ויקיפדיה:כיכר העיר/ארכיון 161

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


תעבירו את זה הלאה![עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/תעבירו את זה הלאה#תעבירו את זה הלאה!. דוד שי - שיחה 03:40, 15 בפברואר 2022 (IST)

חידה ויקיפדית[עריכת קוד מקור]

בנובמבר 2021 החלא להיסחר בבורסה לניירות ערך של ניו יורק חברת "קינדריל", כספין-אוף מחברת IBM. לחברה הצעירה יש 90,000 עובדים ושווי שוק של 4 מיליארד דולר. יש עליה ערכים בארבע שפות: גרמנית, צרפתית, איטלקית ועברית. וכעת לחידה: איך זה שעל חברה אמריקאית גדולה כזו אין ערך בוויקיפדיה האנגלית? יש רק הפניה en:Kyndryl לערך IBM, שבו החברה מוזכרת במשפט אחד בלבד. דוד שי - שיחה 09:59, 14 בינואר 2022 (IST)

הערך המקורי לא בשל והועבר לטיוטה (אנ') אגסי - שיחההטיות יש לתקן 11:21, 14 בינואר 2022 (IST)
הטיוטה אכן לא משהו, אבל זה לא מצדיק מצב שבו אין ערך על חברה רב-לאומית של 90,000 עובדים. שיתרגמו מאחת השפות שבהן יש ערך. דוד שי - שיחה 15:33, 14 בינואר 2022 (IST)
הסיבה לכך נעוצה כנראה בכך שלדירקטוריון שלהם יש התנגדות עקרונית נגד כתיבת ערכים בתשלום בויקיפדיה. מי-נהר - שיחה 16:02, 14 בינואר 2022 (IST)

רות ומשה דיין התגרשו[עריכת קוד מקור]

בעקבות חילופי דברים עם ד. ש. הסתבר שהייתה טעות בערך של רות דיין בתאריך הגרושים. הטעות תוקנה. נשארה השאלה האם כל עובדה בוויקי שאינה ברורה כזריחת השמש אתמול זקוקה למראה מקום/ מקור? 46.114.148.118 06:15, 16 בינואר 2022 (IST)

אידאלית כן. מעשית זה גמיש יותר. אישית כשניטרתי דיווחים על טעויות והייתה טענה שסותרת את הערך (נניח כתוב שמישהו נולד ב18/3 ובדיווח אמרו שנולד ב16/3) ולא הצלחתי למצוא מקור מה נכון, הפתרון המקובל במיזם וההגיוני ביותר גם לטעמי תמיד היה פשוט להסיר את המידע עד להצגת מקור. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 12:14, 16 בינואר 2022 (IST)

זיהוי השחתות[עריכת קוד מקור]

נראה לי יש בעיה בוק:ז כי הוא הראה שבעריכה הזאת והזאת יש חזרות ובעריכה הזאת והזאת יש חשד למילם בעיתיות, למרות שכל העריכות האלה בסדר לגמרי. ישרול - דברו איתי • י"ד בשבט ה'תשפ"ב • 09:47, 16 בינואר 2022 (IST)

כתבים לענייני פלסטינים של עיתון הארץ אינם בדיוק כוס התה שלי, ועם כל זאת לפלא לי שאין ערך על העיתונאי הבולט הזה שנפטר לאחרונה. --ריהטא - שיחה 19:30, 16 בינואר 2022 (IST)

תודה. הוספתי לתבנית:לטיפול דחוף. ‏עמיחישיחה 20:40, 16 בינואר 2022 (IST)
תודה למשתמש:Lonparis, שכתב את הערך יהודה ליטני. ‏עמיחישיחה 23:34, 19 בינואר 2022 (IST)

תקינות פוליטית בשמות ובתוכן ערכים - מקרה[עריכת קוד מקור]

נתקלתי עכשיו בערך מעצב הפרחים הראשי של הבית הלבן, ניחשתם נכון - כל המעצבים עד כה היו מעצבות, וכמה־לא־תקין־פוליטית שזה נשמע "מעצב הפרחים הראשי... מהווה חלק מצוות משרד הגברת הראשונה של ארצות הברית". בקיצור, תפקיד שכולו שריד ארכאי לדורות ותפיסות עבר, אבל בכל זאת הערך מתייחס לתפקיד בלשון זכר. כי ככה. ביקורת - שיחה 18:36, 17 בינואר 2022 (IST)

אין קשר לתקינות פוליטית. TheLightningRod - שיחה 18:39, 17 בינואר 2022 (IST)
לאיזה חלק אין קשר לתקינות פוליטית, לעובדה שמשרת סידור הפרחים אינה מסונפת לצוות התחזוקה של הבית אלא לצוות הגברת הראשונה? או לעובדה שהערך לא נקרא מעצבת הפרחים הראשית של הבית הלבן? או לשניהם? הצבעתי על קוריוז בסך הכל. ביקורת - שיחה 18:48, 17 בינואר 2022 (IST)
התכוונתי לשני. גם הראשון מותח את הגדרת המונח המתייחס בכלל לשפה. TheLightningRod - שיחה 18:49, 17 בינואר 2022 (IST)
כן, השני הוא כנראה פשוט תרגום של הסתמי. ביקורת - שיחה 18:57, 17 בינואר 2022 (IST)
אני מסכים עם מש:TheLightningRod. אלא אם התפקיד בהגדרתו מוגבל לנשים בלבד, יש להשתמש בלשון הסתמית כשמתרגמים את שם התפקיד לעברית. אין זה מתאים לשייך תפקיד למין כזה או אחר רק מאחר שעד היום כל ממלאי התפקיד היו בני אותו המין. מיכאל.צבאןשיחה • ט"ז בשבט ה'תשפ"ב • 08:31, 18 בינואר 2022 (IST)
שיחה:גננת --בברוך - שיחה 09:50, 18 בינואר 2022 (IST)
דיבר הכתוב בהווה. דוד שי - שיחה 11:02, 18 בינואר 2022 (IST)
זו טענה בעד השם הנוכחי או נגדו?
מיכאל.צבאן הגברת הראשונה של ארצות הברית זה תפקיד מוגבל לנשים בלבד? אני מקווה שלא. בכל זאת השם נקבע לפי המציאות, ותפקיד מעצבת הפרחים מסונף מסיבות היסטוריות ברורות למדי למשרד הגברת. ביקורת - שיחה 14:59, 18 בינואר 2022 (IST)
אם יש בישראל תקן לטועם השוקולד של הנשיא, אני מבקש לקבל (ואם אין, אז בבקשה, הגיע הזמן ליצור אותו למעני). דוד שי - שיחה 17:14, 18 בינואר 2022 (IST)
אני מסכים ששם הערך צריך להיקבע לפי השם המקובל. אבל יש להפריד בין המקרים: השם First Lady הוא בלשון נקבה גם בשפת המקור. נוסף על כך, הביטוי "הגברת הראשונה" בלשון נקבה שגור בעברית הרבה יותר מווריאציות אחרת. לעומת זה, השם Floral Designer הוא בלשון סתמית בשפת המקור, וגם אין מדובר בביטוי שצורת תרגום מסוימת שלו התקבעה בעברית. על ערכים כגון זה אני אומר שאסור לנו ליטול את החירות לעצמנו ולשייך את התפקיד רק לאחד המינים. מיכאל.צבאןשיחה • ט"ז בשבט ה'תשפ"ב • 17:27, 18 בינואר 2022 (IST)
טועם טועם, אבל מי אמר שהנשיא צריך לאכול את השוקולד המדובר? זה יהרוס לו את הגזרה.david7031שיחה • י"ז בשבט ה'תשפ"ב • 18:26, 18 בינואר 2022 (IST)
גם הנשיא רק יטעם. יש הרבה מורמים מעם שרק טועמים, נחים וכדומה. אף פעם חלילה לא ישנים ממש או אוכלים ממש. ביקורת - שיחה 11:25, 20 בינואר 2022 (IST)

מישהו אולי חושב שהגיוני לשים תגית "חשיבות" לערך של "דורון כהן (עיתונאי)"?[עריכת קוד מקור]

העמוד דורון כהן (עיתונאי) כולל לא יותר מידי מידע, הוא נוצר על ידי משתמש:דוד_שי באמצע 2018 והגרסא הראשונה שלו נראית די דומה לגרסא הנוכחית.

על פניו, שום סיבה לערער על החשיבות... רק שעיון בהיסטוריה של הערך, מראה שיש יוזר אחד, idler28 שתרם בעיקר לערך המדובר וטיפה לערך של ג'ון לנון. הבעיה שלי, היא שאני חושד שidler28 זה היוזר של מושא הערך, מי שבטוויטר ידוע כdoco28. רוב הפעילות שלו בערך היתה הוספת לינקים. הערך לא השתנה מהותית מאז שהוא נוצר. בטוויטר הביוגרפיה של דורון כהן היא פשוט לינק לערך בויקיפדיה.

אני יכול רק לשער שהאדון פנה למר שי, ביקש ממנו עזרה בלייצר עבור עצמו ערך, סה"כ האיש עיתונאי וכו'. אבל מה קורה אם הערך נוצר, 90 אחוז מהפעילות בו במשך 3 וחצי שנים זה הוספה של לינקים על ידי מושא הערך (לכאורה), בכמה עריכות האחרונות כל התרומות שלו נמחקו כלא היו. בטוויטר שלו הוא שם את הקישור לויקיפדיה כהביוגרפיה. זה לא הלינק שהוא בוחר לשים (אפשר ביוגרפיה ולינק נפרד) הוא הקדיש את כל הביוגרפיה רק ללינק לערך.

אם מדובר היה בעיתונאי מוערך, הייתי מבין. אבל הערך לא השתנה משמעותית מאז היצירה שלו, לא הורחב לגבי איזה חשיפות דורון הביא לציבור וכו'. אני לא יודע אם הערך לא חשוב, אני כן די בטוח שהערך נוצר לבקשת מושא הערך, ומושא הערך (לכאורה) יצר יוזר בויקיפדיה רק כדי לעבות את הערך עם לינקים ליוטיוב.

לי זה מרגיש כאילו מושא הערך חושב שערך בויקיפדיה זה הכבוד הגדול ביותר ששמור לבני אדם, ושמח לעבות את הערך. הלכתי לבדוק את עבודתו העיתונאית במעריב אונליין, 22 כתבות מאז 2015, רובן על ספורט ומוזיקה, האחרונה מספטמבר. חיפוש עליו בגוגל מעלה שהוא שייך למחנה פוליטי מסויים ולא מפחד להביע את דעתו בנושא, אבל זה לא הסיבה שאני חושב שבגללה צריך לדבר על חשיבות הערך.

בתכל'ס? הסיבה היחידה שאני מספר על זה לקהילה, ומבקש שהנושא יקבל התייחסות מעורכים יותר מעורבים (אני לא בעל זכות הצבעה), כי אני לא חושב שהויקיפדיה אמורה להיות אלטרנטיבה פתוחה לabout.me, מושא הערך מקשר אל הערך במקום לכתוב ביוגרפיה (AS IF זה משהו שהוא בעצמו כתב?), רוב הפעילות ההיסטורית בערך היא על ידי משתמש עם הנדל שדומה בצורה חשודה ליוזר טוויטר של מושא הערך, הערך לא התעבה מאז שהוא נוצר, על אף שנראה שמושא הערך עורך אותו בעצמו... אם הבנאדם בעצמו לא מסוגל להכניס לערך פריטים ביוגרפיים, וכל הפעילות מסתכמת בשילוש אורך הערך על ידי הצפתו בלינקים ליוטיוב, נראה לי אומר דרשני.

הבהרה: לא היתה לי היכרות מוקדמת עם האדון, הגעתי אליו דרך הטוויטר ותהיתי מה הלינק בביוגרפיה שלו. כשראיתי שזה ערך שנראה שכאילו נכתב על ידי האדם עצמו - כאן חשדתי, ומשם התחלתי לכתוב את הפסקה הזאת.

לתשומת לבכם. --Benderbr - שיחה 10:50, 18 בינואר 2022 (IST)

דורון כהן הוא עורך "מעריב" (יחד עם גולן בר יוסף), ולכן ראוי שיהיה ערך אודותיו, ללא צל של ספק. כיוון שהוא עורך, ולא עיתונאי מן השורה, הוא ממעט לכתוב כתבות, ולכן מצאת רק 22 כתבות שלו.
אין זה משנה מי מעדכן את הערך ומה דעותיו, כל זמן שתוכן הערך ראוי. אם אתה מוצא פגם בתוכן הערך, תוכל לתקנו. דוד שי - שיחה 10:57, 18 בינואר 2022 (IST)
נא להעביר לדף השיחה של הערך. יש חשיבות, מאחר שכתוב במעריב: "דורון כהן עורך ראשי, מעריב עיתונאי, עורך ומשורר ישראלי, עורך ראשי משותף של העיתון "מעריב". את הקריירה העיתונאית שלו החל בעיתון "חדשות" ככתב ספורט ובהמשך שימש כעורך המדור עד לסגירת העיתון ב1993. בהמשך שימש בתפקידי עריכה בכירים בעיתונים "ידיעות אחרונות" ו"הארץ". בשנים 2007–2011 ערך את המוסף "סופשבוע" של ״מעריב״, בהמשך שימש כעורך הראשי של אתר "nrg". בשנת 2014, מונה יחד עם גולן בר יוסף, לעורך מעריב. ספרו הראשון "תחום המושב" ראה אור בשנת 2018." אגסי - שיחההטיות יש לתקן 14:10, 18 בינואר 2022 (IST)
זה שמושא הערך ערך חלקים בערך, לא מוריד מחשיבותיו. אקסינו - שיחה 14:11, 18 בינואר 2022 (IST)
פרסום טענה שזהותו החוץ ויקיפדית של עורך כלשהו "ידועה" או שמישהו "חושד" בזהות ידועה זו למיטב ידעתי התנהגות לא מקובלת, ואולי יש גם איזה "כלל התנהגות" שמכסה זאת. צר היה לי לראות את הפוסט שפתח את הדיון הזה.
לעצם העניין, טבעי שאדם שיש עליו ערך בוויקיפדיה עורך אותו, לתיקון פרטים שגויים אם לא לשום צורך אחר, וזו תמימות לחשוב שאף נשוא ערך אחר לא עורך את הערך עליו. עובדה זו לא הופכת את ויקיפדיה ל-about.me. אדם לא חייב לכתוב ביוגרפיה רק משום שמישהו החליט לכתוב עליו ערך בוויקיפדיה - זה לא אמור לפגוע בזכותו לדאוג שלא יופיעו שגיאות בערך שמתאר אותו. ציון העובדה ש"הביוגרפיה שלו בטוויטר היא לינק לערך" מוזר. מה בכך? מה זה בעצם "הביוגרפיה בטוויטר"? סליחה על הבורות: יש בכלל דבר כזה?
כדאי גם להזכיר שמספר ויקיפדים מוכרים עליהם יש ערך ערכו גם הם את הערך על עצמם, שומו שמים.
אגב, כמה מידידי עליהם יש ערך בוויקיפדיה ציינו באזני שבערך יש שגיאות וחוסרים משמעותיים - לצערי לא קיבלתי רשות לשנות את המצב, ולהם אין עניין לתקן בעצמם. אולי יש להם דברים חשובים יותר לעשות (כמו לקשר מ"הביוגרפיה שלהם בטוויטר" לערך).
ולקינוח: אנא אל תעבירו את חטיבת הדיון הזו לדף השיחה של הערך, כפי שהציע כאן מישהו. ארכיוני כיכר העיר הם המקום המתאים והראוי לה. קיפודנחש 07:11, 26 בינואר 2022 (IST)

פגסוס ומשטרת ישראל[עריכת קוד מקור]

זה מעניין במיוחד, כי בעבר NSO טענה שהתוכנה לא פועלת על מספרים בעלי קידומת 972+ (ראו בגיקטיים)... –מקף 13:38, 18 בינואר 2022 (IST)

כנראה שהתוכנה התעדכנה מאז או (שיותר סביר) שהתוכנה כן עבדה על טלפונים עם הקידומת הזאת וזה פשוט הוסתר. בכל מקרה, הפרשה הזאת חמורה מאוד. אקסינו - שיחה 14:13, 18 בינואר 2022 (IST)
משטרת ישראל הפכה לשק חבטות מימין ומשמאל, לכן אגיד כמה מילים בשבחה: ככל הידוע לי, לצד היחידה במשטרת ישראל שמפעילה את פגסוס אין חוליית חיסול, ובכך יש יתרון גדול למשטרת ישראל על פני המשטרה בערב הסעודית. דוד שי - שיחה 17:10, 18 בינואר 2022 (IST)
הכל בהומור: עד אתמול יכלת לכתוב "ככל הידוע לי אין למשטרת ישראל יחידה שמפעילה את פגסוס"... בקצב הגילויים לך תדע איפה ערב הסעודית ואיפה אנחנו. ביקורת - שיחה 11:26, 20 בינואר 2022 (IST)
דוד שי😁. האמת שאני צוחק כי אחרת אבכה. מה אפשר להגיד בכלל? אפילו למחוק את התכנים היפים (או היפות יש לומר) כבר לא רלוונטי.. הבנתי שאחת הגרסאות בתוכנה מחלצת מידע מהטלפון גם כזה שכבר נמחק. אבוי לנו... Asaf M - שיחה 11:57, 20 בינואר 2022 (IST)
לכל טהרני המקלדת, אני בטוח שאם תבקשו להתגייס למשטרה ולשפר את דרכיה, היא תקבל אתכם ברצון. נכון ש"כיכר העיר" בוויקיפדיה תיפגע אנושות, אך נתנחם בביטחון אישי רב יותר.אודי - שיחה 14:16, 20 בינואר 2022 (IST)
אם המשטרה מעוניינת בשירותי, אהלן וסהלן, היא יודעת לא רק את מספר הטלפון שלי, אלא גם את כל מה שאמרתי וכתבתי דרכו. דוד שי - שיחה 15:49, 20 בינואר 2022 (IST)
תקבל אותנו ברצון? אנחנו בשוק קפיטליסטי, כל עוד המשטרה רוצה לשלם משכורות שאינן מתאימות לרמה הרצויה, היא בבעיה. היא יכולה לחילופין לנסות להיות אטרקטיבית כמו ויקיפדיה, או אז אולי יסכימו דוד שי ואחרים להתנדב... לייעוץ גם אני זמין. ביקורת - שיחה 17:02, 20 בינואר 2022 (IST)
בקהילה מסתובבת שמועה שאפילו המשטרה לא עלתה עדיין על זהותו של ביקורתקריצה. שמיה רבהשיחה • י"ט בשבט ה'תשפ"ב • 00:20, 21 בינואר 2022 (IST)

האם רוסיה תפלוש לאוקראינה? ביידן אמר שזה יקרה[עריכת קוד מקור]

הערך המשבר האוקראיני-רוסי (2021–2022) זקוק לעדכון.
במסיבת עיתונאים גדולה אתמול אמר ביידן שרוסיה תפלוש לאוקראינה. ביידן הוסיף בהתייחסו לתגובת ארה"ב, שתלוי אם זו תהיה פלישה קטנה. בעקבות ביקורת נוקבת שביידן למעשה נתן אור ירוק לפוטין לבצע פלישה "קטנה", הוציא ביידן הבהרה באמצעות הדוברת שלו, שכל חציית הגבול היא פלישה שתזכה לתגובה תקיפה. רוסיה הגיבה שהאיומים של ארה"ב עלולים לערער את המצב באזור.
אגב, כזכור, פוטין פלש וסיפח את קרים בעידן ממשל אובמה-ביידן, אבל התקשורת לא אמרה שהם היו חלשים נגד פוטין, וגם לא שביידן כיום משדר חולשה, אלא שטראמפ היה חלש נגדו...הערך בוויקי האנגלו-דמוקרטית גם לא מועדכן. דברי ביידן שזכו לביקורת, אולי לא מתאימים לפרופגנדה. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 12:53, 20 בינואר 2022 (IST)

דברי ביידן מאתמול שזכו לביקורת אתמול, הם באמת מסוג הדברים שטוב שלא נכנסים אתמול לאנציקלופדיה. זה למרחב תיעוד ומעקב, אבל החשיבות האנציקלופדית של הדברים חייבת את מרחב הנשימה שיאפשר לקבל פרספקטיבה מתאימה. ביקורת - שיחה 12:57, 20 בינואר 2022 (IST)
הערך נכתב ב-5 בינואר, ומגיע תודה לכותב משתמש:DimaLevin, ואין לי חלילה שום טענות אליו, אלא להפך. הערך היה אז מעודכן כראוי. העדכן האחרון: "ב-31 בדצמבר 2021, לאחר שיחת טלפון בין נשיא ארצות הברית ביידן לנשיא רוסיה פוטין, הכריז פוטין שאם ארצות הברית תטיל עליהם סנקציות זו תהיה "טעות גורלית". לדעתי, האמירות האחרונות של ביידן (ותגובת רוסיה) הן משמעותיות ויש להן חשיבות אנציקלופדית. אגב כרגיל לא מזכירים ביקורת של הרפובליקנים. (אלא רק של דמוקרטים) אגסי - שיחההטיות יש לתקן 13:13, 20 בינואר 2022 (IST)
אגסי, תוכל לתאר את הרגע שבו ויקיפדיה האנגלית הפכה אצלך מ"ויקיפדיה המקצועית" ל"ויקיפדיה האנגלו-דמוקרטית"? דוד שי - שיחה 15:52, 20 בינואר 2022 (IST)
היא עדיין במובנים מסוימים ויקיפדיה מקצועית:) אבל גיליתי שלא הכל מושלם שם, שכן הם גם פועלים לפי אג'נדות. כאשר התחלתי לקרוא בעיון ערכים מתורגמים בתחום הפוליטיקה האמריקאית, ועשיתי הצלבה עם מידע משידורים חיים שראיתי, וממקורות שמרנים. זיהיתי דפוס קבוע של הטיה לדמוקרטים, אם כי פחות מ-CNN והטלוויזיה הישראלית. נדמה לי שאישים שמרנים חוששים למתוח ביקורת על ויקיפדיה, אולי מחשש שיכניסו לערכים שלהם מידע שלילי נגדם... רק ללארי סנגר יש אומץ. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 16:09, 20 בינואר 2022 (IST)

אפס דיווחים במהדורות המרכזיות הערב ועדכונים[עריכת קוד מקור]

קרטל ערוצי הטלוויזיה הישראלית מציג: בשלושת מהדורות החדשות המרכזיות הערב (יום שישי) בערוצים 11,12,13 העדיפו לאורך כל המהדורה הארוכה 120 דקות (95 דקות בערוץ 11) לעסוק גם בזוטות, ולא אמרו אף מילה על רוחות המלחמה באירופה בהובלת פוטין וסכסוך רוסיה-אוקראינה ונאט"ו כולל ארצות הברית והפעילות הקדחנית בנושא. למרות שביידן אמר אתמול במסיבת עיתונאים שרוסיה תפלוש לאוקראינה. (כנראה משום שהם לא רוצים לדווח על פליטות הפה של ביידן כמו "פלישה קטנה" במסיבת העיתונאים וחולשתו) וגם התעלמו מכך שאתמול הסתיימה שנת הכהונה הראשונה של ביידן-האריס (כנראה לא רצו לדווח הכישלונות שלהם ונפילתם בסקרים, וכמובן על הביקורת הרפובליקנית עליהם). אפשר לציין שהסתיימה שנה עם להתרשמותי בערך אפס אייטמים שליליים משמעותיים על ביידן-האריס. בתקופת טראמפ לא הייתה סכנת שפוטין יפתח במלחמה, ולמרות זאת חפרו לנו כל שני וחמישי על פוטין וטראמפ וקונספירציות מופרכות, וכעת כשיש סכנת מלחמה גדולה, הקרטל מתעלם ללא ספק באופן מתואם ומכוון.

מה חדש? יש דרישות שונות של רוסיה ופעילות קדחנית בעולם למנוע פלישה. ביידן לא יצר קשר עם נשיא אוקראינה לאחר התבטאותו על "פלישה קטנה" ועוד. ראו סוכנויות הידיעות, רוסיה: "אם דרישותינו לא ייענו - יהיו השלכות חמורות". נאט"ו: "לא נסכים", באתר ynet אגסי - שיחההטיות יש לתקן 22:01, 21 בינואר 2022 (IST)

שר החוץ לשעבר מייק פומפאו מתח בטוויטר ביקורת על הביטוי של ביידן "פלישה קטנה", וגם מנה כישלונות של ביידן בשנה הראשונה שלו. לאורך כל השנה מתח פומפאו ביקורת גם על יחסו של ביידן לישראל ולאיראן ועוד, בטוויטר וכפרשן פוקס-ניוז, אבל בתקשורת בישראל ובמיוחד בטלוויזיה הזכירו רק את ...הדיאטה שהוא עשה. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 00:46, 22 בינואר 2022 (IST)
זכור לי שביום חמישי הייתה התייחסות של כאן 11 על סוף הכהונה של ביידן. PRIDE! - שיחה 01:26, 22 בינואר 2022 (IST)
כתבה גדולה? האם ציינו ביקורת עליו? דיברו על ירידתו בסקרים? על שיאים שליליים בהגירה לא חוקית? שיאי אינפלציה? מספרי המתים והנדבקים בקורונה? האם הציגו את הבעייתיות והכישלון בדרך הנסיגה מאפגניסטן? ועוד? אגסי - שיחההטיות יש לתקן 02:12, 22 בינואר 2022 (IST)
כתבו על כל אלה רבות בynet. ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 09:30, 22 בינואר 2022 (IST)
ברשת לפעמים כותבם מטעמי קליקבייט. לכן בעיתון המודפס שלהם "ידיעות אחרונות" מניסיון אני מעריך שהם לא כותבים כלום, כי אין שם קליקבייט ואנספוף מקום לכתוב. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 10:41, 22 בינואר 2022 (IST)
אני לא זוכר מה היה בדיוק, ואתה מוזמן לבדוק מה נאמר שם. PRIDE! - שיחה 10:26, 22 בינואר 2022 (IST)
כל ערוצי הטלוויזיה בישראל הראו קטעים מנאום ביידן ב-6 בינואר, בה תקף את טראמפ (וצנזרו את תגובת טראמפ), אבל לאחר מכן כולם התעלמו ממסיבת העיתונאים המאוד חשובה והמביכה של ביידן במלאת שנה לכהונתו, שחשיבותה גדולה משום שהוא אמר אמירות משמעותיות בנוגע לרוחות המלחמה עם פוטין וזכתה לביקורת. הוא גם זכה לביקורת רפובליקנית על טעות מביכה שלו כאשר אמר שמעצמה גרעינית כמו רוסיה לא פלשה למדינה אחרת מאז מלחמת העולם השניה... ושכח את הפלישה שלה לקרים בזמן שהיה סגן נשיא.. לו טראמפ היה אומר את זה, זה היה בכותרות המהדורות שלנו. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 10:41, 22 בינואר 2022 (IST)
אגסי, אתה טועה, הייתה כתבה על שנת הכהונה של ביידן בכאן 11. לא קצת ביקורת נמתחה שם,
  • 1:25 מדברים על האינפלציה בארצות הברית ומדברים על מחיר הדלק הגבוהה.
  • 1:45 מדברים על האינפלציה שהיא בשיא של 40 שנה
  • 2:00 מחיר ההתנהלות של ביידן על הקורונה
  • 2:25 משבר השבבים והפקק בשרשרת האספקה
  • 2:45 הנסיגה מאפגניסטן
  • 3:25 פופולריות ביידן
יש גם ביקורת חיובית אבל לא קצת ביקורת שלילית. אקסינו - שיחה 10:48, 22 בינואר 2022 (IST)
תודה. אני דיברתי על הכתבות ביום שישי. לגבי הכתבה שהבאת מיום חמישי, שהתחלתי לראות אותה כעת, כבר מצאתי שקר כפול גדול. אמרו שממוצע הסקרים של ביידן בתום השנה הראשונה הוא 49%, והאמת היא שהממוצא 41.1%. שקר שני, אמרו שהממוצע של טראמפ בתום השנה הראשונה היה 35% והאמת, שהממוצא היה 40.1%. הכתבה הייתה כצפוי די מוטית לדמוקרטים. לא הראו בה אף פליטת פה ומבוכה של ביידן, והיו פליטות רבות די מביכות, וגם 3 נפילות רצופות חסרות תקדים בעליה למטוס. תחילה מביאים כתב NYT שמשקר שהשנה שלו הייתה "אוקיי" ומאשימים את הקורונה באחריות לקשיים שלו. הראו הבטחה שלו שאמריקה תחזור, אבל לא את ההבטחות שלו "לעצור את הווירוס". מאשימים את הקורנה בכך שיש שיא אינפלציה. אומרים שביידן התייחס למגפה ברצינות רבה יותר מקודמו...אבל בעוד קודמו פיתח במבצע מהירות שיא חיסונים (כבר בתחילת מרץ 2020 כשבישראל הלכו להצביע ללא הגבלות), לא אומרים שביידן זגזג ובית המשפט העליון פסל החלטות שלו, והנתונים על הקורונה גרועים יותר משנה שעברה. מחיר הדלק בשיא, אבל אומרים שזה לא אשמת ביידן. מדברים על בעיות באופן נסיגה מאפגניסטן, אבל לא ממש מאשימים אותו ולא מפרטים את הכישלון שבהשארת אמריקאים רבים וציוד רב מאחור. מאשימים סנטור דמוקרטי שטירפד לו תוכנית גדולה. מסלפים שהרפובליקנים קידמו תוכניות לצמצם את זכות ההצבעה של השחורים. לא אמרו כמובן שהרפ' מבקשים שיצביעו עם תעודה מזהה, כמו בכל מדינה נורמלית כולל ישראל, ורוב הציבור תומך בכך למשל סקר 81% תמיכה בהצגת תעודה עם תמונה בקלפי. אמרו שהוא לא מתקדם בעניין ההגירה הבלתי חוקית, אבל זו הטעייה קשה, כי הוא גרם למשבר עצום עם מספרי שיא של מהגרים בלתי חוקיים שחצו את הגבול. ראה אתר למנויים בלבד ניו יורק טיימס, שיא של יותר מ-60 שנה: 1.7 מיליון מהגרים ניסו לחצות את גבול ארה"ב בשנה האחרונה, באתר הארץ, 23 באוקטובר 2021. אמרו שהטיל סנקציות על רוסיה, אך לא יוכל לעצור את הפלישה. (שוב הוא בסדר) ויש עוד... אגסי - שיחההטיות יש לתקן 11:32, 22 בינואר 2022 (IST)
באינטרנט ערוץ 12 יוצא בכותרת אירופה על סף מלחמה, גם משיקולי קליקבייט, אבל המסר, זה לא עניין שולי, שאפשר להתעלם ממנו במהדורות החדשות של שעתיים...אבל כרגיל אין שם שום מילת ביקורת על ביידן, ושום אזכור למסיבת העיתונאים ולדבריו המביכים שם, החל מ"פלישה קטנה" ועוד, וכמובן שלא יגידו שהוא שידר חולשה, או אפילו שיש טענה כזו. כרגיל אין חיה כזו ביקורת של הרפובליקנים (זה שמור רק לטראמפ) אגסי - שיחההטיות יש לתקן 13:01, 22 בינואר 2022 (IST)
  • עדכון: במוצאי שבת הקרטל החליט שרוחות המלחמה באירופה, לא מתאימות לכותרות המהדורה המרכזית בשלושת הערוצים. העדיפו כותרות שוליות, כגון על פיטורי עירית ענבי וכד'
אגסי - שיחההטיות יש לתקן 19:58, 22 בינואר 2022 (IST)
שימו לב למה שנעשה כאן. בהתחלה נטענה טענה „כל העיתונים בישראל לא מדווחים על״. בהמשך נטענה טענה (שגויה) „מהדורות החדשות בישראל לא מדווחות על״. בין השאר בגלל דיווחים נרחבים בעיתונים שונים. עכשיו יש פתאום נסיגה לידיעה שפותחת את המהדורות. יש מי שקוראים לכשל כזה קטיף דובדבנים. אני מעדיף לקורא לו מיץ גזר: מה שלא תעשה, תמיד תימצא הסיבה לטעון שאתה לא פועל נכון. שהרי ברור שיש כאן קרטל (ומי שייכות לו? פוקס שייכת לקרטל? כשנוח לאגסי היא שייכת לקרטל, וכשלא נוח לאגסי היא לא שייכת לקרטל).
אז בקיצור, כל עוד לא כל מהדורות החדשות ידווחו 100% מהזמן שביידן אסון וטראמפ גאון לא תשתכנע שאין כאן קרטל. אבל גם אז אני לא בטוח שתשתכנע. ומכיוון שכך, אני חושב שעדיף למהדורות החדשות לדווח על המציאות שבה ביידן נשיא לא רע שמוביל בלימה של רוסיה באוקראינה (למרות שהוא צריך את הקול הרוסי מול איראן, אחרי החורבן שמישהו השאיר לו בחזית הזו). Tzafrir - שיחה 07:04, 23 בינואר 2022 (IST)
תפסיק לסלף את דבריי. כאשר אין לך מה להגיד לגופו של עניין אתה תוקף אותי....דיברתי על מהדורות החדשות של יום שישי, שהתעלמו מרוחות המלחמה בעיקר בגלל מסיבת העיתונאים המביכה של ביידן, ואמרתי שגם בשבת הם לא התייחסו לכך בכותרות, זאת בניגוד לעבר שעל כל שטות אמרו נמתחה ביקורת על טראמפ בגלל דבריו על רוסיה. לגבי סיכום השנה של ביידן בכאן, הוכחתי שהם שיקרו וסילפו. ובכלל בטלוויזיה יש קרוב לאפס אייטמים שליליים על ביידן והאריס. לא דיברתי על כל העיתונאים כי ברשת יש נושא של קליקבייט. כן אני יכול להגיד לך שכולם מתעלמים מכך שטראמפ מוביל בממוצע הסקרים על ביידן וגם בסוכנויות ההימורים לגבי 2024. אגב, כולם מבינים שאני לא יכול לראות את כל השידורים בטלוויזיה, 24/7, אז תמיד יכולים להיות חריגים. אגב, אין לו שום דבר אישי נגד ביידן. הוא יותר נחמד מטראמפ :). את הסרטונים של ביידן, שמוסתרים מכולנו, אני לא מציג כדי ללעוג לו, אלא להראות לכם עד כמה הקרטל מושחת. היום הראו בערוץ 12 חיקוי של טראמפ... אגסי - שיחההטיות יש לתקן 09:28, 23 בינואר 2022 (IST)
  • גם היום (יום א') הקרטל החליט לא להזכיר את רוחות המלחמה באירופה בכותרות של המהדורות המרכזיות בשלושת הערוצים. ערוץ 13 יצא בכותרת של חדשות חוץ שאסד הפך למנהיג מחוזר. הדיווח בשלושתן נדחה לכ-45 דקות מתחילת המהדורה
אגסי - שיחההטיות יש לתקן 20:04, 23 בינואר 2022 (IST)
לפחות היום בבוקר ערוץ 12 נזכר על פינוי המשפחות. כפי שזכור לי, זה לא הנושא היחיד שלקח זמן רב לכתבים שם להביא מידע לציבור הישראלי. PRIDE! - שיחה 07:29, 24 בינואר 2022 (IST)
אין כאן מקריות. גם בתקופת אובמה הקרטל גימדו/הסתירו כל אירוע, שהציג אותו ואת סגנו ביידן והדמוקרטים באור שלילי, ואני יכול למנות כאן רבים. גם עניין סיפוח קרים הוצנע יחסית, ובאופן לא מפתיע אובמה כלל לא נזכר בערך הזה וערך על סיפוח קרים, לא נזכר בערך של אובמה, כי זה לא מוסיף לו כבוד. זו הטיה פוליטית בוויקיפדיה! ולהפך, ניפחו כל אירוע, כולל רכילות דיווחים מפוקפקים שליליים על טראמפ ומשפחתו והרפובליקנים, גם בהקשר לפוטין ורוסיה. וגם שמו של טראמפ נזכר פעמים רבות בהמתקפה הטורקית על כורדיסטן הסורית הגם שהמתקפה הסתיימה אחרי כ-10 ימים, והכל חזר לקדמותו, בניגוד לסיפוח קרים...אין גם שום מקריות שלא מראים מבוכות של דוברת הבית הלבן בעידן דמוקרטי. הנה האחרונה: הדוברת טועה בזהות הנשיא שלה: "אני נהנת לעבוד כל יום עם הנשיא" אובה...עם הנשיא ביידן. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 10:40, 24 בינואר 2022 (IST)
פוטין צריך להיזהר. ביידן עצבני. מיקרופון פתוח קלט כי הוא אמר על כתב של פוקס ניוז: "stupid son of a bitch" בגלל שהוא שאל אותו על האינפלציה (הדוהרת). זה כמובן יצונזר. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 00:40, 25 בינואר 2022 (IST)
עדכון: הקרטל לא הראה זאת במבזקי 9 בבוקר ב-3 הערוצים, וסביר להניח שגם לא יראו בהמשך. נשיא דמוקרטי נתפס מקלל עיתונאי בגסות חסרת תקדים, (בגלל שאלה נורמלית), זה לא אייטם אצלם. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 09:12, 25 בינואר 2022 (IST)
נשיא אמריקאי שמקלל עיתונאים? חשבתי שזו התנהגות די רגילה של נשיאים אמריקאיים (התרגלתי לזה בשנים האחרונות). אבל מנוסח השאלה שלך הבנתי שלנשיאים דמוקרטיים זה אסור. גם יפה שאתה מצפה שפליטת פה דבילית של דוברת הבית הלבן תפתח מהדורות חדשות בישראל (או אפילו תדווח כאן). אצלנו בחדשות מדווחים על הפקקים שיש בארץ אבל ב־CNN ובפוקס מתעלמים. חוצפה! Tzafrir - שיחה 09:28, 25 בינואר 2022 (IST)
ברור שנשיא דמוקרטי מקלל בגסות חסרת תקדים עיתונאי, זה לא חשוב גם לתוכניות הבוקר, כמו טעות של חזאי בבלגיה. אבל אשת מועמד רפובליקני לנשיאות מעתיקה 3 שורות בנאום שלה, זה בראש כותרות המהדורה המרכזית של הקרטל. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 09:35, 25 בינואר 2022 (IST)
אני רואה שהם כתבו ככתבות קטנות (כאן 11, ערוץ 12, ערוץ 13). אם הוא היה אומר את זה ל-CNC, אז שאר הערוצים אולי היו מאבדים בזה עניין. PRIDE! - שיחה 09:52, 25 בינואר 2022 (IST)
באינטרנט מחפשים קליקבייט. נדמה לי ש"ישראל היום" התחיל לפרסם , וכבר היה קשה להסתיר. בטלוויזיה ההסתרה יותר גדולה, אם כי כעת בערוץ 13 הראו במבזק שעה 10, אבל האחרים עדיין לא. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 10:15, 25 בינואר 2022 (IST)
עוד פעם אתה בלי כובע? Tzafrir - שיחה 10:33, 25 בינואר 2022 (IST)
ההפך. הנה שוב הקרטל מכה: אפס התייחסות לביידן, לפוטין בכותרות 3 המהדורות המרכזיות. עדכון: ערוץ 12 בכתבה על "פסע מפלישה רוסית" אחרי 25 דקות, ביידן בסדר גמור, הוא לא מקלל ואין חיה כזו ביקורת על ביידן. הערוצים האחרים עסקו בכך מאוחר יותר, וגם ביידן בסדר, אבל לפחות הזכירו את הקללה שלו. לעומת זאת שוב כתבה שלילית לחלוטין על בוריס ג'ונסון, מהסוג שלא שודר על הדמוקרטים בארה"ב, לפחות 20 שנה. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 19:59, 25 בינואר 2022 (IST)
נו שוין. לפחות על ג'ונסון עושים, אבל על ביידן חבל שלא. אם היה חוק שמחייב אותם לעשות זאת, הם היו רצים לעשות זאת (רק שזה לא המצב וחבל). PRIDE! - שיחה 22:18, 25 בינואר 2022 (IST)
בלי פילטר. בוריס ג'ונסון הסתבך בסקנדל וכמה מחברי מפלגתו החלו הליך הדחה נגדו. לא צריך להשוות לארצות הברית: הליך הדחה כושל כזה היה גם נגד קודמתו בתפקיד: תרזה מיי. Tzafrir - שיחה 06:51, 26 בינואר 2022 (IST)
דרך אגב, בערוץ 12, פורסם פודקאסט (אחד ביום) על ביידן. כדאי לבדוק האם גם שם הוא (ביידן) מוצג באופן חיובי, באופן נייטרלי או באופן שלילי. PRIDE! - שיחה 10:22, 26 בינואר 2022 (IST)
הסיקור על גו'נסון היה מאוד שלילי, וגם בעבר הסיקור היה שלילי (כי הוא ממפלגת ימין-מרכז ותמך בטראמפ) אבל ביידן-האריס כבר שנה צוברים כישלונות ומבוכות, זה נוסף על הקמפיין המביך, ואין שום ביקורת משמעותית עליהם בטלוויזיה הישראלית. מקפידים להסתיר את כל הביקורת הרפובליקנית עליהם, אפילו כאשר היא קשורה לישראל, ההפך הגמור ממה שקורה בעידן נשיא רפובליקני. האמירה של ביידן על "פלישה קטנה" נתנה אור ירוק לפוטין, אבל הוסתרה במקום לפתוח מהדורות חדשות אגסי - שיחההטיות יש לתקן 10:26, 26 בינואר 2022 (IST)
עם פילטר. ג’ונסון, כמו טראמפ, מושך תשומת לב של התקשורת בכוח עם כל מיני התבטאויות מוזרות (שנאמרות בכוונה, כדי למשוך תשומת לב. או להפנות תשומת לב). זה ממקד את תשומת הלב של התקשורת אבל גם מרגיז. פוטין החל לרכז את צבאו עוד בנובמבר. יש מאז רצף של התבטאויות בנושא. בפרט במשך כל ינואר יש רצף של התבטאויות חריפות בנושא מטעם ארצות הברית. ביידן אמר פעם אחת משהו שאפשר להחשיבו כאור ירוק לפוטין, אבל מיהר להכחיש. אם פוטין מתייחס לאמירה הזו כאור ירוק, יש לו עיוורון צבעים רציני (או שמיעה סלקטיבית). Tzafrir - שיחה 13:15, 26 בינואר 2022 (IST)
אגסי, הבחנתי היום בכתבה במקרה לגמרי (כלומר, היא הייתה "מקודמת" על ידי YNET כך שנתנו לזה עדיפות). אם תיכנס לכתבה תגלה שהיא שלילית מאוד כלפיו, כולל אזכורי עבר מביכים "על הדרך". אחרי שראיתי את הכתבה הזו הסתקרנתי והרצתי גוגל, וראיתי שגם במעריב מתייחסים לזה כפשלה מביכה. וזה כמובן בלי להזכיר את כלי התקשורת הרבים (ישראל היום, כיפה, סרוגים, מידה, חדרי חרדים, כיכר השבת, ערוץ 7, ערוץ 20 – אלו הראשיים) שמראש לא מנסים להיות אפילו נייטרליים במצבים כאלו וכמובן סיקרו את זה בצורה שלילית (סרוגים, ערוץ 14, ישראל היום, לא רואה צורך לחפש את האחרים). כלומר, אפילו שזה אירוע חסר כל חשיבות מבחינת ניהול מדינה, אלא סתם פוטנציאל לקרקס תקשורתי שאכן מומש. כך שלפחות בעניין הזה אתה יכול להיות רגוע. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:31, 27 בינואר 2022 (IST)
משתמש:HaShumai, אוקיי, כפי שאמרתי בעבר: הצנזורה בטלוויזיה גדולה יותר מאשר באתרים, שיש להם גם שיקולים של קליקבייט. ולעניין, הקללה של העיתונאי הפכה לשיחת היום בארה"ב, ואילצה את ביידן להתנצל, אז האתרים הימנים פרסמו, וגם לאחרים היה יותר קשה להתעלם. ההבדל בסיקור בישראל (ובארה"ב) של נשיא דמוקרטי ורפובליקני הוא תהומי. הסיקור של ביידן הוא כמעט תמיד חיובי או נייטרלי, גם תוך סילוף המציאות. מה לא מדווחים או מאוד מצניעים (במיוחד בטלוויזיה): 1. תקריות מביכות אחרות של ביידן והאריס 2. ירידה בסקרים של ביידן והיתרון של טראמפ עליו. 3. ביקורת של הרפובליקנים ואחרים על ביידן ועל האריס 4. שיאים של הגירה בלתי חוקית בגבול מקסיקו והזנחה ענקית. 5. נתונים לא טובים וקשיים בעניין הקורונה, ופסיקה של בתי המשפט נגד הממשל. 6 בעיות שונות בתוך ממשל ביידן, כמו דוברת הבית הלבן ועוד 7. דיווחים מפי מקורות וגורמים מה ביידן אמר בדיונים סגורים 8. התייחסות למצבו הקוגניטיבי, ולמשל שהרופא של הבית הלבן בתקופה אובמה וטראמפ (וכיום מחוקק רפובליקני) שאמר כמה פעמים שחייבים לעשות לביידן בדיקה. 9. פירוט של הכישלון באפגניסטן, מספר האמריקאים שהם השאירו מאחור, הפקרת הסייענים, כמות הנשק האדירה שהם השאירו לטליבן ועוד. 10. קשיים כלכליים, אניפלציה דוהרת ומחירי דלק בשמיים 11. אובדן העצמאות האנרגטית, ועוד ועוד. כזכור, מדי יום היו דיווחים שליליים על ממשל טראמפ כולל רכילות, לאורך כל תוכניות היום בטלוויזיה (למעט על מייק פנס, כי רצו שיחליף את טראמפ). הסתירו כל דבר חיובי לגבי טראמפ, למשל הקפידו לא להראות את התורים הענקיים לעצרות שלו (אבל תורים של אנשים שמחכים למוצרי אפל כן הראו) גם על ממשל אובמה, הסיקור היה תמיד חיובי בטלוויזיה. נסה להיזכר באייטמים שליליים נגד אובמה ומשפחתו, כולל סגנו דאז ביידן. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 12:14, 27 בינואר 2022 (IST)
אני לא ממש רואה טלוויזיה. במעט שראיתי כשהתארחתי במקומות, בעיקר בימי נתניהו כרה"מ, הופתעתי עד כמה הסיקור התאים לנראטיב של נתניהו בניגוד לתדמית שיש שה"תקשורת" הולכת נגדו. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 12:21, 27 בינואר 2022 (IST)
משתמש:HaShumai, בטלוויזיה הישראלית אולי היו רוצים לעשות הטיה מקסימלית גם לגבי נתניהו, אך הם לא יכולים להרשות לעצמם, לעשות הטיה קיצונית כמו בעניין ביידן והדמוקרטים, לגביהם יותר קל להם לעשות הטיה מהסיבות הבאות: א. הציבור הרבה פחות בקיא בנעשה בארה"ב, כך שהרוב אינם מבחינים בהטיה. ב. ההטיה לטובת ביידן אינה משפיעה על הבחירות בישראל ג. הפוליטיקאים והעיתונאים הישראלים והטוקבקסטים, אינם מתלוננים על הטיה לטובת ביידן ד. הרשות השניה לא מקפידה בהטיה בחדשות חוץ. ה. אין סכנה גדולה שההטיה לביידן תגרום לערוץ אובדן רייטינג, ושהצופים יעברו לערוצים אחרים. לעומת זאת, הטיה קלה נגד נתניהו גורמת לתלונות רבות. הטיה קשה תגרום שאוהדי נתניהו יעברו לערוץ אחר, כולל ערוץ 14. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 01:28, 28 בינואר 2022 (IST)
אגסי, רק מחדד שבמדגם הקטן והמקרי שלי, ההטיה הייתה *בעד* הנראטיב של נתניהו (כלומר, לא לחלוטין בעד נתניהו, כמו קידום נושאים מתאימים לסדר היום שהוא רצה לקדם באותה עת). איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 01:53, 28 בינואר 2022 (IST)
בערוץ 13 שרון גל עושה הטיה לטובת נתניהו, ואילה חסון לטובת הנרטיב שלו, בניסיון שלה לגרוף את צופי ערוץ 14 שלא משדר בשישי בערב ואוהדי נתניהו אחרים, כדי להעלות את הרייטינג שלה, וזה מאלץ את "אולפן שישי" להקליט מוקדם כדי שעמית סגל ישתתף וגם גייסו את ביסמוט. אבל זה כבר נושא לפוסט נפרד :) אגסי - שיחההטיות יש לתקן 02:07, 28 בינואר 2022 (IST)
עדכון: ביום שישי הזה, הקרטל אמנם התייחס למשבר אוקראינה ולפוטין, אבל בערוצים 12-13 לא הזכירו את ביידן, כאילו שהוא לא שייך למשבר, ובוודאי לא הזכירו את השיחה המדוברת שלו עם נשיא אוקראינה, שלפי CNN ביידן אמר לו שזו עובדה מוגמרת שפוטין יפלוש לאוקראינה, הגם שביידן הכחיש זאת. ערוץ 11 התחילו באמירה שביידן הכחיש את הדיווח ב-CNN, במקום תחילה לספר מה CNN דיווחו עליו. וכמו תמיד בשלושת הערוצים אין אזכור לשום ביקורת על ביידן, בוודאי שהתעלמו מהדרישה של הרפובליקנים, שביידן ישחרר את התמליל של שיחתו עם נשיא אוקראינה, כפי שביידן בזמנו דרש מטראמפ. הנה הציוץ הנעוץ של הרפובליקנים בית הנבחרים. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 20:59, 28 בינואר 2022 (IST)
טראמפ ערך במוצאי שבת עצרת בטקסס הנה סרטון על הקהל הגדול. זה לא מקרי שבמשך 6 שנים לא הראו בטלוויזיה הישראלית סרטונים כאלה על הקהל הגדול של טראמפ, בכל תוכניות הבוקר ועד תוכניות הלילה. לעצרות ולשיעורי התמיכה בטראמפ יש יש משמעות, כי טראמפ מנסה לסייע לרפובליקנים לעשות מהפך בקונגרס בסוף השנה, ולאחר מכן הוא צפוי להכריז רשמית על ריצה לנשיאות. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 21:38, 30 בינואר 2022 (IST)

פער קטן מאוד במספר הערכים בינינו לוויקיפדיה האספרנטית[עריכת קוד מקור]

נכון לבוקר זה עמד מספר הערכים אצלנו על 309,841 (מספר 37 בדירוג הוויקיפדיות) ובוויקיפדיה האספרנטית 309,902 (מספר 36). פער זניח ביותר. הפער ליעדים הבאים: בסקית, מלאית, טטרית - עומד על עשרות אלפי ערכים. ביקורת - שיחה 13:29, 20 בינואר 2022 (IST)

במדד העומק, לעומת זאת, אנחנו במקום 6 והם במקום 99. עניין של כוח אדם כנראה. ביקורת - שיחה 13:31, 20 בינואר 2022 (IST)
מדד עומק גבוה זה טוב או לא? גופיקו (שיחה) 13:49, 20 בינואר 2022 (IST)
הכוונה היא שבממוצע יש יותר מילים בוויקיפדיה העברית, מאשר בוויקיפדיה האספרנטית. PRIDE! - שיחה 14:25, 20 בינואר 2022 (IST)
ממה שהבנתי זה לא מדויק. על פי הערך שלנו על ויקיפדיה האספרנטית, מדד העומק מחשב את היחס בין כמות הטקסט לכמות העריכות (ובעברית - את כמות השיפור הממוצעת של הטקסטים מאז הם עלו לאתר) david7031שיחה • י"ח בשבט ה'תשפ"ב • 15:58, 20 בינואר 2022 (IST)
אכן. או בקיצור - זה טוב. ביקורת - שיחה 16:59, 20 בינואר 2022 (IST)
לא הבנתי בשביל מה אתה מציין את העובדה הזאת, אנחנו בתחרות איתם? אקסינו - שיחה 15:51, 20 בינואר 2022 (IST)
אנחנו בתחרות עם עצמנו. ההשוואה עוזרת למדידת ביצועים אישית, כך כשמודדים מהירות יותר קל לבחון את עצמך לפי יתר המכוניות או לפי המהירות שבה הנוף חולף. ביקורת - שיחה 16:59, 20 בינואר 2022 (IST)
הם הגדילו את הפער לטובתם, שעומד כרגע על 100 ערכים, וזאת למרות שיש לנו פי 10! עורכים פעילים. השאלה מה הם עושים שונה מאיתנו... אגסי - שיחההטיות יש לתקן 08:48, 21 בינואר 2022 (IST)
"לתוך ויקיפדיה האספרנטית מוכנסים ברשות ערכים מתוך האנציקלופדיה האספרנטית משנת 1934." מתוך הערך אודותם. הם גם מאוד פעילים בקהילה שלהם ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 10:03, 21 בינואר 2022 (IST)
זה לא קשור, הם פשוט עושים ערכים מאוד קצרים (2 משפטים או שלוש), והם בדרך כלל מתרגמים קצרמרים. אקסינו - שיחה 11:19, 22 בינואר 2022 (IST)
זה לא שאצלנו אין הרבה קצרמרים, ואין בכך חיסרון (לא הוכח שהימצאות קצרמר מונעת כתיבת ערך מושקע יותר), עדיין הכיסוי רחב יותר גם אם לא עמוק יותר. ביקורת - שיחה 20:05, 22 בינואר 2022 (IST)

310,000 ערכים![עריכת קוד מקור]

בשקט בשקט הגענו למספר המרשים הזה, 10,000 ערכים אמנם אינם סיבה למסיבה גדולה, אבל כן ציון דרך שלא קורה כל יום. מזל טוב לכל מי שמרגיש סיבה לשמוח. ביקורת - שיחה 04:06, 23 בינואר 2022 (IST)

ביוונים נלחמנו, ולנו הניצחון! רדיומן - שיחה 07:17, 23 בינואר 2022 (IST)
כל הכבוד לנו. היוונים תמיד היו הרחק מאחור. מסקרן לדעת איך הווקיפדיה הערבית הגיעה ל-1,155,010 ערכים. יש להם 5,619 ויקיפדים פעילים ולנו יש 3,46 (לנו יש יותר בוטים ומפעילי מערכת מאשר להם). אגב, יש כבר 18 ויקיפדיות במועדון המיליון אגסי - שיחההטיות יש לתקן 09:45, 23 בינואר 2022 (IST)
בקצב הזה, נגיע ל-400,000 ערכים רק ב-2026, ואת הערך המיליון נגיע רק ב-2054. PRIDE! - שיחה 16:02, 23 בינואר 2022 (IST)
אגסי, זה לא תחרות. אקסינו - שיחה 16:06, 23 בינואר 2022 (IST)
עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה... ביקורת - שיחה 16:06, 23 בינואר 2022 (IST)
נחמד לדעת, אבל יש לאן לשאוף. ארז האורזשיחה 16:22, 23 בינואר 2022 (IST)
אני מעריך שתוך 10-20 שנה נמציא בוט ערכים משוכלל ונצליח לאשר אותו בפרלמנט, ואז נקצר את הדרך למיליון, ואני מכיר את כל האמירות, שזה לא תחרות והעיקר האייכות וכד' :) אגסי (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
הרבה ערכים ובמיוחד ערכי בע"ח בויקי הערבית הם קצרמרים כמו בויקי הסבואנו.
ל-Euro know, זה יוצא מהיר בשנתיים ממה שלקח להגיע למאה האלף הראשונים, בשנה למאתיים אלף, ודי דומה ל-300 אלף. נקווה שהתאוצה תישאר חיובית...
עניין בוט הערכים קצת מפחיד אם הוא נשען על ויקינתונים. בוט כזה יכול להוריד במהירות את מדד העומק של הויקי העברית... פרצטמולשיחה20:20, 23 בינואר 2022 (IST)
חס וחלילה אגסי, שום בוט ושום כלום. אקסינו - שיחה 20:57, 23 בינואר 2022 (IST)
אין שום בעיה לשמור על מדד העומק: נכתוב כמה בוטים. הם יעבדו ביחד על כל ערך וידאגו למראית עין של שיפור. מדד העומק אינו מטרה – המטרה היא ערכים טובים. יכול להיות שמדד העומק הוא אינדיקציה טובה לאיכות, אבל לא צריכים לשמור עליו בכוח. בינתיים, מה המצב של ויקיפדיה:ערכי הארגמן? האם רצוי ליצור כאלו? נראה לי שהם פשרה טובה בין הרצון להרבה ערכים ממידע שכבר קיים (וקישור לערכים באנגלית) לבין הרצון לא ליצור ערכים שאף אחד לא מתחזק.
בהנחה שהם מקובלים: האם מישהו מתומכי הבוטים רוצה לקחת איזשהו תחום ולנסות להפוך את כל הקישורים האדומים שבו לארגמן? ואז לנסות לראות אם יש דרכים טובות להפוך את התהליך לאוטומטי יותר? Tzafrir - שיחה 23:22, 23 בינואר 2022 (IST)
לפני יותר מ-9 שנים פתחתי פוסט במזנון (ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 301#בוט הערכים העברי הראשון-מי מתנדב להקימו?) שעסק בשאלה האם אפשר לפתח בוט ערכים כמו בוויקי השוודית. הרעיון נדחה על הסף. מאז אמנם הבוטים השתכללו, אבל כנראה שעדיין יש קושי לפתח בוט ערכים עברי סביר. אולי זה יקרה בעוד 10 או 20 שנים. אולי בעתיד יוקם מרחב טיוטה מיוחד לערכי בוטים, וערכי בוטים ייבדקו ידנית, ישופרו במידת הצורך, ואז יועברו למרחב הערכים. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 23:39, 23 בינואר 2022 (IST)
אם יהיו במרחב טיוטה, והם יהיו מספיק איטיים כך שנוכל לבדוק אותם בלי לחץ, ועם זאת, מהירים מספיק כדי להיות יעילים, זה נשמע סביר במקרה הטוב, אם שום דבר לא מתקלקל, וסביר להניח שיהיו בעיות של תרגמת חמורה וצורך בוויקיזציה. ‏פרצטמול‏ • שיחה08:13, 24 בינואר 2022 (IST)
אין בעיה בערכי בוט אם יכילו מידע סביר. זה לא שנפעיל את הבוט מסובאנו או משוודית על כל ערך וערך, כי אז הערכים יהו קצרמרים. PRIDE! - שיחה 12:13, 25 בינואר 2022 (IST)

תביעה נגד Dovno[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת משתמש:Dorian Gray Wild

העתקה מוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

נדמה כאשר נפטר אדם מפורסם, העיתונים בישראל מעתיקים חלק מקורות חיו מוויקיפדיה. כעת נפטר ראובן אדלר ז"ל. בכל האתרים כתוב, כפי שהיה כתוב בוויקיפדיה, שהוא עלה לישראל ב-1948. כעת שיניתי בערך שהוא עלה לישראל בשנת 1949, בהתאם לדבריו ב- אבי, ששרד את הגטאות והמחנות, אמר לי: "אני לא מסוגל לאכול בשר בגריל בגלל ריח הבשר מאושוויץ", באתר כלכליסט, 30 באוגוסט 2012.

אם טעיתי, ואתם סבורים שהוא בכל זאת עלה לישראל ב-1948, כפי שכתוב כעת באתרים, אתם מוזמנים לתקן את הערך בצרוף אסמכתא.

אגב באותו כתבה הוא אמר שהוא נולד שנה לפני תום המלחמה, כלומר ב-1944. ואילו בערך כתוב שהוא נולד ב-8 באפריל 1943, כפי שמשתמש:Tomtom הוסיף מ"מאיה" כאן- הכנסת תאריך לידה, כלומר שנתים לפני תום המלחמה. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 11:23, 25 בינואר 2022 (IST)

זה לא הפעם הראשונה ולא הפעם האחרונה שיהיה העתקה ללא רישיון מתאים. אפילו לרוני דניאל עשו את זה, ולעוד הרבה אישים מכובדים בצורה כזו או אחרת. PRIDE! - שיחה 12:11, 25 בינואר 2022 (IST)
אכן. הם מן הסתם מתביישים להודות שהם מעתיקים מוויקיפדיה, אז כנראה שגם אם נפנה למועצת העיתונות, כדי שתדרוש מהם לתת לנו קרדיט, זה לא ממש יעזור. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 12:15, 25 בינואר 2022 (IST)
אין שום איסור (משיקולי זכויות יוצרים) להעתיק נתונים בודדים מוויקיפדיה (כגון תאריך העליה). שיקולי זכויות יוצרים נכנסים אם מעתיקים גם את הניסוח. Tzafrir - שיחה 13:33, 25 בינואר 2022 (IST)
זכור לי שכבר קרה שהעתיקו טקסטים שלמים על האישים האלו, כך שאני לא אופתע אם עשו את זה גם על ראובן אדלר. PRIDE! - שיחה 13:40, 25 בינואר 2022 (IST)
הוא גם אומר שם רק "נולדתי בפולין", בלי לציין מקום ונסיבות. מאד מעורפל. מה זה או מי זאת "מאיה"? Liad Malone - שיחה 12:45, 25 בינואר 2022 (IST)
מן הסתם משתמש:Tomtom התכוון למאיה (הודעות לבורסה) אולי כדאי שיספק לינק למידע, אם אפשר, או יבדוק שוב. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 13:15, 25 בינואר 2022 (IST)
הוספתי, שים לב שבאותה כתבה רשום שהיה בן13 ב-1956, כפי שאכן מסתדר עם 1943 ולא 1944. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 22:02, 25 בינואר 2022 (IST)

הנדסת תודעה?[עריכת קוד מקור]

קיבלתי עכשיו הודעה בוואטסאפ, זה מה שהיה כתוב בה:

"😡 עיצבן אתכם לקרוא על המחיקה של הלוחם בראל שמואלי הי"ד מוויקיפדיה?
😤 מפריעה לכם ההטיה הפוליטית באנציקלופדיה האינטרנטית?
😌 רוצים להנחיל ערכים יהודיים ולאומיים בלי הנדסת תודעה?
👈🏽 'עולם קטן' וארגון 'תורת לחימה' מכריזים על:
קורס עורכי ויקיפדיה!
📌יצירת ערכים.
📌הוספת מידע לערכים קיימים.
📌 עבודה משותפת עם אנשי תוכן ערכיים כמוכם שרוצים לשקף את האמת היהודית - לאומית   באנציקלופדיה האינטרנטית הגדולה בעולם!
🇮🇱 🇮🇱 🇮🇱 🇮🇱
👈 הכנסו לאתר תורת לחימה לכתובת :
   (צונזר)           
והירשמו
או שלחו מייל לכתובת : ‏‪   (צונזר)‬‏   
כדי לקבל את לינק ההרשמה.
זיכרו‼️ההיסטוריה של מחר, היא העשייה של היום ‼️"

מה הכוונה ב-"להנחיל ערכים יהודיים ולאומיים? והאם יש מקום בויקיפדיה לארגונים שמכניסים דעות פוליטיות? תודה לעונים. אקסינו - שיחה 12:44, 25 בינואר 2022 (IST)

אני חושב שהם רוצים שערכי טרוריסטים יימחקו, וייכתבו ערכים על יהודים, גם אם הם סתם יקבלו אבן בראש (ולשחזר את הערך על אירוע הנפילה של בראל). ויקיפד כלשהו (לא זוכר מי) אמר שיש עוד ארגון (לא זוכר איזה) שמנסה אותו דבר מאז 2010 (יכול להיות שעיגלתי). חבל שהם לא למדו שוויקיפיה העברית היא לא ויקיפדיה הישראלית. ירצו ולהקים וויקיפדיה ישראלית, שיקימו. קרן ויקידמיה לא תקדם את זה. PRIDE! - שיחה 13:19, 25 בינואר 2022 (IST)
למה לצנזר? אני אשמח להיכנס לקורס כדי לשמוע מה מלמדים שם.david7031שיחה • כ"ג בשבט ה'תשפ"ב • 13:21, 25 בינואר 2022 (IST)
כל עוד הם יגיעו על מנת לכתוב ולשפר ערכים תוך כיבוד כללי הקהילה, ולא להשחית, לעורר ריב ומדון וכיוצא בזה, זה בסדר. זכותם. יכול להיות שעם השתלבותם בקהילה, הם גם יבינו מה זה חשיבות אנציקלופדית וכיצד מתנהלות הצבעות כאן במיזם, ויבינו לבד למה הערך על שמואלי ז"ל נמחק ומה התהליך שהוביל למחיקתו, במקום להסיק ש "כולם 0מולנים ולכן הערך נמחק" (גילוי נאות: אני הייתי נגד המחיקה). ד"א לארגון הנ"ל יש ערך בויקיפדיה עם לינק לאתר הרשמי שלהם זמין לכל דיכפין. TheStriker - שיחה 13:39, 25 בינואר 2022 (IST)
טכנית, ”לעורר ריב” יהיה. השאלה היא לא איך, אלא מתי. PRIDE! - שיחה 13:41, 25 בינואר 2022 (IST)
אתה אומר שיש לארגון הזה ערך בויקיפדיה אבל גם על הערך הזה היתה מלחמת עריכה והצבעה ככה שזאת החוויה שלהם. תסתכל בדף השיחה שם. דרדל (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
באתר שלהם לא מצאתי את הקורס המדובר david7031שיחה • כ"ג בשבט ה'תשפ"ב • 13:55, 25 בינואר 2022 (IST)
הנה רישום לקורס באתר שלהם... מעט מן האורשיחה • כ"ד בשבט ה'תשפ"ב • 10:07, 26 בינואר 2022 (IST)
ההודעה פורסמה בפייסבוק שלהם. מיכאל.צבאןשיחה • כ"ג בשבט ה'תשפ"ב • 17:59, 25 בינואר 2022 (IST)
לא. אבל יש בוויקיפדיה מקום לעוד הרבה אנשים. אם עורכי הקורס ישכילו להבין שוויקיפדיה אינה המקום לתעמולה פוליטית פשוטה, הם יוכלו לעזור לנו למצוא עוד עורכות ועורכים. וכן, ויקיפדיה היא גם, בסופו של דבר, הקונצנזוס של כותביה. אתה מוזמן לנסות לנסות לחזק גם את הצד שלך. Tzafrir - שיחה 13:38, 25 בינואר 2022 (IST)
אני לא מקדם אף "צד", אני בעד אובייקטיביות מוחלטת של ויקיפדיה, וחושב שכולם צריכים להתעסק בזה. אקסינו - שיחה 13:46, 25 בינואר 2022 (IST)
לא נורא מתוך שלא לשמה יבואו לשמה. מי-נהר - שיחה 13:47, 25 בינואר 2022 (IST)
לדעתי זו יוזמה ברוכה, כל עוד יכתבו ברמה ע"פ הכללים, זה יוביל לכיסוי יותר עמוק של ערכי ארץישראל שחלק מהם ממש חסרים. שמיה רבהשיחה • כ"ג בשבט ה'תשפ"ב • 14:12, 25 בינואר 2022 (IST)
כל עוד אין ניסיון לגייס כותבים רבים, רק כדי ליצור כאן רוב לזרם פוליטי מסוים, על מנת להטות את ויקיפדיה לכיוון פוליטי ספציפי, (כפי שקרה בוויקיפדיה אחרת). אגסי - שיחההטיות יש לתקן 15:05, 25 בינואר 2022 (IST)
מקווה שמתוך זה יותר עורכים פוריים ירשמו, כמו שכתב מי נהר. –מקף 17:42, 25 בינואר 2022 (IST)
הבעיה היא לא זאת, הלוואי שזאת הייתה הבעיה שלנו! הבעיה היא שאני חושש מזה שהם יכניסו לפה הטיות פוליטיות ימניות. אקסינו - שיחה 18:24, 25 בינואר 2022 (IST)
אני לא הייתי חושש מזה. לא סתם ויקיפדיה היא מיזם שיתופי, על אף שלכל אדם יש הטיות פוליטיות (גם אם הוא לא תמיד מודע לכך). את המשתמשים שיבואו רק כדי לקדם אג'נדה נוכל לזהות ולחסום במהירות. משתמשים שיבואו לתרום, אך פה ושם יכניסו מבלי משים גם דעות, נוכל לתקן וללמד אותם את הכללים והעקרונות של ויקיפדיה. מיכאל.צבאןשיחה • כ"ד בשבט ה'תשפ"ב • 20:31, 25 בינואר 2022 (IST)
זה לא סוד שיש בויקיפדיה העברית עורכים שמקדמים השקפות מסוימות, וקרן ויקימדיה אפילו מעודדת את חלקם (וק:נשים באדום, לדוגמא). אני לא חושב שיש בכך בעיה כלשהי. בסופו של דבר כל אחד מתעסק בנושאים שמעניינים אותו, ואם יש אנשים שמתעניינים יותר בתחומים פוליטיים, אין סיבה למנוע מהם לתרום בנושאים אלו (ובלבד שהם אכן תורמים, כמובן). מן הסתם רוב העורכים שיצטרפו לקורס המדובר ינשרו מהר, כשיבינו שויקיפדיה אינה פלטפורמה להפצת דעות פוליטיות, אבל סביר להניח שכמה מהם דווקא ילמדו את הכללים החדשים וישתלבו בקהילה תוך שהם תורמים לאיכותה של ויקיפדיה. מיכאל.צבאןשיחה • כ"ג בשבט ה'תשפ"ב • 17:55, 25 בינואר 2022 (IST)

איזה שטויות הוא אומר בראיון. השוואה בין נפילת בראל ז"ל, לבין רצח ג'ורג' פלויד, (ובין התהודה הציבורית ששני האירועים יצרו). זה פשוט חוסר פרופורציות.david7031שיחה • כ"ד בשבט ה'תשפ"ב • 18:40, 25 בינואר 2022 (IST)

מעניינת הטענה שלו שמי שפנה אליהם לסיוע היו עורכי ויקיפדיה, אז אולי קודם כל צריך הסכמה בין העורכים הקיימים שאין הטיה פוליטית, ככה משתקף גם בכתבה של דביר עמר בנושא הוא מראיין את ד"ר הלל גרשוני והעמותה מצטטת משם תבנית:דרדל
שמחתי לראות שגם אלו שמקדמים עריכות מוטות, ורואים בוויקיפדיה כלי תעמולה, הבינו שכתיבה בוויקיפדיה דורשת מיומנות,ומדברים על פתיחת קורס עריכה. אעז לנחש שאם יהיו משתתפים בקורס, אלו יהיו אנשים שכבר עורכים בוויקיפדיה, או שבכוונתם לעשות זאת, עם קורס או בלעדיו.
יפה יהיה אם אנשי העמותה ייצרו קשר, ואם הקורס אכן יתקיים (הפוסט הראשון כאן לא שכנע אותי שקורס כזה יתקיים, או לפחות לא בהכרח), ינסו להציג בו לפחות "שיעור" אחד שיסביר את גישת ויקיפדיה לנושא NPOV. אם מישהו ממשתתפי הדיון יתנדב להירשם לקורס, מעניין יהיה לשמוע דיווח מכלי ראשון. קיפודנחש 21:21, 25 בינואר 2022 (IST)
החשש היחיד שלי הוא שעורכים בוגרי קורס כזה עלולים לחתור תחת העיקרון שוויקיפדיה היא "העברית" ולא "הישראלית". מאחר שעיקרון זה לא לגמרי מעוגן בכללים העדכניים אצלנו, אולי זו הזדמנות לנסות ולקדם את היזמה הישנה של אמירו להפוך את העניין לרשמי. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 01:25, 26 בינואר 2022 (IST)
@HaShumai:
היו בה נקודות שגרמו להתנגדות. עדיף להתחיל בהוספה של סעיף קצר ולעניין בויקיפדיה:מה ויקיפדיה איננה. @מקף 04:45, 26 בינואר 2022 (IST)
יש לי משימה לחניכי הקורס של "תורת לחימה": יותר מ-220 לוחמי צה"ל קיבלו את עיטור העוז, אבל על פחות מחצי מהם יש ערך בוויקיפדיה, ראוי להשלים את הערכים החסרים. יותר מ-600 לוחמי צה"ל קיבלו את עיטור המופת אבל פחות מחמישית מהם זכו לערך בוויקיפדיה. גם זאת חניכי הקורס יוכלו להשלים. דוד שי - שיחה 09:50, 26 בינואר 2022 (IST)
אבל דוד, לא הייתה עליהם מחאה, ואי הכתיבה שלהם לא מחליש את רוח העם. 😉 ציניות david7031שיחה • כ"ד בשבט ה'תשפ"ב • 10:30, 26 בינואר 2022 (IST)
מקף, יפה לך, מלא הברקות יש לך איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:40, 26 בינואר 2022 (IST)
אני אתמוך בדיון, אני פשוט לא רוצה להעמיס יותר מדי הצעות מצידי בבת אחת (ושוב אזמין אתכם, כמו נציג מכירות שאינו מרפה,😅 לפנות לדף ההצעה לייבוא/אזכור תנאי השימוש של הקרן) @מקף 14:43, 26 בינואר 2022 (IST)
רק מכעיס אותי שהקורס הוא בתשלום, בעוד שהם יכולים להשתלב בחינם אם רק היו רוצים ומבקשים מהקרן. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 00:06, 30 בינואר 2022 (IST)

אני רוצה לדמיין תרחיש אימים, לוודא שאנחנו מוכנים. נגיד שמחרתיים מצטרפים לויקיפדיה עשרות עורכים חדשים, ומישהו מלמד אותם איך לקבל זכות הצבעה צ'יק צ'ק. והם קוראים אחד לשני להצביע בלי דיון בכל נושא שחשוב להם. מה אנחנו עושים? --בברוך - שיחה 10:54, 31 בינואר 2022 (IST)

יש תנאי שאם המשתמש אינו בן חודש אין לו זכות הצבעה... אין יותר מדיי סיכון omer abcd ~ דף השיחה שלי 🐱 16:42, 31 בינואר 2022 (IST)
איך זה משנה את המצב? נניח שיש להם סבלנות לחכות חודש. עוזי ו. - שיחה 17:44, 31 בינואר 2022 (IST)
אני מאמין שאם הם יערכו ללא הפסקה רק כדי לקבל זכות הצבעה נראה עריכות שגויות ובכל מקרה נשחזר ונטפל, אם יהיו כמה משתמשים כאלה ודאי אחד ידליף שכולם נשלחו להצביע ביחד... נטפל במקרה כמו שמטפלים בבובות קש omer abcd ~ דף השיחה שלי 🐱 17:47, 31 בינואר 2022 (IST)

העומס הויקיפדי הממוצע[עריכת קוד מקור]

אז כמה ערכים כל אחד מאיתנו צריך לשאוף לשפר מידי חודש, ולכסות בניטור באופן קבוע?

87


במקרה שמתי לב שעומס הערכים לכל משתמש פעיל הוא הנמוך ביותר מאז שנרשמתי (כ-20 ערכים פחות למשתמש ביחס לחודשים קודמים). אולי זה נובע מהסיקור התקשורתי? @מקף 04:42, 26 בינואר 2022 (IST)

אנשים בלימודים, בעבודה, וגם כתבת את ההודעה הזאת ב-04:42.. אגב, ראיתי כבר את העומס הויקיפדי מגיע למספרים כאלו (87) לא בעבר הרחוק. אקסינו - שיחה 09:46, 26 בינואר 2022 (IST)
אז כנראה שלא שמתי לב לזה, יש איזה אתר סטטיסטיקות שיכול לתת לנו גם את ההיסטוריה של זה? @מקף 14:44, 26 בינואר 2022 (IST)
כמו שאקסינו אמר, זה משתנה מפעם לפעם. יש תקופות רגועות, כמו בחורף, שאנשים בעבודה, בלימודים, אין חופשים (כמו פסח או כל ספטמבר עם חגי תשרי) ואין להם זמן להתפנות ל"פעילויות" כאלו. כמובן שיש גם תקופות פחות רגועות כמו בקיץ, בהן אנשים נמצאים בחופש, ללא לימודים, ללא עבודה לפעמים, שזה אגב מסביר את ה"צניחה" בניטור מהתקופה שנרשמת. הדבר לא אומר כלום על הפעילות של הויקיפדים. לא ידוע לי על אתר סטטיסטיקות כזה, אבל יכול להיות שיש ואני לא מכיר. ארז האורזשיחה 14:56, 26 בינואר 2022 (IST)
אני חושב שזה חישוב שגוי. לא כל הוויקיפדים עוסקים בתחזוקה ובניטור. חלק גדול מתעסק בדברים אחרים לחלוטין. לכן, החישוב לא יהיה מדויק. גילגמש שיחה 17:12, 26 בינואר 2022 (IST)
@מקף אתה נראה לי תאהב את האתר wikiscan.org. אקסינו - שיחה 18:38, 26 בינואר 2022 (IST)
לימודים? עבודה? להיות ויקיפד בזמן הצבא זה בלתי אפשרי. ניבשיחהמכחילים את הקונגרס 22:42, 27 בינואר 2022 (IST)
תלוי בשירות... איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:09, 27 בינואר 2022 (IST)
המסקנה המתבקשת היא שצריכים להפנות חלק מהמתגייסים לשירות לאומי לטובת שירות במסגרת המיזם של ויקיפדיה. כמו שיש חיל חינוך וכו... ככה גם מצבת הכותבים מהמגדרים המיוצגים פחות יעלו. ובא לציון גואל. מי-נהר - שיחה 23:43, 27 בינואר 2022 (IST)
הלוואי, אם כבר, שכתיבה בוויקיפדיה תיחשב כמעורבות חברתית לבגרות. יהודית1000 - שיחה - 💜 02:10, 28 בינואר 2022 (IST)
ממש ממש לא, יהודית. אנשים צריכים להגיע לוויקיפדיה כי הם רוצים לתרום למיזם. לא כי הם צריכים להעביר כמות שעות מסויימת. אם יבואו אנשים שרק צריכים שנחתום להם שעשו X שעות, תרומתם תהיה בהתאם. גם בני נוער שתורמים לוויקיפדיה לא הייתי רוצה לראות שמעבירים פה את מה שקראו לו פעם "מחוייבות אישית". אני מעדיף שהם, שכבר מעורים בוויקיפדיה, יכירו עוד עשייה לתועלת החברה ויחזרו אלינו בתור העשייה שלהם בשעות החופשיות.
אגב, מקף, ארז ואקסינו, הבעיה עוד תחריף ככל שיותר אנשים ישימו לעצמם למטרה רק להרחיב בדף המשתמש שלהם את רשימת הערכים שכתבו מן היסוד, ויהיו עוד כאלה שיבקרו את אלה שלא עוסקים רק בהוספת ערכים, אלא ממש דואגים לערכים שנכתבו ודורשים הרחבות ושיפורים. Ldorfmanשיחה 02:43, 28 בינואר 2022 (IST)
ההנחה היא שאנשים שמתנדבים לשירות לאומי רוצים לתרום. ושאפשר לשות פרוייקט של מעורבות עמוקה. בוודאי שלא התכוונתי שיתנו לאנשים לבחור בזה כדי למרוח את הכל. הם צריכים להיבחר. ולהיות מופת וסמל. מי-נהר - שיחה 03:10, 28 בינואר 2022 (IST)
אולי... אני יכולה להבין למה אתה מעדיף ככה, אבל לי לא אכפת למה הם יבואו, כל עוד הם יתרמו. ו"מתוך שלא לשמה בא לשמה". יהודית1000 - שיחה - 💜 03:07, 28 בינואר 2022 (IST)
מסכים איתך שאסור לגרום לאנשים מהצבא או מהלימודים להתנדב לוויקיפדיה. לגבי הבעיה שאני רושם את כל הערכים שאני כותב בדף המשתמש שלי, לא כל כך הבנתי. אקסינו - שיחה 10:10, 28 בינואר 2022 (IST)
אקסינו, הבעיה אינה ביצירת הרשימה בדף המשתמש שלך, אלא בזה שקידשו פה את הצגתה של רשימה ארוכה כזאת על פני שיפור הערכים הקיימים ומניעת השארתן של השחתות. במילים אחרות, להציג רשימה ארוכה של ערכים נחשב היום להישג, בעוד לפעול לשיפור הערכים, כולל אלה שבתוך אותן רשימות, לא נחשב לפעולה שניתן להבינה ככזאת שיש בה הישג. התחרותיות הזאת הפכה למצב לא בריא בו כותבים חדשים מנסים רק למצוא אלו ערכים לכתוב, במקום להתנסות בשיפור והרחבה של קיימים, בעיקר מפני שלא יוכלו לנופף בזה כהישג. Ldorfmanשיחה 00:40, 31 בינואר 2022 (IST)
היי Ldorfman, אני ממש לא כותב רק ערכים כמו שנראה בדף המשתמש שלי במבט ראשון, אני גם משפר תשתיות וערכים, ואני משתדל להיות מעורב כמה שיותר בקהילה.
מתוך כמעט 12,000 עריכות שעשיתי, רק 202 מהם הם ערכים חדשים. אקסינו - שיחה 08:18, 31 בינואר 2022 (IST)

קהילת דיסקורד[עריכת קוד מקור]

אני לא יודע אם זה המקום המתאים, אבל אנסה
ראיתי שיש בוויקיפדיה המון צעירים כמוני (בגילאי 10-20, אפילו 25), וחשבתי שזה אולי יהיה רעיון טוב לפתוח שרת דיסקורד לעורכי ויקיפדיה.
לא אני המצאתי את הרעיון, למעשה יש אינספור שרתי דיסקורד לעורכי ויקיפדיה, אבל חשבתי על להביא את הרעיון הזה לוויקיפדיה העברית, שתהיה לנו קהילה
מגובשת גם מחוץ לתחומים של האתר, ושנוכל להתחבר אחד עם השני גם בתחומים שלא קשורים דווקא לוויקיפדיה ולמצוא חברים חדשים.
אתייג פה כמה אנשים, שאוכל לקבל feedback על הרעיון (סליחה על התיוגים מראש)
@מקף @HiyoriX @Barak a @KapoXP @TheStriker @ג'ון דויטש174 @Ofek j @ס.ג'יבלי. אקסינו - שיחה 13:08, 29 בינואר 2022 (IST)

אני ממש בעד האמת, אבל מעריך שכולנו עורכים ערכים שונים עם נושאים שונים השאלה אם יהיה באמת על מה לדבר KapoXP - שיחה 13:44, 29 בינואר 2022 (IST)
אגב אני בן 29 אם זה רלוונטי KapoXP - שיחה 13:44, 29 בינואר 2022 (IST)
יהיה יותר קל לדבר על דברים באופן חופשי בלי חוקים, אפילו לעשות שיחות קול שאין פה בויקיפדיה, והגיל לא רלוונטי. אקסינו - שיחה 14:01, 29 בינואר 2022 (IST)
שמישהו יסביר לי איך להוריד דיסקורד, אז אפשר לדבר ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 15:30, 29 בינואר 2022 (IST)
@Barak a, אתה לא חייב להוריד, יש גם ממשק ווב אם אתה מעוניין. בכל מקרה, גם הורדה וגם ווב אפשר למצוא פה: https://discord.com/. —מקף תייגו אותי! :) 18:18, 29 בינואר 2022 (IST)
יכול להיות מגניב, אפילו סתם להיכנס ולהשתמש בזה כמו ב-IRC, רק מודרני ונוח😉... —מקף תייגו אותי! :) 18:18, 29 בינואר 2022 (IST)
היה פעם (יש?) צ'אט בוויקיפדיה. 87.69.242.88 18:32, 29 בינואר 2022 (IST)
בעד חזק. IRC זה כלי שעבר זמנו מהעולם. כנאמר, The future is now old man. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 22:46, 29 בינואר 2022 (IST)
HiyoriX, אתה הצעת לי עזרה בהורדת דיסקורד למחשב אז במפגש, ההצעה עדיין בתוקף? ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 22:52, 29 בינואר 2022 (IST)
discord.com/downloadHiyoriXשיחה • חציל-צילון • 22:55, 29 בינואר 2022 (IST)
טוב. זה לא היה מסובך כל כך. הורד. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 23:01, 29 בינואר 2022 (IST)
למה לא קבוצת טלגרם, אגב? הכי נוח ונעים + אנונימי. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 00:09, 30 בינואר 2022 (IST)
בעד חזק אני אישית משתמש בתוכנה הזו יותר מאשר כל אמצעי תקשורת אחר, אז... למה לא? TheStriker - שיחה 00:43, 30 בינואר 2022 (IST)
@TheStriker, פתחתי קבוצת טלגרם: https://t.me/wikipedia_he. נעשה לה הרצה קטנה ונראה איך יהיה.
מי שמעוניין לשמור על אנונימיות – מוזמן לפתוח ערוץ פרטי ולהגיב בשמו בקבוצה (פשוט מאוד).
מי שמעוניין לקחת חלק בניהול – שיעדכן אותי. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 14:56, 30 בינואר 2022 (IST)
התו השמיני, יש כבר קבוצת טלגרם של האתר... קוראים לה "ויקיפדים עבריים", אני לא מצליח להכניס כאן את הקישור לקבוצה (אני לא מוצא אותו חחח, Go Boomer) ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 14:58, 30 בינואר 2022 (IST)
פעילה? התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 15:24, 30 בינואר 2022 (IST)
אכן. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 16:10, 30 בינואר 2022 (IST)
התו השמיני האמת שהכוונה שלי היתה לדיסקורד. בטלגרם אני גם משתמש אבל הרבה פחות. חוץ מזה כשמנהלים קהילה עם מספר רב של משתמשים, דיסקורד עדיפה בהרבה כיוון שכאשר פותחים שרת דיסקורד יש אפשרות לניהול מספר חדרי צ'אט וחדרי שיחה קולית, אפשרות למינוי מנהלים נוספים, ניהול דרגות משתמשים ועוד. TheStriker - שיחה 16:41, 30 בינואר 2022 (IST)
@התו השמיני, @Barak a – איך אפשר להצטרף כאנונימי דרך ערוץ דמה? אני מכיר את השיטה למענה בתגובות תחת שם ערוץ דמה, אבל לא איך להצטרף לקבוצה חדשה. —מקף תייגו אותי! :) 01:43, 1 בפברואר 2022 (IST)
ששם אי אפשר ליצור כמה חשבונות, ואולי יש כאלו שכן שמרו את עצמם בשמם.
בנוסף, בדיסקורד אפשר להתפצל למספר חדרי צ'אט וקול במקביל לפי נושאים, כשבטלגרם יש צ'אט אחד מכל סוג בלבד. —מקף תייגו אותי! :) 03:45, 30 בינואר 2022 (IST)
רעיון טוב. אני בעד omer abcd ~ דף השיחה שלי 🐱 06:18, 30 בינואר 2022 (IST)
קצת היסטוריה, @אקסינו. 1. כבר נוצר בעבר הלא רחוק שרת לעורכי ויקיפדיה העברית. היו בו עשרות משתמשים, והוא מת מחוסר פעילות כעבור זמן רב. 2. לדעתי, מזמן היה צריך להיות שרת כזה, אבל היה לי קשה להאמין שזה יתרומם, עם מנטליות של ויקיעברית. עד שמאות משתמשים יבינו שזה חלק אינטגרלי מהתהליך, שהם יושבים שם 24/7, תמיד, ובכל בעיה באים קודם לדיסקורד ורק אחר כך לוויקיפדיה, יהיה קשה. 3. יש לי נסיון של שנים רבות בשרת ויקי של ויקיפדיה אחרת, לכן אשמח לעזור ככל שאוכל, בידע, עצות ופעולה. 4. אבל ,לצערי, לא אוכל להציע את עצמי לתפקיד מודרטור, כדי להיות מעורב הרבה יותר, לפחות בזמן הקרוב, כי אני משמש כיוצר ובעלים של שרת ייעודי של עורכי ממשק ומפעילים של ויקיפדיה העברית, וזה מספיק עבודה. 5. בהצלחה! יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:55, 30 בינואר 2022 (IST)
יכול להיות שהפתרון הוא פשוט לפרסם את השרת בצורה יותר אפקטיבית (דרך איזהשהו לינק במקום יחסית נגיש, כמו דלפק הייעוץ, או אפילו בראש העמוד הנוכחי). בנוסף, יכול מאוד להיות שחוסר פרסום (וכתוצאה מכך קיפאון בהצטרפות עורכים חדשים, מה שמוביל לדעיכה בפעילות ולחוסר עניין) זה מה שגרם לשרת הקודם לגווע בסופו של דבר. עובדה שאני מעולם לא שמעתי על שרת כלשהו שנפתח, ועל פי התגובות אני מתאר לעצמי שעורכים נוספים גם לא שמעו עליו. TheStriker - שיחה 17:12, 30 בינואר 2022 (IST)
פתחנו שרת, אתם מוזמנים להכנס. וק:דיסקורד xnet1234 - שיחה 20:25, 30 בינואר 2022 (IST)
מה השם של קבוצת הטלגרם? המאו"ר - שיחה 13:28, 6 בפברואר 2022 (IST)

סקירה עדכנית על ספריות דיגיטליות[עריכת קוד מקור]

המידען עמי סלנט העלה סקירה מקיפה ומעודכנת [1] על ספריות דיגיטליות-אינטרנטיות בעולם, שרבות מהן עשויות לשמש כמקור מידע לכתיבת ערכים. יואב ר. - שיחה 19:05, 29 בינואר 2022 (IST)

תודה רבה על השיתוף. הסקירה עצמה נמצאת בקישור הזה. אוסיף על דבריו שלשה מאגרים ששווה להשתמש בהם, איש איש בתחומו. הראשון הוא החיפוש בגוגל סקולר, שמאפשר לחפש מאמרים אקדמיים, בין כאלו שזמינים באינטרנט, ובין (עד כמה שזכור לי) כאלה שרק מופיעים כמידע ביבליוגרפי. מולמץ לחפש לפי מילות מפתח שקשורות לערך עליו אתם כותבים. (רלוונטי, מן הסתם, לנושאים עליהם נכתב חומר מדעי). השני הוא מאגר אקדמיה אדו, גם הוא מביא, בתצוגה מלאה, עשרות מאמרים ועבודות של חוקרים מרחבי העולם. לא ניסיתי את הגירסא בתשלום, אבל גם הגירסא החינמית מספקת יבול לא רע בכלל. (אם מישהו התנסה בגירסא בתשלום אשמח לשמוע התרשמות). השלישי, ואולי זה קצת יפתיע, הוא אוצר החכמה. אמנם בראש ובראשונה, הוא עוזר בתחומים תורנייים קלאסיים, אבל כיוון שיש בו לא מעט ספרי זיכרון ואנציקלופדיות למיניהן, ניתן להשתמש בו גם לחיפוש מידע ביוגרפי-היסטורי על אישים יהודים שונים.david7031שיחה • כ"ח בשבט ה'תשפ"ב • 00:26, 30 בינואר 2022 (IST)
מצטרף לכל ההמלצות. כל אחד בתחומו מביא חומר איכותי. ביקורת - שיחה 00:35, 30 בינואר 2022 (IST)
רק מתקן טעות אחת: גוגל סקולר היא במפורש לא ספרייה דיגיטלית. בניגוד לאחרות היא לא אוגרת מאמרים ופרסומים אחרים, זה מאגר ביבליוגרפי נטו וכל הקישורים לטקסט הם לשרתים חיצוניים. ‏DGtal‏ - שיחה 09:44, 30 בינואר 2022 (IST)
יש להזכיר גם את JSTOR. שמש מרפא - שיחה 10:16, 30 בינואר 2022 (IST)
מאגר זה נזכר בסקירה המקוונת של סלנט. יואב ר. - שיחה 12:20, 30 בינואר 2022 (IST)
הוזכר במאמר שם אתר פסיק, לתשומת ליבכם אין ערך על האתר. המאו"ר - שיחה 13:22, 30 בינואר 2022 (IST)
אני לא משוכנע שיש לו חשיבות אנציקלופדית. יואב ר. - שיחה 13:31, 30 בינואר 2022 (IST)
אני מצטרף. הוא כמו כותר, אבל פחות טוב, כי אנשים פרטיים לא יכולים לעשות אליו מנוי, וגם הוא לא עובד בשת"פ עם כל הספריות האקדמאיות, אלא רק עם חלקן.david7031שיחה • כ"ח בשבט ה'תשפ"ב • 13:33, 30 בינואר 2022 (IST)
תכונה נפלאה משותפת לכל המאגרים הללו: הם מנותקים מהבלי ההווה. בין קריאה ב-ynet לצפייה בערוץ 12, בניסיון לגלות עוד פיסת חדשות, כדאי להציץ גם ב-JSTOR או בהיברו בוקס. דוד שי - שיחה 20:29, 30 בינואר 2022 (IST)
אוסיף עוד מקור נהדר, גוגל ספרים, שרבים הספרים שאין עליהם זכויות יוצרים (מחבריהם נפטרן לפני יותר מ70 שנה) ניתן לקרוא בו בצורה מלאה, וגם אלו שלא פתוחים, ניתן לפנות לצוות האתר בבקשה שייפתחו ובדרך כלל הפניות נענות תוך כשבוע. david7031שיחה • י' באדר א' ה'תשפ"ב • 16:05, 11 בפברואר 2022 (IST)

שרת דיסקורד לעורכי וויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם וערב טוב! לאחר דיון קצרצר בכיכר העיר לגבי הקמה של שרת דיסקורד לעורכי וויקיפדיה, החלטנו להקים שרת שמוקד לעורכים ולויקיגמדים כאחד!
ניתן להשתמש בדיסקורד דרך המחשב (בדיוק כמו שניתן להשתמש ב-IRC), רק שבו קיימים חדרי צ'אטים מפוצלים לכל מיני נושאים.
בשרת דיסקורד יהיה ניתן להכיר חברים חדשים, להתכתב על נושאים אחרים ואפילו לדבר ב-Voice Chat
אפשר להיכנס לשרת דיסקורד בקישור ואפשר להיכנס לויקיפדיה:דיסקורד בשביל להכיר עוד קצת את המערכת ואת השרת.
(אגב, נשמח אם מישהו מקהילת ויקיפדיה יעזור לקדם את השרת לעוד אנשים!) אקסינו - שיחה 18:35, 30 בינואר 2022 (IST)

במה זה שונה מהצ'אט הישן שהיה פה? גילגמש שיחה 18:43, 30 בינואר 2022 (IST)
כאן ניתן גם לדבר בשיחות קוליות, שיחות וידאו ויש גם צ'אטים נפרדים לדברים שונים omer abcd ~ דף השיחה שלי 🐱 06:24, 31 בינואר 2022 (IST)
טוב על פניו זה נראה טוב אבל אני לא בטוח שזה שימושי. בסך הכל אפשר להשתמש בווטסאפ, פייסבוק וכיוצא באלה. זה גם מה שהרג את הצ'אט הישן. כל מי שרצה עבר לפלטפורמה אחרת. זה לא דורש הפעלה של אפליקציה נוספת או של דף אינטרנט חדש. הפייסבוק פתוח בלאו הכי וקל לקבל דרכו הודעות. יש לנו גם קבוצה די פעילה בפייסבוק. גילגמש שיחה 08:20, 31 בינואר 2022 (IST)
ובכן, @Gilgamesh, אני בן אדם מהדור הישן, וכל מה שאמרת עכשיו נראה לי הרבה הרבה פחות טוב מדיסקורד. לא יצאתי משם שנים, 24/7, כי זאת הדרך הנכונה לעבוד בוויקיפדיה. אולי כדאי שתנסה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:43, 31 בינואר 2022 (IST)
חס וחלילה! לשנות את הישן והטוב והמוכר בשביל החדש, הזר, המנוכר והמסוכן? גילגמש שיחה 15:46, 31 בינואר 2022 (IST)
יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:07, 31 בינואר 2022 (IST)
חייב להגיד שפייסבוק נשמע לי הרבה פחות נוח, הרבה יותר חודרני והרבה פחות פרקטי מדיסקורד
אולי אתה צריך להתרגל לדור החדש אקסינו - שיחה 18:13, 31 בינואר 2022 (IST)

תמונות מביקור יצחק הרצוג לאבו דאבי ודובאיי[עריכת קוד מקור]

דוברות בית הנשיא שלחה שפע תמונות יפות מהביקור הזה. גיאה העלה את כל התמונות לוויקישיתוף. ראו Category:Isaac Herzog Presidential Visit to the United Arab Emirates, January 2022.. אני מזמינה אתכם לעבור על התמונות ולהוסיף לערכים השונים. תודה חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 17:02, 1 בפברואר 2022 (IST)

דוברות בית הנשיא ראויה לכל שבח על תרומתה רבת השנים למאגר ויקישיתוף. תודה רבה לנשיא ריבלין, לנשיא הרצוג ולעוזריהם. דוד שי - שיחה 19:22, 1 בפברואר 2022 (IST)
כל הכבוד גם לחנה, שנמצאת איתם בקשר ומעלה את התמונות בזמן אמיתי. Liad Malone - שיחה 23:31, 1 בפברואר 2022 (IST)
אני שולחת ל-OTRS. וכשאני מזהה תמונות חשובות, אני מפנה תשומת לב וגיאה מעלה. אז זה שיתוף פעולה.😊 חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 13:15, 2 בפברואר 2022 (IST)

מבצע הכחלת 5 שירים שנבחרו לשיר השנה במצעד השנתי העברי[עריכת קוד מקור]

בערך מקום בצמרת (תוכנית רדיו)#המצעד השנתי מופיעים שירי השנה בתוכנית ששודרה ברשת ג' של קול ישראל בין השנים 1969 ל-1997. לאחר שהיום משתמש:Tsnon21 הכחיל את השיר היום היום, נשארו 5 מהשירים אדומים, והגיע העת להכחילם:

אגסי - שיחההטיות יש לתקן 22:09, 1 בפברואר 2022 (IST)

רעיון טוב, אנסה לפנות לי זמן לכתוב את לראות אותה היום (דיבס על הערך ) ארז האורזשיחה 22:28, 1 בפברואר 2022 (IST)
לגבי שאר השירים (שארז לא דיבסס), אפנה לזה זמן. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 22:30, 1 בפברואר 2022 (IST)
בוצע! ארז האורזשיחה 15:44, 2 בפברואר 2022 (IST)

כשר אבל מסריח כמו בצל[עריכת קוד מקור]

לפני שאתחיל - אביא מבוא מקוצר שמסכם את דעתי על עניין דרעי, אפנה אתכם לשיר "טרילילי טרללה" של כוהנת תרבות השירה העברית, נועה קירל.
לעניינו - הסדר הטיעון בתיק עבירות המס של דרעי וכבר אנחנו מגלים שדרעי מונה ליועץ פרלמנטרי. רבים כאן בוודאי ישאלו מדוע אני עושה דרמה מכך ולכן אגיד לכם שדרעי למעשה מחזיק נכון להיום לשכה בתור יו"ר המפלגה על אף שאינו חבר כנסת, הוא יכול להיכנס למליאה (לא להצביע, לא להציע הצעות ולא לנאום) אבל יכול לדבר עם חברי כנסת, לשבת איתם וכמובן לשבת בדיוני הועדות (גם כאלו שלא היה חבר בהם בכנסת האחרונה). הסיבה היחידה שההסדר המביש הזה התקבל הייתה שדרעי הבטיח לפרוש מהחיים הציבוריים, סביר להניח שהיה מקבל עונש חמור בהתחשב כי הוא אסיר משוחרר שמעולם לא חזר להיות אזרח שומר חוק. דזרטשיחהצאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 15:21, 2 בפברואר 2022 (IST)

"מעולם לא חזר להיות אזרח שומר חוק", או כפי שאמר היועץ המשפטי לממשלה לשעבר: "ההר הוליד עכבר". כמו כן אני מוחה על היחס שלך לבצלים. מיכאל.צבאןשיחה • א' באדר א' ה'תשפ"ב • 16:24, 2 בפברואר 2022 (IST)
יועץ משפטי צריך להיות ישר, אמין ושקוף, מנדלבליט לא כלום מהם, קלון עליו ועל חבריו הממזרים. אקסינו - שיחה 16:26, 2 בפברואר 2022 (IST)
לא אתייחס לדברייך, אך אומר כי המטאפורה שלך העלתה חיוך על פניי :)
אוסיף רק ברשות שירון קטן, שיזכיר לקהילת הכותבים, את הזמר העברי במיטבו:
רוּחַ סְתָו נוֹשֶׁבֶת
פָּנַס רְחוֹב דּוֹעֵךְ.
מַהֵר אֶל הָרַכֶּבֶת
כָּל הַגְּדוּד הוֹלֵךְ.
זִיו עֵינַיִךְ הַבָּהִיר
מִבֵּין אַלְפֵי בְּנוֹת-הָעִיר
זוֹכֵר אֲנִי, נִילִי.

hamingjuhúsLiljurós17:49, 2 בפברואר 2022 (IST)

אני מצרף את קולי למחאה נגד הכפשת הבצל, ריח הבצל הטרי, הקצוץ דק לסלט, ריח נפלא בנחירי, במיוחד עם יש לידו גם עגבניה מסמיקה. לא אגיד דבר על דרעי, מה עוד יש להגיד? עם צדיקים כמוהו ישראל תגיע לפסגת טבלת המדינות המושחתות. בברכה. ליש - שיחה 18:13, 2 בפברואר 2022 (IST)
אולי הכוונה לבצל המפורסם, שבו דרעי השתמש, כפי שרואים בסרטון הזה אגסי - שיחההטיות יש לתקן 22:25, 2 בפברואר 2022 (IST)
אכן, מאוכזב שרק אגסי הבין את הרפרנס לבצל איתו בכה דרעי על הרב עובדיה לאחר מותו. דזרטשיחהצאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 18:49, 7 בפברואר 2022 (IST)
אני לא הבנתי שבדבריך יש רפרנס, אבל את רמיזתו של אגסי הבנתי היטב.david7031שיחה • ז' באדר א' ה'תשפ"ב • 19:16, 7 בפברואר 2022 (IST)
גם משהו (: דזרטשיחהצאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 19:33, 7 בפברואר 2022 (IST)

תחרות } ()tarboot[עריכת קוד מקור]

קרן יד הנדיב פרסמה קול קורא לתחרות שמטרתה לסייע בפיתוח רעיונות פורצי דרך שירחיבו את השימוש בתוכן דיגיטלי, מאוצרות המורשת והתרבות, בקרב הציבור הרחב.

התחרות אינה מתמקדת באתגרים ספציפיים, אלא מזמינה הצעות יצירתיות שיספקו פתרונות פיתוחים ומוצרים דיגיטליים וכן דרכים למימושם בפועל, אשר יסייעו בהנגשת פריטי מורשת ותרבות, לרבות מתוך אוספי הספרייה הלאומית.

מספר כיוונים אפשריים לדוגמא:

  • העמקה והקשר – כיצד העבר מאפשר לנו להבין טוב יותר את אירועי ההווה? כיצד אפשר לתת עומק והקשר לחדשות של היום מתוך אירועי העבר?
  • ביג דאטה – מיליוני פריטים מקוטלגים מייצרים כמויות גדולות של נתונים. מה אפשר לעשות עם מאגרי הנתונים הללו? כיצד אפשר להפוך אותם לתוכן שיספר סיפור?
  • גנאולוגיה – מה יכול לגלות לנו מפגש עם אוצרות עברנו על עצמנו ועל כל הפסיפס האנושי המגוון המרכיב את החברה שלנו? איך מפגש משותף עם אוצרות אלו יכול לבנות קהילה ולחבר בין קהילות?
  • איך לספר סיפור – היצע הפלטפורמות הטכנולוגיות האין־סופי מאפשר לנו לספר סיפור באופנים שונים, באמצעות הרשתות החברתיות, הבלוגים, עולם המשחקים, ההסכתים (פודקאסטים) וכל מה שעוד יומצא בעתיד.

הקרן מציעה מספר מסלולי השתתפות ליחידים ולארגונים.

עמותת ויקימדיה ישראל תשמח לקבל הצעות מחברי וחברות קהילה המעוניינים/ות בעזרתנו בהגשת הצעות מכל סוג, על ידי שליחת מייל ל-office-at-wikimedia.org.il

את כל הפרטים ניתן למצוא בקישור הזה.

Keren - WMIL - שיחה 16:10, 2 בפברואר 2022 (IST)

טיפים לעורכים די חדשים[עריכת קוד מקור]

מה נשמע?

אני מניח שכיכר העיר זה המקום המתאים לסוגיה. די מזמן כתבתי, לצורך פרוייקט שכבר נגנז בינתיים, דף טיפים המיועד לעורכים שכבר עשו את צעדיהם הראשונים בוויקיפדיה, וכעת עושים את צעדיהם הנוספים בהם, למשל, הם מתחילים להיתקל במחלוקות ראשונות וסוגים חדשים של אתגרים (מדובר על עורכים, בעיני רוחי, עם רזומה של כמה עשרות עריכות).

בפרק זמן שהדף קיים, שלחתי אותו מיזמתי למספר עורכים בוותק הרלוונטי, וקיבלתי מספר הצעות ייעול ובעיקר פידבקים חיוביים מאוד, והדף התחדד עם הזמן.

כעת גיליתי שביזמתם של משתמשת:Saifunny ומשתמש:קוונטום דוץ המעולים נפתח מיזם ויקיפדיה:מועדונים/מועדון הגמלאים, המכיל גרעין רעיוני מסוים של אותו פרוייקט שנגנז מזמן, וחשבתי שזו הזדמנות טובה להציג במקום כלשהו את דף הטיפים, מכיוון שקהל היעד של המועדון הוא עורכים המסיימים קורס עריכה וצפויים להיות ברזומה המתאים ללמוד רק עוד קצת מידע בסיסי המוגש באופן ידידותי.

חשבתי שאם מקשרים מדף המיזם לדף הטיפים, רצוי שהוא לא יהיה במרחב טיוטת המשתמש שלי, אלא במרחב "עזרה:", ולפני שאבצע שינוי כזה רציתי לוודא פה שאין התנגדות כלשהי להחלפת הקידומת הזו, ולבדוק אם יש משובים חשובים כלשהם לדף במעמד זה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:39, 4 בפברואר 2022 (IST)

👍 דף מעולה —מקף תייגו אותי! :) 01:53, 4 בפברואר 2022 (IST)
אולי להוסיף לתב:בה? (ומעניין לעניין באותו עניין, אני לא יודע בדיוק מה זה 'דף הבית למתחילים' שמצאתי בהגדרות, אבל אולי כדאי לדאוג שמשתמשים חדשים באמת יראו את כל הדברים האלה). בברוך - שיחה 13:51, 4 בפברואר 2022 (IST)
זה דף שמראה רעיונות לתרומה (חיפוש מקורות, הגהה, ויקיזציה, וכו'), פניה מהירה לחונכים, עזרה בעריכה, ואת הצפיות בדפים שערכת ‏פרצטמול‏ • שיחה17:53, 4 בפברואר 2022 (IST)
דף מצוין לחדשים. כדאי לקשר אליו מכל המקומות הרלוונטים. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 09:22, 6 בפברואר 2022 (IST)
תודה רבה לכל המגיבים כאן ובדף השיחה שם. ראיתי שהוצעו כמה נקודות מאוד טובות, אעבור על זה מסודר בימים הקרובים ואעדכן את הדף בהתאם. שוב תודה לכולם. אגב, רונאלדיניו המלך, שמחתי מאוד על תגובתך, לא מזמן עודכנתי שהוסיפו את הדף לתבנית:ברוך בואך של המכלול (תוך הקפדה על קרדיט מתאים) והבטיחו לעדכן אותי איך זה הלך להם. תכלס ברוך בואך לרוב פוגשת עורכים בשלב קצת מוקדם לעומת מה שהיה לי בראש מבחינת הרמה וההתעמקות של הטיפים. פעם בזמנו ערערתי ברעיון של בוט ששולח הודעות אוטומטיות לדפי שיחה של עורכים המגיעים לרף, נניח, של 50 עריכות או קצת יותר (השאיפה שלי אז הייתה לנסות לקלוע למספר שיסנן את רוב אלו שנרשמים רק כדי לכתוב ערך אחד מסוים, לרוב מוטה, ואז פורשים, במטרה שנרכז את העיקר המשאבים שלנו לעורכים חדשים באלו שהמטרה שלהם היא לתרום באופן שלא מרוכז ישירות רק באינטרסים שלהם או של משפחתם/מקום עבודתם). ההודעות האלו יכולות להפנות לדף הטיפים, ועל הדרך לברך (בניסוח לא מחייב) על התרומות עד כה, להפנות למקומות המתאימים להתייעצויות/ליווי (חממה/"חונך אוטומטי"), ואפשר גם אולי לתכנן זאת כך שניתן יהיה להגיב בלחיצת כפתור ושהתגובה תועבר אוטומטית לחממה/חונך אוטומטי. הרעיון הזה מאוד raw מבחינתי ואני לא בטוח מה דעתי עליו, אבל אם כבר יש שיחה רלוונטית, אהרהר בו בקול רם, אולי זה יעורר משהו במישהו. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:55, 6 בפברואר 2022 (IST)

זמן ניו יורק: איך ישראל מוצגת באחד העיתונים החשובים בעולם?[עריכת קוד מקור]

ישראל, ישראל ושוב ישראל. לניו יורק טיימס יש מדור סודוקו מעולה, עם שלוש חידות חדשות מדי יום, והן ניטרליות לחלוטין מבחינה פוליטית. דוד שי - שיחה 20:03, 6 בפברואר 2022 (IST)
העין השביעית הנפלאים עשו לא מזמן כנס של עיתונות עצמאית והעלו אותו גם כפודקאסט, שם אמרו משפט שאהבתי, שהעיתונות בישראל היא במצב סך הכל בסדר, ואם מבצעים סקירה במגוון כלי תקשורת על נושא מסוים בדרך כלל מקבלים תמונה די מהמנה. אני חושב שזה רעיון טוב גם למי שמתכוון להתבסס על כלי תקשורת עבור אנציקלופדיות. אם מצאנו כתבה בישראל היום, אולי נבדוק גם מה הארץ ומעריב אומרים על זה, ואם ראינו כתבה בעיתון דבר, שווה לבדוק מה כתוב על הנושא גם במידה (אתר אינטרנט) וגלובס. כך נחסך מאיתנו החשש שאולי אנו משתמשים בכלי תקשורת מוטה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:56, 6 בפברואר 2022 (IST)

קול קורא של עיריית נשר להגשת בקשה למלגת דוקטורט לקידום המחקר על העיר נשר, לכבוד 100 שנים לנשר.[עריכת קוד מקור]

שלום לכם, עיריית נשר פרסמה לפני שעה בדף הפייסבוק שלה קול קורא למלגת דוקטורט לקידום המחקר על העיר נשר. המילגה משותפת לעיריית נשר ואוניברסיטת חיפה החוג ללימודי ארץ ישראל בסכום של 240,000 ש"ח למשך 4 שנים. הפרסום הוא בדף הפייסבוק של עיריית נשר בקישור. הפרטים הם בקישור. זאת הייתה אחת מהצעותיי לוועדת חגיגות ה-100 של העיר נשר. למי שיש שאלות מוזמן לשאול אותי. אל תשכחו לתייג. אני מאד שמחה. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 17:06, 6 בפברואר 2022 (IST)

נאחל המון בהצלחה למיכאל בן דוד שיבצע את "I.M" על הבמה הגדולה בעולם. התחרות השנה תתקיים בטורינו שבאיטליה. בהצלחה מיכאל! ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 20:30, 6 בפברואר 2022 (IST)

מה, אז זה בסוף לא פטריק? חבל. TheStriker - שיחה 22:00, 6 בפברואר 2022 (IST)
חחחחח -מה שהולך בדיסקורד שלנו.... ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 22:06, 6 בפברואר 2022 (IST)
ברק, תודה על כתיבת שני הערכים. נקווה שנעפיל לגמר. לדעתי, בעידן הפוליטי של המאה הזו, לזמר ישראלי, להבדיל מזמרת, אין סיכוי ריאלי לזכות באירוויזיון. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 09:48, 7 בפברואר 2022 (IST)
אגסי, בוא נשים את הקלפים על השולחן, השנה אנחנו לא נזכה. לא בגלל פוליטיקה, אלא בגלל השיר. לדעתי, זה שיר טוב. אירופה לא כל כך אוהבת אותו. אני תמיד דבקתי ואמשיך לדבוק בדעתי שאומרת כי אין זמרים טובים, יש רק זמרות טובות . לא בגלל פוליטיקה, עניין של טעם אישי. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 16:58, 7 בפברואר 2022 (IST)
הדיסקורד הוא כיכר העיר רק בכמה סדרי גודל יותר. זו לא אותה הליגה. —מקף תייגו אותי! :) 02:23, 8 בפברואר 2022 (IST)

ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - תמונות - זוכי שנת 2021 בישראל[עריכת קוד מקור]


Deror avi (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

תודה. נראה לי שתיאור התמונה התשיעית (נווה צדק) בוויקישיתוף שגוי (לא מדובר על קולנוע עדן). מה צריך להיות תיאורה? Tzafrir - שיחה 08:58, 7 בפברואר 2022 (IST)

זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

כידוע, ויקיפדיה זהירה מאוד שלא להפר זכויות יוצרים. מעבר להצדקה המוסרית לגישה זו (שלא לגזול פרי עמלם של אחרים) ישנו גם ההיבט החוקי, שהפרתו עלולה לעלות למפר בכסף רב, כפי שמלמד סיפור מעניין זה: עו"ד איתי הפלר, מועמד לבחירות יפצה את מתי כספי וירון לונדון, באתר ynet, 1 בפברואר 2022. דוד שי - שיחה 07:44, 7 בפברואר 2022 (IST)

בהמשך לטענת ההגנה ולתשובת השופטת, נשאלת השאלה: האם משרד הביטחון הוא בעל הזכויות בכל השירים שנכתבו ללהקות הצבאיות? אודי - שיחה 09:17, 7 בפברואר 2022 (IST)
להבנתי זה תלוי בהסכם שבין משרד הביטחון ובין היוצר. כאשר יוצר הוא שכיר, יצירתו במסגרת עבודתו שייכת למעסיק. סביר שמרבית כותבי השירים ללהקות הצבאיות לא היו עובדי משרד הביטחון או צה"ל, אלא סיפקו את הסחורה כעצמאים או פרילנסרים, ולכן יש לברר מה נאמר בעניין זכויות היוצרים ביניהם ובין משרד הביטחון, ואין מקום להנחה האוטומטית שהזכויות הן של משרד הביטחון.
מבחינתנו שאלת הבעלות על זכויות היוצרים חשובה מאוד, משום שלפי סעיף 42 לחוק זכויות יוצרים "זכות יוצרים ביצירה שהמדינה היא הבעלים הראשון של זכות היוצרים בה לפי הוראות פרק ה', תהא לתקופה של חמישים שנים ממועד יצירתה". להבנתי כללים דומים מופיעים גם בחוק זכות יוצרים, 1911, כלומר פגו זכויות היוצרים על שירים שבבעלות משרד הביטחון ונוצרו עד סוף 1971. אפשר לנסות לברר באקו"ם, אם כי הם בעלי עניין.
מובן שאין להסתמך על חוות דעת חובבנית זו. דוד שי - שיחה 10:39, 7 בפברואר 2022 (IST)
אם כבר מדברים על זכויות יוצרים, יש כמה אנשים טובים שרוצים להזכיר לנו שבישראל אין זכויות יוצרים על מסמכי בית משפט (נכון?). ולכן יש גם מאגר משפטי בשם תולעת המשפט ([2], [3]]) מבית התמנון ([4]). לדוגמה: עבור המקרה הזה חיפשתי בעל דין „אליהו נובוסלסקי״ ומצאתי תוצאה אחת: [5]. Tzafrir - שיחה 11:10, 7 בפברואר 2022 (IST)
סעיף 6 לחוק זכויות יוצרים: "לא תהא זכות יוצרים בחוקים, בתקנות, בדברי הכנסת ובהחלטות שיפוטיות של בית משפט או של כל רשות שלטונית המפעילה סמכות שפיטה על פי דין". דוד שי - שיחה 13:32, 7 בפברואר 2022 (IST)
דוד שי, הנה מקרה נוסף שבו עיריית חיפה חויבה לשלם לצלם ישראל ברדוגו 110,000 שח וכן הוצאות נוספות פיצוי על שימוש בצילום של אצטדיון סמי עופר, כתבה מספטמבר 2021. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 17:53, 7 בפברואר 2022 (IST)
יש רק לשים לב שהסעיף בחוק מחריג החלטות שיפוטיות של בתי המשפט בישראל, ולא כל מסמך במאגרים משפטיים אלו נופל תחת קריטריון זה (למשל, כתבי תביעה/הגנה שבמאגר אינם החלטות שיפוטיות ולכן אני מניח שיש עליהם זכויות יוצרים). Dovno - שיחה 00:09, 8 בפברואר 2022 (IST)
נכון, הנה דוגמה ועוד דוגמה. דוד שי - שיחה 07:35, 8 בפברואר 2022 (IST)
בדף שאליו קישרתי לא מופיעים כתבי התביעה וההגנה. כנראה שמהסיבה הזו. Tzafrir - שיחה 09:15, 8 בפברואר 2022 (IST)

הזוכים בתחרות ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת 2021 - כתיבת ערכים[עריכת קוד מקור]

במסגרת תחרות ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - כתיבת ערכים, נכתבו 55 ערכים חדשים.
רשימת כל הערכים המשתתפים בתחרות: הערכים המשתתפים בתחרות
הזוכים בתחרות הם:
מקום ראשון (1,000 ש"ח): Crocodile2020 על הערך בית הביטחון בסומרה (קרוקודיל כתב שני ערכים במסגרת התחרות);
מקום שני (500 ש"ח): Danny Gershoni על הערך תחנת משטרת מעלות-תרשיחא (דני כתב תשעה ערכים במסגרת התחרות);
מקום שלישי (250 ש"ח): אביהו על הערך מנזרי המאה ה-16 על מורדות הפופוקטפטל (אביהו כתב 16 ערכים במסגרת התחרות);
ויקימדיה ישראל תיצור קשר עם הזוכים לעניין מתן הפרסים.
ברכות לזוכים.
דרור - שיחה 21:13, 9 בפברואר 2022 (IST)

כבוד ויקר! עמית - שיחה 21:16, 9 בפברואר 2022 (IST)
עמית ודרור, תודה. .... Crocodile2020 ‏• שיחה 16:15, 10 בפברואר 2022 (IST)
מזל טוב ויישר כוח לזוכים! – ד"ר MathKnight (שיחה) 20:57, 10 בפברואר 2022 (IST)
תיקנתי כמה תקלדות בערך הזוכה. ערך למופת. כדאי לבדוק את כל הזוכים 141.31.128.162 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שיחת פורטל:אוסטריה[עריכת קוד מקור]

לפי דף השיחה אין מי שמנהל את הפורטל. אם מישהו מעוניין אשמח לעזור לו 141.31.128.162 16:00, 11 בפברואר 2022 (IST)

נדמה שפלישה צבאית רוסית לאוקראינה היא עובדה מוגמרת. אנצל הזדמנות זו כדי להגיד דבר מה שיושב על ליבי זה זמן רב.

כתבו ערכים כאילו אין פלישה לאוקראינה. כתיבה אקטואלית מאתגרת את האנציקלופדיה החיה והנושמת יותר מאשר את האנציקלופדיה המודפסת, וקהילתנו חשה זאת חדשות לבקרים - פיגועים, תאונות דרכים, פרשיות ועוד. חסרה לנו נקודת מבט רחבה, והיא תחסר לנו לעד בכותבנו על אקטואליה. שדה הקרב, אמר קלאוזביץ, הוא ממלכת אי הוודאות; בעידן הלחימה הרב־ממדית שבהכרח תכלול מידע כוזב ומטעה, האם אנחנו באמת מסוגלים לכתוב בזמן אמת ערך שכזה? ומה באשר למחויבות שלנו להמשיך את הכתיבה? כמה ערכים על סכסוכים צבאיים נכתבו על ידינו בעשרים השנה האחרונות? כמה מהם נכתבו מתחילתם ועד סופם, מבלי שאותו עורך מאס בכך באמצע הסכסוך? נעשה בחכמה אם נדיר מקלדותינו, כקהילה, מערך על המלחמה.

כתבו על הפלישה לאוקראינה כאילו אין ערכים. דמיינו שהייתה קהילה כמונו בזמן המלחמות הפוניות, או בימי אחד ממסעי הכיבושים של אלכסנדר, או במהלך מלחמת האזרחים האמריקנית או בעת מלחמות העולם. אנציקלופדיה שהיסטורית העריכה שלה גלויה לחלוטין היא מכרה זהב היסטורי, גם אם לא נכתוב מילה נכונה אחת במהלך הסכסוך. יש מאות ויקיפדיות, בכל אחת מאות עורכים. כמות המידע שניתן לעבד עצומה. לאחר מעשה, כשיכתבו ספרי ההיסטוריה, נעדכן ונתקן ונלטש ונשפר. בעת שכזו, אנחנו ההיסטוריה.

שבוע טוב. (שימנשמע?) מה, אין? 15:38, 12 בפברואר 2022 (IST)

הוכחנו בעבר שאנחנו יכולים לכתוב ערכים אקטואליים. למשל, כתבנו ערכים מהיום הראשון של הלחימה במבצע צוק איתן ובמבצע שומר החומות. לגבי המשבר האוקראיני-רוסי (2021–2022) יש לנו בעיה שהמקורות בעברית מוטים (במיוחד בטלוויזיה). אתמול ב"אולפן שישי" בקשת 12 הקדישו לסכנת המלחמה הזו בסך הכל כ-30 שניות, שרובן עסקו באזהרת המסע שפרסם משרד החוץ, וכרגיל אפס ביקורת על ביידן, ויש הרבה ביקורת עליו מצד האוקראינים והרפובליקנים, שמוסתרת מאיתנו, להבדיל מהביקורת האובססיבית נגד טראמפ בכל הקשור לרוסיה, אף שלא הייתה סכנת מלחמה. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 17:28, 12 בפברואר 2022 (IST)
ובגלל זה אנחנו צריכים לכתוב באופן עצמאי מכל המקורות, ולא להיתקע עם המקורות בעברית. מקסימום שיהו מקורות בקונגולזית. PRIDE! - שיחה 19:34, 12 בפברואר 2022 (IST)
זה לא פשוט, כי לסיקור של הטלוויזיה יש השפעה על הערכים בוויקיפדיה. מדהים התאום בין ערוצי הטלוויזיה. אתמול שלושתם בקושי התייחסו לנושא בקצרה, והיום שלושתם הפכו את זה לנושא המרכזי בחדשות. מיותר לציין שהם כרגיל מסתירים ביקורת על ביידן כמו
הביקורת שטראמפ השמיע היום בפוקס ניוז וגם לעולם לא מראים מבוכות של ביידן, כמו זו שבה ביידן מתבלבל מול המצלמות ודברי רופא הבית הלבן בתקופת אובמה וטראמפ (וכיום מחוקק רפובליקני) אגסי - שיחההטיות יש לתקן 20:11, 12 בפברואר 2022 (IST)
הם לא מסתירים ביקורת. פשוט יש דברים יותר מעניינים ורלוונטיים לסדר היום של הישראלים מאשר רצף מילים שגוי שביידן אמר באיזשהו ראיון שטחי. hamingjuhúsLiljurós21:42, 12 בפברואר 2022 (IST)
אגסי נתכוון מן הסתם שהוכחנו שאנחנו לא יודעים לכתוב ערכים אקטואליים. מרבית הערכים בויקיפדיה שנכתבים בזמן אמת הופכים לציר זמן של אירועים, ללא הבחנה בין עיקר לטפל וללא שמץ של כתיבה אנציקלופדית. כתמיד, עדיף לא לכתוב ערך כלל עד שתעבור שנה מסיום האירוע. כך גם יהיו מקורות משניים שניתן יהיה להסתמך עליהם. בן עדריאלשיחה • י"ב באדר א' ה'תשפ"ב 21:39, 12 בפברואר 2022 (IST)
אז לשיטתך נמחק את הערך מבצע שומר החומות ונכתוב באותו רק בחודש מאי הקרוב, כאשר תמלא שנה למבצע? ועד אז הגולשים יסתמכו על ויקיפדיות זרות? למדנו שחייבים ואפשר לכתוב בזמן אמת, ולכן יש תבנית {ערך אקטואלי}. למדנו גם שבמקרי הצורך צריך ערך נפרד לציר אירועים כמו באירועי מבצע צוק איתן ואירועי מלחמת לבנון השנייה (שנמחק ושוחזר). אני בעד שגם לגבי מבצע שומר החומות יהיו שני ערכים, אחד למבצע עצמו והשני לציר הזמנים: אירועי שומר החומות. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 10:09, 13 בפברואר 2022 (IST)
כן. אם נחכה שנתיים, יהיה אפילו יותר טוב (יכול להיות שמשיקולי תועלת, משנכתב חבל למחוק אותו, אבל מלכתחילה, מוטב שלא היה נכתב בזמן אמת). לא, אי אפשר לכתוב בזמן אמת, לא כי הערך משתנה במהירות כמו שכתבו בתבנית, אלא כי בזמן אמת אין לאף אחד מהכותבים מספיק פרספקטיבה וגם לא מספיק מקורות שניוניים. ה"ערכים" שציינת אינם ערך אנציקלופדי אלא כרוניקה טרחנית של דיווחי חדשות. הם בושה למיזם ומוטה שימחקו בהקדם (מה שלא יקרה, לצערי). בן עדריאלשיחה • ט"ו באדר א' ה'תשפ"ב 21:50, 15 בפברואר 2022 (IST)
אגב, בתקשורת הישראלית כמובן לא מזכירים שביידן היה סגן הנשיא בתקופת המשבר הקודם, שהסתיים בסיפוח קרים, ומי שמעיין בערך סיפוח קרים אפילו לא יודע מי היה אז נשיא ארצות הברית. ובאופן לא מפתיע סיפוח קרים לא נזכר בערכים של ברק אובמה וג'ו ביידן. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 13:33, 13 בפברואר 2022 (IST)
צב השעה. אגסי, העולם מר ואכזר. בכל מקרה, אני מבטיח שבפעם הבאה שאפגוש את דונלד טראמפ אלקק לו את סוליות הנעליים, ובפעם הבאה שאפגוש את ג'ו ביידן אצפה אותו בזפת ונוצות. יואב ר. - שיחה 14:43, 13 בפברואר 2022 (IST)
אסור לגעת בדמוקרטים, הם קדושים! לכן אני לא מבקש לתרגם את ערך שמציג את ג'ון קרי באור לא חיובי, הדלפת ההקלטות של מוחמד זאריף (אנ') בטלוויזיה הישראלית לא שמעו על הפרשה הזו, של הדלפת סודות ביטחוניים של ישראל לאיראנים! אגסי - שיחההטיות יש לתקן 16:34, 13 בפברואר 2022 (IST)
חס וחלילה! אם זה מה שכתוב בוויקיפדיה האנגלית, זה בטח שגוי, לא?! Tzafrir - שיחה 16:41, 13 בפברואר 2022 (IST)
השם ג'ון קרי לא מופיע שם בכותרת הערך ואפילו לא בפתיח. הדמוקרטים אולי יאבדו את השליטה בקונגרס כבר השנה אבל לא בוויקיפדיה, אבל מתישהו בעתיד לא יהיה מנוס משכתוב כל הערכים הנוגעים לפוליטיקה האמריקאית. אגב, הרפובליקנים האשימו את ביידן שבאמצע משבר בינלאומי הוא יצא לחופשה. אבל בטלוויזיה בישראל כבר הרבה שנים שאין חיה כזו "בקורת של הרפבוליקנים על הדמוקרטים". או סקרים לא מחמיאים או נתונים שליליים וכד'. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 16:51, 13 בפברואר 2022 (IST)
תודה לאגסי שאינו מביא את ציוציו ההיסטוריים של החזיר עצמו (שנחסם בטוויטר לעולמים), אבל בבקשה, אם אתה רוצה להעלות שוועתך השמימה על דיווח לא מאוזן ולא הוגן, נסה בבקשה להביא מקורות ממשיים, לא ציוצים מטוויטר. קיפודנחש 06:56, 14 בפברואר 2022 (IST)
בזכות הטוויטר ראיתי הודעה שפרסם "החזיר" (שמוביל בסקרים ובהימורים לנשיאות 2024) לפיה דייוויד פרידמן (שגריר) פרסם ספר שעוסק, בין השאר, בהסכמי אברהם ועוד. אם פרידמן היה אומר שטראמפ או ביבי שיקרו אותו, זה היה מתפרסם בטלוויזיה בישראל, וגם נכנס לערך שלו...אבל הוא תקף את ריבלין, ולכן זה פורסם רק באתרים ימנים למשל בישראל היום. בזכות הטוויטר נודע לי על פרשיות שונות שהנוכלים בטלוויזיה הישראלים מסתירים, כמו למשל שערוריות CNN של הנשיא שלהם ג'ף צוקר ושל הכתב כריס קואומו ועוד אגסי - שיחההטיות יש לתקן 10:21, 14 בפברואר 2022 (IST)
כלב נשך אדם. Tzafrir - שיחה 10:41, 14 בפברואר 2022 (IST)
טראמפ הוא תינוק מגודל שלא יודע להפסיד בכבוד. אם ינצח ב-2024 אתה אגסי תהיה על השמנת, אבל אם הוא יפסיד הוא עדיין יטען שניצח. אולי אפילו ישלח את לגיונותיו לסיבוב שני בקפיטול. יואב ר. - שיחה 10:43, 14 בפברואר 2022 (IST)
יואב, והדמוקרטים יודעים להפסיד בכבוד? אם טראמפ ינצח, אז הדמוקרטים ושותפיהם שוב יעלילו עליו שהוא עשה קנוניה עם הרוסים, וידרשו לפתוח בחקירה נגדו...ואגב מסתירים שטראמפ אמר בנאומו לאוהדיו לצעוד לקפיטול ב"צורה שלווה ופטריוטית". אגסי - שיחההטיות יש לתקן 12:44, 14 בפברואר 2022 (IST)
דמוקרטים שמחפשים תירוצים יודעים לציין שמאז 1992, הרפובליקנים זכו רק פעם אחת ברוב מבין המצביעים. זה תירוץ נחמד, יפה, וחסר משמעות. זה לא גרם לדמוקרטים לטעון ב־2000 וב־2016 שהם ניצחו (ב־2000 היה ערעור ממושך יחסית על תוצאות צמודות, שנמשך בסופו של דבר. אבל לא ערעור על השיטה).
טראמפ פימפם לתומכיו עוד משנת 2016 שהשיטה פגומה וזו הסיבה להפסדו.
(וחוץ מזה, טראמפ היה ממש מרוצה מהפריצה. טראמפ צייץ תמיכה בכוחות המשטרה רק בערך 3/4 שעה לאחר תחילת הפריצה האלימה לקפיטול. אני מניח שנפגעו שם כמה קווי תקשורת והוא לא שמע על מה שקרה) Tzafrir - שיחה 14:10, 14 בפברואר 2022 (IST)
הכל יכול לקרות. PRIDE! - שיחה 11:06, 14 בפברואר 2022 (IST)
הילרי קלינטון הודתה בהפסדה לטראמפ ב-2016 מיד ובלי חכמות. טראמפ וחסידיו המטורפים ממשיכים להכחיש את הפסדו עד היום וטוענים ל"גנבה" יואב ר. - שיחה 13:21, 14 בפברואר 2022 (IST)
יואב, בהתחלה הילרי סרבה להודות בהפסד, אך בסוף הלילה היא הודתה בהפסד, אבל.. אחר כך היא תמכה בעקיפין בספירה חוזרת בכמה מדינות, וגם אמרה שהאלקטורים צריכים להצביע בהתחשב ב"גילויים" על קנוניה של טראמפ עם רוסיה, וכל הדמוקרטים טענו שטראמפ עשה קנוניה עם הרוסים. זה לא נקרא להודות בהפסד. לפי סקר רוב הרפובליקנים מאמינים שטראמפ למעשה ניצח ב-2020. תקרא להם משוגעים. יש טענות לאי סדרים בעיקר בגלל ההצבעה בדואר ובלי תעודה. אני לא התעמקתי בנושא כי כל אחד אומר משהו אחר. טראמפ גם הגזים ושיקר בנושא, וגם הצד השני. בתי המשפט לא ממש נכנסו לעובי הקורה. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 14:29, 14 בפברואר 2022 (IST)
הסיקור התקשורתי של הסכסוך הרוסי-אוקראיני מוטה בגלל ההטיה הפרו דמוקרטית. אני לא נכנס לוויכוח הפוליטי האמריקאי. אני בעד סיקור הגון ומאוזן בתקשורת ובוויקיפדיה. אני מציג את מה שמסתירים כדי לרמות אותנו, כי עם זה אי אפשר להתווכח. אני לא נכנס לסילופים הרבים, כי על זה עוד אפשר להתווכח. מי שמסתמך רק על דיווחים ופרשנות של צד אחד של המפה הפוליטית, עושה טעות. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 11:17, 14 בפברואר 2022 (IST)
מה שאגסי כותב שגוי (וזה נכון בגלל שאני כתבתי את זה). במספיק מקרים שבדקנו את טענותיך הן התבררו כשגויות. Tzafrir - שיחה 11:34, 14 בפברואר 2022 (IST)
ממש לא נכון. בלי קשר, זה מזכיר לי שבוויקיפדיה האנגלית אמצו שיטה למסד את ההטיה. מצאו איזה דיווח אחד או כמה בודדים לא נכון או שקרי בכלי תקשורת ימני, והכריזו עליו כלא אמין, וכך עשו לגבי רובם, לעומת זאת כל השקרים של התקשורת הליברלית במשך שנים, במיוחד CNN ו-NYT לא שינו את דעתם להכריז עליהם כמקורות אמינים, למרות שגם בסקרי דעת הקהל, אין בהם אמון. נתנו פרס פוליצר לעיתונים על הסיקור של התערבות רוסיה בבחירות, למרות שהם פרסמו במשך שנתיים שקרים מדי יום כאילו טראמפ עשה קנוניה עם הרוסים, וכעת מסתירים שטראמפ דורש מהם בצדק לקחת מהם את הפוליצר, לאחר שהתברר בדו"ח מולר ואחרים שאין שום ראיה כזו. לטראמפ ולביידן יש יתרונות וחסרונות, אבל זה לא העניין. מה שחשוב שהוא שהסיקור התקשורתי ובוויקיפדיה יהיה הגון ונכון. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 11:46, 14 בפברואר 2022 (IST)
עוד עניין, התקשורת כל הזמן טענו שאין אמת בטענות טראמפ שריגלו ופעלו שלא כדין נגד הקמפיין שלו ב-2016, אבל כל הזמן נחשפים פרטים חדשים בנושא, שמוסתרים מאיתנו, למשל פרסומים מחקירה של פרקליט ארצות הברית דורהאם שפורסמו אתמול בפוקס ניוז בכמה ציוצים ואחרון שבהם. שוב, הנקודה היא שהדיווחים היו מסולפים ושיקריים. (ולא האם טראמפ צודק. טראמפ שיקר מדי פעם וגם ביידן שיקר). בישראל בכלל לא מזכירים את חקירת דורהאם (אנ'), אלא רק של מולר. בוויקי האנגלית זו רק פיסקה, לא בדקתי, אבל אני משוכנע שהדיווח שם כרגיל מוטה. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 12:14, 14 בפברואר 2022 (IST)
הדגמה יפה של השיטה: למה אמון הציבור במקורות הללו פחת? מכיוון שמפמפמים לו שהם טועים. וזה הרי מה שאתה מנסה שוב ושוב לעשות כאן. ושוב, הפרחת טענה ולא בדקת אותה. Tzafrir - שיחה 14:20, 14 בפברואר 2022 (IST)
כבר בפתיח הערך מוטה, באמירה שמדובר בתאוריות קונספירציה, וגם לא ייחדו לחקירת דורהאם ערך נפרד. מה אתה טוען? ש-CNN ו-NYT מאוזנים? שוויקיפידה האנגלית מאוזנת והגונה? הסיקור בישראל מאוזן והגון? אגסי - שיחההטיות יש לתקן 14:36, 14 בפברואר 2022 (IST)
אגסי, תודה על הרעיון. אני אתרגם בסופ"ש את הערך על הדלפת ההקלטות של מוחמד זאריף. לא אתערב בדיון אך אם כבר עסקנו בטראמפ ובתקשורת אמליץ על הספר של ברק רביד (שכמו עיתונאי מקצועי, שיבח את הנשיא לשעבר במקרים שהיה צריך וביקר במקרים שהיה צריך לבקר). הספר הזה גם שובר את ההצגה (המי יודע כמה) של נתניהו בנוגע לכמה היחסים בין השניים היו חמים. אגיד שבישראל המצב שונה, עובדה שעיתון הכלכלה של ידיעות (לא העיתון הימני ביותר במדינה), כלכליס ביקר את מערכת החוק והאכיפה על אף שלכאורה הדבר שיחק לידי נתניהו. אם כי לצערי, השפעתו של נתניהו לא נגמרת בראיון לפוקס ניוז דזרטשיחהצאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 16:32, 14 בפברואר 2022 (IST)
באשר לתרגום הערך בעניין הקלטות זאריף, צריך לנכש את ההטיה לדמוקרטים. ראשית, לדעתי שם הערך צריך לכלול גם את ג'ון קרי. שנית, לא יעלה על הדעת שבפתיח לא יהיה אזכור של קרי, וגם לא לדרישה לחקור אותו. שלישית, צריך לציין, מה שבכוונה הושמט, שבתו של קרי נשואה לרופא איראני. וגם הערך של בתו Vanessa Kerry (אנ') בכוונה לא מזכיר שבעלה הוא איראני. ראה כתבה בגלובס. רביעית, ולמה אין התייחסות לתגובת גורמים בישראל על הדלפה שפוגעת בביטחון ישראל? כי לפי מיטב ידיעתי האייטם לא שודר בטלוויזיה, והתקשורת בישראל בכוונה לא ביקשה תגובה מפוליטיקאים ישראלים ומראשי מערכת הביטחון. זאת לעומת, דיווח מוכחש שטראמפ מסר מידע לרוסים, שסיכן סוכן ישראלי, שזכה לסיקור מוגזם בכל ערוצי הטלוויזיה הישראלית. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 16:57, 14 בפברואר 2022 (IST)
האם פוטין יפלוש מחר (יום רביעי) בהתאם לדיווחים? אי אפשר באמת לדעת. "גורם ביטחוני ישראלי: "פוטין הרגיש את החולשה של ביידן - ותקף". איפה זה נאמר? בישראל היום. מי עוד דיבר על כך? ערוץ 7 ואתר "כיפה". והרפובליקנים צייצו מחדש סרטון בחירות של ביידן מ-2019, שאומר שפוטין לא רוצה שהוא יהיה הנשיא הבא..בפועל הם בעיקר עוסקים בביקורת על ביידן בנושאים אחרים, קורונה ומסיכות, אינפלציה, הגירה, צלילה בסקרים, גילויים חדשים נגד הילרי קלינטון והבחירות ב-2016 ועוד ועוד אגסי - שיחההטיות יש לתקן 08:20, 15 בפברואר 2022 (IST)
אי אפשר לדעת. בכל העיתונים ואתרי החדשות הנושא הזה נמצא (ונראה שהמקור לידיעות על פלישה אפשרית הן ממקורות אמריקאיים). כמובן שבאתרים שנגד ביידן, כמו העיתון של מרים אדלסון, מנסים להציג את זה כחולשה של ביידן. בינתיים ביידן הצליח לאחד שורות בין חברות נאטו, לאחר הבעיות שהיו שם בתקופת טראמפ (שהצליח להסתכסך עם לא מעט מהן). Tzafrir - שיחה 08:55, 15 בפברואר 2022 (IST)
גם ממשל אובמה-ביידן הצליח לאחד את נאט"ו, שמסרו את קרים לפוטין. אבל מאחר שטראמפ היה סוכן רוסי, פוטין לא עשה פלישות בתקופתו. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 09:01, 15 בפברואר 2022 (IST)
פורסם במעריב: פוטין התלוצץ בתגובה לתחזיות המערב לפלישה: "באיזו שעה אמורה להתרחש המלחמה?"... בהחלט יתכן שהאמריקאים סתם הכניסו את כולם להיסטריה, שפוטין החליט לפלוש מחר. אני בכלל לא בטוח שפוטין מתכנן ללכת למהלך כל כך מרחיק לכת של כיבוש אוקראינה. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 14:16, 15 בפברואר 2022 (IST)
פוטין לא עד כדי כך טיפש בשביל לכבוש את אוקראינה. PRIDE! - שיחה 14:33, 15 בפברואר 2022 (IST)
קשה להבין את פוטין, אבל יותר קשה להבין מה ביידן אמר אתמול, כאשר סיפר על איזה כלב מת. הדיילי מייל טרח לדווח על כך אם טראמפ היה מדבר כך, יונית לוי הייתה מראה את זה בכותרות המהדורה. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 00:37, 16 בפברואר 2022 (IST)
כשאתה רואה סיפור שרק גופי תקשורת מהסוג של הדיילי מייל מדווחים עליו (גם לא כלי תקשורת רציניים יותר בימין) זו סיבה לחשוד שהוא אולי לא סיפור מאוד חשוב. הנה הסיפור: ביידן העלה אנקדוטה מימיו כנבחר ציבור צעיר (נציג של מחוז, עוד לפני שנבחר לסנאט): אישה התקשרה אליו והתלוננה שלא מפנים מהדשא של ביתה כלב מת. האישה התעקשה שהכלב צריך להיות מסולק מיידית ולאחר שמהנהלת המחוז לא הגיבו מספיק מהר, היא דרשה ממנו לטפל בזה אישית, כי היא משלמת מיסים. אז הוא טיפל בזה אישית: הרים את הכלב מהדשא, והניח אותו על סף דלתה. סיפור מאוד מצחיק. הקהל נקרע מצחוק. סיפור שחייב להיות בכותרת הראשית של כל עיתון.
עוד הטיה מדומה מבית אגסי. Tzafrir - שיחה 13:25, 16 בפברואר 2022 (IST)

אגסי, אני מוצא שאתה מנדנד וחופר בענין התקשורת, הרפובליקנים, טראמפ וביידן עד שבא למות. אבל ככה זה - זה מותר פה. אני לא אציע להגביל אותך כי אין הצדקה לצנזורה של מה שהוא איננו בגדר הסתה. הדבר הכי נכון מבחינתי ביחס לחפירות שלך הוא לא להתייחס. גם מה שכתבתי פה למעלה היה מיותר. יואב ר. - שיחה 11:43, 16 בפברואר 2022 (IST)

אבל ככה תעמולה עובדת: אם חוזרים מספיק פעמים על מסר מופרך, מתחילים להתייחס אליו ברצינות. Tzafrir - שיחה 11:56, 16 בפברואר 2022 (IST)
הסרטון הזה אמיתי ורלבנטי. הבאתי אותו ממקורות של תעמולה רפובליקנית, כי זה אחד המקורות החשובים למצוא מידע, שהתקשורת בישראל ובמיוחד בטלוויזיה מסתירים מכם. אני רק מציג לכם איך הטיה מבישה פועלת (גם לגבי הסכסוך הרוסי-אוקראיני שהפסקה הזו עוסקת בו), וגם משפיעה על הנייטרליות של הוויקיפדיה העברית. זה חשוב מאחר שיש ויקיפדים כמוכם, שעדיין מאמינים בעיניים עצומות לכל מה שמשדרים בטלוויזיה הישראלית, ועדיין לא קלטו שיש שם סינון והטיה על בסיס נרטיבים, במיוחד בתחומים שאין בהם ביקורת הדוקה והשפעה על הרייטינג. זה לא עניין שולי, כי מסקרים את הנושא של בריאותם של מנהיגי העולם, ויכולתם להנהיג ולרוץ לקדנציה נוספת. וגם פורסמו הגזמות לגבי הבריאות של פוטין קים ג'ונג אייל וכד'. לגבי ביידן יש הסתרה, אבל זה יכול להשתנות, מחשש להפסדו. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 12:13, 16 בפברואר 2022 (IST)
חפרת כל כך הרבה עד שאותי כבר איבדת. אני מנחש שאני לא היחיד. יואב ר. - שיחה 12:24, 16 בפברואר 2022 (IST)
עשירית ממה שחפרת על כתיבה בתשלום. אתם טוחנים מים, ואילו אני מביא לכם מידע חדש שמסתירים מכם, אם כי חלקכם לא רוצים במידע שסותר את הנרטיב החביב עליהם. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 12:38, 16 בפברואר 2022 (IST)
תגיד ותחשוב מה שתרצה. אני לא שם לב יותר לטענות שאתה מעלה. יואב ר. - שיחה 13:39, 16 בפברואר 2022 (IST)
מצוין. אני ממילא מתעלם מכל החפירות בנושא הכתיבה בתשלום, שנדחפות אפילו למפעיל נולד. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 15:46, 16 בפברואר 2022 (IST)
ההשוואה בין החפירות שלך ל"חפירות" שלי היא מופרכת ונלעגת. למעשה חפירה היא פעילות מרכזית אצלך: אתה בוויקיפדיה לטענתך 15 שנה. בזמן הזה 58.5 אחוזים מהעריכות שלך במרחב הראשי, 13.9 במרחב שיחה, 13.4 במרחב ויקיפדיה. יצרת 130 ערכים ואפס קטגוריות. אני פה 12 שנים, בזמן הזה 58.7 אחוזים מהעריכות שלי במרחב הערכים, 3.5 במרחב שיחה, 9.5 במרחב ויקיפדיה – כשאני אחראי מספר שנים על המקבץ השבועי (שנמצא במרחב ויקיפדיה) וחיברתי בו 165 מקבצים. כתבתי 1,250 ערכים ויצרתי 5,500 קטגוריות חדשות. אז לדעתי ברור מי פה חופר ומי פה תורם. יואב ר. - שיחה 21:58, 16 בפברואר 2022 (IST)
כיכר העיר לא נועדה להתלהמות ולהתפארות אישית, וגם לא לסתימת פיות ולרדיפה אחרי כותבים בהתנדבות או בתשלום. אבל אני עדיין זוכר לך חסד נעורים, שהתייחסת אלי יפה לפני 12 שנים :)
אגב, יש תרומות רבות מחוץ למרחב הערכים, שמשפיעות באופן ישיר על מרחב הערכים, ובהם הצלת מאות ערכים ראויים ממחיקה, ותרומה לכך שייכתבו מאות ערכים "דחופים". אבל לא באתי להשוות למי יש גדול יותר!
כדאי לחזור למסלול הנכון, ולהתייחס לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. האם פוטין עומד לפלוש? האמריקאים קצת מפיצים הודעות היסטריות שכל רגע פוטין עומד לפלוש. יתכן שהוא לבסוף כן יפלוש אבל יעשה "פלישה קטנה" כמו שביידן אמר, ואתה יודע את זה רק בזכות כיכר העיר :) אגסי - שיחההטיות יש לתקן 17:33, 17 בפברואר 2022 (IST)
צדקתי שאין עדיין פלישה משמעותית, וצדקתי היום גם לגבי יונית לוי. לגבי ההמשך, אני מעריך שסבירות לא גדולה, שתתממש ההערכה האמריקאית שפוטין יעשה תוך 48 שעות פלישה נרחבת והתקפת טילים על קייב. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 03:32, 24 בפברואר 2022 (IST)
אגסי, כאן ממשיכים להוכיח את צדקתך. כותרת מוטה במיוחד. peledy - שיחה 19:33, 24 בפברואר 2022 (IST)
אכן, הסילוף זהה
ב-3 הערוצים. ושלושתם בכוונה לא מציינים את הביקורת של הרפובליקנים, מייק פנס, פומפאו, ניקי היילי, ומנהיגי הרפ' בקונגרס. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 20:18, 24 בפברואר 2022 (IST)
אגסי: זוכר בקשה לא להפוך כל דיון אקטואלי לדיון על הנושא החביב עליך? Tzafrir - שיחה 21:12, 24 בפברואר 2022 (IST)
הגבתי לוויקיפד שלא מכחיש את המציאות. אני זוכר שבגלל הניסיונות הכושלים שלך להכחיש את המציאות, הדיונים כאן התארכו, וזה הפריע לבודדים. אז תפסיק להגיב לפוסטים שלי, ובוודאי שתפסיק לנסות להשתיק אותי, ואני אפסיק להגיב לשלך. תודה. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 21:19, 24 בפברואר 2022 (IST)
אז בשבילך, ראיתי את הכתבה המקושרת. תמציתה: כולם במערב מגנים את פוטין. חוץ מטראמפ שמרעיף עליו מחמאות יחסיות לזמן כזה. [בהמשך הכתבה מוזכר במפורש שרוב הרפובליקנים לא מביעים את הדעה הזו, אלא להפך. אבל הדעה המעניינת היא הדעה החריגה. בטח מצד אדם משפיע כמו טראמפ]. כמוכן הרפובליקנים כולם מאוחדים בביקורת על ביידן. פומפאו מופיע בכתבה (לזמן קצר), כאחד המייצגים של דעה בדלנית: אין טעם להתערב בסכסוך באוקראינה. Tzafrir - שיחה 22:20, 24 בפברואר 2022 (IST)
טראמפ שיבח את תחכומו של המהלך של פוטין, אך לא טען שזה טוב עבור ארצות הברית, ואילו הכותרת הציגה את טראמפ כאילו התייצב לימינו של פוטין. אדרבה, הוא טען שבמשמרת שלו זה לא היה קורה, והעובדות הן ששנות ממשל טראמפ היו היחידות בשלושת הממשלים האחרונים שבהן רוסיה נמנעה מפלישה (בוש - גאורגיה ב2008, אובמה - קרים ומזרח דונבאס ב2014, ביידן - הפלישה הנוכחית לאוקראינה, והיד עוד נטויה - פינלנד, שוודיה, הבלטיות או פולין עשויות להיות הבאות בתור). peledy - שיחה 21:30, 27 בפברואר 2022 (IST)

כולם יורדים[עריכת קוד מקור]

נתקלתי באיחור מה בכתבה הזו המתארת רשימה ארוכה של אישים (לחלקם יש ערכים אצלנו) שעשו רילוקיישן מישראל, אמ;לק אבל כנראה משהו פה לא בסדר. מה שכן, הכתבה הזו יכולה לשמש מקור נהדר לעדכון פרטי המגורים של האישים הללו בערכים שלהם. אז למי שיש כח, זה יהיה דבר טוב.

לגבי אחד מהמוזכרים בכתבה שמורה אצלי טיוטה של תחילת ערך, אבל אני לא בטוח לגבי חשיבות, מי שירצה יוכל להשתמש:

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
איתן ברונשטיין-אפריסיו (נולד ב-1960) הוא פעיל שמאל ישראלי. מייסד עמותת "זוכרות" לתיעוד גירוש הפלסטינים מישראל ולעידוד מימוש "זכות השיבה" לפלסטינים ילידי ישראל.

==ביוגרפיה== נולד בשנת 1960 בארגנטינה. עלה עם משפחתו לישראל. בשלב כלשהו החל להתעניין בסיפור הישראלי-פלסטיני והתמקד בגורלם של פליטי מלחמת 1948 ובגורל אדמותיהם...

לא סיימתי את הכתיבה מחוסר זמן, כאן יש מקור לכל הסיפור המרגש של הבחור הזה (ונישואיו לדרוזית מנושלת שהיא בעצם... יהודייה כשרה). ביקורת - שיחה 15:45, 14 בפברואר 2022 (IST)

בכתבה במעריב יש הפניה לכתבה ב"הארץ" מלפני כמעט שנתיים– אתר למנויים בלבד שני ליטמן, הם הובילו כאן תנועות שמאל, אך התייאשו ונדחקו להגר. סיפורם של הגולים החדשים, באתר הארץ, 21 במאי 2020, לגבי רובם או חלקם לא כתוב שם להיכן הם עזבו, ובנוסף זה לא מעודכן להיום. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 16:26, 14 בפברואר 2022 (IST)
אכן ואכן, שתי כתבות כאחת זה מקור ממש טוב כי אפשר להצליב. לא נגיע לעדכון מושלם כי יכול להיות שבדיוק הבוקר כולם נסעו לאוסטרליה או שבו לישראל, אבל בכל זאת נעים לקדם את רמת העדכון של הערך מ-2008 ל-2021. ביקורת - שיחה 16:47, 14 בפברואר 2022 (IST)

הצעה להקמת פודקאסט על ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום לכל הויקפדים ותודה רבה על עבודתכם המעוררת השתאות. אני כבר מספר שנים ויקיגמד ואוהב ממש את המיזם הזה ומתעניין גם בערכים וגם בדפי השיחה. בשנים האחרונות אני גם מעורב בעולם הפודקאסטים - גם כיוצר ובעיקר כמאזין ופעיל חברתית. ידוע לי על מספר פודקאסטים המדברים על ויקיפדיה [1] [2] [3] הפודקאסטים האלה: [4] [5] הכי קרובים למה שאני רוצה שיהיה, רק לי נשמע מעניין גם לראיין עורכים רבים. אם אתם מכירים עוד פודקאסטים בנושא אשמח לשמוע.

ולכן הייתי שמח ליצור פודקאסט על עולם הוויקפדים - על הפוליטיקות, המבנה, השערוריות, האידיאולוגיות, טיפים מומלצים, כל דבר שנשמע מעניין בנושא ויקיפדיה: קרי - בעיקר ערכים שנראים כך- "ויקיפדיה:דוגמא" דוגמת ויקיפדיה:ציוני דרך. וכל זה תוך דגש על ראיונות עם ויקפדים.

הבעיה היא שאין לי מספיק זמן לקחת את הפרוייקט בעצמי ולכן אני פונה כאן לקהילה אם יש כאן מישהו או מישהי שמוכן לקחת את הפרויקט בידיים - אני ממש אשמח וכך גם נראה לי רבים. אני אשמח לסיע - בעזרה טכנית, בהשאלת ציוד, בהכוונה ובכל דבר שאוכל. נראה לי אפילו שיפה אם קרן ויקמדיה תפתח בעצמה את הפודקאסט.

רשימה של ערכים שיתנו רעיונות לפרקי פודקאסט.

בברכה הלל פישרמן - שיחה 22:39, 19 בפברואר 2022 (IST)

תודה הלל! האמת היא שגם אני חשבתי על זה ואפילו דברתי על זה עם מנהלת העמותה רויטל פולג ואני מקווה שזה יתקדם בקרוב. ותודה על הרעיונות שלך! ‏עמיחישיחה 23:33, 19 בפברואר 2022 (IST)
איזה רעיון מצוין!!! אני ממש בעד, ואשמח לסייע, כולל בהגשה מדי פעם. GHA - שיחה 23:38, 19 בפברואר 2022 (IST)
נשמע מעניין להאזנה🙂 —מקף תייגו אותי! :) 01:35, 20 בפברואר 2022 (IST)
נשמע רעיון נהדר ויצירתי. אשמח לראות דבר כזה קורה hamingjuhúsLiljurós13:12, 20 בפברואר 2022 (IST)
נשמע מסקרן. למה שלא תכין פרק לדוגמה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:59, 20 בפברואר 2022 (IST)
היה לפני כמה שנים פודקאסט בשם "הוויקיפדים", אני לא מוצא אותו כעת, אבל ממליץ להשיג ואולי לקבל עוד כמה רעיונות. ביקורת - שיחה 18:08, 20 בפברואר 2022 (IST)
אני ממש דיספורי.ת לגבי הקול שלי אז לא בטוח אם ארצה להגיש כרגע, אבל כן אשמח לעזור עם כתיבת חלק מהפרקים! 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!18:40, 20 בפברואר 2022 (IST)
האמת שריאיון או משהו איתי יהיה בסדר, אבל להגיש באופן קבוע לא מרגיש לי הכי טוב מהבחינה הזאת. 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!18:41, 20 בפברואר 2022 (IST)
רעיון ממש מעולה! צריך פשוט תקציב... אולי הקרן תסייע. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 00:28, 21 בפברואר 2022 (IST)
אגב, הפודקאסט עם עומר בן יעקב גדוש בכל כך הרבה שטויות שאני לא ממש יודע מאיפה להתחיל: מעובדות שגויות לחלוטין שאפשר לבדוק בלחיצת מקש, מערבוב מוחלט וטוטלי בין וויקיפדיה העברית והאנגלית ששונות בתכלית זו מזו, מההבנה השגויה לגמרי על תפקידם של בוטים או על התפיסה המוזרה והלא-רלוונטית של עריכה בתשלום.
ציפיתי ממישהו שמתפרנס מכך לקצת יותר. בעצם להרבה יותר, אבל אפילו קצת היה מספיק.
פודקאסטים כמו אלו, שרצופים בדיס-אינפורמציה מזיקה, מבהירים יותר מכל את הצורך בתשובה הוגנת. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 04:02, 21 בפברואר 2022 (IST)
אני אשמח מאוד להצטרף. אני חושבת שיהיה מעניין ליצור פרק על קורס הגמלאים ועל מעורבות של גמלאים בוויקיפדיה בכלל. ‏Saifunny‏ • שיחה 00:35, 22 בפברואר 2022 (IST)
הרעיון מבורך ביותר.
לדעתי היה ראוי לראיין בכל פרק ויקיפד אחר, על נושא אחר, והלתמקד בהסברה על איך עורכים, תבניות, חשיבות, קטגוריות, הקהילה וחיי הקהילה, על מערך הניטור ועל הבקשות ממפעילים... ובשלב ראשוני את ותיקי הויקפדים.
הייתי מאוד סקרן לשמוע ראיונות עם @גארפילד @אריה ענבר ו@Hanay לַבְלוּב📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי 19:18, 22 בפברואר 2022 (IST)
נשמע רעיון מצוין, אשמח להאזין.
מזכיר לי הצעת עבר על ערוץ יוטיוב. ‏פרצטמול‏ • שיחה19:29, 22 בפברואר 2022 (IST)
הרעיון הזה כבר עלה לכיכר העיר לפני חודש-חודשיים. לא קרה מאז כלום. PRIDE! - שיחה 20:10, 22 בפברואר 2022 (IST)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

צפיות רבותי צפיות[עריכת קוד מקור]

מישהו יודע לספר לי מה עשה אלי אילדיס שזכה ליותר צפיות מפוטין, נאטו ואלי אבידר? (בערך עליו לא מצאתי משהו אקטואלי)david7031שיחה • כ"ב באדר א' ה'תשפ"ב • 17:27, 23 בפברואר 2022 (IST)

לטלוויזיה יש השפעה מכרעת על צמרת הצפיות. כתוב בערך שלו: "בשנת 2022 השתתף בעונה השמינית של "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 והודח השלישי". וגם משתתפים אחרים בתוכנית הופיעו לאחרונה בצמרת הצפיות, ובמיוחד סנדי בר. אולי חלק מהצופים נכנסו לערך שלה כדי לדעת את הגיל שלה. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 17:59, 23 בפברואר 2022 (IST)
אולי יותר כדי לדעת מי זו, בהתחשב בזה ששיא הפרסום שלה היה בשנות ה-90, והרבה מהצופים שהם ילדים לא יודעים מי זו. ארז האורזשיחה 18:09, 23 בפברואר 2022 (IST)
הודח אתמול מהתכנית רוקדים עם כוכבים, הגיוני. – עוז גבריאל 😃 בואו נשוחח! 02:42, 24 בפברואר 2022 (IST)
לפוטין היו אתמול סך של 28,000 צפיות, בעוד שלאילדיס היו כ-19,000 צפיות. "מלחמת העולם השלישית" הצפוייה זכתה בכל זאת לפופולריות גדולה יותר מאשר כוכבים רוקדים. Tmima5 - שיחה 09:38, 24 בפברואר 2022 (IST)
המספרים שנקבת בהם הם מספר הצפיות מהשני לפברואר ועד אתמול. לפוטין היו אתמול רק 2,511 צפיות, והוא עקף את אילדיס שצנח למקום ה-15 עם 1,729 צפיות. במקום הראשון הייתה אתמול אוקראינה עם 4,913 צפיות בלבד. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 09:52, 24 בפברואר 2022 (IST)
אגסי, חסרה המילה "אתמול" בהודעה הפותחת. שמחתי להיווכח שב-20 הימים האחרונים, גבר פוטין על אילדיס. נקווה שב-20 הימים הבאים יגבר השלום על תצוגת השרירים המסוכנת של פוטין, וגם על אלי אילדיס בכישורי הריקוד המפוקפקים שלו... Tmima5 - שיחה 12:57, 24 בפברואר 2022 (IST)
אבל פוטין לא ישמח לשמוע שסנדי בר הביסה אותו עם 47,228 צפיות, זאת כי בטלוויזיה עד לאחרונה די גימדו את המשבר הרוסי-אוקראיני, לעומת הפרומואים לרוקדים עם כוכבים. היום כבר מדברים בטלוויזיה על פוטין ללא הפסקה ולכן הוא יעלה היום למקום הראשון. פוטין שוב מנצל את חולשת המערב, ולא צפוי שלום בקרוב. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 13:29, 24 בפברואר 2022 (IST)
עדכון: כצפוי, אתמול חל מהפך ענק בצמרת הצפיות בערכים. מאחר שהטלוויזיה עסקה אתמול כל היום בפלישת רוסיה, כל ה-16 הערכים הנצפים ביותר קשורים לסכסוך. הרוקדים צנחו למקום 20 ומטה. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 10:06, 25 בפברואר 2022 (IST)
אתמול היה שידור של פרק נוסף של "רוקדים עם" ושוב עלו להם מספר ערכים קשורים. בר זומר (12 במספר הצפיות) וכמובן "רוקדים עם כוכבים" שהגיע למקום ה-15. אבל זה מעודד שהרוב עדיין עוסק בערכים האקטואליים.
לא נשכח גם את יבגני שפובלוב ז"ל שהגיע למקום 8. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:07, 28 בפברואר 2022 (IST)
אכן. וולודימיר זלנסקי במקום הראשון, ולדימיר פוטין במקום ה-5, ואילו ג'ו ביידן רק במקום ה-233, אם היו מדווחים על הביקורת נגדו, הוא היה לבטח בחמשת הראשונים. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 12:11, 28 בפברואר 2022 (IST)
אני לא בטוח. אולי מפני שנשיא ארה"ב הוא דמות שיש הרבה יותר התייחסויות בתקשורת ובשיח הכללי מכל ראש מדינה אחרת גם בשעת שגרה – כך שדרוש סיקור רחב במיוחד בשביל שתגבר ההתעניינות בו. —מקף 01:26, 1 במרץ 2022 (IST)
כאשר הסיקור הוא תמציתי, יבש ונטול ביקורת, אז הוא לא מעניין את הקוראים. אם היו מסקרים את הביקורת הקטלנית נגדו, אז הוא כן היה מעניין את הקוראים. אגסי - שיחההטיות יש לתקן
ואתמול, פוטין מקום 4, זלנסקיי ירד למקום 5, וג'ו ביידן ירד למקום 405. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 08:29, 1 במרץ 2022 (IST)
  • עדכון: הגולשים בוויקיפדיה קצת איבדו עניין במלחמה. 6 הערכים הכי נצפים קשורים לתוכניות בטלוויזיה