אומה של רוצחים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אומה של רוצחים (או: אומה רצחנית)
Assassination Nation
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי סם לוינסון
הופק בידי מאנו גארגי
ארון ל' גילברט
אניטה גו
דייוויד ס' גוייר
תסריט סם לוינסון
עריכה רון פטאן
שחקנים ראשיים אודסה יאנג
סוקי ווטרהאוס
הארי נף
אברה
מוזיקה איאן הלטקוויסט
צילום מרסל רֵב
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Bron studios
Foxtail Entertainment
Phantom Four
חברה מפיצה Neon
AGBO
Refinery29
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 21 בינואר 2018 (פסטיבל סאנדנס)
משך הקרנה 108 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה שחורה
תקציב 7 מיליון דולר
הכנסות 2.9 מיליון דולר (30 בדצמבר 2018)
הכנסות באתר מוג'ו assassinationnation
פרסים
www.anationmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אומה של רוצחים (נקרא בישראל גם: אומה רצחנית; באנגלית: Assassination Nation) הוא סרט קולנוע אמריקאי עצמאי משנת 2018, המשלב את סוגות הקומדיה השחורה והניצוּל[1]. כתב וביים סם לוינסון. בתפקיד הראשי משחקת אודסה יאנג, ולצידה אנסמבל שחקניות ושחקנים הכולל את סוקי ווטרהאוס, הארי נף, אברה, ביל סקושגורד וג'ואל מקהייל. העלילה מתרחשת בעיירה סיילם שבמסצ'וסטס[2], הנשטפת בגל של אלימות, אחרי שהאקר אלמוני חושף ומפיץ את סודותיהם של אלפים מתושבי העיירה, בכלל זה סרטונים, תמונות, מסרונים, נתוני שיחות טלפון והיסטוריית גלישה וחיפוש באינטרנט.

הסרט הוא סאטירה בוטה על מיזוגיניה, סקסיזם ומדיה חברתית, צביעות ונכונות לנקוט צורות התנהגות קיצוניות, ומשקף מציאות שבה נשים מתמודדות עם תגובות לא מידתיות כלפי תביעתן לריבונות על גופן ועל עצם קיומן[3]. הבמאי-תסריטאי סם לוינסון הסביר שהאינטרנט, הטכנולוגיה והתנהלות בני אדם במדיה החברתית אינם מוקד הסרט, אלא המסר שלו הוא שאנשים צריכים להיות פחות בטוחים בצדקתם, ויותר ספקנים באשר למחשבותיהם ורעיונותיהם. לדבריו, מפחידים אותו אנשים שמשתמשים במדיה החברתית ככלי נשק, ובתרבות האספסוף נוצרות תופעות המוניות של בני אדם שמאמינים בביטחון מוחלט שהם צודקים, ולכן פעולותיהם מוצדקות, וזהו מעין סרט אימה[4][5].

הצגת הבכורה התקיימה בפסטיבל הסרטים סאנדנס ב-21 בינואר 2018. בעקבות תגובות נלהבות נמכרו זכויות ההפצה לחברות "Neon" ו"AGBO" תמורת יותר מ-10 מיליון דולר, הסכום הגבוה ביותר ששולם עבור סרט בפסטיבל באותה שנה[3]. הסרט הופץ לקהל הרחב בארצות הברית ובקנדה ב-21 בספטמבר באותה שנה וקיבל ביקורות מעורבות. בהפצה מצומצמת לבתי קולנוע הסתכמו ההכנסות כ-2.9 מיליון דולר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נפתח בסדרה של אזהרות טריגר מפני מראות של בריונות, דם, התעללות, אפליה מעמדית, מוות, אלכוהוליזם, שימוש בסמים, רצח, ניסיון רצח, ניסיון אונס, מבט גברי, סקסיזם, קללות, תוכן מיני, גבריות רעילה, הומופוביה, טרנספוביה, כְּלֵי ירייה, לאומנות, גזענות, חטיפה, עינויים, אלימות, גור ואגו גברי שביר.

את הסיפור מספרת לילי קולסון, תלמידת תיכון בת 18 בעיירה השמרנית סיילם. החבר שלה הוא מארק. חברותיה הטובות הן בקס וורן הטרנסג'נדרית והאחיות למשפחת לייסי החד-הורית, אם השחורה ושרה הלבנה, בנותיה של נאנס השחורה, אשה עם מוניטין ירוד בנוגע לגברים. בדרכה לפגוש את החברות, לילי עוברת לדרוש בשלום משפחת מאת'רס: ניק, אשתו רוז ובתם קארלי שאצלם היא משמשת כשמרטפית, ומתגוררים בשכנות למשפחת לייסי. כשהן נפגשות, בקס מספרת שהיא "נדלקה" על נער בשם דיימונד. החבורה מבלה במסיבה שבמהלכה לילי מחליפה מסרונים עם מישהו מבוגר שכינויו "אבא'לה" מאחורי גבו של מארק, וכן שולחת סלפי אירוטי. בקס ודיימונד מקיימים מגע מיני אנאלי שאחריו מבקש דיימונד שהיא לא תספר לאיש (שהוא קיים יחסי מין עם טרנסג'נדר), והיא נעלבת.

בינתיים, הנער מארטי קולקר, האקר חובב, מקבל הודעה מהאקר אנונימי המכונה "ארוסטראטוס" שפרץ לסמארטפון של ראש העיר מייקל בארטלט, מתנגד ידוע לקהילת הלהט"ב. להודעה מצורפים צילומים של בארטלט מבלה עם נערי ליווי הומוסקסואלים כשהוא לבוש בבגדי נשים. מארטי המשועשע מפיץ את התכנים לכל בני הנוער בסיילם, והדבר הופך לשיחת היום. בארטלט מגיע למסיבת עיתונאים ומתאבד ביריית אקדח לעיני כל. סרטון ההתאבדות זוכה ל-7 מיליון צפיות. בקס מסבירה שהיא לא חשה חמלה כלפי האיש שרצה לשלול זכויות מבני אדם כמוה. בבית הספר, המנהל מר טורל מזמן את לילי ונוזף בה על ציורי העירום שלה במסגרת הלימודים. היא מסבירה לו שעירום הוא אמנות מורכבת, ולא כל תמונת עירום היא מינית. הוא מגלה טוב לב ואורך רוח, ומסביר שלמרות כשרונה והעתיד הצפוי ללילי, בבית הספר עדיין קיימות מגבלות.

מפקד משטרת סיילם, פאטרסון, מתקשה לחקור את הפריצה, וב-FBI מסרבים לסייע לו בהסרת תכנים מהאינטרנט. בעודו משוחח עם המנהל טורל על האפשרות שאחד התלמידים אחראי לפריצה, נפרץ גם הסמארטפון של טורל, ובין היתר מופצות תמונות שבהן צולמה בתו עירומה באמבטיה כשהייתה בת שש וחצי, ואזרחי המקום טופלים עליו פדופיליה. בארוחת ערב עם הוריה ואחיה הצעיר דוני, לילי מדברת בזכותו של טורל וטוענת שאב המצלם את בתו הקטנה בעירום איננו פדופיל, אלא קורבן כמו הבת. ההורים הצדקנים מבטלים את נימוקיה. מאוחר יותר בחדרה, היא מתכתבת עם "אבא'לה", ולפתע מקבלת מסרונים קנטרניים מ"ארוסטראטוס" המראה לה צילום אירוטי שהיא שלחה ל"אבא'לה" ואף מפעיל מרחוק את מצלמת הרשת שלה. למחרת בבית הספר, היא מביעה דאגה באוזני חברותיה. לשיחה מצטרפות רייגן וחברתה גרייס, ורייגן אומרת שצריך להשלים עם אובדן הפרטיות באינטרנט, ואם היא כ"נפש חופשייה" משמשת השראה לאנשים בודדים, אזי עשתה את שלה. באספת הורים טורל מסרב להתפטר משום שהוא מאמין בדרכו כמחנך.

מארטי, אשר שיתף את התכנים מהסמארטפון של בארטלט, נחקר על ידי פאטרסון והשוטר ריכטר המאשימים אותו בחברות בארגון ההאקרים "אנונימוס", הוא מתגרה בהם שההאקר האלמוני עלול לפגוע גם בהם, והם מבינים זאת כאיום. בעיצומה של החקירה מופץ ברבים מידע של אלפים מתושבי סיילם. רייגן משתפת תמונות עירום של גרייס, וזו מרוצצת את גולגולתה של רייגן באלת בייסבול בעיצומו של אימון קבוצת המעודדות. כאשר מודלפים תוכני הסמאטרפון של ניק מאת'רס, מתברר שהוא "אבא'לה" של לילי, ונחשפים צילומים ומסרונים אירוטיים בוטים שהיא שלחה לו, ולכן אשתו רוז עוזבת אותו. מארק הפגוע תוקף את לילי עם חבריו, משפיל אותה ומפיץ באינטרנט את תמונותיה בצירוף שמה וכתובתה, בתור "הזנזונת כוכבת הפורנו מסיילם". הוריה משליכים אותה מהבית לעיני אחיה דוני. בעודה מהלכת ברחוב מנודה ואומללה, לילי מוטרדת על ידי בחור שנוסע לידה במכונית ואחר כך רודף אחריה עם סכין שלופה לתוך חצר בית, שם היא מכה בפרצופו עם את חפירה כשלאירוע עד ילד המחזיק בידיו צפרדע ענקית. לילי ממהרת למצוא מקלט בביתן של אם ושרה.

בחלוף שבוע, את סיילם שוטף גל מהומות ותושבים עוטי מסכות ונושאי נשק פורעים אלה באלה בעקבות חשיפת בגידות וסודות אחרים. חברות קבוצת המעודדות עושות לינץ' בגרייס כנקמה על רצח רייגן. השוטר ריכטר מלהיט את הרוחות ברחובות וקורא לתושבים למצוא את הטרוריסטים, לנקום את ההשפלה ו"לכבוש בחזרה את סיילם". ניק מאת'רס ואיתו גברים במסכות חוטפים את מארטי אחרי שתמלילי חקירתו במשטרה נחשפו, ומענים אותו. כדי להציל את עורו, מארטי משקר ואומר שהתכנים הופצו דרך כתובת IP של לילי, והיא עומדת מאחורי הפריצות. לדבריו, הוא התעמת עם לילי על כך, והיא איימה עליו שאם לא יעזור לה, היא תדליף מידע אינטימי שלו ושל אביו. הגברים מאלצים את מארטי להקליט סרטון וידוי שאותו הם מפיצים ברבים בטרם יהרגו אותו, ולילי מקבלת איומים על חייה. השוטר ריכטר מארגן אספסוף פרוע כדי ללכוד את לילי וחברותיה המסתגרות בבית משפחת לייסי. הגברים רעולי הפנים פורצים לבית. נאנס, אימן של אם ושרה, מנהלת איתם קרב יריות, הורגת שניים מהם ונהרגת בעצמה. אם ושרה נחטפות, בקס הורגת את אחד הגברים עם אקדח מסמרים ובורחת. לילי מצליחה להימלט אל ביתו של ניק שבתחילה מבטיח להגן עליה, אך לפתע שולף סכין, דורש שתודה שהיא הדליפה את המידע כנקמה על שלא החזיר לה אהבה, ומוסיף שגורלן של חברותיה יהיה כגורלם שלה ושל מארטי. לילי מפתה מינית את ניק, הוא מניח את הסכין והיא מצליחה לברוח לחדר האמבטיה ומוצאת את גופתו המדממת של מארטי. היא מאלתרת כלי נשק מקוביית סבון וסכין גילוח ומשספת את גרונו של ניק כשהוא פורץ לחדר האמבטיה. במרתף הבית מוצאת לילי לתדהמתה מצבור כלי נשק מגוון.

אם ושרה מוכנסות בכוח לניידת של ריכטר והוא נוסע ברחובות העיירה תוך כדי קריאה ברמקול ללילי להסגיר את עצמה, עד שלפתע היא עומדת באמצע הכביש, חמושה בכלי הנשק שמצאה בביתו של ניק, ורובה דרוך בידיה כלפי הניידת. ריכטר יוצא לעברה בלעג, היא יורה בו למוות ומחלצת את אם ושרה. בינתיים, בקס שהתדפקה על דלתות הבתים בבקשת מקלט מפני רודפיה אך נדחתה, נתפסת בידי חבורת צעירים בהנהגתו של ג'וני. היא נכבלת לטנדר שלהם, וג'וני לוחץ על דיימונד לתלות את בקס על עמוד תאורה, כנקמה על שהשפילה אותו. תוך כדי שדיימונד מניח את לולאת החבל על צווארה, בקס הבוכה מדברת על ליבו, והוא מסרב לתלות אותה. ג'וני לוקח את העניינים לידיו, דוחף את דיימונד מהטנדר ומותח את החבל על צווארה של בקס כאשר לילי, אם ושרה מופיעות חמושות באקדחים, רובים חצי-אוטומטיים וחרבות נינג'ה. הן מחלצות את בקס והורגות את שוביה מלבד ג'וני שנכנע ומתחנן על חייו, והן מניחות לו ולמארק ששוכב חבול בצד הכביש. בקס מודה לו על שלא רצח אותה, הן משחררות אותו ובסופו של דבר דיימונד מצטרף אליהן. לילי מפיצה סרטון וידאו שבו היא מבקשת לטהר את שמה וקוראת לנשים ולגברים בסיילם להתקומם ולהילחם באספסוף המתנכל להם. קבוצה שרובה נשים, בהובלת לילי, בקס, אם ושרה מתייצבת מול אספסוף הפורעים שרובו ככולו גברים, והקרב המכריע עומד להתחולל.

סצנת העימות הגדול נקטעת, והמצלמה עוברת אל דוני אחיה של לילי שנמצא במעצר, ומתברר שהוא "ארוסטראטוס", המוח שמאחורי הפריצות לטלפונים. כעת, דוני צפוי למאסר עולם בעוון טרור קיברנטי ופגיעה בזכות לפרטיות. לשאלת הוריו מדוע עשה זאת עד כדי סיכון חיי אחותו, דוני מושך בכתפיו ועונה: "בשביל הצחוקים", (במקור באנגלית: For the lulz[6][א]). לפני הקרב אומרת לילי, במונולוג האחרון שלה, שהיא לא יודעת אם היא וחברותיה ישרדו את הלילה. הסרט לא חושף את תוצאות הקרב הגדול, אך מדברי התוכחה של הוריו של דוני: "אחותך כמעט נרצחה", אפשר להבין לכאורה שלילי שרדה את המאורעות[1].

עם כתוביות הסיום, תזמורת צועדת עוברת לאורך רחוב שבשוליו מפוזרות גופות של מתים ומכוניות הרוסות, תוך שהיא מנגנת עיבוד לתזמורת לשירה של מיילי סיירוס, "We Can't Stop" (בעברית: אנחנו לא יכולים לעצור/להפסיק). זוהי התזמורת הצועדת של אוניברסיטת ג'קסון שבמיסיסיפי, "Sonic Boom of the South"[9]. את החלק האחרון של הכתוביות מלווה השיר BRAT שתרמה לפסקול הסרט הזמרת אברה, המגלמת את אם[9][10] (פירוש המילה: פרחח/ית. בעגה של תרבות הבדס"מ, "בראט/ית" זה כינוי לנשלט/ת הממרה את פי השולט/ת כדי לזכות בתשומת לב ובעונש)[11].

רמזים והקשרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקניות "אומה של רוצחים" ב-2018. משמאל למעלה בכיוון השעון:
אברה; סוקי ווטרהאוס; אודסה יאנג; הארי נף.
שחקנים דמויות
אודסה יאנג לילי קולסון
סוקי ווטרהאוס שרה לייסי
אברה (אנ') אם לייסי
הארי נף בקס וורן
ביל סקושגורד מארק
ג'ואל מקהייל ניק מאת'רס/"אבא'לה"
אניקה נוני רוז (אנ') נאנס, אמא של שרה ואם
דני רמירז דיימונד
קולמן דומינגו (אנ') קלווין טורל, מנהל בית הספר
נואה גאלווין מארטי קולקר
ג'ף פופ השוטר ריכטר
קתרין ארב רבקה קולסון, אמא של לילי
ג'ו קרסט (אנ') לורנס קולסון, אבא של לילי
קיידן סוויין דוני, אח של לילי
בלה ת'ורן רייגן הול
מוד אפאטאו (אנ') גרייס
ג'ניפר מוריסון מארגי דאנקן
קאלן מוס (אנ') ראש העיר מייקל בארטלט
סוזן מיסנר (אנ') רוז מאת'רס, אשתו של ניק
ג'יי.די. אוורמור (אנ') מפקד המשטרה פאטרסון
קודי כריסטיאן ג'וני
קלווין האריסון, הבן (אנ') מייסון
וולפגנג נובוגרץ דייב
לוקאס גייג' (אנ') אריק לפונט
לוסי פאוסט אלקסיס, אשת המנהל טורל
לטישה חימנס אמא של דיימונד
לורליי גילברט קארלי, הבת של ניק מאת'רס
סטייסי דייוויס לנגלי
אדרין וורד-האמונד השוטרת דניאלס

פיתוח והפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות הסרט בפסטיבל קומיק-קון, סן דייגו 2018. משמאל לימין: ג'ו רוסו, סם לוינסון, ביל סקושגורד, סוקי ווטרהאוס, הארי נף.

באוקטובר 2016 הודיעו צמד המפיקים מאת'יו מאלק ואניטה גו על הקמת חברת ההפקות העצמאית "Foxtail Entertainment", וסרט הביכורים של החברה יהיה "אומה של רוצחים"[20]. בהמשך, הצטרפו להפקה החברות "Bron Studios" ו"Phantom Four", תוך שיתוף פעולה עם "Creative Wealth Media"[21].

ב-דצמבר 2016 נמסר על הצטרפותן לצוות השחקנים העיקרי של סוקי ווטרהאוס, אודסה יאנג, הארי נף ואברה[22], ובמרץ 2017 הצטרפו בלה ת'ורן, מוד אפאטאו, ביל סקושגורד, ג'ואל מקהייל, קולמן דומינגו ונואה גאלווין[23][24]. באפריל 2017 נמסר על הצטרפותה של אניקה נוני רוז לגלם דמות "אישה מושכת עם טעם נורא בגברים ומוניטין ביש-מזל בעיירה השמרנית סיילם"[25].

שלב הצילומים התקיים בניו אורלינס, לואיזיאנה, במרץ 2017. רצף אירוע הפלישה לביתן של בנות משפחת לייסי צולמה בטייק אחד באמצעות מנוף על גבי דולי. לצורך זה הוקם דגם בן שלוש חזיתות לפי בית אמיתי שאותר בלואיזיאנה[26][27][28][29]. הרצף צולם במבט מן החוץ לתוך הבית כדי ליצור אצל הצופים תחושת חוסר אונים לנוכח הסכנה המתפתחת[29]. כמו כן, לווינסון סיפר שבמהלך סצנת תפיסתה של אם, שבה נראה התוקף מטיח את ראשה בשמשת החלון, השמשה התנפצה מעוצמת המכה ולא היה אפשר להחליפה, ולכן זו הייתה הסצנה האחרונה שצולמה במסגרת אותו רצף[29]. בראיון בערב הבכורה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו סיפרה אברה המגלמת את אם, שהיא וחברותיה לא ידעו מראש שעומדים לתקוף אותן, וחלק מתגובותיהן היו אמיתיות[30].

השחקנית סוקי ווטרהאוס המגלמת את שרה, סיפרה שבאחת מסצנות הפעולה היא ירתה ופגעה בטעות באדם ששהה באתר הצילומים. לדבריה, הקליע ניתז לעבר אותו אדם, והתאונה אירעה משום שאימוני הירי לא היו מקיפים כראוי[31].

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצגת הבכורה של "אומה של רוצחים" התקיימה במסגרת פסטיבל הסרטים סאנדנס, ב-21 בינואר 2018[32][33]. כבר בליל ההקרנה בפסטיבל, זכתה חברת ההפצה "Neon" במכרז ורכשה את הזכויות על הסרט תמורת יותר מעשרה מיליון דולר, הרכישה היקרה ביותר של אחד מסרטי הפסטיבל באותה שנה. חברת "30West", בעלת השליטה ב-"Neon", חתמה על חוזה להפצה משותפת עם "AGBO" שבבעלות האחים רוסו[34][35], וביולי 2018 נחתם חוזה עם חברת "Refinery29" כשותפה שלישית להפצת הסרט[36].

הסרט הוקרן במסגרת פסטיבל טורונטו ב-6 בספטמבר 2018, ב-20 באותו חודש בפסטיבל הסרטים בקלגרי, ויצא לבתי הקולנוע בארצות הברית וקנדה ב-21 בחודש[37]. חברת "סרטי יוניברסל" הפיצה את הסרט בפורמט Blu-ray ו-DVD ב-18 בדצמבר 2018 באמצעות חטיבת ההפצה לצפייה ביתית שלה[38].

הכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בבתי הקולנוע ברחבי העולם הסתכמו ההכנסות מהסרט ב-2.9 מיליון דולר בקירוב[39]. ההכנסות מסוף שבוע הבכורה בארצות הברית היו מאכזבות והסתכמו במיליון דולר לעומת תחזית שצפתה הכנסה של 4 מיליון. באותו שבוע יצאו לבתי הקולנוע גם "הבית עם השעון המסתורי", "החיים האלה" ו"פרנהייט 11/9", סרטו התיעודי של מייקל מור[40].

טום קווין, מייסד "Neon" הודה שההכנסות לא השביעו רצון. עם זאת, הוא ציין שסם לווינסון יצר "סרט אמיץ, בעל חזון, ומזכך בסופו של דבר, בתגובה לשנת 2018 האסונית", והביע אכזבה ממספר הצופים, אך ציין שתגובותיהם של אלה שצפו בסרט היו קולניות וחיוביות באופן גורף, ועם הזמן ימצא הסרט את הקהל שלו[41]. עוד קודם ליציאה לקהל הרחב, האנליסט ג'ף בוק השווה את הסרט עם "מלכות הכיתה", והסביר שסרטים מהסוג הזה נוטים לרוב להיות סרטי פולחן פופולריים לצפייה ביתית, יותר מאשר להיטים קופתיים בבתי הקולנוע[42].

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאגר ביקורות הסרטים Rotten Tomatoes קיבל הסרט 73% דעות חיוביות בשקלול 131 ביקורות עם דירוג ממוצע של 6.63 מתוך 10. סיכום הביקורות הוא שהסרט מלהטט בהיבטים של סרטי ניצול והיבטים של מודעות חברתית עם תוצאות מעורבות, אולם חובבי הסוגה ימצאו אותו אופנתי ונמרץ מבחינה רגשית מכדי להתעלם ממנו[43].

באתר Metacritic קיבל הסרט ציון 56 מתוך 100 בשקלול 28 ביקורות שהוגדרו "מעורבות או ממוצעות"[44]. סקר דעת קהל של PostTrack העניק לסרט תוצאה חיובית בשיעור של 60%, ו-39% מהצופים ציינו שהסרט "מומלץ בהחלט"[40].

בישראל, אורון שמיר כתב שזהו סרט שטחי שקופץ באופן לא-קוהרנטי בין נושאים נפיצים, והפער בין המקוריות של הבמאי לבין מה שהוא חושב למקורי ומגניב קשה לצפייה[45].

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס מועדי הטקסים קטגוריות מועמדים תוצאה מקור
פסטיבל טורונטו 16 בספטמבר
2018
פרס בחירת הקהל: Midnight Madness, מקום שלישי (סגן שני) אומה של רוצחים זכייה [46]
פסטיבל סיטג'ס, ספרד 14 באוקטובר
2018
הסרט הטוב ביותר מועמדות [47]
פסטיבל הסרטים "אוטופיה", צרפת 5 בנובמבר
2018
Prix Utopia זכייה [48]
Film Threat 25 בפברואר
2019
צלם בקולנוע העצמאי מרסל רב זכייה [49]
החמצת "אוסקר" הגדולה ביותר מועמדות
הבמאי הטוב ביותר סם לווינסון מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הביטוי For the lulz משמש הצדקה למעשה מגוחך וחסר משמעות ותועלת, וכהצדקה לפעילותו של טרול אינטרנט. המילה Lulz היא שיבוש צורת הריבוי של LOL, סלנג באינטרנט כראשי תיבות של "Loughing Out Loud"‏, בעברית: "צוחק/ת בקול רם"[7][8]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Film / Assassination Nation. TV Tropes. Retrieved May 4, 2020
  2. ^ Squires, John. Salem, Massachusetts Completely Loses Its Mind in Wild Red Band Trailer for ‘Assassination Nation’. Bloody Disgusting. July 17' 2018
  3. ^ 1 2 Veneto, Nicole. ‘DON’T TAKE YOUR HATE OUT ON ME, I JUST GOT HERE.’: ASSASSINATION NATION AND FOUCAULDIAN INCITEMENT TO DISCOURSE IN THE DIGITAL AGE. MAI Feminism. January 21, 2020
  4. ^ 1 2 ראיון עם סם לוינסון, סרטון בערוץ "CineplexMovies", באתר יוטיוב, 12 בספטמבר 2018
  5. ^ Webb, Beth. Assassination Nation: How Sam Levinson Made A Millennial Satire. ‏Empire. November 23, 2018
  6. ^ Robertso, Adi. Assassination Nation is a vicious, cathartic horror film about misogyny. The Verge. September 21, 2018
  7. ^ Lulz. Urban Dictionary. Retrieved January 27, 2021
  8. ^ For the lulz Urban Dictionary. Retrieved January 27, 2021
  9. ^ 1 2 Assassination Nation (2018) Soundtracks. IMDb. Retrieved April 29, 2020
  10. ^ BRAT, סרטון באתר יוטיוב, 21 בספטמבר 2018
  11. ^ BRAT. Urban Dictionary. Retrieved Aprhl 29, 2020
  12. ^ 1 2 Nicolaou, Elena. Assassination Nation Isn't A True Story — But It's Inspired By One. Refinery29. September 13, 2018
  13. ^ Glides, Mx. Assassination Nation 2018. Letterboxd. september 23, 2018
  14. ^ Assassination Nation (2018) Trivia. IMDb. Retrieved May 1, 2020
  15. ^ פפה הצפרדע בראש המחאה בהונג קונג, באתר ynet, 3 באוקטובר 2019
  16. ^ בוגן, אמיר, העיתונאים לא לבד: תעשיית הקולנוע מצטרפת למאבק בפייק ניוז, באתר ynet, ‏21 במרץ 2020
  17. ^ בן שושן, ינון, ‏המם הפך לאנטישמי - היוצר יפוצה ב-15 אלף דולר, באתר ‏מאקו‏, ‏11 ביוני 2019
  18. ^ תרגום נוסף של השם היפני לאנגלית:Stray Cat Rock: Delinquent Girl Boss
  19. ^ Lipsett, Joe. Dissecting The Opening Sequence of Assassination Nation. Anatomy of A Scream. Retrieved May 1, 2020
  20. ^ N'Duka, Amanda. Matthew Malek & Anita Gou Launch Indie Company Foxtail Entertainment. Deadline. october 28, 2016
  21. ^ Nicholson, Amy. Film Review: ‘Assassination Nation’. variety. january 22, 2018
  22. ^ McNary, Dave. Suki Waterhouse, Odessa Young, Hari Nef, Abra to Star in ‘Assassination Nation’. Variety. December 21, 2016
  23. ^ McNary, Dave. Bella Thorne, Maude Apatow, Joel McHale Join Thriller ‘Assassination Nation’. Variety. march 1, 2017
  24. ^ N'Duka, Amanda. Aaron McCusker To Co-Star In Indie Film ‘Incoming’; Noah Galvin Joins ‘Assassination Nation’. Deadline. March 30, 2017
  25. ^ McNary, Dave. Anika Noni Rose Joins Thriller ‘Assassination Nation’. Variety. April, 19, 2017
  26. ^ Movies & TV Shows Filmed in New Orleans. Experience New Orleans. Retrieved November 6, 2020
  27. ^ Assassination Nation. Film New Orleans. Retrieved May 1, 2020
  28. ^ Esker, Fritz. Film Review: Assassination Nation. Where Y'at. September 24, 2018
  29. ^ 1 2 3 Murphy, Mekado. How to Create a Terrifying Home Invasion in ‘Assassination Nation’. New York Times. September 21, 2018
  30. ^ אברה בראיון, סרטון באתר יוטיוב, 12 בספטמבר 2018
  31. ^ Suki Waterhouse accidentally shot someone while filming Assassination Nation. Film News UK. September 19, 2018
  32. ^ 2018 Sundance Film Festival: Feature Films Announced. Syndance Institute. November 29, 2017
  33. ^ sundance Film Festival '18 Program Schedule. Sundance.org. january 18, 2018
  34. ^ Marotta, Jenna. ‘Assassination Nation’ Sells to Neon and the Russo Bros. for $10 Million-Plus — Sundance 2018. IndieWire. January 23, 2018
  35. ^ Fleming, Mike, JR. NEON Teams With Russo Bros-Led AGBO In $10M+ Deal For ‘Assassination Nation’ – Sundance. Deadline. january 23, 2018
  36. ^ Evans, Greg. Refinery29 Partners With Neon For Feature Film Expansion; ‘Assassination Nation’, ‘Little Woods’ First Titles. Deadline. July 31, 2018
  37. ^ Assassination Nation (2018) Release Info. IMDb. Retrieved may 1, 2020
  38. ^ Prange, Stephanie. ‘Assassination Nation’ Coming to Digital and Disc Dec. 18 From Universal. Media Play News. November 15, 2018
  39. ^ Assassination Nation (2018). The Numbers. Retrieved May 1, 2020
  40. ^ 1 2 D'Alessando, Anthony. ‘The House With A Clock In Its Walls’ Sounding Near $27M Alarm; Counterprogramming Still In Deep Sleep. Deadline. September 23, 2018
  41. ^ Kaplan. Ilana. Why Did Assassination Nation Bomb in Worst Box Office Opening of the Year? W Magazine. September 23, 2018
  42. ^ Lang, Brent. ‘Assassination Nation’ Ads Rejected by Facebook, YouTube. Variety. september 20, 2018
  43. ^ ASSASSINATION NATION. Rotten Tomatoes. Retrieved May 1, 2020
  44. ^ Assassination Nation 2018. Metacritic. Retrieved May 1, 2020
  45. ^ אורו שמיר, ‏טירוף כפול שלוש: סקירות WTF ל״תנו לגופות להשתזף״, ״אומת המתנקשות״ ו״מסיבת רצח״, באתר "סריטה", 15 בדצמבר 2018
  46. ^ Erbland, Kate. TIFF Reveals Full Canadian Lineup, Including 19 New Films and Special Premiere Event of Rob Stewart’s Final ‘Sharkwater’ Doc. IndieWire. August 1, 2018
  47. ^ Assassination nation (2018) Awards. IMDb. Retrieved May 1, 2020
  48. ^ Guillaud, Eric. Utopiales 2018 : le Festival international de science-fiction de Nantes dévoile son palmarès. Franceinfo. November 4, 2018
  49. ^ Gore, Chris. AWARD THIS! 2019 WINNERS. Film Threat. february 25, 2019