משתמש:בנימין/עיצוב 2012/כולל תיבת פורטלים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברוכים הבאים לוויקיפדיה העברית!

ויקיפדיה היא מיזם רב לשוני לחיבור אנציקלופדיה שיתופית, חופשית ומהימנה, שכולם יכולים לערוך.
ישנם כעת 353,816 ערכים בוויקיפדיה העברית.


גרסת האתר למכשירים ניידים

ערך מומלץ

חדר עיון בספריית גרשם שלום
חדר עיון בספריית גרשם שלום

ספריית גרשם שלום היא ספריית עיון בתחומי הקבלה, החסידות, השבתאות והמיסטיקה היהודית. הספרייה מבוססת על אוסף הספרים של חוקר הקבלה גרשם שלום והיא כוללת את מרבית החיבורים שיצאו לאור בדפוס בתחום זה ונשתמרו במשך הדורות. הספרייה הייתה ממוקמת בביתו של שלום, בשכונת רחביה שבירושלים, וסודרה שם באופן כרונולוגי, בהתאם לחלוקה לתקופות השונות של תורת הסוד היהודית. לאחר פטירתו ובהתאם להנחיותיו, הועברה הספרייה לרשות בית הספרים הלאומי והאוניברסיטאי, כיום הספרייה הלאומית, שם היא מוצגת בשני אולמות קריאה, הנפרדים משאר הספרייה.

את הספרים הראשונים בתחום רכש שלום כבר מגיל צעיר, וככל הנראה כבר אז שאף ליצור ספרייה שתכלול את כל הדפוסים בתורת הסוד היהודית, על כל מהדורותיהם. כשעלה לישראל מגרמניה, הביא עמו 1,767 ספרים, מהם 503 בתחום זה. במשך השנים המשיכה הספרייה להתרחב, ולפני מותו היא הכילה כ-25,000 ספרים ודברי דפוס אחרים, כחצי מהם היו בתורת הסוד היהודית. הספרייה ממשיכה להתעדכן גם לאחר מותו, ומקפידה לרכוש ספרים ודפוסים חדשים הקשורים לתחום. כמו כן, צירפה הספרייה אוספים של שני חוקרי קבלה אחרים, מתלמידי שלום, ישעיה תשבי ורבקה ש"ץ אופנהיימר. נכון לשנת 2012, קיימים בספרייה כ-35,000 כותרים.

הידעת?

אדם הצופה בשמיים, על המאדים, בצהרי היום, יראה את השמיים אדומים ואם הוא יצפה בהם בעת השקיעה, הוא יראה אותם כחולים - בדיוק ההפך ממה שיראה אדם הצופה בשמיים ועומד על כדור הארץ. השקיעה על המאדים נותנת גוון כחול כי האבק הרב הנמצא באטמוספירה הדלילה שלו סופג את האור הכחול ומעביר אותו ישר קדימה, בעוד שאר הצבעים מתפזרים באופן שווה. זאת בניגוד למצב באטמוספירה הסמיכה ודלת האבק של כדור הארץ, ששוברת דווקא את שאר אורכי גלי האור ומסיטה קדימה את האור האדום. בנוסף, השמש השוקעת נראית על המאדים בצורתה האמיתית ולא נראית פחוסה כמו בכדור הארץ, כיוון שהאטמוספירה הדלילה יחסית לא יוצרת את אפקט העיוות הזה. השקיעה בתמונה היא השקיעה הראשונה בצבע שצילם הרובר קיוריוסיטי, השוהה במכתש גייל.

היום בהיסטוריה

הנסיך חוסיין בן 14, 1 בינואר 1950
הנסיך חוסיין בן 14, 1 בינואר 1950

אירועים בלוח העברי

י"ח ברנר
י"ח ברנר

חדשות ואקטואליה

רז הרשקו
רז הרשקו

נפטרו לאחרונה: פול אוסטר, מיכאילו פומנקו, יהודה תג'ר, פאבלו אורבני, גאורגי מונדזולבסקי, סו ג'ונסון

תמונת היום

כנסיית הקבר
כנסיית הקבר

כנסיית הקבר היא כנסייה גדולה, הניצבת במקום אותו רואות מרבית המסורות הנוצריות כמקום צליבתו, קבורתו ותחייתו של ישו. היא נקראת על שם קברו הריק של ישו. הכנסייה שוכנת ברובע הנוצרי של העיר העתיקה בירושלים, בסוף ה"ויה דולורוזה", דרך הייסורים שעבר ישו עד למותו.

אודות ויקיפדיה

ויקיפדיה הינה מיזם אנציקלופדיה מקוון, אוניברסלי ורב לשוני אשר פועל על פי העקרון של מערכות ויקי. ויקיפדיה שואפת לספק לקוראיה תוכן חופשי, אובייקטיבי, ניתן לאימות, שכל אחד יכול לשנות ולשפר.

התוכן בוויקיפדיה מופץ תחת רישיון ייחוס-שיתוף זהה של קריאיטיב קומונס אשר מאפשר להעתיק ולעשות שימוש חוזר בתוכן האתר - גם למטרות מסחריות - בכפוף לתנאי הרישיון.

נכון לעתה ישנם 353,816 ערכים בוויקיפדיה העברית, מתוכם 725 הנם ערכים מומלצים.

השתתפות בעריכת ויקיפדיה

במיזם ויקיפדיה כולם יכולים לערוך את התוכן באופן מיידי, כל עוד נשמרים העקרונות והקווים המנחים שנקבעו על ידי הקהילה הויקיפדית.

לנוחותך, קיימים דפי הנחיות רבים לעבודה בויקיפדיה, בהם הדפים איך ליצור דף חדש, עריכת דף, העלאת תמונה, הוספת תמונה לערך. אל תהססו לשאול שאלות.


קהילת ויקיפדיה

נכון לעתה ישנם 1,161,077 חשבונות משתמש בוויקיפדיה העברית, מתוכם 3,380 חשבונות היו פעילים בחודש האחרון. כל העורכים בוויקיפדיה הנם מתנדבים בקהילה שיתופית. העורכים בוויקיפדיה חופשיים לפתח את התוכן באופן פרטני או לחלופין לתאם את מאמציהם במסגרת הפורטלים או חדר הצ'אט.

משוב על הערכים הקיימים יתקבל תמיד בברכה. דפי השיחה משמשים לדיונים על איכות התכנים ומסייעים לקהילה להמשיך ולשפר את הערכים.

מיזמי ויקימדיה

מטא-ויקי

תיאום מיזמי קרן ויקימדיה

ויקימילון

מילון חופשי

ויקיחדשות

אתר חדשות חופשי

ויקיספר

מאגר ספרי לימוד ומדריכים חופשיים

ויקיציטוט

מאגר ציטוטים חופשי

ויקיטקסט

מאגר טקסטים חופשיים

כתבו לנו משוב!

כותרת המשוב:

חיפוש: כיצד למצוא ערכים - בקשת ערכים

עזרה: עזרה - שאלות ותשובות - כל דפי העזרה - ארגז חול לניסיונות עריכה

פורטלים

מתמטיקה פיזיקה כימיה מדעי החלל טכנולוגיה
ביולוגיה רפואה גאוגרפיה מדעי החברה כלכלה
מדע המדינה היסטוריה דת יהדות ישראל
מוזיקה ספרות אישים ספורט אמנות

פורטל היום

פורטל בלשנות ושפות הוא שער לכל הנושאים הקשורים לחקר השפות. הפורטל מציג קישורים לערכים בתחומי השפה והבלשנות, ובהם תחומי הפונולוגיה, המורפולוגיה, והכתב, וכן קישורים לערכי אישים.

כל הפורטלים - פורטל אקראי