ממלכת המלכים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ממלכת המלכים
Realm of Kings
עטיפת החוברת Realm of Kings One shot מנובמבר 2009, אמנות מאת קלינט לנגלי.
עטיפת החוברת Realm of Kings One shot מנובמבר 2009, אמנות מאת קלינט לנגלי.
מידע קומיקס
יוצר דן אבנט, אנדי לנינג
סוגה קומיקס
תקופת פרסום מקורית ינואר 2010 – מאי 2010 (כ־17 שבועות ויומיים)
סינדיקציה מארוול קומיקס
מסת"בממלכת המלכים:
ISBN 0-7851-4809-4
שומרי הגלקסיה:
ISBN 0-7851-4543-5
נובה:
ISBN 0-7851-4067-0
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר החוברות 24
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ממלכת המלכיםאנגלית: Realm of Kings) הוא אירוע קרוסאובר ביקום מארוול שפורסם על ידי חברת מארוול קומיקס בין ינואר למאי 2010 למשך 24 חוברות, והוא המשך ישיר לאירועי מלחמת המלכים משנת 2009. את המיני סדרה הראשית כתבו דן אבנט ואנדי לנינג. העלילה מתמקדת בהשלכות המלחמה אותה הוביל הקיסר וולקן מאימפריית השי'אר נגד אימפריית קרי בהנהגתם של הבלתי אנושיים ויצירתו של קרע בין-יקומי בשולי החלל, שמוביל ל"יקום סרטן" זדוני ומרושע. דמויות נוספות המשתתפות בסיפור כוללות את גלדיאטור והמשמר המלכותי וקבוצות שומרי הגלקסיה, חיל נובה ודארקהוק. כמו כן, עלילת "ממלכת המלכים: בנו של הענק" שעוסקת בבנו של הענק הירוק הירו-קאלה מצטלבת עם אירועי נפילת הענקים ומלחמת-עולם הענקים.

סיפור זה מהווה חלק מסיפורים שהחלו באירועי השמדה משנים 20052007, השמדה: כיבוש משנים 20072008 ומלחמת המלכים של שנת 2009, והסתיים באירועי הציווי של תאנוס משנים 20102011.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ממלכת המלכים: הכוכבים טועים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרע במרחב הזמן-חלל התרחש כתוצאה מהפצצה האטומית של חזיז שחור, שבה נהרגו הוא וקיסר אימפריית השי'אר וולקן. הקרע גורם לדאגה בקרב שומרי הגלקסיה וחיל נובה. רוקט מציג עדויות לפיהן המלחמות הקוסמיות שביקום מארוול החלישו את מארג היקום עצמו. דראקס מציע שהם יאטמו את הקרע. ריצ'רד ריידר מגבה את דבריהם ואומר שישויות מוזרות מיקומים שונים עברו דרך הקרע. בניסיון לאסוף מידע על הקרע, וונדל ווהן, קוואזר המקורי, מתנדב לתצפת על האזור, בהתחשב בעובדה שצורת האנרגיה שלו תגן עליו מהסערות המסוכנות שבתוך השבר וכולם יוכלו לנטר אחריו דרך קישור הקוונטים שלו. בעוד קוואזר עף לתוך השבר, הוא מתאר אותו כ"מערבולת של עולמות אשר נקרעו מהגלקסיות שיצרו אותם ומתאחדות לכדי סערה". עוד הוא מציין ש"קווי הזמן של אותם עולמות מתנגשים זה בזה". הוא נוחת בגרסת יקום מקביל שוממת של ניו יורק, ומגלה להפתעתו שהוא שב לצורתו האנושית. הוא מותקף בידי יצור מפלצתי בעל ממדי ענק. כשהוא נלחם בו, נחלצים לעזרתו חברי האוונג'רס של אותו עולם. גברת מארוול מופתעת שהוא חזר כל כך מהר, ועד מהרה הם מבינים שלא מדובר בקוואזר של היקום שלהם. תור תוקף את היצור, שמתברר בתור הענק הירוק ומשתנה חזרה לברוס באנר. האוונג'רס מרגישים שניתנו לענק מספיק הזדמנויות, ואיירון מן תולש ממנו את ליבו. קוואזר הנדהם אינו מסוגל לזוז מכיוון שמכשפת השני מקבעת אותו במקומו.

קוואזר מוחזק בכלא, והוא שואל אותם לפשר כוחותיהם. האיש הענק אומר שהאלים שלהם העניקו להם את הכוחות כתמורה להערצתם. קוואזר מסיק שעולם זה ניצב בסופו של השבר, והאוונג'רס של אותו עולם מסבירים לו שהם נעשו מסוקרנים מהשבר, שהוא כרטיס היציאה של האלים מהיקום המצומצם שלהם אל עבר יקומים אחרים. הדרך להשיג זאת היא בעזרתו של קוואזר, שמסרב לשתף פעולה. מכשפת השני מודיעה לו שעליהם פשוט לעקוב אחר קישור הקוונטים שלו ליקום ממנו הגיע. ברגע שהארץ שלהם תיכנס לתוך היקום שלו, הם ישמידו את שלהם. לפתע, מכשפת השני מתמוטטת, וויז'ן מגיח מתוך גופה. הוא אומר שהחביא את עצמו בתוך גופה של אשתו כדי להשגיח על האוונג'רס ולנסות למצוא תרופה. אולם, הוא לא יכול לעמוד יותר מנגד ולתת לרוע שכזה לכבוש עולמות נוספים. עולמו כבר הפסיד, ויש מעטים כמוהו שיכולים להתנגד לסיוט הזה. הוא משחרר את קוואזר ואומר לו לעזוב. ללא עזרתו, האוונג'רס של העולם הזה לא יוכלו למצוא את העולם שלו. קוואזר נחרד לגלות שהעולם המקביל סובל משחיתות בל תתואר.[1]

ממלכת המלכים: המשמר המלכותי[עריכת קוד מקור | עריכה]

גלדיאטור משמש כעת כקיסר אימפריית השי'אר, לאחר שהקיסר וולקן והנסיכה לילנדרה נהרגו בסוף אירועי מלחמת המלכים. הוא והמשמר המלכותי שלו נאבקים כדי לשמור על האימפריה מנפילה לתהומות הכאוס ומלחמת אזרחים. חברי המשמר עורכים מסע לעבר השבר כדי למצוא עדויות להישרדותם של שני המלכים הנעדרים. עליהם לעבוד לצד סטארג'אמרס, קבוצת פיראטי החלל שאחריהם הם רדפו כל אותם שנים. עמוק בתוך השבר, הם מגלים איום חמור לביטחונו של יקום מארוול, ועליהם לשרוד מספיק זמן כדי להעביר מסר לקיסר החדש שלהם. מה שהם אינם יודעים הוא שהאיום מגיע מתוך שורותיהם.[2]

ממלכת המלכים: הבלתי אנושיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבוצת הבלתי אנושיים ממשפחת המלוכה של הקרי מונהגת כעת בידי המלכה מדוזה, שבעלה חזיז שחור נהרג באירועי מלחמת המלכים. הקבוצה נאבקת לשמור על אחיזתה באימפריה הכבושה. חברי הקבוצה הגאוותניים, שאינם מאמינים בעזרה, נאלצים להיעזר בקבוצת האוונג'רס העוצמתיים כדי לדכא מרד. הנרי פים מזדהה עם סבלה של מדוזה, שכן גם הוא איבד את אשתו ג'אנט במהלך פלישה סודית. קוויקסילבר נחלץ לעזרתה של קריסטל, אשתו לשעבר, אך העניינים מסתבכים כשהוא מגלה שהיא נישאה מחדש לרונאן.

בתוך מעמקי השבר מתגלה עדות קולית לקיומו של חזיז שחור. באותה עת, החברה האריסטוקרטית של הקרי מארגנת מרד נגד חברי הבלתי אנושיים. רונאן ואשתו קריסטל מוצאים את עצמם באמצעו של מרד ונאלצים להדוף את הכוחות שמבקשים להדיחם.[3]

שומרי הגלקסיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

למונדרגון יש סיוטים בנוגע לזכרונותיהם של חבריה לקבוצה, והיא חוזה את מותם. היא מפקחת באופן טלפתי על אזור בחלל שקרוב לשבר הבין-יקומי, ואשר נמצאים בו רוקט ראקון ודראקס. הם נתקלים בכוורת ונחטפים בידי מפלצת חייזרית. גרוט מצליח למשוך אותם חזרה משם וחותך את המפלצת לשניים. בהמשך, סטאר לורד ומונדרגון מגיעים לפגישת המועצה ב"ראשומקום", והיא מיידעת אותו שקבוצת הלומינאלים - המקבילה הגלקטית של האוונג'רס מיקום מקביל - שלחה בעצמה משלחת לשבר מאשר לחבור לשומרי הגלקסיה. אחת מחבריה, מאסדרייבר, מאבדת את שפיות דעתה לאחר שנדבקה מטפיל חייזרי. הטפיל מנסה להשפיע על מונדרגון, אך היא מצליחה לדחות אותו מעליה בעזרת כוחות הטלקינזיס שלה ותוחמת אותו לאחר שהיא מגלה שמאסדרייבר מתה. סטאר לורד מתעמת עם מנהיגת הלומינאלים על העובדה ששלחה משלחת לאזור השבר מבלי להתייעץ עמו קודם, מאחר שמדובר בתעלומה מסתורית שעליהם להיזהר ממנה.

העניינים מתחילים להשתבש כאשר חסידים מכנסיית האמת האוניברסלית מתפרצים ודורשים להיחשף לטפיל החייזרי, אותו הם מחשיבים כאלוהי. מונדרגון מאבדת שליטה על הטפיל, שמתחיל לטבוח בכולם באופן חסר רחמים ומנסה להשתלט על מנהיגת הלומינאלים. מונדרגון מנסה לעצור אותו, אך הטפיל חודר לבטנה. השומרים לוקחים אותה במהירות להסגר, והיא מצליחה להרגיע את הטפיל באופן טלפתי. סטאר לורד, מצידו, שמח שהם נפטרו ממנהיגת הלומינאלים. מונדרגון מגלה שיש צורך בטלפת כדי לשלוט בטפיל החייזרי, ושקיים יקום מעוות ושונה בקצה השני של השבר - יקום שנקרא "יקום הסרטן", שבו "החיים ניצחו והמוות הפסיד". הלומינאלים מתפרצים למקום ודורשים להוציא את הטפיל ולהעבירו אליהם כדי להעמידו לדין. בהחלטת המועצה הראשית של "ראשומקום", שמסכימה שמשום שמונדרגון היא בתו של דראקס היא נמצאת באחריותו, לשומרים ניתן זמן כדי להבין מה לעשות בנדון. בינתיים, חסידי כנסיית האמת מנסים לחטוף את מונדרגון כדי שמאמיניהם יחזו בהולדתו של אלוהם החדש.

מונדרגון יודעת שהאנרגיה המשולבת של חסידי הכנסייה תגרום לטפיל להתפרע והלידה תהרוג אותה. שומרי הגלקסיה והלומינאלים מצילים אותה, וביחד הם נמלטים מהכוכב בו הוחזקה. כששליט החסידים מדווח על כישלונם למנהיג, מתברר שמדובר במאגוס, אישיותו הרעה של אדם וורלוק. מאגוס אומר שהם מחזיקים ביתרון אחד מול השומרים, והוא שהם חושבים אותו למת. הוא אומר למאמיניו שהשומרים לא יהיו מוכנים למה שיתרחש בהמשך. מאחוריו ניצבים מכלים ובהם מוחזקים פילא-וול, גאמורה, מייג'ור ויקטורי, מנטיס וקוסמו כלב החלל. מתברר שמאגוס לא הרג אותם, אלא הפריד את רוחותיהם מגופם. כמו כן, מאגוס עצמו הוחלש מאוד כתוצאה מכך שניסה לעצור את התפשטותו של השבר, ולכן הוא שינה את תפיסת המציאות כדי להראות כאילו סטאר לורד הרג אותו. בהמשך, רוחו של מאגוס לקחה אליה את נשמות חבריו לצוות והשמידה את היכלי התפילה כדי להסיח את דעתם של השומרים. בזמן ההווה, מאגוס מענה את אסיריו כדי להמיר אותם שיהפכו למאמיניו. אולם, הוא אינו מצליח מכיוון שמגן טלפתי מגן עליהם.

בינתיים, בכוכב הלכת בו ישבה המועצה הגלקטית, שומרי הגלקסיה מועסקים כמאבטחים של מספר נציגים גלקטיים מאימפריות שונות הנאספים לפסגת שלום. בין הנציגים נמנית קריסטל, נציגת אימפריית הקרי-בלתי אנושיים המשולבת לאחר נישואיה לרונאן המאשים ובלאסטאר, נציג הטריטוריות של האזור השלילי, למורת רוחו של סטאר לורד. ללא ידיעתם, איש מסתורי מכוון נשק על בלאסטאר ממסלול הכוכב. אולם, בלאסטאר אינו מטרתו האמיתית, ומטרתו היא לשחרר נשק ננוטכנולוגי.

פילא-וול מצליחה לשחרר את עצמה ואת חבריה הכלואים לאחר ששלחה מסר טלפתי למונדרגון שמאגוס והיא בחיים. השומרים נלחמים בנשק הננוטכנולוגי בפסגת השלום, ורוקט ראקון משתמש בנשק רב-עוצמה כדי לסיים את ההפרעה. בלאסטאר מתרברב על העובדה שהוא חשוב מספיק כדי שיתקפו אותו ודורש שהשומרים יעזבו, מכיוון שהם פורעי חוק שאין להם זכויות במועצה. סטאר לורד מוכיח לו שאכן יש להם מקום שמור במועצה, מכיוון שגרוט הוא השליט של כוכב אקס. בחזרה בכנסיית האמת, פילא-וול נתקלת בפקעת שבה משהו מתחדש ואשר מכיל את הדבר היחיד שיכול לעצור את תוכניתו של מאגוס. פילא חושבת שמדובר באדם וורלוק, אך מתגלה שמדובר בתאנוס.[4]

נובה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוכף החוק הגלקטי נובה חייב לשתף פעולה עם פורע החוק המבוקש ביותר בגלקסיה, דארקהוק, לאחר שהשניים נתקלים באויבו הוותיק של נובה - הספינקס. בין שאר הדמויות המשתתפות בסיפור נמנים מיסטר פנטסטיק, האישה הבלתי-נראית, חזיז שחור, סטאר גוד, מונסטון ונאמוריטה, דודניתו של נאמור.[5]

ביבליוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Realm of Kings one shot
  • Realm of Kings: Imperial Guard #1-5
  • Realm of Kings: Inhumans #1-5
  • Guardians of the Galaxy Vol.2 #20-24
  • Nova Vol.4 #32-35
  • Realm of Kings: Son of Hulk #1-4

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Realm of Kings one shot, November 2009
  2. ^ Realm of Kings: Imperial Guard #1-5, November 2009-March 2010
  3. ^ Realm of Kings: Inhumans #1-5, November 2009-March 2010
  4. ^ Guardians of the Galaxy Vol.2 #20-24, November 2009-March 2010
  5. ^ Nova Vol.4 #32-35, December 2009-March 2010