מריאדוק ברנדיבאק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מריאדוק ברנדיבאק
Meriadoc Brandybuck
מרי מגולם על ידי דומיניק מונאהן
מרי מגולם על ידי דומיניק מונאהן
גילום הדמות דומיניק מונאהן עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
גזע הוביט
מין זכר
מקצוע סייף
אזרחות הפלך עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
אויבים סאורון עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בטרילוגיית שר הטבעות מאת ג'ון רונלד רעואל טולקין, מריאדוק ברנדיבאק, המכונה מרי, הוא הוביט, אחד מידידיו הטובים של פרודו. הוא קרוב משפחה של פרודו ממספר כיוונים. אוהב סירות וסוסי פוני, מתעניין גם במפות של הארץ התיכונה.

מרי נולד בשנת 2982 של העידן השלישי. הוא הבן היחיד של סאראדוק בראנדיבאק, הראש של באקלנד, ואזמראלדה טוק, הדודה של פיפין, ידידו הטוב.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרי הוא האינטליגנטי הגדול מבין חבריו ההוביטים, ושם לב לפרטים קטנים. לדוגמה: אפילו לפני שבילבו בגינס עזב את הפלך, הוא ידע על הטבעת האחת ועל כך שהיא הופכת את העונד אותה לבלתי-נראה. הוא מגן על מעון באג אחרי המסיבה של בילבו, כשהוא מגן על פרודו מפני אורחים לא רצויים. הוא גם העומד מאחורי ה"קונספירציה" של סם, פיפין, פרדגאר בולג'ר (המכונה "פאטי" - השמן), והוא עצמו, כדי לעזור לפרודו. לכן, כבר בתחילת אחוות הטבעת, הוא ערוך ומוכן למסע. תוך כדי קיצור הדרך שלו דרך היער העתיק ההוביטים הותקפו על ידי אחד העצים, אך תום בומבדיל הציל אותם.

התקרב מאוד לתיאודן מלך רוהאן, ואף על פי שנדחה על ידיו מלרכב לקרב בשדות הפלנור, הלך לקרב מוסתר על ידי אאווין, שכינתה עצמה דרהנלם (כיוון שגם לא הורשתה להילחם). בקרב חתך את גיד רגלו של המלך המכשף שר רפאי הטבעת בעת הסתערותו על אאווין ועל ידי כך גרם למותו.

לאחר המלחמה, נשא לאישה את אסטלה בולג'ר, אחותו של פרדגאר בולג'ר. ידוע כי היה לו בן אף על פי שעובדה זו לא מוזכרת באילנות היוחסין של ההוביטים. בשנת 11 לעידן הרביעי קיבל את התואר "אדון באקלנד" שעבר לו בירושה. הוא המשיך בקשריו עם רוהאן והפך למומחה במסורותיה ושפתה. בגיל 102, שנה 64 לעידן הרביעי, חזר לממלכה המאוחדת עם ידידו פרגרין טוק. השניים נפטרו בגונדור מספר שנים מאוחר יותר ונקברו בקברי המלכים של גונדור במינס טירית. לאחר מותו של המלך אראגורן בשנת 120 לעידן הרביעי קברם הועבר לידו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]