ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:פרשת מותו של עלי חסן חרב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<:פרשת מותו של עלי חסן חרב

  • תאריך תחילת ההצבעה: 17:17, 24 ביולי 2022 (IDT)
  • תאריך סיום ההצבעה: 17:16, 31 ביולי 2022 (IDT)
  • המחלוקת עוסקת בקביעת שמו של הערך.

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

עמדות הצדדים[עריכת קוד מקור]

עמדת צד א' - שם הערך יהיה התקרית ליד אריאל[עריכת קוד מקור]

משתמש:Yyy774 - תוכל בבקשה לייצג עמדה זו? בורה בורה - שיחה 17:19, 18 ביולי 2022 (IDT)

מעניין שכל התומכים בשם התקרית ליד אריאל או תקרית הדקירה ליד אריאל לא חשבו לרגע שיש בעיה בשם פרשת מותו של אהוביה סנדק, ואולי ראוי לשנותו לתאונת הדרכים ליד כוכב השחר. הכל מהפוזיציה, 100% מהפוזיציה. דוד שי - שיחה 08:16, 19 ביולי 2022 (IDT)
דוד שי
אהוביה סנדק לא נחשד בכך שהוא קם על השוטרים להורגם. ולו לרגע. זה כל ההבדל. לכל היותר ברח ממעצר. מעניין שאתה מרשה לעצמך להניח כוונות רעות. מציע שתפסיק עם זה, כי כמעט בכל דיון יש קבוצה שנכנה אותה 'עורכים מהשמאל' שמתיישרת לפי הפוזיציה, גם אם זה לא קוהרנטי בעליל, ואני לא מדבר על זה בקול רם אלא מניח כוונות טובות שהם באמת מאמינים לעצמם. אז בבקשה, כמפעיל שאמון על 'שלום הציבור' מחק את דבריך והתנצל. מגבל - שיחה 08:30, 19 ביולי 2022 (IDT)
מה שכינית "עורכים משמאל שמתיישרים לפי הפוזיציה" הם קבוצה של עורכים ישרים שמתנגדים לפוזיציה הלא-אנציקלופדית השלטת והמובעת, למשל, בשם "התקרית ליד אריאל". השם שהצעת הוא טוב אלף מונים, אך דווקא הוא לא קוהרנטי בעליל (כך כינית את ההסבר של דוד), משום שהקורא יופתע לגלות שהנדקר מת ב"תקרית". La Nave Partirà09:15, 19 ביולי 2022 (IDT)
ודאי, אתם 'קבוצה של עורכים ישרים' ואני ושכמותי 'פוזיציה. 100% פוזיציה'. לעזאזל עם האנציקלופדיה השיתופית. לעזאזל עם הכבוד ההדדי והנחות הכוונות הטובות. נאוה לא ביקשתי ממך להתנצל וגם לא הייתי מנסה. פניתי לדוד שי כי אני רואה סיכוי שזה יקרה. מגבל - שיחה 09:21, 19 ביולי 2022 (IDT)
אני מצטטת אותך ואתה מתלונן על חוסר כבוד. La Nave Partirà09:27, 19 ביולי 2022 (IDT)
מגבל אין ספק שאתה עורך משעשע. אני רואה שיש צורך דחוף לכתוב את הערך גמלים חסרי מודעות לדבשת... Eladti - שיחה 09:38, 19 ביולי 2022 (IDT)
התבלבלתם, מגבל הניח כוונות טובות כפי שכתב. חלאס כבר לחשוב שהעורכים שתומכים בדעה שלך הם אבירי הצדק, "רובין הוד" של ויקיפדיה, ישרים ובעלי חסד ואילו הצד השני מונעים מפוזיציה, שיירת גמלים עם דבשות ענק. אפשר די? תודה. בברכה -עורך לו- - שיחה 10:46, 19 ביולי 2022 (IDT)
אני לא מרגיש צורך להצטדק, אבל אלעדטי - לא הבנת אותי. כתבתי שאותה האשמה של דוד שי יכולה להאמר גם מהצד השני. כלומר, ברור שעורכים 'מהימין' מרגישים שיש קבוצה של עורכים מהשמאל שכותבים מתוך פוזיציה. כלומר, התחושות השליליות זהות משני הצדדים, ובדיוק בגלל זה הגיע המחוקק ואמר שיש להניח כוונות טובות. עכשיו ברור? מגבל - שיחה 11:28, 19 ביולי 2022 (IDT)
תומך בשם "התקרית לי אריאל", שהיא הנייטרלית ביותר. הניסוח "פרשת מותו של" שם את הפוקוס על מותו של עלי חסן, בעוד שמותו הוא רק חלק אחד של האירוע. זה שהיתה שם התפרעות של ערבים זו עובדה, השאלה היא רק האם הדקירה היתה מתוך הגנה עצמית לאחר איום על חיי הנערים או לא. לכן שם הערך צריך לשקף את מכלול הפרשייה, ולא להתמקד בחלק אחד שלה ולתת תמונה מטעה על האירוע. כפי שכתב מגבל, כמובן שזה לא דומה לפרשת מותו של אהוביה סנדק, כי שם אין צד שני לאירוע. זה לא שהוא היה חלק מהתפרעות שהובילה תגובה שגרמה למותו מתוך חשש לאיום על חיי שוטרים וכדומה. יאיר דבשיחה • כ' בתמוז ה'תשפ"ב • 11:44, 19 ביולי 2022 (IDT)
"זה שהייתה שם התפרעות של ערבים זו עובדה" לפי ערוץ 14, ערוץ 7, סרוגים ועולם קטן, שהקשר בינם לבין המציאות הוא קשר הפוך. La Nave Partirà14:55, 19 ביולי 2022 (IDT)
אני לא מכיר לעומק את עמדותיו הפוליטיות של דוד שי, אבל הצלחתי ללמוד עליהן קצת מכמה כתבות עיתונות על ויקיפדיה שהוא התראיין בהן. לכן אני יכול להגיד בוודאות שראיתי אותו יותר מפעם אחת מתבטא בדיונים, ואפילו מצביע, בצורה שנוגדת לחלוטין את "הפוזיציה" שלו - לפעמים ממש תוך הבעת תסכול מכך - מפני שהניטרליות האנציקלופדית והמחויבות שלו לסימוכין איכותיים לא אפשרו לו להצביע אחרת. מדובר באחד העורכים הישרים והמקצועיים שיש לנו, והאשמותיך אותו מופרכות לחלוטין ובלתי מקובלות בשום פנים. אני שואל ברצינות: מתי בפעם האחרונה הצבעת אתה נגד האמונות והדעות המוקדמות שלך? או שבדרך נס הסימוכין תמיד תואמים לעמדותיך? בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 12:09, 19 ביולי 2022 (IDT)
איתמר, האם הבנת מדברי שאני מאשים את דוד שי בהיותו חלק מהקבוצה? אם כן, האם תוכל להסב את תשומת ליבי לחלק במשפט שממנו הבנת כך? אני מופתע שעורכים ישרים כמוך לא מתקוממים על הנחת הכוונות הרעות המופרזת של דוד שי, שוודאי נוגדת את עקרונותיה של ויקיפדיה. מגבל - שיחה 13:38, 19 ביולי 2022 (IDT)
אני לא מניח כוונות רעות, אבל שם לב שלא עלה בדעת איש שם כמו המרדף אחר מיידי האבנים ליד כוכב השחר, משום שברור לכל שהאירוע המשמעותי במרדף זה הוא מותו של אדם, אבל כשזה מגיע למוות של פלסטיני בידי יהודי, האדם שמת איבד כל חשיבות. זה לא כוונות רעות, זה בגדר תינוק שנשבה, שכלל אינו חש בהבדלים. דוד שי - שיחה 14:55, 19 ביולי 2022 (IDT)
דוד, אני לא מבין אם אני אמור להסביר את הקונספט של 'הנחת כוונות טובות' שאתה ודאי מכיר יותר טוב ממני, או פשוט להתעלם מההפרה הגסה שלהם. זה לא מכבד, העורכים שמתנגדים לשם הזה הסבירו טוב מאוד את דעתם, אתה יכול לא להסכים ואפילו לחשוב בסתר ליבך שהם וודאי חושבים כך בגלל השקפותיהם הפוליטיות או ווטאבר, אבל לא לתייג ולהאשים בצורה פומבית. אני מבקש ממך לחזור בך ולהתנצל. זה הכל. מגבל - שיחה 15:24, 19 ביולי 2022 (IDT)
דוד שי, חבל על הטרחה. החכם עיניו בראשו והכסיל בחושך הולך. מי מקוראי הדיון שהשתכנע מטענות מסוג "ירי אקדח לרצפה ודקירת סכין בלב מהווים סכנה דומה לחיי אדם", לכתחילה לא היה טעם לדון עמו, ובטח שלא להטיח את הטיותיו בפניו. עלי - שיחה 15:37, 19 ביולי 2022 (IDT)
@דוד שי, זה לא ממש הוגן שהתחלת לנמק מדוע לא לפני שיש נימוק מדוע כן. אפשר להעביר את כל הדיון אל 'המשך הדיון'? Yyy774 - שיחה 22:01, 19 ביולי 2022 (IDT)
הפרק "המשך הדיון" עוסק בנושא אחר.
אתה מוזמן לכתוב את נימוקיך מדוע כן בתחילת דיון זה, לפני נימוקי מדוע לא. דוד שי - שיחה 22:28, 19 ביולי 2022 (IDT)
@עלי, אני מוכרח להודות שאכן התגובה שלי לגבי ירי על הרצפה נשלפה מהמותן (אמנם, שים לב שאין פרוטוקול צבאי או משטרתי שמתיר כזה מעשה מלבד סכנת חיים שמתירה גם ירי ישיר, ופרקטית יש לו פוטנציאל קטלני באחוזים מאוד גבוהים, ובכל זאת) ובלהט הדיון אמרתי שטות.
עיקר טענתי וכבר כתבתי זאת אינספור פעמים בדף השיחה, היא שאנחנו עדיין לא יודעים האם האירוע הוא קטטה או רצח או לינץ'שהסתיים בנס. אם האופציה האחרונה נכונה, אין מקום לקרוא לפרשיה על שם המחבל. ההתעקשות של עורכי ויקיפדיה לשמש גם כשופטים (עד שיש המפליגים וקובעים שמדובר ברצח) היא לא מקצועית ומיותרת. טוב היה להעזר בסבלנות אבל אם מתעקשים לנהל דיון בנתיים אז כדאי לבחור שם ניטרלי שלא יחליט מה היה שם.
מעבר לכך, הנחת כוונות רעות והאשמה כזאת היא לא לגיטימית ואני כופר בה מכל וכל. זה שיח רעיל שגם אני לפעמים מתבטא להטיח בברי הפלוגתא שלי, אני מניח שכולם כך, ואני מתפלא על האדישות שבה אתה (כמפעיל(?)) מתייחס אליה. מגבל - שיחה 06:25, 20 ביולי 2022 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

זה שם ערך "מכובס" שמנסה להסתיר מה בדיוק היה. באנו לכתוב אנציקלופדיה, ולא לשמש כאתר תעמולה פוליטי. שם ערך זה אם ייבחר, יהיה בושה לוויקיפדיה העברית. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 16:42, 23 ביולי 2022 (IDT)

עמדת צד ב' - שם הערך יהיה פרשת מותו של עלי חסן חרב[עריכת קוד מקור]

משתמשת:La Nave Partirà - תוכלי בבקשה לייצג עמדה זו? בורה בורה - שיחה 17:19, 18 ביולי 2022 (IDT)

לא הובלתי את שינוי השם אז פנה בבקשה למישהו אחר. בכל מקרה השם הוא בפורמט הוויקיפדי הישר והרגיל. La Nave Partirà22:53, 18 ביולי 2022 (IDT)
מותו של עלי חסן חרב הוא האירוע המרכזי בתקרית זו, וכל שם אחר נועד להסתיר תוצאה זו של התקרית. בניגוד לשמות האחרים, שמצריכים התפלפלות ארוכה להצדקתם, להצדקת השם הזה די במשפט קצר אחד. דוד שי - שיחה 07:04, 19 ביולי 2022 (IDT)
השם "פרשת מותו של עלי חסן חרב" משקף את האירוע המרכזי והחשוב ביותר. שאר ההתרחשויות פחות חשובות. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 17:55, 19 ביולי 2022 (IDT)
יתכן מאוד שמותו של חסן דווקא אינו האירוע המרכזי אלא תוצאת לוואי של לינץ' שהוא וחבריו החמסניקים ניסו לערוך ביהודים. מיותר לבחור שם שבונה על נרטיב אחד ומקבע את חסן כקרבן, ויתכן שנצטרך לשנות אותו כשהמשטרה והפרקליטות יסירו את צו איסור הפרסום והחקירה תתגלה. מגבל - שיחה 06:27, 20 ביולי 2022 (IDT)
מרפרוף קצר בערך, נראה שעלי חסן חרב הוא הדמות העיקרית.
להגיד "תקרית הדקירה ליד אריאל" לא מסביר לנו הרבה אודות מה שכתוב בערך, והסברתי זאת בדף השיחה
גם "רצח חסן חרב" לא נשמע לי כמו השם הכי ניטרלי.
אני נוטה לתמוך באפשרות זאת. אקסינו - שיחה 11:00, 20 ביולי 2022 (IDT)
אני מסכימה אתך גבי. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 16:43, 23 ביולי 2022 (IDT)

עמדת צד ג' - שם הערך יהיה תקרית הדקירה ליד אריאל[עריכת קוד מקור]

שם ניטרלי שנהנה מהיתרונות של שני הצדדים. מחד שם שמבהיר במה מדובר - אירוע שהסתיים בדקירה, ולא משאיר הכל עמום. מצד שני לא מחליט שהפרשיה נסובה סביב מותו של חסן חרב, ניסוח שמביע בלי ספק שהוא הקרבן, אלא משאיר את השאלה הזאת פתוחה. כשהסיפור יתברר בערכאות נוכל לדעת האם היה כאן רצח או קטטה או פיגוע שהסתיים בנס במותו של המחבל. כל האופציות האלה כמובן משפיעות מאוד על שם הערך. אני לא מביע עמדה אלא רק מבהיר שכל האופציות עדיין פתוחות, ולכן כיוון שיש התעקשות לקיים הצבעה נכון לבחור שם שמגלה טפח ומכסה טפחיים ולא נוקט עמדה.מגבל - שיחה 19:52, 18 ביולי 2022 (IDT)

גם אני שתמכתי בעבר באפשרות הראשונה נוטה לתמוך עתה באפשרות זו מהטעמים שנתת. בורה בורה - שיחה 20:07, 18 ביולי 2022 (IDT)
שם המשלב את שתי הדעות ונייטרלי. בעד השם הזה ספסףבואו נתכתבאיך לשפר את ויקיפדיה. מה אתם אומרים? 20:16, 18 ביולי 2022 (IDT)
מה, שנפתח גוגל ונראה כמה תקריות דקירה היו ליד אריאל? יתכן שהשם הזה מתאים היום, ביולי 2022, כאשר הביטוי "אירוע דקירה ליד אריאל" עדיין מזכיר לכולם את האירוע הספציפי הזה - אבל מה יקרה כשבעוד חודשיים תהיה עוד תקרית דקירה ליד אריאל? נפתח ערך "תקרית הדקירה באריאל 2"? ומה עם התקריות הקודמות שהזכרתי - האם הן אינן ראויות להיזכר? לפי המחקר השטחי שלי, אם אתה מציע שם בסגנון "תקרית הדקירה", אולי לפחות תכבד את הנדקרים הקודמים ותציע תקרית הדקירה ה-7 ליד אריאל?
בקיצור - די לטישטוש! אנחנו ויקיפדיה, לא יופימיזמיפדיה.
אגב, מה שמבדיל את תקרית הדקירה הזאת משאר התקריות שהזכרתי, היא שבתקרית הזאת נרצח ערבי על ידי יהודי - אז במקום למספר אירועי דקירה ליד אריאל, יהיה יותר פשוט ואנציקלופדי לתת שם שממנו מובן מיד על איזה אירוע מדובר. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 21:25, 18 ביולי 2022 (IDT)
כשיהיו עוד אירועי דקירה ליד אריאל בעלי חשיבות שמצדיקים ערך נדבר. ממש כמו שהקהילה החליטה, למורת רוחי אמנם, שמה קורה אחי זה שם לגיטימי לערך, למרות הסכנה שיבוא יום ויהיו עוד מה קורה אחי, ולמרות שכבר היום הביטוי הזה לרוב לא משמש כשם של שיר... מגבל - שיחה 06:19, 19 ביולי 2022 (IDT)
זהו, שכפי שהראיתי כבר היו שפע של אירועי דקירה ליד אריאל, ולפחות אחד מהם כבר קיבל ערך בויקיפדיה. ההשוואה שעשית אינה מוצלחת, מפני שיש רק שיר אחד בשם "מה קורה אחי". דוגמה יותר מדויקת היתה אילו הצעת, בשבועות שבהם השיר הזה היה בראש המצעדים, לקרוא לאותו ערך השיר של ירדנה ארזי מתוך הנחה שכולם יידעו על מה מדובר למרות שיש לה הרבה שירים נוספים. כפי שאמרתי קודם: אילו היינו עיתון זה היה שם טוב, או לפחות כותרת טובה. היות שמה שנכתב כאן אמור להישאר לדורות, השם שמוצע כאן אינו מספיק אינפורמטיבי ו/או ייחודי כדי למלא את המטרה של שם ערך בויקיפדיה. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 07:33, 19 ביולי 2022 (IDT)
לא, אחד מהם הוא 'פיגוע משולב' אז אין חשש לבלבול בין השמות. כשיהיה מידע על האירוע ויהיה אפשר על פיו לתת שם קבוע מתאים - נעשה את זה. זה עונה על כל טענותיך לדעתי. מגבל - שיחה 08:26, 19 ביולי 2022 (IDT)

עמדת צד ד': שם הערך יהיה רצח חסן חרב[עריכת קוד מקור]

אם זה נראה כמו ברווז, הולך כמו ברווז ומגעגע כמו ברווז - למה רוצים לקרוא לזה הציפור הצבעונית הזאת ששוחה במים ועושה גע-גע-גע?
אדם נרצח - אולי במהלך קטטה, אולי מתוך תחושה של הרוצח שהוא מגן על עצמו, מה זה משנה? רצח הוא רצח הוא רצח - גם כשהוא "רצח שבוצע על סמך הגנה עצמית". בכלל, בינתיים לא הוכח שאכן היתה פה הגנה עצמית, ולאור נסיבות המקרה ספק רב אם בית המשפט יקבל את הטענה הזאת. אם כאשר יתבררו עוד פרטים על המקרה נגלה שחסן חרב הטיח את חזהו בסכין של אותו בחור חמד עלום שם, נוכל לשנות להתאבדותו של חסן חרב, אבל עד אז - אין ספק מה קרה שם, ואין ספק מה השם האנציקלופדי והניטרלי לערך. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 21:25, 18 ביולי 2022 (IDT)

באותה מידה שאתה כותב "לא הוכח שאכן היתה פה הגנה עצמית" אפשר לכתוב "לא הוכח שאכן היה פה רצח". יוניון ג'ק - שיחה 22:40, 18 ביולי 2022 (IDT)
אדם נדקר בלבו ע"י אדם אחר - זה רצח. גם אם בית המשפט יקבע שזה היה רצח מתוך הגנה עצמית - זה עדיין רצח, אבל מתוך הגנה עצמית. אם כך יקבע בית המשפט, נוכל לכתוב בפתיח שכך הוא קבע. הנימוק לרצח לא הופך את הרצח לפחות רצח - גם מחבלים פלסטינים תמיד מוצאים נימוקים לרציחות שלהם (הכיבוש, ההשפלה, פחד מחיילים, נקמה על מוות של בן-דוד וכו' ןכו') אבל זה לא עושה אותם לפחות רוצחים. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 22:45, 18 ביולי 2022 (IDT)
ואולי בית המשפט יקבע שמדובר בהריגה, ולא ברצח? יוניון ג'ק - שיחה 22:47, 18 ביולי 2022 (IDT)
יוניון ג'ק, במקום להפנות אחרים לערך הריגה, אתה מוזמן לקרוא אותו בעצמך ולהבין מדוע לא ייתכן שבית המשפט יקבע שמדובר בהריגה. לגופו של דבר, המונח המשפטי הרלבנטי הוא "המתה". עלי - שיחה 22:57, 18 ביולי 2022 (IDT)
אז למה לא נשנה את שם הערך פרשת מותו של סלומון טקה לפרשת רציחתו של סלומון טקה? כידוע, כדורים הורגים. מגבל - שיחה 22:51, 18 ביולי 2022 (IDT)
אתה לא רואה הבדל בין לירות ברצפה כדי להזהיר מישהו לבין לנעוץ למישהו סכין בלב? בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 23:12, 18 ביולי 2022 (IDT)
לא, שניהם פעולות הגנה עצמית בעלות פוטנציאל מאוד מאוד גבוה להביא למותו של התוקף. אין למיטב ידיעתי נוהל לחימה או מעצר שכולל ירי לרצפה. להבדיל מלירות באוויר שזו פעולה שלא מסכנת את התוקף כמעט בכלל. מגבל - שיחה 23:16, 18 ביולי 2022 (IDT)
אתה שוכח שמי שירה ברצפה נשא אקדח ברישיון, ואילו מי שמחזיק בכליו סכין קטלנית עושה זאת בלי רישיון, ולכן חשוד שיצא מביתו בכוונה לרצוח. אם זה נכון לגבי פלסטינים, זה נכון גם לגבי יהודים.
בנוסף, בוודאי שמת לב שהערך שהבאת כדוגמה קרוי על שם ההרוג בתקרית, ולא תקרית הירי ליד חיפה. דוד שי - שיחה 07:00, 19 ביולי 2022 (IDT)
מנין לך שהסכין הייתה קטלנית? מנין שהחזיק בלי רישיון? אתה מדגים את הבלבול המוחלט שקיים כאן בין תפקידה של הרשות השופטת והמשטרה לבין תפקידם של העורכים בויקיפדיה. הסברת היטב מה הבעיה שלי עם השם הזה. מגבל - שיחה 08:24, 19 ביולי 2022 (IDT)
היות שהסכין חדרה ללבו של חסו והרגה אותו, הרי שאין ספק שהיא קטלנית - אגב, גם אילו כלי הרצח היה גלעין של משמש יכולנו לכתוב "הגוגו הקטלני". איך יודעים שהוא החזיק אותה בלי רישיון? פשוט: אין דבר כזה "רישיון לשאת סכין". לכן השאלות שלך נראות כמו היתממות והתפלפלות יותר מאשר כמו טיעונים ענייניים, ונראה שאתה הוא מי שהתבלבל בין דף שיחה בויקיפדיה לדף גמרא. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 11:30, 19 ביולי 2022 (IDT)
לא. איזו סכין זו הייתה? אולר? יש איסור לשאת אולר רק עם להב מעל 10 סנטימטרים. הכותרת והתירוצים בעקבותיה דווקא נראים כמו התממות. בברכה -עורך לו- - שיחה 11:45, 19 ביולי 2022 (IDT)
יצחק צבי, בויקיפדיה המונח "טרול" נושא משמעות חמורה מאד, וכינוי של עורך אחר בביטוי הזה נחשב לעבירה חמורה על כללי ההתנהגות אשר אוסרים זאת מפורשות. לפיכך אני מציע לך בידידות למחוק את המילה הזאת מתגובתך בטרם תהיינה לכך השלכות. למען הסר ספק: הכותרת רצינית וכמוה גם הטיעונים. הדבר הכי חשוב שקרה ב"תקרית" הוא שאדם נרצח ע"י אדם אחר - אני מניח שגם אתה מבין שזה הדבר היחיד שנותן לאירוע הזה ערך אנציקלופדי, שכן "סתם" קטטות בין מתנחלים לפלסטינים הן (לצערנו) אירוע שגרתי שלא דורש ערך. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 12:22, 19 ביולי 2022 (IDT)
אם לא נעמה לך המילה, אני מתנצל ואמחק. אוירת ההצעה היא צינית (מותר לומר?) לפי דעתי, הרי אפילו בדף השיחה ההצעה הזו והצעות קיצוניות אחרות הוצעו בציניות בתור פרופורציה שכל צד נתן לשני. לעניין, באמת אין לערך חשיבות. בברכה -עורך לו- - שיחה 12:26, 19 ביולי 2022 (IDT)
את הקביעה האם מדובר ברצח או שמא בהריגה, תותיר לשופטים. היה לנו מקרה דומה גם בערך על ג'ורג' פלויד. רק לאחר שהשוטר שהמית אותו הורשע ברצח בבית המשפט, שונה שם הערך בהתאם. TheStriker - שיחה 12:34, 19 ביולי 2022 (IDT)
בעקבות דברי איתמראשפר אני מציע לשנות את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף (2022) לרצח רעד פתחי חאזם לַבְלוּב📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי 09:57, 20 ביולי 2022 (IDT)
תגובה לא חכמה במיוחד בלשון המעטה, היות ומדובר ב-2 מקרים שונים לחלוטין. אקסינו - שיחה 11:02, 20 ביולי 2022 (IDT)
מה ההבדל? גופיקו (שיחה) 14:45, 31 ביולי 2022 (IDT)
איתמר אשפר, את ההגדרה המדויקת תותיר לגופים המוסמכים לקבוע. בהתעלם מרעשי הרקע שהצעתך שיצרה, אעמידך על ההבדל. פעולה שנעשית בכוונת מכוון על ידי אדם אחר ושתכליתה ותוצאתה היא מותו של האדם האחר יכולה להיקרא "רצח", יכולה להיקרא "הריגה" (מונח מילוני, שכיום לא נמצא בשימוש פלילי), ויכולה להיקרא "המתה". ההבדל בין בין "רצח" לבין "המתה" או "הריגה" הוא המאפיין הבא: במקרה של אדם המחליט מראש להמית את הקורבן, וביצע זאת מתוך ידיעה ברורה לתוצאתו – זה רצח; פעולת המתה שנעשתה כתגובה לסיטואציה היא "הריגה", המוגדרת בחוק העונשין כ"המתה". כל עוד אין מקור ברור שהאדם יצא מביתו על מנת לדקור מישהו, זאת לא "רציחה".
אשר לדברי דוד שי, בעניין החזקת סכין מחוץ לבית או חצר: זאת טעות. החזקת סכין אינה תוספת לדיני הראיות המעבירה את נטל האחריות של חשוד בפשעי אלימות למחזיק, אלא עבירה פלילית־עונשית שעומדת לעצמה. לכן, לעניין שאלת "רצח" או "המתה" אין הבדל בין מי שנושא אקדח ברישיון לבין מי שמחזיק סכין בניגוד לסעיף 186 לחוק העונשין. דגש - שיחה 10:42, 21 ביולי 2022 (IDT)
מסכימה עם טענות איתמר אשפר Hila Livne - שיחה 14:32, 31 ביולי 2022 (IDT)

עמדת צד ה': שם הערך יהיה נסיון הלינץ' סמוך לאריאל[עריכת קוד מקור]

מדובר בנסיון לינץ (חשיפה: בין המשתתפים בלינץ' - פעילי חמאס) כושל. המחבל מת - מזל טוב, מכאן ועד להפוך את זה ל"רצח המחבל"??? אני רק מזכיר שניצול הלינץ' שוחרר לביתו לפני 14 יום ללא פורסם כלל על כוונה להגיש נגדו כתב אישום. עמדתי נסמכת בין היתר גם על המקורות דלהלן: "מאות מפגינים... בדישה לשחרר את ניצול הלינץ' בסמוך לאריאל בשבוע שעבר ערוץ 14 הלינץ' באריאל': מאות הפגינו במחאה על מעצר היהודי - מקור ראשון לַבְלוּב📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי 17:17, 19 ביולי 2022 (IDT)

האם המידע הזה מופיע היום בערך? במידה ולא יש לבקש מהמפעילים שיוסיפו אותו. לנסח להם היכן ומה בדיוק להוסיף. מצביעים שיקראו את הערך כדי לגבש את דעתם צריכים לקרוא את כל המידע העדכני. בורה בורה - שיחה 20:38, 19 ביולי 2022 (IDT)
איזה קשקוש "גורם" עלום שם סיפר לכאורה לאתר פוליטי פרטים סודיים מחקירה שהוטל עליה צו איסור פרסום - אם זה מקור איכותי בעיניכם, אני מציע לצטט גם את שהרזאד. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 20:46, 19 ביולי 2022 (IDT)
ועל הצעה ד' שמדובר ברצח כן יש הדלפה מהחקירה? אז גם היא קשקוש? בורה בורה - שיחה 22:22, 19 ביולי 2022 (IDT)
שני ההצעות הללו נראות לי לא ניטרליות ומנסות להדגיש צדדים מסוימים בסיפור. במקום זאת, אני מציע שנתפייס על האפשרות: "פרשת מותו של עלי חסן חרב". אקסינו - שיחה 11:03, 20 ביולי 2022 (IDT)
למה יש הפניה כזאת? גם בתור גימיק להצבעה צריך למחוק אותה כי הערך הוא במרחב הערכים, דגש טפל בבקשה גם בהפניה זו. תודה La Nave Partirà15:09, 20 ביולי 2022 (IDT)
זה לא גימיק. זו הצעה רצינית ב100% המגובה במקורות. לַבְלוּב📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי 08:28, 21 ביולי 2022 (IDT)
La Nave Partirà, כבר הקדימני דוד שי.
לבלוב, זאת הצעה לא רצינית. כשיש ויכוח עובדתי, שמורכב גם או בעיקר ממוטיבים לאומניים ופוליטיים – זאת חוכמה קטנה מאוד להגדיר שם של ערך על בסיס מקור אחד המזוהה בבירור עם אחד הצדדים. אני מסופק אם ההצעה הזאת בכלל לגיטימית. מציע לך ולאיתמר אשפר לכבד את עצמכם ולהסיר את שתי ההצעות השיפוטיות שלכם מההצבעה. דגש - שיחה 10:46, 21 ביולי 2022 (IDT)

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

מה לגבי העמדה שיש להעביר את הערך למרחב הטיוטה, עד אשר תובהר חשיבותו האנציקלופדית? יוניון ג'ק - שיחה 20:14, 18 ביולי 2022 (IDT)

דוד שי, אקסינו, ספסף? יוניון ג'ק - שיחה 20:16, 18 ביולי 2022 (IDT)
לא חושב שיש להעבירו לטיוטה מהנימוק שכתבת ספסףבואו נתכתבאיך לשפר את ויקיפדיה. מה אתם אומרים? 20:17, 18 ביולי 2022 (IDT)
אני אכן חשוב שיש להעבירו לטיוטה. האם אפשרי לשלב את זה בהצבעה זו? או שזה שייך להצבעה אחרת? אשמח להבהרה. @יוניון ג'ק מגבל - שיחה 21:23, 18 ביולי 2022 (IDT)
לדעתי, אפשר לשלב את זה בהצבעה זו, אבל כדאי שלא... לטעמי, מוטב להמתין קודם כל עד לתום ההצבעה הנוכחית. יוניון ג'ק - שיחה 22:43, 18 ביולי 2022 (IDT)
יש תבנית העברה לטיוטה ופרק בדף השיחה, נא לדסקס שם. La Nave Partirà22:57, 18 ביולי 2022 (IDT)
מצוין. כך נעשה (אלא אם כן יהיה מי שיחשוב אחרת). מגבל - שיחה 23:07, 18 ביולי 2022 (IDT)

מה נסגר כאן?? אין כלל שאומר שאת עמדת כל צד בהצבעת מחלוקת כותב רק הצד שתומך באותה עמדה? בבקשה בבקשה, תפסיקו עם הקושיות והטענות (שכבר נידונו בדף השיחה) על ההצעות השונות, זה אח"כ הופך את דף ההצבעה למסורבל, ודורש מכל עורך לקרוא הרבה כדי להבין את הנימוקים לכל ההצעות. א. שראלשיחה • כ' בתמוז ה'תשפ"ב • 11:50, 19 ביולי 2022 (IDT)

מנפלאות הפיכת ויקיפדיה לאתר חדשות[עריכת קוד מקור]

והנה שוב לפנינו דיון סרק על ערך שלא היה צריך להיכתב, לפחות לא בשלב הזה. המדובר באירוע אקטואלי שרוב פרטיו להבנתי עדיין תחת צו איסור פרסום. כשאין פרספקטיבה היסטורית, ואין מספיק פרטים של מה בדיוק התרחש באירוע המדובר, אנו מקבלים ערך ״חדשותי״, מלא בפרטים טפלים שרק הולך ותופח בכל פעם שיש הודעת ״פוש״ חדשה ב-ynet או שערוץ טלווזיה כלשהו משדר כתבת ״עדכון״ בפריים טיים.
במצב כזה גם לא מפתיע שמתקוטטים על שם הערך ונזרקים לאוויר שמות הזויים כמו: ״התקרית באריאל״ (יש לכם את זה ביותר כללי?) או ״רצח חסן חרב״ / "נסיון הלינץ' סמוך לאריאל" (העניין מצוי בחקירה ורב הנסתר על הגלוי, אבל נראה שיש ויקיפדים שהאמת נמצאת אצלם והם מזמן סיימו לחקור, לשפוט ולגזור דין).
השם ״פרשת מותו של עלי חסן חרב״ הוא סביר. אני לא רואה שזה מרמז שחסן חרב הוא קורבן. זה בסה״כ מעיד שהוא מת וטרם ברור באיזה נסיבות. השם ״פרשת עלי חסן חרב״ אולי יותר טוב (כמו למשל פרשת טוביאנסקי). באם תהיה התפתחות, ייתכן שנרצה לשנות את השם ל-״פרשת {שם הדוקר}״ (בדומה לפרשת אלאור אזריה). אבל הפתרון הכי טוב יהיה למחוק את הערך לחלוטין ולחכות עוד כמה שבועות, עד שצו האיסור יוסר ונקבל קצת, לא הרבה, רק קצת פרספקטיבה היסטורית. להשאיר קצרמר ולחסום את הערך לעריכה גם אפשרות.
ובנושא קצת יותר פרוצדוראלי, זה פשוט בלתי נסבל שמתקיימים דיונים תחת פסקת ״עמדות הצדדים״. בעמדות הצדדים אני רוצה לקרוא רק את העמדות והנימוקים של כל צד ולא דיונים מתישים לגבי כל עמדה (את זה תעשו בדף השיחה אם עדיין לא נמאס לכם או בחטיבת דיון נפרדת בדף ההצבעה). יורי - שיחה 01:26, 22 ביולי 2022 (IDT)

⟨ תוכן הוסתר (גארפילד) בורה בורה - שיחה 05:34, 22 ביולי 2022 (IDT)
אני רק רוצה לציין שמכיוון שיורי לא הצביע כאן ומה שאמר לא נספר כקול בדיון, דבריו טובים כמו דבריו של כל אחד אחר, ואין צורך בגסות רוח. אסף השני - שיחה 11:01, 22 ביולי 2022 (IDT)
תודה ליורי על דברי הטעם שלו - כך מתבטא ויקיפד מקצועי ורציני, וכמה חבל שאין לו זכות הצבעה. דברי הבלע של בורה אינם ראויים לתגובה, והם מעידים רק עליו. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 12:02, 22 ביולי 2022 (IDT)
ליורי אין זכות הצבעה אבל הוא כתב דברי טעם. אני מסכים לחלוטין עם מה שהוא כתב. גילגמש שיחה 12:03, 22 ביולי 2022 (IDT)
גם אני הקטן תמהתי על הערך הזה. עובדות אין פה ממש, אלא סברות בטן. כשיהיה על מה לדבר - מדברים. יורי בהחלט צודק. גילגמש - התוכל להסביר לי בבקשה את פשר ההתבטאות האלימה של בורה בורה? זו השפה המקובלת כאן? ראיתי כאן דברי טעם מנומקים של יורי בלי שום תקיפה אישית. רנטגן - שיחה 12:17, 22 ביולי 2022 (IDT)
גילגמש ואחרים, בדף השיחה מתנהל דיון העברה לטיוטה עד שיהיה מידע על האירוע, אם יהיה - הדיון כאן. La Nave Partirà12:19, 22 ביולי 2022 (IDT)
תודה. גילגמש שיחה 12:22, 22 ביולי 2022 (IDT)
לא אתר חדשות אלא חמור מכך, מדור דעות: באתרי חדשות מתיימרים להביא לצרכני התוכן את האמת (לשעתה). הכתיבה המוטה אידיאולוגית מקומה במדור הדעות, שם כותבים פובליציסטים יכולים "להסביר" את העובדות.
במקרה הזה יש צו איסור פרסום על החקירה, ולכן כל התוכן בערך הוא או עבירה על צו זה, או הבעת דעות של כל אחד מהכותבים בשאיפה להטות את דעת הקורא, במנותק לחלוטין מהשאלה מה קרה באמת. באתרי חדשות יש מקום למספר פובליציסטים בעלי דעות מנוגדות. אבל בוויקיפדיה יש רק ערך אחד. התוצאה היא מלחמת עריכה.
בשורה התחתונה, אני מסכים לחלוטין עם העמדה שהערך לא היה צריך להיכתב, ומשנכתב עדיף שיועבר לטיוטה עד לסיום הפרשה (אם היה אפשר להגביל את התוכן לדיווח עובדתי על החקירה ולא על התוצאה העתידית שלה, מילא, אבל אני לא מאמין שזה יקרה). צחקשוח - האמור בלשון זכר - אף לשון נקבה במשמע, וכן להיפך - שיחה 15:33, 22 ביולי 2022 (IDT)
בעד העברה לטיוטה מנימוקי קודמיי. מסכים עם דבריי Yuri. בורה בורה הספקתי לראות את הערתך למשתמש אחר. אנא חדל משיח כזה במיזם, זהו שיח מכוער ומיותר. Asaf M - שיחה 15:37, 22 ביולי 2022 (IDT)

דיונים מגוף ההצבעה[עריכת קוד מקור]

הגבאד. התקרית ליד אריאל - שם לא משקף. פרשת מותו של עלי חסן חרב - האירוע לא התרסם בשם של המחבל שמת, בניגון גמור לסלמון טקה וגורג פלויד. רצח חסן חרב, שם שמעוות את המציאות בה תוקף שמחוסל מוצג כקרבן. בבברכה לַבְלוּב📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי 17:17, 24 ביולי 2022 (IDT)

לַבְלוּב, הכול טוב ויפה. אבל אולי תוכל להסביר על בסיס מה הנחת כעובדה שהיה ניסיון לינץ', בעוד בכלי התקשורת הדבר נתון במחלוקת? האם אתה סבור שהצעתך ניטרלית, אובייקטיבית ועניינית? דגש - שיחה 17:26, 24 ביולי 2022 (IDT)
הצגתי עמדה המגובה במקורות. יש לך הסבר אחד, למה לא הוגשה הצהרת תובע או איזושהי כוונה להגיש כזו? האמת צריכה להאמר עלי חסן חרב הוא רוצח שכשל במילוי תפקידו ומת.
האמת היא שלא נח לי עם כתיבת הערך הזה וקביעת שמו בהצבעה בשלב הזה, לפני פרסום המלא. אבל משהגענו לכך, זה השם היחיד שמייצג באמת מה קרה שם? לַבְלוּב📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי 20:03, 24 ביולי 2022 (IDT)

גא - כל זמן שלא יודעים איך החל האירוע האלים ומה היה הטריגר לכל מה שקרה, רצוי שוויקיפדיה לא תנקוט עמדה ושייבחר שם כללי ככל שניתן. ייתכן, לדוגמה, שההרוג הוא בכלל מחבל שניסה לפגע, וייתכן שלא. Noon - שיחה 14:53, 25 ביולי 2022 (IDT)

@Noon האם תהיה מעוניין לדרג גם את הצעה ג' למקרה שהצעה א' לא תבחר (מה שכנראה בטוח שיקרה). אני מניח שאתה בכל זאת מעדיף את ג' על פני ב', לפי ההסבר שכתבת. מגבל - שיחה 12:44, 28 ביולי 2022 (IDT)
הגיוני. Noon - שיחה 15:17, 28 ביולי 2022 (IDT)

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

שיטת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

יש לדרג את כל האפשרויות העומדות להצבעה. אפשרויות שתתעלמו מהן ייחשבו לאחרונות בתור. הדירוג יכול להיות חלקי, ואסור לו לכלול סתירות פנימיות.

את ההעדפות אפשר לנסח באופן מילולי, למשל "אפשרות א', ואם לא אז ב' או ג', ואם לא אז ד'". אפשר גם להשתמש בקיצורים המקובלים:

  • ד – העדפת אפשרות ד' על פני כל אפשרות אחרת.
  • בגא - העדפת אפשרות ב', ואם לא אז ג' ואם לא אז א' ואם לא אז כל אפשרות אחרת.
  • ב(גא) - העדפת אפשרות ב' כאפשרות ראשונה ולאחר מכן א' או ג' ללא העדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • גד(אב) – העדפת האפשרויות ג' ו-ד' על פני אפשרויות א' ו-ב', כשאפשרות ג' עדיפה על פני ד' ולאחריהן א' ו-ב' ללא ההעדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • (דה)(אבג) – העדפת אפשרויות ד' או ה' (ללא העדפה ביניהן) על פני אפשרויות א', ב' או ג' (ללא העדפה ביניהן) ואותן על פני כל אפשרות אחרת.

הקולות ישוקללו לפי שיטת שולצה למציאת זוכה יחיד.

אפשרויות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

ההצבעה[עריכת קוד מקור]

  1. הגבאד. התקרית ליד אריאל - שם לא משקף. פרשת מותו של עלי חסן חרב - האירוע לא התרסם בשם של המחבל שמת, בניגון גמור לסלמון טקה וגורג פלויד. רצח חסן חרב, שם שמעוות את המציאות בה תוקף שמחוסל מוצג כקרבן. בבברכה לַבְלוּב📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי 17:17, 24 ביולי 2022 (IDT)
  2. ב Eladti - שיחה 17:19, 24 ביולי 2022 (IDT)
  3. ב, האפשרות הכי נייטרלית. אקסינו - שיחה 17:20, 24 ביולי 2022 (IDT)
  4. בגא. הצעות ד' וה' מביישות את כותביהן. דגש - שיחה 17:21, 24 ביולי 2022 (IDT)
  5. אגה Yyy774 - שיחה 17:23, 24 ביולי 2022 (IDT)
  6. גאהבד ספסףבואו נתכתבאיך לשפר את ויקיפדיה. מה אתם אומרים? 17:30, 24 ביולי 2022 (IDT)
  7. ב. Kershatz - שיחה 18:12, 24 ביולי 2022 (IDT)
  8. גאב. מסכים עם דגש. גופיקו (שיחה) 19:48, 24 ביולי 2022 (IDT)
  9. אגבה יאיר דבשיחה • כ"ו בתמוז ה'תשפ"ב •
  10. אגב בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 03:10, 25 ביולי 2022 (IDT)
  11. בג דוד שי - שיחה 05:36, 25 ביולי 2022 (IDT)
  12. בהדאג La Nave Partirà05:47, 25 ביולי 2022 (IDT)
  13. גאה --- אנימה?כ"ו בתמוז ה'תשפ"ב 14:09, 25 ביולי 2022 (IDT)
  14. בגאדה ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 14:39, 25 ביולי 2022 (IDT)
  15. גא Noon - שיחה 14:53, 25 ביולי 2022 (IDT)
  16. גאב התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 16:56, 25 ביולי 2022 (IDT)
  17. בגד Danny Gershoni - שיחה 18:49, 25 ביולי 2022 (IDT)
  18. גאהבד בורה בורה - שיחה 19:55, 25 ביולי 2022 (IDT)
  19. בג חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 20:03, 25 ביולי 2022 (IDT)
  20. גהאבד Iyar6 - שיחה 21:01, 25 ביולי 2022 (IDT)
  21. אהג. יושב אוהלשיחה • כ"ז בתמוז ה'תשפ"ב 21:26, 25 ביולי 2022 (IDT)
  22. בג BAswim - שיחה 23:08, 25 ביולי 2022 (IDT)
  23. בג--היידן 05:25, 26 ביולי 2022 (IDT)
  24. בג • חיים 7שיחה13:26, 26 ביולי 2022 (IDT)
  25. ב. לוגי ; שיחה 13:38, 26 ביולי 2022 (IDT)
  26. גאב(דה). כשיתפרסם שם הדוקר יהיה מתבקש לשנות את הערך לשמו. משה כוכבי - שיחה 20:05, 26 ביולי 2022 (IDT)
  27. בג ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 21:05, 26 ביולי 2022 (IDT)
  28. דבג AviStav - שיחה 21:59, 26 ביולי 2022 (IDT)
  29. גאבד מיכאל.צבאןשיחה • כ"ח בתמוז ה'תשפ"ב • 14:02, 27 ביולי 2022 (IDT)
  30. ב עלי - שיחה 14:05, 27 ביולי 2022 (IDT)
  31. בגא הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 00:50, 28 ביולי 2022 (IDT)
  32. בגאדה כובש המלפפונים שיחה 10:09, 28 ביולי 2022 (IDT)
  33. אגב. מגבל - שיחה 12:42, 28 ביולי 2022 (IDT)
  34. בד. נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 20:37, 28 ביולי 2022 (IDT)
  35. בגאדה אסף השני - שיחה 21:44, 28 ביולי 2022 (IDT)
  36. אגב ---עורך לו- - שיחה 22:35, 28 ביולי 2022 (IDT)
  37. אגה TheStriker - שיחה 22:36, 28 ביולי 2022 (IDT)
  38. אהגבד משנה למלך האריות - שיחה 01:01, 29 ביולי 2022 (IDT)
  39. האגבד עמירם פאל - שיחה 09:45, 29 ביולי 2022 (IDT)
  40. ב - הניטרלי ביותר. "ליד אריאל" זה סובייקטיבי. ב"רצח" ו"ניסיון לינץ'" יש נקיטת עמדה, כאן לא בית משפט. בר 👻 שיחה 15:41, 29 ביולי 2022 (IDT)
  41. ב זה אכן הנייטרלי ביותר גילגמש שיחה 15:44, 29 ביולי 2022 (IDT)
  42. בדגא אמיר מלכי-אור - שיחה 17:37, 29 ביולי 2022 (IDT)
  43. גא מי-נהר - שיחה 21:57, 29 ביולי 2022 (IDT)
  44. בג Ldorfmanשיחה 02:28, 30 ביולי 2022 (IDT)
  45. דבג רדיומן - שיחה 07:38, 30 ביולי 2022 (IDT)
  46. בג. בברכה, דני Danny-w - שיחה 07:28, 31 ביולי 2022 (IDT)
  47. (אג)ה איתן ברוך - שיחה 11:18, 31 ביולי 2022 (IDT)
  48. אג Eladkarmel - שיחה 11:38, 31 ביולי 2022 (IDT)
  49. גאב. א. שראלשיחה • ג' באב ה'תשפ"ב • 11:49, 31 ביולי 2022 (IDT)
  50. אג. טרם נתברר אם האירוע היה ניסיון פיגוע או דקירה מכוונת. בברכה, צור החלמיש - שיחה 11:55, 31 ביולי 2022 (IDT)
  51. אגה. --בן הלוי - שיחה 11:56, 31 ביולי 2022 (IDT)
  52. ב. אמא של - שיחה 12:21, 31 ביולי 2022 (IDT)
  53. ב. שירלי ק - שיחה שירלי ק - שיחה 13:25, 31 ביולי 2022 (IDT)
  54. ב. שלומית קדם - שיחה 13:50, 31 ביולי 2022 (IDT)
  55. ב. קיומן של חלק מההצעות כהצעות רציניות מעורר מחשבות מטרידות. שמש מרפא - שיחה 14:00, 31 ביולי 2022 (IDT)
  56. אגה. ‏עמיחישיחה 15:00, 31 ביולי 2022 (IDT)
  57. אגה - Crocodile2020 ‏• שיחה 15:05, 31 ביולי 2022 (IDT)
  58. ב Asaf M - שיחה 15:48, 31 ביולי 2022 (IDT)
  59. אג הא בהא טליה - שיחה 15:51, 31 ביולי 2022 (IDT)
  60. בד איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 16:07, 31 ביולי 2022 (IDT)
  61. אגב Yehud830 - שיחה 16:30, 31 ביולי 2022 (IDT)
  62. ב (כמו הרוב) -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 16:44, 31 ביולי 2022 (IDT)
  63. בג מכונת הקפה - שיחה 16:54, 31 ביולי 2022 (IDT)

ללא זכות הצבעה[עריכת קוד מקור]

תוצאות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

האפשרות שזכתה למירב התמיכה היא ב. בהצבעה ישירה 32.

  • א כנגד ב 35>29
  • ג 30
  • ד 2
  • ה 15

בברכה לַבְלוּב📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי 18:09, 31 ביולי 2022 (IDT)

ספירה לא מהימנה. למשל את ד' אני רואה יותר מפעמיים. בורה בורה - שיחה 18:43, 31 ביולי 2022 (IDT)
אחת מהשתיים: (א) אינך רואה טוב (ב) אינך מבין כיצד מחשבים שולצה. דגש - שיחה 18:49, 31 ביולי 2022 (IDT)
גם לפי החישוב שלי ב נצחה.
דגש, לא אהבתי את הניסוח, זו תוצאה של כתיבה מקוצרת וחסרה.
בורה בורה, הכוונה שהבחירה ד' מובילה רק פעמיים על ב', לא שהיא מופיעה רק פעמיים. זה נכון, רק רדיומן ו-AviStav העדיפו את ד' על ב'
ניפגש כנראה שוב לאחר ביטול צו איסור הפרסום ואולי פסק הדין. Yyy774 - שיחה 19:00, 31 ביולי 2022 (IDT)
בחיים ומעולם לא ניסחו תוצאה של הצבעת שולצה בצורה כזו לא ברורה. יתכבד משתמש:דגש, אלוף העולם הבלתי מעורער בשולצה וינסח את תוצאות ההצבעה בדרך שווה לכל נפש, גם לנבערים כמו 93.1723% מהאוכלוסייה. בורה בורה - שיחה 19:17, 31 ביולי 2022 (IDT)
אני לא בטוח שגסות הרוח שלך תעשה חשק לדגש להסביר לך את מה שהוא לא חייב להסביר לך. אסף השני - שיחה 19:42, 31 ביולי 2022 (IDT)
איני מבין מה לא ברור. בהצבעה השתתפו 64 מצביעים. אפשרות ב' הייתה האפשרות הראשונה של 32 מצביעים, זאת אומרת שחצי מהמצביעים דירגו אותה כעדיפה על כל היתר. זה לבד אינו מספיק, כי זה רק חצי. נותר אם כן לבדוק האם יש הצעה אחרת שזכתה לשיעור תמיכה זהה. מאחר שאף הצעה אחרת לא השיגה את המספר 32 ביחס לב', הרי שניצחונה של האחרונה מובטח. אם מישהו מעוניין לכתוב סיכום מפורט של כל אופציה מול האחרות, הוא מוזמן.
מתגובת האד־הומינם של בורה חישבתי להתעלם. רק אומר שאין חובה לדעת שולצה, אבל מגוחך לפתוח בטענה לחוסר מהימנות כשחסרה הבנה בנושא. מותר ורצוי לשאול, אבל לא מתוך נקודת הנחה שהשני טועה. דגש - שיחה 20:14, 31 ביולי 2022 (IDT)
תיקון: מאחר שהתברר שאחד מן העורכים חסר ז"ה, אז למעשה 32 מתוך 63 בחרו בב' כאופציה ראשונה. זה כבר מספיק כדי לבסס את ההכרעה, גם ללא התוצאה המפורטת. דגש - שיחה 20:44, 31 ביולי 2022 (IDT)
תודה לעלי על וידוא זכות ההצבעה והתיקון (משום מה פספסתי את זה למרות שעשיתי מעבר עם הגאדג'ט). בכל מקרה, יש לי סקריפט שמחשב את התוצאות וגם משתמש בשולצה אם אין הכרעה של אפשרות אחת על פני כל האחרות. Dovno - שיחה 20:49, 31 ביולי 2022 (IDT)
תוצאות מלאות:
אפשרות ב' ניצחה כל אפשרות אחרת ולכן נבחרה:
  • ב' מול א': 35 מול 28
  • ב' מול ג': 34 מול 29
  • ב' מול ד': 48 מול 2
  • ב' מול ה': 44 מול 14
Dovno - שיחה 20:28, 31 ביולי 2022 (IDT)
תודה. כך אנו רגילים לראות תוצאות הצבעה, וכדאי שתמיד זה יוצג כך. בורה בורה - שיחה 03:00, 1 באוגוסט 2022 (IDT)