שיחת משתמש:אנונימי מדי/ארכיון 6

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הו אה מי זה בא ראש הממשלה הבא - ???[עריכת קוד מקור]

זה אמנם אופציה שהייתה כבר מיום הבחירות, אבל עכשיו זה כבר מתגבר - יש סיכוי, שאתה הצבעת לראש ממשלה שהמפלגה שאני הצבעתי לה תמליך אותו??אני אמנם מתעב את נתניהו, אבל למה לנו להמליך את בנט? או שאתה חושב שבנט יסחוט את נתניהו/יחזור לנתניהו על 4 תמיהה. דזרטשיחה 17:05, 31 במרץ 2021 (IDT)

TheDesertboy, אין מצב שבנט ילך על האפשרות הזו, משום שעליך לשים לב כמה הבטחות בחירות בנט מפר במהלך שכזה - רוטציה עם לפיד (שלל גם את לפיד שני ברוטציה), ישיבה עם איבתיסאם מראענה וישיבה עם מרצ. חוץ מזה, המהלך דורש גם הישענות על רע"מ או הרשימה המשותפת האנטי-ציוניות, ובנט אף דרש מנתניהו שיתחייב לא להישען על רע"מ, אז שהוא יעשה את זה? אם בנט ילך למהלך כזה, מה שבני גנץ עשה יתגמד לעומת המהלך של בנט, מה גם שעוד גנץ ביצע את המהלך בתמיכה של רוב מצביעי כחול לבן לפי הסקרים, בעוד שקשה לי לראות עד כמה תומכי בנט יתמכו במהלך הזה. peledy - שיחה 21:23, 31 במרץ 2021 (IDT)
אז הוא לא יקים ממשלה עם לפיד ועבאס אלא עם נתניהו ועבאס, מה ההבדל? דזרטשיחה 22:03, 31 במרץ 2021 (IDT)
TheDesertboy, מישהו אמר שבנט ילך עם נתניהו ועבאס? אין מצב לדעתי שזה יקרה. אתה צריך לשים לב שגם אם חלילה בנט הולך עם נתניהו ועבאס, הוא מפר הבטחת בחירות אחת חשובה ולא ארבע הפרות (!!!!), אז אני מניח שאתה מבין את ההבדל. אם הוא יעדיף את מרצ ורע"מ/המשותפת על פני הליכוד והציונות הדתית, הוא כנראה ישבור את השיא של אהוד ברק בזמן הכהונה של ראשי הממשלה ולא יוכל להגשים את חלומו ולכהן כראש ממשלה מהימין לתקופה ממושכת. peledy - שיחה 17:01, 1 באפריל 2021 (IDT)
יגאל אלון תובע את עלובנו . זוכר שאמרנו על עסקה שנתניהו יציע לבנט, צדקנו באופן לא מפתיע. ברור לי שאם הוא הולך לגוש הלא-ביבי הוא ישרף בימין ולא בגלל ההליכה עם הערבים אלא ההליכה נגד נתניהו. וכאן הדילמה שלו - ראש ממשלה כאן ועכשיו לזמן די קצר או אפשרות סבירה שהימין יבחר בו ביום שאחרי נתניהו וככה הוא יכהן לתקופת זמן ארוכה דזרטשיחה 17:04, 1 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, ממש לא בגלל ההליכה נגד נתניהו - ראה מי יהיו השותפים שלו בממשלה הזו - סער הוא הימני היחיד מהם (וגם הוא כנראה יהיה בבלוק עם בנט אז הם בערך יחד). הוא צריך לחבור לליברמן (שכבר שרוף בימין), לפיד (שלימין אין בעיה איתו אבל הוא אינו פופולרי בימין ונתפש כשמאל), עם העבודה ומראענה ואחותה התאומה מרצ, שהיום הן מחזיקות באותה תפישת עולם. חוץ מכל אלה, יש להישען על מפלגה אנטי-ציונית, ובגלל הפערים האדירים בממשלה הזו - היא גם לא תחזיק הרבה זמן. אז למה לו ללכת ל"ברית" הזו? יותר סביר שסער/עריקים ממפלגתו יעברו לליכוד. peledy - שיחה 17:10, 1 באפריל 2021 (IDT)
בכל מקרה, מה אתה חושב שיקרה בשבועיים הקרובים? דזרטשיחה 17:13, 1 באפריל 2021 (IDT)
התרחיש הסביר ביותר כרגע הוא בחירות חמישיות למרבה הצער. TheDesertboy, אם זה מעודד אותך, אז התרחיש השני הסביר הוא שחלק מחברי מפלגתו של סער יערקו לבנט ומשם לנתניהו. כל תרחיש אחר נראה לדעתי מופרך, אם כי במציאות שלנו הכל אפשרי. peledy - שיחה 18:22, 1 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, שמעת על הפיגוע בגבעת הקפיטול של האסלאמיסט השחור? עכשיו, התקשורת מנסה לחפות על הארגון הפרוגרסיבי הגזעני "אומת האסלאם" בטענה שהמפגע היה לוקה בנפשו, אבל ברור לי שהוא עשה זאת בהשפעת המטיף לואיס פרחאן, שמקבל לצערי יותר ויותר לגיטימציה במפלגה הדמוקרטית. מדובר בגזען אמיתי, לא כמו טראמפ, אבל הוא מקבל חיבוק מהפרוגרסיבים ולא סובל מהאשמות כמו טראמפ. פרחאן ותנועתו מסוכנים לדמוקרטיה האמריקנית בכלל ולציבור היהודי האמריקני בפרט, והם הולכים וצוברים כוח במפלגה הדמוקרטית. אם אני זוכר נכון, בן דוד שלך נמצא בארצות הברית, ולדעתי כדאי לו לעלות/לחזור ארצה לפני שיהיה מאוחר מדי והחבורה הגזענית הזו תהיה בעמדת כוח. peledy - שיחה 21:05, 3 באפריל 2021 (IDT)
אגב, אני זוכר גם שהוא נפצע במהומות הקפיטול. איך הוא מרגיש? peledy - שיחה 21:06, 3 באפריל 2021 (IDT)
כן, הוא מרגיש יותר טוב , לא דיברתי איתו כבר קרוב לחודש - אבל חוץ מגבס שראיתי אצלו בזום הוא בסדר. פרחאן הוא גזען שאמור לשבת מאחורי סורג ובריח, לא צריך להיות גאון הדור בשביל להבין את זה. הפיגוע שהיה שם אכן היה בעידודו של הגזען הזה, ששוב ושוב פשוט החיילים שלו משלמים את המחיר במקום שהוא עצמו ישלם דזרטשיחה 21:11, 3 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, הבעיה העיקרית היא שפרחאן הופך להיות אדם בעל כוח משמעותי במפלגה הדמוקרטית, וזה הסיפור הגדול, יותר מהפיגוע הזה. המטורף הזה מעוניין לפגע בדמוקרטיה האמריקנית ולהקים משטר אסלאמיסטי מטורלל שבו השחורים האסלאמיסטיים הם הגזע העליון וכל השאר (בין היתר שחורים נוצרים) הם נחותים, כשייתכן שבמשטר הזה ישתף פעולה עם אסלאמיסטים אחרים כמו אילהאן עומאר, רשידה טליב או לינדה סרסור, ידידותיו של היהודי ברני סנדרס. peledy - שיחה 21:27, 3 באפריל 2021 (IDT)
סרסור זאת הזאת שטענה שציונות ופמינזם סותרים אחד את השני, לא? דזרטשיחה 21:29, 3 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, כן, ועוד אי אילו גיבובים אנטישמיים אחרים. אלה בני הברית של ברני סנדרס - העיקר שהוא יהודי. כמו שבלייבור המליכו את המיליבנדים היהודים ואז את קורבין האנטישמי, כך יהיה גם במפלגה הדמוקרטית. בנוגע לסטארמר, מציירים אותו כמתון יותר ממה שהוא באמת. בעניין אחר, שמעת על ניסיון ההפיכה בירדן? אני מקווה מאוד שישראל לא הייתה זו שסיכלה את ניסיון ההפיכה והשאירה את עבדאללה הבוגדני על כס המלוכה. peledy - שיחה 21:45, 3 באפריל 2021 (IDT)
שמעתי, אני חושב שידנו כן הייתה בדבר ועזרנו למלך - תזכור שאי יציבות היא גם לא דבר טוב, גם אם המלך הוא עצם בגרון דזרטשיחה 21:50, 3 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, מדוע דבר לא טוב? דווקא אי היציבות בעולם הערבי עקב האביב הערבי גרמה לנו להתחזק במזרח התיכון, משום שהם נאלצו להתעסק אחד עם השני במקום להתעסק איתנו. יציבות היא דבר טוב כאשר היא משרתת אותך, ואם לא, אין חובה ביציבות. peledy - שיחה 22:00, 3 באפריל 2021 (IDT)
יש בזה משהו..., אבל עד כדי כך קרוב לגבול?לדעתי זה מתכון לאסון דזרטשיחה 22:02, 3 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, וכי מה קורה בסוריה? וכי מה קורה בלבנון? וכי מה הולך לקרות ביו"ש אם אבו מאזן לא יבטל את הבחירות (אזהרה לאנשי פתח לא לעלות לגגות בניינים)? מה הרווחנו מהיציבות הזו עם עבדאללה? שהוא לוקח לנו את צופר ונהריים ומנגח את ישראל בכל פורום בינלאומי אפשרי מתוך חשש שהוא יהפוך לווטן אל-בדיל (המולדת החלופית)? כל עוד הם ילחמו אחד בשני ולא יפגעו בי, לא אכפת לי אם תהיה חוסר יציבות, משום שישראל במצבה צריכה לדאוג לעצמה ולא לאחרים - ככה זה באזורנו. peledy - שיחה 22:09, 3 באפריל 2021 (IDT)
ברור לי שאבו מאזן יפסיד ב1000% בבחירות, השאלה למי. לדעתי גם ברגותי לא ינצח ויש סיכוי לא מבוטל בכלל לחמאס - השאלה אם הוא יבטל את הבחירות או יטען לזיופים דזרטשיחה 22:36, 3 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, כמו שאמרתי קודם, אבו מאזן יפסיד לחמאס. אם תתקיימנה בחירות הגונות, חמאס הולך לנצח בקלות ולהשתלט על יהודה ושומרון, אלא אם כן אנחנו נציל את הישיש האנטישמי מרמאללה. peledy - שיחה 23:32, 3 באפריל 2021 (IDT)
לגמרי, הם ינקנקו אותו כמו שאמרת פעם . דזרטשיחה 23:33, 3 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, התגעגעתי להודעות הארוכות שלך. peledy - שיחה 23:44, 3 באפריל 2021 (IDT)
חח הייתי עייף אתמול דזרטשיחה 10:31, 4 באפריל 2021 (IDT)
אני מנסה לחשוב, כמה מדינות במזרח התיכון עברו ניסיון הפיכה?מצרים בטוח - זכורים לי עוד במאה הקודמת קצינים שניסו או הצליחו להפיל את השלטון, כמובן היה את ההפיכה של 2011 ו-2013. בירדן היה עכשיו ניסיון, באיראן היה את המהפכה האיראנית, בטורקיה היה הניסיון נגד המשופם (אני אקרא לו ככה שעד יועיל בטיבו להתגלח או לכל הפחות שאשתו תגיד לו שזה נראה ממש לא יפה ללכת עם שפם חצי מגולח), בסוריה היה את זה ב66 (דרך אגב, יום לפני סבתי שולה ז"ל נכנסה להריון והולידה את אבי, תעשה חשבון לבד בן כמה הוא - אני זוכר שסבא שלי סיפר לי שהוא דיבר עם חבריו והוא התעצבן שהם התרכזו בניסיון ההפיכה במקום בעובדה שהוא יהיה אבא), את מהפכת היסמין בתוניסיה - שהייתה המדינה הערבית היחידה שהצליחה (אמנם לא באופן מיטבי והיא אינה דמוקרטיה מלא-מלא), היו 2 הפיכות בתימן, היה בסודאן, היה בלוב, היה באלג'יריה, היה בעיראק, היה בסומליה
, אפילו בסעודיה ולבנוו, אפשר לקרוא לסכסוך של חמאס-פת"ח הפיכה?כי לדעתי כן. למעשה, המדינות היחידות שלא עברו הפיכה, ניסיון הפיכה או שות' במזרח התיכון היו גם 2 המדינות הלא מוסלמיות היחידות בה: ישראל וקפריסין. דזרטשיחה 12:40, 4 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, במצרים אתה כנראה מדבר על מהפכת הקצינים החופשיים, שבה מוחמד נגיב ונאצר הדיחו את השלטון המלוכני הפרו-מערבי וכוננו במצרים רפובליקה פרו-סובייטית. עכשיו אתה מבין מדוע ישראל נחשבת לאי של יציבות במזרח התיכון? זו איננה סיסמה אלא המציאות. חכה וראה שבסוף בירדן שלטונו המושחת של עבדאללה יפול. peledy - שיחה 16:13, 4 באפריל 2021 (IDT)
ברור לי, אבל קפריסין תובעת את עלבונה דזרטשיחה 16:14, 4 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, בקפריסין לדעתי גם הייתה מהפכה שבעקבותיה פלשה טורקיה לאי. בכל מקרה, קפריסין אולי גאוגרפית נמצאת במזרח התיכון אולם תרבותית היא חלק מאירופה, מה שאנחנו לא (וצריכים להיות גאים בכך - לא צריך להתבייש בכך שהעם היהודי הוא מהלבנט במוצאו). peledy - שיחה 16:27, 4 באפריל 2021 (IDT)
אני צחקתי, ברור לי שאין להם שם קשור תרבותי למזרח התיכון אלא גאוגרפי בלבד. עכשיו בדקתי ואכן, גם בקפריסין הייתה. אז התואר שלנו, "מלא-מלא" כמו שאומרים היום דזרטשיחה 16:32, 4 באפריל 2021 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

TheDesertboy, אם כבר "מלא מלא" מה לדעתך יגידו היום סמוטריץ' וסער בהצהרותיהם לתקשורת היום? התחושה שלי היא שסמוטריץ' יקרא לסער ובנט להצטרף לממשלת ימין וסער יבהיר שלא ישב תחת נתניהו ולא ישתף פעולה עם תומכי טרור מהמשותפת אבל יכשיר את רע"מ ומרצ כשותפות, למרות הבטחותיו לבוחר. מה דעתך? peledy - שיחה 18:49, 4 באפריל 2021 (IDT)

נ.ב. סמוטריץ' לדעתי גם ימסור בהודעתו כי הוא פוסל את רע"מ כשותפה לקואליציה בכל קונסטלציה שהיא. peledy - שיחה 18:52, 4 באפריל 2021 (IDT)
גם אני חושב ככה, אבל לדעתי סער גם יגיד משוהו לגבי בנט או משהו בסגנון. השאר אני חושב בדיוק כמוך דזרטשיחה 18:52, 4 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אתה צודק באמת שכנראה הוא יפנה לבנט להצטרף אליו בדבריו. תקשיב, זה מרגיש כאילו אנחנו בדרך לבחירות חמישיות ונקבל עוד פעם תיקו. מדוע הפוליטיקאים שלנו אינם מוכנים להתאחד לפחות לצורך שינוי שיטת המשטר פה? התשובה היא שכנראה לכולם אכפת יותר מהכיסא מאשר מהמדינה. peledy - שיחה 19:15, 4 באפריל 2021 (IDT)
לגמרי - ככה אין שאלה, תהיה ממשלה והשאלה תהיה יותר משחק הכיסאות, זה כמובן טוב למפלגות קטנות. נניח אתה זוכר איך ש"ס פשוט הצליחה ב ע נ ק בבחירות 99', היא קיבלה 18 מנדטים אם אני זוכר טוב - תתאר כמה ש"ס תרוויח מזה גם הפעם, לפי אתר הבחירות הרבה מאוד בבית שאן לדוגמא הצביעו ש"ס, אמנם בפער מאחורי הליכוד אבל עדיין. לא רק ש"ס תרוויח מזה, העבודה ומרצ ירוויחו מצביעי שמאל שרוצים לחזק את ראש החץ. גם הציונות הדתית תרוויח מזה אם תרוץ באותה מתכונת שוב - דבר שלדעתי עדיין יחזיק, במיוחד אחרי ששמרה על המילה שלה בנוגע לרע"מ. היא אפילו תתחזק על חשבון מצביעי הליכוד שכועסים על הפזילה הבולטת של נתניהו כלפי רע"מ. למעשה היחידים שמפסידים, חלקית הם המפלגות הגדולות - שאמנם מפסידות מנדטים לעצמן אבל המפלגות שעומדות מאוחריהן פשוט יקבלו אותן וישאירו אותם בגוש. דזרטשיחה 19:31, 4 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אני זוכר דווקא שש"ס קיבלה 17 מנדטים בבחירות הללו ואסביר לך מדוע - רוב תומכי ש"ס, בפועל והפוטנציאליים, הוא ציבור מסורתי מזרחי שתומך בנתניהו ואריה דרעי השכיל להבין את זה. בבחירות הללו הוא התייצב לימינו של נתניהו והבטיח שילך רק איתו (למרות זאת, דרעי הפר את ההבטחה ורץ אחרי הבחירות לידיים של ברק). במצב כזה, הציבור המסורתי מזרחי הבין שהוא בפתק אחד יכול לקבל גם מפלגה מזרחית שהוא יכול להזדהות איתה (פוליטיקת זהויות) וגם לקבל את נתניהו כראש ממשלה, ועל זה משחק דרעי גם הפעם. לנתניהו זה לא מפריע ואם אתה שואל אותי, הוא סומך יותר על חברי הכנסת של ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית יותר מעל אלה שבמפלגתו, משום שלמפלגות הסקטוריאליות הללו אין שאיפות הנהגה. peledy - שיחה 21:07, 4 באפריל 2021 (IDT)
הייתי בטוח שכתבתי כמוך, שהש"סניקים שמו "ביבי" בקלף אחד ו"ש"ס" בקלף השני... בכל מקרה, תהיה בטוח שגם מיכאלי והורביץ לא יפסידו עם זה, יש לא מעט מצביעים שמאל מתון כמוני שבניגוד עליי לא הצביעו למפלגה שהם תומכים בה אלא חיזקו את ראש החץ - הפעם זה היה לפיד. בכל מקרה, יהיו לזה הרבה תומכים, אפילו במפלגות הגדולות שאמנם מפסידות במגרש הפרטי אבל חזקות באותן מידה במערכה הכוללת דזרטשיחה 21:14, 4 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, בשמאל זה קורה הרבה פחות משום שהוא מחנה סכינאות שבו כל אחד מעוניין לערוף את ראשו של האחר בשיא המהירות, בעוד שבימין זה לא קורה (ראה איך הגוש שלו קיבל 52 מנדטים + 7 פוטנציאליים). השמאל חייב להתגבש מאחורי מנהיג ודרך על מנת לנצח, אבל הוא אינו מצליח לעשות זאת. peledy - שיחה 21:21, 4 באפריל 2021 (IDT)
בסדר, לאא אמרתי שבאותו מידה - אבל אתה יודע שיש מספר מנדטים, אמנם מועט וכולל בעיקר (אם לא רק) אנשי שמאל מתון כמוני, שהצביעו לגנץ/לפיד דזרטשיחה 21:29, 4 באפריל 2021 (IDT)
אגב, תוכל לבדוק את השמות בערך ההשבעה הראשונה של חסן רוחאני, ראיתי שתיקנת שם אחד - אך קשה לי להאמין שאני וגוגל טרנלסייט עשינו כמעט את הכל נכון דזרטשיחה 21:30, 4 באפריל 2021 (IDT)
שמעת שאלון דוידי התפטר? דזרטשיחה 10:25, 5 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, כן, הוא עושה צחוק מהתפקיד החשוב של ראש עיריית שדרות משום שכעת הוא עכשיו מחכה לדעת אם ימונה לשר - עליו להחליט היכן לבו נמצא. בכל מקרה, אתה רואה שלפיד עשה בדיוק מה שאמרתי? הוא עובד על העולם שהוא צנוע ומוכן לוותר על ראשות הממשלה - אם הוא רציני אז שיוותר על הרוטציה על מנת לא לגרום לבנט להפר עוד הבטחת בחירות. אמרתי לך לפני הבחירות שלפיד יגבש את גוש השמאל סביבו בדרך לנשיא והנה כעת זה מתממש - לפיד קיבל את המלצותיהם של יש עתיד, כחול לבן (הופתעתי וגנץ עשה פה ויתור אדיר על האגו), העבודה, ישראל ביתנו וכנראה יקבל גם את מרצ ואולי חלק מהמשותפת. במצב הזה, כמו שאמרתי בעבר (גלול למעלה), יווצרו שני גושים גדולים, שלבנט וסער הקטנים לא תהיה יותר מדי השפעה בהם, והם יצטרכו לבחור לאן הם הולכים. peledy - שיחה 17:20, 5 באפריל 2021 (IDT)
לא לא, כבר כמה ימים עולה רעיון של ממשלה פריטטית - העבודה, מרצ, יש עתיד בצד השמאל-מרכז וליברמן, סער, בנט וגנץ (לדעתי הוא יותר מתאים לגוש השני, אבל אלו רק הצעות שפשוט חמות ברשת - ולא מעבר, אמנם המון ציוצים מחדש ולייקים, אבל בכל זאת טוויטר) בצד הימין-מרכז. לך תדע האם בנט קיבל הצעה כזו מלפיד בפגישה שלהם שלשלום. דזרטשיחה 17:23, 5 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, הסברת בדיוק למה ייתכן שזה לא יעבוד - גנץ התגאה בקמפיין שלו בכך שסיכל את מהלך הריבונות של נתניהו בשעה שמי שהעלה את הרעיון הוא נפתלי בנט, אז איך הם נחשבים לאותו גוש בדיוק? היחסים בין בנט לבין ליברמן קרירים ביותר ולדעתי בנט לא יהיה מעוניין שליברמן יחשב באותו גוש, בדומה לגנץ ולפיד. לעומת זאת, היחסים בין גנץ לבנט הם לא רעים ולכן דווקא בגלל העניין האישי ולא האידיאולוגי, סביר להניח שגנץ ישב בצד הימני של הממשלה ואילו ליברמן בצד השמאלי. גנץ גם לא נחשב סדין אדום בימין כמו לפיד, העבודה או מרצ (או ליברמן היום), וזו הסיבה שעמד בראשות כחול לבן (פעמיים עם רוטציה ועוד פעם אחת ללא רוטציה). הפרסונליזציה (יש מצב שהמצאתי מילה, אבל היא נראית לי הכי מתאימה) שיגעה את הפוליטיקה וחיסלה את האידיאולוגיה! peledy - שיחה 17:41, 5 באפריל 2021 (IDT)
ההצהרה המבישה של נתניהו היא כתם מוסרי מספר 1000 שנתניהו יוצר על המדינה, זה היה נאום מביך, מסית ומנותק דזרטשיחה 18:06, 5 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אני מופתע שאתה מתרגש מזה. נתניהו בסוף אינו ימין ואינו שמאל אלא בעד נתניהו, ואם זה לא משפיע עליו אז הוא מרכז. מה אתה חושב על ההצעה לבחירת נתניהו לנשיא? peledy - שיחה 19:32, 5 באפריל 2021 (IDT)
הצעה שהופכת את בית הנשיא מסמל ממלכתי (ולמתנגדים: מקסימום בזבוז כספי ציבור) לעיר מקלט לנאשמים בפלילים. הציוץ המביך של איוב קרא, "השמועות היוצאות מצד חבריי בליכוד לשלוח את נתניהו לנשיאות מחייבת התאמת שיטת הבחירות בישראל לזאת של ארה"ב כך שנתניהו כנשיא יהיה לפחות עם סמכויות רוה"מ". אני כבר לא יודע האם זה הומור כושל מאוד או ציוץ רציני. מה שכן, זה מתכון לאסון ובוודאי מזכיר לך משהו שקרה במדינה אחרת, אף פעם לא עשייתי השוואה בין פושע המלחמה, או כמו שביידן קרא לו בפליטת פה מספר מיליון שלו "רוצח" לנתניהו אבל אם הוא יעשה את זה, ינסה לשנות את כך שההצבעה לבחירת הנשיא תהיה לא חשאית (תתאר כמה אנשים ירצו לנקום בנתניהו אם זה לא יפגע בהם, אני מהמר על 70-80 שיצביעו למועמד אחר או ימנעו) ואז פאף!אבל אני מפריז, סביר להניח שזה לא יקרה ונתניהו פשוט יגרור אותנו לעוד מערכת בחירות דזרטשיחה 19:41, 5 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אנסה לאתגר אותך. האם אתה חושב שיצא משהו טוב מהמשפט הזה? כלומר עזוב עכשיו את העניין של לברר האם נתניהו זכאי או אשם, שהוא באמת חשוב, אבל אינך חושב שהסוגיה המשפטית שלו מפלגת את העם בצורה קיצונית, אולי יותר מנאומיו של נתניהו? לדעתי טובת העם היא שהעניין הזה ייסגר, נתניהו יפרוש ותבוצענה רפורמות, החיוניות לפרקליטות ולמשטרה. תומכיו של נתניהו אולי יכעסו שהוא עוזב ומתנגדיו יגידו שעליו לעמוד למשפט, אבל זו הדרך היחידה שבה ניתן לרפא את הפצע החמור הזה ותוציא אותנו ממערכת הבחירות הזו בעלת אינסוף הסבבים. peledy - שיחה 20:25, 5 באפריל 2021 (IDT)
כן, שעבריינים אחרים יראו שלא משתלם להיות עבריינים, אם תעשה את זה - אמון העם אולי יגדל במשטרה ובפריקלטות, אבל הפוליטיקאים ירשו לעצמם להשתולל - הרי דרעי הוא אסיר משוחרר, שכבר 6 שנים שר פנים&פיתוח הפריפריה, הנגב והגליל - זה לא תקין. נתניהו עצמו, הפרנוסה היא המפלגת - הביביסטים ימכרו כליה בשבילו, אנשי רק לא ביבי ישרפו חצי מדינה בשביל להפיל אותו - אם אני הייתי ביבי, הייתי מבין כמה נזק אני גורם. את האמת?את הנאום הייתי משנה - ועושה "אני, בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל ומנהיג גוש הימין מחליט לשים קץ לפקק הפוליטי!אני אמנם חזק מול איראן, מביא מלא חיסונים אבל גרמתי לעם לנזק, אני מודה לכם כל מצביעי הליכוד על האמון חסר התקדים בי - עוד מערכת בחירות בהן אתה מתייצבים לצד ראש המחנה הלאומי, אבל עכשיו אני פורש לנבצרות!תעזרו לי בבית המשפט, אבל לא עוד בפוליטיקה". אבל נתניהו לא פוליטיקאי רגיל וכמו פוליטיקאי וכמו נתניהו - הוא לא יעשה את זה, המדינה נשרפת אבל הוא ראש ממשלת מעבר?יאללה שישרפו השמאלנים. זה מכעיס, הנאום שלו הוא גושפקנה מספר מיליון לכך שכל הקרקס הזה לא בשביל לשכנע את השופטים שהוא לא אשם - אלא לשכנע את האזרחים. שיעשה עסקת טיעון, שיתפטר, שיצא לנבצרות - אבל די, תוכיח האם כתב האישום הוא אכן תפור, אבל זה לא תקין שראש ממשלה מנהל מדינה, זו בושה ואם היו אומרים לי את זה לפני עשור הייתי אומר, "אתה בטוח, לי זה נשמע כמו רפובליקת בננות ולא כמו המדינה שלי" דזרטשיחה 20:53, 5 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, על מנת להבין מדוע נתניהו מתבצר בכיסאו, יש להבין את נקודת המבט של נתניהו (שאדגיש לפני שתתקוף את דבריי, איננה מוצדקת מבחינתי). מבחינת נתניהו, הוא המושיע, המשיח ומלך ישראל שנשלח בשליחות אלוהית להציל את עם ישראל. מבחינתו, המתנות שהוא מקבל אינן שוחד אלא מותר לו לקבל אותן משום שהוא עובד בשכר נמוך עבור המדינה ויכול היה לקבל שכר גבוה הרבה יותר במגזר הפרטי (בלי קשר לכך, אני סבור שיש להעלות משמעותית את שכר ראש הממשלה במקביל לקיצוץ בהוצאות שעל חשבון המדינה). מבחינת נתניהו המדינה היא הוא עצמו, וטובת המדינה היא שנתניהו יישאר בשלטון, כך שמבחינתו הוא נשאר בשלטון מפטריוטיות גרידא (אם כי כעת גם מעט מתוך חשש מאימת הדין). לכן, האפשרות לנאום שהזכרת אינה רלוונטית מבחינתו, וכרגע גם ריצה לנשיאות. אתה צריך להבין שבמקרה הזה, עדיף להיות חכם מאשר צודק. אני חושב שהאפשרות הטובה ביותר היא שנתניהו יתפטר תמורת סגירת התיק, גם אם בשלב כה מתקדם, משום שטובת המדינה חשובה מגורלו של אדם זה או אחר. במקביל, בזכות תיקי נתניהו נחשפנו לכשלים אדירים בפרקליטות, ואני מניח שגם אתה כאיש שמאל מבין שהם בעייתיים מאוד, ולכן אין ברירה אלא לבצע רפורמה מקיפה במערכת המשפט, כך שיוקמו גופי ביקורת חזקים וברי סמכויות (כמו שקיימים על הפוליטיקאים), כמו גם כמובן פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, שיש בו ניגוד עניינים מובנה והזוי, ועיגונו בחוק. מה שאנחנו צריכים לעשות עם מערכת המשפט, הוא כמו שאמר גדעון סער - לתקן ולא לרסק. peledy - שיחה 00:17, 6 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, מה דעתך על ההצעה שלי? peledy - שיחה 15:25, 6 באפריל 2021 (IDT)
השאלה היא איך גדעון סער עושה את זה, איילת שקד לקחה את זה יותר מדי צעדים קדימה - לדעתי לעשות להם שימוע בכנסת זה מוגזם, זה מסבך את המינוי ואת הדיון מגג 15 אנשים למספר שתלוי בנוכחות של חברי כנסת, שגם במקרים הכי גרועים עולה על 30. יש צורך בהקמת מנגנון ביקורת, אבל לא להעמיד לדין את שי ניצן ומנדלבליט על הפיכה, כי בנתיים זו ההצעה הכי חמה וידוע לך מי אמרה אותו ואיזה יו"ר כנסת מכהן תומך בו - מעניין אם כמו ריבלין, גם הוא כנשיא (והוא לא יתמודד לנשיאות, זו סתם הערה צינית) "יתהפך כמו סטייק", אהיה מאוד שמח לראות את הפרצוף של חברתו לסיעה. יש לפצל את התפקיד, אבל ברור לי למה זה עולה עכשיו ואם זה עולה "במקרה" עכשיו ברור לי איך התפקיד יפוצל, צריכים לעשות את זה באופן מסודר ולא עם הרוב הרגיל של 61 - כי זו בכל זאת לא הצע חוק על ייצוג נשים או מחירון של רכבים בישראל. אני יודע שככה נתניהו חושב, לא הופעתי מהכינוי המופרך "קים", קים פושע מלחמה אכזרי אבל נתניהו נתפס כדיקטטור והיום השם קים הוא הדיקטטור הכי רלוונטי ועדכני (לך תמצא מישהו שעדיין משתמש בסטאלין או מוסילני). אני לא עושה השוואה, אבל שהיא באה מאנשים שעובדים בשבילו זה לא מפתיע. נתניהו חושב שהוא שמש העמים של מדינת ישראל וכל התארים שאמרת הם הבונוס. אין לי בעיה שראש ממשלה יקבל עוד 1,000 שקלים אבל אם בא לו, תשפץ את הבית בחוות השקמים, בירושלים, בקיסריה ובמגדלי אקרוב בעצמך.. ההצעה הזו היא האפשרות הרעה הכי פחות רעה (נשמע מוזר, אבל זה עדיף על ההצעה של דיסטל-אטבריאן לעשות משפט על הפיכה הוא מוגזם. לסגור את כל התיקים בגלל כשל מוזר זה גם מוגזם ועסקת טיעון היא גם לא להיט) הייתי מעדיף עסקת טיעון, אבל לא הייתי מתנגד. אם זאת, אני רחוק שנות אור מלתמוך בזה. דזרטשיחה 16:01, 6 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, יצא לך לראות את הסדרה שופטים בשר ודם? זכור לי שלא ולכן אצא מנקודת המוצא הזו. בתוכנית הזו השופטים שוב ושוב חוזרים על הסיבה שגורמת להבדלים בפסיקותיהם - עולם ערכים. מכאן, רצוי שעולם הערכים של השופטים יהיה קרוב יותר לזה של העם - עולם ערכי ציוני, לאומי ומסורתי יותר ולא עולם ערכים גלובליסטי ואנטי-לאומי. אתה מבין שרוב של שופט אחד (!!!! 5-4) בג"ץ החליט לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולמנוע איחוד משפחות בין משפחות ערביות מישראל ליש"ע? זה בלתי נתפס לדעתי. ההצעה של סער בנוגע לפיצול תפקיד היועמ"ש נראית לי טובה, ואני מאמין שגם אתה תתמוך בה. peledy - שיחה 16:52, 6 באפריל 2021 (IDT)
אני אתמוך כל עוד זה יבוצע כמו שאמרתי, לא עם רוב של 61, אלא יותר + שלא יהיה שם תא עור שקשור לנתניהו, שאמנם לא אשם אבל זה ניגוד עניינים חמור. דזרטשיחה 17:09, 6 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, מה הבעיה שהמהלך יבוצע עם רוב של 61 אם הוא צודק לתפישתך? בנוגע לניגוד העניינים של נתניהו, אין בינינו מחלוקת - וזכור שהוא היה זה שסיכל פעם אחר פעם רפורמות נחוצות כמו זו. peledy - שיחה 17:15, 6 באפריל 2021 (IDT)
טעות שלי, שכחתי שחוק משוריין מחייב 61 תומכים, לרגע פרח מזכרוני שכמעט אף פעם אין 61 חברי קואליציה במשכן (אלא אם זו ממשלת אחדות גדולה מאוד).. שורה תחתונה החוק צריך להיות משוריין. ברור, נתניהו היה מגן של מערכת המשפט שהוא לא היה חשוד, אבל עכשיו הוא כן ובגלל שזה הדבר היחיד שעומד בדרכו, הוא לא יסכל אלא יקדם וילחם על זה, לא כאילו ולא כמו - בגלל שזה הקרב על עתידו דזרטשיחה 17:23, 6 באפריל 2021 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אגב, אפשר להוציא את המשפט מהפוליטיקה, אבל לא את הפוליטיקה מהמשפט. אהרן ברק לא המציא את הגלגל, הוא פשוט הוציא את השד מהבקבוק שהיה קיים כבר ב-48.בלי קשר, אם כבר מזכירים אותו - חוקה אמנם חשובה, אבל ששמעתי בפודקסאט של דפנה ליאל "עושים פוליטיקה משפט שחבר כנסת לשעבר תיאר את ההתנגדות של החרדים לחוקה אם היא סותרת את תורת ישראל, היא מורדת ואם היא זהה לתורת ישראל היא מיותרת" הבנתי שזה לא אפשרי וזה עצוב שזה הנימוק דזרטשיחה 17:19, 6 באפריל 2021 (IDT)

TheDesertboy, לדעתי נתניהו מעדיף לחוקק חוק כמה שיותר פרסונלי בשעה ששאר המצב יישאר, עובדה שהוא הסכים בסוף למנות את ניסנקורן לתפקיד שר המשפטים, בממשלתו המשותפת עם גנץ. זה עולה בקנה אחד עם המינוי של ציפי לבני לתפקיד שרת המשפטים (כשהיא הייתה הראשונה שחתמה איתו על הסכם קואליציוני) כמו גם עם סיכול הרפורמות החיוניות במערכת המשפט במשך כל שנות כהונתו. peledy - שיחה 17:56, 6 באפריל 2021 (IDT)
החוקים האלו הם כמו שחיתות, מתחיל בשמפניות וסיגרים, ממשיך בכספים מגורם כזה או אחר, ממשיך בבניית צינור גז או מחלף מיותר ומגיע עד קניית מטוסים ומסוקים. אז זה יתחיל בנתניהו חסין בפני החוק, ימשיך בחברי כנסת אחרים בפני החוק, הלכת דרעי פנחסי לא תהיה שווה כלום ולמעשה רק חברי כנסת שרצחו מישהו או הורשעו בעבירות ביטחון לא יהיו חסינים. אגב, אתה יודע שבשביל נתניהו כל הממשלה הזו הייתה זמנית, כי ברגע שההסכם נחתם וגנץ אמר לשליחים שבעזרתם נחתם ההסכם "יש גבול, בתקציב אפילו הוא לא יגע" נתניהו המתין לעקוף את הפרצה היחידה במבצר, אם תשאל אותי - הוא חיכה רק בגלל התחלואה דזרטשיחה 18:06, 6 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, מישהו אמר שאני מגן על הניסויים המסוכנים של נתניהו במערכת אכיפת החוק? צריך לבצע רפורמות שנדונו עוד לפני החשדות של נתניהו ולא ניסויים שתכליתם להציל את נתניהו מאימת הדין. סתם שאלה - מה הבעיה עם איסט מד? הוא יחזק את מעמדה של ישראל באירופה על חשבון רוסיה. מה רע? עסקת הגז הייתה הישג נפלא של נתניהו, ועכשיו לפי העסקה דלק מוכרת את החלק שלה במאגר תמר כך שגם המונופול הולך להיגמר ותהיה תחרות כמו שצריך. ישראל כעת גם מרוויחה ממכירת גז למצרים וירדן, ולראשונה מדינות ערביות ממנות את המדינה הציונית - חזון אחרית הימים. אגב מדינות ערביות, שמעת שבוטל חוק החרם בסודאן? מפה הדרך להקמת שגרירויות ולכניסת עסקים לסודאן סלולה, וכשאני שומע על ביטול החוק ועל המדיניות ההזויה של ביידן מול איראן, זה רק גורם לי יותר להתגעגע לנשיא טראמפ. peledy - שיחה 18:12, 6 באפריל 2021 (IDT)
את האמת, שאני מדבר על צינור הגז אני מדבר על הצינור של "הרוצח", על מגשר אירו-אסיה זה, אבל כמובן שהצינור חשוב יותר.. עסקת הגז לא הישג נפלא כל עוד יצחק תשובה צוחק עלינו וסופר את הכסף במדרגות דזרטשיחה 18:20, 6 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, מה אכפת לי שתשובה מרוויח אם גם המדינה מרוויחה? אתה חושב שאילו הבעלות על המתחסם הייתה ציבורית, של המדינה, היינו מרוויחים היום כסף? לדעתי לא והגז עדיין היה נשאר באדמה. ברגע שעסק הוא בבעלות פרטית, יש לו אינטרס להרוויח, מה שאי אפשר להגיד על משהו בבעלות ציבורית (תן לי גוף ציבורי אחד יעיל, חוץ מקופות החולים כי שם יש תחרות). ישראל מרוויחה את המירב שהיא יכולה מבעלות פרטית, ואם איש עסקים ישראלי מרוויח במקביל למדינה, שיהיה. לא הבנתי על איזה צינור ועל איזה רוצח אתה מדבר. peledy - שיחה 18:49, 6 באפריל 2021 (IDT)
דיברת על ביידן והייתי בטוח שתבין מהקונטקט. אתה בוודאי זוכר את פליטת הפה של ביידן ועל מי היא דיברה - עכשיו גם תבין איזה צינור גז דזרטשיחה 19:22, 6 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אז אם תשובה ומדינת ישראל מרוויחים וה"רוצח" מפסיד, אני מניח שאתה תומך בצינור איסטמד. לא הבנתי עד עכשיו מדוע ביידן ממקד את המאמצים שלו ברוסיה ולא בסין, כמו שהשכיל לעשות הנשיא הקודם. peledy - שיחה 19:27, 6 באפריל 2021 (IDT)
ברור שאני תומך בצינור הזה, שדיברתי על צינור גז מיותר לא דיברתי על שלנו, הבעיה בעסקת הגז שתשובה הרוויח יותר ממה שהוא אמור לקבל. לגבי ביידן אין לי שמץ, אבל אנחנו רק בחודש ה4, לך תדע מה יקרה. גם הכהונה של טראמפ לא הייתה צפויה, אבל ברור שביידן פחות יעשה לנו הפתעות. דזרטשיחה 19:31, 6 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, עם טראמפ לפחות היו הפתעות לטובה, ועם ביידן מצפים לרע, בדרך להסרת העיצומים מעל התמנון האיראני. ככל הידוע לי אנחנו גובים 40% מס מרווחי הגז. אילו שיעור המס היה גבוה יותר, לא היה בא משקיע פרטי לגז שלנו. כך שזה הרע במיעוטו, וליאור שליין עשה מונולוג יפה בנושא ככל הזכור לי. peledy - שיחה 19:36, 6 באפריל 2021 (IDT)
לשניהם היה ויהיה לנו הפתעות לטובה ולרעה. אם כבר מדברים על התמנון האיראני, אני אולי אתרגם היום/מחר 2 ערכים בנושא, אם כי אני עדיין רוצה לתרגם כמה ערכים על אומת האסלאם. אבל פרה-פרה דזרטשיחה 19:44, 6 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, לדעתי שנינו מסכימים שהמדיניות של טראמפ במזרח התיכון הרבה יותר נכונה מזו של ביידן. בכל מקרה, בהצלחה בתרגומים. peledy - שיחה 20:17, 6 באפריל 2021 (IDT)
במזרח התיכון כן, בעולם הרבה פחות. תודה אשמח לעזרה בעניין תעתיקים במקרה ואתקל בשמות בפרסית/עיראקית דזרטשיחה 20:19, 6 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אתה מוזמן לשאול ולתייג אותי כך שאוכל לענות לך. בחזרה למדיניות ביידן, האם אתה חושב שהמדיניות שלו כלפי סין נכונה? והמדיניות הפייסנית שלו כלפי ונצואלה וקובה? אני חושב שאין טעם להשקיע יותר מדי ברוסיה - הסונים בסוריה וארדואן עושים עבודה טובה עבור ארה"ב. peledy - שיחה 21:03, 6 באפריל 2021 (IDT)
לא - רחוק מכך, אבל גם העניין עם קוריאה הצפונית בימי טראמפ היה מגוחך ונראה כאילו הוא הסתחבק עם קים, כמעט כמו הסצנה האייקנות של ברק ועראפת בקמפ דיוויד. הוא אמנם לא תוקף את סין, אבל הוא לא מחבק אותה דזרטשיחה 21:47, 6 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, פשוט תודה שבענייני חוץ אתה רפובליקני . טראמפ לפחות הצליח לרסן את קים, שהשיג נשק גרעיני בשל מדיניות דמוקרטית פייסנית, ואילו טרומן היה מקשיב למקארתור לא הייתה גם את הבעיה של סין הקומוניסטית. peledy - שיחה 21:55, 6 באפריל 2021 (IDT)
אולי (בהחלט יש צורך לרסן, אבל לדעתי שנשיא ארצות הברית מסתחבק עם המנהיג שלהם זה מחסל כל מחתרת מינורית שאנשים רצו להקים - גם אם היו מוציאים אותם להורג, הוצאות להורג יש אימפקט אם מנהיגי בעולם יודעים להשתמש בו - תחשוב על האנשים שרגל וחצי בניסיון להקים מחתרת, רואים שמנהיג העולם החופשי מקבל מכתבים חברותיים מהעריץ שלהם - אני הייתי לוקח צעד אחורה. גם בוש ועיראק. בעניין חברה, דת ומדינה, שינוי האקלים ושות' אני חד וחלק דמוקרטי, הכשחת שינוי האקלים של טראמפ הייתה מביכה. דזרטשיחה 22:09, 6 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, שים לב שהיום יש פלג במפלגה הדמוקרטית שרואה בקוריאה הצפונית שותפה, וקומוניזם כבר אינה מילה גסה בארצות הברית. היה בטוח שאין באמת מחתרת חזקה או אופוזיציה בקוריאה הצפונית - סמוך על שי וקים שיטפלו בכך. באיראן ישנן מחתרות פרו-אמריקניות באופן המובהק ביותר, אבל ממשל ביידן מעדיף לשתף פעולה עם המשטר שצועק "מוות לאמריקה" ומתעקש להשאיר אותו בחיים. הממשל של ביידן מעוניין להנשים את המשטר האיראני, שלא היה קיים עוד אילו טראמפ היה נבחר לארבע שנים נוספות, וזו הסיבה שהאיראנים הפיצו פייק ניוז נגדו (אני מניח שאגסי יעיד שאין מרחיבים על הסיוע האיראני לביידן בבחירות בתקשורת האמריקנית נכון?). peledy - שיחה 22:29, 6 באפריל 2021 (IDT)
אבל זה פלג, זה כמו הפלג במפלגה הרפובליקנית שטוען שאין שינוי אקלים וגנבו את הבחירות.. לדעתי זו הגזמה להגיד שהוא לא היה קיים, אבל כן.. אם כי האיראנים היו מגיעים ככה או ככה לגרעין דזרטשיחה 22:35, 6 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, שנינו יודעים איזה פלג הולך וצובר תאוצה במפלגה שלו באופן ברור יותר וזוכה להערצה תקשורתית. האיראנים לא היו מגיעים בכל מקרה לגרעין, משום שהמשטר שלהם יכול ליפול בלי הרבה מאמץ - בסך הכל גיבוש אופוזיציה הטרוגנית שתכלול את כל העדות באיראן ועיצומים אמריקניים. מפה, העם ידע מה לעשות. peledy - שיחה 23:05, 6 באפריל 2021 (IDT)

עוד פעם ביבי[עריכת קוד מקור]

בן, בתור מישהו שאני חושב שאינו נתפס למריבות האישיות של כן ביבי או לא ביבי, מאכזב אותי לראות אותך מביע מעין זלזול בהזדהות של מה שמכונה ישראל השנייה עם נתניהו. ישנם ויקיפדים אחרים שאיני מצפה מהם למשהו אחר, אבל דווקא משום שאני כה מעריך אותך כבעל עמוד שדרה אידיאולוגי, אני מביע אכזבה זו בפניך. בברכה, peledy - שיחה 20:45, 11 באפריל 2021 (IDT)

לא יודע, לדעתי זה כבר לא עניין של שמאל-מרכז (נתניהו גם יזרוק את ישראל השנייה אם ישראל הראשונה תתן לנו את השלטון - דבר שאני חושב שאין שום סיכוי שהיה קורה בימי בגין). אני מזלזל מאוד בהילה שעושים לתאוריה הזו מאשר בתאוריה עצמה. ברור לי שבפריפריה (למשל בבית שאן היו בבחירות האחרונות הרבה מצביעי ש"ס, שחלקם הם נטו מסרותיים - את העניין הזה אני מכיר ולא מזלזל) אבל האם באמת היה מחקר שבדק את הטענה הזו??, שבדק שמזרחים מצביעים יותר למפלגות ימין/גוש הימין מאשר השמאל?אולי פשוט לא מצאתי ותאיר את עייני. שאלה נוספת, האם התאוריה היא פשוט שיפוץ לגרסה ישראלית של פוליטיקת הזהויות ולאבישי בן חיים יש קרדיט על משהו שהוא רק "הפיץ"?? דזרטשיחה 20:53, 11 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, נו באמת. הסתכל על הפריפריה - אחוזי ההצבעה לליכוד גבוהים במיוחד שם (לעומת אחוזי ההצבעה הנמוכים, בעיקר בשל חוסר עניין). ברוב ככל עיירות הפיתוח, בין אם אילת בדרום, דרך דימונה, אור יהודה, טבריה וקריית שמונה בצפון, יש רוב ברור לליכוד. באמת אינך רואה את ההזדהות של תושבי עיירות הפיתוח, הדתיים הלאומיים והחרדים עם נתניהו? כל בחירות אנחנו רואים זאת מחדש. הקרב הזה סוציולוגי - קרב בין האליטה ותומכיה לבין מי שרואים בעצם בתור מי שהאליטה קיפחה. על רגשי הקיפוח החזקים אצל הקבוצות הללו, נתניהו רוכב בכך שהוא מזהה עצמו בתור מי שגם מקופח על ידי האליטה, ובכך זוכה לתמיכתם. אפשר להשאיל כאן גם את מושג הניידים והנייחים של גדי טאוב - הנייחים שמרגישים חיבור שורשי, לאומי ודתי עמוק לארץ, לעומת הניידים, שאין להם באמת בעיה למסור שטחים כמו מערכת המכפלה או קבר רחל לריבונות זרה ומאמינים בעולם ללא גבולות. peledy - שיחה 22:12, 11 באפריל 2021 (IDT)
נו באמת, אני מרגיש שיייך לישראל בדיוק כמו המתנחל באש קודש ואני די בטוח שהרבה אנשי שמאל ככה.. ברור לי שיש יותר אנשי פריפרי, שאמנם מרביתם מזרחיים (אבל ממש לא כולם) - אבל אבישי בן חיים מדבר על מזרחים ספיצפית אפילו שלא היה מחקר אחד שבדק למי הם מצביעים (כי אסור לסחור ככה בנתונים האלו). עוד משהו, לא כל אשכנזי מצביע לישראל הראשונה ולא כל מזרחי לישראל השנייה דזרטשיחה 08:45, 12 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, ראשית, אבהיר את דבריי - לא אמרתי שאינך מחובר למדינה, אלא שאתה פחות מחובר לארץ, כלומר הקושי שתחווה בעת מסירת שטחים מארץ ישראל לא יהיה כל כך גדול (אני יוצא מנקודת הנחה שאתה תומך בפינוי חלק מההתיישבות ולא תהיה לך בעיה משמעותית אם נמסור את מערת המכפלה או קבר רחל לריבונות זרה). בוא נשים בצד את הגזענות של רוב בוחרי המרכז-שמאל בכך שאילו היו ליברליים ראש הממשלה ב2006 היה עמיר פרץ ולא אולמרט. עזוב את זה, בוא רגע נדמיין מה הדבר הראשון שעולה לך שאני אומר ביביסט - אני מניח שאדם בעל חזות מזרחית, ייתכן שעם כיפה על הראש וסביר שמצבו הכלכלי ממוצע ומטה. אם אגיד לך לדמיין מוחה ותיק בבלפור, סביר להניח שתדמיין אדם מבוגר, כנראה משכיל, בעל חזות אשכנזית ובמצב כלכלי נהדר. בן, הדמיון המודרך שניסיתי להעביר לך (אני מניח שלא יצא משהו ), מטרתו להבהיר לך שגם אם אין לנו אפשרות באמת להכליל, כמו שאתה אומר - יש מגמות רוב מוצקות וברורות. יש פה קרב בין האליטה הקיימת, שאשכנזית וחילונית ברובה, שמרגישה שגנבו לה את המדינה, לבין מי שקופחו על ידי האליטה, מעין ברית מיעוטים בין מזרחים מסורתיים, דתיים לאומיים וחרדים, שמעוניינים להיכנס לתוך האליטה ולהחזיק בכוח. שים לב לנתונים, עד היום היה בישראל רק יועמ"ש מזרחי אחד (מזוז, וגם הוא בן טיפוחה של האליטה, ולדעתי בשל מזרחיותו חייב ללכת לקיצוניות השמאלית על מנת להתקבל), ומתוך למעלה משמונים שופטי עליון, רק בודדים היו מזרחים. בתקשורת אנחנו רואים שיפור אבל הרוב עדיין שייך לאליטה ובאקדמיה שיעור המרצים המזרחים עומד על אחוזים ספורים. אתה צריך להבין שמדובר בקרב אליטות, ולא בקרב אידיאולוגי, משום שלו היה מדובר בקרב אידיאולוגי כנראה היית ביביסט מושבע ואני הייתי תומך באופוזיציה. peledy - שיחה 17:24, 12 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, רק מזכיר שהדיון הזה מתקיים לא במטרה חלילה לפגוע בך (נדמה לי שקצת נפגעת), אלא דווקא בשל הערכתי הרבה אליך. אילו לא הייתי מעריך אותך ואת דעתך, הדיון הזה לא היה מתקיים ולא הייתי מנסה לשכנע אותך בצדקתי. peledy - שיחה 17:40, 12 באפריל 2021 (IDT)
כתבתי את התגובה עוד לפני שעה אבל חיפשתי אדם ספיציפי שהשם שלו ברח לי מהזיכרון ומצאתי, לא נעלבתי!הכל טוב. עכשיו אכתוב את הטקסט המקורי שלפני שעה: הבנתי. אתה צודק. הדימוי הזה נכון. אבל ויש אבל גדול, "קיימת"?עזוב רק את אולמרט (שלדעתי היה מרכז עם נטייה שמאלה, אבל לא שמאל - אם כי היום (או לפחות האמירות שהוא מרשה לעצמו להגיד לאחר שהוא כבר לא במעמד של ראש הממשלה) הם בהחלט שמאל). הפעם האחרונה שדרך איש שמאל-מרכז ומנהיג של מפלגת שמאל-מרכז היה שאהוד ברק נבחר ב-99. היועמ"ש הנוכחי אביחי מנדלבליט, הוא חרדי, בן לאבא שהיא איש הליכוד. מישאל חשין היא משנה לנשיא בית המשפט העליון ולא היה עם סבתא של דורית ביניש בכיתה, אם אתה לא זוכר אותו - אתה יכול להניח מהשם שלו, מהיכן הוא ואיפה הוא נולד. "האליטה" היה ראשת ממשלה במספר מובעלות בלב ישראל המקורית (אני לא מתכוון לראשונה-שנייה, אלא מדינת ישראל ששולטת בגולן, הנגב, גוש דן ושות' - המדינה המוכרת) שהן תל אביב-יפו, קיסריה, הרצליה, כפר שמריהו ושות'. דזרטשיחה 18:11, 12 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, הבעתי כבר את דעתי על תפקיד היועמ"ש, אולי התפקיד עם הכי הרבה ניגוד עניינים בארץ (חוץ מהעניין של החלטה על תיקים של חברי הממשלה במקביל לדיונים איתם), יש גם ניגוד עניינים בכך שהיועמ"ש ופרקליט המדינה הם בעלי הסמכויות לפתוח אחד נגד השני בחקירות, ולכן כנראה מנדלבליט דיבר על כך שהחזיקו אותו בגרון (ההקלטה הזו כמובן גרמה לניקוי אפי נווה). כל מי שמתלונן על כך שמנדלבליט עובד אצל נתניהו וסוגר נגדו תיקים (כמו בצוללות) ואז מתנגד לפיצול התפקיד, הוא צבוע ואין לו זכות להתלונן. אגב, הצאצא של שניאור מלאדי כנראה נולד בלבנון בשל שיקולים עסקיים של אביו, שהבהיר שאיננו רוויזיוניסט. השליטה של האליטה אינה נמצאת במערכת הפוליטית, אלא במערכת המשפט (ולכן היא חזקה יותר מבעבר, על כך לדעתי אנחנו מסכימים), בתקשורת ובאקדמיה. רק לגבי התקשורת, אני יכול להגיד שקיים שינוי חיובי והיא נעה בכיוון של איזון (אם כי אנו עדיין רחוקים ממצב כזה). שקד ניסתה להוביל מהלך כזה במערכת המשפט, אבל הוחלפה בממשלה קבועה באדם בעל אידיאולוגיה הפוכה. peledy - שיחה 18:33, 12 באפריל 2021 (IDT)
הסברתי לך כל עוד התפקיד יפוצל בדרך הגיונית, שלא תכבול את ידי היועץ למרותו של ראש ממשלה שאסור לו (הוא חתם בעצמו על הסכם ניגוד עניינים - כמו שצריך) לעסוק בכך. אין לי בעיה ערכית (ורק ערכית, כי במגרש האידולוגי יש לי בעיה רצינית) שבצלאל סמוטריץ' יהיה השר שיפצל וימנה אותה כל עוד הוא לא ישמש כזרוע התמנון של נתניהו, דבר שקורה כרגע (כי בכל זאת בעייתי להיות ראש ממשלה ופשוט לכסות את העיניים בכל רגע שמדברים על התחום המשפטי). בכל מקרה אכן יש רוב לאשכנזים (אם כי שמאלנים זה בכלל לא ידוע, מרבית אנשי האקדמיה שמכבדים את עצממם אינם צועקים במהלך כנס עם דיקאנים "די לכיבוש" או "הגיע הזמן לטרנספר לערבים!" - פרס ישראל הדגים יפה למה, לא מכבד לא אותך ולא את העבודה שעשית). אלברט פנחסוב, יהודה דנון (אקבל טענה שבגלל מיקומה של האוניברסיטה שהם נמצאים בה לא היה אנשי שמאל/אשכנזים שרצו אותו) אבל יצחק אפלויג, משה קוה, אשרף בריק, אביה השמשוני, נאדר בשותי, מיכאיל קרייני, נדירה שלהוב-קיבורקיאן הם אמנם מיעוט, אבל מיעוט שגדל וגדל. דבר מבורך!תזכור שבלי קשר לאשכנזים-מזרחיים להיות שופט זה מקצוע קבוע, זה לא פוליטיקאי, מתכנן דירות, מנכ"ל חברת נפט או משהו בסגנון - אם לא עשית פשע סביר להניח שתכהן בתפקיד הזה כל עוד אתה צלול או רוצה בתפקיד (שמעת שחנן מלצר פרש היום?) ובישראל אתה יכול להיות גם צלול בגיל 80.. דזרטשיחה 19:27, 12 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אכן שמעתי שפעיל מפלגת העבודה פרש היום מתפקידו כשופט עליון. הוא משמש כחלק מצוות שאמור לדון בחוק יסוד הלאום (עתירה שהייתה אמורה להיזרק אל פח הזבל מיד עם הגשתה), אבל ייתכן שהוא יעביר את התיק לשופט אחר. אגב, אני מתבסס בדבריי על נתונים שהוצגו על ידי כאן11, שם הוצג שהיחס בערכאות הנמוכות בין המזרחים לאשכנזים הרבה יותר שוויוני, אך בבג"ץ משום מה הם אינם ראויים. עדיין, שים לב שבאקדמיה גם המזרחים (כמו יוסי יונה או יפעת ביטון), מחזיקים בעמדות שמאל ובעמדות שלדעתי רואות במזרחים יהודים ערבים וכחלק מהלאום הערבי, ולא כחלק מהלאום היהודי, ולכן אני סולד מהם (הניסוי של השתתפות היהודים במדינות ערביות ארך כ1500 שנה וכשל לאחר טיהור אתני מאורגן של מדינות ערב, שיצר כמיליון פליטים, אבל העיקר שיש את ה"פליטים" הפלסטינים של אונר"א). peledy - שיחה 21:03, 12 באפריל 2021 (IDT)
אכן חלק מהאנשים שהצגת (שחלקם ערבים ולא מזרחים) מאששים את מה שאני אומר - מדובר באנשי שמאל, שלדעתי משובצים על תקן "ערבים", ומשמשים מעין עלה תאנה של האליטה באקדמיה. peledy - שיחה 21:08, 12 באפריל 2021 (IDT)
הבהרה - תקן "ערבים" מבחינת האליטה ולא מבחינת תקנים רשמיים כמובן. peledy - שיחה 21:09, 12 באפריל 2021 (IDT)
ברור לי, ברגע שאמרת עלה תאנה הבנתי שהתכוונת ל"תקן" שלא מדבר על תקני האוניברסיטה דזרטשיחה 21:21, 12 באפריל 2021 (IDT)
אם הוא מושחת הוא לא היה מתנגד לפסילת אבתיסאם מראענה ואז נחמן שי (שאני מעריך מאוד) היה נכנס לכנסת והייתי מצביע למפלגה שאני שלם עם ההצבעה 100% ולא 70% כמו שהצבעתי בגללה . לגופו של עניין, אני לא שבוחרים אנשים על פי דעות פוליטיות, אני לא אומר שמחרימים אנשי שמאל, רחוק מכך אבל לא פוסלים אנשי ימין (שאפשר לדעת שהם כאלו על בסיס פעילות פוליטית) מהסיבה הפשוטה שמרבית אנשי האקדמיה לא עושים קרקס מההעדפות הפוליטיות שלהם והמקסימום שקשור לפוליטיקה עושים ציוץ מחדש לציוץ של חבר כנסת או פעיל פוליטי מהשמאל/הימין/מהשוליים הקיצוניים ולא מעבר - ובכזה אני סובר שאתה יכול להסכים איתי. דזרטשיחה 21:20, 12 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, לא אמרתי שהוא מושחת, אלא ציינתי עובדה. כאן הצביעות זועקת לשמיים - תאר לעצמך מה היה קורה אילו בן גביר היה אומר שהפנטזיה שלו היא להשמיד את טייבה, אבל בלי להרוג אלא להחזיר את חמולת מסארווה למצרים - הוא היה נפסל בוודאות. מכאן, אני מבין שמי שהגן על אותה מראענה כנראה גזען, משום שלדעתו אין ערבים שאינם מעוניינם לזרוק את היהודים מכאן. ההזייה הזו כאילו הימין גזעני היא קשקוש מוחלט שנובע מבורות - הימין פשוט אינו שש לרוץ לזרועותיו של מי ששונא ומגדף אותנו, אלא מתעקש שיקבלו את זכות קיומנו, וברגע שיכירו בה, הדרך לשלום סלולה. ובחזרה לאקדמיה, ישנם אנשי אקדמיה בישראל שתומכים בחרם על ישראל או בחרם על תוצרת יהודה ושומרון (ביניהם אותו גולדרייך, שהגן על הBDS או יעל אמיתי). ראה לאיזו הגנה זכה תומך החרם מהקולגות שלו (או שותפיו לאליטה בפועל), שלא יכלו לכבד את ההחלטה העניינית של שר החינוך (עד שיש אחת כזו), מי שתומך בחרם על ישראל, מן הראוי שלא יקבל הפרס הלאומי שלה. peledy - שיחה 22:31, 12 באפריל 2021 (IDT)
לגמרי, לא אמרת שאמרת אבל אם הוא פעיל מקצועי ומשוחת, צחקתי איתך . דזרטשיחה 23:04, 12 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, תמיד כיף לנהל איתך דיונים . peledy - שיחה 23:32, 12 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, לקרוא ולא להאמין - המדינה הקטנה שלנו עשויה למנוע מלחמת עולם. עם כל הביקורת של על נתניהו (ומי כמוך יודע שיש כזאת), ההישג הזה מרשים לכל הדעות ומוכיח שאנחנו באמת כוח עולמי עולה. מתברר שהקשרים האישיים שלו עם הנשיא פוטין אינם אגדה, ובסוף שרוליק פועל להרגעת הרוחות ואילו הדוד סם מנסה לשפוך דלק בכל העולם. peledy - שיחה 22:06, 22 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, יש עדיין תמימים/טיפשים בישראל שרואים בו "פרטנר"? מגוון קללות עסיסיות נגד תומכיו העיקריים, לך תדע מה הוא אומר על הורוביץ, גלאון ושות'. peledy - שיחה 22:17, 22 באפריל 2021 (IDT)
נ.ב. הקטע הרלוונטי מדקה 31. peledy - שיחה 22:18, 22 באפריל 2021 (IDT)
איזה חתול שחור עבר בינו לבין הסינים?תמיהה דזרטשיחה 09:11, 23 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, שום חתול שחור ושום נעליים. שמעת שהוא מקלל גם את ביידן (אבו מאזן התפלל שייבחר במקום טראמפ), רוסיה ומדינות ערב? המחבל הישיש והאנטישמי הזה מקלל את כולם ובז לכולם, במיוחד לאלה שתומכים בו, ועוד יותר בז ליהודים שתומכים בו. את אלה שנלחמים איתו הוא אולי מקלל בפומבי, אבל מכבד אותם. peledy - שיחה 13:54, 23 באפריל 2021 (IDT)
אז הוא סתם עצבני .. דזרטשיחה 14:33, 23 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, את זה אפשר להגיד גם על ההקלטה המפורסמת של שרה שבה היא חזרה וציינה את התארים האקדמיים שלה, אבל בשני המקרים אנו למדים על האישיות הבעייתית של בן האדם המדובר. peledy - שיחה 16:24, 23 באפריל 2021 (IDT)
ההקלטה הזו אכן מספרת לנו מי זו שרה, או ליתר דיוק הוציאה את השד מהבקבוק.. אבל היא בניגוד לאבו מאזן, לא טיפשה. אגב, ביבי תחמן, הפה שלו לרוב לא מוציא ברכות לאויביו אבל מרבית הדברים ששרה נתניהו וגם יאיר נתינהו מרשים לעצמם, לא היו נותנים לאדם מהשורה. התגובה של משרד הממשלה היא מבישה, לא כי היא מכחישה - צריך להיות הגון מדי בשביל להודות בזה. אבל "מסע ציד" - אותה מנטרה. כל העולם מתעלל במשפחת נתניהו שהביאה ראש ממשלה מהימין.. כאן, וכאן היה להם מודעות עד כמה זה נראה רע בציבור, וגם זה בימי האופזיציה/ההפסקה שלו.. האישה הזו, פשוט מטרוללת. דזרטשיחה 17:00, 23 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אתה שומע את עצמך? אבו מאזן הערמומי טיפש? אבו מאזן חשף את דמותו האמיתית - הוא בז לכולם, ומי שמשתף איתו פעולה בניגוד לאינטרסים שלו, זוכה ממנו אפילו ליותר בוז - זו המנטליות בעולם הערבי, ואתה יכול לקבל אותה או להתכחש אליה, אבל זו המציאות. ראה איך אש"ף באירוע של יהודים למען הפלסטינים שם את נטורי קרתא לצד אנשי שמאל. הוא בז במיוחד לשניהם משום שהוא רואה בהם אידיוטים שימושיים שלו, והוא מעוניין לזרוק אותם לים לא פחות מאשר את סמוטריץ', אבל בתקשורת יספרו לנו שהוא רוצה שלום עם שתי מדינות. peledy - שיחה 17:08, 23 באפריל 2021 (IDT)
כבר שנים לא אומרים את זה. אתה צודק, אולי "פארייר" אבל גם זה לא התכוונתי. אתקפל כאן, אם כי המילה הספיצפית עומדת על קצה הלשון. אם כבר מדברים על נטורי קרתא זה אולי יעניין אותך. לדעתי זו לא בהכרח המנטליות שם, אבל בסדר. אם כבר חוזרים לסמוטריץ', מה לדעתך יקרה בשבוע הקרוב במגרש הפוליטי? דזרטשיחה 18:04, 23 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, נמשיך לקוות שסלמאן ואבו מאזן יצטרפו במהרה אל אותו יהודי מקולל, וייתכן שנראה צעד גדול לשלום במזרח התיכון. נתניהו ינסה פשוט למנוע מהצד השני להקים ממשלה ואז יקדם את הנושא של הבחירות הישירות, ולהערכתי הוא יצליח, משום שיש גורמים בתוך ימינה שיסכלו ממשלה כזו. בחוק הבחירה הישירה לדעתי יש לכפות עלינו כהונה של ארבע שנים של הממשלה ושל הכנסת, וכך לכפות עליהם מצב שיכפה על חברי הכנסת וראש הממשלה להסתדר אחד עם השני. מה אתה סבור שיקרה? peledy - שיחה 18:56, 23 באפריל 2021 (IDT)
כבר שהתפטר אלון דוידי ונכנסה סילמן לדעתי לבנט הורדה חלק מהדאגה. השאלה מה השאר אני לא בטוח שיש גורמים שיעשו את זה, אבל הם בהחלט מועמדים לעריקה. נתניהו מנסה לשנות את חוקי המשחק תוך כדי המשחק, ובכללי נתניהו ולדאוג לציבור לפני טובתו זה שמן ומים. האדם גורר אותנו לבחירות חמישיות שאמנם בחירות ישירות אבל עולות המון למשלם המיסים וגם שופכות שמן למדורה. לנתניהו אין בעיה שהממשלה תתפרק שבוע הבא, כל עוד הוא בבלפור ואין סכנה שגנץ יחליף אותו בגלל הסכם הרוטציה.זו מערכת בחירות חמישית וגם נתניהו יודע את זה, זו בהחלט בחירות מיוחדת ושונה. זה שבבחירות האלו בטוח יקבע המנצח לא הופך את מערכת הבחיירות הזו לחדשה או נחוצה יותר. דזרטשיחה 19:11, 23 באפריל 2021 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

TheDesertboy, הפוליטיקאים שלנו הם קשי עורף שמתעסקים כל היום רק בכיסאות שלהם (אולי חוץ מהציונות הדתית והרשימה הלאומנית המשותפת), והציבור בוחר בהם פעם אחר פעם מבלי להגיע להכרעה בבחירות כלליות, ולכן איני רואה מנוס מכך. שיטת הממשל בישראל פגומה לחלוטין, וכמו שאמר בנג'מין פרנקלין (ולא איינשטיין): אי-שפיות זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות. peledy - שיחה 23:10, 23 באפריל 2021 (IDT)

ממשל ביידן[עריכת קוד מקור]

TheDesertboy, ביידן העביר מסר לרוסיה להרחיק כוחות מהגבול עם אוקראינה. אחרי שאיראן השפילה את ארצות הברית (וממשיכה להשפיל) ומקבלת כנראה בתמורה הסרה של העיצומים, במקום פוטין כנראה הייתי רועד מפחד.... peledy - שיחה 11:20, 13 באפריל 2021 (IDT)

TheDesertboy, הממשל הזה דוחף את אירופה למלחמת עולם שלישית, כשרוחות של מלחמה מנשבות מאוקראינה, והממשל הזה מעוניין להעניק פיצויים למשטר הטרור האיראני ולהסיר מהם את העיצומים, ובכך להצית שוב את המזרח התיכון (אחרי שטראמפ הרגיע אותו). ניב, הייתי שמח לשמוע גם את דעתך. חכו וראו שבגלל המדיניות המטורפת הזו של ביידן, דאעש הולך להתחזק שוב, אחרי שטראמפ מיגר אותו. peledy - שיחה 15:55, 18 באפריל 2021 (IDT)
אם להגיד את האמת, בעניין הזה אני פחות מבין - בכל מה שקורה באירופה. ברור לי שהדבר אינו עוזר לשלום - אבל שוב, אתה לא חושב שאתה מגזים שאתה מדבר על מלחמת עולם שלישית??בעניין הזה אני פחות מבין באיראן (שגם שם אני לא מומחה, אבל לא נורא ) אבל קשה לי להאמין שדבר כזה יקרה בזמן הקרוב דזרטשיחה 15:59, 18 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, לפי דיווחים פוטין הציב בגבול אוקראינה מאה אלף חיילים (!!!!) והמיליציות שלו במזרח אוקראינה מפרות את הפסקת האש עם הממשלה האוקראינית פעם אחר פעם. האחראי על נושא אוקראינה מטעם הקרמלין אמר שאם אוקראינה תתעסק עם רוסיה, זה יהיה הסוף שלה, ואתה חושב שהגרמנים יאפשרו לרוסים לכבוש את אוקראינה ולאיים על ביטחונם? כאן תיכנס ברית נאטו לתמונה והנה נקלענו למלחמת עולם שלישית. בן, אני דן איתך על איראן תקופה ארוכה ויש לך ידע די נרחב בנושא, אז אנא אל תוריד מערכך (הגבוה). ביידן מתנהג כמו פירומן ונותן כסף למשטר הטרור האיראני ומציל אותו מכיליון, שזה ממש כמו לשפוך גלונים של דלק למדורה. פשוט טירוף! peledy - שיחה 16:05, 18 באפריל 2021 (IDT)
מדיניות החוץ של ביידן (ואובמה) לא לטעמי. אני חושב שהם נוקטים פעמים תכופות בדיפלומטיית-יתר, ולפעמים מתינות היא תגובה חלשה. אבל אסור לשכוח שכשאובמה רצה הוא הגיב בנוקשות (התקיפה הצבאית הבינלאומית בלוב (2011)), וגם מדיניות חוץ תקיפה של ממשל רפובליקני הייתה אסון - מלחמת עיראק הייתה בלגן אחד גדול, ג'ורג' ווקר בוש היה נשיא לא-פופלרי שהפסיד בבחירות 2000 את מרב קולות הבוחרים לאל גור וכנראה הוא רצה להעצים את עצמו עוד יותר אפילו כשהאומה התאחדה סביבו בעקבות פיגועי 11 בספטמבר. ושוב אני חוזר לביידן - כישראלי קשה לי עם המדיניות המקלה שלו בעניין איראן, אבל מנקודת מבט פנים-אמריקאית ביידן מתגלה כנשיא שלא נופל בגדולתו מפרנקלין דלאנו רוזוולט. ניב - שיחה 16:00, 18 באפריל 2021 (IDT)
ניב, לדעתי ביידן הולך לסבך את ארצות הברית במלחמה, וכשאני חושב על זה, יש צדק במה שאתה אומר. מלחמת העולם השנייה הייתה למעשה הדרך האמריקנית להתאושש כלכלית מהשפל הכלכלי הגדול, אז ייתכן שמלחמת העולם השלישית זו הדרך של ביידן להוציא את ארצות הברית מהמשבר הכלכלי של הקורונה. peledy - שיחה 16:07, 18 באפריל 2021 (IDT)
לגבי איראן, תודה אנונימי. אם ככה, האם נקבל סיוע מתוכנית מרשל חדשנית?. כמו ניב - אני יותר מסכים עם המדיניות הפנים-ארצית של ביידן מאשר מדיניות החוץ שלו. הייתי אומר ללא צחוק - שהחורף ישנה משהו שם, אבל אנחנו לא ב-1941, החורף כבר לא כזה קשוח. הדבר הכי מוקדם שאני זוכר מאובמה כילד היה שחיסלו את בן-לאדן, הייתי אז בן 9 וכבר אז התעסקתי בכל מיני שיט של היסטוריה, אבל אבא שלי הסביר לי שחיסלו את האדם שיכול להפיל מורל של אומה בפיצוצים (לא בנוסח כזה עילג, אבל משהו שיהיה בכל זאת סימפטי לילד בן 9 - גם אם הוא ידע כבר אז מה היה טיטו).. בניגוד אצלנו, לא כל גנרל הולך לפוליטיקה. דזרטשיחה 16:18, 18 באפריל 2021 (IDT)
שטויות. לא תהיה מלחמת עולם שלישית, לאף אחד אין אינטרס בזה - לא לרוסים לא לסינים ובטח שלא לאמריקאים. איך אמר איינשטיין: "לא יודע באיזה נשק יילחמו במלחה"ע השלישית - אבל ברביעית ישתמשו במקלות ואבנים" (לא בדיוק בנוסח הזה). הכוונה היא שמלחמת עולם שלישית תהא הרסנית ותוביל להשמדת ציווילזציות ולו בשל השימוש בנשק גרעיני, שבניגוד למחה"ע השנייה בה נעשה שימוש חד-פעמי בגרעין רק בשלהי המלחמה כדי לאלץ את היפנים להיכנע, במלחמת עולם שלישית תהא לוחמת סייבר מתקדמת שתשתק ערי-ענק מחשמל ומגישה למרשתת וכנראה השימוש בגרעין יביא חורבן כזה שאף אחד מהצדדים ירצה במלחמה מלכתחילה. אני מציע לשתות כוס מים קרים לכל מי שמדמיין מלחמת עולם שלישית, ולהתנחם בכך שביידן ילך בינואר 2025 לביתו - ואם ייבחר לתקופת כהונה שנייה - הוא יהיה לא יותר מבובה של בכירי המפלגה הדמוקרטית. ניב - שיחה 16:32, 18 באפריל 2021 (IDT)
הייתי ציני - הייתי בטוח שזה ברור מהסמיילי הצוחק , ברור לי שמלחמת עולם שלישית תהיה קץ האנושות וערים יושמדו בלחיצת כפתור - אנונימי הגזים, אך אני חושב (אולי אני טועה ואני סתם מדבר בשמו) שהוא מתכוון למלחמה לא קטנה. שיהיה ברור, שברגע שתהיה מלחמת עולם שלישית הן ניו יורק, הן מוסקבה, הן בייג'ינג הן וושינגטון די. סי. וערים רבות נוספות. כמו שאמרת - חצי מהעולם ינותק מחשמל וחלק לא קטן ממיםם. דזרטשיחה 16:41, 18 באפריל 2021 (IDT)
ניב, אל תפסול תרחיש כזה - פוטין מאוד חושש מהצטרפות אוקראינית לנאטו ולאיחוד האירופי (שאותה הוא תופש בצדק כבובה גרמנית, העוינת אותו), ולכן יעשה הכל כדי למנוע זאת, גם במחיר מלחמה. peledy - שיחה 17:00, 18 באפריל 2021 (IDT)
טראמפ התרחק בצדק מהסכסוך הרוסי-גרמני, אבל ביידן מתעקש להיכנס אליו, בשם נאטו, ולכן גורר את האזור למלחמה. אגב יש מצב שכבר היום ביידן הוא בובה של בכירי המפלגה הדמוקרטית (מישהו אמר אובמה?). peledy - שיחה 17:07, 18 באפריל 2021 (IDT)
אני חושב שמאז בוש האב לא היה נשיא מיומן במדיניות חוץ יותר מביידן. קלינטון ובוש באו לבית הלבן מתפקידיהם כמושלים, אובמה בכלל היה חסר ניסיון בפוליטיקה הלאומית, וטראמפ הוא הנשיא הראשון שמעולם לא מילא תפקיד ציבורי אפילו לא בצבא. לביידן ניסיון עשיר של כמעט יובל שנים בפוליטיקה הפדרלית ובפרט במדיניות חוץ. העניין הוא שהוא פשוט עסוק במדיניות פנים, בחיסונים בקורונה ובשיקום הכלכלה כי זה מה שחשוב לאמריקאים. לא כל כך אכפת להם מהמיליציות הרוסית באוקראינה, אלא ביכולת שלהם לשלם ביטוח בריאות ולהתחסן בקורונה. ביידן יודע שאי-טיפול בענייני הפנים של ארצות הברית יביא אותו לגורל זהה של בוש האב - הפסד לאחר כהונה אחת בלבד. ניב - שיחה 16:10, 18 באפריל 2021 (IDT)
אגב, כמו בפוליטיקה - כישלון שמזוהה עם נשיא X משרת את מועמד Y אם הוא ממפלגה נגדית (ניב אמר את הדוגמא המודרנית ביותר מלבד טראמפ והקורונה, עיראק) אבל זה כמובן מובן מאליו וכולנו יכולים להסכים על זה.. דזרטשיחה 16:19, 18 באפריל 2021 (IDT)
ניב, טראמפ היה זה שניהל את מדיניות החוץ הטובה ביותר מבין הנשיאים שציינת (אולי חוץ מהסוגייה הצפון קוריאנית) וביידן ואובמה את הכושלת ביותר. אם אתם חושבים שמלחמה באוקראינה שתוביל למלחמת עולם שלישית עם איראן וסין חזקות יותר זה טוב לציבור האמריקני, זו דעתכם, אבל אני חולק עליה. peledy - שיחה 16:56, 18 באפריל 2021 (IDT)
מלחמה לא יכולה להיות טובה לשום ציבור. לא ברוסיה לא בסין ובטח שלא באמריקה. האמריקאים עייפים ממלחמות. לנו כישראלים נדמה שטראמפ ניהל אחלה של מדיניות חוץ אבל למעשה הוא החליש את נאט"ו באופן מסוכן, זו הברית החזקה ביותר בעולם שצריכה לעמוד כנגד הקומוניזם והטוטליטריות של סין-רוסיה, אז מן הסתם שביידן פועל בשמה. ניב - שיחה 17:31, 18 באפריל 2021 (IDT)
גם אני לא אמרתי שמלחמה היא טוב, עומד מאחורי המשפט " שברגע שתהיה מלחמת עולם שלישית הן ניו יורק, הן מוסקבה, הן בייג'ינג הן וושינגטון די. סי. וערים רבות נוספות. כמו שאמרת - חצי מהעולם ינותק מחשמל וחלק לא קטן ממים", זה רחוק שנות אור מלהיות דבר רע - זה נוראי ומזעזע ויביא לקץ האנושות המודרני. דזרטשיחה 18:12, 18 באפריל 2021 (IDT)
ניב, אתה ממש טועה. מלחמת העולם השנייה הייתה זו ששיקמה את הכלכלה האמריקנית, ולמעשה את כלכלת העולם מהשפל הכלכלי הגדול, בעיקר בגלל תעשיות הנשק כמובן. לשם מה ארצות הברית צריכה להיות שקועה במאבקי הכוח בין רוסיה לגרמניה (חזרנו לשנות השלושים)? מרקל מגשימה את חזונו של היטלר לשלוט באירופה באמצעות גוף שנקרא האיחוד האירופי (אמר את זה למיטב זכרוני שגריר מלטה בפינלנד, שכמובן הועבר מתפקידו אחרי שחשף את האמת) ועל הדרך הגוף הזה עושה הכל על מנת לפגוע במדינה היהודית, באמצעות סיוע לאיראן ובמימון של התנחלויות פלסטיניות בלתי חוקיות ותעשיית שקר שכל מטרתה היא לגרום לנו לעמוד לדין בהאג. טראמפ בצדק הבין שהבעיה של ארצות הברית איננה רוסיה, אלא סין, ולכן מיקד את המאבק שלו בענק הסיני, שהולך וגדל (ובדרך לעקוף את ארה"ב), והבין שאירופה מנצלת את החשש התמוה של הממסד האמריקני מרוסיה, באמצעות סחר בלתי הוגן ושותפות לא שוויונית בנאטו, ופעל בנושא. גם בסוגייה האיראנית טראמפ פעל נכון בכך שהחליש את הכלכלה האיראנית (והיה ממוטט אותה אילו היה נבחר בשנית), ועכשיו ביידן מסיבה תמוהה בוחר להציל את המשטר הפשיסטי הזה, להפוך אותו לגיטימי ולסייע לו להפיץ טרור ברחבי המזרח התיכון. רוסיה היא בעיה של גרמניה ומדינות מרכז אירופה ובהן גרמניה, ולא של ארצות הברית, שצריכה להתעסק בסין ובאיראן. peledy - שיחה 18:19, 18 באפריל 2021 (IDT)
אותו שגריר מלטה בפינלנד פוטר בצדק, להשוות כל דבר שלילי בהקשר פוליטי להיטלר זה באמת הזוי. מרקל רחוקה שנות מלמשש את החזון המדיני, הפנים ארצי או הצבאי של היטלר. בהחלט יש צורך לשקם את העולם מהקורונה - אבל צעצועים גרעיניים הם לא הפתרון לכך. בברכה רבה דזרטשיחה 18:31, 18 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, כל אדם שעיניו בראשו מבין שהאיחוד האירופי הוא ארגון שנתמך כלכלית על ידי גרמניה, שלמעשה מובילה אותו ומנהיגה אותו, ויודע שהחלום של היטלר היה להשתלט על אירופה במטרה לשלוט על העולם, אז אני עושה אחת ועוד אחת. לא דיברתי כאן על נשק גרעיני, אבל אם תשאל כל היסטוריון, הוא יגיד לך שמלחמת העולם השנייה סייעה בהתאוששות הכלכלה האמריקנית לאחר השפל הכלכלי הגדול. peledy - שיחה 19:26, 18 באפריל 2021 (IDT)
ללא ספק היא סייעה - בזה אני לא מתווכח ואפילו מסכים, אבל לדעתי המחיר שהאמריקאים ישלמו בשביל לסייע לכלכלה האמריקאית הפגועה בעקבות הקורונה. זה פתרון רדיקלי שמשמעותו החרבת מרבית העולם שמוכר לנו דזרטשיחה 19:30, 18 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, מי שואל אותם? לדעתי רוב האמריקנים סולדים מהכניעה האמריקנית לאיראן, אבל זה לא מעניין את ביידן וממשלו. peledy - שיחה 19:49, 18 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, שמעת שג'יי סטריט תומכים בהגבלת הסיוע האמריקני לישראל? אם עד עכשיו אולי הייתה להם הפריבילגיה להגדיר עצמם כארגון פרו-ישראלי, גם אם הם מחבקים את יו"ר הרשות האנטישמי ופועלים נגד ראש הממשלה הישראלי, וגם אם הם קידמו את הסכם הגרעין עם איראן בניגוד לדעתה של ממשלת ישראל (עכשיו הם מקדמים את ההסכם גם בניגוד לדעת מערכת הביטחון), עכשיו אין להם שום זכות להגיד שהם פרו-ישראלים. החשש שלהם להיבעט מהאזור הפרוגרסיבי (האנטי-ישראלי על גבול אנטישמי) גדול מהאהדה שלהם, אם בכלל קיימת, לישראל. peledy - שיחה 19:24, 21 באפריל 2021 (IDT)
שמעתי, אין לי הרבה מה להגיד בנושא מאחר וכואב לי שיש פיצול גם שם - בין ימין לשמאל. בכל מקרה, שמעת על הסקרים שצופים תבוסה אכזרית לשמרנים בגרמניה?המפלגה הירוקה שם הפכה לכוכבת - ואני תכף אתרגם אותו. עד לא מזמן, היא וחבר אחר במפלגה - היו ראשי המפלגה ביחד- עכשיו, שהמפלגה הופכת על פי הסקרים ממפלגה בינונית למפלגה עם המון כוח - רוברט האבק שהיה ראש ביחד עם אנאלנה ברבוק ויתרה לה ותמכה בבחירה שלה לראשת המפלגה. מלבד העובדה שאם בעבר הירוקים והימין היו כמו שמן ומים - השכנה האוסטרית הוכיחה שאם תרצו אין זו אגדה. אני מניח שהדגל הראשי של המפלגה פחות מלהיב אותך, אבל כחלק מהדגל (שאתה מנחש שאני מאוד אבל מאוד מעריך, כי לדעתי האיום האיראני הוא משחק ילדים לעומת ההתחממות הגלובלית. בכל מקרה, היא מאוד, אבל מאוד לא אוהבת את נורד סטרים 2 אמנם לא מהסיבות שאתה לא אוהב אבל הם מתנגדים, הם רוצים טיפה מכות "מתחת לחגורה" בעניין סין. השמרנים בנתיים במלחמת אחים על מי יהיה היורש של מרקל וגם הבווארים שופכים שמן למדורה. דזרטשיחה 20:08, 21 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, נגמרה כבר מלחמת האחים אצל השמרנים, שבטיפשותם בחרו בבכיר (לאשט) במקום בבחיר (זודר). מי שהולכת להרוויח מהמחדל, שיהיה לך ברור, אלה הAFD, ואם הירוקים בניסיון להקים קואליציה מנרמלים את די לינקה, על השמרנים לנרמל את AFD (ואל תזכיר אנטישמיות בבקשה, די לינקה יותר גרועים ליהודים ובוודאי לישראל מאשר AFD). אף על פי כן, להערכתי הירוקים מתחזקים בשל הפריימריז במפלגתם (או הדרך שלהם לבחור יו"ר), ואני מעריך שעד הבחירות ההתלהבות סביבם תדעך, ואולי השמרנים יתחזקו עוד טיפה כשהסיקור התקשורתי ידעך. דע לך שמיכאלי השאירה את מפלגת העבודה בחיים בגלל הפריימריז שיצרו סיקור תקשורתי - פריימריז הם דבר שיוצר תמיד סיקור תקשורתי, וזה מה שגורם למפלגה להתחזק (שאל גם את גדעון סער - בפסטיבל ההקמה היה עם 20 וסיים עם 6). peledy - שיחה 20:18, 21 באפריל 2021 (IDT)

הבנתי, לא אמרתי שהם ינצחו - אבל הם בהחלט יתחזקו לדעתי.. בכל מקרה תוכל להסביר מדוע לשאט לא בחיר דזרטשיחה 07:58, 22 באפריל 2021 (IDT)

TheDesertboy, לגרמנים השמרנים נמאס מהשעבוד לאיחוד האירופי. מרקל מקדמת את הפרויקט של האיחוד האירופי במטרה ליצור מעין קונפדרציה אירופית חסרת גבולות בהובלת גרמניה, על מנת להשתלט על אירופה. כפי שראינו כעת במאבק על החיסונים, לגרמנים נמאס והם מעדיפים לדאוג לעצמם בלבד, גם אם ניסיון ההשתלטות על אירופה ייכשל. מעבר לכך, רוב הגרמנים השמרנים מאסו במדיניות קליטת ההגירה האינסופית של מרקל ורואים כיצד גרמניה משנה את פניה באמצעות ההגירה, למקומות מעט פחות ליברליים (בלשון המעטה), והם מתנגדים לכך ומעדיפים לשמור על זהותם הגרמנית. לאשט נחשב בגרמניה למי שימשיך את המדיניות של מרקל ולכן אינו בחיר. מי שישלמו את המחיר בגרמניה הם כמובן היהודים (כרגיל) - בימין יאשימו אותם בכך שהם זרים ובשמאל יאשימו אותם בכך שהם ציונים, קולוניאליסטים לבנים, וזאת מבלי שהזכרתי בכלל את האסלאמיזציה, וכך היהודים יחטפו משני הכיוונים. בכל מקרה, ליהודי שמעדיף להישאר באדמה הגרמנית המקוללת, מגיע לשלם את המחיר הזה. peledy - שיחה 12:14, 22 באפריל 2021 (IDT)
מה דעתך על יהודים שמעדיפים להתגורר במדינה שעל ידה דמם של שישה מיליון מבני עמם? peledy - שיחה 12:15, 22 באפריל 2021 (IDT)
לא רואה בעיה, גרמניה של שנות ה-30, בוודאי של שנות ה-40 שונה בהרבה מגרמניה של היום. אלטרנטיבה לגרמניה היא שה תמים לעומתם. דזרטשיחה 14:22, 22 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אתה רואה איך ביידן הפרו-ישראלי שדואג לביטחון ישראל עוזר לנו? מרוב עזרה, איראן ניסתה בעזרת זרועות התמנון שלה לפגוע, או לפחות לאיים, על מפעל הטקסטיל שלנו בדימונה. אתה חושב שבימי טראמפ הם היו חולמים על דבר כזה? המדיניות של ביידן מסכנת באופן ישיר וברור את ביטחון ישראל, ועכשיו הוא עוד מעוניין להפוך את המשטר הזה לעשיר ומבוסס, כמו שעשה הנשיא הקודם ממפלגתו. רק על התמיכה של מרצ במדיניות של הנשיא הזה, על בנט לפסול אותה. הנשיא הזה שופך גלונים של נפט לבערה במזרח התיכון, שאותה טראמפ הצליח להקטין, ומחזק, בין אם במודע או בין אם לאו, את הטרור האסלאמיסטי, מהסונה ומהשיעה. על סער ובנט להצטרף יחד לממשלת נתניהו, כמובן תמורת קבלת דרישות נרחבות וכוח רב בממשלה - ממשלה עם מרצ תסכן את ביטחון ישראל במאבק באיראן אפילו יותר מרע"מ (הסונית, שאפילו תומכת במאבקנו באיראן, אבל את רע"מ צריך לפסול בגלל תמיכתה בחמאס). peledy - שיחה 14:36, 22 באפריל 2021 (IDT)
בהרבה מהפעמים שאני לא מסכים איתך אני יכול למצוא בדל של אמת בדבריך - אך גם כאן לדעתי אתה מגזים, מרצ יותר מסוכנת מרע"מ???אגב, בעניין הטיל הזה - בין אם זה היה בלון ניסוי או לא, לדעתי לא דווקא כיוונו על דימונה - הרי יש להם טילים טובים, איך הגיעו רסיסי הטילים לבריכה בקיבוץ אשלים?שרחוק יחסית מדימונה או מהכור. עוד משהו, היה עניין עם ירושלים - בזמן אמת, הם לא יפגעו בעיר הזו (אלא אם טילים ממש מדויקים על יעד ממש אבל ממש על הנ.צ המדויק). גם חודשיים אחרי השבעתו של טראמפ הם עשו את זה דזרטשיחה 14:46, 22 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אתה רומז שאני משקר? מה זאת אומרת רק בדל של אמת בדבריי? רע"מ, שהיא לידיעתך סונית, תומכת במאבק נגד איראן כחלק מהציר הסוני, בעוד שמרצ תומכת בהסכם הגרעין הנוראי. בסוגייה האיראנית, רע"מ קרובה הרבה יותר לימין הישראלי. הייתי מאמין לך שהם לא כיוונו לאזור דימונה, לולא תמיכת ביטאונו של ח'אמנאי בתקיפה שכזו. ביידן מעוניין להיות הספונסר של הטרור האיראני, מתוך תקווה שאולי איראן תשתף איתו פעולה בנושאים אחרים (מזכיר לי את מה שחשבו כמה אנשים טיפשים על ייבוא אש"ף מתוניס). peledy - שיחה 15:07, 22 באפריל 2021 (IDT)
חלילה וחס!אדייק, בדל של הסכמה. מצטער על האי ההבנה.. לגבי הכור, תודה על הקישור - עכשיו אני יותר בכיוון שהם כיוונו - אבבל הטיל שם חייב להיות מאוד אבל מאוד שבור בשביל להגיע מדימונה לאשלים. רע"מ אמנם תומכת במאבק מול איראן, אבל כאן נגמר הגב הביטחוני שלנו איתה. מדגיש שוב - חלילה לא רמזתי שאתה משקר, התכוונתי שגם במקרים שאני לא מסכים, אני מוצא משהו קטן שאני בהחלט חושב כמוך. דזרטשיחה 15:13, 22 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אם תקרא את דבריי, תוכל לשים לב שדיברתי על מרצ ורע"מ בהקשר האיראני בלבד. לפי מה שקראתי, רסיסי הטיל הגיעו לאשלים, ובהתחשב במרחק הרב שהטיל עבר, הגיוני שרסיסיו הגיעו לשם. אני שמח אם הצלחתי לשכנע אותך שממשלת מיעוט בתמיכת רע"מ/המשותפת היא סכנה ברורה לישראל. אגלה לך אפילו עוד רז, רע"מ וחמאס אינן תומכות ב"לאומיות" הפלסטינית, אלא יותר מזה, הן מתנגדות לה. התנועה "הלאומית" הפלסטינית הייתה תנועה שהומצאה בשנות ה20 של המאה הקודמת וכל מה שגיבש אותה היה המאבק בתנועה הציונית של השבטים הערביים שחיו פה, ללא כל דבק אחר. רע"מ וחמאס, כחלק מהאחים המוסלמים, מתנגדות חריפות לציונות, משום שהמדינה היהודית היא האזור הריבוני הלא-מוסלמי היחיד בין הודו ליוון וקפריסין, קרי המכשול היחיד להגשמת החזון של האחים המוסלמים - הקמת ח'ליפות אסלאמית רצופה בשטחי המחיה של כלל המוסלמים עד השתלטות על העולם כולו. ה"לאומיות" הפלסטינית היא כלי שבו משתמשות רע"מ וחמאס לניגוח הציונות, וברגע שמדינת ישראל תיעלם, הם יתנגדו ל"לאומיות" הזו (שהיא גם דבר חילוני שיובא מאירופה השנואה להזכירך). peledy - שיחה 15:39, 22 באפריל 2021 (IDT)
ברור לי, משהו זהה לפאן-ערביות רק גם להכניס למעגל את כל המדינות המוסלמיות באזור. יש לי שאלה, אולי אבין בזכותך - מה ההבדל המהותי, לא כל הקרקס של דרך הביצוע - ההבדל האידולוגי בין הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל לשאר העולם ומה ההבדל בינה לבין רופא השיניים הידוע ומפלגתו. דזרטשיחה 15:45, 22 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, המטרה הסופית של שני הפלגים זהה לחלוטין - ח'ליפות אסלאמית, אלא שדרך הפעולה שונה. הפלג הצפוני הוא יותר טהרן, ולכן הוא פוסל את הממסד הציוני או שיתוף פעולה איתו, תוך מלחמה איתו, בעוד שהפלג הדרומי מאמין בשיתוף פעולה עם הממסד הציוני על מנת לנצח במלחמה על ידי ג'יהאד אזרחי (כמו שאמר רופא השיניים המפורסם), ובכך הפלג הדרומי דומה יותר למקבילותיו באירופה, והצפוני יותר למקבילותיו הערביות. ההשוואה שלך לפאן-ערביות אינה נכונה, הפאן ערביות היא תנועה לאומית, חילונית, אנטי-דתית, שנהגתה וקודמה בעיקר על ידי מיעוטים (כמו נוצרים ועלווים - משפחת אסד, מישל עפלק וכו'), על מנת למצוא מכנה משותף עם הרוב המוסלמי ועל מנת להשתלב בהנהגה ובמדינה (אולי זה יזכיר לך את היהודים הקומוניסטיים באירופה, ארה"ב, מצרים ועיראק, ובצדק), ומצאה את המכנה המשותף נגד היהודים. האסלאמיזם לעומת זאת היא תנועה דתית, אנטי-לאומית, שדוגלת, בניגוד לפאן ערביות, לחזרה לעבר, תור הזהב של האסלאם - האימפריה המוסלמית הגדולה שהגיעה לספרד ופורטוגל, תוך יישום מוחלט של חוקי השריעה כמובן, ופגיעה בכל המיעוטים הדתיים. peledy - שיחה 16:02, 22 באפריל 2021 (IDT)
הבנתי, תודה דזרטשיחה 16:13, 22 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, שמעת על דברי זריף בנוגע להדלפות של קרי? יש כאן שתי אפשרויות - או שקרי שקרן ופועל באופן אקטיבי נגד ביטחון ישראל מתוך מטרה לפגוע בה, או שזריף שקרן שאי אפשר להאמין למילה שלו, ובכל זאת עושים איתו עסקים. מכל מקום, הממשל האמריקני לא יוצא טוב משום כיוון, ולדעתי האמת באמצע עם נטייה ברורה לכיוון זריף השקרן. מה דעתך? peledy - שיחה 15:48, 27 באפריל 2021 (IDT)
חושב בדיוק כמוך. שמעתי על זה בנסיעה לאסוף דברים מהבית של סבתא שלי. דזרטשיחה 18:40, 27 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, חשבתי שסבתא שלך ז"ל כבר נפטרה. בכל מקרה, לא הבנתי מה העילה של מנדלבליט לביטול המינוי של השר אקוניס לתיק המשפטים? peledy - שיחה 19:09, 27 באפריל 2021 (IDT)
סבתא שלי אכן ז"ל ואכן נפטרה, אבל אמא שלי היורשת של הבית ולכן אנחנו מפנים, לוקחים את הבגדים לתרום, לוקחים מזכרות ונותנים לגיסה של אמא שלי את הדברים של דוד שלי (מקווה שהבנת) בשביל שתביא אותם לדוד שלי שיחזור מבוסטון (הזה שהבן שלו נפצע במהומות בקפיטול, עכשיו הוא הרבה יותר טוב).. מנדלבליט עשה טעות ענק, במקום ללכת על עניין ניגוד העניינים, הוא הלך לנושא הזניח של ההסכמים בינו לבין גנץ. בככללי, הקרקס שנתניהו תכנן היום בקפידה רבה הוא מגוחך ומראה שהדברים היחידים שיותר גרועים מעסקה עם נתניהו אלו עסקאות עם איראן וארגוני טרור ועסקה עם השטן. מנדלביט משחק לידי בן גביר ושאר אנשי ה"החונטה גונבת את המדינה!!" במקום להדגיש את הסיבה העיקרית שזה בעייתי, וזה בגלל הניגוד העניינים המטורף וחסר התקדים שיש לנתניהו. לכן, העילה מאוד סתומה, אבל הפסילה עצמה כשרה. דזרטשיחה 19:18, 27 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, היועמ"ש אמר שאין ניגוד עניינים, אבל ממתי פוסלים החלטת ממשלה על סמך הסכם קואליציוני? אין לזה תוקף משפטי מחייב בממשלה. אם כבר, זה יכול להיות רק בגלל חוק ממשלת החילופים, וגם אז זה בעייתי משום שלא כל שרי גוש כחול לבן התנגדו. אתה אשכרה התלוננת שהליכוד הציב שלטי חוצות שח'אמנאי ונסראללה מתנגדים לנתניהו ולאחר מכן בן כספית ורביב דרוקר, אבל עכשיו לא יצרת למעשה השוואה בין נתניהו לאיראן, ארגוני טרור ולשטן? אגב, לגישתך גם גנץ פועל בניגוד עניינים בגלל חקירת המימד החמישי ולכן יש לפסול אותו - השיטה ההזויה הזו של לתפוס פוליטיקאים באשכים מזכירה מאפיה. לאור הקרקס היום, לדעתי המסקנה היחידה היא שיש להזיז את נתניהו ולהתחיל לתקן את המערכת המשפטית, תיקונים שאותם נתניהו סיכל במשך שנים כי זוהי עמדתו. peledy - שיחה 19:34, 27 באפריל 2021 (IDT)
לא, חלילה.. איני עושה השוואה, האיראנים הם פושעי מלחמה מטרוללים ובעולם מתוקן הם היו יושבים בבית הדין הבינלאומי וכנראה היו מוצאים להורג ונתניהו סתם שקרן, נוכל וקוסם שאוחז בקרנות המזבח עד הרגע האחרון. אבל אבל, דיברתי על רמה האמינות של העסקאות (נתניהו רחוק שנות אור מלהיות פושע מלחמה, כמו שאמרתי הוא סתם נוכל ושקרן).. אם וכאשר גנץ עצמו יחקר אני אתנגד למנות אותו אבל, כרגע החברה עצמה תחת חקירה וגנץ לא. עינוי דין (משיכת תיקים לזמן שאורכו כאורך הגלות) הוא אכן מעצבן, אבל נניח וכן. אכלו לביבי, שתו לו ותפרו לי. היתי מקבל בכעס רב את העניין בשלב החקירה, אבל אדם שטובת המדינה לפני טובתו הפוליטית-משפטית היה מתפטר בשלב המשפט, שיוכיח שאכן התקשורת והפריקלטות עשו יד אחת בשביל להפליל אותו אבל לא על חשבוננו. דזרטשיחה 19:40, 27 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, לי דווקא אין בעיה עם עצם המשפט (מסכים שזה בעייתי אולם לא ראוי שהפרקליטות תדיח ראש ממשלה, ראה מקרה יעקב נאמן, אביגדור קהלני ועוד אחרים שהפרקליטות סיכלה כי לא רצתה אותם במשרד מסוים) אלא עם הניסיונות שלו לחמוק מאימת הדין על ידי ניסיונות לחקיקת חוקי חסינות כאלה ואחרים, וכאשר הוא מציב את חסינותו קודם לטובת המדינה, זו הבעיה, ולא עצם ההליך המשפטי. אגב פשעי מלחמה, שמעת על הדוח ההזוי של HRW? ארגון אנטישמי עם אובססיה הזויה לישראל, כשמייסד הארגון בעצמו אמר את זה. אם הארגון שותק לגבי איראן, סין, ונצואלה ואחרות אבל תוקף את ישראל וארצות הברית, אנחנו במצב טוב. peledy - שיחה 19:55, 27 באפריל 2021 (IDT)
הארגון הזה עוד ארגון שהיה יכול להיות מעולה ונהדר גם אם אפילו היה מביע ביקורת טיפה יותר מתונה כלפי ישראל (ביקורת כל עוד היא לא "חתיכת אנשי אפרהטייד!!!!" 24/7 היא לגיטמית ללא ספק) ומחלק את הביקורת דשלנו לונצואלה, סין, איראן (וגם קובה, חלק מהמדינות שמדרום לסהרה וקוריאה הצפונית) הוא היה פשוט מעוחלה. חבל .. TheDesertboy (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
TheDesertboy, מה שנקרא היום "ארגוני זכויות אדם", במיוחד בישראל, הם ארגוני תעמולה שמטרתם לנגח את ישראל ולנגח את מדינת הלאום של העם היהודי. שתיקתם המביכה לגבי מה שקורה בגבולנו הצפוני (מלחמת האזרחים בסוריה כמובן אבל גם העובדה שאיראן למעשה כופה על הלבנונים כיבוש), אומרת הכל. אגב תעמולה, שמעת את הנאום של חברת הכנסת שהכנסת? היא טענה שאביה השתתף בחפירת קבר האחים של נרצחי טבח טנטורה, בעוד שבית המשפט קבע שלא היה טבח. כאילו השקר הזה אינו מספיק, היא גם ציינה את השואה ואמרה כי על שני הצדדים להכיר את הטראומה של האחר (ברור לך שהיא יוצרת השוואה בין הנכבה לשואה פה כן? מי שמזלזלת בשואה נשארת כזו). לסיכום, איבתיסאם נשארת איבתיסאם, ועצם כניסתה לרשימת העבודה מעידה על פשיטת רגל מוסרית ואידיאולוגית של המפלגה - גנץ אידיאולוגית מייצג הרבה יותר את ערכי רבין מאשר מיכאלי והעבודה. הכניסה של קיצונים כמו מיכאלי, יחימוביץ', אופנהיימר (שעבר למרצ), מואטי והיום מראענה, הם הסיבה להיחלשותה של העבודה, אבל טוב שיש ביבי להאשים. peledy - שיחה 20:11, 27 באפריל 2021 (IDT)
אני לא חושב שיחימוביץ', מיכאלי או מואטי קיצוניות אבל בסדר. זכור לי שדיברנו על זה ומיחזרנו את הדיון, אפילו לדבר על ביבי מתחיל להימאס לי אם להיות כנה. השוואה אכן מקוממת.. בכל מקרה אני לא יכול לחזור בזמן ואם הייתי יודע שאני הקול שמכניס אותה ברור לך שלא הייתי עושה את זה בשום מצב. אם הייתי יודע שלמשל אני קול שהייתי מציל את גנץ מאימת אחוז החסימה (כל האנשים שדיברתי איתם למעט אחד וכינוי בויקיפדיה הוא "אנונימי מדי" חשבו שהוא יגרד את ה4-5 מנדטים) אני חושב שהתמזל מזלי לדבר עם בחור חכם כמוך. אם כל העניין של אופיר אקוניס נזכרנו שוב, שיש משרד קסום שצריך שינוי ושמו משרד המשפטים. אמרת לי על שינויים שאם אתה היית נבחר ציבור, הייתי עושה. אבל מה ההיית עושה למשל במשרד החוץ?באוצר או בביטחון הפנים?אם יש לך איזו עמדה מורחבת מעבר לעמדה ה"טיפוסית" של אנשים שהיא לרוב לא משהו מורחב יתר על המידה דזרטשיחה 21:11, 27 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, לא הייתי מתייג אותך כל פעם מחדש לולא גם אני הייתי חושב כך. אני מתכוון שהן במישור הכלכלי והן במישור המדיני, מיכאלי, יחימוביץ' ומואטי רחוקות מהמרכז ולכן המפלגה שלהן נחלשה (ביבי ורבין לעומת זאת, קרובים יחסית למרכז). משרד החוץ שלנו לצערי אינו עושה עבודה טובה, והאמת היא שיכול להיות שהם בלבם תומכים בצד השני (ע"ע אלון ליאל או ג'רמי יששכרוף למשל). אנשים כאלה אולי מוכשרים ביותר, אבל אינם צריכים לייצג את ישראל בעולם - איני מעוניין שאדם יציג בעולם עמדה שאינו תומך בה ולכן אולי לא יעשה הכל למענה. peledy - שיחה 09:49, 28 באפריל 2021 (IDT)
הבנתי לגביהן. אני עכשיו נזכרתי שליאל הוא אבא של הכתבת בחדשות 12 .. לא דיברתי בהכרח על אנשים, אלא הגופים ואיך הכל עובד. נניח ברור שיש שופטים שאתה חשוב שהם מוטים/מושחתים/טרם בשלו להיות שופטי עליון או מחוזי אבל אתה אמרת לי כמה פעמים שאתה חושב שצריך לפצל את תפקיד היועמ"ש או משהו בסגנון. אשאל יותר ישיר, אתה רוצה צריך לתקן משהו במשרד החוץ עצמו?במכניקה, בניהטל או סגופים דזרטשיחה 13:18, 28 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אמרתי שמה שקובע עבור שופט בפסיקותיו הוא עולם הערכים שלו (לפי השופטים עצמם), ולכן ראוי שעולם הערכים של השופטים יהיה קרוב לזה של הציבור. גם בעניין של ניגודי העניינים יש לשופטים הרבה מה להשתפר (אתה חייב לקרוא את התחקירים של קלמן ליבסקינד בנושא), אבל לא אמרתי שהם מושחתים. בעניין היועמ"ש, זכור לי שגם אתה תמכת בפיצול התפקיד. במשרד החוץ - אני חושב שראוי שהעובדים יהיו כאלה שאינם חושבים שישראל היא מדינה אכזרית וששליטתה ביו"ש מנוגדת לחוק הבינלאומי. peledy - שיחה 14:14, 28 באפריל 2021 (IDT)
לא לא, לא אמרתי שאמרת - זה למה סתם זרקתי תיאורים שליליים. אני גם תומך בפיצול, אבל בדרך מסוימת ושלא יהיה איש מקיסריה שמנווט את הדבר.. לגבי משרד החוץ, לדעתי פשוט צריך לעשות מנגנון שמונע משגריר X להפיץ את המשנה שלו עד שיסיים את שליחתו. כמובן, שאם יש מקרים חריגים בהם אדם תמך אקטיבית בטרור זה משהו שצריך להתערב. אבל לדעתי, כל עוד שגריר כלשהו לא עושה קרקס מהדעות שלו, אין בעיה.. דזרטשיחה 14:18, 28 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, מה זאת אומרת? אתה חושב שאפשר למנות במשרד החוץ אדם שחושב שישראל היא מדינת אפרטהייד? שחושב שישראל היא מדינה איומה ונוראה שמתעללת בפלסטינים? לדעתי לא. peledy - שיחה 14:53, 28 באפריל 2021 (IDT)
לא, זה לא ראוי אבל כל עוד האדם לא מפיץ את העלילות האלו במסגרת התפקיד, אין טעם לפסול אותו רק בגלל זה. זה ללא ספק לא ראוי ומרגיז שמישהו יעשה את זה אבל שוב, כל עוד הוא לא מקדם את הדעות ולא מפיץ אותם במקום כלשהו מתוקף תפקידו ונצמד בדיונים למדיניות הרשמית למה לא?, לא הייתי ממליץ למנות אבל גם לא הייתי מפטר את הקיימים. דזרטשיחה 14:59, 28 באפריל 2021 (IDT)
נגיד את זה ככה, לא הייתי מפטר אדם בגלל שנודע לי על זה. אבל הדבר אכן היה שיקול גדול אם הייתי שר החוץ שממנה נציגים. אם הוא היה עושה "צרות" וזורק משפטים שלפעמים הם ההפך הגמור מהמדיניות הישראלית, הייתי מראה לו את הדר החוצה - אני לא אהיה משטרת מחשבות, אבל יש גבול לכל תעלול דזרטשיחה 15:00, 28 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אפרופו גנץ - מסתבר שהוא צדק לגבי "מזימת אפריל", ובזכות בחירתו מחדש לכנסת, הוא מונה לתפקיד שר המשפטים. מקווה מאוד שלא נסגר דיל בין מנדלבליט לגנץ לגבי מעורבותו של גנץ בפרשת המימד החמישי. peledy - שיחה 17:16, 28 באפריל 2021 (IDT)
גם אותי זה הפתיע לגבי המזימה ואפילו התכוונתי כמה ימים אחרי הבחירות לכתוב את זה בערך על "קמפיין געוואלד" אבל זה פרח מזכרוני ורק עכשי ונזכרתי בזה, אבל זה כבר לא רלוונטי. הסיכוי שזה יקרה שואף לאפס מאחר וזאת בנוסף לעובדה שהמערובות של גנץ בעניין הייתה ממילא מינורית, אם כי לדעתי צריכה להיחקר עד תום (הן גנץ עצמו אבל במיוחד החקירה הכללית). דזרטשיחה 18:30, 28 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, איך מינורית? אתה יודע מה? למה אתה בדיוק חושב שהביאו את גנץ, בן ברק ועוד כמה בכירים במשטרה לחברה הזו ומינו אותם לבכירים? כדי לפתוח לעצמם דלתות בארץ ובעולם באמצעות אותם יוצאי צבא ומשטרה, שיש להם יוקרה ותהילה עולמיים. יש מונולוג של תם אהרון (שאם אתה שואל אותי, הצביע לאותו גנץ) בנושא, שיצליח אולי להרחיב לך קצת יותר בנושא. peledy - שיחה 23:57, 28 באפריל 2021 (IDT)

האם צמח מנהיג חדש?[עריכת קוד מקור]

TheDesertboy, האם שמעת את הנאום הנהדר של הרמטכ"ל כוכבי? נאום ציוני ולאומי שנגע בלבו של כל אזרח ישראל פטריוט. לדעתי, מדובר ברמטכ"ל הנצי ביותר שלנו זה שנים, שבקלות יכול היה להיכנס לליכוד והחליף את נתניהו, אבל מדברים עליו כמי שעשוי להנהיג את השמאל. בכל מקרה, גם במקרה שלו וגם בזה של יוסי כהן, אני סבור שהם צריכים קודם להיות חברי כנסת ולשרת כשרים (יכול להיות במקביל), לפני שהם הופכים להיות ראשי ממשלה - ראש ממשלה ללא ניסיון פוליטי זה מתכון לאסון. מה דעתך? peledy - שיחה 20:17, 14 באפריל 2021 (IDT)

כמו גנץ, אני לא חושב שהם כשרים עדיין לזה, הם אנשי צבא/ביטחון טובים והכל (את כוכבי אני יותר מעריך, בכל זאת המוסד מקבל גוונים פוליטיים מובהקים ב-5 שנים האחרונות אבל הוא רחוק מלהיות נוראי) וזה לא אומר כלום עליהם כפוליטיקאים, מרבית ראשי הממשלה שלנו לא היה בדרגות גבוהות בכלל מלבד רבין, ברק ושרון ובנתיים רב סרן מסובב את כולנו ואת הפוליטיקאים על האצבע הקטנה שלו - לכן צריך ניסיון כחברי כנסת ואז שרים (עדיף טיפה ניסיון כחברי כנסת, אבל זה לא דחוף) כמה שנים טובות - ואז באמת, יכול להיות מאוד שהם יהיו ראויים. אני רואה בכלל את טקס המשואות - הנאום שלו לא היה בבוקר?? דזרטשיחה 20:33, 14 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אני מדבר על נאום שלוש האימהות שלו בפתיחת יום הזיכרון. ממליץ לך לשמוע אותו. בנוגע למוסד, איני חושב שהוא מקבל גוונים פוליטיים, אלא זו המצאה של יריבי נתניהו, משום שלראשונה יש תמימות דעים בין ראש הממשלה לבין ראש המוסד, אז הם מניחים שזה פוליטי. יוסי כהן הוא אחד מראשי המוסד הטובים שהיו - הסכמי אברהם הם במידה רבה על שמו, מבצע ארכיון הגרעין האיראני, חיסול פח'רי-זאדה (לפי פרסומים זרים) והפיצוץ בנטנז (כנ"ל). העובדה שלראשונה יש ראש מוסד שאינו פרוגרסיבי שתומך בהסכם הגרעין המשוקץ, אינה הופכת אותו לפוליטי. כמו שאמרתי לך, מי שתומך בהסכם הגרעין אולי עוצר זמנית חלקים מתוכנית הגרעין האיראנית (וזאת בהנחה שאיראן מקיימת את ההסכם, והסבירות לכך היא כמו שח'אמנאי ציוני בסתר), אבל מעשיר את קופתו של המשטר האיראני שמדכא את זכויות האדם של האיראנים, ובכך מערער את יציבות המזרח התיכון ומסייע לגורמי טרור אסלאמיסטיים. וכאן אנחנו רואים שביידן אולי מעוניין לפגוע בסעודיה, טורקיה ואף ישראל בנימוק של זכויות אדם, אך מסייע למשטר שהכי פוגע בזכויות אדם במזרח התיכון. peledy - שיחה 12:45, 15 באפריל 2021 (IDT)
אני רק מבהיר - לא אמרתי שהוא לא טוב, אבל אני חושב שזו לא המצאה, גם אם זה נרטיב שנראה עם הרבה חורים, נרטיב מגוחך - יש בו משהו. אגב, הפעולה בנטנז היא מבורכת, אבל הרמיזות שיש לנו קשר רק מצדיקות את האיראנים ונותנות להם אשראי להמשיך לטפל בזרועות התמנון שלה, אם כבר מדברים על התמנון האיראני - אחרי שאכתוב את הערך על משט יום העצמאות אני מתכנן לכתוב ערך על מקורות המימון של חזבאללה, עוד אחד מארגוני הטרור שיש להם בנק מטופח היטב. למדינה האיסלמית למיטב זכרוני היה פעם נפט, והמון ואפילו זכור לי שיש על זה ערך בויקיפדיה העברית דזרטשיחה 15:08, 15 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אתה מדייק, וארדואן קנה מהם את הנפט על מנת שדאעש כארגון סוני ילחם נגד הכוחות השיעיים של איראן ובשאר, וכשהנשיא טראמפ קיים את הבטחת הבחירות וחיסל את דאעש כישות טריטוריאלית, ארדואן החליט לפלוש לסוריה ולהילחם בעצמו. בן, כל טמבל מבין שהמדינה היחידה שיש לה את היכולות לפגוע בנטנז איננה סעודיה, האמירויות, טג'יקיסטן או מונגוליה, ולכולם ברור שארצות הברית, כחלק ממדיניות ההתפרסות הפני האיראנים, לא תעשה דבר כזה. מי שנותן למשטר האיראני לגיטימציה לחזק את הטרור ולממן אותו, אינו ישראל, אלא ממשל ביידן, שרק מחזק אותו. בעת נחשף דו"ח של קרן המטבע הבינלאומית, ולפיו מתוך עתודות מט"ח של 122.5 מיליארד דולר לפני עיצומי טראמפ, נותרו למשטר האיראני עד כניסת ביידן 4 מיליארד!!!! קריסה של 96%!!!! אתה מבין שביידן מציל את המשטר הזה מפני כיליון? היום המשטר מתעשר משום שביידן אינו אוכף את העיצומים ומאפשר לסין לבצע רכישות נפט מאיראן (כמה טיפש צריך להיות על מנת לחזק את שתיים מיריבותיך על חשבונך? ). peledy - שיחה 13:58, 16 באפריל 2021 (IDT)
אני דווקא קראתי שהם שוקלים סנקציות על סין ואפילו יש דיבורים (זה אמנם רק אולימפיאדה - אבל עצם ההחרמה) על החרמת משחקי החורף האולימפיים שיהיו בסין עוד שנה וקצת.. לא זכור לי שטראמפ הבטיח את זה כהבטחת בחירות - אבל כן זכור לי שהוא נאם על זה אחרי בחירתו. אבל יש סיכוי שאני טועה. כמו שאמרת - לכל תינוק שנולד אתמול ברור שזה אנחנו אבל החצי הודאה הזו הין מעיין קלף לאייתלות ש"הנה!!אנחנו לא סתם תוקפים - הם אמרו שזה הם!". דזרטשיחה 14:03, 16 באפריל 2021 (IDT)
הנה, אפילו כתבתי על זה ערך כוח המשימה של מחלקת ההגנה של ארצות הברית לסין גם אם הכוח חסר שיניים (דבר מאוד מדאיג, אם ובמידה והוא אכן כזה), הוא עדיף על כלום. דזרטשיחה 14:11, 16 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אתה טועה. קודם כל, ישראל לא הודתה באופן רשמי שזו היא, ואם אתה חושבכך, אז אתה טועה שמשטר האייתוללות מעוניין להגיב. התגובה של המשטר כנראה התבטאה בתקיפת ספינה ישראלית במפרץ, ונועדה להראות לעם שהנקמה הושלמה. המדינה היחידה שמרתיעה את איראן באזור זה זו ישראל (לא סעודיה ובטח לא ממשל ביידן הרכרוכי). בנוגע לסין, אין מה לפחד מממשל ביידן - אף אחד אינו מכבד אותו כבר, איראן מעשירה אורניום ומקבלת פרסים, פוטין מעביר כוחות לגבול האוקראיני ומקבל נזיפה, קים מבצע ניסויים בטילים בליסטיים וזה עובר די בשתיקה, אז סין מבינה שגם במצב שלה, הכלב האמריקני אולי נובח (וגם זה לא כל כך) אבל אינו נושך. ממשל ביידן מרסק את מעמדה של ארצות הברית, כאילו היא עוד מדינה, ולא המעצמה הגדולה בעולם, אז ככה מתייחסים אליה, וכך גם ישראל צריכה להתייחס אליה בכל בנוגע למאבק באיראן. הממשל הזה מעוניין בטובת האייתוללות יותר מאשר בטובתנו. peledy - שיחה 14:16, 16 באפריל 2021 (IDT)
אולי הממשל לא תוקפני, אבל זה לא טיפה מוגזם לדעתך לטעון שהוא רוצה לטובת האיראנים יותר מאיתנו?האיראנים טוענים שרצינו להיות בשיחה בוינה אבל קשה לי להאמין שאותו נתניהו שנאם בגנות ההסכם ובגנות אובמה ב-2015, יבוא להסתחבק עם חותמיו. דזרטשיחה 14:21, 16 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, לא, עוד שנה של עיצומים והמשטר הזה היה נופל, ואולי היה קם משטר דמוקרטי ופרו מערבי וישראלי בטהראן. אתה מבין שטראמפ חיסל 96% מהמט"ח האיראני? לביידן לא הייתה כמעט עבודה לעשות, אלא לשמור על המצב הקיים, והוא יכול היה לקחת את הקרדיט, בדיוק כמו שהוא מדכא עכשיו את הסכמי אברהם (בשירות טהראן). peledy - שיחה 14:28, 16 באפריל 2021 (IDT)
יכול להיות, בהחלט יכול להיות. הבנתי את זה.. אבל אני עדיין חושב שהוא מעדיף יותר את טובתנו מאשר את טובת איראן, על אף הטעות שהוא עושה בעניין המט"ח האיראני. בעניין עיצומים - אני זוכר שטראמפ הבטיח שהוא יחזור להסכם גרעין חדש ומשופר - אפשר לפרש שזה יהיה הסכם גרעין טוב יותר ועם פחות חורים - אבל זה עדיין הסכם שיחתם עם איראן ויטיב איתה בצורה כזו או אחרת דזרטשיחה 14:34, 16 באפריל 2021 (IDT)
כאן דברים מדברים שלאיראן אין הרבה לקוחות בעניין הנפט כמו שהיה להם פעם.. דזרטשיחה 14:36, 16 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, זה נכון שלקוחות הנפט של איראן נוטשים אותה, אבל ביידן מנסה להחיות את כלכלת המשטר האיראני הדיקטטורי, אבל העיקר שהוא משקר שהממשל שלו דואג לזכויות אדם. הייתה לו את ההזדמנות להפיל את המשטר שהכי רומס זכויות אדם במזרח התיכון, אבל מסיבות תמוהות הוא בוחר שלא לעשות זאת. הוא בוחר לחזור להסכם ולחזק את האייתוללות על חשבון האינטרס הביטחוני הישראלי, לכן, כאן לדעתי השאלה נגמרת. peledy - שיחה 15:03, 16 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, למה אהוד אולמרט, העבריין המורשע, מקבל במה נרחבת על מנת לתקוף את נתניהו? חסרים אנשים שיתקפו אותו, אז מביאים את הפושע? המסר שלי לאולמרט באולפנים הוא: לך! peledy - שיחה 17:32, 18 באפריל 2021 (IDT)
ספוילר:גם שלי. מעט האנשים שעוד תומכים באולמרט - יכולים לטעון שהוא היחיד שמבין את נתניהו, אתה יכול להבין לבד למה דזרטשיחה 18:00, 18 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, הפלונטר הפוליטי רק הולך ומסתבך. מה דעתך על ההצעה של דרעי לקיום בחירות ישירות לראשות הממשלה ללא פיזור הכנסת (סטייל 2001)? לדעתי רק כך תוקם ממשלה שתחזיק יותר משנה. peledy - שיחה 15:44, 19 באפריל 2021 (IDT)
בהתחלה תהיתי מי האדם שהציע את זה, לא הופתעתי שזה מי שהיה עבריין מורשע (הורשע חודשיים לפני) - הרוויח לא פחות מ-17!!! מנדטים בזכות זה. דרעי טיפה עוזר לנו, יהיה קשה לשמאל לשחזר את ההישג של 13 מנדטים (ו30 של המרכז). יש לי במחסנית את הסרטון המאוס של "ראש ממשלה ששקוע את קצה צווארו בחירות, בבלה בלה " אתה כבר יודע אבל כאן הוא תומך ופה זה מפוזיציה שמיד גם הפכה לאופזיציה. דזרטשיחה 17:16, 19 באפריל 2021 (IDT)
בדיוק באתי לכתוב לך על זה, כל היום הייתי עסוק בסריקת האלבומים מהבית של סבתא שלי, סבא שלי היה צלם חובב ויש לי עכשיו בחדר 20 אלבומים - בנתיים סרקתי כמעט אלבום שלם. מצאתי תמונות מימית- שסיפרתי לך שזה מצחיק איך למצביע התחייה נולדה בת שמצביעה למפלגת שינוי ויש עתיד ונכדו מצביע להעבודה. מעניין למי היה מצביע היום אם היה חי, בוודאי שלא לסמוטריץ' האדם אכל חזיר (אם כי צם כיפור - טיפה מוזר) מדי חודש, בוודאי שלא לנתניהו (האדם שלקח את ביתו, בגיל 12 מערד עד ימית) לא היה מצביע לאדם שהצביע בעד ההתנתקות, אולי לליברמן?אם כי אני די בטוח שהוא לא היה מצביע לשרון בפעם השנייה אם הוא חי ב-2006.. בכל מקרה אני סתם חזור על דיון שעשינו, וחבל - האם אתה תומך בחוק? דזרטשיחה 17:26, 19 באפריל 2021 (IDT)
ב-2001 אני זוכר שהיה סיפור שנתניהו ממש, אבל ממש חזר לחזור - אבל היה לו תנאי "יהיו בחירות גם לכנסת", ברגע שדרעי לא הסכים עם זה - הוא ידע שזה קלוש וכמה שבועות לפני שהכריז על חזרה, פרש בשנית., בכל מקרה - מצד אחד, השמאל הגיע לשיאו וספק אם נוכל לשחזר את זה אבל מצד שני - ברור לך, שאם זה יקרה נתניהו יביס אותנו. דזרטשיחה 17:19, 19 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, בטח שאני תומך בחוק, ואם יתווסף תיקון שמאלץ את הכנסת לכהן ארבע שנים ולהסתדר אחד עם השני, מה טוב? בגוש רל"ב כל הזמן אומרים שהרוב אינו מעוניין בנתניהו, אז תנו לציבור להחליט מי כן, ולא רק מי לא, במקום לעשות ממשלה עם "מטבוחה של רוטציות" (תודה שביבי יודע לתת פאנצ'ים). כל ממשלה שתקום, בין אם סמוטריץ'-עבאס או בין עם בנט-סער-מיכאלי-הורוביץ לא תחזיק מעמד יותר מחצי שנה, ואז נלך לעוד סבב, אז מה עשינו? "ממשלת האחדות" שלפיד מציע (איך ממשלת אחדות יכולה להיות ממשלת מיעוט? לפיד מתעקש להבליט את העובדה שאין לו תעודת בגרות?) לא תתעסק בשום נושא למעט הקורונה, אז איך היא תחזיק זמן? המשבר הבריאותו עדיין כאן אבל שיאו מאחורינו והמשבר הכלכלי קיים אבל אנחנו הולכים ומתאוששים ממנו לפי כל התחזיות, ולעומת זאת יש לנו צרות קיומיות - ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C, הבחירות ברשות, המשטר האיראני שביידן מעוניין להפוך אותו ללגיטימי ועשיר ולחזק את זרועות התמנון שלו, המטורללים מהאג ועוד... איך הממשלה הזו תחליט על משהו מהנושאים שציינתי? לאור זאת, יש לקיים בחירות חמישיות לראשות הממשלה בלבד, ושראש הממשלה הנבחר יסתדר איכשהו עם הרכב הכנסת לארבע שנים. peledy - שיחה 22:08, 19 באפריל 2021 (IDT)
בסדר, אבל אולי ביבי יודע ומבין משהו שאני לא - אם גוש רל"ב יתכנס לאיש אחד להחלפתו - צפוי לו קרב מר, שלא בטוח שהוא ינצח בו. המשבר הכלכלי עדיין בעיצומו. סדר היום עדיין אינו מדיני-ביטחוני מלא-מלא, איראן לא פחות חשובה מל"הזניק את הכלכלה". לביבי אמנם יש אחלה תואר מM.I.T והוא אכן גאון אבל כל יום הוא שובר את השיא של עצמו, אני לא ציני שאני יכול לכתוב 3-4 ספרים בשם "מצעד השקרים של בנימין נתניהו", גם על לפיד בהחלט אפשר לכתוב ספר. אני לא סומך על אדם שלא העביר תקציב מדינה, לאדם גאון ששיקר במזיד לגבי הגירעון - שינזיק את הכלכלה. באיראן - טוב, מה ששלו- ששלו. בעניין הרש"פ - אצטט את אברמוביץ' - בכל ממשלות ישראל למעט חריגות - ראש הממשלה עמד במרכז ממשלתו, היו לו סחטנים מימין וסחטנים מהשמאל. אם נתניהו היה מרכיב ממשלה לפי התזה שלו ביום הבוחר - הוא היה נחשב גורם שמאל, אפילו שמאל קיצוני (בכל זאת קואליציה עם אורית סטרוק, איתמר בן-גביר, אבי מעוז, מתן כהנא, נפתלי בנט, שלמה קרעי, אופיר סופר, איילת שקד ועוד ועוד) - לכן, אם הייתה לו ממשלה הקואליציה שלו הייתה מנסה לעשות כאן טרנספר אבל ביבי כאמור לא ירשה (אלא אם זה יגרום לאבד את בלפור, בעזרתו הוא מחזיק בקרנות המזבח שלו בעניין המשפט), אבל מי יהיה הכחלון, הלבני, הברק או הקהלני שיאזן אותו בעניינים זניחים יותר?אני אמנם לא רוצה השתלטות פלסטינית על שטחי C - אבל ברור לי שבן גביר ירצה פשוט לקח D-9 ולעשות טרנספר לאנשים שם. זה כמו לשבור טלוויזיה שהממיר שלה בסך הכל איבד קשר לWIFI. דזרטשיחה 22:23, 19 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אם נתניהו הוא טרגדיה, לפיד הוא פשוט קומדיה. ממשלה בראשות לפיד אולי תהיה דומה למה שהגדיר אברמוביץ' (עם רוב לגורמי שמאל), אבל ממשלה בראשות בנט תהיה לא מאוזנת לחלוטין שמאלה. הכנסת לכנסת מישהי שחולמת על השמדת זכרון, אז אתה חושב שהעבודה תתנגד להשתלטות הפלסטינית על שטחי C? ככל שאני דן איתך יותר אני חושב שאתה אפילו מעט ימני בתפישה הביטחונית שלך. נניח שאתה צודק לגבי בן גביר, נראה לך שנתניהו ובנט יאפשרו דבר כזה? לגבי איראן, נתניהו מוביל מדיניות נכונה, שכעת נתפשת כנכונה גם בקרב גורמי הביטחון, אלא שכעת יש ממשל אמריקני שמתעקש להעיר את דאעש מחדש ולשפוך למזרח התיכון גלונים של נפט, ובמצב כזה, איני סומך על ממשלה עם לפיד, מיכאלי והורוביץ שנשענת על המשותפת הפרו-איראנית או על רע"מ הפרו-אסלאמית. peledy - שיחה 22:55, 19 באפריל 2021 (IDT)
ביטחונית אני בהחלט מרכז, עלית עליי .כמעט כולם חזו שלהעבודה תהיה 5 מנדטים, אז אמרתי מה רע. אם הייתי ייודע שאני מכניס אותה - אתה מכיר אות שלא הייתי מצביע למפלגה. בכל מקרה - אדבר איתך בהרחבה מחר, אני פשוט עושה למחשב פירמוט כי הוא מתחיל כבר להיות איטי.. לילה טוב! דזרטשיחה 22:59, 19 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אינך מבין עד כמה הייתי מרוצה אתמול מהסכין שתקע עבאס בגב של נתניהו - אולי ככה הוא יתפכח ויבין שאם אי אפשר לסמוך עליהם בהצבעה בוועדה המסדרת, כנ"ל גם לגבי הקמת ממשלה וכמובן כנ"ל לגבי מבצע נגד חמאס, שאליה רע"מ מרגישה קרובה הרבה יותר כתנועה אחות, מאשר לישראל ולתנועה הציונית. הגישה ה"נחמדה" של רע"מ, שבמסגרתה היא מקבלת גישה לתקציבים, היא פעולת התקייה המפורסמת של האחים המוסלמים, וזוהי שיטת הפעולה שלהם באירופה, הצגה של אסלאם מתון שמנסה להשתלב, אבל בתקציבים שהם מקבלים, הם מנצלים להקמת מסגדים שבהם מתקיימת הסתה נוראית נגד הגורם הריבוני, עד אשר יש להם מספיק כוח להתקומם. אין לשתף פעולה עם המסוכנים האלה ובטח שלא להעביר להם תקציבים! peledy - שיחה 13:47, 20 באפריל 2021 (IDT)
ווואלה?הייתי בטוח זה פטנט של עבאס, אולי כי האחים המוסלמים ונחמדות לא משתלב לי . בכל מקרה מלבד הפאן האידולוגי שסמוטריץ' ובן גביר מתנגדים - ברור להם גם שבשנייה שהם, המתנחלים מקדומים והיישוב היהודי בחברון שבעד סיפוח ומסורת וכל זה יכשירו אותם - השמאל יכולים לעשות את זה בלי שום בעיה. דזרטשיחה 17:03, 20 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, מה דעתך על רעיון העוועים הזה של הישענות על האסלאמיסטים מרע"מ או הלאומנים מהמשותפת (שמעת שאבו שחאדה הצדיק למעשה את התקיפות נגד יהודים ביפו?)? בכל מקרה, אשמח לחשוב מדוע אתה חושב שההגדרה המתאימה ביותר עבור אבו מאזן היא נשיא. peledy - שיחה 17:27, 20 באפריל 2021 (IDT)
הוא לא בדיוק נשיא, אבל בגוגל יש הרבה יותר תוצאות ל"נשיא" מאשר ליו"ר ולכן הסתמכתי על מבחן גוגל + שלא מעט כתבות כוללות לצד המילה יו"ר הרש"פ אבו מאזן עד המילים "הבחירות לנשיאות" ולא ל"ראשות". דזרטשיחה 17:43, 20 באפריל 2021 (IDT)
אני לא עף על אף הישענות כזו, אבל לפעמים פשוט כיף לראות איך השקר של נתניהו חוזר לעצמו כמו בומרנג אבל מבאס לראות שהוא יצא מזה בלי נזק. ברור לך שבתאוריה - נניח סמוטריץ' היה יותר ביביסט מימני הממשלה הייתה קמה על הימנעות עבאס?ביבי היה תלוי בחסדו - וגורלו הפוליטי-משפטי נקשר בגורלו והדבר היחיד שעצר את נתניהו היה שהוא לא הצליח אפילו לגייס את הרבנים שילחצו על סמוטריץ'. דזרטשיחה 17:52, 20 באפריל 2021 (IDT)
אגב, אתה אולי לא מחבב את לפיד אבל הוא בהחלט אתמול ניצח את מלך השחמט הישראלי ונראה לי שתוכל להודות בזה . דזרטשיחה 17:54, 20 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, ברור לך שלפיד לא רקם את המהלך הזה (אם הוא יהיה בסוף ראש ממשלה, אז כל טמבל יכול) אלא סער ואלקין כן? העריקה למחנה השני של שני המוחות החריפים הללו הם אובדן גדול לנתניהו, ולדעתי, אם אתה זוכר שהשוויתי את נתניהו לטרגדיה, אפשר גם לקשר את העונש שלו לחטא ההיבריס. היוהרה שלו גרמה לחברי תקווה חדשה (וביניהם סער ואלקין) לעזוב את הליכוד, כמו גם לבנט ושקד, וגם ההסתבכות שלו בתיק 1000, משום שחשב שמגיעות לו מתנות בשווי 700 אלף ש"ח, בסופו של דבר נובעת מהיוהרה שלו. בסוף, הוא שוקע בפלילים בגלל היוהרה שלו וגם נחלש פוליטית כתוצאה ממנה, אולי בדרך ליציאה סופית לראשות הממשלה. מרגיש כמו מחזה טרגי של סופוקלס. peledy - שיחה 19:42, 20 באפריל 2021 (IDT)
אני דווקא חושב שהוא כן אבל סער ואלקין הם בהחלט נכס גדול, הם לא מתכוונים להחזיר את הספר שבספרייה המשפחית שעונם לשם "טריקים ושתיקים: ספר הייעוץ לראש ממשלה בישראל", שנכתב על ידי הבוס הגדול. נתניהו בהחלט בדרך ליציאה סופית - השאלה מתי, שעון החול הולך ואוזל וגורלו של נתניהו נחרץ מהסיבות שאמרת + הרבה סיבות אחרות. אגב, אמנם מוקדם ויש לנו עוד כמה ימים איתו - אבל כמה מנדטים לדעתך דרעי יקבל מביביסטים מזרחים-מסרותיים?אני מהמר על 2 וחצי. דזרטשיחה 19:59, 20 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, הקריצה של סער אומרת לדעתי הכל. לגבי דרעי, אני חושב שמוקדם מדי להמר כל עוד נתניהו עדיין במשחק הפוליטי, גם אם באופוזיציה. אגב, יש מצב שהדבק של ממשלת הרל"ב יהיה הפחד מהתבוסה לנתניהו, שיעשה עבודה נהדרת לדעתי כראש אופוזיציה. peledy - שיחה 20:26, 20 באפריל 2021 (IDT)
ואתה חושב שהליכוד פשוט יתנו על מגש של כסף את הממשלה וישארו באופזיציה?הוא אמר שהוא לא פודל - אבל רבים ממפלגתו, כן. דזרטשיחה 20:45, 20 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אין לי מושג אם יש להם תאים רדומים בתוך הממשלה שיפרקו אותה בעת פקודה, ולכן איני יודע לענות לך. לפחות בהתחלה, לדעתי בין חצי שנה לשנה, הליכוד ימשיך לעמוד מאחורי נתניהו, ואם לא יהיו סדקים בממשלה סביר שנראה מרד, אבל לאור המבנה המקרטע של הממשלה, כנראה נראה סדקים מיד עם הקמת הממשלה. רק ימים יגידו עד כמה דבק הרל"ב יצליח לחבר למספיק זמן את בנט, סער, ליברמן, לפיד, מיכאלי, מראענה, הורוביץ ועודה+טיבי+אבו שחאדה/עבאס. peledy - שיחה 22:18, 20 באפריל 2021 (IDT)

ממשלת שינוי/רל"ב[עריכת קוד מקור]

TheDesertboy, שמעת שמנסור עבאס אמר שבמקרה של הקמת ממשלה רל"ב, רע"מ מתעקש להצביע בעד או להתנגד ולא להימנע/להיעדר? הוא עושה את זה משום שבמצב של הימנעות רע"מ יש תיקו 58:58, ואז הממשלה הזו צריכה תמיכה/הימנעות גם מהמשותפת (כנראה תע"ל), ומנסור עבאס אינו מעוניין שאחמד טיבי יקטוף את הפירות שהוא עמל עליהם, ומעוניין לקחת את הקרדיט רק לעצמו (ואפשר להגיד שבצדק). אילו הבחירות היו נערכות היום, אני בטוח שרע"מ הייתה עוקפת במספר המנדטים שלה את המשותפת כתוצאה משתי סיבות: א. זיהוי רע"מ כלשון המאזניים הוכיח עצמו כמוצלח, וב. יש חלחול בחברה הערבית ששיתוף פעולה עם נתניהו והימין (המחנה הלאומי היהודי) אינו דבר רע כל כך כמו שהמשותפת (הלאומנית הערבית) הסבירה להם במשך שנים. אף על פי כן, זה לא ישנה את דעתי שהישענות על רע"מ או המשותפת האנטי-ציוניות היא פגיעה חמורה ביותר בעקרונות הציוניים. מה דעתך? peledy - שיחה 18:59, 25 באפריל 2021 (IDT)

ברור, מי ירצה להיות כה נדיב ולתרום ליריב פוליטי קלף שכזה?אני חושב שזו הישענות מסוכנת אבל לצערנו 2 הצדדים תלויים בה... דזרטשיחה 19:25, 25 באפריל 2021 (IDT)
אגב, שים לב שאם הריב הוא על תיקים המצב הוא דווקא ממש טוב לגוש השינוי, זה מעיד שהצדדים עברו דרך אבל לא הגיעו לפסגת ההר וסיימו אותה. ימים יגידו.. דזרטשיחה 19:26, 25 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אני ממש מרוצה מהדרישה של מיכאלי לקבל תיק בכיר, על מנת שבנט, שקד וסער יבינו את הרעב לשלטון של השמאל אחרי שנים באופוזיציה. תראה איך יאיר גולן ומיכאלי מתייחסים לבנט, כאילו הוא סמרטוט רצפה שחייב ללכת איתם (בשביל לקבל יחס כזה הוא יכול להישאר אצל נתניהו, לפחות במגרש הביתי שלו). ינון מגל לדעתי צודק בהקשר הזה, שהשמאל מעוניין להציב את בנט בתור "קוף" ובכך לסכל שלושה מנהיגי ימין - נתניהו, בנט, סער, ואולי אפילו שקד בתור הרביעית. אני מקווה שבסוף מה שיפיל את ממשלת השיתוק הלאומי, שהמכנה המשותף היחיד שלה הוא רל"ב, כרגע מסתמן שאולי נתניהו יפנה את מקומו ברוטציה לאיש ליכוד אחר, או אולי לבנט/סער, וכנראה אז אולי ייפתר הפלונטר הפוליטי, בממשלת ימין. זו האפשרות הסבירה ביותר לדעתי. peledy - שיחה 20:00, 25 באפריל 2021 (IDT)
נתניהו אלוף ממשלות השיתוק. איך "קוף" אם יהיו יש 2 מנהיגי ימין בממשלה שכזו?נתינהוו לא יפננה את בלפור עד שיורשע או יובס באופן סופי, אבג מצטער על המקלדת, היא טיפה נשברב אז היא מזייפת דזרטשיחה 20:28, 25 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אולי בתור עלה תאנה. אתה חושב שהעבודה ומרצ תקשטנה את הממשלה? הן מצהירות בכל מקום שתתעקשנה על תיקים בכירים בממשלה ועל מקום בהגה של הממשלה (תקשיב זה אחלה רעיון לקריקטורה - בנט ולפיד הנהגים ושאר הפוליטיקאים מנסים להידחף אל ההגה ולשנות את כיוונו). ההגדרה של אברמוביץ' לגבי פוליטיקאים מימין ומשמאל בממשלה נכונה, ונראה אותה גם פה, ולכן לפיד יהיה הנווט האמיתי של ממשלה שכזו. אגב לפיד, לא הצלחתי להבין למה בשמאל אומרים שהוא מוותר, על מה בדיוק הוא מוותר? תפקיד של ח"כ באופוזיציה? הרי ברור שללא בנט הוא יחזור לתפקיד ראש האופוזיציה ובסוף הוא עושה טובה קודם כל עבור עצמו. בנוגע לנתניהו נראה שהוא הבין שממשלת רל"ב מסכנת אותו, ולכן הוא מוכן כעת לפנות את כיסאו (לפחות זמנית) לטובת אדם אחר (שמעתי דיווחים על ברקת, כ"ץ, לוין, גנץ, סער, בנט ואפילו דרעי), אבל אם זה יהיה לטובת אחד מהליכוד או פורשיו שיחזרו במסגרת ההסכם, להערכתי פוטש נגד נתניהו במפלגתו הוא שאלה של זמן. בנוגע למקלדת, אל תדאג, זה לא משנה, מצדי כתוב בצופן אבל העיקר שאבין אותו קריצה. peledy - שיחה 23:16, 25 באפריל 2021 (IDT)
הוא לא יעשה את זה, תעשה לני יטובהה. לגבי הצופןן והמקלדת - מעולהה } מפלגתס העבודה הוציאה הודעה בה אמרס דשהיא סומכת על לפיד שלא יווותר או ידאגג רק לעצמו. דזרטשיחה 07:59, 26 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אני מבחין שמצב המקלדת שלך קשה ביותר. אני אומר שהשקר כאילו לפיד מוותר הוא מופרך, משום שכדי לוותר אתה צריך שיהיה לך משהו, אולם היום לפיד הוא בסך הכל ח"כ פשוט באופוזיציה, שללא בנט גם יישאר כזה, ובחוצפתו הוא דורש עוד רוטציה, קרי הפרת הבטחת בחירות נוספת של בנט, כאילו שבחבירה ללפיד ללא רוטציה אין מספיק הפרת הבטחות. אני די בטוח שנתניהו יפנה את בלפור משום שהוא רועד מפחד ממשלת רל"ב, שהמכנה המשותף היחיד שלה הוא נגדו, ולכן הוא עלול לשלם מחיר כשק חבטות גם אחרי הקמת הממשלה, משום שזו הדרך היחידה שלה לשרוד. לכן, הוא מעדיף את איש אמונו במשרד ראש הממשלה, או אפילו את בנט או סער בממשלה שיש לו השפעה עליה, מאשר ממשלה שכל מהותה היא נגדו, ושאין לו השפעה עליה. peledy - שיחה 12:26, 26 באפריל 2021 (IDT)
כן אם כי במרחבב הערכים אני ותר מנסה להשתלט עליהה אבל כאן זה פחות מפריעלי, אני עוד כמה דקות אצאא לחנות מחשבביפ שיתקנו לי את המקלדת. אכתוב ללך אחריהתיקון. דזרטשיחה 12:30, 26 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אתה יכול להרגיש פה חופשי. מה אתה אומר? לפיד באמת מוותר שזה סתם ספין של השמאל? peledy - שיחה 12:35, 26 באפריל 2021 (IDT)
אוקיי בשעה טובה תיקנתי את המקלדת.. לדעתי לא, אבל הוא גם לא יהיה כזה נדיב (אני אגיד לך את האמת, אולי כי בכל זאת יש לי ציפיות אז אני מה שנקרא "מעורב רגשית" אבל לדעתי תקשורת/תרבות/כלכלה/שווין חברתי יספיקו למפלגות ולדעתי לא מעבר ל-3 תיקים) הוא לא יתן להם איזה "משאבי מים" ושיט אחר. לדעתי לא יהיה מרד בליכוד ואין שום סיכוי שנתניהו יפנה את הזירה בטרם הרשעתו או מותו (מתעב את האדם, אבל כמובן שאני מאחל לו למות בשיבה טובה). לביבי לא אכפת מהממשלה עצמה, גם אם סמוטריץ' יחטוף את ועדת הבחירות ויכריח אותם להכריז על כך שיש לו 30 מנדטים (תסריט מופרך ולא הגיוני אבל תזרום, נניח סמוטריץ' יהיה ראש גוש הימין) וביבי יהיה 6 מנדטים, ביבי ישנא את הממשלה באותה מידה (אמנם לא את האנשים, ברור שעל האנשים בממשלה של סמוטריץ' הוא יותר יסומך) כי הוא לא עומד בראשה, כי הוא ושרה צריכים לפנות את בלפור (למה אתה חושב שבכל הסכם שנתניהו מציע, גם אם גנץ/סער/בנט/אדם אחרר שנתניהו יעבוד עליו ויהונה אותו הוא דורש להישאר בבלפור?).. דזרטשיחה 13:39, 26 באפריל 2021 (IDT)
אשאל ככה, בתור איש ימין (זכור לי שהצבעת לבנט, לכן העניין של מצביע בנט פחות רלוונטי) יפריע לך לראות את מיכאלי בתרבות למשל?או את הורביץ באיכות הסביבה?אני מניח שלא, אך סתם מעניין אותי דזרטשיחה 13:42, 26 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, קודם כל מ ז ל ט ו ב ! על המקלדת. לא הזכרתי תרחיש של מרד בליכוד, אלא תסריט שבו נתניהו מפנה מרצונו את בלפור (כמה שבן כספי/ת (הבנת מה עשיתי פה? ) יכחיש זאת, נתניהו מעדיף שליטה מסוימת על הממשלה מאשר אופוזיציה מוחלטת). תיק התרבות הוא לדעתי תיק שצריך לעבור לימין, משום שראינו איך מדינת ישראל מתקצבת רק סרטים שפוגעים בשמה (אתה באמת חושב שכל התסריטאים הישראלים ככה? הכל מתחיל מהקרן הממשלתית שמצויה באחריות המשרד המדובר), ויש להפסיק את הקרקס הזה. מי שרוצה ליצור סרטים אנטי-ישראליים, מוזמן, אבל לא מהקופה הציבורית, כנ"ל לגבי תיאטרון. בנוגע לאיכות הסביבה, עצם הימצאותו של הורוביץ במשרד זה לא יפריע לי, אלא העובדה שהוא חבר ממשלה, שבסופו של דבר אחראית על קבלת ההחלטות. אילו הוא היה אחראי על איכות הסביבה בלבד בלי להיות חבר בממשלה, זה לא היה מפריע לי. peledy - שיחה 14:03, 26 באפריל 2021 (IDT)
תודה, הבנתי מה עשית . התכוונתי שלדעתי, הדבר היחיד שיזיז אותו מבלפור זה (וזה לא מתוקף אי קבלת תוצאות הבחירות, נניח יש עוד בחירות ועוד ועוד כמו שהיה בזמן האחרון ונתניהו פשוט ראש ממשלת המעבר ואין גנץ ורוטציה באופק) הרשעתו (אם יורשע, אני מחשיב את כאופציה מאחר וברור שזיכוי לא יזיז אותו).. לגבי הורביץ, אבל אין לו יותר מדי כוח, תזכור שזו ממשלה פריטטית (אני לא אומר שזו תהיה ממשלת ניסים ונפלאות, אבל לדעתי היא לא תהיה עד כדי כך משותקת) והורביץ אינו חבר קבינט שיכול להגיד "יאללה מיכאלי, בואי נעשה קצת בלאגן".. שוב, ברור שהוא יהיה חבר ממשלה אבל אין לו כוח כמו שר הגנת סביבה ב-2007 שהוא חבר ממשלה שווה בין שווים. הוא אמנם אותו שר להגנת הסביבה, אבל טיפה יותר כבול. אני מניח שאתה מדבר על עצם העובדה והרעיון שאדם ממפלגה בקצה השוליים של השמאל יהיה חבר ממשלה אבל אני יותר מדבר בפועל. דזרטשיחה 14:15, 26 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, רק שתדע מבחינתי מאז ההתבטאות של הורוביץ בנוגע להאג, הוא מבחינתי בן גביר של הצד השני (גם בן גביר חזר בו מחלק מאמירותיו). הורוביץ לדעתי לא יסתפק בתיק הגנת הסביבה, וגם אם כן אז הוא ידרוש מקום בקבינט, ובכל מקרה הוא, בניגוד לבנט, לא ישמש כעלה תאנה. לפי ההתבטאויות בתקשורת לפחות, העבודה מתעקשת על תיק בכיר (איני מבין איזה, היא אינה צפויה לקבל ביטחון, שילך כנראה לגנץ/סער, משפטים, שילך למי שלא יקבל את הביטחון, אוצר ששמור לליברמן או חוץ ששמור ללפיד ואחרי הרוטציה כנראה לבנט). גם אם בעבודה יוותרו, מסתמן שהם ילכו על הפנים, וכאן מסתמן ששקד תעמוד על רגליה האחוריות, כי היא מעוניינת בעצמה בתיק הזה. במו"מ הזה אנחנו רואים שכל צד אינו מוותר לשני לא בגלל הג'וב (טוב... אולי גם), אלא בגלל הבדלים אידיאולוגיים משמעותיים, והאמת היא שאין לי מושג כיצד ממשלת רל"ב תשרוד לאורך זמן. ממשלת האחדות של נתניהו-גנץ שרדה כחצי שנה ללא הבדלים אידיאולוגיים משמעותיים, אז איך ממשלת בנט-שקד-סער-מיכאלי-מואטי-מראענה-הורוביץ-זנדברג-עבאס תשרוד? אולי ללפיד הפיתרונים. peledy - שיחה 14:28, 26 באפריל 2021 (IDT)
אלא הצדקתי את הורביץ ולא ארתי שהוא אידאל. אבל ברור לי שבכל ממשלה שתקום, אחד מהם יהיה שר/חבר קואליציה בכיר, אני בהחלט מתנגד אבל אי אפשר להכחיש. הצדדיפ לא כל כך רבים על התיקים, תזכור שהרוב שאנחנו יודעים רק דולף לתקשורת. אני עדיין לא מבין איך עלה תאנה עם יש 2 מפלגות ימין ויש פריטטיות.. בברכה דזרטשיחה 14:36, 26 באפריל 2021 (IDT)
אגב, בנושא אחר אני מתעצבן לראות את הקרקס של יאיר נתניהו בתביעה נגדו היום, אם אדם כמוני וכמוך היו אומרים כל רגע "חתיכת נאצים!!!" "פדופילים1!!!!!" היו כבר עוצרים אותנו בתום המשפט, אבל יאיר נתניהו ולכן הוא יכול. דזרטשיחה 14:39, 26 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, מצב של פריטטיות בהחלט משפר את מצב, כמובן בהתאם לתיקים שהוא מקבל. בממשלה כזו מובן שלא יוכל לקדם מדיניות ימין, לא יוכל להיאבק ביעילות מול איראן (בלתי אפשרי עם שר החוץ לפיד והשר הורוביץ), על מאבק בחמאס אין בכלל מה לדבר, על הסדרת ההתיישבות הצעירה כנ"ל (ואל תגיד לי נתניהו, אילו הייתי רוצה את נתניהו הייתי תומך בו), החזרת המסתננים לאחר שבג"ץ פתח פתח להשבתם לסודאן (מעניינת אותי עמדתך בנושא), מינוי יועמ"ש ושופטים וכו'. לא הבנתי איך הגענו למצב שאנחנו דנים על כך בכלל - העמדה של ליאור שליין על יאיר לפיד ידועה (צפה בכמה מונולוגים שלו עליו אם לא), ונניח שמרב מיכאלי מסכימה איתו (לא מופרך), האם לדעתך היה הגיוני שמיכאלי תחשוב על ראשות ממשלה ברוטציה עם נתניהו (בלי כתבי אישום) אם מפלגת שמאל נוספת באה איתה (נניח כחול לבן), בידיעה שקיים רוב שמאלי מוצק של 65 ח"כים? לדעתי התשובה היא חד משמעית לא. יותר מזה, האם היית נרגש נבגד אילו מיכאלי הייתה עושה צעד כזה לאחר שקיבלה את קולך? למי ששכח, ימינה זכתה לרוב בגוש עציון, לא על מנת שתשב עם הורוביץ שמעוניין לפנות אותם. peledy - שיחה 15:20, 26 באפריל 2021 (IDT)
כמה דברים. חמאס כבר שנים, הרבה לפני שנתניהו בכלל היה ראש ממשלה הם עצם בגרון ובבשביל "למוטט את שלטון החמאס" צריך תוכנית שלא כוללת בהכרח מבצע שגורם לאנשי הרצועה להיות טיפה יותר נאמנים לשלטון החמאס. אלא תוכנית ממש גדולה. 2. העניין של המסתננים הוא פשוט והימין והשמאל הרדיקלי פשוט עשו ממנו הר. המסתננים אכן צריכים לחזור הביתה, אבל זה יהיה מגוחך ולא הגיוני לגרש פליטים, אנשים שיש להם מעמד חוקי אפילו זמני בישראל ומהגרי עבודה כמובן.. אגב, תזכור שזה לא עניין של ימין-שמאל. בנט שיחק על העובדה שהוא היה עמום בעניין כן ביבי ולא ביבי (אפילו שלכל אידיוט ברור שאם לנתניהו היה 61 בנט היה חוזר על 4 גם אחרי ההשפלות שספג מהליכוד). אני אכן הייתי מרגיש נבגד, ואני מניח שגם אתה מרגיש כזה עכשיו. לא אמרתי אף פעם שבנט הוא אופציה טובה ולכן איני אומר שהוא "יהיה חבר קואליציה טוב". אגב, בלי קשר לימין אני ראיתי שבאתר ועדת הבחירות יש איזה בערך 10 (זה כלום בעיר כמו אריאל) שהצביעו באריאל למרצ וזה מצחיק. אבל זה עוד חלק מגוש ולא התנחלות מבודדת. אבל 10 קולות זה כלום וזו סתם בדיחה להשתעשע איתה. דזרטשיחה 15:30, 26 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אין לסודאנים תירוץ להישאר פה - נחתמו הסכמי שלום פנים סודאניים (כולל בדרפור), ואחרי הסכם השלום הסודאני עם ישראל, לא ירדפו אותם בשל שהותם כאן. הקרנבל הסודאני צריך להיגמר. בנוגע לחמאס, כל עוד אש"ף שולט ביו"ש, המצב של הפרד ומשול הרבה יותר טוב לנו, אבל אני מדבר על ממשלה שאי אפשר לתקוף איתה בעזה, כי הורוביץ ועבאס יפילו אותה. peledy - שיחה 15:35, 26 באפריל 2021 (IDT)
עכשיו מיכאלי אומרת לבנט להפסיק לשחק לידיים של נתניהו - מה הוא חייב לה? הוא לא חייב כלום לה או לנתניהו אלא לבוחריו, והוא צריך לנהוג בהתאם. peledy - שיחה 15:37, 26 באפריל 2021 (IDT)
בסדר, אבל תזכור שבשביל ממשלה בלי עבאס, צריך את סער ובנט בממשלה, דבר שהסיכוי שיקרה עדיין מאוד נמוך. דזרטשיחה 15:38, 26 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, להערכתי נתניהו יתקפל בסוף ויציב אדם אחר להיות מועמד הליכוד לראשות הממשלה, ברוטציה איתו, כיו"ר הליכוד. ממשלה כזו תהיה ממשלת בעלת יכולת למשול, ואולי זה יקל עליה להתשחרר מכבלי ניגוד העניינים של נתניהו בנוגע למשפטו. peledy - שיחה 15:47, 26 באפריל 2021 (IDT)
נתניהו היה מתקפל מזמן, מתישהו בשנתיים האחרונות אם היה רוצה אבל לתחושתי הדבר הזה לא יקרה מאחר ולנתניהו יש את טובתוה אישית מול עיניו לפני טובת המדינה (אל תגיד לי לפי כרגע, אני מדבר על נתניהו).. אבל ימים יגידו. בברכה דזרטשיחה 15:49, 26 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, יש מצב שהמקלדת שקנית היא חתול בשק? הפעם ההבדל הוא שיש תחרות לנתניהו בימין, מה שלא היה בפעמים הקודמות, ולכן יותר הגיוני שיתקפל. peledy - שיחה 15:56, 26 באפריל 2021 (IDT)
לא לא, הפעם זה אני כותב ממהירות קריצה. אני עדיין לא חושב שהוא יתקפל מאותן סיבות שפירטתי למעלה אבל אולי יתברר שצדקת בהערכה שלך דזרטשיחה 15:59, 26 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, מרצ אומרים שהם יתעקשו על נישואים אזרחיים ופונדקאות להט"ב. אני רוצה לראות את עבאס ורע"מ ורינאווי-זועבי מאפשרים למהלך הזה לעבור, או שאולי בעצם מרצ משקרים לציבור התומכים שלהם? אם תקום ממשלת הרל"ב הזו, האדם היחיד ששותף לה ושישמור על עקרונותיו הוא מנסור עבאס, וכל השאר שקרנים. peledy - שיחה 14:35, 29 באפריל 2021 (IDT)
לצערי מרצ סתם משקרים, אחרת הם היו אומרים את זה לפני וכולם היו מבינים את זה. כרגע זה סתם שקר.. יש בנתיים מגעים שממש התקדמו לשלב סופי (והחלו עוד בלילה) על איחוד בין סער לבנט, דבר שאני חושב שלדעת כולנו היה לא עניין של האם אלא של מתי.. דזרטשיחה 14:37, 29 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, הממשלה הזו היא ממשלה שבנויה על חטא, שקר. אם תגיד לי שהקודמת גם כזו, אשיב לך שהקודמת הייתה ממשלת אחדות לאומית אמיתית שנבנתה בזמן משבר אמיתי. היום, בזכות החיסונים (ותן את הקרדיט לביבי, כצנלסון, רמון או מי שאתה לא רוצה), המדינה שלנו מתאוששת מהמשבר הכלכלי והבריאותי (רק צריכה לשמור על נתב"ג, בתקווה שבג"ץ לא יחליט שוב שהוא יודע יותר מהאפידמיולוגים), וזקוקה לממשלה ימנית (עם או בלי נתניהו) שתטפל באיראן, אחרי שראינו שגישת השמאל בארץ, שהיא לשחרר את איראן מעול העיצומים ולוותר לה, כשלה כישלון חרוץ, כמו גם במישור הפלסטיני מול ממשל שילחץ עלינו. אם אתה דואג במישור הכלכלי, אין ימין כלכלי אמיתי בישראל (אולי חוץ מימינה), והליכוד הוא למעשה מפלגה סוציאליסטית כמו גם החרדים. בקיצור, אחרי שביבי יוצא, אין סיבה אמיתית שלא תצביע מחל. peledy - שיחה 15:12, 29 באפריל 2021 (IDT)
זה נכון, הייתה ממשלת ימנית (ואני מקבל את זה על אף שאני לא מתלהב בכלל מזה) אם ביבי היא מפנה, אבל כבר דיברנו על זה שהוא לא יעשה את זה. אני לא אצביע לליכוד הן מאחר והעמדות שלי לא תואמות את שלי ובין אם מוסרית, הם נתנו לביבי להשתולל (ועדיין נותנים לו). על כל חלקה טובה שהוא בנה הוא הרס 5 אחרות. העניין עם הפלסטינים הוכח גם בממשלת הליכוד, נתניהו הקפיא את הבנייה ביהודוה ושומרון אחרי לחץ (אבל נתן הסכמה שקט לפרויקטים אחרים שם). מצע (אגב דבר מאוד מוזר, שההשפעה היחידה שלו היא הנזק שהוא עושה וכריתת העצים בשביל היח"צ של הפוליטיקאים טרום האינטרנט) (וזה אומר כמה נתניהו זגזגן אבל יותר נאמן למרכז מאשר לימין ולא מדגים את העובדה הידועה שהליכוד היא מפלגת ימין עם נטיות למרכז). אבל המצע מהכנסת ה-14 (במקרה מצאתי את העניין שנתניהו היה כהונה ראשונה, אבל אז הוא עוד המשיך לפרסם מצע) את זה ישראל חייבת לדאוג לכך שהיהודים בתפוצות לא ינטשו את עמם אם מתוך מצוקה, אם מתוך נטייה להתבולל ואם מתוך נוחות האמצעי העיקרי להשגת מטרה זאת הוא הענקת חינוך יהודי ועברי לילדים ולבני נוער יהודיים בגולה הממשלה תשאף לכך שלא יהיה ילד יהודי אחד, בעולם כולו, שלא יקבל חינוך יהודי ועברי כלשהו.
אני מבין את הדאגה (המוצדקת) של ממשלת ישראל ליהודים שבישראל, אבל אם אני נניח יהודי בסידני או במרקש או משהו בסגנון, מי לי ולממשלת ישראל?ממתי לממשלת ישראל יש בעלות על כל יהודי בעולם שהיא רוצה לעצור התבוללות בעולם?זה לדחוף את האף בבוטות לאזרחים אחרים, רק בגלל שהם יהודים (ואפילו אם הם ישראלים לשעבר, הם עזבו/לא נולדו בישראל?אז איך אתם קשורים לזה?) אני בעיקרון נתפס על קטנות ובמיוחד שמדובר במצע אבל לא אצביע למחל, גם אם נתניהו יעוף אני לא חושב שהמפלגה הזו מייצגת אותי. דזרטשיחה 15:31, 29 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, מפלגה שבפועל היא מפלגת מרכז ביטחונית שדוגלת בהיפרדות מהפלסטינים, במאבק נוקשה באיראן ובמדיניות כלכלית סוציאליסטית ושתומכת בוועדי עובדים נשמעת לי המפלגה הכי מתאימה לך, אלא אם כן אנחנו שוב חוזרים לדיון הסוציולוגי שלנו ולפוליטיקת הזהויות. שים לב שמדובר במצע, ביבי גם הבטיח "למוטט את שלטון הטרור של החמאס", אבל לא עשה זאת (לדעתי הבטחה מיותרת וטוב שלא קיים אותה במצב הנוכחי). peledy - שיחה 16:06, 29 באפריל 2021 (IDT)
הליכוד מפלגת מרכז?לא טיפה הגזמת?לא יודע.. יש אנשים (מעטים, אך יש) שאני מעריך אבל קשה לי להאמין שאצביע לליכוד, זה נשמע תסריט לא ריאלי בעליל. למי תצביע בבחירות הבאות?בהנחה כי ביבי עדיין יהיה היו"ר ומה תעשה בתסריט שהוא לא יהיה? דזרטשיחה 16:16, 29 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, מוקדם מאוד לדעת, אבל אם בנט הולך לממשלת השמאל כעלה תאנה (לפי הדיווחים לא תהיה בדיוק פריטטיות). הליכוד אולי מדברת ימין, אבל עושה מרכז, ואני, אולי בניגוד אליך ואולי לא, בוחן מפלגה לפי מעשים. מי שמתיר למדינות אירופה ולאיחוד האירופי לפגוע בנו ולממן ארגונים אנטי ישראליים ושותק על כך, אף על פי שאנו מעבירים להם דיווחים מודיעיניים מצילי חיים, זה נתניהו והליכוד. מי שמתיר למלך עבדאללה לפגוע בישראל ולא לשלם מחיר, כשיש דרכים רבות לגבות ממנו מחיר, הוא נתניהו. מי ששומר על אבו מאזן השנוא במוקטעה ללא אינטרס, (והיום הוא צפוי לשאת נאום שכמובן מאשים אותנו - זה הדבר היחיד שמאחד את הפלסטינים, אם תרצה או אם לאו), זה נתניהו. המדיניות שלו היא רופסת לחלוטין ובעיניי אפילו בעלת אוריינטציה שמאלית. אולי בעצם בנט יותר מתאים לך קריצה. peledy - שיחה 16:22, 29 באפריל 2021 (IDT)
תזכור שאני בכל זאת מגדר את עצמי "שמאל ציוני" למרכז-שמאל. הליכוד היא מפלגת ימין-מרכז.. שאלה, איך היית מגדיר את המצב בכנסת אם הבחירות היו היום?כמה מנדטים לכל מפלגה ושות' ועוד משהו, איך מתקדם העניין עם השמות בוויקישיתוף?אני מקווה שהשיחות שלנו לא מונעות או גוזלות מזמנך דזרטשיחה 16:24, 29 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, אינך מפריע . כשעבדתי על השושלת ההאשמית התייאשתי בשלב מסוים (חמולות ענק). ההגדרה לדעתי צריכה להיות לפי מעשים (כפי שציינתי) ולא לפי הגדרות כלליות. כמו שאז אמרתי לך שאיני מעוניין להמר על תוצאות לפני הגשת הרשימות, אני שומר על עמדתי. peledy - שיחה 16:31, 29 באפריל 2021 (IDT)
הבנתי, לגבי בנט זה כבר אפשרות סליחה על הניסוח, פסיכית, לעולם לא אצביע לו. אם הסיכוי שאצביע לליכוד הוא עומד על אחוזים בודדים בנט זה כבר אפסי. בכל מקרה, אם כבר מדברים על ירדן, האם לדעתך הייתה יד ישראלית במסע התעמולה הזה של המלך? דזרטשיחה 20:28, 29 באפריל 2021 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

TheDesertboy, סליחה על הבורות, אבל לאיזה קמפיין תעמולה אתה מתכוון? בנוגע לבנט, ראית שלא באמת התכוונתי ברצינות, אבל אני מניח שידעת שברגע שהצבעת לעבודה, אתה שמעת פעם אחר פעם שמיכאלי אינה פוסלת את בנט כראש ממשלה, כך שזהו תסריט שאני מניח שלקחת בחשבון בהצבעתך. peledy - שיחה 21:27, 29 באפריל 2021 (IDT)

לא ראיתי את הקריצה. שמתי לב, אבל ההבדל בין לקבל אותו בלית ברירה להצביע לו עצום דזרטשיחה 21:33, 29 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, את מי אתה באמת מעדיף בתפקיד ראש ממשלה? את נתניהו, בעל עמדות מדיניות שכנראה זהות לעמדתך, או את בנט, שימני ממנו אבל ייאלץ לשתף פעולה עם שמאל רדיקלי ועם רע"מ בממשלה? peledy - שיחה 21:42, 29 באפריל 2021 (IDT)
נ.ב. נתניהו הוכיח שבממשלות שלו הוא זה שמנווט והוא זה שמוביל את הקו המדיני בממשלה, מה שאיני בטוח לגבי בנט. peledy - שיחה 21:54, 29 באפריל 2021 (IDT)
זו נבלה וזו טרפה. בחירה קשה מדי. לגבי בנט וקו מדיני, נחיה ונראה. דזרטשיחה 22:13, 29 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, שמעת שהישיש האנטישמי ביטל סופית את הבחירות וכמובן האשים את היהודים? (מה ששוב מוכיח את התזה שלי, הדרך היחידה שלהם לשרוד כ"עם" היא להילחם בנו). אפילו חמאס אינו קונה את הבלוף שלו (וגם דחלאן), והם האשימו את אבו מאזן בביטול הבחירות, כאשר בחמאס אפילו האשימו אותו בהפיכה, והנייה אמור לשאת נאום הערב. הולך להיות מעניין, ואבו מאזן הולך לשרוד רק אם אנחנו נשאיר אותו בחיים. מבחינתי, הן אש"ף והן חמאס הם ארגוני טרור אנטישמיים, והתיאום הביטחוני נובע מכך שזו הדרך היחידה של אש"ף לשמור על שלטונו. דע לך שבמזרח התיכון, ישתפו פעולה אפילו עם השטן כדי לשרוד, אז קל וחומר שעם ישראל. peledy - שיחה 18:39, 30 באפריל 2021 (IDT)
שמעתי על זה אתמול, אבל לדעתי חמאס ברצועה זה מעל ומעבר, אז גם ביהודה ושומרון זה כבר מתכון לאסון.. האיראנים יכעסו עליך, אתה מדבר בכפילות "לשתף פעולה עם השטן ולשתף פעולה עם ישראל" קריצה דזרטשיחה 18:51, 30 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, היחידה שיכולה לעצור את השתלטות חמאס על יו"ש היא ישראל. עם זאת, איני בטוח שעלינו לשלוח חיילינו על מנת להציל את הישיש האנטישמי מרמאללה. יכול להיות שאפילו נטרול איום צבאי מחמאס אפילו קל יותר מנטרול האיום המדיני מצד אש"ף. תאר לך איזה תסריט בלהות היה נוצר לו חזון השמאל של מדינה בגבולות 67 היה נוצר - הפלסטינים פשוט הצילו אותנו בסרבנותם - "מלאכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים". peledy - שיחה 19:38, 30 באפריל 2021 (IDT)
גבולות 67 זה לא פתרון, אבל דיברנו והסכמנו שגם מדינה דו-לאומיות אינה פתרון.. יש תמיד השוואה בין הפתרונות. שכביכול פתרון 2 המדינות זה "גירושין" ופתרון המדינה האחת זה "נישואים", אני לא רוצה מופע ראווה של גירושים, אבל אני מעדיף אותו על נישואיין, זה מעיין רע הכרחי שצריך לכלול כל מיני כוכביות על נושאים רגישיים. דזרטשיחה 19:43, 30 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, מכאן ישנם שני פתרונות אפשריים, שליטה ירדנית על שטחי A ו-B או פתרון האמירויות. המרכז-ימין הציוני, שכולל את רוב אזרחי ישראל, צריך לתמוך בפתרון שאינו כולל התאבדות לאומית, בין אם על ידי מדינה דו-לאומית או בין אם על ידי שתי מדינות לשני עמים בעבר הירדן המערבי. השמאל הציג לנו במשך שנים כאילו זו האפשרות היחידה להיפרד מהפלסטינים, אבל זה לא נכון. אין חובה להיפרד מהפלסטינים על ידי התאבדות לאומית. מה דעתך? peledy - שיחה 19:47, 30 באפריל 2021 (IDT)
הירדנים ממש לא רוצים את הפלסטינים.. האמירויות לא בטוח יתקבל על ידי העולם וגם אני לא בטוח לגביו, אבל לא שולל אותו. הבעיה היא שאף אחד במערכת הפוליטית לא רוצה אותו. השמאל (על 2 מפלגותיו) תומך במדינה פלסטינית בגבולות כאלו או אחרים וגושי התנחלויות כאלו או אחרים.. הימין (חלק ניכר מהליכוד, אך בכלל לא כולו), הציונות הדתית וסער מתנגדים וחלקן תומכים בסיפוח לירדנים/טרנספר (טרנספר הוא פתרון רדיקלי ואכזרי) ומפלגות המרכז-שמאל לכודות כל אחת בגוש שלו. אבל משהו לא מובן בתוכנית האמירויות, הרי גם באיחוד האמירויות למשל יש שלטון על כזה, שבסופו של דבר מרכז את כל האמירויות, מי יהיה ראש הקודוד?איזו מפלגה?הדבר בפועל מחייב ליצור מדינה. דזרטשיחה 20:13, 30 באפריל 2021 (IDT)
ראית איך נתניהו מזלזל בכבוד המתים כמה שעות לאחר קבירתם??נתניהו שוקל לבקש מריבלין להאריך את המנדט. במקום לשקול את דרעי, אוחנה ואביטן מה קרה באסון הזה. האדם פשוט מנותק, אין לו טיפת בושה דזרטשיחה 20:21, 30 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, מישהו שואל את עבדאללה? אם הוא רוצה ליפול, לא אפריע לו. באמירויות אין באמת שלטון מרכזי, אלא מעין משרד חוץ של כל האמירויות, והשליטה במדינה היא די סמלית. אפשר לתת אותה באופן סמלי לרמאללה - באמירויות לכל אמירות יש מערכת משפט עצמאית וחוקים משלה. מובן שאין בהן מפלגות, אלא שליטה שבטית. בנוגע למנדט, לא הבנתי מה הבעיה בין בקשתו הצפויה להאריך את המנדט (שלענ"ד תידחה על הסף) לבין האסון הנוראי במירון - הפוליטיקה לא תעצור בגלל האסון. peledy - שיחה 22:44, 30 באפריל 2021 (IDT)

TheDesertboy, אחרי האסון המזעזע במירון, התחילו לדבר על אינספור האחראים לאסון (ולצערנו יש רבים, הן בדרג הפוליטי והן בדרג הפקידותי במשטרה). למרות זאת, רציתי לדבר איתך על אחראי אחר לאסון, בג"ץ, שבחר למנוע מהמדינה להפקיע את הקרקע, בשל צרכים בטיחותיים. כאן, אני חושב שהדיון בנושא צריך להיות כללי יותר - והאמת היא שבג"ץ מקבל החלטות בנושאים מסוימים בנימוק של "זכויות אדם", ולא לוקח עליהם אחריות. בג"ץ פסק בפסיקה טיפשית וחסרת אחריות כי על הממשלה לפתוח את נתב"ג, למרות שיקול אפידמיולוגי ברור, והחשש מיצירת וריאנטים שעלולים להיות עמידים לחיסון ולקלקל את ההישג של המדינה שלנו. ובסוף, אם חלילה תרחיש האימים הזה יתממש, אתה חושב שבג"ץ ייקח אחריות ושופטיו יודו בטעות? אתה חושב שתהיה קריאה להתפטרות השופטים בתקשורת? לדעתי לא ויפילו את הסוגייה על הממשלה. בג"ץ צריך להבין שאם הוא פוסק בצורה מסוימת, הוא צריך גם לקבל אחריות על הפסיקה. מה דעתך? peledy - שיחה 17:40, 2 במאי 2021 (IDT)

בג"צ אשם בדיוק כמו נתניהו או דרעי (אביטן ואוחנה לא צריכים להתפטר מהסיבה שאפרט מיד אבל אם ימצא שהם אשמים באסון, הם כן צריכים להתפטר), אבל אני חושב ששניהם צריכים להתפטר במילא ובלי קשר לאסון (הראשון נאשם בפלילים והוכח השבוע כאדם שחוטא הרבה במעשים עם ניגוד עניינים, השני הוא אסיר משוחרר שאמנם מילא את חובה לחברה, אבל במדינה מתוקנת הוא לא היה חוזר להיות שר הפנים הן בגלל שהוא אסיר משוחרר על עבירות שהיו מעילה באמון הציבור והן בגלל שזה אותו משרד בו הוא ביצע את פשעיו). אם אכן לשופטים היו יד בדבר, הם צריכים להתפטר. אבל להאשים רק את בג"צ או רק את דרעי&אוחנה זה שגוי. הפסיקה אכן בעיתית,אבל אם היו פוסקים אחרת היו טוענים שבג"צ מבזים את היהדות, מנסים לגרום לחילול שמו של הרשב"י ואפילו היו יכולים להיות אנשים שהיו חושבים שבג"צ רודף יהודים, לכן הם היו סופגים ביקורת בין כה ובין כה.. הסיכוי שבג"צ יודה בטעות שווה לסיכוי שאוחנה או דרעי יודו ויקחו אחריות, שכאמור שווה לאפס.. אותו דבר אני חושב על הקורונה, אבל פה אנשים בכלל לא מודים שצריכה לקום ועדת חקירה (כן נתניהו לא פחד והוא ניג'ס לפייזר והדבר מאוד מאוד עזר להביא את החיסונים לישראל אבל אי אפשר להכחיש שהחל מפרוץ המגפה ועד היום, מרבית ההחלטות בקורונה (ולא האלו שהתגלו בדיעבד, אלא כאלו ששר הבריאות צעק כמו מטורף ופשוט התעלמו, שאנשי משרד הבריאות פשוט הושתקו בגלל המשבר הכלכלי, במקום לאזן את האפשרות של הצדדים לדבר, זה כמו לפרק את המשטרה כי יש מערכת שחיתות בה, במקום לתקן אותה- משרד הבריאות היה שתלטן מדי ולא נתן למשרדי האוצר והתרבות ושות' לתת את עמדות המשרד?מה הצעד הכי דבילי שאפשר לעשות כדי לתקן את המצב?בואו פשוט נעשה הפוך!) הוכחו כחפפניקיות ופזיזות. דזרטשיחה 17:52, 2 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, לבג"ץ הרבה יותר קל להחליט מלפוליטיקאים, שכן הוא אינו נתון ללחצים פוליטיים, ומה גם שהיו לו פסיקות שהוציאו לרחוב את הציבור החרדי בהמוניו, אז מה שעמד מאחורי הפסיקה לא היה הפחד מהדתיים. גם אני בנוגע לקורונה חושב שיש להקים ועדת חקירה, משום שיכולנו לסיים עם מספר מתים נמוך במיוחד, אולם בשל לחצים פוליטיים מצד החרדים (שהיו יכולים להימנע אילו לפיד היה מצטרף לממשלה עם גנץ וכופה את השארת החרדים בחוץ). מה שאני מנסה להגיד הוא שהפסיקה הזו היא עוד סימפטום לכך שבג"ץ פוסק מבלי לשאת באחריות ובכך אין לו בעיה שלא להתחשב בחיי אדם, אבל העיקר ששופטיו יוכלו להגיד בחו"ל שהם אבירי זכויות אדם. peledy - שיחה 19:37, 2 במאי 2021 (IDT)

הסמוטריץ' עם האצבע בסכר[עריכת קוד מקור]

TheDesertboy, מי שעומד באומץ ובגבורה בהבטחת הבחירות שלו ועומד על האידיאולוגיה שלו הוא בצלאל סמוטריץ'. מעדיף עוד עשרה סבבי בחירות ובלבד שלא יינתן הכשר מהמחנה הלאומי לאחים המוסלמים בארץ. זהו דפוס הפעולה שלהם - בעברית מדברים יפה, ובערבית על ג'יהאד אזרחי. בכלל, דע לך שבמזרח התיכון יש להקשיב לפוליטיקאים בערבית ולא בעברית. השמאל הציוני פשט את הרגל אידיאולוגית על מנת להדיח את נתניהו, ואני מקווה שהימין הציוני לא יפשוט את הרגל אידיאולוגית על מנת להגן על נתניהו. אין פה קשר לגזענות - עם נאיל זועבי, יוסף חדאד ועטא פרחאת, אין לי כל בעיה, אבל עם מנסור עבאס ועם וליד טה, יש לי בעיה (העיתונאי ישי פרידמן חשף תמונות שלהם עם מחבלים, שלדעתי יגרמו לך לבחילה). מה דעתך? peledy - שיחה 18:41, 3 במאי 2021 (IDT)

האחים המוסלמים תמיד גרמו לי לבחילה, אמרתי אני מתעב את סמוטריץ', אבל הוא יותר אידולוג מכיסאלוג. אגב, הרבנים, הגיעו למצב שכה מביך את עצמם וסותר את התורה עצמה או בכלל את ההיגיון הבריא שצבי טאו, טען ש"הערבים" אלו שלפני רגע היו גויים שרוצים להשמיד את המדינה היהודית ורגע לפני הרגע הזה היו קורבן של הסתה שהוא ביצע נגדם, הפכו ליותר טובים מהשמאל (דבר שקנייבסקי אומר כבר שבועות) נתניהו וכל חברי הליכוד + כל החרדים וגם בנט (לא שכחתי מישהו, סער לא יאכל ולא יעשה בחרא הזה שימוש) כבר הכשירו את עבאס והדבר היחיד שביבי לא הציע לו (עדיין) זה רוטציה, אם סמוטריץ' היה פוליטיקאי טיפה יותר חלש אופי, האחים המוסלמים היו יכולים לסמן מדינה נוספת שנכנסו עליה ושמה הוא ישראל (ובסוגריים קטנים "היישות הציונית"). אז בעצם, אנשים שאם פעם היו משמידים את הימין, הצילו אותו מגסיסה וקריסה סופית (כרגע זה כמו "סיפוח זוחל", אבל בקונספט של "קריסה זוחלת") לתוך הביביזם. לך יש בעיה כי אתה לא מוכר כמו 70% מהמערכת הפוליטית את הערכים שלך תמורת נזיד עדשים, לאנשי הליכוד כמו מפלגת שלטון, לא תהיה שום בעיה לעשות משהו שתשאיר אותם קרובים לברז של המדינה, לג'ובים ולדברים שמאפיינים מפלגת שלטון החל מימי מפא"י, הליכוד, העבודה, הרומן הקצר עם קדימה וכל מפלגת שלטון שתהיה כאן. ברור שלנתניהו, בכלל אין קווים אדומים, אבל זה כבר היה ידוע בשנייה שנבחר לראשות הממשלה ב-96'. עוד משהו, נתניהו כל כך מביך ונואש, שפתאום להיות עם 7 מנדטים זה לא רק "דמוקרטי" ו"לגיטמי", אלא כבר נחוץ להציל את ישראל ממשלת שמאל, האדם מביך והקלף היחיד שנשארו לו בשביל לא לעזוב את בלפור זה להמליך ליכודניק אחר, דבר שאם היה רוצה, היה עושה החודש, אחרי הבחירות או בבחירות שלפני... דזרטשיחה 18:50, 3 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, איני בטוח. נכון שלנתניהו תמיד הייתה תאוות שלטון, אולם לאחר תחילת החקירות הפליליות נגדו ושקיעתו בפלילים (בין אם בצד או לאו), החלו להימחק אט אט קווים אדומים שהציב נתניהו של העבר. תיקון לדבריך, סער גם הכשיר את רע"מ, ויש דיווחים שאם בנט לא ילך עם השמאל, אז הוא יקדם ממשלת 61 עם המשותפת ורע"מ, ובמצב כזה מבחינתי הוא מציב את טובתו האישית לפני טובת המדינה באופן מובהק (סומך על הנדל האידיאולוג שימנע את זה). אגב, סמוטריץ', הדמוניזציה שעשו לו בתקשורת מוגזמת - הוא זכה לשבחים רבים בתפקיד זה, גם ממתנגדיו, ואף פרסם את מספר הטלפון שלו לפניות מהציבור. גם אם איננו מסכימים עם חלק ניכר מדבריו, אני חושב ששנינו היינו מאחלים לעצמנו שירבו פוליטיקאים כמו סמוטריץ' - ישרים, בעלי אידיאולוגיה, וחדורי מטרה לשרת את המדינה. מה אתה חושב? peledy - שיחה 19:01, 3 במאי 2021 (IDT)
מתי עשו לו?שהוא אמר ש"לפחות בנתיים" יהיו נציגים ערביים בכנסת?זה אכן נשמע רוע מבעבע מגזענות. בהחלט, אבל אפילו הוא, מכר פעם אחת את גופו למדע, ליתר דיוק למדעי נתניהו, שהצביע בעד הקמת הועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית, חוץ מזה הוא לרוב הקפיד. הבעיה היא שסמוטריץ ש80% מהפעמים לא מוותר על הצעות שהיו עד חצי המלכות, מגיע הסמוטריץ' ההומפוב שרוצה שבית המשפט יהיה כאן כמו משפט התורה בימי דוד המלך (דהיינו תאוקרטיה מסכונת שתשמיד כל סממן דמוקרטי, בה גם מנהיג הגוש של אותו סמוטריץ' אמור להיות מוצא להורג על "לא תנאף". כשר התחבורה הוא בהחלט היה אדם מקצועי.. דזרטשיחה 19:08, 3 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, סמוטריץ' אכן חטא בהתבטאות גזענית ומיותרת. בנוגע למה שאמר על משפט התורה, אני חושב שלאחר מכן הוא סייג את דבריו בקונצנזוס לאומי (ובוא, גם אתה, סמוטריץ' ואני מבינים שזה לא יקרה), וכנראה הוא סתם ניסה לדבר לבייס. איני בטוח שהבנתי עד הסוף את יחסך לממשלת מיעוט בתמיכת המשותפת או רע"מ ואשמח אם תפרט קצת על כך. peledy - שיחה 19:12, 3 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, נעלמת? peledy - שיחה 14:41, 4 במאי 2021 (IDT)
לא נעלמתי!בכל מקרה, משפט התורה זה אכן לא ריאלי.לי באופן אישי, יש התנגדות לכך אבל, ויש אבל גדול ברגע שהכשירו את זה בליכוד (החרדים זה היה מפתיע אם לא היו מכשירים, בכל זאת זה מין מצא את מינו. שניהם מתנגדים לציונות, כל אחד מטעמיו ושניהם אולטרה שמרניים,זה כבר 2 נקודות השקה גדולות), אני לא יכול לבכות "וויי לא מאמין, בתור איש שמאל ציוני אני מזועזע ממה שהשמאל הציוני עושה!, אפילו ביבי לא חצה את קו האדום הזה". לכן, זה מרגיז אבל אין לי זכות להגיד "וואלה מיכאלי הפסדת את הקולי, וואלה גנץ גם לא אצביע לך". החרא הזה כל כך הולבן והוא פשוט פיל שיושב בחדר. אגב, הקלטות של איילת שקד, לא שינו לי את דעתה. פשוט מצאתי משהו מרכזי שאני מסכים איתה, ביבי ושרה הם כמו דיקטטורים. מיקי זוהר, ליתר דיוק הציוץ שלו מביך. הוא טוען שהם יבטלו את ההתנתקות, דהיינו לחזור לרצועה, משהו שגם אם האיש הכתום היה בבית הלבן והאיש הסגול היה ממשיך להיות חביב על ידי הבית הלבן לא היה קורה, אפילו טראמפ לא היה מסכים לפלישה (כניסה, כיבוש, שחרור או איך שלא תקרה למבצע הזה) לעזה... הוא גם מבטיח פסקת התגברות, הכשרת המאחזים הלא חוקיים ("הכשרת ההתיישבות הצעירה" היא הבטחה שלא נופלת מ"48 שעות להנייה" או "אנחנו נפנה את חאן אל-אחמר", כן כן יפה אבל לא ריאלי ומעלה גיחוך) תובע כללי, זכות עמידה ובלה בלה בלה. כאילו נתניהו תומך במשהו כאן חוץ מפסקת ההתגברות (וגם בזה, הוא תומך מהפחד שיש סיכוי (אבל בכלל לא ודאי, אדם אמנם חף מפשע עד שיוכח אחרת אבל זה לא אומר שהוא חף מפשע גם אם יורשע) שגזר הדין שאיר אותו בבלפור ובכך "יזוכה", אלא יאלץ להחליף את החליפה השחורה בסרבל כתום. בלי הברירה הזו, הוא לא היה פועל אקטיבית נגד בית המשפט, אלא ממשיך למצוא לשמש בה שעיר לעזאזאל משני, כאשר הראשיים ישארו השמאל והתקשורת. דזרטשיחה 16:46, 4 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, צחקתי קריצה. ככל הידוע לי מדובר בביטול ההתנתקות דווקא מצפון השומרון, ואף אחד אינו מטורף מספיק על מנת לדבר על רצועת עזה. בנוגע ל"מאחזים לא חוקיים" שציינת, מדובר ברוב הפעמים במקומות שהמדינה התירה להתיישב אך טרם קיבלה את אישור שר הביטחון על מנת להפוך לכשרה, מטעמים פוליטיים (כבר אמרנו שנתניהו אינו ימין? הוא ודרעי, שגם הוא אינו ימין, צריכים להחזיר את המסתננים לסודאן לאור פסיקת בג"ץ והשלום הפנימי בסודאן, שמצטרף לשלום איתנו - מצחיק שמתוך גוש ה"ימין", נתניהו, גפני ודרעי אינם אנשי ימין, כך שסמוטריץ' ואולי גם בנט בעמדת מיעוט). בנוגע להכשרת רע"מ, האם נתניהו הוא זה שקובע עבורך מה כשר או לא? אני מניח שיש לך עקרונות מוצקים שאתה מסוגל לעמוד מאחוריהם. גם אם סמוטריץ' ובן גביר יכריזו בקולי קולות שהם מכשירים את רע"מ, אני עדיין אתנגד לשיתוף פעולה איתם, משום שה"נחמדות" הזו זה בדיוק דפוס הפעולה שלהם באירופה, ואתה תזדעדע אם תראה את ההסתננות של צבי יחזקאלי לתוך מעוזי הארגון ה"נחמד" הזה - זה בדיוק מה שברע"מ רוצים לעשות פה. כמו ששקד אמרה, את נתניהו מעניין רק המשפט שלו (התפלאתי שלא כתבת שאתה מסכים איתה על זה קריצה), גם אם זה מתנגש עם האינטרס של המדינה, משום שלפי התפישה המשיחית של נתניהו, טובתו היא טובת המדינה, ותהיה בטוח שהוא באמת ובתמים מאמין בכך. מה אתה אומר בן? מרוב קריצות אולי אשתדרג למעמד של גדעון סער קריצה. peledy - שיחה 17:05, 4 במאי 2021 (IDT)
הוא בליגה אחרת. אגיד לעניין, אני מתנגד, אך לא תהיה לי שום כוונה לנקום לא במיכאלי וגם אם אהיה מאוכזב מביצועי המפלגה בבחירות הבאות, לא אנקום בגנץ על ממשלה עם עבאס, כי הדבר היה קורה בכל ממשלה שתוקם, זה או עבאס עם גוש נתניהו, או עבאס עם גוש אנטי-נתניהו. כתבתי "פשוט מצאתי משהו מרכזי שאני מסכים איתה",. אתה תיארת את זה מדויק, למעט העובדה שגם אם נתניהו כמו הביטוי הידוע, חושב ככה זו לא בתמימות (אם כבר אנוכיות) אלא בתחושה שנתניהו יעשה הכל, יקריב כל דבר עד הנכס האחרון של המדינה כל עוד תהיה לו מדינה להמשיך לעשות בה כרצוני וכמו שאמרת עם סמננים משיחיים מובקהים. ביבי יעשה הכל, בשביל ששומרי הסף יונטרלו כדי שאף אחד לא יפריע לו להשאיר אדמה חרוכה. דזרטשיחה 17:14, 4 במאי 2021 (IDT)
אגב, גם בצפון השומרון לא היית מוצא אוהדים בבית הלבן שעל פי התוכנית של טראמפ, כל אזור ג'נין הוא פלסטיני. לכן, ההצעה הזו עדיין מוזרה במיוחד שלצערי, היא למען המפונים (ששנים מחכים שאותם אנשים ש"תומכים לעצור את כאבם" לא עשו כלום בעין המפונים) מדובר בניסיון מוזר לסכל הליכיים מדיניים, במיוחד שיישוב אחד מתוך ה4 קיים בפועל כישיבה. דזרטשיחה 17:24, 4 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, מזכיר לך שהאנשים האלה היו ארבע שנים באופוזיציה מההתנתקות עד שחזרו לשלטון, ולמעשה קדימה והעבודה הוכיחו שלמדינה אין אפשרות לפנות רבבת מתיישבים בצורה נורמטיבית, אז בטח שאי אפשר יותר. נתניהו אינו מעוניין להרוס את המדינה למען טובתו האישית, אלא הוא חושב שכאשר הוא בשלטון זו טובת המדינה - הוא אינו מעוניין לשרוף כאן הכל כדבריך. אני מסכים עם שקד בכך שנתניהו שם טובתו האישית קודם כל אולם הוא אינו מהווה סכנה למדינה. הפוליטיקאים הטיפשים שלנו שמתעסקים כל היום בכן ביבי לא ביבי הפכו את האחים המוסלמים ללשון המאזניים בפוליטיקה שלנו, וביבי, בנט ולפיד עושים תחרות מי ייכנע ויתרפס יותר בפני עבאס. אם תוקם ממשלה בתמיכת רע"מ, זה כתם על הפוליטיקאים שלנו, ואני אומר לך שאילו חסן נסראללה וחזבאללה היו מתמודדים, נתניהו, בנט ולפיד היו מחזרים גם אחריו. בושה לפוליטיקאים הישראלים, וכל מי שייתן ידו להקמת ממשלה בתמיכת רע"מ, הוא הסכנה האמיתית למדינה. peledy - שיחה 17:46, 4 במאי 2021 (IDT)
בסדר, נתניהו היה מציע גם לנסראללה רוטציה, שנתיים ביטול מנגון היישות הציונית ואסלאמיזציה של פלסטין הכבושה ושנתיים מדינת ביביסטן המאוחדת. לדעתי, נתניהו אכן מהווה סכנה למדינה. 4 שנים צודק אבל גם ה-12 שנים האלו, היו יכולים לברוא עולם חדש לפי תשדירי הליכוד שמגוללים את נתניהו ו-2020/2021 דזרטשיחה 17:56, 4 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, גם יאיר לפיד, שלא תתבלבל. יש לנו פוליטיקאים שימכרו את המדינה וערכיה בשביל ג'ובים. אני מתבייש בחברי הכנסת שלנו, מימין ומשמאל. מה אתה חושב? peledy - שיחה 17:59, 4 במאי 2021 (IDT)
אין צדיקים בסדום, אבל אני מתבצר בעמדתי שלפיד ולמעשה אף אחד לא ימכור את המדינה תמורת ג'ובים בליגה של נתניהו. דזרטשיחה 18:20, 4 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, לפיד ונתניהו זו אותה גברת בשינוי אדרת, או אותו אדון בשינוי אדרת. שניהם שחקנים בעלי עמדות מרכז-שמאל, כאשר אחד מהם משחק על מגרש ימין והשני משחק על מגרש שמאל, ושניהם ימכרו את כל הערכים שלהם, אם יש בכלל כאלה, על מנת להגשים את החלום הרטוב שלהם (או במקרה של נתניהו, לא להתעורר ממנו) - להיות ראשי ממשלה. איני מסכים הרבה עם ליאור שליין, כמו גם עם חלק מהמונולוג הזה, אבל אני מאמין שבכל זאת כדאי לך לצפות בו לפני שאתה אומר שלפיד אדם ראוי. peledy - שיחה 18:34, 4 במאי 2021 (IDT)
לפיד הוא לא כוס התה שלי, אבל אני מדבר איתך על כן נתניהו או לא נתניהו, ושם איני רואה בעיה בלפיד.. התמונה הזו אכן מגוחך ואפילו הייתה בקמפיין של העבודה (תמצא לי את הדביל שלא היה עושה בזה שימוש לקמפיין ) לפיד אכן מרכז ומרכז-שמאל. אבל ביבי אמנם לא ימין, אבל גם לא שמאל. האדם פשוט מנהיג זרם ביביסט שבו "ביבי לראשות הממשלה" היא כל האידולוגיה. לפיד היה יכול להצטרף לגנץ ולהיות שר החוץ בקלי קלות אם היה מצטרף לממשלת נתניהו-גנץ ולא עשה את זה. דזרטשיחה 18:44, 4 במאי 2021 (IDT)
אגב אתה בהחלט לא חייב להסכים עם שליין או לצחוק מהפאנ'צים שלו, אבל לא סתם עשו לו טריק מלכולך עם החוזה, לא ראיתי הרבה פרקים למעט חריגים של גב האומה אבל ברור למה זה ירד.. זה למה אותו נתניהו בוכה על כל פיפס (אני לא מדבר על זה שכאן תראה אדם מגיב לציוץ עלוב וחסר כל בסיס או היגיון שטען שארץ נהדרת שמאלנים כי נתנו למאפרת טיפה ספייס לגבי הדמות של בנט, אם כי אין הבדל בפועל דזרטשיחה 18:51, 4 במאי 2021 (IDT)
תכלס, שראיתי עכשיו את הסוף את המערכון, הבנתי שיש נקודות דמיון, אבל ממש לא כל דוגמא. אבל אגיד שוב, אני בכלל לא רואה בלפיד כמשיח, אבל על אף הדמיון, כמו שאמרתי ביבי בליגה אחרת. הדיון הזה מיותר, כי לא תוכל לשכנע אדם שלא מצביע או תומך בלפיד ללא להצביע או לתמול בלפיד קריצה דזרטשיחה 18:57, 4 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אבל זו כל הנקודה שלי בן. מתנגדי נתניהו נהיו כמו נתניהו עצמו ואיבדו את היכולת לבקר אותו, משום שהם מכשירים כל דבר ובלבד שיצליחו במשימה לסלק את נתניהו. אילו ללפיד באמת היה אכפת מהמדינה, הוא כפי שציינת יכול היה לקבל את תיק החוץ ובתמורה לדרוש את השארת החרדים מחוץ לקואליציה, ובכך לחסוך לנו את הטיפול הפוליטי במשבר, ובכך מבחינתי לפיד לא פחות אשם מנתניהו בטיפול הפוליטי במשבר הקורונה. בנוגע לציוץ שציינת, לדעתי הוא דווקא נכון - מדובר פה בניסיון להכשיר את דעת הקהל, כמו שבעבר ליברמן צויר כפשיסט ועכשיו כמו דובון אכפת לי, גם בנט עכשיו מתחיל תהליך של התבגרות מהדמות הילדותית על מנת שיוכשר לראשות הממשלה (בתור מי שראה את הפרק האחרון, השינוי רק התחיל ועדיין בחיתוליו ). היה בטוח שגם אילו בן גביר היה מסכים לחבור ללפיד ומתנגד לנתניהו היו מציירים אותו כדובון אכפת לי ולא כנאצי. peledy - שיחה 20:57, 4 במאי 2021 (IDT)
לא, אני לא רואה כאן שום הכשרה. תשים לב ל"פקע, פקע!!", זה נשמע ילדותי, ונשמע כמו אותו בנט של ארץ נהדרת. ליברמן גם לא דובון אכפת לי, כאן בדקה 4:50 בערך מדברים "על תוך 48 אני אחסל את הרב קנייבסקי" ורומזים על ההבטחה המטופשת שלו להנייה ואת "המחזירים את השחיתות לחילונים". גם פה, מדגישים של את "חניון ענק במקום בני ברק". הטענות שארץ נהדרת מנסים להכשיר ממשלת שמאל היא מגוחכת, אתה זכור את סרטון "מרצ ותסמונת אחוז החסימה", הבדיחות על צורת הדיבור הא-מגדרית של מיכאלי?הבדיחות על פרס וההולגרמה?על מראענה?. גם לפיד השתנה עם השנים דזרטשיחה 21:12, 4 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אתה חושב שזה מקרי שהעלימו לו את האביזר של השיניים? האביזר הזה היה מזוהה איתו, ואין מצב שהוא הורד בלי הוראה של ההפקה. בנוגע לליברמן, כנראה שכחת את המערכון של ליברמן עם הפרח, לעומת המערכון בעבר של ליברמן בלוק הפשיסטי - אם שכחת, חפש בטוויטר קריצה. peledy - שיחה 23:21, 4 במאי 2021 (IDT)
לגבי נתניהו, יש בדבריך משהו על היכולת לבקר אותו ואת העובדה שאנחנו (לצערי גם אני חוטא בזה) הופכים לדומים לו. אבל זה טמטום לקרוא לארץ נהדרת תוכנית תמעולה של השמאל. בנט לא השתנה בכלל לפי התשובה לציוץ ששלחתי לך, ה"פקע-פקע" מוריד לטמיון כל ניסיון להעלים את השיניים, גם על איילת שקד צוחקים (כמו שצוחקים על מיכאלי, הורביץ ולפיד וכל פוליטיקאי אחר) וכבר צחקו על הקלטת שלה דזרטשיחה 07:44, 5 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, לא אמרתי תעמולה, אלא שיש אג'נדה מאחורי התוכנית (כמו מאחורי כל תוכנית סאטירה). מתי הספיקו לצחוק על ההקלטה של שקד? היה מאז פרק? peledy - שיחה 11:56, 5 במאי 2021 (IDT)
לא אתה, אבל הרבה אנשים שאני מכיר בימין (כמו שאני לא מבין את הכעס של אנשי שמאל נגד ערוץ 20 בכיכר רבין, כן זה יכול להיראות אבל פרובקציה קטנה אבל עשו הר מעכבר וזה באמת מוגזם להפריע להם בשידורים).. לא הספיקו, אבל בפורמו של אתמול ראו קטע מזה. דזרטשיחה 12:06, 5 במאי 2021 (IDT)
קח, עדיין אפשר לפספס את השיניים של בנט דזרטשיחה 12:09, 5 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, היום גילינו שפיטר פן בדרך לקבל את המנדט לראשות הממשלה. היום ראינו מי שיקר לציבור (הממליץ על פיטר פן), ומי מתעקש לעמוד מאחורי מילתו לציבור (ח"כ שיקלי). כרגע, לממשלת לפיד-בנט-רע"מ יש 61 מנדטים לאחר נטישת שיקלי, וכעת הלחץ מופעל על עידית סילמן, שכנראה תהיה הקול המכריע - אם גם היא תתנגד, מדובר בגזר דין מוות לממשלת לפיד-בנט, עוד לפני שקמה. במצב כזה, לדעתי שקד תעדיף להתנגד גם היא. peledy - שיחה 15:03, 5 במאי 2021 (IDT)
התקשורת עושה הר מעכבר, מיכאל שמש צייץ "מקורב לשיקלי: המכתב לא אומר שהוא מתפטר או מצביע נגד. הוא מנסה לשכנע את בנט לפי העקרונות האידאולוגיים שלו" וגם "ורמים בימינה: שיקלי מתנגד, אבל לא יצביע נגד ממשלה עם לפיד". אז אני לא רואה שהוא טרק את הדלת, אבל אולי זו האופטימיות שלי, תזכור שסילמן בכל זאת מאוד מקרובת לבנט וזה יהיה טיפה יותר קשה. דזרטשיחה 15:08, 5 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, שוב, לדעתי אם הליכוד יצליח לגייס מתנגד נוסף באופן פומבי, הסיפור של ממשלת לפיד-בנט-רע"מ נגמר סופית. מסתמן כרגע שיאיר לפיד יקבל את המנדט, מה אתה חושב שיקרה? peledy - שיחה 15:18, 5 במאי 2021 (IDT)
אני חושב שכן תוקם ממשלה שכזו, אבל אני מעורב רגשית ואולי זו יותר ציפיה מהערכה.. דזרטשיחה 15:22, 5 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, שמעת את התגובה של מירב בן ארי להצהרה של שיקלי? "אם לא מתאים לך הדרך שמנהיג מפלגתך בחר, אתה מוזמן לעזוב ולפנות את מקומך. כשתהיה במפלגת פריימריז נדבר אחרת, עד אז אתה כרגע חייב אך ורק לבנט שדאג לשים אותך בכנסת. מי שהצביע ימינה הצביע בנט ושקד, לא שיקלי ואם יש לך בעיה עם הדרך תפתור אותה מולם, לבד." חבל שהיא לא אמרה את זה ללפיד שבחר לפרק את כחול לבן לאחר ההחלטה של גנץ ללכת לאחדות, מה גם שבמהלך של גנץ הייתה רק הפרת הבטחה אחת (רל"ב) לעומת שתיים שקוימו (אחדות+לא להישען על המשותפת). במהלך של בנט לעומת זאת אנחנו מדברים על רמיסת חמש הבטחות (ממשלת ימין+לפיד רה"מ+ איבתיסאם+ מרצ+ רע"מ), לעומת קיום של אחת (מניעת בחירות חמישיות), וגם זה לא בטוח משום שלדעתי יש אפשרויות יצירתיות לפתרון המשבר בימין. אם בנט הולך על המהלך הזה, נתניהו הופך לעומתו לאדם אמין. במקרה של רע"מ, בנט איגף את נתניהו מימין פעם אחר פעם בנושא הזה, ובסוף הוא זה שכנראה יזכה בלבו של מנסור עבאס. כשראיתי אתמול את ההצבעה על החוקים הימניים, הבנתי איזה פספוס נוצר בימין לאור הביבי-לא ביבי. העם נמצא בימין, ובסוף מרצ תהיה חלק מקבלת ההחלטות. הזוי. peledy - שיחה 15:38, 5 במאי 2021 (IDT)
נ.ב. הוא גם הבטיח לא לעמוד בראשות הממשלה עם פחות מ-15 (אחרי שההבטחה המקורית הייתה עם 20), וגם את זה עשוי להפר. peledy - שיחה 15:40, 5 במאי 2021 (IDT)
ההצעות האלו הורדו מהשלחון ברגע שלא התקבלה הצעה לבחירות ישירות, מראה כמה שההצבעה הזו היא שטות גמורה. בנט אכן דרס הרבה הבטחות ואני אישית, לא סומך עליו ועל שקד ואני הנחתי עוד בבחירות שאם ביבי כצפוי לא ישיג 61, בנט ירקוד על 2 חתונות כי אם לנתניהו היו 61 בנט היה חוזר עליו. ביבי הפר 5 הבטחות בחירות ביום אחד של מערכת בחירות והפעם הוא הפר את ההבטחה ל"לא תהיה רוטציה", "לא נשען על עבאס" ו"לא דמוקרטי להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים" וזה רק מהבחירות האלו ועוד בסופן.. אמנם בנט הפר באופן מזעזע את ההבטחות שלו אבל קשה למצוא אדם בישראל שהוא לא בעל עבר פלילי/אדם עם מחלת נפש כזו או אחרת והוא פחות אמין מנתניהו. נתניהו משקר לכולם מלבד אשתו ובנו. דזרטשיחה 15:47, 5 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אם בנט הולך לממשלת רל"ב, הוא מצליח להיכנס לקטגוריה הזו. צריך לעשות כבר פוטש בליכוד לנתניהו ולהרוויח שתי ציפורים במכה אחת - א. הקמת ממשלת ימין ללא הגורם שסיכל את רצון הימין פעם אחר פעם. ב. מצילים את עם ישראל מיאיר לפיד, שאין למפלגה שלו זכות קיום ללא נתניהו. אגב, לא הבנתי איך נתניהו הפר את ההבטחה של לא נשב אם עבאס. ברור לי שאילו היה יכול, הוא היה מפר בשנייה את ההבטחה הזו, אבל הוא במצב שאינו יכול להפר אותה. peledy - שיחה 15:53, 5 במאי 2021 (IDT)
זו הכוונה שלי, הוא עשה הכל בשביל זה, זה כמו שבסבב ג' גנץ ולפיד היו יושבים עם המשותפת אם זה היה מתאפשר ובכך הפרו את ההבטחה בין ובין כה. הפוטש בליכוד לא יקרה בזמן הקרוב ויקרה אם נתניהו ילך לאופזיציה, הסיכויים הם לדעתי 60% ממשלת שינוי ו40% בחירות דזרטשיחה 16:00, 5 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, לא הבנתי אם לפיד קיבל בסוף את ההמלצה של בל"ד או לא. peledy - שיחה 17:12, 5 במאי 2021 (IDT)
לא, רק תע"ל וחד"ש. דזרטשיחה 17:21, 5 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, נפתלי בנט נשא היום נאום שמכין את הקרקע לבגידה הפוליטית הגדולה ביותר בכל הזמנים (לפחות בפוליטיקה הישראלית). טוב יעשה נתניהו אם יתפטר מראשות הליכוד לטובת הגוש, או אפילו יודיע שהוא אינו מועמד הליכוד לראשות הממשלה, משום שהאגו שלו מוביל את הליכוד לאופוזיציה, וזאת למרות הכנסת הימנית בהיסטוריה. מקווה מאוד שהמנדט של יאיר לפיד ייגמר כמו אלה של נתניהו וגנץ בשנתיים האחרונות. לפיד כראש ממשלה הוא סכנה. הוא ביבי של השמאל, אבל נתניהו לפחות משכיל. peledy - שיחה 18:50, 5 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, הצלחת להבין מדוע הנשיא כתב ללפיד במכתב הטלת המנדט "שלך" לפני חתימתו? מה הסיפור כאן? והאם הוא מסגיר משהו? (רק אציין שלנתניהו כמובן הוא לא כתב ככה, ולדעתי גם לגנץ). peledy - שיחה 22:26, 5 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy? בכל מקרה, זה אולי ינפץ לך את האשליות בנוגע לשיקלי, ומהצד השני שקד וסילמן אמרו שתלכנה עם בנט עד הסוף. לנתניהו חסר ח"כ אחד על מנת לסכל את הממשלה הזו, וסמוך על "מלאך החבלה" שיטפל בכך. peledy - שיחה 11:49, 6 במאי 2021 (IDT)
לא, אין שום קנוניה בעד לפיד. ריבלין פשוט יודע שזה המכתב האחרון שיכתוב כנשיא למועמד עליו הטיל את המנדט, גם אם יהיו בחירות נוספות הוא כבר לא יטיל את המנדט ולכן הוא מנומס מהרגיל דזרטשיחה 13:54, 6 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, לא אמרתי שיש קנוניה, אלא התכוונתי שהתוספת הזו לחלוטין מיותרת ורק מסייעת לתומכי תיאוריות הקשר, ומבזה את כבוד הנשיא. אתה חושב ש"מלאך החבלה" יצליח לסכל את ממשלת לפיד-בנט? peledy - שיחה 15:42, 6 במאי 2021 (IDT)
לא אמרתי שאמרת, אבל אותם תומכי קשר כן חושבים שיש קנונייה. אתה מסכים איתי שהאפשרות הגיונית שריבלין פשוט כתב את זה בידיעה שזה יהיה מכתבו האחרון לבעל מנדט כזה או אחר?אם כבר מדברים על הבחירות לנשיאות, הן אמורות להיערך ב-9 ביוני גג. זאת אומרת, שצריך 3 שבועות לפני להודיע. דהיינו, יש שבוע וחצי להעלות את ההצעה לבחירות או שיריב לוין יהפוך להיות הנשיא בפועל, דבר שמעלה חשש (אמנם מוצדק אך נקווה שישאר בנתיים כחלום רטוב של נתניהו וחלום בלהות של אנשי אנטי-נתניהו ותו לא, אבל אין לדעת) שלוין יחון (או יחנון תמיהה) את נתניהו בטרם הרשעתו/זיכויו דזרטשיחה 15:59, 6 במאי 2021 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

ראיתי את הפרק בארץ נהדרת, ולא הבנתי מדוע הם קוראים לממשלת לפיד-בנט ממשלת אחדות? לפיד, "מר אחדות", היה זה שרצה לסכל ממשלת אחדות בסבב הקודם. כאשר העם בישראל מתווכח רק ביבי-רק לא ביבי, ממשלה ללא אחד הצדדים אינה ממשלת אחדות. מה גם שלא הבנתי ממתי ממשלת מיעוט, קרי ממשלה שחברותיה קיבלו קולות של פחות ממחצית העם, נחשבת ממשלת אחדות. אין לי דרך אחרת להגדיר זאת מלבד הנדסת תודעה (כנ"ל לגבי המושג "גוש השינוי"). peledy - שיחה 15:45, 6 במאי 2021 (IDT)

"גוש השינוי" אינו הינדוס תודעה. המשמעות היא כמו שזה נשמע, שינוי - שינוי השלטון. אפשר להגיד "גוש רק לא ביבי", אבל המושגים "גוש הימין" ו"גוש השמאל" לא היו רלוונטים בכלל בבחירות האלו. "אחדות" זה אכן יותר מרוכב, אבל לדעתי לא מדובר על "אחדות" של החוק, אלא אחדות כ"סלנג" שיש מפלגות ימין, מפלגות מרכז ומפלגות שמאל. דזרטשיחה 15:56, 6 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, איך אחדות? ממשלת רק לא ביבי זה אחדות? (לפי ההיגיון העקום הזה גם ממשלת רבין עם שגב וגולדפרב מצומת הייתה ממשלת אחדות) וזה מתחבר עם מה שאני אומר לך חודשים - הבחירות אינם על רקע אידיאולוגי אלא סוציולוגי. ראה איך בשביל להדיח את נתניהו, בנט מוכן לשתף פעולה עם תמר זנדברג והתנועה האסלאמית - אילו הייתי אומר לך את זה לפני שנה, היית כנראה מזמין פסיכיאטר. גוש רק לא ביבי הוא מדויק ביותר, משום שזהו המרכיב המשותף היחיד לרוב דחוק מסתמן של 61 ח"כים - תן לי דוגמה בעולם ממתי ממשלת "אחדות" עוברת בצורה דחוקה כל כך? ממשלת נתניהו-גנץ, שהייתה ממשלת אחדות משום שליכדה באמת שני גושים יריבים, הייתה ממשלת אחדות, והמתנגדים לה אמרו שזו ממשלת ימין (והיה לה מרכיב שמאלי של 17 ח"כים להזכירך בשעה שימינה (הימין האידיאולוגי) נודתה). ממשלה עם מרכיב ימני רל"בי של 13 מנדטים אינה ממשלת אחדות, בטח כשיש בקואליציה הזו שמאל רדיקלי שקול של 13 ח"כים - כך שיש נטייה ברורה למרכז-שמאל. בפרשנות של אברמוביץ', הוא כתב שנתניהו הלך עם השמאל, וזה נכון, אבל הוא מעולם לא הלך עם השמאל הרדיקלי (תקן אותי אם אני טועה), כמו העבודה בראשות מיכאלי, ואחותה התאומה מרצ, כמו שהולך עכשיו בנט. peledy - שיחה 16:09, 6 במאי 2021 (IDT)
לא רוצה להיגר לפופוליזם, אבל בשביל נתניהו "אהוד ברק" הוא שמאל קיצוני. גם אם, מיכאלי לדבריך קיצונית (ולדעתי היא לא), מנגנון הפריטטיות במילא לא יממש את זה. נתניהו הלך עם העבודה כי היא רצתה/הסכימה לבקשות שלו. מרצ מעולם לא עניינה אותו. בשנים האחרונות מפלגות השמאל היחידות היו מרצ והעבודה, ולכן לנתניהו יש אפשרות מאוד מצוצמת בשמאל. דזרטשיחה 16:14, 6 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, לפי הדיווחים המסתמנים אין פריטטיות. לגבי ברק, הוא שמאל די מתון (ולפי קנה המידה האמיתי של נתניהו הוא מרכז, ויצא שנגררת לפופוליזם ) ומיכאלי קיצונית - היא הפכה את העבודה מהבית של רבין לבית של איבתיסאם, ובלי קשר קראה לאימהות לא לשלוח את ילדיהן לצבא (ואחרי זה האשימה את מי שציין זאת בשקר - מפלגת העבודה בעיניים). נתניהו הלך עם העבודה כי הוא אידיאולוגית קרוב יותר לעבודה מאשר לציונות הדתית. כחול לבן ויש עתיד הן לחלוטין מרכז-שמאל - ראה כמה יוצאי עבודה יש במפלגות הללו. peledy - שיחה 16:22, 6 במאי 2021 (IDT)
זה לא שקר, והאמירה הזו אכן הדאיגה אותי והייתה אחד מהגורמים שלי לשקול את העבודה. בית של איבתיסאם?נראה לי טיפה מוגזם. בכל מקרה אהבתי את ה"מפלגת עבודה בעיניים" שנון. תזכור שכחול לבן ויש עתיד ככמו שאמרצ, הם מפלגות מרכז-שמאל. בכל מקרה, נתניהו ממזמן זנח את האידולוגיה שלו, ודיברנו על כך. אם כבר על הציונות הדתית, הבנתי ששיקלי אכן יצביע נגד. אבל קארה, סילמן ושקד בנתיים תומכים. אפילו הבית היהודי, שכזכור פרשה לאחר שלא הצליח לחבור לרשימת הציונות הדתית והחליטה לתמוך בימינה תומכת בו.. לגבי הפסיכיאטרים ממקודם, סביר להניח שהייתי מזמין כל כך הרבה (על האפשרות שמיכאלי תסכים לשבת עם עם בנט, ששקד ככל הנראה תהיה חלק ממשלה עם הורביץ, שתהיה מגפה שתגרום לכולנו ללבוש מסכה כמו מנתחים בחדר ניתוח נצחי ובכללי, העולם הזה ירד מהפסים בשנה האחרונה לטוב ולרע) לכן, הייתי יכול לפרנס הרבה פסיכיאטרים . דזרטשיחה 19:03, 6 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אילו מפלגת העבודה הייתה ציונית גאה היא הייתה מסלקת את איבתיסאם - שמשווה בנאום הבכורה שלה בכנסת בין השואה לנכבה והעלילה עלילות על הציונים. בנוגע למפלגת העבודה בעיניים, תן את הקרדיט לספי ריבלין קריצה. עם כחול לבן ויש עתיד, לימין אין בעיה כשותפות קואליציונית, אלא כמפלגות שלטון (במקרה של נתניהו, לא היה לימין 61, אבל הפעם יש לו 65 ולכן הרוטציה מיותרת, מה גם שאני מעדיף את גנץ כרה"מ על פני לפיד). כמה שתכחיש זאת, האידיאולוגיה של נתניהו היא מרכז-שמאל, ואנחנו רואים זאת בכל התחומים - כלכלה, הנושא הפלסטיני, מסתננים, מערכת המשפט וכו'. הוא נוטש אותה רק במה שנוגע לצרכיו האישיים, אבל עומד מאחוריה עד היום במה שלא קשור לכך. peledy - שיחה 22:59, 6 במאי 2021 (IDT)
אני מכחיש כי נתניהו זגזגן, אין לו באמת אידולוגיה. דזרטשיחה 23:05, 6 במאי 2021 (IDT)
אגב בקטע עם איבתיסאם אני מסכים איתך ללא ספק. דזרטשיחה 23:25, 6 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, בן כספית לדעתי יגיד שאני צודק (הוא תמיד אומר את זה לינון בוויכוחים שלהם). לפיד משקר שזו לא תהיה ממשלת החלומות שלו, כי המטרה שלה היא להגשים את החלום היחיד שלו בפוליטיקה - להיות ראש הממשלה ולהדיח את האיום הגדול ביותר שלו, נתניהו. לפיד גם הוסיף שהוא מתנגד לחרמות, וזה אירוני, משום שהוא ובוגי החליטו לפרק את כחול לבן בגלל חרם על נתניהו. יש דיבורים במזכירות הליכוד על החלפה מהירה של נתניהו - לא כיו"ר הליכוד, אלא כמועמדה לראשות הממשלה. אם המהלך יהיה מספיק מהיר - זה אולי יסכל את ממשלת רל"ב. בנוגע לשיקלי, הצדיק בסדום, שמעת שהאשימו אותו שבגלל פסילת מרצ הוא מחרים את מצביעיה ששירתו איתו בצבא (כאילו לא הגיוני שמייסד מכינה קדם צבאית יפסול את מי שקורא לחיילים פושעי מלחמה), אבל רגע, למה זה נשמע לי מוכר, מתיאוריה כלשהי, שאומרת שהחרמה של מנהיג מסוים היא בעצם החרמה של מצביעיו? בן, אולי אתה יודע? peledy - שיחה 10:49, 7 במאי 2021 (IDT)
התיאוריה של אב"ח.. א. שיקלי הראה שהוא צבוע, בפרומו לפגוש את העיתונות הוא הודה שהוא מעדיף את רע"מ על מרצ שזה צבוע רצח. דזרטשיחה 11:02, 7 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, זו נבלה וזו טרפה. אגב, לפיד מעדיף את רע"מ על פני נתניהו, וזה גם צבוע לשיטתך. עמיחי שיקלי מקיים את רצון בוחרי ימינה, שהצביעו לבנט כי הוא ימני יותר מנתניהו, לא כי הוא נתניהו. אילו הם היו רוצים מפלגת ימין שתתפרס בפני השמאל ותקיים את רצונו, היו שמים את הפתק מחל. שים לב שהבייס העיקרי של בנט, באופן די עקבי, הוא גוש עציון. אתה באמת חושב שהבייס שלו חושב שעליו ללכת עם מרצ ורע"מ, שחושבים שלעם היהודי אין זכויות היסטוריות באזור וכי תושבי גוש עציון הם פושעי מלחמה? מבחינתי, הרל"ביסטים נהיו כמו נתניהו, ובשביל המטרה הקדושה, לקבל את הג'וב של ראש הממשלה, כל הקווים האדומים נחצו. אתה מבין שהאחים המוסלמים נהיו לשון המאזניים בארץ? תנועת האחות של חמאס ושל ארדואן! לא סתם כלי תקשורת טורקי נתן לעבאס ראיון מפנק אחרי הבחירות (אם אתה זוכר) - כשארדואן רואה שבישראל האחים המוסלמים יהיו חלק מהשלטון ויהפכו ללגיטימיים - הוא יושב ומחכך את ידיו בהנאה. peledy - שיחה 11:32, 7 במאי 2021 (IDT)
זה אכן פסיכי וארדואן שמח מאוד בימים אלוץ... אני מתנגד לזה אבל שיקלי קיים את ההבטחה הראשונה של בנט ולא את ההבטחה לא להישען על עבאס וזה צבוע מלא-מלא לדעתי-.. דזרטשיחה 11:38, 7 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, ארדואן אינו שמח בימים אלו. יש לו צרות מביידן על הראש והוא מצא עצמו בבידוד בינלאומי, והוא יעשה הרבה כדי לצאת ממנו. לא אתפלא אם אחד התנאים של רע"מ יהיה לגבי יחסינו עם טורקיה. אתה נצמד למקרה של שיקלי, בעוד שאני מדבר על המקרה הכללי של הפוליטיקה שלנו - שת"פ בנוגע לממשלות התלויות בחסדיהן של מפלגות שמזדהות עם אויבינו בגלוי, כמו המשותפת ורע"מ, נהיה לגיטימי. השתגענו לגמרי. וכל זה רק בגלל ביבי- לא ביבי. במדינה מתוקנת, המפלגות שקרובות למרכז היו מקימות ממשלת אחדות (אמיתית ולא פייק כמו של בנט ולפיד) - הליכוד, יש עתיד, כחול לבן והימין החדש, עם רוטציה בין נתניהו וגנץ. זו ממשלה שלטעמי צריכה הייתה לקום כבר אחרי הסבב השני וזה מה שהעם צריך, בשל התוצאות הסטטיות. peledy - שיחה 11:57, 7 במאי 2021 (IDT)
בהחלט, אבל מצד שני במדינה מתקונת נתניהו לא היה רץ בפעם ה-4 ובמדינה מתקונת אף אחד לא היה מאמין לנוכל.. אבל ככן, זה בהחלט צבוע באופן כללי. דזרטשיחה 12:01, 7 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אם בנט עושה את המהלך הזה, הוא עולה לדרגה של נתניהו בנוכלות. נתניהו אינו הפוליטיקאי היחיד שרץ ארבע פעמים ברציפות, כנ"ל לפיד, גנץ, בנט, סמוטריץ', עודה, עבאס - כל אלה רצו כראשי מפלגות ארבע פעמים ברציפות, ונכשלו להקים ממשלה - כי הפוליטיקאים שלנו התחרפנו, ואין מה לעשות, בסוף הציבור מצביע להם. במכתב לשיקלי של תומכי ממשלת רל"ב, הם כתבו שממשלת ימין אינה זוכה לתמיכה של רוב החברה, אבל ממשלת רל"ב לדעתי זוכה לתמיכה פחותה. רק ממשלת האחדות האמיתית שציינתי תזכה לתמיכה רחבה, אבל כל הפוליטיקאים רוצים להגיע לתואר של ראש הממשלה - בלי אידיאולוגיה, בלי עקרונות ועם הרבה זגזגנות. הכשירו כל שרץ אפשרי. אני אומר לך שאילו נסראללה וח'אמנאי היו מקימים את הרשימה השיעית המשותפת, נתניהו ולפיד היו מחזרים אחריהם כמו מטורפים. אין קווים אדומים!!!! והג'וב הוא קדוש. peledy - שיחה 12:22, 7 במאי 2021 (IDT)
עצוב אבל אתה צודק לגבי נסראללה. שמעת על הציוץ של ח'אמנאי?אנשים מספידים אותו אבל הייתי נותן לו עוד חצי שנה כזה. דזרטשיחה 12:47, 7 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אין מה לשמוע אותו - כל מילה של הדיקטטור הזה היא תעמולה. תגיד, עלתה במוחי אפשרות, ייתכן שמופרכת, אבל אשמח לשמוע את דעתך עליה. האם בנט עושה הצגה כאילו הוא הולך עם לפיד בתקווה שעד שייגמר המנדט שלו, יתבצע פוטש בליכוד נגד נתניהו והוא יוכל לחזור לליכוד? אני יודע שייתכן שהאפשרות הזו מופרכת, אבל המכתב שנשלח למזכירות הליכוד והבהילות שלה גורמת לי לחשוד שאולי יש פה משהו גדול שאיננו רואים, מה גם שקשה לי להאמין, שבנט, אדם אינטיליגנטי ששואף להוביל את הימין למשך שנים (ולא בממשלה עם נטייה שמאלית), יעשה צעד מטופש כזה, שייפגע בעצמו בבייס ויחסל את הקריירה הפוליטית שלו, שבסופה הוא ייאלץ להיכנע לגחמות השמאל על מנת לשרוד שנתיים לתפקיד ולא לשבור את השיא השלילי של ברק. פשוט קשה לי להאמין שמנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר יעשה מהלך כזה. מה דעתך? peledy - שיחה 15:07, 7 במאי 2021 (IDT)
אבל דיברנו שלממשלה לא תהיה נטייה שמאלה גם אם לא יהיה מנגנון פריטטיות, יש גם 27 מנדטים של מפלגות מרכז (גנץ ולפיד) ואם אתה רוצה להחשיב את ליברמן, אז אםילו 34 מנדטים דזרטשיחה 15:22, 7 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, התעלמת מהתרחיש התיאורטי שהצעתי, שהייתי שמח לשמוע את התגובה שלך אליו. אמרנו גם שיש עתיד וכחול לבן הן מפלגות מרכז-שמאל (הסתכל כמה יוצאי עבודה יש בכל אחת מהן) והעבודה (תחת מיכאלי) ומרצ הן שמאל רדיקלי, וליברמן עושה מה שטוב לו אישית (איך רוצים לתת למושחת הזה קופה של מדינה שלמה?), אז אנחנו רואים פה נטייה ברורה שמאלה. peledy - שיחה 17:04, 7 במאי 2021 (IDT)

סילוק הישיש האנטישמי[עריכת קוד מקור]

TheDesertboy, המגלומן האנטישמי מרמאללה צריך להיות מסולק כבר. הוא האחראי לכל הבלאגן בירושלים בגלל ביטול הבחירות הפלסטיניות, וכמובן, כדי להגן על עצמו, החל להפנות את האש לישראל, ואנחנו משלמים על כך. צריך לסלק את הדיקטטור האנטישמי הזה, במהרה! peledy - שיחה 20:10, 8 במאי 2021 (IDT)

אבל הוא ימות תוך שנתיים במילא, אם הבלאגן (המחריד והמעציב, שמראה תסכול לא רק עלינו אלא גם על הרשויות הפלסטיניות). לדעתי הפינוי בשייח' גראח היה יכול להידחות, צריך להיות סופר אולטרה דביל בשביל לעשות את המעשה שבמילא יערור מהומה דווקא בחודש הכי נפיץ ודווקא בשבוע האחרון של הרמדאן. אפשר לבלבל את השכל על משילות, אבל כלום לא היה קורה אם היו מפנים את המשפחה בסוף החודש והיה אפשר בקלות להוריד את הווליום (כמובן לא למנוע) של המהומות בסופש האחרון. דזרטשיחה 20:16, 8 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אתה מבין שחמאס סתם תופס על שייח' ג'ראח טרמפ? הם החליטו שהם מדיחים את אבו מאזן - בבחירות זה לא עבד אז הם עושים את זה באמצעות כאוס. בלי שייח' ג'ראח, סמוך על חמאס שהיו מוצאים משהו אחר. מסכים איתך שראוי לדחות אולי לתקופה קצרה בלבד את הפינוי בגלל התזמון, אבל הפינוי, בשם הצדק ההיסטורי והמשפטי, חייב להתבצע. כדי להגן על עצמו, אבו מאזן מסית לעברנו, וחמאס מנצל את זה, אבל בסוף, אלא אם כן ישראל תתערב אקטיבית ותילחם עבור הישיש האנטישמי, דין הרשות ליפול - השאלה היא אם אנחנו נעשה את זה או שחמאס יעשה את זה - על אש"ף, בניגוד למה שאמרו משיחי השקר מאוסלו, אי אפשר לסמוך. peledy - שיחה 21:56, 8 במאי 2021 (IDT)
שמעתי על הספין העלוב של הקיסר?ביבי טוען שבנט&לפיד רוצים למנות את שי ניצן ליועמ"ש דבר מעורר גיחוך כאשר ביבי חיבק ונישק את שי ניצן, ובנט (מסיבות לדעתי לא מוצדקות, הטענות של רדיפה כנגד הימין היו ועדיין חסרות בסיס) התנגד.. הייתי הורג בשביל להיות זבוב על החליפה של לפיד ובנט ובבשביל להיות זבוב על הקיר בבלפור דזרטשיחה 16:31, 9 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, שתבין, בנט הוא אולי האדם היחיד בעולם שהצליח לצאת שקרן יותר ליד נתניהו - ה"קיסר" הזהיר פעם אחר פעם מחבירה של בנט ללפיד, ובנט האשים אותו בספין שקרי, ובסוף התברר שנתניהו צדק. גם אם זה שקר, רמת האמינות של בנט מבחינתי כל כך נמוכה עד כדי כך שאילו בעבר הייתי ממהר לחשוב שאתה צודק, הפעם דווקא לא כל כך. peledy - שיחה 17:07, 9 במאי 2021 (IDT)
נתניהו היה בפועל האדריכל של ברית האחים, היה האדם שאותו לפיד ואותו בנט יצרו כדי לדחוק אותו לפינה ולהכניס את שניהם (נתניהו לא היה מעוניין להכניס את בנט בפני עצמו, יש היגידו בגלל הפחד מהקרב על ראשות הימין ויש היגידו שבגלל וטו לא רשמי של שרה). נתניהו הזהיר ובצדק, אני (אני לפחות, לא יודע לגבי אנשים אחרים בשמאל-מרכז) הודתי והכרתי בעובדה שבנט ככל הנראה ישמור אותנו כPlan B ולא חשבתי שאם המגעים עם ביבי יכשלו, הוא ירוץ לחיק הבחירות. לכן אני נאלץ להודות, שהפעם נתניהו צדק. דזרטשיחה 17:16, 9 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, מתברר שהייתם PLAN A של בנט, ראה איך הוא מתרוצץ ממקום למקום בהקמת הממשלה הזו, בעוד שבמקרה של ממשלת ימין, הוא לא נקף אצבע, אלא היה פסיבי לחלוטין. נתניהו עכשיו מנסה לסכל את הקמת הממשלה באמצעות רע"מ, משום שעבאס חושש שנרקם דיל בין לפיד למשותפת (לדעתי החשש מוצדק - המשותפת אינה ממליצה בחינם), ולמשותפת אין "הכשר" מנתניהו. בין יריב לוין ובכירים אחרים בליכוד, לבין עבאס, יש קשרים חמים, ואתה צריך להבין את האיבה שבין האסלאמיזם ללאומנות בעולם הערבי על מנת להבין את היחסים בין רע"מ למשותפת. עבאס מעדיף, בוודאות, לשתף פעולה עם סמוטריץ', ואולי גם בן גביר, מאשר עם המשותפת. הם שונאים אחד את השני יותר מאשר אותנו. יש מצב שזה מה שיסכל את הקמת הממשלה. peledy - שיחה 17:25, 9 במאי 2021 (IDT)
ברור לי, כמו שאמרו בחמש עם רפי רשף עכשיו, עבאס בכללי, רוצה להיות על השיבר לבד. זו סתם אנקדוטה משעשעת אבל שמעת שבאירועי יום ירושלים האיראני מפגין ניסה לשרוף דגל ישראלי ובטעות שרף את עצמו? דזרטשיחה 17:27, 9 במאי 2021 (IDT)
לדעתי לא, בוא נדבר תכלס. אם לנתניהו היו 54 בלי בנט ובלי עבאס, או אפילו עם עבאס הוא היה הולך בלי לחשוב פעמיים ומשאיר אותנו ל3-4 שנים באופוזציה. כן, הוא בהחלט לא נסע לבית של מישהי ממרכז תל אביב במקרה של גוש הימין (נסכם על הבית של שרן השכל או יועז הנדלקריצה?)אבל עדיין, תאמין לי שהוא היה מעדיף את ביבי, הן בשביל להיצמד לגוש הימין והן בשביל שהבייס לא יאכול אותו (ובצדק, אני מבין את הכעס והוא יותר מלגיטמי). דזרטשיחה 17:30, 9 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, ברור שהעניין הכספי קיים, אבל מדובר בעוינות שהיא יותר מזה - אידיאולוגיות יריבות ועוינות - קח את הסכסוך בין הסוציאליסטים לרוויזיוניסטים, תכפיל פי מיליון ואז אולי תקבל את עוצמת הסכסוך בין הלאומנים לאסלאמיסטים, שמתבטא בכל המרחב הערבי - מצרים, לוב, תוניסיה, סוריה ואפילו ברשות הפלסטינית, בין פתח לחמאס, וכאן בארץ בין רע"מ למשותפת. הסכסוך הפוליטי ביניהן כאן הוא רק חלק קטן מהסכסוך שקיים במרחב הערבי כולו. גם במקרה המופרך שהצגת, בנט עדיין היה נוהג בפסיביות מוחלטת, ולא פועל אקטיבית למען נתניהו. יש גורמים בשמאל שאומרים שמיכאלי מתעקשת לקבל תיקים מסוימים ועלולה לפוצץ את המשא ומתן. הזוי שמרצ שממוקמת שמאלה ממנה מתעקשת פחות, כנראה בשל הרעב שלה לשלטון, בעוד שהעבודה הייתה חברה בממשלה האחרונה. peledy - שיחה 18:03, 9 במאי 2021 (IDT)
אני מאוד אכעס ואתאכזב אם מיכאלי תפוצץ את המשא ומתן, אני עדיין סומך עליה שהיא תבין שיש גבול לכל תעלול. לגבי הסוציאליסטים לרוויזיוניסטים, זה עד כדי כך?פתאום אנטי ביבי-רק ביבי נשמע כמו טלונבלה טורקית מקסימה דזרטשיחה 18:15, 9 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, כבר דיברנו על המגלומניה שלה. יחד עם זאת, אל תשכח שבניגוד ליש עתיד והימין החדש, בעבודה בסוף יש פריימריז, ומיכאלי צריכה להתחשב בכך (גם במרצ אבל הם רעבים מדי לשלטון מכדי לחשוב). בן, אינך רואה מה קורה במזרח התיכון? היריבות בין הציר הפרו-מערבי של סעודיה, מצרים, בחריין והאמירויות (שביידן, בניגוד מוחלט לאינטרסים שלו, החליט להחליש אותו) לבין הציר האסלאמיסטי של טורקיה וקטר. הצירים הללו נלחמים בלוב אחד בשני, ובוחשים גם בתימן ובסוריה, ופה אנחנו עוד מדברים רק על הסונים. אתה מבין שהסכסוך שלנו עם הפלסטינים, בין היתר בהר הבית, הוא כלום ושום דבר? אבל בתקשורת יספרו לנו ששרוליק יצית את המזרח התיכון אם ישמור על חוק וסדר בבירתו. כאילו כעת הוא שלו ורגוע ורק מחכה להתפוצץ בגלל סוגיית הר הבית. peledy - שיחה 18:25, 9 במאי 2021 (IDT)
לא אומרים את זה, אבל גם את הבנת את הביקורת לפנות את שייח גארח דווקא בשבוע האחרון של הרמדאן, במקום לחכות לשבוע הבא, כמובן שאתה מדבר על אירוע שגדול מהשכונה הזו ומהעיר הזו אבל עדיין. דזרטשיחה 18:35, 9 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, להבנתי מנדלבליט מבקש לדחות את הדיון בשבועיים, אז זה יסתדר גם כך. מרגש לראות את השיבה היהודית למזרח ירושלים לאחר הטיהור האתני הירדני האכזרי, ובמסגרת השיבה הזו, מגרשים את המתנחלים האמיתיים - ערביים שפלשו לבתים יהודיים. אילולא יזמו מלחמות ביהודים פעם אחר פעם, לא היו עוזבים את בתיהם (בין אם מגירוש, שאלה המיעוט, או בין אם כתוצאה מלחץ ערבי, שגרם לרוב ה"פליטים" לעזוב את הארץ). peledy - שיחה 18:43, 9 במאי 2021 (IDT)
שמעת שהחרדים מראים לנתניהו את הדרך החוצה?אפילו סמוטריץ' הראה לו... דזרטשיחה 18:40, 9 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, תוכל להסביר למה אתה מתכוון? peledy - שיחה 18:44, 9 במאי 2021 (IDT)
הם מבקשים מנתניהו לשקול את האפשרות להעמיד חבר ימין אחר מתוך 65 אנשי הימין בכנסת. מנדבליט אכן ביקש לדחות וטוב שכך, אבל הדבר לא היה צריך לקורה מלכתחילה. שלא תבין, איני מצדיק הפרת החלטות ממשלות והפרת צווי בג"צ, אבל טיפה רגישות וחוכמה לא הייתה הורגת אף אחד ולהפך, אותה רגישות ואותה חוכמה היית מונעת "טריגר", מעיין הצדקה לעולם לדבר. כן אני לא מדבר על הטריגר עצמו, בהחלט היו מוצאים דבר אחר. אבל אני מתכוון לצידוק דזרטשיחה 18:47, 9 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, מדובר בסך הכל ביישום והחוק ופינוי מתנחלים ערביים משכונת שמעון הצדיק ומשכונת נחלת שמעון. בנוגע לתזמון, אתה צודק שיותר חכם לקבוע בתזמון שאינו בחודש האלים ביותר בשנה, שבו ישנה הסתה אדירה במסגדים. לפי מה שקראתי, הם מדברים על רוטציה, וסער לא יבוא לרוטציה עם נתניהו - הוא רוצה את נתניהו בחוץ לגמרי, ונראה מתי פעילי הליכוד יתעוררו ויבינו שאופוזיציה זה אולי טוב לנתניהו אבל לא להם. peledy - שיחה 18:52, 9 במאי 2021 (IDT)
לא אמרתי שזה ריאלי, פשוט ציינתי את העובדה.. דזרטשיחה 18:55, 9 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אתה חושב שבליכוד יזדרזו להציב מועמד חלופי לנתניהו? peledy - שיחה 19:08, 9 במאי 2021 (IDT)
אם זה לא יקרה בשבוע הקרוב, זה כבר לא יקרה בחודשים הקרובים לדעתי. דזרטשיחה 19:10, 9 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, חמאס ממשיך לדחוף להסלמה במטרה לעורר את יהודה ושומרון. יש לצאת מיד למבצע חומת מגן שני במטרה להפיל את אש"ף. חמאס, בעידודה של איראן שמתחילה להתפרע בגלל מדיניות ממשל ביידן, דוחף לכאוס, כפי שאמרתי לך קודם, וצריך לקטוע אותו באבו. peledy - שיחה 18:30, 10 במאי 2021 (IDT)
אין קשר לביידן ולאיראן. חמאס השתוללו והמשיכו לבצע את הפשעים האלו גם בימי טראמפ לצערנו.. בכל מקרה, אני דווקא סבור שמחר בצהריים זה יסתיים,אין סיבה, פשוט תחושת בטן. דזרטשיחה 18:49, 10 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, תתפלא. הרפיסות של ממשל ביידן מעודדת את איראן וגרורותיה להשתולל, וחמאס לידיעתך, היא גרורה איראנית למעשה. אנחנו רואים זאת עם משלוח הנשק האיראני הענק שיועד לחות'ים ונחשף - התמנון האיראני מתחזק בסיוע אמריקני אז הזרועות מתחילות לקבל יותר כסף ומתחילות לעבוד. בימי טראמפ זה לא היה קורה משום שהוא החליש את איראן ובנות בריתה, וחמאס לא חשבו אז ברצינות לעשות הפיכה ביו"ש, מה שקורה עכשיו. לדעתי הבלאגן בירושלים ועם חמאס ייגמר מעט אחרי תום הרמדאן, אבל נחיה ונראה. הכאוס הזה, מטרתו אחת, להפיל את אבו מאזן. peledy - שיחה 19:59, 10 במאי 2021 (IDT)
אגב ההסלמה, היום קיבלנו את ההוכחה החזקה ביותר שאי אפשר לסמוך על רע"מ בקואליציה - ראה איזה מזל שסמוטריץ' שם ברקס לנתניהו, נראה אם יהיה אמיץ שכזה בגוש רל"ב (סומך על הנדל ואולי על אחרים בימינה). peledy - שיחה 20:01, 10 במאי 2021 (IDT)
זה מצחיק, אבל אם ממשלת השמאל הזו היא כל כך מסוכנת לנו וטובה לטובה לחמאס, מדוע חמאס מנסה לעצור את המגעים לקיומה?. המשלוח לח'ותים נחשף על ידי אותו ממשל "רופס". ביבי פירומן ולו יש את אותו אינטרס כמו לחמאס להבעיר את האש דזרטשיחה 20:12, 10 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, יש גבול עד כמה הצבא האמריקני יכול להיות טיפש - אתה חושב שהם יראו ספינת נשק ויגידו בוא ניתן לה לעבור? לחמאס לא אכפת מהמצב בארץ, אלא ממה שאני אומר לך שוב ושוב - הם עצבניים על אבו מאזן שביטל להם את הבחירות ומנסים להתסיס את הרחוב הפלסטיני על ידי הסלמה איתנו, אבל זה לא כל כך מצליח להם. אין לכך קשר לפוליטיקה שלנו אלא לפוליטיקה הפנימית שלהם. הפופוליסטים יאשימו את נתניהו אבל אין שום קשר אליו (אולי הוא קשור בכך שהוא שומר על משטר אבו מאזן אבל לא יותר מזה). peledy - שיחה 20:15, 10 במאי 2021 (IDT)
נתניהו לא אשם אקטיבית, אבל הדבר בהחלט משמח אותו בפאן הפוליטי. לא אומר בפאן האישי, כמובן שהוא לא שמח לראות אנשים בסכנת חיים אבל הדבר מרחיק את הגוש השני ממשלה. דזרטשיחה 20:21, 10 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, כשאתה רואה את התגובה של רע"מ והמשותפת למצב, זה לא מרגיע אותך שפוחתים הסיכויים להישען עליהם? אתה מעדיף להגיע למצב שזה כבר קורה? אתה מעדיף להגיע למצב שבו רע"מ מחזיקים את הממשלה ומשפיעים על קבלת ההחלטות הביטחוניות? אותי זה מצמרר. peledy - שיחה 20:24, 10 במאי 2021 (IDT)
חס וחלילה אבל הבעיה היא דו-גושית, דיברנו שאין אלטרנטיבה.. דזרטשיחה 20:27, 10 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, בטח שיש אלטרנטיבה - הקמת ממשלה עם מפלגות ציוניות בלבד - לפיד בעצמו אומר שצריך להפסיק עם החרמות - נראה אותו מיישם את זה. peledy - שיחה 20:30, 10 במאי 2021 (IDT)
זו אמירה מיותרת שמשרת את המסר שלפיד יחרים כל ממשלת ימין, אפילו שהיו דיווחים שהוא אמר שהוא ישקול תמיכה של ממשלה שתהיה על ידי איש ליכוד אחר.. "חרמות" זה מגוחך כי בפועל יש רק חרם אחד, "רק לא ביבי" - החרדים ישבו עם כל אחד, אפילו עם מפלגה בשם "תחי פלסטין ודי לכיבוש של היהדונים" אם המפלגה תשמרו על הסטטוס קוו בעניין דת ומדינה. עבאס ישב עם כל מיש שיבוא, ולמעשה בלי נתניהו כל החרמות הולכות.אבל לדדעתי הממשלה הזו לא תלזיק מעמד, לא שהממשלה הקרובה תחזיק מעמד. אבל המחול שדים שארגן נתניהו לגנץ מראה שגם בקורונה, נתניהו לא יוותר במקרים ואין לו אינטרס לכך דזרטשיחה 20:35, 10 במאי 2021 (IDT)
ואנחנו חוזרים לאן שהתחלנו, מה תהיה החלופה לישיש האנטישמי?אגב, מה לדעתך תהיה ההפתעה של 21:00 מבית זרוע התמנון של איראן ברצועה?ואני מדבר על הזרוע הפחות מרדנית - הגיהאד האיסלמי. דזרטשיחה 20:39, 10 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, יש שתי אפשרויות כרגע - השבת המצב כפי שהיה לפני אוסלו או ניצול המבנה של הרשות הפלסטינית לטובת מנהיג שנביא מבחוץ (כלומר אינו שייך לפתח או חמאס) ויעשה את מה שצריך, בלי בג"ץ ובלי בצלם, ולא יממן טרור ויסית במערכת החינוך. לפיד מעדיף ללכת עם תומכי טרור מאשר עם נתניהו, וזה אומר הכל - במצב כזה אין לו שום זכות להגיד שנתניהו שם את טובתו האישית לפני טובת המדינה בשעה שהוא עושה את זה. לפיד החרים את נתניהו עוד לפני שהיה כתב אישום ועוד לפני החקירות (מ2015 להזכירך). גם אני הייתי שמח לו נתניהו היה מפנה את מקומו, אבל לא נראה שהוא יעשה את זה וצריך להכיר במציאות. לדעתי שיתוף פעולה עם נתניהו פחות גרוע משיתוף פעולה עם רע"מ, ומי שחושב אחרת הוא כנראה שטוף מוח או אנטי ציוני. peledy - שיחה 20:46, 10 במאי 2021 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

TheDesertboy, לא נראה שהעסק הולך להיגמר היום בצהריים כרגע, אבל אלוהים גדול. האנרכיה מתפשטת בארץ ואין לנו ממשלה ומשטרה מתפקדות נגד האלימות הזו. בקצב הזה, לא יהיה מנוס מכך שאנשים ייקחו את החוק לידיים. עד כמה שהמצב עכשיו נוראי, זה מבעית לדעת מה יקרה אם הממשלה תהיה תלויה ברע"מ. peledy - שיחה 14:46, 11 במאי 2021 (IDT)

לצערי טעיתי.. מרתיח אותי העובדה שחמאס שוב ושוב ושוב משתמש בפלסטינים כמגן אנושי (10 ילדים בערך ממבצע שומרי חומה). שלא לדבר על המצב באשדוד ואשקלון.. דזרטשיחה 14:49, 11 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אין ספק שהאחראי הוא העומד בראשות הממשלה ששומר על אותה מדיניות "הכלה" של 12 שנים, אבל איני חושב שבממשלה בתמיכת רע"מ המצב יהיה טוב יותר. הערבים רואים את החולשה השלטונית בארץ ותופשים זאת כחולשה (בצדק רב), ומבינים שאף גורמים עוינים (שלא לומר גיס חמישי - ההיגיון שלי אומר שמי שמזדהה עם חמאס יותר מאשר איתי הוא כזה) יכולים לשמש כלשון מאזניים, ואולי גם העובדה שנתניהו השנוא, שמזוהה עם ישראל (לטוב ולרע), הולך, והם מבינים שאפשר לעשות מה שרוצים - הפתרון הוא רק ממשלת ימין, ולא משנה לי באמת איך - לנעול את נתניהו, בנט וסער בחדר בלי אוכל ומים עד שימצאו פתרון. הם מכירים את כל השטיקים של נתניהו וידעו להתגונן מפניהם - כל ממשלה אחרת לא תתפקד מול החמאס, בין אם כתוצאה משיתוק פנימי או בין אם מלחץ של חברות הקואליציה. peledy - שיחה 15:00, 11 במאי 2021 (IDT)
עזוב את המשותפת ורע"מ, העולם לא קרס עלינו שהיינו בממשלות שמאל, אני בניגוד לאנשים רבים יודע שאף אחד לא יחסל את החמאס סתם ככה והוא יעשה מזה תשדיר בחירות בן 30 שניות, כל אדם שחושב שאפשר לפרק את קני המחבלים האלו בלי לפגוע באלפי אזרחים חפים מפשע שהופכים תוך שניות למגן אנושי ובלי לסבול מטילים על כל, אבל ליטרלי על כל ישראל כולל הקריה, הכנסת, בסיסים צה"ל וכמובן על העוטף ושות' הוא שקרן, לכן נתניהו רק ממשיך במסורת השקר ופשוט היה במקרה הזה ספיציפית, רק עוד שקרן שלא מיוחד מהאחרים. דזרטשיחה 15:06, 11 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, זה לא מעניין כרגע - השמאל תלוי ברע"מ ובמשותפת ואין לו שום אפשרות להקים ממשלה בלעדיהן. בנוגע לחמאס, כולם משקרים - ליברמן אמר שיחסל את חמאס (48 שעות) ולא עשה, בנט אמר ולא עשה, גנץ אמר ולא עשה. הבעיה היא שממשלה שתהא תלויה בחסדי תומכי אויבינו לא תוכל להגיב בכלל, משום שאם תגיב, תתפרק. peledy - שיחה 17:43, 11 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, מהי הממשלה שאתה חושב שתהיה הכי טובה, בהנחה שאין חרמות? peledy - שיחה 19:45, 11 במאי 2021 (IDT)
ממשלת אחדות בסגנון של פעם, הבעיה שאם מלך הטריקים היא לא ריאלית - אבל כל הקטע בתנאי שהבאת לי מונע ממני "להחרים" אותו.. לגבי חמאס, שים לב מה כתבתי למעלה- אני לא טוען שביבי היחיד שחלש מול החמאס. דזרטשיחה 20:11, 11 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, ללא נתניהו, היית רוצה ממשלה בלי רוטציה בראשות הליכוד עם יש עתיד, ימינה, כחול לבן ותקווה חדשה? peledy - שיחה 20:16, 11 במאי 2021 (IDT)
ממשלות אחדות גם לא תפקיר את העבודה ומרצ, השאלה מי יהיה ראש הליכוד - נתניהו?אחרת לא עשינו בזה כלום, הוא יחליט כהרגלו כמו דיקטטור עם חותמת גומי של ממשלה וכנסת. דזרטשיחה 20:31, 11 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אם כך היא גם תכניס את סמוטריץ'. העבודה בהנהגה של שמאל ציוני כמו עמיר פרץ או בוז'י בהחלט יכולה להיכנס לדעתי לממשלת אחדות, אבל לא קיצונית כמו בראשות מיכאלי. כנ"ל לגבי מרצ. שים לב שכתבתי ללא נתניהו. נראה שצדקתי בנוגע לתחזית שלי להסלמה, ונראה שהיא תמשיך לפחות עוד קצת לפחות, כשחמאס יבין שהוא נכשל בהתססת יו"ש. peledy - שיחה 22:33, 11 במאי 2021 (IDT)
שמעת על ההצהרה של טראמפ? צודק בכל מילה. ממשל ביידן פוגע בביטחון ישראל - גם אם לנשיא אכפת מביטחון ישראל, יש גורמים במחלקת המדינה שממש לא אכפת להם מביטחוננו. peledy - שיחה 22:43, 11 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אגב ממשל ביידן, שמעת על ההודעות מחממות הלב של משרד החוץ האוסטרי ושל הקנצלר קורץ? הוא עומד לימיננו יותר מאשר ממשל ביידן. היחסים של קורץ עם נתניהו, כידוע, הם יחסים חמים וכנראה יש להם השפעה על טיב היחסים, אבל לדעתי ללא קשר, יש לקורץ פינה חמה בלב לישראל, וראינו זאת בביקורו כקנצלר בכותל המערבי, תוך צפצוף על האיחוד האירופי (תהיה בטוח שהוא קיבל נזיפה ממרקל ה"פרו-ישראלית" על כך). איזה הבדל לעומת קרייסקי המשוקץ - קורץ הוא ידיד אמת של ישראל והעם היהודי. peledy - שיחה 13:15, 12 במאי 2021 (IDT)
גם לנתניהו היו יחסים טובים עם ביידן עד הזובור שעשו לו עם הבנייה ברמת שלמה, למעשה מלבד מנהיגים בודדים, נתניהו מכיר את ביידן כמעט הכי הרבה זמן מראשי המדינה המכהנים והיו להם יחסים טובים עד אותו זובור . אין לי שמץ לגבי הפוליטיקה באוסטריה מלבד העובדה שיש שם איחוד נהדר של מפלגות (מפלגת?) הימין עם המפלגה הירוקה, סוג של ממשלת אחדות ושכמובן שיש שם "קנצלר", אבל זה בייסיק.. דזרטשיחה 17:24, 12 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, זה לא מאוד מסובך (במיוחד עבור אדם כמוך ), קורץ הוא מנהיג המפלגה השמרנית באוסטריה (שם הם קוראים לזה מפלגת העם) והוא אוהד מושבע של ישראל. ברונו קרייסקי, הוא כנראה הברני סנדרס האוסטרי, יהודי סוציאליסט ששונא את ישראל ברמ"ח איבריו, והוא היה הקנצלר שכיהן הכי הרבה זמן באוסטריה. לדעתי היחסים האישיים בין נתניהו וביידן טובים עד היום, אבל שוב, יש פקידים במחלקת המדינה שאינם אוהבים אותנו (כמו האדי עאמר שמינה). לנתניהו יש יחסים אישיים טובים עם מנהיגים רבים חוץ מביידן וקורץ, ונראה לי שאתה יודע את זה - פוטין, מודי, אורבן, בולסונארו וגם הלשעברים - שינזו אבה וטראמפ כמובן. כשקמתי מהאזעקה בשלוש, זה היה מאוד קשה - אין לי מושג כיצד תושבי עוטף עזה גרים כך, וגרוע מכך, כיצד ממשלת ישראל מפקירה אותם כך. מערכת הביטחון שלנו אינה פועלת למען הביטחון שלנו בלבד, אלא בעיקר חוששת מוועדות חקירה - הפחד מהמשפטיזציה ומהתקשורת משתק לנו את המשטרה והצבא, ואנחנו רואים זאת בירושלים, בלוד, בעכו וברצועת עזה. אני בהחלט יכול להבין את הפחד מהסקילה בכיכר העיר, והמצב הזה חייב להיפסק. מערכת הביטחון שלנו מפחדת לעשות משום שהיא פוחדת לטעות - זה פשוט הזוי. peledy - שיחה 19:56, 12 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אני רואה את התמונות מהארץ וזה פשוט נראה כאילו אנחנו בדרך למלחמת אזרחים - יש פשוט אנרכיה ברחוב והשוטרים והמג"בניקים פשוט צופים מהצד. איך אתה חושב שהסיפור הזה ייגמר? peledy - שיחה 22:42, 12 במאי 2021 (IDT)
אני מקווה שזה לא יסתיים כמו אירועי אוקטובר 2000, עצוב לראות איך אנשי ימין קיצוני ומיעוט של צעירים ערבים שמלאים בשנאה רבים ורבים והדבר גולש גם למיינסטרים של אותם צדדים ... דזרטשיחה 08:18, 13 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, זה נראה הרבה יותר גרוע, אז הייתה לנו משטרה פעילה והיום היא צופה מהצד. זה מרגיש לי כמו הדרדרות לאנרכיה. האם נראה לך שהצבא והמשטרה יתחילו סוף סוף לעשות משהו במקום לצפות מהצד? peledy - שיחה 10:21, 13 במאי 2021 (IDT)
הצבא זה מוגזם, צריך מג"ב ומשטרה ושפשוט יפעלו וזה יגמר.. דזרטשיחה 10:36, 13 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אבל הם אינם עושים דבר, רק עוצרים יהודים שמגינים על עצמם. אינם פועלים נגד הפורעים הערבים. פשוט אנרכיה. אין "חוק וסדר". פשוט בושה למדינה שלנו. peledy - שיחה 11:24, 13 במאי 2021 (IDT)

בנט חוזר הביתה[עריכת קוד מקור]

TheDesertboy, נפתלי בנט, בין אם מלחץ בתוך מפלגתו או בין אם מלחץ חיצוני, החליט להוריד מעל הפרק את רעיון הבגידה הפוליטית הגדולה בהיסטוריה שלנו. אם אתה שואל אותי, לדעתי הוא סגר עם נתניהו דיל כלשהו. מה דעתך? peledy - שיחה 20:47, 13 במאי 2021 (IDT)

"חזור הביתה יא בוגד" שמור לסער , סתם.. בכל מקרה כמו שדיווחו בתקשורת. לדעתי מספר שריונים בליכוד ותפקיד שר הביטחון (איך אמר צדיק גדול, "שמעו בדיחה, מינתי את נפתלי בנט לשר ביטחון" ואכן בדיחה משעשעת שנתניהו רואה בביטחנו כמשחק ילדים אבל יום אחרי מורה לחסל איראנים שאוהבים נשק גרעיני, מאוד יעזור לי לישון בלילה!) לטובת בנט וביטול מנגנון הפריטטויות + בחירות חדשות בהן הליכוד ביתנו יחזור אלינו כמו ימינת הליכוד . דזרטשיחה 21:25, 13 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, למרות הכחשות הצדדים, לא נראה לי שבנט יעשה צעד כזה בלי תיאום עם סער. יש לי תחושה שמשהו נסגר, אבל ברור לי שייתכן שאני טועה. שמעת שקובי שבתאי האשים את בן גביר במהומות? הוא כשל בהתמודדות עם החמאסניקים בהר הבית וחושש לאכוף את החוק נגד הפורעים הערבים. שבתאי המג"בניק צריך לדעת איך להתמודד עם המהומות האלה, ואם הוא אינו יודע להתמודד איתן, שיתפטר. הגישה הזו של היהודים תמיד אשמים, כאילו אין הסתות אסלאמיסטיות ולאומניות, היא גישה פרוגרסיבית מנותקת. peledy - שיחה 21:41, 13 במאי 2021 (IDT)
נו באמת, ממך ציפיתי ליותר. קובי שבתאי לא שמאלני ובוודאי שלא פרוגרסיבי. דזרטשיחה 21:43, 13 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, לא אמרתי על קובי שבתאי שהוא שמאלני, אבל התפישה של המשטרה והצבא היא בוודאות פרוגרסיבית, של "הכלה" של המהומות. באוקטובר 2000 המשטרה התנהלה כמו שצריך, אבל בוועדת אור החליטו לסרס אותה לחלוטין - למשטרה יש רובים כדי למנוע כאוס ואנרכיה, לא כדי לתפוס מקום בכיס. ההאשמה של בן גביר במהומות היא מופרכת, כל טמבל מבין שהפרעות נובעות מהסתה אסלאמיסטית בחודש הרמדאן, והקריאות בפרעות הן אסלאמיסטיות בהתאם. נגד הפוגרומים הללו (אין לי מילה אחרת) יש לנקוט יד קשה - זו הדרך היחידה, כי ה"הכלה" הזו כושלת והמהומות עדיין איתנו. peledy - שיחה 21:51, 13 במאי 2021 (IDT)
גם בראיון הזה, המפכ"ל לא חוזר על ההאשמה כלפי בן גביר. בן גביר אמנם הפסיק את פעילות הטרור שלו, אבל המפכ"ל ברעיון הכללי לא טועה - לא ברור מה דחוף לבן גביר בדיוק עכשיו, דווקא שסוף סוף שקט (יום וחצי באופן יחסי לשאר הימים ובוודאי שביחסית ליום הנכבה) לבוא ללוד ולהבעיר את האש. דזרטשיחה 22:22, 15 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, לא שקט ולא נעליים. אתה רואה איזה בלאגן הם עושים בבתי היהודים? אנחנו במלחמת דת, ויש להתייחס אל הפורעים כמו בשעת מלחמה. הלוואי שנצליח להסתדר עם המשפטיזציה על מנת לשרוד, משום שמרוב "שלטון החוק", אין כבר חוק. מי שמאשים את בן גביר, הוא אדם שכנראה באמת עיוור למציאות. לדעתי, בשל תום התקופה הרגישה של רמדאן+יום ה"נכבה", המצב יתחיל להירגע משום שתתקיימנה פחות התקהלויות המוניות במסגדים עם המסיתים האנטישמיים, אבל ייקח מעט זמן עד שנחזור לרגיעה מוחלטת. peledy - שיחה 01:09, 16 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, בדיונים שנערכים על המלחמה שלנו עם חמאס בעזה, הנימוק העיקרי הוא שאנחנו החזקים והם החלשים. איזה נימוק אידיוטי - האם ישראל נולדה חזקה והם נולדו חלשים? אין מדובר בגזרת גורל - בשעה שאנחנו התעסקנו בלבנות את מדינתנו, הם התעסקו בטרור ובחזונות ריאקציוניסטיים הכוללים את השמדת מדינתנו. הפרוגרסיבים הטיפשים אינם מבינים שאותם אסלאמיסטים שהם תומכים בהם כרגע, יחסלו אותם כשהם יהיו הרוב באירופה (והיום הזה מתקרב....). peledy - שיחה 00:00, 17 במאי 2021 (IDT)
בלי קשר למלחמה, הייתי תומך באונר"א ודומיה אם היא באמת הייתה תורמת את כספיה לאזרחים שם, לשפר את התשתיות בעזה ואת מערכת הבריאות שם. אבל לא, כמעט כל התרומות שם הולכות לבניית קני מחבלים שבמקסימום הופכים להיות הבית הזמני של המגנים האנושיים של חאמס וגם זה לא. לא צריך לסגור את הארגון הזה, פשוט צריך לעשות שם ניקוי אורוות, זה למה אני לא הבנתי לא את הצעד של טראמפ לבטל כליל את הסיוע לאונר"א ולא את הצעד של ביידן לחזור לשם כאילו הארגון הוא לא צינור שמשפר את ה"מטרו של חמאס". דזרטשיחה 10:44, 17 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, גם מערכת החינוך שם אנטישמית וכוללת הסתה ארסית נגד ישראל. הבעיה עם אונר"א היא שהארגון הזה משמר את הפליטות של הפלסטינים במקום לטפל בה. הארגון הזה מסואב ומושחת וראוי שייסגר, ואם אתה מתעקש על חלופה, אז שכזו תתקיים בפיקוח הדוק שלנו, כי מאונר"א לא יצא שום דבר טוב. peledy - שיחה 13:00, 17 במאי 2021 (IDT)
תזכור שאונר"א שייך לאו"ם, והאום רוצה מדינה פלסטינית ולא להעביר את הפליטים למקום כזה או אחר (אלא אם מתכוון לניסיונות לשפר את מעמדם וכל העניין של אזרחות פלסטינית ושיט כזה). אני מתכוון שאם יהיה פיקוח ישראלי-אמריקאי (ועוד כמה מדינות כמובן, משהו בסגנון הקוורטט) עם יכולת, ולא "היי, בליקנן - קיבלנו בחודש מאי 200 מיליון דולרים" וסוף סיפור אז אונר"א כן יכול להיות טוב, אבל בוודאי שלא אידאלי. מערכת החינוך זה כמובן עניין אחר, שגם בלי קשר דורש טיפול. דזרטשיחה 13:09, 17 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, רוב מי שמוגדר כפליט באונר"א כלל אינו עונה על ההגדרה של פליט בסוכנות הפליטים של האו"ם, והכלי הזה שנקרא אונר"א, מטרתו היא לפגוע בישראל. עלינו לגדוע את פנטזיית האימים של הפלסטינים שנקראת זכות השיבה, ועליהם להשתקע במדינות שאליהם היגרו. אגב אונר"א, אולי משהו טוב יכול לצאת מזה - דע לך שבשל ההגדרה המטופשת שלהם לפליטות, האירופים מחויבים לקלוט את אותם "פליטים" אם הם מהגרים אליה (למשל מיו"ש או מעזה), והרי לך נשק דיפלומטי נגד האירופים - ראה איך הם מפחדים מהפליטים של ארדואן ומתרפסים בפניו. peledy - שיחה 16:57, 17 במאי 2021 (IDT)
חלילה לא עושה השוואה, אבל החוקים האלו התחילו אחרי השואה או שאני מחמיא להם שלא לצורך?זכור לי הענייין אם ארדואן, בכל מקרה טוב שטורקיה לא התקבלה לאיחוד האירופי, אם כי גם אם היו רוצים, התנאים והמצב הפוליטי, חברתי וכלכלי בטורקיה שונה מדי בשביל להיות חלק מהאיחוד.. זכורה לי דעתך על האיחוד, אבל בכל זאת מעניין לראות איך ולמה מדינות יוצאות ורוצות להיכנס לשם.. לגבי אונר"א, לא ידעתי שהמצב כזה חמור.. הייתי בטוח שההגדרה היא כמעט זהה, אבל אני עדיין חושב שעדיף לעשות משהו בסיוע האו"ם (ולא בהכרח בכפוף עליו) אבל כמו שאמרת ואמרתי, עם פיקוח שלנו, האמריקאים ועוד כמה מדינות.. לגבי זכות השיבה, אני יותר מדבר על הסיוע שאונר"א אמורה לספק לאנשים שחמאס עושים בהם שימוש כמגן אנושי דזרטשיחה 17:04, 17 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אין כמעט דמיון בין ההגדרות. יש סרטון של אבישי עברי בתאגיד על למה אונר"א עדיין קיים וזה אולי יראה לך את ההבדלים בהגדרות. המדינות שרוצות להיכנס לאיחוד הן בעיקר מזרח אירופיות, והן מעודדות על ידי המדינות המזרח אירופיות האחרות במטרה להגדיל את הייצוג של הגוש הלאומי באיחוד האירופי (שכוללת את מדינות וישגראד - פולין, הונגריה, צ'כיה וסלובקיה, וכמו גם את אוסטריה וסלובניה). הגוש הלאומי מתנגד להגירה וקרוב בעמדותיו לעמדת ישראל (בשל היותן והיותנו מדינות לאום) ולכן הוא התומך העיקרי בעמדת ישראל באיחוד, נגד המשקל של גרמניה וצרפת. אם סלביני יזכה באיטליה (מקווה שזה יקרה במהרה), הגוש הלאומי יתחזק במיוחד, וסלביני הבטיח שאם ייבחר יכיר בירושלים כבירת ישראל (שמעת שהוא השתתף בשבוע שעבר בהפגנת תמיכה בישראל?). אלה התומכים שלנו באירופה שמכירים באיום האסלאמיסטי שממנו אנחנו סובלים בימים אלה, ומתנגדים למימון ארגוני "זכויות האדם", שכל מטרתם היא לפגוע בנו. מעניין איפה היו כל אותם מבקרים של ישראל בשעה שאסד זרק על אזרחיו נשק כימי, אבל אתה יודע איך אומרים - NO JEWS, NO NEWS. peledy - שיחה 17:28, 17 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, שמעת שיוון מתעניינת ברכישת טכנולוגיית כיפת ברזל? אז מה אתה אומר על הדיל הבא? ישראל תסכים לדון על כך תמורת העברת השגרירות היוונית לירושלים (יש להם שם כבר קונסוליה), כמו גם זו הקפריסאית. קיריאקוס מיצוטאקיס, ראש ממשלת יוון, יכול להיזכר כמי שהעביר את השגרירות היוונית לירושלים ובכך חיזק משמעותית את הברית בינינו לבין המדינות ההלניות, ובכך לסגור מעגל עם אביו, קונסטנדינוס, ששדרג כראש הממשלה את רמת היחסים בין ישראל ליוון לרמה של שגרירויות. מהאיחוד האירופי אין מה להתרגש, הם נבחו על קוסובו ולא עשו כלום וגם עם סרביה (שאמורה לפתוח בירושלים שגרירות עוד חודשיים) כנראה יהיה אותו הדבר. peledy - שיחה 17:49, 17 במאי 2021 (IDT)
אני מכיר את הקונספט של "לא ביבי, לא חוקרים", אבל ברור לי שנתניהו לא המציא את הגלגל כאן . אני מתכוון דווקא למדינות יוגוסלביה לשעבר ולאלבניה, כמו מקדוניה הצפונית, סרביה (דבר שהיה סוגר כל סיכוי לצרף את קוסובו, אם כי אני לא בטוח שהיה בכלל כזה), את מונטנגרו, שאצלן המועמדות כבר אושרה. מתי הבחירות באיטליה?זכרתי שסלביני מהמפלגה שבעד אוטונומיה בצפון (ובכלל בכל המדינה) ושהיא כמובן מפלגת ימין אבל לא מעבר. למה יוון צריכה כיפת ברזל אם אפשר לשאול תמיהה דזרטשיחה 18:25, 17 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אלה מדינות הגוש הלאומי שאני מדבר עליהן. הבחירות באיטליה אמורות להתקיים עוד שנתיים, אבל נראה אם הממשלה תחזיק לאחר ההתאוששות מהמשבר. הליגה של סלביני הייתה בעד אוטונומיה בצפון אבל הפופולריות שלה בדרום גואה, אז נראה לי שסלביני יוותר על הרעיון. יוון מעוניינת בכיפת ברזל בשל האיום שנשקף באייה מצד המל"טים הטורקיים, ויוון (ואני משער שגם קפריסין) מעוניינת להתגונן מפני האיום הזה. מה דעתך על הדיל שהצעתי? זה וין-וין לכולם ומכה כואבת לארדואן, כך שכולם מרוצים. peledy - שיחה 19:02, 17 במאי 2021 (IDT)
הבנתי, תיארתי לעצמי שארדואן קשור לזה.. דיל טוב, אבל צריך שהפעם אדון נתניהו לא יעשה את זה מתחת לאף של גנץ, אחרת מסירת (גם אם זה לא יהיה עכשיו, אלא אפילו בעוד חודשיים או יותר) סוללת כיפת ברזל בזמן לחימה יהיה מעילה עצומה, שאין צורך לשפוט האם התקיימה - מעילה שכולם יוכלו להסביר באמון הציבור. אני בטוח שנתניהו מסוגל בקלות לעשות את זה, השאלה האם נשאר לו עוד אומץ לסכן ככה את המדינה. אבל בחזרה לרעיון, הוא יהיה מצוין, אבל אני אהיה מאוד מודאג אם הוא יהיה מתחת לאף של כולנו דזרטשיחה 19:06, 17 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, ארדואן תמיד קשור . זה בדיוק כמו שארדואן ואיראן מעורבים בהסלמה כאן, אבל הפרוגרסיבים בעולם יסבירו לנו שזה בגלל פינוי הפולשים הערביים משייח' ג'ראח, ולא בגלל ביטול הבחירות הפלסטיניות. אתה מבין? בסוף תמיד היהודי אשם, גם במאבקי כוח פנים-פלסטיניים וכיפופי ידיים בין סעודיה לטורקיה ואיראן. peledy - שיחה 19:13, 17 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, שמעת מה דף המסרים בגוש רל"ב? או בשמו החדש, גוש הטרלול? הם מאשימים עכשיו את נתניהו בהסלמה והופכים את נתניהו למשת"פ של חמאס. כמה אפשר לבלף ולשקר על מנת להפיל את נתניהו? המנדט אצלם - שיקימו ממשלה במקום להעלות תיאוריות קשר מופרכות שפוגעות בנו בעולם. peledy - שיחה 11:36, 18 במאי 2021 (IDT)
זה אמנם מוגזם, אבל הכתבה הזו (מאתר שאי אפשר לטעון שהוא עוכר נתניהו) מראה שנתניהו הקריב את תושבי העוטף בשביל למנוע מדינה פלסטינית, לכן נתניהו אמנם לא משת"פ של חמאס אבל הוא בהחלט המרוויח העיקרי מההסלמה והיחיד שרוצה אותה מבחינה פוליטית-משפטית + הוא מודה שזו האסטרטגיה המדינית שלו - לא משתפ"יות, אבל גם הוא וגם חמאס רוצים שחמאס יתחזק. אבל מכאן ועד משתפ"יות של חמאס הדרך ארוכה, אבל הוא בהחלט לא סובל מהמצב בלשון המעטה, והוא בהחלט לא עצוב שזה קורה דווקא עכשיו. דזרטשיחה 11:47, 18 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, נתניהו שומר על חמאס ברצועה כדי למנוע ממנו להשתלט על יו"ש - שזהו פירושה של מדינה פלסטינית, אלא אם כן אנחנו נצא להילחם עבור הישיש האנטישמי. מהבחינה המשפטית אין משמעות לנתניהו, אבל מהבחינה הפוליטית אכן נתניהו יוצא מורווח, אבל בדף המסרים של גוש הטרלול טוענים שנתניהו דחף להסלמה הזו באמצעות בן גביר - פרשנות מופרכת והזויה שאינה מבוססת על המציאות. האינטרס הישראלי הוא לשמור על חמאס ברצועה כקטן וחלש ככל הניתן, ובכך לבצע הפרד ומשול בין שני ארגוני הטרור הפלסטיניים האנטישמיים - אש"ף וחמאס. peledy - שיחה 12:02, 18 במאי 2021 (IDT)
בן גביר לא קשור, הוא סתם החליט לשחק באש בלי קשר לנתניהו, הוא טרבלמייקר מטבעו. הייתי מסכים איתך אם נתניהו לא היה אומר שהאינטרס הוא חמאס חזק וגדול ככל הניתן, אבל הוא בעצמה הודה שהוא חיזק את חמאס - זה "אני אחראי וגם אשם" בערך. המסר עצמו אמנם נופח. נתניהו יודע שממשלת שינוי תביא הרבה חוקים שלא לטובתו, וממשלה בראשתו תעשה סלט משפטי שיעכב או יעצור את משפטו. דזרטשיחה 12:06, 18 במאי 2021 (IDT)
אבו מאזן לא קשור, הכתובת הייתה על הקיר בעניין חמאס, נתניהו צעק והתגאה בה והתרברב שהוא מחזק את חמאס, שלפחות יעשה את זה בשקט ולא יודה בכך.. דזרטשיחה 12:08, 18 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, לא יקרה. בנט ושקד לא יאפשרו עיכוב של המשפט בשום ממשלה שהיא, אז אתה טועה בהיבט הזה. לא שמעתי שנתניהו אמר שצריך שחמאס יהיה חזק ככל הניתן, אלא צריך לשמור על שלטון חמאס. אש"ף אינו משתף איתנו פעולה כי הוא "מתון", אלא כדי לשמור על הכיסא שלו, אחרי שהבין שבאינתיפאדות הקודמות הוא למעשה חיזק את כוחו של חמאס. המצב האידיאלי למלחמה בטרור יהיה אם אש"ף יחזור לתוניס ואם שלטון חמאס ימוטט. זה חייב לבוא ביחד, משום שאחרת אנחנו נפסיד במישור המדיני - אין לי כוונה להילחם ולהקריב חיילים בשביל למוטט את שלטון חמאס ואז יגידו לי תן את זה לאבו מאזן - נתנו את הרצועה ב2005 וראינו מה זה שווה. שימצאו פראייר אחר. peledy - שיחה 12:19, 18 במאי 2021 (IDT)
" צריך לתמוך בחיזוק החמאס ובהעברת כסף לחמאס" על פי הכתבה באתר מידה. גם אם לא משפטית, אפשר להסכים שנתניהו כן מרוויח מזה פוליטית. דזרטשיחה 12:22, 18 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, הוא מרוויח פוליטית אבל בגלל סכסוך פנים-פלסטיני. כל הבלאגן הזה התחיל מטיפשות של ממשלה ישראלית שהביאה ארגון טרור מתוניס לכאן. יש לחזור על צעדינו - לסלק את ארגון הטרור בחזרה לתוניס ולמוטט את שלטון חמאס, בסדר הזה. רק כך נוכל להילחם בטרור כמו שצריך. peledy - שיחה 13:56, 18 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, ככל שאני שומע יותר את שיקלי, אני מתפלא מהידע העצום שלו. חבל שאין יותר חברי כנסת כמוהו. peledy - שיחה 13:59, 18 במאי 2021 (IDT)
עוד משהו, ביידן אמנם לא הרפוליקנים אבל הוא עמד די הרבה זמן מול הלחצים מהמפלגה שלו (7 ימים ללא כל לחץ, אתמול ושלשלום התחילו לבלום והיום זה כבר ממש לחצים) + ריכך את הרצון של האיחוד האירופי לתגובה תקיפה יותר לנתניהו בשיחה שתזומנה והתרחשה היום דזרטשיחה 20:02, 19 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, ההסלמה הזו על ידיו של ביידן. רעיון העוועים של הבחירות בדיקטטורה של עבאס (וזה היה ברור שהן תבוטלנה) נוצר כי ביידן מעוניין לכפות דמוקרטיה על אזור שאינו בשל לכך. במקביל, הוא מחזק את המשטר האיראני, שמרים ראש, בין היתר באמצעות חמאס וגא"פ. מי שאינו מבין את הקשר למדיניות האמריקנית החדשה, כנראה גר במאדים או מעדיף לעצום עיניים. peledy - שיחה 09:04, 20 במאי 2021 (IDT)
לגבי הבחירות אתה צודק, אבל חמאס היה מוצא תירוץ אחר. מבצע חגורה שחורה קרה בימיו של טראמפ והפגנות יום השישי החלו בימי טראמפ לכן ביידן אמנם נתן לחמאס תירוץ, אבל הם היו מוצאים בעצמם גם עם טראמפ היא נשיא. דזרטשיחה 09:17, 20 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, ממש ממש לא. מבצע חגורה שחורה היה מבצע ביוזמתה של ישראל (אם אתה שואל אותי - סגירת חשבונות אישית בין נתניהו לאבו אל-עטא שהפריע לו בכנס בחירות), ולכן התחילה ההסלמה. הפגנות היום השישי היו סתם קצת בלאגן שחמאס עשה בגבול כדי להשפיע על התודעה בישראל, אבל התקשורת ניפחה את זה פי כמה ממה שזה באמת - מפגן כוח עלוב של חמאס. חמאס אינו מעוניין לפתוח בהסלמה כי משעמם לו, אלא כי הוא מרגיש שיש לו מה להרוויח. כאשר טראמפ התייצב לצד ישראל ונגד איראן, לא היה לחמאס מה להרוויח מהסלמה, בעוד שהיום הוא הרגיש שהוא יכול להרוויח את יו"ש. peledy - שיחה 09:38, 20 במאי 2021 (IDT)
הפגנות יום השישי היו בשלב מסוים חתיכת דבר של אלפי פלסטינים זועמים שהיו בחלקם חמושים. מבצע גן סגור היה אמנם מבצע קצרצר, בין 3 ימים אבל 700 רקטות זה לא פיקניק, זה אמנם שקט פי 4 מהמבצע הנוכחי בימי ביידן ובזה אין לי וויכוח איתך אבל אי אפשר להגיד שהיה שקט מוחלט בימי טראמפ. דזרטשיחה 09:47, 20 במאי 2021 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

TheDesertboy, לא היה שקט מוחלט, אבל איראן הרימה את הראש. כבר אמרתי שביידן שופך גלונים של נפט במזרח התיכון, והתברר שצדקתי. על מנת שנפט ישפיע, צריך בעירה התחלתית מסוימת, אבל אין ספק שהמזרח התיכון בנובמבר 2020 היה יציב מזה שבינואר 2017. peledy - שיחה 09:50, 20 במאי 2021 (IDT)

התברר שצדקתי וביידן נשיא רק ארבעה חודשים - מצפה לנו עתיד מעניין. peledy - שיחה 09:50, 20 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, עכשיו אתה מבין כמה צריך להיות טיפש על מנת לתת לפלסטינים את יו"ש? אחרי ההתנתקות כל העולם התלהב ותומכי התכנית אמרו שיהיה לנו גיבוי בינ"ל אם יהיה טרור, וראינו שזה ממש לא נכון. מי שמגבה אותנו היה מגבה אותנו גם ללא ההתנתקות ומי שלא, לא היה מגבה גם כך. אין להעתיק את רעיון העוועים של ההתנתקות מרצועת עזה ליו"ש. מה דעתך? peledy - שיחה 13:14, 21 במאי 2021 (IDT)
זה היה טיעון לא נכון לציאה מעזה, יציאה מוצדקת - הטענות שגוש קטיף היה המגן של העוטף הוא שגוי כמו הטיעון שזה ימנע את הטרור (גוש קטיף היה נטל ביטחוני, 15 אלף ישראלים מסביב ל-2 מיליון פלסטינים) - אם לא היו מפנים אותה ב-2005 היום חמאס היו שולחים עליה לפחות 500 טילים ומשמידים אותה. לא צריך לפנות כל התנחלות, אבל אין טעם ואין צורך בהתחלויות מובדדות דזרטשיחה 14:02, 21 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אתה באמת חושב שחמאס היו יכולים לזרוק פעילי אש"ף מהגגות ולהשתלט על הרצועה עם נוכחות צה"לית? הרקטות התחילו כחלק מהמדיניות של ערפאת מהאינתיפאדה השנייה (זוכר את קארין A?). העתקת המודל של מבצע חומת מגן לרצועת עזה הייתה מחסלת את הטרור גם ברצועה. גוש קטיף לפי התיאור שלך אולי היה נטל דמוגרפי, אבל ממש לא ביטחוני. הבריחה מהרצועה הייתה אחת הטעויות הביטחוניות הקשות ביותר (וזכתה להתנגדות מצד ראש השב"כ והרמטכ"ל), כשהקשה ביותר הייתה הסכם אוסלו. מערכת הביטחון שלנו הייתה צריכה לעמוד על הרגליים האחוריות שלה לקראת שתי הטעויות הללו מול הדרג המדיני, אבל היא נרדמה בשמירה. באמ"ן אף היו הזויים שהמליצו למסור לאסד את הגולן, והיום אנחנו מבינים עד כמה הרעיון היה אידיוטי. אנחנו צריכים רפורמה דחופה בתפישות של אמ"ן, ויפה שעה אחת קודם. peledy - שיחה 14:22, 21 במאי 2021 (IDT)
זה לא שמערכת הביטחון (וגם אמ"ן שהיא כמובן חלק ממנה) חושבת אותו דבר במרבית המקרים, זה פשוט שהם נאמנים מדי לדרג המדיני (לא התכוונתי למדינה עצמה, אלא שאם הדרג המדיני אומר משהו הדרג הצבאי עושה את זה גם אם הוא מתנגד. אני לא מהאלו שטוענים שהפינוי מגוש קטיף צמצמם את הטרור, אבל הוא לפחות גרם לנו לא לבזבז (מונח לא מתאים, בכל זאת בני אדם לכל דבר שמגיע להם הגנה, אבל הבנת למה התכוונתי) הרבה כוחות ביטחון על 15 (וגם זה מוגזם לדעתי, אפילו פחות אם אני זוכר טוב) אלף ישראלים זה בעייתי מאוד. לא יודע מי הסתום באמ"ן שחשב למסור את הגולן, אבל זה משהו אחר שבזה אין לי וויכוח איתך דזרטשיחה 14:36, 21 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, ואם סמוטריץ' מציע להרוס את מסגד אל-אקצא וכיפת הסלע, גם אז מערכת הביטחון תהיה נאמנה לדרג המדיני? מדובר פשוט בחוסר הבנה בסיסי של המזרח התיכון. למה לא היה ברור למערכת הביטחון שהסכם אוסלו יביא את האינתיפאדה השנייה? מה בדיוק חשבו שיקרה אם נותנים ל-45 אלף מחבלים חדורי אידיאולוגיה אנטישמית, ומביאים אותם במיוחד מתוניס, נשק? לא שמעו על תורת השלבים של ערפאת שהייתה ידועה שנים? הסכם אוסלו היה מהלך שמערכת הביטחון הייתה צריכה לעמוד על הרגליים האחוריות, בדיוק כמו שהיא הייתה עומדת על הרגליים האחוריות במקרה של ההצעה התיאורטית של סמוטריץ'. בנוגע לגולן, זה לא היה סתום אחד, אלא המלצה של אמ"ן לדרג המדיני. הם חושבים שהם נמצאים באירופה ולא במזרח התיכון. peledy - שיחה 15:09, 22 במאי 2021 (IDT)
נ.ב. בנוגע לגוש קטיף, אז במקום שהחיילים ישמרו על גוש קטיף, הם צריכים לפלוש אליו. מה עשינו בזה? peledy - שיחה 15:10, 22 במאי 2021 (IDT)
אם ככה, אני איתך בעניין רפורמה באמ"ן . לא, היא לא תהיה נאמנה אבל אני מניח שגם במקרה פחות - נניח לרדת מבקעת הירדן, גם פה הם יעמדו על הרגליים. גם לי לא ברור למה למערכת לא היה ברור, אבל בניגוד לטענות - בתקופת אוסלו עצמה, לא היו המוני פיגועים (11 פיגועי התאבדות/דריסה גדולים בין 1994 ל-1997) - לכן, אמנם למערכת הביטחון אמור להיות ראייה ארוכת-טווח, אבל לעולם לא הבנתי את הטענות שהייתה מיני-אינתפאידה בימי אוסלו, 11 פיגועים ב4 שנים לצערנו, במדינה כמו שלנו זה היה אז חריגה קטנה של השגרה. לא מבין למה התכוונת עם גוש קטיף - כבר מצוק איתן לא נכנסו לרצועה וטוב שכך, החיילים ששמרו על גוש קטיף סיכנו את חייהם פי 1000 משהם "מסכנים" עכשיו ביו"ש או בעוטף, אני לא הייתי מקבל את הטענות שזה היה מונע טרור מהרצועה, אבל זה כן היה מונע עוד עשרות חיילים שמתו בשביל להגן על 15 אלף ישראלים ובזבוז. בברכה דזרטשיחה 15:23, 22 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, בתוכניות המדיניות של אולמרט וברק הייתה כלולה נסיגה מבקעת הירדן, ולא הייתה התנגדות של אמ"ן. בנוגע לטרור, אני מדבר איתך על האינתיפאדה השנייה, שאותה ערפאת תכנן עוד מתוניס. הוא דחה את כל הצעותיו של ברק בקמפ דייוויד והתחיל את האינתיפאדה, אבל הכי קל זה להאשים את שרון שעלה להר הבית, במקום את הטיפשים שנתנו לאש"ף נשק. דע לך, "אחדות" פלסטינית משמעה אחדות נגד ישראל, כל הרעיון של ה"לאומיות" הפלסטינית, שאיחדה את השבטים הערביים שנמצאים פה, היא אנטי-ציונות, ותו לא. אין להם דגל משלהם (העתיקו ממפלגת הבעת') או מאפיין ייחודי לעומת הערבים הירדנים למשל. זכות הקיום של ה"לאומיות" הזו היא מלחמה בישראל ובציונות, ולכן כל שטח שיינתן לה יושקע במלחמה הזו. peledy - שיחה 16:07, 22 במאי 2021 (IDT)
וזה למה צריך לעשות שם רפורמה רחבת-היקף במערכת החינוך שם, לסיים את ההסתה נגד היהדות והישראלים ולחכות שיצמח שלטון שפוי ושלא עבר שטיפת מוח של "היהודים אוכלים לא רק מצות עם דם של נוצרים אלא של גם מוסלמים!!היהודים ידועים כגנבים, היטלר צדק" ושות'. אף פעם לא אמרתי שאבו מאזן הוא טוב, אבל עדיף להתחיל בקטן ולהראות לאותם צעירים שסביר להניח שאם לא היו עוברים שטיפת מוח, לא היו כל כך אנטי-ציונים ואנטישמיים (לא מצפה מהם ולא דורש מהם להתנדב בסוכנות היהודית, אבל הבנת) שיש אופק מדיני ושאכפת לנו ולא בא לנו להמשיך לשלוט בהם ושאם יהיו פחות אנטישמיים ופחות "דובי לא לא", הם יוכלו להנות מחיים טובים יותר דזרטשיחה 16:12, 22 במאי 2021 (IDT)
אגב שרון פשוט הוציא את השד מהבקבוק, הוא לא צדיק אבל גם לא זה שהביא את אותה אינתיפאדה.. דזרטשיחה 16:14, 22 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אבל בלי ההסתה הזו אתה תקבל סוריה בשכם, רמאללה וג'נין. אם אתה רוצה להשאיר את אש"ף ביו"ש, אתה יכול להמשיך לחלום על שלום, אבל זה לא יקרה. כל פתרון חייב להתחשב במבנה החמולתי של ערביי א"י משום שזה בלתי אפשרי להתייחס אליהם כמקשה אחת, כמו שהתייחסו אליהם האימפריאליסטים מבריטניה וצרפת. זו הדרך היחידה להגיע לפתרון. peledy - שיחה 16:44, 22 במאי 2021 (IDT)
זו אכן בעיה, אבל לא חסרים פתרונות יצרתיים לזה, אם זו הבעיה (בעיה מפחידה ללא ספק אבל) זו כבר תהיה "התקדמות" של 10 צעדים קדימה אך 5 אחורה, שזה עדיין משהו. אפשר לעשות משהו בסגנון ארצות הברית (או לחלופין פתרון האמירויות) "מושל חברון", "מושל שכם", "מושל יריחו", "מושל ג'נין", "מושל בית לחם", "מושל טול כרם", "מושל קליקליה" ביו"ש ומושלי "עזה", "רפיח", "חאן י'ונס" ו"דיר אל-בלח" ברצועה ונשיא שיהיה במקום מושל רמאללה.. ויש עוד רעיונות, פשוט צריך לחשוב מחוץ לקופסה דזרטשיחה 16:49, 22 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אז אני מבין שאתה הפכת לתוך בפתרון האמירויות? אם ככה, למה אתה מדיר את המשולש ואזור נצרת? גם שם הם רואים בישראל מדינה לא לגיטימית וכובשת, ועושים תהלוכות עם דגלי מפלגת הבעת'. peledy - שיחה 16:51, 22 במאי 2021 (IDT)
לא תומך, אבל אין לי בעיה משמעותית איתו - כל עוד זו לא מדינת בובות של ישראל וזאת מדינה עצמאית (אבל מפורזת), לא רואה בעיה. הגבול שלי הוא הפתרונות המוזרים של סיפוח יהודי - אנשים שמציעים לספח את פני חבר, אבל לא את חברון, הפתרונות של להישאר בססטוס קוו ולצפות שישתנה משהו, הפתרון לגרש מיליוני פלסטינים, הפתרון לספח מיליוני פלסטינים או הפתרון להשיב לכאן מיליוני פלסטינים. כל אלו רעיונות לא טובים בכלל, האמירויות אמנם אינו אידאלי, אבל שוב כל עוד הוא לא הופך את הרש"פ לבובה שלנו (וככה לא עשינו כלום בלהקים מדינה פלסטינית) אין לי בעיה, למעט מקרים חריגים ופסיכים שאמנם כן לא הופכות אותה לבובה, אבל עושות לנו בעיות מיותרות, כמו מדינה פלסטינית שתוכרז חד צצדית וישראל פשוט תכחיש אותה ותעלם ממנה אפילו שהיא תהיה בפועל (מצב מסוכן מאוד להתנחלויות הישראליות או בכללי, למדינה) ואז בגלל שנתעלם, נחטוף בלי יכולת להכיר בבעיה + פתרון של סיפוח המשולש. המשולש הוא חלק מישראל, המפגינים האלו עם צעירים שמריבתם עם עבר פלילי של כנופיות ופרוטקשן ושות', לא צריך להעניש את אלפי הערבים שם בגלל העלוקות שטופות המוח האלו... דזרטשיחה 16:56, 22 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אם הישות הפלסטינית תהא מפורזת, כיצד היא לא תהיה תלויה בישראל? בכל פתרון השומר על ביטחונה של ישראל, הישות הפלסטינית חייבת להיות תלויב בישראל במידה כלשהי. peledy - שיחה 17:09, 22 במאי 2021 (IDT)
אבל לא ברמה של בובה.. בברכה דזרטשיחה 17:40, 22 במאי 2021 (IDT)

הבחירות לנשיאות[עריכת קוד מקור]

TheDesertboy, כעת נערך איסוף החתימות של המועמדים. מי יזכה לדעתך? יש לי תחושה ששושלת הרצוג תשלח נציג שני לבית הנשיא, בשל קשריו הטובים של בוז'י בשמאל כמובן אבל גם בימין ועם החרדים. peledy - שיחה 16:18, 16 במאי 2021 (IDT)

כנ"ל, אני גם לא רוצה לראות את מרים פרץ מתבזה ומתלכלת בפוליטיקה. ב'וזי היה ראש החץ התורן שלנו ב-2015 (אם כי לא הייתי מצביע לו, אז הייתי מצביע להעבודה, בהרבה יותר ביטחון ממרץ האחרון..) אבל כמו שאמרת יש לו קשרים גם בימין.. דזרטשיחה 18:39, 16 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, הוא ינצח לדעתי דווקא בזכות הקשרים הנרחבים שלו בימין. אם אני זוכר נכון, הייתה תוכנית על החתונה של הבת של דוד ביטן, ואיזה פעיל ליכוד אמר לבוז'י שהוא לא במפלגה הנכונה. בוז'י וגנץ הם מהאנשים שאולי אינם פופולריים בימין, אבל מהאנשים שלימין אין בעיה איתם ואף מחבב אותם, בניגוד ללפיד מעורר הסלידה. נתניהו, שיודע את זה, הלך על הראש של לפיד בשתי מערכות הבחירות שבהן הייתה רוטציה בכחול לבן, ולא בכדי כאמור, ובבחירות 2015 על הראש של ציפי מאותה הסיבה. מה דעתך? peledy - שיחה 19:14, 16 במאי 2021 (IDT)
נ.ב. נתניהו הלך גם במערכת הבחירות האחרונה על הראש של לפיד, שהוביל את גוש רל"ב אבל התחמק מכך במערכת הבחירות, אבל עכשיו הוא דרש רוטציה מבנט. peledy - שיחה 19:15, 16 במאי 2021 (IDT)
נתניהו הלך נגד הראש של גנץ גם, בהתחלה זה היה ככה אבל מיד לאחר מכן הוא החלה ללכת על הראש של כולם. דזרטשיחה 19:20, 16 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אתה ראית את סרטוני הקמפיין של הליכוד? הם הלכו על הראש של לפיד עד כמה שיכלו, וכמה שפחות על הראש של גנץ (יחסית לראש המפלגה), ודיברו על זה גם בארץ נהדרת (זוכר את המערכון על לפיד והאגו שלו? 'צה רוטציה - מוזר שלא עשו את זה שוב במו"מ שלו עם בנט). נראה לך שיהיה סבב שני בבחירות לנשיאות או שבוז'י ינצח בקלות את יריביו בסבב יחיד? peledy - שיחה 23:31, 16 במאי 2021 (IDT)
אני חושב שיהיה סבב אחד.. ואני בהחלט זוכר את הר'וצה רוטציה, קשה לא לשכוח .. דזרטשיחה 23:39, 16 במאי 2021 (IDT)
לפי הכתבה הזו בעיתון של אנשי הכיפות הסרוגות אלו החברי כנסת שקיבלו את החתימות של הרצוג: "גדי יברקן, קטי שטרית, מירב כהן, בועז טופורובסקי, קארין אלהרר, אורנה ברביבאי, נירה שפק, ולדימיר בליאק, אוריאל בוסו, מיכאל מלכיאלי, פנינה תמנו-שטה, איתן גינזבורג, יצחק פינדרוס, יעקב אשר, יעקב טסלר, עמר בר-לב, אפרת רייטן, רם שפע, אביר קארה, עידית סילמן, שמחה רוטמן, יאיר גולן, תמר זנדברג, עיסאווי פריג', יפעת שאשא-ביטון, עודד פורר וחמד עמאר. וואו, למעשה זה לא שאין כאן חברי כנסת לא יהודים (הרי פריג' הוא מוסלמי ועמאר הוא דרוזי) אלא למעשה, רק רע"מ והמשותפת לא נתנו חתימה להרצוג. עמית סגל השים את תשומת ליבי לעובדה שאין פה ראש מפלגה שתומך (לא אחשיב את נתניהו, לאור היחסים העכורים בניהם) - לא הורוביץ, לא מיכאלי, לא גנץ, לא לפיד, לא דרעי, לא גפני, לא ליברמן, לא סער ולא בנט נתנו את החתימה שלהם - אני מניח שגאון יפרוש ויתמוך בפרץ (שבוודאי תגייס את תמיכתם של הליכוד, הציונות הדתית, חלק מהחרדים ואולי בודדים מיש עתיד/כחול לבן). עם זאת, לא הבנתי למה הם לא מצביעים. עדיין מוזר לי שנתניהו נתן חופש הצבעה כאן, זה לא מתאים לו במקרים כאלו. בכל מקרה לדעתי הוא יכול לגייס בקלות (ולא ברור למה לא הצליח לגייס את מואטי וקריב ממפלגת העבודה (הבית שהם חולקים איתו , שנינו יכולים להסכים שהבית לא צפוף כמו שהיה בימי הרצוג כיו"ר התנועה) ולא ברור לי למה טרופר, ביטון, שוסטר, בן משה ופרקש-הכהן לא תמכו בו. דזרטשיחה 18:25, 19 במאי 2021 (IDT)
טוב לא שאני מופתע אבל כאן פורסם כי סטרוק ווולדיגר חתמו למרים פרץ, אבל מי 8 האחרים? דזרטשיחה 18:35, 19 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, מדוע אתה חושב שהיחסים בין נתניהו והרצוג עכורים? הם ניהלו מו"מ להקמת ממשלה אחדות ב2016 (נתניהו העדיף להשאיר את ליברמן בחוץ), שסוכלה בשל התנגדות מבית אצל הרצוג. אם הם היו יריבים פוליטיים, זה ממש לא אומר שהיחסים ביניהם עכורים - היחסים בין נתניהו ולפיד מצוינים (זוכר את הסרטון שלהם מפלרטטים בכנסת?) והקמפיינים של שתי המפלגות שלהם מתואמים לדעתי. יש מצב שבמקרה הזה נתניהו סגר עם הרצוג עם בחירתו לנשיאות, ויש כאלה שאומרים שאילו גאון היה מתמודד הוא היה סה"כ מועמד קש. הרצוג לדעתי סגר עם נתניהו את הריצה שלו לנשיאות מזמן, ונתניהו מרוויח מינוי ג'וב (יו"ר הסוכנות היהודית). הדיבורים על הריצה של נתניהו לנשיאות היו אולי כדי להלחיץ את הרצוג, אבל לא יותר מזה. peledy - שיחה 09:00, 20 במאי 2021 (IDT)
חבריי לגוש דואגים מהרצוג שהוא עלול לשמור על נתניהו מאוחדת קריצה. עכורים זו אכן לא המילה, אבל לא ידעתי על המו"מ הזה, טוב לדעת. התכוונתי לאור העובדה שלנתניהו אין אינטרס פוליטי לעשות את זה אם הוא יהיה יכול להכתיר את פרץ או גאון דזרטשיחה 09:09, 20 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אם נתניהו נתן חופש הצבעה - מבחינתי זה אומר שהוא סגר עם הרצוג, ולדעתי הוא גם יצביע לו בכנסת בהצבעה החשאית (הוא מעדיף אותו מאשר מרים פרץ שנחשבת קרובה לבנט, שנוא נפשו). נתניהו יודע נהדר על הקשרים הנהדרים של הרצוג עם חברי מפלגת הליכוד, והאמן לי שאילו רצה להכשיל את בוז'י, הוא היה עושה את זה. נתניהו זעם כאשר התברר שהצליחו למנות את הרצוג במקום שטייניץ כיו"ר הסוכנות היהודית ונוצרה עבורו הזדמנות לתקן - והוא יעשה את זה. peledy - שיחה 09:16, 20 במאי 2021 (IDT)
אבל מה סגר?לא ברור לי מה לנתניהו עצמו יוצא מזה, מה הרצוג נותן לו בתמורה? דזרטשיחה 09:31, 20 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, זה מה שאני מסביר לך. נתניהו מקבל את כיסא יו"ר הסוכנות היהודית פנוי והוא יכול לתת את זה במשא ומתן הקואליציוני או לליכודניק כג'וב, והרצוג מקבל את תפקיד הנשיאות שאותה מאוד רצה. סיטואציה של WIN-WIN עבור שניהם. peledy - שיחה 09:34, 20 במאי 2021 (IDT)
זה תפקיד כזה נחשק שהוא עניין של מו"מ ולא ג'וב למקורב (ברור לי שזה לא סתם ג'וב, זו הסוכנות היהודית ולא חברה ממשלתית שהוקמה הרגע, אבל עד כי כך?)??עדיין נתניהו מרוויח פחות מהרצוג, מה לדעתך יהיה המועמד של נתניהו להחליף את הרצוג? דזרטשיחה 09:41, 20 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אז נתניהו רצה למנות את שטייניץ לתפקיד, ובמצב כזה אתה מבין שזה חוסך לו אדם בתחרות מקבלי התיקים בליכוד? עבור נתניהו ושמירת שלטונו - זה מאוד רציני וחשוב, ולדעתי אתה מבין את זה. לגבי המועמד, נדע את זה בהתאם לשאלה האם תקום ממשלה. peledy - שיחה 09:48, 20 במאי 2021 (IDT)

הדמוקרטיה בסכנה?[עריכת קוד מקור]

TheDesertboy, אתה הבנת מאיזו סמכות בג"ץ פסק היום לגבי חוק יסוד? הוא טען שהוא קיבל את סמכותו מתוקף חוק יסוד, אז לפי ההיגיון הפשוט הוא שומט את הקרקע שמתחת לרגליו. מה בדיוק קורה כאן? peledy - שיחה 17:58, 23 במאי 2021 (IDT)

דיברנו על זה, בג"צ אינו צדיק אך הוא אינו השטן (לא אמרתי שאמרת את זה, חלילה). צריך לתקן אותו, ככה שלא יהיה בובה (אני משתמש עכשיו יותר מדי במושג בובה ) של המערכת הפוליטית אבל גם לא יהפוך את המערכת הפוליטית לבובה שלו. בכל מקרה הפסיקה לא משנה, בג"צ ימשיך להיות מושא לביקורת (בין אם בצדק ובין אם לא) הן על ידי הימין במקרים מסוימיים והם על ידי השמאל (במקרה של השמאל, הביקורת באה יותר ובעיקר מהשמאל הרדיקלי) גם בלי הפסיקה הזו, אם יש אנשי ימין שרוצים לחוקק אותה, הם יודעים שיש אדם אחד עם ניגוד עניינים שמפריד בניהם לבין חלום זה (ולפני תמך בה והשאיר את הטענות שלו להפיכה לשמאל ולתקשורת). אני כן תומך בתיקון אבל לא פירוק או הפיכת בג"צ לבית של הימין (אם יש טענות שבג"צ הוא שמאלני מדי, לא פותרים את בזה להפוך אותו לימני מדי). הכתבה הזו צודקת, אני כאדם ליברלי כן תומך בשינויים כמו הקמת נציבות לתלונות על הפרקליטות או פיצול תפקיד היועמ"ש, אבל אני לא תומך ב"לשפוט את השופטים" או לקידום שימוש במשפט העברי במערכת המשפט של מדינה מפותחת במאה ה-21, שיהפוך אותנו לדיקטטורה של איש אחד, ששמו ידוע לי ולך, דזרטשיחה 18:11, 23 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, עזוב את הרפורמות החיוניות בפרקליטות ובמוסד היועמ"ש (הגעתי למסקנה שאנחנו בתמימות דעים בנושא אז אין טעם לדון ). אני מדבר כאן על עזות המצח של בג"ץ לפסול חוק יסוד. מאין הוא שאב את הסמכות הזו? מאין החוצפה הזו? ממתי תפקידו של בית משפט הינו לשנות ולהשפיע על החוקה? אני מסכים שזה בעייתי שחוקי היסוד שלנו הם פלסטלינה כיד היוצר של חברי הכנסת, אבל עדיין, יש לזכור - אחד מתפקידיה של הכנסת הוא הרשות המכוננת. הפתרון יגיע בשינוי משטרי שייתן לעם אפשרות לבחור באפשרות יציבה, ולא במתן כוח לשופטים הבזים לדמוקרטיה (או כמו שאמר האנטי-דמוקרט יורם דנציגר, חוקים המתקבלים ברוב מקרי בכנסת, כאילו בבג"ץ אין רוב מקרי). peledy - שיחה 18:24, 23 במאי 2021 (IDT)
בית המשפט אינו משפיע על החוקה, הוא דוחף את המדינה אלפי פעמים לחוקק אחת כזו, אבל המדינה מתחקת והרשות השופטת מנסה להיות בהתחלה שומר סף שקט ונעים, שהמדינה ממשיכה לזלזל בו ולא מקשיבה לבקשות, המלצות או הוראות שלו - היא מגבירה את הטון. לא כל פסילה של בג"צ הייתה מוצדקת (לא חסרות כאלו סופר בעיתויות), אבל הכנסת הקודמת פשוט עשתה פיגוע דריסה חסר תקדים בחוקי היסוד ואת זה כבלמת הרשות המשפטית עצרה, להגיד שהיא עצרה בצורה טובה?לא יהיה נכון לדעתי, היא עצרה את פיגוע הדריסה הזה באופן מרושל ובעייתי מאוד. אם המערכת הפוליטית רוצה לנטרל את המערכת המשפטית או לפחות להוריד את הכוח שלה שלדעתם לא מוצדק - שלא יעשו פתרון לא דמוקרטי, לא הגיוני ושעושה רק לדורות הבאים. תחליטו מה יהיה המעמד של בג"צ בחוקה שתכתבו ותחוקקו ולא חוקי יסוד כאילו אנחנו רפובליקת בננות או מדינת ישראל שעדיין תקועה ב-20 שנים הראשונות לקיומה דזרטשיחה 18:32, 23 במאי 2021 (IDT)
בנוגע לנתניהו, נראה לך שהוא מעוניין במשפט עברי? נתניהו הוא נואף ואוכל שרצים - הוא הראשון שייפגע כתוצאה מחקיקה כזו. peledy - שיחה 18:25, 23 במאי 2021 (IDT)
לא, אבל ידידו סמוטריץ' כן, נתניהו אכן נאף (ועבר על חצי מ-10 הדברות), החרדים לא ימין ויתמכו בבית המשפט כל עוד ישמור על הססטוס קוו. על סער דיברנו, ולא ברור לי מה בנט עצמו (ולא שקד) חושב על מערכת המשפט. דזרטשיחה 18:34, 23 במאי 2021 (IDT)
החרדים הם בהחלט ימניים, אבל המפלגות החרדיות דווקא נוטות שמאלה. זה מצב שלדעתי יתוקן עם הזמן. peledy - שיחה 18:41, 23 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, מסכים איתך לגבי הביזיון בכנסת, אבל האם אתה מבין שזה פתח אנטי-דמוקרטי מסוכן? בג"ץ יכול לבוא ולהגיד שהוא מבטל את חוק הלאום בזכות התקדים המסוכן הזה. הדיון לגבי חוקי יסוד צריך להיות במישור הציבורי ולא במישור המשפטי. מעתה, למעשה אין משמעות מעשית לחוקי יסוד אם הם באים לבג"ץ לא טוב בעין, וזה מסוכן להפקיד כוח כזה בידי אנשים שלא נבחרו על ידי העם. peledy - שיחה 18:40, 23 במאי 2021 (IDT)
בג"צ לא יעשו את זה, הם יודעים איזו מהומה זה יצור ואני בספק אם הוא יפסול את זה. דזרטשיחה 18:47, 23 במאי 2021 (IDT)
הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה. הטיפשות של הממסד הישראלי מסתכמת בכך שהיא לא מפנימה שבג"ץ יונק את כוחו מכך שהממשלה מקשיבה לו (או יותר נכון: אין לבג"ץ כוח לעשות כלום אם הממשלה לא תציית לו). לו בממשלת ישראל ובכנסת ישראל היו יושבים אנשים ראויים, היו פשוט מודיעים לבית המשפט הנכבד שהם לא רואים עצמם מחויבים לפסיקות שאף אחד (לא המחוקק, ולא אף אחד אחר) לא הסמיך אותו לתת, ואין בכוונתם לקיים את ההוראה. אין צורך בחוק בשביל כך, כי אין שום חוק שמסמיך את בג"ץ לבטל חוקים. ביום שזה יקרה, הרבה מן הבעיות במדינה ייפתרו. דגש - שיחה 19:06, 23 במאי 2021 (IDT)
אי-ציות לבג"ץ יגרום לדעתי לאנרכיה. הממשלה צריכה לטפל באמצעות חקיקה בכנסת בבעיית בג"ץ, תוך שמירה על הזכות שלו לפסול חוקים (כמו שנהוג במדינות אחרות), אבל לגרום לו להימנע מכניסה לפוליטיקה עד כמה שניתן. את הסתירה הזו אתן למשפטנים ליישב . peledy - שיחה 19:15, 23 במאי 2021 (IDT)
ובג"ץ יאשר את החוק הזה. דגש - שיחה 19:18, 23 במאי 2021 (IDT)
אני רוצה לראות אותו מבטל את זה. peledy - שיחה 19:26, 23 במאי 2021 (IDT)
הממשלה צריך לדחוף את הכנסת להתחיל לכתוב חוקה ואז להתחיל את זה, בג"צ שנים דוחף בזהירות את הכנסת לכתוב חוקה מסדורת והוא מתחמק, נותן כאפה לבג"צ, בג"צ מחזיר כאפה וזה נמשך לנצח, אם ממשלת ימין באמת רצתה לקדם את בלימת בגץ, רמיסת בג"ץ, ניטרול בג"צ, עצירת ההשתולות של בג"צ או איךא שלא תרצו לקרוא לפתרון לבעיית המהפכה החוקתית - שיחוקק חוקה, יעביר תקציב מדינה (שניהם לא יקראו בגלל ראש הגוש הימין, שקורס לתוך עצמו יחד עם השמאל והופף ל"רק ביבי" ו"רק לא ביבי". דזרטשיחה 20:12, 23 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אם הכנסת, משיקוליה (בתור הרשות המכוננת), אינה מעוניין לחוקק חוקה (ויש לה שיקולים טובים לכך), אין זה תפקידה של בג"ץ לכפות עליה. נתניהו הוא גדול תומכי בג"ץ בפוליטיקה הישראלית היום (עזוב רגע בצד את ענייניו האישיים) וסיכל כל רפורמה בבג"ץ. הפתרון הוא בשיטת משטר יציבה שתמנע סחטנות קואליציונית, ולא בהכרח בחוקה שתיכפה מצד משפטנים. peledy - שיחה 20:26, 23 במאי 2021 (IDT)
זה היה נכון עד הגשת כתבי האישום, היום נתניהו לא יבחל באמצעים ובבשבילו, כל האמצעים - מפלילים, מסיתים, בתחום האפור, חוקיים - הם כשרים. בג"צ התחיל לכפות על המדינה לחוקק חוקה רק בעשור וחצי האחרונים, אחרי שנים של בקשות, התחננויות ועצות - שירדו לטמיון. דזרטשיחה 20:30, 23 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אבל אומר זאת שוב - אין זה מתפקידו! התפקיד שלו הוא לפרש את חוקי היסוד כחוקה (לפחות על פי פסיקות העבר שלו), וגם זה שנוי במחלוקת. אין לבג"ץ שום זכות לכפות על ישראל חוקה, בניגוד לרצון העם ונבחריו, בדיוק כמו כל בית משפט חוקתי בעולם. peledy - שיחה 20:36, 23 במאי 2021 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 81% טענו ב-2005!קל וחומר היום שיש לכונה חוקה. העם אף פעם לא הצביע למפלגה שהתנגדה או תמכה לחוקה - רק לפוליטיקאים שלא הביעו דעה בעניין, לצערי אפילו מיכאלי ומפלגת העבודה - לא הביעו דעה בעניין, אפילו שאני מגדולי תומכי כינון חוקה לישראל ואהיה מוכן לפשרות כואבות למעט 2 - אחת, הגדרת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית והשנייה שיובטח שוויון לכל אזרחיה. פעם זה לא היה מתפקידו של בג"צ, אבל שהוא רואה שחוקי יסוד הופכים לצעצוע של חברי הכנסת והשרים הוא מנסה להגיד להם "זה מצב משפטי מורכב!תעשו משהו!!" דזרטשיחה 20:44, 23 במאי 2021 (IDT)

TheDesertboy, בבג"ץ, ארבעה שופטים פשוט צפצפו על החלק של מדינה יהודית בנוגע לתיקון לחוק האזרחות, ולמזלנו היו חמישה שהצילנו מידם, כמו שאמר השופט גרוניס: זכויות אדם אינן מרשם להתאבדות לאומית. הסקר שהבאת הוא של המכון הגרמני לדמוקרטיה ישראלית (מקבל כספים מהמפלגה של מרקל), ורק בזמן האחרון זכור לי שחוקרת שלו הגנה על הפורעים הערביים, וזה עוד בלי שהזכרתי את קרמניצר, שבז לדמוקרטיה באופן מוחלט, או אחרים. אנחנו נמצאים בקרב סוציולוגי, קרב חילופי אליטות, ונתניהו הוא הנציג של האליטה הנוכחית ולכן סיכל רפורמות פעם אחר פעם, אבל יוותר למען ההישרדות האישית שלו. הפסיקה התקדימית הזו מהווה ניסיון ברור של האליטה לשמור על כוחה מפני העם, גם באמצעים אנטי-דמוקרטיים, ואנחנו נמצאים פה בקרב סוציולוגי. איני בטוח שנקבל הכרעה בקרב הזה בשנים הקרובות. peledy - שיחה 20:50, 23 במאי 2021 (IDT)
אמנון אברמוביץ' (שהוא לא מקבל כספים מהמפגלה של מרקל, אלא מאבי וייס) מזכיר לי כל פעם, שבג"צ הכשיר את אותו נציג של הלוחמים באליטה האשכנזית (ששוב, מצחיק אותי שהם מעמידים רק אשכנזים בראשתם אבל דיברנו על זה כבר) כראש ממשלה שנאשם בפלילים. אותו בג"צ דחה עשרות או מאות בקשות לבג"צים על ניגוד העניינים של איש האליטה ולא מעט בג"צים על דרעי וכתב האישום שאולי יוגש נגדו, הלא הוא מלך האופוזציה לאליטה האשכנזית, האסיר המשוחרר אריה דרעי. דזרטשיחה 21:02, 23 במאי 2021 (IDT)
אגב, זה מהמכון הישראלי לדמוקרטיה ולא המכון הגמרני לדמוקרטיה ישראלית. בברכה דזרטשיחה 21:03, 23 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, הגעתי למסקנה שנתניהו הוא בעצם האדם הנאמן ביותר לאליטה שהיא יחלה לחלום עליו, וכמו שאז שהיום השמאל חולמים על בגין אחרי שעשו את המוות, תראה איך יתגעגעו לנתניהו. נתניהו אולי מייצג את המתנגדים לאליטה, אבל הוא לא עשה דבר למענם. בנוגע למכון ה"ישראלי" ל"דמוקרטיה", נראה לך שייתכן שהליכוד יממן מכון גרמני לדמוקרטיה - זו פגיעה חצופה בריבונות ישראלית, ובכלל, הגיע הזמן שממשלת ישראל תגיד לממשלות אירופה די, ואף תאיים בהפסקת העברת מודיעין. לאירופה אין שום אינטרס להשקיע בכל הארגונים הללו למיניהם, למעט הרצון לראות את היהודים חלשים וכנועים, כמו היהודים הגלותיים של פעם, שכשלא היה להם נוח איתם, הם רצחו אותם, אבל עכשיו זה לא יאה להם כפרוגרסיבים, אז הם משלמים למחבלים. צריך להעביר מסר ברור לאירופה - החוצה! peledy - שיחה 21:20, 23 במאי 2021 (IDT)
א. אתה יודע שאני מהשמאל שלא תמך במה שעשו לבגין, אתה מכיר אותי מספיק טוב . ב.בין אם נרצה או לא, אירופה כאן ולהישאר ועם מרבית המדינות שם יש לנו יחסים הדדים איתם, גם אנחנו ממנים שדולות בבריטניה, גרמניה, ארצות הברית ורוסיה שפועלים למען ישראל. מדובר בהמכון הישראלי לדמוקרטיה ולא סתם מכון שגנב את השם. דזרטשיחה 21:23, 23 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, שדולות פרו-ישראליות!!!! נראה לך הגיוני שנממן את ארגונים בדלניים סקוטיים בבריטניה? באסקיים וקטאלוניים בספרד וצרפת? המכון הישראלי לדמוקרטיה הוא ארגון שפועל בשם מדינות זרות וצריך להפסיק עם זה. הם פועלים נגד ישראל מתוך אנטישמיות, ויש להפסיק עם זה - יש לנו מספיק מנופי לחץ. אני מחכה לסלביני שיעלה באיטליה ויעשה שם קצת סדר (שמעת שחברי הליגה הניפו דגלי ישראל בפרלמנט האיטלקי?). בנוגע לבגין, לא היית קיים אז - אמרו אז על בגין אותם דברים שאומרים על ביבי (קרא על תקיפת הכור הגרעיני העיראקי למשל, יצלצל לך מוכר). peledy - שיחה 21:29, 23 במאי 2021 (IDT)
אגב, אני מעדיף לחלות בקורונה (עזוב שהתחסנתי), בשפעת, זאבת ובכלבת מאשר להתעגע לאדם כה רע, שפל, חסר מעצורים ונהנתן. בגין היה מהפוליטיקאים שאם הייתי בחיים, הייתי מעריך אותו ואת הממלכתיות שלו על אף שהייתה תהום בין העמדות שלי ושלו. דזרטשיחה 21:25, 23 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, מאחל לך רק בריאות. אלה שהיום מתגעגעים לבגין קראו לו פשיסט וחומייניסט בתקופתו. peledy - שיחה 21:30, 23 במאי 2021 (IDT)
לא לא!אני בריא , התכוונתי שאני מעדיף להיות חולה מאשר להתגעגע לנתניהו. אבל שוב, אני מתגעגע לבגין ואם הייתי חי אז, הייתי מוצא כינויים הרבה יותר מדודים וראויים + לא אכזריים כל כך. הסברתי לך למעלה למה. דזרטשיחה 21:43, 23 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, מהביקורים התכופים שלך בבתי החולים זה נשמע שלא כל כך, אבל עדיין אני מאחל לך בריאות גם לעתיד. קראת כבר על הביקורת שהופנתה של בגין אחרי המבצע בעיראק? אם כן, זה נשמע לך מוכר? peledy - שיחה 21:55, 23 במאי 2021 (IDT)
זה כבר לא עניין חדש, אבל יפה שאתה זוכר . שמעתי וזה נשמע לי מוכר, אך אני לא טוען שנתניהו פתח את זה עכשיו מאינטרסים פוליטיים אקטאולים אלא ממדיניות ארוכת טווח וותיקה של נתניהו, עליה דיברנו שבוע שעבר ועל ההשכלות/יתרונות וחסרונות שלה. בברכה דזרטשיחה 09:30, 24 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, הביקורת ההזויה שהוטחה על בגין הזמנו בנוגע לשיקולים פוליטיים זו אותה ביקורת הזויה שמטיחים היום צמד הלצים ליברמן ולפיד בנתניהו. העיקר שהיום השמאל, שקרא לבגין פשיסט ולז'בוטינסקי ולדימיר היטלר, מתגעגע אליהם. את נתניהו אני חושב שיש להחליף כי הוא מועל באמון בוחריו הימניים, ולא כי הוא "משסה" - את זה אמרו גם על בגין שדיבר על הקיבוצים. בגלל זה אני חושב שיש היגיון רב בתיאוריה של ד"ר בן חיים. peledy - שיחה 11:21, 24 במאי 2021 (IDT)
אמרתי לך, אם הייתי חי בימי בגין או אפילו בימי ז'בוטינסקי לא הייתי קורא להם ככה, הייתי אומר אולי מדי פעם שהם "לאומנים מדי" (וגם זה אני בספק, אני מניח שהייתי מבקר אותם בעיקר על עניין בניית ההתנחלויות ותו לא),מפא"י עשו אז נזק חסר תקדים לשמאל, אני במקום מפא"י הייתי אומר משהו כמו "זה או כספים לקיבוצים ולירושלים או כספים להתנחלויות", סלוגן שהיה עובד על כל מתלבט, אין פלא שמפא"י איבדו את השלטון בגלל זה. אבישי בן חיים דוחף את התאוריה שלו גם במקרים שאין שום קשר, אבל שום קשר לתאורייה. על אסון מירון הוא טען בטוויטר ש"ועדות חקירה ממלכתיות פוגעות בערך השוויון. מדובר בעוד כלי שליטה של ישראל הראשונה ובעוד מנגנון להעברת הכוח מהדמוקרטיה להגמוניה", אני מאוד שמח שועדת החקירה הממלכתית אושרה חרף לחץ של החשודים כנראה (החרדים רצו להקים וועדה בראשות שר הפנים/נשיא בתי הדין הרבניים ובהשתתפות נציגים ממשרדי הפנים והדתות - כלומר, לכנס את כל החשודים הפונציטאולים ולתת להם לברוח מאחריות ומאשמה). טוב עשו סער ובנט שהצטרפו לקולות התומכים של יש עתיד, העבודה, כחול לבן, ישראל ביתנו ושות' ולא נכנעו לתירוצים כה מגכוחים. דזרטשיחה 12:30, 24 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, חכה עם ועדת החקירה, היא עדיין בחיתולי החקיקה בכנסת. מפא"י העבירו את הכספים למקורבים שלהם בקיבוצים, ובקרב הציבור הייתה תחושת מיאוס מהשחיתות של מפא"י ומההדרה של מפא"י כלפי המזרחים, ולכן היא נפלה. אתה צריך להבין שאנחנו מצביעים בצורה שהיא יותר מהלב ופחות מהראש בגלל הסיבה הסוציולוגית. בדעות שלך, אתה קרוב יותר לחיים כץ מאשר לאיבתיסאם, אבל הצבעת לה. מי שעשו נזק חסר תקדים לשמאל היו אדריכלי אוסלו - להזכירך העבודה הגיעה מאז המהפך שלוש פעמים לכיסא של ראש הממשלה, אבל אוסלו היה מה שחיסל את השמאל של היום. הציבור הישראלי מבין שהוא נמצא במזרח התיכון, אבל בשמאל חושבים שאנחנו באירופה והוזים פרטנרים ליברליים שרוצים שלום. באמת איני יודע אם הם מאמינים לעצמם. peledy - שיחה 12:39, 24 במאי 2021 (IDT)
אם כבר הזכרת את הוועדה, למה מואטי יושבת שם עם כיסוי ראש? peledy - שיחה 12:41, 24 במאי 2021 (IDT)
שאלה טוב, אני יודע שהיא יצאה בשאלה אבל מדי פעם היא אכן מציית בטוויטר משפטים שהם יותר דתיים, זה באמת מוזר - במרבית המקרים היא עם שיער "חשוף", אתה בטוח שזה לא ברט שפשוט צמוד לשיער שלה?יש לה חיבה (הייתי אומר בלתי מוסברת, אבל היא למדה שם והרי הוריה גרו במדינה תחת כיבוש צרפתי) לצרפת, ולכן לא אופתע אם תלבש ברט דזרטשיחה 12:48, 24 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, שכונה בכנסת - תמר זנדברג אמרה לשמחה רוטמן דבר כבר יא בכיין. בוא נראה איזה כותרות זה יעשה. לדעתי זה יעשה קצת פחות רעש מאשר תסריט שבו מירי רגב או מאי גולן היו אומרות את זה, וכנראה זוכות לכינויים מתנשאים, אבל אולי זה רק אני. peledy - שיחה 12:58, 24 במאי 2021 (IDT)
לא ברור לי למה יש טעם לציין את זה כבר, הכנסת כבר שנים שכונה והסגנון המטרולל של מירי רגב הפך למיינסטרים, כמו שגזענות אינה מנת חלקה של רק אחד מהגושים, ככה גם נימוס דזרטשיחה 13:01, 24 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, למה אתה משייך את זה למירי רגב ולא לתמר זנדברג? למירי רגב במצב כזה היו עושים לינץ' תקשורתי, אבל יש לי תחושה שאת זנדברג יאתרגו. בנושא אחר, זוכר את השיחה שלנו על ראש ממשלת מרוקו האסלאמיסט שעשה פרצוף חמוץ כשחתם על ההסכם איתנו? עכשיו הוא שלח מכתב תמיכה להנייה ושיבח אותו על הניצחון עלינו. מעניין מה משרד החוץ שלנו מתכוון לעשות עם זה. peledy - שיחה 13:04, 24 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, מדוע לא הגבת לדבריי? בנושא אחר, ממשל ביידן מעוניין לפתוח מחדש את הקונסוליה - צעד חד צדדי ואנטי ישראלי ברור - ישראל צריכה להתעמת עם ממשל ביידן אם צריך - אסור לנו לקבל שגרירות אמריקנית בפלסטין דה פקטו בבירתנו. זה צפצוף בוטה על הריבונות הישראלית בעיר. peledy - שיחה 22:55, 25 במאי 2021 (IDT)
אבל מצד שני יש צורך בנציגות אמריקאית ברש"פ, לדעתי היה עדיף שהיא תהיה ברמאללה, אבל כן.. לא הגבתי כי לא ראיתי את ההודעה, תמיד שאני מסיים לכתוב הודעות אני עושה ניקוי להתראות שלי - ובמקרה יצא שבדיוק ששלחת את ההודעה, מחקתי. בכל מקרה, אני אלא חושב שאנחנו צריכים להתעמת עם ביידן, אנחנו צריכים א. לשמור אותו כי הוא בכל זאת הידיד הטוב ביותר שלנו כרגע, ב. אם אנחנו רוצים שהוא יעזור לנו מול חזבאללה ושות' ונוכל לרכך אותו במהלך הסכם הגרעין. בברכה דזרטשיחה 23:49, 25 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אולי לא להתעמת, אבל להבהיר לממשל שזה קו אדום ושישראל לא תאפשר את זה, ותבצע צעדים פומביים אם יהיה בכך צורך, אבל היא מעדיפה שלא. בנוגע להסכם הגרעין, זה נראה כרגע סגור, ממשל ביידן מעוניין להיות מצחצח הנעליים של האייתוללות, ומסתמן שראיסי יהיה הנשיא האיראני הבא. האיראנים הולכים להשפיל את האמריקנים עד השנייה האחרונה של המשא ומתן, ונראה שהאמריקנים מעוניינים בהשפלות האלה, כך שלישראל לא תהיה גם כך השפעה בכל הנוגע להסכם הגרעין, שכן ממשל ביידן מעוניין לחזק את האיראנים, גם על חשבוננו. את ההשפעה של המדיניות האמריקנית ראינו במבצע האחרון מול חמאס. peledy - שיחה 00:09, 26 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, אתה מריח את פירות השלום של ממשל ביידן? בעיראק המיליציות הפרו-איראניות פלשו עם טנקים (!!!!) לאזור שבו נמצאים מבני הממשל והשגרירויות הזרות בבגדאד (האזור הירוק), אחרי שרה"מ כאזמי הורה לעצור בכיר באותן מיליציות (קאסם מוסלח - היה מעורב בירי על הבסיסים האמריקניים). אנשי הממשל כמובן ברחו וכאזמי נאלץ להיכנע ולשחרר את מוסלח. אבל היי, צריך לפתוח קונסוליה במזרח ירושלים ולהעביר מאות מיליארדים לאיראן לא? peledy - שיחה 23:53, 26 במאי 2021 (IDT)
נו באמת, אצלנו הפלסטינים לא יכבשו את אזור השגרירות. האיראנים עשו וואחד כאב ראשלנו גם ביימי טראמפ.. מה דעתך על "פירות השלום" עם בנגלדש. דזרטשיחה 07:40, 27 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, לא עשו שום כאב ראש ושום דבר. רעדו מטראמפ. כרגע מי שרועד זה ביידן שמפחד שהאיראנים לא יואילו בטובם להגיע להסכם שיסיר את עול העיצומים מעליהם. אני התכוונתי לפלסטינים בכך שממשל ביידן עסוק בסכסוך הקטן והשולי שלנו עם הפלסטינים בשעה שבעיראק התרחשה מעין הפיכה. בתקופת טראמפ, היה גיבוי לכאזמי מצד הממשל האמריקני, וכעת אין לו, משום שהממשל החדש מגבה את טהראן. בנוגע לבנגלדש, אין כרגע מה להתלהב עד אשר יכוננו יחסים דיפלומטיים איתם. הצעד של הדרכון הוא צעד יפה וסמלי, אבל רק צעד של כינון יחסים דיפלומטיים ייחשב בעיני כצעד אמיץ, נגד עמדת הממשל האמריקני, שמדכא את הסכמי אברהם. peledy - שיחה 12:24, 27 במאי 2021 (IDT)

600 KB זה המון עבור דף שיחה אישי... דגש - שיחה 18:46, 23 במאי 2021 (IDT)

דגש, תודה שאתה מיידע. אשמח אם תיתן רעיונות על מנת לפתור את הבעיה. peledy - שיחה 19:02, 23 במאי 2021 (IDT)
אתה לא יודע לארכב? אחר איזה רעיון מבריק אתה תר? דגש - שיחה 19:03, 23 במאי 2021 (IDT)
היית אומר מלכתחילה פשוט לארכב . תודה דגש. peledy - שיחה 19:11, 23 במאי 2021 (IDT)

הטרלול במועצת "זכויות האדם"[עריכת קוד מקור]

TheDesertboy, אני מניח ששמעת על ההחלטה אצל מועצת "זכויות האדם" שכוללת את הדיקטטור מדורו, המשטר הבחרייני שמדכא את הרוב השיעי, המשטר הסיני והמשטר הקובני הקומוניסטיים, לוב (ממשלה אסלאמיסטית לא לגיטימית ששולטת על פחות מחצי מדינה) וסומליה (מדינה לא מתפקדת). כולן הצביעו בעד ההחלטה הזו כמובן. אף על פי כן, התאכזבתי במיוחד מפולין, טוגו וברזיל. מדינות שבדרך כלל עומדות לצד ישראל. במקרה של ברזיל התאכזבתי אולי יותר משום שהנשיא בולסונארו נבחר על רקע האכזבה של הברזילאים מהממסד המושחת (בין השאר גם מיחסו העוין לישראל), ובסוף מתברר שלא עשה למען ישראל יותר מדי - לא הכיר בירושלים כבירת ישראל (ולא העביר אליה את השגרירות), לא הגדיר את חזבאללה כארגון טרור (על אף ששכנות רבות שלו עשו כן) ואפילו בהצבעות באו"ם לא מצביע איתנו. גם ג'ונסון לא ממש הולך נגד הממסד, אבל אפילו הוא התנגד להחלטה והכיר בחזבאללה כארגון טרור. נתניהו, ג'ונסון ובולסונארו מוכיחים דבר אחד - אי אפשר לשנות את הריקבון בממסד כאשר אתה מביא מישהו משם. איזה הבדל בינם לבין טראמפ, שבא מבחוץ והעז להתנגד לממסד והוכיח את התפישות הטיפשיות שלו. בממסד האמריקני היו בטוחים שהעברת השגרירות לירושלים תגרום למלחמת עולם, והפלא ופלא, לא קרה דבר (אותו דבר היה קורה גם במקרה של החלת ריבונות). peledy - שיחה 13:31, 28 במאי 2021 (IDT)

מועצת זכויות האדם הייתה יכולה להיות רעיון טוב וגוף טוב - אבלב ההרכב שלה הופך אותה לבובה של דיקטטורים. ההבדל בין העברת שגרירות לסיפוח הוא גדול והדבר כן היה משפיע. אכתוב לך תגובה מפורטת בערב, אני פשוט עוסק ועוזר להורים שלי בענייני הירושה-צוואה. בברכה דזרטשיחה 16:09, 28 במאי 2021 (IDT)
אני לא ציפתי מכלום, כמו שירדן ומצרים אף פעם הצביעו בעדנו (למעט מקרים באמת חריגים)ובחריין אינה שונה מזה. בולסונארו מושחת ואין קשר לישראל. המועצה לא עובדת בדיוק בגלל ההרכב שפירטת - אם היית שם נציגות של מדינות דמוקרטיות לצד מדינות דיקטטוריות, הייתה רואה ביקורת הרבה יותר מתונה על ישראל - בהחלט היית רואה ביקורת, אבל מתונה בהרבה ועם הרבה יותר טענות גם כלפי חמאס (שזה בעייתי, הרי בניגוד לאש"ף - הוא אפילו לא מדינה במעמד משקיף או שות') אבל עדיין הייתה רואה גם הרמת גבה כלפיהם. אין לי ציפיות מפולין, מדינה אנטישמית והומופובית. דזרטשיחה 16:55, 28 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, שיהיה לך ברור, בולסונארו ניצח רק בזכות התמיכה האוונגליסטית בברזיל בו (לפי התחזיות, הם עשויים להיות הרוב בעוד עשור או קצת יותר). הוא הבטיח להעביר את השגרירות לירושלים ולעמוד לצד ישראל, והוא הפר את ההבטחה הזו ברגל גסה. לדעתי, מדינות שאינן מאמינות בדמוקרטיה אינן צריכות להיות חברות בגוף חבר שפועל בצורה דמוקרטית - מבחינתי זו סתירה. אגב דמוקרטיות, ראית שהולנד וצרפת נמנעו? אחרי זה הם שוב יבלבלו לנו את המוח שהם תומכים בנו וכו'. בנוגע לחמאס, חמאס הוא למעשה אינו ארגון טרור קטן אלא משטר. משטר החמאס בעזה אף עצמאי יותר מהמשטר האש"פי ברמאללה. יש לי סתם שאלה, אם כל הזמן ביבי אומר שצריך להחליש את אבו מאזן ולחזק את חמאס, למה שלא יפיל את שני האנטישמים? מאש"ף לא יצא שלום, מהסיבה הפשוטה - אם יהיה "שלום" הם לא יקבלו כל כך הרבה כסף מהעולם וגם המשטר של אבו מאזן לא ישרוד. peledy - שיחה 18:45, 28 במאי 2021 (IDT)
TheDesertboy, לא אמרת מדוע ריבונות זה לא כמו ירושלים. אם אתה חושב שאת הערבים בתקופת טראמפ עניינו הפלסטינים אז אתה טועה (לא שעכשיו הם מעניינים אותם, אלא שעכשיו הממשל חזר לתזה הטיפשית של פלסטינים תחילה). גם אבו מאזן היה עושה לנו קצת פרצופים אבל נרגע, משום שהתססת השטח תחזק בראש ובראשונה את חמאס (עכשיו אתה מבין למה חמאס ירה את הרקטות ואבו מאזן רצה שיפסיקו?). peledy - שיחה 18:48, 28 במאי 2021 (IDT)

בנט בורח מהבית וטורק את הדלת[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת משתמש:אנונימי מדי/שיחות על פוליטיקה

peledy, אני חייב לציין שהדיונים כאן מרתקים, אבל יש בעיה אחת קטנה: דף שיחת משתמש בוויקיפדיה, נועד לתקשורת עם המשתמש _בדברים הקשורים לוויקיפדיה_. בחצי השנה האחרונה דף השיחה שלך וארכיוניו התמלאו בממדים אסטרונומיים בשיחות פוליטיות. ערמת השיחות הזו מקשה על מעקב נורמלי אחרי הדף או על התמצאות בו, למשל כדי למצוא שיחות ענייניות הקשורות לוויקיפדיה. לכן אציע שאת השיחות הפוליטיות שלך עם דזרט תנהל באיזשהו דף משנה במרחב המשתמש שלך (או במרחב שיחת משתמש) – לא בדף השיחה האישי הרגיל. דגש - שיחה 18:44, 30 במאי 2021 (IDT)

נראה לי דגש צודק, תרצה שנשתמש בדף שיחה שבו עשינו את הסקרים הפוליטים? דזרטשיחה 19:10, 30 במאי 2021 (IDT)
דגש, ראיתי את הודעתך רק עכשיו. אשמח שתסביר לי איך יוצרים דף משנה שכזה או תפנה אותי להסבר על כך, אבל הרעיון שלך לדעתי מצוין. peledy - שיחה 19:32, 30 במאי 2021 (IDT)
שיחת משתמש:אנונימי מדי/שיחות עם דזרט, למשל. אפשר לבחור כל שם אחר אחרי הלוכסן. דגש - שיחה 19:35, 30 במאי 2021 (IDT)
דגש, יש לי שאלה טכנית. האם עליי לשים את הפסקה הנוכחית (אם אני מעוניין להמשיך לדון מנקודה זו) למשל בדף החדש או להתחילו מאפס? peledy - שיחה 20:27, 30 במאי 2021 (IDT)