ויקיפדיה:עריכת העמוד הראשי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עקב הרגישות של העמוד הראשי הוא נעול (מוגן) ומורשה לעריכה רק על ידי מפעילי מערכת. אולם, ניתן לערוך מספר חלקים בו באופן נפרד. עם זאת, אנא הקפידו לבדוק את השינויים שאתם עושים מכיוון שברגע שהם יישמרו הם ייראו בעמוד הראשי.

תוכן משתנה[עריכת קוד מקור]

בעמוד הראשי קיימים מספר חלקים בהם התוכן משתנה. חלקם נערכים ידנית וחלקם משתנה באופן אוטומטי. עבור האחרונים קיימים מאגרים מוכנים מראש של תבניות שמתחלפות באופן אוטומטי בחצות לפי שעון ישראל.

לפני שתכתבו או תערכו תכנים אלה, אנא הקפידו לוודא שאתם מכירים את הנהלים ואת הנוהגים הנוגעים להם.

רענון העמוד הראשי
תבנית סוג שינוי קישור לתוכן נוכחי תוכן נוכחי
ערכים מומלצים אוטומטי תבנית:ערך מומלץ 11 במאי 2024

בוב מארלי ‏(6 בפברואר 194511 במאי 1981) היה מוזיקאי ופעיל פוליטי ג'מייקני.

מארלי הוא זמר הרגאיי המפורסם ביותר בעולם וזכה להכרה ולפרסים רבים על פועלו כמוזיקאי. אלבומו "Legend" ("אגדה") נמצא במקום ה-54 ברשימת האלבומים הנמכרים ביותר בכל הזמנים בארצות הברית, ומכר למעלה מעשרה מיליון עותקים בארצות הברית לבדה.

בפעילותו הפוליטית ניסה לגשר בין הצדדים במהומות הפוליטיות בג'מייקה בשנות השבעים ופעל למען השלום במדינות שונות באפריקה, פעילות שזכתה להכרה מטעם האו"ם. רבים משיריו הכילו מסרים פוליטיים למען אפריקה והטיפו לעקרונות דת הראסטפארי, והוא נחשב עד היום לאחד ממובילי התנועה וממפיציה.

הידעת? אוטומטי תבנית:הידעת? 11 במאי 2024
Meleagris ocellata, אחד משני המינים של תרנגול הודו
Meleagris ocellata, אחד משני המינים של תרנגול הודו
מקורו של תרנגול ההודו אינו בהודו, אלא ביבשת אמריקה ושמו בעברית ובמספר שפות אחרות, כגון צרפתית (dinde) ויידיש (אינדיק), משמר את זיהויו השגוי של העולם החדש עם הודו - אותו בלבול שבגללו נקראים ילידי היבשת אינדיאנים (מילולית, "הודים") במספר שפות. באופן דומה, בהולנדית ובשפות הסקנדינביות נקרא העוף בשיבושים שונים של העיר קוזי'קוד שבהודו. בשפות אחרות משמר השם טעויות אחרות בזיהויו: מקור השם turkey באנגלית הוא טקסונומיה שגויה של תרנגול ההודו כעוף גינאה (פנינייה), שהגיע לאירופה מאפריקה דרך טורקיה ומכאן קיבל את שמו. בפורטוגזית נקרא העוף "פרו", כשמה של מלכות המשנה של פרו, בערבית נקרא העוף "תרנגול רומאי", ואילו ביוונית - "תרנגול צרפתי".
היום בהיסטוריה אוטומטי תבנית:היום בהיסטוריה 11 במאי
פסיפס מן העיר ראוונה המתאר את יוסטיניאנוס הראשון
פסיפס מן העיר ראוונה המתאר את יוסטיניאנוס הראשון
אירועים בלוח העברי אוטומטי תבנית:ג' באייר
צפת - האנדרטה לחללי מלחמת העצמאות
צפת - האנדרטה לחללי מלחמת העצמאות
חדשות ואקטואליה ידני תבנית:חדשות ואקטואליה
גיזה
גיזה

נפטרו לאחרונה: אבנר בן גל, ג'יימס האריס סימונס, בן-ציון רבינוביץ, ויקטור חלואני, איאן גלדר, סטיב אלביני

תוכן ועיצוב קבועים[עריכת קוד מקור]

התבניות השולטות על התוכן הקבוע ועל עיצוב העמוד הראשי נקבעו לאחר תהליך ארוך של דיונים. תבניות אלה מוגנות ורק בדוקי עריכות אוטומטית יכולים לערוך אותן. בדוקי עריכות אוטומטית אינם רשאים לשנות תבניות אלה על דעת עצמם ללא דיון.

תבנית תוכן התבנית
תבנית:עמוד ראשי/פורטלים

תבנית:פורטלים מתחלפים

פורטל היום

פורטל צה"ל הוא שער לכל הערכים והנושאים הקשורים בצבא הגנה לישראל. הפורטל מציג את יחידות הצבא ומבנהו, חילותיו, אמצעי הלחימה שלו, אישים, היסטוריה צבאית וקרבות בהם השתתף ועוד.

פורטלים אקראיים
(כל הפורטלים | טוען פורטלים...)
אמנות פיזיקה
גאוגרפיה כימיה
תבנית:עמוד ראשי/מיזמים