שיחת ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/"בית השיטה"/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קשה להמעיט בחשיבות[עריכת קוד מקור]

סתם הערה בשוליים. כתבת "קשה להמעיט בחשיבות..." נתקלתי כבר בביטוי הזה, ואני לא יודע אם הוא שיבוש של "קשה להגזים בחשיבות" או שיש לו הגיון פנימי בפני עצמו ? שן שש

המממ... לא חשבתי על זה לעומק מעולם. אני די בטוח ששני הביטויים נמצאים בשימוש. נסיון לפרש: קשה להפריז -- דהיינו, ככל שתהלל ותשבח, לא תימצא מגזים; קשה להמעיט -- רוצה לומר, לא יהיה לך קל לשכנע מישהו שהדבר מועט או קטן. Tal Cohen 11:07, 27 אוג' 2004 (UTC)
לדעתי אכן יש כאן שיבוש, ויש לומר "קשה להגזים בחשיבות" או "אין להמעיט בחשיבות". דוד שי 07:51, 29 אוג' 2004 (UTC)

אתמול החלטתי לסייע לפרויקט, ולכתוב את הערך חאפז אל אסד. הדבר הראשון שעלה בדעתי הוא כי אנציקלופדיה ממש מעודכנת תייחס יותר חשיבות לערך בשאר אל אסד מאשר לערך של אביו. מכל מקום לאחר תחילת עבודתי גיליתי כי הערך הוא די "באויר" ויש לכתוב את הערכים עלאווים וסוריה: היסטוריה על מנת שלערך תהיה איזה משמעות ואחיזה בויקיפדיה ושהוא לא יעמוד באויר. אגב, הערך בויקי האנגלית היה מצומצם, עלוב, ועדיף היה לולא נכתב. היה צורך במלאכת הרחבה משמעותית, והתאמה לקורא העברי. מכאן עלו שתיים שלוש שאלות לגבי פרויקט "בית השיטה":

  • מתי נכתבה "אנציקלופדית ידיעות אחרונות"? האם האינדקס שלהם הוא באמת מה שאנחנו צריכים? ברור שחאפז אל אסד הוא כיום ערך חשוב פחות מבשאר אל אסד. כך גם לגבי הערך "אסירי ציון" למשל, שיכול להיות שהיה בעל חשיבות אדירה לפני 15 שנה, והיום ערכו פחות בשל ההתפתחויות.
  • לאור ההבדל בין שיטת הלינקים של הויקי ושיטת דפי הנייר של ידיעות אחרונות, האם יש משמעות לכתיבת ערך שנתלש מהקשרו הטבעי על פי רשימה אלפביתית, כאשר כל הלינקים שלו אדומים, וערכים אחרים אינם מפנים אליו? ברור כי בשיטה בה כל אחד כותב על הדברים שמעניינים אותו ושהוא מבין בהם, כל ערך יהיה בין ערכים דומים שמקושרים אליו ושהוא מקושר עליהם. בשיטת הערכים לפי רשימה, אנו צפויים לערכים תלושים מהקשר המרחפים להם בחלל הויקיפדיה ומחכים לקישורים (וזאת רק בגלל שמישהו בידיעות אחרונות חשב להכניס אותם).
  • האם ערך עלוב המתורגם מהויקי האנגלית ונותן תמונה לא שלמה (או במקרים מסויימים תמונה מעוותת) של נושא הכתיבה עדיף על אי קיומו של ערך בכלל?

לתגובתכם (ובמיוחד טל כהן) אודה אלמוג 06:40, 29 אוג' 2004 (UTC)

דעתי בנושא:

  • בהתחשב בכך שחאפז אל אסד היה נשיא סוריה במשך כשלושים שנה, ואילו בנו בשאר מכהן בתפקיד כארבע שנים ומשקלו הפוליטי זניח יחסית לעוצמת אביו, הרי כל אנציקלופדיה תעדיף ערך על חאפז אל אסד על-פני ערך על בנו (וזה אחד ההבדלים בין אנציקלופדיה לבין עיתון). בכל מקרה לדיון זה יש משמעות רק ברמה העקרונית, שהרי אני סומך עליך (אלמוג) שעד סוף היום יהיה גם ערך מקיף על בשאר אל אסד.
  • אין כל חשיבות ל"אנציקלופדית ידיעות אחרונות" (שהיא למעשה יבנה-לארוס) בהקשר שלנו. היא טובה כמו כל מקור אחר ליצירת רשימה בסיסית של ערכים. שוב, האקטואליות של ערך אינה קריטריון ראשון להכללתו בויקיפדיה. יש אף כאלה (תומכי מבחן גוגל ההפוך) שיאמרו שההפך הוא הנכון. העיקר הוא שייכתבו ערכים בעלי ערך, שהקורא נהנה מקריאתם ומוסיף דעת. גם "אסירי ציון" נכלל בקטגוריה זו.
  • אין שום קדושה בפרויקט "בית השיטה", ואין חובה להיצמד לרשימת הערכים. כאשר בערך שנכתב יש הרבה קישורים אדומים, ניתן לעבור לפרויקט צדדי, של כתיבת הערכים המתאימים (ראו מיזם אי הפסחא של אביהו). כל הדרכים טובות להרחבתה של ויקיפדיה.
  • רצוי מאוד שלא לתרגם ערך עלוב מויקי האנגלית, שהרי בכך לא הישגנו הרבה. את התרגום בכלל צריך לעשות בתבונה. דוד שי 07:48, 29 אוג' 2004 (UTC)

שלום אלמוג,

ראשית כל -- תודה על החלטתך לסייע! ובאשר לשאלות שהעלית:

  • אנצ' י"א היא מהדורה חדשה (2004) של אנצ' יבנה-לרוס הוותיקה. אני רואה חשיבות ברשימת הערכים הזו כ"רשימה מייצגת"; הכוונה היא להוסיף, עם הזמן, רשימות מכל האנציקלופדיות הכלליות האחרות שפורסמו בעברית. דעותינו לגבי חשיבות הערכים חלוקה; אני מסכים עם הניגוד שהציג דוד שי בין אנציקלופדיה לבין עיתון. הערך "אסירי ציון", שאותו הבאת כדוגמה, חשוב במיוחד דווקא משום שהבעיה נעלמה לפני הפריצה הגדולה של האינטרנט, ודווקא בשל כך יש מיעוט יחסי של מידע על הנושא ברחבי האינטרנט בכלל והאינטרנט העברי בפרט. השווה זאת לבשאר אל אסד -- היות שבעת שעלה לגדולה, כבר היה האינטרנט דבר יומיומי, קל יחסית למצוא מידע אודותיו. בקצרה, אנציקלופדיה היא עדכנית אם היא כוללת מידע על נושאים מאוחרים, אבל היא לא תהיה שלמה ללא מידע על נושאים מוקדמים.
  • בעיית הקישורים האדומים מובנת, וטבעה להעלם עם הזמן. בעיית הקישורים ה"נכנסים" מפריעה לי פחות, משום שקישורים מסוג זה חשובים יותר למי שמשוטט אקראית בויקי, ופחות למי שמחפש דבר-מה ספציפי. מי שיחפש מידע על אסד האב, לא יעניין אותו (אני מניח) שאין קישורים "נכנסים" לערך זה; יעניין אותו רק שהערך יופיע כתשובה לחיפוש. בכל מקרה: יש לזכור שפרויקט בית השיטה לא עומד בפני עצמו, וויקיפדיה מתעדכנת ללא הרף ע"י מתנדבים רבים. לאט-לאט יופיע העושר הרצוי. בית השיטה מספק "עוגנים", נושאים שאך טבעי שתהיה התרחבות מהם הלאה.
  • ברור שאין כל הגיון בתרגום ערכים "עלובים" מהויקי האנגלית. הגישה שלי לתרגום היא פשוט שויקי האנגלית יכולה להוות מקור מידע שימושי לערכים שונים -- לא בלעדי ולא סופי, חלילה. בערכים שבהם אין כל ייחוד לשפה העברית דווקא, והם קיימים ועשויים היטב בויקי האנגלית, אין הגיון בהמצאת הגלגל מחדש. אבל ויקי האנגלית בפירוש איננה "כזה ראה וקדש", ובודאי שיש להתעלם ממנה (או לתקן אותה!) כשהערכים האמורים המצוים בה הם גרועים. לתפישתי (שאני מבין שיש חולקים עליה), עדיף ערך חלקי (קצרמר) על העדר כל ערך, אבל אין ויכוח על כך שתמונה מעוותת אינה רצויה כלל.

שלך, Tal Cohen 14:22, 1 ספט' 2004 (UTC)

אסיר ציון[עריכת קוד מקור]

אלמוג: יצרתי כעת את הערך אסיר ציון. היה מדהים לגלות כמה מעט מידע יש על התופעה ברחבי האינטרנט -- מה שמדגיש עוד יותר את חשיבותה של ויקיפדיה. למרבית האירוניה, דף השיחה הזה הוא אחד מעשרת התוצאות הראשונות בחיפוש בגוגל אחר "אסירי ציון". Tal Cohen 08:28, 9 ספט' 2004 (UTC)

טל - ההערה שלי בנוגע לאסירי ציון היתה לא כל כך חכמה בראיה לאחור. כמו שראית בנוגע לחאפז אל אסד ומוסטפה כמאל אטאטורק אני הצטרפתי לפרויקט שלך, ובכל כרך שהרשימה שלו תעלה אמצא את שניים או שלושה הערכים שבהם אוכל לתרום. אלמוג 16:46, 9 ספט' 2004 (UTC)

אנצ' עברית[עריכת קוד מקור]

רעיון "בית השיטה" מוצא חן בעיני. אני מציע לתגבר אותו בערכים גם מהאנציקלופדיה העברית, שאליה יש לי גישה נוחה. כלומר, אני מציע לעבור בעצמי על הכרכים הראשונים של האנצ' העברית, וליצור ערכים קצרים יותר או פחות על כל ערך שיש בה ואין בויקיפדיה עדיין (בכפוף לשיקולים של ערכים שהתיישנו, כתיב שהתיישן, וכו').

מה דעתכם? Ijon 22:16, 18 ספט' 2004 (UTC)

אם כוונתך להוסיף קצרמרים, לא תודה שן שש זעם
מטבע הדברים, חלק מהערכים יהיו קצרמרים, חלק יהיו תרגומים או ערכים מקוריים מלאים, וחלק יהיו על הרצף בין קצרמר לערך מלא. אינני שותף לדעתך בענין קצרמרים: בעיני הם הזדמנויות להרחבה, ומי שעוקב אחרי רשימות השינויים (וחלק מאיתנו בהחלט עושים זאת) יכול לעיין בקצרמרים חדשים ולנסות להרחיבם. Ijon 22:59, 18 ספט' 2004 (UTC)
אני חושב שאם נשקיע את מרצינו בפרוייקט אחד הוא יתקדם יותר מהר, ואם נשקיע ביצירת קצרמרים לרוב - פשוט לא נתקדם... אני מאמין שאין כל התקדמות בכתיבת קצרמר (ראה ערך יוסי וג'אגר שלא נמחק אבל גם לא מועיל), אם ברצונך לכתוב ערך מלא - תבורך, אך אין טעם לבזבז את זמנך על ערכי קצרמרים חסרי כל ערך... --הדוקטור המשוגע 23:08, 18 ספט' 2004 (UTC)
נ.ב. תמיד אתה יכול לעבור על רשימות הקצרמרים ומלאות אותם.
כעיקרון, כל דרך להרחבת ויקיפדיה היא דרך טובה, וברור שהאנציקלופדיה העברית היא מקור מצוין. רק אעיר שבכרכיה הראשונים האנציקלופדיה העברית מכילה גם ערכים נידחים ביותר, שבהם יהיה כדאי לעסוק לאחר שנגיע ל-30,000 ערכים. בעניין זה אני סומך על שיקול הדעת של Ijon. דוד שי 04:38, 19 ספט' 2004 (UTC)
שלום אסף,
"כיסוי" אנציקלופדיות אחרות הוא בודאי חלק מתוכנית ההמשך של הפרויקט, ו"העברית" היא בודאי אחד היעדים. עם זאת, אני אישית מעדיף שנפעל כולנו בדרך "סדרתית". בקצב הנוכחי, תדרש יותר משנה לכסות את אנצ' י"א לבדה. פרק זמן זה אינו מעורר בי מורא, אבל אם נתבדר לכיוונים שונים, אנו עלולים למצוא את עצמנו עם אות אל"ף מפוארת (וראה האנציקלופדיה העברית, פסקה 6). לפיכך תקוותי היא שתצטרף למאמץ הנוכחי.
אם כשלתי מלשכנע, אנא זכור להקפיד על עקרון "החדר הנקי" בעת המעבר על "העברית". בנוסף, אודה לך אם תפרסם בדף זה את רשימת התרומות שנבעו ממעבר זה.
שלך, Tal Cohen 05:17, 19 ספט' 2004 (UTC)
קיבלתי. אני מוותר על הרעיון בינתיים, ומתמקד בשיפור ערכים. Ijon 13:58, 19 ספט' 2004 (UTC)

ירדן כדף פירושונים[עריכת קוד מקור]

מכיוון שלא מצאתי מקום אחר אני מציע למי שרוצה להביע את דעתו כאן.

דעתי האישית שצריך להפוך את ירדן לדף פירושונים ואת הערך לירדן (מדינה).--הדוקטור המשוגע 20:29, 19 ספט' 2004 (UTC)

אני חושב שצריך לנהוג כמו בניו יורק (ירדן יהיה ערך על המדינה ובתחילתו יופיע קישור לדף פירושנים) ערן 20:39, 19 ספט' 2004 (UTC)

נדמה לי שבמקרה של ניו יורק אין צורך כלל בדף פירושונים: המשפט הפותח צריך להיות בסגנון "ערך זה עוסק בניו-יורק העיר; ראה גם ניו יורק (מדינה)". דף פירושונים שימושי כאשר רשימת הפירושונים ארוכה במיוחד (למשל, New York (disambiguation)); כשיש רק אלטרנטיבה אחת, הוא מיותר.
לגבי ירדן, אפשר בהחלט לכתוב משהו בסגנון "ערך זה עוסק במדינה ירדן; למשמעויות אחרות, ראה נהר הירדן ובקעת הירדן", ולהסתפק בכך -- אלא אם ישנן משמעויות אחרות ל"ירדן" שאני מפספס? Tal Cohen 20:58, 19 ספט' 2004 (UTC)
  • להפוך:
    1. הדוקטור המשוגע
  • להשאיר, עם הפניה לדף פירושונים:
  • להשאיר, עם הפניה ישירה לחלופות:
    1. דוד שי 19:16, 25 ספט' 2004 (UTC)

פיטר ברויכ/גל[עריכת קוד מקור]

הדיון הועבר לשיחת ויקיפדיה:תעתיק שמות זרים לעברית. דוד שי 19:14, 25 ספט' 2004 (UTC)

לאן נעלמו שני הכרכים הראשונים? אולי כדאי ליצור ארכיון עבורם? גילגמש 11:44, 23 נוב' 2004 (UTC)

הם שם, בהערה. בברכה, ערןב 12:08, 23 נוב' 2004 (UTC)
זה ממש לא נח. לדעתי עדיף ליצור ארכיון מסודר. גילגמש 12:20, 23 נוב' 2004 (UTC)
צודק. אטפל בכך לכשאתפנה (עשוי לקחת מעט זמן). Tal Cohen 21:47, 23 נוב' 2004 (UTC)


ערכים תלמודיים[עריכת קוד מקור]

הרעיון גדול בהחלט. אלא שהצעתי היא להרחיב אותו באופן שהרעיון יקיף גם ערכים ומושגים תלמודיים שאינם קיימים באצקלופדיה ידיעות אחרונות. ערך כמו "נ"ט בר נ"ט, או ערך כמו "מגו" או "ברי ושמא" וכדו' לא תמצאו באנציקלופדיית ידיעות אחרונות. מאידך, רבים הם הגולשים הדתיים ברשת שערכים אלו יבואו להם לשימוש.

ניתן להעתיק רשימת ערכים כזו מ"האנציקלופדיה התלמודית" שם קיימים ערכים עד האות מ"ם. וכן מ"האנציקלופדיה לבית ישראל" של רפאל הלפרין. אני מוכן להתגייס לפרוייקט זה במידה והחברים יגיבו בחיוב. "פטר רחם"

החברים אינם חייבים להגיב בחיוב. כל אחד יכול לפתוח בפרויקט משלו ללא כל הודעה מוקדמת או קבלת הסכמה מצידם של משתמשים אחרים, כך שגם אם ישנה התנגדות, אין לה משמעות, כל עוד התוכן עומד בסטנדרטים של ויקי. כך שאם אתה רוצה לכתוב את הערכים האלה, ברוך הבא. גילגמש 16:16, 25 נוב' 2004 (UTC)
התחל פרויקט ונתרף --maayan 18:44, 27 יוני 2005 (UTC)

ערכים מהכרך הרביעי[עריכת קוד מקור]

שלום טל, יש כבר ערך יוהן וולפגנג פון גתה.

רחל1 08:47, 29 נוב' 2004 (UTC)
במקרים כאלה, אם טעיתי באיות -- למחוק את שגיאתי, ואם פשוט הצגתי איות אחר -- כנראה שלא מצאתי את הערך, ואפשר פשוט ליצור הפנייה מהערך ה"חסר לכאורה" לערך הקיים.
בתודה, Tal Cohen 13:28, 29 נוב' 2004 (UTC)

יש ערך הנקרא "גידול בעלי חיים". אין לי גישה לאנצ' של YNET. לכן, אין לי מושג לגבי תוכנו. בויקי האנגלית יש ערך של DOMESTICATION שעוסק בביות של בעלי חיים ושל צמחים. האם הערך של גידול בעלי חיים הוא מקביל (לפחות בכל הקשור לבעלי חיים), או שבערך של YNET הדגש הוא על הטכנולוגיה של הגידול העכשווי?אודי 16:15, 21 ינו' 2005 (UTC)

הודעה על חופשה קצרה[עריכת קוד מקור]

בשל לחץ גובר בעיסוקי האחרים, אני נאלץ לצאת לחופשה מכל פעילות בויקיפדיה, לפחות עד סוף חודש ינואר הקרוב. אני מקווה לחזור בקרוב בתנופה מלאה; בינתיים, לכל הממשיכים בפרויקט "בית השיטה": תחזקנה ידיכם.

אם במקרה ערכי כרך 4 יסתיימו במהלך החודש הקרוב (אשרי המאמין...), אנא הודיעוני ואפרסם את רשימת הערכים החסרים לכרך 5. Tal Cohen 16:36, 28 דצמ' 2004 (UTC)

איפה בן הטבע שיגיד לך לראות פחות טלוויזיה (-: נחכה בקוצר רוח שש"ז 17:11, 28 דצמ' 2004 (UTC)

חזרתי. העומס לא הוקל, אבל הבטחתי לחזור בסוף ינואר... אשתדל לתרום לפחות ערך אחד ליום, בממוצע. Tal Cohen 20:13, 31 ינו' 2005 (UTC)

ברוך הבא. גילגמש שיחה 20:16, 31 ינו' 2005 (UTC)
אכן, ברוך הבא. אם תוכל להעלות את שמות הערכים מהכרכים הבאים, זה יהיה טוב עוד יותר - אני בטוח שיש כאלו שישמחו לתרום על ערכים שהם מכירים, אבל פשוט לא קיימים ברשימה הדי חלקית בינתיים. אני לא רואה רע בכך שיעבדו על מספר כרכים במקביל, כל עוד לא "בורחים" מהר מדי לערכים שטרם נכתבו. גדי אלכסנדרוביץ' 20:46, 31 ינו' 2005 (UTC)
אני מסכים עם גדי. אם אראה פתאום ערך שקרוב אל ליבי והוא בכלל בפרק ה-17 לא אהסס לכתוב אותו, ואילו הרשימה הנוכחית לא ממש מזמינה אותי לתרום לה. גילגמש שיחה 20:50, 31 ינו' 2005 (UTC)

אשתדל להעלות את רשימת הערכים מכרך 5 בשבוע הקרוב. Tal Cohen 08:32, 3 פבר' 2005 (UTC)

אני מעדיף לא לכתוב אף פעם ערכים על נושאים שאני לא מבין בהם בצורה מעמיקה, ולכן לא עלה בידי כמעט אף פעם לתרום כלום לפרויקט המבורך הזה. תהיתי למה זה. האם אין כמעט ערכים על מתמטיקה ומדעי המחשב באנציקלופדיה, או שיש ובזכות העבודה הטובה של העוסקים בתחום בויקיפדיה העברית, הערכים הללו כבר קיימים? גדי אלכסנדרוביץ' 16:11, 21 אפר' 2005 (UTC)

יש לזכור שהפרויקט מתבסס על רשימת ערכים של אנציקלופדיה שנועדה לבני נוער, ולכן ברור שכל מה שאתה קורא לו מתמטיקה לא יופיע שם. יש אלגברה וגיאומטריה, אבל אין תורת הקבוצות. דוד שי 18:14, 21 אפר' 2005 (UTC)
זה די מרתיח אותי. אמנם, אני לא מצפה שכל אנציקלופדיה תהיה כמו האנציקלופדיה העברית (שיש בה הרבה ערכי מתמטיקה שלא פוחדים להיכנס לפרטים טכניים), אבל תורת הקבוצות היא דבר שגם תלמידים בחטיבת הביניים (אם לא מוקדם מכך) יכולים להבין. נכון, זה לא בחומר הלימוד, אבל הרי אנציקלופדיה נועדה להעשרה ולא רק להכלת חומר הלימוד.

בכל מקרה, אם מצב הדברים הוא שהאנציקלופדיה שבה משתמשים בפרוייקט חסרה ערכים שכאלו, לטעמי יש בעיה חמורה באנציקלופדיה הזו, ולכן גם בפרוייקט כולו (אם ככה הם משמיטים במתמטיקה, מעניין מה הם משמיטים בתחומים אחרים). גדי אלכסנדרוביץ' 11:49, 22 אפר' 2005 (UTC)

ומכאן לנו, שפרוייקט בית השיטה מצוי בשלב הראשון שלו ושעוד נכונו לו שלבים נוספים בהמשך. מלח השמים 15:14, 22 אפר' 2005 (UTC)

ערכים חסרים[עריכת קוד מקור]

מה ההבדל בין ערכים כחולים עם קו לבין ערכים כחולים בלי קו חוצה? ההבדל הוא שאם מישהו הוסיף קו הערך קיבל צורה והוא נחשב לקצרמר+ כלומר קצרמר מורחב אם רואים שיש כמות גדולה של קוים מתחילים לבדוק מה באמת לא קצרמר אלא ערך אמיתי וטוב כמו שויקי צריכה להיות כמובן שאם מוצאים ערך טוב מוחקים אותו מהרשימה אבל לפני זה בודקים אם יהיה אפשרות להגיע אליו מערכים אחרים עורך ויקי

איפה הערכים הבאים?[עריכת קוד מקור]

מישהו יכול בבקשה לרשום את הערכים הבאים ברשימה? הערכים הנוכחיים עומדים כבר די הרבה זמן ותוספת של חדשים תאיץ מאוד את הפרוייקט.--Berger 14:28, 3 יוני 2005 (UTC)

אני מניח שטל יעשה זאת לכשיתפנה. בינתיים יש עוד לא מעט ערכים אדומים, וכחולים שזקוקים להרחבה. ערןב 14:55, 3 יוני 2005 (UTC)

להשלמת כרך 7 חסר הערך "ינגטסה קיאנג". באמת שניסיתי ולא הצלחתי לברר מה זה... הדבר הכי דומה הוא שם מחוז Jiangxi בסין. אולי אפשר לספק הסבר קצר או לפחות את שם המונח באנגלית? Yanivreg 12:44, 25 יוני 2005 (UTC)

נהר יאנגצה - אחד הגדולים שבנהרות העולם דרור 12:48, 25 יוני 2005 (UTC)
תודה Yanivreg 14:04, 25 יוני 2005 (UTC)

מהו טיפוס (מתמטיקה)? או שמא הכוונה לטיפוס בתכנות? Yanivreg 17:02, 13 אוגוסט 2005 (UTC)

זה קשור לתורת הטיפוסים של ראסל. טרול רפאים 21:16, 13 אוגוסט 2005 (UTC)

שאלה חשובה:[עריכת קוד מקור]

ברשימות הערכים החסרים בכרכים רוב המאמרים צבועים בכחול. בהסתכלות קצרה מאוד ראיתי שנכתבו שם קצרמרים או מאמרים שלמים. האם זה אומר שאפשר להסירם מהרשימה? --Asaphx 18:15, 29 אוגוסט 2005 (UTC)

לא, מי שאחראי על כך הוא אבי המיזם טל כהן, מה שכן אתה יכול לעשות זה להכחיל ערכים אדומים...בברכה Shayakir 18:25, 29 אוגוסט 2005 (UTC)

הוספת ערכים חדשים[עריכת קוד מקור]

האם מישהו יכול להעלות רשימת ערכים נוספים מכרכי האנציקלופדיה בשל העדרותו של טל מפעילות בויקי לאחרונה? אני יודע שיש עוד ערכים הדורשים שיפוץ, אך אני לדוגמא, איני יכול להרחיבם משמעותית ואוכל לתרום הרבה יותר מתוך רשימה חדשה. Yanivreg 08:01, 11 נובמבר 2005 (UTC)

המשך ערכים (רשימה זמנית בהחלט) - בקישור כאן. Danny-w 09:36, 12 נובמבר 2005 (UTC)

דברים שהיו במזנון[עריכת קוד מקור]

שימו לב בבקשה לערכים הבאים אם מישהו יכול לעזור ולכתוב אותם (הערכים האדומים שנשארו כרגע ב"פרוייקט בית השיטה") י.וסרמן 18:50, 1 נובמבר 2005 (UTC)

כיבוש העבודה, כדורי (ישוב), כלי חרס, פאת השדה, מרדכי צבי מאנה, משטר מדיני


--> האם כדורי הוא גם ישוב? ראו שאלתי כאן. מה ידוע לכם?
דני, Danny-w 08:17, 11 נובמבר 2005 (UTC)


מאחר שהרשימה תקועה, ובהיעדר אנציקלופדיית יבנה-לרוס, ועד שיגיע ויקיפד עם אנציקלופדיה ויביא ערכים להמשך פרוייקט בית השיטה, מצורפים כמה ערכים בהמשך האות "מ". Danny-w
מד גשם, מורדי הגיטאות, מורו (אי), מורו (רפלקס), ז'אן מורו, פרדריק מורו, מייקל מורפורגו, לוצ'אנו מורפורגו, רחל מורפורגו, מורצ'יסון (מפל), ידז'יי מורצ'בסקי, מות, מות המחבר, מות הנזיר, מותו של סוכן
מועצה אזורית בקעת בית שאן, מועצה אזורית בקעת הירדן, מועצה אזורית גולן, מועצה אזורית דרום השרון, מועצה אזורית הגלבוע, מועצה אזורית הגליל העליון, מועצה אזורית הגליל התחתון, מועצה אזורית זבולון, מועצה אזורית חבל אילות, מועצה אזורית חוף הכרמל, מועצה אזורית חוף השרון, מועצה אזורית מטה בנימין, מועצה אזורית תמר, מני מזוז, מחולה, מזוט, מזכ"ל, בנימין מזר, מזרח אסיה, מזרח ירושלים, מס הכנסה...
האם ב"מות" הכוונה היא למוות? בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 10:02, 11 נובמבר 2005 (UTC)
התכוונתי לאל הכנעני מות Mot. Danny-w
שילבתי בגוף דף המידע. דוד שי 10:36, 12 נובמבר 2005 (UTC)

הוספת ערכים בהעדרו של משתמש:Tal Cohen[עריכת קוד מקור]

חשבתי להוסיף ערכים מאנצ' יבנה לרוס שברשותי(מהדורה ישנה יותר של האנציקלופדיה של טל), ברשותכם העתקתי את רשימת הערכים כפי שהופיעה לאחר עדכונו האחרון של טל, והמשכתי אותה משם, משום שככל הנראה בהעדרו התווספו לרשימה ערכים שאינם באנציקלופדיה.

אם אין לאף אחד התנגדות אמחוק את הרשימה הקיימת והוסיף את שלי:


מאדים, מאוטהאוזן (מטהאוזן, מאטהאוזן), מאזניים (כלי מדידה), מרדכי צבי מאנה, אברהם מאפו, רבי מאיר בעל הנס (ולתקן את רבי מאיר בעל-הנס), מאורעות (הגדרה כללית והפניה לפרטים על מאורעות תר"פ תרפ"א, מאורעות תרפ"ט (קיים) ומאורעות תרצ"ו תרצ"ט), המגבית היהודית המאוחדת (המגבית היהודית), מגבר, מוג'הידין, מגלי ארצות, מדד המחירים לצרכן (המדד), משטר מדיני, בית מדיצ'י (מדיצ'י), מדידת מהירות (ולהפנות ממהירות), מודיעים (מודיעין (עיר קדומה)), סומרסט מוהם (מוהם), מולייר, יוסף מונדי, מונפור, סרט מוזיקלי, משה מוקדי, הנרי מור, מורמונים, מורס (פירושונים), מורפין (מורפיום),... עד כאן טל כהן מושבה מושב עובדים ומושב שיתופי(מושבה, מושב עובדים, מושב שיתופי באנציקלופדיה כולם באותו ערך), מות, מזבח, מזוג אויר, מזוזה, מזונו של האדם, מזל"ט, מזעור, מזרח(הכוונה לכותל המזרח),המזרח תיכון, תנועת ה"מיזרחי", מח, מח העצם, תנועות מחאה, מחזמר, מחטניים, מחלות, מחלות נפש, מחמד(מוחמד), מחמד עלי(מייסדה של מצרים המודרנית), מחנאות, מחנות לעבודה כפייה], מחנות ריכוז ומחנות מות, מחפוז נגיב, מחצבים, מחרשה, מחשב, מטאור, מטאורולוגיה, תאטרון המטאטא, מטולה, מטוס, מטיס הנרי, מטפיסיקה, מטרניך, קלמנט, מי נגר, מי תהום, [[מידבא],מידנק, הלל מיטלפונקט, מיכה(ספר מיכה), מיכ"ל(מיכה יוסף לבנזון), מיכאלאנג'לו בואונרוטי, צ'סלב מילוש, ג'ון מילטון, ארתור מילר, מים, שלמה מימון(שלמה בן יהושע), מימונה, מימן, מין וחינוך מיני(מין, חינוך מיני), הברון מינכהאוזן, מינכן, מינרלים בגוף האדם, מיסיון ומיסיונרים(מיסיון, מיסיונרים),מיסיסיפי-מיזורי(זהו ערך על הנהרות, מיסיסיפי, מיזורי ולא על המדינות), מיצג ומיצב(מיצג, מיצב), אדם מיצקביץ', ולדימיר מיקובסקי, מיקרוגל, מיקרוסקופ, מיקרופון, מיקרופילם ומיקרופיש(מיקרופילם, מיקרופיש), חואן מירו, מירון, מישור החוף, מצבת מישע, מיתולוגיה, מכבי, מכבי האש, מכביה, מכה ומצות החג'(מכה, מצוות החג', דרושה הפנייה מחאג' או להפך), מכון ויצמן למדע, מכון חקלאי(הכוונה למיכון חקלאי), מכונות, מכונית, מכ"ם(רד"ר(כך באנציקלופדיה), רדאר), מכניקה, מכס, מכסי הזרע(סוג של צמחים), מכרות ומחצבות, מכרסמים, מכשירי חשמל ביתיים, מכשירי מדידה חשמליים(גלונומטר, אוסצילוסקופ וולטמטר וכו'), מכשירי קשר, מכשפות וציד מכשפות(מכשפות,ציד מכשפות), מכתשים בנגב, מלאכי(ספר מלאכי), מלאכים(גם באיסלאם ובנצרות), מלגש(מדגסקר), מלוי, מלוכה, מלון ומלונאות(מלון, מלונאות, כמו ויקימילון לא כמו הילטון),מלזיה, מלח הבישול(מלח בישול), מלחמה, מלחמה קרה(המלחמה הקרה), מלחמת גרילה, מלחמת האזחים בארצות הברית, מלחמת האזרחים בספרד, מלחמת ההתשה, מלחמת המפרץ(הראשונה...), מלחמת העולם הראשונה, מלחמת העולם השנייה, מלחמת העצמאות, מלחמת השפות, מלחמת ויטנם(מלחמת ויאטנם), מלחמת יום הכיפורים, מלחמת לבנון, מלחמת מאה השנים, מלחמת סיני(מבצע קדש, מבצע סיני), מלחמת עירק-אירן(מלחמת עיראק איראן), מלחמת פרים, מלחמת קוריאה, מלחמת קרים, מלחמת שלושים השנה. תם ונשלם כרך 9.

הערות:

  • במקומות רבים מופיע הערך בצורה: "מיזרחי", תנועת ה- הוספתי לרשימה כתנועת המיזרחי.
  • באנציקלופדיה מופיעים ערכים רבים בכתיב חסר, בסוגריים כתבתי כתיב מלא ונפוץ.
  • ערכים מסויימים מופיעים בזוגות, מין וחינוך מיני למשל, כתבתי כיצד הם מופיעים באנציקלופדיה ופיצלתי בסוגריים.
  • מרפרוף על הערכים שכבר היו קיימים עולה כי ישנם חורים ביניהם, אני מניח כי הסיבה היא שהערכים הושלמו ולא הוספו מראש, או הוסרו בדיעבד.--איש המרק 17:02, 4 פברואר 2006 (UTC)


יוזמה ברוכה!
בקשר למחיקת הערכים שכבר קיימים - בבקשה אל תמחק אותם. מדובר בערכים ידועים וחשובים, הראויים לערך באנציקלופדיה, וייתכן שיש אנשים שמתכננים את כתיבתם או אף כבר עובדים על אחד מהם (כמוני למשל). הערכים הקיימים כרגע הוצעו כשלא היה תחליף אחר, ולא ייגרם נזק בהשארתם בפרוייקט בית השיטה, עד השלמתם. (כידוע, מדובר בערכים בודדים). בכל מקרה - כל הכבוד על היוזמה !
Danny-w 17:28, 4 פברואר 2006 (UTC)

היוזמה ברוכה, וראוי להמשיך בה. הערות אחדות:

  • אין צורך לרשום ערכים שכבר נמצאים בוויקיפדיה.
  • "יבנה לרוס" היא אנציקלופדיה מנוקדת. בהעברת שם ערך לכאן יש לעבור לכתיב מלא.
  • בוויקיפדיה שמות הערכים הם ביחיד. דוד שי 18:26, 4 פברואר 2006 (UTC)
מייד אמשיך לכרך 10, לגביי שתי ההערות התחתונות, הפנמתי, לגביי הראשונה, יותר קל קודם להוסיף ואחר כך לבדוק אם הערך קיים, מה גם שצריך לבדוק שהערך הקיים הוא ראוי(ולא קצרמר לשכתוב או סתם ערך גרוע), כך שנראה לי שאוסיף את הערכים ויבואו אנשים טובים ויערכו את הרשימה --איש המרק 20:54, 4 פברואר 2006 (UTC)

הודעה על ההוספה במזנון[עריכת קוד מקור]

לידיעתכם, לאחר תקופה ארוכה עודכנו כרכים תשע ועשר של האנציקלופדיה, בניגוד לעבר הוכנסו גם ערכים שכבר קיימים בויקיפדיה, כך שיש צורך לערוך את הרשימה, כמובן שיש לבדוק שהערכים המוסרים מהרשימה הם ראויים. --איש המרק 22:06, 4 פברואר 2006 (UTC)

למרבה הצער, ההכנסה של הרשימה המלאה היא הפרת זכויות יוצרים (גם הרשימה החלקית היתה גבולית), חובה למחוק את הגרסאות המכילות אותה וליצור רשימה חלקית בלבד. טרול רפאים 22:11, 4 פברואר 2006 (UTC)
זה כבר גובל בגיחוך. כתיבה של שמות ערכים זו הפרת זכויות יוצרים? ואם נוסיף בתוך הרשימה גם שמות ערכים "משלנו", זו עדיין תהיה הפרת זכויות יוצרים? מה השלב הבא, גם כתיבת דף מספר טלפונים זו הפרת זכויות יוצרים? אני לא מבין את חוקי זכויות היוצרים האלה. גדי אלכסנדרוביץ' 22:19, 4 פברואר 2006 (UTC)
תחשוב על זה כציטוט קצר למטרות לימודים ומחקר."ציטוט קצר מיצירה שזכויותיה מוגנות, למטרת מחקר או ביקורת ספרותית, מותר גם ללא קבלת הסכמה מראש מבעל זכויות היוצרים. המגבלה המקובלת לגודל ציטוט מסוג זה היא קטע יחיד בן 400 מילים"(מתוך שימוש הוגן), ובכל מקרה בשום מקום באנצ' לא תמצא את הערכים כתובים בצורה זאת(באינדקס יש בין הערכים מילים רבות נוספות), כך שאפשר גם לטעון שמדובר בעריכה של החומר. --איש המרק 22:20, 4 פברואר 2006 (UTC)
בית משפט אכן פסק שאיסוף מספר טלפונים, אם הספר נבנה בצורה סלקטיבית, יכול להיחשב להפרת זכויות יוצרים. רשימה שיצירתה דרשה עבודה, ויצירת ערכים של אנציקלופדיה היא ודאי מלאכת מחשבת, מוגנת בזכויות יוצרים שש"ז 22:34, 4 פברואר 2006 (UTC)
אז אני לא מבין. מתי מתחילה ההפרה? אם אני כותב רק חצי מהערכים ברשימה, זו הפרה? אם אני כותב שם של ערך אחד בלבד, זו הפרה? ואם אני כותב את כל הערכים ברשימה, כשביניהם עוד ערכים? האם, בהנחה שפרוייקט בית השיטה יסתיים אי פעם, רשימת הערכים שנמצאים בויקיפדיה לא תהווה הפרה של זכויות היוצרים של האנציקלופדיה שבה הפרוייקט נעזר (ואפילו אם את רוב הערכים כתבנו בלי לדעת שהם מופיעים בה בכלל?) גדי אלכסנדרוביץ' 05:08, 5 פברואר 2006 (UTC)
אם נסתפק רק בכתיבת הערכים החסרים בוויקיפדיה (וזו הרי מטרת הרשימה), וננסח את שמם בסגנון של ויקיפדיה, ששונה לעתים מהסגנון של יבנה-לרוס, לא תהיה כל בעיה. דוד שי

מניין השנים[עריכת קוד מקור]

בדעתי להפוך את מניין השנים, המניין הנוצרי ומניין לבריאת העולם להפניות ללוח שנה, הלוח הגרגוריאני והלוח העברי בהתאמה. מה דעתכם? ערןב 13:43, 23 אפריל 2006 (IDT)

לא היו התנגדויות, אז בוצע. ערןב 12:46, 28 אפריל 2006 (IDT)

תוכלו לסדר[עריכת קוד מקור]

אפשרי לרשום את הערכים בכרך 9 נגיד לפי חלוקה כלומר את כל הערכים המחוקים בקו להעביר לרשימה הושלם ואת השאר להשאיר ברשימה ושמה בעבודה יש אפשרות כזו עורך ויקי 15:56, 6 יוני 2006 (IDT)


את הערך הבא דישון- חקלאות בכרך 5 למה אתם לא מסדרים ברשימת ערכים זה מ ופיע בתור אדום עורך ויקי 15:51, 6 יוני 2006 (IDT)