סימביוט (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סימביוט
Symbiote
הסימביוטים, כפי שהופיעו בחוברת Mighty Avengers #7 מינואר 2008, אמנות מאת מארק באגלי.
הסימביוטים, כפי שהופיעו בחוברת Mighty Avengers #7 מינואר 2008, אמנות מאת מארק באגלי.
סוג פורע חוק
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה התלבושת השחורה:
Amazing Spider-Man #252
(ינואר 1984)
כונום:
Amazing Spider-Man #299
(דצמבר 1987)
יוצרים טום דפלקו, רון פרנץ
מידע
שם אמיתי לא ידוע (הסימביוט לוקח את שם הפונדקאי עליו הוא משתלט)
כינויים סימביוט, החליפה השחורה, התחפושת החייזרית
סטטוס פעיל
כוחות הסימביוזה עם הפונדקאי מעניקה כוח, סיבולת ומהירות על-אנושיים, גם מגבירה כוחות קיימים במארח.
חברוּת בקבוצה נול, כוורת הסימביוטים
אזרחות קלינטאר
דמויות קשורות
משפחה נול (יוצר, מת)
אנטי-ונום ("קרוב תאום"/כפיל מוטציה)
קרנג', פייג', ריוט, לאשר, אגוני, סקרים, סליפר ("ילדים")
היבריד (ילד, מיזוג של ריוט, אגוני, לאשר ופייג')
פונדקאים:
דילן ברוק, אדי ברוק, ג'סיקה דרו, ברוס באנר, פלאש תומפסון, רוקט ראקון, גרוט, ריד ריצ'רדס, סוזן סטורם, ג'ניפר וולטרס, קרול דנברס, מאק גרגן, קוונטין בק, פיטר פארקר, וייד וילסון, ת'נדרבולט רוס, קליטוס קסדי, "פיטר פארקר"/אוטו אוקטביוס, מלקית' הארור

הקלינטאראנגלית: Klyntar Symbiote, משלב דיבורי לסימביוטים) הוא גזע בדיוני של סימביוטים חוצנים המופיע בחוברות הקומיקס ביקום מארוול קומיקס, לרוב אלה המשוייכים לגיבור-העל ספיידרמן. האזכור הראשון לגזע החייזרי הופיע בסיפור "סאגת החליפה החייזרית" בחוברת Amazing Spider-Man #252 מינואר 1984 והוא נוצר על ידי הכותב טום דפלקו והמאייר רון פרנץ. הסימביוטים יוצרים קשר סימביוטי עם הפונדקאים שלהם, וקשר זה יוצר ישות יחידה ונפרדת משניהם. הם מסוגלים לשנות את האישיות של הפונדקאים שלהם ו/או הזיכרונות שלהם על ידי השפעה על תשוקותיהם העמוקות ביותר, בנוסף להגברת יכולותיהם הפיזיות והמנטליות, מה שמקנה להם כוחות על-אנושיים. ישנם כ-40 סימביוטים ידועים ביקום מארוול.

הסימביוט הראשון והידוע ביותר הוא ונום, שמיזג את עצמו לתוך ספיידרמן בקשת הסיפור "מלחמות סודיות" של שנת 1985. אחרי שספיידרמן דחה אותו מעליו כשגילה את טבעו האמיתי והמרושע, הסימביוט התמזג לתוך אדי ברוק, יריבו של פיטר פארקר, שאיתו הפך לונום. מאז, הדמות תוארה כארכי-נבל העיקרי של ספיידרמן, אם כי לעיתים הוא תואר גם כאנטי-גיבור. דמויות אחרות התמזגו עם הסימביוט במשך השנים, ביניהם מאק גרגן ופלאש תומפסון, שהפך לגיבור בשם הסוכן ונום. סימביוטים ידועים נוספים הם קרנג', צאצא של ונום שברגע שהתמזג עם הפונדקאי קליטוס קסדי שימש כיריב קטלני ורצחני גם לספיידרמן וגם לונום; ואנטי-ונום, שנוצר לאחר שסימביוט ונום התחבר מחדש לאדי ברוק לאחר היפרדות ארוכה וזכה למראה לבן ולכוחות נוספים תודות לכך שמרטין לי - הנבל הידוע בכינוי מיסטר נגטיב - השתמש בכוחותיו על ברוק כדי לרפא את עצמו ממחלת הסרטן.

מרגע יצירתם, הסימביוטים הופיעו במגוון עיבודים נוספים לקומיקס, ביניהם סרטי קולנוע, סדרות טלוויזיה ומשחקי מחשב. גזע הקלינטאר הופיע בסדרות האנימציה "שומרי הגלקסיה" ו"ספיידרמן (2017)", כאשר בשאר הסדרות היו אלה הסימביוטים ונום וקרנג' שהופיעו לרוב, כמו למשל ב"ספיידרמן: סדרת האנימציה" בפרק המבוסס על הסיפור סאגת החליפה החייזרית, בפרק הפיילוט של סדרת האנימציה "ספיידרמן ללא גבולות", בסדרה "ספיידרמן המדהים", בסדרה "האלק וצוות הריסוק" בפרק The Venom Within, בסרט הלייב אקשן "ספיידרמן 3" ובתור הפרוטגוניסט הראשי בסרט יקום ספיידרמן של סוני "ונום". דמותו של קרנג' ערכה את הופעתה הקולנועית הראשונה בסרט ההמשך "ונום 2".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.