קבוצות הכדורגל הישראליות במפעלים הבין-לאומיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הפועל תל אביב עולה לשחק מול רד בול זלצבורג במסגרת מוקדמות ליגת האלופות
מכבי חיפה עולה לשחק מול רד בול זלצבורג במסגרת מוקדמות ליגת האלופות
שחקני מכבי תל אביב לפני משחק מול קבוצת דינמו קייב בליגה האירופית

ההתמודדויות של קבוצות הכדורגל הישראליות במפעלים הבין-לאומיים החלו בשנת 1967 במסגרת ליגת האלופות האסיאתית של ה-AFC והמשיכו עד להשעיית ישראל מתחרויות ה-AFC ב-1974. החל מ-1976 החלו הקבוצות הישראליות להשתתף בגביע האינטרטוטו של אופ"א. לאחר צירוף ישראל כחברה מוכרת באופ"א ב-1992 החלו הקבוצות הישראליות להשתתף בשאר מפעלי הארגון.

במפעלים האסייתיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אף על פי שישראל חדלה להשתייך לקונפדרציית הכדורגל של אסיה כבר משנות ה-70, היא עדיין נחשבת לאחת המדינות המובילות של טורניר ליגת האלופות האסיאתית בכל הזמנים. מכבי תל אביב היא אחת משבע קבוצות שזכו בטורניר פעמיים, והפועל תל אביב זכתה בטורניר פעם אחת, בטורניר הראשון ליגת האלופות האסייתית (1967), והפסידה פעם נוספת בגמר בליגת האלופות האסייתית (1970)

הפועל תל אביב[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הפועל תל אביב במפעלים הבין-לאומיים

לאחר זכייתה באליפות ישראל בעונת 1965/1966 בליגה הלאומית, זומנה הפועל תל אביב כנציגת ישראל למפעל החדש שהוקם באותה עונה - גביע אסיה לקבוצות, ששמו כיום "ליגת האלופות האסיאתית". לטורניר של 1967 נרשמו שמונה קבוצות, אך אלופות איראן והודו, פרשו והפועל תל אביב העפילה אוטומטית לגמר, שבו פגשה את סלנגור המלזית. המשחק תוכנן להיערך בשיטת בית-חוץ, אך ראש ממשלת מלזיה סירב להעניק אשרות כניסה לישראלים, ולכן נערך משחק גמר אחד בבנגקוק בתאילנד. המשחק שוחק בחוקים מיוחדים: 80 דקות, עם חילוף אחד לכל קבוצה, המלזים עלו ליתרון בדקה ה-55, אך דני בורסוק השווה בדקה ה-75 מבישול של חיים נוריאלי, ובדקה ה-80 כבש יעקב רחמינוביץ' בבעיטת עונשין, וקבע 1–2 והעניק את הגביע להפועל תל אביב.[1]

שתי עונות לאחר מכן הפועל זכתה שוב באליפות ישראל, ושבה לגביע אסיה כנציגת ישראל. טורניר 1970 שהתקיים בטהראן, חולק לשני בתים. הפועל שובצה בבית 2 אותו סיימה ראשונה עם 6 נקודות לאחר ניצחונות, 5-0 על המשטרה התאילנדית, 1-3 על מערב בנגל ההודית ועל מאדאן האינדונזית. בשלב חצי הגמר קיבלה הפועל ניצחון טכני על אלופת לבנון שפרשה. בגמר פגשה הפועל תל אביב את אלופת איראן - טאג' טהראן, לעיני 40,000 צופים באווירה מתוחה באיראן, הפועל הפסידה 1–2 על אף שהובילה 0–1 משער של יחזקאל חזום.[2]

מכבי תל אביב[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מכבי תל אביב במפעלים הבין-לאומיים

מכבי תל אביב החלה לייצג את ישראל במפעלים הבין-לאומיים בעונת 1968/1969, בעת השתייכותה של ישראל לקונפדרציית הכדורגל של אסיה, כאשר זכתה בגביע אסיה לאלופות בטורניר ליגת האלופות האסייתית (1969), לאחר ניצחון בהארכה על ינגזיי, נציגת קוריאה הדרומית, משער של דרור בר-נור בדקה ה-112. בעונת 1970/1971, בהשתתפותה השנייה במפעל, ליגת האלופות האסייתית (1971) השלימה מכבי זכייה שנייה בתואר. בר-נור ושלמה ג'רבי הובילו את מכבי לניצחון 0–2 בחצי הגמר מול קבוצת צבא דרום קוריאה, ובמשחק הגמר זכתה מכבי בניצחון טכני 0–3 על קבוצת אל-שורטה העיראקית, ששחקניה עלו למגרש מנופפים בדגלי עיראק ופלסטין וסירבו לשחק מול אלופת ישראל מסיבות פוליטיות.

במפעלים האירופיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המפעל הראשון בו השתתפו לראשונה קבוצות ישראליות היה גביע האינטרטוטו, החל מעונת 1976/1977 (הראשונות לעשות זאת היו בית"ר ירושלים והפועל באר שבע).[3]

החל מעונת 1992/1993 החלו להשתתף הישראליות גם בגביעי אירופה נוספים (בתחילה גביע אירופה למחזיקות גביע וליגת האלופות ולאחר מכן גביע אופ"א) כאשר בעונה זו השתתפה מכבי תל אביב במוקדמות ליגת האלופות והפועל פתח תקווה שהשתתפה במוקדמות גביע אירופה למחזיקות גביע.

בעונת 1994/1995 הפועל באר שבע הייתה הקבוצה הישראלית הראשונה להשתתף במוקדמות גביע אופ"א.

גביע אירופה למחזיקות גביע (1992–1999)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקבוצה הישראלית הראשונה להשתתף במוקדמות גביע המחזיקות הייתה הפועל פתח תקווה שבעונת 1992/1993 החלה את הופעותיה במפעל בצורה משכנעת, כאשר גברה על קבוצת סטרומסגודסט הנורווגית בסיבוב המוקדם אך הודחה בסיבוב הראשון על ידי פיינורד ההולנדית, אף על פי שלא הייתה רחוקה מהעפלה לאחר שהפסידה בהולנד 0–1 אך השיגה ניצחון מפתיע 2–1 בישראל לאחר שהוליכה כבר 2–0 והודחה לבסוף בשל מספר שערי חוץ נחות. במשחקים אלה קראו אוהדי פיינורד קריאות גזעניות, עליהן נקנסה הקבוצה.

מכבי חיפה השתתפה לראשונה בטורניר בעונת 1993/1994, אז גברה הקבוצה בסיבוב המוקדם על קבוצת F91 דודלאנג' מלוקסמבורג עם ניצחון ביתי 6–1 וניצחון חוץ 1–0. בסיבוב הראשון כבר נתקלה הקבוצה בקבוצה חזקה בהרבה, טורפדו מוסקבה הרוסית אך היא ניצחה אותה והעפילה לסיבוב השני, בו הפסידה לפארמה החזקה. פארמה ניצחה בחיפה 0–1, וחיפה הפתיעה וניצחה באיטליה באותה תוצאה. בבעיטות ההכרעה ניצחו האיטלקים.

הקבוצה הישראלית השלישית שהשתתפה במפעל הייתה מכבי תל אביב בעונת 1994/1995, אז גברה בסיבוב המוקדם על קבוצת קפלוויק האיסלנדית אך הודחה בסיבוב הראשון על ידי קבוצת ורדר ברמן הגרמנית. באותה העונה הייתה הפועל באר שבע לקבוצה הראשונה שהשתתפה במוקדמות גביע אופ"א.

מכבי חיפה חזרה למפעל בעונת 1995/1996, אז שיחקה בסיבוב המוקדם מול קבוצת KI קלאסביק מאיי פארו, ניצחה אותה 4–0 בישראל והעפילה לסיבוב הראשון, אף על פי שהפסידה באיי פארו בתוצאה 2–3. בסיבוב הראשון פגשה חיפה בקבוצת ספורטינג ליסבון החזקה מפורטוגל, הפסידה לה, והודחה מהמפעל.

בעונת 1996/1997 השתתפה עירוני ראשון לציון במפעל. היא הפסידה כבר בסיבוב המוקדם תוך מתן תצוגת נפל לקבוצת קונסטרוקטול קישינב המולדבית.

בעונת 1997/1998 השתתפה הפועל באר שבע במפעל, באחת העונות הזכורות לרעה בכדורגל הישראלי באירופה. לאחר ניצחון על ז'לגיריס וילנה הליטאית בסיבוב המוקדם, באר שבע הגרילה בסיבוב הראשון את קבוצת רודה הצנועה יחסית מהולנד. במשחק הראשון, שנערך בישראל הפסידה באר שבע בתוצאה 1–4. משחק הגומלין, שנערך בהולנד, הפך להשפלה גדולה לבאר שבע, שהפסידה באותו המשחק 0–10 להולנדים. זו הייתה התבוסה הקשה ביותר של קבוצה ישראלית אי פעם במסגרות אירופיות (עד היום).

בעונתו האחרונה של המפעל, עונת 1998/1999 השתתפה מכבי חיפה, אשר רשמה את ההישג הטוב ביותר של קבוצה ישראלית במפעל, ואחד הטובים בגביעי אירופה השונים בכלל. היא עברה בסיבוב המוקדם את קבוצת גלנטורן מצפון אירלנד ואף עברה בסיבוב הראשון את קבוצת הפאר הצרפתית פריז סן-ז'רמן. בסיבוב השני גברה הקבוצה על קבוצת ריד האוסטרית. חיפה הודחה רק בשלב רבע גמר המפעל על ידי קבוצת לוקומוטיב מוסקבה הרוסית, ורשמה את ההישג הגדול ביותר של קבוצה ישראלית עד אז באירופה. באותה שנה אוחד גביע המחזיקות עם גביע אופ"א, והקבוצות הפסיקו להשתתף בו.

ליגת האלופות, הליגה האירופית והקונפרנס ליג[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוסר הצלחה בשנים הראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונת 1992/1993 החלו הקבוצות הישראליות להשתתף גם בליגת האלופות במקביל לגביע המחזיקות. הראשונה שעשתה זאת ושיחקה במוקדמות ליגת האלופות היא מכבי תל אביב שהצליחה לעבור את שלב המוקדמות בעונה הראשונה, אך הודחה נגד קלאב ברוז'.[4] ב-1993/1994 קיבלה בית"ר ירושלים את הכרטיס למפעל והודחה גם היא בסיבוב הראשון על ידי לך פוזנן. בעונת 1994/1995 הודחה מכבי חיפה כבר בשלב המוקדמות על ידי קזינו זלצבורג ובמקביל שיחקה מכבי תל אביב בגביע המחזיקות, והפועל באר שבע הייתה לקבוצה הישראלית הראשונה שהשתתפה במוקדמות גביע אופ"א. בשתי העונות הבאות, הודחה מכבי תל אביב כבר בסיבוב המוקדמות של ליגת האלופות, בעוד הקבוצות הישראליות האחרות לא מצליחות להגיע מעבר לסיבוב המוקדמות השני בגביע אופ"א. בית"ר ירושלים איכזבה במיוחד כאשר הפסידה לבודה/גלימט הנורווגית 1–5 בביתה, והודחה לאחר הפסד גם במשחק הגומלין.

בעונת 1997/1998 הצליחה בית"ר לעבור את סיבוב המוקדמות הראשון בליגת האלופות כשניצחה את סילקס המקדונית, אך הפסידה לספורטינג ליסבון בסיבוב הבא, ולאחר מכן הודחה על ידי קלאב ברוז' מגביע אופ"א אליו נפלה. בגביע אופ"א מצליחה דווקא הפועל פתח תקווה לעבור 2 סיבובים בגביע אופ"א לפני שהיא מודחת נגד ראפיד וינה האוסטרית.

ב-1998/1999 מודחת בית"ר שוב בסיבוב השני, הפעם על ידי בנפיקה ליסבון כשהיא מפסידה לה 0–6 במשחק השני, ו-4–8 בסיכום שני המשחקים, אך מכבי חיפה מצליחה בגביע המחזיקות ומגיעה להישג שיא - רבע הגמר, בעוד הפועל תל אביב מודחת בסיבוב השני בגביע אופ"א.

בעונת 1999/2000 האלופה הטרייה הפועל חיפה עוברת סיבוב אחד בלבד בליגת האלופות לפני שנופלת נגד ולנסיה החזקה, בעוד מכבי והפועל תל אביב לא מצליחות לעבור מעבר לסיבוב הראשון בגביע אופ"א.

הצלחות בעשור הראשון של המאה ה-21[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונת 2001/2002 (אנ') הגיעה הפועל תל אביב להישג הטוב ביותר של קבוצה ישראלית בגביע אופ"א, שלב רבע הגמר, והשוותה את הישג השיא של חיפה מגביע המחזיקות. במהלך הטורניר, שכונה בתקשורת הישראלית "המסע המופלא",[5] הדיחה הפועל קבוצות בעלות שם כדוגמת פארמה, צ'לסי, לוקומוטיב מוסקבה, ונעצרה רק לאחר הפסד למילאן האיטלקית, וגם זאת לאחר שניצחה אותה בראשון שבין שני המשחקים שביניהן, אף על פי שנאלצה לוותר על הביתיות באותו משחק.

בעונת 2002/2003 הצליחה לרשום מכבי חיפה הישג מרשים לקבוצה ישראלית כאשר העפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות בפעם הראשונה. בשלב זה היא סיימה במקום השלישי, תוך שהיא רושמת ניצחונות מרשימים של 0–3 על מנצ'סטר יונייטד ואולימפיאקוס אף על פי שביתה נקבע באצטדיון GSP שבקפריסין ולא בישראל עקב המצב הביטחוני במדינה. חיפה המשיכה לגביע אופ"א שם הודחה על ידי א.א.ק. אתונה היוונית. בעונה הבאה לא נרשמו הישגים כאשר כל הקבוצות הודחו בשלבים המוקדמים.

בעונת 2004/2005, עקב הצלחת הישראליות בשנים שקדמו לעונה זו - ניתנו לישראל 2 כרטיסים למוקדמות ליגת האלופות. בעוד מכבי חיפה האלופה בעונה הקודמת הודחה בשלב המוקדמות השלישי על ידי רוזנבורג הנורווגית, הצליחה לשחזר מכבי תל אביב את ההישג של מכבי חיפה 2 עונות לפני כן, והעפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות, אחרי שהיא מנצחת את ה.י.ק. הלסינקי הפינית ופאוק סלוניקי היוונית בשלבי המוקדמות. בבתים סיימה מכבי תל אביב במקום הרביעי והאחרון בבית, אף על פי שרשמה ניצחון 1–2 על אייאקס החזקה.

עד לעונתו האחרונה של גביע אופ"א בעונת 2008/2009 הצליחו קבוצות ישראליות להעפיל אל שלב הבתים שלו ארבע פעמים. מכבי פתח תקווה הייתה הראשונה בעונת 2005/2006 לאחר שהדיחה את באסקימי המקדונית ואת פרטיזן בלגרד הסרבית. הפועל תל אביב הגיעה להישג זה פעמיים, בעונת 2006/2007, בה גם העפילה לשלב 32 האחרונות והודחה על ידי גלאזגו ריינג'רס, ובעונת 2007/2008. מכבי חיפה הגיעה להישג זה פעם אחת, בעונת 2006/2007, בו העפילה לשלב שמינית הגמר לאחר ניצחון על צסק"א מוסקבה, לפני שהודחה על ידי אספניול. הפועל תל אביב הייתה הקבוצה הישראלית האחרונה לשחק במפעל לפני ביטולו, כשהפסידה 1–2 לקבוצת סנט אטיין בסיבוב הראשון של עונת 2008/2009.

מכבי חיפה חזרה על הישגה והעפילה לבתים של ליגת האלופות בשנית בעונת 2009/2010, אך מפסידה בכל משחקיה ואף לא מצליחה להבקיע שער זכות. במקביל לקראת עונת 2009/2010 עבר גביע אופ"א מיתוג מחדש והחל להיקרא הליגה האירופית. הקבוצות הראשונות להשתתף בו היו הפועל תל אביב, מכבי נתניה ובני יהודה, אך רק הפועל תל אביב העפילה לשלב הבתים באותה העונה. בשלב הבתים סיימה הפועל במקום הראשון לאחר ניצחונות על המבורג, סלטיק וראפיד וינה. וכבר בעונה הראשונה של הליגה האירופית עברה את שלב הבתים והפכה לישראלית הראשונה שעושה זאת, אך הודחה בשלב הנוקאאוט על ידי רובין קאזאן.

העשור השני של המאה ה-21[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפועל תל אביב הייתה הקבוצה הישראלית השלישית בעונת 2010/2011, שהעפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות (אחרי שזכתה בדאבל מקומי בעונה הקודמת), אחרי שניצחה את ז'לייזניצ'אר סרייבו, אקטובה ורד בול זלצבורג במוקדמות. בבתים סיימה הפועל תל אביב במקום האחרון בבית, לא לפני שרשמה תיקו חוץ 2-2 נגד ליון הצרפתית אחרי שער וירטואזי של ערן זהבי בבעיטת מספרת. בבית ניצחה הפועל תל אביב את בנפיקה ליסבון הפורטוגזית 0–3, וכן רשמה תיקו מאופס נגד שלקה 04 הגרמנית.

בעונת 2011/2012 העפילו לראשונה 3 קבוצות ישראליות שונות לשלב הבתים של הליגה האירופית בו זמנית. קבוצות הפועל ומכבי תל אביב ומכבי חיפה שנשרה למפעל לאחר שהודחה ממוקדמות ליגת האלופות. בעונת 2012/2013 הפועל תל אביב השלימה העפלה רביעית רצופה לשלב הבתים במפעל אירופאי, ואליה הצטרפה גם עירוני קריית שמונה לאחר שנשרה ממוקדמות ליגת האלופות. בעונת 2013/2014 הצליחה מכבי תל אביב להעפיל משלב הבתים של הליגה האירופית (לאחר ניצחונות על פרנקפורט ובורדו) לשלב "32 האחרונות" של המפעל, בו הודחה על ידי פ.צ. בזל. עונה לאחר מכן הודחו כל הנציגות הישראליות כבר בשלבי המוקדמות של המפעלים האירופיים.

בעונת 2015/2016 מכבי תל אביב חזרה על הישגה והעפילה לבתים של ליגת האלופות, אחרי ניצחונות על פאולה היברניאנס, ויקטוריה פלזן ופ.צ. בזל. בבתים מסיימת מכבי תל אביב אחרונה, ללא נקודות ועם שער זכות אחד (בפנדל) ב-6 משחקים.

בעונת 2016/2017 עלו שתי קבוצות ישראליות לשלב הבתים של הליגה האירופית. מכבי תל אביב שהוגרלה בבית עם זניט סנקט פטרבורג, אלקמאר ודאנדלק וסיימה במקום השלישי בבית, והפועל באר שבע שהוגרלה בבית עם אינטר, סאות'המפטון וספרטה פראג וסיימה במקום השני בבית, אחרי הישג מרשים של ניצחון כפול על אינטר האיטלקית (3-2 בבית ו-0–2 בסן סירו). בשלב "32 האחרונות" הוגרלה הפועל באר שבע מול בשיקטש הטורקית והודחה אחרי הפסד 2–5 בסיכום שני המשחקים.

בעונת 2017/2018 הגיעו שוב שתי קבוצות ישראליות לשלב הבתים של הליגה האירופית: הפועל באר שבע שהייתה בבית עם ויקטוריה פלזן, סטיאווה בוקרשט ולוגאנו ומכבי תל אביב שמוגרלת בבית עם ויאריאל, אסטנה וסלביה פראג. שתי הקבוצות סיימו במקום האחרון. בשתי העונות הבאות הודחו ארבע הנציגות הישראליות כבר בשלבי המוקדמות של המפעלים.

העשור השלישי של המאה ה-21[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונת 2020/2021 מפאת התפרצות נגיף הקורונה, התקיימו שלבי המוקדמות במתכונת של משחק אחד בלבד בכל שלב, מלבד שלב פלייאוף ליגת האלופות. בעונה זו הפועל באר שבע ומכבי תל אביב העפילו לשלב הבתים של הליגה האירופית, ומשם העפילה מכבי תל אביב לשלב 32 האחרונות והודחה נגד שחטאר דונצק.

בעונת 2021/2022 מכבי חיפה ומכבי תל אביב העפילו לשלב הבתים של מפעל אירופי חדש לעונה זו - הקונפרנס ליג. סטיפה פריצה כבש את השער הראשון אי פעם במסגרת הליגה החדשה, במשחק מכבי תל אביב נגד אלאשקרט מארמניה.[6] מכבי חיפה הודחה בשלב הבתים כשסיימה אחרונה בבית, ומכבי תל אביב עלתה מהמקום השני בבית לשלב הפלייאוף (שלב הנוקאאוט הראשוני) שם הודחה על ידי פ.ס.וו. איינדהובן ההולנדית.[7]

בעונת 2022/2023 בליגת האלופות העפילה מכבי חיפה בפעם השלישית בתולדותיה לשלב הבתים של ליגת האלופות, והפכה לקבוצה הישראלית הראשונה לעשות זאת. בשלב הבתים מכבי חיפה הודחה לאחר שסיימה במקום הרביעי, כשרשמה 5 הפסדים וניצחון אחד על יובנטוס האיטלקית. הפועל באר שבע העפילה לשלב הבתים של הקונפרנס ליג, ומכבי תל אביב הודחה בשלב הפלייאוף נגד ניס.

שיאים קבוצתיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטטיסטיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשימת המשחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[21][22]

עונה קבוצה מסגרת שלב יריבה בית חוץ
1992/93 מכבי תל אביב ליגת האלופות סיבוב מקדים מלטהמלטה ולטה 0-1 1-2
סיבוב ראשון בלגיהבלגיה קלאב ברוז' 1-0 3-0
הפועל פתח תקווה גביע אירופה למחזיקות גביע מוקדמות נורווגיהנורווגיה סטרומסגודסט 0-2 0-2
סיבוב ראשון הולנדהולנד פיינורד 1-2 1-0
1993/94 בית"ר ירושלים ליגת האלופות סיבוב מקדים מולדובהמולדובה זימברו קישינב 0-2 1-1
סיבוב ראשון פוליןפולין לך פוזנן 4-2 3-0
מכבי חיפה גביע אירופה למחזיקות גביע מוקדמות לוקסמבורגלוקסמבורג F91 דודלאנג' 1-6 0-1
סיבוב ראשון רוסיהרוסיה טורפדו מוסקבה 1-3 1-0
סיבוב שני איטליהאיטליה פארמה 1-0 0-1[23]
1994/95 מכבי חיפה ליגת האלופות מוקדמות אוסטריהאוסטריה קזינו זלצבורג 2-1 3-1
מכבי תל אביב גביע אירופה למחזיקות גביע מוקדמות איסלנדאיסלנד קפלוויק 1-4 1-2
סיבוב ראשון גרמניהגרמניה ורדר ברמן 0-0 2-0
הפועל באר שבע גביע אופ"א סיבוב מקדים יווןיוון אריס סלוניקי 2-1 3-1
1995/96 מכבי תל אביב ליגת האלופות מוקדמות שווייץשווייץ גרסהופרס ציריך 1-0 1-1
מכבי חיפה גביע אירופה למחזיקות גביע מוקדמות איי פארואיי פארו קלאקסוויק 0-4 3-2
סיבוב ראשון פורטוגלפורטוגל ספורטינג ליסבון 0-0 4-0
הפועל באר שבע גביע אופ"א סיבוב מקדים אלבניהאלבניה קיי אף טירנה 0-2 0-1
סיבוב ראשון ספרדספרד ברצלונה 7-0 5-0
הפועל תל אביב גביע אופ"א סיבוב מקדים מולדובהמולדובה זימברו קישינב 0-0 2-0
1996/97 מכבי תל אביב ליגת האלופות מוקדמות טורקיהטורקיה פנרבחצ'ה 1-0 1-1
גביע אופ"א סיבוב ראשון ספרדספרד טנריפה 1-1 3-2
הפועל ראשון לציון גביע אירופה למחזיקות גביע מוקדמות מולדובהמולדובה קונסטרוקטורל קישינב 2-3 1-0
מכבי חיפה גביע אופ"א סיבוב מקדים סרביהסרביה FK פרטיזן בלגרד 1-0 3-1
בית"ר ירושלים גביע אופ"א סיבוב מקדים מלטהמלטה פלוריאנה 1-3 1-5
מוקדמות נורווגיהנורווגיה בודה/גלימט 5-1 2-1
1997/98 בית"ר ירושלים ליגת האלופות סיבוב מוקדמות ראשון מקדוניהמקדוניה סילקס 0-3 1-0
סיבוב מוקדמות שני פורטוגלפורטוגל ספורטינג ליסבון 0-0 3-0
גביע אופ"א סיבוב ראשון בלגיהבלגיה קלאב ברוז' 1-2 3-0
הפועל באר שבע גביע אירופה למחזיקות גביע מוקדמות ליטאליטא ז'לגיריס וילנה 0-0 1-2
סיבוב ראשון הולנדהולנד רודה 4-1 10-0
הפועל פתח תקווה גביע אופ"א סיבוב מוקדמות ראשון אסטוניהאסטוניה פלורה טאלין 0-1 1-2
סיבוב מוקדמות שני דנמרקדנמרק ויילה 0-1 0-0
סיבוב ראשון אוסטריהאוסטריה ראפיד וינה 1-1 1-0
1998/99 בית"ר ירושלים ליגת האלופות סיבוב מוקדמות ראשון איי פארואיי פארו B36 טורסהאבן 1-4 0-1
סיבוב מוקדמות שני פורטוגלפורטוגל בנפיקה ליסבון 2-4 6-0
גביע אופ"א סיבוב ראשון סקוטלנדסקוטלנד גלאזגו ריינג'רס 1-1 4-2
מכבי חיפה גביע אירופה למחזיקות גביע מוקדמות צפון אירלנדצפון אירלנד גלנטורן 1-2 0-1
סיבוב ראשון צרפתצרפת פריז סן-ז'רמן 2-3 1-1
סיבוב שני אוסטריהאוסטריה ריד 1-4 2-1
רבע גמר רוסיהרוסיה לוקומוטיב מוסקבה 1-0 3-0
הפועל תל אביב גביע אופ"א סיבוב מוקדמות ראשון פינלנדפינלנד פינארין פאלויאט 1-3 1-3
סיבוב מוקדמות שני נורווגיהנורווגיה סטרומסגודסט 0-1 1-0[24]
1999/00 הפועל חיפה ליגת האלופות סיבוב מוקדמות שני טורקיהטורקיה בשיקטש 0-0 1-1
סיבוב מוקדמות שלישי ספרדספרד ולנסיה 2-0 2-0
גביע אופ"א סיבוב ראשון בלגיהבלגיה קלאב ברוז' 1-3 4-2
סיבוב שני הולנדהולנד אייאקס אמסטרדם 3-0 0-1
הפועל תל אביב גביע אופ"א מוקדמות ארמניהארמניה ירוואן 1-2 0-2
סיבוב ראשון סקוטלנדסקוטלנד סלטיק 1-0 2-0
מכבי תל אביב גביע אופ"א מוקדמות ליטאליטא קובנה 1-3 2-1
סיבוב ראשון צרפתצרפת לאנס 2-2 2-1
2000/01 הפועל תל אביב ליגת האלופות סיבוב מוקדמות שני אוסטריהאוסטריה שטורם גראץ 2-1 3-0
בית"ר ירושלים גביע אופ"א מוקדמות גאורגיהגאורגיה ויט ג'ורג'יה טביליסי 1-1 0-3
סיבוב ראשון יווןיוון פאוק סלוניקי 3-3 3-1
מכבי חיפה גביע אופ"א מוקדמות בלארוסבלארוס סלאביה מוזיר 0-0 1-1
סיבוב ראשון הולנדהולנד ויטסה ארנהם 1-2 3-0
2001/02 מכבי חיפה ליגת האלופות סיבוב מוקדמות שני פינלנדפינלנד האקה 3-0[25] 0-1
מכבי תל אביב גביע אופ"א מוקדמות ליטאליטא ז'לגיריס וילנה 0-6 0-1
סיבוב ראשון קרואטיהקרואטיה דינמו זאגרב 1-1 2-2
סיבוב שני הולנדהולנד רודה 1-2 4-1
הפועל תל אביב גביע אופ"א מוקדמות ארמניהארמניה אררט ירוואן 0-3 0-2
סיבוב ראשון טורקיהטורקיה גזיאנטפספור 0-1 1-1
סיבוב שני אנגליהאנגליה צ'לסי 0-2 1-1
סיבוב שלישי רוסיהרוסיה לוקומוטיב מוסקבה 1-2 0-1
סיבוב רביעי איטליהאיטליה פארמה 0-0 1-2
רבע גמר איטליהאיטליה מילאן 0-1 2-0
2002/03 מכבי חיפה ליגת האלופות סיבוב מוקדמות שני בלארוסבלארוס בלשינה בוברויסק 0-4 0-1
סיבוב מוקדמות שלישי אוסטריהאוסטריה שטורם גראץ 0-2 3-3
שלב הבתים אנגליהאנגליה מנצ'סטר יונייטד 0-3 5-2
יווןיוון אולימפיאקוס 0-3 3-3
גרמניהגרמניה באייר לברקוזן 2-0 2-1
גביע אופ"א סיבוב שלישי יווןיוון א.א.ק. אתונה 4-1 4-0
מכבי תל אביב גביע אופ"א מוקדמות אסטוניהאסטוניה לבדיה טאלין 0-2 0-2
סיבוב ראשון פורטוגלפורטוגל בואבישטה 0-1 4-1
הפועל תל אביב גביע אופ"א מוקדמות אלבניהאלבניה פרטיזן טירנה 0-1 1-4
סיבוב ראשון אוסטריהאוסטריה קרנטן 1-0 0-4
סיבוב שני אנגליהאנגליה לידס יונייטד 4-1 1-0
2003/04 מכבי תל אביב ליגת האלופות סיבוב מוקדמות שני סלובקיהסלובקיה מ.ש.ק. ז'ילינה 1-1 1-0
הפועל רמת-גן גביע אופ"א סיבוב ראשון בולגריהבולגריה לבסקי סופיה 1-0 4-0
מכבי חיפה גביע אופ"א מוקדמות ויילסויילס קמברן טאון 0-3 0-3
סיבוב ראשון סלובניהסלובניה קלז'ה 1-2 2-2
סיבוב שני ספרדספרד ולנסיה 4-0 0-0
הפועל תל אביב גביע אופ"א מוקדמות ארמניהארמניה בננטס 1-1 1-2
סיבוב ראשון טורקיהטורקיה גזיאנטפספור 0-0 1-0
2004/05 מכבי חיפה ליגת האלופות סיבוב מוקדמות שלישי נורווגיהנורווגיה רוזנבורג 3-2 2-1
גביע אופ"א סיבוב ראשון אוקראינהאוקראינה דנייפר דנייפרופטרובסק 0-1 2-0
מכבי תל אביב ליגת האלופות סיבוב מוקדמות שני פינלנדפינלנד ה.י.ק. הלסינקי 0-1 0-0
סיבוב מוקדמות שלישי יווןיוון פאוק סלוניקי 0-1 0-3[26]
שלב הבתים גרמניהגרמניה באיירן מינכן 1-0 5-1
איטליהאיטליה יובנטוס 1-1 1-0
הולנדהולנד אייאקס אמסטרדם 1-2 3-0
בני סכנין גביע אופ"א סיבוב מוקדמות שני אלבניהאלבניה פרטיזן טירנה 0-3 1-3
סיבוב ראשון אנגליהאנגליה ניוקאסל יונייטד 5-1 2-0
מכבי פתח תקווה גביע אופ"א סיבוב מוקדמות שני קפריסיןקפריסין א.א.ק. לרנקה 0-4 3-0
סיבוב ראשון הולנדהולנד הירנביין בוטל[27] 5-0
2005/06 מכבי חיפה ליגת האלופות סיבוב מוקדמות שני שוודיהשוודיה מאלמה 2-2 3-2
מכבי תל אביב גביע אופ"א סיבוב מוקדמות שני קפריסיןקפריסין אפואל ניקוסיה 2-2 1-0
מכבי פתח תקווה גביע אופ"א סיבוב מוקדמות שני מקדוניהמקדוניה בשקימי 0-6 0-5
סיבוב ראשון סרביהסרביה FK פרטיזן בלגרד 2-0 2-5
שלב הבתים איטליהאיטליה פלרמו 2-1
דנמרקדנמרק ברונדבי 2-0
רוסיהרוסיה לוקומוטיב מוסקבה 4-0
ספרדספרד אספניול 1-0
מועדון ספורט אשדוד גביע אופ"א סיבוב מוקדמות שני סלובניהסלובניה דומז'אלה 2-2 1-1
2006/07 מכבי חיפה ליגת האלופות סיבוב מוקדמות שלישי אנגליהאנגליה ליברפול 1-1 2-1
גביע אופ"א סיבוב ראשון בולגריהבולגריה ליטקס לובץ' 1-1 1-3
שלב הבתים צרפתצרפת אוסר 1-3
סקוטלנדסקוטלנד גלאזגו ריינג'רס 2-0
סרביהסרביה FK פרטיזן בלגרד 0-1
איטליהאיטליה ליבורנו 1-1
32 האחרונות רוסיהרוסיה צסק"א 0-1 0-0
שמינית גמר ספרדספרד אספניול 0-0 4-0
הפועל תל אביב גביע אופ"א סיבוב מוקדמות שני סלובניהסלובניה דומז'אלה 2-1 0-3
סיבוב ראשון אוקראינהאוקראינה צ'רנומורץ אודסה 1-3 0-1
שלב הבתים יווןיוון פנאתינאיקוס 2-0
רומניהרומניה ראפיד בוקרשט 2-2
צרפתצרפת פריז סן-ז'רמן 2-4
צ'כיהצ'כיה מלאדה בולסלאב 1-1
32 האחרונות סקוטלנדסקוטלנד גלאזגו ריינג'רס 1-2 4-0
בית"ר ירושלים גביע אופ"א סיבוב מוקדמות שני רומניהרומניה דינמו בוקרשט 1-1 1-0
בני יהודה תל אביב גביע אופ"א סיבוב מוקדמות שני בולגריהבולגריה לוקומוטיב סופיה 2-0 4-0
2007/08 בית"ר ירושלים ליגת האלופות סיבוב מוקדמות שני דנמרקדנמרק פ.צ. קופנהגן 1-1 1-0
הפועל תל אביב גביע אופ"א סיבוב מוקדמות שני בוסניה והרצגובינהבוסניה והרצגובינה שירוקי ברייג 0-3 0-3
סיבוב ראשון שוודיהשוודיה סולנה 0-0 0-1
שלב הבתים בלגיהבלגיה אנדרלכט 2-0
אנגליהאנגליה טוטנהאם הוטספר 2-0
ספרדספרד חטאפה 1-2
דנמרקדנמרק אולבורג בולדספילקלאב 3-1
מכבי נתניה גביע אופ"א סיבוב מוקדמות שני פורטוגלפורטוגל אוניאו לייריה 1-0 0-0
מכבי תל אביב גביע אופ"א סיבוב מוקדמות ראשון אנדורהאנדורה סנטה קולומה 0-4 1-0
סיבוב מוקדמות שני טורקיהטורקיה ארג'ייספור 1-1 3-1
2008/09 בית"ר ירושלים ליגת האלופות סיבוב מוקדמות שני פוליןפולין ויסלה קרקוב 1-2 5-0
מכבי נתניה גביע אופ"א סיבוב מוקדמות שני בולגריהבולגריה צ'רנו מורה וארנה 1-1 2-0
עירוני קריית שמונה גביע אופ"א סיבוב מוקדמות ראשון מונטנגרומונטנגרו מוגרן בודווה 1-1 0-3
סיבוב מוקדמות שני בולגריהבולגריה ליטקס לובץ' 2-1 0-0
הפועל תל אביב גביע אופ"א סיבוב מוקדמות ראשון סן מרינוסן מרינו יובנס 0-3 0-2
סיבוב מוקדמות שני סרביהסרביה וויבודינה נובי סאד 0-3 0-0
סיבוב ראשון צרפתצרפת סנט אטיין 2-1 2-1
2009/10 מכבי חיפה ליגת האלופות סיבוב מוקדמות שני צפון אירלנדצפון אירלנד גלנטורן 0-6 0-4
סיבוב מוקדמות שלישי קזחסטןקזחסטן אקטובה 3-4 0-0
פלייאוף אוסטריהאוסטריה רד בול זלצבורג 0-3 1-2
שלב הבתים גרמניהגרמניה באיירן מינכן 3-0 1-0
צרפתצרפת ז'ירונדן דה בורדו 1-0 1-0
איטליהאיטליה יובנטוס 1-0 1-0
הפועל תל אביב הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שלישי שוודיהשוודיה גטבורג 1-1 1-3
פלייאוף צ'כיהצ'כיה טפליצה 1-1 1-2
שלב הבתים סקוטלנדסקוטלנד סלטיק 1-2 2-0
גרמניהגרמניה המבורג 0-1 4-2
אוסטריהאוסטריה ראפיד וינה 1-5 0-3
32 האחרונות רוסיהרוסיה רובין קאזאן 0-0 3-0
מכבי נתניה הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שני מלטהמלטה סלימה וונדררס 0-3 0-0
סיבוב מוקדמות שלישי טורקיהטורקיה גלאטסראיי 4-1 6-0
בני יהודה תל אביב הליגה האירופית סיבוב מוקדמות ראשון אזרבייג'ןאזרבייג'ן סימורק זקטלה 0-3 0-1
סיבוב מוקדמות שני לטביהלטביה דינאבורג 0-4 0-1
סיבוב מוקדמות שלישי פורטוגלפורטוגל פאסוס די פריירה 0-1 0-1
פלייאוף הולנדהולנד פ.ס.וו. איינדהובן 1-0 1-0
2010/11 הפועל תל אביב ליגת האלופות סיבוב מוקדמות שני בוסניה והרצגובינהבוסניה והרצגובינה ז'לייזניצ'אר סרייבו 0-5 0-1
סיבוב מוקדמות שלישי קזחסטןקזחסטן אקטובה 1-3 1-0
פלייאוף אוסטריהאוסטריה רד בול זלצבורג 1-1 2-3
שלב הבתים פורטוגלפורטוגל בנפיקה ליסבון 0-3 2-0
צרפתצרפת אולימפיק ליון 3-1 2-2
גרמניהגרמניה שאלקה 04 0-0 3-1
מכבי חיפה הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שלישי בלארוסבלארוס דינמו מינסק 0-1 3-1
מכבי תל אביב הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שני מונטנגרומונטנגרו מוגרן בודווה 0-2 2-1
סיבוב מוקדמות שלישי יווןיוון אולימפיאקוס 0-1 2-1
פלייאוף צרפתצרפת פריז סן-ז'רמן 3-4 2-0
בני יהודה תל אביב הליגה האירופית סיבוב מוקדמות ראשון ארמניהארמניה יוליסס ירוואן 0-1 0-0
סיבוב מוקדמות שני אירלנדאירלנד שמרוק רוברס 1-0 1-1
2011/12 מכבי חיפה ליגת האלופות סיבוב מוקדמות שני בוסניה והרצגובינהבוסניה והרצגובינה בוראץ באניה לוקה 1-5 3-2
סיבוב מוקדמות שלישי סלובניהסלובניה מריבור 1-2 1-1
פלייאוף בלגיהבלגיה ראסינג גנק 1-2 2-1[28]
הליגה האירופית שלב הבתים קפריסיןקפריסין א.א.ק. לרנקה 0-1 2-1
גרמניהגרמניה שאלקה 04 3-0 3-1
רומניהרומניה סטיאווה בוקרשט 0-5 4-2
הפועל תל אביב הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שלישי ליכטנשטייןליכטנשטיין ואדוץ 0-4 2-1
פלייאוף ליטאליטא אקראנס פוניבז' 0-4 1-0
שלב הבתים רומניהרומניה ראפיד בוקרשט 1-0 1-3
פוליןפולין לגיה ורשה 0-2 3-2
הולנדהולנד פ.ס.וו. איינדהובן 1-0 3-3
מכבי תל אביב הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שני אזרבייג'ןאזרבייג'ן חזר לנצ'ראן 1-3 0-0
סיבוב מוקדמות שלישי בוסניה והרצגובינהבוסניה והרצגובינה ז'לייזניצ'אר סרייבו 0-6 0-2
פלייאוף יווןיוון פנאתינאיקוס 0-3 2-1
שלב הבתים טורקיהטורקיה בשיקטש 3-2 5-1
אוקראינהאוקראינה דינמו קייב 1-1 3-3
אנגליהאנגליה סטוק סיטי 2-1 3-0
בני יהודה תל אביב הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שני אנדורהאנדורה סנטה ג'וליה 0-2 0-2
סיבוב מוקדמות שלישי שוודיהשוודיה הלסינבורג 0-1 3-0
2012/13 עירוני קריית שמונה ליגת האלופות סיבוב מוקדמות שני סלובקיהסלובקיה מ.ש.ק. ז'ילינה 0-2 1-0
סיבוב מוקדמות שלישי אזרבייג'ןאזרבייג'ן נפטצ'י באקו 0-4 2-2
פלייאוף בלארוסבלארוס באטה בוריסוב 1-1 2-0
הליגה האירופית שלב הבתים צרפתצרפת אולימפיק ליון 4-3 2-0
צ'כיהצ'כיה ספרטה פראג 1-1 3-1
ספרדספרד אתלטיק בילבאו 2-0 1-1
הפועל תל אביב הליגה האירופית פלייאוף לוקסמבורגלוקסמבורג F91 דודלאנג' 0-4 1-3
שלב הבתים ספרדספרד אתלטיקו מדריד 3-0 1-0
פורטוגלפורטוגל אקדמיקה דה קוימברה 0-2 1-1
צ'כיהצ'כיה ויקטוריה פלזן 2-1 4-0
בני יהודה תל אביב הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שני ארמניהארמניה שיראק 0-2 0-1
סיבוב מוקדמות שלישי יווןיוון פאוק סלוניקי 2-0 4-1
מכבי נתניה הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שני פינלנדפינלנד קופס 2-1 0-1
2013/14 מכבי תל אביב ליגת האלופות סיבוב מוקדמות שני הונגריההונגריה גיור 1-2 0-2
סיבוב מוקדמות שלישי שווייץשווייץ פ.צ. בזל 3-3 1-0
הליגה האירופית פלייאוף יווןיוון פאוק סלוניקי העפלה אוטומטית[29]
שלב הבתים קפריסיןקפריסין אפואל ניקוסיה 0-0 0-0
גרמניהגרמניה איינטרכט פרנקפורט 2-4 2-0
צרפתצרפת בורדו 0-1 1-2
32 האחרונות שווייץשווייץ פ.צ. בזל 0-0 3-0
הפועל רמת גן הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שלישי פורטוגלפורטוגל אשטוריל 1-0 0-0
מכבי חיפה הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שני אזרבייג'ןאזרבייג'ן חזר לנצ'ראן 0-2 0-8
סיבוב מוקדמות שלישי לטביהלטביה ונטספילס 0-3 0-0
פלייאוף רומניהרומניה אסטרה ג'יורג'יו 0-2 1-1
שלב הבתים יווןיוון פאוק סלוניקי 0-0 3-2
קזחסטןקזחסטן שחטאר קאראגנדי 1-2 2-2
הולנדהולנד א.ז. אלקמאר 1-0 2-0
הפועל תל אביב הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שני בולגריהבולגריה ברואה סטארה זאגורה 2-2 1-4
סיבוב מוקדמות שלישי רומניהרומניה פאנדורי 2-1 1-1
2014/15 מכבי תל אביב ליגת האלופות סיבוב מוקדמות שני אנדורהאנדורה סנטה קולומה 0-2 0-1
סיבוב מוקדמות שלישי סלובניהסלובניה מריבור 2-2 1-0
הליגה האירופית פלייאוף יווןיוון אסטרס טריפוליס 1-3 2-0
עירוני קריית שמונה הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שלישי רוסיהרוסיה דינמו מוסקבה 2-1 1-1
הפועל באר שבע הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שני קרואטיהקרואטיה RNK ספליט 0-0 2-1
הפועל תל אביב הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שני קזחסטןקזחסטן אסטנה 0-1 3-0
2015/16 מכבי תל אביב ליגת האלופות סיבוב מוקדמות שני מלטהמלטה פאולה היברניאנס 1-5 2-1
סיבוב מוקדמות שלישי צ'כיהצ'כיה ויקטוריה פלזן 2-1 0-2
פלייאוף שווייץשווייץ פ.צ. בזל 1-1 2-2
שלב הבתים אנגליהאנגליה צ'לסי 4-0 4-0
פורטוגלפורטוגל פורטו 3-1 2-0
אוקראינהאוקראינה דינמו קייב 2-0 1-0
עירוני קריית שמונה הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שלישי צ'כיהצ'כיה סלובן ליברץ 3-0 2-1
הפועל באר שבע הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שני שווייץשווייץ תון 1-1 2-1
בית"ר ירושלים הליגה האירופית סיבוב מוקדמות ראשון קזחסטןקזחסטן אורדבסי שימקנט 1-2 0-0
סיבוב מוקדמות שני בלגיהבלגיה שרלרואה 4-1 5-1
2016/17 הפועל באר שבע ליגת האלופות סיבוב מוקדמות שני מולדובהמולדובה שריף טירספול 2-3 0-0
סיבוב מוקדמות שלישי יווןיוון אולימפיאקוס 0-1 0-0
פלייאוף סקוטלנדסקוטלנד סלטיק 0-2 5-2
הליגה האירופית שלב הבתים איטליהאיטליה אינטר מילאנו 2-3 0-2
אנגליהאנגליה סאות'המפטון 0-0 1-1
צ'כיהצ'כיה ספרטה פראג 1-0 2-0
32 האחרונות טורקיהטורקיה בשיקטש 3-1 2-1
מכבי חיפה הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שני אסטוניהאסטוניה נומה קאליו 1-1 1-1[30]
מכבי תל אביב הליגה האירופית סיבוב מוקדמות ראשון סלובניהסלובניה גוריצה 0-3 0-1
סיבוב מוקדמות שני קזחסטןקזחסטן קאיראט אלמטי 1-2 1-1
סיבוב מוקדמות שלישי רומניהרומניה פאנדורי טרגו ז'יו 1-2 1-3
פלייאוף קרואטיהקרואטיה היידוק ספליט 1-2 2-1[31]
שלב הבתים רוסיהרוסיה זניט סנקט פטרבורג 4-3 2-0
הולנדהולנד א.ז. אלקמאר 0-0 1-2
אירלנדאירלנד דאנדוק 1-2 1-0
בית"ר ירושלים הליגה האירופית סיבוב מוקדמות ראשון בוסניה והרצגובינהבוסניה והרצגובינה סלובודה טוזלה 0-1 0-0
סיבוב מוקדמות שני קפריסיןקפריסין אומוניה ניקוסיה 0-1 3-2
סיבוב מוקדמות שלישי לטביהלטביה ילגבה 0-3 1-1
פלייאוף צרפתצרפת סנט אטיין 2-1 0-0
2017/18 הפועל באר שבע ליגת האלופות סיבוב מוקדמות שני הונגריההונגריה בודפשט הונבד 1-2 2-3
סיבוב מוקדמות שלישי בולגריהבולגריה לודוגורץ ראזגרד 0-2 3-1
פלייאוף סלובניהסלובניה מריבור 1-2 1-0
הליגה האירופית שלב הבתים צ'כיהצ'כיה ויקטוריה פלזן 2-0 3-1
רומניהרומניה סטיאווה בוקרשט 2-1 1-1
שווייץשווייץ פ.צ. לוגאנו 1-2 1-0
בני יהודה תל אביב הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שני סלובקיהסלובקיה א.ס. טרנצ'ין 0-2 1-1
סיבוב מוקדמות שלישי רוסיהרוסיה זניט סנקט פטרבורג 2-0 0-1
מכבי תל אביב הליגה האירופית סיבוב מוקדמות ראשון אלבניהאלבניה קיי אף טירנה 0-2 0-3
סיבוב מוקדמות שני איסלנדאיסלנד קיי. אר. רייקיאוויק 1-3 0-2
סיבוב מוקדמות שלישי יווןיוון פאניוניוס 0-1 0-1
פלייאוף אוסטריהאוסטריה ריינדורף אלטאך 2-2 0-1
שלב הבתים ספרדספרד ויאריאל 0-0 0-1
קזחסטןקזחסטן אסטנה 1-0 4-0
צ'כיהצ'כיה סלביה פראג 2-0 1-0
בית"ר ירושלים הליגה האירופית סיבוב מוקדמות ראשון הונגריההונגריה ואשאש 3-4 0-3
סיבוב מוקדמות שני בולגריהבולגריה בוטב פלובדיב 1-1 4-0
2018/19 הפועל באר שבע ליגת האלופות סיבוב מוקדמות ראשון אסטוניהאסטוניה פלורה טאלין 1-3 1-4
סיבוב מוקדמות שני קרואטיהקרואטיה דינמו זאגרב 2-2 5-0
הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שלישי קפריסיןקפריסין אפואל ניקוסיה 2-2 3-1
הפועל חיפה הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שני איסלנדאיסלנד הפנרפיירדיר 1-1 0-1
סיבוב מוקדמות שלישי איטליהאיטליה אטאלנטה 4-1 2-0
מכבי תל אביב הליגה האירופית סיבוב מוקדמות ראשון הונגריההונגריה פרנצווארוש 0-1 1-1
סיבוב מוקדמות שני סרביהסרביה רדניציקי ניש 0-2 2-2
סיבוב מוקדמות שלישי ארמניהארמניה פיוניק ירוואן 1-2 0-0
פלייאוף נורווגיהנורווגיה FK סרפסבורג 1-2 3-1
בית"ר ירושלים הליגה האירופית סיבוב מוקדמות ראשון גאורגיהגאורגיה צ'יחורה סצ'חרה 2-1 0-0
2019/20 מכבי תל אביב ליגת האלופות סיבוב מוקדמות שני רומניהרומניה קלוז' 2-2 1-0
הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שלישי ליטאליטא סודובה מריאמפולה 2-1 2-1
בני יהודה תל אביב הליגה האירופית סיבוב מוקדמות שלישי אזרבייג'ןאזרבייג'ן נפטצ'י באקו 1-2 2-2
פלייאוף שוודיהשוודיה מאלמה 1-0 3-0
מכבי חיפה הליגה האירופית סיבוב מוקדמות ראשון סלובניהסלובניה מורה 0-2 2-3
סיבוב מוקדמות שני צרפתצרפת שטרסבורג 1-2 3-1
הפועל באר שבע הליגה האירופית סיבוב מוקדמות ראשון אלבניהאלבניה לאצ'י 0-1 1-1
סיבוב מוקדמות שני קזחסטןקזחסטן קאיראט אלמטי 0-2 1-1
סיבוב מוקדמות שלישי שוודיהשוודיה נורשפין 1-3 1-1
פלייאוף הולנדהולנד פיינורד 3-0 3-0
2020/21 מכבי תל אביב ליגת האלופות סיבוב מוקדמות ראשון לטביהלטביה ריגה 0-2
סיבוב מוקדמות שני ליטאליטא סודובה מריאמפולה 0-3
סיבוב מוקדמות שלישי בלארוסבלארוס דינמו ברסט 0-1
פלייאוף אוסטריהאוסטריה רד בול זלצבורג 2-1 3-1
הליגה האירופית שלב הבתים ספרדספרד ויאריאל 1-1 4-0
אזרבייג'ןאזרבייג'ן קרבאך 0-1 1-1
טורקיהטורקיה סיוואספור 0-1 1-2
32 האחרונות אוקראינהאוקראינה שחטאר דונצק 2-0 1-0
הפועל באר שבע הליגה האירופית סיבוב מוקדמות ראשון גאורגיהגאורגיה דינמו בתומי 0-3
סיבוב מוקדמות שני אלבניהאלבניה לאצ'י 1-2
סיבוב מוקדמות שלישי סקוטלנדסקוטלנד מאת'רוול 0-3
פלייאוף צ'כיהצ'כיה ויקטוריה פלזן 0-1
שלב הבתים גרמניהגרמניה באייר לברקוזן 4-2 4-1
צ'כיהצ'כיה סלביה פראג 1-3 3-0
צרפתצרפת ניס 0-1 1-0
מכבי חיפה הליגה האירופית סיבוב מוקדמות ראשון בוסניה והרצגובינהבוסניה והרצגובינה ז'לייזניצ'אר סרייבו 1-3
סיבוב מוקדמות שני קזחסטןקזחסטן קאיראט אלמטי 1-2
סיבוב מוקדמות שלישי רוסיהרוסיה רוסטוב 1-2
פלייאוף אנגליהאנגליה טוטנהאם הוטספר 7-2
בית"ר ירושלים הליגה האירופית סיבוב מוקדמות ראשון אלבניהאלבניה טאוטה דורס 2-0
2021/22 מכבי חיפה ליגת האלופות סיבוב מוקדמות ראשון קזחסטןקזחסטן קאיראט אלמטי 1-1 2-0
קונפרנס ליג סיבוב מוקדמות שני גאורגיהגאורגיה דינמו טביליסי 1-5 1-2
סיבוב מוקדמות שלישי איי פארואיי פארו ה.ב. טורסהאבן 2-7 1-0
פלייאוף אזרבייג'ןאזרבייג'ן נפטצ'י באקו 0-4 3-3
שלב הבתים צ'כיהצ'כיה סלביה פראג 0-1 1-0
הולנדהולנד פיינורד 0-0 2-1
גרמניהגרמניה אוניון ברלין 1-0 3-0
מכבי תל אביב קונפרנס ליג סיבוב מוקדמות שני מונטנגרומונטנגרו סוטייסטקה 1-3 0-0
סיבוב מוקדמות שלישי סלובקיהסלובקיה ספרטק טרנבה 0-1 0-0
פלייאוף קזחסטןקזחסטן שחטיור קרגנדה 0-2 1-2
שלב הבתים אוסטריהאוסטריה ל.א.ס.ק. לינץ 1-0 1-1
ארמניהארמניה אלאשקרט 1-4 1-1
פינלנדפינלנד ה.י.ק. הלסינקי 0-3 0-5
שלב הנוקאאוט הראשוני הולנדהולנד פ.ס.וו. איינדהובן 1-0 1-1
מ.ס. אשדוד קונפרנס ליג סיבוב מוקדמות שני אזרבייג'ןאזרבייג'ן קרבאך 1-0 0-0
הפועל באר שבע קונפרנס ליג סיבוב מוקדמות שני בולגריהבולגריה ארדה קרדז'אלי 0-4 0-2
סיבוב מוקדמות שלישי פוליןפולין שלונסק ורוצלאב 0-4 2-1
פלייאוף קפריסיןקפריסין אנורתוסיס פמגוסטה 0-0 3-1
2022/23 מכבי חיפה ליגת האלופות סיבוב מוקדמות שני יווןיוון אולימפיאקוס 1-1 0-4
סיבוב מוקדמות שלישי קפריסיןקפריסין אפולון לימסול 0-4 2-0
פלייאוף סרביהסרביה הכוכב האדום בלגרד 2-3 2-2
שלב הבתים צרפתצרפת פריס סן-ז'רמן 3-1 7-2
איטליהאיטליה יובנטוס 0-2 3-1
פורטוגלפורטוגל בנפיקה ליסבון 6-1 2-0
הפועל באר שבע קונפרנס ליג סיבוב מוקדמות שני בלארוסבלארוס דינמו מינסק 1-2 0-1
סיבוב מוקדמות שלישי שווייץשווייץ לוגאנו 1-3 0-2
פלייאוף רומניהרומניה CSU קראיובה 1-1[32] 1-1
שלב הבתים ספרדספרד ויאראל 2-1 2-2
אוסטריהאוסטריה אוסטריה וינה 0-0 0-4
פוליןפולין לך פוזנן 1-1 0-0
מכבי תל אביב קונפרנס ליג סיבוב מוקדמות שני אזרבייג'ןאזרבייג'ן זירה 0-0 0-3
סיבוב מוקדמות שלישי יווןיוון אריס סלוניקי 0-2 2-1
פלייאוף צרפתצרפת ניס 0-1 2-0
מכבי נתניה קונפרנס ליג סיבוב מוקדמות שני טורקיהטורקיה בשאקשהיר 1-0 1-1
2023/24 מכבי חיפה ליגת האלופות סיבוב מוקדמות ראשון מלטהמלטה חאמרון ספרטנס 1-2 0-4
סיבוב מוקדמות שני מולדובהמולדובה שריף טירספול 1-4 1-0
סיבוב מוקדמות שלישי סלובקיהסלובקיה סלובן ברטיסלאבה 1-3 1-2
פלייאוף שוויץשוויץ יאנג בויז ברן 0-0 3-0
הליגה האירופית שלב הבתים ספרדספרד ויאריאל 2-1 0-0
צרפתצרפת סטאד רן 3-0 3-0
יווןיוון פנאתינאיקוס 0-0 1-2
קונפרנס ליג שלב הנוקאאוט הראשוני בלגיהבלגיה גנט 0-1 1-1
שמינית גמר איטליהאיטליה פיורנטינה 4-3 1-1
הפועל באר שבע קונפרנס ליג סיבוב מוקדמות שני ליטאליטא פוניבז' 0-1 1-1
סיבוב מוקדמות שלישי בולגריהבולגריה לבסקי סופיה 0-0 2-1
מכבי תל אביב קונפרנס ליג סיבוב מוקדמות שני מולדובהמולדובה פטרוקוב חנצ'שט 0-3 0-2
סיבוב מוקדמות שלישי קפריסיןקפריסין א.א.ק. לרנקה 0-1 1-1
פלייאוף סלובניהסלובניה נ.ק. צליה 1-4 1-1
שלב הבתים בלגיהבלגיה גנט 2-0 1-3
אוקראינהאוקראינה זוריה לוהנסק 2-3 1-3
איסלנדאיסלנד פרייד'פליק 2-3 1-2
שמינית גמר יווןיוון אולימפיאקוס 6-1 1-4
בית"ר ירושלים קונפרנס ליג סיבוב מוקדמות שני יווןיוון פאוק סלוניקי 4-1 0-0

משתתפות בגביע האינטרטוטו[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – ישראליות שהשתתפו בגביע האינטרטוטו לאורך השנים

דירוג אופ"א[עריכת קוד מקור | עריכה]

דירוג אופ"א לעונת 2022/2023[עריכת קוד מקור | עריכה]

דירוג הנכון לסוף עונת 2022/2023,[33] מבוסס על הישגי כל קבוצה במפעלים האירופיים ב-5 העונות האחרונות.

מיקום קבוצה ניקוד
71 מכבי תל אביב 24.000
95 הפועל באר שבע 17.000
113 מכבי חיפה 13.000
258 מכבי נתניה 1.500
265 מ.ס. אשדוד 1.500
268 בית"ר ירושלים 2.000
269 בני יהודה 2.500
270 הפועל חיפה 2.000

דירוג אופ"א לאורך השנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה מיקום #1 מיקום #2 מיקום #3
2022/2023 מכבי תל אביב (71) הפועל באר שבע (95) מכבי חיפה (113)
2021/2022 מכבי תל אביב (66) הפועל באר שבע (109) מכבי חיפה (169)
2020/2021 מכבי תל אביב (71) הפועל באר שבע (91) מכבי חיפה (250)
2019/2020 מכבי תל אביב (91) הפועל באר שבע (109) בני יהודה (262)
2018/2019 מכבי תל אביב (90) הפועל באר שבע (110) הפועל חיפה (282)
2017/2018 מכבי תל אביב (65) הפועל באר שבע (124) מכבי חיפה (205)
2016/2017 מכבי תל אביב (88) הפועל באר שבע (150) מכבי חיפה (176)
2015/2016 מכבי תל אביב (98) הפועל תל אביב (135) מכבי חיפה (144)
2014/2015 הפועל תל אביב (94) מכבי תל אביב (104) מכבי חיפה (140)
2013/2014 הפועל תל אביב (73) מכבי חיפה (102) מכבי תל אביב (107)
2012/2013 הפועל תל אביב (70) מכבי חיפה (128) בני יהודה (165)
2011/2012 הפועל תל אביב (64) מכבי חיפה (123) מכבי תל אביב (174)
2010/2011 הפועל תל אביב (58) מכבי חיפה (93) בני יהודה (184)
2009/2010 הפועל תל אביב (73) מכבי חיפה (100) מכבי פתח תקווה (187)
2008/2009 הפועל תל אביב (103) מכבי חיפה (106) מכבי תל אביב (155)
2007/2008 מכבי חיפה (101) הפועל תל אביב (108) מכבי תל אביב (160)
2006/2007 מכבי חיפה (85) הפועל תל אביב (114) מכבי תל אביב (143)
2005/2006 הפועל תל אביב (94) מכבי תל אביב (123) מכבי חיפה (124)
2004/2005 הפועל תל אביב (86) מכבי חיפה (106) מכבי תל אביב (116)
2003/2004 הפועל תל אביב (78) מכבי חיפה (109) מכבי תל אביב (145)
2002/2003 הפועל תל אביב (89) מכבי חיפה (99) מכבי תל אביב (135)
2001/2002 הפועל תל אביב (96) מכבי חיפה (130) מכבי תל אביב (156)
2000/2001 מכבי חיפה (155) בית"ר ירושלים (187) הפועל חיפה (188)
1999/2000 מכבי חיפה (153) הפועל חיפה (180) בית"ר ירושלים (196)
1998/1999 מכבי חיפה (160) בית"ר ירושלים (201) מכבי תל אביב (205)
1997/1998 מכבי חיפה (118) בית"ר ירושלים (146) מכבי תל אביב (158)
1996/1997 מכבי חיפה (117) מכבי תל אביב (147) הפועל פתח תקווה (178)
1995/1996 מכבי חיפה (106) הפועל פתח תקווה (170) מכבי תל אביב (199)
1994/1995 מכבי חיפה (149) הפועל פתח תקווה (155) מכבי תל אביב (179)
1993/1994 מכבי חיפה (133) הפועל פתח תקווה (141)
1992/1993 הפועל פתח תקווה (134)

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אריה ליבנת, השבוע בו הוכתרה הפועל ת"א לאלופת אסיה, באתר הארץ, 20 בדצמבר 2011
  2. ^ סיפורו של מסע הפועל לאיראן ב-1970(הקישור אינו פעיל, 2.9.2023) באתר ההתאחדות לכדורגל בישראל
  3. ^ גד ליאור, "לא תהיה אפשרות לשאת בנטל הכספי, מעריב, 27 ביוני 1976
  4. ^ המאבק על הכרטיס השני למינכן, חדשות, 21 באפריל 1993
  5. ^ מערכת וואלה!‏, המסע המופלא 2?, באתר וואלה!‏, 3 באוקטובר 2006
  6. ^ ?Who scored the first goals in UEFA's competitions, באתר אופ"א, ‏14 בספטמבר 2021 (באנגלית)
  7. ^ מכבי תל אביב הודחה מהקונפרנס ליג אחרי 1:1 עם פ.ס.וו איינדהובן, באתר וואלה!‏, 24 בפברואר 2022
  8. ^ 1 2 כולל גביע אופ"א
  9. ^ 1 2 3 4 בשלבים רשמיים של המפעל בלבד, לא כולל שלבי מוקדמות
  10. ^ כולל גביע אופ״א
  11. ^ לא כולל גביע האינטרטוטו מכיוון שהיה צריך להירשם לטורניר
  12. ^ Clubs participating in European Cups since 1955, kassiesa.net
  13. ^ נכון לתאריך 14.12.2023
  14. ^ כולל צמד משחקיה הצפויים של הקבוצה בשלב שמינית הגמר בקונפרנס ליג שיערכו במרץ 2024.
  15. ^ אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר לקבוצה ישראלית באירופה בשקלול אחוזי ההצלחה מכלל המפעלים האירופאיים (ליגת האלופות, הליגה האירופית, הקונפרנס ליג, גביע מחזיקות הגביע וגביע האינטרטוטו)
  16. ^ דירוג השיא של קבוצה ישראלית בדירוג אופ"א לקבוצות. דירוג אופ"א נקבע על פי שקלול של פרמטרים מ-5 העונות החולפות של קבוצה במפעלים האירופאיים.
  17. ^ שיא הניצחונות נגד קבוצות מחמש הליגות הבכירות באירופה: הליגה האנגלית, הליגה הספרדית, הליגה האיטלקית, הליגה הגרמנית והליגה הצרפתית.
  18. ^ 1 2 3 4 בשלבים רשמיים של המפעל, לא כולל שלבי מוקדמות.
  19. ^ שלב הנוקאאוט הראשוני הוא שלב ביניים לפני שמינית הגמר
  20. ^ לא כולל קבוצות אשר שיחקו בגביע האינטרטוטו.
  21. ^ היסטורית משחקי ליגת האלופות באתר אופ"א
  22. ^ היסטורית משחקי הליגה האירופית באתר אופ"א
  23. ^ מכבי חיפה הפסידה 1–3 בפנדלים
  24. ^ הפועל תל אביב הפסידה 2–4 בפנדלים
  25. ^ המשחק הסתיים בניצחון 0-4 למכבי חיפה, אופ"א פסקה ניצחון טכני 0-3 להאקה בעקבות שיתוף שחקן שלא כחוק של מכבי חיפה
  26. ^ המשחק הסתיים בניצחון 1-2 למכבי תל אביב, אופ"א פסקה ניצחון טכני 0-3 למכבי תל אביב בעקבות שיתוף שחקן שלא כחוק של פאוק סלוניקי
  27. ^ עקב שביתה כללית בישראל, המשחק הראשון בוטל על ידי אופ"א
  28. ^ מכבי חיפה הפסידה 4–1 בפנדלים
  29. ^ בעקבות העפלתה האוטומטית של פאוק סלוניקי לשלב הבתים של ליגת האלופות, העפילה מכבי תל אביב אוטומטית לשלב הבתים של הליגה האירופית
  30. ^ מכבי חיפה הפסידה 3–5 בפנדלים
  31. ^ מכבי תל אביב ניצחה 4–3 בפנדלים
  32. ^ הפועל באר שבע ניצחה 4–3 בפנדלים
  33. ^ UEFA - Club coefficients, Uefa.com