ויקיפדיה:כיכר העיר/ארכיון 148

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - מסלול כתיבת ערכים[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת

שלום לכל החברים!

כולכם מוזמנים להשתתף בתחרות ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - כתיבת ערכים!

התחרות לכתיבת ערכים על אתרי מורשת בעלי חשיבות אנציקלופדית שטרם נכתבו, בשיתוף עם ויקימדיה ישראל והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.
סייעו לנו להרחיב את וויקיפדיה העברית בערכים מעולים!

התחרות תתקיים בין 16 באוגוסט 2020 ל-15 באוקטובר 2020, והתוצאות תתפרסמנה מייד לאחר מכן.

לאחר סיום התחרות, יעניק צוות השופטים את הפרסים הבאים לכותבי הערכים הזוכים:

  • פרס ראשון: 1,000 ש"ח
  • פרס שני: 500 ש"ח
  • פרס שלישי: 250 ש"ח
  • פרס לויקיפד התורם: שי בשווי 50 ש"ח - יינתן לכל אחד מחמשת העורכים שיתרמו בצורה נאה למיזם!

ישנה גם אפשרות שמשתתפי התחרות, שיתרמו יותר מערך אחד, יזכו בשי צנוע מתנת עמותת ויקימדיה ישראל!

כמו בשנה שעברה, גם הפעם נוסף לתחרות מסלול עצמאי, שאינו מגביל יצירת ערכים רק לכאלה שנמצאים ברשימות, אך מחייב חשיבות אנציקלופדית והתאמה למושג אתר מורשת. כמו כן, קיימת אפשרות לשדרג קצרמרים/ערכים קיימים, בתוכן העונה על ההגדרות המופיעות בערך אתר מורשת, ושיש לו חשיבות אנציקלופדית. יש לרשום את הערך ששודרג ברשימה המיוחדת לכך, במסלול העצמאי, ולהוסיף בראש הקטע שנוסף את התבנית של המיזם. בתחרות אין מגבלה למספר ערכים שיכול לשלוח משתתף לתחרות.

תחרות הצילומים במסגרת המיזם, תתחיל חודש אחר כך, ב־16 בספטמבר 2020, ותצא על כך הודעה מסודרת!

בהצלחה!

רכזי המיזם: Ovedc ו-Laliv g

שלום לכל חברי וחברות הקהילה:) לאורך כל 5 שנות הפעילות שלי בויקיפדיה לא כתבתי כמעט דבר בכיכר העיר. בכלל, אני לא מאוד פעיל בחיי הקהילה, הגעתי הנה בעיקר כדי לעבוד מאחורי המקלדת:). אבל הנה, אני סוף-סוף פה! אני לא יודע אם זה המקום, אבל רציתי לשתף אתכם בעצבנות ויקי שאני חווה כרגע. תוכלו להיכנס לדף השיחה של הערך "אלה לי להב" ולהבין במה מדובר. אני מכבד כל ויקיפד, והיה לי נורא קשה להיכנס לסוג של מלחמת עריכה, בפעם הראשונה בחמש השנים האחרונות. זה עלול להישמע תמים, אבל באמת שלא ידעתי שניתן להגיע לרמה כזו של אי הסכמה בין חברי קהילה, רמה שגרמה לי לאי נוחות פנימית אמיתית. קודם כל, רציתי רק לשתף....ושנית כל, אשמח לקבל עצות לאיך מתמודדים עם זה. העימות האחרון סביב הערך הנ"ל הוריד לי את המוטיבציה לעריכה... אני יודע שזה זמני, אבל זה די מבאס... תודה על העזרה!--Muhallebi - שיחה 18:55, 13 באוגוסט 2020 (IDT)

אם אתה צריך עזרה אני כאן! מקווה שימצא פֳתרון לבעיה שלך. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 23:44, 13 באוגוסט 2020 (IDT)
Muhallebi, יש שיחות שעלולות להיות מאוד לא נעימות ואני מבין את תחושתך. גם אם לא התכוונו, לפעמים יש עורכים שנפגעים ממה שכתבנו ויש כאלו שכשהם נפגעים הופכים לאגרסיביים וזה באמת לא נעים, אבל חשוב לזכור שזה מיעוט השיחות בויקיפדיה (הרי עד עכשיו לא נתקלת בחוויה שלילית כזו), ויש הרבה דברים טובים אחרים בויקיפדיה ששווה להישאר פה בשבילם. אישית בתחילת דרכי יצא לי פעמיים דיוני חשיבות להרגיש כל כך נבוך עד שהחלטתי לקחת הפוגה מדיוני חשיבות, וזה עשה לי טוב, כי לפעמים יש דברים ספציפיים במיזם שנרגיש פחות בנוח איתם (לפחות בזמנים מסוימים), וזה סימן שכדאי להתמקד בדברים אחרים. גם אני אציין שאם אתה צריך עזרה כלשהי במיזם תרגיש חופשי לפנות גם אלי איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 08:48, 20 באוגוסט 2020 (IDT)

ישראל בדרך להסכם שלום היסטורי עם איחוד האמירויות הערביות. נתניהו מצטרף למנחם בגין ויצחק רבין כמנהיגים שהביאו הסכם שלום עם מדינה ערבית. יחד עם זאת, עלינו לזכור שיחד עם ההסכם הצפוי, הוא הפר את הבטחת הבחירות המרכזית שלו, החלת ריבונות של 30% משטחי יהודה ושומרון כשבראש ובראשונה בקעת הירדן (שזה בעיקר מה שעניין אותי). peledy - שיחה 21:32, 13 באוגוסט 2020 (IDT)

על פניו ההסכם נראה לא רע (בפרט הקטע של דחיית הסיפוח). נראה מה ייצא ממנו, האם אכן יוקמו שגרירויות. מה שברור שזה טררם גדול שעושים טראמפ ונתניהו קודם כל כדי לנסות לחזק את התמיכה בהם בדעת הקהל לקראת הבחירות בשתי המדינות. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 23:41, 13 באוגוסט 2020 (IDT)
חשבת שנתניהו מקיים הבטחות?אתה תמים יותר ממה שחשבת. לילה טוב! Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 23:42, 13 באוגוסט 2020 (IDT)
מבחינת ישראל, אין הישג משמעותי ברור. שיתוף הפעולה נגד איראן לא ישתנה כמו גם המאבק בנגיף. מי שמרוויחים פה בעיקר זה איחוד האמירויות שסיכלו את הריבונות והנשיא טראמפ לקראת הבחירות בארצות הברית, שיש לו חלק גדול בהסכם הזה ובהתקרבות בין ישראל למפרציות, שהחלה בתקופת אובמה שנטש אותן לטובת איראן. חשבתי שההבטחה תקוים לא בגלל נתניהו אלא בגלל הלחץ האוונגליסטי על הנשיא טראמפ, אך התברר שטעיתי. peledy - שיחה 23:53, 13 באוגוסט 2020 (IDT)
אם אכן מדובר בהסכם שלום של ממש ולא משהו שהוא נורמליזציה ותו לא, אני מברך על ההסכם הזה. גם אמור לסכל את רעיון הסיפוח שרק היה מזיק, אבל יותר חשוב- מביא שלום, שזה תמיד דבר מעולה, בעיקר כשיש הסכם מסוג כזה שאין בו ויתור כבד במיוחד (לדעתי לפחות).המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 00:05, 14 באוגוסט 2020 (IDT)
איש מכירות לעולם נשאר איש מכירות. תחילה המציא נתניהו "עז" - תוכנית סיפוח שכל בר דעת הבין שאין מאחוריה דבר וחצי דבר - ואחר כך מצא פראיירים (איחוד האמירויות) שמוכנים לקנות את העז הזו תמורת מזומן. היי, חברים באיחוד האמירויות, יש בבעלותי גשר בלתי נראה שמחבר בין ישראל לאיטליה, ורק בשבילכם אני מוכן למכור אותו בהנחה של 40%. אל תחמיצו, המבצע רק היום ומחר! דוד שי - שיחה 06:59, 14 באוגוסט 2020 (IDT)
אם נקבל את התזה הזו, אזי לא מדובר באיש מכירות אלא באיש עסקים ממולח. אולי תכנית הסיפוח כן אפשרית וכן מלחיצה מישהו, ולכן במקום לתת עוד ועוד, הפעיל האיש-הקוסם-החשוד-השנוא-האהוב-המציק-הלעולם־לא־משאיר־אותך־אדיש הזה מנוף מעולה מול המתמקחים אתו-אתנו מזה כמה שנים, והגיע לתוצאות. תוצאות טובות יש לומר. אז עסקני הימין הקטנים יציצו מהקוקר שלהם ויבכו, וחמוצי השמאל יסבירו שהמדינה הסונית הערבית הראשונה שהסירה מעל כתפיה את עול הפלסטינים רק הפסידה, אבל תכל'ס מדובר כאן על פניו בעוד צעד יפה לשלום אזורי שמביא את ישראל לעסקה מול הפלסטינים (שאין מנוס ממנה, שלום עושים עם אויבים ולא יעזור לאף אחד להתעלם ממציאותם כאן) מעמדת כוח מדינית ולגיטימציה כלל אזורית. בסופו של דבר זה יועיל גם לפלסטינים שייאלצו לצאת מפוזיציית הקבצן הבכיין, ללכת לשמאי בלתי-תלוי שיסביר להם בדיוק מה מצב חשבון הבנק הכלכלי-לאומי-מדיני-אזורי שלהם, ויאפשר הסכם ראוי שכל הצדדים יוכלו לעמוד בו. ביקורת - שיחה 10:16, 14 באוגוסט 2020 (IDT)
דוד, התזה שלך שגויה. שרים בממשלה וגורמים בבית הלבן אמרו שנתניהו התעקש להחיל ריבונות ולו רק באופן סמלי על שטח קטן, והוא היה מוכן לוותר על כך ברגע שהוצעה לו הנורמליזציה עם המפרציות (איחוד האמירויות ולפי התקשורת גם בחריין). נתניהו רצה מורשת וברגע שהציעו לו מורשת נורמליזציה עם המפרציות, הוא העדיף אותה ממורשת ריבונות. שלום יהיה ייתכן לדעתי רק בזכות העם, וכרגע לדעתי, הדור הפלשתינאי הנוכחי לא יסכים לשלום עקב התעמולה האנטישמית של אבו מאזן בספרי הלימוד כך שמדובר כנראה בדור מבוזבז. לפני שמגיעים איתם לשלום, חייבים להפסיק את ההסתה האנטישמית שלהם במערכת החינוך. peledy - שיחה 14:19, 14 באוגוסט 2020 (IDT)
התעוררתי לכך שזנדברג מברכת את נתניהו וסמוטריץ' מקלל. איזה עולם הפוך. בר 👻 שיחה 07:40, 14 באוגוסט 2020 (IDT)
חזרנו לקדנציה הראשונה של נתניהו אי שם בשנות התשעים, שבה אנשי מרצ הפגינו בעדו בעוד שאנשי הליכוד (ובהם אביו) הפגינו נגדו. peledy - שיחה 14:19, 14 באוגוסט 2020 (IDT)
הדבר מוכיח כמה נתניהו לא נאמן לבייס שלו (גוש הימין של פעם, עם בגין, ארנס, שמיר, בגין הבן, לבנת ורבים אחרים) היו חושבים שנתניהו גורר את הליכוד למפלגת נתניהו - אתה מחזיק בדעות ימניות ואפילו תומך בארץ ישראל השלמה?אם אתה לא שימושי לביבי או לא נאמן אתה בחוץ. נתניהו אף פעם לא שם את הימין או בכלל את טובת ישראל לפני הכל, החזרי מס בתקופה קשה למדינה זו רק דוגמא אחת שמראה את הפנים שלו, נתניהו היה עורק למרצ, מוכר את הגולן ויוזם הצעה להפרדת הדת והמדינה אם הדבר היה קונה לו חצי שנה בכס ראש הממשלה. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 15:14, 14 באוגוסט 2020 (IDT)
איני בטוח שעד כדי כך. נתניהו לא יבגוד במדינה והוא עשה דבר או שניים למענה. נתניהו לדעתי עקבי במדיניות שלו, שמאז ומתמיד הייתה קרובה יותר למחנה השמאל - הסכם חברון, הסכם ואי, הוא תמך בהתנתקות ואם תשים לב, תמיד שאף לצרף לממשלתו גורם שמאלי בשנות התשעים רצה לצרף את ברק לממשלה (אלא שברק עשה לו תרגיל והפיל את הממשלה), בממשלתו השנייה צירף את העבודה (שהפכה לעצמאות) ואת קדימה לזמן קצר, בממשלה השלישית צירף את יש עתיד והתנועה, בממשלה הרביעית רצה לצרף את המחנ"צ (אלא שלמרות הרצון של בוז'י היו לו בעיות בבית) ועכשיו הוא צירף את כחול לבן. בקיצור, עקביות. peledy - שיחה 15:23, 14 באוגוסט 2020 (IDT)
איני מזלזל בעברו בסיירת מטכ"ל, תרומתו לכלכלת ישראל אם לזו הייתה כוונך. הסברה שלך יכולה להיות נכונה (אבל היא צריכה לכלול את הגרסה הפוליטית להומופוביה מופנמת שאדם שהוא מרכז (מצטער זה קשה לי ואני די בטוח שגם לך להחשיב את נתניהו כשמאל) שמתנדנד בין הפטיש לסדן ומתקרב לסדן השמאלני? אבל מגדף נגד השמאל, מסית נגד מנהגיו ומוקיע כל שמאל (הן שמאל גרסת מרצ, שמאל גרסת העבודה או שמאל גרסת השד יודע מה. הקטע שזה לא נכון לעשות השוואה של נתניהו של הניטייז לנתניהו של עכשיו. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 15:33, 14 באוגוסט 2020 (IDT)
TheDesertboy, נפלת בפח של ביבי. הוא עושה את כל זה כי הוא פוליטיקאי שרוצה קולות של מצביעים. מה שמשנה זה מה שהוא עושה, והמדיניות שלו יותר קרובה למדיניות של רבין מזו של בגין. peledy - שיחה 15:39, 14 באוגוסט 2020 (IDT)

אנונימי זו לא הבעיה רק אצל הפלסטינים, אני רואה קריאות הדדיות לטבח או נקמה בין הצדדים, אגיד לך משהו שאמרתי בהצבעת המחלוקת על הסיפוח, "אתם יודעים מה הבעיה שההצעות באות מהאנשים בחלונות הגבוהים?שאם בשטח (בדו שיח בין העמים, בחינוך שמקבלים ובדעת הקהל - דבר אשר דינמי מאוד גם במדינות בהן חופש הביטוי מוגבל ולכן יותר קשה להביע אותן) או אפילו מעצם הרצון להפסיק להילחם (בואו נודה - גם אם אתם אנשי ימין או שמאל עדיף שלום - עזבו באיזו צורה ואיך ומסירת או נסיגת שטחים פשוט נטו שלום) אין רצון אמיתי (עזבו מי העם שמביע חוסר רצון - לבעיות יצירתיות יש לרוב פתרונות יצירתיים, זה גם תלוי באיך משווקים את זה לציבור. בואו נודה שהמשא ומתן בין ישראל לפלסטינים (2013–2014) לא קיבל שיווק ברמה של תוכנית השלום של הנשיא טראמפ. בלי העם עצמו זו סתם חתיכת נייר. בנתיים העם עסוק בלריב עם עצמו, החרדי בוכה על סגירת בתי הכנסת ומוחה על זה שלחילונים דברים אחרים פתוחים, השמאלני מבזבז את הכוחות שלו וצורח לחינם על כמה ביביסטים וחושב שהדיון יתקדם איכשהו, הביביסט עסוק בלגדף את הלא ביביסט, הערבי עסוק בלנטור טינה כלפי הממסד והמתנחל עסוק בלהתגעגע לשטחים שברור לו שלא יראה יותר. לכן אם בנינו לא יהיה שלום איך זה יקרה עם אחד העמים שהכי בכסאח איתנו - "אם בארזים נפלה שלהבת מה יעשו אזובי קיר"? Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 15:18, 14 באוגוסט 2020 (IDT)

הבעיה בעיקר אצלם. הם מעולם לא אמרו כן להצעה ריאלית (ולא, פינוי חצי מיליון מתיישבים אינו ריאלי). אבו מאזן אינו מעוניין בשלום ולראייה מערכת החינוך האנטישמית שלו שלא הייתה מביישת את התעמולה הנאצית. אני אגיד לך גם מדוע אבו מאזן עושה הכל כדי להסית נגד ישראל ולמנוע שלום. הוא עושה זאת משום שאין עם פלסטיני, בדיוק כמו שאין עם סורי, עם סעודי או עם לובי. מדובר בהמצאות קולוניאליסטיות. אבו מאזן ויורשיו יודעים שברגע שהשנאה לישראל תיפסק, הפלסטינים יילחמו אחד בשני בדיוק כמו שקורה עכשיו בסוריה. לכן הם מתעקשים לנסות ולשמור על המכנה המשותף היחיד שלהם - השנאה היוקדת לציונות, לישראל וליהודים. peledy - שיחה 15:28, 14 באוגוסט 2020 (IDT)
אבו מאזן הוא אדם שפל שכמו עראפת מנצל את מצבה העגום של הסוג של מדינה שהוא שולט בה ומעצב אותה בצורה שגם בדעת הקהל הפלסטינית איש תקשורת מעזה שאומר . "יש כל כך הרבה תעמולה" הוא אומר. "כדי לשפר את המצב של התושבים פה צריך לסיים את האלימות ואת היריבות הפוליטית בין כל הצדדים – חמאס, פת"ח וישראל. אני רוצה שאנשים לא יהיו רעבים. אני לא עובד בשביל אף אחד העם הפלסטיני לא יחבק כל כך מהר את ישראל אבל מוחה שהוא הלך רחוק מדי Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 15:52, 14 באוגוסט 2020 (IDT)
אי אפשר להמשיך לריב לנצח, לפני שנפתור את הסכסוך הישראל פלסטיני (דבר שצריך לפתור) צריך למצוא את שורש לשסעים בין אזרחי המדינה. כמו שאמרתי כמה פעמים "ארץ אוכלת יושביה" שתריב גם בעת מלחמה בריאותית, אסון טבע או יום חג - הכל מתחבר לפוליטיקה הקטנה על חשבון אזרחי המדינה ומשלם המיסים. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 16:00, 14 באוגוסט 2020 (IDT)
Desertboy, אין לאומיות ערבית, זו המצאה של המערב. מדינה ערבית לא תשרוד אם היא אינה הומוגנית וזה מתקשר לפתרון האמירויות שהזכרנו בדיון שציינת. איחוד האמירויות היא מדינה משגשגת בשל היותה הומוגנית ולעומתה סוריה, עיראק ולוב העשירות בנפט הן מדינות כושלות. peledy - שיחה 16:07, 14 באוגוסט 2020 (IDT)
רק אעיר שהפלסטינים מצליחים יופי להילחם אחד בשני גם כשהם עסוקים בלהילחם נגד ישראל. מיכאל.צבאןשיחה • כ"ו באב ה'תש"ף • 00:31, 16 באוגוסט 2020 (IDT)
מיכאל.צבאן, ברור, אבל אני חושב ששנינו נבין שברגע שיחוסל "האויב הציוני", זה יהיה יותר גרוע. peledy - שיחה 16:09, 16 באוגוסט 2020 (IDT)

עכשיו נגמר ברשת ב'[עריכת קוד מקור]

נעם דובב ומשה קפרן (בתקווה שאני מאיית נכון)--שלום1234321אפצישיחה • כ"ד באב ה'תש"ף 11:46, 14 באוגוסט 2020 (IDT)

כל הכבוד לנעם! קישור למי שרוצה להאזין. בר 👻 שיחה 10:00, 16 באוגוסט 2020 (IDT)
תודה רבה, מקרב לב. הראיון של יגאל גואטה עם מושיק עפיה ועמי מתחיל בדקה 33:40. נעם דובב - שיחה 16:59, 16 באוגוסט 2020 (IDT)
יפה מאד נעם. אם מושיק עפיה ויחצניו לא הצליחו לפי מה שמסר לתקן את הערך (לא ראיתי שניסו או דיווחו על שגיאה) ייתכן ועולה מכך שיש בעיה בבולטות האפשרות לדיווח על שגיאה/דף השיחה, למרות שלי אישית זה נראה מספיק ברור. כמו כן ראוי לציון שהיו מקרים בעבר של מושאי ערך שביקשו לתקן פרטים עליהם כשהמידע שהם מוסרים על עצמם דווקא לא היה מדויק (זכור לי שמישהי ניסתה להצעיר עצמה בשנה, מישהו אחר מחק שם נוסף שלו למרות שעדיין בת.ז.) ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 17:52, 16 באוגוסט 2020 (IDT)

מדוע הם מסכימים?[עריכת קוד מקור]

בעקבות מותה של פרופ' רות גביזון פורסמו ב"גלובס" מאמרים לזכרה מאת אביחי מנדלבליט ואיילת שקד. אבל אבוי! את המאמרים יכולים לקרוא רק יחידי הסגולה המנויים על אתר "גלובס". אני מבין את מנהלי "גלובס" המעוניינים בתשלום תמורת העיון בתוכן האתר, אבל לא מבין מדוע מנדלבליט ושקד מוכנים לתת יד לכך. במאה הקודמת, אדם שרצה להגיע לתפוצה רחבה של קוראים היה חייב לפרסם את דבריו בעיתון מודפס, שנמכר בתשלום. כיום יש די והותר דרכים לפרסם בתפוצה גדולה בלי לחייב את הקורא לשלם על כך. קודם כל ישנם אתרי החדשות החינמיים. אין לי ספק שאם מנדלבליט ושקד היו מציעים את מאמריהם לאתר ynet, הם היו מתקבלים בברכה ומתפרסמים ללא חומת תשלום, ונחשפים למספר גדול לאין שיעור של קוראים. פרסום המאמרים בבלוג, עם הפניה אל הבלוג מפייסבוק ומטוויטר, היה גם הוא מניב תפוצה גדולה לאין שיעור מזו של "גלובס".

אוסיף שמנדלבליט ושקד הם אנשי ציבור. העניין במאמריהם נובע גם ממעמדם הציבורי. כיוון שכך, עליהם לפעול כמשרתי ציבור, ולא כמשרתיה של אלונה בר-און, המו"ל של "גלובס". ראוי שהידיעה שמאמריהם יגיעו לקהל קוראים מצומצם תתפוס מקום מרכזי בשיקול היכן לפרסם מאמרים אלה.

מדוע, אם כן, בחרו מנדלבליט ושקד לפרסם את מאמריהם דווקא ב"גלובס"? אני יכול להעלות השערות שונות על הסיבה לכך, אבל אין להן חשיבות. אסתפק בקביעה שמנדלבליט ושקד לא שמו לב שהעולם סביבם השתנה, ואתר "גלובס", שבעבר הלא רחוק היה פתוח לכל, הפסיק להיות במה ראויה למאמריהם. דוד שי - שיחה 06:53, 17 באוגוסט 2020 (IDT)

נקודה מעניינת שאף פעם לא חשבתי עליה. אולי זה עניין של יוקרה? ואולי הם פשוט לא הקדישו לכך מחשבה, וכתבו מאמר לעיתון שפנה אליהם? משה פרידמן - שיחה 13:57, 17 באוגוסט 2020 (IDT)
אולי הם חושבים שמשהו לא-חינמי יוכל להתחייב להשאיר לנצח את המאמרים זמינים ברשת ולו-בתשלום? אולי כפי שקורה פעמים רבות את המאמרים ערך מפיהם ועבורם עיתונאי (בתשלום) של גלובס? הם לא חייבים להיות בעצמם כותבים מלוטשים כל כך ואתרי החינמונים לא השקיעו את מה שהשקיע גלובס? ביקורת - שיחה 15:02, 17 באוגוסט 2020 (IDT)
אולי (אם כי במקרה של שקד ומנדלבליט זה לא רלוונטי) הדבר קשור למי הבעלים של העיתון? (אם למשל בעיתון יתד נאמן יהיה כתב שירצה להגיד דברי הלל על ליצמן הוא ידחה בגלל שיש פייבוריט בשם "המודיע" שיעשה את העבודה יותר נאמנה שתציג את האדון בצורה טובה יותר) כך יעשה נתניהו (אם כי במקרה הזה זו הסיבה היחידה שמצדיקה את קיום העיתון) שיעדיף שהכתבה שעוסקת בו תבדק על ידי העיניים של בועז ביסמוט ותהיה כמה שיותר מיופה ויתנגד או יתסייג מלתת ראיון שיעבור בדיקה על ידי גולן בר יוסף. במקרה הזה נראה לי זה עניין של דבר שנראה איכותי בגלל היוקרה ולכן ידבר יותר לאנשים בעלי מעמד כזה ופחות כלפי "עמחה" מהרחוב. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 16:21, 21 באוגוסט 2020 (IDT)

כתבי עת חופשיים[עריכת קוד מקור]

באתר הספרייה הלאומית נמצאים מרבית הגיליונות של כתב העת "עלי זית וחרב". לקישור למאמרים בכתב העת יצרתי את תבנית:עלי זית וחרב. מאמרים בכתב העת מוזכרים ביותר מ-50 ערכים, ויש להסב אותם לתבנית. הסבתי את שבעת הראשונים ברשימה (עד משה סנה) ואתם מוזמנים להמשיך. כדאי גם לעבור על כל הכרכים, בוודאי יש בהם עוד מאמרים מועילים רבים.

בהזדמנות זו אזכיר את תבנית:קתרסיס, לקישור לכתב העת "קתרסיס", שגם בו כדאי לעבור על כל הכרכים ולקשר למאמרים, שהם סקירות הספרים המוקפדות ביותר שניתן לקרוא בעברית. דוד שי - שיחה 11:02, 20 באוגוסט 2020 (IDT)

ועוד תבנית לכתב עת שעלה לרשת: תבנית:עיונים בספרות ילדים. דוד שי - שיחה 07:26, 27 באוגוסט 2020 (IDT)

נוער הליכוד[עריכת קוד מקור]

שלום. באופן כללי אני סבור שאין מקום לערכים על תנועות נוער של מפלגות, אבל נתקלתי בערך על נוער הליכוד, והתחושה הראשונה שעלתה לי, היא שמדובר בערך די פרסומי: שמטרתו להאדיר את התנועה, והוא מכיל בתוכו פרטים שאין להם שום חשיבות לויקיפדיה. אתם מוזמנים להיכנס אליו ולחוות את דעתכם. פרט חשוב שצריך לציין, הוא שמתוך סקרנות נכנסתי לעמוד האינסטגרם של נוער הליכוד, ולהפתעתי ראיתי שהם פירסמו "סטורי" על כך שהיו"ר שלהם עבדה הרבה על הערך כדי למשוך אנשים להצטרף לשורות הארגון. ואכן, נועה אימבר, היו"ר הנוכחי- ביצעה המון עריכות חוזרות ונשנות בערך של נוער הליכוד. מדובר בעריכות שלא הטסיפו שום מידע בעל ערך, יש לי ספק אם בכלל קיים מידע שכזה. עוד משהו, הוא שבהתסכלות על הגרסאות הקודמות של הערך, המון עריכות נעשו ע"י משתמשים לא רשומים, שהמון פעמים כתבו בתקציר העריכה כי הם הוסיפו מידע על בסיס: "היכרות עם נוער הליכוד", "השתתפות בפעילות נוער הליכוד" וכו'. האם רשימה של יושבי הראש של נוער הליכוד, שרובם היו אז בני נוער- האם זה הוא מידע בעל ערך לויקיפדיה? הרשימה הזו מופיעה למשל גם בערך על נוער העבודה, אבל כרגע אני מתייחס לבעיות בערך של נוער הליכוד בלבד. לדעתי, יש צורך לפתוח בדיון על חשיבות הערך במהרה. אבל מנסיון קודם, למדתי שלפני שמפסרמים הודעה כזו מקובל להתייעץ עם הקהילה, ולהזמין אותה לדון על כך בדף השיחה של הערך המדובר. הוא חסום לעריכה עד ה25 לחודש, בעקבות השחתות. בכל מקרה, רציתי להעלות בפני הקהילה את הבעיות הקיימות בערך הנ"ל, ולהזמין את כולם לחוות את דעתם עליו, ובמידת הצורך, לפתוח בדיון והצבעת מחיקה. יום טוב! --Muhallebi - שיחה 12:28, 22 באוגוסט 2020 (IDT)

ראשית, אני חושב שהמקום לדיון הזה הוא בדף השיחה ולא בכיכר העיר. לגופו של עניין, יש להבחין בין החשיבות לבין מצב הערך. מבחינת חשיבות - הערך עבר בשנת 2019 דיון חשיבות, וניתן להניח שהוא לא שונה מערכים מקבילים כמו נוער העבודה, אונוער מרצ. לגבי ההערות שלך על מצב הערך - אין מניעה עקרונית שמישהו מטעם מושא הערך, יערוך את הערך, כמובן בכפוף שיבצע עריכות ניטרליות. עברתי על הערך והוא נראה לי במצב סביר, אתה מוזמן להסיר תוכן שנראה לך פרסומי. ביקשתי להוריד את רמת ההגנה על הערך. אמירושיחה 13:07, 22 באוגוסט 2020 (IDT)
תודה. באמת לא הייתי בטוח איפה הכי כדאי לפרסם את ההודעה, אבל תודה על ההבהרה, אדע זאת לעתיד. שוב תודה על הבהרת מצב הערך ועל דיון החשיבות שהתקיים. יום טוב, --Muhallebi - שיחה 13:33, 22 באוגוסט 2020 (IDT)
השאלה שהעלית לדיון היא נכונה וחשובה. אני חושב שהיא גם קשורה לכללים שכדאי לקבוע על ערכים שקשורים לפוליטיקאים. מה נחשב אנציקלופדי ומה לא. לאחרונה יש / היו דיונים בערכים אודות מיקי זוהר ובצלאל סמוטריץ'. והתחלנו לכתוב טיוטה כאן. נשמח לעזרה! תודה, ‏עמיחישיחה 13:29, 23 באוגוסט 2020 (IDT)

כששירי ילדים לא ממש מתאימים לילדים[עריכת קוד מקור]

הסתכלתי בשירי ביאליק בפרויקט בן יהודה ונתקלתי בשני השירים הבאים, שאמורים להיות שירי ילדים: "ארנבת" ו"סנאי". משום מה לכתוב על חיות מתות או נרדפות לא מרגיש לי כמו שיר שממש מתאים לילדים.. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 12:10, 24 באוגוסט 2020 (IDT)

לא ברור לי מדוע שירים אלו ייחשבו כלל לשירי ילדים. סתם שירים מורבידיים. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 12:13, 24 באוגוסט 2020 (IDT)
פעם הסטנדרט והערכים היו שונים לגמרי. אני חושב שמקס ומוריץ זו אחת הדוגמאות הקיצוניות ביותר. אפילו לראות עם הילדים שלי סדרות בחינוכית שאני גדלתי עליהן, זה כבר לא עובד בגלל השינוי המהיר של הנורמות בתרבות - למשל בדרדסים ובהיה היה יש המון אלימות ובריונות (היי, בואו נרביץ כולנו למעצבן הזה עם המשקפיים רק כי הוא מעצבן אותנו). מאוד משונה לשים לזה לב כהורה דור או שהניים אחרי שהסדרות האלו נוצרו. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 12:26, 24 באוגוסט 2020 (IDT)
יואב ר., אם לדייק, הם חלק משירים ופזמונות לילדים, אז כנראה שאלה יותר פזמונים מאשר שירים.. איש השום (Theshumai), וואו החזרת אותי כמה שנים אחורה עם מקס ומוריץ כן, אני מניח שהיה שינוי בנורמות (וטוב שכך).. עדיין זה לא חשבתי שאמצא משהו כזה (ואצל ביאליק?). המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 12:48, 24 באוגוסט 2020 (IDT)
מקס ומוריץ, למי שירצה לקרוא. זה ממש יוצא מן הכלל. אפילו הכניסו אותם לתנור כמיטב המסורת הגרמנית. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 12:52, 24 באוגוסט 2020 (IDT)
היום אפילו פיל-פילון לא ייכנס לבתים בגלל הבית האחרון. הנורמות השתנו. Ronam20 - שיחה 12:54, 24 באוגוסט 2020 (IDT)
הזכרת לי שהייתי פעם בהרצאה של 10 דקות שכמעט כולה הוקדשה לזה ש"פרח נתתי לנורית" הוא שיר ש"אסור להשמיע כיום לילדים". וואלה מאז ההרצאה הזו אני לפעמים מעביר את השיר הזה כשהילדים שלי שומעים מחרוזות שירים. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 13:43, 24 באוגוסט 2020 (IDT)
בכלל, מרים ילן שטקליס לדעתי היום תיתפס לא פעם כמאוד מיושנת. גם "הסבון בכה מאוד" זה שיר שכולו פאסיב אגרסיב ורגשות אשם לילדים איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 13:44, 24 באוגוסט 2020 (IDT)
לפני עשורים בודדים ההורים הנורמטיביים והמתקדמים ביותר היו מכים את הילדים שלהם לעיתים לא נדירות, אז מה זה שיר שיש חשש קלוש שיטריד קלות את נפשו האנינה והמאותרגת של הרך? Ronam20 - שיחה 13:58, 24 באוגוסט 2020 (IDT)
מומלץ לקרוא את סיפורי האחים גרים במקור. מקס ומוריץ זו גרסת הקומיקס לעדיני הנפש. עוזי ו. - שיחה 14:44, 24 באוגוסט 2020 (IDT)
קראתי את שני שיריו של ביאליק שבתחילת דיון זה, ולדעתי הם שירים חשובים שבאו לעורר מודעות לאומללותן של החיות בסביבת האדם. השירים לא מתאימים לילד בן שנתיים, אך ילד בן חמש בהחלט ראוי שיכיר גם צד זה של החיים. דוד שי - שיחה 06:37, 25 באוגוסט 2020 (IDT)
בניגוד למה שכולנו רוצים להאמין, ילדים הם לא תמימים ועשויים מסוכר. יש להם פחדים וכעסים כמו לכל יצור אנושי. עוזי ו. הזכיר את אגדות האחים גרים, ובעצם בכל תרבות (שאני מכירה) יש אגדות כאלה. לפי ברונו בטלהיים ("קסמן של אגדות", מומלץ בחום) דווקא הסיפורים המפחידים האלה מועילים לילדים. יכול להיות שאם מיטב ילדינו (והוריהם) היו קוראים ומפנימים את "ארנבת" ו"סנאי" היו נחסכים מאיתנו מאורעות איומים בבגרותם (חמלה וכו'). סיון ל - שיחה 08:46, 25 באוגוסט 2020 (IDT)
מה שסיוון אמרה. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 23:50, 25 באוגוסט 2020 (IDT)
שפו"פ נצל"ש: כתוב שם "עֲכוֹזוֹ" – עם חולם אחרי האות כ"ף, לא דגושה. האם זה הניקוד הנכון? חזרתישיחה 11:49, 25 באוגוסט 2020 (IDT)
לא. ע' בפתח (לא חטף־פתח), כ' דגושה ובשורוק. דגש חזק - שיחה 11:58, 25 באוגוסט 2020 (IDT)
תודה, תיקנתי בוויקיטקסט. חזרתישיחה 15:23, 25 באוגוסט 2020 (IDT)
בגרסאות המקור של אגדות האחים גרים הנסיך בועל את היפיפיה הנרדמת, והזאב מנסה לפתות את כיפה אדומה למשגל. הגרמאנים האלה, לך תבין מה עבר להם בראש.
מי שמעוניין בשעשוע מודרני יותר מוזמן לעיין במילים של "לילה לילה". !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 23:48, 25 באוגוסט 2020 (IDT)
ומה עם שיר הילדי הזה? בגלל שלא מופיע פה מה יקרה אם החתול יתפוס את העבכר אז השיר מתאים לילדים? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:05, 26 באוגוסט 2020 (IDT)
@המקיסט, אתה רציני? גם שירי ילדים בני זמננו לא מתאימים לילדים. אפילו לפני שמגיעים לבני, קראת את הטקסט של "לוח וגיר"? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:15, 26 באוגוסט 2020 (IDT)
אוי ואבוי.. בדיוק רציתי לומר ששירי הילדים של היום לא מתאימים מסיבות אחרות (לא תמימים במיוחד), ואז הסתכלתי על השיר הזה והזדעזעתי.. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 22:37, 26 באוגוסט 2020 (IDT)
לא רק שירי ילדים, גם סדרות אנימציה לילדים. ניקח לדוגמה את טום וג'רי, הסרט הקצר "The Year of the Mouse" שיצא ב-30 באוגוסט 1965. ג'רי ועכבר נוסף מתעללים בטום ועושים עליו מתיחות בעודו ישן: פעם אחת לשים אקדח תופי בידו ולגרום לו לירות בראשו, פעם אחרת לכרוך סביב צווארו חבל תלייה ולגורם לו למשוך את החבל ופעם השלישית לגרום לחשוב שהוא דקר את עצמו על ידי השתלת סכין בידו כאשר ג'רי והעכבר הנוסף שופכים קטשופ על החזה שלו. בסופו של דבר טום מוצא את אותם "פושעים" ומאיים עליהם באותו אקדח תופי שהשתמשו במתיחה הראשונה ובסופו של דבר כולא אותם בבקבוק שבמידה וינסו לצאת ממנו, אותו אקדח יירה בהם. לילד בן 5 זה נראה מצחיק, בגיל 21 אחרי שראיתי את הסרט הקצר הזה שוב פעם הזדעזעתי. אגב בהרבה מהסרטים הקצרים של טום וג'רי מהתקופה הזאת (שנות ה-60 ומטה) יש בלאקפייס. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 22:59, 26 באוגוסט 2020 (IDT)
בתור ילד אתה לא חושב על זה כנראה, אבל כשאתה חושב על זה ככה.. אז כן. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 23:02, 26 באוגוסט 2020 (IDT)
אפשר לקחת דוגמה קצת יותר קיצונית ואפילו יותר מינית. סדרת טיטוף שודרה (ואני חושב שעדיין משודרת) בערוץ הילדים. אחד הפרקים ששודרו הוא פרק 135 (/21) של העונה השלישית, "Prématurés du zizi", או בעברית: "בולבולוס מוקדמוס". כן... לא שחומר המקור יותר טוב כן? אבל אני תוהה לעצמי איך מישהו חשב שזה רעיון מצויין לשדר את האדפציה הזאת בערוץ לילדים. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 23:20, 26 באוגוסט 2020 (IDT)
טיטוף? וואו, החזרת אותי בזיכרון הרבה שנים אחורה.. מבאס לדעת אבל ודווקא תוכניות כאלה אמורות להיות הכי תמימות.. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 23:24, 26 באוגוסט 2020 (IDT)
ילדי הדור של טיטוף ודאי הכירו גם דרגון בול זי ששודרה מידי צהריים בערוץ הילדים וזכתה לפופולריות אדירה. התוכנית שכאמור שודרה בערוץ הילדים הציגה לעיתים גם תוכן מיני (ברמה מסוימת) שכמובן אינו מתאים לילדים. חברת טויס אר אס בארה"ב אפילו הסירה את מוצרי דרגון בול מהמדפים בעקבות תלונה של הורה מדאלאס על התוכן המיני בסדרה. כל זאת מבלי להזכיר כמובן את האלימות הרבה שהייתה מרבית העלילה. בר 👻 שיחה
דרגון בול זי זה עוד תוכן לייט לעומת דרגון בול המקורי כשגוקו היה עוד ילד (מי שזוכר את האמירה המפורסמת "It's your balls Bulma, they are gone") או הסטייה המינית הקיצונית של מאסטר רושי. גם פוקימון לא כזה תמים כמו שחושבים: הפרק ה-18 של העונה הראשונה, "Beauty and The Beach" (שודר ביפן ב-29 ביולי 1997), כלל החפצה מינית של נשים וכמובן הנפשה מלאה של שדיים מזוייפים מתנפחים כשצוות רוקט מנסה לחבל בתחרות בחוף וג'יימס מתחזה לאישה (הקטע צונזר בגרסה האמריקאית וניתן למצוא רק את הדיבוב היפני המקורי ברשת). ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 16:29, 28 באוגוסט 2020 (IDT)
להרחבה - פוקימון (אנימה)#פרקים שלא שודרו. אמירושיחה 17:29, 28 באוגוסט 2020 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── האסוציאציה שלי בעקבות הדיון היא סיפור עקידת יצחק שמלמדים בכתה ב (לא בשנת קורונה) שושושושון - שיחה 18:28, 28 באוגוסט 2020 (IDT)

הסיפור הבלתי יאומן של ויקיפדיה בשפה הסקוטית[עריכת קוד מקור]

תחקיר גילה שחלק גדול מהערכים בויקידפיה בסקוטית נכתבו למעשה על ידי אמריקאי שלא דובר סקוטית והוא בגדול לקח מאמרים באנגלית ושינה כמה מילים לסקוטית משובשת. הוא גם מפעיל מערכת ומתברר שאין שם הרבה עורכים פעילים אז שוקלים אפילו למחוק את המהדורה כולה. ‏DGtal‏ - שיחה 12:25, 27 באוגוסט 2020 (IDT)

זה היה מצחיק, אילולא היו ויקיפדיות שמשתמשות בבוטים לתרגום מכונה כדי לכתוב ערכים. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 12:31, 27 באוגוסט 2020 (IDT)
הבעייה בבוטים האלו היא שהמידע בערכים הוא מינימלי אבל השפה תקנית. כאן הבעייה היא שהמידע פשוט לא בסקוטית. ‏DGtal‏ - שיחה 12:49, 27 באוגוסט 2020 (IDT)
--העברה מדף זה של דיון נוסף בעניין
לא שמתי לב כשפתחתי. מצטער. שיחת משתמש:Haparsi הפרסי 15:06, 27 באוגוסט 2020 (IDT)

מסתבר שאחד התורמים המרכזיים של ויקיפדיה בשפה הסקוטית לא דובר או שולט בשפה אלא פשוט עיוות משפטים באנגלית שיראו כסקוטית. לא חדשות טובות למיזם. [1]

האם זה יכול לקרות גם אצלנו? לא בטוח שלא. שיחת משתמש:Haparsi הפרסי 13:26, 27 באוגוסט 2020 (IDT)

תאחד עם ההודעה שלי 2 כותרות למעלה. בכל מקרה, פה זה לא יקרה בעיקר כי יש "יותר מידי" דוברים של השפה שפעילים פה, כי ערכים בתרגום מכונה נמחקים במחיקה מהירה וכי ההתייחסות פה לשפה תקינה היא עניין בוער בעצמות של לא מעט עורכים. ‏DGtal‏ - שיחה 14:39, 27 באוגוסט 2020 (IDT)
אולי יכול לקרות ויקיפדיה היידית. יקחו ערך מכאן יוסיפו לו א וע בכל מיני מקומות. ואינה לכם ערך ביידיש. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 14:46, 27 באוגוסט 2020 (IDT)
סוף העברה
יש לא מעט ערכים שלא רחוקים מתרגום מכונה. יש לא מעט קליקות של עורכים שמגנות על חבריה בלי בדיקה או מחשבה. יש המון הצבעות, כך שיש מוטיבציה ואפשרות למניפולציה. שיחת משתמש:Haparsi הפרסי 15:06, 27 באוגוסט 2020 (IDT)
אם תמצא, תתריע. לגבי הקליקות - זו יותר אגדה ממציאות, בטח בהווה. בכל מקרה אנשים ישקיעו מאמץ בשימור ערך על נושא שנוי במחלוקת אבל אף אחד לא ישקיע מאמץ בשימור תרגום מכונה (או שמוחקים או שמשכתבים). ‏DGtal‏ - שיחה 15:31, 27 באוגוסט 2020 (IDT)
הנה הדיון במטה לגבי מה לעשות עם ויקיפדיה הסקוטית עכשיו (החל מלסמן את חצי מהערכים כלא תקינים ועד למחוק את כולם עד שייכתבו מחדש ע"י אנשים שאכן דוברים את השפה, ואין הרבה כאלו). Dovno - שיחה 00:51, 28 באוגוסט 2020 (IDT)
בתור דובר יידייש ברמה יחסית גבוהה ועברית כשפת אם, לי לפחות יצא פעמים ספורות לראות ערך ביידיש צולעת אבל יש ערכים שזה ברור שכותב עברית עשה גוגל טרנסלייט וחירבש בדפי שיחה שבת במקום לכתוב שאַבעס (אולי הקצנתי ברצוני שהאדם יכתוב בדפי שיחה בצורה תקנית אבל "אם בארזים נפלה שלהבת מה יעשו אזובי קיר" Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 13:16, 5 בספטמבר 2020 (IDT)
זה כבר החלטה שצריך להשאיר לדיילים. אפשר להציע שם דברים, אבל זה לא אומר שזה יעבור. אציין גם שזה לא לפי רוב, אז אם מישהו חושב אותו דבר כמו האדם האחר, זה לא ממש יעזור. הם רק רוצים הצעות. בעברית, למרות הבעיות האחרונות שנתקלנו, ניתן לבצע לעברית תקינה (או להשארת תרגמת או דברים לא-אינצקלופדיים). PRIDE! - שיחה 01:56, 12 בספטמבר 2020 (IDT)

החופש לבחור[עריכת קוד מקור]

קלמן ליבסקינד, ‏"מי אתם שתגידו לי שעדיף לי להישאר במצבי, כשאני לא רוצה להישאר בו?", באתר מעריב אונליין, 22 באוגוסט 2020. בברכה, ידידיה צבאןשיחה • ז' באלול ה'תש"ף • 13:00, 27 באוגוסט 2020 (IDT)

שאלה ששואל גם המבקש לטרוף את נפשו בכפו. Liad Malone - שיחה 14:23, 27 באוגוסט 2020 (IDT)

ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - מסלול כתיבת ערכים - עדכון[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - תחרות כתיבת ערכים

סוף שבוע נעים לכל החברים!

כולכם מוזמנים להשתתף בתחרות ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - כתיבת ערכים!

התחרות לכתיבת ערכים על אתרי מורשת בעלי חשיבות אנציקלופדית שטרם נכתבו, בשיתוף עם ויקימדיה ישראל והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.
סייעו לנו להרחיב את וויקיפדיה העברית בערכים מעולים!

לאחר כשבועיים מתחילת התחרות נכתבו במסגרתה כבר כמעט 20 ערכים!

כמו בשנה שעברה, גם הפעם נוסף לתחרות מסלול עצמאי, שאינו מגביל יצירת ערכים רק לכאלה שנמצאים ברשימות, אך מחייב חשיבות אנציקלופדית והתאמה למושג אתר מורשת.

תחרות הצילומים במסגרת המיזם, תתחיל בעוד כשבועיים, ב־16 בספטמבר 2020, ותכלול גם מסלול תמונות היסטוריות!

בהצלחה!

רכזי המיזם: Ovedc ו-Laliv g

ביצי פסחא בויקינתונים[עריכת קוד מקור]

מסתבר שיש כמה ביצי פסחא בויקינתונים שיצר המשתמש הראשון: למשל הדף הראשון d:Q1 הוא עבור היקום, d:Q2 הוא עבור כדור הארץ, d:Q3 הוא עבור חיים, d:Q4 הוא עבור מוות וd:Q5 הוא עבור אדם, סטנדרטי ומתבקש. אחרי זה המספרים הופכים להיות מעניינים כשd:Q13 הוא עבור טריסקאידקפוביה, פחד מהמספר 13. d:Q42 הוא עבור דאגלס אדמס, הוגה התשובה לחיים, היקום וכל השאר. d:Q666 הוא עבור מספר השטן (אין לנו ערך?). ויקינתונים עצמו מקבל את d:Q2013 בה הוא נוסד. יש עוד כמה: d:L42 שהוא שם העצם "תשובה", d:L99 הוא "Luftballon". טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 10:55, 4 בספטמבר 2020 (IDT)

רונאלדיניו המלך, שים לב לקישורים שאתה נותן, באמת ובתמים תהיתי מה זה לעזאזל ביצים צבעוניות בוויקינתונים . אגב, לא הבנתי את הקטע עם לקסמה 99. Mbkv717שיחה • ט"ו באלול ה'תש"ף • 11:48, 4 בספטמבר 2020 (IDT)
וd:Q12345 הוא count von count (מר סופר) מרחוב סוםסום. יש עוד כמה כאלה. (שימנשמע?) מה, אין? 11:50, 4 בספטמבר 2020 (IDT)
על פי השיר 99 Luftballons. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 13:29, 4 בספטמבר 2020 (IDT)
רק קח בחשבון שאין כזה משתמש, זה מספר וירטואלי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:29, 6 בספטמבר 2020 (IDT)

הטילדה הרביעית - גיליון חדש![עריכת קוד מקור]

טילדה חדשה יצאה ממכבש הדפוס! הטילדה הרביעית חוזרת עם שאלות, מפגשים ותובנות חדשות
דבר העורך • ויקישטעטל • פיצ'רים חדשים למשתמשים חדשים • מיזם צילום אישים • Wiki Talk • סודוקו • תשבץ • קצרמרי אקטואליה • מיזם חודש אסיה • מתקפת איכות על הכניסה ללבנון • הפרלמנט • מפגש קיץ 2020 • קרב איגרוף • תמונות חדשות

הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 17:57, 4 בספטמבר 2020 (IDT)
הגיע הזמן. Diamond Magazine מגזין יהלוםשיחה 17:58, 4 בספטמבר 2020 (IDT)
כל הכבוד! המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 17:59, 4 בספטמבר 2020 (IDT)
כל הכבוד על ההפקה. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 20:22, 4 בספטמבר 2020 (IDT)

זה לא סוד שאני לא חסיד האנגלית ולכן אשמח לתרגום - מה לכל הרוחות קרה כאן, מלבד שהבנתי שזה משהו שקשור לפגיעה ברגשות העורכים הדתיים, בובת קש וטרול לא הבנתי כמעט מילה. האם מישהו שהיה קשור לעניין יכול לספר לי מה קרה שם ? בברכה Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 13:22, 5 בספטמבר 2020 (IDT)

משום מה גם השם שלי כתוב שם.. אני יכול להגיד שלפחות מה שאני מצוין שם קשור בסכסוך בין שני משתמשים (משתמשת:טיי את טיי ו-King G.A.) שהגיע לרמה שטיי את טיי ביקשה להוריד הרשאת מנטר לקינג בשל דברים שמעבר לאותו דבר ספציפי, ופתחתי על כך בקשה בוק:בירורים אם כי טענתי שיש כאן ניגוד אינטרסים בגלל שזה מעבר לסכסוך המקורי ונראה שהיא "חיפשה איך להחזיר" כזה (לא קשור דווקא להקשר הדתי, הם מדברים שם על "בובות קש" רבות בוויקיפדיה). לא ברור אם האזכור שלי שם הוא ממש משהו חיובי, אבל אני לא אוהב את זה (לא הייתה לי כוונה רעה שם כמובן, וזה די מצער לראות את השם שלי משורבב ככה, ועוד בלי תיוג). אני לא ידעתי אגב שטיי את טיי היא בובת קש (טוענים שם שכן. כנ"ל גם לגבי מיה). בכל מקרה, מקווה שזה יסתדר. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 13:45, 5 בספטמבר 2020 (IDT)
מתייג את Dorian Gray Wild, שפתח שם את הדברים. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 13:47, 5 בספטמבר 2020 (IDT)
Desertboy, כיצד נודע לך על הדיון שקישרת אליו? Liad Malone - שיחה 15:20, 13 בספטמבר 2020 (IDT)
שיטוט בעניינים שקשורים לבובות קש בויקיפדיה שלא בהכרח בויקיפדיה העברית. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 15:53, 13 בספטמבר 2020 (IDT)

משתמשים בויקיפדיה ניצולי שואה[עריכת קוד מקור]

שלום רב. האם יש בויקיפדיה משתמשים פעילים שהם ניצולי שואה?. 79.177.81.20 11:13, 6 בספטמבר 2020 (IDT)

אני חושב שהיו בעבר. אין לי שום מושג אם יש משתמשים שהם ניצולי שואה שפעילים כיום. PRIDE! - שיחה 17:06, 12 בספטמבר 2020 (IDT)

אחד הערכים הוותיקים בוויקיפדיה העברית הוא אל גרקו, ולאחר 16 שנות עמל הצלחנו להביא אותו לגודל של 3,854 בתים, עם תוכן השקול לפתיח של הערך המקביל בוויקי האנגלית, שבה הוא ערך מומלץ, עם 94,000 בתים. גם בוויקי הספרדית זהו ערך מומלץ (112,000 בתים), וכך גם בוויקי הגרמנית (85,000 בתים) ובשפות נוספות, שהשכילו יותר מאיתנו להבחין בין עיקר לטפל ובין הבלי הזמן הזה לערכים אנציקלופדיים על-זמניים. באנציקלופדיה העברית מוקדשים לו כמעט שני עמודים, כך שאם אתם רואים אותה מושלכת ברחוב, קחו את כרך י"א וגזרו לכם את שני העמודים העוסקים באל גרקו, כדי שיהיה לכם מקור טוב בעברית עליו ועל יצירתו. דוד שי - שיחה 06:17, 7 בספטמבר 2020 (IDT)

כן... אם הוא היה בעברית שווה בגודלו בערך לזה באנגלית או לערך הספרדי היו קמים חכמולוגים שונים בקול תרועה גדול: "אל לנו להעתיק לוויקי העברית את המנהג של מקבילינו באנגלית להרחיב על כל זוטות", ואז היית רואה איך הערך מתקצץ ומסתפר באמתלת פרטים טפלים. אם לא די בכך, ישנם ויקיפדים שאשכרה סופרים בתים ומשווים אותם לערכים שלדעתם האישית בלבד הם דוגמה ומופת שכמות הבתים שלהם לכאורה היא האידאל כאן במיזם. ניב - שיחה 17:40, 7 בספטמבר 2020 (IDT)
ניב צודק, בווקיפדיה העברית, לא נוהגים להרחיב ערכים ותיקים, כנראה גם מחשש שמשתמשים חזקים ישחזרו את העריכות, בנימוק שמדובר ב"פרטים טפלים", והאבסורד הוא שהערכים המומלצים, שהם חלון הראווה של ויקיפדיה, עמוסים ב"פרטים טפלים", וערך שהוא דל בפרטים קטנים לא זוכה לתואר "ערך מומלץ". צריך שינוי גישה. אגסי - שיחה 18:48, 7 בספטמבר 2020 (IDT)
אנחנו מדברים על אל גרקו, לא על מישהו שהופיע אתמול ב"הישרדות". יש הרבה מאוד מה לומר על אל גרקו בלי להגיע לפרטים טפלים. אתם מציגים כאן רדיפה שממש אינה קיימת. על בן תקופתו סנדרו בוטיצ'לי, למשל, יש לנו ערך מקיף יותר, ואיש לא צעק "פרטים טפלים". הערך אל גרקו פשוט הוזנח, אולי מפני שהזמן מתבזבז, הפלא ופלא, על פרטים טפלים בערכים אחרים.
אם הבנתם מדברי שטיבו של ערך נמדד רק בגודלו, הרי טעיתם. ערך אינו אווז שצריך לפטם, על הערך לספק מידע איכותי לקורא. הגודל הוא מדד קל לבדיקה, וכאשר גודל הערך אל גרקו הוא פחות משליש גודלו של הערך ליהיא גרינר, זה סימן שאנחנו בבעיה (גילוי נאות: בדברי אלה לא התכוונתי לפגוע באווזים או בליהיא גרינר). דוד שי - שיחה 05:44, 8 בספטמבר 2020 (IDT)
הערך על ליהיא גרינר היה בתחילתו באותו גודל כמו אל גרקו, אבל הוא הורחב, לדעתי, משום אנשים מרגישים יותר בטוח להוסיף תוכן לערכים בעקבות אירועים חדשים. בערך אל גורקו היו 155 עריכות, אבל הוא נשאר 4K. אגסי - שיחה 10:02, 8 בספטמבר 2020 (IDT)
מתייג את המומחה שלנו לציירים Ybargal, נשמח אם יעלה בידך להרחיב את הערך אמירושיחה 10:09, 8 בספטמבר 2020 (IDT)
רעיון טוב, ויש עוד משימות חשובות ואפילו דחופות בתחום האמנות, למשל לתרגם את הערך אמנות גוף (אנ') ‏ (32 בינוויקי) מהתבנית:לטיפול דחוף. אגסי - שיחה 11:22, 8 בספטמבר 2020 (IDT)
תודה על הפניית תשומת ליבי לדיון בערך של אל גרקו, הוא אחד מתוך רבים מאוד (להערכתי מאות ערכים קצוצים מאוד) שצריך לטפל בהם בעיקר בהרחבתם למכלול ראוי לויקיפידיה העברית בטקסט ותמונות. עכשיו אני עובד בתוכנית מסודרת של הכנסת ערכים חדשים - מקווה להגיע לשלב השלמת ערכים קצוצים קיימים, והוא יכנס לרשימת העבודהYbargal - שיחה 17:16, 8 בספטמבר 2020 (IDT)

ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - מסלול הצילומים[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת
ניתן גם להעלות תמונות היסטוריות - ולזכות!

שלום לכל החברים!

כולכם מוזמנים להשתתף בתחרות הבינלאומית ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - מסלול הצילומים!

התחרות להעלאת תמונות של אתרי מורשת לוויקישיתוף, בשיתוף עם ויקימדיה ישראל והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.
סייעו לנו להרחיב את וויקיפדיה העברית בתמונות מעולות!

התחרות תתקיים בין 16 בספטמבר 2020 ל-15 באוקטובר 2020, והתוצאות תתפרסמנה מייד לאחר מכן.

לאחר סיום התחרות, יעניק צוות השופטים את הפרסים הבאים לכותבי הערכים הזוכים:

  • פרס ראשון: 2,000 ש"ח
  • פרס שני: 1,000 ש"ח
  • פרס שלישי: 500 ש"ח
  • 3 פרסים מיוחדים ונפרדים עבור העלאת תמונה היסטורית, כלומר תמונה שצולמה לפני 1990 או יותר. 3 התמונות ההיסטוריות שצולמו באתרי מורשת שיעלו בגורל, יזכו את מעליהן בשוברים לרכישת ספרים!
  • צלמי חמש התמונות שתבחרנה כמוצלחות ביותר בתחרות הצילום לילדים ובני נוער יזכו בחבילת מרצ'נדייז יפה. תמונות אלה תועברנה להתמודדות גם בתחרות הישראלית הכללית, לצד יתר התמונות.

עשר התמונות שתדורגנה במקומות הגבוהים ביותר בידי חבר השופטים, תישלחנה להתמודדות בתחרות הבינלאומית, וצלמיהן יוכלו לזכות בפרסים נוספים!

השנה נוספה קטגוריה חדשה לפרס - למעלי תמונות הסטוריות, כך גם מי שנמנע לאחרונה לטייל ולצלם, בגלל השפעת מגפת הקורונה על ישראל, יוכל לתרום למיזם!

תחרות כתיבת הערכים במסגרת המיזם, כבר נמצאת באמצעיתה, ובמסגרתה נכתבו בינתיים מעל 30 ערכים, השתתפו גם במסלול הזה!

בהצלחה!

רכזי המיזם: Ovedc ו-Laliv g

הסכם גם עם בחריין כנראה[עריכת קוד מקור]

ראו כאן. מופיע בדף השער של ווינט. נראה שזה מספיק רשמי. יפה. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 22:14, 11 בספטמבר 2020 (IDT)

אפילו ערך נכתב. PRIDE! - שיחה 01:57, 12 בספטמבר 2020 (IDT)

בעקבות הסכם אברהם המשודרג, שכולל נורמליזציה בין ישראל ואיחוד האמירויות הערביות וכעת גם עם בחריין, במקביל להסכם סרביה-קוסובו, שכולל נורמליזציה כלכלית היסטורית בין סרביה וקוסובו, שמהווה שאבן דרך חשובה בדרך לשלום בבלקן, לדעתי הנשיא טראמפ ראוי לפרס נובל לשלום על ההסכמים ההיסטוריים שתיווך וסייע להגיע אליהם, בוודאי לעומת קודמו שקיבל את הפרס מבלי לעשות דבר. peledy - שיחה 23:42, 11 בספטמבר 2020 (IDT)

"BuT hE iS tHe WoRsT PrEsIdEnT eVeR", אמרו הדמוקרטים. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 23:48, 11 בספטמבר 2020 (IDT)
HiyoriX, לא הבנתי מדוע יש בביטוי הזה אותיות קטנות וגדולות באופן מוזר. מכל מקום, מה שמשנה זה התוצאות, ולא גחמות פוליטיות כאלה או אחרות, וההישג הזה של הנשיא זכה לשבחים אפילו מאחד מגדולי מבקריו של הנשיא, תומאס פרידמן, וזה אומר הכל. peledy - שיחה 00:07, 12 בספטמבר 2020 (IDT)
המאמר הזה יסביר לך יותר טוב ממני. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 00:35, 12 בספטמבר 2020 (IDT)
אמנם מישהו הציע אותו, אבל זה לא אומר שהוא זה שיזכה. היו מקרים בעבר שחשבו שאדם מסויים יזכה, כאשר מישהו אחר בכלל זכה. הוא יכול לזכות, אבל זה לא 100% בוודאות שהוא יזכה. PRIDE! - שיחה 01:45, 12 בספטמבר 2020 (IDT)
לא אמרתי שהוא יזכה בוודאות, אלא שמגיע לו לזכות. תיארתי מדוע הזכייה מגיעה לו. peledy - שיחה 13:04, 12 בספטמבר 2020 (IDT)
האם אדם שתומך בימין הקיצוני ובעליונות לבנה אבל מתחרט קרא לחללים "לוזרים", שיתף סרטונים שמפיצים שנאה, פוחד מניאו-נאצים כי הם חלק מהבייס שלו, טרנספוב מגיע פרס על שלום? אני מכבד את טראמפ על ההסכמי שלום הזה (ואפילו את שנוא נפשיי, נתניהו) המעולים האלה אבל מכאן ועד פרס נובל?!. נלסון מנדלה ופרדריק וילם דה קלרק לא היו מושלמים אבל הם גם פעלו לשלום ולשוויין אבל לא אמרו "אין סיכוי שלבנים נהרגים, סתם שקרים", אנשים אחרים קיבלו על מניעת נשק גרעיני ועצירת גנסייד'. רבין שהיה מדינאי טוב אמנם היה קצר רוח, פסימי והיה את "נשבור להם ת'ידיים ות'רגליים" אבל מכאן ועד לקרוא לחללים לוזרים? לבקש להיות מונצח בחלקה שהיא כמו חלקת גדולי האומה בעודך בחיים?. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 14:12, 12 בספטמבר 2020 (IDT)
בהחלט עדיף על אחד שקיבל פרס נובל על אי עשיית כלום. או רק בגלל שצבע עורו אהוד על האליטות. TheStriker - שיחה 20:58, 13 בספטמבר 2020 (IDT)
שיהיה ברור, בתור אדם ששונא את טראמפ ואת כל מה שהוא מייצג (אם כי הוא כל רגע מחליף את הדבר הזה, כמו שהחליף מפלגות ועמדות וחזר בו ממשפט שאמר אבל אז ביטל את החזרה ואמר בפהרסיה את המשפט הראשוני ואז שוב התחרט) אני מעריך אותו מאוד אבל עדיין Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 14:16, 12 בספטמבר 2020 (IDT)
קודם כל, הוא רק מועמד ועדיין לא זכה. הפרס הזה מזמן נהיה פוליטי ואני חושב שגם קודמו בתפקיד לא קיבל את הפרס מסיבות מוצדקות יותר. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 14:17, 12 בספטמבר 2020 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

על מה אובמה קיבל? היום אפילו לבישת מסכה בארצות הברית הופכת אותך לאיש שמאל קיצוני ואי לבישת לאיש ימין קיצוני. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 14:22, 12 בספטמבר 2020 (IDT)

לא שמעתי שהוא דגל בעליונות לבנה. היו הפגנות בעד ונגד הסרת פסל של אדם מהקונפדרציה בשארלוטסוויל, כשחלק מהמוחים נגד היו נאו נאצים. יחד עם זאת, חלק אחר מהמוחים היו אנשים טובים שבסך הכל רצו לשמור על הפסל ההיסטורי, וחלק מהמוחים היו נאו נאצים בזויים. הפוליטיקה של היום בנוייה על שנאה והסתה והדגמת זאת נהדר על רבין (שגם אמר על גוש אמונים שהוא סרטן בגוף של מדינת ישראל - ייתכן שהוא ההשראה של מירי רגב בציטוט המפורסם שלה על הסודאנים), שזכה בפרס זה. בסופו של דבר, אתה צריך לשפוט אדם על פי מעשיו ולא על פי דבריו (ראה בנימין נתניהו שמדבר ימין אבל עושה שמאל). חוץ מלדבר, ברק אובמה לא עשה כלום במשך שמונה שנות כהונתו, אז לא ברור לי מדוע קיבל את הפרס בשנת 2009, אם לא מסיבות פוליטיות כמו שהיטיב לציין טל. אני חוזר ומציין גם את ההסכם ההיסטורי בין סרביה וקוסובו, נורמליזציה כלכלית שלדעתי כולנו מסכימים שהיא צעד נחוץ לנורמליזציה מדינית ולשלום בבלקן. לסיכום, הנשיא טראמפ ראוי לקבל את הפרס עקב מעשיו, ואמירות אומללות כאלה או אחרות אינן יכולות לשנות את העובדות. אם תתעקש, אז גילוי נאות: למרות תמיכתי בטראמפ, איני מזדהה עם סגנונו הבוטה ועם חלק מאמירותיו השנויות במחלוקת, אך יחד עם זאת לדעתי הוא זכאי להוקרה על מעשיו. peledy - שיחה 18:11, 12 בספטמבר 2020 (IDT)
טראמפ לא יקבל פרס כי הוועדה תחשוש מביקורת קשה מצד התקשורות שעויינת לטראמפ. טראמפ אינו מושלם, אבל צריך להיזהר לא לאמץ את השקרים שהופצו נגדו, שהוא אנטישמי ועוד, כולל כל הדיווחים האנונימיים, לרבות האחרון (כאילו קרא לחללים "לוזרים) שנסתר על ידי עדים רבים. אגסי - שיחה 18:45, 12 בספטמבר 2020 (IDT)
הדבר האחרון שאמרתי עליו הוא שהוא אנטישמי, ההוא ההפך הגמור והוא הנשיא הכי פרו יהודי שראיתי מלבד טרומן. אם אכן הדיווחים האלו הם פייק ניוז אז אני חוזר בי ומתנצל על הפצתם של השקרים. בברכה Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 19:01, 12 בספטמבר 2020 (IDT)
כידוע לכולם, בתו, איוונקה וחתנו קושנר וילדיהם הם יהודים, אבל זה לא הפריע לתקשורת האמריקאית ואפילו הישראלית לאמץ את הטיעון שטראמפ אנטישמי. אותם צבועים גם הכפישו אותו שהוא איסלמופוב, למרות הקשרים הטובים שיש לו עם רוב המדינות המוסלמיות, כפי שגם רואים כעת. אגסי - שיחה 19:42, 12 בספטמבר 2020 (IDT)
אסלאמופוב זה כינוי למי שמבקר את דאעש ואת הקיצונות האסלאמית. אומרים את זה בדיון אם אין טענה לגיטימית להשיב, בדיוק כמו הביטוי פשיסט. הנשיא טראמפ הוא נשיא פרו-יהודי אף יותר מטרומן, משום שטרומן שיתף פעולה עם האמברגו על מדינת ישראל הצעירה, גזר דין מוות למעשה על היישוב היהודי, כשמי שהצילה אותנו במלחמת העצמאות הייתה למרבה ההפתעה ברית המועצות באמצעות בת בריתה צ'כוסלובקיה. לעומת זאת, טראמפ נותן לישראל גיבוי מלא בכל התחומים ואף נלחם באנטישמיות ובBDS. peledy - שיחה 22:17, 12 בספטמבר 2020 (IDT)
ההצעה לתת את הפרס לטראמפ היא מגוחכת. מצד שני. אם הנשיא ברק אובמה קיבל (לא ברור על מה) אז גם הוא יכול. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 23:29, 12 בספטמבר 2020 (IDT)
מדוע היא מגוחכת? שלושה הסכמי שלום היסטוריים (בסדר, נורמלזיציה...) אינם מספיקים? חיסול המדינה האסלאמית כישות מדינית אינו מספיק? פסגה היסטורית עם קים ג'ונג און אינה מספיקה? הנשיא טראמפ ראוי בהחלט לפרס, במיוחד כשאין מועמדים בולטים אחרים. peledy - שיחה 00:55, 13 בספטמבר 2020 (IDT)
הנשיא טראמפ תרם בשנים האחרונות תרומה נכבדה לערעור הסדר והביטחון הבינלאומיים, בין השאר על ידי הפניית עורף לבעלי בריתו הטבעיים באירופה ובנאט"ו ובהתחנפות לרודנים כמו שליטי צפון קוריאה ורוסיה (התחנפות שעד כה לא הביאה לו שום הישג). אבל אין בעיה, אם אתה כל כך משוכנע שמגיע לו הפרס, סע לאוסלו לשכנע את הנורווגים החמוצים ההם שם שייתנו לו. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 16:43, 13 בספטמבר 2020 (IDT)
נדמה לי שפרס נובל לשלום ניתן בדרך כלל על הישג קונקרטי, והוא אינו פרס על מפעל חיים. אם כך, תרומותיו הנוספות של הנשיא טראמפ לשלום העולמי, חיוביות או שליליות (ואפילו אם היו ניתנות למדידה אובייקטיבית) עשויות שלא להילקח בחשבון על ידי הנורווגים, בכל דרגת PH שיהיו מצויים בה באותה עת. עוזי ו. - שיחה 16:50, 13 בספטמבר 2020 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אירופה מנצלת אותו מבחינת מסחר (בכלל... עד שטראמפ הגיע ארצות הברית הייתה מנוצלת בסחר על ידי כמעט כל מדינות העולם) וחוברת לאיראן, לסין ולרוסיה על חשבון ארצות הברית, ובהמשך מבקשת עוד סיוע על חשבון האמריקנים, כשלדעתי זו לא פחות מחוצפה. ה"התחנפות" לרוסיה ולצפון קוריאה אולי לא הביאה לו שום הישג, אבל ההתחנפות של אובמה לאיראן הביאה לחיזוק הטרור השיעי, חיזוק מדינת הטרור האיראנית, קירובה לגרעין ולחיזוק לא פרופורציונלי של השיעים ביחס לאחוזם באוכלוסיה המוסלמית, על חשבון בנות בריתה הסוניות של ארצות הברית. במקביל, הוא נלחם ברודנות יותר גרועה וערמומית מרוסיה (כן... זה קיים...), סין. peledy - שיחה 18:14, 13 בספטמבר 2020 (IDT)

ויקיפדיה המצרית[עריכת קוד מקור]

ראיתי שבזמן האחרון הרבה מהערכים בערבית מופיעים כחלק מ"ויקיפדיה המצרית" ומציינים את שם השפה כ"מצרית". יודעים פרטים על כך? Ewan2 - שיחה 02:19, 13 בספטמבר 2020 (IDT)

זו ויקיפדיה נפרדת (Egyptian Arabic Wikipedia). שמזן (שיחה) • ערכי בראבו00:27, 14 בספטמבר 2020 (IDT)
תודה. אני מבין, זה כבר מ -2008. לא שמתי לב עד עכשיו. Ewan2 - שיחה 02:32, 17 בספטמבר 2020 (IDT)

1500 מפות ניו יורק שוחררו ברשיון פתוח[עריכת קוד מקור]

היי. ראו כאן. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:04, 12 בספטמבר 2020 (IDT)

כשאסתר חיות ניסתה לשווק את עצמה לציבור, באמצעות ויקיפדיה העברית, כפי שלא הייתה מעולם[עריכת קוד מקור]

במאי 2017, בעוד השרה שקד נלחמת נגד מינוי השופטת לנשיאת ביהמ"ש העליון, פנתה הרשות השופטת ל'ויקיפדיה' בבקשה לערוך שיפוץ מפואר בקורות חייה, המציג אותה כשמרנית[1]. קלמן ליבסקינד ב מעריב. מבקר המדינה - שיחה 20:14, 12 בספטמבר 2020 (IDT)

מתברר שמסע התעמולה של בית המשפט העליון עובר גם אצלנו. peledy - שיחה 00:56, 13 בספטמבר 2020 (IDT)
כעת עובר אצלנו גם מסע התעמולה של משרתי נתניהו. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 09:37, 13 בספטמבר 2020 (IDT)
זה רק מתבקש שמסעות תעמולה יעברו אצלנו, ורק מחדד את גודל האחריות המוטלת על כתפי כל עורך לפקוח עינים ולהפעיל שכל ישר וגישה ביקורתית ראויה כלפי כל מידע ומידע חלקי שמגיע לכאן, ולא משנה מי תרם אותו. רבים וטובים עומדים על המשמר יום אחרי יום במשך שנים, ולמרות שעדיין לא ניתן להסתמך על ויקיפדיה כפוסק אחרון, מקרה כמו המקרה הזה מבליטים את האמינות שמייחסים לנו, ואת האמינות היחסית גבוהה באמת של כלל הערכים (או הערכים הנצפים, למצער). ביקורת - שיחה 02:32, 13 בספטמבר 2020 (IDT)
YoavR, איזה מסע תעמולה של משרתי נתניהו? לדעתי, הרשות השופטת אינה צריכה למתג עצמה בדרכים כאלה או אחרות, שכן היא גוף ממלכתי. peledy - שיחה 12:19, 13 בספטמבר 2020 (IDT)
אתה מיתמם? ייתכן שאסתר חיות עשתה דבר פסול ויש להצביע על כך. העניין הוא שמי שמכריז על כך באריכות אינסופית הוא קלמן ליבסקינד, בשר מבשרה של מכונת התעמולה וההשמצה של ראש הממשלה, המופעלת על ידי משרתיו. זו המכונה שעובדת 24/7 כדי להכפיש את המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט בתקווה למלט את אבינו מלכנו מהמשפט הפלילי המנהל נגדו. יואב ר. שיחה - נופי חלונות 10 14:03, 13 בספטמבר 2020 (IDT)
מסכים עם יואב, אם בעיה במערכת המשפט הדבר דורש תיקון, חופש השיסוי לא נותן אור ירוק לאף אחד מהצדדים לגדף גם אם אחד מהמגדפים הוא ראש ממשלה ושליחיו . Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 16:06, 13 בספטמבר 2020 (IDT)
קחו בחשבון שמה שאתם כותבים פה, אחר כך מצוטט כדעתם של עורכי ויקיפדיה" אמירושיחה 16:36, 13 בספטמבר 2020 (IDT)
אחרי זה בוכים שאנחנו דיקטטורה פשיסטית וטוענים שאין כאן חופש ביטוי. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 16:58, 13 בספטמבר 2020 (IDT)
קלמן ליבסקינד הוא חלק ממסע התעמולה של ראש הממשלה? הוא אמר שאין זה ראוי שראש ממשלה יכהן עם כתב אישום והוא מבקר את נתניהו בתדירות די גבוהה (לעיתים הוא צודק ולעיתים לא). זה פשוט הזוי להגיד שמי שמבקר את מערכת המשפט הוא חלק ממסע התעמולה של נתניהו, בדיוק כמו שזה הזוי להגיד שיש קנוניה שיושבת וחושבת כיצד להפיל את נתניהו. מי שמגן על מערכת המשפט באופן קיצוני ומוקיע כל ביקורת עליה, בין היתר זו של קלמן ליבסקינד (הדברים שהוא טוען ראויים לבדיקה), אינו שונה ממי שמגן בחירוף נפש על כל החלטה של נתניהו, או כמו שיש המכנים אותם, "ביביסטים". נ.ב. עצוב לדעת שיש אנשים שחושבים שלעיתונאים ימנים אין בינה משלהם, ולחשוב שכולם מופעלים בידי המנהיג העליון שלהם. peledy - שיחה 17:00, 13 בספטמבר 2020 (IDT)
קלמן ליבסקינד אינו סתם שופר תעמולה ביביסטי. אבל לצערי במקרה הזה נראה לי שהוא לא הבין מספיק טוב מה שקרה כאן. אני מזכיר את הכלל של הנחת כוונות טובות (ולא על רובי צלפים). Tzafrir - שיחה 20:46, 13 בספטמבר 2020 (IDT)
הכתבה הזאת מצטטת רק את המתלוננים. את דברי הטעם של דוד שי וביקורת היא לא מצטטת. בהתחשב בטענות שהכתבה הזאת כוללת לגבי הטייה, זה די אירוני. Liad Malone - שיחה 17:03, 13 בספטמבר 2020 (IDT)
YoavR, כשמשתמש אחר התבטא בצורה כזאת הוא שוחזר בטענה ש"לא מתבטאים כך". מיכאל.צבאןשיחה • כ"ה באלול ה'תש"ף • 20:41, 13 בספטמבר 2020 (IDT)
לפני שמתחילים להאשים, בואו נברר קודם את העובדות. לפעמים קוראים מן החוץ מפרשים לא נכון את ההיסטוריה בוויקיפדיה. הנה מה שהבנתי:
נראה שהידיעה מסתמכת על שיחה:אסתר חיות (בפרט: התחלתו). לא קראתי עדיין את כל הדף הזה. תחילת חודש מאי 2017 נועדה חיות להתחיל בכהונתה כנשיאה. היה עליה ערך די בסיסי. בדוברות בתי המשפט החליטו לתקן את המצב ויצרו ערך מקיף עליה. אבל כמובן שכמו כל ערך מטעם הוא היה חשוד בהטיה (מי שמגיע מתחום יחסי הציבור וללא ותק בוויקיפדיה לא יודע בדרך כלל לכתוב בצורה נייטרלית). לכן חנה העלתה אותו לדף טיוטה (תוכנו). עדירל הסתכל על הערך ואהב את רובו אבל לא אהב חלקים ממנו. לכן הוא תיקן אותו. Tzafrir - שיחה 17:02, 13 בספטמבר 2020 (IDT)
הביקורת שלי אינם כלפי הוויקיפדים שבסך הכל עשו את מה שרובנו עושים, ניסו לשפר את ויקיפדיה. הביקורת שלי היא כלפי הרשות השופטת שמנסה לקדם אידיאולוגיה כגוף ממלכתי, ואף מטה עובדות לצורך כך. peledy - שיחה 18:15, 13 בספטמבר 2020 (IDT)
מהכתבה אפשר להבין כאילו הם עשו משהו לא יעשה במחשכים. למעשה, הם ראו שחסר מידע בוויקיפדיה ועזרו למלא את החסר בדרך הכי ישירה ושקופה שיש. הם לא הכניסו את המידע בעצמם בחשאי. שלא לדבר על כך שבאותו הזמן הערך הזה מיקד תשומת לב (אפשר לראות שבאותו הזמן הערך כבר החל לעבור עריכה על ידי עורכים שונים, וזה לא מפתיע).
לא היה מפריע לי שעוד גורמים היו עושים מעשה דומה: אם אין עליך ערך או יש ערך לוקה בחסר, ויש לך משאבים, ספק ערך חלופי שילך לטיוטה. וחלקים ממנו (או אולי אף כולו) יוכלו לשמש לשיפור הערך הקיים לפי הכללים הרגילים (ובהנחה שימצא מי שישקיע את העבודה הזו). ברור שיש כאן פוטנציאל להטיה, ומי שממשתמש במידע מהערך בטיוטה צריך לקחת את זה בחשבון. Tzafrir - שיחה 19:51, 13 בספטמבר 2020 (IDT)
הכתבה הזאת עושה נזק מתועלת. אפשר לראות בדף השיחה של הערך שצצו כל מיני אנונימיים רבים שטוענים שויקיפדיה זאת דיקטטוריה וכל מיני קונספירציות כאלו ואחרות בלי באמת אפילו לקרוא משפט אחד מתוך הערך ובלי באמת להצביע על המשפטים/הפסקאות הספציפיות שאינן תקינות ונייטרליות. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 19:58, 13 בספטמבר 2020 (IDT)
אבל צפריר, אני שב ומדגיש בכך שמדובר בגוף ממלכתי. אסור לגוף ממלכתי כמו הרשות השופטת, במיוחד בימים שאמון הציבור בה נשחק, לנסות להטות את הקוראים, להטעות אותם ואף את הוויקיפדים. peledy - שיחה 21:33, 13 בספטמבר 2020 (IDT)
אבל פלדי, אני שב ומדגיש שראש ממשלת ישראל וחייליו קוראים לחברי אופוזיציה, נשיא ארצות הברית היועץ המשפטי לממשלה והפרקליט הראשי, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן גם כאן, כאן, כאן בשמות כמו נאצים, אנטי ציונים, אנטישמיים, מורדים, עבריינים וכן הלאה. במיוחד שאמון הציבור בו נשחק בניסיון להטיל את האשמה על הצד האחר Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 22:08, 13 בספטמבר 2020 (IDT)

הכתבה אינה על הויקיפדיה אלא מביאה דוגמה נוספת להתנהלות הנכלולית של הרשות השופטת שבאמצעות הדוברות משלחת לעבר אזרחי ישראל סחרירים כדי ליצור מצג שווא אודות עמדותיה של המועמדת לכהונת הנשיאה על מנת להגביר את סיכוייה לזכות במשרה. קול אורלוגין - שיחה 06:30, 14 בספטמבר 2020 (IDT)

אתה חוזר על הנרטיב של ליבסקינד, שמנסה ליצור שערורייה יש מאין. אני סבור שהצגת הדברים על ידי Tzafrir לעיל משקפת טוב יותר את המציאות. ההתנהלות של דוברות בתי המשפט נעשתה בשקיפות מלאה (שקיפות שרק בזכותה כתב ליבסקינד את מאמרו), בזמן שהפרסום ב"מעריב" נעשה בחוסר שקיפות מוחלט. מוטב שליבסקינד ייטול קורה מבין עיניו. דוד שי - שיחה 08:00, 14 בספטמבר 2020 (IDT)
peledy, אני מבקש ממך כתרגיל להסביר מה בדיוק הייתה הבעיה. מה נכתב בתוכן שהוצע על ידי דוברות בתי המשפט שנראה לך שגוי ולמה. אבל לכתוב על כך בצורה ניטרלית. האם אתה יכול לעשות את זה? Tzafrir - שיחה 09:58, 14 בספטמבר 2020 (IDT)
מדוע אנונימי מדי צריך להסביר את קלמן ליבסקינד? ליבסקינד מסביר את עצמו מצויין. ואת חיציו הוא הפנה לדוברות ומי שמכוון אותה. והדוברות הוליכה שולל את הויקיפדיה וקוראיה כאשר הציגו את חיות כשמרנית בעוד פסיקותיה הפוכות. קול אורלוגין - שיחה 10:35, 14 בספטמבר 2020 (IDT)
TheDesertboy, יש הבדל מזערי ששכחת לציין. ראש הממשלה הוא פוליטיקאי ואילו בית המשפט העליון מורכב מפקידים. אתה באמת חושב שלנתניהו יש צבא? לא כינו אף אחד נאצי בקישורים ששלך, אלא השוו בין התעמולה הנאצית לבין הנטייה התקשורתית שמאלה (השוואה מזעזעת אבל ממש לא כינוי כנאצים). ההפגנות בבלפור אכן אינן תורמות לאמון הציבורי, משום שאין שום הצדקה כלשהי לאיסור חתונות המוניות במגזר החרדי או הערבי לעומת ההפגנות הללו, וחלק קטן מהם קורא לאי-ציות להנחיות הממשלה בעניין הקורונה, זו ההגדרה לאנרכיזם. לקרוא לאובמה אנטישמי זה לגיטימי לחלוטין לאור המדיניות האנטי-ישראלית שלו, כשהוא נתן מאות מיליארדי דולרים למדינת טרור ששואפת להשמיד את ישראל תמורת כלום ושום דבר. Tzafrir, מה שקרה הוא הטייה של ערך ויקיפדי מצד בתי המשפט וניסיון להציג אותה כשופטת שמרנית שנמנעת מלפסול חוקים ולהתערב בהחלטות המדינה, על אף שהיא ממש לא כזו, וקלמן הציג את העובדות. peledy - שיחה 16:37, 14 בספטמבר 2020 (IDT)
בית המשפט העליון איננו מאויש בפקידים אלא בשופטים. אלו ואלו אינם היצורים הנחותים בהשוואה לפוליטיקאים, כפי שמנסים להציג אותם. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 17:35, 14 בספטמבר 2020 (IDT)
בפעם האחרונה שבדקתי, שופט עונה להגדרה של פקיד ציבור. מעולם לא טענתי משפוליטיקאים עליונים מפקידים, אדרבה, אני אומר שצריך להיות פיקוח נוקשה על פקידי ציבור בדיוק כפי שצריך להיות על פוליטיקאים, ופה בין היתר נכנסים גם העיתונאים. peledy - שיחה 20:40, 14 בספטמבר 2020 (IDT)

וְקוֹל דְּמָמָה דַקָּה יִשָּׁמַע[עריכת קוד מקור]

אתר "העין השביעית" חשף אתמול שהמשרד לנושאים אסטרטגיים שילם ביוני 2019 יותר ממאה אלף ש"ח לעיתון "ג'רוזלם פוסט" תמורת כתבות תעמולה, ואלה מוצגות באתר העיתון ללא שום רמז לכך שמדובר בתעמולה בתשלום. חשיפה זו עוברת בקול דממה דקה, אני לא רואה שום קריאה נרגשת בדפי שיחה לפרסם חשיפה זו בערכים של ג'רוזלם פוסט או המשרד לנושאים אסטרטגיים, וכמובן לא בדף השיחה של גלעד ארדן, השר הממונה על עסקה אפלה זו. ומה עם קלמן? גם קלמן, אביר הצדק, לא השמיע מילה בעניין זה, שבו מעורב עיתון המשתייך לאותה קבוצה שאליה שייך עיתונו של קלמן. ככה זה, אם זו לא מערכת המשפט, זה לא מעניין.
ומה קורה בוויקיפדיה? בפברואר ובמאי 2020 טיפל Mosa6789 בערך המשרד לנושאים אסטרטגיים וניפח אותו לגודל של 39K, כן, קצת יותר מאשר הערך משרד הבריאות. כי ככה זה בוויקיפדיה, לפעמים כותב מטעם יכול לחולל בה פלאים, וכך ערך על משרד שכל קיומו הוא על גבול הפיקציה הקואליציונית מקבל ערך מלא שבחים על פעילותו. Mosa6789 מעולם לא הציג עצמו ככותב מטעם המשרד, וייתכן שהוא תורם בתום לב שהמשרד הזה יקר ללבו, אבל בשם Mosa6789 יש רמז דק, שהרי Mosa זה ראשי תיבות של Ministry of Strategic Affairs. כיוון שבוויקיפדיה (להבדיל מ"מעריב" ו"ג'רוזלם פוסט") הכל מתנהל בשקיפות רבה, עלי להודות שראיתי עריכות אלה, וטיפלתי בהן בכפפות של משי (קצת בקשות מקור, קצת הסרה של הגזמות). אני שמח שלאחרונה, בעקבות הערה ב"דיווח על טעויות", ס.ג'יבלי עבר על הערך בגישה יותר ביקורתית. דוד שי - שיחה 09:36, 16 בספטמבר 2020 (IDT)

קלמן מתמקד בבית המשפט העליון בתחקיריו. מכל מקום, אני חושב שאתה צודק. peledy - שיחה 09:52, 16 בספטמבר 2020 (IDT)
הכתבה מתייחסת להוצאה ממיוני 2019, בתקופתו של גלעד ארדן. בזמן כהונתו של ארדן המשרד הצליח להפוך את עצמו לשושואיסט ולזכות בחסינות מפני בקשות למידע לפי חוק חופש המידע. השרה הנוכחית, אורית פרקש הכהן, שינתה את המצב. בינתיים נקודה אחת קטנה. יש בערך פרק על „מיזם קונצרט״. זהו שמו החדש של קלע שלמה. פרטים נוספים: [2] [3]. לריכוז כתבות על המשרד באתר העין: [4] (מצטער שאין לי זמן לערוך כרגע). Tzafrir - שיחה 10:44, 16 בספטמבר 2020 (IDT)
אתה רציני? פוליטיקאים מנהלים יחסי תן וקח עם התקשורת מאז ומעולם ומדובר בהליך ידוע ותקין. לעומת זאת, בית המשפט העליון הוא מוסד של פקידים, שלא אמור להתעניין בדעת הקהל עליו אלא רק לעשות את עבודתו נאמנה. מיכאל.צבאןשיחה • כ"ח באלול ה'תש"ף • 09:18, 17 בספטמבר 2020 (IDT)
משרד רשמי הוא גם גוף של פקידים. עם זאת, לו היה מדובר בקמפיין הסברה למען ישראל, לגיטימי שהמשרד לעניינים אסטרטגיים יבצע את תפקידו. peledy - שיחה 11:55, 17 בספטמבר 2020 (IDT)
קח ותן זה מידע שמוסרים בתמורה לחשיפה. כאן מדובר על מימון לכתבות בצורה לא שקופה. למי שלא עוקב, אתר העין השביעית עוקב אחרי מימונים דומים מכל הסוגים: ידיעות אחרונות ובנק הפועלים (שהוא גם מפרסם בולט, כולל „כתבות תדמית״ ומיזמים משותפים רבים) וגם נושה של העיתון, תוכן שיווקי בכלל, וגם צה״ל כששומעים על זה. המשרד לעניינים אסטרטגיים עלה על הכוונת בגלל חוסר השקיפות שלו: הוא טוען שהוא לא חייב דיווח לציבור (כלומר: למצביעים), ומסתבר שמשתמשים בכסות הביטחונית כדי להוציא כספים לקידום את השר. Tzafrir - שיחה 12:01, 17 בספטמבר 2020 (IDT)

המשרת הנאמן קלמן[עריכת קוד מקור]

קלמן ליבסקינד מוכיח לכולם עד כמה הוא משרת נאמן של נתניהו. ועכשיו ברצינות, יש אנשים שקשה להם לראות עיתונאים מהמחנה השני, ולכן כולם צריכים להבין, העובדה שעיתונאי הוא בעל תפיסת עולם מסוימת, לא הופכת אותו לשופר, כי בסוף כולם אינטרסנטים. peledy - שיחה 12:53, 22 בספטמבר 2020 (IDT)

תקציר: לנוכח כשלונו הנורא של נתניהו בטיפול במגפת הקורונה, מציע קלמן: "עסקה שתמנע את קיומו של ההליך בבית המשפט מזה ותביא לסיום כהונתו של בנימין נתניהו מזה ... תפטור אותנו מעונשו של הפצע המדמם הזה, החותך בבשרה של החברה הישראלית, כמו ששום פצע לא חתך כבר הרבה מאוד שנים." אני מוכן לקבל את העסקה הזו, אבל נדמה לי ש"אין פרטנר" - נתניהו לעולם לא יסכים לעסקה הזו. דוד שי - שיחה 17:22, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
המשפט רק התחיל... peledy - שיחה 17:27, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
ספק אם נתניהו ינצח במשפט (בין אם הוא אשם ובין אם הוא זכאי, אנחנו האחרונים שנקבע את זה) בגלל העבודה שהוא מחליף עורכי דין כמו גרביים וכל אחד קופץ ישר למים העמוקים בלי כלים הוגנים, כך מתואר כאן, גם כאן, כאן, אפילו כאן ובעוד אלפי כתבות, אבל הוא הביא את זה על עצמו. פעם נתניהו אמר על אולמרט בשיא של שיחות ישראל-סוריה (2008) והגסיסה של שיחות אולמרט–אבו מאזן "מדובר על ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, ואין לו מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים כל כך גורליים במדינת ישראל" וכי "קיים חשש, אני חייב להגיד אמיתי - לא בלתי מבוסס, שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו ולא על פי האינטרס הלאומי, (משום ש) הוא נמצא במצוקה המיוחדת הזו - הכול כך עמוקה". אך כפי שאתה יודע נתניהו רחוק מלהיות אולמרט, לו יש מנדט ציבורי תוסס ובועט ולכן זה מקרה שונה שמלבד ה"אכלו לי", "שתלו לי", "אבל אני מביא שלום", "הסורים עוד רגע לוחצים לי את היד", "הבחריניים דיברו איתי והסכמנו לשלום" ושאר השפנים שהזוג הזה הוציא אין דמיון בין השניים. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 13:12, 23 בספטמבר 2020 (IDT)
נתניהו להערכתי יחתום על הסדר טיעון באיזשהו שלב, כשהוא יבין שאין לו ברירה עקב ההתנהלות המופקרת שלו עם עורכי הדין. peledy - שיחה 13:23, 23 בספטמבר 2020 (IDT)
סתם שאלה מאיש שמאל לאיש ימין, אחרי נתניהו מי לדעתך איש הימין שלדעתי זכאי לרשת את "הכס" שלו? נפתלי בנט? גדעון סער? שמעתי דיבורים על יוסי כהן או אפשרות אחרת שלא מופיעה כאן. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 13:32, 23 בספטמבר 2020 (IDT)
אולי נראה שמות נוספים. כרגע יוסי כהן אינו אפשרות ריאלית משום שהוא עדיין בתפקיד ועוד תהיה תקופת צינון. בכל מקרה, אולי יהיו מועמדים נוספים. נהיה חכמים יותר בזמן הבחירות המקדימות לראשות הליכוד אחרי עידן נתניהו. peledy - שיחה 14:03, 23 בספטמבר 2020 (IDT)
דוד ביטן הוא המתאים ביותר להחליף את נתניהו ולשמר את מורשתו. גם חיים כץ בא בחשבון. אריה דרעי עולה על שניהם, כי כבר יש לו קבלות. דוד שי - שיחה 06:28, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
דוד שי צודק אבל כולנו שחכנו את יורש העצר המוכרז, יאיר, נסיך ישראל. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 08:40, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
להגיד שמורשת נתניהו היא שחיתות זה כמו להגיד שמורשת רבין היא פרשת הדולרים. אכן, פרשיות השחיתות מעיבות על נתניהו אך זו אינה המורשת שלו. המורשת שלו היא הלכה למעשה סיום הסכסוך הישראלי-ערבי. לדעתי נתניהו מכיר את יאיר ולכן לא ימנה אותו ל"יורש העצר". גם ליאיר כנראה אין די כוח וחריצות כדי לנהל מדינה. peledy - שיחה 14:02, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
פרשת חשבון הדולרים של רבין הסתיימה תוך זמן קצר מאוד בהתפטרותו - זו איננה מורשת. הפרשות שבהן חשוד נתניהו נמשכות כבר שנים, הוא נאחז בכל כוחותיו בשלטון, תוך שהוא מוכן להרוס הכל למען הישרדותו - זו מורשתו ואין בלתה. דוד שי - שיחה 20:48, 24 בספטמבר 2020 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

הוא אינו הורס כלום. הוא שומר על הפרקליטות ובגץ בצמר גפן. כפי שאתה מיטיב להבין, נתניהו אוהב מאוד לדבר אבל שונא לעשות. peledy - שיחה 22:40, 24 בספטמבר 2020 (IDT)

מהצד השני: מי יערוך את העורכים?[עריכת קוד מקור]

צפו בסרטון הזה של גיא זהר ורועי עידן מהתוכנית מהצד השני עם גיא זהר. נחמד לדעת שאני חלק מחבורת ה"דיפ ווב". ניב - שיחה 13:57, 24 בספטמבר 2020 (IDT)

הרשות השופטת בתגובתה הפילה בלי בושה את האשמה עלינו, עורכי ויקיפדיה. peledy - שיחה 14:42, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
את האשמה או את האחריות? Liad Malone - שיחה 15:17, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
אמרו שאנחנו אשמים בהטיה, לפי מה שהבנתי מהתגובה. peledy - שיחה 15:18, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
זאת התגובה: ”הערך על השופטת חיות לא היה מפורט דיו, והרחבת הערך נמסרה לטיפול עורכי ויקיפדיה לפי שיקול דעתם וללא מעורבות הדוברות”. הכל נכון. הם מסרו טיוטה ואת העריכה שלה ביצעו עורכי ויקיפדיה. אני לא רואה כאן שום האשמה או התיחסות להטייה. Liad Malone - שיחה 15:39, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
לפי הגרסה הזו, ניתן להבין כי הם פנו בוויקיפדיה בבקשה להרחיב את הערך ותו לא, בלי הצעות טיוטה מוטות כאלה ואחרות. peledy - שיחה 18:50, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
זה כנראה התאים להם לא להזכיר בתגובה את הטיוטה במפורש, אבל היא בהחלט נרמזת במילים "נמסרה לטיפול". כלומר, הם לא התכחשו לעצם המסירה של משהו לעורכי ויקיפדיה. Liad Malone - שיחה 18:56, 24 בספטמבר 2020 (IDT)

על פי מה נקבע חשיבות של ערך?[עריכת קוד מקור]

לפני כחמישה ימים העלאתי ערך על איש עסקים שעומד מאחורי מספר אתרי סקס מצליחים. הערך הועלה לדיון חשיבות מייד לאחר מכן וככל הנראה יימחק. אתמול העלאתי ערך על איש עסקים שעומד מאחורי אפליקציית סקס מצליחה מאוד. אבל אף אחד לא העלה אותו לדיון חשיבות. אין הרבה הבדל בין השניים, ובמידה מסויימת אפשר להגיד שהערך "שרד". אז על פי מה נקבע חשיבות של ערך? יאצקין52 - שיחה 10:04, 14 בספטמבר 2020 (IDT)

אתמול בלילה, תן למנטרים לעשות את שלהם ולהעלות אותו לדיון חשיבות. בכל מקרה, הערך החדש לוקה בויקיזציה ובדלות תוכן אז מומלץ להרחיבו קצת יותר. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:30, 14 בספטמבר 2020 (IDT)
הגבתי במייל יאצקין52 - שיחה 19:08, 14 בספטמבר 2020 (IDT)
אם כבר מדברים על אנשי עסקים שעומדים מאחורי אתרי פורנוגרפיה, מזמין אותך לכתוב ערך על פראס אנטון (אנ') (מקווה שתיעתקתי את השם נכון), הבעלים של חברת MindGeek (אנ') הקנדית, חברת מונופול בתחום הפורנוגרפיה עם למעלה מ-20 אתרי פורנוגרפיה גדולים ומוכרים, בניהם Pornhub,‏ YouPorn (אנ'),‏ RedTube (אנ') ואפילו חברת ההפקות Brazzers. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 20:59, 14 בספטמבר 2020 (IDT)
תודה על הכתיבה. כפי שכתבתי כבר באחד הדיונים בנוגע למדיניות, היקף הפעילות באתרים האלה כל כך גדול שהחשיבות מובנית מאליו. מה שכן, תמיד מציגים את העובדות היבשות (היסטוריה, נתוני רווח וכו') ועדיף להימנע מפרטים לא ראויים. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 11:11, 18 בספטמבר 2020 (IDT)
חוסר עקביות בדיוני חשיבות באמת עשויה להפריע. יש להעדיף הצמדות למדיניות כללית על פני דיוני חשיבות פרטניים. גילגמש שיחה 06:14, 19 בספטמבר 2020 (IDT)

מעמד האלבום בימינו[עריכת קוד מקור]

שלום רב לכם, שמתי לב למשהו מעניין, ובאיזשהו מקום מאכזב, שרציתי לדון אתכם עליו.

בוק:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים נקבע כי תנאי הכרחי לערך על זמר או להקה הוא הוצאת אלבום אולפן שנמכר באופן מסחרי על ידי חברת תקליטים, וכולנו יודעים שהקריטריון הנ"ל אינו רלוונטי בעליל לימים האלו. זוכרים כשנועה קירל, אגם בוחבוט, עדי ביטי וכל האמנים שלא הוציאו אלבום רק התחילו לפרוץ? למעשה, היח"צ של כולם בהתאמה הבטיח בתחילת דרכם אלבום בכורה, והוא לא יצא מעולם! מה שקצת עיוות גם את ויקיפדיה העברית, שאיכשהו הקשיבה להבטחות שלהם:

בערך על השיר תן לי סימן של נועה קירל נכתב כי "על פי ראיון שערכו מאקו עם קירל, נאמר כי היא מתכננת לאגד את כל הסינגלים שהוציאה עד עכשיו לאלבום אחד שעתיד לצאת בשנה הקרובה", לאחר 4 שנים - ראיתי זאת ומחקתי. גם בערך אגם בוחבוט, לאחר שהיח"צ שלה הבטיח "אלבום בכורה" ש"עתיד לצאת בשנה הקרובה", הוא מעולם לא יצא, מה שעיוות את הערך עם פסקה של - אלבום הבכורה וההצלה אחריו. גם בהודעה לעיתונות על סינגל של עדי ביטי, נכתב כי הוא "סינגל שלישי מתוך אלבום הבכורה".

מה שמסמן שלמשך השנים, האלבום הפך מדבר מה שכל אמן שמכבד את עצמו צריך להוציא לאחר לכל היותר שנתיים של קריירה, לדבר חסר כל משמעות, וכנראה שעם השנים האמנים התחרטו על כך, והחליטו להוציא את הסינגלים כמו שהם (מי יודע, אולי הם בכל זאת יקיימו את ההבטחה בעתיד [אני בספק]) מה שמסקרן, זה שנראה שהאמנים היחידים שמתעניינים בהוצאת אלבום בשנים האחרונות, הם זמרי מוזיקה יהודית שאפילו מוכרים אותם בתקליטורים וכנראה לא כל כך מעודכנים (ניתן לראות זאת כשמחפשים אלבום חדש בגוגל חדשות - רק תוצאות מכיכר השבת ואתרים חרדיים כאלה ואחרים), וכן בדף הבית של אתר מוזיקה ישראלית.

ממה זה נובע לדעתכם העצלנות של הזמרים בימינו להקליט אלבום באורך מלא שהם מבטיחים אותו כבר כמה שנים טובות? אני באופן אישי מאוד מאוכזב מכך, גם מחוסר העמידה במילה, וגם כאחד שאוהב לשמוע יצירות שלמות בעלי ייחוד משלהן ולא גימיק שיוצא פעם בכמה חודשים ומלהיב כמה נערות ונערים שאומרים כן לכל מה שבאופנה. ועד שמישהו סוף סוף מחליט ללכת נגד הזרם, האלבום שלו מאגד בתוכו רק סינגלים שהוציא קודם לכן.

אקשר גם לכתבה מעניינת של גל אוחובסקי על אלבומה החדש של קייטי פרי, Smile, המתייחסת גם לנושא: קשה להיות מלכת פופ, באתר ‏מאקו‏, 3 בספטמבר 2020. YairMelamedשיחה 11:29, 14 בספטמבר 2020 (IDT)

לגבי הקונספט, אני חושב שספציפית בישראל הקהל פחות מעוניין לקנות אלבומים, לכן כאן רואים את זמרי הסינגלים צומחים יותר. שים לב לנתוני האלבומים הישראלים הנמכרים ביותר בכל הזמנים. קל לראות שם שהעסק כבר לא פורח, ואלו שמצליחים (ומעטים כאלה בעשור האחרון) - התחילו את הקריירה שלהם לפני זמן רב יותר, וככל הנראה עדיין "משתלם" להם להוציא אלבומים / זה הקונספט שהם רגילים אליו. אני לא חושב שיש כאן עניין של עצלנות, בסוף מוזיקת פופ היא עסק כלכלי ואין טעם להוציא אלבום עם פילרים בזמן שאפשר לפרסם סינגלים מבטיחים, להשתלב באופן חזק בסטרימינג, ואת הכסף המשמעותי לעשות מההופעות. בתהליך כזה אלבום הוא לא רלוונטי ולמעשה יגרום לאמן להקליט שירים שמעט מאוד אנשים יתעניינו בהם, מה שלא יוביל למכירות גבוהות ולא ישתלב בהופעות - ולכן מיותר.
לגבי ההבטחות - אני מניח שהן קרו כשהוצאת אלבום הייתה דבר ברור גם בישראל. ככל הנראה עם הזמן ראו כי יותר ויותר אמנים פופולריים מאפשרים לעצמם הוציא סינגלים בלבד, והבינו שהקונספט החדש טוב להם. אין בזה דבר רע, וכנראה שגם התקשורת הניחה פעמים רבות ש"אלבום עומד לצאת", וזה הגורם לציפייה.
לגבי החשיבות - אין ספק שצריך לשנות את המדיניות. לדעתי, היא מתאימה לעשור הקודם וכדאי שנקדם אותה.
פיבר - שיחה 11:53, 14 בספטמבר 2020 (IDT)
עד לפני בערך עשור (מישהו בטח זיהה את קו השבר) אלבומים היו הנורמה וסינגלים החריג שהיה מיועד בפועל בעיקר לרדיו וכד'. היום בהרבה ז'אנרים אלבומים זה כבר לא מקובל. אני מניח שהשינוי הזה לא חילחל למחוזות כמו מוזיקה קלאסית למשל ובמוזיקה חסידית אלבומים אני רואה בעיניי שאלבומים עדיין נפוצים מאוד. אם מישהו היה מוציא רק סינגלים לפני 20 שנים הייתי פוסל אותו מערך כמעט על הסף, אבל היום זה סיפור אחר לגמרי. לא צריך למחוק את ההגבלה של אמן שלא הוציא אלבום, אבל צריך להגביל את תוקפו לשנה מסויימת. ‏DGtal‏ - שיחה 23:57, 16 בספטמבר 2020 (IDT)

הכחשת קורונה[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה:הכחשת קורונה. דוד שי - שיחה 00:42, 17 בספטמבר 2020 (IDT)

הסכת (פודקאסט) חדש על ערכים בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

סיפור בערך יובל מלחי--שלום1234321אפצישיחה • ז' בתשרי ה'תשפ"א 16:33, 25 בספטמבר 2020 (IDT)

ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת 2020

גמר חתימה טובה לכל החברים!

תזכורת - אנו בעיצומו של מיזם ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת, והשנה יש שני מסלולים בהם אתם יכולים להשתתף ולתרום!

בהצלחה!

רכזי המיזם: Ovedc ו-Laliv g

ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - מסלול הצילומים[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת

כולכם מוזמנים להשתתף בתחרות הבינלאומית ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - מסלול הצילומים!

התחרות להעלאת תמונות של אתרי מורשת לוויקישיתוף, בשיתוף עם ויקימדיה ישראל והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.
סייעו לנו להרחיב את וויקיפדיה העברית בתמונות מעולות!

התחרות מתקיימת בין 16 בספטמבר 2020 ל-18 באוקטובר 2020, והתוצאות תתפרסמנה מייד לאחר מכן.

לאחר סיום התחרות, יעניק צוות השופטים את הפרסים הבאים לכותבי הערכים הזוכים:

  • פרס ראשון: 2,000 ש"ח
  • פרס שני: 1,000 ש"ח
  • פרס שלישי: 500 ש"ח
  • צלמי חמש התמונות שתבחרנה כמוצלחות ביותר בתחרות הצילום לילדים ובני נוער יזכו בחבילת מרצ'נדייז יפה. תמונות אלה תועברנה להתמודדות גם בתחרות הישראלית הכללית, לצד יתר התמונות.

עשר התמונות שתדורגנה במקומות הגבוהים ביותר בידי חבר השופטים, תישלחנה להתמודדות בתחרות הבינלאומית, וצלמיהן יוכלו לזכות בפרסים נוספים!

מסלול להעלאת תמונות היסטוריות[עריכת קוד מקור]

ניתן גם להעלות תמונות היסטוריות - ולזכות!

השנה נוספה קטגוריה חדשה לפרס - למעלי תמונות הסטוריות, כך גם מי שנמנע לאחרונה לטייל ולצלם, בגלל השפעת מגפת הקורונה על ישראל, יוכל לתרום למיזם!

  • 3 פרסים מיוחדים ונפרדים עבור העלאת תמונה היסטורית, כלומר תמונה שצולמה לפני 1990 או יותר. 3 התמונות ההיסטוריות שצולמו באתרי מורשת שיעלו בגורל, יזכו את מעליהן בשוברים לרכישת ספרים!

הדרכה להעלאת תמונות לויקישיתוף[עריכת קוד מקור]

הדרכה חינמית במסגרת התחרות "וויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת"!

בואו ללמוד איך להעלות תמונות לוויקישיתוף בלי לצאת מהבית.

לליב גל, מתנדבת עמותת ויקימדיה ישראל וחברת הוועד המנהל, תלמד אתכם איך להעלות תמונות שצילמתם בקלות וביעילות לויקישיתוף. תוכלו להעלות את התמונה לערכים בוויקיפדיה, להשתתף בתחרות ואולי גם לזכות בפרס!

לאחר שהתמונה תועלה לוויקישיתוף, בחלק ב' לליב תסביר כיצד משייכים את התמונה לערך בוויקיפדיה.

ההדרכה תתקיים ביום ראשון, 4/10/20, בשעה 20:00.

להשתתפות בהדרכה, אנא התחברו לZOOM, באמצעות לחיצה על הקישור למפגש. מחכים לכם!

ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - מסלול כתיבת ערכים[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - תחרות כתיבת ערכים

כולכם מוזמנים להשתתף בתחרות ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - כתיבת ערכים!

התחרות לכתיבת ערכים על אתרי מורשת בעלי חשיבות אנציקלופדית שטרם נכתבו, בשיתוף עם ויקימדיה ישראל והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.
סייעו לנו להרחיב את וויקיפדיה העברית בערכים מעולים!

נשארו קצת יותר משבועיים לסיום התחרות, ונכתבו במסגרתה כבר יותר מ-80 ערכים!

כמו בשנה שעברה, גם הפעם נוסף לתחרות מסלול עצמאי, שאינו מגביל יצירת ערכים רק לכאלה שנמצאים ברשימות, אך מחייב חשיבות אנציקלופדית והתאמה למושג אתר מורשת.

ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - שבוע לסיום[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת 2020

חג שמח לכל החברים!

תזכורת - נשאר עוד כשבוע לסיומו של מיזם ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת, והשנה יש שני מסלולים בהם אתם יכולים להשתתף ולתרום!

ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - מסלול הצילומים![עריכת קוד מקור]

התחרות להעלאת תמונות של אתרי מורשת לוויקישיתוף, בשיתוף עם ויקימדיה ישראל והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.
סייעו לנו להרחיב את וויקיפדיה העברית בתמונות מעולות!

התחרות תתקיים בין 16 בספטמבר 2020 ל-18 באוקטובר 2020, והתוצאות תתפרסמנה מייד לאחר מכן.

לאחר סיום התחרות, יעניק צוות השופטים את הפרסים הבאים לכותבי הערכים הזוכים:

  • פרס ראשון: 2,000 ש"ח
  • פרס שני: 1,000 ש"ח
  • פרס שלישי: 500 ש"ח
  • צלמי חמש התמונות שתבחרנה כמוצלחות ביותר בתחרות הצילום לילדים ובני נוער יזכו בחבילת מרצ'נדייז יפה. תמונות אלה תועברנה להתמודדות גם בתחרות הישראלית הכללית, לצד יתר התמונות.

עשר התמונות שתדורגנה במקומות הגבוהים ביותר בידי חבר השופטים, תישלחנה להתמודדות בתחרות הבינלאומית, וצלמיהן יוכלו לזכות בפרסים נוספים!

מסלול להעלאת תמונות היסטוריות

השנה נוספה קטגוריה חדשה לפרס - למעלי תמונות הסטוריות, כך גם מי שנמנע לאחרונה לטייל ולצלם, בגלל השפעת מגפת הקורונה על ישראל, יוכל לתרום למיזם!

  • 3 פרסים מיוחדים ונפרדים עבור העלאת תמונה היסטורית, כלומר תמונה שצולמה לפני 1990 או יותר. 3 התמונות ההיסטוריות שצולמו באתרי מורשת שיעלו בגורל, יזכו את מעליהן בשוברים לרכישת ספרים!

ראו הדרכה להעלאת תמונות מהמיזם לוויקישיתוף:
סרטון הדרכה חדש!
הדרכה למשתתפי תחרות הצילום ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת, סרטון באתר יוטיוב (אורך: 28:06)

ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - המסלול לכתיבת ערכים![עריכת קוד מקור]

התחרות לכתיבת ערכים על אתרי מורשת בעלי חשיבות אנציקלופדית שטרם נכתבו, בשיתוף עם ויקימדיה ישראל והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.

בינתיים, נכתבו במסגרת התחרות כבר יותר מ-110 ערכים!

כמו בשנה שעברה, גם הפעם נוסף לתחרות מסלול עצמאי, שאינו מגביל יצירת ערכים רק לכאלה שנמצאים ברשימות, אך מחייב חשיבות אנציקלופדית והתאמה למושג אתר מורשת.

בהצלחה!

רכזי המיזם: Ovedc ו-Laliv g

מצאו את ההבדלים[עריכת קוד מקור]

התמונה בוויקיפדיה בערך יהודים מתפללים בבית הכנסת ביום הכיפורים לעומת התמונה בערך המקביל באנציקלופדיית מכלול. מקור. דוג'רית (שיחה | תרומות | מונה) לא חתמה 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

מצאו את ההבדלים
חשבתי שלרוב ה"שיטה" שלהם היא חיתוך החלק עם נשים בתמונה, לא ידעתי שהם משקיעים עד כדי כך בצנזורה. בכל אופן כבר אתמול בלילה הם "תיקנו" לשיטתם המקורית [5], ואפילו רואים שם אישה אחת רחמנא ליצלן. Mbkv717שיחה • כ"ח באלול ה'תש"ף • 10:17, 17 בספטמבר 2020 (IDT)
מה שיפה הוא שלמרות עריכת התמונה, גם הערך במכלול מתאר את 12 הנשים שמופיעות בעזרת הנשים. אז עכשיו צריכים לקחת את זה לשלב הבא: לכלול תיאור העריכה של המכלול בערך ולנסות לגרום להם למשוך את הערך המעודכן אליהם :-) Tzafrir - שיחה 12:53, 17 בספטמבר 2020 (IDT)
נשים בתמונה מקורית, ונשים שלא נמצאות בתמונה "ערוכה". כנראה הגיעו עד הלום. PRIDE! - שיחה 13:02, 17 בספטמבר 2020 (IDT)
דבר אחד הוא הימנעות מהצגת תמונות שיש בהן נשים, ודבר אחר הוא הצגת תמונות תוך מחיקת הנשים מתוכן. אני לא בקי בצד זה של המשפט, אבל פעולה של הצגת תמונה תוך מחיקת הנשים מתוכה נראית לי כתרמית, שחושפת את אתר המכלול לשלל תביעות, למשל תביעה לפי סעיף 56 לפקודת הנזיקין או תביעה על פגיעה בזכות מוסרית של האמן. דוד שי - שיחה 18:14, 17 בספטמבר 2020 (IDT)
Mbkv717, שמתי לב לזה גם, אבל משום מה - התמונה שמופיעה בערך היא התמונה שבה כל הנשים מחוקות, ורק אם לוחצים עליה - מגיעים לתמונה בה ניתן לראות אישה אחת. אין לי מושג איך זה קורה (אולי עניין של עדכון שלוקח לו זמן?). דוג'רית - שיחה 10:16, 18 בספטמבר 2020 (IDT)
מעניין, גם עכשיו אני רואה בערך בצורה ישירה את התמונה עם האישה האחת (בפינה השמאלית העליונה). Mbkv717שיחה • כ"ט באלול ה'תש"ף • 12:23, 18 בספטמבר 2020 (IDT)
פגיעה בזכות המוסרית? אני מבין שהיית מעודד את מוזיאון הלובר או עזבונו של דה וינצ’י לתבוע את מרסל דושאן בגלל L.H.O.O.Q.‎‏. Tzafrir - שיחה 23:48, 18 בספטמבר 2020 (IDT)
אין דמיון בין שני המקרים. במקרה של דושאן מדובר בעיבוד גלוי של "מונה ליזה", כשברור לכל שאין זו היצירה המקורית אלא פרודיה עליה. במקרה של המכלול וגוטליב התמונה מוצגת כיצירתו המקורית של גוטליב, ללא רמז לכך שסולפה, וזו בוודאי פגיעה בזכות המוסרית.
לא אופתע אם יתברר שגם מבחינת ההלכה יש פגם במעשה זה של המכלול. משיקולי צניעות ניתן שלא להציג תמונה שיש בה נשים, אבל הצגת תמונה מסולפת היא הפרת איסור מדאורייתא, "מִדְּבַר שֶׁקֶר תִּרְחָק". דוד שי - שיחה 03:48, 19 בספטמבר 2020 (IDT)
למי שייכות זכויות מוסריות אם האמן נפטר לפני הרבה למעלה מ100 שנים? הוא הרי לא יכול לתבוע. גילגמש שיחה 06:12, 19 בספטמבר 2020 (IDT)
בישראל הזכות המוסרית תקפה בתקופה שמתקיימת זכות היוצרים, כך שביחס לציור שפתח דיון זה כבר לא ניתן לתבוע זכות מוסרית. הזכרתי זכות זו בהתייחסות כללית לסיכונים שבמנהג של "המכלול" לסלף תמונות. דוד שי - שיחה 20:37, 19 בספטמבר 2020 (IDT)
הזכות המוסרית עומדת ליוצר גם לאחר 70 שנה ממותו, והיא איננה מוגבלת בזמן. המשמעות המעשית שלה היא שיש לתת לו תמיד קרדיט על היצירה. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 08:05, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
סעיף 45(א) לחוק זכות יוצרים: "ליוצר של יצירה אמנותית, יצירה דרמטית, יצירה מוזיקלית או יצירה ספרותית, למעט תוכנת מחשב, שיש בה זכות יוצרים, תהיה ביחס ליצירתו זכות מוסרית, למשך תקופת זכות היוצרים באותה יצירה". דוד שי - שיחה 09:06, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
אין מה להלין על מכלול. יש להם אג'נדה והם גוף פרטי. מצד שני מקרה דומה קרה בבית התפוצות. ואחרי שהעירו להם הם פשוט כיסו את כל התמונה עם דיקטים. נשים פורצות דרך בציונות וביישוב, סרטון באתר יוטיוב דקה 1.45 Shannen - שיחה 20:24, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
בדקה 4:20 היא קובעת שאחרי 1967 "אסרו על נשים להתפלל" בכותל. Liad Malone - שיחה 20:41, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
לא כתבתי שאני מסכים איתה בכל. Shannen - שיחה 20:50, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
גם על גוף פרטי יש הגבלות: אסור לו לגנוב, אסור לו לקרוא לחרם על ישראל, אסור לו להסית לגזענות ולהבנתי גם אסור לו להטעות בזדון את הציבור. לכן אין בעיה בהימנעות מהצגת התמונה, אבל יש בעיה בהצגת תמונה מסולפת. דוד שי - שיחה 21:12, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
רק לעיתונים מותר. דוריאןDGW – Talk 21:25, 28 בספטמבר 2020 (IDT)

ארכיון הסרטים הישראלי פותח בפניכם את שעריו[עריכת קוד מקור]

סרטים רבותי סרטים. קול אורלוגין - שיחה 10:48, 17 בספטמבר 2020 (IDT)

הלוביסטים מכים בפעם השנייה[עריכת קוד מקור]

מקרה שנחשף בישראל היום ומשרד החקלאות מחליט שלא נוח לו לפרסם. לדעתי, צריך להתחיל לפקח על פניות מצד גופים שמנסים לפגוע באמינותה של ויקיפדיה ולסתום פיות וביקורות. peledy - שיחה 14:51, 21 בספטמבר 2020 (IDT)

יש שם נקודה מעניינת: בשני המקרים נבחרו שמות די שומים למשתמשים שהפעילו דוברי המשרדים. מדיניות ממשלתית או שאולי השני ראה את הראשון והחליט שזו דרך להבהיר שייכות למשרד? Tzafrir - שיחה 15:04, 21 בספטמבר 2020 (IDT)
נראה לי שפשוט התעצלו לחשוב על שם יצירתי או פשוט רצו שידעו במי מדובר. peledy - שיחה 15:17, 21 בספטמבר 2020 (IDT)
אנחנו מפקחים כל העת על כל ערכי ויקיפדיה (לא תמיד בהצלחה). התערבות קיימת מצד בעלי עניין רבים, והדבר לא מפתיע כאשר מדובר בערכים של אנשים חיים או של גופים פעילים. החידוש אינו בכך שיש התערבות כזו, אלא בכך שאמצעי התקשורת מדווחים עליה. התפקיד שלנו לוודא שהתערבות זו לא תפגע בתוכן הערך. כאשר ההתערבות מלווה באיום משפטי, הדף ויקיפדיה:טיפול באיומים משפטיים מנחה כיצד לטפל בה. כל זמן שאין איום משפטי, זכותו של בעל עניין לפעול ככל ויקיפד אחר. דוד שי - שיחה 16:48, 21 בספטמבר 2020 (IDT)
נדמה שזה תיאור לא מדויק של מה שקרה. לכאורה הופעלו אנשים מתוך משרד החקלאות או מטעם משרד החקלאות או מטעמו של מר איצקוביץ והטו את הערך. גילגמש שיחה 17:21, 21 בספטמבר 2020 (IDT)
אבל הם לא הצליחו להטות את הערך כרצונם. הם שוחזרו פעם אחר פעם, משום שלא נימקו את מחיקת הפסקה. גם במקרה הזה, כמו במקרה אסתר חיות, ההתנהלות של הויקיפדים היתה נכונה. אני חושב שאסור לנו לנקוט בצעדים שיגרמו לדוברים רשמיים למיניהם להסתיר את זהותם כדוברים. השקיפות עושה טוב גם לויקיפדיה וגם לדוברים. פשוט צריך להגדיר אותם כעורכים בתשלום. Liad Malone - שיחה 18:06, 21 בספטמבר 2020 (IDT)
ובינתיים צריך לזכור גם מישהו שלא נענש על הפרת הסכם ניגוד עניינים בשנת 2016 ולא חתום כיום על הסכם ניגוד עניינים. אבל גם אותו הסכם ניגוד עניינים שהתברר בדיעבד כבעייתי וגרם לנתניהו לנטוש את משרד התקשורת לא נחתם מיד. הוא נחתם בנובמבר 2015, שישה חודשים לאחר השבעת הממשלה (מקור: כתב האישום, סעיפים 96-98). לשם השוואה, נחום איצקוביץ' מכהן שלושה חודשים וחתם על הסכם ניגוד עניינים תוך פחות מחודש. Tzafrir - שיחה 18:55, 21 בספטמבר 2020 (IDT)
מאוד קשור לנושא, נכון? מיכאל.צבאןשיחה • ד' בתשרי ה'תשפ"א • 20:29, 21 בספטמבר 2020 (IDT)
זה הזמן לנסח חוק, שאותו אקדיש לידידי כאח לי, נרו יאיר, והנה הוא לפניכם, "חוק נרו יאיר": ככל שדיון בשחיתות מתארך, ההסתברות שתתקיים הקבלה הקשורה לבנימין נתניהו מתקרבת לאחת. דוד שי - שיחה 09:00, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
לזכותך ייאמר שהפעם לא הזכרת את נתניהו בתגובתך הראשונה, אלא דחית את זה לשנייה. עם זאת, לא הייתי אומר שזהו חוק. לפעמים אתה מזכיר בתגובה הראשונה, לפעמים בשנייה, לפעמים אתה מתאפק עד השלישית. נרו יאירשיחה • ד' בתשרי ה'תשפ"א • 15:00, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
השנקל שלי על הסוגייה: א. בסופו של דבר, בשני המקרים שדגמו אותנו, להתרשמותי המערכת שלנו עשתה עבודה יחסית טובה, מנעה את הכתיבה הלא אנציקלופדית ומגיע לנו שאפו; ב. המכנה המשותף של שני המקרים הוא שמדובר באנשי ציבור מכהנים - יש להסב את תשומת לב המנטרים שערכים אלה ככל הנראה מועדים לפורענות יותר מאחרים; ג. חסרה לי מאוד תגובה רשמית של הקהילה בתקשורת. אין לנו דרך להגן על עצמנו והמוניטין של ויקיפדיה העברית נפגע. התגובות של ויקימדיה ("עמותת ויקימדיה ישראל אינה מנהלת את ויקיפדיה ואין לה סמכות להתערב בתכנים") מעוררות אנטגוניזם. בהיעדר תגובה מסודרת, מה שהתקשורת עושה זה לצטט עורכים בדפי השיחה כ"תגובה" של הקהילה. אמירושיחה 01:02, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
הסכנה הגדולה לאמינות איננה בעריכות ישירות בוויקיפדיה מטעם בעל עניין - עריכות כאלה אנחנו מסוגלים לזהות ולתקן את הטעון תיקון. הסכנה הגדולה היא בעריכות בעלי עניין באמצעי התקשורת (ראו פרטים באתר "העין השביעית"), שאותן ויקיפד עלול להביא בתום לב כאסמכתא, שהרי המידע פורסם בעיתון. דוד שי - שיחה 09:16, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
חבל שהכתבה לא מזכירה את כתבות התדמית של צה"ל, המשודרות בתדירות גבוהה בחדשות של כל הערוצים, במהדורות ערב שבת וגם בימי חול. הכתבים לענייני ביטחון משמשים בהן ככתבי חצר שנלקחים לסיורים מאורגנים ומדווחים ומראים בדיוק מה שהוכתב להם. זה ככל הנראה המחיר שהם משלמים בחפץ לב עבור השארתם מחוברים לצינור המידע השוטף לגבי אירועים ביטחוניים, שגם אותו הם מדקלמים כפי שמוכתב להם. אין באמת עיתונאים בישראל, יש דוברים מטעם. Liad Malone - שיחה 12:55, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
Citogenesis - מעגל הציטוטים מוויקיפדיה. Dovno - שיחה 17:40, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
יש חשבון טוויטר שמפרסם עריכות שבוצעו בוויקיפדיה העברית מ-IP ממשלתי. אמירושיחה 22:35, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
יפה! היה חשבון אחר עם אותה תכלית, שהפסיק לצייץ לפני כשנה. ‏עמיחישיחה 23:55, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
הצייצנים האלה ממחישים שעריכה כ"אלמוני" שחושפת כתובת IP היא פחות אלמונית מעריכה כמשתמש רשום שאינו חושף פרטים על עצמו.
אני משער שכמעט כל העריכות מ-IP ממשלתי לא באו לשרת את הממשל, אלא הן עריכות שגרתיות שנעשות ממקום העבודה, שהוא במקרה משרד ממשלתי. מבחינה זו בציוצים הנ"ל יש יותר נזק מתועלת. דוד שי - שיחה 10:18, 30 בספטמבר 2020 (IDT)

השגרירה האמריקנית באו"ם, קלי קראפט, נודיעה שמדינה נוספת צפויה להצטרף להסכם? על מי אתם מהמרים? עומאן, סודאן, מרוקו, כווית או אפילו ערב הסעודית. אם אתם שואלים אותי, גם מאוריטניה וניז'ר בתמונה. peledy - שיחה 00:23, 24 בספטמבר 2020 (IDT)

אני בספק אם סעודיה תעשה את הצעד, אני די בטוח שהיא תחכה שעומאן (שלדעתי תהיה הראשונה) לכווית מצב פוליטי מורכב מדי, בניגוד לכל החברות שלה בעולם הערבי ובפרט במפרץ הפרסי כווית היא דמוקרטיה מקולקלת אבל עדיין דמוקרטיה, לפרלמנט שם יש סמכויות שכאן לקח כמה שנים להשיג (אפשרות להדיח שרים/ממשלה מכהנת, לחקור שרים ולהעניק להם חסינות משפטית וכמובן אי אישור תקציב המדינה) תוסיף את האופוזיציה שעושה את המוות לשלטון ולדעתי היא תהיה האחרונה. השנייה תהיה לדעתי מרוקו לאור העובדה שלפני שנה וחצי שר החוץ דיבר עם נתניהו על נרמול יחסים והמאבק בתוכנית הגרעין האיראנית, אל תשכח את העובדה שלפני 3 חודשים הייתה עסקת נשק שהבאנו להם מטוס שנחשב טוב וחזק אסטרטגית. צריך לציין את העובדה שבמרוקו יש את הקהילה היהודית הגדולה ביותר בעולם הערבי ויש בה כ-2000! יהודים. אחרי זה סודאן תצטרף. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 08:52, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
אתה אופטימי מדי לגבי מרוקו. יש שם ממשלה אסלאמיסטית אנטי-ישראלית, וראש הממשלה סעד א-דין אל-עות'מאני מתנגד לנורמליזציה. גם הלובי האנטי-ישראלי החזק במרוקו ותנועת הBDS שם (שבראשה עומד יהודי!) אינם מסייעים לנרמול עתידי. להערכתי המדינות הבאות תהיינה עומאן וסודאן. לגבי כווית, שכחת דבר חשוב מאוד, האמיר מטופל בארצות הברית וטראמפ, כמו טראמפ, יכול לנצל זאת. peledy - שיחה 09:21, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
רק אם טראמפ ינצל את כל כוחה של היד הארוכה של ארצות הברית (אפילו שאין שם שום קבוצה שדומה לבייס שלו) כווית תקח את ברצינות ולא תדחה את זה על הסף (ואחרי זה התהליך יהיה טיפה פחות מייגע) בעניין מרוקו פרח לי מהזיכרון בעניין ראש הממשלה שם, סודאן היא חיה מוזרה בעניין. בחורף הקודם נתניהו נפגש עם ראש ממשלת אוגדנה (אם כבר מדברים על זה, צריך הרבה אומץ לדרוך במדינה הזו כאשר אתה בן משפחת נתניהו) ואף עם נשיא/ראש ממשלה שם וזאת מצטרף לעובדה שאנחנו מאוד רוצים לפתור את בעיית המסתננים (ובכך להקהל על המהגרים והפליטים החוקיים) ורק לפני כמה שעות ישבו איתנו על משא ומתן והגדירו תנאים (בניהם הוצאתם מהרשימה הידועה לשמצה "מדינות המממנות טרור והעובדה שארצות הברית התחייבה לעסקת נפט וחיטה עם סודן בשווי של 1.2 מיליארד דולר, הלוואה בתנאים נוחים לממשלה הזמנית על סך 2 מיליארד דולר ועוד הרבה ערובות. עם זאת ההכחשה המהירה של הדובר המשרד החוץ והפיטורים שלו מדליקים אצלי נורה אדומה. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 09:37, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
על עומאן הסכמתי איתך, היחסים איתם הם יחסים שלא היו מביישים יחסים עם מדינות האיחוד האירופי (זו אמנם אמירה לטובתה של הסולטנות שמחבבת אותנו אבל זו גם עקיצה למדינות כמו פולין,רוסיה, איטליה ועוד), עומאן הייתה עושה נרמול גם בלי אף מדינה ערבית אחרת. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 09:40, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
הפיטורים כנראה נובעים מלחץ טורקי (טורקיה מחזיקה שם בבסיסים). סודאן מנסה לקבל כמה שיותר (משא ומתן לא?) אבל להערכתי היא תתגמש בסוף על מנת להוריד את עול העיצומים, וגם יש רצון אצל החונטה הצבאית ששולטת שם לנורמליזציה, על מנת להתקבל על ידי המערב כמו הדיקטטורים במצרים ובירדן. אנחנו צריכים לזכור דבר בסיסי, מדינות המפרץ תלויות בארצות הברית (וטראמפ הבהיר להן את זה), ואם טראמפ יפעיל מספיק לחץ גם סעודיה תצטרף (אם כי לדעתי הוא מבין את הקושי הסעודי) ולכן ייתכן מאוד שכווית תצטרף. לגבי עומאן, קשה לי להסכים איתך שהיה נרמול מלא גם בלי מדינה ערבית אחרת, מהסיבה הפשוטה שעומאן היא מדינה נייטרלית, שאינה סונית ואינה שיעית, והיא אינה מתכוונת לקומם עליה את שני המחנות, והסיבה להשתהות העומאנית היא החשש מאיראן (חשש לפגיעה בעומאן מהחות'ים בתימן או במובלעת העומאנית במפרץ). האיחוד האירופי אינו ידיד של ישראל (והוא עושה הכל על מנת לחזק את עמדתי, בנושאי ירושלים, ריבונות ואיראן). היחסים שלנו עם רוסיה טובים בהרבה מאלה עם האיחוד האירופי. peledy - שיחה 09:47, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
אכן, אבל תזכור שבכל זאת היחסים הם לא סוד ובנתיים המדינה הזו עם ממשל שקיבל מנדט ציבורי, האיראנים יודעים שעומאן מתלבטת ולכן אולי תעשה משחקים בגבולות ותשלח את החות'ים לעשות את זה בגבול המערבי של עומאן. אפילו אני מבין את הקושי הסעודי (מילא להפר חתימה על יוזמה, אבל להפר יוזמה שאתה הצעת?אני מעדיף שהיחסים עם סעודיה יישארו מתחת לראדר כי אני מעדיף אותם בהרבה על הטוענת לכתר של מנהיגת העולם המוסלמי "איראן") בהתחשב בזה שהמלך נגד הסכם והנסיך קטן זה קושי שאפשר להבין. אתה כבר זוכר שאני חסיד של כל שלום באשר הוא (אם כי גם לי יש גבולות) ואני לא הייתי רואה בזבוז זמן בנרמול עם סומליה והציון שלך של ניז'ר ומאוריטניה גם נשמע לי חביב. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 10:08, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
האיראנים להערכתי יבלעו בגרון (גם אם בקושי רב) את הנורמליזציה של ישראל עם עומאן, ולא יתקפו את עומאן על מנת להרתיע, משום שזה רק יקרב בין ישראל ועומאן. לא תהיה כנראה נורמליזציה עם סעודיה בגלל המלך סלמאן, ששייך לדור הישן והאנטישמי, ולכן אם יהיה שינוי במדיניות, הוא יתקיים בימיו של הבן מוחמד (שאין לו קשר ליוזמה הסעודית). כעת ישנם פרסומים שכנראה סודאן היא המדינה הבאה, אבל נברך רק על המוגמר. peledy - שיחה 10:44, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
מזכיר לכם שנתניהו נפגש לא מזמן עם מנהיג סומליה. למרות שלא נראה לי שישראל תרצה קשרים עם מדינה כל כך מושחתת ולא יציבה. אלג'יריה גם במשוואה? ניב - שיחה 13:59, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
ירדן מושחתת לא פחות מסומליה. בסומליה פשוט יש מלחמת אזרחים וייתכן שגם היא על המפה. אלג'יריה אינה צפויה לכונן יחסים עם ישראל משום שלנשיא תבון יש מחאות על הראש וישראל, שידועה האהדה הרבה שהיא זוכה לה במדינות ערב, לא בדיוק תסייע לו. peledy - שיחה 14:15, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
תכלס, גם בנגלדש מדינה מוסלמית ללא יחסים עם ישראל. יש לנו איתם קשרי מסחר, אז למה שלא יהיו במישור הבילטרלי? ניב - שיחה 15:40, 24 בספטמבר 2020 (IDT)

מה שיפה בביטוי הזה זה שיש התחמקות מהצורך להגדיר אותם. הם הסכמי שלום? או סתם הסכמה לא להסכים? הם הסכימו לדרישה המאוד בסיסית של נתניהו (שבגללה הוא לא הסכים לדבר עם הפלסטינאים בסיבובים קודמים) של הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית? Tzafrir - שיחה 19:01, 24 בספטמבר 2020 (IDT)

נתניהו, טראמפ והאמירויות מגדירים אותם באופן ברור כשלום, אם כי ניתן לחלוק על כך. ההתעקשות על ההכרה בישראל כמדינה יהודית היא בצדק מול הפלסטינים. זו מהות הסכסוך שלנו איתם. peledy - שיחה 22:37, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
זה לא באמת הסכם שלום, בגלל שלא היינו באמת במלחמה איתם. שמעתי שמועה שידונו עם לבנון לגבי הקו הכחול בחלק הימי (ושם שמועה שישראל מוכנה לחלק 58:42 לטובת לבנון, אם כי יש דברים שישראל תכננה באזורים אלו). לא יודע איך זה התקדם. PRIDE! - שיחה 22:10, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
מלחמה שקטה היא גם מלחמה. איחוד האמירויות הייתה ממובילות המלחמה הכלכלית בישראל וממובילות החרם הערבי. לגבי סודאן, כווית וכמובן סעודיה, מדובר בהסכם שלום לכל הגדרה, משום שהמדינות הללו שלחו חיילים להילחם בנו. לגבי לבנון, הכל ייקבע בסופו של דבר בראש שיושב בטהראן. peledy - שיחה 01:21, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
ממובילות? יש לך דוגמה? (ונשים בצד את פרשת חיסול מחמוד אל-מבחוח). הם אפילו סלחו לנו על הביקור של איוב קרא. Tzafrir - שיחה 10:14, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
אתה חושב שהחברות הגדולות בעבר חששו להגיע לישראל מחשש שיחרימו אותן במדינות כושלות ונחשלות כמו לוב, עיראק וסוריה? המפרציות הן אלה שהובילו את החרם הערבי. peledy - שיחה 12:03, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
החרם הערבי די התמוטט בתחילת שנות התשעים של המאה העשרים. לארץ הגיעו אז פפסי קולה, טויוטה ועוד. Tzafrir - שיחה 14:15, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
זו אולי ההשלכה החיובית היחידה של הסכמי אוסלו. מכל מקום, אין זה סותר את דבריי שהתנהלה מלחמה כלכלית בין ישראל לאמירויות לפני שנות ה-90. יחד עם זאת, עד שנות ה-90 מדינות ערב שיכנעו אחרים להחרים אותנו ומאז ועד עכשיו הן החרימו לבדן. כעת, גם זה מסתיים. peledy - שיחה 18:20, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
בנתיים סודאן חולבת את האמריקאים באופן שאפילו למשא ומתן נראה לי מוגזם, ציפיתי שטראמפ ינסה להגיד בעימות שהיה לו עם ביידן (למתעיינים זה שודר בקשת 12 בערך ב3 בבוקר של היום) משפט שקשור לשלום בין המדינות (אם כי הוא החליט לחרוג מהנושאים שנקבעו לטובת דיבורים על האנטר ביידן ועל החזרי המס שלו), אם כי אולי בעימות בין הסגנים שיהיה שבוע הבא יתנו קרדיט לזה. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - חג סוכות שמח 18:59, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
כפי שהבנתי את מדיניות הנשיא טראמפ עד עכשיו, הוא הולך ללחוץ על הסודאנים מאחורי הקלעים כדי להיכנס להסכם עם ישראל, ובסופו של דבר, גם הסודאנים רוצים הסכם (מה ששואלים בסודאן זה מתי ולא אם). בניגוד לנשיאים קודמים, שהתמקדו בסכסוך הקטן (ביחס למזרח התיכון) שלנו עם הפלסטינים, הנשיא טראמפ מתמקד בכינון יחסים בין ישראל והמחנה הסוני הפרו-מערבי כדי לשפר את המאבק באיראן ובסופו של דבר להסיג את חייליו מהאזור. peledy - שיחה 19:15, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
זה דבר שאכן אפשר לזקוף לזכותו, אם הזכרת נסיגה של חיילים אני חושב שהנסיגה מכורדיסטן הסורית היא הייתה טעות (עזוב את הבגידה בכורדים) שטורקיה מנצלת בלי שאף אחד יוכל לעצור אותה, לדעתי זו תהיה סגירת מעגל יפה אם יהיה מלבד הטקס בבית הלבן משהו באיפה שהתכנסה ועידת ח'רטום (בתקווה כי מדובר במבנה קיים ולא מה שאולתר מקוצר הזמן). Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 16:14, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
Desertboy, אני מחדש את הדיון הנחמד שלנו על המדינה הבאה, שכנראה הולכת להיות סודאן. דווח בתקשורת כי ראש הממשלה הסודאני, שהתנגד לשלום עם ישראל, עבדאללה חמדוכ, החליט לתמוך, כנראה עקב לחץ אמריקני ומגורמי הצבא בסודאן. בנוגע לביקורת שלך על הנסיגה של טראמפ מכורדיסטן הסורית, הוא נסוג אך ורק מהאזורים שבהם נמצא הכורדים בגדו בו לטובת אסד, בעוד שבאזור הכורדי ממזרח לנהר הפרת, הוא השאיר את חייליו, שכן במקום שוכנים מרבצי גז ונפט שטראמפ מעוניין למנוע לפוטין ואסד להגיע לשם. האינטרס הישראלי במקרה הזה מתמזג עם האינטרס הטורקי, משום שהמלחמה באזור אידליב וצפון סוריה מסיתה את הכוחות השיעיים של חזבאללה, צבא אסד והמיליציות האיראניות לצפון וכך הם אינם יכולים לנקום בנו על התקיפות שאנו מבצעים, לפי דיווחים זרים. נפוליאון הגדיר יפה מקרים כאלה: לעולם איני מפריע לאויבים שלי (איראן וטורקיה במקרה הזה) לתלות אחד את השני. peledy - שיחה 14:29, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
צדקת. אני עדיין מקווה שדווקא מדינות קטנות ולא מנהיגות העולם הערבי יעשו את זה קודם כי צריך לשמור על התחרות בין הסעודים לאיראן וטורקיה. מי תהיה לדעתך הבאה בתור? Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 14:42, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
כפי שכתבתי, המדינה הבאה כנראה תהיה סודאן. אם אתה מתכוון למדינה שתהיה אחריה, אז ניז'ר ומאוריטניה הן אופציות ריאליות. אם אתה מעדיף להסתכל על המפרץ, אז השאלה היא מי ממתנגדי השלום ימות קודם, סלמאן הסעודי או הדור המבוגר של שליטי כווית. peledy - שיחה 14:58, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
כוונתי היא כמובן למדינה שאחרי סודאן, ימים יגידו אם אכן צדקת. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 20:39, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
Desertboy, צדקתי שהמדינה הבאה תהיה סודאן. אם אהיה צודק גם לגבי ניז'ר ומאוריטניה, תוכל לבקר גם במדבר סהרה. peledy - שיחה 20:18, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
מקווה מאוד!אתה חד. אם אני לא טועה גם לזו וגם לזו היו יחסים איתנו אבל נותקו באחד מהמבצעים לא? Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 20:20, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
מאוריטניה חתמה איתנו על הסכם שלום ב-1999, כשראש הממשלה היה אהוד ברק, אך היחסים נותקו, כפי שאמרת, ב-2010 עקב מבצע עופרת יצוקה, כנראה עקב לחץ איראני. הפעם ייתכן לחץ אמירותי על מאוריטניה על מנת לגרום למדינה ערבית נוספת להצטרף לעגלת הנורמליזציה. ניז'ר ניתקה איתנו את היחסים עוד ב-1973, וכנראה מעוניינת ללכת בעקבות שכנתה צ'אד לנורמליזציה עם ישראל. בניגוד להסכמים הקודמים, אני חושב שאין מישהו שמטיל ספק שההסכם עם סודאן הוא הסכם שלום (לפי דיווחים זרים, תקפנו שם ובנוסף לכך הם שלחו חיילים נגדנו במלחמת יום כיפור, כשהנשיא לעתיד עומר אל-בשיר נלחם נגדנו כקצין). אחרי הבחירות בארצות הברית, אם הנשיא טראמפ שדוחף לנורמליזציה ייבחר, עשויות לנרמל את היחסים איתנו סעודיה (בתנאי שהמלך הקשיש יעבור לעולם שכולו טוב), עומאן (שכרגע נמנעת משום שהיא אינה מעוניינת להיתפס כמתערבת בבחירות האמריקניות), מאלי (אם תכונן שם ממשלה יציבה) ואולי אף כווית (עקב לחץ מפרצי, הסיכויים לכך אף יהיו יותר גבוהים אם הדור החדש יעלה לשלטון), קטר (כן, זו אינה טעות) ומרוקו (בהתאם למדיניות העתידית של המלך העתידי חסן השלישי). אבל שוב, כל הטוב הזה יגיע אלינו אך ורק אם תהיה כהונה שנייה לנשיא טראמפ (אם חסרות לאנשים מסוימים סיבה להבין שכדאי לישראל שטראמפ ייבחר שוב, הנה אחת נוספת). peledy - שיחה 20:28, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
קטר?אפילו הסעודים, האמירתים, צא'ד ואפילו המלדיבים וגם תימן ניתקו איתם יחסים ובצדק. המדינה הזו ממזמן הייתה צריכה להיכנס לרשימת מדינות המממנות טרור יחד הרשות הפלסטינית. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 21:03, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
אגב, ברור לך שאם טראמפ לא ייבחר אולי לא יהיה עוד הסכמים אבל הבדיחה העלובה שהוא יבטל אותם היא ביזארית ואתה יכול להסכים איתי שזה באמת עצוב אבל לפחות מנסים למתן את האובססיה העצובה לטראמפ (טראמפ לא מושלם אבל התקשורת איבדה את זה בעניין אבל מצד שני אי אפשר להאשים אותה - טראמפ חולה על זמן מסך וחי מזה ובלי התקשורת הוא לא היה מגיע לנשיאות אפילו שהוא לא מודה בזה, נתניהו זה בכלל הזוי, התקשורת רחוקה מלסקר אותו באופן הגיוני אבל שאתה חית תקשורת משתוללת במובן הטוב של המילה וזה אחד מהכישורים שהביאו אותו ל15 שנים בשלטון זה לא פחות מצבוע). אני באמת חושב שאנשים מגזימים אם נבואות הזעם, 4 שנים של טראמפ יהיו ברוב המקרים זוועה אבל תמיד יהיו פנינות כמו השלום וכנ"ל על ביידן. זה כמו נבלה וטרפה אבל הנבלה - ביידן עדיין עדיפה בהרבה. זה קשור לדיון אחר אבל ראיתי שכתבת משהו שמקשר בין האריס וביידן לאנטישמיות ואני מתקומם מהאמירה. ביידן מחשיב את עצמו כציוני לא יהודי והאריס נשואה ליהודי ותרמה מספר פעמים ליד ושם, אני שמח שלפחות חברי הסנאט הדמוקרטים לא כולם כמו תומכות הטרור שאמרת. אני אספר לך משהו - ביידן לא מגנה אותן כי הוא יודע שהוא יבריח מספר יחסית מכובד של קולות מהשמאל הקיצוני וטראמפ לא מגנה את כל המחבלים שיורים בכל מי שלא נוצרי ולבן כמו קיר, ככה זה פוליטיקה וככה גם זה אצלנו. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 21:14, 23 באוקטובר 2020 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אל תסלף את דבריי בבקשה. לא טענתי שביידן או האריס אנטישמיים, אלא שהם מגינים על קיצוניים אנטישמיים במפלגתם. לעומת זאת, טראמפ (לפחות לא שראיתי) תמך באנטישמים אלא הוקיע אותם, ובמקביל תמך בישראל ונלחם באנטישמיות ובBDS. טראמפ ונתניהו משחקים עם התקשורת, במשחק ששותפים לו שני הצדדים, התקשורת תוקפת את הפוליטיקאים והפוליטיקאים תוקפים חזרה וכך שני הצדדים נבנים אלה מאלה. לארצות הברית יש בסיס צבאי בקטר ולכן הרעיון שהצעת אינו צפוי להתרחש. אתה די מגזים לגבי טראמפ. נכון שהיה לו כישלון די גדול בקורונה, אבל חוץ מזה הוא די הצליח - בנה את הכלכלה האמריקנית כשהוריד את אחוזי האבטלה, גם בקרב מיעוטים, לשפל היסטורי (ואז הגיעה המגיפה) והוא גם הצליח לשקם את המעמד של ארצות הברית של הנשיא הקודם (שאף מדינה לא התייחסה אליו בכבוד חוץ מאיתנו), בכך שהיא נאמנה לבעלות בריתה הנאמנות לה (אירופה הבוגדנית אינה נחשבת כבעלת ברית נאמנה לארצות הברית, זו הייתה נאמנות חד צדדית). peledy - שיחה 23:10, 23 באוקטובר 2020 (IDT)

אני חלילה אומר שאמרת, אתה אדם יישר ואני נהנה לנהל איתך דיונים פולייטים על אף (ואולי בגלל קריצה) שאנחנו עם דעות פוליטיות מנגודות. אני חלילה קורא לטראמפ אנטישמי ולדעתי זה כמו לקרוא לחתול "כלב" - אם פעם חשבתי שטרומן היה יותר טוב טעיתי. טראמפ ללא ספק היה הנשיא הכי טוב לישראל (אני עדיין חושב שטרומן היה בין הנשיאים הטובים שהיו לנו או לפחות היה הטוב ביותר בתקופותו). לגבי קטר - תמיד לומדים משהו חדש (: ואם ככה הדברים הולכים צריך לעדכן את המשבר הדיפלומטי הקטרי. אני לא מהאלו שיש להם נבואות זעם על עוד 4 שנים של שלטון טראמפ. שוב - התקשורת אולי מוטעה אבל היא לא מפיצה תורה משמיים אלא פשוט לפעמים מנפחת נתונים עם בסיס עובדתי כאן כתבה על הידרדרות באיכות האוויר, כאן חתם טראמפ על מסמך טרנספובי שמתאים למאה ה-19, [https://news..co.il/item/3384260 זו בעלת ברית שאני אישית פחות אוהב. אדגיש שוב - אתה אחד מהאנשים שאני הכי מעריך כאן ונהנה לדבר איתם ואני לא מאשים אותך בX או Y ואם ככה זה נשמע אני מתנצל וכוונתי לא הייתה כזו. המשך שבת נעימה Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 15:26, 24 באוקטובר 2020 (IDT)
היה בטוח שההערכה בינינו היא הדדית. אני שמח שהבהרתי לי את העניין אחרי שכנראה פירשתי את אמירתך באופן שגוי. ההסכם בין סודאן לישראל הוא הרבה יותר גדול ממה שנדמה לנו - מדובר פה במעבר של סודאן מהציר האסלאמיסטי של ארדואן וקטר לציר הסוני הפרו-מערבי של סעודיה והאמירויות ולכן באיראן וטורקיה תולשים את שערות ראשיהם מההסכם. peledy - שיחה 18:44, 24 באוקטובר 2020 (IDT)

קטגוריה בלחיצה על תמונה[עריכת קוד מקור]

גלשתי לתומי בוויקפדיה בספרדית, והגעתי לקטגוריה של בתי כנסת לפי יבשת. הם עשו שם ציור חמוד של מפת העולם, ובלחיצה על כל יבשת מגיעים לקטגוריית המשנה של בתי הכנסת באותה יבשת. (בקטגוריה המקבילה בעברית - אין דבר כזה). סתם התלהבתי מהרעיון ואני משתף. דני Danny-w - שיחה 15:13, 30 בספטמבר 2020 (IDT)

Danny-w, זה לא רק בבתי כנסת אלא תבנית כללית לקטגוריות המחולקות לפי יבשות, מניח שניתן לתרגמה לעברית בקלות: es:Plantilla:Categoría por continente. ביקורת - שיחה 15:38, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
האמת שזה לא אמור להיות קשה מידי. אפשר להתבסס על תבנית:מפת תמונה ולהגדיר פרמטר כמו שעשו בויקיספרדית על מנת לנווט בין בתי כנסת לפי יבשת או בעלי חיים ללפי יבשה או כל קטגוריה לפי יבשת. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:31, 1 באוקטובר 2020 (IDT)

סתם שאלה למפעילים, נהוג כאשר חוסמים אנונימי או משתמש חדש שמבצעים השחתות רבות בוויקיפדיה, להודיע לו על החסימה ומזהירים אותו מפני נקיטת אמצעים נגדו, בין אם על ידי פנייה לספק המרשתת ובין אם על ידי פנייה לגורמי אכיפת החוק. מעניין אותי לדעת האם הדבר בוצע אי פעם. peledy - שיחה 13:51, 1 באוקטובר 2020 (IDT)

כן Shannen - שיחה 15:09, 1 באוקטובר 2020 (IDT)
מתי ונגד מי? peledy - שיחה 15:44, 1 באוקטובר 2020 (IDT)
כן, ראה וק:טיפול בהשחתה. בקצרה: לכל ספק אינטרנט יש מחלקת abuse שדרכה ניתן להתלונן על הלקוח וברוב המקרים הספק שולח התראה ללקוח. במקרים נדירים יותר הספק מנתק את הלקוח לחלוטין ובמקרים קיצוניים מוגשת אפילו תלונה במשטרה. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 15:51, 1 באוקטובר 2020 (IDT)
אכן, מדובר בכלי שלא נעשה בו יותר מידי שימוש וחבל, כדאי לנסח נוהל שיפרט מתי ואיך לעשות שימוש בכלי הזה, מעבר למעט התוכן שכתוב בדף מעלה. אמירושיחה 16:40, 1 באוקטובר 2020 (IDT)
אולי שווה לשקול את זה מול כמה מהטרולים שלנו כעת כמו הטרול האמריקאי והמשחית המשחזר Omer abcd - שיחה 16:49, 1 באוקטובר 2020 (IDT)
מה ששאלתי הוא אם נקטו בעבר בכלים שציינתי, אחרת אפשר להסיר את האיום המיותר הזה. peledy - שיחה 17:16, 1 באוקטובר 2020 (IDT)
בשנותיה הראשונות של ויקיפדיה פניתי פעמים אחדות למחלקות abuse ופעם אחת הגשתי תלונה במשטרה, אך בהמשך חדלתי מכך, משום שאני סבור שדי בכלים שוויקיפדיה מעמידה לרשותנו, ואין צורך להטריח אחרים. אני לא רואה צורך לבטל את ההודעה, מפני שהאופציה קיימת. דוד שי - שיחה 19:04, 1 באוקטובר 2020 (IDT)

הזמר במסכה[עריכת קוד מקור]

הגיעו מים עד נפש, אני כרגע רואה את התוכנית והיא טובה והכל אבל משחיתים או אנשים שמנחשים אנשים לפי המנחים מחליטים למצוא סלבס ולזרוק עליהם תלבושת "התרנגול" "הפופקרן" וכן הלאה, מה אנחנו יכולים לעשות על מנת למנוע את זה? Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - חג סוכות שמח 21:53, 1 באוקטובר 2020 (IDT)

אני לא ראיתי את הסדרה הזאת (יישמע קצת מתנשא אבל אני לא ממש מתחבר להווי ישראלי "שטחי", אין לי כוח לראות עוד רדידות), אבל לא נשמע לי כזה מעניין בכלל. עוד ריאליטי (ואחד מעפן שסובב רק סביב "מי מאחורי המסיכה"). דה וויס היה ריאליטי טוב, השאר מאז פחות. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 22:04, 1 באוקטובר 2020 (IDT)
כלום. אי אפשר לנעול את כל הערכים של כל הסלבס בארץ. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 22:08, 1 באוקטובר 2020 (IDT)
ברור לי שאי אפשר, האם ניתן לבקש מהמפעילים על סמך ההשערות של חברי הפאנל (4 חברים שלכל אחד מהם יש כ3-4 השערות) ופחות מ16 משתתפים. זה הכי יעיל (ולא בהכרח טוב כי זה יותר מדי ערכים). זה הפתרון היחיד של כמות הנעילות אבל לא נעים להעמיס את המפעילים בזמן כה קצר בבקשות (אני אבקש את זה בחי). Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 21:52, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
אני לא מכיר ממש דרך פרקטית בשביל זה, אבל אולי כדאי להתייעץ עם קהילות בוויקיפדיות אחרות. הפורמט הזה לא הומצא כאן, ואחיותינו בשפות אחרות לא חסינות בפני ונדליסטים. Mbkv717שיחה • י"ג בתשרי ה'תשפ"א • 23:30, 1 באוקטובר 2020 (IDT)
אפשר לדרוש את נעילת הערך לעורכים מזדמנים Nirvadel - שיחה 15:47, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
בעייתי. כפי שהוצע, אפשר כטיפול מונע להגן על הערכים על האישים שזורקים את שמם בתוכנית. הבעיה היא שהצופים חושבים על דמויות נוספות שיכולות להופיע בתוכנית. עוד משהו ששמתי לב אליו, הוא שהניחושים של הדמויות הם הנצפים ביותר לפי הטוויטר של ויקיפדיה העברית, וכך גם אלו שנחשפים. איש לא נכנס לערכו של גדי סוקניק עד שהסיר את המסכה בתוכנית, כנל ינון מגל, שלמזלו היה מוגן לפני לבדוקי עריכות. YairMelamedשיחה 15:35, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
עוד כמה דקות מתחילה תוכנית נוספת, תודה לכולם על ההצעות וההירתמות, מקווה שלא אציף את המפעילים. לילה טוב! Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 21:12, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
נראה שגם דברים טובים התוכנית הזו מביאה לוויקיפדיה העברית, כדוגמת הרחבת ערכו של דביר בנדק על פי הרמזים. YairMelamedשיחה 22:49, 5 באוקטובר 2020 (IDT)

תעבירו את זה הלאה- לשיפור האווירה בוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

על מנת לשפר את האווירה בוויקיפדיה ולסייע ביצירת אווירה חיובית בין המשתמשים, החלטנו Theshumai, הארי פוטר 73 ואני להתחיל בוויקיפדיה במחוות של רצון טוב במסגרת מיזם תעבירו את זה הלאה. נשמח אם תשלחו לשני משתמשים (לפחות) שאתם מרגישים שמגיע להם את ויקי- האהבה הזה, וכל אחד בחלקו יסייע ליצור אווירה של פרגונים ביננו. תודה וחג שמח המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 22:46, 3 באוקטובר 2020 (IDT)

רעיון יפה מאוד. שאפו. בר 👻 שיחה 23:36, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
רעיון מצוין. כל הכבוד. דני Danny-w - שיחה 13:45, 5 באוקטובר 2020 (IDT)

ליגת המנותקים[עריכת קוד מקור]

מה דעתכם, האם יש לליגת המנושליםליגת המנותקים חשיבות אירופית? Tzafrir - שיחה 11:31, 4 באוקטובר 2020 (IDT)

במה מדובר? לא מצאתי מידע על השם הזה. כדאי לנמק למה לדעתך ישנה חשיבות. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 12:38, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
תיקנתי את השם. ולא, אני לא טוען שיש חשיבות אנציקלופדית. בינתיים ננסה לבקש את עזרת הציבור בשיפור הערך הליגה הבלקנית, כי אנחנו לא אוהבים את טורקיה. Tzafrir - שיחה 13:27, 4 באוקטובר 2020 (IDT)

הויקיפדיה האנגלית הצליחה לאבד את זה אפילו שזה לא היה נראה אפשרי[עריכת קוד מקור]

הייתי בטוח שראיתי שם הכל, ערכים על מפלגות קיקיניות, בית ספר יסודי עם ערך של שורה ומלא דברים אבל ערך על התפרצות נגיף הקורונה בבית הלבן אני לא יכול להבין. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 16:03, 4 באוקטובר 2020 (IDT)

הם לא לבד. יש ערכים בעוד שש שפות (וגם באנגלית פשוטה). זה מאוד מעניין את הציבור וגם את ציבור העורכים וזה לא רע שיש מקור מידע שמספק מידע אמין על הנושא. Tzafrir - שיחה 16:41, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
זה חלק מהנטייה לרשום על דברים כשהם אקטואליים. אני חושב שגם אצלנו אפשר למצוא דברים כאלה לפעמים, כמו מחאת תרבות האונס בכפר סבא (2020). לפעמים זה מתאים ולפעמים זה לא, תלוי בסוג ובסדר הגודל של האירוע. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 16:47, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
מקמפיין הבחירות של קניה וסט 2020, להשפעת הקורונה על חברת וולט דיסני ועד תגובתה של ויקיפדיה למגפת הקורונה, מה השלב הבא? השפעת מגפת הקורונה על דונלד טראמפ? (אני אשכרה רואה את זה קורה) העיקר פתחו על הערכים דיקסי ד'אמליו וסתיו בגר בגרסתם האנגלית הצבעת מחיקה. מה שחבל שהם הוויקיפדיה ה"ראשית" השולטת בכל הוויקיפדיות, משמע ויקיפד גרמני/טורקי/ערבי/עברי/וואטאבר יכול לראות זאת, לחשוב שערכים אלו לגיטימיים ולתרגם אותם, ובכך ליצור אנדרלמוסיה, בדיוק כמו שהיה אצלינו. YairMelamedשיחה 16:57, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
YairMelamed הם מחקו ערך על אימולטור (Xenia), האימולטור היחיד (כנראה) שקיים ל-Xbox 360, אבל את הערך לאימולטור של פלייסטיישן 3 (RPCS3) אפילו לא טרחו לגעת בו. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 17:05, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
תודה שכתבת על זה, אנסה לכתוב את הערכים האלה אצלנו! המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 17:10, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
איך אתה מדבר המקיסט, הרופאים העמלקים של אדון טראמפ אולי סיפקו לו גיבוי של חמצן אבל בלי בושה השאירו אותנו עם כ-4 ציוצים בלבד ביומיים של טראמפ ): - והרי זה החמצן האמיתי של הנשיא האהוב, הרחום והכתום! אז ההשפעה היא חסרת תקדים, הרופאים האלו עוד מעזים לבקש ממנו ללבוש מסכה?! הבושה מתה. אני מציע לכתוב ערך על השפעת מגפת הקורונה על יחסי יאיר נתניהו-השמאל הישראלי והתחיל לעבוד על ערך ההתפטרות של אסף זמיר. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 17:24, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
4 ציוצים ליומיים.. אז עכשיו זה אומר שהוא מצייץ בקצב של אדם רגיל? בכל מקרה, מאחל לו רק בריאות. זה מפחיד שהאיש המחזיק בתפקיד בכיר כמו נשיא ארה"ב חולה בקורונה ונמצא במידה מסוימת בסכנת חיים. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 18:30, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
TheDesertboy, מניח שהתכוונת אליי. בכל מקרה, נקווה באמת שהמצב לא יתדרדר עד כדי כך שייכתבו שם את הערך הזה. YairMelamedשיחה 19:24, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
גם אני שידוע כאחד מגדולי השונאים שלו מקווה שיחלים במהירות. התכוונתי עליך. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 19:29, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
נראה לי שכבר הגענו למצב הזה... הערך השפעת מגפת הקורונה על הדשא של בנימין נתניהו כבר נוצר ב12 ביולי 2020... Omer abcd - שיחה 19:41, 4 באוקטובר 2020 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

וואו YairMelamed, הופתעתי שהם לקחו את ההצעה שלי ברצינות (הבדל). צריך לעדכן אותם שסתם התבדחתי. בר 👻 שיחה 02:06, 5 באוקטובר 2020 (IDT)

זה אולי מוקדם, אבל לחלוטין לא מפורך. אפילו להפך. emanשיחה 02:12, 5 באוקטובר 2020 (IDT)

מחלקת הדוברות של כל עיר צריכה לשכור עורכי ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

לפי מחקר חדש העסקת עורכת ויקיפדיה מקצועית עם שליטה ב2-3 שפות תשתלם לעיריה כל עוד שכרה יהיה עד 150K דולר בשנה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

טכנית כן, זה לא יזיק לכל גוף, אבל מצד שני- לא רוצה להתחכם אבל מה יעשה העורך אחרי שכתב את הערך? מעבר לכמה תיקונים פה ושם ועדכונים, מרגיש לי כמו עבודה בהיקף מצומצם יחסית. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 16:14, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
ישכיר את שירותיו לעיריות אחרות, רחוקות, יתכנן מסלול ברחבי הארץ ואת השכר מהעיריות האחרות יעביר לקופת העירייה ששכרה אותו ראשונה. קצת חזון. (שימנשמע?) מה, אין? 20:47, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
חחח שאפו על היצירתיות. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 02:16, 5 באוקטובר 2020 (IDT)