קרב מבטחים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרב מבטחים
מערכה: מתקפת הפתע
מלחמה: מלחמת חרבות ברזל
תאריכי הסכסוך 7 באוקטובר 2023 (כמה שעות)
מקום מושב מבטחים
תוצאה הצלת המושב מטבח
הצדדים הלוחמים

ישראלישראל ישראל

חמאסחמאס חמאס

מפקדים

חמאסחמאס

כוחות

לפחות 8–15 מחבלי גדודי עז א-דין אל-קסאם

אבדות
  • 5 מחברי ישע ומבטחים נהרגו בקרבות

מספר לא ידוע של מחבלים נהרגו

מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קרב מבטחים התרחש בשמחת תורה ה'תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, במסגרת מתקפת הפתע על ישראל, ובמהלכו הסתערו על יישובי חבל צוחר ובליבו על מושב מבטחים מספר מחבלים המשתייכים לזרוע הצבאית של חמאס, במטרה לבצע טבח במושב ולחטוף ממנו שבויים. חברי כיתת הכוננות של המושב, יחד עם חברים מכיתת הכוננות של המושב הסמוך ישע, ניהלו קרב עם המחבלים והצליחו לבלום אותם מלבצע טבח במושב. 5 מחברי המושבים נהרגו בקרבות.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מתקפת הפתע על ישראל (2023)

בבוקר 7 באוקטובר 2023, יום שבת, שמחת תורה, כ"ב בתשרי ה'תשפ"ד, פתחו ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני במתקפת פתע על ישראל. בחסות שיגור אלפי רקטות, חדרו כ־3,500 מחבלים מרצועת עזה לעשרות יישובים ישראליים ומתקנים צבאיים באזור עוטף עזה ובסביבתו, תוך ניהול קרבות ירי נגד כוחות ביטחון מעטים. המחבלים ביצעו מעשי טבח ואונס, רצחו והרגו 1,150 בני אדם, מתוכם טבחו ב-779[1] אזרחים, וחטפו לרצועת עזה כ־253 אנשים, ובהם נשים, קשישים ותינוקות. בשעות הראשונות נלחמו נגדם כיתות הכוננות, שוטרי משטרת ישראל, לוחמי הימ"מ וחיילי צה"ל כשהם בנחיתות מספרית. בקרבות נהרגו כ־1,550[2] מחבלים בשטח ישראל, ובצד הישראלי נהרגו 301 חיילים, 55[3] שוטרים ו־10[4] אנשי שירות הביטחון הכללי.

מהלך הקרב[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם הגעת המחבלים לאזור המושב נערכה כיתת הכוננות של המושב להיאבק בהם, כאשר רק שלושה מחברי כיתת הכוננות היו חמושים.

תחילה הוקפצו חברי כיתת הכוננות לצומת שליד המושב בעקבות דיווח על ירי של מחבלים על אזרחים במקום, שכלל גם ירי מרובי סער ומטולי RPG. לאחר מכן שבו חברי כיתת הכוננות למושב וערכו קרב יריות מול שמונה מחבלים ועוד מספר צלפים על הגגות. אל חברי כיתת הכוננות של המושב חברו גם שלושה לוחמים מכיתת הכוננות של מושב ישע. במהלך הקרב נהרגו חמישה מחברי כיתת הכוננות של שני המושבים. בשעה 14:00 הגיע כוח מיוחד ראשון למושב.[5]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]