שיחת משתמש:Gilgamesh/ארכיון 82

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


כידון רובה[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב גילגמש.

כתבתי מחדש את הקצרמר בנושא כידון רובה ועכשיו זה ערך שמכסה את הנושא על כל צדדיו. המקורות בהם השתמשתי לכתיבת הערך לא ממש מכסים 2 נושאים שכרגע חסרים:

  • שימוש בכידונים מאז מלחמת העולם השניה, תורת לחימה ותכנון כידונים "מודרניים". בנושא זה יש בידי מעט מאד מקורות שמכסים את הנושא באופן לא מספק.
  • שימוש בכידונים בצה"ל. בנושא זה אין לי כל מקור.

האם יש לך מאמרים/ספרים שיכולים לקדם את הכתיבה?

ללא קשר לשאלת המקורות, אשמח לדעתך על הערך עצמו וכל הערה תתקבל בתודה.

בברכת סוף שבוע טוב נטעדי - שיחה 10:05, 13 במאי 2022 (IDT)

שלום,
לצערי, אין לי מאמרים בנושא זה. הכידונים איבדו את חשיבותם, למרות שעדיין משתמשים בהם פה ושם. לכן, אני לא בקיא בנושא של כידונים מודרניים. אני גם לא בטוח שיש בכלל מאמרים אקדמיים בנושא. לגבי שימוש כידונים בצה"ל - כנ"ל. אני לא בטוח אם היה אפילו שימוש קרבי אחד בכידונים בצה"ל. גם אם כן, מדובר בקוריוז. אולי במלחמת העצמאות או משהו כזה...
לגבי הערך עצמו - אקרא. גילגמש שיחה 14:04, 13 במאי 2022 (IDT)
תודה רבה. שבת שלום. נטעדי - שיחה 14:23, 13 במאי 2022 (IDT)

היי.בקשה לי אליך[עריכת קוד מקור]

אם אני לא טועה אתה המלצת עליי לפני כמה שנים לקבל הרשאת בדוק עריכות אוטומטית,ואכן קיבלתי אותה.הייתי עם ההרשאה כמה שנים.בעקבות נסיון ליצירת ערך שלא צלחה,נלקחה ממני ההרשאה.אני כותב כאן כי ניסיתי בכמה מקומות ולא קיבלתי שום מענה.אשמח אם תוכל לעזור.בברכה אבי מלאחווז - שיחה 15:24, 13 במאי 2022 (IDT)

שלום,

אני לא כל כך מבין את נושא הפנייה שלך. אתה רוצה שאפעל להחזרת ההרשאה שנלקחה ממך או שאנסה להחיות את הערך? בנוסף, קח בבקשה בחשבון שזמני בוויקיפדיה מוגבל לאחרונה ויתכנו זמני המתנה ארוכים מהרגיל למענה בדף שיחתי. גילגמש שיחה 20:46, 13 במאי 2022 (IDT)
אני אשמח אם תוכל לפעול להחזרת ההרשאה מלאחווז - שיחה 19:56, 14 במאי 2022 (IDT)
אשתדל לבדוק את העניין אבל קח בחשבון שזמני הפנוי בוויקיפדיה הצטמצם ואני לא יודע מתי אתפנה לזה. גילגמש שיחה 19:42, 16 במאי 2022 (IDT)
מתי שתוכל זה יהיה בסדר,לא קיבלתי מענה בשום מקום אחר מלאחווז - שיחה 09:00, 17 במאי 2022 (IDT)
לצערי, אני לא יכול להתחיל לחפור בזה. פשוט אין לי את הזמן הדרוש כדי לבדוק את הכל לעומק. אני מצטער. אני מציע שתפנה לאחד הבירוקרטים בסוגיה זו. גילגמש שיחה 19:27, 21 במאי 2022 (IDT)
אתה יכול לתת לי שם של בירוקרט ? מלאחווז - שיחה 20:16, 21 במאי 2022 (IDT)
ויקיפדיה:בירוקרט. שם תוכל למצוא את רשימת הבירוקרטים המכהנים כיום. גילגמש שיחה 06:05, 26 במאי 2022 (IDT)
תודה מלאחווז - שיחה 14:22, 26 במאי 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 20[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #20
עודכן ב־11 ביוני
לחתימה על מינוי לידיעון

● לאחר דיון ממושך, השתנה באופן משמעותי הניסוח של תבנית:הועבר לטיוטה, במטרה להפוך את התבנית לידידותית יותר לעורכים חדשים ●
● במזנון מתקיים דיון בו עלו מספר הצעות שמטרתן לוודא שההחלטות שמתקבלות במזנון זוכות להסכמה רחבה
● במזנון עלתה הצעה לבטל את תהליך הצבעות המחיקה
● במזנון מתקיים דיון בנושא כתיבה מחדש של ערך שלא נמחק לאחר דיון או הצבעה
● הרצאת "וויקי-טוק" בנושא "מספרייה של העולם הישן לספרייה דיגיטלית של העולם החדש" תועבר על ידי ירון דויטשר, ראש אגף הדיגיטל של הספרייה הלאומית, ביום רביעי הקרוב (ה-18 במאי) בשעות 19:00-20:00. להרשמה ולפרטים נוספים >>>
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא מ' זה מעולה
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך סכר הובר ולגבי הסרת הערך היפופוטם ננסי מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 18:52, 15 במאי 2022 (IDT)

שאלה[עריכת קוד מקור]

לגבי העברה זו. ראיתי שהיה דיון (שאורכב), שבסופו החזירה מש:יהודית1000 את הטיוטה למרחב הערכים. ראיתי שהחזרת את הערך לטיוטה, והסיבה לא ברור לי. תוכל להסביר? תודה. קיפודנחש 02:35, 19 במאי 2022 (IDT)

זוטה קטנה: ראיתי שפקפקת בשכר העבודה, שבעקבותיו הוסרה פסקה. תעריפי חפירת בארות בצ'כיה במאה ה-17 זו סוגיה מעניינת, אבל תשלום של זהוב ושני חריצי גבינה לכל פאתום שנחפר, שמן הסתם התחלק בין כל הפועלים שעבדו בחפירה (ואחוזים לקבלן), יכול להיות סביר - מחיר של 30 זהובים ושישים חריצים עבור באר בעומק כמעט 50 מטר (ובקוטר לא ידוע) לא נראה מופרך על פניו. בברכה - קיפודנחש 02:44, 19 במאי 2022 (IDT)
שלום,
אני מכיר באופן כללי את שכר העבודה הנהוג בתקופה זו. פאתום (fathom) זאת מידת אורך קטנה קצת פחות מ2 מטר. לשלם מטבע זהב שזה המון לכל פאתום זה מופרך לחלוטין ודורש מקור אמין שיאשש את המידע. גם הטענה ששילמו לכל הפועלים שכר קיבוצי דורשת אישוש. למה שישלמו לכולם באופן מרוכז ולא לכל פועל ישלמו שכר של עבודה יומית? בכל אופן, הנחה זו דורשת מקור. לכן, לא סביר ששילמו סכומים שמצוינים שם כי אם זה היה כך כולם היו עובדים בחפירת בארות. בנוסף, לא סביר שבמאה 17 פועל קיבל תשלום במטבע זהב. סביר יותר שיקבל תשלום בכסף. בגלל האזור סביר מאוד שזה טאלר (Joachimsthaler) המטבע נקרא כך על שם המחצבה שממנה הופק הכסף ששימש לטביעתו וזה המטבע הנפוץ באירופה בתקופה זו, בוודאי בחלק זה של העולם בגלל מיקום המכרה. למטבע מספר וריאציות מקומיות דולר בארה"ב ויפימוק ברוסיה יפים (YEFIM) זאת צורה רוסית של השל חיים העברי או של יהואכים הגרמני. המטבע היה נפוץ ברוסיה ושימש לתשלום למומחים זרים. לרוב קוצר פשוט ל"טאלר". מכל האמור לעיל הטענה לא סבירה ודורשת אישוש משמעותי מאוד במקור איכותי שיסיר את הספק הגדול שנובע מכל העניין. יש רפרנסים רלוונטיים לגבי הטאלר אצל האנגלים: en:Thaler הערך שלנו לוקה בחסר. תעתיק ב-ט בגלל שזאת העברה מגרמנית. גילגמש שיחה 19:26, 21 במאי 2022 (IDT)

השאלה הייתה על הסיבה להעברה לטיוטה. עלות חפירת בארות זו שאלה צדדית (שחבל שהעליתי), והכותב כבר מזמן הסיר את המשפט הזה, עוד לפני שעבר לטיוטה.

לא הבנתי את סיבת ההעברה. הערך הועבר לטיוטה בעבר, שופר, והוחזר למרחב הערכים דרך "העברת דפי טיוטה", בדיון שאורכב מאז. לא תקין להעבירו שוב לטיוטה ללא כל דיון. תוכל להסביר? בפרט, אנא פרט את השינויים הנחוצים כדי שאפשר יהיה להחזיר את הערך. בברכה - קיפודנחש 20:11, 21 במאי 2022 (IDT)

מתנצל על העיכוב במתן התשובה. טוב, צריך פשוט למצוא מקורות מהימנים ולבדוק במה מדובר. בערך אין מקורות איכותיים שיכולים לאשש את המידע ולאור מה שידוע לי על שכר ומנהג באותו הזמן באירופה הטקסט שגוי. בהתחשב בזה אני סבור שבשלב זה הערך צריך להשאר בטיוטה עד אשר ימצאו המקורות האמורים. נ.ב. יתכן שכדאי להעביר את השיחה לדף שיחה. גילגמש שיחה 06:04, 26 במאי 2022 (IDT)
הערך בו מדובר עוסק בגבינה. נושא חפירת הבארות הוזכר בו באופן צדדי לגמרי, כדי להראות שהגבינה כבר הייתה ידועה בזמן כזה וכזה, ולפחות במקרה אחד שימשה מטבע עובר לסוחר. המשפט הזה הוסר מהערך, ועדיין לא ברור לא לי ולא לכותב מה צריך לעשות כדי להחזיר את הערך.
תזכורת: הערך נכתב כערך, הועבר לטיוטה על ידי חיים (כרגיל, ללא הסבר), שופר על ידי כותבו, הוצג בויקיפדיה:העברת דפי טיוטה, והוחזר למרחב הערכים על ידי יהודית, בדיון שאורכב מאז. אחרי הסאגה הזו, אתה החזרת אותו לטיוטה בלי הסבר, ובלי לומר מה צריך לעשות כדי להחזיר את הערך על הגבינה למרחב הערכים. זו השאלה שבאתי לכאן לשאול, למרות שלא אוכל להכחיש שדיון בשכר חופרי בארות בצ'כיה במאה ה-17 מעניין אותי יותר מהגבינה, השאלה היא על ערך שעוסק בגבינה. בברכה - קיפודנחש 06:27, 26 במאי 2022 (IDT)
אני מצטער. אני לא יכול להמשיך בשיחה. תעשה מה שאתה מבין... אמרתי את עמדתי בסוגיה. יתכן שאפשר להסתפק במחיקת אזכור הבאר הזאת. גילגמש שיחה 06:39, 26 במאי 2022 (IDT)
האזכור הזה נמחק מהערך זמן מה לפני שהעברת אותו לטיוטה. למעשה, האזכור נמחק מהטיוטה לפני שהוחזרה למרחב הערכים.
אם ההעברה חזרה לטיוטה הייתה טעות, אנא תקן. אם ההעברה הייתה מוצדקת, אנא הסבר. תודה. קיפודנחש 06:51, 26 במאי 2022 (IDT)
זמן התגובה שלי לא אופטימלי כי אני עסוק בעניינים חוץ ויקיפדיים אז אני לא יכול להתייחס לזה במהירות הרצויה. בדיעבד יתכן שהיתי צריך להניח לזה. גילגמש שיחה 19:59, 4 ביוני 2022 (IDT)

אכן נוכחתי בזמן התגובה הארוך, והחזרתי בינתיים למרחב הערכים בעצמי. תקוותי שעיסוקיך החוץ ויקיפדיים עולים יפה, ואתה עושה בהם חיל. בהצלחה ובברכה - קיפודנחש 01:50, 5 ביוני 2022 (IDT)

תודה :) גילגמש שיחה 19:56, 5 ביוני 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 21[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #21
עודכן ב־22 במאי
לחתימה על מינוי לידיעון

● בוויקיפדיה העברית יתקיימו בקרוב בחירות לתפקיד בודק. מועמדים העומדים בתנאי הסף רשאים להגיש את מועמדותם עד ליום שלישי, 24 במאי 2022, בשעה 08:20. להגשת מועמדות >>
● במזנון מתקיים דיון בנושא הבחנה בין "מטות" ו"שבטים" בדואים
● במזנון מתקיים דיון בנושא שמות של ערכים על קהילות יהודיות באזורים מסוימים
● בכיכר העיר מתקיים דיון שהכותרת שלו היא "למה ויקיפדיה האנגלית כל-כך מרובעת?"
● הרצאת "וויקי-טוק" בנושא "זה לא יאה: צנזור, לשון הרע ועתיד המידע" תועבר על ידי יהונתן קלינגר, היועץ המשפטי של עמותת ויקימדיה ישראל, ביום שלישי הקרוב (ה-24 במאי) בשעה 19:45. להרשמה ולפרטים נוספים >>>
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ערכים יוצאי דופן
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך הכיבוש הגרמני באיי התעלה לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 12:57, 22 במאי 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 22[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #22
עודכן ב־29 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

● במהלך חודש מאי עלו חשדות לגבי שימוש במספר חשבונות בתור בובות קש והפרת כללי הקהילה בעניין. ניתוח נתונים מבדיקה שביצעו הבודקים בעקבות החשדות הראה בסבירות גבוהה מאוד שתשעה חשבונות משתמש הופעלו על ידי אדם אחד. בין החשבונות נמצא גם חשבונו של גפן אקורד, שעמד במרכזו של בירור ממושך בחודש אפריל. לפרטים נוספים >>
● הבחירות לתפקיד בודק החלו. ההצבעה תינעל ביום שלישי, 31 במאי 2022, בשעה 08:20. להצבעה >>
● נפתח הדיון המוקדם לגבי מפגש קיץ 2022
● אפשרות בטא חדשה בשם "מידע על IP" נותנת למנטרים דרך נוחה להשיג מידע חיוני על כתובות IP, בהם מיקום הכתובת וספק האינטרנט שלה. דיון בנושא מתקיים במזנון
שוקו מוקה פתח.ה מיזם כתיבה בזוגות, אשר במסגרתו המשתתפים מחולקים באופן אקראי לזוגות, וזוגות אלו כותבים יחד, בשיתוף פעולה, ערך כלשהו. לפי שוקו מוקה, המיזם נוצר כדי להעלות את המורל הקהילתי לאחר שנחפשה פרשת בובות הקש, כפי שנפתח מיזם המקבץ השבועי לאחר ויקיפדיה:פרשת בובות קש 2011
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא המדינה הספרדית ומלחמת האזרחים בספרד
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך ג'ון אדייר לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 23:21, 28 במאי 2022 (IDT)

שאלה[עריכת קוד מקור]

אהלן, מה שלומך?

שאלה לי אליך: אם הפסקתי לכתוב בתשלום ב-24 במרץ והודעתי על כך רק כעת, מעמדי כעורך מן המניין שב אליי ב-24 ביוני? ובנוסף, האם לאחר אותם חודשים אני יכול להסיר את הכתם הזה מהדף שלי? תודה. eli - שיחה 20:07, 4 ביוני 2022 (IDT)
שלום, אני מניח שיש לספור מרגע ההודעה. לאחר מכן תוכל להסיר את התבנית מדף השיחה אבל את הערכים שכתבת בתשלום יש להשאיר. גילגמש שיחה 20:11, 4 ביוני 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 23[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #23
עודכן ב־29 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

דגש מונה לבודק לאחר הבחירות שהתקיימו בשבוע האחרון בדף ההצבעה. נאחל לו הצלחה רבה בתפקיד החדש! ●
הדיון המוקדם לגבי מפגש קיץ 2022 מתקיים גם השבוע ●
● מתקיימת השבוע הצבעה לגבי בחירת הלוגו החדש של ויקיפדיה העברית לכבוד יום הולדתה ה-19. לדף ההצבעה >>
● השבוע תתקיים ויקי-טוק בנושא "ויקיפדיה צועדת: מערך צה"ל ביישום האנציקלופדיה החופשית לביטחון ישראל" בהנחיית ד"ר אפרים לפיד, דובר צה"ל בדימוס, ויהונתן ברקהיים, דוקטורנט במכון ויצמן וכתב מדעי במכון דווידסון. לינק להרשמה >>
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא אמזונאס
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך החזית הסורית במלחמת יום הכיפורים והסרת הערך פסק דין ורד פרי מרשימת הערכים המומלצים כאן

דני שלום[עריכת קוד מקור]

שלום,

האם אתה מכיר (מקריאה) את האיש הנ"ל? ואם כן, האם לדעתך ניתן יהיה לכתוב עליו ערך? בתודה מראש, לוגי ; שיחה 17:59, 10 ביוני 2022 (IDT)

שלום,
ראשית שמי לא דני. שנית, איזה איש? גילגמש שיחה 19:40, 10 ביוני 2022 (IDT)
הי חן, זה שם האיש "דני שלום". יצא קצת מבלבל אני מסכים Asaf M - שיחה 19:52, 10 ביוני 2022 (IDT)
🤭, סליחה. אבהיר את עצמי, שאלתי אם אתה מכיר את דני שלום - סופר וחוקר בתחום התעופה. ראיתי את השם שלו מסתובב על כמה ספרים מתחום התעופה התעניינתי. לוגי ; שיחה 19:53, 10 ביוני 2022 (IDT)
לצערי, איני מכיר. גילגמש שיחה 19:53, 10 ביוני 2022 (IDT)
בסדר גמור. תודה על המענה, אפנה ללירדון למרות שהוא לא פעיל. לוגי ; שיחה 19:55, 10 ביוני 2022 (IDT)

כבר העירו לי על זה. לאחר מכן - העלתי את זה לדיון[עריכת קוד מקור]

מישהו כתב לי שבשביל זה צריך דיון מיוחד 147.235.198.247 03:15, 11 ביוני 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 24[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #24
עודכן ב־11 ביוני
לחתימה על מינוי לידיעון

טיוטה להצעת מדיניות בנושא הצגת תמונות אלימות במרחב הערכים מוצגת לקראת הצבעה בפרלמנט
● במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתה של Ili Kaufmann (אילילה) כמפעילת מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הבירוקרטים
● לאחר דיון מוקדם הוחלט שמפגש קיץ 2022 יתקיים ביום שישי 29 ביולי בשעה 10:00 באוניברסיטת תל אביב ●
● הרצאת "וויקי-טוק" בנושא איכות מקורות וקריטריונים להערכת האיכות של מאמרים שפיטים תועבר על ידי סיגל תפארת (SigTif), פרופסור לפסיכולוגיה במחלקה למנהל-עסקים, המרכז האקדמי רופין. ההרצאה תתקיים בזום ביום שני הקרוב (ה-13 ביוני) בשעה 19:00. להרשמה ולפרטים נוספים >>>
● במזנון מתקיים דיון לגבי חידושי האקדמיה ללשון העברית ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון בנושא כתבה שפורסמה על גפן אקורד באתר "הארץ"
● ניתן להגיש הצעות לסמליל מיוחד לכבוד יום הולדת 19 לוויקיפדיה העברית עד 19 ביוני 2022 בשעה 08:00. את ההצעות יש להגיש בויקיפדיה:סדנה לגרפיקה/יום הולדת 19 ועליהן לעמוד בקריטריונים המופיעים בעזרה:שינוי לוגו האתר/עיצוב הלוגו
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא אש וקרח
ערכים מומלצים: ההצבעה לגבי הסרת הערך פסק דין ורד פרי הוארכה בשלושה ימים בשל התוצאות הצמודות. לאחר מכן תיפתח הצבעה לגבי הוספת הערכים שתי מסכתות על ממשל מדיני וקלאמת (נהר) לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 21:39, 11 ביוני 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 25[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #25
עודכן ב־29 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד התקיים דיון לגבי אשרור כהונתה של אילי כמפעילת מערכת. בסופו הוחלט לאשרר את כהונתה כמפעילה לקדנציה נוספת. נאחל לאילי הצלחה רבה בשלוש השנים הבאות! ●
● בפרלמנט התקיימה הצבעה בנושא הצגת תמונות אלימות במרחב הערכים. ההצבעה נעצרה עקב פגמים מהותיים בנוסח המדיניות שעלתה להצבעה ●
● במזנון מתקיים דיון העוסק במדיניות בנושא חסימה ארוכה של משתמש ותיק
● בכיכר העיר מתקיים דיון בנושא ויקיפדיה ב'
● בכיכר העיר עלתה הצעה ל"קמפיין" לקראת המשתמש הרשום המליון (נכון לרגע שליחת גיליון זה, יש בוויקיפדיה העברית 982,124 משתמשים רשומים)
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ברית המועצות
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערכים שתי מסכתות על ממשל מדיני וקלאמת (נהר) לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 20:42, 18 ביוני 2022 (IDT)


לפני כשנה פירסמת בדף הכה את המומחה שאלה על גן ילדים דובר אנגלית[עריכת קוד מקור]

האם זה עדין רלוונטי? כי אם כן, אז יש לי רעיון (אם כי בכפוף לסייגים מסויימים). סמי20 - שיחה 13:27, 20 ביוני 2022 (IDT)

סמי20 תודה רבה! כרגע כנראה שלא אבל אם אצטרך אפנה אליך. תודה רבה על המענה! גילגמש שיחה 09:42, 22 ביוני 2022 (IDT)

מלכת שבא (אופרה, גולדמארק)[עריכת קוד מקור]

שלום רב. לאחר התייעצות עם שלומית קדם היא עברה על הערך ביצעה שינויים מינוריים. כתבה לי שבסך הכל הערך טוב. אודה לך אם תוכל לסייע לי להעמיד את הערך למועמדות לערך מומלץ. תודה. ~~~~ Gklein2018 - שיחה 13:59, 20 ביוני 2022 (IDT)

Gklein2018 בסדר גמור אבל את הנימוקים תצטרך לכתוב בעצמך. אתייג אותך. גילגמש שיחה 09:41, 22 ביוני 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 26[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #26
עודכן ב־27 ביוני
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של התו השמיני כמפעיל מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הבירוקרטים
● במזנון מתקיים דיון לגבי שינויי מדיניות הקשורים לפוליטיקה הישראלית לקראת הבחירות ●
● עמותת ויקימדיה ישראל בשיתוף עם IBM משיקה מסלול הכשרה מעשי בפיתוח מוצרים טכנולוגיים לשימוש בוויקיפדיה, שיאפשר לג'וניורים וג'וניוריות המתקשים להשתלב בתעשיית ההייטק לרכוש ניסיון מעשי שיסייע בהשתלבות בתעשייה, וגם יתרום לקהילה. לפרטים נוספים >>
● בכיכר העיר מתקיים דיון בנושא גזר הדין של מארק ברנשטיין (ויקיפד שנעצר בבלארוס) ●
● ב-28 יוני 2022 ב-12:00 UTC‏ (15:00 שעון ישראל), ב-19:00 UTC‏ (22:00 שעון ישראל) תיערכנה פגישות זום בנושא שיפורי תצוגת מחשב עם הצוות העובד עליהם. להצטרפות >>>
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא גאוגרפיה
● ● ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך שרה ברייטמן והסרת הערך הגשר על הנהר קוואי מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 00:19, 26 ביוני 2022 (IDT)

טיוטה:בורגווארד[עריכת קוד מקור]

@גילגמש שלום, בבקשה האם תוכל לתרום לטיוטה הזו כדי לתקן את שגיאות השפה אם יש וגם כדי לתקן את ההפניות שהוספתי עם מספרים לחלק התואם של המאמר. תודה SSHTALBI - שיחה 15:03, 27 ביוני 2022 (IDT)

שלום SSHTALBI,
לצערי, אני לא יכול לסייע לך. אין לי פנאי לזה. נסה לפנות בבקשה למישהו מחממהה גילגמש שיחה 15:19, 28 ביוני 2022 (IDT)

@גילגמש כתבתי את דעתי על שיפור המאמר ב- חממה אבל אף אחד לא התחיל את הבקשה שלי שם לעת עתה. כל הבקשות שם לא נוצרו אז אני צריך ממך להודיע להם על קבלת הבקשות שנעשו שם מהמשתמשים על מנת להתחיל אותם ולהשיב להם כדי לקבל החלטות. SSHTALBI - שיחה 19:00, 8 ביולי 2022 (IDT)

עליך לפנות לאחד המתנדבים מצוינים שם. גילגמש שיחה 23:57, 8 ביולי 2022 (IDT)

רופא[עריכת קוד מקור]

זה רשמי? ברכות! Liadmalone - שיחה 21:20, 1 ביולי 2022 (IDT)

תודה :)
סטז'ר כרגע גילגמש שיחה 21:28, 1 ביולי 2022 (IDT)
המון בהצלחה דוק! ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 23:39, 1 ביולי 2022 (IDT)
תודה רבה! גילגמש שיחה 04:21, 2 ביולי 2022 (IDT)
מזל טוב חן! איזו התמתחות? Asaf M - שיחה 13:10, 2 ביולי 2022 (IDT)
תודה רבה! כרגע בסטז'. התמחות זה בשלב הבא. גילגמש שיחה 13:26, 2 ביולי 2022 (IDT)
הבנתי, שמע זה לא מסלול לימודים זה מסע לחיים! באמת כל הכבוד. Asaf M - שיחה 15:07, 2 ביולי 2022 (IDT)
הרבה ברכות ויישר כוח! – ד"ר MathKnight (שיחה) 15:21, 2 ביולי 2022 (IDT)
תודה רבה! גילגמש שיחה 15:35, 2 ביולי 2022 (IDT)
כל הכבוד ובהצלחה! הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 18:35, 2 ביולי 2022 (IDT)
תודה רבה! גילגמש שיחה 18:37, 2 ביולי 2022 (IDT)
ברכות מקרב לב! זר פרחים בשבילך Keren - WMIL - שיחה 14:56, 3 ביולי 2022 (IDT)
RESPECT!!! כל הכבוד לך! תאו הארגמן - שיחה 15:01, 3 ביולי 2022 (IDT)
בשעה טובה, בהצלחה, ו-וואו, כל הכבוד! ‏פרצטמול‏ • שיחה16:44, 3 ביולי 2022 (IDT)
ברכות :) אתה מוציא גם גימלים?קריצה ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 17:31, 3 ביולי 2022 (IDT)

וואלה. שבועת היפוקרטס כבר עשית? באיזה נוסח? דגש - שיחה 17:37, 3 ביולי 2022 (IDT)

תודה לכולם. האמת לא ציפיתי ששינוי כל כך קטן בדף המשתמש יגרור כל כך הרבה ברכות. נהנתי מאוד לקבל אותן. אני מודה לכל המברכים. גילגמש שיחה 20:03, 3 ביולי 2022 (IDT)
מזל טוב גם ממני, ועכשיו לך תכתוב את הפרעה מטבולית בבקשה. עמית - שיחה 10:12, 6 ביולי 2022 (IDT)
מזל טוב גם ממני, רק עכשיו ראיתי אלדדשיחה 14:03, 7 ביולי 2022 (IDT)
תודה. לגבי הפרעה מטבולית - זה רעיון טוב. אולי אעשה את זה. גילגמש שיחה 06:18, 8 ביולי 2022 (IDT)
ראיתי רק עכשיו. מזל טוב! יש לי כמה חברים רופאים. מסלול לא פשוט. יורי - שיחה 21:17, 23 ביולי 2022 (IDT)
תודה, יורי. גילגמש שיחה 21:18, 23 ביולי 2022 (IDT)
גם ממני, שיהיה בהצלחה! מי-נהר - שיחה 23:06, 25 ביולי 2022 (IDT)
תודה רבה מי נהר! גילגמש שיחה 10:50, 26 ביולי 2022 (IDT)
מזל טוב! מאחל המון הצלחה בתחום הקשוח הזה. איתי פ.שיחה 16:52, 29 ביולי 2022 (IDT)
תודה רבה איתי גילגמש שיחה 16:53, 29 ביולי 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 27[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #27
עודכן ב־3 ביולי
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד התקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של התו השמיני כמפעיל מערכת. בסופו הוחלט לאשרר את כהונתו כמפעיל לקדנציה נוספת. נאחל לתו השמיני הצלחה רבה בשלוש השנים הבאות! ●
● בויקיפדיה:מפעיל נולד התקיים דיון קצר בשאלה האם למנות את אקסינו למפעיל מערכת. לאחר שהובעה התנגדות למינויו, אקסינו משך את בקשתו ●
● במזנון הועלתה הצעה לקבוע מדיניות מסודרת בנושא גרסה יציבה ●
● במזנון מתקיים דיון בנושא דגלים בתבניות מידע בערכי אישים ●
● במזנון מתקיים דיון שמטרתו לגבש סטנדרטים לכתיבת ערכים על דמויות מקראיות ●
● ההרשמה למפגש קיץ 2022, שיתקיים בספריית מדעי החברה ע"ש ברנדר-מוס שבאוניברסיטת תל אביב ב-29 ביולי (יום שישי) בשעה 9:30, נפתחה. להרשמה >>>
מיזם ביכורים מציג הילולים חדשים ●
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך מסה על שכל האדם והסרת הערך אדריכלות גותית מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 00:05, 3 ביולי 2022 (IDT)

שאלה לגלגמש[עריכת קוד מקור]

האם מותר לי בויקיפדיה לערוך מידע על עסק? בלי שזה ייחשב לזבל שיווקי/פרסומת? מתי כן מותר לפרסם דברים כאלה?2A00:A040:18E:3325:7D6F:7E73:4C17:F3BB 21:40, 8 ביולי 2022 (IDT)

שלום.
באופן עקרוני, כן. אם התוספת אמינה ונייטרלית אפשר לכתוב גם על עסק ובתנאי שהערך עומד בתנאי החשיבות האנציקלופדית. גילגמש שיחה 23:56, 8 ביולי 2022 (IDT)

בקשת עזרה.[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש.

בראש וראשונה ברכות על התחלת הסטאז'.

רציתי לשאול אותך מה הדרך הנכונה להעביר ערך של משתמש חדש שלא מתאים להיות במרחב הערכים לטיוטה.

תודה מראש על העזרה. נטעדי - שיחה 17:33, 9 ביולי 2022 (IDT)

שלום Nettadi ותודה על הברכות,
יש שתי דרכים: התקנת סקריפט העברות מיוחד או לחלופין העברה ידנית. אם אתה בוחר באופציה ידנית יש להעביר למרחב טיוטה. לאחר ההעברה יש לבטל את כל הקטגוריות על ידי הוספת : אחרי הסוגר הראשון. למשל כך: [[:קטגוריה... לאחר מכן יש להודיע למשתמש בדף שיחתו שהעברת את הערך. אפשר להחזיר את הערך למרחב הראשי רק לאחר קבלת אישור בויקיפדיה:העברת דפי טיוטה. כל משתמש ותיק רשאי לאשר את ההעברת הערך כך שהרף לא גבוה במיוחד.
כל זה נכון לערך חדש. אם מדובר בערך ותיק יש ליזום דיון. זאת התבנית: תבנית: מועמד להעברה לטיוטה. גם פה להכניס כמובן ס: אחרי הסוגר הראשון. הדיון ימשך שבוע כמו במקרה של ערך שמועמד למחיקה בתבנית חשיבות. גם במקרה הזה אם יש הסכמה הערך יעבור לטיוטה. גילגמש שיחה 13:34, 10 ביולי 2022 (IDT)

תודה! שבוע טוב. נטעדי - שיחה 14:10, 10 ביולי 2022 (IDT)

בשמחה גילגמש שיחה 15:52, 10 ביולי 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 28[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #28
עודכן ב־9 ביולי
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של Lostam כמפעיל מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הבירוקרטים
● במזנון מתקיים דיון שמטרתו לגבש סטנדרטים לכתיבת ערכים על דמויות מקראיות ●
● במזנון הועלתה הצעה לקבוע מדיניות מסודרת בנושא גרסה יציבה. חלק מההצעה התקבל לאור התמיכה בו, ובהתאם שונה דף המדיניות ויקיפדיה:מלחמת עריכה. הדיון עדיין מתקיים בנוגע לחלק אחר של ההצעה, שלא זכה לתמיכה הרחבה הדרושה לשם שינוי דף המדיניות ●
● במזנון מתקיים דיון בנושא דגלים בתבניות מידע בערכי אישים ●
● במזנון מתקיים דיון שמטרתו להחליט כיצד לכתוב: מת'יו, מתיו או לא באופן אחיד ●
גופיקו עזב את תפקידו כאחראי מיזם ביכורים, וס.ג'יבלי התנדב להחליף אותו ●
● הההרשמה למפגש קיץ 2022, שיתקיים בספריית מדעי החברה ע"ש ברנדר-מוס שבאוניברסיטת תל אביב ב-29 ביולי (יום שישי) בשעה 10:00, נמשכת. להרשמה >>>
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך מסה על שכל האדם והסרת הערך אדריכלות גותית מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 00:25, 10 ביולי 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 29[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #29
עודכן ב־16 ביולי
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד התקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של Lostam כמפעיל מערכת. בסופו הוחלט לאשרר את כהונתו כמפעיל לקדנציה נוספת. נאחל ללוסתם הצלחה רבה בשלוש השנים הבאות! ●
● במזנון מתקיים דיון שמטרתו "להגמיש" את הכללים לערכים על חללי צה"ל ●
● במזנון מתקיים דיון בנושא שמות של דמויות מקראיות ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון על עורכת בוויקיפדיה הסינית שהוסיפה מידע מוטעה ואף מומצא לערכי היסטוריה ●
● ההרשמה למפגש קיץ 2022, שיתקיים בספריית מדעי החברה ע"ש ברנדר-מוס שבאוניברסיטת תל אביב ב-29 ביולי (יום שישי) בשעה 10:00, נמשכת. להרשמה >>>
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערכים In corpore sano וג'יימס בריידי לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 01:00, 17 ביולי 2022 (IDT)

זיוה שמיר[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת תבנית:זיוה שמיר. דוד שי - שיחה 07:57, 20 ביולי 2022 (IDT)

מחיקת עריכת ההיסטוריה של אלכסנדריה העתיקה[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש. אני עורכת את הדף אלכסנדריה העתיקה. מחקת את כל העריכה שלי הנוגעת לתולדות העיר והיווצרותה. הרי זה כל הטעם ב"עתיקה". קיים ערך לגבי אלכסנדריה העכשוית בויקיפדיה. הרעיון של הבאת הערך של העיר העתיקה זה חשיפת המוטיבציה לבנייתה ולתולדותיה. גם בויקיפדיה האנגלית בערך המקביל קיים פרק מכובד בנושא זה. אני מאד רוצה להחזיר את העריכה שלי. מבקשת את הסכמתך. תודה. Romagy - שיחה 12:50, 21 ביולי 2022 (IDT)

שלום Romagy,
בערך על עיר מסוימת אפשר לכתוב אך ורק פרטים הנוגעים לעיר עצמה ולא לתאר את תולדותיה של המדינה. כן ניתן להזכיר את הרקע ששימש לבניית העיר. אי אפשר לתאר בערך שמוקדש לעיר את תולדות המדינה. בשביל זה קיים ערך על המדינה. גילגמש שיחה 18:44, 21 ביולי 2022 (IDT)
שלום רב,
תודה על הערתך. ממש לא היה בכוונתי לכתוב על תולדות המדינות, אלא את הארועים ששמשו רקע להקמת העיר ובהמשך מוסדותיה ובניניה החשובים (למשל הכיבוש הרך של מצרים בידי אלכסנדר מוקדון היווה אבן דרך חשובה בהחלטה לבנות אותה, או פיצול ממלכת מוקדון מסביר כיצד הפכה לבירת מצרים).
ייתכן שנסחפתי ויש שם פרטים שניתן לותר עליהם, אבל אין לי מול העיניים את מה שכתבתי.
האם זה יהיה נכון לעבוד על הגירסה שלי בטיוטה, תוך התחשבות בהערה שלך ורק לאחר מכן להעביר אותה למרחב הערכים? Romagy - שיחה 19:36, 21 ביולי 2022 (IDT)
אין חובה לכתוב בטיוטה, אך יש כאלה שמעדיפים זאת. העריכה שלך כללה הרחבה ניכרת של ההיסטוריה של המדינות הרלוונטיות ששלטו באלכסנדריה העתיקה. הדבר הזה שגוי. פרק הרקע ההיסטורי לא יכול לחרוג מכמה פסקאות ולא יכול להתפתח למספר פרקים. הערך צריך להתמקד בעיר עצמה ורוב התוכן (80-90%) צריך להיות מוקדש לה. כל הרחבה על תולדות המדינות השונות ששלטו בעיר יש לעשות בערכים שמוקדשים למדינות האלה. תוכל להשתמש במידע שכתבת - הכל זמין בגרסאות קודמות ואין צורך להקליד אותו מחדש. כמו כן, ניתן לפנות אלי בהמשך לביקורת עמיתים ולהשגת ספרות רלוונטית שקשורה לעיר - אם יש לי אשלח. גילגמש שיחה 19:40, 21 ביולי 2022 (IDT)

שאלה[עריכת קוד מקור]

למה הוספת מידע שגוי בקרב סוורודונצק? 2A10:8001:E494:0:2C0E:DE1F:9EA7:D48 23:13, 21 ביולי 2022 (IDT)

קצפך יצא רק על "קישורים חיצוניים"?[עריכת קוד מקור]

צהריים טובים גילמש,

כתבת בדף השיחה שלי שתחסום אותי אם אני יכניס לויקיפדיה עוד מאמרים שונים של זוכה פרס ישראל, פרופ' נחום רקובר...
חשוב לי לנסות להבין, קצפף יצא רק על הוספת קישור בפסקה "קישורים חיצוניים", או שכל עריכה בתוך הערך שמבוססת על אחד המאמרים שלו גם היא פסולה בעיניך? מורשת המשפט - שיחה 11:44, 22 ביולי 2022 (IDT)
אתה מציף את ויקיפדיה בקישורים אלה באופן שגורם לחשוב שיש לך קשר לפרופ' רקובר ויתכן שאתה אף מקבל תשלום על קישורים אלה. גם אם אינך מקבל תשלום עבור הפעולה הזאת וגם אם אינך קשור לאדון רקובר הדבר לא משנה. הפעולה שאתה עושה היא בבירור נועדה להגדיל את הקישורים האלה בין אם הם קשורים ובין אם לאו. אפילו אם המושג מוזכר בעמוד אחד או בקומץ עמודים הצעת לצרף את הקישור. הדבר בוודאי פסול. גילגמש שיחה 11:46, 22 ביולי 2022 (IDT)
כבר הסברתי פעם שאני עורך בהתנדבות, ואני מעריץ את פרופסור רקובר שהיה מורי ורבי.
לא הבנתי מה התשובה שלך - אם אכתוב בתוך הערכים תוכן שמבוסס על המאמרים שלו, זה בסדר מבחינתך או לא? מורשת המשפט - שיחה 11:51, 22 ביולי 2022 (IDT)
אם התוכן מבוסס על המאמר שלו והמאמר שלו חיוני להבנת הנושא הדבר מותר אך הדבר צריך להיעשות בהתאם לכללי הכתיבה האנציקלופדיים. בוודאי בלי הצפת הוויקיפדיה בתוכן שמבוסס על פרופ' רקובר ובהקשר אקדמי מתאים של התוספת, בלי להבליט את עמדתו ובלי להמעיט בה. בלי להציג אותה כדעת יחיד או כחשובה או פחותה יותר מדעתו של חוקר אחר, בהתאם לקונצנזוס המדעי של התחום. גילגמש שיחה 11:55, 22 ביולי 2022 (IDT)
אשתדל, ומקווה שיהיה בסדר.
אם עדיין יהיה מה לשפר, בבקשה תסביר לי איך כן לעשות. תודה מורשת המשפט - שיחה 11:56, 22 ביולי 2022 (IDT)
ולגבי הנושא העקרוני, אני מבקש במזנון לשמוע מה אחרים חושבים. מורשת המשפט - שיחה 11:57, 22 ביולי 2022 (IDT)

"התוספת לא אנציקלופדית"[עריכת קוד מקור]

תוספת לא אנציקלופדית". למה? הוספתי מידע ופירטתי על טיעונים נוספים. אתה בכלל קראת הכל? Bakbik1234 - שיחה 20:36, 23 ביולי 2022 (IDT)

עליך תמיד להניח שהכל נקרא. דיונים על העריכה בדף שיחת הערך. אם יש אי הסכמה יש לשחזר לגרסה היציבה. מקווה שהכללים ברורים. גילגמש שיחה 20:43, 23 ביולי 2022 (IDT)
בסדר גמור, הוספתי דיון על העריכה בדף שיחת הערך אנטי-נטליזם. מצפה ממך ליחס רציני ולא מזלזל, וכן להסברים הגיוניים יותר להבא. Bakbik1234 - שיחה 21:08, 23 ביולי 2022 (IDT)

מדוע אתה מוחק ?[עריכת קוד מקור]

מדוע אתה מוחק את העריכות שלי שהשקעתי בהם זמן רב והם מנומקים ומצורפים בקישורים בכתבות ובידיעות ? כמו כלכלת רוסיה שפשוט מחקת את כל הערך שעשיתי שהיה מדויק ומנומק! זה לא בסדר! Fun71528 - שיחה 21:59, 23 ביולי 2022 (IDT)

השקעתי בהם זמן רב ומאמץ והם 100% נכונים! ומנומקים ! Fun71528 - שיחה 22:00, 23 ביולי 2022 (IDT)
נאמר לך כבר ליזום דיון כללי. חזרה על עריכה תגרור חסימה. גילגמש שיחה 22:00, 23 ביולי 2022 (IDT)
אני יזמתי דיון כלכלי!!! אני לא קיבלתי שום תשובה במשך ימים!!!! הנתונים שלי מנומקים והבאתי קישורים בנוגע לעריכות של כל השאר!!! כל הנתונים בויקיפדיה העברית מעוותים וחוץ מזה איזה מין ויקיפדיה לא מעדכנת נתונים מלפני 6 שנים?? Fun71528 - שיחה 22:02, 23 ביולי 2022 (IDT)
אתם אומרים ליצור דיון אבל אף אחד לא עונה שיוצרים דיון אני מדווחת על טעויות אומרים לא מטפלים בזה . זה נראלך הגיוני???? Fun71528 - שיחה 22:04, 23 ביולי 2022 (IDT)
עריכות אלה יתקבלו אם תהיה הסכמה במזנון. אתה לא יכול לבצע שינוי רוחבי בכל ערכי המדינות על דעת עצמך תוך פסילת מקורות קיימים. מעבר לזה לא אתייחס יותר לעניין זה. גילגמש שיחה 22:05, 23 ביולי 2022 (IDT)
נתחיל מזה שעשיתי רק בערך של ישראל דבר שני אני הבאתי מידע ! אתה לא יכול למחוק הכל! תחזיר את העריכות שלי בבקשה שהם מנומקות ונכונות! לא המצאתי את זה!! Fun71528 - שיחה 22:09, 23 ביולי 2022 (IDT)
אני מבקשת שתחזיר את העריכות שעשיתי בבקשה, שהשקעתי בהם זמן רב ומאמץ.
אתה יודע שכל העריכות שלי נכונות ובסך הכל עידכנו את הערכים לשנת 2022(איזה יופי בויקיפדיה העברית לא מעדכנים נתונים מלפני 6 שנים) נמשיך מזה שאני צירפתי מסמכים ממקורות וגופים שונים. אתה לא יכול למחוק עריכות נכונות שנעשו על ידי מקורות מוסמכים ! בבקשה תחזיר את העריכות שלי אתה יכול לבדוק ולראות שהן נכונות!!! Fun71528 - שיחה 22:19, 23 ביולי 2022 (IDT)
Fun71528, אתה מבצע עריכה שגויה מתודולוגית. העריכה שלך סותרת את הנתון שמופיע בקישור שמפנה למקור שהקילה קיבלה והערך מתבלגן. לא יתכן שמקור אחד יציג X ואתה תסתור אותו בצורה כזאת. הערך צריך להיות קוהרנטי ולא להתווכח עם עצמו. אמרתי לך - פתח דיון במזנון ותשכנע לקבל את המקור החלופי. אם לא ענו לך זה לא נורא - יענו בהמשך. אין חובה לענות תוך זמן קצר מרגע הפרסום. יתכן שלא ראו את הדיון או שלא הוספת כותרת אינפורמטיבית. למעשה, אני חושב שהעריכה שלך טובה באופן עקרוני אבל אי אפשר לבטל את המקור הקיים על דעתך האישית בלבד. הוויקיפדיה היא מיזם שיתופי ועליך לשתף פעולה עם שאר המשתמשים. בנוסף, אין לקשר לוויקיפדיה בתור מקור ועשית את זה. ויקיפדיה לא יכולה לשמש כמקור של עצמה. כנ"ל לגבי ויקיפדיה בשפה אחרת. אי אפשר להשתמש בה בתור מקור בין אם המידע נכון ובין אם לאו. במקרה הנוכחי סביר להניח שצריך להפעיל בכלל בוט שיטפל בכל זה. את כל הדברים האלה, כולל האופן שבו תבוצע העריכה יש לסכם במזנון. המזנון הוא המקום הנכון לדיון כי אתה מבקש לבצע שינוי רוחבי בכל ערכי המדינות וככל הנראה גם בערכים הסמוכים אליהם כמו "כלכלת X" - מדובר במאות ערכים. לכן, במקרה כזה משתמשים במזנון. כמו כן, חזרת על העריכה שלך. גם זה אסור אצלנו. גילגמש שיחה 23:31, 23 ביולי 2022 (IDT)
עכשיו בדקתי ולא ראיתי את הדיון במזנון כלל. המזנון נמצא פה: ויקיפדיה:מזנון. דפי דיון אחרים אינם מזנון והדיון בהם לא מחייב שינוי רוחבי. גילגמש שיחה 23:54, 23 ביולי 2022 (IDT)
אבל אני לא סתרתי שום דבר שכתוב לדוגמא בערך ״ישראל״ , פשוט עדכנתי את הכלכלה לשנת 2022 במקום 2016 וגם הוספתי קישור רלוונטי , כנ״ל לגבי מדד הפיתוח שרשום למעלה . בנוגע לנתוני המדינות לא יתכן שכל ערכי המדינות בויקיפדיה העברית יהיו מעוותות לחלוטין איך זה שבריטניה מדורגת במקום 43 בתמ״ג להם בזמן שהיא מקום 26 ? Fun71528 - שיחה 00:41, 24 ביולי 2022 (IDT)
לא עשיתי את זה על דעת עצמי! עשיתי את זה על סמך נתונים שגם הוספתי קישורים אליהם ולא סתרתי שום דבר!! פשוט עדכנתי לשנת 2022 Fun71528 - שיחה 00:41, 24 ביולי 2022 (IDT)
אני אפתח דיון במזנון Fun71528 - שיחה 00:42, 24 ביולי 2022 (IDT)
לגבי המדינות בכלליות אתה צודק שצריך לפתוח דיון במזנון אבל את העריכה שלי בערך ישראל יש להחזיר כי היא בסך הכל עודכנה לשנת 2022 לא הוספתי שום דבר Fun71528 - שיחה 00:48, 24 ביולי 2022 (IDT)
אבל בהערת השוליים שלך הפנית לוויקיפדיה. כפי שהסברתי לך הדבר אסור אצלנו. גם צריך להחליט לפי מה לעדכן ובאיזה אופן. זאת עריכה מורכבת שאין טעם לעשות בערך מסוים. אתה צודק שאין טעם להשאר עם נתונים מעודכנים לשנת 2016 כשיש נתונים טובים יותר אבל פעולה בודדת רק גורמת ליציאת הערך מאיזון. ככה לפחות הקורא רואה שהנתון מעודכן לשנת 2016. גילגמש שיחה 00:52, 24 ביולי 2022 (IDT)
אני מבינה אותך לגבי מה שאמרת לגבי שינוי ערכי המדינות שזהו החלטה שקשורה במאות ערכים ולכן יש לקבל הסכמה רחבה .
אבל בעריכה שעשיתי בישראל בסך הכל עדכנתי את הנתונים לשנת 2022. אני יכולה לתת קישור לקרן המטבע הבין לאומית כך שזה לא ישלח לעמוד ויקיפדיה אחר.https://www.imf.org/external/datamapper/NGDPD@WEO/ISR Fun71528 - שיחה 00:56, 24 ביולי 2022 (IDT)
זה לא גורם ליציאה משום איזון… בסך הכל עדכון נתונים למה צריך להסתמך על נתונים משנת 2016 . ולגבי מדד הפיתוח האנושי הוא מופיע ברוב ערכי המדינות והוא נחשב חשוב , בנוסף מופיע קישורים אליו בלי קשר . Fun71528 - שיחה 00:57, 24 ביולי 2022 (IDT)
תוכל להחזיר את העריכה שלי עם הקישור החדש? מה הטעם ב להשאר עם נתונים משנת 2016 אפילו לא שינתי כלום רק את המספר והקישור . Fun71528 - שיחה 01:05, 24 ביולי 2022 (IDT)
Fun71528 אי אפשר להחזיר את העריכה שלך כי היא הייתה שגויה מבחינה טכנית. הערת השוליים הובילה לוויקיפדיה. לגבי העדכון באופן כללי - אכן כדאי לעדכן אבל אני מציע לסכם לפני זה במזנון לפי איזה מקור או מקורות נעדכן את הערכים ובאיזה אופן. סביר יותר להניח שעדיף לא לעדכן את הטקסט באופן ידני אלא להשאיר את זה לבוט שיעבור על הערכים פעם בשנה כי העדכון שלך שוב לא יהיה רלוונטי בעוד שנתיים. לכן, אף על פי שהעריכה שלך טובה בסך הכל, היא חסרת תועלת. את יכולה לבצע עריכה דומה שלא תכלול קישור לוויקיפדיה בהערת השוליים אם כי זה יהיה מיותר בעיני. גילגמש שיחה 05:26, 24 ביולי 2022 (IDT)
אני אבצע עריכה דומה שלא תהיה קישור לויקיפדיה אלה למקור קרן המטבע העולמית. Fun71528 - שיחה 13:04, 24 ביולי 2022 (IDT)
מדוע מיותר ? הרי הנתונים לא עודכנו משנת 2016 . כמו שאמרתי אני לא משנה כלום רק מעדכנת לשנת 2022 ומוסיפה קישור לקרן המטבע העולמית. Fun71528 - שיחה 13:05, 24 ביולי 2022 (IDT)
@Fun71528, אפשר להוסיף קישור אבל לא לערך בוויקיפדיה שעוסק בקרן המטבע אלא לדף שבו הקרן פרסמה אתה דברים. זה היה החלק השגוי בעריכה שלך. אני מקווה שהצלחתי להסביר. בנוסף, בלי קשר לטעות טכנית, העריכה מיותרת כי היא תתיישן בדיוק כמו שהתיישנה העריכה משנת 2016. מה נעשה בעוד X שנים? שוב יבוא מישהו ויגיד, בצדק רב, הינה לא מעודכן, הנתון שגוי או לא מדויק. מה נעשה? מי יעדכן מדי שנה כמה מאות ערכים? רק בוט מסוגל לשאוב את הנתונים האלה ולסכם אותם בטבלה. הבוט לא יכול לערוך טקסט חופשי. לכן, צריך לסדר את זה בטבלה בצורה שבה הבוט מסוגל לעבוד. אני מציע שתפני למשתמש בורה בורה עם העניין הזה. הוא המומחה המקומי לטבלאות. יתכן שגם IKHITRON יכול לעזור עם הבוט. אלי אין טעם לפנות בעניין הזה כי אני לא מבין הרבה בנושאים טכניים. כך או כך כדי לגרום לשינוי אמיתי ולא לבצע תיקון חד פעמי שיהיה תקף לשנה הזאת בלבד צריך ליזום דיון מסודר במזנון, להציע פתרון שהקהילה יכולה לקבל ולפעול ליישומו. גילגמש שיחה 10:50, 26 ביולי 2022 (IDT)
מדוע מיותרת? היא מעודכנת לשנת 2022 אין לי בעיה לעדכן אותה כל שנה. Fun71528 - שיחה 15:31, 26 ביולי 2022 (IDT)
כי הסיכוי שתעדכני את זה כל שנה הוא נמוך עד לא קיים. לכן, זה מיותר. יש להבדיל בין פעולה "מותרת" לפעולה "מיותרת". מותר לך לבצע את מה שאת אומרת ואם תעדכני גם בעוד שנה וגם בשנה העוקבת וכך הלאה זה מבורך. אני לא מאמין שזה יקרה כי במהלך כמעט 20 פעילות בוויקיפדיה למדתי דבר אחד - משתמשים ותיקים באמת, כאלה שנשארים במשך שנים רבות - נגיד למעלה מעשור - יש מעט מאוד. לרוב, המשתמש פורש לאחר כמה חודשי פעילות או כמה שנות פעילות. יש לכך סיבות רבות אבל לצורך העניין הסיבה איננה חשובה, אלא חשובה התוצאה. אם את רוצה לעדכן - בבקשה. עדכני. כפי שאמרתי לך, כדי לעשות את זה בצורה תקינה את צריכה לקשר למקור עצמו ולא דרך הערך הוויקיפדי אודות המקור. כמו כן, היות שהספר של CIA התקבל כמקור קביל בוויקיפדיה יש בעיה להסיר אותו. אפשר להציג מקור נוסף לידו. זה עד אשר תצליחי לשכנע את הקהילה לוותר על המקורות הקיימים ולהשתמש במקורות אלטרנטיביים. (פעולה שאני תומך בה). גילגמש שיחה 16:57, 26 ביולי 2022 (IDT)
פתחתי דיון במזנון , כרגע זה בדיון. אני מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי ושזה יתקבל . Fun71528 - שיחה 19:36, 26 ביולי 2022 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

מצוין. גילגמש שיחה 04:34, 27 ביולי 2022 (IDT)

עורך השבוע[עריכת קוד מקור]

עורך השבוע של ויקיפדיה
שלום גילגמש היקר, זכית בתבנית עורך השבוע עקב טיפול מקיף בהשחתות ובעריכות שנויות במחלוקת, עקב טיפול בתשתית הערכים המומלצים בוויקיפדיה העברית, עקב טיפול בטיוטות בדף ויקיפדיה:העברת דפי טיוטה ועקב פעילות בהצבעות מחיקה.
העיטור מוענק במסגרת מיזם "עורך השבוע". העיטור מוענק בכל שבוע לוויקיפד או לוויקיפדית שבלטו לחיוב בצורה יוצאת דופן בתחום כלשהו, בתקופה שקדמה להענקת העיטור. למידע נוסף לחצו כאן


אתה מוזמן לשים את התבנית לעיל: תבנית:זוכה עורך השבוע. אקסינו - שיחה 11:31, 24 ביולי 2022 (IDT)

תודה רבה! גילגמש שיחה 10:45, 26 ביולי 2022 (IDT)
עוד עיטור לאוסף! ‎Lirdon - שיחה - הצטרפו למלחמה האווירית 11:00, 26 ביולי 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 30[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #30
עודכן ב־24 ביולי
לחתימה על מינוי לידיעון

מפגש קיץ 2022 יתקיים השבוע, ב-29 ביולי (יום שישי), בשעה 10:00. המפגש ייערך בספריית מדעי החברה ע"ש ברנדר-מוס שבאוניברסיטת תל אביב. ההרשמה למפגש הסתיימה ●
● במזנון עלתה הצעה להוסיף מקבצים בעמוד הראשי ●
● במזנון מתקיים דיון בנושא ערכי רשימות ●
Idvash מעוניינת למסור את כל כרכי אטלס כרטא לתולדות ארץ עם ומדינת ישראל שברשותה. לפרטים נוספים: שיחת משתמשת:Idvash או 0523-963-543 ●
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך יום אוסטרליה והסרת הערך משה מנדלסון מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 13:09, 24 ביולי 2022 (IDT)

בקשת סיוע[עריכת קוד מקור]

היי. קראתי את משנתך ודעותייך על חסימות משחיתים (גם אם לא בכוונה תחילה, אלא מתוך בורות, אגו או שניהם). יש משתמש שעורך תחת השם Fun71528. אני לא יודע אם מדובר בהיא או הוא ולכן אתייחס אליו כזכר. אני מאמין שהוא עורך גם תחת בובת קש בשם Qplb191. לא חושב שיש לו כוונות זדון אבל כנראה מדובר במישהו אובססיבי כי הוא נכנס למלחמת עריכות סזיפית גם אם אין לו שמץ של מושג בנושא, ובמקרה של שיח, גם אם הוא עונה, מדובר בטיעונים ריקים שחוזרים על עצמם. המשתמש הזה החל לשנות פרטים בדף שאני עורך בו לא מעט ומתעקש להסתמך על מקורות לא לגמרי אמינים. הערך המדובר הוא גורד השחקים הגבוה בישראל. בתור מישהו שפעיל בתחום האדריכלות בארץ ומבין דבר אחד או שניים, אני מביא עדכונים שוטפים לתוך הערך תוך הסתמכות על מקורות פורמליים. פניתי למפעיל מערכת מסויים שיעזור אבל הוא די פסיבי ולא מטפל בעניין. היות שיש לשנינו הסכמה לגבי טיפול לא סבלני בהשחתות, אני מבקש שתנסה לנצל את הוותק שלך במרחב ולקדם איזשהי פניית אזהרה לאותו עורך מאיזשהו מפעיל מערכת (באמת שלא משנה מי). תודה. CitizenX73 - שיחה 22:51, 27 ביולי 2022 (IDT)

שלום CitizenX73 וברוך הבא לדף שיחתי,
אני לא מבין בנושא של גורדי שחקים. לכן, לא יכול לסייע מבחינה זו. מבחינת הכללים, מותר לך לשחזר את העריכה לגרסה היציבה ואם תהיה עריכה שמחזירה את העריכה שאתה חושב שהיא שגויה באפשרותך לבקש חסימה או הגנה על הערך. אני לא יודע לפי מה קבעת שמדובר בבובת קש, אם כי לא בדקתי את הנושא. פשוט לא הצגת כאן או בהתכתבות פרטית אישוש כלשהו לטענתך. הפעלה של בובת קש כדי להטות את הדיון יש בה טעם לפגם ובהחלט אפשר לחסום על דבר כזה כדי לעצור את הדבר. כמובן, שזה דורש הוכחה. בערך המדובר היו מעט שחזורים שביצע Qplb191 והחסימה פה היא גבולית. אפשר לחסום אבל זאת הפרה קלה. ראוי לשלוח תבנית אזהרה. לגבי המשתמש השני שאתה חושב שהוא בובת קש של הראשון - עד שאין הוכחות אי אפשר לחסום. לגבי הוספת אזהרה - אין חשיבות לוותק בדבר כזה. כל אחד יכול להזהיר את המשתמש. זאת פעולה טכנית שמזכירה למשתמש שהוא מפר את הכללים ועליו להפסיק במעשיו. בשלב זה, אני מציע שתשחזר את הערך לגרסה היציבה ושתבקש מתאו הארגמן להגן על הערך. גילגמש שיחה 17:40, 28 ביולי 2022 (IDT)
בנושא בובת הקש זה די פשוט. אם מסתכלים על היסטוריית הפעילות הקצרה של שני החשבונות, רואים שהם ביקרו באותם דפים באותם ימים, התלוננו על אותם דברים, ובעריכות שינו את אותם נתונים בדיוק לאותם ערכים. זה כמובן לא וודאי ב 100%, אבל אתה יודע איך מזהים ברווז... לאחד מהם היו מעט שיחזורים מהסיבה שאנשים לא מעוניינים להכנס למלחמת עריכות, ואני ביניהם.
בכל אופן, תודה רבה על העצה. CitizenX73 - שיחה 16:15, 29 ביולי 2022 (IDT)
בדקתי את העריכות. המשתמש Fun71528 ביצע רק קומץ עריכות בערך שאתה מתייחס אליו. קשה לקבוע על פי השוואת גרסאות אם מדובר בבובת קש של המשתמש השני. יתכנו סיבות אחרות לשחזור שביצע Fun71528. למשל, יתכן שגם הוא הסתמך על המקור האמור בלי קשר למשתמש השני. לגופו של עניין, היות שיש רוב של בעלי זכות הצבעה בדף שיחה אתה רשאי להמשיך בעריכתך לפי הכללים שלנו. במקרה הצורך אפשר לפנות למפעילים לסיוע אל מנת לאכוף את הכללים. גילגמש שיחה 16:21, 29 ביולי 2022 (IDT)

תחרות הכתיבה האחת עשרה[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש,

אני מתכננת לארגן השנה את תחרות הכתיבה ״מקצרמר למובחר״ (ה-11 במספרה).

רציתי לשאול אם תרצה להשתתף בחבר השופטים של התחרות גם השנה.

תודה רבה, ‏Saifunny‏ ♾ שיחה 11:32, 28 ביולי 2022 (IDT)

שלום,
תלוי מתי תתקיים תחרות הכתיבה ומתי יהיה מועד פרסום התוצאות. סביר שכן. גילגמש שיחה 17:30, 28 ביולי 2022 (IDT)
נבחרו התאריכים - התחרות תתקיים בין 22 בספטמבר לבין 15 בינואר. פרסום התוצאות ב-22 בפברואר.
האם זה יוכל להתאים לך? תרצה לשפוט בבית השלישי, נכון?
תודה! ‏Saifunny‏ ♾ שיחה 16:44, 12 באוגוסט 2022 (IDT)
שלום Saifunny, חודש פברואר 2023 יהיה קצת עמוס אצלי. אני לא בטוח שאוכל להתפנות לזה. אם פרסום התוצאות יהיה אפשרי במרץ זה יהיה קל יותר עבורי. גילגמש שיחה 16:58, 12 באוגוסט 2022 (IDT)
בסדר גמור, אדחה את פרסום התוצאות בחודש. ‏Saifunny‏ ♾ שיחה 17:02, 12 באוגוסט 2022 (IDT)
אם להפך, נקדים את פרסום התוצאות בחודש - והוא יתקיים באמצע ינואר, האם זה יהיה נוח לך? ‏Saifunny‏ ♾ שיחה 17:05, 12 באוגוסט 2022 (IDT)
לצערי גם ינואר הוא חודש עמוס. אני ברוטציה קלינית חשובה בינואר ובפברואר. במרץ אני פנוי לחלוטין. לכן, מבחינתי עדיף לדחוף את תחילת השיפוט עד מרץ ולפרסם את התוצאות בסוף מרץ. אם תהיה אפשרות לשפוט בחודש מרץ, אסכים להשתתף בשיפוט. גילגמש שיחה 17:28, 12 באוגוסט 2022 (IDT)
תודה רבה. אבדוק מה אני יכולה לעשות. ‏Saifunny‏ ♾ שיחה 18:13, 12 באוגוסט 2022 (IDT)
אם השיפוט יתקיים בין 22 בפברואר לבין 22 במרץ, ובבית שתשפוט בו תתחילו לעבוד כשתתפנה, זה יהיה מספיק זמן לדעתך? ‏Saifunny‏ ♾ שיחה 18:16, 12 באוגוסט 2022 (IDT)
Gilgamesh, אשמח לתשובתך כדי שאדע אם אוכל להכליל אותך ברשימת השופטים, או שעלי לחפש שופטים נוספים בבית. תודה! ‏Saifunny‏ ♾ שיחה 22:29, 15 באוגוסט 2022 (IDT)
אני מתנצל, לא ראיתי את התגובה. אוכל להשתתף בתחרות בתור שופט בבית השלישי גילגמש שיחה 22:32, 15 באוגוסט 2022 (IDT)
תודה רבה, אוסיף אותך לרשימת השופטים בדף התחרות. ‏Saifunny‏ ♾ שיחה 22:35, 15 באוגוסט 2022 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

שוב שלום משתמשת:Saifunny ומשתמש:מקף. אתם מנהלים את התחרות. אני מזכיר: רק קצרמר (או ערך אדום) יכול להתקבל לתחרות. אני לא זוכר בדיוק מה הרף המקסימלי שקבענו. נדמה לי שזה 3000 או 5000 בתים. כל ערך שגודלו עולה על הגודל המינימלי חייב לקבל אישור של שופטי הבית שבו הוא משתתף. גם ערך עם תבנית שכתוב או עריכה יכול להשתתף ללא אישור מוקדם. גילגמש שיחה 05:51, 22 באוגוסט 2022 (IDT)

בהחלט. אנחנו מודעים לחוקים. ראיתי שישנם מספר ערכים שגודלם 6000 בתים שהגישו (הסף עומד על 5000) ונצטרך להחליט מה עושים לגביהם. ‏Saifunny‏ ♾ שיחה 09:53, 22 באוגוסט 2022 (IDT)

המחאה נגד בנימין נתניהו[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש. נא לשים לב לא להיכנס למלחמת עריכה. האנונימי הביע התנגדות לחלק מפרק טרי שהתווסף לערך רק לפני שבועיים (וגם אם לא היה כך, אין להיגרר למלחמת עריכה אלא לפנות למפעילים), כמובן שאם מתנגדים לעריכה המסויימת שלו לפרק זה אפשר להסיר את כל הפרק כולו (שכן אינו יציב). Dovno - שיחה 23:52, 28 ביולי 2022 (IDT)

בוקר טוב Dovno! תודה על תשומת הלב! בטעות סברתי שהאנונימי הוא האשם. תודה רבה ששמת לב. גילגמש שיחה 07:25, 29 ביולי 2022 (IDT)

אתה עושה צחוק?[עריכת קוד מקור]

למה ביטלת את כל העריכות? אתה אוהב להטות את הערך כך שייראה כאילו "מתנגדי החיסונים" תוקפים רק את רה"מ בנט ואת ראשי מערכת הבריאות הנוכחיים? אתה מודע לזה שהפעילות שלך רק מפחיתה מהאמינות של ויקיפדיה? וחוץ מזה, למה להזכיר את אורלי וגיא בחלק העיתונאים ואת סדי בן שטרית אם לא מזכירים את מגישי הטלוויזיה שומפלבי, כספית ואחרים בצד הראשון של המתרס? הפעולה שלך היא ההפך הגמור מנייטרלית Anialmoni - שיחה 18:39, 29 ביולי 2022 (IDT)

סיון קיש[עריכת קוד מקור]

אז אני אוריד את זה כמו שאמרת. ומה היה שם עוד לשנות? איך אני מגדילה את הכותרות ומוסיפה תמונה של הסופרת? לא מצאתי בשום מקום איך לעשות את זה. זה רק עורכים בכירים יש להם הרשאה לזה? Shellylerman55 - שיחה 19:54, 30 ביולי 2022 (IDT)

לגבי תמונות: עזרה:תמונות לגבי הערך יש לנו מדריכי עזרה ודפי מדיניות רלוונטיים. למשל: ויקיפדיה:עזרה יש שם אוסף של קישורים. גילגמש שיחה 19:57, 30 ביולי 2022 (IDT)

דף סיון קיש[עריכת קוד מקור]

היי גילגמש☺ כן, אני אשמח להצעות איך לשפר את הניסוח ומה למחוק אם יש משהו שנשמע פרסומי בעריכה שכתבתי. איפה לתקן? Shellylerman55 - שיחה 23:54, 30 ביולי 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 31[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #31
עודכן ב־31 ביולי
לחתימה על מינוי לידיעון

● במזנון מתקיים דיון כלי חדש שמקל על הוספת קישורים פנימיים, ועל התועלת והנזק שנגרמים כתוצאה מהשימוש בו ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי שמות ערכים העוסקים באחד מהמושגים הללו ●
● במזנון מתקיים דיון על קריטריונים לחשיבות אנציקלופדית של חוקרים ●
● בכיכר העיר הועלתה על ידי TheDesertboy רשימה של 15 האישים הכי נצפים בוויקיפדיה בשנת 2021 ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון על ידיעה שפורסמה בערוץ 14, בנושא הנידון בדף הבירורים
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך צבי רוזנבלט מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 20:59, 31 ביולי 2022 (IDT)

חיים הרצוג - תיקון[עריכת קוד מקור]

שלום, מחקת את מה שכתבתי בערך של חיים הרצוג, על כך שהוא הקצין הגבוה בעסק הביש. הדבר כתוב גם בערך העסק הביש (שנכתב על ידי עורך אחר), מהמקורות שאותו עורך אחר השיג. מה שאני עשיתי זה העתקתי את מה שהיה כתוב בערך "העסק הביש", לערך של חיים הרצוג. לפני שהוספתי את העריכה, כתבתי בדף השיחה שחסר מידע על מעורבותו בפרשה. אף אחד לא ענה ולכן החלטתי לכתוב את הטקסט, היה עורך שלא הסכים עם זה, דיברתי איתו והגענו להבנה שצריך להחזיר את המידע. לכן אני כותב גם לך, כדי שנבין ביחד שצריך לשים את המידע בערך של חיים הרצוג. Lemobsxuizi 08:47, 2 באוגוסט 2022 (IDT)

אני מופתע מכך שאתה כותב לי את זה כאן. דף שיחה אישי לא נועד לבירור סוגיות הקשורות בערכים ולא אנהל את הדיון הזה כאן. גילגמש שיחה 08:53, 2 באוגוסט 2022 (IDT)
איפה ניתן לכתוב לך? Lemobsxuizi 14:24, 2 באוגוסט 2022 (IDT)
ניתן לכתוב לי פה בדף שיחתי או במייל אישי. במייל אפשר לכתוב על עניינים אישיים בלבד כל ענייני ויקי צריכים להתברר בדף שיחה פומבי ואני לא עונה על מיילים כאלה, אלא אם יש סיבה חריגה. כמו כן, ניתן לכתוב לי בדף שיחה אישי כמו שעשית כאן אבל לא בעניינו של ערך זה או אחר. כל הדיונים יתנהלו בדף שיחת הערך ואני מנהל דיון אודות ערך זה או אחר בדף שיחתי. גילגמש שיחה 14:31, 2 באוגוסט 2022 (IDT)

פגיעות בציפור הנפש[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, קראתי את הפרק על הפגיעות בציפור הנפש שלך (חוש הומור מעולה, מסכנים אלכסנדר ונפוליאון) ושמתי לב שיש לך שתי קישורים שבורים, אם תרצה לתקן:

  1. ויקיפדיה:הומור#מתוך דיון ההמלצה על הערך קרב יוטלנד --> ויקיפדיה:הומור/ארכיון 15#מתוך דיון ההמלצה על הערך קרב יוטלנד
  2. שיחת תבנית:חייל#עיצוב תבנית:חייל --> שיחת תבנית:חייל/ארכיון 2#עיצוב תבנית:חייל

בברכה, גופיקו (שיחה) 08:53, 2 באוגוסט 2022 (IDT)

תודה רבה. שבירת הקישורים היא פגיעה אנושה נוספת בציפור הנפש. לא יאמן מה שמעוללים פה. אבדוק את העניין. שוב תודה. גילגמש שיחה 08:56, 2 באוגוסט 2022 (IDT)
הלוואי שהכלי של איתור ארכובים (פועל בתוך ”דיונים נוחים“), יהפוך ברירת המחדל לכולם. הכלי הזה מציג הודעה בסגנון של:
”נראה כי הנושא "מתוך דיון ההמלצה על הערך קרב יוטלנד" הועבר לארכיון. ראו בארכיון (או חפשו בארכיון)”מקף20:09, 2 באוגוסט 2022 (IDT)
אפשר להציע את זה במשהו כללי כזה. פרוקטור או משהו כזה. גילגמש שיחה 20:10, 2 באוגוסט 2022 (IDT)

תורת היחסות הפרטית - קישורים מיותרים[עריכת קוד מקור]

מדוע מחקת? מדוע הקישורים מיותרים? הרי כולם מפנים לערכים אשר יש להם קשר לתורת היחסות הפרטית. (בבקשה לא לחתום בשמי)

כתובת ה-IP שלי השתנתה הרגע ואין לי דרך לשלוט על כך כי מדובר בשינוי אוטומטי (גלישה דרך אינטרנט סלולרי), אך הוספת הקישורים לערך (שהחלטת שהם מיותרים) היתה על ידי.

אנחנו לא מקשרים לכל מושג אפשרי שמופיע בערך.
אבל הערכים הללו הינם מאוד רלוונטיים לצורך העשרת הקורא בנושא המדעי המדובר. אני עושה את זה שנים במגוון ערכים (ואף בשפות זרות) - כמובן בנוסף לעריכות ויקיגמדיות אחרות כמו הגהה ותיקונים - ומעולם לא נתקלתי בהתנגדות לכך מאף אחד. אדרבה, תחת כתובות IP אחרות אף קיבלתי הזמנות להירשם לויקיפדיה כתודה על"הכחלת" הערך, שהרי "כל המכחיל הרי זה משובח". מה נשתנה הפעם? יש לי הסטוריית עריכות (אנונימיות בלבד) של למעלה מעשור ולא נתקלתי ב"חוק" כזה. מרגיש לי ש"המצאת" אותו עכשיו ומסיבות לא ברורות. בבקשה החזר את ההפניות שביצעתי, או לפחות חלק מהן שאתה רואה לנכון כהכי רלוונטיות מכולן. בתודה מראש.
האמנם? כיצד הקישור לערך קהילה רלוונטי לצורך העשרת הקורא בנושא המדעי המדובר? וארצות הברית? וניצב (שזה בכלל דף פירושונים)? לא הפעלת יותר מדי שיקול דעת אלא סתם קישרת על ימין ועל שמאל. עמית - שיחה 20:31, 2 באוגוסט 2022 (IDT)
אוקיי קיבלתי, אתם צודקים ועמכם הסליחה. ייתכן שהתלהבתי יותר מדי בעריכות (אני חולה על נושאים מדעיים במיוחד בכל הקשור לאסטרופיזיקה וחקר החלל). האם תתנו לי בבקשה הזדמנות נוספת לערוך והפעם להתרכז בהפניות הבאמת חשובות ורלוונטיות? הפעם אשים לב ואוותר על הכחלת ערכים כלליים דוגמת "מדע", "מאמר מדעי" ו"הקהילה המדעית" וכו'. אני רואה עכשיו שהם באמת כלליים ו"מיותרים" כפי שציין גילגמש ואתרכז אם כך רק בקישורים למונחים המדעיים עצמם. כמו כן, אם יורשה לי, בכוונתי לבטל כפילויות של קישורים. כלומר אם קיים כבר קישור לערך פלוני, אמחק את כל הקישורים האחרים לאותו הערך, גם זה לטעמי יתרום ליותר סדר ואסתטיקה בערך. אשמח למשוב לפני שאתחיך במלאכה. בתודה רבה מראש על ההתייחסות.
לא נהוג לתת אישורים מראש לעריכה זו או אחרת. אפשר לבדוק את העריכה רק בדיעבד. אם תוסיף קישורים רלוונטיים הם לא ישוחזרו. גילגמש שיחה 20:57, 2 באוגוסט 2022 (IDT)

בהמשך לשיחה על הערך מרצ[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה מתנצל אך לא הבנתי מדוע זוהי השחתה של הדף. בעריכה שביצעתי, הדגשתי את השינוי, וציינתי את המקור שעליו הסתמכתי. יום נפלא דניאל Daniel rainbow - שיחה 21:40, 2 באוגוסט 2022 (IDT)

המקור שלך הוא פרשני ולא מספק כלום, יש על כך כבר דיון בדף השיחה. אקסינו - שיחה 21:42, 2 באוגוסט 2022 (IDT)
כי נערך דיון בדף שיחה ובכל זאת התעלמת ממנו כאילו שהוא לא קיים וערכת את הערך וזה בניגוד למה שנאמר בדף שיחה. זאת בהחלט עבירה חמורה על הכללים שלנו. גילגמש שיחה 21:49, 2 באוגוסט 2022 (IDT)

ערכים בתחום הטיפולים האלטרנטיביים[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, רק רוצה להודות לך על עבודתך בתחום הערכים שקשורים לטיפולים אלטרנטיביים. אתה עושה עבודת קודש, ונאבק בבורות ועיוות המציאות. Oriho - שיחה 09:30, 3 באוגוסט 2022 (IDT)

תודה רבה Oriho! גילגמש שיחה 15:31, 3 באוגוסט 2022 (IDT)

שאלה[עריכת קוד מקור]

מה צריך לעשות כדי להפוך את הערך "המלריה בארץ ישראל" למומלץ? והאם הוא עומד בקריטריונים? בתודה, יאצקין52 - שיחה 00:26, 4 באוגוסט 2022 (IDT)

שלום יאצקין52. הערך זקוק להרחבה משמעותית לפני שניתן יהיה להפוך אותו למומלץ. הנושא לכשעצמו ראוי כמובן ויכול להחזיק ערך מומלץ. לצורך העניין יש לכתוב פרק רקע שיסביר מה היא מלריה (עם הפניה לערך מורחב אודות המלריה) לפרט את התנאים הסביבתיים שמאפשרים את שגשוגה. אחר כך להרחיב את פרק ההיסטוריה שמוצג כבר בערך. לתאר את ההשפעה התרבותית והכלכלית של המחלה. לפרט את דרכי ההתמודדות עם המחלה בתקופות השונות וכיוצא באלה דברים. כדאי להוסיף גם תמונות רלוונטיות. גילגמש שיחה 05:14, 4 באוגוסט 2022 (IDT)

עריכתך קשוחה ופוגענית לעיתים.[עריכת קוד מקור]

חבל. חבל שזה כך. Israelpr - שיחה 06:13, 6 באוגוסט 2022 (IDT)

לא יודע לאיזו עריכה אתה מתכוון כי לא ציינת וגם לא זוכר שערכתי ערך שכתבת, אך לא נורא מותר לבצע עריכה "קשוחה". לגבי פוגענית אם תציין מה היה פוגעני אתייחס. גילגמש שיחה 09:02, 12 באוגוסט 2022 (IDT)

אזהרה[עריכת קוד מקור]

הימנע מלהחזיר את הטקסט שהסתרתי בשיחה:סיון קיש. אני מעריך אותך ומכבד אותך, אבל יש גבולות. תאו הארגמן - שיחה 15:39, 6 באוגוסט 2022 (IDT)

שחזרתי. אפתח בירור. גילגמש שיחה 09:04, 12 באוגוסט 2022 (IDT)
התגובה הזו ובעיקר זו הן כוחניות ואלימות עם ניחוח סיציליאני, מבלי הבט האם אתה צודק או לא, ובפעם הבאה יגרמו להפעלת סנקציות. המשך יום נעים ורגוע. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 13:28, 14 באוגוסט 2022 (IDT)
את התגובה הראשונה מחקתי. לגבי השנייה - יתכן שאתה צודק. גילגמש שיחה 21:51, 15 באוגוסט 2022 (IDT)
אני שמח לשמוע שאתה ער לעניין, להודות בטעות זו מעלה חשובה. ממליץ בחום להסיר את התגובה השנייה מדף שיחתו של תאו תוך התנצלות כנה. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 17:31, 16 באוגוסט 2022 (IDT)

פסקה חדשה[עריכת קוד מקור]

גילגמש, הקדשתי זמן לא מועט בעריכה ומתוך שמירה על נאותות למחוקמככה סתם בלי פירוט אילה היתה הבעיה לא מלמד אותי דבר קראתי את המדריך ואני עומדת בדרישות אשמח לפירוט וללמידה 2A06:C701:436A:DD00:DC83:C762:82A3:2187 16:46, 6 באוגוסט 2022 (IDT)

לא יודע לאיזו עריכה התכוונת, אך איני חייב ללמד. למד או למדי את הכללים. יש גם חממה - אפשר לבקש שם הדרכה. אין כל חובה שחלה עלי ללמד אותך או מישהו אחר לעשות דבר מה. גילגמש שיחה 09:05, 12 באוגוסט 2022 (IDT)

עריכת הערך "אורית וולף"[עריכת קוד מקור]

אשמח ללמוד ממך כאדם מנוסה ובקיא מה לא בסדר בעריכתי. אתה כותב שאינה ניטראלית- איפה פגשת זאת בעריכה שביצעתי? לא היה שום דבר שאינו ניטארלי והקפדתי לשמור על כל הכללים. לקבל ממך גם איום שבפעם הבאה שיקרה - תנתק אותי כעורכת- מאוד מעליב ופוגעני. אין שום דבר שנעשה לא בתום לב וכשמסירים עריכה יש להסביר את המקוטם המדויק שלא היה ראוי אם מצאת כמובן. אנחנו פה ללמוד ולא לפעול ממקום של התגוננות ופחד.

תודה רבה ובהערכה

אורית Oritwolf - שיחה 16:56, 6 באוגוסט 2022 (IDT)

שלום Oritwolf,
אסור לבצע ניים דרופינג. אסור לשבח או להציג באור חיובי או שלילי דבר מה. המשפט הזה למשל: "תכניות המקור שלה כוללות שילוב ייחודי של אמני במה: שחקנים ורקדנים יוצרים לצד סופרים, משוררים, חתני פרס נובל ומוסיקאים מהשורה הראשונה בארץ ובעולם" אסור בוויקיפדיה. אין שום דבר ייחודי, אין שום דבר מיוחד. אפשר לציין רק עובדות יבשות. היה כך וכך. אם התקבל פרס מותר לציין. אסור לציין שזה פרס מיוחד, טוב או ייחודי באופן כלשהו. אין לפרט ולשבח על ידי הוספת פרטים מהסוג שהוספת "עשרות/מאות/מיליוני חתני פרס נובל, סופרים, משוררים, שחקנים, גנרלים" - יש פה שבח, תוכן שמפאר את התכנית. הערך צריך להיות יבש, אנציקלופדי, כתוב באופן נייטרלי לחלוטין. גילגמש שיחה 09:02, 12 באוגוסט 2022 (IDT)
תודה. מאה אחוז. אני כאן כדי ללמוד ממך ולהשתפר ולהתמקצע ולא לעשות טעויות להבא. אבל בבקשה בלי לאיים שתסיר אותי מיכולת עריכה פעם הבאה. הכוונות טובות. אהיה מודעת להבא. תודה לך. 2.53.144.50 09:29, 16 באוגוסט 2022 (IDT)

רב חסדא[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש,

חופשה נעימה! מה שלומך?

במקרה נתקלתי בדיון לגבי הערך. התפלאתי, כי כבר היה לי דיון איתך על זה בעבר (איני זוכר היכן) והרושם שהיה לי ממנו הוא שההסברים שלי אז הובנו. בכל אופן, תולדותיהם של אמוראים ידועים לנו רק מן התלמודים (וקצת מהמדרשים, תלוי באיזה אמורא מדובר), עם פרשנות של פרשני התלמוד וחוקרים מאוחרים שעסקו באיסוף החומר כדי ליצור ממנו תמונה אחת. כאשר מדובר באמוראים מרכזיים (כמו רב חסדא), כמעט ואין חומר מחקרי בעל משמעות נוספת. עיקר החידוש בעבודת החוקרים המאוחרים (רבניים ואקדמאיים ושניהם יחד) היא באיסוף החומר וכינוסו לתמונה אחת (וגם זו עבודה משמעותית).

כשכתבתי את הערך (וכן הרבה כמוהו) נעזרתי באנציקלופדיה שערך ד"ר מרגליות (לא מכבר יצאה מהדורה חדשה בידי פרופ' איזנברג), שנכתבה בידי אנשי אקדמיה, וכמובן בספרו של היימן, תולדות תנאים ואמוראים, שהוא הספר המקיף והמפורט ביותר בנושא זה. אלו העיקריים, ומובן שנעזרתי בספרים נוספים (במקרה של רב חסדא מצאתי מאמרים אחדים מחוקרים מאוחרים, ומדבריהם שולבו בערך תוך ציון המקור). כל טענה המובאת בספרים הנ"ל ושנכללה בערך בדקתי בפנים במקורות שאליהם הם ציינו (ואתה יכול לראות שמדובר במקורות רבים). בערך עצמו לא ראיתי צורך לציין לספריהם בכל הערה, והסתפקתי בהפניות לספריהם ב"לקריאה נוספת" (כפי שהמליצו לי בזמנו) או ב"קישורים חיצוניים". ישנם פרטים שבמקור הראשוני הם קצת מעורפלים, ולגביהם יש מקום לדברי חוקרים, ולצורך כך הבאתי מדבריהם וציינתי את זה (גם היימן לעתים מתפלמס עם חוקרים שקדמוהו). יש להעיר כי פעמים רבות חוקרים (רבניים ואקדמאיים) מוצאים לנכון להיעזר בפרשנות המסורתית לתלמוד (ואפילו להעתיק אותה כפי שהיא), ובמקרים אלו לא ראיתי צורך לציין גם את דברי החוקר-המעתיק אלא את דברי הפרשן עצמו.

לאור זאת, ההשגה שלך על הערך אינה מובנת לי, וכפי שכבר הוסברו הדברים בדיון הישן שהיה בינינו. בכל אופן, הטענה על "מחקר ראשוני" מגוחכת לחלוטין ביחס לערכים שאני כתבתי, לאור הדרך שבה כתבתי אותם. אגב, נדמה לי שגם הערך צמצום (הלכה) אינו מכיל כ"כ מקורות מחקריים; וזה דבר טבעי ומובן לערך מסוג זה. בכל זאת אתה רוצה שאציין לצד המקור הראשוני את החוקרים שציטטו אותו? אפשר לעשות כן (בזמנו הדבר נראה לי חסר טעם ומכביד לחינם על הערות השוליים). נראה לי חבל להסיר את ההמלצה מהערכים האלו. בברכה, ינבושדשיחה • י"ד באב ה'תשפ"ב.

שלום רב ינבושד,
הערך נבדק לפי המקורות שמוצגים בו. אם אמרת שהשתמשת בספרות מחקרית אני בוודאי מאמין לך אבל הדבר לא הובלט בערך. שימוש בחומר גלם ראשוני, לא חשוב מאיזו תקופה הוא בעייתי. חשוב להבהיר כמובן שהסרת המלצה לא משפיעה על הערך עצמו. הערך לא נמחק ולא מבוצעת בו עריכה כלשהי כתוצאה מהסרת ההמלצה. זה רק אומר שהוא לא עומד בסטנדרט המצופה מהערכים האלה. כמובן שאפשר לתקן את המצב, להוסיף הערות שוליים ולהשפיע על השארת ההמלצה על כנה. כרגע הפעולה הזאת לא תספיק ויש להגיש אותו מחדש לדיון המלצה במדור והערך יבחן על פי הקריטריונים המקובלים שלנו. גילגמש שיחה 08:59, 12 באוגוסט 2022 (IDT)
ינבושד, אתה לא לגמרי מדייק; כפי שכתבתי שם בזמנו המחקר של פלורסהיים לא משוקע בערך.
מלבד זאת אסתקרן לדעת: האם תולדות תנאים ואמוראים של אהרן היימן נחשב למקור מחקרי? הוא אמנם מצוטט הרבה, אבל לא ממש אקדמאי במובן הרגיל. לתומי סברתי שזה לא מספק. שמש מרפא - שיחה 02:57, 14 באוגוסט 2022 (IDT)
שבוע טוב לשניכם!
בזמנו התייעצתי עם כותבים מרכזיים בוויקיפדיה, ביניהם כאלו המבינים בתחום, וביניהם גם אתה, גילגמש, ודוד שי, והנקודות הייחודיות לנושאי הכתיבה האלו עלו בדיונים שהיו אז. מה שאני זוכר כעת הוא שהומלץ לי להעיר על מקורות-מאספים (אם נקרא לזה כך) ומחקריים למיניהם בפסקה "לקריאה נוספת" (משום מה אני רואה שלא בכל הערכים שכתבתי יצרתי פסקה כזאת, ואולי היה זה לפני ההמלצה הזאת).
את ההמלצה על הערך לא אני יזמתי, אבל מאחר שהוא הועלה להמלצה נתתי את חלקי לשפר אותו במסגרת האפשרויות שעמדו לרשותי אז. הטענה שלי היא כנגד העיקרון שערך אינו יכול להיות מומלץ ללא "מקורות מחקריים", כאשר ייתכן חומר רב במקורות קדומים המעובד במקורות החדשים באופן של איסוף וסידור בלבד (וכמו שטענתי). כך אנחנו מפסידים ערכים עשירים שיכלו להיות מומלצים רק בשביל עקרון שאינו מתקיים בהם מסיבות מובנות; ובמיוחד אחרי שהמלצתם התקבלה בזמנו בתמיכה גורפת. (אחרי כן ראיתי שגם על רב יהודה נערכה הצבעה. ראיתי גם מדבריך באחד הדיונים שם בסמוך לזה שישנו סוג של ערכים שפטורים מהעיקרון של "מקורות מחקריים". לא ברור לי מדוע לא יוענק פטור שכזה גם לערך מסוג זה). ומהי יהיה גורלו של הערך צמצום (הלכה)?
שמש מרפא, נעים להכירך (איני זוכר אותך מהתקופה שבה הייתי פעיל יותר). ראיתי גם את נכונותך העקרונית לטרוח בשיפור הערך רב חסדא, ועל כך יישר כוחך. להערותיך: המאמרים של פלורסהיים היו לפניי בעת כתיבת הערך, עכשיו אינני זוכר מה נכתב בהם, ומה המשקל שנתתי להם בכתיבת הערך; ברפרוף קל בהערות השוליים מצאתי ציון בהערה 72, וייתכן שהצדק עמך שהיה מקום לתת לזה משקל יותר. אך אוסיף, שעל דמות כ"כ מרכזית יש כ"כ הרבה חומר, שיש צורך גדול להחליט מה נכנס פנימה ומה אינו משמעותי כ"כ לערך, ואולי התרשמתי ממסקנה מסוימת שהיא נחחשבת שולית ובלתי-מקובלת במחקר ולכן לא הבאתי אותה (שוב, לא בדקתי את הדברים עכשיו שוב, וייתכן שאכן שגיתי מתוך עומס המקורות). לגבי היימן, הוא המקור המקיף ביותר והמפורט ביותר בנושאים אלו (הוא גם נוהג להתפלמס לעתים עם חוקרים שקדמוהו). איני חושב שהוא יכול להיקרא "מקור אקדמי" (בלי קשר לשאלה האם היה לו תואר אקדמי), אך לדעתי הוא בהחלט יכול להיקרא "מחקרי"; אני מתרשם שאתה מכיר את הספר ומבין מדוע. אמנם כשגילגמש כתב "מקור מחקרי" לא ידעתי האם כוונתי למקור שכזה או למקור אקדמי דווקא. אך ישנם מקורות אקדמים הדנים בנושא אחר ומזכירים כבדרך אגב פרטים ביוגרפיים כאלו ואחרים אך הם דברים שכבר נאמרו ע"י קודמיהם. לגבי רב יהודה, האם אתה מכיר מקור מחקרי משמעותי לערך?
שמחתי לדון אתכם, בברכה, ינבושדשיחה • י"ז באב ה'תשפ"ב.
אני אכן לא פעיל כאן כל כך הרבה זמן, ולכבוד לי הדיון עם שועל ותיק כמוך. אני לא סבור שמחקרו של פלורסהיים הוא שולי - הוא בוודאי משמעותי בתחום. בסטנדרטים הנוכחיים זו עילה מספקת להסרת מומלץ - אם כי גם לא יקשה להשיבו למעמדו. אתה צודק בהגדרתך לגבי תות"א, והוא גם מתאפיין בשמרנות יחסית.
לגבי רב יהודה: יש עבודת מוסמך שנעשתה עליו, לא ראיתי אותה אבל אני מניח שניתן לעשות בה שימוש רב. מעבר לכך לא ידוע לי על מחקר ממוקד בנושא. נ.ב. אם כבר הזכרת את צמצום, אני סבור שגם זה לא מתאים לסטנדרטים העדכניים, ולא בגלל היעדר מקורות מחקריים (שזו דרישה מגוחכת בעיני בערך זה). שמש מרפא - שיחה 09:15, 14 באוגוסט 2022 (IDT)
@ינבושד, עיינתי בעבודה הנ"ל, ואני חושב ששילובה בערך תעשיר אותו מאד. אם תמצא את הזמן לכך יהיה ניתן להשיב את הערך למעמדו. שמש מרפא - שיחה 17:40, 15 באוגוסט 2022 (IDT)
"מקור מחקרי" הוא פרסום אקדמי. גילגמש שיחה 21:49, 15 באוגוסט 2022 (IDT)
שמש מרפא, שוב תודה לך. כפי שאפשר להיווכח, בשלב זה איני כשיר לעבודה זו, לצערי. גם לגבי רב יהודה, אני סקרן לדעת את חידושי המחקר (הכמעט-בלעדי באקדמיה), ועשוי להימצא בו חומר מעניין לשילוב בערך, אך בעת זו קצרה ידי (אגב, הצלחת לפתוח אותו דרך הקישור?). אני מסכים שחומר אקדמי ממוקד בנושאים אלו אין הרבה בנמצא; ומלבד מה שכבר הוזכר אפשר לציין את האטלסים (הטובים) של פרופ' מיכאל אבי-יונה; אך כאמור, גם שם עיקר החידוש הוא בסיכום המידע ובאיסוף (מקוצר) שלו.
גילגמש, מסתבר כי אנו חלוקים לגבי צורך במקורות אקדמיים בנושאים מסוימים. אם יש מחקר שיש בו מן החידוש, זה דבר אחד. אך אינו רואה עניין בהנחה שציטוט פרטים מפורשים מן התלמוד, ממפרשיו או מן הספר תולדות תנאים ואמוראים, צריך לבוא דווקא דרך מקור אקדמי ובצורה עקיפה. וכן בנושאים הלכתיים. וגם כאשר יש מחקר חדשני, שיש לו מקום בתוך הערך, יש לשמור על יחס סביר בינו ובין ההבנה המקובלת (תלוי עד כמה היא מקובלת ועד כמה הוא מנוגד אליה). כפי שראיתי, בדפי הדיונים, היה מקרה (לא בתחומי יהדות) שגם אתה הסכמת שאין צורך במקור אקדמי. בברכה, ינבושדשיחה • ט' באלול ה'תשפ"ב.

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

מתי הסכמתי שאין צורך במקור אקדמי? המקור האקדמי חשוב לנו כי הוא המתווך ביננו לבין המקורות העתיקים. המקור האקדמי מפרש ומבהיר את הטקסט. אחרת, אם המקור האקדמי איננו קיים, הכותב צריך לפרש את הטקסט ואף להסיק מסקנות משלו. הסקת מסקנות יש בה מה משום יצירה חדשה ולכן זהו מחקר חדש. מחקר חדש אסור אצלנו. את כל הדברים שאנחנו כותבים עלינו לעגן במקורות. גילגמש שיחה 05:46, 7 בספטמבר 2022 (IDT)

סימולציה של לחימה בגרזן דני מול חרב[עריכת קוד מקור]

נראה לי שהסרטון הבא יעניין אותך: Dane Axe VS. Longsword... Think You're Safe? Hah!, סרטון בערוץ "Skallagrim", באתר יוטיוב (אורך: 04:08). – ד"ר MathKnight (שיחה) 23:01, 11 באוגוסט 2022 (IDT)

תודה. נראה קצת מגוחך למען האמת :) גילגמש שיחה 08:55, 12 באוגוסט 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 34[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #34
עודכן ב־21 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

תחרות הכתיבה האחת עשרה מתארגנת. היא תחל ב-22 בספטמבר 2022 ●
ויקימדיה ישראל נערכת לקראת לקראת יום ההולדת ה-20 של ויקיפדיה העברית שיתקיים בשנה הבאה (2023) ורוצה להתחיל לחשוב, בשיתוף עם הקהילה, על פעילויות ואירועים אפשריים במסגרת הקהילה ובכלל, תכנים שכדאי להבליט בהזדמנות זו, ורעיונות יצירתיים נוספים לרגל המאורע. מפגש חשיבה פתוח וראשוני בנושא יתקיים בזום ביום א', 4.9 בשעה 19:00 בזום. לפרטים נוספים ניתן לפנות לאופיר
● במזנון מתקיים דיון שעוסק בשאלה: מהו קצרמר? ●
● במזנון מתקיים דיון שעוסק במשמעות הביטוי "תמיכה בדף השיחה" במדיניות גרסה יציבה ●
● במזנון מתקיים דיון בנושא תוצאות הצבעת מחלוקת במקרה של תיקו בין שתי אפשרויות חדשות ●
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך מיג-25 לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 01:17, 21 באוגוסט 2022 (IDT)

שוב, כידון-רובה[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, אני פונה אליך שוב בנוגע לערך כידון רובה. בעקבות פניתו של משתמש אחר בדף השיחה של הערך אני מנסה למצוא חומר על השימוש או חוסר השימוש בכידונים בצהל. בעבר העלתי את השאלה הזאת בפניך ואמרת שאין לך חומר שעשוי לסייע. התרשמתי שיש משתמשים שמתמחים בכתיבת ערכים על תולדות צהל, אולי למי מהם יש גישה לפרסומים צהליים ויכול לסייע? תודה ושבוע טוב. נטעדי - שיחה 15:04, 21 באוגוסט 2022 (IDT)

שלום Nettadi,
אני לא מכיר מקורות כאלה אבל אפנה למומחים שאני מכיר שמפעילים חשבון בטוויטר ואני מקווה שיימצאו המקורות לשימוש בכידון בצה"ל או להעדר שימוש בכלי נשק זה. גילגמש שיחה 20:44, 21 באוגוסט 2022 (IDT)
תודהנטעדי - שיחה 08:50, 22 באוגוסט 2022 (IDT)

מבקשת את עצתך[עריכת קוד מקור]

אני מעונינת לשפר ולהרחיב את הערך "אמזונה". פניתי בענין בשיחה של הערך, ואני מאוד מצפה לתגובתך. זו היתה הפניה : שיפור והרחבה של הערך אכן הערך ראוי לשיפוץ ולהרחבה ובעיקר והוספת מקורות. אני מתכוונת להוסיף "ערך מורחב" בשם: האמזונות בעת העתיקה. איך כדאי להתחיל ? לכתוב ערך העומד בפני עצמו ואחר כך לציין בערך אמזונה שזהו ערך מורחב, או הפוך, ליצור פרק תמציתי בערך הקיים ואז לכתוב את הערך העצמאי ביתר הרחבה.מחכה לעצתכםRuchka43 - שיחה 09:29, 23 באוגוסט 2022 (IDT)

אם אסיים את הפרויקט הזה בהצלחה (מסתבר שיש הרבה הרבה עבודה כי יש הרבה מחקר וספרות בנושא) אשתדל להמשיך בהרחבה ושיפור של הערך כולו.Ruchka43 - שיחה 12:14, 24 באוגוסט 2022 (IDT)

הגבתי בדף שיחת הערך. גילגמש שיחה 19:21, 24 באוגוסט 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 35[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #35
עודכן ב־28 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

ויקימדיה ישראל נערכת לקראת לקראת יום ההולדת ה-20 של ויקיפדיה העברית שיתקיים בשנה הבאה (2023) ורוצה להתחיל לחשוב, בשיתוף עם הקהילה, על פעילויות ואירועים אפשריים במסגרת הקהילה ובכלל, תכנים שכדאי להבליט בהזדמנות זו, ורעיונות יצירתיים נוספים לרגל המאורע. מפגש חשיבה פתוח וראשוני בנושא יתקיים בזום ביום א', 4.9 בשעה 19:00 בזום. לפרטים נוספים ניתן לפנות לאופיר
תחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר" תתקיים בפעם האחת העשרה, ותחל ב-22 בספטמבר 2022 ●
● לאחר דיון, עברה תבנית:הארץ שינוי: כל הכתבות שפורסמו החל מתחילת 2013 מסומנות מעתה עם אתר למנויים בלבד בתחילתן, כדי לציין שהן פתוחות למנויים בלבד. אם אתם נתקלים בכתבה שפורסמה החל מתחילת 2013 שבה המילה premium אינה מופיעה ב-URL, הוסיפו בסוף התבנית את הפרמטר "מנויים=לא" ●
● במזנון מתקיים דיון בנושא אחידות בכותרות בערכי אישים ●
● במזנון עלתה הצעה לקבלת קווים מנחים לערכי דוברים ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון בנושא ההצבעה לחבר הנאמנים של קרן ויקימדיה שמתקיימת בימים אלו ●
● הצבעים של קישורים ושל קישורים שכבר נפתחו ישתנו. זה נעשה כדי לגרום להבדל חד יותר בין טקסט לקישורים. לפרטים נוספים >>>
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך צליבת ישו מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 00:31, 28 באוגוסט 2022 (IDT)

ההתנהלות כאן פשוט דיקטטורית ולא מקובלת[עריכת קוד מקור]

מעתה והלאה אני מפסיק לתרום את חלקי בויקיפדיה ואני לא מתכוון להשתתף בשום תרומה או מידע לאתר, ההתנהלות של מחיקה ללא שום התראה מוקדמת אינה מקובלת ופוגעת במאמץ שעושים כאן, שיהיה בהצלחה ויום טוב Vladislav22 - שיחה 19:33, 30 באוגוסט 2022 (IDT)

אוקי. אין צורך להודיע על עזיבתך. גילגמש שיחה 19:54, 30 באוגוסט 2022 (IDT)
יש צורך, כדי שיראו שלא שווה כלל להתאמץ , להשקיע ולתת מידע כשמזלזלים בך כאן ומוחקים לך דברים שהשקעת מזמנך הפנוי ובהתנדבות במקום לדבר ולדון על זה אז מוחקים וזורקים לפח עבודה שהושקעה . Vladislav22 - שיחה 20:43, 31 באוגוסט 2022 (IDT)
הכוונה הייתה שלא כמו במקום עבודה, ששם מקובל להודיע או לתת התראה, בויקיפדיה אתה לא חייב להודיע על עזיבתך, אתה יכול פשוט לעזוב. בכל מקרה תודה רבה על תרומתך ובהצלחה בהמשך דרכך. עמית - שיחה 07:21, 1 בספטמבר 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 36[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #36
עודכן ב־10 בספטמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במזנון מתקיים דיון על העקרונות והקווים המנחים ליצירת ערכי ציירים ופסלים
● במזנון מתקיים דיון לגבי עיצוב וניסוח המשפט הפותח בערכים ●
● במזנון מתקיים דיון בשאלה האם הוספה של אפשרות שמשמעותה "אף אחת מהאפשרויות" בהצבעת מחלוקת הנערכת בשיטת שולצה היא לגיטימית ●
תחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר" תתקיים בפעם האחת העשרה, ותחל ב-22 בספטמבר 2022 ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון על אנציקלופדיות לילדים ●
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך קרקלה לרשימת הערכים המומלצים כאן
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא מלחמת העולם השנייה

MediaWiki message delivery - שיחה 20:13, 3 בספטמבר 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 37[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #37
עודכן ב־1 באוקטובר
לחתימה על מינוי לידיעון

● בויקיפדיה:הצבעת אמון במפעיל מערכת מתקיימת הצבעת אמון לגבי כהונתו של PurpleBuffalo (תאו הארגמן) כמפעיל מערכת ●
● במזנון מתקיים דיון בשאלה האם האם יש מקום לפרט בערכי אישים אם הם כוהנים או לוויים ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון על ערכים שיש לעדכן, או ערכים שכדאי לכתוב, בעקבות מותה של אליזבת השנייה
● בכיכר העיר מתקיים דיון על כתבה >>> שפורסמה ב-TheMarker על עריכה בתשלום בוויקיפדיה ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון על ראיון בו השתתפה שני (Esh77) בתוכנית NEXT, שאותה מנחה דרור גלוברמן. לצפייה בראיון >>> (החל מדקה 15:11)
תחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר" תתקיים בפעם האחת העשרה, ותחל ב-22 בספטמבר 2022 ●
ערכים מומלצים: ההצבעה לגבי הוספת הערך קרקלה לרשימת הערכים המומלצים הוארכה. היא מתקיימת כאן
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא המלוכה הבריטית

MediaWiki message delivery - שיחה 22:30, 10 בספטמבר 2022 (IDT)

הצבעת מומלצים[עריכת קוד מקור]

היי גילגמש, נראה לי שיש עכשיו קצת בלגן עם סידור ההצבעה: לא ברור מה נמצא בהצבעה אקטיבית להוספה/הסרה ומה בהצגה מקדימה לפני תחילת הצבעה האקטיבית.
אשמח אם העניין יסודר.
ונראה לי גם שרצוי שהצבעה להוספה למומלצים תהיה על ערך אחד בלבד ולא על קבוצת ערכים. ממילא מעט מדי אנשים משתתפים בהצבעה. תודה. Noon - שיחה 05:06, 13 בספטמבר 2022 (IDT)

בוקר טוב Noon,
בדרך כלל אנחנו מציגים יותר מערך אחד בהצבעה. מסיבה שלא ברורה לי דווקא ריבוי ערכים מושך מצביעים רבים יותר. יתכן שזה מעניין יותר עבור הקהל. כך למשל נאלצנו להאריך את ההצבעה האחרונה כי לא היו מספיק משתתפים. דווקא כשיש 2-3 או אפילו 4 ערכים יש מצביעים רבים (לפעמים אפילו משהו כמו תריסר). זה נכון גם כשיש יותר מערך אחד שעומד להצבעת הוספה. בסך הכל לאנשים יש זמן רב להתרשם מהערך בזמן שהוא עומד בדיון לקראת הצבעה - לרב חודש או חודשיים, לפעמים אפילו יותר.
לגבי בלבול אפשרי - כדי להבטיח העברה חלקה בין ההצבעות חשוב להתחיל את ההצבעה העוקבת מיד בסיום ההצבעה הנוכחית. היות שיש מועד מדויק להתחלת ההצבעה וקשה לפעמים לארכב בדיוק על הדקה בגלל אילוצים שונים, אנחנו נוהגים להציג את הערכים העוקבים בהמשך להצבעה שמתקיימת בזמן הנוכחי. עד כה אף אחד לא התלונן על בלבול. לכן, אני לא בטוח עד כמה זה נפוץ. אם יהיו תלונות נוספות על בלבול אפשרי נשקול מה נעשה. גילגמש שיחה 06:52, 13 בספטמבר 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 38[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #38
עודכן ב־17 בספטמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

● בויקיפדיה:הצבעת אמון במפעיל מערכת התקיימה הצבעת אמון לגבי כהונתו של PurpleBuffalo (תאו הארגמן) כמפעיל מערכת. לא היו שום התנגדויות בהצבעה, ותאו ימשיך בפעילותו כמפעיל כרגיל ●
תחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר" תתקיים בפעם האחת העשרה, ותחל השבוע, ב-22 בספטמבר 2022 ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי הרוב הנדרש למחיקה בהצבעת מחיקה חוזרת, כאשר מוצע לשנות אותו מ-55% ל-60% ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי ניפוי קצרמרים שנערך על ידי דוד שי, באמצעות קטגוריה:קצרמר מוטל בספק שאליה משויכים אוטומטית ערכים המסומנים כקצרמר שאורכם מעל 9000 בתים ●
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך אוק רידג' (אתר גרעיני) והסרת הערך גאולוגיה של הרי היורה מרשימת הערכים המומלצים כאן
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא תות שדה

MediaWiki message delivery - שיחה 17:08, 18 בספטמבר 2022 (IDT)

עריכת הערך 'אריסטו'.[עריכת קוד מקור]

עבר לדף שיחת הערך. גילגמש שיחה 21:24, 22 בספטמבר 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 39[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #39
עודכן ב־4 ביוני
לחתימה על מינוי לידיעון

● תוצאות ההצבעה לחבר הנאמנים של קרן ויקימדיה פורסמו, ועל פיהן נבחרו 2 מבין המועמדים שהוצעו לבחירת הקהילה - Mike Peel ושני אבנשטיין (Esh77). לפרטים נוספים: תוצאות >>, תוצאות מלאות >>, סטטיסטיקה >>
תחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר" מתקיימת בפעם האחת העשרה, והחלה בשבוע שעבר, ב-22 בספטמבר 2022 ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי דיוני שינוי שם, בו עלו מספר הצעות לייעול הדיונים הללו. בהמשך לדיון זה, תאו הארגמן לקח על עצמו את הטיפול בדיוני העברה לטיוטה
● במזנון מתקיים דיון לגבי אורך סעיף "פרסים והוקרה" בתבניות אישים ●
● ההרשמה למחזור ה-28 של קורס העריכה לגמלאים וגמלאיות בוויקיפדיה מטעם עמותת ויקימדיה ישראל בעיצומה. להרשמה >>>
● בדף הפייסבוק של ויקימדיה ישראל >>> פורסם ראיון עם רון אבני, בוגר המחזור ה-17 של קורס עריכה בוויקיפדיה לגמלאים ●
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך טורנדו על קנזס והסרת הערך היסטוריה של המיסיון הנוצרי מרשימת הערכים המומלצים כאן
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא חגי תשרי
שנה טובה ומתוקה

MediaWiki message delivery - שיחה 17:44, 25 בספטמבר 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 40[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #40
עודכן ב־1 באוקטובר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במזנון עלתה הצעה לשנות את הקריטריונים בנושא ציירים ופסלים, כך שבסעיף 2 תופיע הסתייגות שלא מדובר על תערוכות שהאמן מימן בכיסו. כמו כן, מוצע להוסיף נספח למדיניות שיכלול רשימות שאמורות לסייע בקביעה האם תערוכת יחיד עומדת בחשיבות ●
● במזנון עלתה הצעה להחליף את המושג "חשיבות אנציקלופדית" ב"בולטות אנציקלופדית" ●
● במזנון עלתה הצעה לשינוי במדיניות דיוני הבהרת חשיבות, כך שגם הבהרת חשיבות שניתנת בידי כותב הערך תמנע מחיקה של הערך ללא הצבעה ●
● בכיכר העיר פרסם Reuveny הזמנה לערב השקת הספר "הכחדות ותמורות: עולם החי בעברה של ארץ ישראל". האירוע מיועד לקהל הרחב והכניסה חופשית ●
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך השיחה מרשימת הערכים המומלצים כאן
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא מעוטרים במלחמת יום הכיפורים

MediaWiki message delivery - שיחה 23:54, 1 באוקטובר 2022 (IDT)

תוכל לעזור ולהציע שינויים?[עריכת קוד מקור]

אני לא ניסיתי לכתוב את הדף בצורה יח״צנית. זהו דף ראשון שכתבתי. אשמח להצעותך כיצד ניתן לשפר או לתקן את הדף. השקעתי בו הרבה זמן ואשמח אם גרסה כזו או אחרת שלו תוכל להתפרסם.

תודה מראש, איתן :)

אני לא מסייע לכותבים פוליטיים. אני כן מקפיד שכל התוכן יכתב בצורה אנצ' ונייטרלית לפי הכללים. ערכים שלא כתובים כך מועברים לטיוטה. גילגמש שיחה 23:10, 4 באוקטובר 2022 (IDT)
אני הסתמכתי על הדף של מרצ ושל זהות שהיו כתובים בצורה דומה. EitanPorat - שיחה 23:16, 4 באוקטובר 2022 (IDT)
אני לא כותב פוליטי אני עושה את זה בהתנדבות. EitanPorat - שיחה 23:19, 4 באוקטובר 2022 (IDT)
הערה, למען הסדר: הדיון נמשך בדף השיחה של דוד שי. גמר חתימה טובה. Ldorfmanשיחה 00:16, 5 באוקטובר 2022 (IDT)
ראיתי. אני לא מתכוון לקחת בו חלק. אם דוד ירצה, יסייע לו. אם לא אז לא. אני לא אעשה את זה. גילגמש שיחה 00:25, 5 באוקטובר 2022 (IDT)


חג שמח![עריכת קוד מקור]

שנה טובה וחג שמח, גילגמש!

בהמשך לדיון מהארכיון, ראיתי מה שכתבת בסוף הדיון, וכבר נוכחת שבפרט זה לא היה ויכוח (אף שיש מקום לדון במקור ראשוני שמשמעותו ברורה לחלוטין). מה שהיה לי להוסיף, שלצורך הדברים שכתבת אין צורך שהמקור יהיה דווקא אקדמי, וגם מקור מחקרי רציני חוץ-אקדמי פותר את הבעיה של מחקר מקורי.

לשאלתך היכן ראיתי ש'הסכמת לוותר' על מקור אקדמי, היה זה באחד הדיונים (בהמלצות למומלצים), שבו צידדת בהמלצת ערך בנושא אירוע חדשותי מסוים, וכתב שאין על זה חומר אקדמי כי האירוע התרחש לפני מספר שנים בלבד.

בברכת מועדים לשמחה, ינבושדשיחה • י"ז בתשרי ה'תשפ"ג 15:17, 12 באוקטובר 2022 (IDT).

אני לא יודע למה הכוונה אבל בערך המומלץ בג"ץ בית הספר בעמנואל המקורות כולם עיתונאיים. שמש מרפא - שיחה 15:31, 12 באוקטובר 2022 (IDT)
שלום ינבושד ושמש מרפא וחג שמח. מועדים לשמחה.
לא יודע לאיזה ערך התכוונת ינבושד. באופן עקרוני, אם הערך עוסק באירוע אקטואלי אז סביר שלא יהיו מקורות אקדמיים שיאששו אותו. אם הכוונה לבג"צ בית ספר בעמנואל אז כמובן נשתמש במקורות עיתונאיים כי זה מה שיש לנו. בנוסף, אפשר להביא נימוקים מפסק הדין עצמו. הדבר שונה לגבי אירוע מהעבר היותר רחוק. שם בוודאי יש מקורות אקדמיים שניתן להיעזר בהם. גילגמש שיחה 16:19, 12 באוקטובר 2022 (IDT)
שלום!
ראשית, אצטרף למאחלי מזל-טוב כאן בסמוך. עד 120!
כוונתי, שכפי שבערך אקטואלי לא ייתכן לדרוש מקורות אקדמיים, כך בערכים בנושאים מסוימים - כמו נושאי הלכה ואף דמויות מסוימות מן ההיסטוריה היהודית - שדרישת מקורות אקדמיים לגביהם אינה שייכת; ואף אם יימצאו כאלה, חשיבותם לתוכן הערך משנית. דעתי גם ש"מקור מחקרי" אינו חייב להיות אקדמי, ביחס למקור שהוזכר בדיון זה בולט: הוא מקור מחקרי מובהק, אך גם בלתי-אקדמי, באופן מובהק. מקורות אקדמיים (אלו שראיתי) אינם מהססים להשתמש בתובנותיו ובמסקנותיו על ימין ועל שמאל (עם אזכור שלו או בלעדיו), והוא המפורט והשיטתי בנושא שלו. אין זה סביר בעיני לדרוש תוספת של מקור אקדמי, אלא במקרה שהמקור האקדמי מגיע לתובנות חדשות ומבוססות (זה מצוי בעיקר במחקרים נקודתיים). בברכה, ינבושדשיחה • כ"ו בתשרי ה'תשפ"ג.

מזל טוב!!![עריכת קוד מקור]

מ ז ל ט ו ב ! לכבוד יום הולדתך, אאחל לך הרבה בריאות, הצלחה, אושר וכל טוב. שכל חלומתייך יתגשמו במהרה. מזל טוב! רועי ס 10 - שיחה 11:10, 20 באוקטובר 2022 (IDT)

מ ז ל ט ו ב ! ! יום הולדת שמח, אושר ובריאות!Ewan2 - שיחה 11:18, 20 באוקטובר 2022 (IDT)
תודה רבה גילגמש שיחה 15:48, 20 באוקטובר 2022 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! אלעדב. - שיחה 15:54, 20 באוקטובר 2022 (IDT)
תודה גילגמש שיחה 20:02, 20 באוקטובר 2022 (IDT)
מזל טוב חן! Asaf M - שיחה 20:04, 20 באוקטובר 2022 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! Itaygur - שיחה 20:45, 20 באוקטובר 2022 (IDT)
יומולדת שמח ומ ז ל ט ו ב !ד"ר MathKnight (שיחה) 21:40, 20 באוקטובר 2022 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! ! ‎Lirdon - שיחה - הצטרפו למלחמה האווירית 21:46, 20 באוקטובר 2022 (IDT)
מזל טוב! איתי פ.שיחה 21:49, 20 באוקטובר 2022 (IDT)
תודה רבה! גילגמש שיחה 21:55, 20 באוקטובר 2022 (IDT)
🎂 🍻 מזל טוב! TheStriker - שיחה 21:58, 20 באוקטובר 2022 (IDT)
הגעתי בזמן... מ ז ל ט ו ב ! ! ינבושדשיחה • כ"ו בתשרי ה'תשפ"ג.
🎂 🍻 מזל טוב! ותודה על התרומה העצומה שלך לוויקיפדיה! הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 23:42, 20 באוקטובר 2022 (IDT)
יום הולדת שמח!בעיקרון נכנסתי לדף כבר אתמול פשוט לקח לי זמן לקרא את כל ההוראות...
זאת גם ההזדמנות להביע הוקרה על תרומתך לויקיפדיה. המאו"ר - שיחה 01:10, 21 באוקטובר 2022 (IDT)

מזל טוב! עוד המון שנים של עריכה ועמידה על העקרונות. ידע הוא כוח. ידע מרובב בהשחתות הוא כוח משחית. ביקורת - שיחה 02:25, 21 באוקטובר 2022 (IDT)

מ ז ל ט ו ב ! Mbkv717שיחה • כ"ו בתשרי ה'תשפ"ג • 09:02, 21 באוקטובר 2022 (IDT)
ברכות ליום הולדתך, חן, הרבה בריאות הצלחה ושנים של פעילות בוויקיפדיה,פרח בשבילךזר פרחים בשבילךפרח בשבילך שלומית קדם - שיחה 09:16, 21 באוקטובר 2022 (IDT)
תודה רבה גילגמש שיחה 11:26, 21 באוקטובר 2022 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! בברכה דזרטשיחה 20:55, 21 באוקטובר 2022 (IDT)
🎂 🍻 מזל טוב!HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 21:00, 21 באוקטובר 2022 (IDT)
תודה גם לכל המאחרים :) גילגמש שיחה 21:10, 21 באוקטובר 2022 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:28, 22 באוקטובר 2022 (IDT)
תודה יגאל גילגמש שיחה 06:40, 22 באוקטובר 2022 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! ♥♥♥ יאצקין52 - שיחה 16:43, 22 באוקטובר 2022 (IDT)
תודה גילגמש שיחה 18:09, 22 באוקטובר 2022 (IDT)

בהמשך לערכיתך בערך שך הההישגים של ביבר, ברגע שהערך יהיה מוכן לשימוש ולקריאה הערך יהיה פתוח לשאלות כמו האם הערך בנוי נכון, או האם הערך באמת הכרחי !!


כעת הערך לא מוכן על כן אין שום זכות שבעולם לתת הערות כאלה, מאחל שבוע טוב

היי, תוכל בבקשה להסתכל בדף המחלוקת הזה? אני מנסה לפתוח את ההצבעה שם ואין לי ניסיון רב מדי בכך. האם צריך להעביר כעת לשיטת שולצה? אפשר בכלל לפתוח כבר את ההצבעה? תודה רבה. עמירם פאל - שיחה 12:33, 23 באוקטובר 2022 (IDT)

שלום רב עמירם פאל,
באופן עקרוני, היות שיש שלוש אופציות הצבעה אפשר להשתמש בשולצה. לגבי השאלה השנייה אם אפשר לפתוח את ההצבעה - באופן עקרוני, כן, אפשר היום בערב. בערב יחלפו 72 שעות מכתיבת נימוקי הצדדים. עם זאת, אני ממליץ לא לעשות זאת. יש התנגדות ניכרת לעצם קיום ההצבעה. ככל הנראה כדאי לגבש פתרון אחר. אני מציע לדון על המחלוקת ולגבש שיטת הצבעה שתהיה מקובלת על כולם. עם זאת, חשוב לי לציין שאין כל חובה להצביע בפרלמנט רק כי מדובר במספר ערכים רב. הכרענו כבר בשאלה של עשרות ערכים בהצבעת מחלוקת בלבד (למשל פה: ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:ח'דיתה). אין משהו בכללים שימנע את ההצבעה הזאת והיא תהיה חוקית. גילגמש שיחה 15:33, 23 באוקטובר 2022 (IDT)
הדיון שם התחיל בעקבות הדיון במזנון, בשאלה קצרה, פשוטה וברורה - "היכן נמצאים כפרים שונים, ב"גדה המערבית" או ב"יהודה ושומרון"?. עורכים שונים התחילו לסבך אותה משום מה ולדעתי צריך פשוט לחזור לשאלה המקורית שעמדה לדיון במזנון ולפתוח בהצבעה בהתאם. אני שב ומבקש את עזרתך בפתיחת ההצבעה, אם תוכל. עמירם פאל - שיחה 21:14, 23 באוקטובר 2022 (IDT)
לצערי אין לי זמן להכנס לעובי הקורה. זאת הצבעה מורכבת ואני לא יכול להתפנות לזה. מצטער. גילגמש שיחה 21:19, 23 באוקטובר 2022 (IDT)

לינק[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, לא הצלחתי להוסיף את הלינק לישראל היום, מקום רביעי של חיפוש שמו של נעם דובב בחיפוש בגוגל, התוכל בבקשה לעשות זאת ?

שלום,
אני לא יודע לאיזה לינק אתה מתכוון. תקשר בבקשה ללינק בדף שיחתי. פשוט העתק אותו לפה. גילגמש שיחה 19:30, 24 באוקטובר 2022 (IDT)

שלוש השבועות וקול התור[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה!

ראשית, מזל טוב ליום הולדתך, עמו"ש.

שנית, אבקש לברר מדוע מחקת את עריכתי בערך שלוש השבועות? אשמח שתענה על הטענות שכתבתי בתקציר העריכה. רק אציין שאני משתמש רשום שמטעמי נוחות וע"מ שלא לריב עם עורכים שעריכה כזו מעצבנת אותם ערכתי מאנונימי.

שלישית (ואולי זו טענתך, איני בקי מספיק בכללים), האם עריכת הערך נגד שחזור שהיה לפני יותר מ30 יום נחשבת כמלחמת עריכה? אם זו טענתך היה ראוי שתכתוב בתקציר העריכה 'שחזור נגד מלחמת עריכה'.

תודה רבה על כל פעלך המבורך בויקיפדיה. ובניהם הניטור, שפתאום התברר לי שהנך מהיר ביותר (שתי דקות), אשריך!

לבקשתך אחתום (למרות שלא מספיק הבנתי מה העניין לחתום באנונימי) 2A01:6500:A040:C8E6:47BF:1D16:1958:FE88 21:14, 24 באוקטובר 2022 (IDT)

התוספת שלך מיותרת. גילגמש שיחה 21:19, 24 באוקטובר 2022 (IDT)
א. גם את זאת לדעתי היה ראוי לכתוב בתקציר העריכה (במילה אחת 'מיותר') רק שאבין על מה ולמה נמחקה עריכתי.
ב. אשמח בכל זאת לתשובה עניינית לשאלותיי (בעיקר השלישית, נראה שמהשנייה אתה די בורח/מתחמק, למרות שגם עליה הייתי שמח שתענה) כיאה לעורך ותיק ומנוסה שכמוך.
ג. אבהיר -כפי שכבר כתבתי קודם- שלמרות תקיפותי אני מעריך ומעריץ את פעלך ורק מנסה להבין ולא כ"כ מצליח. מקווה שאתה לא מקפיד עלי, ואם כן ממש מחילה לא לכך הכוונה. 2A01:6500:A040:C8E6:47BF:1D16:1937:BB94 21:31, 24 באוקטובר 2022 (IDT)
אני לא מנהל דיונים על עריכות בדף שיחתי גילגמש שיחה 21:45, 24 באוקטובר 2022 (IDT)
טוב. זהו ניסיון אחרון, אם תתחמק אשתדל לא להטריד אותך יותר.
האם תוכל להסביר לי או להפנות אותי לתשובה לשאלתי בעניין מלחמת עריכה?
ממש מצפה לתגובתך הכנה 2A01:6500:A040:C8E6:47BF:1D16:1937:BB94 21:54, 24 באוקטובר 2022 (IDT)
אורכה של הגרסה היציבה לא נקבע באופן חד משמעי בכללים. נהוג לראות בשינוי שהיה סמוך לביצוע השחזור כלא שייך לגרסה היציבה. באופן עקרוני, סביר לראות בגרסה שהתקיימה במשך 30 יום כגרסה יציבה, אם כי יתכנו יוצאי דופן ויש מקום לפרשנות. גילגמש שיחה 21:57, 24 באוקטובר 2022 (IDT)
תודה!2A01:6500:A040:C8E6:47BF:1D16:19C8:4774 22:01, 24 באוקטובר 2022 (IDT)
בבקשה גילגמש שיחה 22:02, 24 באוקטובר 2022 (IDT)

מדוע נמחק[עריכת קוד מקור]

כל מה שכתבתי על הטלפון מדעי מדעי, מי שמוחק לא מבין את המשמעות, כן הכל מדעי ולפי מקורות משתמש 77.127.17.193

חדשופדיה 2022 שבוע 44[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #44
עודכן ב־30 באוקטובר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של MathKnight כמפעיל מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הבירוקרטים
● במפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את דזרט למפעיל מערכת
● במזנון מתקיים דיון על המקום לציון ביקורות ספרים בערך על סופר
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ערב הסעודית
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך האנדרטה לחללי נשר במערכות ישראל. לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 00:07, 30 באוקטובר 2022 (IDT)

תוכל לבדוק את הטיוטה מגע הזהב?[עריכת קוד מקור]

שלום חן, ראיתי שהעברת 8 ערכים שכתבתי לטיוטות, תוכל לבדוק את העריכה שעשיתי במגע הזהב? BFF563 - שיחה 10:31, 1 בנובמבר 2022 (IST)

אתה צריך חונך שיבדוק את העריכות שלך ויעזור לך להשתפר. אני לא פנוי לתפקיד זה. בשלב זה כדאי שתתחיל לכתוב בטיוטה ותבקש העברה בדף בקשות העברה מטיוטה למרחב הערכים. גארפילד יכול לסייע לך לתאם חונך שיתאים לך. גילגמש שיחה 10:48, 1 בנובמבר 2022 (IST)
אני מבין, ותאמין לי שאני גם אשמח למישהו שיעזור לי בקטע הזה, אבל מקף החונך הקודם שלי לא פעיל בויקיפדיה מאז 21 באוקטובר, מה אתה מצפה ממני לעשות? BFF563 - שיחה 15:08, 1 בנובמבר 2022 (IST)
שלח לו אי מייל וברר מדוע הוא לא פעיל. אם הוא לא יכול להיות החונך שלך פנה לגארפילד כדי שיתאם לך חונך אחר. גילגמש שיחה 15:52, 1 בנובמבר 2022 (IST)

יעקב שושנה[עריכת קוד מקור]

שלום מדוע נמחק הערך שכתבתי על יעקב שושנה? 2A01:6500:A040:8287:68BA:491:120:3ED1 20:20, 1 בנובמבר 2022 (IST)

אוהבת אותך גילגמש ליאה יומולדת מבקשת להצטרף לעריכה של tobeeorayon@gmail.com 80.246.130.107 21:48, 1 בנובמבר 2022 (IST)
שלום. אשמח לקבל תגובה לגבי הערך יעקב שושנה. עמנואל גדג׳
```` 2A02:14F:80:D4CA:8986:4E9F:F53A:3E82 18:14, 5 בדצמבר 2022 (IST)

שינוי שם הערך "אמזונה" ל"אמזונות"[עריכת קוד מקור]

סיימתי עכשיו לערוך ובעיקר להרחיב מאוד את הערך. אשמח לקבל ביקורת והערות. לדעתי כעת ממש מתבקש לשנות את שם הערך מ"אמזונה" ל"אמזונות". אני מקווה שהדבר מקובל עליך. אם כן _ איך עושים זאת Ruchka43 - שיחה 12:32, 4 בנובמבר 2022

שלום,
ערכים אחרים אינם בתחום אחריותי. לכן אין צורך לשאול לדעתי לגבי שינוי שמם. באשר לערך הראשי - אני חושב שכתבתי מספיק בשלב הזה. אבדוק את הערך במועד הגשת הערכים לשיפוט ואתייעץ עם חבריי השופטים בבית שלנו. ניתן ציון משוקלל לכל הערכים שמשתתפים בתחרות בבית שלנו וכך נעריך גם את הערך שאת כותבת. גילגמש שיחה 12:51, 4 בנובמבר 2022 (IST)
לא הבנתי. אינני מעוניינת להשתתף בשום תחרות. פשוט ערכתי ערך שנראה לי זקוק לכך, ועכשיו אני חושבת שצריך לשנות את שמו מ"אמזונה" ל"אמזונות" מכיוון שהערך מתייחס/עוסק בקבוצה שיש לה מאפיינים מסויימים ולא באינדבידואל. פניתי אליך כי התייעצתי איתך בזמנו וקיבלתי את דעתך. אני פונה אליך בעניין שינוי השם כי אני מחשיבה את דעתך. לא הבנתי - האם שינוי השם (מיחיד לרבים) מחייב ועדת שיפוט ? למה הכוונה ב"בית שלנו"?? אשמח אם אנשים נכבדים ויודעי דבר יקראו את הערך ויעירו לי אם צריך. אך שוב - איני מתכוונת להשתתף בשום תחרות. והערך אינו ערך חדש אלא ערך שהיה בויקיפדיה כבר שנים ואני רק שיפצתי והרחבתי. בתודה על תשומת הלבRuchka43 - שיחה 12:26, 5 בנובמבר 2022 (IST)
אני מתנצל. חשבתי שזה קשור לתחרות הכתיבה שאני אחד השופטים בה (בבית השלישי). לגבי הערך שלך - השינוי דורש דיון בדף שיחת הערך. גילגמש שיחה 12:33, 5 בנובמבר 2022 (IST)
תודה. אפתח דיון Ruchka43 - שיחה 17:59, 7 בנובמבר 2022 (IST)
בבקשה גילגמש שיחה 10:51, 8 בנובמבר 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 45[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #45
עודכן ב־9 בנובמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיימים דיונים לגבי אשרור כהונתם של איתי פ. ושל Deror avi כמפעילי מערכת. כשהדיונים יסתיימו, יתקבלו החלטות בידי הבירוקרטים
● במפעיל נולד התקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של MathKnight כמפעיל מערכת. בסופו הוחלט לאשרר את כהונתו כמפעיל לקדנציה נוספת. נאחל לאביר המתמטיקה הצלחה רבה בשלוש השנים הבאות! ●
● במפעיל נולד התקיים דיון שבסופו הוחלט למנות את דזרט למפעיל מערכת. נאחל לדזרט הצלחה רבה! ●
● במזנון עלתה הצעה ליצור רף סביר ליצירת ערכים על אדמו"רים ורבנים אחרים
● במזנון מתקיים דיון בנושא פינות "תמונת היום" והציטוט היומי" והפעילות במיזמים המשיקים אליהן
אגסי פרסם בכיכר העיר סטטיסטיקה של עיטורים שהוענקו לכותבי ערכים "דחופים" (ערכים שהיו בתבנית:לטיפול דחוף) ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא לבנון
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך תל אביב-יפו מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 23:05, 8 בנובמבר 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 46[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #46
עודכן ב־13 בנובמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיימים דיונים לגבי אשרור כהונתם של איתי פ. ושל Deror avi כמפעילי מערכת. כשהדיונים יסתיימו, יתקבלו החלטות בידי הבירוקרטים
● במזנון עלתה הצעה ליצור אחידות בקטגוריות היסטוריות של ארץ ישראל
● במזנון עלתה בקשה מצידם של אחראי מדור הערכים המומלצים לסיוע בניהול המדור
כיכר העיר מתקיים דיון על ערכים שנכתבו על נשים במסגרת מיזם של תוכנית אלפא של מכון דוידסון לחינוך מדעי, במסגרתו נטען כי ערכים אלו זקוקים לעריכה טכנית ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ברוניי
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך מיראז' 3 לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 00:42, 13 בנובמבר 2022 (IST)

שינוי שם ערך מ"אמזונה" ל"אמזונות"[עריכת קוד מקור]

גמרתי לערוך ולהרחיב את הערך "אמזונה". אני סבורה שהערך לאחר העריכה צריך להקרא "אמזונות" מאחר והוא עוסק בקבוצה ולא בפרטים. אני מעלה לדיון את ההצעה ומחכה לתגובות. Ruchka43 - שיחה 17:06, 13 בנובמבר 2022 (IST)

@[עריכת קוד מקור]

שלחתי מיילים איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:14, 16 בנובמבר 2022 (IST)

תודה. אבדוק. ואשתדל לענות מחר או לכל המאוחר מחרתיים. גילגמש שיחה 00:38, 16 בנובמבר 2022 (IST)
תזכורת. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 20:43, 29 בדצמבר 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 47[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #47
עודכן ב־26 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● בוויקיפדיה העברית יתקיימו בקרוב בחירות לתפקיד בודק. מועמדים העומדים בתנאי הסף רשאים להגיש את מועמדותם עד ליום שני, 21 בנובמבר 2022, בשעה 09:00. הגשת המועמדות מתבצעת בדף ויקיפדיה:בודק/בחירת בודקים - 27. נכון לעת פרסום גיליון זה, משתמש אחד הגיש מועמדות - עלי
● במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של Deror avi כמפעיל מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הבירוקרטים
● במפעיל נולד התקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של איתי פ. כמפעיל מערכת. בסופו הוחלט לאשרר את כהונתו כמפעיל לקדנציה נוספת. נאחל לאיתי הצלחה רבה בשלוש השנים הבאות! ●
Matanya ו-Yoavd עזבו את תפקידם כמפעילי מערכת. נאחל להם הצלחה בהמשך דרכם! ●
● תחרות תמונת השנה >> בויקישיתוף החלה! התחרות תתנהל בשני סבבים, כאשר בסבב הראשון (שיסתיים ב-28 בנובמבר) כל משתמש רשאי להצביע לכמה תמונות שירצה (מבין התמונות המועמדות), ובסבב השני להצביע ל-3 תמונות (מבין התמונות שישתתפו בסבב זה). רשאים להצביע מי שביצעו לפחות 75 עריכות (שלא בוטלו על ידי משתמשים אחרים) עד 1 בינואר 2022. לפרטים נוספים: דף התחרות >>, חוקי התחרות >>
● במזנון עלתה הצעה ליצור אחידות בשימוש במילים "אמריקאי" ו"אמריקני" בשמות ערכים
● במזנון מתקיים דיון לגבי ערכים של צירי זמן
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא עיראק
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך השדה המגנטי של כדור הארץ מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 20:33, 19 בנובמבר 2022 (IST)

לוקי[עריכת קוד מקור]

היי חן,

לדעתי הערך לוקי אינו עומד בסטנדרט של הערכים המומלצים.

ניסיתי לפתוח על כך דיון לפני מס' שבועות, אך נראה שהוא נמחק. אם אתה מסכים שאינו מתאים עוד, אנא פתח דיון כי אני לא מצליח. בר 👻 שיחה 21:59, 19 בנובמבר 2022 (IST)

שלום בר,
הדיון נפתח לפי הכללים לפני כחודש והערך יגיע להצבעה בתורו, בהתאם להתפתחות הדיון. אתה יכול לראות אותו כאן: ויקיפדיה:ערכים מומלצים/רשימת המתנה. אם לא יהיו מגיבים נוספים הוא יעבור להצבעה ישר ואם כן תהיה תגובה נתייחס אליה באופן ענייני. גילגמש שיחה 23:37, 20 בנובמבר 2022 (IST)
הבנתי, תודה רבה. בר 👻 שיחה 00:00, 21 בנובמבר 2022 (IST)

שינוי שם הערך"אמזונה" ל""אמזונות"[עריכת קוד מקור]

אני שבה וחוזרת על הצעתי מה 7 בנובמבר לשנות את שם הערך "אמזונה" ל"אמזונות". בערך המשופץ, לאחר שסיימתי להרחיב אותו, ההתייחסות היא באופן ברור לקבוצה ולא לנשים יחידות-בודדות. השם "אמזונה" מחמיץ את כל הפואנטה. ייחודן של האמזונות לא היה רק בהיותן נשים לוחמות - אלא בעיקר בהיותן חברה של נשים שהתנהלה ללא שיתוף גברים. אשמח מאוד להתייחסות לנושא ומקווה שהצעתי תתקבל. בתודהRuchka43 - שיחה 12:07, 20 בנובמבר 2022 (IST)

שלום,
אני חושב שכבר אמרתי שיש לפתוח דיון בדף שיחת הערך. גילגמש שיחה 23:33, 20 בנובמבר 2022 (IST)
זה מה שעשיתי כבר מזמן !!!
אני מבקשת שתבדוק. האם עשיתי משהו לא נכון ?" Ruchka43 - שיחה 15:58, 21 בנובמבר 2022 (IST)
בוקר טוב, Ruchka43.

לא פעלת כמו שצריך עד הסוף כי שכחת להוסיף תבנית. מתחת לכותרת "שינוי שם" יש להוסיף את התבנית {{שינוי שם}}. כך יפתח הדיון באופן רשמי. גילגמש שיחה 10:00, 22 בנובמבר 2022 (IST)
ניסיתי לעשות זאת. נדמה לי שאני רק הולכת ומסתבכת עם ההנחיות של עריכה בקוד מקור. האם תוכל לעזור לי ולפרסם את ההזמנה לדיון בצורה הנכונה ? Ruchka43 - שיחה 11:03, 25 בנובמבר 2022 (IST)
Ruchka43 אני רואה שהדיון נפתח כדין לפי הכללים. מה עוד את רוצה לעשות? להזמין משתתפים בעזרת לוח המודעות? לא כל כך הבנתי מה פירושו של "לפרסם את ההזמנה". גילגמש שיחה 19:42, 25 בנובמבר 2022 (IST)
פרסמתי בלוח ההודעות ואני מחכה לתגובות. אשמח במיוחד לדעת מה דעתך Ruchka43 - שיחה 18:20, 1 בדצמבר 2022 (IST)
Ruchka43, באופן עקרוני שם הערך צריך להיות ביחיד. יש יוצאי דופן: למשל רשימה (מלכים, נשיאים וכו'), סוגים ומשפחות של בעלי חיים (דוביים, כלביים וכו'). במקרה של אמזונה/אמזונות - מדובר בעם מיתולוגי. במקרה של עמים נהוג לתת שמות ברבים (אנגלים, צרפתים, יהודים וכו) מכאן שיש סיבה לשנות את שם הערך. עם זאת, בעיני מדובר בעניין שולי יחסית ולא היתי מתעסק בזה. היות שהדבר חשוב לך טוב שפתחת דיון. אם שבוע לאחר פתיחת הדיון אין תגובות אפשר לשנות. לאחר מכן יש להסיר את התבנית מדף שיחת הערך. בנימוק העברה לכתוב "לפי דף שיחה" או ניסוח דומה. גילגמש שיחה 10:17, 2 בדצמבר 2022 (IST)

בבקשה עזרה[עריכת קוד מקור]

שלום חן, האם רשתית תוך-פלזמית ואנדוממברנה הם היינו הך? תודה על כל עזרה. Asaf M - שיחה 14:28, 20 בנובמבר 2022 (IST)

שלום,
המושג "אנדו-ממברנה" לא נמצא בשימוש רחב ולמעשה זאת הפעם הראשונה ששמעתי על קיומו. בדקתי בוויקיפדיה האנגלית ונראה שזה פשוט שם קיבוצי לכל מיני אברונים שאחד מהם הוא אותה רשתית תוך-פלזמית (endoplamic reticulum) זה אברון סופר חשוב ומפורסם מאוד. הינה לינק לחברים האנגלים: en:Endomembrane system גילגמש שיחה 23:34, 20 בנובמבר 2022 (IST)
תודה חן, נשארתי עם רשתית תוך-פלזמית בטיוטה משתמש:Asaf M/ציר הזמן של ההיסטוריה האבולוציונית של החיים. Asaf M - שיחה 07:54, 21 בנובמבר 2022 (IST)
יופי. אני רואה שיש לך שם לוח מעניין מאד. גילגמש שיחה 10:02, 22 בנובמבר 2022 (IST)
תודה רבה חן. יותר מאשמח להערות שלך. Asaf M - שיחה 10:03, 22 בנובמבר 2022 (IST)
לצערי, זה תחום שאני לא מבין בו הרבה. גילגמש שיחה 10:04, 22 בנובמבר 2022 (IST)
👍 Asaf M - שיחה 10:07, 22 בנובמבר 2022 (IST)

דיון בדף השיחה של התעללות נרקיסיסטית[עריכת קוד מקור]

היי גילגמש,

אשמח לקבל את התייחוסתך בדף השיחה של התעללות נרקיסיסטית. דובי123 - שיחה 20:53, 22 בנובמבר 2022 (IST)

שלום,
לצערי, אין לי מה לתרום לדיון. גילגמש שיחה 21:06, 22 בנובמבר 2022 (IST)

לעיונך[עריכת קוד מקור]

שלום חן, בובת קש של נועם דובב. עיין ברשימת התרומות האחרונות שלו.

שלום,
זאת לא בובת קש של נעם דובב. גילגמש שיחה 19:44, 25 בנובמבר 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 48[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #48
עודכן ב־27 בנובמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את אנדרסן למפעיל מערכת ●
● הבחירות לתפקיד בודק החלו, והן מתקיימות בדף ויקיפדיה:בודק/בחירת בודקים - 27. ההצבעה תינעל ביום שני, 28 בנובמבר 2022, בשעה 08:59. מועמד אחד הציג את מועמדותו - עלי
● במפעיל נולד התקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של Deror avi כמפעיל מערכת, ובסופו הוחלט שלא לאשרר את כהונתו כמפעיל ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי מחלוקות שנשארות זמן רב בקטגוריית המחלוקת ללא פתיחת הצבעה
● במזנון מתקיים דיון לגבי המועד הרלוונטי של זכות ההצבעה
● בכיכר העיר מתקיים דיון לגבי הרכב הממשלה העתידה לקום
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא איראן
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך המשמר הפרטוריאני לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 00:24, 27 בנובמבר 2022 (IST)

טיפשים חרוצים[עריכת קוד מקור]

נתקלתי בדבר־מה שכתבת בדף המשתמש: ”קיים זן נפרד של טיפשים חרוצים שאין להם כוונות לגרום לנזק, אך בפעולתם הם גורמים לנזק זה. הטיפול באנשים כאלה גם כן צריך לכלול חסימה.” אני התחלתי את דרכי בויקיפדיה בתור "טיפש חרוץ" עם כוונה טובה שגרם נזק – ראה את ביטול העריכה שביצעה חנה. אם הייתי נחסם על כך, לא היתה לי הזדמנות ללמוד ולהצטרך לקהילה, והייתי מפתח שליליות כלפי ויקיפדיה. אם אכן כוונתך בדבריך לעורכים כמוני, ולא למשל למי שמשחית מתוך כוונה טובה באופן סדרתי וחסימתו נעשית רק לאחר שהמאמצים ללמדו את הכללים עלו בתוהו, לדעתי חבל להתייחס בצורה כזאת לעורכים חדשים – אנחנו צריכים בויקיפדיה כמה שיותר כוונות טובות וחריצות. פעמי-עליון - שיחה 13:12, 27 בנובמבר 2022 (IST)

שלום רב,
"טיפש חרוץ" צריך לענות על שתי הגדרות: הוא צריך להיות טיפש והוא צריך להיות חרוץ. טעות בתום לב אפילו אם חוזרים עליה לא עולה לכדי הגדרה של "טיפש חרוץ". טיפש חרוץ הוא אדם שעושה טעויות רבות ללא כוונה לטעות אך בכל זאת טועה. ממשיך בטעויותיו למרות שמסבירים לו לא לעשות את מה שהוא עושה וכך באדיקות ובחריצות במשך זמן רב. במקרה כזה אני סבור שיש להשתמש בכלי החסימה. משתמש חדש לא יכול לענות על הגדרה זו כי אין לו ותק שיכול ליפול תחת "חרוץ". יתכן שיעשה טעות ויתכן שהיא טיפשית אבל זה לא צריך לגרור חסימה ללא הגבלת זמן. גילגמש שיחה 16:46, 27 בנובמבר 2022 (IST)
"תכונתו של טיפש היא להאמין כי הוא אינו כזה", אני לא יכול לדבר בשם גילגמש, אבל אני מאמין שכאשר משתמש אינו מסוגל ללמוד ולשפר את פעולותיו ולהבין את טעויותיו בכלל, אז יש בעיה מאוד גדולה בלתת לו יד חופשית במרחב הערכים לאורך זמן. גם אני עשיתי הרבה טעויות בעבר (ועדיין טועה לפעמים), אבל התכונה החשובה ביותר בעיניי בהשתתפות בוויקיפדיה בכל דרך, היא היכולת לקבל ביקורת וללמוד. אלבוסשיחה17:00, 27 בנובמבר 2022 (IST)
תודה גילגמש, אני מבין; אכן לא הבנתי נכון וכוונתך היתה לחסימה רק לאחר נסיונות לחינוך והסברה. כאשר זה לא מוסבר במפורש הדברים התפרשו אצלי כאכזריים מעט.
אלבוס, אני מסכים, פשוט חשבתי שגילגמש מתכוון לנקיטת יד קשה גם במקרה של טיפש שניסה לתרום פעם אחת ושגה, מבלי לנסות לעזור לו ללמוד. פעמי-עליון - שיחה 17:07, 27 בנובמבר 2022 (IST)
עריכה מטופשת יכולה לעמוד בזכות עצמה. כל אחד עשוי לבצע עריכות מטופשות. אני מניח שגם אני ביצעתי כמה עריכות מטופשות. זה לכשעצמו לא נורא. אדם כזה אינו מזיק. מי שחוזר על סגנון עריכה שגוי שוב ושוב לאורך זמן הוא טיפש "חרוץ" - מנסה לעזור אבל רק מפריע. זה ככה לא רק בוויקיפדיה. בכל ארגון גדול יכול לצוץ עובד נורא חרוץ אבל נורא טיפש שרק מזיק. גילגמש שיחה 19:58, 27 בנובמבר 2022 (IST)
מבלי להתייחס למקרים או עורכים ספציפיים או לאירועים בדיון דלעיל אבקש להוסיף שיש גם טיפשים חרוצים בלתי נלאים במיזם המכלים בו חלקות טובות רבות. לאף אחד אין את הרצון והזמן להתמודד איתם. רק הקהילה כקהילה יכולה. יש התנהלויות שיש בהן דפוס קבוע של כתיבה לא אנציקלופדית בלתי ניטראלית והגונה בעליל אבל מאחר וזה תמיד משרת צד כלשהו מהצדדים, ההתנהלות הזו עוברת במקום לגדוע אותה באיבה. מי-נהר - שיחה 21:52, 27 בנובמבר 2022 (IST)

הסתרה ממנועי חיפוש[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, השבוע הנחתי בתחילת כל אחד מהדפים במרחבי המשתמש והשיחה שלי "__לא_לחיפוש__", וכשהיום עשיתי חיפוש בגוגל "idoc07", עדיין הופיעו הדפים שיחת משתמש:Idoc07 ושיחת משתמש:Idoc07/שער לדף שיחה. מדוע? עידו כהןדברו איתי • ו' בכסלו ה'תשפ"ג • 19:16, 29 בנובמבר 2022 (IST)

שלום,
אין לי מושג מה גרם לזה. אני מציע שתפנה לדלפק ייעוץ. גילגמש שיחה 19:48, 29 בנובמבר 2022 (IST)
@Idoc07, לא יודע אם כבר קיבלת תשובה או לא, אבל בקצרה:
האלגוריתם של גוגל סורק את כל הדפים שקיימים במרשתת פעם בכמה ימים, בדרך כלל. לכן, גם אם הוספת "לא לחיפוש" עכשיו, בדרך כלל יעברו כמה ימים עד שגוגל יחזור לדף שלך, יראה שהוא לא לחיפוש ויסיר אותו. התו השמיניהבה נשוחח 15:22, 11 בדצמבר 2022 (IST)

משתמש:גילגמש2[עריכת קוד מקור]

היי. האם משתמש:גילגמש2 אכן שלך? תאו הארגמן - שיחה 10:39, 30 בנובמבר 2022 (IST)

תודה על תשומת הלב. אכן שלי. אשתמש בבובת הקש הזאת בעבודה עם ססמה אחרת. אני חושש להשתמש בססמה העיקרית במחשב ציבורי. גילגמש שיחה 22:59, 30 בנובמבר 2022 (IST)
תודה רבה להגדיר אותו כבדוק עריכות/מנטר? תאו הארגמן - שיחה 12:03, 1 בדצמבר 2022 (IST)

הערות שוליים בדף השיחה[עריכת קוד מקור]

שלום, אני שואל אותך פה כדי לא להסיט את הדיון בשיחה:חבירו. ביקשת שם שלא להוסיף הערות שוליים בדף השיחה; ראיתי את הפרקטיקה הזאת בעבר במספר דפי שיחה. אני מבין שזה לא אידאלי, אבל אם הייתי מוסיף את כל אותם מקורות בגוף התגובה, היא היתה ארוכה להחריד וקשה מאוד לקריאה. האם אתה מעדיף שאצור תת־פרק של הערות שוליים כדי להפריד אותן מהדיון עצמו ולאפשר לו להתקיים במסודר? פעמי-עליון - שיחה 12:31, 30 בנובמבר 2022 (IST)

אני מעדיף שלא יהיו הערות שוליים כלל בדיון. דף שיחה הוא דינמי. זה יפריע תמיד בכל פעם שמישהו יוסיף תגובה. אין צורך להשתמש בהערות שוליים בדף שיחה. אם יש צורך להשתמש במקור כדי לאשש טענה כלשהי שכתבת עדיף להביא אותו בגוף הטקסט. אם יש צורך להשתמש במקורות רבים כל כך - סימן שהטיעון שלך לא חד מספיק וככל הנראה יש לנסח מחדש או לפרק אותו לפסקאות. גילגמש שיחה 23:01, 30 בנובמבר 2022 (IST)
אשמח אם תסתכל שוב בדף השיחה שם, הוספתי תת פרק להערות שוליים וכעת לדעתי הערות השוליים לא מפריעות לדיון או להוספת תגובות בו כלל. לגבי הצורך בכמות כזאת של הערות שוליים, מה שניסיתי להראות הוא שהשימוש במונח שהצעתי נפוץ מאוד במחקר; אין דרך אחרת להראות זאת מלבד הבאת כמות גגולה של מקורות, ובעיני עדיף שלא יופיעו בתגובה עצמה כדי לא להקשות על קריאותה.
בנוגע לדברים שכתבת שם, צר לי שאתה נמנע מלהשתתף בדיון בגלל דבר שולי (פשוטו כמשמעו) כזה. לאור העובדה שההערות כעת בתת פרק נפרד, אינני רואה איך הן מפריעות לרצף הכתיבה. גם אינני מבין למה אתה חש התעלמות מוחלטת, הרי גם אני וגם אבי הגבנו לדבריך, ולאורם הפרדתי את הערות השוליים מהדיון עצמו. פעמי-עליון - שיחה 09:37, 1 בדצמבר 2022 (IST)
שלום,
בעיניך הדבר שולי ובעיני לא. זה מפריע לי ואני מעדיף לא לקחת שום חלק בדיון כזה. תמשיכו בבקשה בדיון בלעדי. גילגמש שיחה 10:13, 2 בדצמבר 2022 (IST)
בסדר. אם תשנה את דעתך, אני בטוח שכמי שהתעסק בהיסטוריה צבאית כן יש לך מה לתרום לדיון, ונשמח אם תשוב אליו. פעמי-עליון - שיחה 13:01, 2 בדצמבר 2022 (IST)

תהיה יותר עדין[עריכת קוד מקור]

היי, עכשיו נזכרתי לפני 4 שנים כשהייתי (יחסית) חדש בויקיפדיה (פעיל בערך חצי שנה) והייתי די גרוע בלערוך ועשיתי הרבה טעויות כשלא הבנתי איך דברים כמו הערות עובדים. כתבת לי אזהרה מאוד התקפית (ואפילו קצת משפילה). זה גרם לי לפרוש למשך 3 שנים מויקיפדיה. בבקשה תהיה בעתיד יותר נעים ופחות התקפי כשאתה מבקר מישהו, אתה לא יודע מי מאחוריי המסך, הייתי אז ילד בן 11 שניסה לערוך ויקיפדיה בצורה רצינית והודעה כזאת הבהילה אותי ממש. הנה קישור למקרה שאתה רוצה לקרוא את האזהרה שלך: https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%AA_%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:%D7%96%D7%99%D7%9D_%D7%94%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%A9/%D7%90%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%95%D7%9F_1#%D7%90%D7%96%D7%94%D7%A8%D7%94 שבוע טוב, --זים הפולש - שיחה 17:53, 4 בדצמבר 2022 (IST)

שלום,
הגיל של הכותב לא חשוב. בחרת להשתתף בכתיבה עליך לעמוד בכל התנאים לכתיבה ללא קשר לגיל או דבר מה אחר. אני לא מפלה אף אחד על בסיס גילו ופירושו גם אי מתן הנחה כלשהי לפלוני בגלל גיל או בגלל דבר מה אחר. לא רק שאני לא מצטער על מה שכתבתי, אלא היתי חוזר על זה אילו אתה או מישהו אחר היה חוזר על כך. גילגמש שיחה 17:56, 4 בדצמבר 2022 (IST)

דימאש קודאיברגן[עריכת קוד מקור]

שלום לך אדוני דר' חן! שמי גבריאל בינקוביץ(66) גר כ-5 במיאמי פלורידה ומעריץ נלהב ביותר של הזמר דימאש כ-3 שנים! התנצלות רבתי אם אני מגיע אלייך לא בערוץ הנכון..אני חדש מאוד בויקיפדיה ככותב, או כמעוניין בכך ויש לי מספר שאלות אליך.. אמנם כבר כתבתי לך אבל אינני בטוח אם היה זה ערוץ נכון ואם הדברים יגיעו אליך אז כותב כאן שוב.. אנא צור עימי קשר בכל ערוץ נכון לך בכבוד ובהמון הערכה, גבריאל נ.ב. חייב להביע את תדהמתי מעושר הידע ועבודת הכתיבה והעריכה שלך בויקי ומי יודע איפה עוד..ואוו! Gavriel Binkovitz - שיחה 22:23, 8 בדצמבר 2022 (IST)

שלום ותודה על המחמאות. הדרך הנכונה ליצור קשר איתי (או עם כל ויקיפד אחר) זה בדף שיחתי כפי שעשית. מה רצית לשאול? גילגמש שיחה 16:41, 9 בדצמבר 2022 (IST)
שלום לך שוב מכובדי לא בטוח אם התואר דוקטור "מספיק" לך ואלי יותר "איש אשכולות"..
בכל אופן כאמור הערך הנחפץ הוא הזמר "דימאש קודאיברגן"..
יש הרבה חוסר וכתיבה בכיוון לא מספיק מכובד לטעמי..
מה שתחילת כל חייב לברר:
ישנו גורמים נוספים שנטלו על עצמם לכתוב את הערך וכולי כבוד אליהם באשר הם..אבל ישנה תחושה שאחד מהם קצת סוטה מההגינות, נאמר כך, אולי היו לכם ויכוחים בנושא?
אותו גורם מחק עריכה שלי, ממש מעט אבל מאוד רציתי לערוך ולהשלים מספר פרטים ואינני מבין מדוע הוא מחק כמעט כל מה שעשיתי.
תוכל להאיר את עיני בנקודה הזאת?
יש לי חוסר יידע בסיסי בכל הקשור לכתיבה בויקי ואלמד מיוטיוב ומהקובץ הדרכה כאן אבל בעקרון כפי שהבנתי, מקווה נכונה, ויקי איננו מילון וברצוני להעשיר את הערך הזה כמה שיותר!
המגמה שמי שיבחר ללמוד על דימאש ימצא מירב הפרטים שמבארים לא רק יכולת מוסיקלית אלא הרבה מעבר לכך..
אישיותו ורקע חייו מאוד חשובים ומיוחדים וייחודיים ואני רואה לנכון לתת רקע על כך!
אנא סייע לי בנקודות שהעליתי!
שוב, בהמון הערכה וכבוד,
גבריאל Gavriel Binkovitz - שיחה 18:01, 9 בדצמבר 2022 (IST)
בדקת בתקציר העריכה אם הוא השאיר נימוק לעריכתו? גילגמש שיחה 19:19, 9 בדצמבר 2022 (IST)
חן ברשותך, הערה לגבריאל: הבעיה היא לא עם המידע אלא בעיקר עם הניסוח של המידע, המיקום שלו בערך, צורת הכתיבה. צריך מעט מיומנות ושעות כתיבה זה הכל. לבנתיים גבריאל נסה לבדוק ערכי אישים וזמרים ונסה לקלוט את סוגי הניסוחים וצורות הכתיבה שיש בערכים. בהצלחה! Asaf M - שיחה 19:23, 9 בדצמבר 2022 (IST)
שוב שלום מר חן (זה בסדר? אי אפשר פשוט לכתוב "חן" לאדם בתפקידך)
הבט מכובדי, לא באתי לריב עם אף אחד וכנראה שיש מספר אנשים שרוצים שהתבנית, הניסוח וכו' יהיו בפורמט מסוים...ומחקו את דבריי בלי ליצור איתי קשר ולהסביר קודם מה מתאים וצפוי!
אני לא אשחק בענווה מאולצת אבל אני לא קטלא קניא ויש לי דבר או שניים עם ניסוח ואם מישהו חושב שהסגנון שלי לא מתאים.. אדרבה.. שימשיך את הערך כרצונו!
לפי עניות דעתי, העיצוב הקיים לקוי, הניסוח הפיסוק ועוד דברים לא ראויים, אבל זוהי דעתי!
רק חבל שהערך לא התעדכן כבר קרוב לשנתיים, ואם השיחה הזו תגרום למייסדי ערך "דימש" להמשיך - בכבוד רב, אני לא שם! Gavriel Binkovitz - שיחה 05:40, 10 בדצמבר 2022 (IST)
אפשר לקרוא לי חן או גילגמש, כמקובל. דיונים על הערך יש לנהל בדף שיחת הערך. לגבי הנהלים: אין כל חובה להודיע לך, לדון איתך או להתייעץ איתך לפני עריכה של הדברים שלך או מחיקתם או שחזורם. הכל בהתאם למקובל בוויקיפדיה. כמו שאתה ערכת את הערך או יצרת את הערך בלי לשאול אף אחד כך כל אחד יכול לערוך, למחוק, לשחזר את מה שכתבת ובלבד שהדבר נעשה לפי הכללים המקובלים אצלנו. גילגמש שיחה 11:54, 10 בדצמבר 2022 (IST)
אוקיי חן..(עדיין קשה לי)
בכל אופן, הבנתי ..ואתה צודק - ישנם כללים קודמים אלא שכיוון שכאמור הערך לא עודכן כשנתיים סברתי שלאף אחד אין עניין להמשיך ולכן לא עדכנתי..בעצם כן עשיתי זאת (!)לפני עם מר בן ימין ועם מר אלון!
וכעת לאחר שאזרתי אומץ להידרש לנושא נכנסו עורכים קודמים שוב וזה נהדר!
אמרתי גם לאלון ולבן ימין, שאדרבה, אשמח לעזור ולהיות שותף לעריכה והודיתי שאינני בקיא בכללי התחביר כאן.
אינני סבור שהסגנון שלי היה כה גרוע אבל בסדר..
בשורה התחתונה - כל מי שיסייע לעדכן את הערך יבורך וזאת עיקר מגמתי! Gavriel Binkovitz - שיחה 18:00, 10 בדצמבר 2022 (IST)
אם אינך בקיא בתחביר המקובל בוויקיפדיה - אפשר ללמוד. יש מדריכי עזרה רבים ואפשר להיעזר גם בוויקיפדים ותיקים. אם העירו לך על הכתיבה שלך תראה מה כתבו ותפעל בהתאם. גילגמש שיחה 19:49, 10 בדצמבר 2022 (IST)

הודעה על בירור[עריכת קוד מקור]

אני מודיע לך על הגשת תלונה כנגדך בגין בקשת חסימתי עקב טענות לא מבוססות ושיקריות של ״מלחמת עריכה״ בטענה שאתה מנצל סמכותך לרעה, בנוסף הצגת פסלים ומיצגים שנעשו בהשראת גילגמש תוך הצגת מצג שווא שנעשו למענך בתור משתמש גובלת בהונאה.1001notti - שיחה 13:47, 11 בדצמבר 2022 (IST)

@1001notti, הסברתי לך את דעתי בנושא בדף הבירורים. אוסיף גם שהמשפט האחרון בפנייה שלך פה מיותר לחלוטין. תאו הארגמן - שיחה 13:54, 11 בדצמבר 2022 (IST)
תאו הארגמן מעריך את צורת הטיפול העניינית שלך בנושא התלונה. בקשר למשפט האחרון זוהי אינציקלופדיה חופשית וזהו דף שיחה. המשתמש מציג בדף המשתמש שלו מספר מיצגים אומנותיים שנעשו בהשראת גילגמש מלכה החמישי של העיר ארך. ומציג אותם כאילו שנעשו למענו של משתמש הוויקיפדיה גילגמש ללא הצגת מקור המבסס זאת וללא הצגת רקע לאותם מיצגים כך שמדובר בהונאה והצגת מצג שווא.1001notti - שיחה 14:48, 11 בדצמבר 2022 (IST)

שאלה הנוגעת להצבעה על "הפרעת אישיות גבולית"[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, האם כשערך עולה להצבעה במדור המומלצים משתתפי הדיון הקודם מתויגים? אני רוצה להצביע בהצבעה הנוגעת אליו אך חושש שעד שיעלה להצבעה, אשכח זאת. פעמי-עליון - שיחה 14:29, 13 בדצמבר 2022 (IST)

שלום,
לא נהוג לתייג משמתמשים שהשתתפו בדיון. הערך הגיע לשלב אחרון לפני הצבעה (הצגה לקראת הצבעה) והוא נמצא כרגע בדף ההצבעה. אם לא יקרה שום דבר חריג הוא יעבור ביום שלישי הבא להצבעה. הלו"ז מפורסם שבועיים מראש. אני מזמין אותך לעקוב אחרי דף ההצבעה ולהשתתף גם בהצבעות על ערכים אחרים. גילגמש שיחה 15:14, 13 בדצמבר 2022 (IST)
אני מבין, אעקוב אחר דף ההצבעה. תודה, פעמי-עליון - שיחה 16:23, 13 בדצמבר 2022 (IST)

יעוץ ועזרה בערך של חסידות גור[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה

ערך הנ"ל בקטע על התקנות הכנסתי את מסמך של הסטייפלר לגבי התקנות של גור, שמש מרפא מחק את דברי וטועןם שזה פרשנות והכניס פרשנות שלו, אולם גם מחק את האסמכתא, (שכנראה מפריע לו) המכתב בכתב ידו של הסטייפלר. מה ניתן לעשות.תודהקאצק - שיחה 18:37, 13 בדצמבר 2022 (IST)

שלום,
אם אתה לא מרוצה מעריכה של עורך מסוים, ניתן להחזיר את הערך לגרסתו היציבה עם נימוק קצר בתקציר העריכה. לאחר מכן המשתמש שרוצה לשנות את הגרסה היציבה יכול לפתוח דיון ולנסות לשכנע. גילגמש שיחה 18:39, 13 בדצמבר 2022 (IST)
תודה רבה
איך אני מחזיר לעריכה הקודמתקאצק - שיחה 19:04, 13 בדצמבר 2022 (IST)
יש רק לבדוק שזאת אכן הגרסה היציבה גילגמש שיחה 19:11, 13 בדצמבר 2022 (IST)
זו הוספה שאני הכנסתי עם מסמך קאצק - שיחה 19:17, 13 בדצמבר 2022 (IST)
לא חשוב מי הוסיף. חשוב אם זה חלק מהגרסה היציבה או לא. אסור לך לשחזר לגרסה שאתה אוהב אם היא לא יציבה. גילגמש שיחה 19:18, 13 בדצמבר 2022 (IST)
תודה
לא ברור לי מה זה נקרא גרסא יציבה,
אולי אם לא קשה לך לראות
תודה רבהקאצק - שיחה 19:24, 13 בדצמבר 2022 (IST)
"גרסה יציבה" היא גרסת הערך שקדמה לשינוי. היא תהיה יציבה אם התוכן היה ללא שינוי במשך זמן משמעותי. אין הגדרה חד משמעית ל"זמן משמעותי" אבל לפחות שבוע ואצל המחמירים כמה שבועות.
בדקתי מספר עריכות שביצעת ולא גיליתי מתי בדיוק הוספת את התוכן. לא דפדפתי בין עשרות העריכות שלך. אם ביצעת את העריכה לפני זמן רב, אתה יכול לשחזר בטענה לגרסה יציבה (עם נימוק קצר). אם ביצעת את השינוי זמן קצר לפני ששמש מרפא שינה אסור לך להחזיר לגרסה שלך כי היא "לא יציבה". מקווה שההסבר מובן. גילגמש שיחה 19:28, 13 בדצמבר 2022 (IST)
המסמך וצילום המסמך הוא צילום המסמך המקורי מתוך מכירות פומביות ומופיע באינטרנטקאצק - שיחה 19:29, 13 בדצמבר 2022 (IST)
זה לא חשוב. גילגמש שיחה 19:30, 13 בדצמבר 2022 (IST)
את הדברים הכנסתי ב15/11/2022 כחודש ימים שזה שםקאצק - שיחה 19:33, 13 בדצמבר 2022 (IST)
ושוב תודה קאצק - שיחה 19:33, 13 בדצמבר 2022 (IST)
חודש זה לא מעט. אפשר לשחזר. גילגמש שיחה 19:35, 13 בדצמבר 2022 (IST)
תודה רבה מאדקאצק - שיחה 19:36, 13 בדצמבר 2022 (IST)
בבקשה גילגמש שיחה 19:43, 13 בדצמבר 2022 (IST)
היי חן. נראה לי שכדאי שתדע שכללי הגירסה היציבה השתנו. כיום צריך שיחלפו 30 ימים, ומותר לבטל שיחזור אם הוא לא נומק.
(קאצק, אני לא מתייחס לעריכה שלך. בהצלחה רבה במיזם!) מביע עניין - שיחה 17:43, 15 בדצמבר 2022 (IST)
30 יום? תודה. גילגמש שיחה 19:18, 15 בדצמבר 2022 (IST)
בהמשך להדרכה שלך החזרתי את הגירסא. הגירסא הייתה מ15/11/2022. עד 13/12/2022 שהוא מחק והכניס את גרסתו . עכשיו הוא מחק מחדש וטוען שגירסא יציבה זה חודש, מה עלי לעשות תודה.קאצק - שיחה 11:23, 25 בדצמבר 2022 (IST)

קישור חיצוני[עריכת קוד מקור]

היי. אשמח לעזרה. חשוב לי להוסיף את המידעון שכתבתי בנושא פגיעות מיניות לערך אונס. אם לא דרך קישור גוגל דרייב אז איך ניתן לשתף את הקובץ?

שלום. הקישור צריך להיות רלוונטי לערך וחשוב שיפורסם בבמה רצינית. למשל עיתון או בלוג מקצועי. מסמך שמכין אדם פרטי הוא לא מקור ראוי לקישור. לא חשוב היכן נמצא המסמך. בלי קשר, לא מקשרים לגוגל דרייב. גילגמש שיחה 19:24, 13 בדצמבר 2022 (IST)
תודה על הסבלנות והתשובה המהירה. כשהמידעון יפורסם בבלוג מקצועי אדאג לקשר לערכים הרלוונטיים. תמיר נדל ישראל - שיחה 19:30, 13 בדצמבר 2022 (IST)
בבקשה. גילגמש שיחה 19:33, 13 בדצמבר 2022 (IST)

תיקון טעות המופיעה לא מקור[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה מר גילגמש.

מה נהוג בויקיפדיה לגבי תיקון עובדה שגויה המופיעה בערך כלשהו ללא מקור - האם תיקונה דורש מקור? והאם זה מעכב?

תודה רבה. דוגדוגוש - שיחה 14:33, 14 בדצמבר 2022 (IST)

שלום,
אם טענה כלשהי היא שגיאה ברורה וגם אין לה מקור אפשר לתקן ללא דיון מקדים. אין חובה להציג מקור, אך עדיף לעשות זאת בליווי מקור. גילגמש שיחה 16:17, 14 בדצמבר 2022 (IST)
אחלה. כמו"כ כיצד ניתן לפנות אליך באופן בלתי נצפה-לעין-כל? תודה, דוגדוגוש - שיחה 10:29, 18 בדצמבר 2022 (IST)
אפשר לשלוח לי מייל דרך המערכת. עם זאת, אם העניין דורש דיון אני מעדיף פנייה פומבית, כפי שכתוב במבוא לדף שיחתי. גילגמש שיחה 05:37, 19 בדצמבר 2022 (IST)
איני מזהה היכן כתובת המייל שלך. אני עורך מתחיל. האם תוכל לשלוח לי מייל?
ברצוני להוסיף תוכן לערך מסויים ואני רוצה להתייעץ איתך קודם לכן (כיוון שהוא רווי אמוציות וסביר שתהיינה השחתות, ולכן ברצוני לקבל גיבוי מעורך מנוסה כמוך). דוגדוגוש - שיחה 16:15, 19 בדצמבר 2022 (IST)
שולחים מייל דרך המערכת על ידי לחיצה על הקישור "שליחת דואל למשתמש". ספציפית לגבי שאלות על תוכן עדיף לשאול בדף שיחה גלוי היות שזאת לא הודעה אישית ועדיף להשאיר את זה גלוי. ככה עולה גם הסיכוי שתקבל תגובות ממשתמשים נוספים. אני מציע שתפתח ארגז חול (טיוטה) במרחב המשתמש ותכתוב בו את מה שתרצה ואסתכל על זה אחר כך. גילגמש שיחה 20:11, 19 בדצמבר 2022 (IST)

ההפגנות באיראן (2022)[עריכת קוד מקור]

שלום חן, שלומך? שאלה - האם היית שם את הקישור הנ"ל כקישור חיצוני בערך? האם שלטון באיראן בדרך לנפילה? - עם חוקר ויליד איראן בהרוז יוסיאן - חובה לראות עד הסוף, סרטון בערוץ "Alex Tseitlin", באתר יוטיוב (אורך: 49:17) תודה מראש, Asaf M - שיחה 16:08, 14 בדצמבר 2022 (IST)

שלום. לא היתי שם קישור כזה. הדובר איננו חוקר בעל שם ולא מלמד עד כמה שידוע לי באף מוסד אקדמי ולא נושא בתואר אקדמי גבוה עד כמה שידוע לי. בערוץ של אלכס מרואיינים מומחים גדולים יחד עם שרלטנים גמורים. זאת גישה מכילה מאוד שהוא נוקט בה ויש טיעונים לקבלתה. אני לא טוען כמובן שמר יוסיאן הוא שרלטן אבל יש מומחים שאני מעדיף על פניו שכותבים בעברית. למשל ד"ר צימט. גילגמש שיחה 16:17, 14 בדצמבר 2022 (IST)
מקובל לגמרי. לגבי דר. צימט מצאתי את האם איראן עומדת בפני משבר מנהיגות - ד"ר רז צימט מנתח את חילוקי הדעות בצמרת המשטר האיראני, סרטון בערוץ "Alex Tseitlin", באתר יוטיוב (אורך: 16:10), הסרטון צולם לפני המהומות אז אולי אשלב אותו כהערת שוליים בפסקה של רקע למהומות של 2022? מה אומר? Asaf M - שיחה 16:26, 14 בדצמבר 2022 (IST)
דרך אגב, אלכס עושה עבודה מעולה וזו דעה אישית שלי כמובן. Asaf M - שיחה 16:27, 14 בדצמבר 2022 (IST)
הוא בהחלט עושה עבודה מדהימה. גילגמש שיחה 18:41, 14 בדצמבר 2022 (IST)

פתיחת הצבעה בערך במחלוקת[עריכת קוד מקור]

היי, מכיוון שמעולם לפני כן לא פתחתי הצבעה בערך שנוי במחלוקת, אני אשמח שתתן לי הכוונה איך לפעול בנושא. בשיחה:הארי פוטר (דמות) מתנהל דיון ארוך שאני מבין שלא ממש הולך לשום מקום, אז אני חושב שהגיע הזמן לסיים אותו בפתיחת הדיון להצבעה ולהכרעת הרוב, העניין הוא שאין לי ממש מושג איך לעשות את זה, ואני ממש אשמח לעזרתך בנושא. בברכה, אלבוסשיחה11:28, 15 בדצמבר 2022 (IST)

שלום,
עליך להציב בראש הערך את התבנית {{מחלוקת}}, להציג את עיקרי ההמחלקות ולהציג את הטיעונים שלך. הזמן בבקשה את המתדיין העיקרי מהצד השני כדי שיציג את טיעוניו. אם יש יותר משתי טענות יש להזמין את כל הגורמים הרלוונטיים לדף ההצבעה כדי שיציגו את הצעתם. לאחר שכולם כתבו את הנימוקים שלהם ואין הצעות חדשות בדיון יש להמתין 72 שעות ולפתוח את שעון ההצבעה. גילגמש שיחה 13:19, 15 בדצמבר 2022 (IST)
בסדר גמור. תודה על המענה. אלבוסשיחה19:30, 15 בדצמבר 2022 (IST)
אגב, כיוון שהדיון הוא על משהו עקרוני בעולם של הארי פוטר, ולא רק על הערך הספציפי שבו מתקיים הדיון, צריך להבהיר שהמחלוקת היא משפיעה על מספר ערכים. האם יש צורך בהנחת התבנית גם בערכים האחרים שמושפעים מהדיון, או מספיק בערך ההוא וזהו? אלבוסשיחה19:36, 15 בדצמבר 2022 (IST)
תלוי בהקשר. אני לא יכול לענות. התייעץ עם מישהו שקרא את הספרים האלה. גילגמש שיחה 19:38, 15 בדצמבר 2022 (IST)

אליזבת בקר[עריכת קוד מקור]

היי,
היות שאני מתעניין ועורך הרבה ערכים בנושא הנדון, הצצתי גם בערך הנ"ל, כדי לראות אם יש צורך בהגהה קלה. גיליתי שהערך, במצבו דאז, לא התאים באופן מלא למרחב הערכים (ואכן הייתה עליו תבנית שכתוב - שאתה הסרת אותה כמה דקות קודם). אם תבדוק את הערך כעת, לאחר העריכה המסיבית שביצעתי, תראה שאכן היה שם צורך בתבנית שהעלה בקביק. בכל אופן, אני מבקש שלהבא אם ערך אכן מצריך עריכה או שכתוב, ומישהו מעלה עליו תבנית מסוג זה, אל תסיר את התבנית אלא אם כן בדקת ווידאת שהערך אכן מוכן למרחב הערכים, והתבנית מיותרת. במקרה הזה, לטעמי, הסרת התבנית הייתה מהלך שגוי. אלדדשיחה 06:14, 18 בדצמבר 2022 (IST)

שלום אלדד.
אני סבור שיש לשים תבנית שתכתוב רק במקרים קיצוניים. תבנית שכתוב מאפשרת את ריקון הדף והפיכת לערך לקצרמר בן שורות אחדות. ביצעתי את העריכה הזאת במקרים רבים בעבר, במיוחד במסגרת מבצעי ניקוי גדולים. אני סבור שמצבו של הערך לא גרוע עד כדי כך. באשר לתבנית הרכה יותר "עריכה" - גם במקרה זה הערך לא גרוע מספיק בעיני. אין ספק שעריכה סייעה לו, אבל זה המצב של חלק ניכר מהערכים בוויקיפדיה. לכן, בעיני הערך לא חורג מהרף המקובל לערכים מסוגו. על כן, בעיני פעלתי בצורה תקינה ואמשיך לפעול ברוח דומה בעתיד. גילגמש שיחה 05:36, 19 בדצמבר 2022 (IST)
היי, בוקר טוב,
תודה רבה על תשובתך. אני מעריך שלא קראת את הערך בעיון לפני העריכות המסיביות שלי ושל שאר העורכים. אני מציע שתקרא אותו שוב (בעיון), ואני בטוח שתראה שרמתו דאז לא התאימה למרחב הערכים. אני מבקש שבערכים במצב כזה, כשאחד הוויקיפדים מעלה עליהם תבנית עריכה (שוב, במצב כזה, לא במצב טוב יותר) - שתשאיר את התבנית. אם מישהו ירצה לערוך את הערך, בהחלט ייטב. אם הוא יישאר במצב כזה - זה לא מתאים לרמה שוויקיפדיה מתיימרת לשמור עליה. הסיבה שאני כותב את כל הדברים האלה (ואני מניח שעקב כך שהם נכתבו בדף השיחה שלך, הם יזכו לתהודה גדולה יותר) היא שכל הטעויות שם העידו על רמה נמוכה בעברית, ואי-הכרת הכתיבה הנכונה. הערתי בעדינות לכותב בדף השיחה שלו, והוא קיבל את בקשותיי; אני מקווה שלהבא הוא ישקיע עוד כמה ימים בבדיקה של הערכים, וישאיר עליהם תבנית "בעבודה" עד שירגיש שסיים. אני מעריך ברמה גבוהה של ביטחון שאם תבקש מוויקיפדים (כלשהם) להביע את דעתם על הערך (שוב, לפני כל התיקונים), כולם (אכן, כולם) יגידו שהיה כאן צורך בתבנית עריכה/שכתוב. אלדדשיחה 10:34, 19 בדצמבר 2022 (IST)
אוסיף ואומר שאני מכיר לפחות ויקיפד אחד שנחסם מוויקיפדיה, שרמת הכתיבה שלו הייתה הרבה הרבה יותר טובה מהרמה של מה שראיתי כאן, והוא נחסם על כך שהערכים שלו לוקים בתרגמת... הרמה שלו הייתה ממש גבוהה בהרבה. אבל הוא כבר לא יכתוב בוויקיפדיה, בגלל אותה חסימה. אני מעוניין שלפחות הכותב הנוכחי, שכן ימשיך לכתוב כאן, ישקיע יותר בתיקון ערכיו, ולא ימשיך להעלות אותם ברמה הנוכחית. אלדדשיחה 10:37, 19 בדצמבר 2022 (IST)
אחר כל הדברים האלה, החלטתי לקרוא בכל זאת מחדש, כדי לראות את הערך בעיניך שלך, למקרה שאשנה את דעתי. אוקיי... אני מודה שיש לי סטנדרטים גבוהים. יש שם לא מעט ליקויים, אבל הערך במצבו זה אכן יכול להיות דומה לערכים אחרים בוויקיפדיה. בכל אופן, הייתי מעדיף שנעלה את הרף, אם הדבר אפשרי. אלדדשיחה 10:48, 19 בדצמבר 2022 (IST)

שלום Gilgamesh אשמח לעזרתך בהעברת טיוטת : נשקה גולדפרב למרחב הערכים. Talitova[עריכת קוד מקור]

Talitova - שיחה 18:53, 21 בדצמבר 2022 (IST)

שלום,
בקשות לבחינת טיוטות יש להגיש בדף שמיועד לכך. לצערי, אני לא זמין להגשת סיוע פרטני. גילגמש שיחה 22:33, 21 בדצמבר 2022 (IST)
תודה Talitova - שיחה 15:19, 22 בדצמבר 2022 (IST)
בבקשה גילגמש שיחה 16:20, 22 בדצמבר 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 52[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #52
עודכן ב־26 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● ההרשמה למפגש חורף 2023, שיתקיים במרכז שביט ברמת גן ביום שישי 13 בינואר 2022, נפתחה. להרשמה >>>
מיזם ביכורים מציג ביכורים והילולים חדשים ●
● במזנון מתקיים דיון בשאלה האם יש להציג רשימת שותפים מלאה בהפקת אלבום בערכי אלבומים
● במזנון מתקיים דיון לגבי חשיבות אנציקלופדית של גדודי חיל ההנדסה הקרבית
● בכיכר העיר נעשתה השוואה בין הערך קולופוניום בוויקיפדיה העברית לעומת הערך באנציקלופדיה העברית. הדיון המשיך ונעשתה בו השוואה באופן כללי בין האנציקלופדיות ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון בשאלה האם יש פחות עריכות בויקיפדיות השונות מבעבר
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא גלות
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך הפרעת אישיות גבולית והסרת הערך תקנות שו"ם מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 23:24, 24 בדצמבר 2022 (IST)

שלום וברכה. האם אפשר להכניס הפניה למכלול.[עריכת קוד מקור]

בערך של גור ביטל משתמש:אלעדב. הפניה למכלול . משתמש:שמש מרפא החזיר את ההפניה למכלול.

השאלה היא עקרונית, תודהקאצק - שיחה 11:34, 25 בדצמבר 2022 (IST)

ראה תבנית:המכלול ואת דף השיחה שם. כבר הוחלט על השארה של הפניות דומות לאקו-ויקי. מעבר לכך, דיון עקרוני אין מקומו כאן. שמש מרפא - שיחה 11:47, 25 בדצמבר 2022 (IST)

מחיקת התוספת - למה?[עריכת קוד מקור]

די לא הבנתי את המחיקה המהירה! מצטער שני לא מצוי כמוך בנכבי הויקיפדיה ולקח לי זמן להבין איך לשלוח לך מענה. מצופה בעורך שמבקש לבדוק עריכותיהם של אחרים כי "יקשוט עצמו בטרם יקשוט אחרים". די היה אם היית מקליד את שמו של המ"פ בגוגל ולהגיע לאתר יזכור כדי לגלות שה"סיפור" אמיתי ולא "מצוץ מהאצבע"! וכדי שלא תטרח יתר על המידה אוסיף לך את הקישור לדף של מנו באתר יזכור: https://www.izkor.gov.il/%D7%A2%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%90%D7%9C%20%D7%91%D7%9F%20%D7%99%D7%A9%D7%99/en_c11aa37f9e008237fa8a67a8add4ef95 זה יהיה הוגן מצדך להחזיר את התוספת ולהוסיף את הקישור. פעולה אותה התכוונתי לבצע כשהבחנתי בהתערבותך. חפ"ש, ראובן נ.ב. פעולתך מבהירה עד כמה נכון וראוי להחזיר את התוספת ולו כדי שהסיפו "המצוץ מאצבע" (לדעתך) יקבל את הכבוד הראוי לו!!!

בקשר "לתיקונך" בער "אבו רודס[עריכת קוד מקור]

להלן דברי רב אלוף מורדכי גור:

סרן בן ישי (בנישו) עמנואל גילה אומץ לב במלחמת-יום-הכיפורים פיקד סרן עמנואל בן-ישי ז"ל על פלוגה שלחמה באבו-רודס ועסקה במרדפים אחרי אנשי קומנדו מצריים. במהלך המרדפים דאג סרן עמנואל בן-ישי ז"ל לאנשיו ופעל בכל דרך שהיא למניעת היפגעותם תוך סיכון עצמי רב. ב- 13 באוקטובר 1973 בעת התקלות באנשי קומנדו מצריים התפתח קרב ואנשי הקומנדו המצרי תפסו מחסה במערה. סרן עמנואל בן-ישי ז"ל לקח מאחד מחייליו בזוקה, חשף עצמו לאש האויב וירה לעברם. בנסותו להגיע למערה נפגע ונפל. במעשיו הוכיח סרן עמנואל בן-ישי ז"ל דוגמה ומופת לחייליו באומץ- ליבו, קור-רוחו ודביקות במשימה. רב אלוף מרדכי גור ראש המטה הכללי

אעיר כחפ"ש- הערכתי למנו אינה רק בשל אומץ ליבו, את זה קיבלתי כמובן מאליו. מנו ראוי להערכה רבה ביותר גם בשל התחכום בו הוביל חיילים חסרי ניסיון וחסרי הכשרה בסיסית אל מול לוחמי קומנדו מאומנים. הדרך קרת הרוח והמחושבת בה הוביל את חייליו ראוי שתונצח ולא תצונזר.


אני מתכוון להחזיר שוב את התוספת אותה מחקת. אני מקווה שהפעם לאחר הערותיי הקודמות אליך לא תמחק אותה שוב. חפ"ש ראובן

חזרה על עריכה אסורה בוויקיפיה העברית. גילגמש שיחה 07:16, 27 בדצמבר 2022 (IST)
במקום להודות בטעותך אתה מבקש שוב "לתקן".
אם אכן כדבריך, אסור לחזור על אותה עריכה. פעל לתיקון טעותך בטל את מחיקתך ואל תמשיך להתנשא!!!
מה גם שהעריכה החדשה אינה זהה לעריכה הקודמת, הפעם הוספה הפניה למקורות (דברי רא"ל מוטה גור ולאת יזכור).
מקווה שהפעם טרחת לקראו אותם ולהצדיע!!! למנו ז"ל
אני מקווה שהפעם כן תיטול קורה מבין עיניך ולא נזכה לחזות בעלילותיו של גלגמש (החדש).
חפ"ש ראובן 84.228.91.212 08:10, 27 בדצמבר 2022 (IST)
המידע היה חשוב, אך ניסוחו לא תאם את המקובל בוויקיפדיה וחסרה לו אסמכתא. תיקנתי פגמים אלה והחזרתי את המידע. רס"ר (בדימוס) דוד שי - שיחה 09:18, 27 בדצמבר 2022 (IST)
אני חייב להודות שלא הופתעתי ממחיקת התוכן גם אני לו הייתי קורא אותו היית בודק איזה חומר לקח הכותב.
אני שמח על התיקון ומודה לך גם בשם חבריי לפלוגה שאני מניח שיצטרפו לתודתי. 84.228.91.212 11:49, 27 בדצמבר 2022 (IST)

עוצמה סייסמית[עריכת קוד מקור]

תודה גילגמש על המחמאה ועל הצעתך למועמדות של הערך. Ronavni - שיחה 16:07, 31 בדצמבר 2022 (IST)

בשמחה, Ronavni. אני מנהל ביחד עם ברק זה כבר כמה שנים את מדור המומלצים. בעבר ניהלתי אותו עם משתמשים אחרים. אנחנו בודקים כל הזמן את מרחב הערכים בחיפוש אחרי ערכים פוטנציאליים להמלצה. אני מזמין אותך להשתתף בדיונים השונים שמתנהלים כרגע במדור ובהצבעות. ההצבעה הקרובה תפתח במוצ"ש. גילגמש שיחה 16:27, 31 בדצמבר 2022 (IST)

חדשופדיה 2023 שבוע 01[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #1
עודכן ב־7 בינואר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במזנון מתקיים דיון בשאלה האם יוטיוב נחשב למקור אמין או איכותי, והאם ניתן להשתמש בו
● במזנון מתקיים דיון על כתיבה בלשון הווה בערכים על סיפורים מקראיים
● ההרשמה למפגש חורף 2023, שיתקיים במרכז שביט ברמת גן ביום שישי 13 בינואר 2022, נמשכת. להרשמה >>>
● הוקמה קטגוריה:ערכים שיש לתקן בהם קישורים חיצוניים, שבוט משייך אליה ערכים שיש לתקן בהם קישורים חיצוניים ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך וילט צ'מברלין והסרת הערך קרנף ג'אווה מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 00:02, 1 בינואר 2023 (IST)

עזרה בתרגום[עריכת קוד מקור]

שלום חן, שלומך? אנא עזרתך בתרגום הביטוי Nucleobase. הקטע המלא מתוך ויקי אנגלית: "Nucleobases, also known as nitrogenous bases or often simply bases, are nitrogen-containing biological compounds that form nucleosides, which, in turn, are components of nucleotides, with all of these monomers constituting the basic building blocks of nucleic acids." תודה, Asaf M - שיחה 16:55, 2 בינואר 2023 (IST)

חשבתי על "בסיס הנוקלאוטידים" או "בסיסי הנוקלאוטידים". Asaf M - שיחה 16:56, 2 בינואר 2023 (IST)
שלום,
לצערי אני לא זוכר איך קוראים לזה בעברית. צריך לשאול סטודנט לביולוגיה. סביר שזה אכן נקרא בסיס אבל אני לא בטוח במאה אחוז. גילגמש שיחה 12:29, 3 בינואר 2023 (IST)

הטילדה הרביעית - גיליון חדש! (גיליון 37)[עריכת קוד מקור]

טילדה חדשה יצאה ממכבש הדפוס! הטילדה הרביעית חוזרת עם שאלות, מפגשים ותובנות חדשות

חדשופדיה 2023 שבוע 2[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #2
עודכן ב־7 בינואר
לחתימה על מינוי לידיעון

● פורסם גיליון חדש של הטילדה הרביעית
● בכיכר העיר מתקיים דיון על פסקת ההתגברות, שבעקבותיו נכתבו שני ערכים חדשים: חסינות פרלמנטרית והיטל עינוגים
● בכיכר העיר התקיים דיון בעקבות תחילת השנה האזרחית החדשה, בו העלה דוד שי הצעות לעריכות/תרומות שיכולות להתבצע כעת עם תחילת השנה האזרחית החדשה ●
● ההרשמה למפגש חורף 2023, שיתקיים במרכז שביט ברמת גן ביום שישי 13 בינואר 2022, נמשכת. להרשמה >>>
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא גאוגרפיה של אמריקה המרכזית
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך חטיבה 188 במלחמת יום הכיפורים והסרת הערך רוזלינד פרנקלין מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 21:53, 7 בינואר 2023 (IST)

שיחזור העריכה בערך הרב מרדכי שטרנברג[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה. ההתנגדות היתה רק לחוסר מקור שניוני, והחלפתי את המקור לשניוני. זו פיסקא חדשה כעת, שאין בה את הבעיה שהיתה קודם.

מה הבעיה? דוגדוגוש - שיחה 00:41, 10 בינואר 2023 (IST)

אין קשר לשניוני או לא שניוני. סיפורים של ניקים בפורומים אינטרנטיים אינם מקור לכלום. יושב אוהלשיחה • י"ז בטבת ה'תשפ"ג 00:45, 10 בינואר 2023 (IST)
יושב אוהל, לא פניתי אליך. אני בטוח שגילגמש יודע לענות לבד. גם הוא יודע שעשית זאת כנקמה וכעילה ולא מסיבה זו. לראיה - עריכותיך בדפים של רבותיך שמבוססות על מקורות רעועים פי 19. נא תן כעת לגילגמש לענות. אני רוצה לשמוע את דעתו. דוגדוגוש - שיחה 01:03, 10 בינואר 2023 (IST)
א. מדובר בהאשמת שוא. לא רק שלא מדובר בנקמה, אלא שבעצמך ראית שבערך זה עצמו החזרתי מידע שהתנגדתי אליו, ונימקתי בתקציר העריכה: " אני עדיין סבור שזה מיותר. אבל בעקבות פניה מכובדת שקיבלתי וכדי להשרות אוירה טובה, אני מוכן לוותר ולהחזיר את זה".
ב. בשום מקום לא ערכתי על פי עדות של ניק אנונימי בפורום כל שהוא. מאיזה בחינה זה מקור? באותה מידה תוכל לקשר למייל ששלחת ולהגדיר אותו כמקור. אין לזה משמעות.
ג. האמת היא שחזרה שוב ושוב על בהאשמה שזה נקמה, כמו גם שאר החלקים בהתייחסותך אלי, היו יכולים להיות סיבה טובה לבקשה לחסימתך. אך האמת היא שאני מבין לליבך מהסיבה הפשוטה שאני מכיר זאת מקרוב: אתה כנראה חש מתוסכל ממני ומרגיש שאני עושה לל דווקא. זה כמובן לא נכון, אבל אני יכול להבין מאיפה זה נובע כי גם אני קיבלתי הרגשה כזו ממך, וגם לי זה גרם להתייחס אליך באופן לא ראוי. ברוך ה' מישהו הפנה את תשומת ליבי וגרם לי לעשות חושבים, ובעקבות זאת כתבתי לך עכשיו את התגובה הזו. בגלל כך ובהתאם לרוח דברי בתגובה ההיא, אני מוחל לך על ההאשמה הלא נכונה שכתבת עלי. אני מצפה ממך שכמוני - תיקח גם אתה כמה נשימות עמוקות, תצא מהאמונה שאני רודף אותך, ויחד נפתח בדף חדש של התייחסות מכבדת ועניינית.
ד. לאחר זאת, ביחס למקודה שעליה פתחת את הפסקה: אמנם לא אלי פנית אלא אל גילגמש, אבל מה שגילגמש עשה זה לבטל עריכה שלך שבה חזרת על עריכה שאני התנגדתי אליה בנימוק שאין לזה מקור. פנית לגילגמש והסברת לו שההתנגדות שלי הייתה ל"חוסר מקור שניוני" והקישור לפורום אינו שניוני. אני חושב שאם כך לגמרי מתבקש שאני - המתנגד לעריכה שאת ההתנגדות שלו הצגת כאן כהבנתך - אסביר שוב את ההתנגדות ואתקן את הטעות. מסכים?
בברכת לילה טוב ובתקווה שתהיה כאן הבנה הדדית, יושב אוהלשיחה • י"ז בטבת ה'תשפ"ג 03:03, 10 בינואר 2023 (IST)
מר יושב אוהל, גם אני עניתי לך שם.
איומים מרומזים בבקשה לחסימתי לא יועילו למטרה זו.
לחלופין, הפסקת האשמותיך אותי בשקרים, ומחיקת האשמות אלה שכבר מעטרות את דפי השיחה נכון לעכשיו, יועילו יותר לבניית אמון. מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחקוך. דוגדוגוש - שיחה 13:48, 10 בינואר 2023 (IST)
עכשיו ראיתי את תגובתך שם. והתלבטתי במשמעותה כיוון שאתה קצת מנסה לרקוד בה על שתי החתונות - בין להמשיך במריבה ובין לשתף פעולה. לצערי, בתגובה הנוכחית נראה עוד יותר שאתה מעוניין להמשיך בזלזול ובמריבה, אבל אף על פי כן אתן עוד צ'אנס, מכיוון שאני חסיד גדול של עבודה ולא של מריבות. אני מקווה שהפעם תושיט יד חזרה, כדי שנוכל לחזור לעבוד. וכלשונך: מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחקוך... יושב אוהלשיחה • י"ז בטבת ה'תשפ"ג 14:21, 10 בינואר 2023 (IST)
לא צריך להעביר את הוויכוח שלכם לדף השיחה שלי. מקום הדיון אך ורק בדף שיחת הערך. לא אתייחס לשאר הדברים שנכתבו כאן. גילגמש שיחה 14:28, 10 בינואר 2023 (IST)
סליחה גילגמש, תגובה אחרונה לפרוטוקול ואז מצדי תארכב:
מר יושב אוהל, איני מכיר אותך, ולאור הניסיון שלי (ולא רק שלי) אני ניגש אליך בגישה חשדנית. אם אתה רוצה שהגישה הזו תיעלם, תעשה מעשים לשם כך, אל תצהיר הצהרות שלום (שגם הן חשובות). אני עדיין תוהה האם אתה באמת מושיט יד; או שאתה מנסה לייצר נרטיב ואליבי לפיו אני הפלגן פה ואתה שואף לאחדות. הרי תוך כדי כך אתה מאיים עליי ברמיזה בתלונה וחסימה, ולא מוחק את ההאשמות החמורות בשקרים ובהוצאת דיבה, שיצאו ממקלדתך אך לפני מספר שעות ללא אבחנה, כלפיי וכלפי רבותיי. המבחן האמיתי לטהרת כוונותיך יהיה לא במילים גבוהות אלא במעשים. זו כוונתי בביטוי הנ"ל.
אני איש של שלום, וככזה אני קשור בקשר הדוק מאוד לשתי הישיבות הקדושות מרכז הרב והר המור. אבל אינני איש של שקר, ובפרט לא של שלום למראית עין בלבד. בברכה, דוגדוגוש - שיחה 16:03, 10 בינואר 2023 (IST)
אני מצטער לשמוע ממך שאתה באמת "ניגש אלי בצורה חשדנית". חבל שגם אחרי שאני מתנצל על ביטויים כנגדך, מסביר שהם יצאו בלהט הרגע ושאני מכבד אותך ומאמין שנצליח להגיע יחד ובגישה מכבדת לשלום ומקבל על עצמי לפעול כך - אתה בוחר לא לפעול כך לגבי הביטויים המקבילים שאתה כתבת עלי, להדוף את היד המושטת, ואף לחזור ולפגוע בי ולהטיח בי האשמות וחשדות.
אני מבין לליבך ולכאבך, התנצלתי והסברתי מהיכן הדברים נבעו, וגם לימדתי זכות שגם אצלך זו היתה ההתרחשות. אני אפילו ממשיך ומלמד זכות שגם תגובתך האחרונה נובעת מאותו מקום, ושבהקדם "יעבור לך" התחושה כלפיי וממילא גם ההתנהלות. אך איני חושב שאני צריך לעמוד בפניך למבחן. אני פשוט מושיט יד של שלום, ואשתדל לפעול בהתאם להצהרתי ולכבד אותך. הבחירה אם לשתף פעולה ולדון בצורה עניינית ומכבדת או להמשיך ולריב נתונה כרגע בידך. בתקווה שתבחר בדרך בה בחרתי, ונעלה על מסלול מכובד ומכבד, לתועלת כולנו. יושב אוהלשיחה • י"ח בטבת ה'תשפ"ג 01:47, 11 בינואר 2023 (IST)