פורטל:קומיקס/דמות נבחרת/גלריה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גלריית דמויות נבחרות של פורטל קומיקס

לעריכת דמות מסוימת לחצו על המספר בכותרת ואחר כך "עריכה".

1

קפטן אמריקהאנגלית: Captain America) הוא דמות בדיונית של גיבור-על המופיעה בחוברות הקומיקס ביקום מארוול קומיקס. הדמות נוצרה על ידי הכותב ג'ו סיימון והמאייר ג'ק קירבי והופיעה לראשונה בחוברת Captain America Comics #1 ממרץ 1941 של חברת טיימלי קומיקס (קודמתה של מארוול קומיקס). דמותו של קפטן אמריקה עוצבה בתור חייל-על פטריוטי אשר לחם במדינות הציר בתקופת מלחמת העולם השנייה, והיה לדמות הפופולרית ביותר של החברה בתקופת המלחמה. לאחר המלחמה חלה ירידה בפופולריות של גיבורי-העל, ופרסומן של חוברות קפטן אמריקה הופסקו בשנות ה-50. בשנת 1964, חברת מארוול החייתה מחדש את הדמות, שנשארה עמוד התווך של החברה במשך חמישה עשורים.

קפטן אמריקה לובש חליפה בעלת מוטיב של הדגל האמריקני ונושא מגן בלתי ניתן להשמדה בו הוא משתמש כנשק. האלטר אגו של הדמות הוא סטיב רוג'רס, בחור שברירי וחלש אשר שודרג מעל ומעבר לגבולות היכולת האנושית בעזרת נסיוב נסיוני כדי לעזור לממשלת ארצות הברית במלחמת העולם השנייה. לקראת סיום המלחמה הוא הוקפא תחת הקרח וגופתו נשמרה בהקפאה קריוגנית עד אשר הוחייתה מחדש בזמנים המודרניים. אף על פי שדמותו של קפטן אמריקה הצטיירה לעיתים כאדם שנאבק לשמור על האידיאלים שלו מחוץ לתקופת הזמן שלו, רבים מכבדים אותו והוא הפך למנהיגה של קבוצת האוונג'רס.

דמותו של סטיב רוג'רס מדורגת במקום השישי ברשימת מאה גיבורי העל הגדולים, לפי אתר IGN, וכן במקום ה-21 ברשימת 50 דמויות הקומיקס הגדולות של כל הזמנים לפי מגזין אמפייר. את דמותו של סטיב רוג'רס בסרטי היקום הקולנועי של מארוול "קפטן אמריקה", "הנוקמים", "קפטן אמריקה: חייל החורף", "הנוקמים: עידן אולטרון","קפטן אמריקה: מלחמת אזרחים", "הנוקמים: מלחמת האינסוף" ו"הנוקמים: סוף המשחק" מגלם השחקן כריס אוונס.

2

איירון מןאנגלית: Iron Man, בתרגום חופשי לעברית: איש הברזל) הוא דמות בדיונית של גיבור-על המופיעה בחוברות הקומיקס ביקום מארוול קומיקס. דמותו של איירון מן הופיעה לראשונה בחוברת Tales of Suspense #39 ממרץ 1963, ונוצרה על ידי הכותבים סטן לי ולארי ליבר והמאיירים ג'ק קירבי ודון הק.

איירון מן הוא האלטר אגו של טוני סטארק, מיליארדר וממציא גאון, שנפצע אנושות ונשבה, ואולץ לבנות נשק להשמדה המונית. במקום זאת, הוא בונה חליפת שריון בעלת טכנולוגיה מתקדמת שמצילה את חייו ואשר בעזרתה הוא נמלט משוביו ומגן על העולם כאיירון מן. במהלך השנים, איירון מן היה חבר בקבוצת האוונג'רס, וכיכב בסדרת חוברות משלו.

דמותו של איירון מן מדורגת במקום ה-12 ברשימת מאה גיבורי העל הגדולים, לפי אתר IGN וכן במקום ה-17 ברשימת 50 דמויות הקומיקס הגדולות של כל הזמנים לפי מגזין אמפייר. השחקן רוברט דאוני ג'וניור מגלם את דמותו של איירון מן בסרטי היקום הקולנועי של מארוול, ובפרט בסרטי הלייב אקשן "איירון מן", "איירון מן 2", "הנוקמים", "איירון מן 3", "הנוקמים: עידן אולטרון", "קפטן אמריקה: מלחמת אזרחים", "ספיידרמן: השיבה הביתה", "הנוקמים: מלחמת האינסוף" ו"הנוקמים: סוף המשחק".

3

תוראנגלית: Thor ,לעיתים מבוטא כת'ור) הוא דמות בדיונית של גיבור-על המופיעה בחוברות הקומיקס ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Journey into Mystery #83 מאוגוסט 1962, פרי עטם של סטן לי ולארי ליבר ובאיורו של ג'ק קירבי. דמותו התבססה על תור מהמיתולוגיה הנורדית.

דמותו של תור מדורגת במקום ה-14 ברשימת מאה גיבורי העל הגדולים, לפי אתר IGN. את דמותו של תור בסרטי היקום הקולנועי של מארוול "תור", "הנוקמים", "תור: העולם האפל", "הנוקמים: עידן אולטרון", "תור: ראגנארוק" "הנוקמים: מלחמת האינסוף", ו"הנוקמים: סוף המשחק" מגלם השחקן כריס המסוורת', שישוב לגלם את הדמות בסרט "תור: אהבה ורעם".

4

ספיידרמןאנגלית: Spider-Man, בתרגום חופשי לעברית: איש העכביש) הוא דמות בדיונית של גיבור-על המופיעה בחוברות הקומיקס ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת #15 Amazing Fantasy מאוגוסט 1962, ונוצרה על ידי הכותב סטן לי והמאייר סטיב דיטקו.

ספיידרמן הוא האלטר אגו של פיטר פארקר, צלם במערכת העיתון "הדיילי ביוגל" אשר נעקץ על ידי עכביש רדיואקטיבי (ובגרסאות מאוחרות יוצר, גם מהונדס גנטית) והופך לגיבור-על. הוא משתמש בכישוריו כדי להגן על העיר, ולהילחם במגוון רחב של אויבים שרוצים לפגוע בספיידרמן או אפילו בפיטר פארקר עצמו. מאז הופעתו הראשונה, ספיידרמן הפך לאחד מגיבורי-העל המפורסמים בעולם והמצליח ביותר מבחינה מסחרית. כדמות הדגל וכדמותג של חברת מארוול קומיקס, ספיידרמן הופיע בשלל מדיות נוספות, בהן סדרות אנימציה, סדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע.

דמותו של ספיידרמן מדורגת במקום החמישי ברשימת 50 דמויות הקומיקס הגדולות של כל הזמנים לפי מגזין אמפייר ובמקום השלישי ברשימת מאה גיבורי-העל הגדולים, לפי אתר IGN. את דמותו של ספיידרמן בסרטי הלייב אקשן הקולנועיים גילמו שלושה שחקנים - בסרטים "ספיידרמן", "ספיידרמן 2" ו"ספיידרמן 3" מגלם אותו השחקן טובי מגווייר, בסרטים "ספיידרמן המופלא" ו"ספיידרמן המופלא 2" מגלם אותו השחקן אנדרו גארפילד, ובסרטי היקום הקולנועי של מארוול "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", "ספיידרמן: השיבה הביתה", "הנוקמים: מלחמת האינסוף", "הנוקמים: סוף המשחק" ו"ספיידרמן: רחוק מהבית" מגלם אותו השחקן טום הולנד.

5

"הענק המדהים" (באנגלית: The Incredible Hulk, מוכר גם בשמות: "הענק הירוק", "האלק האיום" או בקיצור: "האלק") הוא דמות בדיונית של גיבור-על המופיעה בסדרת חוברות קומיקס ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת The Incredible Hulk #1 ממאי 1962 ונוצרה על ידי הכותב סטן לי והמאייר ג'ק קירבי.

הענק הירוק הוא האלטר אגו האמוציונלי והאימפולסיבי של הפיזיקאי ד"ר ברוס באנר, דמות של אדם מסוגר ומתבודד. הענק הירוק מופיע מיד לאחר שד"ר באנר נחשף בטעות לקרינת גמא במהלך ניסוי שערך. כתוצאה מכך, באנר הופך, ללא רצונו, לענק המתואר כמפלצת אנושית גדולה וזועמת - וחייו מסתבכים ללא הכר. לי תיאר את הדמות כשילוב בין ד"ר ג'קיל ומר הייד לבין פרנקנשטיין.

בשעה שצבע גופו משתנה לעיתים במהלך ההיסטוריה הפרסומית של החוברות, הענק מזוהה עם צבעו הירוק. בתור ענק, באנר ניחן ביכולות על-אנושיות, כאשר מידת עוצמתו גדלה ככל שכעסו גדל. רגשות חזקים כמו כעס, פחד וצער גם הם משמשים כטריגר לטרנספורמציה של באנר לענק הירוק. באנר, שחי בפאניקה מתמדת שמא אישיותו של הענק תפרוץ בכל עת, אינו מסוגל ליצור קשרים חברתיים, ומרכיב עלילתי שכיח בסדרת הכותרים הוא מרדפו של צבא ארצות הברית אחר הענק, וזאת בעקבות נתיב ההרס שהוא מותיר אחריו.

דמותו של הענק הירוק מדורגת במקום התשיעי ברשימת מאה גיבורי העל הגדולים, לפי אתר IGN, וכן במקום ה-14 ברשימת 50 דמויות הקומיקס הגדולות של כל הזמנים לפי מגזין אמפייר. את דמותו של ברוס באנר גילמו שלושה שחקנים בסרטי הלייב אקשן הקולנועיים - בסרט "הענק" מגלם אותו השחקן אריק באנה, בסרט "הענק הירוק" מגלם אותו אדוארד נורטון ובסרטי היקום הקולנועי של מארוול "הנוקמים", "הנוקמים: עידן אולטרון", "תור: ראגנארוק", "הנוקמים: מלחמת האינסוף" ו"הנוקמים: סוף המשחק" מגלם אותו השחקן מארק רופאלו, שגם הופיע בהופעת קמע בסרטים "איירון מן 3" ו"קפטן מארוול".

6

סופרמןאנגלית: Superman; בתרגום חופשי: "אדם-על") הוא דמות בדיונית של גיבור-על המופיעה בחוברות הקומיקס שהוציאה לאור חברת DC קומיקס. את הדמות יצרו הכותב ג'רי סיגל והמאייר ג'ו שוסטר, והיא הופיעה לראשונה בחוברת Action Comics מס' 1 ב-18 באפריל 1938 (על שער החוברת כתוב "יוני 1938").

סופרמן הוא האלטר אגו של קלארק קנט, ניצול מכוכב הלכת הבדיוני קריפטון, שממנו הוברח בחללית לכדור הארץ לפני שקריפטון הושמד. הוא הישות החזקה ביותר על פני כדור הארץ, ונעזר בכוחותיו העצומים כדי להילחם בפשע ולהגן על נזקקים. הופעתו ייחודית ואייקונית - הוא לבוש בבגדים בצבעי כחול-אדום-צהוב שעליהם מסוגנן באזור החזה סמל דמוי האות S, ועטוי גלימה אדומה.

הדמות, שנוצרה על רקע השפל הגדול, הושפעה ממקורות שונים: הדרישה לגיבור שיילחם בעוולות העולם בעקבות מלחמת העולם הראשונה, אלמנטים תרבותיים יהודיים כמו הגולם מפראג, ומגזיני ספרות זולה משנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20.

עד מהרה הפכה הדמות לאייקון תרבות אמריקאי פופולרי. דמותו דורגה כדמות קומיקס ראשונה במעלה במגזינים שונים, וסדרת כותריה - כמו גם יוצריה - זכו במגוון פרסים. לאורך השנים, הופיעה הדמות גם בתסכיתי רדיו, בסדרות טלוויזיה, בסרטי קולנוע, במשחקי מחשב וברצועות קומיקס נוספות. במיוחד נודע סרט הקולנוע "סופרמן" משנת 1978 בכיכובו של כריסטופר ריב, וסרטי ההמשך שנעשו בעקבותיו.

דמותו של סופרמן נחשבת לאייקון תרבות אמריקאי. היא נמנית בין הדמויות הראשונות בסוגת גיבורי-העל, וכן מהווה את אחת הדמויות המזוהות עם הסוגה והמוכרות ביותר בה. דמותו הייתה בעלת השפעה מכרעת על התפתחות הסוגה ונשארה אחת מדמויות הקומיקס הפופולריות ביותר גם כיום. הרפתקאות הדמות ופופולריותה הרבה ביססו את הדמות ככוח מניע בעיני הציבור, והיא היוותה השראה למוזיקאים, קומיקאים וכותבים כאחד. היסוד הכימי החוצני קריפטונייט וכן הנבלים ברייניאק וביזארו הפכו זה מכבר לשם נרדף למושגים שגורים כעקב אכילס, בינה מלאכותית ולוגיקה הפוכה.

7

טינטין הוא גיבור סדרת הספרים הבלגית טינטין מאת אֶרזֶ'ה. טינטין (ששם משפחתו לא נאמר אפילו פעם אחת במשך למעלה מ-22 ספרים) הוא עיתונאי בלגי, סקרן וצמא לידע. אף על פי שהוא אינו בלש, הוא ניחן ביכולות בילוש מדהימות ומסוגל לשים לב לפרטים קטנים שהקורא מחמיץ. טינטין, שעל שמו קרויה הסדרה, הוא הדמות המרכזית בכל הספרים בסדרה, ותמיד פותר את התעלומות, לרוב עם ידידו משכבר הימים קפטן האדוק . אמנם, הסיטואציות משתנות לפי הזמן הפוליטי בו נכתב הספר (לדוגמה בספר פרשת קלקולוס מתמודד טינטין נגד הבורדורים, ראפרזה לגרמניה הנאצית) נשאר מצב רוחו של טינטין מרומם ונחוש, ולפעמים אפילו משתעשע מסיטואציות שאליהם נקלע. מלבד זאת, טינטין תמיד נמצא עם כלבו הנאמן, שילגי, שלרוב משמש כדמות קומית.

דמותו של טינטין הפכה לאייקון תרבות באירופה, וכמעט כל אדם כיום מכיר את העיתונאי הצעיר. טינטין הוא אחת משלושת הדמויות המוכרות ביותר בקומיקס האירופאי (לצד אסטריקס ולאקי ליק). קיימים כמה מוזיאונים העוסקים בספריו של ארז'ה ובפרט בדמותו של טינטין, בבלגיה ובצרפת.

8

קפטן מארוול שידוע גם בשם שהאזאם הוא דמות בדיונית של גיבור-על שהופיעה תחילה בחוברות הקומיקס של חברת פאוסט קומיקס ולאחר מכן של חברת DC קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Whiz Comics #2 מפברואר 1940, ונוצרה על ידי הכותב ביל פרקר והמאייר קלרנס צ'ארלס בק.

קפטן מארוול הוא האלטר אגו של ויליאם ג'וזף "בילי" בטסון, עיתונאי רדיו צעיר שנבחר להיות אלוף הטוב והצדק בידי המכשף שאזאם. כל אימת שבילי הוגה את שם המכשף, מכה בו ברק קסם שהופך אותו לגיבור-על בוגר ובעל כוחותיהם של שש דמויות מיתולוגיות ואגדתיות - שלמה, הרקולס, אטלס, זאוס, אכילס ומרקוריוס. כמה מחבריו ובני משפחתו, בעיקר מרי מארוול וקפטן מארוול הבן ממשפחת מארוול, מסוגלים לשתף את כוחו של בילי ולהפוך לגיבורי-על בעצמם. בהרפתקאותיו, בטסון מהולל כ"בן-התמותה העוצמתי ביותר בעולם", והוא כונה כ"האדם החשוב האדום הגדול" בידי נבל-העל דוקטור סיבאנה - כינוי אשר אומץ בידי מעריצי הדמות. בהתבסס על היקף המכירות, קפטן מארוול היה לדמות הפופולרית ביותר בשנות ה-40 של המאה ה-20, כאשר חוברותיו עברו את היקף המכירות של סופרמן ושל גיבורי-על אחרים באמצע שנות ה-40.

9

הצל הוא דמות בדיונית שנוצרה על ידי וולטר ב. גיבסון בשנת 1931 והופצה כסדרה חודשית במגזינים משנות העשרים ועד שנות החמישים. הדמות גם הופיעה בחוברות קומיקס, רצועות קומיקס, תוכניות טלוויזיה ושבעה סרטי קולנוע. דמותו של הצל היא אחת המפורסמות ביותר בתרבות הספרות הזולה של שנות השלושים ושנות הארבעים, שנים בהם שידורי הרדיו של ספרות הפשע זכו להצלחה, בעיקר בזכות תסכיתי הרדיו שאותם דיבב אורסון ולס באותה עת. אפילו לאחר דורות, המבוא הבלתי נשכח מסדרת "הצל", שנאמר בקולו האפל של הקריין פרנק רידיק הבן, שומר על מקומו כניב אמריקני: "!Who knows what evil lurks in the hearts of men? The Shadow knows" ("מי יודע איזה רוע שוכן בליבם של אנשים? הצל יודע!"). מילים אלו לוו בנעימת פתיחה רדופה הידועה כאופרטה מס. 31 ("הכישור של אומפל") של קאמי סן-סנס.

10

אובליקסצרפתית: Obélix, בתרגום לאנגלית: Obelix) הוא אחד הגיבורים הראשיים של סדרת ספרי הקומיקס "אסטריקס" שיצרו הסופר רנה גוסיני והמאייר אלבר אודרזו. אובליקס הוא חברו הטוב של אסטריקס, באופיו הוא ילדותי ותמים, רעבתן וחובב תגרות ידיים עם הרומאים, ובעל כוח-על תמידי. בשער האחורי של ספרי אסטריקס בעברית נכתב "אסטריקס המבריקס ואובליקס המצחיקס" שכן הוא מספק רגעי הומור רבים.

אובליקס הוא בן-אדם גדול, גבוה ועב-בשר (הוא מתעצבן כשקוראים לו שמן ומעדיף להגדיר את עצמו כ"קצת מרופד"). אובליקס הוא ג'ינג'י בעל שפם וצמות, כולם בגוון ג'ינג'י-אדמוני עז. הוא לובש רק מכנסיים רחבים מדוגמים בפסים כחולים-לבנים עם חגורה ירוקה, וכן נעלי עור חומות וקסדה קטנה.

אובליקס הגאלי הוא חברו הטוב ביותר של אסטריקס, ומגדל כלבלב קטן, אך אמיץ ותוקפני, בשם מבריקס. אובליקס מתלווה לאסטריקס בהרפתקאותיו ומסייע לו בעיקר במקומות בהם צריכים כוח פיזי. בילדותו נפל אובליקס לקדירה ובה שיקוי הפלא של כהן-העץ אשפיקס, שמעניק כוח על-אנושי לשותה אותו. כתוצאה מכך אובליקס ניחן בכוח-על תמידי בעוד ששאר הגאלים צריכים לשתות כל פעם מחדש את השיקוי כדי לקבל את הכוח. בנוסף לכוח פיזי עצום השיקוי מעניק לאובליקס גם מהירות-על.

אובליקס הוא ילדותי באופיו, תמים ולא פיקח כמו אסטריקס. הוא בעל תיאבון רב ואוהב מאוד לאכול הרבה, במיוחד צלי שיפוד שעשוי מחזירי בר. הוא מוכן לאכול כמעט הכול, למעט הדגים של בסדראלפביתיקס/לאהיגייניקס, אבל כן אכל געפילטע פיש בפרובינציית יהודה. אהבתו הגדולה השנייה היא תגרות ידיים המוניות, בייחוד עם החיילים הרומים ושודדי הים (את הקטטות הללו הוא רואה כשעשוע ולעיתים הוא מתרגז כשהוא מנצח בקלות רבה מידי ומאשים את יריביו בכך ש"הפסיקו לשחק"). אובליקס נעלב בקלות ולעיתים מכה אנשים שעצבנו אותו, העליבו אותו או קראו לו שמן. למרות כוחו הרב (וכנראה בשל העובדה שהקומיקס מיועד גם לילדים), מכותיו של אובליקס אינן קטלניות ורק מותירות את החוטפים אותן חבולים, פצועים ושבורים מוראלית. אופיו הילדותי והתמים של אובליקס מספק רגעי הומור ואתנחתא קומית רבים.

11

גל תיכון - המתבגר הממוצע כביכול והדמות הראשית בסדרת הקומיקס הישראלית "זבנג!". גל פופולרי ואהוב על כולם, אוהב לגלוש בים, מנגן על גיטרה חשמלית בלהקת הרוק "אחותי הצולעת", ובן זוגה של סיגל. יחסיהם הרומנטיים והפרידות החוזרות של גל וסיגל מהווים אלמנט עלילתי שכיח בקומיקס. חברו הטוב ביותר הוא ג'ינג'י. לגל יש אח תאום בשם ירון ואחות גדולה בשם אסנת. הוריו של גל הם רחל ויצחק. דמותו של גל מבוססת על אישיותו של גיל אולשטיין, שלמד יחד עם פינק לאורך שנות התיכון בליידי דייוויס, תל אביב, ועובד לימים כמפיק טלוויזיה. במשך שנים רבות שם משפחתו של גל לא הוזכר בספרי זבנג, אך בספר "זבנג הפלטינה" נחשף ששם משפחתו הוא תיכון.

12

סופר שלומפר הוא קומיקס פארודי ישראלי על ז'אנר גיבורי העל שנוצר על ידי הקומיקסאי אורי פינק ב-1990. במרכז הקומיקס עומדת דמות בדיונית של גיבור-על בשם "סופר שלומפר". סופר שלומפר הוא סופר-גיבור נמוך קומה לבוש בפיג'מה, תחתונים עם לבבות וכובע גרב צה"לי שמנסה להציל את העולם מאיומים שונים מהחלל החיצון (בהם אויבו המושבע דארקלון) ולהפוך לחבר בקהילת הסופר-גיבורים הבינלאומית (ארגון הנקרא סמא"ש). עלילותיו של סופר שלומפר הם למעשה פרודיה על קומיקס גיבורי העל.

מדי פעם ניסה פינק לכלול סיפורים מתוחכמים למדי בסדרה אולם לרוב היו הסיפורים פשוטים ומבדחים. "משפטו של סופר שלומפר", לדוגמה, אשר היה ארוך בהרבה מהממוצע בסדרה זאת, עסק בפרדוקסים של מסע בזמן, כאשר סופר שלומפר גורם להעברתה של עיר מודרנית לעבר הרחוק ומגלה שצאצאיה כיום פותחים במסע לכיבוש העולם, זאת עד שהוא מונע את קיום האירוע. במספר סיפורים אחרים של סופר שלומפר מביע פינק עמדה נגד המלחמות וההרס המיותר שהן גורמות, ומראה כיצד הצדדים הלוחמים יכולים למצוא את המכנה המשותף ולהפסיק את הסכסוכים האלימים ביניהם. במספר לא קטן של סיפורים, פינק שובר את הקיר הרביעי וסופר שלומפר מודע לכך שהוא דמות קומיקס ואף מנהל אינטראקציה עם פינק ומערכת עיתון "כולנו", סיפורים אלה לרוב מבדחים והומוריסטיים.

עלילותיו של סופר שלומפר החלו לצאת לאור בראשית שנות ה-90 של המאה ה-20, והופיעו בעיתון הילדים כֻּלָּנוּ, מעריב לילדים, כמו גם ב-3 ספרים שונים בהוצאת מודן. סופר שלומפר ממשיך להופיע בעיתון הקומיקס של אורי פינק "עיתון זבנג" שם מופיע מדי פעם קומיקסים קצרים אודותיו, וכן מופיע לעיתים במעריב לילדים ובאותיות.

13

מקס מרקוריאנגלית: Max Mercury) הוא דמות בדיונית של גיבור-על מתור הזהב המופיעה בחוברות הקומיקס פלאש ביקום DC קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה כקוויקסילבר בחוברת National Comics #5 מנובמבר 1940 ונוצרה על ידי הכותב ג'ק קול והמאייר צ'אק מזוג'יאן. בהמשכיות שלפני המשבר, דמותו שוכתבה מחדש בידי מארק וייד והופיעה בחוברת Flash Vol.2 #76 ממאי 1993.

בתחילת פרסומה, הדמות לא הייתה כה ידועה, אלא בשם "מקס" ובכינויה "קוויקסילבר". הדמות שוכתבה מחדש בתחילת שנות ה-90 של המאה ה-20 כמקס מרקורי כדי להבדילה מקוויקסילבר, גיבור-העל של חברת מארוול קומיקס.

14

צ'ארלס "צארלי" בראוןאנגלית: Charles "Charlie" Brown) הוא הדמות הראשית בסדרת הקומיקס פינאטס (Peanuts) שיצר צ'ארלס מ. שולץ. בראון מצויר לרוב כשתלתל קטן מופיע בקדמת ראשו ואחד בגב ראשו, הופעה זו מתפרשת לרוב כקירחות. צ'ארלס שולץ הסביר כי אייר כך את צ'ארלי כי דמיין אותו עם שיער כה דליל עד כי נראה כאילו הוא קירח. סנופי כלבו של צ'ארלי בראון מכנה את אדונו "הילד עגול-הראש הזה". הוא כמעט תמיד לובש מכנסיים קצרים שחורים וחולצה צהובה שעליה קו מזוגזג שחור.

אביו של צ'ארלי בראון הוא ספר בעוד אימו היא עקרת בית. כל המבוגרים בסדרה אינם מופיעים או נשמעים אך לעיתים ישנה התייחסות אליהם.

בסדרה הראשונה שיצאה בעברית, ושודרה במקור בערוץ הילדים, צ'ארלי בראון דובב על ידי יונתן השילוני. ובסדרה השנייה שיצאה בשנת 2017 ושודרה בחינוכית 23, צ'ארלי בראון דובב על ידי הדר שחף-מעיין

15

פרופסור קלקולוסאנגלית: Professor Calculus) הוא דמות הפרופסור המפוזר, החירש למחצה, מסדרת הספרים טינטין. הוא מופיע לראשונה בספר אוצרו של רקהם האדום וממשיך להיות דמות מרכזית ועגולה בכל הספרים הבאים, כאשר הוא אחת משלוש הדמויות הראשיות (יחד עם טינטין וקפטן האדוק) בספרים: "פרשת קלקולוס", "הטיסה לירח" ו"החוקרים על הירח". הוא מאופיין בהיותו לרוב הדמות הקומית כשהוא כבד שמיעה עד מאוד, וכשקפטן האדוק מנסה לדבר איתו בחביבות הוא מפרש את דבריו באופן שגוי הגורם לקפטן להתרגז עד מאוד. דמותו של הפרופסור מבוססת על הפיזיקאי אוגוסט פיקאר.

פרופסור קלקולוס (שמו הוא משחק מילים שנובע משיבוש המילה הצרפתית "Calculer" שפירושה לחשב. בספר החוקרים על הירח ו-הטיסה לירח שמו מתורגם בעברית ל"חשבי") הוא פרופסור גאון בשנות החמישים - שישים לחייו, שמומחיותיו מתרבות לאורך הספרים בתחומי מדע רבים. הוא מחזיק בשלושה דוקטורטים בפיזיקה גרעינית ותאורטית, ובאסטרונומיה פלנטרית. הוא גם מהנדס, ארכאולוג, ביולוג וכימאי מנוסה. רבות מההמצאות שלו קודמות או משקפות התפתחויות טכנולוגיות דומות בעולם האמיתי (בעיקר "טיל הירח" שמופיע בספר 'הטיסה לירח' ו'החוקרים על הירח' שהופיע לראשונה כמה שנים לפני הטיסה לירח של אפולו 11, אך גם הניסיון הכושל שלו ליצור מכשיר טלוויזיה צבעוני הקדים בשנים רבות את התפתחותה של הטלוויזיה הצבעונית).

הפרופסור מבקש להועיל למין האנושי באמצעות המצאותיו כמו פיתוחים רבים שמופיעים בספריו כמו כדור שמרפא אלכוהוליזם, או סירבו שכמעט עלה לו בחייו לייצר נשק להשמדה המונית (בספר פרשת קלקולוס). הרבה מהעבודה המסוכנת יותר של הפרופסור זוכה לביקורת על ידי קפטן האדוק, אם כי הפרופסור בדרך כלל מפרש זאת הפוך: חירשותו מובילה אותו לעיתים קרובות לפרש את דבריו של האדוק באופן שגוי, ומונע ממנו לשמוע את דעתו האמיתית. חירשותו של הפרופסור היא מקור הומור תכוף ביחסי הגומלין שלו עם אנשים אחרים, מכיוון שהוא לעיתים קרובות חוזר שוב על מה שהוא חושב ששמע, בדרך כלל במילים הכי לא סבירות שאפשר היה להעלות על הדעת.

16

אליזבת "בטי" קופראנגלית: Elizabeth "Betty" Cooper) היא דמות בדיונית ואחת מהדמויות הראשיות שנוצרו עבור "ארצ'י קומיקס" על ידי ג'ון ל. גולדווטר והאמן בוב מונטנה, והופיעה לראשונה בחוברת "Pep Comics #22". דמותה של בטי מגולמת על ידי השחקנית לילי ריינהרט בסדרה "ריברדייל".

דמותה של בטי קופר התבססה ונקראה על שם בטי טוקר ינקוביץ', מהגרת צ'כית שיצאה לזמן קצר עם היוצר-שותף של "ארצ'י קומיקס", בוב מונטנה, בשנת 1939, כשהייתה בת 18. בטי נוצרה כדי לשמש עניין רומנטי עבור דמותו של ארצ'י אנדרוז, והיא מתוארת כנערה חכמה, מוכשרת, מתוקה, ויפהפייה בעלת שיער בלונדיני ועיניים כחולות.

בנוסף להופעתה בסיפורי "ארצ'י" רבים, בטי הייתה הכוכבת של שני ספרי קומיקס ארוכים שפורסמו על ידי ארצ'י קומיקס בין התקופות 19652012: הקומיקס "Betty and Me", שפרסם 200 חוברות מאוגוסט 1965 עד לאוגוסט 2012; והקומיקס "Betty", שפרסם 195 חוברות מספטמבר 1992 עד לינואר 2012. דמותה של בטי גם הופיעה בקומיקס "Betty's Diary", שפרסם 40 חוברות מאפריל 1986 עד לאפריל 1990.

נכון להיום, בטי מופיעה בקומיקס "Betty and Veronica Digest Magazine", שידוע גם בשם "B&V Friends Double Digest", שהושק בנובמבר 1980 ופרסם יותר מ-250 חוברות; וב-"Betty and Veronica Double Digest", שפרסם מעל ל-250 חוברות מאז יוני 1987.