שיחה:נפתלי בנט/ארכיון 3

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנתיים מאת דוד שי בנושא חוזר בתשובה

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

בהקשר לעמדת בנט על ישראל היום[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף שיחת משתמש:יונה בנדלאק
אני לא מבין למה כתבת שזה לא נכון כשהבאתי קישור שכתוב שם שבנט אמר ש"ישראל היום" זה פראבלה (וידוע מאוד ש"ישראל היום" מקושר לביבי ומכאן הקשר לעיתון הרוסי). ואם זה הפינה על עמדותיו למה זה לא רלוונטי? לא אמרתי שזה מה שהכי חשוב לספר עליו אבל זה לא שאסור להביא את העמדה הזו. מביאים עמדות על קשקושים הרבה יותר גרועים של פוליטיקאים. זה חלק מהדמות, שלא לדבר על המחלוקות והביקורות שהוא קיבל מזה ובכלל הסערה סביב העיתון עכשיו (זה אפילו כתוב בערך על ישראל היום). משתמשון - שיחה 11:56, 1 באפריל 2014 (IDT)

אני חושב שזה מידע מיותר, לא כל מה שמישהו אומר צריך להופיע בערך עליו אלא רק אם זה משהו חשוב או חלק מעמדה רחבה יותר. ולדעתי זה לא המקרה כאן. בנוסף ציינתי שההסבר אינו נכון. הוא קרא לעיתון פראבה בגלל שלא משנה מה עמדתו של נתניהו העיתון מסכים אם העמדה הזו. זה לא קשור, באופן ישיר, לכך שבעלי העיתון מקורב לראש הממשלה, זו פרשנות שלך ושל פרשנים רבים אך עדין זו פרשנות. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:29, 1 באפריל 2014 (IDT)
אני חושב שזה כן חשוב כי זה חלק מעמדותיו ואפשר לומר שהם "עשו כותרות" לא קטנות בכלל.נו מה? תסתכל מה כותבים (בויקיפדיה) על עמדות מנהיגים אחרים על דברים הרבה פחות מעניינים. איזה סיבה יש שזה לא יופיע גם פה? ונסיון סגירה של עיתון זה דבר ממש לא קטן. לגבי הסיבה שהעיתון נחשב לפראבלה זה יכול להיות שני הטעמים (הפרשנות שלי לא נוצרה מהאוויר, תסתכל בכמה עיתונים ואתרי חדשות) וגם אם לא אז אפשר לשנות את הטעם ולא למחוק הכל.
הדעה שלי לא הולכת להשתנות בחשיבות הנושא הזה ותבדוק גם בערך על ישראל היום לגבי מה שבנט אמר, ואם שם אז למה לא פה. זה כן נושא חשוב.משתמשון - שיחה 13:57, 1 באפריל 2014 (IDT)
בערך ישראל היום יש פסקה שלמה על הנושא הזה ולכן זה מתאים שם. כמו כן, שם מצוטט מה בנט אמר ללא פרשנות. שים לב שמופיע שם גם מה שאביגדור ליברמן אמר אך זה לא מופיע בערך של ליברמן. למה? כי המידע מתאים למקום מסוים ומיותר במקום אחר. אין לי שום בעיה שלא תיסוג מהנושא, בכל מקרה, דיון זה צריך להתקיים בדף השיחה של הערך. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 14:04, 1 באפריל 2014 (IDT)

סוף העברה

אני נוטה בשלב זה להסכים עם יונה. מדובר באמירה קצרה ובודדת בלהט האירועים וכנראה לא בעמדה סדורה שתוכל לשמוע ממנו השכם והערב. אם בעוד כמה חודשים יתברר שהאמירה הזו חוזרת על עצמה בכל פעם שבנט שומע את המילים אדלסון או ישראל היום הרי שיהיה טעם לאזכר את זה. עד אז זה לא ראוי לאיזכור בערך עליו. ‏DGtal14:14, 1 באפריל 2014 (IDT)
מסכים. משתמשון, אתה לא חייב לשנות את דעתך. נרו יאירשיחה • א' בניסן ה'תשע"ד • 18:04, 1 באפריל 2014 (IDT)

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

בתוך "פעילות עסקית", כתוב: "ביצעה "סולוטו" אקזיט". הלינק מהמילה אקזיט מפנה לעמוד לא מתאים... דווח על ידי: 95.86.69.188 08:24, 22 באפריל 2014 (IDT)

תודה על הדיווח - תוקן. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:48, 22 באפריל 2014 (IDT)


ניתן להוסיף כתבה זו http://www.haaretz.co.il/misc/1.1309639

בנט הותקף פיזית בוועידת "הארץ" לשלום[עריכת קוד מקור]

נפתלי בנט הותקף מילולית ופיזית בידי פעילי שמאל רדיקלי בישראל בעת שנאם בוועידת "הארץ" לשלום ב-8 ביולי 2014. (וואלה חדשות). רלוונטי לערך או לא? ‏MathKnight-at-TAU שיחה 17:55, 8 ביולי 2014 (IDT)

רלוונטי וחשוב Ben tetuan - שיחה 18:00, 8 ביולי 2014 (IDT)
ראיתי שתקרית דומה אוזכרה בערך על יעל דיין. ‏MathKnight-at-TAU שיחה 18:12, 8 ביולי 2014 (IDT)
לדעתי שתי התקריות אינן מצדיקות אזכור בערכי המותקפים. בברכה, גנדלף - 13:23, 09/07/14


חוזר בתשובה[עריכת קוד מקור]

האם אפשר לקרוא לבנט חוזר בתשובה? חושב שכן מ2 סיבות: א. נולד בבית שחזר בתשובה ב. הוריד את הכיפה בצבא והחזיר. 95.86.87.171 11:05, 3 באוקטובר 2014 (IDT)

נדרש כאן בירור מעמיק: האם רק הוריד את הכיפה, או שגם חילל שבת בפרהסיה, אכל טריפות ונבלות ובעל נידות? ובאופן כללי: האם אדם שהפסיק לקיים מצווה אחת, ולאחר מכן חזר לקיימה, הוא חוזר בתשובה? אם התשובה לכך חיובית, כנראה שהחוזרים בתשובה בקרבנו רבים מספור. דוד שי - שיחה 11:16, 3 באוקטובר 2014 (IDT)
אני בטוח שברגע שאתה מוריד את הכיפה אתה עושה עוד עבירות (אגב, כיסוי הראש איננו נחשב מצווה אלא מנהג ואף שזה לא מקובל הורדתה איננה חטא). כיום הוא דתי לכל הבחינות כמעט. אבל אני חושב שבמקרה כזה עדיף שהאדם יגדיר את עצמו כחוזר בתשובה או לפחות כיותר דתי ממקודם. 212.76.96.217 21:27, 4 באוקטובר 2014 (IDT)
עושה רושם שדוד היה ציני. החזרה בתשובה של הוריו בגיל 3 לא רלוונטית להגדרה שלו כחוזר בתשובה. גם הורדת הכיפה לכמה שנים לא הופכת אדם לחזב"ת אלא לדתלשל"ש, שזה משהו אחר לגמרי, ופחות משמעותי. נרו יאירשיחה • י' בתשרי ה'תשע"ה • 22:26, 4 באוקטובר 2014 (IDT)

לענ"ד בכל מה שנוגע לשימוש בקטגוריות של חוזרים בתשובה/שאלה, מה שקובע זה האם נשוא הערך הצהיר בעצמו על היותו כזה. מעבר לכך זה ענין אישי המסור לאדם עצמו לקבוע כיצד הוא מגדיר/הגדיר את עצמו. מי-נהר - שיחה 00:10, 5 באוקטובר 2014 (IDT)

זה לטעמי קיצוני מדי. גם אם אריאל זילבר או אורי זוהר היו אומרים שהם לא מחשיבים את עצמם כחוזרים בתשובה - היינו צריכים להכניס אותם לקטגוריה. נרו יאירשיחה • י"א בתשרי ה'תשע"ה • 00:36, 5 באוקטובר 2014 (IDT)
יותר מזה - בערך על הרב מיכאל אברהם כתוב בפירוש שהוא איננו מגדיר עצמו דתי ואעפ"כ הוא בקטגורייה. חוזר בתשובה צריך להגדיר עצמו כשומר מצוות כלומר שידוע שהוא עושה רק דברים שע"פ התורה ולא האם הוא מקטלג עצמו כך או כך. אגב לדעתי חזרה בתשובה עם ההורים כן נחשבת (ראו אהרון ויונתן רזאל) 212.76.96.217 01:11, 5 באוקטובר 2014 (IDT)
צריך להסביר את ההבדל בין חזרה בתשובה עם ההורים בגיל 3 ובין חזרה בתשובה עם ההורים לאחר הצבא? נרו יאירשיחה • י"א בתשרי ה'תשע"ה • 01:26, 5 באוקטובר 2014 (IDT)
בסדר אבל מה עושים עם הקטגוריה עכשיו? 212.76.96.217 19:37, 5 באוקטובר 2014 (IDT)
לאור הדיון הנוכחי - לא עושים כלום, כי היא לא מתאימה. נרו יאירשיחה • י"א בתשרי ה'תשע"ה • 21:59, 5 באוקטובר 2014 (IDT)
לפי הפרטים בערך - מלחמת יום כיפור התחילה כשבנט היה בן שנה וחצי. חודשים ספורים לאחר המלחמה משפחתו עלתה לארץ (האבא כבר היה חודשים במילואים). עד עלייתם (בגיל שנתיים בערך) , הילד המדהים נ"ב כבר החל בתהליך של חזרה בתשובה בגן חב"ד! או אולי בפעוטון של אשת השליח... היש שטות גדולה מזו לציין בויקיפדיה? (הסרטון בהנחיית סיוון רהב מאיר לא מעלה ולא מוריד). נרו יאיר מי-נהר דוד שי --ריהטא - שיחה 18:29, 13 בפברואר 2022 (IST)
אכן דבר הבל. דוד שי - שיחה 19:44, 13 בפברואר 2022 (IST)

שר הכלכלה[עריכת קוד מקור]

נפתלי בנט הוא שר הכלכלה ובערך מפורטות חלק מפעולותיו בתחום זה:

  1. במסגרת תפקידו כשר הכלכלה פעל בנט לעידוד היזמות, הגברת התחרותיות במשק הישראלי ועידוד תעסוקה של דרוזים, חרדים וערביי ישראל.[דרוש מקור]
  2. בפברואר 2014 חתם על צו הרחבה המשפר את תנאי העסקה והשכר של עובדי ניקיון[1].
  3. באוקטובר 2014, חתם על צו הרחבה המשפרת את השכר והתנאים הסוציאליים של המאבטחים ועובדי השמירה במשק הישראלי, בהטבות ששוויין כ-1000 ש"ח לחודש[2][1].
  4. ב-21 בינואר 2015 העבירה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק ממשלתית להעלאת שכר המינימום ל-5,000 ש"ח שהוגשה על ידי משרד הכלכלה.[3]

נטען שאת צוי ההרחבה לעובדי הנקיון והשמירה בנט לא יזם. להבנתי, בנט לא רק חתם על צווי ההרחבה אלא גם היה שותף ליוזמה זו, לפחות בעניין המאבטחים ועובדי השמירה, כפי שמפורט בהער"ש ("רפורמת בנט" באתר סרוגים למשל, וגם בידיעות יחסו את היוזמה לבנט). לכן כרגע החזרתי את העובדות הנ"ל עם שינוי נוסח מ"יזם" ל"חתם צו הרחבה", למרות שלפי הבנתי הוא גם היה בין יוזמי צווי ההרחבה. בהצעת חוק שכר מינימום המצב יותר מסובך: אמיר פרץ טוען שזו יוזמה שלו (אך הוא לא הצליח לקדמה בעצמו), כן נכתב שהמעסיקים העצמאיים הגיעו להסכמה עם ההסתדרות בנושא ושבנט רק עיגן בחוק את מה שכבר הוסכם עליו. עם זאת, את הצעת החוק הממשלתית בעניין שכר מינימום הגיש משרד הכלכלה בראשות בנט. כך שאולי בנט לא היוזם היחיד של החוק אבל אין ספק שהיה מעורב בו ובחקיקתו. ‏MathKnight-at-TAU שיחה 10:20, 22 בינואר 2015 (IST)

שרים (וראשי ממשלה) לא חייבים ליזום משהו כדי שהוא ייכנס לערך שלהם. הם שומעים המלצות מאנשי המשרד, מנהלים משא ומתן עם גורמים רלוונטיים, ובסופו של דבר לוקחים אחריות ומחליטים. גם כשאומרים שהשר יזם - בדרך כלל הוא לא הגה במוחו את הרעיון אלא שמע אותו ממישהו. אדרבה, כשהשר יוזם משהו שאנשי המקצוע לא מציעים זה בעייתי, למשל הסיפור של מע"מ אפס. לכן מן הראוי שניזהר בשימוש במילה "יזם" (מלבד מקרים מעטים שבהם הדבר ברור). צריך פשוט לתאר את הצעדים המשמעותיים שעשה השר במשך כהונתו. נרו יאירשיחה • ב' בשבט ה'תשע"ה • 10:28, 22 בינואר 2015 (IST)
שרי כלכלה (בשמותיו הקודמים של תפקיד זה) חותמים על צווי הרחבה כדבר שבשגרה, ואין בכך מעורבות גדולה שלהם. השר יכול לסרב לחתום על צו הרחבה, אבל נדיר מאוד שהוא עושה זאת. כאשר השר מסרב לבקשה שהוגשה לו לחתום על צו הרחבה, ראוי לציין זאת, ולא כאשר הוא חותם. השר אלי ישי, למשל, חתם על עשרות צווי הרחבה, ופעילות זו שלו כלל אינה מוזכרת בערכו. כך גם בעניין שרים קודמים - איש מהם אינו מופיע בקישורים לערך צו הרחבה, רק בנט. העכללת המידע בערכו נלקחה מתעמולת בחירות של בנט, והופכת אותנו למשרתים של תעמולה זו. הקרדיט על צווי ההרחבה שבנט חתם עליהם מגיעי ליו"רי ההסתדרות ולראשי ארגוני המעסיקים (וגם לשר האוצר), שתרומתם לעניין זה משמעותית הרבה יותר מזו של בנט.
לעניין שכר מינימום: הקרדיט מגיע לאבי ניסנקורן וצביקה אורן. תודה לבנט שלא הפריע. דוד שי - שיחה 08:47, 23 בינואר 2015 (IST)
ביחס לכל השרים צריך לכתוב את עיקר הפעילות שלהם, גם אלי ישי כמובן. אין ללמוד מהקישורים לערך צו הרחבה, לא כולם יודעים להגדיר כך את הדברים. נרו יאירשיחה • ג' בשבט ה'תשע"ה • 10:25, 23 בינואר 2015 (IST)
בהחלט, ביחס לכל השרים צריך לכתוב את עיקר הפעילות שלהם. חתימה על צו הרחבה אינה עיקר הפעילות של שר הכלכלה. בדרך כלל זה צעד ביורוקרטי בנאלי. לפעמים יש מחלוקת סביב הצו, ואז לחתימתו של השר יש יותר משמעות. דוד שי - שיחה 10:57, 23 בינואר 2015 (IST)

הראשון שזיהה[עריכת קוד מקור]

כל סיפור העניין שבנט היה הראשון שטען לטיפול במנהרות הוא שנוי במחלוקת. יעלון,למשל, טוען כאן טוען שזהו שקר. אין לנו באמת את הכלים לבדוק מי דובר אמת ומי לא (וגם לא לבן כספית המובא כסימוכין). לכן, יש להוסיף את המילה "לטענתו". וכן, יש מי שחולק על הקביעה הזאת. Shannen - שיחה 21:13, 22 בפברואר 2015 (IST)

בערך כתוב כעת: "הוא היה חבר הקבינט הראשון שתבע טיפול במנהרות התקיפה שכרה חמאס לשטח ישראל ואף הציע תוכנית מעשית להשלמת המשימה". לפי המקור אליו קישרת: "יעלון הבהיר כי כל מערכת הביטחון, ובראשה ראש הממשלה והקבינט, "עסקה בזה עוד טרם המבצע - גילינו מנהרות עוד לפני המבצע". "יש פה שקרים ושימוש מניפולטיבי במידע כדי לקושש מנדטים - אין לי הסבר אחר"". יעלון אינו מכחיש את האמור, ואף לא מתייחס לבנט במפורש, אלא מנסה לגרוע מאמינותו באמצעות אמירות כלליות חסרות משמעות. איום המנהרות, החודרות לשטח ישראל, לא רק היה ידוע לקבינט עוד טרם המבצע, אלא אף הוצג בטלויזיה, בראיונות עם מפקדים בגזרה. הנקודה היא שבנט היה חבר הקבינט הראשון שתבע פעולה יזומה לסילוק האיום, 18 יום לפני שהקבינט אישר אותה. מקור לכך שאכן זוהי טענתו של בנט, וחמישה מקורות נוספים (שאינם חשודים כתומכי בנט) התומכים בה, במידה זו או אחרת, תוכל לראות כאן.[1][2] מאחר שישנם לפחות שבעה חברי קבינט שיכולים להכחיש את דבריו וגם מתמודדים נגדו בבחירות, אך לא התייחסו לדבריו במישרין, אני סבור שעלינו לקבלם. בברכה, גנדלף - 21:44, 22/02/15

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

וחבר כנסת לשעבר מטעמה,. יש למחוק את הפסיק.. דווח על ידי: 84.228.10.87 11:33, 9 באוקטובר 2015 (IDT)



קישור מיותר לנאום הספד.[עריכת קוד מקור]

MathKnight מתעקש להוסיף לערך, בקישורים החיצוניים שמכילים כבר כ-40 פריטים, תחת הכותרת "מכּתביו ומנאומיו", שתחתיה יש כבר 13 פריטים, עוד פריט. הפעם קישור להספד שלו על דפנה מאיר ז"ל שנרצחה בעתניאל.

אני מתקשה להבין מה אנחנו לומדים מהקישור הזה על נפתלי בנט שמצדיק את זה. הקישוים האלה צריכים להיות במשורה. לא מדובר פה על איזה אורטור דגול. כולה פוליטיקאי. זה פה ערך אנציקלופדי, ולא מועדון מעריצים. אני מסיר את הקישור, ושם תבנית עריכה על הפרק. נא לא להחזיר את זה ללא נימוק רציני מאוד. emanשיחה 23:24, 19 בינואר 2016 (IST)

אני מסכים. הגיע הזמן לקבוע רף עליון למספר הקישורים החיצוניים. עדירל - שיחה 01:17, 20 בינואר 2016 (IST)
eman צודק. מי-נהר - שיחה 02:08, 20 בינואר 2016 (IST)
אני רואה שאני במיעוט. אני דווקא בעד ריבוי קישורים חיצוניים, בפרט לקישורים המציגים נאומים או כתבים של נושא הערך המציגים היטב את משנתו וסגנונו. נ.ב. בנט כן אורטור דגול, אחד הטובים שיש היום בכנסת. ‏ MathKnight (שיחה) 12:58, 20 בינואר 2016 (IST)
לשם כך יש/אמור להיות הנגשה לערוץ היוטיוב + הפייס + אתר הבית של התנעוה/מועמד/נציג והוא אמור לאגד במקום אחד את נאומיו בצורה מסודרת לציבור. או לחלופין אתר ייעודי של מי שרואים בכך ערך שינגישו את כל כתביו/נאומיו. ואם יהיה כזה בעתיד אפשר ורצוי יההיה לקשר. והתמיכה שלי לא הייתה בעד כלל כלשהו בענין כמות הקישורים אלא כלפי הטענה שיש לבחור את הבולטים והמייצגים ביותר כי אין לדבר סוף. מי-נהר - שיחה 21:22, 20 בינואר 2016 (IST)
מסכים עם דברי מי נהר. בפרט, גם לדעתי אי אפשר לקבוע איזה מספר. צריך פשוט להפעיל שיקול דעת. emanשיחה 23:30, 20 בינואר 2016 (IST)
צריך לקבוע מספר, שיקול דעת הוא דבר בעייתי, בפרט בנושאים פוליטיים. נרו יאירשיחה • י"א בשבט ה'תשע"ו • 20:59, 21 בינואר 2016 (IST)
42, כמובן. אין מקום לקביעת מספר. יש להפעיל שיקול דעת לפי חשיבות הקישור ותרומתו להבנת נושא הערך. דוד שי - שיחה 21:51, 21 בינואר 2016 (IST)
נניח שיש 40 פריטים, כנ"ל. כדי להפעיל שיקול דעת צריך לעבור על כולם ולהחליט שהחדש פחות טוב. הסיכויים שזה יהיה נכון - שואפים לאפס. מסתבר יותר ששיקול הדעת ללא מספר כלשהו יתגלה בפועל כלא יותר מתחושת בטן שזה כבר מוגזם. אצל מי שפחות מסמפת את הדמות (מכל סיבה שהיא, אין צורך לפרט), שיקול הדעת יתגלה כנוטה להוריד את המספר. נרו יאירשיחה • י"א בשבט ה'תשע"ו • 23:34, 21 בינואר 2016 (IST)
האמת שמלכתחילה זה צריך להיות דבר יוצא דופן. ערך בוויקיפדיה לא צריך להיות ארכיון מאמרים ונאומים. לכן אם צריך לנקוב במספר, המספר הוא אפס.
קישורים צריכים להיות לדברים כללים. כמו למשל דף שמקבץ מאמרים ונאומים. או כתבות פרופיל מקיפות. אבל אולי הדיון כבר חרג מגדרת ערך זה, והוא צריך לעבור למזנון. emanשיחה 23:50, 21 בינואר 2016 (IST)
אמת. נרו יאירשיחה • י"א בשבט ה'תשע"ו • 23:52, 21 בינואר 2016 (IST)

נסיבות פרישתו מלשכת נתניהו[עריכת קוד מקור]

נכתב "על פי פרסום בידיעות אחרונות, לפרישה קדם סכסוך של השניים עם שרה נתניהו". הסרתי את האמור ועריכתי בוטלה. אין מחלוקת שמדובר בשמועה שפורסמה בעיתון ידיעות אחרונות, אשר למצער "לא הוכחשה" אולם גם לא אושרה ע"י אף אחד. גם בעמוד של איילת שקד השמועה לא מופיעה. למיטב הבנתי אין אנו עוסקים בשמועות. בנוסף, גם אם נצא מנקודת הנחה שהיה סכסוך של בנט ושקד עם שרה נתניהו, מהיכן ידוע הקשר הסיבתי בין הסכסוך לפרישה? השניים מיד לאחר מכן הקימו תנועה פוליטית, אולי רצונם הפוליטי גרם לפרישתם? מציע למחוק.--Amirosan - שיחה 09:37, 11 באוקטובר 2018 (IDT)

זאת לא שמועה. גם במקור הזה כתוב ש"עזב את הלשכה בעקבות סכסוך מתמשך עם רעיית נתניהו על דרך התנהלותה". שושושושון - שיחה 09:51, 11 באוקטובר 2018 (IDT)

והנה באותו מקור בדיוק, נרשם שזה "תירוץ שהומצא בדיעבד". מדובר בשמועה שלא אושרה באופן רשמי ע"י אף אחד.--Amirosan - שיחה 10:11, 11 באוקטובר 2018 (IDT)

אותו מקור בדיוק? שלי מוואלה! ושלך מ"הארץ". שלי מזמן אמת, נאמר בשם העיתונאית מזל מועלם, ושלך כעבור חמש שנים, מצטט את "מקורבי נתניהו". שושושושון - שיחה 10:24, 11 באוקטובר 2018 (IDT)
גם אצלך בוואלה אלה "מקורות מסביבת נתניהו". בידיעות אחרונות מדובר בתיאור מפורט שלא מעמיד את שרה נתניהו באור חיובי. אני מסכים שהעובדה שאף צד לא הכחיש מצדיקה את הבאת הדברים בשם ידיעות אחרונות, כפי שזה עכשיו בערך. נרו יאירשיחה • ב' בחשוון ה'תשע"ט • 10:35, 11 באוקטובר 2018 (IDT)
תקרא טוב ותראה שגם שלך מ"הארץ", וואלה! ציטטו משם. בכל מקרה השאלה היא עקרונית, יש כאן מידע שאין ספק שיש לגביו מחלוקת ובכל מקרה הוא לא אושר "באופן רשמי" (עם כל הכבוד לגב' מועלם). האם יש לו מקום באנציקלופדיה? לדעתי גם בהבאת דברים בשם "ידיעות אחרונות" אין מקום.--Amirosan - שיחה 10:37, 11 באוקטובר 2018 (IDT)
ידיעות אחרונות לא בא לך טוב? מה דעתך על ידיעה מזמן אמת בנרג' המתבססת על בכירים בליכוד? שושושושון - שיחה 11:12, 11 באוקטובר 2018 (IDT)
והנה מקור מYNET גם בזמן אמת המונה הרבה סיבות אחרות לעזיבתו, ישירות מפיו של בנט עצמו.--Amirosan - שיחה 11:21, 11 באוקטובר 2018 (IDT)
בנט ידע היטב (ויודע עד היום) שאם הוא חפץ חיים, אל לו לפתוח את הפה על הגברת. שושושושון - שיחה 11:24, 11 באוקטובר 2018 (IDT)
לא אנציקלופדי בעליל. יש להזכיר את הנימוקים שנתן בנט לפרישתו ולהימנע מרכילויות. שיישאר הבדל כלשהו בין ויקיפדיה לידיעות אחרונות ו-וואלה. בברכה אגלי טל - שיחה 11:39, 11 באוקטובר 2018 (IDT)
וכאן כותב זאת העיתונאי העצמאי יואב יצחק. שושושושון - שיחה 11:44, 11 באוקטובר 2018 (IDT)
גם הוא עיתונאי. נשאיר לעיתונות טת אשר לעיתונות. בברכה אגלי טל - שיחה 11:47, 11 באוקטובר 2018 (IDT)
על מה אתה מדבר? בלי מקורות עיתונאיים אין ויקיפדיה. שושושושון - שיחה 11:48, 11 באוקטובר 2018 (IDT)
מקורות המספרים על עובדות קשיחות. לא פרשנויות של מערכות יחסים. בברכה אגלי טל - שיחה 11:56, 11 באוקטובר 2018 (IDT)
ועדותו של בנט עצמו על נסיבות פרישתו - בגדר עובדה קשיחה? פחחח שושושושון - שיחה 12:01, 11 באוקטובר 2018 (IDT)
העובדה הקשיחה איננה שכך היה אלא שכך הצהיר בנט. להצהרה שלו יש חשיבות כי מדובר על חייו, לאו דווקא כי הוא בהכרח צודק, אבל כך הוא הציג את הפרישה. הספקולציות של העיתונאים איננה חשובה מצד אומרם וודאי שלא מצד תוכנם. קצקצקצק. בברכה אגלי טל - שיחה 12:20, 11 באוקטובר 2018 (IDT)
אין מניעה להוסיף את גרסתו לפרשה. אבל יש יותר מדי מקורות רציניים המעידים על משהו אחר. שושושושון - שיחה 12:30, 11 באוקטובר 2018 (IDT)

?[עריכת קוד מקור]

נרו יאיר. חסר תקנה :-)שיחה • ה' בחשוון ה'תשע"ט • 15:53, 14 באוקטובר 2018 (IDT)

פלגה. צריך להכיר את התחום כדי להגיה. נרו יאירשיחה • ה' בחשוון ה'תשע"ט • 15:54, 14 באוקטובר 2018 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: ראה פלגה. אגב, חסר תקנה, אתה מרבה להתנסח בחידות למשתמשים אחרים, וזו זכותך המלאה - רק בבקשה תנצל אותה בדיונים במרחב שיחת המשתמש שלך. כדאי שתקצירי עריכה במרחב הערכים ודיונים על ערכים יהיו שקופים ונהירים ככל הניתן. דגש - שיחה 15:56, 14 באוקטובר 2018 (IDT)
אוקיי, אני ראיתי את זה פלוגה. דגש צודק אשתדל להקפיד על כך בעתיד. חסר תקנה :-)שיחה • ה' בחשוון ה'תשע"ט • 16:06, 14 באוקטובר 2018 (IDT)

תוהה אם הפלרטוט עם משרד הביטחון שווה אזכור[עריכת קוד מקור]

האיומים, הדרישות, ההתקפלות.. Iib wiki - שיחה 16:35, 5 בדצמבר 2018 (IST)

עודף קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]

משתמש:חסר תקנה, מדוע אתה מחבל במאמציי לנקות את פרק הקישורים החיצוניים, אשר על פי התבנית סובל מכמות מוגזמת של קישורים חיצוניים, בייחוד לנאומים, כתבים וראיונות ? שושושושון - שיחה 14:29, 11 בפברואר 2019 (IST)

אני מסכים שצריך לדלל. אבל יותר חשוב לדלל את הראיונות, מאשר את הנאומים. david7031שיחה • ו' באדר א' ה'תשע"ט • 14:32, 11 בפברואר 2019 (IST)
אולי תואיל להסביר מה הקו המנחה אותך בדילול שאתה מבצע (ובפעם הבאה אתה מוזמן לפנות לדף השיחה במקום להשתמש בתקצירי העריכה). חסר תקנה :-)שיחה • ו' באדר א' ה'תשע"ט • 14:35, 11 בפברואר 2019 (IST)
זה לא ריאיון. זו תשובה של שתי דקות על שאלה. שושושושון - שיחה 14:37, 11 בפברואר 2019 (IST)
מבחינתי זה בסדר, אני לא יודע מה דעתו של דוד, ובבקשה תכתוב בתקציר למה מחקת (דילול=נאום של 2 דק' וכו'). חסר תקנה :-)שיחה • ו' באדר א' ה'תשע"ט • 14:41, 11 בפברואר 2019 (IST)
בפעם הבאה תיכנס לקישור שנמחק לפני שאתה משחזר באופן אוטומטי. שושושושון - שיחה 14:44, 11 בפברואר 2019 (IST)

בנו ע"ש עמנואל מורנו[עריכת קוד מקור]

דגש חזק, אנו מפרטים במקרה ויש קשר לביוגרפיה של נשוא הערך, ושעוזר לנו להבין פרטים על הערך. אנו לא מפרטים סתם במקרים או ברכילויות. המקרה הזה כמו שהובא בקישור שצירפתי שייך לחלק הראשון. יעלי - שיחה 14:02, 9 במאי 2019 (IDT)

מסכים עם יעלי. בורה בורה - שיחה 14:42, 9 במאי 2019 (IDT)
מסכים עם דגש חזק. מדובר בפרט טריוויה שמקומו בביוגרפיה בת 300 עמודים על בנט, לא בערך אנציקלופדי. דוד שי - שיחה 15:01, 9 במאי 2019 (IDT)
אני בעד האיזכור. זה לא סתם פרט טריוויה, אלא מלמד על נשוא הערך. emanשיחה 18:49, 9 במאי 2019 (IDT)
אנחנו לא זקוקים לפרט זה כדי לדעת על הפטריוטיות של בנט (אם כי הערך מספר שבנו הבכור קרוי יוני, מעניין על שם מי קרויים שני הצאצאים הנוספים). דוד שי - שיחה 19:54, 9 במאי 2019 (IDT)
לא אמורה להיות חשיבות לשם של הבן של בנט או על שם מי הוא נקרא. הדבר היחידי שיכול להוות חשיבות זה אם היה חשיבות לקשר בין בנט לבין מורנו, מה שלא נראה לי כל כך שיש. האם ראה עצמו כתלמיד של מורנו? האם הושפע ממנו בדרך כלשהי? האם השקפת עולמו עוצבה מכך? אם התשובה של השאלות הללו היא כן – אז הקשר ביניהם חשוב לציון (וצריך להיות מבוסס מקורות) ואזכור שם הבן הוא הפרט השולי יותר בו; אם התשובה היא לא – זה סתם פירוט יתר שלא נזקק. דגש18:54, 9 במאי 2019 (IDT)
התשובה לכל השאלות של דגש היא כן. בנקל תוכל למצוא לכך מקורות. דוד שי ימצא לכל איש ימין תרוץ למה להשמיט פרטים בערכו. זה לא עושה אותם "פריטי טריוויה". לקרוא לבנך על שם חייל שנפל זו התחייבות כבדה ומראה על קשר עמוק בין השניים שראוי כמובן לאזכור לקוראים המעוניינים. בורה בורה - שיחה 21:06, 9 במאי 2019 (IDT)
בורה בורה, חשבתי שנרפאת מהתקפות אישיות, מוטב שלא תזכיר לי את עברך. דוד שי - שיחה 23:16, 9 במאי 2019 (IDT)
מיותר ביותר להזכיר, אין טעם לציין למה הילדים נקראו כך וכך Nirvadel - שיחה 21:11, 9 במאי 2019 (IDT)

בוודאי שיש קשר מיוחד ביניהם, אחרת למה הוא קרא דווקא על שמו?? דגש אני מתפלאת עליך שלא קראת את הקישור שהוספתי, היה לו קשר ישיר ובלתי אמצעי עם מורנו. גם בראיון בעובדה ב-2009 בתכנית אודות אביו של מורנו שבכירים בביטוח הלאומי ניסו לתפור לו תיק, ראיינו את בנט עוד לפני שהיה שר או ח"כ. הנה קישור לכתבה. יעלי - שיחה 13:28, 10 במאי 2019 (IDT)

נפתלי בנט ועמנואל מורנו ז"ל היו חברים מאוד טובים ואחים לנשק, הם היו חברים באותו צוות בסיירת מטכ"ל. בנט מרבה להזכיר את מורנו, לשבח אותו ולהספיד אותו - בעיקר בנאומים לפני בני נוער ומלש"בים, על מנת שימש להם דוגמה אישית. לדעתי יש מקום לכתוב על הקשר הזה בין בנט למורנו. – ד"ר MathKnight (שיחה) 22:03, 10 במאי 2019 (IDT)
דגש השתכנעת כבר שיש קשר עמוק ביותר? בורה בורה - שיחה 22:14, 10 במאי 2019 (IDT)
החזרתי את המידע לערך, בניסוח שונה. דוד שי - שיחה 07:03, 11 במאי 2019 (IDT)

מפלגה[עריכת קוד מקור]

הוא חלק מסיעת הליכוד עכשיו. צריך לתקן. תודה, חיים.

האם יש לך מקור שהוא התפקד לליכוד או שכל מפלגת הימין החדש מוזגה עם הליכוד? דוד שי - שיחה 19:54, 10 בנובמבר 2019 (IST)
הכותרת שגויה, אבל אכן נוצרה עתה סיעה חדשה, הליכוד - הימין החדש. נרו יאירשיחה • י"ב בחשוון ה'תש"ף • 20:49, 10 בנובמבר 2019 (IST)
עדיין לא נוצרה, הוועדה המסדרת ביושבה כוועדת הכנסת, היא היחידה המוסמכת לאשר סיעות חדשות, איחודים ופיצולים; על כן כל עוד לא החליטה בנושא, אין עדיין סיעה חדשה; וגם אחרי שתחליט, היא צריכה להחליט על שם הסיעה, ייתכן שבכלל שם הסיעה יהיה הליכוד, או בכלל שם שונה ממה שפורסם בתקשורת – ירח אפלשיחה 21:23, 10 בנובמבר 2019 (IST)
אתה צודק, וצריך להמתין, אבל להערכתי לא צפויות הפתעות מרעישות בעניין הזה. נרו יאירשיחה • י"ג בחשוון ה'תש"ף • 09:57, 11 בנובמבר 2019 (IST)

שר ביטחון[עריכת קוד מקור]

לפי זה המינו לשר ביטחון ייכנס לתוקפו רק מחר.. איתי פ.שיחה 16:37, 11 בנובמבר 2019 (IST)

ההסלמה של 23-24 בפברואר[עריכת קוד מקור]

ב-23-24 בפברואר נורו עשרות רקטות לעבר ישראל. זה אירוע שראוי לציינו בערך העוסק בשר הביטחון, אך פסקה העוסקת בכך בוטלה, אבקש להחזירה. דוד שי - שיחה 21:12, 5 במרץ 2020 (IST)

באופן כללי, לא בטוח שכל יום קרב כזה ראוי לאיזכור בעךר על שר ביטחון. אבל מכיוון שזה היה יחסית בתחילת דרכו, במיוחד שמה שהצית את זה זו המדיניות הנקרופילית שלו, יש לכך מקום.. emanשיחה 20:28, 6 במרץ 2020 (IST)
א. אני מסופק אם מדובר במדיניות חדשה שלו. ב. אני מבין את הרצון להאשים את בנט דווקא, אבל מה שהצית את זה הוא פרובוקציה יזומה של הג'יהאד שרצה להטמין מטען חבלה סמוך לגדר. נרו יאירשיחה • י"א באדר ה'תש"ף • 22:42, 7 במרץ 2020 (IST)
גם אני מפקפק בכך שבנט הורה לאסוף גופות מחבלים "באמצעות דחפורים" כפי שנכתב בגרסה שבוטלה. צה"ל אוסף גופות מחבלים ומחזיק בם עד להחלטה אחרת מימים ימימה. מאז שנות ה-70 יש מתחמי קבורה ייעודיים לצורך זה. ואני מסכים עם עמנואל שלא צריך להזכיר כל סבב מול הג'יהאד בערך על שר הביטחון. בברכה, גנדלף - 01:28, 08/03/20
במקרה הנוכחי, הדחפור נכנס לשטח רצועת עזה כדי לקחת את הגופה והתעמת עם פלסטינים שבאו אף הם לאסוף אותה, אני לגמרי לא בטוח שחיבת צה"ל לגופות מחבלים הייתה כה גדולה מימים ימימה. בנוסף, בנט עצמו התייחס למעשה זה כתוצאה של הנחיה שלו, כפי שמצוטט כעת הערך. דוד שי - שיחה 01:49, 8 במרץ 2020 (IST)
אני לא יודע לגבי הגדרה העניין כהתעמתות, אבל הנוסח שכעת בערך מקובל עלי. בברכה, גנדלף - 03:00, 08/03/20

הפריצה לחשבון הטוויטר של בנט[עריכת קוד מקור]

האם ראוי לציין בערך את הפריצה לחשבון הטוויטר של בנט? אמצעי התקשורת עסקו בכך (למשל: במערכת הביטחון חוקרים אם נגרם נזק בשל הפריצה לטוויטר של בנט, חשבון הטוויטר של שר הביטחון נפתלי בנט נפרץ בידי האקרים). דוד שי - שיחה 01:24, 8 במרץ 2020 (IST)

מדובר על פרסום כמה ציוצים בסגנון Free Palestine ודגל טורקיה בשתיים בלילה בלילה שבין שישי לשבת, ציוצים שהוסרו לאחר כמה דקות. כל עוד החקירה שמתבצעת לא תעלה נזק נרחב יותר, אין לכך חשיבות. בברכה, גנדלף - 01:31, 08/03/20
אני מופתע לראות שגם אתה כותב "בשתיים בלילה בלילה שבין שישי לשבת", ולא "בשבת בשתיים בלילה". מבחינת היהודים שתיים בלילה זה תשע שעות לאחר כניסת השבת, וגם אצל הנוצרים זה שעתיים לאחר כניסת השבת. אם הגענו לכך: האם גוי של שבת טיפל בסיכול הפריצה? האם סיכול פריצה לטוויטר מצדיק חילול שבת? דוד שי - שיחה 01:45, 8 במרץ 2020 (IST)
השאלות שאתה מעלה הן בעלות חשיבות עצומה. אני בטוח שאם היית מפרסם אותן בפייסבוק, הפלטפורמה הראויה לדיונים מעין אלה, היית זוכה ל-7-8 לייקים... Eladti - שיחה 01:51, 8 במרץ 2020 (IST)
אני לא יודע מה קורה בפייסבוק, אבל כבר שבועות רבים אני יודע שמוצאי שבת הגיע כשאני רואה ציוץ של נפתלי בנט בטוויטר. הלילה לא זכיתי לראות ציוץ שלו. האם עדיין לא גילו לו את הסיסמה החדשה? האם הסטודנט פוטר? דוד שי - שיחה 02:29, 8 במרץ 2020 (IST)
אכן כדאי לדון בשאלות האלה בפורומים אחרים. השאלה היחידה שבה נכון לדון בויקיפדיה העברית היא מדוע סבר דוד שי שאין חשיבות בכך שהאיראנים פרצו למכשיר הנייד של בני גנץ (לא לחשבון הטוויטר! העתיקו את התוכן של הנייד!) ומחק את אזכור העניין מהערך של גנץ בנימוק שהוא חסר חשיבות. נרו יאירשיחה • י"ב באדר ה'תש"ף • 11:38, 8 במרץ 2020 (IST)
אתה יודע שפרצו למכשיר הנייד של גנץ? סור לתחנת המשטרה הקרובה ומסור להם את הראיות שלך. מכל מה שהתפרסם לא ברור שהייתה פריצה כלל ואם הייתה פריצה, החשד המיידי נופל על חברות שפעלו עבור הליכוד. אז אם צריך לדווח על סיפורי הנייד של גנץ הרי זה בהקשר של שמועות שתומכי נתניהו הפיצו. Haparsi - שיחה 13:32, 8 במרץ 2020 (IST)
נו באמת. המוסד כבר יודע והודיע לגנץ עצמו. דווח בכלי תקשורת רבים ואיש לא הכחיש, כולל גנץ עצמו. נרו יאירשיחה • י"ב באדר ה'תש"ף • 15:34, 8 במרץ 2020 (IST)
מי אמר שהמוסד יודע ומה הוא יודע? לא להמציא דברים. מה זה לא הכחיש? שהוא הפסיק להכות את אשתו? Haparsi - שיחה 17:26, 8 במרץ 2020 (IST)
מי אמר? התקשורת. אותה תקשורת שדיווחה מה בנט אמר. וזה לא שגנץ אולי לא שמע. הוא שמע, התייחס, ואמר ”אין שם חומר ביטחוני ואני לא נתון לסחיטה”. אבל עם הכחשות ברמה שהפגנת אני כבר לא מצפה שתשתכנע, גם אם גנץ יודה בפה מלא. מי יודע, אולי הוא אומר בצחוק? נרו יאירשיחה • י"ב באדר ה'תש"ף • 19:11, 8 במרץ 2020 (IST)
שמתי לב שבערך של גנץ עניין הטענות על הפריצה לנייד מופיע. אז עכשיו אני לא מבין בכלל את העמדה שלך: אם זה מופיע שם, מדוע לא יופיע פה, שאין מחלוקת שהטוויטר שלו כשהיה שר הביטחון נפרץ. Haparsi - שיחה 20:33, 8 במרץ 2020 (IST)
א. פריצה לטוויטר לא מתקרבת במשמעותה לפריצה לטלפון סוללרי. אז זו היתה כותרת ליום אחד, אבל אם לא יהיו התפתחויות יוצאות דופן, זה חסר ערך אנציקלופדי.
ב. במקרה של הפריצה לטלפון של גנץ יש משמעויות מעבר לפריצה עצמה, וזה בשימוש של משפחת נתניהו ומקורביהם במסע הפצת השמועות השקריות נגד גנץ. וייתכן שעוד יהיו לזה משמעויות מעבר לזה, כפי שמתברר בימים האחורנים לגבי פריצות או ניסיונות פריצה מטעם אנשי נתניהו.
emanשיחה 21:17, 8 במרץ 2020 (IST)
ההבדל כה בולט עד שאני תמה על השאלה. לשים סיסמה ודגל לכמה דקות בטוויטר זה באמת כלום. נרו יאירשיחה • י"ב באדר ה'תש"ף • 22:48, 8 במרץ 2020 (IST)
זו בהחלט תמונת מראה... חסר תקנה :-)שיחה • י"ב באדר ה'תש"ף • 13:45, 8 במרץ 2020 (IST)

מה שבאמת חסר בערך זה דיון על יחסיו של בנט עם נתניהו. יש הרבה יריבויות בפוליטיקה, גם בין אנשים קרובים אידיאולוגית (בהנחה שיש לנתניהו איזושהי אידיאולוגיה), אבל כאלה יחסים לא היו. הנושא כמובן רגיש, אני מציע שנדון בדף השיחה איך לנסחו. Haparsi - שיחה 13:41, 8 במרץ 2020 (IST)

בהחלט. יש להזכיר את היחסים המתוחים בינו לבין נתניהו. ואין מה לעשות, לא רק בנימין נתניהו.. emanשיחה 21:17, 8 במרץ 2020 (IST)
לא יחסים מתוחים במיוחד. יחסים מתוחים זה למשל נתניהו וליברמן. אנחנו לא עוסקים בדברים כאלה כשלעצמם. נרו יאירשיחה • י"ג באדר ה'תש"ף • 11:24, 9 במרץ 2020 (IST)
אתה צודק. גם אשכול ביקש שיכתבו שפולה לובשת גופיות ספגטי והייתה שפית קינוחים במסעדה לא כשרה. ואיך שהשמיץ את אביגדור גרין, חבל"ז.בדיוק כמו שרה ובנימין [3].
בניגוד לכמעט כל מנהיג ישראלי (למעט אהוד ברק) נתניהו לא גידל סביבו מי שיכול להנהיג או להוביל, אלא להיפך הוא שרף כל אחד ואחד שקצת התבלט. וזה מוטיב חשוב ביחסיו בכלל (גם עם ליברמן) ומוביל את יחסי נתניהו-בנט. Haparsi - שיחה 17:32, 9 במרץ 2020 (IST)
אולי בתנופת הסרקזם שכחת, הערך כאן עוסק בבנט. אם היה עוסק בנתניהו הייתי אומר (אולי תופתע) שיש משהו בביקורת שלך, אם כי כצפוי היא מוקצנת. אמנם יש עוד פוליטיקאים שלא מצטיינים ביחסי אנוש או ניחנו מידות רעות אחרות. נרו יאירשיחה • י"ג באדר ה'תש"ף • 20:10, 9 במרץ 2020 (IST)

הפסקה "קבינט הקורונה האזרחי"[עריכת קוד מקור]

כבר נקבע בדף שיחה זה שאין חשיבות אנציקלופדית לתוכן שהופיע בערך קבינט הקורונה האזרחי. כל הטיעונים שהוצגו על ידי YoavR, Euro know ואחרים נגד החשיבות האנציקלופדית של הערך העצמאי - רלוונטיים גם עבור אי-הכללת הפסקה הזו בערך הזה. יוניון ג'ק - שיחה 11:23, 21 ביולי 2020 (IDT)

אני סבור שאפשר לכלול את המידע בערך שכאן, אבל אין מקום לקרוא לו בכינוי המופרך קבינט צללים, שאיש לא הסמיך את בנט להקים. זה לא יותר מצוות מייעץ וולונטרי ונטול מעמד חוקי. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 11:41, 21 ביולי 2020 (IDT)
לטעמי, השאלה היא פחות האם לכלול אלא איך לכלול. פעולתו של בנט כבר מוזכרת תחת הפסקה "פעילות ציבורית ופוליטית / הכנסת ה-23". האמנם יש הצדקה שזה יופיע שוב, בפסקה נפרדת, תחת "עמדותיו"? יוניון ג'ק - שיחה 12:16, 21 ביולי 2020 (IDT)
לדעתי אפשר להשאיר את ההתייחסות הנוכחית לצוות הקורונה אבל לצמצם אותה באופן משמעותי. אינני יודע מה היו מניעי מי שהוסיף את המידע לערך, אבל כרגע הטקסט נראה כמו ניסיון לפאר את בנט באמצעותו, ויהיה מוצדק לקצר אותו בהרבה. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 12:33, 21 ביולי 2020 (IDT)
דיון חשיבות עוסק בערך עצמאי, לא ברלוונטיות של התוכן בערכים אחרים. גם לדעתי לא מדובר בקבינט צללים, אלא אם הקבינט קורא לעצמו כך. מטבע הדברים, ממשלת צללים לא מקבלת הסמכה מן הממשלה הנבחרת, היא מתריסה מולה. כבר קיצצתי לפני כמה ימים את התוכן של חלק זה, ולדעתי מה שנותר ראוי להישאר, או לפחות רובו. נרו יאירשיחה • כ"ט בתמוז ה'תש"ף • 14:57, 21 ביולי 2020 (IDT)
ממשלת צללים מתקיימת בזכות מוסכמה ומנהג פוליטיים ותפקידה הוא רק להעביר ביקורת על הממשלה המכהנת ולהציע הצעות לשיפור. הדוגמה המובהקת לכך היא בבריטניה. בישראל לא התגבשו מוסכמה ומנהג שכאלה. בנט אפילו לא מונה על ידי האופוזיציה להקים קבינט צללים (צריך להזכיר שהוא אפילו לא יושב ראש האופוזיציה בכנסת הנוכחית). בקצרה - זהו אקט שיזם לצורך יחסי ציבור. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 15:09, 21 ביולי 2020 (IDT)
אני סבור שבערך הנ"ל ניתן לראות שיש סוגים רבים. זה נהוג ונפוץ יותר בבריטניה, אבל אפשרי גם בישראל. ממשלת צללים לא צריכה לקבל אישור מאף אחד, לא מהקואליציה ולא מהאופוזיציה. היא הופכת לכזאת ברגע שיש קבוצה שמחשיבה את עצמה כך. זו יכולה להיות גם ממשלת צללים קיקיונית לגמרי. נרו יאירשיחה • כ"ט בתמוז ה'תש"ף • 15:28, 21 ביולי 2020 (IDT)
בערך ההוא אין אפילו דוגמה אחת נוספת מלבד הממשלה בבריטניה. ההגדרה שלך 'היא הופכת לכזאת ברגע שיש קבוצה שמחשיבה את עצמה כך' מוזרה. לידיעתך, אני ושני חברים שלי הקמנו אתמול ממשלת צללים (אני שר האוצר, אם אתה צריך משהו - אשמח לעזור) תכנה אותה בוויקיפדיה 'ממשלת צללים'? אני מסכים עם יואב ר. שצריך מוסכמה ומסורת שתגדיר 'ממשלת צללים' ככזו, אם בעוד כמה שנים נראה שהמושג יתפוס בעקבות הקבינט של בנט - יהיה אפשר בשמחה לכתוב זאת מחדש. עד אז - מומלץ להמתין המווקפד - שיחה 15:44, 21 ביולי 2020 (IDT)
צריך להזכיר בערך. אבל בהיקף של 2-3 משפטים. אין צורך לפרט על ההמלצות, כל עוד הן לא הובילו לשום מהלך בשטח. Eladti - שיחה 15:46, 21 ביולי 2020 (IDT)
המווקפד, כתוב שם: "מונח זה משמש לפעמים לתיאור ממשלה מחתרתית הפועלת בסתר נגד הממשלה המכהנת מתוך שאיפה להחליפה בהפיכה". כתוב גם שעלו רעיונות כאלה בישראל בעבר. הם לא יצאו לפועל, אבל היו יכולים לצאת לפועל. נרו יאירשיחה • כ"ט בתמוז ה'תש"ף • 15:48, 21 ביולי 2020 (IDT)
אין אף דוגמה מציאותית נוספת. ושוב, סביר להניח שאם מפלגת העבודה, המפלגה הגדולה באופוזיציה באותם ימים, היתה מחליטה להקים ממשלת צללים אז המונח היה תופס. כרגע מדובר ברעיון של מפלגת אופוזיציה זעירה, והמונח 'קבינט צללים' פשוט קצת גדול עליה המווקפד - שיחה 15:52, 21 ביולי 2020 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אני מסכים עם Eladti וחושב שמעבר ל-2-3 משפטים בערך זה, גם בערך קבינט הקורונה יש מקום לציין זאת, בפסקה על ביקורת על קבינט הקורונה, ובפסקה זו לכלול, בין השאר, גם את תגובתו של בנט - הקמת קבינט הקורונה האזרחי. יוניון ג'ק - שיחה 18:27, 21 ביולי 2020 (IDT)

אני לא חושב שיש מקום לקצץ עד 2-3 משפטים כפי שכתב יוניון. הדברים מוצגים כרגע די בתמציתיות (אולי יש מקום לקצץ את הפסקה השלישית) וחשוב לציין למה הוקם הקבינט, מהן המטרות שלו ומי חבר בו. הקבינט אמנם לא ראוי לערך נפרד כי אין לו (כרגע לפחות) שום חשיבות עבורנו, אבל עבור הביוגרפיה של בנט זהו פרק חשוב ולא מבוטל. יחיאל - שיחה 13:57, 22 ביולי 2020 (IDT)
Yechiel.sh, לא מספיק תמציתיות. יש פה המון ניים דרופינג (מיותר) ורשימת המלצות חסרות כל חשיבות אנציקלופדית (מיותר). כמו כן, אין שום מקורות המעידים על כך שפרק זה הוא פרק חשוב בביוגרפיה של בנט. מדובר בגימיק אופוזיציונרי, ותו לא. יוניון ג'ק - שיחה 21:09, 22 ביולי 2020 (IDT)
אומנם גימיק, אבל תפס טוב. אין צורך לקצץ מהפיסקה. בברכה, גיברס - שיחה 21:21, 22 ביולי 2020 (IDT)
יוניון, ניים דרופינג זה משהו אחר. שמות החברים בקבוצה ומסקנותיה הם הפרטים הבסיסיים בעניין הקבינט האלטרנטיבי הזה, ועל כל פרט בעולם אפשר לדרוש מקורות "המעידים על כך שהם חשובים בביוגרפיה של האדם". אילו מקורות אתה מחפש? מי בכלל מתעסק בשאלה איזה פרט חשוב בביוגרפיה של אדם חי ואיזה לא? ויקיפדיה מקורות עוסקת בשאלה מה נחשב מקור אמין לעובדה כלשהי, לא מה נחשב מקור אמין לכך שהיא חשובה בביוגרפיה. עד שאתה טורח לצרף קישורים, אני מציע שתבדוק עד כמה הם תומכים בטיעון שלך. נרו יאירשיחה • א' באב ה'תש"ף • 21:22, 22 ביולי 2020 (IDT)
תקרא אתה בעצמך: "ראשית, כמו בכל חיבור עיוני רציני, יש להביא אסמכתות לכתוב בערך. בפרט נכון הדבר בוויקיפדיה, שאינה נכתבת על ידי כותבים מקצועיים ששמם הולך לפניהם. אמנם על פי העיקרון המייחד והבסיסי ביותר של ויקיפדיה יש לסמוך על הכותבים, אך עם זאת מקורות אמינים וביבליוגרפיה מבססים את הכתוב בערך, ומאפשרים אימות איתן לכתוב בערך. אימות זה חשוב פי כמה בנושאים רגישים, כחשדות פליליים, מידע אישי וכדומה.". נטענו כאן מספר טענות ובהן: "עבור הביוגרפיה של בנט זהו פרק חשוב ולא מבוטל", "הגימיק תפס טוב". האם טענות אלו מבוססות על מקורות? אם כן, אשמח לקרוא אותם. יוניון ג'ק - שיחה 22:34, 22 ביולי 2020 (IDT)
הציטוט חביב, אבל מוכיח את מה שכבר כתבתי: "ויקיפדיה מקורות עוסקת בשאלה מה נחשב מקור אמין לעובדה כלשהי, לא מה נחשב מקור אמין לכך שהיא חשובה בביוגרפיה". אולי עכשיו תתייחס לזה. נרו יאירשיחה • א' באב ה'תש"ף • 22:55, 22 ביולי 2020 (IDT)
לא הוכחת כלום. הצגת טענה לא מבוססת, ואתה קובע שהטענה היא בעצם עובדה. והיא לא. יוניון ג'ק - שיחה 02:00, 23 ביולי 2020 (IDT)
לא אני, הציטוט שלך הוכיח את הטענה האמורה. ויקיפדיה מקורות לא עוסק בשאלה אילו עובדות שאין חולק על נכונותן צריכות להיכנס לערך ואילו לא. נרו יאירשיחה • ב' באב ה'תש"ף • 14:14, 23 ביולי 2020 (IDT)
שוב, הטענות שהוצגו לעיל הן לא עובדות שאין חולק על נכונותן. יוניון ג'ק - שיחה 14:20, 23 ביולי 2020 (IDT)

ארץ ישראל השלימה[עריכת קוד מקור]

שאלה: כתוב בערך שהוא תומך ברעיון 'ארץ ישראל השלימה', אבל בערך הימין החדש כתוב שהמפלגה תומכת במתן אוטונומיה לפלסטינים בשטחי A ו-B, זו לא סתירה? המווקפד - שיחה 15:25, 21 ביולי 2020 (IDT)

לדעתי לא. הוא סבור שבמסגרת זכותנו על הארץ ניתן להשאיר את האוטונומיה על כנה. אם כתוב בערך הנ"ל שהמפלגה תומכת במתן אוטונומיה זו טעות. היא תומכת בהמשך המצב הקיים בעניין זה. נרו יאירשיחה • כ"ט בתמוז ה'תש"ף • 15:28, 21 ביולי 2020 (IDT)
תראה בקישור שם לתוכנית שלו. בנט בפירוש מציע שדרוג רציני של השליטה הערבית על השטחים (הסרת כל המחסומים) והוא בעצמו מכנה את זה שהוא ייתן אוטונמיה המווקפד - שיחה 15:38, 21 ביולי 2020 (IDT)
לא חושב שיש היום הרבה מחסומים בתוך יהודה ושומרון, הממשלה ציינה זאת כמה פעמים. בטח לא בשטחי A ו-B. יש בכניסה ליישובים או לקו הירוק וכדומה. מה כולל עוד השדרוג הרציני הזה? עוד לא ראיתי היכן הוא מדבר על "נתינת" אוטונומיה, אבל אם משתמש בביטוי הוא מתכוון בעצם להשארת המצב הקיים. נרו יאירשיחה • כ"ט בתמוז ה'תש"ף • 15:45, 21 ביולי 2020 (IDT)

דיווח שאורכב ב-07 בינואר 2021 - הצעת תוכן ולא טעות[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

יש להוסיף. מר נפתלי בנט גר ברעננה. תודה ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

הדבר כתוב בערך. תודה, דרדקשיחה • כ"ג בטבת ה'תשפ"א • 15:22, 7 בינואר 2021 (IST)

נפתלי בפייסבוק[עריכת קוד מקור]

היי כולם, הקישור לפייסבוק של ח"כ בנט הוא לגרסה הרוסית. משום שאיני מבין גדול בתבניות, אשמח שמישהו יתקן את העניין וגם יסביר לי איך לעשות זאת לפעמים הבאות :) MT0 - שיחה 10:48, 31 בינואר 2021 (IST)

זה בויקינתונים אבל אני לא מתץצליח לערוך את זה. תנסה אתה. לבלוב 🎧 • י"ח בשבט ה'תשפ"א • מדינה במשבר11:46, 31 בינואר 2021 (IST)
כן צודק, הייתי עצלן. שיניתי MT0 - שיחה 15:32, 31 בינואר 2021 (IST)

תואר ראשון[עריכת קוד מקור]

האם לבנט יש תואר ראשון? בערך ובאתר כתוב שהתחיל ללמוד באוניברסיטה העברית משפטים ומנהל עסקים ובמהלך לימודיו התחיל לעבוד. אפי ב. 17:21, 10 במרץ 2021 (IST)

בדף הרשמי על בנט באתר הכנסת נאמר שהוא "בעל תואר בוגר במשפטים של האוניברסיטה העברית בירושלים" (ראו). הוא גם היה מצטיין דיקן (ראו). בעבר היה מי שכתב שבנט לא סיים את התואר הראשון (כאן), אולם כפי הנראה זו טעות: לפי טלי חרותי-סובר האקזיט מנע ממנו להשלים את לימודי התואר השני, במנהל עסקים (כאן). וגם זאת נהוג לציין. ראו: שיחה:בצלאל_סמוטריץ'#האם_לבצלאל_סמוטריץ'_יש_תואר_שני?. צור החלמיש - שיחה 17:39, 10 במרץ 2021 (IST)

תודה. אפי ב. 02:32, 11 במרץ 2021 (IST)

דיווח שאורכב ב-24 במרץ 2021[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: לא טעות

יום הולדת 23.3 ולא 25.3

מקורות: https://www.bhol.co.il/news/1199837 ובנוסף ראיון בפגוש את העיתונות עם רינה מצליח מהתאריך 20.3.21

לפי אתר הכנסת, הוא נולד ב-25 במרץ. Mod - שיחה 12:52, 23 במרץ 2021 (IST)
יום ההולדת העברי שלו, י' בניסן, הוא היום יום הבחירות. יום ההולדת הלועזי הוא ה-25 במרץ. Mod - שיחה 13:09, 23 במרץ 2021 (IST)

התמונה של נפתלי בנט[עריכת קוד מקור]

תמונתו של נפתלי בנט מ-2020 אינה תמונתו הרשמית בניגוד לתמונתו מ-2013. וזה לא משנה שזאת התמונה העדכנית ואם יש דיוקן רשמי אז לא מחליפים את התמונה באחת יותר עדכנית. אני מבקש להחזיר את הדיוקן הרשמי שלו מ-2013. Bibas ofek (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

מה זאת אומרת "תמונה רשמית"? עדיף תמונה עדכנית. Eladti - שיחה 07:05, 31 במאי 2021 (IDT)
איננו עובדי אגף הדוברות של ראש הממשלה הבא. אם יש תמונה עדכנית ב-7 (!) שנים, היא צריכה להופיע.
אם מערך הדוברות יעלה תמונה עדכנית – שונה מזו – אין לי התנגדות לַבְלוּב📜🍅07:07, 31 במאי 2021 (IDT)
"תמונה רשמית" היא בעיני תמיד בעדיפות אחרונה, משום שהיא מציגה את האדם כפסל שעווה (ומי יודע כמה פוטושופ הושקע בה). אני מדיף תמיד תמונה של האדם בפעילות שגרתית שלו, כלוחם, כנואם, במפגש עסקי וכדומה. דוד שי - שיחה 09:22, 31 במאי 2021 (IDT)
התמונה הוחלפה וטוב שהוחלפה, כי היא עדכנית בשמונה שנים! רק אציין לדברי קודמי דוד, שההחלטה היא להציג תמונת טורסו ומעלה ולא איזו תמונה חתוכה משוק מחנה יהודה או עם מיקרופון תקוע בפרצוף, גם אם היא "תמונה טבעית". בורה בורה - שיחה 14:54, 31 במאי 2021 (IDT)
"ההחלטה"? מי החליט? ומי החליט שתמונה עדכנית עדיפה? האם הערך נועד לש.ג. שצריך לזהות את האיש? דוד שי - שיחה 18:32, 31 במאי 2021 (IDT)
ראה למשל שיחה:איילת שקד. בורה בורה - שיחה 18:40, 31 במאי 2021 (IDT)
ראיתי שם דיון ארוך בנושא התמונה, אל תצפה שאקרא את כולו כדי לחפש בו החלטה כלשהי. דוד שי - שיחה 18:47, 31 במאי 2021 (IDT)
תמונה רשמית אכן פחות רצויה (אגב הרבה מערכי הפוליטיקאים – לדוגמה גדעון סער, יאיר לפיד, מרב מיכאלי, בני גנץ, איימן עודה, ניצן הורוביץ ועוד – כוללים את התמונה הרשמית דווקא, המרוטשת והמפוטושפת), אבל לא צריך להגזים. התמונה המוצעת צולמה בזווית לא טובה, ומבטו של בנט מעורפל. זו חלופה פחות טובה מהתמונה הישנה. להבנתי, זו גם הגרסה היציבה (ראו), ואני משיב אותה עד למיצוי הדיון. בברכה, צור החלמיש - שיחה 18:23, 1 ביוני 2021 (IDT)
המנהג שלי הוא שהתמונה של איש ציבור (ולאו דווקא פוליטיקאי) צריכה להיות טובה ולא תמונה שאינה מחמיאה. התמונה הישנה שלו במשרד עם דגל ישראל איכותית ויפה בהרבה והיא המועדפת עליי. – ד"ר MathKnight (שיחה) 22:12, 1 ביוני 2021 (IDT)
אני לא רואה עדיפות לתמונה עדכנית במקרה של בנט (לא נראה כאילו משהו השתנה בפרצוף שלו ב-8 שנים האחרונות) אני באמת חושב שהקודמת עדיפה, ולא בגלל שאני אוהב את בנט ושאני רוצה שהתמונה שלו בערך תחמיא לו, ההפך הוא הנכון, אני לא מתכנן להצביע לו בבחירות הבאות, אני לא עומד להצביע למישהו שמשתמש בקולות שבוחריו נתנו לו כדי להקים ממשלה שמרבית בוחריו לא מעוניינים בה. וזה לא רק בגלל זה אני ממש לא אחד ממעריציו זה פשוט שהתמונה החדשה לא איכותית. בנבה - שיחה - בואו נרוקן את זה! 22:18, 1 ביוני 2021 (IDT)
בלי קשר למחמיאה או לא, התמונה הישנה פשוט יפה יותר וצולמה מזווית טובה הרבה יותר. יחיאל - שיחה 01:09, 2 ביוני 2021 (IDT)

ראש הממשלה??[עריכת קוד מקור]

לא צריך להוסיף בראש הערך שבשבוע הבא הוא עומד להיות ראש הממשלה? המאו"ר - שיחה 12:35, 3 ביוני 2021 (IDT)

לא. צור החלמיש - שיחה 12:42, 3 ביוני 2021 (IDT)
כשזה יקרה, אם זה יקרה, מעדכן. Eladti - שיחה 16:19, 3 ביוני 2021 (IDT)
בוודאי שצריך להוסיף, כבר בפסקת הפתיחה, שהוא עומד לעבור הצבעה שאם תתקבל, יהיה ראש ממשלה. 109.81.190.53 13:29, 4 ביוני 2021 (IDT)
ויקפדיה איננה עיתון. דרדקשיחה • כ"ד בסיוון ה'תשפ"א • 13:33, 4 ביוני 2021 (IDT)
ויקיפדיה אינה עיתון, אבל בלי קשר לשאלה אם הממשלה תקום או לא, זה כבר עכשיו הדבר הכי חשוב בביוגרפיה שלו. 109.81.190.53 20:44, 4 ביוני 2021 (IDT)
לא, קביעות כאלו הם לעת עתה, תפקידם של עמית סגל, טל שניידר ודפנה ליאל. נתניהו בנתיים ראש הממשלה, כאשר זה יקרה נעדכן. בנתיים נוכל להינות/לסבול מהספק הסביר שנתניהו יצליח לפרק את מגדל הקלפים של בנט&לפיד דזרטשיחה 21:19, 4 ביוני 2021 (IDT)
אבל בלי קשר לתוצאות ההצבעה, לפי החוק חייבת להתקיים הצבעה. זה ללא ספק האירוע הכי חשוב בחייו של בנט עד עכשיו, אז אני לא מבין למה שזה לא יופיע בביוגרפיב שלו? 109.81.190.53 23:01, 4 ביוני 2021 (IDT)
נכון, אבל לפי זה ציפי לבני הייתה אמורה להיות ראשת הממשלה ב-2009. לכן, נחכה ונמתין (ואיני נחשד באהבת נתניהו, אני מתנגד מאוד מאוד קולני שלו) דזרטשיחה 00:00, 5 ביוני 2021 (IDT)
זה שאתה אינך נחשד באהבת האדם הנערץ ביותר בעולם, זה לא משהו טוב שאתה יכול להתגאות בו ולומר אותו בריש גלי, דזרט. 2A01:6500:A036:3B0B:B609:6545:8629:8A4D 14:59, 10 ביוני 2021 (IDT)
כן, אדם עם 3 כתבי אישום שכבר 4 פעמים לא הצליח להקים ממשלה בעצמו הוא הנערץ ביותר בעולם (בדיחה טובה), אולי המקושר ובעל הקשרים החמים ביותר - אבל נערץ הוא לא. אני גאה בזה שאני לא אוהד אותו ואציין בכל שיחה שקשורה לכך שאני מתעב את השקרן נתניהו וסולד מאימפרית ההסתה נגד השמאל, התקשורת, מערכת המשפט ובנט שהוא בנה ב-10 אצבעות. דזרטשיחה 15:12, 10 ביוני 2021 (IDT)
לא נכון. ציפי לבני לא הודיעה שעלה בידה להרכיב ממשלה. בסך הכל הטילו עליה את הרכבת הממשלה. 109.81.190.53 00:30, 5 ביוני 2021 (IDT)
נכון, אבל זה אז, הטלת מנדט הייתה כמעט וודאות של הקמת ממשלה. דזרטשיחה 00:33, 5 ביוני 2021 (IDT)
אם ויקיפדיה תעדכן על כל מהלך של פוליטיקאי, ויקיפדיה תהפוך להיות Ynet. ואין צורך בכך. וממילא, מי שקיבל את המנדט מהנשיא היה לפיד, ולא בנט. אם בנט יושבע ראש ממשלה, זה יעודכן. אבל עד אז, הוא בסך הכל חבר כנסת. פולקלור - שיחה 00:48, 5 ביוני 2021 (IDT)

נפתלי - איש של ערכים או של הבטחה ליבתית[עריכת קוד מקור]

איש של ערכים . נפתלי הוא איש ימין .לא איש שמאל. נפתלי לא יוותר על ערכיו. ערב מערכת הבחירות נפתלי בנט חזר ואמר, אמר וחזר : לא אשב עם יאיר לפיד כראש ממשלה גם לא ברוטציה.לא אשב עם מרצ- תומכים בהאג. לא אשב עם מרב מיכאלי ואיבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה. לא אשב עם רעמ- התנועה האיסלמית. למה לא אשב ? כי אני איש ימין . לא איש שמאל. שאלה , האם צריך להופיע בערך או שמדובר במשהו זניח, תעמולתי ולא רלבנטי. 2A10:8003:BE1:0:F539:FCF2:DB82:F107 15:55, 5 ביוני 2021 (IDT)

נתניהו הוא מגדולי השקרנים אם לא השקרן הגדול בפוליטיקה הישראלית - רק הפעם הוא הבטיח לא לנהל מגעים עם רע"מ וניהל. הבטיח בלי רוטציה, הבטיח לנפתול ולסער רוטציה משולשת, הבטיח לגנץ, לדרעי ולכולם מלבד אנשי הליכוד רוטציה ובכל זאת, זה לא נייטרלי ולא חשוב לציין את זה בערך על נתניהו. דינו של השקרן נתניהו, כדינו של השקרן בנט כדינם של פוליטיקאים שקרנים אחרים. לכן, לדעתי אין שום סיבה להוסיף את זה לערך. בברכה רבה דזרטשיחה 16:27, 5 ביוני 2021 (IDT)
האם אתה רומז שנפתלי בנט לא אמר אמת ? האם אתה רומז שנפתלי בנט ממשיך בצד לא מחמיא של מורשת נתניהו? אגב, השיח החל לגבי הערכים של בנט ולא לגבי ההתנהלות הקלוקלת של נתניהו.
צריך לציין בערך שהבטיח את כל אלה, וגם שאמר אחר כך שההבטחה הליבתית הייתה שלא יהיו בחירות חמישיות, ולכן שאר ההבטחות נדחו מפניה וגם שהוא נאלץ להתמנות לראש ממשלה עם שישה מנדטים. נרו יאירשיחה • כ"ז בסיוון ה'תשפ"א • 21:17, 7 ביוני 2021 (IDT)

פתיח[עריכת קוד מקור]

צריך להיראות כך: נפתלי בנט הוא ראש הממשלה המיועד, וכו'... 2A01:6500:A036:3B0B:B609:6545:365C:777D 17:50, 7 ביוני 2021 (IDT)

סוגיית התואר במשפטים של נפתלי בנט[עריכת קוד מקור]

שוב עלו טענות שבנט אינו בוגר הפקולטה למשפטים באונ' העברית והנושא רץ היום בתקשורת וברשתות החברתיות. אין תגובה רשמית מבנט או מהאונ' אבל באתר האונ' מופיע שהוא אחד מבוגרי הפקולטה למשפטים: https://law.huji.ac.il/book/%D7%91%D7%95%D7%92%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%AA%D7%9E%D7%99%D7%93 הערך חסום לעריכה ולכן אינני יכול לעדכן את העובדה והמקור הרשמי לה, אשמח אם מישהו אחר יעדכן כי רבים בודקים את העובדות האלו היום

לא כל "טענה" שרצה בטוויטר צריכה למצוא את מקומה בויקיפדיה. צריך להשאיר משהו לחובבי הקונסיפרציות... Eladti - שיחה 11:22, 10 ביוני 2021 (IDT)
לא כל ציוץ של יאיר נתניהו ראוי להיות כתוב בדפי ההיסטוריה, במיוחד שאין לו שום בסיס, קל וחומר שבנט מופיע ברשימת הבוגרים. אני יכול להעלות מהאוב ציוץ שטוען שלנתניהו אין באמת תואר באדריכלות מM.I.T אבל זה יהיה שקר חסר בסיס ותלוש מהמציאות. בברכה רבה וסופ"ש נעים דזרטשיחה 15:15, 10 ביוני 2021 (IDT)
טופל. צור החלמיש - שיחה 16:27, 10 ביוני 2021 (IDT)

תכנית ההגעה[עריכת קוד מקור]

צריך לדעתי להוסיף את הקישור https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001297431 המתיחס לסוגיה הדמוגרפית Myn2021 - שיחה 08:07, 13 ביוני 2021 (IDT)

ראש ממשלה[עריכת קוד מקור]

לא הבנתי מדוע לא כתוב בערך שהוא ראש ממשלה!! 2A01:6500:A036:3B0B:B609:6545:1616:2450 18:22, 13 ביוני 2021 (IDT)

כי הוא עדיין לא נכנס לתפקיד. סבלנות! ‏עמיחישיחה 18:36, 13 ביוני 2021 (IDT)

הוא יכנס לתפקיד בשעה 20:30 LironEll - שיחה 19:03, 13 ביוני 2021 (IDT)

לא. אנחנו לא יודעים באיזו שעה הוא ייכנס לתפקיד. הוא ייכנס לתפקיד אם וכאשר ההצבעה בכנסת תסתיים בכך שהכנסת תביע אמון בממשלתו. זה יכנראה יהיה בסביבות השעה הזו. אבל אין שעה ידועה מראש. emanשיחה 19:35, 13 ביוני 2021 (IDT)

הוא נשבע לתפקיד, הוא ראש הממשלה Itay Volk - שיחה 21:22, 13 ביוני 2021 (IDT)

הוא ראש הממשלה LironEll - שיחה 21:30, 13 ביוני 2021 (IDT)

תיקון[עריכת קוד מקור]

נפתלי בֶּנֶט (נולד בי' בניסן ה'תשל"ב, 25 במרץ 1972) הוא ראש הממשלה ה-13,

נא לתקן ל-נפתלי בֶּנֶט (נולד בי' בניסן ה'תשל"ב, 25 במרץ 1972) הוא ראש ממשלת ישראל ה-13,

כמו"כ בקוביה בצד שמאל מופיע:

ראש ממשלת ישראל ה־13

13 ביוני 2021–26 באוגוסט 2023

(שנתיים ו־10 שבועות) יש לתקן את התאריכים

178.248.111.37 21:51, 13 ביוני 2021 (IDT)

תמונה[עריכת קוד מקור]

אני חושב שצריך לשנות את התמונה של נפתלי בנט, התמונה שיש ככת היא תמונה מלפני 8 שנים, צריך עכשיו תמונה אחרת. 777777700Meir - שיחה 01:03, 14 ביוני 2021 (IDT)

ראה דיון כאן. – ד"ר MathKnight-at-TAU (שיחה) 10:34, 14 ביוני 2021 (IDT)
ביקשתי מהדובר שלו שישלח תמונה עדכנית וטובה. ‏עמיחישיחה 10:52, 14 ביוני 2021 (IDT)
התמונה שיש עכשיו (קובץ:Naftali-Bennett.jpg) היא הטובה ביותר מבין אלו שיש לנו היום. והאיש לא השתנה כל כך הרבה בשביל שזאת תהיה בעיה מהותית. אם נקבל תמונה באיכות דומה מהדובר, אפשר יהיה לעדכן. Corvus‏,(Nevermore)‏ 11:48, 14 ביוני 2021 (IDT)

עמיחי, יש חדש בעניין התמונה מהדובר? התמונה הישנה והכי טובה נמחקה מוויקישיתוף מסיבה לא ברורה. – ד"ר MathKnight (שיחה) 22:34, 4 ביולי 2021 (IDT)

אני בעד התמונה הנוכחית. UserFlash - שיחה 23:18, 4 ביולי 2021 (IDT)
עדיין אין חדש לגבי התמונה. הבנתי שלע"מ עדיין לא אישרו. אמשיך לנג'ז. ‏עמיחישיחה 00:41, 5 ביולי 2021 (IDT)

I-Scraper[עריכת קוד מקור]

בדף השיחה של הערך סאיוטה העלה אלמוני את דבר קיומו של סטארטאפ (שנסגר) בשם "I-Scraper" בעברו של בנט, שנשמט מהביוגרפיה הרשמית כאן, מישהו יודע לספק פרטים? ביקורת - שיחה 22:00, 14 ביוני 2021 (IDT)

ביקורת, "I-Scraper" הייתה חברה שפיתחה מערכת לניהול פרוייטי בנייה אונליין בסוף שנות ה-90'. בין מקימי החברה היה אשר בנט, אחיו הגדול של נפתלי. Eladti - שיחה 12:19, 15 ביוני 2021 (IDT)
תודה אלעד (על המענה ועל התיוג). אז כנראה לא קשורה אליו ולא לערך הזה. טוב ויפה. ביקורת - שיחה 13:17, 15 ביוני 2021 (IDT)

"ימינה" ו"הימין החדש"[עריכת קוד מקור]

נפתלי בנט הקים את מפלגת "הימין החדש" והוא עומד בראשה. במערכות הבחירות האחרונות רצה המפלגה במסגרת רשימת "ימינה", שבבחירות לכנסת ה-23 וה-24 עמד בנט גם בראשה. בבחירות לכנסת ה-23 כללה הרשימה מפלגות נוספות, אך בבחירות לכנסת ה-24 נותרה רק מפלגת "הימין החדש" ברשימה זו. עם זאת, לא בוטלה ההבחנה בין המפלגה לרשימה, ולכן אין לומר שנפתלי בנט הוא ראש מפלגת "ימינה", כי אין מפלגה כזו. האם אני טועה בפרט כלשהו? דוד שי - שיחה 21:22, 15 ביוני 2021 (IDT)

מה כתוב ברשם המפלגות או בוועדת הבחירות המרכזית? דוריאןDGW – Talk 21:25, 15 ביוני 2021 (IDT)
הכי טוב לשאול את DGtal. ‏עמיחישיחה 10:03, 17 ביוני 2021 (IDT)
שאלה טובה. ברשם המפלגות אין ומעולם לא הייתה לא מפלגה ששמה הימין החדש ולא מפלגה ששמה ימינה. כשבנט ושקד הקימו את הימין בחדש בשלהי 2018 הם השתמשו במפלגת מדף שבנט רכש בשם המלא "צל"ש – ציונות ליברליות ושיוויון" (מספר מפלגה 59-900068-4) ועד היום זו שמה הרשמי (אגב, יש לפחות 5 מקרים של מפלגות שרצות מזה זמן בשם אחד אך משמרות את שם המפלגה המקורי ולא מבקשות שינוי שם). בבחירות 2019א'-2020 המפלגה מיתגה את עצמה בשם "הימין החדש" (תחילה עצמאית ואז במסגרת ימינה) ואחרי התפרקות ימינה (פרישת הבית היהודי תחילה ובהמשך פרישת "האיחוד הלאומי-תקומה") החליטו להישאר עם השם החדש ולא לחזור למותג הישן. אלו העובדות הטכניות. ‏DGtal‏ - שיחה 10:17, 17 ביוני 2021 (IDT)
אם כך, "ימינה" הוא השם הרשמי של הרשימה והשם הלא רשמי של המפלגה, וננטש השם הלא רשמי "הימין החדש". האם זה אומר שיש לשנות את שם הערך "הימין החדש" ל"ימינה (מפלגה)" או להרחיק לכת יותר, ולשנות את "ימינה" ל"ימינה (רשימה)", ואת "הימין החדש" ל"ימינה"? דוד שי - שיחה 13:29, 17 ביוני 2021 (IDT)
לא הייתי ממהר לשנות דברים, ואין לי תשובה חד משמעית. ‏DGtal‏ - שיחה 17:27, 17 ביוני 2021 (IDT)

התמונה של נפתלי בנט[עריכת קוד מקור]

פתחתי דף שבוא תוכלו להגיד איזה תמונה אתם מעדיפים כדי שנוכל להפסיק עם המלחמת עריכות הזאת

התמונה העדכנית של בנט בצילום בבית הנשיא? או התמונה של בנט מ-2013? (ברזולוציה קצת יותר נוחה)

אבוא בהמשך היום לקרוא את התשובות

אני בעד התמונה הישנה, מ-2013. – ד"ר MathKnight (שיחה) 22:03, 17 ביוני 2021 (IDT)

התמונה העדכנית כמקובל מאז ומעולם. והגיע הזמן להפסיק לדוש בזה. בורה בורה - שיחה 11:29, 21 ביוני 2021 (IDT)
מה דעתכם על התמונה הזאת? UserFlash - שיחה 09:01, 22 ביוני 2021 (IDT)
זאת תמונה חדשה יחסית. UserFlash - שיחה 09:21, 22 ביוני 2021 (IDT)

עדכון (ותודה לעמיחי)[עריכת קוד מקור]

הדיוקן הרשמי של נפתלי בנט

משתמש:Atbannett השיג אישור מלע"ם להעלאת תמונת פורטרט רשמית של בנט כראש ממשלה. מדובר בתמונה איכותית ברזולוציה גבוהה מאוד. אז תודה ל-Atbannett על המאמצים להשגת התמונה ואישור הויקיפדיה:OTRS ולמשתמש:Geagea ששיבץ אותו בערכים הרלוונטים. – ד"ר MathKnight (שיחה) 22:42, 26 באוגוסט 2021 (IDT)

תודה רבה!שמח לשמוע שלשכת העיתונות הממשלתית נענתה לבקשתנו. יישר כוח לנפשות הפועלות!בברכה דזרטשיחה 10:50, 27 באוגוסט 2021 (IDT)
תודה משתמש:MathKnight, משתמש:Geagea ודזרט! ואם יש עוד תמונות פורטרט של לע"מ שאנחנו רוצים לשחרר - צריך לבקש ואני מקווה שאוכל להשיג אישור! ‏עמיחישיחה 12:26, 27 באוגוסט 2021 (IDT)
תודה לך על השגת אישור לתמונה מוצלחת ודרושה. Geagea - שיחה 12:33, 27 באוגוסט 2021 (IDT)
אני לא אוהב תמונות רשמיות, מפני שבהן אי אפשר להדיל בין האדם ובין פסלו במוזיאון השעווה. לא אתפלא אם יתברר שתמונה רשמית כלשהי גם עברה עיבוד פוטושופ. דוד שי - שיחה 14:48, 28 באוגוסט 2021 (IDT)

אשמח אם תצליח להשיג תמונה דומה עבור בנימין נתניהו. – ד"ר MathKnight (שיחה) 14:30, 28 באוגוסט 2021 (IDT)

משתמש:MathKnight, בוצע! מחכים לאישור של משתמש:Geagea למייל ששלחתי. תודה שוב לניצן חן. ‏עמיחישיחה 15:07, 30 באוגוסט 2021 (IDT)
עמיחי האם יש סיכוי להעלאת כלל התמונות הרשמיות של נשיאי ישראל וראשי ממשלת ישראל לדורותיהם (מופיעים באוסף התצלומים הלאומי) כדי שישמשו בכלל הערכים העוסקים בהם? בברכה, Lonparis - שיחה 18:46, 30 באוגוסט 2021 (IDT)
אני רואה שבחלק מראשי הממשלה, בעיקר מימי ראשית המדינה - יש כבר תמונות של לע"מ. לגבי השאר - אם לא נשאל - לא נדע! אשאל ואעדכן. ‏עמיחישיחה 00:16, 31 באוגוסט 2021 (IDT)
תודה רבה! אתה תותח. – ד"ר MathKnight (שיחה) 22:26, 31 באוגוסט 2021 (IDT)
עמיחי האם קיים עדכון בנוגע להתקדמות הדברים (חלילה לזרז, מתוך סקרנות שלי) והאם לדעתך יתקיים שיתוף פעולה עם בית הנשיא הרצוג בנוגע לתמונות בדומה למצב כשכיהן הנשיא ריבלין? בברכה ותודה מראש, Lonparis - שיחה 19:22, 3 באוקטובר 2021 (IDT)
@Atbannett מצטרף לשאלה של Lonparis ממוקה455 - שיחה 21:30, 12 באוקטובר 2021 (IDT)
אני ממשיך ללחוץ ולבקש. בסוף נצליח! ‏עמיחישיחה 21:49, 12 באוקטובר 2021 (IDT)
@Atbannett אתה יכול בבקשה להשיג אישור גם לתמונה הזאת?
https://images.maariv.co.il/image/upload/f_auto,fl_lossy/t_ArticleControlTransformaionFaceDetect/674111 ממוקה455 - שיחה 13:27, 22 באוקטובר 2021 (IDT)

שלום! קבלתי תשובה מלע"מ. כרגע יש אישור רק לפורטרטים רשמיים וגם זה רק אם המצולם עצמו מאשר. אעדכן אם יהיה שינוי. ‏עמיחישיחה 14:30, 22 באוקטובר 2021 (IDT)

קצת קשה לבקש אישור משמעון פרס... – ד"ר MathKnight (שיחה) 21:49, 25 באוקטובר 2021 (IDT)
נכון. אולי במקרה הזה - אפשר לבקש ממשפחתו? חסרה תמונה שלו? ‏עמיחישיחה 15:07, 26 באוקטובר 2021 (IDT)
@Atbannett ומה זה אומר?
אפשר להשתמש?
הם יכולים לשלוח לך את התמונות? ממוקה455 - שיחה 15:54, 22 באוקטובר 2021 (IDT)
זה אומר שאם יש פורטרט רשמי שצולם לפני 1970 - נוכל לבקש מהם אישור (כי ממילא פגו זכויות היוצרים). ואם זה צולם אחרי 1970 - נצטרך שגם המצולם עצמו יסכים לשחרור התמונה. יש לך תמונה רשמית ספיציפית שאתה צריך? תודה, ‏עמיחישיחה 13:17, 24 באוקטובר 2021 (IDT)
@Atbannett
כן, אני צריך את התמונה הבאה שיאשרו לערך בויקיפדיה:
https://img.mako.co.il/2021/10/22/benet_putin_2_autoOrient_i.jpg
תודה ממוקה455 - שיחה 14:39, 24 באוקטובר 2021 (IDT)
לצערי זה לא פורטרט רשמי ולא יאושר. ‏עמיחישיחה
@Atbannett איך אישרו את התמונה הזאת?
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:President_Joe_Biden_meets_with_Israeli_Prime_Minister_Naftali_Bennett.jpg ממוקה455 - שיחה
זו אכן תמונה חופשית, כי הכללים בארה"ב שונים מאשר בישראל. ‏עמיחישיחה 20:47, 24 באוקטובר 2021 (IDT)
@Atbannett אבל איך יש תמונה של ביבי עם פוטין? ממוקה455 - שיחה 21:26, 24 באוקטובר 2021 (IDT)
זו תמונה שמקורה בקרמלין. גם שם הכללים שונים מאצלנו... ‏עמיחישיחה 15:07, 26 באוקטובר 2021 (IDT)
@Atbannett יש עדכון? ממוקה455 - שיחה 09:22, 11 בנובמבר 2021 (IST)
כפי שכתבתי לעיל - הם ישחררו רק פורטרטים רשמיים. וגם הם - רק באישור המצולמים. ‏עמיחישיחה 12:13, 11 בנובמבר 2021 (IST)

הסעיף על "עמדותיו" של בנט[עריכת קוד מקור]

שלום, הסעיף הזה מיותר לדעתי ואינו מספק מידע רלוונטי אלא תעמולה. ולראיה, דבר דומה אינו מופיע בשום דף של פוליטיקאי או איש ציבור אחר. תודה.

אני חושב שהפסקה "עמדותיו" היא חשובה, אבל דורשת קיצוץ מסיבי ועקירת אוסף ציטוטים מקריים. Eladti - שיחה 14:24, 20 ביוני 2021 (IDT)
יש פרק דומה אצל מירב מיכאלי ורבים אחרים, ובזה נפלה הראיה. נרו יאירשיחה • י' בתמוז ה'תשפ"א • 21:30, 20 ביוני 2021 (IDT)

הפרק "עמדות" חשוב וצריך להיות פרק כזה בכל ערך על פוליטיקאי. הפתרון הוא להוסיף איפה שאין, לא למחוק איפה שיש. – ד"ר MathKnight (שיחה) 23:17, 20 ביוני 2021 (IDT)

בעיקרון היית צודק. הבעייה היא שקרוב לוודאי שהקטע משמש או ישמש לתעמולה ריקה ונבובה. עמדות ודעות מחליפים בפוליטיקה כמו גרביים. אם כבר הייתי ממליץ על מקטע לעניינים שהפוליטיקאי קידם בפועל, לא על כאלו שרק כתב או רצה לכתוב עליהם ספר. תוכן ותמיכה - שיחה 08:54, 21 ביוני 2021 (IDT)

תוכן ותמיכה, MathKnight, Eladti מבירור שלי על ראשי ממשלה, רק אצל בגין ובן גוריון יש פסקת עמדות. אצל השאר אין. כנראה משולב בביוגרפיה. 17:45, 28 באוגוסט 2021 (IDT)

איך שנראה כרגע לאחר שחלפו כמה חודשים מרגע כניסת בנט לתפקיד, לעניות דעתי באמת ראוי למחוק את הפיסקה מכיוון שהיא ממש לא רלוונטית.

הייתי מציע לערוך על כך הצבעה. תוכן ותמיכה - שיחה 22:49, 28 בספטמבר 2021 (IDT)

דיווח שאורכב ב-20 ביוני 2021[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: לא טעות

ראש ממשלת ישראל ה-36

זה נכון שהוא ראש ממשלת ישראל ה-36 אבל הוא ראש ממשלת ישראל ה-13 במספר ולכן כתוב ראש הממשלה השלושה עשר. בנבה - שיחה - בואו נרוקן את זה! 23:28, 14 ביוני 2021 (IDT)

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה[עריכת קוד מקור]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 06:24, 30 ביוני 2021 (IDT)

"הקודם בתפקיד" / "הבא בתפקיד" לגבי חברי כנסת[עריכת קוד מקור]

הנושא הזה כבר נדון במזנון. הסברתי באריכות למה זו טעות לשים את "הבא בתפקיד" או "הקודם בתפקיד" עבור חברי כנסת, והייתה הסכמה גורפת. .זה מופיע בשיחת תבנית:מנהיג#"הקודם בתפקיד" / "הבא בתפקיד" לגבי חברי כנסת - העברה מהמזנון. זה שלא הצלחנו לעקור את הפגע הרע הזה מכל הערכים, ועושים את זה לאט לאט, לא אומר שכשעושים את זה צריך לשים מקלות בגלגלים. emanשיחה 12:24, 5 ביולי 2021 (IDT)

היו דיונים קודמים, אבל את הדיון במזנון החמצתי. הסיכום הזה מקובל עליי. דגש - שיחה 12:33, 5 ביולי 2021 (IDT)
אי אפשר לתפוס את המקרים האלו באופן אוטומטי ע"י התבנית? Dovno - שיחה 13:32, 5 ביולי 2021 (IDT)

הוספה[עריכת קוד מקור]

להוסיף באירועים בתקופתו את הבריחה מבית הסוהר גלבוע Itzik1245 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

רלוונטי לערכים על נציבת שב"ס והשר לביטחון הפנים, שולי ומיותר בערך על ראש הממשלה. דוד שי - שיחה 03:03, 12 בספטמבר 2021 (IDT)

פירוט כל התפקידים בטבלה ובפתיח.[עריכת קוד מקור]

צמצמתי את הפירוט של כל התפקידים בפתיח ובתבנית בראש הערך. ‏Bibas ofek (שיחה | תרומות | מונה) החזיר את הדברים ללא נימוק. זה שבנט היה שר הדיגיטל הלאומי זה ממש לא אחד מהדברים הכי חשובים שצריך לדעת. יש להסתפק בתפקידים הבולטים: ראש ממשלה, שר בטחון, שר חינוך ושר כלכלה, כפי שעשינו גם במקרים אחרים. emanשיחה 20:12, 16 בספטמבר 2021 (IDT)

מסכים עם Eman. הפירוט מיותר. Eladti - שיחה 00:58, 17 בספטמבר 2021 (IDT)

האם יש לתעד כל פגישה מדינית?[עריכת קוד מקור]

בעיתונים מדווחים על כל פגישה של בנט עם בכיר ממדינה זרה. ויקיפדיה אינה חייבת לכלול בערך כל פגישה כזו, אלא להתמקד בפגישות בעלות משמעות מיוחדת. בהתאם לגישתי זו הסרתי מהערך פגישות אחדות שלהן לדעתי בעיקר משמעות טקסית. דוד שי - שיחה 21:28, 28 בספטמבר 2021 (IDT)

הוא ראש ממשלה. פגישות מדיניות זה חלק בסיסי מהתפקיד. אין צורך לציין כל פגישה. Eladti - שיחה 21:31, 28 בספטמבר 2021 (IDT)

התחום הביטחוני (כראש הממשלה)[עריכת קוד מקור]

אתמול בלילה כתבתי פרק על כך, ולא רק שהוא קוצץ אלא נוספה תבנית שיש להשלימו, כלומר: להרחיב בפרטים שנמחקו. זה אוקסימורון וסתירה, ולא תורם לקורא. אני חושב שיש להחזיר את התוכן שנמחק, כי כרגע הם האירועים הביטחוניים המשמעותיים בכהונת בנט. בעתיד, אם נראה שלא היו כאלו משמעותיים ויהיה תוכן על אירועים אחרים, נוכל לקצר. – ד"ר MathKnight (שיחה) 23:43, 29 בספטמבר 2021 (IDT)

לאנשים שונים יש לפעמים דעות שונות, זה לא אוקסימורון.
כשכתבתי על התוכן שמחקתי שהנימוק הוא "פירוט יתר" זו הייתה לשון המעטה, מטעמי נימוס. מותו של חייל אחד, עם כל הצער שבדבר, אינו אירוע ביטחוני שיש לעסוק בו בערך על ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל או אלוף הפיקוד. גם התקרית בג'נין ובריחת האסירים אינם אירועים שמצדיקים התייחסות בערכים אלה, חרף העניין התקשורתי הרב שעוררו. על ערך אנציקלופדי להתמקד בעיקר, ולא לאסוף אינספור פרטים שוליים. דוד שי - שיחה 06:48, 30 בספטמבר 2021 (IDT)
אני מסכים עם דוד שי. הפיסקה שהוסרה אכן הייתה פירוט יתר. לא כל אירוע חדשותי צריך להיכנס לערך על ראש הממשלה, לא בתחום הביטחוני, לא בתחום הכלכלי ולא בתחום המדיני. הוא ראש ממשלה, בעולם קורים דברים - זה לא אומר שהערך של ראש הממשלה יהפוך לסיכום חדשות היום. Eladti - שיחה 07:11, 30 בספטמבר 2021 (IDT)

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

כתוב בתקציר מצד שמאל שלמד ב"אוניברסיטה הערבית של ביירות", והרי ידוע שלמד בעברית בירושלים. דווח על ידי: יוסי 192.118.64.29 16:10, 3 באוקטובר 2021 (IDT)


זה כנראה השחתה בויקינתום, בודק עכשיו. תודה רבה! על הדיווח. דרדקשיחה • כ"ז בתשרי ה'תשפ"ב • 16:13, 3 באוקטובר 2021 (IDT)
ביטלתי, תודה. דרדקשיחה • כ"ז בתשרי ה'תשפ"ב • 16:14, 3 באוקטובר 2021 (IDT)


ביקורות נגד הקמת הממשלה.[עריכת קוד מקור]

האם לא ראוי להזכיר בערך שנפתלי בנט ספג ביקורות קשות על חבירתו לאנשי השמאל ורע"מ? זה אחד הדיבורים המשמעותיים סביבו בתקופה זאת, ואין ספק שזה יזכר למשך שנים רבות.

הרכב הקואליציה מופיע בערך על הממשלה, ודי בכך. דוד שי - שיחה 22:56, 4 בנובמבר 2021 (IST)
לדעתי יש להזכיר את הביקורת, כמו גם הקריאות "בוגד". בברכה, גיברס - שיחה 16:46, 7 בנובמבר 2021 (IST)
ובערך בנימין נתניהו נציין את הקריאות "נוכל" ו"שקרן" שנשמעות עד היום? ובערך משה גפני נציין ש"את גפני מעניין רק דבר אחד: כמה כסף המפלגה שלו יכולה לגרוף עבור הישיבות"? ובערך דוד אמסלם נציין שהוא מכונה "ערסלם"? רצוי לא לדרדר את ויקיפדיה למקומות אלה. דוד שי - שיחה 19:11, 7 בנובמבר 2021 (IST)
בנט עובר את כולם, ובהרבה. הסקר שמוריד אותו מתחת לאחוז החסימה, אומר הכל. בברכה, גיברס - שיחה 19:40, 7 בנובמבר 2021 (IST)
צריך לציין בפתיח של הערך "נפתלי בנט הוא ראש ממשלת ישראל ובוגד" Eladti - שיחה 19:42, 7 בנובמבר 2021 (IST)
חוק פו, כמובן. דגש - שיחה 19:44, 7 בנובמבר 2021 (IST)

הכרזת בריטניה על כל חמאס כארגון טרור[עריכת קוד מקור]

לדעתי, הפעילות הדיפלומטית והמדינית של ישראל שהובילה את בריטניה להכריז על כל חמאס (כולל "הזרוע המדינית" ולא רק הזרוע הצבאית) כארגון טרור היא הישג מדיני חשוב של בנט ויש לציינה בערך, או בפרק על יחסי חוץ או בפרק על ביטחון (ואולי אפשר להוסיף גם על סיכול תשתית חמאס אתמול). העריכה בוטלה בנימוק שזה ידיעה יומית ולא חשוב מספיק]. לדעתי זה הישג מדיני מספיק חשוב לציין בערך, שכרגע אין הרבה פירוט בו על כהונת בנט כרה"מ. – ד"ר MathKnight (שיחה) 19:17, 23 בנובמבר 2021 (IST)

טרם גיבשתי עמדה בנושא. בינתיים, מציע להכניס בערך יחסי הממלכה המאוחדת–ישראל. בברכה, צור החלמיש - שיחה 19:41, 23 בנובמבר 2021 (IST)
לדעתי הגיע הזמן שתבין שויקיפדיה זה לא אתר חדשות. בנט ראש ממשלה רק כמה חודשים, ולכן מאוד הגיוני שלא יהיה בערך הרבה פירוט על כהונתו כראש ממשלה. emanשיחה 21:01, 23 בנובמבר 2021 (IST)

גילת בנט[עריכת קוד מקור]

נראה לי ראוי לציון ב'חיים אישיים', שהוא דתי ואשתו לא. מה דעתכם? --שיע(שיחה) • י"ח בטבת ה'תשפ"ב • 21:05, 22 בדצמבר 2021 (IST)

אני מציע שנתקין בוויקיפדיה "מד-דת", שבוחן על כל אדם כמה מתרי"ג מצוות הוא מקיים, ואת הציון נכתוב בתבנית המידע של אותו אדם. כך לבית דין של מעלה יהיה קל יותר ביום הכיפורים. מה דעתכם? דוד שי - שיחה 22:14, 22 בדצמבר 2021 (IST)
נישואין של בני זוג מעורבים דתי ושאינו, אינה דבר טריויאלי ולדעתי זה נתון משמעותי בהצגת עולמו של ראש הממשלה, העליתי כדי לשמוע דעות נוספות והייתי שמח לתשובה עניינית נטולת סרקזם. --שיע(שיחה) • י"ט בטבת ה'תשפ"ב • 21:07, 23 בדצמבר 2021 (IST)
אני חושב שזה נושא חשוב מאד שראוי לתחקיר בשני חלקים בתוכניתו של גיא פינס. למזלי/צערך, התוכנית של גיא פינס משודרת בערוץ 12 ולא כאן. Eladti - שיחה 08:32, 24 בדצמבר 2021 (IST)
שיע, אם נישואין של בני זוג מעורבים (דתי וחילוני), אינם דבר טריויאלי, אני מצפה לראות את הערך מתח דתי בין בני זוג, שיתחיל בבני זוג מדתות שונות, וימשיך בבני זוג ברמות שונות של הקפדה על מצוות הדת, ימשיך במקרה של פסח בביתו של אשכנזי שנישא למזרחית ויסיים בברסלבית שנישאה לחסיד גור (אם זה אפשרי). הכל כמובן על פי מחקר סוציולוגי ומלווה באסמכתאות. דוד שי - שיחה 16:02, 24 בדצמבר 2021 (IST)
זה לא שאני חושב שזה פרט חיוני שחובה להכניסו בסך הכל הצעתי, כי לדעתי זה כן פרט עובדתי משמעותי, אבל ביקשתי לשמוע דעות נוספות. מבין שאתם חושבים שזה לא מתאים ומקבל את זה. שיע(שיחה) • כ"א בטבת ה'תשפ"ב • 21:36, 25 בדצמבר 2021 (IST)
אני בעד. זה דבר בעל משמעות. emanשיחה 22:40, 25 בדצמבר 2021 (IST)
גם אני בעד. אם זה נכון. בברכה, גיברס - שיחה 20:38, 3 בינואר 2022 (IST)
כפי שכתב דוד שי, זה לא ראוי!
איננו עושים כך במיזם בנושאים כאלה אלא אם הדמות עליה מדובר הזדהתה בצורה מפורשת ועסקה בהיבט זה בהתייחס אל עצמה שוב ושוב. כך הדבר בענין של חזרה בתשובה/שאלה מתחזק, כך לגבי התמודדות נפשית, כך לגבי דור שני לשואה וכו...
זה לא מקצועי ולא ישר מצידנו להתייחס לנושאים כאלה בצורה פשטנית בחלוקת תוארים וכינויים. מי-נהר - שיחה 06:11, 6 בינואר 2022 (IST)
להבנתי, היא דתיה. כשהם הכירו\התחתנו היתה חילונית. למען הדיוק 77.137.75.245 23:28, 3 בפברואר 2022 (IST)

משוב מ-11 בינואר 2022[עריכת קוד מקור]

מדוע אינכם מציינים שהוא קיבל 776 בפסיכומטרי ? זה נתון שחייב להירשם. 79.178.223.212 12:37, 11 בינואר 2022 (IST)

למה זה חשוב? ‏DGtal‏ - שיחה 13:40, 11 בינואר 2022 (IST)
ומה עם הדפ"ר? והקב"א? והציון בסיום התואר הראשון? והמשקל? האדם הוא תמצית נוף מספריו. דוד שי - שיחה 15:21, 11 בינואר 2022 (IST)

אני לא מבין איך אפשר להתעלם מהטענות על ההונאה[עריכת קוד מקור]

ואני לא אומר שהוא הונה את מצביעי הימין אין לי שום דבר נגדו רק זה פלא עצום לראות את הדף של נתניהו מלא בהגיגים על כל שטות ומקרה הכי קטן וכל צעד ושעל כתוב בהרחבה ולעומת זאת אצל בנט אין שום איזכור לא על ההבטחות בערוץ 20 לא על זה שלא אשב עם לפיד עם עבאס והביטוי על עבאס ורעמ תנועת אחות של חמאס ועוד כהנה וכהנה ושוב אני מדגיש אני לא טוען שהוא הונה אף אחד רק מזכיר לכם שעלו מלאטענות נגד זה שהוא לקח את ראשות הממשלה אמנם באופן דמקורטי וחוקי זה נכון אך לא בדרך הכי ישרה ועוד כהנה כהנה הפגנות , תגובות זועמות בטויטר חסימות משתמשים סדרתיות בטויטר תפעילו קצת את הזיכרון לא יזיק ... אי אפשר להתעלם מכך!!!!!!!!! וזה לא משנה מה הדעה הפולטית שלכם אין עניין של שמאל וימין בויקיפדיה יש עניין של עובדות אלו העובדות

בערך על נתניהו אין פירוט על הונאותיו או הבטחותיו שהופרו. לאזרחים או לקולגות