ויקיפדיה:פרלמנט/ארכיון 68

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הצבעה: חשיבות ערכים על שחקנים ושחקניות[עריכת קוד מקור]

מדיניות זו נוצרה על מנת להבהיר מהם הקרטיונים ששחקנים ושחקניות צריכים לעבור על מנת להיות זכאים לערך ולהתווסף בויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים בנושא שחקנים ושחקניות (מלבד שחקני פורנוגרפיה).

  • לכל כלל יש יוצא מן הכלל ובמידה והינכם מעונינים ליצור ערך על שחקן או שחקנית שאינם עומדים בקריטריונים או אינכם בטוחים, יש להתעייץ בויקיפדיה:דלפק ייעוץ לפני כתיבת הערך.
  • עמידה בסעיף שלא עבר לא תוכל להוות הבהרת חשיבות.

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

דיון נוכחי[עריכת קוד מקור]

אפשר להבין למה במועמדויות ירדו פרס גלובוס הזה ופרס דקל הזהב לעומת ההצעה שהצביעו עליה בפעם הקודמת? לא הצלחתי לאתר בקלות דיון שמתייחס לזה בשיחת דף הטיוטה של חברסודי. Mbkv717שיחה • ו' בתשרי ה'תשפ"א • 16:36, 24 בספטמבר 2020 (IDT)

ראה את הדיון תחת הכותרת "סעיפים 4-6", הוחלט לשים את הפרסים שהם "הטופ בתחומם" שאליהם מספיקה מועמדות הסעיף השני מתייחס על זכייה בפרסים. חברסודי - שיחה 16:40, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
משתמשת:חברסודי2 - אני מציע למשוך את ההצעה יש התנגדות ניכרת לניסוח הנוכחי ואני מציע לעבוד עם המתנגדים לגבי ניסוח טוב יותר שיכול להתאים לחברי קהילה רבים יותר. גילגמש שיחה 16:15, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
מה זאת אומרת, לעצור את ההצבעה? --חברסודי - שיחה 16:23, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
כן, לעצור בשלב הזה, להודות לחברים שהצביעו ולהמשיך לעבוד על ההצעה בהתאם לביקורת שעלתה כאן. לא נראה שיווצר פתאום רוב לקבלת הכללים האלה. גילגמש שיחה 16:49, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
לצערי נאלצת להסכים. חברסודי - שיחה 16:52, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
אנצל את "הבמה" להודות לכל מי שהצביע ולכל מי שעזר לי לבנות את הטיוטה בכל הדרך עד הפרלמנט ואחריה. חברסודי - שיחה 16:55, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
אני מתנגד לעצירה בשלב כה מתקדם! זה יהפוך לפטנט בעתיד. מישהו יראה שההצעה שלו לא מתרוממת, הוא יעצור אותה, ויגיש אח"כ חזרה כאילו לא קרה כלום. יש חוקים ברורים לגבי הצעות שנכשלות בפרלמנט. בורה בורה - שיחה 15:43, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
למה לעצור את ההצבעה? הקהילה אומרת את דברה - גם "נגד" זאת אמירה. (ויש עוד זמן וההצבעה יכולה להשתנות. יש לקיים את ההצבעה עד לסיום הזמן החוקי שנקבע ולכבד את התוצאות שיתקבלו. Eladti - שיחה 15:52, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
גילגמש ההצעה הזו קיימת כבר הרבה זמן. היה כבר סיבוב אחד שנעצר. אותם מתנגדים לא באו להגיב ולשפר את ההצעה. ההצעה הנוכחית עמדה בפרלמנט שבועיים (ולא 72 שעות, למי המדיניות) ועדין לא באו להגיב על שיטת ההצבעה או הסעיפים השונים. אז אני לא יודע מי הם כל המתנגדים שאתה מתיחס אליהם אבל לפני בנוגע ליוניון ג'ק הוא היה מודע להצעה והוא לא דן עליה במועד שהיה צריך לעשות את זה ולכן אין שוב סיבה לעצור את ההצבעה בגלל מה שהוא כותב עכשיו. כי הוא עושה את זה בכל הצבעה וזה כבר נראה כמו השיטה שלו: "לא הצלחתי לעצור את ההצבעה, בו ניצור מהומה במהלכה ואולי ההצבעה תפסק." ואני אומר את זה כמי שמתנגד להצעה וכמי שהציע לחברסודי לשקול שוב את נחיצות ההצעה לאור תוצאות ההצבעות הקודמות באותו סגנון. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:32, 30 בספטמבר 2020 (IDT)

דמות משנה[עריכת קוד מקור]

ביקשתי לעדכן את סעיף 3 כדלקמן: ”ביצוע X תפקידים או יותר, שאינם תפקידי ניצב וביט, בסרטי קלנוע, סדרות טלוויזה, סרטי טלוויזיה, סדרות רשת, והצגות תיאטרון בעלי חשיבות אנציקלופדית שהוצגו באופן מסחרי.”. הסיבות והדיון (הארוך) בדף שיחת משתמשת:חברסודי2/טיוטה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים/שחקנים ושחקניות#חורים בהצעה. ההצעה הנוכחית רעה מאוד בסעיף זה ולדעתי יש לתקן לפני תחילת ההצבעה. לצערי משתמשת:חברסודי2 נאחזת בנוסח שלה כבקרנות המזבח. בורה בורה - שיחה 20:44, 24 בספטמבר 2020 (IDT)

כמו שכבר אמרתי, ביקשת הקשבתי שקלתי, החטא הגדול שבחרתי בנוסח הנוכחי ולא בזה שהצעת. חברסודי - שיחה 21:10, 24 בספטמבר 2020 (IDT)

שיטת ההצבעה מעוותת ופסולה[עריכת קוד מקור]

העובדה שאני מתנגד לסעיף מסויים - מאלצת אותי להצביע "אינסוף". ההצבעה "אינסוף" גורמת לכך שהמספר החציוני יהיה בסופו של דבר גבוה יותר, בעקבות הצבעתי, אבל אין לי שום רצון בכך. על כן, שיטת ההצבעה לא מאפשרת לי להצביע על פי מצפוני. ומשום כך היא מעוותת ופסולה. לתשומת לב הבירוקרטים Eldad, ביקורת, ערן. יוניון ג'ק - שיחה 21:04, 24 בספטמבר 2020 (IDT)

יוניון בבקשה תחסוך ממני את המחאה שלך (שוב), זו ההצעה אתה חושב שהיא לא טובה? תצביע נגד אף אחד לא כופה עלייך להצביע בעד, כל המחאה הזו מיותרת אני לא רוצה להתחיל להתווכח איתך. ההצבעה כבר בפרלמנט מה אתה מנסה להשיג בדבר הזה בדיוק?? חברסודי - שיחה 21:08, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
הבעיה היא לא ההצבעה בעד/נגד. הבעיה היא בהצבעה המספרית, שתקבע את החציון. וכאן כן נכפה עליי להצביע בניגוד למצפוני. לא רק לי. לכולם. יוניון ג'ק - שיחה 00:30, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
עשרות הצבעות שהיו בפרלמנט מתקיימות כך, דווקא על זאת אתה מתלונן שהיא "מעוותת ופסולה"? YairMelamedשיחה 22:43, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
הדבר האירוני פה הוא שרק יוניון מתנגד לכך ולאף אחד אחר לא באמת אכפת - כפי שכתב יאיר, היו כבר מספר הצבעות שעברו בשלום עם שיטת ההצבעה הזאת. בכל מקרה, אתה במילא מתנגד למדיניות, אז מה זה משנה? ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 22:47, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
אם זיכרוני אינו מטעה אותי - כבר היו אחרים שהתנגדו לכך, התריעו על כך, והיו הצבעות שנפסלו בשל כך. אם אינני טועה. אולי Gilgamesh, בורה בורה, יונה בנדלאק, קובץ על יד יוכלו לרענן את זיכרוני? (תודה מראש) יוניון ג'ק - שיחה 22:51, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
אם המדינות לא תעבור - אז זה לא ישנה. אבל אם היא כן תעבור - אז בהכרח תתקבל מדיניות שלא משקפת נאמנה את רצון המצביעים. וזה לא שהפתרון לבעיה הזו מסובך מאוד. פשוט צריך להוסיף אפשרות בכל סעיף להצביע בעד/נגד, ולא לאפשר להצביע "אינסוף". זה הכל. יוניון ג'ק - שיחה 22:50, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
לזכותו של יוניון ג'ק נאמר שהוא מקפיד למחות נגד כל הצבעה כזאת. המחאה נרשמה בפרוטוקול. אפשר להמשיך בהצבעה כסידרה. Eladti - שיחה 22:50, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
מחאת הבעד והנגד יחד עם מספרים ואינסוף. בוא נחסוך את זה. אם אתה מצביע "אינסוף", אתה "נגד" הסעיף. אם אתה מצביע מספר כלשהו, אתה "בעד" הסעיף. אין לך דרך אחרת. PRIDE! - שיחה 00:08, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
בדיוק בגלל שאין דרך אחרת - השיטה הזו פסולה. זה פשוט לא נכון. כי להצביע "אינסוף" זה לא רק להצביע נגד. כי אם הסעיף בסופו של דבר מתקבל - זה אומר שאני גרמתי לכך שתוצאת החציון תהיה גבוהה יותר (בין אם זה מה שרציתי ובין אם לאו). יוניון ג'ק - שיחה 00:24, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
אני לא שמעתי בשום הצבעה מסודרת אחרת (מחוץ לוויקיפדיה או בתוך ויקיפדיה) שאפשר להצביע גם נגד סעיף אבל גם לבחור מס' בנפרד למקרה שהוא יתקבל (וככה בעצם להצביע נגד, אבל גם להצביע באופן אחר "למקרה ש"). וגם אם דבר כזה חלילה יקרה, יהיו לנו כאן 3(!) הצבעות על כל מדיניות. זה הרבה יותר מדי וצריך לקצץ כאן או שנישאר עם פרלמנט מסונדל.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 00:38, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
אז עכשיו אתה שומע. ההצבעה בעד/נגד וההצבעה עבור ערך מספרי שיהיה החציון - הן שתי הצבעות שונות ונפרדות. ההחלטה (של מי?) שלהצביע "אינסוף" זה שקול להצבעה "נגד" היא החלטה שגויה, שמטה את תוצאות ההצבעה. וזה שלא שמעת על משהו - לא אומר שצריך להמשיך להשתמש בשיטת הצבעה מעוותת, שאיננה משקפת את רצון המצביעים. יוניון ג'ק - שיחה 01:37, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
אתה מנסה להמציא את הגלגל כשאכפת לך רק מהרצון שלך להצביע באופן אמביוולנטי, ולא מאיך שדברים קורים בפועל. בדיוק כמו שאתה אומר שההחלטה להצביע אינסוף שגויה, מי אמר שההצעה שלך טובה? זה שהצעת לא אומר שצריך לקבל את זה, וכרגע זה נדחה די בפה אחד..המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 01:42, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
אם אתה נגד, הרי אתה רוצה להעלות את הרף עד כדי כך שלא יהו ערכים שיעברו. אתה לא יכול להצביע "נגד" ומספר כלשהו ביחד בו-זמנית. זה סתירה. אם אתה נגד, "אינסוף" (העלאת רף החשיבות). אם אתה בעד, מספר (העלאה/הורדה של רף החשיבות). זה הכל. PRIDE! - שיחה 09:00, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
אני ממש לא צריך אותך שתגיד לי מה אני רוצה ומה אני לא רוצה, תודה. אין פה שום סתירה. יוניון ג'ק - שיחה 12:01, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
אני לא רואה פה בעיה. אולי אפשר להמיר את מצביעי האינסוף ל"מתנגדי הסעיף" זה בסך הכל עניין טכני זניח. גילגמש שיחה 13:19, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
Gilgamesh, זה לא זניח בכלל. אם יש רוב למצביעי האינסוף - זה באמת לא משנה בכלל. אבל אם אין רוב, יש כאן השפעה משמעותית על תוצאות ההצבעה. למשל, בסעיף 6: פרסום X כתבות - מצביעי ה"אינסוף" גרמו לכך ש-X יהיה 100, במקום 1, לולא היו מצביעים "אינסוף". יוניון ג'ק - שיחה 14:38, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
למען האמת החציון בסעיף זה כרגע הוא TREE(3), שזה שקול לאינסוף (לכאלו שלא הבינו - זה מספר מאוד מאוד מאוד גדול). ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 15:14, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
חצי של 24 זה 12, אבל זה לא העיקר, וזאת לא הנקודה. יוניון ג'ק - שיחה 15:23, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
”הבהרה על תוצאת החציון: במקרה של מספר מצביעים זוגי, 2n, הערך שיבחר יהיה של המצביע ה-n+1.”, זה לא אני כתבתי. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 15:32, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
כאמור, זה לא העיקר. נא לא להסיט את הדיון הזה מנושאו המקורי, והוא שיטת ההצבעה הנוכחית, שהיא מעוותת ופסולה. הצעתו של Gilgamesh לפתרון הבעיה שהעלתי איננה מספקת. יוניון ג'ק - שיחה 19:11, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
נגיד ו.. היא מעוותת (אני ממש לא מסכימה איתך) פסולה היא ממש לא, אם הייתה פסולה ההצבעה לא הייתה מתקיימת ושיטה זו לא הייתה מוצגת כאחת השיטות הקיימות. חברסודי - שיחה 19:32, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
רק בגלל שמשתמשים בשיטה מסויימת - זה אומר שהשיטה בהכרח בסדר גמור, ואין שום צורך לשנותה? מדובר בטיעון לוגי שגוי מיסודו. יוניון ג'ק - שיחה 19:36, 25 בספטמבר 2020 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── לי נוצרה התחושה שמעבר לזה ששיטת ההצבעה מפריעה לך באופן ספציפי הטיוטה שלי גם מפריעה לך, מההתחלה היית נגד ולא שינת את דעתך (זכותך), דווקא עכשיו כשההצעה בפרלמנט החלטת לפתוח גם דיון במזון ולהתחיל את המחאה, מדוע לא פתחת דיון לפני שההצעה הגיעה לפרלמנט? ואז אולי הייתה משתנה שיטת ההצבעה, הרי מההתחלה ידעת שזו תהיה שיטת ההצבעה אתה עוקב אחריה ולוקח חלק בדיונים מההתחלה. כמו שאמרתי בתחילת הדיון אני לא מתכוונת להתווכח איתך ואתה לא חייב להיות בעד, ואני חושבת שקודמיי הסבירו יפה. אתה לא יכול "לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה", להגיד שאתה נגד ואז לסתור את עצמך ולהגיד אני רוצה שערך X יהיה ככה וככה. וגם כשחשבתי לעשות הצבעה בעד ונגד ואחריה הצבעה של ערך X נשאלת השאלה מה קורה אם ויקיפד מחליט להצביע בעד סעיף אבל בערך X מצביע אינסוף? בדיוק הוא סותר את עצמו. יש אפשרות להצביע נגד או בעד ההצעה מבלי להשפיע בכלל על ערך X. ערב נעים. חברסודי - שיחה 19:56, 25 בספטמבר 2020 (IDT)

אני לא מקבל את הטענה לפיה שיטת ההצבעה פסולה. עוזי ו שהוא פרופ' למתמטיקה הגיב במזנון. אם מבחינתו הספירה תקינה אז מי אני שאצא נגד. גילגמש שיחה 20:13, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
Gilgamesh, אני חושב שבמקרה זה - עוזי ו. טועה. הסברתי במזנון מדוע. אני עדיין ממתין בסבלנות לתגובתו. יוניון ג'ק - שיחה 18:25, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
אני מצטער. ידיעת המתמטיקה שלי מגעת עד לחמש יחידות בתיכון. אני לא חושב שאני צריך להכנס לוויכוח הזה. מה שעוזי יחליט מקובל עלי מראש. גילגמש שיחה 18:39, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
Gilgamesh, לא צריך לדעת מתמטיקה ברמת גבוהה מכך בשביל להבין את הטעות. מספיקה הבנה בסיסית של שיטת שולצה. וקצת שכל ישר (שאני חושב שיש לך). אם תהיה מעוניין בכך - ארחיב. יוניון ג'ק - שיחה 18:43, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
לא, תודה. אני מאמץ מראש את עמדתו של עוזי. הוא פרופ' למתמ' הוא מבין הרבה הרבה יותר ממני ואני לא מתכוון ללכת נגד מה שהוא יגיד. גילגמש שיחה 19:01, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
הגבתי במזנון. אולי יש מקום לדיון עקרוני שיסביר את שיטת החציון, בלי קשר להצבעה הנוכחית. עוזי ו. - שיחה 12:10, 27 בספטמבר 2020 (IDT)

יש סתירה בין ההקדמה לשיטת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

למעלה בהקדמה נכתב "עמידה בסעיף שלא עבר לא תוכל להוות הבהרת חשיבות." כפי שהערתי לפני שבוע,[1] משמעות הדבר שהסעיף בכל מקרה יהיה חלק מהמדיניות והשאלה רק הוא מקנה חשיבות אוטומטית אפילו אם האישיות זכתה רק בטקס נבחרי הילדים, או לחילופין לא יכול להחשב הבהרת הבהרת חשיבות אפילו אם האישיות זכתה בפרס האוסקר. זו מדיניות מטופשת ולכן אני מצביע נגדה, אבל ההצבעה עליה לגיטימית. הבעיה שלמטה בשיטת ההצבעה הוסיפו "במידה וערך X=אינסוף משמע הסעיף לא התקבל ולכן מי שרוצה להתנגד לסעיף עליו להצביע אינסוף." כאמור, לפי ההקדמה שהיא חלק מגוף הטיוטה כפי שאושרה לפרלמנט, אם המדיניות תתקבל אז כל הסעיפים יהיו במדיניות, השאלה רק באיזה אופן. בברכה, גנדלף - 01:33, 27/09/20

מי שמתנגד לסעיף לא רוצה שהסעיף יהווה קריטריון לחשיבות. מי שכן מסתפק במספר אמור להצביע את המספר. יש מצביעים שרוצים מספר ומצביעים אינסוף, הסתירה היא אצלם, בבחירה שלהם. שיצביעו נגד ההצעה כולה. באשר לאוסקר, זכייה הוא קודם כל מועמדות ויש לאוסקר ודומיו סעיף מועמדויות. Audrey well well - שיחה 13:41, 27 בספטמבר 2020 (IDT)

המדיניות המוצעת[עריכת קוד מקור]

קביעת מדיניות לחשיבות לערכי שחקנים ושחקניות: ניתן לכתוב ערכים על שחקנים ושחקניות (מלבד שחקני פורנוגרפיה), אם הם עומדים בלפחות אחד מהתנאים הבאים:

  1. ביצוע X תפקידים ראשיים או יותר בסרטי קלנוע, סרטי טלוויזיה, סדרות טלוויזיה, סדרות רשת והצגות תיאטרון בעלי חשיבות אנציקלופדית שהוצגו באופן מסחרי.
  2. השתתפות X פעמים באנסמבל כחלק מסרטי קלנוע, סדרות טלוויזיה, סרטי טלוויזיה, סדרות רשת, והצגות תיאטרון בעלי חשיבות אנציקלופדית שהוצגו באופן מסחרי.
  3. ביצוע X תפקידי משנה או יותר (למעט תפקידי ניצב וביט) בסרטי קלנוע, סדרות טלוויזה, סרטי טלוויזיה, סדרות רשת, והצגות תיאטרון בעלי חשיבות אנציקלופדית שהוצגו באופן מסחרי.
  4. מועמדות X פעמים או יותר עבור לפחות אחד מהפרסים הבאים: פרס אוסקר, פרס טוני, פרס אמי, פרס אובי.
  5. זכייה ב-X פרסים או יותר בעלי חשיבות אנציקלופדית (לדוגמה: טקס נבחרי הילדים).
  6. פרסום X כתבות המעידות על חשיבות ציבורית/חברתית/תרומה ייחודית או פורצת דרך בהתבססות על מקור איכותי, מהימן ובלתי-תלוי וללא מטרות יחסי ציבור.

הבהרות

  • לגבי סעיף 1, בכל יצירה ישנו תפקיד/דמות ראשית אחת לכל היותר (כולל מקרים של ליהוק תפקיד מחדש).
  • לגבי סעיף 2, צוות יוגדר כאנסמבל רק אם לא ניתן להגדיר דמות אחת שגילומה הוא "התפקיד הראשי", לדוגמה: החמישייה הקאמרית.
  • למען הסר ספק, המדיניות לא מכלילה אושיות רשת, בלוגרים, יוטיוברים, ויוצאי ריאליטי.

שיטת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

מדיניות זו באה להתווסף על הכתוב כעת בויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים ולהבהיר מהם הקרטיונים בנושא שחקנים ושחקניות, יש צורך ברוב של מעל 50% על מנת להעביר את ההצעה.

ההצבעה תיעשה בעד/נגד המדיניות כולה ובנוסף בכל אחד מהסעיפים יש להציע על X רצוי. רק אם יהיה רוב של מעל ל-50% בהצבעה על המדיניות, יהיה תוקף להצבעה על הסעיפים.

בכל הסעיפים יש להצביע מהו ערך X. תוצאת ההצבעה על ערכו של X תיקבע על פי החציון.

הבהרה על תוצאת החציון: במקרה של מספר מצביעים זוגי, 2n, הערך שיבחר יהיה של המצביע ה-n+1.

במידה וערך X=אינסוף משמע הסעיף לא התקבל ולכן מי שרוצה להתנגד לסעיף עליו להצביע אינסוף.

הצבעה[עריכת קוד מקור]

  • תאריך תחילת ההצבעה: 15:50, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  • תאריך סיום ההצבעה: 15:49, 1 באוקטובר 2020 (IDT)

רק משתמש רשום בעל 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (עריכות דפי שיחה, שיחות תמונות, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה – אינן נספרות) ו־30 ימים של פעילות הוא בעל זכות הצבעה. כל קול שווה למשנהו, אלא אם כן ברור שמדובר בבובת קש או טרול. על מנת שההחלטה תהיה מחייבת, חייבים להצביע בה לפחות 9 ויקיפדים. יש צורך ברוב של מעל 50% לפחות על מנת שמדיניות תעבור.

הצבעה בעד או נגד ההצעה כולה[עריכת קוד מקור]

בעד[עריכת קוד מקור]

  1. HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 16:05, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  2. חברסודי - שיחה 16:07, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  3. Audrey well well - שיחה 16:08, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  4. ויקי4800 - שיחה 16:16, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  5. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 16:53, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  6. בתקווה שהתוצאות תאפשרנה ביצוע של ניקוי אורוות. אמירושיחה 18:12, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  7. סוף סוף! YairMelamedשיחה 19:00, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  8. חיים 7שיחה19:07, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  9. PRIDE! - שיחה 19:26, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  10. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 20:57, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  11. גילגמש שיחה 21:32, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  12. בר 👻 שיחה 03:12, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  13. דוד א. - שיחה 10:31, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  14. איתמראשפר - שיחה 11:09, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  15. בלב כבד Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 15:40, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  16. Ldorfmanשיחה 00:48, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
  17. Diamond Magazine מגזין יהלום שיחה ☎ 15:07, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  18. נרו יאירשיחה • י"א בתשרי ה'תשפ"א • 23:50, 29 בספטמבר 2020 (IDT)

נגד[עריכת קוד מקור]

  1. הצעה שמתבססת רק על מדדים כמותיים ולא איכותיים. Eladti - שיחה 19:20, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  2. כאלעד. בן עדריאלשיחה • ז' בתשרי ה'תשפ"א 19:37, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  3. נגד חזק. הצעה מעוותת לחלוטין, שתגרום רק נזק ותו לא. פשוט כי לא ניתן לכמת איכות של שחקנים. זה לא אפשרי. אין חיה כזו. מילא המספרים הכמותיים היו נבחרים על פי קריטריונים או היגיון כלשהו, אבל הם נבחרים בצורה שרירותית לחלוטין. אני מבטיח לכם שלא משנה איזה מספרים יעלו בגורל - אפשר יהיה בקלות למצוא שחקנים בעלי חשיבות אנציקלופדית שלא עומדים בקריטריונים, ומנגד - שחקנים חסרי כל חשיבות אנציקלופדית שכן עומדים בקריטריונים. חשיבות אנציקלופדית של שחקנים ושחקניות צריכה להיות מבוססת על סמך מקורות איכותיים, מהימנים ובלתי-תלויים, ולא על פי נתונים סטטיסטיים שרירותיים. יוניון ג'ק - שיחה 19:39, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
    אני מסכים איתך לגבי הכמות ואיכות, אבל נראה לי שיש צורך בקביעת קווי-מתאר כלשהם, וההצעה אומרת במפורש שתהיה אפשרות להוסיף מישהו שלא עומד בקריטריונים אם יועלו סיבות טובות לכך. ע"י יצירת הכללים אנחנו מאפשרים דיון מושכל ביוצאים מן הכלל, ולכן הצבעתי בעד. בברכה, איתמראשפר - שיחה 11:19, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
    איתמראשפר, אשמח מאוד אם יקבעו בעתיד קווי מתאר כלליים. אבל לא כמותיים, ובטח שלא שרירותיים (כי זו המשמעות בפועל של כל תוצאה חציונית שמתקבלת). המצב הנוכחי רחוק מלהיות מושלם, אבל אימוץ ההצעה הנוכחית לא תשפר את המצב, אלא בדיוק להיפך. אם תוצג בעתיד הצעה שאיננה כמותית - כנראה שאתמוך בה. אבל אם ההצעה הנוכחית תתקבל - הדבר יקשה מאוד בעתיד לשנותה. ולכן הצבעתי נגד. יוניון ג'ק - שיחה 15:01, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  4. נגד עדיף בלי המדדים האלה בטח כשבחלק מהם יש חורים משמעותיים כפי שציינתי בדיון ולעיל. בורה בורה - שיחה 20:47, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  5. Avco123 - שיחה 20:50, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  6. מסכים עם אלעד. דרור - שיחה 21:26, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  7. Ori115511 - שיחה 02:57, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  8. נגד רחל - שיחה 07:35, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  9. RimonLV - שיחה 10:41, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  10. דולבשיחה 12:08, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  11. Mbkv717שיחה • ז' בתשרי ה'תשפ"א • 13:59, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  12. Nirvadel - שיחה 14:25, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  13. נגד כל בזבוז כל הזמן בפרלמנט הישראלי, שלהבנתי אין לו אח ורע. אגסי - שיחה 14:29, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  14. אי אפשר לעשות אוטומציה של ידע ושל שיקול דעת. emanשיחה 14:55, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  15. נגד חזק נגד חזק נגד חזק מו סיזלאקהטברנה 18:49, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  16. Balberg - שיחה 20:20, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  17. ההצעה עדיין אינה טובה מספיק. למשל, לא הייתה התייחסות להערה שההצעה מתייחסת רק לפרסים אמריקאיים. מה עם פרס באפטא? גלובוס הזהב? פרס אופיר? המצב הקיים לא כזה גרוע והוא עדיף על ההצעה הנוכחית. Lostam - שיחה 03:17, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
  18. ניב - שיחה 18:50, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
  19. נימקתי למעלה ב#יש סתירה בין ההקדמה לשיטת ההצבעה. בברכה, גנדלף - 01:36, 27/09/20
  20. חזרתישיחה 11:04, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  21. Chaimkapusta - שיחה 11:46, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  22. ההצעה עצמה סבירה. אבל היא לא מותירה בעיני מקום לשיקול דעת ובחינה של מקרים יוצאי דופן של שחקנים שעונים על הקריטריון אבל אינם בעלי חשיבול אנציקלופדית ולהיפך. כמו כן היא לא עוזרת לפתור את הבעיה העיקרית - שחקנים/יות בתחילת דרכם שקשה לשער את חשיבותם בגלל משך הקריירה הקצרה שלהם, ומידת ההכרה הציבורית שלהם (שבהצעה זו נראה שוידוא ההכרה הציבורית מסתמך על פרסים מארצות הברית). גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 12:40, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
    אלה הפרסים הכי יוקרתיים בקולנוע הבינלאומי ובטלוויזיה הבינלאומית. רק פרסי התיאטרון מוגבלים להפקות בארצות הברית וגם הם הכי יוקרתיים בתיאטרון (ניו יורק עומדת בראש התיאטרון המסחרי בעולם כולו). Audrey well well - שיחה 13:45, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  23. Shinaimm - שיחה 19:59, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  24. אני מעריך את הרצון לקבוע קריטריונים ברורים. אולם לדעתי המצב הקיים, על אף שאינו אידאלי ולפעמים יוצר סתירות, עדיין הינו סביר. ההצעה הנוכחית לדעתי יכולה לגרום ללא מעט עיוותים ועדיין יהיו סתירות בין ערכים שונים. יש בעיה להתבסס רק על אלמנט כמותי, ולא תמיד ברורה ההגדרה של תפקיד "ראשי" מול "משני" (או מתי ההשתתפות נחשבת כחלק מ"אנסמבל") גם לא ברור מה זה "סדרת רשת שהוצגה באופן מסחרי". ההצעה גם נותנת אותו משקל לזכייה בפרס גילדת שחקני המסך (מהרבה בחינות משני רק לזכייה בפרס אוסקר) או בפרס באפט"א מול זכייה בפרס בחירת הילדים. הסעיף על מועמדויות לפרסים היוקרתיים ביותר בתחום לא צריך עיגון בפרלמנט (שכן אין מצב שערך על שחקן מועמד לאוסקר יימחק בדיון חשיבות בכל מקרה) והסעיף על מספר האזכורים בתקשורת יהיה רק מקור לוויכוחים שכן הוא לא מוגדר היטב. Dovno - שיחה 20:45, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  25. Anatbc - שיחה 21:28, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
  26. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:51, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
  27. נגד חזק הודות לעודף של מְדִינִיּוּיּוֹת שצצות להן כל רגע, שאורכן כאורך הגלות. כל אלה מלאות בסעיפים ותתי-סעיפים שמבלבלים את כולם לשווא. Hello513 - שיחה 12:31, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
  28. נגד חזק כל הדעות שנכתבו פה מסכמות את המילים שלי. King G.A - נא התנהגו בהתאם 12:32, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
  29. דוריאןDGW – Talk 14:15, 1 באוקטובר 2020 (IDT)

סעיף 1: תפקידים ראשיים[עריכת קוד מקור]

הצבעה על ערך X (כמות תפקידים ראשיים מ-1 עד אינסוף)[עריכת קוד מקור]

  1. 1.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 16:43, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  2. 1 ויקי4800 - שיחה 16:17, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  3. 1 RimonLV - שיחה 16:19, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  4. 1 YairMelamedשיחה 19:00, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  5. 1 Hello513 - שיחה 19:31, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  6. 1 Avco123 - שיחה 20:47, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  7. 1 דרור - שיחה 21:28, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  8. 1 גילגמש שיחה 21:33, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  9. 1 בר 👻 שיחה 03:16, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  10. 1--היידן 07:03, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  11. 1 דוד א. - שיחה 10:31, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  12. 1 סנדמן המלך | דברו! | בואו לעשות קומיקס! 09:48, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  13. 1 איתמראשפר - שיחה 11:09, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  14. 1 הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 13:45, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  15. 1 Nirvadel - שיחה 14:20, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  16. 1 Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 15:41, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  17. 1 Balberg - שיחה 20:20, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  18. 1 BAswim - שיחה 16:27, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
  19. 1 Diamond Magazine מגזין יהלום שיחה ☎ 15:08, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  20. 1 Anatbc - שיחה 21:29, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
  21. 2 //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 20:55, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  22. 2 חברסודי - שיחה 16:09, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  23. 2 (הייתי מצביע 1 אם היו קריטריונים כלשהם לסדרות) איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 23:10, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  24. 2 ניב - שיחה 18:51, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
  25. 2 Chaimkapusta - שיחה 11:46, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  26. 2 אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:51, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
  27. 3 אמירושיחה 18:12, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  28. 3 (הייתי מצביעה 2 אילולא אלפי סרטי הטלוויזיה) Audrey well well - שיחה 16:09, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  29. 3 ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 16:13, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  30. 3 • חיים 7שיחה19:08, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  31. 3 Ldorfmanשיחה 00:50, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
  32. 3 נרו יאירשיחה • י"א בתשרי ה'תשפ"א • 23:51, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
  33. 5 - "סדרות רשת" זה פתח לבעיות. Eladti - שיחה 19:21, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  34. 8 בן עדריאלשיחה • ז' בתשרי ה'תשפ"א 19:37, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  35. מספר מרסן הראשוני השמיני, דולבשיחה 12:08, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  36. אינסוף. הקביעה שבכל יצירה ישנו תפקיד/דמות ראשית אחת לכל היותר - פשוט מנותקת לחלוטין מהמציאות. נגד חזק לקריטריון זה. נימוקיי מפורטים לעיל. יוניון ג'ק - שיחה 19:41, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  37. אינסוף PRIDE! - שיחה 19:29, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  38. אינסוף Ori115511 - שיחה 02:58, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  39. אינסוף + 58. מי התפקיד הראשי למשל בסרט מה נשמע, דוק? בורה בורה - שיחה 20:51, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
    אני לא רואה את הבעיה. אם מתייחסים לסטרייסנד ואוניל כשחקנים הראשיים, אז הסרט הזה נספר כאחד לכל אחד מהם. אם מתייחסים אליהם כאנסמבל, אז הסעיף אחד מתחת הוא זה שרלוונטי. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 20:35, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
    בכמה סרטים שונים הופיע יחד האנסמבל "סטרייסנד ואוניל"? יוניון ג'ק - שיחה 20:45, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
    Yuval Talya ראי הבהרות: ”לגבי סעיף 1, בכל יצירה ישנו תפקיד/דמות ראשית אחת לכל היותר (כולל מקרים של ליהוק תפקיד מחדש).” איך זה מסתדר עם הסרט הזה ועוד אלפיים אחרים? בורה בורה - שיחה 08:28, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
    קראת מה כתוב בדיוק שורה אחת מתחת? //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 11:05, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  40. אינסוף. מו סיזלאקהטברנה 18:50, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  41. כמו הקישור בחתימתי. חזרתישיחה 11:06, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  42. אינסוף - כיוון שזה כולל גם סדרות רשת. Dovno - שיחה 20:48, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  43. אינסוף דוריאןDGW – Talk 14:16, 1 באוקטובר 2020 (IDT)

סעיף 2: השתתפות באנסמבל[עריכת קוד מקור]

הצבעה על ערך X (מספר השתתפויות מ-1 עד אינסוף)[עריכת קוד מקור]

  1. 1.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 16:52, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  2. 1 YairMelamedשיחה 19:00, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  3. 1 Hello513 - שיחה 19:32, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  4. 1 Avco123 - שיחה 20:48, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  5. 1 דרור - שיחה 21:28, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  6. 1 --היידן 07:04, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  7. 1 דוד א. - שיחה 10:32, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  8. 1 הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 13:46, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  9. 1 Nirvadel - שיחה 14:22, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  10. 1 Balberg - שיחה 20:21, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  11. 1 BAswim - שיחה 16:29, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
  12. 1 Diamond Magazine מגזין יהלום שיחה ☎ 15:08, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  13. 1 Anatbc - שיחה 21:29, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
  14. 2 RimonLV - שיחה 16:19, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  15. 2 --חברסודי - שיחה 16:31, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  16. 2 //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 20:55, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  17. 2 איתמראשפר - שיחה 11:10, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  18. 2 Chaimkapusta - שיחה 11:46, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  19. 2 אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:51, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
  20. 3 בר 👻 שיחה 03:14, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  21. 3 ויקי4800 - שיחה 16:17, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  22. 3 גילגמש שיחה 21:33, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  23. 3 Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 15:43, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  24. 3 איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 23:10, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  25. 4 (ההגדרה כוללת גם צמד ראשי, גם פה בגלל סרטי טלוויזיה) Audrey well well - שיחה 16:09, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  26. 4 ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 16:16, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  27. 10 בגלל סדרות הרשת Eladti - שיחה 19:25, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  28. 10 נרו יאירשיחה • י"א בתשרי ה'תשפ"א • 23:52, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
  29. 40 - זה פתח להכנסת שחקנים שמשחקים בעיקר בתפקידי-משנה, או תפקידי אורח. אם שיחקו ב-40 סרטים בתפקידים משניים, בכל זאת יש בהם משהו ולו רק באפיון שלהם כ"אלה שמופיעים לרגע וחצי". Ldorfmanשיחה 00:52, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
  30. מספר סקיוז, דולבשיחה 12:08, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  31. אינסוף PRIDE! - שיחה 19:29, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  32. אינסוף. אמירושיחה 18:12, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  33. ∞ • חיים 7שיחה19:10, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  34. אינסוף. בן עדריאלשיחה • ז' בתשרי ה'תשפ"א 19:37, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  35. אינסוף. העובדה שיש יותר משחקן אחד שמגלם דמות ראשית - בשום פנים ואופן לא הופכת ליהוק של מספר שחקנים ל-"אנסמבל". נגד חזק לקריטריון זה. נימוקיי מפורטים לעיל. יוניון ג'ק - שיחה 19:41, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  36. אינסוף Ori115511 - שיחה 02:59, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  37. אינסוף + 59. בורה בורה - שיחה 20:52, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  38. אינסוף. מו סיזלאקהטברנה 18:51, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  39. כמו הקישור בחתימתי. חזרתישיחה 11:06, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  40. אינסוף - כיוון שזה כולל גם סדרות רשת. Dovno - שיחה 20:48, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  41. אינסוף דוריאןDGW – Talk 14:16, 1 באוקטובר 2020 (IDT)

סעיף 3: תפקידי משנה[עריכת קוד מקור]

הצבעה על ערך X (מספר תפקידים משניים מ-1 עד אינסוף)[עריכת קוד מקור]

  1. 1.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 16:44, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  2. 1 YairMelamedשיחה 19:00, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  3. 1 Hello513 - שיחה 19:33, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  4. 1 Avco123 - שיחה 20:48, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  5. 1 דרור - שיחה 21:31, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  6. 1 --היידן 07:04, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  7. 1 Balberg - שיחה 20:22, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  8. 1 BAswim - שיחה 16:29, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
  9. 1 Diamond Magazine מגזין יהלום שיחה ☎ 15:09, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  10. 1 Anatbc - שיחה 21:30, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
  11. 2 גילגמש שיחה 21:34, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  12. 2 בר 👻 שיחה 03:17, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  13. 2 Chaimkapusta - שיחה 11:46, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  14. 3 Nirvadel - שיחה 14:23, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  15. 3 איתמראשפר - שיחה 11:10, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  16. 3 הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 13:50, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  17. 4 Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 15:44, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  18. 5 חברסודי - שיחה 16:32, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  19. 5 //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 20:56, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  20. 5 אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:52, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
  21. 8 איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 23:11, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  22. 10 RimonLV - שיחה 16:20, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  23. 10 דוד א. - שיחה 10:32, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  24. 40 Ldorfmanשיחה 00:53, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
  25. 50 ויקי4800 - שיחה 16:18, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  26. 60 (כי ההגדרה כוללת תפקיד בסצנה אחת או בפרק אחד! מעל ניצב/ביט זה רף תחתון הכי נמוך שיש.) Audrey well well - שיחה 02:49, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
  27. גוגול, דולבשיחה 12:08, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  28. אינסוף PRIDE! - שיחה 19:30, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  29. אינסוף ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 16:15, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  30. אינסוף. אמירושיחה 18:12, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  31. ∞ • חיים 7שיחה19:10, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  32. אינסוף Eladti - שיחה 19:26, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  33. אינסוף. בן עדריאלשיחה • ז' בתשרי ה'תשפ"א 19:37, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  34. אינסוף. נגד חזק לקריטריון זה. נימוקיי מפורטים לעיל. יוניון ג'ק - שיחה 19:42, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  35. אינסוף Ori115511 - שיחה 02:59, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  36. אינסוף + 60 בורה בורה - שיחה 20:54, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  37. אינסוף. מו סיזלאקהטברנה 18:51, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  38. כמו הקישור בחתימתי. חזרתישיחה 11:07, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  39. אינסוף - כיוון שזה כולל גם סדרות רשת. Dovno - שיחה 20:49, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  40. אינסוף. ודאי כשזה כולל גם תפקידי ניצב. נרו יאירשיחה • י"א בתשרי ה'תשפ"א • 23:53, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
  41. אינסוף דוריאןDGW – Talk 14:17, 1 באוקטובר 2020 (IDT)

סעיף 4: מועמדות לפרסים[עריכת קוד מקור]

מועמדות X פעמים או יותר עבור לפחות אחד מהפרסים הבאים: פרס אוסקר, פרס טוני, פרס אמי, פרס אובי.

הצבעה על ערך X (כמות מעמדיות מ-1 עד אינסוף)[עריכת קוד מקור]

  1. 1.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 16:46, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  2. 1 RimonLV - שיחה 16:20, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  3. 1 ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 16:10, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  4. 1 --חברסודי - שיחה 16:27, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  5. 1. אמירושיחה 18:12, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  6. 1 YairMelamedשיחה 19:00, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  7. 1 Hello513 - שיחה 19:33, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  8. 1 Avco123 - שיחה 20:49, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  9. 1 //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 20:56, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  10. 1 גילגמש שיחה 21:34, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  11. 1 --היידן 07:05, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  12. 1 Mbkv717שיחה • ז' בתשרי ה'תשפ"א • 10:05, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  13. 1 הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 13:56, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  14. 1 Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 15:45, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  15. 1 Balberg - שיחה 20:22, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  16. 1 איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 23:12, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  17. 1 BAswim - שיחה 16:30, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
  18. 1 Chaimkapusta - שיחה 11:46, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  19. 1 Diamond Magazine מגזין יהלום שיחה ☎ 15:10, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  20. 1. מיותר, לדעתי. מעולם לא ערערו על חשיבות ערך לשחקן מועמד לאוסקר. Dovno - שיחה 20:49, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  21. 1 Anatbc - שיחה 21:30, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
  22. 2 Eladti - שיחה 19:29, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  23. 2 Audrey well well - שיחה 16:09, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  24. 2 - אם היו מועמדים יותר מפעם אחת, וזה כל ההישג שבזכותו הם ראויים לכך שיכתב ערך אודותיהם, בכל זאת יש בהם משהו. Ldorfmanשיחה 00:54, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
  25. 3 ויקי4800 - שיחה 16:18, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  26. 3 איתמראשפר - שיחה 11:10, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  27. 3. נרו יאירשיחה • י"א בתשרי ה'תשפ"א • 23:53, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
  28. 5 • חיים 7שיחה19:11, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  29. 5 אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:52, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
  30. 20 PRIDE! - שיחה 19:30, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  31. 30 Nirvadel - שיחה 16:52, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  32. גוגולפלקס, דולבשיחה 12:08, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  33. אינסוף. מועמדות לא רלוונטית, זכייה כן. בן עדריאלשיחה • ז' בתשרי ה'תשפ"א 19:37, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  34. אינסוף. למה פרס גלובוס הזהב לא? מה לגבי פרס אופיר? הזוי. נגד חזק לקריטריון זה. נימוקיי מפורטים לעיל. יוניון ג'ק - שיחה 19:42, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  35. אינסוף Ori115511 - שיחה 03:00, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  36. אינסוף + 61. שאלתי אכן את השאלות של יוניון ונעניתי בתשובות של כלאחר יד. בחינת אני כתבתי את ההצעה ואל תבלבל לי את המוח בשאלות מטרידות שלא נתתי עליהן את דעתי. בורה בורה - שיחה 20:56, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
    בורה בורה,אתה לא חייב להיות בעד אבל אל תגיד שלא הקשבתי לך, נתתי מקום לכל אחד להביע את דעתו אפילו המשכתי לתייג את יוניון שוב ושוב כדי לשמוע את דעתו למרות שידעתי מראש שהוא נגד. זה שבחרתי להישאר באותו נוסח לא אומר שלא שקלתי את הצעתך והקשבתי לנימוקך. חברסודי - שיחה 21:03, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
    לפחות פעמיים, אולי שלוש כתבת ”תודה על ההצעה אבל אני נשארת עם הנוסח הנוכחי.”. אם לקרוא בין השורות זה "אל תציק לי יותר". בורה בורה - שיחה 21:08, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  37. אינסוף. מועמדות לא רלוונטית דוד א. - שיחה 10:33, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  38. אינסוף. מו סיזלאקהטברנה 18:51, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  39. כמו הקישור בחתימתי. חזרתישיחה 11:07, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  40. אינסוף דוריאןDGW – Talk 14:18, 1 באוקטובר 2020 (IDT)

סעיף 5: זכייה בפרסים[עריכת קוד מקור]

זכייה ב-X פרסים או יותר בעלי חשיבות אנציקלופדית (לדוגמה: טקס נבחרי הילדים).

הצבעה על ערך של X (כמות זכיות מ-1 עד אינסוף)[עריכת קוד מקור]

  1. 1. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 16:47, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  2. 1 ויקי4800 - שיחה 16:19, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  3. 1 RimonLV - שיחה 16:20, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  4. 1 Nirvadel - שיחה 16:53, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  5. 1 YairMelamedשיחה 19:00, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  6. 1 Hello513 - שיחה 19:34, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  7. 1 Avco123 - שיחה 20:49, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  8. 1 //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 20:56, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  9. 1 דרור - שיחה 21:31, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  10. 1 --היידן 07:05, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  11. 1 Mbkv717שיחה • ז' בתשרי ה'תשפ"א • 10:06, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  12. 1 דוד א. - שיחה 10:34, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  13. 1 הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 13:56, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  14. 1 על אף שהשוואה בין אמי לבין פרס בערוץ לילדים במדינה של 9 מיליון תושבים מבעיתה אותי. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 15:49, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  15. 1 איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 23:13, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  16. 1 Balberg - שיחה 20:22, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  17. 1 BAswim - שיחה 16:31, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
  18. 1 Chaimkapusta - שיחה 11:46, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  19. 1 Diamond Magazine מגזין יהלום שיחה ☎ 15:10, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  20. 1 Anatbc - שיחה 21:31, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
  21. 1 אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:53, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
  22. 2 • חיים 7שיחה19:11, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  23. 2 גילגמש שיחה 21:35, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  24. 2 נרו יאירשיחה • י"א בתשרי ה'תשפ"א • 23:54, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
  25. 3 איתמראשפר - שיחה 11:11, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  26. 3 - אם "טקס נבחרי הילדים" נחשב בקריטריון הזה, הרי שראוי שאעלה את זה מ-2 (שציינתי בהצבעה הקודמת) ל-3. Ldorfmanשיחה 00:57, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
  27. 3 Audrey well well - שיחה 02:46, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
  28. 5 --חברסודי - שיחה 16:27, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  29. 6 יש לציין שמדובר רק בפרסים בעלי חשיבות אנציקלופדית, כלומר פרסי מגזינים שוליים לא נחשבים. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 16:15, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  30. 10. אמירושיחה 18:12, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  31. 10 PRIDE! - שיחה 19:31, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  32. 10 כיוון שאין חלוקה בין פרסים שונים (יתכן שהיה עדיף לעשות סעיף נפרד עבור זכייה בפרסים שבסעיף הקודם). בן עדריאלשיחה • ז' בתשרי ה'תשפ"א 19:37, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  33. מספר גרהאם, דולבשיחה 12:08, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  34. אינסוף. דין זכייה בטקס נבחרי הילדים הוא כדין זכייה בפרס אוסקר? תגידו, נפלתם על הראש? נגד חזק לקריטריון זה. נימוקיי מפורטים לעיל. יוניון ג'ק - שיחה 19:43, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  35. אינסוף. מסכים עם יוניון ג'ק - כששמים את האוסקר, האמי ונבחרי הילדים באותה רמה זה מגוחך. Eladti - שיחה 20:37, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
    בשביל לזכות באוסקר צריך קודם כל להיות מועמד אליו אני טועה? בשביל זה יש את סעיף המועמדות בפרסים שמעניק לאוסקר (ולשאר הפרסים המוזכרים שם) ״מעמד גבוה יותר״ הרי ששחקן שזכה באוסקר יעבור את הרף על עצם מועמדו. חברסודי - שיחה 20:52, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
    חברסודי2, לא הבנת. נניח שהמספר החציוני שייבחר בסעיף זה הוא 2. אז שחקן שזכה בשני פרסי טקס נבחרי הילדים ייחשב כבעל חשיבות אנציקלופדית, אבל שחקן שזכה בפרס אוסקר אחד ייחשב כחסר חשיבות אנציקלופדית. זה נראה לך הגיוני? זה נראה לך סביר? יוניון ג'ק - שיחה 15:07, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  36. אינסוף Ori115511 - שיחה 03:00, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  37. אינסוף + 62 בורה בורה - שיחה 20:57, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  38. אינסוף. מו סיזלאקהטברנה 18:52, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  39. כמו הקישור בחתימתי. חזרתישיחה 11:08, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  40. אינסוף - כיוון שזה נותן אותו המשקל לפרס גילדת שחקני המסך ולפרס בחירת הילדים. Dovno - שיחה 20:50, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  41. אינסוף דוריאןDGW – Talk 14:19, 1 באוקטובר 2020 (IDT)

סעיף 6: פרסום כתבות[עריכת קוד מקור]

פרסום X כתבות המעידות על חשיבות ציבורית/חברתית/תרומה ייחודית או פורצת דרך בהתבססות על מקור איכותי, מהימן ובלתי-תלוי וללא מטרות יחסי ציבור.

הצבעה על ערך של X (כמות כתבות מ-1 עד אינסוף)[עריכת קוד מקור]

  1. 1. לא צריך להגזים, כתבה אחת שמעידה על ייחוד תספיק (כמו סיקור אחד על סינגל למשל).המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 16:48, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  2. 1 YairMelamedשיחה 19:00, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  3. 1 Hello513 - שיחה 19:34, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  4. 1 Avco123 - שיחה 20:50, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  5. 1 דרור - שיחה 21:35, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  6. 1 --היידן 07:06, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  7. 1 Balberg - שיחה 20:23, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  8. 1 BAswim - שיחה 16:32, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
  9. 1 Diamond Magazine מגזין יהלום שיחה ☎ 15:11, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  10. 1 Anatbc - שיחה 21:31, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
  11. 2 איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 23:13, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  12. 3 //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 20:57, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  13. 3 איתמראשפר - שיחה 11:11, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  14. 3 ניב - שיחה 18:48, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
  15. 3 Chaimkapusta - שיחה 11:46, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  16. 10 (סעיף חשוב וניסוח מחמיר. אם יש חשיבות יש 1 ואם יש 1 יש 10) Audrey well well - שיחה 16:08, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  17. 10 ויקי4800 - שיחה 16:20, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  18. 10 גילגמש שיחה 21:35, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  19. 10 נרו יאירשיחה • י"א בתשרי ה'תשפ"א • 23:55, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
  20. 15 לאור העובדה שהתקשורת חולה על "עוד מאותו הדבר" Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 15:50, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  21. TREE(3)‎, דולבשיחה 12:08, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
    TREE(g(64)) כי למה לא? ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 13:24, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  22. אינסוף - אם יש הרבה כתבות על חשיבות ציבורית/חברתית/תרומה ייחודית, אזי במילא ישנה חשיבות לא כשחקן, לכן הסעיף מיותר. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 16:06, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  23. אינסוף. יש מספיק מדדים כמותיים. אמירושיחה 18:12, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  24. ∞ • חיים 7שיחה19:11, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  25. אינסוף. אין צורך להפוך את הקשרים של אנשי היח"צ כקריטריון. Eladti - שיחה 19:33, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  26. אינסוף. בן עדריאלשיחה • ז' בתשרי ה'תשפ"א 19:36, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  27. אינסוף. נגד חזק לקריטריון זה. נימוקיי מפורטים לעיל. יוניון ג'ק - שיחה 19:43, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  28. אינסוף Ori115511 - שיחה 03:01, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  29. אינסוף Mbkv717שיחה • ז' בתשרי ה'תשפ"א • 10:06, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  30. אינסוף + 63 בורה בורה - שיחה 20:59, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  31. אינסוף דוד א. - שיחה 10:34, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  32. אינסוף. מו סיזלאקהטברנה 18:52, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
  33. אינסוף - סעיף לא ברור ולא ישים Ldorfmanשיחה 00:59, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
  34. אינסוף PRIDE! - שיחה 19:31, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
  35. כמו הקישור בחתימתי. חזרתישיחה 11:08, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
  36. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:53, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
  37. אינסוף דוריאןDGW – Talk 14:20, 1 באוקטובר 2020 (IDT)

התוצאות לפי סעיפים[עריכת קוד מקור]

18 בעד המדיניות מול 29 נגד המדיניות - המדיניות לא התקבלה; אין טעם להסביר מה התקבל או לא התקבל פר סעיף PRIDE! - שיחה 16:15, 1 באוקטובר 2020 (IDT)

על אף שהמדיניות לא התקבלה, אין שום סיבה שלא לפרט פר סעיף:

קביעת מדיניות לחשיבות לערכי שחקנים ושחקניות: ניתן לכתוב ערכים על שחקנים ושחקניות (מלבד שחקני פורנוגרפיה), אם הם עומדים בלפחות אחד מהתנאים הבאים:

  1. ביצוע 2 תפקידים ראשיים או יותר בסרטי קלנוע, סרטי טלוויזיה, סדרות טלוויזיה, סדרות רשת והצגות תיאטרון בעלי חשיבות אנציקלופדית שהוצגו באופן מסחרי.
  2. השתתפות 3 פעמים באנסמבל כחלק מסרטי קלנוע, סדרות טלוויזיה, סרטי טלוויזיה, סדרות רשת, והצגות תיאטרון בעלי חשיבות אנציקלופדית שהוצגו באופן מסחרי.
  3. ביצוע 8 תפקידי משנה או יותר (למעט תפקידי ניצב וביט) בסרטי קלנוע, סדרות טלוויזה, סרטי טלוויזיה, סדרות רשת, והצגות תיאטרון בעלי חשיבות אנציקלופדית שהוצגו באופן מסחרי.
  4. מועמדות 1 פעמים או יותר עבור לפחות אחד מהפרסים הבאים: פרס אוסקר, פרס טוני, פרס אמי, פרס אובי.
  5. זכייה ב-1 פרסים או יותר בעלי חשיבות אנציקלופדית (לדוגמה: טקס נבחרי הילדים).
  6. פרסום 10 כתבות המעידות על חשיבות ציבורית/חברתית/תרומה ייחודית או פורצת דרך בהתבססות על מקור איכותי, מהימן ובלתי-תלוי וללא מטרות יחסי ציבור.

הבהרות

  • לגבי סעיף 1, בכל יצירה ישנו תפקיד/דמות ראשית אחת לכל היותר (כולל מקרים של ליהוק תפקיד מחדש).
  • לגבי סעיף 2, צוות יוגדר כאנסמבל רק אם לא ניתן להגדיר דמות אחת שגילומה הוא "התפקיד הראשי", לדוגמה: החמישייה הקאמרית.
  • למען הסר ספק, המדיניות לא מכלילה אושיות רשת, בלוגרים, יוטיוברים, ויוצאי ריאליטי.
בברכה, יוניון ג'ק - שיחה 18:48, 1 באוקטובר 2020 (IDT)

הצבעה - הרשאת שולח הודעות המוניות[עריכת קוד מקור]

הרשאת "שולח הודעות המוניות" מאפשרת לשלוח הודעה המונית לאחת מרשימות התפוצה של ויקיפדיה. ההרשאה מאפשרת להשתמש בדף מיוחד:שליחת_הודעה_המונית כדי לשים הודעה בדפי השיחה של המשתמשים שנרשמו לאחת מרשימות התפוצה. כיום ההרשאה קיימת למפעילי מערכת ולעיתים חולפים מספר ימים ממועד בקשת השליחה בדף הבקשות ממפעילים ועד שההודעה נשלחת. הרשאה זו נועדת על מנת לקצר את מועד ההמתנה על ידי מתן ההרשאה שעוד ויקיפדים.

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

דיון נוכחי[עריכת קוד מקור]

לכל אלו שלא הבינו לגמרי על מה הם מצביעים:

  • מה עושה ההרשאה? מאפשרת שליחה של הודעה למספר רב של משתמשים דרך רשימת תפוצה, מבלי להופיע בדף השינויים האחרונים.
  • מהן רשימות התפוצה? רשימות שויקיפדים יכולים להכניס את עצמם אליהן ולקבל דרכם הודעות. למשל: מפגשי עורכים, הטילדה הרביעית, חדשפודיה ועוד.
  • למה הוספת ההרשאה נחוצה לטעמי?
  1. בקשה בדף הבקשות ממפעילים – דף הבקשות ממפעילים מתמלא מעת לעת והבקשה לשליחת הודעה המונית נבלעת בין שאר ההודעות.
  2. זמן – עד שההודעה נשלחת חולפים כמה ימים. במקרה של חדשופדיה עיכוב כזה לא מאפשר למיזם להתקיים – את ההודעה שולחים פעם בשבוע, בדרך כלל בסוף השבוע או בתחילת השבוע הבא אחרי השבוע שאליו מתייחסת ההודעה. בגלל הזמן הרב שחולף עד שההודעה נשלחת, ההודעה נעשית לא עדכנית והמיזם נעשה חסר תועלת.
  3. נוחות – בהרשאה עתידים להשתמש משתמשים מעטים שבאמת זקוקים לה. בפועל, אם הם משתמשים בה לעיתים קרובות, אין סיבה שיידרשו לבקש את שליחת ההודעה ולא לשלוח אותה בעצמם.
  4. טיפול בבקשה - מעט מאוד מפעילים מתעסקים בתחום וממלאים את הבקשה לשליחת הודעה המונית (מקסימום שניים-שלושה). הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 19:35, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
מתייג את כל מי שהשתתף באחד הדיונים על ההצעה (במזנון או בדף הטיוטה) ועדיין לא הצביע: Theshumai, נחשון א., איתמראשפר, ישראל קלר, Amire80, ערן, Yiftaa, Euro know, אילן שמעוני, גנדלף. מקווה שלא פספסתי אף אחד... הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 13:06, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
את כל הבעיה הזאת אפשר לפתור עם מפעילים פעילים שיודעים להתעסק עם שליחת הודעות המוניות. בהתחשב בכך שבזמן האחרון וק:במ יחסית נקי, ההצעה הזאת מיותרת. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 00:05, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
לא חבל בזבוז הזמן בהתעסקות הזו? לא יקרה שום נזק אם תיווצר ההרשאה הזו ותוענק במשורה כמתואר, ועם יד על הלב, לא יקרה גם שום נזק אם לא תיווצר הרשאה כזו - אאל"ט, הנוהל שהיה עד היום, דרך בקשה בוק:במ, בסך הכל עובד, ולא ייגרם נזק ממשי אם התפוצות האלו ימשיכו כך. זה באמת שווה את הדיונים, החקיקות, קביעת "ספים" משונים, והטרחת הקהילה לפרלמנט? קיפודנחש 21:13, 5 באוקטובר 2020 (IDT)


נוסח פגום וחסר־משמעות[עריכת קוד מקור]

מטעמי אי־פעילות לאחרונה לא עקבתי אחרי השתלשלות הדברים, מי פתח את ההצבעה ומי אישר אותה, אבל הנוסח לקוי בתכלית. מה זה "לוויקיפדים אחדים בלבד"? יש משמעות למספר הזה? אם יש כוונה להגביל מספרית את מספר אוחזי ההרשאה, אז צריך לכתוב שההרשאה תינתן לחמישה עורכים. אם תהיינה 10 רשימות תפוצה יצטרכו עשרה שולחים, ואם לא תהיה ולו רשימת תפוצה אחת לא יהיה צורך אף לא באחד. אם יצטרכו להוסיף עוד לא נוכל להסתדר עם הנוסח הקיים או שקשה יהיה לראות במה הוא בא לידי ביטוי. מלבד זאת שההצעה הזו מיותרת, נראה שהיה צריך לעשות שיעורי בית בטרם יציעו אותה לפרלמנט. דגש חזק - שיחה 02:20, 5 באוקטובר 2020 (IDT)

"משתמשים אחדים" זה לא מגבלה אלא תיאור. בפועל ההרשה תנתן למספר מצומצם של ויקיפדים. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:55, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
מצטרף להסבר של יונה. להבנתי אם זה יתקיים, המשמעות הפרקטית של זה היא שבמתן הרשאה זו יש לתת בלמספר מצומצם של ויקיפדים מבלי לנקוב בהגדרה מדויקת, ולאפשר שיקול דעת בהתאם לצורך. ערן - שיחה 11:01, 5 באוקטובר 2020 (IDT)

נוסח ההצעה[עריכת קוד מקור]

חלק א':

  1. ניתן לבקש ממפעילי המערכת את ההרשאה דרך דף הבקשות ממפעילים. המפעילים רשאים להעניק את ההרשאה על פי שיקול דעתם ולוויקיפדים אחדים בלבד (למשל: משתמש שאחראי על אחת מרשימות התפוצה בוויקיפדיה), ובתנאי שיעמדו בדרישות הסף.
  2. אין לשלוח הודעות המוניות לרשימות תפוצה שהמשתמשים בה לא הכניסו את עצמם לשם בעצמם או אישרו את הכנסתם לרשימה.

חלק ב:
ככל שהמדיניות המוצעת בחלק א' תאושר ברוב קולות, תנאי הסף להרשאה יקבע לפי הצבעת חציון:

3. תנאי הסף להרשאה יהיה הרשאת בדוק עריכות אוטומטית וכן ותק של x חודשים ו-y עריכות במרחב הערכים ובמרחבים המשיקים לו.

שיטת ההצבעה וההכרעה[עריכת קוד מקור]

  • חלק א' של ההצבעה יתנהל באמצעות הצבעת בעד/נגד.
  • חלק ב' של ההצבעה יתנהל בעזרת הצבעת חציון בשני סעיפים:
    1. הצבעה על ערך ה-x - מספר חודשים מינימלי מהרישום לאתר, מ-0 ועד אינסוף
    2. הצבעה על ערך ה-y - כמות העריכות במרחב הערכים ובמרחבים המשיקים לו, מ-0 ועד אינסוף
    הערה: המשמעות של 0 בכל אחד מהסעיפים היא ששיקול הדעת יהיה בידי מפעילי המערכת ללא הגבלה ואינסוף אומר שאף אחד לא יוכל לקבל את ההרשאה.

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום. אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

  • תאריך תחילת ההצבעה: 19:37, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  • תאריך סיום ההצבעה: 19:36, 10 באוקטובר 2020 (IDT)

חלק א': הצבעה בעד/נגד המדיניות[עריכת קוד מקור]

בעד[עריכת קוד מקור]

  1. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 19:38, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  2. למי שאומר שזה מיותר, בתור מי שהיה צריך לבקש מאחרים לשלוח הודעות לרשימת תפוצה אני יכול לומר שלקח הרבה זמן עד שקיבלתי מענה (עניין של ימים). מעט מאוד מפעילים מתעסקים בהרשאה הזאת כך שיוצא מצב שעד שמפעיל שמשתמש בהרשאות אלה זמין עובר לא מעט זמן. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 19:40, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  3. תכל'ס, למה לא? YairMelamedשיחה 19:49, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  4. RimonLV - שיחה 20:18, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  5. לא רואה שום בעיה. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - חג סוכות שמח 21:41, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  6. Wikiped201820 - שיחה 01:35, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  7. בורה בורה - שיחה 05:43, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  8. ויקי4800 - שיחה 08:37, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  9. Omer abcd - שיחה 11:32, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  10. דרדקשיחה • ט"ז בתשרי ה'תשפ"א • 13:11, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  11. PRIDE! - שיחה 13:15, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  12. סנדמן המלך | דברו! | בואו לעשות קומיקס! 13:24, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  13. נחשוןשיחה • ט"ז בתשרי ה'תשפ"א • 15:27, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  14. ניב - שיחה 15:44, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  15. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 19:27, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  16. Ldorfmanשיחה 02:55, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
  17. בהתחשב בזה שזה מבוסס על רשימות תפוצה שניתן לצאת מהן מיידית, אני מעריך שפוטנציאל הנזק פה די קטן. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 20:06, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
  18. Balberg - שיחה 10:03, 6 באוקטובר 2020 (IDT)

נגד[עריכת קוד מקור]

  1. בהמשך להתנגדותי בדיון במזנון. גילגמש שיחה 19:38, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
    גילגמש, אומנם לוח המודעות קיים, אך עליך לשים לב למספר העצום של משתמשים שדווקא כן רוצים לקבל הודעות דרך רשימות תפוצה. 182 משתמשים רק ברשימת התפוצה של הטילדה, 41 בחדשופדיה ו-60 במפגשי עורכים. חבל שלא לתת למשתמשים האלו את מבוקשם. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 19:51, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  2. באמת אין צורך. אופק ג'רסי ~ ליצירת קשר ~ מיזם יחסי החוץ 19:39, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  3. מיותר, סה"כ צריך מפעיל שפעיל, גם ככה הבקשות האלו לא כל כך תכופות. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 19:40, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
    HiyoriX, הבקשות כן תכופות. ראה מה שרשמתי כאן. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 19:43, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
    זה משהו שאפשר לפתור עם מינוי מפעילים פעילים. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 20:17, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  4. מיותר לדעתי. בברכה, ברק אברגיל ~ ליצירת קשר 19:42, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
    ברק אברגיל, תוכל להסביר לי מדוע לדעתך עדיף לעכב משתמשים שצריכים את ההרשאה לצורך שליחת הודעות תכופות (חדשופדיה למשל) מאשר להוסיף הרשאה חדשה לויקיפדיה? כל שצריך לעשות הוא להגיש בקשה... הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 19:45, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
    לשם דברים כאלה נועד לוח המודעות ולשם מיזמים מיוחדים אפשר בהחלט לבקש בקשה מהמפעילים, לא מדובר בפעולה קשה ובעיכוב ממשי. אני נמצא בוויקיפדיה כבר כמעט 7 שנים והמפעילים תמיד עונים תוך גג יום, הכי הרבה שבקשה שלי המתינה אי פעם זה שלושה ימים... אופק ג'רסי ~ ליצירת קשר ~ מיזם יחסי החוץ 19:51, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
    אופק ג'רסי, לא כל המשתמשים עוקבים אחר לוח המודעות. אם משתמש רוצה לקבל חדשות שבועיות, עדכון על יציאת גיליון של הטילדה או עדכון על מפגש עורכים שמתארגן דרך דף השיחה - מדוע למנוע זאת ממנו? אופק, אשמח אם תקרא את מה שרשמתי כאן. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 19:53, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
    קראתי את כל הדיונים ולא השתכנעתי בנחיצות ההרשאה. אני לא מבין את ההתעקשות לפתוח הצבעות בפרלמנט ולסבך את המערכת בשביל צרכים אישיים. אופק ג'רסי ~ ליצירת קשר ~ מיזם יחסי החוץ 19:56, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
    מסכים עם מה שאופק כתב, ניתן להעזר במפעילים. בברכה, ברק אברגיל ~ ליצירת קשר 19:57, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
    ברק אברגיל, זה כל העניין - לא ניתן להיעזר במפעילים. מיזם חדשופדיה, שמטרתו לתת דו"ח חדשות מדי שבוע בדף השיחה לא מתקיים בגלל שעד שהודעה המונית נשלחת חולפים כמה ימים (ואז אין לזה פואנטה). הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 19:59, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  5. ההתעקשות לפתוח הצבעות בפרלמנט לא ברורה לי Eladti - שיחה 19:47, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
    Eladti, אשמח אם תצביע באופן ענייני. ראה מה שרשמתי כאן. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 19:48, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
    אני ענייני. קראתי ולא השתכנעתי בנחיצות ההרשאה. Eladti - שיחה 19:54, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  6. נגד חזק. מרדף חסר תכלית אחר תארים חסרי תוכן. מו סיזלאקהטברנה 20:15, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
    הגדרת לא נכון. "מרדף אחר רצון הקהילה". הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 20:25, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
    זה מיותר לחלוטין, זו עבודת בוט או ביצוע ידני. אין צורך בתוספת ההרשאה הזו, פרט להוספה של תבניות מסוימות עבור עיטור דפי משתמשים. אם לא תפעל כמו אז, אני בטוח שתגלה את נפלאות הדמוקרטיה והמחשבה עצמית. נראה, כי בינתיים נראה שרוב הקהילה מסכימה כי אין שום צורך בהרשאות האלה. מו סיזלאקהטברנה 20:46, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
    The Turtle Ninja, אתה עצמך תמכת בהצעה בעבר אי שם בשנת 2014. מה השתנה? הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 10:37, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
    קודם כל, פרספקטיבה משתנה. הייתי אז ילד בכיתה ח' עם דעות קיצוניות וילדותיות ואופי עקשן, אין קשר בין האדם שאני היום למי שהייתי אז. בכל אופן, אשמח אם תפנה אותי לאותה ההצבעה, הארי. מו סיזלאקהטברנה 19:30, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
    ראה ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 337#יצירת הרשאה החדשה המאפשרת למשתמשים המחזיקים בה לשלוח הודעות המוניות. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 19:42, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
    הארי, אני מודה - נמרח לי חיוך מאוזן לאוזן. בכל אופן, הדיון הזה דווקא ממחיש את הטענה שלי - אין שום הצדקה להרשאה הזו, היא מיותרת לחלוטין ולא מועילה כלל. שבעה מפעילי מערכת, בעבר ובהווה, הסבירו בצורה נהדרת מדוע אסור לנו לאפשר את קיומה של ההרשאה הזו. הם שכענו אותי ואת גיא, ולא התווכחנו איתם בעקשנות ועם ראש בקיר. פעם הייתה כאן קהילה איכותית שאדגה לויקיפדיה, היום? ובכן, אנחנו נמצאים בהצבעה הזו. מו סיזלאקהטברנה 20:09, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
    הדיון משנת 2013 נערך בדיוק בזמן שבו אפשרות ההודעות ההמוניות נוספה לממשק. חשבתי אז שלא מדובר באפשרות רגישה במיוחד ושאין סיבה שלא לתת אותה גם למשתמשים אמינים שאינם מפעילי מערכת. גם כיום, אין לי התנגדות עקרונית ליצירת הרשאה "שולח הודעות המוניות", אבל הבירוקרטיה שהודבקה להרשאה הזו כאן מוגזמת לדעתי. למה יש צורך למשל לקבוע ותק מינימלי או מספר עריכות מינימלי לצורך קבלת ההרשאה? זה סרבול מיותר, אפשר לסמוך על מפעילי המערכת שיעיניקו את ההרשאה רק למי שצריך. אם ההרשאה החדשה הזו תביא איתה גם מדיניות ובירוקרטיה נוספת – עדיף לדעתי בלעדיה. יחד עם זאת, בהחלט יש מקום לבקש ממפעילי המערכת ללמוד איך לשלוח הודעות המוניות – לא מדובר בפעולה קשה, ואין סיבה שבקשות לשליחת הודעות יצטרכו להמתין יותר מכמה שעות בודדות לכל היותר. ‏Guycn2 · ☎‏ 20:26, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
  7. אמירושיחה 20:40, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  8. כמו Eladti.‏ Shannen - שיחה 20:53, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  9. דוד א. - שיחה 09:20, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  10. אני לא רואה בהרשאה זו צורך בוער או הכרחי. יש מספיק פלטפורמות להעברת מסרים בצורה רחבה בוויקי. אם כבר עדיף לצמצם את ההודעות ההמוניות ולא לאפשר לעוד משתמשים את היכולת לשלוח הודעות אלו. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 12:25, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  11. לא רואה צורך בהרשאה זו למעט מקרים מאוד ספצפים. חברסודי - שיחה 12:27, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
    אשמח אם תקראי את מה שרשמתי כאן. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 12:37, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
    הארי פוטר 73,קראתי ובכל זאת, חוץ ממקרים כמו החדושפדיה הטילדה והמקבץ השבועי שהם תחת "מקרים ספצפים" אני לא רואה עוד צורך בהרשאה הזו (יכול להיות שאני מפספסת מיזמים שאני לא מכירה), מסכימה איתך שיכול לקחת זמן בדף הבקשות ממפעילים חוויתי את זה כשניסתי לקדם את ההצבעה שלי בפרלמנט, מה שכן צריך זה למנות מספר מפעילים שיהיו פעילים ויטפלו בבקשות האלו בשביל זה הם מפעילים. חברסודי - שיחה 12:49, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
    חברסודי, לדעתי המקרים האלו מספיקים בשביל יצירת הרשאה. במקרה של חדשופדיה העיכוב מאוד מהותי. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 12:56, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
    לדעתי לא, כמו שאמרתי המפעילים צריכים להיות יותר פעילים במקום עוד ליצור הרשאה חברסודי - שיחה 13:19, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  12. נגד. ההרשאה מיותרת. הפתרון צריך להיות להסביר למפעילים נוספים איך לשלוח הודעות ואז ינתן מענה מהיר יותר. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:54, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
    יונה, לצערי הרב כל עוד מפעילים רבים לא מנטרים את דף הבקשות ממפעילים, זה לא יעזור. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 12:58, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
    אז מה השלב הבא? הרשאה למוחקי דפים והרשאה נפרדת לחוסמים? הפתרון של יצירת הרשאה ייחודית לפעולה שצריך לפבצע פעם אחת בשבוע, לכל היותר, זה מיותר. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:36, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
    ההרשאות האלה "פופולריות" יותר, כך שהפתרון במקרים אלה היה רק להוסיף עוד מפעילים. המפעילים אשר אכן עושים שימוש בהרשאה המדוברת כאן הם בודדים בלבד, ולנסות להסביר למפעילים לא מבטיח מענה מהיר יותר, כך שהדבר עלול להשאיר את מי שצריך שימוש בהרשאה עם הבטחות באוויר בלבד.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 13:41, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
    מקיסט, הדבר הראשון שיקרה עם אישור ההרשאה זו יצירת תבנית שתעטר דפי משתמש בסגנון זה. וזה, בעיניי, כל הסיפור. מו סיזלאקהטברנה 15:22, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
    השימוש שלה יהיה בשביל הטילדה וחדשופדיה, יהיה לה שימוש פרקטי בשביל תבנית משתמש (שתהיה או לא תהיה, לא חשוב ממש בעיניי). בתור עורך הטילדה לשעבר זה סיפור לבקש שישלחו הודעת פרסום כשמשחררים גיליון (אתה ודאי גם בטח יודע איך זה היה).המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 15:27, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
    גיליונות "הטילדה הרביעית" שלי, 28 ו-29, נעשו במאמץ עיקש להחיית המיזם. דווקא בגלל זה, תיאמתי מראש עם ערן את פרסומי הגיליונות בסמוך להודעה שנשלחה לרשימת התפוצה. החיפזון אינו אלא מן השטן, בסבלנות - ניתן לפתור את הבעיה העולה מדבריו של הארי. עקרונית, אני מסכים איתו. אבל לא הגיוני שתסכול אישי יגרור אותנו לבזבוז זמן וסחבת בפרלמנט, במקום לטפל בבעיה מן השורש - פעילות המפעילים. בראייתי, אין תועלת בהרשאה הזו פרט לתארים ועיטורים. ולכן, אסור לנו לאשר אותה. מו סיזלאקהטברנה 15:39, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
    ואיך אפשר להבטיח שיותר מפעילים באמת יעזרו? להסביר להם על ההרשאה לא בהכרח מבטיח משהו. אם אנחנו ניתן להצעה הזו ליפול ונסתפק בהצעה להסביר למפעילים:א'.מי אמר שבאמת יקרה משהו בפועל עם זה וינסו בכלל לעודד עוד מפעילים להשתמש בהרשאה?, ב'.מי אמר שמישהו באמת ייקח את זה על עצמו ובאמת יהיו מספיק מפעילים זמינים לזה? החשש שלי הוא שבסוף ייצאו מזה בידיים ריקות ולא באמת יהיה משהו שיעזור לפתור את הבעיה הזאת. מוטב, בתור פתרון שבאמת יעזור, לתת את ההרשאה הזו וככה להבטיח פתרון אמיתי לבעיה. אני לא חושב שהתארים והעיטורים הם העיקר כאן (וגם איזה עיטורים יכולים כבר להיות, תבנית ולרשום את זה בדף המשתמש של מחזיק ההרשאה? זה לא יותר מדי וכל עוד יש להרשאה שימוש, אני לא חושב שזה מוגזם). במילא רק בודדים יחזיקו בהרשאה הזו (הארי פוטר נגיד ואולי עוד משתמש שניים שיש להם רשימות תפוצה).המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 16:12, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
    אני פעיל ביום ראשון עד חמישי בשעות היום ברוב השבועות ואם אני רואה בקשה כזו אני שולח. ערן פעיל בסופי שבוע וגם הוא שולח אז הארי פוטר נתקל פעמיים בדיליי של שלושה ימים (לא בדקתי בדיוק אבל זה סדר הגודל) ובשביל זה לא צריך ליצור הרשאה. אם הארי פוטר יתאם מולי את המועד המתאים (נניח יום ראשון בבוקר), אני בטוח שב-89% מהמקרים, הגליון ישלח עוד באותו היום וב-10% ביום לאחר מכן. ואם נמצא 2 מפעילים שירצו לעשות בזה (מפעילים שקוראים את זה, ומעוניינים לסייע, מוזמנים לפנות אלי בדף שיחתי) אז הזמנים יהיו קצרים יותר. הפתרון של ההרשאה הוא הפחות טוב לדעתי. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 18:08, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
    אני לא זוכר בדיוק את סדר הגודל אבל גם אצלי הייתה בעיה של מס' ימים. הבעיה היא שגם לא בדיוק ברור מי עוסק בזה בכלל, כך ששליחת בקשה בבקשות ממפעילים מקבלת תגובה רק אחרי זמן רב. הפתרון שאתה מציע כאן של תיאום מראש אכן אפשרי (והייתי ממליץ בחום לדאוג ללפחות עוד 2 מפעילים כדי שלא תהיה תלות רק במפעיל-שניים שאם הם במקרה לא יכולים לעזור לא יהיה מי שיעזור), אני אמנם לא הארי פוטר הייתי מציע לו לנסות זאת אם ההצבעה הזו לא תעבור.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 18:20, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
    אני גם אשמח לסייע בשליחת ההודעות. אמירושיחה 21:25, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  13. קומפיוטר - שיחה 15:33, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  14. Shinaimm - שיחה 22:22, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  15. Ori115511 - שיחה 22:47, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
    Ori115511, קראת את מה שרשמתי כאן? אם לא, אשמח אם תקרא ותגיב. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 23:54, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
    אכן קראתי. Ori115511 - שיחה 00:12, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
  16. חיים 7שיחה00:01, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
  17. בר 👻 שיחה 00:07, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
  18. פעולה רגישה מדי. הפתרון הנכון יותר היה להרחיב אותה לעורכי ממשק (מי שמחזיק בהרשאה מכיר בדרך כלל את ההיבט הטכני של האתר). ספציפית ההצעה מנוסחת באופן פגום, כפי שהצבעתי ב#נוסח פגום וחסר־משמעות. דגש חזק - שיחה 02:20, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
  19. הרשאה מיותרת. נסיון לפתור בעיה נקודתית בהמצאת הרשאה חדשה עבור הפעולה הספציפית שקול לנסיון למעוך זבוב עם דחפור. בן עדריאלשיחה • י"ט בתשרי ה'תשפ"א 00:20, 7 באוקטובר 2020 (IDT)

חלק ב': הגדרת סף[עריכת קוד מקור]

הצבעה על ערך ה-x (ותק של x חודשים)[עריכת קוד מקור]

  1. 0 - סומך על המפעילים שיפעילו שיקול דעת. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 19:38, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  2. 0 אני סומך על המפעילים שלא יתנו את ההרשאה אלא אם ממש צריך.אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:56, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  3. 0 אין סיבה למנוע את ההרשאה ממי שהצטרף לאחרונה למיזם. אם הוא אחראי, המפעילים יפעילו שיקול דעת הגיוני. סנדמן המלך | דברו! | בואו לעשות קומיקס! 13:27, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  4. 0 מסכים עם הארי פוטר 73. סומך על המפעילים שיפעילו שיקול דעת. נחשוןשיחה • ט"ז בתשרי ה'תשפ"א • 15:29, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  5. 0 Balberg - שיחה 10:04, 6 באוקטובר 2020 (IDT)
  6. 2 RimonLV - שיחה 20:20, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  7. 4 Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - חג סוכות שמח 21:42, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  8. 6. YairMelamedשיחה 19:49, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  9. 6 בורה בורה - שיחה 07:56, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  10. 6 Omer abcd - שיחה 11:34, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  11. 6 ויקי4800 - שיחה 08:38, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  12. 6 ניב - שיחה 15:46, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  13. 9 - אם למפעילים צריך 9 חודשים בשביל להיות בתפקידם, אז מוטב שגם ההרשאה הזו תהיה 9 חודשים. PRIDE! - שיחה 13:18, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  14. 12.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 19:41, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  15. 12 Ldorfmanשיחה 02:56, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
  16. 12 איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 20:09, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
  17. 24 גילגמש שיחה 19:40, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  18. 30 אופק ג'רסי ~ ליצירת קשר ~ מיזם יחסי החוץ 19:41, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  19. 30. ברק אברגיל ~ ליצירת קשר 20:05, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  20. 100 Eladti - שיחה 19:47, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  21. 100 חודשים גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 12:26, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  22. 101.5 • חיים 7שיחה00:02, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
  23. 204 Nirvadel - שיחה 11:26, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  24. 420HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 20:44, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  25. 666 מו סיזלאקהטברנה 20:19, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
    אני חושב שמוטב שהשלוש הצבעות ייחשבו כאינסוף. קצת יותר מ-204 חודש יש לוויקיפדיה העברית. אני לא חושב שיש מישהו פעיל שנמצא פה 204 חודש (אולי חוץ מדוד שי). PRIDE! - שיחה 13:22, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
    זו הלצה, בניסיון להמחיש את דעתי על ההצבעה הביזיונית הזו. מו סיזלאקהטברנה 15:24, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
    בכל מקרה, בגלל שאין מישהו שבאמת קיים זמן כה רב כזה, ההצבעות ייחשבו כ-"אינסוף". PRIDE! - שיחה 13:43, 6 באוקטובר 2020 (IDT)
  26. אינסוף. אמירושיחה 20:41, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  27. אינסוף חברסודי - שיחה 12:27, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  28. אינסוף. קומפיוטר - שיחה 15:34, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  29. בר 👻 שיחה 00:08, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
  30. דגש חזק - שיחה 02:20, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
  31. אינסוף Ori115511 - שיחה 15:35, 6 באוקטובר 2020 (IDT)
  32. אינסוף. בן עדריאלשיחה • י"ט בתשרי ה'תשפ"א 00:20, 7 באוקטובר 2020 (IDT)

הצבעה על ערך ה-Y ‏(y עריכות במרחב הערכים ובמרחבים המשיקים לו)[עריכת קוד מקור]

  1. 0- סומך על המפעילים שיפעילו שיקול דעת. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 19:38, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  2. 0 אני סומך על המפעילים שלא יתנו את ההרשאה אלא אם ממש צריך שזה לדעתי אף פעם. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:55, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  3. 0 מסכים עם הארי פוטר 73. סומך על המפעילים שיפעילו שיקול דעת. נחשוןשיחה • ט"ז בתשרי ה'תשפ"א • 15:29, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  4. 0 Balberg - שיחה 10:03, 6 באוקטובר 2020 (IDT)
  5. . 6 !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 19:28, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  6. 100 גם כן מספר גבוה יחסית של עריכות לטעמי, אך אני מאמין שאדם שתרם מאה עריכות כבר צבר מספיק ניסיון, שזה לדעתי הפרמטר היחיד שרלוונטי להרשאה הזו. סנדמן המלך | דברו! | בואו לעשות קומיקס! 13:30, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  7. 500 Omer abcd - שיחה 11:34, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  8. 999 בורה בורה - שיחה 05:45, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  9. 1000.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 19:41, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  10. 1,000 ניב - שיחה 15:45, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  11. 1500. YairMelamedשיחה 19:49, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  12. 1500. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 20:09, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
    איש השום (Theshumai), לא רשמת כאן ערך... הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 20:13, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
    אופס, תודה, תוקן. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:00, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
  13. 2000 ויקי4800 - שיחה 08:38, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  14. 2,000 - אם למפעילים צריך 2,000 עריכות בשביל להיות בתפקידם, אז מוטב שגם ההרשאה הזו תהיה 2,000 עריכות. PRIDE! - שיחה 13:18, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  15. 2000 Ldorfmanשיחה 02:57, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
  16. 8,500 Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - חג סוכות שמח 21:43, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  17. 10,000 אופק ג'רסי ~ ליצירת קשר ~ מיזם יחסי החוץ 19:42, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  18. 10,000 ברק אברגיל ~ ליצירת קשר 20:05, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  19. 30,000 גילגמש שיחה 19:40, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  20. 32,100 • חיים 7שיחה00:03, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
  21. 100,000 Eladti - שיחה 19:48, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  22. 100,000 גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 12:27, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  23. 180,000 Nirvadel - שיחה 11:27, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  24. 666,666 מו סיזלאקהטברנה 20:19, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
    הכי הרבה שעשו זה בערך 403 אלף עריכות (בכל המרחבים). אני לא חושב שיש פה מישהו שיעשה פה כזאת כמות עריכות בזמן הקרוב. מוטב להחשיב את ההצבעה כאינסוף. PRIDE! - שיחה 13:25, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
    זו הלצה, בניסיון להמחיש את דעתי על ההצבעה הביזיונית הזו. מו סיזלאקהטברנה 15:24, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  25. HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 20:43, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  26. אינסוף. אמירושיחה 20:41, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
  27. אינסוף חברסודי - שיחה 12:28, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  28. אינסוף. קומפיוטר - שיחה 15:34, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
  29. בר 👻 שיחה 00:07, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
  30. דגש חזק - שיחה 02:20, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
  31. אינסוף Ori115511 - שיחה 15:35, 6 באוקטובר 2020 (IDT)
  32. אינסוף. בן עדריאלשיחה • י"ט בתשרי ה'תשפ"א 00:20, 7 באוקטובר 2020 (IDT)

תוצאות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

18 בעד המדיניות, 19 נגד המדיניות - המדיניות לא התקבלה.

פירוט למספרי ה-X וה-Y שנקבעו (גם אם זה מיותר, שיהיה):

תנאי הסף להרשאה יהיה הרשאת בדוק עריכות אוטומטית וכן ותק של 24 חודשים ו-10,000 עריכות במרחב הערכים ובמרחבים המשיקים לו.

HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 20:45, 10 באוקטובר 2020 (IDT)

הצבעה: חשיבות ערכי פורנוגרפיה[עריכת קוד מקור]

המדיניות נועדה ליצור מדיניות שונה בנושא ערכי הפורנוגרפיה מזו הקיימת כיום. לנחותכם, השוואה בין המדיניות הקיימת למדיניות המוצעת.

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

דיון נוכחי[עריכת קוד מקור]

ח"ח לרוי על המאמצים בהבאה להצבעה של המדיניות הכל כך חשובה הזו, הגיע הזמן שנפסיק לכפות את דעתו של מיעוט על הרוב ונמנע מן הקוראים לבחור את חומר הקריאה שלהם. איראן זה לא כאן. מו סיזלאקהטברנה 21:58, 11 באוקטובר 2020 (IDT)

לא השתתפתי הרבה בדיון על קביעת המדיניות אבל כן פתחתי מחדש את הנושא. בכל מקרה, ההצבעה הזאת המתינה פחות או יותר חודש בפרלמנט טרם פתיחת ההצבעה והיה די והותר זמן להעיר על הנוסחים, למען הסרת ספק. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 22:01, 11 באוקטובר 2020 (IDT)

למה אין במדיניות סעיף שמדבר ישירות על קישורים לאתרי סקס? הנושא מוכנס בעקיפין בסעיף האחרון (רק שאם קישורים כאלה מוצגים צריך או לא צריך להסתיר אותם), ומה אם אני רוצה להתנגד לזה? זה אולי אחד הדברים הכי חמורים בעיניי בתחום.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 22:24, 11 באוקטובר 2020 (IDT)

ראה את הודעתי, היה לכולנו חודש שלם לדון על זה. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 22:26, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
זה לא לגמרי מצדיק את זה. באופן כללי לא התערבתי יותר מדי בדיונים האלה כי רציתי לחסוך מעצמי אנרגיות וכעס (דיונים בנושא הזה רק מכעיסים אותי וחבל שאבזבז את האנרגיות שלי על זה), ולכאן באתי כדי להצביע נגד למה שאני לא מאמין שאמור להיות בוויקיפדיה. הסעיף הזה צריך תיקון. לא ייתכן שאני אהיה מעוניין בהסתרה של קישורים כאלה ועל הדרך גם אתמוך בהצבת קישורים כאלה מבלי שיכלתי להתנגד לכך.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 22:29, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
משתמש:המקיסט צודק! המדיניות מנסה להחליף מדיניות שמתייחסת לאתרים ולא רק שאין אפשרות להצביע על זה - גם חסרה הדגשה שהסעיף הקיים יתבטל - ולא זה לא ברור מאליו. פופ - שיחה 22:31, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: ובכן, טיוטת המדיניות הייתה המקום להעיר על זה ולא אחרי שהתחילה כבר ההצבעה. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 22:31, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
אני כבר הסברתי למה לא התערבתי יותר מדי בדיונים (ובפעם-פעמיים שהסתכלתי במדיניות לא שמתי לב לנושא. היה לי די ברור גם שאני הולך להתנגד לכל דבר שיקדם את הנושא הזה מעבר למה שכבר הוחלט בוויקיפדיה).ובכן, אם יש בעיות במדיניות גם אפשר לעצור את ההצבעה. בעיקר אחרי שהיא רק התחילה. מוטב לתקן זאת ואז לחזור. אני לא הולך לתמוך בקישורים כאלה בוויקיפדיה, וחבל שלא באמת שואלים.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 22:33, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: זאת כבר לא תקלה בהצבעה, זאת תקלה שלנו כקהילה שהייתה אדישה ולא טרחה לבדוק הצעת מדיניות מתחילתה ועד סופה, כשהיה חודש שלם (במונחים של הפרלמנט זה חריג לעין שיעור - הצעות פה זוכות לחשיפה של רק 72 שעות טרם העלתם להצבעה) חשוף להערות, ביקורות ושיפורים. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 22:37, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
זו גם תקלה מצד כל מי שניסח וקידם את המדיניות הזו שלא שם לב או העלים עין לדבר כזה, תסכים איתי. בכל מקרה, כשמטוס נוסעים טס ושוכח את אחד מהנוסעים בנמל, הוא לא אמור לטוס בלעדיו. הוא אמור לחזור ולאסוף אותו. גם כאן ההצבעה הזו אמורה להיעצר בשביל התיקון הזה, ומוטב שהדבר יקרה כמה שיותר מוקדם. אפילו לא מדובר במשהו מינימלי, זה משהו משמעותי שאי אפשר לעשות מדיניות בלי לשאול אותו ישירות.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 22:44, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
המקיסט, זה לא התפקיד שלך לקבוע מה יהיה פה ומה לא. אתה אומר במודע - אני רוצה לצנזר, למנוע מהקוראים תוכן. ולמה? כי אתה סולד באופן אישי מחשיפת איברי מין נשיים וגבריים. זו תפיסה ילדותית, היא מזכירה לי משטרים אפלים. אין שום פסול בערך כמו זה על אוגוסט איימס, אבל אתה בוחר לקבוע לקהל קןראים של מיליוני אנשים מה לקרוא או לא - בגלל גחמות פרטיות. רק כי "איכסה פורנו", מתוך תפיסה שכבר לא רלוונטית ל-2020. אנחנו לא בסין הקומוניסטית, בטורקיה הדיקטטורית או בשלטון הדת הקיצוני של איראן - תתעורר, זה נקרא דמוקרטיה ואתה פוגע בה. מו סיזלאקהטברנה 23:08, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
אני חושב שאתה לא ממש הבנת. זכותך להעלות את הנושא ולהצביע בעד וזכותי להצביע נגד, זו לא הנקודה ואני לא מנסה למנוע את ההצבעה. אני מבקש אבל שתקלה די מהותית שמצאתי תוך כדי שהצבעתי תתוקן, ושתתנו את האפשרות להצביע בעד/נגד שימוש באתרי סקס. לא מסובך. אתם לא יכולים "להחליק" דבר כזה בסעיף האחרון בלי לשאול במפורש.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 23:10, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
הבנתי לגמרי את הטענה, התייחסתי לאמירה אחרת שלך בתחילת השרשור. לגבי הטענה הזו - זה לא "אתר סקס" (אנחנו כבר לא בשנות ה-90), זה אתר אינטרנט עם תוכן חוקי ולגיטימי. מבחינתך שלא יהיה גם ערך על Brazzers, אבל זו המציאות - ואתה לא יכול להתכחש לה. אז כבר נכתב ערך על אתר אינטרנט, ואתה דורש לא להפנות אל האתר הזה? מה, כי יש שם ציצי? אוי ואבוי. תהיה תבנית אזהרה, הכותב ייבחר אם להיכנס או לא. מו סיזלאקהטברנה 23:14, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
למה אז שלא תיתן לקהילה להביע את דעתה בנושא במקום לקבוע שדבר כזה בהכרח חייב להיות? קישורים לאתרים כאלה זה לא דבר כזה מובן מאליו, וצריך לשאול עליו. מה שהמדיניות הזו עושה זה למעשה לקבוע בלי לשאול, פשוט להכניס ואבוי לנו אם זה יהיה טריק שיעבוד. ואם אני חושב שקישורים כאלה לא צריכים להיות, אבל אם כבר משתמשים בכאלה אעדיף לתמוך בסעיף האחרון שהצעתם? למה שלא אוכל להגיד שאני מתנגד לקישורים כאלה? זה אחד מהדברים הכי חשובים במדיניות הזו לדעתי, ויש הבדל בין כתיבה של ערכי פורנוגרפיה לבין כתיבה כזו עם קישורים לאתרי סקס (אגב, לא השתמשתי במילים לגיטימי או לא, וזה לא רק קשור לדעה בעד/נגד פורנו, אם תרצה מוזמן לדבר איתי בנושא במייל. השתמשתי במונח הזה רק כי ככה התייחסו לזה קודם איפשהו פה בוויקיפדיה, כנראה מכאן).המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 23:16, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
מו והמקיסט, אני חושב שפספסתם פה את הנקודה. המקיסט העלה סוגיה מעניינת מאוד על בעיה שהוא מצא בסעיף ומוחה עליה שלא בדקו את ההצבעה (זכותו כמובן) ובאותו הזמן כותב שהוא בקושי טרח להסתכל בכלל על המדיניות המוצעת, כאשר ההצעה עמדה זמן רב, פי 10 מהזמן שאמור להיות מוקצב להצעה. תסכימו איתי שזה קצת לא הכי חכם לעשות. לכן כתבתי שזאת תקלה של כולנו כקהילה, אבל בהתחשב בזמן שניתן, אין טעם לחזור מההצבעה. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 23:30, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
הסתכלתי (קודם כתבתי שהסתכלתי על המדיניות פעם- פעמיים) אבל לא שמתי לב לבעיה הנ"ל ובכל מקרה רציתי להצביע נגד. בכל מקרה, הנושא חשוב וצריך תיקון וטוב שראיתי את זה ישר בערב שההצבעה התחילה. יהיה אפשר לתקן ולהוסיף סעיף תוך יום או פחות ולהחזיר לפרלמנט. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 23:33, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
מתייג את Euro know. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 01:17, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
ההצבעה כנראה נפתחה כשלא הייתי פעיל. HiyoriX, מה עושים? PRIDE! - שיחה 12:06, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
אני לא בטוח, אבל ראה את ההערה הזאת של אמירו בוק:במ. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 12:08, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
אכן, ראו את דברי דובנו כאן. אמירושיחה 05:54, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
עוד בעיה בניסוח ההצעה: סעיפים 2 ו-3 סותרים זה את זה בניסוחם הנוכחי. Dovno - שיחה 00:40, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
אני לא חושב שהם סותרים אחד את השני. הערך שתי בנות כוס אחת מסביר בדיוק למה אני חושב ככה. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 01:17, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
הם סותרים בגלל הניסוח "אם ורק אם" שבסעיף 3, לעומת זה שבסעיף 2 מגדיר שאפשר לכתוב ערכים כאלו במקרים אחרים. Dovno - שיחה 06:39, 12 באוקטובר 2020 (IDT)

צנזורה בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

יש שלל טיעונים בסעיף "נגד" שמטה למה לא להתיר כתיבת ערכים על תחום אדיר בחיי האדם, מבחינה מוסרית של התחום עצמו או עוסקים בו וחשיפת ילדים וכן הלאה. חשוב לי להגיד לאותם אנשים שמתנגדים מסיבות אלו, כי הגבלה על תכנים אינה אחריות הקהילה בויקיפדיה, וקביעת מוסריות גם לא. לא תפקידנו להחליט מה ראוי שיראו ילדים (לא פורנוגרפיה ולא תכנים על השואה) ולא מתפקידנו לקבוע מה מוסרי או מה לא. אם נחנו מתיימרים ליצור אנציקלופדיה עלינו לקבוע אם הנושא בעל חשיבות בלבד, ולא יותר מזה. לשיקולים מסוגיות של מוסר אין מקום בהחלטות כאלו, לטעמי. RimonLV - שיחה 08:59, 13 באוקטובר 2020 (IDT)

אתה יכול להסביר מה החשיבות של שחקניות פורנו? חוץ מכמה שפרצו את גבולות הפורנו לכל השאר אין כלל השפעה על התרבות. בצדק או שלא בצדק צפיה בפורנו נעשית בצנעה בחדרים והשחקניות לא מקבלות הכרה ציבורית, לא מופיעות באמצעי התקשורת, בשיחות חולין או בספרות. אז למה לדעתך יש לאיזו שחקנית אנונימית חשיבות? Assafn שיחה 10:38, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
בעידן האינטרנט הטיעון ש-"לכל השאר אין כלל השפעה על התרבות" הוא שגוי ולא נכון. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 10:39, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
HiyoriX זו לא תשובה זו סיסמא. Assafn שיחה 10:56, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
העובדה שלא מקבלים את דעתך ולא הצלחת לשכנע רוב לתמוך בעמדתך, אינה הופכת את הדברים ל"צנזורה". אם הרוב היה תומך בהצעה ובכל זאת מונעים לכתוב ערכים, אז היה אפשר לדבר על צנזורה. בינתיים זה המודל לעבודה שיתופית המקובל בויקיפדיה הישראלית, לטובה ולרעה. Eladti - שיחה 10:43, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
Assafn נהפוך הוא: תרבות האינטרנט ותופעות אינטרנט נהפכו לחלק משמעותי במדיה ובתרבות בכלל. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 11:07, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
החשיבות של שחקניות פורנוגרפיה היא בכך שהן מוכרות בעולם כולו, לחלקן יש השפעה על התרבות בתחומים מחוץ לעולם הפורנוגרפיה, והן שם מוכר לכל. ואציין בנוסף, שיש מידע נוסף רלוונטי כקונטקסט למה שמוצג על מסך המחשב בפורנוגרפיה (כגון התעללות מינית ופיזית, אלימות וניצול) שלולא יוצג ויתואר בויקיפדיה - ככל הנראה לא יתואר. וזו בדיוק הנקודה. אנחנו בוחרים להתעלם מתחום רחב כל כך על צרות עין בלבד, ומתעלמים מהטוב שזה יכול להביא תיעוד הנושא והשלכותיו - ומעבר, חוטאים לתפקידנו לתאר את ההיסטוריה. אתמול קראתי כתבה על הצנזורה שביצעו בפומפיי, שם הסתירו ההיסטוריונים את הציורים הגרפיים ובתי הבושת הרבים שהתגלו בעיר, וכתוצאה מכך חטאו לתיאור המדויק של תרבות העיר בעת התפרצות הר הגעש. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להמשיך ולהתעלם מהמציאות שסביבנו. מטרות הערכים היא לא לפאר את השחקניות או הסרטים היא לא לקדם או לפרסם אותם - היא לתעד את האמת, לטוב ולרע - כפי שאנחנו עושים בכל תחום אחר. לא נעשה זאת - זה צנזורה. RimonLV - שיחה 11:22, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
ברור שיהו אנשים שיבואו ממניעי צנזורה. לכל דבר ודבר יהו כאלו. PRIDE! - שיחה 12:18, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
הכללים הקיימים הם בושה לוויקיפדיה העברית. כמובן שאין כאלה כללים "מוסריים" באף וויקיפדיה אחרת, כולל הוויקפידיה הערבית או הפרסית. לא מדובר בערכים על פורנו, אלא אלא על שחקניות פורנו. אין בכך שום גירוי מיני. זה מקצוע חוקי לגמרי, יש אפילו ערוצי טלוויזיה בישראל בנושא. אולי נצנזר גם ערכים על רוצחים סידרתיים? זה הרבה פחות "מוסרי". אגסי - שיחה 12:00, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
מסכים מאד עם אגסי. כמו בכל הערכים: כל עוד שומרים על נקודת מבט נייטרלית, מקפידים על ניסוחים אנציקלופדיים ונמנעים מקידום מסחרי - הכל בסדר. בברכה, איתמראשפר - שיחה 13:25, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
זהו, שאין דבר כזה נייטרליות בהקשר הזה. הרי אחד הקריטריונים לחשיבות הוא זכייה בפרסים. זה לא נייטרליות. בערך של בני סלע אין פסקה "פרסים". אתה יכול להניח שהקורא הממוצע יבין שמדובר בחלאה. כאן הקורא הממוצע יבין שפורנוגרפיה היא תעשייה לגיטימית, יש לה כוכבים וכוכבניות - שאפילו זוכים בפרסים! הידד! זה שמדובר על תעשייה זוועתית בכל היבט, תעשיית עבדות לאלפי נשים שאין כדוגמתה במערב בימינו (אבל עם פרסים), לא מעניין, בשם הנייטרליות. אז תזכרו שויקיפדיה היא במה תרבותית משפיעה, תחפוץ בניטרליות כמה שתרצה, הערכים הם ההצגה, וקהל הקוראים מושפע בשאלה מהי תרבות ומה לגיטימי בעולמנו מההחלטות האלה. לחיי הנייטרליות, כל השאר יחכה. פנטין - שיחה 16:37, 14 באוקטובר 2020 (IDT) (IDT)
אפשר לטעון אותו דבר על הכנסיה הקתולית וילדים, מוסדות דת ונשים או להט״בים וכמובן מערכת החוק האמריקאית ושחורים. האם אנחנו מתעלמים מכל התחומים האלה? מצנזרים אותם או מדירים אותם? לא, כי זה לא תפקידנו, ולטעון זאת לגבי כל תחום אחר זה צנזורה, כמה שתבוא ממניעים חיובים - צנזורה פסולה. RimonLV - שיחה 16:59, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
למה צריך לכתוב פרסים למישהו שהוא עבריין? פורנוגרפיה זה אולי עבריינות במספר מדינות, אבל זה לא אומר שהגישה שלנו אמורה להיות באותה גישה כמו מדינות אלו. PRIDE! - שיחה 02:51, 15 באוקטובר 2020 (IDT)

נסה להבין. איש מהמתנגדים אינו חובב צנזורה, ויעידו על כך עשרות הערכים על כל תנוחה או פרקטיקה מינית שויקיפדיה העברית כן יודעת להכיל. איש גם אינו מתנגד לערך פורנוגרפיה שמציג את התופעה בצמוד לגישה התרבותית אליה בעד או נגד. מכאן ועד ערכים על אישים, עם טבלת פרסים, הדרך ארוכה. הקורא הסביר שקורא את הערכים בתחומים שהזכרת רואה "משהו שלילי". מי שיקרא את ערכי הפורנוגרפיה - לא. פנטין - שיחה 17:09, 14 באוקטובר 2020 (IDT)

צנזורה זה צנזורה. תסתכל בערך הזה לעומת הערך הזה, אם גם הוא מבחינתך לא ראוי לויקיפדיה, תצביע נגד. אם לא - אין על מה להשיך לדון. RimonLV - שיחה 17:34, 14 באוקטובר 2020 (IDT)

שיטת ההצבעה וההכרעה[עריכת קוד מקור]

כללים אלו אינם שוללים את האפשרות לכתוב ערכים על אלו שזכאים לערך מסיבות אחרות, ולא בשל היותם קשורים לתעשיית הפורנוגרפיה.

  1. המדיניות תחליף את המדיניות הקיימת בנושא (לנוחותכם, השוואה בין המדיניות הקיימת למדיניות המוצעת).
    והיה אם תתקבל בהצבעה החלטה לשינוי מדיניות (סעיף 1):
  2. מדיניות זו באה להוסיף על המדיניות הכללית הקיימת לגבי כתיבת ערכים על אישים וסרטים, ולא לגרוע ממנה. ניתן יהיה לכתוב ערכים על שחקני פורנוגרפיה או על סרטים פורנוגרפיים שזכו לפרסום והכרה יוצאי דופן מעבר לגבולות תעשיית הפורנוגרפיה, לדוגמה ג'נה ג'יימסון או גרון עמוק (סרט), גם אם אינם עומדים בתנאי הקווים המנחים ליצירת ערכים על פורנוגרפיה.
  3. ניתן יהיה לכתוב ערכים על שחקני פורנוגרפיה, על סרטי קולנוע פורנוגרפיים, על מפיקים או במאים מתעשיית הפורנוגרפיה, אם ורק אם זכו בלפחות אחד מהפרסים הבאים: הוט ד'אור (אנ'), איגוד הסרטים למבוגרים של אמריקה (אנ'), פרסי AVN (אנ'), פרס XRCO (אנ'), פרסי GayVN (אנ'), פרסי Grabby (אנ'), פסטיבל הסרטים האירוטיים הבינלאומי בברצלונה (אנ'), פרסי ונוס (אנ'), פרסי Erotixxx (אנ'), פרסי X האירופאיים של פסטיבל הארוטיקה הבינלאומי בבריסל (אנ').
  4. ככלל, יש להימנע מכתיבת תיאורים גרפיים של סצינות מין, יחסי מין או איברי מין בערכי הפורנוגרפיה.
  5. ככלל, העלאת תמונות לערכים העוסקים בתעשיית הפורנוגרפיה תיעשה על פי הכללים הרגילים של העלאת תמונות לערכים בוויקיפדיה העברית. עם זאת, לא תתאפשר העלאת תמונות עירום או תמונות בעלות אופי פורנוגרפי, לרבות בדפי השיחה של ערכים אלה.
  6. ככלל, אם הקישור בעל תוכן פורנוגרפי (תמונות, וידאו וכו'), יש לשים את תבנית:קישור קשה לצפייה ליד הקישור, ולפעול לפי ויקיפדיה:קישורים חיצוניים.

שיטת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

על כל סעיף, תהיה הצבעה בעד או נגד שינוי המדיניות בהתאם להצעה שבמסגרת. במידה ו-60% מהמצביעים בעלי זכות הצבעה יצביעו בעד סעיף א', המדיניות הקיימת תבוטל (ותוחלף בזאת). על שאר הסעיפים, מספיק 60% מהמצביעים בעלי זכות הצבעה שיצביעו בעד הסעיף.

במקרה שסעיף מסוים נדחה בהצבעה, המדיניות לגבי סעיף ספציפי זה תישאר כמדיניות הישנה.

הצבעה[עריכת קוד מקור]

  • תאריך תחילת ההצבעה: 21:48, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  • תאריך סיום ההצבעה: 21:47, 18 באוקטובר 2020 (IDT)

רק משתמש רשום בעל 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (עריכות דפי שיחה, שיחות תמונות, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה – אינן נספרות) ו־30 ימים של פעילות הוא בעל זכות הצבעה. כל קול שווה למשנהו, אלא אם כן ברור שמדובר בבובת קש או טרול. על מנת שההחלטה תהיה מחייבת, חייבים להצביע בה לפחות 9 ויקיפדים. היות שמדובר בשינוי של מדיניות קודמת (ראו ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכים/פורנוגרפיה), יש צורך ברוב של 60% על מנת שסעיף יעבור

סעיף 1 - הצבעה בעד או נגד ההצעה כולה[עריכת קוד מקור]

בעד[עריכת קוד מקור]

  1. בלב כבד Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 21:50, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  2. בעד חזק - הגיע הזמן. איראן זה לא כאן. מו סיזלאקהטברנה 21:52, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  3. HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 21:55, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  4. בעד Shinaimm - שיחה 22:07, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  5. בר 👻 שיחה 23:04, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  6. תפקידה של ויקיפדיה לתעד את המציאות. לא לצנזר אותה. ‏Guycn2 · ☎‏ 23:08, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  7. בעד GHA - שיחה 23:18, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  8. RimonLV - שיחה 23:30, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  9. המדיניות הנוכחית היא קיצונית ולא רלוונטית. Wikiped201820 - שיחה 01:06, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  10. מתנגד נחרצות לצריכה של פורנוגרפיה, אבל המדיניות הנוכחית שגויה ביסודה. --Telecart - שיחה 06:30, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  11. אני חושב שההצעה הנוכחית מסורבלת אבל אפשר לתת לה צ'אנס. גילגמש שיחה 06:36, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  12. ההצעה לא חפה מבעיות, אבל המצב הקיים גרוע יותר. בכל מקום שמזכירים בעולם את ויקיפדיה העברית, היא מוזכרת בהקשר של שמרנותה ובכך שהיא היחידה בעולם שמצנזרת ערכי פורנוגרפיה, אפילו לא ויקיפדיה הפרסית. ההצעה הזו תתייחס לערכי פורנוגרפיה כמו כל דבר אחר, ואני סבור שבאופן עקרוני כך צריך לעשות. סייג קטן שיש לי - אני מתנגד לקישורי לאתרי פורנוגרפיה, אבל לא חושב שצריך לשפוך את התינוק עם המים. אמירושיחה 08:22, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
    Amirosan, מה המקור לכך שוויקיפדיה העברית היא היחידה שכוללת ערכים על סרטים פורנוגרפיים רק במקרים מיוחדים? בברכה, גנדלף - 09:49, 12/10/20
    אין לי מקור, זכור לי שקראתי את זה, יכול להיות שהיא לא היחידה (מחקתי את דברי), אבל בטוח שהרוב הן ללא ההגבלות. אמירושיחה 20:02, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  13. Nirvadel - שיחה 11:06, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  14. אני לא תומך נלהב במיוחד בנושא עצמו, אך מתנגד חזק לצנזורה ושמרנות. גם אני מתנגד לקישורים לאתרים שונים, שעלולים להביא קורא צעיר למקומות שאנציקלופדיה "מכובדת" לא צריכה להוביל אליהם. Fett - מגדל האוונג'רס - !Avengers, Assemble12:54, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  15. בלי צנזורות ובלי הסתרת תמונות בורה בורה - שיחה 15:10, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  16. הגיע הזמן להסיר את הכתם מעל מצחה של ויקיפדיה העברית, הוויקיפדיה היחידה בעולם שבה יש איסור גורף על כתיבת ערכים בנושאי פורנוגרפיה. Lostam - שיחה 21:48, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  17. גם אם מדובר בתופעה מגונה, לא מתפקידנו לצנזר אותה. DL3222 - שיחה 12:13, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  18. PRIDE! - שיחה 12:17, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  19. במחשבה שנייה, לאחר התלבטות וברגשות מעורבים, אני חושב שדווקא יש לתת הזדמנות למדיניות הזו. באופן אישי, לא אערוך, אכתוב או אקרא את ערכים אלו, אך מדובר בחלק בלתי נפרד מעולמינו שהציבור הרחב מעוניין בו והמדיניות הנוכחית מונעת ממנו להתקיים בוויקיפדיה העברית, כפי שנאמר מעליי, הוויקיפדיה היחידה שיש בה איסור גורף על ערכי פורנוגרפיה. YairMelamedשיחה 13:00, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  20. מדיניות יותר מוצלחת מהנוכחית. בברכה, איתמראשפר - שיחה 14:24, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  21. בעד כמה שיותר חופש. יוסף יצחק-שיחה, כ"ה בתשרי ה'תשפ"א. 15:52, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  22. King G.A - נא התנהגו בהתאם 18:05, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  23. גילגול - שיחה 22:41, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  24. Bustan1498 - שיחה 02:02, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
  25. בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 02:03, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
  26. בלב כבד מאוד. אופק ג'רסי ~ ליצירת קשר ~ מיזם יחסי החוץ 10:14, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
  27. בקושי גדול Chaimkapusta - שיחה 11:19, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
  28. --Avco123 - שיחה 05:19, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  29. בסוף ויקיפדיה זה מאגר מידע, אם השחקן הזה תרם לעולם התרבות (כן, פורנו זה סוג של תרבות) אז הוא ראוי לערך. Israel0542 - שיחה 13:12, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  30. ברק אברגיל ~ דברו איתי 13:16, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  31. Amimqj - שיחה 19:04, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  32. דוריאןDGW – Talk 23:05, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  33. BAswim - שיחה 00:05, 16 באוקטובר 2020 (IDT)
  34. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 09:21, 17 באוקטובר 2020 (IDT)
  35. CuriousAstronomer - שיחה 22:57, 17 באוקטובר 2020 (IDT)
  36. Hello513 - שיחה 15:40, 18 באוקטובר 2020 (IDT)

נגד[עריכת קוד מקור]

  1. חיים 7שיחה21:59, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  2. ראיתי איזה סוג של עריכות זה מושך. פופ - שיחה 22:01, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
    יכול להיות שלולא המדיניות הנוכחית הייתי מצביע בעד, אבל לטעמי המצב הנוכחי עדיף. YairMelamedשיחה 22:04, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  3. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 22:18, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  4. המצב הנוכחי עדיף בהרבה. בן עדריאלשיחה • כ"ד בתשרי ה'תשפ"א 22:29, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  5. ודאי שהמדיניות הנוכחית עדיפה. קומפיוטר - שיחה 22:42, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  6. שמיה רבהשיחה • כ"ד בתשרי ה'תשפ"א • 23:50, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  7. מאחר שזו רק פרוסה בסלאמי, המדיניות החדשה היא פתח לאין-ספור דיונים בדפ"ש, במזנון, ואולי עוד הצבעות בפרלמנט, על נושאים כגון איזה תיאור של סצינת מין גרפי מדי ואיזה קישור מצריך תבנית "קשה לצפיה". בברכה, גנדלף - 23:55, 11/10/20
  8. כיוון שההצעה לא רק נועדה לאפשר כתיבת ערכים אלו (ולכך הייתי מצביע "בעד") אלא כורכת זאת בהתרת הוספת קישורים לאתרי פורנו מערכים בוויקיפדיה. Dovno - שיחה 00:38, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  9. נגד פורנוגרפיה בויקיפדיה. Liad Malone - שיחה 00:45, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  10. DGtal‏ - שיחה 01:12, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  11. בברכה, גיברס - שיחה 01:27, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  12. Shannen - שיחה 04:25, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  13. נחשוןשיחה • כ"ד בתשרי ה'תשפ"א • 09:22, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  14. טוב שנשארה ויקיפדיה אחת שבה נשמרת ערכיות מינימלית יאיר דבשיחה • כ"ד בתשרי ה'תשפ"א • 11:00, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  15. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 11:36, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  16. Mbkv717שיחה • כ"ד בתשרי ה'תשפ"א • 12:26, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  17. ויקי4800 - שיחה 15:15, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  18. ניב - שיחה 16:37, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  19. --כ.אלון - שיחה 17:19, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  20. דוד שי - שיחה 18:16, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  21. נגד. ויקיפדיה מיועדת לילדים מכיתה א' ומעלה. אני לא רוצה שילד בן 6 ימצא ערכים אלה. דרור - שיחה 19:02, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
    אני יכול לחשוב על ערכים רבים שכדאי לנו למחוק בהתבסס על הטיעון הזה. יורי - שיחה 19:08, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
    בדיוק באתי לומר, מרבית הערכים בפורטל:השואה לא תואמי-גיל 6. האם גם אותם יש להסיר? --Telecart - שיחה 00:29, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  22. אשרי האיש. עוזי ו. - שיחה 00:16, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  23. ככלל אני נגד צנזורה (ולכן כמעט תמיד אהיה במחנה הנגדי עם הפרוגרסיבים), אך כאן מדובר במקרה יוצא דופן של תעשייה שפוגעת בצורה קשה ביותר (בעיקר) בנשים, והרחבת הבמה עבורה אינה מוסרית בעיניי. נעם דובב - שיחה 01:00, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
    נעם דובב האם אתה לא סבור שדווקא בגלל זה, יש צורך לתעד את התעשייה הזו ולא להעלים אותה מדפי ההיסטוריה בעברית? אמירושיחה 11:33, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
    איני פועל להעלים (לא יימחקו ערכים קיימים), הצבעתי היא על מנת לא לתת לזה מקום רחב יותר מהקיים. תחום זה רע בעיניי (והתיעוד הוא נייטרלי ואינו מבחין בין טוב לרע) ולכן אני חושב שהוא צריך להישאר במתכונת היחסית מצומצמת הקיימת. נעם דובב - שיחה 11:42, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
    נעם דובב, אמנים התיעוד יהיה ניטרלי אבל הוא גם יהיה מציאותי - כמו שיש דיונים רבים על סוגיות מוסריות לאישים כמו רבנים, ג'פרי אפשטיין או דונלד טראמפ, גם כאן הקהילה תכתוב בצורה ניטרלית אך מציאותית של מה מתרחש בתעשיית הפורנוגרפיה ומי האנשים שמרכיבים אותה. כמו שאנחנו שומרים על מוסריות בכל תחום אחר נעשה את זה גם פה, תנו לקהילה לטפל בזה, אל תכבלו אותה. RimonLV - שיחה 15:04, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
    אודה לך אם לא תפנה אליי בלשון רבים. אתה מוזמן להקים ויקיפורנו, בה אף אחד לא יכבול אותך. אני לא חושב שמה שחסר לוויקיפדיה העברית זה הצפה של ערכי פורנו (שצפויה לקרות אם המדיניות הרעה הזאת תעבור), ומתן הבמה הנרחבת הזו כשלעצמה היא לא נייטרלית, אלא שלילית מאוד ונותנת לגיטימציה. לגבי הדוגמאות אליהן השווית (ג'פרי אפשטיין או דונלד טראמפ) - מדובר בתוקפים ומטרידים מינית, אך ויקיפדיה העברית אינה מלאה בהם כעת, ומה שאתה מעוניין לקדם זה ערכים רבים על סרסורים ומסורסרים. נעם דובב - שיחה 16:47, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  24. Balberg - שיחה 12:04, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  25. דוד א. - שיחה 12:42, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  26. המלך הכחוליצירת קשרמיזם ביכורים 15:05, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  27. נרו יאירשיחה • כ"ה בתשרי ה'תשפ"א • 15:55, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  28. החלפת מדיניות לא מאוד טובה במדיניות לא מספיק טובה זה לא פתרון. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:51, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  29. עמית - שיחה 15:00, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
  30. יאצקין52 - שיחה 17:24, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  31. בכאב גדול על הפגיעה באידיאל האנציקלופדי, אני מוכן לוותר על הערכים המקיפים והמעמיקים שיכולים היו להיכתב, בהתבסס על מיטב ספרות המחקר האקדמית, על ידי כותבים חרוצים שכל עניינם הנחלת ידע. ראובן מ. - שיחה 17:36, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  32. זה ינחמנו - שיחה 21:37, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  33. הא בהא טליה - שיחה 22:18, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  34. Ori115511 - שיחה 01:03, 16 באוקטובר 2020 (IDT)
  35. נגדAmos1947 - שיחה 09:26, 16 באוקטובר 2020 (IDT)
  36. (שימנשמע?) מה, אין? 10:55, 16 באוקטובר 2020 (IDT)
  37. Ldorfmanשיחה 02:04, 17 באוקטובר 2020 (IDT)
  38. צור החלמיש - שיחה 11:56, 18 באוקטובר 2020 (IDT)
  39. איש גלילישיחה • ל' בתשרי ה'תשפ"א • 11:08, 18 באוקטובר 2020 (IDT)
  40. דרדקשיחה • ל' בתשרי ה'תשפ"א • 15:33, 18 באוקטובר 2020 (IDT)
  41. איקס איקס - שיחה 21:14, 18 באוקטובר 2020 (IDT)

הצבעת משתמשים ללא זכות הצבעה[עריכת קוד מקור]

בעד[עריכת קוד מקור]
נגד[עריכת קוד מקור]
  1. נפתלישיחה • כ"ה בתשרי ה'תשפ"א 16:15, 13 באוקטובר 2020 (IDT)

סעיף 2 - פרסום והכרה יוצא דופן[עריכת קוד מקור]

2. מדיניות זו באה להוסיף על המדיניות הכללית הקיימת לגבי כתיבת ערכים על אישים וסרטים, ולא לגרוע ממנה. ניתן יהיה לכתוב ערכים על שחקני פורנוגרפיה או על סרטים פורנוגרפיים שזכו לפרסום והכרה יוצאי דופן מעבר לגבולות תעשיית הפורנוגרפיה, לדוגמה ג'נה ג'יימסון או גרון עמוק (סרט), גם אם אינם עומדים בתנאי הקווים המנחים ליצירת ערכים על פורנוגרפיה.

בעד[עריכת קוד מקור]

  1. HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 21:55, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  2. כל מקרה לגופו, אין שום סיבה שנבצע הכללה מיותרת. מו סיזלאקהטברנה 21:56, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  3. YairMelamedשיחה 21:59, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  4. בעד Shinaimm - שיחה 22:07, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  5. בר 👻 שיחה 23:04, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  6. Hello513 - שיחה 23:11, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  7. בעד GHA - שיחה 23:18, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  8. RimonLV - שיחה 23:30, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  9. Wikiped201820 - שיחה 01:07, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  10. Telecart - שיחה 06:31, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  11. גילגמש שיחה 06:37, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  12. בורה בורה - שיחה 15:11, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  13. Nirvadel - שיחה 16:39, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  14. בעד Lostam - שיחה 21:52, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  15. Balberg - שיחה 12:04, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  16. DL3222 - שיחה 12:14, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  17. PRIDE! - שיחה 12:17, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  18. איתמראשפר - שיחה 14:25, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  19. King G.A - נא התנהגו בהתאם 18:05, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  20. גילגול - שיחה 22:41, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  21. Bustan1498 - שיחה 02:03, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
  22. בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 02:04, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
  23. אופק ג'רסי ~ ליצירת קשר ~ מיזם יחסי החוץ 10:12, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
  24. Chaimkapusta - שיחה 11:19, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
  25. Avco123 - שיחה 05:20, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  26. Israel0542 - שיחה 13:14, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  27. ברק אברגיל ~ דברו איתי 13:17, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  28. Amimqj - שיחה 19:04, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  29. דוריאןDGW – Talk 23:11, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  30. BAswim - שיחה 00:06, 16 באוקטובר 2020 (IDT)
  31. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 09:21, 17 באוקטובר 2020 (IDT)
  32. CuriousAstronomer - שיחה 22:57, 17 באוקטובר 2020 (IDT)

נגד[עריכת קוד מקור]

  1. יוצר מדרון חלקלק Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 21:51, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
    מה ההבדל בין זה לבין המדיניות הנוכחית? Tzafrir - שיחה 22:16, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
    אין, זו הבעיה. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 22:19, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
    איך זאת בדיוק בעיה? ומה המדרון החלקלק פה? ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 23:31, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
    כל אדם יכול לטעון על אישיות כזו או אחרת שהיא יוצאת דופן וזה יוצר מדרון חלקלק ופותח תיבת פנדורה. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 08:10, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  2. חיים 7שיחה22:00, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  3. Liad Malone - שיחה 00:46, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  4. בברכה, גיברס - שיחה 01:27, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  5. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 11:37, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  6. Shannen - שיחה 13:01, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  7. ויקי4800 - שיחה 15:16, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  8. ניב - שיחה 16:35, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  9. --כ.אלון - שיחה 17:19, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  10. דוד שי - שיחה 18:16, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  11. זה המצב הקיים היום. דרור - שיחה 19:02, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  12. נעם דובב - שיחה 01:03, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  13. המלך הכחוליצירת קשרמיזם ביכורים 15:05, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  14. נרו יאירשיחה • כ"ה בתשרי ה'תשפ"א • 15:56, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  15. יאצקין52 - שיחה 17:24, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  16. נגדAmos1947 - שיחה 09:27, 16 באוקטובר 2020 (IDT)
  17. Ldorfmanשיחה 02:04, 17 באוקטובר 2020 (IDT)
  18. איקס איקס - שיחה 21:15, 18 באוקטובר 2020 (IDT)

סעיף 3 - שחקני פורנוגרפיה, מפיקים ובמאים מתעשיית הפורנוגרפיה וסרטים פורנוגרפיים[עריכת קוד מקור]

3. ניתן יהיה לכתוב ערכים על שחקני פורנוגרפיה, על סרטי קולנוע פורנוגרפיים, על מפיקים או במאים מתעשיית הפורנוגרפיה, אם ורק אם זכו בלפחות אחד מהפרסים הבאים: הוט ד'אור (אנ'), איגוד הסרטים למבוגרים של אמריקה (אנ'), פרסי AVN (אנ'), פרס XRCO (אנ'), פרסי GayVN (אנ'), פרסי Grabby (אנ'), פסטיבל הסרטים האירוטיים הבינלאומי בברצלונה (אנ'), פרסי ונוס (אנ'), פרסי Erotixxx (אנ'), פרסי X האירופאיים של פסטיבל הארוטיקה הבינלאומי בבריסל (אנ').

בעד[עריכת קוד מקור]

Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 21:51, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  1. בעד חזק - תיקון עוול היסטורי. מו סיזלאקהטברנה 21:53, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  2. HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 21:55, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  3. בעד Shinaimm - שיחה 22:08, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  4. בר 👻 שיחה 23:05, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  5. Hello513 - שיחה 23:12, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  6. בעד GHA - שיחה 23:19, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  7. RimonLV - שיחה 23:30, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  8. Wikiped201820 - שיחה 01:07, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  9. Telecart - שיחה 06:32, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  10. גילגמש שיחה 06:37, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  11. חשוב לשמור על פרופורציות - לא כל זוכה/פרס שווה ערך. Fett - מגדל האוונג'רס - !Avengers, Assemble12:57, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  12. בורה בורה - שיחה 15:12, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  13. דרור - שיחה 19:03, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  14. בעד Lostam - שיחה 21:52, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  15. DL3222 - שיחה 12:15, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  16. PRIDE! - שיחה 12:17, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  17. איתמראשפר - שיחה 14:26, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  18. במחשבה שנייה. YairMelamedשיחה 16:24, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  19. King G.A - נא התנהגו בהתאם 18:06, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  20. גילגול - שיחה 22:41, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  21. Bustan1498 - שיחה 02:03, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
  22. בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 02:04, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
  23. Chaimkapusta - שיחה 11:19, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
  24. Avco123 - שיחה 05:21, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  25. Israel0542 - שיחה 13:14, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  26. Amimqj - שיחה 19:04, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  27. דוריאןDGW – Talk 23:13, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  28. BAswim - שיחה 00:07, 16 באוקטובר 2020 (IDT)
  29. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 09:22, 17 באוקטובר 2020 (IDT)
  30. CuriousAstronomer - שיחה 22:57, 17 באוקטובר 2020 (IDT)

נגד[עריכת קוד מקור]

YairMelamedשיחה 22:00, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  1. לפחות שלושה • חיים 7שיחה22:01, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  2. בברכה, גיברס - שיחה 01:27, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  3. נוטה להסכים עם חיים 7. מעיון (בערכי הפרסים בלבד) עולה שאפילו בוויקי' האנגלית על חלק ניכר מהזוכים אין ערכים. וכן העובדה ש-6 מתוך 10 הפרסים כבר לא ניתנים, לא מעידה על רצינות יתר של העסק. Mbkv717שיחה • כ"ד בתשרי ה'תשפ"א • 12:39, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
    גם אני מסכים חוץ מה-AVN לא שמעתי על אף אחד מהפרסים האחרים, הם מופיעים בפחות מ-10 ויקיפדיות ולא נראה לי שלזכות בהם זה קרטריון שאמור לספק ערך Assafn שיחה 10:48, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
    Assafn ובכל זאת לא הצבעת בסעיף הזה כי? Mbkv717שיחה • כ"ה בתשרי ה'תשפ"א • 12:54, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
    אין לי זכות הצבעה. Assafn שיחה 15:00, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  4. Shannen - שיחה 13:01, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  5. ויקי4800 - שיחה 15:16, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  6. ניב - שיחה 16:38, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  7. קומפיוטר - שיחה 17:04, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  8. במקרה והמדינות תעבור, התלבטתי כיצד להצביע בסעיף זה, ולבסוף בחרתי להתנגד לו מנימוקיו של Mbkv717. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 17:13, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  9. --כ.אלון - שיחה 17:20, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  10. דוד שי - שיחה 18:17, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  11. נעם דובב - שיחה 01:04, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  12. Balberg - שיחה 12:05, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  13. שהייתי המצביע הראשון בכל הסעיפים בפרלמנט חשבתי שזה כמו "האמי" של הפורנו ולכן הייתי בעד אבל מדבריהם של הארי וMbkv717 אני מבין שזה לא מספיק, הייתי מצביע אם היינו כותבים כ2 פרסים אבל זה לא המקרה. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 12:24, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  14. המלך הכחוליצירת קשרמיזם ביכורים 15:06, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  15. נרו יאירשיחה • כ"ה בתשרי ה'תשפ"א • 15:56, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  16. גיא - פתרון למחיקה 23:28, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  17. יאצקין52 - שיחה 17:24, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  18. נגדAmos1947 - שיחה 09:29, 16 באוקטובר 2020 (IDT)
  19. Ldorfmanשיחה 02:05, 17 באוקטובר 2020 (IDT)
  20. איקס איקס - שיחה 21:16, 18 באוקטובר 2020 (IDT)

סעיף 4 - אי-כתיבת תיאורים גרפיים[עריכת קוד מקור]

4. ככלל, יש להימנע מכתיבת תיאורים גרפיים של סצינות מין, יחסי מין או איברי מין בערכי הפורנוגרפיה.

בעד[עריכת קוד מקור]

  1. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 21:51, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  2. המובן מאליו. מו סיזלאקהטברנה 21:53, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  3. HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 21:55, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  4. מן הסתם. YairMelamedשיחה 22:00, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  5. חיים 7שיחה22:01, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  6. כמובן.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 22:21, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  7. Omer abcd - שיחה 22:34, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  8. בר 👻 שיחה 23:08, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  9. Hello513 - שיחה 23:13, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  10. בעד GHA - שיחה 23:19, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  11. RimonLV - שיחה 23:31, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  12. Wikiped201820 - שיחה 01:08, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  13. Telecart - שיחה 06:33, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  14. גילגמש שיחה 06:38, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  15. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 11:38, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  16. Mbkv717שיחה • כ"ד בתשרי ה'תשפ"א • 12:26, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  17. Fett - מגדל האוונג'רס - !Avengers, Assemble12:57, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  18. Shannen - שיחה 13:01, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  19. בורה בורה - שיחה 15:13, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  20. ויקי4800 - שיחה 15:16, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  21. ניב - שיחה 16:36, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  22. Nirvadel - שיחה 16:39, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  23. דוד שי - שיחה 18:17, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  24. דרור - שיחה 19:03, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  25. בעד Lostam - שיחה 21:52, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  26. נעם דובב - שיחה 01:04, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  27. DL3222 - שיחה 12:15, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  28. PRIDE! - שיחה 12:17, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  29. איתמראשפר - שיחה 14:26, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  30. המלך הכחוליצירת קשרמיזם ביכורים 15:06, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  31. King G.A - נא התנהגו בהתאם 18:06, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  32. גילגול - שיחה 22:41, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  33. Bustan1498 - שיחה 02:04, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
  34. Chaimkapusta - שיחה 11:19, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
  35. Avco123 - שיחה 05:22, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  36. Israel0542 - שיחה 13:14, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  37. Amimqj - שיחה 19:04, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  38. דוריאןDGW – Talk 23:14, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  39. Ldorfmanשיחה 02:05, 17 באוקטובר 2020 (IDT)
  40. איקס איקס - שיחה 21:17, 18 באוקטובר 2020 (IDT)

נגד[עריכת קוד מקור]

  1. Balberg - שיחה 12:06, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  2. בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 02:18, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
  3. BAswim - שיחה 00:07, 16 באוקטובר 2020 (IDT)
  4. Amos1947 - שיחה 09:32, 16 באוקטובר 2020 (IDT)
  5. כלל זה ימנע תיאור של אקט ייחודי שהפך הפקת פורנו ליוצאת דופן וגרם לה להתפרסם. כמו כן הוא ימנע ציון הפקת פורנו שפתחה סגנון או אקט חדש. לדוגמה - בוקאקה. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 09:25, 17 באוקטובר 2020 (IDT)
  6. CuriousAstronomer - שיחה 22:57, 17 באוקטובר 2020 (IDT)

סעיף 5 - תמונות[עריכת קוד מקור]

5. ככלל, העלאת תמונות לערכים העוסקים בתעשיית הפורנוגרפיה תיעשה על פי הכללים הרגילים של העלאת תמונות לערכים בוויקיפדיה העברית. עם זאת, לא תתאפשר העלאת תמונות עירום או תמונות בעלות אופי פורנוגרפי, לרבות בדפי השיחה של ערכים אלה.

בעד[עריכת קוד מקור]

  1. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 21:53, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  2. המובן מאליו. מו סיזלאקהטברנה 21:54, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  3. HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 21:55, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  4. YairMelamedשיחה 22:00, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  5. חיים 7שיחה22:02, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  6. כמובן.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 22:22, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  7. או זה או שנעלה תמונות עירום לעמוד הראשי Omer abcd - שיחה 22:31, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  8. בר 👻 שיחה 23:06, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  9. Hello513 - שיחה 23:13, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  10. בעד GHA - שיחה 23:20, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  11. RimonLV - שיחה 23:32, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  12. Liad Malone - שיחה 00:46, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  13. Wikiped201820 - שיחה 01:08, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  14. גילגמש שיחה 06:38, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  15. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 11:39, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  16. Mbkv717שיחה • כ"ד בתשרי ה'תשפ"א • 12:27, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  17. ויקי4800 - שיחה 15:17, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  18. --כ.אלון - שיחה 17:24, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  19. דוד שי - שיחה 18:23, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  20. בעד Lostam - שיחה 21:52, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  21. נעם דובב - שיחה 01:05, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  22. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:36, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  23. DL3222 - שיחה 12:16, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  24. PRIDE! - שיחה 12:17, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  25. חברסודי - שיחה 13:27, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  26. איתמראשפר - שיחה 14:28, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  27. המלך הכחוליצירת קשרמיזם ביכורים 15:07, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  28. King G.A - נא התנהגו בהתאם 18:06, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  29. גילגול - שיחה 22:41, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  30. Bustan1498 - שיחה 02:05, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
  31. בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 02:20, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
  32. Chaimkapusta - שיחה 11:19, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
  33. Avco123 - שיחה 05:23, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  34. Israel0542 - שיחה 13:14, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  35. Amimqj - שיחה 19:04, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  36. דוריאןDGW – Talk 23:16, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  37. Ldorfmanשיחה 02:07, 17 באוקטובר 2020 (IDT)
  38. איקס איקס - שיחה 21:18, 18 באוקטובר 2020 (IDT)

נגד[עריכת קוד מקור]

  1. אני גם סבור שבערכים על אנטומיה וכיו"ב צריך לאפשר עירום. --Telecart - שיחה 06:42, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
    הסעיף, כמו כל ההצבעה, עוסק בערכי ענף הפורנוגרפיה בלבד. הוא לא ישפיע על ערכי אנטומיה או הערך "הנקה". דוד שי - שיחה 18:23, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  2. עלול להשתמע שיוסרו התמונות מערכי אמטומיה. היה צריך לסייג את זה. ומה עם תמונה של אישה מניקה? בורה בורה - שיחה 15:15, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  3. מובן שלתמונות פורנוגרפיות סתמיות/סוטות אין מקום בוויקיפדיה, אבל בערכים על איברים כלשהם או תהליכים מיניים בגוף יש מקום לתמונות, לפחות מוסתרות. ניב - שיחה 16:40, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  4. מסכים על דוד שי. דרור - שיחה 19:04, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  5. Balberg - שיחה 12:06, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  6. BAswim - שיחה 00:08, 16 באוקטובר 2020 (IDT)
  7. Amos1947 - שיחה 09:33, 16 באוקטובר 2020 (IDT)
  8. CuriousAstronomer - שיחה 22:57, 17 באוקטובר 2020 (IDT)

סעיף 6 - קישורים לאתרים בעלי תוכן פורנוגרפי[עריכת קוד מקור]

6. ככלל, אם הקישור בעל תוכן פורנוגפי (תמונות, וידאו וכו'), יש לשים את תבנית:קישור קשה לצפייה ליד הקישור, ולפעול לפי ויקיפדיה:קישורים חיצוניים.

בעד[עריכת קוד מקור]

  1. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 21:53, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  2. אין שום סיבה שנמנע קשור ל-"Brazzers" כשיידרש, אנחנו צריכים להשאיר לקוראים את הבחירה. מו סיזלאקהטברנה 21:54, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  3. HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 21:55, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  4. YairMelamedשיחה 22:01, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  5. בר 👻 שיחה 23:07, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  6. Hello513 - שיחה 23:14, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  7. בעד זו לא צנזורה, זו משוכה קטנה נוספת. GHA - שיחה 23:20, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  8. RimonLV - שיחה 23:32, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  9. Wikiped201820 - שיחה 01:10, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  10. Telecart - שיחה 06:44, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  11. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 11:40, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  12. Mbkv717שיחה • כ"ד בתשרי ה'תשפ"א • 12:28, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  13. מסכים עם המקיסט. Fett - מגדל האוונג'רס - !Avengers, Assemble12:57, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  14. ויקי4800 - שיחה 15:18, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  15. בעד Lostam - שיחה 21:52, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  16. Balberg - שיחה 12:07, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  17. DL3222 - שיחה 12:16, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  18. PRIDE! - שיחה 12:17, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  19. חברסודי - שיחה 13:23, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  20. איתמראשפר - שיחה 14:28, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  21. עיוות. איפה מצביעים על מניעת קישורים? המלך הכחוליצירת קשרמיזם ביכורים 15:08, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  22. King G.A - נא התנהגו בהתאם 18:06, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  23. גילגול - שיחה 22:41, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  24. צריך להיות "תוכן מיני" ולא "קישור קשה לצפייה". אבל הרעיון נכון, צריך משהו שיתריע ויתן לקורא בחירה אם ללחוץ או שלא. Bustan1498 - שיחה 02:07, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
    התבנית קיימת בשם זה. אם רוצים לשנות, אז צריך כבר לדון בדף השיחה של התבנית לשינוי השם של התבנית. PRIDE! - שיחה 02:54, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  25. בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 02:21, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
  26. Chaimkapusta - שיחה 11:19, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
  27. Avco123 - שיחה 05:24, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  28. Israel0542 - שיחה 13:14, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  29. Amimqj - שיחה 19:04, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  30. דוריאןDGW – Talk 23:19, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  31. Ldorfmanשיחה 02:08, 17 באוקטובר 2020 (IDT)
  32. CuriousAstronomer - שיחה 22:57, 17 באוקטובר 2020 (IDT)

נגד[עריכת קוד מקור]

  1. אין סיבה להסתיר, מי שנכנס לערך ולוחץ על הקישורים מבין לאן הוא נכנס • חיים 7שיחה22:03, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
    חיים 7 זאת לא הסתרה, זה רק סימון. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 22:23, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
    לזו הייתה כוונתי, עדיין מיותר • חיים 7שיחה22:25, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
  2. שלילת האפשרות להצביע על סעיף האוסר על קישורים לאתרי סקס (איסור שקיים עכשיו) היא מעשה זדוני ונכלולי מצד יוזמי ההצעה הזאת. Liad Malone - שיחה 00:51, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  3. לא נתנו את הדעת על קישור אוטומטי בתבנית מוויקינתונים לדף הבית של השחקן. בורה בורה - שיחה 15:18, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  4. ניב - שיחה 16:41, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  5. על מנת להסיר ספק: שלילת האפשרות של קישורים לאתרי סקס (איסור שקיים עכשיו) --כ.אלון - שיחה 17:26, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
    כ.אלון, לא זו משמעות הצבעת "נגד" בסעיף זה. אם תתקבל המדיניות החדשה (ככללה) תתבטל המדיניות הקודמת שבין השאר אסרה על קישורים אלו, ולכן הם יותרו. הצבעת "נגד" בסעיף המסויים הזה פירושה שהקישורים יוצגו באופן גלוי, לעומת הצבעת "בעד" שמשמעה שהם יוצגו עם סימון של "קישור קשה לצפייה" - זה הכל. (אלא אם הבנתי לא נכון את הערתך) Dovno - שיחה 17:33, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
    הבנתי כמובן, אבל זו הדרך שלי להביע מחאה בנושא שעל הבעייתיות שלו הצביעו חברים אחרים כאן.--כ.אלון - שיחה 17:36, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
    כ.אלון ו-Dovno (וגם המלך הכחול והמקיסט שתהו על אתו נושא), על פי מה שכתוב בפסקה "שיטת ההכרעה", גם אם המדיניות הכללית עוברת, סעיף ספציפי שלא עובר נותר כבמדיניות הישנה. לכן הניתוח שעשה דובנו כאן לא נכון ומשמעות הצבעת הנגד היא הותרת האיסור הגורף על כנו. בן עדריאלשיחה • כ"ח בתשרי ה'תשפ"א 19:02, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
    בן עדריאל, לא נכון. בשביל זה יש את סעיף 1 של ההצבעה - אם הוא עובר אז כל המדיניות הישנה מתבטלת ונשארת רק המדיניות החדשה (זו משמעות סעיף 1). אז אם סעיף מסויים בתוך המדיניות החדשה לא עובר, הוא פשוט לא יהיה חלק ממנה, זה הכל. ומכך: אם סעיף 6 לא עובר, אז זה בסה"כ אומר שלא תהיה אזהרה ליד קישורים אלו היחס אליהם יהיה כמו כל קישור אחר. מה שכתוב בפרק "שיטת ההצבעה" זו עוד דוגמה לבעייתיות בניסוח שעלה כאן להצבעה (כמו זה שסעיפים 2 ו-3 סותרים זה את זה). זאת כייון שפרק "שיטת ההצבעה" אומר שאם סעיף לא עובר אז אותו סעיף ישאר כבמדיניות הישנה, אולם אף סעיף כאן אינו מקביל אחד לאחד לסעיף קיים במדיניות הישנה, וזאת כמובן בנוסף לכך שסעיף 1 נוסח כך שהוא מבטל את כל סעיפי המדיניות הישנה כולם. Dovno - שיחה 21:15, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  6. לא צריך בכלל לשים קישורים קשים לצפייה. ומי יחליט מה קשה לצפייה? דרור - שיחה 19:05, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
  7. אופק ג'רסי ~ ליצירת קשר ~ מיזם יחסי החוץ 10:11, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
  8. התנגדות לסעיף, אינני מעוניין שיוצגו קישורים כאלו. קומפיוטר - שיחה 19:51, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
  9. BAswim - שיחה 00:09, 16 באוקטובר 2020 (IDT)
  10. Amos1947 - שיחה 09:34, 16 באוקטובר 2020 (IDT)
  11. רק משום האזהרה "תוכן קשה לצפייה". אזהרה זו אינה הולמת. אזהרה הולמת תהיה משהו כמו "לתשומת לבך - תמונה זו כוללת עירום". !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 09:28, 17 באוקטובר 2020 (IDT)
    אם רוצים לשנות את שם התבנית, מקיימים דיון שינוי שם כנדרש בדף שיחת התבנית. אם זה תוכן, אז עדיף לדבר באולם התבניות. PRIDE! - שיחה 12:37, 18 באוקטובר 2020 (IDT)

התוצאות לפי סעיפים[עריכת קוד מקור]

להלן תוצאות ההצבעה:

סעיף 1[עריכת קוד מקור]

36 בעד המדיניות (46.76%), 41 נגד המדיניות (53.24%) - ההצעה לא התקבלה. אמנם זה די מיותר לציין את תוצאות הסעיפים, אבל אעשה את זה בכל זאת:

סעיף 2[עריכת קוד מקור]

2. מדיניות זו באה להוסיף על המדיניות הכללית הקיימת לגבי כתיבת ערכים על אישים וסרטים, ולא לגרוע ממנה. ניתן יהיה לכתוב ערכים על שחקני פורנוגרפיה או על סרטים פורנוגרפיים שזכו לפרסום והכרה יוצאי דופן מעבר לגבולות תעשיית הפורנוגרפיה, לדוגמה ג'נה ג'יימסון או גרון עמוק (סרט), גם אם אינם עומדים בתנאי הקווים המנחים ליצירת ערכים על פורנוגרפיה.

רוב של 32 בעד (64%) מול 18 נגד (36%); אם ההצעה הייתה מקבלת, הסעיף הזה היה מתקבל.

סעיף 3[עריכת קוד מקור]

3. ניתן יהיה לכתוב ערכים על שחקני פורנוגרפיה, על סרטי קולנוע פורנוגרפיים, על מפיקים או במאים מתעשיית הפורנוגרפיה, אם ורק אם זכו בלפחות אחד מהפרסים הבאים: הוט ד'אור (אנ'), איגוד הסרטים למבוגרים של אמריקה (אנ'), פרסי AVN (אנ'), פרס XRCO (אנ'), פרסי GayVN (אנ'), פרסי Grabby (אנ'), פסטיבל הסרטים האירוטיים הבינלאומי בברצלונה (אנ'), פרסי ונוס (אנ'), פרסי Erotixxx (אנ'), פרסי X האירופאיים של פסטיבל הארוטיקה הבינלאומי בבריסל (אנ').

רוב של 30 בעד (60%) מול 20 נגד (40%); אם ההצעה הייתה מקבלת, הסעיף הזה היה מתקבל.

סעיף 4[עריכת קוד מקור]

4. ככלל, יש להימנע מכתיבת תיאורים גרפיים של סצינות מין, יחסי מין או איברי מין בערכי הפורנוגרפיה.

רוב של 40 בעד (86.95%) מול 6 נגד (13.05%); אם ההצעה הייתה מקבלת, הסעיף הזה היה מתקבל.

סעיף 5[עריכת קוד מקור]

5. ככלל, העלאת תמונות לערכים העוסקים בתעשיית הפורנוגרפיה תיעשה על פי הכללים הרגילים של העלאת תמונות לערכים בוויקיפדיה העברית. עם זאת, לא תתאפשר העלאת תמונות עירום או תמונות בעלות אופי פורנוגרפי, לרבות בדפי השיחה של ערכים אלה.

רוב של 38 בעד (82.6%) מול 8 נגד (17.4%); אם ההצעה הייתה מקבלת, הסעיף הזה היה מתקבל.

סעיף 6[עריכת קוד מקור]

6. ככלל, אם הקישור בעל תוכן פורנוגפי (תמונות, וידאו וכו'), יש לשים את תבנית:קישור קשה לצפייה ליד הקישור, ולפעול לפי ויקיפדיה:קישורים חיצוניים.

רוב של 32 בעד (74.41%) מול 11 נגד (25.59%); אם ההצעה הייתה מקבלת, הסעיף הזה היה מתקבל.

תודה לכל המשתתפים. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 21:52, 18 באוקטובר 2020 (IDT)

מדיניות ערכי זמרים ולהקות[עריכת קוד מקור]

הצבעה: חשיבות לערכי זמרים ולהקות[עריכת קוד מקור]

הצעה זו נוצרה על מנת לעדכן את הקריטריון הנוכחי לזמרים ולהקות - הוצאת אלבום אולפן באופן מסחרי על ידי חברת תקליטים.

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

דיון נוכחי[עריכת קוד מקור]

סליחה על ההצעה, נראה לי שיועיל אם תפנו למקום אחד שבו יש נימוק קצר וממצה לכל אחת מהאפשרויות. נרו יאירשיחה • כ"ו בטבת ה'תשפ"א • 21:30, 10 בינואר 2021 (IST)
אכן. לא הייתי מעורב בדיון ולקח לי זמן להבין על מה בדיוק מצביעים. בנוסף, לא ברור לי ההבדל בין הצעה א' ל-ב'. ברגע שאומרים שגם זמרים שלא הוציאו אלבום יהיו זכאים לערך "מסיבות אחרות", בלי להבהיר מה הם אותם אותם סיבות, המשמעות היא שאין הבדל אמיתי בין הצעה ב' ל-א'. יורי - שיחה 00:28, 11 בינואר 2021 (IST)
יורי, ההבדל הוא שבהצעה ב' הוצאת אלבום תיחשב לעמידה בקריטריון החשיבות - לעומת ערך על זמר שלא הוציא אלבום, שיצטרך סיבה אחרת להוכחת חשיבות קיומו. בהצעה א', גם זמר שהוציא אלבום יצטרך סיבת חשיבות כדי שייכתב עליו ערך --מבריקון - השאירו פידבק! 📞מועדון החלל • ט"ו בחשוון ה'תשפ"א, 10:34, 12 בינואר 2021 (IST)

שאלה: מה תעשו עם הדרישה ל-60% התגברות על החוק הקיים? עוזי ו. - שיחה 13:07, 12 בינואר 2021 (IST)

הרוב המיוחס נחוץ לשינוי מדיניות שנקבעה בעבר בפרלמנט. המדיניות הנוכחית הוכנסה לקווים המנחים ב-2007, וזאת בעקבות כך שהוכנסה קודם לכן לדף מדיניות המחיקה ב-2006. אני לא חושב שזה אי פעם נידון בפרלמנט עד עכשיו. Dovno - שיחה 13:20, 12 בינואר 2021 (IST)
דובנו, אתה בטוח? למיטב ידיעתי רוב מיוחס דרוש לשינוי מדיניות קיימת, ללא תלות במקורה. לא זכור לי שאי פעם שמעתי את "כלל 60%" מנוסח כפי שאמרת. איפה זה כתוב? קיפודנחש 06:30, 14 בינואר 2021 (IST)
"לשם שינוי או ביטול מדיניות שנקבעה בפרלמנט בעבר דרוש רוב מיוחס של 60% ממשתתפי ההצבעה (למעט נמנעים)." יאירשיחה 09:15, 14 בינואר 2021 (IST)

יועיל אם "המצב הקיים" עליו מצביעים יפורט כאן, כדי שאפשר יהיה להבין במה מדובר בלי לרוץ לדפי מדיניות עתיקים ולחפש שם את "קריטריונים", וכדי למנוע אי הבנות. הכללים המוצעים לא בדיוק מובנים. מצביעים על "ביטול קריטריון" בלי לפרט מה הוא ה"קריטריון" הזה, ועל "השארת המצב הקיים" בלי לפרט באיזה מצב מדובר. נראה כאילו פותחי ההצבעה חיים את הכללים באופן אינטנסיבי, ומתקשים לתאר לעצמם שיש ויקיפדים שלא מצויים בפרטי הפרטים של "המצב" וה"קריטריונים". הפניה לדף מדיניות זה לא מה שצריך כאן, והפניה ל"דיונים קודמים" בדפי שיחה של משתמשים לא אוכל. מגיע למי שמשקיע מזמנו וטורח לפרלמנט כי "נפתחה הצבעה", ורוצה לסייע בקביעת כללים מועילים, שההצבעה תהיה ברורה, בלי לשלוח אותו לדפי דיונים ודפי מדיניות.

ראוי גם שיוצגו נימוקים ברורים לכל אחד מסעיפי ההצבעה. בהנחה שהיה דיון, והועלו נימוקים, יש לפרטם. זה אמור להיות "פרלמנט", לא סתם "קלפי". קיפודנחש

למה פסקת הדיונים הקודמים קיימת? וההקדמה? כמה דקות של עיון בדברים אלו לא יזיקו. יאירשיחה 09:16, 14 בינואר 2021 (IST)
קיפודנחש, לשאלותיך:
  1. הרוב הדרוש בפרלמנט כתוב במפורש בראש דף זה, בפרק #כללי הצבעות. אכן, רוב מיוחס של 60% נחוץ רק לשינוי החלטה שנקבעה קודם בפרלמנט, ולהחלטות אחרות מספיק רוב רגיל. אם התעניינת, כלל זה נקבע בעצמו בפרלמנט, כאן: ויקיפדיה:פרלמנט/ארכיון 60#הרוב הנדרש בהצבעה פרלמנטרית.
  2. ההצעה הנוכחית (שלא אני ניסחתי או קידמתי) מבקשת לבטל ו/או לשנות את הסעיף האחרון בדף ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים#קריטריונים ספציפיים, בשם "זמרים ולהקות", שהיום אומר: "ויקיפדיה העברית אימצה את הכלל לפיו מוזיקאי לא יהיה זכאי לערך אם טרם הוציא לפחות אלבום אחד שנמכר באופן מסחרי והופק על ידי חברת תקליטים (להבדיל מחברת הפצה)."
  3. כפי שצויין למעלה, כלל זה נכנס בזמנו לדף המדיניות הזה ב-2007, וזאת כדי לתעד את המדיניות שהיתה קיימת דה-פקטו והוכנסה קודם לכן לדף מדיניות המחיקה עוד ב-2006.
  4. האפשרויות שעלו הן: (א) להשאיר את המצב הקיים, (ב) למחוק את הקריטריון הנ"ל מהדף ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים, או (ג) להחליף את ניסוח הקריטריון הנ"ל כך שבמקום שהוצאת אלבום מסחרי תהיה תנאי הכרחי לכתיבת ערך על מוזיקאי, זה יהפוך לתנאי מספיק - כלומר שהוצאת אלבום מסחרי תהיה מספיקה בפני עצמה להבהרת חשיבות אנציקלופדית לכל זמר או להקה.
מקווה שעזרתי לעשות סדר. Dovno - שיחה 10:18, 14 בינואר 2021 (IST)

נוסח ההצעה[עריכת קוד מקור]

להצעה שלוש אפשרויות הצבעה בשיטת שולצה:
א. הצבעה על ביטול הקריטריון בוק:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים לזמר/להקה שלא הוציאו אלבום.
ב. הצבעה על הפיכת הקריטריון מתנאי הכרחי לתנאי מספיק, כך שכל זמר או להקה שהוציאו אלבום באופן מסחרי יהיו זכאים לערך, אולם גם זמרים שלא הוציאו אלבום יוכלו להיות זכאים לערך מסיבות אחרות.
ג. הצבעה להשארת המצב הקיים.

שיטת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

הצבעה[עריכת קוד מקור]

רק משתמש רשום בעל 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (עריכות דפי שיחה, שיחות תמונות, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה – אינן נספרות) ו־30 ימים של פעילות הוא בעל זכות הצבעה. כל קול שווה למשנהו, אלא אם כן ברור שמדובר בבובת קש או טרול. על מנת שההחלטה תהיה מחייבת, חייבים להצביע בה לפחות 9 ויקיפדים.

  • תאריך תחילת ההצבעה: 10:54, 10 בינואר 2021 (IST)
  • תאריך סיום ההצבעה: 10:53, 17 בינואר 2021 (IST)


שיטת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

יש לדרג את כל האפשרויות העומדות להצבעה. אפשרויות שתתעלמו מהן ייחשבו לאחרונות בתור. הדירוג יכול להיות חלקי, ואסור לו לכלול סתירות פנימיות.

את ההעדפות אפשר לנסח באופן מילולי, למשל "אפשרות א', ואם לא אז ב' או ג', ואם לא אז ד'". אפשר גם להשתמש בקיצורים המקובלים:

  • ד – העדפת אפשרות ד' על פני כל אפשרות אחרת.
  • בגא - העדפת אפשרות ב', ואם לא אז ג' ואם לא אז א' ואם לא אז כל אפשרות אחרת.
  • ב(גא) - העדפת אפשרות ב' כאפשרות ראשונה ולאחר מכן א' או ג' ללא העדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • גד(אב) – העדפת האפשרויות ג' ו-ד' על פני אפשרויות א' ו-ב', כשאפשרות ג' עדיפה על פני ד' ולאחריהן א' ו-ב' ללא ההעדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • (דה)(אבג) – העדפת אפשרויות ד' או ה' (ללא העדפה ביניהן) על פני אפשרויות א', ב' או ג' (ללא העדפה ביניהן) ואותן על פני כל אפשרות אחרת.

הקולות ישוקללו לפי שיטת שולצה למציאת זוכה יחיד.

אפשרויות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

ההצבעה[עריכת קוד מקור]

  1. באג. יאירשיחה 11:11, 10 בינואר 2021 (IST)
  2. אבג הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ ויקיפדיה חוגגת 300,000 ערכים 11:12, 10 בינואר 2021 (IST)
  3. בגא Eladti - שיחה 11:18, 10 בינואר 2021 (IST)
  4. גבא david7031שיחה • כ"ו בטבת ה'תשפ"א • 11:19, 10 בינואר 2021 (IST)
  5. בא ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 12:09, 10 בינואר 2021 (IST)
  6. באג ויקי4800 - שיחה 12:11, 10 בינואר 2021 (IST)
  7. בא ‏DGtal‏ - שיחה 12:11, 10 בינואר 2021 (IST)
  8. גבא. Mbkv717שיחה • כ"ו בטבת ה'תשפ"א • 12:20, 10 בינואר 2021 (IST)
  9. גבא • איקס איקס - שיחה 12:22, 10 בינואר 2021 (IST)
  10. באג PRIDE! - שיחה 12:24, 10 בינואר 2021 (IST)
  11. בא Omer abcd - שיחה 12:24, 10 בינואר 2021 (IST)
  12. בא ג'נסקט - שיחה 12:30, 10 בינואר 2021 (IST)
  13. גאב Dovno - שיחה 12:37, 10 בינואר 2021 (IST)
  14. אבגBalberg - שיחה 12:51, 10 בינואר 2021 (IST)
  15. אבג איתמראשפר - שיחה 13:47, 10 בינואר 2021 (IST)
  16. בגא. יוניון ג'ק - שיחה 13:54, 10 בינואר 2021 (IST)
  17. באג. Hello513 - שיחה 14:06, 10 בינואר 2021 (IST)
  18. אבג שיר § שיח § 14:20, 10 בינואר 2021 (IST)
  19. גאב. בן עדריאלשיחה • כ"ו בטבת ה'תשפ"א 14:24, 10 בינואר 2021 (IST)
  20. בא אופק ג'רסי ~ ליצירת קשר ~ מיזם יחסי החוץ 14:36, 10 בינואר 2021 (IST)
  21. אבג ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 14:40, 10 בינואר 2021 (IST)
  22. בגא. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 18:18, 10 בינואר 2021 (IST)
  23. אבג דרדקשיחה • כ"ז בטבת ה'תשפ"א • 19:22, 10 בינואר 2021 (IST)
  24. גבא Ldorfmanשיחה 19:48, 10 בינואר 2021 (IST)
  25. באג Avco123 - שיחה 20:02, 10 בינואר 2021 (IST)
  26. ב בן נחום - שיחה 21:58, 10 בינואר 2021 (IST)
  27. א.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 22:20, 10 בינואר 2021 (IST)
  28. גבא. עמרישיחה 00:21, 11 בינואר 2021 (IST)
  29. גבא. יורי - שיחה 00:25, 11 בינואר 2021 (IST)
  30. בגא ניב - שיחה 00:52, 11 בינואר 2021 (IST)
  31. בא Lostam - שיחה 01:00, 11 בינואר 2021 (IST)
  32. באג Nirvadel - שיחה 11:46, 11 בינואר 2021 (IST)
  33. ב RimonLV - שיחה 12:11, 11 בינואר 2021 (IST)
  34. ג דוד א. - שיחה 13:53, 11 בינואר 2021 (IST)
  35. באג בברכה לבלוב 🎧 • כ"ח בטבת ה'תשפ"א • מדינה במשבר00:17, 12 בינואר 2021 (IST)
  36. אב דוריאןDGW – Talk 00:26, 12 בינואר 2021 (IST)
  37. א TheStriker - שיחה 10:50, 12 בינואר 2021 (IST)
  38. בא איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:32, 12 בינואר 2021 (IST)
  39. באג ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 20:05, 12 בינואר 2021 (IST)
  40. בג • חיים 7שיחה20:33, 12 בינואר 2021 (IST)
  41. באג --Telecart - שיחה 22:06, 12 בינואר 2021 (IST)
  42. אבג Chaimkapusta - שיחה 22:47, 12 בינואר 2021 (IST)
  43. אב מו סיזלאקהטברנה • לכו להתחסן, זה מציל חיים 15:50, 13 בינואר 2021 (IST)
  44. בא נעם דובב - שיחה 17:13, 13 בינואר 2021 (IST)
  45. גבא Wikiped201820 - שיחה 03:36, 15 בינואר 2021 (IST)
  46. בא Bustan1498 - שיחה 03:42, 15 בינואר 2021 (IST)
  47. באג דזרטשיחהנשיא חדש - תקופה חדשה - הצטרפו למיזם הפוליטי 14:54, 15 בינואר 2021 (IST)
  48. באג --King G.A - נא התנהגו בהתאם 15:49, 16 בינואר 2021 (IST)
  49. באג Mod - שיחה 19:24, 16 בינואר 2021 (IST)
  50. ג יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 19:58, 16 בינואר 2021 (IST)
  51. ג--כ.אלון - שיחה 20:28, 16 בינואר 2021 (IST)

חסרי זכות הצבעה[עריכת קוד מקור]

  1. בגא מבריקון - השאירו פידבק! 📞מועדון החלל • ט"ו בחשוון ה'תשפ"א, 12:06, 10 בינואר 2021 (IST)
  2. אבג ‏Ovedcשיחה 12:28, 10 בינואר 2021 (IST)

תוצאות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

לפי חישוב דרך כאן, ב' עדיף על א' ברוב של 36.5:14.5, ועדיף על ג' ברוב של 38:13. לכן, אפשרות ב' נבחרה. תודה לכל מי שהשתתף בהצבעה. יונה בנדלאק, מוזמן לארכב מתי שנראה לך לעין. יאירשיחה 10:53, 17 בינואר 2021 (IST)

דיוק:
  • ב' מול א': 35 מול 13
  • ב' מול ג': 37 מול 12
Dovno - שיחה 11:11, 17 בינואר 2021 (IST)