שיחת משתמש:קיפודנחש/ארכיון 15 - ארכיטיפ

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף



ארכיון 30 - כמעט כל 2022
ארכיון 29 - ראשוני תאום!
ארכיון 28 - כרגיל
ארכיון 27 - מה זה היה לי
ארכיון 26 - כל שנה בסתיו
ארכיון 25
ארכיון 24
ארכיון 23 - מלאו אסמינו
ארכיון 22 כי הגיע יום
ארכיון 21 בנבלישם
ארכיון 20 - בדמי ימיו
ארכיון 19 - מהומות באיצטדיון
ארכיון 18
ארכיון 17 - מה לעשות
ארכיון 16 - ארכנגל
ארכיון 15 - ארכיטיפ
ארכיון 14 - ארכידוכס
ארכיון 13 - סתם ארכיון
ארכיון 12 - ארחיני בהיכלך
ארכיון 11 - ארכי שבעולם
ארכיון 10 - ארך אפיים
ארכיון 9 - ארכיאולוגיה
ארכיון 8 - ארכיפלג גולג
ארכיון 7 - ארצ'י בנקר
ארכיון 6 - הארכיבר המבורבר
ארכיון 5 - ארכיטקטורה
ארכיון 4 - ארכי-ליסטים
ארכיון 3 - ארכיבישוף
ארכיון 2 - ארחי-פרחי
ארכיון 1 - ארכימדס

ההודעה האחרונה בדף השיחה של קיפודנחש/ארכיון 15 - ארכיטיפ התקבלה מאת KotzBot בתאריך 28/9/2020 בשעה 07:03:14.
173,765

דף זה מאורכב (קצת לפני או קצת אחרי שמשקלו 200 קילו) על ידי העברה ולא ב"העתק הדבק". כתוצאה מכך מאורכבות לפעמים גם שיחות "צעירות". אם ברצונכם להמשיך שיחה שאורכבה, אנא צרפו קישור לחלק השיחה שאורכב, והמשיכו כאן.


הדיון שפתחת באולם הדיונים לתבניות[עריכת קוד מקור]

חופשה נעימה. לאחר 10 ימים יש רוב לרישום השדות הריקים. קיפודנחש, כבד את החלטת הרוב ושנה את ברירת המחדל של האשף לרישום השדות הריקים. כמובן מצופה מהעורכים להסיר שדות שלעולם לא ימולאו מהערך. בורה בורה - שיחה 16:19, 16 באוגוסט 2013 (IDT)

השאלה לא התייחסה לשינוי ברירת המחדל, אלא להסרת האופציה המיותרת והמזיקה לאפשר השארת שדות ריקים. כיבוד דעת הרוב מתבטא באי הסרת האופציה המזיקה. קיפודנחש 16:29, 16 באוגוסט 2013 (IDT)
פרשנות מעניינת. אם זה היה להיפך, היית מטיס את האופציה החוצה. נוח מאוד כשאתה מחזיק את האצבע על ה"שאלטר" כי אתה היחידי שיודע לבצע את השינוי הזה. צריך לדעת גם לכבד דעות אחרות, למרות שאתה חושב שהן "מזיקות". לצערי, אתה לא כזה. בורה בורה - שיחה 22:25, 25 באוגוסט 2013 (IDT)
פרשנות מעניינת, אחרי שיצרתי את האפשרות להשאיר שדות ריקים במיוחד לבקשתך, וזה לאו דווקא עלה לי באפס עבודה. במקום להודות לי על כך, אתה משתמש בביטויים כמו "אצבע על השאלטר" כאילו אני איזה מאפיוזו שהשתלט על נכסי ציבור ועושה בהם כאוות נפשו. זה באותה רוח בה האשמת אותי ב"כפיית" אשף הפרמטרים על עורכים אחרים. לא ברור לי למה אתה בוחר לנקוט יחס כל כך לעומתי ותוקפני. לעצם העניין: דיון אינו הצבעה, וכשבדיון יש שני משתמשים שאומרים דבר אחד ושלושה שאומרים דבר אחר, זה רחוק מלהיות "רוב ברור", ואין שום "החלטת רוב" שמחייבת מישהו לאיזו פעילות. יתרה מכך, שניים מהשלושה שם לא אמרו בדיוק את מה שאתה אומר כאן (שניהם דיברו על "שיקול דעת", שאינו רלוונטי לשאלה איך התוכנה, שלא יכולה להפעיל שיקול דעת, צריכה להתנהג). קיפודנחש 23:36, 25 באוגוסט 2013 (IDT)


מוזר לי שאתה טוען שלא הכרתי תודה. להלן ציטוט מהדיון: "ואסיים בהכרת טובה לקיפודנחש על המצאת האשף. כלי אדיר, ממליץ לכולם להשתמש.". ומה זה בדיוק אם לא הכרת תודה, ולמה אתה מלין? ולמה אחרי שהיה רוב בדיון להשאיר את השדות הריקים מהטעם שהם מועילים אתה חוזר על המנטרה "נזק", אפילו פעמיים במשפט אחד. "...אלא להסרת האופציה המיותרת והמזיקה לאפשר השארת שדות ריקים. כיבוד דעת הרוב מתבטא באי הסרת האופציה המזיקה." (הדגש שלי). כמו שדרשת ממני לא להשתמש בפועל "כפייה", אני מבקש ממך להסיר את הפועל "נזק" מהלקסיקון בדיון זה. אין שום נזק, נהפוך הוא. תן לי מראה מקום היכן השתמשתי במינוח "רוב ברור". אמרתי שהיה רוב, וזה אכן מה שהיה. לעצם העניין, אתה כתבת תוכנה לשרות הציבור. נתת פרמטרים שנראו לך בזמנו, וזה בסדר. אבל אם יש דרישה של מספר משתמשים פעילים בתחום לשנות את זה, למה להתבצר בעמדה? בשביל "שיקול הדעת" שרצו השניים האחרים, יש קודם כל לרשום את השדות הריקים, ואח"כ להסיר את המיותרים לפי שיקול דעת. כרגע, כברירת מחדל, אתה לא מאפשר זאת. בורה בורה - שיחה 18:18, 27 באוגוסט 2013 (IDT)
שוב: "רוב" זה מושג שקשור להצבעות. בדיון, או שיש קונצנזוס או שאין. כשהשתתפו בדיון חמישה אנשים, שניים מהם בדעה אחת ("ללא שדות ריקים"), שניים מהם בדעה שנייה ("שיקול דעת") ואחד מהם בדעה שלישית ("יש להשאיר שדות ריקים"), אי אפשר לדבר על רוב, ולמרבה הצער לא הושג קונצנזוס. שאלה: האם תתמוך בהוספת עמודה נוספת של checkboxes לאשף, שתאפשר למשתמש להפעיל שיקול דעת ולסמן את השדות הריקים שייתווספו לתבנית, באופן שהשדות הריקים שיסומנו באופן זה (ורק הם) ייתווספו לדף? לדעתי זה מיותר, אבל זה נראה לי יותר בהתאמה עם הדעה שדיברה על הפעלת שיקול דעת. קיפודנחש 18:27, 27 באוגוסט 2013 (IDT)
האופציה הזו נראית לי כתוספת לרישום השדות הריקים שיש היום. זאת כיוון שלעתים נוח יותר למחוק את כל השדות הריקים במכה מתוך תבנית העריכה, מאשר לסמן אחד אחד, במיוחד אם יש בסוף התבנית רשימה של תבניות משנה, כמו בתבנית:מנהיג למשל. אני בעצם חושב על שדה מתג. בראייה שלי זה יפעל כך:
  • אם לא סומן לרשום את השדות הריקים, סימון המתג ירשום את השדות הריקים המסומנים
  • אם כן סומן לרשום את השדות הריקים, סימון המתג לא ירשום את השדות הריקים המסומנים

פתרון זה יאפשר גמישות מקסימלית. מה דעתך? בורה בורה - שיחה 18:59, 27 באוגוסט 2013 (IDT)

היי, כמו שהצעת הרצתי בוט שיוצר templatedata לתבניות עפ"י דף המשנה של אשף התבניות. הבוט עבר על כל הדפים שנמצאים בקטגוריה של אשף התבניות. זו אגב הייתה ההרצה הראשונה של הבוט שלי מתוך labs (ולא מה-toolserver). בברכה, ערן - שיחה 22:24, 16 באוגוסט 2013 (IDT)

סבבה, אבל...
יש עם זה בעיה (או בעיות): בוויקיפדיה באנגלית, הפרמטרים מוצגים או בעמודה השמאלית או בימנית. אצלנו, בחלק מהמקרים (או בכולם) הפרמטר מוצג גם בימין וגם בשמאל: היכנס למשל לאלכסנדר הגדול, וערוך את תבנית:אישיות שמופיעה שם. שים לב ש"שם" או "מקום קבורה" מופיעים גם בימין וגם בשמאל (בוודאי גם אחרים). אם תלחץ על הימני, הערך הקיים של הפרמטר יופיע בתיבת העריכה. אם תלחץ על השמאלי, תיבת העריכה תיפתח ריקה, בלי שום אינדיקציה שבעצם כבר יש ערך, ואם עכשיו תלחץ על "החלת השינויים" בלי למלא את השדה, הכלי ימחק את הפרמטר הזה. בנוסף, אחרי שממלאים פרמטר כלשהו מהעמודה השמאלית (כלומר כזה שמופיע ב-templatedata אבל לא קיים כרגע בתבנית), אין דרך ברורה להגיד "אני רוצה למלא עוד אחד". נראה שהכלי כולו לא לגמרי בסדר (לא הצלחתי לשחזר את הבעיה בוויקיפדיה באנגלית). בקיצור -הכלי הזה (כלומר אשף התבניות של העורך החזותי, לפחות בגרסתו העברית) בהחלט מצדיק את התווית "בטא" של העורך. אין לי זמן כרגע למלא בג בבגזילה או לחקור - אם תמצא זמן לעשות זאת אז סבבה, ואם לא אז לא. קיפודנחש 23:01, 16 באוגוסט 2013 (IDT)

גאדג'ט לעריכה \ הוספה של TemplateData[עריכת קוד מקור]

היי קיפודנחש! אני מפתחת תוספת לעריכה והוספה של templateData לתבניות בצורה נוחה כך שאפשר יהיה להוסיף TemplateData JSON בצורה נוחה בעברית. התוספת עובדת כרגע כגאדג'ט (אותו הקוד בגאדגט ובתוספת עצמה) על מנת שנוכל לעשות נסיונות לפני שנחליט אם אפשר להטמיע את זה בצורה יותר כוללנית. אני יודעת שהתעניינת בנושא ואני מאד אשמח אם תוכל לעזור לי לבדוק ולהשתמש בגאדג'ט - אם הוא עובד כמו שצריך, אני אוכל להתחיל לדחוף לשימוש יותר כולל. הגאדג'ט יגרום לכפתור "יצירת נתוני תבנית" להופיע בדף העריכה במרחב השם של תבניות. לחיצה על הכפתור תפתח מסך עריכה לפרמטרים של התבנית - אם כבר יש templateData הנתונים יופיעו במסך אוטומטית ותוכל לערוך אותם (או להוסיף עוד פרמטרים), אם אין, ניתן להוסיף פרטים ופרמטרים וכולי והמערכת תוסיף את ה JSON אוטומטית.

הגאדגט זמין בהעדפות - " עורך TemplateData - עורך ניסיוני לעריכה ויצירה של TemplateData להגדרת תמיכה בתבניות בעורך החזותי" תודה מראש ואני מקווה שזה עובד לשביעות רצונך :) מוריאל שוטלנדר - שיחה 21:35, 22 באוגוסט 2013 (IDT)

שלום מוריאל. אני כרגע מנסה להיגמל קצת מוויקיפדיה - העיסוק הזה גוזל יותר מדי מזמני, וכנראה קצת קשה לעשות זאת ב-moderation.
בכולופן, נסי אולי לקרוא את מה שכתבתי פסקה אחת למעלה - לעורך החזותי יש בעיה רצינית בעברית עם עורך התבניות ו-templatedata גם כשמוסיפים את templatedata לדף התבנית ידנית. לא בדקתי לעומק אם הבעיה היא בעברית בלבד, אבל במבט ראשון נראה שבאנגלית לפחות הבעיה לא קיימת. קיפודנחש 22:07, 22 באוגוסט 2013 (IDT)
בכולופן הערה קטנה: כדאי לדעתי למלא מראש את הפרמטרים הקיימים. תוכלי לראות קוד שעושה זאת (ב"אשף התבניות") מדיה ויקי:Gadget-TemplateParamWizard.js, בפונקציה שנקראת buildParamsRaw. קיפודנחש 22:19, 22 באוגוסט 2013 (IDT)
אה, אני אנסה לא להציק אם כך! בכל מקרה רק כדי לענות באופן זריז -- אם הבנתי נכון, הבעיה שאתה מציג למעלה מערבת את הבעיה ביצירת JSON בעברית (שזה סיוט) ואת התצוגה של טבלת הערכים. אני בהחלט אבדוק למה התצוגה מוזרה, אבל הגאדגט אמור לפתור לפחות את הבעיה של התעסקות עם כל נושא הJSON לכשעצמו ולוודא שהערכים נכונים, אז אני מקווה שלפחות בכך זה שיפור. אני גם מסכימה שהנושא באופן כללי של templatedata הוא בעייתי, אבל אני מקווה (ומנסה) לעלות על הבעיות עכשיו כשעוד הם בתהליכי בנייה ואפיון (יחסית) כדי שלא פתאום ניתקע עם צרות חמורות יותר אח"כ כשזה כבר בנוי ומוטמע ו"חקוק בסלע". הכל אפשר לשפצר כמובן, אבל עדיף לנסות לבנות נכון - ואני לפחות יושבת על הצוות כדי שיזכרו שלא כל העולם כותב אנגלית ;)
אופס, התנגשנו (אני קצת לא רגילה, סליחה אם חרבשתי משהו) -- אני אסתכל על TemplateParamWizard זה אמור להיות באמת ה"שלב הבא" של התוספת. תודה!
בכל מקרה המון תודה על ההשתתפות והתשובה. אם בכל שלב עולים לך רעיונות או הצעות (או בעיות!), בבקשה תרגיש חופשי לפנות אלי! מוריאל שוטלנדר - שיחה 22:26, 22 באוגוסט 2013 (IDT)
היי קיפודנחש. מספר עדכונים עברו על הכלי, והוספתי גם כפתור "ייבוא פרמטרים" על פי ההצעה שלך, והוא עובד די טוב (אבל דורש עוד קצת בדיקות). נתקלתי בבעיה מוזרה בויקיפדיה העברית - נראה שהכלי קורס כשמדובר בתבניות שיש בהן את "אשף התבניות". אבל אני לא רואה מה התקלה באופן ספציפי, הכלי פתאום מפסיק לעבוד ("הוסף\מחק פרמטר" לא עובד, כפתורים לא מגיבים, וכולי) וזה נשמע כאילו שנזרקה איזו exception אבל אני לא רואה איפה והconsole לא מאד עוזר. זה קורה כרגע רק בתבניות שיש בהן את האשף, ועובד טוב בתבניות רגילות ובויקי באנגלית -- אז אני מנסה להבין מה מתנגש עם האשף. יש מצב לעזרה בנושא? או אפילו להפנות אותי למישהו שיוכל לעזור? אני לא רוצה להפריע לך בחופש, אבל אני קצת תקועה עם התקלה הזו.
חוץ מזה, רציתי גם לומר שדיווחתי את הבאג שדיברת עליו עם ערן (לגבי הפרמטרים הכפולים וההתנהגות המוזרה של הTransclusion Dialog בויקי בעברית) לצוות של העורך, ואפילו ישבתי עם Krinkle באופן אישי והראיתי לו את התקלה. הוא מטפל בזה, ונקווה שזה יתוקן בקרוב, כדי שהכלי באופן כללי יהפוך להיות הרבה יותר שמיש. שוב תודה על העזרה וסליחה על ההפרעה במהלך החופש ... מוריאל שוטלנדר - שיחה 19:51, 4 בספטמבר 2013 (IDT)
נדמה לי שהבנתי את הבעיה, ואולי אפילו את שתי הבעיות: הבעיה היא שכשהבוט של ערן יצר את ה-templateData הסינטתיים שהופקו מדף המשנה "פרמטרים", הוא הדביק לשם השדה רווח (או רווחים) מיותרים, ולכן שם השדה שמופיע ב-templateData שקיימים בדפים לא זהים לשמות השדות "האמתיים". אפשר לתקן בכמה עשרות הדפים בהם קיימת הבעיה, ואפשר ללמד את הכלים לעשות trim לשמות השדות. קיפודנחש 22:06, 5 בספטמבר 2013 (IDT)
מעולה, אני אוסיף $.trim() לשדות, ואבדוק אם זה מתקן את הבעיה. תודה! מוריאל שוטלנדר - שיחה 02:23, 6 בספטמבר 2013 (IDT)
נראה יותר טוב עכשיו, אבל לפי מה שראיתי, templateData מתווסף בסוף הדף, דבר שיוצר בעיות. לפי הבנתי, צריך להוסיף את הקטע ב-JSON בין תגי noinclude. תמיד (או כמעט תמיד) בסוף דף התבנית יש noinclude, וכנראה צריך להקפיד להוסיף את ה-JSON לפני הסגירה של התג. קיפודנחש 21:32, 6 בספטמבר 2013 (IDT)

היי קיפוד[עריכת קוד מקור]

אודה לתגובתך בוק:במ, ואבקש לפחות לא להזכיר פרטים אישיים על ויקיפדים, אלא אם כן אותו אדם סיפק את המידע בתוך ויקיפדיה על עצמו. בברכת סופ״ש נעים. Itzuvit - שיחה סדנה 16:37, 23 באוגוסט 2013 (IDT)

אכן, זו הייתה באמת חריגה לא לעניין. בבניין ציון ננוחם. קיפודנחש 17:37, 23 באוגוסט 2013 (IDT)
אני מעתיקה לכאן את מה שכתבתי לך בבקשות מפעילים: קיפודנחש, חבל שכשאתה נכנס להתנצל אתה מנצל את ההזדמנות לחמם את שוב האווירה בציטוטים ממה שהיה. אתמול ביקשתי משני הויקיפדים שיסירו את דבריהם, הייתה הסכמה מצדם, ואתה נכנסת וחממת את האווירה. מיותר לחלוטין. לא חייבים להגיב בכל מקום, ובוודאי לא בסגנון כזה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:16, 23 באוגוסט 2013 (IDT)

ראיתי את ההתנצלות בדף השיחה של עמירם ופה. מבחינתי הנושא הספציפי הזה נסגר, רצוי להפנים גם את דבריה של חנה. תודה על תגובתך ושבת שלום. :) Itzuvit - שיחה סדנה 18:37, 23 באוגוסט 2013 (IDT)

אולי תוכל להכוון אותי למקום הנכון[עריכת קוד מקור]

שלום קיפודנחש! :-)

לא נעים לי לבוא אליך עם כל הבעיות שיש לי. ניסיתי להעלות שאלה/בקשת עזרה בדלפק ייעוץ אבל לא הצלחתי. אם הדבר קשה לך לטפל בו אולי תוכל להפנות אותי אל משתמש אחר כאן מנוסה שמתמחה אולי בתחום כזה. בעיקרון ובקיצור הבקשה שלי הינו כאן. לסגנון ש"יותר מבלבל את המוח" עיין כאן.

האם אתה מכיר מישהו שמבין את שפת התוכנה ועקרונות המנגנון של ה-# באתרי הויקי?--Dmokhtar - שיחה 00:22, 28 באוגוסט 2013 (IDT)

למרבה הצער לא ידועה לי דרך לעשות זאת, ולפי דעתי אין דרך כזו. קיפודנחש 01:03, 28 באוגוסט 2013 (IDT)
האם אפשר ליצור תבנית חדש בדומה לזה של # ואוכל לעשות "חיפוש/והחלפה" מהירה עם כל מה שכבר ערוך עם הקוד של #? תבנית שאפשר לקבוע את קפיצת המספרים ידני. אפשר?--Dmokhtar - שיחה 09:01, 28 באוגוסט 2013 (IDT)

תמונות ממפות[עריכת קוד מקור]

הי קיפוד, בזמן האחרון יש בעיה כשמנסים למפות תמונה בגוגל כרום. הסימון יוצא מעל איפה שאני לוחץ על העכבר. למשל, אם בתגובה פה אנסה למפות את המילה "הבעייה", הסימון יצא טיפה מעל "הי קיפוד". הבעייה נעלמת במוזילה ובדפדפן הקלאסי. בלנק - שיחה 21:48, 29 באוגוסט 2013 (IDT)

למה אתה קורא "הדפדפן הקלאסי"? לדפדפוק?
לא לגמרי הבנתי אם מדובר בעורך ("ImageMapEdit") או בהצגה (תבנית:מפת תמונה). אצלי, גם זה וגם זו מתנהגים כשורה בגוגל כרום (גרסה 29.0.1547.57 m). מותקנות אצלך הרחבות לדפדפן? זה קורה גם מחוץ לחשבון? זה קורה רק בתבנית:מפת תמונה, או גם כשמדובר בתג imagemap ערום? קיפודנחש 23:43, 29 באוגוסט 2013 (IDT)
הכוונה אכן לאקספלורר. הכוונה לעורך (ולכן השאלה האחרונה לא רלוונטית נראה לי) לא יודע לגבי ההרחבות. איך בודקים? זה קורה גם מחוץ לחשבון. הגרסא שלי היא 28.0.1500.95. בלנק - שיחה 02:41, 30 באוגוסט 2013 (IDT)
בדקתי שוב, ואצלי גם העורך וגם ההצגה מדייקים. לגבי "הרחבות": מדובר ב-extensions: השורה השנייה בתפריט ה"כלים" (tools) מהתפריט של כרום (). קיפודנחש 03:28, 30 באוגוסט 2013 (IDT)
אצלי לא מופיעה שורה כזאת. בכל מקרה, פשוט עברתי למפות במוזילה, אז נראה חבל על זמן ההתעמקות. בלנק - שיחה 19:09, 30 באוגוסט 2013 (IDT)
תנסה לשחק עם גודל התצוגה (מקש Ctrl + אחד מהמקשים +/-) ולראות אם זה פותר את הבעיה. נויקלן 19:22, 30 באוגוסט 2013 (IDT)
אכן, נראה שניוקלן קלע(ה) למטרה: בשוא"ש, העורך ממשיך לעבוד נכון גם כשהדף מוצג בהגדלה או בהקטנה, אבל בכרום לא. מה שאתה כנראה רוצה לעשות זה ללחוץ Ctrl+0, מה שמאפס את מצב ההגדלה. קיפודנחש 19:28, 30 באוגוסט 2013 (IDT)

תמונות לא עולות[עריכת קוד מקור]

שלום קיפוד. לאחרונה רוב התמונות בויקיפדיה לא עולות לי בגוגל כרום (חלונות 7). ייתכן שזה קשור בהעלאה איטית של דפים באתר. יש לך מושג מה הבעיה? תודה, נרו יאירשיחה • כ"ח באלול ה'תשע"ג • 20:24, 3 בספטמבר 2013 (IDT)

אם קרה משהו בזמן האחרון, אולי זה בגלל המעבר לשרת מאובטח. תוכל לנסות לבטל זאת בהעדפות באופן זמני, ולהתחבר לשרת הלא מאובטח כדי לבדוק אם הבעיה שאתה רואה בהעלאה אכן קשורה לשימוש בשרת מאובטח: שים לב שאם מדובר בהעלאה לקומונז, תצטרך לשנות את ההעדפה בקומונז, לא כאן. בנוסף תוכל לנסות להחליף דפדפן או לנסות ממחשב אחר כדי לראות אם הבעיה אולי קשורה לדפדפן או למחשב עצמו. קיפודנחש 08:19, 10 בספטמבר 2013 (IDT)
תודה רבה. למעשה הבעיה קיימת גם באקספלורר ולא רק בקומונז. איך אני עושה את זה בהעדפות? נרו יאירשיחה • ו' בתשרי ה'תשע"ד • 14:27, 10 בספטמבר 2013 (IDT)
בעמוד הראשון של ההעדפות - בטל את "תמיד להשתמש בתקשורת מאובטחת לאחר הכניסה לחשבון" (ואחר כך, כמובן, להיכנס לחשבון בפרוטוקול לא מאובטח, כלומר http במקום https). באופן כללי עדיף לא לבטל את הבחירה הזו, אבל בהחלט אפשר לצורך בדיקה. אם אתה רואה שזה אכן פותר את הבעיה, כדאי לפתוח בג בבגזילה, ועד שהבג יתוקן לכבות את הבחירה רק כשמעלים קבצים, ומיד כשמסיימים להדליק חזרה. קיפודנחש 16:59, 10 בספטמבר 2013 (IDT)
המערכת לא מאפשרת לי להוריד את ה-s, היא תמיד מחזירה אותו. נרו יאירשיחה • ו' בתשרי ה'תשע"ד • 18:25, 10 בספטמבר 2013 (IDT)
כאמור, אתה צריך קודם לכן לבטל את הבחירה ב"תמיד להשתמש בתקשורת מאובטחת לאחר הכניסה לחשבון" ממיוחד:העדפות. אם צריך לנחש, אז הניחוש שלי הוא שביטלת את הבחירה אבל שכחת ללחוץ "שמירה". אחרי ביטול ההעדפה יש לצאת מהחשבון ולהכנס שוב דרך השרת הלא מאובטח. קיפודנחש 18:28, 10 בספטמבר 2013 (IDT)
לא. ביטלתי ושמרתי, יצאתי מהחשבון, אתחלתי את המחשב מחדש, נכנסתי שוב לחשבון, בדקתי בהעדפות - התיבה לא מסומנת, ועדיין המערכת לא מאפשרת למחוק את ה-S. נרו יאירשיחה • ו' בתשרי ה'תשע"ד • 18:38, 10 בספטמבר 2013 (IDT)
אכן. אחרי ששינית בהעדפות ויצאת מהחשבון, צריך גם למחוק את כל העוגיות (לפחות כל העוגיות של ויקיפדיה) מהמחשב. קצת מציק, אבל זה מה יש. אחרי ניקוי העוגיות תוכל להכנס לחשבון בצורה לא מאובטחת (הסיבה שלא ציינתי זאת קודם היא שלא ידעתי...) קיפודנחש 18:48, 10 בספטמבר 2013 (IDT)
שוב תודה. יש דרך פשוטה למחוק רק את העוגיות של ויקיפדיה? המחשב לא נותן לי להיכנס לתיקיות האלה. נרו יאירשיחה • ו' בתשרי ה'תשע"ד • 18:54, 10 בספטמבר 2013 (IDT)
כן, אבל זה תלוי בדפדפן, כך שקצת קשה לתת הסבר כללי. בגוגל כרום עם ממשק באנגלית לוחצים F12 ובחלון שנפתח לוחצים resources מהתפריט העליון, ומחפשים cookies. משם תוכל למצוא ולמחוק את העוגיות של ויקיפדיה. מפיירפוקס עם ממשק באנגלית, תחת "options => privacy" יש סעיף remove individual cookies. כנראה שגם בדפדפוק יש דרך לעשות זאת, אך היא אינה ידועה לי. קיפודנחש 19:12, 10 בספטמבר 2013 (IDT)
תודה מקרב לב. זה עבד מיד ויש תמונות. מה עכשיו? אני לא מבין כלום בבאגזילות. יכול להיות שהבעיה רק אצלי? ומה לעשות בינתיים, להסתדר בלי תמונות? נרו יאירשיחה • ו' בתשרי ה'תשע"ד • 19:46, 10 בספטמבר 2013 (IDT)
כפי שכתבתי למעלה - תוכל לכבות את השרת המאובטח כדי להעלות תמונות, ולהחזיר אחר כך. עקרונית תוכל לכבות את השרת המאובטח ופשוט להמשיך לעבוד בצורה לא מאובטחת, כפי שרוב המשתמשים עשו במשך שנים, אבל זה לא מומלץ - לדעתי עדיף בהרבה להשתמש בשרת המאובטח בכל מקום שאפשר, כך שהמלצתי היא להחזיר את השרת המאובטח ברגע שסיימת להעלות את התמונות. לגבי דיווח בבגזילה: אוכל לעשות זאת עבורך, אבל לשם כך יש צורך בתיאור מפורט ככל האפשר של הבעיה: מה הדפדפן בו השתמשת (כולל גרסה), מה בדיוק עשית, מה ציפית שיקרה, מה קרה בפועל, וכמובן, איך עקפת את הבעיה (את הפרט האחרון אוכל להוסיף בעצמי...). אם יש שלבים שבהם צילומסך יכול להבהיר את הדברים, נסה ליצור (ולהעלות לוויקישיתוף, חה חה חה) צילומסכים כאלו. תוכל להשתמש בדף הזה או עדיף, בויקיפדיה:פיתוח התשתית, לתיאור הבעיה. אם תעשה זאת, ואם לא אמצא בבגזילה דיווח קיים, אפתח בג חדש (אם כבר יש דיווח, אוסיף את המידע לשם). קיפודנחש 20:48, 10 בספטמבר 2013 (IDT)
כנראה לא הסברתי את עצמי מלכתחילה. הבעיה אינה העלאת תמונות שצילמתי (אני לא חזק בזה) אלא שאיני רואה תמונות, את כל הכבדות ואפילו חלק מאייקונים קטנים וכדומה. במקום זה ישנו הסמל הקטן של תמונה קרועה. מדובר על כרום גירסה מעודכנת (29?) ואקספלורר 10. אני מתקשה להאמין שעוד לא התלוננו על זה. נרו יאירשיחה • ו' בתשרי ה'תשע"ד • 23:38, 10 בספטמבר 2013 (IDT)
הבעיה שאתה מתאר אינה כללית. בהחלט יתכן שאינך היחיד, אבל אם לא, אז אתה בהחלט אחד מקבוצה קטנה ונבחרת של אנשים שבעיה כזו מופיעה אצלם. כמה שאלות: האם יש לך בעיות עם תמונות משרתים שאינם ויקיפדיה, כשאתה גולש בפרוטוקול https? (לדוגמה, גלוש ל-https://google.com, הקש images בראש המסך, ורשום "baby": השורה העליונה מציגה תמונות שהועברו בפרוטוקול https. נראה שהשורות הבאות מציגות תמונות שעולות בפרוטוקול http). האם אתה גולש מאחורי חומת אש שאולי חוסמת תמונות בפרוטוקול מאובטח? האם נתקלת בתופעה גם בגלישה דרך רשת או ספק אחרים? קיפודנחש 23:50, 10 בספטמבר 2013 (IDT)
אהבתי את ה"נבחרת"... אין שום בעיה בתמונות בגוגל, הכול עולה מיד. לא זכור לי שהייתה לי בעיה כזאת בעבר. נרו יאירשיחה • ז' בתשרי ה'תשע"ד • 00:23, 11 בספטמבר 2013 (IDT)
מה קורה אם אתה מקיש על האין-תמונה? (כלומר הסמליל של התמונה הקרועה)? בנוסף, נסה לנקות את זיכרון המטמון של הדפדפן (Ctrl+Shift+Del, ומשם "נקה מטמון" או clear cache", או "remove temporary files" או "מחק קבצים זמניים", ואחרי מחיקת כל הזבל, Shift+F5). קיפודנחש 00:53, 11 בספטמבר 2013 (IDT)
כשאני לוחץ על האין תמונה אני מגיע לדף התמונה וגם שם, לאחר לא מעט זמן של אין טעינה, התמונה לא עולה. לחצתי על המקשים הנ"ל, ומחקתי את "הקבצים השמורים" (לא את כל מה שיש שם, עוגיות, סיסמאות וכו'). לחצתי על השיפט וכו' ועדיין אין שינוי. נרו יאירשיחה • ז' בתשרי ה'תשע"ד • 17:28, 11 בספטמבר 2013 (IDT)
יתכן ואתה גולש דרך שירות סינון תוכן? (רימון, לדוגמה) קובי כרמל - שיחהויקיפדיה היא אנציקלופדיה17:35, 11 בספטמבר 2013 (IDT)
לא קשור, כבר הובהר שהבעיה נפתרת כשאני מוריד את הסימון מ"תקשורת מאובטחת" בהעדפות כאן. נרו יאירשיחה • ז' בתשרי ה'תשע"ד • 18:06, 11 בספטמבר 2013 (IDT)
בהחלט כן קשור. רוב הסיכויים שהפילטר בינך ובין האינטרנט הוא המקור לבעיה (יתכן שלא קוראים לו "פילטר" אלא "חומת אש", אבל לצורך ענייננו זה אותו הדבר). קיפודנחש 20:35, 11 בספטמבר 2013 (IDT)
זה בוודאות לא קשור לרימון וכדומה. איך אני בודק לגבי חומת האש של חלונות? נרו יאירשיחה • ז' בתשרי ה'תשע"ד • 23:04, 11 בספטמבר 2013 (IDT)
עוד ניסיון: אולי במקרה יש כאן משהו עם טיפול מיוחד בגוגל. האם חיפושים בDuckDuckGo או תמונות מXKCD נראים בסדר? Tzafrir - שיחה 19:03, 4 באוקטובר 2013 (IDT)

יש לך מושג למה כשמנסים לעבוד איתה עם האשף, הוא ממציא כל מיני שדות לא קיימים? נסה למשל על הדיוויזיה המוטסת ה-101. השדה הראשון הוא "צבע כותרת". מהיכן זה הגיע? אח"כ יש עוד כל מיני שדות... בורה בורה - שיחה 07:02, 10 בספטמבר 2013 (IDT)

אם תפתח את תבנית:יחידה במצב עריכה, תראה שהפרמטר הראשון שהתבנית הזו מתייחסת אליו ומשתמשת בו הוא "צבע כותרת". קיפודנחש 08:19, 10 בספטמבר 2013 (IDT)
הבנתי. האשף מנתח את מבנה התבנית כאשר אין דף פרמטרים. התבנית הזו כתובה גרוע ביותר! יש שם איזה 10 פרמטרים מוכפלים. בורה בורה - שיחה 17:05, 10 בספטמבר 2013 (IDT)
לא הבנתי מה הכוונה ב"פרמטרים מוכפלים". אם הכוונה שיש פרמטרים שהתבנית משתמשת בהם יותר מפעם אחת, תנוח דעתך - זו לא שגיאה וזה נעשה בהרבה מקרים בהרבה תבניות. אם הכוונה למשהו אחר, אז סתם לא הבנתי.
בהחלט יתכן שהתבנית לא כתובה היטב - לא התעמקתי. אם אתה משוכנע בכך, אפשר לדון על כך באולם הדיונים של התבניות, או להציץ בהיסטוריה של התבנית ולדון בדבר עם אחד (או כמה מ) התורמים שערכו את התבנית בעבר.
אחת הדרכים לתקן בעיות כאלו היא ליצור דף "פרמטרים" לתבנית, שלא יציג את השדות שבהם איננו רוצים לעשות שימוש. אחד היתרונות הוא שפעולה כזו מקלה על הבוט של ערן שמתמיר דפי "פרמטרים" לתג templatedata שמשמש את "אשף התבניות" של העורך החזותי. קיפודנחש 17:13, 10 בספטמבר 2013 (IDT)
ראה את העריכה הזו שעשיתי בשבילך. אתה רואה שהפרמטרים הבאים מיותרים או מוכפלים, משום שהתבנית נכתבה גרוע:
  • צבע כותרת
  • צבע
  • סוג
  • הקמה
  • מקים
  • פירוק

בורה בורה - שיחה 19:10, 10 בספטמבר 2013 (IDT)

שוב, לא הבנתי מה הכוונה ב"מוכפלים".
לגבי "מיותרים" - אין טעם לדון בכך כאן - התבנית הזו אינה בבעלותי, ולא נראה לי שאתפנה בעתיד הקרוב לעסוק בה. אם תכבה באשף התבניות את האופציה המזיקה, השדות הללו לא יופיעו בדף הערך, ולא ממש ברור כמה הם מפריעים בתבנית. אפשרות נוספת היא ליצור דף משנה "פרמטרים", שלא יציין את השדות שנראים לך מיותרים. קיפודנחש 23:49, 11 בספטמבר 2013 (IDT)
אתה באמת לא רואה את "סוג" וגם "סוג היחידה", "הקמה" וגם "הקמת היחידה", "מקים" וגם "מקים היחידה" וכו'? אלו הכפלות שיוצרת התבנית הגרועה. איו שדות מיותרים, רק מוכפלים. למרות שביקשתי ממך מספר פעמים, אתה ממשיך בשימוש בביטוי הנלוז "האופציה המזיקה". חדל לכפות עלינו את דעתך בכל הזדמנות. הרוב החליט, ישר קו. בורה בורה - שיחה 11:57, 12 בספטמבר 2013 (IDT)
תפסיק להציק בבקשה. לפחות בדף הזה אביע דעתי ללא חשש. לגבי ה"רוב" - לא רוב ולא נעליים. הרוב לא "החליט", והאופציה בהחלט מזיקה. בנוסף, איני כופה דעתי על אף אחד, ואודה לך אם תחדל מהאשמת השווא הזו. "כפיית דעתי" היה לו הייתי מסיר את האופציה המזיקה מהאשף - שים לב שלמרות דעתי (ודעת ערן) שזה לא רצוי, האופציה עדיין שם. לגבי שמות השדות בתבנית והאופן בו התבנית משתמשת בהם - כאמור, אין לי זמן ועניין להתעסק עם התבנית הספציפית הזו - המקום לדיון הוא דף השיחה של התבנית או אולם הדיונים של התבניות. קיפודנחש 15:41, 12 בספטמבר 2013 (IDT)
לרגע לא העליתי בדעתי לבקש ממך לתקן את התבנית. היכן אתה רואה זאת? שאלתי אותך איך האשף פועל, ענית, תודה, שלום על ישראל. ותפסיק לפמפם על נזקים, זה לא תורם לדיונים ולא כיף לדון אתך כשזה ברקע. בורה בורה - שיחה 18:15, 12 בספטמבר 2013 (IDT)

קישור חיצוני לארכיון צה"ל[עריכת קוד מקור]

שלום, ראה קישור חיצוני לארכיון צה"ל בערך מרדכי גזית, שאיני מצליח לנרמלו. דוד שי - שיחה 20:23, 14 בספטמבר 2013 (IDT)

האמת, רציתי לכתוב לך אחרי בעיה דומה באסף יגורי: נראה שהבעיה הספציפית נעוצה בשימוש במירכה יחידה (נקראת לעתים בטעות גם "גרש") בקישורים הללו. הקישורים משתמשים בזוג מירכאות יחידות עבור ראשי תיבות (מח''ט וכדומה), מה שמבלבל את הפרשן של ויקיפדיה. הדרך הפשוטה ביותר להתמודד עם כך היא להשאיר את כל הקטע בעברית מתוך הקישור בעברית, ולעטוף אותו במילת הקסם "נתיב מקודד", עם פרמטר אופציונלי PATH, באופן הבא: {{נתיב מקודד:<החלק הבעייתי של הקישור>|PATH}} (עד כמה שראויתי, "החלק הבעייתי של הקישור" מופיע בדיוק בעדויות מ-2013 בדף העדות עצמה, באפור מתחת לכותרת העדות). זה תמיד נראה משונה בתיבת העריכה, בגלל בעיות כיווניות - התרופה היחידה שמצאתי היא להתקין את סקריפט 52 מוק:ס, וכשצריך לערוך קטע פרובלמטי, להעביר את תיבת העריכה למצב bidiOver. הכי טוב יהיה כמובן לייצר תבנית מיוחדת לעדויות הללו - נראה שיש שם עושר גדול, וכמעט כל עדות כזו ראויה להיות מקושרת מוויקיפדיה מערך אחד או יותר. עד שתיצור תבנית, ה"טריק" הוא להעתיק את הכתובת משורת הכתובת של הדפדפן, ואז להחליף כל מירכה יחידה ב- "%27". בב"ח - קיפודנחש 21:08, 14 בספטמבר 2013 (IDT)
תודה רבה, יצרתי את תבנית:ועדת אגרנט. דוד שי - שיחה 11:01, 28 בספטמבר 2013 (IDT)

עזרה תווים[עריכת קוד מקור]

שלום לך. האם יש לך מושג, אם אפשר לשנות את קצב הנגינה (טמפו). יש פרמטר לכתיבת הוראת המפעם, אך הוא לא משנה את קצב הנגינה. תודה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

אם הבנתי נכון את השאלה, את כנראה רוצה לנסות לשחק עם שדה tempo. למשל:
\relative g' { \tempo 4=70  \key g \major \time 3/4 \partial 4 d e d g fis2 d4 e d a' g2 d4 d' b g fis e c' b g a g2 \fermata \bar "|." }
\addlyrics {Good mor -- ning to you, Good mor -- ning to you, Good mor -- ning dear chil -- dren, Good mor -- ning to all. }


\relative g' { \tempo 4=200  \key g \major \time 3/4 \partial 4 d e d g fis2 d4 e d a' g2 d4 d' b g fis e c' b g a g2 \fermata \bar "|." }
\addlyrics {Good mor -- ning to you, Good mor -- ning to you, Good mor -- ning dear chil -- dren, Good mor -- ning to all. }
בהצלחה - קיפודנחש 18:49, 15 בספטמבר 2013 (IDT)
תודה רבה לך. תוכל להפנות אותי למיקום בו מופיע המידע בנושא זה? הוא לא מאפשר לי לקבוע טמפו של 70, יש לך מושג למה? כמו כן, מה לגבי סימן חזרה, יש משהו? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: זה לא כל כך קשור לוויקיפדיה, אלא לפרויקט ליליפונד של גנו. יתכן שגם לקידוד ABC (שנתמך גם הוא על ידי ההרחבה) יש דרך לציין טמפו. לגבי 70: נראה שזה לפעמים בועט ולפעמים מצליח - אין לי מושג למה. לגבי "חזרה" - לא מוכר לי המושג, נסי למצוא בתעוד של גנו אליו קישרתי. הידע שלי בתחום כל כך מוגבל שאפשר להגיד שאינו קיים כלל. בהצלחה - קיפודנחש 19:18, 15 בספטמבר 2013 (IDT)
שוב תודה. מצאתי, אבל הוא לא מנגן אותו. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
ניחא. אם מצאת דרך לציין זאת בכתובים זה כבר משהו - יכול להיות שהתוכנה שמייצרת את ה-vorbis יותר טפשה מהתוכנה שמציירת את התווים. קיפודנחש 21:55, 15 בספטמבר 2013 (IDT)
לא כ"כ ניחא. באם ארצה (ולמען האמת אני רוצה) לסמן תיבה שתנוגן רק בפעם הראשונה ולא בפעם השנייה, זה לא ילך. תראה מה דוד שי עשה ביונתן הקטן. עם התוכנה הרגילה זה פשוט ינגן ברצף. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

תבנית קלייד[עריכת קוד מקור]

תוכל לטפל ב{{Clade}} (תבנית:Clade) שיובאה מ-ויקיאנגלית כדי שתעבוד כמו בערך en:Triceratops בפסקת cladogram? תודה. בברכה, MathKnight-at-TAU שיחה 16:14, 16 בספטמבר 2013 (IDT)

MathKnight, אתה יודע שקיימת התבנית {{קלייד}}? יונה בנדלאק - שיחה 17:26, 16 בספטמבר 2013 (IDT)
תודה. אני חיפשתי תבנית קלייד ולא מצאתי. העתקתי את הקוד שלה ל{{Clade}}. בברכה, MathKnight-at-TAU שיחה 16:28, 17 בספטמבר 2013 (IDT)
מיותר להעתיק קוד. אם תציץ באינטרוויקי תראה שהתבנית בוויקינגליש כבר מצביעה על התבנית הקיימת. אם מה שרוצים זה את הפוקציונליות, לדעתי מה שאתה רוצה זה ליצור הפניה (תבניות מכבדות הפניות). בב"ח - קיפודנחש 17:31, 17 בספטמבר 2013 (IDT)
(נצל"ש): האמנם? קיפודנחש בע"מ - שיחה 01:11, 18 בספטמבר 2013 (IDT)

Hi again Kipod! So there is this script that has a bunch of functionalities, but I'm only interesed in the one that provides [a.] the disambiguation link fixer (when you click a disambiguation page link in an article) and [b.] the quickediting "+" sign in the bottom of the page. Can you find out what's the snippet required for this, and maybe try it out in RTL (only [b.] is working in arWP)?--זכריה - שיחה 23:53, 19 בספטמבר 2013 (IDT)

Sorry, my friend, the code is a bit too unclear for me to understand just from reading it, and unfortunately i do not have the time to really dig into it (in general my wiki-time is significantly reduced). peace - קיפודנחש 17:23, 20 בספטמבר 2013 (IDT)
I understand. Let me know if something relevant comes up, toda --זכריה - שיחה 19:03, 20 בספטמבר 2013 (IDT)

תודה על העזרה עם הסקריפט :)[עריכת קוד מקור]

אבל ניסיתי... לא הכי עובד לי.. אנא ראה מה שיניתי במשתמש:Guycn2/common.js. תודה, ‏Guycn2 - שיחה 17:15, 29 בספטמבר 2013 (IDT)

קרא את הוראות והדוגמה יותר בעיון. מה שיצרת אוסף את הדף ישירות לדף המשתמש שלך. קיפודנחש 17:25, 29 בספטמבר 2013 (IDT)
קראתי. הסקריפט שלך מהווה בסיס כדי שיהיה לי קל לשנות בהתאם לסקריפט בו אני מעוניין. שיניתי את "מיוחד:הדף שלי/להוסיף ניקוד" ל"מיוחד:הדף שלי", משום שאני מעוניין שהסקריפט יוסיף לדף המשתמש שלי ולא לדף משנה. בברכה, ‏Guycn2 - שיחה 17:38, 29 בספטמבר 2013 (IDT)

עזרתך עם הרחבת החינוך.[עריכת קוד מקור]

שלומות, קיפודנחש! אמיר אהרוני הציע שנשוחח בהקשר לעזרה עם הרחבת החינוך. האם יש לך עניין לעזור לנו (אמיר, אורן בוצ'מן ואולי ערן) לפתור כמה בעיות בהקדם? אנחנו מתכננים שיחת google hangout בעניין מחר ונשמח מאוד אם תצטרף. תוכל להשיב לי כאן או במייל פרטי בהקדם (shani.even-at-gmail.com)? רוב תודות והמשך יום נעים :) Shani - שיחה 19:24, 29 בספטמבר 2013 (IDT)

בבאופן עקרוני הייתי שמח לעזור, אבל באופן מעשי אין לי אפשרות כעת. אם במסגרת הפיתוח תמצאו משהו כמו "אם היה סקריפט שעושה א', ב' ו-ג' זה היה עוזר", תוכלי לשאול שוב - אולי אצליח לגנוב כמה דקות ולסרוג לכם איזה סקריפט או שניים, אבל במאמץ שכרוך בתכנונים וישיבות ב-google hangout אין לי אפשרות כרגע להשתתף. קיפודנחש 21:23, 29 בספטמבר 2013 (IDT)
תודה על המענה המהיר ועל הרצון הטוב. Shani - שיחה 21:26, 29 בספטמבר 2013 (IDT)

איך נכון לסדר את הצבעות המחיקה: לפי מועד ההצבעה או לפי שם נשוא הערך?[עריכת קוד מקור]

היי,
אני ממתין לתשובה ממך לשאלתי בדף השיחה לגבי קטלוג הצבעות המחיקה לפי נושאים: איך נכון לסדר את הצבעות המחיקה: לפי מועד ההצבעה או לפי שם נשוא הערך?. אשמח להתחיל לפעול בהתאם להצעתך שם, אולם עלי לקבל ראשית תשובה לשאלה הראשונה שהצגתי (לגבי השנייה, אני מבין שאין התנגדויות). בתודה, Ldorfmanשיחה 14:53, 8 באוקטובר 2013 (IDT)

תמונה בשבילך[עריכת קוד מקור]

נתקלתי במקרה בשיטוטי במרשתת. נמצא בפארק הריין בקלן. לא רואים טוב בגלל העץ שברקע, אבל הקיפוד אוחז את הנחש בפיו. יש תמונות מוצלחות ממנה של האובייקט, אבל לא מצאתי תמונה חופשית נוספת. בברכה.אודי - שיחה 09:13, 20 באוקטובר 2013 (IDT)

תודה! קיפודנחש 17:20, 20 באוקטובר 2013 (IDT)

מפעיל מערכת[עריכת קוד מקור]

היי קיפודנחש,

האם תסכים שאציע אותך במפעיל נולד? לדעתי, אתה מתאים לשמש מפעיל מערכת באתר. גילגמש שיחה 18:36, 25 באוקטובר 2013 (IDT)

לצערי אין לי אפשרות כעת - למעשה לא מזמן הסרתי גם את הרשאות "עורך ממשק" שהיו לי, מפאת חוסר זמן לפעילות ויקיפדית. תודה על האמון, אבל כרגע (ובעתיד הקרוב) זה לא מתאים. קיפודנחש
מדוע הסרת את המידע מBritney Jean.? בנוסף אחרי משתמש:Zvivi עשה בדיקה ואמר שהכול תקין? Gabiarakelian - שיחה 01:19, 27 באוקטובר 2013 (IDT)
הסברתי בדף השיחה של הערך. קיפודנחש 01:22, 27 באוקטובר 2013 (IDT)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

הי קיפוד, שוב ושוב ניסו ללמד אותי (פרונטלית!) את הצד הטכני של הוספת הערות שוליים - ועדיין הוא נשגב ממני. נותר רק לשפר את התוכנה. אנא. מי יודע כמה אנשים הוא מניס. לפחות, תגיד להם באמריקה. תודה! shoshie8שיחה • כ"ד בחשוון ה'תשע"ד • 07:17, 28 באוקטובר 2013 (IST)

אטפל בכך. Ldorfmanשיחה 13:21, 7 בנובמבר 2013 (IST)

באג בהוספת תמונה כשבהסבר יש קישור פנימי (?)[עריכת קוד מקור]

מדרגות לולייניות בבית חיים ויצמן, רחובות

היי,
משהו שלהערכתי החל היום. ראה את זה. זה ממש שיגע אותי וחזר על עצמו בשתי תמונות באותו הערך (בהיסטוריית העריכות תוכל לראות לפחות חמישה ניסיונות לגבי כל אחת מהתמונות) - כאשר מנסים להציג את התמונה עם קישור פנימי בהסבר (במקרה הזה, שער ברנדנבורג ובמקרה הראשון היום, צ'ק פוינט צ'ארלי), התמונה לא מוצגת. לקורא מוצג רק הקוד של הוספת התמונה. לעומת זאת, לאחר הסרת הקישור הפנימי, אין בעייה להציגה. מה שעוד יותר מוזר הוא שבתצוגה המקדימה, גם כשיש את הקישור, הכל נראה בסדר.
מה דעתך - אכן באג חמור או משהו חמור אצלי? אולי בכלל יצאתי חמור... Ldorfmanשיחה 13:25, 7 בנובמבר 2013 (IST)

אולי זה נפתר בינתיים. ראה את הדוגמה משמאל. Ldorfmanשיחה 14:46, 7 בנובמבר 2013 (IST)
תמונה יפה! ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 10:26, 8 בנובמבר 2013 (IST)

היי קיפוד, החל מאתמול {{מפת מיקום}} ו-{{מפת תמונה}} לא מציגות את האופציה המוגדלת, ניכר כי הבעיה היא עם הסקריפט, אשמח לעזרתך בנושא. ועל הדרך תודה על יחידה:ויקישור אשמח אם תעיפ/י מבט גם שם לוודא שהכל תקין. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 11:08, 10 בנובמבר 2013 (IST)

ראה שיחת משתמש:ערן#depracation. קיפודנחש 11:37, 10 בנובמבר 2013 (IST)
ערן תיקן. קיפודנחש 23:00, 11 בנובמבר 2013 (IST)
ראיתי, תודה לשניכם. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 08:51, 12 בנובמבר 2013 (IST)

אשמח לעזרתך בעניין גאדג'ט הפופאפ[עריכת קוד מקור]

ראה ויקיפדיה:ספר אורחים#לדעת יותר ולהתפזר פחות. מה דעתך, איך אפשר להפוך את הגאדג'ט לנחלת כולם? האם צריך דיון במזנון או משהו? תודה, Ravit - שיחה 19:11, 15 בנובמבר 2013 (IST)

עניתי שם, וכן הוספתי ויקיפדיה:מזנון#רעיון מספר האורחים + מתבקשים בודקים. קיפודנחש 09:17, 16 בנובמבר 2013 (IST)

שלום קיפוד, בapi יש אפשרות שיפרש הפניות בעצמו (redirects=1) והוספתי בסקריפט את הפרמטר הנ"ל. ראיתי עם זאת שזה לא מספיק כיוון שהפניות מסומנות עם class מתאים ולכן גם הסרתי את ההגבלה על not([class])‎. אם זה היה שם למטרה נוספת כדאי לדעתי להגביל את זה לאותם classים בעייתיים. ערן - שיחה 13:50, 16 בנובמבר 2013 (IST)

חיפשתי ולא מצאתי את הפרמטר לפשר הפניות. למעשה חשבתי לפתוח בבגזילה כרטיס שמבקש זאת... תודה. הבעיה היא שיש כל מיני אובייקטים כמו קבצים, סעיפים בתפרטיטים וכדומה שיש להם calss. לדעתי עדיף להוסיף במפורש את המחלקות שרוצים (כמו שהוספתי stub) במקום לגרוע את אלו שרוצים להסתיר. בב"ח - קיפודנחש 19:20, 16 בנובמבר 2013 (IST)
לגבי tipsy, אתה מתכוון לדחוף את הפאטצ' למעלה לCR או אפילו עד לupstream או להשאיר אותו בבאגזילה? אם אתה לא מעוניין לבצע את זה, אני יכול לדחוף בשבילך, הסביבה שלי כבר מוכנה. מתניה שיחה 22:46, 16 בנובמבר 2013 (IST)
נדמה לי שאין upstream עבור הפלגאין הזה. אם תוכל לדחוף את הטלאי, זה יהיה מעולה - תודה. קיפודנחש 22:50, 16 בנובמבר 2013 (IST)
זה הupstream. אדחוף לשניהם בעוד כמה דקות. מתניה שיחה 22:53, 16 בנובמבר 2013 (IST)

שוב תודה על כל תרומותיך. הוספתי את התבנית המופלאה שלך עם תשעת המשחקים הראשונים - שווה (בשבילך) לעבור על המשחק התשיעי - כך באמת משחק אלוף עולם תחת התקפה מוחצת, בקור רוח, וזוכה בשחור. --Yoavd - שיחה 16:11, 21 בנובמבר 2013 (IST)

במבט שני, עדיף היה אולי למספר את המשחקים או להוסיף לאחר השם של השחור את מספר הסיבוב. --Yoavd - שיחה 16:14, 21 בנובמבר 2013 (IST)

מספר הסיבוב הוא חלק מה-gpn - אפשר בקלות להוסיף אותו למחרוזת (בסוגריים) אם אינו ריק. לגבי המשחק התשיעי - חשבתי שקרלסן ניצח, לא? אלוף העולם הוא (עדיין) אנאנד... קיפודנחש 16:19, 21 בנובמבר 2013 (IST)
התכוונתי כמובן לדרך שקרלסן שיחק... מנקודת ראותו של השחור ללבן התקפה מאוד מפחידה, אבל הוא שיחק מצוין. אם תוכל להוסיף את מספר הסיבוב זה ייראה הרבה יותר ברור. תודה! --Yoavd - שיחה 16:33, 21 בנובמבר 2013 (IST)
תודה רבה! אני עדכנתי מייד עם סיום המשחק בו צפיתי בשידור חי, אבל עדיין לא היתה לי גישה לקובץ ה-PGN. יופי שהוספת. --Yoavd - שיחה 21:23, 22 בנובמבר 2013 (IST)

שלום קיפודנחש,

הוספתי את עצמי כאחראי על המיזם. האם יש אפשרות להוסיף בוט שימחק הודעות שטופלו ויעביר את התוכן לדף שיחת הערך? ראיתי שבוט יוצר הודעה בדף שיחת הערך ומפנה למיזם. אולי אפשר לעשות משהו דומה שיעבוד בכיוון ההפוך. אני לא רוצה סתם לעשות את העריכות האלה שבוט יכול להסתדר איתן. גילגמש שיחה 21:44, 21 בנובמבר 2013 (IST)

לפני שבונים בוטים, ראה הצעתי לערן כאן. בקליפת אגוז: הרעיון הוא שהן הדיווח והן הטיפול יהיו מוכלים לחלוטין בדף השיחה של הערך מלכתחילה, כשבדף "דיווח טעויות" יופיעו רק תבנית "מצב טיפול" (שלא יהיה בדף השיחה של הערך), וקוד קצר שגורם לכך שבמצב קריאה הקטע מדף השיחה מוכלל (בדומה למנגנון התבניות, כשבדף כלשהו שמים {{שם התבנית}} בלבד, אבל במצב קריאה רואים את תוכן התבנית). בתור אחראי המיזם, אם תביע דעתך ששינוי כזה הוא רצוי, סביר שערן יסכים לבצע. לדעתי זה יענה על כל (או לפחות רוב) הצרכים. (אגב: ההודעה בדף שיחת הערך לא נוצרת על ידי בוט, אלא על ידי אותו סקריפט שיוצר את הדיווח בדף "דיווח על טעויות"). קיפודנחש 21:55, 21 בנובמבר 2013 (IST)

נאלצתי לבצע הגנה על שיחת המשתמש שלך עד שהמתקפה הנוכחית תעצר, אם תרצה לשנות את ההגנה, אתה מוזמן לפנות בבקשות ממפעילים. יונה ב. - שיחה 09:38, 22 בנובמבר 2013 (IST)

תודה. תקוותי שאיננו מאכילים כאן טרול... בב"ח - קיפודנחש 09:40, 22 בנובמבר 2013 (IST)

מה בסוף עם דיווח טעויות?[עריכת קוד מקור]

היי,

מה בסוף? יש בוט שמעביר את הדיווחים לדף שיחת הערך או איזה התקן כלשהו שעושה את זה? או צריך לעשות ידנית? גילגמש שיחה 06:34, 23 בנובמבר 2013 (IST)


האקתון חורף - דצמבר 20013[עריכת קוד מקור]

מחקר ופיתוח
מחקר ופיתוח

שלום, ברצוני לבקש עזרה בארגון ופרסום של האקתון חורף 20013 מטעם ויקימדיה ישראל שיתקיים ב 26 לדצמבר בקמפוס גוגל.

פרטים לרישום עבור הקהל הרחב יפרסמו בקרוב. עם זאת ברצוני לעניין את חברי קהילה הפעילים באופן אישי ולשאול העם:

  1. את\ה מעוניין להשתתף האקתון?
  2. אם תוכל\י לסייע במשך האקתון להקרים חדשים?
  3. אם תרצה לעזור בהפקת עלון מידע בעברית לגבי התקנות תוכנה MEDIAWIKI ?
  4. אם תוכל לעדכן אותי (אורן) או את אמיר לגבי חברי קהילה בעלי קישורים מהרשימה או בעלי רקע דומה.

רשימת הנושאים[עריכת קוד מקור]

  • תכנות ב־PHP‏, JavaScript‏, Perl‏, Lua‏, C++‎‏, Java‏, HTML , Python ו־CSS.
  • תכנות יישומים למכשירים ניידים – Android‏, iOS‏, Firefox OS‏, Windows Mobile ועוד.
  • עצוב גרפי, עצוב ממשק (user experience & interaction design) ועצוב גופנים.
  • בדיקות – PHPunit‏.
  • נתונים – MySQL‏, MariaDB‏, PostgreSQL‏, SQLite וגם NoSQL.
  • חיפוש – Elastic-Search ,Lucene.
  • סיסטם – Apache‏, Nginx‏, OpenStack‏, Linux‏, Puppet.
  • בקרת תצורה – Git‏, Gerrit‏, GitHub‏.
  • אבטחת מידע – חיפוש ותיקון של פרצות, XSS, וכו'.
  • מיפוי – OpenStreetMap וטכנולוגיות קשורות.
  • אריזת חבילות – Debian‏, Ubuntu‏, Fedora.
  • תרגום תכנה.
  • נגישות.

OrenBochman - שיחה 09:52, 28 בנובמבר 2013 (IST)


נשמע פרויקט אחלה. למרבה הצער, התשובות לשאלות 1-4 הן "לא". לגבי אנשים נוספים עם כישורים (בהנחה שלכך התכוונת כשכתבת "קישורים"), נסה את משתמש:קובי כרמל, משתמש:חיים 7, משתמש:RoyTek, משתמש:Ofekalef, משתמש:DMY, משתמש:Crazy Ivan. בברכה - קיפודנחש 19:02, 28 בנובמבר 2013 (IST)

דיווח טעויות[עריכת קוד מקור]

היי,

מה עם העברה אוטומטית לדף שיחת הערך? זה מופעל? גילגמש שיחה 10:12, 29 בנובמבר 2013 (IST)

לא. קיוויתי שערן יעשה את זה. אשתדל לעשות משהו בספ"ש הזה. קיפודנחש 18:20, 29 בנובמבר 2013 (IST)
ok תודה רבה גילגמש שיחה 18:52, 29 בנובמבר 2013 (IST)
בינתיים ארכבתי כמה דיווחים וזה די מייגע. אולי משהו כמו תבנית משותפת (נגיד כמו תבנית ערך מומלץ) שמופיעה גם בדף שיחת הערך וגם בדף דיווח הטעויות תעשה את העבודה? גילגמש שיחה 06:32, 4 בדצמבר 2013 (IST)
נראה שערן פתר את הבעיה. תוכל לנסות ליצור דיווח טעות בעצמך, או המתן לדיווח ה"אמתי" הבא כדי להיווכח איך זה עובד (לא ניסיתי בעצמי, אבל ממה שראיתי זה עובד בדיוק כפי שזה אמור לעבוד). קיפודנחש 11:37, 4 בדצמבר 2013 (IST)
וכל מה שיש עכשיו, צריך לארכב ידנית? גילגמש שיחה 11:51, 4 בדצמבר 2013 (IST)
אפשר, אבל לא חייבים. לפי מה שראיתי, בויקיפדיות אחרות נותנים לדף הזה לגדול יותר ממה שיש אצלנו עכשיו (אפשר להציץ בבינוויקי). אנחנו לא חייבים לעשות מה שהם עושים, כמובן, אבל לדעתי הדף הזה עוד לא הגיע לגודל שמחייב אירכוב. האם זה יהיה נוח יותר אם דיווחים חדשים יירשמו בתחילת הדף במקום בסופו? זה שינוי די פשוט, אם לדעתך זה עדיף. קיפודנחש 12:01, 4 בדצמבר 2013 (IST)
זה כי ארכבתי איזה 20 פניות :) גילגמש שיחה 12:02, 4 בדצמבר 2013 (IST)
לא עובד. הינה תראה - דיווחתי על טעות, הדיווח התווסף לדף דיווחי הטעויות, אבל לא קרה שום דבר בדף שיחה. גילגמש שיחה 19:15, 4 בדצמבר 2013 (IST)
זה אמור לעבוד, אבל רק במרחב הערכים. אם לא עובד לך בדיווח על טעות במרחב הערכים, דווח לערן (אני כרגע בחופש, עד אמצע החודש). קיפודנחש 00:12, 5 בדצמבר 2013 (IST)
נראה שעובד יפה - ראה ויקיפדיה:דיווח על טעויות#קירה רדינסקי. קיפודנחש 00:18, 5 בדצמבר 2013 (IST)

You have a message at Enwiki[עריכת קוד מקור]

I wasn't sure if you check your enwiki account frequently so i left this message here to let you know that there is a message for you there.

TheOriginalSoni - שיחה 03:49, 2 בדצמבר 2013 (IST)

קטגוריות[עריכת קוד מקור]

שלום קיפוד. האם יש דרך לדעת כמה דפים נמצאים בקטגוריה מסויימת? הכוונה לקטגוריה עם מלא תת-קטגוריות. אני מתלבט אם להקים תבנית ניווט- תבנית:שפות, ואני רוצה לדעת קודם בכמה דפים מדובר. בלנק - שיחה 13:36, 4 בדצמבר 2013 (IST)

בעומק 3 של קטגוריה:שפות יש 5,380 דפים. נסה לסנן משם קטגוריות משנה שאולי מעוותות את התוצאה (לא באמת רלוונטיות). נויקלן 13:49, 4 בדצמבר 2013 (IST)
לא הצלחתי לראות את הדף שקישרת אליו, אבל אקח את המילה שלך. מה קורה אם מסננים את "ספרות לפי שפה" "מילים וביטויים לפי שפה" "תרגום" ו"יצירות לפי שפה"? בלנק - שיחה 22:39, 4 בדצמבר 2013 (IST)
כנראה יש בשעות האחרונות בעיה כלשהי בשרתים של wmflabs. אני חווה קשיים בניסיון להיכנס לכמה וכמה כלים שלהם. נסה בינתיים את החתול הישן שעוד לא עבר מהטולסרבר ללאבס. נויקלן 22:56, 4 בדצמבר 2013 (IST)

היי, שמתי לב שבעקבות שינויים שביצעת הסקריפט הפסיק לעבוד בימים האחרונים באופן חלקי (הפונקציה הפכה לאנונימית, כך שבהצבעות מחיקה לחיצה על הסמל ± מחזירה שגיאה. אולי הבעיה נוצרת בוריאציות נוספות, לא בדקתי). משתמשים נוספים דיווחו על זה כאן. אודה להתייחסותך. קובי כרמל - שיחה28,000 קצרמרים בוויקיפדיה, להזכירך23:57, 5 בדצמבר 2013 (IST)

למיטב זכרוני, הסקריפט לא הפסיק לעבוד בעקבות שינויים שביצעתי - הוא הפסיק לעבוד בגלל שמדיה ויקי הוציאו לגימלאות (מה שנקרא depracation) כמה קריאות שהסקריפט השתמש בהן. עריכותי נועדו להחיות את הסקריפט מחדש, וכמדומני שהן עשו את העבודה בדפי הצבעה - לא שמתי לב לעובדה שבדף המשתמש יש בעיות. ניסיתי (קצת) לתקן את הבעיה בדפי משתמש, אבל לא פתרתי את כל הבעיות. אם תרצה לתקן את הבעיה, הרגש חופשי. קיפודנחש 00:33, 6 בדצמבר 2013 (IST)
בדקתי אותו גם כעת בגרסתו לפני כשבועיים והוא עבד כהלכה. אני אנסה לטפל בנושא. קובי כרמל - שיחה28,000 קצרמרים בוויקיפדיה, להזכירך19:11, 8 בדצמבר 2013 (IST)
על הכיפאכ. תחזיר לגרסה העובדת. כאמור, היו כמה סקריפטים שהפסיקו לעבוד, ולכן ביצעתי את השינויים. תציץ ב"שינויים אחרונים" במרחב מדיה ויקי ותמצא את כל השינויים שעשיתי כדי לאפשר לסקריפטים לעבוד למרות ה-depracation. אם הסקריפט הזה עובד בגרסתו הישנה, אפשר להחזיר (אם כי כמעט בטוח שהוא יפסיק לעבוד באחד העדכונים הקרובים - די מפתיע אותי שהוא בכלל עובד). בב"ח - קיפודנחש 21:50, 8 בדצמבר 2013 (IST)

תקלה בסקריפט בדיקת זכות הצבעה[עריכת קוד מקור]

היי,
האם תוכל לנסות לפתור את הבעייה בסקריפט? מסתבר שהבעייה אינה רק אצלי. Ldorfmanשיחה 01:07, 7 בדצמבר 2013 (IST)

כאמור, אני בחופשה (לא "חופשת ויקי" מזויפת, אלא חופשה ממש). ניסיתי קצת לתקן, אבל כנראה צריך כלים יותר כבדים מאלו שעומדים לרשותי כרגע. או שקובי או ערן יתקנו, או שזה ימתין עד החצי השני של החודש. בב"ח - קיפודנחש 01:32, 7 בדצמבר 2013 (IST)
אבקשם לעשות זאת. תהנה בחופשה. אישית, בחופשות אני מתנתק מהכל, כולל מוויקיפדיה. למרות שאתה עוזר כאן מאוד, בשביל הכיף, הייתי מציע לך לנסות. Ldorfmanשיחה 01:50, 7 בדצמבר 2013 (IST)

ארכוב של דיווח על טעויות[עריכת קוד מקור]

היי,

איך אני יכול לארכב עכשיו את הדיווחים במתווה החדש? אני פשוט יכול למחוק מדף דיווח הטעויות וזהו זה? גילגמש שיחה 18:59, 20 בדצמבר 2013 (IST)

לדעתי לא כדאי למחוק. טכנית, כמו כל ארכוב אחר: העברת מילת הקסם "קטע" לדף הארכיון תגרום להכללת הקטע בדף הארכיון (בדיוק כמו שהעברת תבנית תגרום להכללת התבנית בדף היעד). במלים אחרות, השימוש בהכללת קטעים לא משפיעה על אופן האירכוב: נכנסים למצב עריכה, מעתיקים את הקטעים שמיועדים לאירכוב ל-clipboard (אלו יכללו כנראה את כותרות הסעיפים, ומילות הקסם "קטע"), מוחקים מדף המקור, ומעתיקים לדף היעד. בברכה - קיפודנחש 19:09, 20 בדצמבר 2013 (IST)
לא לזה התכוונתי. אני לא חושב שיש צורך בארכיון לדף זה. מדובר בדיווחים שרלוונטיים רק לאירוע הספציפי, בדומה ללוח המודעות. לכן, אין צורך בהקמת ארכיון. את כל הדיונים שהיו עד הפעלת התבנית המוכללת ארכבתי בדפי שיחה. השאלה מה לעשות כעת. הרי הפניה נוצרת גם בדף השיחה. אם אמחק את הדיווח מדף הדיווחים האם הוא ימחק גם מדף השיחה? אם לא, זה מה שאני מתכוון לעשות. גילגמש שיחה 00:42, 21 בדצמבר 2013 (IST)
(בהנחה שהפעם הבנתי את השאלה): לא. הדיווח עצמו מופיע בדף השיחה ולא ימחק. בדף "דיווח על טעויות" מופיעה רק הכללה של הקטע. זה כמו שאם מסירים את השימוש בתבנית מדף כלשהו, הדבר לא גורם להיעלמות התבנית עצמה. (במקרה שהדיווח נוצר עבור דפים שאינם ערכים - למשל כשמישהו יוצר דיווח עבור דף שיחה, קטגוריה, תבנית וכדומה, המנגנון החדש לא מופעל, והדיווח עצמו מופיע בדף "דיווח על טעויות". במקרה כזה יהיה צורך לעשות מה שעשית עבור הדיווחים הישנים, כלומר להעביר לדף שיחה כלשהו). לדעתי האישית כדאי לפחות, אם לא שומרים דיווחים ישנים, להחזיק במקום כלשהו סטטיסטיקה של "דיווח על טעויות", כדי שנוכל לדעת כמה דיווחים היו, מה היחס של דיווחים טובים לשגויים, וכדומה. בברכה - קיפודנחש 00:51, 21 בדצמבר 2013 (IST)
תודה רבה, רעיון טוב. צריך להוסיף טבלה בדף משנה. אטפל בכך מחר. גילגמש שיחה 01:00, 21 בדצמבר 2013 (IST)
הינה תראה: ויקיפדיה:דיווח על טעויות/סטטיסטיקה. הטבלה התפקששה קצת. אולי כדאי גם לערוך את הכותרות בתוך הטבלה. גילגמש שיחה 08:11, 21 בדצמבר 2013 (IST)

בעייה בהעלאת תמונות בשימוש הוגן[עריכת קוד מקור]

היי קיפוד,
האם תוכל לבדוק את הבעייה שיש כעת בהעלאת תמונות בשימוש הוגן? פשוט לא ניתן להעלות תמונות כאלה לוויקיפדיה העברית. היום נאלצתי לנקוט בדרך מתחכמת - העליתי תמונות כ"חופשית" לשרתי ויקיפדיה העברית ואז שיניתי את נוסח הרישיון. תודה מראש, Ldorfmanשיחה 19:59, 20 בדצמבר 2013 (IST)

אולי (בלי נדר) אמצא זמן להעיף מבט, אבל לדעתי עדיף לפנות בשאלה כזו לחנה. בב"ח - קיפודנחש 21:07, 20 בדצמבר 2013 (IST)
יש לפנות לערן. הייתה בעיה בנושא לפני כחודש והוא טיפל בכך. ראו פנייה שלי בדף שיחתו. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:10, 20 בדצמבר 2013 (IST)
הושארה פנייה גם לערן. העיקר שמישהו יפתור את הבעייה הזו... Ldorfmanשיחה 21:48, 20 בדצמבר 2013 (IST)
תשובה לנושא ניתנה על-ידי ערן והנושא בא על פתרונו. Ldorfmanשיחה 02:34, 21 בדצמבר 2013 (IST)

למה? --‏Guycn2 - שיחה 22:21, 24 בדצמבר 2013 (IST)

לא מקובל לערוך דברי אחרים בוויקיפדיה - אפילו לא תיקון שגיאות כתיב והגהה. אם הוספתי משהו כסעיף ברמה 2, אנא השאר זאת כפי שהוספתי. קיפודנחש 22:23, 24 בדצמבר 2013 (IST)

אני מצפה להתנצלות[עריכת קוד מקור]

שלום קיפודנחש. אני מצפה להתנצלות מצדך על הדברים החמורים והלא ראויים שאמרת עלי כאן. האשמה שלך שאני פעלתי כפי שפעלתי רק כי הצבעתי כנגד ההחלטה בפרלמנט היא חמורה מאד. חזרת לאחר מנוחה במרץ רב, וחזרת לסגנון התגובות הלא נעים שלך שתמיד מאשים ותוקף במקום לברר. אינך מבין שהחלטת הפרלמנט לא נגעה לנוהל הכללי שבבירורים יכולים להגיב רק משתמשים רשומים עם ותק של חודש ו-100 עריכות במרחב הערכים. אלה שני דברים נפרדים לחלוטין. וההגנה שלי נעשתה בגלל אנונימיים שנכנסו לשם והגיבו בסגנון תוקפני ולא נעים. אני רואה בחומרה רבה את האשמה שלך כלפי. מעולם לא מעלתי בהחלטות הקהילה ולעולם לא אעשה זאת. זה שאתה חושב שכך יכולתי לעשות מקרין עליך לא עלי. אני מאד כועסת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:18, 25 בדצמבר 2013 (IST)

כפי שכתבתי שם, מלכתחילה האמנתי שנעשתה כאן טעות בתום לב. אלא שכאשר הסיבותי את תשומת הלב לטעות, במקום לומר - "אכן, נעשתה טעות, נתקן", את ממשיכה לטעון שמה שקרה היה תקין. במילים אחרות, את אומרת ששיקול דעתך שוקל יותר מהחלטת הקהילה. המסקנה הזו לא נובעת מהטעות שעשית, אלא מכך שאת ממשיכה לטעון שפעלת נכון: אם לדעתך פעלת נכון, פירוש הדבר ששיקול דעתך נראה לך בעל משקל הגובר על החלטת קהילה, שלא הסכמת אתה מעולם. קיפודנחש 21:28, 25 בדצמבר 2013 (IST)
יש לך בעיה קשה בהבנת הנקרא. האמת היא שלא צפיתי לקבל ממך התנצלות מניסיוני אתך זה דבר שהוא בלתי אפשרי מבחינתך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:37, 25 בדצמבר 2013 (IST)

סאונדגארדן[עריכת קוד מקור]

אני מניח שהכוונה הייתה ללהקה הראשונה מהלייבל הזה שחתמה לאחר מכן בלייבל גדול. אבל כוונות ומקורות לחוד ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 19:35, 26 בדצמבר 2013 (IST)

לא יודעת מה הייתה הכוונה. אם זו הכוונה, ואם יש לכך סימוכין, אפשר לכתוב זאת (אם כי לא ברור לי למה זו עובדה חשובה או מעניינת). לא זה מה שהאמירה שהסרתי אומרת. האמירה שהסרתי שגויה בעליל, כפי שהבהרתי בתקציר. קיפודנחש 19:40, 26 בדצמבר 2013 (IST)

מנת סביח עבורך![עריכת קוד מקור]

בתיאבון קלנר - שיחה 00:04, 27 בדצמבר 2013 (IST)

אשף מילוי תבניות[עריכת קוד מקור]

שלום יקירי מה שלומך

רק אם יש לך כח להתעסק עם האשף שבכותרת: כאשר מזינים בשלב הראשון שלו את שם התבנית בצורה חלקית, ומופיעות הצעות השלמה, ולוחצים על אחת מהן (מבלי לסיים להקליד) - מתרחשת שגיאה. נא בדקי זאת. תודה, יאירשיחה 16:54, 6 בינואר 2014 (IST)

איזה שגיאה בדיוק? (וכן: איזה דפדפן, כולל גרסה?) אצלי נראה כאילו זה עובד תקין (אפשר לצרף צילומסך אם לדעתך זה יכול לעזור). בב"ח - קיפודנחש 19:05, 6 בינואר 2014 (IST)
השועל האחרון. השגיאה מאד פשוטה: למרות שלוחצים על אחת האפשרויות המוצעות, מה שנשלח זה רק מה שכתוב בפועל. למשל, אם אני כותב "כ", ולוחץ על האפשרות "כדורגלן" - האשף יפתח עם התבנית "כ". אם אני כותב "שד", ולוחץ על "שדה תעופה" - תופיע שגיאת Not Found, מפני שאין תבנית "שד". יאירשיחה 19:10, 6 בינואר 2014 (IST)
אכן. הסיבה שלא הצלחתי לשחזר היא פשוטה: בדרך כלל איני לוחצת עם העכבר על השורה - אצבעותי ממילא על המקלדת, ובאופן טבעי השתמשתי בחיצים כדי להגיע לשורה הנכונה, ואז enter. בהפעלה בצורה כזו אין בעיה, אך הצדק עמך שלחיצה עם העכבר על שורה מסוימת לא עושה את המצופה. אנסה לראות מה אפשר לעשות. דרך אגב: האם זכור לך אם שימוש בעכבר עבד בצורה תקינה אי פעם? אם כן, מתי לאחרונה? בב"ח - קיפודנחש 19:21, 6 בינואר 2014 (IST)
ח.נ. , לא זכור לי. בעבר בדרך כלל הייתי בוחר תבנית קיימת ואז מפעיל את האשף. יאירשיחה 19:32, 6 בינואר 2014 (IST)
בסוף הגעתי לזה... נדמה לי שעכשיו זה עובד באופן תקין, גם כאשר בוחרים בעזרת העכבר. אנא בדוק ודווח. קיפודנחש 21:19, 24 בינואר 2014 (IST)
עובד מושלם. שא ברכה. יאירשיחה 02:08, 11 בפברואר 2014 (IST)

כרגיל, בעיות[עריכת קוד מקור]

שלום קיפוד, לאחרונה לא עובדות הרשימות בדף המשתמש שלי (הצבעות, דיוני חשיבות וכו'), אני לא מצליח להיכנס ללשוניות ב"העדפות" ונדמה לי שגם לחצן השחזור לא עובד. יש לך מושג למה? תודה רבה מראש, נרו יאירשיחה • ו' בשבט ה'תשע"ד • 22:15, 7 בינואר 2014 (IST)

לגבי הרשימות - כנראה מדובר בבעיה עם categorytree - ראה הודעה של גיל בדלפק הייעוץ. הניחוש שלי הוא שזה עוד ספיח כתוצאה מעריכה לא מוצלחת ב-translatewiki (לאו דווקא אשמת המתרגם - כנראה ששמירת הדף ההוא חשפה בעיות אחרות). אפשר לצפות שהבעיה תתוקן בקרוב.
לגבי "העדפות" - אצלי אין בעיה, ולא ראיתי דיווח דומה ממשתמשים אחרים. איזה דפדפן? איזו גרסה? ניסית רענון "חזק"? (Ctrl+⇧ Shift+Delete, ובחירת "ניקוי המטמון" או "מחיקת קבצים זמניים" או איך שהדפדפן שלך בוחר לקרוא למחיקת המטמון) קיפודנחש 22:31, 7 בינואר 2014 (IST)
אהלן קיפוד, במקרה שמתי לב פה שגם ה-{{Keypress}} לא עובד. (כיף בעדכוני מדיהויקי) ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 10:25, 15 בינואר 2014 (IST)
אם כוונתך שהתבנית לא עובדת ולא מראה "מעין מקש", זה מוזר - אצלי היא כן עובדת. יש לך css אישי? באיזה עיצוב אתה מתמש? קיפודנחש 15:39, 15 בינואר 2014 (IST)
אני משתמש בווקטור, הבעיה כנראה היא של האקספלורר (מישומה חשבתי שכבר בדקתי גם בכרום, אבל בבדיקה עכשיו זה בסדר). את המקשים אני רואה, את הטקסט עליהם אני לא רואה. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 17:43, 15 בינואר 2014 (IST)
כנראה קשור בכיווניות יחד עם תג kbd. תבנית:Keypress/core כן עובדת (נדמה לי). אם יש לך זמן לבדוק מה קורה (נניח להחליף את kbd בתג code או משהו), תבורך. אחרת, אפשר במקום זה להשתמש בתבנית:Charbuttons, שיצרתי מזמן כי לא שמתי לב שמישהו כבר ייבא את Keypress. קיפודנחש 18:23, 15 בינואר 2014 (IST)
שלום קיפודנחדש, בדקתי קצת מסביב זה באמת נראה כמו בעיה של כיווניות יחד עם התגים. הבעיה היא לא רק בתג kbd, למשל שימוש בתג code יחד עם התכונה dir=ltr גם לא מציג את הטקסט באקספלורר, מצד שני התג kbd רק עם dir=ltr כן מציג, אבל אם מוסיפים את כל התכונות של התבנית יחד עם dir=ltr זה לא מציג. הבעיה קיימת בתוך ויקיפדיה, בבדיקה באתר w3schools.com אין בעיה עם השימוש. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 14:33, 21 בינואר 2014 (IST)
The da Vinci Barnstar
For your work on en:Module:Chart, a wonderful system for creating charts which is sadly not used remotely as widely as it should and without which m:User:Snowolf/Monthly Steward Statistics/By Steward would not be possible. Snowolf How can I help? 08:16, 15 בינואר 2014 (IST)

העמוד מתפרסר רק על חצי מסך[עריכת קוד מקור]

הי קיפודנחש, כשנכנסתי היום לחשבון שלי לאחר (כנראה) מס' שבועות שלא עשיתי זאת, גיליתי שכשאני צופה בעמודים, הם מוצגים רק על החצי הימני של המסך. חלונית העריכה בסדר, וכך גם כשאני צופה בתור אנונימי. סביר להניח שאיזשהו סקריפט או CSS נשברו אצלי מתישהו בתקופה האחרונה. האם יש לך מושג איזה או למה? תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 11:21, 17 בינואר 2014 (IST)

מצאתי את הבעיה. הכל הסתדר כשביטלתי את האפשרות "עדכון גופנים" בהעדפות. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 13:29, 17 בינואר 2014 (IST)
תומר, ראה גם ויקיפדיה:דלפק ייעוץ#גרסת תוכנה. בב"ח - קיפודנחש 16:08, 17 בינואר 2014 (IST)
תודה תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 15:29, 19 בינואר 2014 (IST)

שלום, שלחתי לך מייל, אודה לתגובתך במייל או בדף השיחה. שבוע טוב --שיע(שיחה) • י"ז בשבט ה'תשע"ד • 21:49, 18 בינואר 2014 (IST)

למרבה הצער זה לא מסתדר. בהצלחה - קיפודנחש 23:24, 18 בינואר 2014 (IST)
תודה ויום טוב. --שיע(שיחה) • י"ח בשבט ה'תשע"ד • 12:07, 19 בינואר 2014 (IST)

גיל חובב שף[עריכת קוד מקור]

הי! צ'מע, האלמוני צודק לגבי גיל חובב. שף הוא תפקיד מוגדר וגיל חובב אינו כזה. בדיוק כמו בני סיידא ורות סירקיס. --‏sir kiss שיחה 07:31, 24 בינואר 2014 (IST)

יתכן בהחלט שטעיתי - עד כמה שזכרוני מגיע לא דובר על הגדרתו כ"שף" בגוף הערך, אלא על הכללתו בקטגוריה "שפים ישראלים" או משהו דומה. לעניות דעתי, אין סיבה לא להכליל כל אדם שכתב ספר בישול בקטגוריה זו, אבל אם זו טעות, שחזר נא. זה קצת דומה להכללת אריאל שרון בקטגוריה:אנשי משטרת היישובים העבריים או קטגוריה:שרי הדתות בממשלות ישראל - זה לא כמו לומר ששרון שוטר, ואכן בגוף הערך לא כתוב "שוטר", ובפתיח לא כתוב "שר הדתות" (למעשה, זה אפילו לא מוזכר בכלל בערך, ובכל זאת העובדה שהחזיק את תיק הדתות למשך כמה דקות מספיקה כדי להצדיק הכללה בקטגוריה). בברכה - קיפודנחש 07:56, 24 בינואר 2014 (IST)
זאת נקודה מעניינת מאוד, קיפודנחש. אני מודה שדעתי הפוכה משלך, אבל אני חושב שראוי לדון על כך בפורום רחב יותר במזנון. גילגמש שיחה 10:15, 24 בינואר 2014 (IST)
גישה מעניינת אבל אני לא מסכים איתה. אפשר לפתוח קטגוריה (אם לא קיימת) לכותבי ספרים על אוכל או שם אחר לכל ה"מזונולוגים" למיניהם שאינם שפים. 10:55, 24 בינואר 2014 (IST) יונה בנדלאק (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום לך, לילה טוב(:

אם יהיה לך זמן לקרוא את משתמש:בן נחום/תובנות מהמפגש, אשמח לשמוע אם אתה מסכים באופן כללי עם ה"הנחות יסוד" שכתובות בו, ובכלל אם יש לך הערות לגבי התוכן ו/או הניסוח. בן נחום - שיחה 23:02, 29 בינואר 2014 (IST)
מעניין. רק שתי הערות, שתיהן קטנות (אולי אפילו קטנוניות):
  1. אם הבנתי נכון, המטרה היא למצוא דרכים לפתרון מחלוקות. אם אכן כך, כדאי לומר זאת במפורש ומראש, כדי למקד את הדיון. הגדרת מטרה רחבה מדי ("להפוך את ויקיפדיה למקור המידע האובייקטיבי והאמין ביותר") לא בהכרח משרתת את המטרה.
  2. הדבר היחיד שאולי מפוקפק היא הקביעה שיש אנשים שלדעתם אי התערבות במחלוקות היא "אזרחות טובה יותר". אין ספק שיש אנשים שמעדיפים להימנע ממעורבות במחלוקות, אבל אין סיבה לחשוב שהסיבה היא שלדעתם זו התנהגות "יותר נאה". לדעתי זו העדפה אישית מכובדת ולגיטימית, ואין לראות בחברים שמתרחקים ממחלוקות כאילו בכך הם מביעים ביקורת סמויה על אלו שלא נוהגים כך (ולדעתי גם לא צריך לחפש דרכים לערב אותם יותר - לא בטוח שנסיון כזה ייטיב עם אותם משתמשים או עם הדיון).
  3. ("הצעה", לא "הערה"): אם המטרה היא למצוא מנגנונים טובים יותר לפתרון מחלוקות (צריך כמובן להסכים מה פירוש "טובים יותר" בהקשר הזה, ואולי גם לשאלה הזו כדאי להקדיש הרהור או שניים), כדאי מאד לנסות לבדוק מנגנונים שנוסו בוויקיפדיות בשפות אחרות, עם רמת השתתפות דומה לשלנו. הסיבה שכדאי להסתכל על ויקיפדיות "דומות" היא שיש מנגנונים שיכולים לעבוד בצורה מוצלחת בוויקיפדיות קטנות אבל ייכשלו כשלון חרוץ מעבר לגודל מסוים, וכמובן גם ההפך.
בברכה - קיפודנחש 23:53, 29 בינואר 2014 (IST)

מיניזציה[עריכת קוד מקור]

היי קיפוד, לצורך שיפור המהירות של טעינת דפים בוויקיפדיה, החלטתי להעביר את הסקריפטים שכתבתי לפורמט שעבר מיניזציה ובכך להקטין משמעותית את גודל הסקריפט (לדוגמה: מדיה ויקי:סקריפטים/78.js, חיסכון של 2.5kb), ואילו הסקריפט המעוצב בתוספת תיעוד יהיו בדף משנה. אממה ששמתי לב שפונקציית האימפורט טוענת משום מה גם את דף המשנה ומשכך לא הרווחנו כלום. ידוע לך מה הסיבה לכך וכיצד ניתן לפתור זאת? ובכלל, מה דעתך על מיניזיישן כללי לסקריפטים נוספים? הֶיֶה שלום, קובי כרמל - שיחה28,000 קצרמרים בוויקיפדיה, להזכירך00:49, 30 בינואר 2014 (IST)

לא ברור לי למה הסקריפט המלא ("דף המשנה") נטען - יש לי חשש לחשד שאתה בעצם טוען אותו במפורש באיזה מקום אחר.
יש אפשרות שנדמה לי שהשתמשו בה בעבר בויקינגליש (כמדומני שהם כבר לא עושים זאת) - לפני די הרבה זמן דנתי בה עם ערן - ראה שיחת משתמש:ערן/ארכיון 45#gadgets-definition - שימוש ב-hidden. בסוף לא עשינו עם זה כלום, אבל אפשר לפעול.
באופן כללי, מדובר על שימוש קצת סטוי במנגנון הגאדג'טים: מנגנון זה מאפשר מינימיזציה אוטומטית בעזרת ה-resourceloader. הרעיון הוא להוסיף סעיף חדש (ונסתר) לדף הגאדג'טים, ולהגביל את הגאדג'טים הללו להרשאה לא קיימת (נניח hidden) באופן כזה, אף משתמש לא יראה את הגאדג'ט בדף ההעדפות, והגאדג'ט לא ייטען, אבל ה-resourceloader ייצור דף ממוזער שאפשר לטעון בעזרת פקודה ישירה. יש לכך עוד כמה יתרונות: למשל, אפשר כך להגדיר דף CSS ספציפי לסקריפט, והמנגנון יטען אותו בעזרת אותה פקודה יחידה (כמו כל גאדג'ט). דבר נחמד נוסף הוא שכאשר מוסיפים debug=true לשורת הכתובת, הסקריפט הלא-ממוזער נטען לטובת debugging. כמו כן, אפשר להפעיל לוגיקה - נניח לבדוק את שם הדף, או לחפש סלקטור ספציפי בדף ורק אז לטעון את הסקריפט הממוזער. בעזרת המנגנון הזה ניתן גם להחזיק "ספריות", כלומר קטעי קוד שמספר סקריפטים משתמשים בהם (יש עוד דרכים, אבל הדרך הזו נוחה, ומאפשרת למשל שימוש ב-()mw.loader.using).
ההסבר מסובך ומסורבל - אולי תרצה להציץ בדוגמה ממשית: העף מבט ב- https://test.wikipedia.org, וראה שם איך נטען pgnviewer.js: הצץ בgadgets-definition, וכן ב-common.js.
קיפודנחש 01:41, 30 בינואר 2014 (IST)
לגבי דף המשנה אני חושב שזה קרה משום שבתחילה השתמשתי בדף javascript (מדיה ויקי:סקריפטים/78/Debug.js), לאחר שעברתי לדף רגיל נעלמה הבעיה.
לגבי ה-resourceloader לפי מה שבדקתי נראה שהאופטימיזציה שהוא נותן לקוד היא 'פרימיטיבית'. כלומר, הסרת רווחים, טאבים, שבירות שורה וכו' אבל לא מבצעת אופטימיזציה 'חכמה' בקוד עצמו לסינטקס מקוצר יותר (? במקום if, ‏ !0 במקום true וכדו'). בדקתי לדוגמה את מדיה ויקי:Common.js/pgn.js אחרי אופטימיזציה 'חכמה' וההבדל הוא 13 ק"ב (תוצאה דומה התקבלה גם ב-מדיה ויקי:Gadget-Checkty.js ).
ב-HotCat שטוען קוד מפלצתי בגודלו ההבדל עומד על 60 (!) ק"ב. אני חושב שבסקריפטים מובנים כדוגמת אלו ניתן לבצע מיניזציה ישירה ולחסוך טונות של בייטים מיותרים.
לגבי ספריה גלובאלית, חשבתי פעם ליצור דבר שכזה לפונקציות רב שימושיות (כמו שליחת בקשה ל-api וכדו') שיחסוך המון קוד כפול ומיותר.
בכללי אני חושש להתעסק עם resourceloader מאחר ואני לא ממש בקיא בנבכיו. בכל מקרה ודאי שיש כאן הרבה עבודת אופטימיזציה. קובי כרמל - שיחה28,000 קצרמרים בוויקיפדיה, להזכירך04:14, 30 בינואר 2014 (IST)
  • כיווץ קוד צריך לשרת מטרה של חסכון בתעבורת רשת, אבל כנראה שירידה לרמת ה? במקום if לא מספיק חשובה. אפשר לקרוא קצת על המינימזציה בmw:ResourceLoader/Features#JavaScriptMinifier (יש גם שיקול של רווחת הCPU של השרת). לטעמי משיקולי ROI חבל להתעסק עם מזעור ידני - זמן המתכנת שנדרש לכיווץ/למצוא את הלא מכווץ ולהשתמש בו בדיבוג/שימוש בכלים שונים ע"י מתכנתים שונים לטעמי גדול יותר מהרווח. עדיף לנצל יכולות כיווץ של השרת (ResourceLoader) באמצעות העברה גדג'אטים מוחבאים.
  • המינימזציה לא כל כך רלוונטית אם שומרים בcache את הJS. לאחרונה נעשה שינוי שJSים שנטענים דרך טוען המשאבים נשמרים בlocalStorage (פרטים - הכוונה היא בעיקר למייל הקודם של Ori וקצת לתגובה) שזה קצת מעצבן בdebugging.
  • אפשר לנצל שליטה על הcache עפ"י הפרמטרים בmw:Manual:Parameters_to_index.php#Raw כדי ליעל תעבורת רשת (בקוד הטעינה של סקריפטים)
ערן - שיחה 07:43, 30 בינואר 2014 (IST)
הדוגמה של משפט תנאי היא רק בודדת מתוך רבות. בגאדג'ט הוט-קט זה חיסכון של יותר מ-50% תעבורה (55 ק"ב לאחר כיווץ ו-114 לפני). הכיווץ מתבצע באמצעות כלים ייעודיים ואת הקובץ המקורי ניתן תמיד לשמור בדף משנה, לדוגמה, כך שאין כאן טרחה גדולה. קובי כרמל - שיחה28,000 קצרמרים בוויקיפדיה, להזכירך10:57, 30 בינואר 2014 (IST)
ברמה מערכתית, כיווץ שלא מתבצע אוטומטית על השרת אינו טוב. כל תיקון בג ותוספת פיצ'ר לכל סקריפט שהוא מצריכה שלב ידני נוסף שיבוצע על ידי התכנת (ומה יקרה כששני תכנתים מפעילים גרסאות שונות של המכווץ?), מרחב הטעויות האפשריות גדל באופן משמעותי, מאבדים את היכולת לדיבגינג פשוט בעזרת debug=true, ועוד. אם לדעתך הכיווץ שמופעל היום ב-resourceloader לוקה בחסר, כדאי אולי להציע למפתחי ה-RL לבחון את ספריית הכיווץ הטובה יותר.
הדוגמה שנתת של hot-cat לא רלוונטית: שים לב שהגאדג'ט הזה לא משתמש ב-RL, ולכן לא השווית את הכיווץ שלך לכיווץ של RL, אלא פשוט השווית גרסה מכווצת לגרסה לא מכווצת. יתכן שאפשר פשוט להוסיף לו שימוש ב-RL - לא ברור לי למה הוא לא משתמש בו היום (נדמה לי שבזמן כלשהו היו סקריפטים שנחשבו "לא תואמים ל-RL", אם כי מעולם לא ממש הבנתי מה עושה סקריפט ל"לא תואם"). קיפודנחש 15:35, 30 בינואר 2014 (IST)
אולי פשוט ננסה להוסיף לו RL ונראה מה קורה? קובי כרמל - שיחה28,000 קצרמרים בוויקיפדיה, להזכירך16:26, 30 בינואר 2014 (IST)
אתה לא צריך רשות ממני - אם יש לך זמן לעשות ניסוי עכשיו - תבורך (על הדרך, אפשר לבדוק גם גאדג'טים אחרים). אם אתה רוצה להתחיל לטפל בנושא, אפשר גם להציץ בכל מיני סקריפטים שנטענים "ידנית" ב-common.js, ולהעביר אותם אחד אחד (או בדבוקה) ל-RL. (כשמעבירים סקריפט ל-RL, הטעינה הידנית שלו היא דרך mw.loader.load( 'ext.gadget.GADGET-NAME');, כאשר GADGET-NAME הוא שם הגאדג'ט שהגדרת ב-gadgets-definition. אפשר לטעון בצורה זו סקריפטים, דפי CSS, ואפילו לארוז מספר סקריפטים ביחד. קיפודנחש 17:27, 30 בינואר 2014 (IST)

משהו טכני[עריכת קוד מקור]

היי קיפוד! בדף תרומות המשתמש, ישנה משבצת סימון שמאפשרת "הצגת עריכות שהן הגרסאות האחרונות בלבד". זה משמש את המשחזר האפשרי, יותר מאת המשתמש עצמו, שבוודאי היה מעדיף את הפונקציה ההפוכה: "הצגת עריכות שאינן הגרסאות האחרונות בלבד" כדי לאתר דפים ששונו אחר עריכתו, בלי צורך לעקוב אחריהם ברשימת המעקב. לדעתי זה יהיה מאד שימושי. נראה לך שזה מסובך ליצור דבר כזה?? ביקורת - שיחה 09:32, 31 בינואר 2014 (IST)

הוסף את
if ( mw.config.get( 'wgCanonicalSpecialPageName' ) == 'Contributions' )
mw.util.addPortletLink( 'p-cactions', '#', 'הסתר עריכות אחרונות' ).onclick = function() {
   $( 'span.mw-uctop' ).closest( 'li' ).toggle( false );
}
לדף ה-common.js שלך. אני מתנצל 1,000 פעמים שאני לא זוכר מי קיפודנחש כבר כתב עבורי את הקוד. חזרתישיחה 11:08, 31 בינואר 2014 (IST)
תודה רבה! ביקורת - שיחה 12:55, 31 בינואר 2014 (IST)
חזרתי, וקיפודנחש היקר, הוספתי וזה לא עובד משום מה. אולי אנחנו לא מדברים על אותו דבר? או שעשיתי טעות כלשהי?? ביקורת - שיחה 13:08, 31 בינואר 2014 (IST)
נ.ב. עכשיו אני רואה שגם הפונקציה הקיימת "הצגת עריכות שהן הגרסאות האחרונות בלבד", לא מגיבה. זה רק אצלי? ביקורת - שיחה 13:10, 31 בינואר 2014 (IST)
לא מבין בזה יותר מידי. ניקית Cache? יש לך בסוף פסיק מיותר לדעתי, ותפריד בין סקריפט 3. העתק שוב מכאן. חזרתישיחה 13:36, 31 בינואר 2014 (IST)
לא עובד. תודה בינתיים. ביקורת - שיחה 14:26, 31 בינואר 2014 (IST)
תחכה לקיפודנחש. חזרתישיחה 14:45, 31 בינואר 2014 (IST)
ביקורת: לדעתי מה שהוספת ל-common.js שלך כן עובד, פשוט לא צורף הסבר: שים לב שנוסף לך ב"תפריט הנסתר" (המשולש ההפוך מימין לתיבת החיפוש) סעיף חדש: 'הסתר עריכות אחרונות'. שים לב שאולי זה לא עושה בדיוק מה שהתכוונת: זה לא מסתיר את כל עריכותיך בכל הדפים בהם אתה העורך האחרון, אלא רק את העריכה האחרונה עצמה (כלומר זה לא מסתיר עריכות קודמות שלך באותו הדף). לגבי "הצגת עריכות שהן הגרסאות האחרונות בלבד" שכבר מופיע בתפריט המובנה: גם זה עובד - פשוט אחרי שמבצעים את הבחירה, יש ללחוץ שוב על "חיפוש".
שים גם לב להבדל עקרוני בין הכלי המובנה לסקריפט: הכלי המובנה חוזר לשרת ומבקש ממנו רשימה מסוננת, כך שאם ביקשת לראות 50 עריכות ב"תרומות", אחרי השימוש בכלי תראה "50 עריכות שהן האחרונות בדף" (אם יש כאלו). לעומת זאת הסקריפט פשוט מסתיר שורות בדף הנוכחי: באופן תאורטי, אם הדף מציג 50 עריכות שכולן "אחרונות" (יכול לפעמים לקרות, בייחוד אחרי שימוש בכלי כמו cat-a-lot), השימוש בסקריפט הזה פשוט ישאיר דף ריק. קיפודנחש 17:19, 31 בינואר 2014 (IST)
שבוע טוב. תודה. אכן כדבריך. הסיבה שלא שמתי לב, היא שמשום מה כשמעבירים את סמן העכבר על סימן החץ (המשולש ההפוך), הכיתוב "הסתר עריכות אחרונות" מופיע לשמאל, כלומר מעבר לגבולות המסך, אני רואה רק "ה... - זה לא נורא, אחרי ההסבר שלך, אבל לא מי יודע מה אסתטי. תודה גם על ההסבר המפורט. (לגבי "הצגת עריכות שהן הגרסאות האחרונות בלבד", אני בטיפשותי ריפרשתי במקום ללחוץ על 'חיפוש'...) ביקורת - שיחה 19:15, 1 בפברואר 2014 (IST)
עכשיו ראיתי את דבריך ל'חזרתי' ”זה די קל להסתיר את העריכות האחרונות, אבל זה לא ממש מועיל. מה שכנראה מעניין אותך זו רשימת הדפים בהם עורך אחר ערך אחריך. הסתרת עריכת אחרונות תשאיר את הדפים בהם שתי (או יותר משתי) העריכות האחרונות הן שלך. להסתיר את כל הדפים בהם אתה הוא העורך האחרון זה קצת יותר מסובך מהסתרת העריכות האחרונות. קיפודנחש 21:54, 17 במרץ 2013 (IST)”, ואכן זו בדיוק מטרתי, כנראה שונה משל 'חזרתי'. חבל. ביקורת - שיחה 19:19, 1 בפברואר 2014 (IST)
אותה מטרה: "האם אפשר להוסיף לשם אפשרות הפוכה - הצגת עריכות שאינן הגרסאות האחרונות בלבד?". קיפודנחש הבין וניסח את רצוני יותר טוב ממני: "מה שכנראה מעניין אותך זו רשימת הדפים בהם עורך אחר ערך אחריך". והוסיף: "להסתיר את כל הדפים בהם אתה הוא העורך האחרון זה קצת יותר מסובך מהסתרת העריכות האחרונות". הסתפקתי בפתרון הזה. חזרתישיחה 19:41, 1 בפברואר 2014 (IST)
תוכלו לנסות משהו חפוז שסרגתי - זה לא מאד בדוק, אבל במבט חטוף נראה שעובד:
if ( mw.config.get( 'wgCanonicalSpecialPageName' ) == 'Contributions' )
mw.util.addPortletLink( 'p-cactions', '#', 'הסתר עריכות אחרונות' ).onclick = function() {
    var titles = {}; 
    $( 'span.mw-uctop' )
        .siblings('a.mw-contributions-title')
        .each(function(i,item) {
            titles[$(item).text()] = true;
         }); 
    $('a').filter(function(){return titles[this.title]})
        .closest( 'li' )
        .toggle( false );
}
קיפודנחש 20:35, 1 בפברואר 2014 (IST)
תבורכנה ידיך המקלידות. חזרתישיחה 20:44, 1 בפברואר 2014 (IST)
עובד!!! יבורך מוחך העצום. וה"בוס" שלו - ליבך הרחב. ביקורת - שיחה 23:14, 1 בפברואר 2014 (IST)

כותרת פרטי דיווח[עריכת קוד מקור]

היי,

למה בחלק מהדיווחים בויקיפדיה: דיווח על טעויות אין כותרת משנה ל"פרטי דיווח" כך שאפשר יהיה לערוך את הטקסט מתוך הדף עצמו? גילגמש שיחה 07:26, 1 בפברואר 2014 (IST)

במקרים הללו אין דיווח בדף השיחה. בגדול זה קורה באחד משני מקרים: הראשון כאשר לוחצים על "דיווח טעות" מדף שאינו במרחב הראשי (כמו למשל מדף השיחה עצמו), והשני כאשר הסעיף בדף "דיווח" נוצר ידנית, ולא בעזרת הסקריפט. קיפודנחש 08:22, 1 בפברואר 2014 (IST)
האם אפשר להוסיף את הסקריפט גם לדפי שיחה? זה מאוד לא נח שאין אפשרות לערוך את זה מתוך הדיווחים עצמו? כמו כן, כיצד אפשר להוסיף כותרת כשזה נוצר ידנית? גילגמש שיחה 09:41, 1 בפברואר 2014 (IST)
כמו כן, עוד עניין, אם אני כבר מטריד אותך בעניינים טכניים. ראה בבקשה את השחזור האחרון שלי: [2]. האם יש אפשרות להוסיף בתפריט "משוב" בקשה לא לפנות למושאי הערכים? זאת לא הפעם הראשונה. אולי אם תהיה הערה כלשהי זה יפחית את מספר המשובים הלא רלוונטיים. גילגמש שיחה 09:44, 1 בפברואר 2014 (IST)
@Gilgamesh: בנושאי כלי המשוב, עדיף לדבר עם ערן. קיפודנחש 20:38, 1 בפברואר 2014 (IST)
ומה לגבי השאלה הראשונה? גילגמש שיחה 21:18, 1 בפברואר 2014 (IST)
כשממלאים משוב כבר מופיעה מתחתיו הערה "אין לכתוב פניות לנשוא הערך..." ערן - שיחה 22:10, 1 בפברואר 2014 (IST)
עוד הצעה לגבי דיווח על טעויות: מה דעתך להוסיף באופן אוטומטי לערך שיש דיווח על טעות בו {{בבדיקה}}? יש פה יתרונות לעומת חסרונות. מצד אחד, זה ימשוך עורכים מצד שני פעמים רבות יש דיווחים על ערכים אקטואליים (כמו אריאל שרון, שולמית אלוני) והתב' עשויה להיות בעייתית. אולי בדף שיחה? גילגמש שיחה 12:47, 2 בפברואר 2014 (IST)
לא נראה לי רעיון טוב. שינויים ממשיים בערך עצמו צריכים להתבצע על ידי עורכים שיודעים מה הם עושים. מי יהיה אחראי להסרת התבנית? יש עוד מספר סיבות שרעיון זה לא נראה לי רצוי. קיפודנחש 19:04, 2 בפברואר 2014 (IST)

היי, הכרחתי את טרבור למרג'ג את התיקון שלך לבאג, אשמח אם תוכל לבדוק. הוא די שונא את tipsy, ואם תוכל לתקן עוד כמה דברים הוא ישמח. אם זו אופציה, דבר. מתניה שיחה 00:52, 6 בפברואר 2014 (IST)

למה הוא שונא את טיפסי? הפונקציונליות די חיונית (ג'אההוסקריפט די עלוב במה שנוגע לטולטיפים), והקוד, אם אולי לא משהו מיוחד, גם לא נורא, ודי קצר. אם רוצים לזרוק את טיפסי, צריך משהו שיחליף אותו. נדמה לי שמשתמש:Yair Rand בוויקינגליש סרג משהו בשביל הכלי של reference tooltip. הקוד כאן: en:MediaWiki:Gadget-ReferenceTooltips.js. הכלי הזה מממש, פחות או יותר, את הפונקציונליות של tipsy (ועוד כמה דברים) אם יאיר מוכן ויכול לגזור מזה תחליף ל-tipsy, אולי זה הכיוון?
לפני די הרבה זמן כתבתי לעצמי שכתוב די עמוק של טיפסי: עיקר השינוי היה קשור בצורת הטיפול בטיימר, ובתור בונוס הוספתי את הפונקציונליות של שמירת הטולטיפ באוויר כל זמן שהעכבר על הטיפ עצמו. אם יש עניין, אולי אוכל לחפור ממעמקים את השכתוב הזה ולהגיש אותו לצוות.
הפונקציונליות העיקרית שחסרה בטיפסי זה אפשרות להגדיר שהטיפ יישאר כל זמן שהעכבר על הטיפ עצמו (ולאו דווקא על הקונטרול שגרם להופעת הטיפ), ואפשרות לבקש שמיקום הטיפ יהיה יחסי לסמן של העכבר במקום מיקום האלמנט שהפעיל אותו (מועיל בעיקר כשמגדירים טולטיפ לאלמנט גדול, למשל תמונה) החלק הראשון קיים בקוד העתיק שלי - השני לא, אבל זה לא צריך להיות נורא קשה להוסיף.
אם לדעתך יש נכונות מצד הצוות לקבל "tipsy 2.0" שישמור על תאימות לאחור אבל יוסיף את הפונקציונליות, let me know. קיפודנחש 01:33, 6 בפברואר 2014 (IST)
IRC לוג: (בדילוגים)
  • <TrevorParscal> i see a larger problem though - why the hell would tipsy set classname = 'tipsy' (yes, i see the comment, but that's crap!)
  • <TrevorParscal> this patch is OK
  • <TrevorParscal> but tipsy should be removing it's classes surgically, not wiping the whole class attribute clean
  • <matanya> yes, i agree it is weird, but i'm focusing on the my own itch
  • <TrevorParscal> then you don't need a silly className option
  • <TrevorParscal> sure, who is going to clean this up though? :(

שאלתי אותו על ההצעה שלך, והוא בגדול בעד. תדחוף איזה טלאי, ותראה מה תהיה התגובה, אני חושב. מתניה שיחה 01:40, 6 בפברואר 2014 (IST)

טוב, אם אצליח לגנוב קצת זמן בסופ"ש, אולי אביא tipsy עם "מתיחת פנים" - נראה מה הצוות חושב. (באותה הזדמנות שאוסישקין מת, הם גם ביקשו ממני טלאי לאיזה משהו עתיק שביקשתי לפני איזה שלוש שנים וקשור ב-imagemap. יש שינוי מדיניות לגבי ספיגת שינויי תוכנה מתורמים "קלים"?) קיפודנחש 01:45, 6 בפברואר 2014 (IST)
כל עוד זה תורם, זה מתקבל בברכה. אני מניח שאתה מכיר את git וgerrit וכל הworkflow. מתניה שיחה 01:47, 6 בפברואר 2014 (IST)
עוד מIRC:
  • TrevorParscal> matanya: um, have that guy email me or something, I have a few things I'm paying attention to in a hurry right now, but yes, I want to get the tipsy crap resolved
  • <James_F|Away> matanya: Also, please copy me too. :_)
אז תשלח בבקשה מייל לשלושתינו, אם לא אכפת לך. מתניה שיחה 01:50, 6 בפברואר 2014 (IST)
לגבי בדיקה: לא נראה שהקוד שרץ אצלנו כרגע מכיל את התיקון (הצצתי בדיבגר - זה הקוד המקורי), כך שאין לי אפשרות לבדוק. הבדיקה עצמה פשוטה מאד (אחרי שהחזרת את gravity לגאדג'ט...): טיפים בחצי או רבע המסך התחתון, מופיעים מעל המילה במקום מתחת. הבג גורם לכך שלמרות שהטיפ משתמש בעיצוב שונה מהדיפולטי (רחב יותר וכתב קטן יותר), המיקום מחושב תוך שימוש בסגנון הדיפולטי, כך שהפינה השמאלית העליונה היא למעלה מדי וימינה מדי, והבלון מרחף בשחקים ואינו ממורכז (אפשר למעשה לראות את הבעיה גם בטיפים בחצי המסך העליון - הם לא ממורכזים, אבל בחצי התחתון הבעיה בולטת הרבה יותר כי נוסף הריחוף). עם התיקון, הבלון אמור להיות ממורכז, ותחתיתו משיקה לאלמנט מלמעלה (כשהקישור בחצי המסך התחתון), או שתקרתו משיקה לאלמנט מלמטה בחצי העליון - כך או כך הוא אמור להיות ממורכז לפי האלמנט. קיפודנחש 02:00, 6 בפברואר 2014 (IST)
טוב, הדיפלוי הבא הוא בשני בצהריים אם אני זוכר נכון. אתה יכול להסיר את גרביטי בנתיים. מתניה שיחה 02:04, 6 בפברואר 2014 (IST)
@Matanya: בשעה טובה. בדקתי וזה עובד בדיוק לפי פרסומי היצרן. עכשיו צריך לטפל בבעיות הבאות של טיפסי:
  • נקיונות (למשל, הטינופת בשורה 104: מכריזים שוב על שני משתנים שכבר הוכרזו וקיבלו ערך שתי שורות למעלה)
  • טיפול נכון יותר בטיימר: במקום להשתמש ב-hoverState, אפשר וצריך להרוג את הטיימר
  • הוספת אופציות שמאפשרות להציג את הטיפ יחסית לעכבר במקום יחסית לאלמנט. חשוב כשהטיפ מצמד לאלמנט גדול, או כשהאלמנט הוא קישור שבאמצעו מופיעה שבירת שורה - העכבר יכול להיות על תחילת הקישור בצד שמאל, אבל בגלל שהקישור חווה שבירת שורה, מיקום האלמנט מחושב במקום אחר, והטיפ קופץ במקום לא צפוי
  • הוספת אופציה שמאפשרת להשאיר את הטיפ חי לא רק כשהעכבר על האלמנט שגרם ל-trigger, אלא גם כשהעכבר על הטיפ עצמו
  • תיקון הלוגיקה הדפוקה כשתוכן הטיפ הוא מחרוזת (היום אם תוכן הטיפ זו מחרוזת, הקוד מניח שהמחרוזת היא שם של אטריבוטה, ומנסה להציג את תוכן האטריבוטה. שימושי בערך ב-0% מהמקרים)
אפשר להוסיף את כל זה במחיר של בערך תריסר שורות (קצת רמאות - שני התיקונים הראשונים בעצם חוסכים קצת קוד, ושני התיקונים הבאים מנצלים את החיסכון כדי לממש פונקציונליות חדשה. האחרון די נייטרלי...
בברכה - קיפודנחש 22:29, 14 בפברואר 2014 (IST)
מצוין לגמרי, אני משוכנע שאני יכול לתקן את זה, אבל אני בטוח שאני מעדיף שאתה תעשה את זה :) מתניה שיחה 20:56, 15 בפברואר 2014 (IST)

היי,

אתה יכול לעדכן קצת בבקשה את ההוראות באופן הבא:

"בגמר הטיפול אנא סמנו את הדיווח כ"שגוי" לדיווח מוטעה, "טופל" לדיווח תקין שהביא לתיקון הטעות, "ללא תוכן" לדיווח חסר תוכן או "הצעה לשיפור" להצעה כללית לשיפור הערך. אשמח אם תוכל לעשות את זה עם הצבעים הרלוונטיים. אין לי מושג איך עושים את זה... כמו כן, פניתי גם לסדנה לעדכון הלוגו. אני רוצה לציין שאני נהנה מהמדור החדש. חשבתי בהתחלה שזה יהיה משעמם, אבל יש שם די הרבה עבודה ואני נהנה ממנה. גילגמש שיחה 08:45, 6 בפברואר 2014 (IST)

הוספתי משהו - תוכל לשנות כרצונך על ידי עריכת הדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות/פתיח. קיפודנחש 15:45, 6 בפברואר 2014 (IST)
זהו שאני רוצה שזה יהיה עם הצבעים. כמו כן, האם יש אפשרות להוסיף הודעת "תודה" אוטומטית לאנונמי שמדווח על טעות? אפשר להגדיר תנאי: משתמש אנונימי יקבל תבנית תודה עם הזמנת רישום, משתמש רשום שבחר לדווח בצורה זו יקבל הודעת תודה עם הסבר שמזמין אותו לתקן בעצמו. מה דעתך? גילגמש שיחה 19:37, 6 בפברואר 2014 (IST)
זה כבר דורש סקריפט נפרד. אפשר לכתוב סקריפט כזה, אבל זה נראה לי ברכה לבטלה - בסוף שני אנשים יתקינו אותו. לא כל כך קשה לבצע את הפעולות הללו ידנית, ולמען האמת גם אין לי כרגע מספיק זמן לעשות זאת, אפילו אם נסכים שזה משתלם... בברכה - קיפודנחש 19:55, 6 בפברואר 2014 (IST)
סקריפט אפשר לבקש ממישהו אחר לכתוב. האם הרעיון עצמו נראה לך מועיל? גילגמש שיחה 20:03, 6 בפברואר 2014 (IST)
כמה משתמשים יתקינו סקריפט כזה? כמה עבודה זה יחסוך להם מול הודיה ידנית (עדכנתי את "הנחיות למטפלים בדיווחים" והוספתי סעיף שמזכיר להודות למדווח). לדעתי המאמץ בכתיבה ותחזוקה של סקריפט כזה עולה על המאמץ שייחסך. קיפודנחש 21:22, 6 בפברואר 2014 (IST)
חשבתי על משהו אוטומטי. כמו שיש מסנן השחתות, שמודיע באופן אוטומטי על דבר מה, כך תשלח הודעה אוטומטית על ידי בוט לאדם שלוחץ על דיווח על טעויות בלי שיהיה צורך להתקין סקריפט אצל משתמש ספציפי. גילגמש שיחה 22:02, 6 בפברואר 2014 (IST)
את זה אפשר לבקש מערן - הכלי האוטומטי המתאים ביותר לכך הוא אותו סקריפט עצמו שרושם את הדיווח... עם זאת, כלי אוטומטי כזה לא יבחין בין דיווחי זבל (וכבר היו לנו כמה כאלה) ודיווחים טובים, ויודה על כולם באופן שווה. בנוסף, לקבלת "תודה" מכלי אוטומטי יש פחות ערך מאשר מעורך אנושי.
זו בסך הכל דעתי, לא חלילה "איסור" לעשות דבר זאת. בגדול, אין לי התנגדות, אבל גם לא את הזמן הנחוץ לעשות זאת בעצמי. קיפודנחש 22:15, 6 בפברואר 2014 (IST)
הפנתי כבר את ערן לשיחה זו. לגבי הודעה שגויה - אתה צודק כמובן. שחזרתי כבר כמה השחתות במדור, אבל אין דבר. לדעתי זה שווה את הנסיון. אולי כדאי לעשות את זה גם למשוב. משהו כמו "תודה על המשוב בוויקיפדיה". אם כי במשובים כותבים לא מעט זבל. גילגמש שיחה 22:17, 6 בפברואר 2014 (IST)
אני גם חושב שהודעה אישית נעימה ורלוונטית יותר. ערן - שיחה 23:47, 6 בפברואר 2014 (IST)
טוב, אז אנסח תבנית מתאימה, אחרי שיעצבו לוגו למדור. גילגמש שיחה 06:26, 7 בפברואר 2014 (IST)

ביטול "הפעל עריכת פסקאות"[עריכת קוד מקור]

עובד, תודה רבה! לילה טוב. המתנהלאיטושיחהאופניים, זה האוטו שלי 00:09, 10 בפברואר 2014 (IST)

מיקום לינק לדיווח על טעות לרשום[עריכת קוד מקור]

היי קיפודנחש,

האם אתה יכול להזיז את הקישור לדיווח על טעות גם לרשומים ליד חלונית החיפוש? יש הרבה מאוד ויקיפדים רשומים שבקושי עורכים פה ומבחינה זו לא שונים בהרבה מאנונימים. חבל לפספס את הדיווח שלהם. גילגמש שיחה 07:28, 10 בפברואר 2014 (IST)

צילום מסך

היי,

עוד דבר (וסלח לי שאני משגע אותך, פשוט המדור בתהליך הרצה אז כל הזמן צצים דברים חדשים) - אני רוצה לשפר את הארכוב בדף השיחה. נכון לעכשיו מה שמאורכב בדף שיחה זה רק הדיווח עצמו והמענה (אם ניתן כזה) לדיווח. פעמים רבות, במיוחד בדיווחים שגויים, אין מענה, אלא הדיווח רק מסומן כשגוי. האם יש אפשרות להוסיף תבנית אוטומטית בדף שיחה עם סמל רלוונטי (כמו למשל {{בוצע}}) לדיווחים לפי הסימון במדור.

למשל: אם הדיווח סומן כ"טופל" יהיה רישום בדף שיחה עם סימן וי (כמו בתב' בוצע) אם סומן "שגוי" אז יהיה איקס בדף שיחה עם הסבר קצר "דיווח שגוי".

שינוי המיקום של הלינק הוסיף הרבה מאוד דיווחים (נראה שהקצב הוא לפחות כפול לעומת שני החודשים הראשונים) ויהיה מצוין אם אפשר יהיה לתעד גם את מסקנות הדיווח בדף השיחה. במיוחד שעכשיו הצעתי תבנית תודה (ראה בויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים#תבנית תודה על דיווח על טעות) ויהיה שם קישור לדף שיחת הערך שמזמין את המדווח לעקוב אחרי הדיווח שלו. כך ידע אם טעה או לא. גילגמש שיחה 11:01, 10 בפברואר 2014 (IST)

סלח לי שאני מנדנד, אבל מזכיר לך. הודעתי גם לערן. גילגמש שיחה 06:22, 14 בפברואר 2014 (IST)

לא ברור לי עד כמה האוטומציה באמת חוסכת, נחוצה או רצויה. לדעתי נכון יותר לאמן את האנשים שמטפלים בדיווחים לקיים את הקשר / הודיה למדווחים ידנית, ולא להתרכז יותר מדי במאמץ לחסוך עוד שניים שלושה קליקים. הרבה יותר משמעותי יהיה למצוא דרכים למשוך יותר דיווחים. ערן: חשבתי שמה שיעזור עכשיו יותר מכל זה להנגיש את כלי ה"דיווח על טעות" לגולשים בממשק מובייל. אם יש לך רעיון, לדעתי זו ההשקעה שתביא לדיווידנד המרבי. אם לא, אולי אמצא קצת זמן לחטט ולנסות למצוא פתרון. כך או כך, לדעתי בזה צריך להתרכז עכשיו, ולאו דווקא באוטומציה של תגובות לדיווחים - בשביל זה אולי תוכל לעקוב אחרי המטפלים בדיווחים ולאלף אותם להודות למדווחים. קיפודנחש 08:13, 14 בפברואר 2014 (IST)
  • הוספה אוטומטית של בוצע - במעבר על דיווחים שגויים בדף דיווח על טעויות אני רואה שבדרך כלל בדיווחים שגויים מי שעונה לדיווח מציין לא רק שהדיווח שגוי אלא מסביר את נכונות המידע הקיים (למשל מג'דל שמס או סכיזופרניה). אני חושב שבשביל המדווח הרבה יותר נחמד לצפות בתגובה אנושית שמסבירה את הנכונות של המידע הקיים (ויותר קונסטורקטיבי - אם עשוייה להיות טעות במקור שעליו מסתמכים, ואז אפשר גם להמשיך את הדיון). ייתכן שתבנית אוטומטית תרדד את זה.
  • קישור לדף שיחת הערך - יש קישור מתבנית התודה, האם הכוונה היא להוסיף גם לדף הדיווחים?
  • ההנגשה לניידים זה רעיון טוב. אני חושב שלצורך זה נדרש שילוב של ורסיה שונה של הסקריפט בMediaWiki:Mobile.js (נראה לי שסקריפט המשוב למשל לא מופיע בניידים). הגרסה השונה צריכה כנראה לכתוב מחדש את הסקריפט (או לפחות הUI שלו) - בין היתר כיוון שבמובייל jquery-ui dialog לא נראה טוב. ערן - שיחה 09:33, 14 בפברואר 2014 (IST)
צריך טופס בסיסי ביותר - בוודאי בלי כל הפעמונים והמשרוקיות שיש בגרסה למחשבים. הבעיה הקשה ביותר היא איפה לשים את הקישורית "דיווח", אבל לדעתי זה שווה את זה - אנשים ניגשים לדפים יותר ויותר מהנייד, ולמעשה לא ניתן ממש לערוך, ודיווח על טעות זו פשרה מצוינת בין צרכנות מידע טהורה, ובין עריכה לא ממש אפשרית. קיפודנחש 09:43, 14 בפברואר 2014 (IST)
לגבי אוטומטציה של דיווח - קיבלתי. ראה בבקשה את בקשתי לגבי הזזת הקישור לרשומים בדומה לאנונימים. (כותרת אחת מעל). כמובן שהנגשת הדיווח לטלפונים סלולריים זה יהיה מצוין! גילגמש שיחה 19:21, 14 בפברואר 2014 (IST)
לא בטוח שהבנתי מה המיקום המבוקש. תוכל אולי ליצור צילומסך (לא ממונובוק!),ועליו תסמן את המיקום הרצוי, לדעתך, לקישורית? בברכה - קיפודנחש 19:38, 14 בפברואר 2014 (IST)
צילמתי עם שתי אופציות שחשבתי עליהן. פשוט כרגע זה חבוי ברשימת קישורים מימין. זה ממש לא אינטואיטיבי. זה צריך להיות במקום בולט - כמו לאנונימים. גילגמש שיחה 19:47, 14 בפברואר 2014 (IST)
הבעיה עם התפריטים האלו היא שהם כבר מאד צפופים עבור רשומים. הכנתי mock-up (כלומר קישורית שבעצם לא עושה כלום, אבל מאפשרת לראות איך המסך ייראה). תוסיף בבקשה למיוחד:הדף שלי/common.js את השורה הבאה, ואז נסה לשחק עם זה קצת (שוב, לא במונובוק...), לדוגמה, מה קורה במסכים יותר צרים (לא צריך לנסות לכווץ את המסך הפיזי, וגם לא בטוח שכיווץ כזה יביא לתוצאה המקווה... מספיק להצר את חלון הדפדפן עצמו כדי לראות מה קורה במסכים צרים יותר):
mw.util.addPortletLink('p-views', '#', 'דיווח על טעות', 'ca-wikibugs', null, null, '#ca-history');
אם מספיק חברים יסכימו שזו תוספת רצויה, יש מה לדבר. כמו כן, אם מישהו יכול להציע כותרת קצרה יותר מ"דיווח על טעות" בלי לפגוע בבהירות, כדאי לחשוב גם על זה - זה בהחלט יעזור עם מצוקת המקום בתפריט (דוגמה: "שגיאה?" "שגיאה בדף", "דיווח טעות". למרבה הצער לא הצלחתי לחשוב על ניסוח שלא פוגע בבהירות). בברכה - קיפודנחש 20:19, 14 בפברואר 2014 (IST)
העברתי ואני לא רואה שום דבר. איפה שמת את זה (בדקתי בוקטור)? גילגמש שיחה 20:24, 14 בפברואר 2014 (IST)
ג'אווהסקריפט זה לא שממית. אי אפשר לחתוך לו את הזנב ולצפות שימשיך לרוץ. תיקנתי את דף הסקריפטים שלך - אחרי רענון אתה אמור לראות את הקישורית, לפחות בדפים עם "גרסאות קודמות" (השורה מוסיפה את הקישורית מיד אחרי הקישורית של "גרסאות קודמות"). קיפודנחש 20:28, 14 בפברואר 2014 (IST)
כן ראיתי. זה נראה ממש טוב. אתה חושב ששינוי כזה דורש דיון במזנון? גילגמש שיחה 20:29, 14 בפברואר 2014 (IST)
לא בהכרח במזנון (למרות שבהחלט אפשר), אבל חובה לקבל חוות דעת נוספות מעוד אנשים: כל שינוי של הממשק הוא דבר מאד רגיש, ותמיד צצים כל מיני אנשים שמסבירים לנו שמה שהיה זה נפלא, וכל חידוש הוא לרעה. לפני שנוגעים בממשק חשוב לקבל תמיכה, או מהקהילה כולה או לפחות ממספר משמעותי של אנשים שעוסקים בכך. ערן: מה דעתך? קיפודנחש 22:34, 14 בפברואר 2014 (IST)
כדאי להעלות במזנון שינויים משמעותיים בממשק, אבל לא בטוח שזה שינוי משמעותי בממשק וכיוון שכבר היו דיונים לאחרונה בנוגע להנגשה של דיווח על טעות כנראה שגם אם זה יועלה במזנון זה לא יקבל כל כך תשומת לב. לדעתי זה רעיון טוב. ערן - שיחה 23:39, 16 בפברואר 2014 (IST)
אני גם לא חושב שזה שינוי משמעותי בממשק. אולי כדאי להוסיף אופציית הסתרה למי שלא מעוניין לראות את זה, זה יפתור את הבעיה. גילגמש שיחה 05:43, 17 בפברואר 2014 (IST)

דיווח על טעות בחלונית דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

שלום, קיפוד.

הכיתוב "זכרו כי ויקיפדיה היא ויקי, שאותה כל אחד יכול לערוך" אינו מובן למי שאינו כותב בוויקיפדיה. מומלץ להחליף אותו בכיתוב הבא: "זכרו כי ויקיפדיה היא אנציקלופדיה שכל אחד יכול לערוך". לטיפולך המסור כתמיד אודה, ליאור पॣ • כ"א באדר א' ה'תשע"ד • 18:53, 20 בפברואר 2014 (IST)

ערכתי ופישטתי. במקור המילה "ויקי" הייתה קישור לויקי, אבל ספק רב אם קישור כזה מטופס "דיווח על טעויות" דווקא, אכן מועיל. שיניתי את הניסוח ל"זכרו שכל אחד יכול לערוך כל דף בוויקיפדיה – אנו ממליצים שתנסו לתקן את הטעות בעצמכם ..." -יתכן שגם ההדגשה הזו לא מאד עוזרת, אבל לא רציתי להיות יותר מדי רדיקלי/ת. בב"ח - קיפודנחש 19:43, 20 בפברואר 2014 (IST)
באיחור אופנתי - תודה רבה! למה רוב החלונית הזו אינה מכילה דבר, בעצם? אם היה פחות רווח בין המלל שבראש החלונית לבין הכפתורים שבתחתיתה היה סיכוי גדול יותר שישימו לב לכפתורים. ליאור पॣ • ד' באדר ב' ה'תשע"ד • 00:30, 6 במרץ 2014 (IST)
🤷‍♀️. סבתא שלי אמרה לי שמה שלא שבור לא צריך לתקן... במקור, כנראה הכוונה הייתה שהחלונית לא תשנה את ממדיה כשבוחרים "דיווח לעורכים". בפועל גם כשלוחצים "דיווח לעורכים" נשאר מרווח לבן בתחתית הטופס. ערן ייבא את הקוד מוויקיפדיה בפולנית (ואחר כך ביצע שינויים רבים, למרבה הצער - במקור הכוונה הייתה תרגום "נקי", אבל משתמשים אצלנו לא אהבו את זרימת התהליך כפי שהוגדר בפולין, ודרשו שתוכן הדיווח והטיפול ישתקפו בדף השיחה של הערך, וערן ביצע שינויים בסקריפט כדי להיענות לדרישה). long story short - ממדי הטופס אצלנו נשארו בדיוק כפי שהגדירו הפולנים, ועד כה איש לא התלונן. קיפודנחש 00:53, 6 במרץ 2014 (IST)

ערך הבל שנמצא חצי שעה באוויר[עריכת קוד מקור]

מאחר ואמרתי שלא אעסוק בכך יותר ומאחר ואני הולך להעיר לך אז אכתוב זאת כאן: קראת בכלל את מה שכתבתי או שהגבת באופן אוטומטי? קישרתי כבר במשפט השני ל"דף המדיניות" כמו שקראת לו. וכעת באמת אעזוב זאת.:-) Shannen - שיחה 23:12, 25 בפברואר 2014 (IST)

@Shannen: לשאלתך: קראתי מה שכתבת, ולא הגבתי באופן אוטומטי. דף המדיניות אליו קישרת מדבר על מדיניות המחיקה, לא על המכניקה של בקשת מחיקה. יש שם גם פסקה קטנה שמסבירה איך משתמש שאינו מפעיל אמור לבקש מחיקת דף:

ניתן לבקש מחיקה של דפים לפי נוהל מחיקה מהירה בדף בקשות ממפעילים או באמצעות הצבת תבנית {{למחוק}} עליהם כשמדובר בטיוטה פרטית....

(יש המשך, אבל זה החלק הרלוונטי). רוב החברים מפרשים את "טיוטה פרטית" באופן קצת מרחיב: נהוג להשתמש בתבנית בדפים במרחב המשתמש של המבקש, או בדפים שנוצרו בטעות בהם המבקש הוא התורם היחיד (הדוגמה הקלאסית היא ההפניה שנשארת אחרי שהעברת ערך שיצרת בשם שגוי לשם הנכון - קרה לי יותר מפעם אחת). במקרים אחרים עדיף לבקש בוק:במ. קיפודנחש 00:45, 26 בפברואר 2014 (IST)

האם תסכים לקחת על עצמך?[עריכת קוד מקור]

שלום לך,
אם טרם הבחנת בכך, ראה את ההתייחסות אליך בדף השיחה של DMY. בתודה, Ldorfmanשיחה 02:16, 3 במרץ 2014 (IST)

ראיתי. אולי אבקש מדמי ללמד אותי, אבל זה לא יקרה בשבועות הקרובים - לא יהיה לי זמן בתקופה הקרובה. קיפודנחש 05:07, 3 במרץ 2014 (IST)
מתי שתוכל. תודה על הנכונות. Ldorfmanשיחה 01:52, 5 במרץ 2014 (IST)

שלחתי מייל[עריכת קוד מקור]

אשמח אם תענה לי בדף המשתמש שלי. תודה. --Yoavd - שיחה 08:43, 11 במרץ 2014 (IST)

אני בחו"ל[עריכת קוד מקור]

על כן לא אוכל להעתר לבקשתך בקשר לעדו, אני מקווה שמישהו אחר ייטול על עצמו את המשימה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 11:53, 18 במרץ 2014 (IST)

תב' כותב בשכר[עריכת קוד מקור]

היי,

אולי כדאי להוסיף גם למשתמש:מילה? ראה בדיון - הוא גם כתב בשכר ערך אחד לפחות. גילגמש שיחה 22:33, 20 במרץ 2014 (IST)

לדעתי כדאי. go ahead - אתה כמובן לא צריך רשות ממני... לדעתי כדאי לנסות לרכז בדף השיחה רשימת עורכים וערכים, כדי שנוכל לראות את היקף התופעה.
בינתיים ריכזו. ראה: שיחת ויקיפדיה:עריכה בתשלום/רשימת עורכים וערכים‎. גילגמש שיחה 11:29, 22 במרץ 2014 (IST)

עד שלא נתקלתי במקרה בשימוש של דוד שי בתבנית שיצר, כלל לא ידעתי עליה. האם תוכל להוסיף את התבנית השימושית לרשימת התבניות בבוקמרקלטים? Ldorfmanשיחה 14:43, 23 במרץ 2014 (IST)

הבוקמרקלט נוצר ומתוחזק על ידי משתמש:שמוליק. הנוהג הוא לבקש בדף שיחתו או בדף השיחה של "בוקמרקלטים". קיפודנחש 15:53, 23 במרץ 2014 (IST)
למדתי משהו. בינתיים שמוליק הוסיף את התבנית לבוקמרקלטים. בדקתי וזה עובד. הידד! Ldorfmanשיחה 01:33, 24 במרץ 2014 (IST)

היי קיפוד,

נראה לי דיברת באיזשהו מקום על עץ משפחה ואני תוהה אם תוכל להכין לי עץ כזה לפי [3]. גילגמש שיחה 10:08, 24 במרץ 2014 (IST)

גילגמש אם אתה רוצה לנסות לבד ראה תבנית:עץ משפחה ודוגמאות לעצים בקטגוריה:תבניות עצי משפחה. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:24, 24 במרץ 2014 (IST)
לא, תודה :) אני וטכנולוגיה ארורה לא הולכים ביחד. גילגמש שיחה 10:32, 24 במרץ 2014 (IST)
התבנית הזאת לא להיט בכלל. מעבר לזה שקשה לעצב בעזרתה, יש לה מגבלות מעצבנות כמו רוחב התא שתלוי ברוחב התאים שמעליו. שפם אדום - שיחה 13:22, 25 במרץ 2014 (IST)

cat-a-lot בויקיטקסט[עריכת קוד מקור]

שלום קיפודנחש. לפני כמה ימים ייבאתי את הגאדג'ט cat-a-lot לויקיטקסט והוא משום מה פועל רק חלקית: הקטגוריות הנבחרות לא מסומנות בצהוב ולא נרשמות ברשימה בדף משמאל. נודה לך אם תוכל להסתכל כאן ולראות אם אתה מבחין בבעיה (אני פונה אליך בתור מתרגם הגאדג'ט). בתודה, איתן96 (שיחה) כ"ד באדר ב' ה'תשע"ד • 15:05, 26 במרץ 2014 (IST)

צריך להעתיק גם את מדיה ויקי:Gadget-Cat-a-lot.css (בדיוק באותו השם ולאותו מקום). קיפודנחש 00:49, 27 במרץ 2014 (IST)
תודה רבה! פועל. איתן96 (שיחה) כ"ו באדר ב' ה'תשע"ד • 18:31, 27 במרץ 2014 (IST)

שלום קיפודנחש,
אני עובד בדף משתמש:ישרון/תבנית על תבנית שמטרתה ליצור טבלת סטטיסטיקה לכדורגלנים (דוגמה תוכל לראות כאן תיירי הנרי#סטטיסטיקות מועדונים). תוכל לראות שימוש בתבנית בארגז החול שלי. אדגיש שעדיין לא העליתי את הנושא בויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים ותכננתי פשוט לבוא לשם מוכן עם תבנית מדהימה שתשאיר את כולם פעורי פה.

החידוש העיקרי שהתבנית שלי מנסה להציע, מעבר לאחידות וקוד נוח יותר מהקוד לטבלאות, זה חישוב אוטומטי של הסיכומים השונים (סיכום עונתי, סיכום תקופה במועדון, סיכום קריירה), כך שבמידה וירצו לעדכן את הטבלה יעשו זאת במקום אחד (ולא 6), וכל החישובים השונים ייעשו אוטומטית. בקשה לגיטימית בעולמנו הדיגיטילי. מה גם שבני אנוש ניחנו בזכות לטעות והם מנצלים אותה הרבה בתבניות אלו.

רק שנתקלתי בבעיות, לדוגמה: הגודל של התבנית הלך ותפח (כיום 68K) למרות שהיא עדיין לא הגיעה לשמינית מהגודל הסופי אליו הייתה מגיעה אם הייתי ממשיך בדרכי הנוכחית. (בינתיים יצרתי 2 מועדונים שכל אחד מוגבל ל-21 עונות. יש כדורגלנים ששיחקו ב15 מועדונים בקריירה שלהם [שנמשכת לכל היותר 25-30 עונות] ויש אחרים (ריאן גיגס) ששיחקו 24 עונות באותה קבוצה.) בעיה נוספת היא שחקנים (כמו תיירי הנרי המוזכר) שחזרו לקבוצה שלהם לאחר שבילו בקבוצות אחרות. במקרה כזה סיכום הקדנציה השנייה צריך לכלול גם את הראשונה, מה שלא קורה עכשיו כמובן.

פניתי אל משתמש:ערן והוא המליץ לפנות אליך ולתייג אותו, וזה מה שעשיתי. כמו כן הוא הציע שימוש בLua.

אדגיש שגם התבנית שיצרתי עדיין לא מכילה את כל האפשרויות הנדרשות, והיא צריכה לכלול גם אופצייה לטור "בישולים" (כמו אצל תיירי הנרי) ואופציה להסרת מפעלים בחלק מהמועדונים (כמו גביע הליגה אצל דניס ברגקאמפ#סטטיסטיקות מועדונים) ובמידה ולא משתמשים במפעל כלשהו באף מועדון שהוא לא יופיע בטבלה כלל (כמו גביע הליגה שנעדר מתיירי הנרי). אספר גם שגם בוויקיפדיות מעבר לים בהן משתמשים בטבלאות כאלו, לא מצאתי שנעזרו בתבנית אלא יצרו טבלה פעם אחר פעם כמו שעשו בתקופת האבן.

תודה, ‏ישרוןשיחה 15:22, 31 במרץ 2014 (IDT)

צריך להגדיר את המשימה יותר במדויק. אודה על האמת, יצירת יחידה בלואה שמטרתה היחידה היא תבנית בערכים על כדורגלנים לא נראית לי משימה מספיק אטרקטיבית - הרבה עבודה (זמן מועט ליצור "אבטיפוס", והרבה עבודה להבריק ולצחצח עד שיעבוד כראוי) ותועלת מוגבלת. משימה מעניינת יותר היא ליצור כלי שיאפשר ליצור טבלאות באופן שתאים מסוימים בהן יחושבו אוטומטית לפי התוכן של תאים אחרים, וכאן מגיעים לשאלה איך מגדירים תכונה כזו באופן שתהיה נוחה מספיק לעורכים, גמישה מספיק לצרכים, וניתנת לביצוע במסגרת המגבלות של מה שניתן לעשות בקוד ויקי בצורה סבירה. אודה שעוד לא הצלחתי לחשוב על תחביר שיהיה גם חזק מספיק, גם פשוט מספיק וגם שימושי. אם אצליח לחשוב על משהו, אנסה. (על הדרך - משימה כזו נראית לי משהו קלאסי ל"האקאתון" - אין איזה אחד בעתיד הקרוב?). עד כה ועד כה, אשאל בוויקינגליש - אולי מישהו שם כבר חשב על בעיה דומה ואולי אפילו פתרון. קיפודנחש 07:42, 1 באפריל 2014 (IDT)
מבחינתי העניין של החישוב האוטומטי הוא המרכזי, ואני אוותר על התבנית למענו. אך אם תיצור אבטיפוס אולי אוכל לקחת חלק בהברקה ובצחצוח. מחכה לתוצאות הבדיקה שלך. ‏ישרוןשיחה 10:00, 1 באפריל 2014 (IDT)

גריסוולד נגד קונטיקט[עריכת קוד מקור]

אתה מאוד נחמד שמחקת את הערך, אבל השטות שפסק הדין מדבר על נישואים בין הגזעים נשארה בערכים שהערך הזה הפנה אליהם כמו הערך על לורנס נגד טקסס. דרך אגב, מה שכתבת שם בשיחה לא נכון, כי בשורה תחתונה זה פסק דין מאוד משמעותי במשפט החוקתי האמריקאי. חבל שאנשים בוויקיפדיה כאן לא רציניים וממחזרים שטויות. אלוהים יודעת בכמה ערכים עוד השטות הזו הייתה נדבקת אילולא היית מוחק אותה. המשימה עליך לתקן גם את הערכים שכבר הספיקה השטות להשתכפל בהם.

קודם כל, לא מחקתי את הערך, אלא בסך הכל ביקשתי את מחיקתו אחרי הדיווח שלך. מבחינה זו שימשתי לא יותר מ"מגפון" לדיווח שלך על הטעות. המשימה לתקן את הפגום בערכים אחרים אינה "שלי" יותר משהיא של כל אחד אחר. שנית, אולי לא התבטאתי בדיוק מספיק בדף השיחה: לא אמרתי שאין מקום לערך הזה, אמרתי שזה ערך שניתן לחיות גם בלעדיו. אלו שני דברים שונים מאד: מדי יום ביומו נכתבים בוויקיפדיה בעברית כ-30 ערכים חדשים. אפשר לומר די בבטחון שוויקיפדיה בעברית יכולה לחיות בלי 28 מהם - אין זה אומר שהם מיותרים, אלא שאם יהיה צורך למחוק אחד מהם (נניח כמו במקרה הזה, כלומר הערך שנוצר שגוי מן היסוד), הדבר לא יחייב יצירת ערך נכון. אין מניעה לכתוב ערך ראוי על פסק הדין, ואם הנושא מעניין אותך, את בהחלט מוזמנת לכתוב אותו, אם כאלמונית או כרשומה. הסיבה שלדעתי היה נכון למחוק היא בדיוק מה שכתבתי: אחרי הסרת ההבלים, מה שנשאר לא מספיק להצדיק ערך, אך אין בכך מניעה לכתוב ערך ראוי. ושלישית, אם מצאת טעויות נוספות בערכים שמתייחסים לפסק הדין, את יכולה לתקנם, או, אם לא נוח לך לערוך בוויקיפדיה, לדווח על טעות. קיפודנחש 07:33, 1 באפריל 2014 (IDT)
ננסח את זה בצורה פחות תוקפנית. אני לא רוצה לערוך בוויקיפדיה ולא אוהבת להיות כאן מחד, ומאידך חבל שערך על פסק הדין החשוב ביותר בשנים האחרונות בארצות הברית, פסק דין לורנס נגד טקסס]פ יישאר שגוי. קיפודנחש יקר, אנא השלם את המלאכה שאין בידי לעשות, אתר את האיזכורים השגויים ותקן אותם, לטובת קוראי הוויקיפדיה ולתפארת מדינת ישראל. 79.178.181.23 09:26, 1 באפריל 2014 (IDT)

לגבי האיש הראשון שהגיע לפסגת האוורסט גארפילד - שיחה 23:04, 2 באפריל 2014 (IDT)

טנזינג נורגיי או אדמונד הילרי - לי זה לא משנה. יש לי פת, אין לי פת - מאי לי נפקא מינה. קיפודנחש 23:33, 2 באפריל 2014 (IDT)
. הרגת אותי. ישר כוח, והמשך שבוע נפלא גארפילד - שיחה 08:43, 3 באפריל 2014 (IDT)

בעיות טכניות[עריכת קוד מקור]

שלום קיפוד, משום מה הלחצן של "תקציר" (ליד ה"שחזור") לא עובד אצלי. יש לך מושג למה? כמו כן, האם לא הייתה (או אולי עדיין קיימת) אפשרות של בדיקת זכות הצבעה בצד ימין בכל דף שיחה (לא רק שיחת משתמש)?

אני עובד בכרום. תודה, נרו יאירשיחה • ג' בניסן ה'תשע"ד • 15:17, 3 באפריל 2014 (IDT)

לגבי "תקציר": בדקתי ואצלי זה עובד. נסה לפרט יותר מה פירוש "לא עובד": לא רואים את הקישורית? לחיצה עליה לא מקפיצה את תיבת הטקסט? תיבת הטקסט קופצת אבל "אישור" לא עושה את העבודה? מה אתה מצפה שיקרה, ומה קורה בפועל? לגבי זכות הצבעה - משתמש:קובי כרמל נראה לי הכתובת המתאימה - הוא כתב את הסקריפט מחדש ומאפס, וכדאי להיוועץ בו. קיפודנחש 19:22, 4 באפריל 2014 (IDT)
שלום, הלחיצה לא גורמת שום דבר. אותו דבר גם לגבי חסימה, הגנה ומחיקה במשולש הקטן למעלה משמאל. אפנה לקובי. תודה, נרו יאירשיחה • ו' בניסן ה'תשע"ד • 00:26, 6 באפריל 2014 (IDT)
ואם אני כבר מנדנד, ראה גם אתשיחת משתמש:טבעת-זרם בסוף לגבי הבוקמרקלטים. זה קשור אליך? תודה רבה, נרו יאירשיחה • ו' בניסן ה'תשע"ד • 17:06, 6 באפריל 2014 (IDT)
זה נשמע כמו בעיה של תוסף כזה או אחר לדפדפן. בדוק נא אם מותקן בדפדפן שלך משהו כמו "חוסם פופאפים", ואם כן, בטל את פעולתו בוויקיפדיה בעברית, או השתמש בדפדפן אחר, ללא התוסף. לגבי הבוקמרקלטים והבוט - לא קשור אלי. קיפודנחש 21:00, 6 באפריל 2014 (IDT)
צדקת. תודה רבה! נרו יאירשיחה • ז' בניסן ה'תשע"ד • 11:10, 7 באפריל 2014 (IDT)

הגיה אנגלית ואמריקאית[עריכת קוד מקור]

כדי לא להאריך עוד באוף טופיק בדף ההצבעה ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:אוניברסיטת נוטרה דאם אני מגיב כאן.

ידיעותי בנושא לא נובעות מוויקיפדיה האנגלית. הבאתי אותה כראיה פשוט כי זה מקור זמין.

  • את הגיית Tomato אפשר לקרוא ולשמוע במילוני אוקספורד, באנגלית הבריטית כאן ובאמריקאית כאן.
  • Potato מופיע כאן וכאן בהתאמה. המבטא מעט שונה, אבל בשני המקרים התעתיק הוא פוטייטו.

ודאי שיש בארצות הברית גם דוברי אנגלית במבטא בריטי (אני מכיר כמה באופן אישי) אבל הם יצהירו בגאווה על מבטאם הלא מקומי. וכן להיפך.

אם יש לך ראיות אחרות אשמח לראות אותן. אחרת אבקשך לחזור בך מהתגובה המעט תוקפנית אלי בדף ההצבעה. צחקשוח (Laugh Tough) - שיחה 23:56, 3 באפריל 2014 (IDT)

רשימת ההחלפות[עריכת קוד מקור]

זו רשימה ולא הבוט עצמו, לא? חזרתישיחה 13:42, 5 באפריל 2014 (IDT)

לא. גם הבוט וגם צ'קטי קוראים את הדף הזה ומשתמשים בתכנו כדי לבצע את ההחלפות, כך שאפשא לומר שזה הבוט עצמו. קיפודנחש 16:45, 5 באפריל 2014 (IDT)
אז אי אפשר להציג כראוי את 633? נדמה לי שבין העריכה שלי לשחזור שלך בדקתי ע"י כפתור "בדיקה" בערך כלשהו שההחלפה כן מתבצעת כשרשום בטבלה כפי שערכתי. חזרתישיחה 17:00, 5 באפריל 2014 (IDT)
לא סביר. אולי מה שהיה בערך זה מש ששמת בוק:רה ולא תו כיווניות אמתי. קיפודנחש 17:21, 5 באפריל 2014 (IDT)
למיטב זיכרוני, לאחר שערכתי את הרשימה לחצתי בערך כלשהו על הקישור (לא הצלמית) "תו כיווניות" ועל "בדיקה", ובוצעה החלפה. אבל יש סיכוי שאני טועה. איך אפשר לבדוק? אפשר להחזיר לדקה-שתיים את העריכה? נזק לא ייגרם. חזרתישיחה 17:34, 5 באפריל 2014 (IDT)
אם נורא חשוב לך לדעת, בדוק (אל תשכח לבצע רענון עמוק בעזרת Ctrl+Shit+Delete כדי לוודא שהסקריפט אכן טוען את הדף המעודכן). אם אתה עושה זאת, בלי קשר לתוצאות הבדיקה, אנא החזר את הדף למצבו הנוכחי. קיפודנחש 17:43, 5 באפריל 2014 (IDT)
100%, אעשה באחד הימים הקרובים, מאוחר בלילה. חזרתישיחה 17:49, 5 באפריל 2014 (IDT)