ארקייד (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארקייד
ארקייד, כפי שהופיע בחוברת Avengers Arena #5 מפברואר 2013. אמנות מאת קווין ווקר.
ארקייד, כפי שהופיע בחוברת Avengers Arena #5 מפברואר 2013. אמנות מאת קווין ווקר.
סוג נבל-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Marvel Team-Up #65
(ינואר 1978)
יוצרים כריס קלרמונט
ג'ון ביירן
מידע
שם אמיתי לא ידוע
כינויים מיסטר איי, אדוארד אקרה
סטטוס פעיל
מקצוע אמן קרקס
כוחות אינטלקט ברמה גאונית, יצירת שדה כוח, טלקינזיס, מניפולציית חומר, יצירת מטחי אנרגיה, שליטה בתפקוד המוטורי
חבר לשעבר בקבוצה מעסיקם/שותפם של גברת לוק, מיסטר צ'יימברס, הארנב הלבן, גברת קוריינדר ומאסטרמיינד

ארקיידאנגלית: Arcade, ארקייד) הוא דמות בדיונית של נבל-על המופיעה בחוברות הקומיקס ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Marvel Team-Up #65 מינואר 1978, ונוצרה על ידי הכותב כריס קלרמונט והמאייר ג'ון ביירן.

שמו האמיתי של ארקייד אינו ידוע. הוא סיפר מספר גרסאות שונות של עברו כדי לבלבל את יריביו, ומקור אחד טוען כי הוא היה בנו המפונק של מיליונר מבוורלי הילס, קליפורניה. כאשר אביו הודיע כי לא יקבל דמי כיס, הוא הרג את אביו, ירש את כל כספו וגילה כי הוא בעל כישרון וחיבה לרצח. בתחילה ניסה ארקייד להפוך למתנקש להשכרה, אך השתעמם משיטות הפעולה הרגילות וחשב על דרכי התנקשות הגורמות לו בידור. הוא השתמש בכספו הרב לתכנון ויצירת מלכודות רצח מתקדמות, המוסוות כפארק שעשועים ומכונות על ידו "עולם הרצח". הוא יצר לעצמו שם בעולם המתנקשים כמתנקש יקר אך יעיל, ונשכר להרוג גיבורי ונבלי-על שונים.

בין משתתפי עולם הרצח נמנים כקפטן בריטניה, ספיידרמן, קבוצות אקס פקטור, אקסקליבר ואקס פורס, דדפול והרקולס, איירון מן, הדבר, הלקאט ואלקטרה. קורבנות נוספים, הכוללים נבלי-על, כללו את הגובלין הירוק, נורת'סטאר, דוקטור דום, גוסט ריידר, המיקרונאוטים ורבים אחרים. אחרי עימות נוסף עם קבוצת אקסקליבר, ארקייד חטף את אדם אקס ושאטרסטאר. לתדהמתו הרבה, השניים תקפו הרגו את עובדיו ושאטרסטאר ניסה להורגו, ללא הצלחה. לפני שחטף את וולברין וגמביט הרג ארקייד את עוזרתו, לאחר שחש כי היא מנסה להתקרב אליו מבחינה רומנטית. הוא האחראי להרס עיר המוטאנטים, לאחר שקיבל חוזה להתנקשות בחיי ריקטור.

דמותו מופיעה כנבל הראשי בחוברות Avengers Arena ו-Avengers Undercover מהמיתוג מחדש "מארוול עכשיו!". ביום הולדתו ה-29, הוא מחליט כי קהילת הנבלים חשה זלזול כלפיו, חוטף 16 גיבורי-על בגיל ההתבגרות ומציב אותם בגרסה של עולם הרצח הממוקמת באנטארקטיקה, ומורה להם להילחם עד המוות. אחדים מהגיבורים נהרגים, והניצולים משוחררים בעוד ארקייד נראה מעלה את הקרבות שהתרחשו ל-YouTube. חודשים לאחר מכן, ניצולי "עולם הרצח" מובלים בידי קאלן בלודסטון לאומת באגליה כדי להרוג את ארקייד. הוא נהרג במתקפת קרינה מרוכזת בידי הזמט, אך נראה מאוחר יותר בחיים בתאי המאסר של אדוני הרשע. מתגלה כי הזמט הרגה שיבוט שנוצר בידי אדוני הרשע במטרה להסית את הגיבורים נגד האוונג'רס ולהצטרף לקבוצתם. ארקייד נראה לאחר מכן קשור לחזית נושאת מטוסים מעופפת שנגנבה מסוכנות הביון S.H.I.E.L.D, ומפעיל מתקני עולם רצח חדשים בלאס וגאס וקוני איילנד.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]