ויקיפדיה:כיכר העיר/ארכיון 114

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

?Armen" - High Place; Castle; Palace"[עריכת קוד מקור]

Friends, please help to understand

?Whether the word is connected "Armen", "Armin" with the Hebrew

. It says here that connected: http://indiachildnames.com/name.aspx?name=Armin

.Please give a detailed answer, citing sources. Need for Russian Wikipedia

.Thanks in advance. Militen - שיחה 03:52, 22 בפברואר 2017 (IST)

.Did you mean "Armon"? In hebrew "Armon" means palace בברכה, יונתן - שיחה 04:31, 22 בפברואר 2017 (IST)

Non. "Armin" OR "Armen": http://indiachildnames.com/meaning.aspx?meaning=High+Place . Militen - שיחה

Herkunft und Bedeutung des Namens

germanisch ermin/irmin bedeutet groß, gewaltig, zusammen mit altdeutsch arm bedeutet es Adler oder Adlertöter persisch armin/armeen (Persisch: آرمین): Der Sohn eines Königs im Epos Schahnama (Königsbuch) von Ferdousi (940–1020)

Eine im 18. Jahrhundert aufgekommene Theorie besagt, Armin gehe aufArminiuszurück.

so the GERMAN wiki. nothing to do with hebrew. 2001:7C0:2041:1AA:0:0:0:DB 13:38, 22 בפברואר 2017 (IST)

this piece is also available in en.wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Armin.

But I need a Hebrew etymology.

See: http://namemeaningsdictionary.com/meaning-of-the-name/29607/what-does-the-name-armin-mean Militen - שיחה

please help somebody - translate my question into Hebrew, so that others understand. and discussed. Maybe someone does not understand?

And give advice where I can ask that question and get an answer? Militen - שיחה

+

Militen - שיחה

There is no name "Armin" in Hebrew,and as far as I know there was not either in the past. There are Jews with the name"Herman" which is a German name. שנילי - שיחה 18:02, 22 בפברואר 2017 (IST)

And as said before, the Hebrew word "armon" means "palace" שנילי - שיחה 18:13, 22 בפברואר 2017 (IST)

Friends. It can not be so.

After all, thousands of sites they write: "In the Hebrew origin, Armin means "High place"."

Or maybe not a Jewish name, and Aramaic?

Militen - שיחה

משתמש:Eldad אתה מתרגם ועורך, אולי אתה תשכנע אותו. Eldad, you are a translator and editor, may be you can convince him that there is no Hebrew word "armin" or "armen" שנילי - שיחה 19:33, 22 בפברואר 2017 (IST)
אגב, המלה "ארמנותייך" (תהלים קכ"ב) מתורגמת במקומות שונים ל-palaces, fortifications, great buildings, towers, fortresses, citadels, houses. עוזי ו. - שיחה 20:41, 22 בפברואר 2017 (IST)

Very thank you. Militen - שיחה (You have given me a very important argument (key).

Ram means high, "armon" in plural would be "armon(or)". You could try asking in וק:יל .

מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • כ"ז בשבט ה'תשע"ז • 17:08, 23 בפברואר 2017 (IST) Look at this. יזהר ברקשיחה • כ"ז בשבט ה'תשע"ז • 17:52, 23 בפברואר 2017 (IST)

https://en.wiktionary.org/wiki/%D7%90%D7%A8%D7%9E%D7%95%D7%9F I have read its English version Militen - שיחה


?(Or maybe life etymologized as follows: Ar + Min (or Ar + Men

The fact is that I found the argument that BC on the "Armenian mountains" lived-Aramaeans Jews (a lot!) and they called him "of Armenian mountains

Militen - שיחה

You surely mean to History of the Jews in Armenia יזהר ברקשיחה • ל' בשבט ה'תשע"ז • 20:58, 25 בפברואר 2017 (IST)

No, I'm not. You guessed halfway. The second key is mine Militen - שיחה 08:58, 10 במרץ 2017 (IST)

הועבר לשיחה:ישראל קרישטל#תמונתו של ישראל קרישטל. דוד שי - שיחה 06:26, 25 בפברואר 2017 (IST)

הערב צפיתי בקולנוע בהקרנת הבכורה של הסרט התיעודי "אפילוג", על היהודי הגדול ביותר בכל הדורות מאז משה רבנו. הסרט מעולה. מרגש מאד. ישבתי מרותק. אני ממליץ מאד לצפות בו. סרט חובה. Liad Malone - שיחה 23:16, 23 בפברואר 2017 (IST)

קצת אירוני ההשוואה בהתחשב שמשה רבנו לא נכנס לארץ ישראל. • צִבְיָהשיחה • כ"ז בשבט ה'תשע"ז 23:19, 23 בפברואר 2017 (IST)
בלי להעליב אבל ליעד, בחייאת, לא נעצרת באף שם בדרך? והערת אגב: התנ"ך משבח את משה כאיש העניו ביותר, לא הגדול ביותר. ביקורת - שיחה 00:56, 24 בפברואר 2017 (IST)
אם הכי עניו הרי שבסבירות גדולה גם הכי גדול. הרי אם ניקח 10 אנשים שכולם ענווים ודאי שהגדול שבהם הוא הכי עניו כי יש לו הכי הרבה על מה להתגאות. • צִבְיָהשיחה • כ"ח בשבט ה'תשע"ז 00:58, 24 בפברואר 2017 (IST)
יש סבירות גבוהה לזהות ברמת הענווה של 10 אנשים? לא. אז ההנחה בטלה. ביקורת - שיחה 00:59, 24 בפברואר 2017 (IST)
לא השויתי ביניהם. לא מוצא את האירוניה. לא מבין את הרלונטיות של הכניסה לארץ ישראל. אין אף יהודי בדרך שהשפיע יותר ממנו על מצבו של העם היהודי בהיסטוריה הארוכה שלו. התנ"ך לא צריך לשבח את משה כגדול ביותר, הנפח שעוסק בו, כמות הרפרנסים ובעיקר הדברים שהוא מספר עליו עושים זאת באופן ברור. התנ"ך לא הכיר את בן גוריון או את הבית השלישי/הריבונות השלישית שהחלה בתקופתו. Liad Malone - שיחה 01:49, 24 בפברואר 2017 (IST)
ההשוואה הזו יכולה להוות בסיס למאמר מפואר ביתד נאמן. הכל עניין של נרטיב. להפוך את הציונות לחשובה יותר מההלכה הופך את כל מהות העם היהודי לגזענות כפשוטה. • צִבְיָהשיחה • כ"ח בשבט ה'תשע"ז 02:23, 24 בפברואר 2017 (IST)
ההנחה שבן גוריון השפיע על מצבו של העם היהודי, בכלל, במבט היסטורי - צריכה ראיות ולימוד מייגע. בסבירות גבוהה, הוא פשוט היה שם, וכל פיון אחר שהיה מצליח פוליטית כמוהו להגיע לעמדת כח ולאכול את פירות השקעתם של רבים (אולי גם הוא בכללם) היה עושה זאת. ביקורת - שיחה 09:18, 24 בפברואר 2017 (IST)
ההשוואה באמת מוזרה, כי מצד אחד מדובר בדמות מיתית, שאין הוכחות לכך שהתקיימה בפועל ומצד שני מדובר במדינאי היהודי הנודע ביותר, שמאות אלפי מסמכים מזכירים אותו. לדעתי אין מקום להשוואה, כמו שלא מקובל להשוות בין תפוחי עץ ובין מלונים. בברכה. ליש - שיחה 09:37, 24 בפברואר 2017 (IST)
להקטין את בן גוריון ל"מי שמאות אלפי מסמכים מזכירים אותו" אפילו אני לא הייתי עושה. סך הכל הוא היה יהודי פיקח ופתוח במידה מרשימה. ביקורת - שיחה 09:58, 24 בפברואר 2017 (IST)
בנוסף לפיקחותו, הוא היה בעל חזון ובעל אומץ לב, כשרבים חששו להכריז על המדינה, משקלו הסגולי הכריע לכך שהיא תוכרז וכל היתר זו היסטוריה. גם אחרי הקמת המדינה, עמד בראשה, כשהתמודדה עם אתגרי מלחמת הקוממיות, קליטת העלייה ההמונית ועוד ועוד ועוד. כמובן, במבט רטרוספקטיבי אפשר לראות גם שגיאות, למשל הפטור משירות צבאי ל-400 הנודעים, למשל הטלת הדין העברי על הנישואים והגירושים. בברכה. ליש - שיחה 10:11, 24 בפברואר 2017 (IST)
האתוס הזה על משקל סגולי ולחץ להכרעה להקמת המדינה. לא מקובל. למשל, הסיפור על הדיון המוקדם במועצת העם ו"ההחלטה שעברה בעקבות לחצו של דוד בן-גוריון, על חודו של קול", מגובה רק בכתביו של מזכיר הממשלה הזמנית. היסטוריונים נחשבים כמו יגאל עילם ומרדכי נאור סבורים שהסיפור מפוברק. ובכלל... אהבתי מאד את הקריאה-החתרנית של פני הדברים בספרון "מדוע באמת הוקמה מדינת ישראל?" של ארז כסיף, הספרון מציע הסבר מרתק לשאלה כיצד הזקן הרחיק ראות במקום בו ענקים כחיים וייצמן (רק דוגמה) פספסו כמעט את ההזדמנות ההיסטורית (רמז: לא מדובר בידע רב יותר או ברוחב אופקים, רק במשהו שנע בין רכילות פוליטית לפרנויה). ביקורת - שיחה 10:24, 24 בפברואר 2017 (IST)
[אה. ושכחתי: המחשבה הטוטליטרית שמישהו יכול להחליט עבור אנשים אחרים למשך דורות מהו 'כור ההיתוך' המתאים עבורם, או בכלל את עצם הרעיון שהם צריכים לעבור כור היתוך. יכלה להיות רק בתקופה החשוכה ההיא, שהוא במקרה חי בה, תקופה שבה גם הסוציאליסטים וגם הלאומנים הציעו רק טוטליטריות. היום זה לא היה קורה. גם אם היה צורך צבאי ב'צבא עם', היו מגבילים את הפקודות בעניינו מראש, ומחדשים אותם בעת הצורך]. ביקורת - שיחה 10:27, 24 בפברואר 2017 (IST)

כתבתי לפני התנגשות עריכה: מה לעשות, אני מעדיף להיסתמך על מקורות היסטוריים ולא על ספקולציות - המקורות תומכים בגדולת בן גוריון. בברכה. ליש - שיחה 10:30, 24 בפברואר 2017 (IST)

מקורות זה טוב. העם היהודי תמיד העריך את "המקורות". ביקורת - שיחה 10:34, 24 בפברואר 2017 (IST)
שוב, לא ערכתי ביניהם ממש השוואה, אלא בחרתי בנקודת זמן. היותו של משה דמות מיתולוגית, רק מדגישה את זה שלא היה בדרך גדול מבן גוריון בעם ישראל. אני חילוני. בעיני, הציונות בהחלט חשובה יותר מההלכה. דוקא הענקת "מהות" לעם נשמעת לי כמו סוג של גזענות. למה עם צריך "מהות"? כל תנועת תחייה לאומית בעולם הופכת את "מהות" הלאום שלה לגזענות, או שזה רלונטי רק לעם היהודי? זו לא הציונות שקבעה את עם ישראל כ"עם סגולה" או "העם הנבחר" - את הגזענות בהיסטוריה היהודית קל יותר למצוא בתקופות אחרות ובכתבים קדומים יותר. ההתיחסות אל בן גוריון כאל מישהו ש"פשוט היה שם", חורגת מגבול ההתמהה. זו כנראה גישה משיחית כלשהי, שגורסת שה"פיון" הזה היה רק כלי בידי כח מיסטי גדול יותר שהשתמש בו. האיש הזה ניהל ביד רמה את התהליך שהביא לריבונותו השלישית של עם ישראל בארץ ישראל, כמו גם את המלחמה שהסתיימה בהקמת מדינה יהודית, לראשונה מאז המלחמה והמדינה של החשמונאים, אלא שהמלחמה והמדינה של 1948 הרבה יותר מרשימות מאלו של המאה ה-2 לפנה"ס. המשפט "המחשבה הטוטליטרית שמישהו יכול להחליט עבור אנשים אחרים למשך דורות" נכון הרבה יותר לתיאור ההלכה דוקא. גם התיאור "תקופה חשוכה" בהתיחס לתקופת התחייה הלאומית שלנו, נועד כנראה לבטל את חלקה המכריע של החילוניות בתחייה הזו ובשיבת ציון השניה. והנה דוגמא לדמיון רב למשה: השגיאות הרבות של בן גוריון הן כאין וכאפס לעומת המהפכה, שנטל את הובלתה, בחייו של עם ישראל. Liad Malone - שיחה 14:04, 24 בפברואר 2017 (IST)
בעיניי כל סוג של לאומיות זו גזענות. לא פלא שהציונות צמחה בתקופה לאומית סוערת, מלאת מלחמות ומיליוני הרוגים. ובכלל, לא ממש ברור לי מה הועילה הקמתה של מדינת ישראל לעם ישראל. הסיכוי שלי כיהודיה למות כאן גבוה כאן יותר מכל מקום אחר. • צִבְיָהשיחה • כ"ח בשבט ה'תשע"ז 14:12, 24 בפברואר 2017 (IST)
אחד המשפטים הכי תמוהים ששמעתי פה, היו כמה ימים בודדים במהלך השואה שבהם נספו יותר יהודים מאשר כל חללי צה"ל + נפגעי פעולות איבה, כולל הרוגי תאונות דרכים, מתאבדים וחולים, כולל נכי צה"ל שמתו כעבור שנים מחמת נכותם, וכולל חללי היישוב במלחמת העולם השניה וקודם להקמת המדינה (רק לשם השוואה, שואת יהודי הונגריה בה נספו כחצי מליון יהודים התרחשה ברובה בשלושה חודשים, בקצב גירוש יומי שהגיע עד לכ־10,000 נפשות למחנות השמדה, בבאבי יאר נרצחו תוך יומיים כ־33,000 יהודים, מספר חללי מערכות ישראל + נפגעי איבה בהגדרה המרחיבה, מגיע לכ־28,500). על כך אמר מישהו שיום השואה סמוך ליום הזכרון לחללי מערכות ישראל, כדי שנזכור מה המחיר עם מדינה, ומה המחיר בלי. לטווח הארוך מדינת ישראל הינה המקום הבטוח ביותר ליהודים בעולם, ולא לחינם בכל מקרה שבה קהילה יהודית חשה אי-בטחון מהותי בסביבתה, חבריה ממהרים לרכוש כרטיס טיסה לישראל. נת- ה- - שיחה 14:33, 24 בפברואר 2017 (IST)
באירופה נהרגו עוד כמה מאות אלפים במשך אלף השנה האחרונות. כאן בארץ ישראל נהרגו עשרות אלפי יהודים לפני אלפיים שנה. מאז הקמתה, מדינת ישראל היא המקום שנהרגים בו הכי הרבה יהודים. יהודים מקהילות יהודיות ברחבי העולם היגרו להרבה מדינות - אירופה וצפון אמריקה מלאות בקהילות של רוסים-יהודיים. לכאן עולים בגללה הציונות, לא בגלל הביטחון. הכי בטוח זה להתבולל בנחת בניו-זילנד. • צִבְיָהשיחה • כ"ח בשבט ה'תשע"ז 15:06, 24 בפברואר 2017 (IST)
מסכים שאין פה הוכחה מתמטית ברורה ומוחלטת, מצד שני, מאז הקמת מדינת ישראל לא נודע עוד על פוגרומים בקהילות יהודיות ברחבי העולם, מה שהיה קיים בשפע לפני. האם זה במקרה, או עקב חשש מסויים של אויבי ישראל מפני ידו הארוכה של העם היהודי? לא ניתן לקבוע בוודאות, אך ניתן לשער. לגבי התבוללות כדרך להבטחת בטחון היהודים, התיאוריה הוכחה ככושלת באופן ברור בעקבות משפט דרייפוס, והיחס הקשה של גרמניה הנאצית כלפי מתבוללים (חלק נרחב מיהדות גרמניה ערב השואה), ואף כלפי מומרים. לגבי מניעי עלייה לארץ, בארץ ישנו הסיכוי הנמוך ביותר להתבוללות, בהשוואת לקהילות יהודיות ברחבי העולם. זה לא רק שיקול של ציונות, אלא גם של יהודיות. נת- ה- - שיחה 15:53, 24 בפברואר 2017 (IST)
בלי לראות את הסרט, לבן גוריון הייתה מעלה גדולה מאוד שבהחלט קשה מאוד להתחרות בו - הוא יצר כלים ועקרונות למדינה עברית/יהודית לאחר כ־2,000 שנות גלות, בהם נשכחה 'תורת המדינה' ועל חשבונה באה 'תורת הקהילה'. ליצור כלים למדינה שאזרחיה באו מקרב קהילות יהודיות רבות ושונות - זה גדלות! לייסד צבא ממלכתי ולנתק אותו מזרמים פוליטיים (אצ"ל, לח"י, פלמ"ח), ומצד שני להחיל עליו עקרונות ממלכתיים בסיסיים כך שהכל יוכלו לשרת בו (שבת, כשרות), ליצור מערכת חינוך ממלכתית במקום זרמים חינוכיים פוליטיים שקדמו לה, לפעול לקיבוץ גלויות ישראל ששונות מנטלית מהציבור שהקים את המדינה במחיר דמים כבד - זה גדלות! מובן שהיו בעיות, קשיים וחולשות אנושיות במקביל (וכנראה גם רשלנות ופשעים במזיד, לכל הפחות בהסתכלות מודרנית-בדיעבד), אבל בהסתכלות רחבת היקף, בן גוריון היה מנהיג בעל שיעור קומה של כמה וכמה דורות. לא קל בכלל היה להקים מדינה לאחר כל כך הרבה שנות גלות, בן גוריון היה המנהיג בזמן הנכון שעשה (ובגדול) את המעשה הנכון. נת- ה- - שיחה 14:20, 24 בפברואר 2017 (IST)
אהבתי את המשפט על הסמיכות בין יום השואה ליום הזיכרון. זה כנראה הדבר היחיד שיכול להצדיק את ההקבלה הממלכתית בין שני אסונות, ללא דמיון כלשהו בין הגדלים שלהם. אני רק רוצה להבהיר: שום דבר ממה שכתבתי כאן לא בא כמסקנה מהסרט החדש. זו דעתי ללא קשר לסרט והוא אינו מחדש דבר בנושאים הללו. הסרט מצוין כי הוא מנגיש את אבי האומה הישראלית המודרנית באופן שלא זכינו לו קודם לכן. הדברים שנאמרו על ידו ב-1968 (אותם בחר הבימאי להציג בעריכתו), רלונטיים מאד גם למצבה של מדינת ישראל ב-2017. בשיחה עם הבימאי לאחר הסרט, הוא סיפר שקטעי הראיונות נלקחו מתוך 6 שעות של שיחות מצולמות, שבעוד מספר חודשים נזכה לצפות בהן באינטרנט, (אם אני לא טועה) באתר של המכון למורשת בן-גוריון. Liad Malone - שיחה 15:14, 24 בפברואר 2017 (IST)
צִבְיָה, אם את מרגישה כל כך מאוימת דווקא בישראל, מדוע אינך מהגרת לאחת מארצות אירופה או לארצות הברית של טראמפ, מקומות שבכולם הולכת וגואה האנטישמיות? חשיבות קיומה של מדינת ישראל חזקה, יהודית, דמוקרטית וריבונית (להבדיל ממדינה דו-לאומית, שבנט וטראמפ חוברים יחדיו לכפות עלינו, חלילה), היא, שבישראל אין שום יהודי צריך לחשוש פן יכנו אותו בכינויי גנאי או יאסרו עליו לחבוש כיפה וכל סממן משייך אחר. סבתי אמרה לסבי, בפולין בשנת 1925, "לילדים שלי איש לא יקרא ז'יד" וכך הצילה את משפחתה. אכן, לבני משפחתי המורחבת בת ארבעה דורות אין איש קורא ז'יד, אין איש מצייר צלבי-קרס על בתיהם ואין איש אוסר עליהם להצטרף למועדוני יוקרה, אם ירצו. הבעיה אצלנו היא ביחס לערביי ישראל, והיא דורשת תיקון מהיר ומקיף, אבל כיהודים, אנחנו כאן בביתנו ואם לזאת את קוראת גזענות, חבל מאד.שלומית קדם - שיחה 19:44, 24 בפברואר 2017 (IST)
להגר זה לא פשוט, גם טכנית - צריך לקבל אשרות עבודה, גם אישית - שפה ותרבות חדשה. עדיין, ישראלים רבים מחליטים להגר מכאן למדינות אחרות. יהודים רבים עלו לישראל בגלל תחושת הזרות שהם חשו כיהודים במדינות אחרות. אך גם בישראל מגזרים רבים בתוך המגזר היהודיים מסוכסכים זה עם זה, אני לא גדלתי בתחושה של אחדות אלא בתחושה של "אחר". • צִבְיָהשיחה • ל' בשבט ה'תשע"ז 00:28, 26 בפברואר 2017 (IST)

תרומות לנבחרינו[עריכת קוד מקור]

אישתון-חשיבות[עריכת קוד מקור]

אני מעונין לכתוב ערך על הבלוגר אישתון, שידוע בעיקר כמי שגילה שצה"ל מעלים חילים מתאבדים, אך בנוסף לכך נחשב בעיני רבים לעתונאי רציני וידוע בגל עוד מספר רב של פרשות ומאמרי דעה מעוררי מחלוקת. אבל אני לא רוצה לעבוד לחינם, אני לא רוצה לכתוב ערך שאחר כך אולי יפול בהצבעת חשיבות אז אני בודק פה אם יש קונזנזוס לגבי חשיבותו. למי שלא מכיר:

וגיגול פשוט יניב יותר מעשרים ושלוש אלף תוצאות, 437 בגוגל ניוז--א.פ עריכות-שיחה 16:57, 24 בפברואר 2017 (IST)

לדעתי יש לו חשיבות שמצדיקה ערך. כך כתב עליו עורך "הארץ", אלוף בן: "אין לי מושג מיהו הבלוגר "אישתון", ששומר על זהותו בסוד. אני יודע רק שעבודתו העיתונאית רצינית ומקצועית: הוא מטיל ספק, שואל שאלות, אוסף מידע גלוי וחסוי, מבקש תגובות, וכנהוג בעיתונות הדיגיטלית, מציג את הקישורים למקורותיו ונעזר בקוראיו להרחבת היריעה. ... אילו היה בישראל פרס פוליצר, התחקיר של אישתון היה ראוי לו. והוא מביך לא רק את השלטון, אלא גם אותנו, העיתונאים הממוסדים, שמפרסמים בערב יום הזיכרון את הנתונים הרשמיים ומסתפקים בהם." [1] רדיומן - שיחה 07:36, 25 בפברואר 2017 (IST)
קשה לדעת מראש. למשל בדיון החשיבות בעניין מאיה ורטהיימר היה רוב ברור בעד חשיבות הערך, ואילו בהצבעת המחיקה התהפכה התוצאה. אותו דבר קרה לגבי שאול אולמרט, למרות שיש לו ערך בוויקי האנגלית וחברה מאוד מצליחה. אגסי - שיחה 15:45, 25 בפברואר 2017 (IST)
אני התחלתי לכתוב את הטיוטה בנתיים, מקווה לא לעבוד לחינם, בדקתי ובהשוואה לבלוגרים אחרים בויקיפדיה אין לו הרבה תוצאות, מקווה שהוא עדין יחזיק--א.פ עריכות-שיחה 16:08, 25 בפברואר 2017 (IST)
לא בדקתי את הלינקים, ואני לא רוצה להדאיג אותך לשוא, אך קח בחשבון שבקטגוריה:בלוגרים ישראלים יש רק 40 ערכים, כך הרף לא נמוך, ואולי תצטרך להקדיש שבועיים לדיון חשיבות ולהצבעת מחיקה:). אגסי - שיחה 18:28, 25 בפברואר 2017 (IST)

ערות / ערות[עריכת קוד מקור]

ספרו של סטיבן פולדבר בשם ערות - בודהיזם בחיי היום יום יצא לאור לפני כמחצית השנה ויותר ובאופן מוזר הוא מצוי מזה כשבועיים ברשימת רבי המכר של "הארץ". האם מישהו יכול להסביר זאת? יש לי ניחוש, מה דעתכם? 89.139.221.105 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

למרבה הפלא, ברשימת רבי המכר של "הארץ" נמצאים, בשני מדורים נפרדים, "ערוּת" של סטיבן פולדר ו"ערוׂת" של תמר מור סלע. הייתכן שיש המתבלבלים בין השניים? לא סביר. דוד שי - שיחה 21:19, 25 בפברואר 2017 (IST)
אכן לא כה סביר, מצד שני, צעירים וצעירות להוטים בדור המולטיטסקינג בכל זאת עשוים להתבלבל. 217.132.168.199 00:07, 26 בפברואר 2017 (IST)

קישור קטגוריות לויקינתונים[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:קטגוריה#קישור קטגוריות לויקינתונים. דוד שי - שיחה 03:39, 31 במרץ 2017 (IDT)

קטגוריה מספר 50,000[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:קטגוריה#קטגוריה מספר 50,000. דוד שי - שיחה 03:41, 31 במרץ 2017 (IDT)

הועבר לויקיפדיה:מזנון#קטגוריה:ויקיפדיה - תמונות שימוש הוגן שהועלו שלא בהתאם להנחיות 22:36, 1 במרץ 2017 (IST)

עכשיו גם YNET מעתיק מאתנו[עריכת קוד מקור]

בידיעה המכתש הענק: הסודות של "פה הגיהנום" לקח הכותב חלק מהטקסט של מכתש בטאגייקה ושילב בידיעה תוך שינויים. ראו למשל "שכבת הקרח אף נחשפה ישירות לאור שמש, מה שהגביר את תהליך ההתמוססות", ויש דוגמאות נוספות. אי אפשר לטעון להפרת זכויות יוצרים כי נלקחו משפטים בודדים וחלקם עברו עריכה. וכמובן יש בידיעה ב-YNET מידע שאין בערך. זה מידע שהייתי צריך להוסיף מתוך הידיעה המקורית ב-BBC שגרמה לי (וכנראה גם ל-YNET) לכתוב את הערך. אביהושיחה 11:34, 2 במרץ 2017 (IST)

יפה, לא בשביל זה אנחנו פה? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 11:38, 2 במרץ 2017 (IST)
דבריו של אביהו אינם נכונים. מדובר בהפרת זכויות יוצרים ברורה ביותר שבהחלט ניתן לתבוע עליה ולזכות. אני נגד תביעות כאלו, שכן בדיוק בשביל זה אנו כותבים ערכים ואנחנו לא באמת זקוקים לקרדיט (אין לי ספק שאם נבקש YNET יתנו קרדיט במידית, כי הם בוודאי מודעים לחוק). אבל, הנושא חשוב מפאת חוסר ההבנה של מהות זכויות יוצרים בכתיבה שלנו. יותר מדי ויקיפדים אינם מודעים לכך ששינויים מינוריים בטקסט אינם פותרים את הבעיה של הפרת זכויות יוצרים. עדירל - שיחה 13:09, 2 במרץ 2017 (IST)


אולי זה מתאים לאיזה ויקיפד[עריכת קוד מקור]

קצת על חשיבות[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:הבהרת חשיבות#קצת על חשיבות. דוד שי - שיחה 03:43, 31 במרץ 2017 (IDT)

מאיר דגן ז"ל לא מת[עריכת קוד מקור]

מאיר דגן ז"ל לא מת, ויש לי אסמכתא לכך, הערך "מאיר דגן" באנציקלופדיה ynet, שמספר כי הוא "נשוי ואב לשלושה ילדים ומתגורר בראש-פינה". להזכירכם, מאיר דגן נפטר לפני קרוב לשנה. המתאגרף מוחמד עלי? חי אף הוא, אבל זאת קל להבין, הרי חלפו רק תשעה חודשים מאז שמת. גם אלי ויזל חי וקיים. כל מתי 2016 חיים וקיימים, ונדמה לי שרק אנציקלופדיה ynet מתה, אבל גופתה טרם הובאה לקבורה. דוד שי - שיחה 21:35, 4 במרץ 2017 (IST)

עצוב, אך נכון... ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 07:59, 5 במרץ 2017 (IST)
אנציקלופדיה בתשלום. בראש הדף הראשי לא מצאתי כניסה לאנציקלופדיה, והיא נמצאת במקום אחרון בתחתית הדף, תחת 'אודות ועזרה', וגם באיזשהו מקום באמצע הדף, מתחת ל'ירוק/ מדע/ מעורבות/ בעלי-חיים'. עורך-בורוכוב - שיחה 08:09, 5 במרץ 2017 (IST)
הם הפסיקו לעדכן כבר לפני כמה שנים, למעט חריגים, כמו פטירתו של שמעון פרס. הערך אהוד אולמרט מעודכן שם ל-2012, אחרי שזוכה מפרשת מעטפות הכסף, והיה חופשי ומאושר. אגסי - שיחה 15:49, 6 במרץ 2017 (IST)
הויקי ניצח, יחי התוכן החופשי--א.פ עריכות-שיחה 14:21, 9 במרץ 2017 (IST)

מנוי מוזל לאתר "הארץ"[עריכת קוד מקור]

במסגרת קשרי עם אתר "הארץ" בעניין קישורים שנשברו ותוקנו, קיבלתי הצעה למנוי מוזל לאתר "הארץ" לוויקיפדים, ואני מביא אותה לידיעתכם:
מנוי במסלול שנתי – 4.90 ש"ח בחודש הראשון ואז 378 ש"ח עבור יתרת השנה (במקום 540 ש"ח, מחיר מנוי במסלול חודשי לשנה). למימוש ההטבה יש לגלוש לעמוד הרכישה באתר "הארץ", ולהכניס קוד קופון: Wiki17. דוד שי - שיחה 21:43, 4 במרץ 2017 (IST)

תודה רבה דוד שי. צחי לרנר - שיחה 00:48, 13 במרץ 2017 (IST)
אני כבר מריח את תיק 5000, בנושאי טובות הנאה בין אחד העיתונים הגדולים בישראל לבין קהיליית אנציקלופדיה אינטרנטית מסוימת... קריצה שיר § שיח § 09:43, 13 במרץ 2017 (IST)
כדאי לשקול חשבון של קרן ויקימדיה, בדומה לויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/ויקי-ספרייה ולהתייחס לזה כמשאב שאפשר להפנות בקשות להפעילו. אין לי צורך במנוי ל"הארץ", אבל במידה ואתקל בכתבה שעשויה לעזור לכתיבת ערך, זה יכול להיות שימושי (שאלה אחרת זה האם כדאי להשתמש במאמרים סגורים לצפייה לקהל הרחב כמקור לערכים). ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 13:24, 21 במרץ 2017 (IST)
האמת שאני כן נתקלתי בפעמים בהם היו כתבות חשובות בעיתון שהייתי צריך-אז דווקא הרעיון יכול מאוד לעזור (במיוחד כשכותבים על אנשים ומאורעות אקטואליים) :)Shaun The Sheep - שיחה 21:17, 21 במרץ 2017 (IST)

מתקפה על בתי קברות יהודיים בארצות הברית[עריכת קוד מקור]

מציע מתקפת גומלין חיובית: קטגוריה:ארצות הברית: בתי קברות יהודיים דלילה מאד יחסית למקבילתה האנגלית: en:Category:Jewish cemeteries in the United States. מה דעתכם על מאמץ משותף לכתיבת / תרגום ערכים על בתי קברות יהודיים בארצות הברית? כמובן כדאי להתחיל מהעתיקים/גדולים/חשובים ביותר. ביקורת - שיחה 10:02, 5 במרץ 2017 (IST)

יצרתי את הקצרמר בית הקברות בית משפחה. ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 10:54, 6 במרץ 2017 (IST)
תודה ‏Ovedc, זו חלקה בתוך בית הקברות של קהילת יוצאי יליסבטגראד (לא אלסאווטגארד, אגב). ביקורת - שיחה 11:02, 6 במרץ 2017 (IST)
Like - תודה רבה על ההבהרות! ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 11:08, 6 במרץ 2017 (IST)

תמונות ומידע שוחרר לכולם על ידי סוכנות החלל האירופאי[עריכת קוד מקור]

ברכות לסוכנות החלל האירופאית אשר הצרפה לעולם המידע החופשי ומשחררת שפע של תמונות ומידע. רקע: בניגוד לנאס"א התמונות של סוכנות החלל האירופאית לא היו בשימוש חופשי, ובמקסימום בשימוש חופשי לחינוך, כך שלא היה ניתן להעלותם לויקישיתוף. עכשיו זה משתנה - אתר המידע החופשי של ESA, הכל עומד להיות משוחרר תחת רישיון CC BY-SA 3.0 IGO . בברכה אמא של גולן - שיחה 11:54, 5 במרץ 2017 (IST)

יפה מאד. גיאה, כדאי לפרסם בוויקישיתוף. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 13:39, 5 במרץ 2017 (IST)
עד עכשיו רק צילומי הגשושית רוזטה היו חופשיים ({{ESA-ROSETTA-NAVCAM}}

). זה ממש חדש. מלפני יום בערך. פורסם בווקישיתוף. Geagea - שיחה 15:30, 5 במרץ 2017 (IST)

תוכנות וקוד של נאס"א[עריכת קוד מקור]

יש אפשרות לקבל קוד של נאס"א - הרבה מהתוכנות פתוחות לקהל הרחב (כפוף לאישור של משרד החוץ כמובן..). כאן לאתר הקוד וכאן הקטלוג השנתי. בברכה אמא של גולן - שיחה 12:02, 5 במרץ 2017 (IST)

היום, 6 במרץ 2017 חל יום הולדתה ה-100 של רות דיין. לא כדאי לציין זאת בעמוד הראשי באיזה מקום? Tmima5 - שיחה 15:52, 6 במרץ 2017 (IST)

וואו. שתהיה בריאה. אלדדשיחה 18:43, 7 במרץ 2017 (IST)
מזל טוב. צחי לרנר - שיחה 14:39, 8 במרץ 2017 (IST)

surface book / pro 4[עריכת קוד מקור]

האם למישהו כאן יש במקרה surface book או surface pro 4? תודה, ‏Lionster‏ • שיחה 18:28, 6 במרץ 2017 (IST)

מפת הכלכלה העולמית[עריכת קוד מקור]

Friends, help please. These words have an etymology in Hebrew?

Is my etymology correct (after =)

  1. Artsakh (ru:Арцах), Artsakhe (ru:Арцахе), Artsekha (ru:Арцеха) = country (https://en.wikipedia.org/wiki/Artsakh_(historic_province))
  2. Ar+tsakh (ru:Ар+цах) - Mountain with fresh air
  3. Artsakhid (ru:Арцахид), Arsacid (ru:Аршакид) = From Artsakh
  4. hi (ru:Хай) = alive (male name).

Still how can one explain?

Thanks in advance to all. Militen - שיחה 10:35, 7 במרץ 2017 (IST)

no. your etymology is wrong. 2001:7C0:2041:1AA:0:0:0:DB 14:24, 7 במרץ 2017 (IST)

That is, this word does not look like Hebrew? Do not associate with anything?

It's a pity!.... Militen - שיחה 14:44, 7 במרץ 2017 (IST)

  • "Ar+tsakh (ru:Ар+цах) - Mountain with fresh air" = הר צח (Har Tsakh).
  • "Artsakh (ru:Арцах), Artsakhe (ru:Арцахе), Artsekha (ru:Арцеха) = country" = ארצך (your country; Artsekh/Artsekha).
  • "hi (ru:Хай) = alive (male name)" = חי (Khay). שמזן#שיחהערכי בראבו15:04, 7 במרץ 2017 (IST)
המקיסט, PurpleBuffalo, Ijon, יואל, amikamraz, סיון_ל, דקל ער, אלדד, Illangבעלי הידע בתרגום ושפות נתנאל - שיחה 16:14, 7 במרץ 2017 (IST)

I thank you very much. You have helped a lot: me and your people.

But here I am perplexed. Translation of the word "הר צח" gives the meaning of "murder."

http://www.godrules.net/library/Slavic/strongs2a/heb7523.htm

http://context.reverso.net/перевод/иврит-русский/הרצח

Why? Militen - שיחה 08:54, 10 במרץ 2017 (IST)

"הר צח" (Har Tsakh - 2 words) =‏ Mountain with fresh air.
"הרצח" (Haretsakh - 1 word) ‏= the murder. שמזן#שיחהערכי בראבו09:15, 10 במרץ 2017 (IST)

I do not know how to thank you. Thank you so much.

And the word "Hayasa" (https://en.wikipedia.org/wiki/Hayasa) can be etymologized from Hebrew? It is derived from the above "Khay"

Militen - שיחה 09:18, 10 במרץ 2017 (IST)

there is no connection between "הרצח" which is "Ha"+"Retzach" to "הר צח" which is "Har"+"TZach". I recommend you to ask your questions in your mother tounge (Russian?) instead of english' since your question aren't simple to understand due to that that your english isn't very great, and there are a few russian speaking editores. also you may want to ask your question at the language help desk. מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ב באדר ה'תשע"ז • 09:21, 10 במרץ 2017 (IST)

Огромное всем спасибо. Дело в том, что я собираю еврейские топоними в Закавказье. Вы очень помогали. Спасибо всем. Militen - שיחה 09:27, 10 במרץ 2017 (IST)

IKhitron, תוכל לתרגם? בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ב באדר ה'תשע"ז • 09:29, 10 במרץ 2017 (IST)
תודה ענקית לכולם. העניין הוא שאני אוסף שמות של מקומות שונים (Toponymy) בעבר הקווקז. עזרתם מאוד. תודה לכולם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:19, 10 במרץ 2017 (IST)

Jewish Toponyms in Transcaucasia Militen - שיחה 15:59, 10 במרץ 2017 (IST)

האם ישנם יעדי טיול מסוימים בישראל או בחו"ל שמוכרים לכם היטב או מעניינים אתכם במיוחד?[עריכת קוד מקור]

אם כן, אשמח לשתף איתכם פעולה בפיתוח מדריכים מורחבים העוסקים באותם היעדים בויקימסע העברי.

להלן מספר דוגמאות למדריכים מורחבים מוצלחים בויקימסע - אנטארקטיקה, שווייץ, ארצות הברית, ורשה, העיר העתיקה, הטרק אל האוורסט בייס קמפ.

כל עזרה שתוכלו לספק תהיה מועילה במיוחד... אפילו אם בסופו של דבר תיקחו חלק רק בהרחבה של מדריך אחד. אשמח לפתח את המדריכים שתבחרו להרחיב בשיתוף פעולה איתכם (יצירת מדריכים מורחבים עם תוכן איכותי תמיד קלה ומהירה בהרבה כאשר מספר עורכים משתפים פעולה בכתיבה).

משתמשים המעוניינים לעזור לכתוב מדריכים למטייל בויקימסע העברי מוזמנים לפנות אליי בנושא זה בדף השיחה שלי בויקימסע העברי. WikiJunkie - שיחה 20:13, 9 במרץ 2017 (IST)

למה התחפשתם?[עריכת קוד מקור]

בטוח שגם המבוגרים שבקהילה חגגו את פורים ולבשו תחפושת. אני התחפשתי לשליח פיצה. ואתם? ניב - שיחה 17:55, 10 במרץ 2017 (IST)

מקורי. איך מתחפשים לשליח פיצה? חבשת קסדה כל היום? דוג'רית - שיחה 20:20, 10 במרץ 2017 (IST)
לא בדיוק - הדפסתי על חולצה כיתוב "הפיצה של ניב", כנ"ל לגבי כובע. לקחתי קסדת אופנוע כאביזר נלווה. ניב - שיחה 21:41, 10 במרץ 2017 (IST)
דוג'רית - שיחה 23:15, 10 במרץ 2017 (IST)
האמת שיש לי רקע די נרחב בקשר לתחפושות בפורים. בשנים קדומות התחפשתי לאיש העוגיה משרק וטאקו מקסיקני. השנה התחפשתי לתחפושת הקלאסית של רוח רפאים של האלווין :)Shaun The Sheep - שיחה 19:20, 11 במרץ 2017 (IST)
עוד לא כל כך ברור לי איך, אבל נכדתי בת החמש חצי מתחפשת לאורורה (היפהפיה הנרדמת) והבטחתי לה להתחפש לסבתא של אורורה או לפיה הטובה. יש לי זמן לחשוב על זה עד יום שני.שלומית קדם - שיחה 20:23, 11 במרץ 2017 (IST)

מוטו לאומי לישראל[עריכת קוד מקור]

פרויקט של תאגיד השידור הישראלי מוזמנים להציע--א.פ עריכות-שיחה 20:27, 10 במרץ 2017 (IST)

”וּפָרַצְתָּ יָמָּה וָקֵדְמָה וְצָפֹנָה וָנֶגְבָּה”. דוד שי - שיחה 13:57, 11 במרץ 2017 (IST)
"יאללה בית"ר יאללה". שנילי - שיחה 14:45, 11 במרץ 2017 (IST)
"עשו לי, אז מותר לי". קיפודנחש 20:29, 11 במרץ 2017 (IST)
”למה אנחנו צריכים לשלם על זה”צִבְיָהשיחה • י"ג באדר ה'תשע"ז 21:12, 11 במרץ 2017 (IST)
״למי קראתם פראייר?״ ‏Lionster‏ • שיחה 22:05, 11 במרץ 2017 (IST)
אם ממשיכים במחלקת הציניות והסרקזם אז אפשר גם "סמוך, יהיה בסדר". ‏ MathKnight (שיחה) 22:42, 11 במרץ 2017 (IST)
"זה האוטו שלי". אני מניח שחלק גדול מהקוראים הבינו מאיפה זה בא. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:55, 11 במרץ 2017 (IST)
לעם היהודי (עם ישראל) יש כבר מוטו. כעת אחשוב על הצעות למדינה עצמה מתוך מחשבה לנתק את המוטו הדתי של היהודים מהמדינה, כי היהדות היא מעבר למדינת ישראל. ‏ MathKnight (שיחה) 22:41, 11 במרץ 2017 (IST)
"בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל" שמייצג את המהות של המדינה, או "ארץ ישראל, עם ישראל, תורת ישראל" של הציונות הדתית. אפשר גם ואריאציה על "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה" כגון "ביתו של עם הנצח" או "עם ישראל חי". אלו ניסיונות לבחור מוטו עם פאתוס, ללא ציניות או סרקזם. אני גם מציע להפריד את שיחה זו לשני דיונים - אחד להומור, סאטירה וסרקזם ואחד להצעת מוטואים אמיתיים ומכובדים. ‏ MathKnight (שיחה) 22:46, 11 במרץ 2017 (IST)

אם כבר אז המוטו שקבע אבי הציונית המדינית: "אם תרצו אין זו אגדה" שנילי - שיחה 22:53, 11 במרץ 2017 (IST)

👍 ‏ MathKnight (שיחה) 22:56, 11 במרץ 2017 (IST)
הכי מתאים, יפה מאוד.--יום טוב - שיחה 23:37, 14 במרץ 2017 (IST)
אפשר גם ”בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל (וכל השאר מה אתם עושים כאן)” יכול להיות שזה מדי ארוך. אולי ”שמע ישראלסטין אכבר”, שזה כבר יותר קולע. • צִבְיָהשיחה • י"ד באדר ה'תשע"ז 00:09, 12 במרץ 2017 (IST)
אם כבר, ציטוט של ביאליק היה נחמד. ״לא זכינו באור מן ההפקר״, או ״במותם ציוו לנו את החיים״. ‏Lionster‏ • שיחה 00:14, 12 במרץ 2017 (IST)

זה לא קרה. ואם קרה אז מה קרה? דוד ביטן, נציג מרוקו בקונגרס הציוני הראשון. האנציקלופדיסטשיחה • י"ד באדר ה'תשע"ז • 12:41, 12 במרץ 2017 (IST)

עם חופשי (בעולם אנטישמי), שוק חופשי (עם 5% ריבית), חברה חופשית (ויריקות על הומואים, לסביות וילדות בלבוש לא צנוע). אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 13:14, 12 במרץ 2017 (IST)
מוטו רציני: ”רווחה, יהדות, דמוקרטיה” אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 13:27, 12 במרץ 2017 (IST)
המוטו הנוסף שיש לנו להציע הוא מוטו. אלא אם כן נתחשב במוטולה, מוטורולה או מוטוביקן ודומיהם. Tzafrir - שיחה 15:43, 12 במרץ 2017 (IST)

אני שמחה לבשר על קבלת אישור OTRS לכל התמונות של השופטים מהאתר של הרשות השופטת[עריכת קוד מקור]

פניתי למערך דוברות והסברה של הרשות השופטת של ישראל, והצלחתי להשיג אישור להעלות את כל התמונות הנמצאות באתר לוויקיפדיה. כל התמונות שם הם בבעלות הרשות השופטת. ראו דוגמה באתר של השופט יוסף אלרון. אפשר לראות את התמונה הראשונה משם בערך יוסף אלרון. האישור הוא לנצח, לכל התמונות הנמצאות כעת באתר, וגם כל תמונה עתידית שתעלה שם. בבדיקה שנעשתה השבוע בעזרתו של אור, הסתבר שיש אצלנו 79 ערכים של שופטים השייכים לרשות השופטת, ללא תמונה. ראו בדף משתמש:1Or/שופטים ללא תמונה. אפשר כמובן להעלות את כל התמונות באתר רשות השופטת, גם לערכים שיש לנו בהן תמונה.

Geagea יצר שתי תבניות בוויקישיתוף, אחת הכוללת את אישור OTRS והשנייה מציינת בצורה יפה את התרומה שלהם. ראו :

  1. Template:TheJudicialAuthorityofIsrael.
  2. Template:TheJudicialAuthorityofIsrael-image

פנינו למתניה, לבדוק אפשרות להעלות את כל התמונות לוויקישיתוף בבוט. אם זה לא יתאפשר אפתח דף מיזם עם הנחיות, ואבקש מתנדבים לכך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 14:32, 2 במרץ 2017 (IST)

איזה יופי חנה! כ"כ חשוב. כל הכבוד. דוג'רית - שיחה 14:54, 2 במרץ 2017 (IST)
שאפו חנה ! צחי לרנר - שיחה 12:01, 3 במרץ 2017 (IST)
תודה רבה חנה על פעילותך בנושאי OTRS ותמונות בכלל. כל הכבוד! Botend - שיחה 11:30, 3 במרץ 2017 (IST)
כל הכבוד חנה! הישג מרשים! ‏עמיחישיחה 23:05, 6 במרץ 2017 (IST)

מבוקשים ויקיפדים לטפל ב-778 תמונות תמונות של השופטים שהועלו לוויקישיתוף[עריכת קוד מקור]

מתניה העלה מהאתר של הרשות השופטת 778 תמונות. את כל התמונות תוכלו למצוא ב: C:Category:Images from the Judicial Authority of Israel. את השופטים שאין להם תמונות בערכים תוכלו למצוא בדף משתמש:1Or/שופטים ללא תמונה.

בנוסף לשיוך התמונות לערכים, יש לטפל בקטגוריות של התמונות לפי האפשרויות ב: c:Category:Judges from Israel, ואולי לבנות חדשות, וכן קטגוריות המתאימות ספציפית לשופט הספציפי.

אני מתייגת את גיאה ואת אור שכבר פעלו בנושא, אני מקווה שנוספים יתגייסו למשימה הגדולה הזאת. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 09:51, 6 במרץ 2017 (IST)

מתניה כתב שהוא שייך את התמונות לערכים שלא היו בהן תמונות אבל כדאי לבדוק גם בערכים שיש בהן. למשל החלפתי את התמונה בתבנית בכך על דורית בייניש, והוספתי את התמונה גם לוויקינתונים. יונה בנדלאק ושני, האם יש דרך אחרת לא ידנית, להוסיף את התמונות לוויקינתונים? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 10:00, 6 במרץ 2017 (IST)
לפני כמה ימים נתקלתי באחד מדפי המשתמשים בכלי שאפשר לתת לו הנחיות והוא יעביר פרמטר מסויים של תבנית בערכים, תמונה לצורך העניין, לתכונה מוגדרת של פריטים שלהם. הבעיה היא שאני לא זוכר איפה זה היה. אולי אצל kotz? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:48, 6 במרץ 2017 (IST)
אפשר לטפל בזה בשתי צורות, אף אחת לא אוטומטית לגמרי, אבל הן גם לא ידניות לגמרי -
  • אפשרות ראשונה: לעבוד עם הכלי WDFIST (הסבר על השימוש עליו כאן).
  • אפשרות שניה: לייצר רשימת אקסל של התמונות בקטגוריית קומונס למשל בעזרת הכלי GLAMorgan, או בעזרת PetScan; אז לייצר אקסל של כל פריטי ויקינתונים של השופטים ע"י שאילתה (בהנחה שכולם שם), ואז לעשות לרשימות האלה התאמה בעזרת quick statements.

מקווה שזה עוזר. בברכה, Shani - שיחה 14:06, 6 במרץ 2017 (IST)

אני לא לגמרי מבין על מה מדובר כאן, אולי כוונתו של IKhitron לשינוי כמו זה [2] שבוצע אוטומטית. בדיון נמצא בדף שיחת תבנית:לוגו/ניקיון פרמטרים ‏«kotz» «שיחה» 16:07, 6 במרץ 2017 (IST)
לא. דיברתי על משהו אחר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:33, 6 במרץ 2017 (IST)
יגאל, אני יודע להעביר של פרמטר של תבנית מסוימת לוויקינתונים, אבל אני לא בטוח האם זה עובד טוב עם קבצים. אורשיחה17:37, 6 במרץ 2017 (IST)
You can try... יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:00, 7 במרץ 2017 (IST)

האם יש סיבה שלא העלו את התמונה של הרשמת לובנא תלחמי-סוידאן? עדירל - שיחה 09:02, 7 במרץ 2017 (IST)

עדירל, אין סיבה, זה רק בגלל בעיות באתר, אני בטוחה שיש נוספים שלא הועלו, מצאתי עוד תמנה שלא הועלתה, ומתניה העלה אותה. אפשר גם להעלות ידניות ולהשתמש בתבניות שגיאה בנה
בנוסף יש לזכור שהם מעדכנים שם ומוסיפים תמונות של שופטים ותיקים ללא תמונות, או חדשים, כך שאם מגלים מישהו שתמונתו לא הועלתה, אז אפשר להעלות
יגאל לא הבנתי את כל הדיון הטכני בינך ובין קוץ, האם אפשר לעשות משהו ממוכן לקיטלוג של התמונות, או שנעשה זאת ידנית? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:33, 7 במרץ 2017 (IST)
אני מחכה לתשובתו של אור. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:41, 7 במרץ 2017 (IST)
תודה על התיוג יגאל, פשוט אני לא עוקב אחרי הדף. הבעיה היא בשיטה הזאת שאם יש תמונה בשימוש הוגן זה יוסיף אותה לוויקינתונים כאילו היא בוויקישיתוף. אורשיחה20:47, 7 במרץ 2017 (IST)

מישהו כותב את הערך על יחסי הולנד-טורקיה? הולנד ביצעה זה עתה את מעשה העוינות הראשון ביחסי טורקיה-הולנד זה 405 שנה. עוזי ו. - שיחה 01:39, 12 במרץ 2017 (IST)

עוזי ו. חשבתי על זה גם. אתה יכול להזמין את שתי העורכים הכי מוכשרים שלנו לגבי יחסי מדינות, אופק ותמיר. אני בטוח שאם אחד מהם (או שניהם) יחליטו לכתוב את הערך יחסי הולנד-טורקיה (אנ'), (אגב אני מוכן לעזור) ייצא ערך נהדר. ניב - שיחה 12:04, 12 במרץ 2017 (IST)
התחלתי עבודה על הערך בטיוטה:יחסי הולנד-טורקיה, כל המעוניין מוזמן לבוא ולעזור. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 13:11, 12 במרץ 2017 (IST)

האימפריה הרומית הקדושה- הזמנה ליצירת סדרה רחבה בנושא[עריכת קוד מקור]

שלום רב לכל הקוראים! בחודשים האחרונים עבדתי רבות על הערך האימפריה הרומית הקדושה וכך גם על הערך היסטוריה של האימפריה הרומית הקדושה כדי בסופו של דבר ליצור סדרה שלמה של ערכים בנושא. הבעיה העיקרית שפרויקט זה בא לפתור הוא היעדרו של מידע על מדינות בימי הביניים בויקיפדיה בפרט ובשפה העברית ככלל. עובדה זאת מאוד מצערת כי האימפריה הרומית הקדושה הייתה המדינה החשובה בימי הביניים והנהיגה ביחד עם האפיפיור את העולם הנוצרי כולו. בכל מקרה כרגע מונה הערך על האימפריה הרומית הקדושה כ-41 הערות שוליים והערך ההיסטוריה של האימפריה הרומית הקדושה מונה כ-60. זאת היא רק תחילת הדרך בתקצור תולדות של אימפריה ששרדה פי שניים מהאימפריה הרומית. בשבועות הקרובים אני עומד להמשיך לעבוד רבות על הערך כך שכולכם מוזמנים לבוא ולעזור! דרך אגב זה עתה רכשתי כמות נכבדת של ספרים אקדמיים שיעשו את דרכם לישראל בקרוב כך שהערכים עומדים לעבור שדרוג אפילו יותר. תודה רבה לכולכם ומקווה שחלק מכם יבואו לעזור!Shaun The Sheep - שיחה 12:44, 12 במרץ 2017 (IST)

כל הכבוד שון, יוזמה מבורכת! תודה גם לגילגמש שהנחה אותך לעבוד לפי המודל הזה. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 13:19, 12 במרץ 2017 (IST)

עד כמה היצירה היא של העורך ועד כמה היא של הסופר ?[עריכת קוד מקור]

טים ברנרס-לי[עריכת קוד מקור]

מבחן בגודל אוצר המילים באנגלית[עריכת קוד מקור]

בית התפוצות - שחרור חומרים במשורה[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם, בשבוע שעבר נפגשנו עם מנכ"ל בית התפוצות שהביע נכונות לקבל בקשות ספציפיות לחומרים הנמצאים ברשותם. במידה החומרים לא מוגנים בזכויות יוצרים או בבעלות בית התפוצות הם ישחררו. בבקשה להעביר את הבקשות דרך העמותה ולהמתין בהרבה סבלנות.... מתייגת את חנה Hanay ו-Geagea תודה מיכל לסטר - שיחה 11:01, 13 במרץ 2017 (IST)

תודה מיכל. זאת בשורה טובה. צעד קטן יכול להוביל לצעד גדול. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 11:11, 13 במרץ 2017 (IST)
בהחלט בשורה טובה. חנה, יש כמה תמונות מעניינות עבור קהילת יהודי בנגאזי - צופים יהודים בבנגאזי, לוב, 1944, מסיבה לפתיחת המועדון העברי בבנגזי, לוב, 1944, חברי בית הדין הרבני בבנגאזי, לוב, 1920 בקירוב, חייל ארצישראלי מלמד עברית בבית ספר עברי. בנגאזי, לוב, 1944, מקהלת בית הספר העברי בבנגאזי, לוב 1944. מנצח: חייל יהודי מתנדב. Geagea - שיחה 15:02, 13 במרץ 2017 (IST)
תמונות מרגשות. במיוחד אלו עם הילדים. Liad Malone - שיחה 16:03, 13 במרץ 2017 (IST)
תודה גיאה, תהלה לתשומת לבך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 19:08, 13 במרץ 2017 (IST)
תרומה מבורכת. תודה לפעילים. סלמה - שיחה 19:23, 13 במרץ 2017 (IST)
מצוין, אעדכן את הסטודנטיות. בינתיים, התמונות שהציע Geagea מצוינות, מניחה שאפשר להתחיל את הניסיון מהן. תהלה - שיחה 10:22, 14 במרץ 2017 (IST)

לוגו חצי מיליון לוויקיפדיה הערבית[עריכת קוד מקור]

נראה דומה לזה שעיצב מייקי... מישהו יכול להבחין? שיר § שיח § 13:34, 13 במרץ 2017 (IST)

אכן המקור הוא הקובץ שעיצב מייקי. גם אני הופתעתי שראיתי את הסמליל. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 14:46, 13 במרץ 2017 (IST)
קצת חוצפה הייתי אומר. לא? ניב - שיחה 18:00, 13 במרץ 2017 (IST)
לא, גם וויקיפדיה ההונגרית השתמשו בסמל של ה-100,000 שלנו לחגיגות 200,000 שלהם. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 18:02, 13 במרץ 2017 (IST)

תודה לכולם![עריכת קוד מקור]

שמחה לשתף שהבוקר השלמתי סופסוף מרתון מתן ציונים לסטודנטים בקורס ויקי-רפואה ובקורס ויקיפדיה באוני' ת"א. בויקי-רפואה השתתפו 21 סטודנטים ובקורס ויקי כלים שלובים השתתפו 38 סטודנטים -- כמחציתם נשים. מתן הציונים כלל בין היתר בדיקה של 42 ערכים חדשים בקורס ויקי-רפואה, ועוד 76 ערכים בקורס ויקיפדיה הכללי. מעל חצי מהערכים נבחרו מתוך מיזם "נשים באדום" -- אז סך הכל כמעט 120 ערכים נכתבו בקורסים בסמסטר הקודם.
מרבית הערכים מהווים תוספות יפות לוויקיפדיה העברית, וחלקם הקטן לא ברמה שלה ציפינו בקורס אקדמי. הסטודנטים האלה קיבלו הזדמנות לשפר את הערכים שלהם (או להישאר עם ציון נמוך). אם לא יתוקנו, הם יוסרו, או ישארו קצרמרים, או יערכו באופן אישי על ידי או על ידי כל מי שרוצה לסייע מהקהילה.
קומץ סטודנטים ממשיכים לערוך, והיו גם כמה וכמה שאינם דוברי עברית שפת אם, אז יהיה מעניין להמשיך לעקוב אחריהם ולבדוק אם הקורס עודד אותם לתרום בערבית, רוסית וצרפתית. אגב, תוצר לא מתוכנן משמח של הקורס בכלים שלובים (זה הפתוח לכלל הדיסיפלינות בקמפוס) הוא שפרופ' דב תאני, שותפי לסגל האקדמי של הקורס, החל לערוך בעצמו. הוא כבר כתב ערך אחד (אפילו הוסיף לו קובץ קול שבו הוא מקריא את הטקסט, אפרופו נגישות - מניפולציה ישירה לסקרנים) וכותב עכשיו את השני.
בכך מסתיימת איטרציה רביעית של קורס ויקי-רפואה, כשהסמסטר עברנו את סף 200 הערכים שנכתבו -- עד כה נכתבו 210 ערכים בקורס, שלפי החישוב שלי הם כ- 8% מהערכים בתחום הרפואה בוויקיפדיה העברית; ובקורס ויקיפדיה בכלים שלובים, זו האיטרציה השניה, נכתבו עד כה 131 ערכים (לא כולל טיוטות שלא עלו בסוף למרחב הערכים כמובן).
זו הזדמנות מצויינת לומר תודה לכל הוויקיפדים והוויקיפדיות שסייעו לאורך הסמסטר ואחריו, וגם לאלה שהיו סבלניים בזמן העבודה ובזמן הבדיקות (שלקחו הרבה יותר זמן מהמצופה). ההישג הזה הוא של כל הקהילה שלנו. אהבה. Shani - שיחה 14:43, 14 במרץ 2017 (IST)

כל הכבוד פרח בשבילךפרח בשבילךפרח בשבילך. בברכה. ליש - שיחה 15:49, 14 במרץ 2017 (IST)
Like ביקורת - שיחה 16:52, 14 במרץ 2017 (IST)
וואו. כל הכבוד! נתנאל - שיחה 18:28, 14 במרץ 2017 (IST)
מרשים ומשמח. המשיכו כך! זר פרחים בשבילך שלומית קדם - שיחה 19:06, 14 במרץ 2017 (IST)
כל הכבוד! ‏Lionster‏ • שיחה 23:29, 14 במרץ 2017 (IST)
יפה מאוד - כל הכבוד ותודה רבה! ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 08:19, 15 במרץ 2017 (IST)
Shani, "זו הזדמנות מצויינת לומר תודה" גם לך. כה לחי! Shannen - שיחה 18:28, 15 במרץ 2017 (IST)
והנה גם זר פרחים בשבילך ופרח בשבילך חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 18:51, 15 במרץ 2017 (IST)

מוזיאונים copy paste[עריכת קוד מקור]

מכירת ספרים בבית אריאלה[עריכת קוד מקור]

הודעה לעיתונות שהתקבלה מבית אריאלה, למי שמתעניין:

"ספריית בית אריאלה תערוך מכירת עודפי ספרים בתאריך 22.3. המחיר: 3 ₪ לספר.

מחלקת הספריות בעיריית תל אביב-יפו מזמינה את הציבור הרחב לאירוע שכולו חג לחובבי ספרי יד שנייה: האירוע השנתי של מכירת עודפי הספרים שהצטברו בספריית בית אריאלה, בהם ספרי מקור, ספרות מתורגמת וספרי עיון.

במכירה אשר תתקיים בבית אריאלה ביום רביעי, 22.3.17 בין השעות 14:00-10:00 ו-18:00-16:00 יוצעו מאות כותרים מעודפי הספרייה למכירה לקהל הרחב במחיר סמלי של 3 ₪ לספר. רוב הספרים שיוצעו למכירה הינם ספרים למבוגרים בעברית, אנגלית, רוסית וצרפתית. בשנים קודמות משך הפרויקט מאות חובבי ספרים. המכירה תתקיים בקומה 1- (רחבת אולם האירועים) התשלום במקום, ובמזומן בלבד. " צחי לרנר - שיחה 16:52, 14 במרץ 2017 (IST)

יותר זול מקופיקס! דוד שי - שיחה 20:10, 14 במרץ 2017 (IST)
הרבה יותר יקר, את מה שאתה קונה בקופיקס העירייה מפנה אחר כך על חשבון מה ששילמת בארנונה. כמה ספרים נכנסים במטר-רבוע? כמה עולה לי להחזיק ספר בבית לפי 30,000 ש"ח למטר? ביקורת - שיחה 20:27, 14 במרץ 2017 (IST)
מתברר שאתה גר בתל אביב. מעניין האם תושבי דימונה קונים הרבה יותר ספרים מאשר תושבי תל אביב. מובן שאם אתה קונה ספר, אינך חייב להחזיקו לנצח. לאחר שתסיים לקרוא אותו תוכל למכור אותו בחמישה שקלים, ולצאת ברווח של שני שקלים. דוד שי - שיחה 21:57, 14 במרץ 2017 (IST)
בימינו צריך רק להסתובב ברחובות ירושלים (במיוחד באזור רחביה וטלביה) בשביל ליהנות מכמה עשרות ספרים המונחים בחזיתות הבתים, חינם לכל דורש. דווקא בתל אביב לא זכור לי שנתקלתי בתופעה הזאת באותן רמות. ‏Lionster‏ • שיחה 23:22, 14 במרץ 2017 (IST)
אינני יודעת מי מסוגל להפקיר ספרים ברחוב, לחסדי השמש והגשם וכלבים מרימי רגליים. הדרך הנכונה היום להיפטר מספרים לא רצויים היא למסור אותם לחנויות "סיפור חוזר". על כל ספר שמוסרים מקבלים הנחה של 5 ש"ח לספר שקונים (לא חייבים לקנות:) ובחנויות האלה מעסיקים אנשים בעלי מוגבלויות, כך שזו תרומה לחברה בכל המובנים. ובכלל, איך אפשר לעמוד בפיתוי לחטט במאות ספרים משומשים, ועוד במחיר כזה? בעיני זה הבילוי הנעים ביותר. להתראות בבית אריאלה. שלומית קדם - שיחה 23:38, 14 במרץ 2017 (IST)
דוד שי, מצד אחד כנראה קונים יותר (ודאי במכירה כמו זו שבה עסקינן) אבל גם זורקים פחות אז יש פחות דחף לקנות.
ליונסטר, לא יודע איפה בתל-אביב אתה מסתובב, אבל גם התל-אביבים (למרות שהם מקדימים את תושבי טלביה) עדיין לא גמרו לזרוק את כל הספרים, ועדיין ניתן למצוא. בדרך כלל בסופי שבוע שטופי שמש, אז אפשר להניח את הספרים בצל, על גדר, ולקוות בשבילם לטוב. אולי ימצא אותם אמן שישסע את ליבתם במזמרה בצורה כלשהי ויעשה מהם מיצג מודרני. (וזו גם תשובה לשאלת שלומית).
שלומית, סיפור חוזר לא מקבלים כל ספר. יתר על כן - ספרים שכן קיבלו ולא נראה להם שיימכרו, נזרקים לפח מיוחד שקשה עד בלתי אפשרי לשלות ממנו ספרים. בעיניי ראיתי לילה אחד סטודנטית רכונה על הפח הזה עם מלקחיים ארוכים ומנסה לדוג משהו.
מה שכן, שווה לבוא לבית אריאלה, אפילו בשביל הריח. ביקורת - שיחה 00:01, 15 במרץ 2017 (IST)

האימפריה הרומית הקדושה-שילוב אנשי אקדמיה בפרויקט והצעה ליצירת מיזם[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם! התחלתי בתהליך יצירת קשרים עם אנשים מהאקדמיה (בינתיים פניתי אל אוניבסירטת בר אילן) לצורך הזמנתם להרחבת ומעבר על הערך ההיסטוריה של האימפריה הרומית הקדושה כחלק מסדרה רחבה יותר בנושא. בזמן זה עלו לי כמה תהיות ואחת מהן היא האם אפשרי להפוך את הנושא לרחב יותר בתור מיזם של ויקיפדיה ואם כן כיצד יוצרים מיזם? אשמח לעשות בשיתוף זאת עם אנשי אקדמיה שונים שיוכלו לעזור ולתרום להרחבת הסדרה- האם למישהו יש קשר כלשהו עם אנשי אקדמיה נוספים מחוגים אחרים שיוכלו לעזור במקרה? אם כן אשמח מאוד ליצור איתם קשר בנידון. אציין גם כי בקשר לבר אילן פניתי במיוחד אל החוג להיסטוריה. בברכה ובתודה רבה מראש Shaun The Sheep - שיחה 15:38, 15 במרץ 2017 (IST)

יוזמה מבורכת. אם כבר יש מי שמסכים להתייחס לנושא כה רחב, אולי יסכימו לסמן לוח מטרות כללי לשיפור וטיוב תחום ההיסטוריה אצלנו. רשימת ערכי ליבה חסרים/לקויים וכדומה. ביקורת - שיחה 15:48, 15 במרץ 2017 (IST)
בשעתו התחלתי לקדם את ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/מידע חוץ, יצרתי קשר עם כמה מקרן ויקימדיה, הייתה התקדמות קלה, אך עומס העבודה הקפיא את המיזם. אשמח לשוב לרענן את המיזם. על הקשר עם כמה אנשי מחקר המשכתי לשמור. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 16:15, 15 במרץ 2017 (IST)
זה נשמע נהדר- האם יש בתוכם גם אנשים הקשורים להיסטוריה כללית?Shaun The Sheep - שיחה 19:11, 15 במרץ 2017 (IST)
זאת יוזמה מבורכת, אבל ניהולו של מיזם ויקיפדי גדול דורש הרבה מאוד זמן ונסיון. אני מציע שתתרכז בכתיבה ולאחר שתבין לעומק כיצד עובדת המערכת תוכל לנהל מיזם כזה. יש הרבה גורמים שאפשר לרתום למאמץ כזה, אבל כאמור זה דורש הכרות עם הכלים הוויקיפדים השונים ובעיקר יכולת אישית שלך להוביל את המהלך. למשל: אם תהיה פנייה לאנשי אקדמיה והם יבקשו הנחיות מה בדיוק עליהם לעשות וכיצד לפעול, עליך לדעת את האופן שבו אנו כותבים ערכים גדולים, את שילוב המידע בפורטלים, קישוריות בין ערכים שונים, הפרדה בין עיקר לטפל, שימוש בערכים מורחבים עוד. כל זה דורש הכרות עם כללים רבים ומגוונים חלקם כתובים וחלקם לא. לכן, הצעתי לך להתרכז בכתיבה כדי להכיר את הכלים האלה באופן אישי. לאחר מכן, אין לי ספק שתוכל להוביל מהלך כזה לשילוב אנשי אקדמיה ואולי אפילו קורס שלם כפי שמקובל בנושאים אחרים. גילגמש שיחה 09:30, 19 במרץ 2017 (IST)
רעיון טוב, צריך שייעשה בשיתוף עם מפעיל מערכת או וויקיפד מנוסה בתחום. אגסי - שיחה 09:31, 20 במרץ 2017 (IST)

הציעו לי ערכים לערוך[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם! לאחרונה סיימתי לערוך ערך כפרויקט התנדבותי עבור האגודה הגאה, ואני מחפשת ערכים מתחומי הביולוגיה, הפילוסופיה וההאבי-מטאל שדורשים עריכה/טרם נכתבו כדי להעסיק את עצמי בשעות הקטנות של הלילה. יש לציין שאני מסוגלת לתרגם מוויקיפדיה באנגלית במידת הצורך. בתודה מראש, XanderMuqion - שיחה 00:21, 16 במרץ 2017 (IST)

הנה כמה דפים של רשימות מתוך הדף המרכז:

שמתם לב לכמות העצומה של משתמשים חדשים שמצטרפים לויקיפדיה היום?[עריכת קוד מקור]

יכול להיות שזה רק אצלי ככה אבל מישהו יודע למה יש כמויות ענקיות של משתשמים חדשים שהחליטו דווקא היום (באותו הזמן) להצטרף ביחד לויקיפדיה? אני חייב להודות שזה די מסקרן.Shaun The Sheep - שיחה 11:54, 16 במרץ 2017 (IST)

הסמסטר החל השבוע ‏«kotz» «שיחה» 12:36, 16 במרץ 2017 (IST)
לא זיהיתי קפיצה מטורפת. אולי הסתכלתי במקום הלא נכון. ‏DGtal‏ - שיחה 12:37, 16 במרץ 2017 (IST)
כמה זה "כמויות ענקיות" וכמה יש בדרך כלל? נרו יאירשיחה • י"ח באדר ה'תשע"ז • 13:32, 16 במרץ 2017 (IST)
הסתכלתי ביומן רישום המשתמשים, ולא ראיתי משהו חריג בהשוואה לימים קודמים. יכול להיות שנפלת על "פיק" רנדומלי, כשבמקרה כמה משתמשים נרשמו בו זמנית. ‏Lionster‏ • שיחה 13:42, 16 במרץ 2017 (IST)

מחשבה תלושה בשעת לילה מאוחרת[עריכת קוד מקור]

אנשים בדרך כלל נחמדים יותר במציאות מאשר ברשת (נדמה לי לפחות). אבל זה אמור בכלל להיות להפך. ראובן מ. - שיחה 02:08, 17 במרץ 2017 (IST)

"מפלצות המקלדת" היא תופעה שמוכרת לי עוד לפני תקופת האינטרנט - אנשים שבמפגש פנים אל פנים הם נעימי הליכות, אך כשהם מתיישבים ליד המקלדת הם הופכים למלאי זעם. האנונימיות שמאפשרת הרשת מגבירה תופעה זו - ברור לי שרבים מכותבי הטוקבקים המרושעים לא יגידו זאת בעל פה. דוד שי - שיחה 03:13, 17 במרץ 2017 (IST)
זו לא רק האנונימיות. גם כשאנשים מזדהים בשמם הם יותר לוחמנים ופחות מסבירי פנים אונליין. זה בגלל שאנחנו לא רואים את האדם שמולנו. אולי יש לו שם, אבל הוא חסר פנים. האמפתיה מעדנת את התגובות שלנו במציאות היומיומית. כשאדם פוגע במישהו ברשת אנחנו לא רואים את ההבעה על פניו, לכן קל הרבה יותר להשתלח בו. אנחנו מחונכים להיות מנומסים ולהתחשב ברגשותיו של האדם העומד מולנו. ברגע שיש לו פנים אנחנו מזדהים אתו. אפשר למצוא דוגמאות למנגנון הזה לא רק לגבי תקשורת ברשת. • צִבְיָהשיחה • י"ט באדר ה'תשע"ז 03:22, 17 במרץ 2017 (IST)
מסכים עם צביה. ומוסיף: גם מול אנשים שאנו מכירים אישית, נניח הבוס שלנו, חבר או אפילו בן הזוג, לעיתים קרובות יותר קל להגיד דברים לא נעימים בכתב ולא בעל פה. משה פרידמן - שיחה 16:40, 17 במרץ 2017 (IST)
זה לא נכון בכל המקרים - לפחות, אנשים שמכירים אותי אישית לא חושבים כך. קיפודנחש 20:09, 17 במרץ 2017 (IST)
אכן לא בכל המקרים. צביה: המנגנון שאת מתארת נשמע הגיוני. מצד שני, לא רק שאנחנו לא יכולים לקלוט את שפת הגוף של האדם שבצד השני, באופן כללי אנחנו יודעים עליו לרוב מעט מאוד. ההיגיון אומר שבמצב כזה אנחנו צריכים דווקא להיזהר יותר בכבודו. ראובן מ. - שיחה 01:15, 19 במרץ 2017 (IST)
ממתי הפסיכולוגיה האנושית פועלת לפי ההיגיון. • צִבְיָהשיחה • כ"א באדר ה'תשע"ז 01:23, 19 במרץ 2017 (IST)
בוויקי האנגלית יש ערך קצר בנוגע לתופעה של גיבור מקלדת, בשם איש מקלדת (אנ'), שאולי כדאי לתרגמו ולהרחיבו. אגסי - שיחה 09:27, 20 במרץ 2017 (IST)
נראה לי שבנוסף לניתוק של הכותב משפת הגוף והבעות הפנים והנפש של איש שיחו - מודעים "מפלצות המקלדת" לפומביות האדירה של דבריהם; הרי כל אחד יכול לקרוא אותם, את הטקסטים שלהם עצמם, את התגובות שמגיב להם בר הפלוגתא שלהם, וכתוצאה מכך הם חשים שהאגו שלהם עומד לראווה ולמבחן בכיכר העיר - אז בואו נבהיר לכולם שאני לא פראייר של אף אחד. Tmima5 - שיחה 17:01, 22 במרץ 2017 (IST)
אכן זאת תופעה רחבה במיוחד. בדרך כלל כשאדם כותב ברשת הוא לא רואה את פני האחר בעת תגובתו על דבריו ואני משער כי זהו הדבר הגורם לתגובות בוטאות או מעליבות. צריך להימנע מהם כמה שיותר Shaun The Sheep - שיחה 22:15, 24 במרץ 2017 (IDT)

מאגר מקורות להורדה חוקי וחינמי של ספרות עתיקה בתרגום לאנגלית[עריכת קוד מקור]

ראו את הקישור הזה: [3] יש כאן מאגר מסודר של הוצאת Loeb. אולי כדאי לשקול לקשר לספרים אלה מהערכים הרלוונטיים. אתייג את משתמש:Liadmalone שמרבה לכתוב בתחום ואת משתמש:איש שלום שגם כן משתמש הרבה ספרות עתיקה. גילגמש שיחה 08:01, 18 במרץ 2017 (IST)

אולי צריך לעשות קישור למאגר הזה בוויקינתונים כמו שעושים קישורים למאגרים אחרים. יונה וגיאה מה דעתכם? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 10:59, 18 במרץ 2017 (IST)

העוזרת הרובוטית[עריכת קוד מקור]

שיחות זרימה: נקודה למחשבה[עריכת קוד מקור]

לאחר כשנתיים של זרימה, החליטה קהילת ויקיאנגלית לבטל את הזרימה בוויקיפדיה האנגלית, והפעולה הזאת בוצעה. בעקבותה באה מטא ויקי, וגם שם בוטלה הזרימה. נקודה למחשבה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:47, 20 במרץ 2017 (IST)

מה זה זרימה?אודי - שיחה 22:53, 20 במרץ 2017 (IST)
יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:57, 20 במרץ 2017 (IST)
למה? סהכ יש לה לא מעט יתרונות נתנאל - שיחה 01:43, 21 במרץ 2017 (IST)
בעד חזק - לא נקלט כאן. ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 08:25, 21 במרץ 2017 (IST)
צריך להכניס את זה בדפי הייעוץ (הכה את המומחה למשל) וכך רואים איזו תשובה לא קיבלה מענה. גם לאחר שנושא מסוים טופל, עדיין צריך לתעד את המידע ולארכב את השיחה במקום מתאים, כי שאלות נוטות לחזור על עצמן. האם ממשק הזרימה מאפשר להמשיך לטפל בנושאים שקיבלו מענה? ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 13:00, 21 במרץ 2017 (IST)
אודי, תסתכל בדף השיחה של מתניה. לא הפסדת קריצה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 13:07, 21 במרץ 2017 (IST)
לא לדעת על הדף שלי זה הפסד גדול ;) מתניה שיחה 23:16, 25 במרץ 2017 (IDT)
מה עדיף, שיעזבו או שיחליטו סופית להישאר? כך או כך תשתפר הסטטיסטיקה הנ"ל. ראובן מ. - שיחה 23:50, 20 במרץ 2017 (IST)
קשה להגדיר ידיעה שלא נותנת מידע על אוכלוסיית הסקר, גודל המדגם, מהו נוסח השאלה שהוצגה לנסקרים ("האם תיאותו לעבור לארצות הברית אם יובטחו לכם עבודה ודיור?") וכד'. כידוע, יש שקרים, שקרים חמורים וסטטיסטיקה. הסקר פורסם על ידי גוף אינטרסנטי אשר מתפרנס מ"חינוך ישראלים להישאר בארץ", המשתמש בסקר כדי לקבל יותר מימון. באותו היום התפרסמה ידיעה כי הישראלים מוגדרים כבין מאושרים ביותר בין אומות העולם. הייתי מגדיר את הידיעה FAKE NEWS. ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 08:34, 21 במרץ 2017 (IST)
ליתר דיוק מקום 11 בעולם. הידיעה הנ"ל לא עצובה כי אם מצחיקה. אני חושב שהתבלבלו שם בין "מעוניינים לעזוב" לבין "מעוניינים השנה לבלות את החופשה בקריביים". עמית - שיחה 09:46, 21 במרץ 2017 (IST)
אני במקומך הייתי נמנע מלקרוא את כלכליסט. אין להם מושג מהחיים שלהם ולא אמינות בשיט. עמית - שיחה 09:52, 21 במרץ 2017 (IST)
אבל הרעיון מעניין, לגבות מס על העסקת רובוטים. באותה הזדמנות, שמתי לב שעובד עם מגרפה רחבה מגרף את העלים מהר יותר מעובד עם מגרפה צרה. כדי שלא לפגוע במשרות המגרפים ובמשק בכללותו, צריך להיות היטל מיוחד על מגרפות רחבות, שיחושב לפי מספר השיניים (עם זיכוי על שיניים שבורות). זה יתן תמריץ הולם למעסיקים שלא לבטל משרות, כאשר העלים בסתיו הנדיב של ישראל מאפשרים להעסיק ארבעה עובדים במקום שניים. עוזי ו. - שיחה 10:33, 21 במרץ 2017 (IST)
זו לא בדיחה, כל פעם שבשירות המדינה מכניסים מערכת יותר אוטומטית, החוסכת עבודה לפקידים ומייעלת את השרות לאזרח, וכמובן ללא צמצום בכוח האדם, העובדים דורשים תוספת, ואחרי שביתה גם מקבלים. שנילי - שיחה 11:04, 21 במרץ 2017 (IST)

בוויקיפדיה הגרמנית מסמנים מותו של אדם יהודי בסימן צלב[עריכת קוד מקור]

ראיתי זאת כבר מזמן הפריע לי אז וממשיך להפריע לי. העליתי תמונות לערך על "הרטה רייך"" (Herta Reich) ראו (גר'). יהודיה ישראלית ניצולת שואה. היא נפטרה ב-2012. וליד ציון מותה מופיע הסימן † ולא מגן דוד. שאלתי שאלה שם בדף השיחה, אולי מישהו יענה. אני לא מבינה את ההחלטה שלהם שם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 12:56, 21 במרץ 2017 (IST)

הצלב מסמל אצלם סימן מוסכם לכל אדם שמת. גם מוסלמים. ראי את הערך על המופתי אמין אל-חוסייני (גר'). Liad Malone - שיחה 13:07, 21 במרץ 2017 (IST)
אני יודעת שגם אצל מוסלמים הם משתמשים בסימן זה, עדיין זה לא ראוי. זה סימן דתי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 13:16, 21 במרץ 2017 (IST)
אם זה סימן מקובל שם נראה נורמטיבי שיהיה שם צלב, הרי זה באופן מוסכם לכל אדם ואדם בויקיפדיה הגרמנית. בכל מקרה אין זה דבר רע שיהיה צלב על יד תאריך פטירה, אין זה סימן מגונה כמובן, אך אם זאת זה יכול להיות אירוני גם זה יונח ליד אדם שהתנגד לנצרות. בכל מקרה אין ממש טעם בלשנות את הצלבנים רק על יד הערכים היהודיים, אם כבר יהיה נכון להתאים אותם אל כולם כך שגם למוסלמים למשל יהיה סהר או לבודהיסטים (למרות שזאת יותר דרך חיים מדת) יהיה גלגל מתומן. בכל מקרה גם אז זה יהיה בעייתי כי הרי יצטרכו לקבוע לכל אדם את דתו וזה דבר שקשה לעיתים כבר לעשות כלפי אדם אחר במיוחד כלפי אדם שנפטר. בכל מקרה, באופן כללי לפי דעתי הסימן הדתי ליד תאריך הפטירה די בעייתי אך אם זה המקובל אין זה יהיה נכון להעלות את זה בדף השיחה של הערך הספציפי אלא אם כבר בדפי הקהילה.Shaun The Sheep - שיחה 13:22, 21 במרץ 2017 (IST)
ראוי לגמרי. מקורו דתי, אבל בעולם הרחב הוא מופקע ממקור הדתי ומשמש פשוט כסימן מוסכם גלובלי לנוצרים, מוסלמים, בודהיסטים, אתיאיסטים, יהודים וחייזרים. מדוע אינך טוענת שהתאריך 2017 הוא "לא ראוי", והי יש לו הקשר דתי-נוצרי מובהק לא פחות? Ranbarשיחהבואו לתיאטרון - תהנו מהמזגן 13:22, 21 במרץ 2017 (IST)
השנה 2017 כבר ניתקה מזמן מההקשר הנוצרי מה עוד שהוא אפילו לא נכון מבחינת התאריך. העובדה היא גם שאנחנו משתמשים בקיצור לפנה"ס ולא לפנה"נ, לציון השנה. צר לי אבל אולי אצל הגרמנים סימן הצלב הופקע מהקשרו הדתי, אבל אני בטוחה שאצל יהודים רבים הקשר לא ניתק. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 13:30, 21 במרץ 2017 (IST)
צודקת לגמרי. נרו יאירשיחה • כ"ג באדר ה'תשע"ז • 13:32, 21 במרץ 2017 (IST)
אני מבין את מקור הצרימה. בכל זאת הדבר תלוי בנקודת ההשקפה: לשומרי מצוות ולמסורתיים זה צורם, לחילונים לא כל כך ולגויים בכלל לא. מציע שננהג בסובלנות אחד בשני. יואב ר. - שיחה 13:35, 21 במרץ 2017 (IST)
כך מקובל במקומות רבים בעולם לסמן תאריך פטירה של אדם בכתובים. זה כבר מזמן (לדעתי) חרג מעבר למשמעות המקורית של הצלב כסימן דתי, ומסמן פטירה. אלדדשיחה 13:43, 21 במרץ 2017 (IST)
יואב ר., אני חילונית, וזה מאד מאד צורם לי. לגויים הגרמנים, בוודאי שזה לא צורם אחרת היו מגלים יותר רגישות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 13:47, 21 במרץ 2017 (IST)
כמובן שרבים לא מודעים למשמעות והם אינם אשמים, אבל בשורה התחתונה זהו נוהג בלתי רגיש ובלתי ראוי. נרו יאירשיחה • כ"ג באדר ה'תשע"ז • 13:49, 21 במרץ 2017 (IST)
בוויקיפדיה האנגלית אין כל סימן הם מסתפקים בתאריך, כך היו צריכים לעשות גם בוויקיפדיה הגרמנית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 13:49, 21 במרץ 2017 (IST)
בדקתי את שמעון פרס במספר וויקיפדיות גדולות ואין כל צלב ליד שמו, אין גם כל סימן אחר. זה רק בוויקיפדיה הגרמנית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 13:52, 21 במרץ 2017 (IST)
זה אכן מסעיר ואני מבין את הבעיה במיוחד כמשדובר באנציקלופדיה הגרמנית, במיוחד כשלאנשים רבים בישראל מקושרים רגשות סוערים לדברים שמקורם בגרמניה או באזור זה באירופה. עם זאת זכרו נא שאין זה סימן מגונה וסביר להניח שכוונתו היא לא לפגוע במכוון באנשים, ולא להרע לאנשים באופן כללי (כי הרי אין זה מטרתו של הצלב או הנצרות וכך גם לא של רוב האנשים בעולם:)Shaun The Sheep - שיחה 13:59, 21 במרץ 2017 (IST)
לא אמרתי וגם לא חשבתי שהם עשו זאת בכוונה לפגוע, אמרתי שהם לא מגלים רגישות. הסימן מיותר סתם קישוט, אפשר בלעדיו. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 14:03, 21 במרץ 2017 (IST)
נכון לגמרי Hanay! Shaun The Sheep - שיחה 14:06, 21 במרץ 2017 (IST)
אולי יסכימו לשנות. נדמה לי שזה עניין תרבותי יותר מאשר דתי. אגב, הלוגו של הוועדה הגרמנית לקברי מלחמה [4] כולל חמישה צלבים. זה אלמנט עיצובי שלא קיים אצל הארגונים המקבילים לו במערב. יואב ר. - שיחה 14:12, 21 במרץ 2017 (IST)
משתמש:Shaun The Sheep: כשסימן הצלב אומר "היה יהודי בחייך ואדם במותך", הוא מגונה ביותר. עוזי ו. - שיחה 16:34, 21 במרץ 2017 (IST)
חנה, אני לא מבין מה את רוצה. מקובל שאדם נורמטיבי הוא נוצרי. אין לזה שום קשר לדת. זו פשוט מוסכמה תרבותית. עוזי ו. - שיחה 14:19, 21 במרץ 2017 (IST)
אוי, האירוניה הדקה של עוזי... יואב ר. - שיחה 14:22, 21 במרץ 2017 (IST)
עוזי חחח. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 14:47, 21 במרץ 2017 (IST)

תודה לחנה ששמה לב לענין. היא צודקת. אין שום בעיה לשים אייקון של מצבה לכל הנפטרים מכל הסוגים. תשאלו את דיגר. מי-נהר - שיחה 14:51, 21 במרץ 2017 (IST)

שימו לב שמדובר על כל דבר שנכחד גם בעלי חיים שנכחדו מסומנים בצלב ראו למשל de:Dodo. זה סימן מוסכם במספר מדינות/שפות כולל באנגלית. בוויקיפדיה האנגלית החליטו לא לסמן אנשים מתים בשום סימן ובויקיפדיה הגרמנית כן. אישית אני לא חושב שהם ישנו את זה. בוודאות לא בסימן אחר וסביר להניח שלא יסירו את הסימון. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 15:15, 21 במרץ 2017 (IST)
כפי שעוזי רשם, תרבות המערב היא נוצרית עד לשד עצמותיה גם כשזה בלתי-מודע לחלוטין, אצל אתאיסטים וכו'. סימון לידה בכוכבית ומוות בצלב הם מוסכמה לא רק בשפה הגרמנית ומינים שנכחדו מסומנים אף הם בצלב בספרות המדעית. אם אני לא טועה התקבל בוויקי הגרמנית שאין חובה לסמן כך אלא אפשר לחלופין להשתמש ב-geb. ו-gest. כקיצורים של geboren ו-gestorben. השימוש בספירת השנים AD (קיצור של Anno Domini Nostri Iesu Christi) לא יוכל לעולם להיות מופקע מהקשרו הדתי, אפשר רק לטשטש אותו.‏ AddMore-III - שיחה 15:26, 21 במרץ 2017 (IST)
האם אפשר להניח שהצלב ליד הדודו נועד כדי שהוא יוכל להתפלל לשילוש הקדוש ולהתלונן על הנוצרים שחיסלו אותו ולבקש הצלה? אדמור, האם יש לך קישור להחלטה? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 15:55, 21 במרץ 2017 (IST)
אני לא בטוח שאין שימוש בזה בוויקיאנגלית. ראו כאן הסבר לדף דיווח מבוט בדיקה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:09, 21 במרץ 2017 (IST)
ערכתי שם בינתיים. יש ערכים רבים שזה כך, כמו (גר') ו(גר'). AddMore-III - שיחה 16:43, 21 במרץ 2017 (IST)

כתבתי לפני התנגשות עריכה: גם אני חילוני גמור ומסכים לחלוטין עם חנה. כבר לפני שנים העליתי נושא זה בוויקיפדיה גרמנית, אך חא השגתי דבר. בוויקיפדיה רומנית (גם הם נוצרים) התחילו לחקות את הגרמנים, אך לאחר שהעליתי את הנושא, החליטו לבטל את הצלבים. לכל אלה ש"זה לא מפריע להם", אתם לא יכולים להסכים גם עבור אלה שכן מפריע להם. ןאם זה כל כך מקובל, למה שלא נעשה זאת גם בוויקיפדיה עברית (זה באירוניה)? צאצאיהם של מי שנצלבו או נשרפו על המוקד בצל הצלב זכאים לדרוש שלא יציבו צלב בערכים של לא נוצרים או של אתאיסטים. זו כפייה דתית נוצרית. בברכה. ליש - שיחה 16:50, 21 במרץ 2017 (IST)

נשרפים בצל הצלב
הערה לגבי AD ו-BC. הם הוחלפו ב-CE ו- BCE בהתאמה. ראשי תיבות אחרים שאינם קשורים למונח הדתי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 17:08, 21 במרץ 2017 (IST)

אין מוסלמים בקהל ? מי-נהר - שיחה 18:32, 21 במרץ 2017 (IST)

העולם המערבי הוא עולם נוצרי. החילוניות והאינדיווידואליזם שלו הם חילוניות ואינדיווידואליזם נוצריים, ומושגים אלה התבשלו ונבנו על מערכות חשיבה וערכים נוצריות שנותרות על עמדן גם כשמפשיטים מהן את האמונה. גרוע מכך, אז הן מודחקות ויורדות אל התת-מודע, שם הרבה יותר קשה להתמודד אתן. אין בעולם הערכים הזה - וגם לא בכל עולם ערכים אחר - שום דבר נייטרלי, כפי שגילו היהודים שקיבלו אמנציפציה או המוסלמים (בעיקר הרוב שאיננו אדוק כלל ומעוניין בכנות להשתלב) שהיגרו בעשורים האחרונים. מי שקורא ספרות ורואה טלוויזיה וקולנוע מפנים הררי משמעויות וסמלים נוצריים שאפילו יוצריהם אינם מודעים להם, שלא לדבר על הגלויים עד וולגריות וקיטש. ניסיונות להתעלם או לעקוף זאת באמצעות ליברליזם קיצוני או תקינות פוליטית הביאו לכל הפחות למפח נפש ולפעמים לריאקציות קיצוניות. די בכך שוויקיפדיה הגרמנית מאפשרת לא לסמן כך לרוצים, אם כי ויקיפדים שם ימשיכו להעלות ערכים על יהודים ומוסלמים עם כוכביות וצלבים. AddMore-III - שיחה 21:01, 21 במרץ 2017 (IST)
"צאצאיהם של מי שנצלבו או נשרפו על המוקד בצל הצלב זכאים לדרוש שלא יציבו צלב בערכים של לא נוצרים או של אתאיסטים"- אמירה די בעייתית. אגב, פעמים רבות השלטון בימי הביניים, במיוחד בעת שלטונם של מלכים דגולים התנגדו לפרעות ואף פעמים רבות הכנסייה הייתה ביחד איתו במאבק. בכל מקרה תזכרו שגם חלק מהעורכים בויקיפדיה העברית (גם אם זה נשמע מוזר) מקורבים אל הדת הנוצרית או מקבלים ממנה השראה ולכן באמירה זאת הם יכולים אף מעט להיפגע. אז בבקשה תשמרו על התבטאות תקינה, כי תזכרו שאין בצלב לפגוע באף אדם, אך עם זאת הדיון שעולה פה-עשוי דווקא הוא לפגוע ברגשות אנשים... :/Shaun The Sheep - שיחה 21:13, 21 במרץ 2017 (IST)
AddMore-III, ראיתי את התיקון שעשית בערך, בעתם החלפת סמליל במילה. אתה יודע היכן נמצא אצלם ההחלטה הזאת? כי אם אתקל להבא בסמלים כאלה אני אשנה. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 21:45, 21 במרץ 2017 (IST)
זה פוגע ברגשותיך לשמוע שבשם הצלב ותחת דגלו נעשו במשך ההיסטוריה אינספור מעשי זוועה? תתגבר. עוזי ו. - שיחה 00:15, 22 במרץ 2017 (IST)
האם אתה דואג לחסידי בוגדן חמלניצקי, שהציב עשרות אלפי צלבים בדרכי אוקראינה ועליהם יהודים? או אולי למוקירי זכרם של טורקמדה ואיזבלה הראשונה, מלכת קסטיליה? בברכה. ליש - שיחה 02:30, 22 במרץ 2017 (IST)
וואו זה ממש עצוב לראות כמה מטיחים האשמות על מישהו שבסך הכל ביקש שלא תתנסחו באופן צורם שיכול לפגוע באחרים. כן, הרבה אנשים בהיסטוריה מתו בגלל אנשים שהיו נוצרים, כמו שהרבה אנשים מתו בגלל אנשים שהיו יהודים. לא אמרתי דבר על כך, רק בקשתי ממכם לא להטיח האשמות באנשים שבסך הכל לא רוצים שחברים שלהם יפגע-רק כי יש להם רגשות לכך... וזה... בדיוק מה שאתם עושים עכשיו. בכל מקרה אני בקשתי ו/או אמרתי דבר אחד בלבד והוא: "אם זה סימן מקובל שם נראה נורמטיבי שיהיה שם צלב, הרי זה באופן מוסכם לכל אדם ואדם בויקיפדיה הגרמנית. בכל מקרה אין זה דבר רע שיהיה צלב על יד תאריך פטירה, אין זה סימן מגונה כמובן, אך אם זאת זה יכול להיות אירוני גם זה יונח ליד אדם שהתנגד לנצרות. בכל מקרה אין ממש טעם בלשנות את הצלבים רק על יד הערכים היהודיים, אם כבר יהיה נכון להתאים אותם אל כולם כך שגם למוסלמים למשל יהיה סהר או לבודהיסטים (למרות שזאת יותר דרך חיים מדת) יהיה גלגל מתומן. בכל מקרה גם אז זה יהיה בעייתי כי הרי יצטרכו לקבוע לכל אדם את דתו וזה דבר שקשה לעיתים כבר לעשות כלפי אדם אחר במיוחד כלפי אדם שנפטר. בכל מקרה, באופן כללי לפי דעתי הסימן הדתי ליד תאריך הפטירה די בעייתי אך אם זה המקובל אין זה יהיה נכון להעלות את זה בדף השיחה של הערך הספציפי אלא אם כבר בדפי הקהילה". לא הצדקתי שום דבר, לא אמרתי שום דבר, בסך הכל בקשתי שלא תעשו את מה שאתם עושים (אהממ לי למשל) עכשיו....:/Shaun The Sheep - שיחה 08:04, 22 במרץ 2017 (IST)
חנה Hanay, ההחלטה האחרונה אצלם מיולי 2014 היא שלסימון בכוכבית וצלב אין תוקף מחייב ואין חובה להשתמש בהם. כפי שאת רואה, יש ערכים רבים בהם משתמשים ב-geb/gest במקום. יש שם כאלה הדוחפים להפוך דווקא את הפורמט האחרון למחייב, אך כמובן שהם נדחו. ברירת המחדל היא הצלב, גם אצל כריסטופר היצ'נס (גר'). AddMore-III - שיחה 08:55, 22 במרץ 2017 (IST)
תודה AddMore-III, להבא כשאתקל בסימן אשנה אותו בהתאם.
ולמתדיינים כאן, חבל לי לראות כאן את הוויכוחים הלוהטים, באתי לכאן לשפוך את הלב ואת ריגשותיי על משהו שראיתי בוויקיפדיה הגרמנית והפריע לי, וגם אולי למצוא פתרון, לא לגרום לכך שיהודים יריבו ביניהם, אז בבקשה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 09:16, 22 במרץ 2017 (IST)
משתמש:Shaun The Sheep, לא הסגנון מפריע לך, כי אם התוכן. כשלא מתכופפים ומנשקים את הצלב, הרגשות נפגעים ובתי-כנסת נשרפים. התרגלנו. עוזי ו. - שיחה 11:55, 22 במרץ 2017 (IST)
אני מניח שאני יודע למה התכוונתי, כי הרי זה אני, ואתה לא אני, בעוד שאני התכוונתי לסגנון הניסוח ועוד איך ואתה ממשך להחריף אותו. כי הרי גם אחרי שאתה יודע כי אכן פגעת בחלק מהאוכלוסייה אתה מסרב להודות בכך ומסרב להתנצל. לא אבקש ממך להתנצל כמובן. זה גם לא יעזור. רק ארצה שהדיון הזה לא יוביל עוד להסתה. כשתורי מגיע אבקש סליחה כמובן אם פגעתי בצורה כלשהי-כוונתי היא אך ורק למנוע את החמרת הדיון, כפי שלצערי, אתה עושה... בעוד שאתה מתמקד בלתקן אותי על מה אני חושב אתה מפספס את כל הרעיון-אם יש נושא רגיש יש לנהוג אליו ברגישות-זכור זאת...Shaun The Sheep - שיחה 12:23, 22 במרץ 2017 (IST)
Shaun The Sheep, אנסה לעשות סדר בדברים. סמל הצלב, היקר לליבם של נוצרים, הוא סמל המתקשר אצל לא נוצרים רבים עם רדיפות, הרג, עינויים המרות דת כפויות ועוד. לא ביקשנו לפסול את סמל הצלב, לא ביקשנו למנוע הצבתו בערכים של נוצרים, רק ביקשנו שלא יכפו אותו בערכים של לא נוצרים. זה נראה לך מוגזם?!? למעלה יותר הזכרת שגם יהודים פגעו בלא יהודים - מה הקשר? אנחנו מעולם לא ביקשנו להצמיד מגן דוד לערכים של לא יהודים, לכן ההשוואה מגוחכת. לא כל הנוצרים עושים זאת, היחידים שכופים הם הגרמנים, שעושים זאת בערלות לב דורסנית, הם מתעלמים מרגשותיהם של אחרים. ואתה... משום מה מצדד בכופים הפוגעים... אתה כנראה יודע למה... בברכה. ליש - שיחה 13:47, 22 במרץ 2017 (IST)
מצטער אבל לא האמת שאני לא ממש יודע למה.... וכן זה פשוט כל כך מגוחך כשאתה אומר:"לא כל הנוצרים עושים זאת, היחידים שכופים הם הגרמנים, שעושים זאת בערלות לב דורסנית, הם מתעלמים מרגשותיהם של אחרים", הרי אם לא היה מדובר בויקיפדיה הגרמנית לא היית מדבר ככה. הרי בגלל שהם גרמנים הם מתעלמים מרגשות אחרים? אדם שנולד גרמני לא בהכרח רוצה ברעתך, שים לב זה עוד פעם אזור רגיש ואתה ממשיך להחריף אותו.. אבקש ממך שנית להפסיק כי הדברים שלך עושיים לפגוע (כמו שהם כבר עשו לי) אבל רק באחרים. אז אם אתה רוצה לפגוע- לך על זה אבל בבקשה אל תעשה את זה לצד אנשים שבאמת יכולים להיפגע מהעניין... לכן לא אגיב עוד לדיון, הוא בהחלט לא רלוונטי ונהפך להטחת האשמות באחרים תוך כדי פגיעה מכוונת בהם ורצון לרעתם, לי פחות אין רצון בכך ולכן אפסיק את הדיון כאן כדי שלא ימשיך ויחריף אף יותר!Shaun The Sheep - שיחה 14:06, 22 במרץ 2017 (IST)
הנסיון שלך לכפות את התכנים הרצויים לך בשם "פגיעה ברגשות" הוא בלתי נסבל. עוזי ו. - שיחה 15:38, 22 במרץ 2017 (IST)
עוזי ו., שלא כרגיל, ההתבטאויות שלך בדיון הזה לא ענייניות, וזה מצער. Tzafrir - שיחה 16:10, 22 במרץ 2017 (IST)
Shaun The Sheep, אתה כנראה לא קראת את דברי או ששכחת אותם מהר מאוד - כבר ציינתי שגם בוויקיפדיה רומנית התחילו להציב צלבים, אך שם, בניגוד לוויקיפדיה גרמנית, לאחר שקראו את טיעוני, השתכנעו והורידו את הצלבים. כתבתי על הגרמנים כי "רק" הם מתעקשים על הצלבים ולא בגלל היותם גרמנים. הם דורכים לי על היבלת וכשאני צועק, כי כואב לי, אתה אומר לי להפסיק, כי צעקותי פוגעות ברגשותיהם. תציע להם להפסיק לדרוך לי על היבלת/להציב צלבים בערכים של לא יהודים ואם יעשו כן, אני אחדל ממחאותי. בברכה. ליש - שיחה 17:49, 22 במרץ 2017 (IST)
אוקיי אני עכשיו אני מבין בהחלט יותר טוב את ההרגשה שלך. אותיר לך לבטא ולצעוק כמה שרק עולה על רוחך אך במידה נכונה ולא דרך התבטאויות לא נאותות כמו שעד עכשיו נהגת. אציין כי בתור אדם בעל רגשות לנצרות כמו שליהדות או לכל דת אחרת וכך גם למדינה גרמניה עצמה פוגע בי כשאני שומע "שעושים זאת בערלות לב דורסנית", כי אני משער שמקורבי אינם עושים זאת מרוע לב אלא פשוט לא ראו בכך מטרד ולכן לא הקדישו לכך את תשומת הלב המספקת-לא מרוע פשוט מאי תשומת לב מספקת. אם זה יהיה בסדר מצידך אשמח להציע שם את הרעיון שנית, אולי הפעם זה יעבוד :)Shaun The Sheep - שיחה 18:12, 22 במרץ 2017 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אני מבטיחה לכם שהייתי פונה לכאן גם אם הייתי מגלה זאת בוויקיפדיה הצרפתית, האיטלקית, הספרדית וכו'. אם היה מופיע בסינית, לא בטוח שהייתי מזהה את הסימן שם בין כל הסימנים חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 18:28, 22 במרץ 2017 (IST)

בשביל התרגיל, תיקחו את הרעיון של הדומיננטיות של הנצרות במערב והטמעתה בתרבות וכיצד זה פוגע פה ושם במיעוט יהודי (למרות שנוצרים רבים ישבעו בכל הקדוש להם שמדובר במושגים תמימים לחלוטין) וכעת תחילו את מה שאמרתם על הדומיננטיות של הגברים בכלל וכיצד זה פוגע פה ושם ושם בנשים, שאינן מיעוט. יש פה כמה משתמשים ששטחו טיעונים יפים למדי שיכולים לשמש בעתיד לבוא דיונים בויקיפדיה מהסוג הזה. • צִבְיָהשיחה • כ"ד באדר ה'תשע"ז 18:34, 22 במרץ 2017 (IST)
צִבְיָה 👍. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 18:43, 22 במרץ 2017 (IST)
Hanay האמת שאני יודע סינית בסיסית אז אולי אוכל לעזור קצת ;) ובקשר לצביה- את צודקת לגמרי! לפעמים מתוך הרגל לא מקדישים תשומת לב מספקת לדברים מסויימים שאולי נראים לנו מינוריים אבל לאחרים יכולים להשפיע הרבה יותר. אני גם חושב שיהיה נהדר לפתוח את זה בעוד דיונים אחרים (אני חושב שזה יכול להיות גם מאוד רלוונטי אפילו למיעוטים בתוך ויקיפדיה (דוגמת מוסלמים או אפילו משתמשים חדשים)) Shaun The Sheep - שיחה 18:40, 22 במרץ 2017 (IST)
מדובר בצלבון שהוא סימן למצבה נוצרית והוא בהחלט סימן נוצרי ולא סימון נייטרלי. בנוסף לזה מגן דוד איננו סימון למצבה יהודית לדעתי ואם כבר לבקש לשנות אז לסימונים כלליים כמו "+" - נולד ו "-" - נפטר. או ללא סימון בכלל. לדעתי שווה להעלות את הנושא במזנון שלהם. אני לא חושב שהם אטומים. לפחות לא לפ ההיכרות שלי עם חלק מהם בקומונס. יכול להיות שהסמל נחשב אצלם לנייטרלי אבל יש מי שיחשבו אותו לפוגעני. Geagea - שיחה 01:06, 23 במרץ 2017 (IST)
Geagea, זו לא הפעם הראשונה ולא העשירית שהנושא עולה אצלם. יש שם אפילו משתמש אחד שעורך מסעות צלב (הנה, זה אפילו לא נועד להיות אירוני) בנדון ללא הרף. הם ערכו כמה וכמה הצבעות ובאחרונה עבר רק ברוב קטן שלא לחייב להשתמש בכוכבית וצלב, כמקובל וכנדרש בספרות ביוגרפית בשפה הגרמנית. היחידים שהצליחו לשנות זאת היו הנאצים, שהחליפו אותם ברונות בימי המשטר. AddMore-III - שיחה 08:30, 23 במרץ 2017 (IST)

חשיבות - הרמונטדה: בארסה נגד פ.ס.ז'[עריכת קוד מקור]

סקר ויקיפדי לבדוק היתכנות וחשיבות לקיום ערך על צמד המשחקים בשמינית גמר ליגת האלופות 2016/2017 בין ברצלונה (כדורגל) לפריז סן-ז'רמן שהסתיימן ב-4:0 לצרפתים בצרפת ו-1:6 בקמפ נואו לבארסה, שבאמצעות הקאמבק ההיסטורי הזה העפילה לשלב הבא. אין לנו עדיין קריטריונים ברורים למשחקי כדורגל בודדים (למעט אולי גמרים) אבל ברור שמדובר בצמד משחקים בולט וגם היסטורי (היסטורי בהקשר של ספורט כמובן). הסקר יערך במשך כשבוע ומטרתו לראות לאן הרוח נושבת והאם יש טעם להשקיע מאמץ בכתיבת הערך. ‏ MathKnight (שיחה) 22:07, 21 במרץ 2017 (IST)

הערה טכנית: שימוש בתבנית {{בספורט}} בתצורה הזו: {{בספורט|ליגת האלופות|2016|2017}} יקשר אל עונת 2016/2017 בליגת האלופות כך: 2016/2017. נוח בעליל ועובד עם מספר גדול של מפעלים. ראה בדף התבנית. שיר § שיח § 22:23, 21 במרץ 2017 (IST)
למה לא להשתמש בויקיפדיה:כיכר העיר/סקרים 5? בברכה, זאב קטןשיחה • כ"ג באדר ה'תשע"ז • 22:37, 21 במרץ 2017 (IST)
יש בערך ליגת האלופות מדור לשיאים למיניהם. די בזה. Gbenny - שיחה 10:17, 22 במרץ 2017 (IST)

דיון[עריכת קוד מקור]

סאבעלוטודו, Little Savage, הגמל התימני, Alex 121 Alex, TheGodfather85, Sebastian27, יואל, Yonifd, התו השמיני, Shimon.tre, שמואל בורגבעלי הידע בכדורגל שיר § שיח § 22:20, 21 במרץ 2017 (IST)

המונח "היסטורי" ביחס לאירוע שקרה בחודש האחרון תמיד נראה לי בעייתי. נניח שתכתוב את הערך ואז בשלב חצי הגמר קבוצה תחזור מפיגור 5-0 במשחק הראשון. מה אז? קשה לקבוע את מידת ההיסטוריה של המשחקים האלה כבר עכשיו. אני כן בעד הרחבה של המשפט שמופיע בעונת 2016/2017 בליגת האלופות כולל הוספת מקור או שניים (פחות על המשחקים ויותר על ה"היסטוריה" שהיה במפגש). אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:15, 22 במרץ 2017 (IST)
כל החשיבות נובעת מהאהדה המרובה בציבור לברצלונה. מדובר בסך הכל בשלב שמינית הגמר. אם בשלב כזה היה תסריט דומה בין קבוצה מזגרב לקבוצה מדונייצק, אף אחד לא היה זוכר את זה אחרי יומיים. אין כאן שום דבר אובייקטיבי. הכל לפי הכותרות באמצעי התקשורת שמתחרות על רייטינג.אודי - שיחה 11:13, 22 במרץ 2017 (IST)
בין השאר, ברור שלגודל הקבוצות המעורבות במשחק יש חשיבות. ברצלונה היא מועדון ענק, אחד הגדולים ביותר בעולם, ולכן עצם זה שבארסה הובסה 4:0 במשחק הראשון כבר היווה הפתעה גדולה, ועצם זה שהצליחה לנצח 1:6 במשחק הגומלין (גם אם בעזרת השופט, וזה חלק ממה שאפשר לכתוב בערך על צמד המשחקים) זה אירוע דרמטי ובולט. ‏ MathKnight (שיחה) 15:16, 24 במרץ 2017 (IDT)

הצבעות[עריכת קוד מקור]

אבקש כאן רק להצביע. דיון אפשר בפסקה שמעל.

בעד
  1. בעדMathKnight (שיחה) 22:07, 21 במרץ 2017 (IST)
  2. בעד שיר § שיח § 22:20, 21 במרץ 2017 (IST)
  3. בעד לתרגם את הערך מוויקי הספרדית. זה היה משחק מאוד נדיר ששבר שיאים וייזכר להרבה שנים, כמו המינייראסו. אין סכנה אמיתית למדרון חלקלק אגסי - שיחה 00:31, 22 במרץ 2017 (IST)
  4. בעד, עם תנאי ברור שיימחק ברגע שיהיה משהו מדהים יותר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:54, 22 במרץ 2017 (IST)
  5. אפילו אני חיפשתי לראות אם קיים ערך. • צִבְיָהשיחה • כ"ד באדר ה'תשע"ז 01:24, 22 במרץ 2017 (IST)
  6. בעד בברכה, יונתן - שיחה 02:13, 22 במרץ 2017 (IST)
  7. בעד - זכאי לערך, כמו המינייראסו - ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 08:14, 22 במרץ 2017 (IST)
  8. בעד בברכה. ליש - שיחה 13:54, 22 במרץ 2017 (IST)
  9. בעד ניב - שיחה 17:13, 22 במרץ 2017 (IST)
  10. שמזן#שיחהערכי בראבו19:19, 22 במרץ 2017 (IST)
נגד
  1. עמיחישיחה 22:08, 21 במרץ 2017 (IST)
  2. מדרון חלקלק. עם 10 "משחקי עונה" בשנה אחת בליגת העל הישראלית, חיש מהר נגיע גם לשם.אודי - שיחה 22:41, 21 במרץ 2017 (IST)
  3. נגד חזק אין לדבר סוף. כל שנה יש כמה משחקים גדולים, אז אל כולם נעשה ערך?! Yosef Hajbi - שיחה 00:11, 22 במרץ 2017 (IST).
  4. צפיתי במשחק. כרוניקה של ניצחון ידוע מראש בחסות השיפוט הרשלני, אך לא מגיע לקרסוליים של משחק האליפות של בית"ר מול הפועל בית שאן. עמית - שיחה 12:31, 22 במרץ 2017 (IST)
  5. כמו אודי. ‏Lionster‏ • שיחה 15:25, 22 במרץ 2017 (IST)
  6. מדרון חלקלק. ראוי לפרט בהרחבה על המשחק במקומות הנכונים, אך יצירה של ערך היא זה צעד מוגזם בעיני. ההשוואה למינייראסו לא במקום. עמרישיחה 16:48, 22 במרץ 2017 (IST)
  7. נגד Sebastian27 - שיחה 19:11, 22 במרץ 2017 (IST)

אזכור של כמה עורכים בויקיפדיה בכתבה בישראל היום[עריכת קוד מקור]

אהלן חבריי לקהילה.
הצבעת המחיקה על הערך גשם גשם מטפטף הגיעה לאתר ישראל היום. חלק מהויקיפדים שהשתתפו בהצבעת המחיקה אוזכרו בכתבה (דוד שי, וידרסקייווקר וBRINKS). אגב, בערך ישנו סקר ששואל "האם לדעתכם "גשם גשם מטפטף" צריך להפוך לערך בויקיפדיה?" הרוב ענו "לא מה פתאום".
קישור לכתבה: קרב ראש בראש על ערך בויקיפדיה. קריאה מהנה. ניב - שיחה 17:21, 22 במרץ 2017 (IST)

ציון שמי לצד המכובדים הנ"ל זה כבוד שאין כדוגמתו. באמת! וידרסקייווקר - שיחה 21:37, 22 במרץ 2017 (IST)
אני לא משוכנע שסיקור ההצבעות שלנו מוסיף לנו כבוד. אגסי - שיחה 10:19, 23 במרץ 2017 (IST)
יש להניח שזה בגלל דעתך על ההצבעות. מישהו עם דעה הפוכה היה מוצא יתרונות, נניח תשומת הלב שיכולה למשוך כותבים. ארגיע את שניכם, מעטים שמים לב לכתבה כזאת. גם מי שקורא מרפרף וממשיך הלאה. נרו יאירשיחה • כ"ה באדר ה'תשע"ז • 10:53, 23 במרץ 2017 (IST)
חבל שכול אלה שכעסו כאן על שרון גבע שפרסמה כתבות על ויקיפדיה, לא מצאו כמוך יתרונות, שזה ימשוך כותבים. אגסי - שיחה 14:49, 23 במרץ 2017 (IST)
אגסי אני מאמין שאתה מבין לבד את ההבדל בין כתבות שנועדו להשמיץ לבין כתבה זו שרק מציגה את הנושא ללא ארס מסוים. ניב שכח גם את Icewhiz שאף הוא הוזכר בכתבה. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • כ"ה באדר ה'תשע"ז • 15:01, 23 במרץ 2017 (IST)
אינה דומה כתבה המציגה את תהליך קבלת ההחלטות שלנו, לכתבה המנסה להכתיב אותו. Botend - שיחה 16:39, 23 במרץ 2017 (IST)
אכן כבוד גדול.. אם הייתי יודע שדבריי יצאו החוצה אולי הייתי מתבטא בקצת יותר כבוד על נשיאנו היקר.. Mr. Brinks - שיחה - אומרים תודה! 21:08, 25 במרץ 2017 (IDT)

בדרך כלל זה לא מגיע לכיכר העיר, אך זהו מקרה מיוחד...[עריכת קוד מקור]

תוך כדי עריכה נקתלתי בסתירה בין שניים ממקורות מידע מהימנים וקשה לי לדעת מי מהם אכן צודק. האחד הוא אנציקלופדיה בריטניקה והשני הוא ספר מאת נשיא אוניבריסטת דאלאס לשעבר ופרופסור מאז שנת 2010 שיצא לאור השנה (2017)-John R. Sommerfeldt. שם הספר הוא "The Flight and Fall of the Eagle, A History of Medieval Germany 800-1648 ולהלן קישור לערך בבריטניקה. הסתירה היא בנושא כמות הכסף אותו שילם ריצ'ארד לב ארי להיינריך השישי ככופר. הספר אומר: As a condition of his release, Richard was forced to pay Leopold and his emperor 50,000 silver marks. Henry also forced from Richard an oath of fidelity and an annual payment of 5,000 pounds of silver." עם זאת הערך בבריטניקה טוען: "Richard, in order to obtain his release, agreed to surrender his kingdom to the Emperor, receive it back as a fief, and pay a ransom of 100,000 silver marks as well as an additional 50,000 marks in lieu of helping Henry conquer the Sicilian kingdom." אודה לכל מי שיוכל לעזור-במידה ואחד מהם טועה תהיה זאת טעות משמעותית מאוד לתקן!Shaun The Sheep - שיחה 19:39, 22 במרץ 2017 (IST)

אני לא רואה כאן מקרה דרמטי במיוחד. כדאי לבדוק מה כתוב בויקיפדיה האנגלית, אפשר גם לבדוק את המקורות של שניהם, ואם עדיין לא תגיע להכרעה - פשוט כתוב בערך את שתי האפשרויות. נרו יאירשיחה • כ"ה באדר ה'תשע"ז • 10:49, 23 במרץ 2017 (IST)

"הארץ" התנצל על פרסום שגוי[עריכת קוד מקור]

בידיעה נכתב: "במדור הספורט של "הארץ" פורסמה הערב (חמישי) ידיעה שגויה על מותו של שדר הספורט מאיר איינשטיין. הפרסום השגוי נבע מטעות טכנית ולא נעשה בזדון או עקב קבלת מידע שגוי. אנו מתנצלים בפני איינשטיין, משפחתו, חבריו, מכריו ובפני קוראינו על העוול שנגרם. מערכת "ספורט הארץ".

הידיעה הזו שפורסמה בפורומים ובטויטר גרמה לכך שנעשו עשרות עריכות בערך של מאיר איינשטיין, כשהיה ויכוח האם הוא חי או לא, עד שהערך הוגן. אגסי - שיחה 23:09, 23 במרץ 2017 (IST)

כדאי להעלות לתבנית:חדשות ואקטואליה? ‏עמיחישיחה 23:34, 23 במרץ 2017 (IST)
הטעות של העיתון אינה מספיק חשובה. אגסי - שיחה 23:57, 23 במרץ 2017 (IST)
בוואלה נכתב לגבי הטעות של "הארץ": "על פי גורם המעורה בפרטים, ככל הנראה העדכון השגוי בויקיפדיה, הוביל לשיגור הידיעה לאוויר". אגסי - שיחה 00:13, 24 במרץ 2017 (IST)
עדכון מצער, כעת כל האתרים מדווחים על פטירתו. אגסי - שיחה 00:18, 24 במרץ 2017 (IST)

"המקום בוויקיפדיה לשתף את הקהילה והחברים בדעותיכם ובתחושותיכם..."[עריכת קוד מקור]

לפני שיסקלו אותי כאן באבנים הייתי שמח לשתף איתכם משהו: הרעיון שויקיפדיה העברית יכולה לחרוץ גורלות של אדם או מושג לפעמים מטרידה עד מאוד. אין לי ספק כי אנשים נעלבו ונפגעו מעצם קיום שמות של ערכים מסוימים בויקיפדיה, שנכון להיום, נראים "סתומים" לכל נסייון להביע דעה. כך למשל במשך הרבה מאוד זמן אני צריך להתמודד עם העובדה שלמעשה אני מותיר לאנשים רבים מאוד להיפגע, כשאני יודע כי אני יכול למנוע זאת. למעשה אני רואה בעובדה כי כשאני לא מונע זאת, אני אף פוגע עצמי בהם כי אני פשוט "לא עושה עם זה כלום". האבסורד הוא שלאנשים מסוימים הרעיון שאדם נוצרי למשל ירצה לקרוא על אותו אדם שהוא רואה כאלוהים עצמו פעמים רבות (ראה-השילוש הקדוש) הוא צריך לפתוח ערך כשהוא למעשה מגנה מחדש אותו כשהוא כותב "ישו". כך למשל אדם שרוצה לקרוא על בני הרומאני, צריך לגנות אותם בכל פעם שהוא פותח בערך "צוענים". יש בעיניי הבנה שלפחות לרובכם אין זה נראה כשם גנאי להגיד "ישו" ואולי אף אתם רואים בו כשם הנורמטיבי. כך למשל אתם קוראים ביומיום לבני רומאני "צוענים" באופן וא על בני הרומאני, צריך לגנות אותם בכל פעם שהוא פותח בערך "צוענים". יש בעיניי הבנה שלפחות לרובכם אין זה נראה כשם גנאי להגיד "ישו" ואולי אף אתם רואים בו כשם הנורמטיבי. כך למשל אתם קוראים ביומיום לבני רומאני "צוענים" ללא רצון לפגוע ולצרום להם כמובן. מצד שני עומד שיקול נוסף, אולי אנשים רואים בשם "ישוע" כשם גנאי או בשם "בני רומאני" גם כן? אולי הם נעלבים אם הם יפתחו בכל פעם את הערך אם יקרא "ישוע" או אם יקרא "בני רומה"? זאת שאלה שאני חושב עליה רבות והגיע הזמן לעשות בה סדר.

לויקיפדיה יש חיסרון אחד ברור-למשתמשים וותיקים יש כוח חזק מידי על משתמשים חדשים ושלא לדבר בכלל על האזרח הפשוט, שאם יעשה עריכה אחת עלולים לרמוס אותו תחת רגלי האנציקלופדיה שלפחות אמורה להיקרא כנייטרלית וחופשית. הדבר שמפריע לי הוא כשבחרו בשם "ישו" לא שאלו את האוכלוסייה, כך למשל שבחרו בשם "צועני" לא עשו זאת. במקום זה ויקיפדים החליטו, וכאשר אדם חדש מנסה להביע את דעתו ואת רצונו הטוב לשינוי פשוט "סותמים לו את הפה". אני לא אביע את דעתי אם נכון או לא לשנות את השמות, לפחות לא לבינתיים, אך כן אשמח לדעת מדוע, בתור ויקיפד, לא עורכים סקר כדי להחליט? מדוע אף אחד מעולם לא עשה סקר בקרב הקוראים, שהם הרוב (זכרו שבתור ויקיפדים אנחנו אחוז מזערי מהאוכלוסייה), מה הם באמת רוצים? יכול להיות שלמעשה כשאנחנו משאירים ערכים מסוימים בשמות הנוכחיים שלהם אנחנו פוגעים גם אם לא במכוון באנשים... הרי כל פעם כשאדם נכנס לויקיפדיה העברית הוא רואה הודעה קטנה אותה הוא אף יכול להסתיר (כמו זאת למשל של התהליך האסטרטגי למשל)-כלומר זה לא יזיז הרים לשים שם הודעה לסקר על מה הקורא חושב על הנושאים הנידונים. למעשה אני סבור כי זה אף יתרום, לא בהכרח דווקא בנושאים אלו, אלא באופן כללי-כך נדע במה אפשר להתשפר ובמה, גם אם לא במודע, אנחנו גורמים לציבור להתרחק מאיתנו... אשמח לשמוע את דעתכם!Shaun The Sheep - שיחה 06:08, 24 במרץ 2017 (IDT)

שון, להציב הודעה אחת כללית אינה בעיה, לעומת זאת להציב על כל ערך הודעה שונה זו המון עבודה ואם אף אחד לא טען שיש בעיה בשם הקיים לא יעלה על דעת אף אחד לבדוק. חוצמזה בשמות הערכים עלינו להיות נייטרלים ומדויקים, לאו דווקא לנסות להימנע מהעלבה ופגיעה. שים לב שלצרכי קביעת שמות פעמים רבות בוחנים את דעת הציבור באמצעות חיפוש הצורה הנפוצה (גם זו דרך). לגבי עניין הרמיסה נראה שיותר מדי הכניסו לך לראש את רעיונות המכליננות שמציגים עורכים אחרים כרומסים רק כיוון שהם מנסים לשמור על ויקיפדיה נאמנה למטרתה - הקמת אנציקלופדיה - ולא רואה בעצמה אחראית לקידום ערכים חברתיים ולכן לפעמים האמת גוברת על הנחמדות (וגם זה לרוב לא נכון, בד"כ עדיין הנחמדות קיימת). הכי חשוב אם לא תביע את דעתך אם לשנות את השם אז בעצם אתה זה שסותם את פיך, לא עורכים אחרים, ומי אתה חושב שכן יביע? בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • כ"ו באדר ה'תשע"ז • 09:39, 24 במרץ 2017 (IDT)
שון, שמתי לב שיש בדבריך/קובלנותיך יבוא של נושאים ממדינות/שפות אחרות. השם צועני בעברית הוא ניטרלי ורק מציין השתייכות אתנית/לאומית ולא נושא על גבו את ההקשרים השליליים הקיימים בשפות אירופאיות מסוימות. בברכה. ליש - שיחה 09:51, 24 במרץ 2017 (IDT)
מלא כל הארץ כבודך קודם כל אני מכיר את הדורסנות ממקור ראשון, הרי גם אני חוייתי אותה דרך משתמשים קודמים. בכל מקרה לא התכוונתי להוסיף על כל ערך הודעה כמובן, אתה הרי יודע שכמות הערכים הרגישים היא קטנה (או אלו שיש להם הגנת חסימה) ורק להם יהיה נכון לשים את הסקר עקב בדיוק מה שאתה אמרת. נוסף אל כך בני רומה לא יקראו לעצמם צוענים מפני שהשם בעל קונוטציה שלילית ומעליבה, כך גם לא יהודים יקראו לעצמם יהודונים או כל דבר אחר לצורך העניין... הרעיון שדווקא הויקיפדיה העברית משתמשת בשמות אלו בעוד שויקיפדיות אחרות מזמן לא לפי דעתי בעייתי כי הוא מרגיל את הקוראים להשתמש בשמות אלו. כמובן שיהיה נכון לתקן דבר זה אך עם זאת לא למחוק כמובן את החלקים הללו אלא ליצור להם "הפניה מתקנת" שתפנה אל השם הנכון להגיד. אוסיף על כך שזה במיוחד מוזר שלערך ישו לא קוראים ישוע כי השם השני הוא שמו המקצועי, כך גם לערך צוענים יהיה זה השם בני רומה... בכל מקרה נכון יהיה לדעת מה הקוראים חושבים, גם אם זה בערכים בודדים-כדי לדעת שמה שהויקיפדים מחליטים תואם את רצון הקוראים ולא מרחיק אותם Shaun The Sheep - שיחה 11:26, 24 במרץ 2017 (IDT)
אם אתה לא מתכוון לכל הערכים מחד, ומאידך מודה שהעורכים לא מודעים לנפיצות איך אתה מצפה שישתנה משהו בלי שתצביע ספציפית על ערכים, ניתן להשתמש ב{{שינוי שם}}. האמירה שיש ערכים עם שמות בעייתיים היא תלונה לא פרודוקטיבית ולא באמת מאפשרת מקום לתיקון. לעניין הדורסנות, לדעתי אתה מדמיין דורסנות, דמיון שפותח על ידי משתמשים שהתעצבנו על מחיקות אנציקלופדיות, המצאות אלו חוזרות על עצמם אצל עורכים חדשים שנראה בבירור שלא קלטו לגמרי את רעיון החשיבות האנציקלופדית ונראה שלא אכפת להם שוויקיפדיה ב תשתלט. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • כ"ו באדר ה'תשע"ז • 11:38, 24 במרץ 2017 (IDT)
Shaun The Sheep, יש לך מושג מה משמעות המילה "צועני" בעברית? עמית - שיחה 11:18, 25 במרץ 2017 (IDT)
על פי דבריך, כדאי גם לשנות את שם הערך שהבאת למעלה. אני די בטוח שיש שלא ירצו לכתוב "השילוש הקדוש", וזה אף יותר יפריע להם מאשר כתיבת "ישו" לנוצרים, כי זו גם הבעת עמדה על הנושא. אלא, שהשמות נקבעים במקרים כאלה ע"פ הכינוי הנפוץ, ואין סיבה לשנות זאת. 37.60.45.221 22:33, 25 במרץ 2017 (IDT)

הריאות משחקות תפקיד מפתח בייצור דם ולא ורק מח העצם כפי שסברו עד כה[עריכת קוד מקור]

גבולות השקר[עריכת קוד מקור]

מחר אני אהיה במפגש איתה במוזיאון חיפה לאמנות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 13:28, 24 במרץ 2017 (IDT)
וואו זה נשמע כיף! תהני! Shaun The Sheep - שיחה 22:10, 24 במרץ 2017 (IDT)

סוד האושר הישראלי[עריכת קוד מקור]

הקסדה שקוראת מחשבות[עריכת קוד מקור]

האם אתה יכול לתת תקציר של הכתבה (וכך גם בעתיד)? ‏ MathKnight (שיחה) 18:18, 25 במרץ 2017 (IDT)
טוב. צחי לרנר - שיחה 01:01, 26 במרץ 2017 (IDT)

עוּבדוֹת לא יכולות לנצח שקרים[עריכת קוד מקור]

הוספתי כקישור חיצוני בקונצנזוס מדעי ובהשפעות בריאותיות של עישון טבק. H. sapiens - שיחה 17:09, 26 במרץ 2017 (IDT)
גם אני הוספתי לפוליטיזציה של המדע. דוג'רית - שיחה 17:13, 26 במרץ 2017 (IDT)
כדאי לקרוא את הערך הנאה אגנוטולוגיה, עליו מדבר המאמר. קיפודנחש 22:24, 27 במרץ 2017 (IDT)

לא משהו שציפיתי לו[עריכת קוד מקור]

הצילום "Hubble Deep Field" המקורי מ-1996. כיום יש צילומים איכותיים יותר.

טראמפ מדבר (או לומד בזמן שהוא קורא מהטלפרומטר) על הצילום המפורסם של טלסקופ החלל האבל "Hubble Deep Field" (אנ'), בה הוא צילם גלקסיות מרוחקות מאד באמצעות חשיפה ממושכת מאד של הטלסקופ לאזור קטן מאד בחלל. אליסף · שיחה 23:27, 25 במרץ 2017 (IDT)

רשימת מעקב באפליקציה[עריכת קוד מקור]

הועבר לויקיפדיה:פיתוח התשתית/מכשירים ניידים#רשימת מעקב באפליקציה. דוד שי - שיחה 06:59, 23 באפריל 2017 (IDT)

לשחות עם תנינים[עריכת קוד מקור]

האכלת תנין, רק ביבשה.

פארק הזוחלים http://www.crocosauruscove.com/ באוסטרליה מציע אטרקציה מרתקת ומפחידה: לצלול בכלוב זכוכית משוריינת אל אקווריום ענק בו מוחזק תנין ים באורך של למעלה מ-5 מטרים, ולצפות בהאכלתו מתוך המים. קישור: מעוניינים למות, סליחה, לשחות עם תנין ענק?, באתר ‏מאקו‏, 6 במרץ 2017 (כולל תמונות). ‏MathKnight-at-TAU שיחה 13:06, 26 במרץ 2017 (IDT)

ולי זה מזכיר את הכתבה הבאה - מישהו שצפה בהאכלת כרישים ותבע את המפעיל, מעלה את השאלה למה הוא ציפה כשנכנס למים עם כרישים רעבים. בברכה אמא של גולן - שיחה 14:55, 26 במרץ 2017 (IDT)

למה נסיקתה של האינטליגנציה המלאכותית, הופכת את האינטליגנציה האנושית לנכס חשוב מתמיד[עריכת קוד מקור]

ספר מרתק שאני קורא עכשיו[עריכת קוד מקור]

החברה החדשה של אילון מאסק[עריכת קוד מקור]

תערוכה חדשה על ויקיפדיה נפתחת ברמת השרון[עריכת קוד מקור]

עמותת ויקמדיה ישראל יזמה תערוכת חוצות חדשה שתיפתח היום - יום חמישי 30/3/2017 בשעה 19:30. 54 תמונות שצילמו תלמידי מגמות צילום בבתי ספר והועלו לויקיפדיה יוצגו לראווה בגלריה חוצות וייצמן ברמת השרון. כולכם מוזמנים להגיע לאירוע הפתיחה. הכניסה חופשית.Arielinson - שיחה 08:06, 30 במרץ 2017 (IDT)
תמונה מתערוכת "תמונה עם ערך"
שיהיה בהצלחה. נראית תערוכה מעניינת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 09:44, 30 במרץ 2017 (IDT)
תמונות מצוינות ותערוכה לתפארת. כבוד למארגנים ולצלמים. דוד שי - שיחה 21:30, 30 במרץ 2017 (IDT)
Arielinson , אני מציעה שתציין כתובת מדויקת של המקום. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 07:07, 31 במרץ 2017 (IDT)
מרכז רמת השרון הוא רחוב סוקולוב פינת שדרות ויצמן. ממרכז זה הולכים מערבה בשדרות ויצמן, שבהן יש גן פסלים נאה, ומגיעים כעבור כמאתיים מטר לפינת רחוב הבנים, שם התערוכה. דוד שי - שיחה 08:56, 31 במרץ 2017 (IDT)
התערוכה נהדרת. והמיזם בכלל הוא מיזם פורץ דרך ומרשים. כל הכבוד לאריאל!!! דריה - שיחה 09:07, 31 במרץ 2017 (IDT)

סוף העולם: מדוע אנשים מאמינים שכדור הארץ הוא שטוח?[עריכת קוד מקור]

מגיע להם אות כבוד מטעם אגודת הארץ השטוחה. יש גם מיתוס הארץ השטוחה. אגסי - שיחה 16:06, 31 במרץ 2017 (IDT)
תצחקו כמה שאתם רוצים, אבל אל תתקרבו לקצה, כי עלולים ליפול משם... בברכה. ליש - שיחה 17:07, 31 במרץ 2017 (IDT)
השאלה המעניינת היא מה יקרה לקירות הקרח כשכדור הארץ יתחמם בגלל ההתחממות הגלובלית? בברכה, זאב קטןשיחה • ד' בניסן ה'תשע"ז • 17:15, 31 במרץ 2017 (IDT)
אם להיות רגע רציניים - אז התשובה היא כי רדיוס העקמומיות של כדור הארץ גדול מאוד, כך שלוקלית (כלומר: במרחקים קצרים) הוא נראה שטוח (דיפאומורפי ל-). ‏ MathKnight (שיחה) 18:17, 31 במרץ 2017 (IDT)
אני חושבת שאפשר להדגים את תפיסת העקומה של כדור הארץ לקטני האמונה בהתייחסות לנמלה זעירה הפוסעת על גבי כדור פיזיו ענק - בכל רגע שהיא מתהלכת עליו היא נמצאת במישור ואין לה שום דרך לדעת, שהיא נמצאת על כדור. אם להשוות את היחס בין נמלה לכדור גדול אל היחס בין אדם לכדור הארץ, לי לפחות נראה ברור שמבחינתנו אנחנו כל הזמן על מישור ואיננו מטפסים על קימור או גולשים עליו למטה (אלא אם אנו מטפסי הרים). אם בכל זאת יש מי שלא השתכנע, שייצא למסע אל קצה הארץ ויספר לנו מה רואים משם. שלומית קדם - שיחה 19:11, 2 באפריל 2017 (IDT)

השפעת פטירתו של אדם על כמות הערכים אודותיו בוויקיפדיות השונות[עריכת קוד מקור]

גילברט בייקר נפטר ב-31 במרץ 2017. לפני פטירתו היו עליו ערכים ב-7 ויקיפדיות, עכשיו יש ב-21 ויקיפדיות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 22:26, 1 באפריל 2017 (IDT)

זו לא הפעם הראשונה שהתופעה הזו מושכת את תשומת ליבנו. Mbkv717שיחה • ה' בניסן ה'תשע"ז • 22:30, 1 באפריל 2017 (IDT)
קשה להאמין מה אנשים עושים כדי לקבל ערך בוויקיפדיה.
בנימה רצינית יותר: זה סוג של גמילות חסד של אמת. דוד שי - שיחה 22:52, 1 באפריל 2017 (IDT)
כאשר אדם נמצא בכותרות (עקב מותו או סיבה אחרת) גדל הסיכוי שיכתבו עליו ערך, או שירחיבו אותו. אגסי - שיחה 23:50, 1 באפריל 2017 (IDT)
דוד, הרגת אותי. Liad Malone - שיחה 00:37, 2 באפריל 2017 (IDT)
ולכן אתה זכאי לערך בוויקיפדיה. , אביהושיחה 07:39, 2 באפריל 2017 (IDT)
מה ש Mbkv717 ציין הוא מקומי, גם אני כתבתי את הערכים על חנן עזרן ודליה עמיהוד לאחר פטירתם, אבל הדוגמה שהבאתי היא ברמה עולמית. חנה Hanayשיחהעבירות שבין אדם לחברו - אין יום הכיפורים מכפר 08:08, 2 באפריל 2017 (IDT)
יש ויקיפדיות שלא מחכות עד שאדם ימות כדי לכתוב עליו ערך. אגסי - שיחה 10:01, 2 באפריל 2017 (IDT)
ואז מקבלים ערכים על אדם שבגיל 22 כבר היה מגיש חדשות ברדיו האזורי, אבל מגיל 23 עד 98 היה הילר או מצחצח נעליים על הגזוזטרה של הבלקון. סתאאאם, גם בוויקיפדיה העברית יש כאלה. ביקורת - שיחה 10:43, 2 באפריל 2017 (IDT)
אתמול נכתב הערך על ארי רון בעקבות פטירתו. חנה Hanayשיחהעבירות שבין אדם לחברו - אין יום הכיפורים מכפר 11:16, 2 באפריל 2017 (IDT)
כאשר נפטר אדם מוכר פעמים רבות מפרסמים בעיתון פרטים ביוגרפים אודותיו בצרוף דברי שבח. זה מקל על כתיבת הערך וגם לעיתים נותן תחושת ביטחון שפחות סביר שתונח על הערך תבנית חשיבות. אגסי - שיחה 17:34, 2 באפריל 2017 (IDT)

הזמנה למפגש פנים אל פנים כחלק מהדיון האסטרטגי של תנועת ויקימדיה[עריכת קוד מקור]

עמותת ויקימדיה ישראל, תקיים מפגש אסטרטגי ביום חמישי ה- 6.4.17 החל משעה 19:00 במשרדי העמותה. ויקיפדים וויקימדים שמעוניינים להשתתף בדיון פנים אל פנים מוזמנים! בבקשה להרשם כאן. מיכל לסטר - שיחה 21:37, 2 באפריל 2017 (IDT)

בהזדמנות זו, אני מזמין את כולכם לקרוא את סיכום הביניים של השבועיים הראשונים לדיונים במטא ויקי, כולל סיכום הדיון שמתקיים בשפה העברית. אני מקווה לראות כמה שיותר מכם במפגש . ‏Lionster ‏(WMF)11:58, 3 באפריל 2017 (IDT)

המסך הלבן: 20 הסדרות הישראליות הטובות ביותר[עריכת קוד מקור]

טוב לקרוא את משפט הסיכום על "אהבה זה כואב". Liad Malone - שיחה 01:28, 8 באפריל 2017 (IDT)

על אמנות ורשתות חברתיות[עריכת קוד מקור]

כיצד עבד האימייל בשנת 96?[עריכת קוד מקור]

”תוך שעה שעתיים המכתב יגיע.” מדהים איך הטכנולוגיה התפתחה. בברכה, זאב קטןשיחה • ט"ו בניסן ה'תשע"ז • 20:44, 11 באפריל 2017 (IDT)

האם לונדון תיפול?[עריכת קוד מקור]

הפסקת פעילות פרויקט סינון עפר הר הבית - הסיבה: עמותת אלע"ד הפסיקה את המימון באופן פתאומי - בואו לתרום[עריכת קוד מקור]

ביום 3 באפריל 2017, הודיע הפרויקט על הפסקה צפויה של פעילותו, בעקבות הודעה פתאומית של עמותת אלע"ד ללא התראה מוקדמת על הפסקת המימון של הפרויקט. בראיון שניתן ביום זה בתוכניתה של יעל דן בגלי צה"ל, סיפר מנהל הפרויקט כי הובטח להם בעבר מימון ממשלתי על ידי משרד ראש הממשלה. צבי האוזר שהיה מזכיר הממשלה עד 2013, אמר שזה פרויקט לאומי חשוב. אבל המימון לא התקבל. במקביל יצא הפרויקט בקריאה לציבור לתרום כסף להשלמת המחקר של הממצאים שכבר נמצאו כשהיעד הוא 250,000 ש"ח

אז רק לפני מספר ימים הוחלט לתת לדוד בארי את פרס ישראל, וזאת המתנה שהוא נותן לעם ישראל ולמורשת שלו. והיכן בנימין נתניהו בכל הסיפור הזה? הממשלה הימנית ביותר שהייתה אי פעם, לא מסוגלת למצוא כסף לפרויקט לאומי כה חשוב? כמה כסף הוא מבזבז על האגו שלו ברצונו לסגור את תאגיד השידור הישראלי? אבל כאן הוא לא מוצא את הכסף הנדרש.

לכל מי שרוצה לתרום כסף לפחות להשלמת המחקר אתם מוזמנים להיכנס לקישור הבא: מצילים את שרידי העבר שלנו. חשוב לתרום, אני תרמתי, ואני מקווה שנוספים יתרמו. חנה Hanayשיחהעבירות שבין אדם לחברו - אין יום הכיפורים מכפר 07:08, 4 באפריל 2017 (IDT)

יישר כוחך על ההודעה, ויישר כוח לעמותת אלע"ד על המימון הוולונטרי עד כה. אני לא יודע למה הם הפסיקו, אבל לא נראה לי שנכון להאשים אותם, בלי לראות את התמונה המלאה. אולי הם בקשיים כלכליים, ואין להם כרגע יכולת לאקסטרות מעבר לפעילות השוטפת שלהם עצמם? יזהר ברקשיחה • ח' בניסן ה'תשע"ז • 13:06, 4 באפריל 2017 (IDT)
אני לא מבין למה פרויקט כל כך חשוב צריך להסתמך על עמותות פרטיות. הממשלה צריכה לממן את זה. בלאו הכי מדובר בסכום זניח במונחים של תקציב מדינה. זה משהו שאפילו עיריית ירושלים יכולה לעשות. בכל אופן, אין ספק שצריך לתרום להם. גילגמש שיחה 13:15, 4 באפריל 2017 (IDT)
חנה, אני חושב שההאשמות האישיות והפוליטיות מיותרות. נרו יאירשיחה • ח' בניסן ה'תשע"ז • 13:45, 4 באפריל 2017 (IDT)
זה כיכר העיר. רבים מביעים כאן את דעתם בנושאים שונים, ואני מקבלת נזיפת צנזורה? אלע"ד מעבירים את המימון לפרויקטים שלהם. זאת עמותה עשירה. לא משנה מה קורה לא מפסיקים מימון לפרויקט כה חשוב באופן פתאומי בלי לתת זמן מספיק לפרויקט למצוא מימון חילופי. מי שמרגיש שיש כאן האשמות שיקרא את העובדות. נתניהו הבטיח ונתניהו לא מקיים. זאת עובדה. נרו יאיר השאלה החשובה היא: האם תרמת? חנה Hanayשיחהעבירות שבין אדם לחברו - אין יום הכיפורים מכפר 16:57, 4 באפריל 2017 (IDT)
לא יודע, חשבתי שתרצי להקפיד יותר על עניינים שבין אדם לחברו, וגם תמעטי בביטויים כמו "נזיפת צנזורה" כשמעירים לך באופן מנומס, אבל אולי רק אחרים מחויבים בזה, או שכבר יצאת ידי חובה בחתימה שלך. נרו יאירשיחה • ח' בניסן ה'תשע"ז • 20:07, 4 באפריל 2017 (IDT)
נרו יאיר, אולי לא שמת לב אבל לאחרונה אתה מרבה לנזוף בי כשאני מעירה איזו הערה שקשורה למישהו מהצד הימני של המפה. אתה לא הערת לי בצורה מנומסת. אלא בסגנון מחנך ונוזף, כדאי שתקפיד אתה בעניינים שבין אדם לחברו. אתה לא צריך להעיר לי בכלל כשאני כותבת בכיכר העיר. זה מקום שמתבטאים בו בחופשיות. חבל שאתה מנצל הזדמנות שבה אני פונה ומזמינה אנשים לתרום למשהו שהוא חשוב מאד לכל עם ישראל, לא משנה מהן דעותיו הפוליטיות, להעיר לי. איני מתכוונת להגיב יותר בנושא זה. אני רק מקווה שגם אתה תרמת. חנה Hanayשיחהעבירות שבין אדם לחברו - אין יום הכיפורים מכפר 21:35, 4 באפריל 2017 (IDT)
אדרבה, כולם מוזמנים להשוות את הסגנונות, וגם לך כדאי להקשיב להערות מנומסות, במיוחד אם את כה מקפידה על בין אדם לחברו. אגב, גם נתניהו ובארי הם בני אדם. נרו יאירשיחה • ט' בניסן ה'תשע"ז • 00:33, 5 באפריל 2017 (IDT)
חנה, כמה הערות לדיון: א. נרו רמז ואני אגיד לך במפורש: טלי קורה. החתימה שהוספת לעצמך היא מחנכת ונוזפת. מתוקף כך, באופן טבעי היא גם שמה עליך זכוכית מגדלת בתחום אליו היא באה לחנך. אוסיף שיש לתמוה על שימוש בטרמינולוגיה הלכתית הנוגעת לתחומי העבירות והכפרה עליהן בפני הא-ל, מפי מי שאינו רואה עצמה מחוייבת למערכת זו. ב. חבל שאת מנצלת הזדמנות שבה את פונה ומזמינה אנשים לתרום למשהו שהוא חשוב מאד לכל עם ישראל, לא משנה מהן דעותיו הפוליטיות, לסנוט בגורמים שונים. ג. כיכר העיר היא המקום בו מתבטאים בחופשיות. זה מה שאת עשית, וזה גם מה שנרו עשה (וכעת גם אני). יזהר ברקשיחה • ט' בניסן ה'תשע"ז • 11:29, 5 באפריל 2017 (IDT)
תודה יזהר ברק גם על הערה שלך, האם היא המשך להערה שלך כאן? החתימה שלי מטרתה להזכיר לאנשים איך יש להתייחס לעורכים אחרים בוויקיפדיה, נראה שחלקם שכחו זאת, ואני שמחה ששמת לב לכך. ההערות שלי בקשר לבארי ונתניהו הן ענייניות, ואפשר לתמוך בהם ועדיין לבקר את פעילותם כשהם שוגים. נתניהו הבטיח משהו ולא קיים, בארי הפסיק את המימון בלי כל התראה. איך זה נראה לכם בסדר? אני לא מצליחה להבין.
קיבלתי היום קבלה מספר 522 על תרומתי לפרויקט, ואני מקווה שכל אלה שהגיבו כאן, גם תרמו, חנה Hanayשיחהעבירות שבין אדם לחברו - אין יום הכיפורים מכפר 11:53, 5 באפריל 2017 (IDT)
אולי באלע"ד לא אוהבים את הממצאים העיקריים של הפרויקט מתקופת בית ראשון: צלמיות של בעלי חיים ונשים. H. sapiens - שיחה 13:22, 5 באפריל 2017 (IDT)
בתנ"ך ובחז"ל מסופרים דברים יותר מחרידים על תקופת בית ראשון. קח דוגמה: "אחאב איש מצונן היה, ועשתה לו איזבל שתי צורי זונות במרכבתו כדי שיראה אותן ויתחמם". ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
לאלמונימי: איני נחרד כלל, רק מפקפק ביעילות התרופה הזו נגד הצטננות. אך מרכבת אחאב איננה מקדש שלמה, ולממצאים בה אין הדים פוליטיים ויח"צניים. H. sapiens - שיחה 16:46, 5 באפריל 2017 (IDT)
נרו ויזהר - אני לא מבין מה בוער להגיב באופן זה. חנה העלתה סוגיה, בפלטפורמה היחידה בה אין שום מגבלה של מהימנות ואובייקטיביות, מזווית ראייתה האישית. אין שום מקום להתסיס וליצור מהומה מיותרת. לא חושבים כמוה, אתם רשאים להמשיך הלאה ולוותר על תגובות מיותרות. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 14:15, 5 באפריל 2017 (IDT)
מה ההתרגשות? מדובר ביישום מוצלח של חוק צ'יץ' פרק א' בתורת הניהול במדינת ישראבלוף: כאשר דורשים ממך לקצץ, לפטר, ולחתוך, אל תתרגש יותר מדי, איים לחתוך במקום הכי כואב/הכי רגיש/הכי מפחיד והכל יבוא על מקומו בשלום. מתוך "ושלא יעבדו עליכם" של נחמיה שטרסלר. להפסיק לתרום מיד ולשמור את הכסף לפדיון האפיקומן.
וגם אופייני ליהודים להתעסק בסינון אבק עתיקות הר הבית במקום לעצור את ההפקרות בהר. מי שישלוט בהר, ישלוט בירושלים, ישלוט בארץ ישראל כולה. האנציקלופדיסטשיחה • י' בניסן ה'תשע"ז • 19:08, 5 באפריל 2017 (IDT)
גארפילד, אני לא הבנתי מה בוער לערב טענות פוליטיות נגד נתניהו ובארי, וזה בדיוק מה שגם אני חשבתי (רק לא העזתי לנסח באופן ישיר כמוך), "שאין שום מקום להתסיס וליצור מהומה מיותרת". אם אינך חשוב כמותי - אתה רשאי להמשיך הלאה וכו'. ובמשפט אחד לשניכם: תלו קורה מבין עיניכם, כי היא כבדה. נרו יאירשיחה • ט' בניסן ה'תשע"ז • 21:07, 5 באפריל 2017 (IDT)

דיווח על מצב התרומות[עריכת קוד מקור]

נכון לרגע זה נתרמו סך של 121,752 ש"ח מתוך יעד של 250,000 ש"ח ויש עוד 56 ימים להשלמת המשימה. כל הכבוד לעם ישראל. חנה Hanayשיחהעבירות שבין אדם לחברו - אין יום הכיפורים מכפר 18:38, 5 באפריל 2017 (IDT)

נכון לרגע זה נתרמו סך של 138,289 ש"ח מתוך יעד של 250,000 ש"ח ויש עוד 54 ימים להשלמת המשימה חנה Hanayשיחהעבירות שבין אדם לחברו - אין יום הכיפורים מכפר 22:05, 7 באפריל 2017 (IDT)

נכון לרגע זה נתרמו סך של 168,122 ש"ח מתוך יעד של 250,000 ש"ח ויש עוד 50 ימים להשלמת המשימה. נראה מי יגיע קודם, הגעה ליעד של 250,000 ש"ח או המימון שלפי אתר סרוגים, ראש הממשלה,הבטיח? חנה Hanayשיחהחג פסח שמח ואביבי 19:37, 11 באפריל 2017 (IDT)

נכון לרגע זה נתרמו סך של 190,531 ש"ח. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 23:23, 20 באפריל 2017 (IDT)

נכון לרגע זה נתרמו סך של 234,908 ש"ח מתוך יעד של 250,000 ש"ח ויש עוד 34 ימים להשלמת המשימה. עוד קצת עוד קצת חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 07:08, 29 באפריל 2017 (IDT)

נכון לרגע זה נתרמו סך של 242,353 ש"ח מתוך יעד של 250,000 ש"ח ויש עוד 29 ימים להשלמת המשימה. חסרים 7,647 ש"ח, להשלמת היעד. והכסף ממשרד ראש הממשלה, עדיין לא הגיע. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 08:44, 2 במאי 2017 (IDT)

נוסח דבריו של מנהל הפרוייקט מחזק את חשדותי מלמעלה: "המחקר המדעי הוא נפרד מהפעילות התיירותית שנוהלה על ידי עמותת אלע"ד. תקצוב המחקר של ממצאי הר הבית צריך להיות מנוהל על ידי גוף שמרכז עיסוקו הוא מדעי." דבירה הוסיף: "מכיוון שישנה חפיפה בין הפעילות התיירותית לבין הפעילות המחקרית הארכיאולוגית נתגלעו מחלוקות ביננו לבין עמותת אלע"ד, וזו כאמור בחרה להפסיק את המימון לסינון לפני כשבועיים. בעקבות כך, סברנו שנכון שלא לחדש את הסינון מבלי להבטיח תחילה את המימון המלא של מחקר הממצאים." H. sapiens - שיחה 11:30, 13 באפריל 2017 (IDT)

חדשות טובות: רונן שפירא, פרויקט סינון העפר מהר הבית יימשך, באתר חדשות 0404‏. ‏ MathKnight (שיחה) 19:38, 18 באפריל 2017 (IDT)

MathKnight, אל תאמין לספינים האלה, עד שלא תדע שהכסף נכנס לחשבון של הפרויקט. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 23:23, 20 באפריל 2017 (IDT)

היום הגיעו ליעד של 250,000 ש"ח[עריכת קוד מקור]

היום אחר הצהריים הגיעו ליד כרגע זה 253,063, מזל טוב לפרויקט ו חנה Hanayשיחההיום אני חוגגת 8 שנים בוויקיפדיה העברית חיוך ירוק אני אתכם ! 19:18, 3 במאי 2017 (IDT)

רכז קהילות חדש: Ranl-WMIL[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם, שמחה לעדכן שהצטרף לצוות העמותה עורך וותיק ורב כובעים בקהילה Ranl-WMIL. אין לי ספק שניסיונו של רן בוויקיפדיה העברית ובקהילה הבינלאומית יהיה לכולנו לעזר. שיהיה לרן בהצלחה. תודה מיכל לסטר - שיחה 15:38, 5 באפריל 2017 (IDT)

שלום לכולם. אני שמח להיכנס לתפקיד של רכז הקהילות בעמותת ויקימדיה ישראל. אני עדיין בשלבי הבנייה של דף המשתמש, אבל אתם כבר מוזמנים לפנות אלי בכל עניין, בדף השיחה או בדוא"ל ranl-at-wikimedia.org.il.
ולכל מי שהתבלבל בין מגוון שמות המשתמש שלי בתקופה האחרונה, ראו פירוט לעניין זה כאן. אני מבטיח שלא ליצור עוד כמה בעתיד קריצה
נהיה בקשר! Ranl-WMIL - שיחה 15:51, 5 באפריל 2017 (IDT)
שיהיה לך בהצלחה רן, כדאי שתציין כאן את שם הממשתמש הרגיל שלך. חנה Hanayשיחהעבירות שבין אדם לחברו -צאין יום הכיפורים מכפר 18:35, 5 באפריל 2017 (IDT)
בהצלחה. שמחתי לשמוע--היידן 18:36, 5 באפריל 2017 (IDT)
תודה רבה! רוב העורכים הוותיקים מכירים אותי כבר כמשתמש:Lionster. אני ממשיך כמובן במקביל לערוך מכתובת זו כעורך וכמפעיל בזמני הפנוי. ‏Lionster‏ • שיחה 18:40, 5 באפריל 2017 (IDT)

פרסום תמונות היסטוריות מהארכיון המדעי של רשות העתיקות 1919 - 1948[עריכת קוד מקור]

תל אבל בית מעכה כפי שצולם באפריל 1945 מהדרך
תל אבל בית מעכה כפי שצולם ממטולה

רשות העתיקות, הקימה את אתר האינטרנט הארכיון המדעי 1919-1948 הכולל מסמכים ותמונות מאתרים ארכאולוגים שונים מתקופת המנדט הבריטי. פניתי אליהם ביחד עם מיכל בשם עמותת ויקימדיה ישראל, וביקשנו את רשותם לשחרור כל הקבצים מהארכיון להעלאה לוויקיפדיה, והאישור התקבל. התמונות נסרקו באיכות גבוהה.

העליתי בינתיים 3 תמונות של תל אבל בית מעכה ברישיון {{PD-Israel}} המקור לתמונות הספציפיות האלה אלה הוא כאן. התמונות הועלו בשלב ראשון עם הכיתוב למטה כפי שמופיע באתר, תוך קישור לקובץ המקורי באתר הארכיון, ולאחר מכן השתמשתי בכלי עזרה:חיתוך תמונה, הזמין בוויקישיתוף ליצור בקלות נגזרת, המשאירה רק את התמונה, אבל שומרת על המקור.

בנוסף יצרתי קטגוריה בוויקישיתוף C:Category:Images from the Israel Antiquities Authority scientific Archive 1919-1948 המרכזת את כל התמונות שהועלו מהארכיון המדעי ההיסטורי, והוספתי לתמונות גם את התבנית C:Template:Images that were given by Israel Antiquities Authority

אתם מוזמנים לחפש תמונות המעניינות אתכם בארכיון, יש שם אפשרויות חיפוש שונות, ולהעלות אותם לוויקישיתוף ולשייך לערכים המתאימים. לגבי קבצי התוכן, לא בטוח עד כמה הם שימושיים להעלאה. ביקשתי מגיאה לבדוק אפשרות ליצור תבנית אישור כמו שנעשה לתמונות שהגיעו מהאתר של הרשות השופטת.

שיהיה לכולנו חג שמח. חנה Hanayשיחהחג פסח שמח ואביבי 06:46, 9 באפריל 2017 (IDT)

כל זה בהמשך לעשייה הייחודית והמבורכת של חנה בהשגת שחרור זכויות היוצרים לתמונות לנחלת הכלל. באמת כל הכבוד. אני מבטיח לטפל בזה אחרי חופשת הפסח. חג שמח לכולם. Geagea - שיחה 10:23, 9 באפריל 2017 (IDT)
חנה, כל הכבוד על ההישג. יואב ר. - שיחה 10:35, 9 באפריל 2017 (IDT)
תודה. ומכיוון שזה מתבקש: חג חירות שמח! Tzafrir - שיחה 12:12, 9 באפריל 2017 (IDT)
דוד שי יצר את תבנית:רשות העתיקות שבה ניתן לקשר מהערכים לארכיון. אתם מוזמנים להשתמש בה ולהוסיף לערכים. תודה חנה Hanayשיחהחג פסח שמח ואביבי 05:26, 13 באפריל 2017 (IDT)
חנה Hanay, תודה! מצאתי והוספתי בינתיים תמונות נפלאות למערת הנחל ומערת הגדי, ואמשיך מחר. Reuveny - שיחה 23:18, 18 באפריל 2017 (IDT)
כל הכבוד, חנה! הישג מדהים! צריך לחפש שם תמונות בעלות ערך מיוחד, עם עבר צבאי מפואר. גילגמש שיחה 23:49, 18 באפריל 2017 (IDT)
תודה ראובן, אכן יפות ומעניינות, יש שם גם תרשימים של המערות. שכחתי לתייג אותך, אבל אני שמחה שגילית זאת. שים לב גם לתבנית {{רשות העתיקות}} שאפשר לקשר דרכה מכל ערך לספריה המתאימה של האתר בארכיון הזה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 05:42, 19 באפריל 2017 (IDT)

עדכון בנושא תהליך העלאת הקבצים[עריכת קוד מקור]

גיאה יצר בוויקישיתוף 2 תבניות לשימוש בעת העלאת הקבצים:

  1. תבנית רישיון c:Template:The scientific Archive of Israel Antiquities Authority הכוללת אישור OTRS, אותה יש להוסיף בעת העלאת הקובץ במקום רישיון {{PD-Israel}}, היא עדיפה בגלל חוק (Uruguay Round Agreements Act -URAA) בארצות הברית, השונה מחוק זכויות יוצרים בישראל. זה ימנע העלאת שאלות לגבי קבצים מאוחרים יותר.
  2. תבנית c:Template:The scientific Archive of Israel Antiquities Authority-image המקשרת בין הקובץ לארכיון. אפשר ללחוץ על אחת התמונות שהעליתי כאן ולראות איך זה נראה.

גיאה תיקן בכל התמונות שכבר הועלו, וגם יכתוב דף הסבר מסודר להעלות עתידיות. אני מקווה שרבים יתגייסו ויעלו תמונות. ראובן לתשומת לבך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 09:25, 26 באפריל 2017 (IDT)

ויקיפדים יקרים! ערן עדכן את הרשימה שמכילה לרוב קישורים לערכים עם טעויות של שם המספר. דרושים ויקיפדים שיעברו על הרשימה, יתקנו (במידת הצורך) את הערכים, ויימחקו אותם מהרשימה. פסח שמח, אורשיחה19:45, 11 באפריל 2017 (IDT)

האם גם בארץ יכולים להוריד אדם בכוח מהמטוס?[עריכת קוד מקור]

אני כמובן מדבר על התקרית הזאת, בה בשל כך שבמטוס היה בתפוסה מעל מלאה, חברת התעופה בחרה באקראי נוסע שחייב לעזוב את המטוס אחרי שכבר עלה. ולאחר שסירב הוא הורד באלימות.

האם דבר כזה יכול לקרות גם בחברות טיסה אחרות? האם יש נוהל כזה באל-על? האם בחברות אירופאיות? Corvus‏,(Nevermore)‏ 20:11, 11 באפריל 2017 (IDT)

ודאי שאפשר להוריד נוסעים בכוח מהמטוס, כמו שאפשר להוציא אנשים בכוח ממבנים פרטיים או ציבוריים, זו לא השאלה הנכונה. השאלה צריכה להיות באיזו עילה אפשר/ראוי לעשות זאת. בברכה. ליש - שיחה 20:34, 11 באפריל 2017 (IDT)
זה נראה כמו פרצופו המכוער של הקפיטליזם. שוטרים מפעילים אלימות בשירות בעל ההון. הייתי רוצה לראות שוטרים גוררים ככה את מנכ"ל יונייטד איירליינז בעצמו. במקום ההתנצלות שלו. Liad Malone - שיחה 21:55, 11 באפריל 2017 (IDT)
The Chicago aviation department said later that one of the officers did not follow protocol and had been placed on leave pending a review. 2001:7C0:2041:1AA:0:0:0:DB 09:48, 12 באפריל 2017 (IDT)
אני לא מבין מדוע היה צורך באלימות. לפני שנים אחדות הגעתי לטיסה של לופטהאנזה, והציעו לי בנימוס לדחות את המראתי לטיסה שתצא כעבור שעתיים, בתמורה לפינוקים שונים, והסכמתי לכך. בסופו של דבר טיסתי נדחתה ב-12 שעות, והפינוקים גדלו בהתאם. אני משוכנע שבמטוס שבו יש מאות נוסעים לא קשה למצוא אחדים שיסכימו לעסקה כזו. דוד שי - שיחה 10:48, 12 באפריל 2017 (IDT)
הם הציעו 800 דולר כפיצוי למתנדב שיעזוב מרצונו. לא היה אף מתנדב, ככל הנראה מכיוון שהטיסה הבאה היתה אמורה להיות במועד מאוחר בהרבה. הנוסע שהוצא בכוח התעקש על להישאר בטיסה מכיוון שהוא רופא והיה אמור להגיע למטופליו. Corvus‏,(Nevermore)‏ 12:15, 12 באפריל 2017 (IDT)
ככה זה לעשות עסקים בלי יד על הדופק, עכשיו הם ייאלצו לשלם מחיר יקר בהרבה על הנזק הפרסומי. ביקורת - שיחה 12:46, 12 באפריל 2017 (IDT)
עם רמת ההשפלה שעבר הנוסע, בנוסף לנזק גופני, נפשי וכלכלי: אני ממש לא הייתי טס עם חברת United. משום מה אני לא רוצה להסתכן בכך שיגררו אותי על רצפת המטוס. אגב הפרשה כבר קיבלה ערך באנגלית (United Express Flight 3411) שיש מצב שהולך להימחק. Corvus‏,(Nevermore)‏ 13:29, 12 באפריל 2017 (IDT)
כל מי שטס בשנים האחרונות עם גיטרה יקרה לליבו ולכיסו מכיר את יונייטד לרעה בזכות הקליפ הויראלי הזה. עושה רושם שביונייטד לא לומדים את הלקח. H. sapiens - שיחה 15:31, 12 באפריל 2017 (IDT)
(שיש לו כמובן ערך בוויקי האנגלית וחמש וויקיפדיות נוספות) H. sapiens - שיחה 15:52, 12 באפריל 2017 (IDT)
דווקא ההאשמה הזו לא הוגנת. הם בחרו נוסע באקראי. מי שעלה בגורל היה דווקא נוסע די מכובד. אף נוסע אחר לא התנדב לצאת במקום אותו הנוסע שנבחר. כך שנראה שלדעתם גם להם יותר חשוב לגיע מאותה דחיפות של רופא לראות את חוליו. Tzafrir - שיחה 18:34, 12 באפריל 2017 (IDT)
Corvus, אם יש חברה שהייתי נוסע בה עכשיו זה United. בה אין סיכוי שיורידו אותי מהמטוס בכוח, אחרי כזה סיפור. Mr. Brinks - שיחה - אומרים תודה! 02:44, 13 באפריל 2017 (IDT)
האשמת "פרצופו המכוער של הקפיטליזם" כפי שניסח זאת Liad Malone שגויה. חברות תעופה מורשות לבצע רישום יתר לטיסותיהן כי חלק מהנוסעים לא מגיעים. כך יוצא שהמטוס לא ממריא (או ממעיט להמריא) עם מקומות ריקים. בזכות תפוסה מלאה יותר, יכולות חברות התעופה, הנתונות לתחרות עזה ביניהן להוריד מחירים והנוסע יוצא ברווח. במקרה הספציפי הזה, החברה לא הציעה פיצוי כספי הולם (יתכן שחלה עליה מגבלה ויש סכום מקסימום שאפשר להציע). החברה פעלה באופן שגוי כשהפעילה אלימות קשה נגד הנוסע והיא תקבל את עונשה מלקוחותיה. עם זאת, אני בהחלט תומך באפשרות לרשום יותר נוסעים ממספר המקומות כי בכך כרטיס הטיסה שלי הוא זול יותר וזה חשוב לי יותר מהסכנה שמישהו יוריד אותי מהטיסה באחת הפעמים הללו. גילגמש שיחה 10:38, 18 באפריל 2017 (IDT)
אתה מוכן להסתכן בכך, שיציעו לך פיצוי תמורת דחיית טיסתך ותעזוב את המטוס מרצונך הטוב, אבל האם היית מסתכן בכך שיגררו אותך בכוח ברוטאלי אחרי שאיזו דיילת בחרה בך באקראי (או אולי משום שקלסתר אסייתי מצדיק התעללות)? אינני בטוחה. אני מעדיפה לשלם יותר ולהיות בטוחה, שמקומי המוזמן והמשולם מובטח לי. אם היה רישום-יתר, שהבחירה תהיה לפי כלל ראשון מגיע-אחרון יוצא. מי שמגיע אחרון לטיסה ואין לו מקום - זבש"ו, בעיקר אם גם הזמין ברגע האחרון וודאי אם הוא נמנה עם סגל העובדים. הגישה של "פרסונל בלי תור", כמו בקופ"ח, איננה מוצדקת במצב כזה.שלומית קדם - שיחה 18:12, 18 באפריל 2017 (IDT)
כבר אמרתי שהאלימות של עובדי החברה הייתה מוגזמת. למזלו הרב, הד"ר המכובד נגרר מהמטוס בארה"ב - בתי המשפט שם פוסקים פיצויים אסטרונומיים על עוגמת נפש ופגיעה וכל זה שלא כמו בישראל. אני בהחלט מוכן להסתכן גם במה שעבר על הד"ר וכמובן שאם יקרה לי דבר כזה בצורה אלימה אגיש תביעה לבית המשפט. אני מקווה שזה יקרה במדינה שבה לא חוששים לפסוק פיצויים עונשיים ראויים ולא פרוטות כמו בארץ. גילגמש שיחה 20:33, 18 באפריל 2017 (IDT)

מי מסתתר מאחורי המסיכה?[עריכת קוד מקור]

האם דונלד טראמפ איש עסקים טוב ?[עריכת קוד מקור]

אגסי, אין לי כוח כרגע לקרוא את המאמר המקורי באנגלית, אבל לפי המאמר בעברית מדובר ב"קרן מדדית של שוק המניות", אין המדובר בלהיות נביא, כל אחד יכול להשקיע בקרן מדדית. צחי לרנר - שיחה 17:07, 12 באפריל 2017 (IDT)
גם אני לא קראתי. זה עוד ניסיון אווילי לקטול את טראמפ, שממנו עולה מסר מגוחך: אם אתה רוצה להרוויח בגדול, אל תשקיע בעסקים, אלא תשקיע בבורסה, ורק בהשקעה שתתגלה כהכי מוצלחת. אגסי - שיחה 17:20, 12 באפריל 2017 (IDT)
ביחס לרעיון של מרקטווץ', לא אתפלא אם זה נכון לגבי רוב היורשים העשירים. אבל ממה הם אמורים לחיות, שלא לדבר על לבזבז את המיליונים?! נרו יאירשיחה • כ"א בניסן ה'תשע"ז • 22:07, 17 באפריל 2017 (IDT)

הירוהיטו בשירות הצבא הבריטי[עריכת קוד מקור]

בערב הפסח הלכה לעולמה צפורה נריה ז"ל, מי שהייתה לוחמת בפלמ"ח וממלווי השיירות לירושלים בגדוד החמישי של חטיבת הראל במלחמת העצמאות, מן המפקדות הראשונות בנח"ל וקצינת ח"ן בדרגת סא"ל בצה"ל.

לטעמי לא היה די בשלל פריטי הטריוויה דלעיל כדי לזכות אותנו בערך אנציקלופדי אודותיה. אבל במחשבה שלאחר מעשה, לאור העובדה שבבלוג של שרון גבע מופיעה עדיין העובדה השקרית שהוסרה מהערך אצלנו, כאילו הייתה נריה ז"ל ממקימי הנח"ל, זאת למרות פנייתי אליה בעניין זה שנעשתה בעקבות התיקון בערך שבוצע על ידי שרון בעקבות הנחת תבנית דרישת המקור על הקביעה הזו. זו עוד דוגמה טובה לתהליך אימות המידע שנעשה אצלנו (ולעובדה שייתכנו מקרים שבהם 'סמכו' על העורך וידיעותיו הסובייקטיביות וויתרו על דרישת מקור) ולמנהגנו שלא לסמוך על המידע המופיע בבלוגים לגבי קביעות שאינן טריוויאליות.

תנחומיי למשפחת נריה. שלא נדע עוד צער, רק חגים כשרים ושמחים. ביקורת - שיחה 11:50, 12 באפריל 2017 (IDT)

אני מצטרף לתנוחמים. וואלה פרסמו כתבה אורכה יחסית עליה: אלי אשכנזי‏, "פלמ"חניקית מופלאה": הלכה לעולמה צפורה נריה שלחמה בשער הגיא, באתר וואלה!‏, 12 באפריל 2017. אגסי - שיחה 17:34, 12 באפריל 2017 (IDT)
ביקורת בערך אצלנו כתוב "הצטרפה למקימי הנח"ל יחד עם בן זוגה וריכזה את גיוס הנשים", אז הייתה או לא הייתה ממקימי הנח"ל? חנה Hanayשיחהחג פסח שמח ואביבי 05:29, 13 באפריל 2017 (IDT)
חנה Hanay, הצטרפה לאחר ההקמה. אם הניסוח מבלבל יש לתקן אותו. ביקורת - שיחה 10:36, 13 באפריל 2017 (IDT)
ביקורת , תיקנתי את הניסוח לאחר הקמתו. אני סומכת עליך שזה נבדק במקור. תודה חנה Hanayשיחהחג פסח שמח ואביבי 10:49, 13 באפריל 2017 (IDT)
אני סומך על בעלת הבלוג שלא מצאה מקור להצטרפות בשלב ההקמה. ביקורת - שיחה 10:51, 13 באפריל 2017 (IDT)
חחח חנה Hanayשיחהחג פסח שמח ואביבי 10:54, 13 באפריל 2017 (IDT)

עופר אדרת התגלה כמי שלא רק נאה דורש, אלא גם נאה מקיים, והקדיש לנריה כתבה במדור ההספדים שלו ב"הארץ". לשירותה בצה"ל הקדיש אדרת משפט אחד בלבד, מה שמלמד שגם בעיניו אין חשיבות לשירות זה. אז מה חשוב לפי אדרת? מוצאה המשפחתי הלא שגרתי (פרט שכל מדור רכילות ישמח לנבור בו) ושירותה בפלמ"ח כמלוות שיירות. וכעת לשאלות אחדות: האם צפורה נריה הייתה יחידה בדורה כמלוות שיירות או שהיו עוד נשים שעסקו בכך? כמה נשים עסקו בליווי שיירות? האם נריה היא הבולטת שבהן? תשובות לשאלות אלה יסייעו לשפר את ויקיפדיה. דוד שי - שיחה 07:19, 23 באפריל 2017 (IDT)

דוד שי, לא יסייעו. הקהילה החליטה כבר להשאיר את הערך (בהצבעה שנעלמה ממך בשעתו). ביקורת - שיחה 17:00, 26 באפריל 2017 (IDT)
אני לא זקוק לסיוע במחיקת הערך, לא אכפת לי שיישאר. מה שאני רוצה זה לעבור מהמידע הפרטי, על פלמ"חניקית אחת, למידע הכללי יותר, על כל הנשים הלוחמות במלחמת העצמאות. פעמים רבות אנחנו עוסקים במקרים פרטיים (חוקר מסוים, מפעל מסוים), ומתקשים לעבור לתיאור הכללי המתבקש באנציקלופדיה. דוד שי - שיחה 19:02, 26 באפריל 2017 (IDT)

סרטון ביוטיוב בשם "דפי ויקיפדיה שלא תרצו לראות (באחריות)"[עריכת קוד מקור]

תקשיבו, אתם חייבים לראות את הסרטון הזה. צהריים טובים, ניב - שיחה 14:03, 12 באפריל 2017 (IDT)

לא לבעלי לב חלש! ניב - שיחה 14:15, 12 באפריל 2017 (IDT)
לא מה שחשבתם...אגסי - שיחה 15:31, 12 באפריל 2017 (IDT)
אפשר ספוילרים לבעלי לב חלש עם קוצב? ביקורת - שיחה 20:19, 12 באפריל 2017 (IDT)
אל תראה את זה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:32, 12 באפריל 2017 (IDT)
ספוילרים: Overtoun Bridge, Scaphism, מלך עכברוש (פולקלור), תסמונת הגף הזרה, Murder of Junko Furuta.‏ Corvus‏,(Nevermore)‏ 21:01, 12 באפריל 2017 (IDT)
לא תודה. . ביקורת - שיחה 21:38, 12 באפריל 2017 (IDT)
עדיף להימנע. כבר הבנת. :) אלדדשיחה 21:43, 12 באפריל 2017 (IDT)
התחלתי מתוך סקרנות ופרשתי בסקאפיזם. אני לא מזוכיסטית.שלומית קדם - שיחה 19:44, 13 באפריל 2017 (IDT)

האם מה שיחסל את מדינת ישראל זה צפיפות האוכלוסין?[עריכת קוד מקור]

הנושא חשוב מאד. חבל שהמאמר פותח וסוגר באותה עובדה חסרת שחר, כאילו ב-2030 יחיו בישראל כפליים אנשים מאשר היום. לפי הערכת הלמ"ס הגידול עד 2035 יהיה "רק" 30% ביחס להיום. עוזי ו. - שיחה 20:00, 13 באפריל 2017 (IDT)
עם עובדות קשה למכור עיתונים. Botend - שיחה 20:20, 13 באפריל 2017 (IDT)
כמובן שאף אחד לא יודע כמה ערבים ביהודה ושומרון מלבד, כמובן, ארנון סופר, שמוכר לכל מי שרוצה לקנות את המספרים של הלשכה הפלסטינית המרכזית לסטטיסטיקה. האנציקלופדיסטשיחה • י"ח בניסן ה'תשע"ז • 21:07, 13 באפריל 2017 (IDT)
כשנגיע לצפיפות של סינגפור והונג קונג, נתחיל לדאוג. ולוואי שגם נגיע לעושר שלהם. עדירל - שיחה 21:13, 13 באפריל 2017 (IDT)
ארנון סופר הוא לפחות ריאליסט, להבדיל מנציגי המתנחלים שמצליחים למכור את המספרים שלהם רק למתנחלים עצמם. עם עובדות קשה למכור אמונה. Liad Malone - שיחה 00:59, 14 באפריל 2017 (IDT)
ריאליסט? משיחיסט! עומד בראש כת הזוייה הנטועה עמוק בממסד הישראלי, שמהדהדת את נתוני מפקד האוכלוסין הפלסטיני הראשון ב-1997 שהעומד בראש הלשכה הפלסטינית לסטטיסטיקה דאז, חסן אבו ליבדה, הודה, "שטופלו", ומאמצת גם את כל התחזיות הפלסטיניות על סמך המפקד הזה שכושלות שנה אחר שנה אל מול הנתונים של המשרדים הפלסטיניים עצמם, הבנק העולמי, ורשויות ישראליות כרשות ההגירה, וכל זאת כדי להשריש בישראל פטליזם דמוגרפי נטול-יסוד, המוביל להנחה שגויה כאילו ביטחון דמוגרפי מחייב ויתור גיאוגרפי. האנציקלופדיסטשיחה • י"ח בניסן ה'תשע"ז • 07:25, 14 באפריל 2017 (IDT)
הפתיחה מרגישה קצת פסאודו-מדעית. בניו יורק חיים מעל שמונה מיליון תושבים בשטח שקטן פי 25 משטח מדינת ישראל, וקשה לומר שאין ביקוש למגורים ניו יורק או שמדובר באסון... הגידול אכן ידרוש מעבר מחברה פרברית לחברה עירונית באמת, ושינויים חברתיים גדולים מתרחשים ויתרחשו אצל החרדים והערבים, אבל אפילו עם הפיגור שלנו בתחומי התכנון וברמת הפוליטיקאים, שום קטסטרופה לא צפויה. זה עדיין לא נראה כך, אבל פקקים ומכוניות פרטיות הן חיות בסכנת הכחדה.
הקטע של ה"צפיפות=אלימות" לא רלוונטי כבר 60 שנה. לא ידעתי אם לצחוק או לבכות. קצת עצוב שזו הרמה. נתנאל - שיחה 02:36, 14 באפריל 2017 (IDT)
מסכים עם עדירל ונתנאל. לפני הדיון "כמה יהיו בשנת" ואיך למנוע את זה, צריך לדון למה זה כל כך נורא. נרו יאירשיחה • כ"ג בניסן ה'תשע"ז • 15:09, 19 באפריל 2017 (IDT)

למה אנחנו לא יכולים להפנות את המבט מהמסך[עריכת קוד מקור]

מתי מנהיגים ישראלים עשו את המעשה הנכון?[עריכת קוד מקור]

לא אהבתי. חשבתי שמנתחים החלטות עבר של ראשי ממשלת ישראל ובודקים כיצד התקבלו בשעתו ומה חושבים עליהם כיום. זה יכול היה להיות מעניין. במקום זה - עוד התנגחות בנתניהו וסיפורי "אנו באנו" כשראשי הממשלה ונשיאים התגוררו בצריפים. היום הציבור הישראלי הוא נהנתן ולאו דווקא מחפש ראש ממשלה נזירי. צריך רק לוודא שההחלטות שמתקבלות הן ענייניות: סיגרים ונרות זה בסדר, צוללות קצת פחות.אודי - שיחה 10:20, 16 באפריל 2017 (IDT)
אתה צודק אודי. צחי לרנר - שיחה 18:29, 16 באפריל 2017 (IDT)
סיגרים ונרות ושמפניה זה בסדר, כל עוד הם על חשבון בעלי הדבר, לא מתנות ולא על חשבון הציבור. אף אחד איננו מצפה מנתניהו שיגור בצריף וילבש מכנסי חקי קצרים, אבל הנהנתנות שלו ושל אשתו, מול המצוקה של רבים כל כך מאזרחי ישראל, מעוררת שאט נפש. קמצנות ונצלנות מצד אחד ונהנתנות ובזבזנות חולנית מצד שני, אלה אינם דברים מקובלים. הצוללות זה סיפור אחר, ואם ההחלטות שם לא היו ענייניות, זה מאד לא בסדר, לא קצת.שלומית קדם - שיחה 10:10, 17 באפריל 2017 (IDT)
כשמולטי-מיליונרים נותנים "מתנות" לראש הממשלה ולבני משפחתו, הם דואגים לגבות על כך תשלום עם ריבית דריבית מאוצר המדינה, זה שגובה מיסים ממני ומכם. נבחרי ציבור המקבלים "מתנות" בשווי מאות אלפי שקלים מועלים באמון הציבור ומשחיתים את מנגנון המדינה - אולי הם מצליחים לזמן מה לתמרן ולא להצטרף לאולמרט בבית הכלא, אבל הם צריכים להתבייש, הם חרפה לעם, למפלגתם ולבוחריהם. בברכה. ליש - שיחה 10:27, 17 באפריל 2017 (IDT)
נדמה לי שסיפור הצוללות הוא שחיתות-שיא בהיסטוריה של מדינת ישראל. הוא הופך את סיפור הסיגרים והשמפניה לחסר חשיבות, שאולי רק מסית את תשומת הלב מהפשע הגדול באמת. Liad Malone - שיחה 13:30, 17 באפריל 2017 (IDT)
בסופו של דבר, ביבי הוא ראש ממשלה די טוב (למרות שאני ממש לא אוהב את מדיניותו הכלכלית והחברתית). ראש ממשלה חזק. ישראל חזקה. ניב - שיחה 14:11, 17 באפריל 2017 (IDT)
לדעתי ראש ממשלה לא צריך (מבחינה מוסרית, לאו דווקא פלילית) לקבל סיגרים ושמפניה בכלל, אבל גם את זה צריך לקחת בפרופורציות. גם יריביו הבולטים בהווה ובעבר אינם נזירים ואיני בטוח שאינם מקבלים שום מתנה מאף אחד. חוץ מזה, כדאי לזכור שהוא אפילו לא חשוד בעניין הצוללות. נרו יאירשיחה • כ"א בניסן ה'תשע"ז • 22:24, 17 באפריל 2017 (IDT)
השאלה היא, אילו מתנות, באיזה שווי ובאיזו תכיפות. כשחבר מביא בונבוניירה לחג או בקבוק יין ופרחים לארוחה, זה דבר אחד. כשחבר נדרש לתת תכשיטים מסוימים בשווי מסוים, וכשמשלוחי מתנות מגיעים דרך קבע בשווי של מאות אלפי שקלים, זה מצב שונה לגמרי. אי אפשר להתחסד שוב ושוב בטענה, שכולם נהנתנים וכולם בוודאי מקבלים מתנות, גם אם איש איננו יודע אילו מתנות, ממי ובאיזה שווי. יש הבדל עצום בין "לא להיות בטוח שאינם מקבלים" לבין "לדעת בוודאות שהם מקבלים", וזה המצב כאן. ולגבי הצוללות, עוד נראה איך יתפתח. זה שהראש דואג להטיל את האחריות על פקודיו, זה מצב רגיל ומוכר. נראה מה יהיה בסוף.שלומית קדם - שיחה 23:00, 17 באפריל 2017 (IDT)
תרשי לי "להתחסד" ולהיות קצת פחות ודאי ונחרץ. אני פחות מבין למה הטענות האלה הן "התחסדות" יותר מהטענות ההפוכות, שבאות בדרך כלל מפי מי שהתנגדו לנתניהו גם קודם ובלי קשר (ושתקו מול האתרוג של שרון ואולמרט בזמנם). אם את יודעת "בוודאות" מה קיבל נתניהו, או שהוא דאג להטיל אחריות על מישהו - מהרי לתחנת המשטרה הקרובה, במקום להאשים אחרים בהתחסדות. אם אינך יודעת בוודאות - אולי עדיף לחכות עם האשמת אחרים בהתחסדות. חזקת החפות עומדת גם לזכותו של מי שאינך מחבבת. נרו יאירשיחה • כ"ב בניסן ה'תשע"ז • 00:36, 18 באפריל 2017 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── שמתי לב לשתי תופעות המסייעות מאוד לקיום השחיתות הציבורית, תופעות מדאיגות מאוד.

התופעה הראשונה היא המחנאות - אם החשוד בשחיתות או אפילו המורשע בה הוא איש של מחנה מסוים, סוגרים שורות ומגינים עליו עם טענות מהסוג "גם במחנה האחר יש כאלה שעשו כך או אחרת", כאילו שזה מבטל את חומרת החשדות או מפחית אותן. המעלים טענות כאלה רואים הכל דרך משקפים מחנאיים, לכל דבר יש עבורם צבע פוליטי, הם מטהרים שרצים עבור בני המחנה שלהם.

התופעה השנייה היא משפטיזציה - אם אין הרשעה משפטית, שעברה את כל התהליך, כולל ערעורים לבית המשפט העליון, טוענים המגינים על החשודים בשחיתות, צריך להתייחס אליהם כאל "חפים מפשע" כל עוד לא הורשעו. האומנם? הנתפסים לטיעון זה מנסים לסתום את פי המבקרים - התהליך המשפטי ארוך וממושך ולפי גישתם אין מקום לביקורת לפני שהסתיים. התהליך המשפטי מבוסס על הכלל שעדיף לזכות מאה רשעים מאשר להרשיע חף מפשע אחד. זה כלל נדיב מאוד, אך ממנו אפשר ללמוד שחלק גדול מהמזוכים הם למעשה רשעים, שליתר ביטחון זוכו. בנוסף לשיפוט החוקי צריך להתקיים גם שיפוט מוסרי וכשמדובר בשליחי ציבור השיפוט המוסרי הוא הכרח ואין להשתיק את המבקרים עם טענות משפטיות. פוליטיקאים המסתתרים מאחורי הגנות, כמו זיכרון לקוי, זכות שתיקה, מכבידים על החקירה כשדורשים ומקבלים זכויות יתר בקביעת מועדי החקירה שלהם ומיקומה. כל מיני הקלות, כמו חקירה הדרגתית של החשודים, מה שמאפשר להם לתאם עמדות - משפחת בוזגלו לא היו זוכים להקלות כאלה. כאלה שהם וסנגוריהם מדליפים פרטים מתוך חקירותיהם ולאחר מכן דורשים לפתוח בחקירת חוקריהם לשם גילוי המדליפים. הם משתמשים בכל תירוץ ובכל הליך, כדי למשוך את הזמן ולעכב את העמדתם לדין וכאשר בכל זאת מועמדים לדין זועקים בקולי קולות שנעשה להם עוול, כי התהליך הממושך היה עינוי דין, לכן מגיע להם לסגור להם את התיק או לתת להם עונשים מופחתים מאוד. בממשלה הנוכחית יש כמה אישים שזכו לכך - בחברה נאורה הם לא היו מכהנים בממשלה כלשהי, בממשלה אמרתי? הם לא היו מתקבלים כחברים במועדון מכובד, אבל הם חברי ממשלה, לכן לא פלא שיותר ויותר פוליטיקאים מתפתים אל מדמנת השחיתות, כי הפרסים שם (שמפניה, סיגרים, תכשיטים יקרים, בילוי במלונות ובבתים מפוארים, הכל על חשבון הפריץ) מפתים והסיכון מועט. באחד מהמערכונים של הגששים, האוהד של בית"ר ירושלים דורש שהם יקבעו מי יהיו השופטים ומה תהיה תוצאת המשחק - המערכון מצחיק, אבל כשזה מתרחש עם אח"מים חשודים בפלילים, שדורשים לקבוע מי יהיו חוקריהם, מי יהיה היועץ המשפטי ומי יהיו השופטים, זה כבר לא מצחיק. זוכרים "בראון - חברון", נתניהו סבל אז מזיכרון קצר... מאז לא חל שינוי. גועל נפש! בברכה. ליש - שיחה 05:04, 18 באפריל 2017 (IDT)

אתה צודק במידה רבה, רק שנשמט מדבריך הצד השני של המטבע. במסגרת אותה מחנאות, אם החשוד הוא בן למחנה השני - נוטה המחנה הראשון להרשיעו עוד לפני שנסתיימה החקירה. משפטיזציה זה רע, אבל אני מקווה שתסכים שיש עוד כמה בעיות במדינת ישראל, וכנראה בעולם הפוליטי בכלל. למשל מתיחת ביקורת לפני שנודעו הפרטים, או מתיחת ביקורת על המחנה האחר בלי לשים לב לכך שאותן בעיות קיימות גם במחנה שאליו משתייך הדובר. השיפוט המוסרי מותנה בביקורת עצמית מקבילה, אחרת מדובר במוסר בשירות הפוליטיקה. נרו יאירשיחה • כ"ב בניסן ה'תשע"ז • 10:40, 18 באפריל 2017 (IDT)
מי שהפיל בפועל את ראש הממשלה הקודם אהוד אולמרט היה שותפו הקואליציוני אהוד ברק, שהתעקש שראש ממשלה לא יכול להיות מושחת. גם ראש האופוזיציה דאז, בנימין נתניהו התעקש שצריכים לחקור את הנושאים הללו. Tzafrir - שיחה 15:57, 19 באפריל 2017 (IDT)
אין ספק, ברק עשה זאת מטעמים מוסריים בלבד. זה אדם שמעולם לא היה מעלה על דעתו להקים עמותות פיקטיביות כדי להיבחר, מעולם לא קיבל מתנה כלשהי מאף טייקון ובכלל לא עמד בקשר עם אילי הון. הוא חי עד היום בדירה צנועה שרכש ממשכורתו כעובד מדינה. עם זאת, אילו רצתה התקשורת היא הייתה יכולה לעשות עניין גדול יותר מביקורת שספג ממבקר המדינה בנושאים אלה. אגב, כדאי לזכור שגם אולמרט עצמו התפרסם בתחילת דרכו הפוליטית כלוחם עשוי ללא חת בשחיתות על כל צורותיה. נרו יאירשיחה • כ"ד בניסן ה'תשע"ז • 13:12, 20 באפריל 2017 (IDT)

תמונות מפתיעות של מנהיגי העולם בצעירותם[עריכת קוד מקור]

וואו, נהניתי לראות את התמונות האלו. ניב - שיחה 23:42, 15 באפריל 2017 (IDT)
אני שמח ששימחתיך ניב צחי לרנר - שיחה 20:46, 20 באפריל 2017 (IDT)

שיר אהבה חמוד מאוד לאתר, נתקלתי בו בפייסבוק. דוידודשיחה • כ' בניסן ה'תשע"ז • 00:59, 16 באפריל 2017 (IDT)

Like ניב - שיחה 01:01, 16 באפריל 2017 (IDT)

על מסרים מיידיים[עריכת קוד מקור]

אין בה תמיכה בעברית. Shannen - שיחה 16:58, 18 באפריל 2017 (IDT)

בגדי הסולטן החדש[עריכת קוד מקור]

מי מוכן לשפוך בפני אור על המהפך שהתבצע אתמול בשלטון הטורקי? – אסף (Sokuya)שיחה 14:28, 17 באפריל 2017 (IDT)

בלוג מאת ביל ווירץ, הכתבה מאוד אמינה (לדעתי) ואני הבנתי מה בפועל קרה ממנה. (שימנשמע?) מה, אין? 14:58, 17 באפריל 2017 (IDT)
האמת אני קורא עכשיו את עיקרי התיקונים ואני באמת לא מבין על מה המהומה, אוביקטיבית , רק לפי התיקונים, ארדואן באמת מנסה להעביר את טורקיה תהליך דמוקרטיזציה, הוא מעביר את הפיקוח מהצבא לרשות השופטת, הוא מבטל את חובת השירות הצבאי של מי שרוצה להיות חבר פרלמנט, מוריד את גיל ההתמודדות. יש כמה סעיפים בעייתיים וברור שמה שארדואן רוצה זה להפוך לבסוף לדיקטטור של מדינה מוסלמית, אבל בין כה וכה מזמן היה צריך להעביר את הפיקוח על קיום החוקה מהצבא לבית המשפט, צבא הוא לא רשות במשטר דמוקרטי של איזונים ובלמים. אירופה רצתה שנים שמישהו יבטל את סמכויות הפיקוח של הצבא, זה מה שחסם את הצטרפות טורקיה לאיחוד לפני שארדואן הגיע (ואז הוא חסם את הצטרפות טורקיה לאיחוד)א.פ עריכות-שיחה
השארת הסמכויות בידיו של ארדואן עד 2029 [5]. אכן דמוקרטיזציה במיטבה. Mr. Brinks - שיחה - אומרים תודה! 17:22, 18 באפריל 2017 (IDT)
Mr. Brinks זו נבלה וזו טרפה, מישהו היה צריך לשנות את החוקה הזו, חבל שזה היה ארדואן, מדינה בה לצבא יש סמכות שלטונית גדולה כל כך לא יכולה לקרוא לעצמה דמוקרטיה--א.פ עריכות-שיחה 11:52, 22 באפריל 2017 (IDT)

שיגור OA7 ודוכיפת2[עריכת קוד מקור]

היום, ב18:11 תשוגר חללית אספקה לתחנת החלל הבינלאומית. על המשגר גם לווינים קטנים ובינם דוכיפת 2. השיגור משודר חי, ולראשונה עם זוית ראייה של 360 מעלות לשידור בברכה אמא של גולן - שיחה 17:15, 18 באפריל 2017 (IDT)

מה לוחות הזמנים הצפויים לחבירה לתחנת החלל ולשיגורו משם ? ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 17:20, 18 באפריל 2017 (IDT)
יגיע לתחנת החלל בשבת בבוקר דוכיפת והנאנולווינים ישוגרו מתחנת החלל. אמא של גולן - שיחה 18:36, 18 באפריל 2017 (IDT)

חזרתי מחופשה, מה פספסתי?[עריכת קוד מקור]

הייתי בתענית עריכה בוויקיפדיה לחודש. פספסתי משהו חשוב? ‏DGtal‏ - שיחה 09:08, 19 באפריל 2017 (IDT)

כמה קילו ירדת? יואב ר. - שיחה 11:40, 19 באפריל 2017 (IDT)
שחזור הערך דפנה מאיר, הצבעת פרלמט שכשלה בנושא זכות הצבעה, הצבעת מחיקה על "גשם גשם מטפטף" שהגיעה לתקשורת, שינוי כפתור "שמירה", מלל אין סופי בעניין במזנון, ORES- מערכת חדשה לזיהוי השחתות. Mr. Brinks - שיחה - אומרים תודה! 14:18, 19 באפריל 2017 (IDT)
תודה BRINKS. ‏DGtal‏ - שיחה 08:29, 20 באפריל 2017 (IDT)

היום חלפו להם שנתים מיום חתונתי ועל כן כתבתי את הערך לאה אבושדיד אותו אני מקדיש לויקיפדית האהובה עליי Daryag. בכתיבת הערך נוכחתי שלעיתים כל מה שנותר אחרינו הוא פרשת אהבתנו ויתר המפעלים נעלמים עם השנים. רק השירים והערכים בויקיפדיה נשארים. אני אוהב אותך דריה. אבנר - שיחה 09:24, 20 באפריל 2017 (IDT)

אבנר שלי. זה ערך כל כך רומנטי אני אוהבת אותך גם!!! אלו היו שנתיים של אושר. אני ברת מזל!!! דריה - שיחה 09:33, 20 באפריל 2017 (IDT)
יפה מאוד. היום עלתה לי בפייסבוק תמונה מהחתונה שלכם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 20:11, 20 באפריל 2017 (IDT)
הוספתי 2 תמונות לערך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 20:18, 20 באפריל 2017 (IDT)
תודה חנה. לא הוספתי תמונה של לאה לערך מכיוון שלא הצלחתי לזהות את בעל זכויות היוצרים.אבנר - שיחה 12:18, 21 באפריל 2017 (IDT)

ברכות[עריכת קוד מקור]

מתכבד להיות הראשון מבין רבים ובשם רבים ולברככם לרגל מלאת שנתיים. ריגשתם אותנו בשעתו. מי יתן ותמשיכו ביחד עוד שנים רבות באהבה ואחווה שלום ורעות, וכמובן קריצה באהבה המשותפת למיזם... ביקורת - שיחה 17:18, 20 באפריל 2017 (IDT)

מצטרף לדברי ביקורת. ניב - שיחה 19:44, 20 באפריל 2017 (IDT)

מ ז ל ט ו ב ! שיר § שיח § 22:13, 22 באפריל 2017 (IDT)

המון מזל טוב לשניכם! ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 08:29, 23 באפריל 2017 (IDT)
מזל טוב, והמון אושר לעוד שנים רבות! אלדדשיחה 08:32, 23 באפריל 2017 (IDT)

בשורה רעה לצמחונים: החסה מרגישה שאוכלים אותה[עריכת קוד מקור]

אז מה נעשה? שנשחט את החסה קודם? היא תרגיש בשחיטה. בעיה. ביקורת - שיחה 17:15, 20 באפריל 2017 (IDT)
ביקורת, אני מתגלגל מצחוק. צחי לרנר - שיחה 20:26, 20 באפריל 2017 (IDT)
למה רעה? אני חושב שזו בשורה טובה מאוד. כי אם כך, אין ברירה אלא לפגוע במישהו בכדי להתקיים, ואין הבדל אם אוכלים גזר או בשר. תחי השווארמה!! Mr. Brinks - שיחה - אומרים תודה! 01:16, 21 באפריל 2017 (IDT)
משתמש זה אומר לא למשחיטים!
כן לאוכל טוב!
. מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • כ"ה בניסן ה'תשע"ז • 10:29, 21 באפריל 2017 (IDT)
מה חדש? ג'אגדיש צ'נדרה בוס הגיע למסקנה שצמחים חשים כאב לפני שנים. מנחם.אל - שיחה 10:59, 21 באפריל 2017 (IDT)
לאו דווקא, יש דעות לכאן ולכאן על מה זה כאב וסבל של צמחים. היה על כך לאחרונה דיון מעניין בדף הפייסבוק חשיבה חדה (אגב, דף מומלץ לעקוב אחריו). Ravit - שיחה 11:09, 21 באפריל 2017 (IDT)

אם האדם המודרני כל כך חכם, למה המוח שלנו מתכווץ ?[עריכת קוד מקור]

לא חדש. H. sapiens - שיחה 09:49, 23 באפריל 2017 (IDT)

אני מקווה שבני האדם יתעוררו בזמן[עריכת קוד מקור]

מי מבין כאן בתחום הרכב?[עריכת קוד מקור]

יש משתמש חדש שערך הרבה עריכות בערכים מהתחום. מישהו יכול לבדוק אותם? עריכות אלו. • צִבְיָהשיחה • כ"ה בניסן ה'תשע"ז 17:36, 21 באפריל 2017 (IDT)

סטבו מבין, השאלה מתאימה לדלפק ייעוץ או הכה את המומחה. ביקורת - שיחה 18:31, 21 באפריל 2017 (IDT)
שכחתי מקיומו של דלפק הייעוץ. • צִבְיָהשיחה • כ"ו בניסן ה'תשע"ז 20:11, 22 באפריל 2017 (IDT)

טיול מהמם מהכורסה[עריכת קוד מקור]

היי. Google Earth עודכנה לטיולי תלת מימד. כפתור Shift אחד משנה את העולם. נסו את זה ב-chrome. עשיתי עכשיו טיולים בתלת מימד של כל זווית אפשרית על אוורסט ובתעלות ונציה, וזה היה מהנה ביותר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:45, 21 באפריל 2017 (IDT)

שלושים סרטי הפעולה הטובים ביותר של המאה ה-21[עריכת קוד מקור]

יהדות שהיתה - שואה[עריכת קוד מקור]

לרגל יום השואה, אני מרשה לעצמי לבקש מכולם. כשמישהו רואה שם של עיירה או עיר שמוזכרות בערכים השונים על יהודי ויהדות אירופה שטרם החורבן, חשוב מאד "להאדים" את שם העיר/עיירה כדי שנקבל מושג על מידת הדחיפות שבכתיבת ערכים על עיירות אלו. פעמים רבות ניתן לגלות שחלה טעות קטנה בשם העיירה ולמעשה הערך כן קיים אצלנו, דברים קטנים מעין אלו משפרים לאין ערוך את השירות שאנו מעניקים לקוראנו ואת התועלת שבאנציקלופדיה מקוונת המכילה היפרלינקים. ביקורת - שיחה 16:51, 23 באפריל 2017 (IDT)

מצטרף לבקשה; בדרך כלל כשנוצר ערך על שטעטל אני מנסה לעבור על כל וריאציה אפשרית של השם ועדיין קורה שאני מפספס קישורים פוטנציאלים. זה יכול להקל את העבודה. נ.ב. למעוניינים: רשימת יישובי גטאות ללא ערך. Mbkv717שיחה • כ"ז בניסן ה'תשע"ז • 18:29, 23 באפריל 2017 (IDT)

"ההון האנושי בישראל נחות": בנק ישראל מסביר למה השכר בארץ נמוך[עריכת קוד מקור]

חיפש חזיר ומצא כלב[עריכת קוד מקור]

מצב הזבל החללי במערכת השמש וסביב כדור הארץ[עריכת קוד מקור]

שימו לב לסרט הבא של סוכנות החלל האירופאית, על מצב הזבל החללי (space debris) סביב כדור הארץ. הסרט (12 דקות) שווה צפייה.

צפייה מהנה אמא של גולן - שיחה 10:16, 25 באפריל 2017 (IDT)

לשאלתך: כן. Tzafrir - שיחה 13:18, 25 באפריל 2017 (IDT)

ג'ימי ויילס השיק את מיזם "ויקיטריביון"- אתר חדשותי שיתופי[עריכת קוד מקור]

בכתבה בווינט כולל סרטון של וילס כתוב: הדור הבא של ויקיפדיה: במקום פייק ניוז - עיתונות המונים. מייסד אתר חכמת ההמונים פונה שוב אל הציבור עם פרויקט חדש - מקור חדשות המבוסס על עובדות, ראיות ועבודה עיתונאית המשלבת בין אנשי מקצוע לבין ההמונים: "חדשות שמיוצרות על ידי הציבור, עבור הציבור"

הכותרת השחוקה "תקשורת המונים" עומדת לקבל תוקף חדש: המייסד השותף של פרויקט חכמת ההמונים "ויקיפדיה", ג'ימי וויילס, משיק מיזם חדש שנועד בראש ובראשונה להילחם בתופעת החדשות המזויפות. ה"ויקיטריביון", אתר חדשותי שיתופי - יופעל תוך שיתוף פעולה בין עיתונאים מקצועיים לבין הציבור הרחב. (להמשך ולסרטון כנסו ללינק) אגסי - שיחה 15:45, 25 באפריל 2017 (IDT)

יש למיזם הזה יתרון אחד על ויקיחדשות (שבעברית לא הצליח בכלל ושכנראה לא משמעותי במיוחד גם בשפות אחרות) וזה התכנון שיהיה שם קאדר קבוע של עיתונאים מקצועיים שמן הסתם יביאו את הסיפורים העיקריים ויזכו לגיבוי ובדיקה של ההמון שייעבה את האיכות והכמות. ‏DGtal‏ - שיחה 16:06, 25 באפריל 2017 (IDT)
הנה לינק לאתר. הפתיחה בעוד 29 יום. השאלה האם זה יהיה אתר חדשות פלורליסטי, או שישלוט בו הנרטיב הליברלי, ששולט כיום בארה"ב ובמקומות אחרים, אותו מוביל הניו יורק טיימס, על חשבון הנרטיב השמרני, דוגמת פוקס ניוז. אגסי - שיחה 17:15, 25 באפריל 2017 (IDT)

ג'ימי ויילס: "אמינות עיתונאית היא לא שאלה של שמאל-ימין" - ג'ימי ויילס, האחראי לעובדה שכולנו כאן התראיין בלעדית לאתר mako, בעיקר כנגד הנשיא דונלד טראמפ. ראיון מעניין, ממליץ לכם לקרוא. קישור לכתבה ניב - שיחה 19:45, 28 באפריל 2017 (IDT)

ויילס מאמץ את הקו הליברלי אנטי-טראמפ קיצוני של הניו יורק טיימס, שמצביעי טראמפ סולדים ממנו. אגסי - שיחה 00:43, 29 באפריל 2017 (IDT)

"יש רגעים בהיסטוריה שבהם חייבים להגיב מהר": אמריקה של טראמפ לאור אירופה שלפני מלחמת העולם השנייה[עריכת קוד מקור]

איקס לעצמאות ישראל|||מסע החיפושים אחרי כרזת יום העצמאות 2017 נמשך. אם מסתכלים על רמת הכרזות אפשר לנחש מה הסיפור: פעם היו נותנים לאמנים לעצב את הסמל הלאומי השנתי, אחר כך נתנו לפרסומאים, אחר כך לפקידים ומשם זה התנדף. בערך הסיפור הרגיל והחוזר של המרחב הציבורי בארץ...

בהזדמנות זו, אם מישהו (עדיף עם נסיון בתמונות וזכויות יוצרים) יצליח להניח בערך את הכרזות האחרונות שלא נמצאות שם לקראת החג הקרב, יהיה ממש אחלה ויופי ונופת צופים. נתנאל - שיחה 16:56, 25 באפריל 2017 (IDT)

נתנאל, הוספתי 67 ו-68. השנה ה-69 - יוק. Mr.Shoval - שיחה 10:06, 2 במאי 2017 (IDT)
הכרזות הלכו והידרדרו עם השנים. הם היו ממש ממש ממש יפות בהתחלה. – אסף (Sokuya)שיחה 11:48, 2 במאי 2017 (IDT)

היי. פרסמתי את זה לפני שנה. המלחמה נמשכת בכל החזיתות, ולא רואים את הסוף. אבל כן רואים מגבייתים רצים. ru:Википедия:Оспаривание итогов#Википедия:К переименованию/23 марта 2016#Тверия → Тиверия. ויש בעוד הרבה מקומות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:09, 25 באפריל 2017 (IDT)

הם מתכוונים להילחם אחר כך גם על כל שאר ערי ישראל? Liad Malone - שיחה 23:50, 25 באפריל 2017 (IDT)
את האמת, שמעתי שם כבר על אסקלון וסיחם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:04, 26 באפריל 2017 (IDT)

פניה לגופים חיצוניים לצורך גישה לתוכן רלוונטי + העלאת תמונות לוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם,

במסגרת פעילות עמותת ויקימדיה ישראל, אנו פועלים בשוטף ליצירת קשרים עם גופים שונים על מנת לסייע בשחרור תכנים/תמונות לוויקיפדיה, ולסייע בהרחבת/שיפור ערכים קיימים וביצירת ערכים חדשים. ראו לדוגמה ויקיפדיה:כיכר העיר/ארכיון 114 #בית התפוצות - שחרור חומרים במשורה, שם התהליך נעשה מול בית התפוצות.

במידה ולמי מכם/ן יש רעיונות נוספים לגופים המחזיקים בידיהם תוכן רלוונטי, אשר מבחינה חוקית ניתן לשחרור ולהעלאה לוויקיפדיה, אתם מוזמנים להציע הצעות, כאן, בדף שיחתי, או במייל, ונבדוק האם וכיצד ניתן לקדם את הנושא (כמובן שתהליכים כאלו לרוב לוקחים זמן, אז חשוב להיאזר בסבלנות קריצה).

תודה, Ranl-WMIL - שיחה 14:40, 24 באפריל 2017 (IDT)

קורס מקוון ראשון מסוגו לעריכה בוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

אני שמחה ונרגשת להודיע על פתיחת ההרשמה לקורס אונליין הראשון בעולם מסוגו - הקורס מטעם ויקי נשים וויקימדיה ישראל מיועד להנגיש את הלמידה גם לנשים שאינן גרות במרכז, גם לאמהות עסוקות או סטודנטיות או כל מי שלא סביר שתגיע לקורסים שמתרחשים בתל אביב. הקורס יכלול לא רק מיומנויות עריכה מתקדמות (כלומר - הלומדה הנהדרת של ויקימדיה היא רק נקודת הפתיחה), אלא הכרות עם כל התחומים החשובים לקהילת עורכי ויקיפדיה - מרחבים שונים, דיונים ושיחות, מדיניות והצבעות, ועוד... והכי חשוב - העבודה בקורס תהיה שיתופית ותעודד יצירת קהילה בין העורכות ועם הקהילה הרחבה יותר. אתם מוזמנים להפיץ את הידיעה בכל מרחב שנראה לכם רלוונטי - זהו הקישור להרשמה, ומומלץ מאוד שכל מי שמתעניינת תצטרף לקבוצת הפייסבוק ויקי נשים שם יש מידע נוסף. הקורס יתקיים במוצאי שבתות במשך שישה שבועות, החל מה-20 במאי. ‏TMagen‏ • שיחהמיזם ויקי נשים 13:32, 26 באפריל 2017 (IDT)

יישר כוח. יואב ר. - שיחה 13:47, 26 באפריל 2017 (IDT)
בהצלחה! יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:00, 26 באפריל 2017 (IDT)
ציפי, וזר פרחים בשבילך לך, על כל ההשקעה הרבה שלך מכל הלב. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 14:26, 26 באפריל 2017 (IDT)
בחודש יוני השבת יוצאת דקות אחדות אחרי 8:30, ולכן כדאי להתחיל את הקורס ב-8:45, כדי לאפשר גם לשומרות שבת להשתתף. דוד שי - שיחה 19:07, 26 באפריל 2017 (IDT)
כל הכבוד על היוזמה ובהצלחה למשתתפות! ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 08:17, 27 באפריל 2017 (IDT)
בהצלחה למשתתפות! TMagen, נא עדכנו כשיהיה גם קורס שיתחיל מאוחר יותר במוצ"ש או ביום אחר בשבוע, כדי שאוכל להפיץ אותו למכרות דתיות. תודה, ‏עמיחישיחה 23:01, 27 באפריל 2017 (IDT)
עמיחי - אנא הפץ! אם תהיינה משתתפות שרוצות או צריכות להתחיל מאוחר יותר נתאם את עצמנו בשמחה. ‏TMagen‏ • שיחהמיזם ויקי נשים 23:35, 27 באפריל 2017 (IDT)
יש מקום לטקסט חופשי בטופס ההרשמה, יכולות לציין שם שהן שומרות שבת וניערך בהתאם. ‏TMagen‏ • שיחהמיזם ויקי נשים 23:37, 27 באפריל 2017 (IDT)
עבור הרבה נשים דתיות מוצאי שבת בשעון קיץ הוא לא זמן נוח. אחרי שיוצאת שבת בדרך כלל מארגנים את הבית איזה שעה שעתיים, כך שדחיה ברבע שעה לא תעזור, אלא יום אחר בשבוע שהוא לא שישי ושבת. קחו את זה בחשבון.
בכל מקרה, כבוד על היוזמה. TMagen, הספק הדברים שקדמת מאז שהגעת לויקיפדיה מעורר התפעלות. • צִבְיָהשיחה • ב' באייר ה'תשע"ז 02:04, 28 באפריל 2017 (IDT)
אני מבינה את זה, מצד שני השעה צריכה גם להיות נוחה למדריכות, ואני עובדת כ-60 שעות במשך השבוע, ואת הקורס מפתחת ומעבירה בהתנדבות - וצריך לקחת בחשבון גם את כך שאר הדברים שאני צריכה או רוצה לעשות בזמן הפנוי האישי המועט שנותר לי. בימות השבוע במהלך החודש אני גם מנחה את המפגש הקבוצתי, וגם משתתפת בשיחות וועידה מטעם ויקימדיה למתנדבים, ועוד כמה דברים בתוך ומחוץ לעשייה הוויקיפדית. כך שנראה לי שזה הטוב ביותר שאפשר להגיע אליו בשלב זה. אם הקורס יצליח - ואני מאוד מקווה שנצליח - נמשיך להציע קורסים. בפעם הבאה אולי זה יהיה שעון חורף, או שנמצא זמן ביום אחר. בכל מקרה, אם יש ביקוש בפועל מטעם מי שאינן יכולות בשעה הזאת, אני מבקשת שיידעו אותי, כי זה משנה. עבור עורכות חדשות רציניות אני (וכל שאר הצוות) מוכנה להתאמץ. ותודה על הפרגון :) ‏TMagen‏ • שיחהמיזם ויקי נשים 15:32, 28 באפריל 2017 (IDT)

ערכים מויקיפדיה מומחזים על ידי גרביים[עריכת קוד מקור]

סדרה חדשה בשם ערכים מויקיפדיה מומחזים על ידי גרביים מאת תאגיד השידור כאן. יש גם עמוד פייסבוק מסתבר. – אסף (Sokuya)שיחה 18:57, 27 באפריל 2017 (IDT)

מצחיק! Liad Malone - שיחה 14:28, 28 באפריל 2017 (IDT)

פרק חדש[עריכת קוד מקור]

והפעם בפרק הערך מרדכי מנואל נח. – אסף (Sokuya)שיחה 11:52, 2 במאי 2017 (IDT)

אהבתי את העיניים האדומות והתפילין. Liad Malone - שיחה 13:52, 2 במאי 2017 (IDT)
יש להם טעות בכותרת, כתוב "ערכים מויקיפדיה" במקום "ערכים מוויקיפדיה". כתבתי שם הערה בנושא שהם צריכים לתקן, ומהר מאד קיבלתי מהם תגובה בדוא"ל: " תודה יבוצע". בתגובות הם הוכיחו זריזות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 19:11, 2 במאי 2017 (IDT)

פרק 3[עריכת קוד מקור]

והפעם בפרק תוכנית קימברלי עם הופעת אורח של אישיות מיוחדת. הם סיפרו והרחיבו מעבר לערך בויקיפדיה אגב, מופיעים שם דברים שלא נמצאים יותר בערך. אנחנו צריכים להרחיבו. – אסף (Sokuya)שיחה 16:46, 3 במאי 2017 (IDT)

גן עדן למוזיקה: בחזרה לחנויות התקליטים המיתולוגיות של שנות התשעים[עריכת קוד מקור]

הוויקיפדיה בכל השפות נחסמה בטורקיה[עריכת קוד מקור]

לוגו הזדהות

ידיעה בחדשות רשת ב: הוויקיפדיה הטורקית נחסמה לצפייה בטורקיה. לא נמסרו הסיבות לכך. עכשיו צריך לחפש כתבות חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 11:05, 29 באפריל 2017 (IDT)

ראו כאן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 11:10, 29 באפריל 2017 (IDT)
מה נאמר ומה נגיד? נגיד A SIKTIR לשלטונות הטורקיים... בברכה. ליש - שיחה 11:21, 29 באפריל 2017 (IDT)
ב- ynet נכתב כך: "השלטונות בטורקיה חסמו את הגישה של תושבי המדינה לאנציקלופדיה המקוונת "ויקיפדיה" בכל השפות. רשת הטלוויזיה "CNN טורק" דיווחה כי רשות הטכנולוגיות במדינה מסרה שמדובר ב"אמצעי מנהלי", ולא סיפקה הסבר נוסף למהלך" כאן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 11:34, 29 באפריל 2017 (IDT)
ידיעה בניו יורק פוסט. מסתבר שכל השפות נחסמו. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 11:37, 29 באפריל 2017 (IDT)
וואו! – אסף (Sokuya)שיחה 15:09, 29 באפריל 2017 (IDT)
האם אפשר להתחבר עם VPN? מישהו יודע? – אסף (Sokuya)שיחה 15:59, 29 באפריל 2017 (IDT)
כן, באחת הכתבות שקראתי מצוין שעם VPN אפשר לגלוש. ‏Guycn2 · ☎‏16:01, 29 באפריל 2017 (IDT)
ראו את הדף ויקיפדיה:חסימת ויקיפדיה בטורקיה 2017 שערן יצר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 17:57, 29 באפריל 2017 (IDT)
אני ממש לא תומך בחסימה הזאת, אבל הטורקים (ולא בהכרח הוויקיפדים הטורקים) די הביאו את זה על עצמם. מעניין איך הציבור הטורקי יגיב כשארדואן יחסום את פייסבוק. ‏ MathKnight (שיחה) 19:31, 29 באפריל 2017 (IDT)
סליחה ? מה פירוש הביאו זאת על עצמם? לא עמדו והשתחוו לסולטן? ולמה הוא חסם את כל יתר הוויקיפדיות? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 19:36, 29 באפריל 2017 (IDT)
בדיוק להיפך. לא רק שהם בחרו את הסולטן ותמכו בו תמיכה רחבה והמונית, אלא הם גם הצביעו בעד החוקה שהעביר שמאפשרת לו לעשות פחות או יותר כל מה שבא לו. הם רצו משטר שריעה אסלאמיסטי רודני - אז זה מה שהם מתחילים לקבל. קרן ויקימדיה עדיין לא יכולה לתקן את העולם (בטח לא לבדה). ‏ MathKnight (שיחה) 19:44, 29 באפריל 2017 (IDT)
עם זה אני מסכימה. הבעיה היא שסיכוי סביר שאלה שכותבים בוויקיפדיה לא נמנים על תומכיו, והם נדפקים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 19:52, 29 באפריל 2017 (IDT)
אלו לא עורכי הויקיפדיה שנדפקים, הם ידעו למצוא את הדרך להמשיך לערוך ולתעד עם VPN, מי שנדפקים הם האזרחים הטורקים הפשוטים שכרגע נמנע מהם גישה לאנציקלופדיה הכי גדולה בעולם. – אסף (Sokuya)שיחה 19:54, 29 באפריל 2017 (IDT)
במשאל העם האחרון זכה ארדואן ברוב זעום של 51.41%, וגם על כך היה טענות. זה שאנשים טיפשים לא אומר שלא מגיע להם זכויות, גם אם הם לא מודעים לזה. • צִבְיָהשיחה • ג' באייר ה'תשע"ז 20:28, 29 באפריל 2017 (IDT)
כן, אבל קרן ויקימדיה לא יכולה להילחם במקומם. מחאת רשת בישראל ממש לא מזיזה לארדואן. המחאה צריכה לבוא מהעם הטורקי. ‏ MathKnight (שיחה) 20:31, 29 באפריל 2017 (IDT)
אה, ברור. הרשת סתם נותנת אשליה לאנשים שהם עושים משהו, ונותנת להם לגיטימציה לא לעשות בפועל כלום. • צִבְיָהשיחה • ג' באייר ה'תשע"ז 20:41, 29 באפריל 2017 (IDT)
לטעמי, פייסבוק אפקטיבית מוויקיפדיה, והשיקולים בטורקיה נגד חסימת פייסבוק היו שיקולים כמותיים, אחרי שבשנה שעברה היה ניסיון הפיכה בטורקיה. חסימת פייסבוק תוציא את הציבור לרחוב, וחסימת ויקיפדיה עוברת מתחת לרדאר. סרטון של מפל מים בווייטנאם פורסם בפייסבוק, ותוך פחות משבועיים נרשמו בו יותר מ-31 מיליון צפיות. עורך-בורוכוב - שיחה 08:13, 30 באפריל 2017 (IDT)
אני מסכים עם MathKnight שקרן ויקימדיה לא יכולה לתקן את העולם. הטורקים הצביעו בעד הצו שמתיר לארדואן לעשות כרצונו, ובכך הביאו על עצמם משטר טוטליטרי דיקטטורי. 37.26.149.226 08:46, 30 באפריל 2017 (IDT)

הבעיה עם טורקיה היא שהאזרחים תקועים המלכוד 22, יש בידם שתי אופציות: לתמוך בדקטטור אסלמיסטי או במשטר חצי דמוקרטי חצי צבאי, ארדואן ביצע רפורמות שלקחו מהצבא את הכוח הלא פרופורציונלי שלו משום שבאופן מסורתי הצבא בטורקיה הוא חילוני כמליסטי, האופוזיציה העיקרית בטורקיה תומכת בהמשך האחיזה של הצבא הסמכויות פיקוח, מי שהתנגד לרפורמות של ארדואן נאלץ לתמוך בהמשך בדקטטורה הצבאית שכופה על ציבור שמרביתו דתי חוק חילוני, המדינה הזו לא נועדה להיות דמוקרטיתא.פ עריכות-שיחה

לפי מה שנאמר בוויקיפדיה האנגלית, הסיבה לחסימת ויקיפדיה בטורקיה היא שני התכנים הבאים בוויקיפדיה האנגלית:
אני מקווה שבוויקיפדיה האנגלית הם לא יחליטו, חס וחלילה, לצנזר תכנים ולסלף ערכים כדי לגרום להסרת החסימה. ‏Guycn2 · ☎‏12:06, 30 באפריל 2017 (IDT)
מזכיר את מוסד וקיסרות. גם במוסד היו אנציקלופדיסטים, והיעד שלהם היה להקים אימפריה שנייה, כפי שנאמר להם בהולוגרמה. עורך-בורוכוב - שיחה 19:34, 30 באפריל 2017 (IDT)

מאגר הנתונים של גבולות המקרקעין נפתח לגישת הציבור[עריכת קוד מקור]

שכחו להזכיר שזה נעשה בעקבות מאבק ממושך (כולל הגשת בג"ץ) של הסדנא לידע ציבורי. ר' מיזם תב"ע פתוחה שלהם. Tzafrir - שיחה 10:47, 30 באפריל 2017 (IDT)