שיחת ויקיפדיה:מפגשים/מפגש קיץ 2018/הערות ולקחים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חידון טריוויה, מפגש יום הולדת 15, 10 באוגוסט 2018, שלומית קדם - שיחה 19:19, 10 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]

מוזיקה: 1. מה משותף ל"אפאסיונאטה", "הפרידה" ו"האביב"? (סונאטות של לודוויג ואן בטהובן) 2. שיריו של איזה משורר משובצים ב"רקוויאם המלחמה" של בנג'מין בריטן? (וילפרד אוון) 3. מי חיבר אופרה ל"מקבת", של שקספיר? (ג'וזפה ורדי) 4. ומי חיבר את "ליידי מקבת ממחוז מצנסק"? (דמיטרי שוסטקוביץ') 5. מה משותף ל"השעון", "התרנגולת" ו"ההפתעה"? (סימפוניות של יוזף היידן) 6. מי חיבר את סימפוניית הצעצועים? (לאופולד מוצרט) 7. מה משותף ל"מסע החורף", "שירי שוליה נודד" ו"אהבת אישה וחייה"? (מחזורי שירים, של פרנץ שוברט, גוסטב מאהלר ורוברט שומאן) 8. מה משותף למימי, ויולטה ולוצ'יה די למרמור? (גיבורות אופרות איטלקיות שמתות בצעירותן) 9. מי חיבר את כרמינה בוראנה? (קארל אורף) 10. מי חיבר את דידו ואניאס? (הנרי פרסל) 11. מה משותף ל"התחיה", "טיטאן" ו"האלף"? (סימפוניות של גוסטב מאהלר) 12. מה היא "אליהו"? (אורטוריה של פליקס מנדלסון)

ספרות: 1. מי היא אליס מונרו? (סופרת קנדית של סיפורים קצרים) 2. מי הוא הנס קאסטורפ? (גיבור הר הקסמים של תומאס מאן) 3. יש עוד ביבי? (גיבורת סדרת ספרים של קרין מיכאליס) 4. מי כתב את "רגל אחת בחוץ"? (חנוך ברטוב) 5. ומי כתב את "נשים מחכות בחוץ"? (משה שמיר) 6. מי כתבה את "ידידי מרחוב ארנון"? (לאה גולדברג) 7. מי כתב את "העולם של אתמול" (שטפן צווייג) 8. מה הוא "אי-בוד"? (הגרסה העברית החדשה ל"אי הילדים" של מירה לובה) 9. מי הוא רון ויזלי (חברו של הארי פוטר) 10. מי כתבה את "עין החתול"? (מרגרט אטווד) 11. מי כתבה את "הפעמון"? (אייריס מרדוק) 12. מי כתבה את "דפי תמר"? (דבורה עומר) 13. מי כתב את "מערות הפלדה"? (אייזק אסימוב) 14. מי כתב את "לשקוע בספר טוב"? (ג'ספר פורד) 15. מי צריך לדעת תמיד היכן המגבת שלו? (תייר בגלקסיה, לפי דגלאס אדמס) 16. מי הם פולינזיה ודב-דב? (התוכי והברווזה (סוכנת הבית) של ד"ר דוליטל)

קולנוע: 1. מי היו השחקנים הראשיים ב"אורות הבמה"? (צ'רלי צ'אפלין וקלייר בלום) 2. מי כיכב לצד אודרי הפבורן ב"חופשה ברומא"? (גרגורי פק) 3. מי היו כוכבי "האגם המוזהב"? (הנרי פונדה וקתרין הפבורן) 4. מי ביים את קאוס? (האחים טביאני) 5. מי הייתה כוכבת "חמים וטעים" ומי שיחקו לצידה? (מרילין מונרו, עם טוני קרטיס וג'ק למון) 6. מי היה הבמאי של "גבר ואישה"? (קלוד ללוש) 7. מי היה כוכב "בצהרי היום"? (גרי קופר) 8. מי שיחק את עורך הדין ב"מות הזמיר"? (גרגורי פק) 9. איזו דמות גילמה רומי שניידר בסדרת סרטים בשנות ה-50'? (סיסי, קיסרית אוסטריה) 10. מי היה הבמאי של "אומברטו די"? (ויטוריו דה סיקה) 11. מי הייתה אליקי? ( זמרת ושחקנית יווניה) 12. מי הייתה כוכבת המלאך הכחול בגרסה המקורית? (מרלן דיטריך) 13. מי היו כוכבי חידון בחרוזים? (אודרי הפבורן וקרי גרנט)

גאוגרפיה: 1. היכן נמצא האי מאן? (בים האירי, בין אנגליה לאירלנד) 2. היכן נמצאת אינוורנס? (בצפון סקוטלנד, העיר הצפונית ביותר בממלכה המאוחדת) 3. מהי "טרה אוסטרליס"? (יבשת היפותטית דרומית למה שידוע כיום כאוסטרליה, נחשבה למחוז פורה ועשיר שהרבו לחפשו לשווא) 4. היכן חיו בני האינקה? (בדרום אמריקה, בירתם הייתה קוסקו שבפרו) 5. מי הם הבושמנים? (בני שבטים החיים באפריקה, בעיקר במדבר קלהרי) 6. היכן חיים הלמורים? (באי מדגסקר) 7. איזו עיר מכונה "וינדי סיטי" ומדוע? (שיקגו, בגלל הרוחות העזות הנושבות מן הימות הגדולות) 8. מהי מדינת "הכוכב הבודד"? (טקסס) 9. מהו קיו 2? (הפסגה השנייה בגובהה בהימליה, אך הקשה ביותר לטיפוס) 10. מי היה ג'יימס קוק? (חוקר ומגלה ארצות בריטי במאה ה-18) 11. מי עמד בראש המשלחת, שהגיעה ראשונה אל הקוטב הדרומי? (רואלד אמונדסן הנורווגי) 12. מי היה אדמונד הילארי? (האירופאי הראשון שכבש את פסגת האוורסט, ובהמשך, חלק עם ויויאן פוקס את הנהגת המשלחת לחציית אנטארקטיקה)

שונות: 1. מי היה ז'אן-בטיסט ברנדוט? (מרשל בצבא נפוליאון, שהיה ליורש העצר של שוודיה ובהמשך למלך שוודיה) 2. מי היה גנרל חורף ואת מי הביס בקרב? (כינוי לחורף הרוסי הקשה, שהביס את צבא נפוליאון ב-1812 ואת צבא היטלר ב-1943) 3. איזו מלחמה כונתה "המלחמה שתשים קץ לכל המלחמות"? (מלחמת העולם הראשונה, 1918-1914) 4. מהי שנת הפלאות? (1905, השנה בה פרסם אלברט איינשטיין ארבעה מאמרים, בהם תורת היחסות הפרטית) 5. מי הייתה רוזלינד פרנקלין? (מדענית יהודיה-אנגליה בתחום הכימיה הפיזיקלית (1958-1920), שההכרה על תרומתה החשובה בתחום זה נגזלה ממנה על ידי שותפיה למחקר.) 6. מי הייתה לנה קיכלר? (מחנכת ופסיכולוגית יהודיה-פולנייה, שאספה ילדים יתומים לאחר השואה, טיפלה בהם והעלתה אותם לארץ. מחברת הספר מאה ילדים שלי, 1958) 7. מי הייתה זהרה לביטוב? (לוחמת פלמ"ח וטייסת בחיל האוויר הישראלי) 8. מי שיחקה לראשונה את לאה ב"הדיבוק"? (חנה רובינא) 9. מי אמרה "פתוח!" והיכן? (חנה מרון, בסדרה ההיתולית "קרובים קרובים") 10. איפה הייתה שכונת חיים? (בטלוויזיה הלימודית בשנות ה-70') 11. מה הייתה אחוזת בית? (אגודה שנוסדה בשנת 1906 להקמת השכונה הראשונה של תל אביב, על גבול יפו) 12. מי הוא מנפרד הרבסט? (גיבור הספר "שירה", ספרו האחרון של ש"י עגנון, שיצא אחרי מותו) 13. מי היה אדוארד טלר? (מדען אטום יהודי-אמריקאי, "אבי פצצת המימן") 14. מי היה אבא קובנר? (משורר וסופר עברי, מנהיג קבוצת פרטיזנים) 15. מי היה אלכסנדר זייד? (שומר עברי, ממקימי אגודת השומרים. נרצח ב-1938 בידי פורעים ערבים. פסלו, רכוב על סוס, ניצב ליד קריית טבעון) 16. מי חיבר את "אנשי בראשית" ומה הקשר לשאלה הקודמת? (אליעזר שמאלי. גיבור הספר בנוי על פי דמותו של אלכסנדר זייד) 17. מי הייתה אירנה סנדלר? (אחות ועובדת סוציאלית פולניה, חסידת אומות העולם, שהצילה כ-2500 ילדים יהודים בתקופת השואה) 18. מה היא המדינה ה-50 של ארצות הברית? (הוואי) 19. מי הם תושבי כפר כמא וריחאניה? (צ'רקסים) 20. מה היא טריסטרמית? (ציפור ישראלית-מדברית)