די.סי. נגד מארוול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
די.סי. נגד מארוול
DC vs. Marvel
עטיפת החוברת DC Versus Marvel Comics #1. אמנות מאת דן ג'ורגנס.
עטיפת החוברת DC Versus Marvel Comics #1. אמנות מאת דן ג'ורגנס.
עטיפת החוברת DC Versus Marvel Comics #1. אמנות מאת דן ג'ורגנס.
מידע קומיקס
יוצר רון מארז ופיטר דייוויד (כותבים)
דן ג'ורגנס וקלאודיו קסטליני (מאיירים)
סוגה קומיקס
תקופת פרסום מקורית אפריל – מאי 1996 (כ־1,992 שנים)
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפת המקור אנגלית
מוציא לאור DC קומיקס
מארוול קומיקס
מספר החוברות סדרה ראשית: 4
חוברות קשורות: 12

די.סי. נגד מארוולאנגלית: DC vs. Marvel) היא מיני-סדרה ואירוע קרוסאובר, שפורסם בחוברות הקומיקס ביקומי DC ומארוול על ידי החברות DC קומיקס ומארוול קומיקס, ונמשך לאורך ארבע חוברות בין אפריל למאי 1996. את הסיפור כתבו רון מארז ופיטר דייוויד, ודן ג'ורגנס וקלאודיו קסטליני איירו אותו.

זהו איננו שיתוף הפעולה הראשון בין שתי חברות ההוצאה לאור, וקדמו לו תשע חוברות וואן-שוט שהתפרסמו במהלך שנות ה-70 וה-80. עם זאת, אז היו אלה מפגשים בודדים בין גיבור-על אחד לאחר במציאות חלופית. במקרה זה, שלל הדמויות נפגשו כולן בהמשכיות העיקרית. בעלילה, שני אחים אלים נאבקים זה בזה בקרב אימתני, כשכל אחד מהם מיוצג על ידי גיבורי היקום שלו. תוצאות המלחמה בין היקומים נקבעו לפי הצבעת הקהל, בעמדות שהוצבו בחנויות השונות בארצות הברית.

הכותרת אשר עיטרה את המיני-סדרה השתנתה לאורך ארבע החוברות, זאת בהתאם לזהות המוציאה לאור בפועל. כך החוברת הראשונה וזו האחרונה נקראו "די.סי. נגד מארוול קומיקס" ("DC versus Marvel Comics") כש-DC ביצעה את ההפצה, בעוד שתי האמצעיות נקראו "מארוול קומיקס נגד די.סי." ("Marvel Comics versus DC") כשמארוול ביצעה את ההפצה. בנוסף לסדרה הראשית, שתי החברות הוציאו תחת החותם המשותף "אמלגם קומיקס" עוד 12 חוברות קשורות שהרחיבו את עלילת הסיפור. הפופולריות לה אירוע זה זכה הולידה שיתוף פעולה גדול נוסף בתחילת שנות ה-2000, "ליגת הצדק/האוונג'רס".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך לילה "שגרתי" בניו יורק, גיבור-העל ספיידרמן נלחם בפושעים. הוא נמשך אל סמטה ממנה בוקע אור חזק, ונתקל בנבל-העל ג'וקר המגיע מיקום מקביל. במקביל, ג'אגרנוט נלחם באקס-מן ברחובות וסטצ'סטר. לפתע, הוא עובר בפתאומיות אל יקום מקבל ונתקל בסופרמן. בדומה לאירועים אלו, שלל גיבורים ונבלים נוספים עוברים בפתאומיות ליקומים מקבילים. התערערותה של המציאות והיקום מובילים לתבהלה בציבור, ואי ההבנה הכוללת מובילה לקרבות קשים בין הגיבורים והנבלים מהיקומים השונים. במעמקי החלל, הספקטר חש בהשפעה חיצונית על האירועים.[1]

שני אחים אלים, המייצגים את יקומי DC מארוול, נעשים מודעים לקיום זה של זה, ומסתכסכים אחד עם השני. הם מחליטים לפתור את העניין ב"תחרות", סדרת 11 קרבות בין הגיבורים והנבלים השונים שתכריע איזה יקום ימשיך להתקיים ואיזה לא.[2] תוצאותיהם של 5 קרבות נקבעו לפי הצבעות קהל הקוראים, ו-6 בהחלטת הצוות היצירתי של הסיפור.

בקרבות שהוכרעו על פי הצוות היצירתי, אלו היו התוצאות:[2]

בקרבות שהוכרעו על פי קהל הקוראים, אלו היו התוצאות:[3]

  • סופרמן (DC) ניצח את הענק הירוק (מארוול) – לאחר החלפת מהלומות אגרופים בין השניים, סופרמן ניצח את הענק כשירה מעיניו מטח קרני חום.
  • ספיידרמן (מארוול) ניצח את סופרבוי (DC) – בזכות "חוש העכביש", ספיידרמן הצליח לגבור על סופרבוי וחישמל אותו.
  • באטמן (DC) ניצח את קפטן אמריקה (מארוול) – השניים נאבקים זה בזה באופן שווה במשך שעות, עד שזרם פתאומי של מי ביוב גורם לקפטן לאבד את שיווי משקלו ובאטמן מכה אותו באמצעות באטראנג.
  • וולברין (מארוול) ניצח את לובו (DC) – בתום קרב ברוטלי בבר, וולברין מביס את לובו.
  • סטורם (מארוול) ניצחה את וונדר וומן (DC) – סטורם מכה בוונדר וומן באמצעות ברקיה ללא הרף, עד שהיא מתעלפת.

עוד בטרם מוכרז באופן רשמי המנצח בתחרות, ישות חדשה בשם "אקסס" מופיעה. בעוד הספקטר ובית הדין החי מנסים להגיע לפשרה בין האחים שתבטיח את שלום שני היקומים, אקסס משתלט על נשמות וגוף הגיבורים והנבלים השונים ויוצר את יקום "אמלגם" בניסיון לפתור את המצב. שם, חיות גרסאות ממוזגות של גיבורי ונבלי יקומי מארוול ו-DC.[3] בעקבות הכאוס שמתחולל ביקום החדש, אקסס מבין טעותו ומחליט לפעול לגישור בין האחים שיחזיר את המצב לקדמותו.

"הטופר האפל" (מיזוג בין וולברין ובאטמן) ו"סופר-חייל" (מיזוג בין קפטן אמריקה וסופרמן) מופרדים בחזרה לצורתם המקורית על ידי אקסס, והם נשלחים אל האחים במטרה לסיים את הסכסוך. השניים נאבקים זה בזה ישירות, כשהספקטר מיקום DC ובית הדין החי מיקום מארוול לא מצליחים למצוא את עמק השווה של האחים. באטמן וקפטן אמריקה מנסים לעצור את האחים בפנייה לליבם, ואז האחים מבינים כי שני הגיבורים הם התגלמותם - כל אחד ייחודי בעולם משלו, אך ללא עניין באיזשהו סכסוך. האחים מבינים את חוסר הטעם שבמלחמתם ונסוגים, והמצב ביקום מארוול וביקום DC שב לקדמותו.[4]

הזיכרון הקולקטיבי של שני היקומים בנוגע להתרחשות האירועים נמחק לחלוטין,[5] ולכן אין לו שום אזכור מאז התרחשותו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ DC versus Marvel Comics #1
  2. ^ 1 2 Marvel Comics versus DC #2
  3. ^ 1 2 Marvel Comics versus DC #3
  4. ^ DC versus Marvel Comics #4
  5. ^ DC/Marvel All Access #1-4