לדלג לתוכן

פורטל:הומור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הומור בוויקישיתוף

הומור הוא תכונה או יכולת של בני אדם, עצמים או מצבים להיות או לעורר תחושות של הנאה, צחוק ובדיחות הדעת אצל אנשים אחרים. הומור יכול להתבטא בכל צורה של תקשורת — מילולית, חזותית ושמיעתית — הגורמת לתגובות כאלו אצל בני אדם. מקור המילה בלטינית, שם שימשה לציון ליחות (מזגי) האדם, ומשם התגלגלה ל-humere הצרפתית וממנה לשאר שפות העולם.

מופע הקולנוע של רוקי (הוקרן לראשונה בבריטניה ב-14 באוגוסט 1975) הוא סרט קומדיה-אימה מוזיקלי בבימויו של ג'ים שרמן, ומבוסס על תסריט מאת שרמן וריצ'רד אובריאן שגם הלחין את השירים. הסרט מתבסס על מחזה בשם The Rocky Horror Show שהוצג מ-1973. הסרט הוא פארודיה על סרטי האימה של תקופתו, בין היתר פרנקנשטיין. הסרט נחשב לאחד מסרטי הפולחן המובהקים ביותר, ואולי המפורסם שבהם. בסרט מככבים ברי בוסטוויק, סוזן סרנדון וטים קרי. שחקני המשנה בסרט הם נל קמפבל, פטרישיה קווין, פיטר הינווד, ג'ונתן אדמס, צ'ארלס גריי וריצ'רד אובריאן. זמר הרוק מיט לוף מופיע בסרט בסצנה אחת. קרי, אובריאן וקמפבל השתתפו גם בהצגה עליה מבוסס הסרט, ומיט לוף הצטרף אליהם בבכורה בברודוויי.

"גזזיני ואגרשך והעדיפיני במילייך" ~ חיים נחמן ביאליק בפנייה אל מוכרת בקיוסק בבקשה לקנות גזוז בגרוש ולקבל עודף של מיל אחד.

פסל מטושטש שכביכול הציג את תווי פניו של צימרמן
פסל מטושטש שכביכול הציג את תווי פניו של צימרמן

יארה צימרמן הוא שמה של דמות בדיונית סאטירית שהומצאה בצ'כוסלובקיה בתקופת הקומוניזם. צימרמן היה, כביכול, אדם רב-פעלים אך כושל בן המאה ה-19, שבין היתר ייעץ לצ'כוב, אדיסון ואיינשטיין, ואף הגיע לירח, לפני שנעלם במהלך מלחמת העולם הראשונה.

הדמות זכתה לאהדה גם לאחר שקרס השלטון הקומוניסטי, שהיה יעדהּ הסאטירי, וזכתה לתמיכה הרבה ביותר בתוכנית טלוויזיה לבחירת הצ'כים הדגולים בכל הזמנים. מפיקי התוכנית סירבו לאשר את מועמדותו של צימרמן, אך לאחר לחץ מהציבור הסכימו להפיק סרט תיעודי על דמותו.

קטגוריות ורשימות: הומוריסטנים - קומיקאים - קומיקאים יהודים - קומיקאים בריטים - קומיקאים אמריקאים - קומדי סנטרל 100

ויקיפדיה היא אנציקלופדיה המכילה מגוון רחב מאוד של ערכים. בין ערכים אלו ישנם ערכים אנציקלופדיים הקשורים להיסטוריה, אמנות, פוליטיקה ועוד אשר שמם או תוכנם מעלים חיוך על פני הקורא אותם. להלן רשימה של חלקם:

רוצים לעזור? הנה כמה משימות שבהן אתם יכולים לתרום: