שיחת משתמש:Gilgamesh/ארכיון 46

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


מחיקת הפניה[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, לפני יותר משבוע ביקשתי מספר פעמים למחוק את ההפניה משם המשתמש המכיל את שמי לדף השיחה "PPDRAGON159". אני שוב מבקש, זה חשוב.

ההפניה מדף השיחה המחוק נמחקה על ידי GilCahana. אני מקווה שעכשיו זה בסדר. אליסף · שיחה 20:54, 9 בדצמבר 2013 (IST)
אני לא הכתובת לבקשות מחיקה. בקשות מחיקה יש לעשות בויקיפדיה:בקשות ממפעילים שם ימחקו לך מה שתרצה, אם זה אפשרי על פי הכללים. גילגמש שיחה 21:11, 9 בדצמבר 2013 (IST)

עמדתך באשר לקישור אתרים כמו "הארץ" ו"אוצר החכמה"[עריכת קוד מקור]

לפי התרשמותי המדיניות הנהוגה כיום היא לאפשר קישור למאמרים גם באתרים מסחריים במידה והקישור מוביל למידע הנגיש חינם לכל בתוך האתר המסחרי (וכמובן אינו מכיל פרסום מכל סוג שהוא). כמדומני שראיתי אותך כותב זאת, ולא מצאתי עכשיו היכן, לגבי קישורים לכתבות ב"הארץ", על אף שהוא הפך למסחרי והכתבות אינן נגישות במלואן.
אשמח מאד אם תבהיר לי את עמדתך, ואת המנהג בנושא. במה דברים אמורים? באשר לאתר הזה אוצר החכמה, אשמח אם תטריח את עצמך להציץ שם, בחר באופציה "גישה מלאה לאורח". האתר הזה הוא אמנם מסחרי, הצפייה בכל עשרות אלפי הספרים בו במלואם, כרוכה בתשלום או בדמי מנוי. מאידך מדובר כאן באוצר בלום של ידע, בעיקר בתחום התורני-יהודי, וכולו נגיש לכולם בחינם עד עמ' 40. ההגיון המסחרי שלהם ברור, אבל אנחנו יכולים להשתמש ולהנות במה שניתן חינם אין כסף. בקישורים לספרים אעדיף כמובן את HebrewBooks שנותן את הספר בשלמותו, אך לעתים קרובות ישנם ספרים שנמצאים רק בשני.
כמו כן: קישורים למאמרים שמופיעים עד עמ' 40. או אזכור מקושר כתימוכין וכדומה בהערות שוליים. אני לא מוצא בכך פסול, אבל המסנן האוטומטי מוציא הודעות אזהרה. מה דעתך? ביקורת - שיחה 20:18, 10 בדצמבר 2013 (IST)

שלום
לגבי אתר הארץ - דוד שי מטפל בזה. כל השאלות אליו. לגבי קישור לאתר מסחרי - מותר לקשר לאתר מסרחי אם המידע בו חיוני להבנת הערך. כך למשל סביר לקשר לעמוד הבית של חברה מסוימת, אף שברור לחלוטין שהוא מפרסם את החברה. אין אפשרות לקבוע כללים נוקשים לגבי אתרים מסחריים, זה צריך להקבע באופן פרטני לגבי כל מקרה לגופו. באופן עקרוני, אתר מסחרי שיש בו פרסומות הוא בעייתי ואם יש אתר שאין בו פרסומות, הוא עדיף. לגבי תוכן שדורש תשלום - בדרך כלל לא נהוג לקשר לדברים כאלה וצריכה להיות סיבה יוצאת דופן לקשר לאתר המסוים. מה שאתה מציע עם קישור לאוצר החכמה דורש דיון מסודר כי אתה בעצם מציע לעשות מאות או אלפי קישורים. דבר כזה דורש תבנית ודיון מסודר. באופן אישי, אני חושב שאין עם זה בעיה ואתמוך בהוספת הקישורים האלה, אלא אם תיהיה התנגדות מנומקת שתשכנע אותי אחרת. חשוב להקפיד שגורם אינטרסנטי לא יתחיל להפיץ את הקישורים לאתר שלו. כל עוד הקישורים נעשים על ידי צד ג והקישורים רלוונטיים אז אני לא כל כך מתנגד לזה. לגבי מסנן - צריך לבקש לאשר את הקישורים האלה, אני לא בטוח מה הנוהל המדויק. בטח בדף שיחה או משהו. גילגמש שיחה 20:32, 10 בדצמבר 2013 (IST)
תודה על המענה המהיר והעניני, ערב טוב גם לך!
דה-פאקטו קיימים כבר כמה עשרות קישורים לשם בויקיפדיה העברית (בדקתי באמצעות חיפוש), בינתיים לא התעוררה בעיה של ממש ומכיון שאני לא רואה שמישהו באמת מתכונן להכניס מאות קישורים משם בצורה מסודרת, לא פתחתי דיון. אם אראה שמתרבים הקישורים לשם (במידה ואכן יהיו תועלתיים, ולא סתם הצפת קישורים), ארצה להעלות דיון בנושא ובקשה ליצירת תבנית, אין לי מושג ירוק איך עושים זאת. מי יוצר את התבניות וכו'. אשמח אם תפנה אותי רק בשביל הידע.. ביקורת - שיחה 20:38, 10 בדצמבר 2013 (IST)
זאת תבנית קישורים חיצוניים, אני לא יודע ליצור תבניות כאלה. אולי דוד שי יוכל לסייע לך. אם יש כמה עשרות קישורים עדיף שתיהיה תבנית כי אתרים נוהגים מדי פעם בפעם לעשות רפורמה בכתובות שלהם ואז כל הקישורים נשברים. קיומה של תבנית עוזר לשקם את הקישורים השבורים. עדיף להתחיל עם התבנית כבר עתה כשיש רק כמה עשרות קישורים ולא להמתין לזמן רחוק שיהיו בו מאות קישורים ואז יהיה המון עבודה. גילגמש שיחה 20:41, 10 בדצמבר 2013 (IST)
תודה. הוא אכן יצר את התבנית, {{אוצר החכמה}}. לילה טוב ביקורת - שיחה 00:09, 11 בדצמבר 2013 (IST)
יש דיון במזנון לגבי קישורים לכותר. אני ממליץ ליזום דיון דומה לגבי "אוצר החכמה". אם יוחלט להסיר קישורים אלה, עדיף לעשות כעת כשיש מעט קישורים ולא אחר כך. גילגמש שיחה 12:49, 11 בדצמבר 2013 (IST)

עזרה בעיצוב גלריית תמונות[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש,

אני ויקיפדית חדשה, ויוצרת בימים אלה את הדף של רפי אתגר, שנמצא אצלי בסטטוס של טיוטא, כי אנחנו עדיים עובדים עליו. הנה הגישה האליו: משתמש:Eofir2013/רפי אתגר

כפי שאתה רואה, העליתי לדף של רפי גלריית אימג'ים, אבל אני ממש מתקשה לעצב אותה כרצוני. האם תוכל לעזור לי??? ניסיתי להיעזר בדף ההוראות לעיצוב תמונות, אבל לא ממש הסתדרתי:

1. אני צריכה שכל תמונה בגלריה הזו תמוסגר במסגרת עדינה. בעברית המסגרת הזו מוגדרת כ"גבול", אבל לא הצלחתי להבין איפה בדיוק לכתוב את זה, וכל ניסיונותי למסגר את האימג'ים העלו חרס..

2. האם יש אפשרות לצמצם את המרווחים בין האימג'ים בגלריה, כך שיהיו קטנים יותר?

אשמח מאוד לעזרתך, כי אני על סף להרים ידיים סופית.

תודה רבה, עינת --Eofir2013 - שיחה 11:53, 11 בדצמבר 2013 (IST)

שלום עינת,
לצערי, אני לא יכול לעזור לך בדבר כזה. בקשי בבקשה עזרה בויקיפדיה:דלפק יעוץ. שם יעזרו לך. גילגמש שיחה 12:05, 11 בדצמבר 2013 (IST)

שלום. הרחב את דבריך בעניין: "בטקסט עם קונטרול F"? בברכה, Rafael Guri שיחה 11:52, 13 בדצמבר 2013 (IST)

שלום רפאל. זה מאוד פשוט לוחצים על מקש הקונטרול במקלדת (לא משנה מאיזה צד) ובלי לעזוב אותו לוחצים על האות F וזה פותח חלונית חיפוש. מקלידים מה שרוצים וסורקים את הטקסט. גילגמש שיחה 12:11, 13 בדצמבר 2013 (IST)
בוקר אור. תודה רבה ! בברכה, Rafael Guri שיחה 05:52, 14 בדצמבר 2013 (IST)
בבקשה גילגמש שיחה 06:18, 14 בדצמבר 2013 (IST)

המלצת בודק עריכות[עריכת קוד מקור]

תודה שהמלצת עליי--עומר מימון - שיחה 18:57, 14 בדצמבר 2013 (IST)

בשמחה גילגמש שיחה 19:10, 14 בדצמבר 2013 (IST)

היי, רציתי לשאול שאלה..[עריכת קוד מקור]

כתבתי ערך על TRX וכל כך השקעתי בו ונשאר הרבה זמן ולפתע כמה משתמשים החליטו שיש בערך פרסום כלשהו למוצר. הכתיבה שלי הייתה מאוד אובייקטיבית ואין לי שום מוצר לפרסם. בסך הכל רציתי לכתוב על סוג האימון הזה שנכנס לאחרונה "לאופנה". אחד מהאנשים שערכו את הערך רשם שיכולה יותר להתאים הכותרת "אימון במנח תלוי". אז למה לא שינו את הכותרת פשוט במקום למחוק את כל מה שכתבתי וכל כך השקעתי ? זה מתסכל. תודה על ההתייחסות. Hila haim - שיחה 01:02, 16 בדצמבר 2013 (IST)

שלום Hila haim,
הערך שכתבת לא היה טוב וכלל ניסוח שאיננו מקובל ולכן הוסר. לא מחקו את כל מה שכתבת, אלא רק את החלק הלא נחוץ. את יכולה לעיין בערכים אחרים כדי ללמוד כיצד ערכים אמורים להיראות או לעיין בדפי העזרה. כעת דנים על שינוי שמו של הערך. את יכולה לקחת חלק בדיון בדף שיחת הערך. אל תתרגשי כל כך שחלק ממה שעשית נמחק. טבעי שכותב חדש לא יכיר את הכללים וכתוצאה מכך חלק מעבודתו תיהיה לא טובה. גילגמש שיחה 05:21, 16 בדצמבר 2013 (IST)

לא הבנתי מה לא היה בסדר בכלל הניסוח שלי, אשמח להבין כדי לדעת איך להשתפר לפעם הבאה. תודה רבה. Hila haim - שיחה 17:08, 16 בדצמבר 2013 (IST)

למשל רשימת היתרונות. הכתיבה צריכה להיות אנציקלופדית ונייטרלית. גילגמש שיחה 17:10, 16 בדצמבר 2013 (IST)
רשימת יתרונות יכולה להיות נייטרלית אם היא נייטרלית. עוזי ו. - שיחה 17:43, 16 בדצמבר 2013 (IST)
רק לעתים נדירות מאוד רשימת יתרונות היא אכן נייטרלית. לרב מדובר במידע פרסומי. גילגמש שיחה 20:15, 16 בדצמבר 2013 (IST)

דיון "מחלוקת"[עריכת קוד מקור]

הודעה זו נשלחת, לכל מי שהשתתף בדיון בדף השיחה.
שלום חברים,
נפתח דיון "מחלוקת" ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:רחוב הגיא (העיר העתיקה). כולם מוזמנים לכתוב עמדתם. בן נחום - שיחה 09:16, 17 בדצמבר 2013 (IST)

ביטולי עריכה[עריכת קוד מקור]

שלום. היום החזרת שני תיקוני עריכה שלי ואני לא מבין למה. 1. גלעד שר הוא בדרגה הבכירה ביותר שיש בשוטוקאן קראטה (דאן 5) ואף כיהן כנשיא האגודה הישראלית. מדוע מחקת את הקטגוריה "אמני לחימה ישראליים" מהערך שלו? 2. שמו של יוליוס קיסר הפך לנרדף לתואר של שליט. הוצאתי את זה מהקטגוריה של "קיסר בספרות ובאמנות" ואתה החזרת? האם אתה באמת סבור שזה קשור לספרות ואמנות? Veomer - שיחה 19:07, 18 בדצמבר 2013 (IST)

שלום רב Veomer,
לגבי התהיה הראשונה: אתה צודק, לא ראיתי שמר שר הוא בעל חגורה שחורה בקרטה. החזרתי את עריכתך. יחד עם זאת, יש לשקול את הקט' הזאת כי מר שלא מוכר כאמן לחימה, אלא כעסקן פוליטי ועו"ד. יתכן שיש לשנות את הקט' ל"עסקני ספורט ישראלי" כי היה יו"ר הארגון. ראה דוגמה בערך טומי לפיד.
לגבי יוליוס קיסר: אתה צודק שהמידע מופיע כרגע במקום שגוי. אך גם בפתיח אין להוסיף אותו. פרק המבוא משמש להצגת המידע החשוב ביותר אודות הדמות. המידע צריך להופיע בפרק הלא קיים "מורשתו של יוליוס קיסר". השארת המידע במקומו הנוכחי הוא הרע במיעוטו. גילגמש שיחה 19:13, 18 בדצמבר 2013 (IST)
תודה על ההתייחסות והתיקון. 1. אישית, אני חושב שהגדרת אמן לחימה ברמה הגבוהה ביותר כ"עסקן" יש בה מן העלבון. מה שכדאי לשקול זאת היררכיית קטגוריות. אם יש אפשרות כזו, אני לא מודע אליה. 2. אני סבור שהמידע כי קיסר לא היה תוארו של יוליוס קיסר, אלא שם המשפחה שלו - שרק אחר-כך קיבל את משמעותו המודרנית - היא מהמידעים החשובים ביותר שיש עליו, וודאי שרוב האנשים טועים בכך. אבל זאת רק דעתי. בכל מקרה, ברור שהמשפט הסתום הזה, כפי שהוא מופיע בערך כרגע, דורש הרחבה וביאור.
שם משפחתו היה "יוליוס" ו"קיסר" זה כינוי משפחתי. שמו הפרטי - גאיוס. לגבי היררכיית קטגוריות: למה בדיוק אתה מתכוון? גילגמש שיחה 19:23, 18 בדצמבר 2013 (IST)
אם היתה אופציה לקטגוריות ראשיות ולקטגוריות משנה, הבעיה היתה נפתרת, שהרי באמת מר שר ידוע יותר בפעילותו הפוליטית מאשר הקרטיסטית, אך מצד שני ראוי ששמו יופיע בקטגוריית אמני לחימה ישראליים. האם יש כללים לגבי מיון הקטגוריות? לא ראיתי אף פעם היגיון כלשהו בסדר שלהם, אפילו לא סידור אלפאביתי. Veomer - שיחה 21:36, 18 בדצמבר 2013 (IST)
אין משמעות לסדר בקט'. גילגמש שיחה 21:41, 18 בדצמבר 2013 (IST)

רועי שרון[עריכת קוד מקור]

שלום,

כתבתי את הערך, "רועי שרון (שדרן)" וראיתי שבדך השיחה רשמת שהוא לא ראוי להתפרסם.

הייתי שמח לדעת מדוע שעתך כזו?

תודה מראש

(Roi960 - שיחה 21:22, 19 בדצמבר 2013 (IST))

כי הערך לא עומד בתנאיי הסף כפי שהם נקבעו בדף המדיניות הרלוונטי: ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ערכי אישים. גילגמש שיחה 21:25, 19 בדצמבר 2013 (IST)

אני כבר ממש מתוסכל ולא יודע מה לעשות[עריכת קוד מקור]

שלום לך,

אני כבר ממש מתוסכל. אני לא יודע מה עלי לעשות כדי לשכנע את המשתמשים להשאיר את הערך. אני יכול לומר שעבדתי קשה מאוד בשביל להגיע לזה ואני חושב שאני ראוי לכך. מה אוכל לעשות? בבקשה תעזור לי. אני לא יודע מה לעשות בנושא הזה כדי שהערך לא יימחק. האם אוכל לעבוד בשיתוף פעולה עם כותב ערכים וותיק שיכתוב את הערך עלי כך שלא תיווצר הבעיה של כתיבת ערך עצמי? בבקשה, מה עלי לעשות

(Roi960 - שיחה 21:34, 19 בדצמבר 2013 (IST))

הבעיה היא לא הניסוח, אלא פשוט אין מספיק חשיבות אנציקלופדית. גילגמש שיחה 21:38, 19 בדצמבר 2013 (IST)

שחזר את עריכותיך המידע איננו שגוי. יונית4 - שיחה 22:40, 19 בדצמבר 2013 (IST)

או שמא התבלבלת בכוונה לבטל את העריכה בדף ה'תשנ"ה?יונית4 - שיחה 22:45, 19 בדצמבר 2013 (IST)
מספיק. הצמדי לערכים שאת בקיאה בהם. גילגמש שיחה 22:49, 19 בדצמבר 2013 (IST)
אולי כדאי שתבדוק את דבריך. דברי נכונים ללא כל ספק. יונית4 - שיחה 22:51, 19 בדצמבר 2013 (IST)
באיזה מקור אקדמי קראת אותם? גילגמש שיחה 22:52, 19 בדצמבר 2013 (IST)
הגד לי מה לדעתך לא נכון, היותי סטודנטית לזואולוגיה אינו אומר שאינני בקיאה בנושאים אחרים. יונית4 - שיחה 22:54, 19 בדצמבר 2013 (IST)
טרם קיבלתי הוכחה כלשהי להיותך סטודנית לזואולוגיה. גילגמש שיחה 22:57, 19 בדצמבר 2013 (IST)
אינני מעוניינת בחשיפת פרטים אישים. בדקתי את עריכתי וכעת אשאל אותך הסיבה לשחזור היא שנתון טמפ׳ ההתכה הוא תקלדת המחשב 5 במקום 8? יונית4 - שיחה 23:02, 19 בדצמבר 2013 (IST)
אני לא מעביר קורסים בכימיה. אם את רוצה עייני בספרות האקדמית הרלוונטית. גילגמש שיחה 23:14, 19 בדצמבר 2013 (IST)
ניתן לקבל הסבר חד-משמעי מדוע ביטלת את העריכה או שביטלת אותה בגלל חשיבתך על כך שכתבתי דברי שקר? יונית4 - שיחה 23:16, 19 בדצמבר 2013 (IST)
הסברתי בתקציר: התוספת הייתה שגויה. אני לא טוען ששיקרת: כלומר כתבת במזיד מידע שגוי, אלא שלא ידעת מה לכתוב. לכן, אמרתי שכדאי לך להצמד לערכים שאת בקיאה בהם. גילגמש שיחה 23:18, 19 בדצמבר 2013 (IST)
שוב אשאל מדוע אתה חושב שהמידע שגוי? יונית4 - שיחה 23:21, 19 בדצמבר 2013 (IST)
למשל כי חלודה היא לא "תכונה" של שום דבר, אלא תוצאה נראית לעין של תגובה כימית הנקראת חמצון חיזור. ברזל רחוק מלהיות המתכת היחידה שעוברת תהליך זה. עצם זה שהוספת מידע כזה מצביע על כך שהסיכוי שאת אכן סטודנטית לזואולוגיה קלוש ביותר. גילגמש שיחה 23:25, 19 בדצמבר 2013 (IST)
אם כך אתה טוען שהמשפט ״חלודה היא סוג של שיתוך שעובר ברזל בנוכחות מים וחמצן״ מהערך חלודה ובכלל הערך כולו מוטעה? צריך עוד הוכחות? יונית4 - שיחה 23:29, 19 בדצמבר 2013 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

הסבר קצר לאחר התנגשות, חלודה היא לא תכונה, היא הכינוי לקורוזיה של ברזל עם חמצן ומים, לכתוב שברזל היא המתכת היחידה שלה יש חלודה זה מגוחך. הפלדה, שהיא קבוצה גדולה של סגסוגות חלקן קשות יותר וחלקן פחות אינן סגסוגות המתכת הקשות ביותר, יש סגסוגות של אוסמיום ורניום שהרבה יותר קשות מהפלדה הקשה ביותר. גם היותה שימושית לבני האדם אינה תכונה ולא צריכה להיכתב בפרק זה. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 23:31, 19 בדצמבר 2013 (IST)

לא. משפט זה נכון, אך מה שאת כתבת הוא שגוי. בכל מקרה, אני פורש מדיון זה. כאמור, אם את רוצה להבין בכימיה עליך לעיין בספרות הרלוונטית או באמת להיות סטודנטית, למשל לזואולוגיה ושם תלמדי את התגובות הכימיות של המתכות. גילגמש שיחה 23:32, 19 בדצמבר 2013 (IST)
קראת את זה? יונית4 - שיחה 23:35, 19 בדצמבר 2013 (IST)

כפי שהמגנזיום מתחמצן בשל נוכחות חומר בעל פוטנציאל חיזור גבוה יותר – הברזל – כך מתרחש תהליך החמצון של הברזל בשל נוכחות החמצן באוויר. כפי שכבר צוין בהתחלה, על מנת שתהליך החלדת הברזל ייצא לפועל חייבים להיות בקרבתו גם מים (H2O) וגם חמצן (O2). התחמצנות הברזל מתרחשת בכמה שלבים, שבמהלכם החמצן לוקח אלקטרונים מהברזל כדי ליצור יוני ברזל (Fe+3), המים מגיבים עם יוני הברזל שנוצרו בסדרת ריאקציות, עד שבסוף נוצרת החלודה, או בשמה הכימי Ferric Oxide, שנוסחתה הכימית היא Fe2O3.

יונית4 - שיחה 23:38, 19 בדצמבר 2013 (IST)
מה הציטוט והמאמר אמורים להגיד לנו? ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 23:44, 19 בדצמבר 2013 (IST)

הברזל הינו בעל מספר תכונות שונות. אחת התכונות הבולטות היא החלודה.

(אתר מכון ויצמן) מידע על ברזל

חלודה נוצרת כשברזל עובר תהליך של חמצון בנוכחות של מים וחמצן, שנמצאים בכל רגע נתון באוויר שאנו נושמים. למעשה, הברזל אינו המתכת היחידה שעוברת תהליך חמצון, אלא כל מתכת עוברת תהליך כזה ברמה זו או אחרת. כסף, זהב ופלטינה, למשל, משתייכות לקבוצת המתכות האצילות שכמעט אינן מתחמצנות. לעומת זאת, אבץ, נחושת וברזל שייכים לקבוצת מתכות המעבר שמתחמצנות בקלות.

, בהקשר להמשך הייתי שמחה שגילגמש היה מחכה מספר דקות עד שאשנה את הניסוח. יונית4 - שיחה 23:53, 19 בדצמבר 2013 (IST)
הציטוט והמאמר אמורים להגיד לנו שהברזל עובר את תהליך החימצון מהר מהשאריונית4 - שיחה 23:55, 19 בדצמבר 2013 (IST)
זה לא כתוב באף מקום, כתוב שברזל מתחמצן יותר בקלות מחלק מהמתכות, לא דובר על "השאר". אני גם לא מבין איך ניסית להסביר באמצעות זה משהו בעריכה שלך כי זה לא היה חלק ממנה. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 10:05, 20 בדצמבר 2013 (IST)
הנה הסבר - ברזל מקבל סוג חלודה בצבע חום-שחור ואילו נחושת מקבלת גוון ירקרק מכיוון שרמת החימצון שלה שונה. אבץ ופלטינה מקבלות גוון שמעט דומה לגוון הברזל אך עדין רמת החיצון איננה דומה לכן ברזל היא המתכת היחידה שמקבלת חלודה (בצבעה המוכר חום-שחור)יונית4 - שיחה 13:01, 24 בדצמבר 2013 (IST)

תודה על התערבותך בערך. בתמימותי הנחתי שהמשתמש האנונימי הוא טירון, והצעתי לו להירשם, אבל לפי השתלשלות השיחה נראה לי שהסתבכתי עם מקצוען בתחפושת, ואני לא בנוי למלחמות כאלה. אני משקיף מהצד בינתיים. Laugh Tough - שיחה 13:33, 20 בדצמבר 2013 (IST)

שלום Laugh Tough,
כפי שאמרתי לאנונימי אין לי עמדה כלשהי לגבי הערך המאוחד. אכן התערבתי כי פעלת לפי הכללים. אין רע בכך שהצעת לו להצטרף. אני חושב שכוונותיו טובות, אך הוא חייב לפעול לפי הכללים. אני לא חושב שאתה צריך להדיר רגליך מהדיון. זאת לא מלחמה, רק מחלוקת עניינית על תוכן. אני מציע שבכל זאת תשקול לקחת חלק בדיון. גילגמש שיחה 13:41, 20 בדצמבר 2013 (IST)

היי, תוכל להתחבר? ההר אדרניק - שיחה  •  סוואט-די קראפ! הצטרפו למיזם תאילנד :) 14:42, 20 בדצמבר 2013 (IST)

מה זה "גלאטוסים" בפיסקה אודות האסטרטגיה של קיסר במלחמת גאליה. נראה לי כתקלדה. שמחה - שיחה 17:47, 21 בדצמבר 2013 (IST)

כן, תיקנתי גילגמש שיחה 17:50, 21 בדצמבר 2013 (IST)

גלגמש שלום,

שחזרת עריכה שביצעתי, ואיני מבינה מדוע: הערך הנושא את שמך משויך לקטגוריה: אלים למחצה, שהיא בעצמה חלק מ"קטגוריה: דמויות מהמיתולוגיה היוונית". ביקשתי להסיר את הערך על גילגמש מהקטגוריה הנ"ל, שכן הוא אינו חלק מהמיתולוגיה היוונית (אלא אם פספסתי משהו ממש חשוב) - מדוע זו טעות בעיניך? תודה, ושבוע טוב. הרדוף - שיחה 20:19, 21 בדצמבר 2013 (IST)

שלום הרדוף
שחזרתי ונראה לי שגם כתבתי זאת בתקיר שהדבר כתוב בגוף הערך. אני לא מומחה למיתולוגיה שומרית, אבל אם זה כתוב בערך, אין סיבה לא לקשר לקט'. יתכן שצריך לטפל בקט' כך שלא תפנה למיתולוגיה היוונית בלבד, אם זה אכן מה שמופיע שם. גילגמש שיחה 20:22, 21 בדצמבר 2013 (IST)
תודה על ההבהרה. מודה שלא הסתכלתי בתקציר, שכן עם הופעת הסימן ב"ההודעות שלך" אצתי-רצתי לראות מה לא בסדר. אני מנסה לתרום פה ושם לאתר מזה כשמונה שנים ומעולם לא מחקו לי עריכה, כך שמעט נבהלתי.
בנוגע לגילגמש, אינני מומחית אבל נראה לי שמבחינה נראטיבית הוא מתאים יותר לארכיטיפ של "גיבור"; כך או אחרת, הקטגוריה האמורה היא תת-קטגוריה בתחום המיתו' היוונית. אם בעיניך יש לשנותה כדי שתכיל מגוון רב יותר של דמויות, אבחן אילו דמויות ניתן לצרף לשם ואולי אעשה זאת. ערב טוב, הרדוף - שיחה 21:51, 21 בדצמבר 2013 (IST)
תשאלי את חנה. יתכן שיש לתקן את הערך. גילגמש שיחה 21:59, 21 בדצמבר 2013 (IST)

בקשת הבהרה[עריכת קוד מקור]

שלום לך(:

בדף השיחה של הערך חכמת ההמונים, כתבת ניסוח מעורפל מעט:
במקרה הנוכחי, אני מסכים עם האנונימי: אם העבודה לא עוסקת בחכמת ההמונים אין סיבה לקשר לעבודה זו. גילגמש • שיחה 15:42, 20 בדצמבר 2013 (IST)
לא ברור האם אתה מסכים עקרונית, אבל אין לך עמדה בנושא הזה, האם "העבודה לא עוסקת בחכמת ההמונים",
או שמא אתה מתנגד לקישור כי אתה סבור שהעבודה לא קשורה? בברכה בן נחום - שיחה 14:26, 22 בדצמבר 2013 (IST)
בן נחום,
אתה מעורר המון מהומות. אני מוצא את עצמי נאלץ לטפל פעם אחרי פעם בכל מיני שטויות שאתה עושה. פעם זה זה פעם זה משהו אחר. אני לא מעוניין להתערב מעבר למה שכתבתי. גם ככה הפרעת לי ועכשיו אתה מוסיף הפרעה נוספת. או שתקח לעצמך חונך או שימנו לך בכח או שיעיפו אותך. אחד משני האחרונים יקרה בסבירות גבוהה ובסופו של דבר כנראה שיעיפו, אני לא אצטער על זה. אתה מייצר הרבה יותר בלגן מהתועלת שאתה מביא. אני מניח שרבים מהוויקיפדים שותפים לדעה זו, אך הם רחמנים בני רחמנים, אני לא. גילגמש שיחה 14:28, 22 בדצמבר 2013 (IST)

שלום, סימנת את הגרסה הזו כבדוקה. למה? חזרתישיחה 23:00, 22 בדצמבר 2013 (IST)

שלום,
לא מדובר בהשחתה. זאת בסך הכל הצעה עסקית לא רלוונטית. לא ראיתי סיבה שלא לסמן. גילגמש שיחה 23:04, 22 בדצמבר 2013 (IST)
נכון, אך היה מתבקש לשחזר/לבטל. חזרתישיחה 17:03, 23 בדצמבר 2013 (IST)
אני חושב אחרת ממך בסוגיה זו. גילגמש שיחה 17:08, 23 בדצמבר 2013 (IST)


כוכב להיסטוריון![עריכת קוד מקור]

כוכב היסטורי
כל הכבוד על הערך מלחמת גאליה המושקע והיפה! קבל ברכות גם על כל עשרות הערכים הנלווים שכתבת! ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 08:51, 23 בדצמבר 2013 (IST)
תודה רבה, עובד! גילגמש שיחה 09:08, 23 בדצמבר 2013 (IST)
מצטרף לברכות. שאפו. שתדע שלא רק מחרפים ומגדפים אותך, יש מי שנהנים מאד מערכיך המושקעים... (אלו שבאו לוויקיפדיה כדי לחפש (ולהעניק) ידע) ביקורת - שיחה 08:55, 24 בדצמבר 2013 (IST)
תודה גילגמש שיחה 09:05, 24 בדצמבר 2013 (IST)

הועבר לדף שיחת קטגוריה:תגליות והמצאות לפי מדינה
גילגמש שיחה 12:50, 24 בדצמבר 2013 (IST)

ביטול גרסה[עריכת קוד מקור]

למה ביטלתה גירסה זו, ציון הלוישיחה • כ"א בטבת ה'תשע"ד 15:03, 24 בדצמבר 2013 (IST)

כי זה לא ראוי להופיע בדף כזה. גילגמש שיחה 18:29, 24 בדצמבר 2013 (IST)
וגם כי כתבת אוסף קישורים חסרי משמעות. חזרתישיחה 18:40, 24 בדצמבר 2013 (IST)
העתקתי אותם מהערך שלו, למה הם ללא משמעות ? ציון הלוישיחה • כ"ב בטבת ה'תשע"ד 16:30, 25 בדצמבר 2013 (IST)

מאחר שאתה עורכו העיקרי של הערך הנ"ל, רציתי לעורר את תשומת לבך לדיון (en:wt:WikiProject Judaism#Please help with odd POV-pushing IP) המתקיים על השינויים שבוצעו לאחרונה ע"י משתמש אנונימי לערך חיים סולומון ולערך המקביל בויקיפ' האנגלית.

בכבוד, הסרפד - שיחה 22:22, 24 בדצמבר 2013 (IST)

תודה. גילגמש שיחה 04:53, 25 בדצמבר 2013 (IST)

תחרות הכתיבה - שלב השיפוט[עריכת קוד מקור]

שלום רב. אנו מעריכים את הסכמתך להשתתף כשופט בתחרות הכתיבה ומודים לך על כך. להלן כמה המלצות לשיפוט:
  • השופטים מתבקשים ליצור קשר דוא"ל ביניהם כדי לגבש ביניכם את צורת הערכת המועמדויות בבית שלכם. שופטי כל בית יתאמו ביניהם מה הניקוד אותו יעניקו לכל קריטריון הרשום ב"עשרת הדיברות לערכים בתחרות" שָם. הקריטריונים אינם שווים בחשיבותם. אתם קובעים את חשיבותם, ובאפשרותכם להוסיף קריטריונים נוספים או להתעלם מקריטריון, ובלבד שהדבר יהיה מוסכם על שופטי הבית. מומלץ שכל שופט בנפרד יעבור על הערכים המתחרים וידרגם לפי הקריטריונים אותם קבעתם, ואת הדיון תקיימו על הערכים שזכו בניקוד הרב יותר.
  • לאחר האמור לעיל, עליכם לבחור ביחד, מבין הערכים הטובים ביותר, את המקום הראשון, השני והשלישי.
  • הדיונים ביניכם יתנהלו, בניגוד לנהוג בוויקיפדיה, בחשאי ולא ייחשפו. עם זאת, זכרו שיהיה עליכם לפרסם, בערבו של יום, את רשימת הזוכים בבית שלכם בצורה פומבית, עם נימוקים מסודרים ומפורטים.
  • במהלך יום שני 13/1/2014 תתבקשו לפרסם את החלטות השופטים בדף התחרות.
  • במידה שהמועד אינו מספיק, או מכל סיבה אחרת, ניתן ליצור קשר בעניין זה עם אחד ממזכירי התחרות בדפי שיחתם.
  • אנו מביעים שוב את תודתנו והערכתנו על הסכמתך לשמש כשופט בתחרות הכתיבה.


בברכה,
מזכירי התחרות, דני וגילגמש


היי, התעוררה אצלי שאלה לגבי כתיבת שמו של אלוהים (יהוה) בערכים. הפנו אותי לויקיפדיה:פרלמנט/ארכיון 12#אי כתיבת השם המפורש בערכים בויקיפדיה, שם אתה מסכם את הדיון בארכוב בטרם עת. תוכל לסייע ולהבהיר אם התקיימו דיונים מאוחרים יותר ומהי המדיניות הנוכחית? אופק כחול - ביבר הזכוכית 12:15, 25 בדצמבר 2013 (IST)

שלום,
אני לא יכול להגיד לגבי ארכוב בטרם עת, אבל ברגע שדבר מה נקבע בפרלמנט, הוא מחייב בין אם אורכב "בטרם עת" ובין אם לא. אני לא זוכר כרגע דיונים נוספים, אבל נראה לי שהייתה גם הצבעת מחיקה או מחלוקת בנושא זה. אני לא סגור על זה. גילגמש שיחה 13:07, 25 בדצמבר 2013 (IST)

היי, בן נחום מבקש שאהיה בורר[עריכת קוד מקור]

בינו לבינך דוד שי ודינדיה למשך חודש. רוצים? • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT13:40, 25 בדצמבר 2013 (IST)

אני לא יכול לתת הסכמה מראש לדבר כזה בלי שאני יודע במה מדובר. חוץ מזה שאני סבור שבן נחום זקוק למנגנון של חונכות בכפיה או חסימה לצמיתות ואעלה את הסוגיה בהמשך לבירורים. גילגמש שיחה 14:01, 25 בדצמבר 2013 (IST)
OK. אז בין שנינו ימשיך הנוהל הקבוע:
אני תורם לערך-אתה מוחק-אני מנמק בדף השיחה-אתה מתנגד שם-עוד ויקיפדים תומכים בנימוקי-אתה נשאר עמדת יחיד/עמדת מיעוט-התרומה שלי חוזרת לערך.
עוברים לתרומה הבאה שאתה מתנגד לה, וחוזר חלילה. בן נחום - שיחה 13:45, 26 בדצמבר 2013 (IST)
אני לא אגיב. גילגמש שיחה 14:04, 26 בדצמבר 2013 (IST)

מדליית זהב עבורך![עריכת קוד מקור]

על הערך הארוך ביותר בויקיפדיה העברית, מלחמת גאליה. בברכה, The Turtle Ninja  •  הבר של מו סיזלאק  •  בואו להצטרף למיזם האנימציה! 13:01, 26 בדצמבר 2013 (IST)
תודה גילגמש שיחה 13:02, 26 בדצמבר 2013 (IST)
חחח.... יש לך מקום על המדים לעוד מדליה? נראה לי קיר לא יהיה מספיק... ‎Lirdon - שיחה - הצטרפו למלחמה האווירית 15:18, 26 בדצמבר 2013 (IST)
אם ז'וקוב הסתובב עם 6 קילו ברזל על החזה, גם גילגמש יכול :) גילגמש שיחה 15:28, 26 בדצמבר 2013 (IST)
חחח...‎Lirdon - שיחה - הצטרפו למלחמה האווירית 19:03, 26 בדצמבר 2013 (IST)

היי, לא הבנתי מי הטרול כאן. אני?? Shannen - שיחה 16:05, 26 בדצמבר 2013 (IST)

חחח לא :) יעל. גילגמש שיחה 16:06, 26 בדצמבר 2013 (IST)
אה אוקי. נרגעתי. פשוט לא זכרתי שעצבנתי מישהו כאן לאחרונה... Shannen - שיחה 16:10, 26 בדצמבר 2013 (IST)
לא לא חס וחלילה. אני מתנצל שתקציר העריכה לא היה ברור דיו. גילגמש שיחה 16:13, 26 בדצמבר 2013 (IST)

נפוליאון ומלך ספרד קרלוס הרביעי[עריכת קוד מקור]

היי גילגמש. יש מצב שתפנה אותי לאיזשהוא מקור טוב על היחסים שבין נפוליאון וספרד בתקופת הקואליציה השנייה? זה לרקע היסטורי על הציור נפוליאון חוצה את האלפים שהוזמן ע"י מלך ספרד. אליסף · שיחה 20:05, 26 בדצמבר 2013 (IST)

נסה את צ'אנדלר - en:David G. Chandler גילגמש שיחה 20:10, 26 בדצמבר 2013 (IST)
תודה רבה, אנסה לבדוק את ספריו. אליסף · שיחה 20:24, 26 בדצמבר 2013 (IST)
עד איזו רמה אתה רוצה לרדת? גילגמש שיחה 20:27, 26 בדצמבר 2013 (IST)
אני לא צריך רמה מאד מעמיקה. רק להבין את הרקע של היחסים ביניהם. המקורות שעוסקים בתמונה לא מדברים על מדוע הוא הזמין את היצירה, חלק מזכירים בקצרה שהיו מטרות פוליטיות ופרופוגנדיות מצד נפוליאון, אבל לא על הסיבות שהובילו את מלך ספרד להזמין אותה. בערך האנגלי רשום שזה היה חלק מ"חלוקת מתנות הדדית" אבל אין מקור לטענה זו ולא מצאתי כזו בספרים שמדברים על הציור. אליסף · שיחה 23:01, 26 בדצמבר 2013 (IST)
טוב, הרקע הוא כמובן הברית הצבאית בין שתי המדינות. נסה לחפש גם דרך גודוי (en:Manuel Godoy, Prince of the Peace) אולי הערך עליו יתן לך רקע. אם אתה צריך מקורות בשביל הערות שוליים אז צריך לחפש משהו על מדיניות החוץ הצרפתית. גילגמש שיחה 05:10, 27 בדצמבר 2013 (IST)

שלחתי. קלונימוס - שיחה 07:35, 27 בדצמבר 2013 (IST)

השבתי גילגמש שיחה 07:48, 27 בדצמבר 2013 (IST)

ערכים להכחלה[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב גילגמש[1],
שמתי לב שביקשת מיונה כמה ערכים להכחלה, ולאחר קריאה מעמיקה של הערך שלך(מלחמת גאליה) רציתי לעזור בזה, אוכל לעבוד איתך על הערכים אישית כדי שהם יפורסמו מהר. תרצה? The Turtle Ninja  •  הבר של מו סיזלאק  •  בואו להצטרף למיזם האנימציה! 10:56, 27 בדצמבר 2013 (IST)

שלום,
מה למשל היית רוצה לעשות? ומה הידע שלך בתחם זה? כדאי לכתוב רק בנושאים שבמינים בהם היטב. גילגמש שיחה 11:00, 27 בדצמבר 2013 (IST)
תיתן לי כמה ערכים בדף שיחתי(עדיף אצלי) ואני אגיד לך מה אני אוכל לכתוב ואתחיל ישירות. The Turtle Ninja  •  הבר של מו סיזלאק  •  בואו להצטרף למיזם האנימציה! 11:27, 27 בדצמבר 2013 (IST)
The Turtle Ninja, אולי תנסה את הערך הזה: רומא 2: מלחמה טוטאלית‎. אני מקווה שהערך יעניין אותך. אין טעם לכתוב ערכים שלא מעניינים אותך או שאתה לא מבין בהם. ערך כזה אני מניח שיהיה קרוב אליך. גילגמש שיחה 12:18, 27 בדצמבר 2013 (IST)
אשמח לקישור לערך האנגלי/איטלקי/ערבי(במיוחד ערבי) כדי שאוכל לתרגם. אגב, תתחבר בבקשה לפייסבוק. The Turtle Ninja  •  הבר של מו סיזלאק  •  בואו להצטרף למיזם האנימציה! 12:21, 27 בדצמבר 2013 (IST)
סיימתי את הערך והוא נמצא כאן, הוא נכתב כקצרמר. תודיע לי שתוכל להתחבר לפייסבוק בקשר לערך. The Turtle Ninja ^^ הבר של מו סיזלאק ^^ בואו להצטרף למיזם האנימציה! 20:58, 28 בדצמבר 2013 (IST)
זה נראה בסדר, אבל אתה צריך אישור של החונך שלך. גילגמש שיחה 21:22, 28 בדצמבר 2013 (IST)
אני ממש מקווה שהערך לא חשוב, כי הוא יראה עוד בעוד כחודש-חודשיים. The Turtle Ninja ^^ הבר של מו סיזלאק ^^ בואו להצטרף למיזם האנימציה! 16:31, 29 בדצמבר 2013 (IST)
אין מה לעשות. עליך לפעול בהתאם להנחיות החונך שלך. גילגמש שיחה 16:33, 29 בדצמבר 2013 (IST)
לא התלוננתי, פשוט נחכה. The Turtle Ninja ^^ הבר של מו סיזלאק ^^ בואו להצטרף למיזם האנימציה! 16:34, 29 בדצמבר 2013 (IST)
בסדר גמור גילגמש שיחה 16:38, 29 בדצמבר 2013 (IST)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

  1. ^ סלח לי אם התבלבלתי בשם, איני מצליח לזכור אותו נכונה

עזרה בזיהוי[עריכת קוד מקור]

הי גילגמש, התלבשתי קצת על הערך קלאופטרה השביעית ואני מנסה לשפר ולתקן בספר של גולן בעמ' 779 מוזכר ליגאט בשם אולוס אלינוס שהצטרף למחנה של קטסיוס. האם אתה יודע במי מדובר? תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:14, 27 בדצמבר 2013 (IST)

שלום,
ככל הנראה מדובר באדם הזה: en:Aulus Allienus הקטסיוס שהזכרת (עם טעות דפוס) הוא גאיוס קסיוס לונגינוס, אחד הרוצחים החשובים של קיסר. הקצין הזה, אולוס אלינוס, למרות דרגתו הבכירה: לגאטוס הוא כנראה די אנונימי אם האנגלים מציינים עליו מידע מצומצם כל כך. כנראה שאין משהו נוסף. שמו לא מופיע בספר "מלחמת האזרחים". היתי משאיר בלי קישור. גילגמש שיחה 17:28, 27 בדצמבר 2013 (IST)
תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:32, 27 בדצמבר 2013 (IST)
האם אתה יכול לאתר לי טריבון בשם הלוויוס קינה. הזם מופיע בספרו של יעבץ כמי שהציע בסנאט שקיסר יוכל לשאת נשים רבות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:46, 27 בדצמבר 2013 (IST)
דרך אגב, בוודאי שאני יודעת מי זה קסיוס. סתם טעות הקלדה. את השמות המרכזיים של הקשר והדמויות אני מכירה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:48, 27 בדצמבר 2013 (IST)
כן, הנחתי שאת מכירה, רק רציתי להיות בטוח אז צירפתי קישור. הקינה המדובר הוא en:Helvius Cinna גילגמש שיחה 18:51, 27 בדצמבר 2013 (IST)

ראה את השינויים והתוספות בערך אונלים. מציע למחוק את כיבוש האונלים וכיבוש האונלים והוונלים (מדובר באותו שבט), מה גם שאי אפשר לכבוש שבט, אלא להכניעו. לשיקולך. שמחה - שיחה 09:23, 28 בדצמבר 2013 (IST)

בסדר, אטפל בזה. כמו כן, ראיתי שאתה מקפיד לכתוב ==מקורות== ולא ==לקריאה נוספת== ראה בבקשה את הדיון במזנון - אני הולך להציע לשנות את כל כותרות הפרקים עם בוט לפי המתווה שכתבתי במזנון ולא הייתה לו התנגדות. ראה ויקיפדיה:מזנון#מהו מקור?. כדאי שתשנה את כותרות הפרקים כדי שהבוט לא יפסח עליהם וכך תהיה אחידות בכל רחבי הוויקיפדיה. גילגמש שיחה 09:26, 28 בדצמבר 2013 (IST)
ככל שאני מבין, יש הבדל בין מקורות לבין לקריאה נוספת. מקורות הם חיבורים עיוניים המוזכרים בהערות השוליים כאסמכתאות ועליהם מסתמך הערך. לקריאה נוספת - פירושו להרחבת הדעת. שמחה - שיחה 09:29, 28 בדצמבר 2013 (IST)
לא. אין הבדל כזה, במיוחד שהערכים נכתבים על ידי כותבים רבים. אין אפשרות לדעת איזה מקור שימש איזה כותב. הדבר בולט פחות בתחומים שאתה כותב, אך בערך בעל פרופיל תקשורתי גבוה כמו נניח משה דיין אפשר לראות מספר כותבים רב שלכל אחד מהם תרומה משמעותית. לכן לא ניתן לומר מה הוא "מקור" ששימש לכתיבת הערך ומה נכתב רק להרחבת הדעת. אני למשל נוהג להוסיף ספרים חשובים שלא השתמשתי בהם לכתיבת הערך, אלא רק עיינתי בהם במהלך הכתיבה וידוע לי שמדובר בחוקרים בעלי שם ולכן אני מוסיף אותם כדי להראות לקורא את הדרך להרחיב את ידיעותיו בנושא. גילגמש שיחה 09:32, 28 בדצמבר 2013 (IST)
מקור הוא כל חיבור המופיע כאסמכתא (reference) בהערת שוליים. ספרים חשובים שעיינת בהם אך לא השתמשת בהם לכתיבת הערך ממש, שייכים לקטגוריה "לקריאה נוספת". נראה לי שאנחנו מתכוונים בעצם לאותו דבר. שמחה - שיחה 12:15, 28 בדצמבר 2013 (IST)
מבחינה זו - כן (יש אפילו החלטת פרלמנט בנושא זה). אני אנסה לנסח הצעה כוללת שתטפל בנושא הזה שהוזנח קצת. במיוחד אני חושש שהקוראים לא מבינים את משמעות השמות האלה. לראיה - מדי פעם מוסיפים ספרים עלילתיים לפרק "קריאה נוספת". בנוסף, צריך להתחשב בערכים שאין להם מקורות אקדמיים ברורים כמו זמרים, קבוצות ספורט, תכניות טלוויזיה וכו. אתייעץ עם ויקיפדים נוספים ונראה מה נוכל לעשות עם זה, כי הנושא חשוב עד מאוד בעיני. חשובה גם היררכיית מקורות. פעמים לא מעטות יש דיונים בדפי שיחה אודות אמינות המידע. חשוב לבסס את עליונות המקור האקדמי שנכתב על ידי בר סמכא בתחום על פני מידע המופיע בעיתון או במקום אחר ולא נכתב על ידי חוקר בולט. הדבר מקובל כבר עתה, אך זה לא כתוב בצורה מפורשת ואני רוצה לבסס את הדבר הזה כדי להגדיל את אמינות המידע הוויקיפדי. גילגמש שיחה 12:23, 28 בדצמבר 2013 (IST)

עזרה בעריכת ערך חדש: הנס לודויג (לוץ) שטרים[עריכת קוד מקור]

שלום רב ושבוע טוב, היום הועלה הערך שהכנתי על אבא שלי, הנס לודויג (לוץ) שטרים. קבלתי כבר מספר תיקונים וההערה האחרונה מציעה להעביר קישורים לאתרים חיצוניים ל'הערות שוליים'. אני מבקש עזרה ויעוץ ביצירת הערות שוליים שוליים מקישורים. תודה רבה, מיכאל שטרים מיכאל שטרים - שיחה 22:19, 28 בדצמבר 2013 (IST)

שלום מיכאל שטרים,
עיין בבקשה בדף זה: עזרה:הערת שוליים. גילגמש שיחה 06:02, 29 בדצמבר 2013 (IST)

אדוני היקר, מה היה רע בעריכתי[עריכת קוד מקור]

אולי תסביר לי למה שינית את תיקוני הצנוע בערך בנוגע להרב הלברנץ? היה איזה משהו רע בעריכתי? אשמח על תשובה עניינית.

שלום,
אכן היה רע. ביצעת שינוי מקיף בערך ששינה אותו מהיסוד. זה לא היה "תיקון צנוע" דבר כזה דורש דיון מקדים בדף שיחה ויתרה מכך מקורות מהימנים ולא תקציר עלום "על פי העיתונות". גילגמש שיחה 08:11, 29 בדצמבר 2013 (IST)

קישור ליו טיוב המפר זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

אם הסרטון צולם על-ידי במקום ציבורי, הפתוח לכל, נחשב ל"קישור ליו טיוב המפר זכויות יוצרים" Daniel Ventura - שיחה 20:32, 29 בדצמבר 2013 (IST)

נכון. אסור לפרסם קישור כזה. גילגמש שיחה 20:37, 29 בדצמבר 2013 (IST)
הצבתי קישור למחקר. אני מניח שבזה אין בעיה. Daniel Ventura - שיחה 21:57, 29 בדצמבר 2013 (IST)
אין בעיה. אם יגיע מישהו שקרא את המחקר יתכן שיוסיף את זה. גילגמש שיחה 21:59, 29 בדצמבר 2013 (IST)

8,000 פרשים[עריכת קוד מקור]

אני חושבת שהתכוונת ל-8,000 פרשים ששלח תלמי השנים עשר לעזרת פומפיוס לארץ ישראל. הנתון הזה גם מופיע בספר Antony and Cleopatra שכתב Adrian Goldsworthy בעמ' 157. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:36, 29 בדצמבר 2013 (IST)

למה מחקת את הערך כולו והפכת להפניה. בערך יש מקורות שונים. נראה לי שטעית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:43, 31 בדצמבר 2013 (IST)

כן, תודה. התחלתי ביצירת ההצבעה. ערכי בבקשה את טיעוני הצד המבקש להסיר את הקישורים. כמו כן, הגני בבקשה על ההצבעה ועל שיחתה מפני עריכה אנונימית בבחינת הקדמת תרופה למכה. הטרול בטוח ימשך לזה. גילגמש שיחה 14:46, 31 בדצמבר 2013 (IST)
הי חן. הסתכלתי עכשיו בערך עאקיר, שיש לי עניין אישי בו כתושבת קרית עקרון, ולא הבנתי מה הפרט השנוי במחלוקת והיכן הדיון. ההפניה לדיון מובילה ל"חאדיתה" (אם אני זוכרת נכון) וגם שם אין שום דבר. אולי כדאי להסיר את התבנית עד שיהיה לה המשך?שלומית קדם - שיחה 15:03, 31 בדצמבר 2013 (IST)
זאת הצבעה חוזרת. אני בדיוק עורך את הדף. יש דיון במזנון. גילגמש שיחה 15:06, 31 בדצמבר 2013 (IST)

האם אני יכול לשחרר את הערך? --נועמאורי - שיחה 18:02, 31 בדצמבר 2013 (IST)

לא, זה ערך חסר חשיבות אנצ' נסה להרחיב את הערך ערוץ הילדים במקום. כתוב קודם את מה שתרצה להוסיף בארגז חול. גילגמש שיחה 18:10, 31 בדצמבר 2013 (IST)
יש משהו בעל חשיבות שקשור לערוץ הילדים (שאפשר לעשות כערך בנפרד)? --נועמאורי - שיחה 18:11, 31 בדצמבר 2013 (IST)
עיין בקט' אם יש כזאת ותראה מה יש שם. יתכן שיש מקום לערך על מנחה מסוים. צריך לבדוק מה בדיוק הוא עשה או על תכנית ותיקה. גילגמש שיחה 18:12, 31 בדצמבר 2013 (IST)
ואיך הערך הזה? משתמש:נועם מאורי/חבר לא חבר? --נועמאורי - שיחה 18:47, 31 בדצמבר 2013 (IST)
יתכן שכן. צריך למצוא נתוני תפוצה. גילגמש שיחה 18:49, 31 בדצמבר 2013 (IST)
מה זאת אומרת? --נועמאורי - שיחה 18:51, 31 בדצמבר 2013 (IST)
צריך לדעת כמה עותקים נמכרו. האם זה ספר מפורסם או שהוא יצא במספר עותקים קטן ואז אין מקום לערך הזה. גילגמש שיחה 19:13, 31 בדצמבר 2013 (IST)
איך אני יכול לדעת כמה עותקים נמכרו? --נועמאורי - שיחה 17:35, 2 בינואר 2014 (IST)
נסה לחפש את המידע באתר הבית של ההוצאה. גילגמש שיחה 17:36, 2 בינואר 2014 (IST)
לא כתוב, וחיפשתי באתר. --נועמאורי - שיחה 20:23, 2 בינואר 2014 (IST)
אני לא יודע היכן יכול להיות מידע כזה. נסה לשאול את דוד שי, אולי הוא ידע. גילגמש שיחה 20:30, 2 בינואר 2014 (IST)
מה עם הערך הזה: משתמש:נועם מאורי/טיוטה? הוא טוב? --נועמאורי - שיחה 13:25, 3 בינואר 2014 (IST)
כן, זה טוב. ביצעתי עריכה קלה, שים לב לשינויים. יחד עם זאת אין מספיק מידע בשביל ערך עצמאי. שלב את המידע בערך תנועת נוער, תחת כותרת "רכז". גילגמש שיחה 13:51, 3 בינואר 2014 (IST)
בטעות מחקתי כמה חלקים, הסתכל שוב --נועמאורי - שיחה 13:55, 3 בינואר 2014 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

לא ברור מה אתה רוצה שאראה. גילגמש שיחה 14:00, 3 בינואר 2014 (IST)

תסתכל עכשיו, כנראה נכנסת לפני שהחזרתי (הקטע על עיריית אור יהודה) --נועמאורי - שיחה 14:03, 3 בינואר 2014 (IST)
ועכשיו הוספתי גם משפט על הרכז ביחס למדריכים --נועמאורי - שיחה 14:04, 3 בינואר 2014 (IST)
החלקים האלה מיותרים. גילגמש שיחה 14:45, 3 בינואר 2014 (IST)
אוקיי, שילבתי את המידע בערך על תנועת נוער --נועמאורי - שיחה 14:53, 3 בינואר 2014 (IST)
כתוב שקיבלת אישור מהחונך בדף שיחת הערך. גילגמש שיחה 14:54, 3 בינואר 2014 (IST)
כתבתי. יש לי שאלה: מתי תיגמר תקופת החונכות? --נועמאורי - שיחה 14:57, 3 בינואר 2014 (IST)
כשאחליט שהגיע הזמן לסיים אותה. גילגמש שיחה 14:59, 3 בינואר 2014 (IST)
אחלה. אני יכול לשחרר את הערך משתמש:נועם מאורי/הפירמידה האדומה? --נועמאורי - שיחה 15:02, 3 בינואר 2014 (IST)
לא. כתבת שהספר יצא ב2010. זה לא מדויק. צריך לבדוק מתי יצא לראשונה בשפת המקור. גילגמש שיחה 15:05, 3 בינואר 2014 (IST)
הספר בשפת המקור יצא ב2010, ובדקתי זאת. --נועמאורי - שיחה 15:10, 3 בינואר 2014 (IST)
איפה מצאת את המידע שכתבת בערך? גילגמש שיחה 15:13, 3 בינואר 2014 (IST)
גם בויקיפדיה האנגלית, גם באתר של ריק ריירדן (http://www.rickriordan.com/my-books/kane-chronicles/books/red-pyramid.aspx). עכשיו אפשר לשחרר? --נועמאורי - שיחה 15:16, 3 בינואר 2014 (IST)
אפשר לשחרר? --נועמאורי - שיחה 15:44, 3 בינואר 2014 (IST)
עוד לא, אני עורך שמה ומתקן ומוסיף. The Turtle Ninja ^^ הבר של מו סיזלאק ^^ בואו להצטרף למיזם האנימציה! 15:46, 3 בינואר 2014 (IST)
סיימתי, כעת זאת החלטת גילגמש[1]. The Turtle Ninja ^^ הבר של מו סיזלאק ^^ בואו להצטרף למיזם האנימציה!
תודה רבה! גילגמש, אני יכול לשחרר? --נועמאורי - שיחה 15:50, 3 בינואר 2014 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

לא. פרק העלילה דורש עריכה רצינית. גילגמש שיחה 16:11, 3 בינואר 2014 (IST)

מה לא טוב? --נועמאורי - שיחה 16:18, 3 בינואר 2014 (IST)
הניסוח. ראה את התיקונים שלי למבוא ונסה לפעול לפי זה. גילגמש שיחה 16:32, 3 בינואר 2014 (IST)
ערכתי את החלק הראשון. אפשר לעשות באותו ניסוח גם באחרים? --נועמאורי - שיחה 16:37, 3 בינואר 2014 (IST)
האם קראת את מדריכי הכתיבה שלנו? גילגמש שיחה 16:44, 3 בינואר 2014 (IST)
כן. ערכתי את הכל. אפשר לשחרר? --נועמאורי - שיחה 22:11, 4 בינואר 2014 (IST)
לא, זה לא מספיק טוב. אסביר לך מחר או מחרתיים. תזכיר לי. גילגמש שיחה 22:18, 4 בינואר 2014 (IST)
אני מזכיר לך להסביר לי. --נועמאורי - שיחה 14:15, 5 בינואר 2014 (IST)
תודה שהזכרת לי. אכתוב לך הסבר בדף שיחת ארגז החול בערב. גילגמש שיחה 14:17, 5 בינואר 2014 (IST)
טוב, תודה --נועמאורי - שיחה 14:28, 5 בינואר 2014 (IST)
סיימתי את התיקונים. יש עוד מה לשפר? --נועמאורי - שיחה 20:51, 5 בינואר 2014 (IST)
אני אסתכל מחר. גילגמש שיחה 20:59, 5 בינואר 2014 (IST)
הגבתי בדף שיחת ארגז החול. גילגמש שיחה 07:23, 6 בינואר 2014 (IST)
סיימתי. יש עוד? --נועמאורי - שיחה 15:45, 6 בינואר 2014 (IST)
זה עדיין דורש עריכה. מה שעשית זה הסברים לכל מיני מונחים שהוספת בסוגריים. זה לא טוב. ראה למשל את הערך ג'ינג'י (סדרת ספרים). קרא את פרק העלילה וראה מה ההבדל בין הערך הזה לערך שלך. גילגמש שיחה 17:09, 6 בינואר 2014 (IST)
תגיד לי מה לא מובן, כי בעיניי אין כזה --נועמאורי - שיחה 17:13, 6 בינואר 2014 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

זה לא רק שאלה של מובן או לא מובן. ראה את צורת הניסוח בערך שהראתי לך. אני מציע שתקרא את מדריכי הכתיבה שלנו. גילגמש שיחה 17:19, 6 בינואר 2014 (IST)

העתקתי לשם את תקציר הספר. אם הוא לא טוב, גם ערכים אחרים לא טובים, שבהם כתוב תקציר הספר. --נועמאורי - שיחה 17:26, 6 בינואר 2014 (IST)
מה זאת אומרת העתקת את תקציר הספר? העתקת את התקציר שיש על הכריכה האחורית? גילגמש שיחה 17:28, 6 בינואר 2014 (IST)
כן. זה לא טוב? --נועמאורי - שיחה 17:34, 6 בינואר 2014 (IST)
מאוד לא טוב. דבר כזה נקרא הפרת זכויות יוצרים. גם אסור לעשות את זה וגם בלאו הכי זה לא טוב. תקציר בגב הספר נועד ליצור מתח אצל הקונה הפוטנציאלי כדי שהוא ירכוש את הספר. מצד אחד התקציר מספר בצורה נקודתית על מה הספר ומצד שני לא מוסר שום מידע כדי לפגוע במתח. לא כך כותבים ערך אנציקלופדי. את הפרק הזה יש למחוק לחלוטין וגם פרקים דומים בארגזי חול אחרים אם גם בהם העתקת. גילגמש שיחה 18:03, 6 בינואר 2014 (IST)
שלום גילגמש. ערכתי את הערך על הפירמידה האדומה, תגיד לי אם יש עוד מה לעשות. יצרתי ערך בשם משתמש:נועם מאורי/קונג פו פנדה (זיכיון) הקשור למיזם אנימציה. מה דעתך על שני הערכים (הפירמידה האדומה וקונג פו פנדה)? --נועמאורי - שיחה 14:34, 7 בינואר 2014 (IST)
נועם, אני אשכתב מעט את ערך הזיכיון ורק אז אבקש ממך, גילגמש, להתייחס ברצינות אל הערך. אגב גילגמש, הערך שהוא כתב בעל חשיבות. The Turtle Ninja ^^ הבר של מו סיזלאק ^^ בואו להצטרף למיזם האנימציה! ^^ 28,000 קצרמרים, צריך להמשיך להזכיר בקצרה? 14:36, 7 בינואר 2014 (IST)
אתה גדול, מו סיזלאק! --נועמאורי - שיחה 14:52, 7 בינואר 2014 (IST)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── עשיתי כמיטב יכולתי. The Turtle Ninja ^^ הבר של מו סיזלאק ^^ בואו להצטרף למיזם האנימציה! ^^ 28,000 קצרמרים, צריך להמשיך להזכיר בקצרה? 14:57, 7 בינואר 2014 (IST)

גילגמש, מה לעשות עם שני הערכים? --נועמאורי - שיחה 15:42, 7 בינואר 2014 (IST)
גילגמש, כשתתחבר תכתוב לי, ובבקשה תענה בקרוב --נועמאורי - שיחה 17:12, 7 בינואר 2014 (IST)
הבעיה הגדול שיש שם תוכן מועתק ואין שום אפשרות לאשר את זה. אבדוק את זה מחר בבוקר ואסתכל מה אפשר לעשות. כעקרון, תוכן מועתק לא יכנס למרחב הערכים. גילגמש שיחה 18:41, 7 בינואר 2014 (IST)
אין שם שום תוכן מועתק --נועמאורי - שיחה 19:49, 7 בינואר 2014 (IST)
לפני זה אמרת שכן היה תוכן מועתק. אבדוק מחר. גילגמש שיחה 21:34, 7 בינואר 2014 (IST)
כתבתי לך אחר כך שערכתי. בכל מקרה, לאחר שאמרת לי שזה לא טוב, ערכתי והשקעתי בפסקת עלילה חדשה, לא מועתקת, ולפי הכללים (כמו שהראית לי בערך על סדרת הספרים ג'ינג'י). תבדוק גם את הערך על קונג פו פנדה. יש עוד מה לעשות עם אחד משני הערכים? --נועמאורי - שיחה 15:11, 8 בינואר 2014 (IST)
לגבי הערך הפירמידה האדומה בהחלט יש עוד הרבה עבודה. ראשית, כעת פרק העלילה הוא טוב יותר, אך עדיין לא טוב מספיק. לא ברור מה האחים מראים. אולי מתראים התכוונת. שמם של האחים צריך להיות צמוד לתיאורם במשפט: "שני אחים בשם..." ולא "שני אחים.... בשם..." יש נתק לא הגיוני במשפט. לא ברור מדוע אביהם מנפץ את אבן הרוזטה. חסרים קישורים פנימיים - אבן הרוזטה ומוזאון הבריטי אלה דברים ידועים מאוד ויש להם ערכים - צריך לקשר. תיאור שחרור האלים לוקה בחסר - לא ברור מה הוא אותו דואת. לא ברור איך האל הרשע בורח עם ג'וליוס. תיאור מלחמותיהם באלים קצר ולא ממצא. יש להוסיף עוד משפט או שניים. לא ברור מה עשו בנום הראשון. יש לכתוב בצרוה ברורה יותר. תיאור העלילה נקטע באמצע. לא ברור מה קרה בסופו של דבר. לגבי ערכים אחרים - סיים קודם עם הערך הזה ואחר כך נראה מה קורה עם האחרים. גילגמש שיחה 15:16, 8 בינואר 2014 (IST)
ערכתי לפי הערותיך. יש עוד עבודה? --נועמאורי - שיחה 15:46, 8 בינואר 2014 (IST)
מטרת הביקור במוזאון הייתה פיצוץ אבן הרוזטה? גילגמש שיחה 15:59, 8 בינואר 2014 (IST)
כן, כתבתי זאת בסוגריים --נועמאורי - שיחה 16:01, 8 בינואר 2014 (IST)
זה לא טוב. זה חלק מהותי מהעלילה. צריך לכתוב בלי סוגריים ובצמוד לאירוע. משהו כמו "לקח אותם אביהם למוזאון כדי לפוצץ את אבן הרוזטה". יש להסביר למה זה טוב ומה קיווה להשיג ומה קרה הלכה למעשה. גילגמש שיחה 16:03, 8 בינואר 2014 (IST)
כתבתי מה שביקשת. יש עוד עבודה? --נועמאורי - שיחה 16:29, 8 בינואר 2014 (IST)
כן, זה דורש עריכה כללית. ראה את השינויים שעשייתי בחלק הראשון של הפרק ונסה לפעול בצורה דומה. גילגמש שיחה 16:33, 8 בינואר 2014 (IST)
ערכתי. יש עוד מה לעשות? --נועמאורי - שיחה 16:52, 8 בינואר 2014 (IST)
אבדוק מאוחר יותר גילגמש שיחה 17:08, 8 בינואר 2014 (IST)
אשמח לסיים את זה היום, נסה לכתוב לי עד שש --נועמאורי - שיחה 17:12, 8 בינואר 2014 (IST)
הוספתי לך הערות. תקן לפי זה. גילגמש שיחה 17:20, 8 בינואר 2014 (IST)
ערכתי לפי ההערות. שאלתי אותי מי זה בסתת, ואת זה כבר כתבתי קודם, ופשוט לא קראת את זה, אז מחקתי את ההערה. יש עוד הערות? --נועמאורי - שיחה 17:49, 8 בינואר 2014 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

הוספתי עוד הערות. שים לב שהכל צריך להיות בזמן עבר ולא הווה. שיניתי בחלק מהמקומות. הוספתי עריכה חלקית לחלק מהטקסט. גילגמש שיחה 18:09, 8 בינואר 2014 (IST)

ערכתי לפי ההערות. יש עוד מה לעשות? --נועמאורי - שיחה 16:19, 9 בינואר 2014 (IST)
לא ברור מה זה "חרטומים" בהקשר של הערך הזה. גילגמש שיחה 16:24, 9 בינואר 2014 (IST)
הוספתי בסוגריים (כמו החרטומים המצריים בחומש שמות) --נועמאורי - שיחה 17:47, 9 בינואר 2014 (IST)
כתב החרטומים הוא צורת כתב שהייתה נהוגה במצרים העתיקה. לא ברור כיצד אדם יכול להיות חרטום. גילגמש שיחה 18:30, 9 בינואר 2014 (IST)
כתב חרטומים = הכתב של החרטומים. אני משער שלא קראת את חומש שמות, אז אני אומר לך עכשיו בחומש שמות, לפרעה המלך היו חרטומים, שהם מעין מכשפים ששירתו אותו. משם לקחו את השם. אם אתה לא מאמין אתה יכול לקרוא. --נועמאורי - שיחה 18:35, 9 בינואר 2014 (IST)
אני מודה שלא הכרתי את המשמעות הזאת של המילה. האם זה המונח שמופיע בספר המתורגם לעברית? גילגמש שיחה 18:49, 9 בינואר 2014 (IST)
כל הכבוד על ההודאה. לגבי השאלה, התשובה היא כן. זה המונח המופיע בספר המתורגם לעברית. --נועמאורי - שיחה 18:50, 9 בינואר 2014 (IST)
אתה יכול להעביר. ברכותיי על כתיבת הערך. כתוב בדף שיחת הערך שהרשתי להעבירו. גילגמש שיחה 18:55, 9 בינואר 2014 (IST)
כיף לשמוע, תודה רבה! מה לעשות עם הערך משתמש:נועם מאורי/קונג פו פנדה (זיכיון)? --נועמאורי - שיחה 18:59, 9 בינואר 2014 (IST)
פרה פרה. אבדוק אותו מאוחר יותר. גילגמש שיחה 19:05, 9 בינואר 2014 (IST)

תבנית ניווט למלחמת גאליה[עריכת קוד מקור]

הי גילגמש, תסתכל פה לתבנית שעשיתי. נראה לי שהיא תוכל להוסיף המון סדר לערך על מלחמת גאליה, והיא גם תוכל לפתור אותנו מחלק מהרשימות הארוכות (אם כי המוסתרות) שיש כיום בערך. וגם אם אין צורך להוריד את הרשימות, אני חושב שתבנית כזו (או תבנית דומה) תוכל לעשות המון סדר לקורא. גארפילד - שיחה 07:48, 1 בינואר 2014 (IST)

היי,
זה טוב. לא צריך להוריד את הרשימות כי הן מספקות מידע נוסף וגם בלאו הכי זה מוסתר ולכן לא מעמיס על הערך. מה שכן, כדאי להוסיף שתי שורות נוספות: רומאים וגאלים. לגבי הצדדים הלוחמים, היתי מוסיף גאליה אקווינטיה, האי הבריטי וגרמאניה. האי הבריטי עם קישור לתקופה הקלטית. צריך לבדוק מה השם של זה אצלנו (אם קיים בכלל) מקסימום להשאיר אדום. צריך להציע את זה גם באולם הדיונים של התבניות לקבלת אישור סופי. גילגמש שיחה 08:59, 1 בינואר 2014 (IST)
שיניתי לפי הבקשות שלך. תבדוק רק לוודא שהבנתי אותך נכון. במידה וזה בסדר מבחינתך, נעלה את זה לדיונים באולם התבניות גארפילד - שיחה 09:51, 1 בינואר 2014 (IST)
נראה טוב. גילגמש שיחה 09:58, 1 בינואר 2014 (IST)

שלום גילגמש ושנה אזרחית חדשה ושמחה.תודה על ההערות בנוגע לערך דו-קרב. אני אעשה כמיטב יכולתי אך בקצב איטי לערוך ולשכתב כנדרש. נטעדי - שיחה 11:14, 2 בינואר 2014 (IST)

שלום נטעדי,
מדובר בערך מורכב מאוד בגלל ערוב תקופות ותרבויות. לפי דעתי נדרש פה שיתוף פעולה של מספר עורכים כי לדו קרב בין סמוראים יש משמעות רבה בתרבות היפנית. אני לא בקיא בפרטים וצריך מומחה לתרבות יפנית כדי שידע לענות על השאלות האלה. כמו כן, אני לא מכיר את תולדות הדו קרב בסין, קוראה, הודו-סין וכו'. יתכן שגם שם היה משהו דומה וצריך להתייחס לזה. בנוסף, חשובה ההתפחות לאורך התקופות. יתכן שהמטרה תושג בשיתוף פעולה בין כותבים שונים ואתה תיהיה העורך הראשי של הערך וכך תביא אותו לסיומו. גילגמש שיחה 11:27, 2 בינואר 2014 (IST)

אחידות שמות טנקים בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש,

אשמח לדעתך בנידון בשאלה ששאלתי בדף שיחה זה.
סופ"ש נהדר, שועל - שיחה 12:14, 3 בינואר 2014 (IST)

היי, התיקון של האלמוני היה נכון. המקורות הקודמים היו שגויים. אמנם התיקון נעשה בצורה לא נכונה אבל הכוונה היתה טובה. בכל מקרה לא מגיע לו אזהרה בדף שיחתו. קובי כרמל - שיחה28,000 קצרמרים בוויקיפדיה, להזכירך20:32, 5 בינואר 2014 (IST)

אז יש לנו בעיה גדולה יותר כי לחצתי על מסכת סוטה כדי לבדוק ושם כתוב שזה במשנה. אבקש למחוק את האזהרה. גילגמש שיחה 20:40, 5 בינואר 2014 (IST)
בסוף רק ערכתי את דף השיחה. תודה שאמרת לי, אבל צריך לתקן את הערכים האלה. גילגמש שיחה 20:43, 5 בינואר 2014 (IST)


סימנת את הערך של מכון מיתווים בתור כזה שחשיבותו מוטלת בספק. ניסיתי לפתח שם שיחה בנוגע לאיך מוכיחים את החשיבות שלו ולא קיבלתי פידבקים מאנשים שענו בדף השיחה. אשמח אם תוכל לסייע. תודה. אגם רפאלי - שיחה 04:35, 6 בינואר 2014 (IST)

שלום אגם,
דווקא קיבלת מענה בדף שיחת הערך. דיון חשיבות הוא דיון מקדים למחיקת הערך. המכון הזה חדש ולכן סביר שימחק ואין כל כך מה לעשות בקשר לזה. יתכן שעוד כמה שנים כן יהיה מקום לערך אודות המכון, אחרי שיצבור קצת ותק. גילגמש שיחה 04:38, 6 בינואר 2014 (IST)

עריכת הערך "דן תיכון"[עריכת קוד מקור]

שלום Gilgamesh,

אני נציגו של יו"ר הכנסת לשעבר דן תיכון. הוא הודיעני שהוא מנסה לערוך את הערך הקרוי על שמו אך אתה מבטל כל הזמן את השינויים. אני רוצה להעביר אליך את מספר הטלפון שלו כדי שתשוחחו באופן ישיר. כיצד להעביר אליך את המספר ?

תודה.

שלום,
אפשר לדבר איתי בטלפון, אך זה לא הכרחי. לא כל כך חשוב אם מר תיכון עצמו מנסה לעדכן את הערך אודותיו או אדם אקראי. כולם מחויבים לכללי הכתיבה שלנו, שמפורטים בדפי המדיניות. העריכות של היום כללו תוספת מיותרת שנגעה לתביעה משפטית מסוימת. כל הדברים כתובים כבר עתה בערך ואין צורך בהרחבת הסוגיה. אתה או מר תיכון או כל אדם אחר יכולים לפנות לדף שיחת הערך ולנסות לשכנע שהתוספת או השינוי נחוצים. עורכים את דף השיחה בדיוק בדרך שערכת את דף השיחה שלי. גילגמש שיחה 17:06, 6 בינואר 2014 (IST)

תודה על התשובה. דן תיכון מבקש בכל זאת לשוחח איתך טלפונית. אוכל לשלוח אליך באימייל את מספר הטלפון הישיר שלו או שתרצה לשלוח את שלך לאימייל: . תודה על ההיענות.

שלחתי תשובה באי מייל. כתובת המייל נמחקה מטעמי פרטיות. גילגמש שיחה 10:12, 7 בינואר 2014 (IST)

ראה ערך ברית המועצות:

ברית המועצותרוסית: Сою́з Сове́тских Социалисти́ческих Респу́блик (סוֹיוּז סוֹבְיֶצְקִיך סוֹצְיָלִיסְטִיצֵ'סְקִיך רֶסְפּוּבְּלִיק), ידועה גם בראשי התיבות СССР. בתרגום לעברית: ברית הרפובליקות הסובייטיות[2] הסוציאליסטיות) הייתה מעצמת על שהשתרעה על פני כ-15% מכלל היבשה בכדור הארץ, על פני מזרח אירופה, וצפון-מרכז אסיה. לאחר מלחמת העולם השנייה היא הייתה אחת משתי מעצמות-העל בעולם (יחד עם ארצות הברית). בברית המועצות שלטה המפלגה הקומוניסטית והמשטר היה סוציאליסטי ריכוזי והיא הורכבה מ-15 יחידות משנה שנקראו "רפובליקות סוציאליסטיות".

אני מבקש ממך לשחזר בחזרה. ומבקש ממך לא להשתמש בשיחזור האוטומטי (ללא תקציר עריכה) לכל עריכה שהיא לא השחתה. 109.64.181.197 20:03, 7 בינואר 2014 (IST)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

  1. ^ לדעתי הערך לא מוכן
  2. ^ קרי, המועצות.

הרי ווז' או רכס הווז'[עריכת קוד מקור]

שאלה קטנה, מה לדעתך צריך להיות של הערך על הווז'. הרי הווז' או רכס הווז'? בצרפתית זה מסיב אבל לדעתי השם מסיב הווז' אינו טוב (במקרה זה, המשמעות המילולית של מסיב בצרפתית אינו תואם את המשמעות הגאולוגית). יונה ב. - שיחה 21:08, 7 בינואר 2014 (IST)

שלום,
אני ממש לא יודע. נסה להתייעץ עם אביהו ועם דקי - הם כותבי הערכים הגאולוגיים שלנו וגם מכירים את המונחים הטכניים הספציפיים. גילגמש שיחה 21:33, 7 בינואר 2014 (IST)
עוד משהו. במלחמת גאליה השתמשת בקישור להר ווז'. לא מצאתי התיחסות להר מסוים שנקרא ווז' אלא רק כשם לרכס כולו. אתה יודע על איזה הר מדובר? אם לא, עדיף לשנות להרי הווז' או לרכס הווז' (כשאכתוב את הערך אני אצור הפניה מהצורה השניה בכל מקרה כך שאתה יכול לבחור לאיזה מהצורות לקשר). יונה ב. - שיחה 21:57, 7 בינואר 2014 (IST)
יתכן שטעיתי פה או שתרגום האוטומטי של גוגל הטעה אותי. אני לא מכיר הר כזה או רכס ורק השתמשתי במה שמצאתי. לגבי רכס/הרי ווז' - אין לי דעה ואין לי מושג מה ההבדל בין ההביטויים האלה. יתכן שאביהו או דקי ידעו. גילגמש שיחה 03:49, 8 בינואר 2014 (IST)

היי גילגמש, תוכל בבקשה לומר לי מה דעתך על העריכה הזאת? קרוקס שיחה 22:50, 7 בינואר 2014 (IST)

זה מיותר. אין טעם לציין כל זרם קטן. אם מציינים זרמים קטנים אפשר להוסיף מאות דתות. גילגמש שיחה

מחיקות חוזרות ונשנות ואזהרות שווא[עריכת קוד מקור]

שוב מחקת את התוספות שלי בעניין הפסיכומטרי. שוב עשית זאת בלי לעבור על המקורות שהוספתי, ובלי לתת את הדעת על הסיבות למחיקה בעמוד השיחה. בניגוד לפעם הקודמת, התוספות לערך הבחינה הפסיכומטרית היו הרחבות לחלקים קיימים, ולא יצירתם של חדשים. כן אין תוספותי היוו "70% מהערך" כמו במקרה הקודם, אלא חלק הרבה יותר קטן מן הערך השני שאליו הן נגעו. אבקש דיון מסודר בנושא בדף השיחה של הערך הרלוונטי.

אל תבצע עריכות שיש להן התנגדות. השתמש בדף שיחה. חזרה על עריכות כאלה תביא בהכרח לחסימתך, גם אם אתה עושה שינויים מינוריים בעריכה זו. גילגמש שיחה 05:37, 8 בינואר 2014 (IST)
התנגדות? אתה היחיד שהתנגדת, ולא בדיוק נימקת את ההתנגדות... אחחחחח... הפורמט המסורבל הזה של ויקיפדיה לא מיטיב עם הניסיון של שנינו להגיע להבנות. מהצצה בעמוד המשתמש שלך אתה נראה איש משכיל ונחמד שיש לו מניעים אכפתיים למעשיו. בוא נדון בדברים בצורה קצת יותר 'דוגרי' כדי שנוכל לפתח דיון רציני שאינו ב'דואר היונים' של ויקיפדיה. תוכל למצוא אותי פה:
jonathan.bluestein-at-gmail.com
facebook.com/bluestein
אודה לך מקרב לב אם תוכל ליצור עימי קשר. קשה לדבר ככה על 'קירות'. כן בבקשה השאר את פרטי האישיים. אינני חרד לפרטיותי.
בברכה,
יונתן בלושטיין.
אין לי בעיה לדבר איתך בפייסבוק, אך זה לא מקובל. לא מדובר בדיון אישי כלשהו, אלא בעריכה שבוטלה. העריכה שבוצעה נעשתה בניגוד למקובל. אני היחיד שהגיב בגלל השעה וגם בגלל התעניינות הקהל בנושא זה, שהוא זניח יחסית. יתכן שיש אנשים נוספים שירצו להגיב, תוכל לקשר מלוח המודעות אם אתה חפץ בכך. בהחלט יש להתחשב גם בהתנגדות של אדם אחד במיוחד כשמתייחסים למה שנקרא אצלנו "גרסה יציבה". השינוי שלך לא טריוויאלי כלל וכולל תוספות בעייתיות. פרקי ביקורת גדולים או טיעונים "בעד" ו"נגד" אינם מקובלים. אפשר לקשר בקישור חיצוני למידע כזה, אם פורסם בבמה רצינית. כמו כן, הסתבר שיש שני ערכים על הבחינה הזאת ויש לאחדם. הוספתי תב' מתאימה. גילגמש שיחה 05:55, 8 בינואר 2014 (IST)

זו תהיה חוצפה לבקש ממך לתרגם לי משהו מאנגלית לעברית שלא קשור לויקי?[עריכת קוד מקור]

בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 06:33, 8 בינואר 2014 (IST)

שלום משתמש גאה,
במה בדיוק מדובר? אם זה משהו קצר אז אולי אעשה את זה. גילגמש שיחה 06:34, 8 בינואר 2014 (IST)
משהו שקשור לאתר יוטיוב משום מה כרגע האודיו שם לא עובד למרות שהעליתי סרטון. פניתי אליהם וזה מה שהם כתבו.

Report playback issue

Please click the Submit button below to notify us of the issues you experienced while playing a video. Our engineering team is eager for your feedback, and working hard to improve the YouTube experience for all users.

If you experience Audio/Video issues with your uploads, many of these issues can be resolved by following these simple steps.

Email address

המשך

Audio/Video problems

If you’re having problems with your audio or video, making some changes to your video will usually solve the issue.

Audio and video are out of sync

Make sure the duration of your audio and video tracks are the same. For example, if your audio is playing for 40 seconds but your video is playing for 50 seconds, that could be the cause of the problem.

You can use a third party video editor like Windows Movie Maker or iMovie to change the length of your audio and video tracks.

Other problems

Step 1: Open your file with a video editing tool like iMovie, Final Cut Pro, or Quicktime Pro.

In iMovie, select Share > Export Using QuickTime In Finalcut Pro, select File > Export > Using Quicktime Conversion In QuickTime Pro, select File > Export > Export: Movie to QuickTime Movie Step 2: Next, verify your settings by clicking Options

Video settings

Compression Type: H.264 Frame Rate: 30 is preferred. 23.98, 24, 25, 29.97 are also acceptable. Data Rate: Automatic Key Frames: Automatic Frame Reordering: Unchecked Audio/Sound settings

Format: AAC Click Show advanced settings and choose Constant Bit Rate as encoding strategy Other settings

Size: Choose the original size of the video “Prepare for Internet Streaming”: Fast Start How helpful is this article:

טוב זה קטע ממש ארוך. יש משהו ספציפי שלא הבנת? גילגמש שיחה 06:41, 8 בינואר 2014 (IST)
אני לא מבין בכלל אנגלית אז הכל. אבל לא חשוב אני אשאל אולי מישהו מאתר אחר. תודה בכל מקרה. --בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 06:44, 8 בינואר 2014 (IST)
מצטער, זה ממש ארוך. בגדול הם מציעים לך מספר פתרונות לטיפול בסוגיה שהעלת בפניהם לגבי בעיה עם תיאום בין קטעי וידאו והצליל המלווה אותם. הם מציעים לך לוודא שאורך הקטעים זהה ומנחים אותך כיצד לעשות את זה. יתכן שהעלת בעיות נוספות כי הם מציעים לך כל מיני פתרונות פה. גילגמש שיחה 06:53, 8 בינואר 2014 (IST)
אוקיי, תודה. בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 06:57, 8 בינואר 2014 (IST)

שלום חן. אנא ראה שם. יואב ר. - שיחה 14:26, 8 בינואר 2014 (IST)

שלום יואב,
תודה על הפניית תשומת לבי לדיון. אין לי עמדה בסוגיה זו. גילגמש שיחה 14:48, 8 בינואר 2014 (IST)

לידיעתך, ביקשתי שוב את חסימתך על המשך התנכלויות בלתי פוסקות[עריכת קוד מקור]

במשך שנתיים. רציתי רק להביא לידיעתך שכתבתי זאת בבקשות ממפעילים. לצערי עד היום חוסמים רק מי שמתנכל למפעילים. אתה כל כך אוהב את המלחמות האלה. אל תטרח לענות לי. אגסי - שיחה 15:33, 8 בינואר 2014 (IST)

שלום אגסי וברוך הבא לדף שיחתי,
חרף התגובה התוקפנית שלך אני לא חושב שאני ראוי לה. אתה ממשיך לטעון להתנכלויות (אכן לאורך זמן) אף שזה לחלוטין איננו נכון. אני לא מתנכל לך ואף אחד לא מתנכל לך. אתה מייחס חשיבות יתר לעריכותיך ורואה בכל ביטול משום "התנכלות" אף שהדבר לחלוטין איננו נכון. התנהגות זו לא מקובלת ואף ביקשתי את חסימתך. אני מודה שלא שמתי לב שביקשת את חסימתי בזמן שביקשתי את חסימתך כי לא עשית את זה דרך תבנית, כמקובל. יחד עם זאת, אני מעדיף שלא להגיב באופן ישיר למה שכתבת שם ומסתפק בדבריי אלה בדף שיחתי ובמה שכתבתי בדף בקשות ממפעילים. אוסיף שאני מקווה שלא תחסם לזמן ארוך, אלא רק חסימת התראה כדי שתראה את הדרך הנכונה לפתור מחלוקת בוויקיפדיה. מלחמת עריכה, מחיקת תגובות מדף שיחתך או הודעות תוקפנית מהסוג שאתה נוהג להפנות כלפיי (וכלפי עוד כמה משתמשים) זאת בוודאי לא הדרך. גילגמש שיחה 16:08, 8 בינואר 2014 (IST)
זה לא סוד שאתה אוהב ליזום מלחמות, ואני לטובת המיזם מתריע על הנזקים הגדולים שמלחמות גורמות. אגסי - שיחה 16:47, 8 בינואר 2014 (IST)
שקר שגם אם תחזור עליו כמה וכמה פעמים עדיין לא יהפוך לאמת. גילגמש שיחה 16:51, 8 בינואר 2014 (IST)

חן שלום!
בשבועות האחרונים, בניתי כמעט מאפס את הערך עקיבא איגר, בעבודה מאומצת תוך כדי קריאת כל הביוגרפיות העבריות שלו, וספרות מקיפה רבה. סינון היסטוריוגרפיה וניסוח מדוייק ומוקפד. אני בשלבי סיום אחרונים לפני הסרת תבנית העריכה, לירון (ldorfman) מסייע לי כעת בהגהת הערך והתאמות נוספות.
אף שהערך לא עוסק בתחום העניין הישיר שלך, לדעתי הוא ערך חשוב על אישיות יהודית היסטורית חשובה, והייתי מתכבד מאד לשמוע את חוות דעתך על הערך, לפני שאני מסיר את התבנית ו/או פונה לביקורת עמיתים כללית, האם ובמה ניתן לשפרו? כמובן שזו חתיכת עבודה, אבל אני מקווה שלא תתאכזב. תודה מראש ביקורת - שיחה 22:21, 8 בינואר 2014 (IST)

שלום ביקורת וברוך הבא לדף שיחתי,
עברתי על חלק מהערך. הערך מאוד מעניין וניכר שהשקעת עבודה עצומה בכתיבתו. מצאתי כמה בעיות בחלקים שקראתי: חוסר דיוק במקומות גאוגרפיים. חשוב להקפיד על שמות הארצות כפי שהן הופיעו בתקופה הנדונה. כך למשל ממלכת הוגריה לא הייתה קיימת אפילו בתאוריה ויש בעיה להתייחס אליה ככזו. הוספתי בקשות להבהרות במקומות אחדים. דבר אחר הוא העדר תאריכים לועזיים מקובלים. תאריכים רבים ניתנו בצורתן העברית מבריאת העולם וזה מאוד לא נח לקורא שלא בקיא בזה. בהתחשב בכך שמדובר בערך על רב, אני חושב שהתאריך העברי צריך להיות ראשי, אך לצדו בסוגריים יש לציין את התאריך הלועזי כדי להקל על הקורא. עניין נוסף הוא סגנון הכתיבה. סגנון הכתיבה הוא "כבד" במקצת וקורא חילוני יתקשה להתמודד איתו. אני מציע שתערוך את הערך ותפשט מעט את סגנון הכתיבה לצורה מקובלת יותר בציבור הרחב שלמענו נכתב הערך. עניין אחרון הוא הערות שוליים. יש המון הערות שוליים בערך ולא בדקתי את כולן, אך מצאתי כמה דעות לא מגובות. למשל הטענה שהיה מגדולי הרבנים, הגאונים וכו' - זה לגמרי לא טריוויאילי ודורש אישוש במקורות. כמו כן, ביטלתי בפרק הקריאה הנוספת הפניות לאנצ'. דבר כזה לא מקובל אצלנו. אם ערך מסוים באנצ' מסוימת שימש אותך גם בהערות שוליים (כאמור לא עברתי על כולן) יש לשחזר את העריכה הזאת שביצעתי ולהחזיר את הקישור. בנוסף, אתה מרבה להשתמש בקיצור "שם" בהערות שוליים. בערך גדול כל כך שיש בו למעלה מ-100 הערות שוליים קשה מאוד לעקוב אחרי השם הזה וכדאי לציין את המקור במפורש. לא חייבים לכתוב את כל השם וזה גם לא כזה נח לקורא. אפשר להסתפק בשם המחבר ובציון העמוד. אם המחבר פרסם מספר ספרים שנעשה בהם שימוש בערך, אז אפשר לציין בסוגריים את שנת הוצאת הספר. כמו כן, מצאתי שחלק מהערות השוליים הן מורכבות. יש בהן דיון קצר אודות מחלוקת בסוגיה מסוימת. הדבר אפשרי, אך מסרבל את הטקסט. שקול ניסוח פשוט יותר, תוך שמירה על שני המקורות. למשל: "X טוען Y, אך לעומתו Z טוען W". זה בערך מה שכתבת, רק שהשתמשת בהרבה יותר מילים. כאמור, זה לא רע ואפילו טוב, אך מסרבל את הטקסט. אשתדל לעבור על היתר בשלב מאוחר יותר. גילגמש שיחה 22:59, 8 בינואר 2014 (IST)
תודה רבה על הביקורת הזריזה [!!] והעניינית. עקבתי תוך כדי, אחרי הערותיך וסימנתי 'תודה' על הנקודות עמן הזדהיתי מיד. מיד אטפל בתיבות דרישת המקור וההבהרות שבתוך הערך. (סידרתי את דבריי ברשימה אלפאביתית כדי שנוכל לדון בצורה מסודרת):
א. באשר להפניה לערכים אנציקלופדיים: זה אכן לא נעשה עד היום כנראה, אבל זה רעיון לא רע! זה יכול לסייע לכל מי שירצה להקיף את כל הידע לגבי נשואי הערכים שיביאו רשימה כזו. אולי כן כדאי להשאיר?, מיד אבדוק אם הפניתי לאחת האנציקלופדיות בהערת שוליים, זכור לי שבמקום אחד הפניתי ומיד אבדוק זאת. אני חושב שהשתדלתי לכתוב 'שם' רק בהערות שוליים עוקבות, אך אבדוק ואתקן.
ב. בקשת המקורות בקטע הפתיחה: 1. היותו של פלוני גדול הדור, לא אמורה להיות רשומה במקור ספציפי, זה נאמר בכל הביוגרפיות שלו, וזו רוח הדברים בספרי כל רבני אותו דור. מדובר בעובדה ידועה לכל מי שמכיר את הסביבה הרבנית של אותו דור, ונחכה לחוות דעת המומחים לענינים אלו כאן. לגופו של דבר, הפתיח לערך הוא מעין תקציר, והעובדה הנ"ל עולה מתוך כל הערך, בעובדות מגובות מקורות. 2. היותו סמל התלמיד חכם האולטימטיבי, מודגשת יפה בתת-הערך 'בתרבות הישיבתית'. וזו מסורת שבעל-פה. ראה למשל: כאן. 3. כנ"ל, וראה גם בערך שיטת בריסק. 4. זו עובדה ידועה, מאומתת בחיפוש שמו בכל מאגר חיפוש תורני. לשם דוגמה, הרצתי עכשיו את שמו באחת מצורות הכתיב שלו: "הגרע"א" ב'אוצר החכמה' קיבלתי 112,477 אזכורים!!
ג. באשר לסגנון הכתיבה 'הכבד במקצת' כלשונך: הערך הזה הוא תרגום ותמצות של ים עצום של מלל בעברית ארכאית, לעברית בת זמננו, אף שהיא בת משלב שפה גבוה יחסית לכתיבה עיתונאית, אך דומני שכל קורא משכיל יוכל לקרוא בקלות, ולפעמים גם ליהנות מהשפה. דוגמה לדבר: אני כתבתי 'הוא ראה את עצמו משוחרר מההסכם', ולירון (ldorfman) תיקן אותי 'הוא החליט שהוא משוחרר מההסכם', לטעמי הניסוח שלי נכון יותר מבחינה ספרותית, אבל קיבלתי את דעתו.
לסיכום: אני הולך לתקן ככל שניתן, ואעבור שנית על הנקודות שציינת. אחכה להערותיך הנוספות. ושוב, תודה. הארת את עיניי. אני מתפעל מסבלנותך שוב ושוב ביקורת - שיחה 23:17, 8 בינואר 2014 (IST)
לא הטלתי ספק בגדולתו. יחד עם זאת, יש לציין את זה במפורש בהערת שול'. למשל: "X היה ידוע כY ‏ {{הערה|הדבר מופיע בביוגרפיות רבות; ראו למשל ב..." בכך תפתור את העניין. לגבי אנצ' - זה פשוט לא מקובל. לא מפנים למקור שלישוני. מפנים למקור ראשוני (הקרוב ככל הניתן לאירוע המדובר) ולשניוני - מחקר מאוחר. לאנצ' שזה עיבוד של המחר לא מפנים. לכן ויקיפדיה בשפה כלשהי לא משמשת כמקור של עצמה. יש פה יוצא דופן - אנצ' מקצועית כן יכולה לשמש במקור בפרק "קריאה נוספת" והערות שול'. בערכים כלליים כמו זה, עדיף להמעיט עד כמה שאפשר בקישורים לאנצ' ויש להעדיף קישור למקור ראשוני או שניוני. לגבי הסגנון - אני בהחלט חשתי שהסגנון כבד והדבר לא היה טריוויאלי מבחינתי. אם אתייחס אל עצמי כאל חילוני ממוצע אז בוודאי שתלמיד תיכון יתקשה מאוד בהבנת הטקסט. בסך הכל אין חובה להשתמש בשפה כל כך מורכבת, אין פה עניין מקצועי או מונחים מקצועיים שחייבים להשתמש בהם. אפשר להשתמש במשלב נמוך יותר ומובן יותר לקורא כדי להקל עליו. זכור שבין קוראינו יש גם צעירים רבים וגם רבים שעברית היא לא שפת אמם וחשוב שהערך יהיה מובן עד כמה שאפשר, אחרי הכל - אתה הרי יודע את הדברים וכותב אותם בשביל להשכיל את הציבור. אין צורך להקשות על הציבור בשפה קשה אם אפשר לפשט. כמובן בלי לפגוע במהימנות ודיוק. גילגמש שיחה 23:26, 8 בינואר 2014 (IST)
טוב, בדקתי גם את הקטעים האחרים (אם כי בצורה רופפת יותר) והוספתי שם עוד בקשת הבהרה וגם הוספתי כמה קישורים פנמיים. אני רוצה לשאול: למה בחרת לפנות דווקא אלי. כפי שציינת, אני לא מבין בתחום ולא יכול לתת חוות דעת מקצועית על הטקסט. גילגמש שיחה
ישנה בעיה קטנה עם התאריכים הלועזיים, הוספתי עוד לפני הערתך, תיארוך לועזי כ'עוגן' לקוראים. עכשיו הוספתי בצורה סדירה, אך מכיון שהשנה העברית והלועזית לא מתחילות באותה תקופה בשנה, נוצר פער מסויים, ובמקום שאנחנו לא מתייחסים לתאריך ספציפי, קשה לוודא שאכן זו השנה הלועזית המדוייקת, כאשר המקורות מדברים על שנה עברית. כך למשל: "החתונה התקיימה בתחילת חורף תקע"ג באייזנשטט" תחילת חורף תקע"ג, הוא עדיין באוקטובר נובמבר 1812, למרות שהתרגום הרציף הוא: תקע"א=1811, תקע"ב=1812, תקע"ג=1813.
לשאלתך, פניתי דוקא אליך, כי חוות הדעת שהיתה חשובה-קריטית בשבילי היא חוות דעת ויקיפדית. בטקסט עצמו ובעבודתי אני די-מאמין, והפניתי כמה חברים במהלך העבודה לעיין בו ולמתוח ביקורת נוקבת. בתור 'ויקיפד' אני לא מכיר מומחה גדול ממך, כך חשבתי ולא התאכזבתי, מהר מאד הצפת את נקודות החולשה, ואני ממהר לתקנן. מן הסתם יהיו הערות לחברים נוספים (כפי שציינתי פניתי ל-ldorfman. פניתי גם לחנה, אך כנראה שבינתיים היא עסוקה מדי), ואחרי שהערך יענה על הדרישות הויקיפדיות, נחפש את המומחים לדבר. מי הם? אתה מן הסתם יודע. אולי 'גרש'? כבר פניתי אליו. יש עוד מישהו? ביקורת - שיחה 00:20, 9 בינואר 2014 (IST)
תודה על המחמאות. לגבי מומחים אני ממש לא יודע. אני לא מתעסק בזה ואין לי מושג מי מבין בזה. אני עצמי מבין במדעי החיים ובהיסטוריה כללית וצבאית. היסטוריה יהודית אני לא ממש מכיר ופחות מעניין אותי גם. גילגמש שיחה 04:46, 9 בינואר 2014 (IST)
עברתי היום בבוקר על חלקים שלא הספקתי לעבור עליהם אתמול. בסך הכל ערך מעניין מאוד. אין לי הערות מהותיות נוספות, אבל כדאי לבדוק האם יש רחובות או כיכרות או משהו כזה על שמו בגרמניה או בפולין הרי פעל שם ויתכן שעיר מסוימת החליטה לקרוא לרחוב על שמו. אני מציע שתחפש בגוגל ותבקש סיוע בייעוץ לשוני כדי שיכינו לך את מחרוזת החיפוש. ההערה היחידה שיש לי שיש לה משמעות כלשהי היא רק סגנון הכתיבה. הוא בהחלט כבד בעיני, אבל זה כבר השיקול שלך. גילגמש שיחה 05:21, 9 בינואר 2014 (IST)
גם אני פיתחתי את התעניינותי בהיסטוריה יהודית דרך ויקיפדיה. לא היה לי מושג ירוק בענין בעבר. קיבלתי את הערתך בדבר סגנון הכתיבה, אשתמש בה בהמשך פעולתי בויקיפדיה, ואני מאד מקווה שאעשה זאת טוב, מאחר ומשלב השפה הרגיל שלי יותר נוטה למה שאתה מכנה 'כבדות'. רוב התקשורת שלי נעשית בכתיבה, ולא בכתיבה 'פייסבוקית'...
אני חוזר לעשות פינישים לערך, ונחכה לביקורת החברים האחרים. היית לי לעזר רב, שיהיה לך יום נפלא. ביקורת - שיחה 10:54, 9 בינואר 2014 (IST)
בשמחה :) גילגמש שיחה 15:34, 9 בינואר 2014 (IST)

אם אתה רוצה תמונות, תתחבר :) ההר אדרניק - שיחה  •  סוואט-די קראפ! הצטרפו למיזם תאילנד :) 15:15, 10 בינואר 2014 (IST)

תוכל להתחבר? ההר אדרניק - שיחה  •  סוואט-די קראפ! הצטרפו למיזם תאילנד :) 17:23, 17 בינואר 2014 (IST)

איך הערך? --נועמאורי - שיחה 15:28, 10 בינואר 2014 (IST)

קצר מדי. צריך להרחיב את הפרקים של הסרטים. גילגמש שיחה 15:31, 10 בינואר 2014 (IST)
הרחבתי. איך עכשיו? --נועמאורי - שיחה 15:48, 10 בינואר 2014 (IST)
יותר טוב, אבל יש 2 פרקים ריקים כמעט לחלוטין. גילגמש שיחה 15:49, 10 בינואר 2014 (IST)
איזה פרקים? --נועמאורי - שיחה 15:57, 10 בינואר 2014 (IST)
קונג פו פנדה 3 והמשכים נוספים. גילגמש שיחה 15:58, 10 בינואר 2014 (IST)
חיברתי את שניהם לפסקת המשכים נוספים, והוספתי קצת. איך עכשיו? --נועמאורי - שיחה 16:08, 10 בינואר 2014 (IST)
צריך לערוך את הערך. ראה מה עשינו בערך הקודם (הפירמידה האדומה) ותערוך אותו לפי זה. גילגמש שיחה 18:00, 10 בינואר 2014 (IST)
ערכתי את הפסקה על הסרט הראשון. להמשיך ככה גם בפסקה על הסרט השני? --נועמאורי - שיחה 18:07, 11 בינואר 2014 (IST)
כן, זה כיוון נכון. כמו כן, קרא את כל מדריכי הכתיבה שלנו. גילגמש שיחה 18:09, 11 בינואר 2014 (IST)
קראתי את המדריכים שוב, וערכתי את שאר הערך. איך עכשיו? --נועמאורי - שיחה 18:13, 11 בינואר 2014 (IST)
בסך הכל זה טוב. הוספתי כמה הערות. כמו כן, צריך לכתוב בלשון עבד בלבד. שכתב בבקשה את הערך ללשון עבר. שים לב שצורת העבר של המילה "יכול" היא "יכול" ולא "יכל". אם אתה רוצה למנוע בלבלול, כתוב: "היה יכול" או "הייתה יכולה" וכו'. גילגמש שיחה 19:41, 11 בינואר 2014 (IST)
ערכתי. אני מצטער שהיו מילים לא ברורות, פשוט צריך ללחוץ חזק על הלחצן של האות ת במחשב שלי. איך הערך עכשיו? --נועמאורי - שיחה 20:15, 11 בינואר 2014 (IST)
חסר מקור להכנסות מהסרטים גילגמש שיחה 04:56, 12 בינואר 2014 (IST)
הוספתי. איך עכשיו? --נועמאורי - שיחה 15:47, 12 בינואר 2014 (IST)
הוספתי הערות. גילגמש שיחה 16:12, 12 בינואר 2014 (IST)
ערכתי לפי ההערות. איך עכשיו? --נועמאורי - שיחה 16:31, 12 בינואר 2014 (IST)
לא טיפלת בפרק הביקורת. גילגמש שיחה 16:33, 12 בינואר 2014 (IST)
טיפלתי עכשיו. איך עכשיו? --נועמאורי - שיחה 16:42, 12 בינואר 2014 (IST)
בסדר. תעביר לפי הנוהל הרגיל - השתמש בכפתור ההעברה (ולא קופי פייסט), בקש את מחיקת דף הארגז לאחר ההעברה, תוסיף הערה בדף שיחת הערך עם האישור להעברה. גילגמש שיחה 16:49, 12 בינואר 2014 (IST)
תודה רבה ! --נועמאורי - שיחה 19:29, 12 בינואר 2014 (IST)

גילגמש שלום, אשמח לביקורת עמיתים על הערך סיריקיט (אני מתקשה לנסח את המשפטים בערך ואני חושב שתוכל לעזור לי במקרה זה) תודה, ההר אדרניק - שיחה  •  סוואט-די קראפ! הצטרפו למיזם תאילנד :) 15:29, 10 בינואר 2014 (IST)

הוספתי הערות בגוף הערך גילגמש שיחה 18:07, 10 בינואר 2014 (IST)
חן, ראה בפייסבוק. Danny-wשיחה 18:11, 11 בינואר 2014 (IST)

פתחתי דיון שעוסק בך ובמשתמש נוסף. אופק כחול - ביבר הזכוכית 11:48, 12 בינואר 2014 (IST)

תודה. גילגמש שיחה 11:50, 12 בינואר 2014 (IST)

הי גילגמש, עדיין לא השלמתי את כתיבת הערך. אני רוצה לבדוק עוד קצת מקורות ולהוסיפם, ואני בטוחה שנדרשת עוד הגהה לשונית. אבל את התוכן שרציתי להוסיף פחות או יותר השלמתי. אשמח אם תקרא את הערך, ותעיר את הערותיך (אם יש). עכשיו אני בתנופת הכתיבה והכול עוד טרי במוח שלי, והכי קל לי לטפל בכול שינוי או תוספת אם יידרש עכשיו. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:16, 12 בינואר 2014 (IST)

מעיון רופף בערך נראה שחסר פרק אודות המראה החיצוני שלה שהיא היתה מפורסמת בזכותו. ראיתי בתכנית בערוץ ההיסטוריה שחזור שעשו לפניה ונטען שלמעשה היא נראתה לא משהו. בכל אופן, זאת סוגיה מעניינת. אקרא מאוחר יותר את הערך לעומק. גילגמש שיחה 12:24, 12 בינואר 2014 (IST)
תודה. יש התייחסות בערך ליופייה, אבל אלא בפרק נפרד. אחכה להערותיך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:33, 12 בינואר 2014 (IST)
אני חושב שיש להקדיש פרק שלם למראה החיצוני שלה והטיפוח העצמי. זה מפוזר בערך אבל זה לא מספיק. היא בהחלט התפרסמה בזכות הדברים האלה ולדעתי כדאי לכתוב פרק כזה. אגב, שקלתי להוסיף פרק מראה חיצוני גם לאלכסנדר הגדול. יש לא מעט תיאורים ופלוטרכוס מפליג בשבחיו על המראה החיצוני של אלכסנדר. לאמיתו של דבר כנראה היה נמוך עם צוואר עקום. אבל לא התעמקתי בחקר הסוגיה. אגב, גם קיסר ידוע בטיפוח העצמי. אולי ארחיב על זה בהזדמנות... בכל אופן, במקרה של קלאופטרה בהחלט חשוב לכתוב על כך בצורה מפורשת. גילגמש שיחה 16:37, 12 בינואר 2014 (IST)
"אם אפה של קליאופטרה היה קצר יותר, פני ההיסטוריה היו משתנים" (בלז פסקל). שנילי - שיחה 16:47, 12 בינואר 2014 (IST)
שנילי, זה דווקא ציטוט נאה שכדאי להוסיף לפרק המדובר. אתה זוכר היכן בדיוק אמר את הדברים? אולי מתאים אפילו למיזם הציטוט היומי. גילגמש שיחה
או קי, אתחיל לעבוד על הפרק. אשמח באמת למצוא את המקור לציטוט ששנילי כתב. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:39, 12 בינואר 2014 (IST)
בסדר. כתבי את הפרק ותסירי את תבנית העבודה. כך אדע שהערך מוכן באופן סופי לביקורת עמיתים ולעריכה. אפשר להוסיף עריכות גם לאחר הסרת תב' העבודה. גילגמש שיחה 17:41, 12 בינואר 2014 (IST)
לגבי האף של קלאופטרה ראה מקור לאמירה של פסקל במאמר כאן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:45, 12 בינואר 2014 (IST)
וגם בויקיציטוט כאן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:49, 12 בינואר 2014 (IST)
טוב, בהחלט אפשר לפתוח עם הציטוט את הפרק. גילגמש שיחה 17:51, 12 בינואר 2014 (IST)
הסרתי את תבנית בעבודה הכללית, השארתי רק בפרק יופייה של קלאופרטה. אני עדיין כותבת אותו. אשמח אם תעבור. המלאכה כמובן עדיין לא הסתיימה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:25, 12 בינואר 2014 (IST)

בקשת עזרה[עריכת קוד מקור]

הערך Battle of Carrhae בויקיפדיה באנגלית כולל, במסגרת הערות השוליים שלו, הפניה לערך Carrhae באינציקלופדיה איראניקה. מדובר בערך טוב, שכולל התייחסות רחבה למחקרים המודרניים העוסקים בקרב חרן. לצערי, אני לא יודע איך להעביר את הקישור הנ"ל לערך בעברית (יש בעיה בפתיחת/עריכת פרק הערות השוליים בויקי באנגלית) . תראה בבקשה אם אתה יכול לעזור לי בהעברת הקישור. בתודה מראש. איש שלום - שיחה 18:11, 12 בינואר 2014 (IST)

הוספתי לפרק קישורים חיצוניים. לא הבנתי כל כך מה הבעיה. יש שם התייחסות קצרה לא"י אולי כדאי להוסיף. גילגמש שיחה 18:15, 12 בינואר 2014 (IST)
תודה רבה על ההענות המהירה. אני לא מקבל אמנם חלק מהדברים הכתובים בערך באיראניקה, אבל יש שם בהחלט כמה ניתוחים מעניינים ולא קונבנציונליים. למשל, כותב הערך כותב (בהסתמך על מחקר מסויים), שהדרך הפרתית מזאוגמה לניקופוריום (על נהר פרת) ומשם לסלאוקיה ולבבל עברה מדרום לחרן, ולכן לא הייתה לקראסוס אפשרות אחרת אלא לנוע בדרך זו. איש שלום - שיחה 22:21, 12 בינואר 2014 (IST)
זאת נקודה מעניינת. כעקרון זה מקור אמין מאוד. גילגמש שיחה 04:19, 13 בינואר 2014 (IST)

כתבתי ערך על הספר הבא לספר 'הפירמידה האדומה'. איך הערך? --נועמאורי - שיחה 16:54, 13 בינואר 2014 (IST)

אני רואה שאתה זריז. אבדוק מאוחר יותר. בינתיים תשווה לערכים האחרים שכבר אישרתי לך ובדוק שזה תואם למה שאמרתי. הרעיון בתהליך החונכות הוא לא להמשיך עם החונכות לנצח, אלא ללמד אותך כיצד לכתוב בוויקיפדיה כדי שתוכל לעשות את זה באופן עצמאי בהמשך הדרך. גילגמש שיחה 16:57, 13 בינואר 2014 (IST)
איך עכשיו? --נועמאורי - שיחה 17:02, 13 בינואר 2014 (IST)
הוספתי עוד הערות. גילגמש שיחה 18:41, 14 בינואר 2014 (IST)
ערכתי. איך עכשיו? --נועמאורי - שיחה 19:41, 14 בינואר 2014 (IST)
מאשר העברה למרחב הראשי. גילגמש שיחה 20:08, 14 בינואר 2014 (IST)
תודה רבה ! --נועמאורי - שיחה 15:50, 16 בינואר 2014 (IST)

הוספת פרק מקורות[עריכת קוד מקור]

אני חושב להוסיף לערך קרב חרן פרק קצר, שיעסוק במקורות ההיסטוריים העתיקים העוסקים בקרב (בעיקר פלוטארכוס ודיו קאסיוס), ינסה להעריך את מידת האמינות שלהם, ויצביע על ההבדלים ביניהם. לדעתי, יש למקם אותו לקראת סוף הערך (אחרי פרק הסיכום). מה דעתך ? מה מקובל לעשות בדרך כלל ? איש שלום - שיחה 17:14, 13 בינואר 2014 (IST)

זה בהחלט אפשרי. ראה מה עשיתי בערך אלכסנדר הגדול. זה לא מאוד נפוץ, אבל כמובן אפשרי. גילגמש שיחה 17:31, 13 בינואר 2014 (IST)

תוצאות תחרות הכתיבה[עריכת קוד מקור]

אני מציע שתפרסמו את תוצאות תחרות הכתיבה גם בויקיפדיה:מזנון (לא חובה עם כל נימוקי השופטים, אפשר רק תוצאות) וכן להפנות לדף התוצאות בתחרות, שכרגע קשה מאוד למצוא אותו כי אין לינק אליו מה-sitenotice. בברכה, MathKnight (שיחה) 19:08, 13 בינואר 2014 (IST)

רעיון טוב. בבית הראשון יש זוכה במקום הראשון? גילגמש שיחה 19:09, 13 בינואר 2014 (IST)
ממה שהבנתי מDanny-w במקום הראשון זכו בצוותא הערכים שימפנזה מצוי של משתמש:H. sapiens ודיינוסוכוס שלי. בברכה, MathKnight (שיחה) 20:02, 13 בינואר 2014 (IST)
אם כך אתם חולקים את המקום הראשון והשני. נפרסם (דני ואני) את תוצרות התחרות ואת מסקנות המזכירים במזנון בעוד כמה ימים אחרי שנגבש את ההערות שלנו. גילגמש שיחה 20:23, 13 בינואר 2014 (IST)
טוב, אני רואה שדני לא התאפק וציין כבר במזנון. גילגמש שיחה 21:09, 13 בינואר 2014 (IST)

ערב טוב
אני יודע שזה לא המקום לדיון בערך, אבל אין לי הערות על הערך, אלא סביבו.
קראתי במהירות והגהתי, ואני מתכוון לקראו שוב הערב במתינות. תודה על כתיבתו, נהניתי מאד.
תוך כדי קריאה עלו לי כמה הערות, אחת מהם כתבתי בוק:יל#מגיסטראט - טריאומווירט; כתיב לא אחיד.
הערה 2: 'הלגאטים' המוזכרים בערך 10 פעמים, זה כינוי לדרג מסויים? קבוצה אתנית? שו הדא? זה נראה ברור מאליו אבל יש כאלו שלא יבינו, וזה מתבקש להבהיר אחרי הפעם הראשונה שנזכרים בערך 'לגאטים' גם אם אין ערך בויקיפדיה לדרג זה. כותבי הערך מדינת האפיפיור למשל, הבהירו בסוגריים אחרי אחד האזכורים: הלגאטים (מושלי המחוזות).
ישנה בערך הפניה לערך לא כתוב עתודה (צבא), הנקודה היא שעתודה צבאית, בעיקרה היא ערך מילוני מופשט, אלא אם כן בא משהו ומילא אותה תוכן. ולכן אין ערך אספקה (צבא). אך ראה למשל העתודה האקדמית שהיא בעצם עתודה של הצבא, יש בה תוכן, ולכן דווקא היא זכתה לערך, למרות שבמבט ראשון, היא רק נגזרת של עתודה צבאית בכלל ביקורת - שיחה 19:28, 13 בינואר 2014 (IST)

שלום,
לגבי לגאטוס מדובר בדרגה צבאית, כמפורט בערך הרלוונטי לגאטוס. לגאטים זה רבים של לגאטוס, אולי באמת כדאי לציין את זה. אני לא חושב שצריך להרחיב מעבר למה שכתוב כבר עתה בערך בפרק פיקודו של הצבא הרומי. מוסבר שמדובר בקצין בכיר שיכול לפקד על לגיון או על קבוצת לגיונות או לעשות פעולות מורכבות אחרות. לגבי עתודה - מדובר בנושא שיכול למלא ערך מלא. בהחלט לא מדובר בערך מילוני, אלא במשהו שנחוץ. ראה בינתיים את הערך האנגלי: en:Military reserve הערך האנגלי מקיף באופן שטחי ביותר את הנושא החשוב הזה בטקטיקה צבאית. אפשר לציין למשל את העתודה של נפוליון - המשמר הזקן נשמר פעמים רבות בעתודה ועצם נוכחותו בשדה הקרב אילצה את יריביו להקצות כוחות גדולים בהרבה מכוחו המספרי של המשמר לעתודה בלי שאפשר היה להשתמש בהם בגלל החשש שנפוליון יטיל לקרב את המשמר שעשוי להכריע את הקרב. לגבי הערך אספקה (צבא) הוא קיים בצורה שונה מעט: לוגיסטיקה שמטפל בכל האספקטים השונים של האספקה. עתודה אקדמית היא מקרה פרטי ומצומצם מאוד של העתודה הצבאית. אסתכל בדף שיחה שאתה מפנה אליו לגבי תעתיקים. גילגמש שיחה 20:30, 13 בינואר 2014 (IST)
תודה על ההבהרות, למדתי. הפניתי במלחמת גאליה מהמופע הראשון של הלגאטים לערך הנ"ל. שוב, לגבי ה'לגאטוס' אני לא בטוח שזה יותר מאשר 'איש ליגה' או משהו כזה, ואז יכולה להיות לזה משמעות צבאית ו/או אזרחית, כמו במקרה של מדינת האפיפיור שציינתי.
אם כבר נגענו בלטינית, לא נראה לך ש'גאליה טרנסאלפינה', זה פשוט 'שמעבר לאלפים', וכך 'אקוויטניה' החלק בעל הגבול הימי (אקווה). אם זה אכן כך, אולי כדאי לציין זאת בסוגריים בערך, זה מאד יכול להועיל לזכור את המפה, 'בלגיקה' במקומה של בלגיה, 'אקוויטניה' בדרום, 'טרנס-אלפינה' בשטח שמעבר לאלפים. ביקורת - שיחה 20:52, 13 בינואר 2014 (IST)
אני לא מבין לטינית, למעט כמה עשרות מילים. יתכן שהמשמעות המקורית של המילה לגאטוס היא אכן "איש ליגה", אבל אני לא מבין בזה. אני לא חושב שצריך לערבב מונחים מתקופות שונות. יתכן שבימי הביניים עשו האפיפיורים שימוש במילה זו שתיארה תפקיד שונה מעט. ברומא העתיקה המילה תיארה דרגה צבאית בכירה. לגבי אקווטניה - אני לא יודע. המפה נמצאת כרגע בתרגום לעברית ונראה מה יתקבל, אולי נוסיף לזה עיבוד גרפי נוסף לציון השטחים האלה. לגבי גאליה טרנסאלפינה - זה אכן גאליה שאחרי האלפים (ויש גם קיסאלפינה - לפני האלפים או הקרובה יותר לרומא) אני מניח שזה כתוב בערך הרלוונטי. אם לא אז צריך לציין שם. גילגמש שיחה 21:03, 13 בינואר 2014 (IST)
מצויין, תודה. הסתכלתי שם ואכן כתוב (באמת קצרמר, חבל). ואקוויטניה, כנראה מסמל את הקרבה לאוקיינוס האטלנטי. לילה טוב ביקורת - שיחה 21:12, 13 בינואר 2014 (IST)
בפרק 'העת החדשה' ישנה איזושהי כפילות: 1. "בצרפת מדגישים את חלקו של ורקינגטוריקס... ואילו בבלגיה את... גם בבריטניה'... 2. גם דמותם של היריבים העיקריים של קיסר: ורקינגטוריקס הגאלי, קסיוולאונוס הבריטוני ואמביוריקס הבלגי זכו לחשיפה אמנותית וספרותית רבה. ואז שוב פירוט: 3. קסיוולאונוס שימש השראה לאגדות בריטיות וולשיות בימי הביניים. ורקינגטוריקס, שהפך לסמל הלאומיות הצרפתית הונצח ביצירות רבות. גורלו של אמביוריקס היה דומה וגם הוא הונצח בבלגיה ופסל לזכרו עומד בטונגרן.
זו לא בעיה, אבל משהו מציק מבחינת רצף הקריאה החוזר קצת, אם אין לך כח לטפל בזה ותרצה, אחשוב על הצעת ניסוח שתכלול את כל המידע בלי החזרה, ואציע לך כאן ביקורת - שיחה 21:22, 13 בינואר 2014 (IST)
כן, אשמח. מדובר בשלושה גיבורים מקומיים, שמוכרים בארצותיהם. זה קצת מצחיק כי לצרפתים המודרניים אין קשר לגאלים. ואמביוריקס היה בכלל משת"פ עם הרומאים עד שלב מסוים שבו מרד. אחרי שמרד והביא על עמו את זעמו של יוליוס קיסר החליט להציל את נפשו וזנח את בני השבט שלו לטבח אכזרי שביצע בהם יוליוס קיסר, כך שגיבור גדול הוא לא היה. משעשע שזוכרים דווקא אותו ולא מישהו אחר. גילגמש שיחה 21:28, 13 בינואר 2014 (IST)

מה דעתך על זה:
תנופה גדולה באזכורי המלחמה בתרבות חלה באמצע המאה ה-19 ובמיוחד בתקופתו של נפוליון השלישי,[1] אשר חיבב את תולדות התקופה והורה על חפירות ארכאולוגיות מקיפות בשנות ה-60 של המאה ה-19 בגבעה הסמוכה לאָליז-סַנט-רֶן, האתר המשוער של אלסיה בתקופתו (חפירות שנערכו במקום במאה ה-19 ובמאה ה-20 איששו את הטענה שהקרב נערך בגבעה זו). מאז משמשת המלחמה רקע לספרים, סרטים וסדרות רבים. דמותם של לוחמים גאלים רבים הונצחה בספרים, פסלים וציורים. מורשתה של המלחמה ניכרת גם במאה ה-20 ותחילת המאה ה-21. ספרים עלילתיים רבים נכתבו אודות המלחמה, לדוגמה ספרה של קולין מקאלוג, "קיסר" (לא תורגם לעברית). המלחמה הוקרנה גם על המסך ושימשה השראה לסדרת רומא וסרטים רבים, רובם בצרפתית ואיטלקית. להקת פולק מטאל קלטי שווייצרית Eluveitie הקדישה את אלבומה Helvetios לנקודת המבט ההלווטית על המלחמה. סדרת הקומיקס הצרפתית אסטריקס מבוססת על אירועי המלחמה, כאשר העלילה נסובה בעיקר סביב השנה האחרונה למעשי האיבה - 50 לפנה"ס.

למורשת המלחמה, ישנו גם היבט פטריוטי-לאומי בקרב העמים היושבים בארצות גאליה ההיסטורית. ולכן זכו גם דמויותיהם של יריביו העיקריים של קיסר: ורקינגטוריקס הגאלי, קסיוולאונוס הבריטוני ואמביוריקס הבלגי, לחשיפה אמנותית וספרותית רבה. כך, בצרפת מדגישים את חלקו של ורקינגטוריקס, שהפך לסמל הלאומיות הצרפתית והונצח ביצירות רבות.[2] אף שלצרפתים המודרניים אין קשר ל"אבותיהם" הגאלים. בבלגיה היה גורלו של אמביוריקס דומה, הוא הונצח ברחבי בלגיה ופסל לזכרו עומד בטונגרן. ואילו בבריטניה זכה קסיוולאונוס, ששימש השראה לאגדות בריטיות וולשיות בימי הביניים, לעדנה. הם מוכרים בארצותיהם ושמם מופיע באופן תדיר בשמות של בתי עסק שונים.

המלחמה שימשה גם השראה ליצירתם של משחקי מחשב רבים דוגמת חבילת ההרחבה לרומא 2: מלחמה טוטאלית.

ביקורת - שיחה 22:32, 13 בינואר 2014 (IST)

זה טוב, רק שאני לא חושב שיש פה משהו "לאומני". גילגמש שיחה 05:08, 14 בינואר 2014 (IST)
התכוונתי 'לאומי', תיקנתי כאן למעלה ל'פטריוטי-לאומי'. אתה כמובן מוזמן לשנות כפי העולה על דעתך. יום טוב ביקורת - שיחה 08:10, 14 בינואר 2014 (IST)
בסדר גמור, תעתיק את זה לערך. גילגמש שיחה 08:11, 14 בינואר 2014 (IST)
בוצע בוצע ביקורת - שיחה 08:55, 14 בינואר 2014 (IST)
אולי כדאי להסיר את זה מכאן, בגלל תגי ה-ref ביקורת - שיחה 09:05, 14 בינואר 2014 (IST)
שישאר. זה לא מפריע. גילגמש שיחה 09:06, 14 בינואר 2014 (IST)
שלום ארכיון 46. לידיעתך, קטע הידעת? "מלחמת גאליה" שהצעת, הועבר לדיונים. נדרשת התייחוסתך. תודה, חמויישֶה - שיחה 12:24, 20 בינואר 2014 (IST)

שלום גילגמש, ראשית, תודה על ארגון התחרות ועל העבודה הרבה שהייתה כרוכה בכך. את הערך שכתבתי אני מקווה להפוך למומלץ, ובהתאם להערות השופטים רציתי לשאול אילו תמונות יכולות להיות רלוונטיות עבור הערך. אפשר להוסיף תמונות של אישים המופיעים בערך, כמו סאדאת, וצפי אל-תל או עבדאללה הראשון, אבל כפי שכתבתם זה מאולץ ולא מוסיף הרבה. האם יש לך הצעות בעניין? תודה, אריאל2 - שיחה 10:38, 14 בינואר 2014 (IST)

שלום אריאל,
אחשוב על משהו ואגיד לך מאוחר יותר. גילגמש שיחה 10:39, 14 בינואר 2014 (IST)
לאחר מחשבה די מאומצת אני לא יודע איזו תמונה יכולה להתאים לערך כזה. הוספת כבר מפה ותמונות של פוליטיקאים. קח בחשבון שנימוקי ההצבעה שלנו הם יחסיים. יחסית לערכים שזכו במקום הראשון והשני, הערך שלך דל בתמונות. זה כמובן השפיע על הניקוד שקיבל הערך בסופו של דבר. אני באמת לא יודע אילו תמונות נוספות אפשר להוסיף. כמו כן, היתי מציע שתסיר את הראש של הגנרל שמבצבץ מאחורי כתבפו של המלך חוסיין. זה נראה לי לא אסתטי. אני מציע שתבקש בסדנה שיערכו את זה. גילגמש שיחה 13:09, 14 בינואר 2014 (IST)
תודה על המענה. אבקש את העזרה בסדנה. השאלה היא אם מיעוט תמונות ימנע את הפיכתו של הערך למומלץ לדעתך. אריאל2 - שיחה 16:12, 14 בינואר 2014 (IST)
לא, לדעתי זה לא יפריע. הורדתי לך ניקוד בעיקר בגלל השיתופיות הנמוכה יחסית לערכים אחרים ודברים מסוג זה. כמו כן, יש לך בעיית מקורות קלה - המקורות שלך חד צדדיים - אין לך מקורות ערביים. כדאי להוסיף. אני חושב שזה לא קריטי וזה היה הבדל קטן בין המקומות הראשון השני והשלישי. גילגמש שיחה 18:35, 14 בינואר 2014 (IST)

מפה מהסדנה[עריכת קוד מקור]

תיקנתי לפי מה שביקשת. תגיד לי אם זה בסדר. FireSky - שיחה 17:21, 15 בינואר 2014 (IST)

לא. צריך ליצור פסים לאורך המפה ולא רק בגבול. גילגמש שיחה 17:23, 15 בינואר 2014 (IST)
לא הבנתי בכלל. FireSky - שיחה 18:03, 15 בינואר 2014 (IST)
לצייר פסים לאורך צרפת. עכשיו ברור? גילגמש שיחה 18:06, 15 בינואר 2014 (IST)
זה בדיוק מה שעשיתי. FireSky - שיחה 20:20, 15 בינואר 2014 (IST)
הבנתי מה הבעיה, זה עדיין לא התעדכן אצלך, יש כאלה שלוקח להם הרבה זמן במחשב כשיש גרסאות חדשות שהועלו לתמונות. FireSky - שיחה 20:21, 15 בינואר 2014 (IST)
כן, עכשיו מצוין. עכשיו תוסיף בבקשה על גבי הקובץ הזה סימון גם לשטח הרומאי בספרד ובסוריה (שניהם בצורות סימון שונות, מדובר בחלוקה לשלושה חלקים) או לחלופין תסמן את זה על ידי שינוי בצבע. נגיד השטח שעכשיו שמת בו פסים יהיה ירוק, השטח בספרד בצבע צהוב והצבע בסוריה נגיד סגול (אבל זה כבר לשיקולך). גילגמש שיחה 21:00, 15 בינואר 2014 (IST)
הבנתי, לפי דעתי עדיף בצורות סימון שונות. FireSky - שיחה 21:38, 15 בינואר 2014 (IST)

The Routledge Companion to Medieval Warfare[עריכת קוד מקור]

אהלן גילגמש,

לא יודע אם אתה מכיר ואם יש לך כבר, אבל חשבתי שזה עלול לעניין אותך .
בברכה, שועל - שיחה 23:51, 15 בינואר 2014 (IST)
תודה רבה. באמת לא היה לי את זה. גילגמש שיחה 04:54, 16 בינואר 2014 (IST)

התגובה שלי[עריכת קוד מקור]

פה נכתבה בבדיחות הדעת, כמובן. יאירשיחה 03:06, 16 בינואר 2014 (IST)

הצבעה בערכים מומלצים[עריכת קוד מקור]

גילגמש, ראה הצבעתו האחרונה של :נועם מאורי. לפי הכללים שנקבעו, מי שנמצא תחת חונכות לא יכול להצביע שם. אנא הסבר לו בבקשה. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:47, 16 בינואר 2014 (IST)


תיקון פרק גאוגרפיה בקרב חרן[עריכת קוד מקור]

חן שלום. שים לב לשינויים להכנסתי בפרק בהתאם לקישורים שסיפקת לי בדף השיחה של הערך. עכשיו זה נראה פחות או יותר סביר, או יותר נכון, פחות מטעה את הקוראים של הערך. איש שלום - שיחה 00:13, 17 בינואר 2014 (IST)

שלום,
העריכה שלך בהחלט הייתה טובה. הורדתי אתה הביטוי "יש לציין" על פי המדיניות הלשונית הנהוגה אצלנו. גילגמש שיחה 06:39, 17 בינואר 2014 (IST)

הוספתי קישור לאתר חב"דפדיה בערך יהושע פישל שניאורסון ואבגד הסיר אותו בטענה שזה נוגד פסק בוררות שלך. לטענתי פסק הבוררות אינו קדוש ולא אמור לחול גם במקרה הספציפי הזה כפי שהסברתי בשיחה:יהושע פישל שניאורסון. ניסיתי לבקש מאבגד שיסביר את ההגיון מאחורי ההתנגדות שלו והוא השתמט. אשמח אם תביע את דעתך בדף השיחה שם. תודה מראש! מ. בן מיכאל - שיחה 12:58, 17 בינואר 2014 (IST)

שלום מ. בן מיכאל,
הכוונה לפסק בוררות בדיון פנימי שנערך בוויקיפדיה לפני זמן רב. אין אפשרות לדחות אותו והוא מחייב. לגבי הקישור השני שעליו דיברת עם אבגד, אני בדעתו של אבגד. גילגמש שיחה 13:07, 17 בינואר 2014 (IST)
לגבי הקישור השני, אני שמח לשמוע את דעתך, ומקבל עלי את הדין. בנוגע לקישור הראשון, ראיתי את הפסק ודנתי בו בשיחה שם. דומה שהתייאשת מכל מלחמת עריכה שנוגעת לזה, ולכן לא טרחת לקרוא בעיון את השיחה שם מכיוון שיש כבר פסק בוררות. אבקשך לקרוא את טענתי שם ולענות עליה, כי לדעתי פסק הבוררות ממש לא מדבר על מקרה כזה (זה לא ערך מקביל, והוא לא נגוע בסילוף וכדומה אלא אובייקטיבי לחלוטין). מ. בן מיכאל - שיחה 13:16, 17 בינואר 2014 (IST)
לא אני הכרעתי במחלוקת ההיא, אלא מישהו אחר. בכל אופן, דברים כאלה קשה לשנות ואני מציע לך להניח לזה, הדבר בלאו הכי לא יתקבל. גילגמש שיחה 13:18, 17 בינואר 2014 (IST)

סדנה#יצירת תמונה חדשה[עריכת קוד מקור]

זה בסדר שם? אם כן תארשב • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT14:15, 17 בינואר 2014 (IST)

לא, זה עדיין בעבודה. דיברתי עם הבחור, הוא ימשיך. גילגמש שיחה 14:52, 17 בינואר 2014 (IST)

בירה בשבילך![עריכת קוד מקור]

תודה רבה רבה על זה שאתה עוקב אחרי הפרסומים שלי ומתקן אותם היכן שצריך :-) ממש נותן הרגשה של עורך. אם כן - תודה על הזמן שלך! ERoten - שיחה 06:11, 18 בינואר 2014 (IST)
תודה רבה. גילגמש שיחה 06:12, 18 בינואר 2014 (IST)

האם לפצל את ארץ ישראל בעת העתיקה?[עריכת קוד מקור]

היה פעם שלט באזור הרצליה: "אין כניסה למדינת היהודים"! (הכוונה כמובן "אין כניסה לרחוב 'מדינת היהודים'") חזרתישיחה 13:30, 18 בינואר 2014 (IST)

חח לא ידעתי. משעשע. בכל אופן, ראה את הדיון בדף שיחת הערך ואת המתווה שהצעתי. יש בלגן גדול מאוד בכל הקשור לתולדות א"י. מפתיע שדווקא הערך "היסטוריה של ארץ ישראל" איננו מומלץ וחסרים ערכים רבים כל כך. אני חושב שהאשמה היא בבלגן שמונעת את כתיבת הערכים. סידור הערכים במתווה ברור תסייע לכתוב אותם ולהרחיב אותם. גילגמש שיחה 13:31, 18 בינואר 2014 (IST)

איך אין קטגוריה למצביאים בעת העתיקה?[עריכת קוד מקור]

הייתי בטוחה שיש. רציתי לשייך את המצביא המצרי אכילאס לקטגוריה זאת, ונאדה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:11, 18 בינואר 2014 (IST)

אחשוב על זה. אין לי תשובה חד משמעית כרגע. גילגמש שיחה 19:12, 18 בינואר 2014 (IST)
יש פה כפילות מובנת. בעולם העתיק ראש המדינה הוא באופן אוטומטי גם המפקד העליון של הצבא בשדה הקרב. מכאן שכל המלכים הם מצביאים. צריך לחשוב על כל הנושא הזה. גילגמש שיחה 19:18, 18 בינואר 2014 (IST)
יש ערכים רבים על מצביאים מקדונים שלא היו ראשי מדינה. כ"ל ברומא וכנ"ל הדוגמה לערך שכתבתי. ויש לטעמי לרכז אותם בקטגוריה מתאימה אולי לפי מדינות בעת העתיקה, במקום שיש רבים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:20, 18 בינואר 2014 (IST)
ראיתי ששמחה פתח את קטגוריה:מצביאים רומיים. גילגמש שיחה 19:23, 18 בינואר 2014 (IST)
אולי הפיתרון לכך הוא שלקטגוריה: מצביאים בעת העתיקה תיהיה הגדרה מסייגת שיכללו בה רק מצביאים שלא היו שליטים. אלא אם כן הם היו מצביאים בטרם ניהיו שליטים ואז גם הם יכללו. כך לא ייכנסו אישים שרק רישמית היו "מצביאים" מכח סמכותם הפוליטית. או לחלופין שהקטגוריה תיהיה למפקדי הצבאות הבכירים כלומר הכי גבוה מלבד השליט עצמו. מי-נהר - שיחה 19:30, 18 בינואר 2014 (IST)
אני לא יודע. בצבאות העולם העתיק יש חלוקה לדרגות. למשל אפשר לחשוב על יואב בן צרויה‎. אני לא בטוח שהוא היה המפקד העליון של הצבא. גם בארצות אחרות יש דבר דומה - יש מצביא שמפקד על יחידה בגודל מסוים ויש מישהו שמפקד על יחידה גדולה יותר. לעתים קרובות היחידות לא היו בעלות גודל אחיד כלשהו, אך עדיין יש בהחלט היררכיה. כמו כן, מלכים רבים לפני שהפכו למלכים היו יורשי עצר ובמסגרת זו נלחמו פעמים רבות בשדות הקרב כחלק מהשכלתם הכללית (לרוב בהשגחת מצביאים מנוסים יותר). גילגמש שיחה 19:38, 18 בינואר 2014 (IST)
והקטגוריה שפתח לא מקושרת לקטגוריה כללית של מצביאים. יש קטגוריות של אנשי צבא בעת המודרנית. אז למה שלא יהיה גם בעת העתיקה? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:42, 18 בינואר 2014 (IST)
זאת בעיה כי בעת העתיקה אין ממש אנשי צבא. כלומר, אין צבאות קבע. יש רק מדינות מעטות שיש להן צבא קבע מסודר. לרוב המדינות (שהן בתורן בדרך כלל רק ערי-מדינה) יש קבוצת שומרי ראש או שכירי חרב שמגינים על השליט והם צבא הקבע של הממלכה ואל קבוצה זו מצטרפת המיליציה בעתות צרה. בשלב מתקדם יותר בעת העתיקה יש מדינות גדולות יותר, אך העקרון נותר - אין צבא קבע. רק במדינות מעטות מאוד (רומא החל מהמאה ה-1 לפנה"ס), ספרטה ומדינות דומות יש צבא קבע של ממש ואפשר לדבר על "מצביאים". אצל ההלניסטים המצב די דומה - יש אמנם אזרחים החייבים בשירות בצבא הממלכה ויש חלוקה ליחידות משנה מסודרות. יחד עם זה, רוב הצבא מתגייס רק כשצריך אותו ולא נמצא בשירות פעיל ללא הפסקה כמו שמצופה מצבא קבע. יש גרעין שמשרת במבצרים והוא חיל מצב שנותן מענה ראשוני לבעיה כלשהי ואם יש משהו רציני, המלך מגייס את צבאו ויוצא לטפל בזה. המצב הזה נותר עד התקופה הרומית ואחר כך רק מהמאה ה-17 או ה-16 באירופה. לפני זה אין צבאות קבע של ממש. היות שאין צבא קבע, קשה לדבר על "אנשי צבא". זאת הבעיה בפתיחת הקטגוריה המדוברת. גילגמש שיחה 19:47, 18 בינואר 2014 (IST)
לענ"ד ההגדרה יכולה להיות כאלו שהיו בולטים/משפיעים/נודעים בפיקוד על קרבות (מערכתיים) בולטים בעת העתיקה. מי-נהר - שיחה 19:54, 18 בינואר 2014 (IST)
גם אם פיקדו על צבא זמני, אז עדיין הם מצביאים. צריך למצוא דרך להגדיר את הקטגוריה ולקשר בין המצביאים השונים. כי עכשיו המידע לא זמין. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:54, 18 בינואר 2014 (IST)
בהזדמנות זאת שתיקנתי את הקישור לאכילאס, אז מה בדבר הקטגוריה? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:01, 25 בינואר 2014 (IST)
אני מחכה לגרפילד. אזרז אותו. גילגמש שיחה 09:02, 25 בינואר 2014 (IST)
שלום וברכות. מצטער על העיכוב. יש אכן בעיה עם הגדרה כזו, מתוקף המבנה הפוליטי של החברה בעת העתיקה. מה גם שיש הבדלים ניכרים בין תרבויות שונות. יחד ען זאת, יש צורך בקטגוריה. יש מספיק אנשים שיכולים לאייש את הקטגוריה "מצביא בעת העתיקה". גילגמש הסביר בעיה עם הגדרת התפקיד של מצביא בהגדרה האוטומטית שניתנת לכל מנהיג בעת העתיקה. דוגמה נאה לכך היא אוגוסטוס, שהמקצה שלי לעת העתיקה נהג לכנות בחיבה "הפחדן האלוהי".זאת מכיוון שאוגוסטוס תמיד היה נמנע מהגעה לשדה הקרב, כדי לא להפצע או לחשוף עצמו לאפשרות של פגיעה. טכנית, אוגוסטוס היה מצביא. אבל לקרטג אותו בקטגוריה כזו זה ממש האדרה שלא לצורך על תפקידו ההיסטורי בשדה הקרב בפועל.
למרות כל האמור לעיל, אני חושב שצריך לפתוח קטגוריה כזו, אולם הייצי מרגיש בנוח יותר אם יהיה חלוקה פנימית לפי מאות. גי העת העתיקה זה פרק זמן כל כך ארוך, שזה לא סביר שמי שמחפש את חניבעל, שיהיה לו עניין כלשהו בלאונידיס... אם כי אני לא נחרץ בדעתי זו. צריך לראות מה נעשה בויקי אנגליש. אולי הם מצאו פתרון אלגנטי לקטרוג זה. בכל אופן, אין לדעתי אפשרות להגדיר שרק חלק מהמצביאים שבאמת היו בשדה הקרב יוכלו להיכלל בה. ברגע שיש קטגוריה, כולם יהיו בה. זה תפקידנו להבהיר בצורה ברורה יותר בערכים עצמם שתפקיד המצביא בחלק מהמקרים היה טקסי/רשמי, וכמעט שלא הייתה לו משמעות קונקרטית בפועלה של הדמות. גארפילד - שיחה 13:45, 2 בפברואר 2014 (IST)
אני חושבת שצריך לכלול בקטגוריה זאת רק כאלה שבאמת הובילו קרבות והיו מצביאים בשדה הקרב. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:57, 2 בפברואר 2014 (IST)
זאת בעיה כי הם הובילו צבאות בשדה הקרב מעצם תפקידם כבעלי משרות נבחרות. אנחנו נתייעץ ביננו ונודיע על עמדתנו בהמשך. לאחר מכן אפשר יהיה לדון על הסוגיה. גילגמש שיחה 13:59, 2 בפברואר 2014 (IST)

שחזור במלחמת גאליה[עריכת קוד מקור]

צודק. טעות אנוש. קרוקס שיחה 19:51, 18 בינואר 2014 (IST)

קורה. גילגמש שיחה 19:52, 18 בינואר 2014 (IST)

איך הערך? --נועמאורי - שיחה 11:09, 19 בינואר 2014 (IST)

שלום נועם,
אני חושב שיש שיפור גדול בכושר הכתיבה שלך. המשך בדרך זו. השארתי לך כמה הערות. בסך הכל הערך לא רע ועוד מעט יהיה אפשר להעביר. גילגמש שיחה 12:41, 19 בינואר 2014 (IST)
תודה רבה על הפרגון! טיפלתי בהערות --נועמאורי - שיחה 13:41, 19 בינואר 2014 (IST)
אבדוק את זה מאוחר יותר. גילגמש שיחה 13:51, 19 בינואר 2014 (IST)
טפל בהערות האחרונות ותעביר. אל תשכח לציין בדף שיחה שהרשתי לך. גילגמש שיחה 18:17, 19 בינואר 2014 (IST)

האם אתה יכול לעזור לי?[עריכת קוד מקור]

אני מנסה ליצור ערך בשם אוריון P-3 אבל אני לא יודע איך לעשות טבלה (אם אפשר) ולרשום בה את מה שאני צריך הערך עוסק בתחום התעופה הצבאית אוריון הוא מטוס סיור ימי ולחימה בצוללות אם תוכל לעזור....... בבקשה... אני אשמח. ממני: שלו דהן

שלום שלו דהן,
האם עיינת במדריך שלנו ליצירת טבלאות: עזרה:טבלאות? כמו כן, שים לב בבקשה: אתה יכול להכנס לערך כלשהו שיש בו תבנית מוכנה ולהעתיק אותה לערך שלך תוך שינוי פרטמרים רלוונטיים. יחד עם זאת, אני מבקש לציין שעריכת טבלאות דורשת הכרות מסוימת עם צורת העריכה בוויקיפדיה. אני ממליץ לך לא לבצע עריכות מסובכות מבחינה טכנית ולהסתפק בהוספת טקסט שלא כולל טבלה או תבנית שאיננה מוכנה מראש. גילגמש שיחה 12:55, 19 בינואר 2014 (IST)

בקשה לחונך[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, אני חדש בעריכה בויקיפדיה ואשמח אם תוכל להיות החונך שלי בויקיפדיה. ( וכן מה תפקידך ותפקידי במסגרת החונכות). בתודה מראש יהליפדיה - שיחה 19:51, 19 בינואר 2014 (IST)

שלום יהליפדיה,
לצערי, אני עסוק מדי וכבר יש לי חניך אחד. נסה לפנות בבקשה למישהו אחר מצוות ויקיפדיה:חממה. גילגמש שיחה 19:53, 19 בינואר 2014 (IST)
תודהיהליפדיה - שיחה 19:55, 19 בינואר 2014 (IST)

יש דברים רבים להתעסק איתם בערך כדי לטפל בהערות שעלו ברשימת ההמתנה.
1.שינוי הניסוח האקדמי - התחלתי לעבור על הפרקים הראשונים ולהטמיע בתוכם את כל ההערות בסגנון של "אליבא ד.." ו"פלוטארכוס טוען.." לתוך הערות השוליים עצמן. כך נותר רק הטיעון עצמו. ובמידה ויש חוסר להבנת הטקסט, אני מוסיף סוגריים קצרים שיפרטו בכלליות (לדעת היסטוריונים מודרניים כך..).
2. פרק נוסף על הופעתו בתרבות וביצירות אחרות - יש לעבוד על הפרק הזה. טרם התחלתי.
3. לחדד את תפקידו ההיסטורי - אני השתדלתי מאד בפרקים שעברתי עליהם עד עכשיו לחדד את פועלו לאור כלל המלחמה (שדרך אגב הוא לא מאד משמעותי כשמכמתים אותו לפרוטות).
אשמח אם תעזור בכל תחום שנראה לך מעניין מספיק. גארפילד - שיחה 11:56, 20 בינואר 2014 (IST)

טרול מנין?[עריכת קוד מקור]

לילה טוב(:

איך אתה יודע שהעריכה בדף השיחה התנחלויות נכתבה בידי טרול? בן נחום - שיחה 21:18, 20 בינואר 2014 (IST)

לילה טוב בן נחום וברוך הבא לדף שיחתי,
לשאלתך: אני יודע שזה טרול למשל כי הוא נחסם ובתקציר החסימה נכתב "טרול" מכאן שאפשר להסיק בוודאות שמדובר בטרול. בנוסף, יש לכך אינדקציות רבות, עליהן לא אדבר מחשש להאכלה. מציע לך להתרחק מטרול זה שעשה נזק רב. גילגמש שיחה 21:21, 20 בינואר 2014 (IST)
הבנתי, ותודה. בן נחום - שיחה 21:28, 20 בינואר 2014 (IST)

בפעם הבאה שתכנה את מי שאתה חולק על דעתם "ימנים קיצונים" או "מטורפים" אדרוש את חסימתך. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 07:06, 21 בינואר 2014 (IST)

למי קראתי ימני קיצוני ואיפה? גילגמש שיחה 07:13, 21 בינואר 2014 (IST)
עכשיו ראיתי. גילגמש שיחה 07:21, 21 בינואר 2014 (IST)

איך הערך? --נועמאורי - שיחה 14:49, 22 בינואר 2014 (IST)

שלום נועם. האם ראית את ההערה שהשאירו לך בדף שיחת ארגז החול? גילגמש שיחה 14:55, 22 בינואר 2014 (IST)
כן, תיקנתי. איך עכשיו? --נועמאורי - שיחה 15:03, 22 בינואר 2014 (IST)
לא טוב. הערך שגוי. העזר בבקשה במקורות טובים יותר מאלה שיש לך. גילגמש שיחה 15:08, 22 בינואר 2014 (IST)
איזה מקור טוב יותר מהתנ"ך? מה שגוי בערך? --נועמאורי - שיחה 15:13, 22 בינואר 2014 (IST)
בדקתי ערכים בנושא זה ונראה שיש חוסר התאמה. נראה ששמו של האדם הזה הוא "חבר" ולא קיני וזאת רק התחלה. אני חושב שטעית בקריאת הפרק הרלוונטי בתנך. היעזר בספר פירושונים לתנך. גילגמש שיחה 15:16, 22 בינואר 2014 (IST)
לא טעיתי בקריאת הפרק, אני מכיר אותו טוב מאוד וזהו בדיוק תוכן הפרק. שיניתי את שמו של יתרו לחובב, כי יש מחלוקת לגבי זהותו של חבב. יש עוד הערות? --נועמאורי - שיחה 15:22, 22 בינואר 2014 (IST)
שמו היה חבר והוא היה משבט הקיני, לא? Yoav Nachtailer - שיחה 15:53, 22 בינואר 2014 (IST)
גם לי נראה ששמו חבר והוא היה משבט הקיני אבל אני לא זוכר בעל פה וצריך לבדוק בתנ"ך. בכל אופן, זה מה שכתוב בערכים השונים בוויקיפדיה. גילגמש שיחה 15:59, 22 בינואר 2014 (IST)
זה אכן נכון, שמו היה חבר והוא היה משבט הקיני, פשוט כך קוראים לו כי במקור הוא מהמקום קין. שיניתי זאת כבר קודם. יש עוד הערות? --נועמאורי - שיחה 16:08, 22 בינואר 2014 (IST)
אבדוק את זה קצת יותר לעומק מאוחר יותר. גילגמש שיחה 16:13, 22 בינואר 2014 (IST)
אני מציע שתבקש סיוע בכתיבת הערך מאחד הוויקיפדים הדתיים שלנו. אני לא כל כך מתמצא במקרא. בחינת הבגרות שלי בתנך היתה מזמן ואני ממש לא בקי בכל הסוגיות שעולות פה. עדיף שתשאל מישהו שמבין ותבקש שיעביר לך ביקורת עמיתים מסודרת. היות שברוקולי העיר לך כבר הערה אחת, יתכן שירצה להעיר הערות נוספות ותוכל לתקן על פי הן את הערך. גילגמש שיחה 07:25, 23 בינואר 2014 (IST)
הוא לא עונה --נועמאורי - שיחה 15:42, 23 בינואר 2014 (IST)
אז נסה מישהו אחר. אולי נרו יאיר. גילגמש שיחה 15:44, 23 בינואר 2014 (IST)
גם הוא לא עונה. --נועמאורי - שיחה 16:20, 23 בינואר 2014 (IST)
ראיתי שהוא דווקא כן ענה לך. תהיה סבלני בבקשה. לפעמים אנשים לא מחוברים לוויקיפדיה. המתנה לתשובה היא דבר מקובל מאוד. גילגמש שיחה 10:25, 24 בינואר 2014 (IST)

שלום גילגמש, האם תוכל לתקן את הליקויים בערך הנ"ל ואולי בדרך הזו נגיע בהקדם לשלום בית :) --אילילה - שיחה 19:34, 22 בינואר 2014 (IST)

לא. זה לא תיקון של פרט זה או אחר. כל הערך שגוי ויש למחוק אותו ולכתוב מחדש. דבר כזה אני לא מוכן לעשות - מדובר ביותר מדי עבודה. חוץ מזה, הערך שלו, שהוא יתקן. כמו שכתבתי, אני יכול להפנות לספרות אקדמית רלוונטית. גילגמש שיחה 19:35, 22 בינואר 2014 (IST)
שיחזרתי את המחיקות שלך בערך. אני מבקש לקבל אסמכתא לקביעתך כי מדובר בתוכן שגוי.--כ.אלון - שיחה 21:53, 22 בינואר 2014 (IST)

מוזיקולוג[עריכת קוד מקור]

שוב שלום, האם אתה מכיר כאן מוזיקולוג / ויקיפד מומחה שאפשר להיוועץ עמו לגבי מונחים מוזיקליים? Radioactive Grandpa - שיחה 09:01, 23 בינואר 2014 (IST)

משתמש:שלומית קדם מכירה. אם היא לא תדע בעצמה, היא תשלח אותך למי שצריך. גילגמש שיחה 09:03, 23 בינואר 2014 (IST)
תודה! Radioactive Grandpa - שיחה 09:18, 23 בינואר 2014 (IST)

גניבת זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש היקר, הסתכלתי בדף המשתמש של משתמש:010evyatar, וראיתי שהוא כותב שם שהוא יצר את הערך הבנים והבנות, למרות שאני בעצמי יצרתי את הערך, והשקעתי בו מאוד! כתבתי לו על כך הודעה בדף שיחתו, אבל הוא לא כתב בדף השיחה שלו מתחילת דצמבר, כך שיכול להיות שהוא לא יענה לי הרבה זמן. מה לעשות? --נועמאורי - שיחה 16:09, 23 בינואר 2014 (IST)

שלום נועם,
בדקתי את העניין ואכן יצרת את הערך והרחבת אותו במידה רבה. תרומתו של 010evyatar הייתה קטנה הרבה יותר. יחד עם זאת, לא נהוג להתערב בדפי המשתמש, גם אם כותבים שם שקרים מוחלטים ובתנאי שאין פגיעה מהותית בוויקיפד אחר. אני מציע שתכתוב בדף המשתמש שלך שיצרת את הערך ותרמת את רוב התוכן לדף. בלאו הכי מי שירצה לדעת מה היה משקלו של כל כותב יכול לעשות זאת על ידי השוואת גרסאות קודמות. אני מציע שלא תמצה את זכויותיך עד תום ותוותר על העניין. אחרי הכל מה שחשוב באמת זה קיומו של הערך ולא מי כתב בו חלק זה או אחר. גילגמש שיחה 16:20, 23 בינואר 2014 (IST)
שלום גילגמש, אביתר מחק את 'הבנים והבנות' מרשימת הערכים שהוא יצר בדף המשתמש שלו, והוא מבקש ממני למחוק את ההודעה שכתבתי לו מדף המשתמש שלו מכיוון שהוא עשה זאת בטעות. אני יכול למחוק את ההודעה משיחת המשתמש שלו, או שאסור? --נועמאורי - שיחה 16:03, 24 בינואר 2014 (IST)
מותר לך למחוק הודעות שכתבת בדפי שיחה של משתמשים אחרים, במיוחד אם הם מבקשים ממך לעשות כן. גילגמש שיחה 16:04, 24 בינואר 2014 (IST)

קרוקס שיחה 17:32, 23 בינואר 2014 (IST)

השבתי בדף השיחה של האנונימי. גילגמש שיחה 17:34, 23 בינואר 2014 (IST)
טעיתי בהפניה, כוונתי היא, למה תבנית אזהרה? קרוקס שיחה 17:35, 23 בינואר 2014 (IST)
על השחזור כמובן שהחזיר תוכן שאיננו מדויק. גילגמש שיחה 17:36, 23 בינואר 2014 (IST)

שלום לך,
אני אחיו של The Turtle Ninja ואשמח אם תעזור לי ותדריך אותי כאן (אל תתפלא מכל הכישרון הטכני, מו סיזלאק עזר לי), אוכל לקבל עזרה? בברכה, Asaf Kahalon - שיחה 10:22, 24 בינואר 2014 (IST)

שלום אסף,
איזו עזרה אתה צריך? גילגמש שיחה 10:24, 24 בינואר 2014 (IST)
מה לכתוב?מה לא לכתוב?במה להתערב?במה לא להתערב? - הדרכה כללית. Asaf Kahalon - שיחה 10:25, 24 בינואר 2014 (IST)
כתוב בנושאים שמעניינים אותך ואתה בקי בהם. אני לא יכול להגיד לך מה בדיוק לכתוב או מה לא לכתוב. יש דפי מדיניות לגבי כללי מחיקה וחשיבות. אם יש לך ערך ספציפי שאתה רוצה לכתוב אני יכול לומר לך אם הוא סביר מבחינה אנציקלופדית או לא. גילגמש שיחה 10:27, 24 בינואר 2014 (IST)
בתור התחלה אני מעוניין לכתוב את הערך טום וג'רי: הסרט שנמצא במיזם של אחי, האם ישנה חשיבות? Asaf Kahalon - שיחה 10:28, 24 בינואר 2014 (IST)
אגב, איך חתימתי? המכונאי  •  המחסן 10:30, 24 בינואר 2014 (IST)
באופן עקרוני, מותר לכתוב ערכים על סרטים. לגבי הסרט הספציפי הזה: האם קיימים ערכים בוויקיפדיות בשפות המקבילות? מה אורכו של הסרט? מה התקציב שלו? כלומר, האם מדובר בהפקה רצינית או משהו קטן. ככל שההפקה רצינית יותר כך עולה חשיבות האנצ' לסרט. לדוגמה: אם מדובר בסרט הוליוודי גדול אז איש לא יטיל ספק. אם לעומת זאת מדובר בסרט סטודנטים דל תקציב, יעלו שאלות רבות וסביר שהערך ימחק או לכל הפחות יתקל בהתנגדות רבה. לגבי חתימה - היא תקינה מבחינת הכללים. אם זה מה שאתה בוחר להוסיף לחתימה שלך, זה בסדר גמור. גילגמש שיחה 10:32, 24 בינואר 2014 (IST)
הערך קיים ב-12 וויקיפדיות זרות, אורכו 84 דקות, תקציבו הוא 3,500,000 דולרים עם הכנסות של 3,560,469 דולרים. ישנה חשיבות? המכונאי  •  המחסן 11:24, 24 בינואר 2014 (IST)
על פניו - כן. קח בחשבון שיתכן שיהיו כאלה שיחלקו על כך, אבל על פניו יש חשיבות. גילגמש שיחה 11:31, 24 בינואר 2014 (IST)

ההוביט: מפלתו של סמאוג[עריכת קוד מקור]

אני ציטתתי את אזוג כשנאבק עם גנדלף בדל גור. הוא אמר את המילים "אנחנו לגיון"

שלום,
אם כך הניסוח שלך היה שגוי. כאן לגיון במובן של "צבא גדול". we are a legion הוא ביטוי בשפה האנגלית שפירושו "צבא גדול" או "חיל גדול" ולא שמדובר ביחידה צבאית שגודלה לגיון (סדר גודל של חטיבה - כמה אלפי לוחמים) גילגמש שיחה 14:59, 24 בינואר 2014 (IST)

Lionster‏ • שיחה 06:02, 25 בינואר 2014 (IST)

גילגמש שלום. אני חושב שסיימתי את עיקר העבודה על הערך. אתה מוזמן לעיין בפרק החדש, העוסק במקורות הראשוניים העוסקים בקרב, ולצרף את הערותיך. נראה לי, שעכשיו הערך הגיע במצב המאפשר העברה שלו לשלב הראשון בדיון לקראת המלצה. איש שלום - שיחה 17:42, 25 בינואר 2014 (IST)

בסדר גמור. אטפל בכך הערב. גילגמש שיחה 17:43, 25 בינואר 2014 (IST)

איך הערך? --נועמאורי - שיחה 17:18, 26 בינואר 2014 (IST)

בסך הכל זה טוב. ראה את ההערה שלי. גילגמש שיחה 18:16, 26 בינואר 2014 (IST)
תיקנתי. אפשר לשחרר? --נועמאורי - שיחה 15:35, 27 בינואר 2014 (IST)
כן גילגמש שיחה 15:45, 27 בינואר 2014 (IST)

יאקוב נילסן[עריכת קוד מקור]

מיותר. פשוט מיותר.A_Holy_Bartender - שיחה 11:25, 27 בינואר 2014 (IST)

היית צריך לפעול לתיקון המצב. עדיין יש לך אפשרות לעשות כן. הערך לא נמחק הרי. גילגמש שיחה 11:25, 27 בינואר 2014 (IST)
פשוט לא נכון. לא היה מה לתקן. רק עכשיו יש. בתור מפעיל אתה יודע מה אתה "מקלקל" כשאתה מוחק ערכים סתם כך. אם לא, אני אניח לך להרהר בכך. אין לי כוונה להעלות את הערך שוב.A_Holy_Bartender - שיחה 11:33, 27 בינואר 2014 (IST)
טוב אני לא יודע למה אתה כועס הנגיעה שלי בערך הייתה שולית וחנה היא זאת שהעלתה את כל העניין. אני לא מבין למה פנית אלי בכלל. היא הוסיפה את תבנית הבדיקה, היא זאת שהציעה להעביר לארגז חול. אני רק עשיתי מה שהיא אמרה. גילגמש שיחה 11:35, 27 בינואר 2014 (IST)
אני לא כועס. רק מאוכזב. יום טוב.A_Holy_Bartender - שיחה 11:37, 27 בינואר 2014 (IST)
אני לא הוספתי את תבנית לבדיקה. אופיר העלה את הערך עם תבנית בבדיקה ראה כאן. ואני תהיתי, אם כותב הערך לא בטוח שהמידע נכון, אז למה הוא העלה אותו למרחב הערכים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:40, 27 בינואר 2014 (IST)

בקשות ממפעילים בקשות חסימה. אודה לדעתך! --בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 06:45, 28 בינואר 2014 (IST)

שלום ויקיפד גאה,
הבקשה לחסום את לירון היא מיותרת. לא יחסמו אותו על דבר כזה. לגבי עצם הפניה ללוח המודעות: אני חושב כמו לירון - הדיון טרם התפתח די הצורך ולכן פניה ללוח מודעות בשלב זה היא קצת מוקדמת. יחד עם זאת, אני לא היתי מוחק את הפניה הזאת. בסך הכל אין בה רע. לגבי עצם הסוגיה - אין לי דעה בנושא. גילגמש שיחה 06:49, 28 בינואר 2014 (IST)
הערה: הפנ יתי ללוח המודעות הרבה לפני שהוא הגיב! --בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 06:52, 28 בינואר 2014 (IST)
אחזיר את הפניה שלך ללוח, אבל אין טעם לבקש לחסום אותו על עניין פעוט. גילגמש שיחה 06:57, 28 בינואר 2014 (IST)
תוכל לדבר אתו על כך? בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 07:00, 28 בינואר 2014 (IST)
השארתי מסר בתקציר עריכה. אני לא חושב שצריך יותר מזה. בפעם הבאה נסה לפנות לוויקיפד ולדבר איתו לפני שאתה מבקש לחסום. חסימה היא צעד די קיצוני ששמור בדרך כלל להפרה ברורה של המדיניות. על דבר כל כך קטן בלאו הכי לא יחסמו. אני מציע שתמחק את בקשת החסימה שלך. גילגמש שיחה 07:26, 28 בינואר 2014 (IST)
טוב, תודה רבה. וסתם מעצבן שאני כן מכבד דעות של אחרים ויקיפדיה:לוח מודעות#האם עדיפה תמונה מטושטשת מאוד על פני סימון שאין תמונה כלל?. בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 07:35, 28 בינואר 2014 (IST)
אתה צודק, אבל אל תתרגש כל כך. גילגמש שיחה 07:42, 28 בינואר 2014 (IST)

כוכב לכבאי![עריכת קוד מקור]

כוכב הכבאים
תודה רבה על העזרה והחזרת ההודעה שלי ללוח המודעות. בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 07:48, 28 בינואר 2014 (IST)
תודה גילגמש שיחה 19:52, 28 בינואר 2014 (IST)

מחיקת פרטים חשובים[עריכת קוד מקור]

ידידי היקר. לא מבין למה אתה מכנה מידע חשוב על הקרב במחנה הפליטים עין אל חילווה כ"שיר הלל לגבורה הצהלית"... האם פירוט אמל"ח שבו השתמשו המחבלים כנגד כוחות צה"ל (אמל"ח שחייב אופי פעילות צבאית אגרסיבית) מהווה "שיר הלל לגבורה הצהלית"?, האם ציטוט של האלוף במיל' יצחק מרדכי, המתאר את המצב הקשה במחנה מנקודת מבט של המפקד הבכיר בקרב, פסולה על פני עדותו (הלא מדוייקת, מוגזמת, ומגמתית מה) של ד"ר כריס ג'יאנו? מדוע מיהרת ומחקת את כל התוספות שהוספתי, ומנגד השארת במלואה את עדותו של כריס ג'יאנו? אפשר לדון במידת הנחיצות של פירוט האמל"ח להבנת הקרב בערך (שלדעתי נחוצה), אולם אין מקום להשמיט את דבריו של יצחק מרדכי ואת עדויות הלוחמים. במיוחד בקרב כזה שבו מעלים כנגד לוחמי צה"ל שלחמו במחנה טענות כי ביצעו פשעי מלחמה. בתודה ובתקווה להגיע להבנה מהירה בנושא חשוב זה 84.110.212.250 19:30, 28 בינואר 2014 (IST)

שלום לאנונימי,
זה ערך על היישוב ולא על הקרב. אפשר לכתוב ערך על הקרב ושם יהיה מקום לפרט את הכוחות שלקחו חלק בקרב, לתאר את כלי הנשק וכו'. בערך על הישוב יש להזכיר את הקרב באופן אגבי בלבד ולא בהבלטה. גילגמש שיחה 19:51, 28 בינואר 2014 (IST)
"הישוב" שאנו דנים בו, הוא מחנה פליטים פלסטיני... מעצם היותו מחנה פליטים פלסטיני, רוב המידע עליו מקורו בסכסוך הישראלי-פלסטיני, וככזה הנו בעל אופי צבאי, כשהרוב נע סביב הקרב ב82. אולי באמת צריך ערך נפרד לקרב בעין חילווה, אבל עד אז וכל עוד ישנו בערך פרק שלם על מלחמת לבנון, חשוב ליידע את הקוראים בכל הפרטים החשובים על מנת שהאינפורמציה שתגיע לקורא תהיה מלאה, לא פוליטית, ובעיקר מהימנה. כאשר אתה משמיט את עדות מרדכי אתה יוצר חוסר איזון, מעבר לזה שלדעתי דבריו של מרדכי חשובים לפרק הדן בקרב. מקווה שעכשיו, כשהסברתי את טיעוניי, תסכים להחזיר את המידע (או לפחות חלקו הגדול) שבעמל רב הכנסתי לערך. בתודה 84.110.212.250 20:25, 28 בינואר 2014 (IST)
לא. אין לזה מקום בערך על היישוב. זה לא חשוב שהיישוב המדובר הוא במקרה מחנה פליטים. מדובר ביישוב אזרחי ולא בבסיס צבאי. גילגמש שיחה 20:27, 28 בינואר 2014 (IST)
מחנה פליטים או מחנה צבאי?... בחייך, תסתכל על הערך... רוב הפרטים בו עוסקים בעניין צבאי. דבריו של מרדכי חשובים. אי אפשר להזכיר את הקרב ולמחוק את הציטוט של מפקד הקרב. תודה 84.110.212.250 20:41, 28 בינואר 2014 (IST)
את מה שהיה לי לומר, אמרתי כבר. גילגמש שיחה 20:43, 28 בינואר 2014 (IST)
תסתכל עכשיו, תגיד לי עם מה שהכנסתי מקובל עליך. ובזאת אנחנו סוגרים את הפרק על מלחמת לבנון בערך. בתודה ובכבוד רב 84.110.212.250 20:58, 28 בינואר 2014 (IST)
גבולי, אבל בסדר. גילגמש שיחה 21:18, 28 בינואר 2014 (IST)

מלחמת גאליה - מומלץ![עריכת קוד מקור]

שלום Gilgamesh, הערך מלחמת גאליה שכתבת/הרחבת נבחר כערך מומלץ. תקציר ראשוני של הערך, שיוצג בעמוד הראשי מופיע כאן. ערן - שיחה 20:19, 28 בינואר 2014 (IST)
מזל טוב! קרוקס שיחה 20:21, 28 בינואר 2014 (IST)
מדובר בערך לתפארת Assayas שיחה 19:34, 30 בינואר 2014 (IST)
תודה רבה גילגמש שיחה 19:48, 30 בינואר 2014 (IST)
אני מצטרפת לברכות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:50, 30 בינואר 2014 (IST)
עוד אחד לאוסף :). המשך כך! ‏Lionster‏ • שיחה 19:51, 30 בינואר 2014 (IST)
תודה תודה גילגמש שיחה 19:57, 30 בינואר 2014 (IST)
כל הכבוד! --נועמאורי - שיחה 19:45, 1 בפברואר 2014 (IST)
ברכות. תודה רבה! ביקורת - שיחה 22:21, 1 בפברואר 2014 (IST)
עלה והצלח. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 22:37, 1 בפברואר 2014 (IST)
תודה רבה גילגמש שיחה 23:04, 1 בפברואר 2014 (IST)

היי גילגמש, שבת שלום, וגם ברכות על הערך המומלץ (לא קראתי אותו עדיין). יש לי שאלה: האם משמעות המונח היא צבא המוכן למלחמה בכל המובנים - גם מבחינת גיוס חיילים וחימוש, או לצבא שבצע גיוס כללי? זה בהמשך לשאלה שלי בדף השיחה של אלדד בקשר לערך אוטו רוגה. אליסף · שיחה 23:17, 31 בינואר 2014 (IST)

שבת שלום,
תודה על הברכות על הערך. לגבי השאלה שלך: למילה זו יש מובנים רבים. כאן בהקשר שלך, בהתחשב בערך, הכוונה לכך שצבא נורבגיה נתפס עם המכנסיים למטה ולא היה מוכן למלחמה. במקום להתייצב לקרב עם מילואים מגוייסים הוא הגיע עם מילואים שגויסו באופן חלקי בלבד (קצת כמו מה שקרה פה ביום כיפור). גילגמש שיחה 04:59, 1 בפברואר 2014 (IST)
תודה רבה גילגמש. אליסף · שיחה 10:54, 1 בפברואר 2014 (IST)
בבקשה גילגמש שיחה 20:11, 1 בפברואר 2014 (IST)

איך הערך? --נועמאורי - שיחה 19:45, 1 בפברואר 2014 (IST)

שלום נועם,
תודה על הברכות למעלה. לגבי הערך - הוא די טוב. השארתי כמה הערות קטנות. גילגמש שיחה 20:20, 1 בפברואר 2014 (IST)
טיפלתי בהערות. אפשר לשחרר? --נועמאורי - שיחה 20:37, 1 בפברואר 2014 (IST)
כן. קרא את ההערה האחרונה ומחק אותה. לאחר מכן תוכל להעביר בנוהל הרגיל. גילגמש שיחה 21:16, 1 בפברואר 2014 (IST)

מיזם העשור[עריכת קוד מקור]

מיזם העשור. מה בעניינו? היה רשום כפעיל, הפכתי ל"לא-פעיל", מקווה שזה לא נשאר כך בכוונה מסיבה כלשהי. ראיתי במהלך ניטור שמשתמש:Yotamsvoray נרשם שם עכשיו, בטעות. אפרופו הנ"ל, ראיתי שהוא מבצע שינויים בכל מיני ערכים שאף כי אינני מבין בהם, דומני שראוי להציץ לראות מה הולך שם. אם יש לך זמן מתישהו. ביקורת - שיחה 22:24, 1 בפברואר 2014 (IST)

שלום,
המיזם לא המריא והיה צריך לסמן אותו כלא פעיל מזמן. לגבי המשתמש, אסתכל. גילגמש שיחה 23:03, 1 בפברואר 2014 (IST)
בדקתי באופן מדגמי כתריסר עריכות ונראה שאין בעיה מהותית עם העריכה. זה נראה כמו חבלי לידה רגילים. גילגמש שיחה 23:14, 1 בפברואר 2014 (IST)
מצויין. לילה טוב. ביקורת - שיחה 23:18, 1 בפברואר 2014 (IST)

סוויני טוד[עריכת קוד מקור]

רציחות, קניבליזם.. גם בלי מלחמה נראה לי שתאהב את הערך הזה.. אבירם - שיחה 15:41, 2 בפברואר 2014 (IST)

אכן ערך מעניין. גילגמש שיחה 15:47, 2 בפברואר 2014 (IST)

מר גילגמש הסבר עצמך[עריכת קוד מקור]

אתה מחקת לי פעמיים תרומות שקידמו את הערכים, לא דיברת אתי לפני כן ולא הסברת מה הטיעונים שלך גם אחרי כן למרות שביקשתי ממך. מה כל כך רע בערכים שכתבתי ולמה לא לומר את זה לעורך לפני. האם כל עריכה קטנה של כמה מילים חייבת להיות מושלמת לגמרי? תשים כמה הערות לשיפור הערך בצד אם מפריע לך וקצת תפרט. אני לא יכול לנחש מה מפריע לך בעריכות שלי.

אני מקווה מאוד שלא אצטרך עוד שיחה כזו. השתדל לא לפגוע בעריכות ל אחרים ללא טיעון הוגן. באטמן סטייל - שיחה 16:33, 2 בפברואר 2014 (IST)

שלום באטמן סטייל,
העריכה מוסברת בתקציר, כמקובל במקרים מעין אלה. אני לא רוצה להתייחס ל"ערכים שכתבת" באופן קיבוצי כי טרם בדקתי את כל העריכות שלך לכן אני לא יודע הכל שגוי או לא. העריכה ששוחזרה הייתה שגויה. לשאלתך: די שתהיה שגיאה מהותית אחת כדי לשחזר את התוספת. אין אפשרות להתחיל לברור את המוץ מן התבן. אם אינך בטוח, אל תבצע את העריכה ותשאל. גילגמש שיחה 16:38, 2 בפברואר 2014 (IST)
מה היה שגוי בשתי הערכות כ"כ שהיה צריך לשחזר אותם לדרגה הקצרה ומכוערת שלהם? וחוץ מזה אם אתה מוצא בעיה אתה יכול לתקן אותה במקום לפגוע בעריכה שלימה. זה נראה לך הגיוני למחוק ערך שלם כי משהו שם לא היה נראה תקין? באטמן סטייל - שיחה 16:53, 2 בפברואר 2014 (IST)
אני לא יודע לאילו "שתי עריכות" אתה מתייחס. אני מתייחס לעריכה אחת - [1] יתכן שיש עוד אחת שאני לא זוכר כרגע. העריכה הזאת שגויה כי היא פשטנית ודוחסת את התפתחות האדם שנמשכה מיליוני שנים לטווח זמן בלתי סביר מה שהופך את הטקסט שהוספת ללא מדויק. חלק מהדברים התקיימו בחלק מהזמן ולא ניתן לכתוב את זה בצורה כזאת. לכן, לא היה מדובר במשהו קטן כמו טעות כתיב שניתן לתקן. כל העריכה שגויה ולא מדויקת. לגבי השאלה השנייה - כן. נראה לי הגיוני לחלוטין למחוק ערך כי משהו בו לא תקין. הערך צריך להיות קודם כל תקין. טעות מהותית היא בהחלט עילה למחיקתו. גילגמש שיחה 16:56, 2 בפברואר 2014 (IST)
קודם כל תבדוק בערך על זוחלים קדומים את מה מחקת ששם שאלתי אותך ישירות ולא ענית לי. זה בכלל לא נשמע לי טוב שאתה מוחק דברים שאתה לא זוכר על מה הם היו. חוץ מזה אני יכול להראות לך הרבה מאוד ערכים שמלאים טעויות ואסור לאף אחד לחשוב למחוק אותם. אם גילית על מה הבעיה תתקן ואם זה גדול מדי אז תשתמש בתבנית {להשלים} ולערוך כדי שאחרים יפתרו את הבעיה במקום להוריד אותה. אתה יכול אפילו למחוק את התוכן אבל בלי לגעת בכותרת או שלא ינסו לתקן את זה. וגם אם העצות האלה לא נראות לך אתה לא חייב למחוק ערכים "כי הם טועים".רב האנשים מתייחסים לפגיעה בכבודם כדבר קצת יותר חשוב מהיגיון של ערך. או שאתה מוצא את הבעיה ומתקן או שתפנה למישהו שיודע שייתקן מה שמוטעה ואם זה לא הולך אז תבקש מהעורך שייתקן ואם הוא "מצפצף" עליך רק אז אתה יכול למחוק. ומה אם מישהו קרא את מה שנכתב ופתאום רואה שמחקו את זה וזה לעולם לא יוחזר כי זה "לא מספיק מושלם"? ועכשיו תראה, אני לא יכול כל הזמן להתווכח איתך על עניינים כאלה. המידע שכתבתי הוא לא המצאה כ"כ מנותקת גם אם חסרים לי כמה מליוני שנים וגם אם היא לא נכונה זה לא סיבה למחוק גם את הכותרת ולא להסביר. אפשר להקל ראש בעניינים שלא כ"כ משמעותיים. אתה יודע שלא כולם יודעים לכתוב מאמר ענק על האקולוגיה האנושית אבל ויקיפדיה לא נוצרה בשביל זה. היא נוצרה כך שכל מי שרוצה להוסיף משהו שיוסיף והעורכים יבדקו כמה זה נכון ורק אז יגיבו. רב האנשים גם לא כ"כ מייחסים לויקיפדיה דייקנות וידע עד הקצה שצריך כל שנייה לשפץ כל עריכה. לסיכום יש אנשים שקשה להם בעריכות ענק גם אם הם מבינים דברים קטנם יותר. יודע מי מבין בנושא? בבקשה הוא מוזמן לבדוק את העריכה לעומק. סתם ככה אני לא יכול להתמודד אחרי כל עריכה עם מחיקה כי זה "לא מספיק מפורט" או משהו כזה. בסדר? באטמן סטייל - שיחה 17:20, 2 בפברואר 2014 (IST)
הוויקיפדיה לא נוצרה כדי שיהיו בה עריכות שאינן נכונות. מותר להוסיף עריכה קטנה ומותר להוסיף מעט מידע. חובה שהמידע המועט יהיה מדויק. וכן, בהחלט צריך לשפץ כל עריכה. הדרישה לדיוק היא כללית והיא לא מופנת דווקא אליך. המנע בבקשה מעריכות שאינן תקינות. חזרה על עריכות שגויות יכולה לגרום לחסימתך מעריכה. גילגמש שיחה 18:29, 2 בפברואר 2014 (IST)
זה לא עריכות שאינן תקינות אלא עריכות שאינן מושלמות. חוסר ההסתפקות במועט לא מאפשרת לי ברירה כי אני לא פרופסור כמוך מה לעשות וכמוני כמעט כל משתמשי ויקיפדיה למיניהם כולל כותבים שכתבו ערכים לא קצרים בכלל. אני הבאתי סך הכול כותרת וגם אותה מחקת. ומה לגבי הזוחלים הקדומים? 95.86.68.90 18:55, 2 בפברואר 2014 (IST)
גם עריכה זו איננה מדויקת ומבלבלת את הקורא עם מידע לא מהימן. אינך חייב להיות פרופסור כדי לכתוב בוויקיפדיה. אני עצמי לא פרופסור (אם כי אכן יש פרופסורים שכותבים בוויקיפדיה). אתה כן צריך לכתוב תוך כדי שימוש במקורות מידע מהימנים ולא לכתוב מה שנראה לך רק כי למה לא. גילגמש שיחה
השיחה הזו מתארכת יותר מדיי. את התוכן של הפיסקה שכתבתי על האדם תוכל למחוק אבל את הכותרת אתה תשאיר ותכתוב תבנית {{להשלים}. לגבי הזוחלים הקדומים - או שתחזיר, או שאתה כותב מחדש מה שלדעתך לא נכון. זה לא יכול להיות שאנשים ימחקו סתם כי לא נראה להם מסכם מספיק. המידע כן היה נכון אתה פשוט קבעת שזה לא מקיף מספיק וזו לא אחריותי. אני רק השלמתי פתיחה לא טובה. לא הוספתי ערך חדש בויקיפדיה. מתנצל על הדיבור אבל העסק קצת "לא זז" באטמן סטייל - שיחה 20:44, 2 בפברואר 2014 (IST)
אין בכוונתי לעשות את הפעולות האלה. אין טעם להשאיר כותרות ריקות, זה לא מסייע לקורא. לגבי הערך זוחלים - העריכה לא היתה "לא מסכמת מספיק", אלא "לא מדויקת". ערבבת בין נושאים בצורה לא טובה, אז אין טעם להשאיר את זה. אני מציע שתעיין בספר אקדמי טוב בנושא זה ואחר כך תוכל לכתוב את זה בצורה תקינה. גילגמש שיחה 20:48, 2 בפברואר 2014 (IST)
אז זהו שבשביל לכתוב בויקיפדיה לא צריך "לקרוא ספר אקדמי טוב" כדי לכתוב פתיחה לערך קצר. זה אתר אינטרנט פתוח ואני לא צריך להכריז עבורך מאיזה ספר קראתי מה שכתבתי. אני גם לא ערבבתי שום נושאים שלא קשורים, הם קשורים טוב מאוד לערך. ואשר לכותרת - אם היא לא תהיה אף אחד לא ינסה להשלים בהמשך כי הערך הזה לא קצרמר שירחיבו כ"כ מהר. תשמע העסקים האלה הם חובתך על כך שאתה בוחר למחוק מה שלא מספיק אקדמי עבורך במקום לדון קצת לפני עם הכותב כאילו אתה ה"בוס" פה. זו אנציקלופדיה חופשית וגם אם יש כללים זה לא אומר שיש משטרה ובטח לא על טענות כאלה. השיחה הזו הסתיימה. אם לא תרחיב את הערכים אדאג להתלונן עליך שאתה מנצל סמכויות לרעה. אני לא יכול לכתוב מאמר עם מידע יותר טוב כי אני לא פרופסור ואין לי "ספר אקדמי טוב בנושא זה" ואעפ"כ אתה תכבד אותי כמו שאני ותיתן לי לבצע עבודות מהצד. זה הכל. ביי! באטמן סטייל - שיחה 20:57, 2 בפברואר 2014 (IST)

איך הערך? בנוסף, אני יכול להצביע בהצבעה על הסרת הערך ויטולד פילצקי מרשימת המומלצים? --נועמאורי - שיחה 16:48, 2 בפברואר 2014 (IST)

שלום נועם,
הערך דורש עריכה. השארתי בינתיים הערות קטנות, אבל יש צורך בעריכה נוספת. נסה בינתיים לבצע אותה בכוחות עצמך. כמו כן, ראה את הצעתי בדף שיחתך לגבי הארכיונים שלך (תחת הכותרת שבה שאלתי אותך אם אתה מרוצה מהחונכות). אינך חייב לאחד את הארכיונים אם אינך רוצה. גילגמש שיחה 16:53, 2 בפברואר 2014 (IST)
ערכתי. יש לי שאלה על דף השיחה: האם אוכל למחוק קטעים שאינני רוצה שייראו לכל? --נועמאורי - שיחה 17:04, 2 בפברואר 2014 (IST)
רק במקרים חריגים מאוד כמו התקפה אישית או עריכה של טרול. דברים שלא מוצאים חן בעיניך, אך הם תקינים מבחינת המדיניות אי אפשר למחוק. גילגמש שיחה 17:01, 2 בפברואר 2014 (IST)
מה עם הערך על הדרקון הראשון שלי, וההצבעה על ויטולד פילצקי? --נועמאורי - שיחה 17:08, 2 בפברואר 2014 (IST)
לגבי הדרקון ההראשון - יש תיקונים שצריך לבצע, אוסיף הערות אחר כך. לגבי הערך המדובר: מדוע אתה חושב שצריך לתמוך בהסרת ההמלצה או להתנגד להצעה זו? גילגמש שיחה 17:12, 2 בפברואר 2014 (IST)
לפי דעתי הערך טוב ומעניין עם הרבה מידע על האיש האמיץ ויטולד פילצקי. אני חושב שדעתי לא תשפיע, כי הרבה בעד ואין אף אחד שמתנגד, אבל אם לא יהיה ראשון שיצביע נגד, וכולם יגידו שקולם לא ישפיע, בטוח לא נתקדם --נועמאורי - שיחה 17:20, 2 בפברואר 2014 (IST)
אני יכול להצביע? --נועמאורי - שיחה 17:31, 2 בפברואר 2014 (IST)
עליך לבדוק אם הערך המדובר עומד בקריטריונים. כמו כן, עליך להצביע בנושאים שאתה מבין בהם היטב. כיצד אתה יודע שיש "הרבה מידע"? האם יתכן שחסר מידע? כדי להשתתף בהצבעה בערכים מומלצים כדאי להכיר את הנושא בצורה סבירה. אילו היה מדובר בערך בתחום שאתה מבין בו (למשל ערך על סרט) היתי מאשר את ההשתתפות שלך בהצבעה בקלות רבה יותר. תשווה בבקשה בין הערך לקריטריונים המפורטים בדף המדיניות ותחשוב טוב טוב אם הערך עומד בהם. כמו כן, תשווה בבקשה לערכים מומלצים אחרים שהומלצו לאחרונה. האם הערך הזה טוב כמוהם? גילגמש שיחה 17:45, 2 בפברואר 2014 (IST)
קראתי טוב טוב והבנתי שלא. אפשר להצביע בעד הסרת הערך?--נועמאורי - שיחה 18:36, 2 בפברואר 2014 (IST)
כן. כתוב בתקציר העריכה שזה באישור שלי או בגוף ההצבעה. גילגמש שיחה 18:42, 2 בפברואר 2014 (IST)
ומה עם הדרקון הראשון שלי? נועמאורי - שיחה 19:02, 2 בפברואר 2014 (IST)
אעבור על זה מאוחר יותר היום, אם אספיק. אם לא אספיק, אעשה את זה מחר. גילגמש שיחה 19:03, 2 בפברואר 2014 (IST)
השארתי כמה הערות. גילגמש שיחה 14:17, 3 בפברואר 2014 (IST)
טיפלתי בזה. אפשר לשחרר? --נועמאורי - שיחה 15:30, 3 בפברואר 2014 (IST)
לא. זה עדיין לא כתוב טוב. נסה לכתוב את זה בצורה זורמת יותר. אם תתקשה, אעזור לך. גילגמש שיחה 16:01, 3 בפברואר 2014 (IST)
ועכשיו? --נועמאורי - שיחה 16:10, 3 בפברואר 2014 (IST)
אבדוק מאוחר יותר. גילגמש שיחה 16:13, 3 בפברואר 2014 (IST)
עוד שאלה: האם אוכל להצביע בעד שהערך יחסי אישות (הלכה) יהיה ערך מומלץ? אנו לומדים נושא זה כמקצוע בבית הספר, ולכן אני מבין בנושא --נועמאורי - שיחה 16:16, 3 בפברואר 2014 (IST)
כן. גילגמש שיחה 16:21, 3 בפברואר 2014 (IST)
איך הערך על הדרקון הראשון? --נועמאורי - שיחה 21:37, 3 בפברואר 2014 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

יש לך בעיה עם הערות שוליים - זה לא נפתח ומביא לאתר לא נכון. גילגמש שיחה 21:38, 3 בפברואר 2014 (IST)

אם יורשה לי אעיר כמה הערות על הערך. כרגע חסר בו מידע חשוב. הערך עוסק בזיכיון עצמו ולא בסרט, וזה לא משתקף בו במצב הנוכחי, חוץ מהמשפט הראשון שאומר שיש עוד שני סרטים בתכנון. קראתי בחפיף את הערך האנגלי המקביל ושם יש מידע רב נוסף - נעשו סביב הזיכיון הזה סרטים קצרים, סדרת טלוויזיה ומבוססים עליו גם משחקי וידאו. כרגע רוב תוכנו של הערך, מלבד הטבלאות, עוסק בעלילת הסרט הראשון, שאמנם יש מקום לתאר אותה, אבל היא לא העיקר בערך שעוסק בזיכיון ולא בסרט. בנוסף, צריך לציין בערך שהסרטים מבוססים על סדרת ספרים, כפי שמצוין בערך הדרקון הראשון שלי. אליסף · שיחה 01:20, 4 בפברואר 2014 (IST)
גילגמש, טיפלתי בהערות השוליים, וכתבתי שהסרטים מבוססים על סדרת ספרים --נועמאורי - שיחה 14:14, 4 בפברואר 2014 (IST)
אני כמובן לא מכיר את הסדרה. התייעץ בבקשה עם אליסף אם מה שיש כרגע מספיק. גילגמש שיחה 14:23, 4 בפברואר 2014 (IST)
כל הסדרות שהוא התכוון אליהן לא תורגמו לעברית או דובבו בעברית נועמאורי - שיחה 15:17, 4 בפברואר 2014 (IST)
זה עדיין מידע שצריך להופיע. איך האנגלית שלך? גילגמש שיחה 15:29, 4 בפברואר 2014 (IST)
טובה מאד יחסית לגילי --נועמאורי - שיחה 15:37, 4 בפברואר 2014 (IST)
אם כך, תרגם את זה. אם תהיה בעיה עם מילה כלשהי, תשאל אותי. גילגמש שיחה 15:39, 4 בפברואר 2014 (IST)
יש לי שאלה: לתרגם שמות של סדרות ספין אוף לעברית, או לכתוב אותו באנגלית? (כי יש ערכים ששמם הוא באנגלית, ולא תרגמו לעברית) נועמאורי - שיחה 16:05, 4 בפברואר 2014 (IST)
תראה מה מקובל בתחום. כל פניו, יש הגיון בתרגום. גילגמש שיחה 16:15, 4 בפברואר 2014 (IST)
כתבתי פסקה על סדרת הספין אוף בגודל המקובל. אני לא כותב על משחקי וידאו, מכיוון שאליסף התכוון למשחקים שמשלבים את כל הדמויות של דרימוורקס, והדרקון הראשון שלי הוא לא הנושא אלא קטע שולי. עכשיו הערך בסדר? נועמאורי - שיחה 16:33, 4 בפברואר 2014 (IST)
מה אליסף אומר? גילגמש שיחה 16:34, 4 בפברואר 2014 (IST)
הוא לא עונה. מה לעשות? נועמאורי - שיחה 16:36, 4 בפברואר 2014 (IST)
שאלתי בטעות את האליסף הלא נכון. עכשיו שאלתי אותו, ואני מחכה לתשובה. --נועמאורי - שיחה 16:48, 4 בפברואר 2014 (IST)
גילגמש, אליסף מבקש ממני למחוק את הטבלאות, לכתוב בלשון הווה, ולכתוב על תהליכי ההפקה של הסרטים הבאים. כל אלה אמרת לי לא לעשות. להגיד לא שאתה מעדיף ככה? --נועמאורי - שיחה 18:57, 4 בפברואר 2014 (IST)
למה למחוק את הטבלאות? ובוודאי שיש לכתוב בלשון עבר. זה קרה בעבר ולא בהווה. גילגמש שיחה 19:00, 4 בפברואר 2014 (IST)
זה מה שחשבתי, ובגלל זה רציתי לשאול אותך. בעיקרון, סיימנו עם הוספת הפרטים על משחקי וידאו וסדרות טלוויזיה. איך הערך? --נועמאורי - שיחה 19:02, 4 בפברואר 2014 (IST)
השבתי בדף שיחתי, אבל אשיב גם פה: בתיאורי עלילות נהוג לכתוב בלשון הווה ולא עבר. זה לא נשמע טוב. ראו דוגמאות ההוביט: מסע בלתי צפוי, הנוקמים (סרט), טיטניק (סרט, 1997). כמובן שצריך להיות שילוב נכון בתוך העלילה בין עבר להווה. לגבי הטבלאות הסברתי שהם מתעסקות רק בסרט אחד ולכן אין להם טעם. אפשר להפוך אותן למשפט בתוך הפסקה על הסרט הראשון. אולי כשיצא הסרט השני אז הן יהיו מתאימות. אליסף · שיחה 19:09, 4 בפברואר 2014 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

לגבי הטבלה - בלאו הכי יצא סרט שני ושלישי (ואולי גם עשירי) אז שיהיה, מה אכפת לך? לגבי לשון הווה/עבר - אפשר לדון על כך בפורום רחב יותר, בכל אופן זה לא מהותי בעיני ולא ימני העברה למרחב הערכים.

לגופו של עניין, נועם - השארתי הערה, טפל בזה וגם טפל בקישורים ל-http://www.boxofficemojo.com/. הכל מגיע לדף הראשי וזה לא יכול לשמש אסמכתא. אחרי שתתקן את הערת השוליים ותטפל בהערה, יש לך אישור להעביר למרחב הראשי. גילגמש שיחה 19:21, 4 בפברואר 2014 (IST)

אתה מכיר אולי חפרות ארכאולוגיות שנעשו כדי לאתר מחנות צבא רומאים או עבודות מצור רומאיות מלבד החפרה הגדולה באלסיה וקשורות למלחמת גאליה (58 - 50 ל[עריכת קוד מקור]

בעקבות שאלתך. הנה 2 מקומות שבהם הייתי שבהם נעשו ניסיונות לאתר שרידים - באתר השני, עם הצלחה חלקית
מגדל תצפית לאתר בו ניסו לאתר את שרידי הקרב
כאן נמצאו שרידים מהתקופה הרומית (לא מניח מיום הקרב}
Daniel Ventura - שיחה 21:44, 2 בפברואר 2014 (IST)

שלום,
תודה על ההפניה. לצערי, זה לא רלוונטי למלחמה זו. גילגמש שיחה 23:17, 2 בפברואר 2014 (IST)
לא שמתי לב שהכוונה רק למלחמת גאליה. Daniel Ventura - שיחה 23:24, 2 בפברואר 2014 (IST)
ראה סיכום שנשלח במייל. דני. Danny-wשיחה 15:14, 4 בפברואר 2014 (IST)
  1. ^ Janice Gross, "Revisiting 'nos ancetres les Gaulois': Scripting and Postscripting Francophone Identity". The French Review, Vol. 78, No. 5 (April 2005), p. 948
  2. ^ http://www.reportret.info/gallery/vercingetorix1.html