ג'וקסטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'וקסטה
Jocasta
ג'וקסטה, כפי שהופיעה בחוברת Avengers: The Initiative #20 מפברואר 2009. אמנות מאת סטיב קורת'.
ג'וקסטה, כפי שהופיעה בחוברת Avengers: The Initiative #20 מפברואר 2009. אמנות מאת סטיב קורת'.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Avengers #162
(אוגוסט 1977)
יוצרים ג'ים שוטר
ג'ורג' פרז
מידע
שם אמיתי ג'וקסטה פים
כינויים ג'וקסטה וי קוויטריה, כלתו של אולטרון, ג'אנט ואן דיין/הצרעה, ג'יי
סטטוס פעיל
כוחות בינה מלאכותית בגוף אנדרואיד, כוח, אינטליגנציה ומהירות עמידות על-אנושיים, זיכרון צילומי, תיקון אוטומטי, שינוי צורה הולוגרפי, ירי מטחי אנרגיה מהעיניים, חיבור למחשבים
חברה לשעבר בקבוצה האוונג'רס
האוונג'רס העוצמתיים
אוונג'רס בינה מלאכותית
A.R.M.O.R
אקדמיית האוונג'רס
סטארק אנלימיטד
G.R.A.M.P.A
יוזמת 50-המדינות (המאבריקס)
בריגס כימיקלים
דמויות קשורות
משפחה הנרי פים ("סבא")
ג'אנט ואן דיין ("סבתא")
אולטרון ("אב/בעל", יוצר, מת)
ויז'ן, אלקימה ו-ויקטור מנצ'ה ("אחים")
וונדה מקסימוף ("גיסה" לשעבר)
ויליאם קפלן ותומאס שפרד (גלגולים של "אחיינים")
אויבים אולטרון עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'וקסטהאנגלית: Jocasta) היא דמות בדיונית של גיבורת-על אנדרואידית המופיעה בחוברות הקומיקס האוונג'רס ביקום מארוול קומיקס. דמותה הופיעה לראשונה בחוברת Avengers #162 מאוגוסט 1977, ונוצרה בידי הכותב ג'ים שוטר והמאייר ג'ורג' פרז.

ג'וקסטה היא אחת מיצירותיו של האנדרואיד אולטרון - שנוצר בידי המדען האנק פים - על מנת ליצור בת-זוג בדומה ל"אביו". הוא והעביר את נשמתה של אשתו של פים ג'אנט ואן דיין/הצרעה לגופה האנדרואידי של ג'וקסטה, אך היא ברחה והזעיקה את האוונג'רס. לאחר הקרב, נשמתה של ואן דיין חזרה לגופה וג'וקסטה נכבתה. אולטרון הפעיל אותה באמצעות חלקי-נשמה בודדים שנותרו בגופה, ותוכנתה להיות נאמנה; היא בגדה בו, ועזרה לאוונג'רס להביס אותו. היא הצטרפה באופן לא רשמי לקבוצה, ועזבה מעט לפני שהצטרפה באופן רשמי. היא החלה לנדוד ברחבי ארצות הברית, ובנתה מחדש את אולטרון לפי פקודה. היא עזרה לדבר ולאיש המכונה להרוס אותו, והקריבה את עצמה לשם כך. היא נבנתה מחדש בידי סוכניו של הוד התפתחותו, עזרה לאוונג'רס והרסה את עצמה שוב כדי להרוס את בסיסו של הוד התפתחותו.

ראשה נמצא בידי איש המכונה, שהותקף בידי החייזר טרמינוס. מאדאם האימה מצאה את ראשה האבוד של ג'וקסטה, וגרמה לכך שאיירון מן יהפוך אותה לבסיס מערכות נשקה החדש. איירון מן הצליח לעורר את תודעתה של ג'וקסטה, שעזרה להביס את מאדאם האימה ונכנסה לשריונו של איירון מן. היא נהרסה לכאורה בעקבות קרב נגד כת "בני ינסן" של אולטרון, אך התגלתה בחיים בגוף רובוטי אחר. היא נראתה שוב בגופה הכסוף, נשלחה למשימה ביקום "הזומבים של מארוול" מטעם A.R.M.O.R, נלחמה בפלישת גזע הסקרול, הצטרפה לקבוצת האוונג'רס העוצמתיים, ועוד.

היא הצטרפה לסגל אקדמיית האוונג'רס, ונהרסה לכאורה כתכסיס שבו הצטרפה לג'רמי בריגס. היא בגדה בו כשגילתה את תוכניתו לבטל את כוחותיהם של כל בעלי כוחות-העל בכדור הארץ, עזרה לאקדמיה נגדו והצטרפה מחדש כאשר האקדמיה נפתחה מחדש.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]