ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:הדגל הפלסטיני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<:הדגל הפלסטיני

  • תאריך תחילת ההצבעה: 06:01, 11 באוגוסט 2022 (IDT)
  • תאריך סיום ההצבעה: 06:00, 18 באוגוסט 2022 (IDT)

המחלוקת היא לגבי פתיח הערך.

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

שיחה:הדגל הפלסטיני

עמדות הצדדים[עריכת קוד מקור]

נוסח א'[עריכת קוד מקור]

הדגל הפלסטיני, או דגל אש"ף, משמש את הרשות הפלסטינית ואת אש"ף.

אני תומך בגרסה יציבה זו כפשרה. גרסה זו מבוססת על ההגדרה בספר 'לקסיקון אש"ף' של המזרחן ד"ר גיא בכור. Yyy774 - שיחה 00:33, 8 באוגוסט 2022 (IDT)

מה הכוונה מתבסס על ל"לקסיקון אש״ף"? הוא יצא לאור בשנת 1991, כלומר לפני הקמת הרש"פ. בר 👻 שיחה 17:05, 11 באוגוסט 2022 (IDT)
הוא יצא שוב ב-1995, במהדורה מעודכנת, בעקבות הסכמי אוסלו. Liadmalone - שיחה 23:28, 11 באוגוסט 2022 (IDT)

נוסח ב'[עריכת קוד מקור]

הדגל הפלסטיני הוא דגלם של הפלסטינים. הוא עוצב על בסיס הדגל הפאן-ערבי, אומץ בשנת 1964 על ידי הארגון לשחרור פלסטין ומכונה גם "דגל אש"ף". לאחר הסכמי אוסלו הפך לדגלה של הרשות הפלסטינית.

הניסוח "הדגל הפלסטיני או דגל אש"ף" (נוסחים א' וג') יוצר זהות בין השניים. אין לזה בסיס, הדגל שימש כדגל פלסטיני עשרות שנים לפני שאש"ף התקיים, הוא מוכר כדגל פלסטין ע"י מדינות רבות בעולם וע"י האו"ם, ומשמש עשרות ארגונים שאינם אש"ף וחלקם אף רואים את עצמם כאויבים של אש"ף. הזהות הזאת אינה נייטראלית ואינה אנציקלופדית. הכינוי בכל זאת מוזכר בהמשך ההגדרה ככינוי בלבד, משום שהוא נפוץ שבישראל הלא-רשמית. La Nave Partirà (תיקון תקלדות יתקבל בתודה)💚17:38, 8 באוגוסט 2022 (IDT)

נוסח ג'[עריכת קוד מקור]

הדגל הפלסטיני ("דגל אש"ף") הוא דגלם של הפלסטינים. הוא עוצב על בסיס דגל המרד הערבי וצבעי הלאומיות הכלל-ערבית, אומץ בשנת 1964 על ידי "הארגון לשחרור פלסטין" ולאחר הסכמי אוסלו הפך לדגלה של הרשות הפלסטינית.

השם דגל אש"ף משקף נקודה היסטורית מהותית ביחס לדגל, והיא שהוא קיבל את תפקידו על ידי החלטה של אש"ף, וכן הוא כונה כך שנים בישראל. כמו כן, הכינוי הזה אמנם לא היה נפוץ בחו"ל, אבל היה קיים. לגבי הסיומת, אני לא רואה סיבה שכל המידע המפורט שקיים בהצעה ב' לא יופיע.מגבל - שיחה 06:17, 8 באוגוסט 2022 (IDT)
ניתן לראות הצדקה לכך שהכינוי "דגל אש"ף" יופיע כבר בתחילת ההגדרה. הוא מופיע כשם אלטרנטיבי בספר "לקסיקון אש"ף" של גיא בכור ("הדגל הפלסטיני, או דגל אש"ף"), אבל הלקסיקון נכתב לפני כ-30 שנה, ולכן ראוי להתאים את ההגדרה לזמננו ולטרמינולוגיה המקובלת בישראל, ולציין את השם הזה בסוגריים. עוד בשנות ה-90, ואולי גם אחר כך, השם "דגל אש"ף" היה הכינוי היחיד שלו בישראל. רק במהלך השנים הלא מעטות שעברו מאז הסכמי אוסלו, לנוכח קיומה של הרשות הפלסטינית והיחסים הרצופים של ישראל עמה, כמו גם עצם קיומה של האופוזיציה לאש"ף בדמותה של חמאס, נדחק הכינוי "דגל אש"ף" לטובת התייחסות לדגל כדגלם הלאומי של הפלסטינים, ומכאן "הדגל הפלסטיני" או "דגל פלסטין". אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שהכינוי "דגל אש"ף" רווח מאד גם היום בישראל, לעתים כהרגל, לעתים כהבעת עמדה פוליטית. יש עדויות מצולמות שהדגל בצורתו הנוכחית כבר הונף כדגל פלסטיני לאומי בשנות ה-30. אבל אין עדות לכך שהדגל הזה היה דגל לאומי יחיד, ולא ברור מה היה מעמדו, שכן ניתן לראות בתמונות גם דגלים אחרים. באמנה הלאומית הפלסטינית נקבע כי "לאש"ף יהיה דגל", וזה הדגל שהארגון אימץ, לכן מה שהפך את הדגל הזה לדגל הפלסטיני הלאומי הבלתי מעורער הוא עצם קביעתו ככזה על ידי אש"ף, בהיותו המוסד הלאומי העליון של הפלסטינים. לכן גם אם הכינוי "דגל אש"ף" משקף תפישה ישנה, הוא לא ממש חוטא לאמת, שהרי היה זה אש"ף שבחר בו, וכפי שכתב גיא בכור בלקסיקון: אש"ף "אינו רק ארגון עבור הפלסטינים, אלא הפך בעיניהם במשך השנים לישות מדינית של ממש, כאתחלתא דמדינה". בנוסף לכך, הדגל משמש כדגלה של הרשות הפלסטינית, שאינה אלא גוף שלטון הכפוף לאש"ף (כדברי גיא בכור: "אורגאן של הוועד הפועל של אש"ף"). אני חושב שההגדרה הזאת היא ניסוח אינפורמטיבי וקולח יותר מהניסוחים האחרים העומדים להצבעה. החיסרון היחיד בנוסח זה הוא היעדרה של המילה "לאומי" ביחס לדגל, שלצערי נעדרת גם בכל אחת מההצעות האחרות. Liadmalone - שיחה 22:34, 10 באוגוסט 2022 (IDT)
אומרים שאלף חכמים לא יצליחו לתקן חצי-אמת שדוקטור אחד זרק לבאר, והנה בא ליעד והוכיח זאת: ד"ר בכור הוציא מהקשרו רבע ציטוט לפני 30 שנה, והדבר משפיע עד היום. לא באתי להתנצח, אבל אני חייב לעשות כאן תיקון לטובת מי שמעוניין באמת המלאה: הסעיף המלא מתוך מסמך הייסוד של אש"ף קובע "לאש"ף יהיו דגל, המנון ושבועת אמונים, אשר ייקבעו בהסדר מיוחד" - אולם הסדר מיוחד שכזה מעולם לא נערך, ולכן לאש"ף אין עד היום - לא המנון, לא שבועת אמונים, וגם לא דגל. (אנחנו מכירים את זה מהבית: במסמך הייסוד שלנו נכתב "למדינת ישראל תהיה חוקה", ועד היום אין לנו חוקה).
לגבי הטענה שהכינוי "דגל אש"ף" רווח בישראל - אמנם עדיין קיים בארץ מיעוט שנאחז בטעויות העבר ומשתמש בביטוי הזה - במבחן גוגל בעברית מופיע "הדגל הפלסטיני" פי שתיים יותר מאשר "דגל אש"ף" (ובאנגלית פי מאה יותר) - אבל כאן נשאלת השאלה: האם תפקידנו כאנציקלופדיה הוא להדהד טעויות חצי-נפוצות או להציג את המציאות בצורה מדויקת (למשל עם תוספת בסגנון "בישראל הוא מכונה לעיתים גם 'דגל אש"ף'")? בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 09:09, 11 באוגוסט 2022 (IDT)
למה לא לקחת דוגמה להתנהלות ויקיפדית הגונה ונכונה: למרות שהביטוי علم الاحتلال ("דגל הכיבוש") נפוץ מאוד בשיח ובתקשורת בשפה הערבית ויש לו הרבה יותר אזכורי גוגל מאשר "דגל אש"ף" הרי שבערך דגל ישראל בויקיערבית נקרא הדגל בפשטות علم إسرائيل ("דגל ישראל") בלי כינויים תקשורתיים. יורם שורק - שיחה 09:23, 11 באוגוסט 2022 (IDT)

נוסח ד'[עריכת קוד מקור]

הדגל הפלסטיני הוא דגלם של הפלסטינים. הוא אומץ בשנת 1964 על ידי "הארגון לשחרור פלסטין" (אש"ף) ועוצב על בסיס צבעי הלאומיות הכלל-ערבית. לאחר הסכמי אוסלו הפך לדגלה של הרשות הפלסטינית.

נכון הוא שדגל זה היה דגל אש"ף לפני שקמה הרשות הפלסטינית. בדיוק כפי שדגל ישראל היה קודם כל דגלה של התנועה הציונית. אך להתייחס אל דגל כזה כדגל אש"ף, כמוהו להתייחס לדגל שלנו כ"דגל התנועה הציונית". בר 👻 שיחה 16:21, 8 באוגוסט 2022 (IDT)

אני לא מבין את המשמעות הלשונית של הניסוח "הוא אומץ על בסיס צבעי הלאומית הערבית". אני מבין איך דגל מאומץ על בסיס היסטורי, ואני מבין איך דגל מעוצב על בסיס צבעים לאומיים, אבל מה זה אומר שדגל מאומץ על בסיס צבעים? לא מובן לי. חבל, כי אלמלא עניין פעוט ומוזר זה, זאת היתה ההצעה המועדפת עלי.
אם הכוונה היא שהוא אומץ מפני שצבעיו תואמים את צבעי הלאומיות הערבית, אז זה פשוט לא נכון: הוא אומץ מפני שזה היה הדגל שהניפו הפלסטינים בימי המרד הערבי הגדול ואומץ ע"י ממשלת כל פלסטין ב-1948, ולכן הוא נתפס כדגל הפלסטיני עשרות שנים לפני ההכרזה של אש"ף, והיה נתפס ככזה גם אילו אש"ף מעולם לא היה קיים. אגב, אש"ף לא אימץ אותו כדגלו שלו, אלא רק נתן גושפנקה רשמית לכך שהוא הדגל הלאומי של הפלסטינים. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 06:00, 10 באוגוסט 2022 (IDT)
זה לא בדיוק מה שכתבתי, אבל הוספתי את המילה "ועוצב" למען הסר ספק. בר 👻 שיחה 23:54, 10 באוגוסט 2022 (IDT)

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

(הועבר מלמעלה) שימו לב שההגדרה 'דגל אש"ף' הוא גם שם הערך בבריטניקה: "flag of Palestine Liberation Organization". מגבל - שיחה 12:08, 8 באוגוסט 2022 (IDT)

בריטניקה נדונה כבר בדף השיחה, היא היוצא מהכלל כי הכינוי "דגל אש"ף" לדגל הרשות נמצא באופן כמעט מוחלט בישראל או בהקשר ישראלי. La Nave Partirà (תיקון תקלדות יתקבל בתודה)💚12:29, 8 באוגוסט 2022 (IDT)

מגבל אנא ראה את הצעת הניסוח שהנחתי עכשיו בדף השיחה (תייגתי אותך גם שם) - האם יש כאן פשרה ששנינו יכולים לחיות איתה וכך לוותר על נוסח ג'? בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 12:56, 8 באוגוסט 2022 (IDT)

לדעתי נוסח ב' היא האפשרות הטובה ביותר, כי היא מפייסת בין 2 הצדדים ומפרטת את מקור הדגל. אקסינו - שיחה 16:17, 8 באוגוסט 2022 (IDT)
בר הניסוח שלך (ד') מוצא חן בעיניי עם "צבעי הלאומיות הערבית", וגם עם זה שוויתרת לחלוטין על הכורח כביכול שאנו גוררים מדף השיחה לציין שהדגל מכונה גם "דגל אש"ף". La Nave Partirà (תיקון תקלדות יתקבל בתודה)💚16:37, 8 באוגוסט 2022 (IDT)
אז את יכולה לשלב את זה בנוסח ב', שאת מציעה, למשל: "על בסיס הדגל הפאן-ערבי, המורכב מצבעי הלאומיות הכלל-ערבית". אני מאמין שבר לא יגיש תביעה על זכויות יוצרים. אבל אם את מעדיפה את נוסח ד', אז אני לא מבין למה את מציעה ותומכת בנוסח ב'. Liadmalone - שיחה 20:40, 8 באוגוסט 2022 (IDT)
בר הסביר שלהתייחס לדגל פלסטין כדגל אש"ף זה כמו להתייחס לדגל ישראל כ"דגל התנועה הציונית". הוא צודק, זה שגוי עובדתית, הדגל הונף כדגל פלסטיני עוד לפני אש"ף, הוא מוכר בעולם ומניפים אותו ארגונים שהם אויבים של אש"ף. אז למה אש"ף בכלל מוזכר? כי משום מה נשבינו בקונספציה שחייבים להזכיר את הכינוי הישראלי הזה, ועוד בהגדרה עצמה. לכן לא אבקש מבר לשנות את הנוסח שלו, ומצד שני לא אגנוב לו את הנוסח ואשנה אותו (כמו שמישהו אחר עשה). נוסח ב' הוא הטוב ביותר שכן מזכיר את הכינוי המקומי "דגל אש"ף" אבל בלי הזהות הלא-אנציקלופדית "דגל פלסטין או דגל אש"ף" עם או בלי מירכאות ועם או בלי סוגריים. La Nave Partirà (תיקון תקלדות יתקבל בתודה)💚21:15, 8 באוגוסט 2022 (IDT)

הצעת תיקון נוסח בנוגע להצעות ב,ג,ד, בנוגע למילים "הדגל הפאן-ערבי" שהינו הפנייה ל-ערך:פאן-ערביות יש בו בעיתיות. הוא אינו עוסק במישרין בדגל אלא ברעיון קולקטיבי מופשט ואפילו ההצעה להפנות לערך צבעי הלאומיות הכלל-ערבית המידע בו על דגל מבוסס על הערך של דגל המרד הערבי שהוא גם למעשה הדגל המתקשר היסטורית וזהותית למקרה הנידון. ולכן סבורני שיש לשנות בהיגד:הוא עוצב על בסיס... למילים דגל המרד הערבי. מי-נהר - שיחה 22:18, 8 באוגוסט 2022 (IDT)

להבנתי, מדגל המרד הערבי נובעים צבעי הלאומיות הכלל-ערבית, שמהם צמח בין היתר הדגל הפלסטיני. נכון שהמקור הוא דגל המרד, אך לדעתי לא כדאי לדלג על שלב הביניים. בר 👻 שיחה 12:39, 9 באוגוסט 2022 (IDT)
אין לך דבר בעולם שלא נובע מדבר אחר. ולכן זה לא הסבר מספק. השאלה היא מהיכן נוצרת זהות נבדלת. מי-נהר - שיחה 22:30, 9 באוגוסט 2022 (IDT)
אני דווקא מוצא חשיבות באזכור הצבעים, כי עובדה שהדגל הנוכחי שינה את הסדר שלהם, אבל לא החליף אף אחד מהם לצבע אחר. Liadmalone - שיחה 22:42, 9 באוגוסט 2022 (IDT)
המחלוקת היא בין שתי קונספציות: לפי נוסחים א' וג' יש זהות בין הדגל הפלסטיני לדגל אש"ף, ולפי נוסחים ב' וד' אין זהות כזאת. נוסח ב' מציין את את השם "דגל אש"ף" ככינוי, נוסח ד' בחר לא לציין אותו כי אין חשיבות אנציקלופדית לציין בהגדרה כינויים שהם בעיקר לוקאליים. La Nave Partirà (תיקון תקלדות יתקבל בתודה)💚06:37, 10 באוגוסט 2022 (IDT)
כל עניין הכנסת הצבעים לתוך הצבעת מחלוקת הוא עניין להצטער עליו. זה מסיח את הדעת מהעיקר ולא כדאי להגביל ניסוח עתידי טוב יותר רק כי עניין הצבעים מקובע בהצבעה. Yyy774 - שיחה 19:16, 16 באוגוסט 2022 (IDT)

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

שיטת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

יש לדרג את כל האפשרויות העומדות להצבעה. אפשרויות שתתעלמו מהן ייחשבו לאחרונות בתור. הדירוג יכול להיות חלקי, ואסור לו לכלול סתירות פנימיות.

את ההעדפות אפשר לנסח באופן מילולי, למשל "אפשרות א', ואם לא אז ב' או ג', ואם לא אז ד'". אפשר גם להשתמש בקיצורים המקובלים:

  • ד – העדפת אפשרות ד' על פני כל אפשרות אחרת.
  • בגא - העדפת אפשרות ב', ואם לא אז ג' ואם לא אז א' ואם לא אז כל אפשרות אחרת.
  • ב(גא) - העדפת אפשרות ב' כאפשרות ראשונה ולאחר מכן א' או ג' ללא העדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • גד(אב) – העדפת האפשרויות ג' ו-ד' על פני אפשרויות א' ו-ב', כשאפשרות ג' עדיפה על פני ד' ולאחריהן א' ו-ב' ללא ההעדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • (דה)(אבג) – העדפת אפשרויות ד' או ה' (ללא העדפה ביניהן) על פני אפשרויות א', ב' או ג' (ללא העדפה ביניהן) ואותן על פני כל אפשרות אחרת.

הקולות ישוקללו לפי שיטת שולצה למציאת זוכה יחיד.

אפשרויות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

  • אפשרות א'

הדגל הפלסטיני, או דגל אש"ף, משמש את הרשות הפלסטינית ואת אש"ף.

  • אפשרות ב'

הדגל הפלסטיני הוא דגלם של הפלסטינים. הוא עוצב על בסיס הדגל הפאן-ערבי, אומץ בשנת 1964 על ידי הארגון לשחרור פלסטין ומכונה גם "דגל אש"ף". לאחר הסכמי אוסלו הפך לדגלה של הרשות הפלסטינית.

  • אפשרות ג'

הדגל הפלסטיני ("דגל אש"ף") הוא דגלם של הפלסטינים. הוא עוצב על בסיס דגל המרד הערבי וצבעי הלאומיות הכלל-ערבית, אומץ בשנת 1964 על ידי "הארגון לשחרור פלסטין" ולאחר הסכמי אוסלו הפך לדגלה של הרשות הפלסטינית.

  • אפשרות ד'

הדגל הפלסטיני הוא דגלם של הפלסטינים. הוא אומץ בשנת 1964 על ידי "הארגון לשחרור פלסטין" (אש"ף) ועוצב על בסיס צבעי הלאומיות הכלל-ערבית. לאחר הסכמי אוסלו הפך לדגלה של הרשות הפלסטינית.

הצבעה[עריכת קוד מקור]

  1. דב הצגת זהות בין הדגל הפלסטיני ודגל הרשות בפרט ל"דגל אש"ף" נפוצה בחלקים בציבור הישראלי כביטוי פוליטי לגנאי, היא סילוף העובדות ופסולה באנציקלופדיה שלנו. La Nave Partirà (תיקון תקלדות יתקבל בתודה)💚13:04, 11 באוגוסט 2022 (IDT)
    הערה: ראיתי שנוסח ג' "התחפש" והכניס את דגל אש"ף למירכאות, כביכול הקורא אמור להבין שזאת קריצה וזה לא באמת שם אלטרנטיבי, אבל הקורא בויקיפדיה לא מצפה לקריצות והוא מבין את זה מילולית כשם חלופי. La Nave Partirà (תיקון תקלדות יתקבל בתודה)💚13:22, 11 באוגוסט 2022 (IDT)
  2. דבג יורם שורק - שיחה 13:28, 11 באוגוסט 2022 (IDT)
  3. ד בר 👻 שיחה 16:50, 11 באוגוסט 2022 (IDT)
  4. דבג בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 20:02, 11 באוגוסט 2022 (IDT)
  5. א יאיר דבשיחה • ט"ו באב ה'תשפ"ב • 21:16, 11 באוגוסט 2022 (IDT)
    גבדא Tal Too - שיחה 22:21, 11 באוגוסט 2022 (IDT)
  6. אד מי-נהר - שיחה 23:18, 11 באוגוסט 2022 (IDT)
  7. ג Liadmalone - שיחה 23:30, 11 באוגוסט 2022 (IDT)
  8. בד. Danny Gershoni - שיחה 14:13, 12 באוגוסט 2022 (IDT)
  9. בד אמא של - שיחה 15:07, 12 באוגוסט 2022 (IDT)
  10. דב esternit - שיחה Esternit - שיחה 15:37, 12 באוגוסט 2022 (IDT)
  11. ד Hila Livne - שיחה 15:44, 12 באוגוסט 2022 (IDT)
  12. (בגד) אולי אחרי זה נתעדף בינהם. אבל בכולם ברור שזה קודם כל דגל של הפלסטינים באשר הם, ולא של ארגון זה או אחר. emanשיחה 16:07, 12 באוגוסט 2022 (IDT)
  13. דאגב, כל האפשרויות גרועות במידה דומה • חיים 7שיחה16:20, 12 באוגוסט 2022 (IDT)
  14. בד. Danny-w - שיחה 17:13, 12 באוגוסט 2022 (IDT)
  15. בדגא. יוניון ג'ק - שיחה 00:47, 13 באוגוסט 2022 (IDT)
  16. גאדב בורה בורה - שיחה 01:09, 13 באוגוסט 2022 (IDT)
  17. אגבד עמירם פאל - שיחה 06:58, 13 באוגוסט 2022 (IDT)
  18. גבדא כובש המלפפוניםשיחה 17:05, 13 באוגוסט 2022 (IDT)
  19. גא מגבל - שיחה 21:36, 13 באוגוסט 2022 (IDT)
  20. גאדב המאו"ר - שיחה 22:33, 13 באוגוסט 2022 (IDT)
  21. דב שירלי ק שירלי ק - שיחה 22:59, 13 באוגוסט 2022 (IDT)
  22. גבד Ldorfmanשיחה 23:04, 13 באוגוסט 2022 (IDT)
  23. אגב Yyy774 - שיחה 23:08, 13 באוגוסט 2022 (IDT)
  24. דבגא אמיר מלכי-אור - שיחה 08:13, 14 באוגוסט 2022 (IDT)
  25. גא Viki.coo - שיחה 09:13, 14 באוגוסט 2022 (IDT)
  26. (בד)גא אקסינו - שיחה 09:08, 14 באוגוסט 2022 (IDT)
  27. בד Eladti - שיחה 09:16, 14 באוגוסט 2022 (IDT)
  28. גא ♤♧ישי-120♧♤שיחה • י"ז באב ה'תשפ"ב • 09:20, 14 באוגוסט 2022 (IDT)
  29. בד BAswim - שיחה 12:22, 14 באוגוסט 2022 (IDT)
  30. ג RimonLV - שיחה 17:13, 14 באוגוסט 2022 (IDT)
  31. ב שלומית קדם - שיחה 19:08, 14 באוגוסט 2022 (IDT)
  32. גדב Shannen - שיחה 01:59, 15 באוגוסט 2022 (IDT)
  33. דבא -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 12:42, 15 באוגוסט 2022 (IDT)
  34. דבגא Nivinaor - שיחה 17:08, 15 באוגוסט 2022 (IDT)
  35. (דב)גא פוליתיאורי - שיחה 17:39, 15 באוגוסט 2022 (IDT)
  36. גאדב משה כוכבי - שיחה 01:27, 16 באוגוסט 2022 (IDT)
  37. דב. Kershatz - שיחה 15:32, 16 באוגוסט 2022 (IDT)
  38. גב יומה דין - שיחה 19:44, 16 באוגוסט 2022 (IDT)
  39. גאדב ספסףבואו נתכתבאיך לשפר את ויקיפדיה. מה אתם אומרים? 21:23, 16 באוגוסט 2022 (IDT)
  40. דב. לא מצליח להבין את הקטע של ויקיפדים מסויימים להדהד טעויות ולתת להן גושפקנה אנציקלופדית. מה הם מרוויחים מזה? בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 21:29, 16 באוגוסט 2022 (IDT)
  41. (גא)(דב), אני עדיין לא בטוח שהבנתי בדיוק את ההבדלים בין האפשרויות. שמיה רבהשיחה • כ' באב ה'תשפ"ב • 21:43, 16 באוגוסט 2022 (IDT)
    שמיה רבה ההבדל העיקרי הוא שאפשרויות א' ו-ג' יוצרות זהות בין המונח "הדגל הפלסטיני" ו"דגל אש"ף", ובכך מעבירות מידע שהוא שגוי עובדתית. זה קצת כמו לכתוב "דגל ישראל, או דגל 'עוצמה יהודית'" - אמנם אנשי עוצמה יהודית אוהבים להניף דגלי ישראל, אבל להגיד שזהו דגלם זה לא נכון עובדתית. שאר ההבדלים הם פחות עקרוניים, ונכון עשית שהשתמשת בסוגריים. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 22:29, 16 באוגוסט 2022 (IDT)
    תודה, הבנתי, אשקול שוב את הצבעתי. שמיה רבהשיחה • כ' באב ה'תשפ"ב • 22:31, 16 באוגוסט 2022 (IDT)
    חולק לחלוטין על צורת ההצגה של איתמר, כבר פירטתי הכל לעיל. שים לב שההסיטוריון והמקצוען שבחבורה, ליעד, הסכים איתי על נוסח ג'. מגבל - שיחה 06:09, 17 באוגוסט 2022 (IDT)
    לא ברור לי מה הופך את ליעד למקצוען והיסטוריון, אבל מבחינה עובדתית אין זהות בין דגל פלסטין לדגל אש"ף (למעשה אש"ף מעולם לא בחר לעצמו דגל) אז אם הוא באמת היסטוריון במקצועו זה רק מראה שגם מקצוענים יכולים לטעות. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 20:10, 17 באוגוסט 2022 (IDT)
  42. אג TheStriker - שיחה 01:22, 17 באוגוסט 2022 (IDT)
  43. אג התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 01:39, 17 באוגוסט 2022 (IDT)
  44. בדגא ניבשיחהמכחילים את הקונגרס 01:54, 17 באוגוסט 2022 (IDT)
  45. דב תאו הארגמן - שיחה 08:27, 17 באוגוסט 2022 (IDT)
  46. א איתן ברוך - שיחה 16:09, 17 באוגוסט 2022 (IDT)
  47. אגדב בן דרוסאישיחה • כ"א באב ה'תשפ"ב • 19:34, 17 באוגוסט 2022 (IDT)
  48. אגבד יושב אוהלשיחה • כ"א באב ה'תשפ"ב 22:13, 17 באוגוסט 2022 (IDT)
  49. אג(בד) ‏ xnet1234 - שיחה 22:38, 17 באוגוסט 2022 (IDT)
  50. א חובב המכוניותדברו איתי! 22:39, 17 באוגוסט 2022 (IDT)
  51. בד Ronavni - שיחה 23:10, 17 באוגוסט 2022 (IDT)
  52. גא. בן עדריאלשיחה • כ"א באב ה'תשפ"ב 23:52, 17 באוגוסט 2022 (IDT)
  53. אגבד הא בהא טליה - שיחה 00:45, 18 באוגוסט 2022 (IDT)
  54. דבגא Dovno - שיחה 01:12, 18 באוגוסט 2022 (IDT)
  55. גא. ידך-הגדושה - שיחה 01:20, 18 באוגוסט 2022 (IDT)
  56. אגב, לילה טוב :) לנתיבות - שיחה 02:22, 18 באוגוסט 2022 (IDT)
  57. בד חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 07:25, 18 באוגוסט 2022 (IDT)

דעתם של מי שאינם בעלי זכות הצבעה[עריכת קוד מקור]

  1. ד AMI LEER AMI LEER - שיחה 14:50, 12 באוגוסט 2022 (IDT)
  2. ב, ד SocialTechWorker - שיחה
    יש זכות הצבעה? פוליתיאורי - שיחה 17:47, 15 באוגוסט 2022 (IDT)
    אנדרסן המשתמש פעיל למעלה מחודשיים וחצי, בהם ביצע למעלה ממאה עריכות - זה לא מקנה זכות הצבעה? בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 22:47, 16 באוגוסט 2022 (IDT)
    איתמראשפר לפי הסקריפט, אין 100 עריכות. ניסיתי גם להיכנס ישירות לדף המשתמש שלו, ואין. אז אחד מ-3: או שהסקריפט לא עובד כמו שצריך; או שחלק מהעריכות לא היו במרחב הערכים; או שבאמת אין 100 עריכות ב-90 הימים שקדמו להצבעה. (לאחר בדיקה נוספת) לפי ה-counter, יש למשתמש נכון לרגע הבדיקה 88 עריכות במרחב הערכים (ראה כאן). אם אני טועה, כמובן שאפשר להחזיר את ההצבעה למקום, בתוספת התנצלות כנה :) נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 23:03, 16 באוגוסט 2022 (IDT)
    סליחה, בטעות ספרתי את כל העריכות שלו, כולל את השיחות וכד'. התנצלות כנה ממני. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 00:55, 17 באוגוסט 2022 (IDT)

תוצאות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

נראה שיש כאן תיקו ביו אפשרות ג' ולבין אפשרות ד': העדיפו את

  • 'א' עדיף על: {'א': 0, 'ב': 24, 'ג': 15, 'ד': 23, }
  • 'ב' עדיף על: {'א': 29, 'ב': 0, 'ג': 23, 'ד': 18, }
  • 'ג' עדיף על: {'א': 26, 'ב': 27, 'ג': 0, 'ד': 26, }
  • 'ד' עדיף על: {'א': 30, 'ב': 22, 'ג': 26, 'ד': 0, }
  • אם מעוניינים לבדוק את הסקריפט, הנה התוצאות המלאות:
    • העדיפו את ג' על ד': [6, 8, 17, 18, 19, 20, 21, 23, 24, 26, 29, 31, 33, 37, 39, 40, 42, 43, 44, 48, 49, 50, 53, 54, 56, 57] (26 מצביעים)
    • העדיפו את ד' על ג': [1, 2, 3, 4, 7, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 22, 25, 27, 28, 30, 34, 35, 36, 38, 41, 45, 46, 52, 55] (26 מצביעים)
    • אדישים בין ג' לבין ד': [32, 5, 13, 47, 51] (5 מצביעים)

בנוסף, בהרצת מחשבון שולצה עדיין יש תיקו בין האפשרויות (שולצה זו שיטה לפתור מעגלי העדפות, לא פתרון למצב בו יש באמת ובתמים תיקו).

היו כבר מקרים בעבר של תיקו בהצבעה. אבל זה המקרה הראשון שאני זוכר שבו יש תיקו ובנוסף האפשרות שכרגע בערך כגרסה יציבה (שהיא אפשרות א') איננה אחת מהאפשרויות שהועדפו. לכן אין לנו תקדים (שאני מכיר) של מנגנון לפתור את זה. Dovno - שיחה 08:29, 18 באוגוסט 2022 (IDT)

עדכון[עריכת קוד מקור]

תוצאות הצבעה זו עודכנו בעקבות הממצאים המפורטים בפרשת בובות קש 2022.
התוצאות המעודכנות הן שאפשרות ד' ניצחה כל אפשרות אחרת ולכן נבחרה:

  • 'א' עדיף על: {'א': 0, 'ב': 24, 'ג': 15, 'ד': 23}
  • 'ב' עדיף על: {'א': 28, 'ב': 0, 'ג': 23, 'ד': 17}
  • 'ג' עדיף על: {'א': 25, 'ב': 26, 'ג': 0, 'ד': 25}
  • 'ד' עדיף על: {'א': 29, 'ב': 22, 'ג': 26, 'ד': 0}

Dovno - שיחה 01:29, 20 בפברואר 2023 (IST)