לדלג לתוכן

משתמש:Meir2/אלנדיל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלנדיל
יוצרים ג'. ר. ר. טולקין
מידע
גיל 322
תאריך לידה 3119 לעידן השני
מקום לידה נומנור
גזע אדם
מין זכר
תואר מלך
שיוך טוב
כלי נשק החרב נסריל
תאריך פטירה 3441 לעידן השני
דמויות קשורות
משפחה אמונדיל אביו של אלנדיל, איסילדור ואנאריון בניו של אלנדיל
חברים גיל גלד
אויבים סאורון

אלנדיל הוא דמות בדיונית בלגנדריום של ג'. ר. ר. טולקין ומופיע, בין בסילמריליון, בשר הטבעות ובסיפורים שלא נשלמו. אלנדיל היה דונאדן, אביהם של איסילדור ואנאריון, בנו של אמונדיל. הוא ברח מנומנור להארץ התיכונה זמן קצר לפני נפילת נומנור. הוא הקים את ארנור וגונדר. בקרב במורדות הר האורודרוין אלנדיל מת מידו של סאורון.

תולדותיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלנדיל נולד בנומנור. הוא היה בנו של אמונדיל, מנהיג הנאמנים לולאר. זמן קצר לפני נפילת נומנור, אמונדיל שט אל וולינור לבקש חנינה מהולאר, ושלח את אלנדיל איסלדור ואנאריון אל הארץ התיכונה. אלנדיל ובניו הביאו לארץ התיכונה את הפלנטירי. הגלים שחפו את אלנדיל צפונה אל לינדון ואת בניו דרומה, בלינדון פגש אלנדיל את גיל גלד. בארץ התיכונה אלנדיל הקים את ארנור ובניו הקימו את גונדור.

סאורון חזר בסופו של דבר לארץ התיכונה והקים שם שוב את מורדור, הוא התחיל להלחם עם גונודור וכבש את מינס יתיל ואיסילדור ברח ממינס יתיל אל אביו. לאחר נפילת מינס יתיל אלנדיל כרת את "הברית האחרונה" בין בני אדם ועלפים. וביחד הטילו מצור על מורדור. סאורון הרג בדו-קרב את אלנדיל וגיל גלד, ואיסילדור עם חרבו השבורה של אלנדיל כרת את הטבעת האחת מאצבע סאורון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלנדיל באנציקלופדיה של ארדה