כשהשלג יורד (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כשהשלג יורד
Let It Snow
מידע כללי
מאת מורין ג'ונסון, ג'ון גרין, לורן מירקל
שפת המקור אנגלית
סוגה רומן
נושא חג המולד עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום התרחשות גרייסטאון
תקופת התרחשות חג המולד
הוצאה
הוצאה בשפת המקור Speak: The Penguin Group
תאריך הוצאה 2 באוקטובר 2008
מספר עמודים 352
הוצאה בעברית
הוצאה הכורסא
תאריך אוגוסט 2018
תרגום אורה דנקנר
מספר עמודים 301
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-0-14-241214-5
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כשהשלג יורד: שלושה סיפורי אהבה השזורים זה בזה (באנגלית: Let It Snow: Three Holiday Romances) הוא רומן המורכב משלושה סיפורים נפרדים שעלילותיהם שזורות זו בזו. הסיפורים הם: "קו ג'ובילי אקספרס" מאת מורין ג'ונסון, "נס משגע של חג המולד" מאת ג'ון גרין ו"הקדוש המגן של החזירים" מאת לורן מירקל. הספר עוקב אחר שלושה בני נוער שונים שחווים סופת שלג גדולה בעיירה גרייסטאון במהלך חג המולד.

הספר יצא לאור ב-2 באוקטובר 2008 בהוצאת Speak: The Penguin Group. הספר יצא לאור בעברית באוגוסט 2018 בהוצאת הכורסא, בתרגומה של אורה דנקנר.[1]

הספר היה לרב מכר של הניו יורק טיימס.[2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קו ג'ובילי אקספרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור עוקב אחר נערה בשם ג'ובילי דוגל אשר גרה בריצ'מונד, וירג'יניה. הוריה נעצרים על השתתפות בהתפרעות במהלך רכישת חלקים מסט כפר סנטה קלאוס של פלובי (אשר ג'ובילי קרויה על שם אחד מחלקי הסט, ג'ובילי הול). ג'ובילי נאלצת לחגוג את ערב חג המולד עם סבה וסבתה הרחק מהחבר שלה, נואה.

בזמן הנסיעה ברכבת לביתם של סבה וסבתה בפלורידה, ג'ובילי פוגשת את ג'ב, שמנסה ליצור קשר עם חברתו אך אין לו קליטה בטלפון הנייד. היא גם נתקלת בקבוצה של מעודדות, ומנסה להתרחק מהן משום שהן מרגיזות אותה.

היא מתרגזת עוד יותר לאחר שהרכבת נתקעת בגרייסטאון בסופת שלגים גדולה בערב חג המולד. בזמן שהיא מנסה להתקשר לחבר שלה נואה, היא פוגשת את סטיוארט, שמרחם עליה ועל מצבה, ומזמין אותה לביתו. לאחר ארוחת הערב, אמא של סטיוארט מציינת שלא ראתה את סטיוארט מאושר כל כך מאז שגילה שחברתו בגדה בו.

בינתיים, ג'ובילי ממשיכה לספר לסטיוארט כמה נואה נפלא, רק כדי להבין שנואה לא יצר איתה קשר כלל באותו לילה. היא מתקשרת לנואה ומתעמתת איתו. כשנואה לא מגיב לשאלותיה מדוע הוא לא הפגין לפחות דאגה כלשהי, היא נפרדת ממנו, כשהיא מבינה שלא היה החבר המושלם כפי שאמרה. סטיוארט בא לנחם את ג'ובילי והשניים מתנשקים.

ג'ובילי מרגישה אשמה, ומנסה ללכת חזרה לרכבת. אולם, סטיוארט מוצא אותה, ואומר לה שהכל יהיה בסדר ושלא תיכנע לנואה. נואה מתקשר אליה, אך ג'ובילי משליכה את הטלפון לשלג ומנשקת את סטיוארט. לאחר מכן השניים חוזרים יחד לביתו.

נס משגע של חג המולד[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מתחיל כשטובין צופה בסרטים בביתו עם חבריו, הדוכס (נערה ששמה האמיתי הוא אנג'י) וג'יי פי, בזמן שהוריו מחוץ לעיר. הם יוצאים לבית הוופל המקומי לאחר שיחת טלפון מחברם קון, שמספר להם שקבוצת מעודדות נכנסה למסעדה ומתרגלת קטעים להופעה, ומבקשת לשחק בפלונטר.

הדוכס לא רוצה ללכת בהתחלה, מתוך מחשבה שלנסוע למסעדה עם משחק הפלונטר יהיה בזבוז זמן, אך טובין משכנע אותה ללכת, אומר לה שיהיו שם האש בראונס. בדרך לבית הוופל, המכונית של השלישייה מתנגשת בערימת שלג קרוב למסעדה, ומאבדת צמיג. הם מחליטים לנטוש את המכונית וללכת ברגל את שארית הדרך לבית הוופל.

עד מהרה הם נתקלים בתאומים טימי וטומי רסטון בפורד מוסטנג שלהם, שהוזמנו גם הם לבית הוופל על ידי חברו של קון. עימות מילולי קצר מתפתח בין התאומים לשלישייה. לאחר מכן טומי נוסע לכיוון בית הוופל, ופוגע בשלג שנערם בשולי הדרך. התאומים רסטון מנסים לרדוף רגלית אחרי השלישייה, אבל ג'יי פי מאט אותם.

השלישייה בורחת מהתאומים, ומבינה שהם השאירו בטעות את משחק הפלונטר במכונית ושהם חייבים לחזור לשם. כשהם חוזרים לאסוף את המשחק, הם נתקלים שוב בתאומים, הפעם במכוניתם. מרדף נוסף מתחיל, ומפריד את ג'יי פי מטובין והדוכס. כולם קרובים לבית הוופל, כשג'יי פי נכנס באורח פלא ראשון ונועל את הדלת. הוא מונע מהתאומים להיכנס, אך מאפשר לדוכס ולטובין להיכנס.

כשהשלישייה נכנסת, הם נתקלים בג'ב, שעדיין מנסה להגיע לחברתו. הוא שואל אותם אם הם מכירים מישהי בשם אדי, וטובין אומר שלא. ג'ב מבקש מהם שאם יראו אותה שיגידו לה בבקשה שהוא מתעכב, ואומר שהיא תדע למה הוא מתכוון.

טובין מנסה לנהל שיחה עם אחת המעודדות, ושם לב שהדוכס נעדרת. כשטובין מוצא אותה על המדרכה מחוץ לבית הוופל, הדוכס, נסערת ומתייפחת בבירור, מביעה את רגשותיה כלפי טובין, ואומרת שהיא מקנאה בכך שטובין מדבר אחרת עם המעודדות בזמן שמתייחס אליה כאל בן. טובין מרגיש אשם ומתוודה בפני הדוכס על רגשותיו האמיתיים כלפיה והשניים מתנשקים והופכים לזוג.

הקדוש המגן של החזירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור עוקב אחר נערה בשם אדי, שמדוכאת כיוון שנפרדה מהחבר שלה ג'ב. היא נזכרת בהשתלשלות מערכת היחסים שלה עם ג'ב, איך אדי נפתחה כלפיו מיד, וג'ב, שהיה בהתחלה ביישן, נפתח בהדרגה למערכת יחסים. עם זאת, ככל שחלף הזמן אדי המשיכה לנסות לשנות את ג'ב. דבר שגרם לג'ב להרגיש נחות והשניים רבו. לאחר אחד הריבים אדי השתכרה, התמזמזה עם מישהו אחר, ואמרה לג'ב שזה נגמר.

ג'ב הנסער נסע ברכבת כדי לפגוש את משפחתו שגרה בשמורת אינדיאנים, מבלי לדעת שאדי שלחה לו אימייל בו היא מתנצלת ומקווה שהדברים יסתדרו. כשג'ב לא מתקשר או מגיב, אדי מניחה שהקשר הסתיים וגזרה את שערה לקצר וצבעה אותו בוורוד כדרך להראות שהיא רוצה שינוי.

היא קוראת לחברות שלה שיבואו לדבר, והן אומרות לה שהיא לפעמים שקועה בעצמה ולא חושבת על אחרים. היא חולקת עליהן, ומצהירה שבבוקר היא תאסוף את המיני-חזיר עבור חברתה טיגן בזמן ההפסקה שלה מהעבודה בסטארבקס.

למחרת בבוקר בעבודה, אדי נקלעת לשיחה עם אישה שטוענת שהיא "מלאכית של חג המולד". האישה אומרת שאנשים שוכחים לעשות דברים בשביל אחרים כשהם שקועים בעצמם. השיחה גורמת לאדי לשכוח לאסוף את החזיר, שאומץ על ידי מישהו אחר. אדי הנסערת מצליחה להשיג את הכתובת של האישה שאימצה את החזיר, שמתגלה כאישה שדיברה איתה קודם לכן. האישה מודיעה לאדי שהיא לקחה את החזיר כדי ללמד אותה לקח ונותנת לה את החזיר.

אדי חוזרת לעבודה, שם היא רואה את סטיוארט וג'ובילי ואת טובין ואנג'י. טובין שומע את שמה, ומספר לה שפגש את ג'ב ושיש לו הודעה ממנו. לאחר ששמעה את ההודעה, מצב רוחה של אדי מתרומם ולפתע ג'ב נכנס לחנות. השניים מתחבקים, וג'ב מספר לה על הנסיעה ברכבת ועל ניסיונותיו להתקשר אליה. כשהוא מספר לה על דברים שונים שחווה בדרך, טובין והדוכס נכנסים לשיחה ומספרים שהיו בבית הוופל. ג'ובילי מבינה איך חייהם של כולם השתלבו וכיצד הכל השתנה לטובה. אדי כל כך שמחה שהיא מתנתקת מכולם וג'ב מנשק אותה.

עיבוד לסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ כשהשלג יורד, באתר מודן הוצאה לאור, ‏2018-09-18
  2. ^ Let It Snow (Movie Tie-In) by John Green, Lauren Myracle, Maureen Johnson: 9781101998618 | PenguinRandomHouse.com: Books, PenguinRandomhouse.com (באנגלית)
  3. ^ Let It Snow, 2019-11-08, נבדק ב-2023-10-08