ויד'ר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ויד'ר
Wither
ויד'ר, כפי שהוא מופיע על עטיפת New X-Men Vol.2 #32 מינואר 2007. אמנות מאת פאקו מדינה.
ויד'ר, כפי שהוא מופיע על עטיפת New X-Men Vol.2 #32 מינואר 2007. אמנות מאת פאקו מדינה.
סוג גיבור-על/נבל-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה New Mutants Vol.2 #3
(ספטמבר 2003)
יוצרים נונזיו דה פיליפיס, כריסטינה וייר (כותבים)
קרון גראנט (מאייר)
מידע
שם אמיתי קווין פורד
סטטוס פעיל
כוחות כילוי חומרים אורגנים באמצעות מגע, יכולות ערפד
חבר לשעבר בקבוצה יחידת המוטאנטים החדשים, יחידת הליונס, אגף התלמידים של מכון אקסבייר, החוג הפנימי של סלנה
דמויות קשורות
משפחה טרבור ואנג'לה פורד (הורים, מתים)
אויבים אליקסיר עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ויד'ראנגלית: Wither; בעברית: קמילה) היה דמות בדיונית של מוטאנט אשר הופיעה בחוברות הקומיקס אקס-מן ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת New Mutants Vol.2 #3 מספטמבר 2003, והיא נוצרה על ידי צמד הכותבים נונזיו דה פיליפיס וכריסטינה וייר והמאייר קרון גראנט.

ויד'ר הוא האלטר אגו של קווין פורד, מוטאנט צעיר בעל היכולת לכלות חומרים אורגניים במגע. הוא נכנס לפאניקה כשכוחותיו התגלו והרג בשוגג את הוריו, והתגורר לבדו במגרש גרוטאות. הוא אותר בידי דניאל מונסטאר והוא למכון אקסבייר, שם פיתח חברות קרובה עם דייוויד אליין, לורי קולינס וסופיה מנטגה. קווין עוזב את מכון אקסבייר אחרי שתקף את דונלד פירס בתגובה למתקפה על המכון, וגילה כי נהנה משימוש בכוחותיו לרעה. הוא שוכנע בידי אמה פרוסט להצטרף ליחידת המוטאנטים החדשים בכינוי "ויד'ר", ובחברותו בצוות פיתח יריבות עם אליקסיר ומערכת יחסים רומנטית עם מרקורי. הוא עזב את המוטאנטים החדשים אחרי שראה כי לא ניסו להגן עליו מידי סוכני ה-FBI המבקשים את מעצרו, והצטרף ליחידת הליונס.

עקב אירועי "בית אם" שהובילו לביטול כוחותיהם של רוב המוטאנטים בכדור הארץ, קווין האמין כי נרפא מכוחותיו והושיט יד לגעת במושא אהבתו לורי קולינס. מגעו גורם לידה להרקיב, והוא בורח ממכון אקסבייר כששמע את חברי הצוות מדברים עליו כאיום. הוא גר בעיר המוטאנטים כשכן של סלנה, שהתחפשה לאישה זקנה והסתירה את זהותה האמיתית. אחרי שצפה בה נורית בידי כוחות המשטרה, הרג קווין את השוטרים וקיבל את הצעתה של סלנה לחבור אליה. הוא חי חיי מותרות במימד שיצרה סלנה, אך סירב להשתמש בכוחותיו עקב מותה של לורי. סלנה יצרה אשליות בדמותם של לורי ואליקסיר כדי להניע אותו להשתמש בכוחותיו, והוא נראה כחבר בחוג הפנימי שלה באירועי "נקרושה".

קווין נשלח בידי סלנה להשיג פגיון מיסטי מידי האקס-מן, ובקרב המתחולל הרג את אוניקס. במהלך ריב עם הערפד איליי בארד משנה צורה קווין לערפד אלמותי בדומה לאיליי, וחושף כי סלנה השתמשה בכוחותיה כדי להעצימו. איליי נהרג בידי סלנה, שיוצאת לקרב נגד האקס-מן. קווין נכנס לקרב נגד אליקסיר, אותו הוא מאשים שלא הציל את לורי ממותה בידי המטהרים. אליקסיר משתנה מצורת הזהב המרפאת שלו לצורת השחור הממיתה שלו, וכוחותיו הורגים את קווין ומפוררים את גופתו לאפר. שנים לאחר מכן נראה קווין בחיים כחלק מאומת המואנטים על האי קרקואה, לאחר שככל הנראה הוחיה בידי קבוצת "החמישייה" של הופ סאמרס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.