שיחת ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/נבחרי ציבור פוטנציאליים/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

חילופי גברי[עריכת קוד מקור]

במידה וחבר כנסת מסיעת "העצמאות" מחליט להתפטר, האם נכנס במקומו החבר הבא מסיעת "העבודה"? האם במקרה זה המנדט חוזר למפלגת "העבודה", אשר מגדילה את כוחה ל-9 חברים? זו סוגייה שלא הצלחתי למצוא לה מענה במרשתת, למרות ניסיונות רבים. אשמח לעזרתכם. --Sarek - שיחה 19:01, 2 ביולי 2011 (IDT)

המונח "סיעה" או "מפלגה" איננו רלוונטי בכל מה שנוגע לחוקי בחירות. בישראל הבחירה היא עבור רשימה. על פי סעיף 43 א' לחוק יסוד: הכנסת: "נתפנתה משרתו של חבר הכנסת, יבוא במקומו - מתוך רשימת המועמדים שכללה את שמו - המועמד ששמו נקוב ראשון אחרי שמו של אחרון הנבחרים". כל חברי סיעת "העצמאות" - מופיעים ברשימת "העבודה", ועל כן אם אחד מהם יפנה את משרתו כחבר כנסת - הבא במקומו יהיה הבא בתור, מתוך רשימה זו. קולנואני - שיחה 19:25, 2 ביולי 2011 (IDT)
הבעיה היא שרשימת העבודה מיוצגת ע"י שתי סיעות בכנסת - אחת בקואליציה והשניה באופוזיציה. אתן דוגמא על מנת להבהיר את כוונתי: חברת הכנסת עינת וילף מסיעת "העצמאות" החליטה להתפטר מהכנסת. עיון ברשימת "העבודה" מעלה כי המועמד הבא ברשימה לכנסת הינו שכיב שנאן. האם חבר הכנסת שנאן יהווה את החבר החמישי בסיעת העצמאות? האם סיעת העצמאות מצטמקת ל-4 מושבים בלבד בעקבות התפטרות זו וסיעת העבודה, בהתאם, מתחזקת במנדט נוסף? --Sarek - שיחה 20:24, 2 ביולי 2011 (IDT)
אין כאן שום בעיה. שאלת: במידה וחבר כנסת מסיעת "העצמאות" מחליט להתפטר, האם נכנס במקומו החבר הבא מסיעת "העבודה"? והתשובה היא: לא, לא נכנס במקומו החבר הבא מסיעת "העבודה", שכן מי שהוא חבר בסיעת העבודה הוא בהכרח כבר ח"כ. מי שייכנס במקומו הוא המועמד הבא, ברשימת "העבודה" לכנסת. קולנואני - שיחה 20:52, 2 ביולי 2011 (IDT)
אתה באמת לא מצליח לראות כאן בעיה? שתי המפלגות לא מייצגות את אותה התפישה ומשתמשות באותה רשימת מועמדים. שכיב שנאן נרשם לרשימת "העבודה" ולא מעוניין להוות חלק ממפלגת העצמאות (אני מניח, יכול להיות שאני טועה ספציפית לגביו), אבל מאחר ושתי המפלגות משתמשות באותה הרשימה, הוא למעשה מחוייב לקבל על עצמו את מרותה של מפלגת העצמאות, או לחילופין להחליט שידלגו עליו ובכך לאבד את אפשרותו להיכנס לכנסת כחלק מסיעת "העבודה". יש כמובן אפשרות נוספת, שבמפלגת "העצמאות" יהיה ח"כ "מורד", בדומה לש"ס כיום, אולם מצב זה יוצר חוסר הגינות כלפיה. מקווה שדבריי ברורים יותר כעת. --Sarek - שיחה 21:19, 2 ביולי 2011 (IDT)
ייתכן שאינם מייצגים כעת את אותה תפיסה, אך כך היה בעת הגשת הרשימות לבחירות לכנסת, וזו הרשימה הקובעת. יש דוגמאות רבות מן העבר. ‏עמיחישיחה 21:30, 2 ביולי 2011 (IDT)
לפי סעיף 10 לתקנון הכנסת, מהרגע שהוא נכנס במקום ח"כ אחר, הוא צריך להודיע בתוך 24 שעות לאיזה משתי הסיעות הוא רוצה להצטרף. אם הוא לא מודיע, מצרפים אותו לסיעה הגדולה מבין השתיים (במקרה הזה, סיעת העבודה). עידושיחה 21:40, 2 ביולי 2011 (IDT)
במקרה כזה, סיעת העצמאות מאבדת מנדט אחד וכוחה נחלש, רק בגלל התפטרות חבר כנסת, אשר יכולה להיווצר גם כתוצאה מפטירתו. לפי הדברים שלכם, החקיקה לא נותנת מענה אפקטיבי במקרים שכאלו. אני אומנם לא מצליח לחשוב על פתרון טוב יותר, אבל זה מצב מאוד בעייתי. --Sarek - שיחה 22:11, 2 ביולי 2011 (IDT)
אני לא רואה שום בעיה חקיקתית. החקיקה נותנת מענה מעולה לסיטואציה שתיארת. אני לא רואה שום דבר בעייתי במצב זה. קולנואני - שיחה 22:16, 2 ביולי 2011 (IDT)
בפעם השלישית: שיטת הבחירות בישראל איננה מכירה במושגים סיעה או מפלגה. רצונו או אי-רצונו של שכיב שנאן להיות חלק ממפלגת העצמאות איננו רלוונטי לתהליך הבחירות לכנסת ולתהליך השבעתו כחבר כנסת. ומהרגע שהוא מושבע כחבר כנסת - הוא לא מחוייב לקבל על עצמו מרותה של אף מפלגה. הוא יכול ורשאי לעשות כל העולה על רוחו. קולנואני - שיחה 22:14, 2 ביולי 2011 (IDT)
שיטת הבחירות אולי לא מכירה במושגים אלו, אך חבר כנסת, מרגע היבחרו, הוא חלק מסיעה וכפוף למרותה. כפי שאמרתי, יתכן מצב בו חבר כנסת "מורד" במפלגתו ולא כפוף למשמעת הסיעתית (כמו שקרה במפלגת "העבודה" עד להתפרקותה) אבל רשימת המועמדים אמורה להוות מסגרת לאנשים בעלי השקפת עולם זהה או דומה מאוד. המצב שתיארתי, מהווה פגיעה במפלגת "העצמאות", שכן התפטרות אחד מחבריה ככל הנראה תיצור מצב בו כוחה נפגם, כיוון שרשימת "העבודה" הנוכחית איננה מהווה את המסגרת אשר רשימה אמורה להוות עבורה (שהרי החברים ברשימה הם תומכי מפלגת "העבודה"). יכול להיות מצב תיאורטי, שבו מפלגה שהתפצלה מאבדת את כלל המנדטים שלה עקב פטירתם של החברים בה, מצב זה לא תקין בעיני. --Sarek - שיחה 22:40, 2 ביולי 2011 (IDT)
המצב הלא תקין הוא זה שמאפשר התפלגות סיעה מלכתחילה. חברי הכנסת לא נבחרו באופן אישי, אלא באופן מפלגתי. אם לא מוצא חן בעיניהם מה שהמפלגה שלהם עושה, הם צריכים ללכת הביתה, ולא להקים מפלגות משלהם. אין כאן שום פגיעה במפלגת העצמאות הנכבדה, חבריה של מפלגה זו הם אלו שפגעו במפלגת העבודה (כפי שרבים אחרים עשו גם במפלגות אחרות, וכנראה יעשו גם בעתיד). אגב, ייתכן גם מצב הפוך - ח"כ ממפלגת העבודה יתפטר, וזה שייכנס במקומו ירצה להצטרף דווקא לעצמאות. עידושיחה 22:49, 2 ביולי 2011 (IDT)
זו כמובן שאלה לדיון נפרד - ואני בהחלט מסכים איתך כי יש כאן פגיעה לא מידתית בכוחה של מפלגה, אשר נבחרה ע"י הציבור על סמך מצע מסוים. התפלגות מסיעה במהלך קדנציה מהווה פגיעה מסוימת בדמוקרטיה, כיוון שמצע הסיעה החדשה לא קיבל את הגושפנקה מהעם. במצב החקיקה הנוכחי, בו לסיעות יש את הזכות להתפלג, לטעמי צריך לחשוב על פתרון אחר מהפתרון הקיים. --Sarek - שיחה 22:58, 2 ביולי 2011 (IDT)
אני לא מבין מה לא תקין בכך שמפלגה מאבדת את כלל המנדטים שלה עקב התפטרות/פטירה של כל החברים בה - בין אם מדובר במפלגה שהתפצלה ובין אם לאו. אם תחשבו על זה, אז באופן תיאורטי - כל מפלגה יכולה לאבד את כל המנדטים שלה, בלי כל קשר לפיצול/פילוג. האם זה אפשרי מבחינה תיאורטית? כן. האם זה תקין? כן. האם החוק עונה על הצרכים של הציבור במקרה זה (למשל: רצף שילטוני)? כן. אז איפה הבעיה?! קולנואני - שיחה 23:20, 2 ביולי 2011 (IDT)
אחת הסיבות לכך שרשימת המועמדים היא מורחבת כל כך היא על מנת לתת מענה למצבים קיצוניים (שלשמחתי, טרם קרו). יש כמובן מצב תיאורטי בו כלל המועמדים בכלל הרשימות אשר נבחרו לא מוכנים להיכנס לכנסת, ואז אינני יודע איזה פתרון ניתן למצוא (אני בספק אם קיים מענה לתרחיש מן הסוג הזה בחקיקה הקיימת). התרחיש אשר העליתי הוא סביר, ובו אחד מחברי הכנסת של סיעת "העצמאות" מחליט להתפטר/נפטר. במצב כזה, אולי ניתן לשנות את התקנון ולאפשר לסיעה מתפלגת להגיש רשימת מועמדים חדשה בפרק זמן סביר (כפי שתיארתי לעיל, התפלגות סיעה היא מצב הנוגד במקצת את הדמוקרטיה, כך שהיא באופן כללי בעייתית). --Sarek - שיחה 23:33, 2 ביולי 2011 (IDT)
אתה כותב דברים שאינם ברורים לי. (א) מה לא תקין בכך שאחד מחברי הכנסת של סיעת "העצמאות" מתחליט להתפטר? זו זכותו המלאה, ויש מענה בחוק למצב שכזה. (ב) רשימת מועמדים זה דבר שרלוונטי לפני בחירות כלליות בלבד. לאחר שהעם אמר את דברו - לא ניתן לשנות רשימות מועמדים. (ג) אין שום דבר לא חוקי או לא דמוקרטי או בעייתי בהתפלגויות של סיעות. החוקים הנוגעים לכך קיימים אך ורק לצורך קביעת גובה מימון המפלגות לה זכאית כל סיעה, ותו לא. קולנואני - שיחה 00:01, 3 ביולי 2011 (IDT)

שיטת הבחירות ושיטת המשטר בישראל[עריכת קוד מקור]

על פי חוק יסוד: הכנסת: "הכנסת תיבחר בבחירות כלליות, ארציות, ישירות, שוות, חשאיות ויחסיות". המשמעות של בחירות ישירות: הציבור בוחר ברשימה של שמות, של מועמדים, של אנשים. הציבור לא בוחר במפלגות (שלאחר מכן מקיימות פריימריז ומחליטות על נציגיה בכנסת) או באלקטורים (כמו שנהוג בארה"ב), אלא ישירות באנשים שהוא רוצה שיהיו נציגיו. לאחר שאותם 120 נציגים נבחרים, הם מושבעים כחברי כנסת - ולאחר מכן הם רשאים לעשות כל העולה על רוחם, לפעול ולהצביע על פי מצפונן. חברי הכנסת רשאים, ויכולים, להתחלק לקבוצות שונות, על פי שיקול דעתם (למשל: על פי סיעות, על פי קואליציה ואופוזיציה, על פי לובים פוליטיים למען אינטרס כזה או אחר), וזאת על מנת לייעל את אופן פעילותם כחברי כנסת, או למען צרכים כלכליים (למשל: חוק מימון מפלגות). אולם הדבר איננו חלק משיטת המשטר בישראל. קולנואני - שיחה 00:10, 3 ביולי 2011 (IDT)

לצערי אני מתקשה להבין את כוונתך. ראשית כל, עקרון הישירות פירושו שהעם בוחר את נציגיו באופן ישיר, ללא גורם מתווך כדוגמת השיטה בארה"ב. ע"פ התיאור שלך, מיכאל בן ארי וזהבה גלאון יכולים להתמודד באותה רשימה ולאחר מכן להתפצל ולעשות ככל העולה על רוחם. ע"פ חוק המפלגות, התשנ"ב - 1992, רק מפלגה הרשומה כחוק אצל רשם המפלגות, או כמה מפלגות רשומות שהחליטו להתמודד ברשימה אחת, רשאיות להגיש רשימת מועמדים לבחירות. מהי מפלגה? מפלגה מוגדרת בחוק כחבר בני-אדם שהתאגדו כדי לקדם בדרך חוקית מטרות מדיניות או חברתיות.
מהי המשמעות לכך? בבחירות מתמודדות מפלגות, ולא רשימות והמפלגות כוללות אזרחים רשומים אשר התאגדו בדרך חוקית לקדם מטרות מדיניות או חברתיות. כלומר, רשימות המועמדים בהכרח מהווים מסגרת לאנשים בעלי השקפת עולם זהה או דומה. לא ברור לי כיצד הגעת למסקנה כי מצביעים לרשימות.
במקרה דנן, שתי מפלגות חולקות את אותה רשימת המועמדים, כאשר כל אחת מהן מיוצגת בקוטב אחר של המפה הפוליטית (קואליציה ואופוזיציה). --Sarek - שיחה 18:58, 3 ביולי 2011 (IDT)
אכן, אתה צודק לחלוטין - מיכאל בן ארי וזהבה גלאון אכן יכולים, מבחינה חוקית, להתמודד באותה רשימה לכנסת. והסיבה שאינם עושים זאת איננה כי זה אסור על פי חוק. קולנואני - שיחה 21:04, 3 ביולי 2011 (IDT)
חוק הבחירות לכנסת משתמש במונח "רשימת מועמדים". זה מה שמגישים לועדת הבחירות, וזה מה שהציבור מצביע עבורו. אין הצבעה עבור מפלגות או סיעות, יש אך ורק הצבעה עבור רשימות מועמדים. קולנואני - שיחה 21:17, 3 ביולי 2011 (IDT)

העברות למרחב הערכים[עריכת קוד מקור]

ברמה העקרונית, ברור שלא כדי להעביר מידע מפה למרחב הערכים כל עוד לא נערכו בחירות מקדימות במפלגות השונות, גם כי במצב דברים זה עוד לא ברורה החשיבות וגם כי הדבר עלול לשמש כפרסומת לקראת הבחירות המקדימות. יחד עם זאת, לאחר שיערכו הבחירות המקדימות ותתברר תמונת הרשימות, ראוי לפתוח ערכים אודות המועמדים שהוצבו במקומות ריאליים, ושבחירתם לכנסת נראית ודאית. אנחנו יכולים לתת שירות טוב לציבור הקוראים שלנו אם נוכל לספק להם מידע אובייקטיבי ואמין על מי שעתידים לכהן כחברי הכנסת. את חיליק בר, למשל, הייתי פותח כבר עכשיו. מקומו השביעי ברשימת מפלגת העבודה לכנסת משוריין, וברור שהוא יכהן בכנסת הבאה. אגב, גם בבחירות הקודמות נפתחו ערכים בנסיבות דומות לפני הבחירות, למשל פאינה קירשנבאום ורוברט טיבייב. עידושיחה 19:40, 7 בנובמבר 2012 (IST)

זקוק לעדכון[עריכת קוד מקור]

ניכר שרשימת המפלגות לא עודכנה כבר מספר חודשים שכן התנועה בראשות ציפי לבני חסרה בעוד שהליכוד וישראל ביתנו כבר התאחדו לכדי רשימה אחת - הליכוד ביתנו. 37.26.147.233 15:53, 20 בדצמבר 2012 (IST)

זה נכון. פשוט אין לי זמן. מי מתנדב? ‏עמיחישיחה 17:50, 20 בדצמבר 2012 (IST)

יש במה להתגאות[עריכת קוד מקור]

כדאי להוסיף לדף את רשימת הערכים שנוספו לוויקיפדיה בעקבותיו. תמיד נחמד לראות מיזם שהצליח ומידת הצלחתו. ערןב - שיחה 10:45, 5 בפברואר 2013 (IST)

רעיון מצוין. כך אעשה! ‏עמיחישיחה 22:05, 5 בפברואר 2013 (IST)

האמנם עדיין המיזם פעיל? Uziel302 - שיחה 07:47, 13 בינואר 2014 (IST)

ודאי. הוא מתעדכן כל הזמן. והוא ערוך (לא עלינו) לחילופי גברי בכנסת. ‏עמיחישיחה 12:51, 13 בינואר 2014 (IST)

העברת ערך אודות מועמד למשרה פוליטית מהמזנון[עריכת קוד מקור]

אני מבקש להעלות לדיון סוגיה שקשורה לבחירות לכנסת ולרשויות המקומיות. בבחירות הקודמות לרשויות המקומיות ולכנסת הוצפנו בעשרות ערכים של מועמדים למשרות השונות (ראש עיר, חבר כנסת, חברי מרכז ועוד). בחלק גדול מהמקרים קיימנו דיון של שבוע והערך נמחק בסופו של דבר, כי מה לעשות, מועמדות לחבר כנסת לא מזכה בערך. בעיני זאת הבעיה כי אם מעלים ערך יומיים לפני הבחירות והוא נמחק חמישה ימים לאחר שהבחירות כבר הסתיימו, המועמד השיג את הפרסום שהוא רצה. ויקיפדיה לא צריכה להיות חלק מקמפיין פוליטי.

לכן אני מציע שערך על מועמד למשרה ציבורית שהפרט המהותי העיקרי בו הוא עצם ההתמודדות לתפקיד יועבר לאלתר לויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/ח"כים פוטנציאליים. לצורך כך, שמו של המיזם ישתנה ל"ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/נבחרי ציבור פוטנציאליים" כדי לכלול גם את ראשי הערים. אם המועמד יזכה בבחירות ויכנס לכנסת, נוכל לעדכן באופן מידי את הערך. אם לא יכנס, הוא יישאר בטיוטת המיזם עד שיצבור קרדיט ציבורי מספיק שיאפשר את בחירתו.

לדעתי, בדרך זו נשרת את קוראינו בצורה הטובה ביותר. אסור להפוך את ויקיפדיה לבמה לקידום פוליטי של מועמד זה או אחר. ההעברה המידית לטיוטה תיצור שוויון בין כל המועמדים בלי מראית עין של משוא פנים. גילגמש שיחה 10:21, 24 באוקטובר 2014 (IDT)

בעד. יורי - שיחה 10:28, 24 באוקטובר 2014 (IDT)

* נגד - יצירת הערכים נועדה למקרים כמו פרישתו של גדעון סער. או העובדה שרובי ריבלין נשיא. טוב שיש לפחות שניים-שלושה מהראשונים ברשימה, ליתר ביטחון.
בעד - בעקבות הערתו של חן שימנשמע?1.. 2.. צא! 10:59, 24 באוקטובר 2014 (IDT)

שי, הערך לא ימחק ויעלם, אלא יועבר לטיוטה מרוכזת, כמו שזה מקובל כיום. אם חבר כנסת כלשהו יפרוש אז פשוט נעביר את הבא בתור מהרשימה למרחב הערכים. זה המצב שקיים כבר היום. לכן, הסכנה שאתה מדבר עליה לא קיימת. גילגמש שיחה 11:50, 24 באוקטובר 2014 (IDT)
הסתייגות קטנה: יצא למישהו לבדוק מהו הערך התעמולתי (חיובי או שלילי) של ערך בוויקיפדיה עם תבנית חשיבות? Tzafrir - שיחה 12:19, 24 באוקטובר 2014 (IDT)
  • בעד -- ‏גבי‏ • שיח 13:27, 24 באוקטובר 2014 (IDT)
  • נגד ומי בעצם יחליט ש"הפרט המהותי העיקרי בערך הוא עצם ההתמודדות לתפקיד"? ולא, נניח, שיש פרטים אחרים בערך המצדיקים את חשיבותו? הרי בדיוק לכך נועד דיון החשיבות. אם באופן מובהק לערך אין חשיבות והפרט המהותי היחידי בו הוא עצם ההתמודדות, אז ממילא עד כה הוא היה אמור להמחק מחיקה מהירה. במקרה כזה אין בעיה להעביר לטיוטה במקום למחוק. אבל אם אני מבין נכון לא על זה מדובר, אלא מוצע למחוק ולהעביר לטיוטה ישירות דווקא את אותם ערכים גבוליים שבדרך כלל היינו מנהלים עליהם דיון חשיבות רציני שבסופו חלקם היו נשארים. Ben tetuan - שיחה 22:20, 24 באוקטובר 2014 (IDT)
    אכן לא כל כך ברור מההצעה מתי ההתמודדות היא הפרט המרכזי בערך. הרי תמיד הכותב יטען שיש סיבות נוספות לחשיבות אנציקלופדית וגם פעמים רבות יהיה מי שיתמוך בכך. אליסף · שיחה 22:32, 24 באוקטובר 2014 (IDT)
    לא - המקרים הגבוליים האלה עוסקים בערכים שעולים בסמוך מאוד לבחירות, בדרך כלל על ידי משרדי יח"צ ומטרתם היא כתיבת ערך אודות המתמודד כחלק מקמפיין הבחירות שלו. כיום נהוג לקיים דיון בן שבוע על הערכים האלה. אני מבקש למנוע את שבוע הדיון שנערך בסמוך לבחירות. שיעלו את הערכים במועד אחר, שבו אין חשש שהערך משמש כתעמולת בחירות ולא תהיה לי בעיה לדון על החשיבות שלו. אני זוכר שהוצפנו בעשרות ערכים בסמוך לבחירות 2013 וזה הכניס את כל ויקי לסחרור. שיקחו את תעמות הבחירות שלהם למקום אחר. גילגמש שיחה 06:25, 25 באוקטובר 2014 (IDT)
אני רק הבהרה - גילגמש מדבר על אנשים שאין להם ערך בוויקי, ובגלל היותם ממוקמים בפוזיציה ריאלית למחצה, מנסים להעלות ערך עליהם בגלל שהם חברי כנסת/שרים פוטנציאליים. הדבר הזה אינו אנציקלופדי בעליל, מכיוון שאנחנו נותנים הכשר לכתיבה על נושא שיכול להיות חשוב אנציקלופדית בעתיד, ולא כרגע. ברוב המקרים, מועמדים אלו זקוקים בדיוק לחשיפה של שבוע וקצת לקראת הבחירות.לכן ההצעה של גילגמש למנוע זאת. אפשר לכתוב על מישהו, רק לאחר שחשיבותו הוכחה. כלומר, אחרי שנבחר לתפקיד. זה לא מספיק להיות מועמד לתפקיד בלבד. ברור שמקרה של אדם אשר מגיע לו ערך בלי קשר למועמדות, יוכל בהחלט להעלות ערך. אבל זה יהיה אסור בסמיכות לבחירות. זכרו שיש משרדי יח"צ רבים שעוסקים בעריכה איטית אך עקבית בוויקיפדיה. המטרה המשנית של מדיניות זו היא לצמצם/לעקר את פעילותם של יח"צנים אלו שפוגעים בנייטרליות של ויקיפדיה.גארפילד - שיחה 11:30, 25 באוקטובר 2014 (IDT)
הקטע המעורר התנגדות הוא זה: "ברור שמקרה של אדם אשר מגיע לו ערך בלי קשר למועמדות, יוכל בהחלט להעלות ערך. אבל זה יהיה אסור בסמיכות לבחירות" - ולמה שנמנע ערך ראוי מקוראינו ומהאישיות רק כי הוא רץ בבחירות כל שהן? Ben tetuan - שיחה 14:00, 25 באוקטובר 2014 (IDT)
כדי לחסוך לנו כאב ראש, ולהעניק לקוראינו יותר ערכים טובים בכל זמן נתון. הערה: לאור כל ההבהרות דלעיל ראוי לקצוב את תקופת ההקפאה הזו. לשבוע-שבועיים לפני הבחירות? ביקורת - שיחה 20:38, 25 באוקטובר 2014 (IDT)
כן, לזה הכוונה. שיעלו את הערך במועד אחר, בלי שיהיה קשור לתעמולת בחירות. מסגרת הזמן שהציע ביקורת נראית לי סבירה. גילגמש שיחה

אם אינני טועה בעבר הייתה מדיניות שאין להעלות ערכים על מתמודדים חודש או חודשיים לפני בחירות. זו מדיניות ראויה. זה רלוונטי במיוחד לפני פריימריז. נרו יאירשיחה • א' בחשוון ה'תשע"ה • 21:42, 25 באוקטובר 2014 (IDT)

  • אני אתמוך בהצעה, אם תוגדר לה מסגרת זמן של חודש לפני הבחירות או הבחירות המוקדמות. אם מדובר בפרק זמן ארוך יותר לפני הבחירות, קיום הערך במשך שבוע כשבראשו תבנית "חשיבות", נסבל. בברכה, גנדלף - 23:46, 25/10/14
למעלה ביקורת הציע שבוע-שבועיים, אבל יתכן שבאמת חודש-חודשיים זהו פרק זמן ראוי יותר כי תעמולת בחירות יכולה להתחיל זמן מה לפני הבחירות. כמובן שזה תקף גם לפריימריז. גילגמש שיחה 23:48, 25 באוקטובר 2014 (IDT)

שלום. אשמח שבמיזם יהיו עוד נבחרי ציבור פוטנציאליים ואשמח להמשיך ולנהל אותו. אני חושב שנכון לקצוב תקופה שבה יוצע שהערכים יועלו לדפי משנה במיזם, כפי שהיה בבחירות הקודמות. אני גם מוסיף שרצוי גם לפרסם את דבר המיזם כדי שעוד דפים יועלו אליו ואולי כך נזכה לעוד מידע אודות מי שעשויים להיבחר לתפקידים. ‏עמיחישיחה 01:23, 26 באוקטובר 2014 (IDT)

  • נגד אין כמעט דבר כזה מישהו שעיקר מהותו זה התמודדות בבחירות (יש בעולם מושג כזה מתמודד עיקש, אבל זה נדיר מאוד בארץ). צריך גם לזכור שיש הרבה יותר מערכות בחירות משנדמה לכם. לפני הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין קיבלנו ערכים על מתמודדים, לא אתפלא אם זה יקרה גם במערכות בחירות נוספות שאינן לכנסת או למועצת הרשות המקומית. ומה נעשה עם מועמד לנציג אזרחי צרפת במזרח התיכון (התפקיד של מאיר חביב) או סתם מועמד לנשיא ארצות הברית שיש לו קהל מצביעים דוברי עברית? האפשרויות אינסופיות. אני מציע לשמר את המצב הקיים - דיון ענייני בכל ערך כזה. חלקם שורדים אפילו כשהפסידו, תשאלו את אבי וורצמן כששרד דיון עוד כשהתמודד ללא הצלחה על ראשות באר שבע, הרבה לפני שחלם להיות ח"כ. המצביעים מספיקים חכמים כדי לקרוא בזהירות ערך לפני בחירות. מקסימום, אפשר לייצר תבנית:מועמד בחירות ונשים אותה בראש כל ערך על מפלגה ומועמד שקשורים ישירות בקמפיין קרוב כלשהו. ‏DGtal‏ (דף שיחה) 01:08, 26 באוקטובר 2014 (IST)
  • בעד. לא יקרה כל נזק אם ערך גבולי יחכה עד אחרי הבחירות כדי לבחון אותו עניינית במסלול הרגיל. הרי אותו אדם חי בשלום עם העובדה שלא היה לו ערך עד אותו מועד. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 07:15, 26 באוקטובר 2014 (IST)

סיכום[עריכת קוד מקור]

אני רואה שיש תמיכה נרחבת (מלבד שני מתנגדים) לשינוי. אני רוצה לדון כעת בפרק הזמן שבו ייאסר להוסיף ערכים גבוליים על מתמודדים למשרה ציבורית. עלו 4 פרקים זמן אפשריים

  1. שבוע לפני
  2. שבועיים לפני
  3. חודש לפני
  4. חודשיים לפני

לדעתי, פרק זמן של חודש אמור לכסות אותנו מכל הזוויות. עוד חשוב לציין שלא תהיה בעיה עקרונית להוסיף את הערך במועד אחר (למשל יומיים אחרי הבחירות) כל עוד ויקיפדיה לא משמשת במה לתעמולה פוליטית, אין לי התנגדות לקיום דיון חשיבות, כנהוג.

אני מתייג פה את משתתפי הדיון. גבי Drorallon שמזן יורי שי Tzafrir Ben tetuan אליסף ביקורת גארפילד נרו יאיר גנדלף עמיחי משתמש:DGtal חנה Hanay גילגמש שיחה 07:40, 29 באוקטובר 2014 (IST)

אני מסכים. חודש זה פרק הזמן המתאים. שמזןשיחה • ה' בחשוון ה'תשע"ה • 07:44, 29 באוקטובר 2014 (IST)
לדעתי חודשיים לפני. יחד עם זאת, צריך לקבוע קריטריונים ברורים לחשיבות של מועמדים כאלה, שיאפשרו להחליט בקלות אם מישהו עובר את רף החשיבות או לא, ואם כן אז אפשר להעביר אותו מיד למרחב הערכים. קריטריונים כאלה גם יבהירו למועמדים שנשארים ב"רשימת ההמתנה" למה הם נשארים שם. -- ‏גבי‏ • שיח 08:01, 29 באוקטובר 2014 (IST)
אני מעדיף פרק זמן קצר ככל האפשר, אם בכלל. אין קריטריונים ברורים לחשיבות מכיוון שאותם מועמדים יכולים להגיע מכל המקומות. הקריטריון הבסיסי לחשיבות הוא "האם המועמד זכאי לערך גם בהתעלם ממועמדותו". כמוכן, אם יש למישהו ערך לפרק זמן של שבוע בחודש שקודם לבחירות, וכמעט כל אותו שבוע כתוב שמדובר שמישהו שחשיבותו שנויה במחלוקת (קרי: יכול להיות שהוא פוליטיקאי מתהדר בנוצות), לא ברור לי מה הערך של זה למועמד. Tzafrir - שיחה 08:55, 29 באוקטובר 2014 (IST)
אני חוזר על התנגדותי המוחלטת למגבלה הזו. אם מישהו עומד בקריטריונים לערכי אישים מותר לכתוב עליו בין אם הוא רץ בבחירות ובין אם לאו. בנוסף, השאלה על תקופה מראה כמה ההבנה כאן על טיבן של מערכות בחירות בעייתית. נכון שיש קופצים על עגלת בחירות בדקה ה-90 שלפני הגשת הרשימות, אבל מתמודד רציני מתחיל שנים לפני את הקמפיין. מתמודד רציני יכתוב את הערך עליו שנה ויותר לפני הבחירות. ערכים שייפתחו ממש סמוך לבחירות יהיו בדרך כלל מטעם תומכים לא רשמיים או "סתם" עורכים עם כוונות טובות. ‏DGtal‏ (דף שיחה) 09:28, 29 באוקטובר 2014 (IST)
בעד חודש. שימנשמע?1.. 2.. צא! 09:45, 29 באוקטובר 2014 (IST)
אין אפשרות לקבוע קריטריון חד משמעי לערכים אלה. מדובר בערכים גבוליים. כל המטרה של היוזמה הזאת למנוע תעמולת בחירות בוויקיפדיה. לא יקרה שום דבר אם אותו אדם ימתין זמן מה (נניח חודש) והערך אודותיו יעלה קצת יותר מאוחר. גילגמש שיחה 10:18, 29 באוקטובר 2014 (IST)
ממש לא מדוייק לטעון שמדובר בערכים גבוליים. היו לנו מקרים של ערכים של מתמודדים במערכת בחירות שעברו בקלי קלות כל רף חשיבות ומנגד ערכים על מתמודדים שאין שום חשיבות לערך עליהן (אלו בדרך כלל, אבל ממש לא תמיד, גם הפסידו בבחירות) וכמובן שהיו גם מקרי ביניים. במדינות דמוקרטיות יש בחירות כל שני וחמישי למגוון רחב של תפקידים ציבוריים ואנשים כבר מספיק חכמים להתייחס לערך על מועמדי בחירות בחשדנות הראויה. ‏DGtal‏ (דף שיחה) 10:23, 29 באוקטובר 2014 (IST)
כנראה שלא הבנת את כוונתי. ערך לא גבולי, אלא ערך מהמיינסטרים - כמו ערך אודות גנרל, סופר שכתב רבי מכר רבים, מלחין נודע, זמר שמכר מאות אלפי דיסקים וכו' - כל אלה שהם זכאים לערך באופן אוטומטי, אין לי בעיה עקרונית עם זה שהערך עליהם יעלה בסמוך לבחירות, כי הם בלאו הכי זכאים לערך. עם זאת, בדרך כלל, מתמודדים לבחירות הם אנשים שאינם מוכרים לציבור הרחב. מדובר בדרך כלל בפוקנציונרים מפלגתיים שמנסים לשדרג את מעמדם. כל אלה לא צריכים להשתמש בוויקיפדיה כחלק ממסע התעמולה שלהם. אדם מפורסם שמשום מה הערך עליו לא קיים לא זקוק לוויקיפדיה ליחסי ציבור. גילגמש שיחה 10:27, 29 באוקטובר 2014 (IST)
מניסיוני, החשש שלך לא עולה בקנה אחד עם המציאות. מספר הפונקציונרים שמנסים לכתוב על עצמם דקה לפני הבחירות לא גדול, חלק מהם הרבה יותר מסתם "פונקציונרים" והיו זכאים לערך ממילא (הם לא שלמה ארצי או עמוס עוז, אבל יש להם רזומה מספיק רציני לערך) ויש את האנונימיים שאפילו יזכו בתפקיד (חבר מועצה ברשות מקומית, חבר לשכת עוה"ד מחוז מרכז, מקום בפריימריז של מפלגה שמעולם לא התקרבה לאחוז החסימה וכד') לא יהיו זכאים לערך. ‏DGtal‏ (דף שיחה) 10:55, 29 באוקטובר 2014 (IST)
לדעתי חודש מראש. אם זה לפני כן, יתקיים דיון חשיבות כמו הנהלים היום. כך שגם לאחר דיון חשיבות, הערך ימחק שלושה שבועות לפני הבחירות שזה פרק זמן ארוך מספיק. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:06, 29 באוקטובר 2014 (IST)
אני לא מקבל את ההסייגות שלך דיגיטל. יש הרבה מאוד ערכים שהם לא מובנים מעליהם ועולים לקראת הבחירות (או בלושנך "הם לא עמוס עוז"). אני זוכר היטב את הטירוף שהלך פה במערכת הבחירות האחרונה לכנסת ולרשויות המקומיות. הינו נתונים למבול שלם של ערכים בעייתיים שהעמיסו מאוד על הצוות הלא גדול שעמל על הטיפול בערכים החדשים. גילגמש שיחה 11:08, 29 באוקטובר 2014 (IST)
עם מבולים תמיד הצלחנו להתמודד. יותר מטריד אותי לאסור את המותר רק כי לא כל כך נוח לנו כרגע. את בעיית האיכות ובעיקר האובייקטיביות של ערכים על מתמודדים אפשר לצמצם עם תבנית המתמודד בבחירות שהצעתי (זה גם יקל בסיום הבחירות על עדכון מסודר ומלא של קבוצת הערכים הרלוונטיים). ‏DGtal‏ (דף שיחה) 11:48, 29 באוקטובר 2014 (IST)

החלו הפריימריז במפלגות ובויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

הנה המועמד הראשון - אביחי בוארון שמצא פלטפורמה חינמית להתפרסם בה. --שפ2000 - שיחה 22:35, 10 בדצמבר 2014 (IST)

תודה שהזכרת. לאחרונה עברה תקנה בוויקיפדיה לפי לא יוצרים ערכים כאלה לפני פריימריז. ביקשתי את מחיקתו המהירה. גילגמש שיחה 23:12, 10 בדצמבר 2014 (IST)
בהזדמנות זו אני מזכיר שהפריימריז בבית היהודי יהיו בעוד יותר מחודש (ב-14/1), כך שלפי המדיניות שאושרה אין הצדקה למחיקה מהירה. יש לשחזר את הערך ולאפשר דיון חשיבות באופן המקובל. מתייג את ערן. בברכה, גנדלף - 01:13, 11/12/14 01:13, 11 בדצמבר 2014 (IST)
ההחלטה לא מקנה "הגנה" אוטומטית לערכים שנוצרים לפני, ולדעתי אין כל כך חשיבות והערך הועלה לצורך פרסומי (אפשר למצוא את התוכן בויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/ח"כים פוטנציאליים/הבית היהודי#אביחי בוארון). גנדלף, אם יש לדעתך (או לדעת משתמש אחר) חשיבות אמתית לערך, אין לי התנגדות לשחזר את הערך ולקיום דיון חשיבות. ערן - שיחה 07:06, 11 בדצמבר 2014 (IST)
אני רואה שבאמת טעיתי בכמה ימים. אני מצטרף לדעתו של ערן. אולי כדאי לפרסם מועדי פריימריז בכל המפלגות במקום בולט כדי למנוע טעות דומה בעתיד. מתי הפריימריז בעבודה ובליכוד? ומי עוד מקיים פריימריז? גילגמש שיחה 08:22, 11 בדצמבר 2014 (IST)
דומני שמגינת הדמוקרטיה הנלהבת יש עתיד לא עורכת פריימריז (בחירות דמוקרטיות לרשימה לכנסת). הליכוד ב-31 בדצמבר כנראה. תחי מדינת ישראל!(שיחה)אהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 08:35, 11 בדצמבר 2014 (IST)
נזכרתי בעוד שתיים - נראה לי שגם מרצ וחד"ש עושים פריימריז. גילגמש שיחה 08:51, 11 בדצמבר 2014 (IST)
דיון כזה לא ממש שייך למזנון ומוטב להעבירו לכיכר העיר, אבל פריימריז בתוך מפלגות הן לא בהכרח שיטה טובה להרכבת רשימת מועמדים. דובי כתב את זה לא רע. ערןב - שיחה 13:48, 11 בדצמבר 2014 (IST)

תאריכי פריימריז[עריכת קוד מקור]

אז הנה לכם עוד כמה תאריכים:
לא יהיו, ככל הנראה, פריימריז במפלגות אחרות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:41, 12 בדצמבר 2014 (IST)


סוף העברה

הצעה לעיצוב[עריכת קוד מקור]

שלום לפעילים. הגעתי לכאן בעקבות הבקשה בוק:סד, הצעתי היא לעצב את המיזם בעזרת לשוניות, כפי שמעוצבים רוב המיזמים בוויקיפדיה, בצורה כזו:

טוען את הלשוניות...

וכן הלאה. איתן96 (שיחה) כ"ד בכסלו ה'תשע"ה 10:16, 16 בדצמבר 2014 (IST)

תודה! חיפשתי מישהו שיוכל לעזור! אתה יכול לבצע? אולי קודם בדף טיוטה? תודה רבה, ‏עמיחישיחה 11:48, 16 בדצמבר 2014 (IST)
ראה ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/נבחרי ציבור פוטנציאליים/טיוטת עיצוב. איתן96 (שיחה) כ"ה בכסלו ה'תשע"ה 14:36, 17 בדצמבר 2014 (IST)
תודה. כדאי להוסיף גם "הבאים בתור". תמשיך לעשות זאת ונראה אם יהיו הערות מאחרים. ‏עמיחישיחה 14:42, 17 בדצמבר 2014 (IST)

הצעה נוספת לעיצוב[עריכת קוד מקור]

מה אתה אומר על העיצוב הזה??? משתמש:בשש/חכי"ם בששדף השיחה שלי • ל' בכסלו ה'תשע"ה

יפה מאד! ראית את העיצוב של איתן96? אולי לשלב בין השניים? ‏עמיחישיחה 17:59, 22 בדצמבר 2014 (IST)
אתה יכול לתת לי קישור לעיצוב שלו??? בששדף השיחה שלי • א' בטבת ה'תשע"ה
הנה ההצעה שלו. ‏עמיחישיחה 21:13, 22 בדצמבר 2014 (IST)
ואיך לשלב בין שניהם?? בששדף השיחה שלי • א' בטבת ה'תשע"ה
מה אתה מציע? ‏עמיחישיחה 23:13, 22 בדצמבר 2014 (IST)
את הרעיון שלי... בששדף השיחה שלי • א' בטבת ה'תשע"ה
טוב. איתן לא הגיב. אני מציע שנלך על הרעיון שלך ונבקש פידבק. אתה יכול? תודה רבה, ‏עמיחישיחה 21:48, 25 בדצמבר 2014 (IST)
להעביר אותו לדף האמיתי ??? בששדף השיחה שלי • ד' בטבת ה'תשע"ה
האם הכל מוכן? איך אני עובר בין מפלגות? כרגע מופיע רק "הליכוד". ‏עמיחישיחה 18:08, 27 בדצמבר 2014 (IST)
ועכשיו??? בששדף השיחה שלי • ו' בטבת ה'תשע"ה
מצוין. עכשיו צריך כפתור עריכה לכל דף בנפרד. או הוספת פיסקה חדשה. או גם וגם? אתה יכול להוסיף? ‏עמיחישיחה 19:32, 27 בדצמבר 2014 (IST)
אני מנסה צריך להוסיף בכל סוף דף את הקישור הבא: לעריכת הדף לחץ כאן אני חושב גם על שכדאי לעשות תבנית יותר טובה לדפים לדוגמה למעלה מופיע הסמל אם כיתוב קבוע כמו שכרגע ועוד כמה דברים... בששדף השיחה שלי • ו' בטבת ה'תשע"ה
אבל חוץ מזה מה אתה אומר על השאר??? בששדף השיחה שלי • ו' בטבת ה'תשע"ה
זה נראה יפה מאד! אנא עדכן כשתצליח להוסיף את הכפתור. חשוב מאד שיהיה קל גם לאדם שאינו ויקיפד לערוך את הדף. ‏עמיחישיחה 20:02, 27 בדצמבר 2014 (IST)
אני כרגע עסוק... רואה את [1]... יאללה מכבי!!! :) בששדף השיחה שלי • ו' בטבת ה'תשע"ה
בהצלחה למכבי! אז בינתיים אני משחזר לגרסה הקודמת ותחזיר בבקשה אחרי שהכל יהיה מוכן. ‏עמיחישיחה 20:06, 27 בדצמבר 2014 (IST)
אוקיי.... בששדף השיחה שלי • ו' בטבת ה'תשע"ה
תודה. נא עדכן בהתפתחויות. ‏עמיחישיחה 00:35, 28 בדצמבר 2014 (IST)
נגמר הדרבי? ‏עמיחישיחה 15:51, 28 בדצמבר 2014 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

מתנצל על האיחור בתגובה, העיצוב של בשש יפה מאוד ולא מפריע לי שהמיזם יעבור לעיצוב שלו. בחירה שלכם. איתן96 (שיחה) ח' בטבת ה'תשע"ה 09:37, 30 בדצמבר 2014 (IST)

נראה לי ש{{עריכת הדף}} תעזור לכם. שמזןשיחה • ח' בטבת ה'תשע"ה • 09:38, 30 בדצמבר 2014 (IST)
תודה רבה משתמש:Eitan96! מכיוון שמשתמש:בשש נעלם - האם תוכלו לסייע? אני רוצה כבר להעלות את העיצוב המחודש. משתמש:שמזן, תוכל בבקשה להוסיף כפי הצעתך? תודה, ‏עמיחישיחה 17:05, 30 בדצמבר 2014 (IST)
אני מכיר את התבנית, אבל משום מה איני מצליח למקם אותה בדף זה. מישהו מכם יכול לעשות זאת? אם אני מוסיף את זה בשם הדף לטעינה, זה מוסיף לי מלא תוכן לא מובן בקוד ויקי. שמזןשיחה • ח' בטבת ה'תשע"ה • 17:14, 30 בדצמבר 2014 (IST)
אני מציע שנמשיך את הדיון בשיחת ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/נבחרי ציבור פוטנציאליים#הצעה נוספת לעיצוב. פרסמתי גם בלוח המודעות. ‏עמיחישיחה 19:29, 30 בדצמבר 2014 (IST)
מצטער מאוד על ההעילמות עברו עליי כמה ימים קשים ועמוסים במיוחד מתחיל לעבוד עכשיו על ההצעה של שמזן בששדף השיחה שלי • י' בטבת ה'תשע"ה
תודה רבה! ‏עמיחישיחה 14:00, 1 בינואר 2015 (IST)
מה אתם אומרים על הדף של הליכוד ??? האם זו תהיה התבנית הקבועה??? בששדף השיחה שלי • י' בטבת ה'תשע"ה
נראה טוב. אבל האם תוכל להוסיף "להוספת מתמודד שאינו מופיע - לחץ כאן" ולתת קישור לפתיחת פיסקה חדשה? תודה, ‏עמיחישיחה 14:31, 1 בינואר 2015 (IST)
ככה?? בששדף השיחה שלי • י' בטבת ה'תשע"ה
כן. מצוין. שים לב ששיניתי במפלגות שאין להם פריימריז ל"מועמדי הרשימה". מה עוד נשאר לעשות? ‏עמיחישיחה 15:47, 1 בינואר 2015 (IST)
אני מסיים את שאר המפלגות ומה שנשאר לעשות הוא להתחיל לעבוד במיזם... :)בששדף השיחה שלי • י' בטבת ה'תשע"ה
נראה לי שאפשר כבר להעביר אני רק רוצה לעשות עוד משהו עם הלוח מודעות ואז אני מעביר יש אישור??? בששדף השיחה שלי • י' בטבת ה'תשע"ה
העסק עכשיו נורא מבלבל. לא רואים את הבאים בתור לכנסת התשע עשרה ולא מובן שקישורי המפלגות מפנים לדפים שמתייחסים לכנסת העשרים. אני התבלבלתי ואני מכיר את המיזם ואת הרעיונות שלו טוב.דוידודשיחה • י' בטבת ה'תשע"ה • 17:03, 1 בינואר 2015 (IST)
דוידוד לא הבנתי במה התבלבלת ... בששדף השיחה שלי • י"א בטבת ה'תשע"ה

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

בשש, סליחה שאני משגע ת'שכל, אבל עדיין חסרים הבאים בתור לכנסת התשע עשרה. דוידודשיחה • י"ד בטבת ה'תשע"ה • 16:33, 5 בינואר 2015 (IST)

בשש ועמיחי, עכשיו הלשונית "הבאים בתור לכנסת התשע עשרה" מכילה הפניה לארכיון. זה לא מה שאמור להיות. צריכה להיות רשימה של הבא בתור בכל מפלגה. זוהי מטרתו הראשית של המיזם וחבל מאוד שאנחנו מפספסים אותה. דוידודשיחה • י"ח בטבת ה'תשע"ה • 09:22, 9 בינואר 2015 (IST)

בששדף השיחה שלי • י' בטבת ה'תשע"ה

פריימריז בליכוד[עריכת קוד מקור]

יש לעדכן את הריאליים בהתאם לתוצאות היום. בורה בורה - שיחה 20:33, 1 בינואר 2015 (IST)

התחלנו. נשמח לסיוע! ‏עמיחישיחה 21:44, 1 בינואר 2015 (IST)

תבנית ערך במסגרת המיזם[עריכת קוד מקור]

מה אתם אומרים על להוסיף בדף השיחה של הערכים שנכתבו במסגרת המיזם את התבנית הזאת

ערך זה נכתב במסגרת
מיזם נבחרי ציבור פוטנציאליים


תבנית:ערך ממיזם ח"כים פוטנציאליים

ובדפים של אלה שמשתתפים במיזם את התבנית זאת:

משתמש זה משתתף במיזם חכי"ם פוטנציאליים ומכין את ויקיפדיה ליום שאחרי הבחירות.

בששדף השיחה שלי • י"א בטבת ה'תשע"ה

ניכוס של המיזם שלא כדין[עריכת קוד מקור]

הופעתי לראות שהערך יהודית שילת השתרבב למיזם זה, כאילו נכתב במסגרתו. אך לא דובים ולא יער. הערך נכתב על ידיי הרב הלפני ששילת הודיעה על מועמדותה לכנסת ה-20, ועל כן אין שום סיבה לשייך את הערך למיזם זה. בברכה, נקטנבו - שיחה 13:28, 5 בינואר 2015 (IST)

שלום נקטנבו, אני לא חושב שמישהו ניסה חלילה לנכס את עבודתך לעצמו. פרטים על הרבנית יהודית שילת נמצאו בארכיון המיזם עוד מלפני הבחירות הקודמות, לאחר שכתבת את הערך הוסף לו מעט מידע מתוך מיזם זה. וכך כתוב "נעשה שימוש במידע מתוך המיזם". כמובן שהקרדיט על עבודתך שייך לך ולך בלבד. דוידודשיחה • י"ד בטבת ה'תשע"ה • 16:25, 5 בינואר 2015 (IST)
התנצלתי בדף השיחה אבל כפי שגם נאמר מעלי - שים לב למה שנכתב לעומת מה שנכתב בערכים שנכתבו כולם או רובם באמצעות המיזם. אני פתוח לשמוע הצעות לניסוח אחר. ‏עמיחישיחה 19:14, 5 בינואר 2015 (IST)

נקטנבו היקר, אין בויקיפדיה דבר כזה "ערך שלי" תוכן שהקרדיט שייך למישהו. כל תוכן שנכתב בין אם עבר שינויים ובין אם עבר בקרה ללא שבחרו להתערב בו הוא חלק מויקיפידה כולה ולא של מישהו כזה או אחר. הקרדיט היחיד שיש לכל אחד מאיתנו הוא כאשר מסתכלים על פעולת עריכה ספציפית בדף הגרסאות. שמה כתוב מה כתב מי באותה עריכה לטוב ולמוטב. המיזם החיובי הנידון כאן בא לרכז עבודה בנושא ולאגד תוכן בצורה יעילה וככזה השימוש שנעשה לעיל הוא ענייני גם אם לא תמיד דייקו בכותרות. צריך לשים את האנרגיה במה שחשוב מועיל ומקדם. כל ענין של זכויות וקרדיט הוא אישי בלבד בין הכותב לעצמו. אף אחד לא קונה כאן דבר ולא זכאי כאן לדבר. ככה זה ויקיפדיה וזה נכון לכולנו. מי-נהר - שיחה 15:23, 6 בינואר 2015 (IST)

נכון וכיוון שכך, גם אין חשיבות אם המיזם תרם משפט או שניים כדי שייקח עליו "קרדיט". סתם כי זה לא קולגיאלי. נקטנבו - שיחה 17:32, 6 בינואר 2015 (IST)

שמירת הקרדיט על הערכים[עריכת קוד מקור]

הצעה: לכתוב את הערכים בדפים בפורמט ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/נבחרי ציבור פוטנציאליים/שם מפלגה/שם מועמד, ולאחר מכן להעביר את הדפים האלה לערך שייווצר, וכך לשמור על הקרדיט. תומר - שיחה 20:04, 8 בינואר 2015 (IST)

כך עשינו בפעם הקודמת. כרגע אין הרבה פוטנציאליים במקומות ריאליים. תוכל לסייע בהעברה? ‏עמיחישיחה 22:07, 8 בינואר 2015 (IST)
העברתי בליכוד ובמה שהיה בינתיים בעבודה. יש הרבה גם בבית היהודי, אבל נראה לי עדיף לחכות לאחר הפריימריז. תומר - שיחה 23:23, 8 בינואר 2015 (IST)
פעלתי לפי ההנחיה פה בנוגע לצגה מלקו. אני מקווה שהבנתי את מה שתומר אמר, כי לא ראיתי את זה בדפים של הליכוד והעבודה. דוידודשיחה • כ' בטבת ה'תשע"ה • 10:25, 11 בינואר 2015 (IST)

מרוב טכנולוגיה סיבכתם את הנושא[עריכת קוד מקור]

מכל העברות שנעשו כאן אין לי מושג היכן עורכים את הערך. אני מבקשת שיינתן לי כאן קישור לדף שבו עורכים את הטיוטה של אליס גולדמן. ואם אני לא יודעת אז איך ידע עורך חד? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 06:49, 9 בינואר 2015 (IST)

נו שויין מצאתי ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/ח"כים פוטנציאליים/מפלגת העבודה/אליס גולדמן. אבל ההערה שלי לגבי הסיבוך בעינה עומדת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 06:51, 9 בינואר 2015 (IST)
וגם הקרדיט של הכותבים המקוריים נעלם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 06:53, 9 בינואר 2015 (IST)
ההעברה לדפי המשנה לא העלימה את הקרדיט. הוא היה נעלם גם ככה בעת ההעברה למרחב הערכים בשיטה הקודמת. כעת מי שכותב דף חדש כדף משנה - הקרדיט שלו יוכל להישמר. תומר - שיחה 00:23, 14 בינואר 2015 (IST)

תומר, האם תוכל להתייחס לשאלתה של חנה. וגם האם תוכל בבקשה למצוא דרך להחזיר לערך את המידע על "הבאים בתור"? הנה הגרסה האחרונה לפני השינוי. תוכל להעתיק ללשונית האחרונה? תודה רבה, ‏עמיחישיחה 22:47, 10 בינואר 2015 (IST)

עמיחי, אני לא בטוח שהבנתי לגבי "הבאים בתור". האם אתה אומר שלאחר השינוי שלי המידע הזה נעלם?
אני מבין את מה שחנה אומרת, אבל צריך לחשוב על דרך לשמור על הקרדיט וגם להשאיר את העריכה פשוטה. כרגע אני לא מצליח לחשוב. תומר - שיחה 00:23, 14 בינואר 2015 (IST)
סידרתי את עניין הבאים בתור והחזרתי את המידע. תודה, ‏עמיחישיחה
אז צריך להחזיר את המצב הקודם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 07:26, 14 בינואר 2015 (IST)
עמיחי, עכשיו אמנם יש "הבאים בתור" אבל אני לא מבין איך אמורים לערוך שם. דוידודשיחה • כ"ז בטבת ה'תשע"ה • 11:50, 18 בינואר 2015 (IST)
לוחצים על עריכה בראש העמוד. (עריכת קוד מקור). ‏עמיחישיחה 11:58, 18 בינואר 2015 (IST)

אין מצב שמקום שלישי לא נכנס. להעביר למרחב הערכים. בורה בורה - שיחה 23:30, 19 בינואר 2015 (IST)

הערך לא מוכן עדיין, חסר מידע. דוידודשיחה • ג' בשבט ה'תשע"ה • 19:01, 22 בינואר 2015 (IST)

תבנית:רשימות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-20[עריכת קוד מקור]

תבנית:רשימות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-20 אבגד - שיחהומה לגבי המנהרות 03:40, 3 בפברואר 2015 (IST)

מקור מידע נוסף לח"כים הפוטנציאליים[עריכת קוד מקור]

מקור מידע נוסף לח"כים הפוטנציאליים באתר "הארץ". ‏עמיחישיחה 01:26, 8 בפברואר 2015 (IST)

ח"כים פוטנציאליים ללא ערך! קריאה לפעולה - העברה מהמזנון[עריכת קוד מקור]

שלום. ראשית, תודה רבה לכל מי שסייע במידע ובתוכן וגם בעיצוב של מיזם נבחרי הציבור הפוטנציאליים. עם זאת, יום הבחירות מתקרב וכדי שלא יקרה מצב כמו בבחירות הקודמות שהופתענו מהתוצאות, אני מציע ומבקש את עזרתכם בכתיבת טיוטות לערכים על הח"כים הפוטנציאליים הבאים (שימו לב: הקישורים כאן הם לטיוטות):

תודה רבה לכולם, ‏עמיחישיחה 10:15, 15 במרץ 2015 (IST)

צריך להבחין בין מי שלפי כל הסקרים עמוק בפנים (למשל חאג' יחיא) ובין מי שלפי כל הסקרים (או כמעט כולם) לא ייכנסו, כמו אזברגה, ביטון, פורר וסורוצקין. יש כמובן גם מתנדנדים. נרו יאירשיחה • כ"ד באדר ה'תשע"ה • 10:43, 15 במרץ 2015 (IST)
לפי כמעט כל הסקרים שראיתי ביטון נכנסת Uhbcrd451 - שיחה 10:46, 15 במרץ 2015 (IST)
לא שאשא ביטון, סתם ביטון. הוא שקוף? נרו יאירשיחה • כ"ד באדר ה'תשע"ה • 10:59, 15 במרץ 2015 (IST)
תודה. אני בעיקר מודאג לגבי עייש מ"העם איתנו" ומועמדי כולנו. ‏עמיחישיחה 13:38, 15 במרץ 2015 (IST)
אולי כדאי ליצור קשר עם פעילי המפלגות שיתנו לנו מידע על המועמדים. על חאג' יחיא לדוגמה לא הצלחתי למצוא כלום מלבד שהוא ראש עיריית טייבה לשעבר [2] ו"מהנדס במקצועו. נשוי, ומתגורר בטייבה." [3]. יואב נכטיילרשיחה 16:13, 15 במרץ 2015 (IST)
עליו דווקא נראה לי שעדיף לחפש בערבית. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:21, 15 במרץ 2015 (IST)
על חאג' יחיא מאתר הרשימה המשותפת[4]: יליד 1965, נשוי ואב ל-4, בעל תואר בהנדסה אזרחית והנדסת מדידת שטח (אם תרגמתי נכון את مساحه) מהטכניון. הצטרף לתנועה האסלאמית ב-1981 . חבר [מועצת??] עיריית טייבה וראש העיר שלה בין 2005-2007. חבר בועדות שונות של התנועה האסלאמית ברמה האזורית והארצית. בינואר נבחר בהפרש של קול אחד 51 מול 50 למתמודד נגדו על המקום השני ברשימת התנועה האסלאמית לכנסת[5]. אליסף · שיחה 17:23, 15 במרץ 2015 (IST)
טייבה היא עיר בת 40,000 תושבים. ראש העיר ראוי לערך כבר עכשיו (למעשה היה ראוי לערך כבר לפני עשר שנים). דוד שי - שיחה 22:25, 15 במרץ 2015 (IST)
אליסף, אני מנחש שמדובר בהנדסת גאודזיה או מקבילה כלשהי של מה שהיום נקרא הנדסת מיפוי וגיאו-אינפורמציה של הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 22:33, 15 במרץ 2015 (IST)
תודה לכולם! אתם מוזמנים לערוך את דפי הטיוטה! ‏עמיחישיחה 12:43, 16 במרץ 2015 (IST)
עמיחי - ועכשיו, משסיימנו את הבחירות, נא להוסיף תבניות רלוונטיות שיחת קטגוריה:חברי הכנסת העשרים#ערכים ללא תבנית:ח"כעודד (Damzow)שיחהלימין שור!16:24, 19 במרץ 2015 (IST)
תודה על ההפניה! חזרתי הבוקר מספירת המעטפות הכפולות, שבעקבותיהן יש לנו אפילו עוד עבודה... בכל מקרה - נראה לי שעדיף לחכות להשבעת הכנסת ב-31 במרץ, לא? ‏עמיחישיחה 00:31, 20 במרץ 2015 (IST)

בל"ד/הרשימה המשותפת[עריכת קוד מקור]

לפי דיווח שהתפרסם היום באתר NRG, כנראה שהולכים להיות שינויים משמעותיים במפלגת בל"ד. לא ראיתי שיש ערך אודות ניבין אבו רחמון שגם כך הייתה משהו כמו מקום 20 ברשימת הרשימה המשותפת. לא מצאתי עליה מידע בגוגל, חוץ מכך שהיא מורה לאזרחות שגרה בריינה. האם לדעתכם כדאי כבר להכין עליה ערך? אולי יש מבין ערבית שיכול לאסוף עוד פרטים? --EldadHe - שיחה 22:09, 17 ביוני 2016 (IDT)

תודה על המקור! נשמור אותו לכשיוכרזו הבחירות לכנסת העשרים ואחת. ‏עמיחישיחה 11:50, 19 ביוני 2016 (IDT)

שינוי שם של ערך[עריכת קוד מקור]

שלום רב, אני צריך סיוע בשינוי שם של ערך עבור ראש עיר ששינה את שמו, כיצד אני מקבל הרשאה לכך? הצופן הסודי (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

איזה ערך, ולמה שאלתך נשאלת כאן? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:11, 14 ביולי 2016 (IDT)
טופל. מדובר באיציק דנינו. ‏עמיחישיחה 22:18, 14 ביולי 2016 (IDT)

המיזם פעיל?[עריכת קוד מקור]

לא כל כך הבנתי את פעילות המיזם. הבחירות היו לפני שנתיים, אלו שלא נכתבו עליהם ערכים אינם חברי כנסת, כך שלרובם לפחות אין חשיבות. Atbannett מה מטרת המיזם נכון לעכשיו? בר 👻 שיחה 20:28, 27 באוגוסט 2017 (IDT)

הוא פחות פעיל, אך עדיין פעיל... ולו מן הסיבה הפשוטה שיש את הבאים בתור שמדי פעם יכולים להחליף את הח"כים שפורשים, מתפטרים, מודחים, מתים או כל סיבה אחרת. --EldadHe - שיחה 21:23, 27 באוגוסט 2017 (IDT)
המיזם רדום כי אין בחירות באופק אז אין גם לחץ לכתוב ערכים על מועמדים. בדרך כלל הערכים נכתבים על ידי המועמדים עצמם או על ידי מקורביהם. גילגמש שיחה 21:52, 27 באוגוסט 2017 (IDT)
המיזם פעיל כל הזמן. בתקופות רגיעה בין מערכות בחירות - מכינים טיוטות ערכים על "הבאים בתור" למקרה של פטירה חלילה או התפטרות. ותמיד מוכנים כקפיץ דרוך למקרה של הקדמת הבחירות. ‏עמיחישיחה 22:07, 27 באוגוסט 2017 (IDT)

מדיניות בנוגע לערכים אודות מתמודדים בבחירות לראשויות המקומיות[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:מזנון 01:38, 15 באוגוסט 2018 (IDT)

אני חושב שהמדיניות של ויקיפדיה בנוגע לערכים אודות מתמודדים בבחירות לראשויות המקומיות, בפרט ערב בחירות, היא שגויה. דווקא ויקיפדיה יכולה לשמש מקור מידע מהימן עבור קוראים, המחפשים מידע אודות מתמודדים, על מנת לקבל החלטה אם להצביע להם או לא. יוניון ג'ק - שיחה 22:14, 19 ביוני 2018 (IDT)

יש כרגע 10 מועמדים בבחירות בכפר סבא, תשעה ברמת גן ושמונה בהוד השרון. חלק מהמועמדים האלו, בהנחה שימשיכו עד הסוף, כנראה אפילו לא ייבחרו למועצת העיר. אני אתמוך בהוספת איזור בויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/נבחרי ציבור פוטנציאליים עבור הבחירות לעיריות 2018 (לידיעת עמיחי) אבל אני לא בטוח ששינוי מדיניות מוצדק. ‏DGtal‏ - שיחה 23:09, 19 ביוני 2018 (IDT)
לצערנו רוב נבחרי הציבור לרשויות הם לא משהו ואם הם כבר ותיקים ובעלי חשיבות ממילא אמור להיות עליהם ערך והציבור אמור להכירם. ואם הם חדשים או טריים אז החשש מהניפוח שאותו ייקח זמן לברר מה המידע לאשורו, הוא בעייתי כך שאו שנטעה את הציבור לקראת בחירות רק בגלל יחצנים ממולחים שיודעים לעבור את המסך שלנו מתחת לרדאר או ששיטת ההתמודדות שלנו עם תוכן בוסרי תקצץ בנטיעותיהם מהר מאד ותקשה את החזרתם למיזם עוד יותר. גם ככה במקרים אלו רוב המידע כסימוכין מגיע אלינו מהתקשורת שגם הוא לקראת בחירות יחצני בריבוע. יתכבדו המצביעים החולמניים שלא יודעים מימינם ושמאלם ויכירו את מה שקורה מתחת לאף שלהם. ואם לא שיסבלו. ואנו נתנהל לאטנו לרגל הצאן ולרגל המלאכה ונכתוב לאחר פרספקטיבה. מי-נהר - שיחה 23:51, 19 ביוני 2018 (IDT)
אשמח לסייע בתיוק טיוטות לערכים על מועמדים פוטנציאליים לראשות ערים ומועצות. יש כבר כמה ערכים שנכתבו בעקבות מיזם ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/נבחרי ציבור פוטנציאליים. ‏עמיחישיחה 03:41, 20 ביוני 2018 (IDT)
תוכל ליצור לשונית מתאימה לקראת הבחירות הקרובות? תודה, ‏DGtal‏ - שיחה 09:26, 20 ביוני 2018 (IDT)
מי שראוי לערך מבחינת חשיבות אנציקלופדית, זכאי שיכתב עליו ערך אפילו אם הוא במקרה מועמד בבחירות המקומיות. מי שלא עובר את רף החשיבות, עצם ההתמודדות בבחירות לא מעבירה אותו את הרף. במילים אחרות, אין כאן מדיניות מיוחדת לקראת הבחירות לטוב או לרע. Eladti - שיחה 09:40, 20 ביוני 2018 (IDT)
+1דגש חזקשיחה • ז' בתמוז ה'תשע"ח • 09:45, 20 ביוני 2018 (IDT)
ברצוני להעיר שיש הבדל בין הצגת נושא הדיון על ידי יוניון לבין הצעתו של עמיחי.
לפי יוניון השאלה היא על כל איש המתמודד באחת הרשימות ובאחד המקומות של אותן רשימות לראשות העיר או לכל תפקיד במועצת העיר או בקיצור מתמודדים בבחירות המקומיות.
לפי עמיחי מדובר בדיון על קבוצה יותר מצומצמת והיא של המועמדים הבולטים המתמודדים לראשות העיר. כלומר לא כל המתמודדים ואפילו לא כל המתמודדים טכנית לראשות העיר בהיותם ראשי סיעה. אלא הבולטים שבהם. מי-נהר - שיחה 19:33, 20 ביוני 2018 (IDT)
לעניות דעתי אין כמעט טעם ביצירה מאגר חברי מועצה פוטנציאליים כיוון שגם אם ייבחרו למועצה בראש סיעתם ויתמנו לסגני ראש העיר אין בכך הבהרת חשיבות לפי המקובל כיום, אז הסיכוי שנשתמש במידע הזה הוא גדול מאפס אבל קטן מאוד. מנגד, כל מועמד לראש ראשות יש סיכוי להיבחר לראש העיר וההגבלה ל"מועמדים בולטים" היא כמעט בלתי אפשרית וסובייקטיבית מידי, במיוחד במקומות עם הרבה מועמדים, שם בקלות יחסית יכול להגיע מועמד אלמוני יחסית לסיבוב השני ואז הכל פתוח. לסיכום: לדעתי המיזם צריך להתמקד במועמדים לראש רשות מקומית באשר הם. ‏DGtal‏ - שיחה 23:47, 20 ביוני 2018 (IDT)
אני מתנגד לכל ערך חדש על מתמודד בבחירות המקומיות חצי שנה לפניהן. מאוחר מדי. מי שהסתדר בלי ערך עד היום מוזמן לחזור ולנסות את מזלו אחרי הבחירות, אם זה עדיין יעניין אותו. נרו יאירשיחה • ח' בתמוז ה'תשע"ח • 00:03, 21 ביוני 2018 (IDT)
תתנגד גם לשים את הערך במיזם הפוטנציאליים כתחליף למרחב הערכים עד היוודע תוצאות הבחירות? ‏DGtal‏ - שיחה 00:20, 21 ביוני 2018 (IDT)
כמו נרו יאיר, אבל נראה לי שאפשר להסתפק בשלושה חודשים. אין לי התנגדות למרחבי טיוטה. בברכה, גנדלף - 00:56, 21/06/18
קשה לאסור טיוטה במרחב משתמש, שבה כל אחד עושה בפועל כמעט כל מה שבא לו. צריך להקפיד שתהיה תבנית טיוטה ולא יהיו קטגוריות. נרו יאירשיחה • ח' בתמוז ה'תשע"ח • 10:47, 21 ביוני 2018 (IDT)
ההנחה וההנמקה בראש הסעיף שגויות. ההנחה ״דווקא ויקיפדיה יכולה לשמש מקור מידע מהימן...״ לא מחזיקה מים: בדיוק בערכים מסוג זה, ויקיפדיה ממש לא יכולה לשמש מקור מידע מהימן. המהימנות (המסוימת) של ויקיפדיה מבוססת על בקרה ותיקון, ועבור ערכים חדשים יחסית היא נמוכה, בייחוד כשמדובר על ערכים כאלו, שמן הסתם יחוו עריכות של בעלי עניין (בין אם בעד או נגד) בנושא הבחירות. כמעט ההפך הוא הנכון: כשמישהו שיש עליו ערך בוויקיפדיה מעמיד עצמו לבחירות, פעמים רבות אנו נדרשים ״להגן״ על הערך, כלומר להגביל את העריכות בו. במשך חייו של ערך, מהימנותו משתפרת ככל שיותר ויותר אנשים קוראים אותו ומתקנים טעויות, או לפחות מעירים עליהן בעזרת מנגנון הדיווח, וערכים חדשים שייוסדו עכשיו, לרגל הבחירות רחוקים מלהיות ״אמינים״. גם ההנמקה שגויה: העובדה שמידע מסוים מבוקש על ידי הקוראים אינה נימוק המצדיק ייסוד ערך. הקוראים מעוניינים גם בתחזית מזג האוויר, וברשימת מספרי טלפון - לגיטימי, אבל מחוץ למנדט של ויקיפדיה. ערכים צריכים להיכתב על נושאים שיש להם ״חשיבות אנציקלופדית״, לא בהכרח אלו ש״ציבור הקוראים רוצה לדעת״. יתכן שלכמה, רוב, או אפילו כל המתמודדים הללו יש חשיבות אנציקלופדית, אבל העובדה ש״הציבור רוצה לדעת״, אינה נימוק לגיטימי. קיפודנחש 19:29, 21 ביוני 2018 (IDT)

שלום! הוספתי לשונית בויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/נבחרי ציבור פוטנציאליים. מוזמנים להתחיל ולמלא אותה! ‏עמיחישיחה 18:35, 24 ביוני 2018 (IDT)

עכשיו כבר יש שם קישורים לשלוש טיוטות. יש עוד? ‏עמיחישיחה 14:29, 5 ביולי 2018 (IDT)
+1 אני מסכים עם יוניון ג'ק, לדוגמה ערך שניסיתי לכתוב על עינת קליש רותם בחיפה הושמד. הרבה אנשים מחפשים מידע על המועמדים והשמדת ערכי המועמדים (לפחות הבכירים) פוגעת ביכולת הבחירה של הקהל הרחב שצמא למידע על מועמדיו והרבה פעמים מסתמך על ויקיפדיה. אגב, למה "סמדר בת אדם" היא נמצאת פה בטיוטות? לא מגיע לה ערך משל עצמה? היא עיותנאית מוכרת. Shinaimm - שיחה 11:06, 2 באוקטובר 2018 (IDT)

מתחילים להתכונן לבחירות לכנסת העשרים ואחת[עריכת קוד מקור]

שלום! לרגל פיזור הכנסת הצפוי - בקרוב יעבור המיזם למתכונת בחירות ונרצה לאסוף מידע כגון זה על מועמדים אפשריים לכנסת.

כמו כן, האם יש לכם הצעות לעיצוב המיזם בדומה או בשונה למה שהיה בבחירות הקודמות? עיינו למשל בגרסה הזו של העיצוב. תודה, ‏עמיחישיחה 15:20, 24 בדצמבר 2018 (IST)

עוד כתבה ושרשור מועמדים בפריימריז של הליכוד. ‏עמיחישיחה 16:13, 27 בדצמבר 2018 (IST)
לפני שכותבים טיוטות כדאי לזכור שנפתחו כבר לא מעט ערכים על פעילים מרכזיים במפלגות וניתן למצוא הכל בתוך הקטגוריה הרלוונטית לאותה מפלגה בתוך קטגוריה:פעילי מפלגות בישראל. --EldadHe - שיחה 13:28, 28 בדצמבר 2018 (IST)

הנציג היהודי ברשימה המשותפת[עריכת קוד מקור]

בעקבות הודעתו של דב חנין כי לא יתמודד, התפנה מקום המשוריין ליהודי בחד"ש (מקום 3, מקום 8 ברשימה המשותפת). היום פורסמה כתבה שיכולה לתת כמה פרטים ראשוניים על מי שעשוי/ה להיות ח"כ בכנסת העשרים ואחת: חסן שעלאן ודרור ליבה, היורש של חנין: מי יהיה הח"כ היהודי ברשימה הערבית?, באתר ynet, 3 בינואר 2019. --EldadHe - שיחה 10:10, 3 בינואר 2019 (IST)
תודה! על פי הציוץ הזה, מועמד נוסף הוא גדי אלגזי, עליו כבר יש ערך. ‏עמיחישיחה 12:12, 3 בינואר 2019 (IST)
נבחר - ד"ר עופר כסיף. מי שרוצה מוזמן ליצור את הטיוטה. בברכה, ידידיה צבאןשיחה • כ"ז בשבט ה'תשע"ט • 22:00, 2 בפברואר 2019 (IST)

מטאנס שחאדה נבחר לראשות בל"ד[עריכת קוד מקור]

עם בחירתו של מטאנס שחאדה לראשות מפלגת בל"ד היום, יש מקום כבר לכתוב עליו ערך גם בלי להמתין לבחירות עצמן... הבעיה שבנתיים מצאתי אודותיו מעט מאוד מידע. אולי אם יש קוראי ערבית ביננו יהיה אפשר לכתוב ערך מפורט. --EldadHe - שיחה 17:08, 2 בפברואר 2019 (IST)

אכן. מי שיכול, כדאי גם שימצא מי המועמדים הנוספים. בברכה, ידידיה צבאןשיחה • כ"ז בשבט ה'תשע"ט • 22:00, 2 בפברואר 2019 (IST)
יש כבר ערכים: היבא יזבק ומאזן גנאים. --EldadHe - שיחה 23:07, 2 בפברואר 2019 (IST)
לדעתי כיו"ר מפלגה - הוא כבר ראוי לערך. הוספתי גם לתבנית:לטיפול דחוף. מוזמנים לכתוב או להוסיף מקורות. ‏עמיחישיחה 23:24, 2 בפברואר 2019 (IST)

רשימת הבית היהודי[עריכת קוד מקור]

להלן רשימת מפלגת הבית היהודי שנקבעה הערב, המקומות יכולים להשתנות במקרה של איחוד: 1. רפי פרץ 2. מוטי יוגב 3. אישה חדשה (בחירת המועצה הציבורית) 4-5 ספירה חוזרת בין הרב אלי בן-דהן לדוידי בן ציון (לבן ציון יש טיוטה, מופיע במיזם) 6. מירי אברג’יל 7. שוקי זוהר 8. יונתן דובוב 9. אורלי רפפורט 10. ארז צדוק --EldadHe - שיחה 23:32, 4 בפברואר 2019 (IST)

תוצאות הפריימריז בליכוד[עריכת קוד מקור]

לאור תוצאות הפריימריז, יתווספו בקרוב לכנסת שתי ח"כיות חדשות: קטי שטרית - מקום 24, וקרן ברק - מקום 26. לשתיהן אין ערך. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 13:23, 6 בפברואר 2019 (IST)

תוצאות הפריימריז עדיין אינן סופיות. ברגע שתפורסמנה - נכין את הרשימה בדף המתאים ונראה אלו טיוטות צריך להכין. תודה רבה, ‏עמיחישיחה 13:35, 6 בפברואר 2019 (IST)

הגברת הניטור לקראת הבחירות[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:מזנון

אני מבקש מכל המנטרים להוסיף לרשימות המעקב שלהם את כל ראשי המפלגות, את כל המפלגות המכהנות כיום בכנסת, את כל השרים ואת חברי הכנסת הבולטים (מדובר בלא יותר מ-50-60 ערכים) כדי להגביר את הניטור לקראת הבחירות. אנונימי כלשהו הוסיף אתמול מאוחר בערב שדני דנון מתכוון להתפטר מכהונתו כשגריר ישראל באו"ם ([6]) היום בבוקר מישהו אחר כתב שהוא בכלל חזר בו מכוונה זו ([7]) דני דנון נמצא ברשימת המעקב שלי ובדקתי היום בבוקר את היסטוריית העריכות בערך הזה והתחלתי לחפש תיעוד ברשת לכוונה הזאת ולחזרתו ממנה. כמובן שלא מצאתי כלום ושחזרתי. חשוב מאוד להגביר את הפיקוח על הערכים האלה לקראת הבחירות. צפויות הפתעות והשחתות נוספות.

חשוב לנטר במיוחד השחתות של יריבים פוילטיים ואוהדים להוטים שרוצים לפאר את המפלגה או את חבריה. יתכן שיופעלו גם כותבים בתשלום שיפעלו אד-הוק וצריך להיערך לזה. אני מציע שבכל מקרה של שינוי שיש ספק כלשהו לגבי מהימנותו יהיה שחזור מידי עד אשר יספוקו מקורות אמינים שמאששים את השינוי.

בנוסף, אנו צפויים למבול של ערכים חדשים לקראת הפריימריס. אני מזכיר מזכיר את מדיניות המחיקה שלנו: כל ערך גבולי שנכתב חודש לפני בחירות (כולל פריימריס) ימחק לאלתר והתוכן יועבר למיזם ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/נבחרי ציבור פוטנציאליים. לא יתנהל דיון חשיבות. אם המועמד יבחר ויכנס לכנסת, נוכל לעדכן בהתאם.

הינה רשימה שאני ממליץ עליה:

אני מניח שהתכוונת לדודי אמסלם ולמפלגת ש"ס. בברכה, זאב קטןשיחה • כ"ב בטבת ה'תשע"ט • 10:12, 30 בדצמבר 2018 (IST)
כן, כמובן. אם פספסתי מישהו, אז מוזמנים להוסיף. גילגמש שיחה 10:13, 30 בדצמבר 2018 (IST)
יישר כוח. לגבי דני דנון ספציפית אכן פורסם משהוא, ראה לדוגמא [כאן] [וכאן]. דרך אגב, מה הנוהל לגבי עדכון הערכים ושינוי מזמן הווה לזמן עבר בערכי חברי כנסת וממשלה? david7031שיחה • כ"ב בטבת ה'תשע"ט • 11:32, 30 בדצמבר 2018 (IST)
עדכון הערכים עצמם בהתאם לתפקידים חדשים (כולל שינוי מלשון הווה לעבר) רק לאחר כניסת השינויים לתוקף. כלומר - לא עם פרסום תוצאות הבחירות (למרות שאפשר לעדכן בערך הרלוונטי את העובדה שהאדם נבחר) אלא עם השבעת הכנסת/הממשלה החדשות. Dovno - שיחה 12:40, 30 בדצמבר 2018 (IST)
חשוב להמתין לפרסום רשמי ולא שמועה שרצה בעיתון. בכל מקרה של ספק עדיף לשחזר. עדיף ערך לא מעודכן מאשר ערך שגוי. ויקיפדיה צריכה להקפיד על אמינות המידע ולא על מהירות העדכון. כמובן שחשוב להמתין גם לכניסת האנשים לתפקיד ולא לפרסם מיד כשיש תוצאות. גילגמש שיחה 12:52, 30 בדצמבר 2018 (IST)
ומה לגבי שרי הממשלה? אם היא נפלה הם לא מוגדרים שרים לשעבר?david7031שיחה • כ"ג בטבת ה'תשע"ט • 12:28, 31 בדצמבר 2018 (IST)
אם הממשלה נופלת יש לקיים בחירות ביום שלישי האחרון שבתוך תשעים הימים מיום נפילת הממשלה. שרי הממשלה נותרים בתפקידם עד לכינון הממשלה החדשה. בכל־אופן, בהנחה שאתה לא שואל שאלות שלא קשורות – הממשלה הנוכחית לא נפלה, הכנסת הצביעה על חוק לפיזורה. — דגששיחה 12:38, 31 בדצמבר 2018 (IST)
תודה! בינתיים הכנתי את ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/נבחרי ציבור פוטנציאליים לבחירות. מוזמנים לעדכן שם מידע ו/או שמות של מועמדים אפשריים בכל הרשימות. וכמובן אשמח לקבל הצעות לשיפור. ‏עמיחישיחה 11:38, 30 בדצמבר 2018 (IST)
למה אי אפשר פשוט להפעיל עליהם הגנה קלה? התו השמיניהבה נשוחחתובנות 06:29, 31 בדצמבר 2018 (IST)
אפשר, כמובן, להפעיל הגנה, אבל אנחנו שואפים להשאיר את הערכים פתוחים לעריכה עד כמה שהדבר אפשרי. אם יהיה הכרח אז כמובן שנגן על ערך זה או אחר. בשלב זה אני חושב שאפשר להסתפק בהגברת הניטור. סמוך ליום הבחירות עצמו כנראה שבכל זאת יהיה צורך להגן עליהם כדי למנוע עדכונים שגויים. גילגמש שיחה 07:59, 31 בדצמבר 2018 (IST)
אולי כדאי להוסיף גם את משרדי הממשלה (נמצאים כולם ב - קטגוריה:משרדי ממשלה בישראל). כמו כן, אולי כדאי ליצור דף ייחודי לבחירות להתייעצויות לגבי נכונות עריכה. ראו לדוגמא [את השינויים בדף המשרד לשרותי דת] . עד כמה שהבנתי,יצחק וקנין אמנם יתמנה, אבל המינוי יחול רק מחר. אז מה עושים במקרה כזה? david7031שיחה • כ"ד בטבת ה'תשע"ט • 23:37, 31 בדצמבר 2018 (IST)
בהחלט כדאי לעקוב גם אחרי משרדי ממשלה. לגבי שאלה ספציפית - אם פלוני טרם נכנס לתפקיד כלשהו, אין לכתוב זאת בערך. יש לעדכן כשהדבר יקרה. גילגמש שיחה 15:19, 2 בינואר 2019 (IST)
אפשר להסיר את ההערה על מוסי רז, הוא מתמודד בפריימריז. --EldadHe - שיחה 23:50, 10 בפברואר 2019 (IST)

תבנית:רשימות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-21 ? אבגד - שיחה 23:40, 30 בדצמבר 2018 (IST)

אתה מכין? ‏עמיחישיחה 08:16, 31 בדצמבר 2018 (IST)
אני אכין--אלעד - שיחה 13:53, 15 בינואר 2019 (IST)
טיוטה:רשימות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-21 עמיחי ואבגד מקווה שלא פיספסתי אף אחד, אם הכל תקין לדעתכם אעביר לתבנית--אלעד - שיחה 14:33, 16 בינואר 2019 (IST)
טוב שיש טיוטה. נראה מי יתמודד בסופו של דבר. צריך גם להוסיף אותן בסופו של דבר למיזם הזה שלנו. ‏עמיחישיחה 20:05, 16 בינואר 2019 (IST)

מפלגת העבודה[עריכת קוד מקור]

אני רואה שלכולם יש ערך, חוץ מהמועמד יאיא פינק שימוקם אחרי שריונים במקום ה-12. התחלתי לכתוב טיוטה - משתמש:EldadHe/יאיא פינק - מוזמנים להוסיף מידע. --EldadHe - שיחה 09:15, 12 בפברואר 2019 (IST)

תודה רבה. הוספתי קישור בויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/ח"כים פוטנציאליים/העבודה. ‏עמיחישיחה 08:27, 14 בפברואר 2019 (IST)
הוספתי כבר כשכתבתי, אבל מחקו אותו מהמיזם. --EldadHe - שיחה 08:31, 14 בפברואר 2019 (IST)
עוד שבוע, כשכל הרשימות יתפרסמו - יהיה יותר סדר. ‏עמיחישיחה 08:33, 14 בפברואר 2019 (IST)

לפי חלק מהסקרים הם צפויים לקבל 6 מנדטים. אין ערכים על סנדוס סלאח (מקום 3) ועל חאלד חסונה (מקום 6). אני לא קורא ערבית ובתקשורת בעברית יש מעט מאוד מידע. --EldadHe - שיחה 09:50, 16 בפברואר 2019 (IST)

מה עם מפלגת תקומה/האיחוד הלאומי[עריכת קוד מקור]

מה עם מפלגת תקומה/האיחוד הלאומי ברשות בצלאל סמוטריץ'

הם נמצאים כרגע בדף הזה - ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/ח"כים פוטנציאליים/הבית היהודי, מתוך הנחה שיהיה איחוד... ‏עמיחישיחה 22:18, 11 בפברואר 2019 (IST)


פיצול הרשימה המושתפת[עריכת קוד מקור]

תע"ל וחדש רצות ביחד[עריכת קוד מקור]

כאשר זה סדר הרשימה נכון לעכשיו וכנראה מחר נדע מי כל השאר.

  1. איימן עודה
  2. אחמד טיבי
  3. עאידה תומא-סלימאן
  4. אוסאמה סעדי
  5. עופר כסיף
  6. יוסף ג'בארין
  7. סונדוס סאלח

צפויים לרוץ טלאל אל קרנאוי, חבר הכנסת ואאל יונס וחאלד חסונה

רע"מ ובל"ד[עריכת קוד מקור]

בראש הרשימה יעמוד יושב ראש הפלג הדרומי של התנועה האיסלמית שלא מצאתי עליו הרבה מידע בגוגל

  1. מנסור עבאס
  2. מטאנס שחאדה
  3. עבד אל-חכים חאג' יחיא
  4. היבא יזבק
  5. טלב אבו עראר
  6. מאזן גנאים
  7. סעיד אלחרומי
  8. מוחמד אגברייה (ככל הנראה מדובר בראש עיירת אום אל פחם היוצא)
  9. תמאם חטיב
  10. ד"ר ואליד קעדאן -(רופא מבקעה אל גרביה)

--אלעד - שיחה 23:14, 21 בפברואר 2019 (IST)

מי ריאלי?[עריכת קוד מקור]

בדף אמורות להופיע רשימות "בעלת סיכוי ריאלי להיכנס לכנסת". אני סבור שיש להעביר את ישראל ביתנו לרשימות הנוספות, ו/או להחזיר את זהות לדף עצמאי. לפניכם ממוצע התוצאות (במנדטים) מעשרת הסקרים האחרונים:
כולנו - 4.5, --אחוז החסימה - 3.9-- רע"ם-בל"ד - 3.6, זהות - 3.4, ישראל ביתנו - 3, גשר - 2.8, המשך יום נעים, ידידיה צבאןשיחה • ה' באדר ב' ה'תשע"ט • 13:49, 12 במרץ 2019 (IST)

החזרתי את זהות לדף עצמאי. אולי כדאי גם את "גשר"? ‏עמיחישיחה 14:15, 12 במרץ 2019 (IST)
נראה לי שגשר בדעיכה, מה גם שיש ערכים על ארבעת הראשונים שם. אז לדעתי אין צורך. בברכה, ידידיה צבאןשיחה • ו' באדר ב' ה'תשע"ט • 19:31, 13 במרץ 2019 (IST)

האם ניתן לאפשר למשתמשים בחיפוש בויקיפדיה את איתור המועמד בדף הפרוייקט?[עריכת קוד מקור]

הערך הציבורי של המיזם יכול לעלות משמעותית אם זה יתאפשר, שכן הציבור יוכל לאתר מידע על מועמדים שלא דרך שופר המפלגה עצמה ולבחור באופן מושכל יותר. נכון לעכשיו אני לא מוצא דרך להגיע למועמדים שאני רואה שכבר נכתב עבורם ערך מושקע.. אז בעצם למה נכתבו? לשימוש עתידי בלבד למקרה שייבחרו? נראה לי חבל, ואפשרי לרתום את הפרויקט הזה להשפעה מקיפה יותר על הרחבת דעת הציבור באשר למועמדים השונים.--Alto1970 - שיחה 09:32, 15 במרץ 2019 (IST)

Alto1970, תודה על המחמאות. העניין הוא שאי אפשר להעלות אותם כערכים לפני שהם נבחרים לכנסת. ‏עמיחישיחה 00:43, 17 במרץ 2019 (IST)
אני מבין ומקבל את זה שלא ניתן להעלות כערכים רגילים.. רק תוהה אם יש דרך ביניים בה הציבור יוכל לאתר אותם במנוע החיפוש ולהפיק תועלת מהעבודה הרבה שכבר נעשתה בכתיבת הערכים? כמובן, כל עוד יישארו ערכים אלו להופיע באופן בולט תחת הקטגוריה: חברי כנסת פוטנציאליים, שעל פניו נראה שממילא זה מה שקורה כרגע, למעט יכולת האיתור. הקושי שלי הוא עם מצב הביניים, בו כבר יש ערכים ראויים מצד אחד, אך מצד שני קשה\לא אפשרי לאתרם. כך שיש מידע, אך הוא מוסתר ולא נגיש. במקום שיהיה למשל, עם כותרת רלבנטית, ורק אחרי הבחירות יוסרו הערכים ממנוע החיפוש, למעט אולי כאלו שיוסכם הם בעלי חשיבות שמעבר לבחירות.--Alto1970 - שיחה 19:53, 17 במרץ 2019 (IST)
זו שאלה טכנית ועקרונית, שראוי לדון בה במזנון. ‏עמיחישיחה 11:50, 18 במרץ 2019 (IST)

עצירת המיזם?![עריכת קוד מקור]

יש איזשהי טענה שזה בניגוד למדיניות לכתוב ערכים על מועמדים בתקופת בחירות. אם הטענה אכן נכונה, המיזם כרגע סותר לכאורה את המדיניות הנ"ל. מה המצב כרגע? האם המיזם פעיל או מושהה? טבעת-זרם - שיחה 22:43, 22 במרץ 2019 (IST)

המדיניות היא שלא כותבים את הערכים הנ"ל במרחב הערכים, אלא במרחב המיזם שלנו. ‏עמיחישיחה 10:12, 25 במרץ 2019 (IST)

למי שלא יודע, תבנית:ח"כ עברה היום מן העולם. בכל הערכים על ח"כים, שרים ובכלל, יש להציב תבנית:מנהיג. בתבנית:תפקיד מנהיג שבתוכה יש להציב ב"שם התפקיד" את התיאור "חבר הכנסת" או "חברת הכנסת" כדי שהערך יכנס אוטומטית לקטגוריה: "רשימת חברי הכנסת". Itaygur - שיחה 21:42, 30 במרץ 2019 (IDT)

ערן,itaygur האם גם חברת הכנסת ישירות מאפשר הכנסה לרשימת חברי הכנסת? במקום חברת הכנסת? השתמשתי גם בזה, כי יש הפניה מחברת כנסת לחבר כנסת. אם לא, אפשר להוסיף? תודה. Shinaimm - שיחה 22:25, 30 במרץ 2019 (IDT)

הבאים בתור לכנסת ה-21[עריכת קוד מקור]

הליכוד: מספר 37 ניסים ואטורי טיוטה.

כחול לבן: מספר 36 משה מטלון - ערך קיים

שס: מספר 9 משה אבוטבול - ערך קיים

יהדות התורה מספר 8 יצחק פינדרוס - ערך קיים/ מספר 9 אליהו חסיד (אגו"י) - בן 44, מנהל ישיבת אמרי אמת. הנציג השני של חסידות גור ברשימה.

מפלגת העבודה מספר 7 מרב מיכאלי - ערך קיים

חד"ש-תע"ל מספר 7 סונדוס סאלח (תע"ל) - פעילה חברתית ופוליטית ויזמית עסקית, מנכ"לית חברת סטארט אפ- Aleen health care המפתחת תכשירים להיגיינת הפה. בנוסף, סונדוס הינה יו"ר עמותת מוג`תמענא – עמותה העוסקת בפעילויות חברתית תרבותית בחברה הערבית ומתמקדת באוכלוסיות מוחלשות, ובמיוחד אוכלוסיית עובדי הבניין. לאחרונה (2016) העמותה השיקה קמפיין לתמיכה בזכויותיהם וביטחונם של עובדי הבניין. כותבת טורי דעה לעיתון הארץ. מזכירת מועצת הנשים של תע"ל, נבחרה למקום השלישי ברשימתה.

ישראל ביתנו מספר 6 חמד עמאר - ערך קיים

כולנו מספר 6 מירב בן-ארי - ערך קיים

מרצ מספר 5 עלי סלאלחה - ערך קיים/ מספר 6 מהרטה ברוך-רון - ערך קיים

איחוד הימין מספר 5 עידית סילמן - ערך קיים

בל"ד-רע"מ מספר 5 טלב אבו עראר - ערך קיים

ככל הנראה זה הרשימה --אלעד - שיחה 17:23, 11 באפריל 2019 (IDT)

תודה רבה! נשמור את זה ליום השבעת הכנסת. בינתיים עדיין מכהנת הכנסת העשרים. ‏עמיחישיחה 20:49, 11 באפריל 2019 (IDT)

הגדרת חברי כנסת חדשים טרם זמנם[עריכת קוד מקור]

בנוגע לערכים אודות חברי הכנסת החדשים. נתקלתי כבר בכמה מקרים בהם הוכנסה להם קטגוריה:רשימת חברי הכנסת, הן בהוספת קטגוריה כרגיל והן בהצבת תבנית:תפקיד מנהיג עם שם התפקיד חבר הכנסת. אין לעשות זאת לפני מועד השבעת הכנסת העשרים ואחת ב-28 באפריל 2019. כל עוד חבר כנסת לא הושבע, הוא עדיין לא חבר כנסת. מי שעשה זאת מתבקש לתקן ולעדכן מחדש במועד המתאים. Itaygur - שיחה 19:51, 15 באפריל 2019 (IDT)

תמונות לחברי הכנסת החדשים[עריכת קוד מקור]

אם יש ברשות מי ממתנדבי המיזם תמונות לחכים הטרים אשמח אם תוסיפו אותם. יאיר גולן יש צורך בתמונה ללא מדים. מרק איפראימוב, ווליד טאהא, ג'אבר עסאקלה במידה ויכנס, לימור מגן-תלם במידה ותיכנס --אלעד - שיחה 15:38, 19 בספטמבר 2019 (IDT)

גם לרב רפי פרץ רצוי לקבל תמונה טובה ללא מדים. בתודה, ידידיה צבאןשיחה • י"ט באלול ה'תשע"ט • 16:15, 19 בספטמבר 2019 (IDT)

הבאים בתור לכנסת ה-22[עריכת קוד מקור]

בתקווה שתאריך ימים אלו החכים הבאים לכנסת ה-22 הבאה עלינו .

  1. כחול לבן: 34 עידן רול- ערך קיים
  2. הליכוד: 32 קטי שטרית- ערך קיים
  3. הרשימה המשותפת: 14 סונדוס סאלח טיוטה במיזם
  4. שס: 10 אוריאל בוסו טיוטה במיזם
  5. ישראל ביתנו:9 לימור מגן-תלם- ערך קיים אך בדיון חשיבות.
  6. יהדות התורה:9 אליהו חסיד טיוטה במיזם
  7. ימינה 8 עידית סילמן- ערך קיים
  8. העבודה גשר 7 חגי רזניק - ערך קיים
  9. המחנה הדמוקרטי 6 עיסאווי פריג' -ערך קיים

--אלעד - שיחה 16:29, 21 בספטמבר 2019 (IDT)

תודה רבה! נחכה להשבעת הכנסת ונפתח לשונית. רק הסרתי את מה שכתבת על "ימינה", כי גם אם יהיו פיצולים - הולכים לפי הרשימה שהוגשה לוועדת הבחירות. ‏עמיחישיחה 23:25, 21 בספטמבר 2019 (IDT)
רק לי נשמע משעשע משהוא ששם משפחתה של מועמדת ישראל ביתינו הוא מגן תלם?david7031שיחה • כ"ב באלול ה'תשע"ט • 00:26, 22 בספטמבר 2019 (IDT)

החוק הנורבגי החדש[עריכת קוד מקור]

Atbannett, האם בעקבות החוק הנורבגי החדש צפויים להתמנות ח״כים רבים מטעם חוסן לישראל (ואולי גם מהליכוד)? אם כן, לא בטוח שהמיזם מוכן לזה. האם הח״כים יגיעו מחוסן לישראל או מסיעת כחול לבן המשותפת? תומר - שיחה 13:12, 27 במאי 2020 (IDT)

משתמש:Tomer T, אנחנו ערוכים לכל האפשרויות. תסתכל ברשימת "הבאים בתור בכנסת ה-23". נשמח כמובן להרחבת הטיוטות. ‏עמיחישיחה 16:17, 27 במאי 2020 (IDT)

משא ומתן, עדכון ומה שבניהם[עריכת קוד מקור]

לפי יובל קרני ומורן אזולאי, החוק הנורבגי לא ידלג: אלו הח"כים שצפויים להיכנס, באתר ynet, 14 במאי 2020 חברת הכנסת תהלה נעמה פרידמן מיש עתיד ומיכל וונש תל"ם – תנועה לאומית ממלכתית אחרי משא ומתן החליטו לחבור לכחול לבן ולא לחזור ליש עתיד – תל"ם אבל יוראי להב-הרצנו כן יחזור ליש עתיד. מה עושיפ במקרה הזה. כמו כן צריך להוריד את הרשימה המשותפת וימינה. יום מקסים --90Desertboy - יום נעים - שיחה 16:15, 13 ביוני 2020 (IDT)

אנחנו ערוכים לכל חילופי אישים בכנסת. לא הבנתי למה להוריד. כמובן שיכול להיות שיהיו פחות חילופים באמצעות החוק הנורווגי. כנראה נדע יותר בשבוע הבא. ‏עמיחישיחה 22:06, 13 ביוני 2020 (IDT)
תודה. בגדול הח"כים שברשימה במיזם כרגע הם הצפויים להיכנס בעקבות הנורבגי (ולחומרה), +1 - להתפטרות פתאומית של ח"כ (לדוגמה בעקבות מינוי חיצוני), דבר שייתכן גם בסיעות האופוזיציה. בברכה, ידידיה צבאןשיחה • כ"א בסיוון ה'תש"ף • 23:05, 13 ביוני 2020 (IDT)
ומה לעשות? לערוך את הטיוטות הרלבנטיות לקראת עלייתן למרחב הערכים . מעבר מפלגות יצויין כשיקרה ויאושר בכנסת. בברכה, ידידיה צבאןשיחה • כ"א בסיוון ה'תש"ף • 23:08, 13 ביוני 2020 (IDT)