המופיעה בסעיף 17ב. קובץ על ידשיחה11:40, 23 בפברואר 2018 (IST)
כבר חשבתי שיש סקריפט כלשהו בהודעת מערכת כלשהי, עדכון חדשי סעיף 17ב. אחר כך הבנתי אותך, כלומר הבנתי שאיני מבין יען כי אינני מתעסק בענייני כספים. שבת שלום. ביקורת - שיחה 11:42, 23 בפברואר 2018 (IST)
שלום ביקורת. אני מוכן להתחייב. ובאמת, התבלבלתי בין שתי תמונות שהיו לי במחשב. ומכיון שאת שתיהן לא אני צילמתי, גם את התמונה השנייה לא העליתי. אודה לך מאוד אם תסיר את ההודעה מדף השיחה שלי. בתודה, איש הספר - שיחה 12:48, 25 בפברואר 2018 (IST)
היי ביקורת! אני לא יודע אם האמנת לי שכבתי לך שהתבלבלתי בין שתי תמונות אחת ליד השניה, אבל עכשיו התברר לי מעל לכל ספק מה קרה. ובכן, התמונה הזאת של אילת שקד היתה כשהיא הודיעה על המינוי הראשון של שופטת חרדיה - חוי טוקר. הורדתי תמונה המכילה את שתיהן, וכשהעליתי את התמונה בטעות חתכתי את אילת שקד במקום את חוי טוקר. הנה קישור לתמונה המלאה ב"כיכר השבת": http://www.kikar.co.il/268402.html. תודה רבה, איש הספר - שיחה 19:25, 25 בפברואר 2018 (IST)
הנחתי כבר אז שפשוט לא ידעת מי היא מי, אבל אנחנו מצפים מכותבי ויקיפדיה לא לכתוב על מה שאין להם מושג בו, גם אם זו רק תמונה. כל אחד יתמקד בנושאים שהוא מבין בהם וכך נקבל אנציקלופדיה סבירה. ביקורת - שיחה 19:27, 25 בפברואר 2018 (IST)
סליחה. איש הספר - שיחה 20:37, 25 בפברואר 2018 (IST)

קובץ:Ofira and Berkovic logo.png[עריכת קוד מקור]

מדוע הקובץ הזה נמחק? ועוד בלי התראה מראש ליוצר הקובץ, אני. הקובץ הוא שימוש הוגן, הוא לוגו פתיח התוכנית. אני מבקש לשחזר אותו. – אסף (Sokuya)שיחה 00:07, 23 בפברואר 2018 (IST)

אני רואה שהקובץ נמחק בטענה ״קובץ מסומן כ"שימוש הוגן" ואינו בשימוש״ אבל הקובץ היה בשימוש בערך אופירה וברקוביץ', העריכה של בר היא שגויה, הוא הכניס את הלוגו הלא נכון. אני מבקש לשחזר בבקשה את הקובץ. המחיקה התבצעה באופן מאוד מהיר, אפילו לא היה זמן לשחזר את העריכה שלו והקובץ נמחק. בר שינה את הערך ב-8 בערב ובשעה 10 הקובץ כבר נמחק. – אסף (Sokuya)שיחה 00:16, 23 בפברואר 2018 (IST)
שחזרתי אותו לנוחיותך (ואם החתימה שלך הייתה מלאה בפחות חומרי רעש, הייתי גם מצליח לתייג אותך. סליחה מראש), החליטו ביניכם מה מתאים וכתבו לי אם צריך למחוק משהו. ביקורת - שיחה 01:13, 23 בפברואר 2018 (IST)
תודה. עכשיו לאחר שהתמונה שוחזרה, אני רואה שבר החליף אותה וישר ביקש למחוק אותה. די חצוף מצידו. שוב, תודה. – אסף (Sokuya)שיחה 02:37, 23 בפברואר 2018 (IST)

תרגום[עריכת קוד מקור]

שלום עליכם, ראיתי שתרגמת הדף על הרב אברהם ברומברג, ברצוני לדעת האם אפשר לך לתרגם הדף על יחזקאל פייול מוילנא (Yechezkel Feivel) לעברית? הייתי עושה זאת בעצמי אבל אינני רגיל בכתיבה בעברית.

תודה. High Leader - שיחה 20:10, 25 בפברואר 2018 (IST)

עליכם שלום, תוכל לראות בדף שלי שכתבתי על כמה מאות רבנים, אני מניח שיום אחד אגיע לכתוב על ה"תולדות אדם", אבל יקח זמן עד אז. הדבר דחוף לך? ביקורת - שיחה 20:16, 25 בפברואר 2018 (IST)

לא, תודה רבה. High Leader - שיחה 20:28, 25 בפברואר 2018 (IST)

יהושע צימבליסט[עריכת קוד מקור]

יש תמונה שלו כאן. אלא שאינני יודע את הכללים האם מותר להשתמש בה. גם האיכות לא משהו. יוני - שיחה 22:57, 7 במרץ 2018 (IST)

אם הזיהוי בויקיפדיה:מסדר זיהוי#רבנים רוסיים בשכונת תלפיות נכון, אז יש תמונה טובה יותר... ביקורת - שיחה 23:36, 7 במרץ 2018 (IST)
תודה על הקישור. לדעתי הזיהוי נכון, (בלי לראות את שכתב עמיחי חשבתי שזה השני מימין). אגב, כמעט עד יומו האחרון לא נעזר במקל הליכה, זה בולט בתמונה שהוא נראה מבוגר כמעט מכולם - וללא מקל. יוני - שיחה 00:09, 8 במרץ 2018 (IST)
הכי אידיוטי זה שבפורום אוצר החכמה העתיקו מכאן את הזיהוי קומפלט, כולל הזיהוי שלי של בית הכנסת שבתמונה, ואף אחד לא ראה חובה לעצמו לספר לאלו שהחמיאו לו על הזיהוי שלא לו יאתה התהילה... ביקורת - שיחה 00:11, 8 במרץ 2018 (IST)
ככה זה, החיים לא הוגנים. ואת צנועים חכמה... אתה די בבעיה עם זה כי היות ולא לחכמים לחם אתה אמור להיות די רעב... זה באמת מרגיז, האמת שבקרה לא בסדר, הוא חבר שלהם שם שיגיד משהו... יוני - שיחה 00:25, 8 במרץ 2018 (IST)
האמת שלא אכפת לי בשבילי (גם כן כבוד...) אבל מי שעשה את זה, שיהיה פייר. אפילו בלי קרדיט, נניח שאותו אחד מתבייש לספר שגלש בוויקיפדיה, אבל אם איזו הרגשה הוא מסתובב אחרי ההתהדרות בנוצות לא-לו? אני הייתי רושם "מישהו אמר לי" למצער. אבל כנראה שאני נאיבי. ביקורת - שיחה 00:31, 8 במרץ 2018 (IST)
כעת קפצתי לשם. באמת טיפשי, כי גם את המידע על בית הכנסת שהוא מצא ב"רשת" העתיק מילה במילה (חוץ מהמילה האחרונה...) מהערך 'תלפיות' שבאדיבותך קישרת לשם. כנראה שהוא לא מתבייש לספר שהוא גולש כאן, או שהוא חושב שב'מלא העולם' כולם מטומטמים. מעניין שבקישור לתמונה שנתת הוא לא השתמש (כי יש שם נשים?) מאיפו הוא הביא את התמונה? יוני - שיחה 14:58, 9 במרץ 2018 (IST)
זווית הצילום היתה נראית לי כמו לכידת מסך מ-Google Street View. ביקורת - שיחה 15:39, 9 במרץ 2018 (IST)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── אפשר להוסיף את התמונה? היא כבר כאן על ידי עדירל. הייתי עושה זאת בעצמי אך לצערי אינני יודע איך. יוני - שיחה 15:58, 26 במרץ 2018 (IDT)

לא הבנתי את השאלה? אתה רוצה שאוסיף אותה כמות שהיא, או לחתוך? ביקורת - שיחה 16:16, 26 במרץ 2018 (IDT)
אני רואה שכבר בוצע. יום טוב. ביקורת - שיחה 16:17, 26 במרץ 2018 (IDT)
כן, בחור בשם יעקב. לא מכיר אותו, נראה נחמד, וכמדומני שהוא חזר מגלות של כמעט 10 שנים בשביל לעזור לי. תודה רבה! יוני - שיחה 16:35, 26 במרץ 2018 (IDT)

חשיבות ערכים פוטנציאליים[עריכת קוד מקור]

שלום ביקורת, השאלה הנ"ל מופנית גם לשאר משתמשים הבקיאים בנושא ועוקבים כאן. הרב אליהו בלומנצויג הודיע לפני כשעה על הצטרפותם של הרבנים אוריאל עיטם וחיים וולפסון לראשות ישיבת ההסדר ירוחם. האם ראשות ישיבה כמו ירוחם מספיקה כדי לשרוד דיון חשיבות? במידה ולא ייתכן שאצליח לעצור לפחות חלקית ניסיונות עקרים ליצירת ערכים. Mbkv717שיחה • כ' באדר ה'תשע"ח • 23:29, 7 במרץ 2018 (IST)

השאלה צריכה להיות האם ישיבה כזו יכולה להחזיק שלושה ראשי ישיבה במעמד מספיק חשוב, גם בהנחה שראש הישיבה חשוב אוטומטית. האם יש מידע על חלוקת התפקידים שם? מדובר ברוטציה? או בתואר בלבד? ביקורת - שיחה 23:38, 7 במרץ 2018 (IST)
יותר בכיוון של חלוקת סמכויות, אני מעריך שזה יתברר יותר עם הזמן, אבל כרגע לא ניתן עדיין פירוט משמעותי של איך זה הולך לעבוד. Mbkv717שיחה • כ' באדר ה'תשע"ח • 23:49, 7 במרץ 2018 (IST)
לאחר עיון מחודש בדברים כנראה שזה שינוי פחות משמעותי משחשבתי, ההגדרה המדויקת היא שהם הולכים להיות סגנים החל מאלול הקרוב, תוך צמצום תפקידיו של הרב בלומנצויג והאצלה חלקית. אני מעריך שזה אומר שלפחות כרגע אין ממש חשיבות. Mbkv717שיחה • כ' באדר ה'תשע"ח • 23:56, 7 במרץ 2018 (IST)
כנראה. נחיה ונראה ונירש טובה וברכה. לילה טוב ובשורות טובות מאלו. ביקורת - שיחה 00:09, 8 במרץ 2018 (IST)
הניסוח היותר מדויק אם רלוונטי למשהו. Mbkv717שיחה • כ"א באדר ה'תשע"ח • 09:01, 8 במרץ 2018 (IST)

הבהרה[עריכת קוד מקור]

ביקורת, לא תכננתי להפציץ בהודעות, ולא תכננתי להיכנס לעימותים.

פשוט כתבתי נייר עמדה שפירסמתי בכיכר העיר, וחשבתי לפרוש ולא לכתוב יותר כלום בויקיפדיה.

מה שכתבתי היה לגיטימי ב 100%. לא הזכרתי שם אף משתמש בצורה מפורשת.

לצערי, מחקו בשיטתיות, גם את נייר העמדה שכתבתי, וגם את הנסיונות שלי לברר, או למחות לגבי המחיקה.

ההתנהלות הזו של מחיקה שיטתית, היא תעודת עניות לכל מי שביצע אותה, או תמך בה.

זו ההודעה האחרונה שלי בויקיפדיה. ברגע זה אני מבצע logout ומוחק את הסיסמא מהזיכרון.

כל טוב.

טחינה - שיחה 20:18, 8 במרץ 2018 (IST)

להתראות. אתה יכול להירשם בשם אחר מתי שתרצה ולהעשיר את כולם מידיעותיך הרבות, בסגנון המקובל כאן. ביקורת - שיחה 20:25, 8 במרץ 2018 (IST)

הרב יוסף בוים[עריכת קוד מקור]

לביקורת, שלום. אודה לעצתך לגבי כתיבת ערך על הרב יוסף בוים. היה אחד התלמידים המבריקים והמבטיחים בישיבת חכמי לובלין וכל יודעיו ציפו ממנו לגדולות (אם תחפש אחרי אזכוריו באוצר החכמה תראה שלא הגזמתי כלל). כתב את הספר "בית המלך" על הרמב"ם (נדפס בתרצ"ה, עם הסכמות חמות מהרב מאיר שפירא מלובלין, שכבר נפטר מאז נתן את ההסכמה, ושורה של אדמו"רים מנשיאות יח"ל). הספר נדפס שוב (צילום) בניו יורק תשל"ב, וגם הוכנס לפרויקט השו"ת. למרבה הצער נספה בשואה ולא מילא שום תפקיד רבני. יש חשיבות? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום. צריך לקרוא ביוגרפיה מסודרת בשביל להתרשם לגבי חשיבות. בינתיים אעיר לגבי הסיפא - הוא לא "הוכנס לפרויקט השו"ת", אלא כלול בין מאות מפרשי הרמב"ם של פרידברג, ולכן נמצא בפרויקט השו"ת (ובHebrewBooks). ביקורת - שיחה 19:09, 13 במרץ 2018 (IST)
מה שראיתי והכי קרוב לביוגרפיה הוא בספר כוכבי אור (מנדלבוים) חלק ב עמ' קלה-קלז. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
שיערתי שתלך לשם, אבל אתה יודע מן הסתם מה תהיה הבעיה שלנו עם הספר הזה? (שכל תלמידי יח"ל הם נורא חשובים, מעצם מהות הספר). אנסה להציץ ולראות אם יש שם משהו חריג בחשיבותו. ביקורת - שיחה 19:22, 13 במרץ 2018 (IST)

מעברים[עריכת קוד מקור]

אודה לך אם תמצא לנכון להביע את דעתך בשלושת דפי השיחה הבאים: שיחה:מעברים - שינוי בר קיימא לקהילה הטרנסית (שינוי שם), שיחה:מעברים (חשיבות), שיחה:מעברים (סרט, 1999) (שינוי שם). תודה, יוניון ג'ק - שיחה 19:11, 13 במרץ 2018 (IST)

הגבתי בשני הראשונים. השלישי ברור אבל זו חלק מהאמוציה הכללית. ככלל, בלי להיכנס לדעות האישיות של העורכים (גם בעמדות אנציקלופדיות מובהקות), במיזם שיתופי - כשאני גורם לאחר לפעול באמוציה, הכשלון של שנינו. ביקורת - שיחה 19:20, 13 במרץ 2018 (IST)
אני נאלץ לבקש התערבותך גם במקרה של הערך השלישי. יוניון ג'ק - שיחה 20:32, 13 במרץ 2018 (IST)
נאלצתי לבקש ממך לחסום את בר משום שהשחית את הערך מעברים. לצערי, הוא שב ועשה זאת. אני נאלץ לבקש שוב את התערבותך גם בעניין זה. יוניון ג'ק - שיחה 20:43, 13 במרץ 2018 (IST)

מעברים[עריכת קוד מקור]

שלום לך. על ההתנהלות של יוניון הלינו כמה משתמשים. אני מבקש ממך לא להתעלם מכך. זה לא המקרה היחיד, ואם לא תהיה התערבות היא עוד תמשיך ככה. בר 👻 שיחה 20:38, 13 במרץ 2018 (IST)

היי ביקורת. אני מבקש התייחסות לדברים. כל המשתמשים שבחרו להגיב בנושא הבהירו שזה לא מקובל, אחרים לא התייחסו לעניין זה, אבל אף אחד לא הסכים לאופן הפעולה הזה. אם אתה מגיב בדיון אך מתעלם מאופן הפעולה, הרי שאתה מכשיר אותה. אני לא מתעכב על עוגמת הנפש שנגרמה, אלא מבקש שאירועים מסוג זה לא יחזרו בעתיד. משום שזו לא הפעם הראשונה שהוא עושה זאת, אני מבקש ממך להבהיר לו שזה לא מקובל. בר 👻 שיחה 23:15, 14 במרץ 2018 (IST)
אם אתה מדבר על הריצה "לתפוס" את השם, היא אכן לא הייתה במקומה והיא גם שקופה לגמרי, כך שאין שום חשש שמישהו יחשוב שזה הליך רגיל.
אנשים פועלים אמוציונלית, זו עובדה. יש לה מעלות וחסרונות. אנחנו צריכים לפעול עם מה שיש, ולנסות להגיע להבנות. לא כל דבר כדאי לכסות בחוקים נוקשים וסנקציות. הדינמיקה החברתית כאן היא חלק ממהות המיזם, בגלל שמדובר בקהילה, ולכן כדאי לאפשר את עצם הדינמיקה גם אם לפעמים אני או אתה או הוא מוצאים את עצמנו נפגעים. אחר כך משלימים והכל בסדר. ובלבד שהאינטרס האנציקלופדי לא ייפגע.
המקרים שבהם נוזפים או נוקטים פעולות משמעתיות מול חברים בקהילה, הם רק כשהמשך המצב הקיים יביא לוויקיפדיה יותר נזק מתועלת. ביקורת - שיחה 23:24, 14 במרץ 2018 (IST)
ברור לי ואני מעריך את החתירה שלך להשכנת שלום. כאמור זה לא הפעם הראשונה, ולכן אני מבקש רק להודיע לו באופן רשמי שזה לא בסדר. שלא יהיה חשד להסכמה שבשתיקה. אני לא נוטר טינה ולא מבקש שתנזוף בו או תערוף את ראשו, רק הודעה לקונית שתמנע את הישנות המקרים. כי אם המקרה יחזור על עצמו בפעם השלישית, הכוונות הטובות שלך ירדו לטמיון. בר 👻 שיחה 23:41, 14 במרץ 2018 (IST)
הוא עוקב אחרי הדף. בהזדמנות זו אשוב ואזכיר לשניכם שבכל מקרה לא מבצעים מלחמת עריכה במרחב הערכים. גם כשאתה בצד הצודק (שלא פתח במלחמה) ווודאי כשלא. ביקורת - שיחה 23:46, 14 במרץ 2018 (IST)

בהמשך לדיון בבירורים[עריכת קוד מקור]

ערב טוב ביקורת,

בהמשך לדיון בבירורים לגבי הערכים ברית מילה, ניתוח מילה והתנגדות למילה, אני חושב שצריך "להקפיא את המצב" על ידי חסימת הערך בהגנה מקסימלית (כך שרק מפעילים יוכלו לערוך אותו) ולנסות למצוא מגשר סביר. אין כל צורך בידע רפואי או ידע ממוקד ביהדות. בסך הכל נדרש גישור כדי לקרב את הצדדים לנוסח מוסכם כלשהו. אני מניח שכל משתמש ותיק יתאים, אך עדיף שהם יבחרו את המגשר בכוחות עצמם. גילגמש שיחה 00:21, 15 במרץ 2018 (IST)

סיכמתי עם שניהם שלא יהיו יותר שחזורים הדדיים. ואם יהיה ויכוח יעברו לדפ"ש ויחתרו להסכמה תוך שבוע בהשתתפות כל המעוניינים. אם לא יצליחו להגיע להבנה בתום שבוע תיכפה בוררות. כמובן שאם יציעו בורר מוסכם, זה יהיה הפתרון המיטבי. ביקורת - שיחה 00:29, 15 במרץ 2018 (IST)

אכן זה לא אמור להיות[עריכת קוד מקור]

מה שנכון נכון, זה פשוט שריד מהטיוטה, אני מתכונן לשים שם תמונה של המצבה שלו, כרגע אני מנסה להשיג את בעל הזכויות על התמונה. הָאֶלְקֹשִׁישיחה • כ"ח באדר ה'תשע"ח 11:01, 15 במרץ 2018 (IST)

מעולה. כל הכבוד. המשך יום טוב. ביקורת - שיחה 11:11, 15 במרץ 2018 (IST)

מה דעתך[עריכת קוד מקור]

על זה? לאור שיחזורו טרחתי ופתחתי את כל המקורות. ברש"ר הירש ובח"ח לא הבנתי איך הגיע למסקנתו המופרכת, ובשפת אמת כבר חששתי שיש כאן ממש סילוף מכוון. עברתי קצת על עריכותיו ומצאתי עריכה מלפני שנתיים, בה הכניס הבנה מוטעית שלו ברש"י, יחד עם טעות בציון הפרק. שניהם שרדו שנתיים עד שמחקתי זאת עכשיו. בעריכותיו יש הרבה הוספת מקורות, ולצערי נראה שצריך לפתוח את כולם אחד אחד. תוכל לסייע? יזהר ברקשיחה • כ"ט באדר ה'תשע"ח • 00:44, 16 במרץ 2018 (IST)

אני רואה שאין הרבה עריכות. אם תתן לי משהו מוגדר יש סיכוי. ביקורת - שיחה 01:31, 16 במרץ 2018 (IST)
תגיד אתה מה אתה מוכן. יזהר ברקשיחה • כ"ט באדר ה'תשע"ח • 01:46, 16 במרץ 2018 (IST)

שיחה:Rites of Passage[עריכת קוד מקור]

אבקש את התייחסותך להאשמות הכוזבות והחצופות שהוטחו נגדי בדף השיחה הנ"ל. יוניון ג'ק - שיחה 20:05, 17 במרץ 2018 (IST)

אני רואה שבר הבהיר בינתיים את דבריו. או שפספסתי משהו. ביקורת - שיחה 22:54, 17 במרץ 2018 (IST)

דבריך בהצבעה על הרב דויטש[עריכת קוד מקור]

אני לא יודע מה כתבת בעריכה זו, שכן הסינון של הספק שלי מסתיר את כל העריכה הזו. תוכל לשלוח לי אותה בדוא"ל? • בקרה וייעוץשיחה • ב' בניסן ה'תשע"ח • 13:02, 18 במרץ 2018 (IST)

בבקשה, עיוותתי את המילים הסוררות:
אני לא מציג אותך אלא את ההצבעה, אני מקווה שחלק מהמצביעים קוראים את הדיון. יש עכשיו רעש זמני אבל נראות ציבורית לא משהו (בקושי בפנים-חרדי) וקשה לכמת אותה. אני מסכים עם הגישה המכלילנית שנוקט כאן בורה בורה, שלא יזיק איזון של תלמידי חכמים ורבני ישיבות מליגה א', מול ערכי הדו-ג-מ-נים ושדרני רדיו-אזורי, אבל אפשר לעשות את זה בצורה מסודרת. ביקורת - שיחה 13:04, 18 במרץ 2018 (IST)

תודה רבה[עריכת קוד מקור]

היי, תודה רבה!! :)

זה היה מתסכל להפליא - חסום אפילו לדף השיחה או למיילים (לא ברור למה, אגב; זה לא אמור לקרות). מזל שזה לא חוסם אוטומטית גם בויקיפדיות אחרות.. מתן י - שיחה 13:36, 18 במרץ 2018 (IST)
זה אכן לא אמור לקרות. כנראה נפלת על טווח של משהו מפחיד במיוחד קריצה. ביקורת - שיחה 13:42, 18 במרץ 2018 (IST)
העיקר שהכל הסתדר. שוב - תודה, והמשך שבוע וחודש טוב מתן י - שיחה 14:15, 18 במרץ 2018 (IST)

ערכים לאדמו"רים טריים[עריכת קוד מקור]

שלום ביקורת. האם לדעתך יש מקום לערך לכל אחד מאדמו"רי ויז'ניץ החדשים? לדעתי רק לזה שירש את החצר הגדולה במונסי, בגלל מספר החסידים. נרו יאירשיחה • ו' בניסן ה'תשע"ח • 13:25, 22 במרץ 2018 (IST)

לאחרים ודאי לא. לגדול, אחרי שיתייצבו החצרות, נוכל לדעת. יש לי חשד כללי שהבחורצ'יק בבית שמש יתפוס תאוצה, ואז יש גם לו סיכוי, אבל ימים יגידו. ביקורת - שיחה 17:21, 22 במרץ 2018 (IST)
דווקא לזה בבית שמש כבר כתבו ערך. נרו יאירשיחה • ו' בניסן ה'תשע"ח • 20:47, 22 במרץ 2018 (IST)
יש היגיון. אבל כאמור, לעניות דעתי כדאי לחכות עם זה. ביקורת - שיחה 20:51, 22 במרץ 2018 (IST)
מה דעתך לגבי חשיבות כרגע? נרו יאירשיחה • ו' בניסן ה'תשע"ח • 20:53, 22 במרץ 2018 (IST)
תלוי במספר המשפחות שיש לו. לא אוטומטית. ביקורת - שיחה 21:29, 22 במרץ 2018 (IST)

Share your experience and feedback as a Wikimedian in this global survey[עריכת קוד מקור]

WMF Surveys, 21:33, 29 במרץ 2018 (IDT)

אין בור ירא חטא[עריכת קוד מקור]

קצת לשמחת יום טוב: תבקש מגוגל לתרגם לך את ”דאס וואסער דארף מען אריינגיסן מיט די ווערטער "לשם מצת מצוה". דאס טייג וואס מען מאכט הייסט א "מיירע"” (מתוך הערך היידי על אפיית המצות). עכשיו תספר לי שהיו אנשי מעשה שנזהרו לא להוציא מדבר פיהם מילה של חמץ במהלך אפיית המצות או בימי הפסח. בנוסף, יש לחקור אם בליל יציאת מצרים, עת שאפו את המצות, אם הועילה קריאתו של פרעה "משה משה" כדי להוציא ידי חובה את בני ישראל האופים את המצות. זה חומר טוב לוויקיהומור. קובץ על ידשיחה23:11, 4 באפריל 2018 (IDT)

בדקתי, אחר כך תנסה לקרוא את הניקוד המוצע שם למטה. ביקורת - שיחה 00:52, 5 באפריל 2018 (IDT)
כן, זה ברור. מה שיפה פה זה הגאונות שלו להיות כל כך יצירתי. קובץ על ידשיחה01:51, 5 באפריל 2018 (IDT)

תראו מי חזר[עריכת קוד מקור]

אמארו פרגו (פריבטיר). מתייג גם את eldad. Mbkv717שיחה • כ' בניסן ה'תשע"ח • 14:31, 5 באפריל 2018 (IDT)

ביקורת - שיחה 00:48, 8 באפריל 2018 (IDT)
(לא רציתי לענות בדף הזה בשבת או בחג, אז אני מגיב רק עכשיו). אלדדשיחה 00:49, 8 באפריל 2018 (IDT)
מה לעשות עם זה? Mbkv717שיחה • כ"ג בניסן ה'תשע"ח • 21:51, 8 באפריל 2018 (IDT)

שנות ה__ => שנות ה__ של המאה ה__[עריכת קוד מקור]

הסיבה שבשנות ה-30 היית יכול ליצור את הדף בשקט הוא משום ש-AWB עבר על כל ההפניות. AWB יכול לעשות בקלות את העבודה עבור שנות ה-40, ה-50 וכולי. קובץ על ידשיחה01:42, 8 באפריל 2018 (IDT)

אני לא בטוח שאתה מבין מה שאני עושה. ליצור דף אפשר ואחר כך לעבור על ההפניות. אבל במקרה של הדפים הללו חייבים עין אנושית, יש - גם אם נדירים - קישורים או אזכורים של שנות ה-40 של המאה ה-18 למשל. כשיצרתי את פירושון שנות ה-20 (וחלקית גם ה-30 עשיתי את אותה עבודה לפני יצירת הפירושון. האם הבוט שהזכרת "סידר" את ההפניות אוטומטית בלי בדיקה? ביקורת - שיחה 01:46, 8 באפריל 2018 (IDT)
קובץ על יד, כעת אני רואה שאתה זה שמפעיל את הבוט הנ"ל, האם פשוט בדקת קודם לכן שכל המופעים של שנות ה-30 שבהם הוא עמד לטפל הם אכן שנות ה-30 של המאה ה-20? אם כן, הגיוני שהמצב זהה לגבי שנות ה-40 וה-50. לגבי שנות ה-90 זה לא היה כך, אני יכול לומר בוודאות. ביקורת - שיחה 01:51, 8 באפריל 2018 (IDT)
בגלל שזה עניין רגיש, הוא מתבצע דרך AWB, ששם יש אפשרות הרצה חצי אוטומטית. באמת ראיתי אזכורים של שנות ה-30 של המאה ה-19, ותיקנתי (כמו זה, לדוגמה). ההסתברות אומרת שככל שהעשורים מאוחרים יותר, כך גדל הסיכוי שהם יחולו גם על המאה שלפני כן. אבל בדברים כאלו אי אפשר לסמוך על האוטומט, וחובה לבדוק זאת אחד-אחד. רק שבמקום לפתוח כל ערך ולתקן ידנית, אני עושה זאת בהרצה ב-AWB. קובץ על ידשיחה02:00, 8 באפריל 2018 (IDT)
הבנתי. אשמח אם תטפל בזה (40,50,60,70) כשתמצא זמן. ואם לא בא לך תאמר לי, אולי אלמד את הכלי המעניין הזה. ביקורת - שיחה 02:02, 8 באפריל 2018 (IDT)
אקווה לטפל בזה בקרוב. גם ללא קשר לכך אתה יכול ללמוד את AWB בסך הכול מדובר על כלי פשוט ונוח. אני לא בקיא ברזיו, אך עבור פעולות פשוטות הוא חלק ולא מסובך. קובץ על ידשיחה11:05, 8 באפריל 2018 (IDT)
שנות ה-40 בוצע בוצע. קובץ על ידשיחה16:15, 16 באפריל 2018 (IDT)
וסתם בשביל השעשוע, ראה. קובץ על ידשיחה16:56, 16 באפריל 2018 (IDT)
גם כן שעשוע. ביקורת - שיחה 20:52, 16 באפריל 2018 (IDT)

הפרת זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

אשמח לעזרתך, או לעזרת מי מהרואים, כי אני לא בקיא בנהלים. מלבד שחזור, האם יש לבצע פעולה נוספת? Mbkv717שיחה • כ"ג בניסן ה'תשע"ח • 21:51, 8 באפריל 2018 (IDT)

עקרונית כלום, לא זכור לי שיש חובה להסתיר גרסה כזו. מכתב את Geagea, תודה מראש. ביקורת - שיחה 21:59, 8 באפריל 2018 (IDT)
אני לא יודע עד כמה זה נאכף אבל סעיף 1 בויקיפדיה:מדיניות המחיקה#מחיקת תקצירי עריכה, גרסאות ופעולות יומן#מחיקת תקצירי עריכה וגרסאות אומר: "ניתן למחוק תקצירי עריכה וגרסאות מהסיבות הבאות: 1. הפרת זכויות יוצרים. Geagea - שיחה 21:16, 9 באפריל 2018 (IDT)
Geagea תודה, השאלה הייתה בדיני זכויות יוצרים, סביר להניח שכל עוד אפשר להגיע לטקסט בגרסאות קודמות עדיין מתקיימת הפרה. לא כן? ביקורת - שיחה 22:03, 9 באפריל 2018 (IDT)
דיני זכויות יוצרים זה דרור. אני לא עד כדי בקיא. Geagea - שיחה 22:06, 9 באפריל 2018 (IDT)
שאלה קשה. דרור - שיחה 23:16, 9 באפריל 2018 (IDT)
למה לא להסתיר, זאת השאלה. הסתרתי. אביעדוסשיחה 00:08, 10 באפריל 2018 (IDT)
מדברים על מדיניות מחייבת וקבועה. לא על טיוח מקומי. ביקורת - שיחה 00:09, 10 באפריל 2018 (IDT)
הבנתי. אז אוסיף שעד כה תמיד עשיתי כך :) אביעדוסשיחה 00:36, 10 באפריל 2018 (IDT)

חור[עריכת קוד מקור]

אַ גוט וואָך. הכול בבירורים טוב ויפה, רק שאף אחד לא התנדב לשמש חונך, ומי בדיוק אמור לאשר את שמות אינספור הערכים שהוא מעלה? הניסוח שלו מעט אומלל ("אצטרך להעלות את הערך בכל מקרה"), אבל יש כאן חור שצריך לסתום. אביעדוסשיחה 22:29, 21 באפריל 2018 (IDT)

והמברך יתברך. איר פרעגט גוט. אולי שיספק רשימה ונאשר אותה מעת לעת בדיעבד? בהנחה שיכתוב היטב, זה די חבל שנאבד ערכים רק בשל הבעיה הזו. ביקורת - שיחה 22:34, 21 באפריל 2018 (IDT)
חן חן. איך ווייס... מה פירוש? זו לא רשימה סופית, אלא רשימה שכל הזמן גדלה. אביעדוסשיחה 22:41, 21 באפריל 2018 (IDT)
כל מקטע ברשימה הוא משהו בפני עצמו. נאשר טורקי וננוח. ביקורת - שיחה 09:17, 25 באפריל 2018 (IDT)

אלעזר בן דינאי[עריכת קוד מקור]

היי, אם תמצא זמן, אשמח אם תעבור על המקורות החז"ליים בערך ותתן את התובנות שלך. לתקן או להוסיף דברים רלוונטיים שמופיעים שם ולא הבנתי אותם בגלל השפה או ההקשר ההלכתי. Liad Malone - שיחה 22:38, 21 באפריל 2018 (IDT)

שלום גם לך, זמן רב חלף משיחתנו האחרונה. אשתדל. ביקורת - שיחה 22:41, 21 באפריל 2018 (IDT)

הגם אתה?[עריכת קוד מקור]

עוד לא שוחררו פרטים רשמיים. זה לא היה מוקדם מדי? • צִבְיָהשיחה • י"א באייר ה'תשע"ח 17:49, 26 באפריל 2018 (IDT)

לא כתבתי שום דבר שלא שוחרר רשמית. היה ברור שמדובר באסון. ביקורת - שיחה 18:01, 26 באפריל 2018 (IDT)
לא פורסמה הודעה על הרוגים. נכון ש"פצועים אנוש" זה בדרך כלל שם כיסוי להרוגים שעוד לא נמסרה הודעה למשפחותיהם, אבל אין סיבה לדווח על מה שלא דווח רשמית. • צִבְיָהשיחה • י"א באייר ה'תשע"ח 18:02, 26 באפריל 2018 (IDT)
לא נקבתי במספרים אלא כתבתי שחלקם נהרגו וחלקם נפצעו, תיאור עובדתי בלי "שם" כזה או אחר. ביקורת - שיחה 18:09, 26 באפריל 2018 (IDT)
רק שבשום מקור רשמי למיטב ידיעתי, כאמור, לא דווח אפילו על הרוג אחד. • צִבְיָהשיחה • י"א באייר ה'תשע"ח 18:11, 26 באפריל 2018 (IDT)
צודקת. חשבתי שראיתי ציטוט של זכי הלר, אבל אני לא מצליח למצוא אותו כעת. מקבל את הנזיפה. ביקורת - שיחה 18:38, 26 באפריל 2018 (IDT)

שומרונים[עריכת קוד מקור]

אנא עזרתך. אולי פספסתי משהו, אבל עריכה זו מה טיבה? היא מוסיפה ריבועים כבר 8 שנים ללא פשר, תודה. יוני - שיחה 03:11, 30 באפריל 2018 (IDT)

יוני, אתה משתמש בסנן אינטרנט? • דגש חזק (מלפנים בקרה וייעוץ)שיחה • ט"ו באייר ה'תשע"ח -ל' למט-מונים03:17, 30 באפריל 2018 (IDT)
כן, אבל בדקתי גם בהורדת PDF שם הסנן לא עובד ואני רואה ריבועים. למה אתה רואה משהו אחר? יוני - שיחה 03:19, 30 באפריל 2018 (IDT)
שלח לי מייל דרך המערכת (כאן) ואחזיר לך צילום מסך. • דגש חזק (מלפנים בקרה וייעוץ)שיחה • ט"ו באייר ה'תשע"ח -ל' למט-מונים03:22, 30 באפריל 2018 (IDT)
וואלה, תודה! אבל זה לא קשור לסינון. התחברתי כעת ללא סינון - ובכל זאת אני רואה ריבועים כאן. מה יכול להיות? (באופן כללי אתרוג/רימון לא מחלק ריבועים - הוא פשוט מוחק וזהו) יוני - שיחה 03:35, 30 באפריל 2018 (IDT)
מה אתה רואה כאן ? • דגש חזק (מלפנים בקרה וייעוץ)שיחה • ט"ו באייר ה'תשע"ח -ל' למט-מונים03:39, 30 באפריל 2018 (IDT)
בסוגריים? צורות. מוזרות, אך שונות כל אחת מחברתה. יוני - שיחה 03:42, 30 באפריל 2018 (IDT)
מעניין, כי בדף הזה זה הציג לי ריבועים במחשב לא מסונן. חשבתי זה בעיה כללית. אולי זה נקודתית פה ושם. מעניין מה הקיפוד יסביר. • דגש חזק (מלפנים בקרה וייעוץ)שיחה • ט"ו באייר ה'תשע"ח -ל' למט-מונים03:49, 30 באפריל 2018 (IDT)
אל תעיר אותו בשביל זה... תודה רבה! יוני - שיחה 03:52, 30 באפריל 2018 (IDT)
העריכה ההיא זה ייצוג בשפת מחשב של סימבולים של השפה ההיא. ביקורת - שיחה 15:52, 30 באפריל 2018 (IDT)
אם הבנתי נכון, הרי שהבעיה נעוצה במערכת ההפעלה שלי? כי אני רואה ריבועים (בדקתי גם במחשב אחר) יוני - שיחה 21:28, 30 באפריל 2018 (IDT)

שלום ובוקר טוב![עריכת קוד מקור]

שלום!

עבר זמן רב מאז שפניתי אליך בקשר ל"זרקור (כתב עת)". כתבת לי על חוסר פרופורציה והסברת בטוב טעם את הבעיה שבערך. הבטחתי לך שאנסה לעזור כאן בזה, ולצערי לקח לי הרבה זמן עד שהתיישבתי לקיים את דברי. תיקנתי כמה פרטים והוספתי עוד אחרים, על פי הידוע לי ומה שהצלחתי לברר.

ראיתי את דף השיחה של הערך. ראיתי שם את הפסילה האוטומטית שהפגין שם אחד העורכים, שהאשים (באופן בוטה לדעתי) את כל מי שעורך את הערך בניסיון לעשות פרסום לעיתון, והתעקש על זה. לכן אין אני רוצה לערוך אותו בעצמי, ולא להיכנס איתו למריבה. אני מבין שאתה עורך מוכר כאן, האם תוכל לעבור על החומר שכתבתי ואם הוא מתאים לפרסום תכניס אותו אל הערך? אם לא, תעיר לי בבקשה מה בעייתי. אני מודה לך מראש (אולי נעשה אח"כ תיקונים קלים בשאר הערך)!

אני מכניס כאן את הקטע הרלוונטי. הוא שייך לכותרת "היסטוריה", מהפיסקה שמתחילה במילים "בשנת תשמ"ב" ועד הכותרת הבאה צריך להחליף בטקסט שאביא כאן. ושוב אודה לך על הנכונות ועל העזרה. הנה הטקסט (ניסיתי להוסיף 2 כותרות-משנה. אולי גם בתחילת ה"היסטוריה" כדאי להוסיף כותרת-משנה: "העיתון בתחילת דרכו"):

כאן הופיע הקטע - נמחק לאחר העלאתו לערך (ביק.)

עד כאן להפעם -

אני חושב שיש פסקה מההמשך (על הסופרות שהצטרפו בשנים האחרונות) שכדאי להעביר לסוף הנושא הנוכחי, וגם יש מה לשנות בניסוח. בעזרת ה' אנסה לעבוד עם זה בשלב הבא. תודה רבה מראש וסליחה!!


שלום לך. אני לא מוצא סיבה טובה לכך שלא תכניס את כל השינוי הזה לתוך הערך. כמובן שיש מה לשפר, והתבנית בראש הערך מדברת בעיקר על פירוט היתר בפסקאות הבאות כך שהיא תישאר בינתיים. אני מציע שתכניס את זה ונוכל להתקדם. ביקורת - שיחה 08:33, 3 במאי 2018 (IDT)
בוקר טוב, תודה רבה. אני קצת חושש מהחשדנות שראיתי שם. בכל אופן אעשה כהצעתך ואשמח אם תוכל תעקוב אחרי הדברים בבקשה. בתבנית לא אני אטפל. יישר כוחך.
נהדר. כשאתה גומר, תוכל למחוק את החלק המצוטט מדף השיחה שלי, ולהשאיר רק את התכתובת בינינו. שוב, תודה לך. ושבת שלום. ביקורת - שיחה 10:28, 4 במאי 2018 (IDT)


שבוע טוב לך, ותודה על הליווי והעזרה. אני רואה שהיה לי ממה לחשוש. לא הצלחתי לעקוב אחרי כל מה שהוא מחק, אבל ראיתי את ההאשמה שלו כלפי בדף השיחה של הערך, וזה שקר גמור! עיביתי את ההיסטוריה של העיתון, ולא כתבתי על העיתון כיום חוץ מתוספת של שני חצאי משפטים (שיכולה להתקזז עם מגרעת דומה שהסרתי משם...).

על איזה יחצ"נות הוא מדבר? אני מיחצ"ן מערכת שכבר כמה שנים עברו מאז שסיימה את תפקידה? הייהי מבקש ממנו דוגמאות למשפטים יחצ"נים, אבל קשה לי לתלות תקוות לתשובה נאותה.

כעת אני לא יודע מאיפה להמשיך ואם להמשיך בכלל.

בכל אופן, אתה הארת פנים וניסית לעזור, ועל זה מגיע לך יישר כוח. ברכות ברוכיש (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

אם יהיה לי זמן מתישהו בעתיד, אטפל בזה. אני צפוף בעבודה כעת. ביקורת - שיחה 18:58, 6 במאי 2018 (IDT)


תודה רבה לך! בצעד אחרון פניתי אל העורך הבכיר עצמו, למרות החששות הידועים שלי מהמהלך. כל טוב

--

שלום לך ושבוע טוב וסליחה שאני מפריע שוב! אני רוצה לעדכן אותך שקיבלתי הסבר על "פירוט יתר" ואני חושב שהתחלתי להבין אבל עדיין צריך ללמוד את המשמעות של זה כי בינתיים אני מרגיש שזה כמו אקסיומה בשבילי. השתדלנו לעבוד בשיתוף פעולה והסכמתי איתו שכשארצה להוסיף משהו לערך זה יהיה מתואם איתו. בכל זאת- כשהורדתי את התבנית כי חשבתי שאחרי המחיקות שהוא ביצע אין יותר פירוט יתר בערך, הוא החזיר אותה ולא הסביר בינתיים למה. [דרך אגב התרשמתי מאוד לטובה מפעילותו של העורך הנ"ל למרות שאני חושב שהיחס אליי בהתחלה שם לא היה כ"כ הוגן.] רציתי לקבל חוות דעת נוספת על הערך הזה ועל התבנית שלו והסיבות לדעתכם. [כתבתי גם ערך אחר אבל ממש ממש קצר כדי שלא יחשדו שאני רוצה לעשות "יחצנות".] תודה לך! 2A01:6500:A042:4F76:B0AF:7345:461D:3719 22:13, 2 ביוני 2018 (IDT)

תלונתי בבקשות ממפעילים לפני מספר ימים[עריכת קוד מקור]

שלום רב. לפני כמה ימים התלוננתי בדבר מלחמות עריכה של משתמש:יוניון ג'ק בערך שרון אפק. מאחר שהסרת את התלונה יחד עם תלונה נוספת שהופנתה נגדו אני מבקש שתעיין בדברים טוב יותר. בערך היה דיון ארוך למדי בשאלה אם לאזכר או לא את היותו של אפק הומו/גאה. אני תמכתי בזה, אבל טענתי שתי טענות אחרות: א. שהמילה המתאימה היא "הומוסקסואל" או "הומו" ולא "גאה". ב. שזה צריך להיות בגוף הערך ולא בפתיח.

יוניון ניהל מלחמת עריכה ושחזר אותי כמה פעמים בשני הנושאים. בשאלה הראשונה יש רוב קטן לעמדתי בדף השיחה. בשנייה כלל לא היה דיון. בשאלה הראשונה הוא טען שהרוב לצדו, בגלל שהרוב תמך בעצם האזכור, והאזכור התייחס למשפט שצוטט בדיון. לטעמי הוא טועה, כי הרוב לא נתן את דעתו לטענה שלי. הרוב התמקד בעצם האזכור, שגם אני תומך בו. בשאלה השנייה יוניון לא טרח בכלל לנמק. הוא פשוט שחזר כי הרגיש על הגל, שהוא יכול לעשות בערך כרצונו ואיש לא יעצור אותו. זו לא פעם ראשונה שהוא נכנס למלחמות עריכה, רק לפני שבוע הוא נחסם על מלחמת עריכה באותו ערך ממש. אני מבקש להחזיר את הגירסה היציבה, ולהבהיר לו שוב שהתנהלות זו אינה מקובלת. נרו יאירשיחה • כ"ה באייר ה'תשע"ח • 15:00, 10 במאי 2018 (IDT)

שלום נרו יאיר, אני טרוד בענין שמחוץ לוויקיפדיה ולכן אתקשה לבחון שוב את הנושא בכובד ראש, תחילה אפנה ליוניון ג'ק לשמוע את גרסתו להשתלשלות הענינים. ביקורת - שיחה 15:39, 10 במאי 2018 (IDT)
ביקורת,
  1. בדף שיחה זה החל דיון תחת הכותרת "אפק צפוי להיות האלוף הגאה הגלוי הראשון בתולדות צה"ל", על מנת לקבוע אם יש או אין מקום למשפט זה בערך זה.
  2. מספר משתתפים הסיטו את הדיון לכיוונים אחרים, ועל כן כתבתי בהמשך: "אני רק מזכיר: הדיון הזה נועד לקבוע האם יש/אין מקום להוספת המשפט שבכותרת ... אודה לכם אם תגיבו בקצרה אם אתם תומכים או למתנגדים לכך. תודה".
  3. שבעה משתתפים הגיבו להודעה הנ"ל בתמיכה, אחד מהם היה נרו יאיר, והוא היחיד שתמך עם הסתייגות - לכתוב "הומוסקסואל" ולא "גאה". שני משתתפים התנגדו לחלוטין להוספת המשפט. פרט לשבעה אלו - ניתן, כמובן, לספור אותי כתומך. והיה גם משתתף נוסף שהביע תמיכה עוד קודם לכן. בסך הכל: 8 תומכים ללא סייג, תומך אחד עם סייג, ושני מתנגדים.
  4. בהתאם להסכמה הרחבה שהתגבשה בדף השיחה, ערכתי את הערך והוספתי את המשפט שבכותרת.
  5. גם לאחר שהושגה הסכמה רחבה להוספת המשפט הנ"ל, נמשך הדיון. נרו יאיר הביע את הסתייגויותיו, אך סביב אף לא אחת מהן התגבשה הסכמה רחבה.
  6. אכן, נרו יאיר שוחזר מספר פעמים: (א) כאשר החליף את המילה "גאה" במילה "הומוסקסואל", בניגוד לדעת הרוב בדף השיחה. (ב) כאשר שיחזר לגירסה היציבה שהיתה עוד לפני הדיון הנ"ל, שבו התגבש רוב ברור לגירסה יציבה חדשה יותר. (ג) כאשר הסיר הערות שוליים למקורות רלוונטיים. (ד) כאשר הסיר את כל המשפט שעליו היתה הסכמה רחבה בדף השיחה.
  7. בשורה התחתונה: הפוסל במומו פוסל. לא רק שנרו יאיר הוא זה שנכנס למלחמת עריכה, כל עריכותיו היו בניגוד להסכמת הרוב בדף השיחה. ומי ששיחזר את הערך לגירסה היציבה האחרונה הייתי אני. אבקש להבהיר לו שהתנהלות הזו איננה מקובלת.
יוניון ג'ק - שיחה 17:59, 10 במאי 2018 (IDT)
ברמה העובדתית יוניון לא חולק על מה שכתבתי, אלא רק חוזר על מה שכבר נאמר, רק שהמסקנות שלו הפוכות. מאלפת במיוחד העובדה שהוא לא טרח לומר מילה על מלחמת העריכה שניהל בפתיח. נרו יאירשיחה • כ"ה באייר ה'תשע"ח • 20:20, 10 במאי 2018 (IDT)
דווקא כן טרחתי. כתבתי: "הפוסל במומו פוסל". יוניון ג'ק - שיחה 20:24, 10 במאי 2018 (IDT)
באיזה סעיף התייחסת לפתיח? נרו יאירשיחה • כ"ה באייר ה'תשע"ח • 20:28, 10 במאי 2018 (IDT)
כנראה קשה להשיב על זה באופן ענייני וממוקד. ביקורת, אנא התייחסותך. נרו יאירשיחה • כ"ו באייר ה'תשע"ח • 16:22, 11 במאי 2018 (IDT)
לא קשה. כתבתי את מה שהיה לי לכתוב. יוניון ג'ק - שיחה 21:31, 11 במאי 2018 (IDT)
"מה שהיה לך לכתוב" לא כלל סעיף שבו התייחסת למלחמת העריכה שניהלת בפתיח, או פשוט נימוק מדוע ניהלת מלחמת עריכה כזאת. נרו יאירשיחה • כ"ז באייר ה'תשע"ח • 23:15, 12 במאי 2018 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

יוניון ג'ק, אם אני מבין נכון את טענת נרו יאיר, הוא מתייחס לעריכותיך בפתיח - לגבי הפתיח לא התנהל דיון בדף השיחה - והעריכות היו מלחמת עריכה. אנא תגובתך לטענה זו. מחקתי את הבקשה מדף הבקשות ממפעילים, אבל לא היה בכוונתי לאפשר מלחמות עריכה. ביקורת - שיחה 19:52, 14 במאי 2018 (IDT)

אתה מוזמן לקרוא את דף השיחה ולשפוט בעצמך. יוניון ג'ק - שיחה 00:01, 15 במאי 2018 (IDT)
כתבת כאן כל כך הרבה דברים שאינם רלוונטיים בלי להסתפק במה שכבר נאמר בדף השיחה של הערך. כשאתה נשאל ישירות ביחס לפתיח אתה פתאום ממלא פיך מים. נרו יאירשיחה • א' בסיוון ה'תשע"ח • 00:37, 15 במאי 2018 (IDT)
ממה שאני רואה, ברק ואביעדוס התייחסו ישירות לפתיח. ביקורת - שיחה 09:49, 15 במאי 2018 (IDT)
ועט הזמיר התנגד, ודוד שי התנגד בכלל לאזכור. אחר כך גם גנדלף. בעת המלחמה של יוניון, בשישי לחודש, הדיון בעניין הזה היה בראשיתו. נרו יאירשיחה • א' בסיוון ה'תשע"ח • 12:33, 15 במאי 2018 (IDT)

רציני?[עריכת קוד מקור]

מיוחד:הבדל/23078705? • דגש חזק (מלפנים בקרה וייעוץ)שיחה • כ"ח באייר ה'תשע"ח - מג' למט-מונים18:54, 13 במאי 2018 (IDT)

ישיבת פורת יוסף - הכניסה מיוסף בן מתתיהו (לא סמטה, רחוב רחב), אבל הבנין עומד על מלכי ישראל. כן, רציני לגמרי, ערך צריך להיבנות בצורה מושקעת ועם מקורות, במקרה כתבתי ערך על רחוב ההמשך רחוב מאה שערים, ותוכל להשוות בין הערכים. הקורא מצפה לקבל בוויקיפדיה קצת יותר ממה שכל ילד שם לב אליו בעברו ברחוב בחפזה. יש סיפור להרבה מהבתים ברחוב, וודאי שאי אפשר לפספס מבנים בולטים. אני מציע לך לעבור באמצעות Google Street View לאורך הרחוב ולכתוב על כל המבנים הבולטים בו. ביקורת - שיחה 19:07, 13 במאי 2018 (IDT)
אגב, גם בית המדרש הישן ("ברחוב רלב"ח") של חסידות גור נמצא על רחוב מלכי ישראל. ביקורת - שיחה 19:11, 13 במאי 2018 (IDT)

לא הועלה בטעות[עריכת קוד מקור]

זה טרול שמפציץ. תוכל לפנות אלי במייל להבהרת העניין. • דגש חזקשיחה • כ"ט באייר ה'תשע"ח - מד' למט-מונים18:59, 14 במאי 2018 (IDT)

והנה האכלת אותו. במקום להאכיל אותו קש כמו שניסיתי לעשות. ביקורת - שיחה 19:00, 14 במאי 2018 (IDT)