שיחת משתמש:עדירל/ארכיון 6

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

{

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

אפרופים - ביטול עריכה[עריכת קוד מקור]

עדירל, היום מחקת עריכה שנעשתה בנוגע להלכת אפרופים. כתבת "לא נכון". אז בדוק עצמך שנית, כמו-גם הפרסום שהופיע בהקשר זה בכלכליסט והשיחה אודות פסיקה זאת בכנס באוניברסיטת חיפה. לאחר מכן, תבין שה"לא נכון" היה דווקא נכון מאד, וכי לא רצוי לדכא את המוטיבציה של סטודנטים צעירים ותורמים להמשיך לתרום. איתן טמיר

אם אתה חושב שטעית, זה בהחלט יכול להיות, אתה מוזמן להביא הוכחות: כמו הפניה לפסקה ספציפית בפסק הדין, הכתבה בכלכליסט או כל הוכחה אחרת. אשמח לשמוע בשיחה:פסק דין אפרופים. לגיב מוטיבציה, אתה צודק, אבל איני יודע איך לעודד כותבים כשהתוכן שגוי. עדירל - שיחה 21:56, 29 במאי 2016 (IDT)

צפון אוסטיה אסס"ר[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל, ראיתי ששינית (כאן) כיתוב "צפון אוסטיה אסס"ר" ל-"צפון אוסטיה" - האם יש בעיה עם הביטוי צפון אוסטיה אסס"ר כשלעצמו? (כי אם כן צריך לתקן בעוד ערכים). או שפשוט רצית שהקישור הפנימי יהיה כחול ולא ראית סיבה מיוחדת שבאותו מקום יהיה כתוב גם אסס"ר? אוריאל, Orielno - שיחה 22:10, 7 ביוני 2016 (IDT)

רק רציתי שהקישור יהיה כחול. עדירל - שיחה 22:18, 7 ביוני 2016 (IDT)

בקשת עזרתך בנוגע לעמידה בסטנדרטים של וויקפדיה.[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל, אשמח לקבל עזרתך. כתבתי ערך על סופרת חרדית מובילה בשם לאה פרידמן, הוא עדיין זקוק לליטוש, אך כבר נכתב לי שהוא אינו עומד בסטנדרטים של וויקפדיה. מדובר בסופרת מובילה שכתבה רבי מכר, אישה משכילה מאוד, חברה באגודת הסופרים העבריים שכתבה שבעה ספרים, כמה מהם תורגמו לאנגלית ולצרפתית. כך שבוודאי שהיא ראויה לערך. מבחינת סימוכין אינני מבינה בדיוק מה הכוונה, כתבתי עובדות בלבד. וניתן לברר אותם בכל דרך וצורה. מבחינת חלוקה לכותרות פעלתי בדיוק בהתאם לדרישות. דומני שגם הסגנון דומה לערכים אחרים. אשמח לקבל עזרתך בעניין.

בתודה מראש יוני הנה קישור לחברותה באגודת הסופרים העברייםhttp://www.hebrew-writers.org/article.asp?catalogid=171, הבאתי קישור לכתבה שהתפרסמה כשזכתה בפיצ'ינג, יש עליה ערך בלקיסקון הסופרים העבריים הבאתי קישור, מה עוד צריך בשביל סימוכין?

שיפרתי קצת את הערך. תברר עם עוד מישהו אולי ניתן להחזיר למרחב הערכים. עדירל - שיחה 07:30, 9 ביוני 2016 (IDT)

תודה עדירל על עזרתך ועל השיפורים שבצעת, האם תוכל לסייע לי גם בפניה למשהו הנוסף, מי אמור להחזיר את הערך למרחב הערכים? איך אפשר להוסיף תמונות של הספרים או הכתבים והאם גם לתמונות אלה יש זכויות יוצרים?

תמונות של הספרים מוגנים בזכויות יוצרים. אפשר אולי לפרוש כמה ספרים ביחד ולצלם במשותף ואז הספרים עצמם הם שוליים והזכויות הם של הצלם ויהיו מותר להעלות לויקיפדיה. לגבי העניין הטכני נראה לי כדאי לפנות לדף העזרה של הויקיפדיה. אפשר לנסות לבקש בויקיפדיה:לוח מודעות. אולי מישהו יבוא, יתקן עוד ויחזור למרחב הערכים. עדירל - שיחה 08:57, 9 ביוני 2016 (IDT)

עזרתך בנוגע לשם הערך[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל, ראשית תודה נראה לי שקדמת את הערך של א. פרידמן, שנית העירו לי, ויתכן שזה נכון שכדאי לכתוב בשם הערך א. פרידמן - לאה פרידמן סופרת, ניסיתי לשנות אך לא הצלחתי, אודה לך אם תוכל לעשות זאת.

בתודה יוני

נדנוד[עריכת קוד מקור]

אתה רוצה לנדנד להם? נראה לי ששכחו אותנו. אם נחוצה פעולה מתואמת, כתוב לי ואנדנד גם אני. . ביקורת - שיחה 11:00, 15 ביוני 2016 (IDT)

בדיוק לפני שבוע נעשה נדנוד לשר החקלאות. מעבר לזה, אני מניח שפעולה מצדך לא תזיק. עדירל - שיחה 11:48, 15 ביוני 2016 (IDT)
אוקיי, אני מבין שגם עם החינוך עדיין אנחנו רחוקים. מכל מקום התרשמתי שאני זה שמנעתי ממך לארכב את הדף עד הנה? ביקורת - שיחה 15:01, 15 ביוני 2016 (IDT)
בחינוך אנחנו בהקפאה בתקווה שהחקלאות יגיע לחתימה. ארכבתי את הדף כדי לפנות מקום לחקלאית. עדירל - שיחה 15:30, 15 ביוני 2016 (IDT)
מה עם החקלאות? כלה קציר כלה חורף ואנחנו על אותו מקום. עד שהם יתנו את זה לא יישארו פה מספיק מתנדבים לפרק את הארגזים ולווקזץ. ביקורת - שיחה 15:42, 16 בספטמבר 2016 (IDT)
עד שהם יתנו את זה, יעברו שבעים שנה ממות המחבר האחרון. מי חוקק את חוקי זכויות היוצרים האנכרוניסטיים הללו? למה לא קבעו שהם פגים אלא אם מבקשים הארכה אחרי 20 שנה? אבל לעצם העניין, אין לי מה לעשות. אולי תאיים בבג"ץ ותטען שהמכתב שקיבלנו הוא הבטחה שלטונית (זה לא נכון, אבל כדי לאיים על פוליטיקאים זה בסדר). עדירל - שיחה 16:02, 16 בספטמבר 2016 (IDT)
לא הבנתי, כך נאמר לך מפי גורם רשמי??? אנחנו חוזרים מיד לוועדה. הוועדה תזמין את כל מי שצריך לבקש לדעת למה כסף של המדינה שוכב בלי לעבוד, למה אין מישהו שייקח על עצמו את איסוף האישורים מכל הנוגעים בדבר. המדינה לא שמה כס, על הפרויקט הזה כדי למלא את חנויות הספרים מיד-שנייה. ביקורת - שיחה 16:31, 16 בספטמבר 2016 (IDT)
לא. ככה אני אומר. מה שאמרו לי זה לשלוח דוא"ל לשר עם תזכורת. לדעתי, אתה יכול במקביל להפעיל את הועדה. עדירל - שיחה 20:08, 17 בספטמבר 2016 (IDT)

היית אמור לקבל מייל מהוועדה. קיבלת? ביקורת - שיחה 13:59, 24 בנובמבר 2016 (IST)

לא. עדירל - שיחה 15:10, 24 בנובמבר 2016 (IST)
הם כנראה חושבים שאני זה אתה. אעביר לך את הדוא"ל ותגיד מה דעתך, הם מספרים שפנו לוויקימדיה. ביקורת - שיחה 15:20, 24 בנובמבר 2016 (IST)
תודה. הם אומרים שהם פועלים. נקווה שאכן כך. עדירל - שיחה 23:28, 24 בנובמבר 2016 (IST)
מי זה הם? ויקימדיה אני מקווה. ביקורת - שיחה 10:30, 25 בנובמבר 2016 (IST)
לא ידוע לי על כל פעילות של ויקימדיה. דיברתי על משרד החקלאות. עדירל - שיחה 21:32, 26 בנובמבר 2016 (IST)
אז זה הזמן לעדכן את הקרן בפעילות שעשינו (וסליחה שאני מכליל את עצמי). כי לפי האמור במכתב נשלח אליהם הסכם לחתימה, הם לא ידעו במה מדובר, וכנראה שכדאי שגם אנחנו (הקהילה) נראה את ההסכם כדי לוודא שנוכל לעמוד בהתחייבויות שיתבקשו שם. שאפנה למיכל לסטר? ביקורת - שיחה 22:04, 26 בנובמבר 2016 (IST)
לא זוכר מה בדיוק כתוב במכתב, אבל הרושם שלי הוא שהיה כתוב שהם מנסחים הסכם וישלחו אותו לעמותה. בזמנו עדכנתי את העמותה ואתה מוזמן בשמחה לעשות זאת שוב. עדירל - שיחה 22:41, 26 בנובמבר 2016 (IST)
שלחתי דוא"ל למיכל. ביקורת - שיחה 00:34, 27 בנובמבר 2016 (IST)

מתקפת איכות קטגוריות[עריכת קוד מקור]

שלום משתמש:עדירל, בבקשה העבר לי בדואר אלקטרוני מידת החולצה וכן שם וכתובת למשלוח החולצה. תודה שלקחת חלק במתקפת האיכות.
בברכה, לסטר - שיחה 14:52, 27 ביוני 2016 (IDT)

מתקפת איכות קטגוריות[עריכת קוד מקור]

שלום משתמש:עדירל, בבקשה העבר לי בדואר אלקטרוני מידת החולצה וכן שם וכתובת למשלוח החולצה. תודה שלקחת חלק במתקפת האיכות.
בברכה, לסטר - שיחה 14:53, 27 ביוני 2016 (IDT)

מתנצלת שההודעה נשמרה פעמיים. מיכל לסטר - שיחה 14:54, 27 ביוני 2016 (IDT)

העלאת ערך לויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

הי אדירל תודה על הרצון לעזור. הגעתי למצב שהצלחתי להעלות את הערך שלי "טכנאי מוסמך" שהוא יופיע ביקידה, אבל בגוגל הוא עדיין לא מופיע. עשיתי עד השלב של העברה למרחב הערכים, מה חסר לי?

לא חסר כלום. לגוגל לוקח כמה דקות. אולם אני בדעה שהערך טכנאי מוסמך הוא כפילות של טכנאי ויש לאחדם. העברתי חלק ממה שכתבת לערך טכנאי. תודה על תרומתך לויקיפדיה. עדירל - שיחה 10:35, 4 ביולי 2016 (IDT)

מייל[עריכת קוד מקור]

היי עדירל, התבקשתי להעביר לך מהמשתמש מו סיזלאק כי נשלח לך מייל לתיבת הדואר הפרטית. בברכה, Amimqj - שיחה 12:12, 4 ביולי 2016 (IDT)

עניתי לו. אני יכול לנסות לעזור, אבל זה ממש גדול עלי ולבד לא אוכל. התחום רחוק ממני מרחק שנות אור ומצאתי את עצמי מבצע תיקונים שגויים בהעדר ידע מינימלי בנושא. עדירל - שיחה 12:16, 4 ביולי 2016 (IDT)
הוא השיב לך. Amimqj - שיחה 21:11, 4 ביולי 2016 (IDT)

חונכות[עריכת קוד מקור]

היי עדירל, מה נשמע?
בזכות המשתמש הנהדר ערן ניתנה לי האפשרות לערוך בדפי שיחה של משתמשים, כך שקשר החונכות בינינו יוכל להיות פשוט יותר מאשר בהודעות אימייל. אז לפני כל דבר אחר, אשמח אם תוכל כאן, במקום חשוף לעיניי כל, לכתוב את הסכמך לשמש כחונך שלי. מו סיזלאקהטברנה23:04, 4 ביולי 2016 (IDT)

אני מוכן לסייע בעניין, אבל כפי שהבהרתי למעלה, לא אוכל לעמוד בכמות העבודה הנדרשת לבד, אפילו לא ברוב העבודה. איני יודע מה התנאים שנדרשים, אבל נראה לי שתצטרך למצוא עוד חונך או שניים לפחות. עדירל - שיחה 23:11, 4 ביולי 2016 (IDT)
אוקיי, אחפש אחר מישהו נוסף ואודיע לך בעניין. מו סיזלאקהטברנה23:25, 4 ביולי 2016 (IDT)

תוכן קטגוריה:חזיר[עריכת קוד מקור]

שלום, הגעתי הבוקר לקטגוריה שהיא קטגוריית משנה שיצרת לקטגוריה:חזיריים ולא הצלחתי להבין בדיוק מה אמור להיות בקטגוריה הזו ולא בקטגוריית האם. תוכל לנסח הגדרה מסודרת או, אם הקושיא טובה מידי, להעלות את הקטגוריה למחיקה? תודה, ‏DGtal‏ - שיחה 08:29, 20 ביולי 2016 (IDT)

קטגוריית האם עוסקת בסוג חזיריים. הקטגורה הזאת עוסקת במין חזיר ובעיקר ביחס בני האדם אליו. מה לא ברור? עדירל - שיחה 10:59, 20 ביולי 2016 (IDT)

ערך חדש "איזאבל וייס"[עריכת קוד מקור]

שלום, אני משתמש חדש פה וביקשתי (נראה לי במקום הנכון) להעביר ערך חדש בשם איזאבל וייס למרחב הערכים. (דרך אגב אני לא מצליח לערוך את שם הערך, הוא מופיע בשם טיוטה:Ourielw משום מה (אשמח לעזרה גם בעניין הזה). קיבלתי תשובה של מישהו שכתב שהוא בספק לגבי החשיבות. שאלתי מה הלאה ולא קיבלתי תשובה... אני לא מכיר את הנהלים פה אבל קראתי את הסטנדרטים לגבי ציירים ונראה לי שיש מקום לערך הזה בויקיפדיה. אשמח מאוד לעזרה... תודה. אוריאל Ourielw - שיחה 17:39, 29 ביולי 2016 (IDT)

תודה. העברתי את הערך. נראה מה יקרה. עדירל - שיחה 21:37, 30 ביולי 2016 (IDT)

תודה רבה!!! משתמש:ourielw:ourielw--Ourielw - שיחה 01:19, 31 ביולי 2016 (IDT)

עזרה במלחמת עריכה[עריכת קוד מקור]

אבקש את עזרתך אודות מלחמת עריכה שנוצרה ביני לבין נרו יאיר בדף השיחה שלו, ובהמשך בדף השיחה של הערך חיים הלוי סולובייצ'יק. התמונה, בעיני, נראית כך: הוספתי והרחבתי חומר חיוני בגוף הערך, וכעבור זמן קצר החומר נמחק (תוך הפרת המדיניות אודות שחזור גורף). כאשר ביקשתי ממנו להעביר את הדיון לדף השיחה (מה שהוא היה אמור לעשות מלכתחילה במקום להיכנס למלחמת עריכה), לאורך כל הוויכוח, הוא ענה שלא מן העניין (או שכלל לא ענה) וגילה בורות בנושא. כאשר נכנעתי לו וערכתי מחדש את מה שכתבתי - הוא שב ומחק אותה, בלא להתייחס לטענותיי, ודרש ממני שאם ברצוני לנהל עמו דיאולוג עלי "להתחייב" (אולי בכריעה על ברכיים...) על הפסקת מלחמת עריכה, דבר שהוא לא התחייב עליו ואף ממשיך בכך. יצוין כי הנ"ל מתחילת דרכו כמעט (ואולי בכלל) שלא ערך בדפי הערך של ויקיפדיה. כל עיסוקו הוא במחיקת וביטול כתיבתם של אחרים. כפי הידוע "מי שאינו עושה - אינו טועה". ואת יתרון (-חיסרון) זה הוא מנצל ועסוק רק לבקר את עריכתם של אחרים, כך שמה שיוצא זה שהוא מנצל את מדיניות מלחמות העריכה, ועל כל עריכה שאינה מוצאת חן בעיניו (ובלא נימוק מספק) - הוא מגדיר כהתחלת מלחמה, ומשכך זכותו למיד להחזיר את הערך כפי שהיה לפני ה"מלחמה". כמו כן הוא מרבה להציב תבניות "אזהרה" בדפי משתמש, בלא שנראה צורך בסיסי לדבר. על כן אשמח לעזרתך בעניין ובמשתמש במלוא הרצינות, אחר בדיקת טענותיי לאשורן. פתחתי גם דיון ב"ויקיפדיה:בקשות מפעילים". בתודה מראש. קובץ על יד - שיחה 18:56, 31 ביולי 2016 (IDT)

תודה שפנית אלי. הבעיה מוכרת לי אישית ואני מזדהה עם הרגשתך. עם זאת, נרו יאיר הוא עורך ותיק ועלינו ללמוד להקשיב לבקורתו. לעניין הערך חיים הלוי סולובייצ'יק חלק ממה שערכת אכן אינו במקום. עם זאת, לדעתי, יש מקום לציין בערך את ידיעותיו הכלליות במתמטיקה ובפיסיקה ואת התעסקותו בהם בעת הנופש, ואת בנו כמוביל הבריסקרים. אני מציע שתנסה להכניס רק את שני אלו, תוך המנעות מלשון הגיוגרפית, ואם אז תהיה בעיה, ואני מניח שלא תהיה, אני אסייע בידך. אם אתה מעדיף, אוכל לעשות זאת בעצמי. לגבי הבקשה ממפעילים, זה בזבוז זמן. עדירל - שיחה 19:09, 31 ביולי 2016 (IDT)
תודה על הייעוץ והעזרה. אשמח אם תוכל לראות ולהגיה את הערך כפי שהוא עכשיו (בטרם יהיה מאוחר...). על כינוי נרו יאיר בשם "עורך ותיק", אני מוחה. עריכותיו ספורות ומעוטות ביותר. אולי אפשר לכנותו "מבקר ותיק", ואז אם נרצה גם אנו לבקר מישהו אחר - נלמד ונקשיב לו כיצד מבקרים... ושוב תודה. קובץ על יד - שיחה 19:37, 31 ביולי 2016 (IDT)

בינתיים מצאתי כי כמו שמופיע על זה בדף המשתמש שלך, כבר עסקת רבות במה שפגשנו היום (ובעוד פעמים) - הברוטליות הויקיפדיית. התחלתי לכתוב עליה גם בדף המשתמש שלי. אשמח מאוד לשמוע ממך כיצד לדעתך ניתן להעלות זאת לשיח הציבורי בויקיפדיה. ראיתי שיש הרבה שמתלוננים על כך. צריך להתאגד. קובץ על יד - שיחה 22:56, 31 ביולי 2016 (IDT)

לא ניתן להעלותה לשיח הויקיפדי ואין מה לעשות לגביה. חבל על הזמן. צריך להשקיע בכתיבה, וללמוד איך להתמודד עם הבעיות. עדירל - שיחה 23:15, 31 ביולי 2016 (IDT)
מדוע לא? והאם בדף משתמש כלשהו זה גם לא מעשי? מודה ומעריך. קובץ על יד - שיחה 23:36, 31 ביולי 2016 (IDT)
מנסיון. זה מה שיש. אתה יכול לכתוב בדף משתמש, אבל זה לא יעזור. יש פה המון אנשים עם דעות שונות, לא ניתן לשנות. תתרגל לסגנון המקובל והאירועים המרגיזים יתמעטו מאוד. זו דרך קלה הרבה יותר מאשר לנסות להלחם בתחנות רוח. עדירל - שיחה 00:03, 1 באוגוסט 2016 (IDT)

אמינות - שגיאות חמורות בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

יש לי ערך נוסף להציע לרשימה: אנציקלופדיה בריטניקה. האבסורד החשוב כאן הוא שבערך רחב ממדים זה ישנו פרק העוסק באנציקלופדיה בריטניקה#תחרות עם גרסאות ממוחשבות ועד להיום שביצעתי בו שינויים, לא הוזכר מילה על דעיכתה וסגירתה של אנקרטה, אדרבה, נכתב שם בהרחבה על התחרות הקשה בין אנקרטה לבריטניקה. התחרות הכבדה של בריטניקה עם ויקיפדיה (שלנו...) לא תפסה שם מקום בכלל, בקושי הוזכר איזשהו אזכור אודות קיומה של ויקיפדיה ומעמדה ביחס לתחרות עם בריטניקה. כידוע, אנקרטה של מיקרוסופט נסגרה כבר ב-2009 וב-2011 נעלמה סופית. הוי אומר: כבר חלפו 7 שנים בלא שיעיר מישהו (מהציבור הויקיפדי...) על מעמדה הרם של ויקיפדיה. מוזר מאוד... קובץ על יד - שיחה 19:53, 4 באוגוסט 2016 (IDT)

טוב. תודה. עדירל - שיחה 22:51, 4 באוגוסט 2016 (IDT)

בית הדין הרבני הגדול[עריכת קוד מקור]

ביטלתי את עריכתך משום שדברים מעין אלו לא מקובלים בויקיפדיה, לא מעניינים, ולא רלוונטיים, ודרך אגב גם אינם מתאימים לרוביקה. Nech - שיחה 00:59, 17 באוגוסט 2016 (IDT)

אני חולק עליך. עדירל - שיחה 01:40, 17 באוגוסט 2016 (IDT)
Nech, יש דיון בנושא בדף השיחה של הערך. אני מציע שתכתוב את דעתך שם, ורצוי באופן פחות סתום ופסקני. בברכה, גנדלף - 09:02, 17/08/16

חדש בעסק...[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב... רק התחלתי לכתוב ערך וכבר העיפו אותי לטיוטה אז כן, מבין שצריך לבנות מעטפת שלמה על מנת להציג דף אבל איך שהו ניראה לי מישהו לקח החלטה יותר מידי מהירה ואחרי 3 משפטים העיף לי את הכל.

אשמח אם יהיה אפשר להחזיר על הערך למקומו יש גם ערכים קטנים ופשוטים, אבל חשובים

תודה יום נחמד

IK - שיחה 13:09, 23 באוגוסט 2016 (IDT)

שלום Ikirberg שים לב שניתן להעביר חזרה את טיוטת הערך למרחב הערכים ברגע שהוא מוכן ללא שום נזק. לעומת זאת אם ערך בבנייה שלא נראה משהו היה נשאר במרחב הערכים, וקורא אקראי היה פותח אותו זה היה פוגע בתדמית של ויקיפדיה, ולכן עד שהערך נראה סביר תוכל לעבוד עליו במרחב טיוטה (כמו שאתה עושה כרגע). בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ט באב ה'תשע"ו • 13:13, 23 באוגוסט 2016 (IDT)
אם תרצה אוכל לעזור לך בסידור הערך שייראה נורמלי יותר. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ט באב ה'תשע"ו • 13:15, 23 באוגוסט 2016 (IDT)

ייעוץ נוסף בנושא חשיבות אנציקלופדית[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל! מקווה ששלומך טוב . בעקבות עצותיך המועילות בעבר בנושא כתיבה על היישוב העברי בפרויקטים חינוכיים, אני פונה אליך שוב. במסגרת פרויקט חינוכי לכתיבת ערכים ע"י תלמידים, מורה הציע כי תלמידיו יכתבו ערך בנושא "ועד פועלי הגליל". התוכל לייעץ לגבי חשיבותו האנציקלופדית של הנושא? בהערכה ובתודה, Shai-WMIL - שיחה 18:14, 24 באוגוסט 2016 (IDT)

איני מכיר את ועד פועלי הגליל, אולם מתוך הערך על ברל כצנלסון באנציקלופדיה לחלוצי היישוב ובוניו, נראה לי שמדובר בהסתדרות הפועלים החקלאיים בגליל. אם אני צודק, אז שאלת החשיבות פתורה. כמובן, שאין מה לכתוב את הערך מחדש אלא רק להרחיב את הערך הנוכחי, ודבר זה יתקבל בברכה. בהצלחה. עדירל - שיחה 10:21, 26 באוגוסט 2016 (IDT)
תודה רבה עדירל, על העצה המועילה - כתמיד...
בינתיים עלו עוד כמה נושאי כתיבה אפשריים, וברשותך אשמח להתייעץ גם בנוגע אליהם.
  • מורה אחד מעוניין להוביל את תלמידיו לכתוב בנושא מעברות. הוא הפנה את תשומת לבי לקיומה של רשימת המעברות בערך מעברה, ושאל האם נוכל לומר לו אילו מן המעברות ראויות לערך ועדיין לא זכו לכך. האם תסכים לסייע בנושא?
  • מורה נוסף הציע שני נושאים נוספים מתחום ההיסטוריה של היישוב, שאותם העליתי בדף השיחה של Hanay. אתייג אותך שם ואשמח אם תרצה לחוות דעה.
תודה רבה שוב, Shai-WMIL - שיחה 10:58, 28 באוגוסט 2016 (IDT)
אני הייתי תומך בערך על כל מעברה שיש אפשרות לכתוב עליה מספר פסקאות. בינתיים אני רואה בקטגוריה:מעברות שיש ערכים על מעברות גדולות. על מעברות קטנות יותר נכתב בערכים על מקומות היישוב, כמו הדר גנים-עמישב וקריית בנימין. לטעמי, אם יש מה לכתוב, אפשר ליצור ערך עצמאי על כל מעברה. אולם, כדאי להבהיר לתלמידים שאם אין הרבה מה לכתוב ייתכן שמה שהם כותבים יאוחד חזרה לתוך הערך של היישוב / שכונה שצמחה מהמעברה. לחילופין, אפשר לכתוב פרק על המעברה בערך הרלוונטי ואם רואים שזה גודל יותר מדי ליצור את הערך הנפרד. כדאי גם לבדוק בערך של היישוב / שכונה האם יש מידע על המעברה ולהתחיל עם מידע זה ולא להתחיל מאפס. תודה ובהצלחה. עדירל - שיחה 11:19, 28 באוגוסט 2016 (IDT)
עדירל, הרבה תודה על הייעוץ היסודי ועל עצם הנכונות לעזור. העברתי את העצות שלך למורים ואני בטוחה שהם יעריכו אותן מאוד.
כפי שאתה מבין, זהו המועד בשנה שבו מורים מתייעצים לגבי נושאי כתיבה עבור פרויקטים שהם מתעתדים להוביל. בהקשר זה, בינתיים פנו אליי שני מורים נוספים שרוצים לשלב כתיבת ערכים בשיעורי ההיסטוריה, והציעו רשימה משותפת של כ-40 נושאים לערכים חדשים בתחומי היישוב העברי והלאומיות היהודית. האם תרצה להיות שותף לייעוץ סביב נושאים אלה? אני מניחה שרשימה ארוכה כזו עשויה להיות לנטל, ולכן שואלת גם א תרצה להמליץ על ויקיפד אחר שעורך בתחומים אלה ועשוי להסכים לייעץ. מה דעתך? המון תודה, Shai-WMIL - שיחה 16:33, 29 באוגוסט 2016 (IDT)
אוכל להתייחס בשמחה. אם אתייאש באמצע ננסה למצוא פתרון. באופן כללי, אציע לעניין את המורים בהרחבת ערכים ולא רק בכתיבתם. ייתכן שהם לא מודעים שמדובר על משימה יותר קלה, ויותר משמעותית לויקיפדיה. עדירל - שיחה 17:05, 29 באוגוסט 2016 (IDT)
עדירל, המון תודה! כדי לא להעמיס על דף השיחה שלך, העתקתי את רשימת הנושאים לטיוטה הזו. אשמח אם תגיב שם, או בכל מקום אחר שנוח לך.
נק' נוספת: המורים שיצרו את הרשימה העלו רצון בקבלת תמיכה במייל במהלך החודשים שבהם הפרויקט יתקיים (דצמבר-פברואר) מוויקיפד המתמחה בכתיבה על היישוב העברי. האם כיוון התנדבות כזה יכול לעניין אותך? שוב, רק אם מתאים.
לגבי הרחבת ערכים קיימים: לצערי לעתים קרובות יש קושי בשילוב משימה זו, שהיא חשובה ומשמעותית כשלעצמה, בתכנית הלימודים. הבעיה העיקרית היא שמורים מחפשים בדרך כלל לתת לכל תלמידיהם מטלה זהה (פחות או יותר),ואילו כאשר תלמידים מרחיבים ערכים שונים, בכל ערך נדרשת עבודה מסוג אחר ובהיקף אחר. קושי נוסף: הניסיון בשטח מלמד אותנו שעבור רוב התלמידים, השתלבות בטקסט קיים היא משימה קשה הרבה יותר מכתיבה של טקסט חדש (בניגוד למה שאולי אפשר היה לחשוב). מסתבר שכתיבה שיתופית דורשת אוריינות טקסטואלית גבוהה מאוד, וכן מיומנויות חברתיות "רכות" שלא תמיד יש לתלמידים בגיל המדובר. לכן, רוב הפרויקטים של העמותה במערכת החינוך מתרכזים בכתיבת ערכים חדשים. עם זאת, פרויקטים אחרים - באקדמיה ומול קהלים אחרים - כוללים גם הרחבה של ערכים קיימים. אנו מאמינים כמוך בחשיבות הרבה של הרחבה כזו.
מקווה שהצלחתי לשתף במערך השיקולים, ומזמינה אותך להגיב ולשתף אותי בעוד שיקולים/ מידע/ נימוקים וכו' בהקשר זה, אם אתה מעוניין
שוב, תודה רבה! Shai-WMIL - שיחה 13:05, 30 באוגוסט 2016 (IDT)
תודה רבה עדירל. ההתייחסות שלך מועילה ומעמיקה מאוד. ותודה מיוחדת על הרעיון היצירתי לגבי כתיבת ערכים על מייסדים!
אני תוהה לגבי 6 דמויות ספציפיות שנראה היה לי שיש להן פוטנציאל להיות בעלות חשיבות אנציקלופדית, אולי תוכל להתייחס גם אליהן באופן ספציפי?
מדובר באישים הבאים:
  1. ברוך פפירמייסטר
  2. אפרים זקס
  3. שמואל טולקובסקי
  4. משה חיים סלור
  5. יוסף נייגו
  6. ד"ר חיים הררי
סופ"ש נעים ורגוע, בברכה, Shai-WMIL - שיחה 17:22, 1 בספטמבר 2016 (IDT)
"הסראיה, שנחנך ב-1897, תוכנן ונבנה על ידי המהנדס ברוך פפירמייסטר". הוא גם תכנן את בית הכנסת הגדול (ראשון לציון). זכאי לערך.
מנהל מקווה ישראל כמובן זכאי לערך. לגבי השאר, אם ייכתבו ערכים הם לא ימחקו. הייתי ממליץ לפתוח אפיקים לכתיבה לא רק על אישים. אפשר לכתוב על ארגונים, בתי חרושת, שכונות, וכו'. עדירל - שיחה 17:38, 1 בספטמבר 2016 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

תודה רבה עדירל! אעביר את עצותיך למורה ואני בטוחה שהן תזכנה למלוא הערכתו. שבוע טוב, כל טוב ולהשתמע, Shai-WMIL - שיחה 19:19, 4 בספטמבר 2016 (IDT)

שלום שוב עדירל! האם אוכל להתייעץ בנוגע לערכים המתייחסים למוסדות, שכונות ואתרים בכפר סבא (וכן אתר אחד באשקלון)? אני מניחה שקביעת החשיבות האנציקלופדית במקרים אלה היא עניין פשוט עבור עורך מנוסה כמוך. כמובן - אם זה דורש עבודה רבה, או שלא תוכל לעשות זאת מכל סיבה אחרת - אנא הרגש בנוח לכתוב לי. למקרה שרלוונטי, מדובר ברשימה הבאה:
  • המוזיאון הארכאולוגי לתולדות כפר סבא
  • גן הזיכרון (כפר סבא)
  • בית הספר אוסישקין (כפר סבא)
  • פארק כפר סבא
  • היכל התרבות העירוני כפר סבא
  • הקונסרבטוריון כפר סבא
  • קריית ספיר (כפר סבא)
  • הספרייה העירונית כפר סבא
  • ספורטק כפר סבא
  • סקייטפארק כפר סבא
  • שביל הראשונים ע"ש מרדכי שרייבמן
  • בית אהרונוביץ'
  • בית נורדשטיין
  • צריף הסנדלר במתחם עיריית כפר סבא
  • האנדרטה לנופלי קלקיליה
  • אזור התעשייה כפר סבא
  • שכונת יוספטל (כפר סבא)
  • שיכון ותיקים (כפר סבא)
  • שיכון עלייה (כפר סבא)
  • שכונת סירקין (כפר סבא)
  • שכונת אליעזר (כפר סבא)
  • שכונת אלי כהן (כפר סבא)
  • שכונת קפלן (כפר סבא)
  • שכונת גאולים (כפר סבא)
  • שכונת תקומה (כפר סבא)
  • חצר העתיקות - הסרקופגים באפרידר אשקלון
רב תודות, כרגיל, על עזרתך המועילה עד מאוד ועל האדיבות הרבה. בברכה, Shai-WMIL - שיחה 14:43, 18 בספטמבר 2016 (IDT)
שלום, תודה על הפנייה. אני בעצם הזמנתי את השאלה הזאת וראוי שאענה עליה, הגם שהשאלה לא פשוטה. לגבי ספריות, יש דיון בשיחה:הספרייה האזורית רמת הנגב. המסקנה שלי היא שהספריה המרכזית של כפר סבא תעבור. מוזיאונים זוכים לערכים אוטומטית. גן הזיכרון ופארק כפר סבא בהחלט מספיק בולטים. בית הספר אוסישקין חוגג 100 כמדומני וזכאי לערך. להיכל התרבות ראשון לציון יש ערך, אז שיהיה גם לכפר סבא. לספורטק הרצליה יש ערך, שיהיה גם לכפר סבא. לסקייטפארק באר שבע יש ערך, אז שיהיה גם לכפר סבא. לא ברור לי בדיוק מה זה קריית ספיר (כפר סבא) ומה הוא כולל, אבל אם הוא כולל את המוזיאון והספרייה העירונית, חשוב לוודא שלא תהיה כפילות רבה מדי. אם אין מספיק לכתוב עליו בנפרד, אז כדאי פשוט לכתוב עליו בקצרה בערך על כפר סבא או לכתוב על המוסדות הכלולים בו בערך שלו ולא לכתוב ערכים נפרדים על המוזיאון. לגבי שביל הראשונים, אני מציע לכתוב עליו ערך שיכלול את כל הבתים בתוכו. אם יתברר שיש מידע מספק לערך נפרד, ניתן יהיה להפריד אותו בהמשך. אפשר, למשל, שכל קבוצה תכתוב על בית נפרד בטיוטה נפרדת ואז לחבר את כולם ביחד בערך על השביל. לגבי השכונות, אני התחלתי לכתוב על חלקם בכפר סבא. כעיקרון, שכונות זכאיות לערך, כמו שכונת אם המושבות. הייתי מציע לחלק את השכונות כמשימות ולבקש מכל קבוצה לכתוב על שכונה אחרת. אם מה שייכתב יהיה מספיק מפורט, התוכן יועלה בערך נפרד. אם התוכן מצומצם הוא יועלה בכפר סבא, ואולי בעתיד לערך שיופרד ממנו על שכונות כפר סבא.
לסיכום: אנו רוצים מידע על כל השכונות והמוסדות האלו. אם ניתן לכתוב ערך ראוי עליהם, הוא מן הסתם יישאר ללא בעיה. אם החומר על אחד מהם מצומצם, אפשר לכלול אותו בערך יותר כללי. תודה ובהצלחה. עדירל - שיחה 15:58, 18 בספטמבר 2016 (IDT)
עדירל, תודה רבה! תודה שענית כה מהר, ובמיוחד אם השאלה לא הייתה פשוטה כפי שחשבתי. עצותיך הטובות הועברו כבר למורה, אשר ביקשה להודות לך מקרב לב. מה לגבי הנושאים הנותרים (הקונסרבטוריון כפר סבא, בית אהרונוביץ', בית נורדשטיין, צריף הסנדלר במתחם עיריית כפר סבא, האנדרטה לנופלי קלקיליה, אזור התעשייה כפר סבא, חצר העתיקות - הסרקופגים באפרידר אשקלון)? לא הייתי בטוחה אם התייחסת גם אליהם בסוף התגובה, כשכתבת שהנושאים יתאימו אם יימצאו מספיק מקורות מידע מתאימים המתייחסים אליהם. בברכה ובהערכה, Shai-WMIL - שיחה 16:56, 18 בספטמבר 2016 (IDT)
אזור התעשייה כפר סבא היא שכונה בכפר סבא. מן הסתם יש הרבה לכתוב עליו, אולי אף יותר משכונת מגורים. בית אהרונוביץ', נורדשטיין וצריף הסנדלר נמצאים בשביל הראשונים. על הקונסרבטוריון ניתן לקרוא בשיחה:קונסרבטוריון קריית אונו. חצר העתיקות הוא מעין מוזיאון כמדומני. עדירל - שיחה 18:54, 18 בספטמבר 2016 (IDT)
נהדר, העברתי את כל המידע למורה. אני מקווה ומאמינה שבזכות הייעוץ המתמשך שהענקת למורים, יצטרפו עוד עשרות ערכים לוויקיפדיה העברית עד סוף שנה"ל הקרובה. יישר כוח ותודה רבה! Shai-WMIL - שיחה 13:07, 19 בספטמבר 2016 (IDT)

רפואה סינית[עריכת קוד מקור]

אני עוסק וחוקר רפואה סינית מעל 10 שנים. קורא כותב ומדבר סינית שוטפת. לאחרונה, אני ומספר קולגות מנסים לערוך את הערך של רפואה סינית. מסתבר שכל הזמן מוחקים לנו תיקונים ומתעקשים להחזיר טעויות ניסוחיות או עובדתיות באופן שרירותי כי מתחשק לעורך או מכיוון שיש לו התנגדות אישית לערך, ככל הנראה עקב דעה אישית מנקודת מבט "מדעית". כך נעשה עם ניסוח שטוען שמאו דזה-דונג המציא את הרפואה הסינית המסורתית על סמך קישור למאמר שכלל לא טוען כך אלא טוען שהוא חשב להשפיע עליה ורצה לשנות אותה אך לא מוכיח שאכן שינה כלל, שלא לדבר על המציא אותה. מעשית, מהו לא יכל לשנות או להשפיע וגם כיום כל הספרות העתיקה קיימת בסין והשינויים שהתחוללו הם חלק מאבולוציה ממושכת של הרפואה ככל רפואה. הערה נוספת על כך שאפשר להקביל רעיונות של צ'י למושגים מודרנים נחמקה על ידי הכותב עוזי (מתמטיקאי) כנראה כי לא מתאים לו שיעשו הקבלה כזאת למרות שכנראה אין לו כל מושג מה משמעות המושגים הסינים על מנת שיוכל לקבוע אם הם מקבילים למערביים או מדעיים. על סמך היכרותי עם התחום, ניתן לבצע הקבלה זו בקלות וזאת דרך לקדם את ההבנה של הרפואה הסינית מבחינה מדעית. נראה שיש עניין להראות את הרפואה הסינית ככישופים ופלאציבו רק לשם הכפשתה. מקווה שאפשר לקבל מעט עזרה בנושא, אנחנו עובדים קשה להוסיף חומר שמבוסס על הערך רפואה סינית באנגלית ומוסיפים עליו עוד המון חומר על מנת שהערך יהיה עשיר ונגיש. אבל אם מכשילים אותנו לאורך כל הדרך, המטרה של ויקיפדיה מתמוססת. אודה לעזרתך

תודה על רצונך לתרום לויקיפדיה. לצערי לא אוכל לעזור לך הרבה בעניין לגביו פנית אלי, אבל אוכל להציע לך מספר נקודות.
  1. הקפד לחתום בדף השיחה על ידי הקלדת ארבעה סימני טילדה.
  2. הקפד על הזחה בדף השיחה.
  3. הצג בדיוק מה הנוסח שמפריע לך והצג נוסח של פשרה אליו אתה רוצה לשנות את הערך. הסתכלתי בערך ובדף השיחה, ולא הבנתי מהדיון מי כתב מה, ומה אתה רוצה. אם אתה רוצה להתקדם, תצטרך לשכנע אנשים עסוקים שהנושא לא מעניין אותם. וזה כלל אינו פשוט.
  4. המנע מלריב ולהעליב אנשים אחרים, זה לא יעזור. חתור כל הזמן לפשרה. נסה להבין מה מפריע לאחרים והצע פשרות.
בהצלחה. עדירל - שיחה 22:18, 28 באוגוסט 2016 (IDT)

הפיגוע בדומא[עריכת קוד מקור]

שלום לך.

בניגוד לנאמר בתקציר העריכה שלך (לא ניתן להשאיר את הקורא באוויר. זכותו לדעת שלמרות הצהרות על כתבי אישום אלו לא הוגשו), לא מצויין בערך גופו שכתבי האישום עוד לא הוגשו. • איקס איקס - שיחה 22:59, 28 באוגוסט 2016 (IDT)

אז תכתוב זאת בגוף הערך. אני סומך על הקורא שיבין מההעדר שהם לא הוגשו. עדירל - שיחה 23:05, 28 באוגוסט 2016 (IDT)
אני נותן לקורא הממוצע פחות קרדיט מאשר אתה נותן לו. אוסיף בערך עצמו • איקס איקס - שיחה 23:10, 28 באוגוסט 2016 (IDT)

הסבר מורחב יותר לשחזור[עריכת קוד מקור]

ערב טוב,

ביטלתי את עריכתך בערך הגמוניה ספרטנית בכל הקשור למסע הרבבה. הסיבה לכך, כמו שציינתי בתקציר, שאופציות אפשריות שמנית לא היו קיימות. הם אכן בחרו מנהיגים חדשים שהובילו את הצבא, אבל פרט להתאבדות הייתה להם רק דרך אחת לפעול - לחזור ליוון. המלך הפרסי לא התיר להם להשאר באדמת האימפריה הפרסית (באותה העת כללה גם את אסיה הקטנה). לכן, זאת הדרך המעשית היחידה שנותרה להם. לכן, חשוב להשאיר את הביטוי "בלית ברירה" כדי להדגיש את הדבר הזה בפני הקורא. ניסוח אחר יהיה אולי נייטרלי יותר, אבל בהכרח לא מדויק. בגלל סיבה זו יש להשאיר את הביטוי. גילגמש שיחה 23:04, 5 בספטמבר 2016 (IDT)

אני חולק עליך. את ההסבר שהבאת אתה יכול להוסיף לערך. זה גם יהיה יותר ברור. עדירל - שיחה 23:07, 5 בספטמבר 2016 (IDT)
אין אפשרות להוסיף את ההסבר הזה לערך כי הוא לא עוסק במסע הרבבה אלא בערך כללי יותר ושם אי אפשר לפרט. הדברים אמורים להיות כתובים בערך אודות המרד של כורש הצעיר או בערך על מסע הרבבה. למה אתה חולק עלי? כיצד תציג בפני הקורא את האופציות הקיימות שהן בגדול שתיים: להתאבד או לחזור ליוון. אם ישארו - יהיו מנותקים ללא אפשרות להשיג מזון ומשקה וזה שקול להתאבדות. להתקדם לכל מקום אחר - צבא המלך חוסם את הגישה. החזרה (שהמלך לא הפריע לה באופן מיוחד) הייתה דרך הפעולה הסבירה היחידה. גילגמש שיחה 23:10, 5 בספטמבר 2016 (IDT)
"בלית ברירה" איננו מציג את השיקולים שעמדו בפניהם. עדיף להציג את השיקולים. למשל, שכירי החרב היוונים מצאו עצמם ללא פרנסה בשטח פרסי עויין ועל כן יצאו למסע הרבבה חזרה ליוון. עדירל - שיחה 23:17, 5 בספטמבר 2016 (IDT)
יתכן שהניסוח שלך מוצלח יותר. אנסח את זה מאוחר יותר כדי שיהיה תואם למקורות ההיסטוריים. למסע קוראים "אנבסיס" מסע הרבבה הוא רק תרגום עברי כי היייתה שם רבבת חיילים (למעשה, קצת יותר) ואנבסיס זה פשוט מסע לעבר הים. גילגמש שיחה 23:18, 5 בספטמבר 2016 (IDT)
תודה. עדירל - שיחה 23:20, 5 בספטמבר 2016 (IDT)
תיקנתי היום בבוקר. גילגמש שיחה 11:04, 6 בספטמבר 2016 (IDT)

כוכב בשבילך![עריכת קוד מקור]

הכוכב המקורי
שלום עדירל.

מאוד התרשמתי מחריצותך. נתקלתי בתוספת המקורות המרשימה שהוספת לערך שכתבתי על בצלאל בזק (שהוא סבא רבא של אשתי). אני מתרשם שיש לך מתודה מסודרת ושיטות עבודה יעילות בחיפוש ומציאת מקורות. הייתי שמח אם הייתי משתף בדף המשתמש שלך טיפים, טריקים ואתרים שבהם אתה מחפש מקורות. תזכה למצוות! עוזיאל 16:40, 6 בספטמבר 2016 (IDT)

תודה. רק עשיתי את חובתי. לגבי מקורות. אני מחפש באתר עיתונות יהודית היסטורית. עדירל - שיחה 23:30, 6 בספטמבר 2016 (IDT)

ליווי ועזרה לשימור ערך[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל , אשמח לקבל את עזרתך בשימור הערך "שמע שבת כלי זהב" אני עדיין "חדש" בעולם הויקיפדיה ולאחר מאמץ של העלאת הערך לויקיפדיה והשתדלות למלא אחר הכללים וההנהגות הנדרשות, קיבלתי הודעה שמטילה ספקות ומעמידה את הערך למחיקה ואינני יודע איך להתמודד עם כך בעצמי ואני זקוק לעזרתך. לערך זה "שמע שבת כלי זהב" חשיבות רבה בכל נושא הלימוד לבר מצווה והמשפט עצמו "שמע שבת כלי זהב" הפך להיות שגור על ילדי בר המצווה בצפון רובם ילדי קיבוצים , והם רוכשים את הידע באמצעותו.הקישור שהציג את הילדים (מאות צפיות ביוטיוב ) שמסבירים את המשפט נמחק אתמול לפי שנחשב כפרסומת בעיני העורך ,אפשר לראות בגרסה הקודמת - אך אין זה כך כי כל יוזמת הלימוד מתבססת על ניסיונו העשיר של מחבר המשפט נעשית על ידיו בהתנדבות. קיבלתי תגובות טובות בדף השיחה אך כאמור אינני יודע להתמודד עם "האיום" של העמדת הערך למחיקה ואני מקווה מאוד שבעזרתך העניין יסתדר לטובה. בתודה מראש בתודה מראש, ישראל O-ibitan - שיחה 15:36, 13 בספטמבר 2016 (IDT)

תודה שפנית אלי, הגם שלא אוכל לסייע לך. הויקיפדיה היא אנציקלופדיה, וככזאת היא אוספת מידע על דברים מוכרים ובולטים במידה רבגה בהרבה מזו של הערך שהעלית. אם תרצה לתרום לויקיפדיה, תוכל לכתוב על נושאים רבים אחרים. בהצלחה. עדירל - שיחה 17:42, 13 בספטמבר 2016 (IDT)

כיצד ליצור הפניה לערך מסוים כאשר מחפשים אחר מילים אחרות באותו נושא[עריכת קוד מקור]

שלום רב,

שמי אלי, עורך חדש בויקיפדיה עם המון שאלות טכניות :) כתבתי ערך בנושא פרופריוספציה, ערך זה מתאים גם לחיפוש אחר המילים "תחושה עמוקה". שאלתי היא, כיצד אדם שמחפש תחושה עמוקה יוכל להגיע לערך פרופריוספציה ? מה עליי לעשות בנידון ?

בברכת תודה מראש והמשך בעבודת הקודש, אלי מחייהשפה - שיחה 10:54, 28 באוקטובר 2016 (IDT)

אם אתה משתמש בביטוי "תחושה עמוקה" בערך פרופריוספציה אז בחיפוש אחר "תחושה עמוקה" יעלה גם הדף פרופריוספציה. כמובן, יעלו גם דפים אחרים בהם מופיע הביטוי, אבל הקורא הנבון ידע למצוא למה הוא התכוון. עדירל - שיחה 11:12, 28 באוקטובר 2016 (IDT)

עזרה[עריכת קוד מקור]

מחקו לי את הערך "אדריכל העיר" ורציתי קצת עזרה בנושא :) Nirshveka - שיחה 08:56, 8 בנובמבר 2016 (IST)

לא מחקו את הערך, אלא העבירו אותו למשתמש:Nirshveka/אדריכל העיר כטיוטה פרטית. מכיוון שהויקיפדיה העברית אינה מקבלת ערכים על חברות שהוקמו בשנים האחרונות, איני רואה כיצד ניתן לסייע לך. תוכל במקום זאת לכתוב על תמ"א 38 או נושאים אחרים. עדירל - שיחה 10:16, 8 בנובמבר 2016 (IST)

חונך בחממה[עריכת קוד מקור]

שלום רב, הינך מופיע ברשימת החונכים של ויקיפדיה:חממה, באם אינך פעיל יותר בויקיפדיה, אנא הסר את שמך מרשימת החונכים.
הודעה זו נשלחה באופן אוטומטי מכיוון ששם המשתמש מופיע ברשימת החונכיםחיים 7שיחה20:22, 12 בנובמבר 2016 (IST)

ייעוץ לגבי נושאי ערכים בתחום ההיסטוריה של הציונות[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל! אני מקווה ששלומך טוב בימים אלה. שמחה לשתף אותך שבבתי ספר שונים ברחבי הארץ, תלמידים עובדים על כתיבת ערכים בנושאים שייעצת לגבי חשיבותם האנציקלופדית. זו הזדמנות נוספת לומר תודה על העזרה הרבה.

לאחרונה, מורה במיזם אורט ישראל העביר אליי עוד שבעה נושאים הנוגעים להיסטוריה של הציונות. מדובר בשמות של עיתונים ציוניים שיצאו לאור ברחבי העולם, וכן באגודה אחת ומפלגה אחת. האם תסכים שאעביר לך גם את הנושאים האלה לייעוץ?

המשך יום נעים, בברכה, Shai-WMIL - שיחה 12:18, 17 בנובמבר 2016 (IST)

כן, בשמחה. לגבי החשיבות, אני מניח שכולם יעברו בלי בעיה. עדירל - שיחה 14:12, 17 בנובמבר 2016 (IST)
המון תודה! כרגיל, מעריכה זאת מאוד. אז אלה הנושאים:
  • אגודת הכורמים
  • מפלגת הפועלים הציונית-סוציאליסטית
  • ההשקפה (עיתון של אליעזר בן יהודה)
  • המגן (עיתון ציוני רומני)
  • האחווה (עיתון ציוני רומני)
  • "ווסחוד" ('זריחה') (עיתון ציוני רוסי)
  • חיבת ציון (עיתון)
מה דעתך? נראים מתאימים?
בברכת שבוע נעים, Shai-WMIL - שיחה 14:35, 20 בנובמבר 2016 (IST)

אם יורשה לי להעיר, לגבי הערך השקפה (כתב עת) ישנו. ולגבי מפלגת פועלים סוציאליסטית עברית אם לזה הכוונה אז גם יש. בברכה, מי-נהר - שיחה 14:57, 20 בנובמבר 2016 (IST)

ראשית, תודה למי-נהר. לגבי עיתונות, לפי ההתרשמות שלי, כל עיתון שיצא במשך זמן משמעותי של כמה חודשים, בוודאי של כמה שנים, זכאי לערך. על שני העיתונים הרומנים אפשר לקרוא טיפה בעיתונות ציונית ברומניה, שם גם ניתן לראות את העיתונים המדוברים אדומים, כלומר מבקשים ערך. שני העיתונים האחרים אינם מוכרים לי, אבל אם הם יצאו לזמן משמעותי גם הם זכאים לערך. לגבי המפלגה, צריך כמובן לבדוק שמדובר באותה מפלגה, שכן היו לאורך השנים מפלגות רבות עם שמות שונים. מפלגות כעקרון זכאיות לערך. כך גם אגודת הכורמים שהיתה אגודה רבת שנים. עדירל - שיחה 15:22, 20 בנובמבר 2016 (IST)
בנוגע לעיתונות היהודית ברומניה אני מציע לשאול גם לחוו"ד של משתמש:אריה ענבר ובהזמנות זו גם על שאר הערכים, ולפיכך תייגתי אותו. בברכה, מי-נהר - שיחה 15:25, 20 בנובמבר 2016 (IST)
אפשר לשאול, בוודאי. אולם כהערה כללית, בנושאים של עיתונים, אגודות ומפלגות היסטוריות (ובניגוד לאישים שם כדאי לוודא מראש) שאינן מהוות פרסום למשהו עדכני, הסבירות שתהיה בעיה היא קטנה מאוד. אם הערך כתוב באופן סביר איני רואה סיבה שימחקו אותה. במקסימום, במצב נדיר ביותר, הערך יאוחד עם ערך אחר. אם הרצון הוא לקבל מידע על איך כדאי לכתוב או היכן לחפש מאורות, מוזמנים לשאול בשמחה. עדירל - שיחה 15:36, 20 בנובמבר 2016 (IST)
אני מתנצל לא התכוונתי להמעיט חלילה מחוות דעתך בענין. מי-נהר - שיחה 15:46, 20 בנובמבר 2016 (IST)
אני מודה על ההזמנה. אני מציע לעיין בעיתונות ציונית ברומניה, שם יש חומר רב על העיתונות הציונית ברומניה ומוזכרים גם העיתונים "המגן" ו"האחווה", שניהם מסומנים כערכים אדומים. הם נותרו אדומים, כי לא היה לי די מידע לכתיבת ערכים עצמאיים. בברכה. ליש - שיחה 15:51, 20 בנובמבר 2016 (IST)
מי-נהר, לא נפגעתי ובוודאי אפשר לקבל חוות דעת נוספות. אני רק אומר שלדעתי אין צורך בחוות דעתי, שכן הנושא הוא פשוט ואם הדבר מעכב אותם, הם לא צריכים לחכות לתשובות. אם זה לא מעכב אותם והם מעוניינים לשמוע, בוודאי שכל המרבה הרי זה משובח. עדירל - שיחה 18:05, 20 בנובמבר 2016 (IST)
עדירל, מי-נהר וליש, אלפי תודות על האדיבות, ההתגייסות והייעוץ המועיל ביותר. השיחה פה היא דוגמה ומופת בעיניי לרוח ההתנדבות, לדיון הרציני ולאדיבות המאפיינים חלקים כה נרחבים של קהילת ויקיפדיה. העברתי את חוות דעתכם למורה ואני בטוחה שהוא יהיה אסיר תודה.
ברשותכם, מכיוון ש"התכנס" פה פורום נכבד ומשכיל, אני מנצלת את הבמה כדי להעביר בקשה של מורה יקר. המורה גיבש בעזרת עדירל רשימת אישים מתחום הציונות כנושאים לכתיבת ערכים חדשים, אולם הבחין כי חסרים בה שמות של נשים. בעקבות כך, הוא ביקש ממני להתייעץ עם ויקיפדים כדי לנסות ולחלץ שמות נשים הקשורות להיסטוריה של הציונות ואשר עדיין לא נכתבו עליהם ערכים. תקופת הזמן הרלוונטית היא מראשית הציונות ועד למלחמת העצמאות. תחומי הפעילות שלהן יכולים להיות מאוד רחבים: כל מה שקשור לתנועה הציונית בארץ ישראל ובחו"ל, התיישבות, חינוך, ביטחון, אמנות (סופרות, משוררות, ציירות, שחקניות תאטרון וכו'), עיתונות בארץ ישראל וכן הלאה. אם במקרה יש לכם רעיונות לשמות רלוונטיים, זו יכולה להיות עזרה רבה מאוד (מעבר לעזרה הרבה שכבר הגשתם, כמובן). בהערכה, Shai-WMIL - שיחה 19:05, 20 בנובמבר 2016 (IST)

בבחירות לאסיפת הנבחרים הראשונה השתתפה אגודת נשים ונבחרה מטעמה חמש נציגות (השבוע, הפועל הצעיר, 21 במאי 1920): נחמה פוחצ'בסקי, אסתר ייבין, חנה שופין, חמדה אייזנברג, חנה זהבי. והנה לך ארבעה ערכים שנתן לכתוב. עדירל - שיחה 20:06, 20 בנובמבר 2016 (IST)

מקסים! מעבירה מידית את המידע למורה. מי-נהר וליש, אם במקרה עולים לכם עוד שמות רלוונטיים, אשמח אם תשתפו. שוב הרבה תודה לכולם! Shai-WMIL - שיחה 17:59, 21 בנובמבר 2016 (IST)
שלום שוב עדירל ומי-נהר היקרים. בהמשך להתכתבותנו פה, תהיתי אם תוכלו לייעץ לגבי כמה שמות נשים שמופיעים כקישורים אדומים בערכי ויקיפדיה:
  1. קיילה גלעדי (לבית בקר) - הייתה חלוצה, חברת ארגון "השומר" וחברת הקולקטיב של סג'רה (נישאה לישראל גלעדי)
  2. סלמה מרגריט מרגוליס - הייתה יו"ר ויצו רומניה
  3. מרים אליאש (לבית ורובל) - ממייסדות תנועת אמונה לאישה הדתית
  4. בתיה אידלננט - ניהלה את משק הפועלות ויצו נחלת יהודה
  5. מטילדה הלפרין - ניהלה את חבורת הפועלות בתל אביב ואת משק הפועלות ויצו נחלת יהודה
  6. חנצ'ה פלוטניצקה ולאה פרלשטיין - היו חברות תנועת "דרור" ו"הארגון היהודי הלוחם" בגטו ורשה
  7. מרים היננסדורף - הייתה חברת תנועת "השומר הצעיר" ו"הארגון היהודי הלוחם" בגטו ורשה
אם יש לכם פניות לצורך כך, ואם יש לכם דעה בנושא, אהיה אסירת תודה על עצותיכם בנוגע לחשיבות האנציקלופדית של הדמויות האלה. בברכה, Shai-WMIL - שיחה 12:01, 8 בדצמבר 2016 (IST)
אנחנו נכנסים פה לשדה מוקשים, אבל ננסה.
לגבי 6-7, בקטגוריה:לוחמי הארגון היהודי הלוחם יש לא מעט אנשים, אבל הם נראים כפעילים מרכזיים. אחותה של חנצ'ה פלוטניצקה זכתה לערך אבל ייתכן שהוא בדיוק עבר את הסף ואחותה לא תעבור. אם יש סיפור טוב על פעילותם לפני ובמהלך המרד כפעילים מרכזיים, הרי שהערכים יעברו. אם הם שרדו את השואה ולאחר המלחמה היו פעילים מרכזיים במשהו אז הם זכאים לערך. אם לא, זה עשוי להיות גבולי ולא אוכל להבטיח שהערכים ישרדו.
עם קיילה גלעדי לדעתי לא תהיה בעייה. אנשי התגובה ההיא זוכים די בקלות בערכים. אם יש מה לכתוב עליה, מן הסתם הערך יעבור.
לגבי סלמה מרגוליס, ניתן להשוות לרות תקוע. מה היה גודל ויצו רומניה? אם הוא היה בעל עשרות אלפי חברות, כנראה שהיא זכאית לערך. אם היו בו כמה עשרות נשים אז כנראה שזה לכשעצמו אינו מספיק. אם באמצע, אני לא יודע.
לגבי 4-5, התפקיד של ניהול משק פועלות נשמע לי משהו כמו מזכיר קיבוץ. זה לכשעצמו לא יזכה אותן בערך. חיפשתי בעיתונות היסטורית על אידלננט ומצאתי רק כתבה אחת על משק הפועלות. אני ממליץ, על כן, לכתוב ערכים על משקי פועלות ספציפיים ושם אולי לציין את שמות המנהלות. ערכים אלו על משקי פועלות, גם אם ימחקו, והסיכוי לכך נמוך, ישולבו לתוך הערך המרכזי משק פועלות.
לגבי 3 אני מניח שהיא זכאית לערך מכח היותה מממייסדות מה שהתגלגל להיות תנועת אמונה.
אני שוב ממליץ לנסות לכוון לכתיבה על אישים, מקומות, מוסדות, עיתונים, וכו'. לא צריך תמיד לכתוב ערך, אפשר גם לכתוב פרק בתוך ערך. עדירל - שיחה 13:08, 8 בדצמבר 2016 (IST)
עדירל, הרשה לי שוב להסיר את הכובע בפניך על התשובה המפורטת, המושכלת והמהירה. בסדר גמור, אעביר את המידע למורה המוביל את הפרויקט. בטוחה שדבריך יהיו לו לעזר רב. שאפו Shai-WMIL - שיחה 15:40, 8 בדצמבר 2016 (IST)

הזמנה לבעל ידע[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל!

לפי ההתרשמות הכללית מעריכותיך, נראה שיש לך ידע מקיף במגוון תחומים. היענותך לתרומה מהידע שלך בענף, עשויה להעלות את הרמה בתחומים אלו.

אופן נאות לתרומת הידע יכול להתבצע בהצטרפות לפרויקט בעלי ידע. ההצטרפות מתבצעת על ידי שיבוץ שמך בתחומי הידע שלך ובכך לקבל התראה בכל פעם שמישהו מתייג את בעלי הידע שבאותו התחום. תוכל לראות כאן את רשימת התחומים המלאה, או - לפי חלוקת נושאים ובצירוף שמות בעלי הידע הקיימים כבר - כאן.

אודות המיזם בקצרה: שאלות רבות בדפי השיחה של מרחב הערכים או בהכה את המומחה וכדומה נותרות לעיתים ללא מענה מצד הידע היסודי יותר שהן דורשות. כמו כן הרבה דיונים מתנהלים בלא שמעורבים בהם אלו מבין המשתמשים שמבינים יותר בעניין. בעת העלאת השאלה והתנהלות הדיון, ואף בכלל, לא תמיד יודעים וזוכרים מי יכול לעזור בזה. לפעמים בכלל אין דיון. יש איזו עריכה שחשודה בהשחתה ואין מי שיכול לאשר או לפסול אותה. צריך שיתמזל כדי שבדיוק יעבור במקום מישהו שמבין בזה באמת כדי לספק מענה הולם. פרויקט זה קורא לכל מי שיש לו ידע ועניין בתחום מסוים מעבר לידע הכללי והממוצע שיש לשאר המשתתפים כאן, שיבוא ויתייג את שמו, ואז יוכל לסייע במקרים הנ"ל ועוד. התיוג מאפשר מענה גם לאחר זמן ללא שהמתייג והמתויג מכירים ויודעים זה על זה.
פרטים נוספים ניתן למצוא בדף המיזם.

נשמח מאוד בהצטרפותך. איך שלא יהיה, אם אתה רואה תועלת מיוחדת במיזם, אנא חווה זאת בהצדעה כאן. זה עשוי להועיל בקידום המיזם.

בברכה, קובץ על ידשיחההצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 13:27, 8 בדצמבר 2016 (IST)

אין לי ידע בשום תחום. יתרה מזאת, בתחומים שבהם יש לי ידע איני כותב כי אז אמנע משימוש במקורות ואכתוב על סמך הידע שלי ויצא בלגן. מעבר לזה, איני מבין איזה צורך יש ברשימה זאת. אבל אם זה מסייע למישהו אתה יכול להוסיף אותי היכן שאתה רוצה. עדירל - שיחה 01:25, 20 בינואר 2017 (IST)
לאט לאט. א. "אין לי ידע בשום תחום" - ענוותנות יתר :) הצצה קלה ביומן התרומות שלך משכנעת אחרת... ב. אני משער שוודאי כי בתחומים שיש לך ידע, יש לך גם מקורות. הפלוס בכך הוא כושר ההבחנה בין מקורות והכיוונים למציאת מקורות מהימנים. בנוסף, לפעמים, למטרות תיוג בעלי הידע, נחוץ אף ידיעה בלא הסתמכות על מקורות (לדוגמה, בזיהוי ספק השחתה). ג. הצורך ברשימה זו הוא כפי המפויע בדף המיזם ובקצרה בהודעה דלעיל. ניתן לומר כי כמעט ואין יום שלא נעשה שימוש באיזו מתבניות תיוג בעלי הידע. לפעמים יש כמה ביום אחד. אחר שתשבץ את עצמך ותתויג, תיווכח בעצמך. אם תרצה, תמיד יש חזור. ד. אין מי שיידע כמה את מתמצא ומתעניין בתחומים מסוימים יותר ממך עצמך. אם תרצה, ציין לי מה נראה לך, ואבצע בעצמי את שיבוצך. תודה לך על המחווה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 01:46, 20 בינואר 2017 (IST)
הזכרתם לי את הבדיחה הישנה על לוט (או השיכור התורן בתרבות אחרת) מסרב להצעה למשקה - א. מעולם לא שתיתי. ב. נשבעתי לפני שנה שלא אשתה יותר לעולם. ג. שתיתי כבר יותר מדי היום.
א. אין לי ידע בשום תחום. ב. בתחומים שבהם יש לי ידע (הופה! לא תחום אחד, כמה). ג. אתה יכול לשים אותי בכל התחומים.
גדול. ביקורת - שיחה 12:05, 20 בינואר 2017 (IST)

שיתוף ארגונים ומפעלים בעריכה בוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

אני חושב להתחיל לצאת לדרך במיזם שיתוף ארגונים ומפעלים בעריכה בוויקיפדיה, אך כפי שחיוו את דעתם במזנון כמה מחשובי העורכים פה, זה פרויקט שיצטרך כמה ידיים. מישהו הציע לי אותך כאחד שמתאים לדבר, התרצה להצטרף? קובץ על ידשיחההצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 12:34, 16 בדצמבר 2016 (IST)

תודה על פנייתך, אך הגעת לאדם הלא נכון. אני פעיל בויקיפדיה, בעיקר כי אני שונא לפנות לאנשים. אם המיזם המבורך שלך יהיה תלוי בי הוא לא יזוז. אם יש משהו שאוכל לעזור בו שאינו כולל פנייה לאנשים אחרים, אשמח לנסות לסייע בהתאם לזמן הפנוי שלי. עדירל - שיחה 12:37, 16 בדצמבר 2016 (IST)
לאחר מחשבה, את עניין הפניות אטול על עצמי, בתקווה שאמצא עוד מתנדבים לעניין. בינתיים נחוץ לי "ניהול פנים" לבניית וסידור המיזם. אודה לך מאוד אם תירתם לדבר. יש בידי כבר רשימה נכבדת של גופים שיצרתי עמהם קשר לשיתוף פעולה, וגם קיבלתי מעוד משתמשים גופים אחרים שיצרו הם קשר עמהם ויעבירו לי את אנשי הקשר האלו. אציין מקצת הגופים והארגונים: האקדמיה ללשון העברית, ועדת השמות הממשלתית, יד ושם, ועוד. כן גם יצרתי קשר עם כמה פרופסורים ששמחו לסייע במיזם. חבל להזניח את זה... בטוחני כי עזרתך הברוכה תועיל להעלות את המיזם על דרך נכונה. תודה מראש על ההתנדבות ושיתוף הפעולה. קובץ על ידשיחההצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 14:55, 1 בינואר 2017 (IST)
אני טרם הבנתי מה אתה רוצה שאעשה. אם הכוונה היא שמומחים ימסרו לי מידע שגוי בויקיפדיה ואני אתקן את הערכים הרלוונטיים, אני אשתדל לסייע. אם הכוונה היא שאני אקים דף מיזם, מעולם לא עשיתי דבר כזה. עדירל - שיחה 16:36, 1 בינואר 2017 (IST)

התנכלות מצד גילגמש בקשר לערך פרינס[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל,

בעבר הייתי מאזין נלהב של הזמר פרינס, עד שגיליתי מס' שירים שלו שנראים כמצביעים על היותו אנטישמי. בעבר ראיתי דיון נרחב על נושא זה בערך של מייקל ג'קסון, לכן הבנתי שזה נושא לגיטימי לעריכה. לפני כשלושה חודשים פתחתי חשבון בוויקיפדיה בשביל לעדכן את הערך פרינס, אך Gilgamesh לא הפסיק לבטל את השינויים ולהזעיק מפעילים שישעו אותי לאחר שביטלתי את העריכות שלו (בתחילה ההוספות שלי היו מעט ארוכות מדי, אך קיצרתי וגם את זה הוא מחק). מאז לא היה לי זמן לעסוק בזה, אבל עכשיו אני מבקש את עזרתך. אני מבקש שתסתכל על העריכה האחרונה שלי בדף הגירסאות מה-29 בספסטמבר. הזמר כתב: holocaust aside, many lived and died - הרבה יותר חריף ממשהו שמייקל ג'קסון אי פעם אמר. תודה, שבוע טוב וחנוכה שמח, יניב.Yanivshn - שיחה 12:47, 25 בדצמבר 2016 (IST)

דון בזה בדף השיחה, זה לא לעניין לקרוא משתמשים ספציפיים לעזרה. נרו יאירשיחה • כ"ה בכסלו ה'תשע"ז • 13:44, 25 בדצמבר 2016 (IST)
זה אולי לא לעניין, אבל לפעמים משתמש (בפרט חדש) מרגיש חוסר אונים ומנסה לפנות אל מי בשל בקשת עזרה. זו זכותו והדבר חוקי. בינינו, כמעט כולנו פונים אל משתמשים מסוימים כשאנו צריכים, בעוד שאנו יכולים לשער מראש מה תהיה דעתם... קובץ על ידשיחההצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 14:48, 25 בדצמבר 2016 (IST)
הוא הגיע אלי מהדף לבקשת עזרה. מקום התלונה אכן יכול להיות כאן, וזה לא נורא שהוא פנה בו זמנית לשני משתמשים עם תלונתו. עדירל - שיחה 15:49, 25 בדצמבר 2016 (IST)
הדיון צריך אכן להיות בדף שיחה:פרינס. לעצם העניין, אתה צריך להביא מקורות רציניים, רצוי אקדמיים, שמאשימים את פרינס באנטישמיות. מה שאתה הכנסת, זה ניתוח של השירים שלו שאין לנו מושג מי עשה את הניתוח. צריך גם להביא את תגובתו של פרינס להאשמות. עדירל - שיחה 14:38, 25 בדצמבר 2016 (IST)

שיקום ילדי אסירים[עריכת קוד מקור]

שלום, היום העליתי לווקיפדיה ערך על "שיקום ילדי אסירים" והחזירו לי שהוא לא התקבל. הייתי שמחה לדעת למה, ואם תוכל לעזור לי לתקן למה שצריך. הלכתי לפי כללי הכתיבה ולא יודעת למה זה לא התקבל. תודה.

תודה על פנייתך, ותודה על הערך שכתבת שנראה מושקע. הערך לא נדחה, אלא עובר הליך של טיוטה לפני העברה למרחב הערכים. הערך נמצא כאן: טיוטה:שיקום ילדי אסירים. אשתדל לסייע לדאוג שיעבור חזרה למקומו בקרוב, לאחר שישופר מראהו. עדירל - שיחה 19:02, 15 בינואר 2017 (IST)
מקריאה חלקו הראשון של הערך אעיר שהרקע ארוך מדי וסוטה מן הנושא. יש צורך בקיצוץ מסיבי של פרק הרקע ומיקודו בנושא. עדירל - שיחה 19:05, 15 בינואר 2017 (IST)
ערכתי חלק ועוד רבה העבודה. את החומר שנמחק אפשר לראות בגרסאות קודמות ולהעבירו לערכים רלוונטיים, למשל ערכים על אסירים ואסירות. הייתי מציע ששם הערך יקרא ילדי אסירים ושהערך יכלול מידע מכל ההיבטים על ילדי האסירים. אציין גם שיש צורך לתת יותר מידע קונקרטי ולהבדיל בין עובדות (ילדי אסירים סובלים מדכאון %%%%% יותר מילדי משפחות חד הוריות), לבין פרשנות: (נגיד, המחקר טוען שהגורם העיקרי לקשיי הילד האסיר הוא דיסוננס בין הזדהות עם ההורה לטענות החברה כלפי ההורה....) וצעדי התערבות. כל אחד מאלו צריך להיות בפרק נפרד. עדירל - שיחה 19:27, 15 בינואר 2017 (IST)

קטגוריית עולים מארצות הברית[עריכת קוד מקור]

שלום, הקטגוריה הזו ומקבילותיה נמחקו בעבר לאחר דיון. ראה פרטים ב: שיחת קטגוריה:עולים לפי ארץ מוצא. בברכה, ‏DGtal‏ - שיחה 15:59, 19 בינואר 2017 (IST)

תודה. אני חושב שיש הבדל בין ארצות הברית שממנה העלייה מועטת לארצות אחרות, אבל מכיוון שהוחלט אחרת אמחק את הקטגוריה. תודה על הפניית תשומת ליבי. עדירל - שיחה 16:01, 19 בינואר 2017 (IST)
לגופו של טיעון זה לא מדוייק. במרוצת השנים עלו משם רבבות (בתקציר פה של ספר מ-1998 כתוב 90,000). בכל מקרה תודה, ‏DGtal‏ - שיחה 16:21, 19 בינואר 2017 (IST)
רובם המוחלט, כמובן אינם זכאים לערך. אני הייתי מגביל את הקטגוריה לאלו שעלו בבגרותם ומצמצם עוד יותר, אבל שישאר כך. ותודה על הקישור. עדירל - שיחה 16:24, 19 בינואר 2017 (IST)

ייעוץ לגבי נושאים הקשורים לאזור הגלבוע[עריכת קוד מקור]

שלום שוב עדירל! מקווה ששלומך טוב בימים אלה. כהרגלי בקודש, אני פונה בשאלה האם תוכל לייעץ על בסיס ניסיונך לגבי החשיבות האנציקלופדית של כמה נושאים. כל הנושאים הוצעו עבור ערכים חדשים במסגרת מיזם חינוכי חדש ומבטיח במועצה האזורית הגלבוע, וקשורים לאזור זה בארץ. למקרה שיש לך פניות, אני מציינת פה את הנושאים:

אישים:

  1. ראובן (ויניה) כהן - אגרונום ואידיאולוג מעין חרוד מאוחד.
  2. הנרי צבי מונסקי - על שמו קרוי המושב רמת צבי.
  3. בארנט ג'אנר - על שמו קרוי היישוב גן נר.
  4. חיים שפרוני - ממייסדי קיבוץ נירים, ראה תבנית:נזכור את כולם.

מבנים ואתרים:

  1. בניין "הבמה" בעין חרוד - ראה כאן.
  2. גבעת קומי
  3. חורשת ראשונים – חורשה הנמצאת בקיבוץ עין חרוד מאוחד.
  4. בית הכנסת בכפר יחזקאל - זה בית הכנסת הראשון בעמק, ולהבנתי מדובר באתר של המועצה לשימור אתרים. יש התייחסות אליו בערך "כפר יחזקאל".
  5. נחל שיזף - מצוי בין גבע לכפר יחזקאל. בנחל זה נהרג שמוליק הגיבור מ"שמוליק של זהרה".
  6. מעברת זרעים (השם קשור לכפר זרעין) - התקיימה מספר שנים בתחילת שנות החמישים.

כרגיל, הערכה רבה ותודה גדולה מראש. בברכה, Shai-WMIL - שיחה 17:12, 23 בינואר 2017 (IST)

תודה על הפנייה.
לדעתי בניין הבמה ראוי לערך. אך גם אם לא, הערך שנכתב ישולב בתוך הערך של עין חרוד כפרק. אם הכותבים מוכנים ל"סיכון" זה, נשמח מאוד על הכתיבה. בעצמי צלמתי את המבנה ואף שקלתי לכתוב עליו.
לגבי גבעת קומי, השאלה היא האם יש מה לכתוב עליו שלא ייצור כפילות עם הערך על עין חרוד איחוד. האם השם של הגבעה ניתן בגלל הסמיכות שלה לקיבוץ עין חרוד והיא דומה לעוד עשרות גבעות בסביבה, או שמדובר על גבעה שעומדת בזכות עצמה ללא קשר לקיבוץ?
האם יש מה לכתוב על חורשת הראשונים? אם אין מספיק אפשר אולי להוסיף פרק על החורשה בערך של הקיבוץ.
שלושת האחרונים נראים לי כזכאים לערך ללא בעיה.
ראובן כהן - נפטר ויניה (ראובן) כהן, מעריב, 10 בפברואר 1972, רק מזמור אחד היה לו, דבר, 9 במרץ 1972, הוא מהדמויות של הדור מקימי המדינה שמקובל לתת להם ערכים. בהצטברות פעולותיו הרבות מן הסתם מגיע לו ערך. אני מניח שאם ייכתב ערך טוב סיכוייו לשרוד גבוהים מאוד. אם הערך יהיה ברמה נמוכה הוא עשוי לעורר התנגדות.
יש שני חיים שפרוני. המחנך הדגול מעין חרוד שכתב ספר לימוד בכימיה, תורת הכימיה, דבר, 19 במרץ 1948, יעקב ניב, חיים שפרוני, דבר, 30 באוקטובר 1961}}, והרפתן המצטיין, איש נירים, שנפל על משמרתו - אזכרה לחיים שפרוני, על המשמר, 1 ביולי 1955. אני חושב שלא כדאי לכתוב בויקיפדיה על איש נירים. יש אתרי זכרון יותר מתאימים. לגבי המחנך, צריך להביא קצת יותר עדות לכך שהיה דמות משפיעה. אם היו לו עוד ספרי לימוד ו/או מאות חניכים הרואים בו את מורם, מן הסתם הוא זכאי לערך.
בארנט ג'אנר היה חבר פרלמנט הבריטי ועל שמו יישוב בארץ ישראל. ללא ספק הוא זכאי לערך.
הנרי צבי מונסקי היה נשיא בני ברית, עשה משהו בבולגריה, לפי הויקיפדיה, ועל שמו יישוב בארץ ישראל. זכאי לערך.
תודה ובהצלחה. עדירל - שיחה 17:52, 23 בינואר 2017 (IST)
שלום עדירל והרבה תודה על התשובה המהירה, המקיפה והמעמיקה! התרומה שלך למיזמי החינוך של העמותה לא תסולא בפז.
ברשותך, אני מעבירה לך כמה שמות נוספים שהועלו על ידי הצוות החינוכי של המיזם מהגלבוע. האם תוכל לחוות דעה גם לגביהם?
  1. ציפורה גלעד - אשת חינוך
  2. מיכל רביקוביץ' גור אריה - אשת חינוך (וגם אמה של דליה רביקוביץ')
  3. שושנה בסין נדב - עלתה מתימן, נישאה לבן העליה השנייה מכפר יחזקאל, הוציאה אוטוביוגרפיה (בהוצאה עצמית)
  4. מרים מדברי - ייסדה מפעל לכבישת זיתים בתל יוסף
שוב, הרבה תודה והערכה. בברכה, Shai-WMIL - שיחה 15:00, 25 בינואר 2017 (IST)
על ציפורה גלעד אני מאוד מסופק - הגורל התאכזר ארבע פעמים, [1]. עלולים להתנגד לערך. אפשר אולי לשאול את משתמש:דוד שי.
גם לגבי שתי האחרות אני מסופק מאוד. נראה לי שהגענו אל הגבול. עדירל - שיחה 16:27, 25 בינואר 2017 (IST)
תודה רבה עדירל. מעבירה את חוות דעתך הלאה, וכרגיל - מודה עליה מאוד. שבוע טוב וכל טוב, Shai-WMIL - שיחה 19:43, 28 בינואר 2017 (IST)

פעילותך האחרונה בערך "רשת אמי"ת" שוחזרה[עריכת קוד מקור]

במידה ותמשיך בדרך זו, שאינה דיאלוגית, אבקש לקיים דיון בעניינך בדף הבירורים. אינך רשאי להעביר על דעת עצמך ערך לאחר פחות משבוע של דיון, בו אין לך רוב. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 14:41, 24 בינואר 2017 (IST)

לא הייתי מודע לצורך לחכות שבוע. נחכה שבוע. לגבי הדיון בבירורים אתה מוזמן לפתוח דיון זה כבר עתה. מי שגר בבית זכוכית לא כדאי שיזרוק אבנים, אבל כרצונך. עדירל - שיחה 14:50, 24 בינואר 2017 (IST)

בג"ץ גבריסלאסי[עריכת קוד מקור]

תודה, עדירל, שלקחת על עצמך לעשות סדר כאן. יש הרבה עבודה, ואני מקווה להצטרף לעיבוד הערך בהמשך. YR on wiki - שיחה 14:44, 9 בפברואר 2017 (IST)

תיקון טעות ועריכה מחודשת[עריכת קוד מקור]

בס"ד תקנתי, וסליחה על הטעות שלי לגבי מחיקת ציטוט...

ילקוט השבעתי אתכם - שיחה 20:24, 13 בפברואר 2017 (IST)

רבי יוסף רוזיןילקוט השבעתי אתכם - שיחה 20:25, 13 בפברואר 2017 (IST)

הורדת ערך ממרחב הערכים, אשמח לדעת למה ואיך אפשר לתקן.[עריכת קוד מקור]

שלום רב, אשמח לעזרה בקשר להעברת תוכן למרחב הערכים על פי הכללים של ויקיפדיה[עריכת קוד מקור] העברתי שני תכנים מהמרחב האישי למרחב הערכים בנושאים: מלחמת קונגו השנייה ומלחמת קונגו הראשונה. כבר באותו היום הערכים הוחזרו למרחב האישי שלי בטענה שהם לא תואמים את הכללים של ויקיפדיה. אשמח לתקן אותם בהקדם ולהעביר אותם למרחב הערכים, העניין הוא שאני לא כלכך יודע מה הבעיה בהם. אשמח לעזרה, תודה רבה, ערן.

תודה על פנייתך ותודה על תרומתך לויקיפדיה. את משתמש:Eran avish/מלחמת קונגו הראשונה ערכתי מעט. ראוי להתמקד בערך במלחמה עצמה ולא להתפזר לתיאור אירועים שמקומם בערך על ההיסטוריה של זאיר או רואנדה. לאחר שהסרתי את החומר הלא רלוונטי ניתן לראות שהערך דל מאוד בפרטים. אין בו מידע על סדר גודל של הכוחות הלוחמים, אין בו לוח זמנים ברור של אירועים (מתי אנגולה הצטרפה ללחימה? מה היה סדר הכוחות שלה שהיטה את הכף?), מעבר לאמירות כלליות על מאיסת מובוטו, אין בו הסבר על כשלון כוחותיו. מה קרה להם? הם הניחו את נשקם? הצטרפו למורדים? ניסו להלחם אך כשלו? מי המשיך להלחם אחרי המלטותו של מובוטו?
בנוסף, יש צורך להוסיף הערות שוליים שיתמכו בנאמר. כל פסקה צריכה לציין את מקורה כדי שהקורא יוכל לוודא את נכונות הכתוב. הספתי הערה כזאת, ותוכל לצרף עוד באותה צורה. עדירל - שיחה 12:45, 5 במרץ 2017 (IST)
לגבי משתמש:Eran avish/מלחמת קונגו השנייה יש לנו כבר ערך: מלחמת קונגו השנייה. אולי ניתן לשלב חלקים ממה שכתבת בתוכו? עדירל - שיחה 12:59, 5 במרץ 2017 (IST)
בדקתי ובתוכן הכל היה, הוספתי את הקישורים החיצוניים והקטגוריות ומיזגתי את הערכים. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:33, 6 במרץ 2017 (IST)

מלחמת קונגו השנייה[עריכת קוד מקור]

אותו משתמש שיצר את מלחמת קונגו הראשונה שאתה משפר עכשיו, הרחיב את מלחמת קונגו השנייה. האם תוכל לטפל גם בו? תודה מראש, אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:31, 6 במרץ 2017 (IST)

תודה. טרם סיימתי עם הראשונה. נראה, אולי נגיע גם לשנייה. עדירל - שיחה 08:50, 6 במרץ 2017 (IST)

התייעצות לגבי כתיבת ערך[עריכת קוד מקור]

בס"ד עדיאל שלום, הוקסמתי מנושא ה"חממה"... ומרגישה טירונית בשטח. כתבתי ערך שהועבר לעריכת טיוטה לתיקונים. עיינתי במדריך הכתיב למתחילים, וניסיתי לכתוב בהתאם לכללים. תיקנתי, אך אני חוששת לפרסם את התיקון מחשש שטרם ביצעתי את התיקונים כראוי. האם יש שלב "טרום" בו אני יכולה להתייעץ האם הערך מופיע כראוי? תודה מראש!:) 109.67.84.130 21:56, 15 באפריל 2017 (IDT)

בקשה[עריכת קוד מקור]

שפרתי משמעותית את הערך על יהודה אליצור, אשמח שתעבור אליו ותחווה את דעתך. 95.86.101.2 16:20, 18 באפריל 2017 (IDT)

ערכתי גם אני. תודה לך על התוספת. אם תרצה, תוכל להוסיף דוגמאות לפירושים שלו המבוססים על שילוב מבט אמוני וריאליה (למשל, התיארוך שלו את יציאת מצרים) עדירל - שיחה 17:38, 18 באפריל 2017 (IDT)

גדר המערכת של ישראל[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל. לגבי הערך גדר המערכת של ישראל. התוכל לעזור להסיר את הערת השכתוב? הערך לא שונה כבר מעבר לשנה ואיני מבין מה עלי לעשות. תודה, יואב Yporat.gml - שיחה

למיטב זכרוני, ניסיתי בזמנו לסייע ואתה ביטלת את העריכות שלי. בלא התחייבות שזה לא יקרה שוב, לא אוכל על כן לסייע. עדירל - שיחה 19:32, 20 באפריל 2017 (IDT)
שלום עדירל. אינני זוכר שביטלתי עריכות שלך. יכול להיות שזה היה מחוסר הבנה שלי. אני מתחייב להזהר יותר בעתיד. אך לא אסכים כי כל איזכור של אבא שלי, חיים פורת, יוסר. לאחרונה שיניתי את שם הערך "גדר המערכת של ישראל" ל"מערכת יעל בגדר המערכת של ישראל" וזאת מפני שהערך אכן עוסק במערכת יעל, שהייתה מפעל חייו של אבא שלי, חיים פורת, והוא אינו עוסק בגדר המערכת באופן כללי.

לערך יש עדיין הודעת שכתוב. אינני מבין מה עלי לעשות על מנת לאפשר הסרתה. התוכל לעזור? אני מקווה ששם הערך החדש יספיק. תודה, יואב

אני יכול לנסות שוב. אבל לא הבנתי את האמירה "לא אסכים כי כל איזכור של אבא שלי, חיים פורת, יוסר." האם הכוונה שכל האזכורים צריכים להשאר או שחייב להשאר לפחות אזכור אחד. ללא ספק יש להשאיר אזכורים של אביך, אך קשה לי להתחייב שכל האזכורים שנמצאים בערך יישארו. בכלל, התיקונים בערך ייתכן שלא יהיו לרוחך. כדאי שתשקול האם עדיף לך שאני אערוך את הערך או שעדיף שהערך יישאר כמות שהוא עם תבנית השכתוב. עדירל - שיחה 00:13, 21 במאי 2017 (IDT)
כוונתי הייתה שרוב האיזכורים יישארו. אם לדעתך יש לשנות פסקאות בהן מצויין פועלו של אבי, בשל הפרה בוטה של כללי או סטנדרדי ויקיפדיה, אז כמובן שאודה לך על התיקונים. הבעייה שלי היא שלאבא שלי מאוד חשוב לספר את סיפורו... לכן גם ביקשתי לשנות את שם הערך לשם פחות כללי אלא יחידני "מערכת יעל בגדר המערכת של ישראל". יואב

הערך של ישראל פינקלשטיין[עריכת קוד מקור]

הי עדירל, אני עורכת עכשיו את הערך של ישראל פינקלשטיין. תרגמתי את הערך מויקיפדיה האנגלית (לבקשתו של פרופ' פינקלשטיין) והוא ארוך ומפורט מאוד. אני מעבירה את התרגום שהכנתי בקובץ וורד לויקיפדיה וזה לוקח לי הרבה זמן, בעיקר בגלל שזה הערך הראשון שאני עורכת. כשניסיתי לשמור את מה שעשיתי גיליתי שאתה עורך את אותו הערך במקביל. אני אודה לך מאוד אם תוכל להמנע מלערוך אותו בימים הקרובים עד שאסיים. אני לא כל כך יודעת מה הכללים הנהוגים במקרה כזה בויקיפדיה (כאמור, אני חדשה פה) אבל אני רואה שאתה ויקיפד ותיק ומקווה שתגלה סבלנות כלפי חולשות של טירונים. תודה! תילתן - שיחה 15:57, 21 באפריל 2017 (IDT)

הרב אשר אריאלי[עריכת קוד מקור]

משתמש נרו יאיר שחזר את רוב עריכתי בערך על הרב אשר אריאלי. השתדלתי בעריכתי לעדן את הניסוחים ולנסח בצורה אובייקטיבית כפי יכולתי, אולם יתכן שבמספר מקומות הגזמתי מעט. אשמח שתחווה דעתך בקשר לכך, כדי שאדע האם הוא צודק, והאם יש טעם להמשיך לשפץ את הערך הנ"ל. אני חדש כאן ולא מבין למה מוחקים בסיטונאות ולא משפצים את הקיים...

אגב אני הוא ששיפצתי את הערך על יהודה אליצור בזמן האחרון, תודה על העזרה.

בנימין100 - שיחה 16:52, 24 באפריל 2017 (IDT)

הוספתי קצת מהדברים שכתבתי שנראים לי עובדתיים. רוב הדברים האחרים הם לא מתאימים או לפחות גבוליים. תודה. שים גם לב להמנע מכפילויות. עדירל - שיחה 17:49, 24 באפריל 2017 (IDT)
תודה. רציתי להעיר שהעובדה שהוא אינו לובש פראק חריגה וייחודית, והופיעה בהדגשה בולטת מאד בכתבה בעיתון משפחה שמצוינת בסוף הדף (יש לי PDF של הכתבה, אך אסור להעלותה לאתר בגלל זכויות יוצרים), אחרת לא הייתי חושב שיש חשיבות בעובדה אזוטרית זו שלא הייתי מודע אליה לפני כן. שנית, האם אין צורך להסביר מה מושך תלמידים כה רבים לשיעוריו (מקובל לומר ששיעורו היומי הוא השיעור עם מספר המשתתפים הכי גדול בעולם. אף שיתכן שעובדה זו אינה מדויקת לחלוטין יש בה גרעין של אמת), בערך כתבתי 2 דברים שמאפיינים את שיעוריו, מתוך אותה כתבה ומפורום אוצר החכמה, - בהירות הדברים, והיותו תלמידו של הרב נחום פרצוביץ. מדוע לא מתאים להכניס דברים מסוג זה?.
תודה מראש, עד העזרה.בנימין100 - שיחה 20:53, 24 באפריל 2017 (IDT)
בהירות הדברים היא עניין סובייקטיבי, ומן הסתם לא כל תלמיד של הרב פרצוביץ זוכה לכל כך הרבה תלמידים, כלומר לא זו הסיבה. מציע לדון בעניין בדף השיחה של הערך, ושם גם אבקש חוות דעת של יודעי דבר בשאלה עד כמה חריג ר"מ ללא פראק. נרו יאירשיחה • כ"ח בניסן ה'תשע"ז • 20:57, 24 באפריל 2017 (IDT)
יופי. אתם מסתדרים. קיימו את הדיון בדף השיחה ואם צריך את עזרתי תקראו לי. עדירל - שיחה 22:37, 24 באפריל 2017 (IDT)

איך נודע לך...[עריכת קוד מקור]

אני מעוניין לכתוב קצרמר על צבי עופר (הרשקוביץ') / צבי עופר (ראש מועצה אזורית). יש לי מספיק מידע לקצרמר, חוץ מהוכחה לזה שהוא היה ראש מועצה. רציתי לדעת מהיכן השגת את המידע, שבעריכה הבאה: https://he.wikipedia.org/w/index.php?title=%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%A6%D7%94_%D7%90%D7%96%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA_%D7%A7%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%9F&diff=next&oldid=12965054

תודה. 84.229.87.198 20:53, 5 במאי 2017 (IDT)

קראתי בעיתון. הוספתי קישורים לערך. בהצלחה בכתיבת הערך. עדירל - שיחה 22:42, 6 במאי 2017 (IDT)
תודה! אגב, מה שחסר לי לכתיבת הערך, זו הוכחה, שאותו צבי עופר, שהיה ראש המועצה, הוא אותו צבי עופר (הרשקוביץ'), שהיה שליח תנועת החלוץ לחוץ לארץ. יכול בהחלט להיות, שמדובר באנשים עם שמות דומים מאותו יישוב או מיישובים סמוכים. 84.229.87.198 23:02, 6 במאי 2017 (IDT)

כוכב עם חתיכת לב![עריכת קוד מקור]

כוכב המסורים
כל מילה בסלע אבי84 - שיחה 14:47, 17 במאי 2017 (IDT)
תודה. עדירל - שיחה 14:55, 17 במאי 2017 (IDT)

מדליית זהב עבורך![עריכת קוד מקור]

בהערכה רבה להקפדתך על זכויות יוצרים בוויקיפדיה! אל תירא ואל תחת - הצדק והאמת יעמדו לימינך! סלמה - שיחה 14:02, 18 במאי 2017 (IDT)
תודה. עדירל - שיחה 14:10, 18 במאי 2017 (IDT)

בקשה להשתתפות בהצבעת מחיקה[עריכת קוד מקור]

שלום רב! אני ויקיפד חדש. ערך שכתבתי מועמד למחיקה. מאז תחילת ההצבעה שיפרתי את הערך בצורה משמעותית. ההצבעה לקראת סיומה ואשמח אם תוכל, לעיין בו להביע דעה. ינון אלון - שיחה 10:49, 19 במאי 2017 (IDT)

צר לי, אבל איני נוהג להשתתף בהצבעות כאלו. איני יודע מי צודק. עדירל - שיחה 10:52, 19 במאי 2017 (IDT)

יצירת שיח[עריכת קוד מקור]

אכן אני מעוניין ליצור שיח, וכפי שאמרת יש משבר אמון. אני אנסה לחדד את הדברים ואתה תחשוב על זה, תענה לי ואחר כך נתקדם. אתן לך דוגמה, ערך שכתבתי בזמנו, איני זוכר כרגע מה היה הערך. אני על פי איך שאני נוהג, כתבתי פסקת רקע. בפסקת הרקע ישנו חומר המופיע בערכים אחרים. אתה נכנסת לערך ומחקת את פסקת הרקע, בטענה, שזאת כפילות. ערכים עם רקע המופיע בערכים נוספים קיימים בוויקיפדיה למאות. מי קבע שזה לא בסדר? למה לא להביא את כל המידע בפני הקורא במקום אחד?

אתה חושב שזה לא נדרש. יפה. אתה כותב את ערכיך בלי רקע, גם יפה. אבל למחוק מה שעשה מישהו אחר, כאשר זה לא נוגד שום כלל ויקיפדי? למה??? קשה להשתחרר מן הרושם שזה נעשה בכוונה, ובגלל ויכוח אחר שיש לנו.

איך נהגתי במקרה ההוא? נשכתי את הלשון והבלגתי. אכן יש משבר אימון, ואני מעוניין להתיר אותו. כדי לפתור את המשבר, חשוב שתבין את תחושותיו של הצד השני. אם תבין, הדרך לפיתרון תהיה קלה ביותר. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 12:58, 19 במאי 2017 (IDT)

ברכות אריאל פ. (slav4), לגבי השאלה שלך, הבעיה נוגעת למחלוקת עמוקה לגבי מהות הויקיפדיה העברית. לטעמי, אין ערכים שלי וערכים שלך, אלא כל הערכים הם של כולם ובמקרה של מחלוקת יש שיח. נכון, לחלק מהויקיפדים קשה עם זה שמוחקים חלק ממה שהם כותבים. אבל זה חלק מהחיים בכל עבודה ובכל תחום. מי שלא רוצה לקחת חלק בפרוייקט שיתופי שבה דנים ביחד ומחליטים יחד על הערכים שהוא כותב צריך לכתוב את מה שהוא רוצה לכתוב במקום לא שיתופי שבו לא נוגעים ביצירות שלו. אני בהחלט מבין את הרצון של אנשים שלא ידרסו את העבודה שלהם ובהחלט מכבד את העבודה של אחרים. במקום שבו אני מוחק זה בגלל שאני רואה את הרקע כמוגזם ומפריע לקורא, וחלילה לא בגלל עניין אישי.
לגופו של עניין, אילו השאלה היתה הערכים של חנה אישית, היה אפשר אולי לבקש שבאופן זמני אמנע להכנס לערכים שלה. אבל חנה מגינה לא על הערכים שלה, אלא על ערכים של מאות סטודנטים. בקשה שלא לערוך את ערכי הסטודנטים נשמעת לי כמרחיקת לכת מאוד. אני בכלל בספק אם זה מה שהסטונטים רוצים. האם זה תורם לסטודנטים שלא מתקנים אותם כשהם מכניסים רקע לא רלוונטי? ובכלל, הרי לא מחקתי את הפרקים אלא העברתי אותם למקום יותר מתאים.
השאלה שאתה העלית, היא שאלה יותר גבולית. אני יכול להעלות טענות לגבי אי הרלוונטיות של הרקע, ואף עשיתי זאת ללא מענה, אבל עדיין יכולות להיות דיעות שונות. השאלות שנמצאות בליבת המחלוקת עם חנה אינן כאלו כלל. בערך אחד היא החזירה לפרק "לקריאה נוספת" מקורות שאין שום קשר ולו קלוש לנושא הערך. הרי באותה מידה אפשר להוסיף לערך רשימה של אלפי ספרים שקשורים לנושא הערך באותה מידה! בערך אחר היא החזירה לערך מידע שגוי בעליל. בערך שלישי היא שחזרה עריכה בו ביטלתי כפילות של הערת שוליים שהופיעה באותה פסקה פעמיים ללא שום צורך. בערך אחר היא מגינה על הפרות של זכויות יוצרים. עדירל - שיחה 13:18, 19 במאי 2017 (IDT)
עדירל תודה על תשובתך. אני מסכים איתך שאין לאף אחד בעלות על ערכים שהוא כתב. לעצם העניין בוא נדון לגופו של עניין. אנא תמצת בהמשך, את נושא הפרת זכויות היוצרים לכאורה, עליו אתה טוען, וננסה להגיע להבנות בנושא. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 01:56, 21 במאי 2017 (IDT)
ברכות אריאל פ. (slav4), הנושא של זכויות יוצרים מופיע באריכות בשיחה:בית הספר לסיעוד ע"ש הנרייטה סאלד של הדסה והאוניברסיטה העברית. הערך הועלה כולו כתצרף של משפטים ואף פסקאות מועתקות ממאמרים שאין סיבה להניח שלסטודנטית שהעלתה את הערך היה מותר להעתיק מהם. חנה בקשה לפתור את הבעיה על ידי תיקונים קלים. דרור וערן טוענים שזה מספיק, אבל הנימוקים שלהם אינם משכנעים. אני יודע שזה לא מספיק, ושללא שכתוב עמוק של הערך על ידי הסרת חלקים נכבדים שלו והוספת תוכן נוסף שידלל את ההפרה, לא ניתן לתקן את הערך. הבאתי לכך ראיות בדף השיחה וניתן גם לקרוא על כך את המאמר של יהונתן קלינגר בקישורים החיצוניים של זכויות יוצרים. לדעתי, יש צורך לעשות בירור רציני בעניין הזה כמקרה בוחן עבור הויקיפדיה העברית. אבל כבר הרמתי ידיים. נראה שהקהילה החליטה להעלים עין מהפרות של זכויות יוצרים. אני התרעתי. עדירל - שיחה 02:13, 21 במאי 2017 (IDT)
עדירל, נושא זכויות יוצרים הוא מורכב, כאשר משתמשים בתמונה שצילם מישהו מבלי לקבל את הסכמתו בכתב, זוהי הפרת זכויות יוצרים ברורה. כאשר מרכיבים משהו ממספר רב של משפטים אשר הם חלק ממאמרים של אחרים, כאן ההחלטה אם יש הפרה או לא, קשה יותר, לכן יש לנו את עו"ד דרור (מומחה בתחום זכויות יוצרים), ואנו פועלים בהתאם לחוות דעתו המשפטית, אשר ביום פקודה, הוא יגן עליה. אנא ראה את נושא זכויות היוצרים כסגור. האם יש נושאים נוספים? ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 21:01, 21 במאי 2017 (IDT)
נושא זכויות היוצרים סגור כי הקהילה טומנת ראשה בחול. למיטב ידיעתי מדובר בטעות, אבל אין לי מה לעשות בעניין.
אם אתה רוצה את הנושא הבא, אז יש את נשות המזרחי באמריקה. הדיון נמצא גם בשיחה:אמי"ת. בקיצור, נטען בערך שנשות המזרחי באמריקה התפצלה ליצור את תנועת אמונה ואת אמי"ת. מדובר בטעות שנכנסה לערך בטעות בגלל חוסר תשומת לב, כשהסטודנטית הכותבת בכלל לא התכוונה לכתוב זאת. מדובר במידע שגוי בעליל, שכן אמונה נוצרה בשנת 1959 ונשות מזרחי התקיים עד שנות ה-80 ואז החליף את שמו לאמי"ת. הבאתי ראיות, אבל חנה מגינה בחירוף נפש על הערך השגוי ומזה ארבעה חודשים טוענת שהיא צריכה זמן כדי לקרוא ספרים בנושא ולברר את העניין. לטעמי, אם היא לא יכולה לברר את העניין תוך 4 חודשים אז שתתן לי לתקן את הערך. אם יום יבוא היא תצליח למצוא ראיות סותרות, תמיד ניתן יהיה לתקן את הערך על פי הראיות החדשות. כמה זמן אפשר להשאיר ערך שגוי כי חנה צריכה זמן לברר את הנושא לעומק? עדירל - שיחה 21:35, 21 במאי 2017 (IDT)
עדירל אנא ציין את התימוכין לדבריך. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 03:49, 22 במאי 2017 (IDT)

אזהרה[עריכת קוד מקור]

פנייתך לכל אחד מארבעת הוויקיפדים בנפרד היא פעולת ספאם שאינה מקובלת בוויקיפדיה. אם תפעל בדך זו פעם נוספת, תיחסם. דוד שי - שיחה 19:37, 19 במאי 2017 (IDT)

אנא ראה גם את הערתי בשיחת משתמש:בריאן#שאלה בזכויות יוצרים שדורשת בירור. אני מקווה שדי בבקשה מנומסת להנמיך קצת את הטונים בנושא ושלא יהיה צורך לדון על הטרדה שיטתית בבירורים עם כל מה שמשתמע מזה. ערן - שיחה 11:52, 20 במאי 2017 (IDT)
אני מתנצל הפנייה הנפרדת לבירוקרטים. טעיתי בשיקול הדעת. לגבי בקשתו של ערן, אני אשתדל לבקשתך להנמיך את הכניסה שלי לערכי הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה. אני חושב שזו טעות שפוגעת בויקיפדיה ובסטודנטים, אבל בקשת שאנמיך את הלהבות אז אני נענה. אני מצידי מבקש שאתה תבקש מחנה שבערכים שבהם כבר עשיתי תיקונים שברור שהם נצרכים, כמו בנשות המזרחי באמריקה ורשימת הפועלת והאשה הדתית שהיא תסיר את ההתנגדות לתיקון הערכים. עדירל - שיחה 00:02, 21 במאי 2017 (IDT)

זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

בריאן כתב דברים שאינם נכונים בדף שיחתו, וביקש שאענה לו כאן. בריאן כתב: "הטענות כולן נענו". להד"ם. לגבי זכויות יוצרים, פירטתי את הטענות בעד כמה יש לשכתב כדי להמנע מהפרת זכויות יוצרים? אלו התגובות שקיבלתי:

  • בריאן: "משתמש:Deror avi הוא הסמכות המשפטית המקובלת בתחום זה בויקפדיה מזה שנים. אינך חייב לקבל את דעתו, אך הויכוח הזה הוכרע כבר."
  • ערן: "בהשוואה של הערך במצבו הנוכחי אחרי שחנה כבר ערכה את הערך ושינתה את הניסוחים, וכיוון שיש כאן עיבוד ממספר מקורות, וסידור עובדות כרונולוגי נראה לי שאין סכנה של הפרת זכויות יוצרים. כדי לוודא זאת גם קראתי והשוואתי את המקורות של עדירל, ונראה שיש הבדל משמעותי ביניהם לתוכן הערך."
  • משתמש:Deror avi: "בעבור תשובות לשאלות כאלה אני גובה שכר טרחה. אבל ניתן בקלות לאבחן בין המקרים. ההגנה ניתנת רק אם יש "מקוריות, הן בבחירת המקורות השונים, הן סדר הבאת הדברים". סדר כרונולוגי אינו מקורי, ואינו מוגן. בנוסף, כאשר לא מבוצעת בחירת אירועים- או מוצגים 100% מסדרת אירועים לא יכולה להינתן הגנה (או אם להבדיל מוסיפים אירוע אחד שאינו קיים ברשימה המקורית, השינוי מספק, כי ה"בחירה" וה"סדר" כבר אינם זהים)."

בריאן רק הסתמך על מישהו אחר. את תגובתו של דרור בכלל לא הבנתי. ערן כתב דברים לא רלוונטיים. השאלה אינה האם יש הבדל משמעותי אלא האם יש דמיון משמעותי, כלומר האם היתה העתקה. תגובה לעניין צריך להתייחס לפסקי הדין ולמאמרים של יהונתן קלינגר ויורם ליכטנשטיין ולהסביר למה המקרה הנוכחי שונה. זה לא נעשה.

שאר טענותי, למשל בשיחה:נשות המזרחי באמריקה שם טענותי מחכות ארבעה חודשים כבר לתגובה עניינית, לא נענו. עדירל - שיחה 12:21, 21 במאי 2017 (IDT)

סיכום סופי של הנושא[עריכת קוד מקור]

בשם כל הביורוקרטים: אנחנו מעריכים מאוד את פעילותך בויקיפדיה בכלל ואת הערנות בנושא זכויות יוצרים בפרט, עם זאת, אנחנו פועלים בקהילה בה לפעמים על המשתמש לקבל את דעת האחרים, גם אם הוא סבור אחרת. אנחנו מדגישים את הצורך במתווה שהציע ערן לעיל ומקווים להמשיך לפעול בשיתוף פעולה איתך. בריאן - שיחה 16:39, 21 במאי 2017 (IDT)

תודה על תשובתך. צר לי על תוכנה. לגבי זכויות היוצרים, אני חושב שאתם עושים טעות גדולה, אבל אין לי מה לעשות בעניין. נקווה שהדבר לא יזיק לויקיפדיה העברית יותר מדי. לגבי בקשתו של ערן, הסכמתי זמנית להתרחק מערכים נוספים של אוניברסיטת חיפה. אני מוחה על הבעלות שחנה תפסה על ערכים אלו וסובר שמדובר על נזק גדול לערכים אלו, לסטודנטים ולויקיפדיה. עדירל - שיחה 17:28, 21 במאי 2017 (IDT)
עדירל, אל תישבר, ואתה גם לא צריך להתרחק משום דבר. קבל רק את ההכרעה שמספיק לשנות מעט מילים כדי לפתור בעיית הז"י. נרו יאירשיחה • כ"ה באייר ה'תשע"ז • 21:41, 21 במאי 2017 (IDT)
נרו יאיר, תודה. איני יכול לקבל את ההכרעה לגבי זכויות יוצרים. אם אנהג כך אני מפר את החוק וחושף את עצמי אישית לתביעות פיצויים. אני מקבל את הכרעת הקהילה במובן זה שלא אעורר שוב את הדיון בנושא. לגבי ההתרחקות, אמרתי שאתרחק זמנית מהערכים של אוניברסיטת חיפה. מעיון קליל אני רואה שחנה לא מגרשת רק אותי מהערכים האלו, אלא את כולם. שתי דוגמאות מהשבוע שראיתי הן בשיחה:מנחת יהודה שונא הנשים, ערך בלתי קריא שניצל מתבנית שכתוב (הנימוק לתבנית שגוי, אבל התבנית נדרשת כי הערך בלתי קריא), ושיחה:פחד וחרדה מחיסונים בגיל הרך שניצל משיפור על ידי משתמשת:TZivyA. הבעיה איננה שלי (בשאר ערכי הסטודנטים ויש לא מעט, עריכות מתקבלות בברכה - וגם אם אשקיע את כל זמני בנושא לא אצליח להגיע לכל הערכים) אלא של הקהילה ושל הסטודנטים באוניברסיטת חיפה, שהערכים שלהם הנשמרים מכל משמר על ידי חנה, מחלידים. מאוד קשה לשתוק כשאתה יודע שאתה צודק ודוחים אותך בקש מסיבות לא ענייניות, אבל יש דברים יותר גרועים בחיים. בכל מקרה, התמיכה שלך מחממת את הלב. עדירל - שיחה 22:02, 21 במאי 2017 (IDT)
כיוון שהזכרת את שמי, רק אעיר שהדוגמה שהבאת לא טובה. בסופו של דבר הערך יצא לא רע, ולמרות שעדיין אני חושבת שהיה עדיף ליצור ערך על הנושא הרחב יותר, נראה שכן יש התייחסות רחבה במחקר לתחום הספציפי (בעיניי זה המדד החשוב ביותר), ואני מקבלת בהכנעה את העובדה שיש מי שחושב אחרת ממני. חנה ענתה לעניין במקרה הזה, ואני ראיתי לנכון לחכות ולראות כיצד יתפתח הערך והאם יש עניין להמשיך את הדיון לכן לא המשכתי להגיב שם. • צִבְיָהשיחה • כ"ה באייר ה'תשע"ז 22:26, 21 במאי 2017 (IDT)
צִבְיָה, כל הכבוד שאת מלמדת זכות. הנושא איננו הביקורת הספציפית, שעם חלקו איני מסכים (שינוי השם) אך עם חלקו אני בהחלט מסכים, אלא הצורך של הערכים הללו בעריכה אקטיבית של ידיים נוספות. הסטודנטים אינם כותבי אנציקלופדיות מיומנים והמחשבה שכל מה שהם צריכים זה קצת ויקיזציה שחנה מבצעת, היא מגוחכת. עריכה נוספת שלך היתה משפרת את הערך, ברב או במעט. זה כבר לא יקרה, לא בערך זה וכנראה לא באף ערך אחר של פרוייקט אוניברסיטת חיפה. אף אחד מאיתנו לא ישוש לבצע עריכות שייתקלו ביחס עויין ובסיכוי גבוה יבוטלו מסיבות לא ענייניות. עדירל - שיחה 22:35, 21 במאי 2017 (IDT)
סתם לשם הדוגמא, תראי את המילים הראשונות של הערך שאינן קשורות לנושא הערך וכל כולן הטפה (חשובה ונכונה, אבל הטפה). מישהו אי פעם יתקן את זה? אני מהמר שלא. חנה הרי תגן על הערך בחירוף נפש ותכתוב שמדובר על רקע חשוב ושהמרצה ככה רוצה את הערך ושאוי ואבוי מתנכלים לסטודנטים והם בדקו ובחנו וככה זה צריך להיות. למי יש כח לבלבול מוח הזה? עדירל - שיחה 22:40, 21 במאי 2017 (IDT)
נו טוב, על הדרך שכתבתי את הפתיח. בזמנו לא נמנעתי לערוך את הערך בגלל חנה, אלא בגלל שהערך היה באמצע עבודה (אם כי ערכתי כמה עריכות זוטא. אחר כך כבר שכחתי מזה). הביקורת שלך צודקת בחלקה, והתזכורת לגבי בעלות על ערכים חשובה, מצד שני האינטרקציה שלך ושל חנה לא מן המעולות, לכן הנושא נראה לך יותר דרמטי מכפי שהוא באמת. • צִבְיָהשיחה • כ"ה באייר ה'תשע"ז 22:47, 21 במאי 2017 (IDT)
נחכה ונראה מה יקרה כשחנה תראה. עדירל - שיחה 22:49, 21 במאי 2017 (IDT)
עדירל, כמובן לא התכוונתי שאתה עצמך תנהג כך, אלא שתקבל שכך החליטו הבירוקרטים. אני באופן כללי לא חסיד גדול של ערכים שנכתבים בידי סטודנטים ותלמידים, הרושם שלי הוא שזה יותר נזק מתועלת, אבל אני מודה שלא בדקתי באופן שיטתי. נרו יאירשיחה • כ"ה באייר ה'תשע"ז • 23:04, 21 במאי 2017 (IDT)
אני מכיר את ערכי הסטודנטים ויש בהם הרבה קש, אבל הם תרומה אדירה לפרוייקט. כולנו נמצאים בתהליך מתמשך של שיפור וגם קש הופך בסוף לזהב. עדירל - שיחה 23:06, 21 במאי 2017 (IDT)

יומן השחתות[עריכת קוד מקור]

צהריים טובים, מקודם עשיתי שחזור לדף נאציזם שעבר השחתה. מדוע אני מופיע ביומן השחתות?Levi-va - שיחה 15:32, 22 במאי 2017 (IDT)

לא ברור לי מה הכוונה ב"יומן השחתות". כל עריכה שנעשית בויקיפדיה נרשמת בשינויים האחרונים וניתנת לצפייה. ייתכן שמה שראית זה רישום של השחזור שלך. הכל תקין. עדירל - שיחה 16:42, 22 במאי 2017 (IDT)
יש דף שנקרא יומן השחתות שם כתוב שבפעולה שעשיתי הפעלתי 'מסנן 46' Levi-va - שיחה 17:40, 22 במאי 2017 (IDT)
לא יודע. שאל בויקיפדיה:דלפק ייעוץ. עדירל - שיחה 23:54, 22 במאי 2017 (IDT)

בקשה[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל,

קיבלתי את האפשרות לשיחה איתך מויקיפדיה, וברצוני לשוחח על ענין פרטי, שקשור לערך מסוים (לא לעריכתו אלא להתנהלות לגביו), האם ניתן לעשות זאת בשיחה טלפונית?

תודה רבה 77.127.151.13 16:29, 14 ביוני 2017 (IDT)

אולי תשלח לי דוא"ל? עדירל - שיחה 17:28, 14 ביוני 2017 (IDT)

שלום עדירל שלחתי מייל תודה 213.8.42.81 16:31, 18 ביוני 2017 (IDT)

שלום עדירל. היה פרסום בויקיפדיה והוא נעלם. האם יש דרך לשחזר ומה הסיבה שהוא כבר לא קיים?[עריכת קוד מקור]

212.143.99.171 12:20, 20 ביוני 2017 (IDT)

תצטרך לתת לי עוד כמה רמזים לגבי איזה פרסום מדובר. מה הנושא? מתי הוא הועלה? מי כתב אותו? עדירל - שיחה 13:02, 20 ביוני 2017 (IDT)

הערך הוא משה שקל. היה בעבר ונעלם לפני כחודש.

01:15, 17 בדצמבר 2010 מוטי (שיחה | תרומות | חסימה) מחק את הדף משה שקל (לא הובהרה חשיבות: היה כבר דיון ולא הובהרה חשיבותו של ערך פרסומי זה)
10:49, 11 באוגוסט 2009 תומר א. (שיחה | תרומות | חסימה) מחק את הדף משה שקל (לא הובהרה חשיבות: תוכן היה: "{{הבהרת חשיבות עם זמן|זמן=4.08.2009}} {{שכתוב|פרסומי}} משה שקל (נולד ב-1958), עורך דין ישראלי העוסק בדיני מסים, ע)
הערך 'נעלם' לפני 8 שנים ושוב לפני 7 שנים. הדיון התנהל ויכול להימשך בשיחה:משה שקל. ביקורת - שיחה 14:52, 21 ביוני 2017 (IDT)

צעד הצידה[עריכת קוד מקור]

קיפודנחש, ראה את צבע העריכה בהיסטוריה, שהוסיפה את הציטוט במלבן. זה גורם לי לחשוב שמסנן השחתות מתעלם מ-nowiki. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 10:55, 22 ביוני 2017 (IDT)

למה המסנן צריך להתחשב ב nowiki ? אפשר בטח ללמד אותו להסתכל על זה, אבל למה לעשות זאת? קיפודנחש 15:46, 22 ביוני 2017 (IDT)

ברור שאפשר פשוט לסבול. אבל למה שנראה תשובות לא נכונות? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:24, 22 ביוני 2017 (IDT)

טיוטה גנוזה[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל, נראה שמספר דפים שבהם כתבת או ערכת בעבר עדיין נמצאים במצב טיוטה ולא נערכו זמן רב: טיוטה:בית כנסת גאולת ישראל רמת השרון.

דפי טיוטה אינם נגישים כמו ערכים רגילים לכלל הקוראים, ולכן חשוב לנו לוודא שהם לא נשכחו ללא סיבה. נודה לך אם תקדיש מספר דקות מזמנך לטיפול בהם:

  • אם הטיוטה מוכנה להיות ערך של ממש בוויקיפדיה, אנא פנו לויקיפדיה:העברת דפי טיוטה ובקשו עזרה בהעברת הטיוטה, או העבירו אותה בעצמכם. כך כלל הקוראים יוכלו להנות מערך חדש!
  • אם הטיוטה בעבודה אתם מוזמנים להמשיך לשפר אותה. אם אתם זקוקים לעזרה בהשלמתה אנא פנו לדלפק הייעוץ לעזרה או לחממה לבקשת ליווי אישי. אל תתביישו לבקש עזרה, עורכים רבים ישמחו לסייע.
  • אם הטיוטה כבר עברה למרחב הערכים, רק בשם אחר, אנא בקשו בויקיפדיה:בקשות ממפעילים למזג או למחוק אותה. לא לשכוח לציין את שם הדף הקיים במרחב הערכים ושם הטיוטה.
  • אם ההחלטתם לוותר על כתיבת הדף אנא בקשו את מחיקתה בויקיפדיה:בקשות ממפעילים.
  • אם אינכם הכותבים העיקריים של הטיוטה, אנא הפנו את ההודעה לכותבה במידה ולא קיבל הודעה זו.

תודה, EranBot - שיחה 18:13, 23 ביוני 2017 (IDT)

בוצע. עדירל - שיחה 21:50, 24 ביוני 2017 (IDT)

שינויים בעריכת משרד הכלכלה והתעשייה[עריכת קוד מקור]

עדירל שלום,

שמי מיכל ואני עובדת בדוברות משרד הכלכלה והתעשייה. הונחנו ע"י השר לטפל בערך המשרד בויקיפדיה מאחר והערך שקיים היום לא מעודכן לאור פיצול המשרד ומעבר של יחידות התעסוקה למשרד העבודה והרווחה. נעמה מהמשרד התכתבה איתך והעבירה לך את החלק הראשון של הערך אבל לא אישרת אותו. אנא הנחי אותנו מה עלינו לעשות כדי שתאשרו את השינויים כי הלכנו לאיבוד עם המשימה הזאת. אשמח אם תוכלי להעביר לי את כתובת המייל שלך כדי להקל על ההתכתבות.

תודה, מיכל דוברות משרד הכלכלה והתעשייה

תודה על פנייתך. הערך של משרד הכלכלה פתוח לעריכה לכל אחד ולי אין יותר השפעה על תוכנו מכל אחד אחר. אציע על כן שננהל את הדיון בדף השיחה של הערך כדי שעוד ויקיפדים יכנסו ויעזרו. כתובת הדוא"ל שלי הוא adiral.wiki ב gmail.com עדירל - שיחה 10:40, 2 ביולי 2017 (IDT)

קיילה גלעדי[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל, אני מקווה ששלומך טוב.

בזמנו התייעצתי אתך לגבי נושאי כתיבה שהוצעו עבור מיזם יצירת ערכים בהיסטוריה. אחד הנושאים שוהצעו, ושהערכת כי הוא מתאים לוויקיפדיה העברית, היה קיילה גלעדי. הערך עלה, אך אני רואה שנפתח עליו דיון חשיבות. האם תרצה להביע דעה במסגרת דיון זה?

בהזדמנות זו, המון תודה על הייעוץ המצוין. שמחה לשתף אותך שבעקבות הייעוץ שנתת נכתבו ערכים יפים, ובהם, מלבד קיילה גלעדי, גם אליהו אורבך, אפרים זקס, ברוך פפירמייסטר, חיים משה סלור, יוסף נייגו, יעקב האפט, יקותיאל בהרב, משה ברמן, שמואל טולקובסקי ועוד.

שבת שלום וכל טוב, Shai.katz - שיחה 09:00, 7 ביולי 2017 (IDT)

תודה על העדכון. אני רואה שקצת הגזמתי בבטחון לגבי קיילה גלעדי, אבל לא יותר מדי וניכר שיש רוב ברור בעד הערך ואין צורך בהבהרות מצדי. תודה לך ולכותבים על הערכים שנוספו. עדירל - שיחה 11:47, 7 ביולי 2017 (IDT)

אני מרגיש שמוחקים לי את העריכות ללא סיבה מוצדקת[עריכת קוד מקור]

בערך נקבה אני נתקל בסיבות לא מוצדקות לביטול העריכה שלי... מבקש את חוות דעתך על ההתנהלות שלי ושל מי שמוחק/עונה בשיחה.

תודה שפנית אלי. במקרים כאלו אני ממליץ לא להתעמק בשאלה מי צודק אלא להרחיב את הערך. תוכל להוסיף פרק שלם על הקשיים שמתעוררים בהגדרת נקבה במקרים מסויימים, בגלל שיש מספר תבחינים (איברי רבייה, הורמונלי, גנטי, נפשי) ולא תמיד ליצור יש את כל התבחינים. פרק כזה, אם ייכתב נכון, מן הסתם יתקבל בברכה ויבהיר לקורא המתעניין את מורכבות הנושא. אז נכון, לא תנצח בכותרות, אבל אנחנו פה לתת ידע ובכך אתה תצליח. תודה ובהצלחה. אם יש בעיות תרגיש חופשי לפנות אלי ואשתדל לעזור. עדירל - שיחה 16:53, 7 ביולי 2017 (IDT)

הערך גרופית[עריכת קוד מקור]

תיקנתי בערך אינפורמציה לא בדוקה שהוכנסה על סמך מאמר בדבר שעסק בכוונות להקמת מפעלים בתנועה הקיבוצית בשנת 1974 ופרטתי את העבודות הזמניות שעסקו בהם .

ההסתמכות על כתבות בעתונים לא תמיד מדויקת

יש צורך לדעתי לבטל את הערת השוליים 12 ואינני יודע לבצע זאת

Grofitar - שיחה 15:17, 8 ביולי 2017 (IDT)

תודה. סידרתי. עדירל - שיחה 21:28, 8 ביולי 2017 (IDT)

העלאת תמונה שיש לי ברשות[עריכת קוד מקור]

שלום, אני מנסה להעלות תמונה לערך שכתבתי. למרות שהיא תמונת דיוקן עם אישור מבעל הערך שרכש אותה מהצלם, אני לא מצליח. מה עושים?

תנסה להבין מה כתוב בויקיפדיה:OTRS או שתבקש מהצלם להעלות את התמונה בדף הזה: https://commons.wikimedia.org/wiki/Special:UploadWizard. בהצלחה. עדירל - שיחה 21:30, 8 ביולי 2017 (IDT)

עזרת חונכות[עריכת קוד מקור]

שלום. אשמח לחניכה לבן שלי בן 10. שם משתמש Harelshrot כתב וקישר ערך להארי פוטר ולכל הדמויות המוזכרות ומחקו לו. אך יכול להעלאות נכון ? הוא ממש מתוסכל. הוא בן 10 זה מה שכתב אניגמאוס זה סוג של קסם בשינוי צורה. הקסם הופך את הקוסם שמבצע את הקסם לחיה

מסוימת.

אניגמאוס זה סוג של קסם קשה. כל אניגמאוס חייב להירשם למשרד הקסמים, ידוע שבמאה העשרים יש שבעה אניגמאוסים רשומים ומספר לא ידוע של אניגמאוסים לא רשומים, בסדרה מוזכר ארבע אניגמאוסים לא רשומים ואניגמאוסית רשומה אחת. בדרך כלל החיה שאליה הופך האנימגאוס, זה גם הפטרונוס של האניגמאוס או האניגמאוסית.

הרישום למשרד הקסמים:

כל אניגמאוס או אניגמאוסית חייבים להירשם למשרד הקסמים אם צריכים לתת למשרד הקסמים מספר נתונים הנתונים הם:

1 החיה שאליה הופך האניגמאוס

2 סימנים לזיהוי האניגמאוס במצב האניגמאוסי שלו לדוגמה: סימנים מסביב לעניים בצורת המשקפיים שיש לאניגמאוס

3 לוודא שהמטרות של האניגמאוס לא רעות.

אניגמאוסים לא רשומים שמוזכרים בסדרה:

1 ג׳יימס פוטר-הופך לאייל.

2 סיריוס בלק-הופך לגרים (כלב גדול, קצת פחות גדול מדוב).

3 פיטר פיטגרו- הופך לעכברוש.

4 ריטה סקיטר- הופכת לחיפושית.

נ״ב השלושה הראשונים המציאו את מפת הקונדסאים.

אניגמאוסים רשומים שהוזכרו בסדרה:

1 מינוורה מקגונגל- הופכת לחתול.

מקורות :

הארי פוטר כרכים 3,4,5,6,7

תודה על פנייתך. הערך שנכתב לא נמחק, אלא נמצא בטיוטה:אנימגאוס, שם הוא נמצא עד שישופר וניתן יהיה להעבירו למרחב הערכים. עם זאת, אני לא יודע אם אנו נוהגים לכתוב ערך על כל מושג מהארי פוטר או מסתפקים בערך המקובץ הארי פוטר - מונחים. לעצם הערך, הוא דורש עריכה כדי שייכתב מנקודת מבט אמיתית ולא זה של עולם קסמים. יש להבהיר שכל הנכתב בו הוא בהתאם למתואר בסדרת ספרי הארי פוטר. אל נא תתייאשו. ללמוד את מלאכת העריכה לוקח זמן, אבל בהחלט כדאי. עדירל - שיחה 10:21, 16 ביולי 2017 (IDT)
תודה

העלאת תמונות מאתרי חדשות[עריכת קוד מקור]

שלום, אני כותב ערך אקטואלי ואני מעוניין להשתמש בתמונות שמצאתי באתרי החדשות של המגזינים המוכרים New York Times וה-Dailymail הבריטי, ובנוסף באתרי חדשות ישראלים כמו אתר ערוץ 20, mako, ynet, walla, נענע10 וכו הסתבכתי מאוד עם העלאת תמונות - מהו הרשיון המתאים והאם להעלות לויקיפדיה או לויקישיתוף, תודה רבה Doodoo Bo - שיחה 21:27, 25 ביולי 2017 (IDT)

אני לא יודע על שום אפשרות להעלות לויקיפדיה תמונות מאתרי חדשות. למיטב ידיעתי, הדבר אסור ואין שום דרך להתירו. תחפש בתמונות שכבר נמצאות בויקימדיה, אולי מישהו העלה תמונות מיוזמתו. עדירל - שיחה 21:50, 25 ביולי 2017 (IDT)
תודה רבה, בהמשך לפניה, השלמתי את עריכת הערך העימותים בהר הבית (2017) והעלתי אליו 3 תמונות שמצאתי בדף הפייסבוק של המשטרה/צהל, הנה דוגמה לאחת: https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5:IDF_Generals_Halamish.jpg בדף התמונה ישנה אזהרה אדומה גדולה שהתמונות יימחקו תוך 6 ימים אם לא יעודכן אישור/רשיון כמו שצריך למרות שהוספתי רשיון של דובר צהל. שים לב שבערכים באנגלית, קטלונית, ואינדונזית, ששמו את התמונה שאני העלתי, אין את האזהרה הזו. אשמח לעזרה Doodoo Bo - שיחה 23:19, 26 ביולי 2017 (IDT)
אני רואה שלפתע נעלמה האזהרה אז אני מתנצל, אם הבעיה תחזור אכתוב פה שוב Doodoo Bo - שיחה 23:23, 26 ביולי 2017 (IDT)
איני מבין בעניין זה. נראה לי שעשית מעשה חמור שהזהרתי אותך לא לעשותו. שוב אני מבקש ממך. אל תעלה לויקיפדיה או ויקימדיה תמונות שלא אתה צלמת בשום פנים אופן. יש אנשים שמטפלים בעניין ומבינים בו. עדירל - שיחה 11:12, 27 ביולי 2017 (IDT)

אזהרה[עריכת קוד מקור]

לפני כחודשיים התלוננה חנה בדף השיחה של בריאן על התגרות שיטתית שלך בערכים של סטודנטים במיזם של אוניברסיטת חיפה, וכדי להפיג את החשש שזה לא נעשה מכוונה טובה התבקשת שלא לערוך עריכות משמעותיות בערכים אלו, ובמקרים כאלו לקבל הסכמה מוקדמת לשינויים משמעותיים בדף השיחה (של עורכים אחרים - לאו דווקא חנה). בעיני מתווה הפתרון שהצענו הוא הדרך הפשוטה ביותר להבטיח שמצד אחד לא תהיה "בעלות על ערכים"/איסור מוחלט על עריכה שלהם, ומצד שני לנטרל את החשש להטרדה מכוונת.

נראה שהמתווה הזה עבד פחות או יותר בחודשיים האחרונים, אבל העריכה האחרונה שלך בנשות המזרחי באמריקה היא בפירוש עריכה משמעותית שלא הייתה לה הסכמה מוקדמת, ונראית כהטרדה מכוונת כשהיא מסירה תוכן משמעותי מהערך הזה דווקא, ובטענה של חוסר במקורות. אני מזכיר שלפני עריכות משמעותיות בערכים אלו יש לקבל הסכמה של עורכים אחרים בדף השיחה. אם אראה שהמתווה הזה לא מכובד פעם נוספת, אני חושב שאפשר יהיה להגיד שהמתווה נכשל ולחפש פתרון אחר שיוסכם בויקיפדיה:בירורים לבעיה הזו. ערן - שיחה 18:56, 28 ביולי 2017 (IDT)

תגובה מתוקנת: בעקבות בקשתך, אני הבנתי שאתה מתלונן על כך שאני עורך בערכים רבים של אוניברסיטת חיפה ולכן הידרתי רגלי מערכים אלו. נמנעתי מלערוך ערכים של אוניברסיטת חיפה, למעט שני ערכים שהוצגו לדיון למומלצים וערך זה שבו הדיון החל הרבה לפני כן ובמשך ששה חודשים חנה נמנעת מלהביא מקור למידע שידוע לי בוודאות שהוא שגוי.
עצם התלונה של חנה על הטרדה כלפיה כשהיא בעצם תובעת בעלות על מאות רבות של ערכים ומונעת תיקונים בהם ללא שמץ של בדיקה של התיקונים היא מופרכת. אם כבר, מדובר על התנכלות שלה כלפי. אבל מפאת כבודך וההערכה שהיתה לי כלפיך, קבלתי את בקשתך.
המתווה של הסכמה מוקדמת היא בעייתית. הבעיה היא שחנה מתנגדת לכל עריכה שלי, ומשמיצה אותי בקביעות ללא שום מוכנות לדון לגופו של עניין. כיצד בדיוק אני אמור להשיג הסכמה מוקדמת?
האם אתה מוכן להציג פתרון לבעיה הזאת, או שמא תפקידך הוא רק לגבות את חנה ולעזאזל ההגינות והאמת? עדירל - שיחה 00:35, 30 ביולי 2017 (IDT)
ערן, מותר לעורך להיות אובססיבי כלפי קבוצת ערכים מסוימת. אם האובססיה שלו משפרת את הערכים, אז כולנו מרוויחים מזה. עד היום לא ראיתי שום עדות לכך שהעריכות של עדירל הן שגויות ונעשות בכוונת זדון. אם אתה רוצה לפתוח דיון בבירורים, תועיל בטובך להציג ראיות כאלה. כי כרגע זה אכן נראה כאילו יש כאן ניסיון לקבל בעלות על ערכים ואתה משום מה משתף עם זה פעולה. יורי - שיחה 23:54, 29 ביולי 2017 (IDT)
ערן - שיחה 07:38, 30 ביולי 2017 (IDT)
ערן, הנה פתחתי דיון בשיחה:נשות המזרחי באמריקה. בהנתן ים ההתקפות האישיות שחנה הטיחה בי, נראה לך שמישהו ייכנס ויכתוב תגובה לגופו של עניין? אני בספק גדול. במיוחד לאור הגיבוי שאתה נותן לדרישה שלה לבעלות על כל ערכי הסטודנטים מאוניברסיטת חיפה. הדרישה של חנה היא שאנחנו נחכה לה אישית עד שהיא תחליט אם אכן היה פיצול בארגון נשות המזרחי באמריקה, בעוד המקורות הם חד משמעיים. עדירל - שיחה 09:36, 30 ביולי 2017 (IDT)

עזרה בכתיבת ערך נכונה[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל כתבתי ערך אורי גולדבורט (נראה לי זה תחת קטגוריית אישים) - העירו לי כדלקמן

שלום DRYUVAL, תודה על תרומתך לוויקיפדיה. הערך-לעתיד "אורי גולדבורט" שכתבת עדיין אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה, והועבר ממרחב הערכים אל הדף "משתמש:DRYUVAL/‏אורי גולדבורט". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו. בפרט חשוב לבדוק את הנושאים הבאים: חשיבות אנציקלופדית וסימוכין – האם ברור מה חשיבות הנושא ומה מייחד אותו? האם יש סימוכין ומקורות? סגנון ועיצוב – האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך? תוכן – ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית (לצורך זה קיים ויקימילון). ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר). לשון – האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג בוויקיפדיה?

עבדתי קשה , אני מניח שרוב הטעויות הן בטכניקה ובסגנון ולא בתוכן, אבל אולי כן - הערך חשוב, אנא עזרתך תודה רבה DRYUVAL DRYUVAL - שיחה 14:27, 5 באוגוסט 2017 (IDT)

תודה על הערך, ותודה שפנית אלי. עשית כמה תיקונים התחלתיים. כרגע הבעיה העיקרית היא עומס הקישורים החיצוניים. האם תוכל למיין אותם לפרסומים שלו וכאלו שמספרים עליו? עדירל - שיחה 21:37, 5 באוגוסט 2017 (IDT)

התנסחות בתקצירי עריכה[עריכת קוד מקור]

אני ביקשתי ממך כבר בעבר, ואני מבקש שוב - המנע מההתגרויות המיותרות שלך בסגנון של ”הכנסת המידע לתבנית עם קישור למאמר. זו עריכה משנית ולכן לא אמורה להעליב את מאמיני קודשת ערכי אוניברסיטת חיפה.”. מחקתי את התקציר המדובר מהערך בו כתבת אותו. בפעם הבאה אבקש את חסימתך. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 07:45, 9 באוגוסט 2017 (IDT)

אתה מוכן להסביר איך רבע שעה לאחר שהגדרת בבירורים את התגובה הזו כתגובה תקינה ומאופקת יחסית החלטת שמה שעדירל רשם הוא בגדר התגרות המצדיקה חסימה? אני באמת מנסה להבין את ההיגיון, איך התגובה הראשונה "תקינה" והשנייה היא בגדר "התגרות המצדיקה חסימה". יורי - שיחה 00:37, 10 באוגוסט 2017 (IDT)

מלחמות העריכה האלה[עריכת קוד מקור]

האם יש דרך לדעתך להתקדם הלאה בערכים אלה? בתודה אגלי טל - שיחה 00:25, 18 באוגוסט 2017 (IDT)

לא. רד מזה. בזמן שאנחנו מבזבזים על הערכים הללו אנחנו יכולים לשפר חמישים ערכים אחרים. תתמקד גם בערכים יותר ספציפיים (קהילת ברטיסלבה) ולא בערכים בומבסטיים יהדות אורתודוקסית. אני אישית לא מרגיש שאני יכול לכתוב כראוי ערך רחב כזה, ואין פלא שהם נראים כמו שהם נראים. יש לך הרבה מה לתרום, עשה זאת במקום בו אתה רצוי.
אני כמובן מבין את רצונך לפחות לתקן את הערכים שבהם כבר עסקת ואתה יודע שיש בהם בעיה, ואיני יכול לאמר לך לפרוש מהם כי גם אני מרגע שהתערבתי בערך והבנתי בעיה בו שיש לתקן, קשה לי מאוד לוותר. אבל אם לעצתי אתה שואל, לך על ערכים אחרים. יש אלפי ערכים שבהם אתה יכול לתרום רבות בלי מריבות מיותרות. עדירל - שיחה 00:37, 18 באוגוסט 2017 (IDT)
תודה על תשובתך. האם אין לדעתך דרך להגיע לפשרה כלשהי שתסיים את המחלוקות הקיימות בהקטנת הבעייתיות לכל הפחות?
בתודה אגלי טל - שיחה 00:42, 18 באוגוסט 2017 (IDT)
ברש"ר הירש היתה התקדמות רבה. עכשיו ניתן להתקדם כל פרק הגות בנפרד עם מקורות. להביא קודם כל ציטוטים מדבריו בסגנון של "בנושא זה כתב הירש דברים שונים מהם דלו החוקרים את עמדותיו בנושא. אחר כך להביא את עמדות החוקרים של אדמור ואת החוקרים בהנוספים שמוצאים שאומרים דברים אחרים. אם אדמור רוצה, תשאיר את חוקריו בסתמא ואת החוקרים האחרים בשמם. הקורא אינו טיפש וגם במשנה לא תמיד הלכה כסתם משנה. לגבי יהדות אורתודוקסית, הערך כנראה עקום מכדי שניתן לתקנו בקלות. מן הסתם יש צורך להתחיל מחדש בהבניית פרקים וכו'. זה ייקח ימים ושבועות ואני לא אוכל להשקיע בזה את הזמן. לגבי הקרע ביהדות הונגריה הערך הוא כבר מפלצת מומלצת, אני לא חושב שצריך להכניס ראש בריא למיטה חולה. שים לב שאפילו דבר טריוויאלי כמו להעביר פרטים טפלים על קהילת ברטיסלבה למקומם, לא הצלחנו. נכון, אם תציע נוסח חלופי שמשאיר את העיקר ורק מעביר את הטפל, ייתכן שההתנגדות תעלם, אבל עדיין זה לא מה שאתה רוצה. עדירל - שיחה 00:52, 18 באוגוסט 2017 (IDT)
עדירל, אינני זוכר היכן מנעתי מכם להעביר מה שאתם רוצים ליהדות ברטיסלבה. העובדה שאתה חושב שהקרע ביהדות הונגריה מפלצתי היא זכותך. בכל מקרה, ביליתי זמן רב בלנסות להפוך את ערכים כמו יהדות אורתודוקסית למשהו אובייקטיבי ומדויק יחסית. אני האחרון שיגיד שהם חפים משגיאות, אבל יש בהם מקורות ענפים וניסיון לאובייקטיביות - מה שלא ראיתי בשבוע האחרון מכל מיני משתמשים, אצלם הבחנתי רק בניסיונות לטשטש כל מיני נקודות לא-נוחות או סתם להעלים מידע, בלי מקורות ומתוך ידע אישי והטייה אידאולוגית לכיוונים כאלו ואחרים. כפי שאתם רואים, ברש"ר הירש אני לא מפריע לכם כל עוד אני לא מזהה מחיקה של נקודה עקרונית. AddMore-III - שיחה 11:18, 18 באוגוסט 2017 (IDT)
תודה לך על העבודה הרבה. אי אפשר לתקן בעיות נקודתיות בערך בלי להתמודד עם כל ההקשר. כשערך עוסק בנושא רחב צריך לשבור אותו לפרקים וראשי פרקים ולדאוג שהערכים אינם סוטים מהנושא. אז, בתוך כל פרק, אפשר לאט ובזהירות לנסות לשפר את הערך. כשאין אפילו הסכמה על הפרקים ומה צריך להיות בכל פרק, זה קשה מאוד. כשיש חשדנות בין העורכים ואפילו אין אמון שהשיקולים הם ענייניים, זה עוד יותר קשה. עדיף לעבוד בערכים אחרים, יותר ממוקדים. אלו יוכלו להיות בסיס לעבודה על הערכים הרחבים. עדירל - שיחה 12:04, 18 באוגוסט 2017 (IDT)

ערך מכללת BPM[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל, לאחרונה כתבתי ערך ויקיפדי על מכללת BPM. מדובר במוסד לימודי שמעביר קורסים במוזיקה, סאונד, הפקה מוזיקלית ואלקטרונית ועוד רבים. מדובר במכללה משגשגת שמונה כ-1,000 בוגרים בשנה, והינה בעלת הסמכה בינלאומית ע"י יצרניות תוכנות הפקה שונות להעברת קורסים מקצועיים על התוכנות (את החלק של 1,000 סטודנטים בשנה לא ציינתי בערך). צוות המכללה ניסו לרשום את הערך הזה לפניי, עם ניסוח אחר לחלוטין לפני כ-4 שנים (2013), אז עלה לדיון חשיבות והוסר עקב סיבות של "כתיבה פרסומית" וכו'... לכן כתבתי את הערך מחדש בצורה מאוד פורמלית ואנציקלופדית, אך בטענה כי הוסר לפני כ-4 שנים עקב דיון חשיבות מחקו לי את הערך מחדש בלי למצמץ. מה הסיבה לדעתך? תודה, עומר

תודה על פנייתך. לצערי, התנאים לשחזור ערך לאחר שנמחק בדיון חשיבות הם מאוד קשים ואין בידי לשנותם. אתה צריך לשכנע חמישה ויקיפדים שהיה שינוי מהותי בנסיבות. הבאת כתבות בתקשורת על המכללה יוכלו לעזור. אציע שתעביר את תוכן הערך לטיוטה במשתמש:OmerAssraf1/מכללת BPM ובדף שיחה:מכללת BPM תסביר שהיה שינוי מהותי בנסיבות, שהמכללה צברה ותק רב והיא מאוד מוכרת בציבור ותביא קישורים לכתבות בעיתונות. מעבר לזה לא אוכל לעזור לך ולהערכתי סיכויי ההצלחה קלושים. עדירל - שיחה 15:12, 11 בספטמבר 2017 (IDT)
היי עדירל, אני פונה אלייך שוב באותו נושא, שכן ביצעתי את כל השלבים שביקשת ולא קיבלתי אף התייחסות אחת. יש דרך אקטיבית לבקש העלאה לדיון חשיבות מחדש? ניתן לראות בדף השיחה של המכללה כי הכנתי הסבר מפורט אשר לעניות דעתי אמור יותר מלספק בכדי להצדיק הקמת ערך למכללה. אשמח להתייחסותך!
שמתי הודעה בלוח המודעות. מעבר לזה איני יכול לעשות הרבה. עדירל - שיחה 21:04, 16 באוקטובר 2017 (IDT)
אהלן, יש אפשרות לשים שוב הודעה בלוח המודעות? אני עוקב אחר כל ההכוונות של הויקיפדים וביצעתי שינויים נרחבים, אך שוב אחרי תקופה במהלכה קיבלתי הרבה חניכה אני שוב לא זוכה להתייחסות. אני חושב שבשלב הזה הערך בשל. OmerAssraf1 - שיחה 11:12, 19 בנובמבר 2017 (IST)
הכנסתי רשימה ופניתי לשני תומכי החשיבות. גם אם הם יחתמו חסרים עוד שניים ואני לא יודע אם נצליח למצוא ואני ממש לא מתאים לדברים הללו, אבל אנסה. עדירל - שיחה 11:26, 19 בנובמבר 2017 (IST)
אם אתה לא מתאים, אשמח שתפנה אותי למי שיכול. פשוט יש אנשים שבמהלך הדיון שלנו בדף השיחה של הערך נותנים לי המון הערות ומדברים כבעלי סמכות, אני חושב שהמינימום המצופה מהם זה שגם יגיבו כשאני מתקן בכדי לעמוד בדרישות שלהם. תודה על העזרה עד כה! חשוב לי שלא יצטייר כאילו אני בא בטענות אלייך. כרגע ממתין להתפתחות גיוס תומכי חשיבות. OmerAssraf1 - שיחה 11:46, 19 בנובמבר 2017 (IST)
לא יודע מי מתאים. אני יודע שבפעמים שניסיתילא הצלחתי. מדובר בםרוייקט התנדבותי וערך על המכללה איננו בראש מעייננו. עדירל - שיחה 11:52, 19 בנובמבר 2017 (IST)

בקשה לסיוע[עריכת קוד מקור]

שלום לך עדירל, יצרתי את הדף הזה https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:YIFTACH_LARON/%D7%A2%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%91_%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA

אני לא יודע איך לפרסם אותו שיהיה באוויר. כרגע הוא רשום אצלי כטיוטא. אודה לכל סיוע יפתח

אני מבין מחיפוש בגוגל ש"עיצוב שירות" הוא מושג קיים. מעבר לכך, לא הצלחתי להבין מה הוא. הטיוטא קופצת בין נושאים, מזכירה את המושג "תוכנית השירות" ולא ברור הקשר בינו לבין עיצוב שירות. אולי כדאי לנסות לקצר מאוד את הטיוטא ולנסות להתרכז בהגדרה של המונח "עיצוב שירות" ולהסביר מי המציא את המושג ומתי, מי עוסק במחקר שלו וכו'. כדאי גם להביא קישורים למחקר בתחום או ספרים על הנושא. אולי זה יעזור. נסה לשכתב את הדף ואם אראה שאני מצליח להבין במה מדובר אולי אוכל לנסות לעזור. עדירל - שיחה 22:06, 25 בספטמבר 2017 (IDT)

תודה לך. הרעיון היה לתרגם את הנושא מאנגלית ואכן כך עשינו. איך יוצרים דף כזה 1:1 בעברית? https://en.wikipedia.org/wiki/Service_design

הדף באנגלית הוא לא משהו. אני מציע לנסות לכתוב משהו עצמאי בעברית, קצר ושיעביר היטב את העיקר של מה זה בכלל, מי המציא את המושג, מי חוקר אותו, וכו'. עדירל - שיחה 22:54, 25 בספטמבר 2017 (IDT)

אנחנו חברים בארגון בינלאומי ולקוחים חלק בכנסים בינלאומיים באופן קבוע. זהו תחום חדש יחסית בעולם המתפתח. הדף באנגלית ממצה כרגע את מה שקורה בעולם. אין לנו כוונה לכתוב כרגע משהו אחר. האם תוכל לסייע לפרסם את מה שעשינו? וכן לסייע לתוך קישורים מתוך הדף המקורי? לא הצלחתי להבין איך מכניסים קישור לתוך מילה. אני חדש לחלוטין בכל מה שקשור לויקיפדיה. תודה מראש.

מכיוון שהדף בלתי קריא לחלוטין, אני לא אוכל לסייע לך. נסה לפנות למישהו אחר. בהצלחה. עדירל - שיחה 21:55, 26 בספטמבר 2017 (IDT)

מחיקת הקישורים החיצוניים שהוספתי[עריכת קוד מקור]

שלום רב, לאחר עבודה קשה בהוספתם של הקישורים, הופתעתי שהיום כולם הוסרו. קראתי את דף קישורים חיצוניים ואיני מוצא סיבה. ההפניות הן למאמרים מקצועיים ברמה גבוהה שאני כתבתי פרי מחקרי בעשרות השנים. לעיונכם - אפשר לצפות בהם באתרנו: [https://abrahamelishajewel.wixsite.com/site - אברהם אלישע מאמרים אנא בדקו והשיבו לנו. תודה וחג שמח Elisha8888 - שיחה 18:16, 6 באוקטובר 2017 (IDT)

תודה על פנייתך. לא כל הקישורים הוסרו, אבל רובם הוסרו כי הם עוסקים בנושאים מאוד נקודתיים ואתה הוספת אותם לערכים של נושאים רחבים. למשל, הקישור למאמר על פתגם בערבית שכולל אריה לא יכול להיות קישור חיצוני בערך על אריה. בו יש להביא קישורים רק למאמרים מקיפים על האריה. אם יהיה ערך על הפתגם, המאמר שלך יוכל מן הסתם להיות קישור חיצוני בערך זה. אתה כמובן מוזמן לכתוב את הערך. דרך אחרת להוסיף את הקישורים היא להרחיב את הערכים הרלוונטיים ולהביא את המאמרים שלך כהערת שוליים. אם למשל תרחיב את הערך על החושן ותכתוב בו על העיצוב של מרבודיוס, תוכל להביא את המאמר שלך כמקור. פתרון זה אינו מתאים למאמר על הפתגם, שכן ספק אם אפשר בערך אריה לכתוב על פתגמים ספציפיים. עם זאת, נשמח לפרק בערך אריה על השימוש באריה בפתגמים של תרבויות שונות. אני מקווה שמדברי אלו תבין את הכיוון בה כדאי ללכת. אם יש לך עוד שאלות אתה מוזמן לשאול. עדירל - שיחה 20:17, 7 באוקטובר 2017 (IDT)

בקשת עזרה בהעלאת ערך לויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל, לפני כשבוע העלתי לויקיפדיה ערך חדש - "ראובני פרידן". לצערי הורידו לי את הערך מהאויר, ככל הנראה עקב עי עמידה בכללי הכתיבה של ויקיפדיה. האם אוכל לשלוח לך את הערך לחוות דעת? תודה מראש, ניב חורש

שלום, ותודה על פנייתך. הערך שכתבת לא נמחק, אלא הועבר לדף טיוטה - כאן. כדי להעבירו מטיוטה לערך אנציקלופדי יש לוודא קודם כל שהמשרד הוא חשוב מספיק שייכתב עליו ערך. נא ראה שיש לנו חמישה ערכים על משרדי פרסום בישראל: קטגוריה:משרדי פרסום בישראל. אם תוכל להסביר מדוע משרד ראובני פרידן יותר חשוב לפחות מחלק ממשרדים אלו, נוכל להמשיך. אחרת, חבל על העבודה והערך יימחק. אולי כדאי גם לשקול לכתוב את הערך על אינטרפבליק. זה בוודאי ראוי לערך. עדירל - שיחה 20:08, 7 באוקטובר 2017 (IDT)
אין כאן שאלה של חשיבות, ודאי ש"ראובני פרידן" ראוי לערך. פרינציפ - שיחה 20:16, 7 באוקטובר 2017 (IDT)

טיפול בקישור לפירושונים[עריכת קוד מקור]

שלום לך. ב-2012 הרחבת את יעקב פרנק (חבר הכנסת) והוספת התייחסות לקידוח בעוג'ה, שכפי שתוכל לראות מדובר בדף פירושונים. תוכל בבקשה לבדוק מה הקישור הנכון? Mbkv717שיחה • כ"א בתשרי ה'תשע"ח • 14:25, 11 באוקטובר 2017 (IDT)

שלום רב עדירל[עריכת קוד מקור]

אודה לעזרתך בנושא פשרום ערך בויקיפדיה. פרסמתי ערך ואמרו לי שבשלב זה הוא עובר לטיוטות למשך שבוע. אשמח לסיועך בנושא, תודה, רוני

אז מה הלאה?[עריכת קוד מקור]

אז איך אני עושה את זה? איך אני מחלצת את הערך מהטיוטות חזרה למרחב? תודה רוני

נסי ללמוד איך לעשות ויקיזציה. הדרך הפשוטה ביותר היא לבדוק את קוד המקור של ערך כמו יואב גלבר ולדאוג שהערך שכתבת יהיה דומה לערך זה. ההחלטה להעביר את הערך לטיוטה הוא שגוי לדעתי, אבל אני לא רואה הרבה סיכוי שהיא תתבטל ללא שאת בעצמך תעשי את הויקיזציה. עדירל - שיחה 19:57, 14 באוקטובר 2017 (IDT)

ויקיזיכרון-עולם[עריכת קוד מקור]

שלום שמי אלעד ולפני חודשיים אימי נפטרה ורציתי למצוא אתר שבוא אני יוכל לכתוב את קורות חייה ולעלות תמונות שלה. אך לא מצאתי באינטרנט אתר מתאים ואז חשבתי מדוע לא בויקיפדיה תחת מיזם של "ויקיזיכרון-עולם" מקום שבו כל אחד יוכל לכתוב על קרוב משפחה שלו לתת לו דף זיכרון אישי. מה דעתך? אשמח להכוונה למי לפנות כדי להריץ נושא זה

אני ממש לא יודע. הויקיפדיה מאוד נגד כי היא כותבת אנציקלופדיה ולא רוצה דפי זכרון. מנגד, אולי דווקא הקמת אתר כזה יקל את הלחץ על הויקיפדיה. אתה יכול לנסות בויקיפדיה:כיכר העיר, אבל מן הסתם תקבל גם ריקושטים. אם יש לך שרת ואתה רק רוצה עזרה תכנית בהקמת אתר ויקי על השרת, אתה יכול לבקש בויקיפדיה:דלפק ייעוץ. יש פה אנשים שיוכלו לעזור. זה לא תחום שאני מבין בו. בהצלחה. עדירל - שיחה 11:01, 17 בנובמבר 2017 (IST)

סיוע עם ערך חדש[עריכת קוד מקור]

שלום רב, יצרתי את הערך הזה: https://he.wikipedia.org/wiki/משתמש:Tsideshow/הפורום_לחשיבה_אזורית מה עלי לעשות כדי להפוך אותו מטיוטא לערך רגיל? מדובר בארגון גדול וראוי בעיניי שיהיה לו ערך כאן. ארגונים מקבילים לו מופיעים כאן.

תודה רבה מראש! טל

תודה על פנייתך. שאלת שאלה קשה. כפי שכתבת, הערך הועבר לטיוטה: משתמש:Tsideshow/הפורום לחשיבה אזורית. הוא מתאר ארגון שקיים שלוש שנים, שזה לא הרבה בשביל לקבל ערך בויקיפדיה. עשיתי חיפוש ומצאתי שהוא כמעט לא מופיע בשיח הציבורי. הדרך המהירה ביותר לקבל ערך בויקיפדיה הוא על כן לארגן כמה סקנדלים. אבל אם נתמקד בעבודה האפורה שלנו, כדאי לנסות לתאר במילים יבשות את המידע שהקורא רוצה לקבל על הפורום ולצמצם עד כמה שניתן את ההצהרות הבומבסטיות. בסעיף פעילות למשל אפשר לכתוב מה הפורום עושה: מוציאים כתב עת בשם שורוק המכיל מאמרים מסוג זה וזה. העורכים שלו הם.... בנוסף מקיימים כ-X מפגשי שולחן עגול בשנה. יש שיתוף פעולה עם אוניברסיטת תל אביב ... . אלו דברים שהאדם הפשוט כמוני יכול להבין.
בנוסף, ניתן לכתוב מי הם חברי הפורום: שמות, תארים של בעלי השמות, מה הם עושים, מה המשותף להם? יש באתר עבודה שחורה מחקר על כך שאבו מאזן משנה את עמדותיו. זה מייצג את עמדת הפורום? זו מטרת הפורום? הקורא רוצה לקטלג את הפורום (שמאל, ימין, אקדמאים, גנרלים, נאיביים). זה לא הוגן, אבל זה מה שהוא רוצה וזה מה שצריך לנסות לתת לו. נסה לתקן בהתאם ואולי אז ניתן יהיה להשיב את הערך למקומו. עדירל - שיחה 17:02, 27 בנובמבר 2017 (IST)

הערך "אלעד קופרמן"[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל :)

מה המצב ?

שמי אלעד ואני מטפל בחברת "קופרמן ייעוץ" וב"אלעד קופרמן" הבעלים של קופרמן ייעוץ. ניסיתי לבצע שינוי של התמונות באופן עצמאי אך קיבלתי מייל אזהרה כי השינוי שלי לא אפשרי וכי מדובר על חשד להשחתה. ולכן אני פונה אליכם כי ההפך הוא הנכון, כרגע ישנן 2 תמונות של "אלעד קופרמן" אשר צולמו לפני למעלה מ 10 שנים ואינן מחמיאות או תורמות לתדמית של "אלעד קופרמן" אנו מבקשים להסיר את 2 התמונות תחת הערך "אלעד קופרמן". בנוסף נבקש במידה וניתן שלא תאפשרו למשתמשים להוסיף תמונות או לשנות את התמונה של "אלעד קופרמן" בדף זה.

כמו כן נבקש שלא יתאפשרו להוסיף תמונות של אנשים אשר מקושרים עם אלעד. התמונות אשר מצורפות ואנשים אשר מתייגים את עצמם ביחד עם "אלעד קופרמן" עלולים לפגוע בנו תדמיתית ולכן בבקשתנו שלא ניתן יהיה להוסיף או לערוך תמונות. אני מעוניין לצרף תמונה אשר יש לנו את זכויות היוצרים להשתמש בה לצרכים שלנו בלבד (תדמית, מדיה, עיתונות וכו'), אך איני מצליח לבצע שינוי לא בערך של "אלעד קופרמן" ולא כאן במייל זה.

אשמח לעזרתכם בנושא, תודה על תשומת הלב,

בכל שאלה או בעיה אני זמין עבורכם,

אלעד.

שלום, תודה על פנייתך. אני מניח שאם תעלה תמונות טובות של אלעד קופרמן ברשיון חופשי, נוכל להחליף את התמונות הישנות בערך בתמונה החדשה. לצורך כך, תצטרך להעלות תמונה תחת רשיון חופשי. תוכל לעשות זאת ב https://commons.wikimedia.org/wiki/Special:UploadWizard . איני רואה פתרון אחר לבעיה שאתה מעלה, ולמען האמת גם פתרון זה אינו בטוח כי ייתכן שמבחינה אנציקלופדית יוחלט שיש צורך בהצגת התמונות הישנות והחדשות יחד.
הערכים בויקיפדיה לא מיועדים לשיווק תדמיתי אלא למתן מידע אנציקלופדי ועל כן אלא אם התמונות הושגו בניגוד לחוק הם לא יוסרו. בהצלחה. עדירל - שיחה 13:59, 3 בדצמבר 2017 (IST)

היי עדירל, אשמח לעזרתך בנושא. 1. האם ניתן לשלוח לך מייל או לדבר טלפונית? 2. התמונה שאני מעוניין לעלות מוגנת ע"י זכויות יוצרים והזכויות הם שלנו (אני לא מוצא דרך להעלות את התמונה ולהגן עליה) ייתכן כי אין דרך כזו ? 3. המערכת לא מאפשרת לי למחוק את התמונות, אודה לך אם נוכל לפתור את זה ע"י מייל ולא ע"י שיחה פומבית.

תודה רבה, אלעד

אז תייצר תמונה שאתה יכול להעלות לשימוש חופשי. האם התמונות שוות כל כך הרבה שאינך יכול לוותר על אחת? אנשי הויקיפדיה לא יוותרו על התמונות שניתנו לויקיפדיה אלא אם יוכח שהם בלתי חוקיים. איני רואה דרך לעזור לך, ואין לי השפעה על שאר אנשי הויקיפדיה, גם אם הייתי משתכנע בצדקתך. אם אתה רוצה, אתה יכול לשלוח לי דוא"ל. אבל שוב, איני בעל השפעה, רק משתמש כמו כולם שמנסה לסייע. עדירל - שיחה 19:40, 3 בדצמבר 2017 (IST)

פרס ירושלים לספרות תורנית[עריכת קוד מקור]

שלום, שאלה על ערך שיצרת: האם הייתה הפסקה של כ-30 במתן הפרס או שהרשימה חלקית? ‏DGtal‏ - שיחה 16:04, 12 בדצמבר 2017 (IST)

חלקית כמובן. ראה את הקישור החיצוני. עדירל - שיחה 17:08, 12 בדצמבר 2017 (IST)
תודה על התגובה. הקישור שבור. אוסיף תבנית:להשלים עד בוא גואל לערך. ‏DGtal‏ - שיחה 11:40, 13 בדצמבר 2017 (IST)

לא מפרסמים את הערך שלי[עריכת קוד מקור]

היי :) אני מנסה לתקן את הערך שלי כדי שיתאים לתנאים שוויקיפדיה מציבה, ולמרות עריכות רבות עדיין לא אישרו לי אותו. אני לא כל כך יודעת אם יש אפשרות להציג לך את הדף המדובר, אבל אשמח מאוד לעזרתך!

ייעוץ בנושא חשיבות אינציקלופדית[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל,

נעים מאוד, אני איתמר ואני ממלא מקומה של שי כץ- רכזת החינוך בוויקימדיה ישראל. בזמנו, סייעת מאוד לשי במסגרת מיזם כתיבה על אישים בבי"ס שרת כפר סבא ואני רוצה לבקש שוב את עזרתך בייעוץ לגבי חשיבות אינציקלופדית של האיש: יהושע ישפן- פסל וצייר ישראלי.

תודה מראש, --Itamar-WMIL - שיחה 15:38, 31 בדצמבר 2017 (IST)

אם הוא נמצא במרכז המידע לאמנות ישראלית, הוא מן הסתם זכאי לערך. עדירל - שיחה 16:02, 31 בדצמבר 2017 (IST)
תודה רבה. מעריך מאוד את עזרתך. --Itamar-WMIL - שיחה 18:27, 31 בדצמבר 2017 (IST)

העלאת ערך של רב לובי[עריכת קוד מקור]

שלום רב

סבו של אבי הרב יוסף (אלקאבלה) רובין היה רב בקהילות טריפולי כומס זוארה שבלוב וגם כ 8 שנים באי מלטה. הרב מוכר מאוד בתפוצת יהדות טריפולי וכתב את הספר "יוסף חן" שמוכר מאוד בקהילה. אפשר למצוא עליו חומר באתר "אור שלום" ובחכם היומי.

ניסיתי לעלות ערך על שמו תחת רבנים לובים והערך נמחק.

מה אפשר לעשות.

תודה על פנייתך. תוכל לכתוב טיוטה על הרב יוסף רובין במשתמש:Guyb71/יוסף רובין. דאג לכתוב ערך אינפורמטיבי בלא סיפורי מופתים שיראה כערכים אחרים בויקיפדיה על רבנים. דאג להביא כמה שיותר ראיות לחשיבותו של הרב רובין בתוך הטיוטה. לאחר שאספת מספר ראיות הגון (רבנים שפנו אליו בשאלות הלכתיות, פרסומים שלו ועליו, עדויות של בני קהילתו) תוכל לנסות לעורר דיון מחודש בשיחה:יוסף רובין. הכללים במקרים כאלו הם די דרקוניים והסיכויים שתצליח הם קטנים מאוד, ולא אוכל לעזור לך, אבל אם אתה רוצה, צא לדרך. בהצלחה. עדירל - שיחה 23:29, 1 בינואר 2018 (IST)

צהריים טובים עדירל.[עריכת קוד מקור]

איני בקיא בעריכה ויקיפדית. אך העליתי ערך בשם "דב ברקוביץ" שהוא בעל ערך אנציקלופדי וכן קיימים חומרים רבים ומאות סרטונים ביוטיוב. הדף הועלה עם אינפורמציה שמצויה במרשתת ובעלת סימוכין ומקורות. אחד לדוגמא בו גם נמצא המלל שהועלה: https://youtu.be/CTJ96hQp5o4 כיוון שאיני בקיא בהתנהלות הויקיפדית האינפורמציה הועלתה על מנת שחברי הקהילה יוכלו להתרשם ולבדוק וכן לבצע את העריכות הנדרשות (אותן איני מכיר) קיבלתי הודעה שהדף הועבר לאן שהוא עם דרישות עריכה וכו'. אודה לך אם מישהו יוכל לבצע את הנדרש על מנת להחזיר את הערך למרחב הערכים. תודה מראש.

שלום. תודה על פנייתך. ניסיתי לתקן את מה שכתבת, אבל איני יכול. אין במה שהועלה לויקיפדיה כמעט דבר חוץ מדברי שבח והלל שאין מקומם באנציקלופדיה. אציע שתנסה להסתכל על ערכים על רבנים אחרים ותנסה לכתוב בסגנון דומה. הטיוטה נמצאת ב-משתמש:Source777/דב ברקוביץ. עדירל - שיחה 09:25, 12 בפברואר 2018 (IST)

בקשה לעזרה בשינוי הקישור בין ערכים בעברית ובשפות אחרות[עריכת קוד מקור]

אני מנסה לערוך סדר במבנה הערכים בתחום הבולאות בוויקיפדיה העברית. כיום יש שלושה ערכים בסיסיים המוגדרים בצורה לא נכונה, ויש לשנות את הקשר ביניהם.

המצב התקין אליו יש להביא את הדפים הוא שיתקיימו שני דפים בעברית. האחד הוא "בולאות" (שיקושר אל רשימת הדפים בשפות זרות במינוח "Philately"), והשני הוא "איסוף בולים" (שיקושר אל רשימת הדפים הזרים במינוח "Stamp collecting").

כרגע יש שלושה דפים שיש לשנות את הקישורים ביניהם:

1. "בולאות" מקושר משום מה ל-"Stamp collecting" (צריך להיות מקושר ל-"Philately").

2. "פילטליה" מקושר ל-"Philately" (הדף הזה לא צריך להתקיים אלא להקפיץ אל "בולאות" - המונח העברי על פי האקדמיה ללשון עברית).

3. "איסוף בולים" מקפיץ אל "בולאות" (צריך להיות עצמאי ומקושר ל-"Stamp collecting").


צריך לבנות מחדש את התוכן של "בולאות" ושל "איסוף בולים", ובכוונתי לעשות זאת לאחר הסדר הבסיסי בקישורים, וליצור תשתית מתאימה לכל הערכים בתחומי הבולאות הנגזרים משני ערכים אלו.

האם תוכל לסייע?RimerMoshe - שיחה 00:14, 25 בפברואר 2018 (IST)

תודה על עריכתך. אסייע בשמחה. מכיוון שאיני בקיא בעניין, ומדובר גם על ביטול ערך, צריך להעלות זאת לדיון. זה תהליך קצת ארוך ואולי אף מורט עצבים, אבל אטפל בו. אתה יכול בינתיים להתחיל לכתוב את הערך איסוף בולים. נא פנה אלי בכל בעיה או שאלה. עדירל - שיחה 00:22, 25 בפברואר 2018 (IST)

עדירל שלום רב. אם להבנתך הדיון על הפיצול הסתיים ושניתן לבצע את הפיצול כמבוקש, אשמח אם תוכל להניע את התהליך. מאחר ואני נתקל בכמה קשיים בעניין זה. תודה רבה. מי-נהר - שיחה 00:51, 7 במרץ 2018 (IST)

כתבתי בקשה בויקיפדיה:בקשות ממפעילים. תודה. עדירל - שיחה 01:37, 7 במרץ 2018 (IST)

פרסום טיוטה של דף חדש בשם הפרש הקטן (בולאות)[עריכת קוד מקור]

כתבתי את הדף החדש כטיוטה והגשתי בקשה לפרסם אותו. איך ניתן לדעת אם מישהו בכלל מתייחס לבקשה שלי? האם יש פרק זמן סביר שיש להמתין לפני שאני מנסה לפנות שוב?

כמשתמש חדש אין לי שום הערכה או ידע לגבי קצב הפעילות של העורכים, ואני מקווה שאני לא מציק לך בפניות בסוג זה. תודה RimerMoshe - שיחה 21:17, 25 בפברואר 2018 (IST)

אני לא הכרתי את דף ההעברה, אבל אני רואה שהוא פועל בסדר ותוך יום או יומיים מן הסתם תענה. אם לא, אני אעביר את הדף. תרגיש חופשי לפנות אלי בכל שאלה או בעייה. תענוג לסייע לתורם כמוך. עדירל - שיחה 00:52, 26 בפברואר 2018 (IST)

העברת דף "צמדים הפוכים" אל דף "צמד הפוכים"[עריכת קוד מקור]

אני ממשיך בעבודת העריכה של המידע בנושא בולאות והגעתי אל הדף צמדים הפוכים, שזה לא המונח הנכון. גיליתי שיש גם דף בשם צמד הפוכים, שזה המונח הנכון, אבל הוא בוטל בעבר מסיבה לא ברורה וכעת הוא מקפיץ אל "צמדים הפוכים". כתבתי בדף השיחה של שני הדפים את הסבה שלדעתי צריך להחליף ביניהם, אבל לא ברור לי אם זה מספיק או שצריך להעלות את העניין לתשומת הלב בדרך כלשהי.

זה ההסבר שצרפתי בדפי השיחה:

המונח "צמד הפוכים" הוא המונח הנכון בשפה העברית כפי שמופיע במילון למונחי בולאות של האקדמיה ללשון עברית בשיתוף התאחדות בולאי ישראל. המונח מופיע כך גם באתר האינטרנט של התאחדות בולאי ישראל, ובשלל מאמרים וספרים שיצאו בעברית בשנים האחרונות. אני לא מבין מן התיעוד הדל מה היו השיקולים לבטל את הדף "צמד הפוכים" ולהעדיף את המונח "צמדים הפוכים". ההחלטה הזו, מעבר לעובדה שהיא אינה מתייחסת למונח העברי הנכון, גם סותרת את ההנחיה שיש להגדיר ערכים ביחיד ולא ברבים ("צמד הפוכים - צמדים הפוכים" זה בדיוק כמו "גפרור - גפרורים"). חשבתי לבדוק את הנושא עם משתמש:ברוקולי, אבל מעיון בדף השיחה שלו מתברר שהוא חסום. RimerMoshe - שיחה 14:21, 27 בפברואר 2018 (IST)

כתבתי בלוח המודעות ואם לא יהיו תלונות נבקש להשיב את הדברים למקומם. תודה. עדירל - שיחה 16:46, 27 בפברואר 2018 (IST)
תודה. ורק להשכלה כללית, מה זה בדיוק לוח המודעות, ואיך אני יכול לראות את הפרסומים והתגובות שבו? RimerMoshe - שיחה 20:15, 27 בפברואר 2018 (IST)
בצד ימין יש כל מיני קישורים, אחד מהם לויקיפדיה:לוח מודעות. עדירל - שיחה 20:50, 27 בפברואר 2018 (IST)

מחקו לי ערך, תוכל בבקשה לסייע שאלמד ואוכל לפרסמו?[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל, ניסיתי פעמיים לרשום את הערך החדש בנושא " MES מערכת ממוחשבת לניהול רצפת ייצור", לצערי בר הראל מחק לי את הערך ואינני מבין מדוע, אשמח ללמוד ולעזרה על מנת לפרסם את הערך, לדעתי זהו ערך מאוד חשוב לסטודנטים בהנדסת תעשייה וניהול ובכלל כידע למי שמחפש בנושא. תודה ויום טוב יניב בר Yanivb1976 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

תודה על פנייתך ורצונך לתרום לויקיפדיה. הערך שכתבת לא נמחק, אלא הועבר לטיוטה: משתמש:Yanivb1976/MES מערכת ממוחשבת לניהול רצפת הייצור, מכיוון שהוא אינו מגיע לרף המינימום הנדרש מערכים. תוכל לערוך את הערך בטיוטה ולהביא אותו לרמה מינימלית. תוכל למשל להעזר בערך המקביל בויקיפדיה באנגלית: Manufacturing execution system. חשוב לפתוח ראשי תיבות, לכתוב הסברים ברורים ולא להשתמש בסגנון של שאלות ותשובות. בהצלחה. עדירל - שיחה 13:46, 11 במרץ 2018 (IST)

העלאת ערך לויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום רב, נאמר לי שערך שכתתבי "אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה, והועבר ממרחב הערכים אל הדף "משתמש:Yoramjacobson/‏יורם יעקבסון". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו."

אני באמת לא מבין מה לא בסדר עם הערך ומדוע אי אפשר להעלות אותו כפי שהוא

בתודה רבה מראש

אופיר

אני רואה שהבעיה נפתרה. עדירל - שיחה 16:15, 15 במרץ 2018 (IST)

אין התייחסות לשינויי עריכה ולדברים בדף השיחה[עריכת קוד מקור]

הי,

אודה לעזרתך להבין מדוע שינוי עריכה שעשיתי בדף "האגודה התאוסופית" מספר פעמים אינו מתבצע וכן אין תגובה לדברים שהעליתי בדף השיחה. קישור לדף https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%90%D7%92%D7%95%D7%93%D7%94_%D7%94%D7%AA%D7%90%D7%95%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%AA

הטקסט המקורי: האגודה התאוסופית היא תנועה רוחנית דתית (יש המגדירים ככת) שנוסדה בשנת 1875 בעיר ניו יורק שבארצות הברית, כדי לחקור את טבעו של היקום ואת מקומה של האנושות בו, לקדם את ההבנה של המקור המשותף של כל הדתות ולהוות גרעין של אחווה כלל-עולמית בין כל בני האדם. כיום יש לאגודה סניפים בכשישים מדינות, והמרכז הבינלאומי שלה נמצא בהודו.

השינוי שבצעתי האגודה התאוסופית היא תנועה רוחנית שנוסדה בשנת 1875 בעיר ניו יורק שבארצות הברית, כדי לחקור את טבעו של היקום ואת מקומה של האנושות בו, לקדם את ההבנה של המקור המשותף של כל הדתות ולהוות גרעין של אחווה כלל-עולמית בין כל בני האדם. כיום יש לאגודה סניפים בכשישים מדינות, והמרכז הבינלאומי שלה נמצא בהודו.

להלן ההסבר שנתתי בדף השיחה ב 12 לפברואר 2018 לצוות וויקיפדיה שלום רב, בערך האגודה התאוסופית מופיעים אי דיוקים שאנו מבקשים את רשותכם לתקן/לערוך מחדש. ב 2009 אני העליתי את הערך המקורי ומאז נוספו שם אמירות כגון "שהאגודה התאוסופית היא תנועה רוחנית דתית (יש המגדירים ככת)"

כפי שתוכלו לראות בקישורים שלהלן האגודה לא מופיעה ברשימת הכתות:

קישור לרשימת הכתות של יד לאחים http://www.yadleachim.co.il/?CategoryID=111

קישור למרכז לנפגעי כתות בישראל https://hiddencrimesblog.wordpress.com/tag/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA-%D7%9B%D7%AA%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C/

כמו כן ניתן להיווכח באתר וויקיפדיה באנגלית, שאין שום איזכור לגבי היות האגודה התאוסופית כת או אגודה דתית. להלן הקישור: https://en.wikipedia.org/wiki/Theosophical_Society

כפי שתוכלו לראות באתר שלנו ובדף הפייסבוק (קישור להלן) הפעילות שלנו פתוחה בפני כל הציבור, וניתן לראות בתיק שלנו ברשם העמותות שאין עלינו שום תלונות. https://www.facebook.com/theosophia.israel


אודה להתייחסותכם המהירה כולל לערך המקורי שהעליתי ב 2009. אני לא מצליח להבין מדוע מאפשרים לאנשים אינטרסנטיים, שרוצים לפגוע באגודה, לבצע שינויים ככל העולה על רוחם מבלי שהדבר הובא לידיעתו של מי שהעלה את הערך המקורי. בתודה ובברכה אברהם אורון יו"ר האגודה התאוסופית בישראל

העתק: עורך דין נחום צורן

אני רואה שבזמן שהתמהמהתי הבעיה נפתרה. אם עדיין נותרו בכל זאת בעיות, אנא כתוב אותן אחת אחת באופן ברור בדף השיחה: שיחה:האגודה התאוסופית ואני או אחרים ננסה לטפל בהן. עדירל - שיחה 21:17, 20 במרץ 2018 (IST)

שלום עדירל, אני מחכה לתגובתך[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל, אני מחכה לתגובתך

יוסף צבי קאליש[עריכת קוד מקור]

תודה רבה! לא יודע איך פספסתי ברשימת המעקב את העריכה (השחתה?) הפוליטית מאוקטובר. שוב תודה. ביקורת - שיחה 17:47, 22 במרץ 2018 (IST)

תודה. ועדיין רב הנסתר על הנגלה, ובגרסתך היו בעיות. האם אכן הרב קאליש נעדר מבני ברק שלוש שנים? האם הכתב התבלבל: בני ברק, הצופה, 18 במאי 1938}}? עדירל - שיחה 18:00, 22 במרץ 2018 (IST)
הוא נסע בשל מחלה. האם חזר באמצע? ייתכן. לא סביר שהכתב התבלבל בדבר כזה, גם אם מסרו לו ש"רבני בני ברק" בחנו, הוא היה אמור לדעת שהרב קאליש נעדר אם אכן היה נעדר. ביקורת - שיחה 18:47, 22 במרץ 2018 (IST)
אגב, הציטוט של ראש העיר, הוא נסיון דיפלומטי שלו להלך בין הטיפות ולא לקחת צד. לא יודע אם יש טעם בציטוט ארוך (ו"מתייפייף") במקום השורה התחתונה: ראש העיר התנגד להכריע בין הרבנים ולמנות רשמית את אחד מהם כרב העיר. ביקורת - שיחה 18:48, 22 במרץ 2018 (IST)

שחזור[עריכת קוד מקור]

סליחה, נלחץ לי בטעות. אפילו לא שמתי לב עד רגע זה. ראובן מ. - שיחה 22:56, 27 במרץ 2018 (IDT)

אין בעיה. חשבתי שזה מה שקרה. עדירל - שיחה 23:04, 27 במרץ 2018 (IDT)

הערך נמחק ולא ברורה לי הבעיה[עריכת קוד מקור]

עניתי לך בשיחת משתמש:יעל סנה. עדירל - שיחה 22:25, 3 באפריל 2018 (IDT)

ברור בנוגע לערך[עריכת קוד מקור]

רשמת זה ההתחלה של הערך, כפי שהוא מופיע לי בחיפוש גוגל: "כפיר מימון (38), יזם צעיר ומנוסה בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות בהצטיינות באוניברסיטת בן גוריון החליט שתיקון פלאפונים לא צריך להיות תיק. הרעיון: אפליקציה שדרכה ניתן להזמין תיקון לנייד בלחיצת כפתור, ללא קשר איפה אתה. רק תלחץ, ומיד יגיע טכנאי עד אלייך. לא צריך לצאת מהבית ולחפש חנייה, השירות החדש מחבר אוטומטית בין לקוחות" אם כל מה שהוא עשה זה הקים סטאראפ, שנכשל ([1]), אז טקסט מודגשנראה שהוא לא זכאי לערך. אני מציע שתכתבי פה את כל הדברים החשובים שהוא עשה שבגללם מגיע לו ערך, וננסה להעריך עם אחרים בקהילה האם מגיע לו ערך. עדירל - שיחה 22:25, 3 באפריל 2018 (IDT)

הסטארטאפ הזה נמצא במכירה לאחת החברות הגדולות בשוק הסלולר אולי עדג המכירה נשמיט אותו?

את כותבת בצורה מאוד לא ברורה ואני מאוד מתקשה להבין מה את רוצה. אם את רוצה שננסה לראות במה מדובר (ואז נוכל לראות אם נוכל לכתוב על כפיר מימון ערך או לא) אנחנו צריכים לדעת מי הוא ומה הוא עשה. אנחנו לא כותבים ערכים על כל יזם, רואה חשבון או עורך דין, אלא רק על אנשים בולטים שזכו לקישור תקשורתי רחב. אם יש טיעונים לכך שהוא אכן עומד בתבחינים של "כיסוי תקשורתי נרחב" או "מוביל תחומו" אנא הציגי אותם כאן באופן ברור. אם לא, הבה נחכה עשר שנים. עד אז הוא מן הסתם יצליח מאוד ונכתוב עליו ערך. עדירל - שיחה 10:24, 4 באפריל 2018 (IDT)

כפיר מימון[עריכת קוד מקור]

תרומתו של כפיר מימון לחברה ולקהילה מגוונת ומשמעותית:

תרומה לבטחון המדינה - שירות צבעי משמעותי לוחם ביחידות עלית (סיירת מטכל ו 504) והשתתפות במבצעים.

תרומה לאוכלוסיה האתיופית : מימון תרם רבות להשתלבות האוכלוסיה האתיופית, מימון במסגרת התוכנית למנהיגות של היחידה למעורבות חברתית באוניברסיטת בן גוריון פעל 3 שנים להשתלבותם של האוכלוסיה האתיופית המבוגרת והילדים באמצעות הדרכה, ליווי וניהול של עשרות סטודנטים שפעלו באוכלוסיה האתיופית.

תרומה לנזקקים בתל אביב : מימון גר בנווה צדק בתל אביב בשנים 2004-2009 והתנדב באופן קבוע בפרויקט אסיף העיר האוסף אוכל ממסעדות לבתי תמחוי.

תרומה לחברה ולמגזר העסקי היצרני : מימון הקים את המיזם החדשני והמצליח ״מימונס״ שהינו קונספט של 0ne stop shop של חומרי גלם לאפייה ביתית רשתות השיווק ובסופרמרקט, המיזם העצים את חווית הקניה של חובבי האפייה ובכלל באמצעות שילוב חומרי גלם מתקדמים, אריזות נוחות, חלוקת הקטגוריה ל 12 תתי קטגוריות ויצירת סדר. המותג מוביל בנתח שוק בישראל , עשה מהפכה בקטגוריה וגרם להתעוררות בכל קטגוריית חומרי גלם לאפייה. בשל זאת זכה מימון בפרס ״מוצר השנה״ בקטגוריית חדשנות שהוא מנצח ענקי מזון כגון אסם (נסטלה), יוניליוור וסוגת. בנוסף המיזם יצר עשרות מקומות עבודה יצרניים בנגב ובכך חיזק את התעשייה בנגב.

תרומה לילדים ולנוער : למימון היה חשוב מאוד לעצב את הילדים והנוער ועשה זאת במשך 3 שנים כראש שבט הצופים בלהבים- השבט מהגדולים ביותר בהנהגת דרום (מאילת עד אשקלון) (500 חניכים מתוך 1600 ילדים ונערים בישוב להבים). בתקופתו שבט הצופים המשיך וגדל, הוציא מדריכי חוץ לבניית וחיזוק שבטים בגבעות בר, משמר הנגב ובאר שבע. מימון פעל בשיתוף פעולה עם החינוך הפורמלי והיה חבר וועדת חינוך של המועצה המקומית להבים.

תרומה להייטק : מימון גייס 1.3 מליון דולר בשלב pre seed (סכום יחסית גבוה בשלבים האלה ונחשב הצלחה) והפך חלום למציאות! בלחיצת כפתור טכנאי סלולאר מגיע אליך לכל מקום ומתקן לך את הטלפון במקום תוך שעה. מובילאב שירתה אלפי לקוחות וצמחה כל חודש ב 40% בממוצע. עקב הצלחתה מובילאב נמכרת בימים אלה לאחת מחברות התקשורת הגדולות בישראל*

  • טרם ניתן לפירסום היות ומדובר בחברה ציבורית. יפורסם בחודש הקרוב.

על כל אלה ועל מי שהוא אני חושבת שכפיר מימון ראוי לערך בוויקיפדיה.

תודה על תשובתך המפורטת. אישית אין לי דעה בנושא, אבל אני מעריך שבשלב הנוכחי יקשה על כפיר מימון לעבור דיון חשיבות. אם תרצי, אני אפתח דיון כזה, אולם אם הערך יידחה, ייקשה על הצגתו מחדש לאחר זמן. אני מציע לחכות עד למכירה המוצלחת של מובילאב ואז לנסות שוב. אז יהיה יותר סיכוי, הגם שזה יהיה קשה. עדירל - שיחה 14:57, 5 באפריל 2018 (IDT)

הועבר לדף שיחה:שלמה זלמן נתנזון#חשיבות

מרדכי איש-שלום, ערך ראשון שכתבתי בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום רב, הנני משתמשת OritN, פירסמתי היום ערך בשעה 23:05, המוגדר עדין כטיוטה, כיצד ערך זה מועבר מסטטוס של טיוטה לסטטוס של ערך? אודה לך על תשובתך. OritN

תודה על פנייתך. אשמח לעזור לך בכתיבת הערך, אולם ראיתי שבמשתמש:OritN/טיוטה יש חלקים נכבדים שמועתקים מהמאמר לזכרו בדבר (ומתוך הערכה סבירה שאין לך אישור מעיתון דבר ומהכותב ע. אורי להעלות הדברים לויקיפדיה). לא נוכל לעשות דבר, לפני שהעתקות אלו תוסרנה, שכן הויקיפדיה העברית מקפידה שלא להפר זכויות יוצרים. על כן, אנא עברי ושכתבי מן היסוד (שינוי הסדר של המילים משטרה - צבא אינו שינוי, נדרש שינויים כאלו שהקורא של הערך ושל הכתבה לא יוכל להבחין בהעתקה כלשהי), או מחקי לגמרי את כל הקטעים המועתקים. לאחר מכן, אוכל לסייע לך. אנא הודיעי לי כאן כשהסרת ההעתקות התבצעה. תודה. עדירל - שיחה 23:51, 10 באפריל 2018 (IDT)

סינדרום מקון אולברייט[עריכת קוד מקור]

היי

כתבתי ערך על סינדרום מקון אולברייט הוא הועבר לטיוטה בטענה שאינו בשל כיצד אני הופכת אותו לערך בשל (זו תסמונת נדירה לא קיימת עליה ספרות ענפה ובעקרי הדבירם מובאים כפי שהובאו תחת הערך באנגלית עם כמה תסופות מינוריות)

תודה מראש

תודה רבה על הערך טיוטה:תסמונת מקון אולברייט. לגבי שאלתך, אני חושב שהנקודה העיקרית שדורשת תיקון היא לשפר את הערך כדי שנבין במה מדובר. מקריאת מה שנכתב אני לא מבין במה מדובר. דמייני שאת מנסה להסביר את המושג לילדה בת 10. התחילי עם מושגים בסיסיים. מה זה? איך זה נגרם? מה השכיחות? מה עושים כדי לטפל?
דבר נוסף שניתן לעשות הוא לקשר לערכים אחרים בויקיפדיה כמו שאני התחלתי לעשות (על ידי סוריים מרובעים כפולים). אם יש עוד שאלות, אשמח לעזור. שוב תודה על הכתיבה. עדירל - שיחה 22:30, 14 באפריל 2018 (IDT)


יפה וליס[עריכת קוד מקור]

שלום קיבלתי את ההודעה הבאה- שלום וברוך בואך לוויקיפדיה. ראיתי שהעברת את הערך למרחב הערכים, אולם הוא עדיין נושא תבנית טיוטה פרטית לכן החזרתי אותו למרחב המשתמשת שלך. שימי לב שככל הנראה נשואת הערך אינה עומדת בקריטריונים לאנשי צבא, ולכן הערך עלול להימחק באם לא קיים מידע נוסף. בברכה, אופק כחול - ביבר הזכוכית 19:34, 14 באפריל 2018 (IDT) ניסיתי לענות ובמקביל גם במייל היות ואני עדיין לא מתמצאת בויקיפדיה /וזו התשובה שקיבלתי- שלום אסתי,

קראתי את הערך שכתבת והוא לצערי אינו עומד בקריטריונים של כתיבה בוויקיפדיה. לא לכל אדם יש ערך באנציקלופדיה. הסברים נוספים ראי בדף ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים . כדאי שתכתבי בדף השיחה של אופק כחול, שכתבה לך את ההערה, שתסביר יותר מה לדעתה הבעיה בערך.

בברכה, רחל

מדוע הערך לא ראוי לכתיבה ? מדובר על אישה שהקדישה את נעוריה למאבק לתקומת המדינה ולכן דווקא יצירת הערך לפני יום העצמאות ה70 חשובה . אודה על בדיקה חוזרת /האם ניתן יהיה לענות לי למייל ? --אסתיזילבר - שיחה 11:02, 15 באפריל 2018 (IDT)

שלום, תודה על רצונך לתרום לויקיפדיה. אולם, באצ"ל היו כ-5000 חברים, וכרגע אין בכוונת הויקיפדיה לכתוב על כל אחד מהם, אלא רק על הבולטים שבהם. עד כמה שאנחנו מצליחים לראות, יפה וליס לא היתה מפקדת בכירה באצ"ל או מעורבת במיוחד במבצע מיוחד שלו, ולכן לא ניתן לכתוב עליה ערך בויקיפדיה העברית. יש אתרים אחרים המיועדים להנצחת בני משפחה שנלחמו למען תקומת עם ישראל. כדאי למצוא אתר כזה ולכתוב שם. בהצלחה. עדירל - שיחה 11:38, 15 באפריל 2018 (IDT)

הערונת[עריכת קוד מקור]

היי עדריל, תודה על הערך קדרי טוקאן; הערת השוליים האחרונה הוצבה שלא כראוי, לא הצלחתי לתקן, התוכל לעשות זאת ? צחי לרנר - שיחה 01:40, 29 באפריל 2018 (IDT)

תודה. אני חושב שסידרתי. עדירל - שיחה 01:42, 29 באפריל 2018 (IDT)
נכון, מעולה ! צחי לרנר - שיחה 03:54, 29 באפריל 2018 (IDT)

יוסף קרוק[עריכת קוד מקור]

שלום איש יקר, מה עם קטגוריות ? צחי לרנר - שיחה 01:53, 30 באפריל 2018 (IDT)

צריך להשאיר משהו לאחרים. הלא כן? עדירל - שיחה 01:53, 30 באפריל 2018 (IDT)

בקשה לחונך[עריכת קוד מקור]

עדירל שלום, בערך הראשון שהעליתי (מרדכי איש-שלום, תל-אביב) עזרת לי מאד. עתה, עם הערך השני - חמודה איש-שלום, אבקש את עזרתך לסיוע בהיבט הטכני של הכתיבה הוויקיפדית. בתודה OritN - שיחה 23:06, 8 במאי 2018 (IDT)

נראה לי שאת מסתדרת יפה. תודיעי לי אם יש בעיה ספציפית. עדירל - שיחה 22:14, 20 במאי 2018 (IDT)

תודה רבה. אין כמו התנסות עצמית. OritN - שיחה 01:30, 21 במאי 2018 (IDT)

זקוק לעזרתך[עריכת קוד מקור]

עדירל שלום

אני זקוק לעזרתך לתיקון ושיפור הדף אביטל גבע אודה לך עם תוכל לעזור לי לתקן את הדף, דפי ההדרכה אינם מספקים את כל התשובות וכותבים מנוסים יכולים מאוד לעזור. תודה רבה. תודה

--Simple loquat - שיחה 13:07, 20 במאי 2018 (IDT)

תודה על הערך. הוספתי קישורים לכמה כתבות עליו. ראה מה עשיתי ונסה לעשות דבר דומה. תוכל לחפש הרבה כתבות נוספות על גבע ב-http://jpress.org.il/Olive/APA/NLI_heb/?action=tab&tab=search#panel=search&search=0 ותוכל להביא כתבות אלו כמקורות נוספים. צריך להוסיף פרק הערכה על העבודות שלו. אם אתה צריך עוד עזרה תשאל. שוב תודה על הכתיבה לויקיפדיה. עדירל - שיחה 22:13, 20 במאי 2018 (IDT)


עדירל שלום, האם יש דף אישי (לא דף ציבורי) שנוכל אתה ואני לתקשר? יש לי מספר שאלות על עיצוב הדף והמון מידע להוסיף טקסט תמונות וסרטים.

--Simple loquat - שיחה 10:35, 21 במאי 2018 (IDT)

אתה יכול לשלוח לי דוא"ל בעזרת "שלח דוא"ל למשתמש" שנמצא ברשימת הקישורים בצד ימין למעלה. אנסה לעזור. עדירל - שיחה 12:19, 21 במאי 2018 (IDT)

שיחה:אליהו גולדשטיין[עריכת קוד מקור]

עדירל שלום רב.

סליחה שאני פונה אליך בנושא שכבר תייגתי שמא התיוג לא הגיע. אם הגיע ובחרת שלא לעסוק בכך אני אבין ואכבד בהחלט כך שאני גם לא מצפה שתגיב כאן. ומתנצל על כך.

מאחר ועסקת לא מעט בתנועת המזרחי להטיותיה השונות, לכן חשבתי שאולי תוכל לחוות דעתך בדבר המחלוקת אודות שחזור הערך על שיחה:אליהו גולדשטיין דבר שיסייע לכל אחד מהצדדים לקבל פרופורציות. בברכה ובהערכה, מי-נהר - שיחה 02:13, 21 במאי 2018 (IDT)

עניתי שם. ראיתי את התיוג והסתכלתי, אך כדי להגיב הייתי צריך להשקיע זמן רב בנושא ולכן העיכוב. אגב, את הרשימה הארכיונית יש להעיף מהערך. רק זה חסר לנו עכשיו שערכים יתחילו לכלול רשימות של אזכורים בארכיונים. עדירל - שיחה 21:16, 21 במאי 2018 (IDT)
מודה לך מאד על תגובתך העניינית והמועילה כתמיד. ולגבי הערתך אתה צודק. עם זאת סבורני שמותר להעביר את הרשימה הארכיונית לתיעוד בדף השיחה לטובת אחרים. מי-נהר - שיחה 23:40, 21 במאי 2018 (IDT)
אני מסכים. עדירל - שיחה 23:50, 21 במאי 2018 (IDT)

זלמן מייזל[עריכת קוד מקור]

העברתי למשתמש:עדירל/זלמן מייזל. • דגש חזקשיחה • י' בסיוון ה'תשע"ח • 10:54, 24 במאי 2018 (IDT)

אני רואה. יש מי שכותב ויש מי שמפריע. עדירל - שיחה 12:25, 24 במאי 2018 (IDT)
בהחלט. השארת ערך במצב כזה במרחב הערכים, ואפילו ללא תבנית עריכה או בעבודה, היא הפרעה רוחבית למרחב הערכים. • דגש חזקשיחה • י' בסיוון ה'תשע"ח • 12:29, 24 במאי 2018 (IDT)
לא רק מפריע אלא גם גאה בכך. תהנה. עדירל - שיחה 12:43, 24 במאי 2018 (IDT)

פירוש רבי חייא הרופא[עריכת קוד מקור]

שלום. בעבר ניסה עורך להכניס מבן מפרשי הירושלמי את פירושו של חייא הרופא ונתקל בסירוב מצד נרו יאיר ללא סיבה ענינית. אינני מבין מדוע באמת אם אנו עורכים כבר רשימה של כל מפרשי הירושלמי הקדמונים, וכוללים בה אף פירושי קדמונים לירושלמי שלא שרדו, יעדר פירושו של רבי חייא הרופא המצוי בכתב יד, לפי מה שהבנתי מגרסאות הקודמות הוויכוח היה אישי אך לא עניני מצד נ"י, אם תאכלי לתקן את הטעון תיקון אשמח. בברכה.--בן מלך אמת - שיחה 17:36, 31 במאי 2018 (IDT)

תודה על פנייתך. איננו חובבים רשימות בויקיפדיה. עדיף פסקאות שיסבירו מה הם הפירושים. אני רואה שיש מספר שורות על פירושים מתקופת הראשונים. הכי טוב שתוסיף פסקה דומה על הפירושים מהמאות ה-15 עד ה-17. בדיון זה תוכל למנות את כל הפירושים וגם את פירושו של רבי חייא הרופא. נראה לי שזה הפתרון הטוב ביותר. עדירל - שיחה 19:06, 31 במאי 2018 (IDT)
א. יש מספיק פירושים מודפסים על הירושלמי, אין צורך למנות את כולם, ודאי לא אלה שבכתב יד. מלבד זה, מדובר בבובת קש של משתמש חסום. נרו יאירשיחה • י"ז בסיוון ה'תשע"ח • 22:56, 31 במאי 2018 (IDT)
בבובות קש איני מבין. איני רואה סיבה מדוע לא לכתוב פסקה נאה על מפרשי הירושלמי לדורותיהם. עדירל - שיחה 23:41, 31 במאי 2018 (IDT)
יש בהחלט מקום לפסקה נאה על מפרשי הירושלמי לדורותיהם. מן הסתם היו מאות כאלה לאורך הדורות, ודאי אם נכלול את אלה שאפילו לא יצאו לאור. אין צורך למנות את כל המאות האלה, יש לבחור את הבולטים שבהם. אלו שנכתבו לפני מאות שנים ונותרו בכתב יד הם מן הפחות בולטים. נרו יאירשיחה • י"ח בסיוון ה'תשע"ח • 12:59, 1 ביוני 2018 (IDT)

"ינון"- דבר[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב לך.
האם יש לך ידיעה מי הוא ינון שחתום על מאמר בעיתון דבר מ-20.12.1935? • דגש חזקשיחה • כ"ד בסיוון ה'תשע"ח • 09:32, 7 ביוני 2018 (IDT)

לא. עדירל - שיחה 08:42, 13 ביוני 2018 (IDT)

הערך אריכיטקטורה עויינת הועבר לטיוטה[עריכת קוד מקור]

היי, אינני בטוח למה? אשמח להרחבה

תודה מראש

גם לי זה לא לגמרי ברור. אנסה להתעסק בזה בימים הקרובים. אם לא תקבל תשובה תזכיר לי. עדירל - שיחה 17:16, 20 ביוני 2018 (IDT)

לא יודעת למה הדף שהגשתי לויקיפדיה לא התקבל[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל לאחר שפרסמתי חמישה ספרים, האחרון מביניהם הוא "לידה" בהוצאת הקיבוץ המאוחד, החלטתי שהגיע הזמן שיהיה ערך על שמי בויקיפדיה. נדמה לי שהכנתי אותו לפי כל הכללים, אבל הוא לא התקבל. אפשר לבקש לבדוק אותו ולומר לי מה צריך לתקן? הערך: עמנואלה ברש רובינשטיין

תודה רבה עמנואלה

ערכתי קצת את הערך. הוא די ריק. אני מניח שהוא ישרוד, אבל נחכה ונראה. עדירל - שיחה 23:00, 19 ביוני 2018 (IDT)

תודה ועוד שאלות[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל תודה רבה על העזרה!! לאחר העריכה שיניתי מעט את הניסוח, האם אפשר לבקש לבדוק את זה שוב? יש לי כמה שאלות: 1. איך מוסיפים תמונה שלי? יש לי תמונה עדכנית שהייתי רוצה להוסיף (זו ששלחתי לשאלון של קורא בספרים) 2. לא ציינתי שתרגמתי שלושה ספרים -- זה לא כל כך חשוב. אבל הבוקר קיבלתי הודעה מויקיפדיה שנוצר קשר לדף של אדואר אוונס-פריצ'רד, שתרגמתי את ספרו "תורות של דת פרימיטיבית". אפשר פשוט להתעלם מזה? 3. ראיתי שלסופרים אחרים יש בצד מעין מסגרת עם שם ונתונים בסיסים באנגלית -- איך עושים את זה? מכוון שפרסמתי באנגלית, גם פרוזה וגם ספרות מחקרית, זה יועיל לי מאוד.

שוב, תודה מקרב לב על העזרה עמנואלה

לגבי העלאת תמונה, נסי בקישור - https://commons.wikimedia.org/wiki/Special:UploadWizard
אני לא כל כך מבין את שאלות 2-3. אני מציע שתפני בשיחה:עמנואלה ברש רובינשטיין שזה המקום לשאלות רגילות. עדירל - שיחה 17:16, 20 ביוני 2018 (IDT)

הערך שכתבתי מופיע רק בשם שלדעתי אפשר להחליף.[עריכת קוד מקור]

ככותב חדש בויקיפדיה כתבתי כבר 4 ערכים (מנחם קורמן, רן אלדמע, אלפרד דלר ואורי אפק) והרחבתי אחד(עמיצור שפירא). היו לי בעיות עקב המנשק הלא ידידותי אך התגברתי על כולם. הבעיה נשארה עם הערך "אורי אפק(פינצ'וק). גרסה הראשונית הכותרת היתה "אורי אפק" ומכיוון שמיהרתי וכנראה לא הוספתי מקורות,וקישורים הוא נמחק. ערכתי אותו שוב ובתוך הקשיים של ההכנסה כערך, אחרי כמה מסכים אדומים שיניתי את הערך והוספתי לכותרת את שם המשפחה הקודם של אורי אפק = פינצ'וק ואז הכל עובד. אולם כשמישהו מחפש, נתקל ב"אורי אפק" בלבד או ב"אורי אפק ויקיפדיה", הוא מגיע לאורי אפק (ויקיפדיה)או לאורי אפק ואין תוכן לדף. כאמור רק מי שבוחר ב"אורי אפק(פינצ'וק) מגיע לערך המלא. כל ניסיונותיי לתקן עלו בתוהו. אני מעוניין להגיע למצב או שהערך עם התוכן יקרא "אורי אפק", או שכאשר מיהו יחפש אורי אפק הוא יקבל "אורי אפק (פינצ'וק) בלבד ששם יש תוכן ולא ערך ללא תוכן. האופציה הראשונה עדיפה בעיני, כלומר מי שיעלה על הערך "אורי אפק" יקבל את התוכן של אורי אפק(פינצ'וק) . שני הערכים כמובן זהים ושניהם נכתבו ונערכו על ידי. שמי יהודה מור אני קרוי בויקיפדיה Moryeh1 Moryeh1 - שיחה 15:10, 20 ביוני 2018 (IDT)

יש לזה סיבה. תתחיל להתייחס למה שכתוב בדף שיחתך. • דגש חזקשיחה • ז' בתמוז ה'תשע"ח • 15:14, 20 ביוני 2018 (IDT)
תודה שפנית אלי ותודה על הערכים שכתבת לויקיפדיה. הערך שכתבת נמצא בינתיים בטיוטה במשתמש:Moryeh1/אורי אפק(פינצ'וק). ננסה יחדיו לשפר את הערך ובעוד כמה ימים הוא יושב למקומו באורי אפק. קצת סבלנות והכל יסתדר. עדירל - שיחה 17:13, 20 ביוני 2018 (IDT)

תגובתך לשיחה האחרונה שלי עם עדירל Moryeh1[עריכת קוד מקור]

סוף סוף קיבלתי ממך, עדירל תשובה הגיונית. אני די בטוח שהסיבה שהערך הורד בתחילה היה עקב העדר סימוכין. תיקנתי את הכל כנדרש והעליתי מחדש, יתכן שלא בהליכים הנכונים עקב חוסר ידע ואז כמובן קיבלתי קיטון של רותחין ואיום בהגשת תלונה פלילית ומה לא. תשובתך מאוד הוגנת, למרות שאני חושב שהערך כעת כתוב וערוך היטב. אם אני טועה או שיש לך הצעות עבורי לשיפור, אשמח לשמוע ולהגיב. ושוב תודה Moryeh1 Moryeh1 - שיחה 09:39, 21 ביוני 2018 (IDT)

תודה מ Moryeh1[עריכת קוד מקור]

ראיתי את הסימוכין הרבים שהתווספו (בוודאי מעשי ידיך) ומספר הרחבות בקשר לתפקידיו של אורי אפק, בהחלט למדתי. תודה רבה. ממתין להחזרת הערך ובוודאי גם מר אפק שהוא כבר בן 86. הלוואי וכל השאר יהיו סבלניים כמוך.Moryeh1 - שיחה 12:19, 21 ביוני 2018 (IDT)

אורי אפק[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל אין מלים בפי להודות לך על השבתו של הערך "אורי אפק" חזרה לחיים ויקיפדיים. קראתי בעיון את השינויים ובעיקר את הרחבת המקורות ומשם למדתי הרבה מאוד. יש אפשרות להתייעץ אתך בנושא במייל? אם כן תסביר לי איך לעשות זאת (my place or your place) כי מדובר בפרטים ספציפיים של השגת מקורות, שחשבתי שאני טוב בזה אבל הראית לי שיש טובים ממני(...) ואשר אולי לא יענינו את הקוראים. לי זה עשוי לתרום תרומה גדולה. ושוב לדעתי גישתך התומכת, המקצועית, המדויקת ובעיקר האמפתית, תורמת תרומה משמעותית לויקיפדיה בניגוד לפטרוניות ולדורסנות של כמה מעמיתיך. תודה!Moryeh1 - שיחה 23:24, 22 ביוני 2018 (IDT)

תודה רבה. כולי מסמיק. אתה יכול לשלוח לי אימייל דרך האתר (יש בצד ימין שליחת דוא"ל למשתמש). כמדומני שיודיע לי שיש אימייל ואלך לאסוף אותו. אם לא אענה, אז תודיע לי ואלך לקרוא. עדירל - שיחה 21:35, 23 ביוני 2018 (IDT)

כיצד משנים שם של ערך? וכיצד מוצאים את כל הקישורים אליו?[עריכת קוד מקור]

הצעתי לפני שבוע, לשנות את הערך בית יוסף (בד"ץ) לבד"ץ בית יוסף. וקיבלתי תגובות חיוביות בדף השיחה. אשמח לעזרתך כיצד מבצעים את השינוי, ובעיקר כיצד מאתרים את כל המקומות שבהם מופיע קישור לערך הישן? תודה רבה יהודי מהשומרון - שיחה 17:06, 25 ביוני 2018 (IDT)

למעלה, אחרי קריאה, עריכת קוד מקור, פסקה חדשה ו"גרסאות קודמות" יש "עוד". לחץ על עוד ועל "העברה". רשום את השם החדש, הסבר את ההעברה ובהצלחה.
מימין, תחת כלים יש "דפים המקושרים לכאן". לחץ וראה את כל הקישורים. תודה ובהצלחה. עדירל - שיחה 17:10, 25 ביוני 2018 (IDT)
ביצעתי, תודה! יהודי מהשומרון - שיחה 17:27, 25 ביוני 2018 (IDT)

שלום וערב טוב[עריכת קוד מקור]

הנני חדש בויקיפדיה

כתבתי ערך חדש בשם הרב משה ברזובסקי

שינו לו את השם ואח"כ מחקו אותו, ואיני מבין מדוע.

אשמח לקבל הדרכה ולתקן ליקויים

תודה מראש

תודה על הכתיבה בויקיפדיה. הערך שכתבת לא נמחק אלא הועבר לטיוטה במשתמש:צבי הולצמן/משה ברזובסקי עד לעריכה מתאימה הכוללת הסרת סופרלטיבים והבהרת נושאים הדורשים בירור. ערכתי אותו כמידת יכולתי ונותרו לי שתי שאלות:
בערך מופיע: "(עסקני הציבור החרדי המבקשים לחלות את פניו של כ"ק האדמו"ר מסלונים יודעים כי הסמכות בעניני ציבור מופקדת בידיו של בנו ראש הישיבה המושך בחוטים. אריה ארליך. עתון משפחה פרשת בלק תשע"ח 29.06.2018)" - אני מבין שהכיתוב "אריה ארליך. עתון משפחה פרשת בלק תשע"ח 29.06.2018" מפנה למאמר כלשהו בעיתון משפחה. האם תוכל לתת את כותרת המאמר? בנוסף, הכיתוב: "עסקני הציבור החרדי המבקשים לחלות את פניו של כ"ק האדמו"ר מסלונים יודעים כי הסמכות בעניני ציבור מופקדת בידיו של בנו ראש הישיבה המושך בחוטים." מה הוא? האם זה ציטוט מתוך הכתבה? סיכום שלך של הכתבה? לא ברור.
נושא שני, הפרק "משפחתו" מונה עשרה אנשים. האם אלו הם ילדיו? לאחר בירור עניינים אלו נוכל להעביר את הערך למקומו. עדירל - שיחה 18:25, 3 ביולי 2018 (IDT)

עזרה בעריכת ערך[עריכת קוד מקור]

אשמח לעזרה בעריכת ערך לא ברור מה נדרש לתקן ואיך ?! זהר הוברמן - שיחה 22:01, 5 ביולי 2018 (IDT)זהר

אני מציע שתסתכל על ערכים אחרים על אמנים ישראלים ותנסה לעשות מה שיש בהם. ערכתי קצת את משתמש:זהר הוברמן/עידית לבבי גבאי ותוכל לנסות להמשיך בהתאם לדוגמא שלי. אציין שהפרק "יצירתה" כולל להג בלתי אנציקלופדי שאיני יודע אם יכול להשאר. בנוסף, הפרק קריאה נוספת ארוך בצורה מוגזמת. יש למחוק את כולו והשאיר עד חמש מקורות המתארים בצורה הטובה ביותר את מושא הערך. את הפרקים פרסים ויוזמות מיוחדות ניתן לאחד לתוך הפרק ביוגרפיה. בהצלחה. עדירל - שיחה 23:52, 5 ביולי 2018 (IDT)

משתמש:Oria yakir/אלעד הדר[עריכת קוד מקור]

הי עדירל, אתמול פתחתי דף על אלעד הדר. יזם ישראלי בעלם 2 חברות גדולות כולל את הקניון העסקי הראשון. מחקו לי את הערך לצערי. אני רוצה להמשיך ולערוך אותו ולהוסיף פרטים נוספים. אולי אתה יכול לעזור לי להגיד לי האם יש בכלל טעם להעלות מחדש? לא רוצה לעבוד ושימחקו לי שוב. תודה רבה, אוריהOria yakir - שיחה 17:35, 12 ביולי 2018 (IDT)

תודה שפנית אלי. הערך שכתבת לא נמחק אלא הועבר לטיוטה: משתמש:Oria yakir/אלעד הדר. אציין שלא נראה לי שמר הדר זכאי לערך. הוא מאלו עליהם ניתן לאמר שעתידם עוד לפניהם. צפוי שהוא יעשה גדולות ונצורות ואז בוודאי נשמח לכתוב עליו ערך. בינתיים, יש עליו כתבה ממומנת בישראל היום [2] ועוד כמה רסיסי מידע, כך שספק גדול אם הוא יזכה לערך. נסי לכתוב על נושאים אחרים, למשל ההיסטוריה של קרואטיה, מדינה שיש לנו רק מעט מאוד מידע עליה. עדירל - שיחה 18:01, 12 ביולי 2018 (IDT)

סיוע לערכים הנראים כערכים "מטעם"[עריכת קוד מקור]

עדירל, עושה רושם שעורכים רבים שמעוניינים בערך על אישים חיים היום או חברה פעילה היום וכדומה פונים אליך לעזרה. אני סבור שכדאי שתשאל אותם אם הם אינם עורכים בתשלום. נרו יאירשיחה • כ"ט בתמוז ה'תשע"ח • 17:48, 12 ביולי 2018 (IDT)

תודה. אני מסרב להצטרף למחול השדים הזה סביב "עורכים בתשלום". אני לעיתים שואל את עצמי האם יש טעם לסייע לאנשים שכל עניינם הוא ערך איזוטרי זה או אחר, אולם השאלה האם הם מעוניינים בערך זה הוא בגלל שזה הם, מישהו ממשפחתם, מישהו שהם מעריצים, או מישהו שהם מקבלים כסף או שווה כסף לכתוב עליו, לא מעניין אותי. עדירל - שיחה 17:52, 12 ביולי 2018 (IDT)

עריכת דף תלמוד בבלי[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל,

כתבת בערך 'תלמוד בבלי': "על פי חלק מהדעות, בנוסף לתוכן האמוראי, מצויים בתלמוד קטעי עריכה וקישור שנכתבו בתקופה מעט מאוחרת יותר בידי עורכים בבליים מדור הסבוראים, שחלק מדבריהם משוקעים בתלמוד עצמו. מלבד המשנה מביא התלמוד גם מובאות תנאיות חיצוניות אחרות, שלא נכנסו לסדרי המשנה, המכונות "ברייתות" (חלקן מוזכרות גם במדרשי התנאים: מכילתא, ספרא וספרי, בתוספתא ובמקומות אחרים)"

אנא הבא הוכחה לכך.

שכן בידי מצויות הוכחות לכך שהתלמוד נחתם ע"י רב אשי ורבינא ודבר לא נוסף.

בברכה, ThinkAa

אתה צודק. אין מי שחולק על כך שדברי הסבוראים נכנסו לתלמוד. השאלה היא רק כמה. אתקן את הערך. עדירל - שיחה 12:02, 17 ביולי 2018 (IDT)

היי עדירל, תודה

בברכה, ThinkAa

שלחתי לך מייל[עריכת קוד מקור]

שלחתי לך מייל, ביקשת להזכיר לך כאן על מנת שתקרא אותו. moryeh1Moryeh1 - שיחה 12:56, 17 ביולי 2018 (IDT)

תודה. עניתי. עדירל - שיחה 13:14, 17 ביולי 2018 (IDT)

moryeh1[עריכת קוד מקור]

שלחתי לך מיילים אתה עוד קיים? אינך עונה moryeh1Moryeh1 - שיחה 11:43, 23 ביולי 2018 (IDT)

שלום עדירל מאת moryeh1[עריכת קוד מקור]

הערך נכנס בשעה טובה. יש לי עדיין כמה שאלותMoryeh1 - שיחה 23:17, 23 ביולי 2018 (IDT)

באופן כללי, עדיף שתשאל כאן. כך יוכלו גם אחרים לענות כשאני לא נמצא. עדירל - שיחה 23:22, 23 ביולי 2018 (IDT)

תיקון בערך חולדה הנביאה[עריכת קוד מקור]

תודה על התיקון, תוכל להכניס את המקור עצמו כדי שיהיה אפשרי לעיין בו? Snfdfk - שיחה 16:02, 25 ביולי 2018 (IDT)

לא מצאתי גרסה חופשית של הספר באינטרנט. תצטרך לגשת לספריה. עדירל - שיחה 16:16, 25 ביולי 2018 (IDT)
מז"א? אין איסור על ציון מקור ספציפי, לכך התכוונתי. ישר כחך Snfdfk - שיחה 00:29, 5 באוקטובר 2018 (IDT)
כדי למצוא את המקור אצטרך לגשת לספריה. לא נראה לי שזה יקרה. שמישהו שנמצא בספריה יעשה זאת. עדירל - שיחה 00:45, 5 באוקטובר 2018 (IDT)

ברור.[עריכת קוד מקור]

הבנתי את ההיגיון. תודהMoryeh1 - שיחה 20:29, 26 ביולי 2018 (IDT)

הערך שורה רפופורט לא יציב[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל אחרי שבשעה טובה ומוצלחת הערך "שורה רפפורט" עלה לרשת, אחרי כמה ימים יציבים, משהו מוזר קורה. אם מקלידים בגוגל "שורה רפפורט" לעתים הוא מופיע ולעתים קרובות יותר לא קיים כלל. אם מקלידים "שורה רפופורט" אז הוא עולה תמיד בתוספת "האם התכוונת לשורה רפפורט?". גם אם מקלידים את המילה "מאמן " בהמשך השם זה עובד . בחיפוש בשורת החיפוש של ויקיפדיה הוא מופיע תמיד. מה הבעיה אם כך בהקלדת השם הרגילה ואיך מתקנים?Moryeh1 - שיחה 22:12, 28 ביולי 2018 (IDT)

יכול להיות שבגלל שהערך חדש יש אי יציבות בחיפוש של גוגל. שום דבר לא נשתנה בויקיפדיה, כך שאני מניח שהבעיה תעלם מעצמה. מעבר לזה, איני יודע. עדירל - שיחה 22:15, 28 ביולי 2018 (IDT)

תודה רבה על התשובה המהירה[עריכת קוד מקור]

שאלה נוספת. באתר "עיתונות עברית היסטורית" שהוא מצויין לדעתי, שני העיתונים החשובים "הארץ" ו"ידיעות" הקיימים כיום, לא מופיעים בו. זו מגבלה לא קטנה. יש דרך להגיע אליהם בלי להגיע פיזית לבית אריאלה או בית הספרים הלאומי? 2. מידע שהושג כתוצאה משיחה ו/או ראיון אם בן משפחה של נשוא הערך, האם אפשר לצטט אותו וכיצד אם זה אפשרי, לכלול אותו בהערת שוליים? Moryeh1 - שיחה 23:15, 28 ביולי 2018 (IDT)

עד כמה שידוע לי, אין את הארץ וידיעות ברשת. לגבי ראיון אם בן משפחה, הכללים לא לגמרי ברורים. אנשים נעזרים בראיונות עם בני משפחה. לא נראה לי שיש בעיה אם זה נתונים יבשים. מן הסתם תוכל למצוא לחלק הוכחות בעיתונות ובמקורות אחרים וזה מן הסתם יספיק. לא ראיתי שמציינים שיחה עם בן משפחה כמקור. אבל אולי ניתן לעשות זאת בדף שיחה. אני לא ממש יודע. עדירל - שיחה 23:33, 28 ביולי 2018 (IDT)
תראה למשל ביצחק שלו שהערך תוקן על סמך עדות של ויקיפדית שהיא קיבלה דוא"ל ממאיר שלו, הבן שלו, עם תיקונים מבוקשים. תעשה לפי הבנתך באופן דומה. עדירל - שיחה 23:34, 28 ביולי 2018 (IDT)

תודה[עריכת קוד מקור]

התשובה די ברורה. הבהרות בשיחה לגבי המקור זה בהחלט פתרון הגיוני. צריך לחשוב כיצד להגדיר ראיון או שיחה עם אדם מהימן כמקור. בעבודת מאסטר שלי באוניברסיטה העברית, ציטוט של מומחה תוך ציון נסיבות קבלת החומר נחשב מקור לגיטימי. אולי צריך לאמץ זאת פה.Moryeh1 - שיחה 00:21, 29 ביולי 2018 (IDT)

כוס שוקו חם בשבילך![עריכת קוד מקור]

כל הכבוד על כתיבת הערך טונסברג! נילס אנדרסן - שיחה 13:18, 29 ביולי 2018 (IDT)
תודה. עדירל - שיחה 13:56, 29 ביולי 2018 (IDT)

ערך חדש של moryeh1[עריכת קוד מקור]

כתבתי ערך חדש על הילרי האן, אחת מהכנריות המפורסמות ביותר כיום. הוא הועבר למרחב הערכים בשם Moryeh1/הילרי האן. השתמשתי בתמונה מתוך הערך בויקיפדיה באנגלית. יש עוד משהו שצריך לעשות או רק להמתין?Moryeh1 - שיחה 19:25, 2 באוגוסט 2018 (IDT)

איך יוצרים לדף תת-דפים?[עריכת קוד מקור]

איך יוצרים לדף תת-דפים? עוד לא הצלחתי להבין. Daniel Paradis - שיחה 20:00, 2 באוגוסט 2018 (IDT)

לא הבנתי את השאלה. איננו נוהגים לבנות תת-דפים לערכים. תנסה להבהיר ביתר פירוט מה הבעיה. אולי תראי לי דף שיש לו תת-דפים ואז ננסה ביחד להבין איך עשו זאת שם ונעשה אותו דבר. וגם עדיף לשאול בויקיפדיה:דלפק ייעוץ. עדירל - שיחה 22:47, 2 באוגוסט 2018 (IDT)

למה הערך שכתבתי על הילרי האן טרם עלה כערך בויקיפדיה ומופיע רק במרחב המשתמש כך: משתמש:Moryeh1/הילרי האן?Moryeh1 - שיחה 18:11, 6 באוגוסט 2018 (IDT)[עריכת קוד מקור]

ממתין לעזרתך שמיד לא מבוששת לבוא...Moryeh1 - שיחה 18:11, 6 באוגוסט 2018 (IDT)

תודה רבה![עריכת קוד מקור]

הילרי האן בפנים ואני כבר מכין את הערך הבא. אין כמוךMoryeh1 - שיחה 07:22, 7 באוגוסט 2018 (IDT)

מנטר רודף אותי[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל, עברית זה לא שפת אם שלי אז נא לקבל בסלחנות טעיות כתיב ולשון אני מקווה שאני מתבטה ברור. אני צריך עזרה. אני מזדה עם הרבה משתמשים (רובם משתמשים חדשים) שמתלוננים נגד נרו יאיר ואני ספציפי מאוד מאוד מזדה עם משתמש "קובץ על יד" עם כמעט כל מה שהוא כתב כאן וזה נוגע גם לי (קצת מקיל לראות שכל כך הרבה משתמשים סובלו וסובלים מאותו משתמש אני מאמין שיש פי כמה שלא מתלוננים ומעדיפים לוותר על עריכה בויקי בכלל). הוא מחק המון כל תרומות שלי כולם עובדות שציטטתי עם מקור והוא עשה את זאת "דרך אגב" כשהוא ביטל הוספה שלדעתו היה מיותר. תחילת הסיפור בערך שהיה מלא עם עובדות לא נכונות, תיקנתי חלק גדול מהעיוותים ונרו יאיר מיד ביטל הכול בטיעון שנראה לו שאני משקר, ביודעי שהאמת איתי הכנסתי תבנית בקשת מקור [דרוש מקור] על העובדות שהיה לי ידיעה שהם לא נכונות. הוא ביטל גם את זה (אם אני זוכר טוב זה נגד הכללים למחוק בקשת מקור בלי להביא מקור). אח"כ ערכתי עם מקור לכל עובדה שהכנסתי וגם ציטתתי מקור על עובדות לא נכונה שתיקנתי. לכאורה עד כאן הכול טוב ויפה (רק לכאורה בגלל שזה בא עם עלבונות והאשמות מצידו) אח"כ הכנסתי כמה ספרי יסוד של החסידות ועוד הפעם נרו יאיר על זנבי ומבטל בטיעון שזה רשימה יתר קיצוני (אין לו שום מידע בנושא הערך באופן ספציפי רק מה שהוא 'בודק' באלפסי...) איך משמתש שלא מכיר ערך יכול לקבוע שזה 'יתר קיצוני' ולבטל וגם זה בלי לדון בדף השיחה? בנקודה זו כבר הרגשתי שמה שאני רק יעשה הוא יפרק, פשוט ביטלתי את הביטל שלו והוספתי בתקציר בקשה לדון בדף השיחה לפני שהוא מוחק. ומה את חושבת שהוא עשה? הוא ביטל לא רק שמות הספרים שהוספתי עכשיו אלא כל התרומות שלי כל התרומות של משך שבוע שעליהם עמלתי שעות על גבי שעות! זה ברור נגד הכללים, הוא מחק מידע עם מקורות, הוא החזיר עובדות לא נכונות שהוכחתי עם מקור שהם לא נכונות ועל כולם הוריד לתמיון עבודה של שבוע. כרגע. נא לעזור לי --גלייכער - שיחה 18:46, 9 באוגוסט 2018 (IDT)

העלית עניין קשה ואין לי הרבה מה לעזור. כל שאוכל להציע זה שנתרכז בערך ספציפי וננסה לברר איך מתקדמים בו. אני מציע שתנסה להחזיר רק את הדברים שאתה חושב שאין עליהם מחלוקת (הכל נמצא בגרסאות קודמות כך שהעבודה לא הלכה לאיבוד) ותכתוב לנרו שאתה מכניס רק דברים שעליהם אתה חושב שאין מחלוקת. לגבי המחלוקת עליך האחריות להסביר את נימוקיך בדף השיחה. אל תנסה לשחזר את נרו כי זה לא יעזור. תזמין אותי לדף השיחה ונראה אם נוכל לשכנע עוד אנשים שאתה צודק או שאולי נמצא נוסח מוסכם. לא תמיד מצליחים אבל הרבה פעמים אפשר. עדירל - שיחה 19:13, 9 באוגוסט 2018 (IDT)
תודה! כבר עזרת! איך אני מחזיר את הדברים שאני חושב שאין עליהם מחלוקת אני צריך לעשות את זה ידיני או יש אפשרות להחזיר את הדף עד העריכה שכלול את הספרים ששם לדעתי התחיל הבעיה? שנית, בובת קש שלו או סתם משתמש שהוא בקשר איתו באימייל מחוץ לוויקי (ראיתי לפחות 2 בקשות ממנו למשתמשים אחרים לתקשר איתו באימייל באופן פרטי לברר ענינים שאולי כן ואלי זה לא נגד הכללים אבל ברור שזה לא תקין...) בא לעזרתו, הוא ביטל הביטול שלי ואץ רק לבקש להגן על הדף בטיעון של מלחמת עריכה, האם שאני יבקש להסיר את ההגנה או שאני ימתין שהדף ישתחרר אוטומטי בעוד שבוע?
עוד משהו, התחלתי דיון בדף השיחה של הערך ראה כאן נא לקפוץ לשם ולהשמיע אות קולך, תודה--גלייכער - שיחה 20:11, 9 באוגוסט 2018 (IDT)
הסתכלתי שם ואני מציע לך לא לצטט כללים ולא להתווכח אלא רק להביא מקורות. מה שתביא הוכחות נראה שנרו יאיר מוכן לשמוע. ואם אינו מוכן לשמוע נברר. ועזוב את המחשבות על שיתופי פעולה ודוא"ל וכל זה. זה כמעט לא קורה. אין לנו זמן לזה. אנחנו עמוסים מעל הראש ואין לנו זמן וכוח להבין את הויכוח ביניכם בחסידות זידיטשוב שאודה שמעולם לא שמעתי עליו. פשוט תביא קישורים או תפנה לספרים שמהם מגיע המידע ונבדוק. אני לא רואה שנרו מסרב לבדוק. להיפך הוא אומר שכן. עדירל - שיחה 00:14, 10 באוגוסט 2018 (IDT)
עדירל, בתור רודף אמת חסר פניות אני מציע שלא תקבל את דברי גלייכער כפי שהם. הוא כותב עליי שקרים ותוקף אותי בניגוד לכללים. נרו יאירשיחה • כ"ט באב ה'תשע"ח • 10:20, 10 באוגוסט 2018 (IDT)
נרו יאיר, השאלה היא איך מתקדמים. בתור הוותיק יותר נראה שאתה יכול לסייע בתזוזה קדימה. אני מקווה שגלייכער הבין שאין טעם לריב ושביחד תוכלו להגיע להסכמות. אני יודע שזה קשה ונאמרו דברים לא נעימים, אבל הבה ננסה. עדירל - שיחה 14:07, 10 באוגוסט 2018 (IDT)
כאשר החדש תוקף את הוותיק זו אינה סיבה להאשים את הוותיק. לי בכלל לא ברור שגלייכער הבין שאין טעם לריב, ואני גם סבור שככל שתעודד אותו שהוא הצודק בסיפור הזה, בפירוש או במרומז (ובמידה מסוימת אכן עשית את זה) - זה לא יועיל לתזוזה קדימה. נרו יאירשיחה • כ"ט באב ה'תשע"ח • 15:14, 10 באוגוסט 2018 (IDT)
עוד הפעם תודה על העזרה, בקשר לרדיפות האישיות של נרו יאיר נגדי אני כבר בקשר עם קובץ על יד, גם הוא בתחילת דרכו כמו הרבה אחרים עברו זמנים קשים עם נרו יאיר ונראה לי שהוא יכול לעזור לי עם החלק של מערכת יחסים עם נרו יאיר. פה אני רוצה להתייסת ולקבל הדרכה אך ורק על עניני עריכה ולא אתייחס כלל וכלל לנרו יאיר באופן אישי. ראה מה שכתבתי שם ואעתיק לכן רק הנקודות השייכים לעריכה נטו. כשאני עושה משהו שה'מנטור' לא אוהב ובמקרה שמותר לו לבטל גירסה שלי, האם מותר לו לחזור על גירסה קודמת (גירסה הקיים כבר יום יומיים, שבוע שבועיים) ולבטל אותם אחרי שכבר ברור לו שהגירסה תקין ולבטל גם את זה בגלל שעכשיו יש לנו חילוקי דיעות על תוספת חדשה? אני מאמין שלא, אז שאלתי מה לעשות (בחלק העריכה, בא נגיד שאין פה דמוקרטיה שלימה) כשכבר נמצאים במצב זו? --גלייכער - שיחה 17:27, 10 באוגוסט 2018 (IDT)

תבנית:העברי[עריכת קוד מקור]

שלום לך, בתבנית שיצרת קיימים קישורים לדף פירושונים העברי. תוכל לתקן אותם ? תודה רבה. גיא - פתרון למחיקה 10:27, 12 באוגוסט 2018 (IDT)

לא. איני יודע איך. עדירל - שיחה 13:20, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
כשכתבת "העיתון "העברי"", לאיזה עיתון הייתה הכוונה ? גיא - פתרון למחיקה 01:18, 13 באוגוסט 2018 (IDT)
לעיתון שאליו התבנית מפנה. עדירל - שיחה 01:24, 13 באוגוסט 2018 (IDT)
התבנית לא מפנה לשום עיתון אלא לדף פירושונים. יש ערך בויקיפדיה על העיתון ? גיא - פתרון למחיקה 10:07, 13 באוגוסט 2018 (IDT)
התבנית מפנה לכתבות באתר של עיתונות יהודית היסטורית. גש לאתר הזה, ברר באיזה עיתון מדובר, כתוב ערך על העיתון המדובר ותפנה אליו. אם אינך רוצה לעשות זאת, נחכה שמישהו אחר יעשה זאת. כרגע זה לא נמצא בסדר העדיפויות שלי, אז נחכה למישהו שיעשה זאת. יש בויקיפדיה לא מעט שצריך להעשות, והעובדה שיש הפניה לדף פירושונים איננה אסון. עדירל - שיחה 11:29, 13 באוגוסט 2018 (IDT)
קיוויתי שאתה כיוצר של התבנית, יודע על איזה עיתון מדובר. גיא - פתרון למחיקה 13:07, 13 באוגוסט 2018 (IDT)

מחיקת ערך בויקיפדיה - בקשת עזרה[עריכת קוד מקור]

שלום לך, כתבתי ערך - צביקה צ'רניחובסקי בויקיפדיה לפני מס' ימים והוא נמחק כי לא היו סימוכין/ביבליוגרפיה/ וקישורים חיצוניים (ויש רבים כאלה). כמו כן, היתה טענה לגבי חוסר התאמה בין נתונים (שאולי לא הובנו באופן מלא כתוצאה מאי הבנה והיכרות עם החברה אותה הקמתי שהיתה חלוצה בהובלת החברה האזרחית בירושלים). אני זקוק לעזרה כדי לכתוב אותו מחדש ולייצב את הערך כך שלא ימחק. בתודה, צביקה צ'רניחובסקי מנכ"ל לשעבר של החברה למרכזים ומינהלים קהילתיים בירושלים.

תודה שפנית אלי. עם זאת, כפי שתוכל לראות בשיחה:צביקה צ'רניחובסקי, נראה שאין כוונה בויקיפדיה העברית לכלול ערכים על אנשים שייסדו וניהלו חברות למרכזים ומינהליים קהילתיים, גם לא בעיריה גדולה כמו ירושלים. תוכל אולי לכתוב במקום זאת על החברה עצמה. בהצלחה. עדירל - שיחה 01:23, 13 באוגוסט 2018 (IDT)

אפרים אילני[עריכת קוד מקור]

מעוניין לשפר את הערך, על מנת להכניסו... אוהד קנולר - שיחה 18:38, 26 באוגוסט 2018 (IDT)

עזרה בעריכת והרחבת דף המשתמש שלי[עריכת קוד מקור]

אשמח לקבל הדרכה, איך לערוך ולהוסיף פרטים כמו יום הולדת וכדו' וגם לדעת אלו עוד פרטים כדאי להוסיף בדף המשתמש שלי-האדם החושב - שיחה 14:00, 7 בספטמבר 2018 (IDT)

לא הבנתי את השאלה. מה שאני עושה זה מחפש דף דומה, לוחץ על עריכה, מעתיק את אותו דף ואז משנה למה שמתאים לי. נראה לי שזאת הדרך הקלה ביותר. עדירל - שיחה 14:49, 7 בספטמבר 2018 (IDT)

אודה לבקשת עזרה ביצירת ערך חדש באנגלית[עריכת קוד מקור]

עדירל שלום, אני מיקרוז ויקיפד ותיק אבל גם מזמן לא יצרתי ערכים חדשים ושכחתי חלק מחוקי היצירה החדשים וגם באנגלית זה קצת שונה ואני מתקשה, אודה לעזרתך, מיקרוז - שיחה 20:48, 11 בספטמבר 2018 (IDT)

אני לא כל כך בקיא בכתיבה באנגלית בעצמי וגם לא ברור לי איזו עזרה אתה רוצה. נסה לבחור ערך דומה למה שאתה רוצה לכתוב, תעתיק את הטקסט של אותו ערך ושנה כדי להתאים לערך שאתה כותב. זה צריך לעבוד. אם תכתוב ברמה סבירה יעזרו לך שם בויקי האנגלית. בהצלחה. עדירל - שיחה 21:12, 11 בספטמבר 2018 (IDT)

הי עדירל[עריכת קוד מקור]

שלום רב אני מנסה להוסיף תמונה לערך פריניב וללא הצלחה. אודה לעצתך.

ליאור יניב

קודם כל יש לברר למי שייכות זכויות היוצרים על התמונה. אם הזכויות שלך, למשל אתה עצמך צילמת את המפעל, אז תוכל להעלות את התמונה ב- https://commons.wikimedia.org/wiki/Special:UploadWizard. זה אמור להיות די פשוט. אם הזכויות אינן שלך אבל יש לך אישור של בעל הזכויות, אז עליך לפעול לפי הכתוב ב- ויקיפדיה:OTRS. בהצלחה. עדירל - שיחה 22:16, 1 באוקטובר 2018 (IDT)

הוראות לשימוש בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת משתמש:גדלות האדם

פרסום ערך - תסמונת GFER[עריכת קוד מקור]

עדירל שלום,

אני רואה שאתם מאוד זמינים ונגישים, עד כדי כך שעוד בטרם הספקתי לערוך את הערך מבחינה עיצובית ולהעלות רפרנסים של מאמרים, כבר הועברתי לטיוטה. אודה לך מאוד אם ניתן יהיה לתקן את המצב ולהעלות את הערך כערך רגיל. אם עדיין חסר משהו - אשמח לדעת ולתקן.

עניין אחר שאשמח להוסיף (זאת הפעם הראשונה שלי להעלות ערך ולא מצאתי כיצד) הוא קישור לעמותה הישראלית לתסמונת GFER - עמותת המסע של אלון. זה לינק לאתר העמותה: https://www.hamasa-shel-alon.co.il/.

תודה רבה,

חופית

93.172.63.184 17:54, 8 באוקטובר 2018 (IDT)

תודה על פנייתך ותרומתך לויקיפדיה. הערך ישוב בהקדם למרחב הערכים. בינתיים תוכלי לערוך אותו בטיוטה:תסמונת GFER, דבר שיקדם את שובו למרחב הערכים. עדירל - שיחה 19:01, 8 באוקטובר 2018 (IDT)

קצרמר[עריכת קוד מקור]

אנא ראה/י ערך ״ליטון סטרייצ׳י״ שניסיתי להכניס כקצרמר. לא בטוח שבסדר. אורי - שיחה 10:47, 20 באוקטובר 2018 (IDT)

נראה שהכל בסדר. עם זאת, הערך מאוד קצר וכדאי להאריך אותו לפחות בפסקה או שניים. עדירל - שיחה 19:24, 20 באוקטובר 2018 (IDT)

שירות בתי הסוהר[עריכת קוד מקור]

חידדתי את נושא השחרור המנהלי.Israel prison service - שיחה 15:14, 22 בנובמבר 2018 (IST)

תודה. פשוט נסו להכניס את התוספות לתוך פרקים רוחביים שנותנים תמונה רחבה ולא להוסיף פרקים "חדשותיים" על תיקון או פסיקה זו או אחרת. שטח הכליאה המוקצה לכל אסיר לפי נהלי הרשות הוא מאוד מעניין, אבל נשמח לשמוע מה קיים היום, מה היה בעבר, ואז להוסיף על כך שבעקבות הפסיקה של בג"ץ פועלים לתקן לעתיד. וכן על זה הדרך. עדירל - שיחה 15:21, 22 בנובמבר 2018 (IST)

העלאת תמונות פרטיות[עריכת קוד מקור]

שלום, יש בידי מספר תמונות שהגיעו אלי מסבי, שמואל מלניק (ר'ע). כולן צולמו לפני מותו בשנת 1943. לחלק מהתמונות יש ערך היסטורי כללי וחלקן נוגעות לערך 'שמואל מלניק' (סבי). אני מעונין להעלות אחדות לוויקישיתוף ואחדות לערך הנ'ל או לשניהם, אבל בהתאם לכללים המפורסמים באתר אינני רשאי להעלותן כיוון שלא נוצרו על ידי ואין לי אישור היוצר. לא ברור לי כיצד ניתן להעלות תמונות אלו בצורה נכונה. לצערי בהנחיות השימוש בויקיפדיה, "מרוב עצים לא רואים את היער...." בן הארץ - שיחה 13:09, 23 בנובמבר 2018 (IST)

תודה רבה לך. אין שום בעיה להעלות את התמונות לויקישיתוף. אני משתמש ב-https://commons.wikimedia.org/wiki/Special:UploadWizard ובשאלה על זכויות יוצרים, תחת another reason not mentioned above, כתבתי {{PD-Israel|1943}}. למיטב ידיעתי זה יעבוד בסדר. אם אתה רוצה תוכל גם לכתוב שהתמונות מהאלבום המשפחתי. לאחר העלאה לויקישיתוף תוכל לקשר מהערך בויקיפדיה העברית. עדירל - שיחה 13:19, 23 בנובמבר 2018 (IST)

יש בוטים באתר[עריכת קוד מקור]

לא חבל על הטירחה? דגש - שיחה 22:39, 25 בנובמבר 2018 (IST)

אני פרימיטיבי. תוכל להפעיל בוט? מאוד אודה לך. או שמא הוא יודה. עדירל - שיחה 22:41, 25 בנובמבר 2018 (IST)
אני לא מפעיל אותו, אבל הבוט שבורה מתפעל יודע לעשות זאת. בורה בורה, יש כאן מישהו שצריך להחליף את החתימות שלו בדפי שיחה. תוכל לסייע לו? דגש - שיחה 22:45, 25 בנובמבר 2018 (IST)
ממה למה? תייגו אותי. בורה בורה - שיחה 00:13, 26 בנובמבר 2018 (IST)
מ-X למשתמש:אנונימי 51. גם את דף השיחה. תודה רבה. עדירל - שיחה 00:25, 26 בנובמבר 2018 (IST)
יש רק 35 מופעים. לא מצדיק בוט. בורה בורה - שיחה 00:43, 26 בנובמבר 2018 (IST)

עזרה[עריכת קוד מקור]

שלום רב עדירל , אני רואה שאתה משתדל לעזור לחסרי נסיון כמוני : א. מה אעשה אם מישהו שחזר לי את העריכה, ולא טורח לנמק על אף בקשתי המפורשת . ב. איך מצביעים בויקיפדיה ומי יכול להצביע , אני לא מצליח למצוא את הכללים , בתודה מראש. עברי אנוכי - שיחה 01:35, 16 בדצמבר 2018 (IST)

א. עריכתך נערכה קצת על ידי, ואחר כך היא שחוזרה על ידי נרו יאיר והוסרה לגמרי, ואז היא הוחזרה על ידי דגש חזק ובכל מקרה יש כעת על זה דיון בדף השיחה של הערך, כעת -נכון לכתיבת הודעה זו- כאמור זה דומה למה שאתה כתבת כלומר מה שהוספת נמצא עם שינוי העריכות שלי. וכמו שאמרו לך אתה יכול לדון בדף השיחה של הערך ומשום מה אינך עושה זאת. ב. בויקיפדיה:הצבעה כתוב כך: ”זכות הצבעה ניתנת רק למשתמש רשום בעל ותק של 30 ימי פעילות בוויקיפדיה שערך 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (עריכות של דפי שיחה, שיחות תמונות, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות)” ג. מומלץ מאוד כמו שכתבתי לך בדף השיחה של נרו יאיר להתנהג בנימוס. בשמחה ובכבוד תערוך בויקיפדיה כמו שכולם יכולים - אבל בנימוס ומכובד, אם הכללים הם שדיון על דבר הוא בדף השיחה שלו ויש דיון על זה - אז אין צורך לפתוח עוד שני דיונים במקביל בדף שיחה זה ובדף של נרו יאיר. ד. שיהיה לך בהצלחה בויקיפדיה - אך כאמור רק לפי הכללים ודרך ארץ. אבגד - שיחה 02:04, 16 בדצמבר 2018 (IST)
תיקון עובדתי: בהחלט נימקתי, וכפי שכתב אבגד ישנו עכשיו דיון. עברי אנוכי, ככל שאתה יוצר דרמה מהמקרה כך כדאי לך להיזהר לא לכתוב שקרים שניתן להפריך בקלות. נרו יאירשיחה • ח' בטבת ה'תשע"ט • 11:47, 16 בדצמבר 2018 (IST)

שלום עדירל פונה אליך לאחר שהורידו לי ערך שכתבתי בויקיפדיה

זוהי לשון ההודעה שקיבלתי: שלום Avital Efrat, תודה על תרומתך לוויקיפדיה. הערך-לעתיד "יורם פוגל" שכתבת עדיין אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה, והועבר ממרחב הערכים אל הדף "משתמש:Avital Efrat/‏יורם פוגל". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו. בפרט חשוב לבדוק את הנושאים הבאים:

חשיבות אנציקלופדית וסימוכין – האם ברור מה חשיבות הנושא ומה מייחד אותו? האם יש סימוכין ומקורות? סגנון ועיצוב – האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך? תוכן – ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית (לצורך זה קיים ויקימילון). ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר), אך לא ערך קצר ביותר (אולטרה-קצרמר). לשון – האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג בוויקיפדיה? אפשר להסתייע במדריך לכתיבת ערכים, או, אם ברצונך לקבל סיוע אישי מצוות החונכים, ניתן לפנות לחממה. לאחר שהערך יורחב ויתוקן, וכאשר יעמוד בסטנדרטים של ערך בוויקיפדיה – רק אז אפשר יהיה להחזירו למרחב הערכים. בהצלחה!‏dMy‏ • שיחה • 20:41‏, 04/01/2019 • כ"ח בטבת ה'תשע"ט

דף זה נערך לאחרונה ב־20:41, 4 בינואר 2019. הטקסט מוגש בכפוף לרישיון Creative Commons ייחוס-שיתוף זהה 3.0; ייתכן שישנם תנאים נוספים. ר' את תנאי השימוש לפרטים.

לצערי לא הבנתי איזה פרמטר בטקסט שה אשמח אם תוכל לעזור לי

בתודה אביטל אפרת

שיפור ערך אימון אישי בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל אנ י עורך חדש בויקיפדיה (וגם בעל ערך ) ומעוניין לשפר את הערך אימון אישי כפי שגם מומלץ. אודה לך אם בזמנך הפנוי תוכל לסייע לי. בתודה ובברכה ארנון לוי

מצטער, אבל זה לא התחום שלי. אם יש בעיה ספציפית אשתדל לעזור. עדירל - שיחה 12:03, 22 בינואר 2019 (IST)

תבנית: העולם[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל,

האם תוכל ליצור תבנית: העולם, עבור העיתון הנ"ל מהאתר "עתונות יהודית הסטורית"? תודה. מאן דאמר - שיחה 10:43, 22 בינואר 2019 (IST)

בוצע. עדירל - שיחה 12:02, 22 בינואר 2019 (IST)
מעולה. תודה רבה. מאן דאמר - שיחה 12:38, 22 בינואר 2019 (IST)


עזרה למניעת מחיקה[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל סיימתי לערוך אמש את הערך בת ציון קרמין . קיבלתי הודעה ויצירת תבנית מעורך בשם Ldorfman שבו הוא טוען כי מה שערכתי הוא הנצחה ואינו ערך אנציקלופדי. אכן כתבתי על אימי שהייתה לוחמת אצ"ל אך כתבתי על אירועים בעלי משמעות היסטורית של תקופת המחתרות, להם הייתה שותפה בת ציון, שלפתי ועשיתי אינטגרצייה מתוך ראיונות כתבות וספרים שנכתבו על אירועים אלה. ניזהרתי שלא להכניס פן אישי משפחתי או חוויתי הקשור להיותה אדם פרטי אלא רק מה שקשור לפעילותה במסגרות שציינתי. האם עלי לתקן ? להוסיף/למחוק. כרגע הערך מועמד להחלטה לגבי מחיקתו ממרחב הויקיפדיה.

תודה מראש --Carmond - שיחה 23:33, 11 בפברואר 2019 (IST)

תודה על פנייתך. היו אצלינו לא מעט דיונים והצבעות על נשים במחתרות. אני רואה שיש את הערכים צלה עמידרור ושרה לבני שגם לגביהם הועלו פקפוקים. אם אתה רוצה, אפשר לשפר את הערך ולנסות לדחוף לקבלת הערך, אולם הסיכויים לא גדולים. ההחלטות בעניין זה מתקבלות בהצבעה. אני מציע שתקרא את הדיונים על שתי הנשים שהבאתי ותחליט האם נראה לך שיש סיכוי לעבור בהצבעה והאם אתה רוצה את המתח של הנסיון. עדירל - שיחה 13:39, 14 בפברואר 2019 (IST)

היי[עריכת קוד מקור]

היי , אני חדש פה שמי דור כהן ויצרתי ערך לחברה של אבא שלי ... ראה ערך אלדן שירותי דרך ... אני חסר ניסיון ומה שעשיתי זה פעם ראשונה בעיקרון כל מה שרשמתי זה עובדות אמיתיות וערך דיי קצר , אבל רשום לי שהוא עלול להימחק ולשכתב אותו וכל מיני דברים כאלה... אשמח אם תסתכל ותעזור לי במה שאפשר טיפים וכו איך להשאיר את הערך בחיים :) מדובר בחברת בת של אלדן ותעבורה והיא חברת שירותי הדרך הגדולה בישראל ומובילה וגוררת בין 1200 - 1400 רכבים ביום .. מן הראוי שיהיה לה ערך ויקיפדי

תודה רבה. עניתי שם. עדירל - שיחה 15:45, 20 בפברואר 2019 (IST)

מחיקת הערך "גלגול קיאק"[עריכת קוד מקור]

עדירל שלום, אשמח לחוות דעתך על המחיקה. הערך בוצע בתרגום, קרוב ל-1:1 ככל האפשר, מהערך האנגלי. מכיוון שהערך כלל מונחים שאינם קיימים או מקובלים בעברית (כולל כאלו באינואיטית שאף אינם מתורגמים לאנגלית) - ציינתי כאלו לצד הכינוי הלועזי המקורי. בנוסף, נושא אחד לא תרגמתי - תמונות שבתרגום האוטומטי תורגמו כאשר הטקסט העברי (והשגוי) מוטמע בתמונה ואי אפשר היה לערוך אותו.

אודה להתייחסותך האם המחיקה שבוצעה תקינה. השקעתי מאמץ ארוך בתרגום, הערך אמור לעניין כל מי שעוסק בקיאקים בישראל, חבל מאוד על המחיקה בהינף מקלדת. ואם יש לך הערות לשיפור הערך - כמובן שאשמח לשמוע ולעדכן את הערך בהתאם.

בכבןד רב

שי בור, Shaibohr

תודה על הערך. העברתי אותו חזרה למרחב הערכים. מקווה שישאר שם. מן הסתם יש עוד מה לשפר, אבל לדעתי זה יכול להעשות שם. שוב תודה. עדירל - שיחה 23:04, 23 בפברואר 2019 (IST)

תודה רבה! פרסמתי בפורומים של קיאקיסטים, ביקשתי שויקיפדים שמעוניינים לשפר יעשו זאת. אודה מאוד על המלצותיך לשיפור (קונקרטי לערך או באופן כללי)

הטמעת תמונה וסיום עריכת ערך[עריכת קוד מקור]

שלום רב, אודה לך אם תוכל לסייע לי להטמיע תמונה עצמית ולהבהיר לי מדוע הערך שלי דורש עריכה נוספת.Ettihas - שיחה 12:50, 26 בפברואר 2019 (IST)

תודה על הערך ועל פנייתך. הוספתי את התמונה וערכתי את הערך. בעיקר הפרדתי בין פרק ביוגרפיה לפרק אבני דרך. איני בטוח לגבי הכותרת ואפשר בהחלט למצוא אחרת. מה שנשאר לעשות זה לטפל בפרק הקישורים החיצוניים. צריך להעביר את רב החלק הראשון להערות שוליים ולהשאיר רק את אלו שמקיפים את מכלול נושא הערך. לגבי החלק השני, צריך להכניס כותרות ותאריכים. אני מניח שזה יטופל בקרוב והתבנית תורד. עדירל - שיחה 19:45, 26 בפברואר 2019 (IST)

שלום לך, אשמח לסיוע על התנהלות לאחר שתיקון שהצעתי נמחק[עריכת קוד מקור]

במאמר מוסגר, לאחר שנמחק התיקון הוחזר שם שהינו סוג של סלנג' לועזי בכלכלה במקום השם הרשמי והעברי. תודה רבה, רימון

מחיקת ערך[עריכת קוד מקור]

שלום רב,

לאחרונה מחקו ערך שכתבתי על היחידה לארגונים בינל באגף הכלכלן הראשי, במשרד האוצר. אני אשמח להבהרה מדוע זה קרה, ואיך אפשר לתקן זאת ולהעלות חזרה את הערך.

אני אנסה לתת הקדמה קצרה על היחידה ומדוע קיימת חשיבות בערך שנמחק: באופן עקרוני, בישראל אין הרבה ידע על הנעשה בעולם הפיתוח, ואנחנו נמצאים הרחק מאחור בכל הנוגע לתחום- בישראל אין הרבה אנשי מקצוע, חברות ישראליות לא מרבות להגיש ולזכות במכרזים של בנקים לפיתוח, מועמדים ישראלים לא מרבים להגיש מועמדות למשרות בבנקים לפיתוח, והידע הקיים על הנושא מועט. לאור כל אלו, החשיבות של הערך היא בהנגשת הידע בנושא, ובפרט על הפעילות של היחידה לארגונים בינל שאמונה בין היתר על הנגשתו לציבור הרחב. לפיכך, המטרה ביצירת הערך על היחידה לארגונים בינל היא קודם כל בשביל להנגיש לציבור ידע בנושא של פיתוח בינל, מה ישראל עשתה בעבר וכיצד היא פועלת בהווה בתחום של הפיתוח (הרבה מהפעילות של ישראל קשורה בעבודה של היחידה לארגונים בינל), וזאת לאור הידע המועט על הנושא בישראל.

תודה מראש על העזרה, מעיין

תודה על פנייתך ועל תרומתך לויקיפדיה. הערכים שכתבת לא נמחקו, אלא הועברו לדפי טיוטה. הם נמצאים ב:
לגבי היחידה, נראה לי שהערך הועבר לטיוטה כי הוא קצר מדי. צריך לפחות לכתוב מתי הוא הוקם, מה הם תפקידיו העיקריים, כמה עובדים יש בחיחידה. מה תקציבו, וכו'. עדירל - שיחה 13:50, 17 במרץ 2019 (IST)
תודה רבה על העזרה! לצערי הדף שכתבתי אכן נמחק (העלתי אותו שוב לאחר השיחה איתך) על ידי המשתמש Lostam. שם הערך שנמחק הוא 'היחידה לארגונים בינלאומיים'. אני ממש אשמח לעזרה שלך בנושא
אני אשמח לעזור לך אבל איני יכול כי אתה מתעלם ממה שאני כותב. הערכים שכתבת נמצאים בטיוטות. על מנת שיהיה ניתן לדון בהם צריך להרחיב את הטיוטות באופן רציני כדי שייראו כמו ערכים רציניים. תחפש ערכים על נושאים דומים, ראה איך הם כתובים וכתוב באופן דומה את הערכים שלך בטיוטה ולא אל תעלה אותםשוב כערכים אלא עבוד בטיוטה. כתוב פרק היסטוריה. כתוב פרק מבנה ובעלי תפקידים. כתוב ערך רציני. כשהטיוטה התיה ברמה גבוהה יתקיים דיון על השאלה האם ניתן להעביר את הטיוטה לערך אמיתי. בדיון זה לטיוטה רצינית יש סיכוי טוב. אבל גם אם לא, התוכן יוכנס לערך על משרד האוצר או אחד מאגפיו. כל טוב. עדירל - שיחה 14:35, 28 במרץ 2019 (IST)

אחוז החסימה (ישראל)[עריכת קוד מקור]

חבל שעשית את זה. וגם חבל שבחרת במילים "חסרת ערך" בתקציר העריכה. טבעת-זרם - שיחה 20:40, 18 במרץ 2019 (IST)

סליחה. אבל אני עדיין לא מבין איזו תועלת יש בתוספת. עדירל - שיחה 21:12, 18 במרץ 2019 (IST)

כתיבת ערך חדש[עריכת קוד מקור]

עדירל שלום, אני תלמיד בית ספר וניסיתי לכתוב ערך בויקיפדיה על משרד עורכי דין שהיה הראשון בתחום הפינוי בינוי בארץ. ביססתי את כתיבתי על נתונים רבים ולאחר שהעלתי אותו, מחקו אותו בטענה שזו פרסומת. אני לא מצליח להבין למה. השגתי חומר רב והוכחות וביסוסים רבים ושונים. אשמח לתמיכתך. תודה מראש. Yali0607 - שיחה 14:40, 20 במרץ 2019 (IST)

שלום. תודה על רצונך לתרום לויקיפדיה ועל פנייתך אלי. עם זאת, הסיכויים שמשרד עורכי דין שנוסד בשנת 2008 יהיה זכאי לערך בויקיפדיה הוא קטן מאוד וחבל שנשקיע בכך מאמצים. במקום זאת אולי תרצה להוסיף מידע לערך פינוי בינוי. אולי תוכל לציין את הפעילים המרכזיים בתחום? את הפרוייקטים המרכזיים? בהצלחה. עדירל - שיחה 20:59, 20 במרץ 2019 (IST)

פרס רכטר[עריכת קוד מקור]

מבקש להוסיף זוכה שלא נכלל ברשימת הזוכים. אודה על עזרה

תודה על פנייתך. משה עצמון מוזכר כזוכה פרס רכטר בערך של הפרס: פרס רכטר. הקטגוריה כוללת בתוכה ערכים על אנשים שקיבלו את הפרס. על משה עצמון אין ערך, ולכן הוא לא נכלל בקטגוריה. תוכל לכתוב עליו ערך במשה עצמון. נסה לכתוב באופן דומה לערכים שכבר קיימים בקטגוריה. בהצלחה. עדירל - שיחה 02:11, 7 באפריל 2019 (IDT)

משה ליטמנוביץ[עריכת קוד מקור]

שלום,

אבקש להתייעץ איתך בקשר לערך שהוספתי והוא הוסר מסיבה שאינו תואם את כללי העריכה והוא קצר מדי. הערך הוא: משה ליטמנוביץ. כתבתי אותו ברוח ערכים אחרים ברשת וערך באותו אורך. אשמח לתגובה.

משה ליטמנוביץ (Moshe Litmanowitch) (4 ביוני 1926 - כג בניסן ה'תרפו, 14 באפריל 2014 - יד בניסן ה'תשעד) היה מהנדס תקשורת ישראלי, מנהל שרותי ההנדסה במשרד התקשורת, שמאוחר יותר הפכה לחברת בזק וממקימי החברה. לימים היה יועץ ומשנה למנכ"ל החברה נולד בלודז' שבפולין לגבריאל (יליד 1877) ולרחל (ילידת 1884) ליטמנוביץ שעברו ללודג' אחרי מלחמת העולם הראשונה מעיירה בשם פרשקה שהייתה עד 1919 בשליטה גרמנית. הצעיר מבין שמונה אחים ואחיות שכולם מלבד אחות אחת ניספו במהלך השואה. כשפרצה מלחמת העולם השניה היה תלמיד כיתה ז'. עם הקמת הגטו במאי 1940 החל לעבוד במחסן לתיקון מכונות תפירה של מפעלי הטקסטיל הרבים שהיו בעיר. ב 25 ביולי 1944 גורש למחנה ההשמדה אושוויץ. לאחר המרד בשמחת תורה ופיצוץ חלק מתאי הגזים הועבר למחנות עבודה בגרמניה עד ששוחרר במאי 1945 שוחררתי על ידי צנחנים אמריקניים ממחנה הריכוז Webbelin, שנמצא כ-150 קמ, צפונית מערבית מברלין. חזר עם כמה חברים לפולין לעיר וורצלב (שהייתה עיר גרמנית בשם Breslau עד שנת 1939). השלים את לימודיו התיכוניים והחל ללמוד הנדסת חשמל בפוליטכניקום המקומי. המשיך להתמחות כמהנדס תקשורת. לאחר סיום לימודיו עבד במחלקת התכנון של כבלים בין עירוניים ב TPSA (חברת הבזק הפולנית). ב1957 עלה לישראל והחל לעבוד בדואר ישראל והבמשך בחברת בזק שם כיהן במשך שנים רבות כמנהל מחוז ירושלים והדרום עד צאתו לגימלאות ב 1993. לאחר מכן נשלח על ידי בזק לפולין כמנהל הטכני של מיזם חברת התקשורת Netia שהיתה שיתוף פעולה עם חברת Telia השבדית. לאחר פרישתו למד באוניברסיטה העברית בחוג להיסטוריה יהודית.

תודה על פנייתך. עד כמה שידוע לי, איננו נוהגים לכתוב ערכים על מנהלי מחוזות בחברות גדולות ואפילו לא על משנים למנכ"ל. אם תרצה, נוכל לנסות לדרוש דיון חשיבות, אולם הסיכויים לאישור הערך נמוכים. אלא אם יש למושא הערך הישגים יוצאי דופן שלא מופיעים בערך, כדאי לחפש אתר אחר בו יסופר על פועלו. עדירל - שיחה 09:35, 29 באפריל 2019 (IDT)

מחיקת ערך[עריכת קוד מקור]

שלום,

המון תודה על התשובה. ראיתי שהצעת להוסיף אותו בערך אחר. האם לדעתך רלוונטי בערך על חברת בזק ?

אם כן, איך אני עושה את זה ?

תודה

גבריאל ליטמנוביץ

אם הוא היה אחראי לשינוי משמעותי או מהלך משמעותי בחברת בזק, אפשר לספר על אותו מהלך ולציין את האחראי על המהלך. עדירל - שיחה 21:01, 4 במאי 2019 (IDT)

תודה, אבדוק עם אנשים מאותה תקופה שעבד

מחיקת ערך[עריכת קוד מקור]

עדירל שלום,

אתמול היה יום השנה לציון עלייתו לגרדום של המרגל אלי כהן. כתבתי ערך על ספר: "אלי כהן - תיק פתוח' ומחקו לי אותו ניסיתי להבין ולתקן ומחקו בשנית. אשמח אם תוכל לסייע לי כדי שאבין מדוע ואתקן. בברכה, נעם. NoamNTepper - שיחה 18:49, 19 במאי 2019 (IDT)

שלום, ותודה על פנייתך. הערך לא נמחק, אלא, כפי שנכתב בשיחת משתמש:NoamNTepper הועבר לטיוטה:'אלי כהן - תיק פתוח' עד לתיקונו. אציע שתסתכל על ערכים אחרים בקטגוריה:ספרי עיון על הסכסוך הישראלי–פלסטיני ותנסה לכתוב בצורה דומה, לערכים אלו. מן הסתם לאחר עריכה מתאימה הערך יוכל לשוב למרחב הערכים. אז עשוי להתבצע דיון חשיבות, אך דיה לצרה בשעתה. עדירל - שיחה 19:12, 19 במאי 2019 (IDT)

עזרא בדף יומנו של חנון המחלמה הקרה[עריכת קוד מקור]

שלום האים תוכל לעזור לי לערוך את הטיוטה:יומנו של חנון - המלחמה הקרה אליה צמח - שיחה 07:59, 21 במאי 2019 (IDT)

ערכתי מה שיכולתי. עדירל - שיחה 09:23, 21 במאי 2019 (IDT)

תודה אליה צמח - שיחה 07:53, 22 במאי 2019 (IDT)

שלום - הנושא הוא ערך מנכל עמותת אור ירוק[עריכת קוד מקור]

הי, אני מנהל את הדיגיטל באור ירוק. משום מה נמחקה תמונת המנכ"ל בערך. אשמח להבין מה עשינו לא נכון. תודה, צביקה

תודה על פנייתך. אני רואה שהתמונה נמחקה מויקימדיה. כנראה שלא ניתן רשיון מתאים. איני בקיא בתחום, אבל תוכל לקרוא את ההוראות בויקיפדיה:העלאת קובץ לשרת. חשוב מאוד לתת רשיון נכון, אחרת הקובץ יימחק. עדירל - שיחה 23:04, 21 במאי 2019 (IDT)

שיחה: מוסא אל-עלמי[עריכת קוד מקור]

הי עדירל, תודה על הוספת המקורות, אך העלית אותן באופן שגוי ולא קריא. תוכל לתקן? תמרה שיחה 01:04, 28 במאי 2019 (IDT)

וויסקי דרומי[עריכת קוד מקור]

שלום אשמח לעזרה כתבתי ערך על קבוצה שאני מנהל. והערך נמחק. אשמח אם תוכלי לעזור לי להבין מה לא נעשה כרואי וכייצד לייצר ערך שלא ימחק. תודה

האם תוכל להפנות אותי לערכים בויקיפדיה על קבוצות דומות? כדי לכתוב ערך כזה צריך להראות שיש ערכים דומים. אם אתה חושב שיש ערכים דומים, תוכל לכתוב שוב בדף טיוטא משתמש:Rudnikd7/וויסקי דרומי (בכתיבה יותר רצינית ואנציקלופדית) ונראה מה ניתן לעשות (אם בכלל). עדירל - שיחה 12:29, 30 במאי 2019 (IDT)

אדולף אייכמן[עריכת קוד מקור]

שלום רב. הוספת בעריכה הזו הער"ש עם מקור ({הערה|{{הצופה||קלאוס אייכמן: אבי רצה ב"פתרון בעיית היהודים ללא שפיכות דם"||1961/04/17|00218}}}}) אבל משהו שם שגוי – הקישור לא תקין. אודה לך אם תוכל לבדוק שוב את הקישור ולתקן אותו. ואם כבר אני כאן, ארכוב של דף השיחה שלך יכול להיות רעיון טוב. דגש09:19, 3 ביוני 2019 (IDT)

תודה על ההערה. תיקנתי. טוב שיש מי שבודק את הקישורים שאני מוסיף. עדירל - שיחה 09:33, 3 ביוני 2019 (IDT)

תודה ממשפחת פחטר[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל,

במערכת OTRS (‏כרטיס Ticket:2019022810008875 נתקבלה בקשה ממשפחת פחטר המבקשים למסור את תודתם על העלאת הערך שלום פחטר. Geagea - שיחה 10:22, 4 ביוני 2019 (IDT)

תודה. עדירל - שיחה 11:16, 4 ביוני 2019 (IDT)

ניר אברהם[עריכת קוד מקור]

ידועות לך הקואורדינטות? כך נוכל להעלות מפה. בורה בורה - שיחה 02:04, 12 ביוני 2019 (IDT)

תודה על השאלה. הוספתי קוארדינטות מאתר עמוד ענן. עדירל - שיחה 02:30, 12 ביוני 2019 (IDT)

@[עריכת קוד מקור]

שלחתי לך מייל. יישר כח. איש גלילישיחה • י"א בסיוון ה'תשע"ט • 20:55, 13 ביוני 2019 (IDT)

רצח טלי חטואל ובנותיה‏[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל, אשמח אם תוכל להסביר לי בצורה מסודרת את טענותיך. נחשוןשיחה • ט"ז בסיוון ה'תשע"ט • 23:39, 18 ביוני 2019 (IDT)

תודה על השאלה. הנושא של הריסת הבתים הוא נושא מרכזי מדיון על הרצח. לכן כתבנו פרק שדן בהריסת הבתים. יש כאלו שלא צריכים את הפרק והנושא ברור להם לגמרי: "בג"ץ אשם" ובזה נגמר הסיפור. אבל, לאחרים, העובדות הרבה יותר מורכבות. אנחנו יודעים מה נעשה (בתאריך מסויים ניתנו התראות הריסה, בתאריך אחר ניתן צו על תנאי בבג"ץ), אנחנו יודעים מה אנשים אמרו, אבל יש גם חורים בידע שלנו. לכן, חשוב שנביא כמה שיותר מידע הנוגע לשאלה למה רצו להרוס את הבתים ולמה הבתים לא נהרסו, מבלי להכניס מסקנות שאין לנו יכולת להסיק בבטחון. אנחנו יכולים להביא ציטוטים של מסקנות של אחרים, אבל לנו אין מספיק מידע להסיק מסקנות בעצמנו.
הכתבה ב-ynet עסקה בדיוק בנושא של הריסת הבתים והביאה הסבר של גורם בכיר בפיקוד דרום. אישית איני מאמין לאף מילה שהוא אמר, כמו שלא האמנתי למפקדים שלי, בוודאי לא הבכירים שבהם. אולם משהדברים נאמרו, ואין לי דרך לשפוט את נכונותם, אני צריך להביא אותם בערך.
אלו שתי הנקודות העיקריות במחלוקת. עדירל - שיחה 14:48, 19 ביוני 2019 (IDT)

בקשת הדרכה[עריכת קוד מקור]

בתור משתמש חדש מאד, אשמח אם תוכל להעיר לי על כל דבר ואפילו פעוט, אם התנהלתי שלא לפי הכללים המקובלים
אם תכתוב לי בדף השיחה שלי אדע שכתבת, אם במקום אחר לא יהיה לי מושג, [עדיין לא מבין את כל הקישורים וההודעות פה]--מקורות בבקשה - שיחה 12:45, 21 ביוני 2019 (IDT)

יהדות בולגריה[עריכת קוד מקור]

תודה רבה על הרחבת הערך. הוספת חומר מעניין מאד. --Assayas - שיחה 19:02, 21 ביוני 2019 (IDT)

שינויים בערך מרדכי פרס[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל שלום עדירל. מכיוון שפעם סייעת לי מאוד ושוב נתקלתי בבעיית עורכים, פניתי אליך במייל ולא נעניתי. אפ אתה פעיל בנושא, אשמח להציג לפניך את הבעיה בשלב זה דרך המייל ולא בפומבי. תודה! Moryeh1 - שיחה 08:40, 14 ביולי 2019 (IDT)

שלום אדירל. ראיתי את השינויים שערכת וזה בהחלט נראה לי. אני מעוניין להתייעץ אתך על בעיות שעושים לי בערך הזה וכמובן דרך המייל. ניסיתי בבוקר אין תשובה. כללית אפשר להתייעץ שם ולא כאן?Moryeh1 - שיחה 13:03, 14 ביולי 2019 (IDT)

כתבתי לך מייל[עריכת קוד מקור]

כתבתי לך מייל בנושא הערך שכתבתי. ממתין לטיפולך. תודה Moryeh1 - שיחה 17:34, 14 ביולי 2019 (IDT)

תודה רבה על הסיוע במייל, השבתי לך.Moryeh1 - שיחה 18:57, 14 ביולי 2019 (IDT)

שלום עדירל. שלחתי לך במייל תזכורת לגבי הערך מרדכי פרס, לטיפולך. תודה Moryeh1 - שיחה 12:18, 20 ביולי 2019 (IDT)

תודה רבה[עריכת קוד מקור]

ראיתי את השינויים שעשית ומה שהעברת לערכים אחרים וכמובן את הורדת החטוטרת. לדעתי יש עדין לשפר ו/או להוסיף/ לשנות ועל כך אתייעץ אתך במייל. ושוב - תודה מקרב לב על הסיוע.Moryeh1 - שיחה 08:49, 22 ביולי 2019 (IDT)

שאלה מ-doritdi[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל, איך מסירים את ההערה הערך בעבודה. תודה מראש דורית - שיחה

כמו ששמת אותו בפברואר 2019 על ידי הוספת {{בעבודה}} כך מורידים אותו על ידי הורדת התבנית. עשיתי זאת כבר בערך על מכון קונפציוס. עדירל - שיחה 21:51, 31 ביולי 2019 (IDT)

בדיקת חשיבות "היערכות לרעידות אדמה באתרי ונכסי מורשת תרבותית בישראל "[עריכת קוד מקור]

התחלתי לערוך ערך ובטעות רשמתי אותו על שם המשתמש שלי MCohen1958

אפשר לראות את הנושא בויקיפדיה ... https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:MCohen1958

הbושא הוא חדש (10) בישראל והוא בעל חשיבות לאומית/בילאומית והמודעות שהוא מעלה חשובה מאוד !

רציתי לוודא שהערך ראוי ולא יימחק.. או באיזה קטוגוריה להכניס אותו..

תודה MCohen1958 - שיחה 18:00, 15 באוגוסט 2019 (IDT)

הנושא בוודאי ראוי לערך. צריך לכתוב את הערך הערכות לרעידות אדמה, את הערך הערכות לרעידות אדמה בישראל, את הערך הגנה על נכסי מורשת תרבותית, את הערך הגנה על נכסי מורשת תרבותית בישראל, את הערך הגנה על נכסי מורשת תרבותית מפני רעידות אדמה, ואת הערך הגנה על נכסי מורשת תרבותית בישראל מפני רעידות אדמה.
סביר להניח שהערך לא יימחק, אולם הוא יצטרך לעבור עריכה עמוקה. רוב הערך עוסק ברקע ולא בנושא הערך עצמו, כלומר דרכי ההערכות עצמם, וחלקו עוסק בהטפה ולא במתן מידע אנציקלופדי. נסה להתרכז בכתיבת הערך במתן מידע ולא בהטפה וביקורת. אבל אם לא תצליח, אל דאגה, עורכים אחרים יערכו את הערך ויסירו את מה שאין מקומו באנציקלופדיה. בכל מקרה, תודה על רצונך לתרום לויקיפדיה. עדירל - שיחה 19:13, 15 באוגוסט 2019 (IDT)

שלום, חקרתי רבות וקראתי את ספרו של בראבשי ורציתי לסקר/ להרחיב את בסיקור עליו[עריכת קוד מקור]

האדם, "אלברט-לסלו ברבאשי", רציתי להרחיב את הסיקור שכבר מופיע אליו ובנוסף לכתוב תמצית על ספרו האחרון The Formula: The Universal Laws of Success, November 6, 2018

רציתי לקבל הכוונה והמלצות איך לעשות זאת.

בכבוד רב. ארתור.

שלום, ותודה על רצונך לתרום לויקיפדיה. תוכל לקרוא על עריכה בויקיפדיה ב-ויקיפדיה:ברוכים הבאים. אם יהיו לך שאלות ספציפיות תוכל לפנות אלי. עדירל - שיחה 12:34, 18 באוגוסט 2019 (IDT)