שיחת משתמשת:דוג'רית/ארכיון 2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

שלום דוג'רית. בשיחה:ימין רדיקלי בישראל#שינוי שם הגבת לאחרונה וכתבת שלערך המקביל קוראים שמאל קיצוני בישראל, ברם כנראה לא שמת לב שביטוי זה משמש רק כהפניה לערך ששמו בהקבלה זהה שמאל רדיקלי בישראל. כתבתי כאן שמא תבחרי למחוק הערתך האחרונה שם כפי הבנתך בכך שהיא אחרונה אינה חייבת להישאר. אם תרצי להעביר דבריי אלה מכאן לשם עם השמטה של מה שלא רלוונטי גם זה בסדר. או גם למחוחקה כליל, בברכה, מי-נהר - שיחה 23:25, 5 בינואר 2017 (IST)

מי-נהר, אתה צודק לחלוטין. ראיתי בדיון שם את המושג המוכחל שמאל קיצוני בישראל ומכאן נבע הבלבול. תודה רבה שהסבת את תשומת לבי. אני אכן אשנה את עמדתי. דוג'רית - שיחה 11:04, 6 בינואר 2017 (IST)
חן חן, קורה לכולנו. מי-נהר - שיחה 11:43, 6 בינואר 2017 (IST)

תבנית בעלת ידע[עריכת קוד מקור]

למשתמשת זו יש ידע רב בתחומים מסוימים והיא מעוניינת לתרום ממנו. בהתאם לכך, היא משובצת ברשימת בעלי הידע של ויקיפדיה.

עכשיו ניסיתי שוב, זה עובד יופי. העתיקי והדביקי. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 00:05, 6 בינואר 2017 (IST)

זהו, אז מקודם אני תופס שסך הכל יגאל עמד כאן מאחורי המסך... הוא קיבל את התיוג וטיפל בתבנית בשעת אמת... קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 00:10, 6 בינואר 2017 (IST)
איזה יופי. תודה רבה! וכל הכבוד על העבודה הקשה! יפה מאוד דוג'רית - שיחה 11:11, 6 בינואר 2017 (IST)

היי, את מוזמנת להביע את דעתך בדף השיחה. תודה.--כ.אלון - שיחה 22:20, 6 בינואר 2017 (IST)

היי כ.אלון. ערך מעניין - תודה לך על כתיבתו. אני מזהה את המושג 'בתולה' עם דמויות מיתולוגיות, והגבתי בהתאם לידיעתי בדף השיחה. דוג'רית - שיחה 23:31, 6 בינואר 2017 (IST)
קראתי את ההתיחסויות שלך ואת ציטוטי המקורות שהבאת. זה מרשים באמת!!. תודה לך. חבל שכל הפרטים הללו ישארו בדף השיחה. האם תוכלי להוסיף אותם לערך?--כ.אלון - שיחה 14:41, 7 בינואר 2017 (IST)
מעדיפה (במקרה הזה) לחכות קודם שהדיון בדף השיחה יסתיים. דוג'רית - שיחה 14:56, 7 בינואר 2017 (IST)
היי, נראה לי שהדיון שם מיצה את עצמו. אשמח אם תיעני לבקשתי.תודה.--כ.אלון - שיחה 21:24, 22 בינואר 2017 (IST)
הוספתי את המידע לבקשתך. דוג'רית - שיחה 01:30, 30 בינואר 2017 (IST)
תודה רבה --כ.אלון - שיחה 17:30, 30 בינואר 2017 (IST)

שלום רב! האם תוכלי לחוות דעתך בדיון החשיבות? מדובר על הטיוטה הזו. בתודה, yinonk - שיחה 13:07, 11 בינואר 2017 (IST)

הגבתי. בהצלחה. דוג'רית - שיחה 13:25, 11 בינואר 2017 (IST)
תודה! yinonk - שיחה 13:40, 11 בינואר 2017 (IST)

ת'וריא א-שאווי[עריכת קוד מקור]

ת'וריא א-שאווי היתה האישה המרוקנית הראשונה שהשיגה רשיון טיִס. כבר תיקנת בערך המוקדש לה, אבל נחוץ תיקון מקביל גם ברשימת הערכים בדף המשתמש שלך. שבוע טוב, Drz - שיחה 21:56, 21 בינואר 2017 (IST)

מבלי להתייחס לשאלת הנחיצות (בכל זאת - מדובר בדף המשתמשת שלי ולא בערך), כבר תיקנתי ב-21:52. דוג'רית - שיחה 22:07, 21 בינואר 2017 (IST)


קטגוריה:במאי/ות תיאטרון ישראלים/ות[עריכת קוד מקור]

שלום. שמתי לב שהעברת את הערך צביה הוברמן מהקטגוריה:במאי תיאטרון ישראלים לקטגוריה:במאיות תיאטרון ישראליות. במבט חטוף מסתבר, שהבמאיות הן עכשיו תת קטגוריה של הבמאים. כלומר, מי שמתעניין בבמאי/ות ישראל מקבל קודם כל רשימה של גברים בלבד, ולצדה תת-קטגוריה שבה מופיעות הנשים. זה מאוד צורם וגם לא נכון מבחינת קטלוג. לפי עקרון זה גם נצטרך להוציא, למשל, את גולדה מאיר מקטגוריית ראשי ממשלת ישראל ולהעבירה לקטגוריה נפרדת. לא הגיוני. ואם כבר - גם רביד דברה, ריבי פלדמסר-ירון ומור פרנק הן נשים (בטח יש עוד). ואני באמת בכלל לא מתחיל לשאול, במה שונות במאיות מבמאים? למה שיחיו בנפרד אלו מאלו? אין דרך יעילה ונכונה יותר להתגבר על השוני המגדרי? בהצלחה, Yfro2016 - שיחה 23:53, 21 בינואר 2017 (IST)

היי. השפה העברית אכן מקשה מאוד על קטגור הוגן (מעדיפה את לשון הזכר כברירת מחדל). זה אכן צורם, אבל מה האפשרות השנייה? לא לקטגר כלל נשים? אם היו שואלים אותי: הייתי מציעה ששם הקטגוריות הראשיות יהיה: 'במאים ובמאיות', 'זמרים וזמרות', 'מדענים ומדעניות' וכן הלאה - אולם אין זה המצב, וכך למשל הקטגוריה:זמרות ישראליות נמצאת בתוך הקטגוריה:זמרים ישראלים. כך גם הקטגוריה:מדעניות ישראליות, קטגוריה:סופרות ישראליות וכן הלאה. גולדה מאיר אכן נמצאת תחת הקטגוריה:ראשות ממשלה שהיא תת קטגוריה בתוך קטגוריה:ראשי ממשלות ואם הייתה סיבה לפתוח קטגוריה לראשות ממשלת ישראל - אז היא הייתה נפתחת (אולם אין סיבה כזו). בויקיפדיה האנגלית למשל קיימת הקטגוריה הראשית (Category:American singers) ובתוכה מתגוררות שתי קטגוריות זו לצד זו בשלום ובשלווה: (Category:American male singers) ו-(Category:American female singers). בעברית זה יותר בעייתי, ואני מקווה שהקהילה תגיע לפתרון אבל עד אז - אין זה אומר שאין לקטגר נשים לפי עיסוק. ראה: קטגוריה:נשים לפי עיסוק. דוג'רית - שיחה 00:12, 22 בינואר 2017 (IST)
כרגע התוצאה מוזרה ולא בטוח שמיטיבה עם מצב הנשים. אז אני בכל זאת אשאל, האם כל מקצוע מצדיק הפרדה מגדרית. יש כנראה קונבנציה חברתית ומקצועית מסוימת שמבדילה בין זמרות לזמרים ובין דוגמניות לדוגמנים, אבל מה לגבי מתמטיקאיות ומתמטיקאים? או מפתחות ומפתחים של תרופות (כרגע 40% נשים, מחר בקלות המצב יוכל להתהפך)? יש הצדקה לרשימות נפרדות? הכיוון הזה עלול להוביל לתוצאה הפוכה מזו שאליה כיוונת. דווקא הפתרון שרמזת עליו (שינוי שם הקטגוריה הראשית כדי להתגבר על האפליה המובנית בשפה) נשמע יותר הגיוני (התגברתי על עצמי ולא פתחתי את הדיון על אחיות וגננות, כי זה כבר באמת להיכנס ללב המאפליה...) Yfro2016 - שיחה 00:41, 22 בינואר 2017 (IST)
אני אענה לך בשאלה: מדוע יש צורך בקטגוריה נפרדת ליהודים? או בקטגוריה נפרדת לספרדים? מה מפריד את הקטגוריה:מדענים יהודים מהקטגוריה:מדענים? האם ליהודים יש מתודולוגיה מדעית יהודית משלהם? בוודאי שלא. ומה ההבדל בין קטגוריה:טייסים לקטגוריה:טייסים יהודים? האם טייסים יהודים מטיסים אחרת מטוסים? ומה ההבדל בין קטגוריה:אסטרונומים ספרדים לקטגוריה:אסטרונומים צרפתים? ההפרדה נובעת מתוך עניין של הקוראים (והקוראות) בקבוצות חברתיות שונות (שמסווגות לפי מוצא, לפי דת, לפי תחום עניין, לפי משלח יד, לפי שנות פעילות וכן - גם לפי מגדר). מי עשוי להתעניין ולחפש כימאים יהודים וטייסים יהודים? ככל הנראה לרוב - יהודים. את מי הקטגור הזה בממוצע כנראה הרבה פחות יעניין? כנראה אנשים שהם לא יהודים (או שאינם מתעניינים ביהודים). אותי כאישה מעניין להכיר קטגוריה:מדעניות בריטיות, קטגוריה:מושלות כלליות, קטגוריה:שחקניות קולנוע וטלוויזיה אמריקאיות, קטגוריה:נשים זוכות פרסים וכן הלאה. אני מסכימה שכרגע המצב לא אידאלי ושיש מה לשפר, אבל אני עובדת עם מה שיש ולפי החלטות הקהילה. דוג'רית - שיחה 01:10, 22 בינואר 2017 (IST)
כמו כן, בוויקיפדיה האנגלית בהחלט יש הפרדה של מתמטיקאים (Category:Mathematicians) לפי כל מיני סיווגים כמו מוצא, תקופת פעילות, קבלת פרס וגם: (Category:Women mathematicians). דוג'רית - שיחה 01:17, 22 בינואר 2017 (IST)
מסובך. אז גם איה שבא, ננו שבתאי ושרון שטרק (תרומתי הצנועה למאמץ). בהצלחה.Yfro2016 - שיחה 08:44, 22 בינואר 2017 (IST)
תודה רבה. דוג'רית - שיחה 13:35, 22 בינואר 2017 (IST)

האם ניתן לכתוב על זכר ששינה מינו אירועים שארעו בעבר בלשון נקבה?[עריכת קוד מקור]

כשאני אומר "אמא שלי נולדה בישראל" אני בעצם אומר שמי שהיא כרגע אמא שלי - זוהי צורת הזיהוי של הפרט עליו מדברים - נולדה בישראל, מקביל למה שאומרים בניתי את הכסא הזה למרות שכשבניתי הוא עדיין לא היה כסא וכשהוא נהיה כסא אז הפסקתי לבנות... לעומת זאת אדם ששינה מינו אפשר לקרוא לו בשמו החדש כדי לזהותו אך לא ניתן לשנות את הארועים שהתרחשו לגבר ולספרם כאילו התרחשו על אישה. לדוגמא אם לאדם ששינה את מינו היתה חברה לפני שינוי המין והוא קיים איתה יחסי מין מלאים לא ניתן לספר שהיא קיימה יחסים כולל חדירה כיון שאין לאישה אפשרות זו.

שלום. נא לקיים את הדיון הזה בדף השיחה של הערך הרלוונטי. אם ארצה - אקח חלק בדיון. דוג'רית - שיחה 01:24, 22 בינואר 2017 (IST)

פליקס-מארי אבל[עריכת קוד מקור]

ראיתי שביצעת עריכות טכניות בערך פליקס-מארי אבל. תודתי לך. עם זאת אעיר, שבציון שמו של פליקס-מארי אבל בלועזית אין צורך להקדים ולהגדיר שפה כלשהי (במקרה זה צרפתית). אין מדובר בתרגום של מונח או מושג, אלא בשם ייחודי של אדם שאינו משתנה בשפות השונות, אלא רק בכתב שלהן. השם Félix-Marie Abel מאויָת באורח זהה בשפות הנכתבות באלפבית לטיני. Drz - שיחה 09:38, 22 בינואר 2017 (IST)

היי. בוויקיפדיה העברית נהוג לציין את שם השפה הזרה. לדוגמה: סבסטיאן מינסטר (הערך המומלץ של היום), מרסדס סוסה, אלברט איינשטיין, ביל קלינטון, פרנסואז בארה-סינוסי, שארל דה גול, דייגו מראדונה, אליזבת השנייה, מלכת הממלכה המאוחדת, מוהנדס קרמצ'נד גנדי, וינסטון צ'רצ'יל, פבלו פיקאסו, פובליוס טרנטיוס אפר, אריסטו, יון אנטונסקו, מרטין לותר קינג, אנגלה מרקל וכן הלאה. אני משיבה את העריכה (וגם את ההאדמה שהסרת - זאת כדי להסב את תשומת לבם של אחרים לכך שהערך חסר ושיש ליצור אותו). דוג'רית - שיחה 13:35, 22 בינואר 2017 (IST)

תודה וברכות על הערך היפה! סיון ל - שיחה 17:11, 26 בינואר 2017 (IST)

תודה רבה! דוג'רית - שיחה 17:28, 26 בינואר 2017 (IST)

צהריים טובים. שימי לב שבשביל לתייג משתמשים המתמצאים בנושא כלשהו המופיע ברשימה ניתן לרשום כך {{בעלי ידע|שם התחום}} (לדוגמא {{בעלי ידע|לשון}}) ואין צורך לתייג כל אחד בנפרד כפי שעשית בשיחת קטגוריה:זוכי פרס האמי הבינלאומי. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • כ"ח בטבת ה'תשע"ז • 17:36, 26 בינואר 2017 (IST)

באמת תהיתי איך לתפעל את הדבר הזה. תודה לך על ההבהרה. דוג'רית - שיחה 17:45, 26 בינואר 2017 (IST)
בכיף. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • כ"ח בטבת ה'תשע"ז • 17:48, 26 בינואר 2017 (IST)

הייתי בטוח שכבר כתבתי לך על זה, אבל עכשיו אני לא מצליח למצוא... זו חלוקה פשוט לא נכונה. כל מי שהוא כדורסלן אמריקאי הוא לבן? השחורים אינם אמריקאים? אני מעביר את כל האפרו גם להיות אמריקאים. זו טעות פטאלית. שיר § שיח § 12:45, 27 בינואר 2017 (IST)

לא כתבת לי על זה בשום מקום. בוודאי שהאפרו-אמריקאים הם אמריקאים (זה גם נובע במפורש מהמושג 'אפרו-אמריקאי'). הקטגוריה:כדורסלנים אמריקאים צריכה להיות מסודרת לפי מוצא, כאשר את כל האמריקאים שהם ממוצא אירופי יש להכניס לקטגוריה נפרדת שהיא קטגוריה:כדורסלנים אירו-אמריקאים (וגם בה אפשר ליצור תת קטגוריות לפי מדינה). שם לב שמייקל ג'ורדן (אנ'), שאקיל אוניל (אנ'), לברון ג'יימס (אנ'), כרים עבדול-ג'באר (אנ') וכנראה שאר הכדורסלנים האפרו-אמריקאים בויקיפדיה האנגלית מקוטלגים תחת קטגוריה:כדורסלנים אפרו-אמריקאים בלבד ואין בערך שלהם קיטלוג כפול. מי עלול לחשוב שקטלוג כזה מרמז שאותם כדורסלנים הם לא אמריקאים? כנראה רק מי שחושב שאפרו-אמריקאים אינם אמריקאים לכל דבר ועניין. האירו-אמריקאים (European Americans) הם כביכול ברירת המחדל של המושג 'אמריקאים' - אבל הם לא. יש אפרו-אמריקאים, יש אמריקאים אסיאתיים (Asian Americans), יש אמריקאים היספנים ולטיניים (Hispanic and Latino Americans) וכן - יש גם אירו-אמריקאים. הלבנים אינם ברירת המחדל של המושג 'אמריקאים' ואין להתייחס אליהם ככאלה. הסידור של קטגוריה:כדורסלנים אמריקאים טרם הסתיים, ואתה שחזרת עריכותיי מבלי להמתין לתגובתי. דוג'רית - שיחה 14:00, 27 בינואר 2017 (IST)
עברתי קצת על ערכים בקטגוריה הנ"ל, ויש בעייתייות בקטלוג שלה. אשמח להבין איך הוחלט מי נמצא בקטגוריה. כך למשל, מדוע קליי תומפסון בקטגוריה? ראשית, אביו שחור, ואילו אימו לבנה (כך שוודאי לא נכון למצוא אותו בקטגוריה הזו בלבד) ושנית, מוצאו של אביו הוא מאיי בהאמה - שאיננה באפריקה. גם כריס האמפריז, ג'ייסון קיד, סת' וסטפן קרי (כל אחד מהם חצי אפרו-אמריקאי לכל היותר, ואם כך מדוע בלייק גריפין אינו מקוטלג שם גם כן?), פטריק יואינג (ג'מייקני), רוי היברט (אב ג'מייקני, אם מטרינידד). אלו רק דוגמאות על קצה המזלג, בלי להיכנס לעומק הקטגוריה. אשמח להבין את השיקולים בערכים שנכנסו. Botend - שיחה 18:30, 27 בינואר 2017 (IST)
לא שחזרתי, הוספתי בחזרה. הקטגוריה עוד קיימת, רק ששחקנים כמו דיאנדרה ג'ורדן מקוטלגים תחת שתי הקטגוריות - אחת למוצא ואחת לאזרחות. בשביל כדורסלנים אמריקאים קטגוריית האם היא כדורסלנים לפי מדינה, ולא זכור לי שלאפרו אמריקאים יש מדינה - אלא לאמריקאים בכללות. אני לא מסכים עם הקטלוג האנגלי במקרה הזה כלל. שיר § שיח § 21:09, 28 בינואר 2017 (IST)
Botend, יכול להיות שלא כל האישים שצריכים להיות בקטגוריה - נמצאים בה, ויכול להיות שיש מי שנמצאים בה שלא צריכים להיות בה - זה משהו שדורש בירור ותיקון, אולם זה לא אומר שיש לשמור על קטגור כפול. בקטגור ניסיתי ללכת לפי הקטגור בערכים בויקי אנגלית. ייתכן שנפלה טעות - אצלי או בקטגור בויקי אנגלית. אם יש צורך להוסיף או להסיר מישהו - בהחלט אפשר (אגב, בלי קשר: שחורים שנולדו באיי בהאמה הגיעו לשם ככל הנראה במסגרת סחר העבדים האטלנטי ולכן מוצאם - אפריקאי). לגבי כדורסלנים שרק הורה אחד שלהם אפרו-אמריקאי - הם צריכים להיות בקטגוריה זו, והם צריכים להיות גם בקטגוריה נוספת שמעידה על המוצא הנוסף שלהם (למשל: קטגוריה:כדורסלנים אמריקאים ממוצא בלגי). הקטגוריה: כדורסלנים אמריקאים עדיין לא מקטגרת בתוכה את כל תת הקטגוריות הנחוצות. ראה למשל את הערך על ברק אובמה שאמו ממוצא אירופאי ואביו ממוצא אפריקאי. הוא מקוטגר גם בקטגוריה:פוליטיקאים אפרו-אמריקאים וגם בקטגוריה:אמריקאים ממוצא אנגלי.
שיר, אם אתה מבטל את העריכות שביצעתי ומחזיר את הקטגוריה הקודמת - זה אומר ששחזרת את העריכות שלי. לא היה קורה שום דבר אם היית ממתין בסבלנות לתגובה שלי (והגבתי יחסית מהר). ומה זה קטגור אחד למוצא ואחד לאזרחות? אתה מודע לעובדה שגם לאפרו-אמריקאים יש אזרחות אמריקאית? [ואם אתה מתכוון למדינה, אז המושג 'אפרו-אמריקאים' כבר כולל בתוכו את השיוך המדיני (עם המילה 'אמריקאים')]. אני סבורה שהמצב הקיים הוא מצב של כפילות. יש לשאוף ליצירת תת קטגוריות של כדורסלנים אמריקאים לפי מוצא ולקטגר את האישים בה לפי מוצאם. אני שוב חוזרת לדוגמה של ברק אובמה שמקוטגר תחת קטגוריה:פוליטיקאים אפרו-אמריקאים בלבד ולא תחת קטגוריה:פוליטיקאים אפרו-אמריקאים וגם תחת קטגוריה:פוליטיקאים אמריקאים. דוג'רית - שיחה 00:03, 30 בינואר 2017 (IST)
נו, אז אפשר באופן דומה לקטלג כך את כולם. Botend - שיחה 01:30, 30 בינואר 2017 (IST)
אפשר גם להכליל בצורה יותר רחבה ולוותר כליל על השיוך להומו ספיינס אלא להכניס את כל המלפפונים, החיידקים, הקופים, החלזונות, הגזרים והפטריות לקטגוריה אחת ויחידה: קטגוריה:אורגניזם. ואפשר להכליל אף יותר ולהכניס את הכל (בע"ח, צומח ודומם) לקטגוריית על אחת: קטגוריה:חומר. אבל אולי לא צריך להיסחף, ואולי כן רצוי לשמור על קטגור מסוים שמבחין בין דבר לדבר (גם אם לכולנו מוצא משותף, וגם אם כולנו עשויים בסופו של דבר מאותו החומר). ישנן גם דתות מסוימות שמוצאן משותף, אולם ברגע שדת מסוימת קיבלה חיים משל עצמה (זהות, מאפיינים, תרבות והיסטוריה משל עצמה) היא צריכה להיות מובחנת (ואנחנו אכן מבחינים בין בני דתות שונות - על אף שמוצאם הדתי יכול להיות משותף). דוג'רית - שיחה 01:43, 30 בינואר 2017 (IST)
אני מקווה שזה לא יותר מדי בשבילך - אבל אני לא מסכים עם הנחת היסוד הזו ו/או עם הקטלוג של הויקיפדיה האנגלית. שיר § שיח § 11:00, 30 בינואר 2017 (IST)
אני אכן מצטער על השחזור, זו טעות שלא תישנה. שיר § שיח § 11:02, 30 בינואר 2017 (IST)
שיר, מאה אחוז. ייתכן שמדובר בנושא שאין עליו תמימות דעים בקהילה ואולי צריך לגבש החלטה עקרונית במזנון. דוג'רית - שיחה 13:17, 30 בינואר 2017 (IST)

סחטיין על הערך! רק עכשיו נתקלתי בו. חשבתי שתרגמת אותו מויקיאנגליש, אבל אז ראיתי שעשית ממש עבודת מחקר רצינית. היה מעניין לקרוא. • צִבְיָהשיחה • ז' בשבט ה'תשע"ז 02:32, 3 בפברואר 2017 (IST)

איזה יופי. תודה רבה לך צביה! דוג'רית - שיחה 11:16, 3 בפברואר 2017 (IST)
אני מזהיר אותך שהורדת בקשת מקור מבלי לספק את המקור המבוקש, עלולה להביא לחסימתך. הפסיקי זאת! בברכה. ליש - שיחה 16:07, 3 בפברואר 2017 (IST)
ליש, אתה מתעקש באופן מוזר להבין דבר מאוד פשוט: המקורות היו שם מהרגע שהערך לאוויר. כשדוד שי החליט לרווח את הפסקה - הוא הוריד (כנראה בטעות או מבלי שהיה לו יותר מידי משנה) את המקורות שורה אחת למטה. השבתי את המקורות למקומם. על מה אתה בדיוק מתעקש? דוג'רית - שיחה 16:10, 3 בפברואר 2017 (IST)
את לא עונה לעניין, ביקשתי מקור למשפט מסוים ואת עונה על "מקורות" באופן כללי. עליך לספק מקור ראוי למשפט המסוים ולא לשלוח אותי לחפש בכל המקורות אם ואיפה יש התייחסות לאותו משפט. בברכה. ליש - שיחה 16:13, 3 בפברואר 2017 (IST)
אם הבנתי נכון במבט מהיר על השחזור, המקור של המשפט שאחרי הריווח, התיחס גם למשפט שלפני הריווח. אם כך, דוג'רית, הדבר הפשוט לעשות (אני עושה זאת כל הזמן) הוא להשתמש בתבנית "שם" להערת שוליים, ולהכפיל אותה, שתופיע בשני המקומות. רק אל תדרדרו את זה לעניני אגו. Liad Malone - שיחה 16:17, 3 בפברואר 2017 (IST)
ליעד, אכן הבנת מצוין. אעשה כדבריך. ליש - קצת פחות תוקפנות להבא. נסה לתקשר ולקרוא תקצירי שיחה לפני שאתה רץ לאיים בחסימות. זה יהיה נעים ככה יותר לכולנו. דוג'רית - שיחה 16:20, 3 בפברואר 2017 (IST)
אני קראתי את תקצירי העריכה שלך ועניתי להם - את הזדרזת למחוק תבנית בקשת מקור - דבר אסור לחלוטין, התוקפנות כולה שלך. אל תמהרי כל כך למחוק בקשות מקור, במקום זה ספקי מקור, אם את יכולה. אני מתחיל לחשוד שאולי הועתקו מקורות מאנגלית מבלי לקרוא אותם, לכן לא יודעים מהו המקור המתאים, אם בכלל. בברכה. ליש - שיחה 16:26, 3 בפברואר 2017 (IST)
אני מבקשת שתדייק: תחילה מחקתי את הבקשה למקור וכתבתי בתקציר העריכה בצורה ברורה שדוד שי הוריד את המקורות שורה אחת למטה. הוא החליט לרווח את הפסקה, לחלק אותה לתת פסקאות, אבל עשה זאת מבלי שהוא נותן את דעתו לכך שהוא מזיז את המיקום של המקורות. הוא לא חשב להתייעץ איתי בנושא. בפעמים הבאות שביטלתי את הבקשה למקור: ביטלתי תוך כדי שהשבתי את המקורות למקורם המקורי (כך שהטענה שלך שאני שוב ושוב מסירה בקשה למקור מבלי לספק מקור מבוקש היא אינה נכונה במקרה הטוב) והסברתי בצורה ברורה בתקציר העריכה. זה קשה כשעורכים מחליטים לשחק עם מקורות ולהזיז אותם על דעתם עצמם, וזה עוד יותר קשה כשעורכים אחרים מסרבים להבין דבר פשוט כזה ומגיבים בפרץ של איומים. דוג'רית - שיחה 16:39, 3 בפברואר 2017 (IST)
מי שאינו מבין זו את - הריווח של דוד שי אינו טיעון לעניין, אני ביקשתי וממשיך לבקש מקור למשפט מסוים (תקראי בדף השיחה של הערך) והמקור למשפט זה אמור להופיע מיד אחריו. קיומם של מקורות שונים בהמשך הערך אינו תשובה, כי איני אמור לעבור על כל המקורות ולחפש מענה לבקשת המקור שלי. אני מקווה שהצלחתי להסביר לך את הבעיה. בברכה. ליש - שיחה 16:46, 3 בפברואר 2017 (IST)
דוג'רית, קראתי את ההסבר שלך, פשוט תוסיפי את אותו מקור שהשתמשת בו שמופיע בהמשך המשפט, במקום שבו ליש הכניס את בקשת המקור שלו. נראה לי פשוט יותר וקצר יותר מלנהל את הדיון הזה. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 21:26, 3 בפברואר 2017 (IST)
עניתי בדף השיחה של הערך. אני מקווה שהדברים באו על מקומם בשלום. דוג'רית - שיחה 08:33, 8 בפברואר 2017 (IST)
התוודעתי לערך עכשיו, בעקבות דף השיחה. :) מעניין! קראתי בינתיים רק חלק, אבל ערך מאלף. אלדדשיחה 21:42, 9 בפברואר 2017 (IST)
תודה רבה אלדד! ותודה שאתה עוזר בכל הזדמנות (כמו עכשיו עם האוקראיניות). . דוג'רית - שיחה 21:44, 9 בפברואר 2017 (IST)
בכיף. ובנימה אישית, יש לי הערכה רבה מאוד לתרומותייך. שכויח. אלדדשיחה 21:47, 9 בפברואר 2017 (IST)
שכויח? למדתי משהו חדש. רב תודות לך. דוג'רית - שיחה 22:11, 9 בפברואר 2017 (IST)
בשמחה , כן, זה היה מן הסתם ביטוי נישתי, בעיקר בקרב החברה הדתית, נגיד, אבל הוא עבר אט אט לשימוש בקרב כלל הציבור, להערכתי. אלדדשיחה 22:13, 9 בפברואר 2017 (IST)

הערך "רעש מופע"[עריכת קוד מקור]

היי, סימנת את הערך בתור ערך יתום אבל הוא אינו כזה, יש מספר קישורים שעשיתי אליו... למשל בערך "מתנד מבוקר מתח" בו הקישור של "רעש פאזה" מוביל ל"רעש מופע". Shinaimm - שיחה 22:46, 8 בפברואר 2017 (IST)

היי Shinaimm, תודה על כתיבת הערך רעש מופע. הוספתי את תבנית ערך יתום משום שבאותה העת - הערך לא היה מקושר לערכים אחרים. מספר דקות לאחר שהוספתי תבנית זו - קישרת את הערך לערך אחר, והתבנית 'ערך יתום' אכן במצב כזה מיותרת. להבא, אחרי שאתה מוצא לערך "הורים\אחים מאמצים" - פשוט תסיר את התבנית:ערך יתום (תוכל למצוא אותה בעריכת קוד מקור - בתחתית הערך). בנוסף, בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה.. יום טוב! . דוג'רית - שיחה 08:33, 8 בפברואר 2017 (IST)
מעולה, תודה רבה דוג'רית! Shinaimm - שיחה 22:46, 8 בפברואר 2017 (IST)
Shinaimm, בשמחה! בנוסף: בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. דוג'רית - שיחה 22:48, 8 בפברואר 2017 (IST)
דוג'רית, למדתי עוד משהו חדש :) Shinaimm - שיחה 22:57, 8 בפברואר 2017 (IST)

היי, :)
פתחת קטגוריה בשם שגוי. צריך לתקן את שם הקטגוריה ל"שחייניות אוקראיניות", וכך גם בשם קטג' המשנה שפתחת גם כן. "אוקראינה" – שם המדינה, אוקראינית – שם הלאום בנקבה, ובריבוי: אוקראיניות. אלדדשיחה 21:21, 9 בפברואר 2017 (IST)

קטגוריה:מחליקות אמנותיות על קרח אוקראינות צריך להיות: קטגוריה:מחליקות אמנותיות על קרח אוקראיניות. אלדדשיחה 21:22, 9 בפברואר 2017 (IST)
נכון. תודה רבה. אני אתקן. דוג'רית - שיחה 21:29, 9 בפברואר 2017 (IST)

Your feedback matters: Final reminder to take the global Wikimedia survey[עריכת קוד מקור]

(Sorry for writing in English)

כוכב למקטלגת[עריכת קוד מקור]

כוכב המקטלגים
רק רציתי להגיד תודה על הקטלוג המטורף והמסור שאת עושה למאות ערכים של ספורטאיות וזוכי פרס האמי. זה מוערך מאוד. Nimrodbr - שיחה 11:13, 2 במרץ 2017 (IST)
איזה כיף. תודה רבה! דוג'רית - שיחה 11:22, 2 במרץ 2017 (IST)

היי דוג'רית,

בזמנו ביקשת ממני להעלות כמה שאפשר תמונות שלה, ואכן עשיתי זאת, אבל לא התמונות שביקשת כי מצב זכויות היוצרים בתמונות לא היה ברור מספיק. בכל אופן תראי בקטגוריה שיש תמונות נוספות שלה. לגבי הבול. הוא לא חופשי מזכויות יוצרים. כאן מידע על הבול. על המאייר ג'יימס פרוניאר. נולד ב1959. יש לו ערך בוויקי הצרפתית Jame's Prunier. לא שמתי לב שלא עניתי לך בזמנו. מתנצל על האיחור בתשובה. Geagea - שיחה 13:12, 2 במרץ 2017 (IST)

אני מודה לך מאוד על העזרה והמאמץ. דוג'רית - שיחה 13:40, 2 במרץ 2017 (IST)

כוכב בעד![עריכת קוד מקור]

כוכב הבעד
יישר כח בר אוריין 22:21, 1 באפריל 2017 (IDT)
תודה תודה. דוג'רית - שיחה 06:10, 2 באפריל 2017 (IDT)

דלפק ייעוץ[עריכת קוד מקור]

היי. את רוצה שאסדר לך את תצוגת קטגוריות ההצבעה החסרות? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:06, 11 באפריל 2017 (IDT)

IKhitron, תודה רבה על הצעת העזרה! נראה לי שהבנתי איך לסדר אבל בחרתי בסוף שלא לעשות כן משום שהרשימות בקטגוריות האלו מאוד מאוד ארוכות (יש למשל עשרות ערכים בקטגוריה של שינוי שם), ולא רציתי להעמיס כאן עם רשימות ארוכות כ"כ, אז בסוף רק הוספתי לינקים רגילים. דוג'רית - שיחה 02:03, 12 באפריל 2017 (IDT)
האמת היא שגם לזה יש לי פתרון. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:24, 12 באפריל 2017 (IDT)
IKhitron, עכשיו סיקרנת . אשמח לראות מה באמתחתך. מוזמן לסדר לי את התצוגה. דוג'רית - שיחה 02:36, 12 באפריל 2017 (IDT)
יפה. האם את מרשה לי ליצור דף חדש במרחב המשתמש שלך, להעתיק לשם מדף המשתמש שלך ולשחק איתו? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:53, 12 באפריל 2017 (IDT)
כן, בהחלט. אני מודה לך מאוד! דוג'רית - שיחה 02:57, 12 באפריל 2017 (IDT)
מוכן. אם מספר הדפים בקטגוריה הוא לפחות עשרים, הקטגוריה עוברת אוטומטית לטבלה מוסתרת. ניתן לשנות את המספר בדף משתמשת:דוג'רית/קטג. אם צריך לשנות את המספר רק עבור קטגוריה מסוימת, מעבירים פרמטר שני בתוך משתמשת:דוג'רית/קטא. כשאת מעתיקה חזרה לדף המשתמש שלך, צריך למחוק את ".." מכל מקום. הוספתי עוד טריק, תראי את זה בעצמך בהמשך. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 03:53, 12 באפריל 2017 (IDT)
איזה יופי יגאל. אני מודה לך מאוד. הענקתי לך עיטור מקגייוור כאות תודה והערכה. דוג'רית - שיחה 06:49, 12 באפריל 2017 (IDT)
בשמחה. (-: יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:53, 12 באפריל 2017 (IDT)

תייגתי אותך בדף זה ומשום מה התיוג לא עבד. ראי נא שם. יואב ר. - שיחה 21:25, 17 באפריל 2017 (IDT)

תודה רבה. דוג'רית - שיחה 12:04, 18 באפריל 2017 (IDT)

טיוטה גנוזה[עריכת קוד מקור]

שלום דוג'רית, נראה שמספר דפים שבהם כתבת או ערכת בעבר עדיין נמצאים במצב טיוטה ולא נערכו זמן רב: טיוטה:ענבלי בא-לי.

דפי טיוטה אינם נגישים כמו ערכים רגילים לכלל הקוראים, ולכן חשוב לנו לוודא שהם לא נשכחו ללא סיבה. נודה לך אם תקדיש מספר דקות מזמנך לטיפול בהם:

  • אם הטיוטה מוכנה להיות ערך של ממש בוויקיפדיה, אנא פנו לויקיפדיה:העברת דפי טיוטה ובקשו עזרה בהעברת הטיוטה, או העבירו אותה בעצמכם. כך כלל הקוראים יוכלו להנות מערך חדש!
  • אם הטיוטה בעבודה אתם מוזמנים להמשיך לשפר אותה. אם אתם זקוקים לעזרה בהשלמתה אנא פנו לדלפק הייעוץ לעזרה או לחממה לבקשת ליווי אישי. אל תתביישו לבקש עזרה, עורכים רבים ישמחו לסייע.
  • אם הטיוטה כבר עברה למרחב הערכים, רק בשם אחר, אנא בקשו בויקיפדיה:בקשות ממפעילים למזג או למחוק אותה. לא לשכוח לציין את שם הדף הקיים במרחב הערכים ושם הטיוטה.
  • אם ההחלטתם לוותר על כתיבת הדף אנא בקשו את מחיקתה בויקיפדיה:בקשות ממפעילים.
  • אם אינכם הכותבים העיקריים של הטיוטה, אנא הפנו את ההודעה לכותבה במידה ולא קיבל הודעה זו.

תודה, EranBot - שיחה 17:46, 23 ביוני 2017 (IDT)

בעבר, הסרתי מהטיוטה את הקטגוריות. מעבר לכך, אין לי נגיעה לטיוטה זו. תודה. דוג'רית - שיחה 23:58, 24 ביוני 2017 (IDT)

שיחת קטגוריה:פעילים[עריכת קוד מקור]

אני לא יודע אם התכוונת לרמיזות אישיות או לא, אבל ככה זה נראה לי וסביר להניח שככה יבין את זה כל מי שיקרא את מה שכתבת. בכל מקרה, מכיוון שמה שכתבת כלל לא קשור לדיון אין לי שום כוונה לענות לך, אך אני מבקש מאוד שתחדלי עם צורת הדיון הזאת (לא פעם ראשונה שאני נתקל בה אצלך). עמית - שיחה 23:32, 26 ביוני 2017 (IDT)

אם אין לך כוונה לענות לי, מה אתה עושה פה? גם מה שאתה כתבת על ה"פסיכיות האמריקאית" כלשונך, ותופים ושח-מט בכלל לא קשור לאותו דיון, ובכל זאת ראית לנכון לשתף בהגיגים שלך (אז אני שיתפתי בהגיגים שלי). אגב, אתה האחרון להעיר לי אחרי ששתלת לי מסר בתקציר עריכה, כשערכת את דף המשתמש שלך (עריכה שאין לה שום קשר אלי, ובכל זאת ראית לנכון לציין אותי בתקציר העריכה, ובדיוק בזמן שהיינו במחלוקת). אז תבדוק את עצמך ואת אופן ההתנהלות שלך, ותשתדל לא לשתול לי מסרים מקריפים ולא קשורים בתקצירי עריכה כי זה לא סרט אימה פה אלא אנציקלופדיה. דוג'רית - שיחה 00:05, 27 ביוני 2017 (IDT)

היי. נראה לי שזה שלך. תוכלי לראות מה קורה שם? תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:29, 4 באוגוסט 2017 (IDT)

היי. אין לי מושג מה זה. דוג'רית - שיחה 01:31, 6 באוגוסט 2017 (IDT)
לא הבנתי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:56, 6 באוגוסט 2017 (IDT)
נכנסתי לקישור ולא הבנתי מה אני רואה. תוכל להסביר מה זה ולמה אתה חושב שזה קשור אלי? דוג'רית - שיחה 02:57, 6 באוגוסט 2017 (IDT)
עכשיו הבנתי. יש שם רשימה של קטגוריות שביום בהיר אחד הפכו לריקות. כנראה כי מישהו העביר אותן לשם אחר. פתחתי אחת וראיתי שאת נתת להן שם, אז באתי לשאול אותך אם זה בסדר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 03:05, 6 באוגוסט 2017 (IDT)
אוקי, הסתכלתי על הקטגוריה הראשונה (לא זכור לי שיש לי קשר אליה) וראיתי שיצרו ממנה הפניה. אין לי מושג למה (אולי בגלל המקף). כאן. אני אנסה להסתכל גם על הקטגוריות האחרות. תודה. דוג'רית - שיחה 03:11, 6 באוגוסט 2017 (IDT)
אם זה לא שלך אין לי זכות לבקש ממך לבזבז על זה זמן, רק אם את תרצי. אבל אלו שכן אשמח מאוד אם תעזרי לי. תודה רבה לך. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 03:13, 6 באוגוסט 2017 (IDT)
אני רואה שחלק מהן אכן שלי, ושינו את שמן (למשל הקטגוריה ספורטאיות קוסובריות שיצרתי שונתה לספורטאיות קוסובניות). אשמח לעזור - עם הקטגוריות שיצרתי וגם עם אלו שלא. אם אני מבינה נכון - אבקש מהמפעילים למחוק את דפי ההפניה, ואקטגר את הקטגוריות החדשות בקטגוריות אם. דוג'רית - שיחה 03:16, 6 באוגוסט 2017 (IDT)
תודה רבה לך. כל דבר שתגידי לי אם אין לך זמן אני אעשה, רק שאדע מה נכון ומה צריך לעשות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 03:28, 6 באוגוסט 2017 (IDT)
אוקי, אני תכף ניגשת לזה. אנסה לסדר כמיטב הבנתי. אעדכן אותך. . דוג'רית - שיחה 03:30, 6 באוגוסט 2017 (IDT)
בדקתי את כל הקטגוריות ברשימה. ביקשתי מהמפעילים למחוק הפניות מיותרות. הקטגוריה היחידה שלא ביקשתי למחוק את ההפניה שלה היא קטגוריה:כדורגלני אלניה ולדיקווקז. אני לא ממש יודעת מה הדין לגבי קבוצות כדורגל שמשנות את שמן. משאירה את זה לטיפולך. דוג'רית - שיחה 04:59, 6 באוגוסט 2017 (IDT)
תודה רבה!. הרגע צורפת רשמית כחברה במסדר הניקיון, ואת יכולה לשאת בגאון את סמל החברות במסדר - מטאטא על הכתף. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:01, 6 באוגוסט 2017 (IDT)

יצירת קטגוריות מועטות תוכן ושיוך אישים לקטגוריות שגויות[עריכת קוד מקור]

שלום. המדיניות המקובלת אצלנו היא שקטגוריה "זכאית" להקמה אם יש תחתיה לפחות 5 ערכים קיימים או מתוכננים בטווח הנראה לעין. אין טעם ליצור קטגוריות לשם יצירתן. למשל: קטגוריה:סופרות בולגריות, קטגוריה:סופרות בוסניות, קטגוריה:פובליציסטים בולגרים שתחתיהן רק ערך אחד. אם אין לך כוונה לכתוב ערכים בכדי להוסיף לקטגוריות אלו, אין טעם ביצירתן. דבר נוסף, יש לשים לב לא לשייך אנשים לקטגוריות שאינן רלוונטיות, שגויות ומטעות. שושנה שילוני איננה ולא הייתה סופרת אוקראינית. היא סופרת ישראלית שכתיבתה מבוצעת בישראל. היא נולדה בפולין. --Assayas - שיחה 07:37, 7 באוגוסט 2017 (IDT)

היי. לפי המדיניות, ניתן ליצור קטגוריה כאשר קיימים חמישה ערכים פוטנציאליים היכולים להשתייך אליה (עם לפחות ערך אחד שכבר קיים כדי שהקטגוריה לא תהיה ריקה). אין מגבלה לגבי הזמן בו אותם ערכים פוטנציאלים צריכים להיכתב, אלא מספיק שהם קיימים בפוטנציה. כך קיימות קטגוריות רבות אחרות המאוכלסות בערך אחד שעורכים אחרים יצרו. לדוגמה: קטגוריה:סופרים אזרים, קטגוריה:ראשי ממשלת אוגנדה, קטגוריה:טוקיו: ארמונות, קטגוריה:מגלי ארצות דנים, קטגוריה:הרפובליקה הדומיניקנית: אתרי מורשת עולמית, קטגוריה:שירי בלוז, קטגוריה:פינלנד: גאולוגיה, קטגוריה:חברות סוריות, קטגוריה:שגרירים באסטוניה, קטגוריה:ארץ ישראל: אדמוניתיים, קטגוריה:אמנים סרבים, קטגוריה:אלבומי 1946, קטגוריה:במאי קולנוע ברזילאים, קטגוריה:מחלות צפק.
למעשה, דיונים שהתקיימו בנושא במזנון לא הובילו לשינוי מדיניות זו. יצירה של קטגוריות היא חשובה, גם אם היא מאוכלסת בערך אחד בלבד, משום שהיא מקבעת את הערך במקום המיועד לו (במקום שהערך יתעופף בוויקיפדיה כמו עלה נידף ברוח, הוא מתיישב על המדף שלו וממתין לחבריו הפוטנציאליים). כמו כן, יצירת הקטגוריות חשובה לשם סדר ואחידות ביחס לקטגוריות המשנה, קטגוריות האם וקטגוריות מקבילות.
לגבי אכלוס שגוי שראית לנכון לציין: עד היום יצרתי מעל 1300 קטגוריות, ולדעתי אכלסתי בהן ובקטגוריות אחרות אלפי ערכים. האם יש לך הערכה באחוזים לגבי שיעור האכלוסים השגויים שלי? אני רוצה לדעת אם יש איזה דפוס שגוי קבוע אצלי או איזו הצמדות למקרה נקודתי, אנקדוטלי ולא מייצג מצידך. מי שלא שוטף כלים - לא שובר כוס. ייתכן כי לעתים נופלות שגיאות. כשאני רואה שעורך אחר שגה בקטגור (או בכל דבר אחר) - אני נוהגת פשוט לתקן בלי "לכתוב לו הערה ביומן" (אלא אם אני מתרשמת שמדובר בדפוס קבוע). הנה למשל היום, העברתי את הקטגוריה:פסיכולוגים רומנים מקטגוריית האם השגויה קטגוריה:בריטים לפי מקצוע לקטגוריית האם הנכונה קטגוריה:רומנים לפי מקצוע (והיא ישבה באין מפריע בקטגוריה לא לה משנת 2014). זו רק דוגמה אחת לשגיאה אחת מיני רבות שאני מתקנת במרחב הקטגוריות. לגבי הערך אותו יצרת שושנה שילוני: בשנת 2014, הערך שויך לקטגוריה:סופרים יהודים אוקראינים ואתה לא ראית לנכון למחוק זאת מהערך. קטגוריה זו היא קטגוריית בת של קטגוריה:סופרים אוקראינים, וכאשר יצרתי את הקטגוריה:סופרות אוקראיניות, היה זה מן ההיגיון לאכלס את שושנה שילוני בקטגוריה זו (אני מניחה שהשיוך משנת 2014 נבע מכך שהיא נולדה בשטח אוקראיני שסופח למספר שנים לפולין). היה כדאי למחוק את השיוך הזה מהערך כבר בשנת 2014, אבל טוב שנמחק עכשיו - גם אם באיחור. דוג'רית - שיחה 09:41, 7 באוגוסט 2017 (IDT)
תודה על התשובה, אך היא לא רלוונטית לשאלתי. אני לא מנהל מעקב אחר עבודתך. נתקלתי במספר עריכות בערכים שנמצאים במעקב שלי. בתחילה התעלמתי, אך משראיתי שהעניין ממשיך ונוצרות קטגוריות בנות ערך אחד, החלטתי לכתוב כאן. שאלתי התייחסה לשלוש הקטגוריות הנ"ל. יש לך 5 ערכים פוטנציאליים לקטגוריות שצוינו מעלה?. אם לא, האם ידוע לך מי מתכוון לכתוב אותם?. אם לא, אז הן מיותרות ואין טעם ביצירתן. ולא, לא היה כל היגיון להצמיד את שושנה שילוני לקטגוריה סופרות אוקראיניות. את רוצה לקבל את הביקורת המקצועית טוב, לא רוצה גם טוב. Assayas - שיחה 11:39, 7 באוגוסט 2017 (IDT)
אני לא רואה בעיה ביצירת קטגוריות שיש להם חמישה ערכים פוטנציאליים, גם אם הם לא קיימים עכשיו. אני יצרתי כמה כאלה והם התמלאו עם הזמן. זה חוסך עבודה עתידית. • צִבְיָהשיחה • ט"ו באב ה'תשע"ז 11:46, 7 באוגוסט 2017 (IDT)
נו זה מה שאני שואל. יש כאלו ערכים פוטנציאליים בקטגוריות אודותיהן שאלתי? Assayas - שיחה 11:52, 7 באוגוסט 2017 (IDT)
אני מניחה שזה תלוי איך אתה מגדיר "פוטנציאלי". ברור שיש הרבה סופרות בולגריות שאפשר לכתוב עליהם ערכים. מבחינתי כל עוד לא מדובר בקטגוריה ממש ספציפית, סביר להניח שמתישהו בעשרות שנים הקרובות היא תתמלא. • צִבְיָהשיחה • ט"ו באב ה'תשע"ז 11:57, 7 באוגוסט 2017 (IDT)
תשובתי אכן רלוונטית. חמשת הערכים הפוטנציאלים לא צריכים להיות אצלי בתכנון או אצל כל עורך אחר. מספיק שקיימת האפשרות לאכלס קטגוריה בחמישה ערכים - כדי ליצור אותה. בהחלט קיימת אפשרות ליצור חמישה ערכים על סופרות בולגריות, פובליציסטים בולגרים וסופרות בוסניות (מה פה השאלה בכלל?). אני רואה שהסרת היום (אחרי העריכה שלי) מהערך של שושנה שילוני את הקטגוריה:סופרים יהודים אוקראינים שישבה בערך הזה מעל 3 שנים ללא שום התנגדות מצידך. דוג'רית - שיחה 12:02, 7 באוגוסט 2017 (IDT)
אם כך, אז זו לא המדיניות שלנו. אם "סביר להניח שמתישהו בעשרות שנים הקרובות היא תתמלא", לא יוצרים את הקטגוריה. Assayas - שיחה 12:06, 7 באוגוסט 2017 (IDT)
מתוך: ויקיפדיה:קטגוריה: "אין יוצרים קטגוריה אלא אם יש חמישה ערכים פוטנציאליים היכולים להשתייך אליה". כתבתי לך כאן בדיון שנעשו ניסיונות במזנון לשנות את המדיניות הזו כך שלא ניתן יהיה ליצור קטגוריות עם ערך אחד, אבל ניסיונות אלו לא צלחו. כשהמדיניות תשתנה - אפעל בהתאם לשינוי. דוג'רית - שיחה 12:14, 7 באוגוסט 2017 (IDT)
זה נכון, אלא שאין 5 ערכים פוטנציאליים בפועל. רק קטגוריה עם ערך אחד שתישאר כך זמן רב. Assayas - שיחה 12:24, 7 באוגוסט 2017 (IDT)
חמישה ערכים פוטנציאלים זה אומר חמישה ערכים בפוטנציה שניתן לכתוב. כל עוד קיימים חמישה ערכים כאלו - ניתן ליצור קטגוריה. את השאלה תוך כמה זמן כל קטגוריה תתמלא כדאי להשאיר לנביאים. דוג'רית - שיחה 12:30, 7 באוגוסט 2017 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Assayas, אני חייבת לציין שלאור עמדתך בדיון, מאוד הפתיע אותי לגלות קטגוריות שאתה יצרת (בשנים 2010,2011,2014,2016) שמאוכלסות רק בערך אחד . למשל: קטגוריה:יפנים חסידי אומות העולם, קטגוריה:קרבות סרביה במלחמת העולם הראשונה, קטגוריה:מלחינים מקדונים, קטגוריה:קרבות בולגריה במלחמת העולם השנייה, קטגוריה:ראשי עיריית סרייבו, קטגוריה:אנשי צבא הודים, קטגוריה:מחזאים יוגוסלבים, קטגוריה:קולנוע בבולגריה, קטגוריה:פיזיקאים יוגוסלבים, קטגוריה:בוסניה והרצגובינה: פארקים לאומיים, קטגוריה:פעילי זכויות אדם קרואטים, קטגוריה:ציירים יוגוסלבים, קטגוריה:יוגוסלביה: חוק ומשפט. דוג'רית - שיחה 13:34, 7 באוגוסט 2017 (IDT)

אין בעייה מבחינתי שתמחקי אותן ואת הקטגוריות שלך שלא תתמלאנה לעולם. הקפידי על איזון. מעבר לכך גישה לעומתית לא מועילה במיזם שיתופי. אני מניח שתשיבי לפנייתי זו כי את ממש חייבת לומר את המילה האחרונה, אז אני משאיר לך את הזכות הזו. אין לי כוונה לחזור לכאן. מה שכן אשמח אם תפעילי להבא יותר שיקול דעת בצירוף לקטגוריות. והיו ואתקל במקרים כגון הצירוף ההזוי של שושנה שילוני לקטגוריה סופרות אוקראיניות, אסיר אותן. Assayas - שיחה 15:49, 7 באוגוסט 2017 (IDT)
Assayas, גם אני חושב שאתה טועה. השאלה היא האם בהיסטוריה של כדור הארץ היו חמש סופרות מבולגריה שצברו 10000 עותקים, או מה בדיוק הקריטריון שם, ללא כל קשר האם הערכים נכתבים. מספיק לדמיין בן אדם, שחולה על סופרות בולגריות ומסוגל לכתוב ערכים כאלו הערב. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:37, 7 באוגוסט 2017 (IDT)
עכשיו זה פתאום 'להקפיד על איזון'. שוב: שושנה שילוני (שנולדה בשטח אוקראיני שסופח למספר שנים לפולין) הייתה מאוכלסת בקטגוריה 'סופרים יהודים אוקראינים' כבר משנת 2014. ממש הזוי ובלתי מתקבל על הדעת שהוספתי גם 'סופרות אוקראיניות'. אני מצרפת אלפי ערכים לקטגוריות, בוודאי שיכולות ליפול טעויות (סבירות מאוד או הזויות לגמרי). ההמלצה שלי לגישה מועילה במיזם שיתופי: היה ותתקל בטעויות שלי או של כל עורך אחר במיזם - מציעה לך פשוט לתקן בלי כל הטררם הזה מסביב (בדיוק כמו שאני והרבה עורכים אחרים נוהגים לעשות). דוג'רית - שיחה 20:30, 7 באוגוסט 2017 (IDT)

קטגוריות[עריכת קוד מקור]

מה קרה לקטגוריה:פעילי זכויות בעלי חיים, לא שמתי לב מתי היא נמחקה, זה בעקבות המחיקה של קטגוריית פעילים? PelicanTwo - שיחה 08:09, 8 באוגוסט 2017 (IDT)

נכון. אפשר לראות דיון שפתחתי במזנון כאן. דוג'רית - שיחה 08:39, 8 באוגוסט 2017 (IDT)

ערכתי את הדף מחדש אבקש לדעת את דעתך בברכה יריב עדין Yarivadin - שיחה 19:45, 18 באוקטובר 2017 (IDT)

קראתי את הערך שוב. אני לא מוצאת בו דבר שמסביר חשיבות אנציקלופדית. אני מבינה שהשקעת מאמץ בערך, אבל כרגע אין בנמצא אף עורך שתומך בו. אני מציעה שתשמור את הטקסט שכתבת, ואולי בעתיד, עם שינוי נסיבות, יהיה לערך הזה חשיבות ותוכל לנסות להשיב אותו. דוג'רית - שיחה 20:13, 18 באוקטובר 2017 (IDT)

שלום, הוספת מחדש את דבי פרידמן לקט:פייטנים, לאחר שהסרתי אותה משם. מדוע? האם יש עדות לכך שכתבה פיוטים כלשהם? בן עדריאלשיחה • כ"ט בתשרי ה'תשע"ח 13:38, 19 באוקטובר 2017 (IDT)

שלום. נכנסתי לערך שלה כדי לשייך אותה לקטגוריה:מלחינות אמריקאיות, ועל הדרך שייכתי אותם גם לקטגוריה:פייטנים מהסיבה הפשוטה שכתוב בפסקת הפתיחה שהיא פייטנית. אם היא פייטנית - היא צריכה להיות מאוכלסת בקטגוריה הזו, ואם היא לא פייטנית, אז צריך להוריד את התיאור הזה, אבל לא הגיוני להשאיר את התיאור ולהשמיט את השיוך הקטגורי. בכל מקרה, באמת שלא שמתי לב שהסרת את השיוך בעבר כך שלא היה לי כאן ניסיון או רצון לפעול בניגוד לשיקול דעתך. מה אתה חושב שצריך לעשות? אם אין עדויות שהיא כתבה פיוטים, אפשר להציב תבנית מקור, ולאחר זמן מה, אם לא ניתן מקור - להסיר את התיאור. דוג'רית - שיחה 14:19, 19 באוקטובר 2017 (IDT)
אני חושב שמקור הבעיה נעוץ בכך שיש כיום למילה פייטן שתי משמעויות - מחבר פיוטים, ואדם השר פיוטים. בקטגוריות, השתדלתי לבצע הפרדה וקיימות שתי קטגוריות קט: פייטנים למחברים וקט:מבצעי פיוטים. אני משער שפרידמן שייכת לקבוצה השנייה, ולכן עדיף להעביר אותה לקטגוריה השנייה. בנוגע לגוף הערך, נואשתי מהסרת הכינוי פייטן, הרווח בציבור, לבני הקבוצה השנייה. מה את חושבת? בן עדריאלשיחה • ל' בתשרי ה'תשע"ח 17:48, 19 באוקטובר 2017 (IDT)
ממה שראיתי בגוגל וביוטיוב, פרידמן עסקה הרבה בשירת קודש (גם כיוצרת ולא רק כמבצעת). למעשה, בית הספר לשירת קודש של ההיברו יוניון קולג' (בו לימדה) נקרא על שמה לאחר מותה. נראה לי שכדאי לערב את הקהילה כדי לגבש החלטה איזו הגדרה עדיפה. אפשר להעתיק את הדיון הזה לדף השיחה של הערך. דוג'רית - שיחה 22:51, 19 באוקטובר 2017 (IDT)

התנסחויות לא מכבדות כלפי משתמשים אחרים בדפי שיחה של ערכים[עריכת קוד מקור]

מבקש ממך שוב בפעם השלישית או הרביעית שתמנעי מצורת התבטאות לא מכובדת כלפי משתמשים אחרים, במקרה הזה כלפיי. תאמיני לי שאני יכול לעבור על עריכות שלך ולמצוא בהם שגיאות לטעמי. נתתי דוגמה ברורה בדף השיחה של הערך מדוע חשבתי שנעשה שימוש במושג רק על ידי חברי התנועה. כשאת קובעת ללא שום בסיס (רק כי זה "נראה לך" כנראה), שהעריכות שלי מתבצעות משיקולים לא נכונים, את מזלזלת בי כעורך. תודה, אדם מה - שיחה 17:21, 29 באוקטובר 2017 (IST)

שלום אדם מה. אין שום דבר לא מכבד במשפט "המושג 'תא עקדה' הוא המושג המקובל - גם בקרב גורמים רשמיים כמו משרד החקלאות. דוגמה כאן. נא לא "לתקן" על סמך "נראה לי"". זו הפעם השניה (לא ברור לי על איזו פעם שלישית ורביעית אתה מדבר) שאתה מלין על התנסחות לא מכובדת שלי כלפיך. בפעם הקודמת, הסכמתי להתנצל בפניך, אך הבהרתי שאני עושה כן לא משום שעברתי על כללי ההתנהגות אלא משום שנפגעת ואין לי יכולת להתווכח עם הרגשות שלך. הפעם אני אאלץ להבהיר לך שתגובתי לא חרגה מכללי ההתנהגות, ולכן הפניה אלי בנושא זה מיותרת ומבזבזת את זמני. הדוגמה שנתת לא מחזקת כלל את העמדה שלך. דבר נפוץ הוא שארגונים לזכויות בעלי חיים מסבירים מונחים הקשורים לתעשיית משק החי כמו כלוב סוללה, השרה כפויה, מגרסת אפרוחים וכן הלאה. תא עקדה אינו יוצא מן הכלל במובן זה, ולכן לא ברור איך הסקת מכך שמדובר ב"מושג פנימי". כשאתה מוחק את המושג המקובל כי המושג נראה לך כמו מושג פנימי (הרי כך כתבת במפורש בתקציר העריכה) - הרי שלא שיפרת את הערך אלא בדיוק להפך. אם אינך מכיר מושג מסוים - כדאי שתשאל עורכים מסוימים או בדף השיחה לפני שאתה מבצע שינוי. ואם בכל זאת ביצעת שינוי ושיחזרו אותך וכתבו לך "המתקן נקרא תא עקידה ולא תא שחיטה, בבקשה לא להכניס טעויות" - זו הזדמנות מצוינת בשבילך לבדוק את ההנחות שלך. כשעורך אחר מתקן אותך - אין בכך שום זלזול. באופן כללי, אני מציעה לך לנסות לערוך בנושאים שאתה מבין בהם. דוג'רית - שיחה 18:37, 29 באוקטובר 2017 (IST)
צר לי שאת חשה שפנייתי אליך מיותרת ומבזבזת את זמנך, יתכן באמת שהיית יכולה לתרום למיזם במקום זאת על ידי יצירת עוד כמה קטגוריות בזמן שכתבת את התגובה, אבל אני שמח שענית בכל זאת. כמובן שרק את החלק השני של המשפט שכתבת, קרי, "נא לא "לתקן" על סמך "נראה לי", אני מוצא לא מכבד, מכיוון שבניגוד לחלקו הראשון של המשפט, חלק זה לא נוגע למחלוקת בערך, ולא מקדם את השיח בשום צורה, וכמו שאת כנראה חשה עכשיו, אפילו מבזבז זמן, כי הוא מתבסס על הנחת מוצא שלך מסוימת לגבי העריכות שלי. במקרה הזה- שאני עורך על סמך "נראה לי", ושאין לי עניין אמיתי בשיפור הערך ותיקונו. כלומר, הבעיה שלי היא שהחלטת להביע את דעתך הכללית על טיב העריכות שלי, באופן לא ענייני. לאחר שהמשתמש החליט להחזיר את העריכה, אכן פניתי לדף השיחה ופתחתי את הדיון, בין השאר כדי "לבדוק את ההנחות שלי", וטוב שהגיעה תשובה. וגם, אם אנחנו בענייני הצעות, גם לי יש שתיים בשבילך: 1.לא להסיק מסקנות כלליות (כמו המסקנה שלך על העריכות שלי בחלק השני של התגובה שלך) ממקרים אנקדוטליים -2.לשפר את ההתייחסויות שלך כלפי עורכים אחרים, גם אם הם עורכים בנושאים שאת חושבת שהם לא מבינים בהם, ואת כן (מודה, אני לא פעיל בחזית לשחרור בעלי חיים ומעולם לא ראיתי תא עקידה מקרוב), או לחלופין להציע את ההצעה הזו בכיכר העיר, שאסור לנסות לתקן ולשפר ערכים בנושאים שלא מבינים בהם. אדם מה - שיחה 22:23, 29 באוקטובר 2017 (IST)
החלק השני של המשפט קשור לסיבה בגינה ביצעת את העריכה (כפי שאתה כתבת בעצמך בתקציר העריכה). אני מבינה שהיה נראה לך שמדובר במושג פנימי אבל "נראה לי" זה לא מספיק (בטח אם אינך מצליח לספק הסבר מניח את הדעת), ולכתוב לך את זה - זה לא כ"כ איום ונורא. שלל הפרשנויות שאתה מוצא במשפט שכתבתי לך (שאני מסיקה מסקנות על טיב העריכות שלך, על המניעים שלך, על השאיפות שלך וכו' וכו') - הן רק שלך ואין בהן ממש. זכותך לערוך איזה ערך שאתה רוצה, ואני חושבת שאיסור עריכה בנושאים שעורכים לא מבינים בהם הוא לא ריאלי, לא ישים ולא אכיף. הדבר הזה צריך לדעתי להכנס אל תוך תחום האחריות האישית של כל עורך ועורך: להבין במה הוא מבין, אבל להבין גם במה הוא לא מבין, ולערוך (או לא לערוך) בהתאם. אני לא אתחיל עכשיו לשנות מושגים בערך הנדסת אווירונאוטיקה בלי שום ידע מקדים בנושא, כי אני חושבת שדבר כזה יפגע בערך ויבזבז לחברי הקהילה את הזמן. דוג'רית - שיחה 23:32, 29 באוקטובר 2017 (IST)

הי דוג'רית, בזמנו העלית את תמונת הפוסטר של הסרט לערך לא פה, לא שם, אני קצת מתקשה עם הפרוצדורה של התמונות בגלל כל עניין זכויות היוצרים ואודה לך אם תוכלי להעלות את התמונה הזו לערך מונא חווה, עד שאמצא תמונה מוצלחת יותר רק שלה. בברכה, וידרסקייווקר - שיחה 10:52, 6 בנובמבר 2017 (IST)

היי וידרסקייווקר. התמונה בערך על הסרט היא תמונה בשימוש הוגן (כרזת סרט) ולכן ניתן לעשות בה שימוש רק בערך של הסרט עצמו ולא בערך על השחקנית. מצאתי סרטון שלה ביוטיוב ברישיון חופשי, לקחתי ממנו תמונה שלה והוספתי לערך. התמונה באיכות ירודה וכדאי למצוא תמונה טובה יותר, אבל כרגע עדיף אותה על כלום. דוג'רית - שיחה 12:07, 6 בנובמבר 2017 (IST)
תודה רבה! וידרסקייווקר - שיחה 12:12, 6 בנובמבר 2017 (IST)

שלום.

בעריכתך זו שאלת שאלה, אבל שימי לב לדף בו השאלה נשאלה: זהו דף השיחה של דף העזרה. הדף הזה מיועד לשיחה על דף העזרה עצמו (למשל מה צריך או לא צריך להיות בדף העזרה, ארגון דף העזרה, וכן הלאה). שאלות כמו זו ששאלת, לא מתאימות לדף השיחה הזה, והסיכוי שתקבלי שם תשובה מועילה אינו רב.

בברכה - קיפודנחש 20:13, 6 בנובמבר 2017 (IST)

משתמש:קיפודנחש תודה לך שהסבת את תשומת לבי. זכור לי שבעבר כבר שאלתי שאלה בנושא ויקינתונים, כנראה במקום המיועד לכך, אך איני זוכרת היכן. יודע להכווין אותי? אולי משתמשת:Esh77 תוכלי לעזור? דוג'רית - שיחה 20:35, 6 בנובמבר 2017 (IST)
אולי אין בכלל מקום מתאים לשאלות כאלו. אין לי מושג. אולי ערן, מייקי או בורה יכולים לייעץ. קיפודנחש 22:05, 6 בנובמבר 2017 (IST)
אני מניח ששיחת ויקיפדיה:ויקינתונים הוא מקום מתאים יותר או דלפק הייעוץ. Geagea - שיחה 22:50, 6 בנובמבר 2017 (IST)
תודה רבה לכם! דוג'רית - שיחה 22:56, 6 בנובמבר 2017 (IST)

אכלוס קטגוריות[עריכת קוד מקור]

ראיתי שאת מכלה זמן רב על אכלוס קטגוריות. האם את יודעת שיש בוט שיכול לאכלס המונית על פי הוויקיפדיה האנגלית? הוא מיועד לקטגוריות מוגדרות היטב כגון קטגוריה:אמני קולומביה רקורדס שאני למשל מאכלס היום עם יותר מ-100 ערכים. אם יש לך כאלה אפשר לנסות ביחד. תוכלי לקרוא יותר ולהציב בקשות בויקיפדיה:בוט/בוט אכלוס קטגוריות/אולם דיונים. בורה בורה - שיחה 13:48, 8 בנובמבר 2017 (IST)

בורה בורה, תודה רבה על ההודעה. לא היה לי מושג לגבי הבוט. אני עושה שימוש רב בכלי PetScan (שחוסך לי מאוד את החיפוש הידני). בהחלט אקח בחשבון להבא גם את הבוט הזה. רב תודות! דוג'רית - שיחה 13:57, 8 בנובמבר 2017 (IST)
גם הבוט מבוסס על PetScan כמובן. הוא יודע לבצע חיתוך ולהוציא רק מה שיש גם לאנגלים וגם לנו. ראי למשל את petscan:1454021 לאכלוס לעיל. בורה בורה - שיחה 13:59, 8 בנובמבר 2017 (IST)
בורה בורה, החיתוך הזה, זה בדיוק מה שאני עושה עם ה-PetScan. אז מה הבוט עושה? עורך מחליט איך לקרוא לקטגוריה המקבילה בעברית, ואז באמצעות הבוט, כל הערכים המשותפים עוברים אליה אוטומטית? דוג'רית - שיחה 14:10, 8 בנובמבר 2017 (IST)
כן. במקרה הנ"ל 211 ערכים! אמרתי לעורכת שפתחה אותה שחבל על העבודה הידנית שלה. 211 ערכים זו משימה סיזיפית... ואז נזכרתי בך בורה בורה - שיחה 14:14, 8 בנובמבר 2017 (IST)
בורה בורה, וואו! הבוט הזה באמת מדהים!
עיטור קולומבוס
העריכה שלי בעולם הקטגוריות תשתפר פלאים בזכותך. אני רוצה להעניק לך את עיטור קולומבוס על הגילוי המרעיש. דוג'רית - שיחה 14:40, 8 בנובמבר 2017 (IST)

תודה. וכדי שתרגישי שותפה, אתן לך להכין את ה-PetScan לבד. רק תני לי את מספרו ואת מסודרת. בורה בורה - שיחה 18:32, 8 בנובמבר 2017 (IST)

דוג'רית, את מודעת לכך שאת בדף הלא נכון? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 03:04, 9 בנובמבר 2017 (IST)
IKhitron, אתה מתכוון לכך שהעיטור בדף שלי במקום בדף של בורה בורה?
כן. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:59, 12 בנובמבר 2017 (IST)
IKhitron, צודק. אני אעביר. דוג'רית - שיחה 15:07, 13 בנובמבר 2017 (IST)

דוג'רית - שיחה 16:28, 12 בנובמבר 2017 (IST)

בורה בורה, אשמח מאוד! מאוד חשוב ליצור את קטגוריית העל העברית למקבילה האנגלית (Category:Olympic competitors by country) ובתוכה צריך ליצור את כל תת הקטגוריות. לקטגוריה (Category:Olympic competitors for the United States) יש 608 תוצאות בעברית. מספרה 1454635, אבל גם בה צריך לעשות תת פילוחים נוספים לפי אולימפיאדת חורף, אולימפיאדת קיץ וכן הלאה. אז נלך על קטגוריה ברזולוציה יותר קטנה, נכון? לקטגוריה (Category:Olympic track and field athletes of the United States) יש 198 תוצאות - מספר כרטיס 1454640. מה עלי לעשות? דוג'רית - שיחה 19:17, 8 בנובמבר 2017 (IST)
הנה כמה תובנות מהניסיון:
  1. קינון עמוק מדי יוצר תוצאות לא צפויות ונכנסים כל מיני שלא רצית. רצוי כמה שפחות עמוק, כמובן בלי לאבד מה שרוצים
  2. קטגוריה גבוהה מדי קשה ליצירה כי יכנסו כל מיני דברים שצריכים להיות בקטגוריות בנות. הנה בדיוק אני עובד על קטגוריה:קרטוגרפים, ונכנסו לי כל מיני ירחים של שבתאי... כי היא גבוהה מדי וגם בקינון מינימלי הם נכנסים. הייתי צריך לשנות ל-Category:Cartographers by nationality
  3. חייבים שהשאילתה תכלול את המאפיין. בלי זה - לא עובד! ראי בהוראות "בשדה Pages with items חייבים להדליק את האפשרות Add items, where available"
  4. במשפט "Link to a pre-filled form for the query you just ran with and without auto-run" לחצי על WITH, כדי שהתוכן ישמר לריצות עתידיות
  5. (Category:Olympic track and field athletes of the United States) היא טובה! היא מתאימה בדיוק לסוג זה של ריצות. רק מצאי את הקינון המתאים. צרי קטגוריה בעברית.
  6. תקני לפי ההנחיות לעיל ותני לי מספר כרטיס. יצרתי כבר בוט כללי לריצות אלה. שיחת חפיץ:PetScan/אכלוס כללי1. אני רק מכניס את הקטגוריה בעברית ומספר הכרטיס ומריץ. בורה בורה - שיחה 19:38, 8 בנובמבר 2017 (IST)
ושכחת את הכי חשוב! בלי זה הוא לא מנפה ערכים שאין בעברית. (כאן זה לא משנה, כי זה אכלוס חדש, אבל אם יש כבר ערכים בקטגוריה, זה ינפה)
  • בחלון Has all of these site links רשום:
hewiki
enwiki

בורה בורה - שיחה 19:43, 8 בנובמבר 2017 (IST)

בורה בורה, לא בטוחה שהבנתי מה זה קינון. ניסיתי לפעול לפי ההנחיות. מספר כרטיס 1454780. הנה הקטגוריה החדשה: קטגוריה:אתלטים אולימפיים אמריקאים. מה אתה אומר? דוג'רית - שיחה 21:47, 8 בנובמבר 2017 (IST)
קינון זה Depth. הורדתי ל-2 ועדיין מקבלים 198 ערכים. הבה נריץ על זה. בורה בורה - שיחה 22:25, 8 בנובמבר 2017 (IST)
בורה בורה, אוקי, אולי הבנתי אותך (אני קוראת לזה רזולוציה של הקטגוריות). לא הבנתי מה הורדת ל-2. איך להריץ את זה? מה לעשות? דוג'רית - שיחה 22:30, 8 בנובמבר 2017 (IST)
ה-depth שלך היה 9. אני לא אוהב 9, זה מסוכן מדי. אז הורדתי ל-2. אני כבר מריץ את זה. בורה בורה - שיחה 22:35, 8 בנובמבר 2017 (IST)
לגמרי אין לי מושג איפה ראית את ה-9, ואיך הייתי צריכה להוריד ל-2. אם זה משהו שעכשיו אתה הוא זה שמריץ, זה אומר שגם בפעמים הבאות אצטרך לעשות את כל השלבים האלו, ובסוף להעביר בקשה בדף של הבוט עבור ההרצה עצמה? תודה. דוג'רית - שיחה 22:46, 8 בנובמבר 2017 (IST)
בעמוד הראשון מעל הקטגוריות יש שדה depth. עושים ניסוי וטעייה עד שמוצאים את העומק האופטימלי. את יכולה לראות את תוצאות הריצה "היבשה" (שלא באמת מעדכנת) בדף שיחת חפיץ:PetScan/אכלוס כללי/פלט. אם תכנסי לערך במצב עריכה תוכלי לראות את הקטגוריות לפני ואחרי העדכון. בדקי שהוא מוסיף נכון. ללמד אותך לעדכן את מפרט הבוט זה חמש דקות, אחרי שבניתי שלד... תוכלי להריץ לבד אחרי שאתן לך אצל קוץ תעודת "מוסמכת". בורה בורה - שיחה 22:54, 8 בנובמבר 2017 (IST)
קטגוריה:אתלטים אולימפיים אמריקאים מאוכלסת. אנא בדקי. נכון שזה קל... בורה בורה - שיחה 08:43, 9 בנובמבר 2017 (IST)
בורה בורה, איזה יופי. זה יהיה קל כשאבין איך בדיוק לעשות את זה בכוחות עצמי. אני עוד צריכה להבין מה זה העומק הזה שאתה מדבר עליו, ואיך תכלס לבצע הרצה שתעביר את הערכים העבריים. אני אנסה הערב ליצור קטגוריה מאותה משפחה, ואעדכן אותך בהתפתחויות. דוג'רית - שיחה 16:28, 12 בנובמבר 2017 (IST)

קטגוריה:אלופים אולימפיים מארצות הברית[עריכת קוד מקור]

יצרתי אותה ואני מאכלס. מוזר שיש על מדינות אחרות ולא על ארצות הברית! אלה השינויים שערכתי בבוט. כמו שאת רואה רק החלפתי את שם הקטגוריה ונתתי מספר petscan חדש. זה מה שאת צריכה לעשות לבד בעתיד אם את רוצה להריץ קטגוריות חדשות. :::::: - שיחה 16:43, 9 בנובמבר 2017 (IST)

אכן מוזר שהיא לא הייתה קיימת בעברית. דוג'רית - שיחה 16:28, 12 בנובמבר 2017 (IST)
בורה בורה, יצרתי כרטיס חדש עבור קטגוריה:שחיינים אולימפיים אמריקאים. מספר כרטיס 1467760. האם הכל בסדר בכרטיס? אם כן, מה לעשות מכאן? איך אני מריצה ומעבירה את הערכים? תודה רבה על ההסבר ועל הסבלנות! דוג'רית - שיחה 15:07, 13 בנובמבר 2017 (IST)
השאילתה מצויינת. נסי יבש עם הבוט לפי הדוגמה שלי. בורה בורה - שיחה 12:14, 15 בנובמבר 2017 (IST)
אני לא מבינה. אתה יכול להסביר לי צעד צעד? לאן ללכת? מה לפתוח? על מה ללחוץ? מה בדיוק לכתוב, איפה ואיך? תודה! דוג'רית - שיחה 15:23, 15 בנובמבר 2017 (IST)
היא כל התורה. עדיין לא ברור? בורה בורה - שיחה 23:29, 16 בנובמבר 2017 (IST)
העריכה הזאת בעצם מריצה עכשיו את הבוט? אז אני יכולה לנסות לפתוח עוד קטגוריה כדי לנסות לחזור על הפעולות שלך ולראות אם זה יעבוד לי. כן? דוג'רית - שיחה 23:50, 16 בנובמבר 2017 (IST)
כן. עדכון אמת עדיין מבוצע על ידי אבל את היוזמת. ראית שהן נוספו? בורה בורה - שיחה 05:53, 21 בנובמבר 2017 (IST)
בורה בורה, תוכל לבדוק מה עשיתי כאן? האם זה בסדר? תודה. דוג'רית - שיחה 15:24, 27 בנובמבר 2017 (IST)
בורה בורה, שמתי לב ששחזרת את העריכה שלי, כך שאני מניחה שמה שעשיתי - לא היה טוב. לצערי, לא הצלחתי להבין איך לתפעל את כל הדבר הזה. אחזור לדרך המובנת שלי, בתקווה שבעתיד אלמד. בכל מקרה, תודה רבה על המאמץ. דוג'רית - שיחה 18:14, 6 בדצמבר 2017 (IST)

תשתדלי לזכור, שכחת ב-שיחת משתמש:2.53.142.70. Uziel302 - שיחה 12:58, 16 בנובמבר 2017 (IST)

תודה עוזיאל שהסבת את תשומת לבי. האמת שהדבר לא נגרם משכחה אלא מבלבול. זו פעם ראשונה שאני עושה שימוש בתבנית אזהרה כשהיא מקשרת בתוכה לערך הספציפי. לפני כן, הצבתי תמיד תבניות אזהרה דרך הכלים, והחתימה שלי הייתה מתווספת באופן אוטומטי. חשבתי שגם כאן היא תתווסף אוטומטית. שוב - תודה. יום טוב. דוג'רית - שיחה 13:05, 16 בנובמבר 2017 (IST)

לא צריך להופיע באותה קטגוריה עם אנסים ורוצחים. בזמנו סוכם שלא כל הרשעה תוביל לקטלוג, אלא רק הרשעות משמעותיות, כאלה שנלווים להן עונשי מאסר או עונש משמעותי אחר. אם נקטלג הרשעות, עליהן הוטל קנס, זה יתאים גם להרשעות חניה... בברכה. ליש - שיחה 05:43, 26 בנובמבר 2017 (IST)

שלום. דיון כזה - יש לקיים בדף השיחה של הערך. פתחתי דיון מסודר בשיחה:ירון לונדון#הרשעה בתקיפה, ואתה מוזמן להגיב שם. דוג'רית - שיחה 11:07, 26 בנובמבר 2017 (IST)

אלימות מינית[עריכת קוד מקור]

אני לא רוצה להתעסק עם הערכים הללו, אבל מסכים איתך לגמרי לגבי מה שכתבת בדפ"ש הטיוטה שם "אני מאמינה שערך בנושא כזה צריך להיות מורכב ברובו הגדול מאוסף מאמרים אקדמיים ולא מאוסף כתבות". רציתי לדייק את זה יותר: הערך לא צריך להיות מורכב מאוסף מאמרים, אלא להיות מבוסס עליהם. כשבונים ערך מאפס על סמך המחקר האקדמי, מקבלים גם את המתודה של המחקר ואת צורת ההבניה של הנושא. זאת בניגוד לכתיבה מהמותן/מהבטן ואחר כך גיבוב סימוכין בדיעבד. בצורה השנייה, זו שהשתמשו בה בכתיבת שני הערכים ש"מפארים" כעת את מרחב הערכים, המרחק בין מקורות אקדמיים לכתבות מצטמצם מאד, כי מה שכתוב בסופו של יום בערך הוא מה שבא מהבטן או מהמותן של הכותב. הקורא קורא את הערך בצורתו המובנית ולא אוסף אקראי של נתונים, ולאוסף המאורגן הזה בצורתו - אין מקור. ביקורת - שיחה 19:37, 29 בנובמבר 2017 (IST)

תודה על החידוד. אני מסכימה שערכים בנושא כזה אכן צריכים להיות מבוססים על המחקר הקיים. אם ערך כבר קיים בוויקיפדיה ואינו ממוסמך כהלכה, אולם חשיבותו האנציקלופדית של הערך ברורה - אז יש לשכתב אותו כהלכה. דוג'רית - שיחה 19:44, 29 בנובמבר 2017 (IST)
ברור. אם לאורך זמן אף אחד לא ישפר אותו נצטרך לשלוח אותו למרחב הטיוטה. אבל כעת יש סיכוי שבעקבות העיסוק בנושא מישהו ישפר את הערך, והקהילה החליטה להשאיר אותו, אז ניתן לו צ'אנס. ביקורת - שיחה 21:22, 29 בנובמבר 2017 (IST)
זו בהחלט אפשרות. דוג'רית - שיחה 23:05, 29 בנובמבר 2017 (IST)

היי דוג'רית[עריכת קוד מקור]

האם תסכימי לתרום לערך ביקורת האתאיזם, לפרק העוסק ביחס בין קונספט "האל הגברי" לבין אתאיזם ופמיניזם ("ביקורות מן הפסיכולוגיה")? חסרות בעיקר דוגמאות למבט ביקורתי על האסוציאציה הנפוצה בין פמיניזם לאתאיזם, כלומר חסרים מקורות המעידים על פמיניסטיות שלא רק שאינן אתאיסטיות ומזוהות עם הגדרות חילוניות אחרות (כמו דאיזם, פנתאיזם, אגנוסטיות וכו'), אלא גם לכאלה המזוהות עם דתות תאיסטיות ופועלות כמנהיגות דתיות בהן (כמובן שאין זה כולל רפורמיזם אתאיסטי אלא אמונות רוחניות במובן המטאפיזי של המונח). לדעתי זו תהיה תרומה אדירה שתהפוך את הערך לפיקנטי עוד יותר. בתודה בכל מקרה, ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 23:29, 30 בנובמבר 2017 (IST)

משתמש:Ben-Yeudith, בוקר טוב. אני לא כ"כ מכירה את הנושא. האם הערך פמיניזם דתי (יהדות) יכול לעזור לך? בכל מקרה, אוכל להסתכל בערך בעיון כנראה רק ממחר. דוג'רית - שיחה 09:01, 3 בדצמבר 2017 (IST)
יייתכן, אבדוק, תודה! ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 21:31, 4 בדצמבר 2017 (IST)

אמת שפה שחזרתי אותך, אבל פשוט שלחתי היום כמה בקשות למפעילים, והאחרונה היתה שגויה, ושחזרתי את עצמי בטעות בשחזור המהיר. כך כשראיתי שביקשת את מחיקת הדף הזה התבלבלתי כי אני כבר ביקשתי אותו. שמתי לב למה שקרה ושחזרתי את עריכותיי. מקווה שהובנתי. • בקרה וייעוץשיחה • ד' בטבת ה'תשע"ח • 18:43, 21 בדצמבר 2017 (IST)

הכל טוב. סומכת עליך. דוג'רית - שיחה 18:45, 21 בדצמבר 2017 (IST)

הטילדה הרביעית גיליון 30[עריכת קוד מקור]

שלום רב, לאחר שלוש שנות הפסקה, יצא גיליון חדש של הטילדה הרביעית. אתם מוזמנים לעיין בגליון החדש בויקיפדיה:הטילדה הרביעית. MediaWiki message delivery - שיחה 10:58, 25 בדצמבר 2017 (IST)

מחיקת תוכן (בטעות) מדף מיזם[עריכת קוד מקור]

אהלן דוג'רית. ראי כאן, ואני שובר את הראש כבר יומיים איפה מבקשים בקשות אחרות... איך לא שמו לב לזה עד היום? • בקרה וייעוץשיחה • ז' בטבת ה'תשע"ח • 11:44, 25 בדצמבר 2017 (IST)

אני זוכרת שבדקתי את ההודעה הזו לאחר שכתבתי אותה, ולא הבנתי איך לא כתבתי אותה תחת 'בקשות אחרות', וכשחיפשתי את 'בקשות אחרות' לא מצאתי ותהיתי לאן זה נעלם. אין לי מושג איך קרה שמחקתי את הכותרת הזו. תודה רבה ששמת לב ושהשבת את האבדה! דוג'רית - שיחה 12:09, 25 בדצמבר 2017 (IST)

ויקיזציה[עריכת קוד מקור]

שלום דוג'רית ותודה על ויקיזציה לערך התנגדות למילה. ביטלתי את עריכתך האחרונה משום שהיא כללה מחיקת הטקסט שמטרתו לאפשר תיאור התמונה לבעלי נכות המקשה על ראייתה. אני ממש לא מוכשרת בעניין העלאת התמונות והייתי רוצה שהתמונה תהיה גדולה יותר ותתאים לערך ואיני בקיאה בתחום. אודה לך על תיקון הויקיציזה כך שלא תפגע בבעלי נכויות. תודה ובברכה, בילי - שיחה 22:47, 28 בפברואר 2018 (IST)

כעת אני רואה ש גילגמש שחזר את הביטול שלי. אשמח להסבר ממי מכם מדוע איננו מספקים טקטס המאפשר הקראה לטובת עיוורים. סליחה על הבורות בתחום. בילי - שיחה 22:51, 28 בפברואר 2018 (IST)
זה פשוט משהו שלא עושים אצלנו. אפשר להוסיף תיאור קצר (שמופיע כבר עתה) אבל אין הוספת תיאור מלא של התמונה. זה גם יפריע לכל מי שלא נזקק לשירות כזה שזה כמעט כל הקוראים. לעיוורים יש אמצעים מיוחדים שבהם הם משתמשים, שאני לא מכיר אותם, אבל איןנ נסיון מיוחד להנגיש את הערכים ללקויי ראייה. גילגמש שיחה 22:58, 28 בפברואר 2018 (IST)
היי בילי. מטרת הוויקיזציה שלי הייתה להגדיל את התמונה מ-250x ל-350X (כי הקודמת הייתה קטנה מידי ולא ראו מה כתוב בשלטים) וכך אכן עשיתי. על הדרך - הסרתי טקסט שלא הופיע בערך מלכתחילה (כלומר: גם לא בגרסה הקודמת שלך), לכן הוא היה נראה לי מיותר. כמובן שהשארתי את הטקסט שכן הופיע גם בגרסה שלך. דוג'רית - שיחה 00:35, 1 במרץ 2018 (IST)
הטקסט שהוספתי לא נועד להופיע ויזואלית אלא בעריכת קוד מקור. הוא חלק מהנגשת תמונות ללקויי ראייה בויקיפדיה האנגלית- כדי שיהיה תיאור של התמונה שניתן להקראה על ידי תוכנה, אבל כפי שגילגלמש הבהיר זה לא נהוג בעברית. תודה לשניכם! בילי - שיחה 18:05, 1 במרץ 2018 (IST)
בילי, פעם ראשונה שאני נתקלת בדבר כזה שטקסט לא נועד להופיע ויזואלית אלא רק בקוד המקור. ההסבר שלך נשמע הגיוני, ולכן אם את מעוניינת להשיב את הטקסט - יש לך גם את הקול שלי להשבתו. כששוקלים את טיעון המסורת ("זה לא נהוג") מול טיעון הנגישות ("זה עוזר ללקויי ראייה"): טיעון הנגישות גובר. דוג'רית - שיחה 18:32, 1 במרץ 2018 (IST)
Gilgamesh ודוג'רית שלום. שיניתי את קוד המקור כך שיש טקסט הנגשה. גילגמש- הטקסט אינו מפריע לקוראים שכן הוא אינו מופיע בערך, אלא רק בקוד מקור. אם ביום מן הימים ננגיש את ויקי העברית ובכן, זו תהיה תמונה אחת פחות שתדרוש טקסט תיאורי. בברכה, בילי - שיחה 23:03, 1 במרץ 2018 (IST)
לא מקובל או כן מקובל הוא טיעון מכריע. ויקיפדיה נערכת על פי מוסכמות בין הכותבים השונים. מה שלא מקובל לא יכול להכנס עד אשר יהיה מקובל ולא חשוב מה המטרה. אם רוצים ליישם דבר כזה יש להקדים דיון לשינוי כי מדובר בשינוי משמעותי. אני לאו דווקא מתנגד לדבר כזה, אבל כל עוד לא קיבלנו החלטה לגבי העניין ובדקנו אותה בצורה מסודרת אז אי אפשר להשתמש בזה. אפשר לפתוח דיון במזנון ולראות אם הקהילה מסכימה לשינוי כזה ואם כן אפשר ליישם אותו אולי עם בוט או משהו כזה או להפעיל מיזם רחב היקף בהשתתפות הקהילה כולה. בלאו הכי אין טעם לעשות את זה במקרה בודד מתוך מאות אלפי ערכים שבהם מיליוני תמונות. זה פשוט בטל בשישים. אם תתקבל החלטה מסודרת אז אפשר לגייס עשרות עורכים שיבצעו עריכות כאלה במשך שנים וכך תיושם ההחלטה. לגבי קוד מקור - אני לא חושב שזה מאוד חשוב אם זה בקוד מקור או לא. גילגמש שיחה 23:08, 1 במרץ 2018 (IST)
המדיניות לפיה יש לשאוף להנגשת הטקסט כבר קיימת. בדף המדיניות ויקיפדיה:נגישות כתוב בפתיח: "ויקיפדיה העברית שואפת להיות נגישה למגוון רחב ככל האפשר של אנשים עם מוגבלויות. דהיינו, ויקיפדיה שואפת לצמצם ככל האפשר את הפער ביעילות קבלת המידע ממנה ועריכת המידע בה, בין אנשים עם מוגבלויות שונות לבין אנשים ללא מוגבלות". כך שאין כאן המצאה יש מאין אלא למעשה ניסיון לפעול בהתאם למדיניות הקיימת. גם אם לא קיים כלל ספציפי בנושא טקסטים בקוד מקור למטרות נגישות, הדבר הולם בהחלט את רוח המדיניות. באשר למקרה הספציפי הזה: מדובר בתמונה שמציגה שלטים עם כיתוב בתוכם. כלומר יש כאן מקרה יחסית חריג של טקסט בתוך שלט שבתוך תמונה שעשוי לא להיות קריא לכולם, ואם ניתן לפתור את הבעיה החריגה הזו בפתרון יחסית קל ומתון (הוספת טקסט שהוא גם ככה מוסתר לקוראים בצפייה רגילה), אז אני לא חושבת שבשלב זה - נדרשת איזו פעולה דרמטית. אני כן מסכימה עם גילגמש שכדאי שהדבר יגובה בדף המדיניות משום שכך ניתן יהיה לפעול טוב יותר בנושא, לכן אין לי התנגדות עקרונית לפתיחת דיון במזנון בנושא (אני פשוט לא חושבת שהמקרה הספציפי הזה מחייב דיון כזה, למרות שכדאי). דוג'רית - שיחה 23:33, 1 במרץ 2018 (IST)
דוג'רית ו-Gilgamesh דווקא יש מדיניות ספיציפית לגבי תיאור הטקסט הלא נראה בוויקיפדיה העברית. ניתן לראותה בויקיפדיה:נגישות בפרק "תמונות וקובצי קול" נתקלתי בזה היום בעת קריאת דפי העזרה לעורך. תודה בילי - שיחה 07:39, 12 במרץ 2018 (IST)
אני רואה. טוב אולי כדאי לעשות מיזם כזה. בינתיים נחזיר את העריכה שלך אם זה טרם שוחזר. גילגמש שיחה 08:28, 12 במרץ 2018 (IST)
החזרתי אותה, כך שאלמלא שוחזרה בשנית הכול תקין. דאגתי גם להוסיף תיאור נסתר לשני קבצי המדיה שהוספתי השבוע. מיזם כזה נשמע לי רעיון נפלא- אבל אני מוטה לטובת כל מה שקשור בסיוע ללקויי ראייה. בילי - שיחה 08:41, 12 במרץ 2018 (IST)

וירג'יניה סאטיר[עריכת קוד מקור]

היי נלחץ לי בטעות פרסם, עכשיו הערך מוכן אך יש איזה מין כיתוב אדום שאינלי מושג למה הוא מופיע. הערך בקישור פה. תודה על העזרה! --Shaishyy - שיחה 23:02, 3 במרץ 2018 (IST)

Shaishyy, האמת שאני לא יודעת איך לסדר את זה. נראה לי שזה נובע מייבוא של מקורות מוויקיפדיה בשפה אחרת. אבקש בויקיפדיה:דלפק ייעוץ שינסו לטפל בזה. דוג'רית - שיחה 23:14, 3 במרץ 2018 (IST)

שימוש שגוי בהזחה[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב,

בהצבעה על דברי הרב קלנר הגבת לאחד המצביעים תוך שימוש בהזחה. נכון, אמנם, שבדרך כלל מזיחים על ידי הוספת נקודתיים, אבל במקרה שבו יש ספירה, צריך להזיח בצורה כזאת: [1] אחרת זה שובר את המספור. ראי בגרסה קודמת מה קרה להצבעתו של בקרה וייעוץ. גילגמש שיחה 06:12, 6 במרץ 2018 (IST)

בוקר אור. חשבתי לתומי ששימוש בסולמית יספור אותי כחלק מהמצביעים. כמו כן, לא שמתי לב שהדבר פגע ברצף הספירה של המצביעים. תודה שהסבת את תשומת לבי וכן תודה על ההסבר והתיקון. דוג'רית - שיחה 06:48, 6 במרץ 2018 (IST)

תודה על עזרתך[עריכת קוד מקור]

שלום דוג'רית, פתחתי פנייה במחלקת בירורים תחת "התנהגות לא נאותה במרחב". זו הפעם הראשונה שאני עושה דבר כזה, ולצערי אני די גרועה במציאת גרסאות או עדויות לכל מיני מקרים. אני מקווה רק שהפנייה תגרום לשיפור ההבנה והתקשורת ביני לבין המתשמש השני. לא כך כך הבנתי למי צריך להודיע בדף השיחה על תלונה. כתוב להודיע לנילון- אבל אין קושור. כך או כך, תודה על עצתך! בילי - שיחה 05:57, 11 במרץ 2018 (IST)

הודעתי לו בדף שיחתו. דוג'רית - שיחה 06:34, 11 במרץ 2018 (IST)

מדליית כסף עבורך![עריכת קוד מקור]

תודה על העזרה. פיראוס - שיחה 16:34, 28 במרץ 2018 (IDT)
תודה תודה, ובשמחה. דוג'רית - שיחה 20:35, 28 במרץ 2018 (IDT)

היי. אם פתאום יהיה לך זמן, אשמח לעזרה. הכנתי עותק עם קישורים, אם תרצי [2]. אהיה מאוד עשיר תודה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:03, 24 באפריל 2018 (IDT)

היי יגאל. הפעם אני פחות פנויה לזה. אנסה לעזור בסיבוב הבא. דוג'רית - שיחה 21:02, 28 באפריל 2018 (IDT)
חבל מאוד. תודה רבה לך, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:18, 28 באפריל 2018 (IDT)

מקורות בערכים[עריכת קוד מקור]

שלום בתור משתמשת ותיקה, האם ערכים בעלי מקורות בפסקת 'לקריאה נוספת' דורשים גם הפניות בתוך הערכים לעמודים ספציפים במאמרים הנמצאים בפסקה או שברגע שכתבו מקורות לקריאה נוספת זה פוטר את הערך מהפניות ? --Shaishyy - שיחה 19:37, 17 במאי 2018 (IDT)

היי. אולי הדף ויקיפדיה:ביבליוגרפיה יעזור לך. דוג'רית - שיחה 18:56, 18 במאי 2018 (IDT)
Shaishyy, אין כיום חובה בויקיפדיה לציין מראי מקום. אבל ציון מקורות בפרק לקריאה נוספת הוא כללי בלבד ואינו יכול לשמש מקור לתוכן ספציפי. אי לכך, כל תוכן שאין לו סימוכין עם מראה מקום ספציפי, עלול בזמן כלשהו לקבל תבנית דרישת מקור, שאם לא תענה בזמן סביר, תביא להסרת התוכן הספציפי מהערך. לסיכום: אם יש בידיך מראה מקום ספציפי, עם מספר עמוד, רצוי מאד לציין אותו. Liad Malone - שיחה 19:56, 18 במאי 2018 (IDT)

הצבעת הפרלמנט[עריכת קוד מקור]

שמתי לב לכך שהצבעת רק בחלק הראשון, אבל לא בחלק השני. האם יש לכך סיבה? יוניון ג'ק - שיחה 20:00, 12 ביוני 2018 (IDT)

אוקי, עכשיו הצבעתי גם בחלק השני. דוג'רית - שיחה 22:08, 12 ביוני 2018 (IDT)

קטגוריה:פעילי זכויות אדם[עריכת קוד מקור]

בטרם ההצבעה תוכל להיפתח, יש צורך באיסוף 5 חתימות. לפיכך, הסרתי את ההצבעה שלך, ואבקשך להוסיף חתימתך בעד פתיחת ההצבעה. יוניון ג'ק - שיחה 01:39, 13 ביוני 2018 (IDT)

כמו שמשתמש:נעם דובב ציין בדף ההצבעה, נאספו 9 חתימות לפתיחת ההצבעה בשיחת קטגוריה:פעילי זכויות אדם (כמעט כפול מהנדרש), ואתה אפילו היית בין החותמים. תשחזר בבקשה את המצב לקדמותו. דוג'רית - שיחה 02:30, 13 ביוני 2018 (IDT)
לילה טוב דוג'רית, אנסה להסביר. המצב בעייתי, מכיוון שאיסוף החתימות היה לפני קרוב לשנה. היו פעם דיונים מהו משך הזמן המרבי שניתן למשוך מחתימות/דיון חשיבות, ואם זכרוני אינו מטעני הזמנים שנידונו היו בספקטרום של בין חודש לארבעה חודשים. איסוף החתימות הנוכחי הסתיים לפני קרוב לשנה, לכן ואין אפשרות לפתוח הצבעה על פיו. • דגש חזקשיחה • ל' בסיוון ה'תשע"ח • 02:34, 13 ביוני 2018 (IDT)
לילה טוב דגש. אם אכן קיימת מדיניות או החלטה כזו - אז אין בעיה. אפשר לאסוף חתימות מחדש. אבל אתה תייגת את לוסתם. לוסתם עוד לא הספיק לענות, ויוניון כבר מחק. מהיכן החיפזון? דוג'רית - שיחה 02:43, 13 ביוני 2018 (IDT)
אני פניתי ללוסתם ועצרתי את ההצבעה (לבינתיים), אך לא מחקתי איש. לגבי יוניון ג'ק - אינני יודע את מניעיו, ואינני מוסמך לענות בשמו. לילה טוב!. • דגש חזקשיחה • ל' בסיוון ה'תשע"ח • 02:51, 13 ביוני 2018 (IDT)
לוסתם השיב הבוקר. אכן משום שעברו 4 חודשים - יש לפתוח הצבעה חדשה. דוג'רית - שיחה 12:26, 13 ביוני 2018 (IDT)

שלום, אם תיכנסי למצב עריכה, תראי שהויקיפדיה מסמנת מילה זו כשגיאה ומבקשת להסיר את האות א'. פשוט - סמני את המילה עם העכבר. --‏Yoavd‏ • שיחה 17:13, 18 ביוני 2018 (IDT)

האם אתה מתכוון לקו האדום שמופיע מתחת למילה 'קלאסיות'? קו זה מופיע גם מתחת למילים קאנט, דאונטולוגיה ותוצאתנות אולם אין זה אומר שיש להסיר מהן את האות א'. צריך להיות כתוב 'תורות קלאסיות' ולא 'תורות קלסיות'. גם בערך מוזיקה קלאסית, המילה 'קלאסית' מסומנת באותו קו אדום. אם לא התכוונת לקו האדום אלא לסימון אחר - אשמח אם תוכל להסביר שנית (לא מצאתי בצ'קטי בקשה להשמטת האות א'). דוג'רית - שיחה 17:21, 18 ביוני 2018 (IDT)

לא שמתי לב. • דגש חזקשיחה • ח' בתמוז ה'תשע"ח • 19:22, 21 ביוני 2018 (IDT)

אין בעיה דוג'רית - שיחה 19:23, 21 ביוני 2018 (IDT)

אני אדון איתך על כל נושא שתרצי במלוא הזמן שבעולם, אבל להאשים עורכים בשחיתות (גם לכתוב על עורך שהוא פועל בשחיתות) זו חריגה בוטה מכללי ההתנהגות. אני מבין שאת נסערת ולא כועס, אבל מבקש שתמחקי את זה. לאחר שתעשי זאת תוכלי מחוק את הודעתי זו. • דגש חזקשיחה • ט' בתמוז ה'תשע"ח • 22:40, 21 ביוני 2018 (IDT)

שלום. ניסחתי מחדש כדי שלא תפגע. אני כן יכולה לומר שעל הקהילה לפעול ביד קשה נגד עורכים שהתנהגותם היא כוחנית, בריונית ומושחתת. מקווה שאתה מסכים איתי. דוג'רית - שיחה 23:08, 21 ביוני 2018 (IDT)
ודאי וודאי. רק אני לא הייתי רוצה להיות במצב שמי שפועל לא לרוחי התנהגותו מושחתת. • דגש חזקשיחה • ט' בתמוז ה'תשע"ח • 23:12, 21 ביוני 2018 (IDT)
דגש, יש פה הרבה עורכים שפועלים לא לרוחי, אולם רק מעטים הם העורכים שפועלים בחוסר תום לב משווע או בשחיתות בוטה. לנסות להוליך שולל את הקהילה באמצעות הסרה גורפת של קטגוריות או ריקון קטגוריות (ללא הסכמה של הקהילה, בניגוד מוחלט לכללים וכדי שהדבר יחזק את עמדתך) - תחליט אתה אם זו התנהגות המעידה על שחיתות או לא. משאירה את זה לך ולקהילה. דוג'רית - שיחה 23:15, 21 ביוני 2018 (IDT)
הסברתי את עמדתי במזנון. מחקתי את זה כי הקטגוריה נמחקה כבר ע״י גארפילד. הוא שחזר את זה לצורך טכני (כי הוא חשב שזה עוד לא רוקן, וכדי להשתמש בקאט א לוט). כמדומה שהסברתי את זה גם במזנון.
אגב, אם את לוחמת צדק (פעילת זכויות אדםקריצה) את אמורה להסכים איתי שמלחמות עריכה בסגנון הקישורים ששלחתי (לאו דווקא בקטגוריות הללו, אלא בערכים האחרים שצרפתי) הן כוחנות ובריונות. לא? • דגש חזקשיחה • ט' בתמוז ה'תשע"ח • 23:18, 21 ביוני 2018 (IDT)
להסביר את עמדתך - זו התחלה טובה. לכפות את עמדתך בניגוד לכללים וללא הסכמת הקהילה על מנת ליצור מצג שווא - זו כוחנות ובריונות. אני חושבת שאתה יודע טוב ממני שבריונות משתלמת בוויקיפדיה, אבל אולי בעתיד ויקיפדיה תפתח מודל שיאפשר להתמודד באופן יעיל עם עורכים שנוהגים בבריונות. אציין שרוב הטענות שלי אינן מופנות לאותם עורכים שבסך הכל מנצלים את אוזלת היד של הקהילה בהתמודדות מולם. הביקורת צריכה להיות מופנית בעיקר כלפי הקהילה שמאפשרת לכוחנות לשגשג. דוג'רית - שיחה 23:27, 21 ביוני 2018 (IDT)
את מתחמקת מהשאלה, וזו זכותך. הוגנות חשובה גם כן. • דגש חזקשיחה • ט' בתמוז ה'תשע"ח • 23:43, 21 ביוני 2018 (IDT)
לא התחמקתי מהשאלה. לא הבנתי אותה. אין לי מושג אלו קישורים שלחת ולמי. בכל מקרה, אני לא רואה עצמי לוחמת צדק. אני לא חושבת שכל עורך שמבקש למחות על התנהגות בריונית ומושחתת הוא 'לוחם צדק'. זה רף מאוד נמוך בעיני להגדרה שכזו. דוג'רית - שיחה 00:29, 22 ביוני 2018 (IDT)
בבקשת החסימה המקורית שלי (אם השקעת וקראת), הבאתי לא מעט קישורים (לא כולם קשורים לקטגוריה!) המלמדים על התנהגות כוחנית של נעם (מלחמות עריכה ושאר ירקות). אם מפריעה לך כוחניות, אז גם הכוחניות של נעם אמורה לגרום לך לתחושת אי נוחות קלה. • דגש חזקשיחה • ט' בתמוז ה'תשע"ח • 00:33, 22 ביוני 2018 (IDT)
ראיתי ששה קישורים שאין להם שום קשר למקרה הספציפי הזה. אם אתה מצפה שבכל מקרה ספציפי בו אני מעורבת, אני אתחיל לבחון גם את ההיסטוריה של כל עורך במיזם, ולקרוא אינספור דיונים בדפי שיחה אחרים - אתה טועה. זה לא תפקידי וזה לא רלוונטי למקרה הספציפי הזה. בנוסף, בניגוד לעורכים אחרים כאן שהדרך שלהם להפיק הנאה מהמיזם היא כמעט אך ורק באמצעות קשקשת אינסופית בדפי שיחה - אני משתדלת להשקיע את הזמן שלי בתרומות במרחב הערכים או במרחבים המשיקים לו. דוג'רית - שיחה 01:21, 22 ביוני 2018 (IDT)
בכל מקרה, בינתיים קיבלת הנחייה מהביורוקרט ערן למלא בחזרה את כל הקטגוריות שרוקנת שלא כדין. אנא עשה זאת בהקדם, מבלי לנסות להרוויח עוד מהתרגיל הזה. דוג'רית - שיחה 01:25, 22 ביוני 2018 (IDT)

הסובייקטיביות של הגדרת המושג "פעיל זכויות האדם"[עריכת קוד מקור]

שלום דוג'רית. קבלי את התנצלותי. ראי תשובתי המורחבת בדף השיחה שלי. בברכה, דני. Danny-wשיחה 11:38, 26 ביוני 2018 (IDT)

היי דני. זה בסדר. . עניתי לך בדף שיחתך. דוג'רית - שיחה 13:37, 26 ביוני 2018 (IDT)

תבנית היום בהיסטוריה[עריכת קוד מקור]

שלום. אם כבר הוספת אייטם לתבנית:היום בהיסטוריה 22 במאי, אנא הוסיפי אותו כמו שצריך.

  • במקום הנכון מבחינה כרונולוגית
  • עם הדגשת הערך הראשי
  • וגם אין סיבה להוריד אייטם אחר בגללו. 5 אייטמים זה בהחלט מקובל.

emanשיחה 20:55, 30 ביולי 2018 (IDT)

תודה על ההערות. תיקנתי כנדרש. דוג'רית - שיחה 21:00, 30 ביולי 2018 (IDT)

נוירוביולוגיה/אלטרואיזם[עריכת קוד מקור]

שלום דוג'רית. את הפרק בנושא "אלטרואיזם" הסרתי מהערך כחלק מהתאמתו לשמו החדש (והלא-רלוונטי בדיעבד). אם את מעוניינת אעביר לך אותו בשמחה רבה, אפשר על ידי הדבקתו כאן, או בכל דרך אחרת שתעדיפי.

לגופו (או לגופתו...) של הערך, ליאת איבדה כל עניין בנושא. היתה לה הזדמנות, שאין לכל נער/ה בגילה, להיחשף לעשייה מחקרית ייחודית וחלוצית באוניברסיטת תל אביב. היא הצליחה לתרום את חלקה בעשיית מחקר משל עצמה, שלא נעשה, למיטב ידיעת כל המעורבים בתחום, בשום מקום בעולם קודם לכן. את הציון התלת ספרתי בעבודה שערכה 5 יח"ל בבגרות בביולוגיה היא כבר קיבלה. אני הייתי זה שהציע לה, להנגיש את כל המידע שאספה כרקע למחקר על ידי העלאתו כערך לויקיפדיה. היא ניסתה, היתה גם נכונה לערוך שינויים ככל שיידרש, אבל נתקלה במה שנתקלה וזה הספיק לה. יאיר צפורי - שיחה 14:05, 2 באוגוסט 2018 (IDT)

שלום יאיר, המחקר של בתך במסגרת נוער שוחר מדע מרשים מאוד, והמידע שבערך תורם לקוראי ויקיפדיה, אבל משום שמחקר מקורי אסור במיזם (ראה סעיף 7 תחת פרק 'תוכן' בדף המדיניות ויקיפדיה:מה ויקיפדיה איננה), יש צורך להיצמד לספרות הקיימת והמקובלת. השילוב בין שקרים, הונאות ואלטרואיזם בנוירוביולוגיה כנושא שעומד בפני עצמו חייב להיות מעוגן במחקר הקיים והמקובל, ולא תוצר של מחקר עצמאי מקורי. אין ספק שעל הנושאים הללו בנפרד יש ספרות מחקרית, ולכן הצעתי (בין היתר) להציג את המידע החשוב שבתך עמלה עליו בערכים שקר, הונאה ואלטרואיזם. לגבי המידע על אלטרואיזם שהוסר מהערך: אני אעביר אותו לערך אלטרואיזם תחת פסקת נוירוביולוגיה. דוג'רית - שיחה 15:34, 2 באוגוסט 2018 (IDT)
אבל זה מה שלא נכון. אין בערך ולו מילה אחת על המחקר עצמו. כל הערך כולו נבנה על סקירת הספרות שהיא חלק מהמבוא למחקר. בדיוק אותה ספרות שמופיעה בהערות שבערך. יאיר צפורי - שיחה 20:51, 2 באוגוסט 2018 (IDT)
משום שהמידע בערך מבוסס על מקורות טובים, אני רואה בו ערך רב, אולם להתרשמותי, הערך בנוי ממקורות שעוסקים (כל אחד בנפרד) ב'נוירוביולוגיה ואלטרואיזם' ו'נוירוביולוגיה והונאה'. השאלה היא האם החיבור בין הנוירוביולוגיה של אלטרואיזם, הונאה ושקר קיים כתחום ידע נפרד בנויוביולוגיה שמצדיק יצירת ערך בנושא הספציפי הזה. באותה המידה ניתן ליצור ערך שנקרא הפסיכולוגיה של הונאה ואלטרואיזם או האבולוציה של הכלב והשימפנזה. אני משתדלת להיות זהירה בדבריי משום שאיני בקיאה בתחום, אבל ההתרשמות שלי היא שמדובר בנושאים שזכאים כל אחד לערך נפרד או שכל נושא יתמזג בערכים הקיימים על הונאה ואלטרואיזם. בכל מקרה, ההחלטה תתקבל בדיון לפי דעת הרוב, ואם אינך תקבל אותה - שמורה לך הזכות לפתוח בהצבעת מחלוקת. אני יודעת שזו הרגשה לא נעימה להשקיע בערך ולאחר מכן להיתקל בהתנגדויות (חוויתי את זה כאן גם אני), אבל בסופו של דבר, ויקיפדיה היא מיזם שיתופי, ואם יש מחלוקות - הן נפתרות באמצעות דיונים והצבעות. בוא ננסה לפתור את זה ביחד בדיון עצמו. דוג'רית - שיחה 21:11, 2 באוגוסט 2018 (IDT)

איך את בויקי האנגלית? יש על הערך דיון חשיבות. אמא של גולן - שיחה 07:39, 9 באוגוסט 2018 (IDT)

בפתיח כתוב שם שהיא נפטרה ב-1973 (בגיל 9!). Liad Malone - שיחה 10:45, 9 באוגוסט 2018 (IDT)
ליעד, תודה, תוקן. אמא של גולן - שיחה 10:48, 9 באוגוסט 2018 (IDT)
מוזר מאוד. אני כמעט לא עורכת שם. איך אני יכולה לדעת אם יש לי זכות הצבעה שם? דוג'רית - שיחה 13:03, 9 באוגוסט 2018 (IDT)
אני לא רואה שיש שם הצבעה. יש דיון וכל אחד יכול להביע את דעתו. להבדיל מאצלנו, שם הם מתיחסים לטיעונים ולא לקולות. כפי שאני מבין, מישהו בסה"כ הציב תבנית למחיקה מפאת חוסר חשיבות. פשוט תסבירי שם למה לדעתך יש לערך חשיבות. נסי להשוות את חשיבות הערך לערכים אחרים על מורידות ידיים. אולי אותו עורך פשוט יסיר את התבנית בעצמו. Liad Malone - שיחה 13:49, 9 באוגוסט 2018 (IDT)
הנחתי שגם בדיון חשיבות צריך זכות הצבעה כדי שקולך ייחשב. דוג'רית - שיחה 14:05, 9 באוגוסט 2018 (IDT)

היי דוג'רית,

פספסתי את המייל האחרון ממך ועכשיו עניתי לך שם. סורי. Geagea - שיחה 13:22, 20 באוגוסט 2018 (IDT)

אכנס לבדוק. תודה. דוג'רית - שיחה 20:23, 20 באוגוסט 2018 (IDT)

הועבר לדף שיחת משתמש:בורה בורה#Graphviz

היי דוג'רית[עריכת קוד מקור]

ברצוני להגיד לך שלדעתי את עורכת באופן פורה ביותר ולמדתי ממך רבות. אני רוצה להוסיף שלא אהבתי את התמונה שהוספת לערך טבעונות על פליטת גזי חממה כי היא מציגה רצפה והערך עוסק במידה רבה בתזונה. אותי אישית מגעיל להיתקל בתמונה כזאת בערך שעוסק במידה רבה בתזונה (אני יודע שיש את הערך תזונה טבעונית שהוא אחר אבל בכל זאת). לשיקולך אם להסירה. היה לי חשוב לשתף. כל טוב וברכה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

היי. תודה רבה על המילים החמות. זו לא תמונה של רצפה אלא של המחשה אמנותית (שבמקרה נמצאת על גרם מדרגות, אבל הייתה יכולה להיות גם על קיר) של פליטת גזי החממה מצריכת מזונות שונים. לדעתי, התמונה רלוונטית לפרק שעוסק באיכות הסביבה. כמו כן, לא הצלחתי להזדהות עם רגשות הגועל שהתמונה הזו מעוררת בך. אם אתה בכל זאת סבור שכדאי להסיר את התמונה, תמיד שמורה לך הזכות לפתוח דיון בדף השיחה של הערך ולבקש את חוות הדעת של הקהילה בנושא, וההחלטה תתבצע על ידי הרוב (אני אקבל את החלטת הרוב). דוג'רית - שיחה 19:50, 29 בספטמבר 2018 (IDT)

אהלן.
עקבתי בעניין אחרי הדיון שפתחת לאחרונה במזנון, ואני מאוד מתחבר לדברים שכתבת, ולגמרי יכול לדמיין את הסכנות שבהתנהגויות 'כשרות אבל בלתי נעימות' כגורם אפשרי לעזיבתם של עורכים איכותיים את המיזם. לעיתים מרגיש לי לא נכון להשתלב בדיונים של 'ותיקי העדה' בויקיפדיה בנושאים שייתכן וחסרה לי זווית ראייה ארוכת טווח לגביהם, אבל כן הדיון עורר בי כמה מחשבות, שחשבתי שאולי לא יזיק לחלוק אתך כאן, ואם במקרה גם ינבט מהן משהו, אולי יהיה אפשרי להחזיר את הדיון למזנון באופן ממוקד יותר.
מאחר שמדובר על נושא חמקמק של 'תחום אפור', גם הרעיונות שלי הם ראשוניים ולא מגובשים:
יש הסכמה על פעולות 'שחורות' בויקיפדיה, שנושאות בסנקציות מסוימות, ופעולות 'לבנות' שהן כשרות לחלוטין ולרוב מועילות. לדעתי צריך לסמן תחום אפור ולהחליט על מדיניות תגובה לגביו. התחום האפור, לדעתי, צריך לגעת בשיח בלתי נעים, טקטיקות התשה וכדומה. משתמש שיעשה פעולות שנכנסות להגדרה של התחום האפור, לא 'ייענש', אבל כן יהיה תחת סטטוס מסוים ("תחת אזהרה"?) לפרק זמן קצר. הסטטוס עשוי לגרום השלכות מינוריות למשל, רשימת מעקב מיוחדת (בה יהיה ניתן לוודא בקלות יחסית שנושאי הסטטוס אינם עוברים את הגבול מבחינת הנהלים) ; סימון מיוחד בדף השינויים האחרונים ; ציון המעמד בדף שיחת המשתמש עם הפניית העורך לקריאת פרקים מסוימים בנהלים לצורך רענון, או אפילו כפיית חונכות במצבים מסוימים. בבסיס הרעיון שלי המחשבה שעל מעשים 'אפורים' לא הוגן להעניש משתמשים, אבל כן ראוי שיקרה משהו 'רשמי' שיבהיר להם שההתנהגות שלהם לא רצויה, גם אם היא 'חוקית'.
אשמח לדעתך. Theshumai - שיחה 23:12, 3 באוקטובר 2018 (IDT)

שלום. תודה רבה על הודעתך. אני חושבת שיש כיום בוויקיפדיה הרבה פעילויות שהיו בעבר לבנות, ולאחר מחשבה של הקהילה - סומנו כשחורות וכיום הן אסורות. איו לי מספיק ותק כדי לדעת, אבל אני מניחה למשל שהכלל אל תגרמו למהומה כדי להדגיש עמדה נולד מתוך התנגדות להתנהגות שהייתה לבנה. אנחנו (הקהילה) מחליטים ביחד מה לבן ומה שחור. אתה מוזמן לכתוב את דעתך גם בדיון עצמו. תודה ושבת שלום. דוג'רית - שיחה 10:15, 5 באוקטובר 2018 (IDT)

רווחת בעלי חיים בגרמניה הנאצית[עריכת קוד מקור]

שלום.

הסרתי את תבנית בעבודה שהנחת על הערך, והסברתי בתקציר ובמזנון את הסיבה. אל תשובי ותניחי אותה - זה שימוש פסול ואלים בכלי שמיועד למטרה אחרת. קיפודנחש 02:22, 10 באוקטובר 2018 (IDT)

עידכונים:
  1. בדיון בנושא שנערך במזנון, מספר משתמשים הבינו שתקפתי אותך אישית (כמדומני שהושמעו ביטויים מהמשפחה של "הכפשה", "רצח אופי" או דומים להם). רציתי להבהיר שלמרות שביקרתי פעולה מסוימת שלך, לא הייתה בביקורת זו כוונה לומר או לרמוז דבר מה על אופייך, או על אופי פעולתך הוויקיפדית באופן כללי, שלדעתי היא בדרך כלל חיובית ומועילה, והערכתי אליה רבה.
  2. בעקבות הדיון הזה, עדכנתי את דף תבנית:בעבודה כדי להבהיר ולחדד את אופן השימוש המתאים בתבנית. עריכותי והניסוחים בהם השתמשתי אינן ואינם פסק דין בג"ץ, ואם יש לך (או לכל עורך אחר, כמובן) השגות עליהן, אפשר לפתוח בנושא דיון נוסף (עדיף בדף השיחה של התבנית, ולא במזנון). אם תבחרי לעשות כך, אודה לך אם אתויג
בברכה - קיפודנחש 23:30, 16 באוקטובר 2018 (IDT)
כפי שבטח שמת לב, השבתי את תבנית העבודה שהסרת בחוצפתך הרבה. היחיד שנהג כאן באלימות - זה אתה. אני גם לא חושבת שיש לך בכלל מנדט לערוך את דף תבנית העבודה בלי לקבל לשינויים שעשית הסכמה ברורה. בכל מקרה, אם כבר עורכים את דף תבנית העבודה, יש לערוך אותו בהתאם לאפליה הנהוגה בקהילה דה פקטו: מפעילי מערכת וביורוקרטים זכאים לנעול ערכים עם תבנית עבודה למשך תקופה של שנה, ואפילו לא לעבוד עליהם בתקופה זו במשך חצי שנה (כפי שעולה מהדיון שערכתי בשיחה:דודו - תבנית בעבודה עם מפעילת מערכת וביורוקרט), ועורכים זוטרים כמוני - יחטפו על הראש ויואשמו בשלל האשמות אופי אם יעזו לנעול ערך עם תבנית עבודה לארבעה ימים. מעניין לשם לב לדבריך שלך לגבי האשראי שנהוג לתת לעורכים שעולה מעבר לתקופה הפורמלית של שבוע (אבל זו כנראה הטבה שמגיעה לעורכים מאוד מסוימים במיזם בהתחשב בעובדה שאני - אפילו את התקופה הפורמלית לא קיבלתי).
לגבי דבריך עלי במזנון: אף על פי שראיתי את הערך ביום שהוא נוצר (25.9.18), החלטתי להמתין ולאפשר ליוצר הערך להמשיך ולערוך אותו בנחת. רק לאחר שיוצר הערך לא נגע בערך במשך כמעט שש יממות (30.9.18), הצבתי על הערך תבנית עבודה במטרה לערוך אותו (ב-5.10.18). למרות עובדה זו, הכפשת אותי במזנון ופגעת ביושרה שלי כשכתבת לי: "הנחת תבנית בעבודה על ערך שעורך אחר עובד עליו, והשתמשת בתבנית כתירוץ לשחזור עריכותיו, זה ניצול לרעה של התבנית, ואין לנהוג כך. יש לקרוא אותך לסדר - פעלת כאן בצורה לא תקינה ואלימה. אנא אל תנהגי כך בעתיד. זה שאף אחד לא טרח לציין בדף התבנית 'אין להניח תבנית זו על ערך שעורך אחר עובד עליו', זה משום שעד היום איש לא חשב שצריך לומר זאת - זה נראה מובן מאליו". אני משתדלת להשקיע את הזמן שיש לי כאן בעריכה ולא בדיוני סרק, אולם אם ממש דחוף לך להתנצל על ההשמצות שלך - אני מוכנה להשקיע את זמני בקריאת התנצלותך הכנה. אם לא דחוף לך להתנצל - אבקש שפשוט תנסה להניח לי לנפשי. דוג'רית - שיחה 00:43, 17 באוקטובר 2018 (IDT)
אין חוצפה בעריכת הדף של תבנית העבודה - הציצי בהיסטוריית הדף וראי מי ערך את הדף עד היום - עורכים כמוך וכמוני. עריכותי שם למעשה מתעדות את נוהל העבודה המקובל לגבי התבנית הזו: היא לא מיועדת להשגת בעלות על ערכים. לגבי מה שקרה ב"רווחת": את הנחת את תבנית העבודה, במקביל לפתיחת דיון בדף השיחה, שמראש היה מועד להפוך לדיון מחלוקת (הנחת התבנית ופתיחת הדיון היו פחות או יותר בוזמניים). אין לנהוג כך: אם יש מחלוקת על ערך, ועורך אחד רוצה בלעדיות לעריכותיו (לא חסר תקדים), הוא מקבל לפני כן את הסכמת כל הצדדים במחלוקת, או לחילופין, הסכמת בורר מקובל על הצדדים. צר לי שעדיין אינך מבינה שהתנהגותך במקרה הזה הייתה פסולה, ועוד יותר צר לי שמשתמש:Eldad, למרות בקשותי, לא ראה לנכון לבחון את התנהגותך בעין אובייקטיבית ולהבהיר לך שהיא הייתה פסולה. לומר ש"הכפשתי אותך ופגעתי ביושרה שלך" משום שניסיתי (ללא הועיל, כפי שמתברר כעת) להסביר לך שביצעת פעולה פסולה, זה מתיחה מופרזת של מושג ה"הכפשה". לומר ש"פגעתי ביושרה שלך" במקרה הזה, זו אי הבנה מוחלטת של מה שאמרתי. שום דבר שאמרתי לא הטיל ספק ב"יושרה" שלך. גם אנשים עם מאה טון "יושרה" יכולים לבצע פעולה פסולה, אם אינם מבינים את הכללים והחוקים (וכפי שעולה מתגובתך כאן, את באמת לא מבינה אותם).
לגבי "אפליה הנהוגה בקהילה דה פקטו: מפעילי מערכת וביורוקרטים זכאים לנעול ערכים עם תבנית עבודה למשך תקופה של שנה, ואפילו לא לעבוד עליהם בתקופה זו במשך חצי שנה" אין זו אמת שלמפעילי מערכת או ביורוקרטים יש זכות כזו. המקרה לא מוכר לי, אבל אם מפעיל מערכת או ביורוקרט נעל או נעלה ערך לתקופה של שנה, אז אחת משתיים: או שאין לנעילה זו כל קשר עם העובדה שיש תבנית "בעבודה" בראש הערך, ויש סיבה סיבה אחרת לנעילה (קשה לי לחשוב על סיבה שמצדיקה מעשה כזה, אבל כאמור, המקרה לא מוכר לי), או, כפי שבהחלט יתכן, אותו מפעיל או ביורוקרט נקט בדרך פעולה פסולה. הכלל שבוויקיפדיה אין בעלות על ערכים נכון לכולם - אף מפעיל מערכת, ביורוקרט, דייל, או ג'ימי ויילס לא רשאי לשלוט על ערך. לא לשנה, לא לשבוע, ולא ליום. קיפודנחש 05:57, 17 באוקטובר 2018 (IDT)
אוקיי. הצצתי כרגע בשיחה:דודו - תבנית בעבודה, והבנתי את אי ההבנה שלך: אילי אמנם ציינה שם שהיא מפעילת מערכת, אבל אין להבין מכך "אני מפעילת מערכת ולי מותר". מה שהיא התכוונה לומר, זה שבתור מפעילת מערכת היא מכירה את נוהלי העבודה בוויקיפדיה, והיא יודעת שבמקרים רבים התבנית מונחת על ערכים הרבה יותר משבוע. כשהיא ביקשה ממך לאפשר לה לעבוד על הערך למרות הזמן הרב שעבר, היא ביקשה זאת כעורכת, לא כמפעילה, ולא הייתה זו חובתך לכבד את הבקשה. אם הבנת מכך שהיא "נעלה" את הערך, לא הבנת נכון. הערך לא היה "נעול" (לא הופעלה עליו הגנה), ואם היית בוחרת לא לכבד את בקשתה, היא לא הייתה רשאית להשתמש בתבנית כעילה לביטול עריכותייך.
ארשה לעצמי לספר לך סיפור: לפני יותר משבע שנים פנה אלי עורך (שיחת משתמש:קיפודנחש/ארכיון 3 - ארכיבישוף#הסרת תבנית "בעבודה" מערכים), בבקשה ליצור סקריפט שימצא רשימת ערכים מהם הוסרה תבנית "בעבודה", כדי שאפשר יהיה לבדוק אותם בדומה לבדיקת דפים חדשים (היום יש דף שמעדכן בוט של משתמש:ערן, שמשמש למטרה זו - במידה מסוימת הבוט הזה הוא הגילגול הנוכחי של הסקריפט בו מדובר). במרוצת השנים, הסקריפט השתכלל קצת יותר, והדף לא רק ידע למצוא ערכים מהם הוסרה התבנית, הוא ידע גם לספור, עבור דפים עם התבנית, כמה זמן היא שוכבת בהם, ומתי הם נערכו לאחרונה. מתברר שהמצב עליו שוחחת עם אילי בדודו לא מיוחד, ולא קשור להיותה של אילי מפעילה: זה מצב שחזר על עצמו לא מעט פעמים, כאשר עורך הציב תבנית "בעבודה" על ערך, ואז הזניח אותו. לפי הכללים, פורמלית, ניתן היה בפשטות למחוק את כל התבניות הללו מכל הערכים, אבל הנוהל שהתפתח במקום זאת היה להניח בדף השיחה של מניח התבנית תבנית {{בעבודה מתיישנת}}, שמבקש מהעורך לסיים את העבודה או להסיר את התבנית. אם קרה שעורכים שהתעלמו מהבקשה, התבנית הוסרה על ידי עורך אחר.
כל זה לא קשור למקרה הנוכחי: הסרתי את התבנית שהנחת לא בתירוץ ש"את לא עובדת על הערך", אלא משום שהנחת אותה בצורה פסולה, ואז השתמשת בה בצורה פסולה (כאמור, התבנית לא יכולה לשמש עילה לשחזור עריכה טובה. אם העריכה ששחזרת לא הייתה טובה, היית אמורה להסביר זאת, אך לפי תקציר העריכה של השחזור, נובע שהבנת בטעות שהתבנית מעניקה לך בעלות). קיפודנחש 06:19, 17 באוקטובר 2018 (IDT)
אני מבינה שהאפשרות לרדת מהעץ הגבוה שעלית עליו ולהתנצל על ההשמצות שלך לא עולה בדעתך, ולכן אולי כל שאתה מרגיש שנותר לך לעשות זה לטפס עליו גבוה יותר. לא טענתי שזו חוצפה לשנות את דף תבנית העבודה. טענתי שאני לא חושבת שיש לך מנדט לעשות כן. בנוסף, כשהנחתי תבנית עבודה על הערך: מתוך רצון לשיתוף פעולה (כיאה במיזם שיתופי) פתחתי ביוזמתי דיון בדף השיחה כדי להבין מיוצר הערך אלו מקורות הוא קרא בטרם הוסיף אותם לערך. יוצר הערך סרב שוב ושוב לענות לשאלה עניינית זו. תפסיק להמציא כללים כדי לגבות את ההתנהגות שלך. לא רק שמותר להציב תבנית עבודה ולנסות לפעול תוך כדי בשיתוף פעולה עם יוצר הערך - אלא הדבר גם רצוי (יכולתי הרי להציב תבנית עבודה בלי לפתוח דיון בדף השיחה ומבלי לבקש בכלל את התייחסותו של יוצר העורך). אז לא: לא הצבתי על הערך תבנית עבודה בעיצומה של מחלוקת בדף שיחה. הצבתי תבנית עבודה ולאחר מכן פתחתי דיון בדף השיחה מתוך רצון לשתף פעולה עם יוצר הערך (שאמור, סרב לשתף פעולה). המסגור שבו אתה מציג את הדברים הוא מעוות ומטרתו לפגוע ביושרה שלי. עשית מספיק נזק. אין בי שום הערכה לעורכים שנוהגים כמוך, ולכן אשמח אם מעתה תוכל להניח לי לנפשי. דוג'רית - שיחה 07:22, 17 באוקטובר 2018 (IDT)
ולגבי תבנית העבודה שהוצבה במשך שנה על הערך דודו (ומבלי שהוא נערך בכלל במשך חצי השנה השנייה בתקופה זו): בוודאי שהייתה לי הזכות להסיר את תבנית העבודה באופן חד צדדי, אבל כשמדובר בתבנית עבודה שהוצבה ע"י עורכת ותיקה ופעילה במיזם - נדרש סוג מאוד מאוד מסוים של חוצפה וגסות רוח כדי לבצע דבר כזה, לכן העדפתי לפתוח דיון בדף השיחה לברר זאת מולה. היא מצידה - לא רק שלא התנצלה על נעילת הערך לתקופה כזו ארוכה בלא שעשתה בו דבר, אלא אף באה אלי בטענות שאני בכלל מעזה להפריע את מנוחתה עם הדיון הזה (כשביורוקרט בדיון מחזק אותה). אז כשרוצים: זה בסדר גמור לנעול ערכים לשנה, וזו אפילו חוצפה להתלונן על כך, וכשרוצים: משחירים ומשמיצים עורכים שמציבים תבנית עבודה למספר ימים פחות מהמספר הפורמלי, ואף מעזים להסיר להם את התבנית. לדבר כזה קוראים שחיתות. דוג'רית - שיחה 07:35, 17 באוקטובר 2018 (IDT)

העברת ערך לטיוטה[עריכת קוד מקור]

שלום דוג'רית,
לאחר שהוסרה אתמול התבנית {{בעבודה}} מהערך על ידי קיפודנחש, העברתי את הערך לטיוטה: טיוטה:רווחת בעלי חיים בגרמניה הנאצית, כדי שתוכלי להמשיך לעבוד עליו ללא הפרעה מצד משתמשים אחרים. כשתסיימי, תוכלי להעביר אותו למרחב הערכים. אני מניח שאז יהיה דיון ואולי יהיה צורך לשכתב חלקים מהערך בעקבות דיון זה. אבל זהו השלב הבא, והוא איננו נוגע לשלב העריכה הנוכחי. אלדדשיחה 06:39, 10 באוקטובר 2018 (IDT)

היות שמדובר בערך טעון במיוחד, שכפי שידוע גם לך, הועלה מלכתחילה לא על ידייך, אלא על ידי משתמש:בר-כח, מן הראוי שהעבודה עליו לא תימשך זמן רב, כדי לאפשר גם לבר-כח לעבוד על הערך, וגם לעורכים אחרים שמעוניינים בכך. אני מקווה שמדובר בימים ספורים בלבד עבורך. אלדדשיחה 06:47, 10 באוקטובר 2018 (IDT)
הערך הוחזר בינתיים למרחב הערכים. המשך השתלשלות העניינים מופיע בדף השיחה של הערך. אלדדשיחה 08:32, 10 באוקטובר 2018 (IDT)

היי דוג'רית,

בקובץ הזה את צריכה להוסיף אישור ולסגור את הכרטיס במערכת. כנראה נשתכח. Geagea - שיחה 03:57, 19 באוקטובר 2018 (IDT)

אגב, שם הצלם שצויין במטאדאטא הוא Daniel Vegel ולא מה שכתוב... Geagea - שיחה 03:59, 19 באוקטובר 2018 (IDT)
Geagea בוקר טוב. האם שכחת ששינית את תבנית אישור הקובץ בעקבות פנייתי אליך במייל בדיוק בנושא זה (כתבתי לך שזו בדיוק הבעיה של הקובץ)? מאז ניסיתי לתפוס את דן פעמיים במייל אבל הוא לא חזר אלי. כתבתי לו שלמרות מה שכתוב באישור ששלח לי, שם הצלם שמופיע הוא Daniel Vegel. הסברתי לו שאם הדבר לא יתוקן בחודש הקרוב - הקובץ עלול להימחק. לצערי, ניסיונותיי לקבל ממנו אישור חדש או תמונה חדשה עלו בתוהו. אפשר למחוק את התמונה. דוג'רית - שיחה 09:25, 19 באוקטובר 2018 (IDT)
צודקת, אני זה ששכחתי. אדמין בוויקישיתוף הוסיף עוד זמן לתבנית אז הצצתי בכרטיס. בכל אופן המייל ששלחת לא מופיע בכרטיס. אני מציע שתעשי העברה של המייל לכרטיס. מתנצל על הבלבול. Geagea - שיחה 22:36, 19 באוקטובר 2018 (IDT)
לא ברור לי איזה מייל בדיוק להוסיף לכרטיס. מה שהוספתי לכרטיס בזמנו היה המייל שבו הוא שלח אלי הצהרת האישור לשימוש בתמונה. בכל מקרה, כרגע שלחתי אליך במייל את כל התכתובת מול דן. מוזמן להחליט אם יש משהו ממנה שצריך להוסיף לכרטיס. אני חושבת שאין סיבה להשאיר את התמונה לאחר שפניתי אליו פעמיים בבקשה לפתור את הנושא והוא לא ענה. דוג'רית - שיחה 22:53, 19 באוקטובר 2018 (IDT)
בכרטיס Ticket:2018091510004758 מופיע המייל המקורי ששלחת. מייל ההמשך (עם Daniel Vegel) לא מופיע. פשוט תעשי העברה למייל של OTRS. ‏Geagea - שיחה 23:07, 19 באוקטובר 2018 (IDT)
תשלחי למייל של OTRS את המייל ששלחת אליי. Geagea - שיחה 23:09, 19 באוקטובר 2018 (IDT)
בוצע בוצע דוג'רית - שיחה 23:11, 19 באוקטובר 2018 (IDT)

דוג'רית היקרה[עריכת קוד מקור]

ממש בבקשה

אין כזה דבר

"להשביח בני אדם".

בכל לשון של בקשה

וגם בגלל מראית עין

תסירי את המילים הללו משם.

תודה.

המון הערכה והוקרה לפועלך.

46.19.86.36 02:29, 20 באוקטובר 2018 (IDT)

שלום. תודה לך על המילים. לצערי הרב, רעיון כזה היה גם היה במשטר הנאצי. לא נכון לטשטש את ההיסטוריה בנושא זה. בכל מקרה, הכחלתי עכשיו את הביטוי כך שיקשר לערך אאוגניקה על מנת שהקורא יבין על מה מדובר. דוג'רית - שיחה 11:19, 20 באוקטובר 2018 (IDT)
ברור לי. יש לי הערכה רבה אלייך, גם בפועלך בערכים גדולים ועשירים אחרים שהקמת במשך השנים, לשמחתי. בעיני את אינטלקטואל שהמיזם התברך בו ולא כדבר המובן מאליו, המביאה לידיעתם של גולשים עבריים את המיטב ואת המעולה.
נראה לי שכדאי להוסיף שם אל המילים "להשבחת בני אדם" - אשר הכחלת - את המילה "כביכול", או כל מבע מילולי אחר שתבחרי, אשר יבהיר למשל לילדים ולבני נוער הגולשים בוויקיפדיה ושאינם אמונים עדיין מפאת גילם הרך על מורכבות רעיונית, את סלידתנו מבלי שיור מתורות הגזע והדארוויניזם החברתי של הוגי הדעות של הנאציזם ושל הנאצים עצמם.
תודה רבה.
בברכה, 46.19.85.96 21:01, 20 באוקטובר 2018 (IDT)
אוקי. בערך אאוגניקה כתוב: "להשביח" את המין האנושי. באותו האופן, מסגרתי גם אני את המילה 'להשביח' בסוגריים. בתקווה שהדבר עכשיו מניח את דעתך. ושוב תודה על המילים החמות. דוג'רית - שיחה 23:56, 20 באוקטובר 2018 (IDT)

הערך הולך ונבנה. מעולה. תודה רבה. 141.226.88.99 21:42, 6 בנובמבר 2018 (IST)

בעיית טבלה בדף המשתמשת[עריכת קוד מקור]

שלום,

יש לך בעיה טכנית קטנה בדף המשתמשת. קצת אחרי הכותרת „תמונות שהוספתי (76)” מופיעה השורה {| class="wikitable". השורה הזאת בלתי־תקינה, מיותרת, ויכולה לגרום לבעיות בתצוגה ובעריכה של דך המשתמש. אם פשוט מוחקים אותה, הכול יהיה טוב, ואני יכול פשוט לעשות את זה אבל אולי כתבת אותה שם בכוונה, אז אני מוודא: יש לך התנגדות לזה שהיא תימחק?

תודה! --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 13:39, 7 בנובמבר 2018 (IST)

תיקנתי, אנא שחזרי אם זה לא בסדר. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 15:09, 14 בנובמבר 2018 (IST)
אמיר, קראתי את ההודעה שלך, ובהיסח הדעת שכחתי להגיב, סליחה. תודה רבה לך שתיקנת! דוג'רית - שיחה 18:34, 14 בנובמבר 2018 (IST)

מדיניות - חשיבות כוכבי רשת[עריכת קוד מקור]

שלום לך, בהמשך להצבעת המחיקה בערך נעם סמואל, ראיתי בדף השיחה שאת בגישה שלי, שיש לאפשר כתיבת ערכים על כוכבי רשת. האם תהיה מוכנה לסייע לעלות את ההצעה לדיון רציני במזנון? תודה! Amiroשיחה 15:28, 20 בנובמבר 2018 (IST)

שלום. לצערי ממש אין לי זמן, ואת מעט הזמן שיש לי - אני מנסה להשקיע בעריכה במרחב התוכן. מוזמן לתייג אותי בדיון אם יפתח, ואנסה לקרוא ולהגיב. תודה רבה. דוג'רית - שיחה 20:36, 20 בנובמבר 2018 (IST)

עזרה עם OTRS[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף ויקיפדיה:OTRS/פניות#עזרה עם OTRS

הועבר לוויקיפדיה:ייעוץ לשוני