ויקיפדיה:רשימת מועמדים לשחזור/:אלימות מתנחלים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<:אלימות מתנחלים

  • תאריך תחילת ההצבעה: 20:39, 6 במאי 2023 (IDT)
  • תאריך סיום ההצבעה: 20:38, 13 במאי 2023 (IDT)

דיונים קודמים על הערך[עריכת קוד מקור]

דיון נוכחי[עריכת קוד מקור]

הערך על אלימות מתנחלים נמחק בהצבעה, בנימוקים שונים (שאפשר לקרוא בדף דיון המחיקה). כדי לשחזר את הערך נדרש שינוי בנסיבות. אם יש מושג "אלימות מיילדותית", למה שלא נקרא לתופעה בשמה? אלה מתנחלים שנוקטים באלימות, ולכן המושג אקטואלי. שתפסק האלימות, ימחק המושג חלו שני שינויים בנסיבות. כאשר הערך נוצר במקור, נטען שלא מדובר בתופעה נרחבת ושיש רק התייחסות מועטה אליו בכלי התקשורת וביחסים דיפלומטיים. כל אלה השתנו בשנה האחרונה.

השינוי השני שחל הוא יצירת הערך "טרור אבנים פלסטיני". בדף השיחה של הערך מתקיים דיון חשיבות, ובין השאר משתמש:אקסינו תמך בחשיבות וכתב: "מדובר בתופעה ייחודית בסכסוך הישראלי-פלסטיני שמקבלת סיקור נרחב בעולם." עורכים נוספים תמכו בדבריו. במצב כזה ראוי לשחזר את הערך על אלימות מתנחלים, באותו נימוק בדיוק: מדובר בתופעה ייחודית בסכסוך הישראלי-פלסטיני שמקבלת סיקור נרחב בעולם. --‏ ‏גבי(שיחה | תרומות) 20:41, 6 במאי 2023 (IDT)

לא חל שום שינוי נסיבות. זו היתה תופעה שולית של מיעוט קיצוני ולא מייצג, ונשארה כזו גם כיום. מדובר בערך שמכפיש חצי מיליון אנשים תמימים שמתנגדים לאלימות, ולכן דינו להמשיך להיקבר בתהום הנשייה שאליה הוא הושלך זה מכבר, ובדיוק כשם שאין מקום לערך המכפיש אלימות אתיופים, אלימות ערבים ישראלים, אלימות בדואים או כל קבוצת אוכלוסייה אחרת שאינה מעודדת במוצהר אלימות או טרור, אף אם הם קיימים בה. יאיר דבשיחה • ט"ז באייר ה'תשפ"ג • 22:34, 6 במאי 2023 (IDT)
יש לציין שהערך נמחק ברוב של 41 מול 13! צריכה להיות סיבה ממש ממש טובה לגרור את הקהילה להצבעה חוזרת על כך. בנוסף יש כבר ערך פעולת תג מחיר. מי-נהר - שיחה 01:02, 7 במאי 2023 (IDT)
יש סיבות טובות לשחזור הערך, והן הוזכרו בדיון החשיבות האחרון. מדובר בתופעה ייחודית בסכסוך הישראלי-פלסטיני שמקבלת סיקור נרחב בעולם (קצת יותר מאשר בישראל). זו תופעת שוליים אבל כזאת שמקבלת התייחסות רבה, הן בעיתונות והן בזירה הבין-לאומית, במיוחד מאז המהומות בחווארה, שהעלו את המודעות לתופעה. מאז 2002 היו אלפי מקרים של עקירת עצי זית, יידוי אבנים, השחתת מסגדים ועוד מקרים חמורים יותר. בדיון היו 12 תומכים בשחזור הערך. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 08:28, 7 במאי 2023 (IDT)
שום נסיבות לא השתנו. הדבר היחיד שאולי השתנה הוא העובדה שהתעמולה הפלסטינית בניסיון לנפח את האירועים הללו, התגברה. אם זה מדד לחשיבות, נוכל לפתוח ערך על "ההוצאה להורג בדם קר של פלסטינים חפים מפשע בידי כוחות צה"ל", שהרי התעמולה הפלסטינית מפמפמת גם את זה בעולם בהצלחה לא מבוטלת. כל הנתונים סביב ה"אלפי מקרים" שאתה מנפנף בהם קשורים לתג מחיר, ולכן די בערך ההוא, כפי שציין מי נהר. אין שום תופעה של "אלימות מתנחלים" שהיא לא במסגרת תג מחיר, וגם תג מחיר הוא רק מיעוט קטן שהרוב המוחלט מתנגד לו. יאיר דבשיחה • ט"ז באייר ה'תשפ"ג • 08:41, 7 במאי 2023 (IDT)
חלו שני שינויים בנסיבות. כאשר הערך נוצר במקור, נטען שלא מדובר בתופעה נרחבת ושיש רק התייחסות מועטה אליו בכלי התקשורת וביחסים דיפלומטיים. כל אלה השתנו בשנה האחרונה, עקב המהומות בחווארה וההתייחסות אליהן מצד ארצות הברית ואירופה. כמו כן חלו שינויים בקריטריונים לחשיבות אנציקלופדית, ועכשיו כל תופעה ייחודית בסכסוך הישראלי-פלסטיני ראויה לערך. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 19:47, 7 במאי 2023 (IDT)
גבי כתב שהערך כתוב היטב ויש בו הרבה מקורות. אני מבין שבגלל זה בפרק 'מעמד משפטי' מובאים גדולי המשפטנים בנושא - בצלם והארץ. בברכה, משה כוכבי - שיחה 22:16, 7 במאי 2023 (IDT)
כשממלא מקום מועצת שומרון קורא למחוק כפר פלסטיני ושר בממשלת ישראל עושה לו "לייק", כבר אי אפשר לומר שהתופעה שולית וקיצונית (לא שהיא היתה קודם, המספרים מעידים על כך). אגב, משה כוכבי, אפשר לא לאהוב את בצלם, אבל אין מחלוקת שהנתונים שלהם אמינים. צה"ל מפנה אליהם לפעמים :). YR on wiki - שיחה 10:58, 8 במאי 2023 (IDT)
אפשר לאהוב ואפשר לא לאהוב את בצלם. אבל אנחנו אפילו לא מדברים על נתונים אלא על תיאור של מצב משפטי. כשהסימוכין בפרק שנקרא 'מעמד משפטי' הם בצלם והארץ - זה אפילו לא הטיה. זו בדיחה גרועה. בברכה, משה כוכבי - שיחה 18:48, 8 במאי 2023 (IDT)
לא נכון שלא השתנו, יש אפילו יחידה צהלית שמגייסת מתנחלים, שיכולים במסגרתה להפעיל אלימות ממוסדת. זה לא היה קיים לפני 10 שנים. 2.55.184.42 20:15, 13 במאי 2023 (IDT)
אלימות מתנחלים הינה עובדה ונסיון להשתמש במכבסת מילים לא תשנה את זה. עקירת עצי זית של פלסטינים על ידי מתנחלים, השלכת אבנים על פלאחים, שריפת רכבים, הפיכת עגלות של רוכלים והשתלטות אלימה על אדמות. כל אלו לא נעשים במסגרת תג מחיר אלא לשם הפחדה ונסיון לגרש ערבים מאדמותיהם. 2A02:6680:210D:89B4:F804:B78B:FC2B:D68E 12:22, 13 במאי 2023 (IDT)
למי שטיפה עוקב אין שום ספק שאין מדובר כלל בתופעה שולית. חווארה הינה ריכוז מקרי של תופעות המתרחשות כל הזמן: פגיעה ברכוש, אלימות, זריקת אבנים ועוד.
בד"כ מעורבים באוכלוסיה כ-5% עד (נדמה לי) 8% מן האוכלוסיה - גם רוב האוכלוסיה הפלשתינית רמבקשת לחיות בשקט. זה שרוב המתנחלים אינו אלים (לבד מעצם גזילת קרקע ומים מכפרים סמוכים) אינה סיבה שלא לדבר על אלימות האופינית למתנחלים (כאמור לא יותר מ-5%) וכרוכה ללא הפרד באידאולוגיה של הרב טאו ושל הרב יצחק גינזבורג.
קרובה שלי מלווה רועים בבקעה וכמות העוולות, האלימות (אפילו תוך כדי פגיעה בשבת) קשה להכלה נפשית. זו תופעה רחבה, מגובה על-ידי המנהל האזרחי, שאין ספק שמקומה ראוי לציון גם אם לא נעים לאוזנינו. ראוי שהערך יכלול את היחס של הקהילה לתופעות הללו. עפר ש - שיחה 11:05, 13 במאי 2023 (IDT)
חברים, בהחלט יש מקום לשחזור הערך. רק ב-3 השנים האחרונות, ישנם כ-1000 מקרים מתועדים של אלימות בצורות שונות מצד מתנחלים כלפי אוכלוסיה פלסטינית, כוחות צבא ואזרחים ישראלים. הנימוק של ״צביעת אוכלוסיה מסויימת״ אינו יכול להתקבל מכיוון שבמבחן התוצאה אכן יש מספר אדיר של מקרי אלימות בקרב אוכלוסיה זאת (לעומת, למשל, קבוצות אחרות כמו אתיופים). אני חושב שאפשר לשנות את כותרת הערך ל-״אלימות בקרב גורמים באוכלוסיית המתנחלים״ או משהו כזה. 87.68.192.80 10:35, 13 במאי 2023 (IDT)

אנציקלופדיה לא אמורה להיות נעימה ונוחה, אלא מציאותית, והטיעון שהערך יכפיש ציבור ולכן לא ראוי להתקיים חוטא למטרה היסודית ביותר - הצגת המציאות - ומעיד על חשיבה מסוכנת לויקיפדיה שאין מקומה עמנו. התופעה, גם אם שולית, קיימת, ומשמעותית מספיק בתודעה הציבורית היהודית ישראלית, הערבית ארץ ישראלית והעולמית, והשלכותיה ניכרות בתחומים שונים. ניתן להדגיש את עניין שוליות התופעה מבחינת אחוז המתנחלים המשתתפים בה בדרכים שונות (אזכור בפתיח והקדשת פרק לכך, למשל), אם באמת רוצים זאת ולא מנסים להדחיק בכל מחיר את קיום התופעה.

סיבה נוספת לתמוך בערך, שהיא זהה לסיבה שבגינה הצעתי בעבר ליצור רשימת אירועי טרור ערבי ביהודה ושומרון (כולל אבנים), היא שהדבר יפתור את הסכסוכים המתמשכים בדבר אזכור אירועי אלימות יהודית בערכים על יישובים ערביים: לדעתי, עורכים שרוצים להזכיר את האירועים באותם ערכים יהיו מוכנים להתפשר הרבה יותר אם אירועים אלה יוזכרו במרוכז בערך אחר. פעמי-עליון - שיחה 11:10, 8 במאי 2023 (IDT)

פעמי עליון, יש כבר ערך ייעודי לכך, שנקרא 'תג מחיר'. אין שום תופעה בעלת חשיבות של "אלימות מתנחלים" שאינה במסגרת תג מחיר, ולכן הטיעון הזה בלבד מספיק כדי להבהיר למה הערך מיותר. בנוסף, האם היית מסכים לפתוח ערך תחת השם אלימות אתיופים או אלימות בדואים או [[אלימות תבנית:קבוצת אוכלוסייה X]]? אני יכול להבטיח לך שאפשר למצוא הרבה חומר אם מחפשים להכפיש קבוצת אוכלוסייה מסוימת. יאיר דבשיחה • י"ז באייר ה'תשפ"ג • 11:19, 8 במאי 2023 (IDT)
כל מילה. -עורך לו- - שיחה 12:11, 8 במאי 2023 (IDT)
האם בערך "תג מחיר" מוזכרות התקיפות נגד הרב אריק אשרמן? האם בערך מוזכר אירוע כמו המהומות בחווארה? האם יש גינוי של הנהגה פוליטית של המתנחלים \ אנשי הצוונות הדתית \ רבנים המצדיקים את ההתנחלויות, כנגד תקיפות של יהודים, פעילי זכויות אדם, שמאלנים, ערבים, פלסטינים? האם הגינוי הזה הוא חד פעמי או מתמשך? אם יש גינוי כזה ובכל זאת האלימות נמשכת, האם נעשה דיון פנימי או ציבורי להבין מדוע בני הנוער \ צעירים\ לא צעירים פועלים בניגוד לדברי ההנהגה הפוליטית או הדתית ? האם קיימת סנקציה חברתית כלשהי מול מישהו שפועל באלימות? האם קיימת סנקציה חברתית (נניח גינוי פומבי) נגד מישהו שקורא לפעול באלימות? נניח מול פוליטקאי או רב שדבריו מעודדים לכאורה אלימות או מעניקות לה לגיטמיות? מה היחס כלפי אנשים שפנו לאלימות או טרור בעבר? האם הם זוכים לגינוי\ התעלמות \האדרה? האזרח דרור - שיחה 07:17, 10 במאי 2023 (IDT)
תגיד לי, מה הקשר בין עשרות אלפי חרדים מביתר עילית, מודיעין עילית, תל ציון ועמנואל ל"אלימות מתנחלים"? מה הקשר בין אלפי חילונים מאריאל, עופרים, תקוע ונוקדים ל"אלימות מתנחלים"? מה הקשר בין אלפי תושבי אפרת וגוש עציון, שסולדים מתופעת 'תג מחיר', ל"אלימות מתנחלים"? תשובה - כלום. אין שום קשר. קשה לכם להפנים שמי שאחראי לאירועים האלו זו קבוצה קטנה ושולית, שממוקמת ברובה המוחלט בשטח גאוגרפי מאד מסוים, רוב חבריה נמנים על נוער הגבעות, ולצערי מסיבה שאינה ברורה רשויות החוק לא עושות די כדי לעצור את מעשיהם המזיקים (שקשורים ברובם הגדול לתג מחיר). גם יו"ר מועצה אזורית שומרון, שבשטחה מתבצעות רוב פעולות ה'תג מחיר', גינה את המעשים ואמר ש"אסור בשום פנים שאזרחים יהיו אלה שיקחו את החוק לידיים". אז חלאס עם ההכפשות. אין שום תופעה של "אלימות מתנחלים". יאיר דבשיחה • י"ט באייר ה'תשפ"ג • 10:47, 10 במאי 2023 (IDT)
  • מיליוני מוסלמים טוענים באוזני כי הם נגד טרור , נגד קיצוניות, דתם היא שלווה והם לא עוסקים בפוליטיקה. האם בגלל זה צריך למחוק את "טרור איסלמי"?
  • כתבתי איפשהו שכל המתנחלים הם תומכי אלימות? איפה הככפשה? אשמח אם לא תענה לטיעון שלא כתבתי.
  • אני לא יודע מה יכולות או רוצות ראשוית החוק לעשות. מן הסתם קשה להן להכנס לחברות הומוגניות שחבריהן מכירים כבר שנים. או שהן לא ממש מעוניינות. זה בדיוק סוג המידע שצריך להכלל בערך כזה.
  • מלבד המשטרה והשב"כ יש עוד כלים להפחית אלימות? לדוגמה מע' החינוך? קיום כנסים? תנועות? לא להצביע לפוליטיקאים שמעודדים אלימות? אולי להשתתף בצעדה משותפת עם מנהיגים דתיים ערבים נגד האלימות (יש צעדה כזו בימים אלה)? גם אלה דברים שצריכים להכנס לערך .
  • העלת טענה "אין שום תופעה בעלת חשיבות של "אלימות מתנחלים" שאינה במסגרת תג מחיר" - הראתי לדעתי שתי מקרים משמועתיים שאינם במסגרת תג מחיר ולא מוזכרים בו. אשמח לתשובה לעניין. תודה האזרח דרור - שיחה 19:00, 10 במאי 2023 (IDT)
    1. טרור אסלאמי יושב על אידאולוגיה בשם האיסלאם שצריך לפגוע במי שכופר באסלאם. אז כן, יש תופעה רחבה של אנשים שבשם האיסלאם מבצעים מעשי טרור, בכל העולם, כמו פיגועי התאומים למשל. כנגד זאת, קיים ערך 'טרור יהודי בישראל', שעוסק באנשים שבשם יהדותם עושים מעשי טרור כלפי ערבים. אני לא מכיר תופעה של אנשים שבשם היותם "מתנחלים" עושים מעשי אלימות. זה שיש קבוצת מיעוט קטנה, שפועלת בשם עצמה ועל דעת עצמה, ונמצאת במקומות מאד מסוימים ביו"ש, עושה מעשי אלימות במסגרת תג מחיר, זה לא אומר שיש תופעה של "אלימות מתנחלים". הם לא עושים את זה בשם היותם "מתנחלים" ולא בשם ה"מתנחלים". ואגב, רבים ממבצעי 'תג מחיר' כלל לא גרים ביו"ש, כי שוב, זה לא על רקע גאוגרפי אלא לאומי. כך שההשוואה ל'טרור אסלאמי' רחוקה מלהתחיל.
    2. כאמור, עצם ההגדרה של התופעה כ"אלימות מתנחלים" היא עצמה ההכפשה. היות שאין שום קשר לעובדת היותם "מתנחלים", ורוב רובם של תושבי יו"ש מתנערים ממעשיהם הרעים. ושוב, תחשוב לעצמך האם היית רוצה כאן ערכים על "אלימות בדואים" או "אלימות ערבים ישראלים". מבטיח לך שתוכל למצוא הרבה תופעות אלימות בחברות אלו.
    3. לא השתכנעתי מהתירוץ...
    4. קודם כל כבר הראיתי שגינו. ויש עוד דוגמאות רבות כמובן. דבר שני, מצחיק לדבר על חינוך, כשחלק גדול מתושבי יו"ש לא רואה עצמו קשור בדרך כלשהי לאותם עבריינים. למה שחרדי מביתר עילית ידאג לחינוכו של נער גבעות שגר בשומרון? לא מבין את הטענה.
    5. המהומות בחווארה זו דווקא דוגמה נהדרת ל'תג מחיר' על סטרואידים. אין 'תג מחיר' מובהק מזה. פשוט. וכמובן שמי שביצע אותו אלו אותם קומץ קיצונים קבוע מהיישוב הסמוך וגבעותיו. יאיר דבשיחה • כ' באייר ה'תשפ"ג • 20:08, 10 במאי 2023 (IDT)
    1 . האם מגורים בהתנחלות לא מסתמכת על אידאולוגיה מסויימת - פרשנות של יהדות \ ציונות לפיה מותר\ רצוי לשבת בשטח שנכבש ולתושבים בו אין זכויות אדם ואזרח? האם אין תנועה שלמה שמצדיקה מעשים של פגיעות בערבים? ששרה שירים כמו שישרף לכם הכפר?
    1.2 . בשם האידאולוגיה של (חלק\ רוב?) מתושבי התנחלות - לפיה יש לדחוק את הערבים מן הארץ. אם זה על ידי העברת חוקים, אם זה בקניית אדמות, אם זה בדחיקה פיזית, הקמת עוד ועוד ישובים - אם באלימות גלויה - ראה גם תחרות (אקולוגיה).
    1.3 סוג נוסף של אידאולוגיה הוא לקבל בשווין נפש פגיעה בחירות של אדם אחר כאשר אתה יכול להמנע מכך. לדוגמה מתנחלי חברון רק רוצים לחיות את חייהם, התעקשותם לעשות זאת בלב אוכלוסיה עויינת גורם לכך שחירות של אנשים אחרים נלקחת - לצבא אין ברירה אלה להטיל הגבלות על אוכלוסיה כדי להבטיח את בטחונם. סוג כזה של התייחסות מוביל לדה-הומניזציה של אנשים. הם שם רק כאיום תמידי - ולכן כל פעולה נגדם מוצדקת. כיצד ניתן להמנע מכך ? לא לשבת במקומות שיאלצו צד שלישי (הצבא , המדינה) להגביל את החופש שלהם.
    2. זהות הגורמים האלימים - נכון - מן הסתם יש גם אנשים יהודים שבאים מבחוץ. מן הסתם יש גם טרוריסטים לא איסלמיים שפועלים במסגרת ארגוני טרור איסלמי.
    2.1. יש מאפיין חשוב נוסף - והוא שהאלימות מתרחשת בתוך יו"ש - כלומר מול אנשים שאין להם יכולת להתגונן על ידי פניה למשטרה או לפנות לחברי כנסת . הם חסרי מעמד ותלויים ברצון הטוב של צה"ל. למי הם יתלוננו? בכך זה שונה לדוגמה מפעילות תג מחיר שבחלקה נעשית בישראל. תג מחיר מוגדר כטרור ואילו פה - אלימות.
    2.3 יש כבר ערך טרור ערבי בישראל. ויש גם טרור פלסטיני. אפשר בהחלט אלימות ערבים בישראל. לדוגמה מן אולי יש הבדלים בדפוסי האלימות הזו בין זרמים דתיים שונים, קשר לפשיעה, יש תופעה של רצח "על כבוד המשפחה" וכו'. למה אתה חושב שאני נגד? על עוד לא מדובר בדעות קדומות או בגזענות ערך כזה לא פסול.
    2.4 מוזכר בערך על התנערות של חלקים גדולים מתוך המתנחלים וכו'. כמו שיש לציין את עמדתם של מוסלמים רבים כלפי טרור (שגם היא דבר שנתון בויכוח)
    3. 3.1 יש כעת ממשלת ימין מלא מלא, עם שר משטרה, שר בטחון וכו' . 3.2 בכל מקרה רק חלק קטן מאלימות בחברה ממוגרת על ידי אמצעים אלו. חלק חשוב בהרבה מממלאים דברים כמו חינוך פורמלי, חינוך לא פורמלי, תרבות, דוגמה אישית מצד מנהיגים פוליטיים תרבותיים דתיים. אותם "נוער גבעות" ו"עשבים שוטים" לא נראים מיעוט כאשר יש שרים בממשלה שדואגים להכניס אותם לתפקידי מפתח ולטפח אותם.
    4. מצוין - הערך יכול להכיל גינויים של מתנחלים ולא מתנחלים לאלימות. חרדי מן הסתם פחות, יותר כיפות סרוגות. האם חרדים נוקטים גישה חינוכית ציבורית בנושא? האם נערים ונערות חרדים לא מגיעים בחלקם גם לנוער הגבעות?
    5. המהומות בחווארה לא מוזכרות כלל בערך על תג מחיר, גם לא הפגיעה ברב אשרמן- אני בספק אם מישהו ינסה להכניס אותן לשם הם ישרדו (יגידו - מי אמר לך שמדובר בפעולות תג מחיר דווקא?). תג מחיר הוא קבוצה A שחופפת בחלקה לקבוצה B - אלימות מתנחלים. יש איברים בקבוצה A שהם לא בקבוצה B (פעילות בתוך ישראל) , יש איברים ב-B שנם לא בקבוצה A (אלימות שאינה טרור או אינה חלק מתג מחיר)-
    5.1 אולי שם מוצלח יותר הוא "אלימות אזרחים יהודים בגדה המערבית" זה נאמר במשפטים הראשונים בהגדרת הערך האזרח דרור - שיחה 22:09, 10 במאי 2023 (IDT)
    תשמע, אני לא עומד באריכות הדברים שאתה כותב. על כל טיעון כאן אפשר להשיב ים של תשובות, אבל אין לי זמן וכוח. אז רק כדי להבהיר שאני לא מתחמק אלא באמת לא רואה תועלת בנצחנות אינסופית, אתייחס לטיעון הראשון שכתבת: "האם מגורים בהתנחלות לא מסתמכת על אידאולוגיה מסויימת - פרשנות של יהדות \ ציונות לפיה מותר\ רצוי לשבת בשטח שנכבש ולתושבים בו אין זכויות אדם ואזרח? האם אין תנועה שלמה שמצדיקה מעשים של פגיעות בערבים? ששרה שירים כמו שישרף לכם הכפר?". תשובות: 1. יש מיליון סיבות למה אנשים גרים ביו"ש. כיום רוב התושבים גרים שם פשוט כי נוח להם לגור שם. זה הכל. לא בגלל שום סיבות אידאולוגיות כאלו ואחרות. 2. גם אלו שגרים שם מתוך אידאולוגיה, האידאולוגיה היא שחבלי הארץ האלו שייכים לעם היהודי, כפי שכתוב בתנ"ך ו"מתוקף זכותנו ההיסטורית" כפי שאמר בן גוריון. שום קשר ל"אין זכויות אדם ואזרח". אלו דמגוגיות שאתרים וכלי תקשורת כאלו ואחרים מוכרים למי שלא גר שם. אגב, אם כבר מאשימים מישהו בכך שלפלסטינים אין זכויות אזרחיות מלאות ביו"ש (מלבד הפלסטינים עצמם כמובן), אלו ממשלות השמאל שאחרי מלחמת ששת הימים שהנציחו את המציאות הזו שם. לא קשור לתושבים היהודים שגרים שם. 3. יש אכן קומץ קטן של אנשים שסוברים שהיות והערבים ביו"ש מפגעים ביהודים חפים מפשע על בסיס יומיומי, ולדעתם הצבא לא פועל די בעניין, יש לבצע 'תג מחיר' כדי 'ללמד אותם לקח'. אבל: א. זו קבוצת קיצונים קטנה שלא מייצגת את כלל תושבי יו"ש בשום צורה. ב. נכתב עליה כבר בערכים אחרים כמו 'תג מחיר', 'נוער הגבעות' ו'טרור יהודי בישראל'. ג. הקבוצה הזו כוללת גם אנשים שאינם תושבי יו"ש, כך שאין לה שום קשר ל"מתנחלים". יאיר דבשיחה • כ' באייר ה'תשפ"ג • 22:48, 10 במאי 2023 (IDT)
    • בתחילת דבריך אמרת שתג מחיר מכסה את הכל, וכעת אתה אומא שתג מחיר, נוער הגבעות, וטרור יהודי בישראל מכסה את הכל. אבל הבאתי לך שתי דוגמאות לפעולות שלא מכוסות באף אחד מהערכים האלה. האם יש לך דרך לשלב את המידע על אירועים אלה באחד הערכים האלה?
    • יש סיבות שונות לגור בהתנחלות אבל בכולן יש איזושהי מוכנות לכל הפחות להתעלם ממצב מוסרי וחוקי מסויים. ייתכן ומחר הממשלה הרוסית תכבוש את קייב, תשליט שם משטר צבאי ותציע מגורים זולים ליהודים שמגיעים לשם. אז יהיה נניח נוח לגור שם (ולהתעלם מכך שהמגורים שם דורשים דיכוי של מיליוני אוקראינים). אם אתה רוצה דוגמה היסטורית - מיליוני לבנים לא "בחרו" בצורה אידאולוגית להמשיך לקיים את העבדות - היה להם פשוט נוח (וגם להם היה צידוקים מהתנ"ך והנמקות אחרות).
    • האם תתמוך בקיום הערך אם תהיה לו כותרת אחר נניח - "אלימות של אזרחים יהודים בגדה המערבית" או משהו דומה ?
    האזרח דרור - שיחה 09:02, 11 במאי 2023 (IDT)
    1. אני טוען שרוב רובם של מקרי האלימות מכוסים בערך 'תג מחיר'. אם אתה רוצה להוסיף שם משפט על המהומות בחווארה, אין לי התנגדות. אני לא מכיר שום תופעה משמעותית (יותר משמעותית מאלימות בתוך החברה הבדואית, ושל החברה הבדואית כלפי יהודים, למשל) מעבר לתופעת 'תג מחיר'. לגבי המקרה השני, צריך לבחון איפה הכי מתאים לשבץ אותו. אבל בטח שהוא לא מצדיק ערך שלם של הכפשות. 2. לדעתך יש בעיה מוסרית לגור ביהודה ושומרון, יש הרבה שדווקא חושבים שאין בזה בדל של בעיה מוסרית, כי מאז תוכנית החלוקה הערבים הם אלו שמתנגדים להסדר, והם אלו שרצו להשמיד את ישראל במלחמת ששת הימים, והירדנים הם אלו שנכנסו למלחמה למרות בקשת ישראל להימנע מכך, והם אלו שמאז ממשיכים לומר בקולם שהם רוצים בהשמדת מדינת ישראל, ועוד טרם "הכיבוש" הקימו את אש"פ לשחרור "פלסטין", קרי: כל שטחי מדינת ישראל, ולכן ישראל לא רוצה לתת להם על מגש של כסף את האפשרות לקבל אזרחות ודרך זאת להתקדם להשגת מבוקשם, וכו' וכו'. וכל הדיבור על "דיכוי" כביכול, הוא נטו תוצאה של שנים של רצחנות פלסטינית והסתה לטרור כלפי יהודים מצד הרש"פ, שלא מותירה למדינה ולצה"ל ברירה אלא לשים מחסומים ובידוקים וכו'. כנ"ל לגבי חוקיות, יש את דו"ח אדמונד לוי הידוע, וגם רבים בארה"ב לא רואים בעיה חוקית ביישובים ביו"ש (ואלו בעולם שכן רואים בעיה חוקית, הרבה מזה הם מניעים פוליטיים, וד"ל), וכל זאת בלי קשר לצידוקים היסטוריים ותנ"כיים. לכן הטיעונים הללו פשוט לא רלוונטיים להצדקת הכפשת חצי מיליון בני אדם. 3. לא אתמוך בערך שיוצר קשר כלשהו בין חבל ארץ גאוגרפי עצום, לאלימות של קבוצה קטנטנה מהגרים שם, שאפילו לא אופיינית דווקא לאותה קבוצה (כפי שכתבתי לעיל, לא מעט ממבצעי ה'אלימות' כלל לא גרים ביו"ש, ועי' בערכים הקשורים למבצע שומר החומות, שאותה אלימות בוצעה גם בתוך הקו הירוק). יאיר דבשיחה • כ' באייר ה'תשפ"ג • 09:56, 11 במאי 2023 (IDT)
    1. ראיתי עכשיו סרטון שבו מתנחלים וחיילים מסלקים באלימות רועה ערבי. החייל מאיים עליו שאם יראה אותו עוד פעם הוא ירה בו. עדויות אחרות מדברות על החברת ישובים של פלסטינים, לקיחה בכוח של רכוש שלהם וכו'. לעיתים זה בידיעת הצבא - כלומר - אלימות וכנראה לא תג מחיר.
    2. טענה A - יש אלימות נגד פלסטינים. טענה B - כל הגבלות על זכויות אדם של פלסטינים הן מוצדקות. טענה C. גם אלימות נגד פלסטינים היא מוצדקת. אם הבנתי נכון אתה מחזק את טענה B . טענות B וגם C הן טענות נורמטיביות בעוד טענה A היא טענה פוזטיבית. לכן אפשר לתמוך ב-B או ב-C או להתנגד להן. אבל ככל שאני מבין הן לא סותרות את טענה A. (לדוגמה C+A - יש אלימות אבל האלימות הזו מוצדקת לגמרי)
    3. הדגמת אני חושב את מה שטענתי קודם - היות והפלסטינים לגמרי רעים ואנחנו לגמרי טובים - אין שום בעיה מוסרית לקחת מהם זכויות אדם ככל שרק הדבר נדרש (טענה B) , (ובעצם "לא מותירה למדינה ולצה"ל ברירה" - אין שום אפשרות אחרת). אחרים גם הולכים צעד אחד נוסף (מצדיקים את C על ידי שליח - צה"ל או בעצמם) . כאשר אנשים מאמינים בB הם גולשים לא פעם טאמונה ב-C. האזרח דרור - שיחה
    האזרח דרור - שיחה 23:34, 11 במאי 2023 (IDT)
    1. מניסיון רב, בד"כ הסרטונים האלו ערוכים במתכוון במטרה לייצר מצג שווא. האם בדקת מה קרה קודם? אולי בפעמים קודמות הרועה ניסה לתקוף או לרגל כדי למסור מידע עבור טרור? (כפי שקרה לא פעם ולא פעמיים ולא שלוש). אי אפשר לבנות תפיסת עולם על סמך סרטונים ערוכים של ארגונים מטעם. בנוסף, אתה עצמך אמרת שגם החייל למעשה שיתף פעולה אקטיבית עם "אלימות המתנחלים". הרי שזו כבר לא רק אלימות "מתנחלים" אלא "אלימות המתנחלים והצבא"... אגב, אני לא אומר שברור לחלוטין שהחייל נהג כדין, אבל כן ברור לחלוטין שאין מכאן שום ראיה שהוא עשה את זה כי משעמם לו או כי הוא שונא ערבים, כפי שיש שירצו לצייר זאת כך. בהנחה שהחייל והתושבים איימו על הרועה מכיוון שחשו ממנו סכנה, הרי שזו הגנה עצמית. לאיומים במסגרת הגנה עצמית לא קוראים "אלימות" בשום צורה.
    2. לגבי B, קודם כל, הצגת הדברים כאילו שוללים מהפלסטינים זכויות אדם בסיסיות היא עצמה תעמולה לא נכונה בלשון המעטה. בזמנים שקטים לא שוללים מהם דבר מלבד את הזכות להיות אזרח במדינת ישראל, בשל החשש הביטחוני שהזכרתי קודם. מדינת ישראל נתנה להם אוטונומיה מלאה לנהל את חייהם כהבנתם בשטחי הרש"פ, ולו הם היו מתמקדים בזה במקום בטרור כנגד יהודים, היו יכולים להיות להם חיים נפלאים. המחסומים, המעצרים, דיכוי הפגנות, וכו' וכו' נובעים משנים על גבי שנים של טרור רצחני וניסיונות יומיומיים לתכנן רצח יהודים חפים מפשע. אז אני לא קונה את הטענה על "כל הגבלות על זכויות אדם". ושוב, אני לא בא לומר שהצבא חף מטעויות בשיקול הדעת או מחיילים ספציפיים שנוהגים שלא כדין ולפעמים ברשעות, *כמו כל צבא בעולם*, אלא שככלל, הצבא הוא מהמוסריים בעולם אם לא המוסרי שבהם, והאשמתו בכיבוש מדכא ואכזר של אנשים מסכנים היא תעמולה לא נכונה בלשון המעטה. לגבי טענה A, אני כאמור לא מקבל את הטענה שיש *תופעה* של אלימות של "מתנחלים" שאיננה במסגרת תג מחיר או התגוננות עצמית מפני חדירת מחבלים וכדומה. תמיד אפשר למצוא בשולי השוליים מקרי קיצון של שונאי ערבים שעושים כל מיני דברים, כמו שאפשר למצוא תופעות כאלו גם במקומות ימניים רבים אחרים בארץ, או של הטרדות מיניות בחברה הבדואית כלפי יהודיות, או אלימות כלפי יהודים בערים המעורבות, או של סודנים בדרום תל אביב, ועוד ועוד.
    3. בשום אופן לא אמרתי את מה שטענת בשמי. העולם הוא לא בינארי, וכמובן שמדינת ישראל לא חפה מטעויות, ובמקרים נקודתיים ולא מייצגים גם ממעשים רעים, וכמובן שיש פלסטינים שאינם תומכים בטרור, אבל בין "אנחנו תמיד צודקים והם תמיד טועים" לבין "אין צודק וטועה בסכסוך" יש מנעד רחב של אפשרויות. תפיסתם המוסרית של רבים מאד מאזרחי מדינת ישראל היא שאין דופי מוסרי באחיזתה בחבלי הארץ שנכבשו במלחמת ששת הימים, ורבים מהם אף רואים בזה ערך, שיבה לחבלי מולדת, קיום צו אלוהי והתגשמות חזון הנביאים. אני לא בא לדון כאן מי צודק ומי לא, אבל אני כן אומר שבעיני ממשלות ישראל לדורותיהן, מימין ומשמאל, צמצום זכויותיהם של פלסטינים לשם הבטחת ביטחונם של תושבי יו"ש ושאר אזרחי ישראל הוא לא רק דבר שמותר אלא שנדרש. השאלה אם לצורכי ביטחון והתגוננות מוסרי לפגוע בזכויותיהם של תושבי רשות שמסיתה בבתי הספר שלה כנגד יהודים, שמשלמת כסף למחבלים ולמשפחותיהם בתעריף שמותאם ל"הישג" שהביאו, שמאדירה מחבלים רוצחים וקוראת רחובות וכיכרות על שמם, וכו', היא שאלה שתלויה בתפיסת עולם. אין מתפקידה של ויקיפדיה להכריע בשאלה הזו. לכן, כל עוד לא הוכח שיש תופעה של אלימות שמאפיינת באופן ייחודי את ה"מתנחלים", אין מקום לערך שמכפיש אותם. יאיר דבשיחה • כ"א באייר ה'תשפ"ג • 10:42, 12 במאי 2023 (IDT)
    1. הבעיה היא שלכל דבר יש "לפני" - שהרי גם הרועה הערבי, בהנחה שהוא באמת גנב נניח - יש סיבות לכך (לדגומה החרימו לו ציוד או הרגו לו בעלי חיים וכעת הברירה היא בין גניבה לבין רעב). וכמובן שכמו שאתה מפרט את נקודה B בפרוט גם הפלסטינים מפרטים B משלהם. בכל מקרה זה מראה שיש אלימות לא רק במסגרת תג מחיר. אם יהיה ערך אפשר יהיה להתווכח איזה אחוז מהתקריות האלה הן באחריות מי ומה ההצדקה להן. אבל עובדתית אלו תקריות אלימות שלא במסגרת תג מחיר.
    2. ישראל בוחרת להפעיל משטר צבאי מאז 1967 על השטחים. שלטון צבאי בהכרח כרוך בהפרה של זכויות אדם. (אחרת הינו מכירים מקרים רבים של שלטון צבאי יציב המקיים זכויות אדם, לצד מדינות דמוקרטיות). אתה טוען שהפרה כזו היא מוצדקת בגלל איום בטרור. זו טענה לא עובדה. בעבר היו המון אנשים שאמרו שאין לישראל ברירה - היא חייבת להשאר בדרום לבנון. ובכל מקרה - טענה B לא שוללת את טענה A. מסכים או לא?
    3. ישראל לא חפה מטעויות אבל הרבה ויקיפדים ישראלים-יהודים מנסים להשתמש בויקיפידה העברית כדי להסתיר את הטעויות האלה. שוב אתה חוזר על B - אני לא טוען שהפלסטינים או הרש"פ הם טלית שכולה תכלת, רחוק מזה. מצד שני לנסות לטאטא את הלכלוך מתחת לשטיח לא מעלים אותו. האזרח דרור - שיחה 12:25, 12 במאי 2023 (IDT)
לנוער הגבעות ועוזריהם יש משפחה וקהילה, בית כנסת וחברים. לכל אלו חלק נכבד באלימות מתנחלים גם אם לכאורה אינם אלימים בפועל. לצפות מהרשויות לטפל בזה כאשר איתמר בן גביר שר בממשלה זה אמירה אומללה וצינית ציפורהדרור - שיחה 18:30, 13 במאי 2023 (IDT)
יאיר דב, מעניין (אגב, אם אתה רוצה שאגיב לך, תייג אותי בבקשה, אחרת ייתכן מאוד שאפספס את תגובתך); אני רואה בערך פעולת תג מחיר את ההגדרה "כינוי לפעולות אלימוּת וונדליזם המיוחסות לפעילי ימין רדיקלי ישראלים [...] במסגרתן מבוצעות פעולות אלימות נגד פלסטינים ורכושם (כדוגמת יידוי אבנים, פגיעה במסגדים, שרפת שדות ומטעים והשחתת רכוש), הצתות ופעולות הפוגעות ברכוש השייך למשטרת ישראל או צה"ל (בעיקר כלי רכב, ובעיקר לאחר שמבצעי הפעולות חשים כי נפגעו על ידי הגורמים לעיל), ובכמה מקרים איום וגרימת נזק לפעילי שמאל ישראלים או לערבים ישראלים". לפי ההגדרה הזאת, "פעולת תג מחיר" היא פשוט שם שניתן לכל פעולת אלימות/טרור בידי מתנחלים (ולעתים רחוקות בידי דתיים קיצונים שאינם מתנחלים). עם זאת, כתבת "אין שום תופעה בעלת חשיבות של "אלימות מתנחלים" שאינה במסגרת תג מחיר" – האם, בלי קשר לחשיבות אנציקלופדית, יש תופעה של אלימות מתנחלים שאיננה במסגרת תג מחיר?
ו‏גבי, אני באמת לא מכיר את דקויות ההגדרות, אשמח לשמוע גם את עמדתך בנוגע להבדל בין "תג מחיר" לאלימות מתנחלים, ולמה אלימות מתנחלים צריך להיות ערך בפני עצמו ולא הפנייה לפעולת תג מחיר. פעמי-עליון - שיחה 12:33, 11 במאי 2023 (IDT)
פעמי עליון, כפי שכבר כתבתי לעיל, בכל קבוצת אוכלוסייה יש תופעות של אלימות מסוגים שונים ובשל סיבות שונות. מטבע הדברים גם בקרב תושבי יו"ש יש אלימות כזו. אבל, הטענה שיש תופעה של אלימות *שמאפיינת רק* את ציבור תושבי יו"ש, בשל היותם תושבי יו"ש, שאין לה קשר לתג מחיר, אינה נכונה עובדתית, וממילא תחת השם "אלימות מתנחלים" היא גם עושה עימם עוול של הכפשת ציבור עצום שאין לו כל קשר ל'תג מחיר' או לכל סוג אחר של אלימות. יאיר דבשיחה • כ' באייר ה'תשפ"ג • 12:49, 11 במאי 2023 (IDT)
אחכה גם לתגובת גבי, כי לא מובן לי כרגע למה אלימות מתנחלים צריכה לעמוד כערך בפני עצמו (בלי קשר לעניין ההכפשה, שהוא טענה מיותרת – לא כותבים אנציקלופדיה כדי לרצות אלא כדי לתאר מציאות, מכפישה או לא). פעמי-עליון - שיחה 13:02, 11 במאי 2023 (IDT)
הכפשה היא טענה רצינית, כי אני מניח שתסכים איתי שלא לגיטימי לכתוב סדרת ערכים בסגנון אלימות אתיופית בישראל, שימוש בסמים בחברה האתיופית בישראל, פדופיליה אתיופית בישראל ועוד, למרות שהנושאים האלה כמובן נחקרים. מגבל - שיחה 13:12, 11 במאי 2023 (IDT)
בעברית, הכפשה היא האשמה לא נכונה. האשמה נכונה אינה הכפשה. אני טוען שהערך מאשים האשמה לא נכונה את תושבי יו"ש, ולכן זה כן רלוונטי לשאלה אם זה צריך להיכתב כערך אנציקלופדי. 'תג מחיר' היא תופעה קיימת, מצערת מאד וחמורה, ולכן היא כן צריכה להיות מאוזכרת באנציקלופדיה. היא לא הכפשה, כל עוד לא מאשימים בה את מי שאינו קשור אליה. יאיר דבשיחה • כ' באייר ה'תשפ"ג • 13:14, 11 במאי 2023 (IDT)
מגבל, אין לי בעיה עם הערכים האלה, אם יוכח שמדובר בתופעה רחבה או משמעותית מספיק (יש לזכור שיהודים אתיופים הם בקושי 2% מהאוכלוסיה, כך שתופעה אצלם צריכה להיות משמעותית ביותר כדי לקבל חשיבות). אין לי גם בעיה עם אלימות מזרחים בישראל, אלימות ערבית פלילית בישראל (להבדיל מאלימות אידאולוגית), גזענות אשכנזית כלפי עדות המזרח (או כלפי אתיופים, רוסים וכו'), גם אם השם אולי רומז על הכפשת ציבור שלם – הקריטריון היחיד הוא חשיבות. כל אחד מהשמות אולי רומז שכל הערבים עוסקים באלימות פלילית, או כל האשכנזים גזענים כלפי מזרחים – אבל זאת לא סיבה לא ליצור את הערכים האלה, כל עוד יוסבר בהם שמדובר בתופעה הקיימת באוכלוסייה מסוימת, אך לא מאפיינת או מגדירה את האוכלוסיה כולה. כך גם לגבי "אלימות מתנחלים"/"אלימות מתנחלית". פעמי-עליון - שיחה 13:48, 11 במאי 2023 (IDT)
@פעמי-עליון, פעולת תג מחיר היא בדרך כלל פעולת תגמול, למשל - אם פלסטינים יידו אבנים מהכפר שליד ההתנחלות, אז בלילה המתנחלים יגיעו לכפר, ישברו להם חלונות וירססו גרפיטי. אלימות מתנחלים היא אלימות שאיננה פעולת תגמול אלא סתם הצקה יומיומית שנועדה למרר את חיי הפלסטינים. למשל, עקירת שתילי זית או הטרדת ילדים שהולכים לבית הספר. הטענה שכל מקרה של אלימות מתנחלים הוא פעולת תגמול כלשהי מבוססת על הנחה שגויה, לפיה התוקפים הם אנשים לא-אלימים שנאלצו לנקוט באלימות בכורח הנסיבות. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 13:51, 12 במאי 2023 (IDT)
תודה ‏על התשובה גבי‏. אני ממליץ לערוך את הטיוטה משתמש:Amit91803/אלימות מתנחלים (שמקושר פה בראש הדף) כדי שההבחנה בין אלימות מתנחלים כללית ובין תג מחיר (שהוא סוג מסוים שלה) תהיה יותר ברורה, כי כרגע הדבר לא ברור משם כלל. זה קריטי כדי להבהיר חשיבות לתופעת אלימות המתנחלים, כי אם היא לא מובחנת מספיק מתופעת תג המחיר שכבר זכתה לערך, יהיה קשה לראות את חשיבותה. פעמי-עליון - שיחה 14:17, 12 במאי 2023 (IDT)

פעולת תג מחיר צריכה להיכנס כאחד מהצדדים המכוערים של "אלימות המתנחלים". כפי שמוגדר בערך של תג מחיר "פעולות אלו מבוצעות בדרך כלל בעקבות פיגועי טרור נגד יהודים" אבל אלימות המתנחלים לרוב אינה תגובתית אלא פשוט אלימות כנגד כל מה או מי שאינו "מאנשינו". ראו למשל כאן (32 מקרי אלימות מתנחלים בפברואר 2023), כאן, כאן, כאן וכמובן דו"ח האו"ם. אז קל להתעלם ולכנות את כולם "עוכרי ישראל" אבל בסוף גם את בת היענה טורפים. Danny Gershoni - שיחה 14:47, 8 במאי 2023 (IDT)

הסברת נהדר למה אין שום מקום לערך האומלל הזה. חזרה על שקר אלף פעמים בידי גורמים בעלי עניין ששמו להם למטרה להכפיש את תושבי יו"ש, לא הופכת אותו לאמת. יאיר דבשיחה • י"ז באייר ה'תשפ"ג • 15:25, 8 במאי 2023 (IDT)
"יורים ובוכים" אמרו חכמים ממני על המתנחלים. לא ציפיתי לתשובה יותר רטובה מדמע מזו. Danny Gershoni - שיחה 18:06, 8 במאי 2023 (IDT)
אם אין לך משהו חכם להגיב, אל תגיב. -עורך לו- - שיחה 18:13, 8 במאי 2023 (IDT)
מסכימה עם דני. 176.12.224.194 12:42, 13 במאי 2023 (IDT)

משתמש:יאיר דב, אני מפרשת "אלימות מתנחלים" כאלימות יחודית להם. הכוונה בוודאי אינה, חלילה, שכל המתנחלים הם אלימים! לאחרונה פורסם דו"ח על היקף העקירה של עצי זית, החוזרת על עצמה שנים רבות ופוגעת בפרנסת החקלאים. הלוואי שהיתה משילות בעניין זה shoshie8שיחה • כ' באייר ה'תשפ"ג •

אבל אין לזה שום קשר ל"מתנחלים". מי שעושה את זה לא עושה את זה בשם מגוריו ביו"ש, אלא כנקמה\הרתעה\אחר על פיגועים מצד פלסטינים שמתבצעים ביו"ש על בסיס יומיומי, וגם בשל פיגועים מחוץ ליו"ש. זה כמובן לא מצדיק חלילה את התופעה הפסולה והרעה, אבל זו לא תופעה שמאפיינת בצורה כלשהי את ה"מתנחלים", לא נעשית על דעתם או לשביעות רצונם, ובטח שלא בעידודם (בשונה מטרור פלסטיני, למשל, שנעשה בעידוד מלא של הרש"פ ובמימונה), ורוב רובם כלל לא קשור אליה. ומלבד זאת, יש גם לא מעט שאינם תושבי יו"ש ששותפים לפשעים של עקירת עצים וכו'. כך שאין שום קשר בין עקירת עצי זית על ידי קומץ קיצונים מיו"ש ומחוצה לה, לבין "המתחלים". יאיר דבשיחה • כ' באייר ה'תשפ"ג • 13:20, 11 במאי 2023 (IDT)
האלימות היא ע"י אנשים שהמשותף להם הוא שהם מתנחלים. לכן זו אלימות מתנחלים. בדיוק כמו שאנשים מתים על הביטוי "טרור איסלאמי". 2A02:14F:1F4:7C4A:2CA1:5126:43C0:AD2E 19:00, 13 במאי 2023 (IDT)

להלן מתויגים המשתתפים בדיון המקדים שעדיין לא הגיעו לדיון הנוכחי: משתמש:מיכאל.צבאן, משתמש:דוד שי, משתמש:אגסי, משתמש:אקסינו, משתמש:קיפודנחש, משתמשת:shoshie8, משתמש:איש עיטי, משתמש:נתן טוביאס. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 10:29, 11 במאי 2023 (IDT)

תיוג משתתפי דיון צריך לכלול את כל משתתפי הדיון גם אם חלק מהם כבר הגיבו זאת מאחר ודברים משתנים במהלך דיון ומשכך לעניין זמן התיוג הם כמי שלא היו בו ויכולים לשנות את עמדתם בדיוק כמו מי שטרם הביעו אותה. מי-נהר - שיחה 00:30, 12 במאי 2023 (IDT)
מתוך 42 המתנגדים לפחות 35 הם דתיים. זה כמו לערוך הצבעה אנציקלופדית במודיעין עילית. La Nave - שיחה14:38, 12 במאי 2023 (IDT)
ומתוך 30 המתנגדים לפחות 30 הם חילונים. כמו מה זה? עמד (שיחה | תרומות) • כ"א באייר ה'תשפ"ג • 14:45, 12 במאי 2023 (IDT)
אני כבר לא זוכר מה היה הדיון האחרון שהשתתפת ולא תקפת בו אחרים על בסיס מאפיינים אישיים. נא חדלי. מיכאל.צבאןשיחה • כ"א באייר ה'תשפ"ג • 14:56, 12 במאי 2023 (IDT)
מיכאל, אני לא זוכרת מה היה הדיון האחרון שהשתתפת בו ולא התלוננת ששתו לך אכלו לך. למען האמת, אינני זוכרת דיונים איתך וגם אתה אינך זוכר דיונים איתי, אבל מדמה בנפשך ומטיף לי מוסר על סמך הדמיון. לא תקפתי איש, הארתי פנס על עובדה סטטיסטית חשובה. שבת שלום. La Nave - שיחה16:12, 12 במאי 2023 (IDT)

שריפת הכפר חווארה הייתה או לא. עקירת מטעי זיתים של חקלאים פלשתיניים היו או לא. ועוד דוגמאות תג מחיר מעשה ידי מתנחלים. כל אלה מהווים אלימות לשמה. למחוק את המילים אלימות מתנחלים לא תסייע לאף אחד. יש להציף את האמת ולהודות שהיא קיימת.

עקב השינויים מרחיקי הלכת בשנה האחרונה, ובעקבות המהומות בחווארה לדעתי יש לשחזר הערך ברוב רגיל ולא רוב מיוחס Hila Livne - שיחה 21:22, 13 במאי 2023 (IDT)
אלימות מתנחלים היא תופעה גדלה והולכת . גם בתוך המגזר המתנחלי היא מקבלת יותר ויותר לגיטימציה ויש נרמול זוחל של התופעה . כך שעם הזמן רואים שהאוכלוסיה האלימה כוללת יותר ויותר מה שמכונה "אנשים נורמטיביים". למשל מתישבי הבקעה שברובם הם מה שמכונה דתיים מתונים ושפויים גם מעורבים יותר ויותר בפעילות הזו.
מקרה חווארה גם משקף את המגמה הזו .
די לעצימת עיניים . Simdar (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

על פי מדיניות השחזור רק משתמשים רשומים בעלי ותק של 30 ימים ו-100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) הם בעלי זכות הצבעה. כמו כן, ההצבעה אסורה על עורך בתשלום. לשחזור ערך שנמחק בהצבעת מחיקה או בתום דיון חשיבות ולא חל שינוי מהותי בנסיבות שהובילו למחיקתו נדרש רוב מיוחס של 60% ומעלה. נא לא לנהל דיונים בגוף ההצבעה.

לשחזר[עריכת קוד מקור]

  1. גבי(שיחה | תרומות) 20:39, 6 במאי 2023 (IDT)
  2. דוד55 - שיחה 06:21, 7 במאי 2023 (IDT)
  3. לדעתי, יש לשחזר את הערך למרחב הטיוטה, ולהעבירו למרחב הערכים רק לאחר השלמת כתיבתו בצורה מספקת. יוניון ג'ק - שיחה 08:20, 7 במאי 2023 (IDT)
  4. PRIDE! - שיחה 11:14, 7 במאי 2023 (IDT)
  5. הערך הזה חסר בוויקיפדיה עברית. La Nave - שיחה22:55, 7 במאי 2023 (IDT)
  6. בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 01:47, 8 במאי 2023 (IDT)
  7. Hila Livne - שיחה 08:53, 8 במאי 2023 (IDT)
  8. YR on wiki - שיחה 10:55, 8 במאי 2023 (IDT)
  9. הערך חשוב! esternit - שיחה Esternit - שיחה 11:02, 8 במאי 2023 (IDT)
  10. מנימוקיי לעיל, ובנוסף בעד הרעיון של יוניון ג'ק. פעמי-עליון - שיחה 11:11, 8 במאי 2023 (IDT)
  11. פיטר פן - שיחה 🍂 11:13, 8 במאי 2023 (IDT)
  12. אלימות מתנחלים יום יומית. תשאלו את החקלאים הפלסטינים שליד ה"חוות החקלאיות". Danny Gershoni - שיחה 12:10, 8 במאי 2023 (IDT)
    נכון! 2A02:14F:83:2311:849D:83FF:FE3D:CFE0 19:57, 13 במאי 2023 (IDT)
  13. אמא של - שיחה 14:28, 8 במאי 2023 (IDT)
  14. ניבשיחה 14:40, 8 במאי 2023 (IDT)
  15. גילגול - שיחה • הצטרפו למיזם האבולוציה 🐦 14:50, 8 במאי 2023 (IDT)
  16. Sofiblum - שיחה 15:33, 8 במאי 2023 (IDT)
  17. Amit91803 - שיחה 18:28, 8 במאי 2023 (IDT)
  18. Amikamraz - שיחה 22:06, 8 במאי 2023 (IDT)
  19. כמה מביך לראות בין טועני טענת הסרק "הערך מכליל ומכפיש את כל המתנחלים" כמה וכמה עורכים שפעלו ועודם פועלים במרץ לכתיבה ולהרחבה של ערכים אשר מכלילים ומכפישים פלסטינים. הלוואי שהיתה בויקיפדיה מדיניות לאכיפת יושרה. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - "אין לי צורך בהיפותזה הזאת" - 10:05, 9 במאי 2023 (IDT)
    from your lips to gods ears. מגבל - שיחה 11:05, 9 במאי 2023 (IDT)
    לא שאני בעד הכללת הפלסטינים, אבל שאלה פילוסופית-תיאורטית: כשאתה מכליל קבוצה מסויימת, האם ככל ויש יותר מתוך הקבוצה שתומכים/לא מאד מתנגדים למה שאתה מכליל אותם, כך ההכללה פחות חמורה? יחיאל הלוי - שיחה 04:23, 11 במאי 2023 (IDT)
  20. שירלי ק
  21. אסף השני - שיחה 19:55, 9 במאי 2023 (IDT)
  22. כובש המלפפוניםשיחה 21:31, 9 במאי 2023 (IDT)
  23. AMI LEER AMI LEER - שיחה 14:25, 10 במאי 2023 (IDT)
  24. לוגי ; שיחה 14:27, 10 במאי 2023 (IDT)
  25. אין בכלל ספק שיש לשחזר. אלמנטרי! TsviDeer - שיחה 19:30, 10 במאי 2023 (IDT)
  26. בברכה. ליש - שיחה 22:09, 10 במאי 2023 (IDT)
  27. שלומית קדם - שיחה 00:43, 11 במאי 2023 (IDT)
  28. Ldorfmanשיחה 01:46, 11 במאי 2023 (IDT)
  29. האזרח דרור - שיחה 12:32, 12 במאי 2023 (IDT) אני מצטרף בחוסר ברירה. הצבעות כאלה הן דרך להנציח את עריצות הרוב, לא לקבל החלטות בקונצנוס, לא להתקרב לחקר לאמת. לא לקיים דמוקרטיה דיונית או עקרון של הרוב קובע- תוך התחשבות במיעוט. תיבת תהודה ישראלית-יהודית שעוסקת בשכנוע עצמי ומפחדת מהעובדות.
  30. לשחזר. אלימות המתנחלים היא עובדה קיימת, ע"ע חווארה, ולא ייתכן להעלים אותה מהאנציקלופדיה. AviStav - שיחה 22:51, 12 במאי 2023 (IDT)
  31. SocialTechWorker - שיחה 10:49, 13 במאי 2023 (IDT)
  32. --היידן 12:07, 13 במאי 2023 (IDT)
  33. יפתח ג. - שיחה 13:42, 13 במאי 2023 (IDT)
  34. אין סיבה לאי קיום הערך הזה, בניגוד לערכים דומים על פלסטינים, רק בגלל שיש בקרב הכותבים הרבה מתנחלים אבל אין הרבה פלסטינים. emanשיחה 13:57, 13 במאי 2023 (IDT)
  35. BAswim - שיחה 13:57, 13 במאי 2023 (IDT)
  36. יורם שורק - שיחה 14:07, 13 במאי 2023 (IDT)
  37. Ronavni - שיחה 14:09, 13 במאי 2023 (IDT)
  38. זו בעיה יום יומית כבר הרבה מאוד שנים, בהחלט תופעה שראויה לערך Yaelal - שיחה 14:49, 13 במאי 2023 (IDT)
  39. תופעה, די נפוצה. אקסינו - שיחה 15:28, 13 במאי 2023 (IDT)
  40. Sima shimony - שיחה 15:36, 13 במאי 2023 (IDT)
  41. --‏Yoavd‏ • שיחה 16:25, 13 במאי 2023 (IDT)
  42. יואב ר. - שיחה - 16:49, 13 במאי 2023 (IDT)
  43. Abuasomgu - שיחה 17:16, 13 במאי 2023 (IDT)
  44. אלימות מתנחלים היא דבר מאד מתועד ומכעיס ופוגע גם בחיילי צה"ל שחלק מהאלימות מופנה כלפיהם. תפקידנו לתת מידע. מצער לראות שוב ושוב שיש עורכים המעדיפים להסתיר את המידע הזה כאילו זה ישנה את העובדות. חנה Hanayשיחהנשר חוגגת ב-2023 מאה שנים להקמתה 17:28, 13 במאי 2023 (IDT)
  45. לא רואה הצדקה לכך שלא יהיה ערך בנושא, ובפרט שקיימים מקורות רבים ולא מדובר באירוע חדשותי חולף. ערן - שיחה 17:38, 13 במאי 2023 (IDT)
  46. IfatE - שיחה 17:48, 13 במאי 2023 (IDT)
  47. Agmonsnir - שיחה 18:01, 13 במאי 2023 (IDT)
  48. נחוץ ביותר. KaℱKa✎קפקא 18:53, 13 במאי 2023 (IDT)
  49. עם כל הקשיים, נכון יותר לשחזר מאשר להעלים את המידע החשוב. Nirts - שיחה 19:43, 13 במאי 2023 (IDT)
  50. Bakbik1234 - שיחה 19:47, 13 במאי 2023 (IDT)
  51. Ehud Amir - שיחה 19:48, 13 במאי 2023 (IDT)
  52. ארז האורזשיחה 20:07, 13 במאי 2023 (IDT)
  53. Laliv g - שיחה 20:34, 13 במאי 2023 (IDT)

לא לשחזר[עריכת קוד מקור]

  1. בנבה - שיחה - 🔯🎯 21:57, 6 במאי 2023 (IDT)
  2. יאיר דבשיחה • ט"ז באייר ה'תשפ"ג • 22:34, 6 במאי 2023 (IDT)
  3. עידו כהןדברו איתי • ט"ז באייר ה'תשפ"ג • 23:20, 6 במאי 2023 (IDT)
  4. המאירה - שיחה 23:52, 6 במאי 2023 (IDT)
  5. בברכה, גיברס - שיחה 00:20, 7 במאי 2023 (IDT)
  6. Viki.coo - שיחה 00:31, 7 במאי 2023 (IDT)
  7. אלימות כמו חול ואין מה לאכול מי-נהר - שיחה 00:59, 7 במאי 2023 (IDT)
  8. אין שינוי נסיבות Lavluv📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי • ט"ז באייר ה'תשפ"ג 03:12, 7 במאי 2023 (IDT)
  9. כתיבת ערך גרוע אחד לא מצדיקה כתיבת ערך גרוע נוסף. Eladti - שיחה 07:11, 7 במאי 2023 (IDT)
  10. שעה טובה - שיחה 07:32, 7 במאי 2023 (IDT)
  11. שיטת מצליח לא עובדת בוויקיפדיה, מניסיון רב שנים. התו השמיניהבה נשוחח 10:18, 7 במאי 2023 (IDT)
  12. סנסן ליאיר - שיחה 14:06, 7 במאי 2023 (IDT)
  13. תוכן הערך עובר את מבחן שלושת הדי, כלומר הוא תוצאה של תעמולה מצד אנטישמים חדשים. זו חריגה חמורה מכללי ה-NPOV. משה כוכבי - שיחה 14:29, 7 במאי 2023 (IDT)
    האשמתך את חבריך העורכים באנטישמיות היא עבירה חמורה על כללי ההתנהגות. נא למחוק הערה מרושעת זו. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - "אין לי צורך בהיפותזה הזאת" - 09:07, 8 במאי 2023 (IDT)
    ולטעון שאני נאצי זה בסדר? סתם שאני אבין את הקונטקסט. מגבל - שיחה 09:16, 8 במאי 2023 (IDT)
    אשפר, רק להבהיר: כוכבי לא טען שמי שכתב את הערך הוא מהאנטישמים החדשים חלילה, אלא שתוכן הערך לא משקף עובדות נייטרליות אלא תעמולה של 'אנטישמים חדשים'. יאיר דבשיחה • י"ז באייר ה'תשפ"ג • 10:41, 8 במאי 2023 (IDT)
    הוא טען שכותבי הערך ותומכי השחזור מהווים, אולי בבלי דעת, שופרות של תעמולה אנטישמית. אם זה לגיטימי, הרי שוודאי שלגיטימי לכתוב שמשה כוכבי ומי שתומך בעמדתו משמשים, אולי בבלי דעת, שופר לתעמולה משיחיסטית, גזענית, שונאת נשים, הומופובית, מכחישת מציאות, חסרת ידע ודלה בערכים. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - "אין לי צורך בהיפותזה הזאת" - 10:00, 9 במאי 2023 (IDT)
    הוא טען שזה מה שהערך משקף. לא יותר מכך. אם אתה רוצה לראות בדבריו אמירה שמי שתומך בקיום הערך הוא למעשה, בבלי דעת, שופר של תעמולה אנטישמית, שיהיה לך לבריאות. יאיר דבשיחה • י"ט באייר ה'תשפ"ג • 19:01, 9 במאי 2023 (IDT)
    מגבל בחיים לא טענתי שאתה נאצי, תפסיק להתקרבן ותתקדם. יש עולם שלם ויפה בחוץ ואתה מפסיד הכל, לא חבל? בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - "אין לי צורך בהיפותזה הזאת" - 10:01, 9 במאי 2023 (IDT)
    אהה, כן כן, בטח. האם אלו פלפולים של ישיבה קטנה? מגבל - שיחה 10:23, 9 במאי 2023 (IDT)
  14. שמיה רבהשיחה • ט"ז באייר ה'תשפ"ג • 14:47, 7 במאי 2023 (IDT)
  15. הערך נמחק ברוב של יותר מ-75%. אני מניח שהשחזור ידחה ברוב דומה. חבל שאין סנקציות על גרירה להצבעה מגוחכת (והטענה שאוּשר ערך "טרור אבנים פלסטיני" רק מוכיחה שמדובר ביצירת מהומה על מנת להביע עמדה). חמויישֶה - שיחה 15:03, 7 במאי 2023 (IDT)
  16. הימן האזרחישיחה • ט"ז באייר ה'תשפ"ג • 16:24, 7 במאי 2023 (IDT)
  17. הצבעה חוזרת מיותרת, אבל שוין. Yehud830 - שיחה 17:48, 7 במאי 2023 (IDT)
  18. ערך גרוע אחר לא מצדיק ערך גרוע שני בברכה דזרטשיחה 20:35, 7 במאי 2023 (IDT)
    זה לא הטיעון. הנימוק הוא שתופעה ייחודית בסכסוך הישראלי-פלסטיני ראויה לערך. כמו כן, הערך על אלימות המתנחלים הוא לא גרוע. יש בו הרבה מקורות, והוא מכסה את הנושא לעומק. הוא כתוב היטב. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 22:03, 7 במאי 2023 (IDT)
  19. חלאס. איילשיחה 00:01, 8 במאי 2023 (IDT)
  20. מנימוקיהם של יאיר דב וחמויישֶה. ידך-הגדושה - שיחה 02:35, 8 במאי 2023 (IDT)
  21. מגבל - שיחה 09:17, 8 במאי 2023 (IDT)
  22. הורתו בחטא. הפשטות שבה קוראים לערך אלימות מתנחלים, מזעזעת. אגב, אמרו כבר שיטת מצליח? -עורך לו- - שיחה 12:03, 8 במאי 2023 (IDT)
  23. אבגד - שיחה 15:18, 8 במאי 2023 (IDT)
  24. TheStriker - שיחה 18:49, 8 במאי 2023 (IDT)
  25. נריה - 💬 - 18:52, 8 במאי 2023 (IDT)
  26. - Crocodile2020 ‏• שיחה 22:28, 8 במאי 2023 (IDT)
  27. Eladkarmel - שיחה 22:36, 8 במאי 2023 (IDT)
  28. לא ראיתי שינוי בנסיבות. בן עדריאלשיחה • י"ח באייר ה'תשפ"ג 10:58, 9 במאי 2023 (IDT)
  29. Zardav - שיחה 11:17, 9 במאי 2023 (IDT)
  30. תופעה עדיין שולית מאוד. איתן ברוך - שיחה 13:16, 9 במאי 2023 (IDT)
    גם עליית יהודים להר הבית התחילה כתופעה שולית. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 18:12, 9 במאי 2023 (IDT)
    אלימות מתנחלים היא תופעה יומיומית, לאין ערוך פחות שולית מפיגועי טרור, מי שצורך אינטרנט כשר לא רואה את זה. La Nave - שיחה18:39, 9 במאי 2023 (IDT)
    מי שצורך כלי תקשורת ואתרים מסוימים, עובר שטיפת מוח והנדסת תודעה מתמדת, שגורמת לו להפוך עכברון (שכבר יש עליו ערך) להר. יאיר דבשיחה • י"ט באייר ה'תשפ"ג • 18:58, 9 במאי 2023 (IDT)
    אם אפשר לקחת רגע ולהתפעל/להזדעזע מההשוואה הבזויה שהוצגה כאן. פיגועי טרור (רצח/ניסיון לרצח) = תג מחיר. לשפשף את העיניים. -עורך לו- - שיחה 19:01, 9 במאי 2023 (IDT)
    יצחק צבי היא הרבה יותר מ"השוותה". היא כתבה שפיגועי טרור הם שוליים לצד "אלימות מתנחלים".
    אם זה היה מישהו בויקיאנגלית כבר היו עושים כאן דיון שלם במזנון מלא גינויים על האנטישמיות של ויקיאנגלית. אבל זה בעברית, ואמרה את זה עורכת מאותרגת, אז "זה לא אותו דבר". יושב אוהלשיחה • י"ט באייר ה'תשפ"ג 13:57, 10 במאי 2023 (IDT)
    מאחר והזכרת את זה כאן אין לי אלא להזכיר את "הערך" ניסיונות פגיעה במסגדי הר הבית שבה חצי ערך מתייחס כרקע לכך אל הרצל הרב קוק הרב קלישר הרב אלקלעי ועוד... שלא לדבר על מלחמת תש"ח ומלחמת ששת הימים, בלי שום הבחנה. רק שכחת לציין את כל היהודים בני הבליעל הנבזיים שמתפללים שלוש פעמים ביום על בנין בית המקדש לא כולל מה שהם אומרים בברכת המזון בכל יום שוב ושוב. אין לך רקע מרשיע יותר מזה. זו ממש תופעה.מי-נהר - שיחה 21:25, 9 במאי 2023 (IDT)
  31. שבת מנשה - שיחה 23:39, 9 במאי 2023 (IDT)
  32. בורה בורה - שיחה 09:02, 10 במאי 2023 (IDT)
  33. יושב אוהלשיחה • י"ט באייר ה'תשפ"ג 13:57, 10 במאי 2023 (IDT)
  34. דוד הגדול - שיחה 21:16, 10 במאי 2023 (IDT)
  35. שילוני - שיחה 23:37, 10 במאי 2023 (IDT)
  36. שמש מרפא - שיחה 09:41, 11 במאי 2023 (IDT)
  37. נתן טוביאס - --נתן טוביאס - שיחה 14:33, 11 במאי 2023 (IDT)
  38. עמד (שיחה | תרומות) • כ"א באייר ה'תשפ"ג • 21:18, 11 במאי 2023 (IDT)
  39. Balberg - שיחה 08:29, 12 במאי 2023 (IDT)
  40. עמירם פאל - שיחה 12:51, 12 במאי 2023 (IDT)
  41. ויקיפדיה אינה צריכה לשתף פעולה ולתמוך בקמפיין הנבזי של אלימות המתנחלים. מדובר באוכלוסיה מאוד שלווה ולא אלימה. על אף האחוז הגבוה מאוד של יוצאי יחידות קרביות בקרב יהודי יהודה ושומרון מספר התקריות האלימות נמוך ביותר. קמפיין אלימות המתנחלים הוא קמפיין השחרה שאני מאמין שבעתיד יתגלה מי עומד מאחריו וכיצד הוא תוכנן בקפידה. אם לא ש'המתנחלים' היו ציבור לא אלים במיוחד הקמפיין היה מצליח יותר. Yyy774 - שיחה 14:12, 12 במאי 2023 (IDT)
    אז אני מניח שתתמוך בביטול של הערך המכליל והנבזי טרור אבנים פלסטיני כי מדובר על אוכלוסיה שלווה ולא אלימה. Danny Gershoni - שיחה 21:29, 12 במאי 2023 (IDT)
    YYY, קונספירציות לא בבית ספרנו. אנא גבה טענותיך במקורות ושטח אותן במקום המתאים. כל השאר מיותר. SocialTechWorker - שיחה 10:53, 13 במאי 2023 (IDT)
  42. מיכאל.צבאןשיחה • כ"א באייר ה'תשפ"ג • 14:56, 12 במאי 2023 (IDT)
  43. אלמנטרי, ווטסון. בברכה, צור החלמיש - שיחה 19:00, 12 במאי 2023 (IDT)
  44. ערך מבחיל.A_Holy_Bartender - שיחה 17:55, 13 במאי 2023 (IDT)
    הערך מבחיל, או האלימות מבחילה? אם האלימות מבחילה, אז למה לא לשחזר? 178.132.104.8 19:51, 13 במאי 2023 (IDT)
  45. עמיחישיחה 20:33, 13 במאי 2023 (IDT)
  46. Tombah - שיחה 20:37, 13 במאי 2023 (IDT)

נמנעים[עריכת קוד מקור]

  1. הצבעתי נגד המחיקה של טרור אבנים בתקווה שהערך ישופר. זה עדיין לא קרה ואני סקפטי שזה יקרה. אני חושש שגם הערך הנוכחי יהיה "במעמד צד אחד", בניגוד גמור לעיקרון הבסיסי של נייטרליות בויקיפדיה. עמית - שיחה 15:12, 11 במאי 2023 (IDT)

ללא זכות הצבעה[עריכת קוד מקור]

לשחזר[עריכת קוד מקור]

  1. לשחזר! המידע חשוב ועדכני. הניסיון להשפיע על הדיון הציבורי באמצעות מחיקתו פסול מעיקר. אין לתת יד לשכתוב ההיסטוריה על ידי גורמים פוליטיים.
  2. לשחזר - ברור חד משמעית
  3. --Midrashah - שיחה 18:51, 9 במאי 2023 (IDT)
  4. שר צב"י
  5. Pixie.ca - שיחה 05:22, 11 במאי 2023 (IDT)
  6. סיון ל - שיחה 07:45, 11 במאי 2023 (IDT)
  7. תמרה20 - שיחה 12:47, 12 במאי 2023 (IDT)
  8. --Vollach - שיחה 10:03, 13 במאי 2023 (IDT)
  9. לשחזר. הערך מדבר על מציאות יום יומית בעל חשיבות היסטורית
  10. לשחזר, חשוב להכיר במציאות גם אם היא מרה. יש בקרבנו אלימות מתנחלים כלפי ערבים. ברמה מסוימת היא אלימות ומרמה מסוימת היא טרור לכל דבר כולל פגיעות ברכוש, בגוף בנפש
  11. אני בעד לשחזר. אלימות מתנחלים היא תופעה מוכרת וידועה המדווחת בכל כלי התקשורת באופן כמעט יומיומי (גם הישראלים)
  12. לשחזר. אלימות מתנחלים היא פשע מתמשך. 83.130.18.43 10:37, 13 במאי 2023 (IDT)
  13. חובה לשחזר. אלימות מתנחלים פוגעת בישראלים, חיילים ופלסטינים. לפי נתוני מערכת הביטחון מדובר במעל 500 אירועים בשנה, מעל אירוע ביום! תופעה שולית זה וודאי שלא. מי שפועל למחיקת הערך פועל שלא בתום לב ומתוך אג׳נדה. 2A06:C701:4D3A:8500:ACE9:2109:CD4D:6275 11:51, 13 במאי 2023 (IDT)
  14. חובה לשחזר את הערך! התופעה קיימת והפניית הגב אליה חא תשנה את המציאות! 2A00:7C40:C4F0:11E:605F:FFA9:676F:1222 16:25, 13 במאי 2023 (IDT)
  15. לשחזר! 5000 עצי זית הושחתו במשך 5 חודשים אחרונים. המתנחלים מסתובבים בכל מקום והפלסטינים מפחדים לצאת מהבית. חווארה לא היה תג מחיר.
  16. גם אני בעד!
  17. לשחזר !
  18. בעד לשחזר
  19. בעד שחזור. אלימות מתנחלים כלפי פלסטינים היא עובדה שמשפיעה על יכולתם של הקורבנות לקיים חיים סבירים. כמובן שרוב המתנחלים אינם אלימים, אבל התופעה אמיתית ודורשת תיעוד ככזאת
  20. משתמש: עפר ש לשחזר - נימוקי למעלה.
  21. משתמש:נגה מ לשחזר - נימוקי למעלה .
  22. Scfdx - שיחה 11:29, 13 במאי 2023 (IDT)
  23. אלימות מתנחלים קיימת. ראה חווארה 25.02.2023. ועוד
  24. משתמש: אליזבולוני לשחזר - אי אפשר להתעלם מהעובדות.
  25. Maja.Jean.Pierce - שיחה 10:12, 13 במאי 2023 (IDT)
  26. לשחזר. אחרת זה אנציקלופדיה מטעם
  27. אלימות מתנחלים קיימת. אני יכול להעיד באופן אישי, חוויתי אותה גם על גופי.
  28. Semper.fidelia - שיחה 12:03, 13 במאי 2023 (IDT) לשחזר. מחיקת הערך מויקיפדיה לא מוחקת את קיומה של התופעה מהמציאות וזה חטא לנסות להסתיר אותה.
  29. מסכים, חשוב לשחזר 2A02:14F:173:3E2F:3C58:F0A:6C73:CC49 15:01, 13 במאי 2023 (IDT)
  30. לשחזר, הרי אין עוררין גם על התומכים במחיקת הערך שהתופעה קיימת ומובחנת ויש לה שחקנים מובהקים, היא תוצאה של אידאולוגיה ברורה והיא בעלת אופי מאורגן מחיקת הערך משול למחיקת ערך ה Sturmabteilung כי לא נח לגרמנים שיהיה כזה ערך.
  31. אין עוררין שהתופעה קיימת פשוט יש גורמים שלא מעוניינים שיהיה ערך אינציקלופדי המתעד אותה
  32. לשחזר! אלימות המתנחלים מתרחשת יום,יום. 5000 עצי זית הושחתו ב-5 חודשים. הפלסטינים מפחדים לצאת מהבית כי איום אלימות המתנחלים מורגש מופעל בכפרים, בדרכים, בשדות ובמטעים.
  33. אלימות מתנחלים קיימת בממדים נרחבים ולאורך שנים רבות. היא כוללת הכאה של מתנגדים לכיבוש שמפגינים במקומות שונים, עקירה של עצים השייכים לפלסטינים, וכן השלכת אבנים והתפרעויות כנגד פלסטינים שעובדים את אדמתם, הפרעה למסחר והשתלטות על אדמות.פעולות אלימות אלו נעשות פעמים רבות לאור יום ולא במסגרת תג מחיר.ראוי לשמר את הערך ולעדכנו מידי פעם. 82little - שיחה 15:49, 13 במאי 2023 (IDT)
  34. האם מנסים להתעלם מהתופעות הקשות לצערינו? נזק בנפש ובחומר עלבסיס קבוע
  35. בוודאי לשחזר. מה עוד מתנחלים צריכים לעשות כדי שיחשב אלימות. לא נתפש בכלל שנמחק.
  36. לשחזר. התופעה קיימת.
  37. מיקי - אלימות מתנחלים היא חלק משגרת חיינו. התעלמות ממנה היא יצירה של תמונת מציאות מעוותת.
  38. הערך חשוב מאוד וראוי Shandorsan--Shandorsan - שיחה 17:59, 13 במאי 2023 (IDT)
  39. Revital Mishali - שיחה 18:58, 13 במאי 2023 (IDT)
  40. חושבת שאלימות מתנחלים ועוד איך קיימת. ע"ע חווארה 46.19.85.204 10:00, 13 במאי 2023 (IDT)
  41. מסכימה שיש להחזיר את הערך בזה. המורשת שלנו היא לדאוג ״לגר ולאלמנה״ האלימות אינה דרכינו ויש להוקיע אותה 2A02:14F:1EF:AA08:297A:EC24:5B7:83F8 11:03, 13 במאי 2023 (IDT)
  42. יש להחזיר את הערך! די לשכתוב ההסטוריה בידי גורמים לא דמוקרטים. 2A02:14F:83:2311:849D:83FF:FE3D:CFE0 19:57, 13 במאי 2023 (IDT)
  43. יש להחזיר הערך
  44. מסכים שיש להחזיר את הערך בזה. זה שיקוף המציאות וזה מעל לדעות פוליטיות! 2A02:14F:1EF:AA08:297A:EC24:5B7:83F8 11:03, 13 במאי 2023 (IDT)
  45. יש להחזיר את הערך. 2A0D:6FC2:4B61:1A00:8019:705B:BE0A:E95C 20:22, 13 במאי 2023 (IDT)
  46. כלנית ב - שיחה 16:38, 13 במאי 2023 (IDT)
  47. Amram Efrat - שיחה 17:22, 13 במאי 2023 (IDT)
  48. [[משתמש: |GadjLahat ]] - שיחה 20, 13 במאי 2023 (IDT)
  49. "כל המילים נאלמו בקולי" (אברהם חלפי), אילי - שיחה 18:32, 13 במאי 2023 (IDT)
  50. נדרש
  51. Stormtrain 19:49 במאי 2023 (IDT). לדעתי צריך לשחזר, מפני שאלימות מתנחלים קיימת וחייבים שאנשים ידעו שהיא קיימת.
  52. ובכן ברור שצריך לשחזר את הערך. התופעה יחודית לישראל ויש לה השפעה רבה על הציבור, הממשלה והסיכוי להגיע להסדר עם הפלסטינים. כל עוד קיים בויקיפדיה עברית ערך העוסק ב-אלימות פלסטינים, יש לקיים ולעדכן בשוטף את הערך העוסק ב- אלימות מתנחלים. מגיע למשתמשים בעתיד שיוכלו להכנס לויקיפדיה וללמוד מה קרה בשטחים-הכבושים. בבקשה להכניס אותי לרשימת אלה שהצביעו בעד שיחזור ושימור הערך
  53. אלימות מתנחלים היא דבר מאד מתועד ומכעיס ופוגע גם בחיילי צה"ל שחלק מהאלימות
  54. Danny-w - שיחה 17:34, 13 במאי 2023 (IDT)
  55. רון ארזי רוןא רוןא - שיחה 20:13, 13 במאי 2023 (IDT)
  56. לשחזר את הערך על אלימות מתנחלים. סו חובה אזרחית. 2A00:7C40:C4F0:11E:605F:FFA9:676F:1222 16:23, 13 במאי 2023 (IDT)
  57. יש לשחזר את הערך על אלימות מתנחלים. טמינת הראש בחול והעלמת מידע אינן אופציה כשמדובר בוויקיפדיה. 2A00:7C40:C4F0:11E:605F:FFA9:676F:1222 16:24, 13 במאי 2023 (IDT)
  58. יש לשחזר את הערך אלימות מתנחלים. זאת תופעה קיימת שרק הולכת ומתחזקת. להוריד אותה מהויקיפדיה זה כמו לסתום פיות. וזה אנטי דמוקרטי! 2A00:A041:3B9F:9400:1D6B:C961:6B35:A98E 19:21, 13 במאי 2023 (IDT)

לא לשחזר[עריכת קוד מקור]

  1. בן-צור - שיחה 10:44, 12 במאי 2023 (IDT)
    מתנחלים אינם בהגדרה אוכלוסיה אלימה. במציאות המתנחלים הם משפחות שמגדלות ילדים, וחשופות מדי יום לאלימות הסביבה הערבית שכוללות זריקות אבנים, ירי, דריסות וגניבות. מדי פעם קורה שמישהו מהאוכלוסיה מגיב באלימות. עדיין זה לא מצדיק להכליל משפט כמו אלימות מתנחלים. על כל מעשה אלימות של מתנחלים כלפי האוכלוסיה הערבית , יש מאות רבות של מעשי אלימות של האוכלוסיה הערבית כלפי המתנחלים. בעוד שהאוכלוסיה הערבית מעודדת אלימות , ברשתות החברתיות, ובלחץ החברתי, אוכלוסיית המתנחלים מגנה אלימות ומנדה את האלימים. 2A06:C701:4097:600:E586:F87B:1196:49D2 16:08, 13 במאי 2023 (IDT)
  2. משתמש: namir - המתנחלים אינם בהגדרה אוכלוסיה אלימה. במציאות המתנחלים הם משפחות שמגדלות ילדים, וחשופות מדי יום לאלימות הסביבה הערבית שכוללות זריקות אבנים, ירי, דריסות וגניבות. מדי פעם קורה שמישהו מהאוכלוסיה מגיב באלימות. עדיין זה לא מצדיק להכליל משפט כמו אלימות מתנחלים. על כל מעשה אלימות של מתנחלים כלפי האוכלוסיה הערבית , יש מאות רבות של מעשי אלימות של האוכלוסיה הערבית כלפי המתנחלים. בעוד שהאוכלוסיה הערבית מעודדת אלימות , ברשתות החברתיות, ובלחץ החברתי, אוכלוסיית המתנחלים מגנה אלימות ומנדה את האלימים.
  3. יחיאל הלוי - שיחה 04:23, 11 במאי 2023 (IDT)
  4. Ovedcשיחה 06:35, 7 במאי 2023 (IDT)

תוצאות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

הערך לא ישוחזר.

השתתפו בהצבעה 100 בעלי זכות הצבעה. מתוכם 54% (54 מצביעים) בעד שחזור. עבור שחזור יש צורך ברוב מיוחס של 60%. Yyy774 - שיחה 21:18, 13 במאי 2023 (IDT)

מדוע לא מחקת את מצביעה 8 נגד השחזור? Hila Livne - שיחה 22:03, 13 במאי 2023 (IDT)
Hila Livne, מה כוונתך? (אם העניין כבר טופל, לא משנה). – מקף ෴‏11:11, 14 במאי 2023 (IDT)

מקף - לפי מה שראיתי yyy774 מחק, ובצדק, מי שלא היתה לו זכות הצבעה מהמצביעים בעד השחזור. לפי מה שרשום ליד מצביעה מספר 8 נגד השחזר - אין לה זכות הצבעה. רציתי לדעת האם זה נכון ואם כן מדוע היא לא נמחקה מהספירה הסופית של הקולות? גם אם לא ישנה את התוצאה הסופית. Hila Livne - שיחה 11:16, 14 במאי 2023 (IDT) בנוסף, מדוע דרוש כאן רוב מיוחס, בכל שחזור דרוש רוב מיוחס? הרי ברור שיש כאן שינוי נסיבות מהותי Hila Livne - שיחה 11:17, 14 במאי 2023 (IDT)

הבנתי. בדקתי עצמאית את כולם ועדכנתי בהתאם, כבר אחשב אחוזים מדויקים.
את ככל הנראה מתייחסת להצבעתו כביכול של Ovedc. הוא הזיח כדי להביע את עמדתו בלי ליצור תבליט סודר, ולא כדי לכתוב שלמי שמעליו (Lavluv) אין זכות הצבעה (יש ללבלוב ז״ה). ‏Ovedc, זה בהחלט עלול להטעות, כדאי שתהיה מודע למקרה הזה. – מקף ෴‏11:32, 14 במאי 2023 (IDT)
האחוזים המדויקים: 53/99 (53.5%) תמכו בשחזור. 46/99 (46.5%) התנגדו לשחזור. התוצאות זהות לאלו שלעיל. – מקף ෴‏11:36, 14 במאי 2023 (IDT)
ההצבעה אורכבה. אין להמשיך לערוך אותה בעניינים שאינם קשורים ישירות לתוצאותיה. פנו לדף השיחה.