קימי רייקונן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קימי רייקונן
Kimi-Matias Räikkönen
קימי רייקונן, 2019
קימי רייקונן, 2019
קימי רייקונן, 2019
לידה 17 באוקטובר 1979 (בן 44)
אספו, פינלנד
שם לידה Kimi-Matias Räikkönen עריכת הנתון בוויקינתונים
לאום פינלנדפינלנד פיני
מקום מגורים שווייץ, אספו עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Minttu Virtanen (7 באוגוסט 2016–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
קריירת פורמולה 1
אליפויות 1 (2007)
מרוצים 350 (התחיל 347)
ניצחונות 21
פודיומים 101
נקודות בקריירה 1873
זינוקים מפול פוזישן 18
הקפות מהירות 45
קבוצות סאובר (2001)
מקלארן (20022006)
פרארי (20072009)
לוטוס (20122013)
פרארי (20142018)
אלפא רומיאו (20192021)
www.kimiraikkonen.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
קימי רייקונן, 2008
רייקונן בתקופתו בקבוצת לוטוס, 2013

קימי מטיאס רייקונןפינית: Kimi-Matias Räikkönen; נולד ב-17 באוקטובר 1979) הוא נהג מרוצים פיני שהתחרה במשך 19 עונות באליפות הפורמולה 1 עד לפרישתו בסוף עונת 2021. התחרה בעבר עבור קבוצת פרארי, עימה זכה בעונת 2007 באליפות הסבב. התחרה גם שתי עונות במרוצי אליפות העולם בראלי עבור קבוצת סיטרואן.

הדרך לפורמולה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

רייקונן, יליד אספו שבפינלנד, זכה לשרשרת הצלחות במרוצי קארטינג, בהם התחרה מגיל עשר. בין השאר זכה באליפות פינלנד (ארץ הידועה בספורט המוטורי המפותח שבה) ובאליפות סקנדינביה בקארטינג. ב-1999 התחרה בגביע האירופי של פורמולה פורד. בגיל עשרים הוא זכה בסבב החורף של פורמולה רנו הבריטית, לאחר שזכה בארבעת המרוצים הראשונים. ב-2000 הוא שלט ללא עוררין על פורמולה רנו הבריטית וזכה בתואר. ההופעה המרשימה בפורמולה המשנית משכה את תשומת לבו של פטר סאובר, בעליה של קבוצת סאובר בפורמולה 1. לקראת סוף 2000 שימש רייקונן נהג מבחן עבור הקבוצה. בעונה הבאה הוא כבר הוחתם כאחד משני נהגי המרוץ שלה.

פורמולה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאובר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרבה ביקורת הופנתה כלפי סאובר, כולל מפיו של מקס מוסלי, יו"ר FIA, על שבחר נהג כה צעיר ובלתי מנוסה כרייקונן. בטרם הכנסו לפורמולה 1, היו לרייקונן רק 23 מרוצים ברקורד (מתוכם ניצח 13). למרות ההסתייגויות ניתן לו הרישיון הדרוש ("super license") והוא מצידו השתיק את המבקרים כשזכה בנקודה כבר במרוץ הראשון של עונת 2001, הגרנד פרי האוסטרלי. רייקונן, הרגיל לישון לפני מרוצים, הוער משנתו רק 20 דקות לפני הזינוק באוסטרליה.

חששם של מבקריו, שכנהג בלתי מנוסה הוא יהווה סכנה על המסלול, הופרכו לאורך העונה. רייקונן התגלה כנהג שקול וקר רוח, וזכה בכינוי "איש הקרח". הוא הוכיח שהוא ראוי לנהוג בפורמולה הבכירה ביותר כשסיים שמונה פעמים במקום השמיני ומעלה, מתוכן ארבע פעמים סיים במקום השישי ומעלה וזכה בנקודות. 9 הנקודות שלו, יחד עם 12 שצבר ניק היידפלד, הצעיר המוכשר השני של סאובר, הביאו את הקבוצה להישג הטוב ביותר בתולדותיה: מקום רביעי באליפות היצרנים.

שמועות רבות נפוצו לגבי מעבר של רייקונן לפרארי לקראת עונת 2002. אולם לבסוף עבר דווקא למקלארן, כדי להחליף נהג פיני אחר, אלוף העולם מיקה האקינן שפרש.

מקלארן[עריכת קוד מקור | עריכה]

2002[עריכת קוד מקור | עריכה]

רייקונן במכונית המקלארן, גרנד פרי ארצות הברית 2002

בפתח עונת 2002 שוב האיר הגרנד פרי האוסטרלי פניו לרייקונן, שסיים שלישי ועלה על במת המנצחים (פודיום). אף על פי שמנועי המרצדס כשלו פעם אחר פעם, בכל זאת הצליח רייקונן, בעונתו הראשונה בקבוצה גדולה, לסיים על הפודיום ארבע פעמים ולצבור 24 נקודות, לא הרחק מאחורי דייוויד קולטהרד המנוסה. בגרנד פרי הצרפתי כמעט וזכה בניצחון ראשון, אך מספר הקפות לסיום החליקה מכוניתו על שמן ששפכה על המסלול מכונית הטויוטה של אלן מקניש והוא נאלץ להסתפק במקום השני. את העונה סיים במקום השישי, מקום אחד אחרי קולתהרד שסיים חמישי, ומקלארן סיימה במקום השלישי המכובד מבין היצרנים.

2003[עריכת קוד מקור | עריכה]

את עונת 2003 פתח רייקונן בסערה. אף על פי שמקלארן עדיין ציידה אותו במכונית של השנה שעברה, הוא הצליח לעלות על הפודיום בחמישה מבין ששת המרוצים הראשונים של העונה. כמו כן זכה במקום הראשון בגרנד פרי המלזי, ניצחונו הראשון בקריירה. פעמיים היה קרוב לניצחון נוסף: בברזיל סיים ראשון אך דגל אדום עצר את המרוץ קודם לכן והוריד אותו למקום השני. בגרנד פרי היוקרתי של רחובות מונקו סיים שני, רק שנייה אחת מאחורי חואן פבלו מונטויה.

ביצועיו של רייקונן ב-2003 זיכו אותו בהערכה רבה, אך לא באליפות. מיכאל שומאכר הקדים אותו בדירוג הנהגים, בתום קרב צמוד שהוכרע סופית רק במרוץ האחרון של העונה. גם קבוצת מקלארן, שלא הציבה מכונית חדשה לעונה, סיימה שלישית, שתי נקודות אחרי ויליאמס.

2004[עריכת קוד מקור | עריכה]

המחצית הראשונה של עונת 2004 הייתה גרועה מאוד עבור מקלארן ורייקונן. המכונית או המנוע כשלו פעם אחר פעם, הותירו בידו רק נקודה אחת לאחר ארבעה מרוצים ואפשרו לו לסיים רק שניים משבעת המרוצים הראשונים. אולם לקראת אמצע העונה נכנסה לשימוש שלדת MP4-19B החדשה, ומקלארן הצליחה בעזרתה להציל את העונה. רייקונן זינק מהפול עבור הקבוצה בגרנד פרי הביתי שלה בסילברסטון ולאחר מכן ניצח בבלגיה, ניצחון גדול שהושג אף על פי שזינק מהמקום ה-10 ולמרות הנחיתות הטכנית. בסוף העונה סיים רייקונן במקום ה-7 עם 45 נקודות ו-4 פעמים על הפודיום.

למרות האכזבה בעונת 2004, רייקונן נחשב לאחד מהצעירים המובילים של הסבב, יחד עם פרננדו אלונסו ומונטויה. רבים צפו מאבקים מרתקים על המסלול בין צעירים אלה בעונה הבאה. רוס בראון וז'אן טוד מפרארי הזכירו את שמו של רייקונן כמישהו שהם עשויים להביא לקבוצתם בעתיד.

2005[עריכת קוד מקור | עריכה]

את עונת 2005 שוב לא התחילו רייקונן ומקלארן טוב. המכונית לא הייתה מספיק תחרותית והקשתה על נהגי הקבוצה להשיג זמנים טובים במקצי הדירוג. רייקונן השיג נקודה אחת בלבד באוסטרליה וסיים מחוץ לנקודות במלזיה. רק בבחריין עמד לראשונה על הפודיום.

בשלושת המרוצים הבאים: סן מרינו, ברצלונה ומונטה קרלו רייקונן זינק מהמקום הראשון. באימולה הוא היה בדרך לניצחון אך נאלץ לפרוש, אבל בשניים אחרים הוא ניצח. כך החל לדלוק אחרי אלונסו שהוביל את הדירוג. בגרנד פרי האירופי נסע זמן מה על צמיג שנפגע לאחר ניסיון לא מוצלח לעקוף (בסיבוב שלם) את ז'אק וילנב. בעונת 2005 לא הותרה החלפת צמיגים, ולכן נמנעה ממנו האפשרות להסתפק במקום שלישי בטוח יחסית. בהקפה האחרונה הוא עף מהמסלול לקיר צמיגים וסיים בלא כלום, בעוד אלונסו צבר עשר נקודות יקרות. בעקבות המקרה שונו הכללים והותרה החלפת צמיגים אחת במרוץ מטעמי בטיחות.

בגרנד פרי הקנדי זכה רייקונן, לאחר טעות של אלונסו. שבוע לאחר מכן בארצות הברית, בחרו כל הקבוצות שהשתמשו בצמיגי מישלין, ובכללן מקלארן, שלא להשתתף במרוץ בגלל בעיות בטיחות שהתגלו. בגרנד פרי הבא בצרפת הוא נתן את אחת מהתצוגות הטובות שלו, השיג את המקום השלישי במקצי הדירוג עם מכל דלק מלא, אולץ לזנק מהמקום ה-13 כעונש על החלפת מנוע, ובכל זאת הצליח לסיים שני. שבוע לאחר מכן בבריטניה חזר המקרה על עצמו: במקום מהמקום השני זינק מה-12 והצליח לסיים במקום השלישי.

בגרמניה שוב נראה היה כי כשלה המכונית, אף שייתכן שטעות אנוש גרמה לתקלה ההידראולית. רייקונן אולץ לפרוש. הייתה זו הפעם השלישית בעונה שאלונסו ניצל עד תום פרישה של רייקונן וניצח.

סבלנותו של רייקונן עמדה לפקוע. ביום שישי שלפני הגרנד פרי ההונגרי הוא אמר לעיתונאים כי הוא לא יישאר במקלארן לאחר תום חוזהו בסוף 2006, אם לא תפתרנה בעיות האמינות של הקבוצה. דווקא בגרנד פרי ההונגרי עצמו הוא ניצח בלא קושי. ניצחון זה ראוי לציון מיוחד, משום שרייקונן נאלץ לצאת ראשון למקצי הדירוג (ולסבול את מרב האבק והלכלוך) כתוצאה מהפרישה שלו בגרמניה.

לאחר מכן באו שני ניצחונות בגרנד פרי טורקיה הראשון ובגרנד פרי בלגיה, כשביניהם הגיע מקום רביעי מאכזב באיטליה, לאחר עוד עונש על החלפת מנוע ותקלה טכנית נוספת. בברזיל סיים במקום השני, אך מקום שלישי של אלונסו הספיק לו לזכייה באליפות, שני מרוצים לסיום העונה.

שני המרוצים הנותרים כבר לא יכלו לשנות את תוצאת העונה, אך לרייקונן עוד נותרה תצוגת תכלית אחת גדולה, בסוזוקה שביפן. הוא זינק מהמקום ה-17 וניצח במרוץ, לאחר שעקף במיומנות יוצאת דופן את ג'אנקרלו פיסיקלה בהקפה האחרונה.

בסיכומי העונה בחרו המגזינים המסקרים את הספורט ברייקונן ולא באלונסו כ"נהג העונה". אילולא ריבוי הכשלים הטכניים בהחלט ייתכן שהיה זוכה באליפות הנהגים. הסטטיסטיקה מראה שאלונסו ורייקונן זכו בשבעה ניצחונות כל אחד, אך אלונסו הגיע לפודיום 15 פעמים לעומת 12 של רייקונן. בסופו של דבר ניצחה האמינות והעקביות של אלונסו את המהירות העודפת, שללא ספק הייתה של רייקונן: הוא קבע את ההקפה המהירה ביותר ב-10 מרוצים; אלונסו עשה זאת רק בשניים.

2006[עריכת קוד מקור | עריכה]

רייקונן בוחן את המקלארן שלו בולנסיה, טרום עונת 2006

הספקולציות לגבי עתידו של רייקונן לא פסקו בראשית עונת 2006. המכונית שוב התבררה כלוקה בחסר, גם באמינות וגם במהירות. במרוץ הפתיחה שוב נדרש רייקונן לאחת מאותן הצגות: מקום שלישי מצוין לאחר זינוק מהמקום ה-22. את המרוץ השני במלזיה הוא סיים בטרם עת, כאשר כריסטיאן קליין התנגש בו מאחור בהקפה השלישית. מקלארן השתפרה באוסטרליה ורייקונן השיג את המקום השני, 1.8 שניות מאחורי אלונסו. הוא גם קבע את ההקפה המהירה במרוץ.

רייקונן לא הצליח לבנות על המומנטום שהשיג באוסטרליה. בסן מרינו הוא סיים חמישי בלבד. רון דניס האשים אותו לאחר מכן שלא היה מספיק מהיר במקצי הדירוג. גם בשני המרוצים הבאים לא הצליח רייקונן לעלות על הפודיום או לשפר את תוצאותיו במקצי הדירוג. כמה ימים לאחר הגרנד פרי הספרדי הוא הודה בפומבי שהאליפות אבודה עבורו, וכל שנותר לו הוא לנסות לזכות בכמה מרוצים. המקום השלישי שהצליח להשיג בבריטניה, אחרי אלונסו ושומאכר, מייצג היטב את המרב שרייקונן יכול היה לקוות לו בעונה זו. שותפו לקבוצה חואן פבלו מונטויה החליט באמצע העונה כי לאור הכשלים הרבים של הקבוצה, הוא עוזב אותה, ועבר להתחרות במרוצי הנאסקאר בארצות הברית. רייקונן הכריז על עזיבתו הצפויה את הקבוצה אך הודיע רק מאוחר יחסית באיזו קבוצה ינהג. הוא סיים את העונה במקום החמישי עם 65 נקודות ואכן עזב את הקבוצה בסוף העונה.

פרארי[עריכת קוד מקור | עריכה]

2007[עריכת קוד מקור | עריכה]

רייקונן חוגג על הפודיום באחד ממרוצי עונת האליפות

בעונת 2007 הצטרף רייקונן לקבוצת פרארי. במהלך העונה הוא ניצח במרוצים באוסטרליה, צרפת, בריטניה ובלגיה. אף על פי שפתח את העונה בניצחון, המרוצים הבאים היו גרועים למדי והפרשנים הניחו שרייקונן איבד את הסיכוי לאליפות, אך לקראת סוף העונה הוא חזר לנצח. שני מרוצים לסיום העונה דורג רייקונן במקום השלישי, כאשר הנהג הצעיר לואיס המילטון הוביל את טבלת דירוג הנהגים בפער של 12 נקודות על פני פרננדו אלונסו, אלוף השנתיים הקודמות. ניצחון במרוץ היה מבטיח להמילטון זכייה ראשונה אי פעם באליפות העולם לנהג בעונתו הראשונה בפורמולה 1. למרות זאת לא הצליח המילטון לסיים את המרוץ ואילו רייקונן הוכתר כמנצח. לראשונה מזה 12 שנה התחרו שלושה נהגים על האליפות במרוץ האחרון של העונה שהתקיים בברזיל, כאשר המילטון בראש עם 107 נק', אלונסו שני עם 103 נק' ורייקונן שלישי עם 100 נק'. רייקונן הצליח להפתיע רבים כשסיים ראשון במרוץ וזכה באליפות על אף שאלונסו והמילטון הקדימו אותו בדירוג לפני המרוץ[1]. אליפות זו הייתה הראשונה בקריירה של רייקונן.

יש הטוענים כי זכייתו המפתיעה של רייקונן באליפות קיבלה משנה תוקף כשהוכח שהמילטון ואלונסו נהגו במכונית שלא עמדה בתקנות. בנוסף, הם לא סבלו אף לא פעם אחת מתקלה טכנית, בעוד רייקונן נאלץ לפרוש ממרוצים ולזנק מאחור עקב תקלות טכניות.

מרוצים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פורמולה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה קבוצה 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 מיקום נקודות
2001 סאובר-רד בול אוסטרליהאוסטרליה
6
מלזיהמלזיה
פרש
ברזילברזיל
פרש
סן מרינוסן מרינו
פרש
ספרדספרד
8
אוסטריהאוסטריה
4
מונקומונקו
10
קנדהקנדה
4
גרמניהגרמניה
10
צרפתצרפת
7
בריטניהבריטניה
5
גרמניהגרמניה
פרש
הונגריההונגריה
7
בלגיהבלגיה
פרש
איטליהאיטליה
7
ארצות הבריתארצות הברית
פרש
יפןיפן
פרש
10 9
2002 מקלארן-מרצדס אוסטרליהאוסטרליה
3
מלזיהמלזיה
פרש
ברזילברזיל
12
סן מרינוסן מרינו
פרש
ספרדספרד
פרש
אוסטריהאוסטריה
פרש
מונקומונקו
פרש
קנדהקנדה
4
גרמניהגרמניה
3
בריטניהבריטניה
פרש
צרפתצרפת
2
גרמניהגרמניה
פרש
הונגריההונגריה
4
בלגיהבלגיה
פרש
איטליהאיטליה
פרש
ארצות הבריתארצות הברית
פרש
יפןיפן
3
6 24
2003 מקלארן מרצדס אוסטרליהאוסטרליה
3
מלזיהמלזיה
1
ברזילברזיל
2
סן מרינוסן מרינו
2
ספרדספרד
פרש
אוסטריהאוסטריה
2
מונקומונקו
2
קנדהקנדה
6
גרמניהגרמניה
פרש
צרפתצרפת
4
בריטניהבריטניה
3
גרמניהגרמניה
פרש
הונגריההונגריה
2
איטליהאיטליה
4
ארצות הבריתארצות הברית
2
יפןיפן
2
2 91
2004 מקלארן מרצדס אוסטרליהאוסטרליה
פרש
מלזיהמלזיה
פרש
בחרייןבחריין
פרש
סן מרינוסן מרינו
8
ספרדספרד
11
מונקומונקו
פרש
גרמניהגרמניה
פרש
קנדהקנדה
5
ארצות הבריתארצות הברית
6
צרפתצרפת
7
בריטניהבריטניה
2
גרמניהגרמניה
פרש
הונגריההונגריה
פרש
בלגיהבלגיה
1
איטליהאיטליה
פרש
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין
3
יפןיפן
6
ברזילברזיל
2
7 45
2005 מקלארן מרצדס אוסטרליהאוסטרליה
8
מלזיהמלזיה
9
בחרייןבחריין
3
סן מרינוסן מרינו
פרש
ספרדספרד
1
מונקומונקו
1
גרמניהגרמניה
11
קנדהקנדה
1
ארצות הבריתארצות הברית
DNS
צרפתצרפת
2
בריטניהבריטניה
3
גרמניהגרמניה
פרש
הונגריההונגריה
1
טורקיהטורקיה
1
איטליהאיטליה
4
בלגיהבלגיה
1
ברזילברזיל
2
יפןיפן
1
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין
2
2 112
2006 מקלארן מרצדס בחרייןבחריין
3
מלזיהמלזיה
פרש
אוסטרליהאוסטרליה
2
סן מרינוסן מרינו
5
גרמניהגרמניה
4
ספרדספרד
5
מונקומונקו
פרש
בריטניהבריטניה
3
קנדהקנדה
3
ארצות הבריתארצות הברית
פרש
צרפתצרפת
5
גרמניהגרמניה
3
הונגריההונגריה
פרש
טורקיהטורקיה
פרש
איטליהאיטליה
2
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין
פרש
יפןיפן
5
ברזילברזיל
5
5 65
2007 פרארי מרלבורו אוסטרליהאוסטרליה
1
מלזיהמלזיה
3
בחרייןבחריין
3
ספרדספרד
פרש
מונקומונקו
8
קנדהקנדה
5
ארצות הבריתארצות הברית
4
צרפתצרפת
1
בריטניהבריטניה
1
גרמניהגרמניה
פרש
הונגריההונגריה
2
טורקיהטורקיה
2
איטליהאיטליה
3
בלגיהבלגיה
1
יפןיפן
3
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין
1
ברזילברזיל
1
1 110
2008 פרארי מרלבורו אוסטרליהאוסטרליה
8
מלזיהמלזיה
1
בחרייןבחריין
2
ספרדספרד
1
טורקיהטורקיה
3
מונקומונקו
9
קנדהקנדה
פרש
צרפתצרפת
2
בריטניהבריטניה
4
גרמניהגרמניה
6
הונגריההונגריה
3
ספרדספרד
פרש
בלגיהבלגיה
18
איטליהאיטליה
9
סינגפורסינגפור
15
יפןיפן
3
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין
3
ברזילברזיל
3
3 75
2009 פרארי מרלבורו אוסטרליהאוסטרליה
15
מלזיהמלזיה
14
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין
10
בחרייןבחריין
6
ספרדספרד
פרש
מונקומונקו
3
טורקיהטורקיה
9
בריטניהבריטניה
8
גרמניהגרמניה
פרש
הונגריההונגריה
2
ספרדספרד
3
בלגיהבלגיה
1
איטליהאיטליה
3
סינגפורסינגפור
10
יפןיפן
4
ברזילברזיל
6
איחוד האמירויות הערביותאיחוד האמירויות הערביות
12
6 48
2012 לוטוס אוסטרליהאוסטרליה
7
מלזיהמלזיה
5
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין
14
בחרייןבחריין
2
ספרדספרד
3
מונקומונקו
9
קנדהקנדה
8
ספרדספרד
2
בריטניהבריטניה
5
גרמניהגרמניה
3
הונגריההונגריה
2
בלגיהבלגיה
3
איטליהאיטליה
5
סינגפורסינגפור
6
יפןיפן
6
קוריאה הדרומיתקוריאה הדרומית
5
הודוהודו
7
איחוד האמירויות הערביותאיחוד האמירויות הערביות
1
ארצות הבריתארצות הברית
6
ברזילברזיל
10
3 207
2013 לוטוס אוסטרליהאוסטרליה
1
מלזיהמלזיה
7
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין
2
בחרייןבחריין
2
ספרדספרד
2
מונקומונקו
10
קנדהקנדה
9
בריטניהבריטניה
5
גרמניהגרמניה
2
הונגריההונגריה
2
בלגיהבלגיה
פרש
איטליהאיטליה
11
סינגפורסינגפור
3
קוריאה הדרומיתקוריאה הדרומית
2
יפןיפן
5
הודוהודו
7
איחוד האמירויות הערביותאיחוד האמירויות הערביות
פרש
ארצות הבריתארצות הברית ברזילברזיל 5 183
2014 פרארי אוסטרליהאוסטרליה
7
מלזיהמלזיה
12
בחרייןבחריין
10
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין
8
ספרדספרד
7
מונקומונקו
12
קנדהקנדה
10
אוסטריהאוסטריה
10
בריטניהבריטניה
פרש
גרמניהגרמניה
11
הונגריההונגריה
6
בלגיהבלגיה
4
איטליהאיטליה
9
סינגפורסינגפור
8
יפןיפן
12
רוסיהרוסיה
9
ארצות הבריתארצות הברית
13
ברזילברזיל
7
איחוד האמירויות הערביותאיחוד האמירויות הערביות
10
12 55
2015 פרארי אוסטרליהאוסטרליה
פרש
מלזיהמלזיה
4
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין
4
בחרייןבחריין
2
ספרדספרד
5
מונקומונקו
6
קנדהקנדה
4
אוסטריהאוסטריה
פרש
בריטניהבריטניה
8
הונגריההונגריה
פרש
בלגיהבלגיה
7
איטליהאיטליה
5
סינגפורסינגפור
3
יפןיפן
4
רוסיהרוסיה
8
ארצות הבריתארצות הברית
פרש
מקסיקומקסיקו
פרש
ברזילברזיל
4
איחוד האמירויות הערביותאיחוד האמירויות הערביות
3
4 150
2016 פרארי אוסטרליהאוסטרליה
פרש
בחרייןבחריין
2
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין
5
רוסיהרוסיה
3
ספרדספרד
2
מונקומונקו
פרש
קנדהקנדה
6
אזרבייג'ןאזרבייג'ן
4
אוסטריהאוסטריה
3
בריטניהבריטניה
5
הונגריההונגריה
6
גרמניהגרמניה
6
בלגיהבלגיה
9
איטליהאיטליה
4
סינגפורסינגפור
4
מלזיהמלזיה
4
יפןיפן
5
ארצות הבריתארצות הברית
פרש
מקסיקומקסיקו
6
ברזילברזיל
פרש
איחוד האמירויות הערביותאיחוד האמירויות הערביות
6
6 186
2017 פרארי אוסטרליהאוסטרליה
4
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין
5
בחרייןבחריין
4
רוסיהרוסיה
3
ספרדספרד
פרש
מונקומונקו
2
קנדהקנדה
7
אזרבייג'ןאזרבייג'ן
14
אוסטריהאוסטריה
5
בריטניהבריטניה
3
הונגריההונגריה
2
בלגיהבלגיה
4
איטליהאיטליה
5
סינגפורסינגפור
פרש
מלזיהמלזיה יפןיפן
5
ארצות הבריתארצות הברית
3
מקסיקומקסיקו
3
ברזילברזיל
3
איחוד האמירויות הערביותאיחוד האמירויות הערביות
4
4 205
2018 פרארי אוסטרליהאוסטרליה
3
בחרייןבחריין
פרש
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין
3
אזרבייג'ןאזרבייג'ן
2
ספרדספרד
פרש
מונקומונקו
4
קנדהקנדה
6
צרפתצרפת
3
אוסטריהאוסטריה
2
בריטניהבריטניה
3
גרמניהגרמניה
3
הונגריההונגריה
3
בלגיהבלגיה
פרש
איטליהאיטליה
2
סינגפורסינגפור
5
רוסיהרוסיה
4
יפןיפן
5
ארצות הבריתארצות הברית
1
מקסיקומקסיקו
3
ברזילברזיל
3
איחוד האמירויות הערביותאיחוד האמירויות הערביות
פרש
3 251
2019 אלפא רומיאו אוסטרליהאוסטרליה
8
בחרייןבחריין
7
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין
9
אזרבייג'ןאזרבייג'ן
10
ספרדספרד
14
מונקומונקו
17
קנדהקנדה
15
צרפתצרפת
7
אוסטריהאוסטריה
9
בריטניהבריטניה
8
גרמניהגרמניה
12
הונגריההונגריה
7
בלגיהבלגיה
16
איטליהאיטליה
15
סינגפורסינגפור
פרש
רוסיהרוסיה
13
יפןיפן
12
מקסיקומקסיקו
פרש
ארצות הבריתארצות הברית
11
ברזילברזיל
7
איחוד האמירויות הערביותאיחוד האמירויות הערביות
13
14 43
2020 אלפא רומיאו מקסיקומקסיקו
פרש
אוסטריהאוסטריה
11
הונגריההונגריה
18
בריטניהבריטניה
17
בריטניהבריטניה
15
ספרדספרד
14
בלגיהבלגיה
12
איטליהאיטליה
13
איטליהאיטליה
9
רוסיהרוסיה
14
גרמניהגרמניה
12
פורטוגלפורטוגל
11
איטליהאיטליה
9
טורקיהטורקיה
15
בחרייןבחריין
15
בחרייןבחריין
14
איחוד האמירויות הערביותאיחוד האמירויות הערביות
12
16 4
2021 אלפא רומיאו בחרייןבחריין
11
איטליהאיטליה
13
פורטוגלפורטוגל
פרש
ספרדספרד
12
מונקומונקו
11
אזרבייג'ןאזרבייג'ן
10
צרפתצרפת
17
אוסטריהאוסטריה
11
אוסטריהאוסטריה
15
בריטניהבריטניה
15
הונגריההונגריה
10
בלגיהבלגיה
18
הולנדהולנד איטליהאיטליה רוסיהרוסיה
8
טורקיהטורקיה
12
ארצות הבריתארצות הברית
13
מקסיקומקסיקו
8
ברזילברזיל
12
קטר (מדינה)קטר (מדינה)
14
ערב הסעודיתערב הסעודית
15
איחוד האמירויות הערביותאיחוד האמירויות הערביות
פרש
16 10

WRC[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה קבוצהעונת מכונית 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 מיקום נקודות
2009 טומי מקינן רייסינג פיאט גרנדה פונטו S2000 אירלנדאירלנד נורווגיהנורווגיה קפריסיןקפריסין פורטוגלפורטוגל ארגנטינהארגנטינה איטליהאיטליה יווןיוון פוליןפולין פינלנדפינלנד
פרש
אוסטרליהאוסטרליה קטלוניהקטלוניה בריטניהבריטניה - 0
2010 סיטרואן ג'וניור סיטרואן C4 WRC שוודיהשוודיה
29
מקסיקומקסיקו
פרש
ירדןירדן
8
טורקיהטורקיה
5
ניו זילנדניו זילנד פורטוגלפורטוגל
10
בולגריהבולגריה
11
פינלנדפינלנד
25
גרמניהגרמניה
7
יפןיפן
פרש
צרפתצרפת
פרש
קטלוניהקטלוניה
DNS
בריטניהבריטניה
8
10 25
2011 ICE 1 Racing סיטרואן DS3 WRC WRC שוודיהשוודיה
8
מקסיקומקסיקו פורטוגלפורטוגל
7
ירדןירדן
6
איטליהאיטליה ארגנטינהארגנטינה יווןיוון
7
פינלנדפינלנד
9
גרמניהגרמניה
6
אוסטרליהאוסטרליה
WD
צרפתצרפת
פרש
ספרדספרד
פרש
בריטניהבריטניה
פרש
10 34

שיאים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונת 2005 השווה רייקונן שני שיאים: את שיאו של אלן פרוסט של שבעה ניצחונות בעונה בלי לזכות באליפות (פרוסט עשה זאת ב-1984 ושוב ב-1988), ואת שיא ההקפות המהירות ביותר לעונה, 10, שנקבע על ידי מיכאל שומכר ב-2004.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קימי רייקונן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]