פרנזי (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרנזי
פרנזי, כפי שהיא מופיעה בחוברת X-Men Legacy #249 מיולי 2011, אמנות מאת ראפה סנדובל.
פרנזי, כפי שהיא מופיעה בחוברת X-Men Legacy #249 מיולי 2011, אמנות מאת ראפה סנדובל.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה X Factor #4
(מאי 1986)
יוצרים בוב לייטון
קית' פולארד
מידע
שם אמיתי ג'ואנה קארגיל
כינויים האחות קארגיל
סטטוס פעיל
כוחות כוח על-אנושי וסיבולת גבוהה.
חברה בקבוצה בעלת ברית של הבלתי אנושיים
חברה לשעבר בקבוצה אקס-מן, השוליות, האומות המאוחדות, הקבינט הג'נושיאני, ברית הרשע
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה גארט קארגיל (אח, מת)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרנזיאנגלית: Frenzy) היא דמות בדיונית של אנטי גיבורה מוטאנטית המופיעה בחוברות הקומיקס אקס-מן ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת X Factor #4 ממאי 1986, ונוצרה על ידי הכותב בוב לייטון והמאייר קית' פולארד.

פרנזי היא האלטר אגו של ג'ואנה קארגיל, שכירת חרב עצמאית בעלת עור קשה כפלדה, אשר עבדה עבור ברית הרשע של נבל-העל אפוקליפס וכן השוליות של מגנטו. היא אחת מהמוטאנטים היחידים שנותרו בעקבות אירועי "בית אם", והצטרפה מחדש לקבוצת השוליות של אקסודוס. בהמשך, היא הוכיחה את נאמנותה למיסטר סיניסטר.

לאחר אירועי "אקס-מן: תסביך משיח", פרנזי התעמתה עם פרופסור אקס, אומגה סנטינל ומגנטו חסר הכוחות, שהשתמש בלייזר מנתחים כדי לצלות את מוחה. קארגיל נכנסה לתרדמת, ואקסודוס נשבע לנקום במגנטו עקב כך. אקסבייר החזיר אותה לקבוצת השוליות, וכאשר היא התעוררה היא ניסתה להרוג אותו. באירועי "אוטופיה", קארגיל מצטרפת לקרב האחרון בסן פרנסיסקו, ונלחמת נגד "גברת מארוול" מקבוצת האוונג'רס האפלים. בהמשך היא גויסה בידי סייקלופס להילחם בזקיפי הנמרוד שפלשו לאוטופיה מזמן העתיד.

בעקבות אירועי היקום החלופי "עידן אקס", בהם קארגיל חלקה במערכת יחסים עם סייקלופס, קארגיל בחרה להפוך לחברת האקס-מן. היא מצטרפת לקבוצתה של רוג ומאתרת את האישויות הנמלטות של ליג'יון, בנו המוטאנט של אקסבייר. היא עוזבת עם וולברין וחברי קבוצתו לבית הספר לצעירים מחוננים ע"ש ג'ין גריי לאחר הפילוג בינו לבין סייקלופס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.