שיחת ויקיפדיה:בקשות ממפעילים/ארכיון 4

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


בקשת הרשאה[עריכת קוד מקור]

NoyaRoyYacov (שיחה | תרומות | CA | XT | ניהול הרשאות | יומן הרשאות) אני כבר הרבה זמן בויקיפדיה ותרמתי להרבה ערכים והייתי רוצה לקבל הרשאת בדוק עריכות אוטומטית NoyaRoyYacov - שיחה 23:57, 22 באוקטובר 2017 (IDT)

עשיתי קצת בלאגן בדף הליכודניקים החדשים[עריכת קוד מקור]

ניסיתי למחוק דף שמשתמש אנונימי העלה ונראה לי שבטעות מחקתי גם את השיחה, מישהו יכול לעזור לי לשחזר את זה בבקשה? Moti 43 - שיחה 10:29, 17 באוגוסט 2017 (IDT)

שמירת ערך במרחב הערכים, רק עם כותרת ערך, ערכים כמטלה אקדמית[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:בקשות ממפעילים

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

כשבוע חלף מאז "שוריין" הערך, והעבודה עליו אפילו לא החלה, המשתמש לא השיב לאף הודעה בדף השיחה שלו, ולא תרם ולו עריכה אחת נוספת בכל ויקיפדיה (פרט ל"שיריון"). לפיכך, אני חוזר על הבקשה להסיר את זה ממרחב הערכים. הדבר, כמובן, לא מונע מהמשתמש, אם ירצה בכך, להמשיך / להתחיל לכתוב את הערך כאן. לשיקולכם. יוניון ג'ק - שיחה 11:33, 12 בינואר 2017 (IST)

אני מצטרף לבקשה. זה לא תקין. Liad Malone - שיחה 15:09, 12 בינואר 2017 (IST)

למיטב זיכרוני הנושא נדון במזנון והוסכם שמותר לשריין ערכים בעבודה אקדמית. אולי אני טועה, אבל בכל מקרה יש שיקולים לכאן ולכאן ודף מנהלי זה הוא לא המקום להכריע בכך. ראובן מ. - שיחה 23:29, 12 בינואר 2017 (IST)

חוסר המענה הוא בעייתי, איינו יודעים גם באיזה מסגרת הערכים האלה נכתבים, אבל לפי השם שיחת משתמש:יואב סטודנט שלם יש לי הרגשה שמדובר בסטודנטים של מרכז שלם, גם לפני שנה היה סיפור קצת דומה ולבסוף עלו ערכים טובים. אני מתייגת את משתמשת:Shai-WMIL מעמותת ויקימדיה שהייתה בקשר עם מרכז שלם, שתבדוק את הנושא ואז נוכל להחליט החלטה מושכלת יותר..
אבל מטרידה אותי גם הפנייה של יוניון ג'ק לאחד הסטודנטים שבו הוא הודיע לו שיתרגם את הערך בעצמו. אני לא מבינה מה הייתה מטרת הפנייה הזאת ולמה היא נאמרה, יוניון ג'ק, חסרים לך ערכים לכתוב? למה להתלבש על ערך שסטודנט בחר לכתוב? אודה לך אם תגלה יותר סבלנות לסטודנטים שבאו לכתוב ערכים איכותיים בוויקיפדיה. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 23:40, 12 בינואר 2017 (IST)
יש עוד ערכים דומים כמו נשים ברומא העתיקה. חשבתי על פתרון זמני לשבוע נוסף, לתעד את כל רשימת הערכים הזאת בדף השיחה של בקשות מפעילים. אם הערכים לא יורחבו, אז כל הדפים יועברו למרחב משתמש. יש מקרה אחד שבו הערך כן עלה לחם ושעשועים, אבל גם הוא בעייתי וחסר כל מקורות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 10:56, 14 בינואר 2017 (IST)
אני מסכים איתך, הם לא מכירים את ויקיפדיה ובאופן טבעי עושים טעויות פרוצדורליות ולא בגלל זה כדאי להתקיף אותם. אני מציע שכל אחד מאיתנו ייאמץ סטודנט וייתן לו שירותי הדרכה. את כבר אימצת, נראה לי, את לחם ושעשועים, אני אחפש לי מישהו אחר. PelicanTwo - שיחה 16:13, 14 בינואר 2017 (IST)

סוף העברה
PelicanTwo, ראה הרשימה שהכנתי, איני בטוחה שמצאתי את כל הערכים שנשארו במרחב הערכים, או הועברו לטיוטה. משתמשת:Shai-WMIL, האם תוכלי לבדוק את הנושא? ראי הערתי למעלה. גארפילד, וLionster, האם אתם זוכרים ערכים נוספים שהעברתם לטיוטה? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 19:37, 14 בינואר 2017 (IST)

אימצתי את אמנות שומרית (כל הקודם זוכה!) PelicanTwo - שיחה 19:48, 14 בינואר 2017 (IST)
על פי תגובת אחת הסטודנטיות בשיחת משתמש:Matanelf, כפי שהערכתי, מדובר בסטודנטים ממרכז שלם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 23:07, 14 בינואר 2017 (IST)
שלום לכולם, ותודה חנה ששיתפת אותי בשיחה. פנינו למרצה ממרכז שלם מבעוד מועד, וביקשנו ללוות את תהליך העבודה של תלמידיו כדי להקל על קליטת החומרים ולמנוע אי הבנות וקשיים מסוג זה. לצערנו, המרצה לא נענה לפנייה. אני מתייגת את חן ומיכל כדי שיוכלו להשתתף בדיון. Shai-WMIL - שיחה 11:44, 15 בינואר 2017 (IST)
כפי שאמרה שי, אכן פנינו למרצה בעבר כדי ללוות את התהליך בצורה מסודרת יותר ועפ"י הנהלים הקבועים בוויקיפדיה. פניתי אליו שוב כעת על מנת שנוכל לכל הפחות לקבל את רשימת הערכים שהסטודנטים מתעדים לכתוב וכך נוכל להיות לעזר ולהנחות אותם כמקובל. בכל מקרה, נעים מאוד לראות את ההתגייסות לסיוע לסטודנטים תודה רבה על ההפניה. Chen - WMIL - שיחה 12:28, 15 בינואר 2017 (IST)

אני לא מבין איך כל מה שנאמר לעיל אמור לפתור את הבעיה הקיימת עכשיו: דפים ריקים במרחב הערכים. את "שמירת" הערכים צריך לעשות באופן מסודר בקורס עצמו ולא במרחב הערכים של ויקיפדיה. Liad Malone - שיחה 15:48, 15 בינואר 2017 (IST)

Liad Malone , אני נותנת להם שבוע, גם כתבתי לעורכים בדפי השיחה שלהם. ערך שיישאר ללא תוכן בעוד שבוע, יועבר למרחב משתמש. אני מבקשת מכולם לחכות בסבלנות. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 16:46, 15 בינואר 2017 (IST)

רשימת ערכים למעקב[עריכת קוד מקור]

נא להוסיף ערכים שמצאתם במרחב הערכים הכוללים כותרת ערך בלי תוכן, שסביר שהם שייכים למטלה אקדמית של קורס מסוים. הערכים עוסקים בנושאים מהעת העתיקה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 19:30, 14 בינואר 2017 (IST)

עברו 8 ימים, כל הערכים טופלו בהתאם. הדפים הריקים ללא תוכן הועברו למרחב משתמש. יש להמשיך לעקוב אחר הנושא. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 19:31, 22 בינואר 2017 (IST)
  1. ליביוס אנדרוניקוס. - הועבר למשתמש:אבישג וירט/ליביוס אנדרוניקוס
  2. נשים ברומא העתיקה. - הועבר למשתמש:Lizazautner/נשים ברומא העתיקה
  3. לחם ושעשועים - הורחב מאד, עדיין עם תבנית בעבודה
  4. מגדל פצאל - הועבר למשתמש:Shakedhever/מגדל פצאל
  5. משתמש:Shakedhever/חורבן ביתר, - פוטנציאל העברה, הועלה למרחב הערכים והועבר לטיוטה
  6. משתמש:Shakedhever/אנטילוכוס
  7. אמנות שומרית - עלה עם פסקת פתיח
  8. נשים בשומר, צפוי העלות ב-15 בינואר 2017 נמצא בדף משתמשת:Matanelf/נשים בשומר
  9. משתמש:Shmayae/חרסי הגורלות ממצדה - פוטנציאל העברה, הועלה למרחב הערכים והועבר לטיוטה
  10. המגפה באתונה - הועבר למשתמש:Dukipubh1/המגפה באתונה
  11. סאטורנליה - הועבר למשתמש:MatanT/סאטורנליה - נכתב ערך שלם.
  12. דורות'י דיי, ייתכן ששייך לאותו מיזם, בכל מקרה הבעיה דומה. הועבר למשתמש:Vivushka/דורות'י דיי
  13. פטר פמיליאס - הועבר למשתמש:Itush91/פטר פמיליאס‎‎
  14. כישוף במסופוטמיה - הועבר למשתמש:Thikhfuj/כישוף במסופוטמיה
  15. מירמידונים - הועבר למשתמש:Grosseitan/מירמידונים
  16. קרב כרכמיש, הונחה תבנית בעבודה על ערך קיים. התבנית הוסרה
  17. ספוריוס קסיוס - יש פסקה קצרה, בנתיים הושאר במרחב הערכים. הערך הורחב ושופר רבות על ידי האלקושי
  18. משתמש:Mayat1292/חינוך ביוון העתיקה - פוטנציאל העברה

העברות קבצים לוויקישיתוף ומחיקתם בוויקיפדיה העברית - הפניית תשומת לב המפעילים[עריכת קוד מקור]

חלק מהתמונות הנמצאות בוויקיפדיה העברית, יש איתן בעיות של אישורי OTRS, מאז שהצטרפתי ב-ינואר 2013 לצוות OTRS, אני משתדלת לעבור על כל הקבצים המועלים בוויקיפדיה העברית, לסמן את הקבצים הבעיתיים באמצעות תבנית:תמונה בעייתית שנוצרה קצת לפני כן לבקשתי, כדי לא לפספס תמונות שהועלו, ומעלה הקובץ לא התייחס לפניה אליו בנושא. לפני כן נעשו פניות שונות לוויקיפדים אבל לא היה מעקב שיטתי. ייתכן גם מצב שגם אני מפספסת קבצים בעייתיים. מספר הוויקיפדים העוקבים אחר התמונות המועלות הוא קטן מאד.

בנוסף לכך תמונות המועלות ברישיון חופשי מסומנות בתבנית:העברה לוויקישיתוף, באופן אוטומטי, גם תמונות בעייתיות (הנוסח של התבנית בעייתי). חלק מהוויקיפדים לקחו על עצמם את העברת הקבצים לוויקיישתוף, מתוך הנחה שמה שמתוייג בתבנית הזאת, זה סימן שאין בעיה עם הקבצים, אבל זה לא המצב בפועל. ראיתי לאחרונה פניות למפעילים@Corvus, DGtal, DMY, Dovno, Eldad, PurpleBuffalo, Geagea, HaShumai, HiyoriX, Lostam, MathKnight, Yoavd, Ili Kaufmann, Saifunny, איתי פ., ביקורת, גארפילד, דגש, דוד שי, דולב, היידן, התו השמיני, יונה בנדלאק, ערן, שמזן, דזרט, ו־מקף: למחיקת הקבצים בוויקיפדיה העברית. חלק מהמפעילים לא מתמצאים מספיק בנושא, ונמחקים כאן קבצים שהועברו בצורה בעייתית לוויקישיתוף, ואנחנו לא מודעים לבעיה. קבצים אלה עלולים להימחק מוויקישיתוף, בעוד שכאן יכולנו לטפל בהן. מעביר הקובץ הוא האחראי בוויקישיתוף על תקינות הקבצים, ואם יעביר קבצים בעייתיים רבים הוא עלול להיחסם שם.

אני מבקשת מהמפעילים לא למחוק באופן אוטומטי כל קובץ עם תבנית מחיקה עם התקציר "הועבר לוויקישיתוף"" אלא לבדוק את הקבצים לפני מחיקה. מי שלא מתמצא מספיק בנושא, שלא ימחק. יש גם בעיה עם העברת קבצים עם תבנית {{אישור תמונה}} שהוא אישור OTRS של התמונה, בוויקישתוף תמונה כזאת מתויגת כאילו האישור הוסף על ידי עורך שאינו בעל הרשאות OTRS. ולכן תמונות כאלה עדיף שיועברו על ידי גיאה בלבד שהוא בעל הרשאות OTRS, ומכיר את וויקישיתוף טוב יותר מכל הפעילים כאן בנושא.

איני יודעת כמה פעילים בנושא הזה, אני מתייגת את מייקי שעוסק בכך רבות לאחרונה, אם אתה מודע לוויקיפדים נוספים העוסקים בכך, אודה לך אם תתייג אותם כאן.

אודה גם לגיאה, אם יוכל לציין היבטים נוספים של העברות בעייתיות שהוא נתקל בהם. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 19:21, 29 בינואר 2017 (IST)

אינני מודע לוויקיפדים נוספים..--‏Mikey641שיחה 20:47, 29 בינואר 2017 (IST)
תודה, בינתיים תיקנתי את נוסח בתבנית:העברה לוויקישיתוף שיבהיר את הבעייתיות הקיימת בנושא חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:51, 29 בינואר 2017 (IST)
אני מעריך שיש פתרון טכנולוגי ל{{העברה לוויקישיתוף}} כך שקבצים שיסומנו בתבניות מסויימות יקבלו את המלל מאותן תבניות. אני מזהה 3 מקרים אפשריים: אפשרות ראשונה - כאשר יש אישור OTRS אזיי או שהקובץ יעבור על ידי מתנדב OTRS או שאם כבר הועבר אזיי האישור בוויקישיתוף צריך להתווסף על ידי מתנדב OTRS. אפשרות שנייה - כאשר משתמש מבקש לא להעביר קובץ ואפשרות שלישית כאשר מדיניות הרישוי אצלנו שונה מבווקישיתוף. אני כמובן מתכוון למדיניות הנהוגה שלנו ולא למדיניות כתובה. לדוגמה: בולים ישראליים, שלטי פרסומת במרחב הציבורי וכו'. המקרה הראשון אפשר להוסיף את המלל לתבנית אישור OTRS. במקרה השני יש כבר תשתית והתבנית כבר פעילה. המקרה השלישי נצטרך להוסיף בעצמנו. אם על ידי או על ידי אחרים. אם מפעילים מקבלים בדף בקשות ממפעילים בקשה למחוק קובץ שיש סיכוי שיימחק בוויקשיתוף, הוא יכול להוסיף את התבנית במקום למחוק ובא לציון גואל. נרתמתי לעשיית סדר בנושא תמונות כאן, כולל נושא הרישוי. רוצה להודות למייקי על הרצון הטוב. רק להיות קצת זהירים. Geagea - שיחה 11:44, 30 בינואר 2017 (IST)

סקריפט חדש[עריכת קוד מקור]

שלום לכל המפעילים@Corvus, DGtal, DMY, Dovno, Eldad, PurpleBuffalo, Geagea, HaShumai, HiyoriX, Lostam, MathKnight, Yoavd, Ili Kaufmann, Saifunny, איתי פ., ביקורת, גארפילד, דגש, דוד שי, דולב, היידן, התו השמיני, יונה בנדלאק, ערן, שמזן, דזרט, ו־מקף:! יצא לי לראות לא מעט פעמים שבקשות חסימה נשארות בדף גם לאחר שהמשתמש כבר נחסם, ואז המפעילים הבאים אחריהם נאלצים לבדוק עוד פעם. יצרתי סקריפט שיוצר סעיף נוסף בתבנית לחסום, במידה והנ"ל חסומ/ה. מעבר עם העכבר מעל "חסומ/ה" פותח טולטיפ שבו כתוב "נחסמ/ה על ידי X". על מנת להוסיף את הסקריפט, יש להוסיף את הקטע הבא לדף הסקריפטים האישי שלכם:

importUserScript(99);
תודה רבה לקיפודנחש שעזר לי המון בכתיבה! מקווה שסקריפט זה יקל עליכם, אורשיחה09:49, 4 בפברואר 2017 (IST)
שכויח על הסקריפט הזה, אור. אלדדשיחה 10:38, 4 בפברואר 2017 (IST)
אכן סקריפט נפלא. אפשר בבקשה להפוך אותו לגאדג'ט? שבת שלום, דולבשיחה 12:52, 4 בפברואר 2017 (IST)
מעולה! ‏TMagen‏ • שיחהמיזם ויקי נשים 13:39, 4 בפברואר 2017 (IST)
מעולה. תודה רבה--היידן 13:50, 4 בפברואר 2017 (IST)
זה אכן יפה מאוד. תודה ענקית לאור וקיפודנחש, שכתבו את הסקריפט. שאלת תם: למה ב-javascript? זה הרי עובר על כולם. לא עדיף להוסיף את זה מובנית בתבנית לחסום בלואה? החסכון ברשומים לא נראה לי משמעותי, הרי מתי בפעם האחרונה ביקשו לחסום עשרה רשומים בו זמנית? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:37, 4 בפברואר 2017 (IST)
קודם כל, אין גישה מלואה ל-API, כך שלסקריפט בלואה אין את הפונקציונליות הדרושה (כלומר קוד בלואה לא יכול לשאול "האם משתמש X חסום?", ולקבל תשובה נכונה). שנית, גם לו זה היה אפשרי, זה לא היה משיג את המטרה: הרעיון הוא שמשתמש א' מוסיף לדף בקשה לחסום מישהו. מפעיל ב' רואה את הבקשה ומבצעת את החסימה, אבל מסיבותיה היא, לא מעדכנת את הדף. מפעיל ג' מגיע לדף ורואה את הבקשה: לו הקוד היה בלואה, מפעיל ג' לא היה רואה שהמשתמש כבר חסום, משום שהפעם האחרונה שהקוד רץ הייתה לפני החסימה, בפעם האחרונה שהדף נשמר: קוד בלואה רץ כשהדף נשמר, או כשמסיבה כלשהי השרת מחליט לפרסר אותו מחדש (למשל בגלל action=purge), אבל לא כל פעם שמישהו פותח את הדף לצפייה. קוד ב-JS, גם יכול לעשות את העבודה (משום שיש לו גישה ל-API), וגם רץ כשפותחים את הדף לצפייה, לאו דווקא בשמירה, כך שבשביל הפונקציונליות הזו, היה נכון לעשות זאת ב-JS גם אם כן הייתה ללואה גישה ל-API. קיפודנחש 17:34, 4 בפברואר 2017 (IST)
דולב, אני חושב שצריך לעבור דיון כלשהו לפני העברה לגאדג'טים, אבל אני לא בטוח. אני שמח שאתם מוצאים את הסקריפט לעזר. בברכה, אורשיחה18:17, 4 בפברואר 2017 (IST)
מצטרף למודים לאור ומייד מוסיף את הסקריפט לשימושי. Ldorfmanשיחה 22:49, 4 בפברואר 2017 (IST)
רגע, נראה לי שזה לא עובד לי. הוספתי את השורה ל-common.js שלי, אבל מכיוון שאין כרגע משהו רלוונטי בדף הבקשות ממפעילים, נכנסתי לדף המשתמשים החסומים. בעוברי מעל שמות-משתמש חסומים, לא ראיתי משהו חדש. זה לא אמור לעבוד גם בדף הזה? Ldorfmanשיחה 22:57, 4 בפברואר 2017 (IST)
זה עובד רק בשימוש בתבנית לחסום. נוררית (שיחה | תרומות | מחוקות | חסימה | יומן חסימות | WS). אורשיחה23:01, 4 בפברואר 2017 (IST)
OK. אצלי זה נראה קצת אחרת: אצלי זה נראה קצת אחרת. אני מניח שזה בשל שילוב עם סקיפרט/ים אחר/ים. לפחות נכתב שהמשתמש חסום. Ldorfmanשיחה 23:13, 4 בפברואר 2017 (IST)
הטולטיפ לא על השם משתמש, אלא על המילה "חסומ/ה". אורשיחה23:35, 4 בפברואר 2017 (IST)
אה... אוקי. Ldorfmanשיחה 23:54, 4 בפברואר 2017 (IST)
אור לאור הצלחת הסקריפט אפשר לשדרג אותו לגדג'אט. אם תבחר לעשות זאת אנא הגבל את הגדג'אט באמצעות שדה rights (ראה דוגמאות בגדג'אטים אחרים) כך שלא יופיע למשתמשים חדשים שעבורם זה פחות שימושי. בברכה, ערן - שיחה 00:23, 5 בפברואר 2017 (IST)
ברכותיי. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 02:15, 5 בפברואר 2017 (IST)
העברתי. אורשיחה08:21, 5 בפברואר 2017 (IST)

בקשה למחיקת קישור חיצוני שמוטמע בתבנית[עריכת קוד מקור]

לערך לינדסי פונסקה צורף קישור לאתר שתואר כ"אתר הרשמי" של השחקנית, אבל זה אתר של מישהי אחרת, מאמנת כושר בעלת שם זהה. מחקתי את הקישור מרשימת הקישורים החיצוניים, אבל הקישור מוטמע בתבנית שחקן, ולא הצלחתי לבטל אותו. אודה לטיפול.--נדב - שיחה 01:18, 19 בפברואר 2017 (IST)

שלום נדב, כתובת האינטרנט בתבנית נשאבה מויקינתונים. היא הוספה לשם ב-2013 מהוויקיפדיה האנגלית , הסרתי אותה משם והיא ירדה מהערך. ראה את דף הוויקינתונים בקישור כאן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 10:46, 19 בפברואר 2017 (IST)
תודה, חנה Hanay. מישהו כנראה לא טרח לקרוא מעבר לשם. ממש התרשמתי איזו אשת אשכולות היא, עד ששמתי לב שהתמונה לא דומה...--נדב - שיחה 12:06, 19 בפברואר 2017 (IST)
טעות מ-2013 בויקינתונים שגורמת לטעות בויקיהעברית שמשתמש מזדמן לא יודע איך לתקן ? לא יכול להיות. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 12:27, 19 בפברואר 2017 (IST)

לתת ללא-מפעילים לחסום עצמם בחסימת מפעילים[עריכת קוד מקור]

לדעתי צריך לאפשר ללא מפעילים לחסום עצמם בחסימת מפעיל אם הם מעוניינים בכך. ניתן ע"י יצירת טופס שיאפשר זאת, לחסוך את כל הבקשות של ויקיפדים לחסום את עצמם. בדיון הזה הסברתי באריכות איך וכמה זה יתרום. זה למעשה יביא אותנו למצב שבו משתמש שנחסם מרצונו יצטרך לבקש מהמפעילים רק לבטל את החסימה אם יהיה צורך בכך, אבל אף פעם לא לבקש מהם לחסום אותו וזה יוריד עומס. משתמש:Ben-Yeudith

השאלה היא האם זה אפשרי מבחינה טכנית. Amire80? אורשיחה08:32, 4 באפריל 2017 (IDT)
האם באמת? אלדדשיחה 09:40, 4 באפריל 2017 (IDT)
זאת יותר שאלה ל־Matanya. אני לא מתמצא בחלק הטכני של חסימות, אני מתעסק בדברים חיוביים יותר :) --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 15:38, 4 באפריל 2017 (IDT)
אני לא אעלב, אמיר :) זה אפשרי ברמת התכנה בעזרת כמה תרגילים, אבל המאמץ הנדרש נראה לי. מיותר לעומת ההשקעה. מתניה שיחה 16:10, 4 באפריל 2017 (IDT)
בגלל שחסמתי את עצמי עם סקריפט בדף הסקריפטים האישי שלי והחסימה לא מתנהגת כמו חסימת מפעיל לכתובת IP (שזה מה שרציתי מלכתחילה) אני מבקש למחוק את הסקריפט מדף הסקריפטים שלי. אח"כ אצטרך לבקש מהמפעילים חסימה שוב לחודשיים-שלושה ואולי אז לבקש עוד אחת, מה שהיה נחסך יחד עם כל בקשות החסימה האחרות של ויקיפדים (בקהילה שגודלה רק הולך ותופח) עם בניית טופס כזה. משתמש:Ben-Yeudith
הסרתי.--‏Mikey641שיחה 18:07, 4 באפריל 2017 (IDT)

חסימה לא חוקית[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:מזנון 23:15, 9 באפריל 2017 (IDT)

היום בשעה 14:18 נחסמתי על ידי משתמש:Yoavd בגין העריכה הזאת.

אז ככה:

  1. העריכה לא הייתה מה שנכנס תחת ההשחתה הידועה כ"הסרת תוכן מדפים". זו הייתה עריכה לגיטימית מאין כמוה, שמבוצעת רבות בהתאם למדיניות הנהוגה באתר הזה (וידאתי את זה בערכים דומים).
  2. דומני שעל פי מדיניות החסימה חובה להזהיר לפני חסימה כלשהי, אלא אם מדובר בהשחתה קיצונית (קללות לדוגמא). ברור לגמרי שזה לא המקרה.
  3. המפעיל הנ"ל כלל לא טרח להשאיר הודעה כלשהי בדף השיחה שלי, לא בניסיון לברר את העריכה ולא הודעה על עצם החסימה. זה דפוס פעולה מקומם לחלוטין.
  4. לא רק שזה דפוס פעולה מקומם, המפעיל Yoavd חזר עליו תוך דקות ספורות, הפעם עם 62.219.166.67 (שיחה | תרומות | מונה). כאן זה אפילו לא ספק של השחתה. המשתמש הסיר תוכן מהדף, אבל תוך כמה דקות תיקן את עצמו וביטל את עריכתו. מעשה זדוני זה זיכה אותו ב"עונש" יותר קשה - חסימה ל-24 שעות.

לסיכום: יש כאן מפעיל שפועל בצורה תמוהה ביותר, חוסם ללא כל אזהרה על עריכות שכלל לא השחתה, ונכון לעכשיו לא מוצא מזמנו היקר להסביר את פעולותיו.

רציתי לפתוח דיון בבירורים. התברר שהדף הזה חסום לגמרי לאנונימיים, ופתוח רק לוותיקים... נחמד לדעת שיש איפה להתלונן... ניאלץ להסתפק בדף הזה לפיכך. 94.230.85.169

אינני מכיר את המדיניות שהוזכרה על ידי המשתמש האנונימי ולכן לא אוכל להתייחס אליה. אני יכול להבין מדוע יואב סבר שמדובר בהשחתות (ביצוע שינויים מקיפים על ידי משתמשים אנונימיים) וקשה לי לחוות דעה אם לאור זאת הפעולות היו מוצדקות או לא. החסימה של המשתמש האנונימי כבר שוחררה/פגה. נראה לי שאפשר לשחרר גם את החסימה האחרת ל-24 שעות, לאור העובדה שאותו משתמש החזיר את מה שמחק. יואב ר. - שיחה 16:42, 9 באפריל 2017 (IDT)
החסימה כבר פגה, נכון. אבל התלונה היא גם על דפוס הפעילות הקלוקל. ככה חוסמים בלי אזהרה על עריכה מנומקת???
משתמש לא רשום, שמוחק אלפי בתים מערך קיים נחסם על ידי באופן קבוע, למרות שאני בודק אם היה טעם במחיקה. מרגע שודאתי שהמחיקה היתה סתם לצורך המחיקה, אני חוסם. אם תרצה לקבל הערות מנומקות לכל פעולה של מפעיל, או של משתמש אחר, תתכבד ותירשם, ואז תקבל הודעות מפורטות בדף שיחתך. החריג היחיד בו אני רושם הודעות בדף של משתמש לא רשום, הוא במקרה של עריכה מועילה מכל סוג שהוא, ואז אני מברך אותו ומציע לו להירשם. --‏Yoavd‏ • שיחה 18:00, 9 באפריל 2017 (IDT)
הערה נוספת - חזרת ומחקת את אותן שורות שמחקת במקור, ולכן נחסמת בפעם הראשונה. פעולה חוזרת כזו קרויה מלחמת עריכה, שגם עליה היה ראוי לחסום אותך פעם נוספת, והפעם לתקופה ארוכה יותר. משום שאני מעורב בדיון לא אעשה זאת, כדי שלא תטען שאני מתנכל לך. --‏Yoavd‏ • שיחה 18:03, 9 באפריל 2017 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: משתמש:Yoavd, אתה פועל באופן שגוי. אין חובת רישום בוויקיפדיה וכל אחד יכול לפעול כאנונימי אם זה מה שנוח לו. אסור לך להפלות בין משתמשים רשומים חדשים לבין משתמשים אנונימים. זה חותר תחת העקרונות תחתם המיזם הזה פועל. במקרה הראשון היה מקום להתדיין עם האנונימי שהסיר פירוט על שחקני קבוצת כדורגל בטענה שזו המדיניות. אני לא מכיר מדיניות כזו אבל ייתכן שיש משהו כזה (האם אתה משוכנע ב-100% שמדיניות כזו אינה קיימת?). בכל מקרה, היה מקום להזהיר את המשתמש שאולי טעה בתום לב (כי חשב שיש מדיניות כזו) ולא לחסום מיד. לגבי המקרה השני, אני מניח שלא שמת לב שהמשתמש שחזר את עצמו. טעויות כאלה יכולות לקרות אבל אפשר לצמצם אותם אם תדאג לתת אזהרה לפני חסימה. באופן כללי, אני שם לב שבתקופה האחרונה יותר ויותר מפעילי מערכת מרשים לעצמם לחסום אנונימים ללא מתן אזהרה. לדעתי זה מה שמביא לטעויות כאלה. אלדד לתשומת ליבך. יורי - שיחה 18:09, 9 באפריל 2017 (IDT)
תגובתו של Yoavd חמורה ביותר, ומעידה כי אינו מעיד כלל מה הנורמות הנדרשות ממפעיל מערכת ראוי. משתמש לא רשום, שמוחק אלפי בתים מערך קיים נחסם על ידי באופן קבוע, למרות שאני בודק אם היה טעם במחיקה. - על משפט עז-מצח כזה ראוי לשלול לו לאלתר את הרשאות המפעיל. אתם מאמינים למה שאנחנו קוראים פה? מפעיל מודה שהוא חוסם על אוטומט, ואפילו לא טורח לברר. מה זה הדבר הזה?????
מר Yoavd - אתה לא וידאת כמלוא הנימה הגלקטית שהמחיקה הייתה לשם מחיקה, ואפילו התעלמת מהסבר מנומק היטב בתקציר העריכה. אתה מודה כאן קבל עם וקהילה שאתה יודע לומר תודה לאנונימים, אבל אינך טורח כלל וכלל להזהיר משחיתים. זו מעילה בוטה בתפקיד המפעיל שלך. ותר על הרשאותיך. אינך ראוי להן.
ולו היית טורח לבצע את תפקידך כראוי, היית מבחין על נקלה שהתוספת הוספה היום. מובן שלא טרחת לבקש מהאנונימי שהוסיף אותה לחדול מכך ולעבור לדון בדף השיחה. כי יותר קל לחסום.
אני שב ומבקש מהקהילה להביע את דעתה על ההתנהגות החמורה הזאת.
וברחל בתי הקטנה שלא ארשם, כדי שמפעילים כמו Yoavd לא יוכלו לעקוב אחר פעילותי. מספיק סבלתי היום מהתנכלותו של הנ"ל. הדרישה להירשם כדי שאקבל הסברים מנוגדת לחלוטין למדיניות האתר, כפי שהיטיב לתאר משתמש:Yuri. 94.230.85.169
תגובתו של יורי לא ברורה - הסברתי שאינני מפלה בין משתמש רשום ללא רשום. כל משתמש שימחוק מחיקה בלתי הגיונית של חלקים גדולים של ערך ייחסם. אין כאן שגגה - זו מחיקה מכוונת. לאלמוני - הרי בעצמך ציטטתי אותי שאני בודק מה טיב המחיקה. אני לא חוסם מעולם באופן אוטומטי. בנוסף, אני מציע לך לבדוק את הסטורית העריכות שלי (יש לי בכל אופן קצת יותר מ-95 א' עריכות) וראה בכמה מהן חסמתי משתמשים. תופתע. מעבר לכך לא אתייחס לדברים הלא ראויים שכתבת. --‏Yoavd‏ • שיחה 19:21, 9 באפריל 2017 (IDT)
בקיצור, שוב סירוב להסביר את דרך פעילותך התמוהה היום. אתה מחויב להזהיר לפני חסימה (אלא במקרים חמורים כמו קללות), ואתה מחויב להשאיר על כך הודעה. כפתור החסימה הוא לא טיל שגר ושכח. גרוע ביותר שאינך מבין זאת. 94.230.85.169
כתבתי לפני התנגשות עריכה: יואב מתגובתך השתמע שאתה דווקא כן מפלה. הדגשת שבמקרים של הסרת פסקאות מהערך אתה חוסם מיד רק כאשר מדובר במשתמש לא רשום. הדגשת זאת שוב כשאמרת שאם משתמש רוצה לקבל ממך התייחסות אישית הוא צריך להירשם. אם בדבריך לא התכוונת לומר שאתה מפלה בין משתמש רשום ללא רשום אז מה טוב. אני שוב שואל אותך, האם בדקת אם אנשים שעוסקים בתחום הספורט אצלינו שאין מדיניות של הסרת סגל של קבוצת ספורט ואם כן למה לא הנחת תום לב והערת לאנונימי על כך במקום לחסום אותו. על פניו, נראה שדבריו של האנונימי לא לגמרי מופרכים שכן לפי הדף הזה ניתן להסיר סגל של קבוצת כדורגל במקרים מסוימים (ראה למשל סעיף 2 תת סעיף 3). יורי - שיחה 19:37, 9 באפריל 2017 (IDT)
מה שברור לי לגמרי מהמקרה הנוכחי זה שהייתה כאן אי-הבנה. הסרה מסיבית של טקסט מערך בהחלט נראית כהשחתה, ולא מן הסוג המינורי. קל וחומר אם מדובר בפעולה שנעשתה על ידי אנונימי, שהמנטר או המפעיל לא מכירים ולא יודעים בוודאות שעיסוקו היומיומי בוויקיפדיה הוא בערכי הספורט. אילו ההסרה המסיבית הייתה מתבצעת על ידי עורך רשום, מן הסתם יואב היה יודע שמדובר במישהו שאמון על ערכי הספורט, והיה ברור לו שלהסרה הייתה סיבה מוצדקת. אבל כשיש הסרה מסיבית כל כך, ואין נימוק משכנע וברור בתקציר העריכה, בדרך כלל הסבירות הגבוהה היא שמדובר בהשחתה (את זה אני אומר על סמך ניטור יומיומי, מסיבי - וכמובן, על סמך מעקב אחרי עריכות של אנונימים). לכן ציינתי שברור לגמרי שכאן מדובר באי-הבנה. לאנונימי אני מציע, ראשית, להירשם (זה תמיד עדיף, כי בדרך כלל עורכים מסוימים עוסקים בערכים מסוימים, וכך ברור לכול גם תחום העיסוק והמיומנות של העורך), ובנוסף - בפעם הבאה שהוא מסיר חלקים גדולים של טקסט מאחד הערכים - להסביר את הפעולה באופן ברור וחד-משמעי. לצורך כך נועד תקציר העריכה. אלדדשיחה 22:27, 9 באפריל 2017 (IDT)
משתמש:Eldad, אתה רציני לגמרי? הסברתי את העריכה בתקציר!!! כמה פעמים אני צריך לחזור על עצמי? כתבתי במפורש "כמקובל". זה תקציר עריכה שאומר במפורש שאני פועל תחת ההנחה שהפעולה שלי אכן מקובלת (וברור שיכול להיות שאני טועה, אבל אני לא). זה ממש לא תקציר של משחית. ואתה לא מתייחס לנקודה שהחסימה בוצעה ללא כל אזהרה, ושלא מדובר בהשחתה פר-אקסלנס.
לו היה Yoavd פונה אלי לקבלת הסבר, מיד היה מופנה אל דף המדיניות שנמצא כאן כבר כמה שנים טובות.
אתם מתלוננים בדיון למעלה על קבלת עורכים חדשים. תסתכלו איך אתם מתייחסים לאנונימים. החסימה הזאת הייתה בזיונית, וכולם כאן מתחמקים מלגנות אותה, ויותר חשוב להבהיר למפעיל הזה היכן טעה. 94.230.85.169
אתה מוזמן להירשם. הרי אתה מבין בעריכת ערכי הספורט, אז תרומתך תהיה מועילה מאוד למיזם. כפי שהסברתי, הייתה כאן בוודאות אי-הבנה. אבל היא הייתה נמנעת אילו היית עורך כעורך רשום. כשאנונימים מסירים חלקים גדולים מטקסט, ועוד באופן מכוון (והרי הוספת תקציר עריכה, אומנם לא הכי ברור, אבל היה תקציר), פירוש הדבר שההשמטה הייתה מכוונת, ולא בטעות. לכן יואב הניח שמדובר בהשחתה. כאמור, אי-הבנה. אי-הבנה שבהחלט ניתן למנוע כאשר נרשמים. אלדדשיחה 22:32, 9 באפריל 2017 (IDT)
מאחר שמכל בחינה מעשית לעורך לא רשום אין דף שיחה, לא ברור איך הוא יכול לצפות שישאירו לו הודעות או אזהרות, או מה הטעם בכך. מי שקצרים ותקלות מסוג זה מטרידים אותו מוזמן להירשם. ראובן מ. - שיחה 22:34, 9 באפריל 2017 (IDT)
ועוד משפט אחד, לעורך האנונימי: למרות שאתה אנונימי, נראה שאתה מכיר את ויקיפדיה מבפנים. כך ההתרשמות שלי. אז אם כך המצב, רצוי שתדע: מדי יום מתבצעות השחתות מסיביות מאוד במרחב הערכים. אנונימים מסירים חלקים גדולים של טקסט, עם תקצירי עריכה שברור מהם שמדובר בהשחתה (כי אין ולא כלום בינם לבין הסרת הטקסט). במקרה כזה ברור שלא הגיע עורך חדש שמעוניין לתרום לאנציקלופדיה, אלא משחית. יואב הניח, בתום לב, שמדובר כאן במשחית. אילו היה יודע מי העורך שלפניו, אפשר היה לבוא אליו בטענות. אבל לא זה המצב. אתה מוזמן להירשם. אלדדשיחה 22:36, 9 באפריל 2017 (IDT)
קראתי שוב את דבריך, אז הנה מענה גם להם: כאמור, מאופי העריכה, ומתקציר העריכה, יואב הניח שמדובר בהשחתה, ולא בטעות מצד העורך. אילו היה מניח שמדובר בטעות, הרי יכול היה לנסות לשאול אותך למה התכוונת. כאשר אנחנו בטוחים, על פי מצג מסוים, שמדובר בהשחתה, אין סיבה לשאול למה התכוון העורך. אבל כל זה היה נמנע אילו היית משתמש רשום, ואפשר היה לפנות אליך בדף השיחה, כמקובל. אני אכן פונה למשתמשים לא רשומים כדי לשאול אותם על פשר עריכות לא מובנות, אבל את זה אני עושה (תמיד) כאשר ברור לי שלא מדובר בהשחתה. כאשר מדובר בהשחתה, העורך האנונימי יזכה אצלי לאפס סובלנות. לכן ציינתי, וחזרתי על כך שוב ושוב, שכאן מדובר באי-הבנה. אבל אפשר למנוע אותה בקלות, משום שאתה, כך נראה, תורם רציני למיזם. אז כל שנותר הוא להירשם, ובעיה מסוג זה לא תחזור על עצמה. אלדדשיחה 22:46, 9 באפריל 2017 (IDT)
אלדד (וגם ראובן) אני חושב שאתם מפספסים את הנקודה. אם יואב היה משחזר ואז נותן אזהרה לאנונימי (או יותר טוב, מבקש ממנו הבהרות לגבי העריכה שלו) כל האי-נעימות הזו הייתה נמנעת. שורש הבעיה כאן הוא בפרקטיקה שהתחילה להיות נפוצה שלא להזהיר אנונימים לפני חסימה. מילא כאשר מדובר בהשחתה מובהקת ("לה לה לה, גלית הילדה הכי יפה בכיתה..." וכו). גם אז אני נגד חסימה ללא מתן אזהרה אבל זה עוד איכשהו מתקבל על הדעת. אולם אי-מתן אזהרה להשחתות שאינן מובהקות הינו מעשה פסול. בניגוד לדבריך, הסרת חלקים מערך היא דוגמה טובה למשהו שהוא בגדר ספק השחתה (בניגוד להסרת כל המידע בערך, אף שאפילו זה לא תמיד נעשה בזדון). במקרה הנ"ל העריכה אף לוותה בנימוק, גם אם לא ברור לחלוטין, והעריכה השנייה של האנונימי הייתה ללא ספק מועילה. מדובר ב-2 סיבות מצוינות להניח תום לב ולנסות לדון עם העורך. הרי אני מניח שנוכל להסכים שלפני שמפעיל מערכת רץ לחסום עורך, עליו לוודא לא רק שהעריכה שוא ביצע היא שגויה אלא גם שהשגיאה נעשתה בזדון. אם הוא לא עושה זאת, הוא מועל בתפקידו. במקרה הנ"ל לא נראה שנעשה ניסיון אמיתי לברר אם העריכה שגויה או לא ובטח שלא נעשה ניסיון לברר אם העורך פעל בתום לב או לא. לגמרי במקרה הדוגמה שאנו מדברים עליה קשורה ליואב אולם אני שם לב שיש יותר ויותר מפעילים שפועלים כמוהו וממהרים לחסום אנונימים גם על השחתות שאינן מובהקות ללא שום התדיינות עם העורך. נדמה לי שאתה בין המובילים של דרך הפעולה הזו אז כדאי שתדע מה ההשלכות האפשריות של זה. יורי - שיחה 23:01, 9 באפריל 2017 (IDT)
יורי, כפי שהסברתי בדף השיחה של יואב לפני כרבע שעה, יש עניין של מסה קריטית. כאשר כמות ההשחתות מועטה, אפשר להזהיר על כל השחתה. אבל כשיש כמות מסיבית של השחתות, שמתרבה מיום ליום, יש צורך להפעיל שיקול דעת מתי מזהירים ומתי חוסמים. לפעמים שיקול הדעת הזה נפגע, עקב אי-הבנה. כאן היה אולי שיקול דעת שגוי (לפי טענתו של העורך האנונימי), אבל מכאן ועד להאשמות הקשות של האנונימי הדרך רחוקה. אני מסכים אתך שאילו הייתי מניח שאני לא מבין את המחיקה, הייתי שואל את האנונימי מדוע הוא מחק. אבל זה במקרה שלא הייתי מבין את המחיקה. לא במקרה שהייתי מניח השחתה. יואב במקרה הזה הניח השחתה, ולכן הוא פעל כפי שפעל. אני מקווה שהצלחתי להבהיר את הנקודה. לכן הצעתי לאנונימי להירשם, כי סביר שעוד יהיו לו לא מעט עריכות שכאלה, אז אם הוא יערוך תחת שם משתמש, ההנחה מראש תהיה שלא מדובר במשחית (כי מכירים את העורך, אז מותר להניח שלא מדובר בהשחתה, תהיה העריכה אשר תהיה), ולכן כשעריכה תהיה חריגה, דבר ראשון ישאלו אותו - ואף פעם לא יניחו השחתה. אלדדשיחה 23:23, 9 באפריל 2017 (IDT)
אם אתה טוען שאפשר לחסום ישר אחרי השחתה ראשונה מבלי לברר כדאי שתעדכן את דף המדיניות. 94.230.85.169
לא זה מה שטענתי. כדאי שתקרא שוב את טיעוניי לעיל וכן את טיעוניי בדף השיחה של יואב. וחוץ מזה, תקרא בבקשה את תשובתי בדף השיחה של יואב. אלדדשיחה 23:55, 9 באפריל 2017 (IDT)
יורי, אני לדוגמה, לא מזהיר אנונימים, וחוסם אותם בשעת הצורך. כידוע לך, כאשר אתה כותב בדף שיחה של אנונימי, אין לך שום ביטחון שמה שכתבת מגיע לאדם הנכון. בזמנו קיבלנו תלונות על אנונימים שקיבלו אזהרות בדף השיחה שלהם, אשר היה מיועד למישהו שהשתמש בכתובת ה- IP רגעים ספורים לפני כן, והם לא הבינו על מה ולמה הגיעה אליהם האזהרה. איני מתייחס לעצם המקרה, כנראה שהעריכה הייתה אכן מוצדקת. אבל אני כן מבקש ממך למתן את אופי הפנייה למשתמש רב זכויות כמו יואב. התייחס אליו לפחות כמו שאתה רוצה שיתייחסו לאנונימי. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 01:26, 4 באוקטובר 2017 (IDT)

תזכורת למפעילים בנושא מיזוג גרסאות[עריכת קוד מקור]

אני מבקשת להזכיר למפעילים@Corvus, DGtal, DMY, Dovno, Eldad, PurpleBuffalo, Geagea, HaShumai, HiyoriX, Lostam, MathKnight, Yoavd, Ili Kaufmann, Saifunny, איתי פ., ביקורת, גארפילד, דגש, דוד שי, דולב, היידן, התו השמיני, יונה בנדלאק, ערן, שמזן, דזרט, ו־מקף: שבעת מחיקת ערך לצורך מיזוג עם דף אחר (טיוטה, או ערך אחר במרחב הערכים), נוצרת באופן אוטומטי גם עריכה בוויקינתונים, המסירה את הערך בוויקיפדיה העברית מהדף שם. שחזור הערך לאחר מיזוג, לא מחזיר את הקישור לערך בוויקיפדיה העברית לדף בוויקינתונים, והתוצאה היא שאין לערך אצלנו כל קישור לשם וגם אין בינוויקי. יש לגשת לאחר המיזוג לויקינתונים ולבטל את העריכה שנוצרה בעקבות מחיקת הערך. תודה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 07:12, 7 במאי 2017 (IDT)

בקשה ממפעילים[עריכת קוד מקור]

מפעילים@Corvus, DGtal, DMY, Dovno, Eldad, PurpleBuffalo, Geagea, HaShumai, HiyoriX, Lostam, MathKnight, Yoavd, Ili Kaufmann, Saifunny, איתי פ., ביקורת, גארפילד, דגש, דוד שי, דולב, היידן, התו השמיני, יונה בנדלאק, ערן, שמזן, דזרט, ו־מקף:, אנא, כשאתם חוסמים מישהו - תסירו את הבקשה מבקשות ממפעילים. חצי מהפעמים עד שאני בודקת האם יש עילה לחסימה אני מגלה שהמשתמש/כתובת כבר נחסמה. • צִבְיָהשיחה • ט' בתמוז ה'תשע"ז 12:05, 3 ביולי 2017 (IDT),

אני דואג לעשות זאת. זה אכן מעצבן מאוד. שמזן#שיחהערכי בראבו12:06, 3 ביולי 2017 (IDT)
בגלל זה כתבתי את ההעדפות ← גאדג'טים => ניטור => בדיקה האם משתמש חסום בתבנית לחסום (האחרון). אם עוד לא הפעלתם כדאי שתפעילו. אורשיחה12:08, 3 ביולי 2017 (IDT)
הוספתי. מה היינו עושים בלעדיך.
נ.ב. הבקשה לעיל עדיין בתוקף. • צִבְיָהשיחה • ט' בתמוז ה'תשע"ז 12:11, 3 ביולי 2017 (IDT)
הוספתי, תודה. ‏DGtal‏ - שיחה 12:36, 3 ביולי 2017 (IDT)
בעיניי זה סוג של ביקורת Shannen - שיחה 13:35, 3 ביולי 2017 (IDT)
אבל לא מנומס לכפות על מישהו תפקיד של מבקר. מי שמתנדב לכך יכול ללכת ליומן המחיקות. ביקורת - שיחה 14:24, 3 ביולי 2017 (IDT)

מפעילים[עריכת קוד מקור]

למה המפעילים@Corvus, DGtal, DMY, Dovno, Eldad, PurpleBuffalo, Geagea, HaShumai, HiyoriX, Lostam, MathKnight, Yoavd, Ili Kaufmann, Saifunny, איתי פ., ביקורת, גארפילד, דגש, דוד שי, דולב, היידן, התו השמיני, יונה בנדלאק, ערן, שמזן, דזרט, ו־מקף: לא מטפלים? יש כאן משחיתים שגורמים כאב ראש!!. בברכה, יעקב אֿן-שיחהי"ד באב ה'תשע"ז16:36, 6 באוגוסט 2017 (IDT)

עברתי על שתי הבקשות שלך. בשתיהן לא היה עריכות לאחר האזהרה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:41, 6 באוגוסט 2017 (IDT)
נכון, אבל בכל מקרה היה צריך לחסום אותם כפי שקרה לבסוף, כמעט בטוח שהם היו ממשיכים. גם היו עוד דברים שצריך לטפל. בברכה, יעקב אֿן-שיחהט"ו באב ה'תשע"ז13:55, 7 באוגוסט 2017 (IDT)

פתיחת ערך חדש[עריכת קוד מקור]

אני מעוניין לפתוח ערך חדש על במאי קולנוע ישראלי שאין לו עדיין ערך בויקיפדיה. אך משום מה אני חסום... Ikbowthings - שיחה 21:38, 10 באוגוסט 2017 (IDT)

אתה לא חסום ולכן קשה להבין מה הבעיה בה אתה נתקל. נא לפרט יותר (מה אתה מנסה לעשדות ולא מצליח), עדיף בויקיפדיה:דלפק ייעוץ. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:13, 13 באוגוסט 2017 (IDT)
Ikbowthings, מה שמו של הבמאי? יוניון ג'ק - שיחה 10:37, 17 באוגוסט 2017 (IDT)

איזה חסימה יש לי?[עריכת קוד מקור]

היי נחסמתי על ידיכם וקצת קראתי על זה והבנתי שיש חסימה רגילה וחסימה מיוחדת..... אז רציתי לשאול... יש לי חסימה מיוחדת? או רגילה? Maya363 - שיחה 22:34, 19 באוגוסט 2017 (IDT)

את לא חסומה לעריכה. אילו היית חסומה לא היית מצליחה לבצע את העריכה הזאת. יתכן שנחסמת בעבר. גילגמש שיחה 22:36, 19 באוגוסט 2017 (IDT)

{{חסימה ממושכת}}[עריכת קוד מקור]

מפעילים@Corvus, DGtal, DMY, Dovno, Eldad, PurpleBuffalo, Geagea, HaShumai, HiyoriX, Lostam, MathKnight, Yoavd, Ili Kaufmann, Saifunny, איתי פ., ביקורת, גארפילד, דגש, דוד שי, דולב, היידן, התו השמיני, יונה בנדלאק, ערן, שמזן, דזרט, ו־מקף:, יצרתי לפני זמן מה את התבנית הזו במקרים של חסימת כתובת אנונימית לזמן ממושך. לי זה חוסך לנסח כל פעם מחדש טקסט דומה. הטקסט פרי מקלדתו של אלדד. • צִבְיָהשיחה • ז' בתשרי ה'תשע"ח 13:36, 27 בספטמבר 2017 (IDT)

תודה. זו ההזדמנות להזכיר את התבנית {{כתובת IP חסומה}} שכוללת עוד כמה דברים. ביקורת - שיחה 13:38, 27 בספטמבר 2017 (IDT)
תודה על התבנית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 14:05, 27 בספטמבר 2017 (IDT)
הניסוח שגוי. כתובות IP מתחלפות אחת לתקופה כך שגם המחשב בבית עלול ליפול על כתובת IP חסומה כך שמשתמש לא רשום עלול לראות את ההודעה הזו גם מהמחשב הביתי. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 14:32, 27 בספטמבר 2017 (IDT)
יונה, לא הבנתי. מה הבעיה שיראה את זה? • צִבְיָהשיחה • ז' בתשרי ה'תשע"ח 14:42, 27 בספטמבר 2017 (IDT)
"אתם מוזמנים להירשם לוויקיפדיה ממחשב אחר, לדוגמה, מן המחשב הביתי", אבל הוא נמצא במחשב הביתי. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 15:18, 27 בספטמבר 2017 (IDT)
אה. לא ממש דקדקתי בנוסח. אבל תיקנתי את זה בעקבות הערתך. • צִבְיָהשיחה • ז' בתשרי ה'תשע"ח 15:24, 27 בספטמבר 2017 (IDT)
הערה בנוגע לשימוש, עדיף לשים את התבנית הזו בראש דף השיחה ועם מסגרת כדי שזה יבלוט. נכנסתי לשני דפי שיחה (ראו למשל שיחת משתמש:80.178.98.147 בה התבנית קיימת ולא רואים אותה. האם מישהו באמת יקרה את כל האזהרות שיש בדף עד לשורה האחרונה ויראה שהוא צריך להרשם ממחשב אחר? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 15:35, 27 בספטמבר 2017 (IDT)
האמת היא שתכל'ס התבנית כתובת IP חסומה מוצלחת יותר. לא הכרתי אותה (כלומר, ראיתי אותה מן הסתם מדי פעם, אבל משום מה לא השתמשתי בה ולא זכרתי אותה כשיצרתי את התבנית). אז אולי בכלל כדאי למחוק את התבנית שיצרתי. • צִבְיָהשיחה • ז' בתשרי ה'תשע"ח 15:44, 27 בספטמבר 2017 (IDT)
אכן, תבנית "כתובת IP חסומה" נראית מוצלחת הרבה יותר (גם לחלק מהניסוח שלה אני אחראי, במידה מסוימת :-)). אלדדשיחה 18:07, 27 בספטמבר 2017 (IDT)

גאדג'ט בקשות ממפעילים[עריכת קוד מקור]

האם יש אפשרות להוסיף גאדג'ט עבור בקשות {{בקשת העברה}}? (בדומה ל-מדיה ויקי:Gadget-DeleteRequest?) ערן? 1Or? יוניון ג'ק - שיחה 20:50, 2 באוקטובר 2017 (IDT)

טכנית - אפשר ליצור בצורה זהה לגדג'אט הנ"ל או להרחיב אותו לכלול גם העברה. בפועל אני חושב שמוטב ליצור את זה כסקריפט נפרד כיוון שזה לא מאוד נפוץ ועדיף להימנע מריבוי יתר של אפשרויות. מה דעתכם? ערן - שיחה 20:59, 2 באוקטובר 2017 (IDT)

מחיקת כתובת ip בגלל ששכחתי להתחבר למשתמש שלי[עריכת קוד מקור]

בטעות שכחתי להתחבר למשתמש שלי וביצעתי עריכה. אשמח לעזרתכם במחיקת העריכה שמתועדת עם כתובת ip (ממילא ערכתי לאחר מכן שוב קטע בערך). כיצד אני מפנה אתכם ספציפית לגרסה אותה צריך למחוק? תודה Ildl - שיחה 01:17, 6 באוקטובר 2017 (IDT)

מניחה שמדובר בעריכה זו? אופק כחול - ביבר הזכוכית 01:22, 6 באוקטובר 2017 (IDT)

למה שחזרת?[עריכת קוד מקור]

בקרה וייעוץ, למה שחזרת את זה? לא כדאי להוסיף את זה גם מתחת לשאר הבקשות?--213.8.65.165 12:12, 21 בנובמבר 2017 (IST)

אני לא אתעקש על זה, אבל מי שלא יודע לכתוב בקשה בלי למחוק את כל הדף, אין לו מה לחפש בבקשות מחיקה... בקרה וייעוץשיחה • ג' בכסלו ה'תשע"ח • 12:15, 21 בנובמבר 2017 (IST)
אני לא חושב שזה נחוץ אבל אני לא חושב שהטיעון של בקרה וייעוץ נכון. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:49, 21 בנובמבר 2017 (IST)
תעשו מה שאתם חושבים. בקרה וייעוץשיחה • ג' בכסלו ה'תשע"ח • 13:50, 21 בנובמבר 2017 (IST)

מה נהוג[עריכת קוד מקור]

מה נהוג לעשות עם משתמש שבחר בשם משתמש: "משתמש:בן זונה 3"? אוריאל, Orielno - שיחה 11:21, 28 בדצמבר 2017 (IST)

חוסמים את המשתמש לצמיתות מהנימוק של שם משתמש פוגעני. זור987 - שיחה 11:41, 28 בדצמבר 2017 (IST)
בוצע בוצע אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:55, 28 בדצמבר 2017 (IST)

שיחה:יעל אופנבך[עריכת קוד מקור]

היי, ציפי. תגידי, מה גרם להסתיר את מי:קישור קבוע/22205277. משהו לא בסדר שם? ויכול להיות שזה בטעות? כי בתקציר העריכה בטוח לא היה שום דבר רע. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:25, 16 בינואר 2018 (IST)

ציפי, יכול להיות שפספסת את זה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:56, 20 בינואר 2018 (IST)
אכן פספסתי, כנראה בטעות. ‏TMagen‏ • שיחהמיזם ויקי נשים 01:06, 21 בינואר 2018 (IST)
אז עכשיו כשאת כבר מודעת לשיחה הזאת, ציפי, את יכולה לענות, בבקשה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 01:19, 21 בינואר 2018 (IST)
לענות על מה? שאלת אם זה היה בטעות, ואמרתי שכנראה שבטעות. היה עוד משהו? ‏TMagen‏ • שיחהמיזם ויקי נשים 09:50, 21 בינואר 2018 (IST)
אה. הבנתי שאמרת שפספסת את הפנייה שלי בטעות, ציפי. אז אני מניח שצריך לפתוח את זה. תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:58, 21 בינואר 2018 (IST)
אז עכשיו אני פחות לחוצה ממה שהייתי כל היום - אני חושבת שהתוכן של "המשוב" היה לא ראוי, אבל אין שום דבר גרוע בתקציר העריכה, אז את זה אני אשיב. ‏TMagen‏ • שיחהמיזם ויקי נשים 00:15, 22 בינואר 2018 (IST)
תודה לך. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:10, 22 בינואר 2018 (IST)

בקשה למחיקת דף משנה[עריכת קוד מקור]

אבקש למחוק ממרחב המשתמש שלי את דף המשנה Bynadav/מכירת חצר. תודה מראש.--נדב - שיחה 08:43, 28 בינואר 2018 (IST)

בקשה למחיקה מהירה של הערך GP[עריכת קוד מקור]

GP קצרמר לשכתוב/הבל משנת 2011 זור987 - שיחה 08:52, 20 בפברואר 2018 (IST)

זור987, הערך ותיק מידי מכדי להיות תחת קריטריונים של מחיקה מהירה. אני מציעה שתשים עליו דיון חשיבות. אמא של גולן - שיחה 09:25, 20 בפברואר 2018 (IST)

בקשת שחזור הערך "עמנואל (מנו) לוי" שנמחק על ידכם[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת משתמש:Emgaz#בקשת שחזור הערך "עמנואל (מנו) לוי" שנמחק על ידכם

בקשת מחיקת הבינויקי של שירה בציבור (ישראל)[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף ויקיפדיה:דלפק ייעוץ

המשתמש זא"ב בלום[עריכת קוד מקור]

אני רוצה לתרגם מויקיפדיה אנגלית את הערך: living creatures (bible כשאני מתחיל בתהליך התרגום דרך כלי התרגום אני מקבל את ההודעה הבאה:

זה תרגום שנערך עכשיו על־ידי זא"ב בלום. אנא תאם עם המשתמש שהתחיל את התרגום הנוכחי.

בלחיצה על השם זא"ב בלום נכתב כי דף זה אינו קיים. ייתכן שנמחק מויקיפידה, אך הערך עדיין משוייך אליו כערך בעריכה? האם ניתן לשחרר זאת ?

תודהTomerh - שיחה 18:12, 24 באפריל 2018 (IDT)

Tomerh לא ניתן למחוק משתמש מוויקיפדיה. תה כנראה הגעת לדף המשתמש שלא שלא קיים (הדף לא קיים). אתה מוזמן לפנות למשתמש בשיחת משתמש:זא"ב בלום. Amire80 כמומחה לכלי התרגום, יש מה לעשות במקרה כזה? המשתמש המדובר אינו פעיל כבר שנתיים (וגם אז הוא לא ערך יותר מידי. יש לו רק עריכה מחוקה אחת ביומן המחיקות). אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:50, 25 באפריל 2018 (IDT)

עדיין לא מצליח :-( Tomerh - שיחה 08:42, 29 באפריל 2018 (IDT)

המפעיל הפעיל[עריכת קוד מקור]

שלום למפעילים@Corvus, DGtal, DMY, Dovno, Eldad, PurpleBuffalo, Geagea, HaShumai, HiyoriX, Lostam, MathKnight, Yoavd, Ili Kaufmann, Saifunny, איתי פ., ביקורת, גארפילד, דגש, דוד שי, דולב, היידן, התו השמיני, יונה בנדלאק, ערן, שמזן, דזרט, ו־מקף:. קיימת אפשרות להוסיף לדף בקשות ממפעילים, במבוא לפסקת בקשת החסימות, דרך לזהות, בכל רגע נתון, מי מהמפעילים נמצא מול המסך כרגע, כדי שבמקרה של השחתה בהולה ניתן יהיה לפנות אליו אישית בדף שיחתו או עם תיוג, מבלי לחכות למישהו שיבוא לכאן. האם לדעתכם זה רעיון טוב? תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:48, 5 במאי 2018 (IDT)

רעיון נחמד, אבל אני מתנגדת. אני לא מעוניינת שיראו כל פעם שאני מחוברת. אין לי בעיה שיראו מתי העריכה האחרונה שלי (יש סקירפט כזה קיים), אבל לא מתי אני אונליין. מה גם שלעתים החשבון סתם פתוח. • צִבְיָהשיחה • כ' באייר ה'תשע"ח 20:57, 5 במאי 2018 (IDT)
גם אני מתנגד. לפעמים אני כאילו מול המסך, אבל לא ממש נמצא שם - פשוט ויקיפדיה נמצאת על הלשונית בדפדפן באותו רגע, ואולי למשך זמן לא קצר (גם אם אני לא בבית). אלדדשיחה 21:00, 5 במאי 2018 (IDT)
כנראה לא הסברתי טוב, TZivyA ו-Eldad. המידע הוא לא על התחברות לחשבון, אלא על הישיבה ממש מול המסך. זה נעשה באמצעות בדיקה מתי נעשתה הפעולה האחרונה - עריכה, פעולת מפעיל, אולי עוד משהו. כלומר, זה חוסך את הזמן הדרוש לעבור על תרומות או שינויים אחרונים, אבל לא מסגיר שום מידע שלא פתוח לכולם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:11, 5 במאי 2018 (IDT)
אם מדובר על רשימת מפעילים שהיו פעילים בחצי שעה האחרונה נניח - אין לי בעיה לנסות לתקופה, וזה גם יכול להיות באמת שימושי. כל התרומות שלי ממילא מתועדות. • צִבְיָהשיחה • כ' באייר ה'תשע"ח 21:35, 5 במאי 2018 (IDT)
מדובר ברשימת המפעילים עם ציון מתי עבדו לאחרונה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:49, 5 במאי 2018 (IDT)
מחזיר למה שכתבתי לעיל: לפעמים אני עושה כמה פעולות מפעיליות, כמו חסימת משחיתים ושחזור השחתות, ואז ניגש לעבוד על מסמך ארוך ועל עוד כמה דברים, והפעם הבאה שאחזור למסך של ויקיפדיה תהיה בעוד שלוש שעות. אז המערכת תטעה אם תגיד שאני כרגע בוויקיפדיה. אנסה להוסיף אינפוט חדש לדיון: מה שאתה אומר זה שהמערכת תגיד לויקיפדים שכרגע בוויקיפדיה מי היו המפעילים שהיו פעילים לאחרונה. אז יופיעו, נגיד, השם של צביה, ושלי, ושל עוד חמישה. אבל לך תדע מי כרגע נמצא בוויקיפדיה. אז הוויקיפדים שכרגע צריכים להיעזר בפעולה מפעילית יצטרכו לכתוב הודעות לחמשת המפעילים שהמערכת תציג שהם כאילו שם. כיום מנסים לאתר, ומנסים לפנות למי שנראה בפועל בשינויים האחרונים. הסידור החדש יטריד עוד כמה מפעילים שלא בהכרח היו שם אחר כך. אלדדשיחה 21:51, 5 במאי 2018 (IDT)
בסדר גמור, אלדד. רק את המשפט הלפני האחרון שלך לא הבנתי. למה בדיקה בשינויים האחרונים שונה מזה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:54, 5 במאי 2018 (IDT)

אני חושב שיש לי הצעה יעילה יותר: סעיף של מקרים דחופים שכל הוספה בו תיצור הודעה אצל כל המפעילים שנמצאים כרגע בחשבון. זה נצרך במיוחד עבור הטרול המשתולל בשבועות האחרונים, כל פעם מכתובת אנונימית אחרת, מכניס כמה שיותר השחתות במהירות ונעלם. במיוחד באמצע הלילה. אגב, יש אפשרות של סקריפט שמשחזר אוטומטית עריכות של טרול כזה? נרו יאירשיחה • כ' באייר ה'תשע"ח • 21:56, 5 במאי 2018 (IDT)

על השאלה הראשונה שלך, נרו יאיר אני חושב שיש פתרון. בוא לדף שיחתי, נדבר. על השנייה זה לא אליי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:05, 5 במאי 2018 (IDT)

עם כל הכבוד לתפקידי כמפעיל והאחריות שנלווית לתפקיד, אני לא מעוניין שמישהו יידע מתי אני מול מחשב. קוראים לזה פרטיות. כשאני יכול אני פועל. ‏DGtal‏ - שיחה 22:03, 5 במאי 2018 (IDT)

שוב, כל המידע פתוח. מדובר רק על גישה מהירה יותר אליו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:05, 5 במאי 2018 (IDT)
IKhitron, גם הנגשת מידע זמין יכולה לפגוע בתחושת הפרטיות. Uziel302 - שיחה 05:42, 6 במאי 2018 (IDT)
לי אישית פחות מפריע ששעת התרומה האחרונה שלי תוצג. אני גם ממליץ על הצעתו של נרו יאיר, ומוסיף עליה אפשרות של התראה פחות צעקנית שתקפוץ באיזו פינה במסך ותודיע על בקשה חדשה בבקשות ממפעילים. קובץ על ידשיחה09:18, 6 במאי 2018 (IDT)
בתור מנטר, הרבה פעמים רציתי אפשרות בדיוק כזו, ולא העלתי את ההצעה כי לא ידעתי אם המפעילים ייראו זאת בפגיעה בפרטיותם (או אם זה אפשרי טכנית).
להבהרה - מדובר באפשרות לראות את התרומות האחרונות של המפעילים (הפומביות בכל מקרה) כדי לחסוך למנטרים חיפוש בדפי התרומות האחרונות של כל מפעיל בנפרד עד שמוצאים במקרה מישהו שערך לאחרונה. אולי אופציה שזמינה רק למנטרים? Dovno - שיחה 09:31, 6 במאי 2018 (IDT)
ברור שמי שרוצה יכול להשיג את המידע - איזה מפעיל ביצע עריכה בדקה האחרונה, בחמש הדקות האחרונות וכן הלאה. אין לי שום בעיה שהמידע הזה יהיה נגיש. --‏Yoavd‏ • שיחה 12:57, 6 במאי 2018 (IDT)
אין לי התנגדות ליצור רשימה כזו לתקופת ניסיון אולם אם יתברר שכל בקשה תהיה או בבקשות ממפעילים תוך תיוג מפעילים פעילים או בקשה בדף השיחה של המפעילים הפעילים, אני אתנגד להמשך קיומה. רשימה כזו צריכה לשמש רק למקרים דחופים. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:35, 6 במאי 2018 (IDT)
בהחלט. צריך להבהיר שמקרה דחוף הוא משהו כמו טרול משתולל או מלחמת עריכה עיקשת. דבר שיכול להמתין מספר שעות (כן, זה כולל גם את הסתרת הגרסה בה מופיע "רועי המלך"), לא אמור לטרטר את המפעילים. אחר הבהרה ברורה וממוקדת, אני בעד ניסיון. קובץ על ידשיחה21:55, 6 במאי 2018 (IDT)
יש לא מעט מקרים בהם אני נכנס לוויקיפדיה לצורך ביצוע תיקון או שניים, כשאני נתקל במשהו שדורש תיקון. לעיתים זה בכלל מתוך האפליקציה בסלולארי (ואז בכל מקרה, איני יכול להכנס ל"בקשות מהמפעילים") ובחלק מהמקרים, זה נגרר אז לעוד נניח 3-4 עריכות באותו ערך. אם באותה עת יפנה אלי מישהו בבקשות, אולי יעלב אם לא אבצען באותה עת. הוא לא יבין כנראה שאני באמצע עיסוקים אחרים (לא-ויקיפדיים) ורק נכנסתי לתיקון הקטנצ'יק הזה, שגרר עוד דברים, והוא גם לא ידע אם ביצעתי כמה עריכות מתוך האפליקציה. בפעמים אחרות, יש לי משהו כמו 10 דקות באמצע היום ואני נכנס לבדוק אם יש משהו לעשות ואז דווקא לא יהיה אכפת לי לבצע מטלות כאלה בפרק הזמן הקצר שעומד לרשותי... אני בעד הרעיון לכשעצמו, אבל צריכה להיות דרך עבורי להפוך את עצמי ל"ללא זמין", כשאני באמת לא זמין לפעולות, ולהבדיל, להציג את עצמי כ"זמין כעת" כשאני מעוניין (מצב שישתנה אוטומטית כעבור פרק זמן מסויים של אי-ביצוע פעולה). יגאל, יש משהו שיהווה פתרון לזה? Ldorfmanשיחה 00:37, 7 במאי 2018 (IDT)
לירון, תקרא בבקשה את הנושא בתחתית דף שיחתי, בו נרו יאיר שאל אותי על פתרון חלופי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:40, 7 במאי 2018 (IDT)
הפתרון שהוצע על־ידי יגאל, לפיו ייפתח דף בקשות דחופות חדש במערכת הזרימה, הוא הטוב ביותר בעיניי. ‏Guycn2 · ☎‏ 00:42, 7 במאי 2018 (IDT)
הפתרון לא הוצע על ידי. הוא תואר למקרה שירצו להציע אותו. אני בכוונה לא רוצה להיות בעלי ההצעה הזאת. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:44, 7 במאי 2018 (IDT)
Ldorfman, לכאורה אפשר ליצור משהו דומה לפרויקט בעלי הידע, שמפעילים שמוכנים לקבל התראה על פניות דחופות יכניסו את שמם לרשימה, ובמקרים דחופים הרשימה תתויג. עריכה: סליחה על ההתייחסות המאוחרת... דבירשיחה •כ"א בסיוון ה'תשע"ח • 09:49, 4 ביוני 2018 (IDT)
דביר, אין לי בעיה להצטרף לקבוצה כזאת לאחר שיסתיים פיתוח הפונקציה המתאימה במערכת. Ldorfmanשיחה 01:22, 5 ביוני 2018 (IDT)

בקשת הרשאה[עריכת קוד מקור]

- הועבר לדף עצמו בספק המתאימה לבקשות כאלו. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:06, 21 במאי 2018 (IDT)

הגנה על דף בקשות ממפעילים[עריכת קוד מקור]

לבטל את הצגת מקור של דף הוא כבר לא מוצף PI3459 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

איזה דף? יוניון ג'ק - שיחה 14:13, 23 במאי 2018 (IDT)
PI3459 מפתיע אותי שכמשתמש רשום חדש (אבל כנראה לא חדש כאן) כל מה שאתה עושה זה לחפש השחתות ישנות מלפני שנתיים. אמא של גולן - שיחה 14:14, 23 במאי 2018 (IDT)

פשוט תבטלו את הצגת מקור של הדף היא מיותרת ואני רק מנסה לתרום PI3459 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

של איזה דף? יוניון ג'ק - שיחה 14:17, 23 במאי 2018 (IDT)
יוניון ג'ק, קובץ הגן זמנית על דף בקשות ממפעילים כדי למנוע מPIA כל הזמן לבקש הסתרה של גרסאות ישנות מאוד. אמא של גולן - שיחה 14:18, 23 במאי 2018 (IDT)
לא יותר פשוט לדרוש ממנו שיחדל? נרו יאירשיחה • ט' בסיוון ה'תשע"ח • 14:31, 23 במאי 2018 (IDT)

העברת דף טיוטא שיצרתי לעמוד המשתמש שלי[עריכת קוד מקור]

היי לקהילה :) אני יוצר טיוטא של ערך The New York Times Book Review

במסגרת העריכה שיניתי את שמו של הערך והעברתי אותו, כנראה בצורה שגויה, והוא לא מופיע תחת דף המשתמש שלי tomerh . כשניסיתי להעבירו קיבלתי הודעת שגיאה:

אין באפשרותך להעביר דף זה, מהסיבה הבאה: קיים כבר דף באותו שם, או שהשם שבחרת אינו תקין. נא לבחור שם אחר או לבקש ממפעילי המערכת להעביר את הדף בדף הבקשות ממפעילים.

מישהו יכול להעביר אותו לדף המשתמש שלי ? תודה! תומר Tomerh - שיחה 21:50, 23 במאי 2018 (IDT)

Tomerh, שים לב שבמרחב המשתמש שלך יש כבר: משתמש:Tomerh/מגזין ביקורת הספרים- ניו יורק טיימס,‏ משתמש:Tomerh/The New York Times Book Review,‏ משתמש:Tomerh/כתב העת ביקורת הספרים של הניו-יורק טיימס (The New York Times Book Review ) (ועוד אחרים). Dovno - שיחה 22:00, 23 במאי 2018 (IDT)
Dovno תודה, לא ידעתי שזה נשמר שם כך, לא ראיתי לפני שאמרת. יש לי דרך למחוק אותם ? אלו היו נסיונות בלבד.Tomerh - שיחה 22:07, 23 במאי 2018 (IDT)
אתה יכול לבקש כאן בדף (בפיסקה המתאימה לבקשות מחיקה) או פשוט להחליף את כל תוכן הדף ב"{{למחוק}}".
כדי לראות את כל דפי המשנה שלך, לך לעמוד המשתמש שלך ומהתפריט בצד ימין, בחר "דפי משנה" (תחת "כלים"). Dovno - שיחה 22:26, 23 במאי 2018 (IDT)
תודה !עשיתי זאת באמצעות {{למחוק}}, Dovno . אני מבקש להעביר את The New York Times Book Review לדף המשתמש שלי. Tomerh (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
רק עכשיו שמתי לב שזה דף השיחה ולא דף הבקשות ממפעילים עצמו. בקשות ממפעילים יש לבקש כאן: וק:במ. Dovno - שיחה 22:43, 23 במאי 2018 (IDT)

Dovno עשיתי זאת. מקווה שבצורה הנכונה.

הצעה גלובלית לצמצום מסויים של הרשאות המפעילים[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת ויקיפדיה:מפעיל מערכת#הצעה גלובלית לצמצום מסויים של הרשאות המפעילים

מפעילי חירום[עריכת קוד מקור]

שלום לכם חבריי המפעילים@Corvus, DGtal, DMY, Dovno, Eldad, PurpleBuffalo, Geagea, HaShumai, HiyoriX, Lostam, MathKnight, Yoavd, Ili Kaufmann, Saifunny, איתי פ., ביקורת, גארפילד, דגש, דוד שי, דולב, היידן, התו השמיני, יונה בנדלאק, ערן, שמזן, דזרט, ו־מקף:. אני מעוניין בדעתכם על יוזמה חדשה שאולי תסייע לכלל משתמשי ויקיפדיה בעת מצוקה.
פעמים רבות קורה מצב שישנם משחיתים או טרולים שמבצעים פעולות אקטיביות למשך זמן רב, בין אם במהלך סופי השבוע או בשעות לא שגרתיות.
בתור מפעיל שפעיל בדרך כלל בשעות שאינן שגרתיות (הנני כותב הודעה זו באחת בלילה לאחר חסימת טרולים ומחיקה מרובה של דפים), תהיתי אם נוכל להוסיף יוזמה התנדבותית בה מפעילים מגדירים עצמם כ"מפעילי חירום".
במקרה וטרול מתחיל להשחית דפים רבים, ופניה בבקשות ממפעילים לא זכתה להתייחסות בזמן מספק (נניח רבע שעה או יותר), משתמשים יוכלו לפנות בצורה ישירה לאחד ממפעילי החירום.
הפניה תתבצע באמצעות הודעה בדף השיחה, במייל או בכל אמצעי אחר שהמפעיל רואה לנכון (לי למשל אין בעיה לפרסם את מספר הטלפון שלי בפומבי לצורך שליחת הודעות, אך אני מניח שאני בדעת מיעוט כאן).
כמובן שפניה שכזו תזכה למענה רק אם באמת מדובר במקרים ברורים וודאיים למדי כגון השחתת דפים מרובה (נניח 5+ על ידי אותו המשתמש), יצירת הבלים רבים או דברים רגישים כגון לשון הרע, זכויות יוצרים וכו'.
הרוב המוחלט בינינו כנראה איננו מעוניין להיכנס לויכוחים ב4 בבוקר על האם עריכה היא השחתה או לא, ולכן הדבר מוגבל למקרים ודאיים בלבד.
מהי דעתכם בנושא? האם מדובר ברעיון טוב? האם הייתם רוצים להצטרף ליוזמה? ניתן לבצע ניסוי קטן לטווח קצר שבוחן זאת; אולי על ידי הוספת פסקת "מפעילי חירום" עם תיאור טוב בראש הדף של וק:במ או בכל מקום ידוע אחר. בר הראלשיחה 01:02, 7 ביולי 2018 (IDT)

היי. כן. כן. כן. ואתה זוכר את הצעתי על ערוץ חירום בהודעות? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 01:07, 7 ביולי 2018 (IDT)
זכרוני איננו מושלם, אוכל בבקשה לקבל תזכורת? בר הראלשיחה 01:35, 7 ביולי 2018 (IDT)
גם לירון בין הבודדים שפועל בשעות הלילה. הוא עזר לי לא מעט פעמים. אני חושב שדיון מהסוג הזה מתאים יותר למזנון. אכפת לך אם אעביר אותו לשם? יאצקין52 - שיחה 01:45, 7 ביולי 2018 (IDT)
אין בעיה, הנה תזכורת עם גיבוש פרטים שחשבתי עליהם מאז. הצעתי ליצור דף זרימה מיועד לדיווחים על השחתות קשות. מפעיל שמעוניין בכך יכניס אותו לרשימת המעקב. אם יש השחתה קשה, מי שגילה אותה יוסיף נושא לדף הזה, עם תיאור. כל מי שעוקב יקבל הודעה על כך, כרגיל בזרימה. ברגע שזה טופל, יש להוסיף לשם הנושא את " (טופל)", כדי ששאר המפעילים יידעו שאין צורך לפתוח את זה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 01:56, 7 ביולי 2018 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: היי יאצקין
חשבתי אולי לשים אותו במזנון, אבל לפחות בהתחלה הדיון כנראה איננו רלוונטי לכל עורכי ויקיפדיה, אלא רק למפעילים. אינני מעוניין להטריח את כל קוראי ועוקבי המזנון בלקרוא את ההודעה הזו, לפני שאני יודע שיש בכלל היענות מצד מספר מינימלי מפעילים, שכן אם אין היענות הדיון כולו עקר מתוכן. אם אתה חושב שעורכים נוספים יכולים לתרום לדיון, אתה מוזמן להעביר זאת למזנון בר הראלשיחה 02:16, 7 ביולי 2018 (IDT)
IKhitron נשמע כמו רעיון מעניין, אך אם הבנתי נכון, הוספה לרשימת המעקב רק תופיע, ובכן, ברשימת המעקב. האם ההודעה עשויה להגיע למקומות נוספים כגון התראות או אימייל? בסופו של יום צריך לסנן בין הודעות רגילות של רשימת המעקב לבין הודעות מהסוג הזה שדורשות תגובה מעט יותר מיידית. בר הראלשיחה 02:22, 7 ביולי 2018 (IDT)
זה בדיוק העניין שמדובר בזרימה, לכן זה יופיע בהתראות ובמייל, אלא אם כיבית בהעדפות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 03:01, 7 ביולי 2018 (IDT)
בעד. אישית, כתובת המייל שלי, כמו גם מס' הטלפון, נמסרים מדי פעם לכותבים חדשים הזקוקים לסיוע בצעדיהם הראשונים. אין לי בעיה שישמשו גם לצורך זה, בייחוד כשגם אני נמצא פה לעיתים בשעות הקטנות של הלילה. Ldorfmanשיחה 13:36, 7 ביולי 2018 (IDT)
אני משתדל לקרוא כל פנייה בדף השיחה שלי או בדוא"ל. ביקורת - שיחה 21:46, 7 ביולי 2018 (IDT)
אפשר לפנות גם אליי, בדף השיחה או בדוא"ל, במקרה שהטרול ממשיך להשתולל במשך רבע שעה. לא פעם אני ער בשעה מאוחרת, ואם תהיה פנייה בדף השיחה, אשתדל לטפל באופן מיידי. אלדדשיחה 21:52, 7 ביולי 2018 (IDT)
מצטרף. גם כיום יש מספר משתמשים שפונים אליי אף בדוא"ל ובמקרים מסוימים אף לטלפון, ומבחינתי זה בסדר גמור. קובץ על ידשיחה21:54, 7 ביולי 2018 (IDT)
אין לי בעיה שיפנו אלי במייל, זה נותן לי התראה לפלאפון ואם יש לי זמן אני יכולה להיכנס לכמה דקות לחסום. רק לא בדף שיחה - אם אני לא בויקיפדיה באותו זמן אני לא אראה. • צִבְיָהשיחה • כ"ה בתמוז ה'תשע"ח 01:58, 8 ביולי 2018 (IDT)
אני חוזר על ההצעה שכתבתי כמה פסקאות למעלה: רשימת תיוג (כמו בעלי הידע). דבירשיחה • כ"ה בתמוז ה'תשע"ח • 10:02, 8 ביולי 2018 (IDT)
נראה רעיון מצוין. לפחות נקבל התראה מיידית במידה שאנחנו זמינים, אבל לא "בתוך" הויקיפדיה. --‏Yoavd‏ • שיחה 14:31, 8 ביולי 2018 (IDT)
IKhitron, נלך על זרימה או פסקה בסוף דף בקשות ממפעילים עם פרטי קשר? בר הראלשיחה 23:55, 16 ביולי 2018 (IDT)
לא יודע. לא ראיתי שום התלהבות משניהם. אולי כדאי פשוט שתפתח דיון. לא כאן. נגיד, בדך משנה במיוחד עבור זה. תתייג לשם את המפעילים שאמרו כן בכל המקומות בהן הצעצ. וכולנו הנמא בדיון את הדרך הטובה ביותר. בין שני אלו, תבנית תיוג, וכל דבר אחר שאפשר לחשוב עליו. למשל, קבוצת gmail. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:17, 17 ביולי 2018 (IDT)

בקשת הרשאה[עריכת קוד מקור]

שלום רב, אני כבר למעלה משנה בויקיפדיה ויש לי לא מעט עריכות חשובות ולא מעט ערכים שיצרתי. אני באמת מרגיש שויקיפדיה היא חלק מחיי היום יום שלי ובלעדיה אני לא אותו בן אדם. אני חושב שהגיע הזמן לקבל את הכבוד ולהיות בדוק עריכות מורשה.

אודה לכם אם תעזרו לי. שבלול חמוץ - שיחה 04:35, 11 ביולי 2018 (IDT)

לא כאן המקום לבקש זאת. יוניון ג'ק - שיחה 07:58, 11 ביולי 2018 (IDT)
אמרו לי שמכאן מבקשים את זה שבלול חמוץ - שיחה 18:11, 11 ביולי 2018 (IDT)
המקום הוא בדף ויקיפדיה:בקשות ממפעילים, תחת הפיסקה המתאימה. כאן זה דף השיחה של הדף אותו אתה מחפש. Dovno - שיחה 22:43, 11 ביולי 2018 (IDT)

אני רוצה להתנתק מהאתר ולמחוק את החשבון שלי.[עריכת קוד מקור]

אני לא יודעת איך להתנתק מאתר ויקיפדיה ולמחוק את החשבון שלי תוכלו לנתק אותי ולמחוק את החשבון????? עלמה סגל - שיחה 15:31, 6 באוגוסט 2018 (IDT)

אין דבר כזה. ניתן לשנות את שם החשבון, ניתן לחסום אותו מעריכה, אך לא ניתן למחוק אותו לחלוטין. • דגש חזקשיחה • כ"ה באב ה'תשע"ח • 15:33, 6 באוגוסט 2018 (IDT)
העורכת נחסמה לפי בקשתה. אמא של גולן - שיחה 18:28, 6 באוגוסט 2018 (IDT)

מפעילי חירום[עריכת קוד מקור]

העניין עלה לדיון לפני כשבועיים ונעלם מהזיכרון. יגאל? התו השמיניהבה נשוחחתובנות 15:33, 22 באוגוסט 2018 (IDT)

זה עולה כבר כמה פעמים בחודשים האחרונים ונעלם. נסה את בר הראל ואת גיא. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:48, 22 באוגוסט 2018 (IDT)
מוכן לתייג אותם בבקשה ולהסביר לי מה צריך לעשות כדי שזה יקרה? התו השמיניהבה נשוחחתובנות 21:10, 22 באוגוסט 2018 (IDT)
אין לי מושג. Bharel, Guycn2. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:31, 22 באוגוסט 2018 (IDT)
Guycn2, Bharel, האם תוכלו בבקשה לחוות דעה? התו השמיניהבה נשוחחתובנות 23:58, 22 באוגוסט 2018 (IDT)
אין לי התנגדות לפתרון שיגאל הציע בזמנו (פתיחת דף "זרימה" לבקשות דחופות ממפעילים). ‏Guycn2 · ☎‏ 00:10, 23 באוגוסט 2018 (IDT)
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: זה עולה לדיון בדרך כלל כאשר יש טרולים פעילים במיוחד. מכיוון שרבים הסכימו וביקשו להצטרף, כל שנותר הוא האיך. האם מבצעים זאת על ידי פסקה קטנה בראש דף הבקשות ממפעילים או בדרך אחרת? לדעתי כדאי לשים פסקה עם "לחצן חירום" או קישור למקרה חירום כלשהי ואז דף עם הנחיות ודרכי יצירת קשר. יגאל הציע ליצור עמוד זרימה רלוונטי. לאור התמיכה הרבה, אני חושב שאנחנו יכולים לקחת את היוזמה ולבצע שינויים בוק:במ. בר הראלשיחה 00:12, 23 באוגוסט 2018 (IDT)
בר הראל, Guycn2 ויגאל, מי יכול לקחת על עצמו ליצור את הדף? הייתי עושה את זה אם רק הייתי יודע מאיזה צד בכלל לגשת... התו השמיניהבה נשוחחתובנות 02:29, 23 באוגוסט 2018 (IDT)
יש לזה שלושה חלקים. הראשון הוא להחליט על שם הדף. השני הוא ליצור דף כזה, ואת זה צריך לבקש מאמיר. השלישי הוא לסדר דף מוכן, ואת זה אני יכול לעשות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 03:27, 23 באוגוסט 2018 (IDT)
יגאל, אני מציע שייקראו לדף: ויקיפדיה:בקשות חירום ממפעילים ובקיצור:וק:בח. דעות נוספות? התו השמיניהבה נשוחחתובנות 15:26, 23 באוגוסט 2018 (IDT)
לי זה בסדר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:38, 23 באוגוסט 2018 (IDT)
מתייג שוב את Guycn2, Bharel. אם לא נחפור - לא יהיה... קריצה התו השמיניהבה נשוחחתובנות 16:03, 23 באוגוסט 2018 (IDT)
זה פתרון עקום. מה שצריך, זה ליישר חזרה את וק:במ ולהחזירו למתכונתו ולמטרתו המקורית: הדף מיועד לבקשות, לא לדיונים. ברגע שמתפתח דיון, צריך להעיף אותו לדף אחר (אולי דף השיחה של וק:במ, אולי משהו אחר), ובנוסף, צריך להקפיד שברגע שבקשה מתמלאת (מתמלאה?), או נדחית, להסיר אותה מהדף מיד. באופן כזה המנורה של וק:במ שמופיעה בראש ״שינויים אחרונים״ ורשימת המעקב, תחזור לתפקד (אם תבקשו יפה, אולי גיא גם יסרוג לכם מנורה שנדלקת באופן דינמי בכל דף בו נמצאים). במילים אחרות, הדף המבוקש הוא וק:במ בעצמו, והכל יסתדר ברגע שהוא יתחיל להתנהג כמו שהוא אמור להתנהג. כל הקטע הזה של משתמש א׳ שמבקש לחסום את ב׳, ואז כמובן ב׳ רץ לבקש חסימה של א׳, וכל הוויכוח מתנהל בוק:במ, צריך להיפסק. אולי אפשר לפתוח ויקיפדיה:גנון, ולהעביר את המריבות המלוות בצביטות, נשיכות, ומשיכה בשיער לשם. ברגע שוק:במ יהיה נקי 85% מהזמן, לא יהיה צורך ב״וקבמ חירום״. הפתרון שאתם סורגים כאן גם עקום, וגם לא יעבוד כמו שנדמה לכם שהוא יעבוד. קיפודנחש 01:31, 24 באוגוסט 2018 (IDT)
הייתי יכול לכתוב בקלות טקסט ארוך לא פחות המוכיח סעיף אחרי סעיף שאתה טועה, אבל יש לי הרגשה שאתה פשוט לא יודע על מה אנחנו מדברים, כי אתה רואה סוף של הרבה דיונים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:07, 24 באוגוסט 2018 (IDT)
אתם מדברים על יצירת דף תחליפי לוק:במ, שנחוץ משום ששימוש לא נכון סותם את הצנרת. לדעתי, במקום מעקף עדיף לפתוח את הסתימה. קיפודנחש 18:07, 24 באוגוסט 2018 (IDT)
עכשיו אני יודע בוודאות שאתה לא יודע על מה אנחנו מדברים, כי מה שאמרת הוא לא נכון. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:17, 24 באוגוסט 2018 (IDT)
מה ההבדל בין ״פתיחת דף לבקשות דחופות ממפעילים״ לבין החזרת עטרה ליושנה לוק:במ? אם צריך דף מיוחד ל״בקשות דחופות״, זה אומר שהצנרת סתומה. קיפודנחש 21:05, 24 באוגוסט 2018 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אני מסכים עם קיפודנחש. לא כדאי להרבות בדפים האלה. גילגמש שיחה 21:07, 24 באוגוסט 2018 (IDT)

כתבתי לפני התנגשות עריכה: זה כי אין קשר. טוב, אני רואה שאתה לא קורא את הדיון, אז אאמלק לך. אף אחד לא מתכוון לדבר בדף הזה. הוא לא יחליף את וק:במ. אנו פשוט משתמשים בו ככלי טוב לשליחת הודעות. אף מפעיל לא מסוגל להסתכל 24 שעות ברצף על וק:במ וללחוץ F5 מדי שנייה. הוא עסוק גם בדברים אחרים. המפעילים לא מתאמים אחד עם השני מתי ייכנסו לדף וק:במ. ככה שיכול להיות מצב בו חמישה מפעילים יישבו שם שעה, ומצב בו שעה אף אחד לא נכנס לשם. לכן נפתח דף הזרימה. אם יש משחית שלא עוצר וצריך לחסום אותו כי אין כבר כוח לשחזר אחריו, והודעה בדף וק:במ לא עזרה כי אין שם אף אחד, פותחים נושא חדש בדף זרימה. אז כל האנשים שעוקבים אחרי הדף - ואלו הם מפעילים המוכנים להודעות דחופות שהכניסו את הדף לרשימת המעקב בדעה צלולה, כמו בר, אני, ועוד כמה - מקבלים הודעה כחולה בשורה העליונה של המסך, לא משנה במה הם עוסקים ובאיזה דף נמצאים. אז הם קוראים את מספר או שם החשבון, אם אין להם זמן - חוסמים וחוזרים לעניינם, אם יש - חוסמים ועוזרים בשחזורים. זה הכל. לא מדובר בהחלפה ולא מדובר בחובה. אני לא אתפלא אם יהיה מפעילים שיכניסו, למשל, את הדף הזה לרשימת המעקב ביום חמישי בערב ויוציאו ביום ראשון בבוקר, מדי שבוע. אני לא חושב שמישהו בכלל יקרא מה כתוב בדף הזרימה הזה, כי הוא לא מיועד לכך. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:17, 24 באוגוסט 2018 (IDT)
זה רעיון טוב, אבל למה לא ליישם אותו על בקשות ממפעילים? אני חושש שהוא יגיע למקום שבו נמצא הדף המקורי. גילגמש שיחה 21:28, 24 באוגוסט 2018 (IDT)
לא הבנתי. מה זה ליישם על בקשות ממפעילים? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:35, 24 באוגוסט 2018 (IDT)
התכוונתי להודעה כחולה. גילגמש שיחה 21:37, 24 באוגוסט 2018 (IDT)
א' כי טכנית אפשר לעשות את זה רק בזרימה. ב' כי אף אחד לא יסכים לקבל הודעה על כל בעיה שמופיעה בדף וק:במ, יש יותר מדי, רק על סופר דחופות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:43, 24 באוגוסט 2018 (IDT)
דבריו של קיפודנחש לעיל העלו במוחי רעיון נוסף: יש אפשרות שהמפעילים יקבלו התראה בולטת בראש האתר בכל פעם שמישהו מבקש בקשה ומזין את התקציר "דחוף". בצורה כזו, אם יש טרול שמשתולל, המנטר יכול לערוך את הדף וק:במ ובתקציר העריכה לכתוב "דחוף", מה שיגרום לכך שכל המפעילים הפעילים (או בעצם, רק אלה שיתקינו את הסקריפט/גאדג'ט המתאים) יראו הודעה שמזעיקה את עזרתם. צריך קצת לחשוב איך אפשר ליישם את זה בצורה יעילה, אבל זה בהחלט נראה בר־ביצוע ולא מאוד קשה. ‏Guycn2 · ☎‏ 22:05, 24 באוגוסט 2018 (IDT)
כן, אבל זה יכול לגרום לבעיות. או השחתות - מישהו יכניס את זה שלא לצורך או יוציא כשצריך. או אנשים יזעיקו כשיש להם בעיה שהם חושבים שהיא דחופה, אבל היא לא. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:08, 24 באוגוסט 2018 (IDT)
אפשר לגרום לכך שרק עריכות של בדוקים אוטומטית ומנטרים יגרמו להתראה הזו להופיע. ‏Guycn2 · ☎‏ 22:09, 24 באוגוסט 2018 (IDT)
עדיין לא מספיק, זה יכול להיות גם בכוונה טובה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:12, 24 באוגוסט 2018 (IDT)
אפשר להפעיל לתקופת ניסיון, ואם תהיינה הרבה בקשות עם התקציר הזה שאינן באמת דחופות – תמיד אפשר לבטל. זה בכל מקרה יפעל רק למי שיבחר להפעיל את זה, לא לכל המפעילים. אני מתקשה להאמין שבדוקי עריכות אוטומטית/מנטרים יעשו בזה שימוש לרעה. ‏Guycn2 · ☎‏ 22:14, 24 באוגוסט 2018 (IDT)
אם כך, בסדר. אבל עדיין, זה עובד רק מפעילים שנמצאים פיזית בדף וק:במ ברגע זה. פתרון הזרימה עובד בכל דף, ויהיה מועיל בהרבה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:17, 24 באוגוסט 2018 (IDT)
לא שללתי את הזרימה, בהחלט ייתכן שהיא פתרון טוב יותר. בכל מקרה, כוונתי הייתה שתוצג התראה למפעילים בכל דף שבו הם נמצאים. ‏Guycn2 · ☎‏ 22:19, 24 באוגוסט 2018 (IDT)
אה. כלומר, שזה יעשה אותו דבר כמו זרימה, רק שיגרום לכל הדפים להטען יותר לאט? דף ממוצע נטען אצלי בנייד בכ-25 שניות, קשה לי לחשוב על יותר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:23, 24 באוגוסט 2018 (IDT)
כאמור, מי שלא מעוניין לא יהיה חייב להשתמש בזה. אפשר להשתמש בבקשת API שנקראת כל 30 שניות (או משהו דומה), זה לא מאוד יקר וכבר יש סקריפטים שעושים את זה. ‏Guycn2 · ☎‏ 22:24, 24 באוגוסט 2018 (IDT)
זה לא רק יעקב בטעינה אלא גם בעבודה? אז ברור שאין סיכוי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:26, 24 באוגוסט 2018 (IDT)
להערכתי, שום התקן נורמטיבי מהעשור האחרון לא יחוש איטיות בגלל סקריפט כזה. בכל מקרה, זו רק הצעה, אין לי שום כוונה ושום יכולת לכפות דבר כזה על אף עורך. זה נועד להקל על המפעילים ועל המנטרים שלפעמים מוצאים עצמם נלחמים בטרולים בחוסר אונים. ‏Guycn2 · ☎‏ 22:30, 24 באוגוסט 2018 (IDT)

סוף העברה

הועבר לדף [[ויקיפדיה:בקשות ממפעילים#בקשות אחרות#שלום]]


"למחיקה מהירה"[עריכת קוד מקור]

הודעה חגיגית לבאים בשערי הדף - אני לא מוחקת דפים שמשתמשים בתבנית הזו. אני לא אמורה לנחש ולפשפש בגרסאות קודמות מהי הסיבה שגרמה לכם לבקש למחוק את הדף. אתם מתבקשים לנמק בקצרה כך שאני ומפעילים אחרים יוכלו להבין מהי סיבת המחיקה. הצעת הגשה: להוסיף פרמטר בתבנית שיגרום להצגת סיבת המחיקה. או, לחילופין, לגרום לאנשים להבין איך משתמשים בסקריפט ששולח דפים למחיקה באופן מהיר. • צִבְיָה, רבת הפיליפיניםשיחה • כ"ח בכסלו ה'תשע"ט 00:04, 6 בדצמבר 2018 (IST)

אולי כדאי לבטל את התבנית הזאת לחלוטין. גילגמש שיחה 00:06, 6 בדצמבר 2018 (IST)
צריך להוציא את התבנית הזו מהחוק מייד. בעיקר מהסיבות שצביה העלתה וגם בגלל שנתקלתי בלא מעט מנטרים שפוגעים כך (שלא במכוון, כן) ביוצר הערך האומלל. eli - שיחה 00:09, 6 בדצמבר 2018 (IST)
אשמח שיבטלו אותה. עם לשונית המחיקה הוא באמת מיותר משום שאתה אפילו יותר קל לשלוח למחיקה דפים מאשר התבנית הזו. • צִבְיָה, רבת הפיליפיניםשיחה • כ"ח בכסלו ה'תשע"ט 00:15, 6 בדצמבר 2018 (IST)
אני בעד. אבל, למעשה, מי שמעלה דף כלשהו ומעוניין למחוק אותו, בדרך כלל משתמש בתבנית הזאת. איך הוא יבקש למחוק את הדף שהעלה? הוא יוותר על התבנית, ויתכבד להגיש בקשה מסודרת בדף הבקשות ממפעילים? אלדדשיחה 00:17, 6 בדצמבר 2018 (IST)
מה הבעיה בעצם שיבקש באופן מסודר? • צִבְיָה, רבת הפיליפיניםשיחה • כ"ח בכסלו ה'תשע"ט 00:18, 6 בדצמבר 2018 (IST)
כן, פשוט יכתוב כאן. התבנית סתם מיותרת, במיוחד שנעשה בה שימוש שגוי פעמים רבות כל כך. גילגמש שיחה 00:21, 6 בדצמבר 2018 (IST)
היא מאוד נוחה למרחב המשתמש, בפרט כשעורכים מהנייד. אני מציע שערן ייצור מסנן שחוסם הצבה שלה במרחב הערכים. דגש - שיחה 00:24, 6 בדצמבר 2018 (IST)
אני חושב שמסנן לא מיועד לדברים כאלו כל כך. אם השימוש בתבנית לא ברור להרבה אנשים אז צריך לשנות אותה כך שזה יהיה ברור מהתבנית עצמה - למשל לקרוא לה מחיקת טיוטה או מחיקת תמונה (שני שימושים סבירים בה). ערן - שיחה 00:32, 6 בדצמבר 2018 (IST)
כשמדובר במרחב משתמש - שימוש בה מטריח אותי להיכנס לדף ולמחוק אותה משם, במקום למחוק אותה ישירות מדף "בקשות ממפעילים". זה מרגיז בייחוד כשמישהו עושה סדר בקבצים/טיוטות ויש הרבה ביחד. • צִבְיָה, רבת הפיליפיניםשיחה • כ"ח בכסלו ה'תשע"ט 00:40, 6 בדצמבר 2018 (IST)
למחוק תבנית זו "במחיקה מהירה" בורה בורה - שיחה 07:40, 14 בפברואר 2021 (IST)
טוב שנזכרת. הדיון הזה מדצמבר 2018... מאז כבר ביולי האחרון היה דיון, הייתה הצבעת מחיקה והתבנית נמחקה!... דגש חזק - שיחה 07:47, 14 בפברואר 2021 (IST)

טעות בהוראות[עריכת קוד מקור]

בהוראות לבקשת הגנה כתוב ”על מנת להקל על המפעילים, יש לבקש בקשת מחיקה באופן הבא: * {{בקשת הגנה|שם הדף|סיבה}} ”

זה צריך להיות ”על מנת להקל על המפעילים, יש לבקש בקשת הגנה באופן הבא”david7031שיחה • ז' בשבט ה'תשע"ט • 22:50, 12 בינואר 2019 (IST)

תיקנתי. יזהר ברקשיחה • ז' בשבט ה'תשע"ט • 22:52, 12 בינואר 2019 (IST)

למה?[עריכת קוד מקור]

משתמש:אלי גודין, מחקת את ההפנייה הטבעת כלי שיט למרות שכתבתי בתוכה במפורש בקשה שלא למחוק אותה עד ה-17 לחודש. מדוע ? יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 08:54, 14 בינואר 2019 (IST)

כנראה שלא הבנתי אותך נכון. שחזרתי.
תוכל להסביר מה ישתנה אז? eli - שיחה 08:57, 14 בינואר 2019 (IST)
מדובר בהפניה לערך שהעליתי אתמול ושיניתי את שמו לאחר ההעלאה. כל עוד ההפנייה הייתה חיה הערך עדיין הופיע ברשימת הערכים החדשים. לכן ביקשתי שלא למחוק אותה עד ליום חמישי. אבל לאחר שמחקת אותה הערך כבר לא מופיע ברשימת הערכים החדשים, ושחזור ההפנייה לא יכול לתקן זאת. חבל.
אם ביקשתי במפורש לא למחוק, מדוע לא שאלת לפני שעשית? יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 09:56, 14 בינואר 2019 (IST)

אני רוצה שתמחקו אותי בויקיפדיה לתמיד

ליאור שמעון - שיחה 23:31, 5 ביוני 2019 (IDT)

איך מוחקים את החשבון בויקיפדיה?

ליאור שמעון - שיחה 23:32, 5 ביוני 2019 (IDT)
@ליאור שמעון, זה לא אפשרי. Neriahלפניה בדף השיחהאו במייל כ"א באדר ה'תשפ"א • 16:11, 5 במרץ 2021 (IST)

בקשת הרשאה להיות מנטר[עריכת קוד מקור]

תבנית:הרשאה Re'emCohen - שיחה 16:10, 24 בפברואר 2019 (IST)

@Re'emCohen, 1. אין לך מספיק עריכות. 2. זה לא המקום. המקום הוא וק:במ. Neriahלפניה בדף השיחהאו במייל כ"א באדר ה'תשפ"א • 16:11, 5 במרץ 2021 (IST)

מחיקת קובצים[עריכת קוד מקור]

שלום. העלתי מספר תמונות העוברות על חוק זכויות היוצרים ואיני מצליח למחוק אותן… מישהו יכול לעשות זאת במקומי? OctaPokta - שיחה 09:26, 8 במרץ 2019 (IST)

נראה לי שדף הבקשות ממפעילים הגיע לאי ספיקה כללית[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:בקשות ממפעילים
הוא גדוש ולא מטופל. כנראה תש כוחם של המפעילים@Corvus, DGtal, DMY, Dovno, Eldad, PurpleBuffalo, Geagea, HaShumai, HiyoriX, Lostam, MathKnight, Yoavd, Ili Kaufmann, Saifunny, איתי פ., ביקורת, גארפילד, דגש, דוד שי, דולב, היידן, התו השמיני, יונה בנדלאק, ערן, שמזן, דזרט, ו־מקף: והבירוקרטים נוכח השיטפון כאן והויכוחים על כל בקשה. הצעתי היא למחוק הכל מכאן ולנסות להתחיל מהתחלה. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 10:35, 2 באפריל 2019 (IDT)

אכן הדף הזה גדוש. יש כ-40 מפעילים בוויקיפדיה העברית, מתוכם פעילים בדף זה כ-20 בממוצע. (אם ספרתי נכון). למרבה הצער, יש מפעילים שאינם עוסקים בכך. לכן, הקריאה צריכה להיות לכל מי שמחזיק בהרשאות מפעיל מערכת: לפני שאתם עורכים בוויקיפדיה, בצעו 2-3 (או יותר) פעולות מַפְעִילוּת. אף אחד לא יעשה זאת אם אתם לא. פשוטו כמשמעו. הפרדוקס הוא - שמי שרואה את דבריי כאן הם רק המפעילים הפעילים שכבר נמצאים כאן, ולהם אני בהחלט מודה. בברכה, דני. Danny-wשיחה 10:56, 2 באפריל 2019 (IDT)
בכלל בזמן האחרון לא ראיתי הרבה עריכות בויקיפדיה מלבד השחתות ושחזוריהם--שלום1234321שיחה • כ"ו באדר ב' ה'תשע"ט • אם אני לא עונה תפסיקו להתעטש 11:37, 2 באפריל 2019 (IDT)

סוף העברה

צריך להוסיף מפעילים ולהסיר מפעילים לא פעילים; וכן לאכוף תדיר את הסרת העניינים שחורגים ממטרת הדף. Amiroשיחה 12:50, 2 באפריל 2019 (IDT)
Amirosan אם יש לך מועמדים להיות מפעילים, פנה אליהם ואם הם יסכימו אתה מוזמן להעלות את שמם בויקיפדיה:מפעיל נולד. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:54, 3 באפריל 2019 (IDT)

בקשת חסימה[עריכת קוד מקור]

Carpatianlynx (שיחה | תרומות | מחוקות | חסימה | יומן חסימות | WS) - מתבטא בגסות. ראו דף השיחה שלי. עוד אחד - שיחה 19:18, 11 באוגוסט 2019 (IDT)

עוד אחד, נא לרשום זאת בוק:במ ב"בקשות חסימה/הסרת חסימה". אגב, הסתכלתי בדך השיחה ואין צורך בחסימה, למרות שאכן מדובר בשפה לא נאותה.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 19:33, 11 באוגוסט 2019 (IDT)

עריכת דפים שמוגנים לבדוקי עריכות אוטומטית[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:בקשות ממפעילים

בינתיים אפשר להוריד את ההגנה מדפים לרמת הגנת משתמשים ותיקים או לאפשר למנטרים שמבקשים זאת לקבל הרשאות בדוק עריכות אוטומטית. בהמשך זה יפתר בצורה יותר מסודרת - phab:T243665. ערן - שיחה 14:07, 25 בינואר 2020 (IST)

נראה שהבעיה טופלה. דגש חזק - שיחה 20:27, 5 בפברואר 2020 (IST)

בקשה לשחזור ערך[עריכת קוד מקור]

שלום רב, כתבתי וערכתי בעמל רב ערך על ראפר ואושיית רשת ישראלית, "מיליונדי" אך לאחר שעה הערך בוטל וירד. חושש אני שנפלה טעות במחיקתו ושראוי שישוחזר. אם לא, אשמח שאדם כלשהו יעזור לי לשפר ולשפצר אותו, כיוון שאינני מבין את כל התנאים להצלחה של הערך. תודה רבה דולב ברששת - שיחה 13:00, 28 בינואר 2020 (IST)

נא לרשום זאת בוק:במ בבקשות אחרות. --דוד-- Cumputer guyשיחה • ב' בשבט ה'תש"ף • 13:02, 28 בינואר 2020 (IST)

איך מגיעים ל"בקשות אחרות" ? דולב ברששת - שיחה 13:04, 28 בינואר 2020 (IST)

כנס לויקיפדיה:בקשות ממפעילים תעבור על סוגי הבקשות ותמצא את "בקשות אחרות"...--דוד-- Cumputer guyשיחה • ב' בשבט ה'תש"ף • 13:09, 28 בינואר 2020 (IST)

כן הגעתי לזה אדוני, אך איך שולחים הודעה? או רושמין להם משהו? תודה על הסבלנות. דולב ברששת - שיחה 13:10, 28 בינואר 2020 (IST)

כנס לקישור הזה תכתוב בשורה חדשה (מתחת למה שכבר כתוב שם) את ההודעה שלך.
נ.ב. לא הסתכלתי על הערך שכתבת אבל לא נראה לי שסתם מחקו אותו. עיין ויקיפדיה:לאן נעלמה העריכה שלי?. --דוד-- Cumputer guyשיחה • ב' בשבט ה'תש"ף • 13:14, 28 בינואר 2020 (IST)
אני משער שהערך נמחק בגלל שלא עמד ברף החשיבות. בקש לשחזר את הערך לדף טיוטה, תקן את הערך והסבר מדוע לדעתך נושא הערך עומד בחשיבות. אם ויקיפדים נוספים יתמכו בדעתך, הערך יישאר. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 13:28, 28 בינואר 2020 (IST)

התייעצות בנושא גזענות[עריכת קוד מקור]

שלום למפעילים. אשמח לדעתכם בנושא מה אני אמיר לעשות עם העריכה הזאת: מיוחד:הבדלים/28066741. לשחזר? להשאיר? להסתיר את התקציר הגזעני? להזהיר את המשתמש? תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:46, 10 במאי 2020 (IDT)

אני לא רואה כאן שום גזענות. המשתמש טוען כי כי במקורות כתוב "ערבים". צריך להתייחס לטענה שלו. אני מבין שהתחפשו למלצרים, אבל איך התחפשו דוקא לערבים במדי מלצר? ואיך התחפשו לסודאנים? האם צבעו את פרצופם בשחור? Liad Malone - שיחה 18:07, 10 במאי 2020 (IDT)
דיברתי על קטע בו כתוב שיהודי לא יכול להראות אפריקאי, מה שפוסל את קיומם של כל היהודים שעלו מאתיופיה. אם היו לי ספקות בתוכן העריכה עצמה, לא הייתי צריך להתייעץ. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:13, 10 במאי 2020 (IDT)
אין צורך להזהיר. מן הסתם לא הייתה כאן כוונה רעה, אלא רק התייחסות ליהודים שהיו באותה תקופה בארץ (ולא היו אתיופים). Ronam20 - שיחה 18:14, 10 במאי 2020 (IDT)
הם כבר היו קיימים באתיופיה. והתקציר נכתב עכשיו, לא אז. לכן אני מתלבט. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:21, 10 במאי 2020 (IDT)
כן, אבל היותם באתיופיה לא רלוונטי למבצע פיצוץ מלון המלך דוד. ניתן להניח כוונה טובה, ושהמשתמש פשוט לא ירד לפרטים בתקציר. אין סיבה להניח שהוא כתב זאת כנגד יהודי אתיופיה. Ronam20 - שיחה 18:24, 10 במאי 2020 (IDT)
אולי, אבל בלי קשר קורא יכול להניח את זה, כמו שאני הנחתי, ולכן שאלתי גם על הסתרת התקציר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:48, 10 במאי 2020 (IDT)
אני בעד להסתיר. גם ניסוח קלוקל וגם תוכן לא נכון. יהודי יכול להראות כמעט כמו כל אחד בעולם, אולי למעט בושמנים. להביט לאופק - שיחה 20:17, 10 במאי 2020 (IDT)
אם בושמנים יתגיירו, אז יהיו גם יהודים שנראים כמו בושמנים. כל זה לא רלונטי להתחפשות של יהודים בארץ ישראל ב-1946. Liad Malone - שיחה 22:20, 10 במאי 2020 (IDT)
חוסר ידע גנטי-היסטורי לא נהפך לגזענות. תפתרו קודם את האלימות המילולית בוויקיפדיה במקום לחפש פסאודו-גזענות לשם צבירת עוד פעולה מפעילית. דגש חזק - שיחה 22:25, 10 במאי 2020 (IDT)
בשום מקום לא אמרתי שזה נעשה בכוונה ולא מתוך בורות, כי אין לי דרך לדעת. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:34, 10 במאי 2020 (IDT)

לסיכום, קיבלתי ממש מעט תשובות ממפעילים, אז אחליט לבד בעקבות כל מה שקראתי כאן. אני אסתיר את התקציר ולא אפנה למשתמש. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:59, 12 במאי 2020 (IDT)

לא נורא שלא קיבלתי הרשאה. אולי פעם אחרת ננסה? מש:Bxd738 ושיחה) 8:19, 22 במאי 2020 (IDT)

תזכורת למפעילים[עריכת קוד מקור]

מפעילים@Corvus, DGtal, DMY, Dovno, Eldad, PurpleBuffalo, Geagea, HaShumai, HiyoriX, Lostam, MathKnight, Yoavd, Ili Kaufmann, Saifunny, איתי פ., ביקורת, גארפילד, דגש, דוד שי, דולב, היידן, התו השמיני, יונה בנדלאק, ערן, שמזן, דזרט, ו־מקף:, ברצוני לחדד את נושא מלחמות העריכה והטיפול בהן, מכיוון שנראה שחלק מהעורכים ואולי גם מהמפעילים לא בטוחים בקשר לכללים. הכללים הקיימים בנושא מפורטים בדפים: ויקיפדיה:מלחמת עריכה וויקיפדיה:מנגנונים ליישוב מחלוקת.
אבקש מכל המפעילים לקרוא דפים אלה ולהשתמש בהם כמדריך.
ברצוני לחדד נקודות שכנראה אינן ברורות לכולם:

  1. מלחמות עריכה שאינן שחזור השחתה מובהקת, אסורות משום סיבה וצריכות לגרור הבהרת הכללים, אזהרה ובמקרה הצורך גם חסימה
  2. שחזור לגרסה יציבה היא פעולה שצריכה להיעשות אך ורק על ידי מפעיל. זוהי נקודה שמוגדרת בשני הדפים הנ"ל
  3. אם עורכים מבקשים מכם לעצור מלחמת עריכה - אנא אל תתעלמו מהבקשה, אלא השתמשו בסמכותכם להסביר מה מותר ומה אסור, והפנו את העורכים לדפים הנ"ל
  4. אצפה לשיתוף פעולה של כלל המפעילים באכיפת הכללים באופן שווה בכל מקום שבו עזרתכם נצרכת - בשביל זה קיבלתם את ההרשאות

תודה, בריאן - שיחה 18:02, 14 ביוני 2020 (IDT)

תודה, בריאן. רק נדמה לי שאתה צריך להדגיש את הסעיף השני בניסוח הכללים. כשאמרתי פעם באחד הדיונים ש"שחזור לגרסה יציבה היא פעולה שצריכה להיעשות אך ורק על ידי מפעיל", גילגמש אמר שאין למפעילים שום זכויות יתר, ואם אי פעם אעשה את זה כמפעיל, הוא מיד יגיש הצעה להסיר ממני את ההרשאות. מכיוון שהוא מכיר את הכללים יותר טוב מכולנו יחד, נראה שהבעיה היא בניסוח. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:23, 15 ביוני 2020 (IDT)
בנוגע ל־2:”כדי שאחד המפעילים יגן על הערך בגרסתו היציבה” (ויקיפדיה:מלחמת עריכה).
בנוגע ל־3: מלחמת עריכה היא כש”כל אחד מהצדדים חוזר ומבטל את עריכתו של השני”, משמע – תסריט של עריכה-ביטול-החזרה מנומקת-שחזור לגרסה יציבה אינו מלחמת עריכה.
משתמש:Gilgamesh, תרצה להתייחס? בריאן מתכנן לחסום מי שיחזיר עריכה פעם אחת ואת מי שיבטל אותו פעם אחת בנימוק גרסה יציבה. דגש חזק - שיחה 19:08, 15 ביוני 2020 (IDT)
אין שום כלל שמאפשר רק למפעיל לשחזר לגרסה יציבה. מפעיל יכול להגן על גרסה מסוימת אך אין בכוחו לקבוע גרסה יציבה. דבר כזה דורש דיון מיוחד והסכמה. לגבי מספר שחזורים: לדעתי יש לאפשר שני שחזורים (לפחות אחד מהם מנומק) לגרסה יציבה ואחרי שני שחזורים יש לחסום את מי שמשנה את הגרסה היציבה. הצד המשחזר צריך להמנע משחזור שלישי. גילגמש שיחה 19:11, 15 ביוני 2020 (IDT)
נכון. בריאן טען שוב ושוב שמפעיל צריך לשחזר לגרסה יציבה, ותלה יהבו בשני דפים: ויקיפדיה:מלחמת עריכה וויקיפדיה:מנגנונים ליישוב מחלוקת. אני בספק אם הוא קרא את הדפים הנ"ל, כי בדף ויקיפדיה:מלחמת עריכה כתוב ”כדי שאחד המפעילים יגן על הערך בגרסתו היציבה”, ובדף ויקיפדיה:מנגנונים ליישוב מחלוקת יש שורה מודגשת, שאם יש צורך גם אצבע אותה באדום: המדיניות הכתובה של ויקיפדיה בנוגע לטיפול בכל סוג של מחלוקת מתוארת באופן מפורט בדפים רבים, אליהם יש קישורים בדף זה. דף זה אינו דף מדיניות, אלא נועד לתת סקירה כללית של המחלוקות ודרכים אפשריות ליישובן.. אין מדיניות שאוסרת על שחזור שני לגרסה יציבה, החלת הסטנדרט הזה ללא דיון מספק אינה ראויה, ותקוותי שאף מפעיל, כולל בריאן, לא יעשה יותר את הטעות הזו. דגש חזק - שיחה 20:23, 15 ביוני 2020 (IDT)
מלחמת עריכה על פי ההגדרות, היא כל חזרה על עריכה שאינה שחזור השחתה מובהקת. ללא יוצאים מהכלל וללא עריכות מיוחדות שחורגות מהגדרה בסיסית זו. אין בשום מקום הכשרה של מלחמת עריכה בטיעון של גרסה יציבה. פשוט אין כזה דבר.
בדפי המדיניות וההסברים כיצד להתנהל בויקיפדיה יש אזכורים בודדים למושג "גרסה יציבה" והם נכתבו אך ורק בהקשר של פעולות מפעיל. אני לא יודע אם יש צורך שאצבע בצבעים או שאדגיש חלק מהמילים כדי שזה יהיה ברור, אבל לדעתי דווקא פשטות הכתוב כל כך ברורה, שלא צריך שום פלפולים ושום הדגשות כדי להבין זאת. בנוסף, כללים אלה נכתבו בפשטות רבה כל כך דווקא בגלל הצורך הברור לעצור כל מלחמת עריכה עוד לפני שהיא מסלימה וכדי למנוע תירותים יצירתיים שיצדיקו את המשך קיומה.
בעיני הכללים הקיימים מצוינים. מי שבכל זאת סבור שיש לשנות אותם, יכול לנסות לשנות, רק שישאל את עצמו האם טובת ויקיפדיה וצמצום מלחמות העריכה הן בראש מעייניו, או מניעים אחרים. בריאן - שיחה 08:27, 16 ביוני 2020 (IDT)
אתה ממציא כללים. זה שזה נכתב בהקשר לפעולת מפעיל לא אומר שרק למפעיל מותר לעשות זאת – בררת המחדל היא שמותר לעשות משהו כל עוד לא כתוב שאסור, ולא הפוך. לא הבאת שום סימוכין לכך ששחזור הדדי _אחד_ נקרא מלחמת עריכה, ובמקום להודות בטעות שלך אתה גורר אותה לדפים לא קשורים. אני מבקש שתביא סימוכין למשפט ”על פי ההגדרות, היא כל חזרה על עריכה שאינה שחזור השחתה מובהקת.” אני מציע שתשאל את עצמך האם אתה לא מסתבך בענפי עץ גבוה מדי שטיפסת עליו. לא מכובד. דגש חזק - שיחה 08:55, 16 ביוני 2020 (IDT)
מסכים עם בריאן. יש פה ויקיפדים שהתמחו בעריכת דין והם כנראה יודעים יותר טוב מכולם. הכללים מדברים בעד עצמם ואני מסכים שאין להכנס למלחמת עריכה וששחזור ייעשה לפי הכללים כלומר ע"י מפעיל מערכת. בכך נוציא את העוקץ מקהילת המחקנים וחברי הקליקה ונשפר את העבודה כאן. להביט לאופק *חלזונים | יונות | וד"ל* - שיחה 12:45, 16 ביוני 2020 (IDT)
אני חושש שהסגנון הזה רחוק מלשפר את העבודה כאן. נרו יאירשיחה • כ"ד בסיוון ה'תש"ף • 16:29, 16 ביוני 2020 (IDT)
אם המטרה היא להבריא את ויקיפדיה הרי שהחשש מיותר. אם אתה עדיין חושש.. אני ארים גבה ואשתוק כמו דג. להביט לאופק *חלזונים | יונות | וד"ל* - שיחה 17:02, 16 ביוני 2020 (IDT)
דגש חזק, סליחה על התשובה המאוחרת. אני רק בנאדם ועל כן אני יכול לקרוא מידע ולהשתמש במוח שלי כדי להבין את הכתוב (הבנת הנקרא). בהתאם להבנתי את הדברים, אני יכול לפעול. אני מבין שאנשים אחרים יכולים לקרוא את אותו טקסט ולהבין דברים אחרים, זה בסדר, אבל אני לא יכול לפעול לפי מה אחרים הבינו, אלא לפי מה שאני מבין. כי להבנתי זה חלק מהגדרת התפקיד שלי כאן: להכריע בין דעות מנוגדות, על פי הבנתי את הכללים כשאף אחד אחר לא יכול או רוצה להכריע. אז אם אחזור לבסיס, מלחמת עריכה היא דבר שיש להימנע ממנו, או לעצור אותו במקרה שהתחיל. מלחמת עריכה היא חזרה על עריכה. בדף ויקיפדיה:מלחמת עריכה כתוב: "מה לא ייחשב למלחמת עריכה - אם משתמש מסוים כותב עובדה שגויה באופן מובהק וברור" וכו'. לא כתוב החזרה לג. יציבה, ולכן אני מבין מה שאני מבין. כל הסימוכין שלי נמצאים בדפים שכבר ציטטתי יותר מדי פעמים ולכן המחלוקת בינינו היא לא על הסימוכין, אלא על הבנת הסימוכין. לכן אבקשך לכבד את דעתי ואת דעתו של כל מי שמתדיין איתך כפי שאני מכבד את דעתך ולא לקבוע מי פועל באופן מכובד ומי לא.
אזכיר שלי אישית אין רווח או תועלת מהגדרת הכללים כך או כך. אני לא מעורב באף אחת מהמחלוקות האלה באופן אישי, ולא אכפת לי כביכול איזה כללים אני אוכף. הדבר היחיד שחשוב לי, זה שויקיפדיה תתנהל כמו שצריך, שהערכים בה יהיו כתובים ברמה גבוהה ועם תוכן נכון.
דבר שני, אני מבין שיש כאן שאלה על מסגרת הסמכות של המפעילים והביורוקרטים. בדיוק ראיתי בדף אחר שגילגמש מצהיר (שוב) שלביורוקרט אין סמכות לקבוע מהם הכללים הנוגעים למלחמת עריכה או לג. יציבה. כלומר, אני מבין שיש כאן דרישה מצד חלק מהמשתמשים שמפעילים וביורוקרטים יתמקדו אך ורק בשימוש בהרשאות שלהם המפורטות בדפים המתאימים, ולא "יגדילו ראש" או יהפכו לאקטיביים יותר מזה. מצד שני, משתמשים כמו קיפודנחש או נרו יאיר הביעו מס' פעמים את דעתם שביורוקרטים ומפעילים כן צריכים להתערב במקרים מסובכים ולהפעיל את סמכותם לא רק במקרים המפורטים בדפים הנ"ל, אלא אף להתוות דרך ולהוות מעין גורם מכריע.
והנה, ברגע שלקחתי על עצמי למלא את הדרישה הזו, ולצמצם את מלחמות העריכה כפי שאני מבין את הכללים, מיד אני מואשם בחריגה מסמכות, בהמצאת כללים וכדומה (לא רק בנושאי מלחמת העריכה, אלא גם לדוגמה בהטלת מגבלות על משתמש בעריכה במרחב הערכים). יותר מזה, כרגע לדוגמה מתנהל דיון בבירורים ומתבקשת בו במפורש דעת מפעילים וביורוקרטים. על פי הדפים המפרטים את ההרשאות, אין לדעת מפעיל או ביורו' משקל מיוחד בדיון בבירורים והמקרה שעומד לבירור, לא עומד בקריטריונים הברורים לחסימה. על כן אני תוהה, מה הקהילה ובמיוחד המשתמשים שמניתי, מצפים מבעלי ההרשאות? להתערב ולהפעיל סמכות שלא נכתבה בדפי ההרשאות או לא? להיות פסיביים ולהיצמד להרשאות המינימליות, או להיות אקטיביים ולפעול באופן נרחב לטובת ויקיפדיה, ע"פ שיקול דעתם? אני מודה שאני נמצא במצב מאוד לא ברור מבחינה זו כרגע. בריאן - שיחה 13:48, 23 ביוני 2020 (IDT)
אני לא חושב שיש סתירה. יש להתנהל בשלב זה כמו שזה היה מקודם. לחסום על מלחמת עריכה כמו בעבר. כמובן שאם יש מלחמת עריכה יש לעצור אותה - למשל על ידי הגנה על הערך או באמצעי אחר. אני לא חושב שנדרש משהו מעבר בשלב זה. בלי קשר לזה, אני כן חושב שצריך לקבל כללים פורמליים לגבי כל העניין הזה כי אנחנו חגים סביב הדבר הזה שנים על גבי שנים ומדי פעם זה מתפרץ. לכן יזמתי בעבר דיון במזנון שלא הבשיל למדיניות כתובה אבל התקדמנו לא מעט. לפני כמה ימים פתחתי דיון בארגז חול פרטי במטרה להכין הצעה לפרלמנט וקישרתי מלוח מודעות. כרגע יש שם דיון ער. אני מזמין את כולם לקחת חלק בדיון ולנסות לקדם את העניין כדי שיהיה ברור מה בדיוק הקהילה רוצה לעשות עם הדבר הזה. גילגמש שיחה 13:58, 23 ביוני 2020 (IDT)
בנסיבות האלו אני מושך את דבריי שהעברתי עליהם קו מחוק. אני מצר אם נפגעת. דגש חזק - שיחה 09:36, 24 ביוני 2020 (IDT)

ערב טוב. בבקשה למחוק את דף הערך משתמש:Nova Stella/אוניברסיטת ניו סאות' ויילס. הערך ניכתב במרחב הערכים וגם עידכנתי אותו בהתאם ולכן אין לי צורך יותר בדף הערך בשם המשתמש שלי. תודה Nova Stella - שיחה 23:45, 1 באוגוסט 2020 (IDT)

Nova Stella, תכתוב את הבקשה כאן: ויקיפדיה:בקשות_ממפעילים#בקשת_מחיקה. Ronam20 - שיחה 00:33, 2 באוגוסט 2020 (IDT)

בקשת הרשאה[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה


רציתי לדעת אם אוכל לקבל הרשאה של מנטר כך שאוכל לתת יותר מעצמי לויקיפדיה, באופן יעיל. Oz1988 - שיחה 13:13, 14 באוגוסט 2020 (IDT)

@Oz1988:א. כאן לא המקום לבקשת הרשאות ב. אופי העריכות שלך לא נראה כזה שהרשאת מנטר תעזור לו ג. לצערי, אינך עומד בדרישות הסף. דגש חזק - שיחה 13:57, 14 באוגוסט 2020 (IDT)
אוקיי, תודה --Oz1988 - שיחה 14:01, 14 באוגוסט 2020 (IDT)

בקשה לשחזור ערך[עריכת קוד מקור]

אתמול פתחתי דף לעומרי יערי ואחד מויקיפדיה העבירו לי אותו ל טיוטה כדי להשלים את כל הפרטים וכו ועכשיו קמתי ואני רואה שאין בגלל גם את הטיוטה מה עכשיו צריך לעשות כדי לשחזור Jpaulx - שיחה 05:15, 8 בספטמבר 2020 (IDT)

הטיוטה נמצא במשתמש:Jpaulx/עומרי יערי. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:45, 8 בספטמבר 2020 (IDT)

הוא לא נותן לעריכה Jpaulx - שיחה 20:12, 8 בספטמבר 2020 (IDT)

למה לא? אני הצלחתי. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:57, 9 בספטמבר 2020 (IDT)

עכשיו הוא כן נותן תודה Jpaulx - שיחה 06:15, 10 בספטמבר 2020 (IDT)

בקשה עריכת דף מוגן ביעל שלביה[עריכת קוד מקור]

יש הרבה ילדים שסתם משנים בויקיפדיה של יעל שלביה ושהם גם לא נכונים כהאחד שיודע וגם בקשר גם סוכן שלה "עומרי יערי" והוא גם אמר לי מה שהם עושים לא נכון אז בבקשה תעשו על הדף מוגן Jpaulx - שיחה 06:18, 10 בספטמבר 2020 (IDT)

יש לבקש את הבקשות שלך בדף עצמו ולא בדף השיחה. במקרה הספציפי של בקשת הגנה יש לבקש בויקיפדיה:בקשות ממפעילים#הגנה. נ.ב. לא מספיק לכתוב "הסוכן שלה אמר לי שזה לא נכון" אלא לפרט איזה מידע משנים שם ולא נכון. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:34, 10 בספטמבר 2020 (IDT)
סבבה תודה Jpaulx - שיחה 17:23, 10 בספטמבר 2020 (IDT)

תותחים[עריכת קוד מקור]

איזה כיף לראות את דף הבקשות ריק ככה, שאפו לעומלים במלאכה. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:40, 4 באוקטובר 2020 (IDT)

זה כך רק מאז מינויו של HiyoriX. אפשר לראות שהוא מפעיל מערכת מצויין ושכבר אני יודע שבעוד 3 שנים אצביע שנית בעד מועמדותו Omer abcd - שיחה 21:43, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
הרבה מפעילים עושים רבות בחודשים הראשונים לאחר המינוי שלהם וטוב לראות שגם HiyoriX פעיל רבות. המבחן האמיתי יהיה בעוד 3-6 חודשים. אבל עד אז, כל הכבוד ל־HiyoriX. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:37, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
צל"ש, Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 10:39, 5 באוקטובר 2020 (IDT)

גאדג׳ט לניקוי הדף?[עריכת קוד מקור]

מצב הדף (23 בדצמבר 2020) - בקשות למחיקה

בקשות פה מצטברות, ויש גאדג׳ט שמאפשר בקלות להוסיף בקשות לדף. אבל, לא הרבה אנשים מרוקנים את הדף מבקשות שהתייתרו (דפים שנמחקו, דפים שהוגנו, משתמשים שנחסמו...), ובעריכת מקור זה לא ממש פשוט. האם יש או ניתן ליצור גאדג׳ט שמאפשר בקלות גם לרוקן את הדף מבקשות שטופלו? תומר - שיחה 14:33, 23 בדצמבר 2020 (IST)

למעשה, כיום כל הבקשות למפעילים בדף הזה הן יותר מטרד למפעילים מאשר עוזרות למשהו. למפעיל יש עבודה כפולה - גם לנטר ולמחוק דפים, וגם לרוקן את הדף הזה... כדאי לפחות לסייע במשימה השנייה. תומר - שיחה 15:11, 23 בדצמבר 2020 (IST)
להמחשה - מצרף את מצב הדף כרגע באזור בקשות המחיקה. תומר - שיחה 15:19, 23 בדצמבר 2020 (IST)
ראיתי שלדברים כאלו במטא יש בוט שעושה את זה אוטומטית, זה גם לא מסובך גם אם הדף מתמלא בקשות אדומות (בדרך כלל) טופלו בקשות כחולות (בדרך כלל) לא טופלו. xnet1234 - שיחה 15:24, 23 בדצמבר 2020 (IST)
בקשות למחיקה - קל להבין מה טופל. הגנה וחסימה - לא. ועדיין - לסנן ידנית את אלו שטופלו ולא טופלו זה קשה כי אתה לא רואה במצב עריכה מה אדום ומה כחול... עובדה שאף אחד לא טורח לנקות. תומר - שיחה 15:26, 23 בדצמבר 2020 (IST)
לגבי בוט - לא יודע עד כמה זה רעיון טוב בהינתן שיש אופציה להתנגשויות עריכה, ובדרך כלל בוטים רצים באינטרוולים ולא כל הזמן. אבל זה גם רעיון שעדיף מהמצב הנוכחי. לדעתי גאדג׳ט יהיה מושלם. תומר - שיחה 15:27, 23 בדצמבר 2020 (IST)
אתה צודק, לפי מה שראיתי מוחקים את זה בערב, אבל היה יותר קל אם היה בוט שיעשה את זה בכל מקרה (או כמו שרשמת בהתחלה גאדג'ט שאוטומטית ימחק בקשה שהם בצעו). xnet1234 - שיחה 15:29, 23 בדצמבר 2020 (IST)
יש את הסקריפט הזה שאפשר להוסיף קריאה לו לדף הסקריפטים האישי, המאפשר בלחיצת כפתור לרוקן פרק נבחר בדף הבקשות ממפעילים. כמובן שזה רק רלוונטי כשכל הבקשות באותו פרק כבר נענו. Dovno - שיחה 16:00, 23 בדצמבר 2020 (IST)
נחמד, לא מספיק טוב. זה המקרה הנדיר והפחות קשה גם. תומר - שיחה 16:17, 23 בדצמבר 2020 (IST)
נראה לי שקיבלת את התשובה תומר, יש ביקוש לבוט שיעשה את זה. אתה מוזמן לבקש סקריפט בויקיפדיה:סקריפטים/בקשות או לנסות ולראות מי מפעיל בוט באתר אחר ולפנות ליוצרו על מנת לבחון אפשרות להפעילו אצלנו. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:25, 24 בדצמבר 2020 (IST)

טוב, בעקבות הדיון החלטתי לכתוב סקריפט כזה. ניתן להוסיף לדף הסקריפטים האישי את משתמש:Tomer T/בקשות ממפעילים.js. זה לא לגמרי טריוויאלי בגלל נקודה 5 להלן, אבל בינתיים בכל פעם שניסיתי להשתמש בו - זה לא עשה בעיות. מזמין אתכם לנסות אותו, ולדווח לי על בעיות, או הצעות (יש מצב שאוסיף בהמשך גרסה שמזהה בקשה גם אם היא מתחילה בלינק פשוט, או כפתור שמסיר בקשות ישנות). מתייג את המפעילים@Corvus, DGtal, DMY, Dovno, Eldad, PurpleBuffalo, Geagea, HaShumai, HiyoriX, Lostam, MathKnight, Yoavd, Ili Kaufmann, Saifunny, איתי פ., ביקורת, גארפילד, דגש, דוד שי, דולב, היידן, התו השמיני, יונה בנדלאק, ערן, שמזן, דזרט, ו־מקף: למי שמעוניין לנסות. להלן ההסבר:

  1. בקשות למחיקה יוסרו אם הדף מחוק
  2. בקשות הגנה יוסרו אם הערך הוגן לאחר מועד הבקשה (או 10 דקות לפני)
  3. בקשות חסימה יוסרו אם המשתמש נחסם לאחר מועד הבקשה (או 10 דקות לפני)
  4. שימו לב: הסקריפט יודע לזהות רק בקשות שנכתבו באמצעות התבניות המתאימות - ״בקשת מחיקה״ֿ, ״לחסום״ ו״בקשת הגנה״
  5. כמו כן, הסקריפט יסיר תגובות לאותה בקשה אם היא טופלה. מכיוון שניתן להקליד טקסט חופשי בדף, הסקריפט עשוי לטעות בזיהוי הטקסט שיש להסיר, ולכן לפני ההסרה הוא מציג בקשת אישור לבקשות שזוהו, ומומלץ לבדוק את התוצאה לאחר השימוש.

תומר - שיחה 18:45, 28 בדצמבר 2020 (IST)

תודה, תומר. כבר השתמשתי, וזה נהדר. קובץ על ידשיחה00:53, 29 בדצמבר 2020 (IST)
תומר, אני כנראה מפספס משהו מאוד טריוויאלי, אולם איך אני משתמש בסקריפט בפועל? (לאחר שהוספתי אותו לדף הסקריפטים האישיים שלי, כמובן) Dovno - שיחה 10:52, 29 בדצמבר 2020 (IST)
היי, צודק, לא הסברתי את זה. הסקריפט יוסיף כפתור "ניקוי" ליד כל פסקה רלוונטית (שבה הוא יודע לטפל) - מחיקה, הגנה, חסימה (ליד כפתורי "בוצע" ו"לא בוצע" של הסקריפט שמנקה פסקה שלמה). תומר - שיחה 10:53, 29 בדצמבר 2020 (IST)
תומר, תודה רבה על הסקריפט. בשימוש בכפתור הניקוי בבקשות הגנה ובקשות חסימה, ישנן הודעות שגיאה של XML Parsing Error: not well-formed (לפחות בפיירפוקס). Mod - שיחה 11:30, 29 בדצמבר 2020 (IST)
תודה Mod. לא ניסיתי אותו בפיירפוקס, אבל אני מניח שאני יודע למה שזה קשור שייחודי דווקא לבקשות אלה. מוזמן לנסות להשתמש בכרום בינתיים ואנסה לטפל בבעיה בפיירפוקס בקרוב. תומר - שיחה 11:37, 29 בדצמבר 2020 (IST)
Mod, השינוי הזה אמור לגרום לזה לעבוד גם בפיירפוקס, תוכל לנסות כעת? תומר - שיחה 11:30, 1 בינואר 2021 (IST)
Tomer T, נראה שתקין. מגניב ואחלה עבודה. Mod - שיחה 15:18, 1 בינואר 2021 (IST)
@Tomer T – אחלה! חזרתישיחה 19:44, 3 בינואר 2021 (IST)
גאדג'אט נפלא! מושך בשבטשיחה • כ' בטבת ה'תשפ"א • 19:59, 3 בינואר 2021 (IST)
תודה. פספסתי את הכפתור "ניקוי" כי אצלי זה צמוד לכפתורים שכבר מוספים ליד כל פסקה ע"י משתמש:Davidnead/ריקון בקשות ממפעילים.js בו אני משתמש. Dovno - שיחה 12:29, 29 בדצמבר 2020 (IST)