שיחת משתמש:HaShumai/ארכיון 4

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הרחבתי מעט את הערך. אודה לך אם תוכל לשפר את התוספות שלי ככל שתוכל ו/או אם תצליח לחשוב על דברים חשובים שכדאי להוסיף גם כן. WikiJunkie - שיחה 01:52, 4 בינואר 2020 (IST)

WikiJunkie, כל הכבוד! עברתי במהירות על הערך ושיפרתי מעט מה שתפס את עיני. ממבט מהיר הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו שכנראה חסר בערך זה התייחסות לנושא הסביבתי, אנסה להוסיף משהו על זה עכשיו. איש השום (Theshumai) - שיחה 20:35, 4 בינואר 2020 (IST)

מתניהו אנגלמן[עריכת קוד מקור]

שלום לך, כידוע לי הערכים בויקיפדיה צריכים להיצמד כמה שיותר לעובדות ממשיות ולתיאור המציאות. כאשר העריכה של אדם ציבורי מתמלאת בהפניות רבות למאמרי ביקורת והצגתם כעובדות, שברובם לא מבוססים על אמיתות ועל עובדות, אלא על הסקות דעה חסרות פשר, נראה כי אתה מנסה להשחיר את ערכו של איש ציבור, ואין זה ברור מה מניע אותך לעשות כך. משיטוט רחב בסקירות של אנשי ציבור נוספים בערכיהם בויקיפדיה ניכר כי אין זה מקובל למלא את ערכיהם של אנשים בביקורות מהעיתונות, כמו גם את שבחיהם, גם סביב אירועים בעלי מחלוקת. TrustOnlyTheTrue‬ (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

TrustOnlyTheTrue‬, משעשע אותי מה שאתה חושב שאני מנסה - אם תסתכל בהיסטוריית הגרסאות תראה שלא מזמן אני מחקתי ביקורת שהוסיפו לערך של אנגלמן. כתיבת ביקורת מין התקשורת על מושא הערך דווקא מאוד נפוצה בויקיפדיה, ראה אפילו דוגמה קיצונית יחסית באיריס_לעאל#עמדותיה בה נכנס לערך אפילו ציטוט מהטוויטר שלה שזכה למעט מאוד סיקור (בכמה סדרי גודל פחות מההרי הביקורת שנכתבו על אנגלמן). אבל את הדיון עצמו בנושא אנגלמן עלינו להמשיך בדף השיחה של הערך עצמו ולא בדף הזה (אם בכלל תהייה מחלוקת בינינו, עוד לא עברתי כמו שצריך על התוספת האחרונה שלך), כי דבר זה הוגן כלפיי עורכים נוספים שמגיעים לערך של אנגלמן ועשויים לרצות לקחת חלק בדיון. איש השום (Theshumai) - שיחה 23:30, 4 בינואר 2020 (IST)

לא הספקתי בסוף לשאול אותך: האם באמת יש ויבקיבפבדביה?david7031שיחה • כ"ט בטבת ה'תש"ף • 23:29, 25 בינואר 2020 (IST)

david7031, עדיין לא, אבל באופן מעניין אני בטוח שיהיה ממש לא מסובך ליצור אותה עם בוט תוך זמן די קצר. איש השום (Theshumai) - שיחה 00:43, 28 בינואר 2020 (IST)
האמת שלא כל כך. כי שפת הבית היא שפה דבורה, ולכן צריך להוסיף "ב" אחרי כל הגה, תוך התעלמות מאותיות הניקוד. (אבל אי אפשר להחריג אותן באופן גורף, כי לפעמים הן משמשות כהגאים.david7031שיחה • ב' בשבט ה'תש"ף • 00:53, 28 בינואר 2020 (IST)
david7031, צודק - באמת קראתי לא מזמן ראיון שמפתח גוגל מסביר שאין הרבה פיצ'רים מתקדמים של שפה לעברית כי היא גם שפה מסובכת בגלל כל מה שכתבת וגם שוק כלכלי קטן יחסית שלא מצדיק התאמות מסובכות. אולי שפת הב' באנגלית תהיה פשוטה יותר למימוש בזכות כל השכלולים שכבר קיימים איש השום (Theshumai) - שיחה 01:01, 28 בינואר 2020 (IST)
אולי. (אם כי אני רק מזכיר שבתקופת יזהר כהן עוד היה "מותר" לשיר באירויזיון בעברית). חודש טוב.david7031שיחה • ב' בשבט ה'תש"ף • 01:16, 28 בינואר 2020 (IST)
david7031, אל נא תשכח את השורה המיתולוגית שהביאה לנו את הזכיה: "אה אה אה אני לא בובה". 3 מילים שלמות לא מספיק לך? קריצה איש השום (Theshumai) - שיחה 01:20, 28 בינואר 2020 (IST)
האמת שמעולם לא קראתי את מילות השיר.david7031שיחה • ב' בשבט ה'תש"ף • 01:40, 28 בינואר 2020 (IST)

הצבעת מחלוקת[עריכת קוד מקור]

אתה רוצה להוסיף את דברי צד א', או שכשאתפנה אני אוסיף אותה? Nirvadel - שיחה 15:48, 5 בפברואר 2020 (IST)

Nirvadel שמח שאתה מקדם את זה אני כנראה אוכל לשבת על זה כמו שצריך רק מחר בלילה (אולי אולי היום בלילה), כך שבהנחה שאתה תתפנה קודם לכן, נראה לי שכדאי שתוסיף אתה איש השום (Theshumai) - שיחה 15:56, 5 בפברואר 2020 (IST)

תוספת קטנה אך חשובה לערכי העשורים של המאה ה-19[עריכת קוד מקור]

לאחרונה החלו להוסיף קולאז'ים גם לערכי עשורי המאה ה-19 בויקיפדיה האנגלית, בנוסף לאלו שקיימים שם כבר (וגם אצלנו) בערכי העשורים של המאה ה-20 והמאה ה-21.

בעקבות כך התחלתי כעת לייבא אותם אלינו, כאשר אנו כמובן רשאים לייצר גרסאות מחודשות של אותם הקולאז'ים לפי הקונצזוס שיהיה כאן. באופן כללי, לפי דעתי הקולאז'ים מאוד עוזרים לקוראים להבין היטב את התקופות השונות בהיסטוריה, במיוחד כאשר נבחרים האירועים החשובים והמשפיעים ביותר יחד עם תמונות מוצלחות במיוחד, בתוספת של טקסטים מנוסחים היטב.

בשל כך, אודה לך אם תוכל לעבור על התוספת הראשנה שלי לערך העשור השני של המאה ה-19, לשפר את הטקסט ככל שתוכל, ובמידה שיהיו לך רעיונות טובים לאופן בו כדאי לשפר את הקולאז', אנא הוסף משוב לכך בדף השיחה של הערך.

תודה מראש!

WikiJunkie - שיחה 00:01, 6 בפברואר 2020 (IST)

הוספתי אחד גם לערך הזה WikiJunkie - שיחה 00:20, 6 בפברואר 2020 (IST)
WikiJunkie כל הכבוד לפועלך האינסופי! (לפחות מהזווית שלי זה נראה ככה) קיבלתי התראות על שלל עריכות דומות שעשית במאה ה-19 ואעבור עליהן תכף. בינתיים עברתי על 2 אלו שציינתי כאן ועד כמה שאני מצליח לחשוב על אירועים מרכזיים בתקופה הזו אני בהחלט חושב שעשית עבודה מעולה. הפידקים ה"בונים" היחידים שיש לי הם טכניים - סידרתי קצת את הנקודה-פסיק שיהיו אחידים, ובשנות ה-20 של המאה ה-19 אני קצת נבוך להודות שלא הבנתי לאיזו המצאה מתייחסת ההערה האחרונה בסדר בטקסט (יכול להיות שזה בגלל העייפות שלי, אבל בכל אופן אני מניח שכדאי לציין שם מפורשות וזה בטח נשמט בטעות). איש השום (Theshumai) - שיחה 23:58, 6 בפברואר 2020 (IST)
אני מנסה להסתכל על האירועים העולמיים מזווית פחות אירופוצנטרית, ובמחשבה נוספת לדעתי כדאי להוסיף לעשור השני של המאה ה-19 על המרוץ_לאפריקה שמגיע לשיא מסוים בתקופה זו. איש השום (Theshumai) - שיחה 00:09, 7 בפברואר 2020 (IST)
החלטתי לפתוח דיון כאן בו אני מקווה שקהילת העורכים כולה תצליח בכוחות משותפים להעלות רעיונות מוצלחים לאופן בו נשפר את תמונות הקולאז' הללו, בתקווה שהתוצר הסופי יתבסס על המשוב ממשתמשים רבים ככל הניתן. אודה לך אם תוכל להוסיף גם את המשוב שלך שם. WikiJunkie - שיחה 12:46, 8 בפברואר 2020 (IST)


שלום HaShumai,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "המאה ה-19" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה,

ידידיה צ' צבאן, "מזה זמן מה"? ערכתי אותו פעם אחרונה ב-21/10 ואני מרחיב באותו בגודל של אלפי בתים בחודש. חוץ מזה שפירטתי על התבנית בדף שיחה. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:45, 5 בנובמבר 2020 (IST)

הוספת תבנית איחוד[עריכת קוד מקור]

למה? קרוקסשיחה תרומות 22:58, 11 בפברואר 2020 (IST)

Crocsh, ראה דיון ברעב בחדשנות. הרעיון הועלה בדיון על ידי עורכים אחרים, והחלטתי לפתוח דיון מקביל של איחוד, שלדעתי האפשרות העדיפה לגבי הערך, כדי לראות באופן רשמי את התמיכה באפשרות זו. איש השום (Theshumai) - שיחה 23:07, 11 בפברואר 2020 (IST)
אוקיי, פשוט ראיתי שבדף השיחה של הערך לא היה שום דיון, לכן תהיתי. קרוקסשיחה תרומות 23:12, 11 בפברואר 2020 (IST)
Crocsh, שם לב שהקישור לדיון בשני הערכים מוביל לשיחה:רעב בחדשנות. למעשה הדיון עוסק בעיקר בערך רעב בחדשנות - האם למחוק? להשאיר? לאחד? לכן שם המקום המתאים ביותר לדיון האיחוד. איש השום (Theshumai) - שיחה 23:23, 11 בפברואר 2020 (IST)

הטילדה הרביעית גיליון 32[עריכת קוד מקור]

שלום רב. לאחר הפסקה קצרה, יצא גיליון חדש של העלון הוויקיפדי, "הטילדה הרביעית". אתם מוזמנים ליהנות ממנו ולעיין בו בויקיפדיה:הטילדה הרביעית. MediaWiki message delivery - שיחה 12:33, 6 במרץ 2020 (IST)

פרוביוטיקה[עריכת קוד מקור]

בשנים האחרונות רואים יותר ויותר מוצרי חלב שעליהם מופיע כתוב שהם בתוספת חיידקים ידידותיים מלבד יוגורטים, כגון: אקטימל וכיוצא בזה. לילה טוב. פארוק - שיחה 00:08, 18 במרץ 2020 (IST)

פארוק, אני מניח, אלא שאני גם מניח שישנם יותר ויותר מוצרים שאינם בהכרח מוצרי חלב שמכילים מוצרים פרוביוטייים. לכן ההתייחסות שכתבת בפרק ספציפית למוצרי חלב עוררה את סקרנותי (ואת סקרנותו של הקורא הפוטנציאלי), בהקשר הדברים של השורה הקודמת המסקנה העולה מהשורה שהוספת היא שאין בהכרח עליה של מוצרים-שאינם-בהכרח-מוצרי-חלב עם תוספת פרוביוטיקה, ואני חושד שזו לא מסקנה נכונה. איש השום (Theshumai) - שיחה 00:25, 18 במרץ 2020 (IST)
עד עכשיו לא הבנתי מה המטרה שלך .... רוצה לשנות אז תשנה. אני רק חידדתי את המשפט. פארוק - שיחה 13:25, 18 במרץ 2020 (IST)
פארוק, המטרה שלי די שגרתית - יש כמה מאות ערכים שביצעתי בהם שינויים ואני עוקב אחריהם קצת יותר מקרוב ומשגיח על שינויים בהם. לא לגמרי הבנתי את התוספת שלך ועל מה היא מתבססת, אבל מאחר שאני סומך עליך שמשתמש ותיק לא שיניתי את המידע שלך אלא הוספתי בקשת הבהרה בערך, והיה חשוב לי לעדכן אותך לגבי זה. אני לעת עתה משאיר זאת כך לשיקולך. איש השום (Theshumai) - שיחה 18:22, 18 במרץ 2020 (IST)

תוספות מוזרות בעריכה[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף ויקיפדיה:דלפק ייעוץ#תוספות מוזרות בעריכה

מחשבות על המחשבות שלך על ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

קראתי בענין גדול את מחשבותיך על הויקיפדיה. בעיקר את המסקנה שלך שלא כדאי לתרגם מאנגלית. אני בהחלט חושבת שכדאי לכתוב ערכים מקוריים, ולחפש אסמכתאות בעברית. אני כן בודקת ערכים שמענינים אותי בכל השפות שאני קוראת טוב ולעיתים מוצאת קישורים בויקיפדיות הלועזיות. [תמיד אהבתי להשוות בין תרגומים שונים של ספרים וקראתי כמה מהם במקביל]. עם זאת אין לזלזל באופן גורף בויקיפדיות בלשונות אחרות. לא תמיד יש חומר בעברית. אני גם ספרנית בעברי הרחוק, ואני חפשנית מידע בלתי פוסקת. פעם בטקסט שכתבתי להרצאה באמנות מצאתי חומר מתאים בפרק של ספר בישול. אני משתדלת בעיקר להתמקד בנושאי ההתמחות שלי[מה שמקל גם למצוא חומרי רקע] אבל יש גם איזורים בין מקצועות שאני בחנתי וחקרתי. בהערות השוליים שלי אני משתדלת לשים תמהיל של מקורות מהמרשתת ומהספריות המקצועיות שלי. כפי שודאי ראית אני מאד אוהבת להעשיר ערכים עניים ורזים, כאשר אני מתמצאת בנושא. אני מודה לך על שיתוף הפעולה הטוב שלך עמי בכל הדברים הטכניים שבהם אני עדיין הולכת לאיבוד. הרבה הריאות בימי מגיפה אלוMirjammarion - שיחה 22:37, 23 במרץ 2020 (IST)

1. מענין שאתה מגדיר עצמך סביבתן, אני כתבתי את הערך 'מיחזור משביח לבגדים' כל חיי הסביבה חשובה לי. מילדות אני משמרת כל דבר ומשתמשת שוב ושוב באותם חומרים. 2. וכעת לענין הקטגוריה הרצויה , שאני עדיין חושבת עליה 3. עליתי השבוע במקרה על ערך מבולבל לחלוטין 'קליעה נצרים' ניסיתי לתקן משהו אבל הבנתי שמי שכתב תרגם אותה לא הבין את מהות התרגום שלו, למעשה צריך לכתוב את הערך מחדש ולמחוק את השם הנוסף נצרים, אז אני כבר כמה ימים שבה ןמעיינת בכל הדבר הנושא האהוב סלנות, פניתי גם למי שכתבה את הספר בנושא בארץ. ונזכרתי במורתי הנהדרת בבוסטון. ובמורות אחרות בנושא. Mirjammarion - שיחה 22:55, 23 במרץ 2020 (IST)
היי Mirjammarion, שמח שעיינת בדף המשתמש שלי ההמלצה שלי פחות לתרגם מויקיפדיה באנגלית מתייחסת יותר לערכים שהם מעט יותר שנויים במחלוקת או רגישים. תחום האופנה ומלאכת היד למשל נראה לי כזה שתרגום בו - במיוחד אם נעשה על ידי מישהי שמבינה בנושא ולצד עיון במקורות - יכול כן להיות מועיל.
אני ממש מעריך את זה שאת משקיעה בשדרוגם של ערכים קיימים - חלקם יחסית אלמנטריים וחיוניים במיוחד לאנציקלופדיה. שמח שיש לי איך לעזור תכתבי לי אם תצטרכי עזרה טכנית בנושא הקטגוריה, או בהקשר ל'קליעת נצרים'.
נושא הסביבה קרוב מאוד לליבי, ואני נהנה לפעמים לראות שאת מתייחסת לנושא בערכים שאני עוקב אחריהם (כמו סריגה). מאחר שכתבת את 'מיחזור משביח לבגדים', אולי יעניין אותך לעיין בערך כלכלה מעגלית שביצעתי לו שכתוב עומק (עוד מקרה של ערך חיוני שהיה במצב לא טוב, ואפילו קצת בלתי-קריא, ולא יכולתי להישאר אדיש).
מחזיר איחולי בריאות לרוב, איש השום (Theshumai) - שיחה 22:07, 24 במרץ 2020 (IST)
בוקר טוב איש השום (Theshumai) - שיחה זה נראה לי לגמרי נורמלי להעשיר ערכים קצרים מדי [אם אני מתמצאת בנושא. הייתי פעם ספרנית והקמתי את האינדקס של ספרית אוניברסיטת חיפה.מעל 10,000 כרטיסים מודפסים במכונת כתיבה, ואחר מקוטלגים לפי א-ב. כמו כן הקמתי את מחלקת כתבי עת, והכנתי את הספריה למחשוב. בקרתי בספריה הראשונה הממוחשבת ב'ליידן' בהולנד והבנתי שזה העתיד בכנס ספרנים אמרתי שבעתיד לא נכתוב או לא נדפיס במכונת כתיבה אלא זה יעשה דרך מחשבים, האולם התפוצץ מצחוק. לימדתי תלמידות שלי איך קונים ספרות מקצועית, בתקופה שספרים נמכרים עטופים בצלופן. ידע הוא חשוב. כשבאמריקה היו עבדים, לא הרשו להם ללמוד קרוא וכתוב, כדי שלא ידעו ש'לא כתוב בברית החדשה שהם חיבים להיות עבדים'. בורות היא דבר מסוכן. ידע וחשיפה לעוד ידע זה המפתח ליותר חופש. כילידת מלחמת העולם השניה וכיוצאת הולנד, חיסכון ושימוש במה שיש לי עד כלותו, היה חלק מתרכות הגדילה שלי. תיכף אסתכל בכלכלה מעגלית [שאני מבצעת בבית שלי כבר שנים] ואם אוכל אוסיף קישורים. [עניון הקישורים הוא חשוב ביותר בויקיפדיה], מצאתי כל מיני ערכים שממש שייכים זה לזה ולא היה ביניהם קישור. אנא לשמור על מצב רוח טוב, אנו ננצח את המפלצת הזו.Mirjammarion - שיחה 09:27, 25 במרץ 2020 (IST)
ממש ערך מעולה הוספתי משהו שנראה לי חשוב.מקווה שזה בסדר מצידך.Mirjammarion - שיחה 09:42, 25 במרץ 2020 (IST)
היי Mirjammarion, שמחתי לקרוא את דבריך, מעריך את גישתך ומצדיע לראיית-הנולד שזכית לראות לגבי המידע - אני מאוד מסכים שבורות מונעת חירות ושהידע הוא סופר-חשוב. אני חושש שזה לא צירוף מקרים שחלק מהגורמים שהפכו למפלצות פייק-ניוז הם כאלו ששואפים להגדיל בורות כדי לצמצם חירות.
כמובן שאת מוזמנת לבצע בכל ערך שתראי לנכון כל שינוי שייראה לך. ערכים שהשתתפתי משמעותית בכתיבתם - אני בדרך כלל עובר על כל שינוי בהם, אבל בכל אופן "אין בעלות על ערכים" בויקיפדיה, ואשמח לשיפורים במיוחד בערכים שיקרים לליבי. איש השום (Theshumai) - שיחה 22:40, 25 במרץ 2020 (IST)
בוקר אור, תודה על התשובה החיובית. אני כרגע התחלתי לשפר את הערך 'עקרת בית', הוספתי כבר שלוש פיסקאות. אני מתלבטת מאד לגבי הציטטה שמישהו הכניס שם, ציטטה מתוך הספר של פיליפ רות, לתחושתי ממש לא במקום, אבל איני רוצה להיות דרסטית ולהסירה, למרות שאני סבורה שצריך. אנא עיין שם וכתוב לי מה אתה חושב. אני בינתיים ממשיכה בשיפוץ הערך החשוב שהיה ממש העליב אותי כאשה. Mirjammarion - שיחה 08:39, 26 במרץ 2020 (IST)
בוקר טוב, Mirjammarion. מעיון מהיר, אני חושב שהציטוט ראוי לערך אבל אולי לא ממוקם נכון בערך. קצת תמוה בעיני לפתוח את פרק המאפיינים בתיאור מלפני 100 שנים. אני לא בטוח מה התכנית שלך, אבל אם אני הייתי עובד על הערך הזה, הייתי מקדים ומחפש שני מקורות טובים ועדכניים של מומחים לנושא ונעזר בהם כדי לאפיין את המידע שלדעתי צריך להיות בערך (ולתת לו סימוכין) ורק לאחר מכן מקבל החלטות שכתוב שהן יותר מרחיקות לכת. איש השום (Theshumai) - שיחה 10:41, 26 במרץ 2020 (IST)
אני בככל לא נגעתי בפיסקה הזו של ה'מאפיינים' גם השם שלה נראה לי קצת מוזר, מענין שאלתי גם חברות וכולן סבורות כמוני שהציטוט מיותר. סך הכל זהו ספר ספרותי. בינתיים אני התחלתי לכתוב פיסקה די גדולה על ההיסטוריה ומתכוננת להוסיף עוד, גם את שתי הפיסקאות האחרונות כתבתי. במחקר הסיבים והטקסטילים קראתי די הרבה, למעשה המון ספרות ומאמרים על תפקידי עקרת הבית כי הטיפול וייצור הטקסטילים היה חלק מהתפקיד הזה. אני גם עוד זוכרת את משק הבית של דור סבתי ואמי.כך שאני סבורה שאוכל לכתוב זאת. אין לי תוכנית לערך, פשוט סבורה שכדאי למלאו בתוכן היסטורי נאות ומענין. גם בלי לגעת במה שתמוה בעיני. Mirjammarion - שיחה 10:58, 26 במרץ 2020 (IST)
שלום, Mirjammarion, לא נתתי דעתי על כך שמדובר ברומן של היסטוריה חלופית. לדעתי בלי מקור של מומחה לסוציולוגיה שיטען שהציטוט הזה מייצג משהו, אין לו מקום בערך, למעט אולי בפרק "בתרבות" שכרגע אין בערך. לקחתי לעצמי את החופש להסיר את הציטוט בעצמי. כל הכבוד על התרומה שלך לערך חשוב זה. איש השום (Theshumai) - שיחה 12:16, 30 במרץ 2020 (IDT)
בוקר טוב איש השום (Theshumai) - שיחה הבנתי מתגובתך הראשונית שלא שמת לב שזה רומן עם היסטוריה חילופית. אולי בגלל שאני ספרנית לשעבר ואולי בגלל שאני תמיד בודקת מה מקור הציטוטים, זה מיד הפריע לי. ואם כבר מכניסים ציטטההרי זו הייתה ממש לא לענין, כי ברגע שהתחלתי לכתוב את פיסקת ההיסטוריה, מיד התחלתי למלא אותה עם עובדות מספרים ומאמרים מהימנים, שמראים מתוך מחקרים של תעודות, כלים, תיארוכים של פחמן ועוד דברים קצת יותר מהימנים מהתיאור הנ"ל. אני ממש מודה לך שהסרת את הציטוט, כי לי הוא הפריע.בריאות Mirjammarion - שיחה 08:56, 31 במרץ 2020 (IDT)

בקשה חדשה[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב, ניסיתי הבוקר להוסיף בערך 'יהדות הולנד' 'ראו גם' לערך 'ליפמן,רוזנטל ושות', כאשר הכחלתי את ליפמן, רוזנטל ושות' והקשתי על חיבור הקישור קבלתי להפתעתי הגדולה הצעה לחיבור ל'דף פירושונים' ולא לערך עצמו. ניסיתי מספר פעמים, ולא צלח בידי. אנא עזור בתודה רבה והרבה בריאות Mirjammarion - שיחה 08:41, 30 במרץ 2020 (IDT)

זה הערך הנכון, את יכולה לקשר אליו. אולי הערך ליפמן, רוזנטל ושות' היה בעבר דף פירושונים, וההערה שראית היא טעות שנשארה במקום שנקרא "ויקינתונים". סידרתי את הטעות ואני מניח שבפעם הבאה שתבדקי כבר לא תראי שכתוב "דף פירושונים". איש השום (Theshumai) - שיחה 12:24, 30 במרץ 2020 (IDT)
תודה רבה, אני יודעת שזה הערך הנכון כי כתבתי אותו.גדלתי עם הסיפור הזה, חלק מהסיפור המשפחתי שלי, כמו של רבים מיהודי הולנד. לא חושבת שזה היה דף פירשונים כי כשהעלתי את הערך לא באה שום הודעה שיש איזכור לזה בויקיפדיה. מודה לך מאד על סידור הענין. נב עיינת קצת בערך?,זה סיפור שכמעט לא יאומןMirjammarion - שיחה 14:41, 30 במרץ 2020 (IDT)
עוד שאלה, האם אתה יכול ומעונין להעשיר ולמלא ערך שאני לא אמורה לנגוע בו, כי הוא כתוב על קרובה [מאד] שלי? Mirjammarion - שיחה 09:01, 31 במרץ 2020 (IDT)
Mirjammarion, אם את כתבת אותו אז כנראה טעיתי בהנחה שלי. אולי הייתה השחתה בויקינתונים... זה קורה לפעמים. למרות שזו השחתה מוזרה, לכתוב בתקציר של ערך שהוא דף פירושונים. יותר סביר בעיני שזו טעות כלשהי. משונה. בכל מקרה, אשמח לקרוא את הערך - הוספתי אותו לרשימת הקריאה בדפדפן שלי - אעבור עליו בעיון בימים הקרובים. לגבי העשרתו - אני חושש שיש לי המון תכניות לדברים שחשובים לי בויקיפדיה שאני לא מספיק להגיע אפילו לחצי מהן. אני בשנים מאוד עמוסות בחיי ואני חושש שלא אוכל להקדיש זמן להרחבת הערך בשנה וחצי הקרובות. איש השום (Theshumai) - שיחה 23:03, 31 במרץ 2020 (IDT)
בוקר טוב , בבקשה אל תוסיף שום דבר לערך ליפמן, רוזנטל ושות' אם אינך קורא הולנדית, ובקיא בנושא אני כתבתי בו את מירב המידע שחשוב לדעת עליו.אם יופיע עוד מידע אוסיף אותו, אל תיגע בו בבקשה, בבקשה, אנא אל תהרהר בכך אפילו. אני עובדת קשה [לסירוגין] על העשרת , תיקונים היסטוריים ולשוניים של כל מה שקשור לשואת יהודי הולנד. [היו המון טעויות ואי הבנות שלקח לי זמן לתקן. היו ערכים קשורים היסטורית ועובדתית זה לזה, שבגלל אי ידיעה לא חוברו בינהם בויקיפדיה העברית. מלבד 'ליפמן, רוזנטל ושות' כתבתי בעצמי עוד 6 ערכים הנוגעים לשואת יהודי הולנד 'אלפרד קליי', 'אלישבע אורבך'. 'גרהרד בדריאן', 'ז'ק ברוך', ' אלברט דה יונג','כריס לאבו' וכנראה שיבואו עוד. ---- אני רואה ששוב הייתה אי הבנה, אני אמנם קרובה לאנשים שכספם נגזל דרך 'הבנק' הזה אבל כששאלתי על העשרת ערך של קרובה זה ממש לא קשור לשואה!!! זה ערך עכשווי ישראלי שאינו מלא מספיק.Mirjammarion - שיחה 11:03, 1 באפריל 2020 (IDT)
Mirjammarion, אין בעיה, אין לי שום מטרה לגעת בו - כבר קראתי את כל הערך המעניין ואפילו לא היה תיקון טכני שקפץ לי לעין. כאמור אני חושש שלא אוכל לקחת על עצמי תכניות חדשות לויקיפדיה לטווח הקרוב - במיוחד פרויקט כזה שאני מניח שכדאי להקדיש לו זמן ולוודא שהוא נעשה כמו שצריך. יכולה לכתוב לי מה הערך המדובר? מי יודע, אולי כן אמצא הזדמנות להשקיע בו. איש השום (Theshumai) - שיחה 22:15, 3 באפריל 2020 (IDT)
בוקר טוב איש השום (Theshumai) - שיחה ונצחון במלחמת הקורונה. תודה שקראת את הערך על 'בנק הגזל' הזה. השקעתי הרבה בכתיבה מדויקת. הערך שהייתי מבקשת שמישהו ירחיב זה 'דרורה ברוק' , יש המון חומר על המרשתת על כל מה שעשתה ועושה. אך לא מקובל שאכתוה עליה. תודה על השאלה והצלחה בתוכניות הכתיבה /עריכה שלך. לאור המצב התחלתי להעשיר את הערך 'תפירה', רציתי כבר קודם לטפל בו, אבל לא הסתדר, כעת עם הנטיה העולמית לתפור מסכות סברתי שהגיע הזמן.בריאות Mirjammarion - שיחה 06:42, 4 באפריל 2020 (IDT)
כל הכבוד, בהחלט עיתוי חשוב. ייתכן שאוכל להרחיב את הערך בשלבים. אם אתה מכירה מקורות טובים לכך אשמח שתפני אותי. איש השום (Theshumai) - שיחה 11:42, 4 באפריל 2020 (IDT)

שאלה בעקבות עריכתך[עריכת קוד מקור]

לילה טוב Theshumai,
ראיתי שלפני כמה ימים העברת את הכתבה שלהלן מ"קישורים חיצוניים" בהשערת התעודות ל"קישורים חיצוניים" בביקורת המקרא. אני תומך בעריכתך ומודה לך עליה!

אתמול הקישור לכתבה הוסר מהערך ביקורת המקרא ללא נימוק ברור.
אני רוצה לפתוח דיון בדף השיחה של ביקורת המקרא לגבי תרומתה של הכתבה בערך (אשר כרגע נראה ש"צונזרה" ממנו כל גישה ביקורתית כלפי "ביקורת המקרא").
אני משתדל תמיד להתייעץ עם ויקיפד אחד לפני פתיחת דיון בדף שיחה של ערך - אודה לעמדתך בנושא.
תודה ובשורות טובות! בן נחום - שיחה 20:39, 31 במרץ 2020 (IDT)
תודה הגבתי בדף השיחה. איש השום (Theshumai) - שיחה 14:22, 1 באפריל 2020 (IDT)

היי איש השום. מה שלומך? תגיד, מה התכנון לגבי הערך הזה? הצבעת מחיקה ואז ליצור ערך חדש לגבי פרדוקס בני ברק? כמו שראית, נרו יאיר דוחף לעשות הצבעת מחיקה במקרה של שינוי נושא כי הוא אמר ש״זה כמו לכתוב את הערך מחדש״.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 22:38, 3 באפריל 2020 (IDT)

המקיסט, אישית לא אכפת לי שבזמן ההצבעה הערך ייקרא "פרדוקס בני ברק", אבל לא מקובל עלי לשנות את השם בלי דיון ולכן מחיתי על זה. אני אישית חשבתי ששינוי השם "יציל" את הערך ויהפוך אותו לאנציקלופדי, אבל אז גיליתי תוך כדי שהבנתי לא נכון ושבכלל אין ממש מידע על תוחלת חיים של חרדים כציבור... כמו שאין ממש דבר (אנציקלופדי) בשם "פרדוקס בני ברק" - זה הרי סתם כינוי עיתונאי שהדביקו לכמה שורות מתוך מחקר שלם (או נכון יותר, ברבע מתוך גרף אחד שלם שעלה בנתונים שנאספו).
אם התכוונת לשאול "מה התכנון *שלי* לגבי הערך הזה" - ובכן, אני רוצה ערכים אנציקלופדיים בויקיפדיה. לאחר שגיליתי ששתי האפשרויות - "תוחלת החיים של הציבור החרדי" ו"פרדוקס בני ברק" - לא יכולים לספק את זה. אחתוך לפתרון שכן. או מחיקה, או שילוב של המידע שעלה לגבי תוחלת החיים, נניח, בערך כללי שעוסק בתוחלת חיים בישראל.
אם התכוונת לשאול "מה התכנון *של נרו* לגבי הערך הזה" - זה באמת מבלבל. האם ייתכן שלאחר שהערך יימחק בשם "תוחלת החיים..." אז נרו יטען שההצבעה לא רלוונטי ל"פרדוקס בני ברק"? אין לי שמץ - זה נשמע לי הזוי, אבל כבר קרו דברים הזויים בדיון הזה. אולי כדאי לוודא שההצבעה מתייחסת ל-2 הערכים, נניח, כבר עכשיו, ושוב בעת פתיחת הדיון של הצבעת המחיקה. איש השום (Theshumai) - שיחה 22:58, 3 באפריל 2020 (IDT)
גם אני כמוך חשבתי ששינוי השם יספיק, אבל אם אין גם מקורות לדבר כזה- מוטב למחוק את הערך (אפשר לציין בהצבעה את הבעייתיות עם שתי גרסאות הערכים ולהבהיר שלא מדובר רק במצב הנוכחי של הערך בהכרח, כדי למנוע התרחשות של מה שאמרת שיכול לקרות). אז הצבעת מחיקה היא אכן כיוון טוב. מסכים, לא ברור לי מה נרו יאיר עשה (אבל איכשהו זה נראה שהוא מנסה להגן על הערך והוא כנראה חשב שככה הוא יישאר איכשהו ואולי לא יתנגדו לו), הוא התחיל עם השחזורים הללו באמצע דיון וזה נראה לי מוזר עוד מאז. טוב, הצבעת מחיקה תגאל את כולנו מלהיתקע בדיונים מתישים על הערך ועל שחזורים מסיביים כמו זה, זה בטוח.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 23:04, 3 באפריל 2020 (IDT)
המקיסט, מעניין מה יהיה. לדעתי צריך לחשוב טוב איך לנסח את תחילת דיון המחיקה. אבל עוד יש זמן חג שמח קריצה איש השום (Theshumai) - שיחה 01:08, 7 באפריל 2020 (IDT)
אכן. אפשר שנתאם לפני. חג שמח גם לך המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 10:03, 7 באפריל 2020 (IDT)

שאלה לגבי כללי הצבעה[עריכת קוד מקור]

שלום לך, בערך של הרב "מאיר מאזוז" יש דיון ארוך וטרחני לגבי ציון עמדותיו של הרב בנוגע לקשר שעשה בין קהילת הלהט"ב ולמגפת הקורונה. אחד המשתתפים מחק את הפסקה בטענה שיש רוב קטן ומקרי ומסרב לפתוח הצבעה בנושא בטענה שכך "נוח לו". אני לא יכול לפתוח הצבעה כי אני חדש בויקיפדיה. השאלה שלי האם התנהלות שכזאת של הבחור היא התנהלות מותרת? בברכהלהביט לאופק - שיחה 23:47, 4 באפריל 2020 (IDT)

להביט לאופק, המקרה הזה הוא קצת חמקמק, כי "הרוב" השתנה כמה פעמים והיה נתון לפרשנויות שונות של הכותבים (כלומר, אם מישהו טוען שהוא חושב בטעות שיש לו רוב ופועל על פי זה - זו הפרה של כלל אבל נהוג לשפוט לכף-זכות, להניח כוונות טובות ולא להיתפס לטעויות כאלו). בכל אופן יש בצד שלך של הדיון כמה חברים מאוד בקיאים בכללי המיזם, כך שאתה יכול להיות סמוך ובטוח שלא על זה יקום או ייפול דבר. איש השום (Theshumai) - שיחה 23:16, 5 באפריל 2020 (IDT)
זו הנקודה. הרוב היה יציב. מה לא יעשו הכיפתיים כדי להגן על העילג. להביט לאופק - שיחה 20:33, 6 באפריל 2020 (IDT)
להביט לאופק, היה לי קשה לעקוב בדיון הפתלתל שם (וכאמור לא התעמקתי מאוד בספירה כי יש כמה "כוכבים" גם בצד שלך שידעו להסתדר), אבל מה אומר לך... כבר היו דברים מעולם. הכי חשוב זה לשמור על קור רוח ולכבד את כללי הקהילה (בראש ובראשונה כדי לא להיחסם, וגם, ובכן, זה טוב ללחץ דם ). איש השום (Theshumai) - שיחה 17:35, 8 באפריל 2020 (IDT)
זה בסדר חבר. למדתי לשמור על קור רוח. זה לא מסובך האמת. הבעיה לדעתי היא מדיניות לא אחידה בויקיפדיה ומדיניות לא אחידה לא יכולה להתקבע כמצב שיש להשלים עימו אפילו אם יש רוב בבחירות מסוימות. מדיניות אחידה זו חובה. הבחור שדיברתי איתו הוא בעל אמונה וחשובה לו שמירה כל כבודם של הרבנים ומניעת הגחכת רבנים (לכאורה), מאשר על כבודה של ויקיפדיה וזה כמובן מצב לא טוב. להביט לאופק - שיחה 18:11, 8 באפריל 2020 (IDT)
להביט לאופק, אולי יום אחד תצבור קצת וותק ותכיר קצת יותר מקרוב את מערכת-ההפעלה-הטכנית של ויקיפדיה ויהיו לך איזה רעיון או שניים שיסייעו לזה. אני כרגע אישית מבשל משהו כזה, על אש קטנה (האמת שדווקא בהשראת עורך דתי [כנראה], שנתן לי רעיון או שניים טובים), אבל כדי ליצור שינוי, למשל, שיהפוך את המדיניות של ויקיפדיה ליותר אחידה, צריך ממש לבוא עם פינצטה מאוד מדויקת. ידוע לי שהיו הרבה בעיות מאוד גדולות ומורכבות במיזם שנפתרו בהדרגה עוד לפני שהצטרפתי אפילו, אז אני מניח שגם זה אפשרי. איש השום (Theshumai) - שיחה 18:06, 10 באפריל 2020 (IDT)
הלוואי שכך יהיה. הרעיון הזה של שיתוף ידע הוא מדהים בעיני. שניים ארוכות אני משתמש בויקיפדיה אמנם תקנתי פה שגיאות כתיב כאנונימי אבל הגיע הזמן לתרום תרומה משמעותית. דרך אגב התחלתי לערוך בנושאים בהם אני חזק.לא באמת הבנתי מה זה אומר פינצטה בנוגע למדיניות אחידה ולמה הנושא הזה לא נמצא בראש סדר העדיפויות פה. להביט לאופק - שיחה 09:15, 11 באפריל 2020 (IDT)
להביט לאופק, שמח שקפצת למים דבר ראשון - בהצלחה, ואם תצטרך משהו תפנה בכיף. לגבי ה"פינצטה" - בויקיפדיה:מזנון ישנם אינספור דיונים שונים על היבטים שונים שקשורים למדיניות אחידה ועל מיליון דברים אחרים. כדי שהצעה תוכל להבשיל לשינוי במדיניות של ויקיפדיה היא צריכה להיות מאוד ספציפית ומאוד ברורה (לווא דווקא בלתי ניתנת לפרשנות, אבל כן מאוד ספציפית). במיוחד בנושא כזה נפיץ, אם נרצה יום אחד לעשות בו שינוי, צריך לחשוב טוב טוב מה ב-ד-י-ו-ק סוג השינוי שיהיה הכי אפקטיבי. זה לא כל כך טריוויאלי, במיוחד בנושאים שדיונים אליהם עלולים להתפתח לחפירה אינסופית. צריך לזקק מתוך הרבה רעש-רקע את הדברים שיוכלו באמת לקדם את המיזם, וזה טריקי למדי - במיוחד בהתחשב בזה שהמיזם כבר קיים לא מעט שנים וכבר יש לא מעט נורמות שהתקבעו וכו'. איש השום (Theshumai) - שיחה 21:44, 12 באפריל 2020 (IDT)
לא בטוח שהבנתי את כוונתך.מה זה אומר דבר מדויק או ספציפי? הרי עניין המדיניות היא במהותה משהו שנוגע לכללים.אני לא חושב שאני מבין איך מדיניות אחידה צריכה לעבור דיון.איך בכלל אפשר אחרת?בנוסף הייתי שמח לדון איתך ובכלל על ויקיפדים שהם בכל מהותם "שומרי סף אמוניים" ושלפחות בעיני מדובר בסוג של הטרלה על המיזם הזה. להביט לאופק - שיחה 13:32, 13 באפריל 2020 (IDT)
להביט לאופק, הכוונה היא שבהרבה מההצעות לשיפור שתוכל לחשוב עליהן ישנן בעיות שיתעוררו שאולי לא תחשוב עליהן. גם עניין "שומרי הסף" הוא משהו שקשה לאפיין אותו. יש ערכים שגם אני "שומר" עליהם, ויש כאלו בעלי דעה אמונית שעורכים במיזם וקשה לומר האם הם "שומרי סף" או לא. אם רוצים למתוח קו כלשהו, מבחינת מדיניות, צריך לחשוב מאוד מאוד טוב איפה מותחים אותו ולפי מה. יש כללים שבעייתי מאוד להגדיר אותם מבלי לפגוע בכמה מהעקרונות הבסייסים ביותר של האנציקלופדיה כחופשית וכולי, ולכן זה לא דבר של מה בכך.
אני בעיקר מנסה להסביר את כוונתי, ולהסביר שבדרך כלל אפשר לתכנן שינויים מרחיקי לכת במיזם רק אחרי שמשתפשפים בו קצת יותר ומבינים קצת יותר איך דברים עובדים ואיך כללים משפיעים בפועל על המתרחש. אני אגב אישית חובב רפורמות (יש ביוטיוב גם איזה מומחה שקצת טוען שאם ויקיפדיה לא תדע לעשות מספיק רפורמות בזמן היא תאבד רלוונטיות בשלב מסוים), ותמיד נהנה לחשוב על שיפורים במיזם (שבדרך כלל מסורבל ואיטי לקדם, אם הם שינויים מהותיים), אבל זה לא סותר, אגב, אם תרצה לנסות להעלות פה רעיונות לשיפורים למיזם ולגלגל אותם יחד, ולו סתם בשביל "הספורט". איש השום (Theshumai) - שיחה 16:50, 14 באפריל 2020 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── אשמח להכין איתך הצעות לשיפור.בקרוב אכניס דוא"ל לויקי שלי ונוכל להתכתב גם שם. לא בטוח שהבנת את כוונתי לגמרי לגבי מדיניות אחידה אבל זה בסדר נוכל לדבר עוד אם תרצה. חג שני שמח! דרך אגב.. מאיפה הכינוי שלך? אני סקרן..להביט לאופק - שיחה 17:24, 14 באפריל 2020 (IDT)

להביט לאופק, מוזמן לשלוח לי מייל בשמחה (קח בחשבון שניגוד למה שאיתמר כתב לך בדף שיחתו - ברגע שאתה שולח לי אימייל, לא משנה אם עניתי לך או לא - אני מיד רואה את כתובת המייל ממנה שלחת). לגבי הכינוי שלי - זו בדיחה פנימית סביב משהו שקשור למשפחה שלי. לא יכול ממש לפרט כי זה עלול לרמוז על זהותי. איש השום (Theshumai) - שיחה 20:58, 16 באפריל 2020 (IDT)
שלחתי. מקווה שהגיע. להביט לאופק - שיחה 21:25, 16 באפריל 2020 (IDT)
להביט לאופק, הגיע והשבתי איש השום (Theshumai) - שיחה 21:41, 16 באפריל 2020 (IDT)

כתיבה לטילדה הרביעית[עריכת קוד מקור]

איש השום שלום, רציתי להזמינך לכתוב כתבה לטילדה הרביעית על מפגש החורף שהיה השנה. אתה מעוניין? הארי פוטר 73 - שיחה - חדשופדיה (לרכישת מנוי) 10:01, 16 באפריל 2020 (IDT)

איש השום? הארי פוטר 73 - שיחה - חדשופדיה (לרכישת מנוי) - הטילדה הרביעית (לרכישת מנוי) 15:23, 16 באפריל 2020 (IDT)
שלום, הארי פוטר 73, ראשית אני מניח שעלי לקנא בך על הזמן הפנוי שכנראה גרם לך להניח שאענה לך תוך שעות בודדות לפעמים לוקח לי גם כמה ימים להשיב אבל אחרי שראיתי מספר הודעות ממך אני עונה עכשיו בהזדמנות הראשונה בה אני סוף סוף יושב על המחשב
אז שנית - תודה על ההצעה וההזדמנות. אגב, היית במפגש (לצערי התבזבז לי הרבה זמן על עניינים טכניים ולא עלה בידי להכיר כמו שצריך את כל הנוכחים)? בעצם אשמח לדעת קצת יותר פרטים - האם יש דד-ליין? האם יש דרישות כלשהן (אורך נניח)? האם היה לך רעיון מסוים לכיוון לכתבה (כי אני לא בטוח שלי יש )?
האם בעצם אתה לקחת על עצמך את המיזם לאחר המקיסט? בהנחה שכן - כל הכבוד! ישר כוח! איש השום (Theshumai) - שיחה 20:54, 16 באפריל 2020 (IDT)
  1. לצערי, לא הייתי במפגש.
  2. יש דד-ליין: הגיליון מתוכנן לעלות ב-1 ביוני, אולי אפילו קצת קודם.
  3. מבחינת אורך: הכתבה הספציפית הזו היא לא הכתבה המרכזית בעיתון, אבל אפשר להציב רף של 7-8 שורות. אם יש לך מה להוסיף - מצוין.
  4. אני הייתי שמח אם תספר על המפגש מנקודת המבט שלך ועל הפעילויות שהיו במפגש (וראיתי שהיו לא מעט). יהיה נחמד גם אם תספר בכתבה על התהליך של קביעת מקום המפגש, התאריך, הפעיליות וכדומה, ואולי תוסיף תמונה אחת או שתיים. אתה יכול גם לכתוב מסקנות מהמפגש.
  5. המקיסט פנה אליי אתמול ושאל אם אני רוצה להחליף אותו במיזם. השבתי בחיוב והתחלתי בעבודה הארי פוטר 73 - שיחה - חדשופדיה (לרכישת מנוי) - הטילדה הרביעית (לרכישת מנוי) 21:08, 16 באפריל 2020 (IDT)
אז אתה מעוניין? הארי פוטר 73 - שיחה - חדשופדיה (לרכישת מנוי) - הטילדה הרביעית (לרכישת מנוי) 21:12, 16 באפריל 2020 (IDT)
הארי פוטר 73, תודה על המידע. אני קצת מהסס, כי לא ממש הייתי מעורב בתהליך התכנון של המפגש כי חשבתי שלא אוכל להגיע עד כמה ימים לפני, כך שאם זו הזווית שחיפשת אני לא בטוח שאני האדם המתאים לכך. איש השום (Theshumai) - שיחה 21:40, 16 באפריל 2020 (IDT)
לא זו הזווית שחיפשתי, רק נתתי לך כיוון למחשבה. העיקר הוא המפגש עצמו והפעילויות. התהליך לפני המפגש והמסקנות שלאחריו הן רק תוספת אפשרית. הארי פוטר 73 - שיחה - חדשופדיה (לרכישת מנוי) - הטילדה הרביעית (לרכישת מנוי) 21:43, 16 באפריל 2020 (IDT)
למעשה, פניתי אליך כי אני חושב שאתה אחד האנשים המתאימים ביותר למשימה. אבל זאת כמובן החלטה שלך. הארי פוטר 73 - שיחה - חדשופדיה (לרכישת מנוי) - הטילדה הרביעית (לרכישת מנוי) 21:44, 16 באפריל 2020 (IDT)
בבקשה תודיע לי אם אתה מתכוון לכתוב את הכתבה או לא בהקדם האפשרי הארי פוטר 73 - שיחה - חדשופדיה (לרכישת מנוי) - הטילדה הרביעית (לרכישת מנוי) 22:28, 16 באפריל 2020 (IDT)
היי, קיבלת את המייל שלי? הארי פוטר 73 - שיחה - חדשופדיה (לרכישת מנוי) - הטילדה הרביעית (לרכישת מנוי) 14:52, 17 באפריל 2020 (IDT)
הארי פוטר 73, אני בגדול אשמח, אבל עדיין לא בטוח לאיזה כיוון לקחת את זה. איש השום (Theshumai) - שיחה 15:19, 17 באפריל 2020 (IDT)
אוקיי, בבקשה תודיע לי עד סוף החודש מה מצב הכתבה. הארי פוטר 73 - שיחה - חדשופדיה (לרכישת מנוי) - הטילדה הרביעית (לרכישת מנוי) 15:23, 17 באפריל 2020 (IDT)
הארי פוטר 73, אוקיי... יש כמה מאורעים חוסמי-השראה בחיי בימים אלו. מקווה שאוכל להתקדם כבר בקרוב. איש השום (Theshumai) - שיחה 23:24, 19 באפריל 2020 (IDT)
היי, הצלחת להתקדם בכתיבת הכתבה? הארי פוטר 73 - שיחה - חדשופדיה (לרכישת מנוי) - הטילדה הרביעית (לרכישת מנוי) 08:45, 23 באפריל 2020 (IDT)
הארי פוטר 73, עניתי לך למייל. איש השום (Theshumai) - שיחה 10:15, 23 באפריל 2020 (IDT)

שאלה לגבי זכות הצבעה[עריכת קוד מקור]

אהלן מה שלומך. איפה אפשר לראות האם יש לי כבר זכות להצביע? להביט לאופק - שיחה 17:55, 16 באפריל 2020 (IDT)

להביט לאופק, שוב שלום בשביל זכות הצבעה אתה צריך שיהיו לך 100 עריכות במרחב הערכים במשך 90 הימים האחרונים. הדרך הכי פשוטה עבורך לבדוק זאת היא להיכנס לדף התרומות שלך, לסמן שם "100 עריכות" ואז לבחור "חיפוש תרומות" וב"מרחב השם" לבחור "מרחב הערכים" ואז לגלול למטה. כשאתה גולל אתה בודק 2 דברים - ראשית, צריכים להיות 2 דפים לפחות (כלומר, יותר מ-100 עריכות) - מה שאצלך אין ולכן אין עדיין זכות הצבעה. שנית, צריך לוודא שהעריכה שבתחתית הדף היא בטווח של 3 החודשים האחרונים. בהצלחה. איש השום (Theshumai) - שיחה 21:06, 16 באפריל 2020 (IDT)
תודה רבה חבר. להביט לאופק - שיחה 09:42, 18 באפריל 2020 (IDT)
שלחתי מייל... להביט לאופק - שיחה 22:49, 18 באפריל 2020 (IDT)

היי, מה שלומך? אני שולח לך מייל דחוף, אשמח שתקרא אותו. תודה :) המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 16:50, 20 באפריל 2020 (IDT)

שום בארה"ב[עריכת קוד מקור]

איש השום (Theshumai) קבל לינק על גידול שום סביב העיירה GILROY בקליפורניה https://garlicworld.com/ ... Crocodile2020 - שיחה 04:13, 7 במאי 2020 (IDT)

השבתי בדף שיחתך איש השום (Theshumai) - שיחה 23:28, 7 במאי 2020 (IDT)

כוכב להיסטוריון![עריכת קוד מקור]

כוכב היסטורי
כל הכבוד! על הרחבת הערך המאה ה-19. הארי פוטר 73 - שיחה - חדשופדיה (לרכישת מנוי) - הטילדה הרביעית (לרכישת מנוי) 18:28, 7 במאי 2020 (IDT)
הארי פוטר 73, תודה! הסמקה מדהים אותי שיצא לך כוכב נבואי! למעשה אני מרחיב עכשיו את השנות ה-20 של המאה ה-20 (ומדי פעם מכניס מידע מעניין שאני מוצא גם בערכי זמן אחרים - הכנסתי עכשיו מידע בין השאר למאה ה-19, ה-17 וה-6) וממש דקות ספורות לפני ששלחת את הכוכב חשבתי לעשות הפסקה קצת עם העשורים ולעבור למאות ולהתחיל, לא תאמין, במאה ה-19! כך שמבחינתי ממש יצאת נביא עכשיו לא נותר לי אלא לבצע היטב את ההרחבה המתוכננת ולהרגיש שהצדקתי את הכוכב קריצה איש השום (Theshumai) - שיחה 18:37, 7 במאי 2020 (IDT)
הארי פוטר 73 - שיחה - חדשופדיה (לרכישת מנוי) - הטילדה הרביעית (לרכישת מנוי) 18:39, 7 במאי 2020 (IDT)

הערך "ימין רדיקלי בישראל"[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחה:ימין רדיקלי בישראל

מיזם העיטור השבועי יוצא לדרך![עריכת קוד מקור]

היי איש השום, מה שלומך? רציתי להזמין אותך להשתתף במיזם חדש שפתחתי, מיזם העיטור השבועי, שמטרתו היא שיפור האווירה בקהילת ויקיפדיה. את המיזם פתחתי כדי ליצור מסגרת מסודרת שתעניק "עיטורים רשמיים" מטעם קהילת ויקיפדיה. אחת לשבוע, ייבחר על ידי הצבעה "העורך השבועי המצטיין" ויוענק לו עיטור מיוחד. אני מאמין כי בדרך זו תחושת השייכות לקהילה בקרב העורכים תגבר ובין חברי הקהילה תהיה אווירה טובה. כמו כן, בסוף כל חודש ייבחר גם "העורך החודשי המצטיין" ובסוף כל שנה "העורך השנתי המצטיין". אשמח אם תשתתף ותציע מועמדים לשבוע הקרוב (ובאופן כללי). בברכה, הארי פוטר 73 - שיחה - חדשופדיה (לרכישת מנוי) - הטילדה הרביעית (לרכישת מנוי) 20:05, 18 במאי 2020 (IDT)

נא אשר קבלה. דגש חזק - שיחה 22:57, 27 במאי 2020 (IDT)

תודה על התזכורת. איש השום (Theshumai) - שיחה 23:06, 27 במאי 2020 (IDT)

הטילדה הרביעית - גיליון חדש![עריכת קוד מקור]

טילדה חדשה יצאה ממכבש הדפוס! הטילדה הרביעית חוזרת עם שאלות, מפגשים ותובנות חדשות
דבר העורך • ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - תחרות כתיבת ערכים • ראיון עם מפעיל מערכת • פורטלים • סודוקו • תשבץ • קצרמרי אקטואליה • מיזם יחסי החוץ • מיזם בית ספר ויקיפדיה • מפגש חורף 2020 • קרב איגרוף • טור אישי • ויקימימז • תפזורת • תמונות חדשות


הארי פוטר 73 - שיחה - הטילדה הרביעית - מיזם העיטור השבועי 18:12, 31 במאי 2020 (IDT)
הארי פוטר 73, מזל טוב! כל הכבוד!כל הכבוד! איש השום (Theshumai) - שיחה 00:59, 1 ביוני 2020 (IDT)
תודה רבה הארי פוטר 73 - שיחה - הטילדה הרביעית - מיזם העיטור השבועי 06:38, 1 ביוני 2020 (IDT)

כוכב עם חתיכת לב![עריכת קוד מקור]

כוכב המסורים
על הצטרפותך לרשימת החונכים. כה לחי! הארי פוטר 73 - שיחה - הטילדה הרביעית - מיזם העיטור השבועי 06:55, 4 ביוני 2020 (IDT)
הארי פוטר 73, כל הכבוד לך על העירנות - אתה ממש "בכל מקום" ממש לא מובן מאליו כמה שאתה מעורב בקידום יוזמות קהילתיות בויקיפדיה. איש השום (Theshumai) - שיחה 22:25, 5 ביוני 2020 (IDT)

כוכב בשבילך![עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת משתמש:הארי פוטר 73

המשך סיוע לגבי עריכה[עריכת קוד מקור]

אני מנסה לעשות שינויים בערך כדי להתאים אותו לנדרש. לא ברור לי איך אני מגיעה לטיוטה וגם שהגעתי אליה באקראי ואני עושה שינויים זה לא נשמר. אני לא מצליחה לפתוח קישורים במהלך העריכה כי הוא שולח אותי לקוד. צריכה עזרה ברורה איך להתנהל בתוך המערכת. מאילנה ‪Ilanawe48‬ (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

היי אילנה עונה לך במייל. איש השום (Theshumai) - שיחה 22:31, 15 ביוני 2020 (IDT)

שלום,

  1. האם יש לגנדלף רשות לחסום לבדו שינוי שיש לו תמיכה של שלושה עורכים בתואנת "גרסה יציבה"? האם תסכים שאחזיר את העריכה שלך בעצמי?
  2. אני מעריך את רצונך להגיע לקונצנזוס, אבל גנדלף מדגים ביעילות שעורך יחיד יכול למנוע קונצנזוס. אולי כדאי לשקול את הגישה שאני מציע. ההצעה שלי היא ללכת להצבעה על תוספת פרק "במחקר", אשר יעסוק בנושא הערך רק מנקודת המבט של מחקר אקדמי, והסטנדרטים בו יהיו הסטנדרטים המקובלים בערכים מדעים.
  3. אני מציע לשקול הצבעה כנ"ל גם לערך המבול. כמו כן, במידה וידוע לך על עוד ערכים מקראיים שבהם רוב מקומי מצנזר התייחסות מדעית, כדאי לשקול הצבעה כללית לפיה ניתן להוסיף פרק "במחקר" לערך מקראי במידה וקיים מחקר בנושא (כמובן יצריך איסוף חתימות במזנון).
  4. פסאודו-הוכחה שהגישה הנ"ל מתחייבת מנהלי ויקיפדיה: אם מצונזר פרק "במחקר" מהערך המקראי X, ניתן לפתוח ערך חדש "מחקר בנושא X". במידה ואכן קיימים מקורות מדעיים/אקדמיים בנושא, לא ניתן לבטל ערך כזה בטענת חוסר חשיבות אנציקלופדית, ואפשר רק לטעון שעדיף לצרף את תוכנו לערך X, שאז יגיב פותח הערך "מעולה, זה מה שרציתי מהתחלה אבל לא מאפשרים לי". H. sapiens - שיחה 19:39, 17 ביוני 2020 (IDT)
היי, H. sapiens, שלום. "התמהמהתי" כי התעסקתי קודם כל בחיפוש מקורות נוספים. רציתי לבוא איתם לערך.
  1. כמו שאולי ראית, הגבתי בעצמי. בגדול זה לא תקני, אבל מאחר שגנדלף צדק שטעיתי במקור שכתבתי שאני מתבסס עליו, אז עוד אולי אפשר לשפוט אותו לכף זכות במקרה הספציפי הזה, אבל אם עכשיו הוא לא יכבד את הרוב כשהמידע כן הוכנס כמו שצריך, זה כבר יהיה ממש לא בסדר.
  2. אני חושש מללכת שוב להצבעה, במיוחד "באופן כללי". שינוי של מבנה פרק נתון יותר מדי לפרשנות אישית וסגנונית וזה נוטה להתפזר. אני רוצה לקוות שיהיה אפשרי לבצע מספר חידודים בערך על בסיס רוב, ויכול להיות שמה שנוכל לקבל עליו הסכמת-רוב בדף שיחה יהיה סביר. בסך הכל עד כה כל טענה שהיה לה מקור טוב מספיק נשארה בערך (נניח התיוג של משלחות המחקר כפסאודו מדעית או זה שפדר אומר שלא בנו כלים קרובים לזה בתקופה ההיא), ואני רוצה להאמין שהכנסת של מקורות איכותיים נוספים לדיון תהייה דרך המפתח להתקדם.
  3. האמת שפחות יצא לי לעקוב אחרי התפתחות העניין בערך של המבול. אישית הכנסתי כמה ערכי ארכאולוגיה או חקר-מקרא לערכים מקראיים והם כבר שם שנים בודדות בלי בעיה רבה (לפחות איפה שיש קונצנזוס רחב דיו במחקר, והאמת? איפה שלא - לפעמים זה מוצדק ששינו את העריכות שלי).
  4. לדעתי זה לא רעיון רע פרק המחקר, אבל הבעיה בנושא הספציפי של התיבה, הוא שבדרך כלל התיבה עצמה לא נחקרת מחוץ להקשר של המבול, ובערך של המבול כבר יש פרקים "מדעיים". אם נוכל למצוא מקורות שיצדיקו הכנסתו של תוכן היסטורי/מדעי על התיבה, אני בטוח שיהיה רוב להכנסתו במבנה הפרקים הקיים, אבל לא בטוח איך בדיוק ייראה הפרק המדובר - בהתבסס על המידע שכבר קיים בערך או על מידע ספקולטיבי שאולי נוסיף.
מקווה שאוכל להשלים את שאר הפערים בדף השיחה בקרוב. איש השום (Theshumai) - שיחה 22:13, 18 ביוני 2020 (IDT)
נוצר נוהג בויקיפדיה שאפשר להכניס לערכי מקרא פרק "בביקורת המקרא". אין לי מושג מדוע וכיצד נוצר, אבל הוא ייחודי לתחום של ביקורת המקרא (אולי בגלל המנהג שמותר להכניס לערך פרק "ביקורת" בגודל סביר?), ולפעמים מתרחב לתחום של ארכאולוגיה, למרות שהיא לא ביקורת המקרא אבל יש נטייה לכרוך אותם ביחד. תוצאה אבסורדית מכך היא שאפשר לחסום התייחסויות אנציקלופדיות דווקא מתחומים מדעיים הרבה יותר מבוססים כמו גאולוגיה. כך בהמבול צונזר כל נסיון להסביר שמבול עולמי לא התקיים למרות שיש לזה הסטוריה מדעית שלמה, ראה למשל מיתוסים של מבול#קטסטרופיזם ותאוריות מבול כלל-עולמי. זה פרק שבעצם היה צריך להיות בערך המבול אבל אין סיכוי.
אבסורד נוסף הוא שדווקא בערך המבול אין זכר לטענות הבריאתניות, והן התנקזו לערך תיבת נח, למרות שכל המקורות הבריאתניים/אמוניים בנושא (כפי שציטטתי בדף השיחה) מתייחסים גם למבול עצמו, וברור שההפרדה ביניהם היא נימוק מלאכותי. H. sapiens - שיחה 17:57, 20 ביוני 2020 (IDT)
H. sapiens, הרבה מים זרמו בנהר ב-5 הימים האלו, ונראה כאילו הדבר הרלוונטי היחיד שנותר לומר הוא - כל הכבוד על פועלך בערכים האלו. זה משמעותי מאוד שאיש אקדמיה כמוך מעורב בדיונים כאלו. איש השום (Theshumai) - שיחה 00:28, 25 ביוני 2020 (IDT)

סיוע בעריכה[עריכת קוד מקור]

שלום לך, ראשית כל תודה על המענה בחממה, כמעט התייאשתי ממענה שם. איני יודע אם אשאר לערוך בויקיפדיה עוד הרבה זמן (אז תרגיש חופשי לענות לא), ההרגשה הכללית שלי כאן היא כשם הספר Alone Together, ובתקופה הקרובה יש תקופת מבחנים, אז בטוח אני אוריד מנפח הפעילות שלי ואני ממש לא בטוח אם אחזור אחרי זה . אבל זה מסתמא לא מעניין אותך. באתי לשאול אותך, כרגע אני רוצה להתחיל לשפר קצרמרים בנושאי מתמטיקה/מדמ"ח/כלכלה שמאוד הפריע לי בתואר שלא היה עליהם מידע בויקיפדיה, לדוגמה שיטת הסימפלקס או פירוק QR. איני צריך שמישהו יסביר לי את החומר, אני פשוט צריך שמישהו יעבור על הערכים לוודא שהם מתאימים לסגנון המקובל או שאוכל להתייעץ איתו על בעיות סגנון או איך עדיף לכתוב דברים. אם תוכל לעזור לי בזה אשמח, וגם אם לא תודה בכל אופן על ההתייחסות . מה, באמת? 22:59, 20 ביוני 2020 (IDT)

היי, אכן אני יכול להבין את התסכול - כל אחד שנרשם לחממה (שמין הסתם כולנו שם בהתנדבות) עמוס בהרבה דברים ולפעמים לוקח זמן לענות להכל, ובשנת 2020 כמה ימים ללא מענה זה בהחלט מרגיש כמו נצח. אני אשמח מאוד אם תוכל כן לתרום למיזם, במיוחד בתחומים כאלו שבהם אכן יש חוסרים ואתה עשוי להיות עורך מאוד משמעותי בתור מי שמבין בנושא (במיוחד בתחום הכלכלה שאני כותב על נושאים בו המחסור הזה בולט במיוחד, לפעמים בולט באופן בוטה), ואני אשמח מאוד לסייע לך באופן שתיארת - לעבור על ערכים שכתבת ולעמוד לרשותך בהתייעצויות. מבחינתי, פשוט תכתוב את הערכים בטיוטות כמו שנראה לך, ואני אעבור עליהם לאחר מכן ואעשה סידורים טכניים (שאתה תבין בטח די מהר) ואסייע להפוך אותם למוכנים למרחב הערכים ואף להעביר אותם בעצמי. גם אם תהייה שאלה שלא אוכל לענות לך בגלל בורות טכנית ספציפית, אשמח להפנות אותך למקום הנכון. קח רק בחשבון שיש לי בחיים עומסים משתנים וגם "הרבה על הראש" מבחינת תכניות בויקיפדיה עצמה, אבל תמיד אני עונה בסוף - גם אם זה לוקח כמה ימים בדרך כלל (עכשיו נתתי לך עדיפות כי זה היה נראה קריטי יותר, אבל לא תמיד אני אשים לב, כי לפעמים יש לי ברגע נתון 20-10 מיילים מויקיפדיה ולוקח זמן לעיין בכולם). כל מה שתצטרך, אתה מוזמן לכתוב לי כאן או במייל (ראה קישור בראש הדף). בשביל לנסות לחשוב התבחבשות על step1 עד שאענה בפעם הבאה, אציין שפשוט להתחיל כתיבת ערך בטיוטה באמצעות ויקיפדיה:אשף הערכים. אני בוודאות אעבור על כל הערכים שתכתוב, כך שאם סיימת ערך אחד, שלח לי לינק לטיוטה, ובינתיים תרגיש חופשי להתחיל ערך נוסף בביטחון שבהמשך אעבור גם עליו. איש השום (Theshumai) - שיחה 23:51, 20 ביוני 2020 (IDT)
אני גם רואה שמצאת את הטיוטה האישית שלך שמתאימה לניסוחים בוסריים של הרחבות אפשריות לערכים - יפה. אם חלק מהטיוטה מיועד לערך ספציפי, מוזמן לכתוב לי לינק לערך הנוכחי ולינק גם לשכתוב שאתה מתכנן בטיוטה שלך איש השום (Theshumai) - שיחה 23:54, 20 ביוני 2020 (IDT)
תודה על המענה הזריז , הבהרתי לי כמה דברים שלא חשבתי עליהם קודם, אצטרך להתרגל למענה איטי יותר (שזה הגיוני, פשוט כפי שכתבת היום כולנו רגילים למענה במיידי). ובכן, כרגע אני עובד על אופטימיזציה (מתמטיקה) וזו תחילת העבודה על השכתוב של הערך שכולל גם הערות שלי על מקומות שאני צריך עוד להרחיב ולשפר (זה פרוייקט גדול יחסית, לדעתי הערך לאחר השכתוב יהיה בגודל של 50K-60K לכל הפחות), ובמסגרת העבודות הקטנות שיפרתי כבר את למת לחיצות הידיים ואת בעיית כיסוי קבוצות ואני כמעט סיימתי את העבודה על גרף רגולרי.אני לא בטוח שאוכל לפתוח ערכים בטיוטה כיון שאני מתכוון יותר לשפר ערכים קיימים שחסר בהם הרבה מאוד (לא יודע אם אפשר לפתוח עליהם טיוטות, אולי התכוונת לטיוטות אישיות שלי?), ובינתיים פשוט ערכתי את הערכים ישר במרחב. תודה בכל אופן, ושבוע טוב מה, באמת? 00:20, 21 ביוני 2020 (IDT)
אכן, שמע - כל הכבוד על ההשקעה! עברתי בזריזות על הטיוטה, ככל שחוסר-בקיאותי בנושא מאפשרת לי. בגדול הפער מהעלאת הטקסט למרחב הערכים לא גדול במיוחד, והטקסט נראה קצת "לא שלם" בעיקר בגלל 3 הערות ששמת לעצמך (ועוד אחת שאני הוספתי, בתבנית "דרושה הבהרה"), ונראה שיש כמה פרקים שאתה עוד באמצע העבודה עליהם. יש 2 אפשרויות -
הראשונה היא להשלים את הטיוטה לגמרי, ואז להעביר הכל לערך (יש דרך לבקש ייעוץ ספציפי מחבר'ה בויקיפדיה באשכרה מבינים במתמטיקה, אם אתה לא בטוח לגבי כמה דברים בהקשר הזה. כמובן שאוכל לעזור לך במה שתצטרך).
האפשרות השנייה היא שתסיים את הליטושים הקטנים שהזכרתי כאן, ואז תעלה את הערך למרחב הערכים ותוסיף תבנית:בעבודה, שתאפשר לך להשלים את הערך בנחת במרחב הערכים עצמו, מה שיכול להגביר את התחושה הנחמדה שאתה משמעותי לויקיפדיה, מה שנכון. זה לגיטימי להוסיף תבנית:בעבודה גם אם יש לך בערך כותרות של פרקים שעדיין לא מכילות מלל, אבל כן חשוב שכל הפרקים שכן כתובים יהיו מלוטשים מספיק, וללא הערות-לעצמך כמו שאתה כותב בכיף בטיוטה.
אשמח לשמוע מה נראה לך. איש השום (Theshumai) - שיחה 23:08, 26 ביוני 2020 (IDT)
ראשית כל תודה על השיפורים שביצעת בטיוטה, לא מובן מאליו שאתה יושב ומקדיש מזמנך כדי לעזור. ראיתי את השינויים שביצעת, אקח אותם לתשומת לבי, ואשתדל לפעול לפיהם (טעויות כתיב וניסוחים).
עקרונית העבודה על הערך עוד רחוקה מלהיות גמורה, אני מתכוון להרחיב את הפסקאות על השימושים (אני צריך לכתוב על שימושים בפיזיקה, מדעי המחשב, ולשכתב את כלכלה), את הצורה הסטנדרטית אני צריך גם לשכתב. ובפסקה של סוגי בעיות (זו ששמת בה הבהרה), אני מתכוון להציג את סוגי הבעיות הכלליות, מה שרשום שם כרגע זה רק בשביל לזכור על מה אני רוצה לכתוב, שם דרושה הרחבה רצינית. אני מתכוון להוסיף עוד פסקה על הפתרון (כלומר מה נקרא פתרון, הגדרה מתמטית של זה). זו בערך העבודה שנשארה לי.
אני כרגע בתקופה לחוצה מחוץ לויקיפדיה (סוף סמסטר), אז יכול להיות שיקח לי עוד זמן עד שאני אבצע התקדמות ממשית בעבודה על הטיוטה.
לשאלתך, נראה לי שאני אמשיך לעבוד עליו בטיוטה, לדעתי אם אני אעביר את הערך למרחב הערכים לא גמור, או שלא אשלים אותו (כמו הרבה ערכים אחרים שיצא לי לראות) כי אני ארגיש שהוא כבר נמצא במרחב הערכים ואעבור לערך אחר, או שיהיה עלי לחץ (מצד עצמי) לסיים אותו. אני מעדיף לעבוד ברוגע בטיוטה שלי, ולהעביר אותו כשיהיה במצב הכי טוב שאני יכול.
יש לי כמה שאלות מרכזיות, אשמח אם תוכל לענות לי עליהן (מחילה מראש על כמות השאלות)
כמה ערכים נהוג לשים ב"ראו גם"? או שאין באמת כלל וזה כל מה שנראה מתאים? אותו הדבר גם ב"לקריאה נוספת" הרבה ספרים, כתבות וכו' או לא?
האם יש כללים לאיך לכתוב ביבליוגרפיה? או שאין, ומה שחשוב שהכל יהיה תואם לאותה שיטה שבחרתי?
כמה תמונות לשים בערך, כמה שאפשר? רק דברים שממש חשובים לערך?
כמה קישורים פנימיים אדומים אפשר לשים בערך? (אני מתכוון מתישהו לכתוב אותם, אבל זה עבודה ארוכת טווח). וכמה קישורים פנימיים לשים?
על מה אפשר להסתמך כשאני מוצא חומר? (ספרים, אתרים, ויקי בשפות אחרות (כנראה שבהן אני אצטרך להסתמך על המקורות שלהן), כתבי עת מתמטיים וכאלו שאינם)
בענייני זכויות יוצרים, אם מצאתי קישור לספר באינטרנט, מותר לקשר אליו? (בהנחה וזה לא קישור של ההוצאה לאור, והספרים עולים כסף). מותר לקשר לכל אתר חיצוני?
אם יש לך עוד הערות והארות, כללים ומוסכמות, דברים שאתה חושב שחשוב לדעת, אשמח לשמוע. תודה ושבוע טוב מה, באמת? 20:13, 28 ביוני 2020 (IDT)
אכן, ראשית, בהצלחה בסוף הסימסטר קח את הזמן שאתה צריך - כולם פה בהתנדבות וזה מובן שלפעמים מישהו מוריד הילוך או לוקח חופשונת לתקופת עומס וחוזר.
כמובן שסבבה שתעבוד עליו בטיוטה, בהנחה שאכן יום אחד תעביר את השיפורים שכבר הספקת לבצע למרחב הערכים ושהם לא יישכחו ויתבזבזו, כי אז זה סתם יהיה חבל. אנסה להתייחס לכל השאלות:
כמה ערכים נהוג לשים ב"ראו גם" / ב"לקריאה נוספת" >> ב"ראו גם" כדאי לא לציין כמות גדולה במיוחד. אם מדובר בערך שהוא חלק מנושא רחב יותר שקשור להרבה ערכים באותו נושא, ישנו דבר שנקרא תבנית:ניווט (ראה דוגמה בתבנית:מגדלורים בישראל - הם נמצאים בסוף של הרבה ערכים, לדוגמה, הערכים של המגדלורים האלו, אתה יכול להיכנס ולראות בסוף הערך) - כך אפשר לקשר בין הרבה ערכים באותו נושא. אם רלוונטי פה, אסייע במידת הצורך לפתוח תבנית ניווט. מבחינת "לקריאה נוספת" שמיועד לספרים שלמים או למקורות אחרים שאינם אונליין - יחסית פחות ידוע לי על נטייה להגביל כמו ב"ראו גם" או ב"קישורים חיצוניים", אבל זה בעיקר כי בדרך כלל אין כמות פסיכית של מקורות איכותיים ומתאימים. בפרקים האלו, בסופו של דבר, הרבה פעמים "יותר זה פחות" כי אם יש כמה מקורות/קישורים איכותיים במיוחד, הם נוטים להיבלע ברגע שיש ערימה של כאלו.
האם יש כללים לאיך לכתוב ביבליוגרפיה? או שאין, ומה שחשוב שהכל יהיה תואם לאותה שיטה שבחרתי? >> ראה ויקיפדיה:ביבליוגרפיה.
כמה תמונות לשים בערך, כמה שאפשר? רק דברים שממש חשובים לערך? >> קצת כמו במה שכתבתי לך על "לקריאה נוספת" - בעיקרון זה טוב להוסיף הרבה תמונות מתאימות, ובגדול פחות יש התנגדות לזה, אבל צריך להיזהר מסיטואציות בהן "יותר או פחות". אם אתה רוצה להוסיף הרבה תמונות, הקפד לחלק את התמונות לפרקים המתאימים ולחלקים המתאימים בכל פרק, ואם יש מקבץ תמונות בולט במיוחד שהוא כללי יחסית - אפשר לפתוח פרק בסוף הערך שיוקדש לתמונות האלו. לפעמים עושים ככה עם יצירות של אומן, למשל.
כמה קישורים פנימיים אדומים אפשר לשים בערך? (אני מתכוון מתישהו לכתוב אותם, אבל זה עבודה ארוכת טווח). וכמה קישורים פנימיים לשים? >> כל זמן שאתה מסתייע בי, תרגיש חופשי לקשר לכל מושג שהוא לדעתך ממש ראוי ערך אנצקלופדי, כאשר מדובר על המושג עצמו, כלומר, לא "נאמברבלוקס היא תוכנית טלוויזיה גאונית בנושא חשבון והילד שלי למד ממנה חזקות עוד לפני גיל 5", אלא "נאמברבלוקס היא תוכנית טלוויזיה גאונית בנושא חשבון והילד שלי למד ממנה חזקות עוד לפני גיל 5". אחרי שתשלים את העבודה שלך אני אריץ סקריפט על הערך, שמסיר קישורים מרובים מדי לאותו ערך, כך שאין לך מה לחשוש לקשר כמה פעמים.
על מה אפשר להסתמך כשאני מוצא חומר? (ספרים, אתרים, ויקי בשפות אחרות (כנראה שבהן אני אצטרך להסתמך על המקורות שלהן), כתבי עת מתמטיים וכאלו שאינם) >> בקצרה - כתבי עת כמובן, וכל מקור שמי שעומד מאחוריו הוא מומחה לתחום (בין אם זה ספר, אתר לא שיווקי וכדומה). ויקי בשפות אחרות בגדול לא נחשב למקור אמין מספיק להתבסס עליו, ואתה אמור להתבסס על מקורות אחרים (אסייג שלפעמים, כשמדובר בנושאים שהם פחות שנויים במחלוקת, זה ממש ממש יעיל לתרגם ערך, אבל לאחר מכן אם תהייה מחלוקת לגבי מידע שהכנסת, לא תוכל להגן עליו בהתבסס על התרגום מויקיפדיה אחרת). במקרים רבים הויקיפדיות האחרות הן מקום נהדר למצוא את המקורות בהם אפשר להשתמש אתה יכול לקרוא על כך מידע נוסף כאן כאן וכאן
בענייני זכויות יוצרים, אם מצאתי קישור לספר באינטרנט, מותר לקשר אליו? (בהנחה וזה לא קישור של ההוצאה לאור, והספרים עולים כסף). מותר לקשר לכל אתר חיצוני? >> ככל שידוע לי הבעיה העיקרית בזכויות יוצרים רלוונטית בהקשר של העתקת טקסט או תמונות, ולא נוגעת לקישורים. מוזמן לחקור פרטנית בויקיפדיה:זכויות יוצרים. אם תהייה שאלה ספציפית בהקשר זה, גם אני לא בקיא במיוחד בדקויות זכויות היוצרים, אסייע לך להגיע לפתרון.
אם יש לך עוד הערות והארות, כללים ומוסכמות, דברים שאתה חושב שחשוב לדעת, אשמח לשמוע. >> לגמרי במקרה הכנתי השבוע טיוטה שמיועדת לעורכים שהם די חדשים אבל לא ממש-ממש-חדשים, ובה אני מתייחס לכמה דברים בסיסיים לדעתי ידיעתם יכולה לתרום לאריכות ימים במיזם. מוזמן לעיין בה כאן ואם בא לך אז גם להיות השלישי שנותן לי עליה משוב, כי זו ממש טיוטה טרייה וראשונית איש השום (Theshumai) - שיחה 00:50, 3 ביולי 2020 (IDT)
שבוע טוב, תודה על התשובות, הסתכלתי גם על ערכים דומים נוספים בכדי לראות איך נכתב בהם, אז נראה לי שהמצב בסדר.
הטיוטה שלך מצוינת, אולי שווה להוסיף בפסקה של 'ביטלו לכם עריכה?' להסתכל בתקציר הביטול/שינוי בכדי להבין. ואולי שווה גם להוסיף את העניין של התיוג, בכדי להודיע למבטל/לכל אחד בכללי שאתה רוצה לשאול למה ביטל..., אולי גם לדעת איך לזמן בעלי ידע, גם יכול לעזור. שווה גם להוסיף שבדפי שיחה לעבור בתצוגה מקדימה על מה שכתבת כדי לראות שאין שם טעויות. חוץ מזה ממש אהבתי אותה.
בגדול יצא לי לחשוב על העובדה שבסך הכל רוב הערך שתכננתי לשפר נמצא כבר אצלי ואפשר להעלות אותו בחלקים בלי לפגוע בערך (זה לא ערך בהיסטוריה שהחלקים משתלבים אחד בשני, החלקים כאן יחסית נפרדים). אז חשבתי שבסופו של יום אני כותב בכדי שהמידע יהיה קיים ואנשים יוכלו להשתמש בו, ונראה לי עדיף להעלות לפחות את החלקים המוכנים מהטיוטה שלי לערך עצמו, ואולי מישהו יכתוב על גבי זה משהו שלא חשבתי ויתרום לי ולערך. אז אני מתכוון להעביר את הפסקאות הבאות: פסקת המבוא, 'הצורה הסטנדרטית', 'היסטוריה', 'שיטות חישוביות', 'תחומים עיקריים', 'בעיות NP באופטימיזציה' וכל הביבליוגרפיה (בחלקם אני "אדרוס" את מה שכתוב כבר בערך), ואוסיף את התבנית של בעריכה מתמשכת. אשמח אם תוכל לעבור עליהן לפני שאני מעלה אותן למרחב הערכים. מה, באמת? 23:14, 4 ביולי 2020 (IDT)
היי איש השום, מה שלומך? היה כיף סוף סוף לקשר פרצוף לשם. ממש תודה על ההשקעה במפגש, נהניתי מאוד.
תוכל בבקשה להעיף מבט במשתמש:אכן/משפט מוררה, אני חושב שהוא מוכן, אבל אין לי מושג איך להעביר אותו למרחב הערכים. תודה ולילה טוב מה, באמת? 23:37, 12 ביולי 2020 (IDT)
היי, אכן, מאוד משונה, אבל איכשהו התספסו לי שתי התגובות ולא קיבלתי עליהן את ההתראה המצופה. ממש במקרה שמתי לב. מתנצל על העיכוב בתגובה שלי שזה גורם, מקווה שאספיק לעבור על הכל כבר מחר - עכשיו אני כבר מסיים את היום. בינתיים רק אכתוב שהיה כיף גם לפגוש אותך לא ידעתי שנרשמת וזו הייתה הפתעה נעימה. כיף גם לשמוע שנהנת ותודה על התודה הסמקה איש השום (Theshumai) - שיחה 00:32, 13 ביולי 2020 (IDT)
אכן, ראשית תודה על המשוב על הטיוטה כל הדברים שכתבת חשובים ורעיונות מעולים, ובנוסף למשוב נוסף שקיבלתי נראה לי שזה הולך להיות אתגר להישאר על "10" אולי אפצל ל"2 כרכים" בכלל, האמת שאני חושב שמה שאני מכין פה זה בכלל "כרך ב'" של דבר שאין לו עדיין "כרך א'" שמתמקד ב"איך מתחילים". אני עוד אגלגל את זה אם יעלו לך עד רעיונות מוזמן לכתוב. שמח שאהבת
כתבת "ונראה לי עדיף להעלות לפחות את החלקים המוכנים מהטיוטה שלי לערך עצמו, ואולי מישהו יכתוב על גבי זה משהו שלא חשבתי ויתרום לי ולערך" ואני חושב שזה רעיון מצוין. העפתי מבט כפי יכולתי, שנאדרת התייחסות לתוכן עצמו, אלא בעיקר לזוטות קוסמטיות ולעניינים סגנוניים, ששם עד כמה שעיינתי, 99% מהדברים היו נראים ממש אחלה, ואת הדברים הזניחים החסרים תיקנתי (או אולי "תיקנתי" - ראה הערות ) כמו שבטח ראית, תייגתי את "בעלי ידע במתמטיקה". לא תמיד מישהו מגיב כשעושים זאת (בתור מי שבעצמי נמצא ב"בעלי ידע" אחרים - לפעמים התיוגים דורשים התמחות מאוד ספציפית), אבל במקרה זה של חוות דעת כללית למדי אני מתאר לעצמי שנקבל תגובה בימים הקרובים. אני מתכנן לחכות שבוע לתגובות בטרם אתחיל בהעברת התכנים שכתבת למרחב הערכים. מודה לך על כל הסבלנות בתהליך איש השום (Theshumai) - שיחה 23:16, 13 ביולי 2020 (IDT)

שמתי לב לתרומתך הרבה לערך ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:תפוס ת'דרקון, ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!
בברכה, הארי פוטר 73שיחההטילדה הרביעיתבית ספר ויקיפדיה 23:43, 1 ביולי 2020 (IDT)

תודה רבה על הבהרת החשיבות. הארי פוטר 73שיחההטילדה הרביעיתבית ספר ויקיפדיה 23:43, 1 ביולי 2020 (IDT)
הארי פוטר 73, אתה אחד הנשמות אתה, תאמין לי אין עליך, כיף שאתה מעריך את זה. איש השום (Theshumai) - שיחה 23:52, 1 ביולי 2020 (IDT)

שלחתי לך מאייל תוכל לענות? ויקי4800 - שיחה 18:09, 3 ביולי 2020 (IDT)

ויקי4800, השבתי למייל. איש השום (Theshumai) - שיחה 18:22, 3 ביולי 2020 (IDT)
איש השום, שלחתי תגובה למיילים הקודמים. הארי פוטר 73שיחההטילדה הרביעיתבית ספר ויקיפדיה 23:18, 3 ביולי 2020 (IDT)
היי שומי שלחתי לך עוד מאייל בנושא השמח ותגיב ויקי4800 - שיחה 18:33, 12 ביולי 2020 (IDT)
היי ויקי4800, לא ראיתי שהתקבל מייל, אולי ישנה תקלה כלשהי. אפשרי לשלוח שוב? איש השום (Theshumai) - שיחה 21:34, 12 ביולי 2020 (IDT)

שים לב ששלומי חלוויעל כתב לך הודעה בארכיון, ניסיתי להעביר אותה לפה אבל הוא לא הסכים, תעשה עם זה מה שבא לך אין לי כוח לריב איתו.
דרך אגב כל הכבוד על התכנית למפגש . קומפיוטר - שיחה 14:55, 9 ביולי 2020 (IDT)

תודה רבה. סליחה אם הייתי נשמע תוקפני, קומפיוטר. זאת לא דרכי ואני מתנצל. לרגע לא הבנתי לאן נעלמו דבריי. תודה וסליחה. שלומי חלוויעל - שיחה - צה"ל חזק ומוכן! - שיחה 15:09, 9 ביולי 2020 (IDT)
שלומי חלוויעל, מה נשמע, איש יקר? אני מתאר לעצמי שלמי שלא מכיר את עניין הארכיונים זה עלול להיות קצת מוזר בהתחלה כשהרבה טקסט "נעלם". פשוט התחיל להיות עומס גדול על הדף, שמקשה על שימוש מניידים למשל, ולכן מעבירים שיחות ישנות לארכיון. יש קצת בעיה לנהל שיחה בארכיון, ואני בינתיים לא מגיב שם. האם זה בסדר מבחינתך שאעביר את השיחה לכאן ונמשיך אותה כאן? מה אתה אומר, עדיף להעביר את השיחה במלואה או שנתחיל דף חלק?
קומפיוטר, תודה על הפרגון, על הדאגה לארכיון, ועל ההחלטה הנבונה להניח לזה ולהשאיר את זה לשלומי ולי איש השום (Theshumai) - שיחה 23:26, 9 ביולי 2020 (IDT)
היי, שוב שלום. מה שנוח לך. ואני מבין שנוח לך כאן, אז בשמחה רבה. תודה רבה לך על הקשב. שלומי חלוויעל - שיחה - צה"ל חזק ומוכן! - שיחה 23:32, 9 ביולי 2020 (IDT)

הועתק מדף ארכיון
היי מה נשמע? האמת לאחרונה בויקיפדיה לאחרונה הייתי עסוק בעיקר בתרגום ערכים בנוגע לצבא, אבל הועלתי בדרגה במילואים (לסא"ל) שזה דבר משמעותי בחיי. אקווה שאוכל להמשיך לתרום לויקיפדיה עם משפחה + צה"ל וכו'. מעניין מה איתך. שלומי חלוויעל - שיחה - צה"ל חזק ומוכן! - שיחה 20:57, 25 ביולי 2019 (IDT)

היי שלומי חלוויעל, ברכות על ההעלאה לדרגה הבכירה! שמח שיצא לך לתרום לויקיפדיה בעיקר בתחומים שאתה מתמחה בהם. אצלי יש עומס גדול בעבודה לצד התרחבות המשפחה, אז היו בערך חודשיים שלא ממש הייתי פה. עכשיו אני מנסה לחזור קצת לפעילות, אבל עדיין בקטנה יחסית. תודה על ההתעניינות איש השום (Theshumai) - שיחה 21:52, 26 ביולי 2019 (IDT)
theshumai תודה רבה. האמת שגם לי יש עומס גדול בעבודה, אבל ויקיפדיה זה תחביב אז אני מנצל וגונב פה ושם בשביל לתרגם (לאחרונה). ותודה על ברכותיך על ההעלתי בדרגה. מחמם את הלב. שלומי חלוויעל - שיחה - צה"ל חזק ומוכן! - שיחה 11:42, 28 ביולי 2019 (IDT)
שלומי חלוויעל הצצתי קצת בתרומות שלך ובדף השיחה שלך - מגניב לראות איך אתה לאט לאט נכנס לעניינים במיזם - אפילו בזמן המועט יחסית שאפשר לפנות לזה. איש השום (Theshumai) - שיחה 22:14, 28 ביולי 2019 (IDT)
תודה. אגב, עם האירוע האחרון בגבול רצועת עזה אני מקווה שלא אוקפץ למילואים וישתבש לי כל החופש. אתה יודע, יש משפחה, ילדים לא קל. שלומי חלוויעל - שיחה - צה"ל חזק ומוכן! - שיחה 20:23, 1 באוגוסט 2019 (IDT)
בהחלט מקווה בשביל כולנו שלא יצטרכו להקפיץ אותך. מצד שני, שמח בשבילך על זה שיש לך חופש. אצלי בעבודה של אשתי ושלי זו עונת השיא, ואין ברירה אלא לעבור אותה עם הילדים עלינו, כך שעוד לא ברור לי אישית כמה אוכל לתרום באוגוסט. איש השום (Theshumai) - שיחה 13:02, 4 באוגוסט 2019 (IDT)
רק דיברתי וכבר אני בדרך למילואים הפעם בגזרת חטמ"ר עציון, אגב זה לא נובע רק בגלל הפיגוע, אלא בגלל הטמעת כל מיני דברים בחטמ"ר ההוא ובאגודה בכלל. אנסה לתרום כמה שאוכל. שלומי חלוויעל - שיחה - צה"ל חזק ומוכן! - שיחה 18:12, 8 באוגוסט 2019 (IDT)
שלומי חלוויעל, שמור על עצמך. איש השום (Theshumai) - שיחה 00:19, 9 באוגוסט 2019 (IDT)
רק אם הייתי יכול לצלם לך היכן אני נמצא...מנסים למצוא אותם בכל הכוח. שלומי חלוויעל - שיחה - צה"ל חזק ומוכן! - שיחה 00:24, 9 באוגוסט 2019 (IDT)
כל הכבוד, מודה לך מאוד בשם כל המדינה. אני בטוח שאני לא יכול לדמיין בכלל את הסיטואציה שלך. איש השום (Theshumai) - שיחה 00:40, 9 באוגוסט 2019 (IDT)
תודה לך. עדיין בשטח. מגיב כאן ועוד שנייה חוזר לחמ"ל. שיהיה שבת שלום! שלומי חלוויעל - שיחה - צה"ל חזק ומוכן! - שיחה 11:17, 9 באוגוסט 2019 (IDT)
שלומי חלוויעל, התעכבתי בתגובה, אז כבר שבוע טוב קריצה איש השום (Theshumai) - שיחה 22:22, 11 באוגוסט 2019 (IDT)
תודה. האמת, טענתי באחד הפעמים שיש בויקיפדיה בערך על 8200 יותר מידי מידע, אך אחד מבכרי דובר צה"ל הסביר לי שאין בעיה. תקשיב: אני חזרתי עם המדים הבית עם פצע קטן מאיזה מעידה קטנה מ'הזאב' במהלך פעילות שהייתה לי בחטמ"ר יהודה, והילד שואל אותי: אבא, זה נכון שהצבא והפציעה זה תמיד ביחד? זה הראה לי עד כמה הילדים שלנו נמצאים בתוך "החוויה" הביטחונית של מדינת ישראל. שלומי חלוויעל - שיחה - צה"ל חזק ומוכן! - שיחה 01:05, 12 באוגוסט 2019 (IDT)
שלומי חלוויעל, כשהילדים יושבים בבית הבטוח במזגן, בערים המוגנות (מי שלא בעוטף עזה והסביבה), קשה לפעמים לתפוש את המציאות ההזויה שאנחנו נמצאים בה במזרח התיכון. אבל אין ספק שהמציאות ההזויה מחלחלת, והילדים קולטים. איש השום (Theshumai) - שיחה 01:12, 12 באוגוסט 2019 (IDT)
המציאות ההזויה היא בכללות במזרח התיכון ובפרט מדינת ישראל. מציאות של פיגועים נוראיים וגם, זריקות אבנים ובקבוקי תבערה כבר נהפך לדבר שבשגרה. אמנם אני לא גר ביו"ש, אבל הספיק לי עכשיו מילואים שם בכדי להבין את המורכבות הרבה שיש שם. וגם ברצועת עזה שגם שם הייתי לא מזמן, ישנו מצב שלוחם מקבל איזה 100 הנחיות - במי לירות ואיך לירות ואיך להרתיע - רק בשביל שלא יהיה הסלמה. זה נראה לך נורמלי? זה מצב אבסורדי. רק בגלל זה אני חושב הפעם להצביע יותר מרכז - אולי הם יביאו את מה שצריך לביטחון. ואגב, כהורה, חשוב לי לא פחות יוקר המחייה, בתי החולים, הסכנות בכבישים, אבל אני בתור קצין במיל' יודע כמה חשוב הביטחון ובלעדיו אין כלום. שלומי חלוויעל - שיחה - צה"ל חזק ומוכן! - שיחה 10:40, 12 באוגוסט 2019 (IDT)
מחשבות מעניינות. אגב בטחון, לאחרונה אני נהנה לקרוא מאמרים איכותיים של מכון ירושלים לגורמים אסטרטגיים אם אתה מכיר. נראה כמו משהו שיכול להיות לך מעניין לקרוא. אני קורא עכשיו את ההמלצות שלהם למתווה המדיניות הבטחונית - מעניין לנסות להעריך איפה בפועל הנהגת ישראל פועלת על פי מה שהם ממליצים ואיפה לא. בהקשר הפוליטי, הבעיה הכי גדולה של נתניהו 2019, בניגוד למערכות הבחירות הקודמות, היא שהוא הפך עצמו ללא-לגיטימי באופן חסר תקדים אולי, ובעצם הוא יהיה חייב לשבת בממשלה עם כל מי שרק יסכים, וזה עלול ליצור מצב שיש ראש ממשלה שאין לו יכולת לקבוע מדיניות משל עצמו כי התלות שלו בקואליציה תהייה קיצונית. כך או אחרת מקווה שזה לא יהיה המצב. איש השום (Theshumai) - שיחה 22:27, 14 באוגוסט 2019 (IDT)
היי, מה נשמע? הייתי ב11 ימים האחרונים בלחץ עבודה מטורף בשילוב עם היותר בעל משפחה, הלכך לא עניתי לך. כעת, אני בדרכי למקום הפיגוע בעין בובין שם אעזור לפעילות של צה"ל. בכל אופן, וודאי שאני קורא את מה שציינת ואף מביע שם דעות לפעמים. בהקשר הפוליטי, המצב הנוראי הזה שאין לנו שר ביטחון מתפקד בגלל ביבי - זה מה שגורם לי להבין שאצלנו ישראל לא לפני הכל וחבל שכך ולכן צריך להחליפו. וזה לא סותר לדעות ימין שאני מחזיק בהן. שלומי חלוויעל - שיחה - צה"ל חזק ומוכן! - שיחה 14:32, 23 באוגוסט 2019 (IDT)
אני אישית בוחר את הדעות שלי בקפידה ולכן מחזיק בערבוב של דעות ימניות ושמאליות על נושאים שונים, וכך או אחרת - אני מסכים עם המסקנה שכתבת . אגב, גם אשתי ואני עובדים משרה מלאה ועם ילדים, ואני מזהה לגמרי עם הבלגן והטירוף של התקופה הזו - בתקופה הזו מדי פעם גם אני נעלם לזמן מה מויקיפדיה וחוזר. מבין לגמרי בהקשר זה. איש השום (Theshumai) - שיחה 14:41, 24 באוגוסט 2019 (IDT)
האמת שהחופש הגדול השנה מקשה עלי מאוד. כל השבת האחרונה הייתי בכלל בדולב (נס שיש לי אח שם) במקום הפיגוע המפתיע. אגב, גם יפתח נורקין המח"ט שם שסה"כ שבועיים שם, אמר לי שאשתו וילדיו ממש מתוסכלים מזה שהוא לא איתם. אז השילוב של העבודה + סא"ל במיל' (שעושה איזה 70 פלוס ימי מילואים בשנה) + ויקיפדיה יוצר לא מעט בלבול. לפחות אתה מבין אותי. אגב, יש לך כיון מה להצביע? אני מבולבל..שלומי חלוויעל - שיחה - צה"ל חזק ומוכן! - שיחה 00:05, 25 באוגוסט 2019 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── שלומי חלוויעל, אכן מבין אותך, לא פשוט כשכל זה מתנקז לאוגוסט. אני בהחלט מתכוון להצביע, ואכן יש כיוון, אך אישית מעדיף לא לפרט בויקיפדיה את דעותיי המפלגתיות (הדעות הפוליטיות שלי באופן כללי די מורכבות מפסיפס מסוים, כך שאני מסכים עם הרבה מפלגות לגבי דברים מסוימים, ומתנגד לדברים אחרים). איש השום (Theshumai) - שיחה 22:27, 25 באוגוסט 2019 (IDT)

צודק. שלומי חלוויעל - שיחה - צה"ל חזק ומוכן! - שיחה 19:46, 27 באוגוסט 2019 (IDT)

המשך שיחה 2020[עריכת קוד מקור]

היי, שוב שלום ידידי. רציתי קצת לספר לך מה עבר עלי כאן בשנה האחרונה. אני כבר נכנסתי למסלול של מילואים קבועים מראש (לא כמו שנה שעברה, שהיו מקפיצים כמעט לכל אירוע גדול) ונוחים יחסית. הספקתי לסיים הכשרת פארמאדיק. היה לי תקרית לא נעימה עם משתמש כאן - ובעקבות כך פסקתי מלתרום למיזם. לאחרונה, עם הקורונה, חשבתי שכדאי לחזור לתרום. הייתי שמח אם תוכל להגיד לי איפה יש ריכוז של דברים בנושאי צבא וביטחון שאוכל לתרום להם. וגם אם צריך לתרגם אני בשמחה יתרגם. תודה מראש וצום קל - שלומי חלוויעל - שיחה - צה"ל חזק ומוכן! - שיחה 14:43, 9 ביולי 2020 (IDT)
שלומי חלוויעל, היי, טוב לשמוע ממך, וטוב לשמוע שבחיים הלא-דיגיטליים דברים מסתדרים ומתקדמים למקומות מעניינים צר היה לי לגלות עוד בזמנו שהפסקת לבקר כאן, וכעת צר לי לגלות שזה בעקבות תקרית לא נעימה, אם כי לצערי זו תופעה שהיא קצת חלק מהמיזם, וצריך ללמוד לחיות איתה. דרך אגב, בדיוק אני עובד בתקופה זו על בדיוק אני דף שאמור לעזור בדיוק בזה, ואתה מוזמן לעיין בו אם בא לך (ולכתוב לי מה דעתך, זה ממש ברמת טיוטה ראשונית, ונועד עבור משתמשים חדשים, אבל לא ממש-ממש-ממש חדשים). אני שמח שאתה חושב לחזור לתרום. הדרך הכי נעימה לחזור/להתחיל בויקיפדיה, היא בדרך כלל דרך מיזמים - שזה בדיוק מה שאתה מחפש המקום הכי טוב לתרום בו באופן נעים ונחמד הוא להצטרף לויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/צה"ל ולתרום לאחד מהערכים ברשימה שעדיין אדומים. רעיונות נוספים ישנם גם בפורטל:צה"ל/ערכים מבוקשים, אבל כדאי לקחת בחשבון שבמיזם צה"ל סביר מאוד שכל ערך ברשימה הוא אוטומטית בעל חשיבות אנציקלופדית, וברשימת הערכים המבוקשים זה לווא דווקא מובן מאליו וצריך להפעיל שיקול דעת ולקחת בחשבון שיכול להיות שיעלה ספק לגבי זכאותו של נושא לערך משלו. אם אתה לא בטוח ורוצה מראש לקבל דעות לגבי נושא מסוים, המקום לעשות זאת הוא בויקיפדיה:חממה.
בלי קשר אם תצטרך שאסייע לך במשהו, כולל לעבור על טיוטה שאתה עובד עליה ולסגור כלמיני פינות טכניות וכדומה, אז תבקש בכיף. קח בחשבון שבימים אלו לא תמיד אני מספיק לענות באותו יום (במיוחד אם זה בקשות לעזרה שלוקחת קצת זמן), ולפעמים זה יכול לקחת כמה ימים בודדים, אבל תמיד אני עונה איש השום (Theshumai) - שיחה 00:12, 10 ביולי 2020 (IDT)
אתה אדם מקסים. תודה רבה על ההיענות ועל העזרה. אעיין בקישורים ששלחת ובמידת הצורך איוועץ בך. הכל בסדר, גם אם זה ייקח זמן, אני מבין אותך מאוד. שלומי חלוויעל - שיחה - צה"ל חזק ומוכן! - שיחה 00:15, 10 ביולי 2020 (IDT)
והנה, כבר שאלה ראשונה. ראיתי שלא קיים ערך על בית ספר לפיקוד שליטה ומטה מבצעי. אני מכיר היטב את הגוף הזה. הבעיה היא שאני מתקשה לערוך ערך שלם. איפה אפשר להתנסות? שלומי חלוויעל - שיחה - צה"ל חזק ומוכן! - שיחה 00:17, 10 ביולי 2020 (IDT)
היי, בכיף אם הבנתי נכון את השאלה, בקישור הזה תוכל ליצור לעצמך טיוטה פרטית שלך שאתה יכול לכתוב בה סקיצות כרצונך, וגם לגשת אליה בקלות - ממחשב - דרך השורה למעלה ליד הכפתור של שם המשתמש שלך ודף השיחה שלך. אציין שאני לא בקיא במיוחד בגופים בצה"ל ומה אמור לעבור חשיבות ומה לא. האם זה נחשב אחד מהמכללות הצבאיות שכאן? הקישור אולי יכול לתת פרופורציה לגבי ערכים בעלי חשיבות. כאמור, אם יש ספק, עדיף לבדוק מראש ויקיפדיה:חממה לפני שמתחילים לכתוב ולהיות מושקעים רגשית בתוכן. איש השום (Theshumai) - שיחה 00:23, 10 ביולי 2020 (IDT)
יש לזה מפקד בדרגת אלוף. האלוף מוטי ברוך. אז זה מקביל למכללות הצבאיות ולא חלק ממנו. תודה רבה על הטיוטה. אעבוד שם. לבנתיים כשאני בבידוד אין לי הרבה מה לעשות חוץ מזה...האישה עם הילדים ...שלומי חלוויעל - שיחה - צה"ל חזק ומוכן! - שיחה 00:32, 10 ביולי 2020 (IDT)
אה, רק אומר שטעיתי. ומוטי ברוך כבר סיים לכהן בתפקיד הזה. אבל בכל אופן, זה בהחלט מקביל למכללות. שוב תודה ולילה טוב. שלומי חלוויעל - שיחה - צה"ל חזק ומוכן! - שיחה 00:35, 10 ביולי 2020 (IDT)
שלומי חלוויעל, אחלה, מתאר לעצמי ששיקול דעתך בנוגע לחשיבות בנושא זה מדויק בהחלט. מגניב שאתה רוצה לכתוב את הערך גם אני אגב בבידוד עכשיו, רק שאני עם הילדים לא מעט מהיום בכל אופן הרבה בריאות לכולנו ושיעבור מהר ובכיף כמה שאפשר... איש השום (Theshumai) - שיחה 21:40, 11 ביולי 2020 (IDT)
הבאתי מקור מפורש לערך של גיא פאפו. חשבתי שעם מקור לא מתווכחים. אבל התבדתי. פשוט אבסורד. שלומי חלוויעל - שיחה - צה"ל חזק ומוכן! - שיחה 23:30, 13 ביולי 2020 (IDT)
שלומי חלוויעל, מה בעצם הבעיה? ראיתי שמה שעשו זה להוסיף עוד פרטים מהמקור שלך ולשנות את "מתכוון" ל"שוקל" - שזה ניסוח זהיר יותר, שאולי כדאי להשתמש בו למקרה שבסוף זה לא יקרה ואתה תהייה עסוק מכדי לעדכן זאת בערך. איש השום (Theshumai) - שיחה 23:46, 13 ביולי 2020 (IDT)
זה עכשיו מישהו שינה. לפני זה היה את משתמש אמירו, שטען שהמקור לא מדויק. וזה קצת מטריד, כי אני ידעתי שכוכבי רוצה לקדם אותו אבל לא היה לי מקור...ונברתי שעות באתרים עד שמצאתי שיואב לימור כתב....שלומי חלוויעל - שיחה - צה"ל חזק ומוכן! - שיחה 23:49, 13 ביולי 2020 (IDT)
לא הבנתי מה מטריד אותך או אבסורדי בעיניך. אם אתה חושב שאתה תוסיף לערכים את מה שאתה יודע מידע אישי ואף אחד לא יגיד מילה, אז אתה שוגה בדמיונות. זה מיזם שיתופי שמבוסס על מקורות ברי אישוש.
שנית, אף אחד לא ביטל אותך ולא שחזר אותך. הבאת מקור בדף שיחה, ומישהו שאל אותך מנין לך שהידיעה מדברת עליו. זו שאלה לגיטימית ומתבקשת, ובוודאי לא "אבסורדית". דגש חזק - שיחה 23:57, 13 ביולי 2020 (IDT)
דגש חזק, טכנית אתה צודק, אבל נסה להיזכר בהתחלה שלך במיזם. למרות שנראה לי שאתה אישית קצת "עילוי טכני" ובטח די מהר נכנסת לעניינים, עדיין אני מתאר לעצמי שגם אתה עברת דרך שלב שבו נורמות שונות במיזם נראות לך משונות ומתסכלות. לוקח קצת זמן "להבין את הראש" של ויקיפדיה, ולדעתי הרבה מחדשים שנעלמים נופלים על דברים כאלו, שנראים לך ולי מובנים מאליהם. איש השום (Theshumai) - שיחה 00:21, 14 ביולי 2020 (IDT)
שלומי חלוויעל, אני מבין את התסכול. גם לי יצא מדי פעם לחפש למקור למשהו שמבחינתי הוא "מובן מאליו" מבחינת הידע האישי שלי, אבל מה לעשות, הובעה לזה התנגדות, וזה לפעמים יכול באמת לתסכל, אבל ויקיפדיה חייבת לקחת במלוא הרצינות את עניין ההיצמדות-למקורות כדי שהיא תהייה אמינה באופן סביר. בכל מקרה, תקן אותי אם אני טועה, אבל לאחר שמצאת את המקור, המידע שכתבת אכן נשאר בערך, כך ש... הכל בסדר... לא? איש השום (Theshumai) - שיחה 00:15, 14 ביולי 2020 (IDT)
נכון. לפחות זה. תודה על ההבנה. לילה טוב. שלומי חלוויעל - שיחה - צה"ל חזק ומוכן! - שיחה 00:17, 14 ביולי 2020 (IDT)
שלומי חלוויעל, לילה טוב איש השום (Theshumai) - שיחה 00:21, 14 ביולי 2020 (IDT)
היי, אולי תעזור לי? יש איזה מלחמת עריכה אבסורדית. אני מביא מקור מפורש - ומתעלמים ממנו. אפילו רוצים לחסום אותי. בושה. שלומי חלוויעל - שיחה - צה"ל חזק ומוכן! - שיחה 23:59, 14 ביולי 2020 (IDT)
שלומי חלוויעל, לצערי אין לי זמן ממש-ממש להתעמק, אבל אתייחס לאחר העפת מבט ראשון. זכור שהתפקיד של מנטרים בויקיפדיה הוא לוודא שנכנס תוכן אמין, והגישה הספקנית לתוכן חדש היא הכרח, לצערנו, ונסה לקבל אותה בהבנה. בנוסף, לצערי מסיבות אלו יהיה לך קשה להכניס דברים שאתה יודע מידע אישי - גם אם הוא מדויק מהעיתונות. מבחינת התבססות על מקורות, יש הבחנה שלי אישית לקח זמן להגיע אליה - שמקורות עיתונאיים הם מקורות טובים-דים לספר "מה קרה", אבל כתב הוא לא בר סמכא מספיק כדי לטעון טענות (למשל, להסביר "למה דבר קרה" או לטעון ש"דבר קרה, והמסקנה מכך היא ש" - אלו חלשות כשהן מגיעות מעיתונות וקשה לתקף אותם. נסה לחשוב על העיתון השנוא עליך במדינה ועל הטענות שמוטחות בו על בסיס יומי ותחשוב כניסה של כמה רפש ההיגיון הזה מונע מלהכניס לויקיפדיה. אגב, אני לא מכוון לעיתון מסוים, סתם מנסה להבהיר). פועל יוצא של כל אלו הוא שקשה יחסית להכניס לויקיפדיה טענות (שאינן נטענות על ידי מומחים בולטים בתחום), והדבר הזה ככלל-אצבע משפר באופן כללי את איכותה של ויקיפדיה (לצערי עדיין עוברים על הכלל הזה לא כל כך מעט, אבל הרמה עולה באיטיות). אני חושש שהלילה לא אספיק להתעמק ממש בדיון, כי יש לי עומס גדול של מיילים. זה עלול לקחת לי יום-יומיים. איש השום (Theshumai) - שיחה 00:18, 15 ביולי 2020 (IDT)

כוכב המורל![עריכת קוד מקור]

כוכב המורליסטים
איש השום, תודה על ארגון המפגש! נהניתי מאוד הארי פוטר 73שיחההטילדה הרביעיתבית ספר ויקיפדיה 19:53, 12 ביולי 2020 (IDT)

גם אני מצטרף כל הכבוד! מָגָזִין יַהֲלוֹם - מֵיזַם הָעִטּוּר הַחָדְשִׁי - שִׂיחָה 19:56, 12 ביולי 2020 (IDT)

תודה רבה הארי פוטר 73 ומגזין יהלום - שמח מאוד שנהנתם איש השום (Theshumai) - שיחה 21:35, 12 ביולי 2020 (IDT)
האירוע הוסרט?. מָגָזִין יַהֲלוֹם - מֵיזַם הָעִטּוּר הַחָדְשִׁי - שִׂיחָה 21:36, 12 ביולי 2020 (IDT)
מגזין יהלום, לא רשמית. איש השום (Theshumai) - שיחה 23:35, 12 ביולי 2020 (IDT)

מדליית זהב עבורך![עריכת קוד מקור]

על אירגון המפגש המהנה והמהמם. תודה רבה על כל העבודה הקשה שהשקעת. דרור - שיחה 22:22, 12 ביולי 2020 (IDT)
Deror avi, תודה רבה! כמובן חלק מהקרדיט הולך גם לגיתית עם הרבה עזרה טכנית, וכמובן גם למשרד הבריאות שדאג לפנות לי שבועיים מהלו"ז מאוד נהנתי לכתוב את התוכן וגם להעביר אותו, ושמחתי מאוד לקבל את ההודעה הזו ממך, המבדר המנוסה של ויקימדיה איש השום (Theshumai) - שיחה 23:34, 12 ביולי 2020 (IDT)

היי תוכל בבקשה לחתום את שימך כאן ונתחיל את החניכה ביחד אם קובץ? ויקי4800 - שיחה 18:14, 14 ביולי 2020 (IDT)

ויקי4800, עדיין לא - נראה שזה מצריך קריאה של טקסט רב בעיון ותשומת לב, ואני עוד לא פנוי לזה. להגיב דקה פה אני יכול, אבל לעבור שם כמו שצריך ולחדד מה מובן לי ומה לא מובן - זה ייקח לי יותר זמן. איש השום (Theshumai) - שיחה 18:21, 14 ביולי 2020 (IDT)

כוכב הדרכה![עריכת קוד מקור]

כוכב המדריכים
על עזרתך בהעלאת הערך הראשון שלי למרחב הערכים.

ועל גישה נחמדה שבלעדיה כנראה כבר לא הייתי כאן. הלוואי וירבו אנשים כמוך מה, באמת? 22:53, 14 ביולי 2020 (IDT)

אכן, תודה רבה הסמקה כיף לדעת שההשקעה והזמן שאני מפנה לכך אכן משמעותיים. איש השום (Theshumai) - שיחה 23:25, 14 ביולי 2020 (IDT)

מזל טוב!!![עריכת קוד מקור]

יום הולדת שמח! TheDesertboy - יום טוב - שיחה 02:28, 17 ביולי 2020 (IDT)

מזל טוב! יום הולדת שמח! ”עד 120 שנה! תמשיך להיות כל כך נחמד” מגזין יהלוםשיחה 03:37, 17 ביולי 2020 (IDT)
יום הולדת שמח, שומאי פרח בשבילך Ronam20 - שיחה 03:52, 17 ביולי 2020 (IDT)
פרח בשבילך פרח בשבילך מזל טוב! פרח בשבילך פרח בשבילךהמלך הכחוליצירת קשרמיזם ביכורים 08:54, 17 ביולי 2020 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! עד 120! לעוד המון שנים של עבודה משותפת בויקיפדיה פרח בשבילך הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 10:18, 17 ביולי 2020 (IDT)
המון מ ז ל ט ו ב ! !! המשך להיות המשתמש התורם והמועיל שאתה.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 11:07, 17 ביולי 2020 (IDT)
מ ז ל ט ו ב !HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 11:08, 17 ביולי 2020 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! מה, באמת? 11:26, 17 ביולי 2020 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! המשך עד 120 ערכים ויותר!!! ויקי4800 - שיחה 12:01, 17 ביולי 2020 (IDT)

יום הולדת שמח! מצטרף בלב שלם למחמאות ולאיחולים שמעליי :) ראובן מ. - שיחה 16:48, 17 ביולי 2020 (IDT)

מזל טוב גילגמש שיחה 22:46, 18 ביולי 2020 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! אלעדב. - שיחה 08:42, 19 ביולי 2020 (IDT)
מזל טוב!! אושר בריאות ושיהיה לך רק טוב! אמירושיחה 08:45, 19 ביולי 2020 (IDT)

איסוף חתימות להצבעה[עריכת קוד מקור]

אם הבנתי נכון, תמכת בהצעה בדיון במזנון. כרגע חסרה חתימה אחת להביא את העניין לפרלמנט ולסיים אותו. אשמח אם תוסיף את חתימתך. בתודה ובברכה !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 15:52, 20 ביולי 2020 (IDT)

אילן שמעוני שלום, אני תמכתי באפשרות הראשונה שהעלית - היא סעיף ג' הנוכחי. כרגע אני מהסס לתמוך בהצבעה, מי מהזווית של מי שנעזר הרבה בקישורים האלו, אני חושש שה"סיכון" האפשרי עבורי בהצבעה זו גבוה מה"תועלת" האפשרית.
בנוסף, וחשוב מכך, לדעתי הנוסח עוד לא הבשיל. על רקע זה ש-2 ההצבעות הנוכחיות בפרלמנט נכון לכרגע עומדות להיפסל, הייתי מציע לבחון פעם נוספת את ההערות השונות. ספציפית בדף השיחה הערתי לגבי חידוד הבדלים שצריך לדעתי, וכן כדאי להפוך את ההצעה של משתמש:חזרתי לנספח כפי שציין, ועוד. איש השום (Theshumai) - שיחה 21:47, 20 ביולי 2020 (IDT)
אני משתדל להוסיף להצעה כל עמדה שמוצגת בדיון. כמובן שיהיה צורך לשים גבול איפושהו. לגבי ניסוח כל הצעה כ"ההצעה הקודמת ובנוסף" שאלתי על כך שם, משום מה לא קיבלתי תשובות. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 14:39, 22 ביולי 2020 (IDT)
לגבי הבלגן הנוכחי בפרלמנט, לדעתי זה מובן מאליו עם הצעה כל כך מסובכת ומפותלת שאי אפשר למצוא בה את הידיים והרגליים. זו בדיוק הסיבה שאני מתנגד לסיבוך־יתר של ההצעה. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 14:40, 22 ביולי 2020 (IDT)
אילן שמעוני, מהסיבה הזו אני חושב שאולי צריך להוריד איזה 2 סעיפים (שלא ברורים ההבדלים בינם לבין הסעיפים הסמוכים), כולל 3ג, ובנוסף לא להצביע על הצעה ב' בנפרד מההצעה הכללית. מה שאני כותב יפשט מאוד את ההצעה - במקום להצביע על 6 סעיפים, מצביעים על, נגיד, 4 סעיפים שההבדלים ביניהם מחודדים יותר (כי עכשיו אני אישית לא יכול להיות שאני מבין, כאמור, את ההבדלים בין סעיפי 5-3). איש השום (Theshumai) - שיחה 15:06, 22 ביולי 2020 (IDT)

בקשה ממפעילים[עריכת קוד מקור]

שאלת "אם אני טועה, ובעצם גם אני יכול לכפות דעת-מיעוט בערכים, אנא גלו לי כיצד." אז הנה השיטה הסודית: תכתוב בדפי שיחה. תכתוב ותכתוב ותכתוב עוד ועוד ועוד. לא רק כשיש לך תוכן ועובדות לתרום לדיון, גם כשאין. תחזור על כל דעה לפחות 3 פעמים. תסיט דיונים עד שתגיע לרמת רב-אמן בכיר בהארכת שיחות. המפעילים לא יטרחו לקרוא מיליון מילים ואתה חופשי לספר שיש רוב שתמך בך. בהצלחה! מיה - שיחה 14:56, 26 ביולי 2020 (IDT)

בטוח אפשר ליצור בוט שיכול לנפח בשמי שיחות באופן אוטומטי. איש השום (Theshumai) - שיחה 17:05, 26 ביולי 2020 (IDT)
תבקש בוויקיפדיה:בוט/בקשות. חזרתישיחה 17:38, 26 ביולי 2020 (IDT)
בינתיים אני מפנטז על בוט שיכול לשטח שיחות, ומהרהר בפרוצדורות שיפחיתו את כמות הדיונים שדורשים דחפור. איש השום (Theshumai) - שיחה 23:35, 26 ביולי 2020 (IDT)
שלחתי לך פתרון מעניין במייל שיכול לשטח את השיחה, או יותר נכון- לעצור אותה לחלוטין קריצה המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 23:37, 26 ביולי 2020 (IDT)
לו רק. תודה על האכפתיות. איש השום (Theshumai) - שיחה 01:00, 27 ביולי 2020 (IDT)
אני חושב שאתה צריך לחתור להיות תמציתי יותר. במשך הדיונים בבירורים אתה מאריך שלא לצורך, והנקודה העיקרית שלך הולכת לאיבוד. זה עוזר להתייחס לסוגיות לפי סעיפים בהם אתה פורט את העיקר שמצוי במחלוקת בעיניך. אתה נותן לכל סעיף כותרת שמבהירה לקורא במה מדובר, ואחר כך מפרט עליהם ומהותם. תן כותרת חדשה בדף השיחה ומסגרת זמן ברורה לדיונים שאתה משתתף בהם. נגיד של שבוע. אחרי שבוע, תוכל לראות בצורה ברורה מי תומך, מי מתנגד ומי נמנע. במידה והפעולות האלו לא עוזרות ליישב את נק' המחלוקת העיקריות - צא להצבעת מחלוקת. אתה רשאי לפתוח אותה, ולבקש מהצד הנגדי שיכתוב את הנימוקים שלו, בזמן שאתה מוסיף את הנימוקים שלך. אחרי ששני הצדדים כתבו, אפשר להתחיל בהצבעה. אני עכשיו אדגים לך את ההבדל בין הדברים שכתבת למעלה, לעומת השיטה של הסעיפים והתמצות. אני אקח את ההמלצות שלי פה, ואפרוט אותם בסעיפים בהמשך דף השיחה שלך. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 15:21, 29 ביולי 2020 (IDT)

כיצד להגיע להכרעה בעת מחלוקת[עריכת קוד מקור]

יש כמה נק' שיסייעו לך להגיע למטרתך:
  1. תהיה תמציתי יותר - במשך הדיונים בבירורים אתה מאריך שלא לצורך, והנקודה העיקרית שלך הולכת לאיבוד.
  2. צור סעיפים - זה עוזר להתייחס לסוגיות לפי סעיפים בהם אתה פורט את העיקר שמצוי במחלוקת בעיניך. אתה נותן לכל סעיף כותרת שמבהירה לקורא במה מדובר, ואחר כך מפרט עליהם ומהותם.
  3. כותרת חדשה בדף שיחה - שמבהירה שמדובר בחטיבת דיונים חדשה, שמנסה לעשות סדר בבלגן.
  4. מסגרת זמנים ברורה - תצהיר שאתה נותן שבוע של דיונים כדי לחתור להכרעה. אחרי שבוע, תוכל לראות בצורה ברורה מי תומך, מי מתנגד ומי נמנע.
  5. הצבעת מחלוקת - צור הצבעה מחלוקת אחרי ששבוע עובר והדיונים לא מתקדמים
בהצלחה, גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 15:21, 29 ביולי 2020 (IDT)
גארפילד, תודה על האכפתיות ועל הרעיונות. מניח שאאמץ את חלקם גם אם לא לגמרי ברור לי עדיין איך חלקם ייושמו בפועל בדיונים יחסית-מורכבים (או בדיונים המכילים עורכים שנוטים לגרום לדיון להתפזר, נניח, כשאתה כותב 3 סעיפים, ועונים לך 5 בחזרה ; או כשמציעים דילמה ספציפית, ובינתיים היא הופכת לדילמה בחזקת 3 כאשר עורכים אחרים מוסיפים וריאציות שונות). איש השום (Theshumai) - שיחה 23:44, 2 באוגוסט 2020 (IDT)

ראיתי את הטיוטה וברצוני לומר שאני מסכים עם רובה, ומעוניין להציע לך מספר דברים:

  1. למיטב זכרוני, עמיתנו דוברי האנגלית גם עושים שימוש בתבליטים כדי להפריד בין נושאי דיון. זו פרקטיקה שבעיניי מאפשרת ביתר קלות לעקוב אחרי נושאים בדיון ולסכם אותו.
  2. שיתופיות - לא מזמן העליתי מקרה בבירורים שבו משתמש ותיק ומוערך סירב לשתף פעולה בשיפור ערך מסוים, וכן אמר כי אינו מחויב להראות לי את המקור. במחלוקות שסובבות סביב מקורות (דוגמת ח'אלידי) חובה שתהיה נגישות למקור לשני הצדדים, וצריך שיהיה ערוץ להידברות שנוגעת למקור. לדעתי זה קריטי כדי להגיע לקונצנזוס.
  3. כשזה נוגע לפוליטיקה, והמחלוקת היא בין תפיסות עולם שונות - אני לא בטוח שהשיטה שלך תעבוד. כי בדעה ואמונה אין קונצנזוס. לדעתי הפתרון הוא לייצג יותר את העובדה שאנחנו אנציקלופדיה, לא במה פוליטית, ושהנייטרליות חשובה בהרבה מדעתו של אי איזה עורך.

חזק ואמץ! (שימנשמע?) מה, אין? 22:43, 3 באוגוסט 2020 (IDT)

היי שי אבידן, שמח לשמוע שאתה מסכים עם הרוב, ותודה על ההצעות
  1. לגבי התבליטים - תוכל לפרט/להדגים/לקשר באיזה אופן עושים בכך שימוש?
  2. לגבי השיתופיות - על פניו הדוגמה שתיארת נשמעת לי משהו שאמור להיות מובן מאליו כבר עכשיו, ולכן אני לא בטוח מה לשנות בניסוח שכתבתי. אם יש לך רעיון ספציפי תרגיש חופשי לשנות את הניסוח בדף הטיוטה עצמו - "מקסימום" אשנה את זה אחר כך
  3. בעקרון בשיטה שאני מהרהר בה נייטרליות כל כך חשובה, עד שלדעות שאינן נייטרליות אין למעשה משמעות. בנוסף, ההנחה שלי היא גם בדיונים בהם יש מחנות, אפשר לחלק את העורכים ל-3 קבוצות - נניח בתרחיש פסימי שליש במחנה-א', שליש במחנה-ב' ושליש נייטרליים. לפי הנחה זו כדי להגיע לרוב צריך לכל הפחות לשכנע את החבר'ה הנייטרליים. השיטה המדוברת מטרתה לעודד סוג פתרונות של חיפוש מכנה משותף ולא התבצרות בעמדה (למשל, כשטיעונים חלשים מועברים מין השיחה המרכזית וכשהצדדים יודעים שהדיון עלול להיסגר באופן שייקח בחשבון את הטיעונים הטובים ביותר על בסיס מקורות ולכן עליהם להתמקד בכך, ולא תתקבל התבצרות בעמדה באופן שמפריע לשיתוף הפעולה וכו'). גם כאן, אם יש שינויים ספציפיים שהיית עושה בניסוח - מוזמן להציעם בטקסט עצמו. לגבי "העובדה שאנחנו אנציקלופדיה, לא במה פוליטית", בגדול זה כבר מוזכר כאן, ואני לא בטוח אם/איך ראוי לתת על זה דגש נוסף בטיוטה שכתבתי.
תודה! איש השום (Theshumai) - שיחה 23:02, 3 באוגוסט 2020 (IDT)
דוגמה (מקווה שמובנת)
סצנה: משתמש א. הסיר את הקטע העוסק בפרשת הגומי המזוייף, משתמש ב. שחזר אותו.
  • לא צריך לציין בערך על מפלגת דובוני הגומי את פרשת הגומי המזוייף, סיבירי[1] מסביר זאת בפרוטרוט! משתמש א.
    אבל סיבירי מוטה, הוא חבר במפלגת דובוני הגומי, אי אפשר להסתמך על המקור הזה. משתמש ב.
    אז מה אם הוא חבר מפלגה? הוא חוקר בעל שם! משתמש א.
    האמת שגריזלי[2] מראה במאמר שלו שלפרשה הייתה השפעה גדולה על נפילת המפלגה, בניגוד לדברי סיבירי. משתמש ג.
    נכון, וגם סורי[3] מוכיח את זה באמצעות מסמכים פנימיים של המפלגה. משתמש ב.
    שניכם טועים! <התלהמות מיותרת שאין לי כוח להמציא>! משתמש א.
  • לא צריך לציין את הפרשה באופן כל כך מקיף, זה לא פרופורציונלי לשאר הערך. משתמש ד.
    אבל זה לא אומר שאפשר למחוק את כולה, היא חשובה להבנת תולדות מפלגת דובוני הגומי. משתמש ב.
    אני מסכים, אבל צריך לצמצם. עד מחר אעבוד על נוסח מצומצם שהיה פרופורציונלי לערך אבל יכיל את המידע. תוכל להפנות אותי למקורות הרלוונטיים? משתמש ד.
    בטח! ישנם גריזלי[2] וסורי[3] שהם חוקרים מוכרים בתחום. גם נמלים[4] מסכם יפה את הנושא. משתמש ב.
  • לדעתי מקום המידע בערך על פרשת הגומי המזוייף, די באזכור ובהפנייה לערך המורחב. משתמש ה.
    אני מסכים, הערך על הפרשה הוא המקום למידע. משתמש ו.
  • זה מידע קריטי להבנה של תולדות המפלגה, אסור לגעת בקוצו של יוד מהקטע שהוסר! משתמש ח.
    אבל הקטע ממלא את הערך ומסיט את תשומת הלב מהחלקים החשובים העוסקים במפלגת דובוני הגומי. משתמש ה.
    אז תרחיבו את שאר הערך! משתמש ח.
  1. ^ דב "דובי" סיבירי, "הפרשה שלא הייתה", בן-דב 42, עמ' 42-54.
  2. ^ 1 2 בר גריזלי, "הזיוף טרף את הקלפים", הנביא אלישע 15, עמ' 23-27.
  3. ^ 1 2 אורסוס סורי, נפילת מפלגת דובוני הגומי, בית-אל: הוצאת מדבדב, 2015, עמ' 183.
  4. ^ דב נמלים, "תהפוכות פוליטיות בממשלתו של גומי גם", פוליגומי כ"א, עמ' 91-104.
  1. בדוגמה אני מביא כמה סוגים שונים של שיח, אבל כמו שאתה יכול לראות - התבליטים מאפשרים להפריד בין השיחות השונות בנוחות רבה יותר מאשר ההזחה, שהרבה לא משתמשים בה כראוי.
  2. זה לא נוגע למשהו שמופיע כרגע בטיוטה. אם אחשוב על ניסוח מתאים אוסיף.
  3. אחשוב על הדברים ואנסה להוסיף. אני לא אומר שהטיוטה שלך צריכה להגיד הכול, רק להדגיש ולהזכיר דברים שכבר כתובים.
בכיף, (שימנשמע?) מה, אין? 23:26, 3 באוגוסט 2020 (IDT)
שי אבידן, תודה על ההשקעה בתגובה - כיף לגלות שאני לא היחיד שקרא את "פוליגומי" האם בעצם הכוונה היא להפריד לתבליטים דעות שונות על אותו נושא (למחוק / להעביר / לצמצם / להשאיר - כמו שהדגמת), להבדיל מלהפריד בין נושאים שונים שבמחלוקת (שאלו יכולים בוודאי להיות מופרדים בעזרת כותרות משנה, אני מניח) - הבנתי נכון את כוונתך?
כאמור אם יעלו לך רעיונות לשינוי/חידוד ניסוח, מוזמן לשנות ואני אעבור על זה ו"מקסימום" נדון על הניסוח איש השום (Theshumai) - שיחה 23:47, 4 באוגוסט 2020 (IDT)

שאלה של רכזת ידע (11:00, 13 באוגוסט 2020)[עריכת קוד מקור]

היי, רציתי לשאול כמה זמן לוקח עד שמאשרים לפרסום ערך חדש? וכן, לא הצלחתי לסדר כמה פסקאות באנגלית שיהיו משמאל לימין, איך עושים את זה? תודה רבה --רכזת ידע - שיחה 11:00, 13 באוגוסט 2020 (IDT)

היי רכזת ידע, אמנם התשובה לשאלתך הראשונה היא שזה לוקח בדרך כלל שבוע+, אבל בינתיים ראיתי שענו לך. לדעתי מדובר בנושא חשוב, על פניו, כזה שייתכן שלא כדאי לזנוח את הערך לגביו, אבל עם זאת בינתיים לא מצאתי מקור ליום בינלאומי כזה, ואשמח אם תוכלי להפנות אותי לכזה.
הפנייה שלך אלי היא במסגרת כלי ניסיוני שויקיפדיה מתנסה בו, לחבר עורכים חדשים עם ותיקים, כך שאהיה עבורך כתובת לשאלות והתייעצויות. אם תרצי דבר מה, אל תהססי לפנות. קחי בחשבון שעל בקשות שדורשות התעמקות אני משיב בדרך כלל תוך מספר ימים (בויקיפדיה אנחנו מתנדבים...). איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 23:47, 13 באוגוסט 2020 (IDT)

היי Theshumai, תודה רבה על התשובה, אנחנו בעמותת "פעמונים" מעוניינים להתחיל ולציין יום זה ומתכננים עוד פעילויות, כולל כנס סביב התאריך. התאריך נבחר משום קירבתו ל"יום הרווקים הסיני" הנחגג יום למחרת ומשום חשיבות העלאת המודעות לנושא כלכלת המשפחה. לגבי הנוסח שביקשו ממני לשנות, אטפל בזה בהקדם ואשמח לחוות דעתך לאחר שאערוך את הכתיבה כפי שביקשתם ממני. תודה רבה.

עניתי למייל. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 16:41, 3 בספטמבר 2020 (IDT)

שאלה של Yuval Rozen (21:09, 15 באוגוסט 2020)[עריכת קוד מקור]

היי אני רוצה להתחיל לכתוב ערכים ורוצה להתחיל מהעמוד שלי . יש לך המלצות להתחלה ? תודה. --Yuval Rozen - שיחה 21:09, 15 באוגוסט 2020 (IDT)

היי, Yuval Rozen, וברוך הבא לויקיפדיה לא כל כך הבנתי למה הכוונה ב"העמוד שלי" - האם הכוונה היא לדף המשתמש שלך? כמו כאן למשל?
אם ברצונך להשיב לתגובה שלי, אתה יכול לעשות זאת על ידי לחיצה על הכפתור הסמוך להתכתבות בשם "עריכת קוד מקור" (מהמחשב) ; כתיבה בחלונית "תשובה" וכפתור ה"פרסום" (מהנייד) ; שליחת מייל אלי באמצעות הקישור שמופיע בראש דף השיחה הזה ; או שליחת הודעה נוספת באמצעות "דף הבית" שלך, כמו שעשית בפעם הקודמת כששלחת אלי את ההודעה שהתחילה את שיחה זו. בהצלחה. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 21:42, 15 באוגוסט 2020 (IDT)
כן אני רוצה לצור דף משתמש אבל שלא יראה פשוט.. Yuval Rozen - שיחה 21:56, 15 באוגוסט 2020 (IDT)
Yuval Rozen, אתה יכול לקרוא כאן מה בדרך כלל כותבים בדף משתמש. אתה יכול לקרוא כאן מה לא אמורים לכתוב בדף המשתמש. אם אתה רוצה להוסיף "תבניות משתמש" כמו שיש אצלי למשל, אתה יכול לחפש רעיונות כאן (שם לב שיש לך מצד שמאל גלרייה עם קטגוריות נוספות שאתה יכול לדפדף). אם יהיו לך שאלות נוספות תרגיש חופשי. לא תמיד אני עונה מהר, אבל אם זה דברים קצרים אני משתדל. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 22:04, 15 באוגוסט 2020 (IDT)

שמחתי על הצטרפותך לכוחותינו. אני חש שיותר מדי עריכות אינן מסומנות כבדוקות. לצערי רבים נוהגים בכלי הבדיקה כבקישוט, אך אם תקבל את דבריי - אנא עשה בו שימוש ליברלי. סימון עריכה כבדוקה אין משמעו שאימתת אותה ואינו הופך אותך לאחראי עליה, אלא רק שאין סיבה שמנטר נוסף ירפרף על העריכה בשביל לבדוק שאין מדובר בהשחתה בזדון או בשוגג. אם נתקלים בערך בעייתי של משתמש חדש, חשוב לפנות אליו ברגישות המתבקשת. בהצלחה! בברכה, גנדלף - 08:47, 16/08/20

מ ז ל ט ו ב ! !! המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 12:15, 16 באוגוסט 2020 (IDT)
גנדלף, תודה על ההודעה החמה מאחר שלתפיסתי משימת הניטור נשענת במידה רבה על שיתוף פעולה, אשמח תמיד לשמוע ממך (או מאחרים) עצות ורעיונות בהקשר זה ובכלל. בהחלט אקח את מה שכתבת לתשומת הלב. לשמחתי גיליתי בתרומתי הקבועה בויקיפדיה:דיווח על טעויות שמיון וסימון פניות זה משהו שאני יכול לעשות פה ושם אפילו כשאני עם הילדים
המקיסט, תודה נראה לי שהגעתי לשלב שבו אני כבר מפסיק להשלות את עצמי ש"הנה אוטוטו חוזרים לעבודה מלאה" ואני מתחיל להפנים באופן יותר עמוק שוואלה, יש לי קצת יותר זמן ממה שחשבתי שיהיה לי. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 13:37, 16 באוגוסט 2020 (IDT)
מזל טוב! בהצלחה רבה!. Diamond Magazine מגזין יהלוםשיחה 14:25, 16 באוגוסט 2020 (IDT)
מגזין יהלום, תודה איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 17:52, 16 באוגוסט 2020 (IDT)
בבקשה, עלה והצלח! Diamond Magazine מגזין יהלוםשיחה 17:56, 16 באוגוסט 2020 (IDT)
בחיי חשבתי שאתה כבר מנטר! מזל טוב! הגיע הזמן להתחיל לעבור יום יום על מיוחד:דפים חדשים/hidepatrolled כי הוא די מוזנח (עכשיו יש מעט כי עברתי עליו בלילה). ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 15:15, 16 באוגוסט 2020 (IDT)
הופתעתי מאוד - הייתי בטוח שיש לך כבר הרשאות מנטר. מוצדק בהחלט. בהצלחה! Dovno - שיחה 15:28, 16 באוגוסט 2020 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! חשבתי שכבר יש לך הרשאות מנטר. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 16:13, 16 באוגוסט 2020 (IDT)
תודה, HiyoriX, Dovno, הארי פוטר 73 - מה שבעצם קרה זה, שאני נמצא עכשיו לאחר 1.5 שנים מתוך 2.5 בהן אמור היה להיות לי מעט מאוד זמן לויקיפדיה, וחשבתי שמיותר לבקש הרשאה אם לא אשתמש בה (כי מבחינתי אם יש לי רק קצת זמן - זה קודם כל למרחב הערכים שאני מכור אליו), והתכנון שלי היה לבקש את ההרשאה בספטמבר 2021. כבר כמה חודשים יש לי קצת יותר זמן בגלל הקורונה, ואני אומר לעצמי, יאללה, בינתיים נחנוך, נצטרף למיזמי ויקיגמדות וכו', תכף חוזרים לfull power, אבל וואלה, זה יכול לקחת גם חצי שנה בקצב הזה, אז הגיע הזמן להתמסר לזה שיש לי קצת יותר זמן. "הכי גרוע" אשתמש בהרשאה "רק" כמה שבועות ואז אשים אותה בצד לשנה. וגם - אעבור על ה-hidepatrolled. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 17:52, 16 באוגוסט 2020 (IDT)
ברוך הבא . ניטור מוצלח. Ronam20 - שיחה 00:15, 17 באוגוסט 2020 (IDT)
בהצלחה. אני כן חושב שעדיף לסמן עריכות כבדוקות רק כאלו שאתה חושב (מעל לספק סביר) שהן נכונות. אחרת אין טעם בסימון עריכות – השחתות לרוב מאותרות במהירות; החשש הוא מעריכות זדוניות שנראות סבירות. אשמח לעזור במקרה הצורך. דגש חזק - שיחה 00:17, 17 באוגוסט 2020 (IDT)
Ronam20, דגש חזק - תודה דגש, תודה רבה על ההצעה - אני חושב (מעל לספק סביר) שאענה להצעתך במוקדם או במאוחר קריצה איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 00:22, 17 באוגוסט 2020 (IDT)

כוכב הדרכה![עריכת קוד מקור]

כוכב המדריכים
תודה רבה על כול העזרה שנתת לי עד עכשיו. ויקי4800 - שיחה 11:20, 19 באוגוסט 2020 (IDT)
תודה רבה ויקי4800 הסמקה כל הכבוד על הערכים והרצון הרב לתרום - בהחלט אני מופתע לטובה מקצב ההתקדמות גם בכל הנוגע לחונכות. המשך כך! איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 21:24, 19 באוגוסט 2020 (IDT)

הוספת הסבר בעמוד השיחה של הערך נהלל[עריכת קוד מקור]

הי

לפי בקשתך הוספתי הסבר בערך נהלל בעמוד שיחה. הסבר מדוע אין מחלוקת אמיתית באשר לזהות מושב העובדים הראשון. נשמח אם הערך יתוקן בהתאם. נהלל נכנסה בשבוע שעבר לשנתה ה 100, וכדאי להעמיד דברים על דיוקם...

תודה רבה.

משיב בדף השיחה שם. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 00:05, 2 בספטמבר 2020 (IDT)

לפי בקשתך הוספתי את הקישור למידע באתר תנועת המושבים בדף השיחה של נהלל. אגב הוא מופיע כסימוכין 2 בערך עצמו ביחד עם עוד מספר סימוכים מאתרים רשמיים (לא news1) בהם כתוב אותו דבר בדיוק.

תודה, עניתי בדף השיחה של הערך. אוכל להתעמק יותר בימים הקרובים. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 23:41, 3 בספטמבר 2020 (IDT)

שאלה של KnowOrder (07:50, 3 בספטמבר 2020)[עריכת קוד מקור]

היי אני רוצה למחוק את היוזר שלי באפליקציה. זה מעצבן אותי ואת בן הזוג שלי שאני רבה עם עורכים בויקיפדיה. אתה החונך שלי, תמחק לי אותו בבקשה. תודה! טיהי (שמרו על נתק) 07:50, 3 בספטמבר 2020 (IDT)

היי אני בדקתי עם מישהו שמבין ואי אפשר למחוק, אז סליחה שביקשתי ממך. --טיהי (שמרו על נתק) 12:53, 3 בספטמבר 2020 (IDT)

KnowOrder, הכל טוב, אכן לא ידוע לי על אפשרות למחוק שם-משתמש, אבל יש כאלו שמבקשים להיחסם כדי להפסיק לקבל הודעות וכדומה. אם תרצי אדריך אותך בכך. מצד שני, אם תרצי סיוע אחר, אולי כזה שיסייע לך פחות לריב עם עורכים, אנסה לסייע גם. בהצלחה. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 16:43, 3 בספטמבר 2020 (IDT)

ערכי פוליטיקאים.[עריכת קוד מקור]

רק רציתי לומר לך שְכּוֹיֵיח! גדול והרבה בהצלחה בניסוח הכללים.
לצערי לא אוכל להשתתף בכתיבה, אבל אני מעריך מאוד את לקיחת היוזמה.
ברכות לשנה טובה תכתב ותחתם, לאלתר לחיים טובים ולשלום, שבוע טוב.david7031שיחה • י"ז באלול ה'תש"ף • 02:16, 6 בספטמבר 2020 (IDT)

david7031, תודה רבה! מעריך את הודעתך, במיוחד כשמדובר בכללים שעדיין לא ברור לי לגמרי כיצד למצות מהם את הפוטנציאל, כך שרוח גבית היא בהחלט משמעותית. אם יום אחד יעלה לך איזה רעיון במקרה, כתוב לי איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 13:51, 6 בספטמבר 2020 (IDT)

הטילדה הרביעית - גיליון 34[עריכת קוד מקור]

טילדה חדשה יצאה ממכבש הדפוס! הטילדה הרביעית חוזרת עם שאלות, מפגשים ותובנות חדשות
דבר העורך • ויקישטעטל • פיצ'רים חדשים למשתמשים חדשים • מיזם צילום אישים • Wiki Talk • סודוקו • תשבץ • קצרמרי אקטואליה • מיזם חודש אסיה • מתקפת איכות על הכניסה ללבנון • הפרלמנט • מפגש קיץ 2020 • קרב איגרוף • תמונות חדשות

הקלות בחונכות[עריכת קוד מקור]

היי שומי מה אתה אומר? צריך עוד זמן או שאפשר להתחיל להקל בתנאי החונכות? ויקי4800 - שיחה 09:28, 8 בספטמבר 2020 (IDT)

היי ויקי4800, מה נשמע? שאלה טובה, ואני לא לגמרי בטוח. כן יש שיפור שאני מופתע לגבי המהירות בה קרה, ומצד שני עדיין ישנן טעויות - בדרך כלל יותר טעויות-ניסוח ובעיות ויקיזציה זניחות - ולא שגיאות הכתיב המסיביות שהיו בהתחלה, ואני תוהה כמה רחוקה הרמה שלך לעומת משתמש רגיל שאינו בדוק-עריכות ולא חייב בחונכות.
מאחר שזו החונכות המנדטורית הראשונה שלי, ולשמחתי אני חולק אותה עם עורך נוסף ומנוסה, אני לגמרי לא מתכוון לגבש דעה על שאלה כזו לבד, ואני מתייג את קובץ על יד לשמוע את דעתו. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 23:10, 8 בספטמבר 2020 (IDT)
אני חושב שאכן התקדמנו משמעותית. אבל הייתי רוצה להמתין עם זה עוד כשבועיים, ומשם ניגש להקלות עד להסרת החונכות באופן מלא. קובץ על ידשיחה18:56, 10 בספטמבר 2020 (IDT)
קובץ על יד, אני אתך, תודה על חוות דעתך. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 23:47, 10 בספטמבר 2020 (IDT)
מעולה!!! נתחיל עוד שבועיים. ויקי4800 - שיחה 09:45, 11 בספטמבר 2020 (IDT)
ויקי, רק ארצה לשים את בודק האיות כתנאי. עליך לדאוג שהוא יפעל אצלך בוויקי, או לפחות בוורד תוך התחייבות כי כל מילה הנכתבת בוויקי תיבדק תחילה בוורד אם אין בה שגיאות. אתן טיפ נוסף: כל פעם שיש לך ספק, נסה לשאול את גוגל. לדוגמה, אם אתה מסופק איך כותבים את המילה "עכשיו", אז כתוב בגוגל "אכשיו או עכשיו" ותקבל מענה נכון לרוב. גוגל, שכבר הפך לבוגר מעת ייסודו, מצליח להביא תשובות לאוצר בלתי נגמר של מילים שגויות אפשריות. קובץ על ידשיחה17:39, 15 בספטמבר 2020 (IDT)
היי שומי וקובץ על יד, אני מחזיר את הנושא הזה לאחר שעבורו שבועיים, במהלך החונכות התקדמתי רבות בעברית שיגעות הכתיב שלי כמעט ובלתי נראות. במהלך השבועיים האלה הצלחתי לקיים את התנאי של קובץ הפעלתי את בודק האיות דרך הגוגל. בברכה, ויקי4800 - שיחה 14:26, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
אני חייב לציין שיש הבדל גדול בשגיאות בין דפי השיחה לבין הערכים - ולדעתי זה אכן מעיד על השקעה מיוחדת שלך בנושא והקפדה.
בהנחה שאנחנו רוצים להקל, אני תוהה מהוא הצעד הראשון בהקלות - שנתיר לו להכניס טקסט של משפט או שניים - בתנאי שהוא יעשה קודם לטקסט בדיקה - וטקסטים יותר ארוכים יצטרך עדיין כן אישור?
בנוסף, ויקי, אתה עובד מהמחשב בדרך כלל? אם כן, אני חושב שאולי תנאי להעלאה עצמאית של טקסט יכולה להיות עבודה במקביל עם מסמך גוגל-דוק פתוח, שכל פעם לפני שאתה רוצה להעלות טקסט למרחב הערכים או לטיוטה, תעתיק אותו לגוגל-דוק והוא יסמן לך בקו אדום שגיאות באופן שהוא לדעתי נרחב יותר מבודק השגיאות. לאחר מכן תוכל להיעזר בבודק השגיאות ל"חוות דעת נוספת" - מסתבר שלפעמים יש סתירה בין בודקי איות שונים, ובמקרה זה יש להעדיף את זה של ויקיפדיה.
ועוד היבט נוסף שאני חושב שעדיין צריך בו חיזוק זה עניין המונחים - גם לי ולקובץ יהיה קשה לדייק בשם של צמחים שאנחנו לא מכירים, למשל, ולכן מאוד חשוב לעבוד עם קישורים פנימיים - לחפש את המונח המתאים ולקשר אליו - ואז לראות איך כותבים אותו נכון. אם אין אותו עדיין בויקיפדיה העברית אלא רק באנגלית למשל, אפשר שתתייעץ איתנו לגבי תרגום מונחים מורכבים גם בשלבים שלאחר גמר החונכות. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 14:54, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
אני חשבתי בתנאי החונכות יותר לכיוון ניטור מלא ולא רק השחתות אבל זה החלטה שלך ושל קובץ.
רוב הזמן אני עובד דרך המחשב כך שאני יוכל לקיים את התנאי הזה למרות שאני משתמש בו עכשיו אני יסביר את המצב את בודק האיות של ויקיפדיה אני לא הצלחתי להפעיל את של גוגל כן לכן נירא לי שמה שאני משתמש עכשיו ומה של גוגל דוקס זה אותו דבר (תקן אותי אם אני טועה).
כמובן שאני יתייעץ אתכם או אם אחרים לגבי נושאים כאלה אחרי הכול אף אחד לא מושלם. ויקי4800 - שיחה 15:23, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
אני מהסס לגבי ניטור מלא כי עדיין חלק מהניסוחים אצלך לא "מהודקים" וחלק מעבודות הניטור דורשות שיפוץ של ניסוחים וכדומה לעריכות של חדשים. מצד שני, מאחר שאין לך את האפשרות לסמן עריכות כבדוקות, אולי בעצם אין סיבה להגביל אותך בפעולות ניטור שתעשה. נראה מה תהייה דעתו של קובץ.
לא הצלחתי להבין לגמרי - תוכל לחדד לי באיזה בודק איות אתה משתמש כרגע? איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 16:58, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
לגוגל יש גם בודק איות ואתו אני משתמש אני חושב שאותו בודק משומש גם בדוקס. ויקי4800 - שיחה 17:25, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
נשמע טוב נראה מה יתרום לדיון קובץ. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 00:49, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
הגעתי כעת לדיון, ואבקש עוד ארכה קלה להכרעה בדבר. אני רוצה להתייעץ בדבר ולדון בו. קובץ על ידשיחה01:28, 30 בספטמבר 2020 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

שומי קובץ על יד, יש הקלות? ויקי4800 - שיחה 20:55, 6 באוקטובר 2020 (IDT)

ויקי4800, אנחנו מתדיינים על כך עם גארפילד. בהחלט יש נימוקים לטובתך, אבל אנחנו רוצים לשקול כמה היבטים קודם, מאחר שגם קובץ וגם אני לא 100% זמינים למיילים, אני מניח שייקח עוד כמה ימים עד שנגבש תשובה רשמית. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:11, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
ויקי, השבתי כעת בדף שיחתך. קובץ על ידשיחה01:58, 9 באוקטובר 2020 (IDT)

הסרת הערת שוליים[עריכת קוד מקור]

הי. עריכה זו, כמה אירוני, יצרה בעיה בהערות השוליים: הוסרה הערה שיש אליה הפנייה בהמשך. לתשומת לבך בעתיד. תודה! אסף השני - שיחה 22:29, 9 בספטמבר 2020 (IDT)

אסף השני, תודה, אנסה לשים לב בפעמים הבאות. יש לפעמים באג הערות-שוליים שחוזר על עצמו בכלמיני נסיבות. באמת נקודה שחשוב לשים אליה לב, מה שציינת. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 22:33, 9 בספטמבר 2020 (IDT)

שאלה של Leehu Tsuri (23:59, 9 בספטמבר 2020)[עריכת קוד מקור]

שלום Theshumai‬

הייתי רוצה לקבל את דעתך על הטיוטה שלי והאם אתה חושב שאני יכול להעביר אותה למרחב הערכים?

תודה, ליהוא --Leehu Tsuri - שיחה 23:59, 9 בספטמבר 2020 (IDT)

Leehu Tsuri, תודה על הרצון לתרום לויקיפדיה ועל כתיבת הטיוטה. אעבור לעומק בימים הקרובים ובמידת הצורך גם אסייע להעביר את הערך למרחב הערכים. עם זאת, קשה לי לומר בעיון ראשוני אם הערך עומד ברף המקובל אצלנו. הרף לחוקרים, אם אין משהו באמת יוצא דופן, הוא פרופסור מין המניין. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 00:06, 10 בספטמבר 2020 (IDT)
Leehu Tsuri, עברתי יותר לעומק על הערך. על פניו אני לא בטוח שהוא ישרוד אם נעביר אותו למרחב הערכים (הרבה ערכים עוברים תהליך של דיון לגבי החשיבות האנציקלופדית שלהם). הוספתי בקשה למקור לגבי אחת הטענות בערך. אם ניתן לספק לכך מקור אולי זה יעזור. אם לא ניתן לספק לכך מקור, כדאי להוריד את הטענה. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 14:34, 12 בספטמבר 2020 (IDT)

ראה מה כתבתי בדף הבדיקות[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה:בודק/בקשות_לבדיקה#אנשים_שונים_או_אותו_אדם? יאצקין52 - שיחה 08:35, 30 בספטמבר 2020 (IDT)

היי, אני אוסף חתימות מחדש לקראת ההצבעה. אשמח אם תחתום. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 13:19, 2 באוקטובר 2020 (IDT)

הארי פוטר 73, תודה, חתמתי. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:16, 2 באוקטובר 2020 (IDT)
היי, בגלל שחתמת על ההצעה חשוב לי לעדכן אותך שההצבעה בפרלמנט התחילה. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 23:55, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
הארי פוטר 73, תודה, לפעמים אני ממתין עם דברים שמצריכים התעמקות משיקוליי תכנון זמן. על פניו ב-99.9% אני צפוי להגיע לזה מחר. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:00, 5 באוקטובר 2020 (IDT)

מה עם תעבירו את זה הלאה?[עריכת קוד מקור]

היי, מה שלומך? אני רואה ושומע בזמן האחרון לא מעט לגבי החרפת הטונים והריבים אחד כלפי השני (לא יכול להגיד שאני מושלם ולא רבתי וכעסתי על משתמשים אחרים גם..), וחשבתי אולי כדאי לעשות משהו נחמד שיתרום לאווירה חיובית הדדית. בוא נעשה משהו עם המיזם הנחמד שלך: בוא נעשה שרשרת ויקי-אהבה בסגנון "תעביר את זה הלאה" (אפשר עם התבנית שעשית, אפשר בלי, לבחירתך) ושכל אחד ישלח לוויקיפד/ית אחד/ת לפחות ויקי-אהבה יפה ומחמם את הלב כזה. מה אתה אומר? חשבתי על זה אחרי שראיתי את הדיון החדש בבירורים.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 23:43, 2 באוקטובר 2020 (IDT)

המקיסט, היי, נחמד ששאלת על כך. בזמנו כשקידמתי את זה, היו לי כמה סיבות אישיות שגרמו לי להתמהמה עם זה, אבל תכלס - למה לא לתת לזה הרצה. לדעתי כן כדאי להשתמש בתבנית שהכנו עבור כך - ובגדול היא מוכנה לשימוש, ולדעתי היא תבנית חמודה שתעשה את העבודה. עם זאת, עכשיו כשעברתי על דף המיזם ועל התבנית ראיתי לנכון להוסיף שם כמה משפטים ולבצע כמה שינויי עריכה שלא חשבתי עליהם בזמנו. לפני שמנערים את האבק מהתבנית ומתניעים אותה, אשמח אם גם תעיף שם מבט ותראה אם יש משהו שהיית משנה ותעדכן אותי - יכול להיות מועיל שנתחיל שנינו "יחד" פחות או יותר באותו זמן.
הממ... יש לי מחשבה, תכתוב לי מה דעתך? אני תוהה אם כדאי לעשות זאת עם כותרת קבועה (לפחות כשאנחנו כותבים את זה) של "תעביר את זה הלאה" שתקשר למיזם עצמו. בנוסף, אני תוהה אם יהיה מועיל לשלוח את ההודעות האלו במיוחד לאנשים שאולי זקוקים להם יותר בתקופה זו - דווקא כאלו שכיכבו בדפי בירורים לאחרונה (ושיש על מה לפרגן להם). איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:58, 2 באוקטובר 2020 (IDT)
שמח לראות שאתה מתניע מחדש את המיזם :) אני חושב שיתאים להשתמש בכותרת (יכול לעזור למשתמשים להבין שהם צריכים להעביר גם למשתמשים אחרים מחמאות). הקישור למיזם בכותרת זה לפי מה שאתה מעדיף, לא אכפת לי מה תבחר. כמה הערות נוספות לשיפור התבנית- אני חושב שבמקום "נשמח אם תצטרף.." כדאי לרשום "אנא העבר/י (תלוי מגדר, זה רק להמחשה כאן) את הפרגון הלאה לוויקיפדים אחרים. אולי אני טועה, אבל להגיד נשמח אם נשמע כמו המלצה ולא נראה לי כולם בהכרח יעשו את זה (אולי זה לא במקום להשמיע את זה כאילו זה "חובה" או בקשה, מה דעתך? אני חושב שזה יכול להתאים). עוד משהו- זה שהכתוביות בסוף התבנית בקטן אולי אומר שלא בהכרח יקראו אותן? וחבל, כי שם דווקא אחד הדברים החשובים יותר ברעיון (בקשה להעביר הלאה). ולגבי הגבלת הכמות ("שני עורכים נוספים")- חייב להגביל לדעתך? אולי "כל המרבה הרי זה משובח"? אני אכן חושב שיכול להיות נחמד שנתחיל "יחד" (וגם אפרסם על כך הודעה בכיכר העיר כשנתחיל). תרגיש חופשי לשלוח למי שלדעתך הכי מגיע לו, כרצונך (יכול להיות על תרומה בוויקיפדיה, יחסי אנוש מעולים, גם מי שסבל לאחרונה בוויקיפדיה ואתה חושב שהוא צריך פרגון ויש על מה לפרגן לו יכול לעזור אולי).המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 00:09, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
תודה על המשוב!
אני בטוח לחלוטין שהמיזם הזה לא ידבר אל כולם, והייתי רוצה לאפשר גם לאלו שלא יתחברו אליו את הלגיטימציה להתעלם ממנו (למשל יש כאלו שנוהגים להתעלם מהודעות ויקי-אהבה, אולי רואים בכך בזבוז זמן? בכל מקרה זו זכותם) - לכן אני רוצה שזה יישמע כמו המלצה ולא כמו משהו שאולי נצקצק אם לא ייעשה. אם יש לך רעיון לניסוח מרוכך אחר שהיית מעדיף, אתה מוזמן להציע
לגבי הגדלת הפונט - מבחינת עריכה זה היה נראה לי טוב יותר בעין, ולטעמי האישי ההקטנה עוזרת. אשמח לדעתו של הארי פוטר 73 שסייע לי בזמנו עם יצירת התבנית - לגבי הפונט המוקטן ששיניתי אליו בתבנית:תעבירו את זה הלאה.
לגבי הגדלת הכמות - מצד אחד אתה צודק שאין סיבה להגביל ואני חושב שכדאי לשנות. מצד שני אני כן חושב שיש יתרון למספר ספציפי שכביכול נותן "יעד" שאמורים לעמוד בו, כך שאם נכתוב ניסוח כללי בלי מספר זה עלול להיות בעוכרנו לדעתי, ואם נכתוב גם מספר ספציפי וגם נפרט מעבר זה עלול להיות מסורבל (במיוחד אם נעשה זאת בתבנית עצמה. במיזם זה פשוט יותר ושיניתי שם). תכתוב לי אם יש לך רעיון ספציפי לשינוי נוסף בהקשר של הכמות.
הודעה בכיכר העיר זה רעיון מעולה תודה על הרעיונות ועל זריקת המרץ למיזם. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:30, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
אוקיי, אז נישאר עם הנוסח של "נשמח ש". לגבי ההגבלה- אפשר אולי לא לפרט לכמה לשלוח ולהגיד שנשמח שיעבירו הלאה לאחרים (מודה שהעליתי את זה כי רציתי לשלוח לכמות יפה של משתמשים ויותר משניים בהתחלה :) ). ככה זה גם לא מחייב את המשתמש לכמה משתמשים להעביר. זו ההעדפה שלי, להחלטתך. שמח לעזור המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 00:36, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
אנחנו די מתואמים - היה לי בראש שמובן מאליו שכשמתחילים נתחיל עם מקבץ הודעות של יותר מ-2 (אני כן רוצה להגביל את עצמי לא להתפרע יותר מדי, כי לא "לקחת את כל הרעיונות" לאחרים ), פשוט לא כתבתי את זה. כך שהלגיטימציה ישנה ובזכותך זה גם כתוב בדף המיזם. בהודעה הקטנה של התבנית צריך להיות הכי תמציתי וממוקד עם המסר שלנו, ואני חושב שמסר של "תעביר את זה הלאה לעוד 2 בעזרת העתק-הדבק" הוא בסך הכל מסר פשוט. רוצה שנקבע שנתחיל בלילה של מוצ"ש? איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:56, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
שמח לשמוע :) השאלה אבל היא אם אנחנו כותבים לאחרים לשלוח רק לשניים, הם לא ישלחו אח"כ רק לשניים? אין לי בעיה להתחיל במוצ"ש. תגיד לי מתי תרצה הודעה בכיכר העיר (אפשר להתחיל עם זה "בהפתעה" במוצ"ש ואז אחרי שנשים תבנית- שתיים נפרסם הודעה, שזה ימשיך). אם תרצה הודעה משותפת, בשמחה.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 01:07, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
שכחתי מההודעה לכיכר העיר... שיקול חשוב. אני לא בטוח כמה צמוד אנחנו רוצים את ההודעה מההתחלה בפועל... מה דעתך?
אני מקווה שהרוב יעבירו הלאה בדיוק ל-2, כי זה ייצור עלייה אקספוננציאלית בשיא של כל "גל" (כיף להתשתמש במושגים האלו בהקשר חיובי לשם שינוי...). אני הייתי רוצה שאנשים ירגישו ש-2 זה מה שמצופה, ושאפשר יותר, אבל לגיטימי גם לא לשלוח. אם יש לך רעיונות לשינויי ניסוח ברוח זו, מוזמן להציע איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 01:13, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
לגבי ההודעה בכיכר העיר-תלוי.. אני חושב שצריך לעשות הכרזה חגיגית כדי שאנשים יידעו במה מדובר (כמובן שזה לא אומר שהיוזמה תישאר רק בגדר מילים: גם שליחת תבניות וגם פרסום הודעה שמדברת על היוזמה והמיזם. מילים ומעשים ביחד. מי יודע, אולי זה יעודד עוד לשלוח הודעות עוד לפני שהם קיבלו?). אני מעדיף את הרעיון של לפרסם הודעה כזו אחרי שליחת כמה תבניות ראשונות (תוך שמירה על "אלמנט ההפתעה"- שולחים קודם כמה תבניות, ואז מודיעים. בימי הטילדה הייתי שומר על אלמנט ההפתעה דרך המייל, עכשיו נקווה שלא הרבה ראו את הדיון פה ), אם יש לך רעיון אחר שיתאים אשמח לשמוע. אהבתי את ההשוואה החיובית לגל. מה שבטוח- זה גל שלא צריך לשטח! לגבי הניסוח של כמות המשתמשים ששולחים להם -אולי כדאי לרשום לשלוח לשני משתמשים לפחות? ככה גם נראה שהמינימום זה שניים, אבל אפשר יותר.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 01:20, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
היי, אני מסכים וחושב שזאת תקופה שכדאי להתחיל בה גל ראשון של המיזם. אני דווקא חושב שהתבנית אסתטית יותר כשהמידע על המיזם בקטן וסבור שזה לא ימנע מהעורכים לקרוא את זה. אני בעד הרעיון של המקיסט לגבי ההודעה בכיכר העיר - קודם נתחיל בשליחה של מספר הודעות ולאחר מכן נפרסם בכיכר העיר. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 10:53, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
ולגבי כמות העורכים - אולי כדאי לשנות את הניסוח בתבנית למשהו כזה: "נשמח אם תצטרף לשרשרת הפרגונים, ותעביר הלאה את התבנית ללפחות שני עורכים נוספים שאתה מעריך..." הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 10:56, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
תודה הארי פוטר 73, המקיסט, אמנם אינטואיטיבית אני חושב שהניסוח הספציפי של ה"2" עדיף, אבל אם שניכם חושבים שכדאי להוסיף "לפחות" אני מוסיף זאת. ניסיתי לשחק קצת עם המילה "לפחות" (שדומה למילה "פחות" וזה עלול לבלבל) ולא הצלחתי למצוא ניסוח שהיה נראה לי, אז בסוף שיניתי לסוגריים כך. אז היום נתחיל בלילה לשלוח מעט הודעות, ואז, המקיסט, תפרסם בכיכר העיר הודעה בעניין זה ותזמין עורכים לפתוח שרשרת חדשה משלהם?
אגב, מאחר שבסך הכל כמות העורכים הפעילים בויקיפדיה העברית לא מאוד גדולה, אם שיתוף הפעולה יהיה מלא אז תור מספר העברות אקספוננציאליות סטטיסטית יקבלו את התבנית מרבית העורכים הפעילים. אני תוהה אם כדאי להוסיף איזו הערה בדף מיזם שזה סבבה להעביר פעמיים לאותו עורך במסגרת אותו "גל", אולי תחת אותה כותרת בדף השיחה. מה דעתכם? איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 12:46, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
השינוי שעשית בסוגריים נראה בסדר גמור, תודה. כן, נתחיל היום ואפרסם הודעה בכיכר העיר. לגבי הודעות חוזרות לאותו עורך-לא בטוח אם צריך לציין את זה. הארי פוטר, מה אתה חושב?המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 13:56, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
אני חושב שאין צורך לציין את זה. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 14:01, 3 באוקטובר 2020 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── יאללה, מגניב, נתחיל, ואת השינויים הבאים נעשה כבר מלקחים שלאחר מעשה קריצה איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:13, 3 באוקטובר 2020 (IDT)

נראה ששבת יוצאת באזור שבע, זה עוד מעט המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 18:09, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
המקיסט, מבחינתי 21:00-19:00 זה זמן שמאוד מוקדש להרדמות. אפשר מבחינתי להתניע החל מ21:00 בערך. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:19, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
סבבה, תודה שאמרת לי מראש (מודה ששכחתי).המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 18:26, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
מעדיף 22:15 (בערך. עד עשר וחצי די בטוח שאוכל). בסדר מבחינתך? המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 18:46, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
עוד יותר טוב. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 19:44, 3 באוקטובר 2020 (IDT)

נורתה יריית הפתיחה. המקיסט ומי שרוצה, מוזמן להצטרף בזמנך החופשי איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:15, 3 באוקטובר 2020 (IDT)

מעולה, מתחיל בדקות הקרובות גם המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 22:39, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
עד כה נראה שהולך לא רע הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 00:11, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
הארי פוטר 73, לגמרי! בינתיים למעלה מ-60 דפי שיחה - בהחלט עולה על הציפיות שלי, ואפילו מרגש אותי לקרוא את הפרגונים והתגובות אליהן. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:54, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
בהצלחה לכם, אם אתם צריכים עזרה אני כאן (: Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 14:58, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
תודה TheDesertboy איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:08, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
תעבירו את זה הלאה
סיבת העיטור: קצת אירוני, אבל על המיזם המבורך הזה שנותן לוויקיפדיה העברית אווירה חיובית בימים טרופים אלו!.
העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרף לשרשרת הפרגונים, ותעביר הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאתה מעריך, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}}

YairMelamedשיחה 14:31, 4 באוקטובר 2020 (IDT)

YairMelamed תודה רבה - יאללה, נתחיל סיבוב חדש איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:42, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
מצטרף לברכה. בהחלט מגיע לך. פרח בשבילך. דני Danny-w - שיחה 11:42, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
Danny-w, תודה רבה הסמקה איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:50, 5 באוקטובר 2020 (IDT)

לבדיקה נוספת[עריכת קוד מקור]

בהמשך לדיון שלנו על פעילותי כמנטר אני אשמח לעוד עזרה, שמתי לב שמנטרים נוספים מסמנים עריכות "לבדיקה נוספת" כיצד אני יכול לעשות את זה גם? בברכה Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 13:02, 5 באוקטובר 2020 (IDT)

סליחה על ההתערבות אבל אנסה לענות לך: אתה לוחץ על הבדל בעריכה שאתה בוחן, ואז על "עריכת תגיות", בוחר לבדיקה נוספת (מוסיף סיבה אם אפשר), ואז מאשר. זה נחמד, אני משתמש בזה לפעמים כשיש מצב שמידע שנוסף הוא השחתה אבל אני לא בטוח ועדיף שעוד משתמש יבדוק את זה.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 13:00, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
אתה ממש לא מתערב, אתה עוזר לי ואני מודה לך על כך, גם מטרתי היא לעשות זאת מסיבות דומות. שא ברכה Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 13:02, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
תודה המקיסט, אני מכיר את ההסבר כאן שמאפשר לסמן את התגית מהיסטוריית הגרסאות. יש אפשרות שאני לא מכיר לסמן זאת מדף ההבדל-בין-גרסאות? אם כן לא מצאתי, ואשמח לדעת. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:49, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
במה שאני כתבתי רק לוחצים על כפתור עריכת התגיות מההבדלים בין גרסה לגרסה, ולא בדף השינויים האחרונים (גיליתי את זה במקרה). אין הרבה הבדל בין זה לזה נראה לי (לא יצא לי להשתמש בזה כמו שהצעת האמת חח).המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 15:16, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
תודה המקיסט, מעניין, מהמחשב כשנכנסתי להבדלים בין עריכות לחיצה על "תגיות" זה מוביל אותי לדף כללי על תגיות. לא בטוח אם זה מה שהתכוונת. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:14, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
לא התכוונתי לכפתור "תגיות", לכפתור "עריכת תגיות" מעל.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 17:18, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
תודה המקיסט, לא מופיע לי כזה (מהמחשב, מתצוגה למחשבים ותצוגה לניידים ניסיתי). ניסיתי להריץ קצת קונטרול-F על גאדג'טים, אבל לא מצאתי שם משהו כזה. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:23, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
ככה זה מופיע אצלי. יש מצב אבל שזה ככה רק לעריכות במרחב הערכים.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 17:28, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
כפתור "עריכת תגיות" בדף ההבדלים בין גרסאות מופיע רק למי שהתקין את סקריפט 95. כדי להתקין אותו, יש להוסיף לדף ה־JS האישי את השורה הבאה:
importUserScript(95);
בברכה, ‏Guycn2 · ☎‏ 20:59, 6 באוקטובר 2020 (IDT)
תודה גיא. וואלה, אז נראה שאכן מדובר בגאדג'ט (שאכן יש לי).המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 00:10, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
Guycn2, תודה רבה על פתרון התעלומה! זה היה אחד הניחושים שלי - הוספתי את הגאדג'ט גם אצלי להתנסות. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:13, 7 באוקטובר 2020 (IDT)

קישור לחידוני קהוט מתוך העמוד הראשי[עריכת קוד מקור]

מתוך הדיון במזנון עלה לי רעיון מעניין - ליצור פינה חדשה של חידוני קהוט בנושאים מסוימים. לצורך כך גם יצרתי תבנית מתאימה שתמחיש את כוונתי. אשמח לשמוע מה דעתך. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 00:02, 9 באוקטובר 2020 (IDT)

היי הארי פוטר 73 אולי זה בגלל חוסר ההתעסקות היחסי שלי עם תבניות, אבל אני חייב לציין שלא לגמרי הבנתי את ההמחשה, וגם לא בדיוק הבנתי איך זה נראה בעיני רוחך - מוזמן לפרט (ואגב, האם ספציפית צריך את קהוט - ממשק שהוא לא בהכרח חינמי - בשביל ממשק טריוויה? אם זה מה שאנחנו רוצים ליצור) איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:13, 9 באוקטובר 2020 (IDT)
אהלן, סליחה על ההתערבות רק אציין עוד נקודה: אם החידון יהיה כל הזמן אותו דבר זה די יהיה מעפן ולא יעבוד כצפוי (מהר מאוד לא יתלהבו מזה). צריך לעשות מספר מאוד גדול של שאלות אקראיות, שימו לב.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון
המקיסט, הכוונה היא שאם זה יהיה בעמוד הראשי אז כל יום השאלות יתחלפו. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 00:19, 9 באוקטובר 2020 (IDT)
איש השום, למשל אם תרשום: {{משתמש:הארי פוטר 73/קהוט|קישור=https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:%D7%94%D7%90%D7%A8%D7%99_%D7%A4%D7%95%D7%98%D7%A8_73}} תקבל: משתמש:הארי פוטר 73/קהוט הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 00:20, 9 באוקטובר 2020 (IDT)
אז יהיה מבחר כמו מיזם התמונות המומלצות או הציטוט היומי? אוקיי, יפה. וכל הכבוד על המקוריות הארי פוטר.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 00:21, 9 באוקטובר 2020 (IDT)
לגבי זה שלא חייבים קהוט - כנראה שאתה צודק. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 00:24, 9 באוקטובר 2020 (IDT)
הארי פוטר 73, איך בעצם אתה מדמיין את זה? שאלה אחת בכל יום? אולי סדרה של 7 שאלות כאשר בכל יום מצטרפת למעלה אחת חדשה והאחרות יורדות שורה אחת.... משחק משעשע עם אפשרות רביעית שטותית כמו שאני נוהג לעשות במפגשים זה משהו שלדעתך מתאים ככיוון לאנציקלופדיה או שאנחנו צריכים משהו "רשמי" יותר, ואז צריך לחשוב איך אפשר לנסות אולי "לפלפל" את זה? שאלות שקשורות למשהו, נניח, לערך המומלץ היומי או לקטגוריה מסוימת, או שאלות "כלליות" על ערכים בויקיפדיה? אשמח להבין מה אתה מדמיין כשאתה חושב על המיזם הזה. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:09, 9 באוקטובר 2020 (IDT)

שאלה של Jlironx (17:19, 10 באוקטובר 2020)[עריכת קוד מקור]

יש לי שאלה --Jlironx - שיחה 17:19, 10 באוקטובר 2020 (IDT)

היי Jlironx, מוזמן לפרט מה השאלה. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:34, 10 באוקטובר 2020 (IDT)
מה אתה בויקיפדיה? Jlironx - שיחה 17:35, 10 באוקטובר 2020 (IDT)
Jlironx, בהנחה שאתה מתכוון לשאול "מה ההרשאות שלי", אז התשובה היא "בדוק עריכות אוטומטית וגם מנטר". איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:41, 10 באוקטובר 2020 (IDT)
פש יפה. Jlironx - שיחה 21:44, 10 באוקטובר 2020 (IDT)
Jlironx, תרגיש חופשי לשאול משהו ספציפי אם תצטרך. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:54, 10 באוקטובר 2020 (IDT)

שאלה של NOAMGGYT123 (22:31, 11 באוקטובר 2020)[עריכת קוד מקור]

איך אפשר ליצור דף בויקיפדיה אני רוצה ליצור על "קהילה במשחקים" --NOAMGGYT123 - שיחה 22:31, 11 באוקטובר 2020 (IDT)

שלום NOAMGGYT123, לפני שתתחיל את היצירה, בכך אוכל לסייע, אשמח אם תוכל לכתוב לי בכמה מילים, עדיף בצירוף קישור למקור מתאים, למה בדיוק אתה מתכוון. האם אתה מתכוון למשהו כזה? אשמח שתכתוב לי לפני שתתחיל את הכתיבה, שאולי לכוון אותך כך שלא תיצור ערך לא-מתאים ותבזבז את זמנך, וכן לסייע לך יותר בקלות במידה ואתה מתכנן ערך כן-מתאים. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:07, 11 באוקטובר 2020 (IDT)

היי, תיקנתי את הערך שלי.[עריכת קוד מקור]

היי, ערכתי את כל הערך ואני חושב שהוא מוכן ליהיות גלוי. איך אני יכול לשלוח אותו לבדיקה?

היי ‪Umbrasorel‬, אני אעבור עליו לעומק בימים הקרובים ואנחה אותך בהתאם למצבו. אתה יכול להתנהל מולי ישירות לגביו, זה יהיה לך הכי נוח, ואני אסייע לך בבוא העת גם להעביר אותו למרחב הערכים בחזרה. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 13:06, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
‪Umbrasorel‬, כל הכבוד - ראיתי שגם העברת אותו ושהפעם הוא נשאר שם. ביצעתי בו מספר תיקונים שיהיה מלוטש יותר. נראה משחק מגניב - תודה על כתיבת הערך. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 20:03, 18 באוקטובר 2020 (IDT)

מזכיר שאני לך קיים. סליחה על ההטרדה לבלוב הלשכה לפניות הציבור • כ"ו בתשרי ה'תשפ"א • מי שמאמין לא מפחד 12:41, 14 באוקטובר 2020 (IDT)

f12f16, אני בימים ממש עמוסים בגלל הליך בריאותי שאשתי עוברת (לא קשור לקורונה - מסתבר שיש עוד צרות) כך שאני עם 2 ילדים קטנים כמעט כל היום, ויש לי ממש מעט זמן בכל יום לדברים שדורשים קצת התעמקות או גישה למחשב, ואני עדיין לא השלמתי מענה לכל הפניות אלי מיום ראשון והלאה. מודה על ההבנה. מאחר שנראה שהמענה המהיר חשוב לך במיוחד הפעם, אני "אקדם אותך בתור" במקרה זה, ואם הקטנה לא תתעורר מוקדם מהשנ"צ אולי אפילו אספיק לענות לך כבר תכף. תודה על הסבלנות. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 13:03, 14 באוקטובר 2020 (IDT)

שאלה של Jlironx (20:57, 14 באוקטובר 2020)[עריכת קוד מקור]

ניתן לדבר איתך באיימיל? --Jlironx - שיחה 20:57, 14 באוקטובר 2020 (IDT)

Jlironx, כמובן, הנה כתובת המייל שלי. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:12, 14 באוקטובר 2020 (IDT)

שאלה של אבי מאור מרזוק (13:06, 16 באוקטובר 2020)[עריכת קוד מקור]

שלום רב . רוצה להוסיף ערך בויקפדיה . תודה --אבי מאור מרזוק - שיחה 13:06, 16 באוקטובר 2020 (IDT)

שלום אבי, וברוך הבא לויקיפדיה העברית. האם יש ערך ספציפי שאתה רוצה להוסיף?david7031שיחה • כ"ח בתשרי ה'תשפ"א • 13:11, 16 באוקטובר 2020 (IDT)
אני מעוניין לכתוב ערך על סבא שלי --אבי מאור מרזוק - שיחה 13:58, 16 באוקטובר 2020 (IDT)
היי אבי, אני מניח שאתה מתכוון למה שכתבת כאן. באופן כללי הערך כתוב בצורה יפה, אבל הוא זקוק לעוד מעט עבודה, כדי להתאים אותו לצורה הרגילה בויקיפדיה. המדריך הבסיסי לנושא זה נמצא כאן, והייתי ממליץ לך לקרוא אותו, ולנסות לעצב את הערך לפיו. אם יש לך שאלות, אתה כמובן מוזמן לחזור ולשאול כאן. david7031שיחה • כ"ח בתשרה'תשפ"א • 14:13, 16 באוקטובר 2020 (IDT)

כיוון מעניין נוסף שרציתי להמליץ לך לשקול להתמקד בו בתחום של פיתוח ערכים עם סקירות כרונולוגיות של אירועים בולטים בעולם[עריכת קוד מקור]

בעוד שעושה הרושם שאתה מתמקד במיוחד בפיתוח של ערכי העשורים המציגים את סקירות העל של המגמות והאירועים הבולטים ביותר בעולם כולו, רציתי גם להמליץ לך לשקול לקחת חלק בפיתוח של ערכי השנים של מדינות בולטות בעולם.

לאורך השנים השקעתי לא מעט מאמץ בפיתוח של ערכי השנים של מספר מדינות בולטות, ובעיקר את ערכי השנים של ישראל וארצות הברית:



המאמצים שלי נתנו כנראה גם השראה לויקיפדים אחרים ליצור כאן את ערכי השנים המורחבים והמושקעים של רוסיה וברית המועצות.


תוכל לראות בתבנית המידע בראש הערך הזה בוויקיפדיה האנגלית שאצלהם יש ערכים דומים עבור מרבית מדינות העולם. לפי דעתי חשוב במיוחד שבטווח הרחוק יהיו בוויקיפדיה העברית ערכים מאותו הסוג לכל הפחות עבור הממלכה המאוחדת, סין, גרמניה, ואיטליה (אולי גם עוד מדינות בולטות במיוחד, מה דעתך?). ההשקעה בכתיבת הערכים הללו עשויה בסופו של דבר לסייע גם ביצירה של ערכי עשורים מוצלחים יותר. WikiJunkie - שיחה 14:03, 19 באוקטובר 2020 (IDT)

WikiJunkie, אין עליך וכל הכבוד לך על כל ההשקעה. הייתה תקופה שחשבתי לעבוד קצת עם ערכי השנים, אבל אני חושש ששנים זו רזולוציה שקצת גדולה עלי, לפחות בינתיים. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:10, 19 באוקטובר 2020 (IDT)
כן אני מבין אותך בהחלט. כל אחד/ת יתמקד/תתמקד איפה שהוא/היא הכי מעדיפים בסופו של דבר. בכל מקרה, לפי דעתי תהיה זו תרומה אדירה עבור הקוראים דוברי העברית אם נוכל להנגיש את המידע אודות האירועים הבולטים ביותר בסין לדוגמא בשלושת העשורים האחרונים. אין לי ספק שהמידע הזה לא מרוכז בשפה העברית בשום מקום אחר. WikiJunkie - שיחה 14:30, 19 באוקטובר 2020 (IDT)
WikiJunkie, תודה על ההבנה בהחלט תורם - ושוב כל הכבוד על מיזם נוסף. אני מכניס מידע על סין לערכי העשורים לפעמים כחלק מהניסיון שלי לאזן את המיקוד המערבי שם, אז אולי יהיה אפשר להעזר גם בעשורים בשביל זה - מאז שדיברנו בצ'אט אני גם מוסיף מקורות לכל פרט בערך גם בערכי העשורים עצמם ואפשר יהיה להשתמש בהם ולהעביר הלאה אם צריך.
ובהערת אגב, דע לך שחשבתי לא מזמן עליך ועל ויקי-מסע, שבזמנו לא כל כך הבנתי את הצורך בו, אבל לאחרונה היו לי שיחות עם חברים על זה שחברות שונות מצאו דרכים למשל לרמות את האלגוריתמים של טריפ אדווייזר, ולשתול המלצות פיקטיביות בכמות מופרזת, ונפל לי האסימון למה המיזם הזה עשוי להיות מאוד חשוב, לפחות לתקופה של אחרי הקורונה איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:49, 19 באוקטובר 2020 (IDT)

הגבתי בדף השיחה לניקוטין[עריכת קוד מקור]

הגבתי בדף השיחה לניקוטין.

אגב, אם תסתכל בהיסטוריית הגרסאות שלי, תראה שאני אנטי עישון עוד מלפני 11 שנה. לא נכון האד הומינום שרמזת. לדעתי, די ברור שניקוטין ללא עשן הוא הפיתרון הכי ישים. למטה הנתונים.

https://docs.google.com/document/d/1HqGNzd7MbHuBkkMnXkEIGwM64R-k3FxfRJocdZKlZpY/edit Zvi Zig - שיחה 09:30, 20 באוקטובר 2020 (IDT)

Zvi Zig, אני עמוס במיוחד השבוע, ולוקח לי זמן לענות לכל ההודעה. ההודעה מדף השיחה של ניקוטין היא אחת הבאות-בתור, אז אעבור על זה כמו שצריך די בקרוב, ואענה לגופו של עניין בדף השיחה שם.
לגבי ה"הד-הומניזם", ציינתי עובדה שכל עריכותיך בתחום הזה. בויקיפדיה אנו נוהגים לחפש מקרים בהם משתמשים עורכים בתשלום - זה עניין מותר לגמרי, רק מחייב הצהרה (אחרת נחסמים אם בסוף זה מתגלה באחת מכמה דרכים). האמת ששקלתי לשים לך בדף המשתמש את תבנית:עורך בתשלום אבל בסוף לא הטרחתי עצמי על כך. אם כבר הזכרת את העניין, במידה ואתה אכן עורך בתשלום - זה בסדר גמור - רק אנא עקוב אחר ההוראות בתבנית שתוכל להמשיך בתרומותיך במיזם בלי הפרעה.
לגבי ה"אנטי עישון" - זה פחות משנה לי. יותר חשוב לי להכניס את כל המידע. למשל, כשערכתי לגבי השפעות של קנאביס, הכנסתי את מסקנות האקדמיה הלאומית גם כשהן היו שליליות וגם כשהן היו חיוביות לגבי הקנאביס. כשעברתי על המקורות בערך של הניקוטין מה ש"קפץ לי" זה שהיה פרק שלם על זה שאין קשר לסרטן, ולא היה פרק על מה שכן יש, ויש (גם אם לדעתך יש לשנות את הניסוח, ועל כך בדף השיחה של הערך עצמו). איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:07, 20 באוקטובר 2020 (IDT)
לא פתחתי את נושא הסרטן שם בדף, רק הוספתי קטע. גם לא מהרתי להוסיף את מסקנות האקדמיה הלאומית על מחלות לב, בגלל שהן שנויות במחלוקת (ראה בקישור למעלה).Zvi Zig - שיחה 09:17, 21 באוקטובר 2020 (IDT)

כוכב בשבילך![עריכת קוד מקור]

הכוכב המקורי
תודה על תרומתך לויקיפדיה! מושך בשבטשיחה • ב' בחשוון ה'תשפ"א • 14:20, 20 באוקטובר 2020 (IDT)
אם כבר אתה משאיר לי הודעה תתן לי מדליותקריצה מושך בשבטשיחה • ב' בחשוון ה'תשפ"א • 14:20, 20 באוקטובר 2020 (IDT)
מושך בשבט, מעולה אתה! אני הולך לעשות את זה עכשיו חשבתי על זה, אבל הייתי חצי-עם-הילדים וזו גם הסיבה שהדפדפן הנבזה שלי הצליח להפיל אותי בפח פעמיים. ניצחת בקרב אבל לא במלחמה, דפדפן. לא במלחמה איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:55, 20 באוקטובר 2020 (IDT)
למה שלא תלמד את ילדי השום לערוך?קריצה מושך בשבטשיחה • ג' בחשוון ה'תשפ"א • 22:41, 20 באוקטובר 2020 (IDT)
מושך בשבט, נראה לי שאני צריך קודם ללמד אותם קריאה וכתיבה איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:52, 20 באוקטובר 2020 (IDT)
טוב, לאט לאט... בינתיים תלמד את הדפדפן שלךקריצה מושך בשבטשיחה • ג' בחשוון ה'תשפ"א • 22:54, 20 באוקטובר 2020 (IDT)

תב:חשיבות[עריכת קוד מקור]

היי שומי האם מותר לי לשים תבנית חשיבות בדפים במסגרת החונכות? מתייג גם את קובץ על יד ויקי4800 - שיחה 19:10, 20 באוקטובר 2020 (IDT)

The Turtle Ninja, אני לא חושב שסעיף 3 מתייחס לכך. על פניו לא מצאתי סעיף הקובע שעורך בעל זכות הצבעה לא יוכל להציב תבנית חשיבות כי הוא תחת חניכה. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:50, 20 באוקטובר 2020 (IDT)
תודה שומי. ויקי4800 - שיחה 23:59, 20 באוקטובר 2020 (IDT)

זכייתך בתחרות ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת – כתיבת ערכים 2020[עריכת קוד מקור]

שלום רב! על פי החלטת השופטים, הנך זכאי לפרס בתחרות, כה לחי! אבקשך לשלוח את פרטי ההתקשרות אליך, לדוא"ל ovedco -at- gmail.com. תודה - ‏Ovedcשיחה 18:02, 21 באוקטובר 2020 (IDT)

מ ז ל ט ו ב ! Neriah - שיחה 18:32, 21 באוקטובר 2020 (IDT)
מזל טוב שומי! כול הכבוד! ויקי4800 - שיחה 18:33, 21 באוקטובר 2020 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! !! המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 18:39, 21 באוקטובר 2020 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 19:22, 21 באוקטובר 2020 (IDT)

וואו, זה תפס אותי בהפתעה - כל הכבוד על המהירות של השופטים! תודה לכל המברכים הסמקה איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 19:33, 21 באוקטובר 2020 (IDT)

מ ז ל ט ו ב ! Gklein2018 - שיחה 21:40, 21 באוקטובר 2020 (IDT)

Theshumai שלום תודה שתיקנת אותי. אני משתמש די חדש בויקיפדיה כך שאני לא בטוח על כל הניסוחים. תודה רבה! בברכה, EddardRobStark

היי, EddardRobStark, זה בסדר - כל משתמש ותיק התחיל בתור משתמש חדש תוך כדי תנועה לומדים מה שצריך. אם יש שאלות תמיד אתה מוזמן. בנוסף, בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:23, 27 באוקטובר 2020 (IST)

מעוף המשאב האנושי[עריכת קוד מקור]

היי, ראשית - מודה לך מאוד על העזרה. עברתי שוב על העמוד וביצעתי תיקונים, אשמח להכוונה שלך אם נדרשים תיקונים נוספים. https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:Maof_HR/%D7%9E%D7%A2%D7%95%D7%A3_%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%90%D7%91_%D7%94%D7%90%D7%A0%D7%95%D7%A9%D7%99

תודה רבה!

סליחה על ההתערבות אבל כמה דברים לציין לMaof HR:

אני לא כותבת בתשלום, תודה...

Maof HR, אעבור על זה בימים הקרובים. רק הוגן לציין שלא כל ערך שעומד ברף הטכני בהכרח בעל חשיבות אנציקלופדית ויישאר בויקיפדיה, אבל בכל מקרה אסייע ואייעץ במה שאוכל. בנוסף, בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:27, 27 באוקטובר 2020 (IST)
המקיסט תודה רבה!

מונופטרוס קוצ'יה[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה, שלום, בדקתי היטב את מהימנות הנתונים. נא הסבר מה לא היה מדויק בדבריי? האם היהדות המסורתית (אונקלוס, הרמב"ן, השולחן ערוך), לא הגדירו קשקשים בתור לוחיות בולטות הניתנות לקילוף? האם צלופחי הביצות, בהם נכלל המונופטרוס קוצ'יה, אינם יצורים חלקים חסרי לוחיות בולטות? יושם לב שאין כאן שום חידוש הלכתי, כי אם ידע בסיסי בכשרות. רק לידע כללי אזכיר שאפילו "דג החרב" (שהנו דג לכל דבר ועניין) אינו נחשב לדג כשר בהלכה היהודית בדיוק מסיבה זו - מאחר שקשקשיו לא יכולים להיקלף מבלי לפגוע בדג, על כן אינו נחשב לבעל קשקשים לפי הגדרת היהדות. לפיכך, הטענה הקושרת את המונופטרוס כבעל סימני כשרות - היא טענה אנכרוניסטית שמתארת את ההגדרה המדעית של קשקשקת, תוך התעלמות מן ההגדרה היהודית למושג זה.

אני לא טענתי שום דבר נגד מה שהבאת. פופ התנגדה לעריכה שלך, ואז אתה - מבלי לדעת שזה לא תקין וזה לגמרי מובן - חזרת על עריכה, שזה מנוגד לכללי הקהילה. אני ביטלתי את החזרה שלך על העריכה מסיבה טכנית. אפילו אם אני בעצמי חוזר על עריכה בטעות ומגלה בדיעבד - אבטל גם את עצמי, פשוט כי זה מנוגד לכללי הקהילה. שם לב שרשמתי לך מידע נוסף על מחלוקות בדף השיחה הרלוונטי - וטוב שכתבת גם שם את הנימוקים שלך, כי שם זה המקום לנהל את הדיון. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:34, 27 באוקטובר 2020 (IST)
אגב, יש לי עומס מיילים ופניות, אז אני אתעמק יותר בתוכן הנימוקים שכתבת רק באחד מהימים הקרובים. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:35, 27 באוקטובר 2020 (IST)

היי שומי, אם אני לא טועה היום מתחילים ההקלות לא?
אם כן מספר שאלות לגביהם

  1. האם אני צריך לדווח על הוספת תבנית?
  2. האם אני צריך לדווח על ניטור כמו שהיה עד עכשיו?


בברכה, ויקי4800 - שיחה 08:59, 1 בנובמבר 2020 (IST)

מתייג גם את קובץ על יד ויקי4800 - שיחה 09:12, 1 בנובמבר 2020 (IST)
היי ויקי, אכן היום הוא המועד שנקבע
  1. תבנית זה נושא מעט רגיש יותר, לדעתי כן כדאי, לפחות בפעמים ולבינתיים, שתבנית לא תעלה לפני שנאשר לך. זה גם תלוי בסוג התבנית, ויכול להיות שיש סוגי תבניות שלא תהייה בעיה להעלות במסגרת המתווה החדש כך שתעדכן אותנו לאחר-מעשה בדף המיועד.
  2. בהתאם למתווה שציין קובץ - בהשחתות ברורות ממש ממש, אין צורך לדווח. אם זו לא 100% השחתה אלא 99% השחתה או כל מקרה אחר בו אתה לגמרי בטוח שנדרש תיקון (רק לגבי עריכות של אנונימים וחדשים) - אז לדווח לנו, אבל לא כמו שהיה עד עכשיו, אלא בהתאם למתווה החדש.
  3. לגבי זה - אנא כתוב לי לאחר שנכנסת שוב לקרוא את מתווה החונכות שהציג קובץ בדף שיחתך, וכתוב לנו אם יש שביב של משהו לא ברור - כל הדברים האלו, עדיף לעלות עליהם מוקדם - ולכן גם טוב ששאלת כאן את השאלות ששאלת
  4. האם מצאת עוד חונכים שיסייעו? נראה שגם לקובץ וגם לי יש פיקים של עומס גדול ונראה לי שזה יועיל.
  5. המלצה - לדעתי בשביל שלך יהיה יותר נעים ונחמד, כשמדובר בהעלאה של ערך חדש, כן כדאי לך לנצל את זה שאתה מקבל עוד זוג-עיניים על הערך לפני שאתה מעלה - כי כמו שכבר ראית לפעמים כשמעלים ערך לא-במצב-הכי-בשל, הדיון לא תמיד נעים, ועדיף למנוע את זה מראש לדעתי.
בהצלחה איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:52, 1 בנובמבר 2020 (IST)
היי שומי קראתי שוב פעם את המתווה לא צצו לי שאלות אם יצוצו לי אשאל.
TheDesertboy התנדב לעזור וOvedc אמר שהוא יוכל לבדוק שתיים עד שלוש עריכות.
לגבי הערות בדף שיחה של ערך דווקא טוב לי שאתם מעירים לי ואני רוצה לקבל כמה שיותר הערות כך אני לומד הכי מהר.
האם החונכים החדשים יכלו לעבור גם על ערכים או רק על העריכות.
ויקי4800 - שיחה 08:20, 2 בנובמבר 2020 (IST)
ויקי, הם יוכלו לעשות כל מה שקובץ ואני עושים. מעריך את הרוח הספורטיבית שלך לסיטואציה תדע לך שכשהתלבטנו אם לקדם קדימה את החונכות הגישה שלך - עם הנכונות להקשיב וללמוד, לצד ההתמקדות בתרומות למרחב הערכים ובמיזמים - הייתה השיקול העיקרי בעד, לפחות מבחינתי.
אגב, 3-2 עריכות per מה? בכל שבוע? חודש? שנה? איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 12:44, 2 בנובמבר 2020 (IST)
אני לא בדיוק יודע per מה, אני ישאיר את זה לעובד.
שאלה שצצה לי האם ממקום לדווח על זה בדף הוכל לתייג את כול החונכים בתקציר העריכה? ויקי4800 - שיחה 15:56, 2 בנובמבר 2020 (IST)
לי אישית זה נשמע נוח, אבל נראה לי שזה סובייקטיבי. לדעתי תשאל את זה בדיון שפתחת בדף השיחה שלך, ותראה מה העדיפות. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:59, 2 בנובמבר 2020 (IST)
איזה דיון? ויקי4800 - שיחה 18:33, 2 בנובמבר 2020 (IST)
ויקי4800, סליחה, לא בדף השיחה שלך - כאן. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:18, 2 בנובמבר 2020 (IST)

היי איש השום, במסגרת מיזם ה-300K אני מארגן תחרות כתיבה מסוג "מקצרמר למובחר". האם תהיה מעוניין לשפוט בבית השלישי של התחרות? הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 16:42, 2 בנובמבר 2020 (IST)

היי הארי פוטר 73, תודה על ההצעה. אישית מאחר שפחות יצא לי להתעסק עד כה בעניין הערכים המובחרים, בקריטריונים או בדיונים סביבם וכדומה, ואני לא בטוח אם אני אהיה מתאים לתחרות שזו מטרתה. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:20, 2 בנובמבר 2020 (IST)

אני כבר חייב לומר תודה על כל התודות, אז תודה, זה שיא גינס בכמות הפעמים שאני מסוגל לכתוב תודה. אסף טל דורון 317 - שיחה 10:43, 4 בנובמבר 2020 (IST)

אסף טל דורון 317, לדעתי, יש כלמיני דברים שצריך בארגז הכלים בשביל להיות עורכים טובים בויקיפדיה. חלק אלו דברים שאפשר ללמוד אותם, וחלק הם יותר עניין של גישה (שהם היא יכולה להתפתח ולהתאים את עצמה למיזם). מהמעט שראיתי, נראה שהגישה שלך חיובית ומתאימה לסגנון של ויקיפדיה, וחשוב מכך נראה שיש לך להט ונכונות ללמוד ולהשתפר גם במה שצריך, ושאתה קשוב לביקורת ויודע להפיק ממנה דברים טובים שישדרגו אותה ומבין שזוהי לא מתקפה אלא עצות - ואני מעריך אותך על כל אלו. גילגמש אמנם קצת "קשוח" אבל שווה להקשיב לו, וטוב שאתה עושה כך. המשך עם הרוח הספורטיבית - עם הגישה והחריצות שלך, אם תשכיל להשתפר וללמוד במיזם גם בנקודות שיותר זקוקות לכך, לדעתי תוכל להפוך לאחד העורכים המשובחים (אני אוהב לדמיין שיש לכל עורך בויקיפדיה טבלה עם דירוגים של תכונות שנחוצות למיזם, שבחלקן הוא טוב יותר ובאחרים צריך להשתפר - תמיד לכל אחד יש על מה לעבוד, ומי שיש לו נכונות להשתפר ישתבח עם הזמן). איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:04, 4 בנובמבר 2020 (IST)
תודה רבה לך על העידוד והתמיכה (נ"ב גילגמש לא מתגמש זה אצלו בדף משתמש) אסף טל דורון 317 - שיחה 16:12, 4 בנובמבר 2020 (IST)
אציין שיש דברים - ככל הנראה חשובים במיוחד לדעתו - שאכן יעמוד ויקפיד עליהם אף יותר מאחרים וזה לגמרי לזכותו. מצד שני, יש מקומות שבהם חשוב מאוד לדעת להתגמש בויקיפדיה, למשל, ב"הקשבה" ב"ראש פתוח" לנימוקים, נכונות לקבל טיעונים טובים ולשנות את הדעה בהתאם וכדומה, ולא פעם ראיתי את גילגמש כן מתגמש באופן זה, וזה מצוין. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:06, 4 בנובמבר 2020 (IST)
אני מעריך אותו על חוזק הדעה שלו. שאלה בנושא אחר, הנה ערך שכתבתי והועבר לדף המשתמש שלי - משתמש:אסף טל דורון 317/איוונה מטסוי, אשמח אם תוכל לבדוק אותו ולכתוב לי האם לטעמך אפשר להשיב אותו למרחב הערכים. להבנתי צריך כמה קולות של ויקיפדים אשר מסכימים להשיב ערך בשביל שישוב בפועל למרחב. אסף טל דורון 317 - שיחה 20:30, 8 בנובמבר 2020 (IST)
אסף טל דורון 317, הפרוצדורה שאתה מתאר רלוונטית לשחזור ערך שנמחק בגלל שיקולי חשיבות אנציקלופדית. זה לא המקרה פה - החזרה לטיוטה לצורך תיקון הערך, רק מצריכה את התיקון בטרם החזרה. בסך הכל המשוב של אלון מאוד לעניין לדעתי - אני חושב שיש לך פוטנציאל לתרום רבות לויקיפדיה וגם אני מעריך מאוד את ההשקעה הרבה שלך, אבל ויקיפדיה העברית של 2020 פחות זקוקה לעוד ערכים כמו שהיא זקוקה לשדרוג הרמה, ואני מצטרף להמלצתו להשקיע יותר בכל ערך ולכתוב ערכים חדשים בקצב נמוך יותר אבל ברמה גבוהה יותר. לדעתי, לאחר שעברת לעומק על כל שינוי ושינוי שביצעו בערכים שכבר כתבת והבנת למה הוא היה (אם לא - תשאל - היא יהיה מעולה מצדך), כדאי לך לעבור גם על הערך של מטסוי ולחפש טעויות נוספות בסגנון הזה ושיפורים אחרים. אני באופן אישי יכול לסייע לבדוק לעומק בערך ערך אחד ארוך בשבוע (אם יש הרבה תיקונים אז אפילו פעם בשבועיים), אם תרצה שאעבור עליו בטריפל-צ'ק ואעביר אותו בעצמי למרחב הערכים כשאני חושב שהוא בשל אז זה אפשרי בכיף אם זה יהיה לך נוח. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:11, 9 בנובמבר 2020 (IST)
כן, אשמח אם תוכל להעביר אותו. אסף טל דורון 317 - שיחה 08:48, 10 בנובמבר 2020 (IST)
כאמור, המעבר הוא השלב האחרון בסדרה של מספר שלבים, שהראשון בהם הוא דאבל צ'ק מעמיק מצדך (לאחר שעברת על כל הפידבקים האחרים) איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 12:11, 10 בנובמבר 2020 (IST)

לגבי הדיווח שמחקת: היתה השחתה שלשום בבוקר (12 בנובמבר) בויקינתונים. אתמול בערב הודיעו לי על כך ושחזרתי. אלא שההשחתה עדיין מופיעה כנראה עד עכשיו בתצוגה למשתמשים לא רשומים, כך שעורכים בויקיפדיה שנמצאים בחשבון, לא יכולים לראות אותה, אבל כל השאר כן! אני משאיר לך לברר עם מישהו שמבין, מה אפשר לעשות לגבי זה. Liad Malone - שיחה 17:38, 14 בנובמבר 2020 (IST)

עכשיו בדקתי מחוץ למשתמש שלי (כאנונימי) וזה לא נראה שההשחתה מוויקינתונים מופיעה שם Omer abcd - שיחה 17:48, 14 בנובמבר 2020 (IST)
זה קורה רק בתצוגת המובייל מחוץ לחשבון. Liad Malone - שיחה 18:36, 14 בנובמבר 2020 (IST)
Liadmalone, איזה משונה. אכתוב על כך בדלפק ייעוץ ואתייג אותך, ונראה אם למישהו יהיה רעיון מועיל. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:50, 14 בנובמבר 2020 (IST)

חינוך ותרבות[עריכת קוד מקור]

גילגמש מתנגד לזה, [1] הוא "מנמק" שזה כביכול לא אנציקלופדי. פה [2] הוא מנמק את אותו שיחזור בדף אחר ב"נימוק" שונה... אלא שחבל, זו רק דוגמא, משיגרה לשחזר עריכותיי, בכללי. ___

השיגרה

לא תמיד אפילו טורח להסביר בשיגרה להגן על hap. נגד עריכותיי:[3] [4] [5]

יום טוב לך.Daliask - שיחה 14:51, 18 בנובמבר 2020 (IST)

כתבתי לפני התנגשות עריכה: Daliask, המחלוקות השונות בינך לבין הפרסי זה נושא נפרד, כי הוא כולל התכתבות עם דיונים בדפי שיחה ולפעמים חזרה על עריכות ובעיות אחרות, ואין לי פנאי לעיין כרגע בדיונים והיסטוריות גרסאות, כך שקשה מבחינתי לאחד בין הנושאים. בסך הכל הפתרון שאני הצעתי הוא פתרון די גבולי, כביכול הפתרון הכי אלגנטי זה לכתוב פרק "תרבות" קצר ולהכניס את זה לשם. להשאיר פרק חסר בלי תוכן כמעט - לדעתי זה אמנם על מחיקה או על מיקום בעייתי אחר, אבל יש לכך כמה גישות. בניגוד לפרקים עם התבנית-להשלים, בחלק מהמקרים היו פרקים קיימים ואם משם הוא מסיר אני אישית אתנגד לכך ותתייג אותי אם כן. לדעתי על הפרקים עם התבנית-להשלים לא שווה להתאמץ מאוד, וכדאי לקחת את זה כחווית למידה. אם יש ערכים נוספים בהם אתה לא נמצא במחלוקת עם הפרסי וגלגמש מבטל עריכות שלך, ייתכן שיועיל לפנות אליו תוך הבעת כוונה טובה ורצון ללמוד ולבקש עצות וביקורת בונה איך לשפר את העריכות. גילגמש אמנם אגרסיבי וישיר בגישה שלו, אבל אין לי ספק שטובת המיזם מול עיניו כל הזמן והפעולות שלו לא אישיות. אם תפנה אליו אתה יכול גם לתייג אותי ולכתוב לו שזה ביזמתי, אולי זה ירכך את התגובה שלו איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:53, 18 בנובמבר 2020 (IST)

אני מתנהג עם כולם לא על רקע אישי. ודוקא ניסיתי תקשורת אתו. וחבל שהוא נראה אובססיבי. יום טוב.Daliask - שיחה 14:55, 18 בנובמבר 2020 (IST)

לא חשבתי שאתה מתנהג "על רקע אישי". הגבתי גם בדיון אצל גילגמש. בנוסף אני מזכיר, בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:37, 18 בנובמבר 2020 (IST)

שאלה של Mayan.hagoel (19:47, 18 בנובמבר 2020)[עריכת קוד מקור]

שלום נעים מאוד :)) אני עורך כרגע ערך בנושא של זמר בשם "מעיין הגואל" - לא ברור לי למה אבל ויקיפדיה לא מסכימה כרגע לפרסם את מה שהתחלתי לכתוב אלא רק לשמור כטיוטה- מה ההסבר לזה בבקשה ? --Mayan.hagoel - שיחה 19:47, 18 בנובמבר 2020 (IST)

Mayan.hagoel, תודה על הפניה הנעימה. הערך לא היה כתוב כפי שמקובל בערכי ביוגרפיות אצלנו והסרתי חלקים ממנו בהתאם לכך, מאחר שאני מחזיק אצבעות שבעתיד תתפתח הקריירה ויהיה מקום לערך הזה בויקיפדיה, כך שהערך בינתיים יהיה במצב יותר מוכן. אני חושש שבשלב זה הוא לא עומד ברף לערכי מוזיקאים - ראה כאן לגבי "להקות וזמרים". אולי בהמשך, עלה והצלח. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:47, 18 בנובמבר 2020 (IST)

היי תודה רבה על התשובה הזריזה ! מעריך את זה מאוד :) עשיתי עריכה לעמוד וכדאי לחשוב שוב על עניין פרסום העמוד בבקשה, זאת משום שהשתתפו בו נגנים מפיקים ואנשי צוות מהשורה הראשונה- יזהר אשדות, גיל סמטנה, יובל שפריר, ניצן זעירא, הזמרת שפיטה (רותם שפי), מאיה בלזיצמן, נושי פז, חברת "נענע דיסק", עמית יצחק, ניצן חן, דני הדני, ביל צור, אבי עין צור ועוד רבים וטובים... תודה רבה --Mayan.hagoel - שיחה 22:24, 18 בנובמבר 2020 (IST)

Mayan.hagoel, כשצריך להתעמק אני דווקא פחות זריז. בהתאם לכך - אעבור על התוספות שלך בימים הקרובים ואכתוב לך משוב בהתאם. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:42, 18 בנובמבר 2020 (IST)

תודה רבה :)))))) --Mayan.hagoel - שיחה 22:52, 18 בנובמבר 2020 (IST)

Mayan.hagoel, אני מבין שהאלבום לא משווק מסחרית בהפצה רחבה, שזה בעצם התנאי הנוכחי, ונראה שהערך לא עומד בו בזמן זה (אם כי ייתכן שבעתיד כן). אציין שהערך כרגע רחוק ממצב המתאים למרחב הערכים מבחינת סגנון כתיבה ולוקה בפירוט יתר נרחב שיהיה צריך לטפל בו אם וכאשר יעמוד נושא הערך ביעד. אציין שבינתיים מתבשל בויקיפדיה שינוי לרף האנציקלופדי למוזיקאים, כך שיכול להיות שלאחר צאתו/הפצתו-המסחרית-הנרחבת של האלבום יהיו פרמטרים מעט שונים וכדאי יהיה להתעדכן. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:15, 22 בנובמבר 2020 (IST)

כוכב מכל הלב![עריכת קוד מקור]

כוכב הנחמדים
אתה המשתמש הכי נחמד בויקיפדיה (או השני הכי נחמד). תודה על ההשקעה, והנחמדות. דרור - שיחה 11:03, 19 בנובמבר 2020 (IST)
Deror avi, תודה רבה גם סגנות הייתי לוקח גם לך לא חסר. שמח שיצא לי להכיר אותך מעט יותר לעומק. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:52, 19 בנובמבר 2020 (IST)

כוכב אימוץ![עריכת קוד מקור]

כוכב המאמצים
על התמיכה בויקיפדים בתחילת דרכים או בעורכים תחת חניכה דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 19:19, 19 בנובמבר 2020 (IST)
TheDesertboy, תודה רבה - אני לא בטוח איך זה קרה, אבל מפה לשם זה הפך להיות טוען לכתר של הדבר המרכזי שאני עושה בויקיפדיה. נחמד שמעריכים זאת איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:25, 19 בנובמבר 2020 (IST)

עריכה ועזרה בפרסום ערך[עריכת קוד מקור]

שלום רב, כתבתי (ולא בפעם הראשונה) ערך, אלא שבפעם הראשונה נתקלתי בהתנגדות לפרסומו. האם תוכל בבקשה לעבור עליו, לשפרו אם יש צורך ולעזור בפרסומו?

זהו הערך:

טיוטה:אוסטר (עיר)

בברכה רטו RetoUeli - שיחה 19:53, 21 בנובמבר 2020 (IST)

היי, RetoUeli, אעבור על הערך בימים הקרובים ואכתוב את המשוב. אני סקרן - האם פנית ספציפית אלי כי אני משויך אליך אוטומטית כחונך (אין לי איך לראות אם כן) או מסיבה אחרת? איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 20:35, 21 בנובמבר 2020 (IST)
הי תודה
בינתיים הצלחתי להעלות את הערך, אבל אשמח אם תעבור עליו, ואודה על הערותיך. מצאתי אותך כיוון שחיפשתי מישהו שיוכל לסייע.
אוסטר (עיר)
בברכה
RetoUeli - שיחה 22:30, 21 בנובמבר 2020 (IST)
אגב, כל הכבוד על כתיבתו של הערך - במיוחד ערך שחשיבותו האנציקלופדית לא מוטלת בספק. כאמור אעבור על הערך בימים הקרובים, בין אם יישאר במרחב הערכים או בין אם תהיינה בעיות נוספות. בכל מקרה אלווה את הערך עד שיגיע למצב הרצוי. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:36, 21 בנובמבר 2020 (IST)
היי RetoUeli, הערך מקיף וכתוב היטב (אמנם לא עשיתי fact checking - בעצם התבססת בעיקר על הערך האנגלי?), וטוב שהחזרת אותו, וגם טוב ששדרגת אותו קודם. עם זאת, באמת במצבו הקדום הוא לא היה בשל והצריך התאמה לסגנון עריכה המקובל. למרבה המזל - נראה שאת הדברים שיותר מסובך ללמוד, כמו חריצות וכישרון - יש לך, ועיקר הפער מתמקד בדברים שדי קל ללמוד תוך כדי תנועה - כמו לעבור בסוף על הטקסט ולהוסיף קישורים פנימיים, לשים מושגים באנגלית בסוגריים (או אפילו יותר טוב - להשתמש בתבנית:אנ שיוצרת כאלה: Uster) ולסדר את הפרקים כמו שצריך מבחינת כותרות וכדומה.
אגב, בדיוק לשלב הזה בו אתה מתקדם בעריכות ונתקל בסיטואציות כאלו, כתבתי טיוטה עם מספר טיפים שאולי יקצרו לך את הדרך בהתקדמות במיזם. אם תרצה מוזמן לקרוא כאן. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:29, 23 בנובמבר 2020 (IST)

תודה! כאמור זהו לא הערך הראשון שכתבתי, אך אני בהחלט פחות בקי בנושאים יותר טכניים של העריכה, אבדוק איך לשפר את הערך לפי המלצותיך הנבונות

בברכה

רטו RetoUeli - שיחה 17:19, 26 בנובמבר 2020 (IST)

RetoUeli, שמח לשמוע. מוזמן לתייג אותי לצורך ויקיזציה לפני שתעלה את הערך הבא. אם יש הרבה עבודה זה יכול לקחת גם שבועיים-שלושה לסדר הכל, וכשתכיר קצת יותר את ענייני ה"ויקיזציה" העזרה שלי תרד לימים בודדים ובהמשך תעלם לגמרי. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:38, 26 בנובמבר 2020 (IST)

האם יש רק דיעה אעת שהשליטים בעלי המידות והמקלדת רשאים להעלות? דיעות אחרות שאינן עולות בקנה אחד עם השקפותיהם - נדונות למחיקה ומפרסמיהן נדונים לחסימה? באמת? פעם שמעתי על סובלנות, פתיחות, קבלת האחר והשונה, חופש ביטוי (מובן שלא חופש ניבול פה). היכן פרחו על ערכים אלה? הם מעבר לחומת הברזל? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

עפת רחוק עם התאוריה שלך שם ושעשעת אותי. טענות יוצאות דופן שכאלו אי אפשר להכניס לויקיפדיה בלי מקור מצורף (אז אפשר לומר שכן, אני באופן כללי נוטה לנצזר מידע שאין לו תימוכין - עד שמצרפים לו תימוכין משכנעים, ואז אני מפסיק לצנזר אותו. כזה צורר מרשע אני). בכל אופן נקיים את הדיון בדף השיחה של הערך כמו שיפה עשית שהתחלה. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:09, 25 בנובמבר 2020 (IST)

שאלה של AsafD29 (12:41, 26 בנובמבר 2020)[עריכת קוד מקור]

אני מעוניין לפתוח דף לגוף הנקרא בני רעם --AsafD29 - שיחה 12:41, 26 בנובמבר 2020 (IST)

שלום AsafD29, וברוך הבא לויקיפדיה. מהו הגוף הזה?david7031שיחה • י' בכסלו ה'תשפ"א • 14:41, 26 בנובמבר 2020 (IST)
אני סקרן אם זה ה"בני רעם" שמוזכרים כאן. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:36, 26 בנובמבר 2020 (IST)

היסטוריה אלטרנטיבית[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחה:חנוכת המזבח

david7031, מאחר שבעקבות הדיון הזה אני מתכוון לבצע שינויים בערך, אני חושב שמוטב להעביר את הדיון הזה לשם. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:01, 27 בנובמבר 2020 (IST)

הזמנה לתחרות הכתיבה[עריכת קוד מקור]

שלום HaShumai/ארכיון 4,

רציתי להזמין אותך להשתתף בהתחרות האחת עשרה!

תחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר" של ויקיפדיה העברית מתקיימת זו הפעם העשירית, לאחר שהוחלט לחדש אותה במסגרת מיזם ה-300 אלף. תחרות הכתיבה הראשונה בוויקיפדיה העברית נערכה בחודש מרץ 2006 ובמסגרתה נכתבו עשרות ערכים מעולים, שרבים מהם הפכו בהמשך לערכים מומלצים. בעקבותיה נערכו בשנים 2006-2013 עוד שבע תחרויות כתיבה שהניבו כולן רשימה ארוכה של ערכים ברמה גבוהה מאוד.

התחרות החלה ב-15 בנובמבר 2020 ותימשך עד 24 בפברואר 2021. ב-15 במרץ 2021 יפורסמו החלטות השופטים. במסגרת התחרות ניתן לכתוב ערכים חדשים, להרחיב ערכים שגודלם פחות מ-5K, או לבחור בהרחבת/שכתוב/עריכה של ערך שעליו מונחת תבנית שכתוב, תבנית עריכה או תבנית השלמה. על מנת לסמן ערך בתור ערך המשתתף בתחרות יש להוסיפו לטבלה של הבית המתאים בדף התחרות וגם להוסיף את התבנית {{מקצרמר למובחר}} בראש הערך.

הערכים שישתתפו בתחרות יזכו להיבחן על ידי חבר השופטים בשלושה בתים שונים:

  • מדעים מדויקים, מדעי הטבע ורפואה (שבו ישפטו יונה בנדלאק ועוזי ו.)
  • מדעי הרוח והחברה (שבו ישפטו ניב, שלומית קדם ודני)
  • היסטוריה, גאוגרפיה, דתות וישראל (שבו ישפטו ביקורת, נטעדי וקלונימוס)
  • כמו כן, תתקיים תחרות משנה על התמונה הטובה ביותר/האיור הטוב ביותר שהועלו לוויקישיתוף לצורך שילוב בערך שנכתב במסגרת התחרות (התמונות נשפטות בנפרד מהאיורים, אך מוכרז מנצח אחד כללי לשתי התחרויות שזוכה בפרס עבור שתי התחרויות).

לזוכי התחרות יוענקו פרסים שימומנו בידי ויקימדיה ישראל, כמתואר בדף התחרות.

אשמח לראותך משתתף. לפרטים נוספים, אני מזמין אותך להיכנס לדף התחרות.

בברכה, הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ ויקיפדיה חוגגת 300,000 ערכים 23:16, 27 בנובמבר 2020 (IST)

שאלה על ארכוב[עריכת קוד מקור]

שאלה לי: האם יש כלי לארכוב של פסקאות מדיווח על טעויות, או שיש לעשות זאת ידנית? תודה! פוליתיאורי - שיחה 16:04, 9 בדצמבר 2020 (IST)

Politheory1983 - לגמרי יש ואני ממש חושב שהייתי צריך ליידע אותך על זה מיזמתי כי זה מאוד מועיל - ב"העדפות">>"גאדג'טים">>"ניטור">>"טיפול בדיווחים על שגיאות" מציג לך 2 כפתורים מהירים של "הסרה" או "ארכוב". כלל האצבע הוא שאנחנו לא רוצים להציף דפי שיחה של ערכים במידע לא נחוץ, ולכן פניות שכבר טופלו, כאלו שבהחלט אינן טעות וכמובן הבל וכדומה - למחוק (נניח יום-יומיים אחרי שעמדו בדף הדיווחים, זה נתון לפרשנות. אם זה טופל/הבל אני אישית בדרך כלל מוחק מיד). רק כאלו שמצריכות סוג של המשך טיפול או שאולי טעות שגם אחרים עלולים לעשות אותו - מארכבים. ספציפית אני יזמתי לא מזמן שינוי דרך המזנון על פיו בעיקרון לא מטפלים בדיווח-על-טעויות בפניות שהן לא טעות אלא בקשות להוספת מידע, ואת אלו אני מארכב מיד (אבל מוודא קודם שהמידע לא מופיע כבר בערך ושזה לא דיווח סרק, כדי לא להציף כאמור). כן יש מקרים אפורים - נניח קטגוריה או ערכי רשימה שחסר בהם פריט - לדעתי זה יותר נחשב "טעות" מאשר "בקשה לתוספת" ואני לא מארכב אותם מיד אלא משתדל לטפל בהם (או במקרים שעצם שמשתמע מהניסוח שהוא כולל את כל המקרים והוא למעשה מטעה, נניח "רק אלופי עולם מעטים הצליחו לזכות בתואר מבלי לספוג אף פסילה בדרך ואלו הם: אבנר, מוטי, רבקה ומנשה המגניב" - אם חסר ברשימה גם את חיימכ'ה שזכה לאחרונה בהישג דומה, אז אמנם מדובר בתוספת אבל הניסוח לגמרי טעות ואני לא מארכב מיד). אם יש שאלות נוספות דבר בכיף, אני זוכר שהסבירו לי הרבה דברים כשהצטרפתי למיזם ולא מין הנמנע ששכחתי משהו חשוב נוסף. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:27, 9 בדצמבר 2020 (IST)
תודה רבה על המידע המועיל! פוליתיאורי - שיחה 17:37, 9 בדצמבר 2020 (IST)
בכיף איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:41, 9 בדצמבר 2020 (IST)

ארכבתי, האם זה בסדר? Daliask - שיחה 23:41, 16 בדצמבר 2020 (IST)

Daliask, מה שעשית זה לא נקרא ארכוב - ראה בראש דף השיחה שלי איפה שכתוב "ארכיונים". אתה רוצה שאני אארכב לך את דף השיחה כמו שצריך שתראה איך עושים? בכל אופן צריך לבטל את מה שעשית. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 13:05, 17 בדצמבר 2020 (IST)
שלום. כשרצוני להכניס/להכליל את ה"נחסמת" תחת כותרת "ג. נובמבר 13, 2020", אז איך עושים את זה?Daliask - שיחה
Daliask, זה נותן את הרושם שאתה מנסה להסתיר/לטשטש את החסימה, וזה לא מקובל. מה שכן אתה יכול לעשות ומקובל זה לארכב את דף השיחה, כלומר, להעביר את רובו/כולו של דף השיחה - עם הכותרות המקוריות ובסדר כרונולוגי - לדף ארכיון מיועד. כאמור, אם תרצה שאסייע לך ליצור ארכיון מסודר, כתוב לי. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:35, 17 בדצמבר 2020 (IST)
לא מחקתי. הכוונה היא - לשים בהקשר. הרקע. מה שאירע בנובמבר, ע"י מי, איך, והסיבה. כדי שלא יהיה רושם-מטושטש.Daliask - שיחה
Daliask, אתה מתכוון לעשות את זה בכל דף השיחה או רק בשיחות הספציפיות שכבר מעודכנות כך? איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:35, 18 בדצמבר 2020 (IST)
Daliask, אשמח לתשובה. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:46, 20 בדצמבר 2020 (IST)
נכון לעכשיו בחלק ה סוייך מה שציינתי, כי זה קשור. לגמרי. בתודה ושבת שלום.Daliask - שיחה 23:55, 24 בדצמבר 2020 (IST)
נו טוב, אם תת הכותרת כתובה ברור כמו עכשיו אין לי דעה נחרצת ואני מניח לנושא. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 12:17, 25 בדצמבר 2020 (IST)

הסרתי את תבנית:בעבודה, שכן ראיתי שבין סבב עריכות לסבב אחר עוברים מספר שבועות, ובהוראות התבנית נאמר שתכליתה "למנוע התנגשויות עריכה... רק למטרה זו, ויש להשתמש בה זמן קצר ככל האפשר". ייתכן שכדאי שתוסיפה בתחילת רצף עריכות שלך ותסיר בסופו, או שתשתמש בתב:בעבודה מתמשכת.

אשר לחשש שמישהו יתחיל מיזם אישי משלו (כמוך) מבלי ליידע, קשה לי להאמין שזה יקרה. אומרים ש"שום גמדים לא יבואו", כנראה שגם לא ענקים כמוך... בברכת שבוע טוב וחנוכה שמח ונעים, ידידיה צבאןשיחה • כ"ו בכסלו ה'תשפ"א • 23:21, 12 בדצמבר 2020 (IST)

ידידיה צבאן, אני מניח שזה הוגן... אני עסוק בשינוי מתמשך של כל מבנה הפרק, ומשם בא החשש שלי. בכל אופן, שמתי תבנית "בעבודה מתמשכת" והערת בדף השיחה ואני מניח שיהיה בסדר. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:06, 13 בדצמבר 2020 (IST)

שאלה של Noya dermi (17:28, 13 בדצמבר 2020)[עריכת קוד מקור]

היי --Noya dermi - שיחה 17:28, 13 בדצמבר 2020 (IST)

היי איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:39, 13 בדצמבר 2020 (IST)

זקוק לעזרתך בשיפור הפתיח המתורגם של העשור השני של המאה ה-21[עריכת קוד מקור]

עד כה היה חסר שם פתיח רציני יותר כמו אלו שיצרת בעבר לערכי העשורים של המאה ה-20. החלטתי בשל כך לנסות לתרגם לשם את הפתיח המורחב מהערך המקביל בויקיפדיה האנגלית. אודה לך אם תוכל לשפר את הטקסט המתורגם ככל הניתן. WikiJunkie - שיחה 06:31, 16 בדצמבר 2020 (IST)

WikiJunkie, ראשית תודה, אך עלי להודות שאני אחראי רק לחלק קטן מנפח הטקסט בפתיחים של המאה ה-20 (אני מתאר לעצמי שרוב הקרדיט הוא לך, לא בדקתי). שנית - אני בימים קצת עמוסים, אעבור על זה ברצון במהלך השבוע הקרוב. אם העבודה היא רבה אז אשלים אותה ברצון אבל בהדרגה. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 09:08, 16 בדצמבר 2020 (IST)
WikiJunkie, קראתי הכל. פתיח מקיף מאוד, כמעט לא יכולתי לחשוב על שום דבר להוסיף אליו. גם התיקונים שיכולתי לחשוב עליהם היו יחסית סמליים. כל הכבוד על התרגום. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:06, 20 בדצמבר 2020 (IST)

רשימת ממצאים ארכאולוגיים[עריכת קוד מקור]

ערב טוב! סיימתי כעת לעבוד על ערך רציני המרכז את הממצאים הארכאולוגיים המשמעותיים ביותר לתנ"ך (באנגלית קיים ערך כזה, ורק אצלנו אין). לפני שאני מעלה אותו הייתי רוצה שמישהו שמתמצא בתחום יעבור עליו, ולכן אשמח אם תציץ בו להעיר ולתקן ולראות אם לא החסרתי משהו. הערך נמצא בינתיים כאן. אשמח גם להצעות בנוגע לשם שיש לתת לערך ("ממצאים ארכאולוגיים המשמעותיים למקרא"?). תודה! אבי גדור - שיחה 01:47, 17 בדצמבר 2020 (IST)

אני תוהה לגבי כתובת יהואש. אם היא נחשבת מזויפת, זה לא בעייתי שהיא מופיעה ברשימה? Liad Malone - שיחה 02:11, 17 בדצמבר 2020 (IST)
ראשית, תודה רבה על ההתייחסות (ועל ההגהה בטיוטה). שנית, כתובת יהואש היא עניין מסובך: רשות העתיקות וחוקרים אחרים אכן קבעו שהיא מזוייפת, אולם לא מעט גאולוגים ומומחים בארץ ובארה"ב טוענים שהיא מקורית, כמתואר בערך כתובת יהואש. בית המשפט (כמו גם המעבדות של מוזיאון ישראל) לא הצליח להכריע בנידון. כיוון שאין קונצנזוס לגביה, הכללתי אותה ברשימה. מקרה דומה הוא רימון השנהב - גם כאן קבעה רשות העתיקות שהחפץ מזוייף, אולם ישנם חוקרים הטוענים בתוקף שהוא אותנטי לחלוטין. אבי גדור - שיחה 02:44, 17 בדצמבר 2020 (IST)
אבי גדור, ראשית תודה על הפנייה הנעימה, כל הכבוד על ההשקעה, ואני חייב להגיד שכשנכנסתי לטיוטה חשבתי לעצמי דבר ראשון - איזה יופי לראות מידע שמאורגן ככה (גם אם בדרך כלל זה פחות מבנה של ערך - לדעתי האישית יש בטיוטה שלך משהו ש"עובד לי").
הדבר השני שחשבתי, טרם התעמקתי, זה שייתכן שיש כפילות מסוימת עם הערך ארכאולוגיה מקראית. אשמח לדעת האם כבר נתת על כך את הדעת, ואם כן מה המיסגור השונה של כל ערך בעיניך? זה אולי יוכל לסייע מבחינת שם הערך.
שלישית אציין שההתמצאות שלי בארכאולוגיה המקראית הספציפית חלקית ונישתית למדי ומבוססת בחלקה על קורס מעניין מאוד של אוניברסיטת תל אביב שנמצא ביוטיוב שעוסקת בטווח ספציפי של שנים. בכל אופן אשמח להעיף מבט ולחשוב אם יש לי משוב יותר ספציפי - אני בעומס יחסי בימים אלו וייקח לי כמה ימים להגיע לזה. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 13:13, 17 בדצמבר 2020 (IST)
הערך ארכאולוגיה מקראית אמור להקיף מספר גדול מאוד של נושאים. מבוא לארכאולוגיה המקראית, חשיבותה, מהימנות התנ"ך כמקור ארכאולוגי, תולדות הארכאולוגיה המקראית בשתי המאות האחרונות, הוויכוחים הרחבים שבתוכה, הכרונולוגיות המוצעות, ארכאולוגים מובילים, ובהחלט - גם ממצאים חשובים. אבל אי אפשר להכליל בערך "ארכאולוגיה מקראית" את כל הרשימה הארוכה הזו (והערך גם לא אמור לגלוש לכזו רמת פירוט), ולכן המידע צריך להיות מרוכז בצורה בהירה בערך ייעודי. זה נושא משנה בתוך "ארכאולוגיה מקראית", שעיקריו אכן צריכים להיכתב שם, אבל לו עצמו ראוי לייחד ערך נפרד.
בנוסף, בערך "ארכאולוגיה מקראית" ישנה נטייה - וכך צריך להיות - לתאר את ההיסטוריה המדעית של התגליות: בתחילה חשבו כך, פלוני טען אחרת, מחקרים חדשים הוכיחו כך. כל זה חשוב לערך על תולדות מדע הארכאולוגיה המקראית, אבל מסרבל מאוד רשימה של התגליות עצמן. מסיבה זו לא הזכרתי שם של אף חוקר, בכוונה תחילה, כדי שהערך יתמקד בחפצים עצמם ובמשמעותם ולא באג'נדות שסביבם. מגמה זו כבר הובעה בעבר (הרחוק) בדיון בדף השיחה של הערך "ארכאולוגיה מקראית", והיא אכן שלטת בחלקו הראשון והמוצלח יותר של הערך ההוא. אבי גדור - שיחה 02:27, 18 בדצמבר 2020 (IST)
בקשה חשובה: אנא ממך, אל תשיב לי בשבת. תודה רבה! אבי גדור - שיחה 16:05, 18 בדצמבר 2020 (IST)
תודה בינתיים על ההתייחסות, העידוד וההערות. העליתי לעת עתה את הערך למרחב הערכים (ממצאים ארכאולוגיים מרכזיים בעלי זיקה למקרא), ואתה כמובן מוזמן לערוך, לשנות ולתקן שם. בברכה, אבי גדור - שיחה 14:07, 20 בדצמבר 2020 (IST)
אבי גדור, אני מתחיל לעבור על הערך בכמה פעימות. כל הכבוד על כתיבתו. אני חייב לומר שהמהלך שלך של בקשת ביקורת עמיתים מ"סוגי עורכים שונים" הוא מהלך מעורר השראה בעיני ולגמרי מעיד טובות עליך כעורך, לדעתי. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:58, 21 בדצמבר 2020 (IST)
ויקי, כידוע, היא אנציקלופדיה שיתופית. במשך שנים למדתי שישנם ערכים 'נפיצים' שנשענים בעיקר על אג'נדות (פוליטיקה וכו') וכל תוספת או השמטה קלה בתוכם משנה את פניהם, וערכים אחרים - מדעיים יותר - שנשענים בעיקר על עובדות. לצערי, מזה זמן-מה הידרדר השיח במקרים מסויימים לדמגוגיות במקום לשיח רציני, ואני משתדל להימנע מוויכוחים כאלו, שבדרך כלל אינם מובילים לשום מקום. דווקא מסיבה זו, כאשר אני רואה עורך שלהבנתי את המקום הראשון בעיניו תופסות העובדות, ולא הנצחנות או האג'נדה - אני שמח ונהנה להיעזר בו, שהרי כל כוחם של ערכי ויקיפדיה הוא בריבוי עורכיהם, וברור לי שהערך ישתבח יותר ויותר ככל שייסקר וייערך על ידי עורכים רבים יותר. מסיבה זו פניתי אליך, ואני שמח להודות לך על הסיוע - ובפרט על הפתיח המעולה והמדוייק שכתבת לערך, שמאוד נהניתי ממנו - ועל רוח השיתופיות! בברכה, אבי גדור - שיחה 13:17, 21 בדצמבר 2020 (IST)
ישר כוח ותודה על המחמאה אעבור בהזדמנות על המשך הערך ואראה אם יהיו לי רעיונות לחידודים נוספים. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 13:56, 21 בדצמבר 2020 (IST)

שאלה של שיר מזמור (23:08, 22 בדצמבר 2020)[עריכת קוד מקור]

היי, רציתי לשאול האם אוכל שתשלח לי את כללי העריכה בויקיפדיה בקיצור, תודה --שיר מזמור - שיחה 23:08, 22 בדצמבר 2020 (IST)

היי שיר מזמור, כמה שנהייה יותר ספציפיים כך זה יהיה יותר בקיצור - מדובר על רצון לשנות ערך קיים? ליצור ערך חדש (ואם כן איזה)? תכתוב לי בבקשה ואשיב לך תקציר רלוונטי. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:10, 22 בדצמבר 2020 (IST)
אברהם במחזה לא צריך שום כללים, הוא ותיק יותר ממך... נרו יאירשיחה • ח' בטבת ה'תשפ"א • 01:22, 23 בדצמבר 2020 (IST)
נרו יאיר, כבר יש/הייתה בדיקה בנושא שלא ראיתי? איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:07, 23 בדצמבר 2020 (IST)
מי שקצת מכיר לא צריך בדיקה... נרו יאירשיחה • ח' בטבת ה'תשפ"א • 14:41, 23 בדצמבר 2020 (IST)
אוקיי. אם בא לך לפרט במייל על סימנים אשמח. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:43, 23 בדצמבר 2020 (IST)