שיחת משתמש:קיפודנחש/ארכיון 28, כרגיל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית



ארכיון 30 - כמעט כל 2022
ארכיון 29 - ראשוני תאום!
ארכיון 28 - כרגיל
ארכיון 27 - מה זה היה לי
ארכיון 26 - כל שנה בסתיו
ארכיון 25
ארכיון 24
ארכיון 23 - מלאו אסמינו
ארכיון 22 כי הגיע יום
ארכיון 21 בנבלישם
ארכיון 20 - בדמי ימיו
ארכיון 19 - מהומות באיצטדיון
ארכיון 18
ארכיון 17 - מה לעשות
ארכיון 16 - ארכנגל
ארכיון 15 - ארכיטיפ
ארכיון 14 - ארכידוכס
ארכיון 13 - סתם ארכיון
ארכיון 12 - ארחיני בהיכלך
ארכיון 11 - ארכי שבעולם
ארכיון 10 - ארך אפיים
ארכיון 9 - ארכיאולוגיה
ארכיון 8 - ארכיפלג גולג
ארכיון 7 - ארצ'י בנקר
ארכיון 6 - הארכיבר המבורבר
ארכיון 5 - ארכיטקטורה
ארכיון 4 - ארכי-ליסטים
ארכיון 3 - ארכיבישוף
ארכיון 2 - ארחי-פרחי
ארכיון 1 - ארכימדס

ההודעה האחרונה בדף השיחה של קיפודנחש/ארכיון 28, כרגיל התקבלה מאת קיפודנחש בתאריך 24/8/2022 בשעה 02:54:49.
218,740

דף זה מאורכב (קצת לפני או קצת אחרי שמשקלו 200 קילו) על ידי העברה ולא ב"העתק הדבק". כתוצאה מכך מאורכבות לפעמים גם שיחות "צעירות". אם ברצונכם להמשיך שיחה שאורכבה, אנא צרפו קישור לחלק השיחה שאורכב, והמשיכו כאן.


דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


למה דף שיחה נדחף לשם? אמורים להיות רק ערכים. יכול לחכות לסיום החופשה. בורה בורה - שיחה 18:41, 31 בינואר 2020 (IST)

דמו לשחמציג[עריכת קוד מקור]

עדכנתי את קובץ mw:User:Yoavd/common.js שלי אך זה עדיין לא פועל. חופשת ויקי נעימה! --‏Yoavd‏ • שיחה 07:06, 6 בפברואר 2020 (IST)

קשה לי להבין למה. השאלה היחידה שיש לי היא: אתה בטוח? האם הכפתורים והסימונים לא עובדים בדף mw:User:קיפודנחש/test? האם אתה רואה את הלוח עצמו? ליתר ביטחון בדקתי כאלמוני (לא דרך mw:Special:MyPage/common.js, אלא על ידי "העתק/הדבק של השורה שמופיעה בדף לקונסול ג'אווהסקריפט, כלומר F12 => קונסול), וכאלמוני, הכל עובד. קיפודנחש 19:10, 6 בפברואר 2020 (IST)
אני רואה את הלוח וכל הכפתורים. אבל כעת הכל עובד תקין. אין לי מושג מה היתה הבעיה. --‏Yoavd‏ • שיחה 21:18, 6 בפברואר 2020 (IST)
הבה לא נתעמק במופלא... השאלה המקורית הייתה האם אנחנו רוצים "סימון" של המהלך הקודם בצורה כלשהי, ואם כן, אילו משתי הצורות (או שתיהן גם יחד) נראית לך עדיפה. קיפודנחש 21:29, 6 בפברואר 2020 (IST)

(בגיחה הבאה שלך אשמח אם תענה על מה ששאלתי את ערן בדף שיחתו. תודה) דגש חזק - שיחה 21:42, 6 בפברואר 2020 (IST)

אני בהחלט מעדיף ללא הסימון של החץ הירוק, או כל סימון אחר. גם שחקן מתחיל, אם ילחץ על החילזון, יראה את המסעים זזים בקצב כה איטי שלא יתקשה לזכור איזה כלי זז מאיפה ולאן. לכל היותר, אם ישכח, ילחץ על החץ שמאלה ויראה את המסע חוזר אחורה. בנוסף בצד ימין כתובים כל המסעים, כל שעל המתבונן לעשות הוא לקרוא את המסע האחרון אם יש לו ספק. כדאי להפנות את השאלה גם ל-Avi rosenthal שהוא שחמטאי מצוין, וגם לנעם דובב שתורם רבות לערכי שחמט. --‏Yoavd‏ • שיחה 09:17, 7 בפברואר 2020 (IST)
אכן, כשמציגים את המשחק לינארית, בין אם אוטומטית ובין אם על ידי לחיצה חוזרת על "המסע הבא", התועלת בחץ מוגבלת. לעומת זאת, כאשר בוחרים מסע מרשימת המסעים, מצאתי שהמידע הוויזואלי ("איך הגענו עד הלום" - לפחות המסע האחרון) כן מועיל. אל תבין אותי לא נכון - אין כאן ניסיון לשכנע, אלא לדון. אפשר לומר שהסיבה שהוספתי את החץ היא מה שהפרוידיאנים מכנים קנאת פין - ראיתי שיש אתרי שחמט שמציגים חץ כזה, והתחלתי למעשה מהרהור בעלמא, משהו כמו "מעניין. בואי נחשוב איך אפשר לממש", וכשמצאתי דרך שפויה (שפויה: פחות מ-100 שורות קוד, רצוי פחות מ-50...), שאלתי את הבחור שעובד על ההרחבה שלטובתה בניתי את הדמו, ותגובתו הראשונה להצעה נשמעה מתלהבת (למעשה טרם קיבלתי ממנו משוב על התוצאה). בכל מקרה אם עושים משהו כזה, נוסיף גם פרמטר בתבנית אם להציג או לא, אבל כמובן, אם זה (כמעט) אף פעם אף פעם לא מועיל, אפשר לוותר על הטורח. לקינוח, אציין מה שנראה מובן מאליו, אבל שווה להזכיר: יש כמובן שליטה מלאה על העיצוב של החץ - אם זה עדיף, אפשר להציג חץ יותר בולט או יותר עדין, יותר דק או יותר עבה, עם או בלי "קו מתאר" (outline), עם "ראש חץ" בעיצוב שרוצים, בצהוב או ורוד, אפילו עם גרדיאנט צבע - למשל טורקיז כמעט שקוף בקצה הזנב, צהוב חלמון מלא בקצה השפיץ, ומעבר בהדרגה מכאן לשם, כך שאם חלק מההסתייגות נובע מכך שהחץ בולט מדי, את זה אפשר לתקן (ולמרות שזה נשמע "הינדוס יתר" (Overengineering), אציין שגם זה יכול להיות פרמטר לתבנית...).
מה לגבי סימון משבצת המוצא והכלי האחרון שצעד? (בדוגמה - הילה ירקרקה לכלי, ונופך ירקרק למשבצת, אך כמובן שאפשר לסמן בהרבה דרכים אחרות). כפי שציינתי, בדמו מימשתי שתי הדרכים שונות לסימון "המסע האחרון", כדי שניתן יהיה להתרשם, אבל בפועל כמובן שרצוי רק אחת או אף אחת מהן - שתיהן ביחד לא סביר, מחוץ לדמו. (תוספת: החמצתי את "או כל סימון אחר", ושאלתי שאלה מיותרת) קיפודנחש 18:24, 7 בפברואר 2020 (IST)
מעניין...אנא הפנה אותי לאתר אחר שבו ראית סימונים של המסע עם משבצת המוצא או היעד...אני לא זוכר שראיתי באיזה שהוא מקום דבר כזה. במחשבה נוספת אני חושב שאני לא האדם שמתאים לשאול אותו את השאלה הזו. במשך למעלה מ-55 השנים האחרונות אני קורא ספרות שחמטאית ומשחק באתרים אלו ואחרים, וכמו שבוודאי גם אבי רוזנטל יכתוב, החל מרמה די בסיסית אתה בלאו הכי רואה את העמדה בראש והלוח האמיתי או הוירטאולי רק מקל עליך את המלאכה. צריך לשאול את השאלה דווקא אנשים שאין להם רקע חזק בשחמט, אלא מהווים "קורא מתעניין" - נראה לי שהפידבק שלהם יותר חשוב, זו לפחות דעתי... בכל מקרה כל הכבוד על המחשבה היצירתית ועל המשך ההשקעה בפיתוח השחמציג. --‏Yoavd‏ • שיחה 23:39, 7 בפברואר 2020 (IST)
סימון מוצא ויעד על ידי צביעת משבצות: https://lichess.org . לא התעמקתי, אבל נדמלי שבאתר הזה, כשמסתכלים על משחק (אולי לא כל המשחקים, אבל יש כמה שכן), אפשר לבקש גם "ניתוח מחשב", והם משתמשים בחץ כדי לסמן את המלצת המחשב לצעד הבא. במילים אחרות, המשבצות מסמנות את הצעד שהביא לעמדה הנוכחית, והחץ צעד שיוביל לעמדה הבאה. האמת, לא ראיתי עוד אתר שהשתמש בצביעת המשבצות כדי לסמן את המהלך, אבל זה לא אומר שאין. (הם גם עושים דבר מה יוצא דופן בהצרחה: אתרים אחרים שראיתי (וחיקיתי), מספקים בהצרחה לסמן את תנועת המלך. כיוון שהמלך נע שתי משבצות אך ורק בהצרחה, אין צורך ממשי לסמן גם את תנועת הצריח. lichess בהצרחה לא מסמנים את מוצא ויעד המשבצת של המלך, כפי שאפשר לצפות, ובמקום זה מסמנים את מוצא המלך ומוצא הצריח). לא ממש חפרתי באתר הזה, אבל במבט שטחי הוא נראה מאד נחמד ופונקציונלי. לגבי רמת הקורא: זו גם דעתי. אפשר לנחש שאנשים שמתעסקים בשחמט ברמה שלך, לא באים דווקא לוויקיפדיה כדי להסתכל על משחקים, אלא לאתרים "מקצועיים", ועבורכם גם השחמציג לא משנה הרבה - מספיק להסתכל על ה-PGN. כך שכמו שאמרת, כנראה כדאי לבדוק עם קורא או קוראים עבורם שחמט זה עניין, אבל לא ברמה של משחק עיוור. קיפודנחש 00:54, 8 בפברואר 2020 (IST)
תודה על ההפניה! אתר חביב עם אפשרויות תרגול מענינות. --‏Yoavd‏ • שיחה 07:29, 8 בפברואר 2020 (IST)
קיפוד, אי אפשר לשחק בזה? רק לצפות?--סוס פוני - שיחה 15:09, 13 בפברואר 2020 (IST)
סוס פוני אם אתה מתכוון להרחבת שחמציג אז לא ניתן לשחק בזה כיע אין מנוע לביצוע המהלכים אלא מדובר על הרחבה לצורך תצוגות משחקים בויקיפדיה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 14:32, 17 בפברואר 2020 (IST)

לידיעתך. אני כבר פחות בטוח בצדקת הדרך אחרי שקראתי מה שיש לאקדמיה בנושא. Uziel302 - שיחה 19:04, 19 בפברואר 2020 (IST)

Uziel302, צחי: גם וגם. חזרתישיחה 13:22, 6 באפריל 2020 (IDT)

אום חשיבה[עריכת קוד מקור]

ההערה שלך בתקציר העריכה על "החיילות החמודות" מיותרת ואף פוגענית. אודה לך אם תמחוק את זה. החיילות אינן קישוט או חפץ חמוד; הן בנות אדם בתפקיד צבאי. למילה "חמודות" אין מקום כאן. סיון ל - שיחה 08:45, 6 במרץ 2020 (IST)

שלום. אין באפשרותי לשנות תקציר עריכה - אם זה חשוב לך, עלייך לבקש בוק:במ. אמנם, למיטב ידיעתי גם מפעילים לא יכולים "לתקן" תקצירי עריכה, אבל הם יכולים להסתיר אותם. האמירה שהתקציר "פוגעני" מגוחכת. רוב החיילות החמודות ההן (כמה מהן ידידותי הטובות) הן היום כבר סבתות, ואופתע לפגוש אחת מהן שתראה בתקציר העריכה הזה "פוגעני". פה ושם כתבתי בוויקיפדיה דברים "פוגעניים" בהרבה, שעדיין לא ראויים למחיקות והסתרות. בברכה - קיפודנחש 17:34, 6 במרץ 2020 (IST)
איך הסתבכת... מה פתאום חמודות?!... בנות וחיילות הן לא חמודות בפקודה. אסור להגיד את זה. טוב שאני עייף, אחרת הייתי נופל על הרצפה מצחוקים חה-חה-חה... (בקול מפחיד-משהו). ירונש שיחה 04:47, 7 במרץ 2020 (IST)
אני מסכים עם הערתה של סיון ל - המילה "החמודות" מיותרת (ראו הלכה ואין מורין כן). דוד שי - שיחה 05:39, 7 במרץ 2020 (IST)

דוד, סיון לא אמרה שההערה מיותרת (תוספת: טל"ח. היא כן אמרה זאת. אם זה היה כל מה שאמרה, לא הייתה לי בעיה עם הדברים, פרט לקוצר ידי להיענות לבקשה לעריכת תקציר עריכה. החלק עליו מחיתי היה "פוגעני"). היא אפילו לא אמרה שההערה סרת טעם - לא הייתי מוחה לו כך אמרה (ומיותר או חסר טעם זו בוודאי לא עילה להסתרת תקצירים). מה שהיא אמרה זה ה שהתקציר פוגעני. אמרת שאתה מסכים אתה. האמנם לדעתך התקציר האומלל הזה התעלה למעלת "פוגעני"? אם כך הדבר, זה נראה לי משונה. על הדרך, אולי תרצה להציץ גם בעריכה שזה תקצירה. בברכה קיפודנחש 07:51, 7 במרץ 2020 (IST)

כפי שאמרתי, המילה "החמודות" מיותרת. אין לי בעיה עם יתר התקציר ועם העריכה שנלווית לו. דוד שי - שיחה 08:27, 7 במרץ 2020 (IST)
אכן אמרת זאת. תודה שהבהרת שהסכמתך לדברי סיון מוגבלת ל"מיותרת", ולא מקיפה את "פוגענית" שהפריעה לי קצת. בברכה - קיפודנחש 08:37, 7 במרץ 2020 (IST)

משתמש:IKhitron: אם תמצא זמן, אנא נסה את משתמש:קיפודנחש/88plus.js. זה בעצם "שיפצור" של 88, כשההבדל הוא בלחיצה על הכוכבית. ה"רשמי" פותח דיאלוג עם תוכן דף רשימת המעקב, שזה לחלוטין לא מועיל (ולוקח כמה זמן שלוקח לפתוח את הרשימה, שזה בזמן האחרון כבר ברמת ה"מעיק"...). ה"משופר" מציג רק את ה"מודגשים", באופן כמעט מיידי, עם הקישורים המועילים - לדף עצמו, היסטוריה, הבדל, ודפי המשתמש והשיחה של העורך. כדי להבדיל ביניהם, ב"משופר" הרמז הוא "רשימת המעקב", במקום "רשימת המעקב שלך". כרגע זה ברמת אלפא, אבל לא חסר המון כדי להשמיש - בעיקר טיפול במחרוזות כך שיתאים לכל שפה, כנראה בעזרת mw.messages. כרגע זה רק בעברית, ולכן לא מתאים להחלפת הסקריפט ה"רשמי". למעשה, יש גם משימה "כבדה" יותר, כבר שנים, וזה לזרוק את jquery.ui, ולהשתיל OOJS. אבל אשמח לקבל משוב על מה שיש כעת, כולל עיצוב או קישורים מועילים נוספים. אגב, הבקשה הופנתה ליגאל, אבל למעשה אודה לכל מי שינסה או תנסה את הסקריפט "88 משופר", ויחזירו משוב.(משתמש:Guycn2?) אגב, בנושא משוב - אני עדיין באשליה של חופשת ויקי, ובהתעלמות (בהעדפות) מאזכורים בדפים אחרים - התראה עדיין מופיע כשדף שיחתי נערך, ולכן הפנייה מכאן. תודה - קיפודנחש 05:36, 30 במרץ 2020 (IDT)

היי. ניסיתי, אין כוכבית בכלל. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:17, 30 במרץ 2020 (IDT)

אל תבטל את הגאדגט, צריך את ה css. יופיעו שני כוכבים, אחד מהגאדגט ואחד "משופר". מבדלים לפי הרמז. כאמור, זה "אלפא", רציתי משוב ראשוני. תודה. קיפודנחש 16:57, 30 במרץ 2020 (IDT)

איזה גאדג'ט? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:02, 30 במרץ 2020 (IDT)

טעות שלי. התכוונתי "88 הרגיל". אצלי מופיעות שתי כוכביות. כשאגיע למחשב אנסה לראות מה קורה כשמבטלים 88. אולי הבעיה אחרת בכלל. יש הודעת שגיאה בקונסול? קיפודנחש 17:18, 30 במרץ 2020 (IDT)

הוספתי. לא שינה. אין. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:27, 30 במרץ 2020 (IDT)

מוזר. אנסה להריץ מוויקיפדיה. עד כה הרצתי מקובץ מקומי במחשב, וכשזה עבד, העתקתי לדף בוויקיפדיה. אולי בדרך עשיתי שגיאה. כשאגיע למחשב אבדוק שוב. אתה אומר שאין כלום בקונסול? אתה בטוח שהסקריפט נטען? תודה. קיפודנחש 17:47, 30 במרץ 2020 (IDT)

הצצתי מה עשית, ולא לזה הכוונה. ערכתי את common.js שלך. תודה, בבקשה, סליחה. קיפודנחש 21:40, 30 במרץ 2020 (IDT)
מצויין, עכשיו אני רואה. פרה פרה. מינוס - רואים רק את העריכה האחרונה. פלוס - עולה פי אלף יותר מהר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:48, 30 במרץ 2020 (IDT)

הוספתי שפצור קטן, כך שהתקציר מופיע מפורשן. בכל מקרה רואים רק אחרונה. אפשר להתאמץ קצת יותר, ולספור כמה עריכות, אבל לא נראה לי נכון לנסות לספק את כל הפונקציונליות של ר"מ - בשביל זה יש את הרימה עצמה... הקישור ל"היסטוריה" נמצא שם בדיוק בשביל זה, ולפחות אצלי, עריכות שטרם ראית מסומנות בירוק בהיסטוריה. קיפודנחש 22:27, 31 במרץ 2020 (IDT)

אם כך, הגרסה הישנה הייתה טובה בהרבה, כי היא הציגה את כל הגרסאות. גרסה אחרונה זה שירות שלא היה אמור להוולד לפני שנים רבות בראש של המפתחים, כי אין לו שימוש. לגבי להתאמץ - יש את זה מוכן במסננים, אולי אפשר לשאוב. או קח קוד מוכן ממנהל רשימת המעקב, אם אתה רוצה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:01, 1 באפריל 2020 (IDT)
רק אחרונה - נכון. יש קישור להיסטוריה (אם מקונפג נכון, בדף ההיסטוריה עריכות שטרם נצפו צבועות בירוק, לפחות כך זה אצלי). יש עוד כמה פרטים שאפשר להוסיף בלי המון עבודה, רק לדוגמה, שינוי +/- בבתים. השאלה מה מועיל. זכור שהרשימה הזו לא נועדה להחליף את רשימת המעקב, אלא בסך הכל, לענות על הקושיה "מה נשתנה", כמו בפסח. אפשר היה להוסיף חיווי "מספר שינויים", כך שתדע אם זה שינוי יחיד או שצריך להציץ בהיסטוריה, אבל זה לא בחינם: לשם כך יש לשנות את השאילתה (בגדול, לוותר על פרמטר unread, ובמקום זה להסתכל על notificationtimestamp - בשינויים שנקראו, השדה הזה ריק). זה לא מאד קשה, אבל המחיר הוא שאם בדף מסוים, או בכמה דפים, יש מספר גדול מספיק של שינויים, ויתור על unread יגרום לשינויים בדפים האלו לדחוק שינויים שלא נקראו בדפים אחרים מחוץ ל-limit של השאילתה - כלומר, יתכן שתראה שינויים ב-3 דפים בלבד, למרות שבעצם יש 13 דפים "מודגשים" ברשימת המעקב, משום שבשלושת הדפים שאתה רואה היו ביחד יותר מ-50 עריכות. קיפודנחש 06:14, 1 באפריל 2020 (IDT)
אם כך, אתה צריך בודק אחר, שמשתמש סקריפט כדי לדעת מה נשתנה. להזכירך, אני אף פעם לא לוחץ על כוכבית. אבל אני מסתכל עליה מאות פעמים ביום. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:52, 1 באפריל 2020 (IDT)
זה שאתה אף פעם לא לוחץ על הכוכבית זה בדיוק העניין, או יותר נכון, זה שאף אחד לא לוחץ עליה זה העניין. כרגע לחיצה על הכוכבית אינה שימושית (למרות, דבריך הקודמים "אם כך, הגרסה הישנה הייתה טובה בהרבה", שלאור תגובתך האחרונה ברור שהם מופרכים). אתה מסתכל עליה מאות פעמים ביום בדיוק כדי לראות "מה נשתנה", או יותר נכון, כדי לראות "האם משהו השתנה". הגרסה ה"משופרת", מוסיפה עוד מעט מידע, גם אם אינו מושלם. קיבלתי את המשוב שהצגת שינוי אחרון בלבד בכל דף מהווה חיסרון - נראה אם אוכל לשפר שם משהו. תודה - קיפודנחש 19:23, 1 באפריל 2020 (IDT)
אז לא. אני בהחלט יכול לחשוב על אנשים שהשתמשו בגרסה הקודמת כברשימת מעקב מוקטנת, וזה בסדר גמור, אני פשוט לא אחד כזה. לאנשים הללו הגרסה הקודמת הייתה טובה יותר, כי עכשיו אין בשביל מה לפתוח את זה, כי אין שם קישור להשוואות מרובות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:50, 1 באפריל 2020 (IDT)
קבוצת האנשים שמשתמשים ב-88 בתור "רשימת מעקב מוקטנת" היא קבוצה ריקה, {}, , zilch, נאדה, גורנישט מיט גורנישט. אף אחד לא משתמש בגרסה הקודמת (ליתר דיוק - הנוכחית) בתור "רשימת מעקב מוקטנת". אין לזה שום יתרון, ויש מלא חסרונות. הסיבה היחידה לעשות משהו כזה זה אם מישהו עובד עם דפדפן בלי טאבים, וגם אז לא. לא מוכר לי דפדפן כזה, או לפחות לא מוכר לי דפדפן כזה שבו הסקריפט ירוץ - צריך לחזור לגרסה 6 של אכספלורך, או גרסה 3 של נטסקייפ עליה השלום, או משהו כזה. אם לדעתך גם ב"משופר" הלחיצה על הכוכבית חסרת ערך, אז אולי בזבזתי את זמני לריק, ואפשר פשוט לא לעשות כלום בלחיצה עליה. קיפודנחש 21:50, 1 באפריל 2020 (IDT)
דיברת עם כולם? כי אני לא. מצד שני, אם אתה חושב כך, יש משהו שאני יכול להציע. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 08:41, 2 באפריל 2020 (IDT)
ברור שלא דיברתי עם כולם, אבל בגרסה הנוכחית ה"כלי" שמספקת לחיצה על הכוכבית לא מספק שום ערך. זה עולה כמו לפתוח את רשימת המעקב, ונותן הרבה פחות - כל הכלים היפים של הרשימה לא עובדים. זה כמו אופניים מעוכות שמישהו השאיר נעולות לעמוד של רמזור, כששני הגלגלים מעוקמים, אין כיסא, והשרשרת שבורה. עובדי העירייה לא צריכים להתחיל לחפש את הבעלים - מה שהם צריכים לעשות זה לחתוך את המנעול ולהעמיס על האוטזבל. קיפודנחש 17:46, 2 באפריל 2020 (IDT)
לא הולך להתווכח איתך על תוצאת הלחיצה, כי אני לא משתמש בזה יותר מדי. אבל אם אתה חושב שזה לא טוב, אני יכול לזרוק כמה רעיונות לגבי מה אפשר לשים שם, שאולי יעניינו אותך. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:00, 2 באפריל 2020 (IDT)
זו בדיוק בקשתי - ראה את הבקשה שפתחה את הסעיף... ותזכורת לכל מי שקורא - שאשמח לקבל משוב מכל אחד ואחת, גם את הבקשה הופנתה ליגאל. קיפודנחש 01:20, 3 באפריל 2020 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

או קיי. בתור התחלה. כשאתה לוחץ על הכוכבית, אתה לא מקבל עותק של רשימת המעקב. במקום זה, אתה מקבל שתי רשימות, המופרדות על יד פסיקים או על ידי בולטים, ובין הרשימות יש שורה ריקה. כל איבר שם הוא דף אחד בין אלו שיש בלא נצפים, בצבע כחול, כשהקישור מצביע להיסטוריה של אותו הדף. הם ממויינים לפי תאריך של עריכה אחרונה כלפי מטה. כלומר, הראשון הוא הערך שהתעדכן אחרון. למה אמרתי שתי רשימות? כי ברשימה הראשונה יהיו רק אלו שנערכו מאז הפעם הקודמת שלחצת על הכוכבית. הייתי מוסיף כאן גם "או הפעם הקודמת בו ביקרת ברשימת המעקב האמיתית", אבל אינני בטוח שאפשר לממש זאת בקלות ובלי בזבוז משאבים. זאת הצעה שמתחשבת בדרישתך לא לקרוא יותר ממה שיש ל-api, אבל בכל זאת נותנת מידע חשוב. גנבתי את הרעיון ממנהל רשימת המעקב, מותאם לצרכיך. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:40, 3 באפריל 2020 (IDT)
תודה. משומה לא קיבלתי התראה על הודעתך בדף שיחתי, וביצעתי שינוי שאמנם לא עושה בדיוק מה שתארת, אבל הוא שיפור: מתברר שבקריאה היחידה הזו ל-api, אפשר לברר אם העריכה שחוזרת היא היחידה שלא צפית בה, על ידי השוואת timestamp עם notificationtimestamp: כאשר הם זהים, זו העריכה היחידה שלא ראית, וכשהם שונים, יש מספר עריכות שטרם ראית בדף.
התצוגה מודיעה עכשיו "מספר עריכות" (עם חותמת זמן מקוצרת של העריכה האחרונה, מול חותמת זמן מלאה לעריכה יחידה), ובשורות של דפים אלו, הקישור להיסטוריה מודגש. כמו כן שיניתי את התצוגה לטבלה - לא אלגנטי, אבל הדרך הפשוטה והנוחה ליישור שורות (גם רשימת המעקב של מדיה ויקי מלאה טבלאות). כרגע עצרתי כאן. לגבי הצעתך, זה מסבך את הקוד, משום שאין בה טעם אם זה רק לסשן הזה - תרצה שהמידע ייזכר גם כשתפתח דף חדש, או כשהדף ייטען. זה אומר עבודה עם storage או cookies, וזה מתחיל להיות מורכב כשיש מספר טאבים פתוחים. אז כרגע pass. משהו יותר זול, ולדעתי יותר מועיל יהיו כלים כמו "סמן עריכה כאילו נצפתה". ברגע שיודעים להבדיל בין עריכה אחת למספר עריכות גם לא נורא קשה להוסיף קישורית שתריץ עוד קריאה ל-api רק עבור אותו דף, כדי למצוא את רשימת העריכות באותו דף, ולפתוח רשימה שנייה, אבל כאן האתגר הוא לא ה-api והלוגיקה, אלא דווקא הממשק. אוקצור, נרלי שאם יהיה המשך, אז זה יתחיל בהתמרה ל-OOJS. שאלה: האם כרגע לדעתך יש טעם להחליץ את 88 ב"משופר"? מה זה יעשה לאנשים ממיזמים אחרים שמשתמשים בסקריפט? ידוע לך אם יש כאלו? בזמנו התרשמתי ממך שמכרים יוקיפשיים שלך מוויקירוסית עושים עם זה משהו, לא? העברית שם כרגע תקועה ב"משופר" בלי אלגנטיות... קיפודנחש
תוספת, אחרי מחשבה: אולי בעצם מה שהצעת לא כל כך קשה. אנסה להוסיף מרקר בטבלה לפעם האחרונה שלחצת. צריך גם לטפל בצבע של הכוכבית, כך שתאפיר בצפייה, ותוריק חזרה כשהמתווספת עריכה שלא ראית בדיאלוג עדיין. הקיים למעשה עושה משהו כזה, אבל בשימוש בלוגיקה סבוכה ומיותרת. כתר לי זעיר... תודה על ההצעה המועילה, בברכה - קיפודנחש 05:09, 5 באפריל 2020 (IDT)
יש עכשיו משהו כזה: מופיעות בטבלה שתי כותרות: "חדשות", ו"קודמות". אחרי הראשונה העריכות שנוספו מעז הפעם הקודמת שהצצת (כלומר העריכה שהפכה את הכוכבית מאפורה לירוקה, וכל אלו שאחריה), אחרי "קודמות", העריכות שכבר ראית בקליק קודם. אפשר לשחק עם זה: מה שנשמר זה ה-timestamp של העריכה החדשה ביותר שראית. אתה יכול "לעבוד" על הסקריפט על ידי עריכה ידנית של מה שנשמר ב-storage. המפתח הוא watchlistwatcher-newestseen. בכרום אתה מגיע ל-storage דרך F12 => Application. בשוא"ש זה F12 => storage => local storage. יש די הרבה מפתחות, אבל תמצא את זה שרשמתי, ותשנה את התאריך למשהו בין העריכה הראשונה והאחרונה שאתה רואה. הכוכבית תוריק חזרה (יכול לקחת עד דקה, אפשר לרענן את הדף אם אין סבלנות), ובלחיצה הבאה תראה ערכות מעל ומתחת ל"קודמות". הסתכלתי קצת על OOUI (לא OOJS כפי שרשמתי קודם בטעות), וזה לא נראה נורא קשה להסב, אבל כרגע אין לי מספיק מוטיבציה. אל תתבייש להציע הצעות נוספות. בברכה - קיפודנחש 10:33, 5 באפריל 2020 (IDT)
הרבה יותר טוב. שתי הצעות לשיפור. תהפוך את כל קישורי השוואת הגרסאות ל-blank. תחליף את המילים מספר עריכות לאייקון של מלבנים אחד על השני, ובעריכה בודדת רק מלבן. זה יחסוך המון מקום, כי עכשיו במסכים צרים יותר הטבלה לא ניתנת לקריאה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:28, 6 באפריל 2020 (IDT)
מה זה "מסכים צרים"? אם הכוונה לנייד בתצוגת מחשבים, זו שגיאה לעצב כלים לפי הקונפיגורציה הלא סטנדרטית הזו. אגב, רשימת המעקב עצמה לא קריאה במצב זה לאדם עם ראייה נורמלית - צריך ראייה יותר טובה מ-6/6 כדי לקרוא את רשימת המעקב בנייד כמו אייפון או גלקסי בתצוגת מחשבים. לפני ההסבה ל-OOUI לא נראה לי שאתעסק בדקויות כאלה. השאלה כרגע חוזרת לאחת השאלות ששאלתי אותך בתחילה: האם רצוי להחליף את 88 ה"רשמי" בגרסה המשופרת? זכור לי שבזמנו סיפרת לי על אנשים מוויקיפדיות בשפות אחרות שמשתמשים בכלי, ובמהלך ההסבה, די התעלמתי מ-i18n. לגבי "הבדל" ו"היסטוריה" עם target=_blank: שלילי. זה לא תמיד רצוי, וכשכן, יש קונטרול-לחיצה. שוב, אולי קצת פחות נוח לנייד בתצוגת מחשבים (אגב, זמין גם שם: החזק את האצבע על הקישור שנייה או שתיים, והוא יציע לך לפתוח בטאב חדש, לפחות ברוב הדפדפנים), וכאמור, לא תמיד רצוי טאב חדש.
ובקשה לכל אחד אחר שקורא את דף שיחתי:
אם אתם מפעילים את סקריפט 88 (מוסיף ליד סמלילי ההודעות וההתרעות בראש הדף סמליל שסופר "עריכות שלא נקראו" ברשימת המעקב), החליפו את importUserScript(88) בדף הסקריפטים האישי שלכם בשורה importScript('משתמש:קיפודנחש/88plus.js') . בסקריפט הנוכחי (כלומר "88 הרשמי"), הכוכבית שסופרת את מספר העריכות מועילה, אבל לחיצה עליה חסרת תועלת - היא בסך הכל מתעלת את רשימת המעקב לתוך חלונית, וזה לוקח כמה זמן שלוקח לפתוח את רשימת המעקב, אבל לא כל מה שזמין בר"מ נמצא. בקיצור, בפרפרזה על הלצה עתיקה, זה כמו רשימת המעקב, רק קטן ולבן. בסקריפט ה"משופר", החלונית נפתחת מיד, ומראה לכם רק את העריכות שטרם ראיתם, עם עוד כמה סוכריות (מסננים, הבחנה בין עריכות שכבר ראיתם בקופסה לאלו שלא).
החלק העיקרי של הבקשה הוא לחוות דעה האם כדאי להחליף את "88" ב"משופר". בברכה - קיפודנחש 18:12, 6 באפריל 2020 (IDT)
מסכים צרים זה למשל המחשב השולחני אצלי במשרד, חלונות ופיירפוקס. 50% מהשטח הוא ריק, כי רק בעמודה הראשונית יש מעבר שורה. לגבי חלון חדש, אני לא יכול לתאר לעצמי מצב שבו מישהו לא יצטרך את זה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:35, 6 באפריל 2020 (IDT)
לגבי האם כדאי - אתה צריך לדבר עם הרבה אנשים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:36, 6 באפריל 2020 (IDT)
הצרתי את הדפדפן ל-800, ועדיין האמירה "לא ניתנת לקריאה" לא נכונה. שים לב שניתן להרחיב את הדיאלוג לכל רוחב המסך. לגבי target=blank, סליחה על הבוטות, אבל דיברת שטויות. מה ההבדל בין הקישורים הללו לכל קישור אחר בוויקיפדיה? האם תרצה גם שתבנית:הבדל ואחיותיה יפרסו קישור על blank? האם הקישור ל"שיחה" כשמופיעה התראה שיש עריכה חדשה בדף שיחתך צריכה blank? מה ההבדל? אתה רוצה טאב חדש, לחץ על קונטרול - הבחירה בידך. הוספת blank לקישור גוזלת ממך את היכולת לבחור. הבה אסייע לך לתאר לעצמך "מצב שבו מישהו לא יצטרך את זה": אתה קורא ערך או דיון, בו אין לך הרבה מה לומר. אולי סיימת את הקריאה, אך הטאב עדיין פתוח. לפתע הכוכבית מוריקה. אתה לוחץ עליה, רואה בראשה ערך או דף שחשובים לך, ומקיש על "הבדל". בדרך כלל לא תרצה להשאיר את הטאב עם הערך או השיחה שסיימת לקרוא פתוח, ולפתוח טאב חדש, אלא לעבור. קיפודנחש 20:09, 6 באפריל 2020 (IDT)

(נזכרתי שכיבית את האזכורים. ראה את העריכה האחרונה שלי בדף הקומון ג'אווה סקריפט שלי.) דגש חזק - שיחה 19:44, 6 באפריל 2020 (IDT)

כולכם אותו דבר. אל תדבר אתי בחידות. אם יש בעיה, ספר מה עשית, מה ציפית, מה ראית. אם אין בעיה, נסה להבהיר קצת יותר טוב מה אתה רוצה. בברכה - קיפודנחש 20:09, 6 באפריל 2020 (IDT)

משתמש:IKhitron, משתמש:דגש חזק - עדכנתי את הסקריפט (למעשה כבר די מזמן, רק שכחתי לספר לכם) - תרצו אולי לנסותו שוב. הוא מבוסס OOUI כעת, ואפשר לסמן דרכו דף או כמה דפים כ"ראיתי". מאז העדכון, ביקוריי ברשימת המעקב עצמה הצטמצמו לכדי עשירית, בערך. מה שנשאר לא גמור זו תמיכה בשפות - אולי אוסיף אנגלית, אבל לא בטוח. זה מופעל אצלי כמובן כסקריפט גלובלי, ועובד בכל המיזמים ובכל השפות (משונה לראות לפעמים כוכבית ירוקה בוויקיפדיה בגרמנית או רוסית, ויקיטקסט או ויקימילון, כשנכנסים להציץ במשהו, שמזכירה לי משהו שבכלל שכחתי - גם שם יש לי רשימת מעקב...) - קיפודנחש 01:20, 16 במאי 2020 (IDT)

Hello, קיפודנחש. After I inserted the template Pgnviewer inside wikitable here, record of moves ceased to be wrapped line by line, and stretched out into one line. I tested in debug mode in my browser that adding white-space: normal; into .pgn-pgndiv class in the css code resolved the problem Раммон - שיחה 13:10, 6 באפריל 2020 (IDT)

thanks,
so the wrapper table asks for nowrap specifically, in the wikitext itself:
==== Первый тур ====
{| style="text-align:center; white-space: nowrap;"
i think that if you require nowrap, it should be "your responsibility" (i.e., the responsibility of whoever added the nowrap to the wikitext) to recover the normal behavior when transcluding templates that can be affected. i don't think this really belongs in the gadget's CSS, but it's not a crime or misdemeanor to add it there, if it makes life easier. i don't see why the nowrap is there in the first place (btw: pgnviewer does have a "nowrap" somewhere, mainly to prevent castling symbology, 0-0 / O-O / 0-0-0 / O-O-O from wrapping, as the normal wrapping algorithm breaks at hyphens).
bottom line: when someone adds nowrap to the wikicode, its their responsibility to mitigate it for inside objects which may be affected. peace - קיפודנחש 17:37, 6 באפריל 2020 (IDT)
Yes, you are right. I corrected this. Thank you. Раммон - שיחה 17:59, 6 באפריל 2020 (IDT)

And one more question. When I edit a page (or a section) containing the template in the Hebrew Wikipedia and when in edit mode I press button to see the preview, then I see result of work of the template. But when I do the same in the Russian Wikipedia (in the same browser), then I see source code of the template instead. What is the reason of the difference? Раммон - שיחה 20:20, 6 באפריל 2020 (IDT)

User:Раммон: not sure, and tbh, i don't think i'm going to investigate. i have one guess: it has something to do with the way ruwiki and hewiki load scrips dynamically ("on-demand"). hewiki hooks on wikipage.content, which triggers for preview, and my guess is that ruwiki executes it once, on page load. i interpreted your question to mean you see not the "source code of the template", but rather, something jumbled, probably similar to having js disabled. peace - קיפודנחש 20:52, 6 באפריל 2020 (IDT)
Thank you for the clarifications. I created technical request in ruwiki about the issue. Раммон - שיחה 09:52, 7 באפריל 2020 (IDT)

אשף התבניות[עריכת קוד מקור]

אהלן.

יש לך קשר לתחזוקה שלו? דגש חזק - שיחה 23:02, 11 באפריל 2020 (IDT)

אפשר לומר. כתבתי אותו. ערן הוסיף כמה דברים נאים - ממשק עם ויקינתונים ועוד כמה דברים. לגבי "תחזוקה" - הדבר המשמעותי האחרון שקרה הוא הוספת שימוש ב-templatedata - כשהאשף נכתב עוד לא היה דבר כזה, וניסינו לסרוג משהו שנותן את אותה פונקציונליות (דף משנה של תבנית בשם "פרמטרים" עם טבלה שמתארת אותם בתחביר פורמלי שהאשף ידע לקרוא). למעשה, הקוד שמטפל בדף המשנה עדיין תקוע שם, למרות שאין לו שימוש. כמו שאפשר לראות, זה היה כבר לפני כמה שנים, ומאז אין למעשה שינויים. למה? יש לך הצעה לשיפור, או דיווח על בג? שים גם לב שב"עורך קודמקור 2017" או איך קוראים לו, הוסיפו "אשף תבניות" שמגיע עם מדיה ויקי. אם הוא היה שווה משהו, היה כדאי להוציא את האשף שלנו לגמלאות. הבעיה עם ה"אשף" המובנה היא שהוא חמוד כדי להוסיף תבנית מאפס, אבל ברגע שכבר יש תבנית בדף, הוא מועיל כמו שאופניים מועילים לדג. אשף התבניות בעורך החזותי עובד לא רע. קיפודנחש 00:25, 12 באפריל 2020 (IDT)
אני משתמש בעורך קוד מקור הישן, ומתכוון ל-{{}} שנמצא מעל תיבת העריכה. השאלה שלי היא כזו: למה בתבניות מבוססות מיקום הוא תוקע |1= במקום להשתמש במיקום כמו ילדה טובה? דגש חזק - שיחה 00:30, 12 באפריל 2020 (IDT)
מה שבטוח. לא מעט פעמים, בעיקר כשמדביקים קישור URL, יש בתיכן "=". כדי להימנע משגיאות, מוסיפים 1=, 2= וכן הלאה. למעשה, גם בעריכותיי הידניות לפעמים תמצא X=. זה מסתבך כשמעורבבים פרמטרים מבוססי סדר עם 1=, עם פרמטרים בלי. אולי אפשר טיפול יותר מתוחכם, אבל מה שיש נראה לי מספיק טוב. הסיכוי שאשקיע בזה זמן עכשיו הוא לא אפס, אבל לא רחוק מזה. לא ענית לי על השאלה לגבי "88 משופר": לא הבנתי מה רצית לומר. האם זה לא עבד עבורך כמצופה? או בכלל לא? קיפודנחש 01:32, 12 באפריל 2020 (IDT)
לגבי תבניות: ראיתי לאחרונה מספר עורכים שחשים באי-נוחות כזו או אחרת כשהם נתקלים ב{{הערה|1=תוכן ההערה}} כשאין צידוק ל|1=, ואז ראיתי ש(גם) כבוד האשף יוצר את זה. אם זה לא מזיק, אז למה הם מתרגזים?
לגבי 88+: המספר לא מתעדכן כלפי מטה כשאני עושה diff מהחלונית. ואם כן – מה הועילו חכמים בתקנתם? דגש חזק - שיחה 01:38, 12 באפריל 2020 (IDT)
לגבי האשף: אם תרצה לדעת מדוע הם מתרגזים, תצטרך לשאול את המתרגזים עצמם. ככתוב - שלושה המה נפלאו ממני, וארבעה לא ידעתים - במקום הראשון נפש ויקיפד נרגז. לגבי ה"משופר": המספר בהחלט מתעדכן, אם כי לא בשנייה שלחצת. למעשה, הסקריפט בכלל לא יודע שלחצת על הקישורית "הבדל" - הוא מכין את הקישורית, ובכך תם חלקו. המספר מתעדכן בקצב של פעם בדקה, כך שבממוצע, שלושים שניות אחרי שלחצת "הבדל" (בהמנחה שהקלקת עם קונטרול), המספר בטאב המקורי יתעדכן. אפשר ללחוץ על הכוכבית כיד לקבל עדכון "נכון לעכשיו" - אם החלון פתוח תוכנו יתעדכן, ואם לא, הוא ייפתח עם תוכן מעודכן. לגבי "פעם בדקה" - השרתים לא יקרסו אם הסקריפט יעדכן בקצב גבוה יותר, אבל העדפתי גישה שמרנית. גם ב-88 המקורי זה אותו דבר, למשל כשאתה נמצא ברשימת המעקב עצמה, הקשה עם קונטרול על "הבדל", תביא לעדכון המספר שמופיע בטאב עם רשימת המעקב, אחרי 30 שניות בממוצע, ולכל היותר דקה. קיפודנחש 03:34, 12 באפריל 2020 (IDT)

בחזרה לעניין האשף: למה הוא מוסיף רווחים בין המקל לשם הפרמטר, בין הפרמטר לשווה ובין השווה לתוכן הפרמטר? תוכל לצמצם את הרווחים? דגש חזק - שיחה 23:53, 21 באפריל 2020 (IDT)

זה אפשרי, אבל לא רצוי ואין בכוונתי לעשות זאת. הפורמט הנוכחי מכוון לתאימות מלאה עם העורך החזותי: תוכל לעשות ניסוי קטן, בדף כלשהו שהחזותי מאופשר בו (אולי אפשר בדף כלשהו, משהו כמו veaction=edit), השתמש בעורך קודמקור כדי לצמצם רווחים, ואז השתמש בחזותי כדי לבצע שינוי קטן. אם הכל כמו שהיה בפעם האחרונה שבדקתי, העריכה בעזרת החזותי תוסיף חזרה את כל הרווחים שצמצמת. זה גורם לרעש וצלצולים מיותרים בהשוואת גרסאות. אם האשף שלנו יאמץ סטנדרט שונה מהחזותי (למשל סדר הפרמטרים בתבנית השמורה, רווחים, כפי שביקשת, או כל הבדל סרק אחר), התוצאה תהייה שכל פעם שפעולה מבוצעת על ידי אחד מהם ומאוחר יותר על ידי השני, יופיע הרבה רעש בהשוואת גרסאות. לעומת זאת, אם תמצא שיש הבדל כלשהו בין התבנית שנשמרת על ידי החזותי לזו שנשמרת על ידי האשף "שלי", אודה לך אם תספר לי, ואת זה כן אמהר לתקן. קיפודנחש 00:36, 22 באפריל 2020 (IDT)

דיון משוטט[עריכת קוד מקור]

היי! בשיטוט מקרי מצאתי את הדף ויקיפדיה:דיון בערכים בעבודה ובתבנית עבודה/דיון מועתק שפתחת. האם הוא קשור לויקיפדיה:ערכים שהוסרה מהם תבנית בעבודה? אולי ניתן להעביר אותו למקום מתאים יותר, אולי דף שיחה אחר או הארכיון של שיחת תבנית:בעבודה? ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 05:10, 12 באפריל 2020 (IDT)

בראש הדף מופע המקור ממנו הועתק הדיון. רוב הדיון עוסק בהתנהלותו של המשתמש שבדף שיחתו נערך. כנראה העתקתי אותו משום שהיה נדמה לי, אולי בטעות, שנאמרו בו דברים משמעותיים לגבי נהלי השימוש בתבנית. קראתי אותו ברפרוף, ונראה לי שאפשר פשוט למחוק אותו. בברכה - קיפודנחש 05:25, 12 באפריל 2020 (IDT)

תבנית:Pgn/תיעוד[עריכת קוד מקור]

שלום לקיפודנחש, אני עורך עכשיו את משתמש:Yoavd/chessunderstanding, שהתחלתי לבנות כקובץ וורד, אבל הבנתי שעדיף לכתוב אותו בויקי. הוא לא ממש אידיאלי לויקיספר, אבל זה נסיון מעניין לשלב תובנות שלי מ-50+ שנות משחק וקריאת המוני ספרים שגודשים את הבית שלי (אם אי פעם תרצה, אעשה לך סיור מודרך...). זה נסיון ייחודי כי אני כותב משהו, ואחר כך מפנה לסרטוני יוטיוב שמסבירים נקודה מסוימת, או מדגימים פתרון בעיה שמבהירה נקודה אחרת. בנוסף אני מקשר למשחקים, וכאן הגעתי להפתעתי למשהו שכרגע התבנית לא מספקת, אם כי אני בטוח שתוכל די בקלות להוסיף.

ראה את הדוגמה בסוף הפסקה "כיצד להשתפר בשחמט?" זו דוגמה שבה אני מציב את הלוח החל ממסע 32 של השחור (ואת זה התבנית עושה מצוין) ואז אני רוצה שהקורא יחשוב על המסע ה-33 של הלבן כתרגיל. כמובן יכולתי למחוק את שארית המשחק, אבל השאלה היא האם אפשר להוסיף פרמטר שלא יראה את המסעים, אלא אם לוחצים על כפתור "גלה"/ "הסתר" או משהו בדומה לכך. זה יכול להיות שימושי אם אני מציג דיאגרמות של תרגילים, כי אחרת אני צריך לעשות מה שעשיתי למשל כאן משתמש:Yoavd/יכולת טקטית בשחמט חלק ב' ובעוד מקומות. מתחת לכל תרגיל יצרתי לינק לפתרון, מה שכמובן גורם ליצירת המוני קבצים זעירים.

מה דעתך?--‏Yoavd‏ • שיחה 18:29, 13 באפריל 2020 (IDT)

אהלן. long time no hear... לגבי הוספת פיצ'רים לשחמציג - לא בקרוב ואולי אף פעם. כרגע יש כמה חברה נחמדים שעובדים על הרחבת שחמט לוויקי (הרחבות שחמט לוויקי למעשה כבר קיימת הרבה שנים, אבל היא מפלצתית. רוב הקוד ב-PHP, ויחד עם זאת החלק שכתוב ב-JS הוא איזה 8,000 שורות קוד לא קריא, ועוד טונות של קוד ב-PHP. אין מצב שמישהו אפילו יהרהר בהפעלת ההרחבה על פרויקט של קרן ויקימדיה. להשוואה, השחמציג, על טהרת JS, עושה פחות או יותר כל מה שההרחבה הישנה עושה, בעלות של פחות מ-900 שורות JS, ועוד טיפונת CSS).
ההרחבה שעובדים עליה כעת היא באיכות טובה - קוד קריא, מתועד, ולא מפלצתי. החלק של ניתוח ה-PGN נעשה ב-PHP, ומבוסס על חבילת קוד פתוח ותיקה וכנראה אמינה, שנמצאת בשימוש מחוץ לוויקיפדיה. בניית התצוגה נעשית גם היא ב-PHP, בקוד שנכתב עבור ההרחבה (יש לדבר מספר יתרונות, בין השאר מרוויחים גם תצוגה נאה גם כאשר JS מנוטרל בדפדפן, ולכן יופיע גם בדף שמיועד להדפסה). תפקיד הקוד ב-JS (שרץ אצל כל קורא, ומבוסס על קוד שלי, שהצטמק לפחות מ-150 שורות), מצומצם רק לטיפול באינטראקטיביות.
תקוותי שההרחבה החדשה תגיע לבשלות ותשולב במדיה ויקי, וכשזה יקרה, בעזרת השי"ת בקרוב, נוכל להוציא את השחמציג הקיים לגמלאות. אם העבודה על ההרחבה לא תיתקע, אין בכוונתי להשקיע בשיפור השחמציג. אם העבודה על ההרחבה תיזנח, נדבר שוב.
לגבי המון קבצים זעירים" (ניטפוק - לא "קבצים" אלא "דפים")- במקום קישור לדף נפרד בתור "פתרון", לא עדיף לרשום את הפתרון באותו הדף, בצורה מקופלת, למשל בעזרת {{טבלה מוסתרת}}? זה ייראה בערך כך:
8 צריח שחור מלך שחור
7 רגלי שחור רגלי שחור
6 רגלי שחור צריח שחור מלכה שחורה רגלי שחור
5 רגלי לבן פרש שחור רגלי שחור פרש לבן
4 רגלי שחור צריח לבן
3 מלכה לבנה רגלי לבן
2 רגלי לבן צריח לבן רגלי לבן רגלי לבן
1 מלך לבן
א ב ג ד ה ו ז ח

לבן מתחיל וזוכה.

פתרון התרגיל

{Fritz 11: 1)} 33. Rxc6 Rxc6 34. Qg4 Qxf5 35. Qxf5 Ne7 36. Qe4 Rxc2 37. Qxc2 Kg7 38. Qc4 f5 39. Qxa6 Ng6 40. Qb7 Kf6 41. Qxb4 f4 42. a6 fxg3 43. hxg3 Kf5 {10.48/19}
({Fritz 11: 2)} 33. Qg4 Rg8 34. Rxc6 Rxg4 35. Rxe6 fxe6 36. Nd6 Rd4 37. Rc6 Rd1+ 38. Kg2 Rd2 39. b3 Rd3 40. Rxa6 Rxb3 41. Ra7 Rb2 42. a6 {0.11/19})
({Fritz 11: 3)} 33. b3 Rxc4 34. Rxc4 Rxc4 35. bxc4 Ne7 36. Nxe7 e4 37. Qe3 Qxe7 38. Qb6 Kg7 39. Kf1 Kg6 40. Qb8 h6 41. Qb6 Kf5 42. h3 Kg6 43. g4 e3 44. Qxa6 {-0.23/19})
({Fritz 11: 4)} 33. Ne3 Rxc4 34. Rxc4 Rxc4 35. Nxc4 Kg7 36. Qe4 h6 37. Kg2 Ne7 38. Ne3 Qc6 39. Kf3 f5 40. Qxc6 Nxc6 41. Nxf5+ Kg6 42. Ke4 Nxa5 43. Ne7+ Kg5 44. h4+ { -0.61/18})


קיפודנחש 21:10, 13 באפריל 2020 (IDT)
שוב שלום, אני ממש שמח שהיוזמה שלך תתפוס באופן גלובלי, ויהיה קוד שישמש את כל הויקיפדיות. הרעיון שלך עם ההסתרה הוא מצוין, ואעשה בו שימוש. תודה על הכל! --‏Yoavd‏ • שיחה 23:52, 13 באפריל 2020 (IDT)

איך יודעים מה השגיאה? הוא לא מציג שום רמז. ואולי השגיאה בכלל מגיעה ממערכת אחרת שמתגנבת אלינו? בורה בורה - שיחה 12:48, 21 באפריל 2020 (IDT)

בורה בורה, השגיאה נמצאת בתבנית:דמויי חתול, ולכן מופיעה בכל הדפים המכילים אותה. דגש חזק - שיחה 12:50, 21 באפריל 2020 (IDT)
אני רואה שהחלדתי. בורה בורה - שיחה 16:20, 21 באפריל 2020 (IDT)

יישום הרעיון שלך (בוריאציה)[עריכת קוד מקור]

שלום, אנא עיין ב-משתמש:Yoavd/chessunderstandingappendixa וראה אם עשיתי שימוש נכון או שיש לך רעיון לשיפור. בכל מקרה תודה רבה! --‏Yoavd‏ • שיחה 14:25, 22 באפריל 2020 (IDT)

בניית רגקסים להחלפות[עריכת קוד מקור]

היי קיפודנחש, בערך חיים איזק ראיתי שמתבצעת החלפה של פראנקל => פרנקל. בהחלפה 104 בויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/רשימת החלפות נוכחית זה מופיע כהחרגה. ערכתי תיקון בצ'קטי כדי לטפל בזה וראיתי שאחריו זה עובד תקין. אודה לך אם תעבור על התיקון האחרון מיוחד:הבדל/27909987 ותראה שהגדרתי זאת נכון. תודה, ערן - שיחה 16:50, 25 באפריל 2020 (IDT)

מש:ערן: אנסה לקרוא שוב את הקוד, אבל בקריאה ראשונה נראה לי תקין (אודה שלא בטוח שהבנתי את כל הדקויות). יש לי שתי הערות סגנוניות, אחת חשובה מאד, השנייה קצת פחות. ההערה החשובה היא שהרבים של Regex זה לא Regexs אלא Regexes, כשם שהרבים של Tax זה Taxes ולא Taxs. ההערה השנייה היא שהקטע הבא לא יפה:
				var ignore = lines.shift(), ignoreRegex;
				if (ignoreRegex = /^\|(?:<nowiki>)?(.+?)(?:<\/nowiki>)?$/.exec(ignore)){
					this.ignoreRegexs.push('(?:' + ignoreRegex[1] + ')');
				}
השמה בתוך if זה לא פשע, ולפעמים יש סיבה - כאן אין. שורה אחת מעל הגדרת את המשתנה, ושם המקום הטבעי לבצע את ההשמה:
				var 
					ignore = lines.shift(), 
					ignoreRegex = /^\|(?:<nowiki>)?(.+?)(?:<\/nowiki>)?$/.exec(ignore);
				if (ignoreRegex) {
					this.ignoreRegexs.push('(?:' + ignoreRegex[1] + ')');
				}
אבל כאמור, הדבר החשוב באמת זה לתקן את האיות של ignoreRegexs.
רפרפתי על הקוד של צ'קטי, ושמתי לב שיש רג'קסים מפוזרים לכל אורך הסקריפט. אחד או שניים נבנים דינמית, אבל רובם קבועים ומוגדרים בפונקציות, או ליטרליים בקוד. ההצעה היא לרכז את כולם בתחילת הסקריפט, בתור const, עם שמות טובים (לפעמים שם המשתנה בתוך פונקציה שעושה משהו ידוע הוא שם טוב, אבל מחוץ לפונקציה הוא סתום, וצריך שם שיבהיר באיזה הקשר הוא משמש). לדעתי זה יקל על התחזוקה, אם חס וחלילה יקרה המקרה ומישהו אחר יצטרך לתחזק. נצל:ש: ביצעתי לא מזמן איזה פיצ'פוץ' קטן ב"קידוד קישורים", שמדלג על קישור שמתקדד למחרוזת לא קנונית, כי מתברר שמדיה ויקי עושה קנוניזציה בשמירה. הנחתי שחוסר תגובה מצדך זה "אישור" הפאץ', אבל אם אתה כבר כאן, עבור בבקשה על הפאץ' הזה. בברכה - קיפודנחש 22:55, 25 באפריל 2020 (IDT)
טיפלתי ברוב הערות, מלבד ריכוז הביטויים הרגולריים בצורה מסודרת - זה רעיון טוב, אבל מצריך מעט עבודה. תודה! ערן - שיחה 23:59, 25 באפריל 2020 (IDT)

צמצום קטגוריית שגיאות פרמטריות לפי תבנית[עריכת קוד מקור]

היי, תוכל להגיב כאן בבקשה? Shinaimm - שיחה 08:09, 26 באפריל 2020 (IDT)

קצרמר שונות[עריכת קוד מקור]

לא הבנתי את פעולותיך. תוכל להסבירן? דגש חזק - שיחה 23:57, 28 באפריל 2020 (IDT)

הוספתי קטגוריה למאמרים שכותביהם (ואחרים) לא יודעים איך לקטרג אותן. אם מישהו כן יודע, הוא או היא יוכלו לתקן, ואם אף אחד לא יודע, המאמר יישאר ב"שונות". הטריגר היה דיבור בפני קהל. האם דרשת הסבר מכל אחד שהוסיף קטגוריה חדשה לקצרמרים? (שאלה רטורית - אין צורך לענות). קיפודנחש 00:00, 29 באפריל 2020 (IDT)
כמדומה אבל שיש החלטה לאפשר רק קטגוריות מסוימות, לא? "שונות" אינו אחת מהן. דגש חזק - שיחה 00:23, 29 באפריל 2020 (IDT)
קטגוריה: קצרמר שונות נמצאת בתוך קטגוריה: שונות, אדומה. חזרתישיחה 00:40, 29 באפריל 2020 (IDT)
לא מוכרת לי החלטה כזו (יש קישור?), אבל אם יש, האם משמעותה שיש להסיר את הקטרוג "קצרמר" כאשר אין קטגוריה מתאימה?
לגבי הקטגוריה האדומה - מסתמא לא התעמקתי מספיק בניתוח הזה, ואולי צריך לעסות קצת את {{קטגוריית קצרמר}}, וללמד אותה "בלי קטגוריה" או כדומה, ואולי יש תרופה אחרת לדבר. עד היום לא הצלחתי להבין למה כל קצרמר "חייב" להיות מקוטרג בקטגוריית קצרמרים מסוימת, אבל נראה שזה מנהג המקום. קיפודנחש 02:09, 29 באפריל 2020 (IDT)
בוודאי שיש. ראה את תבנית:קצרמר/תיעוד. דגש חזק - שיחה 23:56, 29 באפריל 2020 (IDT)
זה לא קישור להחלטה, סתם אמירה בעלמא, כמו זו שהפרחת כאן, ש"יש החלטת קהילה". כתוב שם "מתוך רשימת נושאים סגורה שאושרה על ידי קהילת הוויקיפדים והוגדרה בתבנית זו": איפה רשימת הנושאים הסגורה שאושרה? איפה הדיון ואיפה ההחלטה? האם הציפייה היא שהרשימה הזו לא תשתנה לעולם? קל לי להאמין שיש דיון ויש החלטה, אבל בכל זאת: איפה הם? על הדרך, דף התבנית גם מצהיר שהפרמטר הוא אופציונלי, אבל כשמניחים אותה בלי פרמטר היא מייצרת משהו שבור בעליל, ולקינוח מייצרת שגיאה פרמטרית - למרות ההצהרה, הפרמטר עצמו מוגדר חובה, כך שכנראה לא צריך לקחת יותר מדי ברצינות את מה שדף התבנית אומר. קיפודנחש 00:14, 30 באפריל 2020 (IDT)
אין לי כוונה לחפור בדיונים ובהחלטות כשיש דף רשמי. רשימת הנושאים הסגורה מופיעה בדף התיעוד, והדיונים על סוגי קצרמרים להוספה של קצרמרים או הסרתם התקיימו בשיחת ויקיפדיה:קצרמר. הפרמטר מוגדר כחובה, דווקא כדי שלא יניחו את התבנית בלי כלום, ואם כן יניחו אותה ריקה, האזעקה תצווח כדי שמישהו יקטגר אותה באופן נכון. כשיצרת קטגורית "שונות" והפכת אותו ללגיטימי – סירסת את המנגנון, וחבל. ועוד יותר חבל שעשית זאת על דעת עצמך – התייעצות לא הייתה מזיקה במקרה הזה. דגש חזק - שיחה 00:21, 30 באפריל 2020 (IDT)
ציינתי שהתבנית מצהירה על הפרמטר כאופציונלי למרות שהוא לא, רק כדי להצביע על כך שתיעוד התבנית זה דבר אחד, ו"החלטת קהילה" זה דבר אחר, והתיעוד מכיל טעויות בוטות. שמחתי לשמוע שאין לך כוונה לחפור בדיונים והחלטות - גם לי אין. עד שמישהו יצוץ עם קישור לדיון והחלטה, ויצביע על הנוהל הנכון להוסיף קטגוריה, מבחינתי הנושא סגור. קיפודנחש 00:39, 30 באפריל 2020 (IDT)
קיפוד, אני מסכים בהחלט עם דגש! "יש רשימה סגורה" הוא בהחלט לא חקוק בסלע כי יש משתמש אחד לפחות שכל יום מוסיף שם קצרמרם, השד יודע מה זה נותן לו. אבל אם יצרת מנגנון "עוקף רשימה", דינמית ככל שתהיה, זה בהחלט בניגוד להחלטה/מוסכמה מקדמא דנא. אתה לא יכול להגיד לא שמעתי לא ראיתי, כי דנת על זה איתי בעבר מספר פעמים, כשהתעסקנו בנושא חובת הפרמטר. האם הסיבה שקטגוריית השגויים ריקה היא כי כולם ילכו לקטגוריה:קצרמר שונות? אם כך לא יותר קל פשוט להסיר את החובה מהפרמטר? ואיך שלא יהיה, שניהם תלויים בהחלטת קהילה ולא בהחלטת מאן דהוא. בורה בורה - שיחה 22:59, 30 באפריל 2020 (IDT)
מה הפרוצדורה להוספת קטגוריה? ועל הדרך, איפה הדיונים וההחלטות על התבנית המשונה הזו? איפה נקבעה הרשימה הסגורה? מה שנכון לעשות זה להעיף קיבינימיני את כל הפרמטרים, להעיף את כל הקטגוריות, ולהסתפק בתבנית קצרמר עם קטגוריה קצרמר. זכור לי שאנשים בקהילה הגנו בחרוף נפש על הפרמטר והקטגוריה המיותרים, רק לא זכור לי איפה הדיון ואיפה ההחלטה. קיפודנחש 23:15, 30 באפריל 2020 (IDT)
אמורה היתה להיות הסכמה על הוספת קטגוריה בדף השיחה אבל זו אות מתה כבר מזמן. אז לפתוח "קצרמר רכיכות מנוונות" אתה יכול, לצערי. אבל אתה נתת לקצרמר שלך פונקציונליות של קצרמר על, וזה לא מקובל ללא דיון. אשר לבוט שיעיף את כולם לפח - אתה יודע מה דעתי... בורה בורה - שיחה 00:00, 1 במאי 2020 (IDT)
בורה, תחליט מה נכון לעשות ועשה זאת, ואם זה אומר קצת לנקות אחרי, אז סליחה. לדידי אפשר פשוט להסיר את הסימון "חובה", ולהתחיל לשפוך קצרמרים לא מסווגים (היה נדמלי שצריך לתקן את התבנית, ראיתי שהיא הציגה מין קישור שבור/מעוות לתמונה). האם זה בניגוד להחלטת קהילה? קיפודנחש 00:44, 1 במאי 2020 (IDT)

שלום, נראה לי כי מספר המשחקים בערך זה (122) שבר את השיא של מספר המשחקים ששודכו עד כה לערך כלשהוא, והשחמציג עדיין עובד היטב. לידיעה. --‏Yoavd‏ • שיחה 12:04, 4 במאי 2020 (IDT)

זה ככל הנראה הודות למש:ערן שהוסיף lazy-parsing לשחמציג לפני הרבה זמן, כך שהוא "מפענח" כל משחק בפעם הראשונה שצריך, ואז זוכר אותו, כלומר כל מופע של {{pgn}} מתמודד עם משחק יחיד בפתיחת הדף, ואז עם כל משחק שמופיע ברשימת המשחקים שלו בפעם הראשונה שמבקשים לראות אותו. אם היית שם בערך 122 תבניות {{pgn}} נפרדות, היה לוקח לדף קצת יותר זמן להתיישר על התצוגה הנכונה, לפי עוצמת המחשב של הקורא. להערכתי גם לו היית עושה זאת, זה לא היה פטאלי - 122 משחקים לא נראה לי עומס נורא כבד עבור מחשב מהשורה בימינו. קשה לי לזכור מתי ראיתי בפעם האחרונה מחשב עם core יחיד, למשל. למרות ש-JS זו לא השפה האידאלית אם המטרה היא ביצועים, היא גם לא כל כך גרועה כמו שאפשר לחשוב - למעשה היום הרבה מהשרתים במרשתת מריצים הרבה קוד ב-JS - ראה Node.js. קיפודנחש 17:07, 4 במאי 2020 (IDT)

הואיל ואני רואה שאתה פעיל בויקיפדיה, אז אני מניח שהמייל לא נראה.david7031שיחה • י"א באייר ה'תש"ף • 23:49, 4 במאי 2020 (IDT)

דווקא כן. חשבתי להגיב בדף שיחתך - דוא"ל שמור לדברים שקשורים בצנעת הפרט. בסוף לא הגבתי, והדבר כנראה נשתכח.
מופיעים של הרבה ERR_CONNECTION_CLOSED, מה שרומז שכשההודעה הופיעה, היו תקלות בתקשורת, ואז הרבה דברים עובדים עקום או בכלל לא. אעז לנחש שהבעיה לא חזרה, ואם כך הדבר, אפשר להתעלם ולשכוח מזה. האם הבעיה עדיין קיימת? קיפודנחש 23:56, 4 במאי 2020 (IDT)
ייתכן שיש קצת עומס על האינטרנט אצלנו בבית (בכל זאת, ימי קורונה). בכל מקרה, מאז זה לא חזר, אבל כששלחתי את ההודעה זו הייתה פעם נפרדת מכשביקשתי עזרה בדלפק הייעוץ. בכל מקרה, אם זו בעיה מקומית אצלי, אז אני אסתדר (זה מציק רק קצת, אז אם זה בגדר של "אין מה לעשות, תגדיל את רוחב הפס", אני אמשיך לחיות עם זה). תודה רבה על כל הסייוע, וגם על ניסיון הסיוע הערב.david7031שיחה • י"א באייר ה'תש"ף • 00:00, 5 במאי 2020 (IDT)
אינטרנט אטי זה בדרך כלל לא תירוץ. נראה שמדובר בתקלה יותר עמוקה - זכור לי שתלונתך המקורית בדלפק הייעוץ הופיעה בסמוך לפעולת תחזוקה, והניחוש שלי הוא שהפעולה הזו היא הגורם לתקלה, לא העומס על האינטרנט בביתך. קיפודנחש 00:03, 5 במאי 2020 (IDT)
ייתכן. בכל מקרה יש מה לעשות כדי שזה לא יישנה? אם לא, אני אשרוד.david7031שיחה • י"א באייר ה'תש"ף • 00:20, 5 במאי 2020 (IDT)

לבצע פעולות תחזוקה יותר בזהירות, או ההפך: לסגור את האתר לחלוטין במשך הפעולה. בכל מקרה, לא הצלחתי לחשוב על משהו שאתה או אני יכולים לעשות בנידון. קיפודנחש 00:30, 5 במאי 2020 (IDT)

יחידה לתאריך עברי[עריכת קוד מקור]

לפני שיצאת לחופשה דברנו על יצירת יחידה לחישובי תבנית:תיאור שנה עברית/מורחב, התקדם משהו? יוסף יצחק-שיחה, י"ב באייר ה'תש"ף. 00:06, 6 במאי 2020 (IDT)

הפניתי אותך לקוד קיים בלואה שמחשב חישובים בתאריכים עבריים, והצעתי להתחיל משם. הקוד הזה נמצא למעשה בשימוש בוויקינגליש, לפחות לפי דברי היוצר. אם רמזתי שאכתוב יחידה כזו בעצמי, אולי התכוונתי ואולי לא, אבל זה כנראה לא יקרה. יותר סביר שהתכוונתי שאם תרצה לכתוב יחידה כזו, תוכל לפנות אלי לעזרה והדרכה. קיפודנחש 01:46, 7 במאי 2020 (IDT)

שלום קיפודנחש,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "דפוס בלט" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, ידידיה צבאןשיחה • י"ב באייר ה'תש"ף • 14:52, 6 במאי 2020 (IDT)

ראיתי שהערך (המעניין) לא נערך כבר מעל חצי שנה, על כן הסרתי ממנו את תבנית:בעבודה מתמשכת. כדאי לדעתי לעבור עליו לתיקונים קלים וכו'. בברכה, ידידיה צבאןשיחה • כ"ב בתמוז ה'תש"ף • 14:10, 14 ביולי 2020 (IDT)

היי. אתה יודע במקרה אם יש אפשרות שלא תהיה אזהרה "שכחת לחתום" אם בתקציר נכללת מילה "תקלדה"? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:41, 6 במאי 2020 (IDT)

לא מוכרת לי אזהרת "שכחת לחתום". זה מגיע מאיזה סקריפט או גאדג'ט? אתה יכול לרשום סדרת פעולות שמרימה את האזהרה הזו? אולי זה פועל גם אצלי, אבל לא זכור לי שנתקלתי. לא אחתום על התשובה כדי לראות אם צצה אזהרה כזו, ואוסיף חתימה בעריכה הבאה.
הופיעה חתימה - נראה שאצבעותיי זרקו ארבע טילדות ב"זיכרון שרירים", בלי שהתכוונתי. שוב פעם
הפעם הצלחתי לא לחתום ולא קיבלתי אזהרה. אנא פרט מה לעשות כדי לראות אזהרה כזו. קיפודנחש 18:54, 6 במאי 2020 (IDT)
46. דגש חזק - שיחה 18:59, 6 במאי 2020 (IDT)
לא ברור לי מה הכוונה בתגובתו של דגש, ואודה לך אם תשתדל לא להטיל כאן ביצים מסתוריות כאלו. אם יש לך שאלה או בקשה, אנא כתוב אותן בבהירות. אם לא, זכור בבקשה שהודעות בדף שיחה של עורכים הן כמו צלצול בטלפון, והימנע מצלצולים כאלו שמטרתם לטרוק את השפופרת בפרצופי. קיפודנחש 19:42, 6 במאי 2020 (IDT)
כוונתו ככל הנראה לסקריפט 46.david7031שיחה • י"ג באייר ה'תש"ף • 19:48, 6 במאי 2020 (IDT)
אולי. אין לי עניין לפענח רמזים סתומים. כשהטלפון שלי מצלצל, והמתקשר אומר "46" וטורק, זה נחשב לגסות רוח (אפילו אם זה "42" ולא 46). אם אכן מדובר בסקריפט 46, מקובל לפנות לכותב הסקריפט כשהוא או היא עדיין פעילים, ובמקרה של סקריפט 46, זה המצב. קיפודנחש 19:56, 6 במאי 2020 (IDT)
התכוונתי לסקריפט 46. סליחה על ההטלה. דגש חזק - שיחה 20:21, 6 במאי 2020 (IDT)
זאת אכן הכוונה. ותיקנתי את הפוסט הראשון בנושא הזה, הייתה בו תקלדה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:47, 7 במאי 2020 (IDT)

זכות הצבעה[עריכת קוד מקור]

שלום. יש לך אולי מושג למה לפי הגאדג'ט למשתמש Fabiorahamim אין זכות הצבעה ("אין 100 עריכות"), אולם לפי מונה העריכות יש לו 108 עריכות במרחב הערכים משלושת החודשים האחרונים? מה לא נספר? תודה, Dovno - שיחה 23:15, 6 במאי 2020 (IDT)

לא. במיוחד:תרומות אכן רואים יותר ממאה עריכות, אבל ה-API מחזיר פחות. אם אתה רוצה לחפור, אתה יכול לשחק עם מיוחד:ApiSandbox, ולהזין שם את הערכים שהסקריפט משתמש בהם:
			action: 'query',
			list: 'usercontribs',
			ucuser: self.user,
			ucprop: 'timestamp',
			ucnamespace: '0|6|8|10|12|14|100',
			ucdir: 'newer',
			uclimit: 100,
			ucstart: startDate.toMwDate(),
			ucend: self.datetime.toMwDate()

כאשר self.user זה פשוט שם המשתמש, ולתאריכים יש שם GUI. אפשר גם לראות מה בדיוק הסקריפט שואל, ואיזו תשובה הוא מקבל: לחץ F12, פתח את הטאב network, מחק כל מה שיש שם אם יש משהו, והרץ את הסקריפט. - השאלה והתשובה יופיעו שם. על הדרך אציין שההתעסקות היתרה בהצבעות וז"ה אינה לרוחי ולא נראית לי פרודוקטיבית, וצר לי שברגע מסוים תרמתי קצת לסקריפט הזה. אם מתברר שהוא מחזיר תוצאות שגויות באורח קבע, אפשר מצדי להפסיק להשתמש בו. קיפודנחש 00:12, 7 במאי 2020 (IDT)

תודה. אין לי מושג איך לדבג את זה. בטאב ה-network נראה שחוזרות 99 תשובות לשאילתה. Dovno - שיחה 00:23, 7 במאי 2020 (IDT)
אתה יכול למצוא לי בבקשה רגע נתון שבו יש 100 עריכות והסקריפט לא מחשב אותן? דגש חזק - שיחה 00:32, 7 במאי 2020 (IDT)
עכשיו. Dovno - שיחה 00:46, 7 במאי 2020 (IDT)
ברגע זה, יש לו זכות הצבעה (וכך מראה לי הסקריפט). בפתיחת הצבעה זו לא הייתה לו זכות הצבעה, כפי שניתן לראות כאן. כידוע, פתיחת ההצבעה קובעת ולא רגע הבדיקה או ההצבעה בפועל. דגש חזק - שיחה 00:51, 7 במאי 2020 (IDT)
שיט, ההתנגשויות התחילו לאכול את תגובותיי, בלי דרך לשחזר. דגש, תישאר רגע בשקט בבקשה. דובנו, כתבת "אין לי מושג איך לדבג את זה": ניסית את ארגז החול? אם לא, אז הנה "איך לדבג". אם כן, אז או שיש הבדל בין מה שחוזר לארג"ח ומה שחוזר לסקריפט, או שאין. צריך לחפור. אם יש הבדל, צריך לבדוק בדיוק מה הסקריפט שואל ומה הארג"ח (אפשר למצוא את השאילתה ב-headers, תחת request url), ואולי לתקן את הסקריפט בהתאם. אם אין הבדל, אז זה כבר משהו שאפשר להראות ולפתוח בג, בלי צורך להיתלות באיזה סקריפט מעפן בוויקיפדיה בעברית. קיפודנחש 00:53, 7 במאי 2020 (IDT)
קיפודנחש, תודה על ההסברים אבל אני לא מבין מספיק ב-API ואיך הוא עובד כדי לדבג את זה (למקרה שעדיין היה רלוונטי).
דגש, מודה בטעות. ספרתי כמה פעמים (כולל מודעות לכך שהתאריך הקובע הוא פתיחת ההצבעה) ומשום מה טעיתי שוב ושוב. כנראה באמת כבר זמן ללכת לישון. סליחה ותודה לשניכם. Dovno - שיחה 01:02, 7 במאי 2020 (IDT)
עוד עריכה הלכה פייפן בגלל התנגשות (הפעם עם דובנו)... משהו השתנה, פעם אחרי התנגשות התגובה שלא נשמרה עדיין הייתה נגישה, עכשיו כבר לא, וצריך לזכור להעתיק כל פעם לפני שמירה. דגש, סליחה על הסניטה - התחרבשו לי כמה עריכות בגלל התנגשויות, התעצבנתי, ויצא דיבור לא יפה. אנא קבל את התנצלותי. דובנו - לא צריך "להבין ב-API, ובהחלט כדאי להכיר את ארגז החול וללמוד להשתמש בו. קיפודנחש 01:09, 7 במאי 2020 (IDT)

שלום רב.

אני מכיר את דמותך הווירטואלית מזה תקופה, ולכן נדהמתי לגלות את שמי בדבריך בבירורים. תוכל להצביע לי על אמירה "דוחה ומגעילה", ולהסביר את הכיעור שבה? דגש חזק - שיחה 18:06, 12 במאי 2020 (IDT)

כתבתי את הדברים מהזיכרון. שעתי אינה פנויה כעת, אבל כשאתפנה, אשוב לדיון במזנון ואחפש. אם זכרוני תעתע בי, ובעצם לא כתבת במזנון דברים שמתאימים להגדרה הזו, אתנצל כאן, וגם במקום שכתבתי את הדברים. אם זכרתי נכון, אצביע על הביטויים בהם מדובר. אגב, בדף הבירורים עצמו כתבת כמה דברים שעדיף היה בלעדיהם, בנוגע להדרה מ"מרחב הדיון" של משתמשות. קיפודנחש 18:11, 12 במאי 2020 (IDT)
אולי יש עוד, אבל המשפט "בבסיס ההצעה עומדת תובנה שוביניסטית לטעמי: נשים לא יודעות את השפה העברית, ולכן צריך להבהיר להן שצורת הרבים כוללת גם אותן" היה כנראה הטריגר לדברי, ובקריאה שנייה כנראה ייחסתי לך את הדברים שאתה ייחסת ל"בסיס ההצעה". יחד עם זה, דבריך בדיון בבירורים ("אלה משתמשות רעילות וראוי להרחיק אותן ממרחבי הדיונים") לא ראויים. קיפודנחש 21:56, 12 במאי 2020 (IDT)
לא התכוונתי לומר שאני חושב שנשים לא מבינות, אלא שזה מה שמשתמע מדברי הטוענים. ייתכן שמי שלא מסכים עם הטענה הזו לא יאהב אותה – אבל בין כאן לבין דברים "דוחים ומגעילים" המרחק רב. דבריי לגבי שתי המשתמשות אולי לא ראויים – אבל הם די קרובים למציאות: שתי משתמשות שמעולם לא היה לי אינצידנט איתן הטיחו האשמות ויידו בוץ לכל עבר, וזאת בעוון אי־הסכמה עם דעותיהן. זו התנהגות רעילה, וראוי שתוקע. ומשפטים כמו "שמרנים מתבקשים לא לכתוב בדף השיחה שלי" או "כל עריכה של שומר שבת בדף הזה תיענה ב־" הם יציקת רעל. לא באתי לפתוח איתך את הדיון לגביהן, אבל האשמה חד־צדדית כלפיי היא לא המעשה הנכון. אני לא חושב שיש לי משהו להתבייש בו – מקסימום פעולה שייתכן שכדאי למתן אותה בעתיד. דגש חזק - שיחה 23:46, 12 במאי 2020 (IDT)
סליחה שטרם הגעתי לכך - הדיון הזה ישמש לי תזכורת. קיפודנחש 23:55, 12 במאי 2020 (IDT)
mea culpa. אכן מגיעה לך התנצלות. הבטחתי להתנצל באותו מקום בו נכתבה ההשמצה שלא הגיעה לך, אבל התמהמתי יתר על המידה, והדיון בבירורים אורכב. כפי שכבר ראית, הוספתי את ההתנצלות לדף הארכיון - לא ממש מספק, אבל לא הצלחתי לחשוב על משהו טוב יותר. אבקש שוב את סליחתך - קיפודנחש 16:46, 13 במאי 2020 (IDT)

בדיקת פרמטרים[עריכת קוד מקור]

אין לי דעה מוצקה בשאלה האם להחליף את הגאדג'ט החדש בקיים, אבל אחרי שביקשת ממני (ומעוד כמה) להפעיל את ה־Userscript הפרטי שלך, היה נכון לעדכן אותי (אותנו) בכך שעשית זאת, ולא לתת לי לגלות פתאום שהסקריפט והגאדג'ט מתנגשים. תודה, בבקשה, סליחה. דגש חזק - שיחה 01:03, 18 במאי 2020 (IDT)

הצדק עמך. סליחה - זה היה מצב זמני. עדכנתי את הסקריפט כך שיטען את הגאדג'ט, ובכך יפתור את הטעינה הכפולה (RL יודע מה טעון ומה לא, וכשמבקשים ממנו לטעון גאדג'ט שכבר טעון, הוא אומר "כן כן, בבקשה", ולא עושה כלום). העדפתי לא ליצור רעש והודעות מיותרות כדי להתריע על מצב זמני, אך הצדק עמך שהיה עלי לעשות זאת מוקדם יותר ולא להשאיר את המצב בו הסקריפט רץ פעמיים לזמן ממושך. תקוותי שהמצב הזמני הזה לא גרם להפרעה בלתי נסבלת במשך זמן רב. קיפודנחש 01:11, 18 במאי 2020 (IDT)
לא משהו נורא, שרדתי עם זה... נצל"ש – בעניין הדיון שפתחת במזנון, זה שנוגע לרשימה השחורה – ראה את הסתייגותי שם. זה נראה לי טיעון מספיק מוצק כדי להתנגד, ולצערי סופרים כאן אפים במקום טיעונים. דגש חזק - שיחה 01:14, 18 במאי 2020 (IDT)

מי זה עזבק[עריכת קוד מקור]

היי. מי זה עזב"ק? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:10, 18 במאי 2020 (IDT)

עבר זמנו בטל קורבנו. קיפודנחש 21:11, 18 במאי 2020 (IDT)
מממממ יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:25, 18 במאי 2020 (IDT)

שאלה טכנית בעניין מסנן ההשחתות[עריכת קוד מקור]

שלום קיפוד. אני לא יודע אם אתה מבין בנושא, אבל שאלה לא עולה כסף...

מה ההבדל בין סימון כמחוק לבין כיבוי של מסנן? הפעולה הראשונה מוגבלת למפעילים בלבד, אבל אני רואה שעורכי ממשק יכולים לבטל אותה. יתרה מכך, לאחר שמפעיל סימן כמחוק – יש לי אפשרות לבטל את הסימון, וגם אחר כך להחזיר אותו במסנן הספציפי. ההיסטוריה של מסנן מחוק זמינה גם לעורכים שאינם עורכי ממשק או מפעילים. אז ברמת הפעולה – מה ההבדל ביניהם? דגש חזק - שיחה 23:13, 27 במאי 2020 (IDT)

נראה לי שאתה טועה לגבי "למפעילים בלבד". לפי מה שראיתי, ניתן "לסמן כמחוק" מסנן שאינו מופעל (או בשפתך, "מכובה"), גם בלי הרשאת מפעיל, ואעז לנחש שהרשאת מפעיל לא מאפשרת לסמן מסנן מופעל כמחוק (הראיות משכנעות, אך לא חותכות - כיביתי מסנן אקראי, וה-checkbox של מחיקה קיבל enable. לא ביצעתי את הפעולה). מה נראה לי הגיוני הוא שההבדל הוא לא ברמת המערכת, כלומר התוצאה המעשית זהה, וההבדל הוא יותר סמנטי, ומתייחס למשמעות: הפעלה וכיבוי הן פעולות שאפשר לבצע מכל מיני סיבות, וכיבוי מסנן לא אומר שהוא לא יופעל שוב בעתיד. דוגמה הזויה: מסנן שהטריגר שלו הוא "אינטרנט כשר" פעולתו היא אזהרה על עבירה (יהדות), מופעל עם כניסת השבת ומכובה בצאתה מדי שבוע. דוגמה שפויה יותר, אם כי עדיין דמיונית: מסנן שחוסם עריכות לפי IP מבית ספר מסוים עקב ריבוי השחתות, מכובה באופן זמני כשבית הספר מארח את ועידת ויקימניה.
מחיקה מסמנת "כיבוי סופי", ואומרת לאחרים שהמסנן הזה לא צריך להיות מופעל אף פעם.
זו פרשנות שאינה מבוססת על ידע - לא עסקתי במסננים, ולמעשה לא ידעתי, או לא שמתי לב, לשתי האפשרויות השונות הללו עד ששאלת. אם זה חשוב, תוכל להציץ במסננים המחוקים, לראות מי מחק אותם, ולשאול למה השתמש במחיקה ולא בכיבוי. קיפודנחש 00:08, 28 במאי 2020 (IDT)
אתה צודק ברמה הטכנית (עכשיו שמתי לב שאם אני מכבה מסנן, האפשרות של סימון כמחוק נפתחת לי). מעניין מה ההבדל ביניהם, אשאל מישהו שמתעסק עם זה. תודה, דגש חזק - שיחה 00:24, 28 במאי 2020 (IDT)

שגיאות באשף[עריכת קוד מקור]

שלום קיפוד. צריך ללמד את האשף לשים פרמטרים ריקים בתבניות מבוססות מקום, ובוודאי שלא לחבל בהם. קח לדוגמה את תבנית:כיכר השבת כאשר אני לא מעוניין להכניס את שם הכתב (זה לא פרמטר חובה), אכתוב אותה כך: {{כיכר השבת||כתבה על פילים|234643|27 בינואר 2020}}. עכשיו נסה להפעיל את האשף עליה – וזה מה שהוא ינפיק: {{כיכר השבת|כתבה על פילים|234643|27 בינואר 2020}}. כשמפעילים את האשף למצוא שגיאות פרמטריות בתבנית כזו, לדוגמה – כשהחזותי משפריץ פרמטרים ריקים שלא באמת מחבלים בתצוגה של הקורא ({{הארץ||כתבה כלשהי|מספר הכתבה כלשהי|תאריך הכתבה כלשהי||}}), תיקון באמצעות האשף יוצר חבלה ממשית וניכרת – הכתבה נהיית שם הכתב, מספר הכתבה נהיה כותרת הכתבה והתאריך של הכתבה נהיה המזהה באתר ({{הארץ|כתבה כלשהי|מספר הכתבה כלשהי|תאריך הכתבה כלשהי}}). כשלוחצים על הקישור שיצרה התבנית שהנדסנו – בסבירות גבוהה עד ודאית שנגיע ל־error מסוג 404. בב"ח, דגש חזק - שיחה 23:36, 31 במאי 2020 (IDT)

ובאמלו"ק – בתבניות מבוססות מיקום, האשף צריך להסיר פרמטרים ריקים רק אם הם אחרונים. דגש חזק - שיחה 23:42, 31 במאי 2020 (IDT)

כנראה זו הייתה שגיאה להיכנע להמון הסואן ולהסיר את 1= וכן הלאה. נראה מה אפשר לעשות. ככל הנראה, אם אצליח להשחיל זאת, התוצאה תיראה כך: {{כיכר השבת|2=כתבה על פילים|3=234643|4=27 בינואר 2020}}. אולי לא מה שאתם אוהבים, אבל לפחות אמור לייצר את התוצאה הרצויה. קיפודנחש 00:32, 1 ביוני 2020 (IDT)
תיקנתי את הלוגיקה, כך שכאשר יש פרמטר מבוסס סדר לא ריק אחרי פרמטר מבוסס סדר ריק, כולם יצמיחו N=. זה הדבר הנכון לעשות, ופותר גם את מה שקראת "אמלו"ק". שכחתי להודות על הדיווח - נדמלי לפעמים שה"תודה" מובנת מאליה, אבל זו כמובן טעות. תודה! קיפודנחש 01:01, 1 ביוני 2020 (IDT)
ושוב חוזר אני אלייך -- ראה את תבנית:הארץ1. אם תפעיל את האשף עליו כאשר אין פרמטר ראשון, התוצאה תהיה נזק. הוא יהפוך את {{הארץ1||כתבה מעפנה|1910/10/10|00666}} ל־{{הארץ1|2=כתבה מעפנה|3=1910/10/10|4=00666}}. עשה תצוגה מקדימה ותראה מה קורה. במקום הדחיפה של המספרים, הכי טוב זה ללמד את האשף (אם זה אפשרי) פשוט להתעלם מפרמטרים ריקים כשהם לא בסוף התבנית. דגש חזק - שיחה 14:54, 24 ביוני 2020 (IDT)
@דגש חזק: לא יקרה. מה שכן אפשר זה ללמד אותו במקרה זה להוסיף את ה-1= גם לפרמטרים הריקים, כך: {{הארץ1|1=|2=כתבה מעפנה|3=1910/10/10|4=00666}}. זה פותר את הבעיה הזו. התבנית הזו דפוקה: אם "1" הוא פרמטר לא חובה, אז כשהתבנית משתמשת בו זה צריך להיות בצורת {{{1|}}}. אם תתקן את התבנית, הבעיה המסוימת הזו תסתדר. על הדרך, זו דרך לא מקובלת לבנות דף תבנית: כל ה-noinclude למעלה (חוץ מהחלק של מערכת בדיקת הפרמטרים), כולל קטגוריות והכל, כשהקוד של התבנית עצמה תקוע בתחת. הסטנדרט שלנו הוא בערך כך:
קוד התבנית (רצוי בתוך includeonly)
קטע בתוך noinclude שכולל {{תיעוד}}, ואת ה-templatedata
ושום דבר נוסף. הקטגוריות, למשל, צריכות להגיע מדף התיעוד, בו הם נמצאות בין תגי includeonly
נראה לי שרבות מהתבניות שמשתמשות ב"עיתונות יהודית היסטורית" בנויות עקום בדומה לזאת. אם יש לך קצת זמן, אולי תיישר אותה או אותן. אם אתה מוסיף את המקלות בתבנית זה מספיק, אם לא, כתוב לי שוב, ואני אלמד את האשף להוסיף N= בפרמטרים סודרים ריקים שיש אחריהם פרמטר סודר לא ריק.
יש תבניות בלי דף תיעוד, בהן במקום {{תיעוד}} מופיע התיעוד עצמו, אבל זה בדרך כלל פחות רצוי. זה לא רצוי משום שבתבניות מסוימות, ולא כל כך מעטות כמו שאפשר לחשוב, רוצים להפעיל הגנה על התבנית, ולכן דף התבנית צריך להכיל רק את החלק שבאמת מצדיק הגנה. הסטנדרט מאפשר לכל עורך לשפר את התיעוד, להוסיף או להסיר קטגוריות, וכולי, גם כאשר התבנית מוגנת באופן שלא מאפשר לאותו עורך לגעת בדף התבנית עצמו. גם אם התבנית לא מוגנת, זה עדיין חוסך טעויות מזיקות של עורכים פחות מנוסים שרוצים לשפר את התיעוד, ויכולים בטעות להזיק לתבנית. בקיצור, סטנדרט טוב, שרצוי לעמוד בו. קיפודנחש 19:39, 25 ביוני 2020 (IDT)

למה הוא נמצא במדיה ויקי:Pageimages-blacklist? דגש חזק - שיחה 00:52, 1 ביוני 2020 (IDT)

דליתי מנבכי הזיכרון - הרשימה הזו אומרת שכלים כמו preview שמראים תמונה מהדף לא ייקחו את התמונה הזו גם אם זה מה שהם היו רוצים לעשות בלי הרשימה. מי הוסיף אותה לשם? אם אני, זה כנראה נעשה כניסוי לבדיקת ההתנהגות או בגלל בקשה מפורשת של מישהו. אם מישהו אחר, אתה יכול לנסות לשאול אותם. קיפודנחש 00:57, 1 ביוני 2020 (IDT)
אתה, תחת התקציר "ניסוי". השאלה היא האם הניסוי הסתיים והאם יש צורך בפריט הזה שם. דגש חזק - שיחה 00:59, 1 ביוני 2020 (IDT)
אם יש או אין צורך תלוי בשאלה אם יש דף שיציג את התמונה הזו כ-preview, ואם זו אכן תמונה שלא נרצה שתוצג ב-preview. אגב, אם התשובה לשאלה השנייה היא "כן", לא חייבים להתחשב בראשונה - אין מחיר או עונש על הכללת תמונה שכרגע לא משמשת ל-preview. ה"ניסוי" בתקציר היה כדי לבדוק אם התכונה עובדת כפי שנאמר, והוא הצליח. קיפודנחש 01:04, 1 ביוני 2020 (IDT)

שלום שמתי סקריפט של חסימה עצמית בטעות, מה אפשר לעשות?. 79.181.33.62 20:13, 2 ביוני 2020 (IDT)

בטלי JAVASCRIPT בדפדפן, (מופעים של disable javascript במנוע החיפוש גוגל) היכסי לחשבון, ערכי את דף הסקריפטים האישי ובטלי את הטעות שעשית. אחרי שמירת הדף, הפעילי JS חזרה. קיפודנחש 20:25, 2 ביוני 2020 (IDT)
אני לא מצליח. 79.181.33.62 20:41, 2 ביוני 2020 (IDT)
לא ברור מדבריך איזה חלק לא מצליח. לא הצלחת לבטל JAVASCRIPT בדפדפן? כן הצלחת, אבל לא הצלחת להיכנס לחשבון אחרי הביטול? הצלחת להיכנס לחשבון אבל לא הצלחת לערוך את דף הסקריפטים האישי? הצלחת לערוך, אבל ויקיפדיה עדיין זורקת אותך מהחשבון אחרי הפעלת JS?
אם הראשון (לא הצלחת לבטל JS), הצץ בחיפוש גוגל שהוספתי בתגובתי הקודמת. אם זה לא עוזר, ספר לי באיזה דפדפן אתה משתמש, ואנסה להוביל אותך צעד צעד. קיפודנחש 20:47, 2 ביוני 2020 (IDT)
אני חושב שהכי פשוט זה לבקש מחיקה של הדף. מסכים איתי?. 79.181.33.62 21:14, 2 ביוני 2020 (IDT)
אין בכך צורך - אפשר בקלות לבטל את העריכה הבעייתית (לא "כל אחד" יכול, אבל אני במקרה כן - ההרשאות הנחוצות נמצאות בידי). לא הצעתי זאת, משום שלצורך כך עליך לספר לי מי אתה, דבר שייצור "מיפוי" בין משתמש בוויקיפדיה וכתובת IP, דבר שיש בו אבדן פרטיות מסוים. זכותך המלאה לוותר על פרטיותך, אם מיפוי בין המשתמש והכתובת לא מפריע לך - יש אפילו משתמשים שמצהירים בדף המשתמש שלהם משהו כמו "כשמשתמש זה עורך מחוץ לחשבון, זה מכתובת זו וזו". לאחרים זה כן מפריע - תוכל לראות סעיף בדלפק הייעוץ שעוסק בבקשת עורך רשום להסתיר את הכתובת בעריכה מסוימת אותה ביצע מחוץ לחשבון, או לפני שנרשם.
הן בקשה למחיקת הדף והן בקשה לתיקונו, דורשות ידיעה באיזה דף מדובר, או במילים אחרות, מה שם המשתמש שלך. אם תספר לי, אתקן את הבעיה, אם כי אולי לא "תוך חמש דקות" - אולי נראה כאילו אני חי כאן, אבל זה לא באמת 24x7. קיפודנחש 21:23, 2 ביוני 2020 (IDT)
תודה רבה! הצלחתי לבטל. מגזין יהלום - שיחה 21:26, 2 ביוני 2020 (IDT)
לא ניסיתי אף פעם אם זה עובד, אבל אם זה היה קורא לי, דבר ראשון הייתי מנסה לפתוח לעריכה את דף הסקריפטים האישיים באמצעות safemode=1. במחשבה ראשונה זה אמור לעבוד, אבל כאמור, לא בדקתי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:52, 3 ביוני 2020 (IDT)
אם אתה לא יכול להיכנס לחשבון (זה מה שהסקריפט הזה עושה), אתה כנראה גם לא יכול לפתוח את דף הסקריפטים האישי לעריכה. הדרך הפשוטה היא זו שרשמתי בתגובתי הראשונה - מבטלים JS, נכנסים לחשבון, מתקנים את דף הסקריפטים, ומפעילים JS חזרה. זה צריך להיות כתוב בתיעוד של סקריפט החסימה העצמית, אבל זה כנראה לא. אולי מגזין יהלום יכפר על הטורח שטעותו גרמה לאחרים על ידי עדכון התיעוד. קיפודנחש 18:14, 3 ביוני 2020 (IDT)
זה יחסוך הרבה כאב ראש, למשתמשים שרק רצו לעשות ניסוי. מגזין יהלום - שיחה 18:18, 3 ביוני 2020 (IDT)
בדקת, קייפודנחש? כי הסקריפט הזה לא מונע מלהכנס לחשבון, אלא מוציא ברגע שנכנסת. ואם כשהכנסת אתה על סייפמוד, ההגיון אומר שזה יעבוד. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:40, 3 ביוני 2020 (IDT)
אתה הצעת לערוך את דף הסקריפטים במוד בטוח. לגבי כניסה לחשבון במוד בטוח - good luck. גם אם זה היה אפשרי (זה לא), לא זו העצה שנתת. קיפודנחש 19:08, 3 ביוני 2020 (IDT)
לא הבנתי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:01, 4 ביוני 2020 (IDT)
לא הבנתי מה רצית להגיד בפוסט הקודם. לא מסתדר לי עד כדי משמעות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:10, 7 ביוני 2020 (IDT)

מה לא הבנת? אם תשאל, אנסה להסביר. קיפודנחש 16:32, 4 ביוני 2020 (IDT)

אני רק שאלה: האם חסימה עצמית מונעת כניסה לחשבון או רק מונעת עריכה? (גילוי נאות: מעולם לא נחסמתי, ומעולם לא חסמתי את עצמי) חזרתישיחה 01:54, 6 ביוני 2020 (IDT)
היא זורקת אותך החוצה מהחשבון. דגש חזק - שיחה 14:11, 7 ביוני 2020 (IDT)
כן, ראיתי. די באגרסיביות... הוספתי תמונה לוויקיפדיה:סקריפטים/1.js/מידע. חזרתישיחה 19:50, 7 ביוני 2020 (IDT)

יגאל, להסביר יותר ברור קשה לי. אם חשוב לך להבין, התקן את הסקריפט, ונסה להיכנס לחשבון בעזרת מוד בטוח. אחרי שתבין למה אי אפשר, קל להסיר את הסקריפט בעזרת ניטרול js בדפדפן. קיפודנחש 22:58, 7 ביוני 2020 (IDT)

או: להיכנס לחשבון מהתקן נייד / לערוך מתצוגת ניידים. דגש חזק - שיחה 23:08, 7 ביוני 2020 (IDT)
באמת הכי פשוט זה לערוך מתצוגת ניידים. בלי שינוי הגדרות, בלי כלום. קיפודנחש, ביקשת למעלה שהוא יכפר וישלים את התיעוד. אעשה זאת בכיף, אבל זה לא כמו לתת את המפתח לחגורת הצניעות – לאישה שבעלה יצא לשדה הקרב ונעל את אשתו בחגורה כזו? במקור מסופר על אביר שיצא למסע צלב, וכדי להבטיח את טוהר אשתו – נעל חגורת צניעות עליה, ויצא למסע. לאחר שלוש שנים חזר, ולא מצא את המפתח. בצר לו – שאל את העובד שנשאר באחוזה אם יש לו פתרון. העובד ענה לו בחיוך ממזרי: "ודאי, הלא אדוני זוכר כי לפני שיצאת למסע – השארת לי מפתח רזרבי..." את הסיפור המקורי לא מצאתי, אז קבלו תחליף: החייט ואשת הסנדלר. חזרתישיחה 23:58, 7 ביוני 2020 (IDT)
לא. אם לקחת את משל חגורת הצניעות, אין כאן בעל ואישה. יש ויקיפד אחד שנועל את עצמו. באנלוגיה שלך, זו חגורת צניעות שנפתחת לפי טיימר. אין סיבה לא לספר ל"קונה" איפה המפתח. קיפודנחש 00:40, 8 ביוני 2020 (IDT)
לגבי תצוגת ניידים - לא בדקתי, אבל לא לגמרי ברור אם זה נכון. עד כמה שידוע לי, דף הסקריפטים האישי נטען גם בתצוגת ניידים. משום מה, יש לי ספק שמישהו מהמציעים ניסה. אם התקנתם את סקריפט החסימה העצמית (איפה המפתח אתם יודעים) ומצאתם שהוא באמת לא עובד בתצוגת ניידים, זה עוד פרט שכדאי להוסיף לתיעוד שלו. קיפודנחש 01:03, 8 ביוני 2020 (IDT)
מיוחד:הבדל/28352193. דגש חזק - שיחה 01:08, 8 ביוני 2020 (IDT)
אם הבנתי נכון את הרמז, אתה אומר שאפשר להיכנס לחשבון בתצוגת ניידים גם כשהסקריפט מותקן ועובד. יפה. נשאר רק לעדכן את התיעוד... (TBH, לא טרחתי לבדוק אם מישהו כבר עדכן :) ) קיפודנחש 02:22, 8 ביוני 2020 (IDT)
הבנת את רובו. החלק שלא הבנת הוא סניטה קלה על כך שהסתפקת האם ניסיתי את מה שכתבתי. אני כמעט שלא משחרר השערות, וכשאני כן עושה זאת אני נוהג להסתייג מפורש. אם תציץ, תראה שהעריכה התבצעה כבר היום בצהריים. דגש חזק - שיחה 02:26, 8 ביוני 2020 (IDT)
קראתי איפשהו שהחושד בכשרים לוקה בגופו. תקוותי שאו שזה לא נכון, או שזה לא יחשב לי כ"חשד בכשרים", או שלפחות הלקות תהייה קלה. קיפודנחש 03:06, 8 ביוני 2020 (IDT)
עכשיו אני מבולבל: כתבת למגזין יהלום שיעדכן את התיעוד. לי כתבת לא לעדכן. לדגש כתבת שנשאר רק לעדכן את התיעוד. אז כן או לא? אני בדקתי ממחשב שולחני: הכי קל, ובלי שום ידע נוסף זה פשוט לעבור לתצוגת ניידים (ניסוי מאתמול). גם ביטול "Scripting פעיל" בהגדרות אבטחה של אזור אינטרנט עושה את העבודה בקלות. חזרתישיחה 07:51, 8 ביוני 2020 (IDT)
הוא לא כתב לך לא לעדכן את התיעוד. השימוש שלו במילה לא היה על שאלה אחרת. דגש חזק - שיחה 10:35, 8 ביוני 2020 (IDT)
עדכנתי את ויקיפדיה:סקריפטים/1.js/מידע ואת שיחת ויקיפדיה:סקריפטים/1.js/מידע. לא מצאתי איך מבטלים JS בשועל אש (אאל"ט ואם הבנתי נכון צריך להתקין תוסף. נכון?). חזרתישיחה 12:48, 8 ביוני 2020 (IDT)[
חזרתי למה קראת לי?. מגזין יהלום - שיחה 12:55, 8 ביוני 2020 (IDT)
אתה פתחת את השרשור, וחשבתי שזה יעניין אותך. אם שגיתי – קבל את התנצלותי. חזרתישיחה 12:56, 8 ביוני 2020 (IDT)

שלום לך, אנא שקול לסקור טסטים שכתבתי[עריכת קוד מקור]

בשעה טובה הצלחתי ליצור תבנית הערה נטולת Lua/Scribunto פשוטה ומינימליסטית ועובדת בזכותך ובזכות Jonathan3 ואני מודה לשניכם על עזרה רבה עד כה ב MediaWiki support desk ולך גם על עזרתך כאן במדור "הכה את המומחה".

כתבתי לתבנית הזו שני דפי טסטים שכפי הבנתי עברו בהצלחה - כל ההערות הלא משוימות והמשוימות (כולל קריאות להערות משוימות כפי שמן) הופיעו במקומן הייעודי וללא ארורים, אך בכל זאת, אשמח לסקירת הטסטים שכן אינני מומחה לתחביר MediaWiki ואני גם לא מומחה לבדיקת תוכנה ונכון לזמן כתיבת דברים אלה אין לי הרבה ניסיון בכתיבת טסטים באופן כללי ואם תבחר לסקור את הטסטים ומשהו בהם יובן בנפשך כמיותר או אבסורדי - אנא גלה סבלנות וחביבות במשוב על כך כי לא הייתה כוונה רעה.

למקרה שתבחר לסקור את הטסטים אז פרסמתי אותם להלן לנוחות הקוראים בפרקים נפרדים ולתשומת ליבך - הפלט שלהם כולל את הביטוי תוכן= לפני כל שורה אך בהתקנת MediaWiki ליבתית-בכללותה אצלי זה לא קרה אז אנא התעלם מכל תוכן= שתיתקל בו.

תודה על זמנך לפחות בקריאת דברים אלה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

צר לי, אך אין בכוונתי להיענות לבקשה. שמחתי בשמחתך שהצלחת לייצר תבנית שעובדת לשביעות רצונך, אך לא אוכל לספק שירותי בדיקה. עלה והצלח. (אה, כן, גם מחקתי מהדף הזה את הדוגמאות שהוספת - הן לא מתאימות לכאן). קיפודנחש 17:37, 3 ביוני 2020 (IDT)

שינית את עריכתי בערך לגבי הסבר המושג 'הבחור הזעצער' - כנראה שההסבר שלי מוטעה, אך וודאי שקוראי ויקיפדיה ראויים לתרגום או הסבר של המילה באידיש - קוראי ויקיפדיה אינם דוברי אידיש ברובם. תוכל להכניס בערך אחרי הופעת הביטוי 'הבחור הזעצער' איזהשהוא הסבר/תרגום שכשר בעיניך. ינון גלעדי - שיחה 19:27, 11 ביוני 2020 (IDT)

משתמש:ינון גלעדי שלום. המילה "זעצער" כבר מתורגמת בערך - הזעצער הוא הסדר. הנושא הוא לא תרגום המילה, אלא האטימולוגיה שלה.
עריכתך הייתה ללא מקור, ולכן הנחתי שהיא מבוססת על "ידע אישי". כיוון שה"ידע אישי" שלי שונה, חפרתי קצת, והגעתי למסקנה שמה שחשבתי לא מדויק, ומה שאתה כתבת פשוט לא נכון.
"זעץ" זה לא "זיץ" - מכה (punch), לא ישיבה (קומזיץ). לפני שחפרתי, חשבתי ש"זעץ" הוא מהמשפחה של "דרוק" (ללחוץ) - בעברית, באנגלית וביידיש המילה "דפוס" באה משורש זה: באנגלית press, ביידיש ובגרמנית הדפס נקרא "דרוקער". אחרי קצת חפירה, שיניתי דעתי, וכעת הסיפור שלי, עד שאמצא יותר טוב, הוא שמדובר ב"punch" שהייתה הטכניקה הראשונה, וזמן רב העיקרית, לייצור אמהות דפוס: (Punchcutting). האם זה אכן מקור המילה "זעצער"? נשמע הגיוני, ומצד שני, הביטחון שלי באטימולוגיה של המונח לא מצדיק לכתוב זאת בערך כ"עובדה". אם תמצא מקור אמין שמסביר את מקור המילה, אודה לך אם תעדכן את הערך. עד אז, לא נכון להציג השערות כעובדות. בברכה - קיפודנחש 21:35, 11 ביוני 2020 (IDT)
אני מתייג את haimlevy, גלייכער, Eldad, טל ומטר, אבגדבעלי הידע ביידיש. אולי מישהו יודע מה התרגום והפירוש של המילה 'זעצער' בביטוי 'הבחור הזעצער'? ינון גלעדי - שיחה 00:30, 12 ביוני 2020 (IDT)
אני גם חושב שזה ההוא שמושיב את האותיות. אני כמעט בטוח שמשתמש:AddMore-III ידע לענות על זה. דגש חזק - שיחה 00:36, 12 ביוני 2020 (IDT)
במחשבה שנייה, ראו (גר'). דגש חזק - שיחה 00:44, 12 ביוני 2020 (IDT)
תודה על ההפניה, אכן מעניין. מה שהבנתי משם זה ש setzer פירושו סדר גם בגרמנית, וכן שככל הנראה הקשר ל"זעץ" במובן מכה כנראה לא קשור לעניין, אבל מה שלא הבנתי משם זה את האטימולוגיה, כלומר מה מקור המילה. בחיפוש חפוז נראה שפירוש המילה בגרמנית, כאשר לא מדובר בדפוס, יכול להיות "לשים במקום", "לעצור במקום מסוים", או "להניח". כנראה גם האטימולוגיה דומה ל"סדר", דבר לא מפתיע בהתחשב בכך שמחדשי השפה העברית כנראה ידעו יידיש וגרמנית כאשר חידשו את המילים "סדר" ו"סדר" (בשווא וקמץ). לדעתי, אם רוצים לומר משהו על המילה היידית "זעצער", מה שסביר לומר זה לא שמקורה הוא במילה יידית אחרת ("להושיב"), אלא שהמקור הוא המילה הגרמנית Setzer שפירושה "סדר", מילה שימיה אולי כימי גוטנברג עצמו. אם רוצים לחפור באטימולוגיה של המילה בגרמנית, צריך למצוא מקורות. ויקיפדיה בגרמנית לא טורחת. קיפודנחש 01:57, 12 ביוני 2020 (IDT)
זעצער - סדר דפוס בא מהמילה זעצן שפירושה, בין השאר, לדפוק על משהו כי להכניס אותו פנימה - knock on/into. מהמילון "אַרומנעמיקע ענגליש־ייִדישע װערטערבוך" מאת הבלשן מרדכי שעכטער. חיים לוי - שיחה 11:39, 12 ביוני 2020 (IDT)
לפי דודן, האטימולוגיה של המילה היא פשוט "מי שמסדר", setzen במובן aufstellen. בוודאי שאין קשר לשורש י.ש.ב. AddMore-III - שיחה 11:49, 12 ביוני 2020 (IDT)

תודה לעונים. להבנתי, אין מה לחפש את האטימולוגיה בשפה היידית, והמילה הזו הגיעה היישר מגרמנית, setzer שפירושה זהה, סדר. אפשר לתהות על האטימולוגיה של המילה הגרמנית (הכי טוב היה לשאול את גוטנברג למה בדיוק התכוון), אבל זה כבר לא מקור המילה "זעצער". אגב, באנגלית המילה הנפוצה יותר היא compositor, אבל קיימות גם typesetter ובקיצור setter, שכפי שהאדמור ציין, לא קשורות ל-sit, ומילולית פירושן "סדר", "זה שמסדר". בכולופן תודה לכולם על הדיון המעניין, ודומני שגם ינון יסכים שהתוספת שלו לערך, אותה ביטלתי, לא הייתה מדויקת. קיפודנחש 16:42, 12 ביוני 2020 (IDT)

אני מסכים. עדיין נראה לי שכדאי להוסיף מילת הסבר, למי שרואה מילה באידיש וחושב (בטעות) שאינה מתורגמת. אולי לכתוב: "הבחור הזעצער (בעברית: הבחור הסדר)"?? ינון גלעדי - שיחה 18:02, 12 ביוני 2020 (IDT)
מה שמופיע בערך כרגע זה "בקרב דוברי עברית נהוג היה להתייחס לסְדָר דווקא ביידיש, "הבחור הזעצער". לי זה נראה ברור מספיק, אבל אם ברצונך לשפר ולהגיה, לך על זה (על הדרך, צריך להחליף את השווא בקמץ, או להסיר את הניקוד - בלי ניקוד עדיף על ניקוד שגוי). לדידי, אם יש משהו עקום במשפט הזה, זו המילה הטפילית "דווקא" (אודה שהיא מופיעה לא מעט בעריכותיי, אבל זו לא מעלה אלא פגם). השימוש ביידיש אינו "דווקאי", והניסוח הזה אינו אנציקלופדי. בברכה - קיפודנחש 18:20, 12 ביוני 2020 (IDT)
למה בקמץ? בפתח. דגש חזק - שיחה 21:57, 13 ביוני 2020 (IDT)
עשיתי שינוי בערך בהתאם להצעה שלעיל. מקווה שיתקבל בברכה. דרך אגב גיליתי שיש ערך הפניה בויקיפדיה בשם הבחור הזעציר עם 'י' ולא 'ע' - הזעצער. יש איזשהו הבדל מבחינת הדיון דלעיל האם זה ב'י' או ב'ע'? או שזה רק דיאלקט אידישאי שונה? ינון גלעדי - שיחה 22:04, 16 ביוני 2020 (IDT)
@ינון גלעדי: תודה. הוספתי שם תוספת קטנה, כמו שאומרים, לתפארת המליצה' כדי להסביר את ההגייה - אומרים "הבוחר". במילים ביידיש שמקורם בעברית, מקובל לאיית לפי המילה המקורית (כותבים "שבת" ואומרים "שאבעס" וכן הלאה) ולא לפי ההגייה, ולכן ביידיש כותבים "הבחור" והוגים "הבוחער". קיפודנחש 23:01, 16 ביוני 2020 (IDT)

מבנה טכני - ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

ערב טוב, הייתי רוצה להתחיל ללמוד על המבנה הטכני של הטבלאות, לקראת אפשרות לחקור DUMP של ויקיפדיה. יש לך המלצה איך להתחיל ללמוד? האמת - פניתי גם לערן, אבל עלה בדעתי שבוודאי תהיה לך המלצה עבורי. --‏Yoavd‏ • שיחה 22:21, 11 ביוני 2020 (IDT)

וידוי קטן - מכל הטכנולוגיות והשפות שיצא לי לבחוש בהן, SQL מאד קרוב לתחתית הרשימה של "אוהב/לא אוהב", ואם אפשר, אשתדל להתרחק ממנו. נראה לי שהמקום להתחיל זה mw:Manual:Database_layout, וכרגיל וכמובן, הדפים המקושרים ממנו. אם הדף הזה כבר מוכר לך, אז אתה כבר יודע יותר ממני... בברכה - קיפודנחש 23:45, 11 ביוני 2020 (IDT)
תודה רבה. אני בהחלט אתחיל מהדף הזה. דווקא SQL הוא כלי שהשתמשתי בו שנים רבות בעבודתי בבנק, כיועץ חיצוני. לא בגלל בחירה שלי אלא בגלל הנחייה שלהם. כלי נוח, לא מסובך לתפעול ומביא לתוצאות לא רעות. --‏Yoavd‏ • שיחה 16:46, 12 ביוני 2020 (IDT)

ידיד שכבר לא איתנו אמר לי פעם שזה השם הכי מטעה בעולם המחשבים: בפועל, זה לא standard, לא query, ולא language. מה שלא חביב עלי זה לא בדיוק התחביר, אלא הקונספט של relational database. נוכח שאילתה עם יותר משני join-ים, עיני מתחילות לדמוע (וזה בלי להזכיר "ימניים" ו"שמאליים" וכישופי לחש נחש דומים), ועל הזוועות שראיתי בתור stored procedures לא כדאי לדבר לפני השינה, זה יכול לגרום לסיוטים. אין עוררין על כך שקוסמי sql הם אנשים מבריקים, שמנה וסלתה של המקצוע, אבל אל תצפה למצוא אותי ביניהם. בהצלחה עם הלימוד. אגב, בנוסף לדאמפים, יש גם כלי תשאול שמאפשר, במידה מוגבלת, לתשאל את בסיס הנתונים החי. הכלי נקרא quarry, ואחד האנשים שמשתמשים בו בוויקיפדיה בעברית הוא יגאל. תרצה אולי להציץ בוק:שאילתה. קיפודנחש 17:09, 12 ביוני 2020 (IDT)

משהו לא בסדר בחתימה שלך[עריכת קוד מקור]

ראה ‏עריכה זו. זמן העריכה כפי שנקלט באתר הוא 15.06 בשעה 00:00; הזמן שבחתימתך – 12 דקות מוקדם יותר. דגש חזק - שיחה 00:06, 15 ביוני 2020 (IDT)

כתבתי זאת בשיחת תבנית מסוימת בה נתקלתי בכותרת העילגת הזו, ואז חשבתי שאם זה כאן זה בטח בעוד מקומות, וכשמצאתי עוד אחד, עשיתי "גזור/הדבק" משיחת התבנית הספציפית לאולם הדיונים. החתימה, ועמה חותמת הזמן, באו יחד עם ה"הדבק". קיפודנחש 00:36, 15 ביוני 2020 (IDT)
אהה. התבלבלתי כי היה זכור לי שהגבתי על ההודעה שלך די בסמוך לה, וכבר חששתי שקרה לי משהו אם כתיבת הודעה קצרה שכזו אורכת לי רבע שעה... דגש חזק - שיחה 00:39, 15 ביוני 2020 (IDT)

לא סביר שאתה לא יודע, אבל אפשר לאזכר באופן פשוט יותר: קובץ על יד, סיון ל, Tomerlv, Saifunny, Kulystab, pashute, amikamraz, Eldad, איש גלילי, yinonk, בן עדריאל, JewHyper, יודוקוליס, Tomer T, TergeoSoftware, Patqu, תמרה20, מקצועי, IfatE, Idoc07בעלי הידע בלשון והגהה. (נ.ב. הם לא קיבלו עכשיו אזכור, בגלל משהו אחר ש(לא) עשיתי.)דגש חזק - שיחה 00:24, 16 ביוני 2020 (IDT)

תודה. אולי זה לא סביר, אבל באמת לא ידעתי. זו אולי לא הפעם הראשונה שהזעקתי "בעלי ידע" לדיון (אולי כן), אבל זו לכל הפחות אחת הפעמים הראשונות. אזכור המוני נראה לי משהו שיש לעשותו במשורה, אם בכלל, וגם הפעם היססתי. תודה שלימדת אותי, אבל יש סיכוי לא קטן שעד שאזדקק לכך שוב, כבר אשכח... קיפודנחש 00:31, 16 ביוני 2020 (IDT)
אני חושב שהם כן קיבלו אזכור :) בכל אופן, הגעתי הנה בעקבות האזכור שעשית. אז משהו מסוים (כן) עשית אלדדשיחה 13:50, 16 ביוני 2020 (IDT)
הבנתי מה פספסתי, וטוב לדעת. תודה, אלדד, על היידוע. דגש חזק - שיחה 17:31, 16 ביוני 2020 (IDT)
אז בתמורה קריצה, אשמח לדעת מה (לא) ביצעת כדי לא לתייג אחרים (אלא אם כן אתה חושב שאני כבר מכיר את זה). אלדדשיחה 17:36, 16 ביוני 2020 (IDT)
השתמשתי בחמש טילדות, מה שלא אמור ליצור אזכור. אבל מסתבר שמפני שכתבתי ידנית את שם המשתמש שלי/דף השיחה שלי/שניהם, המערכת קראה את זה כחתימה וכן שלחה לכם אזכור. אבדוק מאוחר יותר עם בובות הקש שלי מה כן עובד ומה לא. אם תרצה, אעדכן אותך בממצאים. דגש חזק - שיחה 17:43, 16 ביוני 2020 (IDT)
ההכי הבטוח זה לכתוב בלי חתימה, לשמור, ובעריכה נוספת להוסיף חתימה. להתחיל לשחק עם טילדות זה לא נראה לי רצוי, גם משום שהמערכת יכולה לשנות את ההגדרות - האם שלוש טילדות "נחשב"? (נדמלי שכן, אולי לא). מה עם חמש? לא כדאי לבדוק, מה גם שמה שאין על זה "חוזה", ומה שקורה היום יכול להשתנות בגרסה הבאה. קיפודנחש 17:54, 16 ביוני 2020 (IDT)
שלוש טילדות - בפעם האחרונה שבדקתי (לפני כשנתיים) זה לא עבד. חמש טילדות - אינני יודע, אבל כאן קיבלתי תיוג. איש גלילישיחה • כ"ד בסיוון ה'תש"ף • 17:59, 16 ביוני 2020 (IDT)
אשמח אם תעדכן בדברים שנראים לך מהותיים. אני תמיד שמח ללמוד דברים חדשים. אלדדשיחה 18:14, 16 ביוני 2020 (IDT)
אם רוצים לקשר לדף משתמש של מישהו בלי לשלוח אזכור, הכי בטוח לא לחתום כלל בהודעה בה נוסף הקישור, ולהוסיף חתימה בעריכה נוספת. לדוגמה, בעריכה זו לא אחתום: (הזכרת השם המפורש בלי להזעיק: קובץ על יד, סיון ל, Tomerlv, Saifunny, Kulystab, pashute, amikamraz, Eldad, איש גלילי, yinonk, בן עדריאל, JewHyper, יודוקוליס, Tomer T, TergeoSoftware, Patqu, תמרה20, מקצועי, IfatE, Idoc07בעלי הידע בלשון והגהה
עריכה שנייה להוספת חתימה. הקישורים לדפי משתמש (הגיעו עם תבנית:בעלי ידע/לשון והגהה) לא נוספו בעריכה זו, אלא בקודמת, ולכן גם זו לא מאזכרת. קיפודנחש 18:21, 16 ביוני 2020 (IDT)
לדברי איש גלילי: פונקט פארקערט. אם לא מתחכמים, חתימה של שלוש יוצרת תיוג, חתימה של חמש לא. ראו גם שיחת משתמש קומפיוטר גיא. טרם בדקתי מה גרם לתיוג במקרה הספציפי הזה. דגש חזק - שיחה 19:46, 16 ביוני 2020 (IDT)


הועבר לדף שיחת עזרה:תיוג

מתנדבים לתיעוד סקריפטים[עריכת קוד מקור]

שלום, ביקשת כאן מתנדבים לתעד את פעולתו של סקריפט 93 (לא רק אותו), שהבנתי שהוא משהו כמו גאדג'ט משימות שמבוסס עליו. אני רוצה לתעד, אך היכן נמצאים ה"קישורים לפתיחת דפים שונים לעריכה או לקריאה בחלונית, כמו גאדג'ט המשימות"? התקנתי ולא מצאתי. בסוף הסקריפט מוזכר התפריט "עוד" (p-cactions) אך לא מצאתי בו שום דבר חדש. מתייג גם את IKhitron, ואולי Mikey641 או חיים 7 שהשתתפו בדיון זוכרים/יודעים במה מדובר. תודה רבה, חזרתישיחה 14:17, 18 ביוני 2020 (IDT)

סורי על התבנית השגויה[עריכת קוד מקור]

זו הייתה תבנית שגויה. מתנצל. אבל מה זה "גלו גלו גלו"?
למה לומר "עוף לי מהעיינים"? לא ניסיתי להציק - איתן - כאן מדברים בכיף - תרומות - מיזם הנחלים: הצטרפו למיזם! 19:32, 26 ביוני 2020 (IDT)

לא עניינך."עוף לי מהעיניים" הייתה בקשה (קצת בוטה, אבל בקשה בכל זאת) שמסיבה עלומה בחרת לא לכבד. אולי לא ניסית, אך למרות זאת הצלחת. קיפודנחש 19:38, 26 ביוני 2020 (IDT)
באמת מצטער מאוד. לא הייתי צריך לשים את התבנית. אם זה לא ענייני אעזוב את הנושא. אגב, {{משתמש רגיש}} - איתן - כאן מדברים בכיף - תרומות - מיזם הנחלים: הצטרפו למיזם! 19:44, 26 ביוני 2020 (IDT)
אנסה לחזור על הבקשה בצורה פחות בוטה: כשמישהו כותב בדף שיחתי, זה מדליק נורה כתומה ומכוערת, ואומר לי "לא משנה מה את עושה עכשיו, לכי לדף השיחה ותראי מה רוצים ממך". משהו כמו צלצול טלפון. מה שעשית עד עכשיו היה להתקשר אלי בטלפון שלוש פעמים, עם הצעה למכור לי ביטוח חיים, שיחה שנייה כדי לשאול למה טרקתי לך את הטלפון בפרצוף בשיחה הראשונה, ושיחה שלישית כדי להתנצל על שתי הראשונות. אנא אל תתקשר פעם רביעית כדי לספר לי מה אתה חושב על שלושת הקודמות. זה מה שניסיתי לומר לך עם "עוף לי מהעיניים", אבל כנראה התקשית להבין את הרמז שלא היה דק בכלל.
סוף שבוע נעים, ואם יהיה לך משהו ממשי לומר לי, אל תהסס לפנות, למרות היחס הצונן שקיבלת כשפנית כשלא היה לך משהו ממשי לומר. קיפודנחש 19:53, 26 ביוני 2020 (IDT)

כמה בקשות[עריכת קוד מקור]

שלום קיפודנחש, אודה מאוד אם תוכל להתייחס בהזדמנות לכמה נושאים שבתחום מיומנותך:

  1. עדכנתי את ויקיפדיה:סקריפטים/81.js/מידע (תוספות לתפריט "עוד"), אודה לבדיקתך שלא טעיתי או שלא החסרתי משהו, וכן להשלים את הבולט השלישי
  2. עדכון תיעוד סקריפט 93ראה שתי פסקאות למעלה (מתנדבים לתיעוד סקריפטים)
  3. שאלה שלי בדלפק הייעוץ על "העדפות"
  4. תקלה בסקריפט 89 (חלונית "סטטיסטיקת צפיות בדף") – האם קיבלת תשובה?
  5. עדכון מדיה ויקי:Gadget-popup.js ("פופאפ")
  6. בעיות בסקריפט 74 ("שחזור בעזרת API, בלי לעבור דף")

קח ת'זמן, ותייג אותי. תודה רבה מראש, חזרתישיחה 10:22, 2 ביולי 2020 (IDT)

תיעוד 81 - זה מאחורינו, לא?
אכן היסטוריה. חזרתישיחה 15:29, 3 ביולי 2020 (IDT)
93: נדמלי שזה משהו שכתבתי עבור יגאל. מרפרוף, נראה שכדי לראות בתפריט צריך לא רק לטעון את הסקריפט, אלא לפני כן להגדיר שני משתנים גלובליים (או רק אחד), בשם click_and_read ו-click_and_raw (נשמע כמו טווידלדם וטווידלדי). הערך של כל אחד הוא מערך (יכול להיות באורך 1) של דפים - הראשון לקריאה, השני לעריכה. משהו כזה (לא בדוק)
window.click_and_read = ['ירושלים', 'ויקיפדיה:מזנון', 'שיחת משתמש:חזרתי'];
window.click_and_raw = ['ירושלים', 'ויקיפדיה:מזנון', 'שיחת משתמש:חזרתי']; // does not have to be the same list, i'm too lazy to create a new one.
אם אתה שואל למה זה טוב? לדעתי זה לא טוב לכלום, אבל יגאל ביקש.
אהבתי! ראה הערות כאן (תיוג: יגאל). חזרתישיחה 01:56, 4 ביולי 2020 (IDT)
היי. אם אני זוכר נכון, זה לא מה שביקשתי בכלל. שאלתי את קיפודנחש איך לעשות משהו מסויים, לא היה לו זמן להסביר, אז הוא כתב את זה ואמר לי תקרא את הקוד ותבין לבד. אכן קראתי והבנתי, והודיתי לו, ובניתי גאדג'ט על סמך מה שהבנתי, והסקריפט הזה נשאר ללא דורש. אני לא חושב שמישהו בכלל משתמש בסקריפט הזה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:36, 4 ביולי 2020 (IDT)
אז אני לא זוכר נכון, מהקישור שם. אכן ביקשתי לכתוב כזה דבר, אבל התכוונתי בטיוטה, כדי שאוכל ללמוד את זה, וקיפודנחש בנה סקריפט ממוספר. כל השאר ללא שינוי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:39, 4 ביולי 2020 (IDT)
תודה IKhitron, עניתי שם. חזרתישיחה 03:33, 4 ביולי 2020 (IDT)
בדלפק הייעוץ עניתי. בקליפת אגוז: אם אתה מבקש לשנות את הפונקציונליות, זה בפבריקטור. אם אתה אומר שצריך כותרת יותר ברורה, נסה להציע משהו פשוט - יש מצב.
"שחזור הגדרות ברירת המחדל (בכל הלשוניות, לא כולל גאדג'טים ואפשרויות בטא)", ראה כאן. חזרתישיחה 15:29, 3 ביולי 2020 (IDT)
"צפיות": לא קיבלתי תשובה, ולא נראה לי שאקבל. בינתיים הסקריפט מוטל למעצבה.
popup - טרם הסתכלתי
תיקנת, אך ראה התייחסות לתיקון. חזרתישיחה 15:29, 3 ביולי 2020 (IDT)
אנא טיפול ברווחים – ראה שם. תודה, חזרתישיחה 02:13, 4 ביולי 2020 (IDT)
74 - חזר למצבו הקודם. האם זה עובד? אנא בדוק. אני בדקתי עד לרגע שקפץ הטופס, אבל אין לי כרגע מה לשחזר, וכשכן, אין זה ממנהגי להודיע על כך בדפי השיחה של המשתמשים ששחזרתי
קיפודנחש 03:30, 3 ביולי 2020 (IDT)
בדקתי והגבתי שם. תודה, חזרתישיחה 17:18, 4 ביולי 2020 (IDT)

אתה יכול לכתוב אותו מחדש בלי ג'יי קוורי? אני מבין רק JS רגיל - איתן-החלון העשירי - הדלתא של הנילוס - מוצרי אזור התעשייה - קבלו את: מיזם הנחלים 15:01, 3 ביולי 2020 (IDT)

לא מצחיק. קיפודנחש 17:45, 3 ביולי 2020 (IDT)
זו לא הייתה בדיחה. אני רוצה אותו בלי JQUERY כי אני לא מבין JQUERY. אני מבקש שתפסיק להתייחס אלי בזלזול. וחוץ מזה: דגש חזק הפנה אותי אליך. איתן-החלון העשירי - הדלתא של הנילוס - מוצרי אזור התעשייה - קבלו את: מיזם הנחלים 18:20, 3 ביולי 2020 (IDT)
ואני רוצה שדיונים בפרלמנט השוודי יתנהלו באנגלית, כי אני לא מבינה שוודית, אודה על האמת שעד לרגע זה לא עלה על דעתי לפניות ליושב ראש הפרלמנט ולבקש זאת. אם תמשיך לעשות דברים משונים, כמו לתקוע לי תבניות אזהרה כי דף במרחב המשתמש שלי נראה לך "הבל", או לדרוש שאכתוב מחדש קוד עובד "כי אתה לא מבין", תמשיך לקבל יחס מזלזל. אין צורך לענות. קיפודנחש 19:12, 3 ביולי 2020 (IDT)

הסרת ערכים מקטגוריה[עריכת קוד מקור]

שלום. שמתי לב שהסרת לא מעט ערכים מקטגוריה:טכנולוגיות מיושנות שפתחתי היום ורציתי לשאול על סמך מה? לפי מה שאני רואה סוג של תוכנה אוטומטית ביצעה את הביטולים ולדעתי על רובם אפשר להגיד בבירור שהם עונים על ההגדרה הרחבה של טכנולוגיה. --EldadHe - שיחה 20:06, 3 ביולי 2020 (IDT)

לא חפרתי לראות אם התייעצת עם מישהו לגבי הקטגוריה החדשה שיצרת - מקובל להיוועץ. לגבי הערכים שהסרתי: אם "פגיון" מתאים לקטגוריה "טכנולוגיות מיושנות", אז יש עוד עשרות אלפי ערכים שמתאימים לכך, למשל גשר, בנייה באבן, מכונית, אונייה, גלגל, אריגה, טווייה, באר, אוהל, נעליים, כפתור, גרב, וכן הלאה. קטגוריה כזו לא מועילה לקורא. השארתי בקטגוריה ערכים שמתאימים לה, ולו באופן שולי.
לגבי "סוג של תוכנה אוטומטית": נכון. מדובר בגאדג'ט (העדפות ← גאדג'טים) בשם cat-a-lot. אם בכוונתך להתעסק עם קיטרוג בעתיד, כדאי מאד להתקין את הגאדג'ט הזה, יחד עם עוד כמה (ספציפית, hotcat) - זה מקל על העבודה. השימוש בגאדג'ט הזה לא מובן מאליו, אבל יש דף הסבר (מקושר מהשורה של הגאדג'ט הבעדפות), וכשיש ג'וב שמתאים לו, הוא עושה בדקה מה שהיה לוקח שעתיים בלעדיו. (למשל התיקונים שעשיתי - עם קט-א-לוט זה דקה. בלעדיו, אך עם גאדג'ט hotcat - עשר דקות. בעבודה ידנית - לפחות כפליים. אם היה מדובר בפי עשר ערכים - עם קטאלוט זה עדיין דקה). קיפודנחש 20:32, 3 ביולי 2020 (IDT)
סרט צילום, מדיה מגנטית וקלטת שמע הם טכנולוגיות מיושנות. גם שאר הדברים שמחקת אפשר להכליל כטכנולוגיה, אבל אני לא מתכוון להיכנס לקרבות הללו כאן. --EldadHe - שיחה 20:41, 3 ביולי 2020 (IDT)
מדיה מגנטית עדיין נמצאת בשימוש נרחב בכלל העולם, זה לא משהו שחלף מהעולם. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 20:43, 3 ביולי 2020 (IDT)
נניח, אבל מאייד למשל רשום מפורשות בערך שכבר הוא לא בשימוש. קלטת שמע בוודאי שכבר לא משתמשים. --EldadHe - שיחה 20:45, 3 ביולי 2020 (IDT)
קלטות שמע עדיין בשימוש. ספציפית קלטת שמע לא חייבת להיות רק שמע, זה רק אמצעי לאחסון נתונים על גבי פס מגנטי ואפשר בקלות להסב אותה לשימושים אחרים חוץ מלהקליט את עצמך ולשמוע מוזיקה. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 20:48, 3 ביולי 2020 (IDT)
משהו מיושן זה לא אומר שהוא לא בשימוש בכלל, זה אומר שיש טכנולוגיה יותר טובה שהחליפה אותה. --EldadHe - שיחה 20:49, 3 ביולי 2020 (IDT)
אם אתה מגדיר את זה כך אתה חוזר לבעיה שקיפודנחש כבר ציין בתחילת השיחה. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 20:51, 3 ביולי 2020 (IDT)
כמו שכתבתי - רוצים למחוק תמחקו מצדי גם את הקטגוריה. אני לא נכנס לקרבות פה. פשוט נראה לי תמוה לעשות כזה כיסוח ערכים בקטגוריה. --EldadHe - שיחה 20:53, 3 ביולי 2020 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: זה קצת מצחיק שאתה כותב לי את זה. אולי אינך מודע לכך, אבל מה שכתבת במחשב שלך (בהסתברות של 80% צאצא ישיר של IBM PC), נשלח לשרת של ויקיפדיה, שהוא צאצא ישיר בהסתברות של 100%. בשרת הוא נשמר לבסיס הנתונים, שמוחזק, לא תאמין, על מדיה מגנטית. עכשיו יש קוביד, אבל לא כל כך מזמן ביקרתי בקולנוע וראיתי סרט שהוקרן במקרן, מסרט צילום עליו הגיע לקולנוע. אם נדמה לך שהסרתי מהקטגוריה את קלטת שמע, לא בחנת את עריכותיי בעיון.
אבל בוא נתחיל מהתחלה: לא הודיתי לך על תרומתך לוויקיפדיה, שכנראה עולה על תרומתי. שמתי לב לקטגוריה כשהוספת אותה למספר ערכים שברשימת המעקב שלי, כמה מהם אפילו יצרתי.
לא ראיתי דיון בקטגוריה החדשה בשום מקום, אם היה כזה, קבל את התנצלותי.
באין דיון, הרי כמו שאתה הוספת דפים לקטגוריה, אני הסרתי. אז בוא נראה, מה הקריטריון להכללה בקטגוריה? בוא נתחיל מזה. בהרבה קטגוריות, מתואר הקריטריון להכללה, כלומר מוסברת תכולת הקטגוריה.
כיוון שאין הסבר כזה, החלתי קריטריון שנראה לי הגיוני: טכנולוגיות שיצאו משימוש לחלוטין. מכונת חישוב, מכונת לינוטייפ, שפופרת ריק, ספינת משוטים נראים מתאימים.
אם הכוונה "טכנולוגיה שנולדה לפני יותר מ-100 שנה", אז צריך לשים שם גם מטוס, מכונית, וספר, וזה כבר נהייה מגוחך.
אז הנחתי שהכוונה "טכנולוגיות שיצאו משימוש". יש כמה דברים עליהם ניתן להתווכח, נגיד מכונת כתיבה. הסרתי את הערך משום שמכונות כתיבה עדיין נמצאות בשימוש, ולמעשה עדיין מיוצרות, אם כי אין ספק שהחלפתן בטכנולוגיות חדשות יותר היא כמעט מלאה. השאר, למיטב ידיעתי מייצגים טכנולוגיות שנמצאות עדיין בשימוש. אפשר לדון לגבי ערך זה או אחר, אבל לפני כן, כדאי להגדיר את תכולת הקטגוריה בצורה ברורה, ולתעד את ההגדרה הזו בדף הקטגוריה עצמו. בברכה - (אחרי ההתנגשות: הדברים נכתבים בתגובה לדברי אלדד ב-20:41 - מספר תגובות הגיעו אחר כך, אולי עוד אתייחס אליהן) קיפודנחש 21:05, 3 ביולי 2020 (IDT)
אני לא עושה תחרות עם אף אחד. גם אין פלטפורמה שבה עושים דיון על קטגוריה לפני פתיחתן עם בחירות אילו ערכים ייכנסו לתוך כל קטגוריה. כתבתי כבר שאני לא רוצה להיכנס לריבים, אבל אתה בכל זאת מנסה לכתוב לי את הריבים הללו. מבחינתי תמחק את הקטגוריה אם אינה לרוחך. --EldadHe - שיחה 21:10, 3 ביולי 2020 (IDT)
שלום EldadHe, אני חושב שהכי נכון זה מה שנכתב למעלה: "כדאי להגדיר את תכולת הקטגוריה בצורה ברורה, ולתעד את ההגדרה הזו בדף הקטגוריה עצמו". שם קטגוריה ברור + הגדרה מדויקת ככל האפשר רק יואילו, ולא צריך למחוק קטגוריה כלשהי בגלל כעס. חזרתישיחה 22:44, 3 ביולי 2020 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: (תגובה לאלדד) אם מה שכתבתי נראה לך כניסיון לפתוח ריב, באמת התחלנו ברגל שמאל. לגבי פלטפורמה לדיון בפתיחת קטגוריה - אם אין כזו, זו לא בעיה שתיפתר בדיון כאן. לגבי תכולת הקטגוריה - פתחתי דיון בדף השיחה של הקטגוריה. אנא האמן לי שבאמרי "דיון" כוונתי לדיון, לא לריב. בהחלט יתכן שהסרתי ערכים שכן מתאימים לקטגוריה, ומצד שני, ודאי גם שמדיה מגנטית או חירור גולגולת הן טכנולוגיות שנמצאות לא רק בשימוש, אלא אפילו בשימוש נרחב. כדי לחתוך במקום סביר, החלטתי לחתוך ב"שיצאו משימוש". בוא נעבור על רשימת הערכים שהסרתי, ונדון בהם בדף שיחת הקטגוריה.
גילוי נאות: היסטוריה של הטכנולוגיה זה תחום בו מתרכז חלק ניכר מתרומתי הצנועה למרחב הערכים. לא במפתיע, קיטרגת מספר לא מבוטל של ערכים שיצרתי או יצרתי את רוב התוכן הקיים בהם היום, ואם תתרצה ותקבל שאין כאן כוונה לריב, אשמח להציע עוד שישה או תריסר ערכים מתאימים. בברכה - קיפודנחש 22:47, 3 ביולי 2020 (IDT)

ושוב בענייני האשף[עריכת קוד מקור]

בעקבות הדיון הזה, שמתי לב לכך שיש צדק בדברי אירוס הדור. אם באשף מוזן מספר עם פסיק (נניח 1,000), האשף מזהיר לפני השמירה "יש שגיאות בתבנית". שאלות: האם יש נזק אופציונלי מכך ששדה מספרי מכיל פסיק? אם לא, האם אפשר ללמד את האשף להתעלם מכך? אם כן, האם נכון לדאוג שתקפוץ שגיאת פרמטרים כשיש פסיק? דגש חזק - שיחה 00:16, 6 ביולי 2020 (IDT)

בטח ראית את השאלה, רצית לענות, ושכחת. דגש חזק - שיחה 02:33, 7 ביולי 2020 (IDT)

מלשות, יש חיים מחוץ לוויקיפדיה והם לפעמים בדרך. כרגע מה שאפשר לעשות זה לבטל את זיהוי השגיאות מסוג זה באשף, אבל זה לא ממש דחוף ולא יקרה מהר. בינתיים, זה מה יש. מבחינת מערכת זיהוי השגיאות, הוספת פסיקים לא עושה את הקלט "לא מספר". וכדי להימנע מכפל שלילה: מבחינת מערכת הבדיקה, מספר עם פסיקים הוא עדיין מספר. אחד הקשיים הקטנים הוא ש-JS לא מספק פונקציה לבדוק אם מחרוזת היא אכן מספר חוקי לפי הלוקל, למרות שהוא מספק פונקציה לפירמוט לוקלי. החבילה של סקריבונטו יותר נדיבה בתחום הזה, ויש בה ספריית language שכן יודעת לבדוק אם מספר הוא חוקי. כאמור, אל תעצור את נשימתך - בינתיים יש מה יש. קיפודנחש 03:02, 7 ביולי 2020 (IDT)
מש:דגש חזק: ריככתי את בדיקת התקינות עבור מספרים באשף. אודה לך אם תציץ ותוודא שזה עובד תקין.
שים לב שזה לא מושלם, למשל ה"מספר" 20,0,,345678,4.12 נחשב על ידי האשף לתקין. לא סביר שזה ישתנה - האלטרנטיבה היא ויתור על בדיקת תקינות מספרים בכלל. אודה על האמת, לא בדקתי מה מערכת זיהוי השגיאות אומרת - היא משתמשת בספריה של סקריבונטו עם פונקציות ספציפיות לשפה (במילים אחרות, "מספר" חוקי בעברית לא יהיה חוקי בשפות בהן משתמשים בפסיק עבור נקודה עשרונית ונקודה כדי להפריד אלפים, כמו גרמנית). זכור לי במעומעם שכשבניתי את היחידה שבודקת, ראיתי שהיא מוכנה "להעביר" גם מספרים דומים למה שרשמתי למעלה, ועוד יותר במעומעם שהיה על זה כרטיס בפבריקטור. לא בדקתי מה המצב עכשיו.
יש מקרים בהם פסיקים באמת אסורים: למשל, {{#חשב:123456 * 9}} מחזיר 1111104, ו- {{#חשב:123,456 * 9}} מחזיר שגיאה בביטוי: תו פיסוק בלתי מזוהה, ",". אין הכרח שהאשף יצעק - אם התבנית מעבירה את הפרמטר שלה ל"חשב", היא כבר תצעק בעצמה. קיפודנחש 08:28, 9 ביולי 2020 (IDT)

בוקר טוב, לידיעתך. חזרתישיחה 08:24, 8 ביולי 2020 (IDT)

שבוע טוב.

מה הכוונה במילה יגל"ת שבתקציר העריכה? תודה מראש וסליחה. דגש חזק - שיחה 02:41, 12 ביולי 2020 (IDT)

איך אפשר לזכור? ניחוש פראי: "יש גבול לכל תעלול". קיפודנחש 05:14, 12 ביולי 2020 (IDT)
נצל"ש: בדקת במקרה אם האשף עובד "נכון" (לא בדיוק נכון, יותר מדויק, "כמצופה") בפרמטר שסוגו מוגדר מספר ויש בערך הפרמטר פסיקים? קיפודנחש 05:16, 12 ביולי 2020 (IDT)
בדקתי ברפרוף, נראה שכן. תודה. דגש חזק - שיחה 10:09, 12 ביולי 2020 (IDT)

טקס אשכבה לסקריפט 74[עריכת קוד מקור]

שלום, דקה מזמנך היקר לענות לי במטוטא על השאלה שלי בסוף הפסקה כאן? תודה רבה, חזרתישיחה 16:05, 13 ביולי 2020 (IDT)

אין לי מושג מהם הניסויים שערכת בדף לפני חמש שנים, אבל הם גרמו נזק. החזרתי את הדף לגרסתו הישנה. דגש חזק - שיחה 16:34, 13 ביולי 2020 (IDT)

לגבי התגובה שכתבת לאחרונה בטעות בגלל הדמיון בתאריך[עריכת קוד מקור]

לא עדיף כבר למחוק אותה לחלוטין? לשם מה זה טוב להשאיר את הדברים שם? Liad Malone - שיחה 12:16, 24 ביולי 2020 (IDT)

לצערי קשה לי להתאפק (יש שיפור, אבל לא מספיק), וממקלדתי יוצאות יותר מדי "תגובות". תוכל לרענן את זיכרוני? קיפודנחש 17:17, 24 ביולי 2020 (IDT)
בדף השיחה של בוסתן. Liad Malone - שיחה 17:40, 24 ביולי 2020 (IDT)
לא כתבתי אותה "בטעות", והתכוונתי לכל מה שכתבתי שם. בסך הכל ציינתי שהתגובה לא הייתה נכתבת לולי שגיתי בתאריך - אין הרבה טעם להגיב על דברים ישנים בדף שיחה. מצד שני, משנכתבו הדברים, אין גם הרבה טעם להסיר אותם. לעצם העניין, גודין הטיל שם איום סרק בחסימה על התנהגות שלא מצדיקה חסימה, ולא נראה לי נורא לומר למשתמש, "אל תיבהל, גודין שוגה". כאמור, אין בכך המון טעם חודשיים לאחר מעשה, אבל גם אין סיבה למחוק את הדברים, הנכונים כשלעצמם. קיפודנחש 19:17, 24 ביולי 2020 (IDT)

שלום,

עניתי לך על סקריפט 108 – נסה למצוא זמן לתיוגים שלי:

  1. סקריפט 74, גם כאן (בינתיים כבר תיעדתי ללא התייחסותך)
  2. סקריפט 98
  3. ואולי גם זה יכול לעניין אותך

חזרתישיחה 13:34, 25 ביולי 2020 (IDT)

חלק התייחסתי. לגבי 74 - לא מן הנמנע שאחזור להציץ למה הוא לא עובד. לא סביר שיקרה בקרוב. לגבי מכונת כתיבה - עדיין יש שם בעיה? להבנתי הערך תוקן. קיפודנחש 03:17, 26 ביולי 2020 (IDT)
יש דיון מחיקה על תמונה שבערך: File:Invention of the Typewriter.jpg. חשבתי שיעניין אותך. חזרתישיחה 07:38, 26 ביולי 2020 (IDT)
אם יוחלט למחוק, delinker יסיר את התמונה מהערך. לא הפסד גדול. קיפודנחש 02:36, 27 ביולי 2020 (IDT)

לא הבנתי באמת למה בערך ראובן ריבלין לא הצלחתי לשחזר השחתה. אני מניח שזה קשור לשינויים שעשית בשעה האחרונה, אז בבקשה – בזהירות. דגש חזק - שיחה 01:58, 27 ביולי 2020 (IDT)

ראה ויקיפדיה:סקריפטים/תקלות. נראה שהסקריפט שבור כבר מזה זמן מה, כך שאין הרבה מה להיזהר. קיפודנחש 02:04, 27 ביולי 2020 (IDT)
אם לא קשה לך, אנא נסה שוב. הם שינוי משהו בקריאה - פעם ה-token לשחזור הועבר כחלק מהקישור לשחזור, ומתברר שצריך לבקש אסימון במפורש. נרלי שכעת זה אמור לעבוד כמו שכתוב בברושורה. קיפודנחש 02:14, 27 ביולי 2020 (IDT)
עכשיו זה עובד וגם עד לפני שעה וחצי. כנראה אחד השינויים שלך שבר אותו ותיקנת אותו בחזרה. גילוי נאות: אני מדבר על ניסיונות לשחזר מהנייד בתצוגת מחשבים. דגש חזק - שיחה 02:31, 27 ביולי 2020 (IDT)
ניחא. אולי ההודעה בויקיפדיה:סקריפטים/תקלות התייחסה ל-workflow שונה. נמתין לראות מה המדווח אומר. קיפודנחש 02:34, 27 ביולי 2020 (IDT)

שאלה טכנית[עריכת קוד מקור]

שלום קיפודנחש.

האם ידועה לך דרך לכתוב טקסט שיוצג רק לבעלי הרשאה מסוימת (נניח עורכי ממשק ומפעילים)? דגש חזק - שיחה 18:34, 27 ביולי 2020 (IDT)

עקרונית כן. יש ערימה של דפי CSS ממשפחת מיוחד:דפים המתחילים ב/Mediawiki:Group-. אפשר להגדיר מחלקות CSS עם display:none, ובדפים אלו לעשות override. הרעיון הוא שדפי ה-CSS הללו נטענים למי ששייך לקבוצה. די בטוח שיש כמה דוגמאות בכל מיני מקומות, בייחוד ל"רק מפעילים רואים", אבל עקרונית אפשר לעשות זאת לכל קבוצת הרשאות. עבור מפעילים, הדבקת מחלקה sysop-show או sysop_only צריכה לעשות זאת. לא בטוח שכל התוכן של הדפים הללו נכון - למשל, בדף ב-CSS של מנטרים יש כמה שורות שמתייחסות ל-autopartolled. קשה לי להאמין שהקטע הזה עושה את מה שמי שכתב אותו חשב שהוא עושה. אולי יש דרכים נכונות או טובות יותר -זה מה שידוע לי. קיפודנחש 18:52, 27 ביולי 2020 (IDT)
וזה יעבוד במיוחד:העדפות? אהיה ספציפי יותר. הוספתי במדיה ויקי:Gadgets-prefstext קישורים לניהול הגאדג'טים (כמו שהיה פעם, וכמו שיש בהודעה המקורית ב־MediaWiki), אך אני תוהה אם יש אפשרות – מטעמי ייעול ונוחות – שהשורה שהוספתי תוצג רק למי שיכול לערוך את המרחב, דהיינו עורכי ממשק ומפעילים. דגש חזק - שיחה 20:11, 27 ביולי 2020 (IDT)
מיוחד:העדפות זה משהו מיוחד. כדי למזער את הסיכוי ש"תנעל את האוטו עם המפתח בפנים", גאדג'טים וסקריפטים לא עובדים שם, או ליתר דיוק, לא נטענים שם (כולל למשל common.js), ובהסתברות טובה גם לא דפי עיצוב של האתר. הגאדג'טים עצמם תומכים בהרשאות: כאשר גאדג'ט מוגבל להרשאה מסוימת, רק בעלי ההרשאה רואים אותו. חפש במדיה ויקי:Gadgets-definition שורות עם rights=. אם תיכנס להעדפות ← גאדג'טים עם משתמש שאין לו הרשאת מנטר (נדמלי שיש לך בבק"ש אחד או ארבע עם הרשאות שונות), תוכל לוודא שמשתמש בלי הרשאות מנטר לא רואה שורות עם rights=patrol, בעוד אתה כן רואה. לגבי הרישא, תוכל לפתוח את הדף עם debug=1, ולראות אילו דפי סגנון נטענים בו. כרגע נדמלי שאין לנו בכלל דף סגנון עבור עורכי ממשק, אבל תוכל ליצור אחד כזה כדי לבדוק אם הוא נטען עבורך גם בהעדפות.
הצצתי בדף שעדכנת, ולא ראיתי שם שום דבר שלדעית נכון להסתיר. אין סיבה שמשתמשים ללא הרשאת עורך ממשק לא יוכלו לעיין ב-gadgets-definition, למשל, גם אם זה "לקריאה בלבד".(וידוי קטן - הציצותי לא אחת ב-gadgets-definition של כל מיני אתרי ויקי, שבאף אחד מהם אין לי הרשאה לערכו). מה רצית להסתיר שם? קיפודנחש 20:54, 28 ביולי 2020 (IDT)
אני לא מעוניין להסתיר את הדף gadgets-definition או את מיוחד:גאדג'טים (והדפים שמתחילים במחרוזת "מדיה ויקי:Gadget-section"). השאלה היא האם נכון להציג את כל התפריט למי שמחפש מידע על גאדג'טים. לדעתי זה מעמיס על התצוגה. אבל אם אין אז אין. לא נורא. דגש חזק - שיחה 21:13, 28 ביולי 2020 (IDT)
לא חייבים להציג כלום, ואפשר להסתפק בהודעה הדיפולטית. רוב עורכי הממשק יודעים איפה למצוא את הדפים הללו, ולא מאד זקוקים לתפריט מפורט (ואם כן, "מיוחד:העדפות" הוא לאו דווקא המקום הראשון בו מחפשים). אם כן רוצים להציג משהו אחר, אז כנראה צריך להגיש אותו דבר לכולם, כמו בחדרוכל חוגרים. קיפודנחש 22:05, 28 ביולי 2020 (IDT)
מעניין. דווקא בהודעה הדיפולטית של מדיה ויקי זה כן קיים. מש:ערן החליט להסיר את הקישורים האלו לפני 8 שנים ויותר, אבל לדעתי יש תועלת בקישור. דגש חזק - שיחה 22:13, 28 ביולי 2020 (IDT)

שימוש חוזר בהערת שוליים עם תוכן נוסף[עריכת קוד מקור]

שלום,

ניסיתי לעשות שימוש חוזר בהערת שוליים בערך Lotusflow3r עם תוכן (טקסטואלי בלבד) נוסף: מדובר בהערה שמצביעה לפודקאסט. בפודקאסט נאמרו דברים רבים, ואני רוצה לעשות שימוש חוזר בהערה, כשכל פעם הקורא מופנה לזמן המדוייק בפודקאסט. שם ההערה הוא "פודקסטפארץ'" (פודקסט עם ריצ'רד פארץ'). ניסיתי לכתוב כך: הערה|שם=פודקסטפארץ'|ציון טווח זמן, אך קיבלתי הודעת שגיאה שנעשה שימוש חוזר בהערת שוליים עם תוכן שונה. יש דרך לעשות את זה? תודה 212.116.162.43 19:23, 27 ביולי 2020 (IDT)

לא ישירות. ניתן לעשות משהו דומה על ידי שימוש במספר סעיפים. לא ראיתי שימוש כזה עבור פודקאסט, אבל למשל עבור מספר הערות שמפנות לאותו הספר, וכל אחת מתייחסת לעמוד אחר: בסעיף ביבליוגרפיה או מקורות מוסיפים את הספר, עם כל הפרטים - הוצאה, שנה, כל הכותבים, ISBN וכן הלאה, ובהערות השוליים מציינים את הספר ואת מספר העמוד. אפשר להוסיף לשורה עם הספר {{עוגן}}, ואז בהערות השוליים ניתן להוסיף קישור לשורה עם הפודקאסט, משהו כמו {{הערה|[[#שם העוגן|שם הפודקאסט]] דקה 33:12}} או משהו דומה. קיפודנחש 20:18, 27 ביולי 2020 (IDT)
תודה. בינתיים לא עשיתי שימוש נוסף במקור, אז השארתי את זה ככה. שוב תודה על ההסבר המפורט :) 132.70.66.13 20:29, 28 ביולי 2020 (IDT)

שומעים? מה נשמע? קיפודנחש בע"מ - שיחה 20:00, 14 באוגוסט 2020 (IDT)

סקריפטים[עריכת קוד מקור]

שלום, 1. איך קוראים לסקריפט ההפניות? 2. איזה קוד צריך לשים כדי להשתמש בסקריפט פרטי? 3. משום מה יש סקריפטים שלא עובדים לי. תוכל לחפש את התקלה כאן? תודה רבה! --ישראל קלרשיחה • ח' באלול ה'תש"ף • 11:59, 28 באוגוסט 2020 (IDT)

  1. לא ידוע לי על איזה סקריפט אתה מדבר
  2. importScript('שם הדף בו נמצא הסקריפט הפרטי');
  3. לא ממש. הדף הזה נראה כאילו הגעת לבופה "אכול כפי יכולתך", והעמסת על הצלחת הרבה יותר מכפי יכולתך. עצתי - רוקן את הדף מתוכן, ואם יש סקריפטים שבאמת מועילים לך, הוסף אותם לדף אחד אחד ובזהירות. ראה הוראות בראש הדף וק:ס
בברכה - קיפודנחש 23:56, 28 באוגוסט 2020 (IDT)

ויקימילון[עריכת קוד מקור]

שלום,אני רוצה לייבא לויקימילון צ'קטי וויקי אהבה. איזה דפים צריך לייבא? תיוג: ערן. תודה רבה! --ישראל קלרשיחה • י"ד באלול ה'תש"ף • 21:12, 2 בספטמבר 2020 (IDT)

למיטב ידיעתי, ויקי אהבה זו הרחבה. לפי מה שזכור לי, הדרך להפעיל את ההרחבה בוויקימילון היא בקשה בפבריקטור. הפרטים לא זכורים לי, יתכן שצריך או רצוי להפנות לדיון בו הקהילה מאשרת בקשה להפעלת ההרחבה במיזם.
לגבי צ'קטי, זה תלוי, בין השאר, בשאלה איזו פונקציונליות של צ'קטי מתאימה. למשל, החלפות אוטומטיות משתמשות ברשימה של החלפות שמוחזקת בדף נפרד. אם תרצו להפעיל החלפות, הרשימה שלנו לא מתאימה, ותגרום נזק כמעט בערכים רבים, כך שתצטרכו לתחזק רשימת החלפות נפרדת - יש החלפות בוויקיפדיה שכן מתאימת, ותוכלו להתחיל על ידי דילול הרשימה שלנו (במקרה זה יש גם כמה תבניות שצריך לייבא). בדומה, "שגיאות לשון נפוצות". עצתי - לוותר על החלק הזה בפונקציונליות.
אם תרצו להפעיל אותו כגאדג'ט, מה שצריך זה את כל הדפים במיוחד:דפים המתחילים ב/mediawiki:Gadget-Checkt ואת השורה המתאימה ב-מדיה ויקי:Gadgets-definition. שים לב שאצלנו הוא ברירת מחדל - לא רצוי לעשותו כזה גם בוויקימילון, לפחות לא לפני שמוודאים ששום דבר שהוא עושה לא גורם נזק.
אפשרות שנייה היא לא לייבא את הדפים עם קוד המקור (עם סיומות js ו-css), אלא ליצור "גאדג'ט" קטן חדש, שיטען את המקור מוויקיפדיה. באופן זה העורכים בוויקימילון תמיד ישתמשו בגרסה המעודכנת, אך מצד שני זה לא יאפשר דיכוי שינויים שלא מתאימים לוויקימילון, אם תמצאו שיש כאלה. קיפודנחש 22:40, 2 בספטמבר 2020 (IDT)
אני מצטרף לתשובה של קיפודנחש, ורק רוצה להוסיף, שאם תוכלו להסביר טוב יותר את השימושים הרצויים והלא רצויים בצ'קטי (גם לי נשמע כאילו רשימת החלפות היא לא רצויה, ואני לא בטוח לגבי הצורך בטיפול בפירושונים), אני יכול לדאוג להוסיף לצ'קטי אפשרות להגדרה/קונפיגורציה להפעיל או לא להפעיל פונקציונליות מסוימת לטובת מיזימים אחרים. ערן - שיחה 08:28, 3 בספטמבר 2020 (IDT)
תודה לשניכם! תוכל לבקש בפבריקטור שייבאו לשם את הויקי-אהבה? אין לי מושג איך עושים את זה... תודה רבה! --ישראל קלרשיחה • י"ד באלול ה'תש"ף • 14:04, 3 בספטמבר 2020 (IDT)

תבניות ללא שימוש[עריכת קוד מקור]

הקמת ביוני 2020 תבנית:(* ו-תבנית:*). מאז הם ללא שימוש. האם יש נחיצות? דוד א. - שיחה 07:03, 17 בספטמבר 2020 (IDT)

אם הן לא בשימוש אפשר להסיק שהן לא נחוצות. כנראה הייתה כוונה כלשהי בדבר, אבל עלי להודות שאין לי כל זיכרון שיוכל לתת רמז מה הייתה הכוונה הזו. קיפודנחש 07:15, 17 בספטמבר 2020 (IDT)

שלום קיפודנחש. מה שלומך?

אני חושב שהשינוי שעשית בדף הנ"ל שגוי. מבדיקה שערכתי כעת, כפתור השחזור בהעדפות משחזר את כל ההעדפות בכל הלשוניות (כולל גאדג'טים ואפשרויות בטא), ולמיטב זיכרוני זה היה כך תמיד.

כשיצרת את הדף (ביולי האחרון) היה באג בתוכנה שגרם לכך שכפתור השחזור בהעדפות לא פעל כראוי ולא עשה שום דבר (כלומר שום העדפה, בשום לשונית, לא שוחזרה לברירת המחדל). ראה Phab:T255842, הבאג הזה תוקן כחודש וחצי אחרי שערכת את טקסט הכפתור.

אשמח אם יתאפשר לך לתקן את ההודעה במידה ואני צודק.

בברכה - ‏Guycn2 · ☎‏ 22:08, 22 בספטמבר 2020 (IDT)

אהלן וסהלן. לשאלתך - ברוך השם, עוד לא גילו מה יש לי.
לעצם הנושא: קודם כל, למרות השם השגוי "restore", הקישורית (שאינה "כפתור") לא "משחזרת" את ההעדפות, אלא "מאפסת" אותן, כלומר מחזירה את ברירת המחדל. שנית, אין לי עניין לבדוק מה הקישורית באמת עושה. שלישית, העריכה נעשתה לבקשת מש:חזרתי, שדיווח שכך הדבר, וביקש לשנות את הכיתוב.
עצתי: דבר עם חזרתי, ואם יש ביניכם הסכמה, אל תראו בי צד בעניין - בסך הכל סיפקתי שירות קטן - אפשר לומר ש"השאלתי את הרשאותי" לחזרתי לצורך העניין. בהנחה שתסכימו, עדיף לא "לתקן" את הטקסט אלא למחוק אתה הדף - אתה מכיר את ויקיתרגום הרבה יותר טוב ממני, ויודע שכך הדבר. הרשאותי מאפשרות לי לערוך דפים במרחב מדיה ויקי, אבל לא למחוק, ולכן, אחרי שתסכימו, בקשו את מחיקת הדף בוק:במ. בברכה - קיפודנחש
תודה. ראיתי שכבר תייגת את חזרתי, אז אמתין לתגובתו.
לגבי "עוד לא גילו מה יש לי" – האם זה נאמר בציניות, או שמא פספסתי משהו בזמן היעדרותי? ‏Guycn2 · ☎‏ 22:41, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
ניסיון לא מוצלח להומור. באמת לא גילו, אבל אפשר לקוות שזה משום שאין כלום. קיפודנחש 23:18, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
תבנית:נשימה לרווחהGuycn2 · ☎‏ 23:58, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
@Guycn2: בזמנו (ויחסית הרבה זמן) השחזור לא עבד בשתי הלשוניות ולכן נוצר הדף בעברית שתיאר את המצב לאשורו. כנראה שלא הבנו שזו תקלה, ואאז"נ המארח הסביר שהשחזור/איפוס לא עובד בכוונה על הלשוניות שבשליטה מקומית. ביקשתי מחיקת הדף. חזרתישיחה 00:58, 23 בספטמבר 2020 (IDT)
תודה רבה. ‏Guycn2 · ☎‏ 01:03, 23 בספטמבר 2020 (IDT)
>>> שחזור/איפוס לא עובד בכוונה...
אם זה מה שאמרתי, זה לא היה על סמך ידיעה. אם האמירה לא מסויגת ב"כנראה", היא ("כנראה") הייתה שגויה. בינתיים נראה שהדף נמחק, אז כולן שמחות. קיפודנחש 00:32, 24 בספטמבר 2020 (IDT)

שלום וברכה, איך אפשר לערוך את רשימת ההרשאות? (באתרי ויקי אחרים) {{גמר חתימה טובה}} --ישראל קלרשיחה • ה' בתשרי ה'תשפ"א • 22:43, 22 בספטמבר 2020 (IDT)

זה דורש גישה לשרת, ובפרט לעריכת הקובץ LocalSettings.php. ראה mw:Manual:User rights לפרטים נוספים. ‏Guycn2 · ☎‏ 22:44, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
תודה רבה!--ישראל קלרשיחה • ה' בתשרי ה'תשפ"א • 22:46, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
תודה לגיא. למעשה, לא ידעתי זאת. בעוונותי, הפעלתי לפני שנים די רבות אתר ויקי שהתבסס על תוכנת מדיה ויקי, אבל שום פרט לא זכור לי, מעבר לכך שאכן יש קובץ בשם LocalSettings.php, שצריך להתבחבש אתו הרבה... חגשמח, חתימהטובה וכל זה. קיפודנחש 23:18, 22 בספטמבר 2020 (IDT)

מערכת תצוגת שגיאות הפרמטרים החדשה[עריכת קוד מקור]

האר בקשה את עיני. היכן האפשרות למקם את הסמן על התבנית השגויה שהיתה פעם. כבר כמה פעמים רציתי לעדכן שגיאות פרמטרים אבל אין לי כח לחפש אי שם את התבנית השגויה. ראה למשל את בואינג AH-64 אפאצ'י שרציתי לתקן. עכשיו זה ממש נחות בקטע זה מול מה שהיה. בורה בורה - שיחה 23:45, 22 בספטמבר 2020 (IDT)

@בורה בורה: כך זה נראה (המסגרות הצבעוניות – במקור).
חזרתישיחה 13:55, 23 בספטמבר 2020 (IDT)
ספרתי 18 "page down" כדי להגיע לשם. לא חמוד בכלל. לפני כן זה היה בקליק אחד. בורה בורה - שיחה 15:45, 23 בספטמבר 2020 (IDT)
@בורה בורה: גם עכשיו זה בקליק אחד. חזרתישיחה 17:16, 23 בספטמבר 2020 (IDT)
למד אותי איך. אני לא רואה פטנט... בורה בורה - שיחה 20:53, 23 בספטמבר 2020 (IDT)
החץ מימין לכל סעיף ברשימה הוא קישורית לשגיאה. זה צריך להופיע בתיעוד, אבל אף אחת (גם לא אני...) לא RTFM... בורה, עוץ נא עצה איך לעשות את הקישור ברור יותר. השתמשתי ב"חץ מטה", כפרפראזה על ה"חץ מעלה" שמופיע בהערות שוליים. כל הצעה לשיפור והבהרת הממשק תתקבל בברכה, ואולי אפילו תיושם. גמר חתימה טובה וכל זה - קיפודנחש 00:36, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
אכן RTFM לא עובד גם אצלי. ולא שמתי לב לחץ. אולי אם תכפיל את הרוחב שלו ותצבע באדום, זה יעזור. לדעתי הלך המחשבה מאחורי החץ "עושה שכל". בורה בורה - שיחה 00:48, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
"להכפיל את הרוחב" אפשר רק אם מכפילים גם את הגובה, מה שירווח את השורות, דבר לא רצוי. הקונוונציה היא שקישורית היא כחולה - לעשות אותה אדומה לא נראה לי שיבהיר את הכוונה. החץ כבר מופיע בפונט מודגש. אולי אפשר לתת לו עיצוב שנראה כמו כפתור? משהו כמו לשגיאה ? או אפילו לשגיאה ↓ או ↓ לשגיאה ? קיפודנחש 01:01, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
↓ לשגיאה נראה פצצה. למה לא ישמנו כך מלכתחילה? בורה בורה - שיחה 01:30, 24 בספטמבר 2020 (IDT)

כנראה לא חשבו על זה. ניסיתי לצמצם בעיצוב, כדי להכניס כל מה שהיה קודם מסגרת, לשורה אחת. קיוויתי שהחץ ברור מספיק,והזכרתי אותו בדיונים ובתיעוד. בלי נדר, בקרוב. קיפודנחש 17:06, 24 בספטמבר 2020 (IDT)

תודה על התיקון. כך בהיר לכולם. בורה בורה - שיחה 23:49, 1 באוקטובר 2020 (IDT)

למה למען השם התבנית הזו צרה מברירת המחדל? לא ראיתי בה הגדרת רוחב וגם אם אני שם רוחב=90% זה לא משפיע עליה? בורה בורה - שיחה 23:51, 27 בספטמבר 2020 (IDT)

אצלי נראה בסדר. "מוד בטוח"? דפדפן ומערכת הפעלה? עיצוב, כולל בחירות נוספות ("וקטור חדש") ןכן הלאה? לא ראיתי שמשהו השתנה אחרי הודעתך, וכאמור, אצלי נראה בסדר (כרום לא מעודכן על לינוקס כרגע), אפשרות מוספת היא שלא הבנתי מה הבעיה, ובעצם גם אצלי לא "בסדר", ולא הבנתי זאת. הן בדף התבנית והן בערכים התבנית הזו מתפרסת במרכז, ותופסת את רוב רוחב הדף, לא פחות מכל תבנית ניווט שחרת הזכורה לי. קיפודנחש 05:28, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
מה שהתכוונתי זה כששמים תמונה, היא בעצם מנטרלת את הרוחב של הטקסט לכל אורך התבנית ולא רק היכן שהיא ממוקמת. הייתי מצפה שהטקסט "יעטוף" את התמונה מלמעלה ומלמטה. ראה עכשיו כשאין תמונה. יש אפשרות כזו? בורה בורה - שיחה 21:28, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
ההתנהגות נראית לי הגיונית. כרגע אין תמונה בכלל, וכשהצצתי בגרסה קודמת ראיתי שהתמונה נמצאת בתבנית הראשית עצמה, ולכן הגיוני לצפות שתשפיע על כל התבנית. בהסתברות של 48.15%, אם תעביר את התמונה לאחת מתת הקבוצות, רק אותה תת קבוצה תושפע - אם הבנתי נכון, זו ההתנהגות שאתה מנסה להשיג. קיפודנחש 23:20, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
צודק! יפה. בורה בורה - שיחה 23:38, 29 בספטמבר 2020 (IDT)

בקשה רצינית[עריכת קוד מקור]

של ום וברכה, אתה מבין קצת גם בוורד וכו'? אני מחפש משהו שיוכל לכתוב לי פקודת מאקרו או משהו מהסגנון שתורה למחשב להפוך הערת שוליים לתבנית {{הערה}} וטקסט מודגש ל'''הטקסט'''. אתה יודע לכתוב דבר כזה תוך זמן קצר, או שזה הרבה עבודה? ממש תודה! מתייג: @ערן. --ישראל קלרשיחה • י"ב בתשרי ה'תשפ"א • 21:32, 29 בספטמבר 2020 (IDT)

לא נראה כמו הרבה עבודה או משהו מסובך למי שמתמצא. הפעם האחרונה שכתבתי מקרו לוורד הייתה לפני יותר מ-20 שנה, ואין לי כוונה להתעסק בזה. לפני שאתה משקיע, נסה לחפש או לשאול בוויקינגליש אם מישהו כתב מקרו לוורד לטובת עריכה בוויקיפדיה (לא כל כך משנה מה המקרו עושה), וכדאי גם לרחרח אם יש נימוקים לא להשתמש במקרו כזה, או לא להשתמש בוורד לעריכה בוויקיפדיה. אם מדובר בהסבה חדפעמית של מסמך קיים, סביר שיש דרכים טובות יותר לאותה מטרה. כמעט בטוח יש פורמטים ל"יצוא" עבורם קיימים כלים להפיכה לקוד ויקי. לא בדקתי, אבל בהסתברות גדולה מאפס, אם תזרוק מסמך בוורד על העורך החזותי, הוא יעשה את רוב מה שאתה רוצה. ידוע לי למשל שאם תזרוק עליו טבלה מאקסל, הוא יבין זאת ויסדר אותה בקוד ויקי. שווה לנסות.

לפי התשובה הזו], מה שאתה רוצה לעשות זה להתקין Open Office, לפתוח בעזרתו את המסמך, ו"לייצא" קוד ויקי. אוקצור - לא נראה לי שמקרואים כמו אלו שהגית הן דרך טובה להשיג את המטרה. קיפודנחש 23:37, 29 בספטמבר 2020 (IDT)

(תוספת): בדוק גם את [1]. קיפודנחש 23:40, 29 בספטמבר 2020 (IDT)

מציאת גרסא ראשונה עם שגיאת ציטוט[עריכת קוד מקור]

היי. לפני כמה זמן עזרת לי פה להפעיל כלי למציאת שגיאות ציטוט. משום מה עכשיו אני מנסה להשתמש בכלי ולא מצליח. קח למשל את הערך דניאל סימן, אני מזין בכלי "שגיאת ציטוט" וזה לא מוצא לי כלום. יודע מה הבעיה בדיוק? האם שינו את הכלי? בברכה, זאב קטןשיחה • י"ט בתשרי ה'תשפ"א • 11:52, 7 באוקטובר 2020 (IDT)

@זאב קטן: במקרה הזה @Gabi S. כרת את הענף עליו הוא הושיב את הערת השוליים. חזרתישיחה 13:11, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
טעיתי, סליחה. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 13:13, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
@Gabi S.: יום כיפור חלף, זו טעות מינורית מאוד. כדאי תמיד לבצע "תצוגה מקדימה" או להעיף מבט על כלל הערך. אבל זו תקלה טריקית כי היא באה לידי ביטוי באזור אחר לגמרי מאזור העריכה. חזרתישיחה 13:21, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
חזרתי פחות מעניין אותי מה קרה במקרה הזה, אני מנסה להבין למה הכלי הזה הפסיק לעבוד לי. יש עוד מלא דפים עם בעיות בהערות השוליים והכלי הזה ממש עזר לי פעם שעברה שניקיתי את הקטגוריה הזו. בברכה, זאב קטןשיחה • י"ט בתשרי ה'תשפ"א • 13:46, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
אין לי הרבה מה להציע. הדבר היחיד שהצלחתי לדוג הוא, האם הזנת לכלי מחרוזת מדויקת? נדמלי שמדובר ב"שגיאות ציטוט", ובשאלתך ציינת שהזנת "שגיאת ציטוט"?
בהנחה שלא זו הבעיה, אם תתאר בדיוק מה עשית, בלי להניח שידוע לי במה מדובר (לא ממש), מה ציפית שיקרה, מה זכור לך שקרה בפעם הקודמת (כלומר "כשהכלי עבד"), ומה קורה בפועל, אוכל לנסות להציע פתרון, כרגע, התשובה היחידה שיש לי ל"לא עובד לי" היא "לחצת על הכפתור הירוק?". בברכה - קיפודנחש 16:49, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
היי. מה שאני מנסה לעשות זה למצוא את הגרסא הראשונה של העמוד בה יש שגיאת ציטוט. אז הלכתי ל"גרסאות קודמות" ומשם ל"חיפוש לפי תוכן" שפתח לי את הכלי "WikiBlame". הזנתי שם שגיאת ציטוט (השגיאה שמופיע בדף היא "שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; לא נכתב טקסט עבור הערות השוליים בשם בגץ"). הכלי לא הצליח למצוא לי את הגרסא הראשונה עם השגיאה, פעם הוא היה מצליח. בכנות, מזמן לא השתמשתי בכלי, יכול להיות שאני לא זוכר איך משתמשים בו נכון. בברכה, זאב קטןשיחה • י"ט בתשרי ה'תשפ"א • 17:16, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
ניסיתי לעשות דבר דומה בערך רבי מתיא בן חרש, ללא הצלחה. ניסיתי גם לחפש "ref", וגם שם לא הצלחתי. בברכה, זאב קטןשיחה • י"ט בתשרי ה'תשפ"א • 17:20, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
חפש לא את "השגיאה שמופיעה בדף", אלא את שם קטגוריית השגיאה. השגיאה שמופיעה בדף לפעמים נתפסת ב"חיפוש גרסאות קודמות" ולעתים לא - לא הצלחתי למצוא שיטה ברורה, כנראה זה תלוי בסדר הפירסור, והודעות שנוצרות על ידי הרחבות שונות יכולות להתנהג באופן שונה. לא כדאי לחקור במופלא. חיפוש שם קטגוריית השגיאה אמור לעבוד כל פעם, והגרסה הראשונה בה הופיעה הקטגוריה, כלומר זו בה הצטרף הדף לקטגורי, תעלה בחיפוש. למשל, כשמחפשים "דפים עם שגיאות בהערה" בדף רבי מתיא בן חרש, מקבלים את הגרסה הזו. שים גם לב לאפשרויות בחיפוש: למשל, כדי למצוא ref עליך להפעיל "חיפוש בקוד ויקי" (שקול ל-insource: כשמחפשים בוויקיפדיה דרך תיבת החיפוש).
אזכיר שוב את הכלי שערן ציין שם: סקריפט 71. יש איזה לחש נחש להוסיף לדף הסקריפטים האישי באופן שתאריכי הוספת הערכים לקטגוריה יופיעו תמיד, בלי שצריך ללחוץ על כפתור: window.auto_cat_dates=1; כמעט תמיד חותמת הזמן היא קישורית לעריכה שהוסיפה את הערך לקטגוריה (יכול להיות שהתכונה הזו נוספה אחרי הדיון בדף השיחה של ערן). בהסתברות של 41.12% תגלה שדרך זו למציאת העריכה ה"חשודה" עדיפה על "חיפוש לפי תוכן". קיפודנחש 17:51, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
את הסקריפט יש לי, אולי אני באמת אנסה להשתמש בו בשביל זה. ואני אנסה את הפתרון שלך עם השם של הקטגוריה. תודה רבה. בברכה, זאב קטןשיחה • י"ט בתשרי ה'תשפ"א • 17:55, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
אוקיי, ניסיתי את הסקריפט, הוא באמת מאוד נוח בשביל מה שאני צריך. אבל נתקלתי בבעיה, כשאני מנסה לפתוח את הקישור שהסקריפט מספק לי אני לא מצליח לפתוח אותו בלשונית חדשה בעזרת לחיצה על מקש ימני עליו. זה בעיה מוכרת? ערן אם אתה יודע על זה משהוא אשמח לעזרה. בברכה, זאב קטןשיחה • י"ט בתשרי ה'תשפ"א • 18:04, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
הפיכת החותמת ל"קישורית" הייתה פיצ'פוץ' חפוז שעשיתי כניסיון, ו"הדבקתי" על הסקריפט שערן בנה, ומומשה לא על ידי "קישורית" של ממש, אלא על ידי טיפול בקליק. במבט לאחור, אפשר היה כנראה לעשות זאת פשוט יותר, כך שזה יהיה קישור "סטנדרטי" שעובד כמו שרוצים עם כפתור ימני, הקשה משולבת עם קונטרול או שיפט, וכן הלאה. לא תיקון כבד, אבל כרגע אין זמן. זה בסך הכל עובד לא רע. אולי מש:ערן ירצה להציץ וליישר את הקישורית כך שתתנהג יפה. אם תמצא שזה ממש מטריד, הזכר לי שוב ואנסה למצוא זמן. קיפודנחש 18:26, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
אני ממש אשמח, כי כרגע הפיצ'ר הזה מעולה רק ממש לא נוח. כי אני צריך ללחוץ, ללחוץ על עוד כפתור להשוואה עם הגרסא הקודמת ואז לחזור לדף של הקטגוריה. מלא לחיצות מיותרות. בברכה, זאב קטןשיחה • י"ט בתשרי ה'תשפ"א • 18:57, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
הפכתי לקישור רגיל. בבדיקה חפיפית, נראה שלא שברתי כלום. דווח אם תתקל בבעיות. שים גם לב שהקישורית "צולפת" על העריכה הנכונה ברוב המקרים, אך לא בכולם. עלה והצלח! תודה על עבודתך החשובה בתיקונים הללו. זו עבודה חשובה ומשמעותית יותר מאשר הרצת צ'קטי על עשרות ערכים, דבר שנראה לי שמעסיק את זמנם של ויקיגמדים רבים... קיפודנחש 19:16, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
תודה. גם על העבודה וגם על המחמאה, ננסה עכשיו. וביננו, בלי כל הסקריפטים האלה העבודה הייתה לוקחת לי כפול זמן, אז גם לך יש חלק לא קטן בזה. בברכה, זאב קטןשיחה • י"ט בתשרי ה'תשפ"א • 19:21, 7 באוקטובר 2020 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

בעקבות הדיאלוג האחרון, חשבתי שיועיל מאד לכתוב מדריך לאיתור ותיקון שגיאות. בעבודתך (או לפחות בחלק מעבודתך) אתה מפתח מתודה לתיקון סוג מסוים של שגיאות, ומשתמש בה כד "לרוקן קטגוריות" שגיאה. המתודות הללו יכולות לעזור לעורכים אחרים לטפל באותן שגיאות, או דומות להן. זה מתחיל ב"איפה למצוא מה דורש תיקון", ממשיך ל"איך לאתר את השגיאה בדף", ועד "איך מתקנים". לא ידוע לי שיש לנו דף הדרכה שמתאר את המתודות הללו. ניסינו לבנות משהו כזה עבור "שגיאות פרמטריות", לדעתי די בהצלחה (אודה שלא שמעתי עדויות מאנשים שקראו את המדריך ומצאו אותו מועיל). בכולופן, כתיבת מדריך כזה תסייע לוויקיגמדים נוספים להצטרף. מש:בורה בורה, מה דעתך? האם "מדריך" כזה אכן יועיל? יש לנו משהו כזה? בברכה - קיפודנחש 19:30, 7 באוקטובר 2020 (IDT)

למען האמת אני מנקה בעיקר את שגיאות פרמטריות ושגיאות בהערות, לצערי יש מספיק כאלה ואין לי יותר מדי זמן. מדי פעם אני גולש לעוד כמה קטגוריות. אני יכול לנסות לכתוב איך לטפל בבעיות שאני מכיר. בברכה, זאב קטןשיחה • י"ט בתשרי ה'תשפ"א • 19:36, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
זאב זה יהיה ממש פגז, לשגיאות ציטוט וכדומה. אודה על האמת, אפילו אני מתחמק מהן לעתים קרובות עקב הקושי לאתר את השגיאה. בורה בורה - שיחה 21:27, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
בורה, מה אתה אומר? אם הקושי הוא לאתר את השגיאה, הנה מרשם חפוז שבדרך כלל עובד לאתר את _העריכה_ בה נוספה השגיאה: סקריפט 71, והקשה על חותמת הזמן. אם יש עוד אנשים שמנסים לטפל בשגיאות, כדאי לתת להם את המרשם. זה צריך להספיק בדרך כלל לאתר את השגיאה בקוד המקור, גם אם המסלול טיפלה מפותל.
לאור הדיון הזה, חשבתי על משהו: כל השגיאות הללו מגיעות מיחידות, לא? אולי היחידות שמוסיפות את הקטגוריות, יכולות גם להטיל "חתימה" של מערכת השגיאות, באופן שהמערכת הקיימת תוכל לאתר ולסמן את השגיאות? מש:ערן? נדמלי שעשית פעם משהו דומה ביחידת תבנית מידע, לא? האם היחידות הללו "בשליטתנו"? קיפודנחש 22:37, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
קיפודנחש, כשאתה אומר שניסתם לבנות מדריך כזה עבור שגיאות פרמטריות אתה מתכוון לכתבה שכתבתם בזמנו עבור הטילדה הרביעית? בברכה, זאב קטןשיחה • כ' בתשרי ה'תשפ"א • 09:56, 8 באוקטובר 2020 (IDT)
ועל הדרך, מצאתי איזה טעות בסקריפט, לפעמים הוא מפספס בגרסא אחת את הגרסא שבה הערך נכנס לקטגוריה. למשל בערך פורמולה 1 עונת 2020 כשאתה בודק דרך קטגוריה:דפים עם שגיאות בהערה אתה מקבל את העריכה אחת אחורה. יכול להיות שזה בגלל ששתי העריכות מאותו היום? בברכה, זאב קטןשיחה • כ' בתשרי ה'תשפ"א • 10:18, 8 באוקטובר 2020 (IDT)
לא חכם מצידי, אני נותן לך דוגמא ואז מתקן את השגיאה. דבר דומה קורה עם פסיכולוגיה קוגניטיבית. הפעם אני לא אתקן לפני שתראה את זה. בברכה, זאב קטןשיחה • כ' בתשרי ה'תשפ"א • 10:20, 8 באוקטובר 2020 (IDT)
קואופרציה, דוגמה אחרונה. בברכה, זאב קטןשיחה • כ' בתשרי ה'תשפ"א • 10:41, 8 באוקטובר 2020 (IDT)
רכבת הקרח (סדרת טלוויזיה) - הסטיה הכי גדולה שמצאתי, 4 גרסאות. בברכה, זאב קטןשיחה • כ' בתשרי ה'תשפ"א • 11:36, 8 באוקטובר 2020 (IDT)
זו לא "טעות בסקריפט". כתבתי כמה פעמים שהלוגיקה צולפת "ברוב המקרים". נרלי ש"לפעמים הוא מפספס" בהחלט מתאר את המצב, אם כי לא ניסיתי לבדוק מה אחוז השגיאה. אם תמצא מכנה משותף לדפים בהם הוא שוגה, אולי אפשר לשפר, אבל הסיכוי לא נראה מזהיר. המידע לגבי "מתי נוסף הערך לקטגוריה" משמש כדי לבקש גרסה מאותה נקודת זמן. מתברר שהמידע לגבי "מתי נוסף הערך לקטגוריה" לא תמיד מדויק. במקרים האלו, "חיפוש לפי תוכן" עם שם הקטגוריה נותן גיבוי. ההכי הטוב היה אם מי שמשפריץ את השגיאה היה משפריץ גם סימון, בדומה למערכת השגיאות הפרמטריות. לשאלתך, "שאתה אומר שניסתם..." - לא, לא הטילדה. יש דף שמסביר איך לאתר ולתקן שגיאות, והדף מקושר מהקופסה עם השגיאות שקופצת כשלוחצים {{1}}, וכן מקטגוריית השגיאות. זה הדף: ויקיפדיה:מערכת בדיקת פרמטרים/תיקון שגיאות. יש לו רשימת תורמים מכובדת. הניחוש שלי הוא שהדף אכן שימושי, ואף סייע בפועל ל"פועלים" שמעוניינים לסייע בתיקון שגיאות. אם יש "סודות" נוספים במקצוע, כדאי אולי להוסיף אותם שם, גם אם לא מדובר בשגיאות שנתפסו על ידי מערכת בדיקת הפרמטרים. קיפודנחש 01:41, 9 באוקטובר 2020 (IDT)
אגב, הצצתי בקואופרציה - באיזו קטגוריה מצאת אותה? עד כמה שראיתי, היא רק בקטגוריית תחזוקה אחת, שיש בה איזה 8,000 דפים נוספים, והיא תקועה די בסוף. איך הגעת אליה? אם זו הקטגוריה הנכונה, אז לי כן קפצה העריכה הנכונה (השגיאה עצמה לא מובנת לי, אבל זו העריכה היחידה בסביבה בה נערכו קישורים). קיפודנחש 02:01, 9 באוקטובר 2020 (IDT)
טוב, הכלי הזה עדיין מאוד יעיל. לא זוכר איפה מצאתי את קואופרציה, יכול להיות שהתכוונתי לערך אחר. בברכה, זאב קטןשיחה • כ"א בתשרי ה'תשפ"א • 10:38, 9 באוקטובר 2020 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

בכולופן יצא מזה משהו טוב: קואופרציה הייתה תקועה עמוק מספיק בקטגוריה, שסקריפט 71 "לא הגיע אליה", והיא לא קיבלה סימון. בעקבות השיחה הקטנה הזו מצאתי זאת, וכעת הסקריפט עובד גם שם. קיפודנחש 19:18, 9 באוקטובר 2020 (IDT)

תעבירו את זה הלאה[עריכת קוד מקור]

תעבירו את זה הלאה
סיבת העיטור: על עזרתך הרבה בכל התחומים שאף אחד לא מכיר ונכונותך לעזור תמיד בעניין.
העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרף לשרשרת הפרגונים, ותעביר הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאתה מעריך, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}}

Geagea - שיחה 20:46, 8 באוקטובר 2020 (IDT)

אני מאוד אוהב את הערך הזה, תודה לך על כתיבתו! פרח בשבילך ראובן מ. - שיחה 15:05, 12 באוקטובר 2020 (IDT)

שבוע טוב.

העריכות הללו גרמו להגדלה לא פרופורציונלית של הקישורים. דגש חזק - שיחה 11:38, 18 באוקטובר 2020 (IDT)

תודה לשמוליק שתיקן. קיפודנחש 21:26, 18 באוקטובר 2020 (IDT)

פוליטיקת דף שיחה[עריכת קוד מקור]

בעקבות דבריך בבירורים, חשתי צורך לכתוב לך זאת. כל עוד המדיניות בוויקיפדיה היא "עריכה אחת = קול אחד" (כלומר מי שהוסיף בצ'קטי 100 קטגוריות במשך 90 יום, הוא בעל זכות הצבעה); כל עוד עורכים שהוכח שעסקו במחקר מקורי אינטנסיבי, בידיעה מלאה של מפעילי המערכת והבירוקרטים, לא מורחקים או חשופים לסנקציות כבדות; וכל עוד אין שום אכיפה של היררכיית המקורות בדפי השיחה, ה"קליקות" שתיארת הן כורח המציאות. תרבות העריכה כאן הולכת וגולשת לכיוון יותר ויותר דמוקרטי ואקטיביסטי, שבו המטרה היא לשכנע את העורכים ולקדם מטרות, בגלוי ובמוצהר, לא לספק מקורות איכותיים. התרבות הזו יונקת בתורה מריבוי הערכים חסרי החשיבות, שהם אקטואליים מטבעם (כל מיני רבנים עלובים וכדומה), והרפש צף ועולה למפלסים הגבוהים יותר. AddMore-III - שיחה 12:51, 20 באוקטובר 2020 (IDT)

כשאתה כותב "רבנים עלובים" אתה מצפה שהרפש יפחת? אתה יכול לא להסכים לחשיבות של נשואי ערכים אבל ברגע שאתה מזלזל, אל תצפה שהרפש לא יצוף. כי אתה אשם לא פחות מאחרים. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 18:20, 22 באוקטובר 2020 (IDT)