שיחת משתמש:Gilgamesh/ארכיון 49

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


חג שמח ערכתי שוב על פי הנחייתך את הערך P300 ואשמח להערותיך. העברתי אותו גם ליונה בנדלאק [[[משתמש:Lezuz/P300 (מדעי המוח)]]] ועל הדרך:) שתי שאלות. 1- איך לעשות הפנייה לדף בלי הבלאגאן, עשיתי גרשיים מרובעים, למה לא עובד? 2- תשובתי לא משורשרת לתגובה שלך בזמנו על הערך, ישנה אפשרות? יש צורך? Lezuz - שיחה 06:46, 17 באפריל 2014 (IDT)

שלום Lezuz,
הערך נראה בסדר, רק צריך לטפל בהערות שוליים. ראה: עזרה:הערות שוליים. גילגמש שיחה 08:37, 17 באפריל 2014 (IDT)
שלום. ביצעתי תיקונים בהערות שוליים. ניסיתי ליצור דף P300 מדעי המוח אבל לא הצלחתי לצאת ממצב של שורות משמאל לימין. לכן השארתי את הדף בארגז החול. איך הופכים? מעדכן יונה בנדלאק; טבעת-זרם
ישור השורות זה דבר זניח. חוץ מזה הכל סודר? גילגמש שיחה 19:49, 20 באפריל 2014 (IDT)

היי, הגנתי על הערך כי כך אי אפשר יותר להתנהל. אני מבקש שנדון בשיחה בלי אמוציות מיותרות. ה"השמצות" ההדדיות לא באמת תורמות למיזם שלנו. אם אתה מאמין באי-חשיבותו של הערך מדוע שלא נלך ל"דבר האמיתי" - הצבעת מחיקה? Shannen - שיחה 09:15, 18 באפריל 2014 (IDT)

שלום רב שאנן ותודה על פנייתך.
הגבתי בדף שיחת הערך. אשתדל לקיים את דברתי ולהתרחק מהערך. הצעתך למגשר היא מעולה. גילגמש שיחה 09:17, 18 באפריל 2014 (IDT)

גילגמש שלום. אתה מוזמן לעיין בערך, שחלק ממנו נכתב מחדש על ידי, ולהוסיף הערות/הארות. בנוסף, אם יש ברשותך מקורות ראשוניים או מישניים העוסקים בקרב, אשמח אם תוכל להעביר לי אותם. הבעיה העיקרית שלי בכתיבת הערך היא, שאין ברשותי כל המקורות הראשוניים (הפולניים, הפרוסיים והליטאיים) העוסקים בקרב, וקשה לקבל תרגום נורמלי לאנגלית של המקורות המצויים בידי (בעיקר, ה- Cronica Conflictus הפולנית). למרות זאת, נראה לי שהערך, במצבו הנוכחי, מאפשר לקורא הבנה טובה יותר של מהלכי הקרב. איש שלום - שיחה 18:25, 19 באפריל 2014 (IDT)

שלום,
אבדוק את הנושא. גילגמש שיחה 18:40, 19 באפריל 2014 (IDT)
גילגמש שלום. אתה יכול לבדוק בבקשה, אם אחד המשתמשים דוברי הלטינית שאתה מכיר, מוכן לתרגם עבורי את ה"כרוניקה קונפליקטוס" מלטינית לעברית/אנגלית. זה יעזור לי מאוד. הנוסח מופיע בקישורים החיצוניים לערך. בתודה מראש. איש שלום - שיחה 23:14, 19 באפריל 2014 (IDT)
אפנה אליהם בדף שיחה. אני מקווה שהם מבינים לטינית של ימי הביניים. גילגמש שיחה 23:19, 19 באפריל 2014 (IDT)

עזרה ביצירת ערך בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

יש לי בעיה רצינית - נאי לא מצליח לעלות את הערך וליקיפדיה ואני לא יודע מה לעשות האם תוכל לעלות בשבילי? לעזור לי? יש לי תמונות (אשמח לשלוח לך את התמונות) זכויות יוצרים מהבעלים שלהם , כל מה שתבקש תקבל. כלך עזרה תתקבל בברכה אי גם אכתוב כל מה שצריך בנוסף.

ממתין לשמוע ממך הטלפון שלי הוא ******* התוכן שרשמתי (וקבלתי דחייה עליה - לא מבין למה? )

התוכן:

עמוס אבידוב (נולד 2 נובמבר 1959) מייסד בית הספר לערבית "דיוואן" ומחבר סדרת ספרי הלימוד "דיוואן" ללימוד השפה הערבית. מוותיקי המורים ללימוד השפה הערבית המדוברת והספרותית בישראל.

תוכן העניינים:

1. ילדות ונעורים

2. שירות צבאי והביטחוני

3. הקמת "דיוואן - בית הספר לערבית"

4. פעילות לקידום השלום

5. כתיבה וספרות

ילדות ונעורים

אבידוב גדל במושב ניר בנים. בן לדוד - חקלאי בן המושב נהלל ולמרים בן שמש בת למשפחה יפואית מוותיקי הישוב שבניה

התחנכו בשפה הערבית ופעלו רבות בתחום לימדו השפה והשימוש בה. 

נכד ליעקוב (יאני) אבידוב איש נהלל מראשי המוסד לעליה ב' ומוביל מבצע הבאת חוטרי התמרים לארץ, מחבר הספרים "עלילות עיראק" ו"נתיבים נעלמים". אבידוב נשוי לאורלי ואב לשלושה ילדים. מתגורר בישוב אורנית. בעל תואר ראשון בהסטוריה מן האונ' הפתוחה. דובר ערבית ועברית.

שירות צבאי והביטחוני בשנת 1977 התגייס לצה"ל ושירת במשך ארבע שנים בסיירת מטכ"ל.
בסיירת מטכ"ל עבר את מסלול ההכשרה כלוחם ולאחר מכן יצא לקורס קצינים ובסיומו שב 

ליחידה ופיקד על צוות. נטל חלק במבצעים רבים מעבר לקוי האויב.

בהמשך עבר לשרת במערכת הביטחון בתפקידי שטח ומודיעין. 

במהלך שירותו נפצע מירי ולאחר תקופת החלמה שב לשירות. במסגרת שירות המילואים השתתף במבצע החילוץ בבית הקהילה היהודית "אמייה" בבואנוס איירס, ארגנטינה אשר נפגע מפיצוץ מטען בידי מחבל.

הקמת "דיוואן - בית הספר לערבית"

לאחר פרישתו ממערכת הביטחון, הקים את "דיוואן בית הספר לערבית" והחל לפתח את תכנית הלימודים ללימוד

השפה הערבית. אבידוב פיתח שיטה ללימוד השפה הערבית אשר מבוססת על התפיסה כי לימוד שפה זרה בגיל 

בוגר יכולה להיעשות אך ורק על ידי הבנת מבנה שפת היעד באמצעות שפת האם ולאחר ההבנה מתבצע שלב ההטמעה

והתרגול עד להשגת השליטה בשפה הזרה. בית הספר פועל במכללת לוינסקי ולומדים בו אנשים מכל שכבות הציבור
והקשת הפוליטית. תכנית הלימודים שפיתח כוללת שיעורים פרונטאליים, שיעורי תרגול עם דוברי ערבית ועבודה עצמית במחשב ובאינטרנט.
התכנית אומצה על ידי מוסדות אזרחיים וביטחוניים וכן על ידי אירגוני זכויות אדם ושלום. בין תלמידיו חברי כנסת, שרים ו"מפורסמים" רבים.

שנים עוסק בהכשרת דיפלומטים ישראלים ואמריקאים לשירותם בארצות ערב. ההכשרה כוללת את לימוד השפה, התרבות, כללי ההתנהגות והנימוס.

פעילות לקידום השלום

מאז פרישתו ממערכת הביטחון פעיל אבידוב בארגוני שלום ומשתתף דרך קבע במפגשים בין ישראלים ופלסטינים, בין השאר בארגון "חושבים שלום" אשר מאפשר לגורמים אזרחיים משני הצדדים לגבש הסכם ופועל להשגת תמיכה עממית רחבה בעקרונותיו. אבידוב מקדם בהתמדה את רעיון "שתי מדינות לשני עמים".

כתיבה וספרות מחבר תוכנית הלימודים דיוואן הכוללת 4 ספרי לימוד וקלטות יוצר תכנית דיוואן ללימוד ערבית באינטרנט מחבר הספר "רוח מזרחית", רומן ריגול המבוסס על חוויותיו האישיות ומספר על סוכן ישראלי החי בזהות שאולה בארץ ערבית.


אתרי אינטרנט של עמוס אבידוב: www.amosaviov.com - דיוואן בית הספר לערבית wwww.diwaan.co.il - דיוואן בית הספר לערבית באינטרנט Amosavidov (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום Amosavidov,
הדרכות טלפוניות אינן מקובלות בוויקיפדיה. מה בדיוק הקושי שנתקלת בו? הערך שכתבת נמחק? הועבר לארגז חול (דף טיוטא)? גילגמש שיחה 20:25, 19 באפריל 2014 (IDT)

הערך נמחק ואני לא מבין למה - אני בחיים לא הקמתי ערך בויקפידה ואין לי מוסג למה ואיך עושים זאת - אם אי יכול לשלוח לך בכל דרך שהיא תמונות, מלל , תוכן. האם תוכל לעזור לי? צריך לכתבו עוד ? כל דבר יעזור כי אין לי ידע בנושא בכלל

או קי, בדקתי והדף לא נמחק. הוא הועבר לארגז חול (דף טיוטא). יש לינק בדף השיחה שלך. האם בדקת את מדריכי הכתיבה שלנו? גילגמש שיחה 20:34, 19 באפריל 2014 (IDT)

כן בדקתי ואני לא מבין מה עשיתי לא נכון אשמח לעזרה - לכתוב עוד? לא כתוב טוב? לא כתבתי נכון וכו' אשמח לעזרה - כי אני תקוע זה הטיוטה https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:Amosavidov/%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%A1_%D7%90%D7%91%D7%99%D7%93%D7%95%D7%91

כן, ראיתי כבר את הטיוטא. האם בדקת דפי מדיניות הדנים בחשיבות אנציקלופדית של ערכי אישים? ראה: ויקיפדיה:אוטוביוגרפיה וויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ערכי אישים. גילגמש שיחה 21:21, 19 באפריל 2014 (IDT)

מה אתה הייתה עושה בשביל לאשר אותו בוקיפדיה?

אם יש מידע משמעותי נוסף, זה בוודאי יעזור. הערך גבולי מבחינת החשיבות הוויקיפדית שלו, לפחות כך לפי התרשמותי. מבחינת שירות צבאי - נראה שהשתחררת בדרגה לא בכירה (בשביל לקבל ערך על בסיס שירות צבאי צריך להשתחרר בדרגת אל"מ או תת אלוף). נראה שלא קיבלת עיטור גבורה (לפחות זה לא כתוב) על כן השירות הצבאי לא מספיק כדי לזכות בערך. נותרו שתי פעולות נוספות: הקמת בית הספר ללימוד השפה הערבית וכתיבת ספר. כעת נשאלת השאלה בכמה עותקים נמכר הספר ובאיזו הוצאה הוא יצא. האם שילמת על הוצאתו? אם כן, זה מפחית מעניין החשיבות. אם הספר נמכר במספר עותקים רב (ויש מקור טוב שיכול לאשש את זה) אז אפשר להעביר את הערך על תקן סופר. מבחינת הקמת בית ספר ללימוד השפה הערבית - שוב, אותו דבר. האם מדובר בבית ספר בולט? זה לא כתוב בערך. אם מדובר במשהו מיוחד ויוצא דופן, אז אפשר להעביר את הערך על תקן מייסד בית הספר. כלומר, צריכה להיות סיבה כלשהי להעברת הערך למרחב הערכים. נתתי לך קישור לשני דפי מדיניות שיכולים לסייע לך. כמו כן, שים בבקשה לב: סופר מוגדר אצלנו כמי שכתב שני ספרים. אתה כתבת רק אחד לכן עולה שבעתיים שאלת התפוצה. אם הספר היה לרב מכר זה בהחלט מספיק. לאחר שתענה על שאלות אלה אפשר יהיה להתקדם הלאה. כמובן שטוב שתרחיב את הערך בנקודות אלה. אם קיבלת עיטור גבורה זה גם כן יכול להוות סיבה מספיקה להוספת הערך (אני לא זוכר מה העיטור המינימלי הדרוש - צריך לבדוק בדפי המדיניות). גילגמש שיחה 22:47, 19 באפריל 2014 (IDT)

מניפסט המחקנים[עריכת קוד מקור]

היי גילגמש,

נדמה כי אתה המייצג המובהק של "פילוסופיית המחיקה" כאן בויקיפדיה העברית. רציתי לשאול אותך האם כתבת איזה "מניפסט המחקנים" או דף שבו אתה מנמק היטב את עמדתך. חיטטתי בדפי המשנה שלך ולא מצאתי משהו כזה. האם קיים טקסט כזה בנושא שאתה עומד מאחוריו? או שמא הנימוקים כפי שהם מופיעים בדף פילוסופיית המחיקה במטא ויקי מייצגים לדעתך את עמדתך נאמנה ובאופן ממצה? R.G. - שיחה 00:08, 20 באפריל 2014 (IDT)

שלום רב,
אני מסתפק במשנתו של שן שש זעם (יש לינק בדף המשתמש שלי) ובמשנתו של עודדי (גמדים לא יבואו). גילגמש שיחה 00:11, 20 באפריל 2014 (IDT)
הבנתי. תודה. R.G. - שיחה 00:13, 20 באפריל 2014 (IDT)
עסקתי לאחרונה בנושא בויקיפדיה:מחיקה והכללה. אבנר - שיחה 00:50, 20 באפריל 2014 (IDT)
כן, ראיתי גם את הדף הזה (אני מקווה שהוא לא תורם להתקבעות המחשבה והמחנאוּת. חבילות האידיאולוגיה שמוצעות שם מתמיהות בעיניי). קוויתי שמפי האושיות המרכזיות עצמן אשמע טיעונים מעמיקים יותר.
אני מתנצל אם אני נשמע כרגע קוטל מדי, אני מבטיח שזו לא כוונתי. R.G. - שיחה 01:54, 20 באפריל 2014 (IDT)
אתה צודק, צריך לכתוב משהו. פשוט אין לי כח לזה. גילגמש שיחה 01:55, 20 באפריל 2014 (IDT)
אתה יכול להסתכל בערכים המקבילים באנגלית. הטיעונים דומים וכולם "מעמיקים". אבנר - שיחה 09:21, 20 באפריל 2014 (IDT)

@ בגרסת הביניים[עריכת קוד מקור]

אשמח אם תתחבר. ‏אופקאלףשיחההצטרפו למיזם המקורי!17:25, 22 באפריל 2014 (IDT)

ביקורת והצעות לשיפור ערך ncRNA[עריכת קוד מקור]

שלום לגילמש. בהמשך לתחרות הכתיבה הייתי לבקש את הנחייתך בשיפור הערך ncRNA כך שבסופו של תהליך יהפוך לערך מומלץ. אשמח מאוד אם תוכל לעזור בביקורת עורכים ובהצעות כיצד עוד ניתן לשפרו כדי שיוכל לעמוד בקריטריונים של הערכים המומלצים בויקיפדיה. תודה רבה, Mmmmpf - שיחה 22:44, 23 באפריל 2014 (IDT)

שלום Mmmmpf,
אבדוק את הנושא מחר. גילגמש שיחה 22:52, 23 באפריל 2014 (IDT)
רוב תודות! וכן על המענה המהיר Mmmmpf - שיחה 22:54, 23 באפריל 2014 (IDT)

בהמשך לברכות,אולי תעניק לי "חנינה" ולא פטור מלא מהרשאת "בדוק עריכות אוטומטית" - לכך אני מתנגד[עריכת קוד מקור]

בעקבות הדיון הבא:
" מציע להעניק לו הרשאת "בדוק עריכות אוטומטית". בלאו הכי דניאל לא יכול לכתוב בשום מרחב מלבד משתמש, דף שיחת משתמש ומרחב שיחה. במרחבים אלה אין בעיה שעריכותיו יסומנו באופן אוטומטי כבדוקות. זה סתם סותם את רשימות העריכות שלא נבדקו.Daniel Ventura - שיחה 23:05, 23 באפריל 2014 (IDT)

דבר כזה אני לא מוכן לעשות. גילגמש שיחה 23:18, 23 באפריל 2014 (IDT)

סטטוס ב"דיווח על טעויות"[עריכת קוד מקור]

שאלה לי: טיפלתי לפני זמן מה בויקיפדיה:דיווח על טעויות#דאצ'ה. זה נקרא טיפול? אם כן, כיצד אני מסמן זאת? פשוט להיכנס ולשנות את הסטטוס? או שזה אתה אמור לעשות? ביקורת - שיחה 00:16, 24 באפריל 2014 (IDT)

שלום,
ראיתי את הטיפול שלך. ענית לאחת התהיות של המדווח ופסלת אותה. כעת יש לטפל ביתר. אם כתוצאה מהטיפול הערך שונה ותוקן, יש לסמן "טופל". אם הדיווח לא הביא לשינוי בערך כי היה שגוי יש לסמן "שגוי". כמו כן, ניתן לסמן "הצעה לשיפור" ו"כבר דווח" אם זה דיווח נוסף על אותו הדבר. כעקרון, המטפל בדיווח אמור לסמן אותו בדף. גילגמש שיחה 06:01, 24 באפריל 2014 (IDT)
תודה על ההבהרה. ראיתי שהערך מורחב משמעותית בויקיפדיה הרוסית, אבל זה לא בשביל נסיון מגומגם של קריאה עם תוכנת תרגום. צריך בשביל זה דובר רוסית הגון. ביקורת - שיחה 08:11, 24 באפריל 2014 (IDT)
פניתי כבר לדוד 55. הוא יודע רוסית. גילגמש שיחה 08:13, 24 באפריל 2014 (IDT)

ציפור הנפש[עריכת קוד מקור]

בס"ד היי גילגמש! ראיתי עכשיו את הקטע בדף המשתמש "פגיעות עיקריות בציפור הנפש", מהי ציפור הנפש הזו? זה משהו של הומור? ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 13:12, 25 באפריל 2014 (IDT)

שלום ליאת,
אכן מדובר בפינה הומוריסטית בדף המשתמש שלי. ב"ציפור הנפש" הכוונה להיסטוריה צבאית, כלי נשק, קרבות, מצביאים וכיוצא באלה. גילגמש שיחה 13:15, 25 באפריל 2014 (IDT)

המחיקה שלך[עריכת קוד מקור]

ובכן, אז אני מניח שגם בכל הערכים הבאים ניתן למחוק את האתר מרשימת המקורות, משום שהרי הוא לא אמין. 79.182.113.214 17:43, 25 באפריל 2014 (IDT)

שלום,
הפעולות שלך שגויות, עליך לעיין במדריכים. היית אמור לנמק את עמדתך בדף שיחה. בכל אופן, עיינתי פעם נוספת במקור החדש שהוספת. הוא סביר יותר מהמקור האחר ואפשר להשאיר את המידע. בכל אופן, אין לחזור על פעולה שעשית (שחזור עריכה ששוחזרה) אפילו אם אתה צודק. חזרה על התנהגות זו בהכרח תגרור את חסימתך. כל טענה שיש לך על הערך יש לפרט בדף שיחה, בדיוק בהתאם להנחיות שקיבלת עוד לפני תשובה זו. גילגמש שיחה 18:07, 25 באפריל 2014 (IDT)

ארגו (סרט)[עריכת קוד מקור]

גילגמש, שלום. העברתי את הערך ארגו לארגו (סרט), כדי לפנות מקום לערך על הספינה ההיסטורית של הארגונאטים. העניין הוא, שאיני יודע למי לפנות כדי לעדכן אוטומטית את הדפים המקושרים לערך המקורי. תוכל לעזור? תודה. שמחה - שיחה 08:54, 26 באפריל 2014 (IDT)

שלום שמחה,
אין אף אחד שאפשר לפנות אליו כדי לעדכן את הדפים באופן אוטומטי. צריך לשנות באופן ידני. גילגמש שיחה 08:55, 26 באפריל 2014 (IDT)
לא ייאמן. שוב תודה על העזרה. שמחה - שיחה 09:02, 26 באפריל 2014 (IDT)
לא נורא, אני בטוח שזה לא הרבה קישורים. גילגמש שיחה 09:04, 26 באפריל 2014 (IDT)
אתה אופטימי. מדובר בכמה עשרות. שמחה - שיחה 09:04, 26 באפריל 2014 (IDT)
נו, כמה עשרות זה לא הרבה :) הדבר היה אמור לעלות בדיון שינוי שם, אם ניהלו אותו בצורה נכונה. גילגמש שיחה 09:07, 26 באפריל 2014 (IDT)
הרוב בתבניות, כך שהאסון לא כל כך גדול. שמחה - שיחה 09:14, 26 באפריל 2014 (IDT)

תעתיק שם ה' בכתובות ארכאולוגיות[עריכת קוד מקור]

הי גילגמש. רציתי לארכב את ההחלטה שהתקבלה במזנון בסמיכות למקום שבו רשומה ההחלטה המקורית. יש כמובן את החלטת הפרלמנט [ויקיפדיה:פרלמנט/ארכיון 14 כאן]. השאלה היא האם ההחלטה עצמה באה לידי ביטוי בדף מדיניות כל שהוא? אם לא, אז כנראה נצטרך ליצור קישור מהארכיון של הפרלמנט לדיון במזנון ולשנות שם נוסח. דבר שלא מומלץ לעשותו. אבל חשוב לשמר את הזיכרון הוויקיפדי לעתיד לבוא. יש לך רעיון? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:25, 26 באפריל 2014 (IDT)

לא צריך לשנות את הנוסח, אפשר פשוט ליצור פרק בארכיון בשם "ראו גם" לקשר לארכיון המזנון ולהסביר במשפט מה העניין. לדעתי, זה יספיק. גילגמש שיחה 11:04, 26 באפריל 2014 (IDT)

עזרה בתיקון שגיאות לשון[עריכת קוד מקור]

שלום, לאחרונה התעדכנתי שהערך שיצרתי (רובלוקס) באתר כולל בתוכו שגיאות (דקדוקיות ולשוניות). התוכל לעזור לי לאתר את רב השגיאות לפחות ולעזור לי לתקנם? פניתי אליך מכיוון שמצוין שאתה חונך בויקיפדיה ובוודאי מנוסה בלשון העברית. תודה רבה. OdedBiton, יוצר תוכן. - שיחה 17:20, 26 באפריל 2014 (IDT)

שלום OdedBiton‎,
האם עיינת במדריכי הכתיבה שלנו? גילגמש שיחה 17:22, 26 באפריל 2014 (IDT)
אעיין בקרוב מאוד ואם אתקל בבעיות בכל מקרה, אפנה אליך, אם זה יהיה בסדר מצידך. OdedBiton, יוצר תוכן. - שיחה 18:10, 27 באפריל 2014 (IDT)
כן, זה בסדר גמור. נסה קודם לעבור על מדריכי הכתיבה ואם זה לא יספיק, נבדוק ביחד מה בדיוק הייתה הבעיה. גילגמש שיחה 18:16, 27 באפריל 2014 (IDT)

בבקשה לא לשנות יותר את הערך "השמיניה"[עריכת קוד מקור]

הושקעה הרבה מחשבה בשינוי האחרון שנעשה בדף הערך השמיניה, ואנו מבקשים לא לשנות זאת יותר.

חשבון זה יחסם אם המפעיל שלו ימשיך לפעול בניגוד למדיניות שלנו. אין טעם לכתוב לי שוב בדף שיחה. דף שיחה נועד למסרים אישיים ולא לדיון על ערכים. בשביל זה יש לך דף שיחה של הערך. גילגמש שיחה 15:00, 28 באפריל 2014 (IDT)

אתה מבין כמה נזק אתה גורם לויקיפדיה העברית? אני לא יודע אם הערות כמו מה שכתבת בדף השיחה של הלה רופאייזן-שיפר :"הערך רחוק מלהיות נפלא. יתכן שכן ימחק, אולי נעלה אותו להצבעת מחיקה בהמשך." אתה כותב בהומור או שאתה באמת פוץ. הערות כאלה פוגעות ומעליבות ציבור רחב. קשה לי להבין אותך - מצד אחד אתה פותח במיזמים מבורכים כמו עמוד של וויקיפדיה בפייסבוק שנועד למשוך לפה אנשים, ומצד שני אתה עושה מעשים שמעכירים את האווירה ומרחיקים מפה אנשים. טוקיוני 18:08, 28 באפריל 2014 (IDT)

שלום טוקיוני,
אני סבור שהבעת דעה, כולל דעה ששוללת את עצם קיומו של הערך, היא לגיטימית. אין בדברים אלה מטרה להעליב מישהו. אין לי יכולת לשלוט על כך שמישהו עשוי להיעלב מדבר מה שאמרתי. זאת דעתי הכנה על הערך - הוא רחוק מלהיות נפלא ואכן יתכן שנעלה אותו להצבעת מחיקה. ב"נעלה" (בצורת רבים) התכוונתי למישהו שהשתתף בדף שיחת הערך ויתכן שאעשה את זה בעצמי, אם כי טרם החלטתי אם לעשות את זה לא. אם אחליט, אעשה. אני לא רואה בזה פגיעה או נזק. להיפך, אני רואה בזה שיפור. אני מביע דעות כאלה באופן עקבי מזה שנים רבות. אני סבור שמחיקה היא הפתרון הראוי בכל מקרה שיש בו ספק לגבי חשיבות הערך, לפי הקריטריונים הקבועים אצלנו. בהחלט אמשיך להביע את עמדתי הלגיטימית גם בעתיד. אם אתה סבור שהערך כן נפלא וכן צריך להיות פה, אתה יותר ממוזמן לכתוב את דעתך בדף שיחת הערך המדובר (או כל ערך אחר). כשאני אוהב ערך מסוים אני לא מהסס לומר את זה וגם כשאני לא אוהב ערך מסוים, גם במקרה זה אני לא מהסס לומר את דעתי. אני בהחלט רואה בחופש הביטוי זכות חשובה ואמשיך לנהוג כך בעתיד. גילגמש שיחה 20:33, 28 באפריל 2014 (IDT)
אני חושב שלא הבנת את דבריו של טוקיוני. טוקיוני לא טען שאין לך זכות לערער על חישבותו האנציקלופדית של הערך אלא הוא תהה למה אתה בוחר לעשות זאת בדרך כה פוגענית. הוא אף סיפק שני הסברים אפשריים למעשיך כאשר אמר שאו שכתבת את הדברים בהומור או שאתה פוץ. אני מסכים כי מדובר בשני הסברים אפשריים יחידים למעשיך. עם זאת, עליי לציין שמקריאת דבריך בדף השיחה איני חושב שכתבת אותם בהומור. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
אני לא חושב שיש בדבריי "הערך רחוק מלהיות נפלא" ו"יתכן שנעלה אותו להצבעת מחיקה" משהו פוגעני. זאת דעתי על הערך - שהוא רחוק מלהיות נפלא. בחרתי לא להרחיב כי עמדה זו הוסברה באריכות בדף שיחה על ידי משתתפים אחרים. אין בכך משום פגיעה באף אחד. זאת הבעת דעה לגיטימית וסבירה. לצורך העניין אבהיר: אני אכן חושב שהערך רחוק מלהיות נפלא ולא צחקתי. זאת דעתי האמיתית במקרה הספציפי הזה. אציין שיש משתמשים נוספים שחושבים כך וכמו שאמרתי לטוקיוני - אתה יכול לכתוב את דעתך בדף שיחת הערך ולהציע דרכים לשיפור הערך (אם אתה רואה לנכון) או לתמוך בגרסתו הנוכחית. גילגמש שיחה 20:52, 28 באפריל 2014 (IDT)
הנזק לויקיפדיה, הוא דווקא מאלו שמתעקשים להעלות ערכים שברור שיעוררו מחלוקת. המחלוקות הללו מחזקות אותם בניסיון לקדם אג'נדה שאולי היא נכונה ואולי לא, אבל אין לה דבר עם ויקיפדיה, וגם הקשר שלה להיסטוריה מגוחך במקרה הטוב. הכצעקתה - שיחה 19:46, 29 באפריל 2014 (IDT)

גילגמש שלום. אני חושב שכל עוד המשתמש האנונימי לא פותח חשבון בויקיפדיה, ולא מזדהה, יש להתעלם ממנו, ולא להתייחס להערותיו בדף השיחה של הערך. אגב, תברר בבקשה עם אסף מה קורה עם בקשת התרגום שלי. פניתי אליו בדף השיחה שלו, והוא לא הגיב בינתיים. איש שלום - שיחה 17:55, 29 באפריל 2014 (IDT)

שלום רב,
אני לא מכיר את אסף באופן אישי, אבל אני בקשר איתו דרך הפייסבוק. נסה לשלוח לי מייל, אולי הוא פשוט לא ביקר עדיין בוויקיפדיה. לגבי האנונימי - אני חושב שכן צריך להגיב. בסך הכל כתיבה אנונימית מותרת בוויקיפדיה (כאן המקום לציין שאני מתנגד לעריכה אנונימית, אבל כל עוד היא מותרת, אני לא פועל נגדה). חשוב להשאיר תיעוד לתשובה בדף שיחת הערך כי בעתיד מישהו יכול להכנס ולחשוב שמדובר בדיווח מדויק ולשנות את הערך. תשובה מנומקת תבהיר לאותו ויקיפד עתידי שהדברים אינם נכונים. גילגמש שיחה 20:31, 29 באפריל 2014 (IDT)

המשפט "נמצא בסוכנות... סוכנות לשחקנים ישראלים" בגוף הערך דניאל גד, למרות שכבר קיים קישור לאתר הסוכנות ב"קישורים חיצוניים". זה פרסומי או שאני מחמיר? Liad Malone - שיחה 16:13, 2 במאי 2014 (IDT)

שלום,
אני לא חושב שזה פרט פרסומי, אך הרלוונטיות שלו נמוכה. הורדתי את זה. גילגמש שיחה 22:28, 2 במאי 2014 (IDT)

היי חן,
יש מישהו, לא יודע אם הוא אוקראיני או רוסי, שנכנס לערך כל הזמן וכותב שהנ"ל פשיסט. חסמתי אותו (בינתיים ליום אחד). תגיד, יש דברים בגו? אלדדשיחה 22:38, 2 במאי 2014 (IDT)

שלום,
אין בזה דבר. זאת סתם קללה שמנסים להדביק ליריב פוליטי. הנ"ל אינו פשיסט. זה דומה קצת לכינוי פשיסט שמנסים להדביק מדי פעם לחברי כנסת מהימין בישראל. טורצ'ינוב לא יותר פשיסט מנתניהו. גילגמש שיחה 06:26, 3 במאי 2014 (IDT)
תודה רבה. אלדדשיחה 09:41, 3 במאי 2014 (IDT)

היי. מה דעתך על 77.125.85.171 (שיחה | תרומות | מונה)? עמרישיחה 12:10, 3 במאי 2014 (IDT)

שלום,
אכן מקסים. צריך למחוק ולחסום. גילגמש שיחה 12:13, 3 במאי 2014 (IDT)
גם 85.250.13.40 (שיחה | תרומות | מונה) חשוד. עמרישיחה 15:36, 3 במאי 2014 (IDT)


"הסקר החיצוני" של ויקימדיה ישראל[עריכת קוד מקור]

היי חן,
לאור זה שלא קיבלתי עדכונים בנושא והזמן קצר (כנס ויקיפדיה-אקדמיה יערך ב-1 ביוני והיינו רוצים להציג בו את תוצאות הסקר), נכנסתי לדף שנפתח לצורך ההכנות לסקר הקוראים ולסקר החיצוני. הגבתי כעת לדבריך בדף השיחה.
כדי ש"נתניע" את המהלך, יצרתי חלק שקראתי לו "שאלות שצריכות להשאל (?)". מה שאני מציע זה שניתן לזה שבוע (כלומר עד אחה"צ של ה-11 באפריל) ובמהלך הזמן הזה, כל אחד מחברי "הצוות המארגן" יכתוב שאלות שלדעתו ראוי שתשאלנה בסקר. זה המקום לזרוק רעיונות - השאלות חייבות להיות מנוסחות בנוסח המדוייק בו ראוי שתופענה בסקר, אלא בגדר רעיונות בלבד (וברור שכדי להגיע ל-10 שאלות נצטרך לוותר על חלק מהשאלות) - המטרה היא רק ליצור לנו מקבץ של שאלות כדי שנוכל שנוכל לקיים דיון בנושא. מה דעתך? שים לב לכך שאנו מדברים כרגע רק על הסקר החיצוני, שייערך בקרב מדגם מייצג של אוכלוסיית ישראל - לא על סקר הקוראים. על השני נוכל לדון בניחותא לאחר שנתפנה מהראשון. בברכת שבוע טוב, Ldorfmanשיחה 10:46, 4 במאי 2014 (IDT)

נשמע טוב בסך הכל. אבדוק מאוחר יותר. גילגמש שיחה 11:03, 4 במאי 2014 (IDT)
אחלה. פנה אלי אם תהינה לך שאלות. Ldorfmanשיחה 11:05, 4 במאי 2014 (IDT)

החלפת באופן גורף גם את הכיתוב על לוח הזיכרון. מכיון שמדובר בציטוט מדויק, זה צריך להשאר בדיוק כמו בכיתוב על הלוח: "נפל" ולא "נהרג". Liad Malone - שיחה 13:46, 4 במאי 2014 (IDT)

כמובו. תחזיר בבקשה. כנראה לא שמתי לב. אני משתדל להקפיד על דברים כאלה. גילגמש שיחה 13:48, 4 במאי 2014 (IDT)
לא צריך להכניס את המילים לקוד כלשהו שימנע את החלפתן בעתיד על ידי בוט? Liad Malone - שיחה 13:50, 4 במאי 2014 (IDT)
לא. בוט לא מטפל בזה כי יש המון משמעויות ל"נפל" למשל במשפט: "פלוני הלך ברחוב, מעד ונפל". או "החייל נפל בשבי" או "הדוכס נפל למשכב" וכך הלאה. לכן, ההחלפה התבצעה ידנית. יחד עם זאת, יתכן שטעיתי פה ושם ושיניתי איפה שלא צריך היה לשנות. הקפדתי על זה, אבל יתכן שפספסתי בכמה מקומות. אם אתה רואה טעות נוספת מסוג זה, אז פשוט תתקן. גילגמש שיחה 14:05, 4 במאי 2014 (IDT)

משה עמירב[עריכת קוד מקור]

אין לי כח לריב עם האלמוני שעורך שם, האדון עמירב פותח חדשים לבקרים חשבונות ברשתות חברתיות, בלוגים ומה לא? והאנונימי המעריץ, מקשר לשם בקישורים החיצוניים, אם זה בסדר, תפאדל. אבל אם לא, וגם אני וגם אתה ואחרים שחזרנו לו בעבר קישורים לטוויטר, אז עכשיו הוא בא עם בלוג בתפוז וחשבון LinkedIn. לדעתי צריך למחוק ולהגן על החשבון, ואשמח אם תעשה זאת. ביקורת - שיחה 17:38, 5 במאי 2014 (IDT)

שלום ביקורת,
לא הבנתי מה אתה מבקש ממני. אתה רוצה שאחסום את המשתמש? אני לא מפעיל מערכת ולא יכול לחסום אותו. אם אתה רוצה שאסיר את הקישורים אז באיזה קישורים בדיוק מדובר? גילגמש שיחה 17:41, 5 במאי 2014 (IDT)
תודה. אני יודע שאינך "מפעיל מערכת", על אף שאתה מפעיל את כל המערכת... - כאמור, נוספו לערך בשעות האחרונות ב"קישורים חיצוניים", קישורים לבלוג בתפוז וחשבון LinkedIn, של מיסטר עמירב. אם לדעתך, נהוג לקשר לכאלה. סבבה. אבל אם לא, אשמח אם תוכל למוחקם. כי לי אין כח לריב עכשיו, זה לא היום שלי. ביקורת - שיחה 17:47, 5 במאי 2014 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: מחקתי את הקישורים, לא מוסיפים לדעתי, אם כי אני לא 100% שלם עם זה. מה דעתך?
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: גילגמש באמת מפעיל את המערכת :-) ‏אופקאלףשיחההצטרפו למיזם המקורי!17:49, 5 במאי 2014 (IDT)
קישורים כאלה אינם מקובלים. הוספתי את הערך לרשימת המעקב שלי. גילגמש שיחה 17:51, 5 במאי 2014 (IDT)
מצויין. אני עוקב כבר תקופה. ביקורת - שיחה 17:56, 5 במאי 2014 (IDT)
אם הבעיה תמשיך אפשר לבקש את נעילת הערך מעריכה אנונימית. גילגמש שיחה 17:57, 5 במאי 2014 (IDT)

באתי להחזיר את התבנית, והקדמת אותי • חיים 7שיחה • ה' באייר ה'תשע"ד • 19:30, 5 במאי 2014 (IDT)

@ אלדדשיחה 23:56, 5 במאי 2014 (IDT)

שלום גילגמש, בדקתי והערך אכן מועתק מהספר "תולדות היהודים בתקופת בית שני" - למרות שלעתים הכותב שינה את הניסוח לדעתי מדובר בהפרת זכויות יוצרים. החלפתי את תוכן הערך בתבנית המתאימה כנהוג. יואב נכטיילרשיחה 13:38, 8 במאי 2014 (IDT)

מצוין! גילגמש שיחה 13:57, 8 במאי 2014 (IDT)

משרד החינוך[עריכת קוד מקור]

שלום חן, אני חונך את אלה בהמשך להרצאות שעברה עם דרור. אני מסביר לה מה לתקן והכל כשורה. ביקשתי בכל מקרה שתוציא אישור כללי ממי שאחראי על אתר משרד החינוך לעניין זכויות יוצרים, אבל היא נציגת משרד החינוך להנחלת הויקיפדיה בבתי הספר. --Yoavd - שיחה 16:24, 8 במאי 2014 (IDT)

אם אתה מכיר אותה זה בסדר. אחרת כל אחד יגיד "כתבתי" בשביל זה יש את המערכת. בהצלחה עם הקבוצה. גילגמש שיחה 16:43, 8 במאי 2014 (IDT)
תודה. בהחלט. נפגשתי איתה בפרויקט הדרכה שארגן דרור במשרד החינוך, אחרי כן בפגישה נוספת ומאז במייל ובטלפון. --Yoavd - שיחה 16:56, 8 במאי 2014 (IDT)

נא אפסק לשלוח הודעות למשתמשים על שיטת שולצה[עריכת קוד מקור]

מה שאתה עושה גובל בספאם האסור בוויקיפדיה. אני מבין את העניין שלך בהצבעה בפרלמנט אך אל לך לפנות למשתמשים רבים כל כך בדף השיחה שלהם. יש להסתפק בפרסום בלוח המודעות. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 18:20, 8 במאי 2014 (IDT)

שלום,
אני מודע לכלל זה, אך הפעם חרגתי כי חשוב להסביר לכל המצביעים את הצבעתם. לא ניסיתי להטות את הצבעתם או לשכנע אותם בעד אופציה כזאת או אחרת, אלא רק הפנתי את תשומת לבם. הוספתי גם הודעה בגוף ההצבעה בפרק הדיון ובלוח המודעות. פניתי עד כמה שראיתי לכל המצביעים ואני לא מתכוון לפנות לאחרים. בהתחשב בכך שזאת הפעם הראשונה שבה יש הסבר ברור וקולע לשיטת שולצה שהיא לא אינטואיטיבית עבור המצביעים אני חושב שפעלתי נכון. גילגמש שיחה 18:26, 8 במאי 2014 (IDT)
קראתי את ההודעה ואין לי שום בעיה אם נוסחהּ אולם אני חושב שלא פעלת נכון. שיטת שולצה פורטה לא פעם בהצבעות בהם נעשה בה שימוש. הפעם זה לא קרה אך אם זאת לא היה צריך לעדכן את כל המצביעים. בכל מקרה, אם אתה לא מתכוון להמשיך עם זה, אני רואה זאת כעניין סגור. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 18:44, 8 במאי 2014 (IDT)
יונה ב., אני דווקא לא מסכים. גם אני, שהשתתפתי בלא מעט הצבעות, לא הבנתי את העניין בשולצה, ולא שמתי לב לתוספת בעניין בדיון (ולא בטוח שהייתי שם לב לזה בלוח המודעות). לא מדובר פה בניסיון להשפיע על ההצבעה, אלא רק בהסבר טכני נוסף למי שלא בקיא בכך, וזה נועד לסייע למצביעים להביע את דעתם בהתאם לרצונם החופשי. אני לא רואה את זה כספאם, אלא כדבר חיובי, וטוב עשה גילגמש שהאיר את עיני לכך. בב"ח, ‏Lionster‏ • שיחה 18:49, 8 במאי 2014 (IDT)
אני מצטרף לליונסטר. ‏אופקאלףשיחההצטרפו למיזם המקורי!18:52, 8 במאי 2014 (IDT)
אני חושב שזה המקרה הראשון שיש לנו הצעה מורכבת כל כך עם כל כך הרבה סעיפים. חשוב שהמצביעים יביעו את עמדתם האמיתית וחבל שעמדתם לא תתקיים רק בגלל כשל טכני. אני חושב שזה דומה להודעת שרשרת על שינוי מהותי בהצבעה שגם עליו נהוג להודיע בדף שיחה ולא להסתפק בלוח. גם לא קראתי למצביעים שטרם הצביעו, אז לא הטרדתי יותר מדי. לדעתי, פעלתי במסגרת גבולות הסביר. גילגמש שיחה 19:00, 8 במאי 2014 (IDT)
בזכות פנייתו של גילגמש לדף שיחתי, מיהרתי לתקן את ההצבעה שלי. אילי - שיחה 19:04, 8 במאי 2014 (IDT)
אני לא מתכוון לפנות יותר לאף אחד כי עכשיו ההסבר נמצא במקום ברור ומי שרוצה לדעת כיצד להצביע בשיטת שולצה יכול לקרוא ולהבציע כפי שהוא רוצה וכך לבטא את רצונו. לא אעשה את זה גם בהצבעות עתידיות לאחר שההסבר נכתב סוף סוף (באיחור אופנתי של כמה שנים) גילגמש שיחה 19:08, 8 במאי 2014 (IDT)
התוספות שהכניסו המצביעים בהצבעותיהם מראה שהפנייה הייתה במקום. גם אני תיקנתי את הצבעתי לאחר שחפרתי בנושא והצקתי לעוזי עד שהבנתי כמו שצריך. הוספתי היום דוגמה פשוטה לשיטת חישוב תוצאות גם בויקיפדיה:פרלמנט/פתיח וגם בויקיפדיה:פרלמנט/הכרעה#דוגמה פשוטה לחישוב תוצאות בהצבעה. אני ממליצה שתכנסו ותקראו. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:22, 9 במאי 2014 (IDT)
חנה, אני ממש לא מסכים. חוסר ההבנה של המצביעים בשיטת ההצבעה אינה סיבה לספאם. אם מי שהיה עושה את זה היה משתמש פחות מוכר, היו מאיימים עליו בחסימה על הספאם גם אם הוא היה מוצדק. אתם מתיחסים לשיטת הזאת כאילו זו ההצבעה הראשונה שמשתמשים בה, אבל זה לא כך. מספיק היה להיכנס להצבעות קודמות בהן הוסברה צורת ההצבעה ולהעתיק משם את המידע. בנודע להבנה על איך בדיוק מנקדים - זה טוב לדעת אך לא אמור לשנות את ההצבעה (אם ניקח את החציון ונניח שאני חושב שצריך להיות 3 חודשים, אני אצביע 6 חודשים רק כדי שהתוצאה תתאים למה שאני רוצה. אותו דבר בנוגע להבנה בדיוק איך מחשבים את שולצה. טוב לדעת אך לא אמור להשפיע על ההצבעה.). כמו כן, כבר זמן מה ידוע שההצבעה תהיה בשיטה זו, כך שהחפירה היתה צריכה להיות לפני כן ולא תוך כדי ההצבעה. כל האמור לעיל לא בא להמעיט על הכתיבה המפורטת על השיטה שיכולה לשמש הצבעות עתידיות ולהגביר את ההבנה על דרך החישוב. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 23:31, 10 במאי 2014 (IDT)
יונה ב., ההודעה הזאת רק הייתה הסבר על דרך ההצבעה ומשמעותה. לא היה בכך דבר בדרך בה מחשבים שולצה. חשוב שאדם יבין את המשמעות של ההצבעה שלו ושיבין שאם הצביע למשל רק א, פירושו שהוא אדיש לב ו-ג. אני לא הבנתי זאת ורבים נוספים לא הבינו.
גם בפעמים הקודמות לא הבנתי דבר איך מחשבים את התוצאה, ואני רואה זאת כלא תקין שאנשים לא מבינים איך מחשבים. זה לא צריך להיות קופסא שחורה שרק קוסמים גאונים יודעים לחשב אותה. לא כולם גאונים כמו עוזי או מוכשרים כמוך בנושא זה. יש גם פשוטי עם כמוני שראוי שיבינו אם רק יסבירו להם כמו שצריך.
ולגבי הטענה שיכולנו לעשות זאת קודם, אתה צודק ברמת העיקרון אבל לא ברמת המעשה. מעט מאד אנשים השקיעו את זמנם בהכנת ההצעה להצבעה בפרלמנט. יש לך מושג כמה קילובייט נשפכו שם? אז המוח של אלה שהכינו את ההצעה היה עסוק במשהו אחר, ורק כשההצעה עלתה היה זמן לחשוב גם על זה. היה עוזר אם עוד כמה היו מתגייסים למשימה הזאת בטח זה היה מצליח יותר, במקום לטעון למה לא חשבתם למה לא עשיתם וכו'.
הרצון שלי להבין איך מחשבים בשיטה זאת הוא לגיטימי, זה לא קשור להודעה הזאת. זה לא בריא שתוצאות הצבעה בוויקיפדיה תהייה תלויות בהבנה של איש אחד או שניים. גם עוזי מסכים איתי בנושא זה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 01:48, 11 במאי 2014 (IDT)
יונה ב., לא הבנתי את דבריך בסוגריים: בשיטת החציון, אם אתה חושב שצריך להיות 3 חודשים, עליך להצביע 3 חודשים ולא אחרת (משום שאם תזייף אתה מסתכן בכך שיווצר רוב לאפשרות שאינך מאמין בה). כך גם בשיטת שולצה: אין שום תרחיש שבו כדאי לך לדרג אחרת מן התוצאה שאתה שואף אליה. עוזי ו. - שיחה 03:59, 11 במאי 2014 (IDT)
אני לא מסכים עם יונה. זאת הפעם הראשונה שיש הסבר מקיף ונורמלי על שולצה. בהתחשב בכך שראיתיש מצביעים רבים לא דירגו כהלכה את ההצבעה שלהם והיה ברור שהם עושים את זה בגלל חוסר הבנה ולא כי זאת הבחירה שלהם, יזמתי פניה לכל אותם מצביעים. לאחר הפניה שלי, רבים אכן תיקנו את ההצבעה. אני לא רואה בכך שום דבר פסול. לא מדובר בספאם. לא הודעתי על קיום ההצבעה בספאם בדפי שיחה, לא גייסתי אותם להצביע בעד אופציה מסוימת. רק הסברתי לכל אותם אלה שהצביעו בצורה לא מלאה את ההצבעה שלהם. רבים מהם שינו את ההצבעה וזאת מבחינתי ההוכחה לכך שפעלתי בצורה נכונה. לא המשכתי עם הפעולה לא בגלל ההודעה בדף שיחתי, אלא כי פניתי לכל המצביעים שהצביעו לפני שנכתב ההסבר. כעת, לאחר שההסבר נכתב, אני מצפה מהמצביעים לקרוא אותו ולהצביע כמו שהם מבינים בהתאם להסבר. ההצבעות הבאות אכן היו טובות יותר והמצביעים דירגו באופן כללי יותר אופציות וכך הביעו את רצונם האמיתי. אני לא חושב שיש פסול במתן הסבר, אפילו אם הוא הסבר זהה שניתן לעשרים (או משהו כזה) משתתפים כמו שעשיתי. זה זהה בעיני להודעת שרשרת שנשלחת לעשרות מצביעים ברגע שיש שינוי מהותי בהצבעה שבה הם לקחו חלק. אני בהחלט חושב שזה היה סביר. גילגמש שיחה 06:16, 11 במאי 2014 (IDT)
עוזי ו. אני מסכים שהראשונים שמצביעים לא יכולים לעשות זאת אולם האחרונים שמצביעים יכולים במקרים מסויימים לראות לאן ההצבעה נוטה ולהתאים את הצבעתם כך שהתוצאה תהיה לפי מה שהם רוצים (או לפחות לנסות זאת) על ידי הצבעה אחרת. (אם כי יתכן שהדוגמא של חציון לא נכונה למצביע אחד). את שיטת שולצה אני לא מכיר מספיק טוב שכדי לתת דוגמא או כדי לדעת עם זה אפשרי.
חנה Hanay כל מה שכתבת בהודעה האחרונה שלך - מקובל עלי, טענתי לא היתה על הבהרת שיטת שולצה אלא על ההודעות בדפי המשתמשים. הבעיה היתה שבהצעה נרשם שיטת שולצה בלי להוסיף הסבר מה זה אומר. ראי למשל ויקיפדיה:פרלמנט/ארכיון 55#שינוי שם להרשאת ביורוקרט וכן הצבעות נוספות שהשתמשו בשיטה זו. בכולן (לפחות באלו שאני נתקלתי בעבר) היה הסבר קצר על אופן ההצבעה. בהצבעה הנוכחית זה לא היה. לא באשמתך אלא באשמתי שלא שמתי לב לכך לפני זה. הבהרת אופן החישוב של שיטת שולצה חשובה מאוד אך כפי שגם עוזי כתב לא אמור להשפיע על אופן ההצבעה.
גילגמש הבנתי שאנחנו לא נסכים על כך אך זה לא דומה לשינוי משמעותי בהצבעה אחרת. כי שינוי כזה היה גורר לסגירת ההצבעה ופתיחתה מחדש ואז יש היגיון לציין זאת בפני המצביעים כי יתכן והם אפילו לא יבדקו את ההצבעה החדשה בגלל שהם כבר הצביעו. כאן זה לא קרה ולכן היה ניתן להסתפק בציון זאת בלוח המודעות. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 07:25, 11 במאי 2014 (IDT)
אני לא חושבת שיש איזו שהיא סוג של הצבעה שמישהו יכול להצביע הפוך ממה שהוא הכי רוצה, כדי לקבל את מה שהוא הכי רוצה.
הסתכלתי על ההצבעה של שינוי שם ביורוקרט שכללה 13 אפשרויות. גם קראתי את ההסבר שם, ונזכרתי איך בזמנו כל ההצעות נראו לי כל כך לא לעניין, והיה לי כל כך ברור לאחר הדיון במזנון שלא יתקבל כל שינוי, שממש לא התעמקתי בעניין, ולא חשבתי בכלל על המשמעות של אי מתן סדר עדיפויות ל-11 האפשרויות שלא רציתי. זאת ממש לא דוגמה שמתאים ללמוד ממנה. שים לב שגם בתוצאה של ההצבעה אין הסבר איך הגיעו לתוצאה, שזה מידע חשוב למצביע. אולי בגלל ש-א' היה שם כל כך ברור וחד משמעי, שאפשר היה פשוט לספור את ה-א בעדיפות ראשונה בלי לבדוק את העדיפות שלו ביחס לאפשרויות אחרות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 08:37, 11 במאי 2014 (IDT)
שוב אתה סותר את עצמך. קודם "הראשונים שמצביעים לא יכולים לעשות זאת אולם האחרונים שמצביעים יכולים במקרים מסויימים לראות לאן ההצבעה נוטה ולהתאים את הצבעתם כך שהתוצאה תהיה לפי מה שהם רוצים (או לפחות לנסות זאת) על ידי הצבעה אחרת", ואחר-כך "אופן החישוב... לא אמור להשפיע על אופן ההצבעה". גם בשיטת החציון וגם בשיטת שולצה, אפילו מצביע היודע מה יצביעו כל האחרים *אינו יכול* לשפר (מבחינתו) את התוצאה על-ידי שינוי ההצבעה שלו. אין למצביע שום דרך פעולה טובה יותר מאשר להצביע אמת. עוזי ו. - שיחה 10:02, 11 במאי 2014 (IDT)
חנה זו היתה דוגמה, את יכולה להסתכל גם על יקיפדיה:פרלמנט/ארכיון 47#הקדמה או ויקיפדיה:פרלמנט/ארכיון 51#האפשרויות או ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:מחאת האוהלים#שיטת ההצבעה או על אחת מההצבעות הקודמות שנערכו בצורה זו. זה ממש לא משנה מה האפשרויות, כמות האפשרויות או האם ברורה התוצאה, בכל אחת מהן מוסבר אופן ההצבעה שהיה חסר בהצבעה זו. כמובן שטוב שכולם יבינו את אופן חישוב התוצאה רק שאני לא מבין איך אופן חישוב התוצאה קשור להצבעה עצמה, לפחות לאחר שהוחלט על שיטת החישוב. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:25, 11 במאי 2014 (IDT)
"מי יתן לי שולצה ואנשכנו כחמור" • חיים 7שיחה • י' באייר ה'תשע"ד • 23:45, 10 במאי 2014 (IDT)
חיים 7, אפשר פירוש? גילגמש שיחה 06:18, 11 במאי 2014 (IDT)
על משקל דבריו של עקיבא (קודם שהיה רבי עקיבא) "מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור" • חיים 7שיחה • י"א באייר ה'תשע"ד • 14:49, 11 במאי 2014 (IDT)
תודה גילגמש שיחה 15:08, 11 במאי 2014 (IDT)
עוזי ו., איני מכיר את התחום, אבל לפי הערך משפט גיבארד-סתרסוויט גם שיטת שולצה (וכל שיטה סבירה אחרת) חשופה להצבעה טקטית. דניאל תרמו ערך 20:13, 12 במאי 2014 (IDT)
נכון, תודה. היה נדמה לי ששיטת שולצה מוגנת מהבחינה הזו; היא כן מוגנת מעיוות דרך בניית אפשרויות ההצבעה (וזה נראה לי קריטריון חשוב ביותר בוויקיפדיה). אגב, הערך משפט גיבארד-סתרסוויט אינו ברור; מהו P^N בתחילת ההוכחה? עוזי ו. - שיחה 21:05, 12 במאי 2014 (IDT)

פרס מוסקו'[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש,

בדף השיחה של פרס מוסקוביץ' לציונות, היה דיון האם נכון לכתוב את המשפט "כמחצית מהזוכים בפרס עוז ציון, מראשיתו ועד לשנת 2014, זכו בו על פעילותם בשטחי יש"ע."
כתבת שם הערה (שנראה לי שהיא מוסכם על כולם), אך לא ברור האם התכוונת להביע בה עמדה מוחלטת בשאלה האם המשפט ראוי?
אז אנא כתוב לי כאן האם התכוונת להביע בה עמדה מוחלטת בשאלה האם המשפט ראוי, או לא?
בברכה --בן נחום - שיחה 12:12, 9 במאי 2014 (IDT)

שלום, הגבתי בדף שיחה. גילגמש שיחה 14:43, 9 במאי 2014 (IDT)

קראתי שם שאתה בעד אזכור המשפט, ואני מרשה לעצמי עוד שאלה:
כפי שמוסבר בדף השיחה שם - חלק מהזוכים שדוד שי חישב עבוד הקביעה דלעיל- קבלו את הפרס (על פי האתר הרשמי של הפרס) בשל מספר נימוקים שאחד מהם על פעילותם שקשורה ליש"ע.
לכן נראה לי שנכון להוסיף למשפט הנ"ל את המילה "גם". אתה מסכים איתי? --בן נחום - שיחה 16:10, 9 במאי 2014 (IDT)
כן גילגמש שיחה 16:21, 9 במאי 2014 (IDT)

היי חן,
האם העריכה הזאת נכונה? אלדדשיחה 01:49, 10 במאי 2014 (IDT)

לא, היא שגויה. בורה בורה - שיחה 02:13, 10 במאי 2014 (IDT)
תודה רבה. אלדדשיחה 02:24, 10 במאי 2014 (IDT)
בהזדמנות זאת: אתמול עברתי על חלק מהערך והגהתי אותו קלות. הייתה שם שורה שנשמטו ממנה מילה או שתיים. אודה לך אם תוכל לתקן אותה:
בסעיף "לאחר המלחמה": עם מות סטלין ב-5 במרץ 1953 עבר ז'וקוב לפעילות פוליטית. הוא תמך בחרושצ'וב והיה בראש צוות קצינים הצבאית שאסרה את לברנטי בריה, שהוצא אחר כך להורג. אלדדשיחה 08:43, 10 במאי 2014 (IDT)
בדקתי אצל הרוסים. נראה שהמידע שיש אצלנו לא מדויק. אני לא ממש מבין בהיסטוריה סובייטית בתקופה זו אז סמכתי על הרוסים מתוך הנחה שהם יודעים טוב יותר. גילגמש שיחה 08:51, 10 במאי 2014 (IDT)
הערך לא עבר הגהה רצינית, וגם כתוב באופן די לקוני (כנראה, אין לנו חובבי ז'וקוב בין הוויקיפדים). בכל אופן, הבעיה שם עם "צוות קצינים הצבאית שאסרה וגו'". האם זה צריך להיות צוות הקצינים *של הוועדה* שאסרה את לברנטי, או ניסוח אחר כלשהו? אלדדשיחה 09:00, 10 במאי 2014 (IDT)
טוב, לא חשוב, אני רואה עכשיו שלפני דקה השמטת את כל המשפט. אלדדשיחה 09:02, 10 במאי 2014 (IDT)

התלוננתי בויקיפדיה:בקשות ממפעילים על ההשחתות שביצעת בערך. עדירל - שיחה 16:04, 11 במאי 2014 (IDT)

מונדיאל 2014[עריכת קוד מקור]

תראה שנייה מה עשיתי במשתמש:ישרון/ארגז חול. צריך דיון בשביל להעביר את זה למרחב ויקיפדיה? ‏ישרוןשיחה 13:47, 13 במאי 2014 (IDT)

שלום. זה נראה טוב. לא צריך דיון. תעביר. גילגמש שיחה 13:54, 13 במאי 2014 (IDT)
יוזמה מבורכת ישורון. בהצלחה עם המיזם הזה. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 14:08, 13 במאי 2014 (IDT)
אל תגיד בהצלחה, תצטרף ונצליח :) ‏ישרוןשיחה 14:18, 13 במאי 2014 (IDT)
אני לא כותב על שחקנים בקבוצות ספורט בכלל וכדורגל בםרט. למרות שאם יש שחקן צרפתי שזקוק לערך - אולי אחרוג ממנהגי. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 15:00, 13 במאי 2014 (IDT)
עדיין לא פורסם הסגל של נבחרת צרפת כשייכתב אשתדל לזכור לעדכן אותך. בסגל שמופיע כעת בערך חסרים 15 שחקנים כך שזה יהיה הימור בטוח לומר שגם בסגל שיפורסם יחסרו שחקנים. ‏ישרוןשיחה 15:11, 13 במאי 2014 (IDT)

ההשלכות של ארכוב דיון במזנון[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, אני פונה אליך בתור המומחה ולוחם הצדק הנודע של הביורוקרטיה הויקיפדית.

הדיון שפתחתי במזנון לפני כשבועיים תחת השם "מחויבות אתית לנמק דרישות עריכה" אורכב בארכיון וזאת מבלי שהתקבלה שורה תחתונה אופרטיבית בנושא. ובכל זאת, עד כמה שזה נגע להבט האופרטיבי, נרשמו אך ורק הצבעות "בעד".

  • האם הארכוב היה תקין?
  • היות שנרשמו רק הצבעות "בעד", האם משמעות הדבר שיש לכתוב דף מדיניות חדש בנושא שיתקף זאת? האם משמעות הדבר היא שאני או כל ויקיפד אחר רשאי כפי שהצעתי לערוך את התבניות המדוברות כך שהכללת פרמטר הסיבה יהיה מובלט יותר ולא יוצג כפרמטר אופציונלי?

R.G. - שיחה 23:11, 13 במאי 2014 (IDT)

שלום רב,
אם לא נרשמה התנגדות ניכרת והיה רוב גורף (כפי שאכן נראה שהיה) יש לך סמכות (או לכל אחד אחר) לבצע את השינוי הנדרש. יש לעדכן את דפי המדיניות הרלוונטיים ולקשר לדיון. אפשר לקצר בתקציר העריכה או בדף שיחה. אני לא חושב שיש צורך לכתוב דף חדש, אלא יש לפרט את הנוהל בדפים הרלוונטיים הקיימים כבר עתה. לגופו של עניין: אני לא בטוח עד כמה יקפידו על הכלל הזה, אבל אם היתה תמיכה אפשר ללכת עם זה. במקרה כזה אין מה להעביר את הדיון כי הוא עסק בכמה תבניות אז שישאר כבר בארכיון המזנון. גילגמש שיחה 23:15, 13 במאי 2014 (IDT)
תודה. תוכל להפנות אותי לדפים הרלוונטיים הקיימים?
ובנימה אישית יותר, יש סיבה מיוחדת שלא הגבת לתגובתי אליך שם? בתור ויקיפד הוגן ודעתן קוויתי להמשך השתתפותך שם. R.G. - שיחה 23:32, 13 במאי 2014 (IDT)
אני לא מסכימה לגבי המסקנה, בדיון השתתפו מעט אנשים. זה לא מספיק בשביל לשנות מדיניות הקיימת מזה זמן רב. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:40, 13 במאי 2014 (IDT)
אבל לא נרשמה התנגדות. כנראה שהנושא לא משך קהל. אני חושב שזה מספיק לשינוי מדיניות. לא תמיד יש עשרות משתתפים, במיוחד כשמדובר בנושא כל כך זניח. כן יהיה נימוק, לא יהיה נימוק... זה לא משהו שצפוי למשוך קהל רב. לגבי הדפים שיש לעדכן: הדפים הרלוונטיים הם כמובן מדיניות המחיקה (שם יש לעדכן לגבי תבנית חשיבות). לגבי שכתוב ועריכה יש לעדכן את הדף הנהלים הזה: ויקיפדיה:שכתוב ועריכה‎. לגבי הדברים שלי בדיון: אין סיבה. כתבתי את דעתי והסתפקתי בזה. גילגמש שיחה 23:42, 13 במאי 2014 (IDT)
ראשית אני לא מסכימה איתך שלא הייתה התנגדות. אני התנגדתי לחובת הנימוק האוטומטית של תבניות העריכה והשכתוב. פעמים רבות התבנית מספיקה. והיו נוספים שחשבו כמונו. לא כתבתי נגד. לא חובה זה דיון במזנון. זה לא דרך לשנות כלל כזה. ואחר כך להציק לוויקיפדים השונים למה אינם מקיימים את הכלל. אני למשל חושבת שצריך לנמק תמיד תבנית חשיבות ואני עושה זאת, אבל אין לי כל כוונה לנמק תבנית עריכה כשהערך אין בו ויקיזציה בסיסית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:52, 13 במאי 2014 (IDT)
אפשר לחדש את הדיון, אבל נראה שהיה שם רוב די גורף. אני לא בטוח כיצד ליישם את ההחלטה שהתקבלה. אני בדרך כלל כן מנמק תבנית עריכה ושכתוב ובדרך כלל לא מנמק תבנית חשיבות אבל אין לי בעיה לנמק גם תבנית חשיבות. בכל אופן, אם יש התנגדות אפשר לחזור ולדון על כך, למרות שאני ממליץ נגד זה. בסך הכל נראה שזה מה שרוצים... גילגמש שיחה 00:03, 14 במאי 2014 (IDT)
לי אישית בהינתן הלך הרוח הנוכחי בקהילת ויקיפדיה חשובים יותר נימוקי העריכה למיניהם. הם אלו שנעדרים במקומות שמצויה בהם פחות תשומת לב. בנימוקי החשיבות, זו אמנם נראית לי ציפיה טריוויאלית אבל כאן הבנתי שהכנסתי את ראשי למיטה חולה הישר למלחמות האינסוף של המחקנים והמכלילנים, ושעל כך נשפכו גלונים אינספור של דיו וירטואלי, אז לא חשבתי באמת לשנות כאן את המדיניות בפניה מינורית לרגש ההוגנות של הויקיפדים. ציינתי את זה באופן אגבי. R.G. - שיחה 00:13, 14 במאי 2014 (IDT)
בדרך כלל הנימוק פשוט לא נדרש כי זה די נובע מהתבנית. ברור לחלוטין שמי ששם תבנית חשיבות לא חושב שהערך ראוי, אחרת לא היה שם תבנית. אין פה כל כך מה לנמק בעיני. אני לא חושב שיש פה משהו לא הוגן. בכל אופן, אם יש התנגדות אפשר פשוט לחזור לדיון. אני לא חושב שאקח בו חלק ופשוט איישם את ההחלטות שיתקבלו בו. גילגמש שיחה 00:16, 14 במאי 2014 (IDT)
כדי לא לגלוש כאן בחזרה לגוף הדיון במזנון, רק אבהיר שלא התבוננתי לתומי בדף תבנית:לשכתב או תבנית:עריכה והרהרתי לעצמי, "המממ. בטח היה אפשר לנסח את התבנית הזו בצורה הולמת יותר. אני אלך להציק לכמה ויקיפדים במזנון". טרחתי שלא כהרגלי לפתוח דיון במזנון ולכתוב את הפניה הזו לאחר שנתקלתי בעשרות מופעים, רובם בערכים ותיקים, של תבניות שלגביהן התיאור "נובע מהתבנית" לא היה מתאים, ובכל מקרה חוסר הנימוק הספציפי שבהן הפך את תועלתן לאפסית אם לא שלילית. R.G. - שיחה 00:39, 14 במאי 2014 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אם התבנית לא רלוונטית אפשר פשוט להוריד אותה. גילגמש שיחה 05:46, 14 במאי 2014 (IDT)

R.G., בדקתי והתברר שהיתה הצבעה בפרלמנט לגבי חובת נימוק להנחת תב' חשיבות. ההצעה לא התקבלה (תוכל לראות בארכיון הפרלמנט). יש בעיה לבטל הצבעה מפורשת ללא רוב ברור וגדול. גילגמש שיחה 10:53, 15 במאי 2014 (IDT)

לא דיברתי בכלל על תבניות לא רלוונטיות.
כן, זכרתי שהוזכר משהו כזה. בכל מקרה אני חושב שאם אטרח לקדם את הנושא למרות חוסר העניין בו (איזו החמצה מרה), זה יהיה כאמור בהתערבות בתבניות העריכה למיניהן ולא מעבר. תודה. R.G. - שיחה 13:53, 15 במאי 2014 (IDT)
אני מציע שתחשוב היטב אם זה שווה את הטרחה שלך. העברתי כללים רבים בוויקיפדיה וזה תמיד כאב ראש. לפעמים קטן, לפעמים גדול, אבל תמיד כאב ראש. גילגמש שיחה 14:16, 15 במאי 2014 (IDT)

יזהר ברקשיחה • י"ד באייר ה'תשע"ד • 12:38, 14 במאי 2014 (IDT)

ראיתי שכבר הגיבו שם ואסתפק בזה. גילגמש שיחה 12:53, 14 במאי 2014 (IDT)

ציון ערכים בתשלום בדף השיחה[עריכת קוד מקור]

היי חן,
לא ברור לי אם הולכים לכתוב בדף השיחה של ערך, שהוא נכתב בתשלום – צעד כזה יהיה בבחינת ירייה לעצמנו ברגל (כל אחד שמחוץ לוויקיפדיה ייעשה מודע לאפשרות לכתוב ערכים בתשלום, רק מהצצה בדף השיחה - וזאת אחרי שהיה ברור ומובן מאליו עד כה שבוויקיפדיה כותבים רק מתנדבים). אם אני מבין נכון, יהיה ציון כלשהו, שלא יהיה בולט לקוראים מבחוץ? אלדדשיחה 20:12, 14 במאי 2014 (IDT)

לא התנהל דיון על סוג הציון וכדאי לעלות את זה לדיון בדף שיחת הנהלים. אפשר לשים ציון מוסתר דוגמת תבנית נ. אין בעיה להכין תבנית נסתרת. גילגמש שיחה 22:19, 14 במאי 2014 (IDT)
לא מדובר רק על כך שדף השיחה לא יהיה ניתן לחיפוש בגוגל, אלא גם על כך שמי שקורא את הערך מחוץ לוויקיפדיה, ונכנס לדף השיחה, לא ייעשה מודע לכך שיש אפשרות לכתוב ערכים בתשלום בוויקיפדיה. עובדה זו, והעובדה שהערך הספציפי נכתב בתשלום, אמורות להיות ידועות וברורות אך ורק למנטרי ויקיפדיה ועורכיה, ולא לציבור הרחב. בסך הכול, הרי אנחנו לא מעוניינים להפיץ את העניין הזה לכל קורא מזדמן בוויקיפדיה. אחרת, כל המיזם הנוכחי, שהושקעו בו המון זמן, אנרגיה, והררי הרים של דיונים וכו', רק יביא לכך שיהיו יותר ויותר כותבים בתשלום בוויקיפדיה, בין במוצהר ובין בהעלמת מידע מאתנו, והרי לא לכך התכוון המשורר. אלדדשיחה 09:59, 15 במאי 2014 (IDT)
אלדד, מתקיים דיון בנושא בדף שיחת ויקיפדיה:עריכה בתשלום#אופן סימון העריכה שנעשתה בתשלום בדף שיחת הערך. אני ממליצה לא לקיים דיונים מקבילים. האם תוכל להגיב שם? תודה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:10, 15 במאי 2014 (IDT)
לצערי, אין לי מושג איפה להגיב שם. אני מציץ וקורא שם מדי פעם, וכבר איבדתי את הידיים והרגליים בכל הדיונים האלה. אם תרצי, תוכלי להעתיק מכאן את כל מה שכתבתי. לדעתי, זה חשוב מאוד, וכל המיזם שהושקעה בו המון אנרגיה רק יפיץ לציבור את עובדת הכתיבה בתשלום אם לא נשכיל להצניע את כל התבניות בדפי השיחה השונים. נראה לי שלא אגיב עוד בעניין זה. אלדדשיחה 10:13, 15 במאי 2014 (IDT)
בפסקה האחרונה תחת הכותרת "אופן סימון העריכה שנעשתה בתשלום בדף שיחת הערך". דף השיחה הוא קצר מאד הפעם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:15, 15 במאי 2014 (IDT)
דרך אגב, זאת הייתה הסיבה שאני העדפתי ציון רק בדף המשתמש, אבל הקהילה בחרה אחרת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:16, 15 במאי 2014 (IDT)
כמובן, כנ"ל גם אני. אלדדשיחה 12:43, 15 במאי 2014 (IDT)

עדכנתי את הפתיח של הפרלמנט לפי הצעתך. אתה מוזמן לראות את הפתיח ולהחזיר את הגרסה שלך או לעדכן את שלי, אם תמצא לנכון. הפתיח ניתן לעריכה על ידי כולם ולא רק על ידי מפעילים. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 20:12, 14 במאי 2014 (IDT)

זה נראה טוב. גילגמש שיחה 22:20, 14 במאי 2014 (IDT)

שלום,
אשמח לחתימה בה אתה מאשר אתה נוסח ההצבעה ובכך יהיה אפשר להעביר לפרלמנט. The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 15:11, 15 במאי 2014 (IDT)

ומה לגבי דיון? גילגמש שיחה 15:17, 15 במאי 2014 (IDT)
כל עוד לא התקיים דיון מקדים, איני רואה מקום להעלות זאת לפרלמנט, מה גם שאני נגד. ‏Lionster‏ • שיחה 15:45, 15 במאי 2014 (IDT)

שלום גילגמש,יש לי זכות הצבעה?. רונאל1 - שיחה 19:17, 15 במאי 2014 (IDT)

תלוי היכן. בין כה וכה אני מעדיף שלא תצביע בשלב זה, אלא תלמד את ההתנהלות בוויקיפדיה. למה שלא תכתוב ערך שמעניין אותך? גילגמש שיחה 19:19, 15 במאי 2014 (IDT)
קשה לי לכתוב ערכים,אני צריך עוד לאסוף מידע מספיק כדי לכתוב ערך שעומד בסטנדרטים (אגב,רציתי להצביע במפעיל נולד). רונאל1 - שיחה 19:23, 15 במאי 2014 (IDT)
במפעיל נולד אין לך כל כך מה לעשות כי בלאו הכי אין לך מושג כיצד ויקיפדיה פועלת. כדי ללמוד אתה צריך לכתוב ערכים. אתה לא חייב להתחיל בכתיבת ערך חדש לחלוטין. אתה יכול לתקן את אחד הערכים שאתה אוהב ומכיר ויש עליהם תבנית שכתוב או עריכה. באיזה נושאים אתה מתעניין? גילגמש שיחה 19:24, 15 במאי 2014 (IDT)
במגוון נושאים,אולם אין שם די פעילות(הכי מתעניין בו זה ביולוגיה,טכנולוגיה וכו) רונאל1 - שיחה 19:26, 15 במאי 2014 (IDT)
אני חושב שנושא כמו ביולוגיה הוא קצת קשה לכתיבה בגיל שלך. אתה צריך ללמוד קצת בבית הספר כדי להבין בנושא. איזו טכנלוגיה למשל? גילגמש שיחה 19:28, 15 במאי 2014 (IDT)
למשל:מחשבים,אינטרנט,אלקטרוניקה וכו' ׁ(אגב,אתה מרשה לי להצביע במפעיל נולד?,כי אני לא אמרה את פיך.) רונאל1 - שיחה 19:31, 15 במאי 2014 (IDT)
כפי שאמרתי, בשלב זה אני לא יכול להרשות לך להצביע במפעיל נולד כי אתה לא מכיר עדיין את המערכת. למשל שלא תכתוב משהו שקשור לאינטרנט או תשפר ערך קיים? זאת מהות העשיה הוויקיפדית. כמו כן, האם יש לך כישורים טכניים בתחום האינטרנט? אתה יודע לעשות משהו? גילגמש שיחה 19:33, 15 במאי 2014 (IDT)
יש לי כישורים בתחום האינטרנט,אבל בנתיים קשה לי,אנסה למצוא לי נושא לשיפור הפורטלים,(כי הנושאים שאני מדבר עליהן יש להם פורטלים,לרובם) רונאל1 - שיחה 19:37, 15 במאי 2014 (IDT)
מה למשל אתה יודע לעשות? גילגמש שיחה 19:38, 15 במאי 2014 (IDT)
למשל:יצירת סקריפט(ברמה קצת מעל מתחיל),יצירת תוכנות(ברמת מומחה).בטכנולוגיה: יצירת נתב אלחוטי ונייח.מחשבים:יצירת מעבד,לוח בקרה וזיכרון. רונאל1 - שיחה 19:44, 15 במאי 2014 (IDT)
אבל אין לי די כוח לכתוב ערך.אנסה מחר. רונאל1 - שיחה 19:45, 15 במאי 2014 (IDT)
אתה יודע לכתוב בוט? גילגמש שיחה 19:52, 15 במאי 2014 (IDT)
שכחתי לדייק:בוט ממש קצת.אל תבקש מימני לכתוב בוט כי אני עוד אוסף מידע. רונאל1 - שיחה 19:53, 15 במאי 2014 (IDT)
באיזו כיתה אתה? גילגמש שיחה 19:55, 15 במאי 2014 (IDT)
ה'ׁ(לא במובן אלוהים) רונאל1 - שיחה 19:58, 15 במאי 2014 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

כאמור, אתה לא חייב להתחיל לכתוב ערך מאפס. אתה יכול לנסות לשפר קצת את אחד הערכים הקיימים. איך הצעה זו נשמעת לך? גילגמש שיחה 20:03, 15 במאי 2014 (IDT)

די טוב,אנסה לשפר את הקיימים.בברכה, רונאל1 - שיחה 20:07, 15 במאי 2014 (IDT)

תחשוב מחר איזה ערך תרצה לשפר ותגיד לי. גילגמש שיחה 20:09, 15 במאי 2014 (IDT)
למה הכוונה?,תוכל להסביר לי?.רונאל1 - שיחה 20:12, 15 במאי 2014 (IDT)
מה יש פה להסביר? תחשוב איזה ערך תרצה לשפר, תגיד לי מה הוא וננסה לעבוד עליו ביחד. איך רמת האנגלית שלך? גילגמש שיחה 20:14, 15 במאי 2014 (IDT)
אני לומד אנגלית בסיסית.ורגילה ברמה 2/3. רונאל1 - שיחה 20:15, 15 במאי 2014 (IDT)
או קי, נשתמש במקורות בעברית אם כך. אתה יכול לחשוב על מגוון ערכים. ראשית משהו בתחום המחשבים והטכנלוגיה, אבל גם ערך על סדרה שאהבת, סרט, ספר או אישיות כלשהי. גילגמש שיחה 20:18, 15 במאי 2014 (IDT)
גילגמש,אני אתן לך סיבה למה אני רוצה להצביע במפעיל נולד:אם אני מצביע במפעיל נולד זה אומר שאני נותן אמון במתמודדים,וגם אנ י יודע להשאיר סיבה מנומקת.ואת המערכת אני מבין.(כמעט לגמרי,רק פרט אחד נשאר לי:לבחון איזה ביטול עריכה טוב ולא טוב.) ואת התנהלות אני מבין כמעט לגמרי.בברכה,רונאל1 - שיחה 17:21, 16 במאי 2014 (IDT)
וכיצד אתה יכול לגבש דעה אם אין לך מושג במה מדובר? וכיצד יהיה לך? הרי אתה חדש בוויקיפדיה ולא מכיר את ההתנהלות של האישים השונים. במקרה כזה לעמדתך אין משמעות רבה בדיון שכזה. יש לזכור שאין הצבעה במפעיל נולד, אלא לדיון במפעיל נולד יש תוקף של המלצה. איזו המלצה תוכל לתת אם אינך מכיר את הנפשות הפועלות? גילגמש שיחה 17:25, 16 במאי 2014 (IDT)

המלצה:"חנה היא מפעילת מערכת מהשורה הראשונה,היא פעילה במיוחד ובקיא ברוב הדברים בויקיפדיה,ראוי לה כהונה נוספת".מספיק טוב? רונאל1 - שיחה 17:28, 16 במאי 2014 (IDT)

כאמור, היות שאתה לא ממש בקי בפרטים זה לא ממש מתאים. בוא נתרכז בינתיים בדברים אחרים. יהיו עוד דיונים בוויקיפדיה ותוכל להשתתף בהם. למעשה, כל יום יש דיון אחר אפילו יותר מאחד. חלקם בנושאים שיעניינו אותך הרבה יותר ממפעיל נולד. גילגמש שיחה 17:52, 16 במאי 2014 (IDT)
יכול להיות,אבל מפעיל נולד יותר מעניין אותי 1.כי להצביע במפעיל נולד זה לסיים את המטרה שהצבתי לעצמי:להצביע לפחות פעם אחת בפמעיל נולד כדי להביע אמון בויקיפדים. 2.בתחילת מרץ 2015 אני הציע את עצמי למפעיל מערכת (מספיק זמן כדי להתמצא בויקיפדיה.) כל עוד אני ימשיך להצביע במפעיל נולד ולאסוף מידע על הנהלים בויקיפדיה בסוף המצא את עצמי מספיק מוכן להיות מפעיל מערכת. רונאל1 - שיחה 18:01, 16 במאי 2014 (IDT)
רונאל, נכנסת לתהליך חונכות מסיבה מסוימת. הסיבה היא שאתה עושה דברים לא נכונים ובוודאי שאינך מתאים להיות מפעיל מערכת בשלב זה. אני לא יודע אם זה יקרה בשנת 2015. אולי כן ואולי לא. להיות מפעיל מערכת זה לא כיף כזה גדול כמו שזה אולי נראה לך. בשלב זה עדיף שתתמקד בדברים מידיים יותר. גילגמש שיחה 18:04, 16 במאי 2014 (IDT)
אוקי,אקשיב לך.רונאל1 - שיחה 18:07, 16 במאי 2014 (IDT)

לחן ערב טוב,

התחלתי בעריכת הערך.
בברכה, אברהם אמיר - שיחה 21:55, 15 במאי 2014 (IDT)
יופי, תודה רבה. גילגמש שיחה 03:43, 16 במאי 2014 (IDT)

עזרה בניהול דיון תקין[עריכת קוד מקור]

שלום, יש לי ויכוח ארוך עם ויקיפד ותיק כאן ובפסקאות העוקבות. כמשתמש די חדש בויקיפדיה אני מעדיף שלא להכנס למלחמות, לכן אוותר ולא אבצע עריכות נוספות בערך הנדון. אשמח אם תציץ שם ובעריכות האחרונות שנעשו בערך ותתערב אם לדעתך הויקיפד המדובר נוהג שלא כדין לפי נהלי מלחמות עריכה. תודה Israel3292 - שיחה 11:53, 16 במאי 2014 (IDT)

שלום Israel3292 וברוך הבא לדף שיחתי,
אמנם פעלת נכון על פי הכללים - יזמת דיון בדף שיחה ולא ניהלת מלחמת עריכה, אך זה לכשעצמו לא מספיק. כאן יש להתחשב גם בהכשרה מקצועית. בהתחשב בכך שאיוון הוא פסיכיאטר ובכל מקרה אחר הוא היה האיש שהיתי פונה אליו לבירור הסוגיה, הוא בהחלט זוכה לעמדת בכורה בדיון, אפילו שלא הביא סימוכין לדבריו, אלא הסתמך על ידיעותיו הכלליות. אני לא מרגיש שאני יכול להתערב בוויכוח על נושא מקצועי שאיוון מבין בו הרבה הרבה יותר ממני. הבנתי בתחום דלה ביותר ואני לא יכול לסייע לך באופן מעשי. למעשה, איוון הוא הפסיכיאטר היחיד עד כמה שידוע לי שכותב בוויקיפדיה, כך שאני לא יודע למי להפנות אותך לקבלת עזרה.
לגבי הדברים האחרים שאמרת שלא דורשים השכלה מקצועית. הביטוי "יש לציין ש..." או "חשוב להגיד ש..." ודומיהם פסולים לשימוש ויש למחוק אותם. הדבר כתוב במפורש בדף המדיניות שעוסק בנושא: ויקיפדיה:לשון#ביטויים מיותרים. לגבי שימוש בתרגום לאנגלית - בערכים מקצועיים דווקא כן נוטים להשתמש בתרגום לאנגלית כי הוא בדרך כלל הנפוץ יותר בקרב אנשי המקצוע. בדרך כלל אין תרגום עברי מקביל למונחים אלה ואם ישנו תרגום כזה, בדרך כלל הוא לא מובן. לכן, פעמים רבות פונים לאנגלית.
מעבר לזה אין לי לצערי יכולת לעזור לך. היתי מציע לך לעבוד עם איוון על הערך. בדרך כלל הוא נחמד מאוד ומסביר פנים. גילגמש שיחה 12:10, 16 במאי 2014 (IDT)
תודה על ההשקעה בבדיקת הנושא. כאמור, איני מתכווין לעבוד על הערך בכלל, נטייתי לפרפקציוניזם לא מאפשרת לי לטפל בערך שלדעתי נגזר עליו מראש להיות לא מושלם. רק אציין שהמחלוקות נוגעות לטרמינולוגיה ומבנה, אני בספק רב אם איוון מבין יותר ממך או ממני בנושאים אלו. בנוסף הרעיון של מונופול לא מוצא חן בעיניי. Israel3292 - שיחה 12:28, 16 במאי 2014 (IDT)
המונופול הוא אף פעם לא טוב, אבל מה אעשה? עד שלא יהיה פסיכיאטר נוסף שיכתוב בוויקיפדיה, זה מה שישאר. אני בוודאי לא אתערב בנושא מקצועי כמו טרמינולוגיה. מה אני מבין בזה. לא קראתי אפילו מאמר אחד בנושא, אני לא מרגיש שאני יכול להוסיף אפילו הערה. לגבי מבנה וזה - ברגע שיש כותב עיקרי שכותב ערך מסוים אני מעדיף שלא להתערב בשיקולי עריכה פרטיים. זה לא קשור כל כך לאיוון, פשוט בלאו הכי הדבר בעל חשיבות משנית בעיני ולמען שלום בית ושיתוף פעולה עדיף בעיני לוותר על נושא משני כמו מבנה. גילגמש שיחה 12:32, 16 במאי 2014 (IDT)

שלום גילגמש. ביטלת את עריכתי בתבנית בטענת "מוקדם מדי". לדעתי, בתבנית זו העוסקת ברוסיה, ראוי להביא גם את קרים שמבחינת רוסיה היא חלק מהפדרציה. מה גם שהוספתי הערה המבהירה כי "מרבית מדינות העולם לא מכירות בסיפוח חצי האי קרים לרוסיה". אשמח להסבר. קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 13:51, 16 במאי 2014 (IDT)

שלום,
אתה צודק, עשיתי את הפעולה הזאת. העמדה שלי לא התקבלה בדיון. שכחתי להחזיר את העריכה שלך. תחזיר אותה בבקשה. גילגמש שיחה 13:54, 16 במאי 2014 (IDT)
לא ידעתי שהיה דיון. משחזר. קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 14:02, 16 במאי 2014 (IDT)
היה דיון במזנון שאותו יזמתי. יש בעיה עם שטחים כאלה ששתי מדינות טוענות עליו בעלות. תחפש בארכיון המזנון - זה אמור להיות בארכיון האחרון או זה שלפניו. גילגמש שיחה 14:42, 16 במאי 2014 (IDT)

Mr. W ~‏ T ~ בית המשפטים העליון 17:02, 16 במאי 2014 (IDT)

קישור פנימי לתאריך[עריכת קוד מקור]

נתקלתי (אולי דרכך?) לא מזמן בעריכה דומה לזאת, שהקישור מוביל לתאריך שונה מהתאריך שמופיע. מדובר בשיטת השחתה מכוונת? Liad Malone - שיחה 17:54, 16 במאי 2014 (IDT)

לאו דווקא. יתכן שמדובר בנסיון לתקן את התאריך. צריך לבדוק את העריכות האחרות האם הן נכונות. אם יש בהן שגיאה כלשהי, מדובר בהשחתה מכוונת ובמעשה שיש בו זדון ויש לחסום את המשתמש הזה לאלתר. אם שאר העריכות נכונות אז כנראה שמדובר בנסיון תיקון לא מוצלח. גילגמש שיחה 17:59, 16 במאי 2014 (IDT)
דפוס שחוזר על עצמו? Liad Malone - שיחה 02:12, 17 במאי 2014 (IDT)
כן, יכול להיות. גילגמש שיחה 06:03, 17 במאי 2014 (IDT)

כדורגלן עבר יהודי[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב חן,

קשה מאוד לאסוף פרטים על ספורטאי עבר יהודים, מהמחצית הראשונה של המאה העשרים. מסתבר שהיו לא מעט יהודים, שהצטיינו בענפי ספורט שונים, בניגוד לדעה המקובלת על היהודי הגלותי. מכל מקום מצאתי מקורות וכתבתי ערך על היינריך שנפלד, כדורגלן יהודי מצטיין. תמונה לא מצאתי, אך בוויקיפדיה רוסית יש תמונה בערך עליו, Шёнфельд, Хайнрих. אם תוכל להעביר את התמונה לערך העברי ואם תוכל לדלות מהערך הרוסי פרטים נוספים, אני אודה לך מאוד. בברכה. ליש - שיחה 06:21, 17 במאי 2014 (IDT)
שלום ליש,
יש שם קטע עם זכויות יוצרים שאני לא מבין בו כל כך. העמוד שממנו נלקחה התמונה לא נפתח לי אז אני לא יודע מה בדיוק אפשר לעשות. לרוסים יש בעיות לפעמים עם קבצים שמפרים זכויות יוצרים. הטקסט שם אומר שהצילום נעשה על ידי אדם לא ידוע והם מניחים שהוא נפטר. אני לא יודע עד כמה ההנחה הזאת תקינה מבחינת החוק הישראלי. כדאי לשאול את דרור. גילגמש שיחה 06:33, 17 במאי 2014 (IDT)
תודה שניסית. יש שם גם פרטים על היותו מאמן, פרטים שלא מצאתי במקורות אחרים - תוכל לתרגם זאת? בברכה. ליש - שיחה 06:36, 17 במאי 2014 (IDT)
הערך הרוסי מבולבל קצת. תרגמתי עד כמה שיכולתי. אני לא מומחה בכדורגל אז יתכן שלא דייקתי במונחים המקצועיים, אם כי השתדלתי. הכדורגלנים המקומיים שלנו יוכלו לתקן טעויות, אם נפלו כאלה. גילגמש שיחה 06:51, 17 במאי 2014 (IDT)
תודה רבה! זה עוזר מאוד, כי לא מצאתי פרטים על קריירת האימון שלו במקומות אחרים. אני מסתכן בלהפוך לנודניק, אך אבקש עוד משהו, הוא אימן קבוצה של ניצולי שואה עד 1954 והשנה הזאת מוזכרת בערך הרוסי, אך לא ברור לי באיזה הקשר - האם תוכל לתרגם את המשפט הזה? בברכה. ליש - שיחה 08:23, 17 במאי 2014 (IDT)
תרגמתי את זה, אך אני לא חושב שזה מדויק. לא סביר בעיני שהפילטים חזרו לבתיהם. סביר יותר להניח שהתפזרו לכל ארצות תבל, כל אחד למקום אחר ולאו דווקא לביתם. גילגמש שיחה 10:04, 17 במאי 2014 (IDT)
שוב תודה רבה. גם אני סבור כמוך ואנסח בהתאם. בברכה. ליש - שיחה 13:53, 17 במאי 2014 (IDT)

אני מצטט את הספר "רגעים היסטורים ורגעים היסטריים"[עריכת קוד מקור]

נכתב בידי ההיסטוריונים ד"ר אהוד פוקס, ופורפסור מיכאל הרסגור. WAZE - שיחה 15:49, 18 במאי 2014 (IDT)

WAZE עוד יותר מוזר. יש לך עמוד? אבדוק את הטענה הזאת מול מקורות נוספים. הדבר פשוט לא הגיוני. גילגמש שיחה 15:50, 18 במאי 2014 (IDT)
לא הגיוני מבחינה גאוגרפית? כי במקור לא מצוינים בפרוש הים השחור והים הבלטי, אלא רק הביצות וקוי ההגנה מדרום ומצפון להן. Liad Malone - שיחה 22:34, 18 במאי 2014 (IDT)
לא, לא הגיוני שטוכצ'בסקי הגה את הרעיון היות שהוא ידוע כחסיד קרבות התנועה. לכן, מוזר לי שנטען שהוא הגה את הרעיון. אני מתכוון לבדוק את זה בספרות העוסקת בהיסטוריה צבאית. גילגמש שיחה 22:35, 18 במאי 2014 (IDT)
אז בעמ' 259 כתוב במפורש: "סטאלין העדיף את העומק האסטרטגי על פני ביצורים סטטיים, ועוד כאלה שהוקמו בזמנו על ידי טוכצ'בסקי, רחמנא ליצלן." Liad Malone - שיחה 22:42, 18 במאי 2014 (IDT)
תודה. הספר אמור להיות אצלי בבית, אם לא השאלתי לחבר אז אסתכל שם. בעקרון, שני אלה אינם היסטוריונים צבאיים אז יתכן שטעו. גילגמש שיחה 22:44, 18 במאי 2014 (IDT)
WAZE וLiad Malone בדקתי בספר שמוקדש לביצורים הרלוונטיים: THE STALIN AND MOLOTOV LINES שיצא בהוצאת אוספרי בשנת 2008. הוצאת אוספרי היא הוצאת ספרים שמוקדשת להיסטוריה צבאית ונחשבת לאמינה בדרך כלל. טוכצ'בסקי לא מוזכר באופן מפורש בשמו, אך צויין שהבנייה החלה בהוראת המטה הכללי של הצבא האדום. בהתחשב בכך שטוכצ'בסקי היה ראש המטה הכללי בתקופה זו, סביר לראות בו את יוזם בניית הקו. ביצעתי תיקונים קלים בטקסט שלא נגעו לתפקידו של טוכצ'בסקי. מודה בטעות :) גילגמש שיחה 23:25, 18 במאי 2014 (IDT)
זה כתוב בעמוד 235. אני מודה שאכן לא מוזכר שהוא הגה את התכנית הזאת, אלא "תכנית הגנה". סטאלין זנח את הקו הזה אחרי שכבש את מזרח אירופה במגרת הסכם ריבנטרופ-מולוטוב. ואז, שנתיים אח"כ, הגרמנים פלשו ולרוסים לא היה קו הגנה יעיל נגדם. WAZE - שיחה 00:21, 19 במאי 2014 (IDT)
זה לא מדויק. יעילותם של קווי הגנה סטטיים במלחמת העולם השנייה הייתה בדרך כלל נמוכה אז כנראה שבלאו הכי זה לא היה עוזר. גילגמש שיחה 05:51, 19 במאי 2014 (IDT)
אני חולק עליך-אם סטאלין היה מתבצר בקו שלו, היה לו יותר סיכוי. אכן, קווי הגנה סטטים איכזבו במלחמה הזו-אבל רק כשלא ניצלו אותם כמו שצריך ולא חיזקו את האגפים שלהם. קו מז'ינו לדוגמא, לא היה גמור, והגרמנים פשוט עקפו אותו מארצות השפלה. קו מנרהיים לעומתו-הוכיח את עצמו. גם את כל זה למדתי בספר החשוב הזה. WAZE - שיחה 12:40, 19 במאי 2014 (IDT)
זה לא נכון. אפשר לפרוץ קו כזה גם בפריצה דרכו - למשל כך פרצו בעלות הברית את החומה האלטנטית בנחיתה בנורמנדי. הם פשוט הבקיעו דרכו. קווים כאלה הם בעייתים מאוד וזאת הסיבה שכמעט שאין בהם שימוש בזמן המודרני. מה שנותר מכל ביצורי הקבע הרבים שהיו קיימים זה רק מוצב. כיום כמעט שלא משתמשים בעמדות מבוצרות בוודאי שלא בקווים מבוצרים. אין בהם כל תועלת. קל מאוד להשמיד אותם, לבודד אותם, לעקוף אותם, להפציץ אותם מהאוויר. אם אתה בונה חומה מחוף לחוף (מה שניסו לעשות הנאצים) המחיר הוא כל כך גדול שאף מדינה לא מסוגלת לעמוד בו. גילגמש שיחה 12:47, 19 במאי 2014 (IDT)


רבאק... הלוגו החדש הרבה יותר יפה[עריכת קוד מקור]

למה מחקת את התמונה החדשה? הלוגו הקודם משנת 2002, כבר לא מעודכן וממש לא "עדיף". Nitays ויקיפד ידידותי. ● אפל... זה לא רק תפוח! הצטרפו למיזם 14:01, 19 במאי 2014 (IDT)

שלום,
על מה אתה מדבר? מה מחקתי? גילגמש שיחה 14:02, 19 במאי 2014 (IDT)
בערך ספרייט שמתי לוגו חדש לפני כמה שבועות, ואתה שחזרת את הגרסה שלפני הגרסה שלי בטענה ש-"הקודם עדיף"... Nitays ויקיפד ידידותי. ● אפל... זה לא רק תפוח! הצטרפו למיזם 13:57, 25 במאי 2014 (IDT)
עכשיו ראיתי. השחזור היה שגוי כי לא שמתי לב שלא רק הזזת את מיקום התמונה אלא גם החלפת את הקובץ. יש לשים את התמונה בשורה הראשונה ולא לאחר כמה שורות. גילגמש שיחה 14:00, 25 במאי 2014 (IDT)
בסדר, תודה! Nitays ויקיפד ידידותי. ● אפל... זה לא רק תפוח! הצטרפו למיזם 20:43, 27 במאי 2014 (IDT)

תבנית "בעבודה"[עריכת קוד מקור]

שלום, הנחת לפני יותר מחצי שנה את התבנית הנ"ל על מודיעין במלחמת יום הכיפורים. כבר מזמן לא ערכת אותו. לא שאני רוצה לערוך אותו, אבל מקובל או לערוך או להסיר התבנית. בברכה.אודי - שיחה 21:19, 20 במאי 2014 (IDT)

שלום ותודה שהזכרת לי. שכחתי להוריד את התבנית. גילגמש שיחה 21:57, 20 במאי 2014 (IDT)

היי,
מה הולך שם? איחוד הערכים עדיין על הפרק? לא מצאתי את הדיון בנושא - הקישור מהתבנית לא מוביל לשיחה בנושא. Ldorfmanשיחה 01:41, 21 במאי 2014 (IDT)

לא ממש התנהל דיון, אלא רק נמסרה הודעה. בוודאי שצריך לאחד את זה. זה שני ערכים על אותו הדבר. גילגמש שיחה 05:55, 21 במאי 2014 (IDT)
לאור העניין שהבעת בזה, האם תוכל לקחת על עצמך את המשימה? Ldorfmanשיחה 14:16, 21 במאי 2014 (IDT)
אשתדל. גילגמש שיחה 14:17, 21 במאי 2014 (IDT)
חן חן Ldorfmanשיחה 14:24, 21 במאי 2014 (IDT)

ובכן, אם העברת...[עריכת קוד מקור]

אעביר גם את טומב ריידר ואת וורלד אוף וורקראפט לתעתיקים שגויים ולא מוכרים. אחרי הכל, תעתיק - נכון? השם הוא ווייד ווילסון. - קנטינה 14:15, 21 במאי 2014 (IDT)

אם אין לך מושג מה התעתיק הנכון, אל תתעסק עם זה. העברה לתעתיק שגוי היא השחתה לכל דבר ועניין. גילגמש שיחה 14:17, 21 במאי 2014 (IDT)
אם כך, ההעברה של ווינדו וטומבסטון היא השחתה. כמו כן, בערכי צבי הנינג'ה צריך את הקישורים בכותרות מכיוון שלרוב אין קישורים בתוך הפסקה. השם הוא ווייד ווילסון. - קנטינה 14:34, 21 במאי 2014 (IDT)
כל פעולה שתעשה בניגוד לנהלים תביא לנקיטת סנקציות כלפיך. ראה כי הוזהרת. גילגמש שיחה 14:35, 21 במאי 2014 (IDT)

ביטול עריכה?[עריכת קוד מקור]

הרבה זמן לא הייתי פעיל בוויקיפדיה, אבל אלה ביטולים כאלה, תוך התעלמות מהבן אדם שביצע את העריכה, שגורמים לי מדי להתרחק שוב. רצה הגורל ויש לי ידע אישי די נרחב בנושא, ופניתי לערך בגרמנית כדי לראות כיצד הם מתארים את התופעה. איידס הוא לשכעצמו אינו מחלה אלא אוסף של תסמינים (נקרא גם תסמונת הכשל החיסני הנרכש) ולכן אני רואה בעריכה שלי כמדויקת יותר. אם יש השגות לגבי העריכה, אפשר להתייעץ ולשאול, אבל סתם ככה לבטל? לא לעניין. תודה והמשך יום נעים. אייל - שיחה 14:46, 21 במאי 2014 (IDT)

שלום אייל,
ראשית, ברוך השב לוויקיפדיה. שנית - ביטול וחזרה למצב הקודם (הידוע בשם "גרסה יציבה") זאת הפעולה התקינה אצלנו במקרים מעין אלה. אפשר לראות גם בעריכה שלך "ביטול" של המצב הקודם. במקרים של שחזור למצב הקודם לא נהוג לקיים דיון. יתרה מכך, אתה הוא זה שצריך ליזום דיון אם ברצונך לפעול בניגוד לגרסה יציבה ויש דיון על כך. על כן, פעולתי הייתה תקינה. עד כאן העניין הבירוקרטי. אני חושב שהצורה הקודמת טובה יותר בין היתר כי היא מסבירה על אופן ההדבקה ואילו אתה ביטלת את זה. אם אתה איתן בדעתך ועומד עליה ואף טוען לידע מוקדם בתחום אז תחזיר בבקשה את גרסתך, לא אבטל אותה. הכי טוב שפשוט תוסיף הערות שוליים, במיוחד שלאחד המשפטים שערכת יש הערת שוליים ואני לא יודע אם היא תומכת כעת בנאמר (לא בדקתי בעצמי). גילגמש שיחה 21:31, 21 במאי 2014 (IDT)
תודה על התגובה! הורדתי את המשפט על דרכי ההדבקה משום שאין לו לדעתי מקום בפתיחה של הערך. גם בערך על שפעת, צהבת, שחפת והרפס לא מופיעות בתחילת הערך דרכי ההדבקה. יש עליהן פירוט בהמשך הערך. בנוסף בעריכה שלי היה תיאור קצר של מה זה בדיוק איידס, בעוד שנכון לעכשיו אין לקורא מושג מה זה, אבל הוא יודע (לכאורה) איך נדבקים בזה. אני עורך אם כן שוב את הערך. יום טוב! אייל - שיחה 09:33, 22 במאי 2014 (IDT)
אני שמח שהגענו להבנה. עוד יותר מכך אני שמח שחזרת לוויקיפדיה ואתה מטפל בערך חשוב זה. גילגמש שיחה 13:38, 22 במאי 2014 (IDT)

מומלצים לשעבר[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, ערך הכין רשימה בדף משתמש:ערן/מומלצים לשעבר. הרשימה נעשתה על פי תקצירי עריכה של תבנית:מספר ערכים מומלצים והיא מאז שתומר נכנס לתפקיד אחראי על המומלצים. מ-13 במאי 2011. אני אעבור על הרשימה, האם תוכל להסתכל גם אתה? ראיתי שם כבר את הערך יוליוס קיסר (מחזה) שלדעתי לא מספיק בשביל להיקרא ערך טוב. אבל זאת רשימת בסיס טובה להתחלה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:37, 21 במאי 2014 (IDT)

אבדוק. גילגמש שיחה 21:22, 21 במאי 2014 (IDT)
האם מדובר על "ערכים טובים" כמו בוויקיפדיה האנגלית? ייתכן שחלק מהערכים המומלצים יתאימו, אבל להערכתי הרוב המוחלט שלהם הוסר בגלל מחסור במקורות ו/או מחסור בהערות שוליים, ונראה לי שדווקא על קריטריון זה כדאי לשמור בהגדרת הקריטריונים ל"ערכים טובים". מסכימים? ‏אופקאלףשיחההצטרפו למיזם המקורי!21:43, 21 במאי 2014 (IDT)
אופק, הרעיון שלי הוא לקחת את הערכים המומלצים לשעבר ולהפוך אותם לערכים טובים. אבל יש לבדוק לפני כן, ואחר כך להעלות את ההצעה במזנון. מערך טוב נדרש פחות מאשר מערך מומלץ. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:47, 21 במאי 2014 (IDT)
כן, ברור שנדרש פחות מערך מומלץ, השאלה היא כמה פחות, ובאילו מובנים. אם הערך חסר כל הערות שוליים, עדיין נסווג אותו כ"ערך טוב"? ‏אופקאלףשיחההצטרפו למיזם המקורי!21:54, 21 במאי 2014 (IDT)
שלום לכולם. ישנה עוד בעיה ביצירת הסטטוס הזה, שכדאי לתת עליה את הדעת: עורך שכתב ערך בהשקעה ניכרת, ויכול במאמץ אחרון נוסף ללטש אותו ולהגיש אותו בגימור מוקפד להמלצה, עלול להסתפק בסטטוס הביניים. זה מוצא מפתה במיוחד אם הוא מותש מהמאמץ הראשוני של העבודה על אותו ערך. מה דעתכן? ביקורת - שיחה 22:04, 21 במאי 2014 (IDT)
אלה ערכים שכבר היו מומלצים, וההמלצה הוסרה, והם לא שופרו מאז. אבל אני מציעה שלא נקדים את המאוחר. אני רוצה לגבש הצעה ולהעלות אותה בצורה מסודרת במזנון. עדיף שכל הדיון יעשה במקום אחד. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:12, 21 במאי 2014 (IDT)
אשמח אם כמובן תיכנסו לדף ותעברו על הערכים ותציינו את התרשמותכם מהרשימה. אני כבר ראיתי שם מספר ערכים שאין בעיה להגדירם טובים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:23, 21 במאי 2014 (IDT)
לדעתי מדובר ביוזמה מיותרת לחלוטין שלא מתאימה לוויקיפדיה העברית - לכמות הערכים שנוצרים בה או לסטנדרטים שלה. יהיה לכם קשה מאוד למצוא ערכים שיוגדרו כ"טובים", בעוד שעדיף לשפר אותם קצת ולהפוך אותם ל"מומלצים". יואב נכטיילרשיחה 09:46, 22 במאי 2014 (IDT)
לעניות דעתי, בהגדרה "ערכים טובים" אמורים להיכלל ערכים מושלמים שעומדים בסטנדרט של המלצה, מבחינת היקף החומר (שלמות), סימוכין וכדומה. אך איננו רוצים להמליץ עליהם מסיבות שונות: העדר תמונות, ערך קצר מדי, ערך משלים לערך אחר וכדומה. במצב הנוכחי אין אפשרות לדעת על ערך של עיירה קטנה שהוא טוב, מבוסס וכו', אין הגיון להמליץ עליו, אבל למה שלא ניתן לו חותם איכות, אם נעשתה עבודה טובה. ביקורת - שיחה 11:34, 22 במאי 2014 (IDT)
אני חושב שנדרש שלב ביניים בין ערך מומלץ לערך רגיל. תקן חדש יכול לתת דרגת ביניים זו. אני לא מסכים עם ביקורת שלא ניתן לדעת אם ערך מסוים הוא טוב או לא. צריך לשפוט על פי הקריטריונים שלנו. בכל אופן, אני מציע לדון על כך בפורום רחב יותר במזנון. מקסימום, הקהילה תדחה את היוזמה. גילגמש שיחה 13:40, 22 במאי 2014 (IDT)
סליחה על אי-הבהירות. התכוונתי שלקורא ההדיוט אין אינפורמציה על כך. לא שלנו כעורכים אין אפשרות כזו. אם כך היה, לא הייתה מועילה לזה קטגוריה. ביקורת - שיחה 13:46, 22 במאי 2014 (IDT)

נראה לך? בורה בורה - שיחה 21:31, 22 במאי 2014 (IDT)

השחזור תקין. המידע שהוסף שגוי בחלקו ובחלק האחר מיותר. גילגמש שיחה 21:42, 22 במאי 2014 (IDT)
בורה, בעתיד אם שחזור שלי לא נראה לך אתה יכול לפנות אלי ישירות. יואב נכטיילרשיחה 22:52, 22 במאי 2014 (IDT)
לא יודע מה הידע שלך במצביאים יוונים. בורה בורה - שיחה 23:41, 22 במאי 2014 (IDT)
זה לא רלוונטי, הרי השחזור שלי והאחריות שלי. אם שחזרתי כנראה שהייתה לי סיבה, ואולי לאו דווקא צריך ידע במצביאים יוונים (שדווקא יש לי במידה זו או אחרת). יואב נכטיילרשיחה 23:44, 22 במאי 2014 (IDT)

בהצלחה לנו. The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 19:29, 25 במאי 2014 (IDT)

קראתי. זה לא רע. יש להוריד קישורים מכותרות. יש קטע לא ברור: "לאחר שדרכיהם של אפריל וקייסי נפרדות, קייסי מתחתן עם אלמנה בהריון בשם גבריאלה, היולדת ילדה בשם "שאדו" אך מתה בלידה. בעקבות כך, קייסי ואפריל מלים את שאדו." - מה זה "מלים"? מבצעים ניתוח מילה? זה לא נובע מהטקסט. בקיצור, הקטע מאוד לא ברור. יתרה מכך, הערך דורש עריכה כללית לא מאוד גדולה. גילגמש שיחה 06:42, 26 במאי 2014 (IDT)
ראה את זה וזה. כעת? The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 19:08, 26 במאי 2014 (IDT)
כן, ראיתי. זה יותר טוב אבל עדיין יש עבודה. כמו כן, האם זאת דמות ראשית בקומיקס? כמה דמויות ראשיות יש שם? גילגמש שיחה 20:17, 26 במאי 2014 (IDT)
ראה {{צבי הנינג'ה}}. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 20:21, 26 במאי 2014 (IDT)
היא לא רק אחת מבעלי הברית של הצבים אלא דמות מרכזית ודומיננטית ללא שום קשר. איזו עבודה נשארה? The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 20:42, 26 במאי 2014 (IDT)
למשל קישורים בכותרות. גילגמש שיחה 20:44, 26 במאי 2014 (IDT)
בוצע בוצע - לערוך את "Xדרות טלוויזיה"? גם את ביוגרפיה דמיונית? The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 20:48, 26 במאי 2014 (IDT)
השארתי הערות אחדות. יש לטפל בהן. לאחר מכן, בהתבסס על דוגמאות שציינתי טפל ביתר הערך. גילגמש שיחה 21:00, 26 במאי 2014 (IDT)
[1], לילה טוב. The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 21:28, 26 במאי 2014 (IDT)
לא טוב. לא טיפלת בזה כמו שצריך. גילגמש שיחה 21:45, 26 במאי 2014 (IDT)
למה? The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 22:07, 27 במאי 2014 (IDT)
מתכוון להסביר...? The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 14:30, 29 במאי 2014 (IDT)
אסביר לך בפייסבוק. גילגמש שיחה 14:39, 29 במאי 2014 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 12:12, 5 ביוני 2014 (IDT)

The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 21:23, 7 ביוני 2014 (IDT)

בנוגע לדני דנון[עריכת קוד מקור]

נכון להזכיר שהוא התמודד נגד טל ברודי. זה ערך חשוב לציין כי טל ברודי בתוך החיים הפוליטיים. בנוסף, למה אנחנו אלה שנקבע את הפרשנות לפסק דין!? כמו שלא נכון להבליט דברים אחרים בתוך הכתבה שלטובת דנון. זה ערוך בצורה מגמתית ולא הגיונית. בנוסף זו לא הערכאה היחידה שזה הגיע. זה הגיע עד לבית המשפט העליון! זה לא מצויין בשום מקום. ולא הצלחתי גם לאתר את ההחלטה בנושא. לכן עדיף לשים משהו שהוא לא תופס צד. נטראלי לגמרי. 84.228.36.208 19:59, 26 במאי 2014 (IDT)

לגבי העניין הראשון - אין סיבה לציין דווקא את מר ברודי. זה סתם ציון שם מוכר לקורא שלא אומר דבר על ההתמודדות עצמה. לגבי העניין השני - יש מראה מקום מפורש שטוען כך. אין אפשרות סתם כך לשנות את הטקסט שהמקור תומך בו. אם העניין נדון במקום נוסף (הדבר לא ידוע לי) אפשר לכתוב על כך בצירוף מקור אמין. גילגמש שיחה 20:14, 26 במאי 2014 (IDT)

ותנחש איפה אני אהיה ב-6 ביוני עמית - שיחה 22:20, 26 במאי 2014 (IDT)

נורמנדי?! גילגמש שיחה 22:22, 26 במאי 2014 (IDT)
בטקס הרשמי. עמית - שיחה 22:24, 26 במאי 2014 (IDT)
מקנא!! גילגמש שיחה 22:25, 26 במאי 2014 (IDT)

נא התערבותך[עריכת קוד מקור]

היי גילגמש,

בקישור זה בוצע שיחזור ע"י גנדלף לגירסה של אנונימי, שכתב באמצעות המשוב (ולאחר מכן אף ניסה להסתיר זאת).

הערך המדובר עוסק בפולמוס רווי באמוציות, לא לחינם התנהלו דיונים שלימים בדף השיחה על כל קוץ וקוץ מהערך. כתוצאה מאותן אמוציות, ישנם תופעות מצערות כמו השמצות ברחבי הרשת. מחבר אחד הספרים (חו"כ) המוזכרים בקישורים הנילווים לערך, שבכוונה תחילה איני נוקב בשמו, על מנת למנוע איזכור בגוגל, מושמץ בעקביות על ידי אלמוני, שכנראה הגיע גם לכאן והשאיר את חותמו בהשמצה כלשהי.

בטקסט ששוחזר ע"י גנדלף הושמצו כלל העורכים כ"אינטרסנטים", והושמץ אותו מחבר ספר שהוצג כ"מפרסם הערך", ש"הכניס לערך את ספרו" (כשהכוונה ברורה, לאור הסטוריית ההשמצות ברחבי הרשת...), והוא מייחס לו כמובן גם את הכנסת התמונות לערך הנוגדות את ערכי הצניעות וכו' וכו'. למעשה כל הערתו של האלמוני באה ממקום מאוד מאוד סובייקטיבי, ולא כאן המקום לדון בכך, אבל רוב הדברים הם כבר בגדר השמצה ברורה.

לאחר שפניתי אל גנדלף הוא הואיל להסיר חלק קטן מדבריו של האלמוני, אך עדיין נותרו באוויר השמצות הזויות כלפי עורכי הערך בנוסף לאיזכור של מחבר הספר הנ"ל שלא הוסר. נא עזרתך בהסרת תגובתו של האלמוני. בברכה, א. בן פורת - שיחה 13:00, 27 במאי 2014 (IDT)

שלום א. בן פורת,
אני סבור שיש להשאיר את הטקסט של האנונימי. מדובר בביקורת לגיטימית. תוכל להגיב לו ולכתוב את עמדתך. האנונימי לא תקף עורך ספציפי, אלא התייחס לטקסט שאיננו מדויק לדעתו. אני לא אביע עמדה מקצועית כי אני לא מכיר את הנושא ואין לי מושג אם האנונימי צודק בביקורת שלו או לא. עם זאת, ביקורת זו היא לגיטימית, אפילו אם היא שגויה. מותר לומר על ערך מסוים שהוא שגוי, לא מדויק וכו'. אם דעתך שונה, תגיב שם. גילגמש שיחה 13:13, 27 במאי 2014 (IDT)
השמצת עורכים כאינטרסנטים, היא לגיטימית? אין רף מינימלי של תרבות שיח? א. בן פורת - שיחה 13:15, 27 במאי 2014 (IDT)
אבל הוא לא קרא לעורך ספציפי אינטרסנט, אלא הביע האשמה כללית. זאת דעתו לגבי הערך והיא לגיטימית. לא מעט פעמים אינטרסנטים כותבים אצלנו מסיבות שונות. יתכן שאכן אינטרסנטים התערבו בכתיבת הערך הזה. אני לא יודע אז אני לא מגיב ואין לי כח לחקור כרגע מי כתב מה בערך הזה. באופן עקרוני, אין בכך פסול אוטומטי. גילגמש שיחה 13:17, 27 במאי 2014 (IDT)

לגבי המלחמה האנגלו-עיראקית[עריכת קוד מקור]

שלום לך. הנה הסברים לשינויים שלי לערך "המלחמה האנגלו-עיראקית: 1. שים לב שנושא המשפט הארוך בשורה 104 הינו "הסטת כוח בסדר גודל של חטיבה מוגברת" ולכן צריך לדייק שחלק מהכוח שהיה בדרכו מקרצ'י למלאיה הוסט "לעבר" עיראק. 2. שורה 183: ייסוגו=דקדוקי, ייסגו=לא מובן. 3. במשפט הבא: "התפתחות נוספת הייתה השתלטו של העיראקים על מוצב בריטי", ברור שצריך להיות או "השתלטותם של" או "השתלטות" העיראקים. 4. ההחלטה של ממשלת עירק לאפשר את העברת עצמותיו של דוד רזיאל לקפריסין אירעה בדצמבר 1955 (ראה ערך "דוד רזיאל" בויקיפדיה ובאנציקלופדיה יהודית "דעת". בברכה, אלי.

לגבי העניין הראשון - זה לא מה שכתבת בערך. צריך לבדוק אם אכן הוסט. ואם כן זה לא "לעבר עירק" אלא "הוסט לעירק" וכדאי גם להסביר למה. גילגמש שיחה 09:28, 28 במאי 2014 (IDT)

חלק מהכח שהיה אמור להישלח למלאיה הוסט לעיראק. English wikipedia: "The response from India was that the majority of one brigade group, that was due to set sail for Malaya on 10 April, could be diverted to Basra

אני לא מומחה לזירה זו אז אני לא יודע בעל פה, אבל זה לא מה שכתוב באנגלית. "... שהייתה אמור לשוט למלאיה ב-10 באפריל, הייתה יכולה...". הייתה יכולה ועשתה בפועל זה לא אותו דבר. גם אני הייתי יכול לעשות הרבה דברים שלא עשיתי. זאת רק אפשרות. צריך לכתוב במפורש איך מומשה. גילגמש שיחה 10:08, 28 במאי 2014 (IDT)

הבאתי רק את התחלת המשפט בכדי להסביר את "ההסטה" "לעבר עיראק". בפועל, זה אכן מה שקרה:On 10 April this offer was accepted by London and the move of these forces was codenamed Operation Sabine. On 12 April, Convoy BP7,[53] left Karachi. On 18 April, the convoy moved up the Shatt al-Arab and arrived at Basra at 0930 hrs. מקוה שזה עונה על הכל.

אז צריך לכתוב את זה במפורש. גילגמש שיחה 11:16, 28 במאי 2014 (IDT)

משתמש:דילדו[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש.

משתמש:דילדו ביצע פעולה אחת וגם היא השחתה בערך מרטין לותר קינג. נראה לי שהשם מצביע על המגמה. כתבתי לו אזהרה בדף שיחה, אך אני בספק אם יש עם מי לדבר. האם יש עוד משהו שנותר לעשות? נטעדי - שיחה 17:01, 28 במאי 2014 (IDT)

שלום רב נטעדי,
בהחלט יש מה לעשות. יש לפנות לויקיפדיה:בקשות ממפעילים ולבקש לחסום את המשתמש. יש להשתמש בתבנית חסימה: {{לחסום|שם משתמש}} במקום שם משתמש יש לכתוב את הכינוי ללא המילה "משתמש". לדוגמה: {{לחסום|גילגמש}}. גילגמש שיחה 17:04, 28 במאי 2014 (IDT)
תודה. נטעדי - שיחה 17:33, 28 במאי 2014 (IDT)

ביטלת עריכות רבות שלי, ללא נימוק[עריכת קוד מקור]

היי גילמש,

ביטלת עריכות רבות שלי, שחלקם נומקו בדף השיחה ולא נרשמה לגביהם שום התנגדות עניינית, ועל חלקם (כולל למשל ניסוחים לשוניים) לא הייתה שום התנגדות כלל.
כל זאת, ללא נימוק מצידך. לאן אתה חותר?--בן נחום - שיחה 13:41, 29 במאי 2014 (IDT)
אני כן ראיתי התנגדות. בכל אופן, כמו שכתבתי פשוט פנה לחונך שלך. אתה יודע שאני לא עוקב אחרי העריכות שלך, אבל כשהן מגיעות לעימות בדף שיחה אז בהתחשב בהיסטוריה שלך אני בדרך כלל נזהר מקבלת העמדה שלך. גילגמש שיחה 13:42, 29 במאי 2014 (IDT)
הבנתי. בנתיים קראתי את דבריך בדף השיחה של הערך, אז נמשיך שם... --בן נחום - שיחה 13:46, 29 במאי 2014 (IDT)
ובכל זאת אנצל את ההזדמנות לשאלה "טכנית" בעניין:
כשאני מציע עריכה ומנמק- בדף השיחה, ומישהו כותב התנגדות סתמית בלי שום התייחסות ספציפית לעניין הנידון, זה נחשב "התנגדות בדף השיחה"? --בן נחום - שיחה 13:49, 29 במאי 2014 (IDT)
בוודאי גילגמש שיחה 13:51, 29 במאי 2014 (IDT)
תודה על התשובה המהירה, אני פותח בעניין דיון במזנון, כי זה נראה לי מצב לא ראוי. --בן נחום - שיחה 13:55, 29 במאי 2014 (IDT)
היתי ממליץ שלא לעשות זאת, אבל פעל כפי שתראה לנכון. גילגמש שיחה 14:13, 29 במאי 2014 (IDT)

ספר בשבילך[עריכת קוד מקור]

מצאתי ספר שתשמח להוסיף לאוסף, (אם עדיין איננו). צירפתי קישור בערך בפרק "מקורות מודרניים", אבל אולי כדאי להעביר את הספר כולו ל"קישורים חיצוניים", מה דעתך? ביקורת - שיחה 23:06, 29 במאי 2014 (IDT)

יש לי אותו. אני לא חושב שצריך להוסיף אותו. יש מאות ביוגרפיות על קיסר. ציינתי חלק מהעיקריות והחשובות. בכל אופן, ראיתי שכבר הוספת את הלינק, אז לא חשוב. שישאר. גילגמש שיחה 00:04, 30 במאי 2014 (IDT)
מצויין. תודה. (כפי שראית, עצם אזכור הספר נעשה לפני, רק הנגשתי אותו). בענין אחר לגמרי: הצבת תבנית אקטואלי בערך "רוסיה", כנראה בגלל הסיפור עם קרים, נראה לי שזה ערך חשוב מדי, מכדי לאפשר תבנית כזו לאורך זמן ממושך, שסופו לא נראה לעין, בראשו. התבנית רלוונטית רק לפרק מסויים בערך אם אינני טועה. אולי עדיף למקם אותה על הפרק המסויים? ביקורת - שיחה 09:57, 30 במאי 2014 (IDT)
נראה לי שאפשר כבר להוריד אותה, אף על פי שהדבר עדיין אקטואלי. אולי צריך לחשוב על תבנית אחרת. לא "אקטואלי" אלא "היסטוריה מתפתחת" או משהו כזה. צריך לחשוב על זה בכוחות מאוחדים במזנון. גילגמש שיחה 10:04, 30 במאי 2014 (IDT)

קציני צה"ל[עריכת קוד מקור]

כתבת במזנון שהתקבלה החלטה להנמיך את הרף. אני מבין שזה קרה ממש בזמן האחרון. בעוונותי החמצתי את העניין. אשמח לקישור. תודה!--א 158 - שיחה 08:51, 30 במאי 2014 (IDT)

שלום,
הינה סיכום ההחלטה:
  1. הוחלט להקביל את חיילי צה"ל החיים לחללי צה"ל. מעתה הקריטריונים ליצירת ערכים על החיילים זהים ללא קשר למותם בקרב.
  2. הוחלט להנמיך את הרף בדרגה אחת (מאוגדנר למח"ט - כיום מדובר בדרגת אלוף משנה)
  3. הוחלט שקצין בדרגת אל"מ שלא מפקד על חטיבה (או יחידה מקבילה) יכול לקבל ערך רק במקרה יוצא דופן.
  4. הוחלט להעלות על הכתב את הכללים הנהוגים כיום ליצירת ערכים אודות יחידות צה"ל ללא שינוי כלשהו במצב הקיים. אף ערך לא נמחק, אלא רק המצב הקיים הוצג בכתב כדי לסייע לכותבים.
שאר הכללים ללא שינוי. גילגמש שיחה 09:10, 30 במאי 2014 (IDT)
תודה. איפה אני מוצא את הדיון שבו כל זה הוסכם? בארכיונים של המזנון? בפרלמנט? --א 158 - שיחה 10:20, 30 במאי 2014 (IDT)
אני רואה ששכחתי לתת את הלינק שביקשת. ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכים/צה"ל. הדיונים התנהלו במזנון ואורכבו בדף שיחת הדף. גילגמש שיחה 10:23, 30 במאי 2014 (IDT)
תודה רבה!--א 158 - שיחה 16:11, 30 במאי 2014 (IDT)
בבקשה. גילגמש שיחה 20:37, 30 במאי 2014 (IDT)

אנא עבור על הערך, ותן ביקורת עמיתים בדף שיחתו. גארפילד - שיחה 18:41, 1 ביוני 2014 (IDT)

ושים לב להערות שלי בדף השיחה של חנה, שלא זכו להתיחסות כלשהי. Liad Malone - שיחה 18:47, 1 ביוני 2014 (IDT)
גם אני מתכוונת לעבור על הטיוטה הזאת. עדיין לא הספקתי. ליעד תעתיק בבקשה את הערותיך שנכתבו בדף שיחתי לדף השיחה של הטיוטה שכל ההערות תרוכזנה במקום אחד. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:51, 1 ביוני 2014 (IDT)
מצטער על ההתפרצות לדף שיחתך גילגמש - ברצוני להגיב לליעד, לדעתי רפא הגיב עד כה לכל אחת מההערות שהוא הבין, ואף יישם אותן במהירות מרשימה. בערך יומיים אחרי שהעירו לו על היעדר הערות שוליים, הוא הוסיף למעלה מ-100 הערות איכותיות. הוא אמנם משתמש חדש, והכתיבה שלו היא בוסרית - אבל להגיד שהוא מתעלם זה קצת לשפוט אותו לחומרה. אני מנחש שהוא בטח עוד לא קלט את "רשימת המעקב", ולכן לא ראה את ההערות הללו. או שלא הבין אותם, שכן הן מתייחסות לאנכרוניזם - מושג שלא ברור באופן אינטואטיבי למי שלא עסק מעודו בכתיבת ערכים בנושאי היסטוריה עד לפני כמה חודשים. גארפילד - שיחה 19:07, 1 ביוני 2014 (IDT)
הנחתי שיראה אותן, כי חיכה לתשובתה של חנה בדף שיחתה. אם בכל זאת ראה ולא הבין, חבל שלא ביקש הסבר. Liad Malone - שיחה 19:18, 1 ביוני 2014 (IDT)
בחרתי לפנות אליו במייל. במקרה חריג זה אני מעדיף להעניק ליווי אישי ולא להסתפק בביקורת עמיתים בדף שיחה. גילגמש שיחה 19:24, 1 ביוני 2014 (IDT)
מברך על החלטתך גילגמש - ליעד, שים לב באיזו מהירות הוא הגיב על ההערות מרגע שראה אותן.. גארפילד - שיחה 19:29, 1 ביוני 2014 (IDT)
שמתי לב. ברור עכשיו שהוא פשוט לא ידע שצריך לחזור לדף של חנה כדי לקבל תגובה. זאת הזדמנות טובה שתסביר לו במרוכז על שיחה שנמשכת במקום בו החלה, על רשימת המעקב וגם על הזחה. Liad Malone - שיחה 19:44, 1 ביוני 2014 (IDT)
אסביר לו הכל בשיחה אישית, אם יסכים לדבר איתי. גילגמש שיחה 19:51, 1 ביוני 2014 (IDT)

עריכת הערך יאיר לפיד[עריכת קוד מקור]

שלום לך גיל הערתי בערך יאיר לפיד שדרוש מקור לזמן שהותו בארה"ב, כיוון שלפי החשבון גר שם רק שנתיים ולא שש ככתוב וראה שם בדף השיחה שפתחתי דיון בנושא מחקת ההערה אשמח לראות למה תודה בוםבראש - שיחה 20:22, 1 ביוני 2014 (IDT)

הכינוי שלי אינו גיל. מעבר לזה אין בכוונתי להגיב לך בדף שיחתי. גילגמש שיחה 20:36, 1 ביוני 2014 (IDT)

קבלת תמונה של אדם לערך עליו בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, ותודה מראש על העזרה. מה מקובל לגבי תמונה של אדם? אני יודע שבויקיפדיה באנגלית מקובל לפנות לאותו אדם או לחברה שבה הוא עובד ולבקש מהם תמונה כדי להעלות לערך שלהם, האם מקובל גם בויקפדיה העברי? תודה רבה Factsonlyplease39 - שיחה 17:42, 2 ביוני 2014 (IDT)

הדבר אפשרי, אבל עליך להסביר לאותה חברה שמותר לעשות שימוש מסחרי בתמונה שהם יתרמו. כמו כן, חשוב להסביר להם על הרשיון שבו משתמשת ויקיפדיה. חנה יודעת יותר טוב ממני לגבי התמונות וכדאי שתפנה אליה. גילגמש שיחה 17:48, 2 ביוני 2014 (IDT)
תודה, כך אעשה. Factsonlyplease39 - שיחה 17:52, 2 ביוני 2014 (IDT)

ערכים לבליטה[עריכת קוד מקור]

היי,
דבר ראשון אני רוצה להודות לך ולשאר החבר'ה שנותנים יד בערך החשוב הזה. ולעניינו, לדעתי הערכים החשובים ביותר לכתיבה הם ההמצור על בסטון, הקרב על סן-וית (שנמשך למעלה מ-5 ימים), מבצע נורדוינד, וגם קמפפגרופה פייפר (יחידת עילית של האס אס שהייתה חוד המתקפה של הארמייה השישית). ערכים חשובים קצת פחות יכללו בין היתר יחידות כמו הארמיות האמריקאיות, הקורפוס השמיני האמריקאי (היחידה בארדנים בתחילת המתקפה). גם הקורפוסים של הגרמנים, במיוחד הפאנצרים, חשובים, אבל אפשר להשאיר אותם לסוף.
עוד דבר, בקשר לארמיות אמריקאיות, ישנה אי אחידות בשמן. לדוגמה, כמעט בכל מקום בויקיפדיה בעברית כתוב "הארמיה האמריקאית הראשונה", ומצד שני יש את הארמייה השלישית של ארצות הברית. אז האם נקרא לכולן 'הארמייה XX האמריקאית', או 'הארמייה ה-XX של ארצות הברית'? Infidel - שיחה 00:50, 3 ביוני 2014 (IDT)

שלום,
לגבי הארמיות צריך להיות: "הארמיה ה-X של Y". כלומר - הארמיה הראשונה של ארה"ב. לגבי ערכים - אשתדל לסייע לך. גילגמש שיחה 06:04, 3 ביוני 2014 (IDT)

שלום לך. ראה שם בבקשה. יכול להיות שהתעתיק שגוי. צ'ודנוב הוא התעתיק הרוסי וצ'ודניב צ"ל התעתיק הנכון - אוקראינית. מה דעתך? Assayas שיחה 20:51, 4 ביוני 2014 (IDT)

צ'ודניב. גילגמש שיחה 21:14, 4 ביוני 2014 (IDT)
תודה Assayas שיחה 21:36, 4 ביוני 2014 (IDT)

זה מתייחס ל-2013 :) תעביר לסוף דף השיחה, ל-2014 :) אלדדשיחה 11:29, 5 ביוני 2014 (IDT)

על מה אתה מדבר? גילגמש שיחה 11:33, 5 ביוני 2014 (IDT)
בירכת את רן הבוקר – בשנת 2013... :) אלדדשיחה 11:42, 5 ביוני 2014 (IDT)
אה אופס :) תודה ששמת לב! גילגמש שיחה 11:45, 5 ביוני 2014 (IDT)
Like אופקאלףשיחה‏ • 11:47, 5 ביוני 2014 (IDT)
נו, עכשיו ברור. זה בגלל מארב התירס שאופק התמין פה! גילגמש שיחה 11:49, 5 ביוני 2014 (IDT)
היית חושב שמארב תירס ייכשל כבר בשלביו הראשונים, אך הצלחנו להערים עליך.
אני אגלה לך את הסוד: דע את האויב. ידענו ששימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים יבלבל אותך, והצלחנו לנצל זאת. הכל טמון בתכנון מראש. ‏אופקאלףשיחה‏ • 11:58, 5 ביוני 2014 (IDT)
לגמרי. הכל זה התירס הזה. גילגמש שיחה 12:14, 5 ביוני 2014 (IDT)

תבדור+תארשב • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT20:15, 5 ביוני 2014 (IDT)

תודה. גילגמש שיחה 21:33, 5 ביוני 2014 (IDT)

ישיבת ילדים מאחור[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש כמובן שלפני העריכה כתבתי בדף השיחה הקיים תמה אני עליך שלא טרחת להגיב שם אנא הגב שם לפי תיקוני ערכים תודהבוםבראש - שיחה 10:39, 6 ביוני 2014 (IDT)

אין לך טעם לפנות אלי אלא אך ורק אם זה ההכרח הדוחק ביותר. זה לא המקרה. למד את הכללים לפני שאתה פונה אלי ואל תבקש ממני להסביר לך אותם. אתה משתמש בעייתי בעיני כמו שעולה מדף השיחה שלך והחסימות שזכית להן. המשך הפעילות שלך ברוח זו תביא להרחקתך המלאה מהמיזם. מעבר לזה אין לי שום דבר לומר לך ואני מקווה שתמנע מעריכת דף שיחתי בעתיד, אלא אם זה בעניין רשמי כלשהו. גילגמש שיחה 10:42, 6 ביוני 2014 (IDT)

אשתדל להימנע, כמובן בהתאם לפעילותך בדף שיחתי שלי... אני נהנה מהדמגוגיה על 'החסימות' שזכיתי להן, הייתה אחת וליום אחד ולא על פעילות עריכה

אני חייב לציין שאינך אובייקטיבי בכל הנוגע לחרדים בוםבראש - שיחה 10:44, 6 ביוני 2014 (IDT)

תבנית מדויקת[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, התבנית המתאימה לדף שיחתו של בוםבראש הייתה דווקא תבנית:חזרה על עריכה. ראוי להקפיד כדי לתת את המסר הנכון. השתמשת בתבנית:אזהרה ובוםבראש נעלב וקיבל זאת כהתקפה אישית (והסיר אותה מדף שיחתו). בברכה, ‏ישרוןשיחה 11:35, 6 ביוני 2014 (IDT)

שלום ישרון,
אני רואה בחומרה את מעשיו של המשתמש הזה וזאת לא הפעם הראשונה שלו. אין לי שום רצון לעזור לו. אני סבור שכוונתו רעה. גילגמש שיחה 11:36, 6 ביוני 2014 (IDT)
גם אם אתה סבור שכוונתו רעה, הוא משתמש בקהילה, לא טרול ולא חסום לצמיתות, ולכן צריך לקבלו ככזה. לא ביקשו שתעזור לו, אבל אל תיצור עימותים. ‏ישרוןשיחה 11:46, 6 ביוני 2014 (IDT)
אני מגיב רק כשאני רואה עריכה בעייתית מצדו. חלק מעריכותיו תקינות, החלק האחר מזיקות בבירור והכל בהתאם להצהרתו האישית בדף המשתמש שלו. משכך, אין לי שום רצון לפעול במקרה שלו כמו שהיתי פועל בכל מקרה אחר. הכרזתו כטרול היא רק עניין של זמן בעיני, אם עריכותיו ימשיכו בדרך זו. גילגמש שיחה 11:48, 6 ביוני 2014 (IDT)
אז עד שהזמן הזה יחלוף ניתן לו את ההזדמנות שעריכותיו לא ימשיכו בדרך זו. ‏ישרוןשיחה 11:56, 6 ביוני 2014 (IDT)
בסדר. גילגמש שיחה 11:59, 6 ביוני 2014 (IDT)

אציין כי קיים פער בין חוסר 'רצון לעזור לו' לבין 'רצון להפריע לו'

בברכה בוםבראש - שיחה 11:40, 6 ביוני 2014 (IDT)


שלום גילגמש אני מציע יד לשלום אני מוכן לקבל על עצמי כל תיקון שתבצע בעריכותי, אבל במידה ותנמק זאת, אני מסכים גם לתקן בעצמי לאלתר כל עריכה שאעשה כשתפנה אלי, אני מודה שאתה יותר מנוסה, ואני לא מוצא כאן כל כך ידים ורגלים, אבל לדעתי יש כאן גישה מזלזלת מצידך אשר מבטלת השמעת דעה אחרת, אם תקבל את קיומה של דעתי, אקבל את הכרעתה של דעתך, כמובן שכל זה עד שאצבור ניסיון רב יותר בוםבראש - שיחה 11:57, 6 ביוני 2014 (IDT)

כבר אמרתי לך שאני לא מוכן לעזור לך. תבקש ממישהו אחר. כשעריכתך תקינה אני לא עושה דבר, כשהיא לא תקינה אני מבטל אותה. מעבר לזה אני לא מעוניין בקשר כלשהו איתך עד אשר דרכיך לא ישתנו ולא תקבל על עצמך את הכללים הכתובים והלא כתובים של ויקי. גילגמש שיחה 11:59, 6 ביוני 2014 (IDT)
ותסרב לנמק גם תיקונים מסוג זה? https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%94:%D7%90%D7%A8%D7%9A אני טוען שההגיה היא אחרת, מדוע של תנמק את התיקון שלך? אני חוזר על דבריי, גם אם הנימוק שלך לא מקובל עלי, אקבל את דבריך בוםבראש - שיחה 12:35, 6 ביוני 2014 (IDT)
אני לא מבין למה אתה פונה אלי. אמרתי כבר את כל מה שהיה לי לומר. אין בכוונתי לעזור לך, להסביר לך או להדריך אותך. בעיני אתה משתמש בעייתי שמשתמש בוויקיפדיה לקידום האג'נדה האישית שלו. ברגע שזיהיתי אותך ככזה אבד לי כל רצון לעזור לך ולסייע לך. התפקיד היחיד שלי כעת לדאוג שהנהלים יקוימו. כיצד הם יקוימו - בין אם על ידי שתלמד אותם או בין אם יהיה שימוש בסנקציות נגדך - לא אכפת לי כלל. מבחינתי אפשר לחסום אותך ברגע זה לצמיתות ויבוא לציון גואל. כך או כך אין לי שום כוונה לעזור לך. כמו כן, אני מודיע מראש שאתעלם מעכשיו ועד להודעה חדשה מכל פניה שאינה בנושא רשמי ממך בדף שיחתי. כל מה שיש לך לומר, יש לך אפשרות לעשות את זה בכל מקום אחר. אני לגמרי לא חייב לענות לך בדף זה. גילגמש שיחה 12:44, 6 ביוני 2014 (IDT)

זה היה שם המשתמש הישן שלי. השם הוא ווייד ווילסון. - קנטינה 19:15, 6 ביוני 2014 (IDT)

או קי, אם כי טוב היית עושה אילו היית מציין את זה בתקציר העריכה כי עריכה גדולה כל כך לדבריו של משתמש אחר היא בעייתית. בנוסף, לא ביצעת שינוי שם בצורה רשמית, אבל אני מאמין לך שזה אכן היה הכינוי שלך. גילגמש שיחה 20:15, 6 ביוני 2014 (IDT)

מה עושים כשעריכה נראית חשודה?[עריכת קוד מקור]

למשל זאת (וגם הקודמות לה על ידי אותו משתמש). Liad Malone - שיחה 07:06, 7 ביוני 2014 (IDT)

בוקר טוב,
במקרים כאלה אני נוהג להשוות מול האנגלית. בהתחשב בכך שהמידע גם איזוטרי וגם לא מופיע אצל האנגלים ואני לא הולך לסרוק עכשיו את כל הרשת בחיפוש אחר מקור, כדאי פשוט לשחזר. בלאו הכי אין פה איבוד של מידע משמעותי. אם לעומת זאת מדובר בערך אנצ' חשוב והמידע בכל זאת לא מופיע בוויקי האנגלית (או ויקי בשפה אחרת) אני נוהג לשאול מישהו שאני יודע שמבין בתחום. בתחום הבובספוג אין כל כך מה לעשות... פשוט תשחזר. גילגמש שיחה 07:14, 7 ביוני 2014 (IDT)

מצטער על ההיעדרות, נפל עלי משהו במפתיע ביום ה'.מהמברטה - שיחה 20:03, 7 ביוני 2014 (IDT)

תודה. גילגמש שיחה 20:07, 7 ביוני 2014 (IDT)
קיבלת?מהמברטה - שיחה 16:24, 9 ביוני 2014 (IDT)
לא מהמברטה, לא קיבלתי. יש תקלה כלשהי. נסה לכתוב מכתב חדש ולא מענה למכתב ששלחתי לך. אולי זה יפעל. גילגמש שיחה 17:00, 9 ביוני 2014 (IDT)

עריכת ארכיאולוגיה[עריכת קוד מקור]

שלום רב, מדוע מחקת לי את מה שכתבתי - מה זה אומר "לא מקובל". זה דווקא מאוד מקובל....תראה את המילה היוונית ואת החוגים השונים + מכוני המחקר בארץ...המורה.

בוויקיפדיה העברית הכתיב הזה לא מקובל. גילגמש שיחה 20:58, 7 ביוני 2014 (IDT)
קראי את תשובתי בדף שיחה:ארכאולוג, זו החלטה של האקדמיה ללשון העברית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:00, 7 ביוני 2014 (IDT)

קראתי את כל הדיון באריכות ובכובד ראש, והלכתי גם לחפש אחר כבוד את החלטת האקדמיה, אך לא מצאתי. כמו כן, כמשתמש חדש, רציתי לשאול, מדוע אנחנו מחוייבים להיצמד להחלטות האקדמיה העברית שלא "אישרה" גם את השימוש במילה אינטרנט, השלכה או בידוק. אז לא אישרה...זאת שאלה רצינית ואמיתית, כדי שאדע כיצד לנהוג באנציקלופדיה החופשית, שאינה משוייכת לארגון מדינתי כזה או אחר. תודה...המורה.

יש לעיין בדפי המדיניות הרלוונטיים כדי להבין. למשל: ויקיפדיה:לשון. יש דפים נוספים בקטגוריה הרלוונטית. גילגמש שיחה 21:25, 7 ביוני 2014 (IDT)

גילגמש היקר, קראתי והשכלתי, אך הערך אינו עונה על שאלתי. מדוע אנו מחוייבים להישמע להוראות האקדמיה, מה גם שכתוב בערך "...המסקנה היא שיש להתייחס בזהירות לחידושי האקדמיה, ולהשתמש בהם כאשר יהיו מקובלים על ציבור הוויקיפדים, כחלק מהתקבלותם בציבור הרחב" וגם "...הצליל i במילים לועזיות מובהקות שנכנסו לשימוש בעברית בדורות האחרונים נכתב תמיד ביו"ד" - עכשיו תן לאדם ממוצע להגות ארכיאולוגיה באנגלית בקול רם, ותגיד לי מה יצא...המורה.

כך הוחלט. כמעט תמיד אנחנו מקבלים את הנחיות האקדמיה, למעט מקרים ספורים ויוצאי דופן. גילגמש שיחה 21:33, 7 ביוני 2014 (IDT)

גילגמש יקר, אני לא מצליח להבין אם קראת את מה שכתבתי או לא לצערי. מי החליט? איפה זה כתוב שזו ההחלטה? למה זו ההחלטה? למה הערך של ויקיפדיה: לשון מספר סיפור אחר. אני באמת לא מבין. ושוב תודה על התייחסותך...המורה.

אני מתנצל על התשובות הקצרות, אני קצת עסוק. אם תרצה, אסביר מחר. גילגמש שיחה 21:42, 7 ביוני 2014 (IDT)

תודה רבה. מחכה בסבלנות.

בוקר טוב המורה,
לשאלתך: "מי החליט" - קהילת הוויקיפדיה העברית מחליטה החלטות בשתי דרכים עיקריות: דיון והצבעה. לא כל ההחלטות מתקבלות בצורה מסודרת. לעתים, עניין מסוים מושרש מתוקף של מנהג זה או אחר. לשאלה הספציפית שלך: באופן עקרוני, אנחנו מאמצים את ההחלטות של האקדמיה ללשון העברית. יש מעט מאוד מקרים יוצאי דופן שבהם אנחנו סוטים מהחלטת האקדמיה למען נוחות הקורא. דוגמה לסטיה זו היא בתעתיק שמו של כדורגלן הצרפתי תיירי הנרי. התעתיק הנכון יותר על פי החלטת האקדמיה יהיה "תיירי אנרי", אבל הלכנו עם ההמונים כי כך ההמונים התרגלו לאיית את שמו בגלל טעות בעיתונים. מדובר ביוצאי דופן מעטים מאוד ובאופן עקרוני, החלטות האקדמיה הן ברירת המחדל והן מחייבות למדי. לגבי ארכאולוגיה/ארכיאולוגיה - אני לא זוכר היכן בדיוק התקיים הדיון. יתכן שזה היה באולם הדיונים של בוט ההחלפות. בוט (קיצור של רובוט) הוא תכנה שמופעלת על ידי ויקיפד כלשהו ומבצעת שינויים אוטומטיים על פי החלטות הקהילה. בוט ההחלפות כשמו כן הוא מבצע החלפות של אותיות על פי ההחלטה. אם תרצה, תוכל לחפש בארכיון אולם הדיונים את ההחלטה. אם לא שם, אז צריך לחפש מידע בדף שיחת הערך. חשוב להדגיש: לא כל ההחלטות מתקבלות בהצבעה או בדיון, זה לא מפחית מתוקפן. גילגמש שיחה 05:53, 8 ביוני 2014 (IDT)
תודה רבה לך גילגמש יקר, השכלתי רבות. שאלה אחרונה בנושא - האם ניתן לשנות החלטה לאחר שהתקבלה? כלומר, בהינתן שהיה דיון, הייתה החלטה, והבוט עושה את עבודתו נאמנה. כיצד ניתן לשנות החלטה לאחר שהתקבלה? תודה גם על הדוגמה על הנרי/אנרי, רק שהיא מוכיחה את המקרה ההפוך, אני בטוח שבציבור רווחת ה"טעות" של ארכיאולוגיה וגיאוגרפיה וכיוצב', ולכן הבנתי שמתקיימת הפנייה אוטומטית לערך הנכון. המורה מליידי (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
ראשית, אני מבקש להמשיך את השיחה בצורה מסודרת ולא לתקוע תגובות באמצע הטקסט. אי אפשר לנהל ככה דיון.
לגבי השאלה - אפשר לשנות החלטה שהתקבלה. הסיכוי לשנות את ההחלטה הספציפית הזאת הוא נמוך מאוד היות שזה הכתיב המקובל פה מזה שנים רבות ואין לך טיעון חדש כלשהו שלא עלה בעבר. יש מעט מאוד מקרים שבהם אנחנו סוטים מהנחיות האקדמיה ללשון העברית ואם הוחלט בעבר לאמץ החלטה מסוימת, הסיכוי לרדת מזה שואף לאפס לפי דעתי. גילגמש שיחה 08:22, 8 ביוני 2014 (IDT)

אני רואה שאתה מטפל עכשיו בעריכות שלו. לדעתי צריך לחסום אותו עם כל הכאב. ראה בוק:במ, ובדף התרומות שלו. הבחור לא יודע עברית, קיבל עבודה משגרירות אורגוואי. והוא מאד נעלב ועצוב על שעות העבודה שלו שיורדות לטמיון. לדעתי אין מנוס, בשבילו, מחסימה. מה דעתך? ביקורת - שיחה 09:34, 8 ביוני 2014 (IDT)

כתבתי לו בדף שיחה בעניין זה. נראה מה יהיה. אני לא יודע אם הוא עובד השגרירות או לא, אבל אין אפשרות לקבל ערכים כאלה כמובן. אם זה לא יפסק, נאלץ לחסום. גילגמש שיחה 09:36, 8 ביוני 2014 (IDT)

סליחה ועם כל הכבוד... לא השתמשתי ושום תרגום מכונה, אשמח אם תסביר לי איפה השתמשתי, ואם התרגום לא נראה טוב בבקשה תגיד לי אפי ולא תמחוק סתם ככה כי אנשים עבדו קשה ימים שלמים לתרגם את זה. קל ללחוץ על כפתור מחיקה, לא חושב שאתה היית חומק דברים שלך סתם ככה גם. תהיה אנושי ולדבר, אל תמחק סתם ככה . תודה

לא חשוב אם עבדו דקות, ימים או חודשים. חשובה התוצאה. התוצאה גרועה ואי אפשר לקבל ערכים כאלה. גילגמש שיחה 09:40, 8 ביוני 2014 (IDT)

בבקשה תסביר לי מה גרוע

הוסבר לך באריכות על ידי ויקיפדים אחרים, אין לי מה להוסיף על ההסבר שלהם. גילגמש שיחה 09:47, 8 ביוני 2014 (IDT)

סליחה אבל לא הוסבר כלום, תן לי דוגמה בבקשה

בבקשה. The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 18:53, 8 ביוני 2014 (IDT)

הערך סביר. אתה יכול להעביר כמו שהוא, ללא תיקונים. אני חושב שהוא ברמה שיכולה לאפשר את העברתו למרחב הראשי. ציין בתקציר או בדף שיחה שאישרתי את ההעברה. תקן את הקישור לאפריל רק. גילגמש שיחה 19:03, 8 ביוני 2014 (IDT)
אתקן. שמח מאד לשמוע שאין צורך בתיקונים ! The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 19:04, 8 ביוני 2014 (IDT)

חחחח סליחה על ה"עומס"... בזמנך החופשי - כי בינתיים עשית מעל ומעבר בתור התחלה . The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 19:18, 8 ביוני 2014 (IDT)

לא טוב. תעבור עליו שוב. גילגמש שיחה 19:30, 8 ביוני 2014 (IDT)
הכל או חלקים מסוימים? שאדע להתמקד... The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 19:33, 8 ביוני 2014 (IDT)
אני לא רוצה לומר נסה לבד. אם לא תצליח, אעזור לך. אני רוצה שבסופו של דבר, תוכל להסתדר בלי חונך. אם כל הזמן נעבוד ביחד בלי שאתה מנסה לבד, לא תצליח לסיים את החונכות אף פעם. גילגמש שיחה 19:36, 8 ביוני 2014 (IDT)
ביצעתי עריכה, ראה את השינויים כאן. The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 19:43, 8 ביוני 2014 (IDT)
אבדוק מאוחר יותר. גילגמש שיחה 19:44, 8 ביוני 2014 (IDT)
, ערב מצוין. The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 19:49, 8 ביוני 2014 (IDT)

The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 20:15, 11 ביוני 2014 (IDT)

בוצעה עריכה כבקשתך... The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 11:05, 13 ביוני 2014 (IDT)

ארכיאולוג[עריכת קוד מקור]

היי, בעניין שאלתך ההחלפה של ארכיאולוג =>ארכאולוג בוטלה בעקבות שיחת ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות#הפעלה מחדש של הבוט. (ולדעתי הארכיאולוגית המקומית מרוצה מזה :) ) ערן - שיחה 19:41, 8 ביוני 2014 (IDT)

תודה. גילגמש שיחה 19:44, 8 ביוני 2014 (IDT)
הבוט הזה באמת פגע במקומות שבהם שם הערך כלל את המילה ארכיאולוגיה. למשל האנציקלופדיה החדשה לחפירות ארכיאולוגיות בארץ ישראל. אבל אולי היה כדאי להשאיר את האפשרות הזאת בעת הבדיקה שעושים (צ'קטי ?). אני מניחה שמדובר בדברים אחרים. שם יש שיקול דעת של העורך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:15, 8 ביוני 2014 (IDT)

בעקבות דבריך[עריכת קוד מקור]

היי גילגלמש, לילה טוב.

כתבת על ההצעה ש"ביטול עריכה שמנוגדת לדעת הרוב בדף השיחה, לא יהווה מלחמת עריכה". -זה המצב בפועל כבר עכשיו. אפשר להסיק מדבריך שאתה תומך במצב זה? --בן נחום - שיחה 21:21, 8 ביוני 2014 (IDT)
כן גילגמש שיחה 21:24, 8 ביוני 2014 (IDT)

האם אתה עזרת למשרד החינוך להכניס את האבולוציה לתוכנית הלימודים של בתי הספר?--נבו111 - שיחה 12:31, 10 ביוני 2014 (IDT)

לצערי, לא היתי מעורב בתהליך. בכלל, אני לא מבין מה הלחץ. סדרת ההרצאות שנכחתי בהן אודות האבולוציה היא אחת ההוכחות היותר טובות ששמעתי לקיומו של אלוהים. גילגמש שיחה 12:32, 10 ביוני 2014 (IDT)

הי,
האם הדף הזה מעודכן?
כשאני משחזר, ושם את המלה "שחזור", הגרסא חוזרת אחורה אך לא מופיע בתקציר העריכה המידע בהתאם
בברכה, Tshuva - שיחה 11:40, 11 ביוני 2014 (IDT)

יש לך השראת ניטור או האם אתה מפעיל סקריפט לשחזור מהיר? גילגמש שיחה 11:42, 11 ביוני 2014 (IDT)
לא ולא.
בברכה, Tshuva - שיחה 11:52, 11 ביוני 2014 (IDT)
אז אתה לא מסוגל לבצע טכנית פעולה ששמה "שחזור מהיר". אתה יכול לבצע שחזור ידני (עריכה של גרסה קודמת ושמירתה) ו"ביטול עריכה". גילגמש שיחה 11:55, 11 ביוני 2014 (IDT)
ואין דרך לגרום לדף לכתוב שזה היה שחזור בתקציר העריכה?
בברכה, Tshuva - שיחה 11:58, 11 ביוני 2014 (IDT)
לא. זה תקציר שמופיע באופן אוטומטי לא ניתן לערוך אותו. לכן הומצא ה"ביטול" כדי לאפשר למשחזר לכתוב נימוק לשחזור שלו. בעקרון, השחזור המהיר יעיל רק בהתקפת טרול או אם צריך לשחזר כמות גדולה של השחתות במכה. בכל מקרה אחר בלאו הכי כדאי להשתמש בביטול, אלא אם זה משהו חוזר שכבר הסברת למשתמש כי הוא מקבל תיוג ויכול לראות למה ביטלת לו. גילגמש שיחה 12:00, 11 ביוני 2014 (IDT)
אבל הביטול טוב לעריכה בודדת, לפעמים הקשקשן עורך מספר עריכות ודי מבאס לבטל אחת אחת.
בברכה, Tshuva - שיחה 12:16, 11 ביוני 2014 (IDT)
אז תבקש הרשאת ניטור. גילגמש שיחה 12:18, 11 ביוני 2014 (IDT)
ננאא, בינתיים לא צריך. תודה על העזרה.
בברכה, Tshuva - שיחה 14:33, 11 ביוני 2014 (IDT)
בבקשה. גילגמש שיחה 14:46, 11 ביוני 2014 (IDT)
@Tshuva: אתה יכול לערוך את הגרסה האחרונה ביותר לפני שהמשתמש אותו אתה רוצה לשחזר החל לערוך, ואז בעצם תבטל את כל עריכותיו.
תוכל לסמן במיוחד:העדפות#mw-prefsection-gadgets, תחת "עריכה" את התיבה "הוספת תקציר "שחזור לגרסה x מתאריך x מאת x" בעת עריכת גרסה ישנה של דף". זה יוסיף לך תקציר אוטומטי מתאים. בברכה, ‏אופקאלףשיחה‏ • 20:00, 11 ביוני 2014 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Bingo!
תודה!
בברכה, Tshuva - שיחה 09:25, 12 ביוני 2014 (IDT)

טוב, כפי שאתה רואה, אני לא חזק בצד הטכני :) גילגמש שיחה 09:29, 12 ביוני 2014 (IDT)
הוא אשר אמרתי: דע את אויבך! ‏אופקאלףשיחה‏ • 09:39, 12 ביוני 2014 (IDT)
BTW
יהיה נחמד אם זה יעבוד גם ב"עריכה" ולא רק ב"עריכת קוד מקור"
בברכה, Tshuva - שיחה 09:40, 12 ביוני 2014 (IDT)
פנה לאמיר. גילגמש שיחה 09:51, 12 ביוני 2014 (IDT)

טיפול בפרסום הוצאת ספרים[עריכת קוד מקור]

כיצד נכון לטפל במקרה כגון משתמש:Adirber שמפרסם ברגעים אלו את "הוצאת דרור לנפש" במרחב הערכים?
בברכה, Tshuva - שיחה 11:56, 11 ביוני 2014 (IDT)

שחזור גורף ואזהרת חסימה בגין הפצת ספאם ופרסום מסיבי. לא יתכן לתת להוצאה קטנה מקום בולט כל כך במרחב הערכים. גילגמש שיחה 12:02, 11 ביוני 2014 (IDT)

אומר ועושה[עריכת קוד מקור]

גמור

ביצעתי את המלצתי בדיון המלצה ותירגמתי את המפה שהופיע בערך יוון הקלאסית. חסרים לי כמה תעתיקים/תרגומים של שמות מקומות. אודה לך אם תוכל לעזור לי עם התרגום. איתן96 (שיחה) י"ג בסיוון ה'תשע"ד • 16:10, 11 ביוני 2014 (IDT)

שלום איתן96, יש כמה טעויות. את הצירוף CH יש לתעתק עם כ לכן כיוס ולא קיוס. כמו כן, מוקדון ולא מקדוניה. אני לא בטוח שקיים ים כרתים. צריך לבדוק.
הינה התעתיקים שחסרים לך:
  • תרמה
  • פלה
  • קינוקספלאי
  • אאוליה
  • אייגוספוטמוי
  • ארקדיה
  • הים היוני
נראה לי שזה הכל. אם חסר משהו, תגיד. גילגמש שיחה 19:56, 11 ביוני 2014 (IDT)
חסרים התעתיקים הבאים:
  • Leuctra - בבויאוטיה
  • Plataea - כנ"ל
  • Mantinea - בארקדיה
  • Paleste - מצפון לאפירוס
איתן96 (שיחה) י"ד בסיוון ה'תשע"ד • 20:56, 11 ביוני 2014 (IDT)
בקשר לים כרתים - הוא מופיע במקור ומשם תיעתקתי. מוזמן להסתכל. איתן96 (שיחה) י"ד בסיוון ה'תשע"ד • 21:07, 11 ביוני 2014 (IDT)
לגבי ים כרתים - צריך לבדוק באטלס. אני יודע שזה הופיע במקור, אך זה לא אומר שהמקור לא טועה.
לגבי מה ששאלת: לאוקטרה, פלטאה, מנטינאה, פלסטה. גילגמש שיחה 21:39, 11 ביוני 2014 (IDT)
אני רואה שיש ערך על הים הזה במלא ויקיפדיות, אז כנראה פשוט לא הכרתי אותו. גילגמש שיחה 21:41, 11 ביוני 2014 (IDT)
גמור, הקובץ משמאל הוא החדש. מוזמן להוסיף בערך. איתן96 (שיחה) י"ד בסיוון ה'תשע"ד • 09:11, 12 ביוני 2014 (IDT)

פניה בעקבות ביטול עריכה[עריכת קוד מקור]

גילגמש, כוויקיפד בכיר, אינך סבור שמן הראוי שויקיפדיה תאזכר לקוראי ערך "דת ומדע", שהם, כמדומני, דתיים ברובם, את עמדתו של חתן פרס ישראל לחינוך (על תפקידיו כאחראי על החינוך הממלכתי דתי) שהיה גם ד"ר לביולוגיה ולמתימטיקה בהכשרתו, בענין, בהתחשב שהוא נציג מובהק של הגישה המגבילה וגישתו נלמדת בחינוך הממלכתי דתי (וגם החרדי כמדומני)? ואגב, העריכה שעשיתי איננה אותה עריכה. התייחסתי לביקורת והבאתי מאמר אחר שאומר במפורש את עמדתו של ד"ר עציון בהרחבה.חולוני (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום חולוני,
אם עריכתך בוטלה אי אפשר להחזירה ללא דיון. אנא קיים דיון בדף שיחת הערך. כמו כן, אין להוסיף פניות חדשות באמצע שיחות אחרות. יש להתחיל כל פניה חדשה בכותרת חדשה בתחתית דף השיחה. אם יש המשך לפניה קיימת, יש לערוך את הכותרת הקיימת בלי לפתוח פנייה חדשה. גילגמש שיחה 15:45, 12 ביוני 2014 (IDT)

הבחירות לנשיאות[עריכת קוד מקור]

עבר לדף שיחת הערך. גילגמש שיחה 22:27, 13 ביוני 2014 (IDT)

ביטון גולן[עריכת קוד מקור]

אם אכן שמו בתעודת הזהות הוא כיום "אייל ביטו גולן" כפי שמשמע בתחילת הביוגרפיה - האנונימי צודק. ‏DGtal13:08, 15 ביוני 2014 (IDT)

אתה בטוח ששמו המלא הוא "אייל ביטון גולן"? גילגמש שיחה 13:09, 15 ביוני 2014 (IDT)
זה מה שכתוב לכאורה בערך. מקסימום מבקשים מקור עם {{מקור}} ומחכים פרק זמן סביר. שחזור במקרה הזה היה כנראה מיותר. בברכה, ‏DGtal13:12, 15 ביוני 2014 (IDT)
נימקתי את השחזור כבר לפני כמה ימים: [2] אבל אם זה השם המלא שלו, אז זה יכול להשאר. גילגמש שיחה 13:19, 15 ביוני 2014 (IDT)
"מיותר פה יופיע בהמשך זה", במקרה זה, הוא נימוק לא קביל. יש מאות, אם לא אלפי, ערכים ביוגרפיים בו מופיע בראש הערך השם-המלא-שאיש-אינו-משתמש-בו. בהמשך הערך ובשם הערך מסתפקים על פי רוב בשם המוכר והנפוץ, אבל בראש הערך זה בדרך כלל המקום בו מציינים שמות מלאים. ‏DGtal14:15, 15 ביוני 2014 (IDT)
אתה צודק, הייתה טעות מצדי כי לא הבנתי שזה חלק משמו הרשמי. חשבתי שהוא שינה את שמו ל"אייל גולן" ולא רק הוסיף את המילה "גולן" לשמו המקורי. גילגמש שיחה 14:17, 15 ביוני 2014 (IDT)

שלום אני זה שעשה את השינוי ואפילו שמתי את ההוכחה לכך כמ ושביקשת: http://www.takdin.co.il/searchg/%D7%90%D7%99%D7%99%D7%9C%20%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%9F%20%D7%91%D7%99%D7%98%D7%95%D7%9F.html

אלה כתבי אישום של אייל גולן ונגד אייל גולן ובכולם כתוב אייל ביטון גולן. אבל אין טעם פה למציאות והוכחות, חסמו אותי, ומחקו שוב את השם "אייל ביטון גולן" ומחקו את ההוכחה\סימוכין מהשיחה. אין פה משהו מסובך. שמו של אייל גולן הוא "אייל ביטון גולן" יש סימוכין ועדיין יש עדר של יחצנים שפשוט לוחץ "ביטול" ומי מפסיד? האמת. מי מנצח? הכסף. אני לא יודע מה המעמד שלךDGTAL אבל אם אתה איזה סוג של עורך על אז בבקשה שנה את הביול האחרון ותקבע את השם "אייל ביטון גולן" לבלתי ניתן לשינוי או לפחות שמישהו ישמור על האמת. תודה

תיקנתי כבר את הערך. גילגמש שיחה 14:30, 15 ביוני 2014 (IDT)

גלגמש ראיתי את השינוי-כל הכבוד אנא שמור על זה. שיחקת אותה.

מצטרף לברכות. ‏DGtal15:14, 15 ביוני 2014 (IDT)
תודה. גילגמש שיחה 15:31, 15 ביוני 2014 (IDT)

GILGEMESH צפה מתקפה בלתי פוסקת של יחצנים. אני רואה שאתה עומד בה יפה. משום מה אנשים רואים את ה"ביטון" כעלבון או משהו כזה.

אלה אינם יחצנים. אלה ויקיפדים מכובדים ואין לקרוא להם בשם המעליב "יחצנים". אני לא חושב שמישהו רואה בשם "ביטון" דבר מה מעליב. אנחנו מקפידים מאוד על דיוק ולכאורה השם "אייל גולן ביטון" נראה כמו טעות. גם אני טעיתי בזה. צריך לתת זמן לקהילה לעקל את השינוי ובסוף זה ישאר. אל תשתמש בבקשה תקצירי עריכה פוגעניים או בכינויים פוגעניים כלפי ויקיפדים. זה בוודאי לא מוסיף לך נקודות. גילגמש שיחה 10:27, 17 ביוני 2014 (IDT)

מחיקת "תוכן מיותר" מערך יחד (קיבוץ)[עריכת קוד מקור]

שלום רב,

אני לא מבין למה לנציג היישוב שאליו כתוב הערך אין אפשרות להביע את דעתו ולהיות עורך ראשי של ערך ששייך לאותו יישוב (קיבוץ יחד) אבקש להבין מדוע אתה מוחק את כל התמונות ואפילו את זאת שהיתה שם לפני שאני ערכתי היום את הדף... כמו כן אבקש לשאול איך הערך אמור להפוך לערך פורה מקצרמר אם כל מה שאני מוסיף אתה מוחק ?

תודה מראש, אלעד שם משתמש elad108 Elad108 - שיחה 13:40, 15 ביוני 2014 (IDT)

שלום Elad108,
להיותך נציג היישוב אין חשיבות לצורך העניין הזה. לגבי התוכן שנמחק: הורד פרט מיותר (כתובת למשלוח מכתבים) והורדה גלריית תמונות ענקית שהוספת. הדבר מיותר. אפשר להוסיף כמה תמונות, אבל לא כמות כל כך גדולה. לגבי איך הערך אמור להיות גדול ויפה - יש להוסיף בו תוכן אנציקלופדי רלוונטי. למשל: היסטוריה, ארכטקטורה (אם יש משהו מעניין), אירועים משמעותיים שהתרחשו ביישוב וכיוצא באלה דברים. גילגמש שיחה 13:43, 15 ביוני 2014 (IDT)

שוב שלום גילגמש,

ואיך ידעו את הכתובת למשלוח דואר ?

זה הסיבה היחידה שאנשים מחפשים קיבוץ יחד ...

אשמח לרעיון מקורי.

Elad108 - שיחה 13:48, 15 ביוני 2014 (IDT)

אין לי רעיון לגבי הדבר. ויקיפדיה היא אנצ' וככזאת לא מספקת שירות של כתובות דואר. זה לא מקובל. אפשר לקשר לדף הבית של הקיבוץ (אם יש כזה) ושם יפורט המידע הזה (בתקווה) אם לא, אז אין מה לעשות. גילגמש שיחה 13:49, 15 ביוני 2014 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: הוויקיפדיה היא אנציקלופדיה, את הכתובת למשלוח יידעו מאתר האינטרנט שלכם. אני לעומת זאת רוצה לדעת, מה הקשר בין תמונות של כלבים למשל קובץ:Kibbutz Yachad OLD PIC PICT0014.JPG לקיבוץ. אין כאן כל ייחוד. העליתם תמונות רבות מיותרות לקטגוריה של הקיבות, כלנית, תרנגולת וכו'. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:51, 15 ביוני 2014 (IDT)
ומכל התמונות בשיתוף, התמונה שנבחרה להופיע בערך היא של פחי הזבל??? Liad Malone - שיחה 13:54, 15 ביוני 2014 (IDT)
אפשר לשנות. אני לא התייחסתי לתמונה המייצגת. גילגמש שיחה 13:55, 15 ביוני 2014 (IDT)
כבר החלפתי אותה והחזרתי תמונה קודמת שהופיעה בערך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:57, 15 ביוני 2014 (IDT)


שלום חנה Hanay,

שימי לב ששמת תמונה ללא שינוי התיאור, התמונה ששמת ממש לא מהכניסה לקיבוץ..

מי ששאל על הכלבים אלו כלבי השמירה של הדמוקטיה בקיבוץ יחד.

Elad108 - שיחה 14:44, 15 ביוני 2014 (IDT)

להגדרתה של אורתודוקסיה[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, כפי שאתה רואה היטבתי דרכיי... אבקשך להסביר לי מדוע אתה סובר כי ישראל קנוהל ומשה דוד קאסוטו נחשבים לאורתודוכסים, האם ראית מישהו שסובר כך? אני משער שאף הם אינם חושבים שהם אורתודוקסים, בברכה בוםבראש - שיחה 14:58, 15 ביוני 2014 (IDT)

שלום,
לאחר התבלבטות החלטתי להגיב לפנייתך. לגבי שיפור דרכיך עוד נראה. לגבי השאלה הזאת - אינך יכול לקבוע בשביל פלוני את שיוכו הדתי. יש ללכת לפי הגדרתו העצמית. גילגמש שיחה 15:29, 15 ביוני 2014 (IDT)
נכדו מעיד עליו שהקפיד על קלה כבחמורה. מתוך עולם קטן גליון 209. מי שהפיץ עליו שלא היה אורתודוכסי אמר עליו לשון הרע ומי שמאמין בזה מקבל לשון הרע על אדם כשר. http://oi59.tinypic.com/17cos5.jpg 31.168.78.5 15:35, 15 ביוני 2014 (IDT)
אודה לך אם תעלה התמונה שוב, היא לא עולה לי בוםבראש - שיחה 16:27, 15 ביוני 2014 (IDT)
http://sizmedia.com/my.php?i=njmjnmo5twlw.png 82.80.168.23 16:41, 15 ביוני 2014 (IDT)

תהייה לגבי שינוי ערך "אייל דורון"[עריכת קוד מקור]

Gilgamesh שלום, לפני כשעה ערכתי מחדש את הערך "אייל דורון", אשר לא התעדכן במשך קרוב ל-3 שנים והיה זקוק לשינוי משמעותי. ראיתי כי ביטלת את העריכה, מדוע?

אודה לתגובתך

שלום,
נימקתי בתקציר העריכה. ארחיב על ההסבר שנתתי בתקציר. הורדת קישורים רבים והוספת תוכן לא נייטרלי. הגדרת אותו למשל כ"מומחה לפיתוח חשיבה יצירתית בחברות, במערכות חינוך ובחיי היום יום." זאת הגזמה. כתיבה כזאת לא מקובלת באתר. גילגמש שיחה 16:16, 15 ביוני 2014 (IDT)

הו, דוקטור גילגמש, ווט א נווטי מן יו אר!![עריכת קוד מקור]

תגיד לי, איך אני אמור לקדם את מיזם התומס עכשיו, אם אתה שוב מנסה להפיל אותי ככה?! עכשיו אתה כבר לא דיבייס דיזל, הפעם זה יותר כמו ד"ר ביצינג בתקופת התחדשות רכבת בריטניה. שכח את הדיון הזה, דפי הפניות לדף הדמויות הראשיות אמורים להיות הדמויות שאין עליהן ערכי ויקיפדיה נפרדים. ראה ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/תומס/רשימת ערכים. הלוואי שמישהו יעזור לי במיזם הערכים מסודור, או אני פורש!! נרררר... לג רואיל - שיחה - פם-פם!! 16:15, 15 ביוני 2014 (IDT)

שלום,
עליך להקפיד על נהלים וכך תוכל לפתח את המיזם. אין אפשרות להוסיף ערך על כל דמות ודמות, במיוחד כשכבר התקיים דיון איחוד בעניין זה. גילגמש שיחה 16:17, 15 ביוני 2014 (IDT)

אחת המתרות של מיזם תומס (גם שלי וגם המקור) היא להפריד בין עולם סדרת הרכבות ועולמות העיבוד הטלוויזיוני והסרטים, משום שיש המוני הבדלים מאוד ברורים ומשמעותיים בינהם. לכן, כשאתה מאחד את הדפים לדף אחד, אתה פועל הפוך לגמרי מהכוונה!! אם זה כל כך חשוב לכם, הנהלים וכל הרולז אנד רגוליישנז, פשוט תנסו להשתלט על המיזם עצמו ולצמצם אותו "בהתאם"! למרות שזה קצת יהרוס את הכוונות שלי, אבל עדיין.. לג רואיל - שיחה - פם-פם!! 16:30, 15 ביוני 2014 (IDT)

אין לי עניין מיוחד במיזם שלך. יחד עם זאת, גם הוא כפוף לנהלים ולכללים שלנו. אי אפשר לפתוח ערך על כל דמות שמופיע בסדרה או בספר. לא חשוב מה מבנה המיזם בוויקיפדיה בשפה אחרת. כל ויקיפדיה קובעת לעצמה את נהליה. גילגמש שיחה 16:32, 15 ביוני 2014 (IDT)

קישור בין קטגוריות בשפות שונות[עריכת קוד מקור]

מדוע אין קישור כזה כמו לערכים?
בברכה, Tshuva - שיחה 16:18, 15 ביוני 2014 (IDT)

כי לא הוסיפו. בחלק מהקטגוריות יש. ראה למשל: קטגוריה:הצבא הרומי גילגמש שיחה 16:31, 15 ביוני 2014 (IDT)
O my ...
משום מה חשבתי שזה חסום
בברכה, Tshuva - שיחה 16:55, 15 ביוני 2014 (IDT)

הודעה על פתיחת ברור[עריכת קוד מקור]

פתחתי ברור בנושא שעליו ישנה מחלוקת Asa13 - שיחה 15:00, 16 ביוני 2014 (IDT)

ציטוט בשבילך[עריכת קוד מקור]

למען האמת נפוליאון לא היה נמוך. גובהו היה 2'5 אינצ'ים צרפתיים, שהיו יותר ארוכים מאינצ'ים אנגלים. באינצ'ים אנגליים גובהו היה 7'5, כלומר 170 ס"מ, גבוה מהממוצע באותה תקופה. אולי הבלבול הזה גרם לו לבסס את השיטה המטרית בכל העולם. לקוח מכאן. מתניה שיחה 16:17, 16 ביוני 2014 (IDT)

סוף סוף אתה מדבר לעניין! גילגמש שיחה 16:19, 16 ביוני 2014 (IDT)
סטיבן אינגלנד, נפוליאון, פרק 5: אהבה ומלחמה, הערה 5. מונה התייחסויות רבות לגובהו המדוייק. הן נעות בין 1.575 מטר, ל-1.625 מטר. והממוצע: 1.65. לעומתו הארכידוכס קרל, דוכס טשן היה בן 1.52 מטר בלבד. (לא מופיע בערכו, אינני יודע אם זה אנציקלופדי. מה דעתכם?). ביקורת - שיחה 18:44, 16 ביוני 2014 (IDT)
הכל שקרים! אל תאמין לדובר האנגלית הזה! למד ממתניה שחזר בתשובה! גילגמש שיחה 19:04, 16 ביוני 2014 (IDT)
קריצה, אני יודע שבתוך הסנטימטרים שלו נדחס ענק. זה בסדר. מה דעתך על אזכור גובהו של קרל המנצח? ביקורת - שיחה 19:32, 16 ביוני 2014 (IDT)
דעתי היא שהלכת לרעות בשדות זרים ואתה מתקרב מרחק מסוכן לפגיעה בציפור הנפש! למד ממתניה שחזר למוטב! לא מדברים על פרטים כאלה אצל אנשי צבא! גילגמש שיחה 19:34, 16 ביוני 2014 (IDT)
שים לב שזה ציטוט בשבילך, אני עדיין חושב שמטר שבעים זה צוציק. מתניה שיחה 19:46, 16 ביוני 2014 (IDT)
דע לך שאתה עלול לאבד את התואר שזכית לו של החוזר בתשובה! כפירת ציפור הנפש זה דבר גרוע מאוד! גילגמש שיחה 20:01, 16 ביוני 2014 (IDT)
בבקשה

לא ראיתי משהו כל כך מהיר מאז מנוסה של איזה גמד משטחי רוסיה. איתן96 (שיחה) י"ט בסיוון ה'תשע"ד • 20:26, 16 ביוני 2014 (IDT)

הפעם ורק הפעם נסלח לך על הפגיעה בציפור הנפש! גילגמש שיחה 20:32, 16 ביוני 2014 (IDT)

אלכסנדר מוקדון בארץ ישראל[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, אני רואה שאתה המומחה לענייני אלכסנדר, למה אין תיאור מפורט של מסעו של אלכסנדר בארץ ישראל, וכן של פגישתו עם הכהן הגדול? אני רואה רק מוזכרת באגב טענה [תמוהה] על העדר ביקור באיזורים היהודיים, דומני שיוסף בן מתיתיהו שמעיד על הפגישה הוא אחד ההיסטוריונים היותר אמינים שיש, בברכה בוםבראש - שיחה 20:55, 16 ביוני 2014 (IDT)

הפגישה לא התקיימה מעולם. אמור להיות תיאור בערך אלכסנדר הגדול באגדות היהודיות, שלא אני כתבתי אותו. גילגמש שיחה 20:57, 16 ביוני 2014 (IDT)
גילגמש, זה שאתה מסוגל לומר בפסקנות כזו שהפגישה לא התקיימה, רק מראה כמה הערך הזה כתוב רע. הספר של רייני שהוספתי בזמנו שם ב"לקריאה נוספת" מביא את הדעות השונות. דניאל צבישיחה 20:10, י"ט בסיוון ה'תשע"ד (17.06.14)
הבאתי את הדעה המקובלת במחקר. היתכנות לפגישה כזאת היא נמוכה מאד. ציטטתי כאן את כל החוקרים ההגדולים של אלכסנדר אפשר לומר. גילגמש שיחה 20:13, 17 ביוני 2014 (IDT)
למען הסר ספק, ב"ערך שכתוב רע", אני מתכוון לערך על האגדות. אני כבר לא זוכר מי מהחוקרים בדיוק מצודד בקיום הפגישה (בכל זאת, עברו כמה שנים מאז שלמדתי את הנושא), אבל כמדומני, לא בדיוק כלומניקים. אני אנסה להציץ בספר בזמן הקרוב. דניאל צבישיחה 20:16, י"ט בסיוון ה'תשע"ד (17.06.14)
אני לא כתבתי את הערך על האגדות היהודיות ואין לי מושג מי התערב שם. אולי היתה לי נגיעה זניחה. כל ההיסטוריונים הכבדים, אלה שהם ראשי קתדרות באונ' יוקרתיות לא מייחסים סבירות גבוהה לקיומה של פגישה זו. גם אין סיבה לניח אותה. מה שכן, כדאי לכתוב על הדבר בערך על האגדות היהודיות. יש הרבה ספרות בנושא ולמען האמת יש לי גם, אבל לא קראתי עדיין. גילגמש שיחה 20:18, 17 ביוני 2014 (IDT)
למה אין סיבה להניח אותה? עזוב את החלק של הסיפור שבו הוא מגיע לירושלים, אבל אנחנו יודעים בוודאות שהוא נפגש עם ההנהגה הדתית השומרונית, וכך בעוד מקומות בעולם שאליהם הוא הגיע. המנהיגים היהודים הדתיים היו צריכים להיות די מטומטמים אם הם לא היו הולכים להיפגש איתו. דניאל צבישיחה 20:24, י"ט בסיוון ה'תשע"ד (17.06.14)
מה ז"א ידוע בוודאות שהוא נפגש עם הנהגה שומרונית? איזה מקור ראשוני מזכיר פגישה כזאת? גילגמש שיחה 20:25, 17 ביוני 2014 (IDT)
פפירוסי ואדי דליה, כמובן. דניאל צבישיחה 20:30, י"ט בסיוון ה'תשע"ד (17.06.14)
טוב, זה לא משהו רציני. אני לא חושב שאפשר להסיק מכך שהייתה פגישה ודאית. גם לא ראיתי אף פעם אזכור לפגישה כזאת בביוגרפיות רציניות. גילגמש שיחה 20:33, 17 ביוני 2014 (IDT)

הי גילגמש, לא הבנתי את התמונה הזאת. כתבת שהמקור הוא הוויקיפדיה הרוסית אבל נתת קישור לאתר חיצוני. למה אתה חושב שהתמונה הזאת חופשית? תן בבקשה קישור לתמונה בוויקיפדיה הרוסית, אני רוצה לבדוק את מקורה. כרגע יש בעיה עם התמונה הזאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:38, 16 ביוני 2014 (IDT)

לקחתי מהם. ru:Файл:Shaihantaur.JPG גילגמש שיחה 22:42, 16 ביוני 2014 (IDT)
עכשיו ראיתי שיש את זה גם אצל האנגלים וזה מועמד להעברה לשיתוף. גילגמש שיחה 22:45, 16 ביוני 2014 (IDT)
בשימוש בגוגל תרגום, התמונה הועלתה שם ברישיון חופשי.(מהיכן מצאת את הרישיון שבו השתמשת ). מתניה האם תוכל להעביר את התמונה לוויקישיתוף לקטגוריה Category:Tashkent? תודה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:49, 16 ביוני 2014 (IDT)
לא יודע... ככה זה תמיד היה... רשות הציבור - PD אני לא מבין ברשיונות... גילגמש שיחה 22:51, 16 ביוני 2014 (IDT)
אתה צודק לגבי הסיפא קריצה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:53, 16 ביוני 2014 (IDT)
או OTRS או קישור שמראה שהתמונה המקורית חופשית. יש כזה? מתניה שיחה 23:50, 16 ביוני 2014 (IDT)
אצל הרוסים כתוב שבעל זכויות היוצרים ויתר עליהם. גילגמש שיחה 05:26, 17 ביוני 2014 (IDT)
אני מתייגת את אמיר, אולי הוא יוכל לסייע בפענוח הרישיון של התמונה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 08:54, 17 ביוני 2014 (IDT)
מה שגילגמש אמר. זאת תבנית קצת מוזרה שייחודית לשחרור זכויות של משתמש מסוים. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 15:20, 17 ביוני 2014 (IDT)
הכלי שאני משתמש בו לא מכיר את התבנית הזו. צריך להעביר ידנית. מתניה שיחה 15:26, 17 ביוני 2014 (IDT)
אמיר, אני מוכנה להעביר ידנית, השאה היא מהי התבנית החליפית בוויקישיתוף. האם תוכל לציין זאת? תודה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:12, 17 ביוני 2014 (IDT)
commons:Template:Copyrighted free use. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 19:26, 17 ביוני 2014 (IDT)
לקח זמן אבל בוצע בוצע חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:15, 22 ביוני 2014 (IDT)

תרגום מפות[עריכת קוד מקור]

האם כוונתך היא להוספת כל החיצים שנמצאים במפות הנוספות, או קודם כל עבודה על המפה הבסיסית לפי ההסברים שנתת? איתן96 (שיחה) י"ט בסיוון ה'תשע"ד • 15:11, 17 ביוני 2014 (IDT)

איתן96,
לא הבנתי את השאלה שלך. גילגמש שיחה 16:16, 17 ביוני 2014 (IDT)
נתת שם תוכנית חומש לעבודה על המפה המקורית ובנוסף ערמה יפה של מפות נוספות שביקשת לשרטט עליהן את הקרבות. השאלה היא:
האם גם במפות הנוספות כדאי שיוצגו הדברים הנוספים שביקשת? (או במילים אחרות - את מה לבצע קודם?)
איתן96 (שיחה) י"ט בסיוון ה'תשע"ד • 16:23, 17 ביוני 2014 (IDT)
המפות הנוספות מראות את התקדמות המלחמה. מדובר בסך הכל במפת בסיס עם חצים ועם צבע שמראה את התקדמות הכיבוש. זה הכל. אין שם תרשימי קרב. גילגמש שיחה 16:36, 17 ביוני 2014 (IDT)
אנסה להבהיר את שאלתי.
יש שם ערמת מפות ובנוסף 5 בקשות שלך לביצוע על גבי המפה הבסיסית (עיין שם). האם המפה בתרשימים הנוספים אמורה גם לכלול את התוספות (לדוגמא: ההוספות של הגבולות על גבי המפה)? איתן96 (שיחה) י"ט בסיוון ה'תשע"ד • 17:24, 17 ביוני 2014 (IDT)
כן. יש שם 4 בקשות שונות, אם אפשר לבצע אותן זה אחלה. גילגמש שיחה 17:27, 17 ביוני 2014 (IDT)
אבל לא להוסיף את זה למפת הבסיס, אלא רק למפות הממשך. את הגבולות אפשר גם למפת בסיס. גילגמש שיחה 17:27, 17 ביוני 2014 (IDT)

היי,
מה דעתך על העץ הגרמני הזה (משתמש:Infidel/תבנית:עץ מבנה הכוחות הגרמנים למתקפה בארדנים) שעשיתי בהשראת העץ מזירת הדרום במלחמת יום הכיפורים? לקח לי לא מעט זמן, אבל הצלחתי לתפוס את העניין. הוא די גמור, נשארו רק ליטושים. שים לב, שכמו בערך של יום הכיפורים גם העץ שיצרתי (שיצא די גדול) יהיה מוסתר, כך שגודלו לא מהווה מכשול. את הטבלה הקיימת של הגרמנים נראה לי שנאלץ להשאיר, כי היא כוללת סד"כ שבעץ יהיה מסובך לשים. Infidel - שיחה 17:49, 17 ביוני 2014 (IDT)

שלום,
העץ פשוט מצוין!! את הטבלה אני לא חושב שצריך להוריד. זה לא מפריע. בלאו הכי זה הכל מוסתר. מי שלא רוצה שלא יפתח. רק הערה אחת: הביטוי "OKW עתודה" נראה לי לא מובן. קודם כל אם כבר אז, "עתודת OKW" אבל אני מציע ניסוח פשוט יותר: "עתודת מטכ"ל" שהוא ביטוי שגור בספרות. כמו כן, נראה לי שכדאי להשאיר הפניות כי יחידות בסדר גודל של דיביזיה זכאיות לערך. גילגמש שיחה 17:55, 17 ביוני 2014 (IDT)
תודה :) כמו שאמרתי, הוא לא גמור ב-100 אחוז. אני אתקן את העתודה ואוסיף הפניות. כמו כן נשאל את איש שלום מה הוא חושב. בעתיד אפשר להוסיף גם לבעלות הברית עץ, שלא ירגישו מקופחים :) Infidel - שיחה 18:04, 17 ביוני 2014 (IDT)
כן, זה יהיה מעולה! אולי ננצל את יכולותיך ליצירת עצים בשביל אלכסנדרוס :) גילגמש שיחה 18:12, 17 ביוני 2014 (IDT)
בכיף, אני אשמח לעזור. Infidel - שיחה 18:24, 17 ביוני 2014 (IDT)
שלום. טבלת סדר הכוחות שלך נראית טוב מאוד. בדקתי אותה מול פירוט סדר הכוחות של הצבא הגרמני, המופיע בערך על הקרב בויקי באנגלית, ומצאתי שני הבדלים. הקורפוס ה-80 של הארמייה השביעית כלל גם את דיוויזיית הפולקסגרנדיר ה-340, והארמייה קיבלה תחת פיקודה גם את דיוויזיית הפנצרגרנדיר ה-15 מעתודת ה-OKW. אני חושב ששתי הדיוויזיות צריכות להופיע במסגרת כוחות העתודה, ובמקום עתודת ה-OKW אפשר לכתוב "עתודת הפיקוד העליון". איש שלום - שיחה 20:01, 17 ביוני 2014 (IDT)
זה מה שהצעתי: עתודת מטכ"ל. לפי דעתי זה יהיה ברור יותר לקורא העברי. גילגמש שיחה 20:02, 17 ביוני 2014 (IDT)
תיקנתי לעתודת מטכ"ל, אפשר גם ל"עתודת הפיקוד העליון". בקשר לדיויזיות 340 ופנצרגרנדיר 15, לא רשמתי אותם כי הם הועברו מהארמייה ה-15 במהלך הקרב. מאחר והם לא נחשבו חלק מהעתודה, לא מצאתי מקום נכון לשים אותם. אפשר אם כבר להכניס אותם לקורפוסים שלהם בהתאמה עם הערה. Infidel - שיחה 20:15, 17 ביוני 2014 (IDT)
אני מציע שתעשה את זה. שתי הדיוויזיות הנ"ל צריכות להופיע בטבלת סדר הכוחות, משום שהן השתתפו במערכה לפחות החל מהשבוע השני של הקרב על הבליטה. איש שלום - שיחה 20:25, 17 ביוני 2014 (IDT)

בימים אלו אני עובד עלנכתיבה מחדש לערך סמולוויל כאשר לבסוף אבקש את מחיקת הקיים בשבילמהעברת מה שאכתוב ובכך שמירת כל העריכות המטישות.. שאלתי היא האם מכיוון שאני בחונכות תצטרך לאשר אתהערך וולעבור עליו כשאר? The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 23:02, 17 ביוני 2014 (IDT)

לא מקובל למחוק ערכים קיימים בגלל סיבה שציינת. גילגמש שיחה 23:03, 17 ביוני 2014 (IDT)
אבל אז כל העבודה שעשיתי לא תישמר, יימחקו את התוכן שהמון אומרים שהוא גרוע ואז אעביר משהוא טוב יותר... The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 23:13, 17 ביוני 2014 (IDT)
אפשר למזג גרסאות. גילגמש שיחה 23:14, 17 ביוני 2014 (IDT)

שלום, המשפט בערך "נדמה שכיום רבים המלומדים המאמינים בממשותו של "הומרוס" אמיתי מתשהיו במאה התשע-עשרה." נראה כשטות מוחלטת. האם יש לך ידע מתי אכן חי? (לא לדבר על הניסוח העילג...) --Yoavd - שיחה 11:14, 18 ביוני 2014 (IDT)

שלום יואב,
הניסוח אכן מאוד לא ברור, גם כי לא הבינו את כוונתו של הכותב המקורי ופגעו בטקסט. הנוסח מאוד לא תואם את הצורה המקובלת כיום בוויקיפדיה. אני מציע שתפנה לכותב המקורי משתמש:Ijon אולי הוא ירצה לתקן את הטקסט. אני יכול לעשות את זה אם הוא לא ירצה, אבל זה יקח זמן, כי אני עסוק עם המלחמות של אלכסנדר (כתבתי כבר שני חלקים מתוך 4) וזה גוזל המון זמן. אם הוא לא מעוניין לטפל בזה, אז אשתדל להתפנות לזה בהקדם. גילגמש שיחה 11:21, 18 ביוני 2014 (IDT)
הי Yoavd, הומרוס פעל בסביבות המאה ה-7/8 לפני הספירה. לא היה ידוע אם אכן היה אדם כזה. לדעתי המשפט הסתום מנסה להסביר שעם ראשית המחקר המודרני (במאה ה-19) התחילו חוקרים לשער שאכן היה קיים אדם כזה. לפני כן, היה נהוג להתייחס אליו כאל דמות חצי מיתית בפני עצמה. אני אחפש מקורות ואשתדל לשנות, אם כי איני יודע מתי יצא לי לעשות זאת. גארפילד - שיחה 11:34, 18 ביוני 2014 (IDT)
אפשר לאתר מקורות, אבל אם אסף ירצה לטפל בערך זה יהיה מצוין, זה בתחום הידע המקצועי שלו. גילגמש שיחה 11:40, 18 ביוני 2014 (IDT)
תודה לשניכם! --Yoavd - שיחה 11:54, 18 ביוני 2014 (IDT)

גמור. בברכה, The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 15:14, 18 ביוני 2014 (IDT)

היי,
זה טוב ואפשר להעביר. ביצעתי תיקון קטן. בעיה יחידה היא לאו/ליאו אי אפשר גם וגם. גילגמש שיחה 15:36, 18 ביוני 2014 (IDT)
הכל באמת טוב? השתפרתי . ראה את השחזור שלי, עדיין אפשר להעביר? The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 15:55, 18 ביוני 2014 (IDT)
לא. אי אפשר. כעת הניסוח עילג מעט ויש לתקן. אתה יכול לשמור על כל המילים, אבל אי אפשר להשתמש פעמיים במילה "של" בסמיכות כזאת. גילגמש שיחה 16:03, 18 ביוני 2014 (IDT)
אוקיי, נערך. כעת? The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 16:11, 18 ביוני 2014 (IDT)
לא טוב, לא זורם. תחשוב על ניסוח אחר כלשהו. גילגמש שיחה 16:13, 18 ביוני 2014 (IDT)
החזרתי לעריכה שעשית, כעת? The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 16:27, 18 ביוני 2014 (IDT)
בעיה של ליאו/לאו. אי אפשר גם וגם או זה או זה. גילגמש שיחה
תוקן, כעת? The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 16:43, 18 ביוני 2014 (IDT)
תעביר. גילגמש שיחה 16:44, 18 ביוני 2014 (IDT)

זהו הערך הבא, גם הוא בתחום הקומיקס - שבו נשארו לי כשלושה ערכים ואז אחזור לאנימציה. בכל אופן, הערך טרי מאתמול ו-Fett בדק שהכל בו נכון ואישר זאת. בברכה, The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 15:57, 18 ביוני 2014 (IDT)

אבדוק מאוחר יותר. גילגמש שיחה 16:03, 18 ביוני 2014 (IDT)
אבקש מגילגמש לא להעביר - יש מקום גדול מאוד לעריכה. סתם לדעת - איזה ערך קומיקס מתוכנן אחרי דונטלו? השם הוא וייד ווילסון. - פאב החור בבאגליה. בהקשר הזה, פשוט חור. 16:48, 18 ביוני 2014 (IDT)
אז תציין את הערותיך בדף שיחה ואסתכל על זה. גילגמש שיחה 16:51, 18 ביוני 2014 (IDT)
אחרי דונטלו אני אגיע כנראה למדוזה, לאחר מכן אעזור לעמי במיכלאנג'לו (לא מחשיב כערך שלי) ובינתיים הסוף יהיה קווין איסטמן. The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 17:00, 18 ביוני 2014 (IDT)
תדאג שכל הערכים האלה עומדים בקריטריונים. גילגמש שיחה 17:01, 18 ביוני 2014 (IDT)
מדוזה היא אחת מארבעת המופלאים הידועים שכל חבריהם בעלי חשיבות, מיכלאנג'לו הוא כמו שאר הצבים וקווין איסטמן הוא קומיקסאי, יוצר הצבים וכותב הקומיקס שלהם כיום. The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 17:07, 18 ביוני 2014 (IDT)

עדיף שאת מדוזה תכתוב כמו חזיז שחור, ותיזהר עם השם (בלתי אנושיים. לך תדע מה עבר לכותב בראש) האמיתי. השם הוא וייד ווילסון. - פאב החור בבאגליה. בהקשר הזה, פשוט חור. 17:05, 18 ביוני 2014 (IDT)

השם של מדוזה יותר פשוט... The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 17:07, 18 ביוני 2014 (IDT)
אני לא מתעסק עם בדיקת חשיבות. תדאג שכל הערכים מקיימים את הכללים. אני לא אמור לבדוק את זה, אלא אתה. גילגמש שיחה 20:25, 18 ביוני 2014 (IDT)
לכל אלו שאני כותב (אחד כבר גמרתי ועוד אחד אני קרוב לסוף) יש חשיבות... The Turtle Ninjaהטברנה של מו • תאריך ושעה - 20:31, 18 ביוני 2014 (IDT)

הערך לא תקין. הפרק שרון ונטורה דורש שכתוב מקיף. לא המשכתי לבדוק לאחר שנתקלתי בבעיות רבות בפרק זה. גילגמש שיחה 11:25, 19 ביוני 2014 (IDT)

דו"ח הקליניקות המשפטיות[עריכת קוד מקור]

מדוע מחקת את הקישור לדו"ח של ד"ר שחר גולן על התנהלותן של הקליניקות המשפטיות של אוניברסיטת חיפה מן הערך על הקליניקות המשפטיות? פייסוש - שיחה 07:52, 19 ביוני 2014 (IDT)

שלום פייסוש,
הקישור לא רלוונטי לערך כללי של קליניקות משפטיות שמתאר את המושג באופן כללי. הקישור שרצית להוסיף הוא ממוקד מאוד לתחום צר מאוד שעוסק בחלק זעיר מיריעת הערך. אני לא חושב שיש בזה צורך. אולי אפשר להוסיף כאן: הקליניקה למשפט וטכנולוגיה באוניברסיטת חיפה שזה יותר ממוקד, רק צריך לבדוק שזאת אותה קליניקה. אם לא אז צריך לחפש משהו אחר ממוקד מאוד כי הקישור שלך ספציפי מאוד. גילגמש שיחה 07:57, 19 ביוני 2014 (IDT)
עיקרו של הערך עוסק בקליניקות הישראליות. הדו"ח המעמיק של ד"ר גולן על הקליניקות של אוניברסיטת חיפה הוליד את הדיון הכללי בהתנהלותן המוטה של הקליניקות באוניברסיטאות הישראליות (לדוגמה, לא מוכנות ליצג ישראלים המואשמים בפשעי מלחמה בטענה שמדובר בעניין פוליטי שנוי במחלוקת ומצד שני מייצגות מחבלים) בועדה לביקורת המדינה של הכנסת ואת דרישת הועדה מהמל"ג לחקור את הנעשה בקליניקות, ולהגיש ממצאי החקירה תוך 60 יום. פייסוש - שיחה 08:26, 19 ביוני 2014 (IDT)
אני לא מומחה לנושאי משפט, קשה לי לקבוע עמדה. תחזיר אם אתה רוצה. גילגמש שיחה 08:38, 19 ביוני 2014 (IDT)