אירוויזיון הילדים 2015

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אירוויזיון הילדים 2015

סלוגן התחרות: "‎#Discover" (#גלה)
מספר התחרות 13
גמר 21 בנובמבר 2015
מנחים פולי ג'נובה
רשת השידור המפיקה בולגריהבולגריה BNT
מיקום האירוע בולגריהבולגריה סופיה, בולגריה
המפקח על התחרות ולדיסלב יעקובלב מרוסיה
השיר הזוכה מלטהמלטה מלטה - "Not my soul" בביצוע דסטיני צ'וקוניארה
שיטת הניקוד הענקת 12 נקודות בהתחלה לכל המשתתפים ואחר כך חבר שופטים של ילדים ולאחר מכן כל מדינה נותנת 1 - 8, 10 ו-12, לפי 50% קהל ו-50% שופטים.
מספר משתתפות 17
מדינות שמשתתפות לראשונה אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה
אירלנדאירלנד אירלנד
מדינות שחוזרות לאחר פרישה אלבניהאלבניה אלבניה
מקדוניהמקדוניה מקדוניה
מדינות שפרשו מהתחרות קפריסיןקפריסין קפריסין
קרואטיהקרואטיה קרואטיה
שוודיהשוודיה שוודיה
מופעי פתיחה/ביניים קריסיה טודורובה (עם חסן ואיברהים), וינזנזו קאנטיולו, פולי ג'נובה
המדינות המשתתפות
  מדינות שהשתתפו בתחרות
  מדינות שהשתתפו בעבר, אך לא בשנה זו
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תחרות הזמר אירוויזיון הילדים 2015 היא תחרות השירים לילדים ה-13 של רשת השידור "אירוויזיון" מטעם איגוד השידור האירופי. התחרות התקיימה בארנה ארמייץ הנמצא בסופיה בירת בולגריה שנבחרה על ידי איגוד השידור האירופי (EBU) לאחר שהמדינה שניצחה בתחרות אירוויזיון הילדים 2014, איטליה, ויתרה על אירוח התחרות. שבע עשרה מדינות השתתפו בתחרות דבר המביא תחרות זו להיות הגדולה ביותר מאז 2007 כאשר רק התחרות ב-2004 הייתה גדולה ממנה והתחרות ב-2007 הייתה בגודל זהה לה. מלטה וארמניה שברו את שיא הנקודות למדינה בתחרות וסלובניה שברה את שיא הנקודות למדינה ללא קבלת 12 נקודות.

המדינה המארחת[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שאיטליה סרבה לארח את התחרות בשל אי יכולת ערוץ הילדים האיטלקי Rai Gulp להפיק ולשדר שם את אירוויזיון הילדים נפתחה למדינות האחרות האופציה להציע עצמן כמארחות ולבסוף לשלב הסופי הגיעו מלטה ובולגריה. בולגריה (שחזרה להשתתף בתחרות הקודמת ב-2014 לאחר מספר שנות פרישה והגיעה למקום השני בתחרות) נבחרה בשל רצון רב לארח. ובנוסף מלטה אירחה בשנה שעברה ובניגוד לאירוויזיון למוזיקאים צעירים באירוויזיון הילדים יש העדפה להחלפת המדינה המארחת בכל שנה.

התמודדויות על האירוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיר אולם מקומות הערות
סופיה ארנה ארמייץ 17,000 האולם הגדול ביותר בסופיה
פלובדיב רייסקורס 6,800 נפתח ב-30 באוגוסט 2015 ומיועד בעיקר לאירועי רכיבה על אופניים

הערכות המדינה המארחת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשל היות תחרות זו, ה-13 במספרה ומוטו התחרות בשנה זו הוא "#Discover" (#גלה) הוחלט על ידי רשות השידור הבולגרית לקיים 13 אירועים של זמרים צעירים ואמנים מפורסמים אחרים ב-13 ערים בבולגריה (ביניהם בלוגראדצ'יק, וליקו טרנובו וסופיה), אירועים אלו כוללים כמה מנציגי בולגריה בתחרות והזוכה האיטלקי מהשנה הקודמת.

בנוסף החל מהשנה הקודמת, הזמר שהתחרה בשנה הקודמת ומדינתו מארחת בשנה זו משחרר שיר תחת שם הסלוגן של התחרות, בשנה זו ב-26 בספטמבר 2015 הוציאה קריסיה (מקום 2 ב-2014) את השיר "#Discover" שמשמש כשיר הנושא בתחרות[1].

רשות השידור הבולגרית גייסה נותני חסות לתחרות, בין נותני החסות ערוץ הטלוויזיה הפרטי BTV, הממשלה הבולגרית וחברת התעופה הבולגרית בולגריה אייר.

ב-12 באוקטובר החלו בהפתעה להימכר כרטיסים להופעה שהאולם נחלק לשישה אזורים. האזור הראשון הוא אזור העמידה-קדמת הבמה והמקום שבו מצלמים את הקהל אזור זה הוא לא למכירה ושמור לבתי ספר מהעיר סופיה. האזורים השני והשלישי ב-40 ו-45 לב הם ישיבה בסוף האזורים המקיפים את האולם (ראו במפת הגושים). האזורים הרביעי והחמישי ב-50 ו-60 לב הם ישיבה במקומות טובים יחסית בגושים. והאזור השישי הוא אזור ה-VIP שנמכר כולו בשלוש שעות וממוקם באמצע גוש A ומחירו 80 לב. [2] אך ב-12 בנובמבר 2015 קיבלו כל רוכשי הכרטיסים לאזור 6, אזור ה-VIP הודעה שהאזור בוטל וכספם יוחזר אך אם הם מעוניינים הם יכולים לקבל כרטיסים אחרים בחינם להופעה באזור הרביעי.

ב-14 באוקטובר הוכרז שהמעברונים בין שיר לשיר ("הגלויות" בשמם הנפוץ) עקבו אחר הרפתקאותיהם של שלושה בני נוער שנסעו ברחבי בולגריה. הם טיילו עם מגוון רחב של כלי רכב, ובקרו במקומות רבים, בתחילת הגלויה שלושת בני הנוער קבלו השראה למסעותיהם מהמשתתף שעומד להופיע שמראה להם אתר מפורסם בארצו, את מסעם הם יתעדו באמצעות סלפי.

ב-21 באוקטובר הוכרז שפולי ג'נובה שייצגה את בולגריה באירוויזיון 2011 תהיה מנחת התחרות לאחר שנבחנו רבים מנציגי בולגריה באירוויזיון לשעבר ומפורסמים ממוצא בולגרי. זוהי הפעם הראשונה בה משתתף אירוויזיון בעבר מנחה את התחרות.

ב-23 באוקטובר הוכרז שהאולם הרב תכליתי "הארמון התרבותי הלאומי" (או NDK) שיכול להכיל 3,800 מקומות יארח את טקס קבלת הפנים המסורתי למשלחות ב-15 בנובמבר, מנחת האירוע הייתה יואנה דרגנבה שייצגה את בולגריה באירוויזיון 2008 והטקס התקיים שם בין השעות 20:30-22:00 אך לאחר פיגועי נובמבר 2015 בפריז הוכרז על ידי הממשלה הבולגרית על ימי אבל שהובילו לדחיית טקס קבלת הפנים ל-17 בנובמבר ב-20:45 אך סדר הופעה הוכרז בתאריך המקורי בטקס קצר בהשתתפות יואנה וכל הזמרים המתחרים. כמו כן הוכרז בטקס שהפסקות לפרסומות יהיו אחרי אוסטרליה (השיר השישי) ואוקראינה (השיר השנים עשר).

כמו בשנה הקודמת גם בשנה זו הוכרז שסדר העלייה לבמה בחזרות נקבע מראש ולא קשור לסדר שיקבע ב-15 בנובמבר, דבר זה נעשה כדי שתהיה הערכות מוקדמת מתאימה מספיק זמן מראש. סדר החזרות בשנה זו הוא: ביום הראשון עלו על הבמה אלבניה, ארמניה, מלטה, בלארוס, בולגריה, גאורגיה, אירלנד, איטליה ומקדוניה - ההפסקה תהיה בין בלארוס לבולגריה וביום השני עלו אוסטרליה, מונטנגרו, הולנד, רוסיה, סן מרינו, סרביה, סלובניה, אוקראינה - ההפסקה הייתה בין רוסיה לסן מרינו. בימים השלישי והרביעי יופיעו המשתתפים לחזרה שנייה בסדר הפוך (מקדוניה שהייתה אחרונה ביום הראשון עלתה כראשונה ביום השלישי).

הכרזות מיוחדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוסטרליה ואירלנד הצטרפו לתחרות בפעם הראשונה, אירלנד דרך רשות השידור דוברת האירית לאחר התעניינות גם בשנה שלפני ואוסטרליה לאחר הצטרפותה לאירוויזיון 2015 כמתחרה ולאחר שנשלחה להם הזמנה בעקבות השידור הקבוע של התחרות בשנים קודמות.

אוסטרליה בהמשך למדיניותה לשלוח שמות גדולים שלחה שיר של דלתא גודרם, וסלובניה שלחה שיר של המפיק הגדול ביותר בסלובניה ראאי. בנוסף בשנה זו הוכרז על ידי איגוד השידור האירופי שסן מרינו ואוסטרליה יצביעו בהצבעת שופטים בלבד עקב שעת השידור באוסטרליה שלדעת רשות השידור האוסטרלית אינו מתאים לפתיחת הצבעת קהל (4:30-7:00 בבוקר בערך) וסן מרינו עקב כך שכל המספרים שם הם מספרים איטלקיים ולכן הדבר בלתי אפשרי.

בשנה זו, גרמניה תשדר לראשונה את התחרות בשידור חי באתר האירוויזיון הגרמני הרשמי (eurovision.de) דבר שהפתיע רבים בשל העובדה שגרמניה לא השתתפה בתחרות מעולם והייתה כמעט משתתפת[3] 4 פעמים. בנוסף לשידור, רשות השידור הגרמנית החלה מעדכנת באתרה על חדשות מהתחרות והעלתה סיקור על המתחרים.

אירועים חריגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה-EBU החליטו שהחל מ-2016 התחרות תעבור לניהול בנושא יחסי ציבור על ידי חברה מסחרית, לאחר שחברה כזו נהלה את התחרות בשנים 2011–2012 ללא הצלחה יתרה במספר המדינות. משמעות הדבר היא פיטורו של הצוות הנוכחי החל מהתחרות הבאה, דבר זה נעשה בסוג של מחטף וללא הודעה מוקדמת וגרם לאי נוחות למפוטרים ולצופי אירוויזיון הילדים העוקבים בעיקר בטוויטר. אך לאחר שהמכרז התפרסם, יש הטוענים שהוא מכור לאותה חברה שניהלה את התחרות בשנים 2011–2012 והחברה היא חברה ההולנדית שראשיה מקורבים לאיגוד השידור האירופי. קייט לוקט, ראש צוות יחסי הציבור שיפוטר בתחרות הבאה התלוננה על כך ל-EBU ובעמוד הפייסבוק של מנהל החברה ההולנדית. דבר שגרם לפיטוריה המידיים שגרמו לתרעומת בקרב הצופים ולעמודי פייסבוק וטוויטר פחות פעילים[4]

מדינות משתתפות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדר מדינה שפה זמר שיר תרגום לעברית מקום נקודות
1 סרביהסרביה סרביה סרבית לנה סטאמאנוביץ' "Ленина песма" השיר של לנה 7 79
2 גאורגיהגאורגיה גאורגיה גאורגית ליזי & טאקו & אלנה & דטה (להקת וירוס) "გაბედე" להעיז 10 51
3 סלובניהסלובניה סלובניה אנגלית, סלובנית[5] לינה קודוזוביץ' "Prva ljubezen" אהבה ראשונה 3 112
4 איטליהאיטליה איטליה איטלקית קיארה ומרטינה סכרפארי "Viva" יחי 16 34
5 הולנדהולנד הולנד אנגלית, הולנדית שליסה ואן דר לאאן "Million Lights" מיליון אורות 15 35
6 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה אנגלית בלה פייג'[6] "My Girls" החברות שלי[7] 8 64
7 אירלנדאירלנד אירלנד אירית[8] איימי בנקס "Réalta na Mara" כוכב הים 12 36
8 רוסיהרוסיה רוסיה אנגלית, רוסית מיכאיל (מישה) סמירנוב "Мечта" חלום לעתיד 6 80
9 מקדוניהמקדוניה מקדוניה מקדונית[9] איוואנה פטקובסקה ומגדלנה אלכסובסקה "Плетенка" צמה 17 26
10 בלארוסבלארוס בלארוס אנגלית, רוסית רוסלן אסלנוב "Magic" כישוף 4 105
11 ארמניהארמניה ארמניה אנגלית, ארמנית מיכאל (מיקה) ורוסיאן "Love" אהבה 2 176
12 אוקראינהאוקראינה אוקראינה אוקראינית, אנגלית אנה טרינצ'ר "Почны з себе" אתחיל עם עצמך 11 38
13 בולגריהבולגריה בולגריה בולגרית איוואן סטוינוב וגבריאלה יורדנובה[10] "Цветът на надеждата" צבע התקווה 9 62
14 סן מרינוסן מרינו סן מרינו איטלקית, אנגלית קמילה איסמאילובה[11] "Mirror" מראה 14 36
15 מלטהמלטה מלטה אנגלית דסטיני צ'וקוניארה "Not My Soul" לא הנשמה שלי 1 185
16 אלבניהאלבניה אלבניה אלבנית[12] מישלה ראפו "Dambaje" דָמבַיֵה 5 93
17 מונטנגרומונטנגרו מונטנגרו מונטנגרית יאנה מירקוביץ' "Олуја" סוּפָה 13 36

מדינות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אוסטריהאוסטריה אוסטריה - ב-10 בינואר 2015, רשות השידור האוסטרית, ORF, הודיעה כי אוסטריה לא תעשה את הופעת הבכורה שלה בתחרות אירוויזיון הילדים 2015.
  • הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת בריטניה - ב-17 במרץ 2015, רשות השידור הבריטית, ITV, אישרה כי בריטניה לא תיקח חלק בתחרות אירוויזיון הילדים 2015.
  • הונגריההונגריה הונגריה - בתחילת ספטמבר 2015 הודיעו גורמים מאיגוד השידור האירופי ובכללם קייט לוקט וולדיסלב יעקובלב שהונגריה לא תשתתף באירוויזיון הילדים 2015 אבל נכון לזמן ההודעה, הונגריה אישרה את השתתפותה באירוויזיון הילדים 2016.
  • לטביהלטביה לטביה - ב-16 במרץ 2015, אושר כי לטביה לא תיקח חלק בתחרות אירוויזיון הילדים 2015.
  • צ'כיהצ'כיה צ'כיה - ב-19 במרץ 2015, רשות השידור הצ'כית, ČT, הודיעה כי צ'כיה לא תעשה את הופעת הבכורה שלה בתחרות אירוויזיון הילדים 2015.
  • קפריסיןקפריסין קפריסין - רשות השידור הקפריסאית CyBC הודיעה על פרישה בשנה זו בשל בעיות כלכליות אך נציגת איגוד השידור האירופי בנושא אירוויזיון הילדים ברשתות החברתיות קייט לוקט הודיעה שהם מנהלים מגעים עם גוף שידור קפריסאי אחר.
  • קרואטיהקרואטיה קרואטיה - רשות השידור הקרואטית HRT הודיעה שקרואטיה לא תשתתף בשל זו בין היתר בשל המקום האחרון שלהם בשנה שלפני אך בסוף אוגוסט, רשות השידור הקרואטית החליטה לדון שוב בנושא, אך הם הגיעו לאותה החלטה.
  • רומניהרומניה רומניה - ב-2 באוגוסט 2014, רשות השידור הרומנית, TVR, הודיעה כי היא לא תחזור לתחרות אירוויזיון הילדים 2014, אך היא מקווה שרומניה תוכל לחזור לתחרות אירוויזיון הילדים 2015.[13]
  • שוודיהשוודיה שוודיה - בשל שינויים בערוץ הילדים שבבעלותם הרשות השידור השוודית SVT פרשה מאירוויזיון הילדים בשנה זו תוך הבטחה לחזור בשנת 2016 אך שוודיה ככל הנראה תתחרה אם המגעים בין איגוד השידור האירופי לערוץ המסחרי TV4 יבשילו אך מגעים אלו לא נשאו פרי.

מדינות מחוץ לאיגוד השידור האירופי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אוסטרליהאוסטרליהאוסטרליה - ב-31 ביוני 2015, EBU הכריז בטוויטר שהם מזמינים גם את אוסטרליה להשתתף בתחרות בהופעה ראשונה למדינה לאחר התחרות משודרת בה באופן מסורתי, ב-7 באוקטובר 2015 אוסטרליה אישרה את השתתפותה בתחרות בתור המדינה ה-17.

מוסרי ניקוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

מסירת הניקוד לתחרות בוצעה מהקאטווק באולם התחרות שהמנחה עומדת על הבמה הגדולה מאחוריהם[14].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ https://www.youtube.com/watch?v=Dd__52V0fj4 גרסת הסטודיו לשיר #Discover
  2. ^ http://www.junioreurovision.tv/save-files/resizes/ba/77/d3/4a/30/13/18/a5/f8/4d/97/be/51/52/11/83/12164379_937759329603204_1482702859_o.jpg מפת הגושים באולם
  3. ^ פרשה אחרי פרסום הרשימה/מגעים אחרונים שנכשלו
  4. ^ http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article21625485.ab פרסום על הנושא באתר אפטונבלדט השוודי
  5. ^ השיר מכיל גם איטלקית
  6. ^ בדה וויס ילדים אוסטרליה שבו סיימה במקום השני היא הופיעה תחת השם בלה יוססקי
  7. ^ אומנם התרגום המדיוק הוא הבנות שלי אבל זהו סלנג בהתייחסות לחברות שלה ולכן התרגום המתאים הוא החברות שלי
  8. ^ השיר מכיל מילים גם בשפה הלטינית
  9. ^ המשפט האחרון בשיר בשפה האנגלית
  10. ^ במקור רק גבריאלה הייתה אמורה לשיר בשל זכייתה בקדם הבולגרי אך בעקבות העובדה שאיוואן שהיה במקום השני זכה להצלחה בקהל הוחלט שגם הוא יקבל חלק מהשיר
  11. ^ אזרחית רוסיה,ללא קשר לסן מרינו למעט ביקור שם.
  12. ^ השיר מכיל מילים גם בשפות איטלקית, אנגלית, גרמנית,סרבו-קרואטית, ספרדית, צרפתית ו-טורקית
  13. ^ http://oikotimes.com/2014/08/02/romania-turns-down-malta-but-keeps-an-open-door/
  14. ^ באולם היו שתי עמדות בקאטווק שכאשר בצד אחד יש הצבעה ובצד השני המגיש הקודם יורד והבא עולה
  15. ^ אוסטרלית ממוצא בולגרי
תחרות הזמר של האירוויזיון
תחרויות
תחרות הזמר של האירוויזיון 1956195719581959196019611962196319641965196619671968196919701971197219731974197519761977197819791980198119821983198419851986198719881989199019911992199319941995199619971998199920002001200220032004200520062007200820092010201120122013201420152016201720182019202020212022202320242025
האירוויזיון למוזיקאים צעירים 198219841986198819901992199419961998200020022004200620082010201220142016201820202022
האירוויזיון לרוקדים צעירים 198519871989199119931995199719992001200320052011201320152017
אירוויזיון הילדים 200320042005200620072008200920102011201220132014201520162017201820192020202120222023
האירוויזיון לרוקדים 20072008
האירוויזיון למקהלות 20172019
תחרויות מיוחדות שיר היובל באירוויזיון (2005)המיטב של האירוויזיון (2006)הלהיטים הגדולים של האירוויזיון (2015)אירוויזיון: Europe Shine a Light (2020)אירוויזיון קרקס הקסמים
ראו גם טקס פתיחת אירועי האירוויזיוןלהט"ב ותחרות האירוויזיוןרשימת מנחי האירוויזיוןזוכי תחרות הזמר של האירוויזיוןחוקי תחרות הזמר של האירוויזיוןערים שאירחו את האירוויזיוןאופנה באירוויזיון (ישראל) • OGAEפרס ברברה דקסתחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של Fire Sagaתחרות הזמר האמריקאית
מדינות
מדינות משתתפות אוסטריהאוסטרליהאוקראינהאזרבייג'ןאיטליהאיסלנדאירלנדאלבניהאסטוניהארמניהבלגיהגאורגיהגרמניהדנמרקהולנדהממלכה המאוחדתיווןישראללוקסמבורגלטביהליטאמולדובהמלטהמקדוניה הצפוניתנורווגיהסלובניהסן מרינוספרדסרביהפוליןפורטוגלפינלנדצ'כיהצרפתקפריסיןקרואטיהרומניהשוודיהשווייץ
מדינות שפרשו אנדורהבולגריהבוסניה והרצגובינההונגריהטורקיהמונטנגרומונקומרוקוסלובקיה
מדינות שנפסלו בלארוסרוסיה
מדינות לשעבר יוגוסלביהסרביה ומונטנגרו
ראו גם מדינות שלא משתתפות באירוויזיון (לבנון)
זוכים
שנות החמישים שווייץשווייץ ליס אסיההולנדהולנד קורי ברוקןצרפתצרפת אנדרה קלאבוהולנדהולנד טדי סחולטן
שנות השישים צרפתצרפת ז'קלין בואייהלוקסמבורגלוקסמבורג ז'אן-קלוד פסקלצרפתצרפת איזבל אוברהדנמרקדנמרק גרטה ויורגן אינגמןאיטליהאיטליה ג'יליולה צ'ינקווטילוקסמבורגלוקסמבורג פראנס גלאוסטריהאוסטריה אודו יורגנסבריטניהבריטניה סנדי שוספרד (1945-1977)ספרד (1945-1977) מסיאלצרפתצרפת פרידה בוקארה / הולנדהולנד לני קור / בריטניהבריטניה לולו / ספרד (1945-1977)ספרד (1945-1977) סלומה
שנות השבעים אירלנדאירלנד דנהמונקומונקו סבריןלוקסמבורגלוקסמבורג ויקי לאנדרוסלוקסמבורגלוקסמבורג אן-מארי דודשוודיהשוודיה אבבאהולנדהולנד טיץ'-איןבריטניהבריטניה Brotherhood of Manצרפתצרפת מארי מריםישראלישראל יזהר כהן ולהקת אלפא-ביתאישראלישראל חלב ודבש
שנות השמונים אירלנדאירלנד ג'וני לוגןבריטניהבריטניה באקס פיזגרמניהגרמניה ניקוללוקסמבורגלוקסמבורג קורין הרמסשוודיהשוודיה הרייסנורווגיהנורווגיה בוביסוקס!בלגיהבלגיה סנדרה קיםאירלנדאירלנד ג'וני לוגןשווייץשווייץ סלין דיוןיוגוסלביהיוגוסלביה ריווה
שנות התשעים איטליהאיטליה טוטו קוטוניושוודיהשוודיה קרולהאירלנדאירלנד לינדה מרטיןאירלנדאירלנד ניב קבאנהאירלנדאירלנד פול הרינגטון וצ'ארלי מק'גטיגןנורווגיהנורווגיה סיקרט גארדןאירלנדאירלנד איימר קוויןבריטניהבריטניה קתרינה והגליםישראלישראל דנה אינטרנשיונלשוודיהשוודיה שארלוט נילסן
העשור הראשון של המאה ה-21 דנמרקדנמרק האחים אולסןאסטוניהאסטוניה טאנל פדאר, דייב בנטון ו-2XLלטביהלטביה מארי אןטורקיהטורקיה סרטאב ארנראוקראינהאוקראינה רוסלנהיווןיוון הלנה פפאריזופינלנדפינלנד לורדיסרביהסרביה מריה שריפוביץ'רוסיהרוסיה דימה בילאןנורווגיהנורווגיה אלכסנדר ריבאק
העשור השני של המאה ה-21 גרמניהגרמניה לנה מאייר-לנדרוטאזרבייג'ןאזרבייג'ן אל וניקישוודיהשוודיה לורןדנמרקדנמרק אמילי דה פורסטאוסטריהאוסטריה קונצ'יטה וורסטשוודיהשוודיה מונס סלמרלובאוקראינהאוקראינה ג'מאלהפורטוגלפורטוגל סלבדור סובראלישראלישראל נטע ברזיליהולנדהולנד דאנקן לורנס
העשור השלישי של המאה ה-21 2020איטליהאיטליה מונסקיןאוקראינהאוקראינה קאלוש אורקסטרהשוודיהשוודיה לורן


אירוויזיון הילדים
תחרויות
תחרויות 200320042005200620072008200920102011201220132014201520162017201820192020202120222023
מדינות
מדינות משתתפות אוקראינהאיטליהאירלנדאלבניהארמניהגאורגיהגרמניההולנדהממלכה המאוחדתמלטהמקדוניה הצפוניתספרדסרביהפוליןפורטוגלצרפת
מדינות שפרשו אוסטרליהאזרבייג'ןבולגריהבלגיהדנמרקויילסיווןישראללטביהליטאמולדובהמונטנגרונורווגיהסלובניהסן מרינוקזחסטןקפריסיןקרואטיהרומניהשוודיהשווייץ
מדינות שנפסלו בלארוסרוסיה
מדינות לשעבר סרביה ומונטנגרו
ראו גם מדינות שלא משתתפות באירוויזיון הילדים
זוכים
העשור הראשון של המאה ה-21 קרואטיהקרואטיה דינו ג'לוצ'יץ • ספרדספרד מריה איסבלבלארוסבלארוס קסניה סיטניק • רוסיהרוסיה האחיות טולמצ'בי • בלארוסבלארוס אלכסיי ז'יהלקוביץ' • גאורגיהגאורגיה חבורת בזיקבי • הולנדהולנד ראלף מקנבאך
העשור השני של המאה ה-21 ארמניהארמניה ולדימיר ארזומניאן • גאורגיהגאורגיה להקת Candy • אוקראינהאוקראינה אנסטסיה פטריק • מלטהמלטה גאיה קאווז'י • איטליהאיטליה וינצ'נצו קאנטיולו • מלטהמלטה דסטיני צ'וקוניארהגאורגיהגאורגיה מרים מאמאדאשווילי • רוסיהרוסיה פולינה בוגוסביץ' • פוליןפולין רוקסנה ונגיאל • פוליןפולין ויקטוריה גאבור
העשור השלישי של המאה ה-21 צרפתצרפת ולנטינה • ארמניהארמניה מאלנהצרפתצרפת ליסנדרו • צרפתצרפת זואי קלאוזור
תחרויות אחרות
תחרות הזמר של האירוויזיוןהאירוויזיון למוזיקאים צעיריםהאירוויזיון לרוקדים צעיריםהאירוויזיון לרוקדיםהאירוויזיון למקהלות