משתמש:מי-נהר/ארכיון 9

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פניה למשתמש:אבגד[עריכת קוד מקור | עריכה]

משתמש:אבגד שלום. אני פונה אליך כאן כי ביקשתי (מסיבות אישיות לחסום אותי מעריכה לשבוע).
ראיתי ששינית את תבנית ההבהרה לסקרי בחירות על דעת עצמך.
זה בעייתי כי בכך ששינית אותה, היא מציגה אוטומטית משהו אחר בדיונים. כלומר אתה מציג את מה שאני ואת מה שחברים אחרים התייחסו אליו בדיון בדף השיחה:הבחירות לכנסת העשרים ואחת בצורה שונה מהמקור!
אבקשך בכל לשון של בקשה אנא החזר את התבנית למצב הקיים. ואם ברצונך להציע שינוי פתח תבנית הבהרה מספר 2 או כתוב את השגותיך על התוכן בדפי השיחה. ונבקש מהקהילה לבחור מה עדיף. בתודה מראש ובברכה. מי-נהר - שיחה 04:32, 6 בינואר 2019 (IST)
מקבל ומבצע. בשמחה רבה. אבגד - שיחה 06:44, 6 בינואר 2019 (IST)
תודה לך חן חן. מי-נהר - שיחה 06:52, 6 בינואר 2019 (IST)
בוצע בוצע בכבוד אבגד - שיחה 06:57, 6 בינואר 2019 (IST)

פניה למשתמש:Ralph747[עריכת קוד מקור | עריכה]

משתמש:Ralph747 שלום. אני פונה אליך בנוגע לערך עזר שרקי. (אני כותב כאן כי לבקשתי מסיבות אישיות אני חסום בקרוב לעריכה) פונה אליך כי הגבת שם בדיון החשיבות ומאחר ואתה היחיד שתומך בחשיבות וללא נימוק הערך עשוי חלילה להימחק מחר. מאחר והערך דל במידע אני מבקש לציין כאן כמה מקורות ומידע בעל משמעות שכדאי אם טוב הדבר בעיניך להטמיע בערך או בדיון בתקווה שלא נצטרך להגיע להצבעת מחיקה וכל שכן שאם תיפתח, שעמדת המוצא תהיה טובה יותר. אבין ואכבד אם לא תוכל להתייחס לפניה זו, בתודה מראש... להלן הערות.

  • ב[קישור זה] יש חצי שעה שבו הרב שרקי מדבר ב"הרצאת הרב על סבו, עזר שרקי (Aïzer Cherki), בכנס "יהודי אלג'יריה וקשריהם עם ארץ ישראל וצרפת", במכון בן-צבי בירושלים, ח' בכסלו תשס"ח" שם הוא מציין בין היתר על שעזר שרקי מוזכר בספרו של יאני אבידוב "נתיבים נעלמים - פרשיות ההעפלה במחתרת, במדבר ובים" מצטט משם. וכן בספר של ברכה חבס "פורצי השערים ממזרח ומים".
    • איני יודע איך יגיבו בשלב זה להטמעת בערך של קישור חיצוני זה כי אנשים לא יקשיבו אלא להתחלה ויחשבו שזה שיחה משפחתית. אבל מידע משם בהחלט יכול להיות מוטמע בערך כולל כהערת שוליים למקור.
    • מוזכר בהרצאה גם שהשתתף בכמה קונגרסים ציוניים.
    • שהיה בקשר עם Jacques Lazarus ממנהיגי המחתרת היהודית בצרפת במלחמת העולם השנייה ושלימים הפך לחתנו!
    • שהקים באלג'יר עיתון ושידורי רדיו ועוד...
  • מוזכר בכתבה של הד המזרח (הד המזרח, יום שני, אפריל 15, 1946; עמוד 10) כמי שנבחר לסגן נשיא קהילת אלג'יר בראשית 1946 , מיותר לציין את משמעות השנה לאחר השואה וערב מדינת ישראל.
  • מוזכר להבנתי כאן בכתבה בעיתון בצרפתית כנשיא לשעבר של הפדרציה הציונית של יהודי אלגיריה.
    • שמא זה מקור להדגשת העובדה שבפתיח עליה ריהטא מזלזל...

לשיקולך הנבון כתמיד בברכה מי-נהר - שיחה 17:21, 6 בינואר 2019 (IST)

אוקי קבל ביטול חזל"ש , הצלחתי להגיב לשעה קלה שמה. תודה בכל זאת. מי-נהר - שיחה 22:04, 6 בינואר 2019 (IST)
רק אחרי שערכתי, ראיתי את הביטול. בכל זאת - הוספתי לערך .Ralph747 - שיחה 22:20, 6 בינואר 2019 (IST)
Ralph747 חזק וברוך. תודה לך, הגבתי עם נימוק בדף השיחה ופניתי בינתיים לכמה דוברי צרפתית אולי יאותו לחפש מקורות השפה שלהם. טוב שעבדת על הערך כי לא הגעתי לשם. סליחה שאיני זמין בעת הזו לדברים אלה כדבעי, חן חן. מי-נהר - שיחה 22:28, 6 בינואר 2019 (IST)

איזה דיון פתחת במזנון [עריכת קוד מקור | עריכה]

אני לא יודע אם ההצעה הראשונית שלך היא הפתרון המדויק ביותר (ואולי כן? אני לא יודע ), אבל אני לגמרי חושב ששמת את האצבע על נושא חשוב וחמקמק מעין כמוהו - כל הכבוד! דיון מאוד חשוב וכל הכבוד שפתחת אותו ובהצלחת לאפיין כמה מהבעיות האלו. איש השום (Theshumai) - שיחה 19:08, 20 בינואר 2019 (IST)

משתמש:Theshumai חן חן תודה לך על דבריך. :) מי-נהר - שיחה 21:30, 20 בינואר 2019 (IST)
מי-נהר, דע לך שהדיון שפתחת בזמנו במזנון עורר בי הרבה השראה ומחשבות, ואני מדי פעם מזכיר אותו באופן כזה או אחר בהצבעות מחיקה, וזוכה גם לתמיכה בכיוון הזה מפעם לפעם. כך או אחרת יהיה מדובר ברעיון מרחיק לכת, ולכן אני משתף אותך שחשבתי על רעיון מרחיק לכת נוסף - לכיוון אחר, וחשבתי לשתף אותו כאן, בתקווה שיתפתח דיון שיסייע להגיע לרעיון מלוטש יותר.
אני מניח שנקודת המוצא (ואולי אני טועה) היא שהצבעת המחיקה כיום יש כמה חסרונות - הצבעה מבזבזת משאבי זמן של הקהילה, והיא אקט שעלול להתפרש כאגרסיבי. לכן כדאי לנסות לייצר פתח מילוט נוסף לפני שעוברים להצבעת מחיקה על ערך שעורך בעל זכות הצבעה תמך ונימק את חשיבותו.
הרעיון שהיה לי לגבי פתח המילוט המדובר הוא שיהיה שלב אחד נוסף, שערך חייב יהיה לשהות בו לפני הצבעת המחיקה, למשך, נניח, 3-2 ימים (כי כבר היה שבוע של דיון חשיבות). שלב הביניים (עשוי להקרא "בירור לקראת הצבעת מחיקה") הזה יהיה הצבעה פנימית של מי שמגיע לדיון החשיבות (לרוב מדובר על מספר קטן יחסית של עורכים שכבר התעמקו בערך ברמה כזו או אחרת) מי חושב שהערך צריך: 1. להשאר. 2. להמחק. 3. לחזור לטיוטת משתמש לתיקונים. 4. לעבור איחוד/פיצול. אם במדגם הקצר יהיה רוב של בעלי זכות-הצבעה (לא כולל כותב הערך ומניח התבנית) שיבחר באפשרות מסוימת מבין 3 או 4, אז לא ניתן יהיה להתקדם להצבעת המחיקה, אלא (אם 3 נבחר) להשיב את הערך למרחב המשתמש לתיקון (או המתנה), או (אם 4 נבחר) להקצות זמן קבוע (נניח חודש) לחלוקת המידע בצורה נאותה טרם מחיקת הערך (תמיד בהמשך אפשר לנסות ליזום מחדש הצבעה של איחוד/פיצול בהתאם לעריכת המידע בערכים השונים).
מציין דקויות לגבי ה'איך זה אצלי בראש' - שמבחינת היעילות, אפשר לייצר תבניות לכך (סוגריים כאלו {{}} כשבאמצע כתוב "בעד טיוטה" או "בעד מחיקה" וכו') ושהעורכים שלוקחים חלק בדיון החשיבות יוכלו לציין את התבנית כבר במהלך דיון החשיבות, וכך לא בהכרח יצטרכו לעקוב ולהיות זמינים דווקא בחלון הזמן הקצר לביניים שהצעתי. אני לא מציע פה שולצה - כל אחד מצביע פעם אחת, במטרה להבין מגמה בתקווה למנוע הצבעה. כל אפשרויות הביניים הפיכות בהרבה ממחיקה/השארה ולכן ההצבעה/מדגם הזה הוא פחות דרמטי. ואגב, אם יהיה רוב לאפשרויות 1 או 2 - זה חסר חשיבות, ואפשר לפתוח הצבעת מחיקה כמו היום.
כאמור, מבחינתי מדובר ברעיון שחשבתי עליו כרגע ולכן הוא לא בהכרח מלוטש, ואני בעצם מנסה לגלגל בהמשך לדיון שפתחת. מוזמן לכתוב לי מה דעתך ונראה אם יניב משהו איש השום (Theshumai) - שיחה 22:12, 9 בפברואר 2019 (IST)
איש השום (Theshumai) היקר שלום וברכה.
תודה על מילותיך הטובות. וכל הכבוד על ההשקעה, המחשבה והמעורבות.
איני כל כך פנוי בימים אלה בכדי להתייחס כנדרש לדברים מושקעים וחשובים אלה, עמך הסליחה.
אני אנסה בהמשך לעיין כמידת האפשר ולהגיב לפחות מעט על דבריך בלנ"ד
אם לא עשיתי זאת הרגש בנוח לשלוח לי שוב הודעה כתומה לתזכורת. ובוודאי תקבל בהבנה אם לא אצליח להשיב.
בברכת חודש טוב , מי-נהר - שיחה 22:00, 10 בפברואר 2019 (IST)
איש השום (Theshumai) כמה מילים בינתיים אך כאמור אצטרך עוד לחזור בלנ"ד לקרוא כמה פעמים כי כעת אני רואה כפול.
ככלל העלית כמה רעיונות מאד יפים ומעניינים.
אמנם אני ניסיתי להתמקד במקרה פרטי של שאלת מעב לטיוטה אבל אתה צודק שיש עוד שאלות שבגלל שמדלגים עליהם אז משבשים הכל. זה נכון אפילו לשינוי שם.
לדוגמא היו לנו מקרים של בעיה בשם קטגוריה בגינה רצו למחוק, המוחקים חשבו שאפשר למחוק ולכתוב קט' אחרת תוך התעלמות שמחיקה אומרת שאסור להתחכם ולפתוח קטגוריה לאותו תפקיד בשם אחר. כך שאחרי זה גם שם שונה יהיה אסור. יש בזה סלט...
במילים אחרות ייתכן וצריך למפות את מגוון המצבים הקיימים ולחשוב עליהם האם רק ה-4 שהזכרת או גם אחרים.
בכל אופן לענ"ד בניסיון להביא לדינמיקה חדשה יש לקחת בחשבון גם את הדברים הבאים.
1. הקהילה ממש ממש משתדלת להימנע מהוספת תהליכים וכללים. הם יקראו לזה לפשט תהליכים, או "למה לשנות מה שעובד" או האם בשביל כמה מקרים שוליים נעשה כאב ראש ... כדאי להתכונן לטענות אלה.
2. נושא התשומת לב והמעקב הנדרשים כאשר שולחים ערך ממצב אחד למצב אחר - במקרה של חשיבות ומחיקה יש תבניות עם פרסום בתחזוקה ובדפי העוקבים. ההצעה הנוכחית צריכה להתחשב בזרימה זו ובמידת המעקב האפשרית אליה. כאן המקום לשים לב שהצבעה קהילתית כשמה, היא מרובת משתתפים והליך בדפי שיחה לא, ויש לכך השלכות לעניין תוקף ההחלטות.
3. כמה ימים להליך הביניים ? כאן חלק מהקהילה ודאי יעירו שאין דבר כזה הליך פחות משבוע כי אנשים לא נמצאים במיזם כל הזמן , מאידך אחרים יאמרו שזה מושך כל תהליך ליותר מדי זמן.
4. אחד הדברים המעניינים במה שכתבת היה שימוש בתבניות הצבעה ייעדוית כמו שיש לנו בעד אז יהיה {מחיקה} {איחוד}...
על זה חשבתי לרגע מה היה אם בזמן ההצבעה הקהילתית כמו סימונים של מפות, הייתה שורה של אפשרויות הצבעה.
כך שבאותה הצבעה נוסף להצבת תבנית {מחיקה} {השארה} היו כותבים גם ברירת מחדל נוספת בשורת המצביע. כך למעשה היו יכולים לספור את מספר התבניות. ואם בשתי קבוצות המצביעים יחד היתה תבנית שלישית כברירת מחדל מועדפת היא הייתה יכולה לגבור על המחיקה/השארה. זו כמובן הצעה אחרת ממה שאתה כתבת. ויש לה חסרונות שאם יהיה ניתן כהצעתך לעבור שלב מקדים ייתכן וזה היה טוב יותר.
5. בכל אופן אם משתמשים בתבניות ייעודיות בגוף ההצבעה אזי סבורני שכדאי שהם גם יהיו הפניה לדף שמסביר למצביעים מה המשמעות של מה שהרגע הצביע מבחינת הליך הטיפול. לדוגמא {טיוטה} הצבעה זו פירושה העברת הדף ל- עד אשר ... ולאחר מכן ... ולא ייחשב הדף כמי שנמחק בהצבעה קהיליתית או כמי שעבר אישור בהצבעת מחיקה וכו וכו... לא מסוגל לנסח כעת.
ליל מנוחה מי-נהר - שיחה 00:04, 11 בפברואר 2019 (IST)
היי ידידי . אני מהרהר לפעמים בדיון הזה שלנו. רוצה לשתף אותך שמאז בינתיים החלטתי באופן אישי ליזום במקביל לחלק מדיוני החשיבות דיוני איחוד ונראה שכבר כמה פעמים מנעתי הצבעות מחיקה או מחיקות לטובת איחוד וכדומה. מקווה שבאופן ראשוני פעולתי האישית תהווה השראה לאחרים ללכת יותר למחוזות האיחוד/שינוי-שם/החזרה לטיוטה (למרות שהחזרה לטיוטה היא פרודצורה שאני עדיין לא בקיא לגמרי בפרטים שלה) איש השום (Theshumai) - שיחה 15:24, 15 באפריל 2019 (IDT)

איש השום (Theshumai) היקר והנכבד רב שלומות. מאחר ולצערי איני פנוי בעת הזאת למעורבות כדבעי ובפרט בעניינים חשובים אלה לכן אבקשך לסלוח לי וכן ברצוני לציין שאין דעתי נוחה בשל כך ועוד, מהזמנת אחרים לדיון כאן. איני אוהב לעשות חצי עבודה כמו גגם לבלוט ובמצב פניותי כעת אני אפילו לא באחוז מכך. לכן אנא קבל עצתי ונהל את הנושא כפי הבנתך בדף טיוטה ייעודי או דף שיחתך. וניתן להעביר/להעתיק לשם דברי שיחה או הפניות מהן לטובת המשתתפים. בתודה על ההבנה ובברכת חזק ואמץ. מי-נהר - שיחה 22:06, 17 בפברואר 2019 (IST)

היי, ממש סליחה! משום מה לא עלתה בראשי האפשרות שזה בעייתי מבחינתך, ואני מתנצל. אמחק את החלק הזה מדבריי בדיון ההוא. אני חושב שהרעיון לא מספיק בשל לטיוטה - אולי אנסה לפתוח דיון מסודר במזנון. גם זה בטח ייקח זמן, כי גם אני לא מאוד פנוי בימים אלו. תרצה שאתייג אותך לכשאפתח את הדיון או שתעדיף שלא? איש השום (Theshumai) - שיחה 22:10, 17 בפברואר 2019 (IST)
איש השום (Theshumai), תודה על תגובתך החיננית כתמיד. אתה רשאי תמיד לתייג אותי. בכל הנוגע לעדכון מידעו ודיונים. פחות בכל הנוגע לקרדיט. זאת במיוחד כעת שאני יודע שהעובדה שתתייג אותי לא אומרת שתצפה שאכן אתייחס. לא עלינו המלאכה לגמור... וכל זמן מאיר בתכונתו... אז נקווה שהדברים יבשילו עם הזמן. שוב כאמור תודה לך.
דרך אגב "סוד קטן" לעיונך בלבד... כתבתי משהו שמתקשר בצורה מסויימת לנושא והוא נמצא מוצנע לעת עתה כאן מאז הספקתי להינחם על ההצעה מסיבות שונות שהספקתי כבר לשכוח מה הן. לכן השארתי לי את הדברים לעיון בעתיד אי"ה. שמא תמצא בה עניי וכמובן אינך צריך להגיב עליהן. שיהיה שבוע נפלא, מי-נהר - שיחה 22:21, 17 בפברואר 2019 (IST)
נ.ב. התעלם מהכותרת זה סתם מקום ריק. מי-נהר - שיחה 22:23, 17 בפברואר 2019 (IST)

מגלגלים זכות לידי זכאי בעקבות תיוגך הערב והשיחה הגעתי למזנון ובסוף בחרתי לשים שם משהו לדיון ויקיפדיה:מזנון#הצעה: הצבת תבנית חשיבות תצריך בעל ז"ה אחד נוסף ליוזם הצבת התבנית אני רק מקווה שלא נחפזתי לפתוח דבר שאני לא מצוי בו כדבעי. אבל לפחות שעוד עיניים ישזפו את הדבר ויוכלו לדון בו. אז שוב תודה איש השום (Theshumai) וליל מנוחה. מי-נהר - שיחה 23:44, 17 בפברואר 2019 (IST)

נראה שההצעה "תמות מהר" אבל לפחות תיכנס לפרוטוקול כי מי יודעהאם שוב כיצד כמה ולמה... יינתן לעסוק בכך, ואולי יהיה בכך צעד נוסף. מי-נהר - שיחה 00:36, 18 בפברואר 2019 (IST)

פניה למשתמש:ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורת שלום רב.
פונה אליך באופן חד פעמי מאחר ולבקשתי הנני חסום בעת הזו ומקווה שאצליח בכך בימים אלה.
אבין ואכבד אם לא תתייחס לפנייה.
אני פונה בעקבות תקלת עריכה מצטברת שבמקרה הבחנתי בה, ושלהבנתי חבר קהילה טועה לעשות כנראה גם בסדרת ערכים אחרים.
הבחנתי בכך במקרה זה המסתיים בפעולה זו שביצע חברנו הנכבד משתמש:XX-59-40.
הבעיה בעריכה זו שהנ"ל מסיר מידע מגוף הערך! ומניחו בדף שיחה בעוד דף שיחה אינו משמש להצגת מידע אלא אם מדובר בתבנית הממוקמת תמיד בראש הדף. ובכך שומרת הן על הצגת המידע שלא ייקבר בשטף הדיונים והן מבדילה אותו בהקשרו הייחודי. וגם זה לא נעשה אלא לרכיבי תוכן ניהוליים-מיזמיים בלבד.
העורך כתב בתקציר עריכה שכך מקובל, אולי מפני שהתבלבל בין מה שנקבע לגבי בוגרי בתי ספר שעבורם יש קטגוריה ושנקבע במזנון שלא יוצגו פרקי רשימה עבורם. או חלילה גרוע מכך שמנסה לכפות עמדה אישית שלא אושרה כמובע בדיונים שם על הנושא בכל הנוגע להצגת דמויות בערכים והקשרים אחרים.
מאחר ומדובר להבנתי בתקלה שמתבצעת או הולכת להתבצע בשל שגיאה, גם בערכים נוספים, הריני מתנצל אך מעלה זאת באופן חריג בפניך כך כאן. בתקווה שתוכל אתה או כל אחד אחר לתת דעתכם לדבר. בתודה ובברכה, מי-נהר - שיחה 18:25, 1 בפברואר 2019 (IST)
שלום לך מי-נהר
חבל שלא ניסית קודם כל לפנות אלי. אני משתדל תמיד לענות לכל פנייה שפונם אלי, ומסביר תמיד את השיקולים שהיו לי בכל עריכה.
המנהג להעביר שמות בני עיר לדף השיחה הוא מנהג עתיק יומין. ראה למשל דיון מעניין מ-2008 בדף השיחה של קובנה
או את צמד העריכות העריכה הזו שעשה משתמש:ברוקולי ב-2009 והעריכה המשלימה שעשה משתמש:Aviados
או תשובתו של דוד שי לפניית אלמוני בדף השיחה של העיירה בוצ'אץ' ”לאלמוני חשוב לכלול מידע זה בערך, ונימוקו "אין סיבה להעלים את 'מבכירי בניה של בוצ'אץ' כמו שבערך 'ישיבת מרכז הרב' מפורטים בוגרי ישיבה בולטים". ויקיפדיה אינה נוהגת לכלול בערכי יישובים רשימה של ילידי אותו יישוב. ההשוואה לבוגרי ישיבה אינה משכנעת - בעוד שברורה השפעתו של מוסד לימוד על דרכו של אדם, לא ברורה באותה מידה השמעת מקום הולדתו. דוד שי - שיחה 07:22, 14 בינואר 2011 (IST) ”
במקום אחר הסיר נרו יאיר מידע דומה, כאשר תקציר העריכה שלו היה ”פרופורציות. הנושא הוא העיר, לא יוצאיה”
אגב, לא ראיתי רשימה דומה בערים ניו-יורק, או תל-אביב.או ורשה.
אני לרשותך אם תרצה להמשך בשיחה • איקס איקס - שיחה 00:21, 2 בפברואר 2019 (IST)
כמובן שבערים הגדולות קשה להכין רשימה כזו ויש שיקולים של מי כן ומי לא. כך או כך, נראה לי שתנאי לכל הסרה כזו, הוא יצירת קטגוריית אישים לאותה עיר, למשל: קטגוריה:בוצ'אץ': אישים ולקשר אליה מהערך. כך לא נעלם מידע על אלה מהם שיש להם ערך בוויקיפדיה, וגם יתווספו אוטומטית בעתיד אלו שיתאימו. ביקורת - שיחה 19:16, 2 בפברואר 2019 (IST)
המקום לדון בזה הוא המזנון, גם לי לא ברור למה בירוקרט ספציפי צריך להכריע בשאלה כזאת. זה אכן דומה בעיניי לדיון שכן התנהל במזנון, כמה פעמים, לגבי בוגרי ישיבות. רוב ברור תמך בכך שאין מקום להביא עשרות שמות של בוגרים בגוף הערך. אולי בודדים, ואולי גם זה לא. בפועל כשניסו לעשות את זה המיעוט התנגד בחלק מהמקרים. מה שאני עושה בנסיבות אלו הוא שאני מקפיא את הרשימות, אלא אם עולה שם חשוב באופן חריג, ואני מתכוון חריג. בערים - הקשר המהותי הוא בדרך כלל אפילו פחות מישיבות, כי ישיבה מעצבת את אופי האדם במקרים רבים, וערים - פחות. בואו נודה בזה. אפשר בדרך כלל לזהות בקלות מי למד בסלבודקה ומי בנוברדוק, יותר קשה לזהות מי גדל בראדין ומי בלידא. עגנון כתב רבות על בוצ'אץ' ולכן נכון להזכירו בערך זה. כל זה הוא דוגמה נוספת לקושי שלנו להגיע לכללים חתוכים. נרו יאירשיחה • כ"ז בשבט ה'תשע"ט • 19:39, 2 בפברואר 2019 (IST)

אני מודה לכל המגיבים, ולהתייחסותם. אינני יכול להשיב כעת כדבעי, אנא סלחו לי. אם אוכל, אתייחס לנושא בהמשך כאן או במקום המתאים. לא פניתי לבירוקרט אלא לאדם אחד שעלה בדעתי שעשוי להיות בבחינת בעל ידע בתחום. או כל אחד אשר יבחר אם יראה בכך צורך לקחת אותו להתייחסות בצעד נוסף. לכן זה לא במקום דיון בדף שיחה או מזנון. וכל שכן שזה איננו מיועד להכרעה בירוקרטית. זו גם הסיבה מדוע לא פניתי לאיקס איקס הנכבד בעצמו על אף שאני מעריכו מאד וסומך על יושרו ועניניותו כמו גם של כל שאר המגיבים כאן. בברכת שבוע טוב מי-נהר - שיחה 21:15, 2 בפברואר 2019 (IST)

יש לי הערה הנוגעת להצעתו של ביקורת. חלק גדול מהאישים שהוזכרו בדפי השיחה של הערכים לא היו פעילים בעיר, או שפעילותם הייתה מצומצמת, ואת רוב פרסומם קיבלו בשל מעשם מחוץ לעירם. ולכן אין טעם להוסיפם לקטגוריה:עיר:אישים. מה עוד שהצעה כזו עלתה עוד לפני שנרשמתי לויקיפדיה ונפסלה כבר אז מטעמים דומים. • איקס איקס - שיחה 00:07, 3 בפברואר 2019 (IST)
אני מסכים שאלו שלא מתאימים לקטגוריה על העיר לא אמורים להתאים לערך, מרחב הערכים הוא מרחב מוקפד יותר ממרחב קטגוריה. ביקורת - שיחה 00:52, 3 בפברואר 2019 (IST)

יוחנן יוסף מזרחי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום מי־נהר. ראיתי שערכת רבות את הערך הנ"ל. כעיקרון, הוא נכתב על ידי משתמש חסום ולא אמין (אברהם במחזה) ולכן היה אמור להימחק במחיקה מהירה. היות שכבר משתמשש מוערך ואמין כמוך ערך אותו אני לא אהיה מרוצה אם הוא יימחק בגלל זה. מה שאני מבקש זה שתעבור שוב על הערך ותבדוק למה יש מקורות ולמה אין. הוא ידוע בכתיבה עילגת, עובדות לא מבוססות וזיוף מקורות. אבקש שתטפל בזה. אם לא – לא יהיה מנוס ממחיקת הערך. — דגש 10:39, 6 בפברואר 2019 (IST)

שלום משתמש:דגש חזק היקר.
ודאי כוונתך לערך יוחנן יוסף מזרחי ולא לערך יוחנן מזרחי אשר לא הייתה לי הזכות לערוך בו מעולם.
נראה שטוב עשיתם בחסימת יוצר הערך בשל אופי עריכותיו.
באשר לשאלתך עברתי היטב על הערך כולו והוא מגובה במקורות. בהם עיתוני התקופה, אתר עיריית ירושלים על הרחוב, ואתר ביטוח לאומי שלא מוזכר בערך ואשר יוצר הערך העתיק ממנו את רוב התוכן בתחילה אף מילה במילה.
עם זאת איני יכול לערוב לתוכן של המקורות עצמם מאחר ובכל אחד מהם יכולות להיות בעיות כל אחד ואופיו הלא אקדמי וכיו"ב.
אעפ"כ השתדלתי לחפש מידע קרוב ולהצליב מידע בכדי להסיר ולתקן דברים כשלא סביר היה לכותבם.
שתי נקודות יותר מהותיות שבהם ראוי היה למצוא התייחסות משמעותית יותר זה עניין המוכתרות וענין ה-מהמייסדים אך כאמור זה מופיע במפורש באתר עיריית ירושלים.
דרך אגב לבקשתי הריני חסום בתקופה הקרובה לכן אני משיב בשלב זה רק כאן.
מודה לך על פנייתך. ובהזדמנות זאת ברצוני גם להודות לך על תרומותיך הרבות והטובות למיזם. חודש טוב, מי-נהר - שיחה 00:43, 7 בפברואר 2019 (IST)

שימוש בתצוגה מקדימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השתדל בבקשה להשתמש יותר בפונקציה של תצוגה מקדימה. אתה מבצע יותר מדי עריכות ותיקונים בהודעות שאתה כותב, וזה מקשה מאוד להגיב לך. אהא השתדל להתחשב באחרים (ועל הדרך גם לקצר בתגובותיך). 5.102.212.49 00:58, 18 בפברואר 2019 (IST)

תודה על פנייתך. מי-נהר - שיחה 01:16, 18 בפברואר 2019 (IST)

פניה לאלדד/אלי גודין[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום לכם מפעילים חביבים אנא מי מכם שיוכל להגדיר לי חסימה לשבוע בתודה מראש. מי-נהר - שיחה 01:18, 18 בפברואר 2019 (IST)

ניתן לבטל החסימה כעת תודה מקרב לב . מי-נהר - שיחה 20:30, 23 בפברואר 2019 (IST)
משתמש:Eldad היקר, אודה מאד לחסימת המשתמש שלי לשבועיים ואם אי אפשר שבועיים אז חודש. תודה לך על הסבלנות ובתודה מראש.מי-נהר - שיחה 17:32, 4 במרץ 2019 (IST)
קוראים לו משתמש:Eldad. דגש — 17:21, 4 במרץ 2019 (IST)
תודה לך דגש. מי-נהר - שיחה 17:23, 4 במרץ 2019 (IST)
טופל. חסמתי אותך לשבועיים. חופשה נעימה :) אלדדשיחה 23:53, 4 במרץ 2019 (IST)
ראיתי רק עכשיו את העריכה שהסרת. בכלל לא קיבלתי תיוג, כי ביצעת תיוג מאוחר. בפעם הבאה שתתקן תיוג עדיף לתייג בתקציר עריכה (כמובן לא בתבנית {{א}} אלא בצורה הרגילה של "משתמש:דגש"). דגש - שיחה 19:19, 11 בינואר 2022 (IST)
עדיין רלבנטי? דגש - שיחה 14:50, 12 בינואר 2022 (IST)
תודה דגש בשלב זה לא. אבל ממש תודה שאתה שם לב תבורך! מי-נהר - שיחה 14:54, 12 בינואר 2022 (IST)

היי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בערך על תנאים רשמת פה שאין פתיח, אבל בעריכה הזאת כמה ימים לפני, כנראה השחתה, מישהו הסיר אותו. לא יודע אם הפתיח נכון או לא כי יש תבנית שכתוב, אז לא מחזיר בעצמי. ערב טוב, אליסף · שיחה 22:44, 10 במרץ 2019 (IST)

Ely1, אני במקרה מקבל התראות מהדף הזה וראיתי הודעה זו. תוכל לראות מעט למעלה שמי-נהר יצא לחופשת-ויקי והוא צפוי לחזור בעוד כשבוע. לכן בינתיים הצצתי בערך ותיקנתי עם נימוק שלא יישאר בשבוע הקרוב ללא פתיח. מי-נהר, אם אתה חולק על העריכה שלי מאיזושהי סיבה, שחזר חופשי. איש השום (Theshumai) - שיחה 22:54, 10 במרץ 2019 (IST)

איסוף בולים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום מי-נהר,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "איסוף בולים" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, דוד שי - שיחה 19:20, 1 ביוני 2019 (IDT)

ל-משתמש:דוד שי, תודה על המעכב, ברם במקרה זה הייתי שליח עבור משתמש חדש שטרם ידע כיצד להניח התבנית, וב-שיחה:בולאות#פיצול שבעקבותיה נוצר הדף כך, היה סיכום על הכתיבה ואופייה באותם ערכים כתנאי לשינוי בדפים, אך משום מה נראה שזה לא התקיים. ולצערי הרב אינני יכול להידרש לכך בימים אלה אנא סלח לי. מי-נהר - שיחה 14:59, 2 ביוני 2019 (IDT)

יום הולדת שמח[עריכת קוד מקור | עריכה]

מזל טוב! דגש חזק - שיחה 03:50, 16 באוגוסט 2019 (IDT)

מזל טוב! אחד האנשים שבשבילם נחמד להגיע לכאן. המון בריאות, עד מאה ועשרים, באושר (ועושר, אם זה מה שאתה רוצה). שבת שלום! ביקורת - שיחה 14:08, 16 באוגוסט 2019 (IDT)
תודה רבה למברכים היקרים, ויתקיים בכם "המברך יתברך בכפל כפליים". מי-נהר - שיחה 17:02, 16 באוגוסט 2019 (IDT)
מצטרף למברכים - בהחלט אדם נעים וחביב, שעוד משקיע מאמצים ומחשבה כדי לנסות ולהפוך את כל המיזם לנעים וחביב עוד יותר שלל ברכות ברוח דף המשתמש שלך: בהצלחה בלימודים, הרבה טיולים ופנאי, ומאחל הרבה בטחון ובריאות. איש השום (Theshumai) - שיחה 23:47, 16 באוגוסט 2019 (IDT)
קצת באיחור, מ ז ל ט ו ב ! גם ממני! אלעדב. - שיחה 16:37, 19 באוגוסט 2019 (IDT)
תודה לכל המברכים החביבים. תבורכו מן השמים ומן הארץ... מי-נהר - שיחה 22:56, 19 באוגוסט 2019 (IDT)

תודה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תודה על המעורבות בדיון ועל התרומה לערך פסח בורשטיין (ניצול השואה). ובהזדמנות זאת - אני מקבל ממך הרבה הודעות תודה, כלומר שאתה מודה לעריכה שלי. תוכל להסביר לי איך אני שולח תודה כזאת?

תודה :)

Zyakov - שיחה 01:27, 11 באוקטובר 2019 (IDT)

בשמחה,
ובכן כפי שוודאי שמת לב יש לכל דף מספר לשוניות ערך/שיחה/גרסאות קודמות וכדומה.
אם תסתכל בלשונית הגרסאות הקודמות תוכל לראות אפשרות לתת לכל עריכה ועריכה לבחירתך תודה.
אני נוהג לומר תודה ליוצרי ערכים.
אם זה לא מופיע אצלך אז אולי זה משהו שצריך להגדיר בהעדפות משתמש.
דבר נוסף על מנת שתדע כבר מייד שהשבתי לך מבלי שתצטרך לבדוק אני אתייג אותך כעת באמצעות כתיבת שמך בהודעה. מה שישלח לך הודעה על תגובה זו.
ובהזדמנות זו Zyakov תודה שהצטרפת למיזם ולכל תרומותיך הברוכות המחזקות את העבודה השיתופית. מי-נהר - שיחה 01:46, 11 באוקטובר 2019 (IDT)
נ.ב. Zyakov תוכל לראות שפתחתי דיון לגבי שינוי שם הערך. ואני חושב שמותר לך ואפילו מומלץ לך להתששף בו למרות היותך יוצר הערך. כדאי שאסביר לגבי זה משהו.
אני מבין שחיפשת פיתרון לכך שהשם המקורי היה תפוס. אך סבורני שהשימוש בסיווג ניצול שואה יהיה בעוכרי הערך. זאת מלבד לכך שזה לא מתאים להבנתי מאחר ולא מדובר במקרה כמו אנה פראנק.
משתתפי ההצבעה יראו את הסוגריים ויחפשו את הסיפור שואה. איפה פה הסרט והספר עליו ...
במקרה זה בצדק כי היותו ניצול שואה זה לא הנקודה.
מניסיון הקהילה גם אלרגית לערכים שהן על תקן של הנצחה לחללים קורבנות וכד' ויש דפוס קבוע של אנטי נגד זה כפי שקצת הרגשת בשיחה שם.
הסברתי בשיחה שם מדוע לדעתי נכון לעשות שינוי ולהפוך הערכים או לתת בסוגריים סיווג אחר כגון (איש ציבור)
אם יש לך דעה או הצעה אחרת אשמח שתכתוב אותה שם.
דבר נוסף בהזגמנות זו אציין שאם וכאשר תיפתח הצבעת מחיקה כדאי שלא לסמוך עלי שאכתוב ואסביר שם מפני שאני לצערי נוטה להיכשל בנפח דיבור מוגבר ובקשיים אחרים שיכולים להקשות עלי לכתוב או גרוע מכך יכולים להשפיע לרעה על ההצבעה.
זאת מאחר והניסיון הרב מלמד שההצבעות מאד מאד מושפעות לא ממה נכון וצודק כמו מאיך הגישו להם את הנושא.
כך או כך כאמור יישר כח, מי-נהר - שיחה 02:27, 11 באוקטובר 2019 (IDT)

מחיקת חלק מהותי מהערך בזמן שמתנהל עליו דיון "הבהרת חשיבות"[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום מי נהר, בהמשך לדיון הפורה שניהלנו, אשמח לשמוע דעתך בעניין דלהלן: פתחתי דיון במזנון בשאלה העקרונית: האם מי שהניח בערך תבנית "הבהרת חשיבות", רשאי במקביל למחוק תוכן מהותי בערך בטענה של "העדר חשיבות".
אשמח אם תחווה דעתך כאן. בתודה בן נחום - שיחה 19:44, 22 באוקטובר 2019 (IDT)

בן נחום תודה שהסבת לתשומת ליבי עם זאת צר לי לא אוכל להשתתף שם בדיון. בין היתר מדובר בנושא מורכב ובעייתי מהסוגים שאין עם מי ועל מה לדבר. לקונות שבהם כל דאלים גבר. ואין בכך משום הבעת עמדה לכאן או לכאן או בעד זה או אחר. אני נאלץ מסיבותיי לבחור שלא להתערב בעת הזו עמך הסליחה ובהצלחה. מי-נהר - שיחה 19:45, 26 באוקטובר 2019 (IDT)

איסוף בולים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום מי-נהר,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "איסוף בולים" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, Euro know - שיחה 13:16, 2 בנובמבר 2019 (IST)

שלום לך ותודה על תשומת לבך , אנא ראה מה שכתבתי לעיל בדף שיחתי, תחת כותרת דומה. צריך לשאול את עמיתנו משתמש:RimerMoshe בדבר תבנית זו שבערך איסוף בולים וכן התבנית בערך בולאות בהתחשב בסיכום הדיון של שיחה:בולאות#פיצול או לפחות להעביר את ההחלטה אליו מפני שהוא הכותב העיקרי בשלב זה בתחום במיזם. בברכה, מי-נהר - שיחה 17:54, 2 בנובמבר 2019 (IST)
שיניתי את התבנית ל"בעבודה מתמשכת". תודה. RimerMoshe - שיחה 18:03, 2 בנובמבר 2019 (IST)
תודה לכם. טיפלתי כעת בפתיח הערך איסוף בולים שעוד עסק בכלל בבולאות ומעט בסדר התוכן שבו כדי שיוסב כלפי נושא הערך במקום בבולאות. מאחר והטפיול בפתיח היה אד-הוק אם סבורים שאפשר וחיוני לשפרו ממולץ לפחות לעשות זאת בפתיח כי זה הכי קריטי במבנה ערך והצגת תוכן. תודה. מי-נהר - שיחה 19:06, 2 בנובמבר 2019 (IST)
נראה שבינתיים נפסקה העבודה, ולכן הסרתי משני הערכים. RimerMoshe – מודיע גם לך. בברכה, ידידיה צבאןשיחה • כ"ב באדר ה'תש"ף • 13:00, 18 במרץ 2020 (IST)

תודה על תשומת הלב והמעורבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום לך, מודה לך על המעורבות וההערות הבונות. בהחלט מעריכה. אני כל הזמן לומדת, גם מן התהליך הזה. מקווה שאכן יהיה פרי לעזרתך והערך "רפי רמון" לא יימחק יהודית גרעין-כל - שיחה 21:39, 7 בנובמבר 2019 (IST)

תודה לך יהודית גרעין-כל חן חן. נקווה לטוב. מי-נהר - שיחה 13:19, 8 בנובמבר 2019 (IST)

פנייה למשתמש:אלדד[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלדד (או כל מפעיל חביב אחר) שלום רב, אנא אם תוכל בבקשה לחסום לשבוע, בתודה מראש. מי-נהר - שיחה 00:00, 11 בנובמבר 2019 (IST)

בוצע. אלדדשיחה 00:02, 11 בנובמבר 2019 (IST)
משתמש:Eldad, נא לבטל חסימה אוטומטית... דגש חזק - שיחה 00:03, 11 בנובמבר 2019 (IST)
דגש חזק האם ישנה בעיה ? מי-נהר - שיחה 00:05, 11 בנובמבר 2019 (IST)
משתמש:Eldad תודה לך תבורך. מי-נהר - שיחה 00:05, 11 בנובמבר 2019 (IST)
כן, אופי החסימה פוגע בכל מי שיקבל את כתובת האייפי הזו במשך 24 השעות הקרובות. הבקשה שלך להיחסם לא אמורה להצדיק פגיעה במשתמשים אחרים, ולכן אני מבקש ממש:Eldad לשנות את הגדרות החסימה. דגש חזק - שיחה 00:10, 11 בנובמבר 2019 (IST)
טופל. אלדדשיחה 00:13, 11 בנובמבר 2019 (IST)
דגש חזק תודה על תשומת ליבך וזריזותך. מי-נהר - שיחה 00:42, 11 בנובמבר 2019 (IST)

משתמש:Eldad אודה אם אפשר לביטול החסימה. מי-נהר - שיחה 16:05, 15 בנובמבר 2019 (IST)

שוחררת :) אלדדשיחה 19:20, 15 בנובמבר 2019 (IST)

היי אלדד אם אין הדבר לטורח אודה לך או למפעיל אחר לחסימה לשבוע או יותר. תודה רבה מי-נהר - שיחה 00:06, 22 בנובמבר 2019 (IST)

היי :) נחסמת לבקשתך. אלדדשיחה 01:04, 22 בנובמבר 2019 (IST)
תודה רבה אלדד יקר, תבורך! מי-נהר - שיחה 01:05, 22 בנובמבר 2019 (IST)
אלדד יקר, מבקש הסרת חסימה אם הדבר אפשרי ואינו לטורח. תודה רבה. מי-נהר - שיחה 20:56, 26 בנובמבר 2019 (IST)
שוחררת. :) (לא תמיד אני ליד מחשב, ולכן היה עיכוב קצר, של שעתיים. מתנצל... :) אלדדשיחה 22:36, 26 בנובמבר 2019 (IST)
אלדד אין צורך להתנצל זה מובן מאליו ואינני אוכל את המחשב. ברוך פודה אסורים :) תודה. מי-נהר - שיחה 23:23, 26 בנובמבר 2019 (IST)

הכרזה על עזיבת דיון שפתחת בו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריחה באמצע דיון היא מעשה מכוער

פתחת דיון "עקרוני" וברחת כשנתרת ללא מענה. אם עד הבוקר לא יהיו משתתפים נוספים שיבהירו את שאלת החשיבות, אסיר את התבנות שהנחת. Eladti - שיחה 00:08, 11 בנובמבר 2019 (IST)

Eladti הנכבד, חבל מאד שאתה תוקפני כל כך ומפרש בצורה שלילית ושגויה. מצידי אתה יכול להסיר את התבניות הרגע בשמי. אם זה מה שיניח את דעתך. אדרבה אני מפציר בך לעשות זאת. אנא קרא דיון אחד למעלה פה בשיחה אצלי, עזיבתי את הדיון קשורה לאותה סיבה שבגינה ביקשתי לחסום אותי. מה עוד שהכברתי תגובות בדיון שם. ובמספר דיונים מקבילים. אינך יודע מה הסיבות שבגינן עלי היה לבקש את החסימה ולפרוש כעת. וזה ממש לא בגלל שאין לי עוד מלא מה לכתוב. או חלילה מזלזול והתעלמות ממך. חבל שאתה רואה רק את הויכוח ולא את בני האדם. נוקט בלשון מאיימת ופגענית כל כך. חבל. מי-נהר - שיחה 00:14, 11 בנובמבר 2019 (IST)
אתה צודק. לעזוב דיון שעה אחרי שנפתח מבלי לספק תשובות ברורות, לא נראה טוב. אבל ייתכן ויש לך סיבות אחרות שמונעות ממך את המשך הדיון. מקווה שאלו סיבות טובות. הסרתי את התבניות בשלב זה. תוכל לחדש את הדיון כשיהיה לך הפנאי להשתתף בו. Eladti - שיחה 00:21, 11 בנובמבר 2019 (IST)
אני מודה לך, ליל מנוחה. מי-נהר - שיחה 00:27, 11 בנובמבר 2019 (IST)

לEladti סליחה שאני חוזר וכותב שוב אבל אנא ממך שקול אם הינך יכול לתקן מה שכתבת בדיון שם בדומה לכאן בהקשר האישי. אם תסתכל בתרומות המשתמש שלי בימים האחרונים למשל, תראה שאני בכל דיון הייתי מסור למתן תגובות והסברים כולל הנגשה של מקורות לנימוקים. (גם אם לא תמיד הגבתי בסבלנות). במחשבה לאחור ייתכן ולא הייתי צריך לפתוח בעצמי את דיוני החשיבות כאשר נחשפתי לדפים ההם אף כי לא נתתי דעתי מספיק אז לשאלת לקיחת ההפסקה מהמיזם. אני אחשוב על כך. להבא. אך אנא שקול אם באפשרותך לוותר על מילים מיותרות בתגובתך שם. תודה ושלום. מי-נהר - שיחה 00:38, 11 בנובמבר 2019 (IST)

כניסה להר הבית (הלכה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקשר לשאלת ההבהרה שלך, אני מניח שתמונה המדוברת היא זו שכתוב תחתיה "כרוז רבנים האוסרים עלייה להר הבית, תשע"ו". אתה מוזמן לנסח את הפסקא איך שתרצה.david7031שיחה • כ"ט בחשוון ה'תש"ף • 15:49, 27 בנובמבר 2019 (IST)

אכן לזו הכוונה וזה לגמריי לא ברור. מי-נהר - שיחה 15:52, 27 בנובמבר 2019 (IST)

אודה לחוות דעתך[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום מי נהר, מה שלומך?
הוספתי בערך נאום השבטים ב"קישורים חיצוניים" את המאמר דלהלן שעוסק בהרחבה ובהעמקה בנושא של הערך, ולכן לדעתי מהווה דוגמה קלאסית ל"קישור חיצוני" ראוי.
חרף זאת הקישור הוסר (עם תקציר עריכה "טור דעה"). אני לא רוצה למהר ולהטריח את הקהילה בדיונים בדף השיחה, ולכן אני שואל בעצתך ואם תסבור שאין מקום להוסיף את הקישור אז אמנע מלפתוח דיון בדף השיחה של הערך וארד מכל העניין.


בן נחום נכבדי, שלום וברכה. אתה מעלה שאלה טובה מאד שבהחלט ראוי לתת עליה את הדעת.
אנסה להתייחס לשאלתך הכללית.
זאת אומרת לא למקרה הפרטי של הוספת קישור זה או אחר מכתב עת מסוים על ידי עורך מסוים. שזה נוגע בהיביטים נוספים, (מה עוד שלא היה לי הפנאי לקרוא המאמר ולבחון אותו), אלא לשאלה העקרונית האם לענ"ד ניתן להשתמש במאמר כזה בקישור חיצוני. והאם הטיעון לשלילה מפני שזה טור דעה, האם הוא טיעון נכון.
ונראה לי שיש צדדים לכאן ולכאן.
מצד אחד כאשר אומרים "טור דעה", הרי שמתכוונים לפרסום קצר גם אם קבוע, אשר ברור לקורא שמדובר בהבעת עמדה וטעם אישי של הכותב ללא שום צורך מצידו להיתלות בשום דבר מלבד מה שבא לו לכתוב. דבריו מתפרסמים מאחר ולקוראים יש ענין לשמוע את דעתו וטעמו יהא קשקוש או פרובוקציה ככל שיהיו.
אחד המאפיינים הבולטים לכך הוא פרסום בפורמט שיש לו תאריך תפוגה קצר מאד כמו עיתון, פוסט ברשת חברתית וכד'. ופרסום קצר המתאים לתיאור "טור".
מבחינה זו במקרה כמו שהבאתה לעיל אשר הוא מאמר ארוך כתריסר עמ' הכולל עשרות הערות שוליים בהם מקורות לעיון ואשר בנוסף לכך מתפרסם בכתב עת מסודר אשר המתפרסם בו נבחר יותר בקפידה הרי שמצד זה אין זה הולם לקרוא לו טור דעה.
מאידך בימינו הגבולות בין הפורמטים של הפרסום היטשטשו מאד. ובנקל ניתן לכתוב מאמרי דעה גם בצורה זו בכל פורמט שהוא ובאריכות ועדיין להישאר בגדר מה שנקרא "אמר אז אמר". ובפרט כאשר מדובר בשיח של אג'נדות. שתי דוגמאות לכך הן תוכן מהאתרים שיחה מקומית ו-מידה.
מתי ייקל עלינו לומר שאין זה מאמר דעה ? או שלמאמר יש חשיבות להנגשה לקורא אפילו כמאמר דעה ?
כאשר הכותב עצמו, עוסק בתחום כמי שיש לו השכלה ועשייה בנושא הספציפי אזי חוות דעתו עשויה להיות רלוונטית ותורמת לערך. ככל שהכותב אנונימי וכתיבתו בנושא זה היא אקראית נחשוש יותר לכך שזה סתם הבאת דעה של, ותו לא.
מאידך יש לזכור שאנו מנגישים בקישורים החיצוניים גם כתבות עיתון ולו מפני שיש בהם מידע נוסף המתייחס לנושא הערך ואשר אנו איננו יכולים לכתוב את כולו בערך בין אם משום רמת הפירוט או משום שאנו משאירים את האחריות לקורא לבחון מה וכמה הוא מקבל מהכתוב שם. (לצערינו יש לא מעט מקרים שהכותרת של הכתבה עצמה היא שקר בעליל, הזוכה לחשיפה רק בשל שמירת הסדר שלנו בציטוט והצגת כתבות).
מבחינה זו לעיתים גם כתבות מוטות/נרטיביות יש בהן ערך לקורא בראותו את ההתייחסויות השונות אל הנושא מצד צדדים שונים.
במקרה האחרון מצופה מהמיזם להראות בצורה הוגנת את מגוון הדעות בקישורים החיצוניים זה לצד זה.
ולכן קל וחומר בן בנו של קל וחומר שכאשר המאמר פורסם באריכות בכתב עת מסודר וצורפו לו נימוקים והערות שוליים, שערכו יהיה משמעותי יותר.
יש ענין נוסף. אם למשל נכתבה ביקורת על איש או גוף הרי אנו מחמירים שבעתיים באזכור מידע בערך על האיש או הגוף אבל במקרה כמו "נאום השבטים" או תכנית חברתית כזו או אחרת , הרי שלהתייחסות שיש אליה מבחינה ציבורית יכולה להיות לכך חשיבות. אמנם תחת ההגדרה של התייחסות ציבורית לא נכליל מאמרי דעה אלא גורמים בעלי חשיבות ברם זאת מקפידים יותר בגוף הערך. אבל לעיתים תוכן לקריאה נוספת משלים צדדים שלא ניתן להביא בגוף הערך.
כאן נשאלת השאלה האם פרסום בכתב עת הוא ביטוי להלך הרוח של קוראי כתב העת ומאפייני הציבור עימו הוא מזוהה או שגם בכתב עת יכול כל אחד להשמיע דעת יחיד חריגה חסרת השפעה וביטוי. כמובן שהדבר אפשרי.
אם בכתב העת יתקיים פולמוס בין הדעות, או בין המאמרים או התייחסות עוקבת אל המאמר אפשר יהיה לדבר על תהודה שיש לתוכן. ושהמאמר היא ביטוי הן לכך והן לתכנים המובעים בו.
שיקול נוסף בשאלה זו הוא, האם יש מספיק קישורים כבר בערך ? לעיתים למאמר יש ערך מוסף חלקי בעוד אין כמעט תוכן אחר לקריאה. ואנו נוותר עליו בשל שוליותו רק כאשר יימצאו יותר קישורים איכותיים.
כאמור זו שאלה שצריך לתת עליה את הדעת. ואיני סבור שניתן באופן גורף לומר במקרה של מאמר ארוך מגובה בעשרות הערות שוליים שפורסם בכתב עת מסודר, שלא נשתמש בו לעולם בקישורים חיצוניים, אם כי עדיין יכולים במיזם להפעיל שיקול דעת ולראות בתוכן כחומר מוטה קשות או בלתי אמין בעליל באיכות התוכן, להתנגד ולהחליט בדיון שמאמר מסוים איננו מקור ואיננו חומר לקישור חיצוני בשל היותו בבחינת "אמר אז אמר". ומבחינה זו הצדדים שיש בתוכן כזה המדמים אותו לכך מסייעים לטוענים בניגוד למאמרים שעומדים בזכות עצמם כמאמר אקדמי וכד'.
צר לי שאין לי תשובה קצרה ומסודרת לשאלתך יותר מאשר מעט סיעור מוחות. מה שאומר שגם איננה מיועדת לציטוט וייחוס בדיון אחר, ליל מנוחה מי-נהר - שיחה 23:24, 4 בדצמבר 2019 (IST)
בוקר טוב מי נהר,
תודה רבה על תשובתך המחכימה והמאלפת. כהמשך לה אציע לך ליזום דיון (במזנון, או אולי במקום יותר מתאים שעולה בדעתך) שיוביל לקבלת "קווים מנחים" בסוגיה הנ"ל, ברוח העקרונות שהצבת. (לצערי המעמד המעורער שלי בויקיפדיה כרגע, לא מאפשר לי להוביל דיונים מסוג זה...).
שוב תודה, בן נחום - שיחה 09:23, 5 בדצמבר 2019 (IST)

שיחה:התפתחות אורבנית של חיפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערב טוב. פתחתי דיון בדף השיחה. אתה מוזמן. פארוק - שיחה 21:06, 5 בדצמבר 2019 (IST)

תסכים לסייע לי פעם בשבוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליליה טוב "מי-נהר",
הוטלה מגבלה קשה על האפשרות שלי לתרום לויקיפדיה אבל נאמר במפורש שאין כל מניעה שאבקש ממשתמש לאחר להכניס את התוכן למרחב הראשי אם התוכן בעל חשיבות בעיניו.
האם תסכים שפעם בשבוע אציג לעיונך פיסקה שלדעתי ראויה להיכלל בערך מסויים, וככל שהיא (או חלק ממנה) יהיה בעל חשיבות בעיניך - תכניס אותה בעצמך לאותו ערך?
תודה בן נחום - שיחה 17:58, 15 בדצמבר 2019 (IST)

אנא בבקשה, לא. סליחה. מי-נהר - שיחה 18:06, 15 בדצמבר 2019 (IST)

הדלקת נרות חנוכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אכן, הגרסא היציבה לצידך, אבל זה לא מקדם אותנו לשום מקום. יש לך רעיון לחלוקה יותר טובה של הקישורים? (אולי הפתרון הוא פשוט למחוק חלק מהם).david7031שיחה • כ"ב בכסלו ה'תש"ף • 21:03, 19 בדצמבר 2019 (IST)

david7031 אתה עדיין יכול לבצע שינויים בפרק קישורים חיצוניים במידה ויהיו הולמים. אני סבור שהשינוי שהיה שם לא הועיל והיו בו בעיות נוספות. התרשמתי שההתנהלות בענין הניסיון לתקן יחד, נתקל בשיח חסר סבלנות לכן החזרתי את המצב למצבו היציב שהוא גם תקני לגמריי. הוספת כותרות המסווגות את הקישורים הוא רשות והוא צריך להיות יעיל. שאלות ספציפיות של שינויי תוכן יש לדון בדף השיחה של הערך לעיני כל ובהשתתפות כל. תודה. מי-נהר - שיחה 21:25, 19 בדצמבר 2019 (IST)
המצב הנוכחי לא תקני לגמרי. אחרת לא היית משנה. אבל נראה לי שבכל מקרה מה שאני אעשה זה לצמצם קישורים, ואולי יתייתר הצורך בחלוקה.david7031שיחה • כ"ב בכסלו ה'תש"ף • 21:27, 19 בדצמבר 2019 (IST)
david7031 הכותרת "קישורים חיצוניים" היא תקנית והקישורים תחתיה הינם במעמד זה. כמות הקישורים בה הגם שיש כאלו שניתן לוותר עליהם אינה חריגה עד כדי כך ביחס לערכים מסוג זה. ולכן הערתך שהמצב לא תקני היא המשך שיח התנצחותי כשם שלא פתחת ב-שלום כשפתחת בפניה בדף שיחה אישי. חבל. מי-נהר - שיחה 21:32, 19 בדצמבר 2019 (IST)
כנראה שלא השתמשתי בסימני הפיסוק בצורה נכונה. לא התכוונתי לומר שהמצב "לא תקני", אלא שהוא אינו "תקני לגמרי", אלא איפשהוא באמצע (היינו אפשר להשאר בו, וזה לא סוף העולם, אבל רצוי לשנות). לגבי ברכת השלום, אני לא מקפיד על כך גם בפניותי למשתמשים אחרים, אין כאן שום דבר אישי נגדך. אני משתמש בפניות כגון "שלום", "ערב טוב", ודומיהם כשאני מתחיל שיחה מאפס עם משתמש (גם אז לא תמיד, אבל אז היה רצוי להקפיד על כך). במקרה דנן, כבר התחלתי איתך שיחה (בתקצירי העריכה), ולכן מבחינתי אני באמצע שיחה. אבל אם נפגעת מזה, אני מתנצל.david7031שיחה • כ"ב בכסלו ה'תש"ף • 21:56, 19 בדצמבר 2019 (IST)
david7031 אני מודה לך על תגובתך, תקצירי עריכה הם ההיפך הגמור משיחה. וזה חלק מהבעיה שלהם כאשר אנו העורכים מתכתבים בהם כביכול זה עם זה או בעיקר זה כלפי זה, ויותר כלפי החלל לפרוטוקול. ואז נותר לשאול מי התחיל ולמה ככה. ואיני מוציא את עצמי בענין זה מן הכלל. נ.ב. יש לי הערות נוספות לגבי התיקוני תוכן בערך הנ"ל אך איני יודע אם בכוחי כעת ומתי לעשות כן ומאחר שכך נמנעתי מהליכנס לשיח בתקציר. כך או כך יישר כח על השקעתך בו כמו גם בשאר המיזם. מי-נהר - שיחה 23:32, 19 בדצמבר 2019 (IST)

רונית דרור[עריכת קוד מקור | עריכה]

היי, שמי אלעד וחיברתי את הערך הבא על ד"ר רונית דרור, פעילה חברתית שהקימה את העמותה המקצועית-טיפולית היחידה למען גברים נפגעי אלימות. הערך נמצא בדיון מחיקה וניתן עוד להצביע בעדו. אודה לך אם תוכל לבדוק את עמדתך בנושא, ואולי תשקול לתמוך בהשארת הערך.. ש:רונית דרור תודה רבה, אלעד --Alto1970 - שיחה 17:06, 26 בדצמבר 2019 (IST)

תודה שהפנת את הנושא לתשומת ליבי, בוצע בוצע. מי-נהר - שיחה 19:24, 26 בדצמבר 2019 (IST)

נס פך השמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקטע ששחזרת בפתיח לא נכתב על ידי. המשך יום נעים, יםשיחה • ד' בטבת ה'תש"ף • 06:41, 1 בינואר 2020 (IST)

ים ממש מתנצל על הטעות , תודה על הבהרתך , האם תרצה שאדאג להסרת תקציר העריכה? מי-נהר - שיחה 09:04, 1 בינואר 2020 (IST)
זה יהיה נחמד מצידך. יםשיחה • ה' בטבת ה'תש"ף • 06:51, 2 בינואר 2020 (IST)
ים בוצע בוצע. מי-נהר - שיחה 00:40, 3 בינואר 2020 (IST)

בליל זה יבכיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום מי-נהר,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "בליל זה יבכיון" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, ידידיה צבאןשיחה • כ"ה בטבת ה'תש"ף • 19:59, 22 בינואר 2020 (IST)

נראה שהעבודה נפסקה, מסיר את התבנית. בריאות טובה לכולנו וחודש ניסן טוב (תכף..) ידידיה צבאןשיחה • כ"ו באדר ה'תש"ף • 22:51, 22 במרץ 2020 (IST)

הטילדה הרביעית גיליון 32[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום רב. לאחר הפסקה קצרה, יצא גיליון חדש של העלון הוויקיפדי, "הטילדה הרביעית". אתם מוזמנים ליהנות ממנו ולעיין בו בויקיפדיה:הטילדה הרביעית. MediaWiki message delivery - שיחה 12:33, 6 במרץ 2020 (IST)

הטילדה הרביעית - גיליון חדש![עריכת קוד מקור | עריכה]

טילדה חדשה יצאה ממכבש הדפוס! הטילדה הרביעית חוזרת עם שאלות, מפגשים ותובנות חדשות
דבר העורך • ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - תחרות כתיבת ערכים • ראיון עם מפעיל מערכת • פורטלים • סודוקו • תשבץ • קצרמרי אקטואליה • מיזם יחסי החוץ • מיזם בית ספר ויקיפדיה • מפגש חורף 2020 • קרב איגרוף • טור אישי • ויקימימז • תפזורת • תמונות חדשות


הארי פוטר 73 - שיחה - הטילדה הרביעית - מיזם העיטור השבועי 18:12, 31 במאי 2020 (IDT)

מזל טוב![עריכת קוד מקור | עריכה]

מ ז ל ט ו ב ! --ישראל קלרשיחה • י"ג באב ה'תש"ף • 16:41, 3 באוגוסט 2020 (IDT)

הקדמה מ ז ל ט ו ב ! מי-נהר! דוגקון דוגקוןשיחה 16:42, 3 באוגוסט 2020 (IDT)
למיטב זיכרוני יום ההולדת הוא בט"ו באב... אשוב לכאן במועד. דגש חזק - שיחה 20:22, 3 באוגוסט 2020 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 23:14, 4 באוגוסט 2020 (IDT)
תודה למברכים בכתב ובלב, יהי רצון שתבורכו בכפל כפליים בכל מילי דמיטב. שימחתם :) מי-נהר - שיחה 02:25, 5 באוגוסט 2020 (IDT)
באיחור אופנתי אני רוצה גם לאחל המון מזל טוב, בתקווה שאם תקבל ברכות במשך יומיים זה ירגיש כמו שני ימי הולדת רצופים קריצה בברכת עד 120 ערכים, איש השום (Theshumai) - שיחה - האם ייתכן פתרון למלחמת חפירות בדפי השיחה? 18:14, 6 באוגוסט 2020 (IDT)
חן חן איש השום (Theshumai) תודה רבה! :) מי-נהר - שיחה 21:29, 6 באוגוסט 2020 (IDT)
מזל טוב! גילגמש שיחה 21:31, 6 באוגוסט 2020 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! !Ewan2 - שיחה 03:59, 7 באוגוסט 2020 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! אלעדב. - שיחה 06:56, 7 באוגוסט 2020 (IDT)
תודה מקרב לב לכולכם מי-נהר - שיחה 18:51, 7 באוגוסט 2020 (IDT)

הטילדה הרביעית - גיליון 34[עריכת קוד מקור | עריכה]

טילדה חדשה יצאה ממכבש הדפוס! הטילדה הרביעית חוזרת עם שאלות, מפגשים ותובנות חדשות
דבר העורך • ויקישטעטל • פיצ'רים חדשים למשתמשים חדשים • מיזם צילום אישים • Wiki Talk • סודוקו • תשבץ • קצרמרי אקטואליה • מיזם חודש אסיה • מתקפת איכות על הכניסה ללבנון • הפרלמנט • מפגש קיץ 2020 • קרב איגרוף • תמונות חדשות

בקשת הסבר אודות שחזור גורף בהאיחוד הלאומי - תקומה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחזור גורף ללא הבחנה

שלום רב. האם תוכל לנמק מדוע שיחזרת את העריכות הבאות [1] [2]? בתקציר העריכה התייחסת רק לשם בתבנית, ואני בעריכתי הוספתי מידע שבוודאי ראוי להיות בערך, כגון העובדה שהם מיתגו את עצמם בשם חדש, ושהם נפרדו ממפלגת הימין החדש. בברכה, גיברס - שיחה 22:57, 14 בינואר 2021 (IST)

שלום וברכה,
לשאלתך גיברס נכבדי-
1. ההיגד בפתיח: "לקראת הבחירות לכנסת העשרים וארבע מתמודדת המפלגה תחת השם "הציונות הדתית". אינו יכול להיכתב מאחר ואינך יודע אם זה נכון. אינך יודע מי היישות שהוקמה ומה זיקתה האמיתית למפלגה עליה כתובה הערך. הגם שבשני המקרים אתה רואה אישים דומים שכעת כאן וקודם היו שם. התייחסתי לכך בדף השיחה ברם לצערי בעת שניסיתי לפרט גם בתקציר העריכה הייתה תקלה שבאמצע הכתיבה אישרה את העריכה כאילו לחצתי אנטר.
2. אין שינוי מהותי בין הגרסאות. ברם טוב שהסבת לתשומת ליבי שגם שם יש בעיה כי השימוש במקור מרוטרנט אינו קביל ממספר סיבות כפי שאפרט עוד מעט. הוא אינו מציין את התוכן הנאמר יש פערי מידע פה זה ממש לא אתי ולא מקצועי שמידע כך מופיע בערך.
3. שיניתי את הכותרת של חטיבת הדיון בדף שיחה זה מאחר והייתה בה נקיטת עמדה.
בברכה, מי-נהר - שיחה 23:40, 14 בינואר 2021 (IST)


בהמשך להצבעתך בעד ישראל אפרים בר-און[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום שוב אנשים רציניים לא מקבלים תמיכה בעוד פליטי ריאליטי וכאלו כן. (אותו סוג דיון שהיה על ישראל אפרים בר-און ובו הבעת תמיכתך) הפעם דנים בשיחזור הערך על ליאור אקרמן , שהיה מעורב בחקירות שב"כ מרכזיות וגם הוציא 3 ספרים, אנא הביע דעתך. לדיון לחץ כאן.מתיאל - שיחה 16:45, 17 במאי 2021 (IDT)מתיאל

הטילדה הרביעית - גיליון חדש![עריכת קוד מקור | עריכה]

טילדה חדשה יצאה ממכבש הדפוס! הטילדה הרביעית חוזרת עם שאלות, מפגשים ותובנות חדשות
דבר העורך • על שני ערכים וארבע אנציקלופדיות • השתתפות בתחרויות כתיבה בויקיפדיה • מדור המומלצים • Wiki Talk 2021 • סודוקו • תשבץ • קצרמרי אקטואליה • מיזם חדשופדיה • קורס עריכה בויקיפדיה לגמלאים • מוזיקה בויקיפדיה • קרב איגרוף • תמונות חדשות

שלום[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש אפשרות ליצור איתך קשר מחוץ לויקי?

וברכה , שלילי לא בתקופה הקרובה, צר לי.
תודה לך וכל טוב. מי-נהר - שיחה 14:27, 2 בפברואר 2021 (IST)

חדשופדיה 2021 שבוע 11[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #11
עודכן ב־16 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● בויקיפדיה:מפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את איש השום למפעיל מערכת
● לאחר דיון במפעיל נולד הוחלט למנות את דגש למפעיל מערכת לחצי שנה, בבחינת "תקופת הרצה" בה יוכלו הבירוקרטים להתרשם מתפקודו, ובמידה ותקופה זו תהיה חיובית מבחינת הקהילה ומבחינתו של דגש, יאריכו את ההרשאה לשנתיים וחצי נוספות. ●
מדיניות ערכי שחקנים ושחקניות מוצגת לקראת הצבעה בפרלמנט
● במסגרת הרצאות Wiki Talk ירצה עופר אדרת, כתב הארץ לענייני היסטוריה, על "אוצרות" שאפשר למצוא באינטרנט. קישור להרשמה להרצאה >>
● לאחר דיון בכיכר העיר, דזרט לקח על עצמו את ניהול מיזם ביכורים
תחרות הכתיבה העשירית הסתיימה ותהליך השיפוט מתקרב לסופו ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי השאלה האם תבנית משתמש מסוימת היא בעייתית
● במזנון מתקיים דיון לגבי השאלה האם יש מקום להוספת קישורים לאתרי מתכונים בערכים על מאכלים
● במזנון מתקיים דיון לגבי השאלה הסרת הקישורים מתבנית ידיעות אחרונות
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא יום הולדת 10 למקבץ השבועי

חדשופדיה 2021 שבוע 12[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #12
עודכן ב־12 באפריל
לחתימה על מינוי לידיעון

● בויקיפדיה:מפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את איש השום למפעיל מערכת
● בפרלמנט מתקיימת הצבעה על מדיניות לקביעת ערכי שחקנים
● תהליך השיפוט בתחרות הכתיבה העשירית הגיע לסיומו. בבית הראשון בתחרות זכו הערכים: ליבת קרח, למידה מונחית ורעידת האדמה באגאדיר (1960). בבית השני זכו שיר של אש ושל קרח, סקאר, קומיקסאי, מטפחת ספרים, לוח ארש ואדריכלות יפנית. בבית השלישי זכו ג'ון קריטנדן, דגל רומניה ויום אוסטרליה. התמונה "דובון יפהפה לצד זבוב" זכתה בתחרות התמונות והאיורים, ואיתי גור זכה בפרס הויקיפד התורם. פירוט נוסף, ציון לשבח של ערכים נוספים, תגובות לתחרות ולתוצאותיה ועוד ניתן לראות כאן
● במסגרת הרצאות Wiki Talk ירצה פרופסור שיזף רפאלי, נשיא מכללת שנקר, על אנציקלופדיות ומקורות אנציקלופדיים. קישור להרשמה להרצאה >>
● התמונה הזוכה במקום הראשון בתחרות ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - מסלול הצילום הגיעה למקום שמיני בתחרות הבינלאומית! ●
במזנון מתקיימים מספר דיונים, ביניהם: שינוי/הוספת דרכי מינוי מפעילים, דיון העוסק בהפניות לערכי יחסי חוץ, דיון לגבי הדגשת שמות מדעיים, דיון העוסק ברשימות מועמדים לבחירות ודיון לגבי שאיבת בן/בת זוג מויקינתונים
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא בחירות

אסון הזיהום הימי בזפת לאורך חופי ישראל (2021)[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמתי לב לתרומתך הרבה לערך אסון הזיהום הימי בזפת לאורך חופי ישראל (2021), ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!
בברכה, י.חדברו איתי!מיזם הרכבים • ח' בניסן ה'תשפ"א • 10:47, 21 במרץ 2021 (IST)

תודה רבה חן חן, מי-נהר - שיחה 13:27, 21 במרץ 2021 (IST)
סתם ככה פתחתי מיזם אשמח שתצטרף (אם אתה יכול כמובן!) י.חדברו איתי!מיזם הרכבים • ח' בניסן ה'תשפ"א • 13:39, 21 במרץ 2021 (IST)
תודה לך י.ח שמחתי להתעדכן, ובהצלחה במיזם מי-נהר - שיחה 20:17, 21 במרץ 2021 (IST)
תודה רבה! י.חדברו איתי!מיזם הרכבים • ח' בניסן ה'תשפ"א • 20:19, 21 במרץ 2021 (IST)

חדשופדיה 2021 שבוע 13[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #13
עודכן ב־28 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● בויקיפדיה:מפעיל נולד התקיים דיון קצר בשאלה האם למנות את "דזרט" למפעיל מערכת. לאחר שהובעה התנגדות למינויו, בשל הוותק של הכותב, דזרט משך את בקשתו ●
● בויקיפדיה:מפעיל נולד התקיים דיון שבסופו הוחלט למנות את איש השום למפעיל מערכת
● בפרלמנט התקיימה הצבעה על מדיניות לקביעת ערכי שחקנים, והמדיניות שהוצעה לא התקבלה ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי צבעים בחתימה
● במזנון מתקיים דיון לגבי הצגת מידע של תוצאות כמעט-סופיות בערכי הבחירות לכנסת
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא היפ הופ

חדשופדיה 2021 שבוע 14[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #14
עודכן ב־24 באפריל
לחתימה על מינוי לידיעון

● צוות שעובד על שיפור המראה והפונקציונליות של אתרי הוויקי של ויקימדיה מבקש סיוע על ידי מתן משוב לעבודתם. לפרטים נוספים >>
● בזמן האחרון נפתחו שני מיזמים חדשים: יהונתן חזי פתח את מיזם הרכבים, וברק פתח את מיזם הסינגלים. מוזמנים להצטרף! ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי ביטול ההפרדה המגדרית בקטגוריות
● במזנון מתקיים דיון לגבי הצעה לגבי סימון ערכים אדומים
● במזנון מתקיים דיון לגבי קטגוריות של אישים יהודים לפי מקצוע בישראל
● במזנון מתקיים דיון לגבי הגנה על ערכים מומלצים
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ואן גוך

חדשופדיה 2021 שבוע 15[עריכת קוד מקור | עריכה]

{חדשופדיה/קוד|2021/15|15}}

חדשופדיה 2021 שבוע 15[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #15
עודכן ב־9 באפריל
לחתימה על מינוי לידיעון

תחרות ויקישטעטל, תחרות כתיבת ערכים אודות קהילות יהודיות שנכחדו או נפגעו בשואה, החלה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה (7.4.2021) ותימשך עד ט"ו באב תשפ"א (25.7.2021) ●
● במסגרת הרצאות Wiki Talk ירצה דוד שי,על סוגיות כמותיות ביצירת ויקיפדיה - כמה ערכים צריך? מה האורך הראוי לערך? כמה הערות שוליים נחוצות בערך מומלץ? קישור להרשמה להרצאה >>
● נפתח עמוד אינסטגרם לוויקיפדיה העברית ●
● במזנון עלתה הצעה למדיניות ברורה/מפורטת יותר בנוגע לפתיחת הצבעות מחלוקת
● חלו שינויים במדיניות הבוט הגלובלי, אשר ויקיפדיה העברית אימצה אותה, כמתואר במזנון
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ישראל

חדשופדיה 2021 שבוע 16[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #16
עודכן ב־18 באפריל
לחתימה על מינוי לידיעון

● במזנון מתקיימים שלושה דיונים לגבי עריכות cat-a-lot והעברת קטגוריות: דיון לגבי השאלה כיצד לבצע העברה סיטונאית של קטגוריות: באמצעות בוט או באמצעות גאדג'ט, דיון לגבי מניין עריכות לצורכי סטטיסטיקה בעריכות cat-a-lot ודיון לגבי מניין עריכות לצורך קביעת זכות הצבעה בעריכות cat-a-lot
● במזנון מוצגת הצעה לקהילה: הצגת מידע מינימלי בערכים לא קיימים. לפירוט נוסף, ראו ויקיפדיה:ערכי הארגמן
● במזנון מתקיים דיון לגבי במחיקת מבני תאריכים
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא סרטי אימה קלאסיים

כוכב בשבילך![עריכת קוד מקור | עריכה]

הכוכב המקורי
על תרומתך היפה והעדינה לטיוטה שלי. תודה רבה! ספסףספספוני בספסופיכם 22:22, 22 באפריל 2021 (IDT)
חן חן יישר כח גם לך משתמש:ספסף. מי-נהר - שיחה 23:46, 22 באפריל 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 17[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #17
עודכן ב־1 ביוני
לחתימה על מינוי לידיעון

● ההצעה להוסיף לוויקיפדיה את ערכי הארגמן התקבלה, ואלו יוספו בקרוב ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי הצעה לסימון ערכים כערכים טובים
● במזנון מתקיים דיון לגבי הצעה לניהול שיח ענייני ומכבד בוויקיפדיה
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא חיות מחמד
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך המצור על אנטיוכיה (1097–1098) לרשימת הערכים המומלצים כאן

00:01, 25 באפריל 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 18[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #18
עודכן ב־9 במאי
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של היידן כמפעיל מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הביורוקרטים
● במהלך השבוע הייתה תקלה טכנית בכלי התרגום שלא אפשרה להתחיל לתרגם ערכים על ידי כלי התרגום, אלא אם הערך שרוצים לתרגם לא כולל רווחים (למשל: ערך כמו "We R Who We R" לא ניתן לתרגם, ואילו ערך כמו "Homosociality" אפשר לתרגם). הבעיה טופלה, ואפשר להמשיך לתרגם ●
● ההצעה לפתח קווים מנחים לשיח מכבד בתוך הקהילה מתפתחת ומתעדכנת תוך כדי המשך הדיון במזנון
● במזנון עלתה הצעה לסימון ערכים כערכים טובים, וזכתה לתגובות מעורבות. הדיון בעניינה עדיין מתקיים ●
● במזנון התקיים דיון על הצעה להשתמש בקו מפריד במקום במקף, אך עלתה התנגדות כנגד ההצעה, והיא הוסרה מסדר היום ●
● במזנון עלתה הצעה לתת שמות חדשים לערכים על הבחירות לנשיאות ישראל, בהתאם לערכי בחירות אחרים. נכון למועד כתיבת שורות אלו, ההצעה זכתה לתמיכה מכל משתתפי הדיון ●
● לרגל אולימפיאדת טוקיו 2021 חלו שינויים בלוח הזמנים של מיזם המקבץ השבועי. ראו הודעה מפורטת כאן
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ראשי מדינות
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך פרק 1 לחוקת ארצות הברית לרשימת הערכים המומלצים כאן

00:00, 2 במאי 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 19[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #19
עודכן ב־9 במאי
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד התקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של היידן כמפעיל מערכת, ובסופו הוחלט לאשרר את כהונתו של היידן כמפעיל. ●
● במיזם ביכורים מציג ביכורים והילולים חדשים. ●
בג בתוכנה העולמית של רשימת המעקב גרם לכך שהשבוע (לכל המוקדם ב-5/5) סימון ברשימת המעקב באפשרות "הצג שינויים של אחרים (מלבד אלו שלי)" יגרום כתופעת לוואי לכך שלא יוצגו ברשימת המעקב עריכות של אנונימים. ראו המלצות כאן. ●
● בשיחת תבנית:מפעילים מתקיים דיון על השימוש בתבנית בדף הבקשות מפעילים, בו התברר כי התבנית אינה מתייגת את המפעילים אם משתמשים בה בדף הבקשות ממפעילים ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי מתן שמות לערכים על חסידויות, כשבמרכז הדיון השאלה האם להשתמש בכתב עברי, או בכתב יידי. ●
● לאחר דיון במזנון, ההצעה לתת שמות חדשים לערכים על הבחירות לנשיאות ישראל, בהתאם לערכי בחירות אחרים, אשר זכתה לתמיכה רחבה במזנון, יצאה לפועל. ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא אופנועים
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך שיר של אש ושל קרח לרשימת הערכים המומלצים כאן

חדשופדיה 2021 שבוע 20[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה

לחתימה על מינוי לידיעון

לא נכתבו חדשות עבור שבוע זה. באפשרותך לתרום לקהילה ולפרסם חדשות עבור השבוע!


עריכתך בנשיכת כלב[עריכת קוד מקור | עריכה]

נובעת מחוסר ידע. התקציר הוא פוגעני, מתלהם ומאיים, וביקשתי להסתירו. - La Nave Partirà שיחה - La Nave Partirà שיחה 07:06, 21 במאי 2021 (IDT)

La Nave Partirà אני מודה לך על היידוע. אם את חשה נפגעת באופן אישי אני אבצע עריכה מחדש עם תקציר אחר ואבקש במפעלים לכבד בקשתך.
עם זאת אני רואה בחומרה רבה את עריכותיך. אני הרבה שנים במיזם ולא ראיתי כזו עזות מצח של סילוף מידע באופן סלקטיבי בנושא כה בסיסי. הערך איננו עוסק בכלבים אלא בנשיכת כלבים, וחובה להתייחס לכל האספקטים של נשיכת כלב.
זה לא מקובל לבצע עריכות בכדי לשוות מידע שמוכוון לרומנטיזציה ודימוי של מושא כלשהו.
כאן כותבים מידע ואם יש יותר מעמדה אחת אז מציגים אותן יחד. לא מוחקים מה שלא נוח.
ניכר שעריכותייך בנושא זה מוטות בצורה חריפה ביותר.
ואין זה אומר שאינני מעריך מאד את תרומתויך למיזם, והגם שלא נתבקשתי לחוות דיעה על כך כי מי אני שיחלק ציונים, אני מבקש להדגיש שהערה זו היא לגופו של העריכה בנושא ולא אליך נכבדתי. כמו כן לא איימתי ולא טענתי שיש דפוס פעולה כזה אלא ציינתי שבמידה ויתברר שזה דפוס פעולה אזי זו בעיה. מי-נהר - שיחה 07:13, 21 במאי 2021 (IDT)
לLa Nave Partirà הנכבדה, הערך הוחזר כעת לגרסה היציבה שלו מפברואר ע"י המפעיל משתמש:דגש.
שינויים בערך יוכלו להתבצע לאחר דיון מסודר וענייני בדף השיחה.
אני נותן לך לבחור את האופי והדרך שבה את רוצה שהדיון הזה יתנהל.
אם תפני לדף השיחה בצניעות להציג את הערותיך על התוכן ולהסביר מה לדעתך צריך להיכתב אחרת ומדוע
אענה אני או אחרים לך באותה מידה של צניעות מה להבנתנו צריך להיות כתוב ומדוע.
אפשר ונשכנע זה את זה ואפשר ונצטרך להמתין להשתתפות אחרים.
ולא חסר מה לענות ומה להסביר. בהצלחה. מי-נהר - שיחה 11:26, 21 במאי 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 21[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #21
עודכן ב־1 ביולי
לחתימה על מינוי לידיעון

● ההצעה לקבוע נהלים להפעלת בוט ההסבה נמצאת בשלבים אחרונים של דיון ואיסוף חתימות לקראת העברה לפרלמנט ●
● תוך מספר שבועות צוות הרשת של קרן ויקימדיה יעביר קישורים לאתרי ויקי בשפות שונות מתפריט צדדי לכפתור בראש הדף. זה יהפוך מעבר בין שפות של מיזמי קרן ויקימדיה לפשוט יותר, ושפת המקור לא תופיע יותר בתפריט הצדדי ●
● לקראת הבחירות הקרובות לדירקטוריון של קרן ויקימדיה העולמית, הקרן זקוקה לעזרה של מתנדבים מקומיים שיעזרו לעודד את חברי הקהילה להצביע יותר לצורך הגדלת מספר המצביעים. לפרטים נוספים >>>
● במזנון מתקיים דיון לגבי השאלה האם באמת יכולה להיות נייטרליות בוויקיפדיה
● לרגל אולימפיאדת טוקיו 2021, הוקדמה החופשה השנתית של מיזם המקבץ השבועי, כך שהיא תתחיל ב-23 במאי. המיזם ישוב ב-18 ביולי, לקראת האולימפיאדה ●

00:01, 23 במאי 2021 (IDT)

עריכה שביצעת בערך מבצע שומר החומות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסברתי את עמדתי בנוגע לקשר בין תחילת מתקפת הטילים מרצועת עזה, לבין פרוץ ההתפרעויות האלימות של האוכלוסייה הערבית בתחומי ישראל בגבולות הקו הירוק, הן בתקציר העריכה של העריכה האחרונה שביצעתי במשפט אליו התייחסת , והן בדף השיחה של המשתמש הקודם, שתיקן את העריכה שלי בנושא זה. בחינה של העובדות מלמדת, שהמהומות האלימות גלשו ממזרח ירושלים לתחומי ישראל, רק החל מה-10 במאי, היום בו פתח החמאס במתקפת הטילים על ישראל. לפני מועד זה, ההתפרעויות בקרב אזרחי ישראל הערבים היו נקודתיות וספורדיות. לאחר תחילת הלחימה עם ארגוני הטרור בעזה, הן הפכו למהומות אלימות בקנה מידה רחב כמעט בכל האזורים בישראל, עם דגש על הערים המעורבות. במהלך המבצע, כל המומחים שרואיינו באמצעי התקשורת השונים, ראו בפרוץ המהומות האלימות בין אזרחי ישראל הערבים והיהודית, את אחד ההישגים העיקריים, אם לא ההישג המרכזי של החמאס, בסבב הלחימה הנוכחי. אני יכול לספק לך ללא קושי מאות מקורות לטענה הזו. נוכח כל זאת, אני סבור שהאמירה שלי, שמתקפת הטילים מרצועת עזה, הייתה אחד הגורמים העיקריים לפרוץ המהומות האלימות בשטח ישראל, איננה מוגזמת , ואין מקום לנסות למזער או לסייג אותה. אתה מוזמן לדון איתי בנושא בדף השיחה שלי. בברכה. איש שלום - שיחה 20:34, 24 במאי 2021 (IDT)

איש שלום שלום לך.
ראשית המקום לדיון על זה איננו בשיחת משתמש לא שלי ולא שלך ולא אצל הקודם. אלא בדף שיחת הערך לעיני הקהילה ובהשתתפותה.
שנית ולמעשה זה צריך להיות הדבר הראשון, כל מה שהסברת אינו משנה דבר מאחר וכל זה הוא לפי הבחינה שלך. ולא אתה ולא אני מוסמכים לקבוע דברים כאלו בכתיבה אנציקלופדית.
כל דבר יהא הגיוני ומובהק ככל שיהיה לדעתנו, הוא בגדר מחקר מקורי אם אנו כותבים אותו במיזם מדעתנו ללא מקור רלוונטי לאזכור וייחוס. בפרט בפרשנות על אירועים בהקשר היסטורי! דבר שאסור לנו לעשות.
באשר למה כתבת על מה שבתקשורת אמרו ואמרו ואמרו ובכן זה אופי התנהלות התקשורת ובפרט התקשורת הישראלית הירודה לפיה בזמן חירום מנהלים אולפן פתוח שבו ממלאים כל שניה במלל רב הגיגים כך שמה שנאמר במסגרת זו הוא דוגמא רעה לניתוח והתייחסות הרלוונטים לייחוס מבחינה אנציקלופדית. יתכבד איש מקצוע או כל בעל מומחיות רלוונטית לכתוב מאמר מסודר ומנומק ונוכל להסתמך עליו וכנראה גם אז נצטרך לסייג וייחס הנאמר למי שטוען אותו.
יש להתנהל במשנה זהירות ויושרה כאשר אנו באים לומר לקורא מה הכוונות המניעים והסיבות ל-.
אנו יכולים לציין שגורם זה או אחר טענו שהסיבה שלהם היא וגם אז זה חייב להיות ברור שזו טענה ולא בהכרח עובדה. מי-נהר - שיחה 20:42, 24 במאי 2021 (IDT)
מי נהר שלום. ראשית, אני אכן מתכוון ליזום דיון בדף השיחה בנושא שבמחלוקת. שנית, ברור שזמן כה קצר לאחר סיום סבב הלחימה האחרון בעזה, עדיין אין מחקרים, שניתן להסתמך עליהם, לצורך ניתוח תוצאות המבצע. למרות זאת חשבתי, שחשוב שהערך יכלול פרק סיכום, שייתן מבט על בנוגע לתוצאות המבצע בעזה, ולא רק סקירת מאורעות כרונולוגית. לעניות דעתי, לא ניתן להכחיש קיום קשר סיבתי ברור בין תחילת ירי הטילים מעזה, לבין התפשטות המהומות האלימות ממזרח ירושלים לכל שטח מדינת ישראל. זה עניין של היגיון בריא ושל בחינת העובדות (סדר הזמנים של מהומות הרמדאן). לא כל דבר הוא "מחקר מקורי", מונח שלצערי נוטים להשתמש בו רבות, לצורך ושלא לצורך, בדיונים בויקיפדיה. בברכה. איש שלום - שיחה 22:41, 24 במאי 2021 (IDT)
שלום איש שלום הנכבד, ותודה שטרחת להסביר ולפרט את דבריך בסבלנות ובהירות.
אך במחילה מכבודך לענ"ד ככה לא בוחנים עובדות וכל שכן שלא מסיקים מסקנות וזו דוגמא קלאסית למה שנקרא מחקר מקורי. יתר על כן המינוח מחקר מקורי בהקשר של המתודה של איך לא לערוך בויקיפדיה, אינו קשור לשאלה האם המידע עומד בהיגיון הבריא אלא לסוג המידע ומקורו. מי-נהר - שיחה 22:48, 24 במאי 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 22[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #22
עודכן ב־1 ביוני
לחתימה על מינוי לידיעון

מדיניות בנושא נהלים להפעלת בוט ההסבה מוצגת לקראת הצבעה בפרלמנט
● במזנון מתקיים דיון לגבי חוסר עקביות בשימוש ה' היידוע בשמות של ערכים היסטוריים
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך ג'ון קריטנדן לרשימת הערכים המומלצים כאן

00:01, 30 במאי 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 23[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #23
עודכן ב־6 ביוני
לחתימה על מינוי לידיעון

בפרלמנט מתקיימת הצבעה לגבי מדיניות בנושא נהלים להפעלת בוט ההסבה
● בויקיפדיה:ערכי הארגמן/המשאל מתקיימת הצבעה בנוגע למראה ערכי הארגמן, לאחר שהכנסת המנגנון לוויקיפדיה התקבלה ברוב סוחף במזנון ●
● ארגון ויקימניה 2021 החל. ויקימניה פתוחה להצעות לפעילויות למסלול "Movement Groups and Affiliates Track". לפרטים נוספים>>>
● יש לאכלס את קטגוריה:ארץ-ישראלים שנפטרו במאה ה-20, באמצעות העברת אישים שכרגע נמצאים בתת-קטגוריות של קטגוריה:נפטרים במאה ה-20
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך ג'ון קריטנדן לרשימת הערכים המומלצים כאן

ראש השנה למלכים ולרגלים.[עריכת קוד מקור | עריכה]

א. תודה רבה על תגבותך המפורטת, שעוזרת לי לחדד באילו נושאים אנחנו מסכימים ובאילו חלוקים. ב. יש לי מה להשיב כבר כעת, אולם כיוון שראיתי שאתה עוד בעבודה על דבריך, אחכה שתגמור. אשמח רק אם תוכל לתייג אותי כשתגמור לכתוב, כדי שאוכל להגיב בזמן. ג. כפי ששמת לב, לעיתים סגנונך הייחודי איננו מובן לי ולבן עדריאל. על מנת לייעל את הדיון בינינו, אשמח אם תוכל (אם זה אפשרי) לתת לאדם הנמצא בסביבתך לקרוא את דבריך טרם פרסומם על מנת שיחווה את דעתו האם דבריך מובנים לכל אדם. (לשם דוגמא, בדבריך על "ראשית סדר הזמנים", כל מילה אכן מובנת בפני עצמה. אולם המונח שיצרת בעזרת חיבור שלשת מילים אלו אינו מוכר או מובן לכל. (וכעין זה הקושי בלימוד דבריו של הרב קוק, שלעיתים לא ברור בדיוק הקשר שהוא עושה בין המילים, ולכן דבריו לעיתים קשים ללימוד.))
לילה טוב, ויישר כוח, ושנזכה ל"אתוהב בסופה"david7031שיחה • כ"ז בסיוון ה'תשפ"א • 00:56, 7 ביוני 2021 (IDT)

שלום david7031 ותודה על מעורבותך בדיון. אמנם תייגתי כבקשתך בתקציר העריכה ברם מסתבר שלעיתים רבות ושונות תיוג איננו עובד. לכן אני משיב גם כאן. המשך ערב טוב. מי-נהר - שיחה 20:35, 7 ביוני 2021 (IDT)
ראיתי את התיוג, אולם לא הספקתי להתפנות למענה. תודה.david7031שיחה • כ"ח בסיוון ה'תשפ"א • 00:27, 8 ביוני 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 24[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #24
עודכן ב־13 ביוני
לחתימה על מינוי לידיעון

בפרלמנט התקיימה הצבעה לגבי מדיניות בנושא נהלים להפעלת בוט ההסבה, ובסופה התקבלה ההצעה שעלתה ברוב של 63.4% (26 בעד, 15 נגד) ●
● החלו הדיונים הראשונים לגבי מפגש קיץ 2021 של קהילת ויקיפדיה העברית ●
מיזם ביכורים מציג ביכורים והילולים חדשים ●
● קורס עריכה בוויקיפדיה לגמלאיות: ויקימדיה ישראל גאה להשיק את המחזור ה-21 של קורס העריכה בוויקיפדיה! הקורס יתקיים כולו אונליין, והפעם יהיה מיועד לנשים-גמלאיות: זאת, כחלק מהמחויבות של קרן ויקימדיה ישראל להגברת המגוון הגילי, ולהעלאת אחוז הנשים (אשר עומד על כ-20% בלבד) בקרב קהילת עורכי ויקיפדיה העברית. לפרטים נוספים >>>
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך Wannabe לרשימת הערכים המומלצים כאן

חדשופדיה 2021 שבוע 25[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #25
עודכן ב־31 ביולי
לחתימה על מינוי לידיעון

מדיניות מפורטת יותר בנוגע לפתיחת הצבעות מחלוקת מוצגת לקראת הצבעה בפרלמנט
● לאחר דיון, הוחלט כי מפגש קיץ 2021 של קהילת ויקיפדיה העברית יתקיים בחולון - מכללת HIT ביום 9 ביולי 2021 ●
● תחרות ויקישטעטל ממשיכה! משתתפי התחרות יכולים לקבל עזרה גם מיד ושם - ישנה אפשרות לפנות ישירות בדוא"ל למרכזיה הפדגוגית ביד ושם לקבלת יעץ, תוך ציון פרטים על הקהילה שאודותיה מחפשים מידע. לפרטים נוספים >>>
● החל ההליך המקדים לבחירות לחבר הנאמנים של קרן ויקימדיה. מוזמנים להציע אתכם כמועמדים, או לשאול שאלות את המועמדים שכבר הציעו את עצמם. לפרטים נוספים >>>
● ב-23 ביוני 2021 יתרחשו שינויים הקשורים להוספת והסרת תבניות מדפים. לפרטים נוספים >>>
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך רמת השרון מרשימת הערכים המומלצים כאן

00:06, 20 ביוני 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 26[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #26
עודכן ב־31 ביולי
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את העיתונאי המנטר למפעיל מערכת
● הסמליל שילווה את שבוע הגעתה של ויקיפדיה העברית ל־300,000 ערכים‏ עומד לבחירה. כל העורכים שיש להם זכות הצבעה מוזמנים להשתתף בהצבעה על כך ולסמן את העיצוב או העיצובים המוצלחים ביותר!
מפגש יום ההולדת לוויקיפדיה העברית יתקיים בחולון - המכון הטכנולוגי חולון ביום 9 ביולי 2021- להרשמה
מדיניות מפורטת יותר בנוגע לפתיחת הצבעות מחלוקת מוצגת לקראת הצבעה בפרלמנט
● מחקר שנערך על כלי התגובה הראה כי אצל עורכים חדשים שכלי התגובה הופעל אצלם כברירת מחדל הייתה הסתברות גבוהה יותר לשליחת תגובה בדף שיחה. ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי ציון העובדה שפוליטיקאי מתגורר בהתנחלות בערך עליו. ●
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך קטנה (עיר מדינה) מרשימת הערכים המומלצים כאן

13:15, 27 ביוני 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 27[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #27
עודכן ב־31 ביולי
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד התקיים דיון שבסופו הוחלט למנות את העיתונאי המנטר למפעיל מערכת
מפגש יום ההולדת לוויקיפדיה העברית יתקיים השבוע, ביום שישי ה-9 ביולי, בחולון. מהרו להירשם!
מיזם ביכורים מציג ביכורים והילולים חדשים ●
● הצטרפו לקמפיין WPWP שבו עורכי ויקיפדיה מוסיפים תמונות לערכים ללא תמונות. לפרטים נוספים >>>
● הסמליל שילווה את שבוע הגעתה של ויקיפדיה העברית ל־300,000 ערכים‏ עומד לבחירה. כל העורכים שיש להם זכות הצבעה מוזמנים להשתתף בהצבעה על כך ולסמן את העיצוב או העיצובים המוצלחים ביותר!
מדיניות מפורטת יותר בנוגע לפתיחת הצבעות מחלוקת מוצגת לקראת הצבעה בפרלמנט
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך קטנה (עיר מדינה) מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 00:00, 4 ביולי 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 28[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #28
עודכן ב־1 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

ויקיפדיה העברית חוגגת יום הולדת 18! ●
מפגש יום ההולדת לוויקיפדיה העברית התקיים בשבוע שעבר, ביום שישי ה-9 ביולי, בחולון. מוזמנים לעיין בתמונות מהמפגש ובהערות ולקחים מהמפגש
בשבועות החולפים התקיימה הצבעה שבה עמד לבחירה הסמליל שילווה את שבוע הגעתה של ויקיפדיה העברית ל־300,000. הצבעה זו התקיימה בתיקו, ולכן על פי הנהלים נפתחה הצבעה חדשה, בין ההצעות שהגיעו למקום הראשון בלבד. בשל שוויון בין כמות הקולות שניתנו להצעה מס' 1 לזו שקיבלה הצעה מס' 11, נפתחה הצבעת שובר שוויון. ●
מדיניות מפורטת יותר בנוגע לפתיחת הצבעות מחלוקת מוצגת לקראת הצבעה בפרלמנט
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך ניקולאה צ'אושסקו לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 01:16, 11 ביולי 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 29[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #29
עודכן ב־1 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

● במזנון מתקיים דיון לגבי תוצאות הצבעת שובר השוויון של סמליל ויקיפדיה ל-300,000 ערכים. ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי על השתייכותם המדינית של שטחי C
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא אולימפיאדה
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך קוזימה וגנר לרשימת הערכים המומלצים כאן

חדשופדיה 2021 שבוע 29[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #29
עודכן ב־1 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

● במזנון מתקיים דיון לגבי תוצאות הצבעת שובר השוויון של סמליל ויקיפדיה ל-300,000 ערכים. ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי על השתייכותם המדינית של שטחי C
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא אולימפיאדה
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך קוזימה וגנר לרשימת הערכים המומלצים כאן

00:02, 25 ביולי 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 30[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #30
עודכן ב־28 ביולי
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את ברק אברגיל למפעיל מערכת
● בפרלמנט מתקיימת הצבעה לקביעת מדיניות מפורטת יותר בנוגע לפתיחת הצבעות מחלוקת כאן. ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון על התקציב העתידי של מדינת ישראל כאן. ●
● בחירת מועצת הנאמנים של קרן ויקימדיה העולמית נפתחה! מוזמנים להירשם כאן. ●
● במזנון מתקיים דיון על טיפול הערכים החדשים בוויקיפדיה האנגלית כאן. ●
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך קוזימה וגנר לרשימת הערכים המומלצים כאן

00:08, 25 ביולי 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 31[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #31
עודכן ב־1 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את ברק אברגיל למפעיל מערכת
● בפרלמנט התקיימה הצבעה לקביעת מדיניות מפורטת יותר בנוגע לפתיחת הצבעות מחלוקת, שבסופה נדחתה ברוב של 65.7% (12 בעד, 23 נגד). ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון על המאמר של לארי סנגר, ממייסדי ויקיפדיה כאן. ●
מיזם ביכורים מציג ביכורים והילולים חדשים ●
● במזנון מתקיים דיון בשאלה האם חובה לנמק בדף השיחה לאחר הנחת תבנית חשיבות
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך בואינג AH-64 אפאצ'י לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 12:41, 1 באוגוסט 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 32[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #32
עודכן ב־8 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

● נכתב הערך ה-300,000 בוויקיפדיה העברית, המארב בטונגו-טונגו, על ידי משתמש:מנחם.אל, שהעלה יחד איתו עוד 149 ערכים חדשים. מספר ימים קודם לכן, נבחר סמליל מיוחד לרגל ההגעה לנקודת ציון זאת - 2 סמלילים אשר נוצרו על ידי רונאלדיניו המלך ו-Saifunny. ●
● במפעיל נולד התקיים דיון שבסופו הוחלט למנות את Barak a למפעיל מערכת
● בהמשך להודעה בדבר הקמתן של ועדות אזוריות לקביעת מענקים של קרן ויקימדיה, ניתן לבשר על כך שחנה (Hanay) נבחרה לחברה בוועדה של אזור מערב וצפון אירופה (Northern and Western Europe), שאליה שייכת גם ויקימדיה ישראל. ●
● בימים אלו עובר הדסקטופ שינויים ושיפורים, אשר במסגרתם תוך מספר שבועות צוות הרשת של קרן ויקימדיה יעביר את כל הקישורים בתפריט המשתמש (שם משתמש, שיחה, העדפות, בטא, רשימת המעקב, תרומות, יציאה מהחשבון) לתפריט נגלל. פרטים נוספים על השינויים השונים ניתן למצוא בויקיפדיה:חדשות
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא האוקיינוס האטלנטי הדרומי
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך Say You'll Be There לרשימת הערכים המומלצים, ולגבי הסרת הערך ריכרד וגנר מהרשימה. ההצבעה מתקיימת כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 02:20, 8 באוגוסט 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 33[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #33
עודכן ב־1 בספטמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במזנון מוצע לייצר דף רשמי שייקבע כי ויקיפדיה העברית היא לא ויקיפדיה הישראלית. לפרטים נוספים: הדיון במזנון, דף המדיניות המוצע
כנס ויקימניה יתקיים השבוע, בין ה-13 ל-17 באוגוסט (הכנס התחיל ביום שישי האחרון, ויימשך עד יום שלישי). הההרשמה לכנס נסגרה, אבל יהיה ניתן לצפות ברוב תוכני הכנס דרך YouTube ●
● בשבוע שעבר נפתח מיזם ויקיפדי חדש בשם מיזם ויקיערים, אשר מטרתו להרחיב את ערכי הערים הקיימים בוויקיפדיה העברית וכן לכתוב ערכים חדשים. מארגני המיזם הם אקסינו וספסף. מוזמנים להצטרף! ●
● לכבוד חגיגות יום הולדת ה-18 של ויקיפדיה העברית, ויקימדיה ישראל העלתה סרטון ש"שובר מיתוסים" נפוצים ●
● במזנון מתקיים דיון, שבו נשאלה הקהילה האם דעתו של הדיוט יכולה להיכלל בערך אנציקלופדי. הדעות בנושא היו חלוקות ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי סדר הצגת מידע בתבנית מנהיג
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא פירות הדר

MediaWiki message delivery - שיחה 22:11, 15 באוגוסט 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 34[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #34
עודכן ב־22 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

● במזנון מתקיים דיון לגבי הצעה להפסיק שאיבת נתונים מוויקינתונים
● בימים אלו מתקיימים הבחירות לחבר הנאמנים של קרן ויקימדיה. לפרטים נוספים >>>
● המחזור ה-22 של קורס העריכה לגמלאים נמצא בשלבי ההרשמה כעת, מכירים מישהו/י שיכול/ה להתאים לקורס? העבירו לו/ה את הקישור להרשמה. הקורס מתחיל ב-13.9 ויתקיים בצורה מקוונת. לפרטים נוספים >>>
● במזנון עלתה הצעה להתחיל בהכנות לקראת חגיגות יום הולדת ה-20 של ויקיפדיה העברית. בדיון עלו מספר הצעות ורעיונות ●
● נוצרה תבנית:קישורים חיצוניים, שמטרתה לספק בקלות הסבר נרחב לעורכים שהכניסו לפרק "קישורים חיצוניים" קישור שאיננו מתאים ●
● התווספה אפשרות חדשה להוסיף תוכן שיופיע באופן קבוע בתחתית דפי שיחה וירד אוטומטית מתחת לשיחה האחרונה. לפרטים נוספים >>>
● במזנון מתגבשת הסכמה רחבה אפשרית לגבי מדיניות שתבחין בין כתיבה אנציקלופדית לכתיבה יחצ"נית, בדיון זה - מוזמנים להביע דעות נוספות ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא אוסטרליה
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך סמים בספורט מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 00:41, 22 באוגוסט 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 35[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #35
עודכן ב־29 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

● בימים אלו מתקיימים הבחירות לחבר הנאמנים של קרן ויקימדיה. לפרטים נוספים >>>
● לאחר דיון במזנון, יצר איש השום טיוטת מדיניות העוסקת בכתיבה אנציקלופדית וכתיבה יחצ"נית. ניתן להעיר הערות לגבי המדיניות בדף שיחת הטיוטה. ●
● בדיון במזנון מתגבשת הסכמה רחבה אפשרית להוספת כללים חדשים לגבי עריכות בתשלום. ●
● במזנון הועלתה הצעה הצעה להפסיק שאיבת נתונים מוויקינתונים
● המחזור ה-22 של קורס העריכה לגמלאים נמצא בשלבי ההרשמה כעת, מכירים מישהו/י שיכול/ה להתאים לקורס? העבירו לו/ה את הקישור להרשמה. הקורס מתחיל ב-13.9 ויתקיים בצורה מקוונת. לפרטים נוספים >>>
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא למידה במאה ה-21
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך אקווה אלטה מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 23:12, 29 באוגוסט 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 36[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #36
עודכן ב־5 בספטמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את GHA למפעיל מערכת
ההצעה ליישם את החלטת הקהילה בנוגע להגדרת משתמש ותיק זכתה לתמיכה רחבה במזנון ●
הצעת מדיניות בנושא כתיבה אנציקלופדית וכתיבה יחצ"נית זכתה לתמיכה רחבה במזנון, והתקבלה כמדיניות רשמית ●
מיזם משחקי וידאו נפתח בשנה שעברה על ידי TheNintendoGuy, אבל לא הצליח לגייס תמיכה ואנשים שיפעלו במסגרתו, ולכן בפועל היה במצב של השהייה. בימים אלו חוזר המיזם לפעול, תחת ארגונו ואחריותו של שוקו מוקה. מוזמנים להצטרף! ●
● בדיון במזנון מתגבשת הסכמה רחבה אפשרית להוספת כללים חדשים לגבי עריכות בתשלום. ●
● במזנון מתקיים דיון שבו מוצע להגביל את טווח השימוש בתבנית "בעבודה" לכמה שעות ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא קולנוע ישראלי קצר
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך מיכה מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 13:26, 5 בספטמבר 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 37[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #37
עודכן ב־11 בספטמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את GHA למפעיל מערכת
● בדיון במזנון שעסק במדיניות הויקיפדית בקשר ל"עריכה בתשלום", הייתה הסכמה רחבה לשנות את הכללים הקיימים. לפרטים נוספים, עיינו בשינויים במדיניות
מיזם ביכורים מציג ביכורים והילולים חדשים ●
● החל "גל" שלישי של מיזם תעבירו את זה הלאה
● הבחירות לחבר הנאמנים של קרן ויקימדיה הסתיימו. בבחירות הצביעו 6,873 בעלי זכות בחירה ל-19 מועמדים. בסופו של דבר נבחרו 4 מהמועמדים: Rosie Stephenson-Goodknight, Victoria Doronina, Dariusz Jemielniak, Lorenzo Losa. לפרטים נוספים >>>
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא להט"ב
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך מיכה מרשימת הערכים המומלצים כאן
שנה טובה ומתוקה

MediaWiki message delivery - שיחה 23:04, 11 בספטמבר 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 38[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #38
עודכן ב־1 באוקטובר
לחתימה על מינוי לידיעון

● לאחר דיון במפעיל נולד החליטו הבירוקרטים למנות את GHA כמפעיל מערכת
● בחודש מרץ, לאחר דיון במפעיל נולד הוחלט למנות את דגש למפעיל מערכת לחצי שנה, בבחינת "תקופת הרצה" בה יכלו הבירוקרטים להתרשם מתפקודו. השבוע הודיעו הבירוקרטים כי הם מרוצים מתפקודו של דגש כמפעיל וכי הרשאותיו הוארכו למלוא פרק 3 השנים לו הצביעה הקהילה מלכתחילה. ●
● לקראת חגיגות 20 השנים לוויקיפדיה העברית, הקים Gilgamesh את מיזם העשור השני. מוזמנים להצטרף! ●
● במזנון עלתה הצעה לבצע ארגון מחדש של תבניות התחזוקה
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא זוכי פרס אופיר
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך מטאליקה מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 19:27, 18 בספטמבר 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 40[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #40
עודכן ב־26 בספטמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

● נפתחה תחרות ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת
● בימים אלו עולות הצעות לשנות את עיצוב העמוד הראשי בדף ייעודי - ויקיפדיה:עמוד ראשי/עיצוב 2021. ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון לגבי פרשת הערך הבדוי 2016, ועל השפעותיה על הקהילה ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא מישור החוף הדרומי
ערכים מומלצים: מתקיימות הצבעות לגבי הוספת הערכים גבול ארצות הברית–קנדה והוגו בלאק לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 12:03, 26 בספטמבר 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 41[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #41
עודכן ב־8 בנובמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

● ההצבעה על מה ראוי להופיע בעיצוב החדש של העמוד הראשי נפתחה, בואו להצביע ●
● לאחר דיון באולם הדיונים של התבניות הוחלט להסב את המנגנון של תבנית:שינוי שם לכזה הדומה לזה של תבנית:חשיבות. כלומר בעת הנחת תבנית:שינוי שם יש לעשות זאת בצורה {{ס:שינוי שם}}, וזה יגרום לכך שתאריך הנחת התבנית יוצג בתבנית ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי חשיבות אנציקלופדית של אישיויות תנ"כית
● במזנון מתקיים דיון לגבי תערוכות כקריטריון חשיבות אנציקלופדית לאמנים
● הצטרפו לפגישת אונליין עם הצוות העובד על שיפורי תצוגת מחשב! היא תתקיים ב-12 באוקטובר, 16:00 UTC‏ (19:00 שעון ישראל) בזום. הפגישה תמשך כשעה. לחצו להצטרף
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא נשק להשמדה המונית
ערכים מומלצים: מתקיימות הצבעות לגבי הוספת הערכים Perfume ורזא ח'אן לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 19:00, 9 באוקטובר 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 42[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #42
עודכן ב־17 באוקטובר
לחתימה על מינוי לידיעון

● מוזמנים לאירוע הסיום השנתי של מיזם ויקישטעטל שיתקיים ביום שלישי ה-19 באוקטובר 2021, ביד ושם. לפרטים והרשמה >>>
● נפתחה הצבעה שבה בוחרים את חברי הוועדה לניסוח תנועת ויקימדיה. בסך הכל, 70 עורכי ויקים מתמודדים על 7 מנדטים בבחירות אלה. ההצבעה תסתיים ב-24 באוקטובר. להצבעה >>>
● תחרות עיצוב העמוד הראשי בעיצומה, מוזמנים להשתתף (ראו כאן) ●
● במזנון מסתמנת הסכמה רחבה בנושא כתיבה על דמויות מקראיות עליהן מידע מועט. מוזמנים להצטרף לדיון כאן
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא יהודה
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך מסילת אדיס אבבה–ג'יבוטי מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 20:07, 16 באוקטובר 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 43[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #43
עודכן ב־24 באוקטובר
לחתימה על מינוי לידיעון

● בהתאם לויקיפדיה:בירוקרט, יתקיימו בקרוב בחירות לתפקיד בירוקרט בוויקיפדיה העברית, שבהן ייבחר בירוקרט אחד בלבד. ניתן יהיה להציג מועמדות החל מ-24.10.2021 בשעה 00:00, ועד למוצאי השבת שלאחריו 31 באוקטובר 2021, בשעה 23:59. במזנון מתקיים דיון לגבי בחירות אלו
● עקב פרישתו של עוזי מתפקיד הבודק החלה הצבעה על זהותו של הבודק החמישי. מתקיימת הצבעה על כך כאן
● תחרות ויקישטעטל הגיעה לסיומה בקיץ האחרון, והשבוע התקיים אירוע ביד ושם שבו התפרסמו שמות הזוכים בתחרות. לטובת מי שלא נכח באירוע, הזוכים הם: דרדק (מקום ראשון, עם הערך יהדות מינסק), כובש המלפפונים (מקום שני, עם הערך קהילת יהודי צ'רנוביץ), Crocodile2020, Corvus ו-Oatzmon (זכו יחדיו במקום השלישי המשותף). ניתן למצוא פרטים נוספים על המיזם, התחרות והזוכים בדף המיזם ובכיכר העיר
Lolo2233 פתח את מיזם הטלפונים. מוזמנים להצטרף! ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא האימפריה האיטלקית ופשיזם
ערכים מומלצים: מתקיימים הצבעות לגבי הוספת הערכים ג'יימס גררד וג'ון לוק והסרת הערך ג'ינג'י במדור הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 23:46, 23 באוקטובר 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 44[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #44
עודכן ב־31 באוקטובר
לחתימה על מינוי לידיעון

● בהתאם לויקיפדיה:בירוקרט, יתקיימו בקרוב בחירות לתפקיד בירוקרט בוויקיפדיה העברית, שבהן ייבחר בירוקרט אחד בלבד. Dovno היחיד שהגיש מועמדות לתפקיד. בשבוע הקרוב מתקיים בדף הבחירות דיון על המתמודד לתפקיד הבירוקרט ●
● השבוע תתקיים הצבעה למינויו של הבודק החמישי של ויקיפדיה כאן. ●
● השבוע תתקיים הצבעה על העיצוב החדש לעמוד הראשי של האתר. ניתן להצביע כאן. ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא קוריאה הצפונית
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך סכיזופרניה במדור הערכים המומלצים כאן

חדשופדיה 2021 שבוע 45[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #45
עודכן ב־8 בנובמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיימת הצבעה שבסופה יקבע אם Dovno יקבל הרשאת בירוקרט
ערן בחר שלא להציג את מועמדותו לתפקיד הבירוקרט פעם נוספת, ובכך למעשה פרש מהתפקיד לאחר 9 שנות כהונה. במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו כמפעיל מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הבירוקרטים
● בהצבעה על עיצוב העמוד הראשי זכתה אפשרות ג' של רונאלדיניו המלך למירב הקולות, אך אף הצעה לא הגיעה לרוב הדרוש כדי לשנות את העיצוב הנוכחי ●
● בבחירות שהתקיימו למינויו של הבודק החמישי של ויקיפדיה, החליט דגש, שהיה המועמד היחיד, למשוך את מועמדותו במהלך ההצבעה. על פי הנהלים, יתקיימו בחירות חוזרות בתוך 30 יום ●
● לאור פרישתו של העיתונאי המנטר מתפקידו בתור עורך הטילדה הרביעית, עלה הצורך במינוי עורך אחר לתפקיד. מוזמנים לפנות אליו לשאלות על התפקיד, ובהתאם להתנדב לתפקיד ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא המפרץ הפרסי
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערכים IWW ואלאגבאלוס והסרת הערך בבילון 5 במדור הערכים המומלצים כאן

חדשופדיה 2021 שבוע 45[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #45
עודכן ב־8 בנובמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיימת הצבעה שבסופה יקבע אם Dovno יקבל הרשאת בירוקרט
ערן בחר שלא להציג את מועמדותו לתפקיד הבירוקרט פעם נוספת, ובכך למעשה פרש מהתפקיד לאחר 9 שנות כהונה. במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו כמפעיל מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הבירוקרטים
● בהצבעה על עיצוב העמוד הראשי זכתה אפשרות ג' של רונאלדיניו המלך למירב הקולות, אך אף הצעה לא הגיעה לרוב הדרוש כדי לשנות את העיצוב הנוכחי ●
● בבחירות שהתקיימו למינויו של הבודק החמישי של ויקיפדיה, החליט דגש, שהיה המועמד היחיד, למשוך את מועמדותו במהלך ההצבעה. על פי הנהלים, יתקיימו בחירות חוזרות בתוך 30 יום ●
● לאור פרישתו של העיתונאי המנטר מתפקידו בתור עורך הטילדה הרביעית, עלה הצורך במינוי עורך אחר לתפקיד. מוזמנים לפנות אליו לשאלות על התפקיד, ובהתאם להתנדב לתפקיד ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא המפרץ הפרסי
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערכים IWW ואלאגבאלוס והסרת הערך בבילון 5 במדור הערכים המומלצים כאן

חדשופדיה 2021 שבוע 46[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #46
עודכן ב־21 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד התקיימה הצבעה שבסופה הוחלט למנות את Dovno לבירוקרט
● לאור הבחירות לבירוקרט שהסתיימו בתחילת השבוע, הדיון על הארכת הרשאת המפעיל של ערן יוארך במספר ימים כדי לאפשר לכל הבירוקרטים לדון בנושא ולקבל החלטה ●
● לאחר דיון במזנון שבו הוצע ליצור מגנון ניטור הכנסת טעויות לערכים נוצר הדף ויקיפדיה:לבדיקה נוספת. בדף זה ניתן יהיה להסב את תשומת ליבם של בעלי ידע ומנטרים אחרים לעריכות שאמינותם מוטלת בספק ●
● במזנון מתקיים דיון בשאלה האם לצורך הרשאת בדוק עריכות אוטומטית העורך/עורכת צריכים להגיב לכל פנייה בדף שיחתם
Saifunny וקוונטום דוץ התנדבו לערוך יחדיו את הטילדה הרביעית, לאור פרישתו של העיתונאי המנטר מהתפקיד ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא אישים באסיה
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערכים מלחמת איטליה–יוון והמלוכה הקנדית מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 12:30, 14 בנובמבר 2021 (IST)

חדשופדיה 2021 שבוע 47[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #47
עודכן ב־21 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

ניב וגילגמש, מנהלי מיזם הערכים המומלצים, הודיעו על מספר שינויים שחלו/יחולו במדור, ביניהם עדכון הקריטריונים לקביעת ערך מומלץ ופרישתו המתקרבת של ניב מניהול המדור עקב גיוסו לצה"ל. הם המליצו שאת ניב יחליף בניהול המדור Barak a, והצעה זו זכתה לתמיכה רחבה. לפרטים נוספים ולהשתתפות בדיון >>
● לאור הבחירות לבירוקרט שהסתיימו בתחילת השבוע שעבר, הדיון על הארכת הרשאת המפעיל של ערן הוארך במספר ימים כדי לאפשר לכל הבירוקרטים לדון בנושא ולקבל החלטה, והוא עודנו מתקיים ●
● במזנון עלתה הצעת מדיניות בנושא חשיבות אנציקלופדית לפרקי טלוויזיה. ההצעה והדיון בעניינה נערכים בדף זה ובדף שיחתו. ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון על תוכנית של המטא שבמסגרתה תיחסם הגישה של מרבית המשתמשים לכתובות IP של משתמשים אנונימים ועל השפעותיה של תוכנית זו על מערך הניטור ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא איחוד האמירויות הערביות ובחריין
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך מיתוסים של מבול לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 20:44, 20 בנובמבר 2021 (IST)

חדשופדיה 2021 שבוע 48[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #48
עודכן ב־21 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד התקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של ערן כמפעיל מערכת, ובסופו הוחלט לאשרר את כהונתו של ערן כמפעיל ●
● לאחר דיון במזנון, נקבע כי ברק יחליף את ניב בתפקידו כמנהל מיזם הערכים המומלצים (יחד עם גילגמש) לאחר שניב יתגייס לצה"ל ●
● במזנון עלתה הצעה ליצור רמת הגנה חדשה והרשאה חדשה בשם "עורך תבניות" ובכך להפריד את היכולת לערוך דפים המוגנים ברמת "הגנת ממשק" מהרשאת עורך ממשק
● פורסמו תוצאות תחרות "תמונה השנה 2020" שהתנהלה בויקישיתוף. לתוצאות המלאות >>>, לסקירה של התוצאות בכיכר העיר >>
● בעקבות פרישתו של עוזי ואי־בחירת בודק בויקיפדיה:בודק/בחירת בודקים - 24, תהליך בחירת בודק מתחיל שוב. מועמדים מוזמנים להציע את עצמם בויקיפדיה:בודק/בחירת בודקים - 25. עד כה הציע משתמש אחד את מועמדותו לתפקיד - Easy n. פתיחת ההצבעה תהיה ב-29 בנובמבר ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא לטיפול דחוף-9
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך פרויקט מנהטן והסרת הערך רב חסדא מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 19:09, 27 בנובמבר 2021 (IST)

חדשופדיה 2021 שבוע 49[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #49
עודכן ב־21 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● הדיון במזנון לגבי ההצעה ליצור רמת הגנה חדשה והרשאה חדשה בשם "עורך תבניות" ובכך להפריד את היכולת לערוך דפים המוגנים ברמת "הגנת ממשק" מהרשאת עורך ממשק ממשיך באישור תנאי סף לקבלת ההרשאה ●
● נפתח הדיון המוקדם לגבי מפגש חורף 2022
● בכיכר העיר ציינו 16 שנים למיזם הסאטירי על ויקיפדיה העברית, איןציקלופדיה
● בויקיפדיה:בודק/בחירת בודקים - 25 מתקיימת הצבעה לגבי מינויו של TheStriker‏ לתפקיד הבודק, לאחר ש-Easy n הודיע על פרישתו. ההצבעה תסתיים ב-6 בדצמבר בשעה 11:59 ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא האימפריה היפנית ויפן במלחמת העולם השנייה
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך יחסי ישראל–מלזיה והסרת הערך קלמנט אטלי מרשימת הערכים המומלצים כאן

חדשופדיה שבוע 50[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #50
עודכן ב־21 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● בהצבעה שהסתיימה בתחילת השבוע נבחר TheStriker‏ לתפקיד הבודק ●
● נוצר גאדג'ט חדש שמקצר את שם עמוד הוויקי בכרטיסיית הדפדפן בשביל שיוכל להכיל כמה שיותר מידע. לפרטי הוספה ולמידע נוסף
● לאחר דיון במזנון הוחלט להקים הרשאה חדשה בשם עורך תבניות. ניתן לבקש את ההרשאה כאן
● במזנון מתקיים דיון על שימוש במילים שיווקיות בערכים באתר ●
מקף יצר סקריפט חדש המקל על שליחת הודעות בדף לבדיקה נוספתלפרטי הוספה ולמתן משוב.●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא נשים-2
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך אדווין סטנטון לרשימת הערכים המומלצים כאן

חדשופדיה 2021 שבוע 51[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #51
עודכן ב־21 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● במזנון מתקיים דיון על הזמן שלוקח לגרסה בערך מסוים "להתייצב"
● בישראל היום התפרסמה כתבה שעוסקת במיזם ויקישטעטל, וכוללת את סיפורו של כובש המלפפונים, אחד מזוכי התחרות. לכתבה >>>
Freddy9 ואיתמראשפר הקימו את מיזם האבולוציה שבמסגרתו יורחב ויושלם מידע אבולוציוני שחסר בערכים רבים בויקי העברית, בעיקר באמצעות תרגום מהויקי האנגלית. מוזמנים להצטרף! ●
● מיזם שיפורי תצוגת המחשב של צוות הרשת של קרן ויקימדיה יציג השבוע כותרת דביקה שתמשיך להיות גלויה לעין גם בעת גלילת הדף. לפרטים נוספים >>
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא נשים-2
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערכים היסטוריה של תורת ההסתברות ותרגיל טייגר לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 20:54, 18 בדצמבר 2021 (IST)

יוסף חדאד[עריכת קוד מקור | עריכה]

היי מי-נהר, תודה רבה על התרומה שלך לטובת שחזורו של הערך וגם לגבי העריכות בערך עצמו. לא הבנתי דבר אחד: למה לא הצבעת בעד השחזור? Shinaimm - שיחה 00:19, 19 בדצמבר 2021 (IST)

Shinaimm תודה גם לך חן חן. לשאלתך בנוגע להצבעה, מאחר ולא הייתי נוכח בתקופה האחרונה לא היתה לי זכות הצבעה בעת שנפתחה ההצבעה. שזה התאריך הקובע לענין זה. מי-נהר - שיחה 00:32, 19 בדצמבר 2021 (IST)
אהה תודה! פעם ראשונה שאני עושה הצבעת שחזור, אפילו על ערך שלא אני פתחתי... אדע להבא. Shinaimm - שיחה 22:55, 19 בדצמבר 2021 (IST)

חדשופדיה 2021 שבוע 52[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #52
עודכן ב־21 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

BlueHorizon (אופק כחול) עזבה את תפקידה כמפעילה. נאחל לה הצלחה בהמשך דרכה! ●
● עקב האי־ודאות הגדולה בקשר למגפת הקורונה, מפגש חורף 2022 יתקיים ב-ZOOM ביום ראשון 23 בינואר 2022 בשעה 18:30. ●
● נוצרה תבנית:מנטרים אליה יכולים מנטרים להוסיף עצמם באופן וולנטרי. מטרת התבנית היא לאפשר "קריאה לתגבורת" במקרים של עומס נקודתי ●
הצעה בנושא עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכים על פרקים בסדרות שהועלתה בעבר על ידי GHA עברה שינויים בהתאם להערות שעלו לגביה בעבר, ומתקיים לגביה דיון בדף שיחת ההצעה. ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא פנים וחוץ
ערכים מומלצים: ההצבעה בנוגע להוספת הערך תרגיל טייגר לרשימת הערכים המומלצים הוארכה בשלושה ימים עקב התוצאות הצמודות עד כה. עם סיום ההצבעה, תחל הצבעה לגבי הסרת הערך מערכות המסתור של בר כוכבא מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 20:58, 25 בדצמבר 2021 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #1
עודכן ב־21 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● לאחר דיון במזנון נכתב מדריך לעיצוב דפים בנושא הממשל בישראל
● ההרשמה למפגש חורף 2022, שיתקיים ב-ZOOM ביום ראשון 23 בינואר 2022 בשעה 18:30, נפתחה. להרשמה >>>
● עם סיום שנת 2021 ותחילת השנה האזרחית החדשה, פורסמו הערכים דנה בן-שמעון ו-When I'm Gone (שיר של אלסו וקייטי פרי) - הערך האחרון לשנת 2021, והערך הראשון לשנת 2022, בידי הכותבים אקסינו ו-Hello513 בהתאמה. בערך באותו הזמן, פורסמו 4 ערכים נוספים לכבוד סופה של השנה ותחילתה של השנה החדשה. שנה אזרחית טובה ומוצלחת לכולם! ●
● ויקימדיה ישראל גאה להשיק את המחזור ה-24 של קורס העריכה בוויקיפדיה! הקורס יתקיים כולו אונליין, והפעם יהיה מיועד לגמלאים ולגמלאיות. לפרטים נוספים >>>
סקר המשאלות השנתי יתחיל ב-10 בינואר 2022 ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא אנדורה ומונקו
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערכים תחרות הזמר של האירוויזיון וליבת קרח והסרת הערך ה.פ. לאבקרפט מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 21:32, 1 בינואר 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #2
עודכן ב־10 בינואר
לחתימה על מינוי לידיעון

● ההרשמה למפגש חורף 2022, שיתקיים ב-ZOOM ביום ראשון 23 בינואר 2022 בשעה 18:30, נמשכת. להרשמה >>>
● ויקימדיה ישראל גאה להשיק את המחזור ה-24 של קורס העריכה בוויקיפדיה! הקורס יתקיים כולו אונליין, והפעם יהיה מיועד לגמלאים ולגמלאיות. לפרטים נוספים >>>
● במזנון מתקיים דיון בשאלה האם להחיל חובת הרשמה לאתר לעריכה בו. ●
סקר המשאלות השנתי יתחיל ב-10 בינואר 2022 ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון על ההתייחסות התקשורתית שקיבלה ההצבעה על מחיקת הערך נפילת בראל שמואלי. ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא קזבלנקה
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך Love Story והסרת הערך עכו מרשימת הערכים המומלצים כאן

הנחת כוונה טובה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מה נשמע איש יקר? ראיתי את הודעתך בהצבעת המחלוקת, ורציתי להזכיר ששם לא המקום לעסוק בגופו של אדם ובכוונותיו של עורך (ובמיוחד אני מרגיש אי נוחות אישית שאתה כותב את זה על פעולה שאני מתכוון להצביע לטובתה, ולפי דף השיחה אני ממש לא היחיד, כך שעלולה להשתמע מדבריך רמיזה מסוימת שחורגת מגבולות אותו עורך, ועוסקת בעצם הבעת דעה מסוימת). אודה לך אם תערוך את הודעתך כך שתעסוק בעיקר ותשמור את את העיסוק בגופו של עורך למקומות מתאימים כמו דף שיחתו וכדומה. שקלתי להסתיר חלק מדבריך, אבל מאחר שאני סוגשל צד שם, חשבתי שהכי טוב להשאיר את העניין לשיקולך. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:25, 11 בינואר 2022 (IST)

איש השום הנכבד, אין לי בעיה עם עמדתך או כל מי שחושב אחרת בכל עמדה שהיא. גם בהצבעה שם! כל עמדה לגיטימית! ולא ברור לי איך בכלל אפשר להבין אחרת אפילו ברמז שהלנתי משהו על עמדותיהם השונות של עמיתיי.
אין כוונה טובה בפעילות של א"א הוא הביע את עצמו מפורשות בדף שם, והוא (ואני שנים פה ולא נתקלתי בכזו התנהלות שקופה ובוטה) לא מתנהל כמו ויקיפד מן המנין שיש לו עמדות באשר הן. אלא הוא מנהל מלחמת דעות באמצעות המיזם ולא מובן לי איך מאפשרים לו להתנהל כך.
עם זאת אני מקבל את הערתך שלא נכון לעסוק לגופו של... בדיון שם כי זה יסית את הדיון עצמו. ולכן אנסה להסיר משם מה שאוכל. אגש לשם כעת מי-נהר - שיחה 11:34, 11 בינואר 2022 (IST)
מי נהר הנכבד עד מאד. עליך להודות ולשבח את איש השום על כך שביקש ממך יפה למחוק את ההשתלחות המחוצפת והמרושעת שלך בי בדף ההצבעה, כי אלמלא מחקת אותה הייתי מגיש עליך בקשה למפעילים לחסימה ארוכת ימים בשל האשמות שוא, הלבנת פניי ברבים, הוצאת דיבתי והנחת כוונה רעה (עליה אתה מתעקש גם כאן). אני מכניס לויקיפדיה אך ורק אמת. אם האמת לא מתיישבת עם תודעתך עליך לבחון את תודעתך ולא להתלונן על מי שמציג את האמת.
בהזדמנות זו אני מבקש מאיש השום (HaShumai) למחוק את העריכה המשפילה הזאת, שעומדת בניגוד חריף לכללי ההתנהגות שלנו, מהיסטוריית העריכות של ההצבעה. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 14:22, 11 בינואר 2022 (IST)
משתמש:איתמראשפר הגמל לא רואה את דבשתו. מה כתבת בעצמך לפני כמה ימים בהצבעת מחלוקת אחרת ? אנא קנה בבקשה מראה. ואף על פי שלא כתבתי את דבריי בגין מה שכתבת שם, מוטב שתשים לב שגם שם וגם בהצבעה הנידונה אתה בעצמך עושה את הדבר הפסול כלפי זולתך למיזם.
ובאשר למחיקת העריכה מההיסטוריה. למען הסר ספק מדובר בעריכה זו ואני מתנגד למחיקתה. מי-נהר - שיחה 14:35, 11 בינואר 2022 (IST)
המחייבות שלי היא אך ורק לאמת האנציקלופדית כפי שהיא משתקפת מהסימוכין, ובכך אני עקבי לחלוטין גם בהצבעה על "המזבח" בהר עיבל (שלפי הסימוכין לא נחשב כמזבח ע"י רוב מוחץ של ארכאולוגים) גם בהצבעה על "גל הטרור" בחודשיים האחרונים (שלא הוצגו כל סימוכין לכך שהוא בכלל קיים). זה די מצחיק שאתה מאשים אותי ב"הנדסת תודעה" בגלל שאני מתעקש להקפיד על עקרונות אנציקלופדיים בסיסיים. מה שלא מצחיק זו התעקשותך להשאיר את דברי הבלע האישיים שלך כלפיי ואף להפנות אליהם את הקורא האקראי כפי שעשית הרגע. איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 18:49, 11 בינואר 2022 (IST)
לאור כל התיאורים שייחסת לי שוב ושוב בהגזמה לא היה לי אלא להראות למי שיקרא פה על מה מדובר שלא יציירו בדמיונם מי יודע מה. ואם יקראו יבינו את ההקשר בהתאם לדיונים.
אבל תנוח דעתך אף אחד לא יראה, לא יטרח ולא יזכור לחטט בגרסאות ישנות וכך גם לא בדף שיחתי כאן.
אני מתאפק שלא להשיב לך דבר דבר על כל מה שהינך כותב כעת, אני לא חושב שזה יועיל ויקדם.
איני מחפש לגרום לך לצער אבל אני לא מקבל את מה שאתה אומר ועושה.
ועל מנת שתנוח דעתך אף אארכב בלנ"ד בעוד זמן לא רב את הדף פה כך שבכלל יהיה נשכח מלב. ולא תצטרף לחוש שהדברים נמצאים בפרסום. מי-נהר - שיחה 19:03, 11 בינואר 2022 (IST)

הגעתי לכאן בעקבות רשימת המעקב ודף הבקשות ממפעילים. ראיתי מלמעלה את חילופי הדברים ולהלן עמדתי: מתן ציונים לעורכים בדפי שיחה של ערכים או הצבעות הוא דבר שאף פעם לא מקדם דיון ענייני וראוי להימנע ממנו. יש לזכור שבסופו של דבר דפי שיחה לא נועדו לחילופי מהלומות. עם זאת, לעתים דיונים עלולים להתלקח ותפקידם של משתמשים מנוסים ומוערכים הוא למנוע בזמן את ההתלקחות. במקרים שלמרבה הצער ההתלקחות לא נעצרה בזמן, תפקידם של המפעילים להתערב. משתמש:HaShumai פנה למי־נהר וביקש ממנו למתן את דבריו וכך עשה. אישית היה עדיף לי שהדברים לא ייכתבו בדף ההצבעה, ואם מי־נהר היה משוכנע בדבריו – המקום ללבן טענות כאלו הוא בדף השיחה של הנילון או במוסדות התלונות הרשמיים. את הנעשה אין להשיב, וחבל. לגבי הסתרת גרסאות – מאחר שהשטח כאן מאוד מאוד אפור, והסרת הדברים של מי־נהר נעשתה על ידיו הוא עצמו לצורך הרגעת הרוחות – אני לא רואה צידוק כלשהו להסתרת הגרסה בדף הצבעה, בפרט לאור התנגדותו של מי־נהר. אקווה שדבריו האחרונים של מי־נהר מסמנים את סיום המשבר מבחינתו, ואשמח אם תצטרף אליו גם אתה, משתמש:איתמראשפר. ועוד הערה נדרשת, איתמר: כשאתה פונה לעורך, גם בתגובה על אמירה שהכעיסה אותך, עם ביטויים כמו "ההשתלחות המחוצפת והמרושעת" או "האשמות שוא, הלבנת פניי ברבים, הוצאת דיבתי והנחת כוונה רעה" – אתה בעצם ממצב את עצמך בתקיפת־נגד --- אז כמפעיל קשה לי לתת לך סעד מול הצד השני. תחשוב על זה. דגש - שיחה 19:30, 11 בינואר 2022 (IST)

שלום אני מעוניין להוסיף את הערך הזה לרשימת הערכים המומלצים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרעת חרדה מוכללת

--Ajihfgghjiba - שיחה 14:35, 12 בינואר 2022 (IST)

שלום משתמש:Ajihfgghjiba ותודה על פנייתך.
אני ממליץ לך להיעזר במיזם ויקיפדיה:ערכים מומלצים/רשימת המתנה שם הויקיפדים העוסקים בתהליך הכנה/אישור ערכים למומלצים ישמחו לכוון אותך.
אני לבושתי פחות עוסק בזה.
שיהיה בהצלחה, ובהחלט נושא חשוב מאד. מי-נהר - שיחה 14:48, 12 בינואר 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #3
עודכן ב־1 בפברואר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של Ldorfman כמפעיל מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הבירוקרטים
● בפרלמנט מתקיימת הצבעה להסרת חלק מתנאי הסף להענקת הרשאת מנטר כאן
סקר המשאלות השנתי התחיל השבוע, ב-10 בינואר 2022. במסגרת סקר המשאלות קובעת הקהילה על מה צוות פיתוח המשאלות צריך לעבוד ולהתמקד עליו במהלך השנה הבאה. הסקר יתקיים ב-4 שלבים, וכעת מתקיים השלב הראשון של הסקר, אשר במסגרתו ניתן להגיש הצעות ורעיונות לדברים שבהם צוות פיתוח המשאלות צריך לעסוק, לערוך את הרעיונות ולדון בהם. שלב זה יתקיים עד 23 בינואר. מוזמנים להגיש הצעות! (שימו לב: ניתן לכתוב את ההצעה בשפה הנוחה ביותר עבורכם, וזו תתורגם בהמשך) ●
● במזנון מתקיים דיון בנושא חשיבות אנציקלופדית של תאונות דרכים
● ההרשמה למפגש חורף 2022, שיתקיים ב-ZOOM ביום ראשון 23 בינואר 2022 בשעה 18:30, נמשכת. להרשמה >>>
● בכיכר העיר התקיים דיון על ההתייחסות התקשורתית שקיבלה ההצבעה על מחיקת הערך נפילת בראל שמואלי. הסיקור התקשורתי בנושא הגיע עד לכדי פרסום כתבה בנושא במהדורה המרכזית של חברת החדשות בערב של היום בו נמחק הערך ●
● החל גל חדש של "תעבירו את זה הלאה"
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא בואנוס איירס
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך פנחס רוטנברג והסרת הערך קרב נאווארינו מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 00:00, 16 בינואר 2022 (IST)