לדלג לתוכן

Assassin's Creed IV: Black Flag

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אמונת המתנקש 4: דגל שחור
Assassin's Creed IV: Black Flag
כללי
תאריך הוצאה PlayStation 3, ‏Xbox 360, ‏Wii U:
29 באוקטובר 2013
PlayStation 4:
15 בנובמבר 2013
Microsoft Windows:
19 בנובמבר 2013
Xbox One:
22 בנובמבר 2013
Nintendo Switch:
6 בדצמבר 2019
Google Stadia:
14 בספטמבר 2021
סוגה פעולה-הרפתקאות, התגנבות
פיתוח יוביסופט מונטריאול
הוצאה לאור יוביסופט עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, פולנית, נורווגית, פינית, פורטוגזית, רוסית, פורטוגזית ברזילאית, שוודית, הולנדית, צ'כית, צרפתית, דנית, איטלקית, ספרדית, גרמנית, סינית מפושטת עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה יוביסופט
סדרה Assassin's Creed
דרישות תוכנה
מנוע משחק AnvilNext
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
פלטפורמות PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, Microsoft Windows, Wii U
המשחק הקודם Assassin's Creed III
המשחק הבא Assassin's Creed Unity
Assassin's Creed Rogue
אתר רשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Assassin's Creed IV: Black Flag (בתרגום לעברית: "אמונת המתנקש 4: דגל שחור") הוא משחק פעולה-הרפתקאות שפותח בידי חברת יוביסופט מונטריאול והופץ בידי יוביסופט. המשחק הוא השישי בסדרת משחקי Assassin's Creed, והוא יצא לקונסולות המשחקים פלייסטיישן 3, Xbox 360 ו-Wii U באוקטובר 2013, כאשר חודש לאחר מכן יצא גם לפלייסטיישן 4, ל-Xbox One ולמערכת ההפעלה Microsoft Windows. בהמשך המשחק הוסב לקונסולת נינטנדו סוויץ' כחלק מאוסף "The Rebel Collection" יחד עם המשחק "Assassin's Creed Rogue" בדצמבר 2019, והוסב לגוגל סטדיה בספטמבר 2021.

עלילת הסיפור מתרחשת בהיסטוריה בדיונית שמשלבת בין אירועים אמיתיים לבין אלמנטים בדיוניים ודמויות בדיוניות כאשר היא מציגה מאבק עתיק יומין בין מסדר המתנקשים שנלחם לשמור על השלום, לבין מסדר הטמפלרים שמעוניין לשלוט באנושות.[1][2][3][4] הסיפור העלילתי מתחלק לשני פרקי זמן - סיפור המסגרת מתרחש בתקופת המאה ה-21 ועוקב אחר עובד של תאגיד אבסטרגו (חברה שמשמשת כחזית לטמפלרים מהזמנים המודרניים), שעובר מניפולציה כדי לחשוף סודות שקשורים לקונפליקט בין המתנקשים לטמפלרים ולגזע הקדום שידוע בשם הציוויליזציה הראשונה, בעוד הסיפור הראשי מתרחש באיי הודו המערבית במהלך תור הזהב של הפיראטים בין השנים 1715 ל-1722, ועוקב אחר שודד הים הולשי אדוארד קנוויי הידוע לשמצה בעוד הוא מחפש אחר אוצרות ואת המיקום האגדי שידוע בתור "המצפה" ומוקד העימות הנוכחי בין המתנקשים לטמפלרים. אלמנט עלילתי ראשי במשחק הוא ניסיון הקמתה של רפובליקת הפיראטים בקריביים.

שלא כמו במשחקים קודמים בזיכיון ובפעם הראשונה בסדרה, חקר ימי במרחבי עולם פתוח הוא מרכיב חשוב במשחק, ובו אדוארד קנוויי משיט את הג'קדאו - אוניית מפרשים בגודל בריג אותה לכד מהצי הספרדי במשימה מוקדמת במשחק, אם כי עדיין ישנם אלמנטים של חקר יבשתי בנקודת מבט מגוף שלישי, על קרבות פנים אל פנים ועל מכניקה של "הכה ושסף" בעלת מוטיבים של התגנבות וריגול אחרי חיילי האויב. מצב מרובה משתתפים חוזר גם הוא, אם כי במצבי משחק יבשתיים בלבד. הרקע למשחק מתרחש באיי הודו המערבית עם שלוש הערים הראשיות הוואנה, נסאו וקינגסטון, בנוסף למגוון רחב של איים, אטולים, אוניות טרופות ומצודות. לשחקנים ניתנת האפשרות לצוד כרישים ולווייתנים באמצעות צלצל, כמו גם חיות בר יבשתיות. מספר חבילות תוכן להורדה שוחררו למשחק, ביניהן "Assassin's Creed Freedom Cry", חבילת הרחבה שמאוחר יותר יצאה כמשחק בפני עצמו בשנת 2014. המשחק מתרחש כעשור אחרי מאורעות "Black Flag" ועוקב אחר אדוולה, קצין הלוגיסטיקה לשעבר של אדוארד, שהופך למתנקש ונעשה מעורב במקרי השיעבוד האכזריים ביותר באיי הודו המערבית.

המשחק קיבל שבחים וביקורות חיוביות רבות מהמבקרים ונכון לשנת 2014, הפך לאחד מהמשחקים הנמכרים ביותר לשנת 2013, כאשר מכר למעלה מ-11 מיליון עותקים. המבקרים שיבחו את משחקיות העולם הפתוח, מערכת הקרבות הימיים המשופרת, המשימות הצדדיות, הגרפיקה, נרטיב הסיפור, הדמויות והתמה הכללית של הפיראטיות. אולם, ביקורת נמתחה על סיפור הזמנים המודרניים, מערכת הקרבות היבשתית והמשימות ההיסטוריות שחוזרות על עצמן. המשחק זכה במספר פרסים ובמועמדויות, ביניהם משחק הפעולה-הרפתקה הטוב ביותר לשנת 2013 בטקס פרסי המשחקים של SpikeTV. למשחק יצאו שני משחקי המשך בנובמבר 2014 - "Assassin's Creed Rogue", שמתרחש בזמן אירועי "Assassin's Creed III" ולמעשה מסכם את הסיפור של משפחת קנוויי, וגם מציג עלילה שמובילה למשחק הבא, "Assassin's Creed Unity".

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Assassin's Creed (סדרת משחקים)#משחקיות
המשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag" משתמש במערכת הקרבות הימית שהוצגה במשחק "Assassin's Creed III" ומוסיפה עליה כאשר יש באפשרות השחקן לפשוט על האוניות היריבות.

"Assassin's Creed IV: Black Flag" הוא משחק פעולה, הרפתקאות והתגנבות המתרחש בסביבת עולם פתוח ומשוחק מנקודת מבט בגוף שלישי. המשחק כולל שלוש ערים מרכזיות - הוואנה, קינגסטון ונסאו, הנתונות לשליטת האימפריה הספרדית, האימפריה הבריטית והפיראטים, בהתאמה.[5] בנוסף, מופיעים במשחק מקומות כמו פורט-או-פרנס ואינאגואה הגדולה כנקודות עניין בסיפור הראשי. המשחק גם כולל כחמישים מקומות בודדים כמו אטולים, נמלים ימיים, חורבות המאיה, מטעי קנה סוכר ואוניות טרופות, עם מאזן ביחס של 60/40 בין חקר יבשתי לחקר ימי.[6] המשחק תוכנן להיות פתוח יותר ממשחקים קודמים בסדרה, והוא כולל מפה של חלק גדול מהקריביים ממנו יש גישה לאותם מקומות. המשחק כולל גם פחות הגבלות מאשר במשחק "Assassin's Creed III", שהיו בו משימות מתוסרטות ולא ניתן החופש לשחקנים לחקור את רובו עד לאמצע המערכה הראשונה שבו.[5][7][8][9] השחקן ייתקל בג'ונגלים, מצודות, חורבות עתיקות וכפרי דיג קטנים, ויוכל לפעול נגד אוניות חולפות, לעלות על סיפונן וללכוד אותן וכן לשחות לאיים סמוכים בחופשיות יתרה. בנוסף, מערכת הציד נשמרה מהמשחק "Assassin's Creed III", מה שמאפשר לשחקנים לצוד חיות בר ביבשה וכרישים ולווייתנים בים, כאשר המשאבים שנאספו יכולים לשמש לצורך שדרוג הציוד באמצעות מערכת עיצוב ויצירה.

אוניית המפרשים "ג'קדאו".

אספקט חדש במשחק הוא "הג'קדאו" - אוניית מפרשים מגודל בריג שעליה מפקד הגיבור הראשי, אדוארד קנוויי. האונייה ניתנת לשדרוג במהלך המשחק עד שהיא חזקה מפריגטות ומאוניות המלחמה העצומות של התקופה, וקיימת אליה גישה נוחה כל אימת שהשחקן יזדקק לה.[7] בקרבות בין הג'קדאו לספינות אחרות ניתן להפעיל מספר כלי נשק כמו תותחי צד, תותח מתכוונן לפגיעה בנקודות תורפה וחיסול אנשים ספציפיים, מטח כבד שיעיל מטווח קצר בלבד, פגזי שרשרת מלפנים וחביות נפץ מאחור שגורמים נזק מועט, אך בולמים את הספינה הנפגעת, מרגמה בעלת טווח ארוך ונגיחת חרטום. זו האחרונה ניתנת לשדרוג עד להיותה הנשק החזק ביותר, שמכריע בשלוש פגיעות בלבד כל ספינה במשחק. לכל נשק יש זמן טעינה, אך שחקן זריז יכול להפעיל כמה מהם בזה אחר זה, כך שבתום כל סיבוב הנשק הראשון שהשתמש בו יהיה שוב מוכן לפעולה.

לאחר שקנוויי שיתק את ספינת האויב בניפוץ תרניה, באפשרותו להשתלט עליה בכוח בשיתוף אנשיו, או להטביעה מייד. השתלטות על ספינת אויב כרוכה בקטילה של מספר נתון מצוות ספינת האויב, שתלוי בגודל הספינה - חמישה אנשי צוות לספינות סקונר קטנות, עשרה לבריג, חמישה-עשר לפריגטה ועשרים לאוניות המלחמה Man'O'War. בנוסף, כאשר משתלטים על פריגטות ו-Man'O'War ישנן מטרות נוספות לפני הטבעתן - לכידת דגל הספינה, הריגתם של קציני הספינה והרובאים המוצבים על התרנים והצתת מאגרי אבק השריפה. לצורך זה, השחקן משתמש בחבלי הספינה כדי לעבור בין הספינות ובין התרנים. השתלטות על ספינת אויב מעבירה לרשות קנוויי את מלוא מטען הספינה, חלק מהחימוש שלה וגם אנשי צוות. בנוסף השחקן יכול לבחור האם לפרק את הספינה לצורך תיקון הג'קדאו, להנמיך את רמת המוניטין שלו (או "הנודעות לשמצה"), או לספח את הספינה לצי הסוחר הפרטי שהוא מנהל, המהווה מיני-משחקון וניתן גם להפעלה מתוך אפליקציה על גבי סמארטפון. הטבעת ספינה משמעותה שניתן לאסוף רק חצי ממטענה.

בארבע פינות המפה מצויות הספינות האגדתיות, שכל אחת מהן בעלת מאפיינים ייחודיים וקשה מאד להכריען. על השחקן לפתח טקטיקה ייחודית לכל ספינה, שכן הספינות האגדתיות סופגות מעט מאד נזק מהתקפה סטנדרטית, וחלקן חסינות לגמרי בפני אש תותחים רגילה. עם הכרעת ספינה אגדתית זוכה קנוויי בסכום נכבד. עם הכרעת כולן מקבל השחקן את התקפת הנגיחה רבת העוצמה, ההתקפה החזקה ביותר במשחק כולו.

המרכיב התת-ימי החדש שהתווסף למשחק מאפשר לאדוארד קנוויי לצלול למעמקים בעזרת פעמון צלילה כדי לחפש אוצרות באוניות טרופות.
אדוארד קנוויי מביט מבעד למשקפת.

כמו כן, התווסף למשחק מרכיב תת-ימי חדש, מה שמאפשר לשחקנים לצלול למעמקים באמצעות פעמון צלילה בחיפוש אחר אוצרות ולחקור אוניות טרופות בנקודות מסוימות במפה. השחקן יכול להשתמש במשקפת, לחקור באמצעותה אוניות מרוחקות ולקבוע את מידת חוזקן והמטען שלהן. המשקפת עוזרת גם לקבוע האם יש חיות באיים מסוימים או האם יש בו אוצרות או מקומות גבוהים לצורך ביצוע סינכרוניזציה ומיפוי הסביבה, לרוב לצורך איתורן של מטרות להתנקשות וחוזים בין יבשתיים אותם ניתן לבצע. במשחק קיימת גם גרסה משודרגת של מערכת הגיוס שהוצגה ב-"Assassin's Creed: Brotherhood", שמאפשרת לאדוארד לגייס אנשי צוות לאונייתו. בעוד אנשי צוותו של אדוארד יישארו נאמנים לו, הם יוכלו להתקדם בדרגות כדי לפקד על אונייה משלהם, וניתן להיעזר בהם כאשר עולים על סיפון אוניות יריבות. אולם, הם אינם יכולים לעזור בקרבות או לבצע התנקשויות מרוחקות כמו במשחקים קודמים. חברת יוביסופט הסירה אלמנט זה ממערכת הגיוס, בהאמינה שהדבר יגרום לשחקנים לעקוף אתגרים מתוחים בדרך קלה יותר.

המשחקיות על גבי היבשה דומה לזו של משחקים קודמים בסדרה, אך נחשבת קלה יותר. השחקן צריך לבצע משימות התגנבות, מעקב, גניבה והתנקשות. לשם כך על השחקן לנצל מקומות מסתור, ולהתגנב בעת שאויביו מביטים לכיוון אחר. כמקובל במשחקים מסוג זה, תגובת הסובבים את השחקן לפעולותיו מוגבלת לאלו שקרובים אליו כמה עשרות מטרים, ומחוץ לטווח זה אויביו אדישים לנוכחותו. קנוויי מתחיל את המשחק בידיים חשופות, הנשארות מועילות לאורך כל המשחק לצורך ניטרול אויבים בדממה ללא הרג, והוא משדרג במהלך המשחק את יכולותיו ורוכש כלי נשק נוספים: החל בזוג חרבות, דרך אקדחים נטעני לוע שקטלניותם מאמירה עם מחירם, להבים נסתרם המוסווים בשרווליו, חיצי הרדמה וחיצי "ברסרקר" (הגורמים לנפגע להתקיף בחמת-זעם רצחנית את כל מי שקרוב אליו, בין אם אלו חבריו או אויביו), ולקראת סופו של המשחק גם חץ חבל - סכין הטלה המחוברת לחבל, בדומה לנשק שנעשה בו שימוש ב-"Assassin's Creed: Revelations" שמאפשרת לקנוויי לתלות באופן מורבידי במיוחד את אויביו.

בזמן ההווה במשרדי "אבסטרגו אנטרטיינמנט", חברה בת של תאגיד אבסטרגו שממוקמת בקוויבק, קנדה (אלגוריה המתייחסת לחברה המפתחת יוביסופט מונטריאול), השחקנים שולטים בפרוטגוניסט חסר-שם בנקודת מבט מגוף ראשון שעוסק בפיראטיות מודרנית כאשר הוא חוקר את משרדי החברה, מצותת לאנשים ומבצע פעולות האקינג למחשבי החברה, כאשר כל הפעולות מתבצעות ללא קרב. קיימים מיני-משחקונים של האקינג בזמנים מודרנים וגליפים מסתוריים של המאיה בתקופה ההיסטורית שפזורים ברחבי עולם המשחק - בעיקר בחופים נטושים - ואשר דומים לפאזלים מהמשחק "Assassin's Creed II" למשל, ושחשיפתם באמצעות מערכת ראיית הנץ חושפת סודות של החברה (בזמנים מודרנים) או מקום מחבואו של מפתח עתיק של מקדש המאיה (בתקופה ההיסטורית).

מצב המולטיפלייר חוזר אף הוא, עם הגדרות חדשות ומצבי משחק חדשים, אם כי הם מתרחשים אך ורק ביבשה.

סיפור[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדומה למשחקים הקודמים בזיכיון, המשחק משלב בין שני פרקי זמן שמקושרים אחד בשני - פרק הזמן ההיסטורי של המשחק מהווה הקדמה לאירועי "Assassin's Creed III", ואילו אירועי הזמנים המודרניים ממשיכים את הקו העלילתי שהחל עוד מהמשחק "Assassin's Creed". למרות שסיפור הזמנים המודרניים כבר קבע שמתקן האנימוס נדרש כדי לחוות את זכרונות האבות הקדמונים של הגיבור הראשי, סופו של המשחק "Assassin's Creed III" חשף שתאגיד אבסטרגו יכול כעת לצפות בזכרונותיו הגנטיים של הגוף המארח על ידי פיענוח ה-DNA שלו. עקב כך, דמות השחקן (שאינה ידועה) נשכרת בידי אבסטרגו אנטרטיינמנט כדי לחקור דמות מפתח בשושלת היוחסין של דזמונד מיילס, אדוארד קנוויי - שודד ים ופריבטיר ידוע לשמצה, שפעל בתקופת תור הזהב של הפיראטים. סיפורו של קנוויי מתרחש באזור הקריביים, ומשלב בין חקר ימי בעולם פתוח לבין הרפתקאות קרב יבשתיות בקובה, ג'מייקה ומגוון רחב של איים בדרום פלורידה ומזרח מקסיקו. השחקן חושף מזימה של טמפלרים בכירים בתוך האימפריה הבריטית והאימפריה הספרדית, שמשתמשים באמתלה של טיהור הקריביים מהשפעת שודדי הים כדי לחפש אחר דמותו של "המלומד", היחיד שיכול להוביל אותם למצפה - תחנה למעקב סמוי אחר כל אדם ברחבי העולם באמצעות דגימת הדם שלו, והם מתכוונים להשתמש בו כדי לרגל אחר מנהיגי העולם ולסחוט אותם. פזיזותו הרבה של אדוארד מסכנת את אחוות המתנקשים המקומית, מה שמוביל אותו למרדף אחרי המלומד וקושרי הקשר מחצי האי יוקטן ועד ג'מייקה.

במקביל, התאגדות של שודדי ים ידועים לשמצה כמו אדוארד טאץ', בנג'מין הורניגולד, מרי ריד (תחת הכינוי ג'יימס קיד) וצ'ארלס ויין, חולמת על אוטופיה פיראטית שבה אדם יהיה חופשי לחיות הרחק משלטון החוק, ומקימה את רפובליקת הפיראטים בנסאו. אולם, שיטת הממשל הגרועה, המחסור הכלכלי והתפרצותה של מחלה מביאים להתמוטטותה של הרפובליקה קצרת היומין, בעוד מקימיה נותרים חלוקים בדיעותיהם. אדוארד מנסה לפתור את המחלוקת אך מגיע מאוחר מכדי למנוע מהטמפלרים לנצל את המצב

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמות הראשית במשחק היא אדוארד קנוויי (בדיבובו של מאט ראיין), פריבטיר שהפך לשודד ים ולאחר מכן חבר באחוות המתנקשים. אדוארד הוא אביו לעתיד של טמפלר הקולוניות האמריקניות היית'ם קנוויי וסבו של המתנקש ראדונהאגדו, שתי דמויות ראשיות במשחק "Assassin's Creed III" שניתן לשחק בהן. במהלך המשחק, אדוארד נפגש עם דמויות בדיוניות המבוססות על דמויות היסטוריות אמיתיות כמו וודס רוג'רס (בדיבובו של שון דינגוול), בארתולומיאו רוברטס (בדיבובו של אוליבר מילבורן), אדוארד "שחור הזקן" טאץ' (בדיבובו של מארק בונאר), בנג'מין הורניגולד (בדיבובו של אד סטופארד), ג'ון רקהאם (בדיבובו של או. טי. פגבנל), מרי ריד, סטד בונט, אן בוני וצ'ארלס ויין.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דגל שודדי הים של אדוארד קנוויי.

עלילת הזמנים המודרנים מתחילה מספר חודשים אחרי הקרבתו של דזמונד מיילס, כאשר תאגיד אבסטרגו (חברה שפועלת כחזית לטמפלרים המודרנים) מוצא את גופתו ולוקח דוגמיות DNA ממנה כדי להמשיך ולחקור את זכרונותיו הגנטיים באמצעות יכולות מחשוב הענן החדשות של פרויקט אנימוס. דמות השחקן חסרת-השם היא של אנליסט מחקר שנשכר בידי אבסטרגו אנטרטיינמנט - חברה בת של תאגיד אבסטרגו, לחקור את זכרונותיו של אחד מאבי אבותיו של דזמונד, שודד הים המפורסם מהמאה ה-18 אדוארד קנוויי. החברה מצדיקה את המעשה לצורך איסוף חומרים לסרט אינטראקטיבי על שודדי הים שממונע בידי האנימוס, כאשר למעשה היא מחפשת בתוך זכרונותיו של אדוארד אחר אתר קדום של הציוויליזציה הראשונה שנקרא "המצפה", שמשמש כתחנה למעקב סמוי ואשר מאפשר לעקוב אחר כל אדם ברחבי העולם באמצעות דגימת הדם שלו.

עלילת התקופה ההיסטורית מתחילה ביוני 1715 מחוץ לחופי קייפ בונאוויסטה, כאשר האונייה שנושאת את אדוארד מותקפת בידי אונייה נוספת שנושאת איש מסתורי ועטוי ברדס שזהותו אינה ידועה לאדוארד. שתי האוניות מושמדות, ורק אדוארד והזר שורדים ונשטפים לחוף הסמוך. האיש הזר מבקש מאדוארד עזרה להגיע להוואנה תמורת תשלום, אך חשדנותו הרבה גורמת לפגישה להסלים למאבק. אדוארד הורג את הזר ובזמן שהוא מחפש על גופתו הוא מוצא מכתב ממושל קובה, לוריאנו טורז, שמזמין את דַנְקֵן ווֹלְפּוֹל להוואנה. אדוארד לוקח את זהותו ואת תלבושתו של הזר, דנקן וולפול, ועושה את דרכו להוואנה בעזרת ספינת הסוחר של סְטִיד בּוֹנֵט, אותו אדוארד מציל מהצי הבריטי. לאחר שהוא רואה בכך הזדמנות לעשות רווחים, אדוארד לוקח את מקומו של וולפול בפגישה בה משתתפים גם לוריאנו טורז, מושל איי הבהאמה וודס רוג'רס וסוחר הנשק ז'וּליאן דוּ-קַאס. אדוארד לומד על קיומם של הטמפלרים ועל אתר קדום שנקרא "המצפה", שחבוי בתוכו הכוח לעקוב אחר כל אדם ברחבי העולם באמצעות דגימת הדם שלו. לפי מעשיות עתיקות יומין, דמו של "המלומד" נדרש כדי להיכנס למצפה. לאחר מכן, טורז חונך את אדוארד לשורות הטמפלרים. ביום למחרת, אדוארד נפגש עם האחרים על המזח וטורז מציג בפניהם את המלומד בארתולומיאו רוברטס, והקבוצה מלווה אותו לבית המושל. בדרכם לבית המושל, הקבוצה מותקפת בידי מתנקשים, מה שמאפשר לרוברטס להימלט. אדוארד נלחם במתנקשים ומצליח ללכוד את רוברטס, אך מתכוון לשחרר אותו מתוך תקווה שיוכל למכור את החפץ יקר הערך אותו ישיג מהמצפה. כאשר הוא מסתנן לבית המושל, הוא מגלה שרוברטס נמלט בשנית והוא מתגלה כמתחזה בידי הטמפלרים ונכלא באחת מספינות צי האוצר הספרדי. אדוארד מתעורר ומגלה שהוא לכוד יחד עם אסיר בשם אֳדֵוָולֵה. הם משחררים את עצמם וגונבים אוניית בריג לה אדוארד קורא בשם "הג'קדאו" על-שם הציפור בעלת אותו שם. הוא מגייס אנשי צוות לאונייה וממנה את אדוולה כקצין הלוגיסטיקה שלו.

אדוארד משייט לנסאו, שם הוא פוגש באדוארד טאץ', בנג'מין הורניגולד, צ'ארלס ויין ושודדי ים אחרים. אדוארד מסייע להם על ידי הריגתו של דו-קאס והשתלטות על מקום מחבואו באינאגואה הגדולה. מספר שבועות לאחר מכן, הוא עורך מסע לטולום, מקום מושבם של המתנקשים, בחיפוש אחר שודד הים ג'יימס קיד. אחרי שסוחרי עבדים לוכדים את צוותי האוניות של אדוארד ושל המתנקשים, אדוארד עוזר לשחרר אותם ומנהיג המתנקשים אֳה טַבַּאי מוחל לאדוארד על כך שהרג את אנשיו בהוואנה, אולם מגלה אותו מטולום. אדוארד מתכנן תוכנית למצוא את רוברטס ולהרוויח כסף על ידי השימוש בטורז כפיתיון. הוא יוצא לקינגסטון ומתכוון לעקוב אחרי טורז ושודד הקריביים ההולנדי לורנס פרינס(אנ'). הוא מוצא את קיד כשהוא מתכוון להתנקש בשניים, ועוצר בעדו. אדוארד עמד להתנקש בפרינס במקומו של קיד, שלפתע הסיר את הבנדנה שלו, האדים את שפתיו בעזרת הדם שלו וחשף כי הוא למעשה אישה בשם מרי ריד. היא עוזרת לו להיכנס לאחוזה אחרי שהיא מערימה על השומרים לפתוח לה את השערים, ואדוארד מוצא את פרינס ומתנקש בו. אולם, רוברטס מופיע כשהוא מחזיק במרי כבת ערובה, וחמקמק כמו שהוא - נמלט פעם נוספת.

אדוארד חוזר לנסאו ב-1718 ומגלה שעל האי התפשטה מחלה ולא נמצאה כל תרופה. בתחילה, הוא מנסה למצוא תרופה בתחתית האוקיינוס, אך כשהוא נכשל למצוא אותה, הוא וטאץ' מטילים מצור על צ'ארלסטון. טאץ' מגלה לו שהוא מתכוון לפרוש. כחצי שנה לאחר מכן, רפובליקת הפיראטים מתחילה להתמוטט כאשר הצי המלכותי הבריטי מגיע לאי, ו-וודס רוג'רס מציע חנינה לכל שודדי הים. הורניגולד בוגד בשותפיו כאשר הוא ואנשיו מחליטים להיענות להצעה, ורוג'רס מסיר את המצור הימי מסביב לנסאו שמונע מהפיראטים לעזוב. אחרי שאדוארד גילה שקומודור פיטר צ'מברליין (בדיבובו של שון פרטווי) תיכנן להשמיד את כל אוניות הפיראטים בנמל נסאו, הוא מתנקש בחייו ונמלט מנסאו יחד עם צ'ארלס ויין. ויין מחפש אחר טאץ' כדי שביחד יעצרו את הורניגולד, אך זה האחרון מסרב מאחר שפרש לגמלאות. הבריטים תוקפים את מקום מושבו של טאץ' והוא נהרג בקרב. נוסף על כך, עקב מרד של ג'ון רקהאם, צוותיהם של אדוארד ושל ויין נוטשים אותם והשניים מוצאים את עצמם נשטפים לחופי האי פרובידנסיה. בזמנם על האי, דעתו של ויין נטרפת עליו ואדוארד נאלץ להורגו. במאי 1719, אדוארד משיג שליטה חזרה על אונייתו, והוא מגלה שהורניגולד הצטרף לטמפלרים. הוא גם מגלה שרוברטס נמצא בפרינסיפה שלחופי מערב אפריקה. אדוארד מוצא אותו על חופי האי, ומרוויח את אמונו כאשר הוא עוזר לו לשחרר שודדי ים שלכודים במחנה פורטוגזים.

בספטמבר של אותה שנה, אדוארד ורוברטס מיירטים אונייה פורטוגזית שנושאת דגימות דם הנחוצות לפעילות תקינה של המצפה, ולאדוארד ניתנת הבטחת כניסה למצפה. בזמן זה, אדוארד מצליח להתנקש בחייו של הורניגולד. בסופו של דבר, השניים חושפים את מיקומו של המצפה ומשיגים את הממצא העתיק שמפעיל אותו. אולם, רוברטס בוגד באדוארד ומגלה לו שהוא אינו מחזיק בשום נאמנות לאחוות המתנקשים או לטמפלרים ומשתמש בכל מי שיעזור לו לקדם את מטרותיו. הבריטים עוצרים את אדוארד וכולאים אותו, ומחזיקים בו בפורט רויאל עד אוגוסט 1720 יחד עם מרי ריד ואָן בּוּני, ברמנית מנסאו שהצטרפה לאנשי צוותה של ריד. בעזרתם של המתנקשים ומנהיגם אה טבאי, אדוארד משוחרר מכלאו ויוצא להציל את מרי ואת אן, אך מרי מתה בזרועותיו כתוצאה מהתנאים החמורים בהם הוחזקה. אדוארד מדוכדך על מותה של מרי ומשקיע את יגונו באלכוהול, אך בעזרתו של אדוולה מחליט להתגבר על התמכרותו. אדוולה מודיע לו שהוא עוזב את תפקידו כקצין הלוגיסטיקה שלו כדי להצטרף לאחוות המתנקשים ומבקש ממנו לעשות גם כמוהו. אדוארד עושה את דרכו לטולום ומנסה לכפר על דרכיו בכך שהוא עוזר למתנקשים להיפטר מנוכחותם של פולשים ספרדים, ולבסוף הוא מרוויח את אמונם.

במאי 1721, אדוארד מקבל הוראה מהמתנקשים להתנקש בחייהם של שלושה אנשים - רוג'רס, טורז ורוברטס. בראשון מתוכם הוא מתנקש תוך שהוא מחופש לדיפלומט איטלקי, לא לפני שהוא מגלה היכן חבוי רוברטס. הוא מאתר את רוברטס ורודף אחריו במרדף ימי, ומשיג ממנו את הממצא העתיק שפותח את המצפה. בהמשך, הוא עושה את דרכו להוואנה במרדף אחרי טורז, אך כשהוא מגיע לשם הוא מגלה שטורז כבר עושה את דרכו למצפה. אדוארד נקלע למארב בידי שומר הראש של המושל, אֶל טיבּוּרוֹן (הכריש), אך הוא מצליח להגן על עצמו מפני הענק המיתמר. הוא שוחה אל המצפה, שם הוא הורג את טורז, ואוטם אותו ואת הממצא רב-העוצמה לנצח נצחים. הוא מקבל מכתב מאה טבאי שמודיע לו על מות אישתו קרוליין ועל הגעתה של בתו שכלל לא ידע על קיומה, ג'ניפר סקוט. הוא נפגש עם אה טבאי ועם אדוולה באינאגואה הגדולה, בהמתינו לבואה, ומחליט למסור למתנקשים את אחוזתו שתשמש להם כבסיס מבצעים. כדי לטפל בבתו כיאות, הוא בוחר לעזוב את הקריביים יחד עמה בחזרה לאנגליה ומבטיח לאה טבאי שהוא ימשיך ללחום בטמפלרים. שנים לאחר מכן, הוא יוצא יחד עם בנו היית'ם ובתו ג'ניפר לאופרת הקבצנים בבית האופרה המלכותית.

בזמנים המודרניים, ג'וֹן סְטַנְדיש - מנהל טכנולוגיית המידע של אבסטרגו אנטרטיינמנט - משכנע את דמות השחקן לחקור את מה שמעבידיו בחברה מסתירים מכולם. בהדרכתו של ג'ון, השניים פורצים אל מסופים שונים של האנימוס ומעבירים את המידע לשון הייסטינגס ורבקה קריין, מתנקשים שהסתננו בחשאי לתאגיד אבסטרגו. כשהמתקן נכנס להסגר כאשר הפריצות מתגלות, ג'ון מורה לשחקן לגשת לליבת האנימוס, כשבשלב זה מופיעה הולוגרמה של חברת הציוויליזציה הראשונה יוּנוֹ, שמודיעה לשחקן שהעולם אינו מוכן עדיין לקבל אותה, ושהיא אינה יכולה להשתלט על השחקן. ג'ון מתגלה בתור גלגול מחדש של המלומד ומנסה להרוג את השחקן כדי לחפות על ניסיון החייאתה הכושל של יונו. אולם, הוא נהרג בידי אבטחת אבסטרגו שמפלילה אותו כאחראי לפריצות. כעת לאחר מותו של המלומד, המתנקשים יוצרים קשר עם השחקן, אך אף אחד מהם אינו יכול להסביר את נוכחותו של המלומד או של חסידיו, כוחות הרצון הראשון.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח המשחק הרביעי הרשמי בסדרת המשחקים החל ביוביסופט מונטריאול עוד באמצע 2011 בידי צוות מפתחים שונה מאשר הצוות של "Assassin's Creed III", כאשר עבודה נוספת נעשתה בסניפי החברה באנסי, בוקרשט, קייב, מילאנו, מונפלייה, סינגפור וסופיה.[5] קרסטן מייהיל, מנהל התוכן הראשי, הרגיש בתחילה שעל המשחק להיות ספין-אוף ל-"Assassin's Creed III" באותה מידה ש-"Assassin's Creed: Brotherhood" ו-"Assassin's Creed: Revelations" היו ל-"Assassin's Creed II", וזאת בהתחשב בנקודות הדמיון למשחק השלישי. אולם, עד מהרה התרחק מהרעיון משום שלדבריו "ההרגשה הכוללת של המשחק היא לגמרי רעננה וחדשה, שונה לגמרי מ-'Assassin's Creed III'. הכותר דורש את תוספת המיספור IV לא רק בגלל השם החדש והתפאורה החדשה, אלא גם בגלל הטון השונה והגישה אל החוויה".[10] שם הכותר הממוספר של המשחק הוא הראשון בסדרת המשחקים לכלול תת-כותרת, ולפי מייהיל מדובר בהחלטה להבדיל את התמה של הפיראטיות משאר משחקי הסדרה.

באמצעות השימוש במנוע המשחק המשודרג AnvilNext, צוות המפתחים היה מסוגל לעבוד עם מנוע אחד גם על גרסאות הדור הבא וגם על גרסאות הדור הנוכחי של המשחק, וזאת משום שבזמן פיתוחו של המנוע לקונסולות הדור הנוכחי הוא עוצב עם יכולות הדור הבא.[6] נוסף, כל מערכת תכלול דקויות משלה, עם תמיכה בבקרי משחק שונים ואלמנטים ספציפיים לאותה קונסולה. גרסת המחשב האישי תומכת בכרטיס המסך TXAA של Nvidia.[11]

בתחילת פברואר 2013, מנכ"ל יוביסופט איב גיימו אישר בכנס פיננסי רבעוני של החברה שהמשחק הבא בסדרת המשחקים יכלול גיבור חדש, תקופת זמן חדשה וצוות מפתחים שונה, וייצא עד אפריל 2014 לפני סופו של הרבעון.[12] בסוף החודש, החברה פרסמה תמונה מתוך המשחק ואת תמונת העטיפה של המשחק, וזאת בעקבות הדלפות של חומר שיווקי ביום קודם לכן.[13] שמו של המשחק הוכרז כ-"Assassin's Creed IV: Black Flag", כאשר בכרזה הפרסומית מופיעה דמות חסרת שם שמחזיקה באקדח נטען לוע ובחרב כשברקע מתנוסס דגל פיראטים שחור ועליו מאויר סמל המתנקשים וגולגולת. זאת ועוד, תקלה באתר הרשמי של החברה הציעה שהמשחק ישוחרר לקונסולות הדור הבא ב-29 באוקטובר, קביעה שאושרה בקדימון סינמטי ראשון של המשחק ששוחרר ב-4 במרץ 2013.[14][15]

בנובמבר 2013, חברת יוביסופט עזרה לממן את הוצאת שרידי גופתו של שודד הים הספרדי אמארו פרגו במטרה למדל את פניו להופעה אפשרית במשחק.[16] הוצאת שרידי הגופה הובילה לתגליות חשובות בפיזיונומיה של שודד הים האגדי.[17]

שיווק והוצאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag" יצא ברחבי העולם ב-29 באוקטובר 2013 לקונסולות פלייסטיישן 3 ול-Xbox 360, כאשר גרסת המשחק לקונסולת Wii U יצאה באותו תאריך לאמריקה הצפונית, ב-21 בנובמבר באוסטרליה, ב-22 בנובמבר באירופה וב-28 בנובמבר ביפן. ב-1 במרץ הוכרז כי המשחק ייצא גם לקונסולת פלייסטיישן 4, וב-21 במאי ל-Xbox One. גרסת הפלייסטיישן 4 יצאה ב-15 וב-29 בנובמבר באמריקה הצפונית ובאירופה, בהתאמה, וב-22 בנובמבר ברחבי העולם ל-Xbox One.

חברת יוביסופט שיתפה פעולה עם סוני כדי לספק תוכן בלעדי לגרסאות פלייסטיישן 3 ופלייסטיישן 4 של המשחק, ביניהם שלוש משימות בלעדיות בהשתתפותה של הפרוטגוניסטית אוולין דה גראנדפרה מהמשחק "Assassin's Creed III: Liberation". חבילת ההרחבה של אוולין נכתבה בידי כותבת "Liberation" ג'יל מוריי וממשיכה את קורות המשחק. התוכן ניתן להורדה גם לפלטפורמת המחשב האישי דרך גרסת הזהב של חשבון Uplay.

גרסת המחשב האישי עוכבה מהתאריך המקורי שלה ב-29 באוקטובר ל-19 בנובמבר ו-22 בנובמבר להוצאה באמריקה הצפונית ובאירופה, בהתאמה, בשל העבודה של צוות המפתחים על גרסת המאסטר הראשית קודם ובדיקת תקינותה לפני שעבר לגרסאות האחרות. גרסאות הפלייסטיישן 3 ו-Xbox 360 היו גרסאות המאסטר, לפני שהצוות היסב את המשחק לקונסולות אחרות.

ב-31 באוקטובר, יוביסופט הודיעה שדרישות רישיון Uplay יוסרו מהמשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag" ומכל הוצאה עתידית לאחר מכן - רישיון שהגיע בכל עותק חדש של המשחק ונדרש כדי לגשת למצב במולטיפלייר ולמיני-משחקון הצי של אדוארד. משתמשי הרישיון הקיים יכלו להוריד רישיון Uplay בתשלום לפני הסרתו.

למשחק יצא עיבוד מאנגה באוגוסט 2013 בכתיבתו של טקאשי יאנו ובאיורו של קנג'י אויווה, שיצא בצורה סריאלית דרך מגזין Jump X של ההוצאה לאור Shueisha. אולם, המאנגה סותרת מספר חלקים מסיפור המשחק למרות היותה עיבוד ישיר. בהמשך, למשחק יצא עיבוד ספרותי בשם "Assassin's Creed: Black Flag" בכתיבתו של אנדרו הולמס בנובמבר 2013.

תוכן להורדה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Freedom Cry[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Assassin's Creed Freedom Cry

ב-8 באוקטובר 2013, חברת יוביסופט הודיעה על שחרורו של כרטיס עונתי, שיהיה זמין לרכישה בהרצת המשחק לגרסאות הפלייסטיישן 3, פלייסטיישן 4, Xbox 360, ‏Xbox One והמחשב האישי. הכרטיס העונתי יכלול הרחבה עלילתית לשחקן יחיד בשם "Freedom Cry", וכן את חבילת "ספינת הקראקן" שכוללת שדרוגים מותאמים מראש לאוניית הג'קדאו, בנוסף לאלמנטים נוספים לשחקן יחיד ולמולטיפלייר.

בחבילת ההרחבה, השחקנים משחקים את דמותו של אדוולה, עבד משוחרר מטרינידד שהיה קצין הלוגיסטיקה בספינתו של אדוארד ולאחר מכן חבר באחוות המתנקשים באירועי "Black Flag". חבילת ההרחבה מתרחשת כ-13 שנים לאחר אירועי המשחק הראשי, אשר במהלכם אדוולה אומן היטב בדרכי המתנקשים. בזמן שסיכל את תוכניתם של הטמפלרים בקריביים, אדוולה מוצא את עצמו נסחף לחופי סן-דומנג, שם הוא נתקל בשיעבוד האכזרי ביותר באיי הודו המערבית. הסיפור נכתב בידי ג'יל מוריי, שכתבה את המשחק "Assassin's Creed III: Liberation". בפברואר 2014 הוכרז שהמשחק ייצא כמשחק העומד בפני עצמו לקונסולות הפלייסטיישן 3 ופלייסטיישן 4 ב-18 בפברואר לאמריקה הצפונית, וב-19 בפברואר באירופה. גרסת המחשב האישי יצאה ב-25 בפברואר 2014.

חבילות התוכן להורדה "זעמו של שחור הזקן" ו"גילדת פורעי החוק" הציגו שלוש דמויות מולטיפלייר חדשות - הראשון הציג את שחור הזקן, את היגואר ואת אורכיד, בעוד השני הציג את השמאן, הסירנה ואת הנוסע הסמוי.[18] חבילת "זעמו של שחור הזקן" כלולה בכרטיס העונתי.

למשחק יצאה גרסת משחק השנה בשם "מהדורת הג'קדאו" בלעדית ברחבי הממלכה המאוחדת. מאוחר יותר, מהדורה זו יצאה לפלייסטיישן 4, Xbox One ולמחשב האישי. מהדורה זו כללה את כל התוכן להורדה שיצא עד כה.

אוולין[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם שחרורו של המשחק, גרסאות הפלייסטיישן 3 ופלייסטיישן 4 כללו את חבילת ההרחבה "אוולין", שאף היא נכתבה בידי ג'יל מוריי. היא עוקבת אחרי אוולין דה גראנדפרה מהמשחק "Assassin's Creed III: Liberation" בהרפתקה חדשה שמתרחשת מספר שנים לאחר אירועי משחק הספין-אוף. המשחק יצא בהמשך למחשב האישי במהדורת הדיגיטל דלוקס ובמהדורת הג'קדאו, וכחלק מאוסף "The Rebel Collection" לנינטנדו סוויץ'. המשחק עבר הסבה לגוגל סטדיה ב-14 בספטמבר 2021.

סיפור העלילה עוקב אוולין, שנוסעת לרוד איילנד לבקשתו של קונור קנוויי, וזאת מתוך כוונה לאתר שפחה נמלטת בשם פיישנס גיבס, ולגייס אותה למסדר המתנקשים. עקב העובדה ששמה של אוולין ידוע בקרב העבדים, קונור קיווה שהיא תצליח לעשות זאת יותר ממנו. במסעה לגייס את פיישנס, אוולין מגלה אודות קמע מסתורי שנמצא בחזקתה של האישה הצעירה ואודות חבר הטמפלרים שמבקש להשיגו, דוקטור אדמונד ג'אדג'. למרות שהיא מצליחה להציל את פיישנס מכלא הטמפלרים, השפחה הנמלטת מסרבת לעבור לצד מסדר המתנקשים ומנסה לברוח. כתוצאה מכך, היא נתפסת שוב בידי ג'אדג' ונאלצת למסור לרשותו את הקמע. אוולין מצילה את פיישנס פעם נוספת, והשתיים מסכימות לעבוד במשותף כדי להשיג מחדש את הקמע, תוך הבטחה שברגע שיהיה ברשותם, פיישנס תצטרף לאחוות המתנקשים. אחרי שהן עושות את דרכן במנהרות לעבר מגדל ניופורט, הן מתעמתות עם ג'אדג' לאחר שנכשל בנסיונות להפעיל את הקמע, והורגות אותו. פיישנס מודיעה לאוולין שהיא שמרה על חלק חשוב מהקמע, מה שמנע ממנו לפעול. אחרי שהיא מדגימה בפניה את יכולתו של הקמע - מתת של ראיית-כל - היא מסכימה לחברות באחוות המתנקשים.

מהדורות מיוחדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישנן 5 תמונות בגלריה. ניתן להקיש על תמונה להגדלתה

בנוסף למהדורה הסטנדרטית של המשחק, יצאו מהדורות נוספות לאספנים. מתוכם, מהדורת הג'קדאו יצאה לפלייסטיישן 4, ל-Xbox One ולמחשב האישי בלבד וכללה את גרסת משחק השנה של "Assassin's Creed IV: Black Flag", ובנוסף את כל התוכן להורדה שיצא עד כה למשחק.

  • מהדורת גיימסטופ - כללה את דיסק המשחק, מפה בלעדית לשחקן יחיד (האי השחור), גישה לדגם אוניית המפרשים השחורים, חבילה לשחקן יחיד (התלבושת של קפטן הנרי מורגן, חרבות, אקדחים נטעני לוע כסופים ופריטים נוספים לדמות עבור המולטיפלייר) ופוסטר של טוד מקפרלן.
  • המהדורה המיוחדת - כללה את דיסק המשחק, מפה לשחקן יחיד (אי הקורבן), חבילה ראשונה בהזמנה מוקדמת (התלבושת של קפטן פרנסיס דרייק, החרבות ואקדחים נטעני לוע) וחבילה שנייה בהזמנה מוקדמת (המורשת של קפטן קנוויי, שכוללת חרבות מזהב ותלבושת צייד האוצרות עבור דמות המולטיפלייר "הנווט").
  • המהדורה המוגבלת - כללה את דיסק המשחק, מארז סטילבוק ממתכת, הפסקול הרשמי, ספר אמנות, פסל בגודל 45 ס"מ של אדוארד קנוויי, דגל שודדי ים מעוטר עם חותם המתנקשים בגודל 71X121 ס"מ, מפות בלעדיות לשחקן יחיד (אי המיסתורין ואי הקורבן) וחבילה בהזמנה מוקדמת (המורשת של קפטן קנוויי).
  • מהדורת התיבה השחורה - כללה את דיסק המשחק, מארז בלעדי דמוי תיבת אוצר שחורה, הפסקול הרשמי, עותק של מפת העולם, ספר אמנות, שתי ליתוגרפיות בלעדיות, שני הדפסים מקנבס, דגל שחור, דיורמה בגודל 55 ס"מ של קפטן אדוארד קנוויי, מפות בלעדיות לשחקן יחיד (האי השחור, אי המיסתורין ואי הקורבן) וגישה לכל התוכן שבהזמנה המוקדמת.
  • מהדורת שודד הקריביים - כללה את דיסק המשחק, מארז בלעדי דמוי תיבת אוצר, ספר אמנות, הפסקול הרשמי, שתי ליתוגרפיות בלעדיות, צלמית בגודל 46 ס"מ של קפטן אדוארד קנוויי, מפות בלעדיות לשחקן יחיד (האי השחור, אי המיסתורין ואי הקורבן) וחבילה בהזמנה מוקדמת (המורשת של קפטן קנוויי).
  • מהדורת הגולגולת - כללה את דיסק המשחק, מארז סטילבוק ממתכת, שתי ליתוגרפיות בלעדיות, ספר אמנות, הפסקול הרשמי, מפות בלעדיות לשחקן יחיד (אי המיסתורין ואי הקורבן) וחבילה בהזמנה מוקדמת (המורשת של קפטן קנוויי).
  • מהדורת הפיראט הקטלני - כללה את דיסק המשחק, אקשן פיגר של בארט השחור מאת צעצועי מקפרלן, ערכת נושא דיגיטלית באיורו של טוד מקפרלן, מפה בלעדית לשחקן יחיד (אי המיסתורין), דגמים בתוך המשחק של בארט השחור ושל אוניית הרויאל פורצ'ן וכן של סטד בונט ואונייתו דה רבנג'.
  • מהדורת הג'קדאו - כללה את דיסק המשחק, חבילת איורים של הפיראטים, משימות בלעדיות לשחקן יחיד (Freedom Cry), משימות בלעדיות לשחקן יחיד (אוולין, לפלייסטיישן 4 ולמחשב האישי בלבד), דגמים בתוך המשחק של אוניית המוות, ספינת הקראקן, אוניית המסע של אציו ואוניית המסע של אלטאיר, חבילת המורשת של קפטן אדוארד קנוויי וחבילת דמויות מולטיפלייר.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Assassin's Creed IV: Black Flag
(Game Soundtrack - The Complete Edition)
אלבום אולפן מאת בריאן טיילר
יצא לאור 2 בדצמבר 2013
סוגה פסקול משחקי וידאו
שפה אנגלית, פולנית, נורווגית, פינית, פורטוגזית, רוסית, פורטוגזית ברזילאית, שוודית, הולנדית, צ'כית, צרפתית, דנית, איטלקית, ספרדית, גרמנית, סינית מפושטת עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה ℗ 2013 Ubisoft Music
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פסקול המשחק הולחן בידי המלחין בריאן טיילר, שהלחין גם את הפסקול למשחק הקודם של יוביסופט, Far Cry 3. נעימות נוספות הולחנו בידי שרה שכנר, עומאר פדל, סטיב דייוויס, מייק קריימר, ג'רמי לאמב, מתיו לויאלין ורוברט ליידקר. הפסקול הרשמי יצא בהפצה דיגיטלית ב-14 באוקטובר 2013, ובהמשך יצאו שני פסקולים הכוללים שירי מלחים - מזמורים של יורדי ים שנשמעים ברקע בזמן ההפלגות מאי לאי, ושהתפתחו במקור משירי עבודה מאמצע המאה ה-16 של מלחי הצי הבריטי והצי הצרפתי, שמורכב משני חלקים: המזמור ושירת המקהלה, כאשר את שורות הפתיחה של המזמור עצמו שר איש צוות בודד על ידי קביעת הקצב, והמקהלה שרה בעקבותיו כאשר אנשי הצוות מצטרפים לשירתו. בתקופת תור הזהב של הפיראטים, אדוארד קנוויי נותן לאנשי צוות אוניית הבריג "הג'קדאו" לשיר מזמורים אלו לאחר שאסף דפי שירה ברחבי הקריביים, ומסורת זו נמשכה במלחמת שבע השנים כאשר שיי פטריק קורמק אסף מזמורים במסעותיו על סיפון ספינת הסלופ המלחמתיתמוריגן" ברחבי הקולוניות האמריקאיות.[19]

  • Assassin's Creed IV: Black Flag Game Soundtrack — Sea Shanty Edition Vol.1 - פסקול שני שכולל 16 שירי מלחים, שהולחנו בידי אמנים שונים כמו שון דאגר, נילס בראון, מישיל שריי, פטריק גראהם, שרלוט קמברבירץ', לינדה מוריסון, נלסון קרטר, דומיניק סולארד, דייוויד גוסייג, מרקו מארין, אריק ברטון, קלייטון קנדי וריצ'רד אירווין.[20] יצא בהפצה דיגיטלית ב-29 באוקטובר 2013.
  • Assassin's Creed IV: Black Flag Game Soundtrack — Sea Shanty Edition, Vol. 2 - פסקול שלישי שכולל 25 שירי מלחים שהולחנו בידי אמנים שונים. יצא בהפצה דיגיטלית ב-16 ביוני 2014.[23]

הפסקול לחבילת ההרחבה "Assassin's Creed Freedom Cry" הולחן בידי המלחין הצרפתי אוליביה דריבייה. הוא הוקלט באולפני אווטאר בניו יורק עם קבוצת לה טרופ מקנדל המתמחה במוזיקה האיטית ובסטודיו גלקסי שבבלגיה עם הפילהרמונית של בריסל.[24]


(Assassin's Creed IV: Black Flag (Sea Shanty Vol.1
מס' שם משך
1. Randy Dandy Oh 1:35
2. Maid of Amsterdam 1:41
3. Leave Her Johnny 2:12
4. 'Whiskey Johnny O 1:21
5. Good Morning Ladies 1:39
6. Fish in the Sea 1:29
7. Dead Horse 1:07
8. Running Down to Cuba 1:29
9. Trooper and the Maid 1:57
10. William Taylor 2:16
11. Patrick Spens 1:52
12. Fathom the Bowl 2:13
13. Admiral Benbow 1:53
14. All for Me Grog 2:16
15. Buleria 2:06
16. Verdiales 1:26
Assassin's Creed IV: Black Flag Original Game Soundtrack - The Complete Edition
מס' שם משך
1. Main Theme 2:13
2. Pyrates Beware 3:16
3. On the Horizon 3:01
4. The High Seas 2:44
5. The Fortune of Edward Kenway 1:57
6. In This World or the One Below 2:49
7. Under the Black Flag 3:21
8. The Ends of the Earth 2:53
9. Stealing a Brig 1:52
10. Fare Thee Well 5:14
11. The Buccaneers 4:05
12. Marked for Death 3:21
13. Last Goodbyes 2:24
14. !Take What Is Ours 3:15
15. I'll Be With You 6:04
16. Lay Aboard Lads 2:24
17. A Pirate's Life 2:02
18. Men of War 2:57
19. Order of the Assassin 3:10
20. In the Midst 3:05
21. The British Empire 3:08
22. Batten Down the Hatches 1:37
23. Modernity 2:14
24. A Merry Life and a Short One 1:16
25. Queen Anne's Revenge 4:42
26. Confrontation 3:15
27. Prizes Plunder and Adventure 2:12
28. Meet the Sage 3:36
29. Into the Jungle 1:46
30. The Spanish Empire 3:57
31. The Islands of the West Indies 3:06
32. Ships of Legend 2:02
33. Secrets of the Maya 3:24
34. Life at Sea 3:10
(Assassin's Creed IV: Black Flag (Multiplayer Missions
מס' שם משך
1. Saba Island 3:37
2. Santa Lucia 3:10
3. Tampa Bay 3:19
4. Prison 3:00
5. La Havana 3:18
6. Portobelo 3:45
7. Saint Pierre 3:23
8. Palenque 3:08
(Assassin's Creed IV: Black Flag (Sea Shanty Vol.2
מס' שם משך
1. Drunken Sailor 1:30
2. Lowlands Away 2:58
3. Padstow Farewell 2:19
4. Goodbye, Fare-ye-well 2:36
5. !Roll, Boys, Roll 1:55
6. So Early in the Morning 1:28
7. Where am I to Go, M'Johnnies 1:24
8. 'Way Me Susianah 1:18
9. Billy Riley 1:15
10. Captain Kidd 1:25
11. The Golden Vanity 1:52
12. Blow Away the Morning Dew 1:43
13. Here's a Health to the Company 2:35
14. Down Among the Dead Men 2:12
15. Over the Hills and Far Away 2:04
16. Spanish Ladies 2:45
17. Star of the County Down 1:56
18. We Be Three Poor Mariners 1:48
19. Captain Ward 1:27
20. The Nightingale 2:49
21. Maggie Lauder 1:41
22. Fandango 01 1:27
23. Fandango 02 1:20
24. Jaberas 1:54
25. Tientos 2:35

קבלה וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ציון מבקר
מבקר ציון
GameRankings WiiU: ‏90/100[25]
PS3: ‏88.47/100[26]X360: ‏84.38/100[27]
PS4: ‏81.94/100[28]
Metacritic PS3: ‏88/100[29]X360: ‏86/100[30]WiiU: ‏86/100[31]
PC: ‏84/100[32]
PS4: ‏83/100[33]
ציון ביקורות
פרסום ציון
The Escapist [34]
GamePro 9.5/10[35]
Electronic Gaming Monthly 9.5/10[36]
+GamesRadar [37]
Giant Bomb [38]
Joystiq [39]
GameSpot 9/10[40]
Official Xbox Magazine US 9/10[41]
Computer and Video Games 9/10[42]
Eurogamer 9/10[43]
Edge 9/10[44]
Gamereactor 9/10[45]
God is a Geek 9/10[46]
Online Games 9/10[47]
PC Gamer UK 90%[48]
IGN 8.5/10[49]
Gamingtrend 85/100[50]
Destructoid 8.5/10[51]
Famitsu 37/40[52]
Game Informer 8.25/10[53]
PlayStation Official Magazine UK 8/10[54]
Polygon 7.5/10 [55]
VideoGamer.com 7/10[56]

כללי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר הביקורות Metacritic העניק למשחק ממוצע משוקלל של 88 מתוך 100 לגרסת ה-PS3[29] וכן 86 מתוך 100 לגרסאות Xbox 360[30] ו-Wii U,[31]. הוא קיבל ביקורות חיוביות ממבקרים ממגזינים מקוונים רבים כמו IGN, ‏GameSpot, ‏GamePro הישראלי, המגזינים הרשמיים של פלייסטיישן ושל Xbox, ‏Eurogamer, ‏Edge, ‏Electronic Gaming Monthly, ‏Computer and Video Games, ‏Game Informer, ‏PC Gamer, ‏Gamereactor, ‏+GamesRadar ו-The Escapist בין היתר, כשחלקם הרב שיבח את משחקיות העולם הפתוח, המשימות הצדדיות, הגרפיקה ומערכת הקרבות הימיים. בנובמבר 2013, אתר Hardcore Gamer מיקם את המשחק במקום ה-70 ברשימת המשחקים הגדולים ביותר בדור השביעי של קונסולות המשחקים.[57]

ביקורות המשחק תיארו את המשחק כנעלה יותר ביחס לקודמו, "Assassin's Creed III".[39][56] ג'ו ג'ובה ממגזין Game Informer ציין את העובדה שחברת יוביסופט הגיבה לביקורות שנמתחו על המשחק הקודם בסדרה ותיקנה אותן.[53] מאט גילמן ממגזין Computer and Video Games קרא למשחק "חזרה למתכונת עבור הזיכיון",[42] בעוד מיקל רפארז מהמגזין הרשמי של Xbox ציין ש"אחרי מספר חזרות מצומצמות כמו "Assassin's Creed: Revelations" ו-Assassin's Creed III", ‏"Black Flag" הוא בדיוק הזריקה בזרוע שהזיכיון היה זקוק לה".[41] כיומיים לאחר יציאתו של המשחק, מגזין IGN מיקם אותו במקום השני בזיכיון המשחקים, מיד אחרי "Assassin's Creed II".[58]

מספר מבקרים תייגו את המשחק "Black Flag" כמשחק פיראטים יותר מאשר משחק בסדרת Assassin's Creed, וזאת משום שהוא שם דגש על הפיראטיות במשחקיות, בסיפור ובדמויות.[44][39][54][48] לדעת המבקרים, דבר זה רק הועיל למשחק, בגלל הטון והסגנון הקלילים בהשוואה למשחקים קודמים.[44][49][56] בנוסף, הורגשה ההתחמקות מהעלילה המורכבת של המתנקשים לטובת סיפור פיראטים פשוט יותר.[49][48] על כך ציין גילמן שהמשחק הוא משחק פיראטים טוב יותר מאשר ממשחק מתנקשים.[42] טום סניור ממגזין PC Gamer הוסיף ואמר ש"'Black Flag' אינו רוצה להיות משחק Assassin's Creed ומדובר בצעד מבורך".[48] רפארז ציין שזהו משחק הפיראטים הטוב ביותר ששיחק בו,[41] בעוד ריי קרסילו מ-"Electronic Gaming Monthly" קבע שהמשחק הוא סימולציית הפיראטים הטובה ביותר שיצאה בתולדות המשחקים.[36] טיטו ציין שסגנון המשחקיות של "Black Flag" הזכיר לו יותר גרסה תלת־ממדית למשחק "!Pirates" של סיד מאייר מאשר משחק Assassin's Creed.[34] אתר החדשות והביקורות דיגיטל ספיי קובע שהמשחק "לא רק שהוא הטוב ביותר בסדרה עד כה, אלא הודות לסביבת העולם הפתוח והחופש לשייט בימים, מדובר במשחק הפיראטים הטוב ביותר שנוצר".[59] מגזין +GamesRadar העניק למשחק 4.5 מתוך 5 כוכבים וציין ש"המשחק הוא הרפתקאת שודדי ים מדהימה. אף משחק אחר שעולה לראש - כולל 'פיראטים!' של סיד מאייר - אינו מחליק אותך בצורה כל כך נינוחה לתוך מגפיו של שודד קריביים חצוף ודורש שתאסוף שלל באותה אגרסיביות מסוגננת", אך מוסיף ומציין בהמשך ש"המשחק אינו מושלם, אך מדובר בחווייה מהנה ביותר, מלבד העובדה שמדובר במשחק על שודדי ים ולא על מתנקשים... משחק פיראטים מבריק, אך לא אססינס קריד מסורתי".[37]

מגזין המשחקים הישראלי GamePro העניק למשחק ציון 9.5 מתוך 10, באומרו ש"אססינס קריד 4 מצליח להחזיר את סדרת "Assassin's Creed" לימי הזוהר שלה כמעט בכל דרך אפשרית. הוא לא משחק מושלם, כמובן, אך הוא ללא ספק דוחף את הסדרה לשלמות ואפשר להגיד כי הוא המשחק הטוב ביותר בסדרה מאז אמונת המתנקש 2 האגדי שיצא ב-2009".[35]

בביקורות קצת פושרות על המשחק, קונרד זימרמן ממגזין Destructoid קרא למשחק "מאמץ מרשים עם מספר בעיות שמונעות ממנו להתקדם. לא ידהים אנשים, אך שווה את הזמן ואת הכסף",[51] ואילו ארתור גיס ממגזין הביקורות Polygon מציין ש"עם כל השיפורים במכניקה; תחושת הפליאה כששטים באוקיינוס בעוד קטלנים, דולפינים ועמלצים לבנים שוברים את הגלים לצד הסיפון כשמתחמקים מהצי המלכותי הבריטי; הביצועים הנהדרים ורגעי הדמויות השזורים לאורכו של המשחק... הכל מרגיש לא מחובר. חסר כיוון. המשחק, כמו הפרוטגוניסט שלו, מחכה באופן תמידי לרגע שיעז-להיות-מעולה".[55]

העולם הפתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר מבקרים כיוונו את השבחים בביקורות שלהם למבנה העולם הפתוח של המשחק. צוות מגזין Edge קבע שהמשחק "הניח את היסודות לא רק לסדרת המשחקים של יוביסופט אלא לגיימינג בעולם הפתוח בכללותו".[44] טום ברמוול ממגזין Eurogamer קרא למשחקיות העולם הפתוח "משב מפתיע של רוח ים רעננה",[43] בעוד גילמן ציין שהמשחק "הפיח רוח חיים חדשה בסדרה".[42] נוסף על כך, קנה המידה הגדול של העולם הפתוח זכה אף הוא לשבחים.[49] גרג טיטו ממגזין The Escapist ציין שהמשחק "פותח (בפני השחקן) את כל הקריביים".[34] המבקרים שיבחו גם את המשימות הצדדיות ואת החפצים אותם ניתן לאסוף,[42] מאחר שהדבר מאתגר את השחקן לחקור את העולם הפתוח באופן פעלתני.[43][49] שון מקיניס ממגזין GameSpot ציין שהמשחק מציג עולם מלא הרפתקאות והזדמנויות והרבה סיבות לצאת ולחקור.[40] לדברי כמה מהמבקרים, המשימות הצדדיות היו נעלות יותר מהמשימות הראשיות שבסיפור,[36][53] כשמרטי סילבה ממגזין IGN ציין ש"המשחק הוא במיטבו כשאתה יוצא בחיפוש לעשות כיף".[49] גם משימות ההתנקשות זכו לשבחים,[53][48] וכן החקר המתמשך והרצוף שמשלב בין אונייה, ים ויבשה ללא כל זמני המתנה.[40][48] אתר החדשות והביקורות דיגיטל ספיי ציין שעולם המשחק הוא "ענקי, ולמרות שמעבירים זמן נכבד בשייט, ביזה ונקלעים לקרבות חרב, זה מרגיש כאילו בקושי גירדנו את פני השטח, בעיקר במונחים של פיתוח דמויות ועלילה".[59]

לגבי העולם הפתוח, מגזין המשחקים הישראלי GamePro ציין ש"העולם של המשחק ענקי ברמה מטורפת ויש לשחקן שלל מקומות למצוא, תיבות אוצר לבזוז, התנקשויות לבצע, קרבות ימיים לנצח, ודפי שירה ושבבי אנימוס לאסוף".[35]

הגרפיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבט על הגרפיקה במשחק, אוניית הג'קדאו על רקע הקריביים.

הגרפיקה במשחק זכתה אף היא לתשבחות. צוות המגזין Edge ציין שמנקודת מבט גרפית, עולם המשחק מעוצב כדי להדהים בלי קשר לקונסולה שבה משחקים.[44] המבקרים ציינו שעולם המשחק הוא יפהפה ומרהיב עין,[42][40] סילבה קרא למשחק "אחד מהמשחקים הטובים לשנת 2013 שנראים טוב".[49] שבחים חולקו גם לרמת הפירוט,[36] כשמדהים לראות את המים, הגשם ואת הים במשחק.[42][53]

אנדי הרטופ ממגזין +GamesRadar מציין ש"השטן של דור הקונסולות הבא הוא בפרטים המשגעים יותר מאשר ברגעי הפליאה הויזואלים", כאשר הוא מפרט ש"ההנאה במשחק היא לא נקודת היעד אלא המסע... הקריביים הוירטואלים הם ענקיים בגודלם ומאוד מפורטים... מציעים מבט מלא צבע מכל נקודת סינכרוניזציה... מקום יפהפה לחקור. הים נראה מרהיב ביותר, במיוחד כאשר סופות חזקות שולחות גלים עוצמתיים לנענע את האונייה, והקצף שוצף באנשי הצוות שעסוקים על הסיפון. ביבשה, עלים מלבלבים נעים בעוד אתה משתרך דרכם, והעצים מתנודדים באופן טבעי ברוחות החזקות".[37]

מגזין המשחקים הישראלי GamePro ציין ש"המנוע מרשים מאוד מבחינה גרפית ומצליח ליצור אזורים ונופים ריאליסטים שדיי קשה להתחרות בהם... המים במשחק נראים מדהים, יותר טוב מהמים של אמונת המתנקש 3 (במיוחד בגלל ש-4 מתרחש ברובו בים). השיא הגרפי של המנוע מגיע בזמן קטעי קרב ימיים וסערות באוקיינוס."[35]

הקרבות הימיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מערכת הקרבות הימיים זכתה גם היא לשבחים, מאחר שהיא שיפרה את אחד האלמנטים המושכים ביותר במשחק "Assassin's Creed III".[44] בביקורתו, טיטו הסביר ש"בעוד המשימות הימיות ב-'Assassin's Creed III' היו ליניאריות ומוגבלות, המשחק 'Black Flag' איפשר חופשיות רבה יותר על ידי כך שנתן לחקור, להילחם ולשוט מתי שרק רוצים".[34] מקיניס ציין שהמשחק שם דגש גדול על הקרבות הימיים, ושהוא בונה על המשימות הצדדיות הימיות של ACIII כדי ליצור חוויה לא פחות חשובה מריצה על היבשה.[40] זאת ועוד, התוספת שמאפשרת עלייה לסיפון של אוניות יריבות ותקיפת מצודות מהים זכתה גם לשבחים, כמו גם המעבר החלק בין משחקיות באונייה למשחקיות "הכה ושסף". טיטו הוסיף וקרא לה "מערכת כפולה ונהדרת שמזכה בכישורים ימיים ובפעילות פיראטית".[34]

ארתור גיס ממגזין הביקורות Polygon מציין ש"'Black Flag' לוקח את קרבות האונייה של 'Assassin's Creed III' ובונה אותו לתוך עולם פתוח אמיתי, בפעם הראשונה בסדרה, וזהו אוסף המכניקות המוצלחות ביותר שהסדרה ראתה במשך שנים".[55]

מוטיב ההתגנבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההתגנבות במשחק זכתה לביקורות חיוביות על כך שהייתה זורמת יותר ממשחקים קודמים בכך שהעניקה לשחקנים יותר אופציות להשלים את מטרותיהם.[42][40] בהתייחסותו למצב ההתגנבות, מגזין Edge ציין ש"משחקי התגנבות הם טובים רק בזכות הגמישות שבהיתקלויות עם היריבים, ובהקשר זה המשחק 'Black Flag' הוא הנדיב ביותר מבין כל משחקי הסדרה".[44] אולם, היו ביקורות שטענו שמערכת ההתגנבות הייתה מתסכלת[53] בגלל השליטה הנוקשה והמוגבלת של בקרי המשחק.[43][56] מבקרים ציינו שהלחימה עם דמותו של אדוארד דומה למשחקים קודמים,[54] מונוטונית מדי,[43] קלה מידי,[42] והמעיטה בתנועות.[34] עם זאת, המערכת זכתה לביקורת משבחת בשם היותה "חוויית טריפ מעצימה ואפקטיבית",[48] זורמת ומלאת חיות,[40] וכמה ביקורות אף התלוננו על הבינה המלאכותית הפחותה של היריבים.[54][48][56] מערכת העיצוב והיצירה במשחק זכתה לביקורות חיוביות על כך ששופרה מאז המשחק הקודם,[40][41] והמבקרים ציינו שהיא לקחה השראה מהמשחק Far Cry 3.[44][48]

מגזין המשחקים הישראלי GamePro ציין ש"מכניקת ההתגנבות היא האלמנט שזכה להכי הרבה השקעה מצד יוביסופט, והיא בעיקר זוהרת במהלך משימות מעקב. סופסוף... אססינס קריד שמרגיש כמו משחק התגנבות, ולא משחק אקשן עם אלמנטים של התגנבות".[35]

סיפור ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

התלבושת של אדוארד קנוויי, כפי שהוצגה בכנס החובבים Gamescom בשנת 2014.

הסיפור הראשי במשחק קיבל ביקורות חיוביות ברובו. רפארז שיבח אותו וקרא לו "מרתק" ואחד הטובים שבמשחקי הסדרה. הוא ומקיניס החמיאו גם לדמויות ושיבחו את הדרך שבה הסיפור חוקר את הצד האנושי של הפיראטים, ומשרטט אותם באור סימפתי ונגיש.[40][41] ברמוול ציין שהסיפור "משגשג", ובמיוחד קשת הסיפור של אדוארד ושל דמויות המשנה.[43] אולם, ג'ואל גרגורי מהמגזין הרשמי של פלייסטיישן הרגיש שהסיפור של "Black Flag" לא היה ייחודי מדי לסדרה, אם כי שיבח את הדמויות בשל היותן "מעניינות יותר, חביבות יותר ומגוונות יותר" מאשר משחקים קודמים.[54] גילמן שיבח את חלקו הראשון של הסיפור, אך מתח ביקורת נחרצת יותר על חלקו השני, באומרו ש"ההתקדמות ומבנה הסיפור האיטיים גרמו לתחושת אדישות מסוימת כלפי הדמויות".[42] גם סילבה וג'ובה מתחו ביקורת על הסיפור, כאשר ג'ובה התלונן על המחסור בתכליתיות או בדמות אנטגוניסט, ושרוב דמויות המשנה לא היו מפותחות מספיק.[53]

מנגד, משימות הסיפור זכו לביקורות מעורבות. בביקורתו המשבחת של רפארז, הוא ציין שמדובר בנקודה החלשה ביותר במשחק.[41] ג'ובה וסטיבן ברנס מ-Videogamer.com הרגישו שמשימות הסיפור היו חוזרות על עצמן ומעייפות.[53][56] לעומתם, טיטו הרגיש שהן היו מגוונות, ושהחלקים המתסכלים זכו לפיצוי בכך שהיו מאתגרים.[34] אספקט מסוים שנמתחה עליו ביקורת רבה היה הציתות והמעקב אחרי אנשים,[44][43][53][40][41][56][34] כאשר חלקם ציינו שבעיות אלה היו צריכות להיות מתוקנות או מוסרות לגמרי מהסדרה.[42][54] משימות המעקב הוארכו גם למשימות האונייה/הים, כשהיו מבקרים שמתחו ביקורת על צורה זו של התגנבות ימית.[44][39] התקדמות המשחק וסצנות הפתיחה שלו זכו לביקורת חיובית, וזאת משום שהן הציגו את משחקיות הפיראטים ללא צורך במדריך ללומד ארוך מהרגיל.[36][49][48] על כך ציין ג'ובה שמדובר בשיפור מהמשחק "Assassin's Creed III".[53]

מגזין המשחקים הישראלי GamePro ציין לגבי הדמויות ש"צוות המדובבים של המשחק גם זוכה לשבחים; כל שחקן נכנס בקלילות אל הדמות שלו ותורם את קולו כדי לעצב את אישיותה, וקל לראות שהשחקנים נהנו מאוד בזמן העבודה מכיוון שהקולות מלאים בכל כך הרבה אנרגיה ומקצועיות שנדיר לראות במשחקים".[35]

עצם העובדה שדמותו של אדוארד קנוויי היא של פיראט בעל מניעים אישיים מאשר מתנקש גם קצרה שבחים.[43][40][49][56] סילבה האמין שדמותו של אדוארד היא שינוי מרענן בהתקדמות לסדרה שהחלה לקחת את עצמה יותר מדי ברצינות.[49] הוא וגילמן ציינו שדמותו של אדוארד היא חיה יותר ונעימה יותר לעין מאשר דמותו של קונור.[42][49]

מגזין Polygon, שהעניק למשחק ציון 7.5 מתוך 10, ציין על מוטיב הסיפור ש"הנרטיב וכוח הדמויות שהחזיקו את משחקי Assassin's Creed הקודמים - התמות החופפות והרעיונות שהגדירו את הסדרה - הם חלשים יותר מתמיד. אפילו כש-'Black Flag' מוצא אחיזה איתנה בדרך שהעלילה מתפתחת, זה מרגיש מעט... נסחף בים".[55]

מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך השבוע הראשון של המכירות ברחבי הממלכה המאוחדת, המשחק "Assassins' Creed IV: Black Flag" הפך למשחק הנמכר ביותר בכל הגרסאות, שני רק ל-Battlefield 4.[60] אולם, מכירות השבוע הראשון צנחו ב-60% בהשוואה לאלה של המשחק "Assassin's Creed III" משנת 2012. חברת יוביסופט האשימה את הצניחה עקב חוסר הביטחון שנגרם מהמעבר לקונסולות הדור השמיני של המשחקים.[61] לפי נתוני מחקר השוק של קבוצת NPD, המשחק היה השלישי הנמכר ביותר בנובמבר 2013 בארצות הברית, לפני Call of Duty: Ghosts ו-Battlefield 4.[62] נכון למאי 2014, המשחק מכר למעלה מ-11 מיליון עותקים.[63]

לפי שיערוך שנעשה בידי אתר סטים, היקף ההכנסות הכולל של המשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag" עומד על כ-125 מיליארד דולרים, כאשר סכום ההכנסות נטו ללא מכירות הוא קרוב ל-37 מיליארד דולרים.[64]

פרסים והוקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag" זכה למועמדויות בקטגוריית משחק השנה מאתרי מדיה כמו GameSpot, ‏IGN ו-Inside Gaming Awards, כמו גם למועמדויות בטקס פרסי D.I.C.E של האקדמיה לאמנויות ולמדעים אינטראקטיבים. הוא זכה בפרס משחק פעולה-הרפתקאות הטוב ביותר לשנת 2013 של SpikeTV וכן פרסי GameSpot למשחק השנה בגרסאות PS4 ו-Xbox One.

הכותבים ג'יל מוריי, מליסה מק'קוברי, הוגו גיארד ו-וסלי פינקומב זכו במועמדות לפרס גילדת הכותבים של אמריקה לתסריט ולסיפור של חבילת ההרחבה "Freedom Cry".[65]

רשימת פרסים ומועמדויות למשחק Assassin's Creed IV: Black Flag
שנה פרס קטגוריה תוצאה
2013 5th Annual Inside Gaming Awards משחק השנה מועמדות
הסיפור הטוב ביותר מועמדות
בחירת הגיימרים מועמדות
Cheat Code Central's 7th Annual Cody Awards משחק השנה מועמדות
סטודיו השנה (יוביסופט מונטריאול) מועמדות
הגרפיקה הטובה ביותר מועמדות
משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר מועמדות
Spike VGX 2013 משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר זכייה
Game Revolution's Best of 2013 Awards משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר זכייה
המפיץ הטוב ביותר (יוביסופט) מועמדות
GameSpot's Game of the Year 2013 Awards משחק השנה בגרסת PS4 זכייה
משחק השנה בגרסת Xbox One זכייה
משחק השנה מועמדות
משחק השנה בגרסת PS3 מועמדות
משחק השנה בגרסת Xbox 360 מועמדות
Hardcore Gamer's Game of the Year Awards 2013 משחק ההרפתקאות הטוב ביותר זכייה
הטוב ביותר במשחקי ההמשך זכייה
משחק השנה מועמדות
משחק מרובה הפלטפורמות הטוב ביותר מועמדות
המולטיפלייר הטוב ביותר מועמדות
הדמות החדשה הטובה ביותר (אדוארד קנוויי) מועמדות
הגרפיקה הטכנית הטובה ביותר מועמדות
Destructoid's Best of 2013 משחק מרובה הפלטפורמות הטוב ביותר מועמדות
משחק הפעולה הטוב ביותר מועמדות
המשחק התחרותי הטוב ביותר מועמדות
Giant Bomb's 2013 Game of the Year Awards ההפתעה הטובה ביותר זכייה
המשחק הטוב ביותר מועמדות
13th Annual National Academy of Video Game Trade Reviewers Awards ארט דירקשן, בהשפעה תקופתית מועמדות
עיצוב דמויות זכייה
עיצוב תלבושות זכייה
עיצוב המשחק לפי זיכיון מועמדות
גרפיקה, טכני מועמדות
משחק, הרפתקת זיכיון מועמדות
2014 GameTrailers Game of the Year Awards 2013 משחק השנה מועמדות
משחק מרובה הפלטפורמות הטוב ביותר מועמדות
משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר מועמדות
IGN's Best of 2013 משחק המולטיפלייר הטוב ביותר לגרסת PS4 זכייה
משחק השנה בגרסת Xbox One זכייה
משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר ל-Xbox One זכייה
הסיפור הטוב ביותר לגרסת Xbox One זכייה
משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר לגרסת Wii U זכייה
הסאונד הטוב ביותר לגרסת Wii U זכייה
משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר לכלל הגרסאות מועמדות
המוזיקה הטובה ביותר מועמדות
משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר לגרסת PC מועמדות
משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר לגרסת PS3 מועמדות
הסאונד הטוב ביותר לגרסת PS3 מועמדות
הסיפור הטוב ביותר לגרסת PS3 מועמדות
משחק השנה בגרסת PS4 מועמדות
משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר לגרסת Xbox 360 מועמדות
הסאונד הטוב ביותר לגרסת Xbox 360 מועמדות
הסיפור הטוב ביותר לגרסת Xbox 360 מועמדות
הסאונד הטוב ביותר לגרסת Xbox One מועמדות
משחק השנה לגרסת Wii U מועמדות
משחק המולטיפלייר הטוב ביותר לגרסת Wii U מועמדות
המוזיקה הטובה ביותר לגרסת Wii U מועמדות
The Escapist Awards 2013 משחק השנה מועמדות
משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר מועמדות
Official Xbox Magazine's Game of the Year Awards 2013 משחק הפעולה הטוב ביותר זכייה
משחק השנה מועמדות
66th Writer's Guild of America Award הישגים מיוחדים בכתיבה מועמדות
17th Annual D.I.C.E. Awards משחק השנה מועמדות
משחק ההרפתקאות של השנה מועמדות
הישגים מיוחדים באנימציה מועמדות
הישגים מיוחדים בהנדסת משחקיות מועמדות
הישגים מיוחדים בהנדסה ויזזואלית מועמדות
10th BAFTA Video Games Awards המשחק הטוב ביותר מועמדות
פעולה/הרפתקה מועמדות
עיצוב משחק מועמדות
מוזיקה מועמדות
14th Annual Game Developers Choice Awards הטכנולוגיה הטובה ביותר מועמדות
32nd Golden Joystick Awards העיצוב הוויזואלי הטוב ביותר זכייה
סטודיו השנה (יוביסופט מונטריאול) זכייה
הסאונד הטוב ביותר זכייה
רגע הגיימינג הטוב ביותר (שירי המלחים) מועמדות
משחק השנה מועמדות

ביקורת ארגון PETA[עריכת קוד מקור | עריכה]

התמונה הפרסומית שעוררה מחלוקת עם ארגון PETA, שטען שהמשחק מפאר ציד לווייתנים. בתמונה מופיע אדוארד קנוויי על סיפון אוניית ה"ג'קדאו", על רקע הים הקריבי ולווייתן.

לאחר שפורסמה תמונה שמראה את אדוארד קנוויי מסתכל על לווייתן מסיפון האונייה "ג'קדאו", הארגון לזכויות בעלי חיים אנשים למען יחס מוסרי לבעלי חיים (PETA) הוציא הודעה רשמית שמגנה את המשחק בשל השימוש בצלצל כדי לצוד לווייתנים. הארגון טען ש"זה מביש שהמשחק מפאר ציד לווייתנים".[66] בתגובה, חברת יוביסופט פרסמה הצהרה באומרה ש"ההיסטוריה היא מגרש המשחקים שלנו במשחקי Assassin's Creed. המשחק 'Assassin's Creed IV: Black Flag' הוא יצירה בדיונית המתארת אירועים אמיתיים במהלך תור הזהב של הפיראטים. איננו מאשרים ציד לווייתנים בלתי חוקי בדיוק כשם שאנחנו לא מאשרים את אורח החיים הפיראטי של היגיינה נמוכה, מעשי ביזה, חטיפת אוניות וחיי הוללות מעבר למגבלות השתייה המותרת.[67]

לארגון PETA יש היסטוריה במתיחת ביקורת על משחקי וידאו בכל הנוגע לאלימות נגד בעלי חיים, כשבמקרים הבולטים נמנים מריו ופוקימון.[68]

משחק המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – Assassin's Creed Unity, ‏Assassin's Creed Rogue

בשנה שלאחר יציאת המשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag", יצאו לו שני משחקי המשך. המשחק "Assassin's Creed Unity" מתרחש בפריז בתקופת המהפכה הצרפתית, ומציג סיפור חדש ודמויות חדשות. הוא יצא ב-11 בנובמבר 2014 לקונסולות המשחקים פלייסטיישן 4, Xbox One ולמערכת ההפעלה Microsoft Windows. המשחק "Assassin's Creed Rogue" מתרחש בתקופת מלחמת הצרפתים והאינדיאנים באמריקה הצפונית בעשור שמוביל לאירועי "Assassin's Creed III". המשחק מציג דמויות חוזרות משני המשחקים, ביניהם היית'ם קנוויי ואדוולה. המשחק יצא ב-11 בנובמבר 2014 לקונסולות פלייסטיישן 3 ו-Xbox 360, וב-10 במרץ 2015 ל-Microsoft Windows.

למצב המולטיפלייר של "Black Flag" תוכננה חבילת הרחבה שמעוצבת על בסיס מערכת הקרבות הימית של המשחק, והיא החלה בשלבי פיתוח בידי יוביסופט סינגפור בסוף שנת 2013. ככל שהעבודה על הפרויקט התקדמה, חברת יוביסופט החליטה להפוך את חבילת ההרחבה למשחק ספין אוף שעומד בפני עצמו שנקרא בתחילה "Black Flag Infinite" לפני שהוחלט לקרוא לו "Skull and Bones", לרוב בשל העובדה שהטכנולוגיה שנעשה בה שימוש בשלבי הפיתוח כבר הייתה מיושנת. פיתוח המשחק היה בעייתי, והמשחק עבר מספר שינויים בכיוון שלו. הדבר גרם לו לחרוג מהתקציב הראשוני ולמספר דחיות בתאריך ההוצאה. הוא יצא לבסוף ב-16 בפברואר 2024 לפלייסטיישן 5, Xbox Series X/S ול-Microsoft Windows.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Assassin's Creed IV: Black Flag בוויקישיתוף

ביקורות:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Assassin-Templar War בפרויקט פאנדום של סדרת משחקי Assassin's Creed
  2. ^ Assassin's Creed: Why Assassins & Templars Hate Each Other, Caitlin Grieve, September 24th 2020
  3. ^ The Templars and the Assassins - The Militia of Heaven, James Wasserman, Destiny Books
  4. ^ Assassin's Creed: 10 Things You Didn't Know About The Templars, Rhett Roxi, February 16th 2021
  5. ^ 1 2 3 Be Excited About Assassin's Creed IV. And Be Skeptical, Stephen Totilo, March 4th 2013
  6. ^ 1 2 Assassin's Creed IV: Black Flag — Game Reveal Interview, IGN, March 4th 2013
  7. ^ 1 2 Exploring The Open World Of Assassin's Creed IV: Black Flag, Ben Hanson, March 4th 2013
  8. ^ Assassin's Creed III Review, PC Gamer, December 3rd 2012
  9. ^ Assassin's Creed 3 Review, Official Xbox Magazine, November 3rd 2012
  10. ^ Assassin's Creed 4 moniker 'completely warranted,' insists Ubisoft dev, Tamoor Hussain, March 4th 2013
  11. ^ E3 2013- Prepare For Adventure With Assassin’s Creed IV: Black Flag, Romeo Lavarias, June 17th 2013
  12. ^ Next Assassin's Creed Has New Hero, Time Period, Developer, Mitch Dyer, February 7th 2013
  13. ^ Assassin's Creed IV Is All About Pirates, According To This Poster, Jason Schreier, February 26th 2013
  14. ^ Assassin's Creed IV: Black Flag — Game Reveal Interview, IGN, March 4th 20133
  15. ^ Assassin's Creed IV: Black Flag — Debut Trailer, IGN, March 4th 2013
  16. ^ Piracy, video games and Amaro Pargo, V. Paves, October 30th 2017
  17. ^ Canary pirate Amaro Pargo revives with Assassin's Creed, La Provincia, December 4th 2013
  18. ^ Ubisoft releases Assassin's Creed 4: Black Flag Guild of Rogues DLC, Megan Farokhmanesh, February 11th 2014
  19. ^ Sea shanties, בפרויקט פאנדום של סדרת משחקי Assassin's Creed
  20. ^ Assassin's Creed 4: Black Flag (Sea Shanty Edition) [Original Game Soundtrack, Amazon
  21. ^ Assassin's Creed 4: Black Flag (The Complete Edition) Original Game Soundtrack, Amazon
  22. ^ Assassin's Creed IV: Black Flag soundtrack, בפרויקט פאנדום של סדרת משחקי Assassin's Creed
  23. ^ Assassin's Creed 4: Black Flag (Sea Shanty Edition, Vol. 2) Original Game Soundtrack, Amazon
  24. ^ Assassin's Creed 4 Interview: Olivier Deriviere Talks Freedom Cry, Will Usher, December 17th 2013
  25. ^ Assassin's Creed IV: Black Flag Wii U Review, GameRankings
  26. ^ Assassin's Creed IV: Black Flag PS3 Reviews, GameRankings
  27. ^ Assassin's Creed IV: Black Flag Xbox 360 Reviews, GameRankings
  28. ^ Assassin's Creed IV: Black Flag PS4 Reviews, GameRankings
  29. ^ 1 2 Assassin's Creed IV: Black Flag for PlayStation 3 Reviews, Metacritic
  30. ^ 1 2 Assassin's Creed IV: Black Flag for Xbox 360 Reviews, Metacritic
  31. ^ 1 2 Assassin's Creed IV: Black Flag for Wii U Reviews, Metacritic
  32. ^ Assassin's Creed IV: Black Flag for PC Reviews, Metacritic
  33. ^ Assassin's Creed IV: Black Flag for PlayStation 4 Reviews, Metacritic
  34. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 Assassin's Creed IV: Black Flag Review — Pirate this Game!, Greg Tito, October 29th 2013
  35. ^ 1 2 3 4 5 6 ביקורת משחק: Assassin's Creed IV Black Flag – תור הזהב של יוביסופט, GamePro, 5 בנובמבר 2013
  36. ^ 1 2 3 4 5 EGM Review: Assassin's Creed IV: Black Flag (Next-Gen), Ray Carsillo, October 29th 2013
  37. ^ 1 2 3 Assassin's Creed 4: Black Flag review, Andy Hartup, October 29th 2013
  38. ^ Assassin's Creed IV: Black Flag Review, Alex Navarro, December 3rd 2013
  39. ^ 1 2 3 4 Assassin's Creed 4 review: Avast, conspiracy ahead, Ludwig Kietzmann, October 29th 2013
  40. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Assassin's Creed IV: Black Flag Review, Shaun McInnis, October 29th 2013
  41. ^ 1 2 3 4 5 6 7 Assassin's Creed IV Black Flag review, Mikel Reparaz, October 29th 2013
  42. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Review: Assassin's Creed IV: Black Flag marks a return to form for the franchise, Matt Gilman, October 29th 2013
  43. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 Assassin's Creed 4: Black Flag review, Tom Bramwell, October 29th 2013
  44. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Assassin's Creed IV: Black Flag review, Edge.com, October 29th 2013
  45. ^ Assassin's Creed IV: Black Flag, Rasmus Lund-Hansen, October 29th 2013
  46. ^ Assassin’s Creed IV: Black Flag Review, Mick Fraser, October 29h 2013
  47. ^ Game review Assassin's Creed IV: Black Flag - pirate sandbox in wide waters, Kristian Smoszna, October 29th 2013
  48. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Assassin's Creed 4: Black Flag review, Tom Senior, November 27th 2013
  49. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Assassin's Creed 4: Black Flag, Marty Silva, October 29th 2013
  50. ^ Drink up me hearties, yo ho! Assassin’s Creed IV Black Flag review, Ron Burke, October 29th 2013
  51. ^ 1 2 Review: Assassin's Creed IV: Black Flag, Conrad Zimmerman, November 1st 2013
  52. ^ Famitsu Review Scores: Issue 1303, Sal Romano, November 19th 2013
  53. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Assassin's Creed IV: Black Flag, Joe Juba, October 29th 2013
  54. ^ 1 2 3 4 5 6 Assassin's Creed 4: Black Flag PS4 review, Joel Gregory, October 29th 2013
  55. ^ 1 2 3 4 Assassin's Creed 4: Black Flag Review: Shore Leave, Arthur Gies, October 29h 2013
  56. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 Assassin's Creed 4: Black Flag Review, Steven Burns, October 29th 2013
  57. ^ Top 100 Games of the Generation: 70-61, Hardcore Gamer, November 5th 2013
  58. ^ The Best Assassin's Creed Games, Justin Davis, October 31st 2013
  59. ^ 1 2 'Assassin's Creed 4: Black Flag' preview: A pirate's life, Liam Martin, September 30th 2013
  60. ^ Assassin's Creed sales down 60% year-on-year, Battlefield 4 down 69% on Battlefield 3, David Scammell, November 7th 2013
  61. ^ Assassin's Creed 4 sales slump attributed to next-gen launch, David Scammell, November 13th 2013
  62. ^ November NPD: PS4 is 'top-selling' console, Xbox One is 'fastest-selling' (Update: Nintendo boasts big numbers, too), Jessica Conditt, December 12th 2013
  63. ^ Assassin's Creed 4 Ships 11 Million Copies, Eric Campbell, May 15th 2014
  64. ^ Assassin’s Creed® IV Black Flag Steam Revenue Calculator, Steam
  65. ^ 2014 Writers Guild Awards Videogame Nominees Announced, Writers Guild of America, January 9th 2014
  66. ^ PETA: It's 'disgraceful' for Assassin's Creed IV: Black Flag to 'glorify' whaling, Jeffrey Grubb, March 4th 2013
  67. ^ PETA Condemns Assassin's Creed 4's Whaling as "Disgraceful", Luke Reilly, March 7th 2013
  68. ^ PETA Attacks Assassin's Creed 4 For Including Whaling UPDATE: Ubisoft Responds, Dave Thier, March 6th 2013